Subota, 30.12.2017.

16:49

Prljava tajna o zlatu koju Amerikanci kriju

SAD ne dozvoljavaju nikome da vide rezerve zlata. Čak iako ima te milijarde u zlatu, za koje trezor garantuje, njima nije moguće da se trguje, piše RT.

Izvor: B92

Prljava tajna o zlatu koju Amerikanci kriju IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

52 Komentari

Sortiraj po:

Sladjan

pre 6 godina

@Zoki
Tačno je da su nemci zatražili od amera svo svoje zlato koje je tamo deponovano i tačan uvid u to gde se ono nalazi i koliko ga ima ,ameri su im sve to i obećali ali samo na rečima što se kaže , jer u stvarnosti je situacija sasvim drugačija...
Najpre inspekcija američkih zlatnih rezervi nije rađena preko 50 godina,kao što je već i navedeno u članku... a na kontekst ovoga što sam gore već naveo ,zna se da 2014-te kada su nemci napravili komisiju koja bi otišla u SAD da pogleda svoje zlatne rezerve i da dobije garancije za povratak istih ,ameri im nisu dozvolili da izvrše inspekciju njihovog zlata koji oni čuvaju praktično protiv njihove volje,dakle nemci su te 2014-te tražili da 300 tona njihovog zlata bude prebačeno u Nemačku do 2020-te godine,a od amera su dobili samo usmene garancije i dobili su negde oko 10% traženog, bez čvrstih obećanja(potpisano i overeno na dokumentu )da će i ostalo dobiti do 2020-te...jasno je već odavno i pticama na grani da mnogo toga ne štima u priči o ogromnoj količini zlata koju amerikanci navodno poseduju ,u prilog tome ide i činjenica da su 70-tih godina prošlog veka izbacili zlatni standard a uveli tzv.FED standard a niko osim njih samih nezna koliko ima tačno zlata u famoznom FED-u , a to su uradili kako bi prikrili činjenicu da su mnogo zlata potrošili na rat u Vijetnamu i da bez sačuvali ekonomskog kraha napravili su veštački dolar koji evo funkcioniše već decenijama bez pokrića ali neće moći tako da funkcioniše u nedogled!

vid

pre 6 godina

Ne znam dali imaju svu tu kolicinu zlata da podrze dolar.Ali znam da imaju desetak nosaca aviona,sa kojim podjednako obezbedjuju stabilnost dolara.

Fanfare Ciokarlia

pre 6 godina

Nemacka raspolaze sa 3379 tona zlata. 1619 tona su deponovane u trezorima Nemacke Banke u Frankfurtu na Majni. U Bank of England u Londonu – 432 tone i u Banque de France u Parizu 91 tona. Ostatak od 1236 tona je kod Federal Reserve Bank (Fed) u Njujorku. Nemci su poslednje zlato iz Amerike dobili (37 tona) u godini 2012! Od 1973 godine nijedan nemacki zvanicnik niti bankarski sluzbenik nije video zlato u fizickom stanju (poluge) u trezorima FED-a uz cinicno objasnjenje da to ne odgovara bezbednosnim standardima te americke institucije. Kod nas u Srbiji se to kaze: "Nema, pojela maca".

nervozan tip

pre 6 godina

Kako mislite da FED kao centralna banka SAD-a omoguci da im neko broji zlato!? Pa FED je privatan!!! Ko ne veruje neka proveri - svojevremeno je Vlada SAD-a trebala usluge privatnih banaka, a oni su te usluge politicki istrgovali i dobili da FED predje iz drzavnih u privatne ruke.

Kenan

pre 6 godina

Potpuno sam siguran,da Ameri, nemaju ni 30 % rezevi zlata, jer oni su najveći svetski prevaranti. Nemci su hteli da povuku svoje rezerve, ali im oni nisu dali, jer na osnovu tih fiktivnih rezervi zlata,štampaju dolare, i tako vuku čitav svet za nos.

brasa

pre 6 godina

(mitko, 30. decembar 2017 23:19) ta elektronika sa koje si pisao komentar bila bi mnogo manje pouzdana bez zlata, sateliti koji su ti to omogucili takodje itd. sve u svemu greska zbog teskog neznanja

hm

pre 6 godina

Ne, pokrice u zlatu je napusteno jos u gradjanskom ratu kad je Linkoln poceo da stampa greenback dollare. Do tad si mogao zaista da dobijes zlato u banci i pisalo je "redeemable in gold" na svakoj novcanici. Potpuna pokrivenost zlatom vise nikad nije uspostavljena.
(Duki, 30. decembar 2017 22:41)

Moze biti. Znam da mi odnekle ostala 1974. Mozda se ticala svih plemenitih valuta, a ne samo zlata. No, nebitno. Koja se god uzme cinjenica je da dolar nema pokrice u nicemu vec neko vreme.

Zoki ?

pre 6 godina

Veliki broj država je čuvao deo zlatnih rezervi u Americi. Mislim da su u pitanju spekulacije i teorije zavere. Zemlje koje su tražile da povuku zlato, npr. Nemačka su ga dobile. Zlatom se trguje na berzama i svaka veća prodaja bi se osetila.

samo da kazem...

pre 6 godina

Zlato nije uopšte beskoristan metal kako neki pišu. Izuzetno je korisno u elektronici, a nije ni skupo. Ne šalim se, mikroprocesor je daleko skuplji od zlata, iako je od "običnog" silicijuma, koji je jedan od najrasprostranjenijih hemijskih elemenata, jer se dobija od peska...

dejan

pre 6 godina

pre nekoliko godina, ameri kitajcima poslaše pozlaćene poluge, njihove. kad se ovi požališe, ameri se izvinuše i ....
mislim da je kitajsko zlato još preko bare...

mitko

pre 6 godina

Zivim za dan kada zlato postane beskorisno. Zlato nema nikakvu realnu vrednost u smislu da je stvarno neophodno. Covek je zlatu odredio cenu i drzi se toga milenijumima, ali realno potuno je beskorisno.

pprvi dan skole u Svedskoj

pre 6 godina

'Ajde od pocetka SAD su dale zlato Nemackoj-ima clanak o tome.Kad odete u neku rusku banku i date im hiljadu rubalja trazeci da vam ih zamene za zlato da li dobijete zlato?Da li je to isto moguce u kini?Inace kolicina zlata kojom raspolaze SAD je tri puta vece od ukupnih rusko-kineskih rezevi.Sto se tice pokazivanja zlata samo recite oni ce odmah da vam pokazu.Secate se valjda kako je Dafina pokazivala zlato ,dolare,marke i govorila ne brinite pilici sve je osigurano posebno vodim brigu o penzionerima a mojim dugogodisnjim stedisama povecavam kamatu na 17%.Ovo zadnje je objavila politika i RTS u dnevniku kad je neko rekao da su pare pokradene???

Oj Srbine,moj Srbine

pre 6 godina

T@
Merkel je zahtevala da nemacki kontrolori pregledaju zlatne rezerve koje su deponovane u SAD ali to vlasti SAD nisu dozvolile i Nemacka je povukla trecinu svojih rezervi.Ili nisu hteli vise da povlace ili im nisu vise dozvolili :(

Sloba

pre 6 godina

Opet o propasti imperijalizma
Moze samo biti da je ruska ekonomija jednaka 50% od francuske jer, pobogu, 100% manja je nista. Ako je 50% onda bi rastom od 100% bila jednaka francuskoj ali obratno ne vazi t.j. francuska ekonomija umanjena za 50% daje ruski godisnji privredni dohodak.

Duki

pre 6 godina

Za svako stampanje para mora se imati zaledjina u zlatu, ne bi me cudilo da se kolicina zaliha zlata lazno pumpa da bi se opravdalo stampanje novca...
(JoBaH, 30. decembar 2017 20:09)

Nemaju Ameri vec odavno pokrice svoje valute u zlatu... Ta praksa se davno napustena. Mislim da je jos tamo 1974te.
(hm, 30. decembar 2017 20:52)

Ne, pokrice u zlatu je napusteno jos u gradjanskom ratu kad je Linkoln poceo da stampa greenback dollare. Do tad si mogao zaista da dobijes zlato u banci i pisalo je "redeemable in gold" na svakoj novcanici. Potpuna pokrivenost zlatom vise nikad nije uspostavljena.

ernesto che

pre 6 godina

@ JOVAN

Nisam siguran gde zivis, dal na zemlji ili nekoj drugoj planeti ali dolar nema zaledjinu u zlatu, od ja mislim nisam siguran 69', kada je veliki sarl de gol zatrazio francusko zlato nazad i devizne reserve u dolarima salje u ameriku trazeci da mu posalju zlato, on to dobija, onda citav niz zemalja podnosi isti zahtev ali salter se spusta i tada se ukida garancija u zlatu i prelazi se na petro-dolar, koji je uzgred na staklenim nogama, pitanje je trenutka kad ce "capnuti", iran vec 20 god ne vrsi naplatu u toj moneti a probao je i irak pa smo videli kako je prosao. Sto se tice rezerva u zlatu, ja razumem amere ali ne razumem vlade zemalja koje su im dale sopstveno zlato na cuvanje a istina je da ga vise nikad nece videti.

sasha

pre 6 godina

Dokaz da su kriptovalute buducnost. Iza bitcointa stoji rad, rudarenje, utrosena energija da bi vas racunar zavrsio neki posao, racunanje. Isto kao kada bi otisao da kopas kukuruz celi dan i za taj posao dobijes placeno.Znaci ta utrosena energija vredi nesto ali nije materijalno opipljiva, nema pokrice u zlatu vec u radu, energiji. Dolari i evri imaju "pokrice" u zlatu ali to je velika manipulacija, kao sto iz teksta vidimo to "pokrice" je ne moguce proveriti.

razbibriga

pre 6 godina

A oni bi da kontrolišu? Bolje bi bilo da obuzdaju prodaju svog zlata, jer im je žestoko ponestalo love, pa bi za pare dali i ssvoje d.(Cinik, 30. decembar 2017 20:28)Ne znaš šta pišeš.Rusi su poslednjih godina značajno povećali svoje zlatne rezerve.Po zakonu svo zlato,koje se iskopa u Rusiji otkupljuje država.Rusija je trnutno najviše rudnika zlata.

B

pre 6 godina

Dobra tema i pun pogodak. Americko zlato uopste nije zlato, u polugama je ogroman udeo volframa koji je slicne tezine i osobina.
A za ove sto pitaju za ruske rezerve, Rusija redovno trguje zlatom i da ima bilo kakvih problema, pukla bi bruka. U vreme SSSR Rusi su pokazali svoje zlatne rezerve, da bi na konto toga dobili kredite od Zapada.
Svabe svoje zlato nikad nece videti...

hm

pre 6 godina

Za svako stampanje para mora se imati zaledjina u zlatu, ne bi me cudilo da se kolicina zaliha zlata lazno pumpa da bi se opravdalo stampanje novca...
(JoBaH, 30. decembar 2017 20:09)

Nemaju Ameri vec odavno pokrice svoje valute u zlatu... Ta praksa se davno napustena. Mislim da je jos tamo 1974te.

marko

pre 6 godina

Za svako stampanje para mora se imati zaledjina u zlatu, ne bi me cudilo da se kolicina zaliha zlata lazno pumpa da bi se opravdalo stampanje novca...
(JoBaH, 30. decembar 2017 20:09)

Taj princip je SAD napustio pre tipa bar 50 godina ali ajde...

JoBaH

pre 6 godina

Za svako stampanje para mora se imati zaledjina u zlatu, ne bi me cudilo da se kolicina zaliha zlata lazno pumpa da bi se opravdalo stampanje novca...

Maja

pre 6 godina

Njemačka se duže vrijeme žali u vezi ovog problema jer tamo drže poveću količinu zlata. kako mi se čini, po novim metodama zlato hoće ispariti...

Dejan

pre 6 godina

Ameri mnogim zemljama cuvaju zlato.E sad gledao sam na tv-u neku emisiju o tome kako tog zlata uopste nema,neka drzava mislim Nemacka je trazila nazad svoje zlato 2007 i dobila je odgovor moze zlato ali ne pre 2017-te,kao mora da prodje neka procedura da bi mogli da im vrate zlato.

marko

pre 6 godina

Da, a gomila nezavisnih inspekcija je zato proverila ruske zalihe.
(Nezavisna inspekcija u kojoj sam bio i ja, 30. decembar 2017 17:38)

Хахахаха, па какве везе имају сад Руси, па они и не чувају туђе злато и немају разлог да лажу, на страну што они леже и на највећим залихама злата и драгог камења. Амери чувају туђе злато, ваљда, такође и друге земље су принуђене да купују њихове обвезнице, међу њима и Србија, и шта даље причати.

roadrunner

pre 6 godina

Pa Nemačka je pre nekoliko godina ( na pritisak javnosti) tražila da joj se prebaci deo zlata koje čuva u USA. Još ga nisu dobili, nego kao pristali da im svake godine daju deo na kašićicu...

Нишлија

pre 6 godina

Оно, чега нема, не може ни да се види. Цела Америка је балон који лако може да пукне.

Opet o propasti imperijalizma

pre 6 godina

Rusija koja ima manji GDP per capita od Estonije se bavi americkim zlatnim rezervama. Ruska ekonomija je 100% manja od Francuske.

miki

pre 6 godina

Ja ovaj clanak razumem tako da Amerika svo zlato koje je na njenoj teritoriji smatra svojim I da oni koji su ga njima dali na cuvanje, vise nikad ga videti nece.

miki

pre 6 godina

Ja ovaj clanak razumem tako da Amerika svo zlato koje je na njenoj teritoriji smatra svojim I da oni koji su ga njima dali na cuvanje, vise nikad ga videti nece.

roadrunner

pre 6 godina

Pa Nemačka je pre nekoliko godina ( na pritisak javnosti) tražila da joj se prebaci deo zlata koje čuva u USA. Još ga nisu dobili, nego kao pristali da im svake godine daju deo na kašićicu...

Dejan

pre 6 godina

Ameri mnogim zemljama cuvaju zlato.E sad gledao sam na tv-u neku emisiju o tome kako tog zlata uopste nema,neka drzava mislim Nemacka je trazila nazad svoje zlato 2007 i dobila je odgovor moze zlato ali ne pre 2017-te,kao mora da prodje neka procedura da bi mogli da im vrate zlato.

Maja

pre 6 godina

Njemačka se duže vrijeme žali u vezi ovog problema jer tamo drže poveću količinu zlata. kako mi se čini, po novim metodama zlato hoće ispariti...

marko

pre 6 godina

Da, a gomila nezavisnih inspekcija je zato proverila ruske zalihe.
(Nezavisna inspekcija u kojoj sam bio i ja, 30. decembar 2017 17:38)

Хахахаха, па какве везе имају сад Руси, па они и не чувају туђе злато и немају разлог да лажу, на страну што они леже и на највећим залихама злата и драгог камења. Амери чувају туђе злато, ваљда, такође и друге земље су принуђене да купују њихове обвезнице, међу њима и Србија, и шта даље причати.

Нишлија

pre 6 godina

Оно, чега нема, не може ни да се види. Цела Америка је балон који лако може да пукне.

ernesto che

pre 6 godina

@ JOVAN

Nisam siguran gde zivis, dal na zemlji ili nekoj drugoj planeti ali dolar nema zaledjinu u zlatu, od ja mislim nisam siguran 69', kada je veliki sarl de gol zatrazio francusko zlato nazad i devizne reserve u dolarima salje u ameriku trazeci da mu posalju zlato, on to dobija, onda citav niz zemalja podnosi isti zahtev ali salter se spusta i tada se ukida garancija u zlatu i prelazi se na petro-dolar, koji je uzgred na staklenim nogama, pitanje je trenutka kad ce "capnuti", iran vec 20 god ne vrsi naplatu u toj moneti a probao je i irak pa smo videli kako je prosao. Sto se tice rezerva u zlatu, ja razumem amere ali ne razumem vlade zemalja koje su im dale sopstveno zlato na cuvanje a istina je da ga vise nikad nece videti.

B

pre 6 godina

Dobra tema i pun pogodak. Americko zlato uopste nije zlato, u polugama je ogroman udeo volframa koji je slicne tezine i osobina.
A za ove sto pitaju za ruske rezerve, Rusija redovno trguje zlatom i da ima bilo kakvih problema, pukla bi bruka. U vreme SSSR Rusi su pokazali svoje zlatne rezerve, da bi na konto toga dobili kredite od Zapada.
Svabe svoje zlato nikad nece videti...

hm

pre 6 godina

Za svako stampanje para mora se imati zaledjina u zlatu, ne bi me cudilo da se kolicina zaliha zlata lazno pumpa da bi se opravdalo stampanje novca...
(JoBaH, 30. decembar 2017 20:09)

Nemaju Ameri vec odavno pokrice svoje valute u zlatu... Ta praksa se davno napustena. Mislim da je jos tamo 1974te.

marko

pre 6 godina

Za svako stampanje para mora se imati zaledjina u zlatu, ne bi me cudilo da se kolicina zaliha zlata lazno pumpa da bi se opravdalo stampanje novca...
(JoBaH, 30. decembar 2017 20:09)

Taj princip je SAD napustio pre tipa bar 50 godina ali ajde...

samo da kazem...

pre 6 godina

Zlato nije uopšte beskoristan metal kako neki pišu. Izuzetno je korisno u elektronici, a nije ni skupo. Ne šalim se, mikroprocesor je daleko skuplji od zlata, iako je od "običnog" silicijuma, koji je jedan od najrasprostranjenijih hemijskih elemenata, jer se dobija od peska...

razbibriga

pre 6 godina

A oni bi da kontrolišu? Bolje bi bilo da obuzdaju prodaju svog zlata, jer im je žestoko ponestalo love, pa bi za pare dali i ssvoje d.(Cinik, 30. decembar 2017 20:28)Ne znaš šta pišeš.Rusi su poslednjih godina značajno povećali svoje zlatne rezerve.Po zakonu svo zlato,koje se iskopa u Rusiji otkupljuje država.Rusija je trnutno najviše rudnika zlata.

Duki

pre 6 godina

Za svako stampanje para mora se imati zaledjina u zlatu, ne bi me cudilo da se kolicina zaliha zlata lazno pumpa da bi se opravdalo stampanje novca...
(JoBaH, 30. decembar 2017 20:09)

Nemaju Ameri vec odavno pokrice svoje valute u zlatu... Ta praksa se davno napustena. Mislim da je jos tamo 1974te.
(hm, 30. decembar 2017 20:52)

Ne, pokrice u zlatu je napusteno jos u gradjanskom ratu kad je Linkoln poceo da stampa greenback dollare. Do tad si mogao zaista da dobijes zlato u banci i pisalo je "redeemable in gold" na svakoj novcanici. Potpuna pokrivenost zlatom vise nikad nije uspostavljena.

Oj Srbine,moj Srbine

pre 6 godina

T@
Merkel je zahtevala da nemacki kontrolori pregledaju zlatne rezerve koje su deponovane u SAD ali to vlasti SAD nisu dozvolile i Nemacka je povukla trecinu svojih rezervi.Ili nisu hteli vise da povlace ili im nisu vise dozvolili :(

vid

pre 6 godina

Ne znam dali imaju svu tu kolicinu zlata da podrze dolar.Ali znam da imaju desetak nosaca aviona,sa kojim podjednako obezbedjuju stabilnost dolara.

pprvi dan skole u Svedskoj

pre 6 godina

'Ajde od pocetka SAD su dale zlato Nemackoj-ima clanak o tome.Kad odete u neku rusku banku i date im hiljadu rubalja trazeci da vam ih zamene za zlato da li dobijete zlato?Da li je to isto moguce u kini?Inace kolicina zlata kojom raspolaze SAD je tri puta vece od ukupnih rusko-kineskih rezevi.Sto se tice pokazivanja zlata samo recite oni ce odmah da vam pokazu.Secate se valjda kako je Dafina pokazivala zlato ,dolare,marke i govorila ne brinite pilici sve je osigurano posebno vodim brigu o penzionerima a mojim dugogodisnjim stedisama povecavam kamatu na 17%.Ovo zadnje je objavila politika i RTS u dnevniku kad je neko rekao da su pare pokradene???

Opet o propasti imperijalizma

pre 6 godina

Rusija koja ima manji GDP per capita od Estonije se bavi americkim zlatnim rezervama. Ruska ekonomija je 100% manja od Francuske.

JoBaH

pre 6 godina

Za svako stampanje para mora se imati zaledjina u zlatu, ne bi me cudilo da se kolicina zaliha zlata lazno pumpa da bi se opravdalo stampanje novca...

Sloba

pre 6 godina

Opet o propasti imperijalizma
Moze samo biti da je ruska ekonomija jednaka 50% od francuske jer, pobogu, 100% manja je nista. Ako je 50% onda bi rastom od 100% bila jednaka francuskoj ali obratno ne vazi t.j. francuska ekonomija umanjena za 50% daje ruski godisnji privredni dohodak.

dejan

pre 6 godina

pre nekoliko godina, ameri kitajcima poslaše pozlaćene poluge, njihove. kad se ovi požališe, ameri se izvinuše i ....
mislim da je kitajsko zlato još preko bare...

Fanfare Ciokarlia

pre 6 godina

Nemacka raspolaze sa 3379 tona zlata. 1619 tona su deponovane u trezorima Nemacke Banke u Frankfurtu na Majni. U Bank of England u Londonu – 432 tone i u Banque de France u Parizu 91 tona. Ostatak od 1236 tona je kod Federal Reserve Bank (Fed) u Njujorku. Nemci su poslednje zlato iz Amerike dobili (37 tona) u godini 2012! Od 1973 godine nijedan nemacki zvanicnik niti bankarski sluzbenik nije video zlato u fizickom stanju (poluge) u trezorima FED-a uz cinicno objasnjenje da to ne odgovara bezbednosnim standardima te americke institucije. Kod nas u Srbiji se to kaze: "Nema, pojela maca".

Sladjan

pre 6 godina

@Zoki
Tačno je da su nemci zatražili od amera svo svoje zlato koje je tamo deponovano i tačan uvid u to gde se ono nalazi i koliko ga ima ,ameri su im sve to i obećali ali samo na rečima što se kaže , jer u stvarnosti je situacija sasvim drugačija...
Najpre inspekcija američkih zlatnih rezervi nije rađena preko 50 godina,kao što je već i navedeno u članku... a na kontekst ovoga što sam gore već naveo ,zna se da 2014-te kada su nemci napravili komisiju koja bi otišla u SAD da pogleda svoje zlatne rezerve i da dobije garancije za povratak istih ,ameri im nisu dozvolili da izvrše inspekciju njihovog zlata koji oni čuvaju praktično protiv njihove volje,dakle nemci su te 2014-te tražili da 300 tona njihovog zlata bude prebačeno u Nemačku do 2020-te godine,a od amera su dobili samo usmene garancije i dobili su negde oko 10% traženog, bez čvrstih obećanja(potpisano i overeno na dokumentu )da će i ostalo dobiti do 2020-te...jasno je već odavno i pticama na grani da mnogo toga ne štima u priči o ogromnoj količini zlata koju amerikanci navodno poseduju ,u prilog tome ide i činjenica da su 70-tih godina prošlog veka izbacili zlatni standard a uveli tzv.FED standard a niko osim njih samih nezna koliko ima tačno zlata u famoznom FED-u , a to su uradili kako bi prikrili činjenicu da su mnogo zlata potrošili na rat u Vijetnamu i da bez sačuvali ekonomskog kraha napravili su veštački dolar koji evo funkcioniše već decenijama bez pokrića ali neće moći tako da funkcioniše u nedogled!

Kenan

pre 6 godina

Potpuno sam siguran,da Ameri, nemaju ni 30 % rezevi zlata, jer oni su najveći svetski prevaranti. Nemci su hteli da povuku svoje rezerve, ali im oni nisu dali, jer na osnovu tih fiktivnih rezervi zlata,štampaju dolare, i tako vuku čitav svet za nos.

Zoki ?

pre 6 godina

Veliki broj država je čuvao deo zlatnih rezervi u Americi. Mislim da su u pitanju spekulacije i teorije zavere. Zemlje koje su tražile da povuku zlato, npr. Nemačka su ga dobile. Zlatom se trguje na berzama i svaka veća prodaja bi se osetila.

mitko

pre 6 godina

Zivim za dan kada zlato postane beskorisno. Zlato nema nikakvu realnu vrednost u smislu da je stvarno neophodno. Covek je zlatu odredio cenu i drzi se toga milenijumima, ali realno potuno je beskorisno.

sasha

pre 6 godina

Dokaz da su kriptovalute buducnost. Iza bitcointa stoji rad, rudarenje, utrosena energija da bi vas racunar zavrsio neki posao, racunanje. Isto kao kada bi otisao da kopas kukuruz celi dan i za taj posao dobijes placeno.Znaci ta utrosena energija vredi nesto ali nije materijalno opipljiva, nema pokrice u zlatu vec u radu, energiji. Dolari i evri imaju "pokrice" u zlatu ali to je velika manipulacija, kao sto iz teksta vidimo to "pokrice" je ne moguce proveriti.

nervozan tip

pre 6 godina

Kako mislite da FED kao centralna banka SAD-a omoguci da im neko broji zlato!? Pa FED je privatan!!! Ko ne veruje neka proveri - svojevremeno je Vlada SAD-a trebala usluge privatnih banaka, a oni su te usluge politicki istrgovali i dobili da FED predje iz drzavnih u privatne ruke.

hm

pre 6 godina

Ne, pokrice u zlatu je napusteno jos u gradjanskom ratu kad je Linkoln poceo da stampa greenback dollare. Do tad si mogao zaista da dobijes zlato u banci i pisalo je "redeemable in gold" na svakoj novcanici. Potpuna pokrivenost zlatom vise nikad nije uspostavljena.
(Duki, 30. decembar 2017 22:41)

Moze biti. Znam da mi odnekle ostala 1974. Mozda se ticala svih plemenitih valuta, a ne samo zlata. No, nebitno. Koja se god uzme cinjenica je da dolar nema pokrice u nicemu vec neko vreme.

brasa

pre 6 godina

(mitko, 30. decembar 2017 23:19) ta elektronika sa koje si pisao komentar bila bi mnogo manje pouzdana bez zlata, sateliti koji su ti to omogucili takodje itd. sve u svemu greska zbog teskog neznanja

Opet o propasti imperijalizma

pre 6 godina

Rusija koja ima manji GDP per capita od Estonije se bavi americkim zlatnim rezervama. Ruska ekonomija je 100% manja od Francuske.

mitko

pre 6 godina

Zivim za dan kada zlato postane beskorisno. Zlato nema nikakvu realnu vrednost u smislu da je stvarno neophodno. Covek je zlatu odredio cenu i drzi se toga milenijumima, ali realno potuno je beskorisno.

sasha

pre 6 godina

Dokaz da su kriptovalute buducnost. Iza bitcointa stoji rad, rudarenje, utrosena energija da bi vas racunar zavrsio neki posao, racunanje. Isto kao kada bi otisao da kopas kukuruz celi dan i za taj posao dobijes placeno.Znaci ta utrosena energija vredi nesto ali nije materijalno opipljiva, nema pokrice u zlatu vec u radu, energiji. Dolari i evri imaju "pokrice" u zlatu ali to je velika manipulacija, kao sto iz teksta vidimo to "pokrice" je ne moguce proveriti.

JoBaH

pre 6 godina

Za svako stampanje para mora se imati zaledjina u zlatu, ne bi me cudilo da se kolicina zaliha zlata lazno pumpa da bi se opravdalo stampanje novca...

pprvi dan skole u Svedskoj

pre 6 godina

'Ajde od pocetka SAD su dale zlato Nemackoj-ima clanak o tome.Kad odete u neku rusku banku i date im hiljadu rubalja trazeci da vam ih zamene za zlato da li dobijete zlato?Da li je to isto moguce u kini?Inace kolicina zlata kojom raspolaze SAD je tri puta vece od ukupnih rusko-kineskih rezevi.Sto se tice pokazivanja zlata samo recite oni ce odmah da vam pokazu.Secate se valjda kako je Dafina pokazivala zlato ,dolare,marke i govorila ne brinite pilici sve je osigurano posebno vodim brigu o penzionerima a mojim dugogodisnjim stedisama povecavam kamatu na 17%.Ovo zadnje je objavila politika i RTS u dnevniku kad je neko rekao da su pare pokradene???

Zoki ?

pre 6 godina

Veliki broj država je čuvao deo zlatnih rezervi u Americi. Mislim da su u pitanju spekulacije i teorije zavere. Zemlje koje su tražile da povuku zlato, npr. Nemačka su ga dobile. Zlatom se trguje na berzama i svaka veća prodaja bi se osetila.

Sloba

pre 6 godina

Opet o propasti imperijalizma
Moze samo biti da je ruska ekonomija jednaka 50% od francuske jer, pobogu, 100% manja je nista. Ako je 50% onda bi rastom od 100% bila jednaka francuskoj ali obratno ne vazi t.j. francuska ekonomija umanjena za 50% daje ruski godisnji privredni dohodak.

marko

pre 6 godina

Da, a gomila nezavisnih inspekcija je zato proverila ruske zalihe.
(Nezavisna inspekcija u kojoj sam bio i ja, 30. decembar 2017 17:38)

Хахахаха, па какве везе имају сад Руси, па они и не чувају туђе злато и немају разлог да лажу, на страну што они леже и на највећим залихама злата и драгог камења. Амери чувају туђе злато, ваљда, такође и друге земље су принуђене да купују њихове обвезнице, међу њима и Србија, и шта даље причати.

miki

pre 6 godina

Ja ovaj clanak razumem tako da Amerika svo zlato koje je na njenoj teritoriji smatra svojim I da oni koji su ga njima dali na cuvanje, vise nikad ga videti nece.

Нишлија

pre 6 godina

Оно, чега нема, не може ни да се види. Цела Америка је балон који лако може да пукне.

B

pre 6 godina

Dobra tema i pun pogodak. Americko zlato uopste nije zlato, u polugama je ogroman udeo volframa koji je slicne tezine i osobina.
A za ove sto pitaju za ruske rezerve, Rusija redovno trguje zlatom i da ima bilo kakvih problema, pukla bi bruka. U vreme SSSR Rusi su pokazali svoje zlatne rezerve, da bi na konto toga dobili kredite od Zapada.
Svabe svoje zlato nikad nece videti...

razbibriga

pre 6 godina

A oni bi da kontrolišu? Bolje bi bilo da obuzdaju prodaju svog zlata, jer im je žestoko ponestalo love, pa bi za pare dali i ssvoje d.(Cinik, 30. decembar 2017 20:28)Ne znaš šta pišeš.Rusi su poslednjih godina značajno povećali svoje zlatne rezerve.Po zakonu svo zlato,koje se iskopa u Rusiji otkupljuje država.Rusija je trnutno najviše rudnika zlata.

dejan

pre 6 godina

pre nekoliko godina, ameri kitajcima poslaše pozlaćene poluge, njihove. kad se ovi požališe, ameri se izvinuše i ....
mislim da je kitajsko zlato još preko bare...

Maja

pre 6 godina

Njemačka se duže vrijeme žali u vezi ovog problema jer tamo drže poveću količinu zlata. kako mi se čini, po novim metodama zlato hoće ispariti...

ernesto che

pre 6 godina

@ JOVAN

Nisam siguran gde zivis, dal na zemlji ili nekoj drugoj planeti ali dolar nema zaledjinu u zlatu, od ja mislim nisam siguran 69', kada je veliki sarl de gol zatrazio francusko zlato nazad i devizne reserve u dolarima salje u ameriku trazeci da mu posalju zlato, on to dobija, onda citav niz zemalja podnosi isti zahtev ali salter se spusta i tada se ukida garancija u zlatu i prelazi se na petro-dolar, koji je uzgred na staklenim nogama, pitanje je trenutka kad ce "capnuti", iran vec 20 god ne vrsi naplatu u toj moneti a probao je i irak pa smo videli kako je prosao. Sto se tice rezerva u zlatu, ja razumem amere ali ne razumem vlade zemalja koje su im dale sopstveno zlato na cuvanje a istina je da ga vise nikad nece videti.

roadrunner

pre 6 godina

Pa Nemačka je pre nekoliko godina ( na pritisak javnosti) tražila da joj se prebaci deo zlata koje čuva u USA. Još ga nisu dobili, nego kao pristali da im svake godine daju deo na kašićicu...

Kenan

pre 6 godina

Potpuno sam siguran,da Ameri, nemaju ni 30 % rezevi zlata, jer oni su najveći svetski prevaranti. Nemci su hteli da povuku svoje rezerve, ali im oni nisu dali, jer na osnovu tih fiktivnih rezervi zlata,štampaju dolare, i tako vuku čitav svet za nos.

Dejan

pre 6 godina

Ameri mnogim zemljama cuvaju zlato.E sad gledao sam na tv-u neku emisiju o tome kako tog zlata uopste nema,neka drzava mislim Nemacka je trazila nazad svoje zlato 2007 i dobila je odgovor moze zlato ali ne pre 2017-te,kao mora da prodje neka procedura da bi mogli da im vrate zlato.

Duki

pre 6 godina

Za svako stampanje para mora se imati zaledjina u zlatu, ne bi me cudilo da se kolicina zaliha zlata lazno pumpa da bi se opravdalo stampanje novca...
(JoBaH, 30. decembar 2017 20:09)

Nemaju Ameri vec odavno pokrice svoje valute u zlatu... Ta praksa se davno napustena. Mislim da je jos tamo 1974te.
(hm, 30. decembar 2017 20:52)

Ne, pokrice u zlatu je napusteno jos u gradjanskom ratu kad je Linkoln poceo da stampa greenback dollare. Do tad si mogao zaista da dobijes zlato u banci i pisalo je "redeemable in gold" na svakoj novcanici. Potpuna pokrivenost zlatom vise nikad nije uspostavljena.

Fanfare Ciokarlia

pre 6 godina

Nemacka raspolaze sa 3379 tona zlata. 1619 tona su deponovane u trezorima Nemacke Banke u Frankfurtu na Majni. U Bank of England u Londonu – 432 tone i u Banque de France u Parizu 91 tona. Ostatak od 1236 tona je kod Federal Reserve Bank (Fed) u Njujorku. Nemci su poslednje zlato iz Amerike dobili (37 tona) u godini 2012! Od 1973 godine nijedan nemacki zvanicnik niti bankarski sluzbenik nije video zlato u fizickom stanju (poluge) u trezorima FED-a uz cinicno objasnjenje da to ne odgovara bezbednosnim standardima te americke institucije. Kod nas u Srbiji se to kaze: "Nema, pojela maca".

Oj Srbine,moj Srbine

pre 6 godina

T@
Merkel je zahtevala da nemacki kontrolori pregledaju zlatne rezerve koje su deponovane u SAD ali to vlasti SAD nisu dozvolile i Nemacka je povukla trecinu svojih rezervi.Ili nisu hteli vise da povlace ili im nisu vise dozvolili :(

nervozan tip

pre 6 godina

Kako mislite da FED kao centralna banka SAD-a omoguci da im neko broji zlato!? Pa FED je privatan!!! Ko ne veruje neka proveri - svojevremeno je Vlada SAD-a trebala usluge privatnih banaka, a oni su te usluge politicki istrgovali i dobili da FED predje iz drzavnih u privatne ruke.

Sladjan

pre 6 godina

@Zoki
Tačno je da su nemci zatražili od amera svo svoje zlato koje je tamo deponovano i tačan uvid u to gde se ono nalazi i koliko ga ima ,ameri su im sve to i obećali ali samo na rečima što se kaže , jer u stvarnosti je situacija sasvim drugačija...
Najpre inspekcija američkih zlatnih rezervi nije rađena preko 50 godina,kao što je već i navedeno u članku... a na kontekst ovoga što sam gore već naveo ,zna se da 2014-te kada su nemci napravili komisiju koja bi otišla u SAD da pogleda svoje zlatne rezerve i da dobije garancije za povratak istih ,ameri im nisu dozvolili da izvrše inspekciju njihovog zlata koji oni čuvaju praktično protiv njihove volje,dakle nemci su te 2014-te tražili da 300 tona njihovog zlata bude prebačeno u Nemačku do 2020-te godine,a od amera su dobili samo usmene garancije i dobili su negde oko 10% traženog, bez čvrstih obećanja(potpisano i overeno na dokumentu )da će i ostalo dobiti do 2020-te...jasno je već odavno i pticama na grani da mnogo toga ne štima u priči o ogromnoj količini zlata koju amerikanci navodno poseduju ,u prilog tome ide i činjenica da su 70-tih godina prošlog veka izbacili zlatni standard a uveli tzv.FED standard a niko osim njih samih nezna koliko ima tačno zlata u famoznom FED-u , a to su uradili kako bi prikrili činjenicu da su mnogo zlata potrošili na rat u Vijetnamu i da bez sačuvali ekonomskog kraha napravili su veštački dolar koji evo funkcioniše već decenijama bez pokrića ali neće moći tako da funkcioniše u nedogled!

vid

pre 6 godina

Ne znam dali imaju svu tu kolicinu zlata da podrze dolar.Ali znam da imaju desetak nosaca aviona,sa kojim podjednako obezbedjuju stabilnost dolara.

samo da kazem...

pre 6 godina

Zlato nije uopšte beskoristan metal kako neki pišu. Izuzetno je korisno u elektronici, a nije ni skupo. Ne šalim se, mikroprocesor je daleko skuplji od zlata, iako je od "običnog" silicijuma, koji je jedan od najrasprostranjenijih hemijskih elemenata, jer se dobija od peska...

hm

pre 6 godina

Ne, pokrice u zlatu je napusteno jos u gradjanskom ratu kad je Linkoln poceo da stampa greenback dollare. Do tad si mogao zaista da dobijes zlato u banci i pisalo je "redeemable in gold" na svakoj novcanici. Potpuna pokrivenost zlatom vise nikad nije uspostavljena.
(Duki, 30. decembar 2017 22:41)

Moze biti. Znam da mi odnekle ostala 1974. Mozda se ticala svih plemenitih valuta, a ne samo zlata. No, nebitno. Koja se god uzme cinjenica je da dolar nema pokrice u nicemu vec neko vreme.

hm

pre 6 godina

Za svako stampanje para mora se imati zaledjina u zlatu, ne bi me cudilo da se kolicina zaliha zlata lazno pumpa da bi se opravdalo stampanje novca...
(JoBaH, 30. decembar 2017 20:09)

Nemaju Ameri vec odavno pokrice svoje valute u zlatu... Ta praksa se davno napustena. Mislim da je jos tamo 1974te.

brasa

pre 6 godina

(mitko, 30. decembar 2017 23:19) ta elektronika sa koje si pisao komentar bila bi mnogo manje pouzdana bez zlata, sateliti koji su ti to omogucili takodje itd. sve u svemu greska zbog teskog neznanja

marko

pre 6 godina

Za svako stampanje para mora se imati zaledjina u zlatu, ne bi me cudilo da se kolicina zaliha zlata lazno pumpa da bi se opravdalo stampanje novca...
(JoBaH, 30. decembar 2017 20:09)

Taj princip je SAD napustio pre tipa bar 50 godina ali ajde...