Tajne brzog i bezbednog preticanja

Veliki broj najtežih saobraćajnih nesreća izazvano je nepropisnim preticanjem ili pogrešnom procenom vozača – što zbog neiskustva, što zbog preterane samouverenosti, što zbog kombinacije raznih faktora, pišu polovniautomobili.

Pošaljite komentar
  1. @svasta - nazalost, previse ljudi to radi. meni se desilo kad sam isao na more u cenu goru. dole posle podgorice. krenem da preticem, riba u suv ubrza. posto su auta iz suprotnog postala blizu, krenem da usporavam da bih se vratio iza budale. ona ladno usporava. jedva se vratih samo jer mentol ne zna sta hoce
    (key and peele, 1. jul 2022 19:46)

    # Link komentara

  2. Uvek za volanom:
    1. Budi svestan okruzenja i svega sto se desava oko tebe. Nije dovoljno da pratis samo auto ispred vec sta se desava daleko ispred njega. Jednako je bitno sta se desava iza tebe. Moras biti u stanju da na vreme odreagujes na poteze drugih, a to znaci da moras da probas i da ih predvidis. Kako se ovo odnosi na preticanje: vozis u koloni, tri auta iza tebe je 'nervozan' vozac, treba da si ga odavno primetio i da si svestan da onog trenutka kada si spreman za preticanje, da je on mozda vec u levoj traci pored tebe.
    2. Svima u okruzenju uvek stavi do znanja koji su tvoji sledeci potezi: moraju biti jasni i bez mogucnosti zabune. Kada pricamo o preticanju: priblizi se levoj traci, izbaci zmigavac, povremeno nagazi isprekidanu liniju, tada ce i onom 'nervoznom' tri auta iza biti jasnije sta da ocekuje. Nemoj da ostavis ukljucen zmigavac pet minuta i nicim drugim ne ukazujes da uopste imas zelju da pretices. Ovima iza tada vise nije jasno da li si zaboravio zmigavac ili se zaista spremas na preticanje.

    Nesto sto se prozima kroz clanak i komentare, a sa cime se uopste ne slazem, je forsiranje motora i uterivanje u crveno. Ako polazite u preticanje s time da morate da nabijete gas do patosa kako bi ono bilo bezbedno - to je vec jasan znak da zapravo nije i onda ga ne treba ni pocinjati. Bezbedno je ono preticanje gde ako nesto krene po zlu vi imate jos rezerve snage sa kojom mozete da se izvlacite iz krizne situacije.
    (DC, 1. jul 2022 19:28)

    # Link komentara

  3. Tajna je ni ne čitati savjete o pretjecanju. Takvi savjeti ne postoje.
    (Ustaše, 1. jul 2022 18:43)

    # Link komentara

  4. Mrzim pretjecanje i nikad ne pretječem. Ako zapnem iza šlepera, isključim se iz prometa čim se ukaže prva prilika i vratim se na kraj repa.🇭🇷
    Potpuno beskorisna radnja, ta vozim od A do B ne vozim zato da bih poginuo. Tko voli pretjecanje neka si kupi motocikl.
    (Ustaše, 1. jul 2022 18:29)

    # Link komentara

  5. @zena. Pametnice, instruktor te uci u auto skoli, dakle onda kada vecina ne zna nista o saobracaju i propisima. Da mnogima pravilno vracanje u traku ipak nije logicno vidimo precesto na putu.
    (pp, 1. jul 2022 17:19)

    # Link komentara

  6. Tajna je kako doći do love za Dodge Challenger Scatpack. Onda svi ostajete u prašini narednih 200km. Tada moram da stanem na pumpu hahaha
    (Challenger, 1. jul 2022 16:35)

    # Link komentara

  7. prvo na gta san andreas po periferiji da se uči prestizanje..
    (konjo, 1. jul 2022 11:49)

    # Link komentara

  8. Dobar tekst
    (vlada niš, 1. jul 2022 09:49)

    # Link komentara

  9. Sledeci naslov ce biti, kako da slupate kola a da ostanete zivi.
    (Romeo, 1. jul 2022 09:09)

    # Link komentara

  10. Preticanje je jedna od najozbiljnijih stvari koja se ne uči u autoškoli već u praksi i savetima starijih. Meni kao odličnom vozaču je trebalo dosta vremena i vežbe da ga usavršim. Ogromna je razlika ići na put sa autom npr. 1.3 koji sam ranije vozio i 1.6 koji sad vozim. Ako postoji neki kvalitet automobila 2.0 i više to je što se kvalitet preticanja eksponencionalno povećava na bolje. Ništa gore nego kad pretičete a auto nema dovoljno snage da povuče.

    I treba dodati mladima da postoje delovi "društva" koji su neretki na putevima a to su oni baksuzi koji ubrzavaju kad ih pretičeš iz nekog razloga, kompleksa kojih je pun naš narod, za šta treba u zatvor da se ide, a na žalost nema načina da se to nekako dokumentuje. Meni se desilo jednom da mi sa mašinom 1.3 lik koji se vuče po putu ubrza dok sam ga preticao što me umalo nije koštalo udesa. A često mi se dogadjalo to. Takve stvari su za dobre batine i neku mentalnu ustanovu.

    Najbitnije je ono prvo a to je da si 100 posto siguran da može.
    (svasta, 30. jun 2022 11:47) # Link komentara

    Ovo za motore 1.3 i 1.6 prosto nisi u pravu. Danas kada postoje turbo benzinci, kubikaza ne igra toliku ulogu. Bitniji je obrtni moment.

    Vozio sam benzinac atmosferac 1.6 sa 110 KS, a sada vozim turbo benzinca 1.0 sa istom snagom, 110 ks. Ovaj 1.0 ubrzava za 30 % brze i mnogo je bolji za preticanje.
    Ima 200 nm, a onaj stariji benzinac 1.6 je imao 160 nm.

    To je glavni razlog.
    (Sakal, 1. jul 2022 09:03)

    # Link komentara

  11. A u koju brzinu da ubacim, majke ti, ako onaj ispred vozi 130... U treću... Pa da mi se razleti motor...
    (Zvonko, 30. jun 2022 22:20)

    Pa Zvonko nemoj da ga pretičeš jer ćeš napraviti saobraćajni prekršaj.Kod nas je max brzina dozvoljena 130 i to na autoputu.A i ako misliš da će ti se motor razleteti onda ne voziš dovoljno jak automobil.Verovatno kad si ga kupovao hteo si da ti bude što manja registracija i potrošnja,a sad bi da pretičeš nekog ko ide 130 km/h.Pa mislim Zvonko budi te realni.
    (Sasa NS, 1. jul 2022 08:57)

    # Link komentara

  12. Prvi korak je naučiti ljude (da ne koristim druge reči neće proći komentar) da ne voze u koloni na magistrali. Ako se plašiš/nemaš jak auto/ne želiš da pretekneš taj kamion, odmakni se od njega i pusti ljude iza da pretiču jednog po jednog. Ne, njih 10 se spakuje jedni drugima na branik da ih neko slučajno ne obiđe... Mnogo loših vozača koji ne razmišljaju.
    (TheDriver, 1. jul 2022 08:37)

    # Link komentara

  13. znači vako: blicanje, sirena, gas do patosa, i nema problema. ako su službena i blinkeri i samo gas
    (hadžija, 1. jul 2022 08:33)

    # Link komentara

  14. znači vako: blicanje, sirena, gas do patosa, i nema problema. ako su službena i blinkeri i samo gas
    (hadžija, 1. jul 2022 08:32)

    # Link komentara

  15. znači vako: blicanje, sirena, gas do patosa, i nema problema
    (hadžija, 1. jul 2022 08:31)

    # Link komentara

  16. U principu , bezbedno preticanje na 80 do 90 km/h - možete obaviti samo ako vidite da ispred vozila nema nikog u suprotnoj traci na 1 km . Ako ima odustanite !
    Stižete na svoje odredište desetak minuta kasnije ali stižete garantovano.
    Ovo pišem kao vozač koji je do sada prešao 2 miliona km .
    (Profa, 1. jul 2022 08:28)

    # Link komentara

  17. Moj je bio na servisu, te sam morao pozajmiti auto od prijatelja, Escort 1.8td. Sa mojim sam znao kako preticati - u treću i trećom čupa od 60 do 130. Krenem Fordom u preticanje šlepera, naravno treća, pun gas, ali na pola šlepera Escort prestane da ubrzava! Trebala mi je sekunda da shvatim da moram prebaciti u četvrtu da bi on nastavio ubrzavati, a u toj situaciji sekunda puno znači. Srećom, nije bilo nadolazećeg saobraćaja.
    Poenta je da, pored svih saveta, treba poznavati i mogućnosti auta.
    (šomi, 1. jul 2022 08:12)

    # Link komentara

  18. Meni najkorisniji savet, koji mi je otac dao tokom prve vožnje je da u koloni ne gledam šta radi auto ispred mene, već onaj ispred njega ili ako je to moguće, još par auta napred. Kada vidite da npr treći auto ispred vas koci, vi sklonite nogu s gasa i spremite se za kočenje. Imaćete više vremena da odreagujete i vožnja je manje stresno, pogotovo na magistralama.
    A što se teksta tiče, zapravo sve što je napisano je i tačno. Najbitnije je da ako imate i najmanje sumnje u preticanje koje planirate, odustanite.
    Za par minuta ćete moći ponovo da probate ali ako doživite saobraćajku, ugasili ste ga.
    I neko je napisao da kada krenu da vas pretiču, pustite gas ili pionire kočnicu a zapravo osnovno pravilo je da tokom preticanja ne menjate brzinu kretanja.
    Zamislite da krenete da preticete, dodjete u paralelu sa autom i narodne neko u susret. On da bi vam pomogao, krene da usporava a i vi panično kocite da se ne bi sudarili i zbog njegovog kočenja ne možete da se vratite iza njega već morate da dodate ponovo gas da bi se ugurali ispred njega ...
    (cccc, 1. jul 2022 08:10)

    # Link komentara

  19. Dobar tekst.
    Treba svi da pročitaju.
    Strpljen spašen.
    (ej bre, 1. jul 2022 08:07)

    # Link komentara

  20. Dodao bih još jednu jako bitnu stvar - kada vas neko pretiče, pomozite mu da to odradi što brže, skinite malo nogu sa gasa ili malo pipnite kočnicu, dovoljno je.
    (bojan, 30. jun 2022 11:02)

    Ja sam tako umalo poginuo. Krenuo u preticanje, ispred izleti auto u mom smeru, hoću da se vratim u svoju traku jer procenjujem da nemam vremena da preteknem. Ovaj ispred mene kog pretičem koči i usporava i ja mogu samo u njega da udarim ako se vratim u moju traku. Koči on, kočim ja jer je kasno za preticanje, koči ovaj ispred ka meni. Ne sećam se šta se desilo na kraju, ostadosmo svi čitavi, ali vrlo neugodna situacija. Ukratko, da on kog sam preticao nije počeo da koči, ja bih se vratio u svoju traku i ne bi bilo nikakvih problema.
    (Eto, 1. jul 2022 07:55)

    # Link komentara

  21. 1. PRAVILO
    NE VOZITE SA KUPLjENOM DOZVOLOM
    (exs, 1. jul 2022 07:52)

    # Link komentara

  22. 2.0
    190 ks
    400 Nm

    I nema problema prilikom preticanja
    (3210, 30. jun 2022 23:27)

    i kod mene je nešto slično, slažem se. inače samo iskustvo je potrebno pogotovu ako kreneš od keca koji je bio moj prvi auto pre 25god. svaki sledeći auto mi je bio sve jači i jači.
    (n6, 1. jul 2022 07:34)

    # Link komentara

  23. 2.0
    190 ks
    400 Nm

    I nema problema prilikom preticanja

    A registracija 2000 kom.
    (Red, 1. jul 2022 06:52)

    # Link komentara

  24. BMW, 30 jun 2022. 11 h

    Реци нам још број чланске карте СНС !
    (Никада зарез - УВЕК ЗАПЕТА, 1. jul 2022 03:50)

    # Link komentara

  25. 2.0
    190 ks
    400 Nm

    I nema problema prilikom preticanja
    (3210, 30. jun 2022 23:27)

    Pa što se lupate i ginete po jarkovima onda?
    (SonOfSam, 1. jul 2022 03:07)

    # Link komentara

  26. Dakle, idealno je da ste tik iza vozila koje želite da preteknete, provera da li je bezbedno napred- nazad, ubacujete u manji stepen prenosa, gas i pretičete
    (deki, 30. jun 2022 15:57)

    A u koju brzinu da ubacim, majke ti, ako onaj ispred vozi 130... U treću... Pa da mi se razleti motor...
    (Zvonko, 30. jun 2022 22:20)

    Sto bi ga onda preticao? I ko to jos, u zdravoj pameti, vozi 130 km/h na putu gde se pretice?
    (Neko iz mase, 1. jul 2022 01:55)

    # Link komentara

  27. Realno, najvazniji savet tu jeste da treba da poznajete svoj auto i koliko moze da povuce u takvim situacijama i znate na cemu ste. Drugo, tzv. kickdown je odlicna tehnika, i kod manuelaca i kod automatika, bitno je da prebacite auto u manji stepen prenosa da dobije vise snage.

    Nekada davno sam vozio Fiat Seicenta, prebacivanje u jednu brzinu ispod je uvek pomagalo, iako je bio 1.1 motor, mogao je dosta da izvuce. Sada vozim BMW 3 2.0 automatik vec duze vreme, skoro pri svakom preticanju ubacim menjac u S/M mod i pritisnem papucicu do kraja, auto smanji dve brzine dole i poleti, izvuce maksimalnu snagu koju motor moze da pruzi.

    Naravno, sto auto ima vise snage, preticanje je nemerljivo lakse. Od kako sam presao sa 1.1 na 2.0 motor, preticem u "rizicnijim" situacijama, cisto jer znam da auto to moze da izvuce bez problema.
    (Anon, 1. jul 2022 01:03)

    # Link komentara

  28. @Iz razloga bezbednosti vozim isključivo automobile preko 200 KS. Pretekne se za sekund, vrlo bezbedno.
    (EU nema alternativu, 30. jun 2022 15)

    Kad probas teslu sa 450 konja zaboravices na bilo kakav sus motor. Trenutak i gotovo, ne moras da zalices, ne moras da menjas brzine, uopste nije bitno kojom se brinom kreces jer ubrzava podjednako munjevito u bilo kom momentu... Ne postoji bezbedniji auto za te svrhe.
    (Igor, 1. jul 2022 00:20)

    # Link komentara

  29. A kako bi bilo da ipak pre nego li objavite ovakve klinačke gluposti gas...gas...da pitate nekoga starijeg i poslušate savete o bezbednoj vožnji!
    (Nikola, 1. jul 2022 00:20)

    # Link komentara

  30. Nije pomenuto a vrlo je vazno. Nakon preticanja opasno je pri velikoj brzini vratiti se u traku tik ispred preteknutog vozila ( puno puta sam tome prisustvovao). Kad su me davno vrsni instruktori ucili vazilo je pravilo da preteknuto vozilo vidis u retrovizoru.
    (pp, 30. jun 2022 19:16

    E ako ti za ovako logičnu stvar treba vrsni instruktor, onda ne znam šta tražiš u saobraćaju!
    (žena, 1. jul 2022 00:09)

    # Link komentara

  31. Dakle, idealno je da ste tik iza vozila koje želite da preteknete, provera da li je bezbedno napred- nazad, ubacujete u manji stepen prenosa, gas i pretičete
    (deki, 30. jun 2022 15:57)

    A u koju brzinu da ubacim, majke ti, ako onaj ispred vozi 130... U treću... Pa da mi se razleti motor...
    (Zvonko, 30. jun 2022 22:20)

    Zašto bi preticao nekoga ko vozi 130, majke ti? Ovde se govori o preticanju kamiona, autobusa ili vozila koja usporavaju saobraćaj.
    (U tome je problem, 1. jul 2022 00:08)

    # Link komentara

  32. @eksarhija - sve ima svoje. prosle god se vracam iz pazara. dolina ibra. iza mene bmw, beo, nov, ns table. pomislim na sek, voleo bih da ga imam.

    iz suprotnog smera ide kamion. solidno brzo. krece raspali ford eskort, svetlo crveni, u preticanje. preblizu meni a krivina za njega spoljna pa ne vidi dobro moj smer. kamion mu svira, u fazonu gde ces bre. ja reko pogibi covece. kocim. uspevam sa zaustavim. on ode, boli ga. obidje me posle onaj bmv. mislim se nesto u toj krivini da nije mene, bmw bi prosao brze a onaj eksort koji je krenuo na slepo bi se s njim sudario. ne bi bio bmw kriv, al
    bi poginuo mozda. nekad, eto nekad je bolje u mom pezou sa 92 konja
    (key and peele, 1. jul 2022 00:07)

    # Link komentara

  33. savet a i slika nisu kompatibilni. nikako se ne vracaj prebrzo u traku ako pretices kamion ali ne i auta ispred kamiona. on vuce tone i tone, ne testiraju mu zasutavnu (ne)moc. vidjao sam idiota i idiota. pricao sa kamiondzijama, to im je mnogo zeznuta situacija

    i da je srece, da u auto skoli uce bolide da se ne lepe za auto ispre kad idu niz planinu, pogotovo kad je put los ili zarastao. mene tako dileja prati vise valjeva ka kapiji podrinja. dam mu znak da obidje - jok. naletim na jendek od rizle posred puta. reca refleksno sidjem u desno, kad sam usporio. prozujao mentol, ubio bi me da sam usporio a ostao na kolovozu
    (key and peele, 30. jun 2022 23:54)

    # Link komentara

  34. Golf 2 dizel i samo gasssss....
    (Nemanja, 30. jun 2022 23:36)

    # Link komentara

  35. 2.0
    190 ks
    400 Nm

    I nema problema prilikom preticanja
    (3210, 30. jun 2022 23:27)

    # Link komentara

  36. @eksarhija

    pa očigledno nisu nikad vozili auto sa jačim motorom. Otuda i minusi. Vidiš da polovina sugeriše zatrčavanje. Vozio sam i ja juga nekad. Znam tačno šta pričaju , bez zatrčavanja nisi mogao da obiđeš kamion na Ibarskoj. Sa 200+ konja nemaš taj problem.
    (Toni, 30. jun 2022 23:19)

    # Link komentara

  37. Ма најважније је да добро познајете понашање аутомобила који возите.
    Ако седнете први пут у туђи аутомобил боље не претичите.
    (sempervivum, 30. jun 2022 23:08)

    # Link komentara

  38. Samo 6.0 V12 biturbo sa preko 1000Nm i mirna voznja, mozes avion u letu preteci.
    (Brabus, 30. jun 2022 23:03)

    # Link komentara

  39. Dakle, idealno je da ste tik iza vozila koje želite da preteknete, provera da li je bezbedno napred- nazad, ubacujete u manji stepen prenosa, gas i pretičete
    (deki, 30. jun 2022 15:57)

    A u koju brzinu da ubacim, majke ti, ako onaj ispred vozi 130... U treću... Pa da mi se razleti motor...
    (Zvonko, 30. jun 2022 22:20)

    # Link komentara

  40. Dakle, u manju brzinu dok ste još u desnoj traci, a kad se predje u levu što manje dirati bilo šta (jer, kao što se pominje u tekstu, ništa neće biti motoru ako obrtaji odu u crveno na par sekundi).

    Prijatelju, batali savete, poginuće neko ko te posluša... U crveno samo da bi prebacio u višu, inače, ako ti motor "saspe" ventile, u trenutku ćeš izgubiti viču...!!! Tada razvodni sistem ne stiže da uskladi rad ventila, bregaste i radilice i može da dodje do loma ventila, čela klipa, klipnjače, katastrofa... Na stranu što tako raubuješ motor.
    Možeš motor da uteraš u crveno, ali odmah ide viša brzina!!!
    (Zvonko, 30. jun 2022 22:11)

    # Link komentara

  41. Sve je to lepo kad nekom kažete kako da se ponaša, ali hajde objasnite pojedinim "kamiondžijama"!

    Pre 10-ak dana na autoputu Zastava-Iveco (model koji se pravio nakon one veće Zastave) KV tablica, ispred mene u desnoj traci na nekih 50-60m, a ispred njega šleper koji ide 80-90km/h.
    I ja lepo dao žmigavac i prešao u levu/preticajnu traku (nije kroz Beograd, tako da traka jeste samo za preticanje), pošto sam vozio 120-130km/h koliko je dozvoljeno znakom na toj deonici, kad se on bukvalno ubacuje meni maltene ispred branika i pretiče taj šleper brzinom tipa 100-105km/h, ja sam morao da kočim k'o lud rizikujući da se me neko spuca od pozadi (nisam imao vremena ni da pogledam retrovizor)!

    Dakle, kad će policija da stane takvim manijacima na rep u Srbiji????

    Druga situacija je da sam isto na autoputu u blažoj krivini naišao na šleper koji se kreće oko 90km/h, a tu je ograničenje 130km/h, bukvalno sam primetio da šleper ide znatno sporije od mene kad sam bio na manje od 70-80m od njega, a levu traku zauzelo 4-5 automobila koji me pretiču vozeći 150km/h, i tu je bilo isto veoma rizičnog kočenja.

    Dakle, kada će da se donese neki propis i da ga saobraćajna revnosno sprovodi po pitanju tih kolona od po 5-6 auta u preticajnoj traci? Oni bi trebali da drže odstojanje takvo da možeš da se ubaciš ako se ispred tebe iznenada pojavi drastično sporije vozilo, ne mora na dugim pravcima, ali bar tamo gde su krivine koje ogrnaičavaju vidljivost na manje od 100m?
    (Veliki brat, 30. jun 2022 22:01)

    # Link komentara

  42. Mnogi vozači kad vide da neko preliče nerezonski iz suprotnog smera, ablenduju i ne usporavaju, čime i sebe dovode u opasnost. Uvek kad vidim kolonu iz suprotnog smera, očekujem da neko iskoči... U tim situacijama uvek prkočim i ako treba sklonim se skroz udesno do bakine... Verujem, čovek loše procenio, pogrešio,... I prodjemo često i utroje. Samo budale drže gas, blicaju i psuju, kao da ne znaju da će, ako ne prikoče i sami stradati. Otud i čeoni sudari u makazama. Koliko sam samo puta sišao na bakinu, bez panike i nisam isterivao prednost, niti psovao... Ima budala, sigurno i bahatih, ali mnogi se ne snalaze... i krenu u makaze... Očekujte to i trudite se da izbegnete sudar.
    (Zvonko, 30. jun 2022 21:57)

    # Link komentara

  43. Počnem preticanje na magistralnom putu i na pola izleće traktor sa desne strane puta i ide prema meni...moja prvi puta ukenjavanja u saobraćaju...
    (cxxcx, 30. jun 2022 21:42)

    # Link komentara

  44. "Dakle, dva vozila istovremeno možete da preteknete, ali preticanje tri vozila je već problematično u svakom smislu.".

    A ako se odlučite da pretičete dva vozila, prethodno se OBAVEZNO uverite šta radi (i koje su mu namere) onaj drugi ispred vas.
    (Hugo, 30. jun 2022 21:20)

    # Link komentara

  45. Jedva čekam automatizovana vozila da ne bude potrebe više za ovakvim ložačkim tesktovima.
    (lolek, 30. jun 2022 21:12)

    # Link komentara

  46. Zna se kad se pretice,kada Sinan ili Aca Lukas krenu refren.
    (doktor, 30. jun 2022 21:10)

    # Link komentara

  47. Dodao bih još jednu jako bitnu stvar - kada vas neko pretiče, pomozite mu da to odradi što brže, skinite malo nogu sa gasa ili malo pipnite kočnicu, dovoljno je.
    (bojan, 30. jun 2022 11:02)

    Plus se malo pomerim u desno ako ima lufta.
    (Pedja, 30. jun 2022 21:00)

    # Link komentara

  48. Non-stop sam u preticanju,kad neko naidje iz suprotnog smera sklonem se,gde problem !
    (cobo, 30. jun 2022 20:56)

    # Link komentara

  49. Koliko stručnjaka za vožnju, hahahahhahaahha... A većinom neiskusni i neizivljeni klinci. I svi nesto pametuju.
    (Ibna, 30. jun 2022 20:45)

    # Link komentara

  50. Iz razloga bezbednosti vozim isključivo automobile preko 200 KS. Pretekne se za sekund, vrlo bezbedno.
    (EU nema alternativu, 30. jun 2022 15)
    Voleo bih da neko napise zbog cega ovaj komentar ima toliko minusa? Vozim 2 automobila, 130ks i 260ks. Sa slabijim je, naravno, itekako moguce preticati bezbedno, ali isto tako je cinjenica da je apsolutno lakse sa jacim.
    (eksarhija, 30. jun 2022 20:32)

    # Link komentara

  51. Ovo pravilo sam i ja cuo cim se premisjlas ocu necu nbt jeli preticanje ili sta drugo obustavi jer u tom razmisljanju gubis glavu.Sto se tice preticanja davno sam cuo savet i pridrzavam ga se kad vozim manuelca.Do pola posebo kamiona u manju brzinu i gas do daske i kad dodjee na pola prebacite u veci stepen brzine.Uvijek to radim.
    (ANDREJ, 30. jun 2022 15:33) # Link komentara

    Ima svega u komentarima, ali ovo je najpogrešnije mišljenje.
    Iako se preticanje ne može učiti iz knjige i dosta stvari zavisi od situacije na terenu, jedna od osnovnih stvari je da se menjač ne dira tokom preticanja. Dakle, u manju brzinu dok ste još u desnoj traci, a kad se predje u levu što manje dirati bilo šta (jer, kao što se pominje u tekstu, ništa neće biti motoru ako obrtaji odu u crveno na par sekundi).

    Još jedna teorijska stvar koja se uči na naprednijim obukama vožnje, kada se nadjete u nezgodnoj situaciji. Kada ste započeli preticanje i prešli ste više od pola auta/kamiona, više nema nazad i nema kočenja. Ako već ide auto u susret, beži desno i guraj onoga koga pretičeš. I taj će ti pomenuti i familiju i neki spisak, ali će se svako skloniti i prikočiti, a vama manje vremena treba da završite preticanje nego da kočite i da se vraćate.
    Ovo, naravno, ne treba praktikovati, nego koristiti u izuzetno opasnim situacijama kada kasno shvatite da ste napravili pogrešnu procenu.
    (w, 30. jun 2022 19:31)

    # Link komentara

  52. Nije pomenuto a vrlo je vazno. Nakon preticanja opasno je pri velikoj brzini vratiti se u traku tik ispred preteknutog vozila ( puno puta sam tome prisustvovao). Kad su me davno vrsni instruktori ucili vazilo je pravilo da preteknuto vozilo vidis u retrovizoru.
    (pp, 30. jun 2022 19:16)

    # Link komentara

  53. samo skoda super be, bajo moj
    (Ezekiel 25:17, 30. jun 2022 19:08)

    # Link komentara

  54. ja samo levom i vozim
    (be mbe, 30. jun 2022 18:59)

    # Link komentara

  55. Ovo apsolutno nije tačno.
    Dakle, idealno je da ste tik iza vozila koje želite da preteknete, provera da li je bezbedno napred- nazad, ubacujete u manji stepen prenosa, gas i pretičete
    (deki, 30. jun 2022 15:57)

    Ja bih dodao da se izviruje maksimalno u desnim krivinama dok se zatvaraju. Da se bolje vidi.
    Zašto da se ostavi razmak i pogleda sa suprotne, desne strane vozila ispred sebe ?
    (Virka Savić, 30. jun 2022 18:53)

    # Link komentara

  56. Uz svetlosnu signalizaciju,kod na treba koristiti i malo zvučne.
    Ako vas vozilo koje pretičete nevidi,da vas barem čuje
    (viliman, 30. jun 2022 18:39)

    # Link komentara

  57. Vrlo važna stvar: kako se ponašati kad te neko pretiče.Smanjiti brzinu, pomeriti se desno i pratiti šta se dešava, ako ovome što te pretiče preti uletanje u makaze, da mu se pomogne kočenjem, a nekad treba i povećati brzinu, da mu omogućiš lakše vraćanje iza tebe.
    Kad vidiš da je neko baš navalentan da te pretiče, puštaj ga bez razmišljanja, nikako se ne takmičiti.
    Mislim da nije dobro, ako si ubacio u manju brzinu pred preticanja, vraćati u prethodnu brzinu dok se ne vratiš u svoju traku i završiš preticanje do kraja.
    Na auto putu, unapred sebi zadati max brzinu, jer znaju drugi da te povuku.Recimo, neću da prelazim 120 a drugi neka voze kako hoće.
    (Uska pruga lajkovačka, 30. jun 2022 18:32)

    # Link komentara

  58. 2.0 dizlo, 180 ks, 400 nm, u tome je tajna
    (Goran, 30. jun 2022 18:20)

    # Link komentara

  59. Boj ( preticanje ) ne bije svijetlo oruzje vec ,,Boj,, bije SRCE u junaka !
    (Stanko -obicaji su stariji od zakona !, 30. jun 2022 18:11)

    # Link komentara

  60. džabe kada gastosi na tempomat stave 200km na sat i voze isključivo levom trakom, piče po redbulu i ambleduju svakom ko se nađe da pretiče u levoj traci
    (auh, 30. jun 2022 10:51)

    Bilo mozda pre 10 i vise godina
    (blicko, 30. jun 2022 15:38)
    Turci ispod 170 ne skidaju, i niko ne sme da ih dira.
    (Hadžija, 30. jun 2022 17:40)

    # Link komentara

  61. Već sam na sličan komentar napisao da ovo jednostavno nije tačno.
    Ako želite što brže i bezbednije preteći vozilo ispred sebe trebate mu biti što bliže, proveriti da li je bezbedno, ubacujete u niži stepen prenosa i obavljate preticanje brzo i bezbedno.
    (deki, 30. jun 2022 16:16)

    Тридесет година сам успешно, Богу хвала, возио Ибарску магистралу, и тврдим да Ваш приступ није добар. Наравно да не треба бити предалеко, али једна дужина возила има смисла из два разлога: 1) боље видите саобраћај из другог смера,нарочито ако се мало померите улево; 2) можете мало да убрзате у својој траци, пре него пређете у супротну - ово је јако важно јер и поред пребацивања у нижу брзину, и већег броја обртаја, већина аутомобила нема ту снагу да полети из места.
    (Неће бити, 30. jun 2022 17:36)

    # Link komentara

  62. Ma koje bezbedno preticanje, samo ulećite u makazice "vrhunski vozači", čuj bezbedno...
    (Rhyzm, 30. jun 2022 17:35)

    # Link komentara

  63. Sve je u glavi i emociji vozača. Svi znaju kada je momenat za bezbedno preticanje. Nebitno je kakav auto posedujete. Ovaj tekst neće spasiti nijedan život.
    (Xyl, 30. jun 2022 16:59)

    # Link komentara

  64. Најбољи савет сам научио док сам полагао возачки по други пут у Шведској: Када хоћеш да кренеш у претицање, скрени на прво одмаралиште и направи паузу. Паметан схвати, ограничен се подсмева.
    (Сарма, 30. jun 2022 16:55)

    # Link komentara

  65. Kod nas je tipicno da se nabiju autu ispred, izviruju i krenu i obilazenje.
    (duki, 30. jun 2022 16:52)

    # Link komentara

  66. Nemojte se zalepiti za auto ispred i odatle krenuti u preticanje, znam više njih koji su me tako vozili. Nego napravite razmaka u duzini od nekoliko automobila (naravno preti opasnost da se neki pametnjaković otpozadi ubaci u taj prostor) i ako je sigurno da krenete u preticanje (nema vozila iz suprotnog praca) krenite, da biste sa 20-30 km većom brzinom, od brzine vozila ispred, prošli to vozilo (ne pretićite sa većom razlikom u brzini, je vozilo ispred vas iz x razloga može skrenuti u vašu traku). Time najkraće vreme provodite pretičući to vozilo, i stićete dobru brzinu da se na vreme ubacite ispred njega, a imate i prostor da odustanete od preticanja.

    Zatim niko nije rakao šta ako dok pretičete shvatite da preti opasnost da se nađete u makazicama. Odlučno kočite (i zato je važno da ne pretičete sa perevelikom brzinom vozilo ispred vas), ali ne najače moguće da auto ne izgubi kontrolu. Time dajete prostor vozilu ispred vas da takođe ukoči.
    (zare, 30. jun 2022 16:46)

    # Link komentara

  67. Dodao bih još par stvari
    -preticanje sebi bitno olakšavate ako do vozila koje želite preteći ostavite više prostora da, kada se ukaže prilika, počnete ubrzavati još u svojoj traci. Trebaće vam mnogo manji prostor u suprotnoj traci ako je razlika brzine izmađu vašeg i vozila koje pretičete veća...
    Već sam na sličan komentar napisao da ovo jednostavno nije tačno.
    Ako želite što brže i bezbednije preteći vozilo ispred sebe trebate mu biti što bliže, proveriti da li je bezbedno, ubacujete u niži stepen prenosa i obavljate preticanje brzo i bezbedno.
    (deki, 30. jun 2022 16:16)

    # Link komentara

  68. Vozim pola atmosveraca tri cilinda, i moze da pretekne nije problem samo u nizi stepen prenosa pa neka urla.
    (trt, 30. jun 2022 16:15)

    # Link komentara

  69. Iako vozim 32 godine, najvise je to po gradu i magistralama. Auto putem sam 3 puta vozio, a inace ne volim brzinu. Prosli put, bilo je to pre 20-ak dana, smo iz SU za NS isli na koncert Psihomodo Pop. Kad god sam preticao kamione osetio sam neko drndanje i cudan zvuk. Supruga i ja smo pomislili da nesto nije u redu sa kolima (nedavno je bio na malom servisu, menjanju jednog amortizera i 2 lezaja na zadnjim tockovima). Ista prica i u povratku, ali sam shvatio da se to desava samo kada prelazim preko isprekidane bele linije. Pomislio sam da je to zbog bezbednosti ako vozac zadrema zbog umora i kolege na poslu su to potvrdile.
    (Trovach, 30. jun 2022 16:05)

    # Link komentara

  70. Dodao bih još nešto, preticanje se ne počinje tik iza vozila koje pretičete, idealno je da ste udaljeni barem toliko da kad krenete u preticanje dok sustignete vozilo ispred već vozite oko 20 km/h brže od njega, ovo takođe omogućava da po potrebi odustanete od preticanja.

    Ovo apsolutno nije tačno.
    Dakle, idealno je da ste tik iza vozila koje želite da preteknete, provera da li je bezbedno napred- nazad, ubacujete u manji stepen prenosa, gas i pretičete
    (deki, 30. jun 2022 15:57)

    # Link komentara

  71. Iz razloga bezbednosti vozim isključivo automobile preko 200 KS. Pretekne se za sekund, vrlo bezbedno.
    (EU nema alternativu, 30. jun 2022 15:44)

    # Link komentara

  72. Solidan tekst i saveti, samo bih dodao jedno svoje zapažanje o putevima u srbiji. Pri preticanju, ne pouzdajte se mnogo u to kako su "vešti i pametni" putari obeležili pune i isprekidane linije, važna je PREGLEDNOST a ne to gde je neko stavio isprekidane linije. Na XY mesta sam primetio isprekidane linije gde ni dupla puna nije na odmet(ulaz u desnu krivinu, uzbrdice), znači ko krene da pretiče po tim linijama - uleteo je u klopku opasnu po život, pa sve da vozi i Ferrari. Znači pre svega gledajte da imate pravac i preglednost DALEKO NAPRED da budete 1000% sigurni da vam neće doći vozilo iz suprotnog smera, a ne samo da li je isprekidana linija. I kad pretičete, kao što kaže tekst - BRZO, ne kilavi, pa makar i prešli ograničenje za 5-10kmh, bolje i to nego da uletite u makazice ili slično, lako ćete posle usporiti. Izvinite na dužini komentara, eto samo neka moja zapažanja ovde.
    (Rodion Gataulin, 30. jun 2022 15:41)

    # Link komentara

  73. džabe kada gastosi na tempomat stave 200km na sat i voze isključivo levom trakom, piče po redbulu i ambleduju svakom ko se nađe da pretiče u levoj traci
    (auh, 30. jun 2022 10:51)

    Bilo mozda pre 10 i vise godina
    (blicko, 30. jun 2022 15:38)

    # Link komentara

  74. Ovo pravilo sam i ja cuo cim se premisjlas ocu necu nbt jeli preticanje ili sta drugo obustavi jer u tom razmisljanju gubis glavu.Sto se tice preticanja davno sam cuo savet i pridrzavam ga se kad vozim manuelca.Do pola posebo kamiona u manju brzinu i gas do daske i kad dodjee na pola prebacite u veci stepen brzine.Uvijek to radim.
    (ANDREJ, 30. jun 2022 15:33)

    # Link komentara

  75. "Pa još ako je upaljen klima uređaj koji oduzima snagu motoru, vaš auto će ubrzavati neopisivo slabije u odnosu na svakodnevne situacije na koje ste navikli."

    Svi automobili sa klimom gase kompresor kad se leptir gasa skroz otvori, poznato kao WOT. (Wide Open Trottle).
    Kod auta bez leptira informacija dolazi u ECU softverski naspram % koliko je gas pritisnut.
    Uvek ECU kad motor radi "uzemlji" rele elektromagnetnog kvačila klime i gasi ga kad tražite maksimalnu snagu motora.
    Funkcija ubačena još 80-ih godina u Bosch sisteme LH2.
    Postalo standard od tada kod svih.
    Ista funkcija se koristi da prilikom starta motora ne dozvoli injektorima da ubrizgavaju gorivo u slučaju da motor "presisa" jednostavnim anlasovanjem pod punim gasom (gas do kraja pa tek posle na kontakt) odgorite sa svećica gorivom natopljenu čađ koja pravi kratak spoj preko elektrode.

    Dakle, u tekstu opisana tvrdnja stoji za ne poznavanje materije.
    (466453, 30. jun 2022 15:29)

    # Link komentara

  76. najbitnija stvar kod preticanja je ne odustati kad si na polovini vozila koje pretices i izbjegavati preticanje ukoliko dobro ne poznajes put. meni se desilo da krenem u preticanje ali da vozilo koje je parkirano sa desne strane se ukljuci u suprotan smjer, tako da uvijek treba biti usredsredjen na desavanja u saobracaju a ne na broj obrtaja ili brzinu.
    (ivan, 30. jun 2022 15:08)

    # Link komentara

  77. Dje ga je onaj debil da napise samo skoda super B bajo, ona kida i pretice.
    (alex, 30. jun 2022 14:43)

    # Link komentara

  78. samo kada ste sigurni pretičite i kada je bezbedno, obavezmo pogledajte u retrovizor da li je neko iza vas počeo da pretiče, a i kojom brzinom se kreće neko u levoj traci iza, jer u Srbiji misle da se tom trakom vozi a ne samo pretiče! samo bez nervoze i ne slušajte srpske savete o broju sati do mora i sl, same lovačke priče i budalaštine!
    (žena, 30. jun 2022 14:29)

    # Link komentara

  79. Gde je ograničenje brzine 80, ni preticanje ne sme biti preko 80!
    (KS, 30. jun 2022 13:59)

    # Link komentara

  80. Ludi Milojko
    Evo vam uporedba iz prve ruke...U kuci imamo 2.0 tdi iz 2015 god i fiat pandu 0.9 twinair sa DVA cilindra,nema cak ni tri cilindra koje vi nazivate kosacicama...Oba vozila su kupljena nova..Vw je bar jednom mesecno na vanrednom servisu dok je panda sada na 157000 km i radi kao i prvog dana,motor sa 2 cilindra i DVE turbine itekako moze dobro da povuce u preticanjima..Prvo probajte,pa onda komentarisite,turbo benzinci su u svemu prevazisli dizele...Pozdrav
    (Nikola, 30. jun 2022 13:47)

    # Link komentara

  81. Sve je bezbedno sa njemackim autom.
    (Radoš iz Železnika, 30. jun 2022 13:42)

    # Link komentara

  82. Sve tačni i korisni saveti, takodje i većina u komentarima. Ja bih dodao i svoje pravilo kada sam imao auto sa motorom zapremine 1.2, uvek u nižu brzinu, gas ne štedi i ne pretiči ako ne vidiš prostor-put gde ćeš bezbedno da završiš preticanje. I još nešto što nije pomenuto, predjite u sredinu leve trake-ostavite dovoljno bočnog prostora izmedju vozila, a pri kraju preticanja "ne secite" put vozilu koje pretičete jer se ne kreće značanije sporije od vas na magistrali ili auto putu, a to mnogi ne znaju. Ako ima prostora produžite malo u levoj traci a ne odmah pred auto koji ste pretekli i ako niste sigurni odustanite od preticanja. To mi se dogodilo skoro, vozač početnik uveče pri mojoj brzini od oko 40, 50 km/h izmedju naselja me pretiče neiskusno i da nisam reagovao pomeranjem krajnje desno bilo bi većih posledica, ovako samo obris njegovog boka zadnjeg branika i mog prednjeg branika. Mislite i o tome.
    (Neko, 30. jun 2022 13:38)

    # Link komentara

  83. @BMW Al' si ostao glup.
    (Miki, 30. jun 2022 13:38)

    # Link komentara

  84. Resio sam taj problem kupovinom BMW X6 M50D 381KS.😁🚗
    (BMW, 30. jun 2022 11:00)

    To je čuveni M dizelaš koji pored savršene sportske linije, trkački doživljaj dopunjuje motorom koji maksimalni obrtni vrti već od 1200 rpm, pa ga razvlači sve do 1500 rpm
    (Maranelo je precenjen, 30. jun 2022 13:37)

    # Link komentara

  85. Preticanje je prakticno jedini ali veoma bitan razlog da se poseduju automobili sa jakim motorom.
    (Bob, 30. jun 2022 13:36)

    # Link komentara

  86. m) Kao drugo, vozač kojeg pretičete možda vidi u retrovizoru da krećete u preticanje, pa će možda da se pomeri malo udesno, neće ubrzavati ili će možda za nijansu popustiti gas.

    U večini slučajeva vozač ispred vas će dodati gas da slučajno ne uđete ispred njega...
    (Saša, 30. jun 2022 13:18)

    # Link komentara

  87. @Ludi Milojko

    To jedino ako ne znaš da voziš. Ja ću i fićom ako treba bezbedno da pretičem, ali ja znam da vozim i da procenim kad je bezbedno. Vi sa obrrnim momentima ne znate da vozite, mislite da sve možete i zato ulazite u rizična preticanja. Zato mi je muka kad vidim šoferčinu u A6 C5 kada potopi gas, i onda ga ni ne vidiš u makazicama od dima koji je izbacio.

    Što se tiče preticanja, gledaš znak, i pre nego što počne isprekidana linija pripremiš se da pretičeš čim ona počne. Preticanje završiš za sekund i miran si.
    (Šeldon, 30. jun 2022 12:59)

    # Link komentara

  88. Čim sam video koliko je slova i brojki prestao sam čitati. Bolje bi bilo da su napisali kupite Porsche GT3 RS i nikakva azbuka ni numerologija vam ne treba.
    (Radford, 30. jun 2022 12:51)

    # Link komentara

  89. Drugim recima, za bezbedno preticanje, kupite auto sa normalnim jakim motorom i dobrim obrtnim momentom (recimo, neki 2.0 dizel)...

    Sa ovim danas aktuelnim turbo mikserima na tri cilindra, nemojte ni da pokusavate, poginucete.
    (Ludi Milojko, 30. jun 2022 09:44)

    I nikada ne slušaj savete budala.
    (Zoran, 30. jun 2022 12:46)

    # Link komentara

  90. Stanes da sipas gorivo svi do jednog te ponovo prestignu mozes da vozis koliko hoces razlika je mala u vremenu stizanja , samo ako vozis bez pauze mozes stici brze opet te saceka granica gde ste svi tu.
    (miki, 30. jun 2022 12:39)

    # Link komentara

  91. Ovo za ABS je skroz tačno, sećam se kako sam se prvi put uplašio, mislio sam da su mi sve kočnice propale i da je auto u kvaru, kad ono samo ABS po poledici odradio svoje.
    (KD-urgent, 30. jun 2022 12:31)

    # Link komentara

  92. Kod preticanja je najvaznije pravilo da to ne radite u istoj brzini u kojoj vozite iza sporog vozaca. Koliko god da vam je motor elastican, vozim jedan koji poprilicno moze da ubrza i u 4,5 uvek spustite brzinu za jednu nize i gas, automobil ce dobiti dodatno ubrzanje, terajte slobodno u vise obrtaje jer ce se tako obilazenje obaviti u najbrzem mogucem vremenu i sa sto manje rizika. Znam neke vozace koji voze benzince 1.2, 1.0, nemam nista protiv tih motora, svako vozi ono sto mu se svidja, ali mi smeta momenat kada oni samo daju levi migavac i ostave auto u 4 brzini i malo jace stisnu gas, pa prijatelju necemo nikada obici ni traktor a kamoli drugi automobil, to je veoma rizicno i neodgvorno, spusti ga u trecu, daj jaci gas, prestigni pa onda opet vozi "normalno" ili nemoj uopste da pretices...
    (ccc, 30. jun 2022 12:26)

    # Link komentara

  93. Vidim pom8nje se autoput... Pa autoput je najmanji problem, i za vožnju i za preticanje. Problem su magistralni putevi, gde vam u susret može doći, drugo vozilo, kamion... Tu takođe najbolje možete upoznati našu nekultutu i neznanje u vožnji tj saobraćaju.
    (sulja, 30. jun 2022 12:24)

    # Link komentara

  94. U Austriji možda i za godinu dana nikoga ne pretičem.Nema potrebe.
    Kod nas imam utisak da svi upravo beže iz ludnice.Niko nikad ne vozi po propisima.Svi samo žure.
    (TDE, 30. jun 2022 12:19)

    # Link komentara

  95. 1) atmosferskog benzinca (bez turbo punjača) do 6.500 o/min
    2) turbo benzinca do 5.000 o/min (mnogi trpe i znatno više)
    3) dizelaša do 4.000 o/min (neki trpe i više)


    Ja mog 1.6HDI teram na 5.000 o/min
    redovno. Ne dugo ali izvlačim ga.
    Auto sve bolje ide...
    Drugari kažu da nisam normalan.
    Ja kažem, ko mu j mater, ja sam njega kupio.
    (ZokiZoki, 30. jun 2022 12:04)

    # Link komentara

  96. Kupite neki turbo benzinac sa preko 150 konja puno je agilniji i startniji od ostalih starih automobila koji vremenom gube snagu i budu na polovini nazivne snage.
    (Vajldkardsi, 30. jun 2022 11:59)

    # Link komentara

  97. Dobro isplanirajte zalet i motora (obrtaje) i automobila pre početka preticanja.
    (Vajldkardsi, 30. jun 2022 11:57)

    # Link komentara

  98. Ono što je bitno na našem auto putu je izuzetno malo žena vozača (boje se,izbegavaju) ali i početnika.Tako da je to (osim 5%muškaraca kromanjonaca) po meni najbezbedniji put za preticanje i ako su velike brzine.
    (profi vozač, 30. jun 2022 11:57)

    # Link komentara

  99. Glavnog saveta nema: Nikad ne pretici pod inercijom, nego uspori iza auta koji pretices, pa se tad uveri da li je bezbedno, pa tek onda nastavi preticanje.
    Cest uzrok nesreca sa teskim posledicama je, kada npr. kamion ide 30, a prilazi mu auto sa 80 na sat ili brze (ukoliko vozi preko ogranicenja). I sa tom brzinom se vozac auta uveri da je bezbedno preticanje i bez kocenja pocne preticanje. Tad moze da se dogodi puno faktora za prekid preticanja, ali je razlika u brzini velika za kocenje.
    1. Put ispred kamiona krene da prelazi covek, racunajuci da je daleko i da ima vremena, a od kamiona niti covek vidi auto, ni vozac auta coveka. Kad se ugledaju, tad je kasno.
    2. Put moze pretrcavati divljac sa desne strane. Bez kamiona, divljac se uoci daleko, a kada kamion zatvori pogled, tad se ugleda kasno. Kamion ce malo da prikoci i da se zaustavi, ako je isao 30. a auto sa 80+ ce da naleti.
    3. Ispred kamiona mozda ide manji auto koji planira da skrene levo. Vozac tog auta signalizira skretanje levo, uverio se da kamion usporava i ne vidi nikoga iza od kamiona... Tad pravi razliku da li kamion pretice auto sa 80+ ili je tek krenuo da ubrzava. Ima vremena da vozaci kola ugledaju jedan drugog i da odustanu od radnje koju su zapoceli. Sa 80+ ce se ugledati, ali kasno.
    Isto vazi za preticanje traktora. Vozaci traktora su redje kontrolisani, pa mogu da popiju i ne gledaju kad skrecu levo. Tek kad je pitanje glave da li se pretice sa 80+ ili 30.
    (Nikola, 30. jun 2022 11:53)

    # Link komentara

  100. Još da je manje štediša koji voze 60 km/h tamo gde je dozvoljeno 80, gde bi nam kraj bio... Mogu misliti kakav stres doživljavaju kad moraju da uključe oborena svetla.
    (Juho, 30. jun 2022 11:53)

    # Link komentara

  101. Drugim recima, za bezbedno preticanje, kupite auto sa normalnim jakim motorom i dobrim obrtnim momentom (recimo, neki 2.0 dizel)...

    Sa ovim danas aktuelnim turbo mikserima na tri cilindra, nemojte ni da pokusavate, poginucete.
    (Ludi Milojko, 30. jun 2022 09:44)

    čoveče, ovo je 21.vek, a što je tebi ostao san 2.0 dizel, šta da ti kažem, prošao voz
    (haj, 30. jun 2022 11:53)

    # Link komentara

  102. I uvek pogledajte u retrovizor i mrtvi ugao. Razne besne masine se voze, cas posla se stvore gde nisu bili pre 2 sekunde, pogotovo bajkeri.
    (Nuklearni mravojed, 30. jun 2022 11:52)

    # Link komentara

  103. Preticanje je jedna od najozbiljnijih stvari koja se ne uči u autoškoli već u praksi i savetima starijih. Meni kao odličnom vozaču je trebalo dosta vremena i vežbe da ga usavršim. Ogromna je razlika ići na put sa autom npr. 1.3 koji sam ranije vozio i 1.6 koji sad vozim. Ako postoji neki kvalitet automobila 2.0 i više to je što se kvalitet preticanja eksponencionalno povećava na bolje. Ništa gore nego kad pretičete a auto nema dovoljno snage da povuče.

    I treba dodati mladima da postoje delovi "društva" koji su neretki na putevima a to su oni baksuzi koji ubrzavaju kad ih pretičeš iz nekog razloga, kompleksa kojih je pun naš narod, za šta treba u zatvor da se ide, a na žalost nema načina da se to nekako dokumentuje. Meni se desilo jednom da mi sa mašinom 1.3 lik koji se vuče po putu ubrza dok sam ga preticao što me umalo nije koštalo udesa. A često mi se dogadjalo to. Takve stvari su za dobre batine i neku mentalnu ustanovu.

    Najbitnije je ono prvo a to je da si 100 posto siguran da može.
    (svasta, 30. jun 2022 11:47)

    # Link komentara

  104. @Ivan
    Za neke je nažalost nauka.
    (southpark, 30. jun 2022 11:34)

    # Link komentara

  105. @(Ludi Milojko, 30. jun 2022 09:44)

    Ih, pa onda najbolje neki V8 ili pak V12 iz Lamba, ili mozda Porsche 911 Turbo S? Zasto samo 2.0 traktor? Sta sve nece covek da cuje.
    (gfggfg, 30. jun 2022 11:33)

    # Link komentara

  106. Tajna je u V6 :)
    (realan, 30. jun 2022 11:33)

    # Link komentara

  107. Min 450ks i 700nm
    (Texmex, 30. jun 2022 11:29)

    # Link komentara

  108. Za vas mlađe, proverite da neko iza vas već nije krenuo u preticanje (kada se radi o koloni). Često ste fokusirani na dešavanja ispred sebe da zaboravite da bacite pogled u retrovizor. To može biti jako opasno
    (bora rakijaš, 30. jun 2022 11:24)

    # Link komentara

  109. Ako gledamo zakon, dve stvari mogu biti jako otežavajuće i glupe, u zavisnosti od situacije. Dakle, prvo ovo već pomenuto u tekstu, da se ne sme preticati više od dva vozila, na pravcu posebno... Bezbednije je često preteći i treći automobil nego se uglavljivati nakon 2 auta ili je zakonodavac predvideo da svi u koloni čekamo svoj red da preteknemo, iako nekima nije problem da prate kamion od Čačka do Užica.
    Druga stvar, ograničenje brzine pri preticanju... Bezbedno preticanje u okvirima ograničenja brzine može da se odradi samo ako se pretiče traktor :)
    (M, 30. jun 2022 11:19)

    # Link komentara

  110. Na početku preticanja svi u vozilu neka zagrizu zubima svoje lične karte zbog kasnije lakše identifikacije.
    (Alen, 30. jun 2022 11:14)

    # Link komentara

  111. Dodao bih još par stvari
    -preticanje sebi bitno olakšavate ako do vozila koje želite preteći ostavite više prostora da, kada se ukaže prilika, počnete ubrzavati još u svojoj traci. Trebaće vam mnogo manji prostor u suprotnoj traci ako je razlika brzine izmađu vašeg i vozila koje pretičete veća. A time ostavljate i prostor za nekog sa mnogo jačim vozilom da obavi preticanje, prvo vas, pa zatim i vozila koje želite preteći. On će to rešiti mnogo brže od vas i na taj način će se sprečiti stvaranje kolone iza vozila koje usporava saobraćaj. Nemojte se nadmetati, budite svesni svojih i mogućnosti svog vozila. Uostalom, uvek kada se desi saobraćajka, neko je pogrešno procenio ili sebe, ili svoje vozilo, ili uslove vožnje, nema četrtog, uvek je ljudska greška u pitanju.
    -i druga bitna stvar, koristite duga svetla kad god možete, time noću olakšavate posao onima koji vas žele preteći jer vide dalje jer ne smeju koristiti svoja da ne zaslepljuju vas.
    (john D, 30. jun 2022 11:06)

    # Link komentara

  112. Dodao bih još jednu jako bitnu stvar - kada vas neko pretiče, pomozite mu da to odradi što brže, skinite malo nogu sa gasa ili malo pipnite kočnicu, dovoljno je.
    (bojan, 30. jun 2022 11:02)

    # Link komentara

  113. Resio sam taj problem kupovinom BMW X6 M50D 381KS.😁🚗
    (BMW, 30. jun 2022 11:00)

    # Link komentara

  114. Samo u crveno, da puca! Steta sto je dizlo samo.
    (NR, 30. jun 2022 11:00)

    # Link komentara

  115. Jedna stvar nije pomenuta a moze da bude kriticna.

    Gume.

    Ako su matore letnje koje su se okamenile - eto opasnosti. Auto se ponasa kao na poledici.
    (Provereno, 30. jun 2022 11:00)

    # Link komentara

  116. Ako je vozač oprezan, potpuno je nebitno koji auto vozi, jer se sa svakim može preticati bezbedno. Veoma često sudare izazivaju upravo vozači startnijih i jačih automobila baš iz razloga što se mnogo opuste, a i valjda sva ta snaga učini svoje, pa vozački ego često ode u nebesa. Osnovno je da poznajete svoj automobil, da ne krećete u preticanje ni kada postoji najminimalniji rizik, a kada se odlučite za preticanje, onda migavac, niži stepen prenosa i gas do panja dok se ne završi preticanje.
    (Tadija, 30. jun 2022 10:54)

    # Link komentara

  117. džabe kada gastosi na tempomat stave 200km na sat i voze isključivo levom trakom, piče po redbulu i ambleduju svakom ko se nađe da pretiče u levoj traci
    (auh, 30. jun 2022 10:51)

    # Link komentara

  118. Proverite da li vam auto ima barem 90-100KS. Ja licno, u nekom slabijem autu, imam osecaj da jedva i normalno ide, a kamoli da moze preticati. Skoro sam dobio Skodu Fabiu iznajmljenu, 1000 kubika, mislim da je oko 60ak KS, max 70. Isao s njom za Ljubljanu. Ljudi moji, autoputem 120 km/h, ne cujem sopstvene misli, preko 4000 obrtaja. Skoro 5 rezervoara goriva dok sam otisao i vratio se.
    (na, 30. jun 2022 10:45)

    # Link komentara

  119. Kad sam položio, dok sam još čekao izradu dozvole, ćale mi je rekao jedno pravilo koje mi se urezalo u sećanje i zbog kog sam verovatno živ i danas:

    Ako se u startu dvoumiš da li da pretičeš, odustani.

    To ću isto preneti svom sinu.
    (Goxy, 30. jun 2022 10:44)

    # Link komentara

  120. Bravo za clanak ovi saveti nemaju cenu i mogu život da spasu i vama i drugim vozačima. Ja sam za volanom vec 24g sa 50K-60k km godišnje i mogu sasvim sigurno da tvrdim da sve što su ovde naveli je tačno.
    Ja bih samo dodao morate da koristite periferni vid da pratite i životinje sa strane i nikad, ali nikad, ne skidajte pogled sa puta da gledate u telefon ili saputnike dok pričate u kolima, oči uvek na drumu i potpuna koncentracija.
    Svako malo pregledajte sva tri retrovizora da vam se slučajno ne potkrade neki brzi motor ili auto od nazad pre vašeg preticanja.
    Koristan trik je da u svakom trenutku morate da znate koji auto i koje boje se nalazi iza vas tako ćete uvezbati da gledate često u retrovizore a periferno gledate i cestu non stop.

    Kada preticem cesto takodje gledam u levi retrovizor kola ispred sebe jer tako procenim da li se auto pre mene sprema za preticanje a da nije dao zmigavac ili najčešće kod onih koji zaborave da isključe zmigavac pa voze pravo dok blinkaju levo non stop.

    Zimi ne preticite preko mostova jer su oni najčešće zaledjeni zbog kondenza, takodje kad je blato ili sljunak/pesak na putu, u tim situacijama kocite motorom ne kocnicom.

    Najbitnije od svega morate da osetite mogućnosti auta koji vozite kao što su autori napisali u tekstu jer često sednemo u tudji auto, rentacar i sl i prvo treba isprobati performanse pa tek onda krenuti sa zahtevnijim manevrima.

    Na automaticima koristite sport mode kad je kolona sa malo mesta izmedju kamiona/autobusa i traktora.

    Zimi koristite tiptronik za kočenje motorom na zaledjenom putu jer naravno nemate kvačilo i jedino tako možete prinudno spustiti brzinu i podići obrtaje.

    Mogao bih jos dugo da pišem ali nadam se da je i ovo pomoglo mladim i ne jos toliko iskusnim vozačima.

    Pozdrav i srećno.
    (shonex, 30. jun 2022 10:35)

    # Link komentara

  121. Drugim recima, za bezbedno preticanje, kupite auto sa normalnim jakim motorom i dobrim obrtnim momentom (recimo, neki 2.0 dizel)...

    Sa ovim danas aktuelnim turbo mikserima na tri cilindra, nemojte ni da pokusavate, poginucete.
    (Ludi Milojko, 30. jun 2022 09:44)

    Pa valjda su manje sanse da se pogine ako ne pretices jer imas trocilindrasa, dok su tebi mnogo vece sanse jer mislis da si brz, jak, siguran u sebe pa onda izleti neko i dovidjenja.
    (Brada Bg, 30. jun 2022 10:32)

    # Link komentara

  122. Migavci, migavci, migavci. Sto puta sam imao iskustva sa neukim šilibajzerima koji pretiču i dolaze iz suprotnog smera. Jednostavno se ne vidi izdaleka da su automobili paralelno i reakcija vozača u sopstvenoj traci izostaje npr da se pomeri u desno ili uspori.
    (Lazar, 30. jun 2022 10:16)

    # Link komentara

  123. Najbitnije je imati snazan auto
    (Gotiva, 30. jun 2022 10:10)

    # Link komentara

  124. ako vozite Pežo, Reno, Dačiju i slične kante nemojte da pretičete jer izgledate kao retardi. Posebno kraljevi u Reno Espejsu, Fiat Multipli i sličnim skalamerijama, njima se uvek negde žuri i smeta im kad neko vozi 80 pa se nabiju ispred i voze 82.
    (mnemonic, 30. jun 2022 10:06)

    # Link komentara

  125. Dodao bih još nešto, preticanje se ne počinje tik iza vozila koje pretičete, idealno je da ste udaljeni barem toliko da kad krenete u preticanje dok sustignete vozilo ispred već vozite oko 20 km/h brže od njega, ovo takođe omogućava da po potrebi odustanete od preticanja.

    Naučite u kojim obrtajima auto dobro vuče i nikako ne krećite u preticanje iz turbo rupe, tipično sve ispod 1800 obrtaja, napr. ako ste iza nekog kamiona i vozite u 5. verovatno 50 na sat, vratite najmanje u 3. brzinu.
    (Dada, 30. jun 2022 10:06)

    # Link komentara

  126. Najvažnije je prilikom preticanja zatvoriti oči.
    (klik, 30. jun 2022 09:59)

    # Link komentara

  127. Ау која наука.
    (Ivan, 30. jun 2022 09:56)

    # Link komentara

  128. Dobar članak, za mlade i neiskusne vozače posebno!
    (Rade, ZG, 30. jun 2022 09:54)

    # Link komentara

  129. Znaci samo gas! :)
    (navijac, 30. jun 2022 09:50)

    # Link komentara

  130. Tehnika međugasa prilikom promena u niži stepen prenosa kojom se izjednačavaju obrtaji, naučite jer je beskrajno korisna za preticanje, pogotovo slabijim automobilom, a isto tako i za ujednačenu promenu kojom možete udobnije i štedljivije da vozite kada je dobro savladate. Nemojte kao početnik žuriti, naučite prvo osnove. [link]
    (Nikola, 30. jun 2022 09:49)

    # Link komentara

  131. ... e) Pritisnite papučicu gasa bez straha da će nešto da eksplodira!...
    Uz ovaj, po meni najvažniji savet, dodao bih i: ,, Nipošto ne gledajte u pokazivač trenutne potrošnje za vreme preticanja". Ako vam je potrošnja problem, nemojte preticati uopšte.
    (Vozač, 30. jun 2022 09:48)

    # Link komentara

  132. Drugim recima, za bezbedno preticanje, kupite auto sa normalnim jakim motorom i dobrim obrtnim momentom (recimo, neki 2.0 dizel)...

    Sa ovim danas aktuelnim turbo mikserima na tri cilindra, nemojte ni da pokusavate, poginucete.
    (Ludi Milojko, 30. jun 2022 09:44)

    # Link komentara

  133. Proverite da li ste spustili rucnu kocnicu!
    (op(e)rem dobro, 30. jun 2022 09:39)

    # Link komentara