Nedelja, 15.05.2022.

11:00

Da li će oldtajmeri nestati iz Srbije?

Izvor: B92

Da li æe oldtajmeri nestati iz Srbije? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

16 Komentari

Sortiraj po:

Zok1

pre 1 godinu

Ne radi se samo o starosti nego i o ograničenoj kilometraži koja može da se pređe. Te automobile voze kolekcionari, ali iz zadovoljstva, a ne kao osnovno prevozno sredstvo. Može da bude i Golf 2, ali u originalnom stanju i da ne prelazi više od npr. 1800 km godišnje.

Koki

pre 1 godinu

"па бих онда питао који су то аутомобили које не могу да региструју а увезли су? Делта интеграле? М3 е30 серија? Калибра? Корадо?"

Uvezli kad ? S obzirom da kod ne postoji dotični zakon o oldtajmerima pitanje da li se ta auta uopšte i mogu uvesti kod nas jer ne pripadaju Euro normama.

da

pre 1 godinu

@Kad bi se uvelo sezonsko ili (više)mesečno registrovanje automobila, mnogo bi se više ljudi odlučilo za oldtajmere, čak i pored svog "redovnog" automobila.
(dzigi, 15. maj 2022 20:22)

To postoji vec par godina, ali je totalno obesmisljeno, izguglaj malo po internetu mrzi me da objasnjavam, zato to niko i ne koristi.

Veliki brat

pre 1 godinu

Kad bi se uvelo sezonsko ili (više)mesečno registrovanje automobila, mnogo bi se više ljudi odlučilo za oldtajmere, čak i pored svog "redovnog" automobila.
(dzigi, 15. maj 2022 20:22)

Ne, nego da naprave stalne tablice i da mogu da imam 10 vozila ako hoću, ali jedne tablice koje mogu da stavim na koje hoću od tih vozila, samo da eventualno pre toga na primer preko portala MUP-a prijavim promenu vozila na kome su tablice.

Ali, kako onda, ako recimo imaš 3 vozila, imati 3 nalepnice sa istim registarskim brojem? I niko da se zapita čemu uopšte služi ta nalepnica, da bi saobraćajac mogao samo da baci pogled na vetrobransko staklo i utvrdi da li ti je auto registrovan ili ne?
Po toj logici bi trebalo pola auta da bude prelepljeno kojekakvim nalepnicama da saobraćajac može sve da vidi, kad ističe atest za plin, kolika je kubikaža i snaga motora, da li auto ima evropsku kuku ili nema, kolika je nosivost, za koliko putnika je registrovan...
Mogli bi da uvedu i atestiran "džep" koji se postavlja na staklo vozačevih vrata, gde je vozač obavezan da ubaci lična dokumenta, tako da saobraćajac može odmah bez čekanja da vidi o kome se radi, kad je izdata dozvola, do kada važi...

U ovoj zemlji nebulozama nikad kraja, a vozači samo ćute, trpe i plaćaju.

A kako su vozači kombija mogli da budu složni kad je najavljena registracija po kubikaži, kao za automobile, pa su blokirali pola Beograda, uz argumente tipa "meni kombi ne vredi koliko bi koštala registracija"?

Pešmerga

pre 1 godinu

Jedna ista EU direktiva reguliše periodične teh.preglede lakih, teških vozila i autobusa.
SWE primena:
Vozilo postaje veteran kad napuni 30god. od trenutka stavljanja u saobraćaj(u EU se vozilo registruje JEDNOM). Od tog trenutka se teh.pregledi obavljaju svake druge godine, ali je vozilo oslobodjeno plaćanja godišnjeg poreza (koji je popriličan recimo za starije dizele).
Kad napuni 50god od stavljanja u saobraćaj, prestaje obaveza teh.pregleda ako ima obavljen teh.pregled u poslednje 2god.
Za ove što bi da plaćaju osiguranja motocikala samo u sezoni, postoji takva mogućnost na zapadu, ali bude premija skuplja za te mesece u kojima se motocikl prijavi za korišćenje u saobraćaju, i gotovo isto košta kao neko ko plaća premiju cele godine, i kad motor ne koristi.

dzigi

pre 1 godinu

Kad bi se uvelo sezonsko ili (više)mesečno registrovanje automobila, mnogo bi se više ljudi odlučilo za oldtajmere, čak i pored svog "redovnog" automobila.

sale

pre 1 godinu

ljudi,bio sam i video ih na sajmu..
preeelepi su nije mi silazio osmeh sa lica dok sam ih gledao.samo mi je bilo zao sto ne ponesoh fotoaparat da ih ovekovecim.
to blago treba sacuvati na svaki moguci nacin.
MOLIM,ni sam ne znam koga,DA SE MAKSIMALNO POMOGNE DA SE NADJE NACIN DA NASA DECA MOGU DA IH VIDE NEGDE.
i hvala svima koji se trude da imamo ovako nesto

Pešmerga

pre 1 godinu

Rešenja postoje, samo implementirati. Sve se može veoma brzo srediti, od registracije i teh.pregleda novih vozila, pa do vozila starijih od 30, i od 50god.
Radio sam godinama teh.preglede i registracije lakih, teških vozila, autobusa i motocikala.
Pa sam posle toga radio na obuci tehničara(teh.pregledi) i inženjera(registracije) i sertifikaciji istih. Poznajem odlično propise EU i posebno švedske propise.

Живчани лик

pre 1 godinu

Можда ми није дан али ја нисам разумео у чему је проблем, јер каже у европи се одлтајмер рачуна када напуни 30 година а код нас 40, а спомиње у негативном контексту голф 2 (иначе нисам фан тог аутомобила), па бих онда питао који су то аутомобили које не могу да региструју а увезли су? Делта интеграле? М3 е30 серија? Калибра? Корадо?

Mika

pre 1 godinu

Treba obezbediti prostor i napraviti stalnu izlozbu oldtajmera, ali sa promenljivom postavkom automobila. Vlasnici kola bi dobijali odredjenu nadoknadu od ulaznica, u zavisnosti koliko dana tu drze auto ! Mislim da bi posecenost bila odlicna i iz nase zemlje i iz inostranstva. Dobra ideja, sta misle ostali ?

Mika

pre 1 godinu

Treba obezbediti prostor i napraviti stalnu izlozbu oldtajmera, ali sa promenljivom postavkom automobila. Vlasnici kola bi dobijali odredjenu nadoknadu od ulaznica, u zavisnosti koliko dana tu drze auto ! Mislim da bi posecenost bila odlicna i iz nase zemlje i iz inostranstva. Dobra ideja, sta misle ostali ?

Pešmerga

pre 1 godinu

Rešenja postoje, samo implementirati. Sve se može veoma brzo srediti, od registracije i teh.pregleda novih vozila, pa do vozila starijih od 30, i od 50god.
Radio sam godinama teh.preglede i registracije lakih, teških vozila, autobusa i motocikala.
Pa sam posle toga radio na obuci tehničara(teh.pregledi) i inženjera(registracije) i sertifikaciji istih. Poznajem odlično propise EU i posebno švedske propise.

sale

pre 1 godinu

ljudi,bio sam i video ih na sajmu..
preeelepi su nije mi silazio osmeh sa lica dok sam ih gledao.samo mi je bilo zao sto ne ponesoh fotoaparat da ih ovekovecim.
to blago treba sacuvati na svaki moguci nacin.
MOLIM,ni sam ne znam koga,DA SE MAKSIMALNO POMOGNE DA SE NADJE NACIN DA NASA DECA MOGU DA IH VIDE NEGDE.
i hvala svima koji se trude da imamo ovako nesto

dzigi

pre 1 godinu

Kad bi se uvelo sezonsko ili (više)mesečno registrovanje automobila, mnogo bi se više ljudi odlučilo za oldtajmere, čak i pored svog "redovnog" automobila.

Veliki brat

pre 1 godinu

Kad bi se uvelo sezonsko ili (više)mesečno registrovanje automobila, mnogo bi se više ljudi odlučilo za oldtajmere, čak i pored svog "redovnog" automobila.
(dzigi, 15. maj 2022 20:22)

Ne, nego da naprave stalne tablice i da mogu da imam 10 vozila ako hoću, ali jedne tablice koje mogu da stavim na koje hoću od tih vozila, samo da eventualno pre toga na primer preko portala MUP-a prijavim promenu vozila na kome su tablice.

Ali, kako onda, ako recimo imaš 3 vozila, imati 3 nalepnice sa istim registarskim brojem? I niko da se zapita čemu uopšte služi ta nalepnica, da bi saobraćajac mogao samo da baci pogled na vetrobransko staklo i utvrdi da li ti je auto registrovan ili ne?
Po toj logici bi trebalo pola auta da bude prelepljeno kojekakvim nalepnicama da saobraćajac može sve da vidi, kad ističe atest za plin, kolika je kubikaža i snaga motora, da li auto ima evropsku kuku ili nema, kolika je nosivost, za koliko putnika je registrovan...
Mogli bi da uvedu i atestiran "džep" koji se postavlja na staklo vozačevih vrata, gde je vozač obavezan da ubaci lična dokumenta, tako da saobraćajac može odmah bez čekanja da vidi o kome se radi, kad je izdata dozvola, do kada važi...

U ovoj zemlji nebulozama nikad kraja, a vozači samo ćute, trpe i plaćaju.

A kako su vozači kombija mogli da budu složni kad je najavljena registracija po kubikaži, kao za automobile, pa su blokirali pola Beograda, uz argumente tipa "meni kombi ne vredi koliko bi koštala registracija"?

da

pre 1 godinu

@Kad bi se uvelo sezonsko ili (više)mesečno registrovanje automobila, mnogo bi se više ljudi odlučilo za oldtajmere, čak i pored svog "redovnog" automobila.
(dzigi, 15. maj 2022 20:22)

To postoji vec par godina, ali je totalno obesmisljeno, izguglaj malo po internetu mrzi me da objasnjavam, zato to niko i ne koristi.

Живчани лик

pre 1 godinu

Можда ми није дан али ја нисам разумео у чему је проблем, јер каже у европи се одлтајмер рачуна када напуни 30 година а код нас 40, а спомиње у негативном контексту голф 2 (иначе нисам фан тог аутомобила), па бих онда питао који су то аутомобили које не могу да региструју а увезли су? Делта интеграле? М3 е30 серија? Калибра? Корадо?

Pešmerga

pre 1 godinu

Jedna ista EU direktiva reguliše periodične teh.preglede lakih, teških vozila i autobusa.
SWE primena:
Vozilo postaje veteran kad napuni 30god. od trenutka stavljanja u saobraćaj(u EU se vozilo registruje JEDNOM). Od tog trenutka se teh.pregledi obavljaju svake druge godine, ali je vozilo oslobodjeno plaćanja godišnjeg poreza (koji je popriličan recimo za starije dizele).
Kad napuni 50god od stavljanja u saobraćaj, prestaje obaveza teh.pregleda ako ima obavljen teh.pregled u poslednje 2god.
Za ove što bi da plaćaju osiguranja motocikala samo u sezoni, postoji takva mogućnost na zapadu, ali bude premija skuplja za te mesece u kojima se motocikl prijavi za korišćenje u saobraćaju, i gotovo isto košta kao neko ko plaća premiju cele godine, i kad motor ne koristi.

Koki

pre 1 godinu

"па бих онда питао који су то аутомобили које не могу да региструју а увезли су? Делта интеграле? М3 е30 серија? Калибра? Корадо?"

Uvezli kad ? S obzirom da kod ne postoji dotični zakon o oldtajmerima pitanje da li se ta auta uopšte i mogu uvesti kod nas jer ne pripadaju Euro normama.

Zok1

pre 1 godinu

Ne radi se samo o starosti nego i o ograničenoj kilometraži koja može da se pređe. Te automobile voze kolekcionari, ali iz zadovoljstva, a ne kao osnovno prevozno sredstvo. Može da bude i Golf 2, ali u originalnom stanju i da ne prelazi više od npr. 1800 km godišnje.

Живчани лик

pre 1 godinu

Можда ми није дан али ја нисам разумео у чему је проблем, јер каже у европи се одлтајмер рачуна када напуни 30 година а код нас 40, а спомиње у негативном контексту голф 2 (иначе нисам фан тог аутомобила), па бих онда питао који су то аутомобили које не могу да региструју а увезли су? Делта интеграле? М3 е30 серија? Калибра? Корадо?

Mika

pre 1 godinu

Treba obezbediti prostor i napraviti stalnu izlozbu oldtajmera, ali sa promenljivom postavkom automobila. Vlasnici kola bi dobijali odredjenu nadoknadu od ulaznica, u zavisnosti koliko dana tu drze auto ! Mislim da bi posecenost bila odlicna i iz nase zemlje i iz inostranstva. Dobra ideja, sta misle ostali ?

Koki

pre 1 godinu

"па бих онда питао који су то аутомобили које не могу да региструју а увезли су? Делта интеграле? М3 е30 серија? Калибра? Корадо?"

Uvezli kad ? S obzirom da kod ne postoji dotični zakon o oldtajmerima pitanje da li se ta auta uopšte i mogu uvesti kod nas jer ne pripadaju Euro normama.

sale

pre 1 godinu

ljudi,bio sam i video ih na sajmu..
preeelepi su nije mi silazio osmeh sa lica dok sam ih gledao.samo mi je bilo zao sto ne ponesoh fotoaparat da ih ovekovecim.
to blago treba sacuvati na svaki moguci nacin.
MOLIM,ni sam ne znam koga,DA SE MAKSIMALNO POMOGNE DA SE NADJE NACIN DA NASA DECA MOGU DA IH VIDE NEGDE.
i hvala svima koji se trude da imamo ovako nesto

dzigi

pre 1 godinu

Kad bi se uvelo sezonsko ili (više)mesečno registrovanje automobila, mnogo bi se više ljudi odlučilo za oldtajmere, čak i pored svog "redovnog" automobila.

Pešmerga

pre 1 godinu

Rešenja postoje, samo implementirati. Sve se može veoma brzo srediti, od registracije i teh.pregleda novih vozila, pa do vozila starijih od 30, i od 50god.
Radio sam godinama teh.preglede i registracije lakih, teških vozila, autobusa i motocikala.
Pa sam posle toga radio na obuci tehničara(teh.pregledi) i inženjera(registracije) i sertifikaciji istih. Poznajem odlično propise EU i posebno švedske propise.

Veliki brat

pre 1 godinu

Kad bi se uvelo sezonsko ili (više)mesečno registrovanje automobila, mnogo bi se više ljudi odlučilo za oldtajmere, čak i pored svog "redovnog" automobila.
(dzigi, 15. maj 2022 20:22)

Ne, nego da naprave stalne tablice i da mogu da imam 10 vozila ako hoću, ali jedne tablice koje mogu da stavim na koje hoću od tih vozila, samo da eventualno pre toga na primer preko portala MUP-a prijavim promenu vozila na kome su tablice.

Ali, kako onda, ako recimo imaš 3 vozila, imati 3 nalepnice sa istim registarskim brojem? I niko da se zapita čemu uopšte služi ta nalepnica, da bi saobraćajac mogao samo da baci pogled na vetrobransko staklo i utvrdi da li ti je auto registrovan ili ne?
Po toj logici bi trebalo pola auta da bude prelepljeno kojekakvim nalepnicama da saobraćajac može sve da vidi, kad ističe atest za plin, kolika je kubikaža i snaga motora, da li auto ima evropsku kuku ili nema, kolika je nosivost, za koliko putnika je registrovan...
Mogli bi da uvedu i atestiran "džep" koji se postavlja na staklo vozačevih vrata, gde je vozač obavezan da ubaci lična dokumenta, tako da saobraćajac može odmah bez čekanja da vidi o kome se radi, kad je izdata dozvola, do kada važi...

U ovoj zemlji nebulozama nikad kraja, a vozači samo ćute, trpe i plaćaju.

A kako su vozači kombija mogli da budu složni kad je najavljena registracija po kubikaži, kao za automobile, pa su blokirali pola Beograda, uz argumente tipa "meni kombi ne vredi koliko bi koštala registracija"?

da

pre 1 godinu

@Kad bi se uvelo sezonsko ili (više)mesečno registrovanje automobila, mnogo bi se više ljudi odlučilo za oldtajmere, čak i pored svog "redovnog" automobila.
(dzigi, 15. maj 2022 20:22)

To postoji vec par godina, ali je totalno obesmisljeno, izguglaj malo po internetu mrzi me da objasnjavam, zato to niko i ne koristi.

Zok1

pre 1 godinu

Ne radi se samo o starosti nego i o ograničenoj kilometraži koja može da se pređe. Te automobile voze kolekcionari, ali iz zadovoljstva, a ne kao osnovno prevozno sredstvo. Može da bude i Golf 2, ali u originalnom stanju i da ne prelazi više od npr. 1800 km godišnje.

Pešmerga

pre 1 godinu

Jedna ista EU direktiva reguliše periodične teh.preglede lakih, teških vozila i autobusa.
SWE primena:
Vozilo postaje veteran kad napuni 30god. od trenutka stavljanja u saobraćaj(u EU se vozilo registruje JEDNOM). Od tog trenutka se teh.pregledi obavljaju svake druge godine, ali je vozilo oslobodjeno plaćanja godišnjeg poreza (koji je popriličan recimo za starije dizele).
Kad napuni 50god od stavljanja u saobraćaj, prestaje obaveza teh.pregleda ako ima obavljen teh.pregled u poslednje 2god.
Za ove što bi da plaćaju osiguranja motocikala samo u sezoni, postoji takva mogućnost na zapadu, ali bude premija skuplja za te mesece u kojima se motocikl prijavi za korišćenje u saobraćaju, i gotovo isto košta kao neko ko plaća premiju cele godine, i kad motor ne koristi.