vozim starijeg dizela i nikada ga ne spustam ispod 1500 obrtaja imam osecaj da se gusi ispod 1500 a cini mi se da ga je najbolje voziti izmedju 1800-2200
(ime moje, 27. septembar 2022 19:36)
Slazem se , slicno i ja radim . Saltam na 2000 bez obzira na preporuku sa table . I mislim da tako ne mucim motor .
(rcz, 30. septembar 2022 11:02)
Suština je ne gušiti motor ubrzavanjem ili voziti uzbrdo na niskim obrtajima. Ukoliko samo odrzavate brzinu na laganom gasu slobodno vozite na niskim obrtajima. Samo ne treba biti lenj na menjacu i u slucaju da vam treba snaga zavrtite motor. Što veci gas dajete veci obrtaji vam trebaju.
(Aleksandar, 29. septembar 2022 21:14)
Slušajte motor i obratite pažnju kako se ponaša kada. Kada idete uzbrdo nećete šaltati u viši stepen osim ako niste na nekom dužem pravcu pa ubrzavate i imate auto sa dovoljno snage za to. Vozi me čovek u car go-u Jarisom 1.0benz i prebacuje u 3. na 30-40 na uzbrdici... Motor je hteo da se raspadne. Ja ne znam šta vi ljudi radite i da li je moguće da toliko nemate osećaj.
Pritom dodajete gas na preniskim obrtajima, ubrizgavate gorivo u prazno i samo pravite veću potrošnju...
(TheDriver, 29. septembar 2022 13:32)
Ovo je loše prepisivanje i razumijevanje tematike. Niski obrtaji, kako je već rečeno, nisu dobri pri naglom ubrzavanju, trpi sve, od motora do prenosa, ali konstantna vožnja na niskim obrtajima nema nikakve veze sa ovim tekstom.
(cosmo, 29. septembar 2022 10:00)
Jače dodavanje gasa na niskim obrtajima šteti ležajevima radilice... U takvim slučajevima može se čuti neobičan zvuk, jer opterećenje, tj. udare eksplozije smeše goriva trpe ležeći ležajevi. Jer motor nema dovoljno snage da ubrza okretanje zamajca i dostigne viši obrtni moment.
A ne oštećuju se karike.
(Kokan, 27. septembar 2022 17:50)
Ako bi se cuo zvuk iz lezajeva radilice taj motor bi vec bio pred umiranjem.
(Ja i ovaj pored mene, 28. septembar 2022 17:08)
Moj sef je svojevremeno vozio a6 u 6 brzini 40-50km/h i hvalio se kako mu trosi 4,5l/100km. Bio nam je sef, nismo ga voleli i cinicno smo ga ohrabrivali da nastavi sa tom praksom. Posle godinu dana ode ceo set kvacila, zamajac i sve sto ide uz to. Racun preko 1500e.
(dexter-lab, 28. septembar 2022 16:32)
Prvoaprilski Srbine, nebitna je potrošnja. Nije ista cena 1l dizla i bezolovnog.
Bitna je cena kilometra. A cena kilometra je manja sa atmo benzincem na 3000 rpm.
(Goxy, 28. septembar 2022 12:28
Ja vozim malog gradskog benzinca koji nema života u sebi i na ravnom po gradu trećom brzinom na oko 2200 obrtaja ide 45 km/h. Potrošnja uz milovanje po gasu 8l u gradu leti a zimi i više! U naseljenom mestu je 50 ograničenje, znači drugom na 3000 obrtaja da vozim? Prva i druga po gradu na osnovu ovog teksta? Trošio bi NAJMANJE 15l PO GRADU!
Preračunato u parama trošio bi kao da vozim recimo X5 dizel!
(neutralan, 28. septembar 2022 14:44)
Ja vozim tako silovito da dobacim do 3000 obrtaja samo u slucaju kada vozim na ler pa pritisnem papicicu od gasa jer zaboravim da nije u brzinu.
(mikan, 28. septembar 2022 12:54)
Probajte na biciklu da vozite na niskom broju obrtaja da vidite šta će se desiti? Polomićete noge od napora da okrenete pedale. Probajte i visoke obrtaje, prokuvaćete odmah.
Isto opterećenje koje ćete osetiti na biciklu trpi motor automobila.
(Kiflistanac, 28. septembar 2022 09:54)
Ti izgleda nisi cuo za Jana Ulriha ili Krisa Fruma, da pomenem neke od biciklista koji su apsolvirali voznju malom ili visokom kadencom. Komentar ti je isto kao tekst, pausalan i nepotpun. Nema istih ljudi, isto kao sto nema istih automobila. Kod ljudi je u pitanju kakav si tip, aeroban ili anaeroban, a kod automobila procitaj neki od komentara.
(Inception, 28. septembar 2022 12:45)
Ne podmazuje dobro....mada ako vam ne podrhtava motor(ako imate manualni menjac) onda vozite kako hocete. Ali dovoljno je samo malo da podrhtava, ne da se gasi i nije dobro. Kod automatskog vi to ne mozete da kontrolisete, on odredjuje broj obrtaja.
(Zoran, 28. septembar 2022 11:50)
Generalizacija koja može da bude ali i ne mora da znači. Vozim dizela veće kubikaže u kombinaciji sa automatskim menjačem. 140kmh po kilometar satu je u mom slučaju 2000 obrtaja, čak i pri 200kmh tek 2900 obrtaja. Ako vozim oko 80kmh, odn po ograničenju na regionalnim putevima, auto održava nešto preko 1000 obrtaja, s time da ako žešće nagazim po gasu, normalno da će menjač da prešalta nekoliko brzina na niže. Zapravo menjač šalta zavisno od moje nežnosti po papučici gasa, što se većinom svodi u rasponu između 1500 i 2000 obrtaja, ređe ide do 2500 i skoro nikad preko toga. Cela priča je u tome, ukoliko se samo brzina održava po ravnom, sasvim su ok oni brojevi obrtaja koji su neophodni za to, ništa više. Ali ne treba nabiti gas do poda u takvim situacijama već pri ubrzanju ili uzbrdici naći odgovarajući stepen prenosa u menjaču kada motor najlakše vuče.
(DC, 28. septembar 2022 11:24)
Врло је просто. Лако се осети лад се ауто гуши и кад не може да вуче. Ако возиш по равном и не додајеш јак гас а ауто има такав обртни момент и не смета му то. Онда наравно да може. Само видиш да ли се мотор мучи или не.
(Majkl Džondar, 28. septembar 2022 11:24)
Brzine treba prebacivati čim se proceni da se automobil može normalno kretati u sledećem, višem stepenu prenosa. Te priče kako kod atmosferskog benzinca brzine treba menjati od 3000 obrtaja na više su gluposti. Zavisi od auto do auta. Na mom benzincu je npr. idealno brzine menjati između 2300 i 2700 obrtaja. Pravovremenom promenom brzina čuvate i motor i štedite gorivo.
(Mirko, 28. septembar 2022 10:18)
Hoće i menjač da strada. Sinhron pete brzine, ako voziš u 5-toj 40 km/h. Pitajte Beogradske taksiste, pola njih vozi tako da bi ušedela gorivo, a dešava im se masovni pomor menjača. Trebalo je dvadeset godina da ukapiraju zašto, jer kod četvorostepenih to nije bilo izraženo.
(kognitivna disonanca, 28. septembar 2022 10:06)
Tekst prepisan i nepotpun. Ovde se radi o UBRZANJU sa niskih obrtaja, npr potapanje gasa na 1500rpm. To je stetno. kad se postigne optimalna brzina moze da se odrzava i na atmo benzincima i na 1500-2000rpm.
Da ne pricam za moderne dizele sa 8-9 stepeni prenosa, odrzavaju obrtaje pri krstarenju na 1300-2000rpm bez ikakvih problema.
Autor teksta ne poznaje materiju ili je preskocio da napise da se radi o ubrzanju sa niskih obrtaja.
(henk.mudi, 28. septembar 2022 10:00)
Šta se ložite na gluposti, vozi normalno i onako kako ti je komotno. Na velikoj većini automobila će sve drugo da pocrka daleko pre motora.
(Vlade, 28. septembar 2022 10:00)
Probajte na biciklu da vozite na niskom broju obrtaja da vidite šta će se desiti? Polomićete noge od napora da okrenete pedale. Probajte i visoke obrtaje, prokuvaćete odmah.
Isto opterećenje koje ćete osetiti na biciklu trpi motor automobila.
(Kiflistanac, 28. septembar 2022 09:54)
Slazem se sa napisanim . Medjutim ako pratite preporuke za promenu stepena prenosa na kontrolnoj tabli , saltacete bas na jako malom broju obrtaja . Pitanje …zasto fabrika daje preporuku i uputstvo da se vozi na malom broju obrtaja u vecoj brzini ako znamo da to steti motoru u celini ?!?!
(rcz, 27. septembar 2022 17:10)
Zato što fabrika ima tonu regulative u pogledu potrošnje i zagadjenja nad glavom i pokušava da ugura motore u zadati standard. Zato imamo start/stop, zato imamo gomilu delova koji smanjuju trajnost motora (DPF, EGR,…), zato te i teraju da šaltaš jako rano. Onaj ko kupi novi auto neće imati problema, ali drugi, treći vlasnik posle 7-8 godina i 200.000+ na satu itekako hoće.
(Giovanni, 28. septembar 2022 06:41)
Video sam da vozač menja stepene prenosa prebrzo, na preniskim obrtajima, muči motor, i transmisiju. I ne traju dugo.
Zato je dobar automatski menjac, on to ne dozvoljava. On motor uvek drži u optimalnom režimu.
(0012, 28. septembar 2022 00:12)
vozim starijeg dizela i nikada ga ne spustam ispod 1500 obrtaja imam osecaj da se gusi ispod 1500 a cini mi se da ga je najbolje voziti izmedju 1800-2200
(ime moje, 27. septembar 2022 19:36)
40 km/h u V stepenu prenosa nije samo po sebi nikakav problem. Niti to klipovima nešto smeta, sve dok se ne dâ jači gas. Jako "loženje" motora gorivom koje on ne može da isprati povećavanjem svojih obrtaja - to je problem.
(1813, 27. septembar 2022 18:13)
Jače dodavanje gasa na niskim obrtajima šteti ležajevima radilice... U takvim slučajevima može se čuti neobičan zvuk, jer opterećenje, tj. udare eksplozije smeše goriva trpe ležeći ležajevi. Jer motor nema dovoljno snage da ubrza okretanje zamajca i dostigne viši obrtni moment.
A ne oštećuju se karike.
(Kokan, 27. septembar 2022 17:50)
Potpuno ste u pravu auto uvek treba voziti u crvenom tad naj manje trosi a i to godi motoru onda duze traje.Pa koliki treba da si idiot da poverujes u sve ovo napisano.
(cicibannn, 27. septembar 2022 17:19)
Slazem se sa napisanim . Medjutim ako pratite preporuke za promenu stepena prenosa na kontrolnoj tabli , saltacete bas na jako malom broju obrtaja . Pitanje …zasto fabrika daje preporuku i uputstvo da se vozi na malom broju obrtaja u vecoj brzini ako znamo da to steti motoru u celini ?!?!
(rcz, 27. septembar 2022 17:10)
40 km/h u V stepenu prenosa nije samo po sebi nikakav problem. Niti to klipovima nešto smeta, sve dok se ne dâ jači gas. Jako "loženje" motora gorivom koje on ne može da isprati povećavanjem svojih obrtaja - to je problem.
(1813, 27. septembar 2022 18:13)
Slazem se sa napisanim . Medjutim ako pratite preporuke za promenu stepena prenosa na kontrolnoj tabli , saltacete bas na jako malom broju obrtaja . Pitanje …zasto fabrika daje preporuku i uputstvo da se vozi na malom broju obrtaja u vecoj brzini ako znamo da to steti motoru u celini ?!?!
(rcz, 27. septembar 2022 17:10)
Slazem se sa napisanim . Medjutim ako pratite preporuke za promenu stepena prenosa na kontrolnoj tabli , saltacete bas na jako malom broju obrtaja . Pitanje …zasto fabrika daje preporuku i uputstvo da se vozi na malom broju obrtaja u vecoj brzini ako znamo da to steti motoru u celini ?!?!
(rcz, 27. septembar 2022 17:10)
Zato što fabrika ima tonu regulative u pogledu potrošnje i zagadjenja nad glavom i pokušava da ugura motore u zadati standard. Zato imamo start/stop, zato imamo gomilu delova koji smanjuju trajnost motora (DPF, EGR,…), zato te i teraju da šaltaš jako rano. Onaj ko kupi novi auto neće imati problema, ali drugi, treći vlasnik posle 7-8 godina i 200.000+ na satu itekako hoće.
(Giovanni, 28. septembar 2022 06:41)
vozim starijeg dizela i nikada ga ne spustam ispod 1500 obrtaja imam osecaj da se gusi ispod 1500 a cini mi se da ga je najbolje voziti izmedju 1800-2200
(ime moje, 27. septembar 2022 19:36)
Tekst prepisan i nepotpun. Ovde se radi o UBRZANJU sa niskih obrtaja, npr potapanje gasa na 1500rpm. To je stetno. kad se postigne optimalna brzina moze da se odrzava i na atmo benzincima i na 1500-2000rpm.
Da ne pricam za moderne dizele sa 8-9 stepeni prenosa, odrzavaju obrtaje pri krstarenju na 1300-2000rpm bez ikakvih problema.
Autor teksta ne poznaje materiju ili je preskocio da napise da se radi o ubrzanju sa niskih obrtaja.
(henk.mudi, 28. septembar 2022 10:00)
Jače dodavanje gasa na niskim obrtajima šteti ležajevima radilice... U takvim slučajevima može se čuti neobičan zvuk, jer opterećenje, tj. udare eksplozije smeše goriva trpe ležeći ležajevi. Jer motor nema dovoljno snage da ubrza okretanje zamajca i dostigne viši obrtni moment.
A ne oštećuju se karike.
(Kokan, 27. septembar 2022 17:50)
Video sam da vozač menja stepene prenosa prebrzo, na preniskim obrtajima, muči motor, i transmisiju. I ne traju dugo.
Zato je dobar automatski menjac, on to ne dozvoljava. On motor uvek drži u optimalnom režimu.
(0012, 28. septembar 2022 00:12)
Врло је просто. Лако се осети лад се ауто гуши и кад не може да вуче. Ако возиш по равном и не додајеш јак гас а ауто има такав обртни момент и не смета му то. Онда наравно да може. Само видиш да ли се мотор мучи или не.
(Majkl Džondar, 28. septembar 2022 11:24)
Potpuno ste u pravu auto uvek treba voziti u crvenom tad naj manje trosi a i to godi motoru onda duze traje.Pa koliki treba da si idiot da poverujes u sve ovo napisano.
(cicibannn, 27. septembar 2022 17:19)
Brzine treba prebacivati čim se proceni da se automobil može normalno kretati u sledećem, višem stepenu prenosa. Te priče kako kod atmosferskog benzinca brzine treba menjati od 3000 obrtaja na više su gluposti. Zavisi od auto do auta. Na mom benzincu je npr. idealno brzine menjati između 2300 i 2700 obrtaja. Pravovremenom promenom brzina čuvate i motor i štedite gorivo.
(Mirko, 28. septembar 2022 10:18)
Šta se ložite na gluposti, vozi normalno i onako kako ti je komotno. Na velikoj većini automobila će sve drugo da pocrka daleko pre motora.
(Vlade, 28. septembar 2022 10:00)
Generalizacija koja može da bude ali i ne mora da znači. Vozim dizela veće kubikaže u kombinaciji sa automatskim menjačem. 140kmh po kilometar satu je u mom slučaju 2000 obrtaja, čak i pri 200kmh tek 2900 obrtaja. Ako vozim oko 80kmh, odn po ograničenju na regionalnim putevima, auto održava nešto preko 1000 obrtaja, s time da ako žešće nagazim po gasu, normalno da će menjač da prešalta nekoliko brzina na niže. Zapravo menjač šalta zavisno od moje nežnosti po papučici gasa, što se većinom svodi u rasponu između 1500 i 2000 obrtaja, ređe ide do 2500 i skoro nikad preko toga. Cela priča je u tome, ukoliko se samo brzina održava po ravnom, sasvim su ok oni brojevi obrtaja koji su neophodni za to, ništa više. Ali ne treba nabiti gas do poda u takvim situacijama već pri ubrzanju ili uzbrdici naći odgovarajući stepen prenosa u menjaču kada motor najlakše vuče.
(DC, 28. septembar 2022 11:24)
Hoće i menjač da strada. Sinhron pete brzine, ako voziš u 5-toj 40 km/h. Pitajte Beogradske taksiste, pola njih vozi tako da bi ušedela gorivo, a dešava im se masovni pomor menjača. Trebalo je dvadeset godina da ukapiraju zašto, jer kod četvorostepenih to nije bilo izraženo.
(kognitivna disonanca, 28. septembar 2022 10:06)
Probajte na biciklu da vozite na niskom broju obrtaja da vidite šta će se desiti? Polomićete noge od napora da okrenete pedale. Probajte i visoke obrtaje, prokuvaćete odmah.
Isto opterećenje koje ćete osetiti na biciklu trpi motor automobila.
(Kiflistanac, 28. septembar 2022 09:54)
Ti izgleda nisi cuo za Jana Ulriha ili Krisa Fruma, da pomenem neke od biciklista koji su apsolvirali voznju malom ili visokom kadencom. Komentar ti je isto kao tekst, pausalan i nepotpun. Nema istih ljudi, isto kao sto nema istih automobila. Kod ljudi je u pitanju kakav si tip, aeroban ili anaeroban, a kod automobila procitaj neki od komentara.
(Inception, 28. septembar 2022 12:45)
Moj sef je svojevremeno vozio a6 u 6 brzini 40-50km/h i hvalio se kako mu trosi 4,5l/100km. Bio nam je sef, nismo ga voleli i cinicno smo ga ohrabrivali da nastavi sa tom praksom. Posle godinu dana ode ceo set kvacila, zamajac i sve sto ide uz to. Racun preko 1500e.
(dexter-lab, 28. septembar 2022 16:32)
Probajte na biciklu da vozite na niskom broju obrtaja da vidite šta će se desiti? Polomićete noge od napora da okrenete pedale. Probajte i visoke obrtaje, prokuvaćete odmah.
Isto opterećenje koje ćete osetiti na biciklu trpi motor automobila.
(Kiflistanac, 28. septembar 2022 09:54)
Prvoaprilski Srbine, nebitna je potrošnja. Nije ista cena 1l dizla i bezolovnog.
Bitna je cena kilometra. A cena kilometra je manja sa atmo benzincem na 3000 rpm.
(Goxy, 28. septembar 2022 12:28
Ja vozim malog gradskog benzinca koji nema života u sebi i na ravnom po gradu trećom brzinom na oko 2200 obrtaja ide 45 km/h. Potrošnja uz milovanje po gasu 8l u gradu leti a zimi i više! U naseljenom mestu je 50 ograničenje, znači drugom na 3000 obrtaja da vozim? Prva i druga po gradu na osnovu ovog teksta? Trošio bi NAJMANJE 15l PO GRADU!
Preračunato u parama trošio bi kao da vozim recimo X5 dizel!
(neutralan, 28. septembar 2022 14:44)
Ovo je loše prepisivanje i razumijevanje tematike. Niski obrtaji, kako je već rečeno, nisu dobri pri naglom ubrzavanju, trpi sve, od motora do prenosa, ali konstantna vožnja na niskim obrtajima nema nikakve veze sa ovim tekstom.
(cosmo, 29. septembar 2022 10:00)
Ne podmazuje dobro....mada ako vam ne podrhtava motor(ako imate manualni menjac) onda vozite kako hocete. Ali dovoljno je samo malo da podrhtava, ne da se gasi i nije dobro. Kod automatskog vi to ne mozete da kontrolisete, on odredjuje broj obrtaja.
(Zoran, 28. septembar 2022 11:50)
Jače dodavanje gasa na niskim obrtajima šteti ležajevima radilice... U takvim slučajevima može se čuti neobičan zvuk, jer opterećenje, tj. udare eksplozije smeše goriva trpe ležeći ležajevi. Jer motor nema dovoljno snage da ubrza okretanje zamajca i dostigne viši obrtni moment.
A ne oštećuju se karike.
(Kokan, 27. septembar 2022 17:50)
Ako bi se cuo zvuk iz lezajeva radilice taj motor bi vec bio pred umiranjem.
(Ja i ovaj pored mene, 28. septembar 2022 17:08)
Slušajte motor i obratite pažnju kako se ponaša kada. Kada idete uzbrdo nećete šaltati u viši stepen osim ako niste na nekom dužem pravcu pa ubrzavate i imate auto sa dovoljno snage za to. Vozi me čovek u car go-u Jarisom 1.0benz i prebacuje u 3. na 30-40 na uzbrdici... Motor je hteo da se raspadne. Ja ne znam šta vi ljudi radite i da li je moguće da toliko nemate osećaj.
Pritom dodajete gas na preniskim obrtajima, ubrizgavate gorivo u prazno i samo pravite veću potrošnju...
(TheDriver, 29. septembar 2022 13:32)
Ja vozim tako silovito da dobacim do 3000 obrtaja samo u slucaju kada vozim na ler pa pritisnem papicicu od gasa jer zaboravim da nije u brzinu.
(mikan, 28. septembar 2022 12:54)
Suština je ne gušiti motor ubrzavanjem ili voziti uzbrdo na niskim obrtajima. Ukoliko samo odrzavate brzinu na laganom gasu slobodno vozite na niskim obrtajima. Samo ne treba biti lenj na menjacu i u slucaju da vam treba snaga zavrtite motor. Što veci gas dajete veci obrtaji vam trebaju.
(Aleksandar, 29. septembar 2022 21:14)
vozim starijeg dizela i nikada ga ne spustam ispod 1500 obrtaja imam osecaj da se gusi ispod 1500 a cini mi se da ga je najbolje voziti izmedju 1800-2200
(ime moje, 27. septembar 2022 19:36)
Slazem se , slicno i ja radim . Saltam na 2000 bez obzira na preporuku sa table . I mislim da tako ne mucim motor .
(rcz, 30. septembar 2022 11:02)
Potpuno ste u pravu auto uvek treba voziti u crvenom tad naj manje trosi a i to godi motoru onda duze traje.Pa koliki treba da si idiot da poverujes u sve ovo napisano.
(cicibannn, 27. septembar 2022 17:19)
Probajte na biciklu da vozite na niskom broju obrtaja da vidite šta će se desiti? Polomićete noge od napora da okrenete pedale. Probajte i visoke obrtaje, prokuvaćete odmah.
Isto opterećenje koje ćete osetiti na biciklu trpi motor automobila.
(Kiflistanac, 28. septembar 2022 09:54)
Ti izgleda nisi cuo za Jana Ulriha ili Krisa Fruma, da pomenem neke od biciklista koji su apsolvirali voznju malom ili visokom kadencom. Komentar ti je isto kao tekst, pausalan i nepotpun. Nema istih ljudi, isto kao sto nema istih automobila. Kod ljudi je u pitanju kakav si tip, aeroban ili anaeroban, a kod automobila procitaj neki od komentara.
(Inception, 28. septembar 2022 12:45)
Video sam da vozač menja stepene prenosa prebrzo, na preniskim obrtajima, muči motor, i transmisiju. I ne traju dugo.
Zato je dobar automatski menjac, on to ne dozvoljava. On motor uvek drži u optimalnom režimu.
(0012, 28. septembar 2022 00:12)
Ja vozim tako silovito da dobacim do 3000 obrtaja samo u slucaju kada vozim na ler pa pritisnem papicicu od gasa jer zaboravim da nije u brzinu.
(mikan, 28. septembar 2022 12:54)
Slazem se sa napisanim . Medjutim ako pratite preporuke za promenu stepena prenosa na kontrolnoj tabli , saltacete bas na jako malom broju obrtaja . Pitanje …zasto fabrika daje preporuku i uputstvo da se vozi na malom broju obrtaja u vecoj brzini ako znamo da to steti motoru u celini ?!?!
(rcz, 27. septembar 2022 17:10)
40 km/h u V stepenu prenosa nije samo po sebi nikakav problem. Niti to klipovima nešto smeta, sve dok se ne dâ jači gas. Jako "loženje" motora gorivom koje on ne može da isprati povećavanjem svojih obrtaja - to je problem.
(1813, 27. septembar 2022 18:13)
Probajte na biciklu da vozite na niskom broju obrtaja da vidite šta će se desiti? Polomićete noge od napora da okrenete pedale. Probajte i visoke obrtaje, prokuvaćete odmah.
Isto opterećenje koje ćete osetiti na biciklu trpi motor automobila.
(Kiflistanac, 28. septembar 2022 09:54)
Generalizacija koja može da bude ali i ne mora da znači. Vozim dizela veće kubikaže u kombinaciji sa automatskim menjačem. 140kmh po kilometar satu je u mom slučaju 2000 obrtaja, čak i pri 200kmh tek 2900 obrtaja. Ako vozim oko 80kmh, odn po ograničenju na regionalnim putevima, auto održava nešto preko 1000 obrtaja, s time da ako žešće nagazim po gasu, normalno da će menjač da prešalta nekoliko brzina na niže. Zapravo menjač šalta zavisno od moje nežnosti po papučici gasa, što se većinom svodi u rasponu između 1500 i 2000 obrtaja, ređe ide do 2500 i skoro nikad preko toga. Cela priča je u tome, ukoliko se samo brzina održava po ravnom, sasvim su ok oni brojevi obrtaja koji su neophodni za to, ništa više. Ali ne treba nabiti gas do poda u takvim situacijama već pri ubrzanju ili uzbrdici naći odgovarajući stepen prenosa u menjaču kada motor najlakše vuče.
(DC, 28. septembar 2022 11:24)
Prvoaprilski Srbine, nebitna je potrošnja. Nije ista cena 1l dizla i bezolovnog.
Bitna je cena kilometra. A cena kilometra je manja sa atmo benzincem na 3000 rpm.
(Goxy, 28. septembar 2022 12:28
Ja vozim malog gradskog benzinca koji nema života u sebi i na ravnom po gradu trećom brzinom na oko 2200 obrtaja ide 45 km/h. Potrošnja uz milovanje po gasu 8l u gradu leti a zimi i više! U naseljenom mestu je 50 ograničenje, znači drugom na 3000 obrtaja da vozim? Prva i druga po gradu na osnovu ovog teksta? Trošio bi NAJMANJE 15l PO GRADU!
Preračunato u parama trošio bi kao da vozim recimo X5 dizel!
(neutralan, 28. septembar 2022 14:44)
Brzine treba prebacivati čim se proceni da se automobil može normalno kretati u sledećem, višem stepenu prenosa. Te priče kako kod atmosferskog benzinca brzine treba menjati od 3000 obrtaja na više su gluposti. Zavisi od auto do auta. Na mom benzincu je npr. idealno brzine menjati između 2300 i 2700 obrtaja. Pravovremenom promenom brzina čuvate i motor i štedite gorivo.
(Mirko, 28. septembar 2022 10:18)
Tekst prepisan i nepotpun. Ovde se radi o UBRZANJU sa niskih obrtaja, npr potapanje gasa na 1500rpm. To je stetno. kad se postigne optimalna brzina moze da se odrzava i na atmo benzincima i na 1500-2000rpm.
Da ne pricam za moderne dizele sa 8-9 stepeni prenosa, odrzavaju obrtaje pri krstarenju na 1300-2000rpm bez ikakvih problema.
Autor teksta ne poznaje materiju ili je preskocio da napise da se radi o ubrzanju sa niskih obrtaja.
(henk.mudi, 28. septembar 2022 10:00)
Jače dodavanje gasa na niskim obrtajima šteti ležajevima radilice... U takvim slučajevima može se čuti neobičan zvuk, jer opterećenje, tj. udare eksplozije smeše goriva trpe ležeći ležajevi. Jer motor nema dovoljno snage da ubrza okretanje zamajca i dostigne viši obrtni moment.
A ne oštećuju se karike.
(Kokan, 27. septembar 2022 17:50)
Hoće i menjač da strada. Sinhron pete brzine, ako voziš u 5-toj 40 km/h. Pitajte Beogradske taksiste, pola njih vozi tako da bi ušedela gorivo, a dešava im se masovni pomor menjača. Trebalo je dvadeset godina da ukapiraju zašto, jer kod četvorostepenih to nije bilo izraženo.
(kognitivna disonanca, 28. septembar 2022 10:06)
Moj sef je svojevremeno vozio a6 u 6 brzini 40-50km/h i hvalio se kako mu trosi 4,5l/100km. Bio nam je sef, nismo ga voleli i cinicno smo ga ohrabrivali da nastavi sa tom praksom. Posle godinu dana ode ceo set kvacila, zamajac i sve sto ide uz to. Racun preko 1500e.
(dexter-lab, 28. septembar 2022 16:32)
vozim starijeg dizela i nikada ga ne spustam ispod 1500 obrtaja imam osecaj da se gusi ispod 1500 a cini mi se da ga je najbolje voziti izmedju 1800-2200
(ime moje, 27. septembar 2022 19:36)
Slazem se sa napisanim . Medjutim ako pratite preporuke za promenu stepena prenosa na kontrolnoj tabli , saltacete bas na jako malom broju obrtaja . Pitanje …zasto fabrika daje preporuku i uputstvo da se vozi na malom broju obrtaja u vecoj brzini ako znamo da to steti motoru u celini ?!?!
(rcz, 27. septembar 2022 17:10)
Zato što fabrika ima tonu regulative u pogledu potrošnje i zagadjenja nad glavom i pokušava da ugura motore u zadati standard. Zato imamo start/stop, zato imamo gomilu delova koji smanjuju trajnost motora (DPF, EGR,…), zato te i teraju da šaltaš jako rano. Onaj ko kupi novi auto neće imati problema, ali drugi, treći vlasnik posle 7-8 godina i 200.000+ na satu itekako hoće.
(Giovanni, 28. septembar 2022 06:41)
Šta se ložite na gluposti, vozi normalno i onako kako ti je komotno. Na velikoj većini automobila će sve drugo da pocrka daleko pre motora.
(Vlade, 28. septembar 2022 10:00)
Slušajte motor i obratite pažnju kako se ponaša kada. Kada idete uzbrdo nećete šaltati u viši stepen osim ako niste na nekom dužem pravcu pa ubrzavate i imate auto sa dovoljno snage za to. Vozi me čovek u car go-u Jarisom 1.0benz i prebacuje u 3. na 30-40 na uzbrdici... Motor je hteo da se raspadne. Ja ne znam šta vi ljudi radite i da li je moguće da toliko nemate osećaj.
Pritom dodajete gas na preniskim obrtajima, ubrizgavate gorivo u prazno i samo pravite veću potrošnju...
(TheDriver, 29. septembar 2022 13:32)
Ne podmazuje dobro....mada ako vam ne podrhtava motor(ako imate manualni menjac) onda vozite kako hocete. Ali dovoljno je samo malo da podrhtava, ne da se gasi i nije dobro. Kod automatskog vi to ne mozete da kontrolisete, on odredjuje broj obrtaja.
(Zoran, 28. septembar 2022 11:50)
Врло је просто. Лако се осети лад се ауто гуши и кад не може да вуче. Ако возиш по равном и не додајеш јак гас а ауто има такав обртни момент и не смета му то. Онда наравно да може. Само видиш да ли се мотор мучи или не.
(Majkl Džondar, 28. septembar 2022 11:24)
Jače dodavanje gasa na niskim obrtajima šteti ležajevima radilice... U takvim slučajevima može se čuti neobičan zvuk, jer opterećenje, tj. udare eksplozije smeše goriva trpe ležeći ležajevi. Jer motor nema dovoljno snage da ubrza okretanje zamajca i dostigne viši obrtni moment.
A ne oštećuju se karike.
(Kokan, 27. septembar 2022 17:50)
Ako bi se cuo zvuk iz lezajeva radilice taj motor bi vec bio pred umiranjem.
(Ja i ovaj pored mene, 28. septembar 2022 17:08)
Suština je ne gušiti motor ubrzavanjem ili voziti uzbrdo na niskim obrtajima. Ukoliko samo odrzavate brzinu na laganom gasu slobodno vozite na niskim obrtajima. Samo ne treba biti lenj na menjacu i u slucaju da vam treba snaga zavrtite motor. Što veci gas dajete veci obrtaji vam trebaju.
(Aleksandar, 29. septembar 2022 21:14)
vozim starijeg dizela i nikada ga ne spustam ispod 1500 obrtaja imam osecaj da se gusi ispod 1500 a cini mi se da ga je najbolje voziti izmedju 1800-2200
(ime moje, 27. septembar 2022 19:36)
Slazem se , slicno i ja radim . Saltam na 2000 bez obzira na preporuku sa table . I mislim da tako ne mucim motor .
(rcz, 30. septembar 2022 11:02)
Ovo je loše prepisivanje i razumijevanje tematike. Niski obrtaji, kako je već rečeno, nisu dobri pri naglom ubrzavanju, trpi sve, od motora do prenosa, ali konstantna vožnja na niskim obrtajima nema nikakve veze sa ovim tekstom.
(cosmo, 29. septembar 2022 10:00)