DW: Sledi veliko usporavanje – 30 km/h u gradovima?

Na konferenciji SZO sredinom februara u Stokholmu, predstavnici državnih ministarstava za saobraćaj utvrdiće svoju strategiju do 2030. godine. Očekuje se da se maksimalna brzina od 30 km/h proglasi za svetsku normu.

Izvor: DW
Pošaljite komentar
  1. Ovaj svet je potpuno prolupao. Postaje neizdrživo i bice jos gore, i definitivno se covecanstvo blizi kraju.
    Kako tehnologija progresivno napreduje tako ljudi sve vise zaglupljuju, degradiraju u svakom smislu, i moralno i intelektualno. Nesposobni da vide pozadinu svega, da skapiraju sta se oko njih desava, a kamoli da se odupru ili pobune. Stalno nas necim ograničavaju, usporavaju, zabranjuju. Nemoj ovo, ne smes ono, sto je do juce bilo normalno sad odjednom nije i tako dalje... kamere na sve strane, radari, sankcije svake vrste. Prostor se suzava, slobode je sve manje. Posledica toga je da su ljudi stalno pod stresom, sve napetiji, uplaseniji u strahu i grcu, pucaju po savovima. Cilj je kontrola svega i ograničenje svega odnosno ljudi. Naravno da treba da postoje neka pravila inace bi nastao totalni haos, ali ovo dobija skroz neku drugu dimenziju, postaje besmisleno. Zabrinjavajuće je to sto dobar deo ljudi vidi ovo kao nesto dobro i jos podržava, sto dokazuje o stanju svesti kod istih.
    Konkretno sto se ove vesti tice, najpostenije bi bilo da lepo zabrane automobile nacisto, da nas vrate jedno 150god u nazad, da svi vozimo konjska kola, zaprege, ceze i udri.... Manji rizik od udesa, nema zagadjenja, male su šanse da se prekorači brzina, sta ces lepse.
    Toliko od mene, pozdrav
    (Vozac62, 31. januar 2020 21:57)

    # Link komentara

  2. Opaa, mozda se u Bg rasciste guzve zbog ovoga?! Ionako je prosecna brzina u Bg-u 20kmm/h.
    (draganche, 29. januar 2020 23:36)

    # Link komentara

  3. Dragi vozači, slijedi vrijeme kada ćete gurati ugašeno auto po gradu radi boljeg vazduha
    (Srđan, 29. januar 2020 22:54)

    # Link komentara

  4. Sve je to lepo, ali ja ne mogu ni da zamislim da, kao taksista, nekog vozim od Karaburme do Vidikovca, 30 km/h! (rani, 29. januar 2020 18:28)

    Sve je to lepo, ali ja ne mogu ni da zamislim da jedan beogradski taksista procita tekst do kraja i shvati da ogranicenje od 30 km/h vazi za centar grada a ne za delove grada tipa Vidikovac i Karaburma.
    (Dx: BG taksista, Rx: /, 29. januar 2020 21:31)

    # Link komentara

  5. Auto vozim svakodnevno jer mi je to najbrzi nacin da stignem do posla.
    Gradskim saobracajem bi mi trebalo oko sat ipo u jednom pravcu
    Rastojanje ok kuce do posla je 24 Km. Znaci oko tri sata dnevno.
    Radi se o gradu od 750.000 stanovnika odmah uz Toronto. Gradski saobracaj je veoma los, ustvari spor posto je grad rastrkan na velikoj povrsini.
    Kada bih ziveo u gradu sa dobrim javnim saobracajem radije bih ga koristio nego da vozim u guzvi sa gomilom frstriranih vozaca. Ovo je recimo moguce u Torontu u slucaju da zivite u "downtown" i radite negde blizu.
    (Mike, 29. januar 2020 20:41)

    # Link komentara

  6. vozaci na aparatima....
    (leba i igara, 29. januar 2020 19:20)

    # Link komentara

  7. Sve je to lepo, ali ja ne mogu ni da zamislim da, kao taksista, nekog vozim od Karaburme do Vidikovca, 30 km/h! Pa koliko bi to trajalo? Sta ce mu, uopste, taksi, tako moze i peske, a ja bi morao da poteazim drugi posao, jer, tesko da bih imao vise od 4 voznji dnevno!
     (rani, 29. januar 2020 18:28)

    # Link komentara

  8. Glupost! Puzeci mogu brze od 30 km/s.
    (idu kobre, 29. januar 2020 16:33)

    # Link komentara

  9. @(eto, 29. januar 2020 10:00)

    Ja znam samo za ogranicenje od 10kmh na stazi koja je predvidjenja za bicikliste i pesake. Ok, ne pratim bas redovno izmene zakona, ali osim ovog do sad nije bilo ogranicenja, barem ja ne znam za iste. Drugo, skoro pa nijedan bajs nema fabricki ugradjen brzinomer, pa ni nema mnogo smisla kontrolisati tu brzinu. Tih 10kmh je smesna brzina na bajsu, ali je i razumna ako delis stazu sa pesacima.
    (Hehe, 29. januar 2020 16:12)

    # Link komentara

  10. Hahaha, brze vozim bajs. Moracu da ugradim brzinomer da me ne uhvati radar.
    (Hehe, 28. januar 2020 13:25)
    Nije nista smesno,procitaj malo zakon o voznji bicikla,postoji ogranicenje brzine i gomile kazni koje uopste nisu male.
    Citaj i videces,nece ti biti smesno,druga je stvar sto nema saobracajaca,kontrole,kao da su se kolektivno iselili iz zemlje.
    (eto, 29. januar 2020 10:00)

    # Link komentara

  11. EZeljko
    "Generalno kola su najgluplja i najakuplja investicija jer 95% vremena stoje i ne rade nista."

    Ocigledno da vam nije jasno zasto ljudi kupu i voze atomobile. 95% zato jer vole da voze a 5% zato jer moraju dupe da premeste iz tacke A u tacku B. Ne komentarisite nesto sta ne razumete.
    (Najgluplja investicija je telefon jer 99% vremena ne telefoniras ?, 29. januar 2020 09:50)

    # Link komentara

  12. 30 je bas malo. Uskoro ce terati ljude da guraju svoje automobile. Ko predje 7 km/h a gura sam, corka. 50 je vise neko dovoljno.
    (Crni, 29. januar 2020 09:28)

    # Link komentara

  13. @Dr. Mr
    "automobilom od 12 godina starosti, sa predjenih 135 000km"

    Da li znate koliko iznosi prosecna predjena kilometraza atomobila u Nemackoj ili u Svajcarskoj ? Iznenadili bi ste se ! Da li bi poverovali, kao u slucaju moje Omege, ako u brifu stoji da je vlasnik 1923. godiste, da je stvarna kilometraza za 15 godina 94.000 km ?
    (Srbi znaju da u Nemackoj baba i deda nema, 29. januar 2020 08:54)

    # Link komentara

  14. Ovo je primenjivo u Nemackoj jer imaju vrhunski gradski saobracaj, i medjugradski, pa je i normalno da forsiraju ljude da idu metroima, vozovima, tramvajima,busevima po centru.U Bg svaki treci dan se pokvare tramvaji ili pukne cev, pa po dva dana ne rade, a to je jedini prevoz kroz ceo bulevar kralja Aleksandra.Ukinuli 19-icu, uskoro ruse jedan od najvaznijih mostova za ljude koji koriste gradski prevoz - stari Savski most.Cene prevoza kao u zapadnoj Evropi, kontrole na svakih 100 metara.Ovde sve rade kako bi ljudi izbegavali gradski prevoz.
    (4U2P, 29. januar 2020 07:58)

    # Link komentara

  15. ako ideš od tačke A do B 30kmh umjesto 60kmh duplo duže ti auto radi za isti pređeni put pa time i emisija je dva puta veća. Čak i da uzmemo u obzir da je emisija veća pri većoj brzini opet je redukcija nemoguća.Ne razumijem tu logiku
    (oni van., 28. januar 2020 11:17)

    Kako ne razumes? Emisija se racuna kao i potrosnja, po predjenom kilometru a ne po trajnanju putovanja.
    (neopterecen, 29. januar 2020 07:57)

    # Link komentara

  16. sad ovi naši u Srbiji kad pročitaju vest pa kad se nađe neko pametan da primeni ovo ograničenje kod nas, užas ali užas......
     (profesor Dušan, 29. januar 2020 06:34)

    # Link komentara

  17. eh, šta će sada srpske Laude sa svojih 4 metra lima i 5 meteri dima da rade?
     (ja lično, 29. januar 2020 05:05)

    # Link komentara

  18. Beograd je turska kasaba. Vozaci su kabadahije. Bio sam na raznim mestima, ali Beograd i vozaci u njemu su u rangu sa nekim bliskoistocnim drzavama: Turska, Pakistan, Egipat, Irak i Avganistan. Tu pravila ne vaze. Srbin je osoba koja sve zna. Sta ces ti meni da ogranicavas brzinu na 30km/h??? Smak sveta u najavi. Kako cu sada da nagazim mog ljubimca kupljenog Novog Novog od 168,500km? Bice pre da se radi o komentatorima od 22 do 32 godine. Mlad, neiskusan, ali prepametan, "sad cu ja tebi batice da objasnim" tip osobe. Takvi sto sve znaju su i najopasniji. Nije ni cudo sto nam ovako ide.
    (Petar, 29. januar 2020 00:41)

    # Link komentara

  19. Obične ljude ne treba pitati za mišljenje jer su većinom na stepenu razvoja deteta. Jedino što im rastu brkovi pa se tripuju da su odrasli. Zakon i kazne. Kraj priče. Pa nek kmeče.
     (živković, 29. januar 2020 00:27)

    # Link komentara

  20. Bolje da izadjemo i guramo auto. Veca bezbednost, nema izduvnih gasova, ekonomicno... Kud ces bolje ?
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (novosadjanin, 28. januar 2020 10:37)

    bolje da "buljimo" u telefone dok vozimo... mozda malo van teme, ali fakat je da imamo puno problema u saobracaju, u gradu najvise. Svi pametni i znaju da voze, a ljudi stalno ginu i to obicno tudjom krivicom i neodgovornoscu. Ovo se pogorsava iz dana u dan.

    Tako da tesko je biti pametan, ne kazem da je opravdano da se vozamo po gradu samo 30km/h, ali zakon o saobracaju svakako mora da se prilagodjava skoro svakodnevno. Mada najbitnije je savest vozaca da se menja. Ali cim vecina krene sa ovakvim komentarom da mozemo da guramo kola... mozemo da idemo peske, to je tacno. ;)
    (ivan iz stp, 28. januar 2020 23:25)

    # Link komentara

  21. Živim u Italiji i svakodnevnica je videti i nemačke turiste, oni gde god da su, ako piše ograničenje 70, oni 69 neće preći. Znak je postavljen da se poštuje a ne zbog estetike.
    (Nebojša, 28. januar 2020 14:45)

    Ali će zato Italijan tu proći sa 90 i onda kroz bar dva crvena. Opušteno.
     (Mr Majestyk, 28. januar 2020 22:58)

    # Link komentara

  22. Uredite gradski prevoz, napravite metro, biciklisticke i pesacke staze kroz ceo grad, pesacke mostove i podzemne prolaze. Onda moze i da se zabrani saobracaj u centru.
     (Dusan, 28. januar 2020 22:16)

    # Link komentara

  23. Ima da sredim za javni saobracaj moj imt 533 i on je idelan za brzinu oko 25 km na cas.
    Jedina mu je mana sto koristi gasno ulje kao pogonsko gorivo.
     (Lone, 28. januar 2020 21:57)

    # Link komentara

  24. Veća je potrošnja na 30km pa samim tim i zagađenje. Najbolje da svi vozimo u rikverc.
     (Života, 28. januar 2020 21:04)

    # Link komentara

  25. @svi na bicikle!haha
    (navi1, 28. januar 2020 10:37)

    E sto ti je zivot ironija. Uskoro ce Evropljani na bicikle, kao Kinezi za vreme Mao Ce Tunga, dok ce Kinezi da voze automobile.
    (Jovan, 28. januar 2020 20:35)

    # Link komentara

  26. @@EZeljko
    U Americi se pojavila firma sa željom da reši taj problem - Scoop.
    Ideja je da poveže ljude koji idu na posao u istom smeru, pri čemu suvozač i ostali putnici plaćaju vozaču naknadu.
    U San Hoseu i generalno Bay Area-i su značajno smanjili gužve i zagađenje od kada su počeli da je koriste, jer je drastično pao broj automobila koji imaju jednog putnika.
    (app, 28. januar 2020 19:19

    Gledaj, onda je isto kao i da ides i javnim prevozom. Automobil je sloboda kretanja za pojedinca. Krenes na posao kad hoces, vratis se s posla kad hoces. S tim deljenjem si kao taksista, moras da budes u odredjeno vreme ujutro da pokupis nekog, a ako zavrsis posao na vreme, a ovaj drugi mora da ostane duze, moras da ga cekas. Uzas s tacke gledista slobode. U tom slucaju pre biram javni prevoz. No dobro u velikom delu SAD ne postoji javni prevoz kao sto je to uobicajeno u Evropi.
    (Milos, 28. januar 2020 20:32)

    # Link komentara

  27. Populacija vozača u Srbiji će da se rokne tupom viljuškom jer ni na parkingu ne voze 30km/h.
    (rebro, 28. januar 2020 20:18)

    # Link komentara

  28. Ako ovako nastave kupujem konja nema zagađenja, kazni za parkiranje, policije. Jedini problem je ako zelenko ode na travu pokupice ga zeleni.
     (deda mraz, 28. januar 2020 20:06)

    # Link komentara

  29. Kada sam napisao za 30 pored skole ...
    (Mustra, 28. januar 2020 19:33)

    šefe, drži se ti kopanja kanala, logiku ostavi nemcima, vidiš kako im dobro ide. da puste vama da odlučujete, bili bi nova sirija.
     (jaretina, 28. januar 2020 20:04)

    # Link komentara

  30. Berlin sto se tice brzine i agresivnosti voznje auta je oko 5 puta sporiji i 10 puta sigurniji nego Beograd
    Vazduh je prosecno zelena brojka 15(pm 2,5), Pm10 ravno 0,dok Beograd ide izmedju 150-200
    Hrana kvalitetnija,čistija
     (da, 28. januar 2020 19:56)

    # Link komentara

  31. @svi pametnjakovici operisani od zivota

    Kada sam napisao za 30 pored skole, to je uvedeno u poslednjih godinu dana. I na velikim ulicama i bulevarima gde je vec 50-60 kao da stojis. Drugo, dosad je tu bilo 50 ili 60 vec 50 godina otkada su tu te skole, obdanista i staracki domovi i nikada se nije nista desilo. Trece, uporedio sam sa Berlinom gde je postenije staviti svuda 30, nego selektivno kao u Minhenu. Ovo vam pisem kao profesionalni vozac koji prelazi 150-200 kilometara dnevno po Minhenu vec 20 godina, bez skrivljene nesrece i takodje ponosni otac troje punoletne dece. Ali sta vi znate sta je saobracaj u metropoli, bitno je pametovati za tastaturom.
    (Mustra, 28. januar 2020 19:33)

    # Link komentara

  32. @Driver
    Obožavam ove jugonostalgične stereotipe: u Jugi smo šibali 60 km/h, a bilo je manje poginulih. Danas doslovno gine trećina od broja s početka 80ih. Plus, danas ima mnogo više kola.
    [link]
    (Srđan, 28. januar 2020 19:23)

    # Link komentara

  33. @EZeljko
    U Americi se pojavila firma sa željom da reši taj problem - Scoop.
    Ideja je da poveže ljude koji idu na posao u istom smeru, pri čemu suvozač i ostali putnici plaćaju vozaču naknadu.
    U San Hoseu i generalno Bay Area-i su značajno smanjili gužve i zagađenje od kada su počeli da je koriste, jer je drastično pao broj automobila koji imaju jednog putnika.
     (app, 28. januar 2020 19:19)

    # Link komentara

  34. najbolje da masno placamo porez i osiguranje a auto drzimo parkiran u garazi;)
    (sta nije, 28. januar 2020 19:11)

    # Link komentara

  35. Sto se tice Beograda: da nije mozda problem sto se sa upaljenim motorima vise stoji i dimi u mestu nego sto se krece? I to sto se umesto 2-3 puta krene 15 puta? I to SAMO zato sto su semafori nastelovani tako da je skoro svugde crveni umesto zelenog talasa
    (Roki, 28. januar 2020 18:56)

    # Link komentara

  36. Nikakav problem da se ograniči na 30 km/h, samo rešiti menjač za tu brzinu da ne "ubijamo" auto.
    (Dragan BL, 28. januar 2020 18:43)

    # Link komentara

  37. kazne,bato,po slajpiku udariti ili eventualno,batinu po tabanima,pa da vidis discipline a ne razularenu i neizivljenu bandu,lude,pijane i drogirane vozace koji voze kao kamikaze,gaze pesake na prelazu i onda ismevaju sav normalan svet koji se pridrzava pravila,jer bez njih mi smo samo zivotinje....
     (ordog, 28. januar 2020 18:30)

    # Link komentara

  38. Pa ono što treba u BG uraditi je konačno naštelovati semafore da se napravi zeleni talas. Pa neka je i 45 km/h, ali da ne staješ na svakom trećem semaforu.

    Celo to kreni/stani em nervira nas vozače, em šteti okolini. Prosto je, dakle, ZELENI TALAS, molim vas!
     (Zeleni Talas 45km/h u BG, 28. januar 2020 18:19)

    # Link komentara

  39. То је то, посебно за нас. И по џепу, без милости. Сваки дан видим три лудака у минути, чудо је како нема више жртава.
    Пре неки дан лик између две зграде на 100 метара пута убрза од нуле до 80 па онда опет до нуле. Свратио у пекару, каже запањеном комшији: "Без бриге, пазим ја".
     (K9, 28. januar 2020 17:58)

    # Link komentara

  40. Parkiraj ispred grada na livadu, pa peske... Najcistiji vazduh...
    (NStulip, 28. januar 2020 17:44)

    # Link komentara

  41. U gradu gde ja zivim 95% vozila je samo sa vozacem. Ostalih 5% su dva i vese putnika. Generalno kola su najgluplja i najakuplja investicija jer 95% vremena stoje i ne rade nista. Uvodjenjem autonomne voznje i elektrifikacijom br vozila ce se smanjiti na trecinu. Did k ovo pisem ja sam u gradskom prevozu i idem na posao.
    (EZeljko, 28. januar 2020 13:46)
    Prijatelju niko tebi nebrani da se voziš gradskim prevozom ali isto tako postoje ljudi koji jednostavno vole da voze pa im takodje nebi to trebalo zabranjivati ako zivimo u nekoj demokratiji to zabranjivanje ovoga te onoga nevodi ničemu sem tome da se čovek oseća kao da je u zatvoru ja sam nepušač ali mi je mnogo zao kad vidim one ljude po aerodromima zatvorene u one kaveze kao zivotinje samo zato što su pušači svako treba sam da se brine o svom zdravlju a ne neko da ti natura da moraš prestati pušiti jer je to loše po zdravlje
    (Koja, 28. januar 2020 17:43)

    # Link komentara

  42. Mislio sam da imaju više pameti...usporiš i auto duže radi.
     (Hogar, 28. januar 2020 17:13)

    # Link komentara

  43. Nikad brža vozila ni više znakova sa manjom brzinom. Mi kolektivno živimo u dobu paradoksa.
     (Dušan, 28. januar 2020 17:09)

    # Link komentara

  44. mislim da je i to prebrzo
     (Sasa, 28. januar 2020 17:09)

    # Link komentara

  45. Ovo postaje slicno kao sa cigaretama. Najbolje bi bilo da ljudi masovno kupuju kola ali da ih ne voze uopste. Naterajte gospodu proozvodjace automobila, osvedocene prevarante i lazove, da zaista smanje emisiju stetnih gasova i problem resen. Njihov bezobrazluk aminujete obicnog coveka kaznjavate.
     (necer, 28. januar 2020 17:02)

    # Link komentara

  46. "Tridesetica za bolji vazduh".

    Glupost. Ja u zoni 30 vozim drugom na 2000 obrtaja, veća potrošnja meni, veće zagađenje napolju. Trećom ne mogu, jer začas odem na 40, ili gušim motor.
    (expert, 28. januar 2020 16:37)

    # Link komentara

  47. U Minhenu su napravili još goru stvar. Stavili su 30 kod svake škole, obdaništa i staračkog doma. Znači voziš 50-60 širokom ulicom, pa onda naletiš na znak 30 koji važi jedno 200 metara. Dok ti primetiš I zakočiš već si prošao. A radari stoje i samo snimaju. Tako da se ovde ne radi o zaštiti sredine i sigurnosti, nego je samo pokriće za čistu pljačku.
    (Mustra, 28. januar 2020 14:09)

    Kako to misliš voziš 50-60 pa "naletiš na znak" 30? Ne vjerujem da su ga baš sakrili da se ne vidi. Sa 50-60, ako naletiš na znak (vidiš ga barem 20 metara ranije sigurno), lagano možeš usporiti. To što tebi ne pada na pamet da pored škole i vrtića usporiš i bez znaka, ili ne stigneš reagirati na vrijeme kad vidiš znak, govori jasno o tvom načinu vožnje. trebao bi ti dozvolu oduzet dok ne ubiješ nekoga...
    (Autobus bez kormilara, 28. januar 2020 16:25)

    # Link komentara

  48. jurimo 30 na sat
     (Alleksandar IQ, 28. januar 2020 16:14)

    # Link komentara

  49. I onda cemo imati parkirane automobile na ulicama
    (nadoveza, 28. januar 2020 15:52)

    # Link komentara

  50. U Minhenu su napravili još goru stvar. Stavili su 30 kod svake škole
    (Mustra, 28. januar 2020 14:09)

    ludilo burazeru, gde sve ovo ide, 30 pored škole.
    EU fašisti i eko fanatici...
    umesto da podignu na 80 pored škole, da se ne kasni na posao.
    (jaretina, 28. januar 2020 15:49)

    # Link komentara

  51. @ARGENTTO Grešiš, ovaj, silno grešiš sinko. Nije to samo BG nego cela Srbija :)
     (mighty banana, 28. januar 2020 15:41)

    # Link komentara

  52. ocigledno da kao i kod nas i tamo zakone donose najobicnije birokrate koje o voznji i bezbednosti ne znaju nista ali o uzimanju para i tzv brizi o ekologiji su strucni. Isto kao i Okanovic,onaj Bozovic i onaj profesor samozvani saobracajni vestak.
     (pera, 28. januar 2020 15:30)

    # Link komentara

  53. Ja se kladim u 100 evra da kad bi svi vozili 30 i kada bi krenuo od kuće na NBG stigao bi za isto vreme kao i sada. Što će biti sat vremena...A sad odo da raspalim 60 između dva semafora...
     (x, 28. januar 2020 15:29)

    # Link komentara

  54. zato svi pravac u selo
     (panke, 28. januar 2020 15:11)

    # Link komentara

  55. Evo stojim na Dunav stanici i posmatram saobracaj, niko nije prosao pored mene ispd 70 km/h, a mnogi i brze! Znaci, mi treba prvo da dostignemo zakonskih 50 km/h, a o 30, otom potom!
    (rani, 28. januar 2020 15:11)

    # Link komentara

  56. Besmisleno. moj auto, a jeste mator, na 30 trosi skoro duplo vise nego na 60. mozda je sa novijim automobilima malo bolja situacija, ali mi zaista zvuci besmileno.
    (Neko iz mase, 28. januar 2020 15:05)

    # Link komentara

  57. @Mustra.
    I u Srbiji isto - samo, nije to zbog pljačke znaš?
    To je DA IDIOTI NE LUDUJU kolima pored škođa i vrtića!
    Kada budeš imao dete shvatićeš - ima vremena da porasteš.
    A ako ga već imaš a izjavljuješ ovakve stvari, onda vrati vozačku i brzo kod psihologa da te malo poduči.
     (trajce, 28. januar 2020 14:49)

    # Link komentara

  58. Fascinantna nacija. Živim u Italiji i svakodnevnica je videti i nemačke turiste, oni gde god da su, ako piše ograničenje 70, oni 69 neće preći. Znak je postavljen da se poštuje a ne zbog estetike.
    (Nebojša, 28. januar 2020 14:45)

    # Link komentara

  59. Jel ovi sve ljude prave volovima, dok se vozaju lir dzetovima i helikopterima?
     (Kaboom, 28. januar 2020 14:40)

    # Link komentara

  60. Beograd treba da siri mrežu tramvaja i trolejbusa prema prigradskim naseljima to je rešenje a nije ni skupo
     (lex, 28. januar 2020 14:22)

    # Link komentara

  61. Fašizam na delu.
     (Juho, 28. januar 2020 14:13)

    # Link komentara

  62. U Minhenu su napravili još goru stvar. Stavili su 30 kod svake škole, obdaništa i staračkog doma. Znači voziš 50-60 širokom ulicom, pa onda naletiš na znak 30 koji važi jedno 200 metara. Dok ti primetiš I zakočiš već si prošao. A radari stoje i samo snimaju. Tako da se ovde ne radi o zaštiti sredine i sigurnosti, nego je samo pokriće za čistu pljačku.
    (Mustra, 28. januar 2020 14:09)

    # Link komentara

  63. Dakle da rezimiramo, smanjenje brzine u Evropskim gradovima koja se tek razmatra. Ne znam zasto ste se toliko uplasili kada mi ne pripadamo Evropskoj uniji, niti cemo ikada pripadati. Pa cak i da uvedu tako nesto kod nas, kao da ce to bilo ko postovati.. Jer naravno, dovoljno je pogledati samo kako izgleda jedna prosecna voznja po Beogradu. Cisto nepostovanje skoro svih propisa, od najbanalnijih primera tipa zmigavca, koje skoro niko i ne ukljucuje, do voznje zaustavnom trakom, nemogucih kruznih tokova itd..
    (Duško, 28. januar 2020 14:01)

    # Link komentara

  64. Ala ce biti saobracajki.
    Ja kada prolazim pored kamere vise vremena gledam u kilometar sat vec na put. Moram jer i za 1km preko pisu kaznu
    (Sasa, 28. januar 2020 13:55)

    # Link komentara

  65. ja po gradu ili vozim 40 trecom ili 60 cetvrtom, izmedju nemogu ili se dere u trecoj ili se gusi u cetvrtoj.
     (prle, 28. januar 2020 13:50)

    # Link komentara

  66. U gradu gde ja zivim 95% vozila je samo sa vozacem. Ostalih 5% su dva i vese putnika. Generalno kola su najgluplja i najakuplja investicija jer 95% vremena stoje i ne rade nista. Uvodjenjem autonomne voznje i elektrifikacijom br vozila ce se smanjiti na trecinu. Did k ovo pisem ja sam u gradskom prevozu i idem na posao.
    (EZeljko, 28. januar 2020 13:46)

    # Link komentara

  67. @Driver
    Ja mislim da je poenta u čitanju teksta pre nego što komentarišeš. Ograničenje nije zbog sigurnosti nego zagađenja.
    Apsolutno je tačno da što je manje ubrzanja, to je manje i izduvnih gasova. Direktna povezanost broja obrtaja sa emisijom.
    Međutim, hoće li elektro vozilima biti dozvoljena veća brzina? Teško.
    Ovo su sve solomonska polurešenja koja služe da se nekako preživi prelazni period, dok svi ne pređu na struju, bilo baterijsku, bilo vodoničnu, bilo kakvu.
    (Bobb, 28. januar 2020 13:41)

    # Link komentara

  68. Konji i kočije su rešenje!
     (bimmer, 28. januar 2020 13:31)

    # Link komentara

  69. Kaze gospodja: "Ideja je da se stvori lepo povezano, ljubazno društvo u mestima na kojima je lepo ćaskati i igrati se".

    Boze moj, koji bolidi iskopcani od realnosti. Pa niste vi Grci, Spanci ili Italijani.

    Pa svi su na svojim telefonima, ljudi ne caskaju vec uvek idu negde, igraju se samo deca zabradjenih zena, koje zive od socijalne pomoci. Vecu glupost nisam procitao skoro.
    (Jovan, 28. januar 2020 13:30)

    # Link komentara

  70. Da, ovo je prava stvar.
    Zivim u jednom gradu u EU. Pre 5-6 godina su uveli ovo o kod mene. Moja prva reakcija je bila da sam i pomenuo sve od familije, zakleo se da nikad vise necu uci u grad da kupujem pa nek' im propadne ekonomija, nazivao sam ih ludim, glupim, nemaju pojma. Kleo se da cu da prodam auto jer mi sad i ne treba, brze cu pesice.
    Epilog: 2 dan zaista nisam iz protesta hteo da upalim auto i idem u grad. Isto tako 2 dana nisam hteo da potrosim ni banku u radnjama kako ove glupe birokrate ne mi imali porez od prodaje.
    Treci dan sam nesto morao da idem autom. Trebalo mi je jos 2 dan ada se priviknem na 30/h.
    Sad ne mogu ni da zamislim drugaciju voznju. savrseno. nema zastoja. ni jedan pesak ili biciklista nije oboren ili zakacen vec 5 godina. Ne vidim nikakvu razliku izmedju pre i sad. Svuda stignem jos i brze jer sad nema zastoja posto svi voze polako ali kontinuirano.
    Savrseno!
    (vozac u EU, 28. januar 2020 13:29)

    # Link komentara

  71. Koliko vas koji komentariše da je zakon od 30km/h na ulicama Berlina ikada i bilo tamo? To što se kod nas bulevari koriste za proveru maksimalne brzine novih automobila, pogotovo u noćnim časovima, mnogo više govori o nama nego o njima. Sa druge strane u gradu kao što je Berlin na 3,7 miliona stanovnika ima 500000 bicikli koje se aktivno koriste, dok se kod nas u Beogradu i Novom Sadu i pronađe neka, u Nišu ima isti broj bicikli na ulicama koliko i konja. I na kraju teks je o tome kako se u Nemačkoj trude da navedu ljudi da ne koriste automobile i koriste gradski prevoz kao jedno od rešenja za zagađenost vazduha. Sve u svemu, slabo će neko brže od 30 i ići u haosu automobila na gradskim ulicama naše prestonice.
    (Marko, 28. januar 2020 13:27)

    # Link komentara

  72. Hahaha, brze vozim bajs. Moracu da ugradim brzinomer da me ne uhvati radar.
    (Hehe, 28. januar 2020 13:25)

    # Link komentara

  73. Pre određenog vremena u emisiji SAT je emitovan test u kome se prikazuje potrošnja goriva pri različitim ubrzanjima automobila, u gradskim uslovima. I na iznenađenje, potrošnja je bila manja kod većeg ubrzanja i obrnuto. Naravno da je pri manjim brzinama manja i potrošnja, ali prema pomenutom veće ubrzanje ne daje isti rezultat.
    (Džej, 28. januar 2020 13:21)

    # Link komentara

  74. Meni samo nije jasno ko glasa za ove idiote...
     (ne znam, 28. januar 2020 13:05)

    # Link komentara

  75. Polako se preduzimaju mere za ukidanje dizel auta i uvodjenje strujnih !
    (Matori Kesa, 28. januar 2020 12:16)

    zlo i naopako!!! da ubiju dizlo, da li su normalni!!!
    (jaretina, 28. januar 2020 13:00)

    # Link komentara

  76. Vozis onoliko brzo koliko ti uslovi u saobracaju dozvoljavaju a da pri tome ne ugrozavas bezbednost sebe i ostalih ucesnika u saobracaju. To je neko generalno pravilo... Po centru i da 'oces ne moz' da divljas. Ok, mozda moze u sitnim satima ali opet, normalni ljudi to ne rade a nenormalnim svakako nista ne znace znakovi ogranicenja... te nenormalne resis kaznama (s'obzirom da gotovo svaka bandera ima po kameru, kao trumanov shou). U Beogradu, po centru (a i nesto sire) su ogranicenja mahom 40kmh, u zonama skole 30, lezeci policajci, suzene ulice zbog parkiranih automobila, pesaci kao kamikaze iskacu iza parkiranih automobila, sa neosvetljenih trotoara... a o kvalitetu asfalta (rupama, iskrivljenim poklopcima sahti itd) necu ni da pricam... ukratko, sve i da 'oces, ne mozes da divljas. Bezbednost kao bezbednost generalno nije ugrozena brzinom saobracaja. Sto se tice zagadjenja, to se resava na druge nacine...
    (Lelemood, 28. januar 2020 12:49)

    # Link komentara

  77. Sa 30 moj Clio u 2. ima potrošnju 10, za 3. se malo guši pa se tako motor brže haba a i potrošnja je jaka. 40 do 50 u 3. Je super, 50 do 60 u zavisnosti od terena isto ok.
     (Miloš, 28. januar 2020 12:46)

    # Link komentara

  78. Pa upravo će povećati zagađenje, jer auto sa manuelnim da bi išao 30 na sat mora da se vozi u 3. brzini gde se više troši goriva nego u 4. brzini sa 50km/h.
     (NS, 28. januar 2020 12:42)

    # Link komentara

  79. Već godinama bajsom na posao. Meni super. Kome i dalje više odgovara da se po gradu vozika kolima, i to je (meni) skroz ok. Svako zna šta mu najviše odgovara. Neko uživa u saobraćajnoj gužvi. Ja odavno ne. Zato i vozim bajs.
    (mazohista, 28. januar 2020 12:42)

    # Link komentara

  80. Kvazi strucnjaci !
    A da narede kupovinu konja umjesto automobila,a ne moze i konji imaju izduvne gasove.
    E pa jbg.
     (Tale'S, 28. januar 2020 12:41)

    # Link komentara

  81. Уместо да се саобраћај убрза и покуша у исто време да се обезбеди да буде безбедан за пешаке кроз технологију, они ће да направе колапс због два грама гаса мање... Која је поента онда? Забраните аутомобиле скроз па сви на кочије и бицикле и повратак у 19. век.
     (мики, 28. januar 2020 12:35)

    # Link komentara

  82. Polako se preduzimaju mere za ukidanje dizel auta i uvodjenje strujnih ! Profit zamaskiran kao briga za zdravlje je dominantna kategorija kod kapitalistickih vlasnika - to sto planetarni zivot broji zadnje dane njih Ne uzbudjuje !
    (Matori Kesa, 28. januar 2020 12:16)

    # Link komentara

  83. A smejali smo se kada su maratonci rekli "ne moze brže,jurimo 30 na cas". hehehe...
     (Gorki, 28. januar 2020 12:11)

    # Link komentara

  84. Treba zabraniti i ljude, Nemci su to inace i pokusali. Ljudi najvise zagadju. Bez ljudi bi sve bilo cisto.
    A prave atomobile cije su maksimalne brzine svima preko bar 150. Covecanstvo je poludelo.
     (izhlapjeli starac, 28. januar 2020 12:03)

    # Link komentara

  85. i opet pogrešno, kvalitet vazduha podižeš sa zabranom dizla (što su i uradili, ali samo na 2.9 km) a ne sa ograničavanjem brzine.
    (jaretina, 28. januar 2020 10:32)

    Pa što samo "dizla"? Benzinci emituju više CO2 od "dizla". Pa će posle biti, efekat staklene bašte...
    Ljudi u manjim mestima i onako idu peške ili biciklom, dok su po većim gradovima automobili postali preka potreba, a tu pre svega mislim na Beograd i gužve u njemu, jer ovakav saobraćajni cirkus nema ni jedam drugi grad u Srbiji. A da bi se smanjila upotreba "dizla" i benzina moraju da se grade biciklističke staze, metro, bolji i pouzdaniji gradski prevoz, protočnija saobraćajna infrastruktura, a ne da se pala..udi o ovome i onome. Grad Beograd samo da poveća propusnost saobraćajnica (ono što je preskočeno prilikom izdavanja dozvola za gradnju pa je svako gradio gde je i kako hteo) zagađenje koje generišu automobili bi palo za 20 %.
    A ova nsrećna tema se vuče po običaju samo u sekciji vezano za automobile kao da toplane i privatna ložišta ništa ne zagađuju. Čim izađem napolje osetim miris ne "dizla" već uglja i one nesrećne deponije u Vinči.
    (maxy, 28. januar 2020 11:53)

    # Link komentara

  86. Evropskim glupiranjima nikad kraja. Ako će to biti brzina, onda nam automobili neće biti potrebni. Ta odluka ustvari pokazuje svu glupost EU, a to je, standardizacija kojekakvih gluposti, dok se ključne stvari ne rešavaju. 30kmph je brzina trotineta, a ne automobila. Nesreće se dešavaju zbog sveopšte saobraćajne nepismenosti kako vozača, tako i pešaka. Ovde u Srbiji, bar 80% dozvola je kupljeno, ljudi ne znaju osnovna pravila saobraćaja, oznake na kolovozu, pravo prvenstva, saobraćajne znake. Mnogi čak ni nemaju adekvatnu tehniku vožnje jer je ni na obuci nisu stekli, jer im je vozačka dozvola data bez znanja. Jadno je i čemerno, na šta EU troši vreme. Za vreme stare Jugoslavije, maksimalna brzina u gradovima tj. naseljenim mestima je bila 60kmph i nije bilo ovoliko nesreća kao danas. Poenta je i u kažnjavanju. Ti koji jure ko ludaci po gradu, su tatini sinovi, partijski mamlazi, bahata bagra kojoj se može, pa za svoje bahaćenje umesto da dobiju zatvor, dobijaju nanogice. Ako je čovek istinski obučen i pripremljen za upravljanje vozilom, ako mu je auto tehnički ispravno, mala je verovatnoća da će izazvati saobraćajni udes uopšte, a kamoli onaj koji može imati fatalne posledice. Ali, EU je odavno pokazala koliko je jadna i čemerna, ma da valja, ne bi iz nje odlazili Britanci. Pa neka im je srećno.
    (Driver, 28. januar 2020 11:49)

    # Link komentara

  87. A kolika je kazna ako biciklu voziš brže od 30 ? ( Ako ne računamo opasnost da ti neki mrzovoljni vozač BMW-a puca u ledja iz čiste ljubomore)
    (Rob sinji, 28. januar 2020 11:47)

    # Link komentara

  88. čitajući komentare zaključujem da mi stvarno nemamo čemu da se nadamo ... inače, informacija za pobesnele Maksove, da, mislim da je to sasvim dobra ideja i da stvarno nema potrebe za velikim brzinama u gradskom saobraćaju, i da, vlasnik sam dva automobila sa po više od 200 ks ...
    (putnik, 28. januar 2020 11:46)

    # Link komentara

  89. Берлин се у својој историји на свашта навикао !
     (Суперхик, 28. januar 2020 11:42)

    # Link komentara

  90. Pa ovo više nije normalno. Pa evo automobili koji sami voze su već tu, elektro su pa i ne zagađuju.... Pa takav automobil može da vozi i 100kmh u gradu! Komuniciraju sami međusobno, nema gužve, nema opasnosti... Šta lupetaju ovi bre, kojih 30 kmh u gradu ograničenje?????
    (Marko, 28. januar 2020 11:41)

    # Link komentara

  91. 30 je strasno napeto voziti po gradu. uostalom vecina ce sa manuelnim voziti drugom, gde je potrosnja najveca. 50 je prava mera, 60 je vec puno za gradove.ionako po velikim evropskim gradovima ne mozemo cesto voziti vise od 50 i da hocemo, a ja necu...30 je glupost. Ionako ima zona 30 gde je ro potrebno...
     (Saša, 28. januar 2020 11:34)

    # Link komentara

  92. Eko fašisti hoce da nas vrate 100 godina unazad. Ovome se mora stati na put pa sta košta da košta.
    (Coyote, 28. januar 2020 11:32)

    # Link komentara

  93. Ovo je posledica direktna velikog naseljavanja ruralnog življa u gradove, oni sad hoće da se vrate korenima, dišu planinski vazduh, uzgajaju krave, šetaju po 30 km do palanke, neće ljudi da ih plaši saobraćaj i preseca.
     (April, 28. januar 2020 11:31)

    # Link komentara

  94. sve je to lepo i krasno gospodjo senatorka, kao sto je navedeno, svake godine se grad povecava za minimum 20000 stanovnika, oni i dalje zakrcuju ulice za saobracaj sto dalje zakrcuje ulice i za javni prevoz. ima delova grada gde GSP (BVG) odlucuje da smanji broj polazaka tramvaja posto je zakrcenje toliko da ne mogu da garantuju red voznje. vec nekoliko dekada unazad nije izgradjena ni jedna nova linija podzemne zeleznice (osim one presmesne U55 koja je duga dve stanice), S Bahn se raspada ... ali politicarima (ponarocito ovim kvazi zelenima) su usta puna napredka. omg! i posle se cude sto AfD dobija sve vise glasova na izborima.
    (Preddy Baer, 28. januar 2020 11:28)

    # Link komentara

  95. Kremenko je bio ispred svog vremena.
     (kele®, 28. januar 2020 11:24)

    # Link komentara

  96. Beogradski vozačoidi smatraju da je 60km uvek dozvoljeno. Ako se žuri u šoping mol, na kaficu, teretanu, ili ako neko ima dinamičan karakter, onda onda može i 80-90. Uostalom grad služi da bi se oni vozili automobilima po njemu, a ovi ostali što bi tu nešto živeli, radili, šetali, oni neka se nekako uklope. Ako im ne odgovara, "nek idu na seeelo" što bi rekli.
    (A jer ima gde da parkiram?, 28. januar 2020 11:22)

    # Link komentara

  97. ukoliko je ubrzavanje glavni problem za NOx, mozda bi trebalo da vise porade na zelenim talasima za semafore na glavnim saobracajnicama? Berlinac
    (Preddy Baer, 28. januar 2020 11:20)

    # Link komentara

  98. ako ideš od tačke A do B 30kmh umjesto 60kmh duplo duže ti auto radi za isti pređeni put pa time i emisija je dva puta veća. Čak i da uzmemo u obzir da je emisija veća pri većoj brzini opet je redukcija nemoguća.
    Ne razumijem tu logiku
     (oni van., 28. januar 2020 11:17)

    # Link komentara

  99. Bejah nedavno u Segedinu. Skoro ceo grad u zoni 30, pešadija i biciklisti se ponašaju kao da je ceo svet njihov, totalni svinjac.
    (Vozač, 28. januar 2020 11:16)

    # Link komentara

  100. Sta kaze Regine, grad bez automobila. Da je pobedio njen idol Adolf, imali bismo gradove bez ljudi. Kada udjem u gusto naselje gde su vozila parkirana sa obe strane ulica, ja ne prelazim 30 na sat, jer nikad ne znate kada ce neko dete da istrci izmedju parkiranih vozila na ulicu. Medjutim, kada izadjem na siroke gradske ulice vozim izmedju 50 i 60 i ne osecam da je to prevelika brzina. Ako zaista ogranice gradsku voznju na 30 km/h, onda bi trebalo ograniciti i snagu vozila koja se voze po gradu na 30 ks.
    (kole, 28. januar 2020 11:11)

    # Link komentara

  101. Kada ljudi imaju viziju sta zele, i plan kako do toga da dodju, sve je jednostavno.
    Iako sam vozac automobila, jasne su mi pozitivne strane ove odluke: manje zagadjenje, manja buka, demotivisanje ljudi da koriste automobil, vec da idu peske, prevozom, biciklima, trotinetima...
    Mislim da bi to i nama trebalo da bude uzor.
    (Gas maska, 28. januar 2020 11:04)

    # Link komentara

  102. Страшно шта све раде ови eко-милитанти. А зашто се не спусти ограничење на 10 км на сат? То значи још мање загађења.
    (Куп је битан, 28. januar 2020 11:02)

    # Link komentara

  103. Kolaps u najavi !!!
    (Milan, 28. januar 2020 10:58)

    # Link komentara

  104. sad ce prosecni srpski mihael sumaher da nam objasni zasto on na 100km na sat, 4 popijena piva i 3 domace ljute,sa automobilom od 12 godina starosti, sa predjenih 135 000km( kratkonoga baba vozila od kuce do pijace subotom), moze i zna da vozi po gradu bolje od nemca u novom automobili sa 30km na sat, i infrastrukturom 50 godina unapred...idemoooo...
     (Dr Mr, 28. januar 2020 10:57)

    # Link komentara

  105. Smanjili su zagađenje za 4% od čega je ograničenje 30 uticalo sa jednom petinom (20% od ovih 4%). To znači da su ograničenjem smanjili zagađenje za manje od 1%.
    VAUUUUUUUU!!!
    (Stanislav, 28. januar 2020 10:54)

    # Link komentara

  106. Zamisljam ovo u Beogradu, gde se migavac pali samo ukoliko vozac slucajno zakaci rucicu prilikom motanja volana, gde se na auto putu kolone obilaze zaustavnom trakom, gde se iz leve trake iskljucuje desno a iz trake za pravo se iskljucuje levo, gde su sirena i rucica za duga svetla glavna komunikacija medju vozacima... Gde su svi vozaci vrhovni saobracajni strucnjaci i poznavaoci voznje a u saobracaju vlada maximalna nekultura...
     (ARGENTTO, 28. januar 2020 10:47)

    # Link komentara

  107. najbolje je zabraniti automobile skroz, biće najčistiji vazduh
    I da svi rade kod kuće
    još da naučimo da ne dišemo...
     (boban, 28. januar 2020 10:43)

    # Link komentara

  108. Evo jurimo 30 na sat!
     (jest, 28. januar 2020 10:42)

    # Link komentara

  109. Bolje da izadjemo i guramo auto. Veca bezbednost, nema izduvnih gasova, ekonomicno... Kud ces bolje ?
     (novosadjanin, 28. januar 2020 10:37)

    # Link komentara

  110. Ovi nisu normalni. Definitivno!
     (Smuleco, 28. januar 2020 10:37)

    # Link komentara

  111. svi na bicikle!haha
     (navi1, 28. januar 2020 10:37)

    # Link komentara

  112. i opet pogrešno, kvalitet vazduha podižeš sa zabranom dizla (što su i uradili, ali samo na 2.9 km) a ne sa ograničavanjem brzine.
    (jaretina, 28. januar 2020 10:32)

    # Link komentara

  113. E do mojega ... i njihovo 30km/h ...
     (XXL, 28. januar 2020 10:27)

    # Link komentara

  114. dokle idu ove gluposti - zabranite automobile i svi problemi ce biti reseni, bolje nego da mrcvarite narod ovako
    (marica, kriv, razumevanje..., 28. januar 2020 10:26)

    # Link komentara