Sreda, 29.09.2021.

08:11

Prekretnica: Automobili na struju po prvi put traženiji od dizelaša

Izvor: B92

Prekretnica: Automobili na struju po prvi put traženiji od dizelaša IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

65 Komentari

Sortiraj po:

Dvabu

pre 2 godine

Dizeli nista ne zagadjuju, koliko ce se tek zagadjivati od proizvodnje i upotrebe el.vozila. ja prvi imam zelju da kupim el.auto ali mi se ta zelja iz dana u dan gubi.

Korvin

pre 2 godine

Jer ako nećeš onda si komplexaš, zašto gde je pravo izbora? Evo ja bi uvek za te novce kupio bilo koji Fiat pre nego Dačiju. Da li sam komplexaš zbog toga?
(ciga, 30. septembar 2021 08:05)
###
Jesi, zato što gledaš marku auta, a ne koristnost.

Комша

pre 2 godine

Вратих се недавно из Грчке. Милина је да нема звука и смрада дизела. Сви вoзе бензинце. Могу да замислим како је тек кад сви буду возили електрична возила. Дизел је мртав.

ciga

pre 2 godine

@sasa
Šta se ima odgovoriti nekom ko tako generalizuje? Ako izađemo na ulicu lako je utvrditi da nije sramota voziti to što si nabrojao, jer ih ima baš dosta. No kako god opet se vraćamo na brigu o tuđem novčaniku. Zašto bi neko po silu boga morao da vozi Dačiju recimo? Jer ako nećeš onda si komplexaš, zašto gde je pravo izbora? Evo ja bi uvek za te novce kupio bilo koji Fiat pre nego Dačiju. Da li sam komplexaš zbog toga?

Zoc

pre 2 godine

Ok sve je to super vozicemo E automobile.Ali niko se ne pita kako ce se odvijati vazdusni i pomorski transport kada se ukine gorivo.Sta ce?da vuku trole brodovi i avioni?

Dogoprugaš

pre 2 godine

@Dugoprugaš

40 000km godisnje uzme se dizel. Ima se meze se. Na 100km ti je razlika 1.5-2 litra manje benzin/dizel iste kubikaze i snage u korist dizela. Samo ti bacaj novce na benzin i hvali se okolo kako vozis euro 6.
(realan coek, 29. septembar 2021 20:38)
Troši mi 6.5 litara na trenutnih 120 kkm, ne razmišljam o turbini, zamajcu, vibracijama, čađi. Jedan od poslednjih atmo motora koji je mogao da se kupi. Još ima i lanac.

sasa

pre 2 godine

@sasa
Komplex je voditi računa o tuđem novčaniku !
(ciga, 29. septembar 2021 19:57)

A da ipak pokusas da odgovoris na pitanje? Ovo nije takmicanje o nadmetanju...

Dejan

pre 2 godine

Razumem ljude da ne mogu da prihvate elektricna vozila, ali pomirite se sa cinjenicom da je to buducnost, a da je benzin, pogotovo dizel proslost( dizel je vec danas proslost, samo ih jos ima u vw, bmw, audiju i mercedesu) . Benzinci ce jos i nekako kroz hibridna vozila da budu dostupna, ali i njima dajem 10 godina pre nego sto u potpunosti ne stanu. Generalno je sve na strani el. motora u odnosu na sus. Efikasniji, brzi, cistiji, prostiji, dugotrajniji jedini realan problem su baterije i punjaci, ali verujem da ce se i to resiti kroz par godina.

realan coek

pre 2 godine

@Dugoprugaš

40 000km godisnje uzme se dizel. Ima se meze se. Na 100km ti je razlika 1.5-2 litra manje benzin/dizel iste kubikaze i snage u korist dizela. Samo ti bacaj novce na benzin i hvali se okolo kako vozis euro 6.

kimi R

pre 2 godine

@karanfilić
1.Prosečan Evropljanin se pali na brendove kao i svaki drugi prosečan stanovnik ove naše planete. Brend je svuda bitan, a samo sirotinja kaže da nije.
2.Prosečnog Evropljanina ekologija interesuje kao lanjski sneg, ali ga jako interesuje udar po džepu koji će doživeti ako ne kupi EV u skorijoj budućnosti.
3.Cena struje je jeftinija do onog momenta dok EV ne preuzmu primat, tad kreće držanje.
4.Putovanja su delimično tačna, ajd bar nešto sa smislom.

sasa

pre 2 godine

@sasa
Kako vam više ne dosade takvi imbecilmi komentari šta je ovde najpoželjnije? Ono što možeš da priuštiš u zemlji gde se kupovina zimskih cipela uvrštava u šestomesečni plan. Evo baš razmišljamo o struji, uostalom kao i većina Evrope koja nema subvencije.
(ciga, 29. septembar 2021 14:36)

O onima kojima pricam ja logika nije jaca strana. Pojasni ti meni kako je nekima (naravno samo kod nas) logicnije da kupe 10 godina starog dizelasa od nekog novijeg, manjeg benzinca za isti novac?! Zasto sto je kod nas "sramota" voziti Daciju, Renoja, Fijata, Kiu... Pa svi voze vw pa makar on imao i 400K predjenih km. Zato isti taj narod nije sramota letovati na kredit i ubrajati cipelice u 6 mesecni plan... Lupaju nas zesci kompleksi.

Inception

pre 2 godine

ne znam za taj tvoj univerzitet branko kockica ali verujem da ti je prosek 10.

a na koji mašinac sam mislio pisalo ti je u potpisu. čak i to ti je bio problem, not a smart cookie you are. kad smo već kod toga, majka bi ti bila ponosna kad bi videla kakav detektivski rad si obavio danas, još jednu zaveru si raskrinkao. nema, moraću da ti olakšam, očekivao sam da se moj post prepozna posle prve 3 reči ili posle prve tačke, to mi je online signature, ali vidim da i to lomi glavu mnogima.
(samo neko meso, čik pogodi koje, 29. septembar 2021 15:37)


Fakultet sam zavrsio sa prosekom oko 7.5, vise se i ne secam. Takodje, psudonime ne menjam, jer nisam trol.

P.S. Engleski ti je kao Jodi iz "Ratova zvezda".

Zemunski trafikant radikal a sad vodja tv rijaliti zemlje

pre 2 godine

Jao braco al vam ovi drmaju kavez sa ovom elektrikom. Ne brinite nece to kod vas skoro vi ste odredjeni za otpad .

EZeljko

pre 2 godine

Vidim opet mnogo zabrinutih? Najnovija vest je da se Mercedes udruzio sa Stelantisom u proizvodnji baterija, otvaraju najmanje tri velike fabrike baterija...nema zime i nema nazad. Struja je vec tu, dizel a i svi motori na unutrasnje sagorevanje postace proslost, kao i parne masine. Deca koja su rodjena u poslednjih 5g i ubuduce nece ni znati sta su to motori na fosilna goriva. Sledi samo revolucija u solarnoj energiji ali to je vec stvar politike. Celoj Americi je dovoljno 160km x 160km solarnih panela i 1,6km X 1.6km baterija da zodovolji kopletnu potrebu za strujom, razmislite o tome? Ako uopste kapirate sta se desava oko vas?

karanfilic

pre 2 godine

Prosecni Evropljanin je racionalan i ne prima se na brendove. Dakle,
1. Drzave daju subvencije za EV ili hibridna vozila. Ustede su i preko 5 hiljada evra po autu.
2. Dizeli ce imati sve vise ogranicenja kretanja u velikim gradovima.
3. Prosecan Evropljanin (onaj ko je "izvorni" Evropljanin - ne Balkanac, Afrikanac, Azijat) verovatno zivi u kuci blizu grada pa mu punjenje na kucnoj uticnici nije problem. Cak iako zivi u gradu verovatno ima garazu u zgradi gde moze da dopuni bateriju. Cena punjenja baterije je drasticno manja nego cena goriva.
4. Na more ide iskljucivo aviJonom i tamo rentira auto.
5. Ima popust prilikom registracije i placa nizu cenu putarine.
I na kraju - ima vecu ekolosku svest o zagadjenju SUS motora.

A kod nas se jos uvek lozi ugalj i pali masa na TDI crveno...

samo neko meso, čik pogodi koje

pre 2 godine

Po tome kako si napisao komentar, ja sam pomislio da si zavrsio Masinski fakultet "Branko Kockica". A na drugi pogled, shvatio sam da si ti nas prijatelj jaretina, samo pod drugim pseudonimom.
(Inception, 29. septembar 2021 14:48)

ne znam za taj tvoj univerzitet branko kockica ali verujem da ti je prosek 10.

a na koji mašinac sam mislio pisalo ti je u potpisu. čak i to ti je bio problem, not a smart cookie you are. kad smo već kod toga, majka bi ti bila ponosna kad bi videla kakav detektivski rad si obavio danas, još jednu zaveru si raskrinkao. nema, moraću da ti olakšam, očekivao sam da se moj post prepozna posle prve 3 reči ili posle prve tačke, to mi je online signature, ali vidim da i to lomi glavu mnogima.

misko

pre 2 godine

Tehnicki i energetski neizvodljvo da vecina vozi na struju. Mozemo se sloziti da u odnosu na SUS motor nema toliko pokretnih delova, medjutim postvlja se pitanje baterije i njenog procesa proizvodnje, eksploatacije tako i posle reciklaze. Svi procesi u proizvodnji a i reciklazi su agresivni za sredinu. Kako je to sve ekoloski ja to ne vidim. Dalje imate problem proizvodnje eletricne energije kako bi se doticna vozila punula. 95% su fosilna i nuklearna goriva, samo 5% su vetar, sunce i slicno. Znaci gde smo mi tu ekoloski? Dalje vidite i sami da je struja otisla od 200-1000% u nekim evropskim drzava. Pitanje kako ce je i biti a kako cete onda da punite baterije. Cela prica je komicna.

Dugoprugaš

pre 2 godine

Slobodno, ja ću moj evro 6 benzin da teram dokle može. Sa 40kkm godišnje ne mogu sa se zezam sa strujom dok putujem po Srbiji.

ciga

pre 2 godine

@sasa
Kako vam više ne dosade takvi imbecilmi komentari šta je ovde najpoželjnije? Ono što možeš da priuštiš u zemlji gde se kupovina zimskih cipela uvrštava u šestomesečni plan. Evo baš razmišljamo o struji, uostalom kao i većina Evrope koja nema subvencije.

Djura

pre 2 godine

bez brige braćo, sve su pametne čike smislili i rešili. sve će biti super, ima dosta ljudi koji su školovani i bave se tim problemima. to što ti ne znaš ne opravdava ovakvo lupetanje. a ako te baš zanimaju odgovori, preporučujem NE ravnozemljaške grupe, nego knjiga i škola. NE sega mega dance fakulteti, nego recimo, mašinac. nakon diplome, bićeš oduševljen sa EV, oči će ti se otvoriti!
(samo nikola tesla, nikako zvončići i kandila, 29. septembar 2021 12:05) # Link komentara
Preporučujem (+23)Ne preporučujem (-9)

Nema sta cike da smisle ili rese.
Sve je vec davno reseno zato sto nema izbora.
Struja za veliku kolicinu El. automobila moze da se
pokrije samo iz dva izvora.
Ili ugalj ili nuklearna.
Sve drugo vetar/solar ... je prodavanje magle za
kolicine i cene koje su potrebne 24/7.

C i n i k

pre 2 godine

Da, Ali koliko kosta BATERIJA i koliko traje.
Osim toga AKO svi predjemo na el auta, odakle struja?
(z, 29. septembar 2021 12:57)


Zamenska baterija je 1/2 vrednosti novog EV, baterija traje 6,7 god i to je to...
Pa skoro je bilo na B92 da je za Teslu 3 zamenska baterija 23.000 $....
A polovna Tesla 3 kosta 24.000...

Debeli Stojko

pre 2 godine

@(Pa naravno, 29. septembar 2021 13:01)

Naravno da je Zwickau VW fabrika CO2 "neutralna" kad samo SKLAPA EV A NE PROIZVODI BATERIJE, baterije gotove se kupuju i SAMO UGRADJUJU U ZWICKAU. TAJ KO PROIZVODI BATERIJE NIJE NEUTRALAN, ali buzdovanima sve mora da se crta. I ti kad bi nesto samo srafcigerom srafio ne bi emitovao CO2 NEGO SAMO METAN kao ovde u komentarima. Nije ni cudo da ovaj svet odlazi u gnjurac krasni kad OVOLIKO idi*ta ima!

Pulsar

pre 2 godine

koja laž, pa to je prevara svetskih razmera
(bunjevac, 29. septembar 2021 12:04)

Dirane, pa jes' to ti istraživao internet pa si spoznao istinu?

Ne recikliraje se a? Nego reci ti meni, kako napreduje sanitarna regionalna deponija na severu Srbije, oćete li probit' deceniju od kako pokušavate da je osposobite ili će biti gotovo za koji dan od nedilje?

Jeste da vam EU dala skoro većinski novac, ali dobro razumem, ipak je ovo civilizacijski iskorak za nas i nije mala stvar sanitarna deponija, ipak je to novo za nas.

Nego da se vratimo mi nazad na temu, šta kažu komentarori, kad bude u Srbiji bilo milion EV ima da trebaju nuklearke?

Sem ako ne mislite na 2152 godinu, tada je možda to realna slika da bude toliko EV u Srbiji.

Milan

pre 2 godine

@Pa naravno
Pa naravno kad sa golfom stigneš gde si krenuo a sa ID do niša pa moraš sat vremena pauze. Sa EV će znatno porasti prodaja jagnjetine, moraće ljudi nečim da ubiju vreme dok traje punjenje.

Inception

pre 2 godine

bez brige braćo, sve su pametne čike smislili i rešili. sve će biti super, ima dosta ljudi koji su školovani i bave se tim problemima. to što ti ne znaš ne opravdava ovakvo lupetanje. a ako te baš zanimaju odgovori, preporučujem NE ravnozemljaške grupe, nego knjiga i škola. NE sega mega dance fakulteti, nego recimo, mašinac. nakon diplome, bićeš oduševljen sa EV, oči će ti se otvoriti!
(samo nikola tesla, nikako zvončići i kandila, 29. septembar 2021 12:05)


Po tome kako si napisao komentar, ja sam pomislio da si zavrsio Masinski fakultet "Branko Kockica". A na drugi pogled, shvatio sam da si ti nas prijatelj jaretina, samo pod drugim pseudonimom.

Vladimir

pre 2 godine

Sto mrzim pomodarstva. Sada su svi kao neki triperi hoce na struju da voze. Boze me sacuvaj i sakloni..
(Nema, 29. septembar 2021 11:18)

Nisi u pravu: nije to stvar pomorastva neko ekonomije. Naime, elektricni automobili su neuporedivo jeftiniji za odrzavanje i daleko sporije gube vrednost u odnosu na klasicne automobile. Benzinci i dizelasi za 3 godine izgube 30% do 50%, dook Tesla Model 3 za isto vreme izgubi 10%.
Elektricni automobili su u sustini jednostavne masine koje imaju daleko manje pokretnih delova, daleko nizu radnu temepraturu motora, nemaju menjac, auspuh.. itd

Đenka

pre 2 godine

Ukoliko se ne varam u Srbiji se nedavno bunili zbog planova o zatvaranju termoelektrana. Ono, ma kakve vjetro, solarne i slične elektrane-novotarije. Daj samo ugalj i nek dimi koliko treba. A za svaki slučaj da posječemo i par šuma, ako ponestane uglja. Mi smo svjetski nekrunisani ekološki šampioni. A oni bi da nam uvale nekakva električna vozila. Fuj odvratni Zapad.

alex

pre 2 godine

Pa nije prekretnica kad ste ljude naterali na to. Vide da svi ukidaju polako ali sigurno sus motore pa ko vele bolje odmah da kupe ono sto ce svakako morati. A druga stvar je bolje hibrid i elektro koji imaju ozbiljne konje jer ove trenutno sus motore koje proizvode od plafon 1.2 i 1.3 litra nikome ne ide u prilog. Male zapremine, potrosnja velika a snaga nikakva. Pa su ljudi u fazonu uspelo vam je daj onda bolje elektro da ne gledamo ove cakalice.

Pa naravno

pre 2 godine

Pa naravno da skace prodaja EV kad je cena SUS nenormalna!
Pa ID3 od 200 konja sa baterijom od 400 km dometa je 35000 evra kod nas (pre subvencije) a Golf8 nabudzen na 150 konja je 32000 evra!
Znaci jaci motor za 50 konja i ubrzanje koje Golf nece imati nikada, sa prostorom unutra kao da je Pasat a ne velicina Golfa kosta 3000 evra vise.
A ako dobijete subvenciju onda je i jeftiniji
A za dusebriznike koji kazu "zagadjenje proizvodnje baterija je enormno"...pa Zwickau fabrika i ceo proces proizvodnje ID3 je ugljenicno neutralan (carbon neutral)...tako da i taj argument pada u vodu!
Samo jedan problem - nisam davno video ruzniji auto od ID3. Od napred je katastrofa u rangu Multiple

Pollo

pre 2 godine

Ukinite subvencije pa ce prodaja biti 1%.
(Polo, 29. septembar 2021 12:32)

I besplatno skolovanje pa ce nataliteta biti 0. I eto nama resenog problema sa ekologijom jel?

z

pre 2 godine

Na pocetku i jeste bilo pomodarstvo ali sad vec nije.
Odrzavanje sus motora nije bas jeftino a i oduzima dosta vremena.
Kod ev nema toga bar ne toliko.
Imam Zoe i od servisa samo kontrolni pregled 45 eura.
Ima i auto sa benzinskim motorom,sad ide servis koji kosta 600 eura( godisnje 200 ako se nesto ne pokvari).
Jednostavno ljudi postaju umorni od odlaska kod majstora i silnih popravki pogotovo kod auta koji su stariji od 8 godina.
Pouzdanost sus motora je kao i kod premium telefona.
Garancija 2 godine i posle cao bambino( jeftinije marke do 5 godina).
Ev motori od 5 godina pa do 8 a znamo koliko traje elektricni motor i delovi vezani za isti u odnosu na sus motor.
(Vozac, 29. septembar 2021 12:23)

Da, Ali koliko kosta BATERIJA i koliko traje.
Osim toga AKO svi predjemo na el auta, odakle struja?

bunjevac

pre 2 godine

koja laž, pa to je prevara svetskih razmera, mozda je trenutna situacija medju faza u razvoju ka boljem resenju. sadasnje resenje je uzasno, mislim na punjace (nasoj Srbiji ce trebati 5 nuklearnih elektrana, dc napon predebeli provodnici, baterije neefikasne ne recikliraju se, kratka autonomija, kratak rok trajanja, preskupi auti preskupe baterije kao rezervni deo) da ne zaboravimo auto mafiju, nece dati svoj deo kolaca

Aleksa Pufta

pre 2 godine

Ja ne znam sta se ovaj narod pali na elektricne automobile i hibride kad hibridi trose 7l na 100km kao i obicni benzinci a kada bi bilo milion elektricnih vozila u Srbiji na ulici na sta bi se okacili da se pune?
Struju dobijamo iz uglja, kako rece Deripaska, treba ojacati elektromrezu koja nije pokrila ni sva sela.
I sta cete kada vam auto ostane na izletu negde bez struje?
Da odete kanticom po jos struje ili cete odustati od odlazaka u prirodu.
Ljudi ili se vozite biciklom ili cekajte automobile na solarni pogon letece ili obicne.

samo nikola tesla, nikako zvončići i kandila

pre 2 godine

Да , само је питање како се пуне батерије?
Шта са старим батеријама?
Колико тона СО2 се испусти за
1 тону литијума или олова?
Када се све стави на папир , плин и дизел су зелени , а не струја!
(Аболирани Човић од Косова, 29. septembar 2021 10:31)

bez brige braćo, sve su pametne čike smislili i rešili. sve će biti super, ima dosta ljudi koji su školovani i bave se tim problemima. to što ti ne znaš ne opravdava ovakvo lupetanje. a ako te baš zanimaju odgovori, preporučujem NE ravnozemljaške grupe, nego knjiga i škola. NE sega mega dance fakulteti, nego recimo, mašinac. nakon diplome, bićeš oduševljen sa EV, oči će ti se otvoriti!

Vozac

pre 2 godine

Sto mrzim pomodarstva. Sada su svi kao neki triperi hoce na struju da voze. Boze me sacuvaj i sakloni..
(Nema, 29. septembar 2021 11:18

Na pocetku i jeste bilo pomodarstvo ali sad vec nije.
Odrzavanje sus motora nije bas jeftino a i oduzima dosta vremena.
Kod ev nema toga bar ne toliko.
Imam Zoe i od servisa samo kontrolni pregled 45 eura.
Ima i auto sa benzinskim motorom,sad ide servis koji kosta 600 eura( godisnje 200 ako se nesto ne pokvari).
Jednostavno ljudi postaju umorni od odlaska kod majstora i silnih popravki pogotovo kod auta koji su stariji od 8 godina.
Pouzdanost sus motora je kao i kod premium telefona.
Garancija 2 godine i posle cao bambino( jeftinije marke do 5 godina).
Ev motori od 5 godina pa do 8 a znamo koliko traje elektricni motor i delovi vezani za isti u odnosu na sus motor.

maxy

pre 2 godine

Druže jarče, u pravu si. Mirni smo bar još 20 godina, sem ako naši ne uvedu neke norme.
S obzirom da se u našem voznom parku nalazi i solidan broj mlađih polovnjaka, realno je očekivati da do 2030 iz uvoza počnu stizati mlađi e-polovnjaci.
Sa druge strane deo proizvođača će svakako na našem tržištu u ponudi ostaviti i modele sa sus motorom (neće biti bogat izbor)pretežno benzince, a za suv i dizele.
Posle ovoga mi idemo na gerijatriju, a facebook generacija će konačno dobiti automobil po svojoj meri.

Totalnonebitan

pre 2 godine

Koliko komentara a niko ne pita sta stoji iza price o ekologiji. Svako ce da proguta ekolosku prica kad ono…. Kome odgovara EV samo Evropi, Rusija kao glavni uvoznik nafte i gasa se time ogranicava. Amerika odavno je stavila pod kontrolu ostale zemlje koje imaju naftu. Zamislite da amerikanci placaju litar goriva 1.5$ sta bi bilo u USA? Rusija sa druge strane nema resusurse da na prirodni nacin proizvede struju. Evropa donekle ima pa opet zavisi od ruskog gasa.
Onaj ko brine o ekologiji do 15km razdaljine vozi bicikl ne pali EV ili obican automobil, bez obzira planina ili ravnica

MIlorad

pre 2 godine

Tako je, samo opušteno. Kod nas će se Golf 2 dizlo voziti bar do 2035. a ostali do 2050..
Ne brinite trovači, mirni ste. Kod nas će verovatno završiti svetski poslednji proizvedeni - voženi primerak dizlo trovača.

jaka struja

pre 2 godine

Naravno da je prodato vise e vozila kada tu ubrajaju i dizele i benzince sa pomocnim elektro motorima. Danas se vecina malo skupljih klasicnih vozila na benzin i dizel proizvodi sa dodatnim elektro motorima. Znaci, ova fals informacija je plasirana da se oni ne mnogo pametni odusevljavaju sa EV ( jaretina).
(Mika, 29. septembar 2021 11:14)

Pročitaj tekst. Navedeni broj je zbir prodaje potpuno električnih vozila, plug-in hibrida i vozila na gorive ćelije (hidrogen). Standardni hibridi i mild hibridi ne ulaze u taj broj.

fensi_lik_vracar

pre 2 godine

@Tako je, samo opušteno. Kod nas će se Golf 2 dizlo voziti bar do 2035. a ostali do 2050..
Ne brinite trovači, mirni ste. Kod nas će verovatno završiti svetski poslednji proizvedeni - voženi primerak dizlo trovača.
(MIlorad, 29. septembar 2021 11:24) mislis dizel? Sta je dizlo? Ko to tako govori?

Mika

pre 2 godine

Naravno da je prodato vise e vozila kada tu ubrajaju i dizele i benzince sa pomocnim elektro motorima. Danas se vecina malo skupljih klasicnih vozila na benzin i dizel proizvodi sa dodatnim elektro motorima. Znaci, ova fals informacija je plasirana da se oni ne mnogo pametni odusevljavaju sa EV ( jaretina).

Milan

pre 2 godine

Nije to strašno, nego je strašno što su u kini potpuno EV dostigla 17% tržišnog udela. Kina se ozbiljno elektrifikuje a istovremeno imaju restrikcije u snabdevanje el. energijom.
Na svim tržištima potražnja za EV je veća od ponude i sva vozila su unapred rasprodata a infrastruktura nije spremna

samo jaretina

pre 2 godine

bez brige braćo, zadnje dizlo će se prodati oko 2025 prema ovoj tendenciji, znači do 2045 opušteno vozite dizlo. nema mesta za paniku, move along people.

XXL

pre 2 godine

@samo jaretina - znao sam. Prvi ko će se obradovati i ovo pozdraviti je da će to biti naš prijatelj komentator @jaretina sa sve nekakvim prilozima koje stavi ... zato pozz ...

Аболирани Човић од Косова

pre 2 godine

bez brige braćo, zadnje dizlo će se prodati oko 2025 prema ovoj tendenciji, znači do 2045 opušteno vozite dizlo. nema mesta za paniku, move along people.
(samo jaretina, 29. septembar 2021 10:01)

Да , само је питање како се пуне батерије?
Шта са старим батеријама?
Колико тона СО2 се испусти за
1 тону литијума или олова?
Када се све стави на папир , плин и дизел су зелени , а не струја!

C i n i k

pre 2 godine

Diesel je najbolji, ubedljivo, e sad sto se prave karteli i nova tzv zelena agenda to cemo videti kako ce zavrsiti.
Licno nsm bas uveren u E pricu, promer vam je i GB, 2 dana nema goriva i nastaje opsti haos, doduse u pozadini je rec o strajku vozaca koji traze 100.000 ? godisnje a ne nestasica, ali poenta je ista, gde su ta EV i punjaci za njih?
Ako je rec o EV kao 2.vozilu u porodici onda ok i ako imas svoju garazu, i pretezno da sluzi za grad, sve ostalo je naivno verovanje zelenih sektasa ..
Da li neko ima pojma koliko je novca potrebno za infrastrukturu za EV, Norveska je odustala od autonomnih vozila upravo zbog enormnih troskova,to su troskovi koji nmogu da pravdaju nikakve ciljeve, i na kraju neko ko se razvijao 300 godina uz ugalj i trovao planetu 300 godina i razvio svoju zemlju, sad porucuje za 2/3 planete da svi moraju da ugase ugalj u predju na tzv zelenu agendu, sunce, vetar i sl?
Naravno o svom trosku, tj trosku svojih gradjana?
Neverovatno..

Mika

pre 2 godine

Naravno da je prodato vise e vozila kada tu ubrajaju i dizele i benzince sa pomocnim elektro motorima. Danas se vecina malo skupljih klasicnih vozila na benzin i dizel proizvodi sa dodatnim elektro motorima. Znaci, ova fals informacija je plasirana da se oni ne mnogo pametni odusevljavaju sa EV ( jaretina).

samo jaretina

pre 2 godine

bez brige braćo, zadnje dizlo će se prodati oko 2025 prema ovoj tendenciji, znači do 2045 opušteno vozite dizlo. nema mesta za paniku, move along people.

MIlorad

pre 2 godine

Tako je, samo opušteno. Kod nas će se Golf 2 dizlo voziti bar do 2035. a ostali do 2050..
Ne brinite trovači, mirni ste. Kod nas će verovatno završiti svetski poslednji proizvedeni - voženi primerak dizlo trovača.

Аболирани Човић од Косова

pre 2 godine

bez brige braćo, zadnje dizlo će se prodati oko 2025 prema ovoj tendenciji, znači do 2045 opušteno vozite dizlo. nema mesta za paniku, move along people.
(samo jaretina, 29. septembar 2021 10:01)

Да , само је питање како се пуне батерије?
Шта са старим батеријама?
Колико тона СО2 се испусти за
1 тону литијума или олова?
Када се све стави на папир , плин и дизел су зелени , а не струја!

C i n i k

pre 2 godine

Diesel je najbolji, ubedljivo, e sad sto se prave karteli i nova tzv zelena agenda to cemo videti kako ce zavrsiti.
Licno nsm bas uveren u E pricu, promer vam je i GB, 2 dana nema goriva i nastaje opsti haos, doduse u pozadini je rec o strajku vozaca koji traze 100.000 ? godisnje a ne nestasica, ali poenta je ista, gde su ta EV i punjaci za njih?
Ako je rec o EV kao 2.vozilu u porodici onda ok i ako imas svoju garazu, i pretezno da sluzi za grad, sve ostalo je naivno verovanje zelenih sektasa ..
Da li neko ima pojma koliko je novca potrebno za infrastrukturu za EV, Norveska je odustala od autonomnih vozila upravo zbog enormnih troskova,to su troskovi koji nmogu da pravdaju nikakve ciljeve, i na kraju neko ko se razvijao 300 godina uz ugalj i trovao planetu 300 godina i razvio svoju zemlju, sad porucuje za 2/3 planete da svi moraju da ugase ugalj u predju na tzv zelenu agendu, sunce, vetar i sl?
Naravno o svom trosku, tj trosku svojih gradjana?
Neverovatno..

samo nikola tesla, nikako zvončići i kandila

pre 2 godine

Да , само је питање како се пуне батерије?
Шта са старим батеријама?
Колико тона СО2 се испусти за
1 тону литијума или олова?
Када се све стави на папир , плин и дизел су зелени , а не струја!
(Аболирани Човић од Косова, 29. septembar 2021 10:31)

bez brige braćo, sve su pametne čike smislili i rešili. sve će biti super, ima dosta ljudi koji su školovani i bave se tim problemima. to što ti ne znaš ne opravdava ovakvo lupetanje. a ako te baš zanimaju odgovori, preporučujem NE ravnozemljaške grupe, nego knjiga i škola. NE sega mega dance fakulteti, nego recimo, mašinac. nakon diplome, bićeš oduševljen sa EV, oči će ti se otvoriti!

Milan

pre 2 godine

Nije to strašno, nego je strašno što su u kini potpuno EV dostigla 17% tržišnog udela. Kina se ozbiljno elektrifikuje a istovremeno imaju restrikcije u snabdevanje el. energijom.
Na svim tržištima potražnja za EV je veća od ponude i sva vozila su unapred rasprodata a infrastruktura nije spremna

Inception

pre 2 godine

bez brige braćo, sve su pametne čike smislili i rešili. sve će biti super, ima dosta ljudi koji su školovani i bave se tim problemima. to što ti ne znaš ne opravdava ovakvo lupetanje. a ako te baš zanimaju odgovori, preporučujem NE ravnozemljaške grupe, nego knjiga i škola. NE sega mega dance fakulteti, nego recimo, mašinac. nakon diplome, bićeš oduševljen sa EV, oči će ti se otvoriti!
(samo nikola tesla, nikako zvončići i kandila, 29. septembar 2021 12:05)


Po tome kako si napisao komentar, ja sam pomislio da si zavrsio Masinski fakultet "Branko Kockica". A na drugi pogled, shvatio sam da si ti nas prijatelj jaretina, samo pod drugim pseudonimom.

Vozac

pre 2 godine

Sto mrzim pomodarstva. Sada su svi kao neki triperi hoce na struju da voze. Boze me sacuvaj i sakloni..
(Nema, 29. septembar 2021 11:18

Na pocetku i jeste bilo pomodarstvo ali sad vec nije.
Odrzavanje sus motora nije bas jeftino a i oduzima dosta vremena.
Kod ev nema toga bar ne toliko.
Imam Zoe i od servisa samo kontrolni pregled 45 eura.
Ima i auto sa benzinskim motorom,sad ide servis koji kosta 600 eura( godisnje 200 ako se nesto ne pokvari).
Jednostavno ljudi postaju umorni od odlaska kod majstora i silnih popravki pogotovo kod auta koji su stariji od 8 godina.
Pouzdanost sus motora je kao i kod premium telefona.
Garancija 2 godine i posle cao bambino( jeftinije marke do 5 godina).
Ev motori od 5 godina pa do 8 a znamo koliko traje elektricni motor i delovi vezani za isti u odnosu na sus motor.

alex

pre 2 godine

Pa nije prekretnica kad ste ljude naterali na to. Vide da svi ukidaju polako ali sigurno sus motore pa ko vele bolje odmah da kupe ono sto ce svakako morati. A druga stvar je bolje hibrid i elektro koji imaju ozbiljne konje jer ove trenutno sus motore koje proizvode od plafon 1.2 i 1.3 litra nikome ne ide u prilog. Male zapremine, potrosnja velika a snaga nikakva. Pa su ljudi u fazonu uspelo vam je daj onda bolje elektro da ne gledamo ove cakalice.

Pa naravno

pre 2 godine

Pa naravno da skace prodaja EV kad je cena SUS nenormalna!
Pa ID3 od 200 konja sa baterijom od 400 km dometa je 35000 evra kod nas (pre subvencije) a Golf8 nabudzen na 150 konja je 32000 evra!
Znaci jaci motor za 50 konja i ubrzanje koje Golf nece imati nikada, sa prostorom unutra kao da je Pasat a ne velicina Golfa kosta 3000 evra vise.
A ako dobijete subvenciju onda je i jeftiniji
A za dusebriznike koji kazu "zagadjenje proizvodnje baterija je enormno"...pa Zwickau fabrika i ceo proces proizvodnje ID3 je ugljenicno neutralan (carbon neutral)...tako da i taj argument pada u vodu!
Samo jedan problem - nisam davno video ruzniji auto od ID3. Od napred je katastrofa u rangu Multiple

maxy

pre 2 godine

Druže jarče, u pravu si. Mirni smo bar još 20 godina, sem ako naši ne uvedu neke norme.
S obzirom da se u našem voznom parku nalazi i solidan broj mlađih polovnjaka, realno je očekivati da do 2030 iz uvoza počnu stizati mlađi e-polovnjaci.
Sa druge strane deo proizvođača će svakako na našem tržištu u ponudi ostaviti i modele sa sus motorom (neće biti bogat izbor)pretežno benzince, a za suv i dizele.
Posle ovoga mi idemo na gerijatriju, a facebook generacija će konačno dobiti automobil po svojoj meri.

Inception

pre 2 godine

ne znam za taj tvoj univerzitet branko kockica ali verujem da ti je prosek 10.

a na koji mašinac sam mislio pisalo ti je u potpisu. čak i to ti je bio problem, not a smart cookie you are. kad smo već kod toga, majka bi ti bila ponosna kad bi videla kakav detektivski rad si obavio danas, još jednu zaveru si raskrinkao. nema, moraću da ti olakšam, očekivao sam da se moj post prepozna posle prve 3 reči ili posle prve tačke, to mi je online signature, ali vidim da i to lomi glavu mnogima.
(samo neko meso, čik pogodi koje, 29. septembar 2021 15:37)


Fakultet sam zavrsio sa prosekom oko 7.5, vise se i ne secam. Takodje, psudonime ne menjam, jer nisam trol.

P.S. Engleski ti je kao Jodi iz "Ratova zvezda".

jaka struja

pre 2 godine

Naravno da je prodato vise e vozila kada tu ubrajaju i dizele i benzince sa pomocnim elektro motorima. Danas se vecina malo skupljih klasicnih vozila na benzin i dizel proizvodi sa dodatnim elektro motorima. Znaci, ova fals informacija je plasirana da se oni ne mnogo pametni odusevljavaju sa EV ( jaretina).
(Mika, 29. septembar 2021 11:14)

Pročitaj tekst. Navedeni broj je zbir prodaje potpuno električnih vozila, plug-in hibrida i vozila na gorive ćelije (hidrogen). Standardni hibridi i mild hibridi ne ulaze u taj broj.

z

pre 2 godine

Na pocetku i jeste bilo pomodarstvo ali sad vec nije.
Odrzavanje sus motora nije bas jeftino a i oduzima dosta vremena.
Kod ev nema toga bar ne toliko.
Imam Zoe i od servisa samo kontrolni pregled 45 eura.
Ima i auto sa benzinskim motorom,sad ide servis koji kosta 600 eura( godisnje 200 ako se nesto ne pokvari).
Jednostavno ljudi postaju umorni od odlaska kod majstora i silnih popravki pogotovo kod auta koji su stariji od 8 godina.
Pouzdanost sus motora je kao i kod premium telefona.
Garancija 2 godine i posle cao bambino( jeftinije marke do 5 godina).
Ev motori od 5 godina pa do 8 a znamo koliko traje elektricni motor i delovi vezani za isti u odnosu na sus motor.
(Vozac, 29. septembar 2021 12:23)

Da, Ali koliko kosta BATERIJA i koliko traje.
Osim toga AKO svi predjemo na el auta, odakle struja?

XXL

pre 2 godine

@samo jaretina - znao sam. Prvi ko će se obradovati i ovo pozdraviti je da će to biti naš prijatelj komentator @jaretina sa sve nekakvim prilozima koje stavi ... zato pozz ...

Vladimir

pre 2 godine

Sto mrzim pomodarstva. Sada su svi kao neki triperi hoce na struju da voze. Boze me sacuvaj i sakloni..
(Nema, 29. septembar 2021 11:18)

Nisi u pravu: nije to stvar pomorastva neko ekonomije. Naime, elektricni automobili su neuporedivo jeftiniji za odrzavanje i daleko sporije gube vrednost u odnosu na klasicne automobile. Benzinci i dizelasi za 3 godine izgube 30% do 50%, dook Tesla Model 3 za isto vreme izgubi 10%.
Elektricni automobili su u sustini jednostavne masine koje imaju daleko manje pokretnih delova, daleko nizu radnu temepraturu motora, nemaju menjac, auspuh.. itd

fensi_lik_vracar

pre 2 godine

@Tako je, samo opušteno. Kod nas će se Golf 2 dizlo voziti bar do 2035. a ostali do 2050..
Ne brinite trovači, mirni ste. Kod nas će verovatno završiti svetski poslednji proizvedeni - voženi primerak dizlo trovača.
(MIlorad, 29. septembar 2021 11:24) mislis dizel? Sta je dizlo? Ko to tako govori?

bunjevac

pre 2 godine

koja laž, pa to je prevara svetskih razmera, mozda je trenutna situacija medju faza u razvoju ka boljem resenju. sadasnje resenje je uzasno, mislim na punjace (nasoj Srbiji ce trebati 5 nuklearnih elektrana, dc napon predebeli provodnici, baterije neefikasne ne recikliraju se, kratka autonomija, kratak rok trajanja, preskupi auti preskupe baterije kao rezervni deo) da ne zaboravimo auto mafiju, nece dati svoj deo kolaca

Totalnonebitan

pre 2 godine

Koliko komentara a niko ne pita sta stoji iza price o ekologiji. Svako ce da proguta ekolosku prica kad ono…. Kome odgovara EV samo Evropi, Rusija kao glavni uvoznik nafte i gasa se time ogranicava. Amerika odavno je stavila pod kontrolu ostale zemlje koje imaju naftu. Zamislite da amerikanci placaju litar goriva 1.5$ sta bi bilo u USA? Rusija sa druge strane nema resusurse da na prirodni nacin proizvede struju. Evropa donekle ima pa opet zavisi od ruskog gasa.
Onaj ko brine o ekologiji do 15km razdaljine vozi bicikl ne pali EV ili obican automobil, bez obzira planina ili ravnica

Debeli Stojko

pre 2 godine

@(Pa naravno, 29. septembar 2021 13:01)

Naravno da je Zwickau VW fabrika CO2 "neutralna" kad samo SKLAPA EV A NE PROIZVODI BATERIJE, baterije gotove se kupuju i SAMO UGRADJUJU U ZWICKAU. TAJ KO PROIZVODI BATERIJE NIJE NEUTRALAN, ali buzdovanima sve mora da se crta. I ti kad bi nesto samo srafcigerom srafio ne bi emitovao CO2 NEGO SAMO METAN kao ovde u komentarima. Nije ni cudo da ovaj svet odlazi u gnjurac krasni kad OVOLIKO idi*ta ima!

ciga

pre 2 godine

@sasa
Kako vam više ne dosade takvi imbecilmi komentari šta je ovde najpoželjnije? Ono što možeš da priuštiš u zemlji gde se kupovina zimskih cipela uvrštava u šestomesečni plan. Evo baš razmišljamo o struji, uostalom kao i većina Evrope koja nema subvencije.

Djura

pre 2 godine

bez brige braćo, sve su pametne čike smislili i rešili. sve će biti super, ima dosta ljudi koji su školovani i bave se tim problemima. to što ti ne znaš ne opravdava ovakvo lupetanje. a ako te baš zanimaju odgovori, preporučujem NE ravnozemljaške grupe, nego knjiga i škola. NE sega mega dance fakulteti, nego recimo, mašinac. nakon diplome, bićeš oduševljen sa EV, oči će ti se otvoriti!
(samo nikola tesla, nikako zvončići i kandila, 29. septembar 2021 12:05) # Link komentara
Preporučujem (+23)Ne preporučujem (-9)

Nema sta cike da smisle ili rese.
Sve je vec davno reseno zato sto nema izbora.
Struja za veliku kolicinu El. automobila moze da se
pokrije samo iz dva izvora.
Ili ugalj ili nuklearna.
Sve drugo vetar/solar ... je prodavanje magle za
kolicine i cene koje su potrebne 24/7.

Milan

pre 2 godine

@Pa naravno
Pa naravno kad sa golfom stigneš gde si krenuo a sa ID do niša pa moraš sat vremena pauze. Sa EV će znatno porasti prodaja jagnjetine, moraće ljudi nečim da ubiju vreme dok traje punjenje.

Zemunski trafikant radikal a sad vodja tv rijaliti zemlje

pre 2 godine

Jao braco al vam ovi drmaju kavez sa ovom elektrikom. Ne brinite nece to kod vas skoro vi ste odredjeni za otpad .

Đenka

pre 2 godine

Ukoliko se ne varam u Srbiji se nedavno bunili zbog planova o zatvaranju termoelektrana. Ono, ma kakve vjetro, solarne i slične elektrane-novotarije. Daj samo ugalj i nek dimi koliko treba. A za svaki slučaj da posječemo i par šuma, ako ponestane uglja. Mi smo svjetski nekrunisani ekološki šampioni. A oni bi da nam uvale nekakva električna vozila. Fuj odvratni Zapad.

C i n i k

pre 2 godine

Da, Ali koliko kosta BATERIJA i koliko traje.
Osim toga AKO svi predjemo na el auta, odakle struja?
(z, 29. septembar 2021 12:57)


Zamenska baterija je 1/2 vrednosti novog EV, baterija traje 6,7 god i to je to...
Pa skoro je bilo na B92 da je za Teslu 3 zamenska baterija 23.000 $....
A polovna Tesla 3 kosta 24.000...

sasa

pre 2 godine

@sasa
Kako vam više ne dosade takvi imbecilmi komentari šta je ovde najpoželjnije? Ono što možeš da priuštiš u zemlji gde se kupovina zimskih cipela uvrštava u šestomesečni plan. Evo baš razmišljamo o struji, uostalom kao i većina Evrope koja nema subvencije.
(ciga, 29. septembar 2021 14:36)

O onima kojima pricam ja logika nije jaca strana. Pojasni ti meni kako je nekima (naravno samo kod nas) logicnije da kupe 10 godina starog dizelasa od nekog novijeg, manjeg benzinca za isti novac?! Zasto sto je kod nas "sramota" voziti Daciju, Renoja, Fijata, Kiu... Pa svi voze vw pa makar on imao i 400K predjenih km. Zato isti taj narod nije sramota letovati na kredit i ubrajati cipelice u 6 mesecni plan... Lupaju nas zesci kompleksi.

Dejan

pre 2 godine

Razumem ljude da ne mogu da prihvate elektricna vozila, ali pomirite se sa cinjenicom da je to buducnost, a da je benzin, pogotovo dizel proslost( dizel je vec danas proslost, samo ih jos ima u vw, bmw, audiju i mercedesu) . Benzinci ce jos i nekako kroz hibridna vozila da budu dostupna, ali i njima dajem 10 godina pre nego sto u potpunosti ne stanu. Generalno je sve na strani el. motora u odnosu na sus. Efikasniji, brzi, cistiji, prostiji, dugotrajniji jedini realan problem su baterije i punjaci, ali verujem da ce se i to resiti kroz par godina.

Aleksa Pufta

pre 2 godine

Ja ne znam sta se ovaj narod pali na elektricne automobile i hibride kad hibridi trose 7l na 100km kao i obicni benzinci a kada bi bilo milion elektricnih vozila u Srbiji na ulici na sta bi se okacili da se pune?
Struju dobijamo iz uglja, kako rece Deripaska, treba ojacati elektromrezu koja nije pokrila ni sva sela.
I sta cete kada vam auto ostane na izletu negde bez struje?
Da odete kanticom po jos struje ili cete odustati od odlazaka u prirodu.
Ljudi ili se vozite biciklom ili cekajte automobile na solarni pogon letece ili obicne.

EZeljko

pre 2 godine

Vidim opet mnogo zabrinutih? Najnovija vest je da se Mercedes udruzio sa Stelantisom u proizvodnji baterija, otvaraju najmanje tri velike fabrike baterija...nema zime i nema nazad. Struja je vec tu, dizel a i svi motori na unutrasnje sagorevanje postace proslost, kao i parne masine. Deca koja su rodjena u poslednjih 5g i ubuduce nece ni znati sta su to motori na fosilna goriva. Sledi samo revolucija u solarnoj energiji ali to je vec stvar politike. Celoj Americi je dovoljno 160km x 160km solarnih panela i 1,6km X 1.6km baterija da zodovolji kopletnu potrebu za strujom, razmislite o tome? Ako uopste kapirate sta se desava oko vas?

Pollo

pre 2 godine

Ukinite subvencije pa ce prodaja biti 1%.
(Polo, 29. septembar 2021 12:32)

I besplatno skolovanje pa ce nataliteta biti 0. I eto nama resenog problema sa ekologijom jel?

karanfilic

pre 2 godine

Prosecni Evropljanin je racionalan i ne prima se na brendove. Dakle,
1. Drzave daju subvencije za EV ili hibridna vozila. Ustede su i preko 5 hiljada evra po autu.
2. Dizeli ce imati sve vise ogranicenja kretanja u velikim gradovima.
3. Prosecan Evropljanin (onaj ko je "izvorni" Evropljanin - ne Balkanac, Afrikanac, Azijat) verovatno zivi u kuci blizu grada pa mu punjenje na kucnoj uticnici nije problem. Cak iako zivi u gradu verovatno ima garazu u zgradi gde moze da dopuni bateriju. Cena punjenja baterije je drasticno manja nego cena goriva.
4. Na more ide iskljucivo aviJonom i tamo rentira auto.
5. Ima popust prilikom registracije i placa nizu cenu putarine.
I na kraju - ima vecu ekolosku svest o zagadjenju SUS motora.

A kod nas se jos uvek lozi ugalj i pali masa na TDI crveno...

kimi R

pre 2 godine

@karanfilić
1.Prosečan Evropljanin se pali na brendove kao i svaki drugi prosečan stanovnik ove naše planete. Brend je svuda bitan, a samo sirotinja kaže da nije.
2.Prosečnog Evropljanina ekologija interesuje kao lanjski sneg, ali ga jako interesuje udar po džepu koji će doživeti ako ne kupi EV u skorijoj budućnosti.
3.Cena struje je jeftinija do onog momenta dok EV ne preuzmu primat, tad kreće držanje.
4.Putovanja su delimično tačna, ajd bar nešto sa smislom.

Pulsar

pre 2 godine

koja laž, pa to je prevara svetskih razmera
(bunjevac, 29. septembar 2021 12:04)

Dirane, pa jes' to ti istraživao internet pa si spoznao istinu?

Ne recikliraje se a? Nego reci ti meni, kako napreduje sanitarna regionalna deponija na severu Srbije, oćete li probit' deceniju od kako pokušavate da je osposobite ili će biti gotovo za koji dan od nedilje?

Jeste da vam EU dala skoro većinski novac, ali dobro razumem, ipak je ovo civilizacijski iskorak za nas i nije mala stvar sanitarna deponija, ipak je to novo za nas.

Nego da se vratimo mi nazad na temu, šta kažu komentarori, kad bude u Srbiji bilo milion EV ima da trebaju nuklearke?

Sem ako ne mislite na 2152 godinu, tada je možda to realna slika da bude toliko EV u Srbiji.

ciga

pre 2 godine

@sasa
Šta se ima odgovoriti nekom ko tako generalizuje? Ako izađemo na ulicu lako je utvrditi da nije sramota voziti to što si nabrojao, jer ih ima baš dosta. No kako god opet se vraćamo na brigu o tuđem novčaniku. Zašto bi neko po silu boga morao da vozi Dačiju recimo? Jer ako nećeš onda si komplexaš, zašto gde je pravo izbora? Evo ja bi uvek za te novce kupio bilo koji Fiat pre nego Dačiju. Da li sam komplexaš zbog toga?

Dugoprugaš

pre 2 godine

Slobodno, ja ću moj evro 6 benzin da teram dokle može. Sa 40kkm godišnje ne mogu sa se zezam sa strujom dok putujem po Srbiji.

misko

pre 2 godine

Tehnicki i energetski neizvodljvo da vecina vozi na struju. Mozemo se sloziti da u odnosu na SUS motor nema toliko pokretnih delova, medjutim postvlja se pitanje baterije i njenog procesa proizvodnje, eksploatacije tako i posle reciklaze. Svi procesi u proizvodnji a i reciklazi su agresivni za sredinu. Kako je to sve ekoloski ja to ne vidim. Dalje imate problem proizvodnje eletricne energije kako bi se doticna vozila punula. 95% su fosilna i nuklearna goriva, samo 5% su vetar, sunce i slicno. Znaci gde smo mi tu ekoloski? Dalje vidite i sami da je struja otisla od 200-1000% u nekim evropskim drzava. Pitanje kako ce je i biti a kako cete onda da punite baterije. Cela prica je komicna.

Dogoprugaš

pre 2 godine

@Dugoprugaš

40 000km godisnje uzme se dizel. Ima se meze se. Na 100km ti je razlika 1.5-2 litra manje benzin/dizel iste kubikaze i snage u korist dizela. Samo ti bacaj novce na benzin i hvali se okolo kako vozis euro 6.
(realan coek, 29. septembar 2021 20:38)
Troši mi 6.5 litara na trenutnih 120 kkm, ne razmišljam o turbini, zamajcu, vibracijama, čađi. Jedan od poslednjih atmo motora koji je mogao da se kupi. Još ima i lanac.

Zoc

pre 2 godine

Ok sve je to super vozicemo E automobile.Ali niko se ne pita kako ce se odvijati vazdusni i pomorski transport kada se ukine gorivo.Sta ce?da vuku trole brodovi i avioni?

samo neko meso, čik pogodi koje

pre 2 godine

Po tome kako si napisao komentar, ja sam pomislio da si zavrsio Masinski fakultet "Branko Kockica". A na drugi pogled, shvatio sam da si ti nas prijatelj jaretina, samo pod drugim pseudonimom.
(Inception, 29. septembar 2021 14:48)

ne znam za taj tvoj univerzitet branko kockica ali verujem da ti je prosek 10.

a na koji mašinac sam mislio pisalo ti je u potpisu. čak i to ti je bio problem, not a smart cookie you are. kad smo već kod toga, majka bi ti bila ponosna kad bi videla kakav detektivski rad si obavio danas, još jednu zaveru si raskrinkao. nema, moraću da ti olakšam, očekivao sam da se moj post prepozna posle prve 3 reči ili posle prve tačke, to mi je online signature, ali vidim da i to lomi glavu mnogima.

realan coek

pre 2 godine

@Dugoprugaš

40 000km godisnje uzme se dizel. Ima se meze se. Na 100km ti je razlika 1.5-2 litra manje benzin/dizel iste kubikaze i snage u korist dizela. Samo ti bacaj novce na benzin i hvali se okolo kako vozis euro 6.

sasa

pre 2 godine

@sasa
Komplex je voditi računa o tuđem novčaniku !
(ciga, 29. septembar 2021 19:57)

A da ipak pokusas da odgovoris na pitanje? Ovo nije takmicanje o nadmetanju...

Комша

pre 2 godine

Вратих се недавно из Грчке. Милина је да нема звука и смрада дизела. Сви вoзе бензинце. Могу да замислим како је тек кад сви буду возили електрична возила. Дизел је мртав.

Korvin

pre 2 godine

Jer ako nećeš onda si komplexaš, zašto gde je pravo izbora? Evo ja bi uvek za te novce kupio bilo koji Fiat pre nego Dačiju. Da li sam komplexaš zbog toga?
(ciga, 30. septembar 2021 08:05)
###
Jesi, zato što gledaš marku auta, a ne koristnost.

Dvabu

pre 2 godine

Dizeli nista ne zagadjuju, koliko ce se tek zagadjivati od proizvodnje i upotrebe el.vozila. ja prvi imam zelju da kupim el.auto ali mi se ta zelja iz dana u dan gubi.

samo jaretina

pre 2 godine

bez brige braćo, zadnje dizlo će se prodati oko 2025 prema ovoj tendenciji, znači do 2045 opušteno vozite dizlo. nema mesta za paniku, move along people.

C i n i k

pre 2 godine

Diesel je najbolji, ubedljivo, e sad sto se prave karteli i nova tzv zelena agenda to cemo videti kako ce zavrsiti.
Licno nsm bas uveren u E pricu, promer vam je i GB, 2 dana nema goriva i nastaje opsti haos, doduse u pozadini je rec o strajku vozaca koji traze 100.000 ? godisnje a ne nestasica, ali poenta je ista, gde su ta EV i punjaci za njih?
Ako je rec o EV kao 2.vozilu u porodici onda ok i ako imas svoju garazu, i pretezno da sluzi za grad, sve ostalo je naivno verovanje zelenih sektasa ..
Da li neko ima pojma koliko je novca potrebno za infrastrukturu za EV, Norveska je odustala od autonomnih vozila upravo zbog enormnih troskova,to su troskovi koji nmogu da pravdaju nikakve ciljeve, i na kraju neko ko se razvijao 300 godina uz ugalj i trovao planetu 300 godina i razvio svoju zemlju, sad porucuje za 2/3 planete da svi moraju da ugase ugalj u predju na tzv zelenu agendu, sunce, vetar i sl?
Naravno o svom trosku, tj trosku svojih gradjana?
Neverovatno..

samo nikola tesla, nikako zvončići i kandila

pre 2 godine

Да , само је питање како се пуне батерије?
Шта са старим батеријама?
Колико тона СО2 се испусти за
1 тону литијума или олова?
Када се све стави на папир , плин и дизел су зелени , а не струја!
(Аболирани Човић од Косова, 29. septembar 2021 10:31)

bez brige braćo, sve su pametne čike smislili i rešili. sve će biti super, ima dosta ljudi koji su školovani i bave se tim problemima. to što ti ne znaš ne opravdava ovakvo lupetanje. a ako te baš zanimaju odgovori, preporučujem NE ravnozemljaške grupe, nego knjiga i škola. NE sega mega dance fakulteti, nego recimo, mašinac. nakon diplome, bićeš oduševljen sa EV, oči će ti se otvoriti!

Аболирани Човић од Косова

pre 2 godine

bez brige braćo, zadnje dizlo će se prodati oko 2025 prema ovoj tendenciji, znači do 2045 opušteno vozite dizlo. nema mesta za paniku, move along people.
(samo jaretina, 29. septembar 2021 10:01)

Да , само је питање како се пуне батерије?
Шта са старим батеријама?
Колико тона СО2 се испусти за
1 тону литијума или олова?
Када се све стави на папир , плин и дизел су зелени , а не струја!

MIlorad

pre 2 godine

Tako je, samo opušteno. Kod nas će se Golf 2 dizlo voziti bar do 2035. a ostali do 2050..
Ne brinite trovači, mirni ste. Kod nas će verovatno završiti svetski poslednji proizvedeni - voženi primerak dizlo trovača.

Mika

pre 2 godine

Naravno da je prodato vise e vozila kada tu ubrajaju i dizele i benzince sa pomocnim elektro motorima. Danas se vecina malo skupljih klasicnih vozila na benzin i dizel proizvodi sa dodatnim elektro motorima. Znaci, ova fals informacija je plasirana da se oni ne mnogo pametni odusevljavaju sa EV ( jaretina).

Aleksa Pufta

pre 2 godine

Ja ne znam sta se ovaj narod pali na elektricne automobile i hibride kad hibridi trose 7l na 100km kao i obicni benzinci a kada bi bilo milion elektricnih vozila u Srbiji na ulici na sta bi se okacili da se pune?
Struju dobijamo iz uglja, kako rece Deripaska, treba ojacati elektromrezu koja nije pokrila ni sva sela.
I sta cete kada vam auto ostane na izletu negde bez struje?
Da odete kanticom po jos struje ili cete odustati od odlazaka u prirodu.
Ljudi ili se vozite biciklom ili cekajte automobile na solarni pogon letece ili obicne.

Totalnonebitan

pre 2 godine

Koliko komentara a niko ne pita sta stoji iza price o ekologiji. Svako ce da proguta ekolosku prica kad ono…. Kome odgovara EV samo Evropi, Rusija kao glavni uvoznik nafte i gasa se time ogranicava. Amerika odavno je stavila pod kontrolu ostale zemlje koje imaju naftu. Zamislite da amerikanci placaju litar goriva 1.5$ sta bi bilo u USA? Rusija sa druge strane nema resusurse da na prirodni nacin proizvede struju. Evropa donekle ima pa opet zavisi od ruskog gasa.
Onaj ko brine o ekologiji do 15km razdaljine vozi bicikl ne pali EV ili obican automobil, bez obzira planina ili ravnica

samo neko meso, čik pogodi koje

pre 2 godine

Po tome kako si napisao komentar, ja sam pomislio da si zavrsio Masinski fakultet "Branko Kockica". A na drugi pogled, shvatio sam da si ti nas prijatelj jaretina, samo pod drugim pseudonimom.
(Inception, 29. septembar 2021 14:48)

ne znam za taj tvoj univerzitet branko kockica ali verujem da ti je prosek 10.

a na koji mašinac sam mislio pisalo ti je u potpisu. čak i to ti je bio problem, not a smart cookie you are. kad smo već kod toga, majka bi ti bila ponosna kad bi videla kakav detektivski rad si obavio danas, još jednu zaveru si raskrinkao. nema, moraću da ti olakšam, očekivao sam da se moj post prepozna posle prve 3 reči ili posle prve tačke, to mi je online signature, ali vidim da i to lomi glavu mnogima.

Vozac

pre 2 godine

Sto mrzim pomodarstva. Sada su svi kao neki triperi hoce na struju da voze. Boze me sacuvaj i sakloni..
(Nema, 29. septembar 2021 11:18

Na pocetku i jeste bilo pomodarstvo ali sad vec nije.
Odrzavanje sus motora nije bas jeftino a i oduzima dosta vremena.
Kod ev nema toga bar ne toliko.
Imam Zoe i od servisa samo kontrolni pregled 45 eura.
Ima i auto sa benzinskim motorom,sad ide servis koji kosta 600 eura( godisnje 200 ako se nesto ne pokvari).
Jednostavno ljudi postaju umorni od odlaska kod majstora i silnih popravki pogotovo kod auta koji su stariji od 8 godina.
Pouzdanost sus motora je kao i kod premium telefona.
Garancija 2 godine i posle cao bambino( jeftinije marke do 5 godina).
Ev motori od 5 godina pa do 8 a znamo koliko traje elektricni motor i delovi vezani za isti u odnosu na sus motor.

fensi_lik_vracar

pre 2 godine

@Tako je, samo opušteno. Kod nas će se Golf 2 dizlo voziti bar do 2035. a ostali do 2050..
Ne brinite trovači, mirni ste. Kod nas će verovatno završiti svetski poslednji proizvedeni - voženi primerak dizlo trovača.
(MIlorad, 29. septembar 2021 11:24) mislis dizel? Sta je dizlo? Ko to tako govori?

bunjevac

pre 2 godine

koja laž, pa to je prevara svetskih razmera, mozda je trenutna situacija medju faza u razvoju ka boljem resenju. sadasnje resenje je uzasno, mislim na punjace (nasoj Srbiji ce trebati 5 nuklearnih elektrana, dc napon predebeli provodnici, baterije neefikasne ne recikliraju se, kratka autonomija, kratak rok trajanja, preskupi auti preskupe baterije kao rezervni deo) da ne zaboravimo auto mafiju, nece dati svoj deo kolaca

C i n i k

pre 2 godine

Da, Ali koliko kosta BATERIJA i koliko traje.
Osim toga AKO svi predjemo na el auta, odakle struja?
(z, 29. septembar 2021 12:57)


Zamenska baterija je 1/2 vrednosti novog EV, baterija traje 6,7 god i to je to...
Pa skoro je bilo na B92 da je za Teslu 3 zamenska baterija 23.000 $....
A polovna Tesla 3 kosta 24.000...

Pa naravno

pre 2 godine

Pa naravno da skace prodaja EV kad je cena SUS nenormalna!
Pa ID3 od 200 konja sa baterijom od 400 km dometa je 35000 evra kod nas (pre subvencije) a Golf8 nabudzen na 150 konja je 32000 evra!
Znaci jaci motor za 50 konja i ubrzanje koje Golf nece imati nikada, sa prostorom unutra kao da je Pasat a ne velicina Golfa kosta 3000 evra vise.
A ako dobijete subvenciju onda je i jeftiniji
A za dusebriznike koji kazu "zagadjenje proizvodnje baterija je enormno"...pa Zwickau fabrika i ceo proces proizvodnje ID3 je ugljenicno neutralan (carbon neutral)...tako da i taj argument pada u vodu!
Samo jedan problem - nisam davno video ruzniji auto od ID3. Od napred je katastrofa u rangu Multiple

z

pre 2 godine

Na pocetku i jeste bilo pomodarstvo ali sad vec nije.
Odrzavanje sus motora nije bas jeftino a i oduzima dosta vremena.
Kod ev nema toga bar ne toliko.
Imam Zoe i od servisa samo kontrolni pregled 45 eura.
Ima i auto sa benzinskim motorom,sad ide servis koji kosta 600 eura( godisnje 200 ako se nesto ne pokvari).
Jednostavno ljudi postaju umorni od odlaska kod majstora i silnih popravki pogotovo kod auta koji su stariji od 8 godina.
Pouzdanost sus motora je kao i kod premium telefona.
Garancija 2 godine i posle cao bambino( jeftinije marke do 5 godina).
Ev motori od 5 godina pa do 8 a znamo koliko traje elektricni motor i delovi vezani za isti u odnosu na sus motor.
(Vozac, 29. septembar 2021 12:23)

Da, Ali koliko kosta BATERIJA i koliko traje.
Osim toga AKO svi predjemo na el auta, odakle struja?

Djura

pre 2 godine

bez brige braćo, sve su pametne čike smislili i rešili. sve će biti super, ima dosta ljudi koji su školovani i bave se tim problemima. to što ti ne znaš ne opravdava ovakvo lupetanje. a ako te baš zanimaju odgovori, preporučujem NE ravnozemljaške grupe, nego knjiga i škola. NE sega mega dance fakulteti, nego recimo, mašinac. nakon diplome, bićeš oduševljen sa EV, oči će ti se otvoriti!
(samo nikola tesla, nikako zvončići i kandila, 29. septembar 2021 12:05) # Link komentara
Preporučujem (+23)Ne preporučujem (-9)

Nema sta cike da smisle ili rese.
Sve je vec davno reseno zato sto nema izbora.
Struja za veliku kolicinu El. automobila moze da se
pokrije samo iz dva izvora.
Ili ugalj ili nuklearna.
Sve drugo vetar/solar ... je prodavanje magle za
kolicine i cene koje su potrebne 24/7.

jaka struja

pre 2 godine

Naravno da je prodato vise e vozila kada tu ubrajaju i dizele i benzince sa pomocnim elektro motorima. Danas se vecina malo skupljih klasicnih vozila na benzin i dizel proizvodi sa dodatnim elektro motorima. Znaci, ova fals informacija je plasirana da se oni ne mnogo pametni odusevljavaju sa EV ( jaretina).
(Mika, 29. septembar 2021 11:14)

Pročitaj tekst. Navedeni broj je zbir prodaje potpuno električnih vozila, plug-in hibrida i vozila na gorive ćelije (hidrogen). Standardni hibridi i mild hibridi ne ulaze u taj broj.

Inception

pre 2 godine

bez brige braćo, sve su pametne čike smislili i rešili. sve će biti super, ima dosta ljudi koji su školovani i bave se tim problemima. to što ti ne znaš ne opravdava ovakvo lupetanje. a ako te baš zanimaju odgovori, preporučujem NE ravnozemljaške grupe, nego knjiga i škola. NE sega mega dance fakulteti, nego recimo, mašinac. nakon diplome, bićeš oduševljen sa EV, oči će ti se otvoriti!
(samo nikola tesla, nikako zvončići i kandila, 29. septembar 2021 12:05)


Po tome kako si napisao komentar, ja sam pomislio da si zavrsio Masinski fakultet "Branko Kockica". A na drugi pogled, shvatio sam da si ti nas prijatelj jaretina, samo pod drugim pseudonimom.

karanfilic

pre 2 godine

Prosecni Evropljanin je racionalan i ne prima se na brendove. Dakle,
1. Drzave daju subvencije za EV ili hibridna vozila. Ustede su i preko 5 hiljada evra po autu.
2. Dizeli ce imati sve vise ogranicenja kretanja u velikim gradovima.
3. Prosecan Evropljanin (onaj ko je "izvorni" Evropljanin - ne Balkanac, Afrikanac, Azijat) verovatno zivi u kuci blizu grada pa mu punjenje na kucnoj uticnici nije problem. Cak iako zivi u gradu verovatno ima garazu u zgradi gde moze da dopuni bateriju. Cena punjenja baterije je drasticno manja nego cena goriva.
4. Na more ide iskljucivo aviJonom i tamo rentira auto.
5. Ima popust prilikom registracije i placa nizu cenu putarine.
I na kraju - ima vecu ekolosku svest o zagadjenju SUS motora.

A kod nas se jos uvek lozi ugalj i pali masa na TDI crveno...

maxy

pre 2 godine

Druže jarče, u pravu si. Mirni smo bar još 20 godina, sem ako naši ne uvedu neke norme.
S obzirom da se u našem voznom parku nalazi i solidan broj mlađih polovnjaka, realno je očekivati da do 2030 iz uvoza počnu stizati mlađi e-polovnjaci.
Sa druge strane deo proizvođača će svakako na našem tržištu u ponudi ostaviti i modele sa sus motorom (neće biti bogat izbor)pretežno benzince, a za suv i dizele.
Posle ovoga mi idemo na gerijatriju, a facebook generacija će konačno dobiti automobil po svojoj meri.

alex

pre 2 godine

Pa nije prekretnica kad ste ljude naterali na to. Vide da svi ukidaju polako ali sigurno sus motore pa ko vele bolje odmah da kupe ono sto ce svakako morati. A druga stvar je bolje hibrid i elektro koji imaju ozbiljne konje jer ove trenutno sus motore koje proizvode od plafon 1.2 i 1.3 litra nikome ne ide u prilog. Male zapremine, potrosnja velika a snaga nikakva. Pa su ljudi u fazonu uspelo vam je daj onda bolje elektro da ne gledamo ove cakalice.

misko

pre 2 godine

Tehnicki i energetski neizvodljvo da vecina vozi na struju. Mozemo se sloziti da u odnosu na SUS motor nema toliko pokretnih delova, medjutim postvlja se pitanje baterije i njenog procesa proizvodnje, eksploatacije tako i posle reciklaze. Svi procesi u proizvodnji a i reciklazi su agresivni za sredinu. Kako je to sve ekoloski ja to ne vidim. Dalje imate problem proizvodnje eletricne energije kako bi se doticna vozila punula. 95% su fosilna i nuklearna goriva, samo 5% su vetar, sunce i slicno. Znaci gde smo mi tu ekoloski? Dalje vidite i sami da je struja otisla od 200-1000% u nekim evropskim drzava. Pitanje kako ce je i biti a kako cete onda da punite baterije. Cela prica je komicna.

Dejan

pre 2 godine

Razumem ljude da ne mogu da prihvate elektricna vozila, ali pomirite se sa cinjenicom da je to buducnost, a da je benzin, pogotovo dizel proslost( dizel je vec danas proslost, samo ih jos ima u vw, bmw, audiju i mercedesu) . Benzinci ce jos i nekako kroz hibridna vozila da budu dostupna, ali i njima dajem 10 godina pre nego sto u potpunosti ne stanu. Generalno je sve na strani el. motora u odnosu na sus. Efikasniji, brzi, cistiji, prostiji, dugotrajniji jedini realan problem su baterije i punjaci, ali verujem da ce se i to resiti kroz par godina.

Debeli Stojko

pre 2 godine

@(Pa naravno, 29. septembar 2021 13:01)

Naravno da je Zwickau VW fabrika CO2 "neutralna" kad samo SKLAPA EV A NE PROIZVODI BATERIJE, baterije gotove se kupuju i SAMO UGRADJUJU U ZWICKAU. TAJ KO PROIZVODI BATERIJE NIJE NEUTRALAN, ali buzdovanima sve mora da se crta. I ti kad bi nesto samo srafcigerom srafio ne bi emitovao CO2 NEGO SAMO METAN kao ovde u komentarima. Nije ni cudo da ovaj svet odlazi u gnjurac krasni kad OVOLIKO idi*ta ima!

kimi R

pre 2 godine

@karanfilić
1.Prosečan Evropljanin se pali na brendove kao i svaki drugi prosečan stanovnik ove naše planete. Brend je svuda bitan, a samo sirotinja kaže da nije.
2.Prosečnog Evropljanina ekologija interesuje kao lanjski sneg, ali ga jako interesuje udar po džepu koji će doživeti ako ne kupi EV u skorijoj budućnosti.
3.Cena struje je jeftinija do onog momenta dok EV ne preuzmu primat, tad kreće držanje.
4.Putovanja su delimično tačna, ajd bar nešto sa smislom.

sasa

pre 2 godine

@sasa
Kako vam više ne dosade takvi imbecilmi komentari šta je ovde najpoželjnije? Ono što možeš da priuštiš u zemlji gde se kupovina zimskih cipela uvrštava u šestomesečni plan. Evo baš razmišljamo o struji, uostalom kao i većina Evrope koja nema subvencije.
(ciga, 29. septembar 2021 14:36)

O onima kojima pricam ja logika nije jaca strana. Pojasni ti meni kako je nekima (naravno samo kod nas) logicnije da kupe 10 godina starog dizelasa od nekog novijeg, manjeg benzinca za isti novac?! Zasto sto je kod nas "sramota" voziti Daciju, Renoja, Fijata, Kiu... Pa svi voze vw pa makar on imao i 400K predjenih km. Zato isti taj narod nije sramota letovati na kredit i ubrajati cipelice u 6 mesecni plan... Lupaju nas zesci kompleksi.

realan coek

pre 2 godine

@Dugoprugaš

40 000km godisnje uzme se dizel. Ima se meze se. Na 100km ti je razlika 1.5-2 litra manje benzin/dizel iste kubikaze i snage u korist dizela. Samo ti bacaj novce na benzin i hvali se okolo kako vozis euro 6.

XXL

pre 2 godine

@samo jaretina - znao sam. Prvi ko će se obradovati i ovo pozdraviti je da će to biti naš prijatelj komentator @jaretina sa sve nekakvim prilozima koje stavi ... zato pozz ...

Milan

pre 2 godine

Nije to strašno, nego je strašno što su u kini potpuno EV dostigla 17% tržišnog udela. Kina se ozbiljno elektrifikuje a istovremeno imaju restrikcije u snabdevanje el. energijom.
Na svim tržištima potražnja za EV je veća od ponude i sva vozila su unapred rasprodata a infrastruktura nije spremna

Pulsar

pre 2 godine

koja laž, pa to je prevara svetskih razmera
(bunjevac, 29. septembar 2021 12:04)

Dirane, pa jes' to ti istraživao internet pa si spoznao istinu?

Ne recikliraje se a? Nego reci ti meni, kako napreduje sanitarna regionalna deponija na severu Srbije, oćete li probit' deceniju od kako pokušavate da je osposobite ili će biti gotovo za koji dan od nedilje?

Jeste da vam EU dala skoro većinski novac, ali dobro razumem, ipak je ovo civilizacijski iskorak za nas i nije mala stvar sanitarna deponija, ipak je to novo za nas.

Nego da se vratimo mi nazad na temu, šta kažu komentarori, kad bude u Srbiji bilo milion EV ima da trebaju nuklearke?

Sem ako ne mislite na 2152 godinu, tada je možda to realna slika da bude toliko EV u Srbiji.

Zoc

pre 2 godine

Ok sve je to super vozicemo E automobile.Ali niko se ne pita kako ce se odvijati vazdusni i pomorski transport kada se ukine gorivo.Sta ce?da vuku trole brodovi i avioni?

Milan

pre 2 godine

@Pa naravno
Pa naravno kad sa golfom stigneš gde si krenuo a sa ID do niša pa moraš sat vremena pauze. Sa EV će znatno porasti prodaja jagnjetine, moraće ljudi nečim da ubiju vreme dok traje punjenje.

Korvin

pre 2 godine

Jer ako nećeš onda si komplexaš, zašto gde je pravo izbora? Evo ja bi uvek za te novce kupio bilo koji Fiat pre nego Dačiju. Da li sam komplexaš zbog toga?
(ciga, 30. septembar 2021 08:05)
###
Jesi, zato što gledaš marku auta, a ne koristnost.

ciga

pre 2 godine

@sasa
Kako vam više ne dosade takvi imbecilmi komentari šta je ovde najpoželjnije? Ono što možeš da priuštiš u zemlji gde se kupovina zimskih cipela uvrštava u šestomesečni plan. Evo baš razmišljamo o struji, uostalom kao i većina Evrope koja nema subvencije.

EZeljko

pre 2 godine

Vidim opet mnogo zabrinutih? Najnovija vest je da se Mercedes udruzio sa Stelantisom u proizvodnji baterija, otvaraju najmanje tri velike fabrike baterija...nema zime i nema nazad. Struja je vec tu, dizel a i svi motori na unutrasnje sagorevanje postace proslost, kao i parne masine. Deca koja su rodjena u poslednjih 5g i ubuduce nece ni znati sta su to motori na fosilna goriva. Sledi samo revolucija u solarnoj energiji ali to je vec stvar politike. Celoj Americi je dovoljno 160km x 160km solarnih panela i 1,6km X 1.6km baterija da zodovolji kopletnu potrebu za strujom, razmislite o tome? Ako uopste kapirate sta se desava oko vas?

Комша

pre 2 godine

Вратих се недавно из Грчке. Милина је да нема звука и смрада дизела. Сви вoзе бензинце. Могу да замислим како је тек кад сви буду возили електрична возила. Дизел је мртав.

Vladimir

pre 2 godine

Sto mrzim pomodarstva. Sada su svi kao neki triperi hoce na struju da voze. Boze me sacuvaj i sakloni..
(Nema, 29. septembar 2021 11:18)

Nisi u pravu: nije to stvar pomorastva neko ekonomije. Naime, elektricni automobili su neuporedivo jeftiniji za odrzavanje i daleko sporije gube vrednost u odnosu na klasicne automobile. Benzinci i dizelasi za 3 godine izgube 30% do 50%, dook Tesla Model 3 za isto vreme izgubi 10%.
Elektricni automobili su u sustini jednostavne masine koje imaju daleko manje pokretnih delova, daleko nizu radnu temepraturu motora, nemaju menjac, auspuh.. itd

ciga

pre 2 godine

@sasa
Šta se ima odgovoriti nekom ko tako generalizuje? Ako izađemo na ulicu lako je utvrditi da nije sramota voziti to što si nabrojao, jer ih ima baš dosta. No kako god opet se vraćamo na brigu o tuđem novčaniku. Zašto bi neko po silu boga morao da vozi Dačiju recimo? Jer ako nećeš onda si komplexaš, zašto gde je pravo izbora? Evo ja bi uvek za te novce kupio bilo koji Fiat pre nego Dačiju. Da li sam komplexaš zbog toga?

Pollo

pre 2 godine

Ukinite subvencije pa ce prodaja biti 1%.
(Polo, 29. septembar 2021 12:32)

I besplatno skolovanje pa ce nataliteta biti 0. I eto nama resenog problema sa ekologijom jel?

Zemunski trafikant radikal a sad vodja tv rijaliti zemlje

pre 2 godine

Jao braco al vam ovi drmaju kavez sa ovom elektrikom. Ne brinite nece to kod vas skoro vi ste odredjeni za otpad .

sasa

pre 2 godine

@sasa
Komplex je voditi računa o tuđem novčaniku !
(ciga, 29. septembar 2021 19:57)

A da ipak pokusas da odgovoris na pitanje? Ovo nije takmicanje o nadmetanju...

Dogoprugaš

pre 2 godine

@Dugoprugaš

40 000km godisnje uzme se dizel. Ima se meze se. Na 100km ti je razlika 1.5-2 litra manje benzin/dizel iste kubikaze i snage u korist dizela. Samo ti bacaj novce na benzin i hvali se okolo kako vozis euro 6.
(realan coek, 29. septembar 2021 20:38)
Troši mi 6.5 litara na trenutnih 120 kkm, ne razmišljam o turbini, zamajcu, vibracijama, čađi. Jedan od poslednjih atmo motora koji je mogao da se kupi. Još ima i lanac.

Dvabu

pre 2 godine

Dizeli nista ne zagadjuju, koliko ce se tek zagadjivati od proizvodnje i upotrebe el.vozila. ja prvi imam zelju da kupim el.auto ali mi se ta zelja iz dana u dan gubi.

Đenka

pre 2 godine

Ukoliko se ne varam u Srbiji se nedavno bunili zbog planova o zatvaranju termoelektrana. Ono, ma kakve vjetro, solarne i slične elektrane-novotarije. Daj samo ugalj i nek dimi koliko treba. A za svaki slučaj da posječemo i par šuma, ako ponestane uglja. Mi smo svjetski nekrunisani ekološki šampioni. A oni bi da nam uvale nekakva električna vozila. Fuj odvratni Zapad.

Dugoprugaš

pre 2 godine

Slobodno, ja ću moj evro 6 benzin da teram dokle može. Sa 40kkm godišnje ne mogu sa se zezam sa strujom dok putujem po Srbiji.

Inception

pre 2 godine

ne znam za taj tvoj univerzitet branko kockica ali verujem da ti je prosek 10.

a na koji mašinac sam mislio pisalo ti je u potpisu. čak i to ti je bio problem, not a smart cookie you are. kad smo već kod toga, majka bi ti bila ponosna kad bi videla kakav detektivski rad si obavio danas, još jednu zaveru si raskrinkao. nema, moraću da ti olakšam, očekivao sam da se moj post prepozna posle prve 3 reči ili posle prve tačke, to mi je online signature, ali vidim da i to lomi glavu mnogima.
(samo neko meso, čik pogodi koje, 29. septembar 2021 15:37)


Fakultet sam zavrsio sa prosekom oko 7.5, vise se i ne secam. Takodje, psudonime ne menjam, jer nisam trol.

P.S. Engleski ti je kao Jodi iz "Ratova zvezda".