1. Ne zamajavajte se sa elektro vozilima....a ako ih bas toliko volute site u luna park, jer za bolje I niste...dizel do penzije
    (Gazda paja, 4. oktobar 2020 16:31)

    # Link komentara

  2. Neodoljivo me sve ovo podseća na "bolja je gramofonska ploca od cd a , ona pucketa , to joj daje ... bla bla truć."
    (Zoran s., 1. oktobar 2020 14:48)

    # Link komentara

  3. Ааахааа, .... 'ај' се замајавамо! И то баш дизел, 'а?! Издејствују помоћ своје владе за транзицију производње на електрична возила, скупа с осталим немачким произвођачима, од преко 20 милијарди јура и још увек заговарају продају технологије без икакве будућности, због које су у Америци осуђени? Незајажљиво до пања!
    (Ненад Јовановић, 30. septembar 2020 16:48)

    # Link komentara

  4. Dobro jutro!
    Ako se vozite na struju - to ide ovako:
    1 struja se napravi od konvencionalnih izvora energije (ugalj, dizel, nafta, a u slucaju solarnih panela i vetro-turbina njihova proizvodnja potrosi onoliko dizela ili nafte koliko oni naprave tokom celog radnog veka)
    2 ta se struja transportuje, a jedan deo te struje se izgubi prilikom transporta
    3 struja se prebaci u baterije (koje se, takodje prave troseci konvencionalne izvore energije - recimo dizel)
    4 struja se koristi za voznju.

    Dakle - ako se vozite na struju, to je isto kao da trosite dizel za voznju, samo sto dizel trosite dodatno za pravljenje struje, pravljenje baterija uz dodatne gubitke u transportu.
    Sigurno je jednostavnije i isplativije sipati dizel direktno u automobil, bez posrednika...
    Eto, sada Vam je jasno cemu sluzi cela histerija o 'globalnom zagrevanju'. Umesto da direktno koristite izvor energije u igru ulaze posrednici koje skupo placate, a na kraju zivite u iluziji da manje zagadjujete zivotnu sredinu.
    Struja izgleda cisto, a u stvari podrazumeva daleko vise zagadjenja sredine i trosenje vise fosilnih goriva...
    (Ivan Stefanovic, 29. septembar 2020 22:06)

    # Link komentara

  5. Problem je ogromna kolicina podzemnih vode koja se oduzima (tehnoloski putem isparavanja) lokalnoj okolini, da bi se doslo do litijuma u tim vodama i time prouzrokuje susa poljoprivrednog tla. A litijuma izmedju ostalih ima bas u susnim delovima Juzne Amerike. Pre pola godine je VW izgubio vec potpisani predugovor o eksploataciji u jednoj od tih zemalja, jer se drzava ipak odlucila drugacije. Sto znaci da je zavisnost cele EAuto proizvodnje od samo nekoliko vecih nalazista u svetu ogromna. Buducnost je verovatno u vodoniku, a i vestackim materijama na sagorevanje kao izvor energije. Japan npr. zeli da bitno poveca prodaju ne elektricnih vec vodonicnih automobila, autofirme dobijaju ogromne subvencije od drzave kao pomoc pri prodaji(sve ukupno oko 50%)
    [link]
    (marie, 29. septembar 2020 15:32)

    # Link komentara

  6. U Nemackoj je cena kwh oko 0.3 eura, sto je skoro 5 puta vise nego kod nas(oko 7.5 dinara). Razlog za ovako visoku cenu izmedju ostalog je njihova strategija za sto brzi prelazak na obnovljive izvore energije, a delom se to finansira naplatom struje. Nevezano za to, kod nas bi predjeni kilometar trebalo da bude 4-5 jeftiniji sa el. vozilom, ili jos vise ako se koristi jeftina tarifa.
    (Srdjan Kovacevic, 29. septembar 2020 15:28)

    # Link komentara

  7. @ (Mika, 28. septembar 2020 17:21)

    Ortodoksna glupost. Toliko o tvom poznavanju MS strategije. Naravno, uvek imas mogucnost da predjes na Linux.

    Sto se ADACa tice moje iskustvo je:

    Golf 1.6tdi DSG - 9 penija po milji
    eGolf - 3 penija po milji
    (Dovidjence, 29. septembar 2020 12:49)

    # Link komentara

  8. @advokat
    Kaži nam gde bi bili Japanci da ih nisu isti ti Amerikanci okupirali,verovatno bi se još rikšama vozili.Ako već pričamo ko bi gde bio,onda je red ispričati do kraja.
    (kimi R, 29. septembar 2020 12:37)

    # Link komentara

  9. Nemojte molim vas da izjednačavate vozila na dizel i na benzin. U tekstu se ne spominju benzinci. Osim toga, u tekstu se nigde ne spominje ko manje zagađuje nego ko manje troši. Ja vozim benzinca jer mi se više sviđa i nije me briga što troši litar više.
    (Boki, 29. septembar 2020 11:29)

    # Link komentara

  10. Čekaj samo dok Švabe provale ložaka. Onda su ga električnjaci naježili. Šte će tek onda pisati.
    (Wartburg nije kao Trabant truba, 29. septembar 2020 11:22)

    # Link komentara

  11. ovo mora da je greska da 17,3 kw kosta 5, 36 eura. Znaci ako jedno domacinstvo u proseku trosi 600 kw mesecno u nemackoj placa racun od 185 eura. a u srbiji je taj racun oko 5.000 dinara za 600 kw
     (Kontra, 29. septembar 2020 11:22)

    # Link komentara

  12. @samospoznaja
    Pre nego sto udjemo uy diskusiju, zamolio bih da naucite citati. Funkcionalno. Pa onda mozemo razgovarati. Samo napred sa ucenjem!
    (Posmatrac, 29. septembar 2020 11:15)

    # Link komentara

  13. @Mare:

    Ali to je Golf!

    Reno Laguna 2.0 dci ostvarvao prosek po pređenih 10.000 km između 5,9 i 6,4 litara na 100 km uz zavisnosti od toga koliko je žena vrištala, a kučići povraćali. Kupio ga polovnog sa pređenih 100.000 km i dogurao do 200.000 km.

    P.S. Pre desetak godina objavili su istraživanje ko najrealnije prikazuje potrošnju goriva. Prvi su Francuzi i Italijani sa 5 do 10% odstupanja, posle njih Japan i Koreja sa 10-15%, a daleko najviše lažu Nemci, čak i do 20%. To me šokiralo, ali se posle toga desio dizelgejt...
     (Ahtung, 29. septembar 2020 10:50)

    # Link komentara

  14. To sto je u nasem narodu nemac bog ne znaci da je to istina. Da nije bilo amera posle 2 sv rata nemci bi danas jeli krompir. KOJO je u pravu, amerikanci su neprikosnoveni u inovacijama. Dovoljno je pogledati broj doktorata i strucnih radova u brojevima na svetskom nivou. Idu ameri pa sledecih 10 zajedno. Guglajte slobodno.
    (advokat, 28. septembar 2020 21:43)

    Kakve veze ima broj doktorata sa činjenicom da SAD ratovima dolaze do resursa koji su im neophodni? Kad kreneš da pišeš o tome kako bi Nemci jeli krompir da nije bilo Amera prvo pročitaj neki tekst na tu temu pa probaj da ga shvatiš a onda ćeš znati šta je motivisalo Amere da pomažu Nemce. I na kraju ali ne i najnevažnije. Pošto vidim da si čuo za Gugl ne bi bilo zgoreg da izgugluješ "24.3.1999." Čisto da vidiš dokle su doveli ti silni doktorati. Osim ako ti to ne smeta. Ne bi me čudilo jer već izigravaš advokata ambasade SAD. Drvenog ili ne.
     (devojčica, noša, 29. septembar 2020 10:47)

    # Link komentara

  15. Dvesta komentara na EV u srbiji gde i dalje pola auta dimi kao turcin pre trideset godina.
    Hajde da dam i svoj doprinos - EV zagadjuju! Ali, sad ide veliko ali, to zagadjenje je centralizovano u termoelektranama (koje, ugradnjom dobrih filtera, sve opasne materije filtriraju i skladiste) dok je sama proizvodnja litijuma polu zagadjujuca ako se rudnik dobro napravi.
    Ove nemacke studije "zagadjuje isto kao dizlo", pa hajde molim vas!
    EV se puni dok spavate, dok ste u shoppingu, pa cak i novi parking na BG aerodromu ima ja mislim oko 60 punjaca za EV, pa dok cekate svoje najmilije vama se auto puni.
    U Srbiji, ko sad ima EV, mora da pazi gde ce da ide-znaci samo Ikea, garaza Obilicev Venac, Ada shopping i aerodrom, tu su dobri i besplatni punjaci.
    Ali vremena se menjaju, pre pet godina nije bilo ni to tako da polako polako idemo i mi u tom pravcu
    EV su buducnost-jeftinija za proizvodnju a marza debela.
    (Dvesta komentara, 29. septembar 2020 10:41)

    # Link komentara

  16. Ima jos bolje - termoelektrana emituje mnogo gasova, kao recimo 10 miliona automobila. Ali na jendom mestu. Mozemo staviti i odrzavati filtere, pa koliko kosta kosta.
    Ali stavi ti i odrzavaj filtere na 10 miliona automobila.

    Po meni je to glavni argument struje protiv goriva - zagadjenje se moze lokalizovati i sigurnije resavati. Bilo koje, od prozivodnje struje, bateija, litijuma, sve je lokalizovano, nije distribuirano.
    (Posmatrac, 28. septembar 2020 20:21)

    Dobra ti je ta lokalizacija. Baš te briga što se zagađuje kraj gde je termoelektrana bitno da je čisto gde živim.
     (samospoznaja, 29. septembar 2020 10:37)

    # Link komentara

  17. Glupost!
    Cenu predjenog kilometra određuju tri stavke.
    1 potrošnja/100km 2 cena održavanja vozila 3 gubitak vrednosti vozila od momenta kupovine do prodaje.
    Elektro motor -asinhroni- osim lezajeva nema habajucih delova.
    Dakle nema : ventili, vodjice, klopovi ,karike, ulja, servisi mali i veliki, plivajuci zamajci,zupcasti, klinasti kaisevi,ovakvi onakvi...vodene pumpe ,buljuk senzora,izduvna grana,lonac prednji ,zadnji.. itd itd
    Zamislite zivot bez svih tih sranja... raj na zemlji.
    (Zoran s., 28. septembar 2020 19:30)
    He,sve je tako,samo sve zavisi kako gledas stvari.Ako neko misli da kupi ni malo jeftin eletro auto zbog neke ustede i servisa,da li je bas sve tako?
    Zaboravio si da je cela stvar u bateriji,a ona ne moze polovna na auto i kosta trenutno u proseku oko 8000 e,plus usluga i sta vec jos sve ide uz to.Druga bitna stvar,ili imas para ili si na sredini,pa te bas zabole koliko kosta veliki servis ili koliko trosi auto...
    Neko mozda kupuje auto a nema bas neke posebno velike finansije,pa srazmerno tome mozda i kupi auto sa motorom 1.2 16v menjac 6 brzina,zato sto mu ne treba bolji/jaci/brzi.Ceo ispravan motor,dobar,polovan je 200e,veliki servis,delovi 8500 dinara,radi se jednom u 5 godina,ako ne predjes preporucenu kilometrazu...Nesto bas i nema polovnih elektro automobila,a i ko bi rizikovao,odmah razmislja o bateriji?
    Tvoj auto, mesecna rata je preko 200e,i mozemo tako do sutra...
    Opet kazem ko ima zabolega za sve,a ostali prst na celo i po mogucnosti.
    (sve je tako, 29. septembar 2020 10:36)

    # Link komentara

  18. Apsolutno nisam fan vagen grupacije, sto ne znaci da auto ne trosi tako malo. Moja Lancia Delta na 130km/h trosi okruglo 5L, isto 1.6dizel. Jos ako se uzme u obzir da je u Lanciji tehnologija stara oko 10 godina, ovo je sasvim ocekivan rezultat za potrosnju Golfa dizela.
    Svi nekako samo spomenu koliko je vremena potrebno el. automobilu da se napuni, al to je ubedljivo najveci problem. Vreme je novac, a u slucaju el. auto. se vreme baca.
    (Yes, 29. septembar 2020 09:41)

    Koliko tvoj auto trosi u gradu, el auti su uglavnom za grad zamisljeni pri 130 na sat el auto ima najvecu mogucu potrosnju a po gradu gde je kreni stani najmanju, bas kontra sve od dizela i benzinaca, el auto ako vozite do 100 km/h ce imati svasvim ok potrosnju sve preko toga dosta povecava potrosnju baterije ali el auto trenutno i nije zamisljen kao jedino vozilo u porodici nego kao drugo za po gradu sto se kaze i tu je vec sada bolji od svakog benzin/dizel agregata
     (zivot je ringispil i kola na sudaranje..., 29. septembar 2020 10:19)

    # Link komentara

  19. Moj Golf 2 dizel je kod mene 30 godina. Ide na šta oćeš, nafta lož ulje, dizel...Nije na prodaju.
    (Džu Mandži, 28. septembar 2020 09:26)

    u godinu dana,ti sam zagadis Planetu vise nego pola Njemacke....
     (Inntal, 29. septembar 2020 10:18)

    # Link komentara

  20. @zivot je ringispil i kola na sudaranje...
    Verovatno i čezneš da se vratiš ali dok se ne isplate svi krediti, za stanove, letovanja, garderobu, električne automobile, školovanje za decu ne nadaj se mnogo...
     (Sale..., 29. septembar 2020 09:50)

    # Link komentara

  21. @4,8l? Važi se. Baš kao što benzinac od 1400kg i 1600 kubika trosi 6l u gradskoj...
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (nnidza, 29. septembar 2020 08:13)

    Apsolutno nisam fan vagen grupacije, sto ne znaci da auto ne trosi tako malo. Moja Lancia Delta na 130km/h trosi okruglo 5L, isto 1.6dizel. Jos ako se uzme u obzir da je u Lanciji tehnologija stara oko 10 godina, ovo je sasvim ocekivan rezultat za potrosnju Golfa dizela.
    Svi nekako samo spomenu koliko je vremena potrebno el. automobilu da se napuni, al to je ubedljivo najveci problem. Vreme je novac, a u slucaju el. auto. se vreme baca.
    (Yes, 29. septembar 2020 09:41)

    # Link komentara

  22. Lagarije sa potrošnjom... 150KS sa prosečnom potrošnjom 4,8l... Nizbrdo u vakuumu...
     (Mare..., 29. septembar 2020 09:39)

    # Link komentara

  23. Kad nagrnu Nemci sa električnim automobilima da pune to u Srbiji, neće moći da se živi ovde...
     (Sale..., 29. septembar 2020 09:36)

    # Link komentara

  24. Pa zato se kod nas uvodi (vec je 7%) akciza na elektricnu energiju, da bi se struja izjednacila sa gorivom.
     (vlada, 29. septembar 2020 09:30)

    # Link komentara

  25. Nije gorivo jedini trošak vozila i ta računica ne pokazuje ukupnu rentabilnost i korist, kako za vlasnike vozila, tako i za prirodno okruženje. Čini mi se da proizvođačima vozila ne ide u prilog servisiranje i rezervni delovi koji se tokom radnog veka vozila pojavljuju kao ekonomska stavka i dobit... Da se i ne priča o zagađenju životne sredine.
    (Miki, 29. septembar 2020 09:18)

    # Link komentara

  26. u razvijenm zemljama bi trebalo uvesti standard, izgradnja jednog stana mora da prati dva parking mesta i izmedju njih jedan elektro punjac, onda bi elektricni auto dobio pun potencijal, malo ko od nas prelazi vise od 50-tak kilometara dnevno, reno zoe odavno ima potvrdjenu kilometrazu u gradu 300 i vise km sa jednim punjenjem, znaci jednom nedeljno napunis auto na svom auto punjacu i tako isto i drugi auto, pa mobilni svaki dan uvece stavljamo na punjac a auto kao ne bi mogli jednom nedeljno uvece da stavis da se puni, da nekazemo ljudi koji dnevno prelaze 10-15 km punili bi dva puta mesecno ali mora biti dostupan punjac kada auto parkirate ispred zgrade, ja zivim u kuci i ne bih imao problema sa punjenjem i svakako u narednih 2-3 godine planiram imati makar 1 elektricni auto za do posla i nazad nesto tipa reno zoe, prelazim svaki dan tacno 50 km put do posla i punjenje nedeljom uvece i spreman sam do subote bez problema, a ako se vozim jos ekstra onda sreda uvece punjac i miran do nedelje uvece
     (zivot je ringispil i kola na sudaranje..., 29. septembar 2020 09:14)

    # Link komentara

  27. Ja i moj dizel dva nerazdvojna druga?,a sto se električnog Auta tiče, daleko mu moja Garaža bila?
     (Mavro, 29. septembar 2020 08:59)

    # Link komentara

  28. @kilijan a taj golf sto navodno trosi 4.8 litara to u vakumu ?
    Imam 1,6 tdi u Škodi koji mi je testiran u BG-u,relacija Banjica-NBg.Na pun rezervoar nekoliko puta potrošnja od 5,8-6,5l u špicu,zavisi od doba godine i da li su godišnji odmori ili ne.Na auto-putu godinama pokazuje 4,7l i to su uglavnom kilometraže od oko 2500km kad idemo na odmor.Ništa computer samo od čepa do čepa.Kad voziš na regionalnom putu 60-80kmh spusti potrošnju i do 3-3,2l,kad ideš oko 90kmh bude oko 3,8-4.Tako da to što su napisali 4,8l potrošnja jeste realno u proseku,niko nije napisao u tekstu da toliko troši u gradu.
    (Strucnjak, 29. septembar 2020 08:52)

    # Link komentara

  29. Covece koliko pametnih ljudi ima u Srbiji neverovatno, jedni znaju sve o baterijama i kako se prave i da na kraju zagadjuju vise nego dizeli i pronikli su da je elektricno auto prevara, opet drugi sve znaju o dizelima i kako zbog njih se masovno oboleva. Nije ni cudo sto nam ovako dobro ide u Srbiji, uz ovoliki kapacitet mozgova ocekujem da za 5-10 godina budemo vodeca drzava na planeti, ja sam prosto presrecan cak ozbiljno razisljam da se vratim u Srbiju bice bolje nego sad u inostranstvu :)))
     (zivot je ringispil i kola na sudaranje..., 29. septembar 2020 08:49)

    # Link komentara

  30. A, sta ce se desiti kad za x godina e vozila preuzmu primat i broj vozila sa sus motorom budu statisticka greska i kad budzeti drzava budu uskraceni za ogromna sredstva koja dobijaju od akciza na fosilna goriva(recimo kod nas oko 60% cene goriva je akciza), sta mislite kako ce to nadoknaditi? Pa novom akcizom na struju, sto ce znatno povecati trosak voznje e vozila.
     (blu, 29. septembar 2020 08:46)

    # Link komentara

  31. Ovo što je napisano je potpuna budalaština i veze nema sa istinom.
    (Electro, 29. septembar 2020 08:17)

    # Link komentara

  32. Da dodam jos..Moja bicikla pravi struju KRETANJEM..Covecanstvo je otislo u svemir..Ali je problem da iskoristi 2 tocka ili jednu osovinu vozila da napravi neku struju za neke tamo baterije,posto postoji kretanje(da povecaju granicu kretanja 1000-2000km).Tezak problem svetske industrije.Ako zelite zelenu tehnologiju,skupo ce te je platiti. To je slogan el.vozila(ima da vas oderemo).
    (Dux, 29. septembar 2020 08:14)

    # Link komentara

  33. 4,8l? Važi se. Baš kao što benzinac od 1400kg i 1600 kubika trosi 6l u gradskoj...
     (nnidza, 29. septembar 2020 08:13)

    # Link komentara

  34. Narod u vecini gleda na kraju da li to vozilo ima auspuh ili nema ..I to je kraj da li je eko ili nije eko vozilo. Karbonski otisak vazi i za jedno i za drugo vozilo..CELICANE SE NE GASE DOLASKOM EL.VOZILA! Ista kolicina CO2 se izbaci u atmosferi dok se napravi i elek. i obicno vozilo.Plus el.vozilo dodatno aktivira jednu od najotrovnijih tehnologija(prljavih) kopanje i preradu litijuma(malo manje otrovan od uranijuma)..Gde je tu logika? Znam .nemam auspuh na tom vozilu..Nema ni elektro magnetno zracenje tih vozila(koje u opste nije stetno) to ce promoteri el.vozila da nam garantuju.
    (Dux, 29. septembar 2020 08:01)

    # Link komentara

  35. Problem je sto je u Nemackoj struja izuzetno skupa za domacinstva. Ide cena i do 20 centi za kWh.
    (T, 28. septembar 2020 12:43)
    I to skupo,pa prosecna cena struje u Srbiji je 25 centi.Pusti te vi marketing kako imamo najjeftiniju struju u Evropi.Podelite lepo krajnju cifru na racunu sa brojem kilovata,pa ce te dobiti realnu cenu,jer ne mozete da izbegnete sve one dodadatke koji stoje na racunu,a nemci placaju samo ono sto su potrosili.
     (mix, 29. septembar 2020 07:53)

    # Link komentara

  36. Ne ruše Nemci ništa, nego pokušavaju da odlože ono što je neizbežno. Ali, ne radi se samo o prelasku na električne automobile, nego o celoj revoluciji u saobraćaju. Proguglajte o TaaS (prevoz kao servis), pa ćete videti šta se iza brda valja. Stvar koju nemački auto stručnjaci zaboravljaju je cena održavanja, električni automobili zahtevaju puno manje servisiranja. Za razliku od Nemaca, koji ubacuju električne motore u svoje automobile koji su konceptualno naprfavljeni za SUS motore, Tesla je od starta razvijao električni automobil i zato im je odmakao bar 10 godina. Ono što Tesla sada radi je rešavanje problema napajanja, proizvodnje i skladištenja el. energije. Powerwall ce skladištiti električnu energiju koju proizvedete solarnim panelima i omogućiće vam da budete delimično nezavisni od električne mreže. Ako ništa drugo, biće u stanju da skladišti dovoljno energije da možete napuniti vaš električni automobil. Međutim, generalna ideja je veća, mogućnost da u slučaju prekida na električnoj mreži možete da funkcionišete bar 2-3 dana. Već danas, u Americi, Tesla može da vam praktično pretvori ceo krov u solarni kolektor.
    (zok1, 29. septembar 2020 07:19)

    # Link komentara

  37. U racunicu treba staviti da cijenu klasicnog goriva ( diesel, benzin)cine cijena samog goriva i nameti od drzave u iznosu cca 50%.

    Zar mislite da ce se drzava odreci tog iznosa kada vecina ljudi predje na elektro pogon. Ili cemo svi placati dodatni porez pri registraciji s obzirom na predjene kilometre, ili ce znacajno poskupiti struja( citaj neposteno prema nevozacima).
    U mom slucaju, trenutacno kroz godinu dana uplacujem 800€ godisnje dazbina na gorivo. U buducnosti, da nam automobili idu i na cisti zrak, drzava se nameta nece odreci za odrzavanje puteva, izgradnju autocesta, pdva,....
    (emanuel, 29. septembar 2020 06:35)

    # Link komentara

  38. Moja multipla1,9 jtd 2002g je koštala preko 24h €. Kupio sam je pre 4 g. za 2400€.+ veliki servis, registracija i neke sitnice 3000 €. Sad sumnjam da mogu dobiti 1000€. Verovatno je još veči pad vrednosti jedne renomirane škode 1,9 TDi koja je još poskupela u odnosu na prethodni model, odokativno preko 22h € koja je na ceni i u trendu u odnosu na Fiat Tipo koji košta sada Jtd ali 1,3 oko 14h € odokativno gde Škoda je na ceni ali već u startu skupa. Pad vrednosti će joj biti veči od multiple 1,9 jtd iz 2002 pa do danas ako se bude uopšte dozvolili da se voze dizel neka bude 7g. umesto 5g. a cena posle samo 7 g. će joj biti ista kao multipla posle 15g. a to je 3h. €. što znači da si hipotetički bacio 19h. € za auto. Deluje nemoguće i izabrao auto koji je najviše u trendu. Moguće da tada fiat still 1,3jtd košta hiljadu € manje ali si izgubio 12h € umesto Škode što je razlika 7h € između nje i čista sam što su vozio i platio brend što svako zadovoljstvo košta i plati se...
     (Bane..., 29. septembar 2020 01:18)

    # Link komentara

  39. I pošto se štampa novac bez pokrića skoro svuda dok zlato dobija na vrednost u odnosu na novac skoro svi žele što manje da gube što im je parametar vrednost zlata tako da dižu cene jer računaju da su više oštečeni jer za taj isti papirni novac gde traže više novca zapravo mogu bez obzira na više i napumpane
    cene da zapravo kupe manje zlata...
     (Bane..., 29. septembar 2020 00:27)

    # Link komentara

  40. El. automobili "ubijaju planetu" samo malo manje od klasicnih dizela ili benzinaca. Ekoloska reakcija bi bila da se svi odlucimo da putujemo javnim prevozomna na struju (vozovi, tramvaji). Cinjenica da nema znacajnijeg pokreta da ovo zagovara govori o tome da su el. automobili marketing u sluzbi biznisa, a ne borba za zelenu opciju.
     (Pragmatic, 29. septembar 2020 00:15)

    # Link komentara

  41. Posle ekonomske krize iz 2008 prvi put se desio drastičan pad vrednosti vozila, gde su uvek kola i autoindustrija imali monopol. Posle te krize, paradoks je što smo imali prvi put benefit da kupimo nikada jeftinija kola sa velikim padom vrednosti posle samo tri godine. Pojavili su se low cost vozila da odole tu trendomaniju gde je Dacia jedno vreme imala primat. Škoda je ojačala poziciju i parira VW a može iza Audija da parira odnosom cena kvalitetom u odnosu na polovnog Audija A4 za istu cenu. Pisao sam pre 8 godina da će pad vrednosti još padati i da je to samo početak što je mnogima bilo nepojmljivo da možeš polovno vozilo star 5 godina nači bud zašto a kamoli od 15 godina ako se setimo kakve su cene bile 2008, pa 2012 gde sam se prvi put oglasio na B 92. Ako čuvate neke časopise o prodaji polovnih vozila pogledajte i setićete se kakva je bila atmosfera; pošto sam bio realni pesimista nađite neke članke u vezi auta preko Google tadašnje članke o autima upravo komentare gde su bili i moji. Videćete više minusa nego sada kada sam komentarisao u prethodnom komentaru. Mnogi imaju ovde kratko pamčenje a nije bilo toliko davno. Uostalom proverite sami što ne mora da znači da ću i dalje biti u pravu ali nije na odmet proveriti podatke, mišljenja, komentare ako vam je sve dostupno. Treba samo proveriti...Sada cena nekih vozila idu i na gore; skuplje, što je marketinški trik, kao sa nekretninama jer nemaju šta da izgube pa ko se upeca dok novi zakoni nam nameću da razmišljamo u tom pravcu samo što nikoga nije briga čime ćeš da platiš i da li ćeš izgubiti posao. Bitno je da se zadužiš dok su banke pokrivene a sudski izvršitelji danas imaju sva prava i rade na procenat.
     (Bane..., 28. septembar 2020 23:58)

    # Link komentara

  42. @advokat:

    Bili su nekada. Sada su to Azijati i Indijci.
    (Milos, 28. septembar 2020 22:17)

    Da, to piše na internetima. Ali, ako radite u bilo kojoj tehnološkoj kompaniji, ništa ne možete bez amerikanaca i njihovih patenata i proizvoda. Kinezi su istupili na nekoliko polja, npr.telekominikacije. Ali su na drugim poljima i dalje decenijama iza.
    (Mila, 28. septembar 2020 23:47)

    # Link komentara

  43. Pa lako je Amerima, da rade inovacije, kad za njih rade van zemaljci slovenskog porekla, Ameri znaju samo za hamburgere, i nista drugo. Ne znam zasto im pridajete toliko znacaja, kad pravi ameri ne znaju uopste na kojoj planeti zive, i gde se u opste nalaze.
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Milorad, 28. septembar 2020 22:53)

    Ja radim sa amerima i mogu da zaključim da ste amere videli samo na TV-u.
    (Lol, 28. septembar 2020 23:44)

    # Link komentara

  44. @pera
    Znam bre pero da postoji, ali kazem da je to kompromis izmedju klasicnih OTO motora i cisto elektricnih koje zagovaraju eko fasisti koji o posledicama ne razmisljaju jer ne mogu da dobace. Ako se sve elektrifikuje, cena struje ce toliko da poraste, da cemo sijalice paliti pola sata pred spavanje, tek da ne skramo vratove po mraku.
    (kole, 28. septembar 2020 23:26)

    # Link komentara

  45. a taj golf sto navodno trosi 4.8 litara to u vakumu ?
    (kilijan, 28. septembar 2020 22:59)

    # Link komentara

  46. e jesu li rekli koliko zgadjenje se pravi indirektno..npr.proizvodnja naterije...litijuma?
     (Zapamtite to ime.., 28. septembar 2020 22:55)

    # Link komentara

  47. Pa lako je Amerima, da rade inovacije, kad za njih rade van zemaljci slovenskog porekla, Ameri znaju samo za hamburgere, i nista drugo. Ne znam zasto im pridajete toliko znacaja, kad pravi ameri ne znaju uopste na kojoj planeti zive, i gde se u opste nalaze.
     (Milorad, 28. septembar 2020 22:53)

    # Link komentara

  48. golf koji trosi 4.8...a ima 150 ks...i onda je mrmot zamotao cokoladu...
    Svinznamo koliko VW posten.
     (Zapamtite to ime.., 28. septembar 2020 22:53)

    # Link komentara

  49. Dnevna tarifa kod nas je 20 dinara po kWh (crvena), odnosno noćna 7.

    Ko prelazi 1000km mesečno trošiće oko 200kWh, tako da teško leti može da uđe u crvenu zonu. A čak i da ima TA peći, to je opet 140 dinara na 100km.
     (Marko, 28. septembar 2020 22:48)

    # Link komentara

  50. Pa kad su nemci tako pametni i gledaju samo operativne troškove, zašto prečišćavaju otpadne vode, zašto kanalizaciju ne ispuštaju direktno u reke, kao mi u Srbiji?

    Poenta električnih automobila je da se kontroliše mesto zagađenja - dakle, kontroliše se zagađenje u elektranama i tamo gde se proizvode baterije i ceo auto, kao i ostali materijali za baterije (aluminijum, gume, elektronika, elektromotor, itd.).

    Odnosno, kad takvim autom uđete u uži centar grada, nema zagađenja. A kad dizelom uđete u centar grada, nemojte mi reći da praktično prečišćavate vazduh, kao što tvrde pojedine reklame za dizele, da vazduh izlazi čistiji na auspuju nego što ulazi na usisu?

    Kod nas je dovoljno pogledati fasade zgrada u blizini prometnih raskrsnica regulisanih semaforom. Tu su stalno kolone vozila, čiji izduvni gasovi unište fasadu već mesec-dva posle detaljnog sređivanja.
    Kad bi svi vozili električne automobile, te fasade bi bile čiste, kao i vazduh u gradu.

    Neko pita kako će se proizvoditi struja za električne automobile - pa, hajde sav taj dizel koji sagorevaju SUS motori da upotrebimo u elektranama koje će pokretati veliki dizel motori, bar će te elektrane biti van gradova i biće isplativo na njihove dimnjake staviti filtre koji će zaista prečišćavati izduvne gasove.
    (Veliki brat, 28. septembar 2020 22:24)

    # Link komentara

  51. @advokat:

    Bili su nekada. Sada su to Azijati i Indijci.
    (Milos, 28. septembar 2020 22:17)

    # Link komentara

  52. Tako je, budućnost automobila leži u dizelu, a budućnost železnice u parnim lokomotivama na ugalj, a budućnost televizije u ekranima sa katodnom cevima. Pa sad razmislite o apsurdnosti tih rečenica.
    (Keke, 28. septembar 2020 21:57)

    # Link komentara

  53. Nije to bas tako jednostavno.

    Ionity punjaci u EU ZARADJUJU na svakom punjenju i 1Kw kod njih kosta 0.8eur.

    Tesla NE ZARADJUJE na prodaji struje, tj. Tesla naplacuje samo troskove isporuke iste i ulaganja u infrastrukturu i Kw u EU kosta 0.33eur.

    Cena punjenja kod kuce je otprilike ista kao cena na Teslinim punjacima.

    Pa tako kad se kaze kako je VW ID3 jeftiniji od Tesle m3, sto ne platis na cupriji, platices na mostu.
    (Aleks, 28. septembar 2020 21:51)

    # Link komentara

  54. Potpuno sam uveren da cu izazvati gomilu minusa ali ako!Elektricni automobili su isto sto i korona,iskorisceni za dnevno politicke potrebe a u stvari velika laz!
    (miki, 28. septembar 2020 21:47)

    # Link komentara

  55. Razlog zašto su amerikanci ispred nemaca u svemu je vizija. Američki mentalitet inovacije je nezaustavljiva sila. Nemci obožavaju status kvo i retko ulaze u tehnološke revolucije, osim ako im baš nije u interesu, a ova nije.
    (Kojo, 28. septembar 2020 17:38)

    Amerikanci su ispred nemaca samo u otimanju resursa i okupaciji država koje te resurse imaju. I naravno, po zločinima su ispred nemaca.
    (grubijan, 28. septembar 2020 19:25)

    To sto je u nasem narodu nemac bog ne znaci da je to istina. Da nije bilo amera posle 2 sv rata nemci bi danas jeli krompir. KOJO je u pravu, amerikanci su neprikosnoveni u inovacijama. Dovoljno je pogledati broj doktorata i strucnih radova u brojevima na svetskom nivou. Idu ameri pa sledecih 10 zajedno. Guglajte slobodno.
     (advokat, 28. septembar 2020 21:43)

    # Link komentara

  56. Pa pošto hoće da budu i eko, a vec hoce dizel oni ce poceti da kupuju francuski HDI koji oduvek zagadjuje manje od nemackih dizela. To je realnost. Kada su imali HDI koji je izbacivao manje od 110 gr cestica, nemci su uz prevaru bili na ono 125 gr. Varali godinama i nisu ulagali jer su imali ‘foru’ tj softver, tako su zakasnili za drugima i tehnologijom. Njihova greska i sada i dalje pozivaju na dizel jer nemaju hibride i elektro vozila kao drugi. Japanci otisli daleko, francuzi takodje se odaljavaju pogotovo novim modelima gde ih prave na istoj platformi i elektro modele i sa sus motorima. Mozes 208 npr i benzin i dizel i elektro, ima sve. Sve nude ali ulagali jer nisu imali softver...
    (kako da ne, 28. septembar 2020 21:42)

    # Link komentara

  57. Peugeot 308 HDi iz 2009 mi troši 5-6 litara po gradu...kad štedim...
    (D61, 28. septembar 2020 21:32)

    # Link komentara

  58. Pa zar dizel nije otpisan posle dizelgejta? Čemu onda pisati o dizelu??
     (Šote mori..., 28. septembar 2020 20:57)

    # Link komentara

  59. WV Golf 2 dizel može da radi i na zejtin, može čak i na iskorišćeni zejtin iz tiganja ili friteze. Izduvni gasovi mu tada čak lepo i mirišu a zejtin jeftiniji od dizela.
     (Mikica, 28. septembar 2020 20:57)

    # Link komentara

  60. Nek se oni voze na dizel mi ćemo na struju
     (mm, 28. septembar 2020 20:56)

    # Link komentara

  61. U roku od 3 godine svet pocinje prelaz na besplatnu el. energiju vakuuma. Nauka vas je lagala, perpetuum mobile postoji. Umesan sam u to, zapamtite moju najavu. Naftna ekonomija ce bankrotirati, naftne drzave idu na prosjacki stap. Obican covek ce dobiti slobodu.
    (all seeing eye, 28. septembar 2020 17:40)

    Jeste, a Deda Mraz će da raznosi elektronsku poštu.
    (infinite loop, 28. septembar 2020 20:50)

    # Link komentara

  62. @Шумдинац, струја у NRW кошта колико си и рекао тј. 0,31Еур/киловат. Ако се обавежеш унапред нпр 2год буде 15% јефтиније...+ дају и бонус (100-200еур) кад мењаш провајдера (има их сигурно 50+)...све у свему 4 пута скупље него у СРБ.
    (Rocco, 28. septembar 2020 20:44)

    # Link komentara

  63. Baterije su sigurno faktor koji najviše ograničava širenje elektromobila. Ne samo to što su skupe, nego što nezavisni proizvođači ne mogu da dođu do njih u iole značajnoj meri. S druge strane, to je i oblast u kojoj su istraživanja najintenzivnija, ne (samo) zbog automobila nego i telefona, ručnih alata i velikog broja drugih mobilnih aparata čija upotreba je ograničena kapacitetom i težinom baterija. Uostalom, i sadašnji status elektromobila je nastao tako, revoluciju je pokrenula Tesla, a ne američki automobilski giganti. Tačnije, oni su to kočili dok su mogli. Baš kao što to sada koči Folksvagen u Nemačkoj, ali i celoj Evropi. Nije to samo zbog iracionalnog forsiranja nafte (Nemačka bi se vtlo rado "odrekla" naftne zavisnosti) nego što nemačkoj auto industriji odlaze u đubre decenijama nagomilavani patenti na sve i svašta, a od kojih im dolazi najveća zarada. Elektromobili donose nove patente, automatizacija vožnje opet nove dok na kraju Nemcima ne preostanu samo patenti na pneumatike ili nešto drugo trivijalno, a ni to nije sigurno.
    Švaba nije Englez ili Amerikanac, Švaba ne voli da laže, ali kad se mora onda i Švaba laže masno. Uostalom to su iz Folksvagena već pokazali. I to bi im prošlo, ali su ih uhvatili iskusniji u laganju. Što bi rekao Tramp, ovaj članak i ovo istraživanje je "fake news".
    (Joca, 28. septembar 2020 20:38)

    # Link komentara

  64. Prevozno sredstvo će sigurno biti skuplje čime god da se voziš od goriva ili struje. Da li kroz takse ili na neki x način na čupriji; sve će proizvođaći dobro naštelovati a država uči u finese. Suština će biti nikada puno uložiti u auto. Tu si od starta na gubitku sa ogromnim padom vrednosti. I sa budućim subvencijama koje bude davala država treba sve to dobro preračunati. Vozilo i ako je neophodan za svaku porodicu će postati luksuz, na granici ekonomske isplativosti kada sve poplačaš tako da ti ništa ostane u džepu da si primoran samo za auto da radiš. Veliko će biti pitanje ekonomske eksplativosti a niko jasno ne može da bude siguran 100% koliko će se neki zakoni menjati i gde potrošač se može finansijski provuči. Sem lekova, hrane, mesto za stanovanja, biti bez duga j kredita sve ostalo će biti luksuz. Imate javni prevoz, i kao što kažu Holanđani za bicikli nema lošeg vremena nego loše opreme i iću korak dalje od njih; običan bicikli gde ćeš moći kao opciju staviti u gradski prevoz po potrebi ali i u treba biti oprezan da ne bude cena transportovanje bicikla u javni prevoz preskup što me ne bi začudio kada bi se popularizovao. Ostaju pedale bez struje na bicikli, pešaćenje i javni prevoz ako mislite da sačuvate neki dinar za popravku veš mašine ili neka sitna zadovoljstva koji čini život ispunjenijim. Ako uđete u zamku zaduživanja zbog bilo čega, bićete robovi tih sprava celog života. Dok svaki posao je danas neizvestan i ne znamo hoćemo li ga izgubiti već za koju godinu a tapija na stan ili kuću da možemo izgubiti sve i ostati na ulici preko noći i da nemamo elementarne uslove za preživljavanje. Treba dobro razmisliti o svemu jer nas očekuju neizvesna vremena gde si situacija samo za tri godine se može drastično promeniti samo na gore da sa ove instance mnogi nismo ni svesni koliko daleko može sve da dogura...
     (Bane..., 28. septembar 2020 20:34)

    # Link komentara

  65. Kod nas je 1kW oko 5din.
    Znači kod nas 100km ako se puni kod kuće ne bi koštalo ni 0,8€.
    (Gagi, 28. septembar 2020 18:27)

    Tesko da to bas tako ide! Ako svakodnevno punis auto, sigurno ces u nekom momentu preci u crvenu zonu, a to onda vise i nije bas tako jeftino. Nije kao u Nemackoj, ali nije ni zanemarljivo. Jeste da Nemci zele da sto vise para zarade na dizelima, kako na samim vozilima, tako i na delovima, ali ima neke istine u tome, da EV i nisu bas tako jeftina za voznju!
     (rani, 28. septembar 2020 20:34)

    # Link komentara

  66. @kole, 28. septembar 2020 19:34). To sto ti zamisljas kao buducnost vec postoji i zove se Plug In Hybrid.
    Kupio sam KIA Optima Plugin Hybrid pocetkom godine. Ima el. motor od 57 kW i bateriju od 9 kW koja daje ekonomiju od 62 km. Dovoljno za dnevne potrebe po gradu. Punim na zelenoj jeftinoj i malo zalazim u plavu. Elem, kosta me od 300-500 dinara mesecno. 1800 km mesecno za 500 dinara. Na pumpi bio poslednji put u Julu jer sam morao da idem na put van grada.
    (Pera, 28. septembar 2020 20:25)

    # Link komentara

  67. @Halo Bing
    Ima jos bolje - termoelektrana emituje mnogo gasova, kao recimo 10 miliona automobila. Ali na jendom mestu. Mozemo staviti i odrzavati filtere, pa koliko kosta kosta.
    Ali stavi ti i odrzavaj filtere na 10 miliona automobila.

    Po meni je to glavni argument struje protiv goriva - zagadjenje se moze lokalizovati i sigurnije resavati. Bilo koje, od prozivodnje struje, bateija, litijuma, sve je lokalizovano, nije distribuirano.
    (Posmatrac, 28. septembar 2020 20:21)

    # Link komentara

  68. Ja tih briga nemam!
    (Miki, 28. septembar 2020 20:21)

    # Link komentara

  69. To su velike gluposti. Tesla Model 3 sa baterijama 75 KW ide oko 500 kilometara.

    To znaci da cak ako struja bude 10 euro centi na jedan KWh onda se predje 500 kilometara sa samo 5 evra ili JEDAN evro na 100 kilometara sto je DALEKO jeftinije cak i ako stvarno taj Golf trosi 4.8 litara dizela na 100 kilometara.

    O zastiti zivotne sredine da ne pricamo jer cak ako struja se proizvodi od fosilnih goriva ima mnogo manje CO2 jer termoelektrane imaju efikasnost od preko 40% dok vozila samo 20% ato znaci da za istu energiju vozila stvaraju mnogo vise CO2.

    Strujom od nuklearnih elektrana, hidrocentrala ili od obnovljivih izvora imamo jos visezastitu zivotne sredine.

    I jos nesto oko baterija. Cak i ako se pune samo 1000 puta (mogu mnogo vise) onda mamo oko pola miliona kilometara sto znaci da uopste ne morajju da se menjaju. Nove baterije icice cak preko milion kilometara.

    Nije prvi put da nemci pokusavaju da stvaraju zabunu oko vozila jer znaju da njihova industrija bice jako ostecena elektricnim vozilima.
    (racunica, 28. septembar 2020 20:15)

    # Link komentara

  70. Ma ne znaju švabe da naprave elektricni automobil pa hvale ono sto znaju da naprave i to je citava stavr u ovom istrazivanju.
    (Vuk, 28. septembar 2020 19:54)

    # Link komentara

  71. @grubijan, 28. septembar 2020 19:36
    Možda po ravnom skroz, bez gužvi semafora, ičega. 70 na sat
    Po Beogradu, sa brda ns brdo u koloni, 30% veća potrošnja nego ns NBG.
     (Papillon, 28. septembar 2020 19:49)

    # Link komentara

  72. Ovde ljubitelji nafte stalno potenciraju kako je proizvodnja struje(recimo na ugalj) prljava ali zaboravljaju da dizel pre nego što izađe kroz auspuh, treba da se negde u vidu sirove nafte izvadi, zatim transportuje, u rafinerijama preradi, pa opet transportuje do pumpi. Zagađivanje na više nivoa.
     (Halo Bing, 28. septembar 2020 19:49)

    # Link komentara

  73. 4,8 litara na 100 kilometara sa dizelom od 150ks ne može da postigne ni ona nemačka baba sa kraćom nogom (pogotovo po gradu)
    (M., 28. septembar 2020 13:11)

    Današnji dizel od 150ks je u rangu nekadašnjeg dizela od 60ks.
    4.8 litara na 100 km je realna potrošnja za novije motore
     (grubijan, 28. septembar 2020 19:36)

    # Link komentara

  74. @Gagi
    Kilovat je 5 din ako ostanes u zelenoj zoni, ali ako celog meseca budes povlacio veliku kolicinu energije iz kucne mreze, uci ces u crvenu zonu gde je KW preko 20 din i onda ces razumeti ovu ADACovu racunicu. Problem je i veoma visoka cena samog el. automobila, jer za neki bezlicni autic hec bek klase moze da se kupi ozbiljna limuzina, iako je el.auto veoma prosta masina. Karoserija, baterije i elektro motor iz ves masine. Dok eventualno isplatis tu razliku u ceni, moraces da predjes 300.000km, a onda ce doci veoma skupi kvarovi, kao i zamena baterija koja ce prevazici cenu tog polovnog auta. I dalje tvrdim da je buducnost u kombinaciji malog motora do 350ccm koji ce kad zatreba da zavrti generator i puni baterije. Tako bi se se potrosnja svela na 2 do 3 litra na 100km sto bi mogle da izdrze naftne zalihe, a i ekologija.
    (kole, 28. septembar 2020 19:34)

    # Link komentara

  75. Glupost!
    Cenu predjenog kilometra određuju tri stavke.
    1 potrošnja/100km 2 cena održavanja vozila 3 gubitak vrednosti vozila od momenta kupovine do prodaje.
    Elektro motor -asinhroni- osim lezajeva nema habajucih delova.
    Dakle nema : ventili, vodjice, klopovi ,karike, ulja, servisi mali i veliki, plivajuci zamajci,zupcasti, klinasti kaisevi,ovakvi onakvi...vodene pumpe ,buljuk senzora,izduvna grana,lonac prednji ,zadnji.. itd itd
    Zamislite zivot bez svih tih sranja... raj na zemlji.
    (Zoran s., 28. septembar 2020 19:30)

    # Link komentara

  76. Razlog zašto su amerikanci ispred nemaca u svemu je vizija. Američki mentalitet inovacije je nezaustavljiva sila. Nemci obožavaju status kvo i retko ulaze u tehnološke revolucije, osim ako im baš nije u interesu, a ova nije.
    (Kojo, 28. septembar 2020 17:38)

    Amerikanci su ispred nemaca samo u otimanju resursa i okupaciji država koje te resurse imaju. I naravno, po zločinima su ispred nemaca.
     (grubijan, 28. septembar 2020 19:25)

    # Link komentara

  77. Japanci (Toyota) i Njemci (VW) su naucili kako se prave kola od Forda, Njemci pre rata, neposredno, a Japanci neposredno posle. Sad ce Musk da ih uci kako se prave elektricna uz odredjenu cenu ili uslugu naravno.
    (EZeljko, 28. septembar 2020 18:23).

    Toyota je traktor a Ford... Samo redneci voze forda u americi
     (grubijan, 28. septembar 2020 19:22)

    # Link komentara

  78. ljudi ne shvataju da ce punjenje ovih auta biti moguce jedino uz akcizu, opet ce voznja kostati isto ili cak i vise, pogledajte cene punjenja na brzim punjackim stanicama, kuci da bi se napunio treba oko 12 sati za realnih 250- 300 km gradse voznje, zimi i jos krace, a na kraju, Baterije???? Baterija je najgluplji izvor pokretacke energije ikada, prvo jako smo limitirani sa tim resursom, proizvodnja baterija i eksploaticija je 20 puta stetnija od proizvodnje Dizela, Koristi se struja za punjenje, optereti ce Distribuciju struje maksimalno, a i proizvodnja struje je takodje stetna po okolinu, mora se smisliti neki drugi pokretacki pogon umesto fosilnih goriva, baterije su samo trenutni bum, ali nikako dugorocno resenje!!!
     (magla svuda oko nas, 28. septembar 2020 19:15)

    # Link komentara

  79. Ko o cemu, baba/Nemci o ustipcima/dizelu. Jos samo da nam kazu clean diesel...
    (Oh wait, 28. septembar 2020 19:13)

    # Link komentara

  80. Jedini razlog zbog kojega su amerikanci navalili na e automobile je taj sto su izgubili trku u automobilskoj industriji. Ovo im je novi pocetak i prvi su za sada u tome. Zato su i pokrenuli ovoliku markentisku masineriju protiv sus motora a za e motore.
    (edi, 28. septembar 2020 18:51)

    # Link komentara

  81. Ja auto bez motora sa unugrašnjim sagorevanjem neću kupiti. Možda za 20 godina kad ih ograniče ili izbace iz upotrebe. Gde bre da tražim punjač sa troje male dece u kolima? Ne pada mi na pamet! O ekologiji je iluzorno pričati nije toliko veća šteta od sus motora nego što se to pokušava nama predstaviti..
     (miki, 28. septembar 2020 18:51)

    # Link komentara

  82. Pobedio ovaj sto tvrdi da je dizel bolji za ekologiju nego ev zbog baterije. Mnogo bre ne znate rodjaci ali bas mnogo.
    (Samo jedan primer, 28. septembar 2020 18:46)

    # Link komentara

  83. Kod nas je 1kW oko 5din.
    Znači kod nas 100km ako se puni kod kuće ne bi koštalo ni 0,8€.
     (Gagi, 28. septembar 2020 18:27)

    # Link komentara

  84. Cena struje u Njemackoj 0.3E/KWh? Proverite vi to, to je skupje jedno 3X nego li najskuplja tarifa u CAD. Golf TDI nema sanse da trosi 4.8L po gradu gde se vozi najcesce cak i ako je cena 0.3E/KWh nema sanse. Cena u CAD da punis kod kuce je $27.52 za mesec da ne izlazis iz kola i da punis jednom nedeljno 80KWh. Ja sam na gorivo za Corollu trosio mesecno oko $144.00 a za elektricni max $30-$35 recimo. Sad za Hybrid trosim oko $92 mesecno. Gde je CAD naspram EUR-a? Ma cisto lupetanje. Njemci ce da plate cenu kad ih Kina, Koreja i USA pregaze ko plitak potok. Japanci (Toyota) i Njemci (VW) su naucili kako se prave kola od Forda, Njemci pre rata, neposredno, a Japanci neposredno posle. Sad ce Musk da ih uci kako se prave elektricna uz odredjenu cenu ili uslugu naravno.
    (EZeljko, 28. septembar 2020 18:23)

    # Link komentara

  85. Baš me briga sto je jeftinije na dizel, nego gledajući i ekologiju je dizel ispred e. Automobila. Raspitajte se koliko baterije opterećuju ekologiju...
    (pozdrav, 28. septembar 2020 18:08)

    # Link komentara

  86. Шта могу Немци друго да тврде ако се погледа које ауто-гиганте они имају?
    Они покушавају нешто да спасу што је већ осуђено на пропаст.Као што су кад се ауто појавио неки тврдили да коње (кочије)не може да замени ништа и да је то само пролазна ствар.
    Живи били па писали!
    (mi-mi, 28. septembar 2020 17:57)

    # Link komentara

  87. Da rezimiramo, u Nemackoj se nikako ne isplati voziti na struju, jer je skupa, kao kod nas dizel! Dakle, Srbi bi trebali da voze na struju, samo jos da vidimo, kako do toga da dodjemo, jer mi smo navikli na vozila iz Nemacke, sa predjenih 180 hiljada km, a toga nece biti, ako Nemci kupuju dizele!? Da mi predjemo na metan, dok se to ne razmrsi? Meni to dobro ide, turbo motor, ide super, a jeftino da jeftinije ne moze biti!
     (rani, 28. septembar 2020 17:54)

    # Link komentara

  88. Nafte navondno nestaje vec 50 godina iako se potrosnja u tom periodu upetostrucila, ali nikako da nestane. Stare busotine, koje su navodno presusile ponovo se pune. Pitanje je da li naftu proizvodi sama planeta Zemlja, a ne neki fosilni ostaci dinosaurusa.
    (Jovan, 28. septembar 2020 13:51)

    Dokazane rezerve nafte su u padu iako se nalaze nova nalazišta. Cena eksploataciji nafte je sve više. Nafte nikada neće nestati, ali će posle nekog vremena postati skupa u odnosu na alternativa goriva. Takođe, to je nebitno, gušimo se po gradovima, bilo bi lepo da se rešimo toga.
    (MiM, 28. septembar 2020 17:49)

    # Link komentara

  89. Ma nije tačno,kako struja skupa,meni dolazi iz utičnice.... trt !
     (Jeste....farbamo, 28. septembar 2020 17:42)

    # Link komentara

  90. U roku od 3 godine svet pocinje prelaz na besplatnu el. energiju vakuuma. Nauka vas je lagala, perpetuum mobile postoji. Umesan sam u to, zapamtite moju najavu. Naftna ekonomija ce bankrotirati, naftne drzave idu na prosjacki stap. Obican covek ce dobiti slobodu.
    (all seeing eye, 28. septembar 2020 17:40)

    # Link komentara

  91. Razlog zašto su amerikanci ispred nemaca u svemu je vizija. Američki mentalitet inovacije je nezaustavljiva sila. Nemci obožavaju status kvo i retko ulaze u tehnološke revolucije, osim ako im baš nije u interesu, a ova nije.
    (Kojo, 28. septembar 2020 17:38)

    # Link komentara

  92. ANALiticar, jesi u pravu kad kazes da se za proizvodnju struje takodje zagadjuje zivotna sredina jer se dim ispusta ne kroz aspuh nego kroz dimnjak ali si zaboravio da je time u gradovima vazduh mnogo cistiji jer se elektrane nalaze van gradova a ljudi zive u gradovima.
    (simica, 28. septembar 2020 17:33)

    # Link komentara

  93. 4,8 litara na 100 kilometara sa dizelom od 150ks ne može da postigne ni ona nemačka baba sa kraćom nogom (pogotovo po gradu)
    (M., 28. septembar 2020 13:11)

    Itekako može ako je auto dizel električni hibrid. Proguglajte malo Peugeot 3008 Hybrid4
     (NekoDrugi, 28. septembar 2020 17:25)

    # Link komentara

  94. @dr
    Većina kompanija ima legalan Windows. Nema šanse da se ozbiljna profitabilna kompanija sa tim igra.
    Hteo sam da kažem da jedno vreme niko ništa plaćao nije a da sad sve više smo prinuđeni da plaćamo tako da je bilo samo potrebno da se narod "navuče" a to su postigli ubacivanjem nelegalne kopije. Da samo znate kako je to lako pratiti.
    Poenta je da nije win bio besplatan ali da je odmah bio kontrolisan on ne bi ni bio popularan. Kao i sav ostali software.
    Tako je sa el. automobilima. Kad bi korisnici odmah bili suočeni sa svim troškovima pa niko ga ne bi kupovao.
    Takođe se vodi neka fama da je to uređaj koji se ne kvari. Itekako se kvari pami asinhroni motor može da pregori. Pun je elektronike.
    Kod konvencialnog automobila kvarovi mehanike su prosti i lako, jeftino ispravljivi. Elektronika je problem. A kod elektronskog auta će to biti i izraženije. Kad opadne masovnošću kvalitet ugrađene elektronike...
     (Mika, 28. septembar 2020 17:21)

    # Link komentara

  95. A kad se uracuna razlika u ceni novog dizela i novog elektroautomobila?
    (VV, 28. septembar 2020 17:20)

    # Link komentara

  96. 1. kada bi se jos uzela cena elektricnog golfa i dizela ....trebalo bi manje vise 247 godina da se elektricni isplati ako bi se uopste iaplatio
    2. zagadjenje elektricnog golfa kada se uzme u obzir proizvodnja baterija , reciklaza istih i proizvodnja struje na termoelektrane ( u nemackoj manje ali u drugim drzavama dosta ) i nije bas mnogo manja ....jedina korist je da ne ispusta zagadjenje tamo gde se vozi ( uglavnom u gradovima )
     (tomy bgd, 28. septembar 2020 17:16)

    # Link komentara

  97. Tesla je najskuplje auto za odrzavati sto nema nikakvog smisla jer auto nema puno pokretnih delova kao auto na benzin.
    Ali kompanija guli na software cijenama.
     (trtemrtet, 28. septembar 2020 17:12)

    # Link komentara

  98. Hvala Bogu da se pojavilo ozbiljnije poređenje a kad su nemci u pitanju onda je to najbliže realnosti. Euforija za elektičnim vozilima je očigledno daleko od stvarnosti pogotovu kada bi sva vozila prešla na struju. Nisam siguran da bi i pet Obrenovca bili dovoljni za Srbiju, a o "čistoj" struji i da ne govorimo.
    (Milan, 28. septembar 2020 16:47)

    # Link komentara

  99. Ako ga punite na solarne ploce tek onda je preskupo, i solarne ploce treba platiti ,vjek trajanja ogranicen a trebace vam vjecnost da napunite auto...
     (mio, 28. septembar 2020 16:27)

    # Link komentara

  100. srbi pune na poslu....
     (borivoje surdilovic, 28. septembar 2020 16:22)

    # Link komentara

  101. eGolf 2020 Model.
    Od Juna do sada 1500km za oko 17€.
    Ali, svakog vikenda se puni solarno.
    Cene struje na punjačima su zaista velike:
    EnBw i ADAC - 39ct/KW
    Ionity i do 89c/KW
    Kućna struja je 27c/KW

    Ipak, uštedelo bi se kad se uporedi sa dizelom jedno 15-20% ako ne više.
    Kod mene lično je ušteda oko 95%...
    (eGolf, 28. septembar 2020 16:01)

    # Link komentara

  102. ово је најобичнији идиотизам. цене струје и дизела флуктуирају. осим тога постоје скупа и јефтина струја и у Немачкој. ако на кров куће ставиш соларне панеле, који се сами отплате за пар година, судија постаје потпуно бесплатна. уз све то, одржавање електричног аутомобила је драматично једноставније, и самим тим јефтиније. лепо плаћено "истраживање".
     (Вук Караџић, 28. septembar 2020 15:56)

    # Link komentara

  103. Ja prestao da citam vest kod podatka da je litar dizela u Nemackoj ~128din. Meni kod elektricnih automobila smeta samo to sto bi mi bilo uzasno komplikovano svakodnevno koristiti vozilo. Ako neko ima garazno mesto i uticnicu, onda je super, ako zivi kao 80% Srba onda to postaje problem. Verovatno ni sledece vozilo mi nece biti elektricno vec hibrid.
    (drvobradi, 28. septembar 2020 15:54)

    # Link komentara

  104. Tamo gde ja idem po Beogradu slobodno dodajte još 50% na tu potrošnju. Kakva kombinovana potrošnja??? Smešno. I po autoputu 'ladno troši nešto više.
    (Jtd, 28. septembar 2020 15:46)

    # Link komentara

  105. Sve mi cini da ce ovaj VW da prodje kao Nokija! Ne uklopis se i cao!
    (rani, 28. septembar 2020 15:43)

    # Link komentara

  106. Ne laje kera radi sela već poradi sebe.
     (innbecilo, 28. septembar 2020 15:40)

    # Link komentara

  107. Ne postoji ekoloski proizvod, pa ni automobil. 90% delova dizelasa i el auta su isti, troseni su neki prirodni resursi da se naprave. Koji resursi se trose za proizvodnju tih super baterija? I na kraju, koja je svrha puniti auto strujom koja je 100% proizvedena u elektranama na ugalj? Dim nije izasao kroz auspuh nego kroz dimnjak elektrane? Ljudi gledaju iz svog ugla, kao potrosac, a taj auto nije pao sa marsa, negde je od necega proizveden, i nece da nestane kad ga vise ne koristimo. Ceo taj proces je vazan za zagadjivacki zivot jednog auta, a ne samo koje gorivo sipamo. Po meni, razlike su trenutno minimalne. Kad naprave el auto od 90% recikliranog materijala, koji se krece energijom dobijenom iz obnovljivih izvora ( sopstveni solarni pogon isl) onda mozemo reci da je taj auto eko prihvatljiv. Sve ostalo je sminka...
     (ANALiticar, 28. septembar 2020 15:39)

    # Link komentara

  108. @Gastarbajter
    Ako izumemo sto si nepismen (100% si toliko godina tamo da si zaboravio pravopis ili si isao u Nemacku skolu zar ne? :))))) ). Nisam rekao da trazim besplatne punjace, imam ih na poslu gde radim. Odem do kancelarije i za 4 sata puna baterije.
    A jasno mi je zasto ces ti uvek samo sanjati o el vozilima....
    (Bavaria, 28. septembar 2020 15:38)

    # Link komentara

  109. Ekonomisto, kako auto može da otplati sam sebe tako što ti uštediš 1000 eur na razlici goriva u dve države? Ma šta da ti objašnjavam ustvari...

    (x, 28. septembar 2020 14:20)

    Pa auto je kupio na pijaci za par hiljada evra...
    (Kojo, 28. septembar 2020 15:32)

    # Link komentara

  110. Kupiću e vozilo i dizel agregat za punjenje i nosiću ga u gepeku.
    Autunomija koliko imam dizela, a ima ga kolko oćeš.
    (Lemi, 28. septembar 2020 15:19)

    # Link komentara

  111. Kada smo vec kod troskova i potrosnje, potrazite na netu ADAC Autokostenübersicht PDF. Tu imate izracunate ukupne operativne troskove po km za prvih pet godina, sa 15k km godisnje, ukljucujuci poreze, odrzaanje, osigaranja, i cijenu goriva u Njemackoj itd.

    Nissan Leaf 40kwh eksploatacija kosta 53,8 €c/km.
    Nissan Qashqai 1.3 visia 49 €c/km.

    Za volkswagen: Golf GTE dsg kosta 53 €c/km. e-golf 45,8.
    Golf 1.0 tredline 46 €c, golf 1.5 comfortline 50€c, golf 1.6tdi trendline 48,2€c/km.

    Dakle, kao sto vidimo iz empirijskih podataka, eksploatacija elektroauta u praksi kosta otprilike u rangu motora sa unutrasnjim sagorevanjem. Nasuprot misljenju mnogih Srba, dizelasi nisu znacajnije jeftiniji od benzinaca za eksploataciju.
    (Bojan, 28. septembar 2020 15:11)

    # Link komentara

  112. Vuk dlaku menja...
    Volfsburg (!) je samo promenio način na koji plasira iste laži. Malo mudrije i manje bahato nego pre, ali isto. To su sad vukovi umislili da su lisice. Niko im više ništa ne veruje, a pametni nisu ni pre.
    (Joca, 28. septembar 2020 15:11)

    # Link komentara

  113. I to će tvditi sve dok ne počnu više da prodaju elektrčnih od dizelaša!!!
     (autošovinista, 28. septembar 2020 15:05)

    # Link komentara

  114. A ako ga punite na solarne ploče?
    (PR, 28. septembar 2020 14:27)

    Izracunaj koliko struje moze da prozivode solarna ploca za svoj zivotni vek. Pa je onda cena te struje jednaka ceni solarne ploce i to podeli sa predjenim kilometrima i dobijes cenu "goriva".
    (ica luben, 28. septembar 2020 14:59)

    # Link komentara

  115. Eh, ovi Nemci, ko ih ne zna.... Prvo, malo sutra golf kombinovano troši 4,8 l. Drugo, reklamiraju ID4 da ima autonomiju 500km sa baterijom od 75kwh, a zaboravili da im nov Audi etron sa baterijom od 95 kwh predje 350km. Treće, svim silama pokušavaju da uspore izgradnju Tesline fabrike u Nemačkoj. Istina je da imaju velikih problema sa EV, pre svega menadžment baterije im je krš i očigledno to ne znaju da srede. Oduvaće ih Tesla kada počne proizvodnja u Nemačkoj. A još Koreanci kada ozbiljno krenu sa EV.
     (Toronto, 28. septembar 2020 14:54)

    # Link komentara

  116. Evo dokaza koliko je ljudima napunjena glava o "spasavanju planete" umesto o spasavanju pluća ljudi. Pogledajte delove ovih komentara:

    Dizel izbacuje svašta sagorevanjem ali to se nekako i sredi u prirodi.
    (Mika, 28. septembar 2020 11:49)

    Ako je nešto sada kao "jeftinije" to je samo nasilno boljševički nametnuto svima, da to plaćaju svi jer "spasavaju planetu" koju ovako ne da ne spasavaju nego još gore.
    (Helios, 28. septembar 2020 11:58)

    Potpuno promašena poenta, po ljude ne može nikako biti lošija vožnja vozila koja ne ispuštaju nikakvo zagađenje prilikom eksploatacije! Ne radi se o CO2, to je gas koji uopšte nije opasan po čoveka, nego o drugim jedinjenjima koja izlaze iz auspuha, kao što je NOx, koji je izuzetno opasan po zdravlje ljudi koji udišu to. To nema nikakve veze sa planetom, naravno da će planeta lako da se oporavi od svega. Kad EV prolaze ulicom i stojiš na semaforu, ne udišeš opasne gasove, kao kad prolaze dizeli... I tu je kraj svake priče.
     (Miloš, 28. septembar 2020 14:51)

    # Link komentara

  117. Samo u Njemačkoj i u Bosni važi ta logika da je dizel neprevaziđen...., u normalnim zemljama dizel vozila nema ni u prodaji!
    (KarolasRex, 28. septembar 2020 12:51)
    Потпуно си у праву сада сви произвођачи праве кола за ненормалне земље. Ето рецимо Голф ће убудуће само за Босну, Србију да праве, а вероватно посебан модел за Црну Гору.
     (Гиле, 28. septembar 2020 14:46)

    # Link komentara

  118. Kod nas struja jeftinija a dizel skuplji nego u Nemackoj, pa mu dodjemo spremniji za el vozila nego Nemacka
    (Misa, 28. septembar 2020 14:44)

    # Link komentara

  119. @Mika Windows nikad nije bio besplatan (bar od 95ice na ovamo). Da ga plscamo u Srbiji bas i nije istina... 3-5% kucnih korisnika i max 20% poslovnih! (cak ni vecina IT kompanija nema legalan softver na svim masinama)
     (dr, 28. septembar 2020 14:32)

    # Link komentara

  120. Sad sam sipao na OMV-u u Kopru. Litar dizela = 1 euro
     (andrey, 28. septembar 2020 14:29)

    # Link komentara

  121. Ovo su merili "strucnjaci" koji su stelovali izduvne gasove... Najisplativije resenje je hibrid, benzin na otvorenom putu, struja u gradu! E sad, da usi otpadaju od cene (kod nas) to je vec druga prica...
     (dr, 28. septembar 2020 14:28)

    # Link komentara

  122. A ako ga punite na solarne ploče?
    (PR, 28. septembar 2020 14:27)

    # Link komentara

  123. Divna analiza i vrlo pouzdan izvor. Ako ovome dodamo da proizvodnja jednog elektricnog automobila dvostruko vise zagadi covekovu sredinu nego proizvodnja automobila na klasicna goriva i da kupac mora da izdvoji duplo vise novca za kupovinu (i pored svih drzavnih potpora), neuporedivo manju autonomiju onda postaje jasno koliko su elektricni automobili realno buducnost u poredjenju sa klasicnim.
    (mikin, 28. septembar 2020 14:22)

    # Link komentara

  124. Prelazim u proseku 35 - 40 000 km godišnje i samo na razlici u ceni goriva godišnje ušparam preko 1000 eura i kada na to dodam ovako malu potrošnju auto je za 5 godina sam sebe otplatio.
    (Gojko 12, 28. septembar 2020 13:06)

    Ekonomisto, kako auto može da otplati sam sebe tako što ti uštediš 1000 eur na razlici goriva u dve države? Ma šta da ti objašnjavam ustvari...
     (x, 28. septembar 2020 14:20)

    # Link komentara

  125. naravno,
    kak'i crni elektricni?

    kad elektricni automobili budu napredovali
    i emitovali isti nivo otrova kao dizel,
    e onda moze :)
    (wer, 28. septembar 2020 14:01)

    # Link komentara

  126. Golf TDI 150 PS, prosečna potrošnja 4.8L/100km? Da da, kako da ne hahahaha.
    (Ervin, 28. septembar 2020 14:00)

    # Link komentara

  127. Ove što kukaju na euro3 dizele, samo da imformišem da je nekada davno na putevima bilo puno automobila sa dvotaktnim motorima koji su trošili mešavinu benzina (obogaćenog olovom) i ulja (ne sagorivog) za dvotaktne motore.
    E to se zove zagađenje, i još smo živi i zdravi.
     (Mikica, 28. septembar 2020 13:59)

    # Link komentara

  128. Pa kad je kod njih skupa struja
     (Coa, 28. septembar 2020 13:54)

    # Link komentara

  129. Da je tako kao što kažu, ne bi taksi vozilima bilo duplo jeftinije, ako ne i 3x jeftinije da voze hibride od dizela...
    (Don, 28. septembar 2020 10:44)

    Kad izguglaš razliku izmedju elektricnih i hibridnih vozila, vrati se u komentatore.
     (max, 28. septembar 2020 13:52)

    # Link komentara

  130. Licno ne volim dizele i vozim na benzin, ali kao sto rece neko pametan - dizeli ce nestati u Evropi kada nabavna cena nafte bude 50% niza nego sto je danas, na duze staze naravno a ne privremeno kao sada zbog korone. To znaci nikada. Lako je Amerima i Azijatima da voze na benzin kada imaju jeftinu naftu.
    (koronarius, 28. septembar 2020 13:51)

    # Link komentara

  131. @Ne radi se o jeftinijem nego o ekološkom gorivu. Nafte će nestati kad tad, tako da nije važno da li je jeftinije, nego da li je održivo.
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (ja, 28. septembar 2020 09:43)

    Nafte navondno nestaje vec 50 godina iako se potrosnja u tom periodu upetostrucila, ali nikako da nestane. Stare busotine, koje su navodno presusile ponovo se pune. Pitanje je da li naftu proizvodi sama planeta Zemlja, a ne neki fosilni ostaci dinosaurusa.
    (Jovan, 28. septembar 2020 13:51)

    # Link komentara

  132. @Bavaria, pa nebi po Münchenu trazio gdje je besplatan punjac, taman da mi daju dzaba i taj auto
    (Gastarbajter, 28. septembar 2020 13:49)

    # Link komentara

  133. @Necko - U Nemačkoj (a i svakoj drugoj evropskoj zemlji) ne postoje subvencije za fosilna goriva. Samo je pitanje koliko država ubira novca od poreza i akciza za njih. U Srbiji npr su porezi i akcize preko 60 eurocenti po litru tako da su fosilna goriva jedna od najboljih "punjača" budžeta.
    Subvencije zaista postoje, ali one se daju za kupovinu električnih vozila kroz vraćanje države kupcu električnog vozila deo prodajne cene tako da svaki poreski obveznik plaća kupcu električnog vozila. U Srbiji je npr ta subvencija 2500 eura, ali je u nekim državama mnogo veća. Takođe se daju drugi benefiti vozačima električnih automobila kroz besplatne registracije, besplatni parking ili besplatno punjenje strujom.
    Kada se uzme u obzir zagađenje proizvedeno proizvodnjom baterije, kao i zagađenje stvoreno proizvodnjom struje (a posebno u Srbiji gde se 80% električne energije proizvodi u termoelektranama koji su najveći zagađivači u Evropi) postavlja se logično pitanje - Da li treba subvencionisati i promovisati električne automobile ili bi se mnogo bolji efekat po državu i životnu sredinu dobio stimulacijom sistema masovnog prevoza i ekološki efikasnijih motora sa unutrašnjim sagorevanjem?

    Pa jeste jeftinije u državama koje subvencionišu cenu nafte. U Nemačkoj je dizel jeftiniji od bezolovnog.
    (Necko, 28. septembar 2020 09:31)
    (Džoni, 28. septembar 2020 13:43)

    # Link komentara

  134. Ovde nuje uzeto u obzir da je prava cena goriva na pumpi samo 35% od one koja se plaća. Ostalih 65% je akciza koju država uzima sebi. Kada bi se stvari realno i ekonomski sagledale do kraja, zaključak bi bio da su elektro auti višestruko ne isplativi. Čak je i ekološka teza vrlo upitna i diskutabilna.
     (Mikica, 28. septembar 2020 13:39)

    # Link komentara

  135. Voznja na ugalj je jeftinija od voznje na dizel!
    (insekt, 28. septembar 2020 13:37)

    # Link komentara

  136. Jeftinije? Pa kad desetine hiljada ljudi oboli od karcinoma zbog udisanja izduvnih gasova, pitajte tada njih jel misle da je dizel jeftiniji od struje?
    I ugalj je najjeftiniji za proizvodnju struje i grejanje, pa ne vidim da se Nemci trude da nam to objasne!
    (bigserb, 28. septembar 2020 09:34)

    druze , ne gledas celu sliku.
    Da bi se proizvelo 17kW struje Termoelektrana ce zagaditi vazduh kao 2 Golfa Dizela. Jos gore ako je Nuklearna elektrana, tad ce se proizvesti i nuklearni otpad koji ima period razlaganja 2500+ godina, ili ultra losa situacija (Cernobil, Fukusima) gde ce ljudi dobijati rakove zbog posledica narednih 2000 godina od direktnih posledica , a od prenosa gena s kolena na koleno ... oko 100.000 godina,
    nasuprot fosilnim gorivim, ovde ce kao direktna posledica El.automobila umrijeti 2-3x vise ljudi a oko 10x vise alergija i popratnih hronicnih bolesti a indirektno... ....
     (teri, 28. septembar 2020 13:35)

    # Link komentara

  137. @Sumadinac: Ja konkretno plaćam 0.28€/KWh. Od sledeće godine će biti 0.32€/KWh.
    Ovde u domaćinstvima na struju radi samo svetlo, TV, komp, frižider i eventualno šporet. Sve ostalo je na gas. Za 1 godinu oko 3900KWh struje i 10900KWh gasa
    I da se nadovezao na tekst: Vozio sam i ja Zafiru dizel i napravio potrošnju od 2.4l/100km i to je bio test u pitanju sa visim stepenom prenosa, bez kočenja i sa konstantnim brzinom do 30km/h. Golf nema šanse da troši ispod 5,9l dizela u situaciju za koju se koristi. Moja Astra 1.7 ima kombinovanu od 5.9L na 60000km i to vozim poprilično lagano. A znajući koliko Nemci ne znaju da voze ovaj golf ne ide ispod 7L u kombinovanoj.
    Kao i uvek tu je ADAC da maže oči i pravi ljude budalama
     (Rynchinoi, 28. septembar 2020 13:32)

    # Link komentara

  138. Za pocetak I kraj:

    "na osnovu prosečne potrošnje Golfa TDI sa 150 KS (4,8 litara)" je moguca u leru, na nizbrdici ili u koloni (zavetrini) na autoputu pri konstantnoj brzini. U Srbistanu taj podatak potpada pod legendu.

    I onda ide nesto ovako...

    "e-Golf sa 136 KS, u proseku u realnim uslovima troši 17,3 kWh na 100 km"

    Dakle, kataloska potrosnja dizela naspram realne potrosnje struje...

    E, moj ADAC...
     (leptehebo, 28. septembar 2020 13:24)

    # Link komentara

  139. 4,8 litara na 100 kilometara sa dizelom od 150ks ne može da postigne ni ona nemačka baba sa kraćom nogom (pogotovo po gradu)
     (M., 28. septembar 2020 13:11)

    # Link komentara

  140. Jel sam ja dobro procitao, cena dizela je 1,086 € , odnosno oko 123 din/litar.
    Ono kad se vise isprsis od bogatog svabe
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (dmristpl, 28. septembar 2020 11:31) # Link komentara

    A njima je u ceni goriva i putarina...pa ti vidi koliko je nama dobro!
    (Sendvič, 28. septembar 2020 13:10)

    # Link komentara

  141. (ne pišem marku i model da ne bude da se hvalim)

    Dizel 1.6
    2013 godište
    kilometraža 250 000 km

    Za 40 eura u Bosni
    ( živim 30km od granice )
    napunim pun rezervoar sa kojim mešovito grad magistrala u proseku pređem oko
    1000 km,zimi 900 - 950 km.

    Trenutno me 100 km košta 4 eura a bilo je perioda da kada je gorivo bilo još jeftinije pa me je 100 km koštalo manje od 3,5 eura.

    Prelazim u proseku 35 - 40 000 km godišnje i samo na razlici u ceni goriva godišnje ušparam preko 1000 eura i kada na to dodam ovako malu potrošnju auto je za 5 godina sam sebe otplatio.
     (Gojko 12, 28. septembar 2020 13:06)

    # Link komentara

  142. Živim 36 godina u Nemačkoj. Poznajem Nemce u dušu, kao i njihovu poslovnu politiku. Kad bi vi samo znali koliko Nemci lažu, manipulišu, farbaju i friziraju... Ali ima vremena, saznaćete, sve ih je više u Srbiji
     (Stanko, 28. septembar 2020 12:57)

    # Link komentara

  143. Sad će Srbi najveći ljubitelji “traktora” na svetu da likuju! “Ima li šta bolje od TDI-ja”
    (super slavko, 28. septembar 2020 12:55)

    # Link komentara

  144. Samo u Njemačkoj i u Bosni važi ta logika da je dizel neprevaziđen...., u normalnim zemljama dizel vozila nema ni u prodaji!
    (KarolasRex, 28. septembar 2020 12:51)

    # Link komentara

  145. Za mene je vest cena dizela u Nemackoj koja je niza nego u Srbiji. Samo napredno.
    (Srdjan, 28. septembar 2020 12:23

    Za vreme korone sam na jednoj pumpi sipao dizel za 0.89e... Dobar osecaj. Onda dodjes u Srbiju a cena 150 din. Zastoooo??
    (Straight Outta München, 28. septembar 2020 12:47)

    # Link komentara

  146. Jel sam ja dobro procitao, cena dizela je 1,086 € , odnosno oko 123 din/litar.
    Ono kad se vise isprsis od bogatog svabe
    (dmristpl, 28. septembar 2020 11:31)
    Ne druže nisi dobro procitao cena je ispod evra tacnije u subotu sam tankovao za 0.989 eura po litri u Minchenu.
     (herr Žika Pavlović, 28. septembar 2020 12:44)

    # Link komentara

  147. Problem je sto je u Nemackoj struja izuzetno skupa za domacinstva. Ide cena i do 20 centi za kWh.
    (T, 28. septembar 2020 12:43)

    # Link komentara

  148. 1000 km jedno punjenje i to brzo punjenje za 10-15 min, to ce biti poslednja rec tehnike i jedino to priznajem i verujem u to.Nadam se da ce ih biti svuda tih adapter stanica za punjenje od domacinstva pa duz magistralnih i autoputeva. Za 5 do 10 godina najkasnije. ?
     (Djiki, 28. septembar 2020 12:41)

    # Link komentara

  149. Немци и Кинези (још) живе од старе и општеприхваћене технологије док би Амери , део Европе и Кине прогурали нову иако (искрено) није баш савршена ! Прелазних облика ова два екстрема - колико волиш !
     (Суперхик, 28. septembar 2020 12:39)

    # Link komentara

  150. Sada može da se komentariše šta je jeftinije, jer negde može i za dž da se napuni električno vozilo, pa subvencije, pa se ogrebete u firmi za utikač itd. Međutim, za par godina, 100% sam siguran da će polako početi da ukidaju subvencije na električne automobile, da neće biti više džabe punjača, a zbog povećane potražnje za električnom energijom, cena kWh će skočiti i onda će vožnja automobila biti skuplja nego ikada PLUS kućni računi za struju će biti mnogostruko uvećani.
    Dalje, vek trajanja električnog automobila je mnogo kraći. Trenutne baterije su skupe za zamenu, a neka bolja tehnologija (jeftinija i dugotrajnija) o tome možemo samo da sanjamo, jer te "nove" baterije ne bi donosile odgovarajući profit.
    Ideja električnog autamobila je fenomenalna stvar, ali megalomanska žeđ za profitom celu stvar okreće naglavačke
    (Necko, 28. septembar 2020 12:34)

    # Link komentara

  151. drugim recima nemacka auto industrija jos nije spremna da ozbiljno proizvodi elektricne automobile ... iako stoje sve primedbe od proizvodnje baterija do proizvodnje struje
    (marica, kriv, razumevanje..., 28. septembar 2020 12:32)

    # Link komentara

  152. Cemu ti tekstovi.Ovo je Srbija.Ovde tandrcu raspali automobili i kamioni.I kada dodje juli iduce god.i zabrana euro 3 drzava ce to produziti za god.dve zato sto idu izbori i da se dodvoravaju glasacima.
     (The Who, 28. septembar 2020 12:29)

    # Link komentara

  153. Počelo je,počelo...Već poodavno propagiram stav da Nemci neće dozvoliti da im "Zlatnu koku"( dizel) ubiju eko-propisi i električna auta! Naftni lobi takodje ima vitalni interes u tome.Dizel ostaje u formi Euro 6 i Euro 7 (Bosch već radi na tome) još minimum 15-tak god. Iz Nemačke perspektive,lakše je promeniti zakone( oni to mogu ) nego imati milione nezaposlenih i potencijalnog čiku sa brčićima na kraju krize !
     (Ceki opinionista del cazzo, 28. septembar 2020 12:24)

    # Link komentara

  154. Za mene je vest cena dizela u Nemackoj koja je niza nego u Srbiji. Samo napredno.
    (Srdjan, 28. septembar 2020 12:23)

    # Link komentara

  155. @TDI
    Više je nego očigledno da ti Nemačku video nisi.
    (Nenad, 28. septembar 2020 12:22)

    # Link komentara

  156. Jedan od razloga sto sam pobegao iz Evrope i pogotovo velikih Evropskih gradova u Juznu Ameriku jos 90-tih ( Karibe na moru) su dizel ispusenja.

    Ne mozete da zamislite koliko se oseti cadj i ogavno zagadjenje kad zivis godima u cistoj sredini pa moras da doletis i spustis se u zagadjen Evropski grad ( ukljucujuci BG).

    Ti sto promovisu Dizel kao "jeftiniji" i "pametniji" energetski izvor dabogda da sisali te izduvne cevi dok ne pocrkaju.
    (Ulatec, 28. septembar 2020 12:21)

    # Link komentara

  157. Primetan je porast ekološki osvešćenih komentatora. Porast je toliki da je došlo i do porasta smeća po izletištima širom Srbije. Primetan je i porast stručnjaka iz Srbije za automobile. Nezvanično sam čuo da u ADAC-u strepe od tolike navale konkurencije. Primetan je i porast onih koji pojma nemaju o tome kako se dolazi do litijuma neophodnog za baterije.
     (više štete nego koristi, 28. septembar 2020 12:14)

    # Link komentara

  158. Svi pricaju o ekoloskoj prednosti a zaboravljaju da je osnova svake drzave elektricna energija dobijena od termo i nuklearnih elektrana na koje se isto tako zale!
    (Alcale, 28. septembar 2020 12:06)

    # Link komentara

  159. Dok se baterija ne napuni vremenski kao rezervoar gorivom i prođem 1000 km sa jednim punjenjem ne priznajem auta na baterije i tačka!!!! A vi pričajte šta hoćete.... i diskutujte do sutra!!!!!!!
     (svrba, 28. septembar 2020 12:06)

    # Link komentara

  160. Najjači su genijalci sa "električni je jeftiniji jer ga punim na besplatnim stanicama za struju". Ne znam samo da li su veći ekonomski ili ekološki genijalci. "Punim besplatno" - znači svi mi to plaćamo. A takođe i da je veća potrošnja uglja i gasa. I da se stvara veće nasilno opravdanje za ekološki veoma nečiste - da, dobro ste pročitali - vetrenjače, solare, geotermale itd. I šta mislite jel bi stigli na red na tim besplatnim da su i kola oko vas isto na struju?
    A tek ona buduća fora: ovde struja besplatana a tamo na putu je i 31 cent kilowat?! Dakle kada elektromobili postanu brojni kolika će biti cena struje za njih? I koliko skuplja za sve ostale?
    Sadašnja je epizoda šizofrena glupost. Mora se naći zamena za litijum, ima dobrih kandidata. Vozila da su hidrogen hibridi, imaju drugačije baterije i pre svega da imaju kapacitore. I puno novih nuklearki sa kogeneracijom hidrogena. Dok to ne bude ovo sada je nažalost veća šteta nego korist. Pogrešna ekologija i ekonomija. Ako je nešto sada kao "jeftinije" to je samo nasilno boljševički nametnuto svima, da to plaćaju svi jer "spasavaju planetu" koju ovako ne da ne spasavaju nego još gore.
    Pored nuklearne struje + hidrogena potrebna je kompatibilna urbana promena. Ovo nasilje idiotskih automobila je katastrofa - ionako 90% vremena 90% kola vozi jednog. Toliki putevi i parkinzi, tolika smrt ambijenta! Bicikli i trotineti i metroi, ne ova religija smrdivozila za infantilce. Auto - to iznajmljuješ ono malo kad ti baš treba.
    (Helios, 28. septembar 2020 11:58)

    # Link komentara

  161. "O objektivnosti, istinitosti i motivima za ovu studiju može se naširoko diskutovati
    (Persona, 28. septembar 2020 10:50)"

    Isto možemo da kažemo i za tvoj komentar, čisto nagađanje i iznošenje svopstvenog mišljenja, a ne podaci od neke ozbiljne studije.
    (Pulsar, 28. septembar 2020 11:54)

    # Link komentara

  162. Instalirati solarne panele umesto krova automobila i eto resenja .
     (Karadzordz, 28. septembar 2020 11:53)

    # Link komentara

  163. Nemcima svakako odgovara dominacija dizel motora posto tu ostvaruju dobru prodaju i imaju povoljnu trzisnu poziciju. U slucaju masovne elektrifikacije automobila i prelaska vecine vozaca na EV Nemcima nije zagarantovana liderska pozicija. Pojacava se rizik osvajanja trzista od strane americkih i azijskih proizvodjaca. Ne sumnjam da ce Nemci uciniti sve da dizel sto duze ostane u igri.
     (TDI, 28. septembar 2020 11:51)

    # Link komentara

  164. Samo kratak osvrt na zagađenje. Dizel izbacuje svašta sagorevanjem ali to se nekako i sredi u prirodi. Sa druge strane su baterije za koje nema ama baš nikakvog rešenja. Recikliranje nije moguće niti se radi u toj meri. Zapadnjaci recikliraju tako što "uvale" Indijcima, Kinezima... pa onda oni šta mogu da recikliraju a ostalo bacaju ili založe.
    U slučaju da se zapali elektro automobil (što će biti sve više slučaj) ode priča o smanjenoj emisliji štetnih gasova u vetar.
    Za one koji misle da postoji "besplatno" punjenje el. energijom to je slučaj dok ne navuku ljude na el. automobile. Treba da izgleda da je baš tvoja odluka da pređeš na električni auto. Tako je recimo bilo i sa Windows OS. Sve je bilo "besplatno" a sad plaćaš pa nisi ni siguran koliko.
    Za sad su el. automobili samo način da se ostvari veći profit i ništa drugo.
     (Mika, 28. septembar 2020 11:49)

    # Link komentara

  165. Ako se, kao što kažete komentatori, od najmodernijeg dizel motora dobija rak tako lako, razmislite šta nam tek rade ovi "kao čaša" "nemam para za bolje" euro 3 motori koje i dalje uvozimo i koji će tek da se raspadaju na našim putevima.
     (w, 28. septembar 2020 11:41)

    # Link komentara

  166. Jel sam ja dobro procitao, cena dizela je 1,086 € , odnosno oko 123 din/litar.
    Ono kad se vise isprsis od bogatog svabe
     (dmristpl, 28. septembar 2020 11:31)

    # Link komentara

  167. (Persona, 28. septembar 2020 10:50)
    Ne, ova studija i njeni motivi su tema. Ona je navedena u tekstu a ne neka druga i nije joj suprotstavljena neka koja ima drugačije zaključke i od njenih i od vaših u komentaru. A nije da ih nema, to je kao da kažete da nije isplativo još uvek smanjivati efekte staklene bašte, možda jednog dana. Uzima se malo više parametara u obzir kad se proračunava isplativost. Pa nije ceo svet lud sem ADAC-a.
    (Pa, 28. septembar 2020 11:30)

    # Link komentara

  168. Pa poenta e-vozila nije bila niza cena nego smanjenje zagadjenja i ekologija
    (Alek, 28. septembar 2020 11:29)

    # Link komentara

  169. Meni se hibridni automobili za sada čine kao pobednici. Po gradu se može voziti na baterije, na otvorenom putu gorivo, plus pune se baterije. Ali, mnogo su skupi...
    (Saša, 28. septembar 2020 11:24)

    # Link komentara

  170. Imam Bmw 1 od 150ks, potrosnju od 4.8l/100 km mogu ostvariti jedino ako vozim ravnom magistralom, bez preticanja i bez promjene brzine.. Tada mogu ici i ispod 4l. Realna potrosnja po gradu ide od 7.5-9.5l.. Mozda Gnojf moze trositi manje, al 4.8 u komb. voznji nema sanse.
    Elektro je druga prica i sigurno da je stavka cijene pogonskog goriva debelo na strani elektro auta
     (preferisco dirti addio, 28. septembar 2020 11:15)

    # Link komentara

  171. Ha ha. Kod nas, cak i da je cena kilovata u crvenoj zoni, cena za 17kW je 17x18 - 306 dinara.

    Ako punimo nocu (crvena zona): 17x5 - 85 dinara.
    Zelena zona: 17x1.5 - 25.5 dinara
    (Milko, 28. septembar 2020 09:45)

    Struja je u Srbiji socijalna kategorija.
    Kod nas je struja bagatelna.
     (Toni, 28. septembar 2020 11:02)

    # Link komentara

  172. Stim da golf ne troši 4.5L na 100km jer te podatke lažiraju a električni automobil ne dimi i može lakše da se reciklira.
    (Zoran, 28. septembar 2020 10:58)

    # Link komentara

  173. Ps. Tesla izbacuje model sa radijusom od 300 milja za 25.000$.
    Buducnost je stigla.
    ( Kod nas za najvise dve godine...)
    (NeshaBg, 28. septembar 2020 10:18)

    Reci mi samo ko ce da proizvede toliku struju i od kojih to "cistih" goriva kada se svi adaptiramo na tu novopristiglu buducnost?
    (Mile Legenda, 28. septembar 2020 10:57)

    # Link komentara

  174. Električni automobili su dosad naneli više štete planeti od automobila sa unutrašnjim sagorevanjem ali to tesla botovi i hipsteri ne vide. To je tip ljudi koji nosi masku i čeka da se ušprica vakcinom sa oksforda protiv izmišljenog virusa jer je pročitao na tviteru da je električni automobil dobar a kovid opasan.
     (grubijan, 28. septembar 2020 10:57)

    # Link komentara

  175. Не праве ел ауте да би народ возио јефтиније,ко у то верује,тај верује и у деда мраза
    (Мирабо, 28. septembar 2020 10:55)

    # Link komentara

  176. Ne trosi tdi 4.5l goriva, on zapravo proizvodi 4,5l na svakih 100km.
     (dejan, 28. septembar 2020 10:54)

    # Link komentara

  177. O objektivnosti, istinitosti i motivima za ovu studiju može se naširoko diskutovati, to nije prava tema za priču o elektičnim i (ili) oto (benzin-plin) i dizel motorima. Viša cena elektro-automobila je danas stvar tržišta (u trendu i može im se) a ne realne cene rada i materijala. Ima tu i cene baterija (litijumske su trenutno najbolje, kažu) koje su dobar deo cenovnog opterećenja. Ima jedna druga priča koja je bitnija od novčanog koštanja, ekološka cena. Na prvi pogled struja ne zagađuje (u budućnosti kada se ugase termo elektrane na ugalj, dizel i atomsku energiju a obnovljiva zadominira) i jevtinija je ali proizvodnja litijuma katastrofalna za prirodnu okolinu. Tu gde se vadi ruda, prerađuje i prave baterije je ekološka katastrofa veća od potreošnje nafte. Da bi se proizvela jedna baterija potrebno je uništiti tone zemnog (rudnog) materijala, ogromne količine vode (koje je sve manje na planeti), nafte (o da, sve pogonske mašine u rudnicima su na naftu) i struje ... Kada se sve sabere elektro automobili su, za sada, veći zagađivači od oto a čak i dizel motora. U budućnosti kada se baterije budu pravile od nekog drugog materijala (nadam se) ili se energija bude prenosila bežično (pa baterije postanu nepotrebne) elektični (ili nešto slično) motori će biti bolja varijanta.
    (Persona, 28. septembar 2020 10:50)

    # Link komentara

  178. A još kada se ukalkuliše razlika u troškovima nabavke? Prednost e-vozila nije nikako u troškovima nego u konzumentskoj ekologiji i to u urbanim sredinama. Ukupno posmatrajući sve proizvodne procese, počevši od proizvodnje struje, čak ni ekologija nije preterano ubedljiv argument na strani e-vozila.
     (City Slicker, 28. septembar 2020 10:49)

    # Link komentara

  179. Da je tako kao što kažu, ne bi taksi vozilima bilo duplo jeftinije, ako ne i 3x jeftinije da voze hibride od dizela...
     (Don, 28. septembar 2020 10:44)

    # Link komentara

  180. Vozim hibrid i racunica oko potrosnje je tacna. No dodati tu cenu odrzavanja gde je za dizel skuplji godisnje oko 200e. Pa razlika u godisnjem porezu. Dizel 250 skuplji godisnje. Samo tu skoro 500 godisnje je jeftinike voziti na struju. E ako se tu doda da postoje i besplatni elektro punjaci po supermarketima i raznim firmama, onda tek cela racunica dobija drugu dimenziju. Vozim vec dva meseca po Minhenu. preko 1500km presao za 0e. Koristio uvek besplatne punjace.
    I realna potrosnja tdi po gradu je izmedju 6 i 6.5l ali ajd nema to veze.
     (Bavaria, 28. septembar 2020 10:40)

    # Link komentara

  181. Pazi ovamo!

    Po njihovoj matematici razlika u ceni je 0,15 evra a danas prosecni elektricni auto trosi oko 15kWh na 100 km a u gradu jos i manje...
    E-Golf je preradjeni model koji je u startu bio sa SUS motorom, a kad se uzme vozilo koje je planirano kao elektricni onda su stvari jos bolje.
    Pogledajte VW ID.3 pa onda...
    (Dragan, 28. septembar 2020 10:35)

    # Link komentara

  182. Kada budem mogao da dopunim el. auto na pumpi bez mnogo zadržavanja, pričajte mi o nekoj praktičnoj uštedi, zagadjenju i ekološkim apektima. Da čekam red i dopunjavam hvaljeni ekolioški izum po sat vremena na nekim usputnim pumpama, uz neizbežne dodatne troškove, nemam nameru. Molim teoretičare i stručnjake sa lepim željama i predvidjanjima da se uzmu u pamet i shvate da tehnologija baterija i brzog punjenja nije i jednostavno tehnički ne može biti još dugo vremena usavršena. Ko ima vremena za bacanje nek vozi.
    (Aleksa, 28. septembar 2020 10:34)

    # Link komentara

  183. Samo diesel..
    (C i n i k, 28. septembar 2020 10:30)

    # Link komentara

  184. Што се ADAC-а тиче, је л' ово потрошња са напумпаним гумама? :)

    P.S.
    Ко се не сећа, ти ликови су преврнули Logan на тесту "северног јелена". Јер су "заборавили" да напумпају предње гуме како треба.
    (Шумадинац, 28. septembar 2020 10:28)

    # Link komentara

  185. 5.36 EUR/ 17.3 kWH = 0.31 EUR/kWh.

    Може ли неко ко живи у Немачкој да ми каже под којим условима (по којој тарифи, и у које доба дана) је kWh 31 цент!?

    Знам да Ionity наплаћује толико, али ту вучеш 150+ kW, вероватно им треба трафостаница само за пуњаче на једном месту. За кућну струју, макар вукао свих 11 kW, ми је заиста невероватна цена...
    (Шумадинац, 28. septembar 2020 10:25)

    # Link komentara

  186. Objektivno,kao i uvek od ADAC-a.
     (ZerroNeo, 28. septembar 2020 10:21)

    # Link komentara

  187. A PLIVAJUĆI ZAMAJAC kod Golfa TDI ?!!!
    Jednom platiš i presrdnu ti sve blagodeti
    struja sve polako preuzima
     (Roko, 28. septembar 2020 10:20)

    # Link komentara

  188. Pa ako se gleda samo pogonsko gorivo možda i jeste tako, ali dizel ima plivajući zamajac, dizne, DPF, turbinu i sijaset drugih budalaština čija će popravka i održavanje uveliko nadmašiti uštedu na gorivu.
    (xxx, 28. septembar 2020 10:20)

    # Link komentara

  189. Mozda i jeste dizel jeftiniji, ali to zavisi od cene goriva i struje. U svakom slucaju, odrzavanje dizela je skuplje.
    Nego, u Norveskoj vw ne uvozi vise golf dizel jer je udeo elektricnog golfa 97%. Da, 97%. Inace, 2010 godine je dizel cinio 90% prodaje.
    [link]/
    Toliko o tome. Mada, sta oni znaju.

    Ps. Tesla izbacuje model sa radijusom od 300 milja za 25.000$.
    Buducnost je stigla.
    ( Kod nas za najvise dve godine...)
    (NeshaBg, 28. septembar 2020 10:18)

    # Link komentara

  190. 4.8 l/100km. Dalje nisam čitao...
     (kele®, 28. septembar 2020 10:15)

    # Link komentara

  191. svaki cigo svoga konja hvali
     (nisam ginekolog, 28. septembar 2020 10:15)

    # Link komentara

  192. Sad će da bude vraćaj na dizel.
     (XXL, 28. septembar 2020 10:13)

    # Link komentara

  193. Ovo je stara vest, odavno je izašao podatak da je voznja na struju U NEMAČKOJ skuplja od vožnje na klasična goriva. Za ostale zemlje ne znam, ako neko ima neki podatak (ili lično iskustvo) molio bih da napiše
     (BDj, 28. septembar 2020 10:13)

    # Link komentara

  194. naravno kad se njihova autoindustrija zasniva uglavnom na dizel
     (panke, 28. septembar 2020 10:12)

    # Link komentara

  195. Sta je sledece? ADAC dokazuje da Golf TDI ne samo sto ne zagadjuje, vec prociscava vazduh i obogacuje ga kiseonikom?
    (Kratak spoj, 28. septembar 2020 09:47)
    Tehnologija proizvodnje baterija je jedna od najprljavijih i najzagadjenijih grana industrije, tako da su ti automobili daleko od ekoloških, osim u reklamama.
     (dule, 28. septembar 2020 10:12)

    # Link komentara

  196. @ dzu mandzi
    Bilo bi dobro da ti vozis iza nekog golf 2 dizela koji izbacuje oblak dima i da taj dim ti udises!
    I tvoj auto nije za prodaju vec za otpad odavno!!!
    (gpbg, 28. septembar 2020 10:09)

    # Link komentara

  197. A koliki su troškovi održavanja jednog (TDI) i drugog (E) vozila nakon 10 godina eksploatacije? ili 200.000 km
    (ostali troškovi, 28. septembar 2020 10:08)

    # Link komentara

  198. a ovi sto voze dizele u ekstazu! :)
     (Kavrić, 28. septembar 2020 10:01)

    # Link komentara

  199. To je možda i tačno, da je skuplje, ali s druge strane ako voziš na dizel onda nastavljaš da ubijaš živi svet na planeti i tvoja deca možda jednog dana neće imati šta da jedu.
    (Vlada, 28. septembar 2020 09:59)

    # Link komentara

  200. Ovo je jedino istina u VW fabrici posto ne znaju da naprave elektricni automobil. Kompanija kojoj je bitnije da lazu potrosace o emisiji izduvnih gasova nego da se potrude da zaista naprave zeleni motor. Kako svi drugi automobili trose mnoooogo, mnooooogo manje struje i to za dobrih 50eur na 1000km, ok. potrebno je da se investicija isplati za 150,200 hiljada km. posto su dosta skuplji od regularnih benzinaca i dizelasa, ali u normalnim zemljama sa subvencijama ovo je odlican posao, molim vas da ne objavljujete ovakve budalastine kompanija makar to bio i VW koji se i dalje kune u dizelase i slabo ide u korak sa vremenom. Toyota, Honda, Lexus pa cak i Reno su vasionama ispred ostalih kada se radi o hibridnim i elektricnim vozilima.
    (ccc, 28. septembar 2020 09:58)

    # Link komentara

  201. Zaboravili su da kažu da u nemačkoj na svakom parkingu,svakoj pumpi,trznom centru,svakom ćošku,postoje besplatni brzi punjači koje može da koristi svako ko ima elektro vozilo! O odrzavanju necu ni da govorim,skoro pa je besplatno!
    (milankooo utreht, 28. septembar 2020 09:55)

    # Link komentara

  202. neko treba da im saopšti da je izašao id3.
    tada su ove gluposti trebale da prestanu po dogovoru.

    ali ako se i dalje drže ovoga, da uračunaju i cenu pokušaja lečenja raka pluća.
     (jaretina, zečetina, vruće prasence. goveđi pršut, dimljena adidaska, pastrmka na žaru. šopska salata, pohovani vrganj, pekarski krompir i bog da te vidi, 28. septembar 2020 09:54)

    # Link komentara

  203. Najzad da neko napiše detalje.
    E sad može analiza cena održavanja za prvih 100.000 km.
     (Pavle, 28. septembar 2020 09:51)

    # Link komentara

  204. Ау, тебра! Цена струје 500% већа него у Србији, а дизел 20% јефтинији.
     (Фактор мира и стабилности, 28. septembar 2020 09:48)

    # Link komentara

  205. Sta je sledece? ADAC dokazuje da Golf TDI ne samo sto ne zagadjuje, vec prociscava vazduh i obogacuje ga kiseonikom?
     (Kratak spoj, 28. septembar 2020 09:47)

    # Link komentara

  206. Ha ha. Kod nas, cak i da je cena kilovata u crvenoj zoni, cena za 17kW je 17x18 - 306 dinara.

    Ako punimo nocu (crvena zona): 17x5 - 85 dinara.
    Zelena zona: 17x1.5 - 25.5 dinara
    (Milko, 28. septembar 2020 09:45)

    # Link komentara

  207. A da autonomiju i ne pominjemo.
    (Dejan, 28. septembar 2020 09:43)

    # Link komentara

  208. Ne radi se o jeftinijem nego o ekološkom gorivu. Nafte će nestati kad tad, tako da nije važno da li je jeftinije, nego da li je održivo.
     (ja, 28. septembar 2020 09:43)

    # Link komentara

  209. ADAC, stare poštenjačine i “objektivni”
    istraživači. Ko da više, onome i studija.
    Sledeći put će dokazati da su parne mašine najjeftinije (na ugalj).
    (Hehe, 28. septembar 2020 09:41)

    # Link komentara

  210. Hibridi su onda u prednosti u odnosu na jedne i druge.
     (Smislov, 28. septembar 2020 09:41)

    # Link komentara

  211. Kad merite sa nekim "random" električnim automobilima. Tesla se puni besplatno na Teslinoj mreži punjača,koja je ruku na srce i najrasprostranjenija i to ubedljivo.
    (Legend, 28. septembar 2020 09:37)

    # Link komentara

  212. Još kada srbin skine DPF filter... Ajao..

    Dokazali su da njihov električni golf troši nenormalno puno el. energije.

    A da je jedini trošak gorivo kod dizelaša, gde bi nam bio kraj.
     (aalborg, 28. septembar 2020 09:35)

    # Link komentara

  213. Pa jeste, jeftinije je u godini u kojoj je cena goriva neuporedivo niža nego ranije. No, nije bitno trenutno stanje, bitna je tendencija. Cene goriva će opet skočiti i generalno biti sve veće, dok će sa razvojem mreže punjača cena vožnje na struju biti sve manja. Na sve to dodajte cenu registracije jednog i drugog, kao i cene servisa, pa da vidimo šta će da ispadne isplatljivije u periodu od 10 godina.
    Razumem ipak potrebu Nemaca da guraju benzin i dizel idalje, ipak sa hibridima i električnim automobilima debelo kaskaju.
     (Otheym, 28. septembar 2020 09:34)

    # Link komentara

  214. Jeftinije? Pa kad desetine hiljada ljudi oboli od karcinoma zbog udisanja izduvnih gasova, pitajte tada njih jel misle da je dizel jeftiniji od struje?
    I ugalj je najjeftiniji za proizvodnju struje i grejanje, pa ne vidim da se Nemci trude da nam to objasne!
    (bigserb, 28. septembar 2020 09:34)

    # Link komentara

  215. Greska u tekstu:golf tdi sa 150 ks trosi 2.3 litre na 100km...ajte molim vas
     (no name, 28. septembar 2020 09:33)

    # Link komentara

  216. Pa jeste jeftinije u državama koje subvencionišu cenu nafte. U Nemačkoj je dizel jeftiniji od bezolovnog.
    (Necko, 28. septembar 2020 09:31)

    # Link komentara

  217. Pa naravno da je skuplje! Niko nece napraviti nesto da bude jeftinije, svet funkcionise tako da se zarada poveca a ne da se smanjuje. Razlog svega sto se napravi je da donese profit.
     (Puno glava, malo pameti, 28. septembar 2020 09:27)

    # Link komentara

  218. Moj Golf 2 dizel je kod mene 30 godina. Ide na šta oćeš, nafta lož ulje, dizel...Nije na prodaju.
    (Džu Mandži, 28. septembar 2020 09:26)

    # Link komentara

  219. nije poenta u ceni vec u zagadjenju.. diesel je najgore gorivo i najprljavije.
     (coki, 28. septembar 2020 09:20)

    # Link komentara