Biciklisti će noću morati da nose reflektujuće prsluke?

Više biciklističkih udruženja iz cele Srbije usprotivilo se odredbi iz predloga novog Zakona o bezbednosti saobraćaja kojom se predviđa obaveza nošenja reflektujućih prsluka u noćnoj vožnji i pri slaboj vidljivosti.

Pošaljite komentar
  1. Celpg leta prosle godine, ja sam biciklom isao do iz svog sela do grada oko 20km, i sve nocu. Verujte mi, uvek sam imao onaj prskuk uzet iz auta, i mnogo pomaze. Auto mi ide u susret, samo ja i on na putu, na nekih 100-150 metara gasi duga svetla, jer pretpostavljam da me je video. Isto tako i oni koji me preticu, svako od njih me vidi. Ja vozim opusteno :-) Prsluk glavu cuva, šubara je kvari.
     (biciklista, 24. januar 2015 13:09)

    # Link komentara

  2. Ovo udruzenje biciklista bi trebalo da bude PRVO u zahtevu da se donese zakon o obaveznom nosenju prsluka. Iz perspektive vozaca vam govorim: kada bi samo znali koliko biciklista NOCU vozi bez ikakvog svetlostnog obelezja, cak i bez macjeg oka, molili biste drzavu da takav zakon odnese. Da, mozda u BG-u ljudi voze biciklove sa svetlom, ali u unutrasnjosti, to najcesce nije slucaj.
    (Rasol, 21. januar 2015 00:44)

    Rasole, mi upravo i skrećemo pažnju na to da biciklisti NISU OSVETLJENI. U čemu je poenta donošenja nove mere, kada se ni postojeća ne sprovodi. Pisac zakona kao da želi da manjkavost sprovođenja stare mere popravi novom, koja je u odnosu na nesumljivo korisno obavezno svetlo vrlo upitna. Dokazi da je svetloodbojni prsluk efektniji od svetla ne postoje, nego upravo obrnuto. U urbanoj sredini prsluk nije obavezan nigde u Evropi, ni danju ni nocu (izuzetak je Litvanija, nocu)
    (Zoran, 23. januar 2015 15:24)

    # Link komentara

  3. Slažem se da je potrebno staviti prsluk noću van naseljenog mesta ako nema led dioda na biciklu ali brate led diodu koja noću treperi ne vidi samo ćorav ili pijan.Koliko automobila kod nas koristi led tehnologiju možda dva posto ostalo sve halogena rasveta a zna se koliko je led prodorniji u odnosu na halogen sijalicu.Prošlo je doba Ponika i svetla na dinamu.Drugo većina komentatora spominje vožnju od 80,70km/h primer Beograda pokažite mi gde je to dozvoljeno razvijati tolike brzine u gradskom jezgru.Menjajte prvo sebe a onda druge učite pravilima .Strastveni sam biciklista treniram i danju i noću ali isto tako sam dugogodišnji vozač automobila i znam obe strane medalje.
    (Sare, 21. januar 2015 21:29)

    # Link komentara

  4. [link]

    Ako si pažljivo pročitao tekst i komentar "Over And Out, 20. januar 2015 14:19" shvatićeš da sam njegove kritike i komentar izmenio u skladu sa ponašanjem vozača automobila. Vozim bicikl svakodnevno, a takođe sam vozač motocikla i automobila i smatram da su biciklisti i motociklisti najugroženiji učesnici u saobraćaju. Preticanje ili mimoilaženje sa ovim kategorijama od strane četvorotočkaša je zasnovano na zakonu jačeg. Vozači automobila, da li bi ste išli 10 km/h iza šlepera i čekali bezbedan momenat za preticanje? Molim Vas da se isto ponašate i prema biciklistima, jer i mi moramo da pazimo na kratere na kolovozu i izbegavamo iste, nismo dužni da Vam se sklanjamo s puta osim ako nije zakonom propisano,....
    (Biciklom cele godine, 21. januar 2015 18:35)

    # Link komentara

  5. Evo argumenata protiv ove mere:
    [link]
    (Uzb, 21. januar 2015 18:26)

    # Link komentara

  6. Treba da nose i te fluoroscentne prsluke i trepcuca svetla(napred i pozadi). Sto neko da ih nosi na dusi posle. Nisu ni gradovi bas osvetljeni kako treba, konkretno, desilo mi se xputa kad idem iz pravca Novog Naselja prema centru(NS) da nocom 'jedva' uocim bicikliste na cesti(iako postoji biciklisticka staza pored), posto je cesta neosvetljena zbog senki krosnji koje zaklanjaju svetlo sa banderi. Ajde biciklisti prosvetlite se.
    (Fra Diavolo u ulozi Viljem Tela, 21. januar 2015 18:18)

    # Link komentara

  7. Biciklistima treba više biciklističkih staza, traka, zona 30 i definisano rastojanje kad ih vozači pretiču, a ne da se od nas prave krivci i da nas oblačite kao božične jelke. (Zoran, 21. januar 2015 13:19)
    +++++++
    U mom gradu su pre par godina napravili dosta biciklistički staza. Prolazim tuda svakodnevno i do sada video sam jedva nekoliko biciklista koji ih koriste, ostali i dalje voze po putu. Tako da jeste krivci i i treba da vas oblače kao božićno drvce.
     (Artemis Faul, 21. januar 2015 16:16)

    # Link komentara

  8. @asd, 21. januar 2015 13:47

    Automobili su bar osvetljeni i napred i nazad i imaju dovoljno velike katadioptere, za razliku od vecine pedalasha.
    Ovo je prvenstveno za njihovu zastitu, a ne za mrcvarenje. Nece sigurno poginuti automobilista koji naleti na neosvetljenog biciklistu.
    (Viktor, 21. januar 2015 16:14)

    # Link komentara

  9. Vidim da većina komentatora ustvari nema pojma šta komentariše. Svi su se uhvatili nekakvih neosvetljenih drumova, a najveći deo biciklističkog saobraćaja se odvija na gradskim ulicama, a tamo je ova obaveza isključivo besmisleno iživljavanje države, i ništa drugo.
    Pominju nekakve "neosvetljene bicikliste" kao da je fluo prsluk jedini način osvetljavanja, a obavezna svetla već postoje u zakonu.
    I za kraj, neće ni prsluci spasti bicikliste na drumu, velika većina ljudi se ne usuđuje da izađe biciklom na drum ni sa prslukom ni bez, iako imaju potrebu za vožnjom. A naravno da se ne usuđuju kad se i ovde u kometarima gomila vozača hvali kako jurcaju drumovima i ne vide ispred sebe.
    (zmau, 21. januar 2015 16:00)

    # Link komentara

  10. Nosili ne nosili i dalje ce vozaci automobila da ne postuju: pesacke prelaze, uslovno zeleno i tome sl. i dalje ce nas videti tek na 10m jer jure sa 150km/h u gradu jer su videli zeleno svetlo... ovo je sada vec ozbiljno zezanje biciklista. Dragi moji postoje biciklisticke staze koje svi mi koristimo u gradu, van grada ok neka se nose prsluci ali u gradu je besmisleno. Sto se kaznjavanja tice neko je pomenu da se to ne sprovodi u delo pa eto dodji u Novi Sad pa vozi bez prednjeg i zadnjeg svetla ako smes... Kada te ozezu sa 5.000 dinara neces vise nikada...
    (neko_iz_mase, 21. januar 2015 15:14)

    # Link komentara

  11. a da se zabrani vožnja crnih automobila noću? ili da kad padne mrak smeju da se voze samo žuti automobili?
    (asd, 21. januar 2015 13:47)

    # Link komentara

  12. A šta će policija morati...možda da radi?
    (VW Bogotac, 21. januar 2015 13:23)

    # Link komentara

  13. Većina komentatora koji su ZA uvođenje ove mere previđa jako bitnu stvar koju su i sami napisali: NEOSVETLJENIH biciklista na regionalnim putevima. Ovo niko u tekstu ne dovodi u pitanje! Ono što je problem je što se već obavezno prednje i zadnje svetlo ne koristi, a i saobraćajci to ne kontrolišu. I u čemu je sad poenta dodatne mere, kada se ni postojeća ne sprovodi??? Nije li logično prvo osigurati primenu obavezne osvetljenosti biciklista? A što se tiče evropskih iskustava, prsluci su obavezni jedino van naselja i to noću i to u samo nekoliko zemalja: [link]
    Dakle, to da su prsluci obavezni danju ili noću u URBANOJ sredini jednostavno NIJE TAČNO, ko ne veruje, ima link. Biciklistima treba više biciklističkih staza, traka, zona 30 i definisano rastojanje kad ih vozači pretiču, a ne da se od nas prave krivci i da nas oblačite kao božične jelke.
    (Zoran, 21. januar 2015 13:19)

    # Link komentara

  14. Vidim da vozači vole da raspravljaju kako je u inostranstvu što oće reći da su oni tamo bili, ignorišući činjenicu da većinu njihovih vozila tamo ne bi tamo pustili na ulici jer su tehnički neispravna.Dodao bi da tamo preko pojedine firme zaposlenima daju 45 min od radnog vremena ako biciklima dolaze na posao da se eventualno presvuku i srede , a a da kad sam ovde dolazio bajsom na posao s bežanije na krst u školu smejali su mi se zajedno đaci sa nastavnicima.Sami smo se uveli sankcije na mozak.
    (mille, 21. januar 2015 13:08)

    # Link komentara

  15. Automobilisti, da li je demokratski da:
    -vozite bez vozačke dozvole
    -parkirate automobile po trotoarima i pesackim stazama
    -prolazite na raskrsnicama kroz crveno svetlo na semaforu
    -ne propuštate pešake preko pesackih prelaza
    - vozite nocu bez prednjeg i zadnjeg svetla....

    E pa vidis za ovo postoje kazne druze. Nije to pitanje da li je demokratski. Ovo se sve sankcionise, ne vidim kakve ovo ima veze za tekstom???
    (ja, 21. januar 2015 12:50)

    # Link komentara

  16. Pa sta je problem da nosite reflektujuce prsluke kad je smanjena vidljivost i nocu?To bi trebalo da nosi svaki biciklista,ili pesak kada ide putem da bi bio uocljiviji.Nosite to radi sopstvene bezbednosti,a ne zato sto vas neko tera.Ne vidim sta je problem u ovome.
    (razmislite malo, 20. januar 2015 18:26)

    Problem je u srpskom mentalitetu. Ja bih uveo obavezno van naseljenog mesta a u naseljenom mestu ne treba. Znate vi koliko znaci kad vas vozac automobila uoci sa 200m, vidi da nesto svetli i ima na umu da se nesto nalazi na putu. Do sada su mi vozaci bicikala oduzeli 5 godina zivota. Vozi u crnoj jakni, nema nikakvo svetlo, vozis 80km/h, skontas ga tek 10m pre nego sto ga preteknes pa ti vidi...
    (toni, 21. januar 2015 12:42)

    # Link komentara

  17. Onda i motoristi do 150m3, jer je glupo, ja sam biciklista i prospisno sam osvetljen u saobracaju i svetlim ko novogodisnja jelka, a neki skuteri i nemaju svetla, automobili nisu flurescentni a da ne pricamo za pesake???
    (123, 21. januar 2015 12:20)

    # Link komentara

  18. A zasto vam je tesko staviti taj prsluk? Ajde ne treba u gradu gde je osvetljeno ali znate koliko ljudi izvan grada vozi nocu bez ikakvog osvetljenja? A taj prsluk ipak znaci zato sto mogu da ga spazim na vreme. Koliko puta su me samo iscimali, samo se pojave niotkuda.
    (Amish techno freaks, 21. januar 2015 12:14)

    # Link komentara

  19. Nas zakon o saobracaju jedan komican cirkus! Ako vec niste iskustveno zakljucili -evo pogledajte pa recite koliko prsluci, a koliko odgovarajuca svetla rade posao...
    link: [link]
    ...ali koga to uopste interesuje!
    (Luki, 21. januar 2015 12:05)

    # Link komentara

  20. Bezbroj puta mi se dogodilo da moram da stanem na magistralnom putu gde je brzina 80km/h da ne bi očešao biciklistu koji potpuno neobeležen krivuda putem jer mi u susret dolazi vozilo koje se uvek nađe u ravni samnom i biciklistom.
    (mmm, 21. januar 2015 12:01)

    # Link komentara

  21. izmedju naselja dva da, u gradu NE.
    (wlado, 21. januar 2015 11:28)

    # Link komentara

  22. Na svom biciklu imam katadioptere i treptajuca svetla i napred i nazad, kao i katadioptere na tockovima. U sumrak i nocu svetlim ko jelka. Mislim da je ovo vise nego dovoljno za voznju po gradu. Prsluk van naseljanog mesta jeste obavezan i to je ok i u sadasnjem zakonu. Potpuno je suvisan u gradu.
    Ako treba nesto promeniti to su kazne za nekoriscenje/nepostojanje svetlosne signalizacije na biciklu. Takodje treba u zakonu povecati "obavezni prostor" prilikom obilazenja bicikliste na 1,5m
    Da me ne shvati neko pogresno - ja sam vise u kolima nego na biciklu
    (neko_drugi, 21. januar 2015 10:36)

    # Link komentara

  23. biciklisti voze kao sumanuti menjaju trake kako im se cefne prolaze na crveno zeleno za pesake aute motore ma nije bitno, zatim nekad imam osecaj da misle da su neunistivi , evo za zadnjih pet godina nisam video da je neko od biciklista podigao ruku da da signal da ce da skrene ma bezobrazni su za medalju .Inace ne postuju ni pesake nedavno je na trotoaru biciklista odvalio dete reakcija je bila sta mi istrcava na put. Ma kaznjavao bi ih danonocno koliko ne misle ja sebe , a Naravno kada ga grunes autom onda si kriv i tebe je zezno svojim nepromisljenim i sumanutim postupcima
     (dusan, 21. januar 2015 10:36)

    # Link komentara

  24. Ne vozim po mraku, tako da me ovo ne tangira.
    (expert, 21. januar 2015 10:25)

    # Link komentara

  25. A šta fali postojećem zakonu?

    Član 81.
    Prilikom kretanja noću i u uslovima smanjene vidljivosti:
    bicikl mora da ima upaljeno jedno belo svetlo na prednjoj strani i jedno crveno svetlo na zadnjoj strani.

    A da, kao i mnogi drugi zakoni, NE SPROVODI SE.

    NE MENJAJTE DOBRE ZAKONE VEĆ IH SPROVODITE
    (Dule Astro, 21. januar 2015 09:46)

    # Link komentara

  26. Slažem se da treba nositi prsluk kad se vozi van grada gde nema uličnog osvetljenja i brzine su mnogo veće ali je apsurdno nositi prsluk u gradu kad krenete u izlazak ili u prodavnicu
    (Daniel, 21. januar 2015 09:41)

    # Link komentara

  27. Po meni treba. Pre neko jutro, taman na prelasku iz noći u dan i po magli, izlete sa sporednog puta jedan biciklista na magistralu. Crna jakna, crn bicikl,bez svetala, bez katadioptera. Jeza.
    (blabojzna, 21. januar 2015 09:29)

    # Link komentara

  28. U vecini evropskih zemalja je prsluk, ili refleksni elementi, obavezan mimo naseljenog mesta i preko dana. I kaciga je obavezna, i treba da se uvede takav zakon za bicikliste radi njihove bezbednosti.
     (Mara, 21. januar 2015 09:23)

    # Link komentara

  29. Sta ako krenem danju , a vracam se nocu , gde da nosim taj prsluk ?
    (fg, 21. januar 2015 09:16)

    # Link komentara

  30. ljudi ja sam trenirao biciklizam a i pre toga a i danas vozim biciklu na svim putevima (sem autoputa)
    da te vozaci nekonstatuju to je tacno (kola , kamion , autobus, traktor, motor, motokultivator ....) ti si za njih budala "vidi ga gde vozi"
    ali nemojmo da se lazemo, mnogo ljudi mogu da kazem i vecina ljudi ne zna da vozi biciklu
    znam sta cete da kazete sta tu ima da se zna sednes i vozis al nije tako
    isto ko sto nije svako za kola tako je i za biciklu
    ljudi se plase, nemaju osecaj, nemaju predstavu kolko nesto ide brzo, kolko mu treba da prodje, da se okrene, da se provuce negde
    a mnogi misle ja sam na bicikli, ovaj ce da pazi da me neudari dok onaj u kolima misli isto to
    moramo da vodimo rauna o sebi, dzaba nama da kukamo nema staza nema ovo i ono
    nema i nece da bude jos 100 godina al sta sad
    preso sam hiljade kilometara na nasim putevima kakvi god da su nikad nikad nikad apsolutno nikad nisam bio u situaciji da me nesto udari, zakaci, izgura sa puta
    jednom sam leteo preko vrata u gradu zato sto sam vozio po mraku, bez svetla, po kisi i sa rukama u dzepovima od prsluka, pa vidite ko je bio kriv
    po mraku - svetlo , prsluk , macije oko , baterijska lampa ,svecice za novu godinu , ma bilo sta samo da te vidi
    (wolverine, 21. januar 2015 09:05)

    # Link komentara

  31. Kao biciklista kazem da na otvorenom putu treba , ali u gradu je dovoljno biti oznacen sa katadiopterima na pedalama , bocnim na tockovima i sa svetlima nocu .
    [Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Mladen, 20. januar 2015 23:08)
    Ja kao vozač automobila kažem da je to nedovoljno kad voziš noću i to u BG-u. Prvo BG jeste osvetljen ali to nije dnevno svetlo, u susret ti dolaze drugi automobili i sve to otiče na vidljivost. Tako da je bicikl sa tim svećicama skoro ne vidljiv i ne znam u čemu je problem da neko ima neku floriscentnu majcu dugih ili kratkih rukava kad vozi noću.
    (strašni lav, 21. januar 2015 08:53)

    # Link komentara

  32. Ovde u Londonu svi nose reflektivne prsluke i trake oko zglobova zbog svoje bezbednosti a ne sto ih neko tera. I dalje mi nije jasno zasto u Srbiji moraju kola da imaju upaljena svetla ceo dan!
    (w12DVS, 21. januar 2015 08:42)

    # Link komentara

  33. @(Over And Out, 20. januar 2015 14:19)Malo ću izmeniti komentar.
    Automobilisti, da li je demokratski da:
    -vozite bez vozačke dozvole
    -parkirate automobile po trotoarima i pesackim stazama
    -prolazite na raskrsnicama kroz crveno svetlo na semaforu
    -ne propuštate pešake preko pesackih prelaza
    - vozite nocu bez prednjeg i zadnjeg svetla....
    Ah, da...Vi zagadjujete zivotnu sredinu, izazivate efekat staklene baste, i ne zivite zdravo...
    Saobracajni propisi vaze za sve ucesnike u saobracaju, medju koje spadaju i vozači automobila.
    pogledajte u levi retrovizor kada izlazite iz automobila i obavezno prsluke na ledja. Kada skrećete proverite mrtve uglove, vozite bez uticala alkohola, a ako Vi morate da imate sajlu za vucu u kolima, jer je to saobracajni propis, onda se pridržavajte istog.
    Biciklom cele godine
    (Biciklom cele godine, 21. januar 2015 08:12)

    # Link komentara

  34. @(Pera, 20. januar 2015 19:19)
    Bas tako. Ja cesto putujem za Bijeljinu i mogu samo da kazem da je strasno sta ljudi sebi dozvoljavaju. Recimo izmedju Kuzmina i Bosuta, biciklisti bez svetala, bez macjih ociju, bez icega. Nemam pojma kako uspevaju put da pogode, ali znam da imaju ludacku srecu, jer primetis ih tek kad im pridjes,a na stranu sto tuda ljudi cesto voze mnogo preko ogranicenja.
    (Hm, 21. januar 2015 07:46)

    # Link komentara

  35. Pa da, bolje da vas vozači automobila noću ne vide nego da vas vide...
     (Gradjanin, 21. januar 2015 06:50)

    # Link komentara

  36. Kada je MUP bilo koga konsultovao u vezi zakona,apsurdno je da onaj koji kažnjava piše zakon, kazne bez bilo čijeg mišljenja i konsutacija sa svima koje se ovaj zakon tiče.Zato imamo neefikasan i neupotrebljiv zakonnkoji se za pslednjih nekoliko godina tri puta menja a da pri tom ne služi da bi se povećavala bezednost nego za punjenje budzeta.
     (Stevan, 21. januar 2015 06:49)

    # Link komentara

  37. 1. Prsluk pomaze pri slaboj vidljivosti
    2. u vecini evropskih zemalja je prsluk, ili refleksni elementi, obavezan mimo naseljenog mesta i preko dana
    3. Neosvetljenog (bez refleksnih elemenata) biciklistu neretko uocimo pri manje od 50m, pri brzini 80km/h znaci da imamo manje od 3 sekunde za reakciju.
    4. Danas biciklisti cak voze i bez svetla
    5. Neretko se desi da biciklista strada zbog toga sto ga vozac nevidi na vreme.
    6. Zar ovo nije prevencija?
    7. Biciklisti i pesaci su najranjiviji ucesnici u saobracaju, ovo je samo mala stvar koja moze puno da pomogne
    8. Nije potrebno da imate one standardne prsluke, postoje razni dodaci koji su dovoljni, nalepnice, trake, kape, cak neke jakne imaju refleksna svojstva.
    9. Ako vam je bitna bezbednost biciklista, nebi se bunili.
    10. cena prsluka je 200-300din, da li je to vredno vasega zivota?

    Hvala.
     (janko, 21. januar 2015 06:45)

    # Link komentara

  38. Svetlosna signalizacija na biciklu - Da, obavezno! Prsluci mogu eventualno da se predlažu nekim znakom obaveštenja na određenim deonicama. Bolje da se zainteresuju za međusobnu jednakost uvažavanje i poštovanje odnosa između vozila različitih kategorija u saobraćaju! Hoću da mi bude garantovan prostor kretanja i rastojanje. Kao i poštovanje mojih mogućnosti manevrisanja, kao i brzina kretanja! Pozz
     (Aleksa, 21. januar 2015 06:13)

    # Link komentara

  39. Da je potreban neki zakon oko ovoga, jeste. Svi znamo koliko se cesto puta desi da nocu, tokom voznje biciklistu vidimo mnogo kasnije nego sto bi bilo uobicajeno. Macije oci na pedalama, i ispod sedista nisu dovoljne jer su jako cesto zamaskirane, prljave, i slabo visljive, ako ih biciklista uopste i ima. Treba uvesti neko pravilo, da npr, one treptajuce lampice mora da ima svaki bicikl. Ili, ako je zgodnije od prsluka, samo ona siva traka bude obavezna preko ledja. Kd mogu da se nose one torbice, mose da se prebaci i traka prekp ramena. U gradu ne bi bilo potrebno, ali na lokalnim putevima bez osvetljenja, treba promeniti nesto po tom pitanju.
     (Otpor!, 21. januar 2015 04:54)

    # Link komentara

  40. oni bi najradije zabranili bicikle..
     (marko, 21. januar 2015 03:10)

    # Link komentara

  41. U HR prsluk je obavezan u uvijetima slabe vidljivosti ili nocu,obavezna prednja i zadnja svjetla,zabranjena voznja pod utjecajem alkohola sa vise od 5 promila,zabranjena voznja po pjesackom nogostupu. Kazne od 40 eura navise.Poprilicno reduciralo broj nesreca sa biciklistima.
     (GMT+385, 21. januar 2015 02:21)

    # Link komentara

  42. Iskreno, ako se neko zamisli dok vozi ili izgubi paznju, nema tog prsluka koji ce taj umorni vozac primeniti...

    Ovde su mogli komotno mogli da donesu odredbu da biciklisti nose sa sobom teglu meda, da im bude slatko kada ihneko pokupi kolima. Jadno...
    (kizami, 21. januar 2015 02:12)

    # Link komentara

  43. bolje je potpuno zabraniti upotrebu bicikle po mraku kao i uvesti prsluke za pesake i njihove kucne ljubimce
     (bobetko, 21. januar 2015 01:25)

    # Link komentara

  44. Nebi bilo lose da i kada pesacimo uvece moramo da nosimo reflektujuće prsluke ,jer kakve zakone imamo dobro smo i zivi .
    Uzmite ljudi prepisite zakone neke razvijene zemlje npr. Nemačke i sve ce biti u redu.
    (Pravila, 21. januar 2015 01:19)

    # Link komentara

  45. Ovo udruzenje biciklista bi trebalo da bude PRVO u zahtevu da se donese zakon o obaveznom nosenju prsluka. Iz perspektive vozaca vam govorim: kada bi samo znali koliko biciklista NOCU vozi bez ikakvog svetlostnog obelezja, cak i bez macjeg oka, molili biste drzavu da takav zakon odnese. Da, mozda u BG-u ljudi voze biciklove sa svetlom, ali u unutrasnjosti, to najcesce nije slucaj.
    (Rasol, 21. januar 2015 00:44)

    # Link komentara

  46. A jel preporucuju vodece svetske organizacije da se bajs vozi nocu bez ikakvog svetalceta obucen kao nindza, kao sto vecina korisnika bicikla to i radi?
     (go, 21. januar 2015 00:35)

    # Link komentara

  47. Kada kiša pada i pešaci treba da nose prsluke, ako prelaze put van naselje ili tamo gde je neosvetljeno. Skoro sam umalo zgazio ženu koja je opušteno pretrčavala ulicu na Zr putu iako su se kolone kretale u oba smera. Video sam je tek kada je auto ispred mene jedva izbegao, a ja srećom uspeo da ukočim, a kretali smo se upola sporije od dozvoljenog. Jednostavno u tamnoj jakni po kiši koja na kolovozu upija svetlost i zaslepljen svetlima iz suprotnog pravca nije moguće videti na vreme pršaka (biciklistu) zato prsluke i pršacima koji se kreću i prelaze put koji nema trotoar i nije osvetljen ili je van naselja.
     (Tesla, 21. januar 2015 00:31)

    # Link komentara

  48. Dobro je pa su se setili da ako vec ne kupuju lampe za biciklove stave prsluke. Najvise mrzim kada voze nocu ne osvetljeni i onako posred puta.
     (vozac, 21. januar 2015 00:27)

    # Link komentara

  49. Odlican predlog, ko vozi automobil i nalece na nepremisljene bicikliste bez opreme zna o cemu se radi, nema svetla, tamna garderoba, uzas
     (boki, 21. januar 2015 00:01)

    # Link komentara

  50. Dobro je to, gospodo! Tako ce biti sacuvani mnogi zivoti. Da je moj sugradjanin prosle godine, imao prsluk vjerovatno bi ga vozac auta uocio i danas bi bio ziv.
     (olja, 20. januar 2015 23:53)

    # Link komentara

  51. Ma najbolje bi bilo da nosite što tamniju odeću i da se ukine obaveza da bicikl mora da ima svetla ili mačje oko. To bi verovatno još više doprinelo da se ne osećate žrtvama.
    (Nada, 20. januar 2015 23:37)

    # Link komentara

  52. I treba da vam uvedu nosenje prsluka, posto ste u velikoj meri lenji ili skrti pa ne stavljate svetlosni uredjaj napred i pozadi, kao sto cine biciklisti u drugim zemljama, na koje se pozivate.
    (Teodor, 20. januar 2015 23:32)

    # Link komentara

  53. Jeste li vi biciklisti ili samoubice?
    (Ciklotronista, 20. januar 2015 23:16)

    # Link komentara

  54. Kao biciklista kazem da na otvorenom putu treba , ali u gradu je dovoljno biti oznacen sa katadiopterima na pedalama , bocnim na tockovima i sa svetlima nocu .
     (Mladen, 20. januar 2015 23:08)

    # Link komentara

  55. Ovo po meni nije glupo. Vozim bicikl sa prslukom noću i pored svetala, jer sam primetio da kao vozač automobila bolje uočim biciklistu sa prslukom.
    (Piccuka, 20. januar 2015 23:04)

    # Link komentara

  56. Ja se kao vozač, koji je poslom vezan za kola, užasavam kompletnom nekulturom i bezobrazlukom biciklista u gradu u kojem živim. Neosvetljeni. Pijani. Voze u suprotnom smeru čak i u jednosmernim ulicama. Voze posred puta...... Ako je neko krenuo da rešava ovo bezakonje ja to pozdravljam i ne vidim problem u tome da nose prsluk noću. Biće uočljiviji....
     (ŠTAZI, 20. januar 2015 22:40)

    # Link komentara

  57. U Norveskoj je nosenje reflektujucih markera OBAVEZNO za bicikliste i pesake nocu i pri slaboj vidljivosti.
     (Znatizeljan, 20. januar 2015 22:27)

    # Link komentara

  58. svasta,umesto da podrze prsluke oni su protivnici?..Srbija zemlja cuda..Pa vasa je glava u pitanju.Sta je strasno navuci prsluk koji kosta 100din
     (muka, 20. januar 2015 22:25)

    # Link komentara

  59. Ja sam biciklista i podržavam ovaj predlog zakona, ali samo pod uslovom da se poštuje i primenjuje kaznena politika. Jedino bih uveo odredbu da je dovoljno imati odeću ili deo odeće sa reflektujućom površinom, ne mora prsluk. Često vozim između Šapa i Loznice i mnogo puta sam doživeo da mi se odjednom i niotkuda na putu stvori "crni jahač".
    (Biciklista, 20. januar 2015 22:10)

    # Link komentara

  60. Znači da bi trebalo automobile obući u reflektujuće prsluke da bi ih kamiondžije uočile.
    Takođe i kamione i autobuse obući u reflektujuće prsluke da bi ih piloti i kosmonauti prepoznali.
    Logično...
    (Vladimir, 20. januar 2015 21:23)

    # Link komentara

  61. Naravno da se bune biciklisti. Oni misle da su kraljevi na putu i da su besmrtni. Ja bi im savetovao još da obavezno budu obučeni u crno uveče. A o signalizaciji da hoće da skrenu ili pažnji pri uključivanju u saobraćaj ne moramo ni da pričamo, samo nastavite kao do sada
     (darko, 20. januar 2015 21:19)

    # Link komentara

  62. bravo
     (Svaki dan u medijima, 20. januar 2015 21:08)

    # Link komentara

  63. svaka čast
     (tuvaluu, 20. januar 2015 21:02)

    # Link komentara

  64. Pa ne mogu da verujem da se biciklisti bune! Zar im nije u interesu da budu vidljivi na ulici u mraku??? Ovde (Nemacka) i deca koja idu po mraku u skolu i naravno biciklisti, a bogami i pesaci (npr. vlasnici pasa koji ih setaju u svitanje) takodje nose te prsluke, iako ih niko ne tera. Razlika u vidljivosti je nemerljiva!
    (vozac i povremeno biciklista, 20. januar 2015 20:43)

    # Link komentara

  65. podrška zakonu ...ja sam tako jednog umalo zgazio ...vozio mrakom bez crvenog mačjeg oka na blatobranu da nije imao mačje oko na pedali zgazio bih ga ..
     (voša, 20. januar 2015 20:40)

    # Link komentara

  66. i pesaci i kucni ljubimci... kao u Evropi
     (baja, 20. januar 2015 20:38)

    # Link komentara

  67. I obavezno rotirajuce svetlo na glavu da stave. Mozda i neke zvuke da ispuštaju.
     (drvobradi, 20. januar 2015 20:37)

    # Link komentara

  68. Nije mi jasno kako ti prsluci mogu da smetaju. Prsluk omogućava da se biciklista uoči sa veće razdaljine i da se vozač pravovremeno pripremi. Ne volim paušalne argumente tipa "u mnogim zemljama" i slično. Ako neko iskustvo uzimate kao argument budite maksimalno precizni inače ostavljate utisak da ste obični amateri.
     (Sasa, 20. januar 2015 20:37)

    # Link komentara

  69. I ne samo prsluk,nego obavezno i da imaju i sa prednje i sa zadnje strane ono svetlo sto ima da se kupi za bicikle. Meni nisu jasi ljudi koji voze biciklo nocu i nemaju ni prsluk,ni svetla,cak ni "macije oci ". Ne vozim brzo,ali prosto nocu se stope sa asfaltom i ne vidis ih do zadnjeg trenutka. Pogotovo je opasno kad se mimoilazis sa nekim pa moras da vozis blize ivici puta.
    (vlada, 20. januar 2015 20:36)

    # Link komentara

  70. [link]

    Postujte bicikliste....i njihov zivot je vredan. Usporite, zaobidjite biciklistu, bez sirene i psovke. Tih dodatnih 3 sekunde ulozenog "napora" dok udobno sedite u vasem automobilu ne znace vam mnogo.....a nekome mogu znaciti zivot.
     (che guevara, 20. januar 2015 20:24)

    # Link komentara

  71. Haha tek sada? Bas me to cudi od Srbije! Ovo se primenjuje "odavno" u normalnim drzavama. Pesaci takodje moraju da nose prsluke, i bilo sta sto svetli.
     (Nikola, 20. januar 2015 19:50)

    # Link komentara

  72. He,he to je tek pocetak,kad udjete u EU djeca do 16 god. ce morati da nose i zastitu za glavu a policija ce zestoko da vas kaznjava ako po mraku vozite bicikl bez svjetla.Cudo kako se covjek brzo nauci kad ga par puta udare po novcaniku.E da,mora se zaboraviti i izlijetanje biciklom sa staze na pjesacki (mora da se sidje i pregura bicikl preko zebre) mozda vam je sad smjesno al nece biti kad policija napise kaznu.
     (veki, 20. januar 2015 19:50)

    # Link komentara

  73. Ovo pozdravljam spasce dosta zivota.
     (dzordz, 20. januar 2015 19:38)

    # Link komentara

  74. Ne verujem sta citam..tamo neko je rekao da biciklisti u nocnoj voznji moraju da nose svetloodbojni prsluk i ti isti biciklisti se bune?????? Jel vozio neko kola kroz sremacka sela posle Surcina? izmedju dva sela nocu se ni prst pred okom ne vidi i ja sav srecan kad vidim da se neki stanovnik na bajsu drznuo da obuce svetloodbojni prsluk jer vidim coveka..a kada biciklista nema to na sebi, na bajsu polupane 'macje oci' ja onda stvarno ne znam kako da se postavim kao vozac..
     (Pera, 20. januar 2015 19:19)

    # Link komentara

  75. Prsluk košta par stotina dinara... a život? Nisu mi jasna ta, neodgovorna biciklistićka društva, koja se bune protiv pospešivanja uočljivosti... šta ima loše u tome da se biciklisti učine bolje uočljivim?
     (Pekar, 20. januar 2015 19:16)

    # Link komentara

  76. Ja sam za...svako ko je nocu van naselja sreo pesaka ili biciklistu i nekim cudom ga izbegao je sigurno za ovakav zakon...
    (Vozac, 20. januar 2015 19:12)

    # Link komentara

  77. Pozdravljam ideju da se nose reflektujuci prsluci,ne vidim u cemu je problem,jeftini su,laki su,a mnogo pomazu vozacima i stite same bicikliste!
     (Zunzara, 20. januar 2015 18:51)

    # Link komentara

  78. Ja mislim da prsluk nije losa ideja jer u znatnoj meri vozac bicikla je uocljiviji.
     (Drago., 20. januar 2015 18:50)

    # Link komentara

  79. Kako sve to nije istina!
    U Evropskim razvijenim zemljama je obaveza da budes nocu uocljiv, i u nekima ljudi zbog svoje bezbednosti, i svesnosti problema u kome ih vozaci motornih vozila cesto ne vide, nose florescentne prsluke
    (Suburban, 20. januar 2015 18:46)

    # Link komentara

  80. noću kad vas neko pokupi zato sto ste imali crnu jaknu npr, ko ce vam biti kriv
     (lexus, 20. januar 2015 18:27)

    # Link komentara

  81. Pa sta je problem da nosite reflektujuce prsluke kad je smanjena vidljivost i nocu?To bi trebalo da nosi svaki biciklista,ili pesak kada ide putem da bi bio uocljiviji.Nosite to radi sopstvene bezbednosti,a ne zato sto vas neko tera.Ne vidim sta je problem u ovome.
    (razmislite malo, 20. januar 2015 18:26)

    # Link komentara

  82. Zasto se bune?Da li svi ti biciklisti postuju i pravila o osvetljenosti bicikla (napred i otpozadi)?I te kako ugrozavaju sebe a i mene kao vozaca auta svojom nepropisnom osvetljenoscu.Pa zar je tako tesko nositi jedan prsluk?Koliko puta su vozaci bili u situaciji da im se ispred nosa stvori biciklista u mrklom mraku i za dlaku izbegnu nesrecu,a na zalost,mnogi i stradaju.Mozda i ljudi u udruzenjima koja se bune imaju propisno obelezene bicikle ali dodjite u Su da vidite kako izgleda 90% vozaca dvotockasa...
    (Mini-me, 20. januar 2015 18:05)

    # Link komentara

  83. u vecim gradovima ne znam koliki je problem sa biciklistima, ali na selu je uzas. zaista se mora jako pazljivo voziti jer su retko osvetljeni. mene fasciniraju ljudi koji nocu voze svoje dete na biciklu, putem i to bez ikakvog osvetljenja. i onda smo mi vozaci krivi ako se nesto desi...
     (CLS, 20. januar 2015 17:59)

    # Link komentara

  84. Koji mozgovi, pa to je za njihovu bezbednost umesto da prvi podrze takav zakon oni idu protiv sebe. Svaki pesak po mraku pored puta koji nema pesacki bi trebalo po zakonu da nosi prsluk..kao i svi djaci do 5. razreda. Takvo je pravilo u skandinaviji i daje rezultate a ne kako ovi kazu streme ka ukidanju! cirkus smo!
     (vladebb, 20. januar 2015 17:58)

    # Link komentara

  85. Ne samo da im treba obući prsluke nego i staviti rotaciona svetla na glave kao traktorima. Često sam na putu i verujte da noću 95% biciklista po selima i na magistralnom putu nemaju čak ni katadioptere. O svetlima i da ne pričamo. Plašim se stalno da ću nekoga udariti i naravno biti isključivo kriv za to. Kad ga udariš sa ledja i polomiš i njega i bicikl, dokaži posle da nije imao signalizaciju. I naravno nikada nisam čuo da je policija kaznila nekog biciklistu za vožnju bez signalnih svetala. Ne moraju prsluci, ali naterajte ih da stave signalizaciju, bilo kakvu.
     (damjan, 20. januar 2015 17:24)

    # Link komentara

  86. Najveci problem je sto zakonodavac i tvorac zakona nisu biciklisti. Sa druge strane vozaci kola se ne mire da su biciklisti ravnopravni ucesnici u saobracaju. Bickl nije samo za rekreaciju vec ozbiljno prevozno sredstvo za svakodnevnu upotrebu. Kasnimo za ostalim svetskim metropolama da se javni prevoz sa teskog sistema ( autobusi i metro ) prebaci na laki ( bicikli i tramvaj ). Mi nemamo osnovnu infrastrukturu za biciklizam a uvodi nam se obaveza vozaca kola. Biciklisti imaju svetlo odbojnu opremu za takve potrebe. Ovo je jos jedan vid diskriminacije biciklista.
     (Biciklista, 20. januar 2015 17:23)

    # Link komentara

  87. Zasto je to problem?! Te prsluke nosite zbog sebe, zar nije bolje da ste vidljivi na 200 metara? Odavno ne procitah ovakvu glupost, da ce biti ugrozen razvoj bic. saobracaja ako se budu morali nositi reflektujuci prsluci NOCU I U USLOVIMA SLABE VIDLJIVOSTI!!? Zasto?
    (Kalimero, 20. januar 2015 17:07)

    # Link komentara

  88. treba im pare da napune budzet pa smisljaju kako jos da kaznjavaju gradane
     (japanac, 20. januar 2015 16:59)

    # Link komentara

  89. Predlazem da svi predsednici i potpredsednici, sekretari i ostali pametnjakovici iz tih biciklistickih udruzenja, obuku crnu jaknu i farmerke sa crnim patikama i da se provozaju na biciklima bez svetala i macijih okaca oko 22h izmedju 2 mesta u Vojvodini! Ako moze i mala blaga kisica da sipi bilo bi idealno!!!! Ti ljudi misle da njih svi vide jer oni vide sve tj vozace autombila, autobusa i kamiona! Nije isto voziti u Beogradu i npr od Kljajiceva do Sombora!! Prsluk glavu cuva jer se vidite !!!!
    (Sasa, 20. januar 2015 16:40)

    # Link komentara

  90. ZAR NIJE BOLJE DA BUDETE UOCLJIVIJI!?
    NA ZAPADU NOSE ZAŠTITE ZA LAKTOVE ,KOLENA I GLAVU SVETLA NAPRED I TRRPTACE POZADI A OVDE VOZE BEZ SVETALA BEZ REFLEKTUJUCIH MATERIJALA U TAMOJ GARDEROBI...ZNACI NEUOCLJIVI!
     (štap i šargarepa, 20. januar 2015 16:39)

    # Link komentara

  91. pozdravljam
     (cogito ergo..., 20. januar 2015 16:09)

    # Link komentara

  92. Da li postoji neki kontra argument za neusvajanje ove odredbe? Sve sto povecava vidljivost ucesnika u saobracaju mogu samo da pozdravim, a prsluci nisu skupi i mogu da se spakuju u dzep jakne.
     (Bazz, 20. januar 2015 16:07)

    # Link komentara

  93. Ja kao pojedinac apsolutno postujem ovakvu odluku!!
    Sa tacke vozaca koji prelazi u gradu oko 400 km i to uglavnom nocu - posto nemamo svuda biciklisticku stazu(traku), bezbednije je svakako uvesti prsluk kao obavezno obelezje bicikliste.
    Sa tacke bicikliste (aktivno vrtim pedale godinama) - nece mi smetati da uz sve bljestave rekvizite koje imam dodam i prsluk.
    Zivot je vredniji od 150-200 dinara, zar ne?!
     (exsasy, 20. januar 2015 16:06)

    # Link komentara

  94. Apsolutno podrzavam uvodjenje reflektujucih prsluka. Tome moze da se protivi samo neko ko nije vozio nocu u sredini gde ima puno NEOSVETLJENIH biciklista.

    Umesto prsluka, prihvatljivo resenje je i obavezno uvodjenje prednjeg i zadnjeg svetla.

    Razmislite sta je jednostavnije, a sta ce da se sprovodi u Serbistanu.

    Ne cuva bicikliste zakon, vec svest, a toga nema.
    (Vozac, 20. januar 2015 15:28)

    # Link komentara

  95. одлична идеја
     (ИБАРСКИ ВУК, 20. januar 2015 15:19)

    # Link komentara

  96. Već postoje savesni pojedinci koji radi sopstvene bezbednosti koriste prsluke na putevima van naselja. Ja to podržavam . Pod snopom farova daleko su uočljiviji neko obeležavajuće sijalice na biciklovima. Kada se desi tragedija onda je kasno za utvrdjivanje odgovornosti i buđenje svesti vozača motornih vozila.
     (Gavrica, 20. januar 2015 15:00)

    # Link komentara

  97. Kao stari biciklista koji je vec doziveo tezi udes tvrdim da treba uvek da nosimo reflektujuce materijale. Ne bas ove jeftine prsluke za kola jer su jako neprakticni, naduvavaju se kao balon pa kvare aerodinamiku, nemaju dzepove i blokiraju pristup istim.
    Moj prsluk za bajs je ceo zuto-zeleno reflektujuci i uvek ga nosim. Vozaci nas jednostavno ne primecuju, cak ni usred vedrog dana.
    (Zuki, 20. januar 2015 14:52)

    # Link komentara

  98. Treba da nose, i da imaju kacigu i svetlo. A ne pravo iz kafane u saobraćaj.
     (cane, 20. januar 2015 14:33)

    # Link komentara

  99. Ovo je sramota sta nam rade... Muka mi je vise kada ustanem u procitam novine, veliki stres dozivljavam aman nista lepo se ne desava... Ja kao biciklista na duge staze i celoga svog zivota vozim bajs ovo je strasno... Stari deo Boegrada??? Gde je biciklisticka staza? Gde da se prodje biciklom? Znate da uvodite zakon na stetu gradjana a sta mi dobijamo od toga? Samo nervni slom od vas i vasig "genijalnig" izjavama sramota me je sto zivim ovde i jedva cekam da napustim ovu banana zemlju... Niko se ne pita gde je vasa odgovornost za to? Da napravite biciklistice staze, da obezbedite bezbednu voznju... Ne nego smo mi krivi sto hoce da vozimo bicikli... Svu ad u svetu se bicikli maksimalno promovise, zdravo, brzo i ekoloski samo ovde se prestavlja kao najgori... Kao sto je neki "pametni politicar" rekao nemamo perspektivu za biciklove mi nismo bicikistica zemlja... ne mogu vise ne mogu... Pisem ovo a pritisak mi samo skace... a sto je jos gore i komentar ima da se mi cenzurise... pozdrav svim normalnim ljudima a narucito biciklistima!
    (SS, 20. januar 2015 14:20)

    # Link komentara

  100. Biciklisti, da li je demokratski da:
    -vozite bez kacige
    -vozite bicikle po trotoarima i pesackim stazama
    -prolazite na raskrsnicama kroz crveno svetlo na semaforu
    -vozite bicikle preko pesackih prelaza
    - vozite nocu bez prednjeg i zadnjeg svetla....
    Ah, da...Vi ne zagadjujete zivotnu sredinu, ne izazivate efekat staklene baste, i zivite zdravo...
    Saobracajni propisi vaze za sve ucesnike u saobracaju, medju koje spadaju i biciklisti.
    Prsluke na ledja, kao sto ja moram da imam sajlu za vucu u kolima, jer je to saobracajni propis.
     (Over And Out, 20. januar 2015 14:19)

    # Link komentara

  101. Više volim bicikli a taksista sam; loš put navodi bicikliste da nekad ne može da vozi krajnje desno kao i motocikliste nego su prinudjeni da voze sredinom puta. Neko se usudi od biciklista da vozi noću, po kiši, nije vidno obeležen, ponekad nema ni zadnje trepćuće svetlo i odeven u tamnoj boji; dovoljno je da u suprotnom smeru vam vozilo upali duga svetla i u zadnjem trenutku primetite biciklistu što nije uopšte naivno. Moramo se svi menjati; i vozači i bicikliste. Više volim bicikli i nemam naviku da nosim kacigu i prsluk, imam sam trepćuće zadnje i prednje svetlo ali uzimajući uopšteno povećan saobračaj zalažem se za sve preventivne mere jer sam siguran da će spasiti bar jedan ljudski život a to je najbitnije.
     (Bane, 20. januar 2015 14:18)

    # Link komentara

  102. Meni je Ne verovatno da se neko protivi nosenju reflektujuceg prsluka na biciklu kada je noc ili smanjena vidljivost!
    (Stanko Ajduk, 20. januar 2015 14:11)

    # Link komentara

  103. Zivim u Nemackoj i nosim, radi svoje bezbednosti, ne zato sto mora ili slicno!
    (Aca, 20. januar 2015 14:08)

    # Link komentara

  104. Biciklisti dodaju da "zabrinjava nedemokratska praksa" donošenja zakona i dopuna zakona bez konsultacija sa zainteresovanim stranama i zahtevaju od institucija da se ubuduće ne ignoriše reprezentativna javnost.
    Dokle visi mlaki tonovi? Za prava se treba boriti sada a ne uvek ubuduce.
    (Dokle?, 20. januar 2015 13:56)

    # Link komentara

  105. Necemo :)
     (wade, 20. januar 2015 13:50)

    # Link komentara

  106. Da se slozim da biciklisti nose prsluk na lokalnom putu ali u gradu je cist idiotizam. Tvorci ovog zakona nisu biciklisti u tome je najveci problem. Sa druge strane vozaci moraju da se pomire sa tim da su biciklisti ravnopravni ucesnici u saobracaju. U cemu je peoblem da imam reflektujuce povrsine tipa sareni dres, reflektujuce trake i obavezna treptuca svetla mesto prsluka koji leti greje do ludila a pri tome i smeta u voznji bicikla. U ovoj zemlji se sve radi da biciklista bude sto manje. Svi normalni prelaze na eko sistem saobracaja samo mi pravimo sto vise garaza. Kasnimo za svetskim metropolama jedno 20god. Robujemo stereotipima da se na posao ne moze ici biciklom ili da biciklisticka oprema gay oprema???? DOSTA VISE GLUPIH ODREDBI I DISKRIMINACIJE BICIKLISTA. Kriticna Masa mora biti svakog vikenda tj svakog dana mora biti vise biciklista u saobracaju. Ocemo vise biciklistickih staza, parkinga za bicikliste, vise tolerancije u saobracaju i normalne zakone...
    (Srdjan, 20. januar 2015 13:50)

    # Link komentara

  107. Ovde biciklisti mesaju Jare i pare,kazu nigde u Evropi nenose prsluke?!Nigde u Evropi nema gorih puteva i manje biciklistickih staza nego kod nas,ja bi licno nosio prsluk na biciklu jer stvarno olaksava vidljivost nocu pogotovo sto pola bicikla nemaju svetla...
     (s, 20. januar 2015 13:48)

    # Link komentara

  108. I u Bosni je tako, 20 eura kazna za nenošenje, idealno da prašinari popune kućni budžet
    (zex, 20. januar 2015 13:46)

    # Link komentara

  109. Alaj smo lepo ziveli mi bikeri za vreme sankcija i nestasice goriva. Sad, meni zao omladine. Mada , neponovilo se.
     (Ex biker, 20. januar 2015 13:31)

    # Link komentara

  110. Zašto da ne?
    (Miloš, 20. januar 2015 13:27)

    # Link komentara

  111. Ако је на улици и путу, не видим зашто не би носили!? Носе их и возачи кад ауто остане на путу. Поготово од како је неко много паметан дозволио да бицикли фабрички више немају обавезна светла и катадиоптере.
     (popeye, 20. januar 2015 13:23)

    # Link komentara

  112. I treba. Jednom mi je cica u sred noci bukvalno podleteo pod auto na ulasku u Backi Jarak. Kad sam izasao da ga podignem i video da je mortus pijan ne da sam mu zavukao jednu pa mislim da mu je odzvanjalo u glavi neko vreme.
     (dukiVrs, 20. januar 2015 13:20)

    # Link komentara

  113. Ovo je sprdnja sa biciklistima.Uveo bih pod obavezno svetlo prednje,zadnje,kacigu.Na seoskom putu ovo možda i pomogne sa prslucima ili magistrali,ali u gradskoj vožnji bez imalo smisla je nositi prsluke.Treba videti kako vozači voze i seku bicikliste na putu.Ja sam na biciklu 6 meseci godišnje pa svaka reč ima težinu.
     (sašo, 20. januar 2015 13:18)

    # Link komentara