Subota, 19.03.2022.

17:00

Zabrana dizelaša – Nemci promenili mišljenje

Izvor: B92

Zabrana dizelaša – Nemci promenili mišljenje IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

71 Komentari

Sortiraj po:

Gagi

pre 2 godine

Kakvo licemerje, gde su bili pre 20-30god da to kažu dok su pravili TDI, SDI, CDI, CDTI, DTI... trovače. Kao tad nisu znali da to zagađuje

Milan

pre 2 godine

BTW, ne postoji kompanija koja održava obećanja po pitanju EV. Tesla odlaže sajbertrak a sad još najavio da smanjuju bateriju ( navodno netreba, u stvari nema dovoljno batetija), Lucid isporučuje 10x manje od obećanog, Rivian ne isporučuje ali zato diže cenu onima koji čekaju već godinama...
Tako su u prodaji samo gradski EV sa baterijicama 40-60 kwh, što je za realnih 200-300km. Bez napretka tehnologije nema zamene za autobuse, kamione, brodove..koji troše mnogo dizela.

Milan

pre 2 godine

@Gradimir
Divne su te nove tehnologije, ali evo upravo pročitah danas da je bankrotirala najveća solarna elektrana na svetu kod Las Vegasa, potrošeno 4 milijarde, od toga 25% poreskih obveznika. Ispalo je da su potcenili zagrejanu tečnu so, kad kod bi morali stati stvrdnula se do mere da jedino mogu da iseku opremu i bace. Na kraju su ogromnu energiju trošili da bi držali zagrejanu so, popravke opreme koja radi stalno između 500 i 1000C, čak i neočekivano visoki troškovi za podmazivanje uređaja koji usmeravaju ogledala u toranj. Ideja koja je teoretski izgledala dobro pošto je rešavala osnovni problem solarne energije, da proizvodi el energiju i kada nema sunca je propala.
Za sada jedini reverzibilni izvor koji se potvrdio u praksi su reverzibilne hidroelektrane, ali i one su veoma skupe i dovoljne samo za klasične sisteme koji rade mnogo ujednačenije od obnovljivih.
Zapravo jedini ispravan pristup je raditi na obnovljivim izvorima koji funkcionišu i noću.

achtwn

pre 2 godine

Ko fizicki smanji masu baterije, a poveca njen kapacitet (domet u km preko 600) napravice bum. Onaj ko se tu nadje bice milijarder. Da vidimo ima li sad neki novi Tesla ili su sve tatini sinovi gotovani kojima je kupljen bmw bez migavaca.
(bla bla, 20. mart 2022 10:39)
Netacno. Viti Teala baterije 4680 vs. 2170. Genijalno po ecali velicinu baterije, izbacili segmente i kicista i napravili veci prostor za baterije a istovremeno svojom strukturom postaju dio sadije automobila.

achtwn

pre 2 godine

Za proizvodnju tolike količine struje za sve te silne elektroautiće, potroši će se ogromna energija koja takodje zagadjuje, pa će biti veća dara nego mara. Takve inicijative dolaze od, lobiranih od strane proizvod jača el. auta, poslanika, koji moraju da odrade svoj dil
(Baba Vanga, 19. mart 2022 17:21)
To mozda u srbiji. U usa su skoro sve elektrane nuklearne.

achtwn

pre 2 godine

Nikakvog uticaja neće imati na zagađenje, ali će neko zgranuti nove milijarde.
(Stanislav St., 19. mart 2022 16:32)
Naravno. To je cela idea. Lol. Svako ko ulaze u elektrifikaciju i dioni e ovih komoanija ce profitirati. Niko ti ne brani da i ti uradis isto

Pera Realno

pre 2 godine

A odakle napabirčiti toliku električnu energiju za milione el.autimobila. Evropski komesari postavljaju nerealne ciljeve. Tehnološki, ni jedna razvijena Nemačka neće biti u mogućnosti da ispoštuje tražene ciljeve.
O sposobnostima država evropske druge lige ne bih ni komentarisao. Realnije bi bilo ciljeve razvući na 20 -25 godina, bez fiksnih datuma, nego kao preporuku.
Možemo se samo nadati razvoju novih tehnologija, jer smatram da je sa trenutnim rešenjima teško ostvariti postavljene ciljeve.

Giovanni

pre 2 godine

Posle ispiranja mozga o zagadjenju, klimatskim promenama i užasima dizel motora, kupio sam 2019 toyotin hibrid kao prelazno rešenje dok se EV jos malo ne usavrši smatrajući da ce automobil sa tim pogonom biti moj sledeci auto 2022 ili 2023 godine. I znate koji je moj zaključak? Vraćam se na dizela, hibrid je toliko komplikovana skalamerija, stalno nešto klikće, zuji, menja i prebacuje, pali se i gasi se kako mu je volja. Po gradu trosi oko 5 litara u najboljim uslovima, a to je leti bez klime, zimi ide na 6,5-7, na autoputu nije bez 8, vrišti kao da ga kolju kad ubrzava i generalno je bučan. Mislim nije to loše, naročito Tojota koja se stvarno ne kvari, ali ne vredi tih para. Dizel automatik em troši manje, em je jednostavniji, em jeftiniji, i mnogo uglađeniji, tačno je da zna da ima kvarove na 150.000-200.000km ali ja svejedno uzimam mlade automobile koji su malo prešli i prodajem ih do 100.000km. Tojota hibrid je ispala čist promašaj. EV sam vozio par puta i sve je super dok ne dodje do punjenja baterije. Dobri stari SUS dok ga ne zabrane, ali mislim da ja to neću doživeti (a imam 40 godina i živim u Nemačkoj).

Gradimir

pre 2 godine

@Pff
Kako je to skladištenje energije "nemoguće" kad se to radi već decenijama? Hidroelektrane skladište energiju. Akumlaciona jezera su vrsta baterije. Nisu Li ili Fe baterije jedini novi načini za skladištenje. Ima i gomila novih ideja, kao što su komprimovani vazduh, tečna so, zamajci, dizanje mase na visinu pa korištenje gravitacije kod spuštanja. Jedna australijska rudarska kompanija je naručila električne vozove koje će koristiti za spuštanje rude sa planine do luke. Kada se voz spušta, puni baterije, koje se dovoljno napune da može prazan da se popne nazad na planinu. To bez skladištenja energije ne može da se izvede. I benzin i nafta su neka vrsta skladišta energije, kao i vodonik.

bla bla

pre 2 godine

Ko fizicki smanji masu baterije, a poveca njen kapacitet (domet u km preko 600) napravice bum. Onaj ko se tu nadje bice milijarder. Da vidimo ima li sad neki novi Tesla ili su sve tatini sinovi gotovani kojima je kupljen bmw bez migavaca.

47304

pre 2 godine

Da ovoliko vode računa o trovanju zemlje , ljudi putem raznih preparata za tretiranje u poljoprivredi bilo bi super ali se interesi ne poklapaju a ovoliko buke oko ove teme meni trenutno liči na lov u mutnom .
Idemo dalje , ko poživi vidjeće , čuće i znaće .

Pff

pre 2 godine

Svet nema tehnologiju za održivost obnovljivih izvora energije.Za preradu aluminijuma ili proizvodnju baterija treba 8 puta više energije nego za preradu čelika.Rok trajanja vetro-parkova je 20 god,a skladištenje energije je nemoguće kao i kod solarnih panela.Da bi sve to proizveli treba vam fosilno gorivo koje će se ustvari još više trošiti.

Hadžija

pre 2 godine

A niko ne pominje kruzere cele pokretne gradove na mazut.
(Goran, 19. mart 2022 18:34)
Čak i brodovi moraju da poštuju eko norme. Ubacuju nove tipove dizel motora. To su počeli i u srbiji da rade

Novosadjanin

pre 2 godine

Struja za električne automobile se inače dobija iz vetra i vode, nikako iz nuklearnih i termoelektrana. Sem toga, kad se potroše, baterije tih automobila se prirodno razgrade za par dana… prosto milina od ekološke svesti :-)

Joca

pre 2 godine

Toyota razvija tehnlogiju tzv. gorivih ćelija, koje sagorevaju vodonik i daju H2O, da ne kažem vodu. Vodonik, sa druge strane, dobijaju elektrolizom vode. Obrni - okreni, odakle će dolaziti energija za to zadovoljstvo!?
(kognitivnaToyota razvija tehnlogiju tzv. gorivih ćelija, koje sagorevaju vodonik i daju H2O, da ne kažem vodu. Vodonik, sa druge strane, dobijaju elektrolizom vode. Obrni - okreni, odakle će dolaziti energija za to zadovoljstvo!?
(kognitivna disonanca, 19. mart 2022 21:06)
Nešto si pomešao. Tehnologija vodoničnih gorivnih ćelija je odavno poznata; Toyota (i Reno) razvijaju, odnosno su za maj najavili prezentaciju automobila sa vodoničnim SUS motorom koji su mnogi bezuspešno pokušavali da naprave već decenijama. Ne verujem da to bitno poboljšava perspektivu vodonika u automobilima, ali (ako su uspeli) to je značajan napredak, verovatno najveći u istoriji SUS motora.

Uzgred, da, mnogi su zapamtili lekciju iz hemije kako se gorenjem vodonika stvaraju toplota i H2O. Međutim, mnogi su i zaboravili (ili im nastavnici hemije nisu to ni rekli) da to važi SAMO kada vodonik gori u kontejneru sa čistim kiseonikom. Vazduh osim kiseonika čini i azot (i to skoro 4x više) koji se na onoj visokoj temperaturi gorenja vodonika takođe vezuje za kiseonik i tako proizvodi ne bezazleno jedinjenje kao voda, nego i vrlo kancerogene azotne okside. Što je veća temperatura koju SUS motor proizvodi, to se više stvara azotnih oksida, odnosno i više kiseonika uzima iz atmosfere.

Otorinolaringolog

pre 2 godine

Glupost. Nemci kad se najedu pasulja imaju veću emisiju štetnih gasova, čitaj metan, od bilo kog sus motora, a metan je gas staklene bašte. Dakle da donesu zakon o zabrani puštanja vetrova.

Dzek

pre 2 godine

Kuda ide ovaj svet? Smanjiće zagađenje za 6%, posto je toliki udeo automobila u zagađenju. Smejurija... A sa druge strane voziće se tempirane bombe i zagađivaće se okolina kopanjem litijuma. Prelepo.
(Mitke, 19. mart 2022 16:58

Tacno je da u ukupnom smanjenju zagadjenja nece biti pomaka pre fuzionih elektrana tek posle 2050te. Ali vecina ljudi na planeti zivi u gradovoma (80%), ovim bi se zagadjenje izmestilo van gradova. To bi poboljsalo kvalitet zivota i zdravlje ogromnom broju ljudi. To bi smanjilo troskove lecenja od mnogih bolesti koje su posledica zagadjenja, direktno ili indirektno. Tako bi se dobile pare za subvencije prilikom kupovine el vozila. I td.
Mi kasnimo 30 godina za njima, ne vidim poentu da se plasite za vaseg dizelasa u srbiji.
A i zar vam nije bolje da date za struju 100 dinara i da se vozite 300 km nego da za istu km platite 4-6 hiljada dinara gorivo?!

Ahtung

pre 2 godine

@Milanče:

Na srpskom jeziku se kaže vodonik, a hidrogen je trgovačko ime za vodonik-peroksid u koncentaciji pogodnoj iza blajhanje kose. Pitaj babu da ti objasni.

Гиле

pre 2 godine

Zabranite i kravama da puštaju gasove!!
(kvasac, 19. mart 2022 18:14)
Неки у Европи су почели да их хране другом храном. А има и оних који заговарају мање млека и сира јако би била мања потреба за кравама. Само не знам како ће на Индију да утичу.

Majk Bibi

pre 2 godine

Ne drami, kopa se i po Zapadnoj Evropi.
(123, 19. mart 2022 19:42)

Nemacka ima najvece rezerve litijuma u evropi, nisu ga ni pipnuli. Ali zato za srpski litijum se utrkuju. Sta ih briga, 1000km su daleko.

jm

pre 2 godine

Dopustio narod da od njega naprave teletabise.. Sad mu nisu jasni ovi (ne)logični potezi.. Neka ćuti i trpi (živi kako mu se kaze/naredi).

Milan

pre 2 godine

To se nece desiti, da SUS motore zamene elektro, bar ne u ovom veku.Cela ova prica je legla kao podloga na to da je velika kriza oko goriva, cene i stanja u Ukrajini tj nekog rata, pa bi da sad teraju tu pricu oko el.automobila do maksimuma.Milioni jedinica auta da prestanu da se proizvode, pa njihovi mehanicki delovi i da sve to zameni jedna baterija pa jos da bude ekonomski isplativa skoro za dz za obicnog smrtnika, veoma smesno bar za mene.Sta je sa fabrikama, sleperima i ostalim zagadjivacima oni ce svi na baterije? Malo sutra...Nema transporta robe nema nicega zapamtite to, to je najveca karika u lancu coveka zadnjih 100 godina tako ce i biti narednih bar jos toliko, a ima bar 10 stvari koje vise zagadjuju prirodu od obicnog auta to je svakome jasno...

kognitivna disonanca

pre 2 godine

@Milabče:

Šta ti je to hidrogen!?

Toyota razvija tehnlogiju tzv. gorivih ćelija, koje sagorevaju vodonik i daju H2O, da ne kažem vodu. Vodonik, sa druge strane, dobijaju elektrolizom vode. Obrni - okreni, odakle će dolaziti energija za to zadovoljstvo!?

Радивоје

pre 2 godine

Немци су поново отворили гомилу својих конзервираних еколошки "здравих" термоелектрана, упркос заклињању да ће их све "потаманити" до 2038. Забраном њиховог рада покушали су да одложе, што је могуће дуже, потрошњу сопственог угља. Али нужда закон мења. Ако им буде дозвољено да после 2022. увозе нафту биће и аутомобила на бензин и дизел. Али изгледа да њихова влада зна да то неће бити могуће у количинама као до сада, због чега је боље на време својим грађанима прикрити сурову стварност са разним еко причама.

Alex

pre 2 godine

Vest se odnosi na Nemačku. Niti smo Nemačka niti smo EU.Ako oni neće ne moraju da voze. Mi smo nezavisni i radićemo kako nama odgovara a to znači ako treba i ne može drugačije još 50 god. ima da vozimo aute sa motorima SUS, tako da opušteno bez sekiracije.

SRBIN

pre 2 godine

Sad ce da prave i tenkove na struju, i rakete dugog dometa na struju, a agregate za struju ce da prave na solarnu energiju..Borbeni avioni ce biti na struju. Ratovamje ce biti pod maskama i na 2 metra odstojanja...?

commie

pre 2 godine

Nego šta bi sa bio girivom od repice soje kukuruza ? Trebalo bi da spada u obnovljive izvire a sada ga niko nepominje.
(Goran, 19. mart 2022 18:28)

Ne treba ložiti hranu sve dok je toliko gladnih ljudi na ovoj planeti.

Filip

pre 2 godine

(Dragan EV, 19. mart 2022 18:33)

Da je neko uvazio Teslu i pitao obican narod, preskocili bismo citav jedan vek, gnjavazu i mnoge ratove, al ko nas pita. Bezicni prenos besplatne energije itd., ali onda nebi bilo monopola i lihvara koji danas jasu.
Ko sto nas niko nije pitao kad nam je uvalio smart telefone, tako nas i za ovo niko ne pita, vec vodaju ovce gde im je potrebno a gde oni dobijaju apsolutnu kontrolu nad proizvodom koji obican covek plati.
Najsmesniji i najjadniji su oni poput tebe koji nekriticki prihvataju sve novo, nametnuto, sto nije bolje, a sigurno nije ni jeftinije.

Srboljub

pre 2 godine

Polako ljudi, EU propaganda koja će se urušiti sama pod sobom za koju godinu. Struja je trenutno “in” ali za koju godinu će postati jasno da tehnologija nije dovoljno razvijena i da infrastruktura debelo kaska za planovima pa će početi da se produžavaju rokovi. Biće “do kraja 2037 sugurno” pa “2040 je poslednja godina, majke mi” i tako odosmo mi u novi vek. Pa nisu uspeli letnje pomeranje vremena da rese, sto je stvar odlike, a gde ce uspeti toliku promenu da naprave.

Za gorana

pre 2 godine

@Goran - e druze molim boga da svi zagadjivaci imaju precistace otpadnih gasova kao moj kruzer. Moj kruzer ima skraber koji cisti izduvne gasove NON STOP do kvaliteta (fakticki) planinskog vazduha. Jedina stvar koja izlazi iz dimnjaka je vodena para. Sve ostalo se skuplja na brodu, koncentrise, i daje lukama da mesaju sa asfaltom i prave puteve.
Tako da ne diraj svetske kruzere, fokusiraj se na komsiju koji lozi kolubarsko blato

Majkl Džondar

pre 2 godine

Код нас ће да ископавају а они ће да се возе. Има ли још кога да мисли да бисмо колонија.

123

pre 2 godine

Код нас ће да ископавају а они ће да се возе. Има ли још кога да мисли да бисмо колонија.
(Majkl Džondar, 19. mart 2022 19:10)

Ne drami, kopa se i po Zapadnoj Evropi.

Mika

pre 2 godine

Trenutno ne postoji alternativna tehnologija koja bi zamenila SUS motore, električna vozila na baterije s današnjom tehnologijom su slepo crevo auto industrije.
(Đoko, 19. mart 2022 17:51)

Pa nije razvoj tehnologije momentalan niti statičan. Za 10 godina će vaša izjava da izaziva smeh, iako je danas potpuno tačna.

Srbin iz RS

pre 2 godine

"... Bezicni prenos besplatne energije itd....
(Filip, 19. mart 2022 19:06)"

Energija se vrlo teško prenosi bežično bez velikih gubitaka na neke veće daljine. To ni Tesla nije riješio. A drugo, energija nije i ne može biti besplatna, koji god da je izvor. Sunce, vjetar, voda, fosilna goriva, hemijska energija, svaka vrsta zahtijeva neki sklop da "uhvati" tu energiju, da je sačuva i pretvori u neku drugu (električnu?). Ti sklopovi zahtijevaju ljudski rad da se naprave i održavaju, a rad košta. I nije problem cijena energije kad čovjek ima normalan, dobro plaćen i redovan posao.

ekonomista

pre 2 godine

Mozda dostignu nultu emisiju za koji mesec.
(Rodoljub, 19. mart 2022 17:46) # Link komentara

Bravo drugar, skoro me niko nije tako slatko nasmejao.....

todos

pre 2 godine

Navalili na običan narod. A kamioni i kombiji mogu na dizel? Niko ništa o tome. Proizvodnja struje sve vetrenjače i hidroelektrane... Malo sutra!

Dragan EV

pre 2 godine

Čemu ovoliko negativnih komentara?

Zašto se nervirate što će uskoro svi automobili raditi na struju? Opustite se i uživajte u novim tehnologijama.

Ako ste toliko protiv novih tehnologija i uređaja koji rade na struju i smatrate da baterije zagađuju životnu sredinu, odreknite se prvo svojih mobilnih telefona, tableta, kompjutera, veš mašina, mašina za sudove, šporeta ...

Đoko

pre 2 godine

Trenutno ne postoji alternativna tehnologija koja bi zamenila SUS motore, električna vozila na baterije s današnjom tehnologijom su slepo crevo auto industrije.

нс бој

pre 2 godine

Пре неки дан објаве да је затворена фанрика челика у Немачкој да троши струју као град од 300.000.Немачка има таквих фабрика на хиљаде,колико има Кина,Индија,Русија,Америка.Енергија се расипа ненормално,загађивачи су ненормални.Замислите руднике по Африци,Азији,Америци па ко ту поштује еколошке норме.Нафтне шкриљице,прљаве технологије,загђују ко 100 милијарди аутомобила.

Toni

pre 2 godine

Sve sto su prethodnici rekli PLUS da ce cena struje verovatno tada da skoci i nece biti besplatne voznje kao danas, na koju se hipsteri loze. Jos jedna navlakusa, a kad se navucemo, puca po usima.
Mogli smo lepo na sinteticko gorivo bez stetnih izduva, samo suni corbu i pici stotine i stotine kilometara. Ovako mora nova instalacija po pumpama, nove elektrane, novi provodnici, kablovi, transformatori itd. Prikljuci u novim stambenim objektima, u podzemnim garazama, sve od nule, zajebancija za narednih 100godina i punjenje dzepova onima koji su tako odlucili.

Baba Vanga

pre 2 godine

Za proizvodnju tolike količine struje za sve te silne elektroautiće, potroši će se ogromna energija koja takodje zagadjuje, pa će biti veća dara nego mara. Takve inicijative dolaze od, lobiranih od strane proizvod jača el. auta, poslanika, koji moraju da odrade svoj dil

666

pre 2 godine

Znači kamioni, avioni i brodovi,na struju, tenkovi i helikopteri na struju, ili ta zabrana važi samo za ljude? Ili treba da vozim autobus ili kamion pa će onda biti ok?

Pingvin iz Nišavu

pre 2 godine

Oglas za polovna kola za godinu dana:
Prodajem zaprežna kola. Prva farba, malo prešla... Konj redovno održavan u ovlašćenom servisu kod Đoke marvenjaka. Nove potkovice i uzgenije.
NOV! NOV! NOV!

Stanislav St.

pre 2 godine

Hohštaplerska posla. Neka ZABRANE PROIZVODNJU SUS motora, recimo od 2030.
Sva ta priča o električnim automobilima je samo jedna nova pljačka. Nikakvog uticaja neće imati na zagađenje, ali će neko zgranuti nove milijarde.

Mitke

pre 2 godine

Kuda ide ovaj svet? Smanjiće zagađenje za 6%, posto je toliki udeo automobila u zagađenju. Smejurija... A sa druge strane voziće se tempirane bombe i zagađivaće se okolina kopanjem litijuma. Prelepo.

Mitke

pre 2 godine

Kuda ide ovaj svet? Smanjiće zagađenje za 6%, posto je toliki udeo automobila u zagađenju. Smejurija... A sa druge strane voziće se tempirane bombe i zagađivaće se okolina kopanjem litijuma. Prelepo.

Stanislav St.

pre 2 godine

Hohštaplerska posla. Neka ZABRANE PROIZVODNJU SUS motora, recimo od 2030.
Sva ta priča o električnim automobilima je samo jedna nova pljačka. Nikakvog uticaja neće imati na zagađenje, ali će neko zgranuti nove milijarde.

Đoko

pre 2 godine

Trenutno ne postoji alternativna tehnologija koja bi zamenila SUS motore, električna vozila na baterije s današnjom tehnologijom su slepo crevo auto industrije.

Pingvin iz Nišavu

pre 2 godine

Oglas za polovna kola za godinu dana:
Prodajem zaprežna kola. Prva farba, malo prešla... Konj redovno održavan u ovlašćenom servisu kod Đoke marvenjaka. Nove potkovice i uzgenije.
NOV! NOV! NOV!

Toni

pre 2 godine

Sve sto su prethodnici rekli PLUS da ce cena struje verovatno tada da skoci i nece biti besplatne voznje kao danas, na koju se hipsteri loze. Jos jedna navlakusa, a kad se navucemo, puca po usima.
Mogli smo lepo na sinteticko gorivo bez stetnih izduva, samo suni corbu i pici stotine i stotine kilometara. Ovako mora nova instalacija po pumpama, nove elektrane, novi provodnici, kablovi, transformatori itd. Prikljuci u novim stambenim objektima, u podzemnim garazama, sve od nule, zajebancija za narednih 100godina i punjenje dzepova onima koji su tako odlucili.

666

pre 2 godine

Znači kamioni, avioni i brodovi,na struju, tenkovi i helikopteri na struju, ili ta zabrana važi samo za ljude? Ili treba da vozim autobus ili kamion pa će onda biti ok?

нс бој

pre 2 godine

Пре неки дан објаве да је затворена фанрика челика у Немачкој да троши струју као град од 300.000.Немачка има таквих фабрика на хиљаде,колико има Кина,Индија,Русија,Америка.Енергија се расипа ненормално,загађивачи су ненормални.Замислите руднике по Африци,Азији,Америци па ко ту поштује еколошке норме.Нафтне шкриљице,прљаве технологије,загђују ко 100 милијарди аутомобила.

SRBIN

pre 2 godine

Sad ce da prave i tenkove na struju, i rakete dugog dometa na struju, a agregate za struju ce da prave na solarnu energiju..Borbeni avioni ce biti na struju. Ratovamje ce biti pod maskama i na 2 metra odstojanja...?

ekonomista

pre 2 godine

Mozda dostignu nultu emisiju za koji mesec.
(Rodoljub, 19. mart 2022 17:46) # Link komentara

Bravo drugar, skoro me niko nije tako slatko nasmejao.....

Ahtung

pre 2 godine

@Milanče:

Na srpskom jeziku se kaže vodonik, a hidrogen je trgovačko ime za vodonik-peroksid u koncentaciji pogodnoj iza blajhanje kose. Pitaj babu da ti objasni.

Baba Vanga

pre 2 godine

Za proizvodnju tolike količine struje za sve te silne elektroautiće, potroši će se ogromna energija koja takodje zagadjuje, pa će biti veća dara nego mara. Takve inicijative dolaze od, lobiranih od strane proizvod jača el. auta, poslanika, koji moraju da odrade svoj dil

Milan

pre 2 godine

To se nece desiti, da SUS motore zamene elektro, bar ne u ovom veku.Cela ova prica je legla kao podloga na to da je velika kriza oko goriva, cene i stanja u Ukrajini tj nekog rata, pa bi da sad teraju tu pricu oko el.automobila do maksimuma.Milioni jedinica auta da prestanu da se proizvode, pa njihovi mehanicki delovi i da sve to zameni jedna baterija pa jos da bude ekonomski isplativa skoro za dz za obicnog smrtnika, veoma smesno bar za mene.Sta je sa fabrikama, sleperima i ostalim zagadjivacima oni ce svi na baterije? Malo sutra...Nema transporta robe nema nicega zapamtite to, to je najveca karika u lancu coveka zadnjih 100 godina tako ce i biti narednih bar jos toliko, a ima bar 10 stvari koje vise zagadjuju prirodu od obicnog auta to je svakome jasno...

todos

pre 2 godine

Navalili na običan narod. A kamioni i kombiji mogu na dizel? Niko ništa o tome. Proizvodnja struje sve vetrenjače i hidroelektrane... Malo sutra!

Majk Bibi

pre 2 godine

Ne drami, kopa se i po Zapadnoj Evropi.
(123, 19. mart 2022 19:42)

Nemacka ima najvece rezerve litijuma u evropi, nisu ga ni pipnuli. Ali zato za srpski litijum se utrkuju. Sta ih briga, 1000km su daleko.

Srbin iz RS

pre 2 godine

"... Bezicni prenos besplatne energije itd....
(Filip, 19. mart 2022 19:06)"

Energija se vrlo teško prenosi bežično bez velikih gubitaka na neke veće daljine. To ni Tesla nije riješio. A drugo, energija nije i ne može biti besplatna, koji god da je izvor. Sunce, vjetar, voda, fosilna goriva, hemijska energija, svaka vrsta zahtijeva neki sklop da "uhvati" tu energiju, da je sačuva i pretvori u neku drugu (električnu?). Ti sklopovi zahtijevaju ljudski rad da se naprave i održavaju, a rad košta. I nije problem cijena energije kad čovjek ima normalan, dobro plaćen i redovan posao.

Alex

pre 2 godine

Vest se odnosi na Nemačku. Niti smo Nemačka niti smo EU.Ako oni neće ne moraju da voze. Mi smo nezavisni i radićemo kako nama odgovara a to znači ako treba i ne može drugačije još 50 god. ima da vozimo aute sa motorima SUS, tako da opušteno bez sekiracije.

Srboljub

pre 2 godine

Polako ljudi, EU propaganda koja će se urušiti sama pod sobom za koju godinu. Struja je trenutno “in” ali za koju godinu će postati jasno da tehnologija nije dovoljno razvijena i da infrastruktura debelo kaska za planovima pa će početi da se produžavaju rokovi. Biće “do kraja 2037 sugurno” pa “2040 je poslednja godina, majke mi” i tako odosmo mi u novi vek. Pa nisu uspeli letnje pomeranje vremena da rese, sto je stvar odlike, a gde ce uspeti toliku promenu da naprave.

Za gorana

pre 2 godine

@Goran - e druze molim boga da svi zagadjivaci imaju precistace otpadnih gasova kao moj kruzer. Moj kruzer ima skraber koji cisti izduvne gasove NON STOP do kvaliteta (fakticki) planinskog vazduha. Jedina stvar koja izlazi iz dimnjaka je vodena para. Sve ostalo se skuplja na brodu, koncentrise, i daje lukama da mesaju sa asfaltom i prave puteve.
Tako da ne diraj svetske kruzere, fokusiraj se na komsiju koji lozi kolubarsko blato

Majkl Džondar

pre 2 godine

Код нас ће да ископавају а они ће да се возе. Има ли још кога да мисли да бисмо колонија.

Filip

pre 2 godine

(Dragan EV, 19. mart 2022 18:33)

Da je neko uvazio Teslu i pitao obican narod, preskocili bismo citav jedan vek, gnjavazu i mnoge ratove, al ko nas pita. Bezicni prenos besplatne energije itd., ali onda nebi bilo monopola i lihvara koji danas jasu.
Ko sto nas niko nije pitao kad nam je uvalio smart telefone, tako nas i za ovo niko ne pita, vec vodaju ovce gde im je potrebno a gde oni dobijaju apsolutnu kontrolu nad proizvodom koji obican covek plati.
Najsmesniji i najjadniji su oni poput tebe koji nekriticki prihvataju sve novo, nametnuto, sto nije bolje, a sigurno nije ni jeftinije.

Гиле

pre 2 godine

Zabranite i kravama da puštaju gasove!!
(kvasac, 19. mart 2022 18:14)
Неки у Европи су почели да их хране другом храном. А има и оних који заговарају мање млека и сира јако би била мања потреба за кравама. Само не знам како ће на Индију да утичу.

commie

pre 2 godine

Nego šta bi sa bio girivom od repice soje kukuruza ? Trebalo bi da spada u obnovljive izvire a sada ga niko nepominje.
(Goran, 19. mart 2022 18:28)

Ne treba ložiti hranu sve dok je toliko gladnih ljudi na ovoj planeti.

jm

pre 2 godine

Dopustio narod da od njega naprave teletabise.. Sad mu nisu jasni ovi (ne)logični potezi.. Neka ćuti i trpi (živi kako mu se kaze/naredi).

Радивоје

pre 2 godine

Немци су поново отворили гомилу својих конзервираних еколошки "здравих" термоелектрана, упркос заклињању да ће их све "потаманити" до 2038. Забраном њиховог рада покушали су да одложе, што је могуће дуже, потрошњу сопственог угља. Али нужда закон мења. Ако им буде дозвољено да после 2022. увозе нафту биће и аутомобила на бензин и дизел. Али изгледа да њихова влада зна да то неће бити могуће у количинама као до сада, због чега је боље на време својим грађанима прикрити сурову стварност са разним еко причама.

Mika

pre 2 godine

Trenutno ne postoji alternativna tehnologija koja bi zamenila SUS motore, električna vozila na baterije s današnjom tehnologijom su slepo crevo auto industrije.
(Đoko, 19. mart 2022 17:51)

Pa nije razvoj tehnologije momentalan niti statičan. Za 10 godina će vaša izjava da izaziva smeh, iako je danas potpuno tačna.

Giovanni

pre 2 godine

Posle ispiranja mozga o zagadjenju, klimatskim promenama i užasima dizel motora, kupio sam 2019 toyotin hibrid kao prelazno rešenje dok se EV jos malo ne usavrši smatrajući da ce automobil sa tim pogonom biti moj sledeci auto 2022 ili 2023 godine. I znate koji je moj zaključak? Vraćam se na dizela, hibrid je toliko komplikovana skalamerija, stalno nešto klikće, zuji, menja i prebacuje, pali se i gasi se kako mu je volja. Po gradu trosi oko 5 litara u najboljim uslovima, a to je leti bez klime, zimi ide na 6,5-7, na autoputu nije bez 8, vrišti kao da ga kolju kad ubrzava i generalno je bučan. Mislim nije to loše, naročito Tojota koja se stvarno ne kvari, ali ne vredi tih para. Dizel automatik em troši manje, em je jednostavniji, em jeftiniji, i mnogo uglađeniji, tačno je da zna da ima kvarove na 150.000-200.000km ali ja svejedno uzimam mlade automobile koji su malo prešli i prodajem ih do 100.000km. Tojota hibrid je ispala čist promašaj. EV sam vozio par puta i sve je super dok ne dodje do punjenja baterije. Dobri stari SUS dok ga ne zabrane, ali mislim da ja to neću doživeti (a imam 40 godina i živim u Nemačkoj).

kognitivna disonanca

pre 2 godine

@Milabče:

Šta ti je to hidrogen!?

Toyota razvija tehnlogiju tzv. gorivih ćelija, koje sagorevaju vodonik i daju H2O, da ne kažem vodu. Vodonik, sa druge strane, dobijaju elektrolizom vode. Obrni - okreni, odakle će dolaziti energija za to zadovoljstvo!?

Dragan EV

pre 2 godine

Čemu ovoliko negativnih komentara?

Zašto se nervirate što će uskoro svi automobili raditi na struju? Opustite se i uživajte u novim tehnologijama.

Ako ste toliko protiv novih tehnologija i uređaja koji rade na struju i smatrate da baterije zagađuju životnu sredinu, odreknite se prvo svojih mobilnih telefona, tableta, kompjutera, veš mašina, mašina za sudove, šporeta ...

Gagi

pre 2 godine

Kakvo licemerje, gde su bili pre 20-30god da to kažu dok su pravili TDI, SDI, CDI, CDTI, DTI... trovače. Kao tad nisu znali da to zagađuje

Otorinolaringolog

pre 2 godine

Glupost. Nemci kad se najedu pasulja imaju veću emisiju štetnih gasova, čitaj metan, od bilo kog sus motora, a metan je gas staklene bašte. Dakle da donesu zakon o zabrani puštanja vetrova.

Milan

pre 2 godine

BTW, ne postoji kompanija koja održava obećanja po pitanju EV. Tesla odlaže sajbertrak a sad još najavio da smanjuju bateriju ( navodno netreba, u stvari nema dovoljno batetija), Lucid isporučuje 10x manje od obećanog, Rivian ne isporučuje ali zato diže cenu onima koji čekaju već godinama...
Tako su u prodaji samo gradski EV sa baterijicama 40-60 kwh, što je za realnih 200-300km. Bez napretka tehnologije nema zamene za autobuse, kamione, brodove..koji troše mnogo dizela.

Novosadjanin

pre 2 godine

Struja za električne automobile se inače dobija iz vetra i vode, nikako iz nuklearnih i termoelektrana. Sem toga, kad se potroše, baterije tih automobila se prirodno razgrade za par dana… prosto milina od ekološke svesti :-)

123

pre 2 godine

Код нас ће да ископавају а они ће да се возе. Има ли још кога да мисли да бисмо колонија.
(Majkl Džondar, 19. mart 2022 19:10)

Ne drami, kopa se i po Zapadnoj Evropi.

Pff

pre 2 godine

Svet nema tehnologiju za održivost obnovljivih izvora energije.Za preradu aluminijuma ili proizvodnju baterija treba 8 puta više energije nego za preradu čelika.Rok trajanja vetro-parkova je 20 god,a skladištenje energije je nemoguće kao i kod solarnih panela.Da bi sve to proizveli treba vam fosilno gorivo koje će se ustvari još više trošiti.

Milan

pre 2 godine

@Gradimir
Divne su te nove tehnologije, ali evo upravo pročitah danas da je bankrotirala najveća solarna elektrana na svetu kod Las Vegasa, potrošeno 4 milijarde, od toga 25% poreskih obveznika. Ispalo je da su potcenili zagrejanu tečnu so, kad kod bi morali stati stvrdnula se do mere da jedino mogu da iseku opremu i bace. Na kraju su ogromnu energiju trošili da bi držali zagrejanu so, popravke opreme koja radi stalno između 500 i 1000C, čak i neočekivano visoki troškovi za podmazivanje uređaja koji usmeravaju ogledala u toranj. Ideja koja je teoretski izgledala dobro pošto je rešavala osnovni problem solarne energije, da proizvodi el energiju i kada nema sunca je propala.
Za sada jedini reverzibilni izvor koji se potvrdio u praksi su reverzibilne hidroelektrane, ali i one su veoma skupe i dovoljne samo za klasične sisteme koji rade mnogo ujednačenije od obnovljivih.
Zapravo jedini ispravan pristup je raditi na obnovljivim izvorima koji funkcionišu i noću.

Joca

pre 2 godine

Toyota razvija tehnlogiju tzv. gorivih ćelija, koje sagorevaju vodonik i daju H2O, da ne kažem vodu. Vodonik, sa druge strane, dobijaju elektrolizom vode. Obrni - okreni, odakle će dolaziti energija za to zadovoljstvo!?
(kognitivnaToyota razvija tehnlogiju tzv. gorivih ćelija, koje sagorevaju vodonik i daju H2O, da ne kažem vodu. Vodonik, sa druge strane, dobijaju elektrolizom vode. Obrni - okreni, odakle će dolaziti energija za to zadovoljstvo!?
(kognitivna disonanca, 19. mart 2022 21:06)
Nešto si pomešao. Tehnologija vodoničnih gorivnih ćelija je odavno poznata; Toyota (i Reno) razvijaju, odnosno su za maj najavili prezentaciju automobila sa vodoničnim SUS motorom koji su mnogi bezuspešno pokušavali da naprave već decenijama. Ne verujem da to bitno poboljšava perspektivu vodonika u automobilima, ali (ako su uspeli) to je značajan napredak, verovatno najveći u istoriji SUS motora.

Uzgred, da, mnogi su zapamtili lekciju iz hemije kako se gorenjem vodonika stvaraju toplota i H2O. Međutim, mnogi su i zaboravili (ili im nastavnici hemije nisu to ni rekli) da to važi SAMO kada vodonik gori u kontejneru sa čistim kiseonikom. Vazduh osim kiseonika čini i azot (i to skoro 4x više) koji se na onoj visokoj temperaturi gorenja vodonika takođe vezuje za kiseonik i tako proizvodi ne bezazleno jedinjenje kao voda, nego i vrlo kancerogene azotne okside. Što je veća temperatura koju SUS motor proizvodi, to se više stvara azotnih oksida, odnosno i više kiseonika uzima iz atmosfere.

47304

pre 2 godine

Da ovoliko vode računa o trovanju zemlje , ljudi putem raznih preparata za tretiranje u poljoprivredi bilo bi super ali se interesi ne poklapaju a ovoliko buke oko ove teme meni trenutno liči na lov u mutnom .
Idemo dalje , ko poživi vidjeće , čuće i znaće .

bla bla

pre 2 godine

Ko fizicki smanji masu baterije, a poveca njen kapacitet (domet u km preko 600) napravice bum. Onaj ko se tu nadje bice milijarder. Da vidimo ima li sad neki novi Tesla ili su sve tatini sinovi gotovani kojima je kupljen bmw bez migavaca.

Pera Realno

pre 2 godine

A odakle napabirčiti toliku električnu energiju za milione el.autimobila. Evropski komesari postavljaju nerealne ciljeve. Tehnološki, ni jedna razvijena Nemačka neće biti u mogućnosti da ispoštuje tražene ciljeve.
O sposobnostima država evropske druge lige ne bih ni komentarisao. Realnije bi bilo ciljeve razvući na 20 -25 godina, bez fiksnih datuma, nego kao preporuku.
Možemo se samo nadati razvoju novih tehnologija, jer smatram da je sa trenutnim rešenjima teško ostvariti postavljene ciljeve.

Gradimir

pre 2 godine

@Pff
Kako je to skladištenje energije "nemoguće" kad se to radi već decenijama? Hidroelektrane skladište energiju. Akumlaciona jezera su vrsta baterije. Nisu Li ili Fe baterije jedini novi načini za skladištenje. Ima i gomila novih ideja, kao što su komprimovani vazduh, tečna so, zamajci, dizanje mase na visinu pa korištenje gravitacije kod spuštanja. Jedna australijska rudarska kompanija je naručila električne vozove koje će koristiti za spuštanje rude sa planine do luke. Kada se voz spušta, puni baterije, koje se dovoljno napune da može prazan da se popne nazad na planinu. To bez skladištenja energije ne može da se izvede. I benzin i nafta su neka vrsta skladišta energije, kao i vodonik.

Hadžija

pre 2 godine

A niko ne pominje kruzere cele pokretne gradove na mazut.
(Goran, 19. mart 2022 18:34)
Čak i brodovi moraju da poštuju eko norme. Ubacuju nove tipove dizel motora. To su počeli i u srbiji da rade

achtwn

pre 2 godine

Za proizvodnju tolike količine struje za sve te silne elektroautiće, potroši će se ogromna energija koja takodje zagadjuje, pa će biti veća dara nego mara. Takve inicijative dolaze od, lobiranih od strane proizvod jača el. auta, poslanika, koji moraju da odrade svoj dil
(Baba Vanga, 19. mart 2022 17:21)
To mozda u srbiji. U usa su skoro sve elektrane nuklearne.

Dzek

pre 2 godine

Kuda ide ovaj svet? Smanjiće zagađenje za 6%, posto je toliki udeo automobila u zagađenju. Smejurija... A sa druge strane voziće se tempirane bombe i zagađivaće se okolina kopanjem litijuma. Prelepo.
(Mitke, 19. mart 2022 16:58

Tacno je da u ukupnom smanjenju zagadjenja nece biti pomaka pre fuzionih elektrana tek posle 2050te. Ali vecina ljudi na planeti zivi u gradovoma (80%), ovim bi se zagadjenje izmestilo van gradova. To bi poboljsalo kvalitet zivota i zdravlje ogromnom broju ljudi. To bi smanjilo troskove lecenja od mnogih bolesti koje su posledica zagadjenja, direktno ili indirektno. Tako bi se dobile pare za subvencije prilikom kupovine el vozila. I td.
Mi kasnimo 30 godina za njima, ne vidim poentu da se plasite za vaseg dizelasa u srbiji.
A i zar vam nije bolje da date za struju 100 dinara i da se vozite 300 km nego da za istu km platite 4-6 hiljada dinara gorivo?!

achtwn

pre 2 godine

Nikakvog uticaja neće imati na zagađenje, ali će neko zgranuti nove milijarde.
(Stanislav St., 19. mart 2022 16:32)
Naravno. To je cela idea. Lol. Svako ko ulaze u elektrifikaciju i dioni e ovih komoanija ce profitirati. Niko ti ne brani da i ti uradis isto

achtwn

pre 2 godine

Ko fizicki smanji masu baterije, a poveca njen kapacitet (domet u km preko 600) napravice bum. Onaj ko se tu nadje bice milijarder. Da vidimo ima li sad neki novi Tesla ili su sve tatini sinovi gotovani kojima je kupljen bmw bez migavaca.
(bla bla, 20. mart 2022 10:39)
Netacno. Viti Teala baterije 4680 vs. 2170. Genijalno po ecali velicinu baterije, izbacili segmente i kicista i napravili veci prostor za baterije a istovremeno svojom strukturom postaju dio sadije automobila.

Dragan EV

pre 2 godine

Čemu ovoliko negativnih komentara?

Zašto se nervirate što će uskoro svi automobili raditi na struju? Opustite se i uživajte u novim tehnologijama.

Ako ste toliko protiv novih tehnologija i uređaja koji rade na struju i smatrate da baterije zagađuju životnu sredinu, odreknite se prvo svojih mobilnih telefona, tableta, kompjutera, veš mašina, mašina za sudove, šporeta ...

123

pre 2 godine

Код нас ће да ископавају а они ће да се возе. Има ли још кога да мисли да бисмо колонија.
(Majkl Džondar, 19. mart 2022 19:10)

Ne drami, kopa se i po Zapadnoj Evropi.

Mika

pre 2 godine

Trenutno ne postoji alternativna tehnologija koja bi zamenila SUS motore, električna vozila na baterije s današnjom tehnologijom su slepo crevo auto industrije.
(Đoko, 19. mart 2022 17:51)

Pa nije razvoj tehnologije momentalan niti statičan. Za 10 godina će vaša izjava da izaziva smeh, iako je danas potpuno tačna.

Mitke

pre 2 godine

Kuda ide ovaj svet? Smanjiće zagađenje za 6%, posto je toliki udeo automobila u zagađenju. Smejurija... A sa druge strane voziće se tempirane bombe i zagađivaće se okolina kopanjem litijuma. Prelepo.

Filip

pre 2 godine

(Dragan EV, 19. mart 2022 18:33)

Da je neko uvazio Teslu i pitao obican narod, preskocili bismo citav jedan vek, gnjavazu i mnoge ratove, al ko nas pita. Bezicni prenos besplatne energije itd., ali onda nebi bilo monopola i lihvara koji danas jasu.
Ko sto nas niko nije pitao kad nam je uvalio smart telefone, tako nas i za ovo niko ne pita, vec vodaju ovce gde im je potrebno a gde oni dobijaju apsolutnu kontrolu nad proizvodom koji obican covek plati.
Najsmesniji i najjadniji su oni poput tebe koji nekriticki prihvataju sve novo, nametnuto, sto nije bolje, a sigurno nije ni jeftinije.

Stanislav St.

pre 2 godine

Hohštaplerska posla. Neka ZABRANE PROIZVODNJU SUS motora, recimo od 2030.
Sva ta priča o električnim automobilima je samo jedna nova pljačka. Nikakvog uticaja neće imati na zagađenje, ali će neko zgranuti nove milijarde.

Pingvin iz Nišavu

pre 2 godine

Oglas za polovna kola za godinu dana:
Prodajem zaprežna kola. Prva farba, malo prešla... Konj redovno održavan u ovlašćenom servisu kod Đoke marvenjaka. Nove potkovice i uzgenije.
NOV! NOV! NOV!

Đoko

pre 2 godine

Trenutno ne postoji alternativna tehnologija koja bi zamenila SUS motore, električna vozila na baterije s današnjom tehnologijom su slepo crevo auto industrije.

Alex

pre 2 godine

Vest se odnosi na Nemačku. Niti smo Nemačka niti smo EU.Ako oni neće ne moraju da voze. Mi smo nezavisni i radićemo kako nama odgovara a to znači ako treba i ne može drugačije još 50 god. ima da vozimo aute sa motorima SUS, tako da opušteno bez sekiracije.

Milan

pre 2 godine

To se nece desiti, da SUS motore zamene elektro, bar ne u ovom veku.Cela ova prica je legla kao podloga na to da je velika kriza oko goriva, cene i stanja u Ukrajini tj nekog rata, pa bi da sad teraju tu pricu oko el.automobila do maksimuma.Milioni jedinica auta da prestanu da se proizvode, pa njihovi mehanicki delovi i da sve to zameni jedna baterija pa jos da bude ekonomski isplativa skoro za dz za obicnog smrtnika, veoma smesno bar za mene.Sta je sa fabrikama, sleperima i ostalim zagadjivacima oni ce svi na baterije? Malo sutra...Nema transporta robe nema nicega zapamtite to, to je najveca karika u lancu coveka zadnjih 100 godina tako ce i biti narednih bar jos toliko, a ima bar 10 stvari koje vise zagadjuju prirodu od obicnog auta to je svakome jasno...

SRBIN

pre 2 godine

Sad ce da prave i tenkove na struju, i rakete dugog dometa na struju, a agregate za struju ce da prave na solarnu energiju..Borbeni avioni ce biti na struju. Ratovamje ce biti pod maskama i na 2 metra odstojanja...?

Baba Vanga

pre 2 godine

Za proizvodnju tolike količine struje za sve te silne elektroautiće, potroši će se ogromna energija koja takodje zagadjuje, pa će biti veća dara nego mara. Takve inicijative dolaze od, lobiranih od strane proizvod jača el. auta, poslanika, koji moraju da odrade svoj dil

Toni

pre 2 godine

Sve sto su prethodnici rekli PLUS da ce cena struje verovatno tada da skoci i nece biti besplatne voznje kao danas, na koju se hipsteri loze. Jos jedna navlakusa, a kad se navucemo, puca po usima.
Mogli smo lepo na sinteticko gorivo bez stetnih izduva, samo suni corbu i pici stotine i stotine kilometara. Ovako mora nova instalacija po pumpama, nove elektrane, novi provodnici, kablovi, transformatori itd. Prikljuci u novim stambenim objektima, u podzemnim garazama, sve od nule, zajebancija za narednih 100godina i punjenje dzepova onima koji su tako odlucili.

Majkl Džondar

pre 2 godine

Код нас ће да ископавају а они ће да се возе. Има ли још кога да мисли да бисмо колонија.

Dzek

pre 2 godine

Kuda ide ovaj svet? Smanjiće zagađenje za 6%, posto je toliki udeo automobila u zagađenju. Smejurija... A sa druge strane voziće se tempirane bombe i zagađivaće se okolina kopanjem litijuma. Prelepo.
(Mitke, 19. mart 2022 16:58

Tacno je da u ukupnom smanjenju zagadjenja nece biti pomaka pre fuzionih elektrana tek posle 2050te. Ali vecina ljudi na planeti zivi u gradovoma (80%), ovim bi se zagadjenje izmestilo van gradova. To bi poboljsalo kvalitet zivota i zdravlje ogromnom broju ljudi. To bi smanjilo troskove lecenja od mnogih bolesti koje su posledica zagadjenja, direktno ili indirektno. Tako bi se dobile pare za subvencije prilikom kupovine el vozila. I td.
Mi kasnimo 30 godina za njima, ne vidim poentu da se plasite za vaseg dizelasa u srbiji.
A i zar vam nije bolje da date za struju 100 dinara i da se vozite 300 km nego da za istu km platite 4-6 hiljada dinara gorivo?!

666

pre 2 godine

Znači kamioni, avioni i brodovi,na struju, tenkovi i helikopteri na struju, ili ta zabrana važi samo za ljude? Ili treba da vozim autobus ili kamion pa će onda biti ok?

Majk Bibi

pre 2 godine

Ne drami, kopa se i po Zapadnoj Evropi.
(123, 19. mart 2022 19:42)

Nemacka ima najvece rezerve litijuma u evropi, nisu ga ni pipnuli. Ali zato za srpski litijum se utrkuju. Sta ih briga, 1000km su daleko.

todos

pre 2 godine

Navalili na običan narod. A kamioni i kombiji mogu na dizel? Niko ništa o tome. Proizvodnja struje sve vetrenjače i hidroelektrane... Malo sutra!

ekonomista

pre 2 godine

Mozda dostignu nultu emisiju za koji mesec.
(Rodoljub, 19. mart 2022 17:46) # Link komentara

Bravo drugar, skoro me niko nije tako slatko nasmejao.....

Giovanni

pre 2 godine

Posle ispiranja mozga o zagadjenju, klimatskim promenama i užasima dizel motora, kupio sam 2019 toyotin hibrid kao prelazno rešenje dok se EV jos malo ne usavrši smatrajući da ce automobil sa tim pogonom biti moj sledeci auto 2022 ili 2023 godine. I znate koji je moj zaključak? Vraćam se na dizela, hibrid je toliko komplikovana skalamerija, stalno nešto klikće, zuji, menja i prebacuje, pali se i gasi se kako mu je volja. Po gradu trosi oko 5 litara u najboljim uslovima, a to je leti bez klime, zimi ide na 6,5-7, na autoputu nije bez 8, vrišti kao da ga kolju kad ubrzava i generalno je bučan. Mislim nije to loše, naročito Tojota koja se stvarno ne kvari, ali ne vredi tih para. Dizel automatik em troši manje, em je jednostavniji, em jeftiniji, i mnogo uglađeniji, tačno je da zna da ima kvarove na 150.000-200.000km ali ja svejedno uzimam mlade automobile koji su malo prešli i prodajem ih do 100.000km. Tojota hibrid je ispala čist promašaj. EV sam vozio par puta i sve je super dok ne dodje do punjenja baterije. Dobri stari SUS dok ga ne zabrane, ali mislim da ja to neću doživeti (a imam 40 godina i živim u Nemačkoj).

achtwn

pre 2 godine

Ko fizicki smanji masu baterije, a poveca njen kapacitet (domet u km preko 600) napravice bum. Onaj ko se tu nadje bice milijarder. Da vidimo ima li sad neki novi Tesla ili su sve tatini sinovi gotovani kojima je kupljen bmw bez migavaca.
(bla bla, 20. mart 2022 10:39)
Netacno. Viti Teala baterije 4680 vs. 2170. Genijalno po ecali velicinu baterije, izbacili segmente i kicista i napravili veci prostor za baterije a istovremeno svojom strukturom postaju dio sadije automobila.

Gagi

pre 2 godine

Kakvo licemerje, gde su bili pre 20-30god da to kažu dok su pravili TDI, SDI, CDI, CDTI, DTI... trovače. Kao tad nisu znali da to zagađuje

commie

pre 2 godine

Nego šta bi sa bio girivom od repice soje kukuruza ? Trebalo bi da spada u obnovljive izvire a sada ga niko nepominje.
(Goran, 19. mart 2022 18:28)

Ne treba ložiti hranu sve dok je toliko gladnih ljudi na ovoj planeti.

Za gorana

pre 2 godine

@Goran - e druze molim boga da svi zagadjivaci imaju precistace otpadnih gasova kao moj kruzer. Moj kruzer ima skraber koji cisti izduvne gasove NON STOP do kvaliteta (fakticki) planinskog vazduha. Jedina stvar koja izlazi iz dimnjaka je vodena para. Sve ostalo se skuplja na brodu, koncentrise, i daje lukama da mesaju sa asfaltom i prave puteve.
Tako da ne diraj svetske kruzere, fokusiraj se na komsiju koji lozi kolubarsko blato

Srboljub

pre 2 godine

Polako ljudi, EU propaganda koja će se urušiti sama pod sobom za koju godinu. Struja je trenutno “in” ali za koju godinu će postati jasno da tehnologija nije dovoljno razvijena i da infrastruktura debelo kaska za planovima pa će početi da se produžavaju rokovi. Biće “do kraja 2037 sugurno” pa “2040 je poslednja godina, majke mi” i tako odosmo mi u novi vek. Pa nisu uspeli letnje pomeranje vremena da rese, sto je stvar odlike, a gde ce uspeti toliku promenu da naprave.

Ahtung

pre 2 godine

@Milanče:

Na srpskom jeziku se kaže vodonik, a hidrogen je trgovačko ime za vodonik-peroksid u koncentaciji pogodnoj iza blajhanje kose. Pitaj babu da ti objasni.

Gradimir

pre 2 godine

@Pff
Kako je to skladištenje energije "nemoguće" kad se to radi već decenijama? Hidroelektrane skladište energiju. Akumlaciona jezera su vrsta baterije. Nisu Li ili Fe baterije jedini novi načini za skladištenje. Ima i gomila novih ideja, kao što su komprimovani vazduh, tečna so, zamajci, dizanje mase na visinu pa korištenje gravitacije kod spuštanja. Jedna australijska rudarska kompanija je naručila električne vozove koje će koristiti za spuštanje rude sa planine do luke. Kada se voz spušta, puni baterije, koje se dovoljno napune da može prazan da se popne nazad na planinu. To bez skladištenja energije ne može da se izvede. I benzin i nafta su neka vrsta skladišta energije, kao i vodonik.

нс бој

pre 2 godine

Пре неки дан објаве да је затворена фанрика челика у Немачкој да троши струју као град од 300.000.Немачка има таквих фабрика на хиљаде,колико има Кина,Индија,Русија,Америка.Енергија се расипа ненормално,загађивачи су ненормални.Замислите руднике по Африци,Азији,Америци па ко ту поштује еколошке норме.Нафтне шкриљице,прљаве технологије,загђују ко 100 милијарди аутомобила.

achtwn

pre 2 godine

Nikakvog uticaja neće imati na zagađenje, ali će neko zgranuti nove milijarde.
(Stanislav St., 19. mart 2022 16:32)
Naravno. To je cela idea. Lol. Svako ko ulaze u elektrifikaciju i dioni e ovih komoanija ce profitirati. Niko ti ne brani da i ti uradis isto

Радивоје

pre 2 godine

Немци су поново отворили гомилу својих конзервираних еколошки "здравих" термоелектрана, упркос заклињању да ће их све "потаманити" до 2038. Забраном њиховог рада покушали су да одложе, што је могуће дуже, потрошњу сопственог угља. Али нужда закон мења. Ако им буде дозвољено да после 2022. увозе нафту биће и аутомобила на бензин и дизел. Али изгледа да њихова влада зна да то неће бити могуће у количинама као до сада, због чега је боље на време својим грађанима прикрити сурову стварност са разним еко причама.

achtwn

pre 2 godine

Za proizvodnju tolike količine struje za sve te silne elektroautiće, potroši će se ogromna energija koja takodje zagadjuje, pa će biti veća dara nego mara. Takve inicijative dolaze od, lobiranih od strane proizvod jača el. auta, poslanika, koji moraju da odrade svoj dil
(Baba Vanga, 19. mart 2022 17:21)
To mozda u srbiji. U usa su skoro sve elektrane nuklearne.

kognitivna disonanca

pre 2 godine

@Milabče:

Šta ti je to hidrogen!?

Toyota razvija tehnlogiju tzv. gorivih ćelija, koje sagorevaju vodonik i daju H2O, da ne kažem vodu. Vodonik, sa druge strane, dobijaju elektrolizom vode. Obrni - okreni, odakle će dolaziti energija za to zadovoljstvo!?

Otorinolaringolog

pre 2 godine

Glupost. Nemci kad se najedu pasulja imaju veću emisiju štetnih gasova, čitaj metan, od bilo kog sus motora, a metan je gas staklene bašte. Dakle da donesu zakon o zabrani puštanja vetrova.

bla bla

pre 2 godine

Ko fizicki smanji masu baterije, a poveca njen kapacitet (domet u km preko 600) napravice bum. Onaj ko se tu nadje bice milijarder. Da vidimo ima li sad neki novi Tesla ili su sve tatini sinovi gotovani kojima je kupljen bmw bez migavaca.

Srbin iz RS

pre 2 godine

"... Bezicni prenos besplatne energije itd....
(Filip, 19. mart 2022 19:06)"

Energija se vrlo teško prenosi bežično bez velikih gubitaka na neke veće daljine. To ni Tesla nije riješio. A drugo, energija nije i ne može biti besplatna, koji god da je izvor. Sunce, vjetar, voda, fosilna goriva, hemijska energija, svaka vrsta zahtijeva neki sklop da "uhvati" tu energiju, da je sačuva i pretvori u neku drugu (električnu?). Ti sklopovi zahtijevaju ljudski rad da se naprave i održavaju, a rad košta. I nije problem cijena energije kad čovjek ima normalan, dobro plaćen i redovan posao.

Novosadjanin

pre 2 godine

Struja za električne automobile se inače dobija iz vetra i vode, nikako iz nuklearnih i termoelektrana. Sem toga, kad se potroše, baterije tih automobila se prirodno razgrade za par dana… prosto milina od ekološke svesti :-)

Hadžija

pre 2 godine

A niko ne pominje kruzere cele pokretne gradove na mazut.
(Goran, 19. mart 2022 18:34)
Čak i brodovi moraju da poštuju eko norme. Ubacuju nove tipove dizel motora. To su počeli i u srbiji da rade

Pff

pre 2 godine

Svet nema tehnologiju za održivost obnovljivih izvora energije.Za preradu aluminijuma ili proizvodnju baterija treba 8 puta više energije nego za preradu čelika.Rok trajanja vetro-parkova je 20 god,a skladištenje energije je nemoguće kao i kod solarnih panela.Da bi sve to proizveli treba vam fosilno gorivo koje će se ustvari još više trošiti.

Milan

pre 2 godine

BTW, ne postoji kompanija koja održava obećanja po pitanju EV. Tesla odlaže sajbertrak a sad još najavio da smanjuju bateriju ( navodno netreba, u stvari nema dovoljno batetija), Lucid isporučuje 10x manje od obećanog, Rivian ne isporučuje ali zato diže cenu onima koji čekaju već godinama...
Tako su u prodaji samo gradski EV sa baterijicama 40-60 kwh, što je za realnih 200-300km. Bez napretka tehnologije nema zamene za autobuse, kamione, brodove..koji troše mnogo dizela.

jm

pre 2 godine

Dopustio narod da od njega naprave teletabise.. Sad mu nisu jasni ovi (ne)logični potezi.. Neka ćuti i trpi (živi kako mu se kaze/naredi).

Гиле

pre 2 godine

Zabranite i kravama da puštaju gasove!!
(kvasac, 19. mart 2022 18:14)
Неки у Европи су почели да их хране другом храном. А има и оних који заговарају мање млека и сира јако би била мања потреба за кравама. Само не знам како ће на Индију да утичу.

Pera Realno

pre 2 godine

A odakle napabirčiti toliku električnu energiju za milione el.autimobila. Evropski komesari postavljaju nerealne ciljeve. Tehnološki, ni jedna razvijena Nemačka neće biti u mogućnosti da ispoštuje tražene ciljeve.
O sposobnostima država evropske druge lige ne bih ni komentarisao. Realnije bi bilo ciljeve razvući na 20 -25 godina, bez fiksnih datuma, nego kao preporuku.
Možemo se samo nadati razvoju novih tehnologija, jer smatram da je sa trenutnim rešenjima teško ostvariti postavljene ciljeve.

47304

pre 2 godine

Da ovoliko vode računa o trovanju zemlje , ljudi putem raznih preparata za tretiranje u poljoprivredi bilo bi super ali se interesi ne poklapaju a ovoliko buke oko ove teme meni trenutno liči na lov u mutnom .
Idemo dalje , ko poživi vidjeće , čuće i znaće .

Milan

pre 2 godine

@Gradimir
Divne su te nove tehnologije, ali evo upravo pročitah danas da je bankrotirala najveća solarna elektrana na svetu kod Las Vegasa, potrošeno 4 milijarde, od toga 25% poreskih obveznika. Ispalo je da su potcenili zagrejanu tečnu so, kad kod bi morali stati stvrdnula se do mere da jedino mogu da iseku opremu i bace. Na kraju su ogromnu energiju trošili da bi držali zagrejanu so, popravke opreme koja radi stalno između 500 i 1000C, čak i neočekivano visoki troškovi za podmazivanje uređaja koji usmeravaju ogledala u toranj. Ideja koja je teoretski izgledala dobro pošto je rešavala osnovni problem solarne energije, da proizvodi el energiju i kada nema sunca je propala.
Za sada jedini reverzibilni izvor koji se potvrdio u praksi su reverzibilne hidroelektrane, ali i one su veoma skupe i dovoljne samo za klasične sisteme koji rade mnogo ujednačenije od obnovljivih.
Zapravo jedini ispravan pristup je raditi na obnovljivim izvorima koji funkcionišu i noću.

Joca

pre 2 godine

Toyota razvija tehnlogiju tzv. gorivih ćelija, koje sagorevaju vodonik i daju H2O, da ne kažem vodu. Vodonik, sa druge strane, dobijaju elektrolizom vode. Obrni - okreni, odakle će dolaziti energija za to zadovoljstvo!?
(kognitivnaToyota razvija tehnlogiju tzv. gorivih ćelija, koje sagorevaju vodonik i daju H2O, da ne kažem vodu. Vodonik, sa druge strane, dobijaju elektrolizom vode. Obrni - okreni, odakle će dolaziti energija za to zadovoljstvo!?
(kognitivna disonanca, 19. mart 2022 21:06)
Nešto si pomešao. Tehnologija vodoničnih gorivnih ćelija je odavno poznata; Toyota (i Reno) razvijaju, odnosno su za maj najavili prezentaciju automobila sa vodoničnim SUS motorom koji su mnogi bezuspešno pokušavali da naprave već decenijama. Ne verujem da to bitno poboljšava perspektivu vodonika u automobilima, ali (ako su uspeli) to je značajan napredak, verovatno najveći u istoriji SUS motora.

Uzgred, da, mnogi su zapamtili lekciju iz hemije kako se gorenjem vodonika stvaraju toplota i H2O. Međutim, mnogi su i zaboravili (ili im nastavnici hemije nisu to ni rekli) da to važi SAMO kada vodonik gori u kontejneru sa čistim kiseonikom. Vazduh osim kiseonika čini i azot (i to skoro 4x više) koji se na onoj visokoj temperaturi gorenja vodonika takođe vezuje za kiseonik i tako proizvodi ne bezazleno jedinjenje kao voda, nego i vrlo kancerogene azotne okside. Što je veća temperatura koju SUS motor proizvodi, to se više stvara azotnih oksida, odnosno i više kiseonika uzima iz atmosfere.