Sreda, 20.12.2017.

16:47

I počelo je: Zbog stana na dan, katanac na vrata

Svaki četvrti smeštaj u kome turisti odsedaju u Novom Sadu je legalan, dok ostali hosteli i stanovi za iznajmljivanje na dan posluju na crno.

Izvor: O2

I poèelo je: Zbog stana na dan, katanac na vrata IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

43 Komentari

Sortiraj po:

Ono Mile

pre 6 godina

Koliko ovde malih perica ima. Strašno. Prvo država radi na promociju. Loš im je kadar to stoji. Oko se povećava broj turista i noćenja godišnje preko 10% na ljudima, hotelijerima je da osmisle šta da ponude. Ovde svi kukaju na poreze i državu. Poreski sistem je skoro isti u celoj evropi pdv negde i veći a negde za turizam manji. Neravnine da ovi što izdaju sobe na dan imaju troškove valjda daju plate onima koji ih obilaze menjaju posteljinu. Isto to i za hostele. Hostel mora da ima kakvu takvu recepciju i neko tu mora da radi bez obzira na promet. Neko mora da prijavi ljude za boravišna taksu. Ali skoro sve to postoji i u Evropi. Nisu ni naši zakoni toliko zaostali, ali da li se sprovode je drugo. Ako upoređujete sa Amerikom to je već druga stvar. Tamo je potpuno drugačiji poreski sistem koji nije okrenut ka socijalnoj državi već ka sticanju kapitala. Evo od sledeće godine po najavama firme neće plaćati porez pod nekim uslovima za prvu godinu. Izvolite ljudi i probajte.

master

pre 6 godina

Koncept oporezivanja je potpuno pogresan. Drzava smatra da ima pravo da se ugradi u svaku transakciju ali istina je da za novac mora da se pruzi i neka protiv usluga. Tako bi drzava trebalo da stiti sve strane u transakciji od eventualnih malverzacija sto naravno nije slucaj.. Ako neko iznajmi stan i izdaje ga na dan, vlasnik placa porez na nekretninu, porez na izdavanje (teorijski) a onda onaj koji to reizdaje na danplaca opet porez na promet. Da nije malo mnogo rodjaci?

posmatrac bb

pre 6 godina

Sto drzava vise bude komplikovala sam postupak placanja sve manje para ce uzeti. Pojednosraviti i prijavu gosta i nacin placanja. Ovako "znalci" i ne znaju postupak. Moram u agenciju koja radi do 15. a gost dodje u 19 i ide rano. Pa moram da dam agenciji 5% poreza 10%. I ok bi to bilo da ne radim za minimalac u paradrzavnoj firmi koja mi ne uplacuje doprinose.....a ja eto moram porez da platim

s.nikolić , austrija

pre 6 godina

Pa poštovani zemljaci , ovo su posledice našeg mentaliteta i shvatanja poslovanja , odnosno kod nas omiljene reči BIZNIS !

Od devedesetih , a možda i ranije , postoji jedna rado upotrebljavana rečenica za ljude koji nešto steknu : "snašao se"!!!

Zato sada u srbiji svi pokušavaju da se snađu, neko manje a neki više, na primer neki brat nekog tamo u nekoj zemlji gde je taj neko cas premijer, cas predsednik , voda navijača, pop , ma srBska vegeta , ....se snašao malo više ..!

Zato dragi zemljaci trpite dok ne dođu bolja vremena gde će se i pošten rad isplatiti i za lekara , i za inženjera, profesor a i učitelja ALI I ZA ZIDARA ,TESARA , SELJAKA -POLJOPRIVREDNIKA I OSTALA ZANIMANJA !!

Redosled je slučajan , a od mene pozdrav iz zemlje gde "snalazenje" nije obavezno !

Beba

pre 6 godina

Drzava atalno pokusava da uzima (poreze) a da za uzvrat ne daje nista. Da su zakonodavci malo pamerniji ( a nisu) veoma bi lako napravili uslove da je svako zainteresovan da prijavi izdavanje. Kako? Ovako: ko legalno izdaje ili uzima u najamm prostoe, uziva punu pravnu zastitu drzave, koja u konkretnim slucajevima brzo resava sve sporne situacije u skladu sa potpisanim ugovorom o najmu. Tako da su potpuno zasticeni i stanodavac i stanar. Za one koji ne prijave izdavanje, drzava nije zainteresovana da resava problematicne situacije ( na primer, nekom iznajmite stan a on nece da placa niti da napusti stan). Tako bi vecina pshvarila da je bolje da se ovaj posao radi legalno.

svasta

pre 6 godina

@bojan bas ce da se nasekiraju - nisu odgovorni pred nasim sudovima i mogu da im pljunu pod prozor! Ukinuti sve takse jer su samo otimanje para, porez se lako naplati kroz kazne, niko nece da rizikuje neplacanje poreza ako je kazna 100x veca od poreza, pojacati inspekciju i skratiti proceduru! Za ponovljen prekrsaj kazna zatvora od 5+ godina za vlasnika. Sve moze da se sredi za par meseci, ali oni koji mogu imaju prste i u ovom biznisu i nisu zainteresovani...

petar

pre 6 godina

Hoteli propadaju od Hostela. Hosteli od pojedinaca koji bi da malo dodaju u kucni budzet. Pojedinci propadaju od manipulanata koji iznajmljuju privatne stanove pa izdaju na dan. I tako u krug.
Drzava juri sitne, da zataska krupne

Aleksandar

pre 6 godina

U Hrvatskoj je to reseno jednostavno. Godisnje se pausalno plati, mislim oko 100eur i to je sve. Ovde ti uzmu 10posto agencija 10 posto agencija plus boravusne takse. Naravno da onda zanemariljiv broj ljudi radi legalno

NoName

pre 6 godina

@Realno

Pravis primer uredjene i neuredjene drzave. U uredjenoj drzavi je uredjeno sve. I imas odlicne plate, mozda neki strajkic, ali i to je uspesno. Jer se razume situacija u kojoj su neki zaposleni. Dok u neuredjenoj drzavi...pa neuredjena je. Od A do Š.

miki

pre 6 godina

Birajte,soba u hotelu u Beogradu oko 100 eura za dvoje. Kompletan stan 40 eura za cetvoro. I? Ajmo da ukinemo i ovaj vid neke zaradice da bi se gospoda hotelijeri jos vise obogatili. A i smanjice se drasticno dolazak turista. Koliko neko treba da je lud da bi platio par sati spavanja tolike novce!

Armada

pre 6 godina

Nije problem placacu porez od izdavanja...od sutra. U stvari jos danas idem u poresku. Pošto Kosmajac Kostic Telekom Eps Gasprom i ostala ekipa uredno placaju porez, struju i ostale dazbine, necu dozvoliti da drzava pati zbog neoporezovanog izdavanja moje garsonjere

kako je lepo ziveti na tudj racun

pre 6 godina

@Igor 
Ne rade nista?Pa kreni ti matori da izdajes stan i ne radi nista.Nemas stan?Pa kupi ga od para koje si zaradio ne radeci nista.:)I sredi ga od para koje si zaradio ne radeci nista.Itd itd.Pritom pare koje ulazes i koje si zaradio ne radeci nista su vec dvostruko trostruko oporezovane u nasoj dragoj drzavi.Ne razumes o cemu pricam?Nije ni cudno s obzirom na komentar.
(ivan78bg, 20. decembar 2017 21:17)

A ti si stan zaradio? Ili su ga tvoji roditelji dobili na lepe oci?

Drzava Srbija

pre 6 godina

prvo tuzba sajtovima zbog ucestvovanju u kradji poreza.posle toga im nece pasti na pamet da bilo koga neregistrovanog postave.
(bojan, 20. decembar 2017 21:43)

Ne moram da brinem, dok ima ko da brine o meni.

Dragan

pre 6 godina

Shared economy je buducnost, a dinosaurusi kao ova turisticka agencija ili kao razne gradske uprave u vezi Ubera mogu samo malo da uspore proces. Setite se, molim vas, Telekoma i uvodjenja interneta preko drugih firmi pocetkom 2000-ih ili aerodroma i uvodjenja low-cost kompanija. Kakvih smo se prica naslusali i otpora nagledali, ali posle 5-6 godina niko ih se vise i ne seca. Porez se mora isterati, a ostale turisticke takse su puko zamajavanje.

mrDr

pre 6 godina

Boravisnu taksu placa svaki gost posebno, preko cene smestaja. To nije trosak hostela.
A porez od 3000e koji je pomenut je pretpostavljam isto vezan za promet?...

Bojan

pre 6 godina

Jedna stvar je postala alarmantna u Srbiji: teško zaostajemo za svetom i potonuli smo duboko... Ne prepoznajemo moderne biznis ideje.
. Ova jos uvek srednjevekovna država zastarelih zakona i propisa guši sopstveni narod... Odlazak lekara i inzenjera iz zemlje, zadrti propisi. Zašto ne bi po hitnom postupku recimo bio usvojen zakon o izdavanju nekretnina preko interneta gde bi država uzimala 5 do 10% cene noćenja a za uzvrat nudila pravnu zaštitu u slučaju oštećenja imovine ili slično... Većina bi onda plaćala tih 5 do 10%.. Hej Državo, ostaćeš bez stanovnika vrlo skoro koliko si zadrta!

ivan78bg

pre 6 godina

@Igor
Ne rade nista?Pa kreni ti matori da izdajes stan i ne radi nista.Nemas stan?Pa kupi ga od para koje si zaradio ne radeci nista.:)I sredi ga od para koje si zaradio ne radeci nista.Itd itd.Pritom pare koje ulazes i koje si zaradio ne radeci nista su vec dvostruko trostruko oporezovane u nasoj dragoj drzavi.Ne razumes o cemu pricam?Nije ni cudno s obzirom na komentar.

Realno

pre 6 godina

Ovde se uvek bune pogrešni ljudi zbog pogrešnih stvari. Na primer, štrajkuju advokati i taksisti koji su nedodirljivi, a oni što rade za minimalac na traci nikada ništa štrajkom ne mogu da postignu. Tako sada oni što imaju desetak stanova i koji su po svim merilima bogati, kukaju na dažbine - kao mnogo im uzima država ako rade legalno? Pa probajte u bilo kojoj uređenoj zemlji tako da “radite” - završićete u zatvoru. Nameti jesu veliki, ali nije fer da hotelijer koji je uložio ozbiljnu svotu sve plaća a onaj koji nelegalno izdaje stanove na dan daje državi 0€ od toga - naravno da to nisu isti tržišni uslovi za svakoga. Ko ima problem to da razume, ne vidi dalje od svog nosa. Kome onda da se žali spremačica koja radi kod “gazde” stanova na dan kada zatrudni a on joj kaže da od sutra ne dolazi jer je našao drugu? A onaj što kažu da se tako unose devize - pa devize unosi i onaj ko prodaje belo roblje, to ne čini posao legitimnim.

C i n i k

pre 6 godina

Velike su obaveze prema drzavi i opstini ako sve prijavis legalno.Ne moze covek nista za sebe i porodicu da zaradi jer sve mora da plati drzavi, kao da je rob. Zato narod i posluje u sivoj zoni. Globa je prevelika, da ne napisem zulum..

Nikola

pre 6 godina

Drzava ne gubi nista kroz porez jer ti ljudi koji izdaju tako stan od toga zive, a sav novac koji tako steknu potrose u Srbiji pre svega na racune i hranu, pa tako opet kroz to plate porez tj. PDV=20%.
Kada bi drzava uzela porez na izdavanje, ljudima bi ostalo manje novca na trosenje i drzava ni na koji nacin ne bi bila na "dobitku".
Da li je neko platio porez kroz direktan namet drzavi ili kroz kupovinu i usluge za drzavu nije sve jedno zato sto ovo drugo stimulise ekonomiju, a direktan namet gusi.

Olja

pre 6 godina

Svi sto gube se ljute. Bilo bi lepo kada bi Turisticka Organizacija Novog Sada radila na razvoju turizma a ne na njegovom sprecavanju. Ali da- to bi bilo moguce samo kada bi imali obrazovan I strucan kadar koji na zalost nemaju.

Igor

pre 6 godina

Porez = 20% (iako je logično da na tu delatnost bude 10%), da prijaviš sam gosta ne možeš nego te država tera da to uradiš preko turističke agencije koja ti uzme još 10% za tu uslugu. Dakle startujem sa -30% (na to naravno ide boravišna taksa). Da imaju mozga i da sve ukupno dažbine budu 10% plus boravišna taksa i da se 90% vlasnika stanova legalizuje (što sam i sam hteo), oni naravno krcaju nerealne troškove i onda im 5% ljudi radi legalno.
Kreteni!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (SL, 20. decembar 2017 18:23)
Slažem se sa svim tim osim sa onih 10%. Oni koji otvore firmu i zaposle ljude plaćaju porez na dobit 20% ako se ne varam, zašto bi oni plaćali veći porez od vas koji izdajete svoje stanove, dakle ne radite ništa i niko se od tog novca ne najede osim vas?

Roko Koko

pre 6 godina

Jesam, ne kazem da nisam. Glasao sam za ovu vlast, Vucica. Bilo mi je muka i zlo od zutih sta su napravili od zemlje i naroda. Verovao sam u bolje ali ovi su samo nastavili da degradiraju narod i zemlju.
Ajde da mi neko objasni, kako to zemlja koja radja, ravnice, brda, planine, reke, jezera, mocvare, podvodne vode, umereno kontinetalna klima i geografski polozaj. Kako to da narod gladan, skupa i nekvalitetna hrana i visoki troskovi stanovanja i cena nekretnina nepristupacne. Ajde volovi i neradnici iz vlasti objasnite!

Држава живи од пореза

pre 6 godina

Свака држава на свету живи од пореза - нека мање, нека више. Наша још увек не капира да не може да диже порезе толико да угуши привреду и пословање. Наши су у фазону кога оно беше... Обреновић, када дуже порез па пита да ли се народ буни или се ућутао? Е, сада није фора да ћути зато што нешто спрема, па ће бити буна, него се ућутао јер се ОДСЕЛИО! Нема ко више да се буни. Остали људи оболели од ентузијазма и неписмени и заостали. Нема ко да дигне глас. Са смањењем харача и пљачке, држава би омогућила људима да више зарађују, а када више зарађују онда више и троше, а када више троше, онда држава добија и више новца, онда се плаћа и више пореза. Е, док то укапирају наше кабадахије, спахије и јањичари, има сви да се одселимо из Србије. Није то начин да се води држава.
Оно, треба мусти краву и шишати овцу, али не треба заклати краву и овцу. Онда неће бити ни млека ни вуне.

Alan Ford

pre 6 godina

Dosadili ste sa tim temama o stanu na dan ili o izdavanju istih. Cela drzava u lopovluku i krimi organizacijama a vi pisete o neprijavljenim stanovima i slicno. Da nije tuzno bilo bi smesno. Molim da objavite komentar. Hvala.

Petar

pre 6 godina

Ovi ljudi unose sveze devize u zemlju,kao i ITevci. Dignite im spomenik, spremite posebnu sluzbu da ih obilazi i masira ih par puta nedeljeno kao zahvalnicu umesto da kukate o porezima. Drzava je satrla sve

Milan

pre 6 godina

Nigde u svetu niko ne naplacuje boravisne takse za airbnb, cak nisam ni cuo da je iko pokusao. Ideja airbnb je da iznajmis svoju sobu ili standok si odsutan kako bi pokrio racune koje svakako placas na kraju meseca.

dule

pre 6 godina

Ma jadna drzava uvek u minusu

A taman bi ovi sto su korisnici tih poreza malo da obnove vozni park i da putuju po svetu naravno u hotelima sa 5* a sve o nasem trosku

Da ste imalo moralni svi koji ste na vlasti trebalo bi da kada putujete u inostranstvo da uzimate stan na dan a ne da se basakrite u delux hotelima i to od drzave koja kaze da je najsiromasnija u Evropi

Pa ako nema onda nema ni za Vas gospodo

SL

pre 6 godina

Porez = 20% (iako je logično da na tu delatnost bude 10%), da prijaviš sam gosta ne možeš nego te država tera da to uradiš preko turističke agencije koja ti uzme još 10% za tu uslugu. Dakle startujem sa -30% (na to naravno ide boravišna taksa). Da imaju mozga i da sve ukupno dažbine budu 10% plus boravišna taksa i da se 90% vlasnika stanova legalizuje (što sam i sam hteo), oni naravno krcaju nerealne troškove i onda im 5% ljudi radi legalno.
Kreteni!

strasno!

pre 6 godina

I umesto da potpomognu i olaksaju poslovanje tima koji izdaju preko bukinga i airbnba i da onda i ljudi rade i drzava ima porez, oni bi da ih hapse, a da bi podrzali zastarele modele poslovanja koji ne mogu da opstanu na modernom turistickom trzistu....

Mnogo nijansi sive ekonomije

pre 6 godina

Tako to biva kad je država neskromna, a ni ne nudi ništa zauzvrat. Država bi da odere "stan na dan", pored poreza na nekretninu, i za PDV, porez na dobit, boravišnu taksu, firmarinu, a usto bi još da poharači malo i na plate onih koji rade (čiste, spremaju, dočekuju goste). A ovi se ne daju. Neće ljudi da plaćaju, jer im niko i ništa ne grantuje ni 1/3 popunjenoisti kapaciteta, što je minimum za relativnu pozitivnu nulu (bez zahvatanja države) u toj branši. Sledeći korak je verovatno je da ih država sve pohapsi, a pošto nema mesta po zatvorima, da ih utamniči u tim istim "stanovima na dan". Ostaje nejasno ko će, u tom slučaju, kome da plaća iznajmljivanje?

SL

pre 6 godina

Porez = 20% (iako je logično da na tu delatnost bude 10%), da prijaviš sam gosta ne možeš nego te država tera da to uradiš preko turističke agencije koja ti uzme još 10% za tu uslugu. Dakle startujem sa -30% (na to naravno ide boravišna taksa). Da imaju mozga i da sve ukupno dažbine budu 10% plus boravišna taksa i da se 90% vlasnika stanova legalizuje (što sam i sam hteo), oni naravno krcaju nerealne troškove i onda im 5% ljudi radi legalno.
Kreteni!

Mnogo nijansi sive ekonomije

pre 6 godina

Tako to biva kad je država neskromna, a ni ne nudi ništa zauzvrat. Država bi da odere "stan na dan", pored poreza na nekretninu, i za PDV, porez na dobit, boravišnu taksu, firmarinu, a usto bi još da poharači malo i na plate onih koji rade (čiste, spremaju, dočekuju goste). A ovi se ne daju. Neće ljudi da plaćaju, jer im niko i ništa ne grantuje ni 1/3 popunjenoisti kapaciteta, što je minimum za relativnu pozitivnu nulu (bez zahvatanja države) u toj branši. Sledeći korak je verovatno je da ih država sve pohapsi, a pošto nema mesta po zatvorima, da ih utamniči u tim istim "stanovima na dan". Ostaje nejasno ko će, u tom slučaju, kome da plaća iznajmljivanje?

strasno!

pre 6 godina

I umesto da potpomognu i olaksaju poslovanje tima koji izdaju preko bukinga i airbnba i da onda i ljudi rade i drzava ima porez, oni bi da ih hapse, a da bi podrzali zastarele modele poslovanja koji ne mogu da opstanu na modernom turistickom trzistu....

Alan Ford

pre 6 godina

Dosadili ste sa tim temama o stanu na dan ili o izdavanju istih. Cela drzava u lopovluku i krimi organizacijama a vi pisete o neprijavljenim stanovima i slicno. Da nije tuzno bilo bi smesno. Molim da objavite komentar. Hvala.

Roko Koko

pre 6 godina

Jesam, ne kazem da nisam. Glasao sam za ovu vlast, Vucica. Bilo mi je muka i zlo od zutih sta su napravili od zemlje i naroda. Verovao sam u bolje ali ovi su samo nastavili da degradiraju narod i zemlju.
Ajde da mi neko objasni, kako to zemlja koja radja, ravnice, brda, planine, reke, jezera, mocvare, podvodne vode, umereno kontinetalna klima i geografski polozaj. Kako to da narod gladan, skupa i nekvalitetna hrana i visoki troskovi stanovanja i cena nekretnina nepristupacne. Ajde volovi i neradnici iz vlasti objasnite!

Држава живи од пореза

pre 6 godina

Свака држава на свету живи од пореза - нека мање, нека више. Наша још увек не капира да не може да диже порезе толико да угуши привреду и пословање. Наши су у фазону кога оно беше... Обреновић, када дуже порез па пита да ли се народ буни или се ућутао? Е, сада није фора да ћути зато што нешто спрема, па ће бити буна, него се ућутао јер се ОДСЕЛИО! Нема ко више да се буни. Остали људи оболели од ентузијазма и неписмени и заостали. Нема ко да дигне глас. Са смањењем харача и пљачке, држава би омогућила људима да више зарађују, а када више зарађују онда више и троше, а када више троше, онда држава добија и више новца, онда се плаћа и више пореза. Е, док то укапирају наше кабадахије, спахије и јањичари, има сви да се одселимо из Србије. Није то начин да се води држава.
Оно, треба мусти краву и шишати овцу, али не треба заклати краву и овцу. Онда неће бити ни млека ни вуне.

Petar

pre 6 godina

Ovi ljudi unose sveze devize u zemlju,kao i ITevci. Dignite im spomenik, spremite posebnu sluzbu da ih obilazi i masira ih par puta nedeljeno kao zahvalnicu umesto da kukate o porezima. Drzava je satrla sve

Milan

pre 6 godina

Nigde u svetu niko ne naplacuje boravisne takse za airbnb, cak nisam ni cuo da je iko pokusao. Ideja airbnb je da iznajmis svoju sobu ili standok si odsutan kako bi pokrio racune koje svakako placas na kraju meseca.

Bojan

pre 6 godina

Jedna stvar je postala alarmantna u Srbiji: teško zaostajemo za svetom i potonuli smo duboko... Ne prepoznajemo moderne biznis ideje.
. Ova jos uvek srednjevekovna država zastarelih zakona i propisa guši sopstveni narod... Odlazak lekara i inzenjera iz zemlje, zadrti propisi. Zašto ne bi po hitnom postupku recimo bio usvojen zakon o izdavanju nekretnina preko interneta gde bi država uzimala 5 do 10% cene noćenja a za uzvrat nudila pravnu zaštitu u slučaju oštećenja imovine ili slično... Većina bi onda plaćala tih 5 do 10%.. Hej Državo, ostaćeš bez stanovnika vrlo skoro koliko si zadrta!

Olja

pre 6 godina

Svi sto gube se ljute. Bilo bi lepo kada bi Turisticka Organizacija Novog Sada radila na razvoju turizma a ne na njegovom sprecavanju. Ali da- to bi bilo moguce samo kada bi imali obrazovan I strucan kadar koji na zalost nemaju.

Nikola

pre 6 godina

Drzava ne gubi nista kroz porez jer ti ljudi koji izdaju tako stan od toga zive, a sav novac koji tako steknu potrose u Srbiji pre svega na racune i hranu, pa tako opet kroz to plate porez tj. PDV=20%.
Kada bi drzava uzela porez na izdavanje, ljudima bi ostalo manje novca na trosenje i drzava ni na koji nacin ne bi bila na "dobitku".
Da li je neko platio porez kroz direktan namet drzavi ili kroz kupovinu i usluge za drzavu nije sve jedno zato sto ovo drugo stimulise ekonomiju, a direktan namet gusi.

C i n i k

pre 6 godina

Velike su obaveze prema drzavi i opstini ako sve prijavis legalno.Ne moze covek nista za sebe i porodicu da zaradi jer sve mora da plati drzavi, kao da je rob. Zato narod i posluje u sivoj zoni. Globa je prevelika, da ne napisem zulum..

dule

pre 6 godina

Ma jadna drzava uvek u minusu

A taman bi ovi sto su korisnici tih poreza malo da obnove vozni park i da putuju po svetu naravno u hotelima sa 5* a sve o nasem trosku

Da ste imalo moralni svi koji ste na vlasti trebalo bi da kada putujete u inostranstvo da uzimate stan na dan a ne da se basakrite u delux hotelima i to od drzave koja kaze da je najsiromasnija u Evropi

Pa ako nema onda nema ni za Vas gospodo

Armada

pre 6 godina

Nije problem placacu porez od izdavanja...od sutra. U stvari jos danas idem u poresku. Pošto Kosmajac Kostic Telekom Eps Gasprom i ostala ekipa uredno placaju porez, struju i ostale dazbine, necu dozvoliti da drzava pati zbog neoporezovanog izdavanja moje garsonjere

ivan78bg

pre 6 godina

@Igor
Ne rade nista?Pa kreni ti matori da izdajes stan i ne radi nista.Nemas stan?Pa kupi ga od para koje si zaradio ne radeci nista.:)I sredi ga od para koje si zaradio ne radeci nista.Itd itd.Pritom pare koje ulazes i koje si zaradio ne radeci nista su vec dvostruko trostruko oporezovane u nasoj dragoj drzavi.Ne razumes o cemu pricam?Nije ni cudno s obzirom na komentar.

Dragan

pre 6 godina

Shared economy je buducnost, a dinosaurusi kao ova turisticka agencija ili kao razne gradske uprave u vezi Ubera mogu samo malo da uspore proces. Setite se, molim vas, Telekoma i uvodjenja interneta preko drugih firmi pocetkom 2000-ih ili aerodroma i uvodjenja low-cost kompanija. Kakvih smo se prica naslusali i otpora nagledali, ali posle 5-6 godina niko ih se vise i ne seca. Porez se mora isterati, a ostale turisticke takse su puko zamajavanje.

petar

pre 6 godina

Hoteli propadaju od Hostela. Hosteli od pojedinaca koji bi da malo dodaju u kucni budzet. Pojedinci propadaju od manipulanata koji iznajmljuju privatne stanove pa izdaju na dan. I tako u krug.
Drzava juri sitne, da zataska krupne

miki

pre 6 godina

Birajte,soba u hotelu u Beogradu oko 100 eura za dvoje. Kompletan stan 40 eura za cetvoro. I? Ajmo da ukinemo i ovaj vid neke zaradice da bi se gospoda hotelijeri jos vise obogatili. A i smanjice se drasticno dolazak turista. Koliko neko treba da je lud da bi platio par sati spavanja tolike novce!

Aleksandar

pre 6 godina

U Hrvatskoj je to reseno jednostavno. Godisnje se pausalno plati, mislim oko 100eur i to je sve. Ovde ti uzmu 10posto agencija 10 posto agencija plus boravusne takse. Naravno da onda zanemariljiv broj ljudi radi legalno

Realno

pre 6 godina

Ovde se uvek bune pogrešni ljudi zbog pogrešnih stvari. Na primer, štrajkuju advokati i taksisti koji su nedodirljivi, a oni što rade za minimalac na traci nikada ništa štrajkom ne mogu da postignu. Tako sada oni što imaju desetak stanova i koji su po svim merilima bogati, kukaju na dažbine - kao mnogo im uzima država ako rade legalno? Pa probajte u bilo kojoj uređenoj zemlji tako da “radite” - završićete u zatvoru. Nameti jesu veliki, ali nije fer da hotelijer koji je uložio ozbiljnu svotu sve plaća a onaj koji nelegalno izdaje stanove na dan daje državi 0€ od toga - naravno da to nisu isti tržišni uslovi za svakoga. Ko ima problem to da razume, ne vidi dalje od svog nosa. Kome onda da se žali spremačica koja radi kod “gazde” stanova na dan kada zatrudni a on joj kaže da od sutra ne dolazi jer je našao drugu? A onaj što kažu da se tako unose devize - pa devize unosi i onaj ko prodaje belo roblje, to ne čini posao legitimnim.

NoName

pre 6 godina

@Realno

Pravis primer uredjene i neuredjene drzave. U uredjenoj drzavi je uredjeno sve. I imas odlicne plate, mozda neki strajkic, ali i to je uspesno. Jer se razume situacija u kojoj su neki zaposleni. Dok u neuredjenoj drzavi...pa neuredjena je. Od A do Š.

Drzava Srbija

pre 6 godina

prvo tuzba sajtovima zbog ucestvovanju u kradji poreza.posle toga im nece pasti na pamet da bilo koga neregistrovanog postave.
(bojan, 20. decembar 2017 21:43)

Ne moram da brinem, dok ima ko da brine o meni.

mrDr

pre 6 godina

Boravisnu taksu placa svaki gost posebno, preko cene smestaja. To nije trosak hostela.
A porez od 3000e koji je pomenut je pretpostavljam isto vezan za promet?...

Igor

pre 6 godina

Porez = 20% (iako je logično da na tu delatnost bude 10%), da prijaviš sam gosta ne možeš nego te država tera da to uradiš preko turističke agencije koja ti uzme još 10% za tu uslugu. Dakle startujem sa -30% (na to naravno ide boravišna taksa). Da imaju mozga i da sve ukupno dažbine budu 10% plus boravišna taksa i da se 90% vlasnika stanova legalizuje (što sam i sam hteo), oni naravno krcaju nerealne troškove i onda im 5% ljudi radi legalno.
Kreteni!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (SL, 20. decembar 2017 18:23)
Slažem se sa svim tim osim sa onih 10%. Oni koji otvore firmu i zaposle ljude plaćaju porez na dobit 20% ako se ne varam, zašto bi oni plaćali veći porez od vas koji izdajete svoje stanove, dakle ne radite ništa i niko se od tog novca ne najede osim vas?

svasta

pre 6 godina

@bojan bas ce da se nasekiraju - nisu odgovorni pred nasim sudovima i mogu da im pljunu pod prozor! Ukinuti sve takse jer su samo otimanje para, porez se lako naplati kroz kazne, niko nece da rizikuje neplacanje poreza ako je kazna 100x veca od poreza, pojacati inspekciju i skratiti proceduru! Za ponovljen prekrsaj kazna zatvora od 5+ godina za vlasnika. Sve moze da se sredi za par meseci, ali oni koji mogu imaju prste i u ovom biznisu i nisu zainteresovani...

kako je lepo ziveti na tudj racun

pre 6 godina

@Igor 
Ne rade nista?Pa kreni ti matori da izdajes stan i ne radi nista.Nemas stan?Pa kupi ga od para koje si zaradio ne radeci nista.:)I sredi ga od para koje si zaradio ne radeci nista.Itd itd.Pritom pare koje ulazes i koje si zaradio ne radeci nista su vec dvostruko trostruko oporezovane u nasoj dragoj drzavi.Ne razumes o cemu pricam?Nije ni cudno s obzirom na komentar.
(ivan78bg, 20. decembar 2017 21:17)

A ti si stan zaradio? Ili su ga tvoji roditelji dobili na lepe oci?

master

pre 6 godina

Koncept oporezivanja je potpuno pogresan. Drzava smatra da ima pravo da se ugradi u svaku transakciju ali istina je da za novac mora da se pruzi i neka protiv usluga. Tako bi drzava trebalo da stiti sve strane u transakciji od eventualnih malverzacija sto naravno nije slucaj.. Ako neko iznajmi stan i izdaje ga na dan, vlasnik placa porez na nekretninu, porez na izdavanje (teorijski) a onda onaj koji to reizdaje na danplaca opet porez na promet. Da nije malo mnogo rodjaci?

Beba

pre 6 godina

Drzava atalno pokusava da uzima (poreze) a da za uzvrat ne daje nista. Da su zakonodavci malo pamerniji ( a nisu) veoma bi lako napravili uslove da je svako zainteresovan da prijavi izdavanje. Kako? Ovako: ko legalno izdaje ili uzima u najamm prostoe, uziva punu pravnu zastitu drzave, koja u konkretnim slucajevima brzo resava sve sporne situacije u skladu sa potpisanim ugovorom o najmu. Tako da su potpuno zasticeni i stanodavac i stanar. Za one koji ne prijave izdavanje, drzava nije zainteresovana da resava problematicne situacije ( na primer, nekom iznajmite stan a on nece da placa niti da napusti stan). Tako bi vecina pshvarila da je bolje da se ovaj posao radi legalno.

posmatrac bb

pre 6 godina

Sto drzava vise bude komplikovala sam postupak placanja sve manje para ce uzeti. Pojednosraviti i prijavu gosta i nacin placanja. Ovako "znalci" i ne znaju postupak. Moram u agenciju koja radi do 15. a gost dodje u 19 i ide rano. Pa moram da dam agenciji 5% poreza 10%. I ok bi to bilo da ne radim za minimalac u paradrzavnoj firmi koja mi ne uplacuje doprinose.....a ja eto moram porez da platim

s.nikolić , austrija

pre 6 godina

Pa poštovani zemljaci , ovo su posledice našeg mentaliteta i shvatanja poslovanja , odnosno kod nas omiljene reči BIZNIS !

Od devedesetih , a možda i ranije , postoji jedna rado upotrebljavana rečenica za ljude koji nešto steknu : "snašao se"!!!

Zato sada u srbiji svi pokušavaju da se snađu, neko manje a neki više, na primer neki brat nekog tamo u nekoj zemlji gde je taj neko cas premijer, cas predsednik , voda navijača, pop , ma srBska vegeta , ....se snašao malo više ..!

Zato dragi zemljaci trpite dok ne dođu bolja vremena gde će se i pošten rad isplatiti i za lekara , i za inženjera, profesor a i učitelja ALI I ZA ZIDARA ,TESARA , SELJAKA -POLJOPRIVREDNIKA I OSTALA ZANIMANJA !!

Redosled je slučajan , a od mene pozdrav iz zemlje gde "snalazenje" nije obavezno !

Ono Mile

pre 6 godina

Koliko ovde malih perica ima. Strašno. Prvo država radi na promociju. Loš im je kadar to stoji. Oko se povećava broj turista i noćenja godišnje preko 10% na ljudima, hotelijerima je da osmisle šta da ponude. Ovde svi kukaju na poreze i državu. Poreski sistem je skoro isti u celoj evropi pdv negde i veći a negde za turizam manji. Neravnine da ovi što izdaju sobe na dan imaju troškove valjda daju plate onima koji ih obilaze menjaju posteljinu. Isto to i za hostele. Hostel mora da ima kakvu takvu recepciju i neko tu mora da radi bez obzira na promet. Neko mora da prijavi ljude za boravišna taksu. Ali skoro sve to postoji i u Evropi. Nisu ni naši zakoni toliko zaostali, ali da li se sprovode je drugo. Ako upoređujete sa Amerikom to je već druga stvar. Tamo je potpuno drugačiji poreski sistem koji nije okrenut ka socijalnoj državi već ka sticanju kapitala. Evo od sledeće godine po najavama firme neće plaćati porez pod nekim uslovima za prvu godinu. Izvolite ljudi i probajte.

Igor

pre 6 godina

Porez = 20% (iako je logično da na tu delatnost bude 10%), da prijaviš sam gosta ne možeš nego te država tera da to uradiš preko turističke agencije koja ti uzme još 10% za tu uslugu. Dakle startujem sa -30% (na to naravno ide boravišna taksa). Da imaju mozga i da sve ukupno dažbine budu 10% plus boravišna taksa i da se 90% vlasnika stanova legalizuje (što sam i sam hteo), oni naravno krcaju nerealne troškove i onda im 5% ljudi radi legalno.
Kreteni!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (SL, 20. decembar 2017 18:23)
Slažem se sa svim tim osim sa onih 10%. Oni koji otvore firmu i zaposle ljude plaćaju porez na dobit 20% ako se ne varam, zašto bi oni plaćali veći porez od vas koji izdajete svoje stanove, dakle ne radite ništa i niko se od tog novca ne najede osim vas?

kako je lepo ziveti na tudj racun

pre 6 godina

@Igor 
Ne rade nista?Pa kreni ti matori da izdajes stan i ne radi nista.Nemas stan?Pa kupi ga od para koje si zaradio ne radeci nista.:)I sredi ga od para koje si zaradio ne radeci nista.Itd itd.Pritom pare koje ulazes i koje si zaradio ne radeci nista su vec dvostruko trostruko oporezovane u nasoj dragoj drzavi.Ne razumes o cemu pricam?Nije ni cudno s obzirom na komentar.
(ivan78bg, 20. decembar 2017 21:17)

A ti si stan zaradio? Ili su ga tvoji roditelji dobili na lepe oci?

Realno

pre 6 godina

Ovde se uvek bune pogrešni ljudi zbog pogrešnih stvari. Na primer, štrajkuju advokati i taksisti koji su nedodirljivi, a oni što rade za minimalac na traci nikada ništa štrajkom ne mogu da postignu. Tako sada oni što imaju desetak stanova i koji su po svim merilima bogati, kukaju na dažbine - kao mnogo im uzima država ako rade legalno? Pa probajte u bilo kojoj uređenoj zemlji tako da “radite” - završićete u zatvoru. Nameti jesu veliki, ali nije fer da hotelijer koji je uložio ozbiljnu svotu sve plaća a onaj koji nelegalno izdaje stanove na dan daje državi 0€ od toga - naravno da to nisu isti tržišni uslovi za svakoga. Ko ima problem to da razume, ne vidi dalje od svog nosa. Kome onda da se žali spremačica koja radi kod “gazde” stanova na dan kada zatrudni a on joj kaže da od sutra ne dolazi jer je našao drugu? A onaj što kažu da se tako unose devize - pa devize unosi i onaj ko prodaje belo roblje, to ne čini posao legitimnim.

svasta

pre 6 godina

@bojan bas ce da se nasekiraju - nisu odgovorni pred nasim sudovima i mogu da im pljunu pod prozor! Ukinuti sve takse jer su samo otimanje para, porez se lako naplati kroz kazne, niko nece da rizikuje neplacanje poreza ako je kazna 100x veca od poreza, pojacati inspekciju i skratiti proceduru! Za ponovljen prekrsaj kazna zatvora od 5+ godina za vlasnika. Sve moze da se sredi za par meseci, ali oni koji mogu imaju prste i u ovom biznisu i nisu zainteresovani...

Roko Koko

pre 6 godina

Jesam, ne kazem da nisam. Glasao sam za ovu vlast, Vucica. Bilo mi je muka i zlo od zutih sta su napravili od zemlje i naroda. Verovao sam u bolje ali ovi su samo nastavili da degradiraju narod i zemlju.
Ajde da mi neko objasni, kako to zemlja koja radja, ravnice, brda, planine, reke, jezera, mocvare, podvodne vode, umereno kontinetalna klima i geografski polozaj. Kako to da narod gladan, skupa i nekvalitetna hrana i visoki troskovi stanovanja i cena nekretnina nepristupacne. Ajde volovi i neradnici iz vlasti objasnite!

Milan

pre 6 godina

Nigde u svetu niko ne naplacuje boravisne takse za airbnb, cak nisam ni cuo da je iko pokusao. Ideja airbnb je da iznajmis svoju sobu ili standok si odsutan kako bi pokrio racune koje svakako placas na kraju meseca.

Nikola

pre 6 godina

Drzava ne gubi nista kroz porez jer ti ljudi koji izdaju tako stan od toga zive, a sav novac koji tako steknu potrose u Srbiji pre svega na racune i hranu, pa tako opet kroz to plate porez tj. PDV=20%.
Kada bi drzava uzela porez na izdavanje, ljudima bi ostalo manje novca na trosenje i drzava ni na koji nacin ne bi bila na "dobitku".
Da li je neko platio porez kroz direktan namet drzavi ili kroz kupovinu i usluge za drzavu nije sve jedno zato sto ovo drugo stimulise ekonomiju, a direktan namet gusi.

Petar

pre 6 godina

Ovi ljudi unose sveze devize u zemlju,kao i ITevci. Dignite im spomenik, spremite posebnu sluzbu da ih obilazi i masira ih par puta nedeljeno kao zahvalnicu umesto da kukate o porezima. Drzava je satrla sve

Mnogo nijansi sive ekonomije

pre 6 godina

Tako to biva kad je država neskromna, a ni ne nudi ništa zauzvrat. Država bi da odere "stan na dan", pored poreza na nekretninu, i za PDV, porez na dobit, boravišnu taksu, firmarinu, a usto bi još da poharači malo i na plate onih koji rade (čiste, spremaju, dočekuju goste). A ovi se ne daju. Neće ljudi da plaćaju, jer im niko i ništa ne grantuje ni 1/3 popunjenoisti kapaciteta, što je minimum za relativnu pozitivnu nulu (bez zahvatanja države) u toj branši. Sledeći korak je verovatno je da ih država sve pohapsi, a pošto nema mesta po zatvorima, da ih utamniči u tim istim "stanovima na dan". Ostaje nejasno ko će, u tom slučaju, kome da plaća iznajmljivanje?

strasno!

pre 6 godina

I umesto da potpomognu i olaksaju poslovanje tima koji izdaju preko bukinga i airbnba i da onda i ljudi rade i drzava ima porez, oni bi da ih hapse, a da bi podrzali zastarele modele poslovanja koji ne mogu da opstanu na modernom turistickom trzistu....

SL

pre 6 godina

Porez = 20% (iako je logično da na tu delatnost bude 10%), da prijaviš sam gosta ne možeš nego te država tera da to uradiš preko turističke agencije koja ti uzme još 10% za tu uslugu. Dakle startujem sa -30% (na to naravno ide boravišna taksa). Da imaju mozga i da sve ukupno dažbine budu 10% plus boravišna taksa i da se 90% vlasnika stanova legalizuje (što sam i sam hteo), oni naravno krcaju nerealne troškove i onda im 5% ljudi radi legalno.
Kreteni!

Alan Ford

pre 6 godina

Dosadili ste sa tim temama o stanu na dan ili o izdavanju istih. Cela drzava u lopovluku i krimi organizacijama a vi pisete o neprijavljenim stanovima i slicno. Da nije tuzno bilo bi smesno. Molim da objavite komentar. Hvala.

ivan78bg

pre 6 godina

@Igor
Ne rade nista?Pa kreni ti matori da izdajes stan i ne radi nista.Nemas stan?Pa kupi ga od para koje si zaradio ne radeci nista.:)I sredi ga od para koje si zaradio ne radeci nista.Itd itd.Pritom pare koje ulazes i koje si zaradio ne radeci nista su vec dvostruko trostruko oporezovane u nasoj dragoj drzavi.Ne razumes o cemu pricam?Nije ni cudno s obzirom na komentar.

miki

pre 6 godina

Birajte,soba u hotelu u Beogradu oko 100 eura za dvoje. Kompletan stan 40 eura za cetvoro. I? Ajmo da ukinemo i ovaj vid neke zaradice da bi se gospoda hotelijeri jos vise obogatili. A i smanjice se drasticno dolazak turista. Koliko neko treba da je lud da bi platio par sati spavanja tolike novce!

Dragan

pre 6 godina

Shared economy je buducnost, a dinosaurusi kao ova turisticka agencija ili kao razne gradske uprave u vezi Ubera mogu samo malo da uspore proces. Setite se, molim vas, Telekoma i uvodjenja interneta preko drugih firmi pocetkom 2000-ih ili aerodroma i uvodjenja low-cost kompanija. Kakvih smo se prica naslusali i otpora nagledali, ali posle 5-6 godina niko ih se vise i ne seca. Porez se mora isterati, a ostale turisticke takse su puko zamajavanje.

C i n i k

pre 6 godina

Velike su obaveze prema drzavi i opstini ako sve prijavis legalno.Ne moze covek nista za sebe i porodicu da zaradi jer sve mora da plati drzavi, kao da je rob. Zato narod i posluje u sivoj zoni. Globa je prevelika, da ne napisem zulum..

Aleksandar

pre 6 godina

U Hrvatskoj je to reseno jednostavno. Godisnje se pausalno plati, mislim oko 100eur i to je sve. Ovde ti uzmu 10posto agencija 10 posto agencija plus boravusne takse. Naravno da onda zanemariljiv broj ljudi radi legalno

Armada

pre 6 godina

Nije problem placacu porez od izdavanja...od sutra. U stvari jos danas idem u poresku. Pošto Kosmajac Kostic Telekom Eps Gasprom i ostala ekipa uredno placaju porez, struju i ostale dazbine, necu dozvoliti da drzava pati zbog neoporezovanog izdavanja moje garsonjere

Држава живи од пореза

pre 6 godina

Свака држава на свету живи од пореза - нека мање, нека више. Наша још увек не капира да не може да диже порезе толико да угуши привреду и пословање. Наши су у фазону кога оно беше... Обреновић, када дуже порез па пита да ли се народ буни или се ућутао? Е, сада није фора да ћути зато што нешто спрема, па ће бити буна, него се ућутао јер се ОДСЕЛИО! Нема ко више да се буни. Остали људи оболели од ентузијазма и неписмени и заостали. Нема ко да дигне глас. Са смањењем харача и пљачке, држава би омогућила људима да више зарађују, а када више зарађују онда више и троше, а када више троше, онда држава добија и више новца, онда се плаћа и више пореза. Е, док то укапирају наше кабадахије, спахије и јањичари, има сви да се одселимо из Србије. Није то начин да се води држава.
Оно, треба мусти краву и шишати овцу, али не треба заклати краву и овцу. Онда неће бити ни млека ни вуне.

Olja

pre 6 godina

Svi sto gube se ljute. Bilo bi lepo kada bi Turisticka Organizacija Novog Sada radila na razvoju turizma a ne na njegovom sprecavanju. Ali da- to bi bilo moguce samo kada bi imali obrazovan I strucan kadar koji na zalost nemaju.

Ono Mile

pre 6 godina

Koliko ovde malih perica ima. Strašno. Prvo država radi na promociju. Loš im je kadar to stoji. Oko se povećava broj turista i noćenja godišnje preko 10% na ljudima, hotelijerima je da osmisle šta da ponude. Ovde svi kukaju na poreze i državu. Poreski sistem je skoro isti u celoj evropi pdv negde i veći a negde za turizam manji. Neravnine da ovi što izdaju sobe na dan imaju troškove valjda daju plate onima koji ih obilaze menjaju posteljinu. Isto to i za hostele. Hostel mora da ima kakvu takvu recepciju i neko tu mora da radi bez obzira na promet. Neko mora da prijavi ljude za boravišna taksu. Ali skoro sve to postoji i u Evropi. Nisu ni naši zakoni toliko zaostali, ali da li se sprovode je drugo. Ako upoređujete sa Amerikom to je već druga stvar. Tamo je potpuno drugačiji poreski sistem koji nije okrenut ka socijalnoj državi već ka sticanju kapitala. Evo od sledeće godine po najavama firme neće plaćati porez pod nekim uslovima za prvu godinu. Izvolite ljudi i probajte.

dule

pre 6 godina

Ma jadna drzava uvek u minusu

A taman bi ovi sto su korisnici tih poreza malo da obnove vozni park i da putuju po svetu naravno u hotelima sa 5* a sve o nasem trosku

Da ste imalo moralni svi koji ste na vlasti trebalo bi da kada putujete u inostranstvo da uzimate stan na dan a ne da se basakrite u delux hotelima i to od drzave koja kaze da je najsiromasnija u Evropi

Pa ako nema onda nema ni za Vas gospodo

mrDr

pre 6 godina

Boravisnu taksu placa svaki gost posebno, preko cene smestaja. To nije trosak hostela.
A porez od 3000e koji je pomenut je pretpostavljam isto vezan za promet?...

petar

pre 6 godina

Hoteli propadaju od Hostela. Hosteli od pojedinaca koji bi da malo dodaju u kucni budzet. Pojedinci propadaju od manipulanata koji iznajmljuju privatne stanove pa izdaju na dan. I tako u krug.
Drzava juri sitne, da zataska krupne

Drzava Srbija

pre 6 godina

prvo tuzba sajtovima zbog ucestvovanju u kradji poreza.posle toga im nece pasti na pamet da bilo koga neregistrovanog postave.
(bojan, 20. decembar 2017 21:43)

Ne moram da brinem, dok ima ko da brine o meni.

NoName

pre 6 godina

@Realno

Pravis primer uredjene i neuredjene drzave. U uredjenoj drzavi je uredjeno sve. I imas odlicne plate, mozda neki strajkic, ali i to je uspesno. Jer se razume situacija u kojoj su neki zaposleni. Dok u neuredjenoj drzavi...pa neuredjena je. Od A do Š.

Bojan

pre 6 godina

Jedna stvar je postala alarmantna u Srbiji: teško zaostajemo za svetom i potonuli smo duboko... Ne prepoznajemo moderne biznis ideje.
. Ova jos uvek srednjevekovna država zastarelih zakona i propisa guši sopstveni narod... Odlazak lekara i inzenjera iz zemlje, zadrti propisi. Zašto ne bi po hitnom postupku recimo bio usvojen zakon o izdavanju nekretnina preko interneta gde bi država uzimala 5 do 10% cene noćenja a za uzvrat nudila pravnu zaštitu u slučaju oštećenja imovine ili slično... Većina bi onda plaćala tih 5 do 10%.. Hej Državo, ostaćeš bez stanovnika vrlo skoro koliko si zadrta!

s.nikolić , austrija

pre 6 godina

Pa poštovani zemljaci , ovo su posledice našeg mentaliteta i shvatanja poslovanja , odnosno kod nas omiljene reči BIZNIS !

Od devedesetih , a možda i ranije , postoji jedna rado upotrebljavana rečenica za ljude koji nešto steknu : "snašao se"!!!

Zato sada u srbiji svi pokušavaju da se snađu, neko manje a neki više, na primer neki brat nekog tamo u nekoj zemlji gde je taj neko cas premijer, cas predsednik , voda navijača, pop , ma srBska vegeta , ....se snašao malo više ..!

Zato dragi zemljaci trpite dok ne dođu bolja vremena gde će se i pošten rad isplatiti i za lekara , i za inženjera, profesor a i učitelja ALI I ZA ZIDARA ,TESARA , SELJAKA -POLJOPRIVREDNIKA I OSTALA ZANIMANJA !!

Redosled je slučajan , a od mene pozdrav iz zemlje gde "snalazenje" nije obavezno !

master

pre 6 godina

Koncept oporezivanja je potpuno pogresan. Drzava smatra da ima pravo da se ugradi u svaku transakciju ali istina je da za novac mora da se pruzi i neka protiv usluga. Tako bi drzava trebalo da stiti sve strane u transakciji od eventualnih malverzacija sto naravno nije slucaj.. Ako neko iznajmi stan i izdaje ga na dan, vlasnik placa porez na nekretninu, porez na izdavanje (teorijski) a onda onaj koji to reizdaje na danplaca opet porez na promet. Da nije malo mnogo rodjaci?

posmatrac bb

pre 6 godina

Sto drzava vise bude komplikovala sam postupak placanja sve manje para ce uzeti. Pojednosraviti i prijavu gosta i nacin placanja. Ovako "znalci" i ne znaju postupak. Moram u agenciju koja radi do 15. a gost dodje u 19 i ide rano. Pa moram da dam agenciji 5% poreza 10%. I ok bi to bilo da ne radim za minimalac u paradrzavnoj firmi koja mi ne uplacuje doprinose.....a ja eto moram porez da platim

Beba

pre 6 godina

Drzava atalno pokusava da uzima (poreze) a da za uzvrat ne daje nista. Da su zakonodavci malo pamerniji ( a nisu) veoma bi lako napravili uslove da je svako zainteresovan da prijavi izdavanje. Kako? Ovako: ko legalno izdaje ili uzima u najamm prostoe, uziva punu pravnu zastitu drzave, koja u konkretnim slucajevima brzo resava sve sporne situacije u skladu sa potpisanim ugovorom o najmu. Tako da su potpuno zasticeni i stanodavac i stanar. Za one koji ne prijave izdavanje, drzava nije zainteresovana da resava problematicne situacije ( na primer, nekom iznajmite stan a on nece da placa niti da napusti stan). Tako bi vecina pshvarila da je bolje da se ovaj posao radi legalno.