Utorak, 18.05.2021.

09:15

Brže nego kada sipate benzin: Menjaju baterije na električnim vozilima za 1 minut VIDEO

Izvor: Izvor: B92, revijahak.hr

Brže nego kada sipate benzin: Menjaju baterije na elektriènim vozilima za 1 minut VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

35 Komentari

Sortiraj po:

Duki NS

pre 2 godine

Ljudi moji, na stranu svi komentari oko toga da li je baterija nova ili polovna, moja ili rentirana, ja sam u čudu gde je Kina, a gde je ostali svet, o Srbiji da i ne govorim. Mi ovaj nivo tehnološke organizovanosti nećemo odstići za 100 godina. Kod nas se tuku kad besplatno trešnje dele.

Slovenac

pre 2 godine

Kao i uvek, Srbi znaju sve, i boje se, da ce jim neko uvaliti losu bateriju za njihovu novu, hahhahahahha! Pa zar ste bas toliko obratno od pametni, da mislite, da nece sve ici po unapred predvidjenim standardima?

Zok1

pre 2 godine

(Dezon, 18. maj 2021 22:38)

Hvala na linku. Pre ili kasnije, ostali proizvođači električnih automobila će se početi da proizvode modele koji će koristiti iste baterije i istu mrežu stanica za zamenu baterija. To će im biti najlakši način da izađu na tržište. Možda se neće okupšiti oko ovog standarda baterija i stanica za njihovu zamenu, možda se pojavi neko uspešniji. Ali stvari će se sigurno odvijati u ovom pravcu. Većina kineskih proizvođača počinje kao i Tesla - od početka i bez opterećenja koje nosi prethodno iskustvo sa SUS automobilima. Ne treba ih potcenjivati.

Milorad

pre 2 godine

Za sada ubedljivo najbolji koncept elektro/hibrida ima Huawei sa elektricnim motorom koji pogoni auto i malim benzinskim agregatom koji dopunjava bateriju u toku vožnje. Jos kad bi se zamenio taj benzinski za TNG eto ti ekologije kolko voles!

Ivan ZG

pre 2 godine

Vidim da ste kao pravi stručnjaci našli 100 mana ovog sistema.
I zašto su tanjuri okrugli? Mogli bi biti ovalni ili četvrtasti. Zašto nisu od čelika da se ne mogu razbiti nego od keramike? Ništa to ne valja proći će još dosta dok se prestanu koristiti drveni tanjuri. To je razmišljanje prosječnog komentatora ovdje. Kameno doba u glavama.
A da razmislite koliko automobila može uslužiti u danu jedna ovakva stanica?
Da sa ulaskom i izlaskom treba 3 minute za svaki auto, to je 20 auta u sat vremena ili 480 u 24 sata! Prosječna punionica usluži 1-2 auta u sat vremena što znači da ovo mijenja 10-20 punjača! E sada zamislite 3 ovakve stanice recimo na odmorištu autoceste ili parkingu benzinske stanice. U sat vremena posluži 60 automobila!
Firma garantira da nema loših baterija za zamjenu nego samo onih sa 95% maksimalnih kapaciteta. Ona koja se pokaže lošija ide na remont da ju vrate u odlično stanje zamjenom onih članaka koji su loši. Tako je nebitno da li je potpuno nova ili nije jer je kao nova. Tako će biti i sa vašom nakon 7-8 godina upotrebe.
Ali shvaćam da je za Srbiju presporo mijenjanje za 1 minutu. Tko će toliko čekati? Vrijeme je novac. Za to vrijeme u Srbiji se zaradi (stavi znamenku)00 dinara (reći će vam ciga).

Aca

pre 2 godine

Baterije su jako teške pa ova zamena nije šala. Takođe, baterije se prave da se stope sa ostalim delovima auta da bi se maksimizovala veličina, plus, ni baterije ni sami automobili nisu istih gabarita. Sve u svemu, meni izgleda da su brzi punjači sve brži i da ovo neće lako zaživeti.

pitam

pre 2 godine

Ima ovde par stvari koje nisu bas...
Ako je u cenu vozila usla i nova baterija a recimo da se ona racuna oko 10.000 evra,kako da svoju rodjenu bateriju,novu das ko zna kome?Ostao si bez skupocene baterije.Nije vise tvoja.Ko zna gde ce da zavrsi.
Trebalo bi povodom toga nesto uraditi,neka smanje cenu auta za cenu nove baterije,a vozilo koje kupis neka stave tu neku polovnu,zamensku, koju ces pri zameni ako ovo zazivi,ionako zameniti...
Ako ovo zazivi i ispred tebe bude oko 50 vozila opet ce biti guzva i potajace.
Ne znam sta da mislim.I nisu naveli koliko ce ovo da kosta a trenutno mozes jedva 300 km da predjes,ni toliko?Mislim da nije jos to kako bi trebalo da bude,pogotovu sto je skupo a ne pruza bas nesto preterano,za sada.

Nauta

pre 2 godine

I onda ti uvale neku losu bateriju i ti stanes na sred puta.... besmislica kao i sve u vezi elektro vozila. Hibridi mozda nisu losa stvar mada mi nije jasno zasto skoro svi prave samo neekonomicne benzinske a ne dizel hibride.

Milovan

pre 2 godine

Jos dosta vremena ce proci dok se ne dodje do prihvatljive tehnologije za vozila koja ne zagadjuje vazduh. Pokusaji sa cistom strujom i pored medijskih pritisaka i reklame su u corsokaku. Ne mogu se ljudi naterati da kupuju nesto sto je skupo i neprakticno.

Mika

pre 2 godine

Jos pre nekoliko godina, reagujuci ne silovanje javnosti sa EV, ruski predsednik Vladimir Putin je rekao: hocete da vozila ne zagadjuju zivotnu sredinu? Pa vozite na prirodni gas. Ima ga u izobilju.

Shkot

pre 2 godine

Imao sam svojevremeno električni Renault Fluence Z.E.

Kod njega je postojala mogućnost zamene baterija za nekoliko minuta, ali su stanice za promenu baterija postojale samo u Izraelu i Norveškoj. Međutim, firma koja je pokrenula taj biznis je bankrotirala, jer su izgleda bili ispred svog vremena.

Izgleda da dolazi pravo vreme za izgradnju ovakvih stanica. Ako to zaživi, a sva je prilika da hoće i to uskoro, nestaće dva osnovna straha vezana za električne automobile - domet i brzina punjenja.
(Dragan EV, 18. maj 2021 10:02)

Better Place je imala 20 stanica za promjenu baterija u Danskoj. Problem je tada bio, i još postoji, da te stanice rade samo za jedan model ili jednog proizvođača, tako da će to biti skupa investicija, a to će utjecati na cijenu pretplate, ili same promjene baterije.
Ideja je divna, kada bi proizvođači električnih automobila dogovorili o standardizaciji baterija. Ne mora biti samo jedan model, nego više modela, kao na primjer baterije od 1,5V.

fensi_lik_vracar

pre 2 godine

@Kupis nov auto i das novu bateriju da bi ti uvalili neku koja je presla vec 500-1000 punjenja i izgubila 30 % kapaciteta
(predrag, 18. maj 2021 11:13) ali resio si problem zagadjenja planete.... nema veze sto recimo kad je sezona odmora ima da spavas tri dana na stanici i cekas da dodjea na red za bateriju....

CryptoYaretina

pre 2 godine

Pukim prebacivanjem na TNG ili CNG zagadjenje bi palo za barem 50%. Brzo i efikasno, a trosak 500ak EUR po vozilu. Mogu i nova i stara.
(Kobaja Grande, 18. maj 2021 11:50)

da, mogu i nova i stara, ali ne može dizlo.
stoga moramo preći na EV jer 80% kola ovde ne može na tng/cng.

Nele

pre 2 godine

Ako mogu majstori da zamene bateriju za jedan minut moći će ljudi sami da zamene za sat vremena, ali bitna je cena nove baterije i dostupnost, od toga zavisi da li ćemo preći na el. vozila

Kobaja Grande

pre 2 godine

Pukim prebacivanjem na TNG ili CNG zagadjenje bi palo za barem 50%. Brzo i efikasno, a trosak 500ak EUR po vozilu. Mogu i nova i stara. Zato bi pravi potez drzave bio subvencionisanje ugradnje uredjaja za voznju na plin, a ne subvencionisanje elektricnih automobila.

Nemanja

pre 2 godine

Ovo bi imalo smisla samo ako bi se novi automobili kupovali bez baterije, dok bi baterija bila rentirana po nekom principu. Vozila bi bila jeftinija, a kasnije bi se plaćala usluga korišćenja i punjenja baterije. Spojio bih zamenu baterije sa biznis modelom kupovine Reno ZOE modela. U suprotnom viplatite novu bateriju koju koristite do prve zamene na ovo stanici i posle ode nekom drugom.

Joca

pre 2 godine

To bi moglo da bude "rešenje" kad (ako) se naprave manje, lakše i efikasnije baterije, a tada bi takvo rešenje bilo još manje potrebno. Ovo je možda već upotrebljivo za taksi vozila jedne kompanije ili slična namenska vozila javnih ili dostavnih službi, u okviru jedne firme. Verovatno su ovi koji rade na tome i orijentisani na taj segment. Nije ni to malo, ali nikada neće postati generalno rešenje.

Dragan EV

pre 2 godine

Imao sam svojevremeno električni Renault Fluence Z.E.

Kod njega je postojala mogućnost zamene baterija za nekoliko minuta, ali su stanice za promenu baterija postojale samo u Izraelu i Norveškoj. Međutim, firma koja je pokrenula taj biznis je bankrotirala, jer su izgleda bili ispred svog vremena.

Izgleda da dolazi pravo vreme za izgradnju ovakvih stanica. Ako to zaživi, a sva je prilika da hoće i to uskoro, nestaće dva osnovna straha vezana za električne automobile - domet i brzina punjenja.

CryptoYaretina

pre 2 godine

usluga same zamene: 35€
na to i punjenje.

neka hvala, želim svoju bateriju za koju tačno znam u kakvom je stanju, koliko je prešla. želim da je punim (namerno) sporo 8 sati na svoj shuko sa noćnom tarifom, ne želim non stop brzo napunjenu bateriju koju su svi arčili.

Bavaria

pre 2 godine

Sa postojecim tehnologijama samih baterija bojim se da je ovo jedini nacin da se elektricna vozila ucine pristupacnim svima. Kao neko ko koristi vec godinu dana el vozilo vrlo dobro sam upoznat sa svim manama postojecih sistema i svakako da ovo resenje resava vecinu problema.
Ujedno na ovaj nacin se i sama vrednost polovnog el automobila povecava jer realno osim bateriju u njemu i nema sta da se pokvari, samo redovni potrosni materijali.
Uz sve to, ljudi ce masovno moci da kupuju polovna el vozila jer trenutno jedini razlog lose prodaje polovnih el vozila je kapacitet baterije koji vremenom opada.
Podrzavam ovo resenje, daleko od toga da je ovo savrseno resenje, ima tu puno pitanja i potpitanja kao i volja auto proizvodjaca da uniformisu svoja vozila (sto licno verujem je i najveci problem).

Nemanja

pre 2 godine

Ovo bi imalo smisla samo ako bi se novi automobili kupovali bez baterije, dok bi baterija bila rentirana po nekom principu. Vozila bi bila jeftinija, a kasnije bi se plaćala usluga korišćenja i punjenja baterije. Spojio bih zamenu baterije sa biznis modelom kupovine Reno ZOE modela. U suprotnom viplatite novu bateriju koju koristite do prve zamene na ovo stanici i posle ode nekom drugom.

Kobaja Grande

pre 2 godine

Pukim prebacivanjem na TNG ili CNG zagadjenje bi palo za barem 50%. Brzo i efikasno, a trosak 500ak EUR po vozilu. Mogu i nova i stara. Zato bi pravi potez drzave bio subvencionisanje ugradnje uredjaja za voznju na plin, a ne subvencionisanje elektricnih automobila.

Dragan EV

pre 2 godine

Imao sam svojevremeno električni Renault Fluence Z.E.

Kod njega je postojala mogućnost zamene baterija za nekoliko minuta, ali su stanice za promenu baterija postojale samo u Izraelu i Norveškoj. Međutim, firma koja je pokrenula taj biznis je bankrotirala, jer su izgleda bili ispred svog vremena.

Izgleda da dolazi pravo vreme za izgradnju ovakvih stanica. Ako to zaživi, a sva je prilika da hoće i to uskoro, nestaće dva osnovna straha vezana za električne automobile - domet i brzina punjenja.

Bavaria

pre 2 godine

Sa postojecim tehnologijama samih baterija bojim se da je ovo jedini nacin da se elektricna vozila ucine pristupacnim svima. Kao neko ko koristi vec godinu dana el vozilo vrlo dobro sam upoznat sa svim manama postojecih sistema i svakako da ovo resenje resava vecinu problema.
Ujedno na ovaj nacin se i sama vrednost polovnog el automobila povecava jer realno osim bateriju u njemu i nema sta da se pokvari, samo redovni potrosni materijali.
Uz sve to, ljudi ce masovno moci da kupuju polovna el vozila jer trenutno jedini razlog lose prodaje polovnih el vozila je kapacitet baterije koji vremenom opada.
Podrzavam ovo resenje, daleko od toga da je ovo savrseno resenje, ima tu puno pitanja i potpitanja kao i volja auto proizvodjaca da uniformisu svoja vozila (sto licno verujem je i najveci problem).

Mika

pre 2 godine

Jos pre nekoliko godina, reagujuci ne silovanje javnosti sa EV, ruski predsednik Vladimir Putin je rekao: hocete da vozila ne zagadjuju zivotnu sredinu? Pa vozite na prirodni gas. Ima ga u izobilju.

CryptoYaretina

pre 2 godine

usluga same zamene: 35€
na to i punjenje.

neka hvala, želim svoju bateriju za koju tačno znam u kakvom je stanju, koliko je prešla. želim da je punim (namerno) sporo 8 sati na svoj shuko sa noćnom tarifom, ne želim non stop brzo napunjenu bateriju koju su svi arčili.

Ivan ZG

pre 2 godine

Vidim da ste kao pravi stručnjaci našli 100 mana ovog sistema.
I zašto su tanjuri okrugli? Mogli bi biti ovalni ili četvrtasti. Zašto nisu od čelika da se ne mogu razbiti nego od keramike? Ništa to ne valja proći će još dosta dok se prestanu koristiti drveni tanjuri. To je razmišljanje prosječnog komentatora ovdje. Kameno doba u glavama.
A da razmislite koliko automobila može uslužiti u danu jedna ovakva stanica?
Da sa ulaskom i izlaskom treba 3 minute za svaki auto, to je 20 auta u sat vremena ili 480 u 24 sata! Prosječna punionica usluži 1-2 auta u sat vremena što znači da ovo mijenja 10-20 punjača! E sada zamislite 3 ovakve stanice recimo na odmorištu autoceste ili parkingu benzinske stanice. U sat vremena posluži 60 automobila!
Firma garantira da nema loših baterija za zamjenu nego samo onih sa 95% maksimalnih kapaciteta. Ona koja se pokaže lošija ide na remont da ju vrate u odlično stanje zamjenom onih članaka koji su loši. Tako je nebitno da li je potpuno nova ili nije jer je kao nova. Tako će biti i sa vašom nakon 7-8 godina upotrebe.
Ali shvaćam da je za Srbiju presporo mijenjanje za 1 minutu. Tko će toliko čekati? Vrijeme je novac. Za to vrijeme u Srbiji se zaradi (stavi znamenku)00 dinara (reći će vam ciga).

Joca

pre 2 godine

To bi moglo da bude "rešenje" kad (ako) se naprave manje, lakše i efikasnije baterije, a tada bi takvo rešenje bilo još manje potrebno. Ovo je možda već upotrebljivo za taksi vozila jedne kompanije ili slična namenska vozila javnih ili dostavnih službi, u okviru jedne firme. Verovatno su ovi koji rade na tome i orijentisani na taj segment. Nije ni to malo, ali nikada neće postati generalno rešenje.

Shkot

pre 2 godine

Imao sam svojevremeno električni Renault Fluence Z.E.

Kod njega je postojala mogućnost zamene baterija za nekoliko minuta, ali su stanice za promenu baterija postojale samo u Izraelu i Norveškoj. Međutim, firma koja je pokrenula taj biznis je bankrotirala, jer su izgleda bili ispred svog vremena.

Izgleda da dolazi pravo vreme za izgradnju ovakvih stanica. Ako to zaživi, a sva je prilika da hoće i to uskoro, nestaće dva osnovna straha vezana za električne automobile - domet i brzina punjenja.
(Dragan EV, 18. maj 2021 10:02)

Better Place je imala 20 stanica za promjenu baterija u Danskoj. Problem je tada bio, i još postoji, da te stanice rade samo za jedan model ili jednog proizvođača, tako da će to biti skupa investicija, a to će utjecati na cijenu pretplate, ili same promjene baterije.
Ideja je divna, kada bi proizvođači električnih automobila dogovorili o standardizaciji baterija. Ne mora biti samo jedan model, nego više modela, kao na primjer baterije od 1,5V.

fensi_lik_vracar

pre 2 godine

@Kupis nov auto i das novu bateriju da bi ti uvalili neku koja je presla vec 500-1000 punjenja i izgubila 30 % kapaciteta
(predrag, 18. maj 2021 11:13) ali resio si problem zagadjenja planete.... nema veze sto recimo kad je sezona odmora ima da spavas tri dana na stanici i cekas da dodjea na red za bateriju....

Milovan

pre 2 godine

Jos dosta vremena ce proci dok se ne dodje do prihvatljive tehnologije za vozila koja ne zagadjuje vazduh. Pokusaji sa cistom strujom i pored medijskih pritisaka i reklame su u corsokaku. Ne mogu se ljudi naterati da kupuju nesto sto je skupo i neprakticno.

CryptoYaretina

pre 2 godine

Pukim prebacivanjem na TNG ili CNG zagadjenje bi palo za barem 50%. Brzo i efikasno, a trosak 500ak EUR po vozilu. Mogu i nova i stara.
(Kobaja Grande, 18. maj 2021 11:50)

da, mogu i nova i stara, ali ne može dizlo.
stoga moramo preći na EV jer 80% kola ovde ne može na tng/cng.

Duki NS

pre 2 godine

Ljudi moji, na stranu svi komentari oko toga da li je baterija nova ili polovna, moja ili rentirana, ja sam u čudu gde je Kina, a gde je ostali svet, o Srbiji da i ne govorim. Mi ovaj nivo tehnološke organizovanosti nećemo odstići za 100 godina. Kod nas se tuku kad besplatno trešnje dele.

pitam

pre 2 godine

Ima ovde par stvari koje nisu bas...
Ako je u cenu vozila usla i nova baterija a recimo da se ona racuna oko 10.000 evra,kako da svoju rodjenu bateriju,novu das ko zna kome?Ostao si bez skupocene baterije.Nije vise tvoja.Ko zna gde ce da zavrsi.
Trebalo bi povodom toga nesto uraditi,neka smanje cenu auta za cenu nove baterije,a vozilo koje kupis neka stave tu neku polovnu,zamensku, koju ces pri zameni ako ovo zazivi,ionako zameniti...
Ako ovo zazivi i ispred tebe bude oko 50 vozila opet ce biti guzva i potajace.
Ne znam sta da mislim.I nisu naveli koliko ce ovo da kosta a trenutno mozes jedva 300 km da predjes,ni toliko?Mislim da nije jos to kako bi trebalo da bude,pogotovu sto je skupo a ne pruza bas nesto preterano,za sada.

Nele

pre 2 godine

Ako mogu majstori da zamene bateriju za jedan minut moći će ljudi sami da zamene za sat vremena, ali bitna je cena nove baterije i dostupnost, od toga zavisi da li ćemo preći na el. vozila

Aca

pre 2 godine

Baterije su jako teške pa ova zamena nije šala. Takođe, baterije se prave da se stope sa ostalim delovima auta da bi se maksimizovala veličina, plus, ni baterije ni sami automobili nisu istih gabarita. Sve u svemu, meni izgleda da su brzi punjači sve brži i da ovo neće lako zaživeti.

Zok1

pre 2 godine

(Dezon, 18. maj 2021 22:38)

Hvala na linku. Pre ili kasnije, ostali proizvođači električnih automobila će se početi da proizvode modele koji će koristiti iste baterije i istu mrežu stanica za zamenu baterija. To će im biti najlakši način da izađu na tržište. Možda se neće okupšiti oko ovog standarda baterija i stanica za njihovu zamenu, možda se pojavi neko uspešniji. Ali stvari će se sigurno odvijati u ovom pravcu. Većina kineskih proizvođača počinje kao i Tesla - od početka i bez opterećenja koje nosi prethodno iskustvo sa SUS automobilima. Ne treba ih potcenjivati.

Nauta

pre 2 godine

I onda ti uvale neku losu bateriju i ti stanes na sred puta.... besmislica kao i sve u vezi elektro vozila. Hibridi mozda nisu losa stvar mada mi nije jasno zasto skoro svi prave samo neekonomicne benzinske a ne dizel hibride.

Milorad

pre 2 godine

Za sada ubedljivo najbolji koncept elektro/hibrida ima Huawei sa elektricnim motorom koji pogoni auto i malim benzinskim agregatom koji dopunjava bateriju u toku vožnje. Jos kad bi se zamenio taj benzinski za TNG eto ti ekologije kolko voles!

Slovenac

pre 2 godine

Kao i uvek, Srbi znaju sve, i boje se, da ce jim neko uvaliti losu bateriju za njihovu novu, hahhahahahha! Pa zar ste bas toliko obratno od pametni, da mislite, da nece sve ici po unapred predvidjenim standardima?

CryptoYaretina

pre 2 godine

usluga same zamene: 35€
na to i punjenje.

neka hvala, želim svoju bateriju za koju tačno znam u kakvom je stanju, koliko je prešla. želim da je punim (namerno) sporo 8 sati na svoj shuko sa noćnom tarifom, ne želim non stop brzo napunjenu bateriju koju su svi arčili.

Nauta

pre 2 godine

I onda ti uvale neku losu bateriju i ti stanes na sred puta.... besmislica kao i sve u vezi elektro vozila. Hibridi mozda nisu losa stvar mada mi nije jasno zasto skoro svi prave samo neekonomicne benzinske a ne dizel hibride.

CryptoYaretina

pre 2 godine

Pukim prebacivanjem na TNG ili CNG zagadjenje bi palo za barem 50%. Brzo i efikasno, a trosak 500ak EUR po vozilu. Mogu i nova i stara.
(Kobaja Grande, 18. maj 2021 11:50)

da, mogu i nova i stara, ali ne može dizlo.
stoga moramo preći na EV jer 80% kola ovde ne može na tng/cng.

Kobaja Grande

pre 2 godine

Pukim prebacivanjem na TNG ili CNG zagadjenje bi palo za barem 50%. Brzo i efikasno, a trosak 500ak EUR po vozilu. Mogu i nova i stara. Zato bi pravi potez drzave bio subvencionisanje ugradnje uredjaja za voznju na plin, a ne subvencionisanje elektricnih automobila.

Aca

pre 2 godine

Baterije su jako teške pa ova zamena nije šala. Takođe, baterije se prave da se stope sa ostalim delovima auta da bi se maksimizovala veličina, plus, ni baterije ni sami automobili nisu istih gabarita. Sve u svemu, meni izgleda da su brzi punjači sve brži i da ovo neće lako zaživeti.

pitam

pre 2 godine

Ima ovde par stvari koje nisu bas...
Ako je u cenu vozila usla i nova baterija a recimo da se ona racuna oko 10.000 evra,kako da svoju rodjenu bateriju,novu das ko zna kome?Ostao si bez skupocene baterije.Nije vise tvoja.Ko zna gde ce da zavrsi.
Trebalo bi povodom toga nesto uraditi,neka smanje cenu auta za cenu nove baterije,a vozilo koje kupis neka stave tu neku polovnu,zamensku, koju ces pri zameni ako ovo zazivi,ionako zameniti...
Ako ovo zazivi i ispred tebe bude oko 50 vozila opet ce biti guzva i potajace.
Ne znam sta da mislim.I nisu naveli koliko ce ovo da kosta a trenutno mozes jedva 300 km da predjes,ni toliko?Mislim da nije jos to kako bi trebalo da bude,pogotovu sto je skupo a ne pruza bas nesto preterano,za sada.

fensi_lik_vracar

pre 2 godine

@Kupis nov auto i das novu bateriju da bi ti uvalili neku koja je presla vec 500-1000 punjenja i izgubila 30 % kapaciteta
(predrag, 18. maj 2021 11:13) ali resio si problem zagadjenja planete.... nema veze sto recimo kad je sezona odmora ima da spavas tri dana na stanici i cekas da dodjea na red za bateriju....

Milovan

pre 2 godine

Jos dosta vremena ce proci dok se ne dodje do prihvatljive tehnologije za vozila koja ne zagadjuje vazduh. Pokusaji sa cistom strujom i pored medijskih pritisaka i reklame su u corsokaku. Ne mogu se ljudi naterati da kupuju nesto sto je skupo i neprakticno.

Mika

pre 2 godine

Jos pre nekoliko godina, reagujuci ne silovanje javnosti sa EV, ruski predsednik Vladimir Putin je rekao: hocete da vozila ne zagadjuju zivotnu sredinu? Pa vozite na prirodni gas. Ima ga u izobilju.

Ivan ZG

pre 2 godine

Vidim da ste kao pravi stručnjaci našli 100 mana ovog sistema.
I zašto su tanjuri okrugli? Mogli bi biti ovalni ili četvrtasti. Zašto nisu od čelika da se ne mogu razbiti nego od keramike? Ništa to ne valja proći će još dosta dok se prestanu koristiti drveni tanjuri. To je razmišljanje prosječnog komentatora ovdje. Kameno doba u glavama.
A da razmislite koliko automobila može uslužiti u danu jedna ovakva stanica?
Da sa ulaskom i izlaskom treba 3 minute za svaki auto, to je 20 auta u sat vremena ili 480 u 24 sata! Prosječna punionica usluži 1-2 auta u sat vremena što znači da ovo mijenja 10-20 punjača! E sada zamislite 3 ovakve stanice recimo na odmorištu autoceste ili parkingu benzinske stanice. U sat vremena posluži 60 automobila!
Firma garantira da nema loših baterija za zamjenu nego samo onih sa 95% maksimalnih kapaciteta. Ona koja se pokaže lošija ide na remont da ju vrate u odlično stanje zamjenom onih članaka koji su loši. Tako je nebitno da li je potpuno nova ili nije jer je kao nova. Tako će biti i sa vašom nakon 7-8 godina upotrebe.
Ali shvaćam da je za Srbiju presporo mijenjanje za 1 minutu. Tko će toliko čekati? Vrijeme je novac. Za to vrijeme u Srbiji se zaradi (stavi znamenku)00 dinara (reći će vam ciga).

Nele

pre 2 godine

Ako mogu majstori da zamene bateriju za jedan minut moći će ljudi sami da zamene za sat vremena, ali bitna je cena nove baterije i dostupnost, od toga zavisi da li ćemo preći na el. vozila

Joca

pre 2 godine

To bi moglo da bude "rešenje" kad (ako) se naprave manje, lakše i efikasnije baterije, a tada bi takvo rešenje bilo još manje potrebno. Ovo je možda već upotrebljivo za taksi vozila jedne kompanije ili slična namenska vozila javnih ili dostavnih službi, u okviru jedne firme. Verovatno su ovi koji rade na tome i orijentisani na taj segment. Nije ni to malo, ali nikada neće postati generalno rešenje.

Bavaria

pre 2 godine

Sa postojecim tehnologijama samih baterija bojim se da je ovo jedini nacin da se elektricna vozila ucine pristupacnim svima. Kao neko ko koristi vec godinu dana el vozilo vrlo dobro sam upoznat sa svim manama postojecih sistema i svakako da ovo resenje resava vecinu problema.
Ujedno na ovaj nacin se i sama vrednost polovnog el automobila povecava jer realno osim bateriju u njemu i nema sta da se pokvari, samo redovni potrosni materijali.
Uz sve to, ljudi ce masovno moci da kupuju polovna el vozila jer trenutno jedini razlog lose prodaje polovnih el vozila je kapacitet baterije koji vremenom opada.
Podrzavam ovo resenje, daleko od toga da je ovo savrseno resenje, ima tu puno pitanja i potpitanja kao i volja auto proizvodjaca da uniformisu svoja vozila (sto licno verujem je i najveci problem).

Slovenac

pre 2 godine

Kao i uvek, Srbi znaju sve, i boje se, da ce jim neko uvaliti losu bateriju za njihovu novu, hahhahahahha! Pa zar ste bas toliko obratno od pametni, da mislite, da nece sve ici po unapred predvidjenim standardima?

Dragan EV

pre 2 godine

Imao sam svojevremeno električni Renault Fluence Z.E.

Kod njega je postojala mogućnost zamene baterija za nekoliko minuta, ali su stanice za promenu baterija postojale samo u Izraelu i Norveškoj. Međutim, firma koja je pokrenula taj biznis je bankrotirala, jer su izgleda bili ispred svog vremena.

Izgleda da dolazi pravo vreme za izgradnju ovakvih stanica. Ako to zaživi, a sva je prilika da hoće i to uskoro, nestaće dva osnovna straha vezana za električne automobile - domet i brzina punjenja.

Nemanja

pre 2 godine

Ovo bi imalo smisla samo ako bi se novi automobili kupovali bez baterije, dok bi baterija bila rentirana po nekom principu. Vozila bi bila jeftinija, a kasnije bi se plaćala usluga korišćenja i punjenja baterije. Spojio bih zamenu baterije sa biznis modelom kupovine Reno ZOE modela. U suprotnom viplatite novu bateriju koju koristite do prve zamene na ovo stanici i posle ode nekom drugom.

Shkot

pre 2 godine

Imao sam svojevremeno električni Renault Fluence Z.E.

Kod njega je postojala mogućnost zamene baterija za nekoliko minuta, ali su stanice za promenu baterija postojale samo u Izraelu i Norveškoj. Međutim, firma koja je pokrenula taj biznis je bankrotirala, jer su izgleda bili ispred svog vremena.

Izgleda da dolazi pravo vreme za izgradnju ovakvih stanica. Ako to zaživi, a sva je prilika da hoće i to uskoro, nestaće dva osnovna straha vezana za električne automobile - domet i brzina punjenja.
(Dragan EV, 18. maj 2021 10:02)

Better Place je imala 20 stanica za promjenu baterija u Danskoj. Problem je tada bio, i još postoji, da te stanice rade samo za jedan model ili jednog proizvođača, tako da će to biti skupa investicija, a to će utjecati na cijenu pretplate, ili same promjene baterije.
Ideja je divna, kada bi proizvođači električnih automobila dogovorili o standardizaciji baterija. Ne mora biti samo jedan model, nego više modela, kao na primjer baterije od 1,5V.

Milorad

pre 2 godine

Za sada ubedljivo najbolji koncept elektro/hibrida ima Huawei sa elektricnim motorom koji pogoni auto i malim benzinskim agregatom koji dopunjava bateriju u toku vožnje. Jos kad bi se zamenio taj benzinski za TNG eto ti ekologije kolko voles!

Zok1

pre 2 godine

(Dezon, 18. maj 2021 22:38)

Hvala na linku. Pre ili kasnije, ostali proizvođači električnih automobila će se početi da proizvode modele koji će koristiti iste baterije i istu mrežu stanica za zamenu baterija. To će im biti najlakši način da izađu na tržište. Možda se neće okupšiti oko ovog standarda baterija i stanica za njihovu zamenu, možda se pojavi neko uspešniji. Ali stvari će se sigurno odvijati u ovom pravcu. Većina kineskih proizvođača počinje kao i Tesla - od početka i bez opterećenja koje nosi prethodno iskustvo sa SUS automobilima. Ne treba ih potcenjivati.

Duki NS

pre 2 godine

Ljudi moji, na stranu svi komentari oko toga da li je baterija nova ili polovna, moja ili rentirana, ja sam u čudu gde je Kina, a gde je ostali svet, o Srbiji da i ne govorim. Mi ovaj nivo tehnološke organizovanosti nećemo odstići za 100 godina. Kod nas se tuku kad besplatno trešnje dele.