Ponedeljak, 21.12.2020.

09:19

Potonula prodaja novih automobila u vreme pandemije, a šta je sa polovnjacima

Izvor: B92

Potonula prodaja novih automobila u vreme pandemije, a šta je sa polovnjacima IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

65 Komentari

Sortiraj po:

mm

pre 3 godine

Bolje da ste uradili istraživanje koliko utiče plata od 300€ na kupovinu novih automobila. Kao neko ko može sebi da priušti nov automobil, i čiji članovi porodice isto mogu, želim samo da kažem da se to u Srbiji nikako ne isplati. Makar to bila samo želja da se obradujete nečim lepim i nagraditi sebe za uspeh. Polovnjak do 10000 maksimalno i ćao. Jer nikad se ne zna kada će država da te klepi za neki novac, kada će biti voda umesto goriva, kada će u mraku da naleti rupčaga, kada će neko iz zavisti da ga izgrebe, itd. Isto se gleda polovan Audi NOV NOV NOV 2012 I Tojota Rav4 od 35000€ iz 2019te. Srećna Nova godina i Božić svima.!
(Neimenovani, 21. decembar 2020 10:15)

Isplati? P ane isplati se imati ni polovan automobil. Da stvarno imas pare da priustis nov ne bi pricao da je kupovina novog automobila trosak nego uzitak.

Неупућен..

pre 3 godine

Pretera ga malo, nisu Akordi toliko skupi. Ja ti prodam mog Akorda 2008, sport verzija sa ful opremom i sa 80.000km za 6700. Kupljen u Srbiji. 2.0 benzin.
(koronarius, 22. decembar 2020 08:27)

Као што рекох, купљен у Њемачкој. Погледај под EXECUTIVE моделе од 2008. па на овамо.. јер таквог сам купио(СL) а сад хоћу СU, и нема са 80ак хиљада на сату испод 9000! У Србији су опале мало цифре, али тамо су другачији стандарди и критеријуми..

Kowalski

pre 3 godine

Prodaja je malo Veca ove godine nego prošle ali to pričam o realnoj prodaji. Prošle godine je država kupila od Škode strašan kontigent koji remeti statistiku i onemogućava realnu računicu.
Dobar je Skoda auto zaista ali za državnu upotrebu gde svako upropastava ta vozila nije. Nema smisla kupovati Škode za policiju i oste namene Skoda je više za porodicu gde zna da potraje 10+ godina. Drzabava treba da kupuje Yugo ili FIAT 500 ili Tipo i to je to. Ionako ima udela sa FIATom u KG.

kimi R

pre 3 godine

@radijator
Onda nemoj da mi pričate o njihovoj brizi za ekologiju i kako su oni osvešćeni. Ne nisu ni blizu toga, samo imaju dvostruke aršine kao uostalom svi ma zapadu. Da glup sam, ali kad vidim vas pametne čak mi i drago što sam takav.

koronarius

pre 3 godine

Ја сам узео Хонду Акорд 13 година стару, са 134000км у фул опреми, 2016. за 5200! Сад, Акорд сличне старости, дакле 2008. са отприлике 120-150 хиљада на сату, са истом опремом, кошта - 7800+... (ауто купљен у Њемачкој)
(Неупућен.., 21. decembar 2020 19:07)
Pretera ga malo, nisu Akordi toliko skupi. Ja ti prodam mog Akorda 2008, sport verzija sa ful opremom i sa 80.000km za 6700. Kupljen u Srbiji. 2.0 benzin.

Mirko

pre 3 godine

U ovoj godini, kao i ranijih godina, kupci su najviše tražili polovne automobile sa dizel motorom. Čak 71 odsto prodatih su dizelaši, a 26 odsto benzinci.

Takođe, najviše prodatih automobila je sa Euro 3 (42%) i Euro 4 (32%) motorima.

Euro 3 najprodavaniji, a to znaci 18+ stari automobili, pa jos vecinom dizeli, koje cekaju skupi kvarovi, koji prevazilaze vrednost auta, sto znaci da ce za par godina biti na otpadu. Takoreci, uvozi se klasican otpad.

Stef

pre 3 godine

Prvo i osnovno kod nas su nova kola preskupa zbog svih nameta. Nije ni čudo da se ne kupuju. Dvojica mojih kolega u SLO voze pežo 508 i palata, a ja mazdu 3 sedan. Pritom mi imamo isti budžet za vozilo... nerealno. Mada je ovaj pad prodaje trend u celom svetu. Država mora da smanji namete ako želi mlađe automobile na svojim ulicama.

Vozač

pre 3 godine

...Više ne postoji normalan porodični automobil koji košta manje od 20000 Evra, što iznosi oko 40 prosečnih plata u Srbiji...

Astra sedan trenutno 22.000 dinara mesečno, bez učešća. Tipo još manje, sa učešćem.Jeste da su to samo dva modela, ali ipak postoje.

Radijator

pre 3 godine

@jaretina
Isti ti tvoji bajni Francuzi su u selu pored novog sada kupili cementaru u kojoj nemilice lože gume,otpad i sve što stignu nivo otrova u vazduhu opasno visok.No koga to briga oni su fini,da ali u svojoj zemlji SRBINE ovde truju našu decu,i dokle god ima takvih kao ti uvek će nas neka fina i kulturna nacija trovati SRBINE.
(kimi R, 21. decembar 2020 19:40)

Kimi, Kimi..
Koja neinteligencija. Zabrinjavajuce.
Pa sto su došli kod nas da truju? Sto nisu otisli u Nemacku, Austriju, Holandiju?
Pa zato sto je samo kod nas to dozvoljeno.
Nece valjda francuzi da brinu o vazduhu u Srbiji? Oni brinu o vazduhu u svojoj zemlji, a mi u svojoj.
Da li ti je ista jasnije?

Avaya

pre 3 godine

Пар ствари, нова норма о дозвољених 95 г/км СО2 од идуће године ће додатно поскупети возила, а такође правила о обавезној безбедносној опреми која ће возила морати да имају у наредних пар година, додатно ће дићи цену и истовремено поставити категорију А и Б аута на границу изумирања јер ће они процентуално да највише поскупе. VW група је за 1/4 дигла цене код нових модела, чак и у овој 2020, делимично оправдано бољом опремом, а то се чека и код других, неко мора и да плати развој електричних возила (ЕВ). Даље, 2/3 нових возила у ЕУ се купују на правна лица, углавном путем лизинга, са разним пореским олакшицама, тако да их раст цена онога што купују много не дотиче за сада. Наравно, расту цене нових, расту и цене половних, а то ће се и наставити

katalozi i cenovnici ...

pre 3 godine

Sad će da krene na bolje prodaja, jer je novi yaris dobio cene za Srbiju, hibrid od "akcijske cene" od 20k do "akcijskih" 27k.
Cene su zaista specijalno prilagodjene za Srbiju.
Recimo, paket Sport, kod nas 24.290, a u SLO je 20.500.
Da li su kupci u Srbiji zaista takva stoka kakvom ih smatra uvoznik?
Bravo "Toyota Srbija".

Prdonja

pre 3 godine

@(drvobradi, 21. decembar 2020 16:59)

Ma Skoda glava. How Yes No. Da nema drzave i "bliske saradnje", bila bi Skoda tu sa tim brendovima koje navodis, tj. nesto preko 1000 vozila godisnje.

C i n i k

pre 3 godine

Polovni automobili na placevima svi prešli 130-160.000 a ni jedan realno nije ispod 300.000. Ne znam koja budala kupuje kola na tim mestima osim ako baš lično ne poznaješ prodavca pa da ti nešto preporuči.
(Bgd, 21. decembar 2020 15:31)

Da, ako misis na auta stara 10 i vise godina, to je i vise od 300.000, jer motori realno odavno prelaze 600,700.000 km bez otvaranja, crkavaju razni senzori i sl ali motori ako se ulje i filteri menjaju, sluze dugo.
Misim auto, koji god motor, 2005, iz uvoza, da je preso ispod 400,500.000 nma nikakve sanse.
I Nemac prvo gleda predjenu km i godiste i to odredjuje cenu svakog auta..

C i n i k

pre 3 godine

roblem je što nije bilo benzinaca u ponudi, ( ili turbo benzin 1.0, a to je isto ili gore od dizela) pa sam uzeo dizel. znam šta sve može da se desi, ali auto treba da odradi posao.
(matori, 21. decembar 2020 13:52

Nma sanse da si pogresio izborom diesel motora, vise prelaze, manje trose, efikasniji su, imaju ogroman NM, ti dieseli stari do 10 godina se odlicni nma tu brige nikakve, tako da je uvek bolje kupiti diesel ngo benzinca,i nmj da te plase raznorazni komentari oko dizni ili turbina, mnogo km diesel treba da prodje da bi imao takve probleme..

C i n i k

pre 3 godine

Misim da su u SRB i polovnjaci malo poskupeli, naravno, racunam tu na ove stare 6,7 godina max..
A prodaja novih automobila stala je svuda u svetu ne samo u SRB, prosto narod je svuda u neizvesnosti pa se odlazu stvari koje nisu prioritet.

C i n i k

pre 3 godine

"A 100% pokazuje koliko si ti pametan pa generalizujes slojeve drustva u jednoj Srbiji gde vecina gradjana radi za ispod prosecnu platu tj minimalac."
Pa zato sto nemaju para kupuju automobile koji su u startu skuplji sa motorom koji je skup za odrzavanje? Svi kao prelaze po 15.000 godisnje, pa ce da ustede na gorivu da pokriju cenu i odrzavanje?
(T, 21. decembar 2020 15:10)



Postoji precizan i tacan broj radnika koji prima minimalac, to se objavljuje, i to je daleko od "vecine gradjana SRB" i to toliko daleko da je besmisleno da se o tome polemise uopste.

Milan

pre 3 godine

Glavni razlog za pad prodaje novih vozila nije korona virus već bezobrazna poskupljenja koja su nastupila posebno u poslednjih godinu dana. Ako se ovakav trend nastavi novi automobili u Srbiji se neće prodavati, odnosno procenat prodatih vozila biće zanemarljiv. Više ne postoji normalan porodični automobil koji košta manje od 20000 Evra, što iznosi oko 40 prosečnih plata u Srbiji.

Неупућен..

pre 3 godine

Ја сам узео Хонду Акорд 13 година стару, са 134000км у фул опреми, 2016. за 5200! Сад, Акорд сличне старости, дакле 2008. са отприлике 120-150 хиљада на сату, са истом опремом, кошта - 7800+... (ауто купљен у Њемачкој)

kimi R

pre 3 godine

@jaretina
Isti ti tvoji bajni Francuzi su u selu pored novog sada kupili cementaru u kojoj nemilice lože gume,otpad i sve što stignu nivo otrova u vazduhu opasno visok.No koga to briga oni su fini,da ali u svojoj zemlji SRBINE ovde truju našu decu,i dokle god ima takvih kao ti uvek će nas neka fina i kulturna nacija trovati SRBINE.

drvobradi

pre 3 godine

Vratih se na ovu vest ponovo da nesto iskomentarisem. Za prvih 6m je u Srbiji prodato 3x vise stanova za keš nego novih automobila za 11m.

Zeldi

pre 3 godine

Mnogi ne prihvataju cinjenicu da vreme dizela prolazi. Zavaravaju se da je uzrok vecinske prodaje novih benzinskih motora niza cena. Kupac koji placa 15-20 hiljada za novo moze slobodno da odabere sta zeli, cena tu retko kad igra bitnu ulogu. Pitanje je samo koju klasu vozila trazite za taj novac. Ljudi su svesni da ce se dizel u buducnosti sve vise ogranicavati dok se na kraju potpuno ne izbaci sa drumova. Novi qashqai nece imati dizel u ponudi, novi peugeot 308 takodje, proizvodjaci ih lagano izbacuju iz proizvodnje. Cak i u Rusji se recimo kia sportage ne nudi sa dizel motorom. Vreme se neumoljivo menja svidjalo se to nekome ili ne.

jaretina, po gorivu se inteligencija prepoznaje

pre 3 godine

Što se raka tiče, dobićeš ga i od baterija a pogotovo te divne prečiste nuklearne energije koju toliko hvališ.
(mile ®, 21. decembar 2020 12:53)

idi srbine reci francuzima da je nuke loša stvar.

e to što takvih kao ti ima ko blata, zato smo tu gde jesmo sa prvacima u EU po karcinomu pluća, a francuzi uređena zemlja. takvi kao ti au se pitali za budućnost, zato ni nemamo budućnoat.

BGD

pre 3 godine

Kao da se u Srbiji prodaju novi automobili i kad nije bila korona.. kad citas u novi ama, ispada kao da je Srbija jedna normalna i razvijena zemlja u kojoj cvetaju med i mleko, i koja ni po cemu ne zaostaje za ostalim tazvijenim zemljama zapadbe evrope. Velike raspridaje za crni petak, novogodisnji i bozicni pokloni, noc vestica itd,itd. A tamo ljudi umiru od gladi, beda da ne moze biti veca. Ja stvarno ne razumem koliko cete vi tamo moci jos da izdrzite da vam se neko ruga sa inteligencijom. Vi ste tamo stvarno dotakli dno, i to u svakom mogucem smislu.

Srećko

pre 3 godine

Već se vide posledice korone na mentalno stanje ljudi.
Očekivano bi bilo da se sve manje kupuju stari dizelaši iz nekoliko poznatih razloga.
Tačno je da je veći izbor starih dizelaša, ali to ne treba da znači da trebamo da bacamo novac na njih.
Većina ljudi ima mala primanja i ne treba ništa da prepuste bilo kakvom riziku. Kupujte pametno.

Sani Kroket

pre 3 godine

Kriza je zbog korona virusa(mada se svakako kriza spremala) i pitanje je do kada ce trajati. Prirodno je da neizvesnost dovodi do smanjenja potrosnje, bilo kakvih kupovina koje nisu neophodne. Auto kuce vidim da ne reaguju i nemaju neke specijalne akcije da bi pospesili prodaju, tako da je trenutna situacija potpuno normalna. Ide zima, tradicionalno period kada se manje kupuju automobili i prvi kvartal 2021 ce sigurno biti katastrofalan po auto industriju. Posebno za nas ce biti interesantna godina, posto u julu stupa na snagu novi pravilnik na tehnickim pregledima(ako ostane ovako, sigurno bar 30% vise automobila nece proci pregled) tako da ocekujem razna tumbanja na trzistu

drvobradi

pre 3 godine

@connected
Dok se ne pokažu apsolutne brojke. Onda skapiras da je Skoda (jeftini VW) prodala automobila skoro kao Toyota, Hyundai i Renault zajedno.
Benzinci se prodaju zato što su niže cene nego dizeli ili hibridi (Toyota i Hyundai uglavnom samo benzince prodaju, Fiat takođe, Škoda Fabia i Renault Clio uglavnom se kupuju kao benzinci)
Sve u svemu, jadno.

Peđa

pre 3 godine

Mesecima pratim cene polovnjaka, povećale su se u proseku za par hiljada evra. Iste oglase vrtim danima, slabo se šta kupuje. Sa druge strane prodajem svoj automobil, niko nije nazvao ni da pita za osnovne informacije.
Sve je stalo zbog Kovida, a tek će da stane.
Samo se pitam kome će placevi prodati tolike automobile.
I da za par dana svi automobili će biti godinu dana stariji.

T

pre 3 godine

"A 100% pokazuje koliko si ti pametan pa generalizujes slojeve drustva u jednoj Srbiji gde vecina gradjana radi za ispod prosecnu platu tj minimalac."
Pa zato sto nemaju para kupuju automobile koji su u startu skuplji sa motorom koji je skup za odrzavanje? Svi kao prelaze po 15.000 godisnje, pa ce da ustede na gorivu da pokriju cenu i odrzavanje?

Bgd

pre 3 godine

Polovni automobili na placevima svi prešli 130-160.000 a ni jedan realno nije ispod 300.000. Ne znam koja budala kupuje kola na tim mestima osim ako baš lično ne poznaješ prodavca pa da ti nešto preporuči.

Bane

pre 3 godine

Ovih 25% pada prodaje novih automobila je zbog toga što su firme odložile investicije u nove automobile za narednu godinu. Recimo mi smo u firmi po planu investicije ove godine trebali da kupimo baš dosta novih automobila različitih klasa i namena. 8. februara smo usvojili plan investicija, plan je bio da sačekamo sajam u martu pa da krenemo sa realizacijom i vidimo gde kakve uslove možemo da isposlujemo. 15. marta proglasili vanredno stanje i plan investicija suspendovan.

Inače prodaja novih vozila fizičkim licima je kod nas i dalje na jako niskom nivou.

sdfg

pre 3 godine

ako je polovan, da je dizlo (71%)
ako je nov, da je benzin (61%)

to pokazuje mentalitet i inteligenciju onih koji mogu da zarade pare i onih koji ne.
(jaretina, jaretina svuda oko mene, 21. decembar 2020 10:11)

Ti procenti preslikavaju ponudu polovnih automobila, otvorite sajtove pa pogledajte koliko je u ponudi polovnih automobila na banzin.

Preprodavci jeftinije dolaze do dizela jer su po pravilu i više prešli pa na njima više zarade i više ih je u ponudi.

Odlozeni udar

pre 3 godine

Ono sto se vecini cini nevidljivo, a doci ce na naplatu u naerdom periodu jeste da ce ukupno biti smanjena kupovna moc vecine gradjana. Naravno i automobili ce se dosta manje kupovati, a trziste ce biti prezasiceno. Trenutno se drze cene visiko kao da se ceka neko cudo. Nasa ekonomija dosta zavisna od desavanja u zapadnim zemljama, svaku krizu oseti sa malim zakasnjenjem. Tako se kod nas kriza koje u AMrici pocela jos 2008, kod nas se u potpunosti osetila tel 2009-10 god. Isto tako trenutna situacija sa nekreninama je neodrziva, ojavio se vec visak poslovnog a uskoro ce i stambenog prostora, jer ce manje ljudi biti sposobno da se zaduzuje.

Zato preporuka svima, smanjite troskove na minimum, ova kriza ce potrajati.
Na kraju i odluka Americke vlade je usmerena na potrosnju od koje ce opet najvise koristi imati samo trgovine a ne realna proizvodnja.

Sve skuplji polovnjaci

pre 3 godine

Polovnjaci poskupeli i na zapadu i kod nas u proseku 15 - 20 % ali glavni problem je sto je vrlo slaba ponuda i gore i ovde, slabo se kupuju nova vozila i zato su cene i potraznja otisle navise

MilanZH

pre 3 godine

Ovo je apsolutno netacno u Svajcarskoj bar kod BMW-a. Zvao sam dva zvanicna BMW dilera i nemaju skoro nista na legeru, sve prodali. Kažu daleko više nego prosle godine u ovo vreme.

matori

pre 3 godine

@(necu rusku vakcinu, 21. decembar 2020 11:59)

nije to baš tako...
evo ja sam uzeo ove godine proletos auto 7 godina star. auto - karoserija je bila ono što je trebalo da zadovolji neke zahteve da bi taj auto odrađivao neki posao. tek posle toga je išao motor kao kategorija pri izboru. problem je što nije bilo benzinaca u ponudi, ( ili turbo benzin 1.0, a to je isto ili gore od dizela) pa sam uzeo dizel. znam šta sve može da se desi, ali auto treba da odradi posao.

mile ®

pre 3 godine

@jaretina
To pokazuje da ljudi kupuju šta hoće za svoje pare,jel možeš da shvatiš da nije tvoje mišljenje jedino merodavno Srbine? Što se raka tiče, dobićeš ga i od baterija a pogotovo te divne prečiste nuklearne energije koju toliko hvališ.

hadžija

pre 3 godine

Ja kupio novu Astru 1.5. Dizel bato! Glup sam.
(CrniMika, 21. decembar 2020 11:44)
za 5 godina, moći ćeš sa njom samo do albanije da izadješ.

ko-ometator

pre 3 godine

ako je polovan, da je dizlo (71%)
ako je nov, da je benzin (61%)

to pokazuje mentalitet i inteligenciju onih koji mogu da zarade pare i onih koji ne.
(jaretina, jaretina svuda oko mene, 21. decembar 2020 10:11)
A 100% pokazuje koliko si ti pametan pa generalizujes slojeve drustva u jednoj Srbiji gde vecina gradjana radi za ispod prosecnu platu tj minimalac.

S TRONE

pre 3 godine

Ortak kupio clia 1.2 16v 2009 g klima maglenke nove gume... Išao sam sa njim i razgovarao sa čovekom čiji je plac, lepo kaze luksuzni stali, samo jeftini se prodaju, a clia je dao za 2000 e spuštao sa 3000e, kaže niko se ne javlja. Tako oni kažu, e sad...

connected

pre 3 godine

Medju prvih 10 u kategoriji novih automobila Toyota i Hyundai ispred VW i Opela, Kia deveta kao treći azijat na listi, više od 60% benzinaca. Lepo je videti da se stvari menjaju na bolje.

necu rusku vakcinu

pre 3 godine

jaretina, jaretina svuda oko mene...ne kapiras uopste, polovnjaci su dosta jeftiniji do novih kola i stariji (logicno) pa narod kupuje dizele jer manje trose (ne razmisljajuci o popravkama i uzdaju se u sreću da neće nešto skupo da se pokvari), a nove benzince narod kupuje jer su najjeftinija opcija (razlika izmedju osnovnog benzinca i osnovnog dizelasa su po 2.000-3.000e, pa i više jer su najčešće na dodatnom popustu benzinci osnovni). Što u prevodu znači, narod kupuje najjeftiniju opciju, bilo da je polovan ili nov. Da ima para kupovali bi 70% i nove dizelaše, ali nema.

Boki

pre 3 godine

Živela liberalna ekonomija. Ups, mi smo u Srbiji.
Potražnja pada a cene rastu, jel tako ono beše?
Aaa, nije tako ali im se može kako oni hoće.
Eto od januara veće plate i penzije ali sve poskupljuje tako da od tog povećanja nema ništa, od proleća i struja...

Persona

pre 3 godine

U Srbiji je takva beda da pandemija ne utiče bogzna koliko. Ova vlast je toliko devastirala prosečne porodice da razmišljaju samo o pukom preživljavanju.

CrniMika

pre 3 godine

ako je polovan, da je dizlo (71%)
ako je nov, da je benzin (61%)

to pokazuje mentalitet i inteligenciju onih koji mogu da zarade pare i onih koji ne.
(jaretina, jaretina svuda oko mene, 21. decembar 2020 10:11)

Ja kupio novu Astru 1.5. Dizel bato! Glup sam.

Neimenovani

pre 3 godine

Bolje da ste uradili istraživanje koliko utiče plata od 300€ na kupovinu novih automobila. Kao neko ko može sebi da priušti nov automobil, i čiji članovi porodice isto mogu, želim samo da kažem da se to u Srbiji nikako ne isplati. Makar to bila samo želja da se obradujete nečim lepim i nagraditi sebe za uspeh. Polovnjak do 10000 maksimalno i ćao. Jer nikad se ne zna kada će država da te klepi za neki novac, kada će biti voda umesto goriva, kada će u mraku da naleti rupčaga, kada će neko iz zavisti da ga izgrebe, itd. Isto se gleda polovan Audi NOV NOV NOV 2012 I Tojota Rav4 od 35000€ iz 2019te. Srećna Nova godina i Božić svima.!

jaretina, jaretina svuda oko mene

pre 3 godine

ako je polovan, da je dizlo (71%)
ako je nov, da je benzin (61%)

to pokazuje mentalitet i inteligenciju onih koji mogu da zarade pare i onih koji ne.

katalozi i cenovnici ...

pre 3 godine

Škoda posle prvih 11 meseci ubedljivo (očekivano) prva, ali, sa samo 3.446 komada??? Pa, prošle godine je prodala 5.896 komada.
Molimo javne nabavke i sve korisnike budžeta da hitno reaguju u ovih par dana do kraja 2020. godine, inače "Auto Čačak" ove godine neće ostvariti prošlogodišnji prihod od prodaje od oko 103 miliona EUR-a, čime bi ozbiljno bio ugrožen i BDP Češke ...

kralj

pre 3 godine

Cene polovnjaka su iste ako ne I vece za auta do 2010 godine a ovim malo mladjim su mozda pale desetak odsto u proseku,gde premijum vozila imaju veci pad,jer su za nas preskupa.

katalozi i cenovnici ...

pre 3 godine

Škoda posle prvih 11 meseci ubedljivo (očekivano) prva, ali, sa samo 3.446 komada??? Pa, prošle godine je prodala 5.896 komada.
Molimo javne nabavke i sve korisnike budžeta da hitno reaguju u ovih par dana do kraja 2020. godine, inače "Auto Čačak" ove godine neće ostvariti prošlogodišnji prihod od prodaje od oko 103 miliona EUR-a, čime bi ozbiljno bio ugrožen i BDP Češke ...

Neimenovani

pre 3 godine

Bolje da ste uradili istraživanje koliko utiče plata od 300€ na kupovinu novih automobila. Kao neko ko može sebi da priušti nov automobil, i čiji članovi porodice isto mogu, želim samo da kažem da se to u Srbiji nikako ne isplati. Makar to bila samo želja da se obradujete nečim lepim i nagraditi sebe za uspeh. Polovnjak do 10000 maksimalno i ćao. Jer nikad se ne zna kada će država da te klepi za neki novac, kada će biti voda umesto goriva, kada će u mraku da naleti rupčaga, kada će neko iz zavisti da ga izgrebe, itd. Isto se gleda polovan Audi NOV NOV NOV 2012 I Tojota Rav4 od 35000€ iz 2019te. Srećna Nova godina i Božić svima.!

Persona

pre 3 godine

U Srbiji je takva beda da pandemija ne utiče bogzna koliko. Ova vlast je toliko devastirala prosečne porodice da razmišljaju samo o pukom preživljavanju.

necu rusku vakcinu

pre 3 godine

jaretina, jaretina svuda oko mene...ne kapiras uopste, polovnjaci su dosta jeftiniji do novih kola i stariji (logicno) pa narod kupuje dizele jer manje trose (ne razmisljajuci o popravkama i uzdaju se u sreću da neće nešto skupo da se pokvari), a nove benzince narod kupuje jer su najjeftinija opcija (razlika izmedju osnovnog benzinca i osnovnog dizelasa su po 2.000-3.000e, pa i više jer su najčešće na dodatnom popustu benzinci osnovni). Što u prevodu znači, narod kupuje najjeftiniju opciju, bilo da je polovan ili nov. Da ima para kupovali bi 70% i nove dizelaše, ali nema.

ko-ometator

pre 3 godine

ako je polovan, da je dizlo (71%)
ako je nov, da je benzin (61%)

to pokazuje mentalitet i inteligenciju onih koji mogu da zarade pare i onih koji ne.
(jaretina, jaretina svuda oko mene, 21. decembar 2020 10:11)
A 100% pokazuje koliko si ti pametan pa generalizujes slojeve drustva u jednoj Srbiji gde vecina gradjana radi za ispod prosecnu platu tj minimalac.

Bane

pre 3 godine

Ovih 25% pada prodaje novih automobila je zbog toga što su firme odložile investicije u nove automobile za narednu godinu. Recimo mi smo u firmi po planu investicije ove godine trebali da kupimo baš dosta novih automobila različitih klasa i namena. 8. februara smo usvojili plan investicija, plan je bio da sačekamo sajam u martu pa da krenemo sa realizacijom i vidimo gde kakve uslove možemo da isposlujemo. 15. marta proglasili vanredno stanje i plan investicija suspendovan.

Inače prodaja novih vozila fizičkim licima je kod nas i dalje na jako niskom nivou.

Boki

pre 3 godine

Živela liberalna ekonomija. Ups, mi smo u Srbiji.
Potražnja pada a cene rastu, jel tako ono beše?
Aaa, nije tako ali im se može kako oni hoće.
Eto od januara veće plate i penzije ali sve poskupljuje tako da od tog povećanja nema ništa, od proleća i struja...

S TRONE

pre 3 godine

Ortak kupio clia 1.2 16v 2009 g klima maglenke nove gume... Išao sam sa njim i razgovarao sa čovekom čiji je plac, lepo kaze luksuzni stali, samo jeftini se prodaju, a clia je dao za 2000 e spuštao sa 3000e, kaže niko se ne javlja. Tako oni kažu, e sad...

Peđa

pre 3 godine

Mesecima pratim cene polovnjaka, povećale su se u proseku za par hiljada evra. Iste oglase vrtim danima, slabo se šta kupuje. Sa druge strane prodajem svoj automobil, niko nije nazvao ni da pita za osnovne informacije.
Sve je stalo zbog Kovida, a tek će da stane.
Samo se pitam kome će placevi prodati tolike automobile.
I da za par dana svi automobili će biti godinu dana stariji.

Odlozeni udar

pre 3 godine

Ono sto se vecini cini nevidljivo, a doci ce na naplatu u naerdom periodu jeste da ce ukupno biti smanjena kupovna moc vecine gradjana. Naravno i automobili ce se dosta manje kupovati, a trziste ce biti prezasiceno. Trenutno se drze cene visiko kao da se ceka neko cudo. Nasa ekonomija dosta zavisna od desavanja u zapadnim zemljama, svaku krizu oseti sa malim zakasnjenjem. Tako se kod nas kriza koje u AMrici pocela jos 2008, kod nas se u potpunosti osetila tel 2009-10 god. Isto tako trenutna situacija sa nekreninama je neodrziva, ojavio se vec visak poslovnog a uskoro ce i stambenog prostora, jer ce manje ljudi biti sposobno da se zaduzuje.

Zato preporuka svima, smanjite troskove na minimum, ova kriza ce potrajati.
Na kraju i odluka Americke vlade je usmerena na potrosnju od koje ce opet najvise koristi imati samo trgovine a ne realna proizvodnja.

Bgd

pre 3 godine

Polovni automobili na placevima svi prešli 130-160.000 a ni jedan realno nije ispod 300.000. Ne znam koja budala kupuje kola na tim mestima osim ako baš lično ne poznaješ prodavca pa da ti nešto preporuči.

jaretina, jaretina svuda oko mene

pre 3 godine

ako je polovan, da je dizlo (71%)
ako je nov, da je benzin (61%)

to pokazuje mentalitet i inteligenciju onih koji mogu da zarade pare i onih koji ne.

kralj

pre 3 godine

Cene polovnjaka su iste ako ne I vece za auta do 2010 godine a ovim malo mladjim su mozda pale desetak odsto u proseku,gde premijum vozila imaju veci pad,jer su za nas preskupa.

drvobradi

pre 3 godine

Vratih se na ovu vest ponovo da nesto iskomentarisem. Za prvih 6m je u Srbiji prodato 3x vise stanova za keš nego novih automobila za 11m.

sdfg

pre 3 godine

ako je polovan, da je dizlo (71%)
ako je nov, da je benzin (61%)

to pokazuje mentalitet i inteligenciju onih koji mogu da zarade pare i onih koji ne.
(jaretina, jaretina svuda oko mene, 21. decembar 2020 10:11)

Ti procenti preslikavaju ponudu polovnih automobila, otvorite sajtove pa pogledajte koliko je u ponudi polovnih automobila na banzin.

Preprodavci jeftinije dolaze do dizela jer su po pravilu i više prešli pa na njima više zarade i više ih je u ponudi.

katalozi i cenovnici ...

pre 3 godine

Sad će da krene na bolje prodaja, jer je novi yaris dobio cene za Srbiju, hibrid od "akcijske cene" od 20k do "akcijskih" 27k.
Cene su zaista specijalno prilagodjene za Srbiju.
Recimo, paket Sport, kod nas 24.290, a u SLO je 20.500.
Da li su kupci u Srbiji zaista takva stoka kakvom ih smatra uvoznik?
Bravo "Toyota Srbija".

Milan

pre 3 godine

Glavni razlog za pad prodaje novih vozila nije korona virus već bezobrazna poskupljenja koja su nastupila posebno u poslednjih godinu dana. Ako se ovakav trend nastavi novi automobili u Srbiji se neće prodavati, odnosno procenat prodatih vozila biće zanemarljiv. Više ne postoji normalan porodični automobil koji košta manje od 20000 Evra, što iznosi oko 40 prosečnih plata u Srbiji.

CrniMika

pre 3 godine

ako je polovan, da je dizlo (71%)
ako je nov, da je benzin (61%)

to pokazuje mentalitet i inteligenciju onih koji mogu da zarade pare i onih koji ne.
(jaretina, jaretina svuda oko mene, 21. decembar 2020 10:11)

Ja kupio novu Astru 1.5. Dizel bato! Glup sam.

hadžija

pre 3 godine

Ja kupio novu Astru 1.5. Dizel bato! Glup sam.
(CrniMika, 21. decembar 2020 11:44)
za 5 godina, moći ćeš sa njom samo do albanije da izadješ.

connected

pre 3 godine

Medju prvih 10 u kategoriji novih automobila Toyota i Hyundai ispred VW i Opela, Kia deveta kao treći azijat na listi, više od 60% benzinaca. Lepo je videti da se stvari menjaju na bolje.

kimi R

pre 3 godine

@jaretina
Isti ti tvoji bajni Francuzi su u selu pored novog sada kupili cementaru u kojoj nemilice lože gume,otpad i sve što stignu nivo otrova u vazduhu opasno visok.No koga to briga oni su fini,da ali u svojoj zemlji SRBINE ovde truju našu decu,i dokle god ima takvih kao ti uvek će nas neka fina i kulturna nacija trovati SRBINE.

Sani Kroket

pre 3 godine

Kriza je zbog korona virusa(mada se svakako kriza spremala) i pitanje je do kada ce trajati. Prirodno je da neizvesnost dovodi do smanjenja potrosnje, bilo kakvih kupovina koje nisu neophodne. Auto kuce vidim da ne reaguju i nemaju neke specijalne akcije da bi pospesili prodaju, tako da je trenutna situacija potpuno normalna. Ide zima, tradicionalno period kada se manje kupuju automobili i prvi kvartal 2021 ce sigurno biti katastrofalan po auto industriju. Posebno za nas ce biti interesantna godina, posto u julu stupa na snagu novi pravilnik na tehnickim pregledima(ako ostane ovako, sigurno bar 30% vise automobila nece proci pregled) tako da ocekujem razna tumbanja na trzistu

matori

pre 3 godine

@(necu rusku vakcinu, 21. decembar 2020 11:59)

nije to baš tako...
evo ja sam uzeo ove godine proletos auto 7 godina star. auto - karoserija je bila ono što je trebalo da zadovolji neke zahteve da bi taj auto odrađivao neki posao. tek posle toga je išao motor kao kategorija pri izboru. problem je što nije bilo benzinaca u ponudi, ( ili turbo benzin 1.0, a to je isto ili gore od dizela) pa sam uzeo dizel. znam šta sve može da se desi, ali auto treba da odradi posao.

BGD

pre 3 godine

Kao da se u Srbiji prodaju novi automobili i kad nije bila korona.. kad citas u novi ama, ispada kao da je Srbija jedna normalna i razvijena zemlja u kojoj cvetaju med i mleko, i koja ni po cemu ne zaostaje za ostalim tazvijenim zemljama zapadbe evrope. Velike raspridaje za crni petak, novogodisnji i bozicni pokloni, noc vestica itd,itd. A tamo ljudi umiru od gladi, beda da ne moze biti veca. Ja stvarno ne razumem koliko cete vi tamo moci jos da izdrzite da vam se neko ruga sa inteligencijom. Vi ste tamo stvarno dotakli dno, i to u svakom mogucem smislu.

Sve skuplji polovnjaci

pre 3 godine

Polovnjaci poskupeli i na zapadu i kod nas u proseku 15 - 20 % ali glavni problem je sto je vrlo slaba ponuda i gore i ovde, slabo se kupuju nova vozila i zato su cene i potraznja otisle navise

Zeldi

pre 3 godine

Mnogi ne prihvataju cinjenicu da vreme dizela prolazi. Zavaravaju se da je uzrok vecinske prodaje novih benzinskih motora niza cena. Kupac koji placa 15-20 hiljada za novo moze slobodno da odabere sta zeli, cena tu retko kad igra bitnu ulogu. Pitanje je samo koju klasu vozila trazite za taj novac. Ljudi su svesni da ce se dizel u buducnosti sve vise ogranicavati dok se na kraju potpuno ne izbaci sa drumova. Novi qashqai nece imati dizel u ponudi, novi peugeot 308 takodje, proizvodjaci ih lagano izbacuju iz proizvodnje. Cak i u Rusji se recimo kia sportage ne nudi sa dizel motorom. Vreme se neumoljivo menja svidjalo se to nekome ili ne.

mile ®

pre 3 godine

@jaretina
To pokazuje da ljudi kupuju šta hoće za svoje pare,jel možeš da shvatiš da nije tvoje mišljenje jedino merodavno Srbine? Što se raka tiče, dobićeš ga i od baterija a pogotovo te divne prečiste nuklearne energije koju toliko hvališ.

Srećko

pre 3 godine

Već se vide posledice korone na mentalno stanje ljudi.
Očekivano bi bilo da se sve manje kupuju stari dizelaši iz nekoliko poznatih razloga.
Tačno je da je veći izbor starih dizelaša, ali to ne treba da znači da trebamo da bacamo novac na njih.
Većina ljudi ima mala primanja i ne treba ništa da prepuste bilo kakvom riziku. Kupujte pametno.

Prdonja

pre 3 godine

@(drvobradi, 21. decembar 2020 16:59)

Ma Skoda glava. How Yes No. Da nema drzave i "bliske saradnje", bila bi Skoda tu sa tim brendovima koje navodis, tj. nesto preko 1000 vozila godisnje.

T

pre 3 godine

"A 100% pokazuje koliko si ti pametan pa generalizujes slojeve drustva u jednoj Srbiji gde vecina gradjana radi za ispod prosecnu platu tj minimalac."
Pa zato sto nemaju para kupuju automobile koji su u startu skuplji sa motorom koji je skup za odrzavanje? Svi kao prelaze po 15.000 godisnje, pa ce da ustede na gorivu da pokriju cenu i odrzavanje?

Неупућен..

pre 3 godine

Ја сам узео Хонду Акорд 13 година стару, са 134000км у фул опреми, 2016. за 5200! Сад, Акорд сличне старости, дакле 2008. са отприлике 120-150 хиљада на сату, са истом опремом, кошта - 7800+... (ауто купљен у Њемачкој)

jaretina, po gorivu se inteligencija prepoznaje

pre 3 godine

Što se raka tiče, dobićeš ga i od baterija a pogotovo te divne prečiste nuklearne energije koju toliko hvališ.
(mile ®, 21. decembar 2020 12:53)

idi srbine reci francuzima da je nuke loša stvar.

e to što takvih kao ti ima ko blata, zato smo tu gde jesmo sa prvacima u EU po karcinomu pluća, a francuzi uređena zemlja. takvi kao ti au se pitali za budućnost, zato ni nemamo budućnoat.

MilanZH

pre 3 godine

Ovo je apsolutno netacno u Svajcarskoj bar kod BMW-a. Zvao sam dva zvanicna BMW dilera i nemaju skoro nista na legeru, sve prodali. Kažu daleko više nego prosle godine u ovo vreme.

drvobradi

pre 3 godine

@connected
Dok se ne pokažu apsolutne brojke. Onda skapiras da je Skoda (jeftini VW) prodala automobila skoro kao Toyota, Hyundai i Renault zajedno.
Benzinci se prodaju zato što su niže cene nego dizeli ili hibridi (Toyota i Hyundai uglavnom samo benzince prodaju, Fiat takođe, Škoda Fabia i Renault Clio uglavnom se kupuju kao benzinci)
Sve u svemu, jadno.

C i n i k

pre 3 godine

roblem je što nije bilo benzinaca u ponudi, ( ili turbo benzin 1.0, a to je isto ili gore od dizela) pa sam uzeo dizel. znam šta sve može da se desi, ali auto treba da odradi posao.
(matori, 21. decembar 2020 13:52

Nma sanse da si pogresio izborom diesel motora, vise prelaze, manje trose, efikasniji su, imaju ogroman NM, ti dieseli stari do 10 godina se odlicni nma tu brige nikakve, tako da je uvek bolje kupiti diesel ngo benzinca,i nmj da te plase raznorazni komentari oko dizni ili turbina, mnogo km diesel treba da prodje da bi imao takve probleme..

C i n i k

pre 3 godine

Misim da su u SRB i polovnjaci malo poskupeli, naravno, racunam tu na ove stare 6,7 godina max..
A prodaja novih automobila stala je svuda u svetu ne samo u SRB, prosto narod je svuda u neizvesnosti pa se odlazu stvari koje nisu prioritet.

Mirko

pre 3 godine

U ovoj godini, kao i ranijih godina, kupci su najviše tražili polovne automobile sa dizel motorom. Čak 71 odsto prodatih su dizelaši, a 26 odsto benzinci.

Takođe, najviše prodatih automobila je sa Euro 3 (42%) i Euro 4 (32%) motorima.

Euro 3 najprodavaniji, a to znaci 18+ stari automobili, pa jos vecinom dizeli, koje cekaju skupi kvarovi, koji prevazilaze vrednost auta, sto znaci da ce za par godina biti na otpadu. Takoreci, uvozi se klasican otpad.

C i n i k

pre 3 godine

Polovni automobili na placevima svi prešli 130-160.000 a ni jedan realno nije ispod 300.000. Ne znam koja budala kupuje kola na tim mestima osim ako baš lično ne poznaješ prodavca pa da ti nešto preporuči.
(Bgd, 21. decembar 2020 15:31)

Da, ako misis na auta stara 10 i vise godina, to je i vise od 300.000, jer motori realno odavno prelaze 600,700.000 km bez otvaranja, crkavaju razni senzori i sl ali motori ako se ulje i filteri menjaju, sluze dugo.
Misim auto, koji god motor, 2005, iz uvoza, da je preso ispod 400,500.000 nma nikakve sanse.
I Nemac prvo gleda predjenu km i godiste i to odredjuje cenu svakog auta..

Radijator

pre 3 godine

@jaretina
Isti ti tvoji bajni Francuzi su u selu pored novog sada kupili cementaru u kojoj nemilice lože gume,otpad i sve što stignu nivo otrova u vazduhu opasno visok.No koga to briga oni su fini,da ali u svojoj zemlji SRBINE ovde truju našu decu,i dokle god ima takvih kao ti uvek će nas neka fina i kulturna nacija trovati SRBINE.
(kimi R, 21. decembar 2020 19:40)

Kimi, Kimi..
Koja neinteligencija. Zabrinjavajuce.
Pa sto su došli kod nas da truju? Sto nisu otisli u Nemacku, Austriju, Holandiju?
Pa zato sto je samo kod nas to dozvoljeno.
Nece valjda francuzi da brinu o vazduhu u Srbiji? Oni brinu o vazduhu u svojoj zemlji, a mi u svojoj.
Da li ti je ista jasnije?

kimi R

pre 3 godine

@radijator
Onda nemoj da mi pričate o njihovoj brizi za ekologiju i kako su oni osvešćeni. Ne nisu ni blizu toga, samo imaju dvostruke aršine kao uostalom svi ma zapadu. Da glup sam, ali kad vidim vas pametne čak mi i drago što sam takav.

Avaya

pre 3 godine

Пар ствари, нова норма о дозвољених 95 г/км СО2 од идуће године ће додатно поскупети возила, а такође правила о обавезној безбедносној опреми која ће возила морати да имају у наредних пар година, додатно ће дићи цену и истовремено поставити категорију А и Б аута на границу изумирања јер ће они процентуално да највише поскупе. VW група је за 1/4 дигла цене код нових модела, чак и у овој 2020, делимично оправдано бољом опремом, а то се чека и код других, неко мора и да плати развој електричних возила (ЕВ). Даље, 2/3 нових возила у ЕУ се купују на правна лица, углавном путем лизинга, са разним пореским олакшицама, тако да их раст цена онога што купују много не дотиче за сада. Наравно, расту цене нових, расту и цене половних, а то ће се и наставити

Stef

pre 3 godine

Prvo i osnovno kod nas su nova kola preskupa zbog svih nameta. Nije ni čudo da se ne kupuju. Dvojica mojih kolega u SLO voze pežo 508 i palata, a ja mazdu 3 sedan. Pritom mi imamo isti budžet za vozilo... nerealno. Mada je ovaj pad prodaje trend u celom svetu. Država mora da smanji namete ako želi mlađe automobile na svojim ulicama.

Kowalski

pre 3 godine

Prodaja je malo Veca ove godine nego prošle ali to pričam o realnoj prodaji. Prošle godine je država kupila od Škode strašan kontigent koji remeti statistiku i onemogućava realnu računicu.
Dobar je Skoda auto zaista ali za državnu upotrebu gde svako upropastava ta vozila nije. Nema smisla kupovati Škode za policiju i oste namene Skoda je više za porodicu gde zna da potraje 10+ godina. Drzabava treba da kupuje Yugo ili FIAT 500 ili Tipo i to je to. Ionako ima udela sa FIATom u KG.

koronarius

pre 3 godine

Ја сам узео Хонду Акорд 13 година стару, са 134000км у фул опреми, 2016. за 5200! Сад, Акорд сличне старости, дакле 2008. са отприлике 120-150 хиљада на сату, са истом опремом, кошта - 7800+... (ауто купљен у Њемачкој)
(Неупућен.., 21. decembar 2020 19:07)
Pretera ga malo, nisu Akordi toliko skupi. Ja ti prodam mog Akorda 2008, sport verzija sa ful opremom i sa 80.000km za 6700. Kupljen u Srbiji. 2.0 benzin.

Vozač

pre 3 godine

...Više ne postoji normalan porodični automobil koji košta manje od 20000 Evra, što iznosi oko 40 prosečnih plata u Srbiji...

Astra sedan trenutno 22.000 dinara mesečno, bez učešća. Tipo još manje, sa učešćem.Jeste da su to samo dva modela, ali ipak postoje.

C i n i k

pre 3 godine

"A 100% pokazuje koliko si ti pametan pa generalizujes slojeve drustva u jednoj Srbiji gde vecina gradjana radi za ispod prosecnu platu tj minimalac."
Pa zato sto nemaju para kupuju automobile koji su u startu skuplji sa motorom koji je skup za odrzavanje? Svi kao prelaze po 15.000 godisnje, pa ce da ustede na gorivu da pokriju cenu i odrzavanje?
(T, 21. decembar 2020 15:10)



Postoji precizan i tacan broj radnika koji prima minimalac, to se objavljuje, i to je daleko od "vecine gradjana SRB" i to toliko daleko da je besmisleno da se o tome polemise uopste.

Неупућен..

pre 3 godine

Pretera ga malo, nisu Akordi toliko skupi. Ja ti prodam mog Akorda 2008, sport verzija sa ful opremom i sa 80.000km za 6700. Kupljen u Srbiji. 2.0 benzin.
(koronarius, 22. decembar 2020 08:27)

Као што рекох, купљен у Њемачкој. Погледај под EXECUTIVE моделе од 2008. па на овамо.. јер таквог сам купио(СL) а сад хоћу СU, и нема са 80ак хиљада на сату испод 9000! У Србији су опале мало цифре, али тамо су другачији стандарди и критеријуми..

mm

pre 3 godine

Bolje da ste uradili istraživanje koliko utiče plata od 300€ na kupovinu novih automobila. Kao neko ko može sebi da priušti nov automobil, i čiji članovi porodice isto mogu, želim samo da kažem da se to u Srbiji nikako ne isplati. Makar to bila samo želja da se obradujete nečim lepim i nagraditi sebe za uspeh. Polovnjak do 10000 maksimalno i ćao. Jer nikad se ne zna kada će država da te klepi za neki novac, kada će biti voda umesto goriva, kada će u mraku da naleti rupčaga, kada će neko iz zavisti da ga izgrebe, itd. Isto se gleda polovan Audi NOV NOV NOV 2012 I Tojota Rav4 od 35000€ iz 2019te. Srećna Nova godina i Božić svima.!
(Neimenovani, 21. decembar 2020 10:15)

Isplati? P ane isplati se imati ni polovan automobil. Da stvarno imas pare da priustis nov ne bi pricao da je kupovina novog automobila trosak nego uzitak.

hadžija

pre 3 godine

Ja kupio novu Astru 1.5. Dizel bato! Glup sam.
(CrniMika, 21. decembar 2020 11:44)
za 5 godina, moći ćeš sa njom samo do albanije da izadješ.

jaretina, jaretina svuda oko mene

pre 3 godine

ako je polovan, da je dizlo (71%)
ako je nov, da je benzin (61%)

to pokazuje mentalitet i inteligenciju onih koji mogu da zarade pare i onih koji ne.

MilanZH

pre 3 godine

Ovo je apsolutno netacno u Svajcarskoj bar kod BMW-a. Zvao sam dva zvanicna BMW dilera i nemaju skoro nista na legeru, sve prodali. Kažu daleko više nego prosle godine u ovo vreme.

jaretina, po gorivu se inteligencija prepoznaje

pre 3 godine

Što se raka tiče, dobićeš ga i od baterija a pogotovo te divne prečiste nuklearne energije koju toliko hvališ.
(mile ®, 21. decembar 2020 12:53)

idi srbine reci francuzima da je nuke loša stvar.

e to što takvih kao ti ima ko blata, zato smo tu gde jesmo sa prvacima u EU po karcinomu pluća, a francuzi uređena zemlja. takvi kao ti au se pitali za budućnost, zato ni nemamo budućnoat.

C i n i k

pre 3 godine

"A 100% pokazuje koliko si ti pametan pa generalizujes slojeve drustva u jednoj Srbiji gde vecina gradjana radi za ispod prosecnu platu tj minimalac."
Pa zato sto nemaju para kupuju automobile koji su u startu skuplji sa motorom koji je skup za odrzavanje? Svi kao prelaze po 15.000 godisnje, pa ce da ustede na gorivu da pokriju cenu i odrzavanje?
(T, 21. decembar 2020 15:10)



Postoji precizan i tacan broj radnika koji prima minimalac, to se objavljuje, i to je daleko od "vecine gradjana SRB" i to toliko daleko da je besmisleno da se o tome polemise uopste.

C i n i k

pre 3 godine

roblem je što nije bilo benzinaca u ponudi, ( ili turbo benzin 1.0, a to je isto ili gore od dizela) pa sam uzeo dizel. znam šta sve može da se desi, ali auto treba da odradi posao.
(matori, 21. decembar 2020 13:52

Nma sanse da si pogresio izborom diesel motora, vise prelaze, manje trose, efikasniji su, imaju ogroman NM, ti dieseli stari do 10 godina se odlicni nma tu brige nikakve, tako da je uvek bolje kupiti diesel ngo benzinca,i nmj da te plase raznorazni komentari oko dizni ili turbina, mnogo km diesel treba da prodje da bi imao takve probleme..

CrniMika

pre 3 godine

ako je polovan, da je dizlo (71%)
ako je nov, da je benzin (61%)

to pokazuje mentalitet i inteligenciju onih koji mogu da zarade pare i onih koji ne.
(jaretina, jaretina svuda oko mene, 21. decembar 2020 10:11)

Ja kupio novu Astru 1.5. Dizel bato! Glup sam.

Zeldi

pre 3 godine

Mnogi ne prihvataju cinjenicu da vreme dizela prolazi. Zavaravaju se da je uzrok vecinske prodaje novih benzinskih motora niza cena. Kupac koji placa 15-20 hiljada za novo moze slobodno da odabere sta zeli, cena tu retko kad igra bitnu ulogu. Pitanje je samo koju klasu vozila trazite za taj novac. Ljudi su svesni da ce se dizel u buducnosti sve vise ogranicavati dok se na kraju potpuno ne izbaci sa drumova. Novi qashqai nece imati dizel u ponudi, novi peugeot 308 takodje, proizvodjaci ih lagano izbacuju iz proizvodnje. Cak i u Rusji se recimo kia sportage ne nudi sa dizel motorom. Vreme se neumoljivo menja svidjalo se to nekome ili ne.

connected

pre 3 godine

Medju prvih 10 u kategoriji novih automobila Toyota i Hyundai ispred VW i Opela, Kia deveta kao treći azijat na listi, više od 60% benzinaca. Lepo je videti da se stvari menjaju na bolje.

necu rusku vakcinu

pre 3 godine

jaretina, jaretina svuda oko mene...ne kapiras uopste, polovnjaci su dosta jeftiniji do novih kola i stariji (logicno) pa narod kupuje dizele jer manje trose (ne razmisljajuci o popravkama i uzdaju se u sreću da neće nešto skupo da se pokvari), a nove benzince narod kupuje jer su najjeftinija opcija (razlika izmedju osnovnog benzinca i osnovnog dizelasa su po 2.000-3.000e, pa i više jer su najčešće na dodatnom popustu benzinci osnovni). Što u prevodu znači, narod kupuje najjeftiniju opciju, bilo da je polovan ili nov. Da ima para kupovali bi 70% i nove dizelaše, ali nema.

Neimenovani

pre 3 godine

Bolje da ste uradili istraživanje koliko utiče plata od 300€ na kupovinu novih automobila. Kao neko ko može sebi da priušti nov automobil, i čiji članovi porodice isto mogu, želim samo da kažem da se to u Srbiji nikako ne isplati. Makar to bila samo želja da se obradujete nečim lepim i nagraditi sebe za uspeh. Polovnjak do 10000 maksimalno i ćao. Jer nikad se ne zna kada će država da te klepi za neki novac, kada će biti voda umesto goriva, kada će u mraku da naleti rupčaga, kada će neko iz zavisti da ga izgrebe, itd. Isto se gleda polovan Audi NOV NOV NOV 2012 I Tojota Rav4 od 35000€ iz 2019te. Srećna Nova godina i Božić svima.!

ko-ometator

pre 3 godine

ako je polovan, da je dizlo (71%)
ako je nov, da je benzin (61%)

to pokazuje mentalitet i inteligenciju onih koji mogu da zarade pare i onih koji ne.
(jaretina, jaretina svuda oko mene, 21. decembar 2020 10:11)
A 100% pokazuje koliko si ti pametan pa generalizujes slojeve drustva u jednoj Srbiji gde vecina gradjana radi za ispod prosecnu platu tj minimalac.

Bgd

pre 3 godine

Polovni automobili na placevima svi prešli 130-160.000 a ni jedan realno nije ispod 300.000. Ne znam koja budala kupuje kola na tim mestima osim ako baš lično ne poznaješ prodavca pa da ti nešto preporuči.

mile ®

pre 3 godine

@jaretina
To pokazuje da ljudi kupuju šta hoće za svoje pare,jel možeš da shvatiš da nije tvoje mišljenje jedino merodavno Srbine? Što se raka tiče, dobićeš ga i od baterija a pogotovo te divne prečiste nuklearne energije koju toliko hvališ.

drvobradi

pre 3 godine

@connected
Dok se ne pokažu apsolutne brojke. Onda skapiras da je Skoda (jeftini VW) prodala automobila skoro kao Toyota, Hyundai i Renault zajedno.
Benzinci se prodaju zato što su niže cene nego dizeli ili hibridi (Toyota i Hyundai uglavnom samo benzince prodaju, Fiat takođe, Škoda Fabia i Renault Clio uglavnom se kupuju kao benzinci)
Sve u svemu, jadno.

C i n i k

pre 3 godine

Polovni automobili na placevima svi prešli 130-160.000 a ni jedan realno nije ispod 300.000. Ne znam koja budala kupuje kola na tim mestima osim ako baš lično ne poznaješ prodavca pa da ti nešto preporuči.
(Bgd, 21. decembar 2020 15:31)

Da, ako misis na auta stara 10 i vise godina, to je i vise od 300.000, jer motori realno odavno prelaze 600,700.000 km bez otvaranja, crkavaju razni senzori i sl ali motori ako se ulje i filteri menjaju, sluze dugo.
Misim auto, koji god motor, 2005, iz uvoza, da je preso ispod 400,500.000 nma nikakve sanse.
I Nemac prvo gleda predjenu km i godiste i to odredjuje cenu svakog auta..

Неупућен..

pre 3 godine

Ја сам узео Хонду Акорд 13 година стару, са 134000км у фул опреми, 2016. за 5200! Сад, Акорд сличне старости, дакле 2008. са отприлике 120-150 хиљада на сату, са истом опремом, кошта - 7800+... (ауто купљен у Њемачкој)

Persona

pre 3 godine

U Srbiji je takva beda da pandemija ne utiče bogzna koliko. Ova vlast je toliko devastirala prosečne porodice da razmišljaju samo o pukom preživljavanju.

BGD

pre 3 godine

Kao da se u Srbiji prodaju novi automobili i kad nije bila korona.. kad citas u novi ama, ispada kao da je Srbija jedna normalna i razvijena zemlja u kojoj cvetaju med i mleko, i koja ni po cemu ne zaostaje za ostalim tazvijenim zemljama zapadbe evrope. Velike raspridaje za crni petak, novogodisnji i bozicni pokloni, noc vestica itd,itd. A tamo ljudi umiru od gladi, beda da ne moze biti veca. Ja stvarno ne razumem koliko cete vi tamo moci jos da izdrzite da vam se neko ruga sa inteligencijom. Vi ste tamo stvarno dotakli dno, i to u svakom mogucem smislu.

kimi R

pre 3 godine

@jaretina
Isti ti tvoji bajni Francuzi su u selu pored novog sada kupili cementaru u kojoj nemilice lože gume,otpad i sve što stignu nivo otrova u vazduhu opasno visok.No koga to briga oni su fini,da ali u svojoj zemlji SRBINE ovde truju našu decu,i dokle god ima takvih kao ti uvek će nas neka fina i kulturna nacija trovati SRBINE.

T

pre 3 godine

"A 100% pokazuje koliko si ti pametan pa generalizujes slojeve drustva u jednoj Srbiji gde vecina gradjana radi za ispod prosecnu platu tj minimalac."
Pa zato sto nemaju para kupuju automobile koji su u startu skuplji sa motorom koji je skup za odrzavanje? Svi kao prelaze po 15.000 godisnje, pa ce da ustede na gorivu da pokriju cenu i odrzavanje?

Radijator

pre 3 godine

@jaretina
Isti ti tvoji bajni Francuzi su u selu pored novog sada kupili cementaru u kojoj nemilice lože gume,otpad i sve što stignu nivo otrova u vazduhu opasno visok.No koga to briga oni su fini,da ali u svojoj zemlji SRBINE ovde truju našu decu,i dokle god ima takvih kao ti uvek će nas neka fina i kulturna nacija trovati SRBINE.
(kimi R, 21. decembar 2020 19:40)

Kimi, Kimi..
Koja neinteligencija. Zabrinjavajuce.
Pa sto su došli kod nas da truju? Sto nisu otisli u Nemacku, Austriju, Holandiju?
Pa zato sto je samo kod nas to dozvoljeno.
Nece valjda francuzi da brinu o vazduhu u Srbiji? Oni brinu o vazduhu u svojoj zemlji, a mi u svojoj.
Da li ti je ista jasnije?

katalozi i cenovnici ...

pre 3 godine

Škoda posle prvih 11 meseci ubedljivo (očekivano) prva, ali, sa samo 3.446 komada??? Pa, prošle godine je prodala 5.896 komada.
Molimo javne nabavke i sve korisnike budžeta da hitno reaguju u ovih par dana do kraja 2020. godine, inače "Auto Čačak" ove godine neće ostvariti prošlogodišnji prihod od prodaje od oko 103 miliona EUR-a, čime bi ozbiljno bio ugrožen i BDP Češke ...

Boki

pre 3 godine

Živela liberalna ekonomija. Ups, mi smo u Srbiji.
Potražnja pada a cene rastu, jel tako ono beše?
Aaa, nije tako ali im se može kako oni hoće.
Eto od januara veće plate i penzije ali sve poskupljuje tako da od tog povećanja nema ništa, od proleća i struja...

Sve skuplji polovnjaci

pre 3 godine

Polovnjaci poskupeli i na zapadu i kod nas u proseku 15 - 20 % ali glavni problem je sto je vrlo slaba ponuda i gore i ovde, slabo se kupuju nova vozila i zato su cene i potraznja otisle navise

kimi R

pre 3 godine

@radijator
Onda nemoj da mi pričate o njihovoj brizi za ekologiju i kako su oni osvešćeni. Ne nisu ni blizu toga, samo imaju dvostruke aršine kao uostalom svi ma zapadu. Da glup sam, ali kad vidim vas pametne čak mi i drago što sam takav.

matori

pre 3 godine

@(necu rusku vakcinu, 21. decembar 2020 11:59)

nije to baš tako...
evo ja sam uzeo ove godine proletos auto 7 godina star. auto - karoserija je bila ono što je trebalo da zadovolji neke zahteve da bi taj auto odrađivao neki posao. tek posle toga je išao motor kao kategorija pri izboru. problem je što nije bilo benzinaca u ponudi, ( ili turbo benzin 1.0, a to je isto ili gore od dizela) pa sam uzeo dizel. znam šta sve može da se desi, ali auto treba da odradi posao.

Milan

pre 3 godine

Glavni razlog za pad prodaje novih vozila nije korona virus već bezobrazna poskupljenja koja su nastupila posebno u poslednjih godinu dana. Ako se ovakav trend nastavi novi automobili u Srbiji se neće prodavati, odnosno procenat prodatih vozila biće zanemarljiv. Više ne postoji normalan porodični automobil koji košta manje od 20000 Evra, što iznosi oko 40 prosečnih plata u Srbiji.

S TRONE

pre 3 godine

Ortak kupio clia 1.2 16v 2009 g klima maglenke nove gume... Išao sam sa njim i razgovarao sa čovekom čiji je plac, lepo kaze luksuzni stali, samo jeftini se prodaju, a clia je dao za 2000 e spuštao sa 3000e, kaže niko se ne javlja. Tako oni kažu, e sad...

C i n i k

pre 3 godine

Misim da su u SRB i polovnjaci malo poskupeli, naravno, racunam tu na ove stare 6,7 godina max..
A prodaja novih automobila stala je svuda u svetu ne samo u SRB, prosto narod je svuda u neizvesnosti pa se odlazu stvari koje nisu prioritet.

katalozi i cenovnici ...

pre 3 godine

Sad će da krene na bolje prodaja, jer je novi yaris dobio cene za Srbiju, hibrid od "akcijske cene" od 20k do "akcijskih" 27k.
Cene su zaista specijalno prilagodjene za Srbiju.
Recimo, paket Sport, kod nas 24.290, a u SLO je 20.500.
Da li su kupci u Srbiji zaista takva stoka kakvom ih smatra uvoznik?
Bravo "Toyota Srbija".

Prdonja

pre 3 godine

@(drvobradi, 21. decembar 2020 16:59)

Ma Skoda glava. How Yes No. Da nema drzave i "bliske saradnje", bila bi Skoda tu sa tim brendovima koje navodis, tj. nesto preko 1000 vozila godisnje.

mm

pre 3 godine

Bolje da ste uradili istraživanje koliko utiče plata od 300€ na kupovinu novih automobila. Kao neko ko može sebi da priušti nov automobil, i čiji članovi porodice isto mogu, želim samo da kažem da se to u Srbiji nikako ne isplati. Makar to bila samo želja da se obradujete nečim lepim i nagraditi sebe za uspeh. Polovnjak do 10000 maksimalno i ćao. Jer nikad se ne zna kada će država da te klepi za neki novac, kada će biti voda umesto goriva, kada će u mraku da naleti rupčaga, kada će neko iz zavisti da ga izgrebe, itd. Isto se gleda polovan Audi NOV NOV NOV 2012 I Tojota Rav4 od 35000€ iz 2019te. Srećna Nova godina i Božić svima.!
(Neimenovani, 21. decembar 2020 10:15)

Isplati? P ane isplati se imati ni polovan automobil. Da stvarno imas pare da priustis nov ne bi pricao da je kupovina novog automobila trosak nego uzitak.

sdfg

pre 3 godine

ako je polovan, da je dizlo (71%)
ako je nov, da je benzin (61%)

to pokazuje mentalitet i inteligenciju onih koji mogu da zarade pare i onih koji ne.
(jaretina, jaretina svuda oko mene, 21. decembar 2020 10:11)

Ti procenti preslikavaju ponudu polovnih automobila, otvorite sajtove pa pogledajte koliko je u ponudi polovnih automobila na banzin.

Preprodavci jeftinije dolaze do dizela jer su po pravilu i više prešli pa na njima više zarade i više ih je u ponudi.

Odlozeni udar

pre 3 godine

Ono sto se vecini cini nevidljivo, a doci ce na naplatu u naerdom periodu jeste da ce ukupno biti smanjena kupovna moc vecine gradjana. Naravno i automobili ce se dosta manje kupovati, a trziste ce biti prezasiceno. Trenutno se drze cene visiko kao da se ceka neko cudo. Nasa ekonomija dosta zavisna od desavanja u zapadnim zemljama, svaku krizu oseti sa malim zakasnjenjem. Tako se kod nas kriza koje u AMrici pocela jos 2008, kod nas se u potpunosti osetila tel 2009-10 god. Isto tako trenutna situacija sa nekreninama je neodrziva, ojavio se vec visak poslovnog a uskoro ce i stambenog prostora, jer ce manje ljudi biti sposobno da se zaduzuje.

Zato preporuka svima, smanjite troskove na minimum, ova kriza ce potrajati.
Na kraju i odluka Americke vlade je usmerena na potrosnju od koje ce opet najvise koristi imati samo trgovine a ne realna proizvodnja.

drvobradi

pre 3 godine

Vratih se na ovu vest ponovo da nesto iskomentarisem. Za prvih 6m je u Srbiji prodato 3x vise stanova za keš nego novih automobila za 11m.

Vozač

pre 3 godine

...Više ne postoji normalan porodični automobil koji košta manje od 20000 Evra, što iznosi oko 40 prosečnih plata u Srbiji...

Astra sedan trenutno 22.000 dinara mesečno, bez učešća. Tipo još manje, sa učešćem.Jeste da su to samo dva modela, ali ipak postoje.

Bane

pre 3 godine

Ovih 25% pada prodaje novih automobila je zbog toga što su firme odložile investicije u nove automobile za narednu godinu. Recimo mi smo u firmi po planu investicije ove godine trebali da kupimo baš dosta novih automobila različitih klasa i namena. 8. februara smo usvojili plan investicija, plan je bio da sačekamo sajam u martu pa da krenemo sa realizacijom i vidimo gde kakve uslove možemo da isposlujemo. 15. marta proglasili vanredno stanje i plan investicija suspendovan.

Inače prodaja novih vozila fizičkim licima je kod nas i dalje na jako niskom nivou.

Peđa

pre 3 godine

Mesecima pratim cene polovnjaka, povećale su se u proseku za par hiljada evra. Iste oglase vrtim danima, slabo se šta kupuje. Sa druge strane prodajem svoj automobil, niko nije nazvao ni da pita za osnovne informacije.
Sve je stalo zbog Kovida, a tek će da stane.
Samo se pitam kome će placevi prodati tolike automobile.
I da za par dana svi automobili će biti godinu dana stariji.

Sani Kroket

pre 3 godine

Kriza je zbog korona virusa(mada se svakako kriza spremala) i pitanje je do kada ce trajati. Prirodno je da neizvesnost dovodi do smanjenja potrosnje, bilo kakvih kupovina koje nisu neophodne. Auto kuce vidim da ne reaguju i nemaju neke specijalne akcije da bi pospesili prodaju, tako da je trenutna situacija potpuno normalna. Ide zima, tradicionalno period kada se manje kupuju automobili i prvi kvartal 2021 ce sigurno biti katastrofalan po auto industriju. Posebno za nas ce biti interesantna godina, posto u julu stupa na snagu novi pravilnik na tehnickim pregledima(ako ostane ovako, sigurno bar 30% vise automobila nece proci pregled) tako da ocekujem razna tumbanja na trzistu

Srećko

pre 3 godine

Već se vide posledice korone na mentalno stanje ljudi.
Očekivano bi bilo da se sve manje kupuju stari dizelaši iz nekoliko poznatih razloga.
Tačno je da je veći izbor starih dizelaša, ali to ne treba da znači da trebamo da bacamo novac na njih.
Većina ljudi ima mala primanja i ne treba ništa da prepuste bilo kakvom riziku. Kupujte pametno.

Stef

pre 3 godine

Prvo i osnovno kod nas su nova kola preskupa zbog svih nameta. Nije ni čudo da se ne kupuju. Dvojica mojih kolega u SLO voze pežo 508 i palata, a ja mazdu 3 sedan. Pritom mi imamo isti budžet za vozilo... nerealno. Mada je ovaj pad prodaje trend u celom svetu. Država mora da smanji namete ako želi mlađe automobile na svojim ulicama.

Неупућен..

pre 3 godine

Pretera ga malo, nisu Akordi toliko skupi. Ja ti prodam mog Akorda 2008, sport verzija sa ful opremom i sa 80.000km za 6700. Kupljen u Srbiji. 2.0 benzin.
(koronarius, 22. decembar 2020 08:27)

Као што рекох, купљен у Њемачкој. Погледај под EXECUTIVE моделе од 2008. па на овамо.. јер таквог сам купио(СL) а сад хоћу СU, и нема са 80ак хиљада на сату испод 9000! У Србији су опале мало цифре, али тамо су другачији стандарди и критеријуми..

kralj

pre 3 godine

Cene polovnjaka su iste ako ne I vece za auta do 2010 godine a ovim malo mladjim su mozda pale desetak odsto u proseku,gde premijum vozila imaju veci pad,jer su za nas preskupa.

Avaya

pre 3 godine

Пар ствари, нова норма о дозвољених 95 г/км СО2 од идуће године ће додатно поскупети возила, а такође правила о обавезној безбедносној опреми која ће возила морати да имају у наредних пар година, додатно ће дићи цену и истовремено поставити категорију А и Б аута на границу изумирања јер ће они процентуално да највише поскупе. VW група је за 1/4 дигла цене код нових модела, чак и у овој 2020, делимично оправдано бољом опремом, а то се чека и код других, неко мора и да плати развој електричних возила (ЕВ). Даље, 2/3 нових возила у ЕУ се купују на правна лица, углавном путем лизинга, са разним пореским олакшицама, тако да их раст цена онога што купују много не дотиче за сада. Наравно, расту цене нових, расту и цене половних, а то ће се и наставити

Mirko

pre 3 godine

U ovoj godini, kao i ranijih godina, kupci su najviše tražili polovne automobile sa dizel motorom. Čak 71 odsto prodatih su dizelaši, a 26 odsto benzinci.

Takođe, najviše prodatih automobila je sa Euro 3 (42%) i Euro 4 (32%) motorima.

Euro 3 najprodavaniji, a to znaci 18+ stari automobili, pa jos vecinom dizeli, koje cekaju skupi kvarovi, koji prevazilaze vrednost auta, sto znaci da ce za par godina biti na otpadu. Takoreci, uvozi se klasican otpad.

koronarius

pre 3 godine

Ја сам узео Хонду Акорд 13 година стару, са 134000км у фул опреми, 2016. за 5200! Сад, Акорд сличне старости, дакле 2008. са отприлике 120-150 хиљада на сату, са истом опремом, кошта - 7800+... (ауто купљен у Њемачкој)
(Неупућен.., 21. decembar 2020 19:07)
Pretera ga malo, nisu Akordi toliko skupi. Ja ti prodam mog Akorda 2008, sport verzija sa ful opremom i sa 80.000km za 6700. Kupljen u Srbiji. 2.0 benzin.

Kowalski

pre 3 godine

Prodaja je malo Veca ove godine nego prošle ali to pričam o realnoj prodaji. Prošle godine je država kupila od Škode strašan kontigent koji remeti statistiku i onemogućava realnu računicu.
Dobar je Skoda auto zaista ali za državnu upotrebu gde svako upropastava ta vozila nije. Nema smisla kupovati Škode za policiju i oste namene Skoda je više za porodicu gde zna da potraje 10+ godina. Drzabava treba da kupuje Yugo ili FIAT 500 ili Tipo i to je to. Ionako ima udela sa FIATom u KG.