Ponedeljak, 17.07.2017.

22:26

Brnabić: Da se igramo ruskog ruleta s Fijatom

Premijerka Ana Branić izjavila je, povodom štrajka u "Fijatu", da veruje da je u pitanju "ozbiljna loša namera" i da iza toga stoji politički interes.

Izvor: Tanjug

Brnabiæ: Da se igramo ruskog ruleta s Fijatom IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

82 Komentari

Sortiraj po:

Posmatrač

pre 6 godina

Zašto niko ne pokaže ugovor između države Srbije I Fijata koji je realizovao Dinkić? Tim ugovorom je sve regulisano I zato se rukovodstvo Fijata I ne oglašava jer nije nadležno za plate radnika. Hajde već jednom sa ugovorom na videlo jer je potpisan u ime svih nas građana a Srbije da vidimo šta je napisano I potpisano.

krik

pre 6 godina

A. B. je sinoć na RTS-u prodala informaciju da štrajkaci u FCA Srbija primaju ukupno 60000 rsd u brutu, a svima je poznato da oni traže 50000 u brutu. Znači odmah da prekinete štrajk i vratite državi svi po 10000 mesečno.

mile

pre 6 godina

@ivica
Kakve veze imaju profesorske plate sa ovim? Sustina strajka je da su plate male i da AV stalno privlaci strane firme pricom da je u Srbiji radna snaga jeftina a kvalifikovana i samim tim dovodi radnike u ropski polozaj umesto da stiti svoj narod. Izmedju ostalog prosvetari primaju platu iz budzeta a radnici FIATa rade kod privatnika i od svoje plate pune taj budzet.

Norve

pre 6 godina

Draga premijerno, plate su 10 puta manje nego u Norveskoj, cene hrane su dva do tri puta manje (neke čak i iste ili retki proizvodi i skuplji), ostali proizvodi poput tehnike i odeće su skuplji nego u Norveskoj, usluge koštaju mnogo manje nego i Norveskoj uglavnom i to je možda jedina stavka koja pokazuje koliko je radna snaga jeftina. Kako je moguće da imamo ovoliki disbalans u odnosu na Norvešku? Kako je moguće da je takav disbalans i sa maltene svakom drugom evropskom državom? Kako nismo u stanju da makar imamo približan odnos plata i troškova kao sto ga imaju Rumuni i Bugari koji su takodje na začelju Evrope? Kako je moguće da Srbija ima neuporedivo veći broj službenih automobila nego sto ig ima Norveska? Kako je moguće da u Norveskoj mogu finansirati zdravstvo kroz poreze, a u Srbiji se sve raspada ako znamo kolko je ljudski resurs jeftiniji? Kako je moguće da plate stoje ili padaju, a cene rastu? Pet godina vlast je SNS i idalje se ponaša kao opozicija. Dosta kuknjave na žute već pokažite da može bolje, a ne sve isto ili gore!

Dragan

pre 6 godina

Kada su sklapali ugovor sa FIAT-om, drzava odnosno poreski obveznici Srbije su se obavezali da ce Italijanima jednokratno dati 10 000 evra po svakom otvorenom radnom mestu, i da ce drzava u odredjenom vremenskom periodu placati sve obaveze stranaca na osnovu doprinosa i poreza. Uskoro bi taj ugovor trebao da istekne, i nakon toga bi Italijani bili u obavezi da placaju doprinose i poreze, i onda pocinje strajk, Italijani nikako ne zele da popuste, prete povlacenjem iz Srbije, drzava zeli da ih zadrzi, jasno je da ce Italijani traziti da se ugovor po kome su bili oslobodjeni placanja doprinosa produzi jos 10 godina. Doprinosi i porezi u proseku iznose 70% neto plate, i taj deo placaju poreski obveznici Srbije i to ne samo kad je FIAT u pitanju, nego svi strani investitori poput Leonija, Jure i sl. Sta ce se desiti ako Italijani pobede u ovoj igri, i ako drzava popusti i oslobodi ih placanja doprinosa i poreza narednih 10 godina. Nakon toga slede strajkovi u Leoniju, Juri... radnici ce traziti 17% povecanje plata, stranci nece hteti da popuste, na kraju ce drzava resiti problem produzivanjem ugovora na osnovu kojeg stranci ne moraju da placaju doprinose. Povecanje plate od 17% je mnogo manje, od obaveza na osnovu doprinosa i poreza koji su 70%. Najveci gubitnici u ovoj igri su poreski obveznici jer oni placaju doprinose i poreze privilegovanih stranih investitora. Racunica Italijana je jasna, bolje da platimo 17% vise radnicima, nego da drzavi placamo 70% vise nego sada.

Иван Грозни

pre 6 godina

Ова изјава би можда и имала смисла да су захтеви радника који штрајкују - политички, тј. да нпр. траже оставке државног врха, нове изборе. Захтеви штрајка су искључиво економско/социјалне природе - радници траже веће зараде и боље услове рада. Уосталом, тим питањима и треба да се баве синдикати, а не организацијом летовања и продајом зимнице на рате.
Још једно питање, да ли је могуће да ће српска економија пропасти без једне фирме чији долазак смо финансирали и финансирамо нашим парама?
Све у свему, опет имамо стару добру причу о спољним и унутрашњним непријатељима и њиховој спрези која стоји на путу нашег незадрживог напретка у будућност.

Mrki

pre 6 godina

Molim Marića i Mitrovića, da pod hitno vrate neki reality na male ekrane, jer čim se završili Parovi, krenuli štrajkovi.

Stvarno nije u redu da im neko sada ruši već dobro uigrani sistem.

A o tome da premijerka štiti strani kapital, a ne građane države u kojoj je premijer, o tome ne mogu sada....

Halle-ON

pre 6 godina

Zasto premijerka razgovara sa Strajkacima toliko puta, kada problem nije u njima? Problem je uprava FIAT-a koja ne zeli da razgovara sa strajkacima, a po zakonu, u obavezi su da to urade.

shokirani građanin

pre 6 godina

Zamena teza, premijerko - ne postoje radnici FIAT-a da bi opstala vlada, već postoji vlada da bi opstali radnici FIAT-a (i ostali građani Srbije).

Kad su cvetale tikve

pre 6 godina

Draga premijerko,

Odličan predlog da se stvari izvedu na čistac! Pa da krenemo:

- Koliko u Srbiji ima sluzbenih automobila? Gorivo, gume, registracija, pranje, servisi, amortizacija...?
(Što je najcrnje, voze ih muževi i žene "cenjenih" , naravno, o trošku ovih i drugih radnika.)

- Koliko košta kancelarija za "odnose" sa Rusijom bivšeg predsednika Nikolića, koja je kompenzacija za njegove političke ambicije?
Koliko plaćamo njegov nepotreban boravak u rezidenciji na Dedinju? Bespravni boravak, da ne zaboravim.

- Koliko košta udomljavanje stranačke vojske u javnim preduzećima?

GIZ-ova studija o odlivu najkvalitetnijeg kadra iz javne uprave je veoma eksplicitna u zaključcima. Verujem da ste je čitali, jer je Vaše donedavno ministarstvo bilo partner u sprovođenju studije!

- Vlasnik pečenjare u EPS-u je toliki skandal da su EBRD i Svetska banka morali da reaguju i da postave sopstvenog člana uprave. Koliko gubitak reputacije košta?

KOLIKO KOŠTA IZUMIRANJE DRŽAVE?

Dosta su iz ove zemlje odlazili nabolji i najvredniji. Neka sad odu svi oni koji je ne vole, na čelu sa "investitorima".

Osetite se prozvanom, i Vi i Vaš predsednik,slobodno.I pozvanom da nas napustite, preživećemo.

Podrška štrajku!

Top

pre 6 godina

Puna podrska strajkacima. Sram da bude svakog ko pljuje i osudjuje strajk ljudi koji su se organizovali i ne daju da ih manipulisu i stali su ba put robovlasnicima i njihovim slugama u Nemanjinoj. Ne nasedajge da ce FIAT otici i da su radnici krivi, vrlo dobro oni znaju da samo 250km severnije prosecna plata je 1000evra a ovi jadni ljudi primaju 38000 bruto. To sto Vucic i njegova hunta spinuje fa su u FIATu plate 50+ hiljada razlog je zato sto Italijani i njihov menadzment primaju ogromne plate pa podizu prosek. Sad im je svima frka jer se sendikati ujedinili i ne popustaju pa zato zele na svim portalima, u svim novinama i na svim televizijama da ih ocrne, politizuju a gradjane toboze uplaze sa 10000 radnij mesta. Neka ide FIAT u Poljsku tamo je prosecna plata 900 evra a u FIATu jos i veca.

simon

pre 6 godina

Ona ne shvata sustinu! Uopste ne razume! Ponasa se bas onako kako jedino moze da se ponasa neko ko je po iskrenom ubedjenju elita. Morala bi znati:
1. da se radnici osecaju ponizeno kad znaju da njihove kolege u Poljskoj zaradjuju duplo vise; i
2. da je strajk poceo pre izbora nove vlade zato sto jos niko ne veruje da je ona samostalna i da svi dozivljavaju nju kao eksponenta njenog prethodnika (sto i sama potvrdjuje sa potenciranjem na kontinuitet. Dakle radnicima je sve jedno ili isto dal se premijer zove Brnabic ili Vucic. Njima kao i vecini u Srbiji je to isto.
Dakle, prvo se mora izboriti da dokaze sopstveni integritet pa tek onda da krene u direktne pregovore ne samo sa radnicima FIATa, Srbije ili bilo kim u Srbiji i u svetu. Ima li ko da joj to objasni.
I neka se mane naprednjacke sablonske demagogije i prodavanja magle. Cim nesto ne umeju odmah : "kriva prethodna vlast", "budimo bucni i ne dozvolimo sagovorniku da dodje do reci jer bi nas mogao unistiti konkretnim argumentima a tu nema odgovora" i "cim krene naopaku u svakodnevnom zivotu i zivotnim pitanjima odmah proklamuj politizaciju".

mia malkova

pre 6 godina

Nisam za ovu vladu i ovu postavu, da ne bude da ih branim, ali radnici jesu izmapulisani. Sklonite vise ovog Zorana Markovica,covek je zabiberio svima. Izmapulisani su na aj nacin sto se njemu klati stolica u sindikatu,izgubice jos malo sve privilegije,pa je resio da ode sa praskom, to je cela prica. Onda je zasao medju radnike, potpalio radnike oko plate, sto je naravno najlakse, i sad smo tu gde smo. Kakvi crni radikalni,polako ljudi izlaze is strajka...ovima ostalima,toj nazovi radikalnoj struji, podeliti otkaze ako nece da se ponasaju razumno,ali prvo obaviti ljudski razgovor sa njima. Ionako ce da nadju bolji posao kod privatnika,sta ih briga,ne gube mnogo.

mix

pre 6 godina

i ja kao i vecina srbije radim kod privatnika. kada bi rekao poslodavcu da nisam zadovoljan i da trazim vise, rekao bi mi da dam otkaz i trazim drugi posao. o cemu su ovi iz fiata drugaciji i sta razmisljaju?! jel misle da su toliko vazni da mogu sebi ovo da dozvole? ne znam. ali sumnjam da ce im se obiti o glavu.

toliko

pre 6 godina

ja nisam sebi dozvolio da komentarisem da li radnici treba ili ne da štrajkuju. rade u privatnij firmi, nijedna državna ili komunalna usluga nije direktno ugrozena, zakon je ispoštovan, nema blokiranih saobraćajnica. da li ili ne oni žele da rade za 300 ili 3000 eur je njihova stvar. očigledno da gospodja niti poseduje licnu kulturu niti razume kapitalizam.

dejanR

pre 6 godina

Sram te bilo! Najniža zarada za takav posao u svetu. Ljudi ne mogu ni da se ishrane. U starom Rimu, robovlasnik je imao obavezu da hrani roba, a od njihove plate nije moguće živeti. To je borba za opstanak srpskog naroda, ali ti to ne razumeš!

DEDA CVETKO

pre 6 godina

Duso draga, ti si se za samo dve nedelje tako katastrofalno izblamirala i tako nagurala sopstvenu nogu u usta, da nisam siguran ni da ces kraj nedelje docekati kao premijerka, a kamo li kraj mandata. Sve vise mi licis na sopstvenu kolateralnu stetu.

Savet: pusti da tvoj predstavnik za stampu govori u tvoje ime, a ti uzmi lekcije iz govornistva, najbolje na New York University ili tamo negde daleko i potrudi se da iste sto duze potraju.

marko_sthlm

pre 6 godina

Koliko je ova ovom izjavom rekla iako možda nije ni planirala.

Kao prvo po njoj su radnici maloumni i nesposobni da razmišljaju svojom glavom pa zato i mora biti da su izmanipulisani!

Kao drugo, ona smatra da je politika samo za pojedine dok ostali ne smeju njome da se bave! Ona zaboravlja da su ustavom zagarantovani i okupljanje u sindikate i političko udruživanje i učešće u javnom i poltičkom životu republike.
To znači da radnici itekako imaju puno pravo i da se bore za sebe i da se bave politikom. Najčešće su ta borba za sebe i političko delovanje isprepleteni i međusobno prouzrokovani.

Kao treće ona ovom izjavom šalje Srbstvu poruku da je poštovanje zakona za neke obavezno a za druge i ne baš.

Kakvi politički diletanti - i što je najgore kod dosta naroda im to i prolazi.

Izgleda da je vreme da se zalije fikus!

gradinar

pre 6 godina

Значи опет нека зла опозиција...

Ма немој...
кад крче црева, више се не верује ни ружичастој телевизији која тврди да је то од - пуног стомака!

Djordje

pre 6 godina

Vlada Srbije ne bi trebala da se mesa u strajk radnika u privatnoj firmi. A ako se vec mesa, onda bi trebala da brani interese radnika, svojih gradjana, koji primaju 250e, a ne Fiata koji ocigledno izrabljuje te iste radnike.

Deks

pre 6 godina

Slažem se sa premijerkom da ne treba vlada da garantuje za povećanje plate radnicima Fijata. To bi značilo da povećanje njihovih plata treba da se isplaćuje iz budžeta umesto da to radi sama kompanija iz svog poslovnog rezultata. To su nerazumni zahtevi radnika s obzirom da je naša država već mnogo uradila i dala da bi pomogla dolazak Fijata i radna mesta u Kragujevcu. Svako bi hteo da se ogrebe na grbači države i treba već jednom reći dosta.

Milos

pre 6 godina

Radnici koji rade za 300 Evra imaju losu nameru jer traze vecu platu? To izjavljuje Predcednica Vlade koja bi valjda trebala da brani interese tih istih radnika. A u Vladi sede Dacic i Vulin, veliki zastitnici radnicke klase. Koja smo mi komedija od drzave, zreli smo za pozorisnu predstavu.

Realista

pre 6 godina

Sada su svi krivi samo ne vlast koja nas jos od demokrata 2010 reklmiraju u svetu kao zemlja jeftine robovske radne snage. Ovi u Fijatu bar imaju srece da su prijavlejni i da rade za neku jos i solidnu platu u Srbiji. Sta da kazu oni koji kod privatnika rade na crno za 20 tak hiljada dinara ili na odredjeno vreme a narocito oni koje iskoriste poslodavci koji imaju famozni probni rad koji je neplacen ili placen pod uslovom da se zadrzatei kod njih mesec i nesto dana, mada vas najure isto posle probnog rada. To sada rade cak i neki lanci marketa, pekara, hotela, fastofoodva.. u Beogradu a oni sitni poslodavci vrte oglase na sajtvoma gde se vidi a je neka muljavina jer oglase obajvljuju svake nedeje na nekom sajtu a u oglasu stoji na razgovor za posao mozete doci svakog radnog dana u nekom terminu.

u ovo ni botovi više ne veruju...

pre 6 godina

Već pet godina nas urnisete, ljudi nemaju za hleb i sada kada štrajkuju opet žuti krivi, pa gospodjo premijerko radite vi za 30-35 hiljada pa javite kako je...

Ljiljana

pre 6 godina

Radnici veruju svojim praznim stomacima, praznim friziderima, deci koja placu jer su gladna! Ne tebi. Ako je nesto zlonamerno i politizovano to je tvoja vlada.

Dunster

pre 6 godina

Iako mi ne puštaju komentare i dalje tvrdim da radnici hitno treba da se vrate na posao i otvore pregovore o novom kolektivnom ugovoru za 2018 godinu i nadalje.
Štrajk je stihijski, nepripremljen, bez jasne strategije i ima političku konotaciju.
Žuti, crveni, sivi ili neko treći nije bitno. Bitan je pravi pristup da radnici osete boljitak i nastave da rade. Inače ovo ničemu pametnom i dobrom ne vodi.

Zoran

pre 6 godina

Znači kad je svojevremeno Nikolić obećavao da kad dođe na vlast da će vekna hleba biti 3(tri) dinara to nije bio politički interes?
Kako nije ispunio obećanje, koji je problem da ovi nesrećnici što se bune to rade zbog političara koji su ih obmanuli? Da je hleb zaista 3(tri) dinara a srazmerno tome i ostale cene, prvi bih ja bio taj koji bi im rekao:"Aman bre ljudi šta vam fali pa se bunite"? Ovako, puna podrška a kad budu stigli na Andrićev venac eto i mene u ovim godinama da im se pridružim zarad dobobiti naše dece koja još uvek nisu zapalila preko....
Na suzavac i pendrek sam oguglao devedesetih tako da me nije briga. Nek' biju ja i dalje držim čas!

Mile

pre 6 godina

Fiat je projekat bivše vlasti koji ovi sad hoće da prevedu na sebe ili da ih puste niz vodu. Radnici su svakako kolateralna šteta. Samo što to niko neće javno da kaže, ali zato nagoveštavaju "šumove u komunikaciji", "političku podlogu"...

Banatski Robin Hood

pre 6 godina

Premijerki je problem sto ce navodno od radnika iz Crne Trave, koji imaju 28000 da se uzme da bi se dalo radnicima Fijata. Medjutim nije joj problem sto drzava za svaki kilovat proizveden u vetroparku Miodraga Kostica od tih radnika iz Crne Trave i nas ostalih uzima 7 evro centi i daje ih Kosticu kao subvenciju. Neverovatni dvostruki standardi premijerke.

Dusan

pre 6 godina

Pohapsite radnike, to su drzavni neprijatelji i izdajnici. Vec skoro 30 godina nas ti lenji radnici unistavaju, vreme je da ih posaljemo na smetliste istorije. SNS ima 600000 clanova kojima je Srbija, na celu sa Aleksandrom Vucicem, na prvom mestu. Medju njima ce se uvek naci 2000 onih koji ce napustiti kancelarije, upravne odbore, komisije... i otići u KG da rade besplatno, za dobrobit naseg BDP i povecanje izvoza.

Gruzanin

pre 6 godina

Znaci "zuti"?!? A od pocetla se znalo da nazadni nisu krivi, zar ne? Lazovi, ti "zuti" su ZLATNI! Tek 30 dana glumi premijera, a vec tako laze . . .

gale

pre 6 godina

Nije mi jasan taj izbor: ili 42000 ili nista. Šta cemo da radimo ako sutra FIAT ili neko drugi kaze: Od sutra su plate 25000 ili nista. Hocemo li i tada da idemo logikom ,,daj sta daš"? Zna li se koja je to donja granica poniženja?

Dex

pre 6 godina

Ako je neko kad pomislio da ce ova biti nesto vise od vuckovog bota i fikusa evo mu najbolji dokaz. Jedna epohalna izjava sustinski o "unutrasnjem neprijatelju" koji uporno radi da podrije nas uspesni sistem.
Jel ovo bese 2017.godina ili birajte neku od 1945-2000. Nekako mi isto zvuce.

Podrška štrajku

pre 6 godina

Šef kabineta komunicira sa štrajkačima?!

Vlada bila u tehničkom kapacitetu a oni krenuli u štrajk?!

Šum u komunikaciji?!

Draga Ana,
Vi ne da imate šumove u razumevanju radničke muke i borbe, već APSOLUTNU GLUVOĆU!

Smatrati nečiju borbu za pravo na dostojanstven život i rad POLITIKOM, UMESTO PREZIVLJAVANJEM, JE AUTIZAM NAJVIŠEG STEPENA.

Ne znam kuda je Vaša vlada krenula, ali sumnjam da ćete daleko stići.

Petar

pre 6 godina

Jedva cekam da cujem komentare sunarodnika iz ostalog dela Srbije, kako Krgaujevcani nece da rade. Posto smo mi jedni jako lenji ljudi. "Pucajte, ja i sada drzim cas." Poznato?

Radnik sa dostojanstvom i platom

pre 6 godina

Ljudi imaju nameru da budu adekvatno placeni za svoj rad? Zamislite cega su se oni setili, a mogli bi da pasu travu i piju vode sa izvora a nece! Oni hoce samo da prime platu za posao koji su obavili i da od te plate mogu da plate struju, jedu, obuku se a mozda i njihova deca nisu "alergicna" na izlete, knjige, proslave rodjendana. Podrska radnicima Fiata!

Džoni

pre 6 godina

Naš establišment je postao bahat preko svake mere i potpuno je izgubio kompas. Iz svojih limuzina i vila ne žele da vide kako običan svet živi. Da li se gđica pravi luda ili zaista misli da neko može normalno da živi sa 40k ?! Jedina greška štrajkača je što ne traže više.

Djuka

pre 6 godina

pa dobro si primetila , nestrajkuju jedino botovi u javnim preduzecima , ali tu je biracko av telo prebukiralo radna mesta i eto bumeranga,i sta cemi sad ?frka seko , ostaje ti jedino dr sega mega resenje struju i komunalije dizemo 200 % pa ceo fijat zaposljavaj u jp , za to ste bar maheri .

zozon

pre 6 godina

sto premijerka ne radi za 250 evra,pa da onda prica dali je neko izmanipulisan.sramota,radnici a i svi ostali u srbiji zele samo da dostojanstveno i normalno zive od svog rada i onda im se spocitava da su izmanipulisani.

ljudjo

pre 6 godina

Ovo sta premijerka kaze je manipulacija. Ne traze radnici da se drugima smanjuje, nego da se njima poveca! Pokusaj da se ostatak radnika u Srbiji, koji prima jos jadnije plate od radnika u Fijatu, i kojima je to u redu, nabedi da su im kolege iz Fijata krive sto jedva sastavljaju kraj sa krajem. Stvarno je sramota koliko nam dobro ide

Jah

pre 6 godina

Hahaha kakva komedija. Ma da svi vas manipulišu , nemate vi ništa s time.
A da nije možda što su potrošene pare od subvencija, nije urađen put do tamo, mafija otišla u drugu zemlju?
Radi ti za 30000 pa ću ti onda verovati, kao i tvom gospodaru.

niko

pre 6 godina

Vama je samo politika u glavi. Ne znam zasto se pravite blesavi, valjda vidite da ste upropastili ovaj narod totalno.Uporni ste da vam narod radi za 200e, da ne moze da plati racune koje trazite i narod ne moze da plati racune i pada u duznicko ropstvo. onda nastupate vi, saljete svoje kerove da uzimaju ljudima stvari , kuce, stanove, e to je vasa prosta politika. Eto od dakle bogatasa, vi mislite da narod ne zna kakvim se vi rabotama bavite , a. bavite se time jer ste ponaosob nedodirljivi, jer ste kobajagi drzava.

nonejm

pre 6 godina

Sad pratite obrazac na Pinku i Informeru... cela prica se politizuje, pljuje se opozicija, ujedno se hvali AV, sataniziju se radnici, oni su lencuge, zbog njih stoji Srbija, deca gladuju i obolevaju zbog njih, beze investitori iz Srbije... uz standardno dozu stranog elementa koji preko njih izaziva haos u Srbiji.... maaaaaa prebedno! Podrska radnicima. Stop robovanju za od 200 do 300 eur maksimum!

asas

pre 6 godina

Pošto je država vlasnik neka svima da otkaz a umesto njih zaposli nove sveže partijske kadrove kojima će da smanji plate za 30% za primer svima.

Svaba

pre 6 godina

Dobro te je ocjenio Jovo Bakic. Nijesi ti bas prepametna. Vi prvih deset dana nijeste pricali o strajku. Danas je 17. To znaci da ste od prilike svaki dan razgovarali dva puta sa strajkacima? Lose namjere, zato sto nije bilo vlade, pa nijesu imali s kim da razgovaraju? Postoje poslodavci i sindikati/radnici. Sta imaju s vladom da razgovaraju? To je apsolutno nepoznavanje materije?!?! Sta se da radnicima u Fiat se uzima drugima? Je li veliki vodja mislio na Ivicu ili tebe kad je rekao da nemas pojma o ekonomiji?

JovanK

pre 6 godina

"Zašto bi neko počeo štrajk kada vi nemate ni tehničku vladu?", upitala je Brnabićeva
Ovom recenicom je premijer-ka demantovala samu sebe, nikakvih politickih namera nema u ovom socijalnom buntu. Jednostavno, ljudima je dosta robovskog rada I prezivljavanja. Ukoliko Vlada republike Srbije misli da je mogucepreziveti sa tim primanjima...neka izvole da rade za iste pare I odreknu se svih primanja (legalnih I onih drugih) I pokusaju da izdrzavaju porodicu sa tim bednim primanjima.
Ukoliko imate roba, morate da ga nahranite I obucete, ukoliko zelite da radi produktivno...Primanja u Srbiji nisu dovoljna za hranu I odecu...Gori smo od robova..

Free7

pre 6 godina

Danas kada je Markovic rekao radnicima u drugoj smeni koji strajkuju da Fiat namerava da otpusti 320 radnika, oni su na to odgovorili aplauzom i radovali se... Zaista ne mogu to da shvatim, bruka!

uber nesposoban

pre 6 godina

Ma bravo, nema sta, zavera zlih sila protivu nebeske Vlade. Krijte nesposobnost i zloupotrebe spinovima, ni za sta drugo i niste (a ni to vam bas ne ide).
Umesto da radi 24h dnevno za svoje gradjane i radnike i da natera Fiat da postuje zakone Srbije, ona trtlja

MisliGlavom

pre 6 godina

Cekaj sta vi ima da da dajete izjave za novine, idite tamo, resite to postujuci zakon drzave koju predstavljate i tek onda dajte izjavu.... a ne ova opsta mesta i demagogije.

Dusan

pre 6 godina

Pohapsite radnike, to su drzavni neprijatelji i izdajnici. Vec skoro 30 godina nas ti lenji radnici unistavaju, vreme je da ih posaljemo na smetliste istorije. SNS ima 600000 clanova kojima je Srbija, na celu sa Aleksandrom Vucicem, na prvom mestu. Medju njima ce se uvek naci 2000 onih koji ce napustiti kancelarije, upravne odbore, komisije... i otići u KG da rade besplatno, za dobrobit naseg BDP i povecanje izvoza.

nonejm

pre 6 godina

Sad pratite obrazac na Pinku i Informeru... cela prica se politizuje, pljuje se opozicija, ujedno se hvali AV, sataniziju se radnici, oni su lencuge, zbog njih stoji Srbija, deca gladuju i obolevaju zbog njih, beze investitori iz Srbije... uz standardno dozu stranog elementa koji preko njih izaziva haos u Srbiji.... maaaaaa prebedno! Podrska radnicima. Stop robovanju za od 200 do 300 eur maksimum!

Gruzanin

pre 6 godina

Znaci "zuti"?!? A od pocetla se znalo da nazadni nisu krivi, zar ne? Lazovi, ti "zuti" su ZLATNI! Tek 30 dana glumi premijera, a vec tako laze . . .

zozon

pre 6 godina

sto premijerka ne radi za 250 evra,pa da onda prica dali je neko izmanipulisan.sramota,radnici a i svi ostali u srbiji zele samo da dostojanstveno i normalno zive od svog rada i onda im se spocitava da su izmanipulisani.

Podrška štrajku

pre 6 godina

Šef kabineta komunicira sa štrajkačima?!

Vlada bila u tehničkom kapacitetu a oni krenuli u štrajk?!

Šum u komunikaciji?!

Draga Ana,
Vi ne da imate šumove u razumevanju radničke muke i borbe, već APSOLUTNU GLUVOĆU!

Smatrati nečiju borbu za pravo na dostojanstven život i rad POLITIKOM, UMESTO PREZIVLJAVANJEM, JE AUTIZAM NAJVIŠEG STEPENA.

Ne znam kuda je Vaša vlada krenula, ali sumnjam da ćete daleko stići.

gale

pre 6 godina

Nije mi jasan taj izbor: ili 42000 ili nista. Šta cemo da radimo ako sutra FIAT ili neko drugi kaze: Od sutra su plate 25000 ili nista. Hocemo li i tada da idemo logikom ,,daj sta daš"? Zna li se koja je to donja granica poniženja?

Banatski Robin Hood

pre 6 godina

Premijerki je problem sto ce navodno od radnika iz Crne Trave, koji imaju 28000 da se uzme da bi se dalo radnicima Fijata. Medjutim nije joj problem sto drzava za svaki kilovat proizveden u vetroparku Miodraga Kostica od tih radnika iz Crne Trave i nas ostalih uzima 7 evro centi i daje ih Kosticu kao subvenciju. Neverovatni dvostruki standardi premijerke.

Djuka

pre 6 godina

pa dobro si primetila , nestrajkuju jedino botovi u javnim preduzecima , ali tu je biracko av telo prebukiralo radna mesta i eto bumeranga,i sta cemi sad ?frka seko , ostaje ti jedino dr sega mega resenje struju i komunalije dizemo 200 % pa ceo fijat zaposljavaj u jp , za to ste bar maheri .

Petar

pre 6 godina

Jedva cekam da cujem komentare sunarodnika iz ostalog dela Srbije, kako Krgaujevcani nece da rade. Posto smo mi jedni jako lenji ljudi. "Pucajte, ja i sada drzim cas." Poznato?

Radnik sa dostojanstvom i platom

pre 6 godina

Ljudi imaju nameru da budu adekvatno placeni za svoj rad? Zamislite cega su se oni setili, a mogli bi da pasu travu i piju vode sa izvora a nece! Oni hoce samo da prime platu za posao koji su obavili i da od te plate mogu da plate struju, jedu, obuku se a mozda i njihova deca nisu "alergicna" na izlete, knjige, proslave rodjendana. Podrska radnicima Fiata!

Jah

pre 6 godina

Hahaha kakva komedija. Ma da svi vas manipulišu , nemate vi ništa s time.
A da nije možda što su potrošene pare od subvencija, nije urađen put do tamo, mafija otišla u drugu zemlju?
Radi ti za 30000 pa ću ti onda verovati, kao i tvom gospodaru.

Svaba

pre 6 godina

Dobro te je ocjenio Jovo Bakic. Nijesi ti bas prepametna. Vi prvih deset dana nijeste pricali o strajku. Danas je 17. To znaci da ste od prilike svaki dan razgovarali dva puta sa strajkacima? Lose namjere, zato sto nije bilo vlade, pa nijesu imali s kim da razgovaraju? Postoje poslodavci i sindikati/radnici. Sta imaju s vladom da razgovaraju? To je apsolutno nepoznavanje materije?!?! Sta se da radnicima u Fiat se uzima drugima? Je li veliki vodja mislio na Ivicu ili tebe kad je rekao da nemas pojma o ekonomiji?

niko

pre 6 godina

Vama je samo politika u glavi. Ne znam zasto se pravite blesavi, valjda vidite da ste upropastili ovaj narod totalno.Uporni ste da vam narod radi za 200e, da ne moze da plati racune koje trazite i narod ne moze da plati racune i pada u duznicko ropstvo. onda nastupate vi, saljete svoje kerove da uzimaju ljudima stvari , kuce, stanove, e to je vasa prosta politika. Eto od dakle bogatasa, vi mislite da narod ne zna kakvim se vi rabotama bavite , a. bavite se time jer ste ponaosob nedodirljivi, jer ste kobajagi drzava.

asas

pre 6 godina

Pošto je država vlasnik neka svima da otkaz a umesto njih zaposli nove sveže partijske kadrove kojima će da smanji plate za 30% za primer svima.

Dex

pre 6 godina

Ako je neko kad pomislio da ce ova biti nesto vise od vuckovog bota i fikusa evo mu najbolji dokaz. Jedna epohalna izjava sustinski o "unutrasnjem neprijatelju" koji uporno radi da podrije nas uspesni sistem.
Jel ovo bese 2017.godina ili birajte neku od 1945-2000. Nekako mi isto zvuce.

Džoni

pre 6 godina

Naš establišment je postao bahat preko svake mere i potpuno je izgubio kompas. Iz svojih limuzina i vila ne žele da vide kako običan svet živi. Da li se gđica pravi luda ili zaista misli da neko može normalno da živi sa 40k ?! Jedina greška štrajkača je što ne traže više.

JovanK

pre 6 godina

"Zašto bi neko počeo štrajk kada vi nemate ni tehničku vladu?", upitala je Brnabićeva
Ovom recenicom je premijer-ka demantovala samu sebe, nikakvih politickih namera nema u ovom socijalnom buntu. Jednostavno, ljudima je dosta robovskog rada I prezivljavanja. Ukoliko Vlada republike Srbije misli da je mogucepreziveti sa tim primanjima...neka izvole da rade za iste pare I odreknu se svih primanja (legalnih I onih drugih) I pokusaju da izdrzavaju porodicu sa tim bednim primanjima.
Ukoliko imate roba, morate da ga nahranite I obucete, ukoliko zelite da radi produktivno...Primanja u Srbiji nisu dovoljna za hranu I odecu...Gori smo od robova..

uber nesposoban

pre 6 godina

Ma bravo, nema sta, zavera zlih sila protivu nebeske Vlade. Krijte nesposobnost i zloupotrebe spinovima, ni za sta drugo i niste (a ni to vam bas ne ide).
Umesto da radi 24h dnevno za svoje gradjane i radnike i da natera Fiat da postuje zakone Srbije, ona trtlja

Free7

pre 6 godina

Danas kada je Markovic rekao radnicima u drugoj smeni koji strajkuju da Fiat namerava da otpusti 320 radnika, oni su na to odgovorili aplauzom i radovali se... Zaista ne mogu to da shvatim, bruka!

ljudjo

pre 6 godina

Ovo sta premijerka kaze je manipulacija. Ne traze radnici da se drugima smanjuje, nego da se njima poveca! Pokusaj da se ostatak radnika u Srbiji, koji prima jos jadnije plate od radnika u Fijatu, i kojima je to u redu, nabedi da su im kolege iz Fijata krive sto jedva sastavljaju kraj sa krajem. Stvarno je sramota koliko nam dobro ide

MisliGlavom

pre 6 godina

Cekaj sta vi ima da da dajete izjave za novine, idite tamo, resite to postujuci zakon drzave koju predstavljate i tek onda dajte izjavu.... a ne ova opsta mesta i demagogije.

Mile

pre 6 godina

Fiat je projekat bivše vlasti koji ovi sad hoće da prevedu na sebe ili da ih puste niz vodu. Radnici su svakako kolateralna šteta. Samo što to niko neće javno da kaže, ali zato nagoveštavaju "šumove u komunikaciji", "političku podlogu"...

Dunster

pre 6 godina

Iako mi ne puštaju komentare i dalje tvrdim da radnici hitno treba da se vrate na posao i otvore pregovore o novom kolektivnom ugovoru za 2018 godinu i nadalje.
Štrajk je stihijski, nepripremljen, bez jasne strategije i ima političku konotaciju.
Žuti, crveni, sivi ili neko treći nije bitno. Bitan je pravi pristup da radnici osete boljitak i nastave da rade. Inače ovo ničemu pametnom i dobrom ne vodi.

mia malkova

pre 6 godina

Nisam za ovu vladu i ovu postavu, da ne bude da ih branim, ali radnici jesu izmapulisani. Sklonite vise ovog Zorana Markovica,covek je zabiberio svima. Izmapulisani su na aj nacin sto se njemu klati stolica u sindikatu,izgubice jos malo sve privilegije,pa je resio da ode sa praskom, to je cela prica. Onda je zasao medju radnike, potpalio radnike oko plate, sto je naravno najlakse, i sad smo tu gde smo. Kakvi crni radikalni,polako ljudi izlaze is strajka...ovima ostalima,toj nazovi radikalnoj struji, podeliti otkaze ako nece da se ponasaju razumno,ali prvo obaviti ljudski razgovor sa njima. Ionako ce da nadju bolji posao kod privatnika,sta ih briga,ne gube mnogo.

Posmatrač

pre 6 godina

Zašto niko ne pokaže ugovor između države Srbije I Fijata koji je realizovao Dinkić? Tim ugovorom je sve regulisano I zato se rukovodstvo Fijata I ne oglašava jer nije nadležno za plate radnika. Hajde već jednom sa ugovorom na videlo jer je potpisan u ime svih nas građana a Srbije da vidimo šta je napisano I potpisano.

mix

pre 6 godina

i ja kao i vecina srbije radim kod privatnika. kada bi rekao poslodavcu da nisam zadovoljan i da trazim vise, rekao bi mi da dam otkaz i trazim drugi posao. o cemu su ovi iz fiata drugaciji i sta razmisljaju?! jel misle da su toliko vazni da mogu sebi ovo da dozvole? ne znam. ali sumnjam da ce im se obiti o glavu.

Deks

pre 6 godina

Slažem se sa premijerkom da ne treba vlada da garantuje za povećanje plate radnicima Fijata. To bi značilo da povećanje njihovih plata treba da se isplaćuje iz budžeta umesto da to radi sama kompanija iz svog poslovnog rezultata. To su nerazumni zahtevi radnika s obzirom da je naša država već mnogo uradila i dala da bi pomogla dolazak Fijata i radna mesta u Kragujevcu. Svako bi hteo da se ogrebe na grbači države i treba već jednom reći dosta.

Milos

pre 6 godina

Radnici koji rade za 300 Evra imaju losu nameru jer traze vecu platu? To izjavljuje Predcednica Vlade koja bi valjda trebala da brani interese tih istih radnika. A u Vladi sede Dacic i Vulin, veliki zastitnici radnicke klase. Koja smo mi komedija od drzave, zreli smo za pozorisnu predstavu.

dejanR

pre 6 godina

Sram te bilo! Najniža zarada za takav posao u svetu. Ljudi ne mogu ni da se ishrane. U starom Rimu, robovlasnik je imao obavezu da hrani roba, a od njihove plate nije moguće živeti. To je borba za opstanak srpskog naroda, ali ti to ne razumeš!

Kad su cvetale tikve

pre 6 godina

Draga premijerko,

Odličan predlog da se stvari izvedu na čistac! Pa da krenemo:

- Koliko u Srbiji ima sluzbenih automobila? Gorivo, gume, registracija, pranje, servisi, amortizacija...?
(Što je najcrnje, voze ih muževi i žene "cenjenih" , naravno, o trošku ovih i drugih radnika.)

- Koliko košta kancelarija za "odnose" sa Rusijom bivšeg predsednika Nikolića, koja je kompenzacija za njegove političke ambicije?
Koliko plaćamo njegov nepotreban boravak u rezidenciji na Dedinju? Bespravni boravak, da ne zaboravim.

- Koliko košta udomljavanje stranačke vojske u javnim preduzećima?

GIZ-ova studija o odlivu najkvalitetnijeg kadra iz javne uprave je veoma eksplicitna u zaključcima. Verujem da ste je čitali, jer je Vaše donedavno ministarstvo bilo partner u sprovođenju studije!

- Vlasnik pečenjare u EPS-u je toliki skandal da su EBRD i Svetska banka morali da reaguju i da postave sopstvenog člana uprave. Koliko gubitak reputacije košta?

KOLIKO KOŠTA IZUMIRANJE DRŽAVE?

Dosta su iz ove zemlje odlazili nabolji i najvredniji. Neka sad odu svi oni koji je ne vole, na čelu sa "investitorima".

Osetite se prozvanom, i Vi i Vaš predsednik,slobodno.I pozvanom da nas napustite, preživećemo.

Podrška štrajku!

Иван Грозни

pre 6 godina

Ова изјава би можда и имала смисла да су захтеви радника који штрајкују - политички, тј. да нпр. траже оставке државног врха, нове изборе. Захтеви штрајка су искључиво економско/социјалне природе - радници траже веће зараде и боље услове рада. Уосталом, тим питањима и треба да се баве синдикати, а не организацијом летовања и продајом зимнице на рате.
Још једно питање, да ли је могуће да ће српска економија пропасти без једне фирме чији долазак смо финансирали и финансирамо нашим парама?
Све у свему, опет имамо стару добру причу о спољним и унутрашњним непријатељима и њиховој спрези која стоји на путу нашег незадрживог напретка у будућност.

gradinar

pre 6 godina

Значи опет нека зла опозиција...

Ма немој...
кад крче црева, више се не верује ни ружичастој телевизији која тврди да је то од - пуног стомака!

marko_sthlm

pre 6 godina

Koliko je ova ovom izjavom rekla iako možda nije ni planirala.

Kao prvo po njoj su radnici maloumni i nesposobni da razmišljaju svojom glavom pa zato i mora biti da su izmanipulisani!

Kao drugo, ona smatra da je politika samo za pojedine dok ostali ne smeju njome da se bave! Ona zaboravlja da su ustavom zagarantovani i okupljanje u sindikate i političko udruživanje i učešće u javnom i poltičkom životu republike.
To znači da radnici itekako imaju puno pravo i da se bore za sebe i da se bave politikom. Najčešće su ta borba za sebe i političko delovanje isprepleteni i međusobno prouzrokovani.

Kao treće ona ovom izjavom šalje Srbstvu poruku da je poštovanje zakona za neke obavezno a za druge i ne baš.

Kakvi politički diletanti - i što je najgore kod dosta naroda im to i prolazi.

Izgleda da je vreme da se zalije fikus!

u ovo ni botovi više ne veruju...

pre 6 godina

Već pet godina nas urnisete, ljudi nemaju za hleb i sada kada štrajkuju opet žuti krivi, pa gospodjo premijerko radite vi za 30-35 hiljada pa javite kako je...

Ljiljana

pre 6 godina

Radnici veruju svojim praznim stomacima, praznim friziderima, deci koja placu jer su gladna! Ne tebi. Ako je nesto zlonamerno i politizovano to je tvoja vlada.

Djordje

pre 6 godina

Vlada Srbije ne bi trebala da se mesa u strajk radnika u privatnoj firmi. A ako se vec mesa, onda bi trebala da brani interese radnika, svojih gradjana, koji primaju 250e, a ne Fiata koji ocigledno izrabljuje te iste radnike.

DEDA CVETKO

pre 6 godina

Duso draga, ti si se za samo dve nedelje tako katastrofalno izblamirala i tako nagurala sopstvenu nogu u usta, da nisam siguran ni da ces kraj nedelje docekati kao premijerka, a kamo li kraj mandata. Sve vise mi licis na sopstvenu kolateralnu stetu.

Savet: pusti da tvoj predstavnik za stampu govori u tvoje ime, a ti uzmi lekcije iz govornistva, najbolje na New York University ili tamo negde daleko i potrudi se da iste sto duze potraju.

Norve

pre 6 godina

Draga premijerno, plate su 10 puta manje nego u Norveskoj, cene hrane su dva do tri puta manje (neke čak i iste ili retki proizvodi i skuplji), ostali proizvodi poput tehnike i odeće su skuplji nego u Norveskoj, usluge koštaju mnogo manje nego i Norveskoj uglavnom i to je možda jedina stavka koja pokazuje koliko je radna snaga jeftina. Kako je moguće da imamo ovoliki disbalans u odnosu na Norvešku? Kako je moguće da je takav disbalans i sa maltene svakom drugom evropskom državom? Kako nismo u stanju da makar imamo približan odnos plata i troškova kao sto ga imaju Rumuni i Bugari koji su takodje na začelju Evrope? Kako je moguće da Srbija ima neuporedivo veći broj službenih automobila nego sto ig ima Norveska? Kako je moguće da u Norveskoj mogu finansirati zdravstvo kroz poreze, a u Srbiji se sve raspada ako znamo kolko je ljudski resurs jeftiniji? Kako je moguće da plate stoje ili padaju, a cene rastu? Pet godina vlast je SNS i idalje se ponaša kao opozicija. Dosta kuknjave na žute već pokažite da može bolje, a ne sve isto ili gore!

Zoran

pre 6 godina

Znači kad je svojevremeno Nikolić obećavao da kad dođe na vlast da će vekna hleba biti 3(tri) dinara to nije bio politički interes?
Kako nije ispunio obećanje, koji je problem da ovi nesrećnici što se bune to rade zbog političara koji su ih obmanuli? Da je hleb zaista 3(tri) dinara a srazmerno tome i ostale cene, prvi bih ja bio taj koji bi im rekao:"Aman bre ljudi šta vam fali pa se bunite"? Ovako, puna podrška a kad budu stigli na Andrićev venac eto i mene u ovim godinama da im se pridružim zarad dobobiti naše dece koja još uvek nisu zapalila preko....
Na suzavac i pendrek sam oguglao devedesetih tako da me nije briga. Nek' biju ja i dalje držim čas!

shokirani građanin

pre 6 godina

Zamena teza, premijerko - ne postoje radnici FIAT-a da bi opstala vlada, već postoji vlada da bi opstali radnici FIAT-a (i ostali građani Srbije).

Mrki

pre 6 godina

Molim Marića i Mitrovića, da pod hitno vrate neki reality na male ekrane, jer čim se završili Parovi, krenuli štrajkovi.

Stvarno nije u redu da im neko sada ruši već dobro uigrani sistem.

A o tome da premijerka štiti strani kapital, a ne građane države u kojoj je premijer, o tome ne mogu sada....

Top

pre 6 godina

Puna podrska strajkacima. Sram da bude svakog ko pljuje i osudjuje strajk ljudi koji su se organizovali i ne daju da ih manipulisu i stali su ba put robovlasnicima i njihovim slugama u Nemanjinoj. Ne nasedajge da ce FIAT otici i da su radnici krivi, vrlo dobro oni znaju da samo 250km severnije prosecna plata je 1000evra a ovi jadni ljudi primaju 38000 bruto. To sto Vucic i njegova hunta spinuje fa su u FIATu plate 50+ hiljada razlog je zato sto Italijani i njihov menadzment primaju ogromne plate pa podizu prosek. Sad im je svima frka jer se sendikati ujedinili i ne popustaju pa zato zele na svim portalima, u svim novinama i na svim televizijama da ih ocrne, politizuju a gradjane toboze uplaze sa 10000 radnij mesta. Neka ide FIAT u Poljsku tamo je prosecna plata 900 evra a u FIATu jos i veca.

Dragan

pre 6 godina

Kada su sklapali ugovor sa FIAT-om, drzava odnosno poreski obveznici Srbije su se obavezali da ce Italijanima jednokratno dati 10 000 evra po svakom otvorenom radnom mestu, i da ce drzava u odredjenom vremenskom periodu placati sve obaveze stranaca na osnovu doprinosa i poreza. Uskoro bi taj ugovor trebao da istekne, i nakon toga bi Italijani bili u obavezi da placaju doprinose i poreze, i onda pocinje strajk, Italijani nikako ne zele da popuste, prete povlacenjem iz Srbije, drzava zeli da ih zadrzi, jasno je da ce Italijani traziti da se ugovor po kome su bili oslobodjeni placanja doprinosa produzi jos 10 godina. Doprinosi i porezi u proseku iznose 70% neto plate, i taj deo placaju poreski obveznici Srbije i to ne samo kad je FIAT u pitanju, nego svi strani investitori poput Leonija, Jure i sl. Sta ce se desiti ako Italijani pobede u ovoj igri, i ako drzava popusti i oslobodi ih placanja doprinosa i poreza narednih 10 godina. Nakon toga slede strajkovi u Leoniju, Juri... radnici ce traziti 17% povecanje plata, stranci nece hteti da popuste, na kraju ce drzava resiti problem produzivanjem ugovora na osnovu kojeg stranci ne moraju da placaju doprinose. Povecanje plate od 17% je mnogo manje, od obaveza na osnovu doprinosa i poreza koji su 70%. Najveci gubitnici u ovoj igri su poreski obveznici jer oni placaju doprinose i poreze privilegovanih stranih investitora. Racunica Italijana je jasna, bolje da platimo 17% vise radnicima, nego da drzavi placamo 70% vise nego sada.

toliko

pre 6 godina

ja nisam sebi dozvolio da komentarisem da li radnici treba ili ne da štrajkuju. rade u privatnij firmi, nijedna državna ili komunalna usluga nije direktno ugrozena, zakon je ispoštovan, nema blokiranih saobraćajnica. da li ili ne oni žele da rade za 300 ili 3000 eur je njihova stvar. očigledno da gospodja niti poseduje licnu kulturu niti razume kapitalizam.

simon

pre 6 godina

Ona ne shvata sustinu! Uopste ne razume! Ponasa se bas onako kako jedino moze da se ponasa neko ko je po iskrenom ubedjenju elita. Morala bi znati:
1. da se radnici osecaju ponizeno kad znaju da njihove kolege u Poljskoj zaradjuju duplo vise; i
2. da je strajk poceo pre izbora nove vlade zato sto jos niko ne veruje da je ona samostalna i da svi dozivljavaju nju kao eksponenta njenog prethodnika (sto i sama potvrdjuje sa potenciranjem na kontinuitet. Dakle radnicima je sve jedno ili isto dal se premijer zove Brnabic ili Vucic. Njima kao i vecini u Srbiji je to isto.
Dakle, prvo se mora izboriti da dokaze sopstveni integritet pa tek onda da krene u direktne pregovore ne samo sa radnicima FIATa, Srbije ili bilo kim u Srbiji i u svetu. Ima li ko da joj to objasni.
I neka se mane naprednjacke sablonske demagogije i prodavanja magle. Cim nesto ne umeju odmah : "kriva prethodna vlast", "budimo bucni i ne dozvolimo sagovorniku da dodje do reci jer bi nas mogao unistiti konkretnim argumentima a tu nema odgovora" i "cim krene naopaku u svakodnevnom zivotu i zivotnim pitanjima odmah proklamuj politizaciju".

Halle-ON

pre 6 godina

Zasto premijerka razgovara sa Strajkacima toliko puta, kada problem nije u njima? Problem je uprava FIAT-a koja ne zeli da razgovara sa strajkacima, a po zakonu, u obavezi su da to urade.

Realista

pre 6 godina

Sada su svi krivi samo ne vlast koja nas jos od demokrata 2010 reklmiraju u svetu kao zemlja jeftine robovske radne snage. Ovi u Fijatu bar imaju srece da su prijavlejni i da rade za neku jos i solidnu platu u Srbiji. Sta da kazu oni koji kod privatnika rade na crno za 20 tak hiljada dinara ili na odredjeno vreme a narocito oni koje iskoriste poslodavci koji imaju famozni probni rad koji je neplacen ili placen pod uslovom da se zadrzatei kod njih mesec i nesto dana, mada vas najure isto posle probnog rada. To sada rade cak i neki lanci marketa, pekara, hotela, fastofoodva.. u Beogradu a oni sitni poslodavci vrte oglase na sajtvoma gde se vidi a je neka muljavina jer oglase obajvljuju svake nedeje na nekom sajtu a u oglasu stoji na razgovor za posao mozete doci svakog radnog dana u nekom terminu.

mile

pre 6 godina

@ivica
Kakve veze imaju profesorske plate sa ovim? Sustina strajka je da su plate male i da AV stalno privlaci strane firme pricom da je u Srbiji radna snaga jeftina a kvalifikovana i samim tim dovodi radnike u ropski polozaj umesto da stiti svoj narod. Izmedju ostalog prosvetari primaju platu iz budzeta a radnici FIATa rade kod privatnika i od svoje plate pune taj budzet.

krik

pre 6 godina

A. B. je sinoć na RTS-u prodala informaciju da štrajkaci u FCA Srbija primaju ukupno 60000 rsd u brutu, a svima je poznato da oni traže 50000 u brutu. Znači odmah da prekinete štrajk i vratite državi svi po 10000 mesečno.

Gruzanin

pre 6 godina

Znaci "zuti"?!? A od pocetla se znalo da nazadni nisu krivi, zar ne? Lazovi, ti "zuti" su ZLATNI! Tek 30 dana glumi premijera, a vec tako laze . . .

zozon

pre 6 godina

sto premijerka ne radi za 250 evra,pa da onda prica dali je neko izmanipulisan.sramota,radnici a i svi ostali u srbiji zele samo da dostojanstveno i normalno zive od svog rada i onda im se spocitava da su izmanipulisani.

Djuka

pre 6 godina

pa dobro si primetila , nestrajkuju jedino botovi u javnim preduzecima , ali tu je biracko av telo prebukiralo radna mesta i eto bumeranga,i sta cemi sad ?frka seko , ostaje ti jedino dr sega mega resenje struju i komunalije dizemo 200 % pa ceo fijat zaposljavaj u jp , za to ste bar maheri .

MisliGlavom

pre 6 godina

Cekaj sta vi ima da da dajete izjave za novine, idite tamo, resite to postujuci zakon drzave koju predstavljate i tek onda dajte izjavu.... a ne ova opsta mesta i demagogije.

ljudjo

pre 6 godina

Ovo sta premijerka kaze je manipulacija. Ne traze radnici da se drugima smanjuje, nego da se njima poveca! Pokusaj da se ostatak radnika u Srbiji, koji prima jos jadnije plate od radnika u Fijatu, i kojima je to u redu, nabedi da su im kolege iz Fijata krive sto jedva sastavljaju kraj sa krajem. Stvarno je sramota koliko nam dobro ide

nonejm

pre 6 godina

Sad pratite obrazac na Pinku i Informeru... cela prica se politizuje, pljuje se opozicija, ujedno se hvali AV, sataniziju se radnici, oni su lencuge, zbog njih stoji Srbija, deca gladuju i obolevaju zbog njih, beze investitori iz Srbije... uz standardno dozu stranog elementa koji preko njih izaziva haos u Srbiji.... maaaaaa prebedno! Podrska radnicima. Stop robovanju za od 200 do 300 eur maksimum!

Svaba

pre 6 godina

Dobro te je ocjenio Jovo Bakic. Nijesi ti bas prepametna. Vi prvih deset dana nijeste pricali o strajku. Danas je 17. To znaci da ste od prilike svaki dan razgovarali dva puta sa strajkacima? Lose namjere, zato sto nije bilo vlade, pa nijesu imali s kim da razgovaraju? Postoje poslodavci i sindikati/radnici. Sta imaju s vladom da razgovaraju? To je apsolutno nepoznavanje materije?!?! Sta se da radnicima u Fiat se uzima drugima? Je li veliki vodja mislio na Ivicu ili tebe kad je rekao da nemas pojma o ekonomiji?

gale

pre 6 godina

Nije mi jasan taj izbor: ili 42000 ili nista. Šta cemo da radimo ako sutra FIAT ili neko drugi kaze: Od sutra su plate 25000 ili nista. Hocemo li i tada da idemo logikom ,,daj sta daš"? Zna li se koja je to donja granica poniženja?

JovanK

pre 6 godina

"Zašto bi neko počeo štrajk kada vi nemate ni tehničku vladu?", upitala je Brnabićeva
Ovom recenicom je premijer-ka demantovala samu sebe, nikakvih politickih namera nema u ovom socijalnom buntu. Jednostavno, ljudima je dosta robovskog rada I prezivljavanja. Ukoliko Vlada republike Srbije misli da je mogucepreziveti sa tim primanjima...neka izvole da rade za iste pare I odreknu se svih primanja (legalnih I onih drugih) I pokusaju da izdrzavaju porodicu sa tim bednim primanjima.
Ukoliko imate roba, morate da ga nahranite I obucete, ukoliko zelite da radi produktivno...Primanja u Srbiji nisu dovoljna za hranu I odecu...Gori smo od robova..

Radnik sa dostojanstvom i platom

pre 6 godina

Ljudi imaju nameru da budu adekvatno placeni za svoj rad? Zamislite cega su se oni setili, a mogli bi da pasu travu i piju vode sa izvora a nece! Oni hoce samo da prime platu za posao koji su obavili i da od te plate mogu da plate struju, jedu, obuku se a mozda i njihova deca nisu "alergicna" na izlete, knjige, proslave rodjendana. Podrska radnicima Fiata!

Podrška štrajku

pre 6 godina

Šef kabineta komunicira sa štrajkačima?!

Vlada bila u tehničkom kapacitetu a oni krenuli u štrajk?!

Šum u komunikaciji?!

Draga Ana,
Vi ne da imate šumove u razumevanju radničke muke i borbe, već APSOLUTNU GLUVOĆU!

Smatrati nečiju borbu za pravo na dostojanstven život i rad POLITIKOM, UMESTO PREZIVLJAVANJEM, JE AUTIZAM NAJVIŠEG STEPENA.

Ne znam kuda je Vaša vlada krenula, ali sumnjam da ćete daleko stići.

Mile

pre 6 godina

Fiat je projekat bivše vlasti koji ovi sad hoće da prevedu na sebe ili da ih puste niz vodu. Radnici su svakako kolateralna šteta. Samo što to niko neće javno da kaže, ali zato nagoveštavaju "šumove u komunikaciji", "političku podlogu"...

Petar

pre 6 godina

Jedva cekam da cujem komentare sunarodnika iz ostalog dela Srbije, kako Krgaujevcani nece da rade. Posto smo mi jedni jako lenji ljudi. "Pucajte, ja i sada drzim cas." Poznato?

Jah

pre 6 godina

Hahaha kakva komedija. Ma da svi vas manipulišu , nemate vi ništa s time.
A da nije možda što su potrošene pare od subvencija, nije urađen put do tamo, mafija otišla u drugu zemlju?
Radi ti za 30000 pa ću ti onda verovati, kao i tvom gospodaru.

Dusan

pre 6 godina

Pohapsite radnike, to su drzavni neprijatelji i izdajnici. Vec skoro 30 godina nas ti lenji radnici unistavaju, vreme je da ih posaljemo na smetliste istorije. SNS ima 600000 clanova kojima je Srbija, na celu sa Aleksandrom Vucicem, na prvom mestu. Medju njima ce se uvek naci 2000 onih koji ce napustiti kancelarije, upravne odbore, komisije... i otići u KG da rade besplatno, za dobrobit naseg BDP i povecanje izvoza.

Dex

pre 6 godina

Ako je neko kad pomislio da ce ova biti nesto vise od vuckovog bota i fikusa evo mu najbolji dokaz. Jedna epohalna izjava sustinski o "unutrasnjem neprijatelju" koji uporno radi da podrije nas uspesni sistem.
Jel ovo bese 2017.godina ili birajte neku od 1945-2000. Nekako mi isto zvuce.

uber nesposoban

pre 6 godina

Ma bravo, nema sta, zavera zlih sila protivu nebeske Vlade. Krijte nesposobnost i zloupotrebe spinovima, ni za sta drugo i niste (a ni to vam bas ne ide).
Umesto da radi 24h dnevno za svoje gradjane i radnike i da natera Fiat da postuje zakone Srbije, ona trtlja

Banatski Robin Hood

pre 6 godina

Premijerki je problem sto ce navodno od radnika iz Crne Trave, koji imaju 28000 da se uzme da bi se dalo radnicima Fijata. Medjutim nije joj problem sto drzava za svaki kilovat proizveden u vetroparku Miodraga Kostica od tih radnika iz Crne Trave i nas ostalih uzima 7 evro centi i daje ih Kosticu kao subvenciju. Neverovatni dvostruki standardi premijerke.

Иван Грозни

pre 6 godina

Ова изјава би можда и имала смисла да су захтеви радника који штрајкују - политички, тј. да нпр. траже оставке државног врха, нове изборе. Захтеви штрајка су искључиво економско/социјалне природе - радници траже веће зараде и боље услове рада. Уосталом, тим питањима и треба да се баве синдикати, а не организацијом летовања и продајом зимнице на рате.
Још једно питање, да ли је могуће да ће српска економија пропасти без једне фирме чији долазак смо финансирали и финансирамо нашим парама?
Све у свему, опет имамо стару добру причу о спољним и унутрашњним непријатељима и њиховој спрези која стоји на путу нашег незадрживог напретка у будућност.

asas

pre 6 godina

Pošto je država vlasnik neka svima da otkaz a umesto njih zaposli nove sveže partijske kadrove kojima će da smanji plate za 30% za primer svima.

niko

pre 6 godina

Vama je samo politika u glavi. Ne znam zasto se pravite blesavi, valjda vidite da ste upropastili ovaj narod totalno.Uporni ste da vam narod radi za 200e, da ne moze da plati racune koje trazite i narod ne moze da plati racune i pada u duznicko ropstvo. onda nastupate vi, saljete svoje kerove da uzimaju ljudima stvari , kuce, stanove, e to je vasa prosta politika. Eto od dakle bogatasa, vi mislite da narod ne zna kakvim se vi rabotama bavite , a. bavite se time jer ste ponaosob nedodirljivi, jer ste kobajagi drzava.

Džoni

pre 6 godina

Naš establišment je postao bahat preko svake mere i potpuno je izgubio kompas. Iz svojih limuzina i vila ne žele da vide kako običan svet živi. Da li se gđica pravi luda ili zaista misli da neko može normalno da živi sa 40k ?! Jedina greška štrajkača je što ne traže više.

Norve

pre 6 godina

Draga premijerno, plate su 10 puta manje nego u Norveskoj, cene hrane su dva do tri puta manje (neke čak i iste ili retki proizvodi i skuplji), ostali proizvodi poput tehnike i odeće su skuplji nego u Norveskoj, usluge koštaju mnogo manje nego i Norveskoj uglavnom i to je možda jedina stavka koja pokazuje koliko je radna snaga jeftina. Kako je moguće da imamo ovoliki disbalans u odnosu na Norvešku? Kako je moguće da je takav disbalans i sa maltene svakom drugom evropskom državom? Kako nismo u stanju da makar imamo približan odnos plata i troškova kao sto ga imaju Rumuni i Bugari koji su takodje na začelju Evrope? Kako je moguće da Srbija ima neuporedivo veći broj službenih automobila nego sto ig ima Norveska? Kako je moguće da u Norveskoj mogu finansirati zdravstvo kroz poreze, a u Srbiji se sve raspada ako znamo kolko je ljudski resurs jeftiniji? Kako je moguće da plate stoje ili padaju, a cene rastu? Pet godina vlast je SNS i idalje se ponaša kao opozicija. Dosta kuknjave na žute već pokažite da može bolje, a ne sve isto ili gore!

Free7

pre 6 godina

Danas kada je Markovic rekao radnicima u drugoj smeni koji strajkuju da Fiat namerava da otpusti 320 radnika, oni su na to odgovorili aplauzom i radovali se... Zaista ne mogu to da shvatim, bruka!

dejanR

pre 6 godina

Sram te bilo! Najniža zarada za takav posao u svetu. Ljudi ne mogu ni da se ishrane. U starom Rimu, robovlasnik je imao obavezu da hrani roba, a od njihove plate nije moguće živeti. To je borba za opstanak srpskog naroda, ali ti to ne razumeš!

u ovo ni botovi više ne veruju...

pre 6 godina

Već pet godina nas urnisete, ljudi nemaju za hleb i sada kada štrajkuju opet žuti krivi, pa gospodjo premijerko radite vi za 30-35 hiljada pa javite kako je...

Mrki

pre 6 godina

Molim Marića i Mitrovića, da pod hitno vrate neki reality na male ekrane, jer čim se završili Parovi, krenuli štrajkovi.

Stvarno nije u redu da im neko sada ruši već dobro uigrani sistem.

A o tome da premijerka štiti strani kapital, a ne građane države u kojoj je premijer, o tome ne mogu sada....

Ljiljana

pre 6 godina

Radnici veruju svojim praznim stomacima, praznim friziderima, deci koja placu jer su gladna! Ne tebi. Ako je nesto zlonamerno i politizovano to je tvoja vlada.

Zoran

pre 6 godina

Znači kad je svojevremeno Nikolić obećavao da kad dođe na vlast da će vekna hleba biti 3(tri) dinara to nije bio politički interes?
Kako nije ispunio obećanje, koji je problem da ovi nesrećnici što se bune to rade zbog političara koji su ih obmanuli? Da je hleb zaista 3(tri) dinara a srazmerno tome i ostale cene, prvi bih ja bio taj koji bi im rekao:"Aman bre ljudi šta vam fali pa se bunite"? Ovako, puna podrška a kad budu stigli na Andrićev venac eto i mene u ovim godinama da im se pridružim zarad dobobiti naše dece koja još uvek nisu zapalila preko....
Na suzavac i pendrek sam oguglao devedesetih tako da me nije briga. Nek' biju ja i dalje držim čas!

Dragan

pre 6 godina

Kada su sklapali ugovor sa FIAT-om, drzava odnosno poreski obveznici Srbije su se obavezali da ce Italijanima jednokratno dati 10 000 evra po svakom otvorenom radnom mestu, i da ce drzava u odredjenom vremenskom periodu placati sve obaveze stranaca na osnovu doprinosa i poreza. Uskoro bi taj ugovor trebao da istekne, i nakon toga bi Italijani bili u obavezi da placaju doprinose i poreze, i onda pocinje strajk, Italijani nikako ne zele da popuste, prete povlacenjem iz Srbije, drzava zeli da ih zadrzi, jasno je da ce Italijani traziti da se ugovor po kome su bili oslobodjeni placanja doprinosa produzi jos 10 godina. Doprinosi i porezi u proseku iznose 70% neto plate, i taj deo placaju poreski obveznici Srbije i to ne samo kad je FIAT u pitanju, nego svi strani investitori poput Leonija, Jure i sl. Sta ce se desiti ako Italijani pobede u ovoj igri, i ako drzava popusti i oslobodi ih placanja doprinosa i poreza narednih 10 godina. Nakon toga slede strajkovi u Leoniju, Juri... radnici ce traziti 17% povecanje plata, stranci nece hteti da popuste, na kraju ce drzava resiti problem produzivanjem ugovora na osnovu kojeg stranci ne moraju da placaju doprinose. Povecanje plate od 17% je mnogo manje, od obaveza na osnovu doprinosa i poreza koji su 70%. Najveci gubitnici u ovoj igri su poreski obveznici jer oni placaju doprinose i poreze privilegovanih stranih investitora. Racunica Italijana je jasna, bolje da platimo 17% vise radnicima, nego da drzavi placamo 70% vise nego sada.

Kad su cvetale tikve

pre 6 godina

Draga premijerko,

Odličan predlog da se stvari izvedu na čistac! Pa da krenemo:

- Koliko u Srbiji ima sluzbenih automobila? Gorivo, gume, registracija, pranje, servisi, amortizacija...?
(Što je najcrnje, voze ih muževi i žene "cenjenih" , naravno, o trošku ovih i drugih radnika.)

- Koliko košta kancelarija za "odnose" sa Rusijom bivšeg predsednika Nikolića, koja je kompenzacija za njegove političke ambicije?
Koliko plaćamo njegov nepotreban boravak u rezidenciji na Dedinju? Bespravni boravak, da ne zaboravim.

- Koliko košta udomljavanje stranačke vojske u javnim preduzećima?

GIZ-ova studija o odlivu najkvalitetnijeg kadra iz javne uprave je veoma eksplicitna u zaključcima. Verujem da ste je čitali, jer je Vaše donedavno ministarstvo bilo partner u sprovođenju studije!

- Vlasnik pečenjare u EPS-u je toliki skandal da su EBRD i Svetska banka morali da reaguju i da postave sopstvenog člana uprave. Koliko gubitak reputacije košta?

KOLIKO KOŠTA IZUMIRANJE DRŽAVE?

Dosta su iz ove zemlje odlazili nabolji i najvredniji. Neka sad odu svi oni koji je ne vole, na čelu sa "investitorima".

Osetite se prozvanom, i Vi i Vaš predsednik,slobodno.I pozvanom da nas napustite, preživećemo.

Podrška štrajku!

marko_sthlm

pre 6 godina

Koliko je ova ovom izjavom rekla iako možda nije ni planirala.

Kao prvo po njoj su radnici maloumni i nesposobni da razmišljaju svojom glavom pa zato i mora biti da su izmanipulisani!

Kao drugo, ona smatra da je politika samo za pojedine dok ostali ne smeju njome da se bave! Ona zaboravlja da su ustavom zagarantovani i okupljanje u sindikate i političko udruživanje i učešće u javnom i poltičkom životu republike.
To znači da radnici itekako imaju puno pravo i da se bore za sebe i da se bave politikom. Najčešće su ta borba za sebe i političko delovanje isprepleteni i međusobno prouzrokovani.

Kao treće ona ovom izjavom šalje Srbstvu poruku da je poštovanje zakona za neke obavezno a za druge i ne baš.

Kakvi politički diletanti - i što je najgore kod dosta naroda im to i prolazi.

Izgleda da je vreme da se zalije fikus!

mix

pre 6 godina

i ja kao i vecina srbije radim kod privatnika. kada bi rekao poslodavcu da nisam zadovoljan i da trazim vise, rekao bi mi da dam otkaz i trazim drugi posao. o cemu su ovi iz fiata drugaciji i sta razmisljaju?! jel misle da su toliko vazni da mogu sebi ovo da dozvole? ne znam. ali sumnjam da ce im se obiti o glavu.

krik

pre 6 godina

A. B. je sinoć na RTS-u prodala informaciju da štrajkaci u FCA Srbija primaju ukupno 60000 rsd u brutu, a svima je poznato da oni traže 50000 u brutu. Znači odmah da prekinete štrajk i vratite državi svi po 10000 mesečno.

Milos

pre 6 godina

Radnici koji rade za 300 Evra imaju losu nameru jer traze vecu platu? To izjavljuje Predcednica Vlade koja bi valjda trebala da brani interese tih istih radnika. A u Vladi sede Dacic i Vulin, veliki zastitnici radnicke klase. Koja smo mi komedija od drzave, zreli smo za pozorisnu predstavu.

Top

pre 6 godina

Puna podrska strajkacima. Sram da bude svakog ko pljuje i osudjuje strajk ljudi koji su se organizovali i ne daju da ih manipulisu i stali su ba put robovlasnicima i njihovim slugama u Nemanjinoj. Ne nasedajge da ce FIAT otici i da su radnici krivi, vrlo dobro oni znaju da samo 250km severnije prosecna plata je 1000evra a ovi jadni ljudi primaju 38000 bruto. To sto Vucic i njegova hunta spinuje fa su u FIATu plate 50+ hiljada razlog je zato sto Italijani i njihov menadzment primaju ogromne plate pa podizu prosek. Sad im je svima frka jer se sendikati ujedinili i ne popustaju pa zato zele na svim portalima, u svim novinama i na svim televizijama da ih ocrne, politizuju a gradjane toboze uplaze sa 10000 radnij mesta. Neka ide FIAT u Poljsku tamo je prosecna plata 900 evra a u FIATu jos i veca.

simon

pre 6 godina

Ona ne shvata sustinu! Uopste ne razume! Ponasa se bas onako kako jedino moze da se ponasa neko ko je po iskrenom ubedjenju elita. Morala bi znati:
1. da se radnici osecaju ponizeno kad znaju da njihove kolege u Poljskoj zaradjuju duplo vise; i
2. da je strajk poceo pre izbora nove vlade zato sto jos niko ne veruje da je ona samostalna i da svi dozivljavaju nju kao eksponenta njenog prethodnika (sto i sama potvrdjuje sa potenciranjem na kontinuitet. Dakle radnicima je sve jedno ili isto dal se premijer zove Brnabic ili Vucic. Njima kao i vecini u Srbiji je to isto.
Dakle, prvo se mora izboriti da dokaze sopstveni integritet pa tek onda da krene u direktne pregovore ne samo sa radnicima FIATa, Srbije ili bilo kim u Srbiji i u svetu. Ima li ko da joj to objasni.
I neka se mane naprednjacke sablonske demagogije i prodavanja magle. Cim nesto ne umeju odmah : "kriva prethodna vlast", "budimo bucni i ne dozvolimo sagovorniku da dodje do reci jer bi nas mogao unistiti konkretnim argumentima a tu nema odgovora" i "cim krene naopaku u svakodnevnom zivotu i zivotnim pitanjima odmah proklamuj politizaciju".

Halle-ON

pre 6 godina

Zasto premijerka razgovara sa Strajkacima toliko puta, kada problem nije u njima? Problem je uprava FIAT-a koja ne zeli da razgovara sa strajkacima, a po zakonu, u obavezi su da to urade.

gradinar

pre 6 godina

Значи опет нека зла опозиција...

Ма немој...
кад крче црева, више се не верује ни ружичастој телевизији која тврди да је то од - пуног стомака!

Djordje

pre 6 godina

Vlada Srbije ne bi trebala da se mesa u strajk radnika u privatnoj firmi. A ako se vec mesa, onda bi trebala da brani interese radnika, svojih gradjana, koji primaju 250e, a ne Fiata koji ocigledno izrabljuje te iste radnike.

DEDA CVETKO

pre 6 godina

Duso draga, ti si se za samo dve nedelje tako katastrofalno izblamirala i tako nagurala sopstvenu nogu u usta, da nisam siguran ni da ces kraj nedelje docekati kao premijerka, a kamo li kraj mandata. Sve vise mi licis na sopstvenu kolateralnu stetu.

Savet: pusti da tvoj predstavnik za stampu govori u tvoje ime, a ti uzmi lekcije iz govornistva, najbolje na New York University ili tamo negde daleko i potrudi se da iste sto duze potraju.

Realista

pre 6 godina

Sada su svi krivi samo ne vlast koja nas jos od demokrata 2010 reklmiraju u svetu kao zemlja jeftine robovske radne snage. Ovi u Fijatu bar imaju srece da su prijavlejni i da rade za neku jos i solidnu platu u Srbiji. Sta da kazu oni koji kod privatnika rade na crno za 20 tak hiljada dinara ili na odredjeno vreme a narocito oni koje iskoriste poslodavci koji imaju famozni probni rad koji je neplacen ili placen pod uslovom da se zadrzatei kod njih mesec i nesto dana, mada vas najure isto posle probnog rada. To sada rade cak i neki lanci marketa, pekara, hotela, fastofoodva.. u Beogradu a oni sitni poslodavci vrte oglase na sajtvoma gde se vidi a je neka muljavina jer oglase obajvljuju svake nedeje na nekom sajtu a u oglasu stoji na razgovor za posao mozete doci svakog radnog dana u nekom terminu.

mile

pre 6 godina

@ivica
Kakve veze imaju profesorske plate sa ovim? Sustina strajka je da su plate male i da AV stalno privlaci strane firme pricom da je u Srbiji radna snaga jeftina a kvalifikovana i samim tim dovodi radnike u ropski polozaj umesto da stiti svoj narod. Izmedju ostalog prosvetari primaju platu iz budzeta a radnici FIATa rade kod privatnika i od svoje plate pune taj budzet.

toliko

pre 6 godina

ja nisam sebi dozvolio da komentarisem da li radnici treba ili ne da štrajkuju. rade u privatnij firmi, nijedna državna ili komunalna usluga nije direktno ugrozena, zakon je ispoštovan, nema blokiranih saobraćajnica. da li ili ne oni žele da rade za 300 ili 3000 eur je njihova stvar. očigledno da gospodja niti poseduje licnu kulturu niti razume kapitalizam.

Deks

pre 6 godina

Slažem se sa premijerkom da ne treba vlada da garantuje za povećanje plate radnicima Fijata. To bi značilo da povećanje njihovih plata treba da se isplaćuje iz budžeta umesto da to radi sama kompanija iz svog poslovnog rezultata. To su nerazumni zahtevi radnika s obzirom da je naša država već mnogo uradila i dala da bi pomogla dolazak Fijata i radna mesta u Kragujevcu. Svako bi hteo da se ogrebe na grbači države i treba već jednom reći dosta.

shokirani građanin

pre 6 godina

Zamena teza, premijerko - ne postoje radnici FIAT-a da bi opstala vlada, već postoji vlada da bi opstali radnici FIAT-a (i ostali građani Srbije).

Dunster

pre 6 godina

Iako mi ne puštaju komentare i dalje tvrdim da radnici hitno treba da se vrate na posao i otvore pregovore o novom kolektivnom ugovoru za 2018 godinu i nadalje.
Štrajk je stihijski, nepripremljen, bez jasne strategije i ima političku konotaciju.
Žuti, crveni, sivi ili neko treći nije bitno. Bitan je pravi pristup da radnici osete boljitak i nastave da rade. Inače ovo ničemu pametnom i dobrom ne vodi.

mia malkova

pre 6 godina

Nisam za ovu vladu i ovu postavu, da ne bude da ih branim, ali radnici jesu izmapulisani. Sklonite vise ovog Zorana Markovica,covek je zabiberio svima. Izmapulisani su na aj nacin sto se njemu klati stolica u sindikatu,izgubice jos malo sve privilegije,pa je resio da ode sa praskom, to je cela prica. Onda je zasao medju radnike, potpalio radnike oko plate, sto je naravno najlakse, i sad smo tu gde smo. Kakvi crni radikalni,polako ljudi izlaze is strajka...ovima ostalima,toj nazovi radikalnoj struji, podeliti otkaze ako nece da se ponasaju razumno,ali prvo obaviti ljudski razgovor sa njima. Ionako ce da nadju bolji posao kod privatnika,sta ih briga,ne gube mnogo.

Posmatrač

pre 6 godina

Zašto niko ne pokaže ugovor između države Srbije I Fijata koji je realizovao Dinkić? Tim ugovorom je sve regulisano I zato se rukovodstvo Fijata I ne oglašava jer nije nadležno za plate radnika. Hajde već jednom sa ugovorom na videlo jer je potpisan u ime svih nas građana a Srbije da vidimo šta je napisano I potpisano.