Subota, 16.07.2016.

10:23

Zarobljeni putnik za B92: Nigde nikog oko nas

Nikola Popov je srpski zarobljeni putnik na istanbulskom aerodromu. On je proveo noć na Ataturku.

Izvor: B92

Zarobljeni putnik za B92: Nigde nikog oko nas IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

76 Komentari

Sortiraj po:

Aman...

pre 7 godina

Definicija vremena leta: točkovi od zemlje, točkovi na zemlji. Izvor je naveden.
(mamlaz Junuz, 17. jul 2016 11:47)

A šta ako je avion na relaciji Tivat - Beograd imao rejected landing, avion na trenutak točkovima dotakao pistu prilikom sletanja, pa zatim opet uzleteo i okrenuo se u novom pokušaju sletanja, to su onda dva odvojena leta sa dva vremena letenja, TIV-BEG i BEG-BEG, jel? Jel može na ovom drugom letu BEG-BEG da se popije kafa i čalabrcne nešto i jel posebno naplaćuju taj let ili je gratis? :) Koje vreme ti piše na boarding karti u rubrici vreme poletanja - vreme odvajanja točkova od zemlje ili vreme push-back-a? Odakle bilo ko može da zna u kom trenutku će se tačno točkovi odvojiti od zemlje na aerodromima poput JFK-a, Heathrow-a, Frankfurta, Dubaija, Ataturka na kojima u svakom trenutku nekoliko aviona čeka dozvolu za sletanje i poletanje? Jel se odmah ukida let aviona koji je izgubio slot za poletanje ili sletanje ili se čeka naredni sledeći i jel avion koji je iz bilo kog razloga promenio slot automatski kasni?

Pera Kojot

pre 7 godina

Kao Nikolin kolega asistent mogu samo da kažem da je ekipu odveo na Tajvan u skoro nemogućim uslovima, sa jako malo para. Nije sigurno išao da se zeza.

Za sve ostale zlurade komentare - no comment.

mamlaz Junuz

pre 7 godina

Kao doprinos maloj polemici
flight time
Definition
Period during which a particular aircraft remains airborne. Also called wheels-off to wheels-on time.
Read more: http://www.businessdictionary.com/definition/flight-time.html

Definicija vremena leta: točkovi od zemlje, točkovi na zemlji. Izvor je naveden.

Aman, aman!

pre 7 godina

Kao vreme poletanja ne beleži se vreme kada se avion odvojio od gejta, nego vreme kada se odvojio od zemlje.
(mamlaz Junuz, 17. jul 2016 10:26)

Tvrdoglavo odbijaš šansu da naučiš nešto novo i to jeste tvoje pravo, ali može biti štetno za one koji čitaju. Vreme leta se računa tj. let počinje od trenutka push-back-a (tkz. traktor gura avion pošto avion ne može da ide u rikverc), dakle od trenutka odvajanja od gejta odnosno pomeranja od remote parking pozicije ukoliko avion nije na gejtu nego putnike prevoze autobusi do aviona, a ne od trenutka odvajanja aviona od zemlje. Može avion u taksiranju da provede i 2 sata pre poletanja i još 3 sata nakon sletanja - taksiranje na aerodromu je faza leta i računa se u vreme letenja. Primetićeš da kabinsko osoblje zaključava vrata aviona neposredno pre ili posle push back-a i otključava ih neposredno pre finalnog parkiranja aviona. Faze svakog leta: taxi, take-off, climb, cruise, descent, landing, taxi. Ili ti to ne znaš engleski, pa su ti strani aerodromi krivi što srpski nije obavezan? Promenili ti gejt 15 dana pred let, a ti to saznao 10 minuta pre boarding-a i pored toga što su te zvali na telefon 15 puta i unajmili 12 bilborda da te obaveste - ti mislio da hoće da ti prodaju Kirbi usisivač? Sad mi je sve jasno...

Ne znam što ti je toliko teško na Wikipediji na srpskom da pročitaš osnovne stvari nego se odmah bacaš na podučavanje i vređanje drugih, a nemaš pojma sa elementarnim stvarima.

mamlaz Junuz

pre 7 godina

@Aman! Aman, stvarno. Šta znači promena gejta pre poletanja? Da si bilo kada bilo gde leteo, znao bi da, baš kao na istom tom Ataturku, bording - bording znači ukrcavanje, pošto vidim da te to zbunjuje, krene i odradi se na vreme, ali onda avion čeka i do 50 minuta na red pred pistom. Kao vreme poletanja ne beleži se vreme kada se avion odvojio od gejta, nego vreme kada se odvojio od zemlje. Dakle, kako bi uopšte bila moguća promena gejta pre poletanja? Svašta. A kako su ti to dali novi gejt 5 minuta pre poletanja i to još na sasvim drugom aerodromu, pa si koristio "među-let" da bi došao "boarding-a". Pa ti si, aman!, unikatan, stvarno. Kakav koherentan, logičan komentar...

Dobronamernik

pre 7 godina

jadni smo i nenormalni, decenijama vec zivimo u okruzenju koje nije za coveka, a najgore od svega je sto smo time poceli da se dicimo i ponosimo. i ismevamo ljude koji se u nase ludilo ne uklapaju.
(aleksa, 17. jul 2016 09:55)

Hvala ti za ovaj komentar, Aleksa. Ovo je suština. Pitanje je da li ljudi mogu i treba uopšte da izlaze iz primitivizma na koji su u međuvremenu postali ponosni.

Nisam video pritom niti jedan konstruktivan komentar sa jasnom napomenom šta bi neko drugačije radio u odnosu na ovog asistenta ETFa. Evo, da ostavim ja takav komentar - kao asistent ETFa ja uopšte i ne bih vodio studente iz Srbije na bilo kakva takmičenja na istoku, jer bih davno pre toga emigrirao na zapad i ostao u kontaktu sa kolegama i studentima u nameri da spasim bar još nekog. Šta bi to Nikola Tesla radio u Beogradu da nije emigrirao u Ameriku? U Beogradu bi ga samo proglasili ludakom, "priča čovek o nekoj naizmeničnoj struji, ušao je đavo u njega", u najgorem slučaju bi ga zaključali u ludnicu ili streljali, u najboljem slučaju bi se propio negde na periferiji...

Aman!

pre 7 godina

nikada nisi video ljude koji se bespomoćno vrte u krug na aerodromima zato što ih aerodromsko osoblje šalje osoblju kompanija a ovi ih vraćaju nazad, naravno da nisi, da ti ne prebace avion sa gejta na gejt deset minuta pre poletanja pa moraš da koristiš aerodromski voz, itd, itd. Za tebe je aerodrom mol, nešto što se sjaji, blješti...
(mamlaz Junuz, 17. jul 2016 06:14)

Ne, nikada nisam video ljude koji se "bespomoćno vrte u krug" na aerodromu. Kako tačno izgledaju ljudi koji se "bespomoćno vrte u krug" i zašto to rade?

Promena gejta 10 minuta pre poletanja nije moguća. Promena gejta nije moguća ni 10 minuta pre boarding-a. Taj avion je odnekud sleteo, tada mu je dodeljen gejt, putnici su se iskrcali, čistači su očistili avion, kejtering je eventualno izvršio istovar/utovar, posada vrši provere, izvršen je istovar/utovar karga i onda počinje boarding za naredni let. Ukoliko je promenjen gejt, on je promenjen još prilikom sletanja na prethodnom letu u skladu sa čim zemaljsko osoblje na aerodromu ima informaciju o tome sat do dva sata pre otvaranja narednog leta...

Woooow, koristio si "aerodromski voz"... jel te bio strah? Bar malo? Trema?

Meni su jednom 5 minuta pre poletanja promenili gejt i to mi dali novi gejt na sasvim drugom aerodromu, pa sam morao da hvatam među-let da bih stigao na vreme... ti si super prošao sa aerodromskim vozom.

aleksa

pre 7 godina

citam komentare i shvatam koliko je ustvari nama normalnost nenormalna.

ovaj covek je uradio sve sto bi i inace svako normalan iz normalne zemlje uradio:
-trazio informacije
-potrazio smestaj
-trazio alternativne letove
itd.

a srbi ovde u komentarima se valjaju od smeha:
-zar ne znas da je rat ahahaha
-zar ne znas da je drzavni udar ahahaha
-sto ides preko turske ahahaha
-trazio informacije ahahaha
-ne zna tip puske ahahaha kukala ti majka gde si sluzio vojsku(kamo srece da niko od nas ne zna tipove pusaka)
-asistent streber naocarko ahahaha

jadni smo i nenormalni, decenijama vec zivimo u okruzenju koje nije za coveka, a najgore od svega je sto smo time poceli da se dicimo i ponosimo. i ismevamo ljude koji se u nase ludilo ne uklapaju.

mamlaz Junuz

pre 7 godina

@Aman!
Da si ikad bio na aerodromu, znao bi šta je jedino bitno. Organizacija čekiranja, brzina kontrole, organizacija tranzita, dobra signalizacija - nikad nisi video ljude koji se bespomoćno vrte u krug na aerodromima zato što ih aerodromsko osoblje šalje osoblju kompanija a ovi ih vraćaju nazad, naravno da nisi, da ti ne prebace avion sa gejta na gejt deset minuta pre poletanja pa moraš da koristiš aerodromski voz, itd, itd. Za tebe je aerodrom mol, nešto što se sjaji, blješti...

petar

pre 7 godina

tradicionalno srpski raspolozen narod - doneses glupe procene onako odokativno, ismejes se pametnima, kazes kako je jasno da je tvoja ekspertiza opste prakse mnogo bolja - i zavrsis u 25 godina postepenog raspadanja i pada standarda za koji nemas pojma kako se desio - jer prica gluposti bez limita i mere.

Pedja Ristić

pre 7 godina

Žao mi je što ste se zadesili na strašnom mestu u pogrešno vreme, baš kada ste polazili na veliki, važan put. Saosećam sa celom ekipom, nadam se da su neprijatnosti bile minimalne i da ćete udobno i srećno stići na Tajvan, na takmičenje. A tamo, zaboravite na ludosti turske i, još važnije, zaboravite na prostakluke i budalaštine srpske (oličene u pojedinim komentarima na Vaš, sasvim korektan članak ovde) i branite dostojno i ponosno boje Vašeg projekta, vaše grupe, fakulteta, grada i zemlje! Sa Vama smo u mislima u želimo Vam uspeh!

Aman!

pre 7 godina

U današnjem vremenu aerodromi su mesta gde možeš da se osloniš jedino na sebe. U avionu si, po prirodi stvari, prepušten posadi, ali na aerodromima je rasulo. Fraport na sajtu pominje... šta sve ne, ali gotovo ničega, delom čak ni natpisa, u stvarnosti nema.
(mamlaz Junuz, 16. jul 2016 20:33)

Ma šta nam sve napriča? Na aerodromima je kao u prašumi Amazona? Sam donosiš kerozin u kantama i sipaš u avion, ako ogladniš moraš ili da ideš u lov ili da posadiš baštu, ako ožedniš moraš da kopaš bunar ili skupljaš kišnicu, nema ekrana sa informacijama i info-pultova, samo orlova, hijena i vukova koji gledaju kako da te napadnu, nema ni ambulante - kome pozli odmah ga spaljuju na lomači da potencijalno ne prenese kugu ostalima, gejtovi su numerisani da bi se lavovi i tigrovi lakše snašli u lovu, a policija, vojska, zemaljsko osoblje, održavanje aviona, carina, kejtering i svi ostali su tu samo hobija radi...

Pišu ljudi svakakve gluposti i baljezgarije, to je OK, ali pisati tolike gluposti i takve baljezgarije sa tolikim samopouzdanjem i takvom uverenošću da su upravo ispisane najveće istine i najpametnije stvari...

to je već nešto posebno.

Matorac

pre 7 godina

Lako je biti pametan sa 1500 km distsnce i iz fotelje drzati lekcije svima kako treba sluziti vojsku i slicne gluposti! Evo ja sam sluzio JNA pa opet nemam pojma sta bih uradio na nestu tih nesrecnika, ali jedino znam da bi mi cuka udarala iz grudi kao malj i to 150 u sekundi sve vreme! To su situacije u kojima odluke donosis u sekundi, nema tu univerzalnog recepta. Ustvari ima: takve situacije prolaze dobro samo ljudi koji su se na vreme (oko 21. rodjenndana) odvojilinod roditelja. Ovi klinci su verovatnoi dalje mamini i tatini mezimci. U tome je problem. I ne, vojska tokom koje svakog vikenda ides kuci kao klasa 2009 nije resenje, jer si i dalje vezan pupkom za svoje.

mamlaz Junuz

pre 7 godina

@realno
U mom komentaru ne piše da je razmažen. To ste vi, posredno, rekli, a ja ću se rado složiti. Ne znam kakvo i koliko je vaše iskustvo sa aerodromima i letenjem. Deluje mi da je neveliko ili nikakvo osim "knjiškog". U današnjem vremenu aerodromi su mesta gde možeš da se osloniš jedino na sebe. U avionu si, po prirodi stvari, prepušten posadi, ali na aerodromima je rasulo. Fraport na sajtu pominje... šta sve ne, ali gotovo ničega, delom čak ni natpisa, u stvarnosti nema.
To što mi najviše smeta kod vrlog asistenta je njegova potpuno neprimerena nepristojnost. Čime je potkrepljen taj njegov ton "sa visine"? Izlaganje te osobe odaje, radi se o intelektualcu?, začuđujuću nesposobnost da se sagleda situacija i sasvim smešnu, detinju, obuzetost sobom. Očito se radi o mladoj osobi. Pred kojom je još veoma dug put razvoja.

DXB

pre 7 godina

A preko chega da leti zaTajland...ili Tajvan(dilema je pisca teksta!),leba ti?!...kad ne postoji direktan let ni iz BG,ni iz susednih zemalja....preko Londona,ili Madrida!?...
(ten yard penalty, 16. jul 2016 18:15)

I za Tajland i za Tajvan iz Beograda preko Dubaija i Abu Dabija, a može i preko Dohe, kao i pola planete što radi posle bombaških napada na Ataturku i, tek sada, posle pokušaja puča. Radim u avioindustriji UAE i Istanbul nam je bio glavna konkurencija do skora, a od skora ne možemo da opslužimo sve zainteresovane iz Evrope, Amerike i Afrike na putu do Indije, Azije i Australije. Žao mi je Turaka, toliko sam puta leteo preko Istanbula za siću, Turkish je bio jedan od retkih koji je davao popuste i za članove porodica zaposlenih u industriji. Servis u avionu, izbor pića i kvalitet klope, celokupna usluga, flota i izbor destinacija u najmanju ruku fenomenalni, sam Istanbul neopisiv i bila je čast "boriti se" sa takvom konkurencijom i učiti od najboljih... grešna mi duša, ali kad god sam kao putnik mogao da biram između Turkish-a i UAE aviokompanija, birao sam Turkish, pa neka mora da se čeka sat duže i potroši 30 evra više, padao sam uvek na tu ljubaznost i kolegijalnost uz večite "svađe" sa zaposlenima ko je bolji, oni kažu mi, ja kažem oni...

dok nisu počele da pucaju bombe i dok nisu odlučili da se samoizbrišu.

Biće im potrebno mnogo vremena i pameti da se vrate gde su bili i želim im svu sreću ovog sveta i neka požure... dosadno je ovo sada.

8iZk

pre 7 godina

uros@

Jos jedna pametna srbenda koja je popila svu pamet ovog sveta, nije ni procitao tekst a pise komentar.
Sto je najgore pun je pluseva, niko nista ni ne cita, bitno je da se siri mrznja i glupost

Profesorka opet

pre 7 godina

Dakle, jedna je stvar kad ste sami, pa radite po svojoj proceni ili instiktu. Druga je stvar kad imate mlade ljude za koje ste odgovorni. Neko se mozda uplasio, rasplakao, neko mozda saje otpor, neca da postupi prema predlozenom resenju. Nekom je mozda pozlilo, neko zedan... Nemaju ljudi koji se ovde junace pojma o dinamici u grupi pri ovakvim situacijama.

Bog i brada

pre 7 godina

"Takođe, niko im nije ponudio ni nikakav smeštaj. S obzirom na sve, nisu ni očekivali."

K'o ona Engleskinja sto joj onaj iz Nice pokvario soping?
Lepo!

ten yard penalty

pre 7 godina

Ne treba leteti niti putovati preko Turske. I uopste sto je moguce vise zaobilaziti i Ukrajinu i krizna podrucja. Zao mi je zbog nasih talentovanih naucnika ako propuste to takmicenje.
(Ivan, 16. jul 2016 14:17)

A preko chega da leti zaTajland...ili Tajvan(dilema je pisca teksta!),leba ti?!...kad ne postoji direktan let ni iz BG,ni iz susednih zemalja....preko Londona,ili Madrida!?...

Realno

pre 7 godina

@mamlaz Junuz

pre skoro mesec dana, na istom tom aerodromu je bio napad bombasa samoubica, u kojem je poginulo 40 ljudi. Da li vi zaista smatrate da posle takvog nekog dogadjaja na aerodromu ne postoji protokol za vanredne situacije? U objektu te velicine postoji na hiljadu sluzbenika, obezbedjenja, zemaljskih stjuardesa i ostalih zaposlenih, koji sigurno nisu u tom trenutku napustili aerodrom i krenuli goloruki da zaustavljaju teknove. Njihova duznost nije bila da glume CNN ili servis javnog informisanja, ali jeste da smiruju ljude i ako nista drugo da ih obaveste da je nastala vanredna situacija, da ne ne panice i da bar kazu putnicima da ce ih obavestiti cim budu znali sta se desava.

Ovde nije u pitanju samo jedan aistent sa ETF-a, nego hiljade civila, medju kojima uvek ima i ljudi sa malom decom, starih osoba, ljudi skloni panici i slicno.
Duznost aerodromskog osoblja jeste da odrzavaju red, pruzaju pomoc i u slucaju panike da smiruju ljude a ne da gledaju stampeda koja jure po aerodromu.

Zamislite situaciju da su ti ljudi bili u avionu kojem nestane svetla u kabini u toku leta, a stjuardese i piloti se zakljucaju u kokpit i ne oglasavaju se!(to je u sustini bezlazena situacija, ali nije ni malo prijatna za putnike, i odmah bi nastala panika) Da li bi vi onda rekli da su putnici razmazeni ili da je osoblje kompanije neodgovorno i neprofesionalno???

morfium

pre 7 godina

Vodja ekspedicije u kojoj su sve deca biva zarobljen na aerodromu. A oko aerodroma tenkovi i rulja koja se skuplja. Po ovdasnjim komentatorima to je sve ok i kul, čovek je paničio bez razloga. Pa normalno je da neko iz agencije obavesti svoje putnike na aerodromu i da im barem nešto kaže o sledećim koracima.

bad mojo

pre 7 godina

@Goran4life Vojni rok kod nas sluzi da naučiš da složiš veš u kasetu i zategneš krevet, tj. da ga skockaš na crno i belo. Vojni rok je dobar i za desetare sa nekog brda da pokazu svu svoju pamet. Vojni rok je dobar za debele oficire da se voze o trošku drzave od kafane do kafane. (sercan, 16. jul 2016 17:23)

Pretera ga bas. Odakle vam potreba da toliko pljujete sve sto je nase? Ima li mozda neka vojska u kojoj ti drugi namesta krevet?

Ko to tamo peva

pre 7 godina

Dobro je što su ovom momku objasnili šta je racionalnost..
Ustaneš, pročitaš novine i saznaš da je bila neka pobuna, gradj.rat ili vojni puč u Turskoj, a onda objasniš onome ko se našao u epicentru ludila – na aerodromu; u hororu nadletanja vojnih aviona i detonacija od probijanja zvučnog zida; odsečenom od bilo kakvih informacija i bez šanse da od ikoga dobije ikakvo obaveštenje šta se zapravo dogadja..
a onda iz 1000 km udaljene fotelje pošalju komentare tipa: što si putovao preko Turske; da nisi možda u tom haosu očekivao smeštaj i sendvič; srpska iracionalnost je fenomenalna...

mamlaz Junuz

pre 7 godina

@realno
Realno, u takvoj situaciji ne treba razmišljati o uvredama (rulja) prema ljudima koji su se na istom mestu našli sticajem okolnosti. Treba staloženo i odvažno preuzeti na sebe tu odgovornost koju pominješ, izabrati što bezbednije mesto i čekati da se situacija primiri. Verovatno je reč o Beograđaninu. Navika ljudi sličnih njemu da dve-tri detonacije koje su čuli 1999. tumače kao traumatično ratno iksustvo u tonu je sa ostalinm što je rekao.

sercan

pre 7 godina

@Goran4life
Vojni rok kod nas sluzi da naučiš da složiš veš u kasetu i zategneš krevet, tj. da ga skockaš na crno i belo.
Vojni rok je dobar i za desetare sa nekog brda da pokazu svu svoju pamet.
Vojni rok je dobar za debele oficire da se voze o trošku drzave od kafane do kafane.

znali smo

pre 7 godina

Ono sto je bitno u celoj ovoj prici je da Evropa i "okolina" treba da se oslobode od americkog uticaja,onda nam stize mir i blagostanje.

Svašta piše, a i ja svašta čitam

pre 7 godina

Ako je bio zarobljen, ko ga je zarobio? Ako je krenuo na Tajland, kako je otputovao na Tajvan? Ako nije uspeo da dobije informaciju na samom aerodromu "Ataturk", kako je očekivao informaciju od turskog predstavništva u Beogradu? Ako je na Internetu pročitao šta javljaju svetski mediji, kako je mogao da očekuje da će ga avio kompanija smestiti u neki hotel u Istanbulu (možda elektronskom poštom)?

WTA

pre 7 godina

U zemlji je u toku državni udar, vi biste da avio kompanija brine da li ćete stići na vreme na tajlandsko takmičenje?! Nema previše razuma za jednog asistenta.

brakela

pre 7 godina

I ja sam bio zarobljen na aerodromu u Kairu kad su skidali Mubaraka, 3 dana sam spavao na mermeru i jeo cokolade iz free shopa. A nas ambasador se pravio "mrtav" i rekao "mene niko nije zvao". A nas sestoro ga zvalo i nasi roditelji, jedno samo iskustvo. Ali da se oslonis na nase dzabalebarose ispijace kratkih pica i koktela, zaboravite!

Profesorka

pre 7 godina

Covek je vodio grupu studenata na takmicenje u Tajland preko Turske--za ove koji komentarisu a ne procitaju clanak. Da li znate kakva je odgovornost voditi neciju decu na put?! Roditelji zovu, vrse pritisak a vama vezane ruke... Eto zato je preko telefona profesor ispao za neke smesan.

DXB

pre 7 godina

Pojavile su se fotografije aerodroma Ataturk na kojima masa ljudi šeta pistom i između parkiranih aviona. Samo da je to problem, i bez pokušaja vojnog udara, pa će biti potrebno nekoliko dana da se aerodrom vrati u normalan režim rada pošto je trenutno kompromitovan sa stanovišta bezbednosti.

Ne vidim čemu i zašto naši "stručnjaci opšte prakse" pokušavaju da se podsmevaju zarobljenom asistentu ETFa. Situacija je vrlo specifična, sukobili su se policija i vojska, oko 200 ljudi je nastradalo, aviokompanije su povukle svoje zaposlene na sigurno, povukli su se samoinicijativno ili organizovano i zaposleni aerodroma, nastupila je anarhija u nekom trenutku - ne postoji univerzalno uputstvo ili savet koji se može dati čoveku koji se nađe u takvoj situaciji, zato i postoje države i ambasade. U nekim situacijama je potrebno hitno napustiti aerodrom, ali onda je potrebno znati kuda, kako i zašto se ide dok je u nekim situacijama potrebno ostati na aerodromu po svaku cenu. Ministarstva inostranih poslova Hrvatske, Srbije, BiH, Crne Gore i drugih zemalja u kojima se razume naš jezik moraju tesno da sarađuju u ovakvim situacijama - tako je najjeftinije i najefikasnije, a često i jedino moguće obzirom da nekada samo jedna ambasada ima "prođu" do zarobljenih državljana svih ostalih država.

Služenje vojnog roka može biti od koristi samo ukoliko si vojni rok služio daleko od Balkana. Ovde "atomski s leva" i "druže Tito, ljubičice bela" i ne pomažu mnogo.

Beograd

pre 7 godina

Šta ste opalili paljbu na čoveka, samo je opisao situaciju, da mi je videti vas heroje...
(gola voda, 16. jul 2016 16:04)

Nađi stručnjaci opšte prakse su u svojim mislima mešavina Terminatora, Predatora, Ramba, Osmog putnika i Arkana. U realnosti im možeš smanjiti plate, izbaciti iz stana i sve ih pohapsiti slanjem 10orice u fantomkama... otpora i protesta nema (ukoliko izuzmemo vatrene komentare na Internetu).

Bolid

pre 7 godina

Svi do jednog komentatora bi se poplasili posebno damice koje komentarisu kao ratnici (Milica). Tesko da bi ga vojni rok spasao da je grunula bomba ili uletela rulja na aerodrom. Mada vojnike JNA svuda znaju kao Rambo vojnike, mogao je oboriti neki avion sa lukom i strelom ili lenjirom i sestarom... ipak je on ETF.

Realno

pre 7 godina

Citajuci ove komentare, zaista mi nije cudno zasto nam je drustvo u stanju u kojem jeste:

Covek je vodio grupu studenata na takmicenje na Tajland, znaci nije krenuo na letovanje sa srustvom! Pa kako bi se vi osecali da ste se zatekli na velikom aerodromu, da su svi letovi otkazani, da nemate nikakve informacije, da cujete probijanje zvucnog zida, da se desava stampedo ljudi, a vi ste u sred toga sa grupom dece koja tek sto je dobila licne karte, i uz sve to, vi ste odgovorni za njih!?!?!?!?!?!?

I na kraju, svaka aviokompanija je duzna, da ukoliko otkaze let, da obezbedi putnicima ili smestaj ili alternativni prevoz, bez obzira da li je u pitanju tehnicki problem na avionu, ili neka nepredvidjena okolnost, kao u ovom slucaju. A najmanje sto su aviokompanija ili aerodrom mogli da ucine za sve putnike jeste da im daju osnovne informacije (ako nista drugo, da kazu da su letovi otkazani zbog tehnickih problema), i da im ponude vaucere za hranu, ili bilo kako da im izadju u susret.

Cofi

pre 7 godina

Postoje dve vrste ljudi, oni koji sa pozitivne strane gledaju na tu situaciju i cinjenicu da prisustvuju istorijskom desavanju mozda jedini put u zivotu i na one druge kojima ako se nadju u nenadanoj situaciji to bude pravi horor, stres i nocna mora pa panice. Hvala Bogu pa spadam u ovu prvu grupu.

Ivan

pre 7 godina

Ne treba leteti niti putovati preko Turske. I uopste sto je moguce vise zaobilaziti i Ukrajinu i krizna podrucja. Zao mi je zbog nasih talentovanih naucnika ako propuste to takmicenje.

...

pre 7 godina

Što napraviste vi novinari budalu od čoveka? Dobro, jeste vam on maksimalno pomogao u tome, ali svejedno... Ako celi člančić nije neka šala, onda taj čovuljak zaista nema baš mnogo u glavi.

avion

pre 7 godina

@salelele, da li vi citate tekst kako treba? ta grupa ljudi je posla za tajland a ne za tursku, samo su bili u tranzitu u istanbulu. ko je mogao da zna da ce bas juce da se desi to sta se desilo, nije bilo nekih najava, a nebi ih ni bilo jer onda nebi to bio puc.zastrasujece ce da niko od aviokomapnije nije bio tu da putnicima da bilo kakve informacije, jos kad se zna da je to veliki medjunarodni aerodrom-hub i maticni aerodrom tk kompanije.

Goran4Life

pre 7 godina

Ovaj komentar sa aerodroma je semi-komican. Msm da je zato sluzenje vojnog roka bitno. Da ljudi znaju kako da se ponasaju kad ulete u nepredvidive okolnosti. Da znas kako da reagujes. Pokusas da budes (i ljudi iz tvoje grupe) bezbedan, strpljiv, nadjes info ako je moguce- a ne da dramis sto u opstem haosu niko ne obraca paznju na tebe, i jos molim te- policajac nosi veliku pusku.

Uroš

pre 7 godina

Potpuni haos u zemlji, ne zna se ko je protiv koga, ne zna se na koju stranu će Putin, Obama i Merkel, ali turisti očekuju da im ljubazno osoblje da informaciju, sendvič i smeštaj. Srpska iracionalnost je fenomenalna, čoveče ostao si živ, ćuti i nadaj se da ćeš otići odatle.

Uroš

pre 7 godina

Potpuni haos u zemlji, ne zna se ko je protiv koga, ne zna se na koju stranu će Putin, Obama i Merkel, ali turisti očekuju da im ljubazno osoblje da informaciju, sendvič i smeštaj. Srpska iracionalnost je fenomenalna, čoveče ostao si živ, ćuti i nadaj se da ćeš otići odatle.

brakela

pre 7 godina

I ja sam bio zarobljen na aerodromu u Kairu kad su skidali Mubaraka, 3 dana sam spavao na mermeru i jeo cokolade iz free shopa. A nas ambasador se pravio "mrtav" i rekao "mene niko nije zvao". A nas sestoro ga zvalo i nasi roditelji, jedno samo iskustvo. Ali da se oslonis na nase dzabalebarose ispijace kratkih pica i koktela, zaboravite!

Goran4Life

pre 7 godina

Ovaj komentar sa aerodroma je semi-komican. Msm da je zato sluzenje vojnog roka bitno. Da ljudi znaju kako da se ponasaju kad ulete u nepredvidive okolnosti. Da znas kako da reagujes. Pokusas da budes (i ljudi iz tvoje grupe) bezbedan, strpljiv, nadjes info ako je moguce- a ne da dramis sto u opstem haosu niko ne obraca paznju na tebe, i jos molim te- policajac nosi veliku pusku.

Realno

pre 7 godina

Citajuci ove komentare, zaista mi nije cudno zasto nam je drustvo u stanju u kojem jeste:

Covek je vodio grupu studenata na takmicenje na Tajland, znaci nije krenuo na letovanje sa srustvom! Pa kako bi se vi osecali da ste se zatekli na velikom aerodromu, da su svi letovi otkazani, da nemate nikakve informacije, da cujete probijanje zvucnog zida, da se desava stampedo ljudi, a vi ste u sred toga sa grupom dece koja tek sto je dobila licne karte, i uz sve to, vi ste odgovorni za njih!?!?!?!?!?!?

I na kraju, svaka aviokompanija je duzna, da ukoliko otkaze let, da obezbedi putnicima ili smestaj ili alternativni prevoz, bez obzira da li je u pitanju tehnicki problem na avionu, ili neka nepredvidjena okolnost, kao u ovom slucaju. A najmanje sto su aviokompanija ili aerodrom mogli da ucine za sve putnike jeste da im daju osnovne informacije (ako nista drugo, da kazu da su letovi otkazani zbog tehnickih problema), i da im ponude vaucere za hranu, ili bilo kako da im izadju u susret.

avion

pre 7 godina

@salelele, da li vi citate tekst kako treba? ta grupa ljudi je posla za tajland a ne za tursku, samo su bili u tranzitu u istanbulu. ko je mogao da zna da ce bas juce da se desi to sta se desilo, nije bilo nekih najava, a nebi ih ni bilo jer onda nebi to bio puc.zastrasujece ce da niko od aviokomapnije nije bio tu da putnicima da bilo kakve informacije, jos kad se zna da je to veliki medjunarodni aerodrom-hub i maticni aerodrom tk kompanije.

Ivan

pre 7 godina

Ne treba leteti niti putovati preko Turske. I uopste sto je moguce vise zaobilaziti i Ukrajinu i krizna podrucja. Zao mi je zbog nasih talentovanih naucnika ako propuste to takmicenje.

Ko to tamo peva

pre 7 godina

Dobro je što su ovom momku objasnili šta je racionalnost..
Ustaneš, pročitaš novine i saznaš da je bila neka pobuna, gradj.rat ili vojni puč u Turskoj, a onda objasniš onome ko se našao u epicentru ludila – na aerodromu; u hororu nadletanja vojnih aviona i detonacija od probijanja zvučnog zida; odsečenom od bilo kakvih informacija i bez šanse da od ikoga dobije ikakvo obaveštenje šta se zapravo dogadja..
a onda iz 1000 km udaljene fotelje pošalju komentare tipa: što si putovao preko Turske; da nisi možda u tom haosu očekivao smeštaj i sendvič; srpska iracionalnost je fenomenalna...

Beograd

pre 7 godina

Šta ste opalili paljbu na čoveka, samo je opisao situaciju, da mi je videti vas heroje...
(gola voda, 16. jul 2016 16:04)

Nađi stručnjaci opšte prakse su u svojim mislima mešavina Terminatora, Predatora, Ramba, Osmog putnika i Arkana. U realnosti im možeš smanjiti plate, izbaciti iz stana i sve ih pohapsiti slanjem 10orice u fantomkama... otpora i protesta nema (ukoliko izuzmemo vatrene komentare na Internetu).

...

pre 7 godina

Što napraviste vi novinari budalu od čoveka? Dobro, jeste vam on maksimalno pomogao u tome, ali svejedno... Ako celi člančić nije neka šala, onda taj čovuljak zaista nema baš mnogo u glavi.

DXB

pre 7 godina

Pojavile su se fotografije aerodroma Ataturk na kojima masa ljudi šeta pistom i između parkiranih aviona. Samo da je to problem, i bez pokušaja vojnog udara, pa će biti potrebno nekoliko dana da se aerodrom vrati u normalan režim rada pošto je trenutno kompromitovan sa stanovišta bezbednosti.

Ne vidim čemu i zašto naši "stručnjaci opšte prakse" pokušavaju da se podsmevaju zarobljenom asistentu ETFa. Situacija je vrlo specifična, sukobili su se policija i vojska, oko 200 ljudi je nastradalo, aviokompanije su povukle svoje zaposlene na sigurno, povukli su se samoinicijativno ili organizovano i zaposleni aerodroma, nastupila je anarhija u nekom trenutku - ne postoji univerzalno uputstvo ili savet koji se može dati čoveku koji se nađe u takvoj situaciji, zato i postoje države i ambasade. U nekim situacijama je potrebno hitno napustiti aerodrom, ali onda je potrebno znati kuda, kako i zašto se ide dok je u nekim situacijama potrebno ostati na aerodromu po svaku cenu. Ministarstva inostranih poslova Hrvatske, Srbije, BiH, Crne Gore i drugih zemalja u kojima se razume naš jezik moraju tesno da sarađuju u ovakvim situacijama - tako je najjeftinije i najefikasnije, a često i jedino moguće obzirom da nekada samo jedna ambasada ima "prođu" do zarobljenih državljana svih ostalih država.

Služenje vojnog roka može biti od koristi samo ukoliko si vojni rok služio daleko od Balkana. Ovde "atomski s leva" i "druže Tito, ljubičice bela" i ne pomažu mnogo.

Profesorka

pre 7 godina

Covek je vodio grupu studenata na takmicenje u Tajland preko Turske--za ove koji komentarisu a ne procitaju clanak. Da li znate kakva je odgovornost voditi neciju decu na put?! Roditelji zovu, vrse pritisak a vama vezane ruke... Eto zato je preko telefona profesor ispao za neke smesan.

DXB

pre 7 godina

A preko chega da leti zaTajland...ili Tajvan(dilema je pisca teksta!),leba ti?!...kad ne postoji direktan let ni iz BG,ni iz susednih zemalja....preko Londona,ili Madrida!?...
(ten yard penalty, 16. jul 2016 18:15)

I za Tajland i za Tajvan iz Beograda preko Dubaija i Abu Dabija, a može i preko Dohe, kao i pola planete što radi posle bombaških napada na Ataturku i, tek sada, posle pokušaja puča. Radim u avioindustriji UAE i Istanbul nam je bio glavna konkurencija do skora, a od skora ne možemo da opslužimo sve zainteresovane iz Evrope, Amerike i Afrike na putu do Indije, Azije i Australije. Žao mi je Turaka, toliko sam puta leteo preko Istanbula za siću, Turkish je bio jedan od retkih koji je davao popuste i za članove porodica zaposlenih u industriji. Servis u avionu, izbor pića i kvalitet klope, celokupna usluga, flota i izbor destinacija u najmanju ruku fenomenalni, sam Istanbul neopisiv i bila je čast "boriti se" sa takvom konkurencijom i učiti od najboljih... grešna mi duša, ali kad god sam kao putnik mogao da biram između Turkish-a i UAE aviokompanija, birao sam Turkish, pa neka mora da se čeka sat duže i potroši 30 evra više, padao sam uvek na tu ljubaznost i kolegijalnost uz večite "svađe" sa zaposlenima ko je bolji, oni kažu mi, ja kažem oni...

dok nisu počele da pucaju bombe i dok nisu odlučili da se samoizbrišu.

Biće im potrebno mnogo vremena i pameti da se vrate gde su bili i želim im svu sreću ovog sveta i neka požure... dosadno je ovo sada.

Realno

pre 7 godina

@mamlaz Junuz

pre skoro mesec dana, na istom tom aerodromu je bio napad bombasa samoubica, u kojem je poginulo 40 ljudi. Da li vi zaista smatrate da posle takvog nekog dogadjaja na aerodromu ne postoji protokol za vanredne situacije? U objektu te velicine postoji na hiljadu sluzbenika, obezbedjenja, zemaljskih stjuardesa i ostalih zaposlenih, koji sigurno nisu u tom trenutku napustili aerodrom i krenuli goloruki da zaustavljaju teknove. Njihova duznost nije bila da glume CNN ili servis javnog informisanja, ali jeste da smiruju ljude i ako nista drugo da ih obaveste da je nastala vanredna situacija, da ne ne panice i da bar kazu putnicima da ce ih obavestiti cim budu znali sta se desava.

Ovde nije u pitanju samo jedan aistent sa ETF-a, nego hiljade civila, medju kojima uvek ima i ljudi sa malom decom, starih osoba, ljudi skloni panici i slicno.
Duznost aerodromskog osoblja jeste da odrzavaju red, pruzaju pomoc i u slucaju panike da smiruju ljude a ne da gledaju stampeda koja jure po aerodromu.

Zamislite situaciju da su ti ljudi bili u avionu kojem nestane svetla u kabini u toku leta, a stjuardese i piloti se zakljucaju u kokpit i ne oglasavaju se!(to je u sustini bezlazena situacija, ali nije ni malo prijatna za putnike, i odmah bi nastala panika) Da li bi vi onda rekli da su putnici razmazeni ili da je osoblje kompanije neodgovorno i neprofesionalno???

morfium

pre 7 godina

Vodja ekspedicije u kojoj su sve deca biva zarobljen na aerodromu. A oko aerodroma tenkovi i rulja koja se skuplja. Po ovdasnjim komentatorima to je sve ok i kul, čovek je paničio bez razloga. Pa normalno je da neko iz agencije obavesti svoje putnike na aerodromu i da im barem nešto kaže o sledećim koracima.

Pedja Ristić

pre 7 godina

Žao mi je što ste se zadesili na strašnom mestu u pogrešno vreme, baš kada ste polazili na veliki, važan put. Saosećam sa celom ekipom, nadam se da su neprijatnosti bile minimalne i da ćete udobno i srećno stići na Tajvan, na takmičenje. A tamo, zaboravite na ludosti turske i, još važnije, zaboravite na prostakluke i budalaštine srpske (oličene u pojedinim komentarima na Vaš, sasvim korektan članak ovde) i branite dostojno i ponosno boje Vašeg projekta, vaše grupe, fakulteta, grada i zemlje! Sa Vama smo u mislima u želimo Vam uspeh!

Bolid

pre 7 godina

Svi do jednog komentatora bi se poplasili posebno damice koje komentarisu kao ratnici (Milica). Tesko da bi ga vojni rok spasao da je grunula bomba ili uletela rulja na aerodrom. Mada vojnike JNA svuda znaju kao Rambo vojnike, mogao je oboriti neki avion sa lukom i strelom ili lenjirom i sestarom... ipak je on ETF.

sercan

pre 7 godina

@Goran4life
Vojni rok kod nas sluzi da naučiš da složiš veš u kasetu i zategneš krevet, tj. da ga skockaš na crno i belo.
Vojni rok je dobar i za desetare sa nekog brda da pokazu svu svoju pamet.
Vojni rok je dobar za debele oficire da se voze o trošku drzave od kafane do kafane.

Profesorka opet

pre 7 godina

Dakle, jedna je stvar kad ste sami, pa radite po svojoj proceni ili instiktu. Druga je stvar kad imate mlade ljude za koje ste odgovorni. Neko se mozda uplasio, rasplakao, neko mozda saje otpor, neca da postupi prema predlozenom resenju. Nekom je mozda pozlilo, neko zedan... Nemaju ljudi koji se ovde junace pojma o dinamici u grupi pri ovakvim situacijama.

bad mojo

pre 7 godina

@Goran4life Vojni rok kod nas sluzi da naučiš da složiš veš u kasetu i zategneš krevet, tj. da ga skockaš na crno i belo. Vojni rok je dobar i za desetare sa nekog brda da pokazu svu svoju pamet. Vojni rok je dobar za debele oficire da se voze o trošku drzave od kafane do kafane. (sercan, 16. jul 2016 17:23)

Pretera ga bas. Odakle vam potreba da toliko pljujete sve sto je nase? Ima li mozda neka vojska u kojoj ti drugi namesta krevet?

Matorac

pre 7 godina

Lako je biti pametan sa 1500 km distsnce i iz fotelje drzati lekcije svima kako treba sluziti vojsku i slicne gluposti! Evo ja sam sluzio JNA pa opet nemam pojma sta bih uradio na nestu tih nesrecnika, ali jedino znam da bi mi cuka udarala iz grudi kao malj i to 150 u sekundi sve vreme! To su situacije u kojima odluke donosis u sekundi, nema tu univerzalnog recepta. Ustvari ima: takve situacije prolaze dobro samo ljudi koji su se na vreme (oko 21. rodjenndana) odvojilinod roditelja. Ovi klinci su verovatnoi dalje mamini i tatini mezimci. U tome je problem. I ne, vojska tokom koje svakog vikenda ides kuci kao klasa 2009 nije resenje, jer si i dalje vezan pupkom za svoje.

8iZk

pre 7 godina

uros@

Jos jedna pametna srbenda koja je popila svu pamet ovog sveta, nije ni procitao tekst a pise komentar.
Sto je najgore pun je pluseva, niko nista ni ne cita, bitno je da se siri mrznja i glupost

Svašta piše, a i ja svašta čitam

pre 7 godina

Ako je bio zarobljen, ko ga je zarobio? Ako je krenuo na Tajland, kako je otputovao na Tajvan? Ako nije uspeo da dobije informaciju na samom aerodromu "Ataturk", kako je očekivao informaciju od turskog predstavništva u Beogradu? Ako je na Internetu pročitao šta javljaju svetski mediji, kako je mogao da očekuje da će ga avio kompanija smestiti u neki hotel u Istanbulu (možda elektronskom poštom)?

Aman!

pre 7 godina

U današnjem vremenu aerodromi su mesta gde možeš da se osloniš jedino na sebe. U avionu si, po prirodi stvari, prepušten posadi, ali na aerodromima je rasulo. Fraport na sajtu pominje... šta sve ne, ali gotovo ničega, delom čak ni natpisa, u stvarnosti nema.
(mamlaz Junuz, 16. jul 2016 20:33)

Ma šta nam sve napriča? Na aerodromima je kao u prašumi Amazona? Sam donosiš kerozin u kantama i sipaš u avion, ako ogladniš moraš ili da ideš u lov ili da posadiš baštu, ako ožedniš moraš da kopaš bunar ili skupljaš kišnicu, nema ekrana sa informacijama i info-pultova, samo orlova, hijena i vukova koji gledaju kako da te napadnu, nema ni ambulante - kome pozli odmah ga spaljuju na lomači da potencijalno ne prenese kugu ostalima, gejtovi su numerisani da bi se lavovi i tigrovi lakše snašli u lovu, a policija, vojska, zemaljsko osoblje, održavanje aviona, carina, kejtering i svi ostali su tu samo hobija radi...

Pišu ljudi svakakve gluposti i baljezgarije, to je OK, ali pisati tolike gluposti i takve baljezgarije sa tolikim samopouzdanjem i takvom uverenošću da su upravo ispisane najveće istine i najpametnije stvari...

to je već nešto posebno.

WTA

pre 7 godina

U zemlji je u toku državni udar, vi biste da avio kompanija brine da li ćete stići na vreme na tajlandsko takmičenje?! Nema previše razuma za jednog asistenta.

Bog i brada

pre 7 godina

"Takođe, niko im nije ponudio ni nikakav smeštaj. S obzirom na sve, nisu ni očekivali."

K'o ona Engleskinja sto joj onaj iz Nice pokvario soping?
Lepo!

mamlaz Junuz

pre 7 godina

@realno
Realno, u takvoj situaciji ne treba razmišljati o uvredama (rulja) prema ljudima koji su se na istom mestu našli sticajem okolnosti. Treba staloženo i odvažno preuzeti na sebe tu odgovornost koju pominješ, izabrati što bezbednije mesto i čekati da se situacija primiri. Verovatno je reč o Beograđaninu. Navika ljudi sličnih njemu da dve-tri detonacije koje su čuli 1999. tumače kao traumatično ratno iksustvo u tonu je sa ostalinm što je rekao.

Cofi

pre 7 godina

Postoje dve vrste ljudi, oni koji sa pozitivne strane gledaju na tu situaciju i cinjenicu da prisustvuju istorijskom desavanju mozda jedini put u zivotu i na one druge kojima ako se nadju u nenadanoj situaciji to bude pravi horor, stres i nocna mora pa panice. Hvala Bogu pa spadam u ovu prvu grupu.

aleksa

pre 7 godina

citam komentare i shvatam koliko je ustvari nama normalnost nenormalna.

ovaj covek je uradio sve sto bi i inace svako normalan iz normalne zemlje uradio:
-trazio informacije
-potrazio smestaj
-trazio alternativne letove
itd.

a srbi ovde u komentarima se valjaju od smeha:
-zar ne znas da je rat ahahaha
-zar ne znas da je drzavni udar ahahaha
-sto ides preko turske ahahaha
-trazio informacije ahahaha
-ne zna tip puske ahahaha kukala ti majka gde si sluzio vojsku(kamo srece da niko od nas ne zna tipove pusaka)
-asistent streber naocarko ahahaha

jadni smo i nenormalni, decenijama vec zivimo u okruzenju koje nije za coveka, a najgore od svega je sto smo time poceli da se dicimo i ponosimo. i ismevamo ljude koji se u nase ludilo ne uklapaju.

petar

pre 7 godina

tradicionalno srpski raspolozen narod - doneses glupe procene onako odokativno, ismejes se pametnima, kazes kako je jasno da je tvoja ekspertiza opste prakse mnogo bolja - i zavrsis u 25 godina postepenog raspadanja i pada standarda za koji nemas pojma kako se desio - jer prica gluposti bez limita i mere.

ten yard penalty

pre 7 godina

Ne treba leteti niti putovati preko Turske. I uopste sto je moguce vise zaobilaziti i Ukrajinu i krizna podrucja. Zao mi je zbog nasih talentovanih naucnika ako propuste to takmicenje.
(Ivan, 16. jul 2016 14:17)

A preko chega da leti zaTajland...ili Tajvan(dilema je pisca teksta!),leba ti?!...kad ne postoji direktan let ni iz BG,ni iz susednih zemalja....preko Londona,ili Madrida!?...

Dobronamernik

pre 7 godina

jadni smo i nenormalni, decenijama vec zivimo u okruzenju koje nije za coveka, a najgore od svega je sto smo time poceli da se dicimo i ponosimo. i ismevamo ljude koji se u nase ludilo ne uklapaju.
(aleksa, 17. jul 2016 09:55)

Hvala ti za ovaj komentar, Aleksa. Ovo je suština. Pitanje je da li ljudi mogu i treba uopšte da izlaze iz primitivizma na koji su u međuvremenu postali ponosni.

Nisam video pritom niti jedan konstruktivan komentar sa jasnom napomenom šta bi neko drugačije radio u odnosu na ovog asistenta ETFa. Evo, da ostavim ja takav komentar - kao asistent ETFa ja uopšte i ne bih vodio studente iz Srbije na bilo kakva takmičenja na istoku, jer bih davno pre toga emigrirao na zapad i ostao u kontaktu sa kolegama i studentima u nameri da spasim bar još nekog. Šta bi to Nikola Tesla radio u Beogradu da nije emigrirao u Ameriku? U Beogradu bi ga samo proglasili ludakom, "priča čovek o nekoj naizmeničnoj struji, ušao je đavo u njega", u najgorem slučaju bi ga zaključali u ludnicu ili streljali, u najboljem slučaju bi se propio negde na periferiji...

mamlaz Junuz

pre 7 godina

@realno
U mom komentaru ne piše da je razmažen. To ste vi, posredno, rekli, a ja ću se rado složiti. Ne znam kakvo i koliko je vaše iskustvo sa aerodromima i letenjem. Deluje mi da je neveliko ili nikakvo osim "knjiškog". U današnjem vremenu aerodromi su mesta gde možeš da se osloniš jedino na sebe. U avionu si, po prirodi stvari, prepušten posadi, ali na aerodromima je rasulo. Fraport na sajtu pominje... šta sve ne, ali gotovo ničega, delom čak ni natpisa, u stvarnosti nema.
To što mi najviše smeta kod vrlog asistenta je njegova potpuno neprimerena nepristojnost. Čime je potkrepljen taj njegov ton "sa visine"? Izlaganje te osobe odaje, radi se o intelektualcu?, začuđujuću nesposobnost da se sagleda situacija i sasvim smešnu, detinju, obuzetost sobom. Očito se radi o mladoj osobi. Pred kojom je još veoma dug put razvoja.

znali smo

pre 7 godina

Ono sto je bitno u celoj ovoj prici je da Evropa i "okolina" treba da se oslobode od americkog uticaja,onda nam stize mir i blagostanje.

Pera Kojot

pre 7 godina

Kao Nikolin kolega asistent mogu samo da kažem da je ekipu odveo na Tajvan u skoro nemogućim uslovima, sa jako malo para. Nije sigurno išao da se zeza.

Za sve ostale zlurade komentare - no comment.

Aman!

pre 7 godina

nikada nisi video ljude koji se bespomoćno vrte u krug na aerodromima zato što ih aerodromsko osoblje šalje osoblju kompanija a ovi ih vraćaju nazad, naravno da nisi, da ti ne prebace avion sa gejta na gejt deset minuta pre poletanja pa moraš da koristiš aerodromski voz, itd, itd. Za tebe je aerodrom mol, nešto što se sjaji, blješti...
(mamlaz Junuz, 17. jul 2016 06:14)

Ne, nikada nisam video ljude koji se "bespomoćno vrte u krug" na aerodromu. Kako tačno izgledaju ljudi koji se "bespomoćno vrte u krug" i zašto to rade?

Promena gejta 10 minuta pre poletanja nije moguća. Promena gejta nije moguća ni 10 minuta pre boarding-a. Taj avion je odnekud sleteo, tada mu je dodeljen gejt, putnici su se iskrcali, čistači su očistili avion, kejtering je eventualno izvršio istovar/utovar, posada vrši provere, izvršen je istovar/utovar karga i onda počinje boarding za naredni let. Ukoliko je promenjen gejt, on je promenjen još prilikom sletanja na prethodnom letu u skladu sa čim zemaljsko osoblje na aerodromu ima informaciju o tome sat do dva sata pre otvaranja narednog leta...

Woooow, koristio si "aerodromski voz"... jel te bio strah? Bar malo? Trema?

Meni su jednom 5 minuta pre poletanja promenili gejt i to mi dali novi gejt na sasvim drugom aerodromu, pa sam morao da hvatam među-let da bih stigao na vreme... ti si super prošao sa aerodromskim vozom.

mamlaz Junuz

pre 7 godina

@Aman!
Da si ikad bio na aerodromu, znao bi šta je jedino bitno. Organizacija čekiranja, brzina kontrole, organizacija tranzita, dobra signalizacija - nikad nisi video ljude koji se bespomoćno vrte u krug na aerodromima zato što ih aerodromsko osoblje šalje osoblju kompanija a ovi ih vraćaju nazad, naravno da nisi, da ti ne prebace avion sa gejta na gejt deset minuta pre poletanja pa moraš da koristiš aerodromski voz, itd, itd. Za tebe je aerodrom mol, nešto što se sjaji, blješti...

Aman, aman!

pre 7 godina

Kao vreme poletanja ne beleži se vreme kada se avion odvojio od gejta, nego vreme kada se odvojio od zemlje.
(mamlaz Junuz, 17. jul 2016 10:26)

Tvrdoglavo odbijaš šansu da naučiš nešto novo i to jeste tvoje pravo, ali može biti štetno za one koji čitaju. Vreme leta se računa tj. let počinje od trenutka push-back-a (tkz. traktor gura avion pošto avion ne može da ide u rikverc), dakle od trenutka odvajanja od gejta odnosno pomeranja od remote parking pozicije ukoliko avion nije na gejtu nego putnike prevoze autobusi do aviona, a ne od trenutka odvajanja aviona od zemlje. Može avion u taksiranju da provede i 2 sata pre poletanja i još 3 sata nakon sletanja - taksiranje na aerodromu je faza leta i računa se u vreme letenja. Primetićeš da kabinsko osoblje zaključava vrata aviona neposredno pre ili posle push back-a i otključava ih neposredno pre finalnog parkiranja aviona. Faze svakog leta: taxi, take-off, climb, cruise, descent, landing, taxi. Ili ti to ne znaš engleski, pa su ti strani aerodromi krivi što srpski nije obavezan? Promenili ti gejt 15 dana pred let, a ti to saznao 10 minuta pre boarding-a i pored toga što su te zvali na telefon 15 puta i unajmili 12 bilborda da te obaveste - ti mislio da hoće da ti prodaju Kirbi usisivač? Sad mi je sve jasno...

Ne znam što ti je toliko teško na Wikipediji na srpskom da pročitaš osnovne stvari nego se odmah bacaš na podučavanje i vređanje drugih, a nemaš pojma sa elementarnim stvarima.

mamlaz Junuz

pre 7 godina

@Aman! Aman, stvarno. Šta znači promena gejta pre poletanja? Da si bilo kada bilo gde leteo, znao bi da, baš kao na istom tom Ataturku, bording - bording znači ukrcavanje, pošto vidim da te to zbunjuje, krene i odradi se na vreme, ali onda avion čeka i do 50 minuta na red pred pistom. Kao vreme poletanja ne beleži se vreme kada se avion odvojio od gejta, nego vreme kada se odvojio od zemlje. Dakle, kako bi uopšte bila moguća promena gejta pre poletanja? Svašta. A kako su ti to dali novi gejt 5 minuta pre poletanja i to još na sasvim drugom aerodromu, pa si koristio "među-let" da bi došao "boarding-a". Pa ti si, aman!, unikatan, stvarno. Kakav koherentan, logičan komentar...

mamlaz Junuz

pre 7 godina

Kao doprinos maloj polemici
flight time
Definition
Period during which a particular aircraft remains airborne. Also called wheels-off to wheels-on time.
Read more: http://www.businessdictionary.com/definition/flight-time.html

Definicija vremena leta: točkovi od zemlje, točkovi na zemlji. Izvor je naveden.

Aman...

pre 7 godina

Definicija vremena leta: točkovi od zemlje, točkovi na zemlji. Izvor je naveden.
(mamlaz Junuz, 17. jul 2016 11:47)

A šta ako je avion na relaciji Tivat - Beograd imao rejected landing, avion na trenutak točkovima dotakao pistu prilikom sletanja, pa zatim opet uzleteo i okrenuo se u novom pokušaju sletanja, to su onda dva odvojena leta sa dva vremena letenja, TIV-BEG i BEG-BEG, jel? Jel može na ovom drugom letu BEG-BEG da se popije kafa i čalabrcne nešto i jel posebno naplaćuju taj let ili je gratis? :) Koje vreme ti piše na boarding karti u rubrici vreme poletanja - vreme odvajanja točkova od zemlje ili vreme push-back-a? Odakle bilo ko može da zna u kom trenutku će se tačno točkovi odvojiti od zemlje na aerodromima poput JFK-a, Heathrow-a, Frankfurta, Dubaija, Ataturka na kojima u svakom trenutku nekoliko aviona čeka dozvolu za sletanje i poletanje? Jel se odmah ukida let aviona koji je izgubio slot za poletanje ili sletanje ili se čeka naredni sledeći i jel avion koji je iz bilo kog razloga promenio slot automatski kasni?

Uroš

pre 7 godina

Potpuni haos u zemlji, ne zna se ko je protiv koga, ne zna se na koju stranu će Putin, Obama i Merkel, ali turisti očekuju da im ljubazno osoblje da informaciju, sendvič i smeštaj. Srpska iracionalnost je fenomenalna, čoveče ostao si živ, ćuti i nadaj se da ćeš otići odatle.

Goran4Life

pre 7 godina

Ovaj komentar sa aerodroma je semi-komican. Msm da je zato sluzenje vojnog roka bitno. Da ljudi znaju kako da se ponasaju kad ulete u nepredvidive okolnosti. Da znas kako da reagujes. Pokusas da budes (i ljudi iz tvoje grupe) bezbedan, strpljiv, nadjes info ako je moguce- a ne da dramis sto u opstem haosu niko ne obraca paznju na tebe, i jos molim te- policajac nosi veliku pusku.

Cofi

pre 7 godina

Postoje dve vrste ljudi, oni koji sa pozitivne strane gledaju na tu situaciju i cinjenicu da prisustvuju istorijskom desavanju mozda jedini put u zivotu i na one druge kojima ako se nadju u nenadanoj situaciji to bude pravi horor, stres i nocna mora pa panice. Hvala Bogu pa spadam u ovu prvu grupu.

...

pre 7 godina

Što napraviste vi novinari budalu od čoveka? Dobro, jeste vam on maksimalno pomogao u tome, ali svejedno... Ako celi člančić nije neka šala, onda taj čovuljak zaista nema baš mnogo u glavi.

WTA

pre 7 godina

U zemlji je u toku državni udar, vi biste da avio kompanija brine da li ćete stići na vreme na tajlandsko takmičenje?! Nema previše razuma za jednog asistenta.

mamlaz Junuz

pre 7 godina

@realno
Realno, u takvoj situaciji ne treba razmišljati o uvredama (rulja) prema ljudima koji su se na istom mestu našli sticajem okolnosti. Treba staloženo i odvažno preuzeti na sebe tu odgovornost koju pominješ, izabrati što bezbednije mesto i čekati da se situacija primiri. Verovatno je reč o Beograđaninu. Navika ljudi sličnih njemu da dve-tri detonacije koje su čuli 1999. tumače kao traumatično ratno iksustvo u tonu je sa ostalinm što je rekao.

Bog i brada

pre 7 godina

"Takođe, niko im nije ponudio ni nikakav smeštaj. S obzirom na sve, nisu ni očekivali."

K'o ona Engleskinja sto joj onaj iz Nice pokvario soping?
Lepo!

Svašta piše, a i ja svašta čitam

pre 7 godina

Ako je bio zarobljen, ko ga je zarobio? Ako je krenuo na Tajland, kako je otputovao na Tajvan? Ako nije uspeo da dobije informaciju na samom aerodromu "Ataturk", kako je očekivao informaciju od turskog predstavništva u Beogradu? Ako je na Internetu pročitao šta javljaju svetski mediji, kako je mogao da očekuje da će ga avio kompanija smestiti u neki hotel u Istanbulu (možda elektronskom poštom)?

mamlaz Junuz

pre 7 godina

@realno
U mom komentaru ne piše da je razmažen. To ste vi, posredno, rekli, a ja ću se rado složiti. Ne znam kakvo i koliko je vaše iskustvo sa aerodromima i letenjem. Deluje mi da je neveliko ili nikakvo osim "knjiškog". U današnjem vremenu aerodromi su mesta gde možeš da se osloniš jedino na sebe. U avionu si, po prirodi stvari, prepušten posadi, ali na aerodromima je rasulo. Fraport na sajtu pominje... šta sve ne, ali gotovo ničega, delom čak ni natpisa, u stvarnosti nema.
To što mi najviše smeta kod vrlog asistenta je njegova potpuno neprimerena nepristojnost. Čime je potkrepljen taj njegov ton "sa visine"? Izlaganje te osobe odaje, radi se o intelektualcu?, začuđujuću nesposobnost da se sagleda situacija i sasvim smešnu, detinju, obuzetost sobom. Očito se radi o mladoj osobi. Pred kojom je još veoma dug put razvoja.

Realno

pre 7 godina

Citajuci ove komentare, zaista mi nije cudno zasto nam je drustvo u stanju u kojem jeste:

Covek je vodio grupu studenata na takmicenje na Tajland, znaci nije krenuo na letovanje sa srustvom! Pa kako bi se vi osecali da ste se zatekli na velikom aerodromu, da su svi letovi otkazani, da nemate nikakve informacije, da cujete probijanje zvucnog zida, da se desava stampedo ljudi, a vi ste u sred toga sa grupom dece koja tek sto je dobila licne karte, i uz sve to, vi ste odgovorni za njih!?!?!?!?!?!?

I na kraju, svaka aviokompanija je duzna, da ukoliko otkaze let, da obezbedi putnicima ili smestaj ili alternativni prevoz, bez obzira da li je u pitanju tehnicki problem na avionu, ili neka nepredvidjena okolnost, kao u ovom slucaju. A najmanje sto su aviokompanija ili aerodrom mogli da ucine za sve putnike jeste da im daju osnovne informacije (ako nista drugo, da kazu da su letovi otkazani zbog tehnickih problema), i da im ponude vaucere za hranu, ili bilo kako da im izadju u susret.

avion

pre 7 godina

@salelele, da li vi citate tekst kako treba? ta grupa ljudi je posla za tajland a ne za tursku, samo su bili u tranzitu u istanbulu. ko je mogao da zna da ce bas juce da se desi to sta se desilo, nije bilo nekih najava, a nebi ih ni bilo jer onda nebi to bio puc.zastrasujece ce da niko od aviokomapnije nije bio tu da putnicima da bilo kakve informacije, jos kad se zna da je to veliki medjunarodni aerodrom-hub i maticni aerodrom tk kompanije.

znali smo

pre 7 godina

Ono sto je bitno u celoj ovoj prici je da Evropa i "okolina" treba da se oslobode od americkog uticaja,onda nam stize mir i blagostanje.

bad mojo

pre 7 godina

@Goran4life Vojni rok kod nas sluzi da naučiš da složiš veš u kasetu i zategneš krevet, tj. da ga skockaš na crno i belo. Vojni rok je dobar i za desetare sa nekog brda da pokazu svu svoju pamet. Vojni rok je dobar za debele oficire da se voze o trošku drzave od kafane do kafane. (sercan, 16. jul 2016 17:23)

Pretera ga bas. Odakle vam potreba da toliko pljujete sve sto je nase? Ima li mozda neka vojska u kojoj ti drugi namesta krevet?

Ko to tamo peva

pre 7 godina

Dobro je što su ovom momku objasnili šta je racionalnost..
Ustaneš, pročitaš novine i saznaš da je bila neka pobuna, gradj.rat ili vojni puč u Turskoj, a onda objasniš onome ko se našao u epicentru ludila – na aerodromu; u hororu nadletanja vojnih aviona i detonacija od probijanja zvučnog zida; odsečenom od bilo kakvih informacija i bez šanse da od ikoga dobije ikakvo obaveštenje šta se zapravo dogadja..
a onda iz 1000 km udaljene fotelje pošalju komentare tipa: što si putovao preko Turske; da nisi možda u tom haosu očekivao smeštaj i sendvič; srpska iracionalnost je fenomenalna...

sercan

pre 7 godina

@Goran4life
Vojni rok kod nas sluzi da naučiš da složiš veš u kasetu i zategneš krevet, tj. da ga skockaš na crno i belo.
Vojni rok je dobar i za desetare sa nekog brda da pokazu svu svoju pamet.
Vojni rok je dobar za debele oficire da se voze o trošku drzave od kafane do kafane.

Aman!

pre 7 godina

U današnjem vremenu aerodromi su mesta gde možeš da se osloniš jedino na sebe. U avionu si, po prirodi stvari, prepušten posadi, ali na aerodromima je rasulo. Fraport na sajtu pominje... šta sve ne, ali gotovo ničega, delom čak ni natpisa, u stvarnosti nema.
(mamlaz Junuz, 16. jul 2016 20:33)

Ma šta nam sve napriča? Na aerodromima je kao u prašumi Amazona? Sam donosiš kerozin u kantama i sipaš u avion, ako ogladniš moraš ili da ideš u lov ili da posadiš baštu, ako ožedniš moraš da kopaš bunar ili skupljaš kišnicu, nema ekrana sa informacijama i info-pultova, samo orlova, hijena i vukova koji gledaju kako da te napadnu, nema ni ambulante - kome pozli odmah ga spaljuju na lomači da potencijalno ne prenese kugu ostalima, gejtovi su numerisani da bi se lavovi i tigrovi lakše snašli u lovu, a policija, vojska, zemaljsko osoblje, održavanje aviona, carina, kejtering i svi ostali su tu samo hobija radi...

Pišu ljudi svakakve gluposti i baljezgarije, to je OK, ali pisati tolike gluposti i takve baljezgarije sa tolikim samopouzdanjem i takvom uverenošću da su upravo ispisane najveće istine i najpametnije stvari...

to je već nešto posebno.

ten yard penalty

pre 7 godina

Ne treba leteti niti putovati preko Turske. I uopste sto je moguce vise zaobilaziti i Ukrajinu i krizna podrucja. Zao mi je zbog nasih talentovanih naucnika ako propuste to takmicenje.
(Ivan, 16. jul 2016 14:17)

A preko chega da leti zaTajland...ili Tajvan(dilema je pisca teksta!),leba ti?!...kad ne postoji direktan let ni iz BG,ni iz susednih zemalja....preko Londona,ili Madrida!?...

DXB

pre 7 godina

Pojavile su se fotografije aerodroma Ataturk na kojima masa ljudi šeta pistom i između parkiranih aviona. Samo da je to problem, i bez pokušaja vojnog udara, pa će biti potrebno nekoliko dana da se aerodrom vrati u normalan režim rada pošto je trenutno kompromitovan sa stanovišta bezbednosti.

Ne vidim čemu i zašto naši "stručnjaci opšte prakse" pokušavaju da se podsmevaju zarobljenom asistentu ETFa. Situacija je vrlo specifična, sukobili su se policija i vojska, oko 200 ljudi je nastradalo, aviokompanije su povukle svoje zaposlene na sigurno, povukli su se samoinicijativno ili organizovano i zaposleni aerodroma, nastupila je anarhija u nekom trenutku - ne postoji univerzalno uputstvo ili savet koji se može dati čoveku koji se nađe u takvoj situaciji, zato i postoje države i ambasade. U nekim situacijama je potrebno hitno napustiti aerodrom, ali onda je potrebno znati kuda, kako i zašto se ide dok je u nekim situacijama potrebno ostati na aerodromu po svaku cenu. Ministarstva inostranih poslova Hrvatske, Srbije, BiH, Crne Gore i drugih zemalja u kojima se razume naš jezik moraju tesno da sarađuju u ovakvim situacijama - tako je najjeftinije i najefikasnije, a često i jedino moguće obzirom da nekada samo jedna ambasada ima "prođu" do zarobljenih državljana svih ostalih država.

Služenje vojnog roka može biti od koristi samo ukoliko si vojni rok služio daleko od Balkana. Ovde "atomski s leva" i "druže Tito, ljubičice bela" i ne pomažu mnogo.

Bolid

pre 7 godina

Svi do jednog komentatora bi se poplasili posebno damice koje komentarisu kao ratnici (Milica). Tesko da bi ga vojni rok spasao da je grunula bomba ili uletela rulja na aerodrom. Mada vojnike JNA svuda znaju kao Rambo vojnike, mogao je oboriti neki avion sa lukom i strelom ili lenjirom i sestarom... ipak je on ETF.

Pedja Ristić

pre 7 godina

Žao mi je što ste se zadesili na strašnom mestu u pogrešno vreme, baš kada ste polazili na veliki, važan put. Saosećam sa celom ekipom, nadam se da su neprijatnosti bile minimalne i da ćete udobno i srećno stići na Tajvan, na takmičenje. A tamo, zaboravite na ludosti turske i, još važnije, zaboravite na prostakluke i budalaštine srpske (oličene u pojedinim komentarima na Vaš, sasvim korektan članak ovde) i branite dostojno i ponosno boje Vašeg projekta, vaše grupe, fakulteta, grada i zemlje! Sa Vama smo u mislima u želimo Vam uspeh!

morfium

pre 7 godina

Vodja ekspedicije u kojoj su sve deca biva zarobljen na aerodromu. A oko aerodroma tenkovi i rulja koja se skuplja. Po ovdasnjim komentatorima to je sve ok i kul, čovek je paničio bez razloga. Pa normalno je da neko iz agencije obavesti svoje putnike na aerodromu i da im barem nešto kaže o sledećim koracima.

mamlaz Junuz

pre 7 godina

@Aman!
Da si ikad bio na aerodromu, znao bi šta je jedino bitno. Organizacija čekiranja, brzina kontrole, organizacija tranzita, dobra signalizacija - nikad nisi video ljude koji se bespomoćno vrte u krug na aerodromima zato što ih aerodromsko osoblje šalje osoblju kompanija a ovi ih vraćaju nazad, naravno da nisi, da ti ne prebace avion sa gejta na gejt deset minuta pre poletanja pa moraš da koristiš aerodromski voz, itd, itd. Za tebe je aerodrom mol, nešto što se sjaji, blješti...

Realno

pre 7 godina

@mamlaz Junuz

pre skoro mesec dana, na istom tom aerodromu je bio napad bombasa samoubica, u kojem je poginulo 40 ljudi. Da li vi zaista smatrate da posle takvog nekog dogadjaja na aerodromu ne postoji protokol za vanredne situacije? U objektu te velicine postoji na hiljadu sluzbenika, obezbedjenja, zemaljskih stjuardesa i ostalih zaposlenih, koji sigurno nisu u tom trenutku napustili aerodrom i krenuli goloruki da zaustavljaju teknove. Njihova duznost nije bila da glume CNN ili servis javnog informisanja, ali jeste da smiruju ljude i ako nista drugo da ih obaveste da je nastala vanredna situacija, da ne ne panice i da bar kazu putnicima da ce ih obavestiti cim budu znali sta se desava.

Ovde nije u pitanju samo jedan aistent sa ETF-a, nego hiljade civila, medju kojima uvek ima i ljudi sa malom decom, starih osoba, ljudi skloni panici i slicno.
Duznost aerodromskog osoblja jeste da odrzavaju red, pruzaju pomoc i u slucaju panike da smiruju ljude a ne da gledaju stampeda koja jure po aerodromu.

Zamislite situaciju da su ti ljudi bili u avionu kojem nestane svetla u kabini u toku leta, a stjuardese i piloti se zakljucaju u kokpit i ne oglasavaju se!(to je u sustini bezlazena situacija, ali nije ni malo prijatna za putnike, i odmah bi nastala panika) Da li bi vi onda rekli da su putnici razmazeni ili da je osoblje kompanije neodgovorno i neprofesionalno???

DXB

pre 7 godina

A preko chega da leti zaTajland...ili Tajvan(dilema je pisca teksta!),leba ti?!...kad ne postoji direktan let ni iz BG,ni iz susednih zemalja....preko Londona,ili Madrida!?...
(ten yard penalty, 16. jul 2016 18:15)

I za Tajland i za Tajvan iz Beograda preko Dubaija i Abu Dabija, a može i preko Dohe, kao i pola planete što radi posle bombaških napada na Ataturku i, tek sada, posle pokušaja puča. Radim u avioindustriji UAE i Istanbul nam je bio glavna konkurencija do skora, a od skora ne možemo da opslužimo sve zainteresovane iz Evrope, Amerike i Afrike na putu do Indije, Azije i Australije. Žao mi je Turaka, toliko sam puta leteo preko Istanbula za siću, Turkish je bio jedan od retkih koji je davao popuste i za članove porodica zaposlenih u industriji. Servis u avionu, izbor pića i kvalitet klope, celokupna usluga, flota i izbor destinacija u najmanju ruku fenomenalni, sam Istanbul neopisiv i bila je čast "boriti se" sa takvom konkurencijom i učiti od najboljih... grešna mi duša, ali kad god sam kao putnik mogao da biram između Turkish-a i UAE aviokompanija, birao sam Turkish, pa neka mora da se čeka sat duže i potroši 30 evra više, padao sam uvek na tu ljubaznost i kolegijalnost uz večite "svađe" sa zaposlenima ko je bolji, oni kažu mi, ja kažem oni...

dok nisu počele da pucaju bombe i dok nisu odlučili da se samoizbrišu.

Biće im potrebno mnogo vremena i pameti da se vrate gde su bili i želim im svu sreću ovog sveta i neka požure... dosadno je ovo sada.

Ivan

pre 7 godina

Ne treba leteti niti putovati preko Turske. I uopste sto je moguce vise zaobilaziti i Ukrajinu i krizna podrucja. Zao mi je zbog nasih talentovanih naucnika ako propuste to takmicenje.

Beograd

pre 7 godina

Šta ste opalili paljbu na čoveka, samo je opisao situaciju, da mi je videti vas heroje...
(gola voda, 16. jul 2016 16:04)

Nađi stručnjaci opšte prakse su u svojim mislima mešavina Terminatora, Predatora, Ramba, Osmog putnika i Arkana. U realnosti im možeš smanjiti plate, izbaciti iz stana i sve ih pohapsiti slanjem 10orice u fantomkama... otpora i protesta nema (ukoliko izuzmemo vatrene komentare na Internetu).

mamlaz Junuz

pre 7 godina

@Aman! Aman, stvarno. Šta znači promena gejta pre poletanja? Da si bilo kada bilo gde leteo, znao bi da, baš kao na istom tom Ataturku, bording - bording znači ukrcavanje, pošto vidim da te to zbunjuje, krene i odradi se na vreme, ali onda avion čeka i do 50 minuta na red pred pistom. Kao vreme poletanja ne beleži se vreme kada se avion odvojio od gejta, nego vreme kada se odvojio od zemlje. Dakle, kako bi uopšte bila moguća promena gejta pre poletanja? Svašta. A kako su ti to dali novi gejt 5 minuta pre poletanja i to još na sasvim drugom aerodromu, pa si koristio "među-let" da bi došao "boarding-a". Pa ti si, aman!, unikatan, stvarno. Kakav koherentan, logičan komentar...

8iZk

pre 7 godina

uros@

Jos jedna pametna srbenda koja je popila svu pamet ovog sveta, nije ni procitao tekst a pise komentar.
Sto je najgore pun je pluseva, niko nista ni ne cita, bitno je da se siri mrznja i glupost

Matorac

pre 7 godina

Lako je biti pametan sa 1500 km distsnce i iz fotelje drzati lekcije svima kako treba sluziti vojsku i slicne gluposti! Evo ja sam sluzio JNA pa opet nemam pojma sta bih uradio na nestu tih nesrecnika, ali jedino znam da bi mi cuka udarala iz grudi kao malj i to 150 u sekundi sve vreme! To su situacije u kojima odluke donosis u sekundi, nema tu univerzalnog recepta. Ustvari ima: takve situacije prolaze dobro samo ljudi koji su se na vreme (oko 21. rodjenndana) odvojilinod roditelja. Ovi klinci su verovatnoi dalje mamini i tatini mezimci. U tome je problem. I ne, vojska tokom koje svakog vikenda ides kuci kao klasa 2009 nije resenje, jer si i dalje vezan pupkom za svoje.

brakela

pre 7 godina

I ja sam bio zarobljen na aerodromu u Kairu kad su skidali Mubaraka, 3 dana sam spavao na mermeru i jeo cokolade iz free shopa. A nas ambasador se pravio "mrtav" i rekao "mene niko nije zvao". A nas sestoro ga zvalo i nasi roditelji, jedno samo iskustvo. Ali da se oslonis na nase dzabalebarose ispijace kratkih pica i koktela, zaboravite!

Profesorka

pre 7 godina

Covek je vodio grupu studenata na takmicenje u Tajland preko Turske--za ove koji komentarisu a ne procitaju clanak. Da li znate kakva je odgovornost voditi neciju decu na put?! Roditelji zovu, vrse pritisak a vama vezane ruke... Eto zato je preko telefona profesor ispao za neke smesan.

Profesorka opet

pre 7 godina

Dakle, jedna je stvar kad ste sami, pa radite po svojoj proceni ili instiktu. Druga je stvar kad imate mlade ljude za koje ste odgovorni. Neko se mozda uplasio, rasplakao, neko mozda saje otpor, neca da postupi prema predlozenom resenju. Nekom je mozda pozlilo, neko zedan... Nemaju ljudi koji se ovde junace pojma o dinamici u grupi pri ovakvim situacijama.

mamlaz Junuz

pre 7 godina

Kao doprinos maloj polemici
flight time
Definition
Period during which a particular aircraft remains airborne. Also called wheels-off to wheels-on time.
Read more: http://www.businessdictionary.com/definition/flight-time.html

Definicija vremena leta: točkovi od zemlje, točkovi na zemlji. Izvor je naveden.

petar

pre 7 godina

tradicionalno srpski raspolozen narod - doneses glupe procene onako odokativno, ismejes se pametnima, kazes kako je jasno da je tvoja ekspertiza opste prakse mnogo bolja - i zavrsis u 25 godina postepenog raspadanja i pada standarda za koji nemas pojma kako se desio - jer prica gluposti bez limita i mere.

aleksa

pre 7 godina

citam komentare i shvatam koliko je ustvari nama normalnost nenormalna.

ovaj covek je uradio sve sto bi i inace svako normalan iz normalne zemlje uradio:
-trazio informacije
-potrazio smestaj
-trazio alternativne letove
itd.

a srbi ovde u komentarima se valjaju od smeha:
-zar ne znas da je rat ahahaha
-zar ne znas da je drzavni udar ahahaha
-sto ides preko turske ahahaha
-trazio informacije ahahaha
-ne zna tip puske ahahaha kukala ti majka gde si sluzio vojsku(kamo srece da niko od nas ne zna tipove pusaka)
-asistent streber naocarko ahahaha

jadni smo i nenormalni, decenijama vec zivimo u okruzenju koje nije za coveka, a najgore od svega je sto smo time poceli da se dicimo i ponosimo. i ismevamo ljude koji se u nase ludilo ne uklapaju.

Dobronamernik

pre 7 godina

jadni smo i nenormalni, decenijama vec zivimo u okruzenju koje nije za coveka, a najgore od svega je sto smo time poceli da se dicimo i ponosimo. i ismevamo ljude koji se u nase ludilo ne uklapaju.
(aleksa, 17. jul 2016 09:55)

Hvala ti za ovaj komentar, Aleksa. Ovo je suština. Pitanje je da li ljudi mogu i treba uopšte da izlaze iz primitivizma na koji su u međuvremenu postali ponosni.

Nisam video pritom niti jedan konstruktivan komentar sa jasnom napomenom šta bi neko drugačije radio u odnosu na ovog asistenta ETFa. Evo, da ostavim ja takav komentar - kao asistent ETFa ja uopšte i ne bih vodio studente iz Srbije na bilo kakva takmičenja na istoku, jer bih davno pre toga emigrirao na zapad i ostao u kontaktu sa kolegama i studentima u nameri da spasim bar još nekog. Šta bi to Nikola Tesla radio u Beogradu da nije emigrirao u Ameriku? U Beogradu bi ga samo proglasili ludakom, "priča čovek o nekoj naizmeničnoj struji, ušao je đavo u njega", u najgorem slučaju bi ga zaključali u ludnicu ili streljali, u najboljem slučaju bi se propio negde na periferiji...

Aman...

pre 7 godina

Definicija vremena leta: točkovi od zemlje, točkovi na zemlji. Izvor je naveden.
(mamlaz Junuz, 17. jul 2016 11:47)

A šta ako je avion na relaciji Tivat - Beograd imao rejected landing, avion na trenutak točkovima dotakao pistu prilikom sletanja, pa zatim opet uzleteo i okrenuo se u novom pokušaju sletanja, to su onda dva odvojena leta sa dva vremena letenja, TIV-BEG i BEG-BEG, jel? Jel može na ovom drugom letu BEG-BEG da se popije kafa i čalabrcne nešto i jel posebno naplaćuju taj let ili je gratis? :) Koje vreme ti piše na boarding karti u rubrici vreme poletanja - vreme odvajanja točkova od zemlje ili vreme push-back-a? Odakle bilo ko može da zna u kom trenutku će se tačno točkovi odvojiti od zemlje na aerodromima poput JFK-a, Heathrow-a, Frankfurta, Dubaija, Ataturka na kojima u svakom trenutku nekoliko aviona čeka dozvolu za sletanje i poletanje? Jel se odmah ukida let aviona koji je izgubio slot za poletanje ili sletanje ili se čeka naredni sledeći i jel avion koji je iz bilo kog razloga promenio slot automatski kasni?

Aman!

pre 7 godina

nikada nisi video ljude koji se bespomoćno vrte u krug na aerodromima zato što ih aerodromsko osoblje šalje osoblju kompanija a ovi ih vraćaju nazad, naravno da nisi, da ti ne prebace avion sa gejta na gejt deset minuta pre poletanja pa moraš da koristiš aerodromski voz, itd, itd. Za tebe je aerodrom mol, nešto što se sjaji, blješti...
(mamlaz Junuz, 17. jul 2016 06:14)

Ne, nikada nisam video ljude koji se "bespomoćno vrte u krug" na aerodromu. Kako tačno izgledaju ljudi koji se "bespomoćno vrte u krug" i zašto to rade?

Promena gejta 10 minuta pre poletanja nije moguća. Promena gejta nije moguća ni 10 minuta pre boarding-a. Taj avion je odnekud sleteo, tada mu je dodeljen gejt, putnici su se iskrcali, čistači su očistili avion, kejtering je eventualno izvršio istovar/utovar, posada vrši provere, izvršen je istovar/utovar karga i onda počinje boarding za naredni let. Ukoliko je promenjen gejt, on je promenjen još prilikom sletanja na prethodnom letu u skladu sa čim zemaljsko osoblje na aerodromu ima informaciju o tome sat do dva sata pre otvaranja narednog leta...

Woooow, koristio si "aerodromski voz"... jel te bio strah? Bar malo? Trema?

Meni su jednom 5 minuta pre poletanja promenili gejt i to mi dali novi gejt na sasvim drugom aerodromu, pa sam morao da hvatam među-let da bih stigao na vreme... ti si super prošao sa aerodromskim vozom.

Pera Kojot

pre 7 godina

Kao Nikolin kolega asistent mogu samo da kažem da je ekipu odveo na Tajvan u skoro nemogućim uslovima, sa jako malo para. Nije sigurno išao da se zeza.

Za sve ostale zlurade komentare - no comment.

Aman, aman!

pre 7 godina

Kao vreme poletanja ne beleži se vreme kada se avion odvojio od gejta, nego vreme kada se odvojio od zemlje.
(mamlaz Junuz, 17. jul 2016 10:26)

Tvrdoglavo odbijaš šansu da naučiš nešto novo i to jeste tvoje pravo, ali može biti štetno za one koji čitaju. Vreme leta se računa tj. let počinje od trenutka push-back-a (tkz. traktor gura avion pošto avion ne može da ide u rikverc), dakle od trenutka odvajanja od gejta odnosno pomeranja od remote parking pozicije ukoliko avion nije na gejtu nego putnike prevoze autobusi do aviona, a ne od trenutka odvajanja aviona od zemlje. Može avion u taksiranju da provede i 2 sata pre poletanja i još 3 sata nakon sletanja - taksiranje na aerodromu je faza leta i računa se u vreme letenja. Primetićeš da kabinsko osoblje zaključava vrata aviona neposredno pre ili posle push back-a i otključava ih neposredno pre finalnog parkiranja aviona. Faze svakog leta: taxi, take-off, climb, cruise, descent, landing, taxi. Ili ti to ne znaš engleski, pa su ti strani aerodromi krivi što srpski nije obavezan? Promenili ti gejt 15 dana pred let, a ti to saznao 10 minuta pre boarding-a i pored toga što su te zvali na telefon 15 puta i unajmili 12 bilborda da te obaveste - ti mislio da hoće da ti prodaju Kirbi usisivač? Sad mi je sve jasno...

Ne znam što ti je toliko teško na Wikipediji na srpskom da pročitaš osnovne stvari nego se odmah bacaš na podučavanje i vređanje drugih, a nemaš pojma sa elementarnim stvarima.