Utorak, 14.09.2021.

08:36

Rikverc kamera – koliko košta, koju izabrati?

Izvor: B92

Rikverc kamera – koliko košta, koju izabrati? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

66 Komentari

Sortiraj po:

Yautja77

pre 6 meseci

Već godinu dana radim dostave sa Woltom.Reon mi je ceo grad,u proseku pređem 170-190km dnevno.Situacija sa "vozačima" koji neznaju gde se nalaze svakodnevne.Sudar ili čukanje mi oduzima vreme i novac pa razmišljam i za sebe i sve ostale bez obzira ko greši.Iako se odlično parkiram i snalazim svuda,ima gomilu situacija da se opali stubić, žardinjera, malo dete, psi i mačke itd.Vozio bez senzora i kamera prvo 407 par meseci pa Lanču Y i baš mi falili makar senzori pozadi.Pre neki dan kupio Pandu 2014.god na metan i sledeće nedelje obavezno kamera sa 360°,multimedija i senzori napred i pozadi.Nema potrebe da mučim sebe,auto sačuvan i naravno nema rizika udariti i ne daj bože zgaziti živo biće.A ove "muškarčine" što misle da je sramota imati kamere i senzore...kompleksi i mazohizam bez ikakvog smisla sem sebe da zezneš a još ubeđivati isto druge užas...:)

Sofercina

pre 2 godine

Sigurno ne moze da skodi - meni na kamionu bas fali za mrtve uglove - uskoro penzija pa cu da izdrzim - a u rikverc POLAKO ! Ako ne vidis izadji pa pogledaj - bolje nego da neko skikne !

F31

pre 2 godine

(ns ja, 15. septembar 2021 15:52)
Да.. Ок, капирам да твој стил гравитира "поспрдном", не бих се посебно освртао, искрено ни спуштао на предметни ниво, ту не могу да помогнем. Имам да кажем 2 ствари:
1. Мени у БГ није од користи. Некима јесте. Зависно од места становања и дневних релација. Не бих се овде дуже задржавао.
2. Ставио бих акценат на моменат "излишности" објашњавања коришћења на ауто-путевима Србије и Европе. Променио сам доста модела, сваки је имао темпомат на различитим местима. Да ли полугица, да ли на волану.. Нисам баш камионџија, али сам солидно пропутовао Европу. Не спадам у много споре возаче, често претичем, и у јако мало ситуација сам могао потпуно опуштено да га користим, или ми неко нагло успори, или ми неко улети у траку, или не неко сустигне.. Како год, ако је функција темпомата да се опустите у вожњи и препустите једним делом вожњу аутомобилу, а по мени јесте, онда ја нисам много опуштености доживео. Или једноставно нисам имао среће са гужвама на аутопуту (скоро никад не путујем ноћу, тада ваљда има мање гужве..). Чак је мој став да темпомат може бити и потенцијално опасан, ако се човек превише опусти. Уосталом, зато је измишљен и активни радарски темпомат, много ближе аутономној вожњи од обичних. Наравно, ово је моја теоријска пројекција, јер је познато да је темпомат доста компликовано и скупо достигнуће, и да су само малобројни имали прилику да га користе, на чијим практичним искуствима коришћења овом приликом врло захваљујем..

ns ja

pre 2 godine

(F31, 15. septembar 2021 12:41) da si ikada koristio tempomat znao bi da je pitanje glupo (hajde, nema glupih pitanja-pitanje je suvišno i besmisleno), i znao bi na kojim relacijama je itekako upotrebljiv, pa čak i u gradu na pravcu između semafora, a kamoli kada imaš nekoliko km praznog puta!

U gradu na bulevarima sa on/off vozim bez da dodirnem gas/kočnicu. Za pomenuti režim vožnje - koji je veoma jednostavan i udoban, takav režim i štedi gorivo jer procesor na "on" sam dozira svaki put isti gas bez suvišnog i uvek drugačijeg pumpanja papučice gasa.

Za duge vožnje na autoputu izlišno je i objašnjavati koliko je tempomat koristan.

Mora čovek da oseti blagodati i najobičnijeg tempomata pre nego što počne da kritikuje, a da nema prethodno iskustvo korišćenja istog.


Molim, nema na čemu.

F31

pre 2 godine

(ns ja, 15. septembar 2021 08:46)

Могуће, али то је потпуно периферно питање.
Одговор на моје питање, а да није из домена теорије, нисам добио. Да, Sony Play Station се не рачуна.

Goran

pre 2 godine

Ko zna da vozi parkirace se bez problema imao ili ne imao kameru.
Parkiram stariji polo bez problema a nema kamera.
Isto tako parkiram drugo premium novo vozilo bez problema .
Kamere su mi nepotrebne.
Bitan je osecaj .

Mladen

pre 2 godine

Kupio sam kameru preko aliekspresa, a ekran uzeo od starog auto dvd.

Auto je limuzina - Daewoo Lanos i dosta je zaobljen pozadi. Na retrovizorima se ne vidi dalje od kvaka zadnjih vrata, a poklopac gepeka je isto zakošen i ne vidi se iz kabine. Vožnja u nazad isključivo po osećaju.

Onda sam stavio kameru kod svetla za tablicu. Mana je bila samo to što je svetlo rikverca stalan +, a masu dobija preko menjača. Da ne bih komplikovao šemu, a u dobijenom kablu već ima žica, ja sam stavio da kada upalim ekran, pali se i kamera, nevezano od rikverca. Tako sam mogao da čitam tablice kad mi se neko nabije uz branik u gradu.

Gandalf Beli

pre 2 godine

"To ljudima obično zvuči čudno, ali ona padne npr. na 9 volti. To je slučaj kod vozila VW grupacije. Uglavnom, toliko niži napon nije dovoljan za rad kamere, pa ona ili prekida ili treperi ili se potpuno ugasi. Čim se ugasi motor, vraća se 12 volti i kamera može da radi. To je najčešći problem koji ljudi imaju kod povezivanja kamere."

Apsolutno netačno! Smetni ima ali to nije uzrok. Potreban je LC filter (zavojnica i kondenzator) za otklanjanje smetnji usled varničenja na četkicama alternatora. 12v na rikverc svetlu kada je auto na kontaktu postane još veće kada se startuje motor. Ide i do 14V.

F31

pre 2 godine

Jole, 14. septembar 2021 15:10

Где тачно не 700-800,не 70-80, него 7-8 км може да се вози непрекидно помоћу темпомата, без да се кочи, скрене у другу траку, убрза..? Ја сам својевремено мислио да је темпомат нешто најпаметније што постоји и да без тога као да немаш кола, а онда сам пропутовао целу Европу и схватио да је, парадоксално, темпомат скоро па непримењив, осим ноћу, зими, негде.. Камера је сасвим другачија врста "потребе" и знатно кориснија.

izhlapjeli starac

pre 2 godine

Ne bih o koristi od zadnje kamere koja nije sporna nego o kineskim kamerama.
Ljudi, kada bi ste znali šta su oni u stanju da naprave, ne bi ste lupetali o "kinezarama". Pogotovo što mi Srbi, malo šta umemo da napravimo nego motamo kablove za druge.
Često radim sa kineskim kamerama, ne divljim nego ih kupim u renomiranoj firmi ovde, u Beogradu. Godinama nemam kvar na njihovoj opremi. Često odem na njihove prezentacije, to su velike i ozbiljne kuće u kojima samo na razvoju radi po par hiljada inženjera, mi to ne možemo ni da zamislimo!

GoranH

pre 2 godine

parking senzori i kamere su izmisljeni za one koji ne znaju da voze i da se parkiraju.
(strucnost ispred politike, 14. septembar 2021 09:18)

A automobili su izmišljeni za one koji ne znaju da voze volovska kola.

Putnik

pre 2 godine

Ne razumem ljude koji voze u rikverc na retrovizore. Imate li predstavu koliko je to nebezbedno? Posle zgazio dete, ljubimca, kozu.... Njima definitivno treba kamera.
(eotfw, 14. septembar 2021 16:32)

Treba ti uzeti dozvolu. Nije auto za tebe. Najbolje je voziti na ogledala. Tri auta imam najnoviji ima kameru nazad i 360 kameru. I mogu reći da mi je najpouzdanije gledanje u ogledala.

ivica

pre 2 godine

imam fabričku kameru i toliko je zgodna stvar da ne znam kako sam parkirao bez nje. ima široko sočivo i vidim obe strane ulice kad izlazim unazad

eotfw

pre 2 godine

@trla baba lan
Drugo je kamion i šleper, to pre svega voze profi vozači, najčešće imaju signal kad idu u rikverc i manevrisanje njima se ne radi po gradu i dvorištu gde ima dece, ljubimaca, stubića i drugog.

dude

pre 2 godine

Mene vrat više ne boli.
(Činjenice i propaganda, 14. septembar 2021 18:48)

da. to znamo samo mi, koji dnevno tridesetak kilometara rikverc vozimo. odvali vrat čoveče…

Boris

pre 2 godine

Pa dragi Petre super si ti. Savjetuješ ljude da izbace fabrički provjeren uređaj iz auta i ugrade neku kinezaru koja više ne radi nego radi. Samo da mi je viditi tu pamet koja to uradi na autu sem na Golfu 2.

xyz

pre 2 godine

Mazda 3, limuzina, ima fabricki displej i samim tim izvedene instalacije za kameru. U ovlascenom mi trazili 500e za ugradnju kamere koja dolazi u vecem paketu opreme, preko aliexpress-a porucio sa dzekom koji fabricki pase. Cena 40e i pola sata montaze. Nista pametnije nisam kupio u zivotu. Pozdrav.

Salle

pre 2 godine

Ne razumem ljude koji voze u rikverc na retrovizore. Imate li predstavu koliko je to nebezbedno? Posle zgazio dete, ljubimca, kozu.... Njima definitivno treba kamera.
(eotfw, 14. septembar 2021 16:32)

Da li si ti uopšte polagao za B kategoriju??

prašnjavi

pre 2 godine

Senzori a pogotovu kamere trebaju onima koji ne znaju da voze...dovidjenja.
(Ljubo, 14. septembar 2021 15:44)

Tako je, i još bih dodao da samo oni koji ne znaju da voze daju žmigavac kad skreću, a da ne pominjem kukavice koje skraćuju svetla kada im noću dolazi drugo vozilo u susret. Posebna priča su oni koji voze ispod ograničenja i gnjave, a da ne pominjem idiote koji neće da popiju pivo jer treba da sednu za volan. Sve to izbaciti iz saobraćaja, rođaci! Ljubo, ti si moj idol. Šalim se, nisi. Ti si budala.

trla baba lan

pre 2 godine

@eotfw,

ja ne znam kako drugacije nego sa sva 3 retrovizora, nikad nisam smatrao nesto bezbednijim da se okrenu unazad ljudi i idu u rikverc? A kako ako ili kad vozite kamion ili šleper, meni je sa kamiona možda ostala ta navika da gledam samo u retrovizore.

L7

pre 2 godine

Ovo je tako normalna opcija u Americi decenijama, dok smo mi uzivali u nemackoj tehologiji i njihovom konceptu auto opreme. Jos je istreniran narod da misli da su ti automobili neki pojam kvaliteta.Pali su na svemu, dizel motorima, opremi,itd.
(Petar, 14. septembar 2021 10:03)

hoces reci da Mercedes ili BMW nisu nudili kamere u opremi u Americi jesu i to odavno....Amerika je drugacije trziste i shodno tome i Njemacki auti su nudili full opremu...pa ak si vec tam onda znas da je BMW ili Mercedes i tamo pitanje statusa,o Porscheu da i ne govorim....naravno ne umanjujuci Acuru ili Lexus....

Nenad

pre 2 godine

Kolko ljubomre u komentarima vozača koji voze stara kola. Pa rođaci nismo vam mi krivi. Manje cigare manje pivdžana manje kladža i eto rate za nov auto.

Vot iss yo nem

pre 2 godine

parking senzori i kamere su izmisljeni za one koji ne znaju da voze i da se parkiraju.
(strucnost ispred politike, 14. septembar 2021 09:18)

Parking senzore i kameru nikada nisam imao na automobilu do sadašnjeg, a promenio sam 7,8 automobila, i da danas kupujem drugi automobil to bi mi bilo pod must have iako nikada nisam imao problem s vožnjom i parkiranjem. Baš korisna dodatna oprema koja mnogo pomaže, i svakome bi je preporučio, ko si može priuštiti.

eotfw

pre 2 godine

Ne razumem ljude koji voze u rikverc na retrovizore. Imate li predstavu koliko je to nebezbedno? Posle zgazio dete, ljubimca, kozu.... Njima definitivno treba kamera.

Jole

pre 2 godine

Ovim maco muskarcima koji su presposobni da voze bez ovih pomagala za pocetak preporucujem da kad su tako sposobni kupe sebi neki noviji auto pa nek probaju. Dakle, ako ste sposobni nije problem da vozite noviji automobil pretpostavljam. Sustina je u tome sto se danasnji dizajneri ne bave preglednoscu kola jer im je neko tako rekao, napravi da dobro izgleda i da ima bolju aerodinamiku, a za pozadi cemo staviti senzore i kamere. Dakle, senzori i kamere su tako nastali da bi dizajneri imali vecu slobodu a ne zato sto su ljudi debili. I sad se nadju ovi nasi strasno mocni muskarci koji tvrde da je bolje bez toga i da su sonje ovi koji to koriste. Rekoh, kad ste tako sposobni kupite sebi malo bolji auto za pocetak, jer vi do sada u zivotu senzora videli niste. Da iko od vas koji pisete takve komentare vozi neki noviji automobil znali bi da je to lupetanje gluposti. Isto ko da kazes sta ce mi tempomat, nije to to dok ga ja ne stisnem bajo moj, a ono kad vozis na autoputu 700-800km nogu vise nemas koliko utrni, ukljucis tempomat, ne osetis.

DC

pre 2 godine

Au Petre, sta uradi sebi i firmi? Kazes uredjaji bez operativnog sistema? Kazes problem ugraditi kameru preko CAN busa? Moze da bude lakse zameniti fabričkim uređaj za aftermarket ali ako je vama problem kamera preko CAN busa, kako onda povezujete komande na volanu sa aftermarket sistemom? To imaju iole solidni automobili od ko zna kad. Ili to vas klijent gubi? Da ne spominjem ako ekran izmedju instrumenata daje informacije sa multimedia uredjaja... Sta se desava ako vam covek doveze 15-20 godina star auto (da ne pricamo o necemu iole novijem) sa Bose, Harman-Kardon i sl gde su pojacala odvojena od glavnog multimedija i koriste zvucnike razlicitog otpora pa ne mogu na standardno aftermarket pojacalo?

'Svaki od proizvođača automobila radi po nekom svom standardu, pa dolazi do razlike u broju kablova, tj. žica koje treba da se spoje, zatim na tom fabričkom uređaju mora da postoji i opcija za rikverc kameru, a na nekim uređajima ta opcija može da se aktivira, dok na nekima ne može' - sve ovo sto si rekao je tacno ali sve ovo covek koji se ozbiljno bavi ovim poslom treba da zna odn cak i ne mora - mora samo da zna gde ti podaci mogu da se nadju jer danas imas sve na internetu. A ovako, kao da su ovi sa Polovnih automobila pricali sa nekim amaterom koji je jednom u zivotu nesto na svome autu sam raduckao, kao sto sam npr ja.

peca

pre 2 godine

Vozac sam od '89 god, a profesionalno od '92. god., kamioni, autobusi, a zadnjih 20 g. vozim taksi. U saobracaju sam svakodnevno po desetak sati, dakle, cenim da znam da vozim, a citav zivot sam vozio bez kamere. Medjutim, od pre mesec dana, imam nov auto koji u svom paketu ima rikverc kameru, i mogu da kazem, da se iskreno kajem za sve sto sam govorio i ponekad pisao, kako je to budalastina, jer bolju i korisniju stvar nisam davno video! Imam i senzore, ali ovo je fantasticna stvar, jer mogu da se priblizim bilo cemu na 1-2 cm, mogu da vidim da li iza mene ima nekog, neko dete, mogu da vidim citavu ulicu kada se isparkiravam. Nikakve veze to nema sa tim kakav si vozac, jesi li maher ili amater, jednostavno, vidis stvari koje ne vidis bez kamere. Kada se samo setim voznje kamiona i autobusa bez toga, pa to je bilo pravo mucenje. Dakle, vredi svaku paru!

fensi_lik_vracar

pre 2 godine

@Da li ima u prodaji kamera koje bi se preko Bluetooth povezivale sa telefonom? Pošto svako od nas već nosi sa sobom jedan vrlo univerzalan ekran, ne razumem zašto potreba da se kupuje još jedan koji će da služi samo za rikverc kameru. Mislim da bi takva kamera sa svojom app bila pravo rešenje. Onda samo fali još držač za telefon, a njih je ogroman izbor za sitne pare.
(DC, 14. septembar 2021 13:29) zamisli scenu, vozis auto, i treba da krenes u rikverc, pa onda krenes da palis aplikaciju i namestas fon jedno par minuta. Gluplju ideju nisam cuo odavno.

brm

pre 2 godine

Sa kamerom mogu bukvalno na 2 cm da stanem, prilično korisno kada nema mnogo prostora za manevrisanje ili ako imate veći automobil. Nisam nikada ugrađivao kameru, ali eto moj poslednji automobil ima u svojoj opremi kameru i mogu reći da je kamera odlična stvar.

Gordon Benett

pre 2 godine

To možda vikend vozačima treba. Ozbiljni ljudi nauče dimenzije svojih kola i parkiraju uz pomoć retrovizora.
(Vozač, 14. septembar 2021 11:44)


Nisi u pravu! Ozbiljni ljudi jašu konja i kroz raskopčanu košulju im se vijore dlake na grudima.

hellas

pre 2 godine

Nazalost sa prethodnim autom je stradao kucni ljubimac prilikom isparkiravanja iz dvorista.
U novom autu sa aftermarket multimedijom i kamerom od 10 evra vise nista ne prepustam slucaju. Cak i parking senzori tanak stub mogu da ne detektuju na vreme i cas posla eto veselja od pozadi.
Od svih dodataka koje sam uzeo za auto (krovni nosac, felne, igla sistem, farovi sa projektorima) kamera je nakorisnija za voznju.
Cene multimedija su dosta pale u zadnje 3 godine (Kina) i za auta bez njih su dosta dobra kupovina. Sa kamerom bezbednost se povecava i vozac lakse izvodi manevre prilikom parkiranja.
Topla preporuka za sve vozace.

Mitar M. Mitar

pre 2 godine

Svake godine pročitam bar jednom vijest "Pregazio sopstveno dijete, dok je vozio u rikverc" i opet u komentarima se jave bar petorica koji kažu, "ma šta će mi kamera". Ne daj bože da se ikom desi.

DC

pre 2 godine

Da li ima u prodaji kamera koje bi se preko Bluetooth povezivale sa telefonom? Pošto svako od nas već nosi sa sobom jedan vrlo univerzalan ekran, ne razumem zašto potreba da se kupuje još jedan koji će da služi samo za rikverc kameru. Mislim da bi takva kamera sa svojom app bila pravo rešenje. Onda samo fali još držač za telefon, a njih je ogroman izbor za sitne pare.

Ivan

pre 2 godine

Moje mišljenje ne smrdi samo meni- Ovo je bukvalno uradio drugu drugu,usput policajac,raznio branik na stub i kaže aj izađi sad da vidiš što uradi,inače momak pravi degenerik. :D :D

mt

pre 2 godine

Drugar je u BMW ugradio kod Plavog mosta za 120eur, dobijes novi retrovizor koji postaje kamera kada ubacis u rikverc, a kada vozis pravo u dnu retrovizora pise koliko centimetara imas do auta ispred. Nista korisnije nisam video, a ni jednostavnije za ugradnju, sve ide kroz nebo, ne mora da se stavlja displej u centralnu konzolu u koju ide navigacija, dobro je za nas koji vec imamo dobru navigaciju, a nemamo kameru i senzore.

napred PARTIZAN

pre 2 godine

senzori super stvar,
kamera za rikverc totalno nepotrebna stvar.
jedino sto valja je kad imate kameru 360 stepeni bocni prikaz i to je jako korisna stvar

alex

pre 2 godine

Evo ih srbende za koje je senzor i kamera glupost i po tome sta govore da dobrim delom voze i dalje jugo. U jugu je vidljivost citavog automobila jedno 300 stepeni a danasnji automobili nemaju ni pola a pojedinini cetvrtinu. Ja konkretno vozim pezo 308 druge generacije koji je izuzetno nepregledan. Za cas vam se moze naci dete iza auta ili bilo koji predmet koji nema sanse da vidite i senzori su spas. U prevodu, autoindustrija je zbog postojanja senzora i kamera prestala da vodi racuna o uglu vidljivosti i preglednosti pozadi i to nije stvar da li ti nesto znas ili ne znas to se podrazumeva da imas danas. Ako jedan profi reli vozac kao Jura Sebalj kaze da su izuzetno korisna stvar i navodi primer da je tako znao da predje preko nekih vecih decjih igracaka rikvercom. Ali sta zna profi reli vozac, bolje zna srbenda sa autom i ‘91.

Ha

pre 2 godine

Možda će vam na tehničkom tražiti da je demontirate. Meni "progledali kroz prste", ali sam morao da joj isključim napajanje da ne svetli kad se ubaci u rikverc.

XXL

pre 2 godine

Kad vozim moj autić okrenem samo glavu i pogled u tom pravcu ali ovi današnji da se ne ponavljam komentarom od pre dva dana to su dizajni robusnih automobila, agresivnih linija sa izrazito malim staklenim površinama i prozorima kao mafijaškim puškarnicama te da će jednog dana biti potrebno uvesti javni servis sa kamerama i u napred pravom pravcu kretanja automobila, a ne samo rikverc. No dobro čudi da nisu kamere instalirane i ekrani na sedištima obzirom da su gabaritni te je nemoguće videti ko gde sedi ako neko sedi na prednjim sedištima ne vidi one na zadnjim klupama kako bi to stručnjaci rekli. Vozač jednostavno ne vidi saputnika/e na zadnjim sedištima. Uopšte tesno k'o u gu*ici.

Petar

pre 2 godine

Ovo je tako normalna opcija u Americi decenijama, dok smo mi uzivali u nemackoj tehologiji i njihovom konceptu auto opreme. Jos je istreniran narod da misli da su ti automobili neki pojam kvaliteta.Pali su na svemu, dizel motorima, opremi,itd.

Moje mišljenje ne smrdi samo meni

pre 2 godine

Ajdeeeee, ajdeeeee, još, još, još... Ajd' još, ajd', pun levi, dobar, ajd'... Dobar, dobar, ispravi, ispravi, ajd', ajd'... Tras! Čangr!
Dođi sad da vidiš šta si uradio!

Gordon Benett

pre 2 godine

To možda vikend vozačima treba. Ozbiljni ljudi nauče dimenzije svojih kola i parkiraju uz pomoć retrovizora.
(Vozač, 14. septembar 2021 11:44)


Nisi u pravu! Ozbiljni ljudi jašu konja i kroz raskopčanu košulju im se vijore dlake na grudima.

peca

pre 2 godine

Vozac sam od '89 god, a profesionalno od '92. god., kamioni, autobusi, a zadnjih 20 g. vozim taksi. U saobracaju sam svakodnevno po desetak sati, dakle, cenim da znam da vozim, a citav zivot sam vozio bez kamere. Medjutim, od pre mesec dana, imam nov auto koji u svom paketu ima rikverc kameru, i mogu da kazem, da se iskreno kajem za sve sto sam govorio i ponekad pisao, kako je to budalastina, jer bolju i korisniju stvar nisam davno video! Imam i senzore, ali ovo je fantasticna stvar, jer mogu da se priblizim bilo cemu na 1-2 cm, mogu da vidim da li iza mene ima nekog, neko dete, mogu da vidim citavu ulicu kada se isparkiravam. Nikakve veze to nema sa tim kakav si vozac, jesi li maher ili amater, jednostavno, vidis stvari koje ne vidis bez kamere. Kada se samo setim voznje kamiona i autobusa bez toga, pa to je bilo pravo mucenje. Dakle, vredi svaku paru!

Moje mišljenje ne smrdi samo meni

pre 2 godine

Ajdeeeee, ajdeeeee, još, još, još... Ajd' još, ajd', pun levi, dobar, ajd'... Dobar, dobar, ispravi, ispravi, ajd', ajd'... Tras! Čangr!
Dođi sad da vidiš šta si uradio!

alex

pre 2 godine

Evo ih srbende za koje je senzor i kamera glupost i po tome sta govore da dobrim delom voze i dalje jugo. U jugu je vidljivost citavog automobila jedno 300 stepeni a danasnji automobili nemaju ni pola a pojedinini cetvrtinu. Ja konkretno vozim pezo 308 druge generacije koji je izuzetno nepregledan. Za cas vam se moze naci dete iza auta ili bilo koji predmet koji nema sanse da vidite i senzori su spas. U prevodu, autoindustrija je zbog postojanja senzora i kamera prestala da vodi racuna o uglu vidljivosti i preglednosti pozadi i to nije stvar da li ti nesto znas ili ne znas to se podrazumeva da imas danas. Ako jedan profi reli vozac kao Jura Sebalj kaze da su izuzetno korisna stvar i navodi primer da je tako znao da predje preko nekih vecih decjih igracaka rikvercom. Ali sta zna profi reli vozac, bolje zna srbenda sa autom i ‘91.

prašnjavi

pre 2 godine

Senzori a pogotovu kamere trebaju onima koji ne znaju da voze...dovidjenja.
(Ljubo, 14. septembar 2021 15:44)

Tako je, i još bih dodao da samo oni koji ne znaju da voze daju žmigavac kad skreću, a da ne pominjem kukavice koje skraćuju svetla kada im noću dolazi drugo vozilo u susret. Posebna priča su oni koji voze ispod ograničenja i gnjave, a da ne pominjem idiote koji neće da popiju pivo jer treba da sednu za volan. Sve to izbaciti iz saobraćaja, rođaci! Ljubo, ti si moj idol. Šalim se, nisi. Ti si budala.

Mitar M. Mitar

pre 2 godine

Svake godine pročitam bar jednom vijest "Pregazio sopstveno dijete, dok je vozio u rikverc" i opet u komentarima se jave bar petorica koji kažu, "ma šta će mi kamera". Ne daj bože da se ikom desi.

Salle

pre 2 godine

Ne razumem ljude koji voze u rikverc na retrovizore. Imate li predstavu koliko je to nebezbedno? Posle zgazio dete, ljubimca, kozu.... Njima definitivno treba kamera.
(eotfw, 14. septembar 2021 16:32)

Da li si ti uopšte polagao za B kategoriju??

Petar

pre 2 godine

Ovo je tako normalna opcija u Americi decenijama, dok smo mi uzivali u nemackoj tehologiji i njihovom konceptu auto opreme. Jos je istreniran narod da misli da su ti automobili neki pojam kvaliteta.Pali su na svemu, dizel motorima, opremi,itd.

Vot iss yo nem

pre 2 godine

parking senzori i kamere su izmisljeni za one koji ne znaju da voze i da se parkiraju.
(strucnost ispred politike, 14. septembar 2021 09:18)

Parking senzore i kameru nikada nisam imao na automobilu do sadašnjeg, a promenio sam 7,8 automobila, i da danas kupujem drugi automobil to bi mi bilo pod must have iako nikada nisam imao problem s vožnjom i parkiranjem. Baš korisna dodatna oprema koja mnogo pomaže, i svakome bi je preporučio, ko si može priuštiti.

brm

pre 2 godine

Sa kamerom mogu bukvalno na 2 cm da stanem, prilično korisno kada nema mnogo prostora za manevrisanje ili ako imate veći automobil. Nisam nikada ugrađivao kameru, ali eto moj poslednji automobil ima u svojoj opremi kameru i mogu reći da je kamera odlična stvar.

xyz

pre 2 godine

Mazda 3, limuzina, ima fabricki displej i samim tim izvedene instalacije za kameru. U ovlascenom mi trazili 500e za ugradnju kamere koja dolazi u vecem paketu opreme, preko aliexpress-a porucio sa dzekom koji fabricki pase. Cena 40e i pola sata montaze. Nista pametnije nisam kupio u zivotu. Pozdrav.

mt

pre 2 godine

Drugar je u BMW ugradio kod Plavog mosta za 120eur, dobijes novi retrovizor koji postaje kamera kada ubacis u rikverc, a kada vozis pravo u dnu retrovizora pise koliko centimetara imas do auta ispred. Nista korisnije nisam video, a ni jednostavnije za ugradnju, sve ide kroz nebo, ne mora da se stavlja displej u centralnu konzolu u koju ide navigacija, dobro je za nas koji vec imamo dobru navigaciju, a nemamo kameru i senzore.

Jole

pre 2 godine

Ovim maco muskarcima koji su presposobni da voze bez ovih pomagala za pocetak preporucujem da kad su tako sposobni kupe sebi neki noviji auto pa nek probaju. Dakle, ako ste sposobni nije problem da vozite noviji automobil pretpostavljam. Sustina je u tome sto se danasnji dizajneri ne bave preglednoscu kola jer im je neko tako rekao, napravi da dobro izgleda i da ima bolju aerodinamiku, a za pozadi cemo staviti senzore i kamere. Dakle, senzori i kamere su tako nastali da bi dizajneri imali vecu slobodu a ne zato sto su ljudi debili. I sad se nadju ovi nasi strasno mocni muskarci koji tvrde da je bolje bez toga i da su sonje ovi koji to koriste. Rekoh, kad ste tako sposobni kupite sebi malo bolji auto za pocetak, jer vi do sada u zivotu senzora videli niste. Da iko od vas koji pisete takve komentare vozi neki noviji automobil znali bi da je to lupetanje gluposti. Isto ko da kazes sta ce mi tempomat, nije to to dok ga ja ne stisnem bajo moj, a ono kad vozis na autoputu 700-800km nogu vise nemas koliko utrni, ukljucis tempomat, ne osetis.

Ha

pre 2 godine

Možda će vam na tehničkom tražiti da je demontirate. Meni "progledali kroz prste", ali sam morao da joj isključim napajanje da ne svetli kad se ubaci u rikverc.

Nenad

pre 2 godine

Kolko ljubomre u komentarima vozača koji voze stara kola. Pa rođaci nismo vam mi krivi. Manje cigare manje pivdžana manje kladža i eto rate za nov auto.

GoranH

pre 2 godine

parking senzori i kamere su izmisljeni za one koji ne znaju da voze i da se parkiraju.
(strucnost ispred politike, 14. septembar 2021 09:18)

A automobili su izmišljeni za one koji ne znaju da voze volovska kola.

hellas

pre 2 godine

Nazalost sa prethodnim autom je stradao kucni ljubimac prilikom isparkiravanja iz dvorista.
U novom autu sa aftermarket multimedijom i kamerom od 10 evra vise nista ne prepustam slucaju. Cak i parking senzori tanak stub mogu da ne detektuju na vreme i cas posla eto veselja od pozadi.
Od svih dodataka koje sam uzeo za auto (krovni nosac, felne, igla sistem, farovi sa projektorima) kamera je nakorisnija za voznju.
Cene multimedija su dosta pale u zadnje 3 godine (Kina) i za auta bez njih su dosta dobra kupovina. Sa kamerom bezbednost se povecava i vozac lakse izvodi manevre prilikom parkiranja.
Topla preporuka za sve vozace.

DC

pre 2 godine

Da li ima u prodaji kamera koje bi se preko Bluetooth povezivale sa telefonom? Pošto svako od nas već nosi sa sobom jedan vrlo univerzalan ekran, ne razumem zašto potreba da se kupuje još jedan koji će da služi samo za rikverc kameru. Mislim da bi takva kamera sa svojom app bila pravo rešenje. Onda samo fali još držač za telefon, a njih je ogroman izbor za sitne pare.

trla baba lan

pre 2 godine

@eotfw,

ja ne znam kako drugacije nego sa sva 3 retrovizora, nikad nisam smatrao nesto bezbednijim da se okrenu unazad ljudi i idu u rikverc? A kako ako ili kad vozite kamion ili šleper, meni je sa kamiona možda ostala ta navika da gledam samo u retrovizore.

ivica

pre 2 godine

imam fabričku kameru i toliko je zgodna stvar da ne znam kako sam parkirao bez nje. ima široko sočivo i vidim obe strane ulice kad izlazim unazad

Boris

pre 2 godine

Pa dragi Petre super si ti. Savjetuješ ljude da izbace fabrički provjeren uređaj iz auta i ugrade neku kinezaru koja više ne radi nego radi. Samo da mi je viditi tu pamet koja to uradi na autu sem na Golfu 2.

DC

pre 2 godine

Au Petre, sta uradi sebi i firmi? Kazes uredjaji bez operativnog sistema? Kazes problem ugraditi kameru preko CAN busa? Moze da bude lakse zameniti fabričkim uređaj za aftermarket ali ako je vama problem kamera preko CAN busa, kako onda povezujete komande na volanu sa aftermarket sistemom? To imaju iole solidni automobili od ko zna kad. Ili to vas klijent gubi? Da ne spominjem ako ekran izmedju instrumenata daje informacije sa multimedia uredjaja... Sta se desava ako vam covek doveze 15-20 godina star auto (da ne pricamo o necemu iole novijem) sa Bose, Harman-Kardon i sl gde su pojacala odvojena od glavnog multimedija i koriste zvucnike razlicitog otpora pa ne mogu na standardno aftermarket pojacalo?

'Svaki od proizvođača automobila radi po nekom svom standardu, pa dolazi do razlike u broju kablova, tj. žica koje treba da se spoje, zatim na tom fabričkom uređaju mora da postoji i opcija za rikverc kameru, a na nekim uređajima ta opcija može da se aktivira, dok na nekima ne može' - sve ovo sto si rekao je tacno ali sve ovo covek koji se ozbiljno bavi ovim poslom treba da zna odn cak i ne mora - mora samo da zna gde ti podaci mogu da se nadju jer danas imas sve na internetu. A ovako, kao da su ovi sa Polovnih automobila pricali sa nekim amaterom koji je jednom u zivotu nesto na svome autu sam raduckao, kao sto sam npr ja.

XXL

pre 2 godine

Kad vozim moj autić okrenem samo glavu i pogled u tom pravcu ali ovi današnji da se ne ponavljam komentarom od pre dva dana to su dizajni robusnih automobila, agresivnih linija sa izrazito malim staklenim površinama i prozorima kao mafijaškim puškarnicama te da će jednog dana biti potrebno uvesti javni servis sa kamerama i u napred pravom pravcu kretanja automobila, a ne samo rikverc. No dobro čudi da nisu kamere instalirane i ekrani na sedištima obzirom da su gabaritni te je nemoguće videti ko gde sedi ako neko sedi na prednjim sedištima ne vidi one na zadnjim klupama kako bi to stručnjaci rekli. Vozač jednostavno ne vidi saputnika/e na zadnjim sedištima. Uopšte tesno k'o u gu*ici.

fensi_lik_vracar

pre 2 godine

@Da li ima u prodaji kamera koje bi se preko Bluetooth povezivale sa telefonom? Pošto svako od nas već nosi sa sobom jedan vrlo univerzalan ekran, ne razumem zašto potreba da se kupuje još jedan koji će da služi samo za rikverc kameru. Mislim da bi takva kamera sa svojom app bila pravo rešenje. Onda samo fali još držač za telefon, a njih je ogroman izbor za sitne pare.
(DC, 14. septembar 2021 13:29) zamisli scenu, vozis auto, i treba da krenes u rikverc, pa onda krenes da palis aplikaciju i namestas fon jedno par minuta. Gluplju ideju nisam cuo odavno.

dude

pre 2 godine

Mene vrat više ne boli.
(Činjenice i propaganda, 14. septembar 2021 18:48)

da. to znamo samo mi, koji dnevno tridesetak kilometara rikverc vozimo. odvali vrat čoveče…

Putnik

pre 2 godine

Ne razumem ljude koji voze u rikverc na retrovizore. Imate li predstavu koliko je to nebezbedno? Posle zgazio dete, ljubimca, kozu.... Njima definitivno treba kamera.
(eotfw, 14. septembar 2021 16:32)

Treba ti uzeti dozvolu. Nije auto za tebe. Najbolje je voziti na ogledala. Tri auta imam najnoviji ima kameru nazad i 360 kameru. I mogu reći da mi je najpouzdanije gledanje u ogledala.

L7

pre 2 godine

Ovo je tako normalna opcija u Americi decenijama, dok smo mi uzivali u nemackoj tehologiji i njihovom konceptu auto opreme. Jos je istreniran narod da misli da su ti automobili neki pojam kvaliteta.Pali su na svemu, dizel motorima, opremi,itd.
(Petar, 14. septembar 2021 10:03)

hoces reci da Mercedes ili BMW nisu nudili kamere u opremi u Americi jesu i to odavno....Amerika je drugacije trziste i shodno tome i Njemacki auti su nudili full opremu...pa ak si vec tam onda znas da je BMW ili Mercedes i tamo pitanje statusa,o Porscheu da i ne govorim....naravno ne umanjujuci Acuru ili Lexus....

eotfw

pre 2 godine

@trla baba lan
Drugo je kamion i šleper, to pre svega voze profi vozači, najčešće imaju signal kad idu u rikverc i manevrisanje njima se ne radi po gradu i dvorištu gde ima dece, ljubimaca, stubića i drugog.

eotfw

pre 2 godine

Ne razumem ljude koji voze u rikverc na retrovizore. Imate li predstavu koliko je to nebezbedno? Posle zgazio dete, ljubimca, kozu.... Njima definitivno treba kamera.

izhlapjeli starac

pre 2 godine

Ne bih o koristi od zadnje kamere koja nije sporna nego o kineskim kamerama.
Ljudi, kada bi ste znali šta su oni u stanju da naprave, ne bi ste lupetali o "kinezarama". Pogotovo što mi Srbi, malo šta umemo da napravimo nego motamo kablove za druge.
Često radim sa kineskim kamerama, ne divljim nego ih kupim u renomiranoj firmi ovde, u Beogradu. Godinama nemam kvar na njihovoj opremi. Često odem na njihove prezentacije, to su velike i ozbiljne kuće u kojima samo na razvoju radi po par hiljada inženjera, mi to ne možemo ni da zamislimo!

napred PARTIZAN

pre 2 godine

senzori super stvar,
kamera za rikverc totalno nepotrebna stvar.
jedino sto valja je kad imate kameru 360 stepeni bocni prikaz i to je jako korisna stvar

Ivan

pre 2 godine

Moje mišljenje ne smrdi samo meni- Ovo je bukvalno uradio drugu drugu,usput policajac,raznio branik na stub i kaže aj izađi sad da vidiš što uradi,inače momak pravi degenerik. :D :D

Gandalf Beli

pre 2 godine

"To ljudima obično zvuči čudno, ali ona padne npr. na 9 volti. To je slučaj kod vozila VW grupacije. Uglavnom, toliko niži napon nije dovoljan za rad kamere, pa ona ili prekida ili treperi ili se potpuno ugasi. Čim se ugasi motor, vraća se 12 volti i kamera može da radi. To je najčešći problem koji ljudi imaju kod povezivanja kamere."

Apsolutno netačno! Smetni ima ali to nije uzrok. Potreban je LC filter (zavojnica i kondenzator) za otklanjanje smetnji usled varničenja na četkicama alternatora. 12v na rikverc svetlu kada je auto na kontaktu postane još veće kada se startuje motor. Ide i do 14V.

Mladen

pre 2 godine

Kupio sam kameru preko aliekspresa, a ekran uzeo od starog auto dvd.

Auto je limuzina - Daewoo Lanos i dosta je zaobljen pozadi. Na retrovizorima se ne vidi dalje od kvaka zadnjih vrata, a poklopac gepeka je isto zakošen i ne vidi se iz kabine. Vožnja u nazad isključivo po osećaju.

Onda sam stavio kameru kod svetla za tablicu. Mana je bila samo to što je svetlo rikverca stalan +, a masu dobija preko menjača. Da ne bih komplikovao šemu, a u dobijenom kablu već ima žica, ja sam stavio da kada upalim ekran, pali se i kamera, nevezano od rikverca. Tako sam mogao da čitam tablice kad mi se neko nabije uz branik u gradu.

ns ja

pre 2 godine

(F31, 15. septembar 2021 12:41) da si ikada koristio tempomat znao bi da je pitanje glupo (hajde, nema glupih pitanja-pitanje je suvišno i besmisleno), i znao bi na kojim relacijama je itekako upotrebljiv, pa čak i u gradu na pravcu između semafora, a kamoli kada imaš nekoliko km praznog puta!

U gradu na bulevarima sa on/off vozim bez da dodirnem gas/kočnicu. Za pomenuti režim vožnje - koji je veoma jednostavan i udoban, takav režim i štedi gorivo jer procesor na "on" sam dozira svaki put isti gas bez suvišnog i uvek drugačijeg pumpanja papučice gasa.

Za duge vožnje na autoputu izlišno je i objašnjavati koliko je tempomat koristan.

Mora čovek da oseti blagodati i najobičnijeg tempomata pre nego što počne da kritikuje, a da nema prethodno iskustvo korišćenja istog.


Molim, nema na čemu.

Sofercina

pre 2 godine

Sigurno ne moze da skodi - meni na kamionu bas fali za mrtve uglove - uskoro penzija pa cu da izdrzim - a u rikverc POLAKO ! Ako ne vidis izadji pa pogledaj - bolje nego da neko skikne !

F31

pre 2 godine

Jole, 14. septembar 2021 15:10

Где тачно не 700-800,не 70-80, него 7-8 км може да се вози непрекидно помоћу темпомата, без да се кочи, скрене у другу траку, убрза..? Ја сам својевремено мислио да је темпомат нешто најпаметније што постоји и да без тога као да немаш кола, а онда сам пропутовао целу Европу и схватио да је, парадоксално, темпомат скоро па непримењив, осим ноћу, зими, негде.. Камера је сасвим другачија врста "потребе" и знатно кориснија.

Goran

pre 2 godine

Ko zna da vozi parkirace se bez problema imao ili ne imao kameru.
Parkiram stariji polo bez problema a nema kamera.
Isto tako parkiram drugo premium novo vozilo bez problema .
Kamere su mi nepotrebne.
Bitan je osecaj .

F31

pre 2 godine

(ns ja, 15. septembar 2021 15:52)
Да.. Ок, капирам да твој стил гравитира "поспрдном", не бих се посебно освртао, искрено ни спуштао на предметни ниво, ту не могу да помогнем. Имам да кажем 2 ствари:
1. Мени у БГ није од користи. Некима јесте. Зависно од места становања и дневних релација. Не бих се овде дуже задржавао.
2. Ставио бих акценат на моменат "излишности" објашњавања коришћења на ауто-путевима Србије и Европе. Променио сам доста модела, сваки је имао темпомат на различитим местима. Да ли полугица, да ли на волану.. Нисам баш камионџија, али сам солидно пропутовао Европу. Не спадам у много споре возаче, често претичем, и у јако мало ситуација сам могао потпуно опуштено да га користим, или ми неко нагло успори, или ми неко улети у траку, или не неко сустигне.. Како год, ако је функција темпомата да се опустите у вожњи и препустите једним делом вожњу аутомобилу, а по мени јесте, онда ја нисам много опуштености доживео. Или једноставно нисам имао среће са гужвама на аутопуту (скоро никад не путујем ноћу, тада ваљда има мање гужве..). Чак је мој став да темпомат може бити и потенцијално опасан, ако се човек превише опусти. Уосталом, зато је измишљен и активни радарски темпомат, много ближе аутономној вожњи од обичних. Наравно, ово је моја теоријска пројекција, јер је познато да је темпомат доста компликовано и скупо достигнуће, и да су само малобројни имали прилику да га користе, на чијим практичним искуствима коришћења овом приликом врло захваљујем..

F31

pre 2 godine

(ns ja, 15. septembar 2021 08:46)

Могуће, али то је потпуно периферно питање.
Одговор на моје питање, а да није из домена теорије, нисам добио. Да, Sony Play Station се не рачуна.

Yautja77

pre 6 meseci

Već godinu dana radim dostave sa Woltom.Reon mi je ceo grad,u proseku pređem 170-190km dnevno.Situacija sa "vozačima" koji neznaju gde se nalaze svakodnevne.Sudar ili čukanje mi oduzima vreme i novac pa razmišljam i za sebe i sve ostale bez obzira ko greši.Iako se odlično parkiram i snalazim svuda,ima gomilu situacija da se opali stubić, žardinjera, malo dete, psi i mačke itd.Vozio bez senzora i kamera prvo 407 par meseci pa Lanču Y i baš mi falili makar senzori pozadi.Pre neki dan kupio Pandu 2014.god na metan i sledeće nedelje obavezno kamera sa 360°,multimedija i senzori napred i pozadi.Nema potrebe da mučim sebe,auto sačuvan i naravno nema rizika udariti i ne daj bože zgaziti živo biće.A ove "muškarčine" što misle da je sramota imati kamere i senzore...kompleksi i mazohizam bez ikakvog smisla sem sebe da zezneš a još ubeđivati isto druge užas...:)

eotfw

pre 2 godine

Ne razumem ljude koji voze u rikverc na retrovizore. Imate li predstavu koliko je to nebezbedno? Posle zgazio dete, ljubimca, kozu.... Njima definitivno treba kamera.

napred PARTIZAN

pre 2 godine

senzori super stvar,
kamera za rikverc totalno nepotrebna stvar.
jedino sto valja je kad imate kameru 360 stepeni bocni prikaz i to je jako korisna stvar

fensi_lik_vracar

pre 2 godine

@Da li ima u prodaji kamera koje bi se preko Bluetooth povezivale sa telefonom? Pošto svako od nas već nosi sa sobom jedan vrlo univerzalan ekran, ne razumem zašto potreba da se kupuje još jedan koji će da služi samo za rikverc kameru. Mislim da bi takva kamera sa svojom app bila pravo rešenje. Onda samo fali još držač za telefon, a njih je ogroman izbor za sitne pare.
(DC, 14. septembar 2021 13:29) zamisli scenu, vozis auto, i treba da krenes u rikverc, pa onda krenes da palis aplikaciju i namestas fon jedno par minuta. Gluplju ideju nisam cuo odavno.

Nenad

pre 2 godine

Kolko ljubomre u komentarima vozača koji voze stara kola. Pa rođaci nismo vam mi krivi. Manje cigare manje pivdžana manje kladža i eto rate za nov auto.

alex

pre 2 godine

Evo ih srbende za koje je senzor i kamera glupost i po tome sta govore da dobrim delom voze i dalje jugo. U jugu je vidljivost citavog automobila jedno 300 stepeni a danasnji automobili nemaju ni pola a pojedinini cetvrtinu. Ja konkretno vozim pezo 308 druge generacije koji je izuzetno nepregledan. Za cas vam se moze naci dete iza auta ili bilo koji predmet koji nema sanse da vidite i senzori su spas. U prevodu, autoindustrija je zbog postojanja senzora i kamera prestala da vodi racuna o uglu vidljivosti i preglednosti pozadi i to nije stvar da li ti nesto znas ili ne znas to se podrazumeva da imas danas. Ako jedan profi reli vozac kao Jura Sebalj kaze da su izuzetno korisna stvar i navodi primer da je tako znao da predje preko nekih vecih decjih igracaka rikvercom. Ali sta zna profi reli vozac, bolje zna srbenda sa autom i ‘91.

Putnik

pre 2 godine

Ne razumem ljude koji voze u rikverc na retrovizore. Imate li predstavu koliko je to nebezbedno? Posle zgazio dete, ljubimca, kozu.... Njima definitivno treba kamera.
(eotfw, 14. septembar 2021 16:32)

Treba ti uzeti dozvolu. Nije auto za tebe. Najbolje je voziti na ogledala. Tri auta imam najnoviji ima kameru nazad i 360 kameru. I mogu reći da mi je najpouzdanije gledanje u ogledala.

Petar

pre 2 godine

Ovo je tako normalna opcija u Americi decenijama, dok smo mi uzivali u nemackoj tehologiji i njihovom konceptu auto opreme. Jos je istreniran narod da misli da su ti automobili neki pojam kvaliteta.Pali su na svemu, dizel motorima, opremi,itd.

Goran

pre 2 godine

Ko zna da vozi parkirace se bez problema imao ili ne imao kameru.
Parkiram stariji polo bez problema a nema kamera.
Isto tako parkiram drugo premium novo vozilo bez problema .
Kamere su mi nepotrebne.
Bitan je osecaj .

DC

pre 2 godine

Da li ima u prodaji kamera koje bi se preko Bluetooth povezivale sa telefonom? Pošto svako od nas već nosi sa sobom jedan vrlo univerzalan ekran, ne razumem zašto potreba da se kupuje još jedan koji će da služi samo za rikverc kameru. Mislim da bi takva kamera sa svojom app bila pravo rešenje. Onda samo fali još držač za telefon, a njih je ogroman izbor za sitne pare.

Salle

pre 2 godine

Ne razumem ljude koji voze u rikverc na retrovizore. Imate li predstavu koliko je to nebezbedno? Posle zgazio dete, ljubimca, kozu.... Njima definitivno treba kamera.
(eotfw, 14. septembar 2021 16:32)

Da li si ti uopšte polagao za B kategoriju??

Ivan

pre 2 godine

Moje mišljenje ne smrdi samo meni- Ovo je bukvalno uradio drugu drugu,usput policajac,raznio branik na stub i kaže aj izađi sad da vidiš što uradi,inače momak pravi degenerik. :D :D

prašnjavi

pre 2 godine

Senzori a pogotovu kamere trebaju onima koji ne znaju da voze...dovidjenja.
(Ljubo, 14. septembar 2021 15:44)

Tako je, i još bih dodao da samo oni koji ne znaju da voze daju žmigavac kad skreću, a da ne pominjem kukavice koje skraćuju svetla kada im noću dolazi drugo vozilo u susret. Posebna priča su oni koji voze ispod ograničenja i gnjave, a da ne pominjem idiote koji neće da popiju pivo jer treba da sednu za volan. Sve to izbaciti iz saobraćaja, rođaci! Ljubo, ti si moj idol. Šalim se, nisi. Ti si budala.

Moje mišljenje ne smrdi samo meni

pre 2 godine

Ajdeeeee, ajdeeeee, još, još, još... Ajd' još, ajd', pun levi, dobar, ajd'... Dobar, dobar, ispravi, ispravi, ajd', ajd'... Tras! Čangr!
Dođi sad da vidiš šta si uradio!

XXL

pre 2 godine

Kad vozim moj autić okrenem samo glavu i pogled u tom pravcu ali ovi današnji da se ne ponavljam komentarom od pre dva dana to su dizajni robusnih automobila, agresivnih linija sa izrazito malim staklenim površinama i prozorima kao mafijaškim puškarnicama te da će jednog dana biti potrebno uvesti javni servis sa kamerama i u napred pravom pravcu kretanja automobila, a ne samo rikverc. No dobro čudi da nisu kamere instalirane i ekrani na sedištima obzirom da su gabaritni te je nemoguće videti ko gde sedi ako neko sedi na prednjim sedištima ne vidi one na zadnjim klupama kako bi to stručnjaci rekli. Vozač jednostavno ne vidi saputnika/e na zadnjim sedištima. Uopšte tesno k'o u gu*ici.

Gordon Benett

pre 2 godine

To možda vikend vozačima treba. Ozbiljni ljudi nauče dimenzije svojih kola i parkiraju uz pomoć retrovizora.
(Vozač, 14. septembar 2021 11:44)


Nisi u pravu! Ozbiljni ljudi jašu konja i kroz raskopčanu košulju im se vijore dlake na grudima.

F31

pre 2 godine

Jole, 14. septembar 2021 15:10

Где тачно не 700-800,не 70-80, него 7-8 км може да се вози непрекидно помоћу темпомата, без да се кочи, скрене у другу траку, убрза..? Ја сам својевремено мислио да је темпомат нешто најпаметније што постоји и да без тога као да немаш кола, а онда сам пропутовао целу Европу и схватио да је, парадоксално, темпомат скоро па непримењив, осим ноћу, зими, негде.. Камера је сасвим другачија врста "потребе" и знатно кориснија.

GoranH

pre 2 godine

parking senzori i kamere su izmisljeni za one koji ne znaju da voze i da se parkiraju.
(strucnost ispred politike, 14. septembar 2021 09:18)

A automobili su izmišljeni za one koji ne znaju da voze volovska kola.

Mitar M. Mitar

pre 2 godine

Svake godine pročitam bar jednom vijest "Pregazio sopstveno dijete, dok je vozio u rikverc" i opet u komentarima se jave bar petorica koji kažu, "ma šta će mi kamera". Ne daj bože da se ikom desi.

hellas

pre 2 godine

Nazalost sa prethodnim autom je stradao kucni ljubimac prilikom isparkiravanja iz dvorista.
U novom autu sa aftermarket multimedijom i kamerom od 10 evra vise nista ne prepustam slucaju. Cak i parking senzori tanak stub mogu da ne detektuju na vreme i cas posla eto veselja od pozadi.
Od svih dodataka koje sam uzeo za auto (krovni nosac, felne, igla sistem, farovi sa projektorima) kamera je nakorisnija za voznju.
Cene multimedija su dosta pale u zadnje 3 godine (Kina) i za auta bez njih su dosta dobra kupovina. Sa kamerom bezbednost se povecava i vozac lakse izvodi manevre prilikom parkiranja.
Topla preporuka za sve vozace.

L7

pre 2 godine

Ovo je tako normalna opcija u Americi decenijama, dok smo mi uzivali u nemackoj tehologiji i njihovom konceptu auto opreme. Jos je istreniran narod da misli da su ti automobili neki pojam kvaliteta.Pali su na svemu, dizel motorima, opremi,itd.
(Petar, 14. septembar 2021 10:03)

hoces reci da Mercedes ili BMW nisu nudili kamere u opremi u Americi jesu i to odavno....Amerika je drugacije trziste i shodno tome i Njemacki auti su nudili full opremu...pa ak si vec tam onda znas da je BMW ili Mercedes i tamo pitanje statusa,o Porscheu da i ne govorim....naravno ne umanjujuci Acuru ili Lexus....

Jole

pre 2 godine

Ovim maco muskarcima koji su presposobni da voze bez ovih pomagala za pocetak preporucujem da kad su tako sposobni kupe sebi neki noviji auto pa nek probaju. Dakle, ako ste sposobni nije problem da vozite noviji automobil pretpostavljam. Sustina je u tome sto se danasnji dizajneri ne bave preglednoscu kola jer im je neko tako rekao, napravi da dobro izgleda i da ima bolju aerodinamiku, a za pozadi cemo staviti senzore i kamere. Dakle, senzori i kamere su tako nastali da bi dizajneri imali vecu slobodu a ne zato sto su ljudi debili. I sad se nadju ovi nasi strasno mocni muskarci koji tvrde da je bolje bez toga i da su sonje ovi koji to koriste. Rekoh, kad ste tako sposobni kupite sebi malo bolji auto za pocetak, jer vi do sada u zivotu senzora videli niste. Da iko od vas koji pisete takve komentare vozi neki noviji automobil znali bi da je to lupetanje gluposti. Isto ko da kazes sta ce mi tempomat, nije to to dok ga ja ne stisnem bajo moj, a ono kad vozis na autoputu 700-800km nogu vise nemas koliko utrni, ukljucis tempomat, ne osetis.

Vot iss yo nem

pre 2 godine

parking senzori i kamere su izmisljeni za one koji ne znaju da voze i da se parkiraju.
(strucnost ispred politike, 14. septembar 2021 09:18)

Parking senzore i kameru nikada nisam imao na automobilu do sadašnjeg, a promenio sam 7,8 automobila, i da danas kupujem drugi automobil to bi mi bilo pod must have iako nikada nisam imao problem s vožnjom i parkiranjem. Baš korisna dodatna oprema koja mnogo pomaže, i svakome bi je preporučio, ko si može priuštiti.

dude

pre 2 godine

Mene vrat više ne boli.
(Činjenice i propaganda, 14. septembar 2021 18:48)

da. to znamo samo mi, koji dnevno tridesetak kilometara rikverc vozimo. odvali vrat čoveče…

peca

pre 2 godine

Vozac sam od '89 god, a profesionalno od '92. god., kamioni, autobusi, a zadnjih 20 g. vozim taksi. U saobracaju sam svakodnevno po desetak sati, dakle, cenim da znam da vozim, a citav zivot sam vozio bez kamere. Medjutim, od pre mesec dana, imam nov auto koji u svom paketu ima rikverc kameru, i mogu da kazem, da se iskreno kajem za sve sto sam govorio i ponekad pisao, kako je to budalastina, jer bolju i korisniju stvar nisam davno video! Imam i senzore, ali ovo je fantasticna stvar, jer mogu da se priblizim bilo cemu na 1-2 cm, mogu da vidim da li iza mene ima nekog, neko dete, mogu da vidim citavu ulicu kada se isparkiravam. Nikakve veze to nema sa tim kakav si vozac, jesi li maher ili amater, jednostavno, vidis stvari koje ne vidis bez kamere. Kada se samo setim voznje kamiona i autobusa bez toga, pa to je bilo pravo mucenje. Dakle, vredi svaku paru!

Boris

pre 2 godine

Pa dragi Petre super si ti. Savjetuješ ljude da izbace fabrički provjeren uređaj iz auta i ugrade neku kinezaru koja više ne radi nego radi. Samo da mi je viditi tu pamet koja to uradi na autu sem na Golfu 2.

Ha

pre 2 godine

Možda će vam na tehničkom tražiti da je demontirate. Meni "progledali kroz prste", ali sam morao da joj isključim napajanje da ne svetli kad se ubaci u rikverc.

trla baba lan

pre 2 godine

@eotfw,

ja ne znam kako drugacije nego sa sva 3 retrovizora, nikad nisam smatrao nesto bezbednijim da se okrenu unazad ljudi i idu u rikverc? A kako ako ili kad vozite kamion ili šleper, meni je sa kamiona možda ostala ta navika da gledam samo u retrovizore.

xyz

pre 2 godine

Mazda 3, limuzina, ima fabricki displej i samim tim izvedene instalacije za kameru. U ovlascenom mi trazili 500e za ugradnju kamere koja dolazi u vecem paketu opreme, preko aliexpress-a porucio sa dzekom koji fabricki pase. Cena 40e i pola sata montaze. Nista pametnije nisam kupio u zivotu. Pozdrav.

F31

pre 2 godine

(ns ja, 15. septembar 2021 08:46)

Могуће, али то је потпуно периферно питање.
Одговор на моје питање, а да није из домена теорије, нисам добио. Да, Sony Play Station се не рачуна.

F31

pre 2 godine

(ns ja, 15. septembar 2021 15:52)
Да.. Ок, капирам да твој стил гравитира "поспрдном", не бих се посебно освртао, искрено ни спуштао на предметни ниво, ту не могу да помогнем. Имам да кажем 2 ствари:
1. Мени у БГ није од користи. Некима јесте. Зависно од места становања и дневних релација. Не бих се овде дуже задржавао.
2. Ставио бих акценат на моменат "излишности" објашњавања коришћења на ауто-путевима Србије и Европе. Променио сам доста модела, сваки је имао темпомат на различитим местима. Да ли полугица, да ли на волану.. Нисам баш камионџија, али сам солидно пропутовао Европу. Не спадам у много споре возаче, често претичем, и у јако мало ситуација сам могао потпуно опуштено да га користим, или ми неко нагло успори, или ми неко улети у траку, или не неко сустигне.. Како год, ако је функција темпомата да се опустите у вожњи и препустите једним делом вожњу аутомобилу, а по мени јесте, онда ја нисам много опуштености доживео. Или једноставно нисам имао среће са гужвама на аутопуту (скоро никад не путујем ноћу, тада ваљда има мање гужве..). Чак је мој став да темпомат може бити и потенцијално опасан, ако се човек превише опусти. Уосталом, зато је измишљен и активни радарски темпомат, много ближе аутономној вожњи од обичних. Наравно, ово је моја теоријска пројекција, јер је познато да је темпомат доста компликовано и скупо достигнуће, и да су само малобројни имали прилику да га користе, на чијим практичним искуствима коришћења овом приликом врло захваљујем..

brm

pre 2 godine

Sa kamerom mogu bukvalno na 2 cm da stanem, prilično korisno kada nema mnogo prostora za manevrisanje ili ako imate veći automobil. Nisam nikada ugrađivao kameru, ali eto moj poslednji automobil ima u svojoj opremi kameru i mogu reći da je kamera odlična stvar.

mt

pre 2 godine

Drugar je u BMW ugradio kod Plavog mosta za 120eur, dobijes novi retrovizor koji postaje kamera kada ubacis u rikverc, a kada vozis pravo u dnu retrovizora pise koliko centimetara imas do auta ispred. Nista korisnije nisam video, a ni jednostavnije za ugradnju, sve ide kroz nebo, ne mora da se stavlja displej u centralnu konzolu u koju ide navigacija, dobro je za nas koji vec imamo dobru navigaciju, a nemamo kameru i senzore.

DC

pre 2 godine

Au Petre, sta uradi sebi i firmi? Kazes uredjaji bez operativnog sistema? Kazes problem ugraditi kameru preko CAN busa? Moze da bude lakse zameniti fabričkim uređaj za aftermarket ali ako je vama problem kamera preko CAN busa, kako onda povezujete komande na volanu sa aftermarket sistemom? To imaju iole solidni automobili od ko zna kad. Ili to vas klijent gubi? Da ne spominjem ako ekran izmedju instrumenata daje informacije sa multimedia uredjaja... Sta se desava ako vam covek doveze 15-20 godina star auto (da ne pricamo o necemu iole novijem) sa Bose, Harman-Kardon i sl gde su pojacala odvojena od glavnog multimedija i koriste zvucnike razlicitog otpora pa ne mogu na standardno aftermarket pojacalo?

'Svaki od proizvođača automobila radi po nekom svom standardu, pa dolazi do razlike u broju kablova, tj. žica koje treba da se spoje, zatim na tom fabričkom uređaju mora da postoji i opcija za rikverc kameru, a na nekim uređajima ta opcija može da se aktivira, dok na nekima ne može' - sve ovo sto si rekao je tacno ali sve ovo covek koji se ozbiljno bavi ovim poslom treba da zna odn cak i ne mora - mora samo da zna gde ti podaci mogu da se nadju jer danas imas sve na internetu. A ovako, kao da su ovi sa Polovnih automobila pricali sa nekim amaterom koji je jednom u zivotu nesto na svome autu sam raduckao, kao sto sam npr ja.

eotfw

pre 2 godine

@trla baba lan
Drugo je kamion i šleper, to pre svega voze profi vozači, najčešće imaju signal kad idu u rikverc i manevrisanje njima se ne radi po gradu i dvorištu gde ima dece, ljubimaca, stubića i drugog.

ivica

pre 2 godine

imam fabričku kameru i toliko je zgodna stvar da ne znam kako sam parkirao bez nje. ima široko sočivo i vidim obe strane ulice kad izlazim unazad

Gandalf Beli

pre 2 godine

"To ljudima obično zvuči čudno, ali ona padne npr. na 9 volti. To je slučaj kod vozila VW grupacije. Uglavnom, toliko niži napon nije dovoljan za rad kamere, pa ona ili prekida ili treperi ili se potpuno ugasi. Čim se ugasi motor, vraća se 12 volti i kamera može da radi. To je najčešći problem koji ljudi imaju kod povezivanja kamere."

Apsolutno netačno! Smetni ima ali to nije uzrok. Potreban je LC filter (zavojnica i kondenzator) za otklanjanje smetnji usled varničenja na četkicama alternatora. 12v na rikverc svetlu kada je auto na kontaktu postane još veće kada se startuje motor. Ide i do 14V.

ns ja

pre 2 godine

(F31, 15. septembar 2021 12:41) da si ikada koristio tempomat znao bi da je pitanje glupo (hajde, nema glupih pitanja-pitanje je suvišno i besmisleno), i znao bi na kojim relacijama je itekako upotrebljiv, pa čak i u gradu na pravcu između semafora, a kamoli kada imaš nekoliko km praznog puta!

U gradu na bulevarima sa on/off vozim bez da dodirnem gas/kočnicu. Za pomenuti režim vožnje - koji je veoma jednostavan i udoban, takav režim i štedi gorivo jer procesor na "on" sam dozira svaki put isti gas bez suvišnog i uvek drugačijeg pumpanja papučice gasa.

Za duge vožnje na autoputu izlišno je i objašnjavati koliko je tempomat koristan.

Mora čovek da oseti blagodati i najobičnijeg tempomata pre nego što počne da kritikuje, a da nema prethodno iskustvo korišćenja istog.


Molim, nema na čemu.

izhlapjeli starac

pre 2 godine

Ne bih o koristi od zadnje kamere koja nije sporna nego o kineskim kamerama.
Ljudi, kada bi ste znali šta su oni u stanju da naprave, ne bi ste lupetali o "kinezarama". Pogotovo što mi Srbi, malo šta umemo da napravimo nego motamo kablove za druge.
Često radim sa kineskim kamerama, ne divljim nego ih kupim u renomiranoj firmi ovde, u Beogradu. Godinama nemam kvar na njihovoj opremi. Često odem na njihove prezentacije, to su velike i ozbiljne kuće u kojima samo na razvoju radi po par hiljada inženjera, mi to ne možemo ni da zamislimo!

Mladen

pre 2 godine

Kupio sam kameru preko aliekspresa, a ekran uzeo od starog auto dvd.

Auto je limuzina - Daewoo Lanos i dosta je zaobljen pozadi. Na retrovizorima se ne vidi dalje od kvaka zadnjih vrata, a poklopac gepeka je isto zakošen i ne vidi se iz kabine. Vožnja u nazad isključivo po osećaju.

Onda sam stavio kameru kod svetla za tablicu. Mana je bila samo to što je svetlo rikverca stalan +, a masu dobija preko menjača. Da ne bih komplikovao šemu, a u dobijenom kablu već ima žica, ja sam stavio da kada upalim ekran, pali se i kamera, nevezano od rikverca. Tako sam mogao da čitam tablice kad mi se neko nabije uz branik u gradu.

Sofercina

pre 2 godine

Sigurno ne moze da skodi - meni na kamionu bas fali za mrtve uglove - uskoro penzija pa cu da izdrzim - a u rikverc POLAKO ! Ako ne vidis izadji pa pogledaj - bolje nego da neko skikne !

Yautja77

pre 6 meseci

Već godinu dana radim dostave sa Woltom.Reon mi je ceo grad,u proseku pređem 170-190km dnevno.Situacija sa "vozačima" koji neznaju gde se nalaze svakodnevne.Sudar ili čukanje mi oduzima vreme i novac pa razmišljam i za sebe i sve ostale bez obzira ko greši.Iako se odlično parkiram i snalazim svuda,ima gomilu situacija da se opali stubić, žardinjera, malo dete, psi i mačke itd.Vozio bez senzora i kamera prvo 407 par meseci pa Lanču Y i baš mi falili makar senzori pozadi.Pre neki dan kupio Pandu 2014.god na metan i sledeće nedelje obavezno kamera sa 360°,multimedija i senzori napred i pozadi.Nema potrebe da mučim sebe,auto sačuvan i naravno nema rizika udariti i ne daj bože zgaziti živo biće.A ove "muškarčine" što misle da je sramota imati kamere i senzore...kompleksi i mazohizam bez ikakvog smisla sem sebe da zezneš a još ubeđivati isto druge užas...:)