Subota, 16.12.2017.

10:56

Ono o čemu se ćuti: Koliko dana EU može bez Rusa

Ukoliko se prekine ruski izvoz gasa u Italiju, zemlja će imati samo 15 dana pre proglašenja vanredne situacije, analiziraju tamošnji mediji.

Izvor: B92

Ono o èemu se æuti: Koliko dana EU može bez Rusa IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

71 Komentari

Sortiraj po:

Što te biju ovi dobri ljudi?

pre 6 godina

Rusija zavisi od EU novca i proizvoda.Prekidom snabdevanja Evropa bi se okrenula drugim skupljim izvorima što bi podiglo cene koje bi morala plaćati Rusija osiromašena prestankom izvoza gasa u EU.

Ostina A

pre 6 godina

Mi smo sa 0 posto gasa i jako malo nafte preživeli 10 godina, a uz to smo imali i 2 rata. Norveška, Saudijska Arabija, SAD će da trljaju ruke a Kini i Mongoliji ne treba ni približno toliko gasa. Po Wikipediji (mada ko zna koliko je ona tačna) 60% ruskog budžeta je izvoz nafte i gasa, a 75% je izvoz u EU.
Jedni ne mogu bez drugih i obrnuto. Mada RT televizija ti je kao CNN ili kod nas RTS, što bi rekao Tramp... Fake news

pprvi dan skole u Svedskoj

pre 6 godina

Rusija zavisi od Evrope to je cinjenica.Zasto je to tako ima vise razloga.Jedan je politicki sistem koji se nije promenio od nastanka rusije,vlast jednog coveka nikom dobro nije donela.Ima jos ali ovo je glavni razlog?

marija

pre 6 godina

Ne razumem taj koncept zavođenja sankcija Zemlji prostranoj na dva kontinenta i 12 vremenskih zona?! A sa dve komšijske države brojčanog stanja 3 milijadre ljudi...
Koji genije je tu strategiju napada i odbrane smislio?
(Analitik Anagletik, 16. decembar 2017 21:38)

Lepo ste Vi ovo srocili, ali... To sto je Rusija uradila sa Krimom i sta i dalje radi u Ukrajini, moralo je da dobije odgovor. Rusi imaju vrlo blage sankcije u odnosu na nase (kojih su se i Rusi pridrzavali). Inace, iako se zvanicno nije prikljucila sankcijama, i Kina ih nezvanicno sprovodi (kineske banke ne kreditiraju ruske firme). Ni Rusija ne bi dugo opstala bez EU novca, pa tako opet dolazimo do pat pozicije. Jednostavno, mi bi prvi trebalo da osudimo ponasanje Rusije. Inace, obican gradjanin Rusije vrlo tesko zivi i prilicno oseca sankcije. Ali su Rusi, kao i Srbi, naviknuti na surov zivot. To je taj mentalitet busanja u patriotske grudi dok ti je stomak prazan.

Petar

pre 6 godina

kakvih budalastina se nacitah. auuu ljudi koliko smo mi najpametniji narod na svetu! u sve se razumemo i sve znamo citajuci portale i ispijajuci kafe po ceo dan ! ne ne rusija propada....gazprom, rosnjeft, lukoil !!! da ne govorim da sve fabrike odose u rusiju da da zato sto propadaju! Kod njih grejna sezona kad pocne ne gasi se do maja meseca-24h ! a ovde placas cele godine, deru te a posle 22h da se smrznes! ali ne mi smo najpametniji. ceo svet je pun zavisti i zlobe i hteo bi da rasparca i podeli rusiju ali NE MOZEEEEEE malo sutra! kako ono kod nas ide " bolje komsiji da crkne krava" ! eto takvi smo

T

pre 6 godina

"Ne razumem taj koncept zavođenja sankcija Zemlji prostranoj na dva kontinenta i 12 vremenskih zona?!"

Pa kada zemlja, bez obzira na koliko se zona prostire, potpise 1994. ugovor da nece susednoj zemlji po imenu Ukrajina da otima teritoriju, a onda to ipak uradi, onda joj se zavedu sankcije.

Ono

pre 6 godina

Norvežani sede i uz kokice gledaju ovo... Ima ih malo preko pet miliona. Gasa imaju, nafte imaju, struju proizvode kroz mnogo hidrocentrala i uživaju. Problem je sto Rusija zavisi od tih para iz Evrope, ali i dobar deo Evrope zavisi od gasa iz Rusije. Pat pozicija.

Analitik Anagletik

pre 6 godina

Jaka korist od velikog BDP-GDP-razmere industrije, potrošnje i proizvodnje, ovo ono tamte za vampte kad ti minus 10 zakuca na vrata jedno 3 nedelje zaredom! A ti se braniš profitom iz 3ćeg kvartala ogrnut u tri ćebeta u zaleđenom stanu, dok piješ smrznut hajneken!
Ondaš vidiš kolko je koncept evra jak kad 300 miliona zapafnjaka, navikli osioni da im toplo, uključi grejalice pa se poistope trafoi... i naravno svi će tad ko holsndezi na te njihove - visok bdp- dobro plaćene poslove ići bajsom...nema lepšeg doživljaja za 50 miliona poljaka nego da se sunčaju u januaru na plaži baltika dok im brisel dobaci lož ulje iz norveške...
A onda im baćuška naravno pošalje čečene u dogovoru sa amerima da noprave par žurki u metrou, na ulici u muzeju...pa da viš nobogodišnji orovod!
Mislim ima svi da se najedu siti italijanskih sireva tačno po ritmu švajcarskog sata...a najviše siroti migranti:(

Ne razumem taj koncept zavođenja sankcija Zemlji prostranoj na dva kontinenta i 12 vremenskih zona?! A sa dve komšijske države brojčanog stanja 3 milijadre ljudi...
Koji genije je tu strategiju napada i odbrane smislio?

ekonomista

pre 6 godina

Obzirom da je BDP, Eu--a 16 triliona milijardi $, a Rusije 1, 6 triliona milijardi$, odgovor se namece sam.Poredjenja radi BDP, SAD-a je 18 triliona milijardi a Kine 14 triliona milijardi $.

Dr

pre 6 godina

Rusija je ogromna zemlja sa malo naroda i vise nego skromnu ekonomiju tako da bi se bez prodaju gasa nasla u kolapsu brze nego sto rusofili mogu i da zamisle. A izjave ruskih zvanicnika o propast Evrope bez njihovih energetika namenjeno je za domacu publiku isto kao i izjave naseg vodje o fenomenalnom napretku Srbije.

realno

pre 6 godina

Mislite, koliko he Rusija zavisna od prodaje gasa Evropi?Ne zaboravite , preko 30% Ruske drzavne naftne i gasne kompanije je u vlasnistvu zapadnih kompanija i investicionih fondova.

JM

pre 6 godina

Vise je Rusija zavisna od evropskih para nego Evropa od ruskog gasa. Setite se Iraka pod Sadamom koji je bio najveci izvoznik nafte. Onda su uvedene sankcije tako da je Irak mogao da proda samo malu kolicinu nafte u okviru programa "nafta za hranu".

Poredjenje ti nije adekvatno.Rusija već trpi sankcije od EU.Rusija nije tupava da se oslanja samo na Evropu.Zato prave gasovode ka Turskoj i dalje na istok da bi imala kome da isporučuje gas u slučaju da Evropa nadje alternativu.Rusija ne zavisi od Evrope u tom smislu.

JM

pre 6 godina

U zapadnoj Evropi mozete u slucaju nuzde (naravno skuplje) i na struju da se grejete. Nije tamo elektricna mreza slaba kao u Srbiji. Nuklearnih centrala ima dovoljno.

Vidim ja da ti brkaš lončiće.Nije problem grejanje već industrija.90% industrijskih postrojenja koje imaju peći koriste gas.Evropa bi ekonomski propala.Dok bi oni preorjentisali peći na druge vidove energenata,ode mast u propast.

Total

pre 6 godina

Za Rusofobe,pravi Rusija gasovode prama Kini,Indiji,..Nije samo EU zavisan
od njihovog gasa,pa ako zele ipak skupi americki izvoli.Rusi nece propasti,
pre neki dan su otvorili sa francuskim "Total"veliki terminal na severu sa namerom severni pol da osvoje i tako povecaju svoju proizvodnju u budu 50%
proizvodjaci svetskog gasa! Sankcije nema kad zavisis od njih.

Putin kaput

pre 6 godina

Pa bas je Rusija ta koja ne bi mogla da nadoknadi prekid saradnje sa EU, jer gas nije nafta da svima u svetu jednako treba, pa ako ostane bez EU trzista Rusija nece imati da izveze vecinu gasa koji prizvodi cak i ako postane tehnoloski konkurentna USA i Kataru po pitanju proizvodnje i distribucije tecnog gasa. A sto se tice EU, ako je Japan, koji je pojedinacno najveci svetski uvoznik gasa preziveo cinjenicu da ga uvozi samo u njegovom tecnom obliku, prezivece i EU, dok bi za Rusiju trajni gubitak evropskog trzista bilo nesto nenadoknadivo. Samo delimicno bi mogli da se prebace na kinesko trziste, ali Kina em nema neku impresivnu potrosnju i potrebu za gasom, em ima svoje azijske kanale kojim ga pribavlja od Kazakhstana, Irana, uskoro i od Turkmenistana.

Schone

pre 6 godina

Mogli su vekovima a moci ce i ubuduce..priglupa ruska propaganda za rusofile i placene srbijanske novinare
(Lala, 16. decembar 2017 14:03)
Pa naravno gas je bio itekako aktuelan u 16 i 17 vijeku jer je industrija bila u punom zamahu.

Marlon Brendon

pre 6 godina

U zapadnoj Evropi mozete u slucaju nuzde (naravno skuplje) i na struju da se grejete. Nije tamo elektricna mreza slaba kao u Srbiji. Nuklearnih centrala ima dovoljno. Zna to Putin jako dobro, zato i ne sme da zavrne slavinu iako ga ovi sankcijama sve vise izoluju. Evropa bi se nekako provukla a Rusija bi u roku od par meseci bankrotirala. BDP u Rusiji je u konstantnom padu (skoro 50%) od 2013.

Murta

pre 6 godina

Vise je Rusija zavisna od evropskih para nego Evropa od ruskog gasa. Setite se Iraka pod Sadamom koji je bio najveci izvoznik nafte. Onda su uvedene sankcije tako da je Irak mogao da proda samo malu kolicinu nafte u okviru programa "nafta za hranu". I sta se desilo: druge zemlje su povecale proizvodnju nafte, cena benzina je koliko se secam skocila skoro duplo. Ali to nije bio problem bogatim gradjanima zapadne Evrope i Amerike da plate, dok su se ljudi u Srbiji i drugim nerazvijenim zemljama Azije i Afrike mnogo manje vozili. Tako ce biti i sa Rusijom.

samo dostojansteno

pre 6 godina

Muka mi je od ovih rusofoba...mrzis nekog bez razloga za to. A odobravas sve sto dolazi sa zapada bez obzira sto su neke stvari na tvoju stetu. Koji kompleks jbt!

viva bella italia

pre 6 godina

italija, onako mala i u problemima, ima neuporedivo veci bdp od ogromne rusije sa svim njenim zalihama gasa, nafte i svega ostalog. u slucaju da ruje obustave gas, njih same ce to pogoditi neuporedivo vise nego italiju. jer jedno sto ruje znaju to je da prodaju svoje prirodne resurse i da od toga zive. s druge strane, mogu ono stvarno to da urade sto prete. azijate su korz istoriju inace poznate po svom "racionalnom" odnosu prema evropi. pre ce svojih sto krava da pobiju samo da komsiji makar jedna crkne )))

BLuka

pre 6 godina

Hm...samo je pitanje ko ne spreman da podnese veci teret gubitka;jasno da niko nece ostati gladan ali ipak mislim da Zapad ima mnogo vise za izgubiti.
Rusija "propusta" priliku da napravi problem i gubitak Zapadu,mozda se to promijeni kada se uveze sa Kinom a mozda i ne promijeni.

rusofilija u metastazi

pre 6 godina

Kada se putin ne bude vozio u Mercedesu nego u volgi i slicno tada ce EU zavisiti od Rusije. Sada je obrnuto. Koliko sati rusija moze bez EU ?

pustite komentar vi sa O2/b92

pre 6 godina

A za koliko dana ce Rusija bankrotirati bez prodaje gasa EU.
(doc, 16. decembar 2017 12:06)

A da pogledas sta sve tolika zemlja ima i izvozi, osim gasa. Dva primera:
poljoprivreda i vojna industrija. Zato to sto si glup, sacuvaj za sebe, a ovde si trebao reci da bi Rusi znacajno oslabili bez para za taj gas. Bankrot tolike zemlje sa tolikim potencijalom moze pomenuuti samo neko ko je siromasne inteligencije!
Uciti, uciti i samo uciti, a ne lupati kao ti. Poz

pustite komentar vi sa O2/b92

pre 6 godina

A za koliko dana ce Rusija bankrotirati bez prodaje gasa EU.
(doc, 16. decembar 2017 12:06)

A da pogledas sta sve tolika zemlja ima i izvozi, osim gasa. Dva primera:
poljoprivreda i vojna industrija. Zato to sto si glup, sacuvaj za sebe, a ovde si trebao reci da bi Rusi znacajno oslabili bez para za taj gas. Bankrot tolike zemlje sa tolikim potencijalom moze pomenuuti samo neko ko je siromasne inteligencije!
Uciti, uciti i samo uciti, a ne lupati kao ti. Poz

Popaj

pre 6 godina

Za Makija i ostale "neobaveštene" Rusija izvozi:Nuklearnu i svemirsku tehnologiju, naoružanje, poljoprivredne proizvode , rude-zlato srebro dijamante platinu, softvere, medicinsku optremu, mašine i mašinsku opremu i na kraju enetrgente.Svi oni koji podcenjuju Rusiju i Indiju zaboravili su koliko su podcenjivali Kinu.Sada više nije smešno kada se priča o kineskoj tehnologiji.

jovan

pre 6 godina

Mnogo vas zaboravlja pre 6-7 godina Rusija i Ukrajna su imale problem mi Srbija smo taj dan ostali bez plina bilo je oko badnjeg dana, briga me za EU snaćiće se oni nego šta cemo mi.?

Zoran

pre 6 godina

Snašli bi se kao i 1948
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (BeKo, 16. decembar 2017 12:24)

Znaci donosili bi ga avionima. Veoma mudro!

Srefke

pre 6 godina

Toliko EU moze da izdrzi bez ruskog gasa da su pokrenuli izgradnju jos jednog gasovoda Severnog toka 2. Da imaju alternativu odavno bi izbacili ruski gas ali nemaju vec traze jos gasa. Ovde se ne radi o grejanju, vec o industriji, a trecina nemacke industrije funkcionise na ruskom gasu.

mihajlo

pre 6 godina

@maki
A sta da kazemo da su Rusi u zadnje vreme postali i najveci izvoznici psenice. Najverocatnije si to deklariro pod surovinu :). Kde je surocina tu moze biti i proizvodnja, sta znaci da je lakse organizovati proizvodnju nego dobiti ogranicenu surivinu za istu, manevra znaci koliko hoces.

savet

pre 6 godina

@Beqa - kako mali Perica zamišlja upotrebu gasa... Kažeš samo se greju ljudi na gas? Ništa industrija? Trebalo bi zaista uvesti neko kratko testiranje IQ-a, da ne može baš svako da piše komentare.

ej bre

pre 6 godina

Smesno, eno je UK kupuje gas or rusa i ako je pod sankcijama. Kad se guza ohladi vise se ne gleda nikakav interes osim da se utopli i nahrani.

maki

pre 6 godina

Pri raspadu bivse nam zemlje, propaganda je bila **Slovenija bez Srbije nemoze izdrzati dva meseca**

Rusija je stalno pod sankcijama? Osim sirovina nista drugo ne izvozi i satelitima oruzje?
Uvozom u EU Ruskog gasa i nafte, omogucava se prezivljavanje Rusije.

xx lazar

pre 6 godina

Maki druze porediti Srbiju i Sloveniju 90 tih sa novonastalom Rusijom posle 2000te i Evropskom unijom je toliko glupo i molim te nemoj vise pisati. Znaci kafu koju pijem sam bacio na pod koliko me frustira neozbiljnost i svakodnevnost ovakvih ispada i omalovazavanja svega sto dolazi sa istoka. Samo sam cekao da napises nesto botovski protiv pozicije.

hm

pre 6 godina

Interesantno. Sa jedne strane (rekose Rusi) EU je zavisna, a sa druge LNG je preskup. Postavlja se pitanje zavisnosti u tom kontekstu. Pa ukoliko bi Rusija zavrnula slavinu, onda LNG ne bi bio preskup, jer ne bi postojala jeftinija opcija. U tom slucaju EU bi se okrenula LNG. Zapravo. Pravo je pitanje koliko sama Rusija moze bez EU trzista za svoju sirovinu.

bobo

pre 6 godina

Kao priznati stegonosa objektivnosti,bezkopromisni zastitnik istine,ljudskih prava i demokratije,bla,bla.. Rasta Tudej mora biti u pravu najmanje 300%...i jedino sto neznatno kvari ovu idilicnu RT sliku je obaveza zemalja clanica EU da u svakom momentu imaju 3-mesecne zalihe energenata.

leptirica

pre 6 godina

Tu se ne spominje da Ruska ekonomija zavisi od prodaje plina EU i da vi ukoliko dođe do prekida isporuke došlo do kraha. EU koja trenutno uvozi po svemu sudeći u prosjeku oko 1/3 svojih potreba za plinom bi ili povećali uvoz iz alternativnih izvora ili povećali vlastitu proizvodnju ili na kraju krajeva se okrenuli drugim izvorima energije. U članku nije spomenuto da npr. Hrvatska proizvodi više plina od svojih potreba i da bi u slučaju scenarija da Rusija prestane isporučivati plin EU kao i druge države koje proizvode zemni plin povećali vlastitu proizvodnju. Znači za EU bi to bio određen problem, ali ne nesavladiv.

BeKo

pre 6 godina

"Blokada Berlina (24. jun 1948 — 11. maj1949.) je bila jedna od prvih velikih međunarodnih kriza Hladnog rata, i prva takva kriza koja je dovela do žrtava. Tokom međunarodne okupacije post-nacističke Nemačke, Sovjetski Savez je zapadnim saveznicima blokirao železnički i automobilski pristup sektorima Berlina, koje su oni kontrolisali. Cilj je bio da se zapadne sile nateraju da dozvole sovjetskoj zoni da počne da snabdeva grad hranom i gorivom, što bi Sovjetima dalo praktičnu kontrollu nad celim gradom.

Kao odgovor, zapadni saveznici su organizovali Berlinski vazdušni lift za snabdevanje namirnicama građana Berlina. Tokom Drugog svetskog rata, vazdušni lift za snabdevanje nemačke 6. armije tokom Staljingradske bitke je morao da dnevno doturi 300 tona hrane, ali je retko prilazio blizu ovoj cifri. Obično je doturano samo oko 24 tone hrane; Berlin bi zahtevao 4.000 tona dnevno, što je više nego deset puta veća količina. Vazduhoplovstvo Sjedinjenih Država, Kraljevsko vazduhoplovstvo, i vazduhoplovstva drugih članica Komonvelta su sproveli preko 200.000 letova kojima su dostavljali 13.000 tona hrane dnevno, u operaciji koja je trajala skoro godinu dana.Do proleća 1949. je bilo jasno da je operacija doživela uspeh, a do aprila vazdušnim liftom je dostavljana veća količina namirnica nego što je prethodno stizalo u grad železničkim transportom".

Snašli bi se kao i 1948

Рајко

pre 6 godina

@alternativa
И ти си имао алтернативу,да напишеш изузетно глуп коментар и испаднеш глуп,или да ништа не напишеш.Ти си изабрао прву опцију.

zoran

pre 6 godina

EU nema alternativu!
Risija proizvodi visoku tehnologiju, mašine, aparate, belu tehbiku, zdravu hranu, egzotično voće i povrće.
Srbija proizvodi jeftinu radnu silu, zdravo meso, perje i oslića.
Još naprednija Kuba proizvodi duvan i vakcinu protiv besnila.
(alternativa, 16. decembar 2017 11:46)

Da, jako je tesko Rusima da proizvedu belu tehniku i ostale sitnice koje si pobrojao. Samo trebas znati jedno - bez energije ne mozes proizvesti apsolutno nista. Mnogo je jednostavnije Rusima da krenu u proizvodnju bele tehnike i kompjutera (inace ih proizvode za njihovo trziste) no EU da resi energetski problem.

Beqa

pre 6 godina

Evropa ne zavisi uopste od ruskog gasa! Gas je samo jedan energenat od mnogo drugi. U Evropi se koristi pretezno za grejanje, Ako nema gasa predje se ne struju, ugalj, ulju, drvo itd. Bas da ne bi bili zavisni od Rusije u Evropi ima naprimer simbolican broj Auta na gas. Pitanje treba postaviti drukcije, i to koliko je zavisna Rusija of prodaje gasa? Valjda jos jedan artikal, odnosno jos jedna dezinformacija od strane Sputnika. Ruska posla!

Para vrti gde burgija neće

pre 6 godina

Pitanje je koliko dugo bi Rusija opstala bez zapadnog novca za taj gas. Nitko nije lud da pili granu na kojoj sedi, a Rusi su toga itekako svesni. Ovakva su pitanja čista glupost na koju se lože idioti, dok pare idu ispod stola u oba smera.

alternativa

pre 6 godina

EU nema alternativu!
Risija proizvodi visoku tehnologiju, mašine, aparate, belu tehbiku, zdravu hranu, egzotično voće i povrće.
Srbija proizvodi jeftinu radnu silu, zdravo meso, perje i oslića.
Još naprednija Kuba proizvodi duvan i vakcinu protiv besnila.

buster

pre 6 godina

blago njima mi od ruskog gasa zavisimo samo 99.99 % a o cenama bratske nam drzave ne treba ni pricati. pored toga drzava ubira vise od pola za poreze akcize i slicno. treba nahraniti sns vojsku. evo krecu i upravnici sad ce i na rentu da udaraju porez idemo drzavo samo jako.

buster

pre 6 godina

blago njima mi od ruskog gasa zavisimo samo 99.99 % a o cenama bratske nam drzave ne treba ni pricati. pored toga drzava ubira vise od pola za poreze akcize i slicno. treba nahraniti sns vojsku. evo krecu i upravnici sad ce i na rentu da udaraju porez idemo drzavo samo jako.

zoran

pre 6 godina

EU nema alternativu!
Risija proizvodi visoku tehnologiju, mašine, aparate, belu tehbiku, zdravu hranu, egzotično voće i povrće.
Srbija proizvodi jeftinu radnu silu, zdravo meso, perje i oslića.
Još naprednija Kuba proizvodi duvan i vakcinu protiv besnila.
(alternativa, 16. decembar 2017 11:46)

Da, jako je tesko Rusima da proizvedu belu tehniku i ostale sitnice koje si pobrojao. Samo trebas znati jedno - bez energije ne mozes proizvesti apsolutno nista. Mnogo je jednostavnije Rusima da krenu u proizvodnju bele tehnike i kompjutera (inace ih proizvode za njihovo trziste) no EU da resi energetski problem.

Para vrti gde burgija neće

pre 6 godina

Pitanje je koliko dugo bi Rusija opstala bez zapadnog novca za taj gas. Nitko nije lud da pili granu na kojoj sedi, a Rusi su toga itekako svesni. Ovakva su pitanja čista glupost na koju se lože idioti, dok pare idu ispod stola u oba smera.

samo dostojansteno

pre 6 godina

Muka mi je od ovih rusofoba...mrzis nekog bez razloga za to. A odobravas sve sto dolazi sa zapada bez obzira sto su neke stvari na tvoju stetu. Koji kompleks jbt!

Popaj

pre 6 godina

Za Makija i ostale "neobaveštene" Rusija izvozi:Nuklearnu i svemirsku tehnologiju, naoružanje, poljoprivredne proizvode , rude-zlato srebro dijamante platinu, softvere, medicinsku optremu, mašine i mašinsku opremu i na kraju enetrgente.Svi oni koji podcenjuju Rusiju i Indiju zaboravili su koliko su podcenjivali Kinu.Sada više nije smešno kada se priča o kineskoj tehnologiji.

pustite komentar vi sa O2/b92

pre 6 godina

A za koliko dana ce Rusija bankrotirati bez prodaje gasa EU.
(doc, 16. decembar 2017 12:06)

A da pogledas sta sve tolika zemlja ima i izvozi, osim gasa. Dva primera:
poljoprivreda i vojna industrija. Zato to sto si glup, sacuvaj za sebe, a ovde si trebao reci da bi Rusi znacajno oslabili bez para za taj gas. Bankrot tolike zemlje sa tolikim potencijalom moze pomenuuti samo neko ko je siromasne inteligencije!
Uciti, uciti i samo uciti, a ne lupati kao ti. Poz

alternativa

pre 6 godina

EU nema alternativu!
Risija proizvodi visoku tehnologiju, mašine, aparate, belu tehbiku, zdravu hranu, egzotično voće i povrće.
Srbija proizvodi jeftinu radnu silu, zdravo meso, perje i oslića.
Još naprednija Kuba proizvodi duvan i vakcinu protiv besnila.

jovan

pre 6 godina

Mnogo vas zaboravlja pre 6-7 godina Rusija i Ukrajna su imale problem mi Srbija smo taj dan ostali bez plina bilo je oko badnjeg dana, briga me za EU snaćiće se oni nego šta cemo mi.?

Schone

pre 6 godina

Mogli su vekovima a moci ce i ubuduce..priglupa ruska propaganda za rusofile i placene srbijanske novinare
(Lala, 16. decembar 2017 14:03)
Pa naravno gas je bio itekako aktuelan u 16 i 17 vijeku jer je industrija bila u punom zamahu.

Рајко

pre 6 godina

@alternativa
И ти си имао алтернативу,да напишеш изузетно глуп коментар и испаднеш глуп,или да ништа не напишеш.Ти си изабрао прву опцију.

maki

pre 6 godina

Pri raspadu bivse nam zemlje, propaganda je bila **Slovenija bez Srbije nemoze izdrzati dva meseca**

Rusija je stalno pod sankcijama? Osim sirovina nista drugo ne izvozi i satelitima oruzje?
Uvozom u EU Ruskog gasa i nafte, omogucava se prezivljavanje Rusije.

Srefke

pre 6 godina

Toliko EU moze da izdrzi bez ruskog gasa da su pokrenuli izgradnju jos jednog gasovoda Severnog toka 2. Da imaju alternativu odavno bi izbacili ruski gas ali nemaju vec traze jos gasa. Ovde se ne radi o grejanju, vec o industriji, a trecina nemacke industrije funkcionise na ruskom gasu.

savet

pre 6 godina

@Beqa - kako mali Perica zamišlja upotrebu gasa... Kažeš samo se greju ljudi na gas? Ništa industrija? Trebalo bi zaista uvesti neko kratko testiranje IQ-a, da ne može baš svako da piše komentare.

Dr

pre 6 godina

Rusija je ogromna zemlja sa malo naroda i vise nego skromnu ekonomiju tako da bi se bez prodaju gasa nasla u kolapsu brze nego sto rusofili mogu i da zamisle. A izjave ruskih zvanicnika o propast Evrope bez njihovih energetika namenjeno je za domacu publiku isto kao i izjave naseg vodje o fenomenalnom napretku Srbije.

Beqa

pre 6 godina

Evropa ne zavisi uopste od ruskog gasa! Gas je samo jedan energenat od mnogo drugi. U Evropi se koristi pretezno za grejanje, Ako nema gasa predje se ne struju, ugalj, ulju, drvo itd. Bas da ne bi bili zavisni od Rusije u Evropi ima naprimer simbolican broj Auta na gas. Pitanje treba postaviti drukcije, i to koliko je zavisna Rusija of prodaje gasa? Valjda jos jedan artikal, odnosno jos jedna dezinformacija od strane Sputnika. Ruska posla!

JM

pre 6 godina

Vise je Rusija zavisna od evropskih para nego Evropa od ruskog gasa. Setite se Iraka pod Sadamom koji je bio najveci izvoznik nafte. Onda su uvedene sankcije tako da je Irak mogao da proda samo malu kolicinu nafte u okviru programa "nafta za hranu".

Poredjenje ti nije adekvatno.Rusija već trpi sankcije od EU.Rusija nije tupava da se oslanja samo na Evropu.Zato prave gasovode ka Turskoj i dalje na istok da bi imala kome da isporučuje gas u slučaju da Evropa nadje alternativu.Rusija ne zavisi od Evrope u tom smislu.

JM

pre 6 godina

U zapadnoj Evropi mozete u slucaju nuzde (naravno skuplje) i na struju da se grejete. Nije tamo elektricna mreza slaba kao u Srbiji. Nuklearnih centrala ima dovoljno.

Vidim ja da ti brkaš lončiće.Nije problem grejanje već industrija.90% industrijskih postrojenja koje imaju peći koriste gas.Evropa bi ekonomski propala.Dok bi oni preorjentisali peći na druge vidove energenata,ode mast u propast.

Zoran

pre 6 godina

Snašli bi se kao i 1948
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (BeKo, 16. decembar 2017 12:24)

Znaci donosili bi ga avionima. Veoma mudro!

BeKo

pre 6 godina

"Blokada Berlina (24. jun 1948 — 11. maj1949.) je bila jedna od prvih velikih međunarodnih kriza Hladnog rata, i prva takva kriza koja je dovela do žrtava. Tokom međunarodne okupacije post-nacističke Nemačke, Sovjetski Savez je zapadnim saveznicima blokirao železnički i automobilski pristup sektorima Berlina, koje su oni kontrolisali. Cilj je bio da se zapadne sile nateraju da dozvole sovjetskoj zoni da počne da snabdeva grad hranom i gorivom, što bi Sovjetima dalo praktičnu kontrollu nad celim gradom.

Kao odgovor, zapadni saveznici su organizovali Berlinski vazdušni lift za snabdevanje namirnicama građana Berlina. Tokom Drugog svetskog rata, vazdušni lift za snabdevanje nemačke 6. armije tokom Staljingradske bitke je morao da dnevno doturi 300 tona hrane, ali je retko prilazio blizu ovoj cifri. Obično je doturano samo oko 24 tone hrane; Berlin bi zahtevao 4.000 tona dnevno, što je više nego deset puta veća količina. Vazduhoplovstvo Sjedinjenih Država, Kraljevsko vazduhoplovstvo, i vazduhoplovstva drugih članica Komonvelta su sproveli preko 200.000 letova kojima su dostavljali 13.000 tona hrane dnevno, u operaciji koja je trajala skoro godinu dana.Do proleća 1949. je bilo jasno da je operacija doživela uspeh, a do aprila vazdušnim liftom je dostavljana veća količina namirnica nego što je prethodno stizalo u grad železničkim transportom".

Snašli bi se kao i 1948

pustite komentar vi sa O2/b92

pre 6 godina

A za koliko dana ce Rusija bankrotirati bez prodaje gasa EU.
(doc, 16. decembar 2017 12:06)

A da pogledas sta sve tolika zemlja ima i izvozi, osim gasa. Dva primera:
poljoprivreda i vojna industrija. Zato to sto si glup, sacuvaj za sebe, a ovde si trebao reci da bi Rusi znacajno oslabili bez para za taj gas. Bankrot tolike zemlje sa tolikim potencijalom moze pomenuuti samo neko ko je siromasne inteligencije!
Uciti, uciti i samo uciti, a ne lupati kao ti. Poz

ej bre

pre 6 godina

Smesno, eno je UK kupuje gas or rusa i ako je pod sankcijama. Kad se guza ohladi vise se ne gleda nikakav interes osim da se utopli i nahrani.

Total

pre 6 godina

Za Rusofobe,pravi Rusija gasovode prama Kini,Indiji,..Nije samo EU zavisan
od njihovog gasa,pa ako zele ipak skupi americki izvoli.Rusi nece propasti,
pre neki dan su otvorili sa francuskim "Total"veliki terminal na severu sa namerom severni pol da osvoje i tako povecaju svoju proizvodnju u budu 50%
proizvodjaci svetskog gasa! Sankcije nema kad zavisis od njih.

xx lazar

pre 6 godina

Maki druze porediti Srbiju i Sloveniju 90 tih sa novonastalom Rusijom posle 2000te i Evropskom unijom je toliko glupo i molim te nemoj vise pisati. Znaci kafu koju pijem sam bacio na pod koliko me frustira neozbiljnost i svakodnevnost ovakvih ispada i omalovazavanja svega sto dolazi sa istoka. Samo sam cekao da napises nesto botovski protiv pozicije.

leptirica

pre 6 godina

Tu se ne spominje da Ruska ekonomija zavisi od prodaje plina EU i da vi ukoliko dođe do prekida isporuke došlo do kraha. EU koja trenutno uvozi po svemu sudeći u prosjeku oko 1/3 svojih potreba za plinom bi ili povećali uvoz iz alternativnih izvora ili povećali vlastitu proizvodnju ili na kraju krajeva se okrenuli drugim izvorima energije. U članku nije spomenuto da npr. Hrvatska proizvodi više plina od svojih potreba i da bi u slučaju scenarija da Rusija prestane isporučivati plin EU kao i druge države koje proizvode zemni plin povećali vlastitu proizvodnju. Znači za EU bi to bio određen problem, ali ne nesavladiv.

Analitik Anagletik

pre 6 godina

Jaka korist od velikog BDP-GDP-razmere industrije, potrošnje i proizvodnje, ovo ono tamte za vampte kad ti minus 10 zakuca na vrata jedno 3 nedelje zaredom! A ti se braniš profitom iz 3ćeg kvartala ogrnut u tri ćebeta u zaleđenom stanu, dok piješ smrznut hajneken!
Ondaš vidiš kolko je koncept evra jak kad 300 miliona zapafnjaka, navikli osioni da im toplo, uključi grejalice pa se poistope trafoi... i naravno svi će tad ko holsndezi na te njihove - visok bdp- dobro plaćene poslove ići bajsom...nema lepšeg doživljaja za 50 miliona poljaka nego da se sunčaju u januaru na plaži baltika dok im brisel dobaci lož ulje iz norveške...
A onda im baćuška naravno pošalje čečene u dogovoru sa amerima da noprave par žurki u metrou, na ulici u muzeju...pa da viš nobogodišnji orovod!
Mislim ima svi da se najedu siti italijanskih sireva tačno po ritmu švajcarskog sata...a najviše siroti migranti:(

Ne razumem taj koncept zavođenja sankcija Zemlji prostranoj na dva kontinenta i 12 vremenskih zona?! A sa dve komšijske države brojčanog stanja 3 milijadre ljudi...
Koji genije je tu strategiju napada i odbrane smislio?

Ono

pre 6 godina

Norvežani sede i uz kokice gledaju ovo... Ima ih malo preko pet miliona. Gasa imaju, nafte imaju, struju proizvode kroz mnogo hidrocentrala i uživaju. Problem je sto Rusija zavisi od tih para iz Evrope, ali i dobar deo Evrope zavisi od gasa iz Rusije. Pat pozicija.

rusofilija u metastazi

pre 6 godina

Kada se putin ne bude vozio u Mercedesu nego u volgi i slicno tada ce EU zavisiti od Rusije. Sada je obrnuto. Koliko sati rusija moze bez EU ?

realno

pre 6 godina

Mislite, koliko he Rusija zavisna od prodaje gasa Evropi?Ne zaboravite , preko 30% Ruske drzavne naftne i gasne kompanije je u vlasnistvu zapadnih kompanija i investicionih fondova.

mihajlo

pre 6 godina

@maki
A sta da kazemo da su Rusi u zadnje vreme postali i najveci izvoznici psenice. Najverocatnije si to deklariro pod surovinu :). Kde je surocina tu moze biti i proizvodnja, sta znaci da je lakse organizovati proizvodnju nego dobiti ogranicenu surivinu za istu, manevra znaci koliko hoces.

viva bella italia

pre 6 godina

italija, onako mala i u problemima, ima neuporedivo veci bdp od ogromne rusije sa svim njenim zalihama gasa, nafte i svega ostalog. u slucaju da ruje obustave gas, njih same ce to pogoditi neuporedivo vise nego italiju. jer jedno sto ruje znaju to je da prodaju svoje prirodne resurse i da od toga zive. s druge strane, mogu ono stvarno to da urade sto prete. azijate su korz istoriju inace poznate po svom "racionalnom" odnosu prema evropi. pre ce svojih sto krava da pobiju samo da komsiji makar jedna crkne )))

hm

pre 6 godina

Interesantno. Sa jedne strane (rekose Rusi) EU je zavisna, a sa druge LNG je preskup. Postavlja se pitanje zavisnosti u tom kontekstu. Pa ukoliko bi Rusija zavrnula slavinu, onda LNG ne bi bio preskup, jer ne bi postojala jeftinija opcija. U tom slucaju EU bi se okrenula LNG. Zapravo. Pravo je pitanje koliko sama Rusija moze bez EU trzista za svoju sirovinu.

Putin kaput

pre 6 godina

Pa bas je Rusija ta koja ne bi mogla da nadoknadi prekid saradnje sa EU, jer gas nije nafta da svima u svetu jednako treba, pa ako ostane bez EU trzista Rusija nece imati da izveze vecinu gasa koji prizvodi cak i ako postane tehnoloski konkurentna USA i Kataru po pitanju proizvodnje i distribucije tecnog gasa. A sto se tice EU, ako je Japan, koji je pojedinacno najveci svetski uvoznik gasa preziveo cinjenicu da ga uvozi samo u njegovom tecnom obliku, prezivece i EU, dok bi za Rusiju trajni gubitak evropskog trzista bilo nesto nenadoknadivo. Samo delimicno bi mogli da se prebace na kinesko trziste, ali Kina em nema neku impresivnu potrosnju i potrebu za gasom, em ima svoje azijske kanale kojim ga pribavlja od Kazakhstana, Irana, uskoro i od Turkmenistana.

ekonomista

pre 6 godina

Obzirom da je BDP, Eu--a 16 triliona milijardi $, a Rusije 1, 6 triliona milijardi$, odgovor se namece sam.Poredjenja radi BDP, SAD-a je 18 triliona milijardi a Kine 14 triliona milijardi $.

Murta

pre 6 godina

Vise je Rusija zavisna od evropskih para nego Evropa od ruskog gasa. Setite se Iraka pod Sadamom koji je bio najveci izvoznik nafte. Onda su uvedene sankcije tako da je Irak mogao da proda samo malu kolicinu nafte u okviru programa "nafta za hranu". I sta se desilo: druge zemlje su povecale proizvodnju nafte, cena benzina je koliko se secam skocila skoro duplo. Ali to nije bio problem bogatim gradjanima zapadne Evrope i Amerike da plate, dok su se ljudi u Srbiji i drugim nerazvijenim zemljama Azije i Afrike mnogo manje vozili. Tako ce biti i sa Rusijom.

BLuka

pre 6 godina

Hm...samo je pitanje ko ne spreman da podnese veci teret gubitka;jasno da niko nece ostati gladan ali ipak mislim da Zapad ima mnogo vise za izgubiti.
Rusija "propusta" priliku da napravi problem i gubitak Zapadu,mozda se to promijeni kada se uveze sa Kinom a mozda i ne promijeni.

bobo

pre 6 godina

Kao priznati stegonosa objektivnosti,bezkopromisni zastitnik istine,ljudskih prava i demokratije,bla,bla.. Rasta Tudej mora biti u pravu najmanje 300%...i jedino sto neznatno kvari ovu idilicnu RT sliku je obaveza zemalja clanica EU da u svakom momentu imaju 3-mesecne zalihe energenata.

Marlon Brendon

pre 6 godina

U zapadnoj Evropi mozete u slucaju nuzde (naravno skuplje) i na struju da se grejete. Nije tamo elektricna mreza slaba kao u Srbiji. Nuklearnih centrala ima dovoljno. Zna to Putin jako dobro, zato i ne sme da zavrne slavinu iako ga ovi sankcijama sve vise izoluju. Evropa bi se nekako provukla a Rusija bi u roku od par meseci bankrotirala. BDP u Rusiji je u konstantnom padu (skoro 50%) od 2013.

Ostina A

pre 6 godina

Mi smo sa 0 posto gasa i jako malo nafte preživeli 10 godina, a uz to smo imali i 2 rata. Norveška, Saudijska Arabija, SAD će da trljaju ruke a Kini i Mongoliji ne treba ni približno toliko gasa. Po Wikipediji (mada ko zna koliko je ona tačna) 60% ruskog budžeta je izvoz nafte i gasa, a 75% je izvoz u EU.
Jedni ne mogu bez drugih i obrnuto. Mada RT televizija ti je kao CNN ili kod nas RTS, što bi rekao Tramp... Fake news

Petar

pre 6 godina

kakvih budalastina se nacitah. auuu ljudi koliko smo mi najpametniji narod na svetu! u sve se razumemo i sve znamo citajuci portale i ispijajuci kafe po ceo dan ! ne ne rusija propada....gazprom, rosnjeft, lukoil !!! da ne govorim da sve fabrike odose u rusiju da da zato sto propadaju! Kod njih grejna sezona kad pocne ne gasi se do maja meseca-24h ! a ovde placas cele godine, deru te a posle 22h da se smrznes! ali ne mi smo najpametniji. ceo svet je pun zavisti i zlobe i hteo bi da rasparca i podeli rusiju ali NE MOZEEEEEE malo sutra! kako ono kod nas ide " bolje komsiji da crkne krava" ! eto takvi smo

marija

pre 6 godina

Ne razumem taj koncept zavođenja sankcija Zemlji prostranoj na dva kontinenta i 12 vremenskih zona?! A sa dve komšijske države brojčanog stanja 3 milijadre ljudi...
Koji genije je tu strategiju napada i odbrane smislio?
(Analitik Anagletik, 16. decembar 2017 21:38)

Lepo ste Vi ovo srocili, ali... To sto je Rusija uradila sa Krimom i sta i dalje radi u Ukrajini, moralo je da dobije odgovor. Rusi imaju vrlo blage sankcije u odnosu na nase (kojih su se i Rusi pridrzavali). Inace, iako se zvanicno nije prikljucila sankcijama, i Kina ih nezvanicno sprovodi (kineske banke ne kreditiraju ruske firme). Ni Rusija ne bi dugo opstala bez EU novca, pa tako opet dolazimo do pat pozicije. Jednostavno, mi bi prvi trebalo da osudimo ponasanje Rusije. Inace, obican gradjanin Rusije vrlo tesko zivi i prilicno oseca sankcije. Ali su Rusi, kao i Srbi, naviknuti na surov zivot. To je taj mentalitet busanja u patriotske grudi dok ti je stomak prazan.

T

pre 6 godina

"Ne razumem taj koncept zavođenja sankcija Zemlji prostranoj na dva kontinenta i 12 vremenskih zona?!"

Pa kada zemlja, bez obzira na koliko se zona prostire, potpise 1994. ugovor da nece susednoj zemlji po imenu Ukrajina da otima teritoriju, a onda to ipak uradi, onda joj se zavedu sankcije.

pprvi dan skole u Svedskoj

pre 6 godina

Rusija zavisi od Evrope to je cinjenica.Zasto je to tako ima vise razloga.Jedan je politicki sistem koji se nije promenio od nastanka rusije,vlast jednog coveka nikom dobro nije donela.Ima jos ali ovo je glavni razlog?

Što te biju ovi dobri ljudi?

pre 6 godina

Rusija zavisi od EU novca i proizvoda.Prekidom snabdevanja Evropa bi se okrenula drugim skupljim izvorima što bi podiglo cene koje bi morala plaćati Rusija osiromašena prestankom izvoza gasa u EU.

alternativa

pre 6 godina

EU nema alternativu!
Risija proizvodi visoku tehnologiju, mašine, aparate, belu tehbiku, zdravu hranu, egzotično voće i povrće.
Srbija proizvodi jeftinu radnu silu, zdravo meso, perje i oslića.
Još naprednija Kuba proizvodi duvan i vakcinu protiv besnila.

Beqa

pre 6 godina

Evropa ne zavisi uopste od ruskog gasa! Gas je samo jedan energenat od mnogo drugi. U Evropi se koristi pretezno za grejanje, Ako nema gasa predje se ne struju, ugalj, ulju, drvo itd. Bas da ne bi bili zavisni od Rusije u Evropi ima naprimer simbolican broj Auta na gas. Pitanje treba postaviti drukcije, i to koliko je zavisna Rusija of prodaje gasa? Valjda jos jedan artikal, odnosno jos jedna dezinformacija od strane Sputnika. Ruska posla!

maki

pre 6 godina

Pri raspadu bivse nam zemlje, propaganda je bila **Slovenija bez Srbije nemoze izdrzati dva meseca**

Rusija je stalno pod sankcijama? Osim sirovina nista drugo ne izvozi i satelitima oruzje?
Uvozom u EU Ruskog gasa i nafte, omogucava se prezivljavanje Rusije.

leptirica

pre 6 godina

Tu se ne spominje da Ruska ekonomija zavisi od prodaje plina EU i da vi ukoliko dođe do prekida isporuke došlo do kraha. EU koja trenutno uvozi po svemu sudeći u prosjeku oko 1/3 svojih potreba za plinom bi ili povećali uvoz iz alternativnih izvora ili povećali vlastitu proizvodnju ili na kraju krajeva se okrenuli drugim izvorima energije. U članku nije spomenuto da npr. Hrvatska proizvodi više plina od svojih potreba i da bi u slučaju scenarija da Rusija prestane isporučivati plin EU kao i druge države koje proizvode zemni plin povećali vlastitu proizvodnju. Znači za EU bi to bio određen problem, ali ne nesavladiv.

BeKo

pre 6 godina

"Blokada Berlina (24. jun 1948 — 11. maj1949.) je bila jedna od prvih velikih međunarodnih kriza Hladnog rata, i prva takva kriza koja je dovela do žrtava. Tokom međunarodne okupacije post-nacističke Nemačke, Sovjetski Savez je zapadnim saveznicima blokirao železnički i automobilski pristup sektorima Berlina, koje su oni kontrolisali. Cilj je bio da se zapadne sile nateraju da dozvole sovjetskoj zoni da počne da snabdeva grad hranom i gorivom, što bi Sovjetima dalo praktičnu kontrollu nad celim gradom.

Kao odgovor, zapadni saveznici su organizovali Berlinski vazdušni lift za snabdevanje namirnicama građana Berlina. Tokom Drugog svetskog rata, vazdušni lift za snabdevanje nemačke 6. armije tokom Staljingradske bitke je morao da dnevno doturi 300 tona hrane, ali je retko prilazio blizu ovoj cifri. Obično je doturano samo oko 24 tone hrane; Berlin bi zahtevao 4.000 tona dnevno, što je više nego deset puta veća količina. Vazduhoplovstvo Sjedinjenih Država, Kraljevsko vazduhoplovstvo, i vazduhoplovstva drugih članica Komonvelta su sproveli preko 200.000 letova kojima su dostavljali 13.000 tona hrane dnevno, u operaciji koja je trajala skoro godinu dana.Do proleća 1949. je bilo jasno da je operacija doživela uspeh, a do aprila vazdušnim liftom je dostavljana veća količina namirnica nego što je prethodno stizalo u grad železničkim transportom".

Snašli bi se kao i 1948

viva bella italia

pre 6 godina

italija, onako mala i u problemima, ima neuporedivo veci bdp od ogromne rusije sa svim njenim zalihama gasa, nafte i svega ostalog. u slucaju da ruje obustave gas, njih same ce to pogoditi neuporedivo vise nego italiju. jer jedno sto ruje znaju to je da prodaju svoje prirodne resurse i da od toga zive. s druge strane, mogu ono stvarno to da urade sto prete. azijate su korz istoriju inace poznate po svom "racionalnom" odnosu prema evropi. pre ce svojih sto krava da pobiju samo da komsiji makar jedna crkne )))

Dr

pre 6 godina

Rusija je ogromna zemlja sa malo naroda i vise nego skromnu ekonomiju tako da bi se bez prodaju gasa nasla u kolapsu brze nego sto rusofili mogu i da zamisle. A izjave ruskih zvanicnika o propast Evrope bez njihovih energetika namenjeno je za domacu publiku isto kao i izjave naseg vodje o fenomenalnom napretku Srbije.

rusofilija u metastazi

pre 6 godina

Kada se putin ne bude vozio u Mercedesu nego u volgi i slicno tada ce EU zavisiti od Rusije. Sada je obrnuto. Koliko sati rusija moze bez EU ?

zoran

pre 6 godina

EU nema alternativu!
Risija proizvodi visoku tehnologiju, mašine, aparate, belu tehbiku, zdravu hranu, egzotično voće i povrće.
Srbija proizvodi jeftinu radnu silu, zdravo meso, perje i oslića.
Još naprednija Kuba proizvodi duvan i vakcinu protiv besnila.
(alternativa, 16. decembar 2017 11:46)

Da, jako je tesko Rusima da proizvedu belu tehniku i ostale sitnice koje si pobrojao. Samo trebas znati jedno - bez energije ne mozes proizvesti apsolutno nista. Mnogo je jednostavnije Rusima da krenu u proizvodnju bele tehnike i kompjutera (inace ih proizvode za njihovo trziste) no EU da resi energetski problem.

Marlon Brendon

pre 6 godina

U zapadnoj Evropi mozete u slucaju nuzde (naravno skuplje) i na struju da se grejete. Nije tamo elektricna mreza slaba kao u Srbiji. Nuklearnih centrala ima dovoljno. Zna to Putin jako dobro, zato i ne sme da zavrne slavinu iako ga ovi sankcijama sve vise izoluju. Evropa bi se nekako provukla a Rusija bi u roku od par meseci bankrotirala. BDP u Rusiji je u konstantnom padu (skoro 50%) od 2013.

Murta

pre 6 godina

Vise je Rusija zavisna od evropskih para nego Evropa od ruskog gasa. Setite se Iraka pod Sadamom koji je bio najveci izvoznik nafte. Onda su uvedene sankcije tako da je Irak mogao da proda samo malu kolicinu nafte u okviru programa "nafta za hranu". I sta se desilo: druge zemlje su povecale proizvodnju nafte, cena benzina je koliko se secam skocila skoro duplo. Ali to nije bio problem bogatim gradjanima zapadne Evrope i Amerike da plate, dok su se ljudi u Srbiji i drugim nerazvijenim zemljama Azije i Afrike mnogo manje vozili. Tako ce biti i sa Rusijom.

Putin kaput

pre 6 godina

Pa bas je Rusija ta koja ne bi mogla da nadoknadi prekid saradnje sa EU, jer gas nije nafta da svima u svetu jednako treba, pa ako ostane bez EU trzista Rusija nece imati da izveze vecinu gasa koji prizvodi cak i ako postane tehnoloski konkurentna USA i Kataru po pitanju proizvodnje i distribucije tecnog gasa. A sto se tice EU, ako je Japan, koji je pojedinacno najveci svetski uvoznik gasa preziveo cinjenicu da ga uvozi samo u njegovom tecnom obliku, prezivece i EU, dok bi za Rusiju trajni gubitak evropskog trzista bilo nesto nenadoknadivo. Samo delimicno bi mogli da se prebace na kinesko trziste, ali Kina em nema neku impresivnu potrosnju i potrebu za gasom, em ima svoje azijske kanale kojim ga pribavlja od Kazakhstana, Irana, uskoro i od Turkmenistana.

buster

pre 6 godina

blago njima mi od ruskog gasa zavisimo samo 99.99 % a o cenama bratske nam drzave ne treba ni pricati. pored toga drzava ubira vise od pola za poreze akcize i slicno. treba nahraniti sns vojsku. evo krecu i upravnici sad ce i na rentu da udaraju porez idemo drzavo samo jako.

realno

pre 6 godina

Mislite, koliko he Rusija zavisna od prodaje gasa Evropi?Ne zaboravite , preko 30% Ruske drzavne naftne i gasne kompanije je u vlasnistvu zapadnih kompanija i investicionih fondova.

Para vrti gde burgija neće

pre 6 godina

Pitanje je koliko dugo bi Rusija opstala bez zapadnog novca za taj gas. Nitko nije lud da pili granu na kojoj sedi, a Rusi su toga itekako svesni. Ovakva su pitanja čista glupost na koju se lože idioti, dok pare idu ispod stola u oba smera.

ekonomista

pre 6 godina

Obzirom da je BDP, Eu--a 16 triliona milijardi $, a Rusije 1, 6 triliona milijardi$, odgovor se namece sam.Poredjenja radi BDP, SAD-a je 18 triliona milijardi a Kine 14 triliona milijardi $.

pustite komentar vi sa O2/b92

pre 6 godina

A za koliko dana ce Rusija bankrotirati bez prodaje gasa EU.
(doc, 16. decembar 2017 12:06)

A da pogledas sta sve tolika zemlja ima i izvozi, osim gasa. Dva primera:
poljoprivreda i vojna industrija. Zato to sto si glup, sacuvaj za sebe, a ovde si trebao reci da bi Rusi znacajno oslabili bez para za taj gas. Bankrot tolike zemlje sa tolikim potencijalom moze pomenuuti samo neko ko je siromasne inteligencije!
Uciti, uciti i samo uciti, a ne lupati kao ti. Poz

hm

pre 6 godina

Interesantno. Sa jedne strane (rekose Rusi) EU je zavisna, a sa druge LNG je preskup. Postavlja se pitanje zavisnosti u tom kontekstu. Pa ukoliko bi Rusija zavrnula slavinu, onda LNG ne bi bio preskup, jer ne bi postojala jeftinija opcija. U tom slucaju EU bi se okrenula LNG. Zapravo. Pravo je pitanje koliko sama Rusija moze bez EU trzista za svoju sirovinu.

samo dostojansteno

pre 6 godina

Muka mi je od ovih rusofoba...mrzis nekog bez razloga za to. A odobravas sve sto dolazi sa zapada bez obzira sto su neke stvari na tvoju stetu. Koji kompleks jbt!

bobo

pre 6 godina

Kao priznati stegonosa objektivnosti,bezkopromisni zastitnik istine,ljudskih prava i demokratije,bla,bla.. Rasta Tudej mora biti u pravu najmanje 300%...i jedino sto neznatno kvari ovu idilicnu RT sliku je obaveza zemalja clanica EU da u svakom momentu imaju 3-mesecne zalihe energenata.

Popaj

pre 6 godina

Za Makija i ostale "neobaveštene" Rusija izvozi:Nuklearnu i svemirsku tehnologiju, naoružanje, poljoprivredne proizvode , rude-zlato srebro dijamante platinu, softvere, medicinsku optremu, mašine i mašinsku opremu i na kraju enetrgente.Svi oni koji podcenjuju Rusiju i Indiju zaboravili su koliko su podcenjivali Kinu.Sada više nije smešno kada se priča o kineskoj tehnologiji.

pustite komentar vi sa O2/b92

pre 6 godina

A za koliko dana ce Rusija bankrotirati bez prodaje gasa EU.
(doc, 16. decembar 2017 12:06)

A da pogledas sta sve tolika zemlja ima i izvozi, osim gasa. Dva primera:
poljoprivreda i vojna industrija. Zato to sto si glup, sacuvaj za sebe, a ovde si trebao reci da bi Rusi znacajno oslabili bez para za taj gas. Bankrot tolike zemlje sa tolikim potencijalom moze pomenuuti samo neko ko je siromasne inteligencije!
Uciti, uciti i samo uciti, a ne lupati kao ti. Poz

Schone

pre 6 godina

Mogli su vekovima a moci ce i ubuduce..priglupa ruska propaganda za rusofile i placene srbijanske novinare
(Lala, 16. decembar 2017 14:03)
Pa naravno gas je bio itekako aktuelan u 16 i 17 vijeku jer je industrija bila u punom zamahu.

marija

pre 6 godina

Ne razumem taj koncept zavođenja sankcija Zemlji prostranoj na dva kontinenta i 12 vremenskih zona?! A sa dve komšijske države brojčanog stanja 3 milijadre ljudi...
Koji genije je tu strategiju napada i odbrane smislio?
(Analitik Anagletik, 16. decembar 2017 21:38)

Lepo ste Vi ovo srocili, ali... To sto je Rusija uradila sa Krimom i sta i dalje radi u Ukrajini, moralo je da dobije odgovor. Rusi imaju vrlo blage sankcije u odnosu na nase (kojih su se i Rusi pridrzavali). Inace, iako se zvanicno nije prikljucila sankcijama, i Kina ih nezvanicno sprovodi (kineske banke ne kreditiraju ruske firme). Ni Rusija ne bi dugo opstala bez EU novca, pa tako opet dolazimo do pat pozicije. Jednostavno, mi bi prvi trebalo da osudimo ponasanje Rusije. Inace, obican gradjanin Rusije vrlo tesko zivi i prilicno oseca sankcije. Ali su Rusi, kao i Srbi, naviknuti na surov zivot. To je taj mentalitet busanja u patriotske grudi dok ti je stomak prazan.

Total

pre 6 godina

Za Rusofobe,pravi Rusija gasovode prama Kini,Indiji,..Nije samo EU zavisan
od njihovog gasa,pa ako zele ipak skupi americki izvoli.Rusi nece propasti,
pre neki dan su otvorili sa francuskim "Total"veliki terminal na severu sa namerom severni pol da osvoje i tako povecaju svoju proizvodnju u budu 50%
proizvodjaci svetskog gasa! Sankcije nema kad zavisis od njih.

JM

pre 6 godina

U zapadnoj Evropi mozete u slucaju nuzde (naravno skuplje) i na struju da se grejete. Nije tamo elektricna mreza slaba kao u Srbiji. Nuklearnih centrala ima dovoljno.

Vidim ja da ti brkaš lončiće.Nije problem grejanje već industrija.90% industrijskih postrojenja koje imaju peći koriste gas.Evropa bi ekonomski propala.Dok bi oni preorjentisali peći na druge vidove energenata,ode mast u propast.

JM

pre 6 godina

Vise je Rusija zavisna od evropskih para nego Evropa od ruskog gasa. Setite se Iraka pod Sadamom koji je bio najveci izvoznik nafte. Onda su uvedene sankcije tako da je Irak mogao da proda samo malu kolicinu nafte u okviru programa "nafta za hranu".

Poredjenje ti nije adekvatno.Rusija već trpi sankcije od EU.Rusija nije tupava da se oslanja samo na Evropu.Zato prave gasovode ka Turskoj i dalje na istok da bi imala kome da isporučuje gas u slučaju da Evropa nadje alternativu.Rusija ne zavisi od Evrope u tom smislu.

Analitik Anagletik

pre 6 godina

Jaka korist od velikog BDP-GDP-razmere industrije, potrošnje i proizvodnje, ovo ono tamte za vampte kad ti minus 10 zakuca na vrata jedno 3 nedelje zaredom! A ti se braniš profitom iz 3ćeg kvartala ogrnut u tri ćebeta u zaleđenom stanu, dok piješ smrznut hajneken!
Ondaš vidiš kolko je koncept evra jak kad 300 miliona zapafnjaka, navikli osioni da im toplo, uključi grejalice pa se poistope trafoi... i naravno svi će tad ko holsndezi na te njihove - visok bdp- dobro plaćene poslove ići bajsom...nema lepšeg doživljaja za 50 miliona poljaka nego da se sunčaju u januaru na plaži baltika dok im brisel dobaci lož ulje iz norveške...
A onda im baćuška naravno pošalje čečene u dogovoru sa amerima da noprave par žurki u metrou, na ulici u muzeju...pa da viš nobogodišnji orovod!
Mislim ima svi da se najedu siti italijanskih sireva tačno po ritmu švajcarskog sata...a najviše siroti migranti:(

Ne razumem taj koncept zavođenja sankcija Zemlji prostranoj na dva kontinenta i 12 vremenskih zona?! A sa dve komšijske države brojčanog stanja 3 milijadre ljudi...
Koji genije je tu strategiju napada i odbrane smislio?

mihajlo

pre 6 godina

@maki
A sta da kazemo da su Rusi u zadnje vreme postali i najveci izvoznici psenice. Najverocatnije si to deklariro pod surovinu :). Kde je surocina tu moze biti i proizvodnja, sta znaci da je lakse organizovati proizvodnju nego dobiti ogranicenu surivinu za istu, manevra znaci koliko hoces.

T

pre 6 godina

"Ne razumem taj koncept zavođenja sankcija Zemlji prostranoj na dva kontinenta i 12 vremenskih zona?!"

Pa kada zemlja, bez obzira na koliko se zona prostire, potpise 1994. ugovor da nece susednoj zemlji po imenu Ukrajina da otima teritoriju, a onda to ipak uradi, onda joj se zavedu sankcije.

xx lazar

pre 6 godina

Maki druze porediti Srbiju i Sloveniju 90 tih sa novonastalom Rusijom posle 2000te i Evropskom unijom je toliko glupo i molim te nemoj vise pisati. Znaci kafu koju pijem sam bacio na pod koliko me frustira neozbiljnost i svakodnevnost ovakvih ispada i omalovazavanja svega sto dolazi sa istoka. Samo sam cekao da napises nesto botovski protiv pozicije.

pprvi dan skole u Svedskoj

pre 6 godina

Rusija zavisi od Evrope to je cinjenica.Zasto je to tako ima vise razloga.Jedan je politicki sistem koji se nije promenio od nastanka rusije,vlast jednog coveka nikom dobro nije donela.Ima jos ali ovo je glavni razlog?

BLuka

pre 6 godina

Hm...samo je pitanje ko ne spreman da podnese veci teret gubitka;jasno da niko nece ostati gladan ali ipak mislim da Zapad ima mnogo vise za izgubiti.
Rusija "propusta" priliku da napravi problem i gubitak Zapadu,mozda se to promijeni kada se uveze sa Kinom a mozda i ne promijeni.

Рајко

pre 6 godina

@alternativa
И ти си имао алтернативу,да напишеш изузетно глуп коментар и испаднеш глуп,или да ништа не напишеш.Ти си изабрао прву опцију.

Zoran

pre 6 godina

Snašli bi se kao i 1948
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (BeKo, 16. decembar 2017 12:24)

Znaci donosili bi ga avionima. Veoma mudro!

ej bre

pre 6 godina

Smesno, eno je UK kupuje gas or rusa i ako je pod sankcijama. Kad se guza ohladi vise se ne gleda nikakav interes osim da se utopli i nahrani.

Srefke

pre 6 godina

Toliko EU moze da izdrzi bez ruskog gasa da su pokrenuli izgradnju jos jednog gasovoda Severnog toka 2. Da imaju alternativu odavno bi izbacili ruski gas ali nemaju vec traze jos gasa. Ovde se ne radi o grejanju, vec o industriji, a trecina nemacke industrije funkcionise na ruskom gasu.

Ono

pre 6 godina

Norvežani sede i uz kokice gledaju ovo... Ima ih malo preko pet miliona. Gasa imaju, nafte imaju, struju proizvode kroz mnogo hidrocentrala i uživaju. Problem je sto Rusija zavisi od tih para iz Evrope, ali i dobar deo Evrope zavisi od gasa iz Rusije. Pat pozicija.

savet

pre 6 godina

@Beqa - kako mali Perica zamišlja upotrebu gasa... Kažeš samo se greju ljudi na gas? Ništa industrija? Trebalo bi zaista uvesti neko kratko testiranje IQ-a, da ne može baš svako da piše komentare.

Ostina A

pre 6 godina

Mi smo sa 0 posto gasa i jako malo nafte preživeli 10 godina, a uz to smo imali i 2 rata. Norveška, Saudijska Arabija, SAD će da trljaju ruke a Kini i Mongoliji ne treba ni približno toliko gasa. Po Wikipediji (mada ko zna koliko je ona tačna) 60% ruskog budžeta je izvoz nafte i gasa, a 75% je izvoz u EU.
Jedni ne mogu bez drugih i obrnuto. Mada RT televizija ti je kao CNN ili kod nas RTS, što bi rekao Tramp... Fake news

Što te biju ovi dobri ljudi?

pre 6 godina

Rusija zavisi od EU novca i proizvoda.Prekidom snabdevanja Evropa bi se okrenula drugim skupljim izvorima što bi podiglo cene koje bi morala plaćati Rusija osiromašena prestankom izvoza gasa u EU.

jovan

pre 6 godina

Mnogo vas zaboravlja pre 6-7 godina Rusija i Ukrajna su imale problem mi Srbija smo taj dan ostali bez plina bilo je oko badnjeg dana, briga me za EU snaćiće se oni nego šta cemo mi.?

Petar

pre 6 godina

kakvih budalastina se nacitah. auuu ljudi koliko smo mi najpametniji narod na svetu! u sve se razumemo i sve znamo citajuci portale i ispijajuci kafe po ceo dan ! ne ne rusija propada....gazprom, rosnjeft, lukoil !!! da ne govorim da sve fabrike odose u rusiju da da zato sto propadaju! Kod njih grejna sezona kad pocne ne gasi se do maja meseca-24h ! a ovde placas cele godine, deru te a posle 22h da se smrznes! ali ne mi smo najpametniji. ceo svet je pun zavisti i zlobe i hteo bi da rasparca i podeli rusiju ali NE MOZEEEEEE malo sutra! kako ono kod nas ide " bolje komsiji da crkne krava" ! eto takvi smo