Četvrtak, 25.07.2013.

20:53

Škoda Rapid 1.2 MPI Ambition

Izvor: B92

Škoda Rapid 1.2 MPI Ambition IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

46 Komentari

Sortiraj po:

Rikošet

pre 10 godina

Stvarno nisam mogao da odolim, a da ne odgovorim na "detaljnu" analizu dokazanog "škodoljupca" Dejan L. Nije problem u tome što voli Škodu, nego je problem u tome što uporno pokušava da prodaje svoje teorije bez činjenica i to samo na osnovu subjektivnog utiska.

1. Prednost petih vrata se ne može osporiti, ali ona sama po sebi upućuju na drugačiji koncepciju vozila. Logan ima karavan, dakle model sa pet vrata! S druge strane novi Rapid Spaceback nije klasični karavan i kraći je od limuzine, te ima manji prtljažnik za 135 litara, pa ga ne možemo porediti s Loganom karavanom.
2. Rapid ima osovinski razmak od 2.602 mm, a Logan (limuzina) 2.634 mm.
3. Škoda Rapid ima prtljažnik od 550 litara, a Logan karavan od 575 litara. Logan limuzina ima prtljažnik zapremine od 510 litara. U drugoj kombinaciji Rapid je praktičniji zbog „petih vrata“, ali i zbog pravilnog oblika prtljažnika. Kod Dacie je prtljažnik nepravilnog oblika zbog uvučenih blatobrana.
4. Zvučna izolacija je subjektivno bolja kod Rapida, ali ne toliko da bi isti zaslužio pohvalu, već čisto da bi to konstatovali. U suštini zvučna izolacija je veoma skromna kod obadva automobila.
5. Novi Logan ima u potpunosti pocinčanu karoseriju kao i Rapid. Dacia daje garanciju na koroziju od 12 godina, a Škoda od 10 do 12 godina zavisno od modela.
6. Škoda je vrijedniji brend i to stoji, a Dacijina vrijednost brže pada, ali se s druge strane može reći da je zbog toga u startu jeftinija.

Nastavk u sledećem komentaru:

Rikošet

pre 10 godina

Nastavak II dio

7. Termin ljuljanje u krivini je izmišljen! I jedan i drugi automobil je lako izbaciti iz ravnoteže zbog rasterećenog zadnjeg kraja, ali tvrditi da se jedan ljulja više od drugog je, ma zaključite sami.
8. Potrošnja se lako mjeri, u uporedivim modelima, a donošenje paušalnih ocjena je krajnje neozbiljno. Činjenica je da su 1.5 dCi agregat i 1.6 TDI su štedljivi agregati, da je 1.2 TSI jači i ekonomičniji od 0.9 TCe, odnosno da je Renaultov 1.2 četverocilindraš barem zbog tog jednog cilindra uravnoteženiji od Škodinog 1.2 trocilindraša.
9. To da li zvone vrata prosudite sami. Činjenica da Rapid ima klasičan otvor vrata sa jakim kederom, dok Loganova vrata zahvataju krovnu površinu. Subjektivno mislim da je na duže staze Rapidov sistem bolji, jer se kod Loganovog više skuplja vlaga oko kedrea, barem po krovu.
10. Škoda Rapid ima koeficijent otpora vazduha od 0,30 Cd, Logan karavan 0,37 Cd, a Logan limuzina 0,35 Cd. Otpor vazduha utiče na potrošnju, ali i nivo buke. Dakle Rapid u očiglednoj prednosti, barem kada je riječ o visokim brzinama, jer ta razlika do 100 km/h nije toliko izražena...
11. Prtljažnik Rapida obložen u potpunosti, kao i kod Logana karavana, dok Logan limuzina ima neobloženo „nebo“. Koliko to utiče na smještaj prtljaga i na zvučnu izolaciju prosudite sami.

Nastavak u sledećem komentaru.

Rikošet

pre 10 godina

III dio

12. Šarke se kod Logana vide! Rapid ima amortizere koji nose porilično velika vrata. Oni koji imaju automobil slične koncepcije najbolje znaju koliko su izdržljivi ovi amortizeri i koliko košta zamjena istih. Osim toga primjetio bih da peta vrata jesu praktična kod prevoza velikih tereta, ali i nepraktična u slučajevima kada u sred ljeta ili zime otvarate prtljažnik da ubacite par sitnica. Tada je veoma teško zadržati temperaturu kabine, a zamislite samo kako to izgleda kada pozadi u sjedalici imate malu djecu.
13. To kakva su sjedišta i koja su gora prosudite sami. Činjenica je da nijedna ni druga nisu vrhunska. Dacia je udobnija, a Škoda ima bolji leđni oslonac zbog višeg naslona.
14. Ko bude koristio ova vozila kao amfibije ovo je veoma bitan detalj, ali je opet u domenu subjektivnog zapažanja.

kmania

pre 10 godina

Moj kolega je kupio rapida u tkzv. klot varijanti crvene boje.Ruzniji auto odavno nisam video,unutra je blagi uzas sa gumenim volanom i rucicom menjaca ostalo nije vredno komentarisanja toliko ima nedostataka da ga nikad ne bih kupio.

Aleksandar

pre 10 godina

Kod komentatora iz automobilske oblasti me uzasno nervira sto generalizuju. Ako pricamo o tdi motoru, porozna je glava, raspada se pumpa... Ako je tsi, onda se IZDUZI lanac!? Ako je dci, dizne uvek crknu. Ako ima tri cilindra onda svi ovo. Ako ono, onda uvek ovo... Ljudi, vozite lomove sa pola miliona km na satu, koje vam je neko uvalio na foru babe apotekarke iz Nemacke gde su autoputevi kao piste! Ako ste imali problem sa vasom lesinom, ne znaci da je do konstrukcije motora, pre ce biti da je do kilometraze i neodrzavanja. Kad bih slusao komentatore, verujem da bih vozio biciklu, mada i tu moze lanac da se izduzi, verujem...

Mm

pre 10 godina

U škodi je pojam zadnja klupa shvaćen bukvalno pa je tako i napravljen.Ko se ikada vozio na istoj na nekoj dužoj relaciji moga je da se oslobodi kamena u bubregu ako ga je imao.Zastava nije nikada bila ni blizi Volkswagen-a i bila je isto klasično istočnoevropsko smeće.Znam,znam te priče o FIATu automobilu godine i sl.Na tim zastavama završna obrada i kvalitet ugrađenih delova i materijala bio je ispod svakog proseka i u vreme kada se mogla nazvati auktuelnim modelom u odnosu na neke druge marke automobila.Dacia ima veze sa onom komunističkom isto koliko i škodilak sa onom Škodom pre preuzimanja VWa.Priče o delovima iz Turske i ostale stručne opservacije o prvoj ugradnji kod renoa samo može da valja serbistanski mozak koji se "razume" u sve i svašta.Sve je to isto sr. i beskonačne varijacije na istu temu unificiranih delova i platformi kod određenih grupacija.Ovaj škodilak je tako jedan sterilan proizvod da...Unutrašnjost i instrumental tabla mu je kao da je preuzeta iz golfa 2-3!

Bursa

pre 10 godina

Dacia sandero (u Logana jos ne stavljaju ovaj motor) 0.9 tce 90ks laureate oprema za 9610 evra je dopadljiv auto, prava mera i sve sto je potrebno jednoj prosecnoj cetvoroclanoj porodici, koja 80% vozi gradom.
Skoda rapid postaje bolji auto od Dacije tek sa 1.2 tsi motorom pa na gore...ali onda je i cena drasticno veca od 9610 evra!

Misko

pre 10 godina

Dejan L je naveo 14 prednosti Rapida ispred Logana. Ja cu da dodam i ovo, Skoda je ime samostalno osnovano i medju 3 najstarijia proizvodjaca automobila, dok je Dacija nastala kao ultra socijalni reno brend, u to vreme Zastava je bila u klasi sa VW, dok je Dacija bila generacijama iza Zastave. Dacija niti ima tradiciju, niti ima ista samostalno, to je 3. klasa rezervnih delova koji ne prodje kontrolu kvaliteta za ugradnju u Reno i turski Reno, nego zavrsi u Rumuniji.

Radovan

pre 10 godina

(Vlada, 25. jul 2013 20:25)

B+ kategorija vozila nastala je od platformi (šasija) B kategorije, tako što je šasija produžena po dužini, a karoserija produžena i negde i proširena. To kažu fabrike, a i kada se gledaju tehnički podaci, veoma lako se to može ustanoviti.
Nijedno B+ vozilo nema karavan, što se iz spiska vozila na kraju prikaza teksta može utvrditi. Ali taj film nećete gledati, jer obične ljude to čini srećnim, a mnogi ne vole tuđu sreću. Kada se FIAT Linea pojavila 2007. pa zar nije bilo dovoljno vremena da se napravi karavan, a Linea se prodaje kao šoder u Brazilu, Argentini i Indiji? Karavan daje porodici jednu veću dimenziju slobode i prostora za lakše obavljanje svojih životnih funkcija, a nije tako papreno skupo kao karavan C kategorije.
Za nečitanje teksta jedno veliko B-.

kele

pre 10 godina

"sledeći glavni aduti su izvanredni motori VW grupacije." Molio bih da se malo pojasni o kojim to motorima pričamo. Da je ovo napisano 97-me pa i nekako. Poslije 1.9 tdi i 1.6 benzin i donekle 1.8 benzin, VW nije napravio apsolutno nijedan motor koji zaslužuje da se spomene. Nemaju nijedan koji će preći 200.000 km bez kapitalnog kvara. Ako koji i pređe više radi se o pukoj sreći, a ne pravilu. Ovo pišem na osnovu podataka koje sam nezvanično dobio od jednog ovlašćenog servisera koji radi tamo već 12 godina. Dajte malo više objektivnosti. Realno Renault ima daleko bolju motorizaciju i u benzinskoj i u dizel konkurenciji. Sad što i ostalo nije na istom nivou je za neku drugu priču.

RAF

pre 10 godina

Jes da nije direktan komentar na auto, ali jeste na prodavacku kucu za skoda vozila Stojanovic na nbgd. OGROMNA neprofesionalnost. Prvo, rade radnim danima do 17h. Drugo, vikendom rade samo subotom do 15h. Dakle moram da izadjem sa posla i u sred svog radnog vremena da idem da pogledam vozila. Dalje, imam budzet 15k e i odem da vidim kakav rapid nude za te novce. Udjem u salon (dakle uzeo slobodan dan sa posla jer drugacije ne moze, bar ne oni koji regularno rade), da vidim novi rapid kad ono, NEMAJU u salonu ni jedan a ni na parkingu. Prodavac me ubedjuje u neke smesne price...kazem mu ja koji budzet imam, on kaze, pa za 15200 moze oktavia 1.6 dizel i sam prodavac kaze da je oktavia mnogo bolja i kvalitetnija. Rekoh super, aj da nju pogledam, no kaze pa ni nju nemaju sad u salonu. Sta oni koji djavo uopste rade? Da li su ikome prodali vozilo ili peru pare? Strasan amaterizam...

Nicim izazvan

pre 10 godina

@transformer
Ne vozim Logana niti Skodu, sta vise Logana ne bih ni pod razno uzeo, Skodu da. Logan nije i ne moze biti naslednik vozila tipa Z-128, lada i sl. iako po funkcionalnosti ljude podseca na to. Ali nemoj imati iluzije da to sto je Rapid vise nasminkan da ga odvaja od Logan-klase, narocito ovog novog Logana. Pa kako inace razvrstavas klase automobila nego po obliku i velicini karoserije. A to sto se razlikuju po kvalitetu zavrsne obrade i materjalima i po ugradjenoj opremi, to je stvar koju opredeljuje ciljna grupa kupaca ili regionalno trziste. Za ovu klasu cak ni NCAP rezultat nije presudan u odabiru vec uglavnom kolicina $$$.

Dex

pre 10 godina

Izgleda smo ja I B92 vozili dva razlicita auta? Jeste prostran, komforan, dobar gepek, lepo lezi, solidna zvucna izolacija... taman za porodicu. Osim ovog motora. Srcan? Ja bih rekao teski srcani bolesnik. Sa dvoje u kolima I upaljenom klimom jedva se vukao od semafora do semafora. Zaboravite na bilo kakvo ubrzanje na autoputu a medjuubrzanja su na nivou Yugo Floride ako ne I gora. Begaljicko brdo - dobro u trecu nisam prebacio, zamalo. Sa porodicom u ovom autu savladavanje uspona na nekom duzem proslavio bih aplauzom.Trom I spor uzasno. Rapid - da, ali iskljucivo 1.2 TSI ili TDI.

Nikola

pre 10 godina

Nekoliko prednosti u odnosu na Logan:
1. Ima 5. vrata
2. Ima međuosovinski raspon kao vozila C klase
3. Ima veći prtljažnik od Logana
4. Ima zvučnu izolaciju (kod Logana se čuje svaki kamenčić kako udara o pod i jaka buka točkova).
5. Ceo je pocinkovan, a na Loganu samo pod i sajtne.
6. Drži cenu kao polovan, dok Loganu pada brzo.
7. Ne ljulja se u krivini kao Logan.
8. Troši manje od Logana (vlasnici se žale na Daćije prosek 9 litara).
9. Kad zatvoriš vrata ne zvone, dok se Logan ceo zaljulja i zvoni.
10. Ima manji koeficijent otpora vazduhu od Logana.
11. Ima obložen prtljažnik.
12. Ne vide se šarke gepeka i opruge.
13. Loganova sedišta su ravna kao školska klupa, ne drže u krivini.
14. Ima gumene zaptivke oko šarki vrata da ne ulazi voda.
To što košta malo više od Logana, to će da vam uzvrati manjom potrošnjom i kvalitetom. Kvalitet mora da košta

Obicno nemam snage da komentarisem gde ima toliko neupucenih ljudi koji na osnovu slika daju svoja "strucna" misljenja ali na tvoj odlicni spisak prednosti moram da dodam da Rapid ima 5 zvedica na euro ncap crash testu za razliku od Logana. Da su neki komentatori makar bili na sajmu i uzivo videli razliku u korist Rapida ne bi imali pogresno misljenje.
Novi Logan mi je najpre po slikama stvarno super izgledao za taj novac i spolja i unutra(jer sam video nov enterijer a ocekivao kvalitet makar isti kao kod starog)ali uzivo je usledilo ogromno razocaranje! Cak se osecao i onaj miris kineske plastike....

Vlada

pre 10 godina

@Radovan
Kako vozila B segmenta nemaju karavane? Renault Clio grandtour, Seat Ibiza ST, Fabia Combi, Peugeot 207 SW, cak i Logan MCV se moze smestiti u ovu kategoriju.. Rece covek i dobi gomilu pluseva..
Inace, 75 ks je smesno za ovaj auto, kako god okrenes tesko moze biti "vrlo srcan" motor...

kamenko

pre 10 godina

"Motor je vrlo srčan i u potpunosti odgovara potrebama prosečne porodice. Više nego dovoljno je žustar po gradu i omogućava nagla ubrzanja.
Na otvorenom ima dovoljno snage za preticanje, a na autoputu sa lakoćom održava brzinu od 130 km/h na oko 3.800 obrtaja"

Na papiru mu do stotke treba 14s.a u stvarnosti je to 15-16.Ako je to vise nego dovoljno zustro i naglo ubrzanje,sta bi onda po autoru teksta bilo tromo?Kao da je vremeplovom stigao iz 60-ih da testira skodilaka,pa je vise nego zadovoljan performansama.

no name

pre 10 godina

ne daj boze da uzbrdo moras malo da ga pritisnes da bi obisao nekog,kilometar zaleta treba... 112 nm...ne moze da povuce ni biciklu... inace lep auto samo dizel sa jedno 100,110 ks bila prava mera,da ne trosi mnogo...

Gadga

pre 10 godina

Prva stvar koja mi smena jeste što je na auto nalepljeno da ima 5 Zvezdica za bezbednost putnika. Prema tome, da bi ovaj auto imao 5 zvezdica za bezbednost treba da ima pednje, bočne jastuke i vazdušne zavese
http://www.euroncap.com/results/skoda/rapid/496.aspx .
Dakle ovo vozilo ni u jednoj opciji nema maksimalnu bezbednost,nego nas prodavac vozila obmanjuje a samim tim i oni koji . Molio bih i odgovor od redakcije.

Dejan L

pre 10 godina

Vazniji je obrtni moment od Konjskih snaga.
A to Rapid ima na sirokom opsegu obrtaja.
Ne mora da se namotava na 4.000 obrtaja da bi povukao i nema potrebe za saltovanjem svaki cas.
Hvala za komplimente za analizu

oxi

pre 10 godina

uzasno trom motor,vozim fabiu 1.2 i auto hoce da izdahne ako sedne jos neko osim vozaca,za preticanje vam treba vetar u ledja i kilometarski zalet uz tenkovsku potrosnju,mislim da je rapid jos tezi od fabie tako da je ovaj motor jos veca frustracija,ali ok koliko para toliko muzike,za laganu voznju jedne osobe po gradu posluzice

BojanS

pre 10 godina

Nista ispod 100 konja za ovaj model... 75 konja? Pa ne vozim trotinet... Inace odlican auto! (htc, 25. jul 2013 10:54)
Slažem se ,da je atmosferski motor 1.4 100 ks za naše puteve i uslove odličan auto,a 75 ks je malo za auto od 4,5 metra.Ovi TSI motori su nepoznanica trebalo bi više o njima pisati,a na nekom autosajtu sam pročitao da su nepouzdani.

Radovan

pre 10 godina

Kategorija vozila isto kao ZASTAVA 128, 101, Moskviči, Lade, Logani, samo skuplje i nalickanije za 50% više, u skladu sa novim vremenom.

Shvatile fabrike da narod nema para, a i vraćaju se kategoriji vozila B+ koje su te iste fabrike ukinule, da ako ti je kategorija B mala (a jeste), onda se "isprsi" za kategoriju C koja je sa cenom otišla pod nebo. Podela vozila na kategorije A,B,C,D, je baš nastala kada su ukinuli ovu vrstu ekonomsko-funkcionalne kategorije vozila, da ne kažem budžet-porodičnog auta.
Da fabrike i dalju cede suvu drenovinu i zezaju narod, vidi se da u kategoriji B+ ni jedno vozilo nema karavan karoseriju, koja je najzahvalnija za porodicu, biznis, servisere, majstore, itd. Pitajte fabrike kako su nekada B+ kategorije imale karavane, a danas ih nemaju. Pa da kupite kategoriju C koja ima karavane.

Bitan je oblik karoserije i veličina, a ne led svetla, lajsna, izolacija od buke, jelkice, krpice, plastikice, itd.

empiria

pre 10 godina

ovi sto kupuju auto "po oku" su u najvecem broju slucajeva oni koji nemaju za kola pa sanjare...

normalan covek koji razmislja da kupi auto od svojih para koje je zaradio ce kupiti auto koji pruza najvise u pogledu pouzdanosti, potrosnje i kvaliteta za novce koje ima a nikako onaj "lepi" italijanski koji pored toga sto je "prijatan oku" nema nista od one 3 najbitnije stvari...

ovo je auto koji u tom cenovnom rangu do 10k evra nudi ubedljivo najvise i najkvalitetnije (em limuzina, em 5 vrata), a vi koji gledate da li je nesto "lepo" ili "lepo dizajnirano" nastavite da sanjarite a ako ikada budete imali pare za nov auto necete tako razmisljati
(a jos plus su ukusi razliciti i ono sto je vama "lepo" ili "dosadno" NE znaci da je svima!)

Mirko

pre 10 godina

Sa ženom i detetom u kolima, i sa mnom, i sa punim gepekom, popeo bih se od Bubanj potoka do vrha brda... trećom, jedva. Mada, za te pare nema bolje.

Vozac

pre 10 godina

Na poslu imamo sluzbenu Fabiju 1.2 i kada nas 4ica sednemo i ukljucimo klimu jedva ide, dobro da ne preterujem ide ali se bas muci i trosi kao FAP. Ako je isti motor u Rapidu onda ne razmisljajte o 1.2.

Freelander

pre 10 godina

Ovaj automobil je savreseni sluzbeni auto,za trgovacke putnike,za dostavu...znaci dosadan je koliko je tezak,bez uvrede nikad ga ne bi kupio.:(

maxy

pre 10 godina

Auto je super, samo baš nešto ne verujem u potrošnju kako je ovde prikazana. I moj auto kada ide niz Bubanj Potok troši 2 litra, ali se ne bih usudio to nazvati prosekom :)
Realno je očekivati prosek oko 8.5 sa klimom i lakom nogom na gasu.

jp

pre 10 godina

Cena je simpaticna,ali mnogo dosadan dizajn, resenja. Dajte malo zivosti u taj dizajn, samo kombinuju dizajnerske forme iz clanica grupe.svetla,zadnji kraj,bocne linije.Dosadno. Ni gram inventivnosti, italijani su zanimljiviji, japanci isto...Pored lima i 4 tocka kupujemo jos nesto, prijatnije oku.

Dejan L

pre 10 godina

Nekoliko prednosti u odnosu na Logan:
1. Ima 5. vrata
2. Ima međuosovinski raspon kao vozila C klase
3. Ima veći prtljažnik od Logana
4. Ima zvučnu izolaciju (kod Logana se čuje svaki kamenčić kako udara o pod i jaka buka točkova).
5. Ceo je pocinkovan, a na Loganu samo pod i sajtne.
6. Drži cenu kao polovan, dok Loganu pada brzo.
7. Ne ljulja se u krivini kao Logan.
8. Troši manje od Logana (vlasnici se žale na Daćije prosek 9 litara).
9. Kad zatvoriš vrata ne zvone, dok se Logan ceo zaljulja i zvoni.
10. Ima manji koeficijent otpora vazduhu od Logana.
11. Ima obložen prtljažnik.
12. Ne vide se šarke gepeka i opruge.
13. Loganova sedišta su ravna kao školska klupa, ne drže u krivini.
14. Ima gumene zaptivke oko šarki vrata da ne ulazi voda.
To što košta malo više od Logana, to će da vam uzvrati manjom potrošnjom i kvalitetom. Kvalitet mora da košta

Milun

pre 10 godina

Ode moja fabija u penziju sa 311.000Km, na, na, naaa na naaaa... I super je da imaju ovaj 1.2 atmosferski, može gas na njega a cena održavanja na pomenutoj fabiji i 311.000Km (ako izuzmemo svećice, ulje, filtere, jedan PK kaiš i dve bobine ) 0 din. Znači ni lanac, ni pumpa za vodu, ni otvaranje motora, N I Š T A. Istina fabiju je nosio odlično, i uglavnom se vozim sam. Treba pogledati kolika je razlika u masi vozila, ali kome ne treba preko 160Km/h na auto putu i ko se ne trče...

transformer

pre 10 godina

@ničim izazvan ne, dacia logan je samo jedan od poslednjih modela iz klase kao što su zastava 128, razne lade, moskviči... i nikako nije za upoređivanje sa Rapidom i nikako ne pripada istoj klasi (jer za to ne može da ga kvalifikuje samo oblik karoserije)

m

pre 10 godina

@Dragan zasto bi se pre odlucio za rapid a ne za octaviu? po meni octavia je daleko kvalitetniji i bolji auto, ali opet ih je tesko porediti. da imam novac sigurno bih uzeo octaviu. pozz

Nikola

pre 10 godina

'Nakon prostranosti i cene, sledeći glavni aduti su izvanredni motori VW grupacije. Testirali smo najslabiji motor zapremine 1.2 litra sa tri cilindra sa 75 KS koji je ujedno i jedini atmosferski motor u ponudi.' Motore ne treba komentarisati samo procitajte sta se desava sa lancem na 1.2 i 1.4 turbo benzincima. Lanac se izduzi, prezupci pokrive se ventili i tako dalje, tj sledi generalna, a 3 cilindra i 75 ks za ovoliki auto je sramota, auto je lenj i nema snage, vozio sam takvog pola i kako dajes gas nista se ne desava.

OpaDjurdjo

pre 10 godina

Pravi motor za ovu Skodu je 1.6 tdi sa 105 konja,mislim da je dosta stedljiviji od benzinca 1.2 koji zna da potrosi neocekivanu kolicinu goriva.Pozdrav :)

Vlada

pre 10 godina

Ovaj "test" me je jos cvrsce uverio u tezu o placenim novinarima i njihovim tekstovima.. 75 ks u ovolikom autu izvuceno iz tri cilindra dosta?! Elegantna instrument tabla i konzola?! Srcani motor?! Ma dajte, stvarno...

Luks-Su

pre 10 godina

extra auto za datu cenu...mislim da je bolja kupovina istog sa 1.6 tdi motorom I da te bog vidi...masa ljudi I ne razlikuje octaviu I rapid

Dragan

pre 10 godina

Biće velika konkurencija upravo modelu Octavia. Pre dve godine sam kupio Octaviu, ali da je tad postojao Rapid, verovatno bih se opredelio za njega.

Ja

pre 10 godina

Pristupačno i verovatno kvalitetno. Malo mi smeta krajnje siromašna centralna konzola sa tri ružna dugmeta za ventilaciju, ali za te pare se verovatno ne može imati baš sve.

Aleksandar

pre 10 godina

Kod komentatora iz automobilske oblasti me uzasno nervira sto generalizuju. Ako pricamo o tdi motoru, porozna je glava, raspada se pumpa... Ako je tsi, onda se IZDUZI lanac!? Ako je dci, dizne uvek crknu. Ako ima tri cilindra onda svi ovo. Ako ono, onda uvek ovo... Ljudi, vozite lomove sa pola miliona km na satu, koje vam je neko uvalio na foru babe apotekarke iz Nemacke gde su autoputevi kao piste! Ako ste imali problem sa vasom lesinom, ne znaci da je do konstrukcije motora, pre ce biti da je do kilometraze i neodrzavanja. Kad bih slusao komentatore, verujem da bih vozio biciklu, mada i tu moze lanac da se izduzi, verujem...

Vlada

pre 10 godina

Ovaj "test" me je jos cvrsce uverio u tezu o placenim novinarima i njihovim tekstovima.. 75 ks u ovolikom autu izvuceno iz tri cilindra dosta?! Elegantna instrument tabla i konzola?! Srcani motor?! Ma dajte, stvarno...

Vozac

pre 10 godina

Na poslu imamo sluzbenu Fabiju 1.2 i kada nas 4ica sednemo i ukljucimo klimu jedva ide, dobro da ne preterujem ide ali se bas muci i trosi kao FAP. Ako je isti motor u Rapidu onda ne razmisljajte o 1.2.

Ja

pre 10 godina

Pristupačno i verovatno kvalitetno. Malo mi smeta krajnje siromašna centralna konzola sa tri ružna dugmeta za ventilaciju, ali za te pare se verovatno ne može imati baš sve.

Dejan L

pre 10 godina

Nekoliko prednosti u odnosu na Logan:
1. Ima 5. vrata
2. Ima međuosovinski raspon kao vozila C klase
3. Ima veći prtljažnik od Logana
4. Ima zvučnu izolaciju (kod Logana se čuje svaki kamenčić kako udara o pod i jaka buka točkova).
5. Ceo je pocinkovan, a na Loganu samo pod i sajtne.
6. Drži cenu kao polovan, dok Loganu pada brzo.
7. Ne ljulja se u krivini kao Logan.
8. Troši manje od Logana (vlasnici se žale na Daćije prosek 9 litara).
9. Kad zatvoriš vrata ne zvone, dok se Logan ceo zaljulja i zvoni.
10. Ima manji koeficijent otpora vazduhu od Logana.
11. Ima obložen prtljažnik.
12. Ne vide se šarke gepeka i opruge.
13. Loganova sedišta su ravna kao školska klupa, ne drže u krivini.
14. Ima gumene zaptivke oko šarki vrata da ne ulazi voda.
To što košta malo više od Logana, to će da vam uzvrati manjom potrošnjom i kvalitetom. Kvalitet mora da košta

OpaDjurdjo

pre 10 godina

Pravi motor za ovu Skodu je 1.6 tdi sa 105 konja,mislim da je dosta stedljiviji od benzinca 1.2 koji zna da potrosi neocekivanu kolicinu goriva.Pozdrav :)

Luks-Su

pre 10 godina

extra auto za datu cenu...mislim da je bolja kupovina istog sa 1.6 tdi motorom I da te bog vidi...masa ljudi I ne razlikuje octaviu I rapid

Dex

pre 10 godina

Izgleda smo ja I B92 vozili dva razlicita auta? Jeste prostran, komforan, dobar gepek, lepo lezi, solidna zvucna izolacija... taman za porodicu. Osim ovog motora. Srcan? Ja bih rekao teski srcani bolesnik. Sa dvoje u kolima I upaljenom klimom jedva se vukao od semafora do semafora. Zaboravite na bilo kakvo ubrzanje na autoputu a medjuubrzanja su na nivou Yugo Floride ako ne I gora. Begaljicko brdo - dobro u trecu nisam prebacio, zamalo. Sa porodicom u ovom autu savladavanje uspona na nekom duzem proslavio bih aplauzom.Trom I spor uzasno. Rapid - da, ali iskljucivo 1.2 TSI ili TDI.

Milun

pre 10 godina

Ode moja fabija u penziju sa 311.000Km, na, na, naaa na naaaa... I super je da imaju ovaj 1.2 atmosferski, može gas na njega a cena održavanja na pomenutoj fabiji i 311.000Km (ako izuzmemo svećice, ulje, filtere, jedan PK kaiš i dve bobine ) 0 din. Znači ni lanac, ni pumpa za vodu, ni otvaranje motora, N I Š T A. Istina fabiju je nosio odlično, i uglavnom se vozim sam. Treba pogledati kolika je razlika u masi vozila, ali kome ne treba preko 160Km/h na auto putu i ko se ne trče...

Radovan

pre 10 godina

Kategorija vozila isto kao ZASTAVA 128, 101, Moskviči, Lade, Logani, samo skuplje i nalickanije za 50% više, u skladu sa novim vremenom.

Shvatile fabrike da narod nema para, a i vraćaju se kategoriji vozila B+ koje su te iste fabrike ukinule, da ako ti je kategorija B mala (a jeste), onda se "isprsi" za kategoriju C koja je sa cenom otišla pod nebo. Podela vozila na kategorije A,B,C,D, je baš nastala kada su ukinuli ovu vrstu ekonomsko-funkcionalne kategorije vozila, da ne kažem budžet-porodičnog auta.
Da fabrike i dalju cede suvu drenovinu i zezaju narod, vidi se da u kategoriji B+ ni jedno vozilo nema karavan karoseriju, koja je najzahvalnija za porodicu, biznis, servisere, majstore, itd. Pitajte fabrike kako su nekada B+ kategorije imale karavane, a danas ih nemaju. Pa da kupite kategoriju C koja ima karavane.

Bitan je oblik karoserije i veličina, a ne led svetla, lajsna, izolacija od buke, jelkice, krpice, plastikice, itd.

Mirko

pre 10 godina

Sa ženom i detetom u kolima, i sa mnom, i sa punim gepekom, popeo bih se od Bubanj potoka do vrha brda... trećom, jedva. Mada, za te pare nema bolje.

oxi

pre 10 godina

uzasno trom motor,vozim fabiu 1.2 i auto hoce da izdahne ako sedne jos neko osim vozaca,za preticanje vam treba vetar u ledja i kilometarski zalet uz tenkovsku potrosnju,mislim da je rapid jos tezi od fabie tako da je ovaj motor jos veca frustracija,ali ok koliko para toliko muzike,za laganu voznju jedne osobe po gradu posluzice

RAF

pre 10 godina

Jes da nije direktan komentar na auto, ali jeste na prodavacku kucu za skoda vozila Stojanovic na nbgd. OGROMNA neprofesionalnost. Prvo, rade radnim danima do 17h. Drugo, vikendom rade samo subotom do 15h. Dakle moram da izadjem sa posla i u sred svog radnog vremena da idem da pogledam vozila. Dalje, imam budzet 15k e i odem da vidim kakav rapid nude za te novce. Udjem u salon (dakle uzeo slobodan dan sa posla jer drugacije ne moze, bar ne oni koji regularno rade), da vidim novi rapid kad ono, NEMAJU u salonu ni jedan a ni na parkingu. Prodavac me ubedjuje u neke smesne price...kazem mu ja koji budzet imam, on kaze, pa za 15200 moze oktavia 1.6 dizel i sam prodavac kaze da je oktavia mnogo bolja i kvalitetnija. Rekoh super, aj da nju pogledam, no kaze pa ni nju nemaju sad u salonu. Sta oni koji djavo uopste rade? Da li su ikome prodali vozilo ili peru pare? Strasan amaterizam...

BojanS

pre 10 godina

Nista ispod 100 konja za ovaj model... 75 konja? Pa ne vozim trotinet... Inace odlican auto! (htc, 25. jul 2013 10:54)
Slažem se ,da je atmosferski motor 1.4 100 ks za naše puteve i uslove odličan auto,a 75 ks je malo za auto od 4,5 metra.Ovi TSI motori su nepoznanica trebalo bi više o njima pisati,a na nekom autosajtu sam pročitao da su nepouzdani.

empiria

pre 10 godina

ovi sto kupuju auto "po oku" su u najvecem broju slucajeva oni koji nemaju za kola pa sanjare...

normalan covek koji razmislja da kupi auto od svojih para koje je zaradio ce kupiti auto koji pruza najvise u pogledu pouzdanosti, potrosnje i kvaliteta za novce koje ima a nikako onaj "lepi" italijanski koji pored toga sto je "prijatan oku" nema nista od one 3 najbitnije stvari...

ovo je auto koji u tom cenovnom rangu do 10k evra nudi ubedljivo najvise i najkvalitetnije (em limuzina, em 5 vrata), a vi koji gledate da li je nesto "lepo" ili "lepo dizajnirano" nastavite da sanjarite a ako ikada budete imali pare za nov auto necete tako razmisljati
(a jos plus su ukusi razliciti i ono sto je vama "lepo" ili "dosadno" NE znaci da je svima!)

Freelander

pre 10 godina

Ovaj automobil je savreseni sluzbeni auto,za trgovacke putnike,za dostavu...znaci dosadan je koliko je tezak,bez uvrede nikad ga ne bi kupio.:(

maxy

pre 10 godina

Auto je super, samo baš nešto ne verujem u potrošnju kako je ovde prikazana. I moj auto kada ide niz Bubanj Potok troši 2 litra, ali se ne bih usudio to nazvati prosekom :)
Realno je očekivati prosek oko 8.5 sa klimom i lakom nogom na gasu.

Dragan

pre 10 godina

Biće velika konkurencija upravo modelu Octavia. Pre dve godine sam kupio Octaviu, ali da je tad postojao Rapid, verovatno bih se opredelio za njega.

m

pre 10 godina

@Dragan zasto bi se pre odlucio za rapid a ne za octaviu? po meni octavia je daleko kvalitetniji i bolji auto, ali opet ih je tesko porediti. da imam novac sigurno bih uzeo octaviu. pozz

Vlada

pre 10 godina

@Radovan
Kako vozila B segmenta nemaju karavane? Renault Clio grandtour, Seat Ibiza ST, Fabia Combi, Peugeot 207 SW, cak i Logan MCV se moze smestiti u ovu kategoriju.. Rece covek i dobi gomilu pluseva..
Inace, 75 ks je smesno za ovaj auto, kako god okrenes tesko moze biti "vrlo srcan" motor...

Nikola

pre 10 godina

'Nakon prostranosti i cene, sledeći glavni aduti su izvanredni motori VW grupacije. Testirali smo najslabiji motor zapremine 1.2 litra sa tri cilindra sa 75 KS koji je ujedno i jedini atmosferski motor u ponudi.' Motore ne treba komentarisati samo procitajte sta se desava sa lancem na 1.2 i 1.4 turbo benzincima. Lanac se izduzi, prezupci pokrive se ventili i tako dalje, tj sledi generalna, a 3 cilindra i 75 ks za ovoliki auto je sramota, auto je lenj i nema snage, vozio sam takvog pola i kako dajes gas nista se ne desava.

kamenko

pre 10 godina

"Motor je vrlo srčan i u potpunosti odgovara potrebama prosečne porodice. Više nego dovoljno je žustar po gradu i omogućava nagla ubrzanja.
Na otvorenom ima dovoljno snage za preticanje, a na autoputu sa lakoćom održava brzinu od 130 km/h na oko 3.800 obrtaja"

Na papiru mu do stotke treba 14s.a u stvarnosti je to 15-16.Ako je to vise nego dovoljno zustro i naglo ubrzanje,sta bi onda po autoru teksta bilo tromo?Kao da je vremeplovom stigao iz 60-ih da testira skodilaka,pa je vise nego zadovoljan performansama.

Gadga

pre 10 godina

Prva stvar koja mi smena jeste što je na auto nalepljeno da ima 5 Zvezdica za bezbednost putnika. Prema tome, da bi ovaj auto imao 5 zvezdica za bezbednost treba da ima pednje, bočne jastuke i vazdušne zavese
http://www.euroncap.com/results/skoda/rapid/496.aspx .
Dakle ovo vozilo ni u jednoj opciji nema maksimalnu bezbednost,nego nas prodavac vozila obmanjuje a samim tim i oni koji . Molio bih i odgovor od redakcije.

Nikola

pre 10 godina

Nekoliko prednosti u odnosu na Logan:
1. Ima 5. vrata
2. Ima međuosovinski raspon kao vozila C klase
3. Ima veći prtljažnik od Logana
4. Ima zvučnu izolaciju (kod Logana se čuje svaki kamenčić kako udara o pod i jaka buka točkova).
5. Ceo je pocinkovan, a na Loganu samo pod i sajtne.
6. Drži cenu kao polovan, dok Loganu pada brzo.
7. Ne ljulja se u krivini kao Logan.
8. Troši manje od Logana (vlasnici se žale na Daćije prosek 9 litara).
9. Kad zatvoriš vrata ne zvone, dok se Logan ceo zaljulja i zvoni.
10. Ima manji koeficijent otpora vazduhu od Logana.
11. Ima obložen prtljažnik.
12. Ne vide se šarke gepeka i opruge.
13. Loganova sedišta su ravna kao školska klupa, ne drže u krivini.
14. Ima gumene zaptivke oko šarki vrata da ne ulazi voda.
To što košta malo više od Logana, to će da vam uzvrati manjom potrošnjom i kvalitetom. Kvalitet mora da košta

Obicno nemam snage da komentarisem gde ima toliko neupucenih ljudi koji na osnovu slika daju svoja "strucna" misljenja ali na tvoj odlicni spisak prednosti moram da dodam da Rapid ima 5 zvedica na euro ncap crash testu za razliku od Logana. Da su neki komentatori makar bili na sajmu i uzivo videli razliku u korist Rapida ne bi imali pogresno misljenje.
Novi Logan mi je najpre po slikama stvarno super izgledao za taj novac i spolja i unutra(jer sam video nov enterijer a ocekivao kvalitet makar isti kao kod starog)ali uzivo je usledilo ogromno razocaranje! Cak se osecao i onaj miris kineske plastike....

transformer

pre 10 godina

@ničim izazvan ne, dacia logan je samo jedan od poslednjih modela iz klase kao što su zastava 128, razne lade, moskviči... i nikako nije za upoređivanje sa Rapidom i nikako ne pripada istoj klasi (jer za to ne može da ga kvalifikuje samo oblik karoserije)

jp

pre 10 godina

Cena je simpaticna,ali mnogo dosadan dizajn, resenja. Dajte malo zivosti u taj dizajn, samo kombinuju dizajnerske forme iz clanica grupe.svetla,zadnji kraj,bocne linije.Dosadno. Ni gram inventivnosti, italijani su zanimljiviji, japanci isto...Pored lima i 4 tocka kupujemo jos nesto, prijatnije oku.

no name

pre 10 godina

ne daj boze da uzbrdo moras malo da ga pritisnes da bi obisao nekog,kilometar zaleta treba... 112 nm...ne moze da povuce ni biciklu... inace lep auto samo dizel sa jedno 100,110 ks bila prava mera,da ne trosi mnogo...

kele

pre 10 godina

"sledeći glavni aduti su izvanredni motori VW grupacije." Molio bih da se malo pojasni o kojim to motorima pričamo. Da je ovo napisano 97-me pa i nekako. Poslije 1.9 tdi i 1.6 benzin i donekle 1.8 benzin, VW nije napravio apsolutno nijedan motor koji zaslužuje da se spomene. Nemaju nijedan koji će preći 200.000 km bez kapitalnog kvara. Ako koji i pređe više radi se o pukoj sreći, a ne pravilu. Ovo pišem na osnovu podataka koje sam nezvanično dobio od jednog ovlašćenog servisera koji radi tamo već 12 godina. Dajte malo više objektivnosti. Realno Renault ima daleko bolju motorizaciju i u benzinskoj i u dizel konkurenciji. Sad što i ostalo nije na istom nivou je za neku drugu priču.

kmania

pre 10 godina

Moj kolega je kupio rapida u tkzv. klot varijanti crvene boje.Ruzniji auto odavno nisam video,unutra je blagi uzas sa gumenim volanom i rucicom menjaca ostalo nije vredno komentarisanja toliko ima nedostataka da ga nikad ne bih kupio.

Bursa

pre 10 godina

Dacia sandero (u Logana jos ne stavljaju ovaj motor) 0.9 tce 90ks laureate oprema za 9610 evra je dopadljiv auto, prava mera i sve sto je potrebno jednoj prosecnoj cetvoroclanoj porodici, koja 80% vozi gradom.
Skoda rapid postaje bolji auto od Dacije tek sa 1.2 tsi motorom pa na gore...ali onda je i cena drasticno veca od 9610 evra!

Nicim izazvan

pre 10 godina

@transformer
Ne vozim Logana niti Skodu, sta vise Logana ne bih ni pod razno uzeo, Skodu da. Logan nije i ne moze biti naslednik vozila tipa Z-128, lada i sl. iako po funkcionalnosti ljude podseca na to. Ali nemoj imati iluzije da to sto je Rapid vise nasminkan da ga odvaja od Logan-klase, narocito ovog novog Logana. Pa kako inace razvrstavas klase automobila nego po obliku i velicini karoserije. A to sto se razlikuju po kvalitetu zavrsne obrade i materjalima i po ugradjenoj opremi, to je stvar koju opredeljuje ciljna grupa kupaca ili regionalno trziste. Za ovu klasu cak ni NCAP rezultat nije presudan u odabiru vec uglavnom kolicina $$$.

Mm

pre 10 godina

U škodi je pojam zadnja klupa shvaćen bukvalno pa je tako i napravljen.Ko se ikada vozio na istoj na nekoj dužoj relaciji moga je da se oslobodi kamena u bubregu ako ga je imao.Zastava nije nikada bila ni blizi Volkswagen-a i bila je isto klasično istočnoevropsko smeće.Znam,znam te priče o FIATu automobilu godine i sl.Na tim zastavama završna obrada i kvalitet ugrađenih delova i materijala bio je ispod svakog proseka i u vreme kada se mogla nazvati auktuelnim modelom u odnosu na neke druge marke automobila.Dacia ima veze sa onom komunističkom isto koliko i škodilak sa onom Škodom pre preuzimanja VWa.Priče o delovima iz Turske i ostale stručne opservacije o prvoj ugradnji kod renoa samo može da valja serbistanski mozak koji se "razume" u sve i svašta.Sve je to isto sr. i beskonačne varijacije na istu temu unificiranih delova i platformi kod određenih grupacija.Ovaj škodilak je tako jedan sterilan proizvod da...Unutrašnjost i instrumental tabla mu je kao da je preuzeta iz golfa 2-3!

Dejan L

pre 10 godina

Vazniji je obrtni moment od Konjskih snaga.
A to Rapid ima na sirokom opsegu obrtaja.
Ne mora da se namotava na 4.000 obrtaja da bi povukao i nema potrebe za saltovanjem svaki cas.
Hvala za komplimente za analizu

Rikošet

pre 10 godina

Stvarno nisam mogao da odolim, a da ne odgovorim na "detaljnu" analizu dokazanog "škodoljupca" Dejan L. Nije problem u tome što voli Škodu, nego je problem u tome što uporno pokušava da prodaje svoje teorije bez činjenica i to samo na osnovu subjektivnog utiska.

1. Prednost petih vrata se ne može osporiti, ali ona sama po sebi upućuju na drugačiji koncepciju vozila. Logan ima karavan, dakle model sa pet vrata! S druge strane novi Rapid Spaceback nije klasični karavan i kraći je od limuzine, te ima manji prtljažnik za 135 litara, pa ga ne možemo porediti s Loganom karavanom.
2. Rapid ima osovinski razmak od 2.602 mm, a Logan (limuzina) 2.634 mm.
3. Škoda Rapid ima prtljažnik od 550 litara, a Logan karavan od 575 litara. Logan limuzina ima prtljažnik zapremine od 510 litara. U drugoj kombinaciji Rapid je praktičniji zbog „petih vrata“, ali i zbog pravilnog oblika prtljažnika. Kod Dacie je prtljažnik nepravilnog oblika zbog uvučenih blatobrana.
4. Zvučna izolacija je subjektivno bolja kod Rapida, ali ne toliko da bi isti zaslužio pohvalu, već čisto da bi to konstatovali. U suštini zvučna izolacija je veoma skromna kod obadva automobila.
5. Novi Logan ima u potpunosti pocinčanu karoseriju kao i Rapid. Dacia daje garanciju na koroziju od 12 godina, a Škoda od 10 do 12 godina zavisno od modela.
6. Škoda je vrijedniji brend i to stoji, a Dacijina vrijednost brže pada, ali se s druge strane može reći da je zbog toga u startu jeftinija.

Nastavk u sledećem komentaru:

Rikošet

pre 10 godina

Nastavak II dio

7. Termin ljuljanje u krivini je izmišljen! I jedan i drugi automobil je lako izbaciti iz ravnoteže zbog rasterećenog zadnjeg kraja, ali tvrditi da se jedan ljulja više od drugog je, ma zaključite sami.
8. Potrošnja se lako mjeri, u uporedivim modelima, a donošenje paušalnih ocjena je krajnje neozbiljno. Činjenica je da su 1.5 dCi agregat i 1.6 TDI su štedljivi agregati, da je 1.2 TSI jači i ekonomičniji od 0.9 TCe, odnosno da je Renaultov 1.2 četverocilindraš barem zbog tog jednog cilindra uravnoteženiji od Škodinog 1.2 trocilindraša.
9. To da li zvone vrata prosudite sami. Činjenica da Rapid ima klasičan otvor vrata sa jakim kederom, dok Loganova vrata zahvataju krovnu površinu. Subjektivno mislim da je na duže staze Rapidov sistem bolji, jer se kod Loganovog više skuplja vlaga oko kedrea, barem po krovu.
10. Škoda Rapid ima koeficijent otpora vazduha od 0,30 Cd, Logan karavan 0,37 Cd, a Logan limuzina 0,35 Cd. Otpor vazduha utiče na potrošnju, ali i nivo buke. Dakle Rapid u očiglednoj prednosti, barem kada je riječ o visokim brzinama, jer ta razlika do 100 km/h nije toliko izražena...
11. Prtljažnik Rapida obložen u potpunosti, kao i kod Logana karavana, dok Logan limuzina ima neobloženo „nebo“. Koliko to utiče na smještaj prtljaga i na zvučnu izolaciju prosudite sami.

Nastavak u sledećem komentaru.

Radovan

pre 10 godina

(Vlada, 25. jul 2013 20:25)

B+ kategorija vozila nastala je od platformi (šasija) B kategorije, tako što je šasija produžena po dužini, a karoserija produžena i negde i proširena. To kažu fabrike, a i kada se gledaju tehnički podaci, veoma lako se to može ustanoviti.
Nijedno B+ vozilo nema karavan, što se iz spiska vozila na kraju prikaza teksta može utvrditi. Ali taj film nećete gledati, jer obične ljude to čini srećnim, a mnogi ne vole tuđu sreću. Kada se FIAT Linea pojavila 2007. pa zar nije bilo dovoljno vremena da se napravi karavan, a Linea se prodaje kao šoder u Brazilu, Argentini i Indiji? Karavan daje porodici jednu veću dimenziju slobode i prostora za lakše obavljanje svojih životnih funkcija, a nije tako papreno skupo kao karavan C kategorije.
Za nečitanje teksta jedno veliko B-.

Misko

pre 10 godina

Dejan L je naveo 14 prednosti Rapida ispred Logana. Ja cu da dodam i ovo, Skoda je ime samostalno osnovano i medju 3 najstarijia proizvodjaca automobila, dok je Dacija nastala kao ultra socijalni reno brend, u to vreme Zastava je bila u klasi sa VW, dok je Dacija bila generacijama iza Zastave. Dacija niti ima tradiciju, niti ima ista samostalno, to je 3. klasa rezervnih delova koji ne prodje kontrolu kvaliteta za ugradnju u Reno i turski Reno, nego zavrsi u Rumuniji.

Rikošet

pre 10 godina

III dio

12. Šarke se kod Logana vide! Rapid ima amortizere koji nose porilično velika vrata. Oni koji imaju automobil slične koncepcije najbolje znaju koliko su izdržljivi ovi amortizeri i koliko košta zamjena istih. Osim toga primjetio bih da peta vrata jesu praktična kod prevoza velikih tereta, ali i nepraktična u slučajevima kada u sred ljeta ili zime otvarate prtljažnik da ubacite par sitnica. Tada je veoma teško zadržati temperaturu kabine, a zamislite samo kako to izgleda kada pozadi u sjedalici imate malu djecu.
13. To kakva su sjedišta i koja su gora prosudite sami. Činjenica je da nijedna ni druga nisu vrhunska. Dacia je udobnija, a Škoda ima bolji leđni oslonac zbog višeg naslona.
14. Ko bude koristio ova vozila kao amfibije ovo je veoma bitan detalj, ali je opet u domenu subjektivnog zapažanja.

transformer

pre 10 godina

@ničim izazvan ne, dacia logan je samo jedan od poslednjih modela iz klase kao što su zastava 128, razne lade, moskviči... i nikako nije za upoređivanje sa Rapidom i nikako ne pripada istoj klasi (jer za to ne može da ga kvalifikuje samo oblik karoserije)

Dejan L

pre 10 godina

Nekoliko prednosti u odnosu na Logan:
1. Ima 5. vrata
2. Ima međuosovinski raspon kao vozila C klase
3. Ima veći prtljažnik od Logana
4. Ima zvučnu izolaciju (kod Logana se čuje svaki kamenčić kako udara o pod i jaka buka točkova).
5. Ceo je pocinkovan, a na Loganu samo pod i sajtne.
6. Drži cenu kao polovan, dok Loganu pada brzo.
7. Ne ljulja se u krivini kao Logan.
8. Troši manje od Logana (vlasnici se žale na Daćije prosek 9 litara).
9. Kad zatvoriš vrata ne zvone, dok se Logan ceo zaljulja i zvoni.
10. Ima manji koeficijent otpora vazduhu od Logana.
11. Ima obložen prtljažnik.
12. Ne vide se šarke gepeka i opruge.
13. Loganova sedišta su ravna kao školska klupa, ne drže u krivini.
14. Ima gumene zaptivke oko šarki vrata da ne ulazi voda.
To što košta malo više od Logana, to će da vam uzvrati manjom potrošnjom i kvalitetom. Kvalitet mora da košta

empiria

pre 10 godina

ovi sto kupuju auto "po oku" su u najvecem broju slucajeva oni koji nemaju za kola pa sanjare...

normalan covek koji razmislja da kupi auto od svojih para koje je zaradio ce kupiti auto koji pruza najvise u pogledu pouzdanosti, potrosnje i kvaliteta za novce koje ima a nikako onaj "lepi" italijanski koji pored toga sto je "prijatan oku" nema nista od one 3 najbitnije stvari...

ovo je auto koji u tom cenovnom rangu do 10k evra nudi ubedljivo najvise i najkvalitetnije (em limuzina, em 5 vrata), a vi koji gledate da li je nesto "lepo" ili "lepo dizajnirano" nastavite da sanjarite a ako ikada budete imali pare za nov auto necete tako razmisljati
(a jos plus su ukusi razliciti i ono sto je vama "lepo" ili "dosadno" NE znaci da je svima!)

Misko

pre 10 godina

Dejan L je naveo 14 prednosti Rapida ispred Logana. Ja cu da dodam i ovo, Skoda je ime samostalno osnovano i medju 3 najstarijia proizvodjaca automobila, dok je Dacija nastala kao ultra socijalni reno brend, u to vreme Zastava je bila u klasi sa VW, dok je Dacija bila generacijama iza Zastave. Dacija niti ima tradiciju, niti ima ista samostalno, to je 3. klasa rezervnih delova koji ne prodje kontrolu kvaliteta za ugradnju u Reno i turski Reno, nego zavrsi u Rumuniji.

Dejan L

pre 10 godina

Vazniji je obrtni moment od Konjskih snaga.
A to Rapid ima na sirokom opsegu obrtaja.
Ne mora da se namotava na 4.000 obrtaja da bi povukao i nema potrebe za saltovanjem svaki cas.
Hvala za komplimente za analizu

jp

pre 10 godina

Cena je simpaticna,ali mnogo dosadan dizajn, resenja. Dajte malo zivosti u taj dizajn, samo kombinuju dizajnerske forme iz clanica grupe.svetla,zadnji kraj,bocne linije.Dosadno. Ni gram inventivnosti, italijani su zanimljiviji, japanci isto...Pored lima i 4 tocka kupujemo jos nesto, prijatnije oku.

kmania

pre 10 godina

Moj kolega je kupio rapida u tkzv. klot varijanti crvene boje.Ruzniji auto odavno nisam video,unutra je blagi uzas sa gumenim volanom i rucicom menjaca ostalo nije vredno komentarisanja toliko ima nedostataka da ga nikad ne bih kupio.

Radovan

pre 10 godina

Kategorija vozila isto kao ZASTAVA 128, 101, Moskviči, Lade, Logani, samo skuplje i nalickanije za 50% više, u skladu sa novim vremenom.

Shvatile fabrike da narod nema para, a i vraćaju se kategoriji vozila B+ koje su te iste fabrike ukinule, da ako ti je kategorija B mala (a jeste), onda se "isprsi" za kategoriju C koja je sa cenom otišla pod nebo. Podela vozila na kategorije A,B,C,D, je baš nastala kada su ukinuli ovu vrstu ekonomsko-funkcionalne kategorije vozila, da ne kažem budžet-porodičnog auta.
Da fabrike i dalju cede suvu drenovinu i zezaju narod, vidi se da u kategoriji B+ ni jedno vozilo nema karavan karoseriju, koja je najzahvalnija za porodicu, biznis, servisere, majstore, itd. Pitajte fabrike kako su nekada B+ kategorije imale karavane, a danas ih nemaju. Pa da kupite kategoriju C koja ima karavane.

Bitan je oblik karoserije i veličina, a ne led svetla, lajsna, izolacija od buke, jelkice, krpice, plastikice, itd.

kele

pre 10 godina

"sledeći glavni aduti su izvanredni motori VW grupacije." Molio bih da se malo pojasni o kojim to motorima pričamo. Da je ovo napisano 97-me pa i nekako. Poslije 1.9 tdi i 1.6 benzin i donekle 1.8 benzin, VW nije napravio apsolutno nijedan motor koji zaslužuje da se spomene. Nemaju nijedan koji će preći 200.000 km bez kapitalnog kvara. Ako koji i pređe više radi se o pukoj sreći, a ne pravilu. Ovo pišem na osnovu podataka koje sam nezvanično dobio od jednog ovlašćenog servisera koji radi tamo već 12 godina. Dajte malo više objektivnosti. Realno Renault ima daleko bolju motorizaciju i u benzinskoj i u dizel konkurenciji. Sad što i ostalo nije na istom nivou je za neku drugu priču.

Mm

pre 10 godina

U škodi je pojam zadnja klupa shvaćen bukvalno pa je tako i napravljen.Ko se ikada vozio na istoj na nekoj dužoj relaciji moga je da se oslobodi kamena u bubregu ako ga je imao.Zastava nije nikada bila ni blizi Volkswagen-a i bila je isto klasično istočnoevropsko smeće.Znam,znam te priče o FIATu automobilu godine i sl.Na tim zastavama završna obrada i kvalitet ugrađenih delova i materijala bio je ispod svakog proseka i u vreme kada se mogla nazvati auktuelnim modelom u odnosu na neke druge marke automobila.Dacia ima veze sa onom komunističkom isto koliko i škodilak sa onom Škodom pre preuzimanja VWa.Priče o delovima iz Turske i ostale stručne opservacije o prvoj ugradnji kod renoa samo može da valja serbistanski mozak koji se "razume" u sve i svašta.Sve je to isto sr. i beskonačne varijacije na istu temu unificiranih delova i platformi kod određenih grupacija.Ovaj škodilak je tako jedan sterilan proizvod da...Unutrašnjost i instrumental tabla mu je kao da je preuzeta iz golfa 2-3!

Vozac

pre 10 godina

Na poslu imamo sluzbenu Fabiju 1.2 i kada nas 4ica sednemo i ukljucimo klimu jedva ide, dobro da ne preterujem ide ali se bas muci i trosi kao FAP. Ako je isti motor u Rapidu onda ne razmisljajte o 1.2.

Dragan

pre 10 godina

Biće velika konkurencija upravo modelu Octavia. Pre dve godine sam kupio Octaviu, ali da je tad postojao Rapid, verovatno bih se opredelio za njega.

Luks-Su

pre 10 godina

extra auto za datu cenu...mislim da je bolja kupovina istog sa 1.6 tdi motorom I da te bog vidi...masa ljudi I ne razlikuje octaviu I rapid

Vlada

pre 10 godina

Ovaj "test" me je jos cvrsce uverio u tezu o placenim novinarima i njihovim tekstovima.. 75 ks u ovolikom autu izvuceno iz tri cilindra dosta?! Elegantna instrument tabla i konzola?! Srcani motor?! Ma dajte, stvarno...

oxi

pre 10 godina

uzasno trom motor,vozim fabiu 1.2 i auto hoce da izdahne ako sedne jos neko osim vozaca,za preticanje vam treba vetar u ledja i kilometarski zalet uz tenkovsku potrosnju,mislim da je rapid jos tezi od fabie tako da je ovaj motor jos veca frustracija,ali ok koliko para toliko muzike,za laganu voznju jedne osobe po gradu posluzice

Nikola

pre 10 godina

Nekoliko prednosti u odnosu na Logan:
1. Ima 5. vrata
2. Ima međuosovinski raspon kao vozila C klase
3. Ima veći prtljažnik od Logana
4. Ima zvučnu izolaciju (kod Logana se čuje svaki kamenčić kako udara o pod i jaka buka točkova).
5. Ceo je pocinkovan, a na Loganu samo pod i sajtne.
6. Drži cenu kao polovan, dok Loganu pada brzo.
7. Ne ljulja se u krivini kao Logan.
8. Troši manje od Logana (vlasnici se žale na Daćije prosek 9 litara).
9. Kad zatvoriš vrata ne zvone, dok se Logan ceo zaljulja i zvoni.
10. Ima manji koeficijent otpora vazduhu od Logana.
11. Ima obložen prtljažnik.
12. Ne vide se šarke gepeka i opruge.
13. Loganova sedišta su ravna kao školska klupa, ne drže u krivini.
14. Ima gumene zaptivke oko šarki vrata da ne ulazi voda.
To što košta malo više od Logana, to će da vam uzvrati manjom potrošnjom i kvalitetom. Kvalitet mora da košta

Obicno nemam snage da komentarisem gde ima toliko neupucenih ljudi koji na osnovu slika daju svoja "strucna" misljenja ali na tvoj odlicni spisak prednosti moram da dodam da Rapid ima 5 zvedica na euro ncap crash testu za razliku od Logana. Da su neki komentatori makar bili na sajmu i uzivo videli razliku u korist Rapida ne bi imali pogresno misljenje.
Novi Logan mi je najpre po slikama stvarno super izgledao za taj novac i spolja i unutra(jer sam video nov enterijer a ocekivao kvalitet makar isti kao kod starog)ali uzivo je usledilo ogromno razocaranje! Cak se osecao i onaj miris kineske plastike....

Freelander

pre 10 godina

Ovaj automobil je savreseni sluzbeni auto,za trgovacke putnike,za dostavu...znaci dosadan je koliko je tezak,bez uvrede nikad ga ne bi kupio.:(

Milun

pre 10 godina

Ode moja fabija u penziju sa 311.000Km, na, na, naaa na naaaa... I super je da imaju ovaj 1.2 atmosferski, može gas na njega a cena održavanja na pomenutoj fabiji i 311.000Km (ako izuzmemo svećice, ulje, filtere, jedan PK kaiš i dve bobine ) 0 din. Znači ni lanac, ni pumpa za vodu, ni otvaranje motora, N I Š T A. Istina fabiju je nosio odlično, i uglavnom se vozim sam. Treba pogledati kolika je razlika u masi vozila, ali kome ne treba preko 160Km/h na auto putu i ko se ne trče...

Nikola

pre 10 godina

'Nakon prostranosti i cene, sledeći glavni aduti su izvanredni motori VW grupacije. Testirali smo najslabiji motor zapremine 1.2 litra sa tri cilindra sa 75 KS koji je ujedno i jedini atmosferski motor u ponudi.' Motore ne treba komentarisati samo procitajte sta se desava sa lancem na 1.2 i 1.4 turbo benzincima. Lanac se izduzi, prezupci pokrive se ventili i tako dalje, tj sledi generalna, a 3 cilindra i 75 ks za ovoliki auto je sramota, auto je lenj i nema snage, vozio sam takvog pola i kako dajes gas nista se ne desava.

Rikošet

pre 10 godina

III dio

12. Šarke se kod Logana vide! Rapid ima amortizere koji nose porilično velika vrata. Oni koji imaju automobil slične koncepcije najbolje znaju koliko su izdržljivi ovi amortizeri i koliko košta zamjena istih. Osim toga primjetio bih da peta vrata jesu praktična kod prevoza velikih tereta, ali i nepraktična u slučajevima kada u sred ljeta ili zime otvarate prtljažnik da ubacite par sitnica. Tada je veoma teško zadržati temperaturu kabine, a zamislite samo kako to izgleda kada pozadi u sjedalici imate malu djecu.
13. To kakva su sjedišta i koja su gora prosudite sami. Činjenica je da nijedna ni druga nisu vrhunska. Dacia je udobnija, a Škoda ima bolji leđni oslonac zbog višeg naslona.
14. Ko bude koristio ova vozila kao amfibije ovo je veoma bitan detalj, ali je opet u domenu subjektivnog zapažanja.

Dex

pre 10 godina

Izgleda smo ja I B92 vozili dva razlicita auta? Jeste prostran, komforan, dobar gepek, lepo lezi, solidna zvucna izolacija... taman za porodicu. Osim ovog motora. Srcan? Ja bih rekao teski srcani bolesnik. Sa dvoje u kolima I upaljenom klimom jedva se vukao od semafora do semafora. Zaboravite na bilo kakvo ubrzanje na autoputu a medjuubrzanja su na nivou Yugo Floride ako ne I gora. Begaljicko brdo - dobro u trecu nisam prebacio, zamalo. Sa porodicom u ovom autu savladavanje uspona na nekom duzem proslavio bih aplauzom.Trom I spor uzasno. Rapid - da, ali iskljucivo 1.2 TSI ili TDI.

Bursa

pre 10 godina

Dacia sandero (u Logana jos ne stavljaju ovaj motor) 0.9 tce 90ks laureate oprema za 9610 evra je dopadljiv auto, prava mera i sve sto je potrebno jednoj prosecnoj cetvoroclanoj porodici, koja 80% vozi gradom.
Skoda rapid postaje bolji auto od Dacije tek sa 1.2 tsi motorom pa na gore...ali onda je i cena drasticno veca od 9610 evra!

Ja

pre 10 godina

Pristupačno i verovatno kvalitetno. Malo mi smeta krajnje siromašna centralna konzola sa tri ružna dugmeta za ventilaciju, ali za te pare se verovatno ne može imati baš sve.

OpaDjurdjo

pre 10 godina

Pravi motor za ovu Skodu je 1.6 tdi sa 105 konja,mislim da je dosta stedljiviji od benzinca 1.2 koji zna da potrosi neocekivanu kolicinu goriva.Pozdrav :)

kamenko

pre 10 godina

"Motor je vrlo srčan i u potpunosti odgovara potrebama prosečne porodice. Više nego dovoljno je žustar po gradu i omogućava nagla ubrzanja.
Na otvorenom ima dovoljno snage za preticanje, a na autoputu sa lakoćom održava brzinu od 130 km/h na oko 3.800 obrtaja"

Na papiru mu do stotke treba 14s.a u stvarnosti je to 15-16.Ako je to vise nego dovoljno zustro i naglo ubrzanje,sta bi onda po autoru teksta bilo tromo?Kao da je vremeplovom stigao iz 60-ih da testira skodilaka,pa je vise nego zadovoljan performansama.

m

pre 10 godina

@Dragan zasto bi se pre odlucio za rapid a ne za octaviu? po meni octavia je daleko kvalitetniji i bolji auto, ali opet ih je tesko porediti. da imam novac sigurno bih uzeo octaviu. pozz

Mirko

pre 10 godina

Sa ženom i detetom u kolima, i sa mnom, i sa punim gepekom, popeo bih se od Bubanj potoka do vrha brda... trećom, jedva. Mada, za te pare nema bolje.

Gadga

pre 10 godina

Prva stvar koja mi smena jeste što je na auto nalepljeno da ima 5 Zvezdica za bezbednost putnika. Prema tome, da bi ovaj auto imao 5 zvezdica za bezbednost treba da ima pednje, bočne jastuke i vazdušne zavese
http://www.euroncap.com/results/skoda/rapid/496.aspx .
Dakle ovo vozilo ni u jednoj opciji nema maksimalnu bezbednost,nego nas prodavac vozila obmanjuje a samim tim i oni koji . Molio bih i odgovor od redakcije.

Nicim izazvan

pre 10 godina

@transformer
Ne vozim Logana niti Skodu, sta vise Logana ne bih ni pod razno uzeo, Skodu da. Logan nije i ne moze biti naslednik vozila tipa Z-128, lada i sl. iako po funkcionalnosti ljude podseca na to. Ali nemoj imati iluzije da to sto je Rapid vise nasminkan da ga odvaja od Logan-klase, narocito ovog novog Logana. Pa kako inace razvrstavas klase automobila nego po obliku i velicini karoserije. A to sto se razlikuju po kvalitetu zavrsne obrade i materjalima i po ugradjenoj opremi, to je stvar koju opredeljuje ciljna grupa kupaca ili regionalno trziste. Za ovu klasu cak ni NCAP rezultat nije presudan u odabiru vec uglavnom kolicina $$$.

Rikošet

pre 10 godina

Stvarno nisam mogao da odolim, a da ne odgovorim na "detaljnu" analizu dokazanog "škodoljupca" Dejan L. Nije problem u tome što voli Škodu, nego je problem u tome što uporno pokušava da prodaje svoje teorije bez činjenica i to samo na osnovu subjektivnog utiska.

1. Prednost petih vrata se ne može osporiti, ali ona sama po sebi upućuju na drugačiji koncepciju vozila. Logan ima karavan, dakle model sa pet vrata! S druge strane novi Rapid Spaceback nije klasični karavan i kraći je od limuzine, te ima manji prtljažnik za 135 litara, pa ga ne možemo porediti s Loganom karavanom.
2. Rapid ima osovinski razmak od 2.602 mm, a Logan (limuzina) 2.634 mm.
3. Škoda Rapid ima prtljažnik od 550 litara, a Logan karavan od 575 litara. Logan limuzina ima prtljažnik zapremine od 510 litara. U drugoj kombinaciji Rapid je praktičniji zbog „petih vrata“, ali i zbog pravilnog oblika prtljažnika. Kod Dacie je prtljažnik nepravilnog oblika zbog uvučenih blatobrana.
4. Zvučna izolacija je subjektivno bolja kod Rapida, ali ne toliko da bi isti zaslužio pohvalu, već čisto da bi to konstatovali. U suštini zvučna izolacija je veoma skromna kod obadva automobila.
5. Novi Logan ima u potpunosti pocinčanu karoseriju kao i Rapid. Dacia daje garanciju na koroziju od 12 godina, a Škoda od 10 do 12 godina zavisno od modela.
6. Škoda je vrijedniji brend i to stoji, a Dacijina vrijednost brže pada, ali se s druge strane može reći da je zbog toga u startu jeftinija.

Nastavk u sledećem komentaru:

BojanS

pre 10 godina

Nista ispod 100 konja za ovaj model... 75 konja? Pa ne vozim trotinet... Inace odlican auto! (htc, 25. jul 2013 10:54)
Slažem se ,da je atmosferski motor 1.4 100 ks za naše puteve i uslove odličan auto,a 75 ks je malo za auto od 4,5 metra.Ovi TSI motori su nepoznanica trebalo bi više o njima pisati,a na nekom autosajtu sam pročitao da su nepouzdani.

no name

pre 10 godina

ne daj boze da uzbrdo moras malo da ga pritisnes da bi obisao nekog,kilometar zaleta treba... 112 nm...ne moze da povuce ni biciklu... inace lep auto samo dizel sa jedno 100,110 ks bila prava mera,da ne trosi mnogo...

Aleksandar

pre 10 godina

Kod komentatora iz automobilske oblasti me uzasno nervira sto generalizuju. Ako pricamo o tdi motoru, porozna je glava, raspada se pumpa... Ako je tsi, onda se IZDUZI lanac!? Ako je dci, dizne uvek crknu. Ako ima tri cilindra onda svi ovo. Ako ono, onda uvek ovo... Ljudi, vozite lomove sa pola miliona km na satu, koje vam je neko uvalio na foru babe apotekarke iz Nemacke gde su autoputevi kao piste! Ako ste imali problem sa vasom lesinom, ne znaci da je do konstrukcije motora, pre ce biti da je do kilometraze i neodrzavanja. Kad bih slusao komentatore, verujem da bih vozio biciklu, mada i tu moze lanac da se izduzi, verujem...

RAF

pre 10 godina

Jes da nije direktan komentar na auto, ali jeste na prodavacku kucu za skoda vozila Stojanovic na nbgd. OGROMNA neprofesionalnost. Prvo, rade radnim danima do 17h. Drugo, vikendom rade samo subotom do 15h. Dakle moram da izadjem sa posla i u sred svog radnog vremena da idem da pogledam vozila. Dalje, imam budzet 15k e i odem da vidim kakav rapid nude za te novce. Udjem u salon (dakle uzeo slobodan dan sa posla jer drugacije ne moze, bar ne oni koji regularno rade), da vidim novi rapid kad ono, NEMAJU u salonu ni jedan a ni na parkingu. Prodavac me ubedjuje u neke smesne price...kazem mu ja koji budzet imam, on kaze, pa za 15200 moze oktavia 1.6 dizel i sam prodavac kaze da je oktavia mnogo bolja i kvalitetnija. Rekoh super, aj da nju pogledam, no kaze pa ni nju nemaju sad u salonu. Sta oni koji djavo uopste rade? Da li su ikome prodali vozilo ili peru pare? Strasan amaterizam...

Vlada

pre 10 godina

@Radovan
Kako vozila B segmenta nemaju karavane? Renault Clio grandtour, Seat Ibiza ST, Fabia Combi, Peugeot 207 SW, cak i Logan MCV se moze smestiti u ovu kategoriju.. Rece covek i dobi gomilu pluseva..
Inace, 75 ks je smesno za ovaj auto, kako god okrenes tesko moze biti "vrlo srcan" motor...

Rikošet

pre 10 godina

Nastavak II dio

7. Termin ljuljanje u krivini je izmišljen! I jedan i drugi automobil je lako izbaciti iz ravnoteže zbog rasterećenog zadnjeg kraja, ali tvrditi da se jedan ljulja više od drugog je, ma zaključite sami.
8. Potrošnja se lako mjeri, u uporedivim modelima, a donošenje paušalnih ocjena je krajnje neozbiljno. Činjenica je da su 1.5 dCi agregat i 1.6 TDI su štedljivi agregati, da je 1.2 TSI jači i ekonomičniji od 0.9 TCe, odnosno da je Renaultov 1.2 četverocilindraš barem zbog tog jednog cilindra uravnoteženiji od Škodinog 1.2 trocilindraša.
9. To da li zvone vrata prosudite sami. Činjenica da Rapid ima klasičan otvor vrata sa jakim kederom, dok Loganova vrata zahvataju krovnu površinu. Subjektivno mislim da je na duže staze Rapidov sistem bolji, jer se kod Loganovog više skuplja vlaga oko kedrea, barem po krovu.
10. Škoda Rapid ima koeficijent otpora vazduha od 0,30 Cd, Logan karavan 0,37 Cd, a Logan limuzina 0,35 Cd. Otpor vazduha utiče na potrošnju, ali i nivo buke. Dakle Rapid u očiglednoj prednosti, barem kada je riječ o visokim brzinama, jer ta razlika do 100 km/h nije toliko izražena...
11. Prtljažnik Rapida obložen u potpunosti, kao i kod Logana karavana, dok Logan limuzina ima neobloženo „nebo“. Koliko to utiče na smještaj prtljaga i na zvučnu izolaciju prosudite sami.

Nastavak u sledećem komentaru.

maxy

pre 10 godina

Auto je super, samo baš nešto ne verujem u potrošnju kako je ovde prikazana. I moj auto kada ide niz Bubanj Potok troši 2 litra, ali se ne bih usudio to nazvati prosekom :)
Realno je očekivati prosek oko 8.5 sa klimom i lakom nogom na gasu.

Radovan

pre 10 godina

(Vlada, 25. jul 2013 20:25)

B+ kategorija vozila nastala je od platformi (šasija) B kategorije, tako što je šasija produžena po dužini, a karoserija produžena i negde i proširena. To kažu fabrike, a i kada se gledaju tehnički podaci, veoma lako se to može ustanoviti.
Nijedno B+ vozilo nema karavan, što se iz spiska vozila na kraju prikaza teksta može utvrditi. Ali taj film nećete gledati, jer obične ljude to čini srećnim, a mnogi ne vole tuđu sreću. Kada se FIAT Linea pojavila 2007. pa zar nije bilo dovoljno vremena da se napravi karavan, a Linea se prodaje kao šoder u Brazilu, Argentini i Indiji? Karavan daje porodici jednu veću dimenziju slobode i prostora za lakše obavljanje svojih životnih funkcija, a nije tako papreno skupo kao karavan C kategorije.
Za nečitanje teksta jedno veliko B-.