Ivan
pre 4 godine
Sutra menjam Toyotu hibrid od 1.8litara za leksus gs400 hibrid od 4600 kubika
Subota, 19.10.2019.
10:30
Izvor: Izvor: B92, Novosti.rs
pre 4 godine
Sutra menjam Toyotu hibrid od 1.8litara za leksus gs400 hibrid od 4600 kubika
pre 4 godine
vozio toyotu H RV...trodi 6l po gradu...
(Alx, 21. oktobar 2019 07:56) Druze, ne postoji toyota HRV... To je ili Honda HRV ili Toyota CHR....
pre 4 godine
@ Procitajte komentar potpisan sa “caos”. Pa razmislite:”to” ima pravo glasa kao i vi.
(zlo, 21. oktobar 2019 01:54) A šta je čoek loše reko?
pre 4 godine
https://www.b92.net/automobili/komentari.php?nav_id=1605599#k31526744Pa svi koji ih imaju prakticno, ovde tojota nece imati toliku korist koliko premium marke.
Ovo nije zbog naroda promenjeno vec zbog tih koji ce sada voziti hibride od 100-200k evra. A nama ni PDV na hibride od 20-30k da ukinu, ne samo to vec su nam uzeli prvo za taksiste, dali njima subvenicije od naseg novca a sada ce dati i bogatima.
Dakle treba da se organizujemo i blokiramo centar 5 dana...
pre 4 godine
"The Hybrid Inventor Who Sued Toyota - And Won ... Alex Severinsky ... In 1994, he patented a system for powering gas-electric hybrid automobiles. Toyota has been using his system since 1997 without permission or payment.
Until now.
Toyota Motor has settled a patent-infringement case that has dragged on for six years. The settlement, announced Monday, came the same day the U.S. International Trade Commission was to launch a hearing on Severinsky's claims. Had the commission sided with the engineer, it could have barred Toyota from importing the Prius and other hybrids..."
"Toyotina" hibridna tehnologija se očito zasniva na neovlašćenom korišćenju tehničkih rešenja i patenata drugih. I zato se i poravnala. Jer je bila svesna da je ukrala tudju intelektualnu svojinu.
pre 4 godine
"Ford Motor Company will license hybrid technology from Toyota Motor Corporation in a deal that could help establish Toyota's sistem as a standard for the industry".Dakle Toyota je 2004 god. prodala Fordu licencu u cilju smanjenja troskova razvoja a prius se proizvodi od 1997 god.
pre 4 godine
pozdrav za lazne ekologe koji su uvek dezurni na svakoj temi o automobilima,a sada da ih pitam jel znaju kako se proizvode baterije za ta vozila?mislite da je njihova proizvodnja ekoloska?drugo,drzava treba da joj je zaista stalo za ekologiju ukine raznne namete ljudima koji voze auto na plin ili zele da ga ugrade ali nece,jer tu je lova,a inace ide zima pa ce ovi razni ekoozi da potpale kotlove na ugalj....
pre 4 godine
(Hehe, 21. oktobar 2019 02:01)
Svi si tačno napisao, a ja sam inicijalno pogrešno naveo ( a i malo se neprimereno izjasnio pominjući narodski "kradju patenta", a ne možda "neovlašćeno korišćenje tehničkog rešenja zaštićenog patentom" ). Moje izvinjenje svima.
pre 4 godine
uvoznici automobila u srbiji imaju nenormalne marze.
pre 4 godine
hmm da ti odgovorim:
Kombinacijom masa baterija/viši centar ravnoteže/loše (premekano) ogibljenje dolazi do lošeg podupravljanja na RAV4 sa prednjim pogonom prilikom nagle promene smera pri velikoj brzini. Sve je to prikazano na filmu o neslavnom testu RAV4. Ali TOYOTA je ozbiljan prozvođač automobila i ja sam siguran da će se to ispraviti, kao što sam siguran da će TOYOTA u budićnosti prodavati svoja vozila bez posrednika (zastupnika) i time značajno smanjiti svoje troškove. To je TESLA već uradio.
pre 4 godine
Citajuci sve komentare do sad uvideh da sam pogresio. Izvinite postovani komentatori. Kakva je ustede do 2000cc ako i dalje ima PDV i carinu? Manje placa registraciju? Pa taj koji kupi hibridno vozilo trosi litar do tri manje od normalnog vozila. Razlika u pocetnoj ceni je min 4000e. Da se uracuna redovan servis plus potrosnja goriva isplati se jedino taksistima. Ako ih registrovano sve ukupno do sad 500 a jos manje elektro vozila, drzava je ovde u plusu nema nikakve price o ekologiji. Smanji akcizu na plin i metan, daj subvenciju za vozila na metan, hibrid i elektro time sto ces ukinuti PDV i carinu. Povecas broj kupljenih hibridnih vozila uz olaksicu pa drzava je napunila vise budzet nego kod benzinca ili dizela. Ako se ide idejom da je ovo prvi korak ka ekologiji to je greska ogromna jer je zanemarljiv uticaj. Prvo uvedi u GSP vozila na metan, plin i elektro, napravi biciklisticke staze za bicikle i e trotonete, pa onda menjajte navike vozaca ali ne po njihov novcaniku da udarate pod izgovorom subvencija.
pre 4 godine
Woooooow ustedece 1.290 dinara, kakav ustupak drzave, kakav potez. Odoh odmah da dam 30.000 eura za hibrida, ustedecu 10 eura na porezu. Hvala vam genijalci
pre 4 godine
deda djoko, kako to teške bateriju u podu čine vozilo nestabilnim?
(hmm, 20. oktobar 2019 21:15)... covek je pominjao RAV4, znaci SUV! Baterije se nalaze u podu a sam pod je kod suva visi nego kod klasicnog auta i stoga je suv sa baterijama nestabilniji nego klasican auto sa baterijama!
pre 4 godine
"Sta se sve ovde moze procitati: tojota ukrala od forda patent za hibridnu tehnologiju ... Tojota je prodala fordu licencu..."
(Mija, 20. oktobar 2019 21:28)
U pravu si. Toyota je "sve stvorila". Zato se "poravnala". Piše ovako:
"After legal battle, Ford licenses hybrid engine technology from Baltimore-based tech firm, Abell Foundation ... aice LLC, a pioneer in hybrid engine systems that grew out of a University of Maryland incubator, now licenses hybrid technology used in four of five gasoline-electric hybrid vehicles on U.S. roads. Some of the world's biggest hybrid vehicle makers pay to use Paice technology, including Toyota, Hyundai/Kia and now Ford...Toyota had settled a Paice lawsuit over technology used in the Prius by agreeing to pay to license the related patents in 2010. Paice and Abell subsequently reached settlements with Hyundai Motor Co. and affiliate Kia in 2015 and Volkwagen AG, which also owns Audi and Porsche, in 2017.
The settlement with Hyundai came after Paice and Abell won a $28.9 million jury award in a patent infringement case that accused the Korean automaker of using Paice designs in the Hyundai Sonata Hybrid and the Kia Optima Hybrid.
The agreement with Ford resolves 14 years of litigation that wound its way through federal district and appellate courts, the U.S. International Trade Commission and the U.S. Patent and Trademark Office, starting with a complaint Ford filed against Paice in 2005.
pre 4 godine
vozio toyotu H RV...trodi 6l po gradu...
pre 4 godine
da je ikom ovde do ekologije, ne bi bilo akcize na TNG ili CNG, niti bi "atest' bio toliko da se nikom vise ni ne isplati da ugradjuje gas
pre 4 godine
@(Mija, 20. oktobar 2019 21:28)
Ako je nesto patent, to ne moze da se ukrade. Moze samo da se koristi, a da se ne plati, sto pre ili kasnije zavrsi na sudu. Takodje, u jednoj zemlji moze jedna firma da ima patent na neku tehnologiju, a u nekoj drugoj zemlji druga firma moze da ima patent na tu istu tehnologiju, po principu ko prvi prijavi ima prednost, i naravno da ispuni uslove da nesto postane patent. Postoje mali i veliki patenti i vremenski su ograniceni. Nakon isteka tog perioda, svako moze da koristi tu tehnologiju besplatno. Ako su se Ford i Toyota nagodili, znaci da je Ford na kraju ipak dobio nesto. Zasto Ford nije dalje razvio tu tehnologiju na vreme kao Toyota, je pitanje za Ford. Znaci, suludo je reci ukraden patent, jer je to nemoguce po samoj definiciji patenta. Mozes da ukrades tehnologiju od nekog i da prijavis prvi patent, ili da koristis tudji patent, a da ne platis, no na kraju se uvek plati, kao sto vidimo na svim primerima do sad.
pre 4 godine
Procitajte komentar potpisan sa “caos”. Pa razmislite:”to” ima pravo glasa kao i vi.
pre 4 godine
Superhikov zakon. Ovakav propis je doneo ili neko lud ili jako korumpiran. Tipujem ipak ovo drugo.
pre 4 godine
deda djoko, kako to teške bateriju u podu čine vozilo nestabilnim?
(hmm, 20. oktobar 2019 21:15)
Kombinacijom masa baterija/viši centar ravnoteže/loše (premekano) ogibljenje dolazi do lošeg podupravljanja na RAV4 sa prednjim pogonom prilikom nagle promene smera pri velikoj brzini. Sve je to prikazano na filmu o neslavnom testu RAV4. Ali TOYOTA je ozbiljan prozvođač automobila i ja sam siguran da će se to ispraviti, kao što sam siguran da će TOYOTA u budićnosti prodavati svoja vozila bez posrednika (zastupnika) i time značajno smanjiti svoje troškove. To je TESLA već uradio.
pre 4 godine
konacno iskorak u pravom smeru. jos da krenemo da koracamo i bice kako treba
pre 4 godine
bravo bravo drzavo. terenci koji zauzimaju skoro dva parking mesta su se registrovali kao teretna vozila samo da bi zaobisli placanje za luksuz. sada ko kupi hibrid. mocice da placa manje.kada cete to uraditi sa potpunim elektricnim vozilima.prave se ludi a kada treba drati kozu sa ledja odma usvajaju zakon.
pre 4 godine
Al su se pretrgli. Mogli su ukinuti PDV bar.
pre 4 godine
Kakva el. vozila, kada sad ne smeš ni bojler da uključiš preko dana da nebi ušao u crvenu zonu. Kod nas kada bi svaka ulica imala samo 10 el. vozila pao bi ceo energetski sistem, o čemu vi pišete.
(Duško, 20. oktobar 2019 14:13)
Momentalno, i sigurno još nekoliko godina, imaš besplatno punjenje na raznim lokacijama. Garaža Obilićev venac, Pionirski park, pa onda IKEA, kod naplatnih rampi, svaki čas nešto novo iskoči. U suštini, ko hoće da se "iscima", može potpuno besplatno da vozi EV. Traži malo vremena, ali je moguće. I biće sve zgodnije.
pre 4 godine
Sta se sve ovde moze procitati: tojota ukrala od forda patent za hibridnu tehnologiju pa se kasnije poravnali na sudu.Kao da ne postoji internet i da se sve ne moze vrlo lako proveriti.Tojota je prodala fordu licencu 2004g, o tome pise i njujork tajms a 2011g.su potpisali ugovor o saradnji na unapredjenju tog sistema za suv vozila.
pre 4 godine
deda djoko, kako to teške bateriju u podu čine vozilo nestabilnim?
pre 4 godine
Sprdaju se sa narodom... Lakrdija od propisa... Znači najviše će uštede imati najbogatiji... Blago vlasnicima Porschea, Mercedesa, BMWova, Jaguara, Lexusa...
Kako ono beše: uzimamo sirotinji da bi dali bogatima!?
pre 4 godine
Predlog bi mogao biti da se kupci hibridia oslobode plaćanja polovine PDVa tj. da plate PDV 10%, dobiju svetlo plave tablice i mogućnost besplatnog parkiranja bilo gde do 3 sata a kupce potpuno električnih osloboditi u potpunosti plaćanja PDV, dati im svetlo zelene tablice i mogućnost neograničenog besplatnog parkiranja bilo gde i bilo kad.
pre 4 godine
Sve je to lepo ali Rav4 je nestabilan u testu jelena.
(igor, 20. oktobar 2019 10:34)
Naravno da je RAV4 nestabilan na testu severnog jelena kada hibrid ima teške baterije u podu. A kada dođe novi plag-in hibrid RAV 4 početkom 2020. on ima još teže i kapacitetnije baterije da bi mogao da voziš auto samo na striju 50 km. Tek onda će biti problema na testu.
pre 4 godine
znači još više olakšati onima.koji imaju pare za skupa vozila? mislim, zar ne evo smo svi vozili Teslu samo da imamo para za nju?
(DaLanik, 20. oktobar 2019 18:39)
Pa svakako ne. Svaki Mercedes E, S, GL i sličnih klasa koji vidiš - košta više od Tesle Model 3. Svaka BMW 7-ica (a bogami i poneke 5-ice) isto tako. Pa razni SUV, tipa Toyota Landcruiser i to društvo. Dakle, ima puno onih koji bi taj isti iznos para dali za klasično vozilo sa dizel motorom. A toga po srpskim putevima ima koliko voliš.
Subvencije - odnosno, opraštanje dažbina poput PDV i carine - imaju kapacitet da cenu jednog Modela 3 spuste na nivo Toyote Camry ili Renault Talisman, dakle 28-35 hiljada. Imajući u vidu cenu održavanja kola i goriva koje se potroši u nekom periodu od 6-7 godina, to je oko 12.000 evra za gorivo (naravno, ovo je vrlo individualno, ali recimo sa nekih 20tak hiljada km godišnje izađe otprilike na ovoliko), plus održavanje (npr. 500 evra godišnje) - ušteda je oko 15.000 evra. Dakle, cena ispadne kao klasičan auto koji košta 13-20 hiljada evra. To je rang Fiata 500L. To je matematika subvencija.
pre 4 godine
Pozdrav svima.Imam Prius II generacije,2005.godiste, sa ugradjenim plinom.Potrosnja po gradu (Nis je u pitanju) je od 6 do 6,5 l plina.Auto koristim za taxi,radi 24h dnevno,25 dana u mesecu nekih 6 meseci.Sem zamene ulja nikakav kvar.Isti je slucaj i sa ostalim taxi hibridnim vozilima marke Toyota.Pisem iz licnog iskustva.
pre 4 godine
genijalno! znači još više olakšati onima.koji imaju pare za skupa vozila? mislim, zar ne evo smo svi vozili Teslu samo da imamo para za nju?
pre 4 godine
Ma vazno je da se taksistima da 5000EUR, sve drugo je nebitno.
Kakva deca, pluca, ekologija...
pre 4 godine
Mislite li da je u redu plaćanje subvencija od €5.000 onima koji imaju €25.000 i više za automobil a da i dalje lečimo decu SMS kampanjama?
(Jovan, 20. oktobar 2019 13:27)
Bez dileme je u redu. Prvo, subvencije nisu keš koji država nekome placa, a koji bi inače otišao bolesnoj deci. Po toj logici ima najmanje 800 budžetskih linija koje bi trebalo ukinuti. Subvencije su, uglavnom, opraštanje nekog drzavnog nameta, a u ovom slučaju tog nameta ne bi ni bilo, jer to vozilo po ovim cenama kao sto vidimo - niko ne kupuje.
Drugo, cilj subvencije nije da bogataši voze još bolja kola za malo manje para, već u ovom konkretnom slučaju pomoć životnoj sredini u najzagadjenijoj zemlji Evrope i smanjenje zavisnosti od nafte.
Trece, makroekonomski efekti pada uvoza nafte su veoma povoljni - manji pritisak na devizni kurs, smanjeni odliv kapitala, veći raspoloživi dohodak...
Ukratko, ove subvencije bi bile vrlo pametne za sve, ali ne zaboravite koliko je naftni i gas lobi moćan u Srbiji i ko sve zastupa njegove interese. Nije slučajno sto smo jedna od retkih zemalja u kojima nema nikakvih ozbiljnih subvencija.
pre 4 godine
damo dizel
pre 4 godine
Sad kada radnici iz Amana i Maksija navale na kupovinu hibridnih automobila... Pa da li ste vi normalni...
pre 4 godine
Motivacija do bola.
pre 4 godine
@priprema
ne promovisu se hibridna vozila zato sto su jeftinija srbine, vec zato sto su zdravija za okolinu. do pre neke godine najprodavaniji auto na struju u razvijenom svetu je bio Tesla S od preko $100,000. aj sad ti to svari u tvojoj glavi))
(Sinonim za sonatu, zapamtite to ime, 20. oktobar 2019 11:47)
Nisam ja generalno protiv hibrida, ali, jesam protiv laži i prevare, bilo kog brenda, uvoznika. Pa sam zato i protiv iznošenja grubh neistina ovde od strane prodajnih savetnika Toyote.
Meni se hibrid dopada kao ideja, ali, ne zbog male potrošnje u gradu (to mi baš potpuno nebitno,malo po gradu vozim kola, a sa hibridom ne bih bio brži), već zbog ubrzanja (van grada), jer hibridi znaju jako lepo da potegnu (što nekad može biti korisno).
A zaista ne razumem "politiku pisanja cena" Toyote u Srbiji, koja se ne razlikuje ništa od Kie i njenih fiktivnih cena, koju sam u Srbiji dugo smatrao liderom po pitanju potcenjivanja zdravoga razuma kupaca. Ima tu još nekih, sličnih (istina), ali, mislim da Toyota, kao izuzetno ozbiljan svetski brend, proizvodjač br. 1, ne bi smeo sebi da dozvoli "pilićaranje" sa fiktivnim popustima kojim se bavi u Srbiji, jer to kod normalnih ljudi samo izaziva gadjenje.
pre 4 godine
"Čak iz tamo datih podataka jasno ispada da je i održavanje nekih dizela koje koristi Toyota (HDI) jeftinije nego održavanje hibrida.
(priprema za radio®, 20. oktobar 2019 11:08)
Tojotini hibridi nemaju: anlaser, alternator, rolere, spanere, kaiseve, nemaju klasicnu menjacku kutiju, DPF, EGR, plivajuci zamajac itd. Servis podrazumeva samo zamenu ulja i filtera i na 90 hiljada svecice! Cena redovnog servisa je na nivou Jarisa!"
(Dragan P., 20. oktobar 2019 14:17)
Dragane, sa sajta Toyote.rs, za 120 kkm:
yaris 1,5 1.285e
corolla HB 1,2T 1.529e, a 2,0 hibrid 1.622e.
Proace verso 1,6 HDI 1.671e
CHR 1,2 1.842e, a 1,8 hibrid 1.771e.
Cifre govore sve. Bez laži i prevare. Mogu da navedem i cene zimskih setova sa sajta, ljudi će na dupe da padnu, posebno ako pogledaju koliko su jeftiniji u SLO, odakle stižu ( izgleda da se donose ručno, jedan po jedan, pa zato onako košta u Srbiji).
Ne bih se složio da Toyotin hibrid nema "španer". Ima, čim ima i SUS.
Što se ostalog pomenutog tiče, za 31 godinu sam jednom promenio kvačilo. Na Japancu. Pre 20 godina.
Ne mislim da je hibrid loš. Toyota u tome ima najviše iskustva, a taj isti hibrid koristi i Ford (jer je Toyota ukrala patent Forda, pa su završili na sudu i posle se poravnali).
Hibrid je dobar za ljude koji voze dosta po gradu (posebno, za taksiste). Ali, klasičan hibrid gubi (ekološku i poresku i malus) bitku sa plug-in-om, koga već imaju mnogi. Neverovatno da je Toyota dozvolila da tu gubi primat.
pre 4 godine
jedino sto je sigurno je da ce se camry bolje prodavati..
pre 4 godine
Kakva el. vozila, kada sad ne smeš ni bojler da uključiš preko dana da nebi ušao u crvenu zonu. Kod nas kada bi svaka ulica imala samo 10 el. vozila pao bi ceo energetski sistem, o čemu vi pišete.
(Duško, 20. oktobar 2019 14:13)
Prosečan električni automobil troši oko 15-20 kWh na 100 km. Koliko kilometara pređeš dnevno? Mnogi koji žive u gradu, idu na posao, do škole, prodavnice itd. pređu oko 25 km dnevno. To je samo 5 kWh dnevno tj. 150 kWh mesečno, što je otprilike isto kao jedan bojler od 80 litara... A crvena zona je od 1600 kWh mesečno... Ljudi misle da električni automobili troše neke ogromne količine struje.
Druga stvar, većina ljudi će auto da puni kod kuće noću, po jeftinoj tarifi, a tada je (baš naprotiv) idealno da se troši struja, zbog balansiranja mreže. Za elektrodistribuciju nije dobro to što se noću troši malo struje, zato je i niža cena, da bi stimulisali ljude da troše više, a EV su idealni za to.
pre 4 godine
U praksi, par stotina luksuznih automobila se kupe novi u Srbiji. Sada će polovina od njih biti hibridi umesto dizelaši. Očigledno je da bi ekološki bolji efekat bio da se smanji porez na TNG. Ili da se barem ukine petogodišnji atest i vrati na desetogodišnji. Ali to bi koštalo više budžet.
pre 4 godine
Kakva el. vozila, kada sad ne smeš ni bojler da uključiš preko dana da nebi ušao u crvenu zonu. Kod nas kada bi svaka ulica imala samo 10 el. vozila pao bi ceo energetski sistem, o čemu vi pišete. Pa ovde te država tera da se vratiš na drva i ugalj. Uveli akcizu od 50 dinara na plin, o čemu pričate? Ovu zemlju ne zanima budućnost. Po onoj narodnoj, posle mene potop. Naši roditelji su postali toliko sebični, da je to neverovatno. Ne mislim na materijalnoj pomoć svojoj deci, već na ono što ostavljaju posle njih svima nama i ovoj državi. Veoma samoživa generacija.
pre 4 godine
Čak iz tamo datih podataka jasno ispada da je i održavanje nekih dizela koje koristi Toyota (HDI) jeftinije nego održavanje hibrida.
(priprema za radio®, 20. oktobar 2019 11:08)
Tojotini hibridi nemaju: anlaser, alternator, rolere, spanere, kaiseve, nemaju klasicnu menjacku kutiju, DPF, EGR, plivajuci zamajac itd. Servis podrazumeva samo zamenu ulja i filtera i na 90 hiljada svecice! Cena redovnog servisa je na nivou Jarisa!
pre 4 godine
Pre mesec dana sam kupio nov auto cija verzija sa hibridnim motorom kosta 8510 eur vise. Ja auto vozim van grada, a u gradu vozim bicikl (rekreacija, zdravlje, izbegavanje guzve, ekologija...). Na otvorenom putu razlika u potrosnju je jako mala izmedju ta dva auta, dok na autoputu ne postoji uopste. Ako godisnje prelazim oko 10.000 km, usteda je oko 130 eur i na registraciju 95 i to je 225 ukupno. Znaci razliku mogu da optplatim za oko 37 gidina, sto je besmisleno.
Taj hibridni model je zabavniji za voznju, ekoloski je bolji itd. ali finansijski u Srbiji je totalno neisplativ. Kada bi se ukinula carina i na ostatak sveta, kada bi i uvoznici dali popust na hibrid kao i na benzinsku verziju i kada bi drzava dala subvenciju od 3000 eur kako su pominjali, razlika bi bila samo 600 eur i tada niko vise ne bi ni kupovao benzince.
pre 4 godine
@priprema za radio®
Istina je da je sam servis za hibrid skuplji nego za, recimo, pomenuti dizel. Ali je isto tako cinjenica da se hibridi redje servisiraju od automobila sa dizel motorima, tako da se na duze staze manje potrosi na servis hibrida nego dizela.
pre 4 godine
Mislite li da je u redu plaćanje subvencija od €5.000 onima koji imaju €25.000 i više za automobil a da i dalje lečimo decu SMS kampanjama?
pre 4 godine
Posedujem rav4 hibrid prethodne generacije, kupio sam ga pocetkom 2016. Auto se vozi u proseku oko 150km svakoga dana godisnje izmedju 40 i 50 hiljada km. Na satu trenutno imam nesto ispod 180 hiljada. Potrosnja varira od 5 do 8 litra. Vidim da ovde ljudi dosta pominju servis, ja sem redovnog odrzavanja po planu servisera nisam menjao nista. Na kolima su i dalje prve plocice, ne trose se jer se prvo aktivira sistem prikupljanja kineticke energije pa tek na kraju kocnice, tako je i sa gomilom drugih delova. Posedovanja i voznja je jeftinija nego kod dizela, sta odgovorno tvrdim jer sam vozio dizele. Sa ovom subvencijom isplativost ce biti jos daleko veca!
pre 4 godine
Ako bi u moj auto sam ugradio neki elekromotor naprimer za ventilator da li bih mi umanjili porez bilo bi mi to dosta dobro ako moze jel imam bmwa od 3000 kubika a ne volim da placam porez drzavi za sad koristim jednog invalida koji nema nogu tutnem mu u dzep 100 evra godisnje i ustedim 1000 ovo ako bih moglo sa nekim elekromotorom bilo bih mi jos jevtinije
Mislim da bih moglo jel je mnogo jevtinije
(coas, 20. oktobar 2019 09:25)
tutni sebi nesto u glavu, bice ti mnogo lakse
pre 4 godine
Dakle drzava ce debelo da subvencionise ogromne SUV-ove koji u sebi pored ogromne dizel motorcine imaju i jedan mali elektro agregatcic. Uvoznik gleda samo gleda kako da utrapi sto vise automobila pa trazi ukidanje PDV-a. A veliki uvoz automobila znaci veliki devizni odliv, na primer.
Tema je poenta zagadjenje vazduha, zar nije jednostavnije smanjiti upotrebu automobila u gradovima? Malo vise gradski prevoz, bicikla, trotinet. Ne treba po tri auta po porodici na zagusenom Vracaru, Zvezdari i slicno...
Odnosno - povecati troskove posedovanja automobila u gradu, povecati cenu parkinga, maksimalno jedna parking povlastica po stanu, smanjiti broj parking mrsta, efikasno kaznjavati svako parkiranje van parking mesta..
pre 4 godine
Dzaba par hibrida kad svi ostali voze stare dizele sa izvadjenim katalizatorima i filterima. Bez testa izduvnih gasova nema prolaska tehnickog,samo tako.
pre 4 godine
a da li jeko pomenuo da je hibrid korola 2000-3000 evra skuplja od benzinskog modela sa istom ooremom?
pre 4 godine
Srbin da kupi nešto što nije raspali dizel?
Ma ajte molim vas
pre 4 godine
Dobri su mi ovi prodajni savetnici što stalno pišu kako je održavanje hibrida navodno jeftinije, a na sajtu Toyota.rs/deo za vlasnike/servis i garancija/servis i održavanje/cenovnici održavanje, svako može da vidi da to nije istina. Pogledate corollu turbo i hibrid i ne treba dalje da čitate.
Čak iz tamo datih podataka jasno ispada da je i održavanje nekih dizela koje koristi Toyota (HDI) jeftinije nego održavanje hibrida.
(priprema za radio®, 20. oktobar 2019 11:08)
@priprema
ne promovisu se hibridna vozila zato sto su jeftinija srbine, vec zato sto su zdravija za okolinu. do pre neke godine najprodavaniji auto na struju u razvijenom svetu je bio Tesla S od preko $100,000. aj sad ti to svari u tvojoj glavi))
pre 4 godine
A plin? Ni tu nema subvencije?
pre 4 godine
Dobri su mi ovi prodajni savetnici što stalno pišu kako je održavanje hibrida navodno jeftinije, a na sajtu Toyota.rs/deo za vlasnike/servis i garancija/servis i održavanje/cenovnici održavanje, svako može da vidi da to nije istina. Pogledate corollu turbo i hibrid i ne treba dalje da čitate.
Čak iz tamo datih podataka jasno ispada da je i održavanje nekih dizela koje koristi Toyota (HDI) jeftinije nego održavanje hibrida.
pre 4 godine
Nevesto napisano sta je subvencija, jos kada tome dodas i zakljucane komentare skoro ceo dan ispada da ljudi nemaju pojma o cemu se radi. Bravo uspela misija
pre 4 godine
TNG je cistiji od dizela,benzica i opet derete kao ludi...
pre 4 godine
Sve je to lepo ali Rav4 je nestabilan u testu jelena.
pre 4 godine
Registracija ce biti jeftinija, a ne kupovina vozila. 60.000 ljudi umre za 10 godina, a vi (komentatori) se brinete da li ce platiti manje poreza. Da probate ovako: vi i vasi bliznji ce imati manje sanse da obole od neke teske bolesti, a to sto ce vlasnik novog Rav4 Hybrid platiti 500e manje registraciju - bolje je i za vas. Jos bolje ce biti kad prilikom kupovine ne bude morao da plati 20% poreza (to je ta "subvencija"), vise ljudi ce voziti "cistija" vozila. Gledajte dalje od nosa.
(Marko, 19. oktobar 2019 11:42)
Uvoznik je skinuo sve popuste na vozila Toyota tako da će vas sada još više vaš hibrid auto koštati nego pre popusta.
Uvozniku ide još veća zarada samo je drugačija preraspodela novca.
pre 4 godine
Ako bi u moj auto sam ugradio neki elekromotor naprimer za ventilator da li bih mi umanjili porez bilo bi mi to dosta dobro ako moze jel imam bmwa od 3000 kubika a ne volim da placam porez drzavi za sad koristim jednog invalida koji nema nogu tutnem mu u dzep 100 evra godisnje i ustedim 1000 ovo ako bih moglo sa nekim elekromotorom bilo bih mi jos jevtinije
Mislim da bih moglo jel je mnogo jevtinije
pre 4 godine
ukinite Seseljev debilski porez i svi mirni....i naravno, uvesti prave olaksice za hibride
pre 4 godine
U Rumuniji je subvencija za kupovinu elektricnog automobila 10 000€ !!! Mislite o tome. Mogao bi B92 i neki tekst o tome.
pre 4 godine
Jeste da je nakaradno, jer rade partijske neznalice, ali bar nešto rade.
pre 4 godine
Drzava Srbija sa se odrekne svog profita, pa crno ispod noktiju bi uzeli...
pre 4 godine
Ovo je izlobirao uvoznik Toyote, jer ja ne znam ko u Srbiji nudi hibride preko dva litra osim Toyote i Lexusa. Za sve ostale godišnja ušteda vlasnika je na nivou jedne Karadjordjeve šnicle, bez salate.
pre 4 godine
Dakle, najviše para su uštedeli vlasnicima ogromnih hibrida, uglavnom iz D ili S segmenta, sa moćnim benzinskim agregatima. Nikada neće prestati da me zapanjuje neverovatna glupost kreatora politike.
Ukinite PDV na hibride i električna vozila, kao i carinu (tamo gde je ima, posebno mislim na Japan i SAD / tj. Prius i Teslu). Ništa manje, ništa više. Može i žuta traka i besplatno parkiranje dok ih ne bude previše. To je to. Onda za 15-20 godina možemo da očekujemo značajno smanjenje zavisnosti od nafte i pad deficita platnog bilansa.
pre 4 godine
Prosto je neverovatno koliko je ljudi sklono da komentarisu nesto, a da ni ne procitaju tekst! Sve su objasnili, i sta se subvencionise, i koliko, ali ne vredi, ljudi pisu gluposti!
pre 4 godine
A kada ćemo prestati da subvencionišemo kupce dizelaša i benzinaca koji nemaju sisteme za izduvne gasove?
Umesto da se prvobitno zabrani vožnja svih onih auta koji nemaju odgovarajuće sisteme, mi im dozvoljavamo bez problema da se voze ulicama, a isti kukaju kada se treba dati subvencija za hibride ili električne...
pre 4 godine
Da li iste subvencije vaze za mild, full i plug-in hibride?
pre 4 godine
Hoće ako Država izgradi infrastrukturu za brzo punjenje tih automobila?!
pre 4 godine
Mogu samo da kažem da je većina komentatora funkcionalno nepismena i nisu razumeli pročitan tekst.
pre 4 godine
Sramotno. Nivo svesti ljudi koji vode ovu pricu u vlasti na frapantno niskim lestvicama...
Umesto malo bar da suzbijemo ovu pandemiju raka koja nam hara zemljom-ma jok, samo da se zaradi neka kinta...majko mila!
pre 4 godine
Kad god citam o nekoj izmeni zakona koja mi na prvu loptu deluje dobro, sto dalje citam od naslova tako mi ona muzika koja najavljuje dolazak cirkusa u glavi postaje sve glasnija i glasnija...
Ps. Sanjam da vozim hibridnu verziju Toyote C-HR.
Ps2. Polako, stici cemo i mi do Evrope i njihovim zakona koji rade u korist gradjana.
pre 4 godine
U praksi, sada će najskuplji automobili biti oslobođeni poreza. U teoriji brinemo o ekologiji, u praksi o bogatašima.
pre 4 godine
Ako bi u moj auto sam ugradio neki elekromotor naprimer za ventilator da li bih mi umanjili porez bilo bi mi to dosta dobro ako moze jel imam bmwa od 3000 kubika a ne volim da placam porez drzavi za sad koristim jednog invalida koji nema nogu tutnem mu u dzep 100 evra godisnje i ustedim 1000 ovo ako bih moglo sa nekim elekromotorom bilo bih mi jos jevtinije
pre 4 godine
Kakva drzava,takve i subvencije...
pre 4 godine
Umesto da bar prepolove PDV, sa 20% na 10%. Ovo je obična sprdnja od subvencija.
pre 4 godine
Usteda 1290 din?
Pomalo zvuci kao losa komedija u reziji ovog nenarodskog rezima.
pre 4 godine
@Totalnodrukcijiodsvih Ovo je bas ukidanje tog poreza kod registracije. 3.0 hibrid ce se registrovati kao da je 1,6 benzinac.
pre 4 godine
Samo dizel. Koga zabole za zagadjivanje...
pre 4 godine
Cista kozmetika, zasto ne primene Norveski model i naprave iskorak koji nece ostati neprimecen, pogotovo za ovaj deo 'Evrope'.
pre 4 godine
dragi naši političari, vi i vaša deca i njihova deca takodje udisu isti taj vazduh!
pre 4 godine
Porez na upotrebu motornih vozila je uracunat u cenu registracije pa ce vlasnici hibrida sa preko 2000 kubika ustedeti 56430 din, do 3000 kubika 114350 dinara preko 3000 kubika 236340 din. dok je za one ispod 2000 usteda simbolicna.Radi se o godisnjoj ustedi prilikom registracije
pre 4 godine
Koja korist da mi država i da subvenciju na kupovinu nove hibrid toyote (pri čemu mislim da ne treba da mi da, jer zašto da svi gradjani plaćaju meni, da bih ja kupio?), kada nas uvoznik Toyote u Srbiji "kolje bez noža"? Ovakve cene, kao u Srbiji, visoke, ne postoje nigde.
Pogledajte npr. cene corolle MY2020 u Sloveniji, u odnosu na naše, za stari model (MY 2019).
Primera radi, tamo karavan 2,0 hibrid "Trek" (onaj proterenski ), MY2020, košta manje nego li značajno niži, stari paketi kod nas. Šišanje srpskih ovaca.
Usporedite cene Toyota zimskih setova u Sloveniji i u Srbiji. Za bilo koji model. Razlike 15-20% za isti set ( pa i sa Sava gumama za Toyotu). Bezobrazluk je koliko nam ih skuplje prodaju nama u Srbiji.
I onda "subvencije"? Čemu? Pa, do juče su nudili (napisane) popuste na corolla hibride, a sada, kada je počela priča o subvencijama, odmah su obrisali popuste. Za kupca bi uz subvenciju bila ista cena za plaćanje (ona viša, bez popusta, "minus" subvencija), a subvenciju države (gradjana) bi uzeo uvoznik.
pre 4 godine
Sramota! Vazno je da taksistima dajete subvenciju od 5000eur, a ovamo hybrid vozila do 2000 kubika usteda 50 eur. E zemljo Srbijo, kako da te mladi ne napuste!
pre 4 godine
Smejurija od zakona, a neko je godinama dobijao platu da smisli ovaj zakon...
pre 4 godine
Imam C-HR ,ovakvu vrstu vozila preporucujem sam osobama koje imaju normalnu voznju i ne jurcaju po putevima .Samo tako se moze smanjiti potrosnja.
BTW ako vam je svakodnevna voznja ispod 5km kuca -posao ,vazi isto.Ne ocekujte veliku ustedu jer benzinac obavezno radi u pocetku.
pre 4 godine
Kada sam kupio rav4 hibrida registracija je bila prilican trosak 86.000, sada sa subvencijom od 56.430 odnosno oslobadjanjem za taj iznos bice oko 30.000 sto je zaista odlicna cena. Imam auto koji ima 220 konja i 2.5 motor u gradu retko predje 6l a registracija 30.000! Ranije mi je tiguan 2.0 od 170 konja trosio oko 10 po gradu, usteda kod rava oko 1000e samo na gorivo plus jeftinije odrzavanje od dizela, nema zamajca, dizni.... neko ko prelazi vise od 20 hiljada godisnje jos vise stedi. Kada izracunam ustedu na 150.000 km koliko i planiram da vozim ovaj auto, verovatno cu opet kupiti hibrida ili neku novu stedljivu opciju
pre 4 godine
Ako. Crkavacemo svi, ali ce da crkavaju i ovi u SUV prestiznim i manje prestiznim modelima. I to bas sa najvise kubika.
pre 4 godine
Al ste se pretrgli. A ta istima dajete subvenciju 5000 eur
pre 4 godine
skoro svuda subvencije za hibride i električne automobile i oslobođeni putarine i poreza
samo kod nas ovako
pre 4 godine
Hibride treba zabraniti!
pre 4 godine
"godišnje u Srbiji od posledica udisanja vazduha zagađenog izduvnim gasovima vozila umre oko 6.000 ljudi"
doneti zakon da svako vozilo koje baca vidljiv dim, bude istog trenutka poslato pod presu.
pre 4 godine
Registracija ce biti jeftinija, a ne kupovina vozila. 60.000 ljudi umre za 10 godina, a vi (komentatori) se brinete da li ce platiti manje poreza. Da probate ovako: vi i vasi bliznji ce imati manje sanse da obole od neke teske bolesti, a to sto ce vlasnik novog Rav4 Hybrid platiti 500e manje registraciju - bolje je i za vas. Jos bolje ce biti kad prilikom kupovine ne bude morao da plati 20% poreza (to je ta "subvencija"), vise ljudi ce voziti "cistija" vozila. Gledajte dalje od nosa.
pre 4 godine
Super, subvencija od čitavih 80e za auto do 2000 kubika. Znaci ako auto košta 25000e subvencija je 0.3%, sad nemam vise izgovor da ne kupim hibrid.
pre 4 godine
Ja sam protiv bilo kakvih subvencija, to je selektivno zavlačenje ruke u džep poreskih obveznika! Tačka.
Ako je već nešto štetno po zdravlje čoveka, zabraniti prodaju istog. Ovako ispada da prodajemo zdravlje za šaku dinara.
pre 4 godine
Koliko su ustedeli toliko ce da plate za registraciju...
pre 4 godine
Super, subvencija od čitavih 80e za auto do 2000 kubika. Znaci ako auto košta 25000e subvencija je 0.3%, sad nemam vise izgovor da ne kupim hibrid.
pre 4 godine
Sramota! Vazno je da taksistima dajete subvenciju od 5000eur, a ovamo hybrid vozila do 2000 kubika usteda 50 eur. E zemljo Srbijo, kako da te mladi ne napuste!
pre 4 godine
Usteda 1290 din?
Pomalo zvuci kao losa komedija u reziji ovog nenarodskog rezima.
pre 4 godine
Umesto da bar prepolove PDV, sa 20% na 10%. Ovo je obična sprdnja od subvencija.
pre 4 godine
U praksi, sada će najskuplji automobili biti oslobođeni poreza. U teoriji brinemo o ekologiji, u praksi o bogatašima.
pre 4 godine
U Rumuniji je subvencija za kupovinu elektricnog automobila 10 000€ !!! Mislite o tome. Mogao bi B92 i neki tekst o tome.
pre 4 godine
Smejurija od zakona, a neko je godinama dobijao platu da smisli ovaj zakon...
pre 4 godine
Kakva drzava,takve i subvencije...
pre 4 godine
ukinite Seseljev debilski porez i svi mirni....i naravno, uvesti prave olaksice za hibride
pre 4 godine
"godišnje u Srbiji od posledica udisanja vazduha zagađenog izduvnim gasovima vozila umre oko 6.000 ljudi"
doneti zakon da svako vozilo koje baca vidljiv dim, bude istog trenutka poslato pod presu.
pre 4 godine
Ovo je izlobirao uvoznik Toyote, jer ja ne znam ko u Srbiji nudi hibride preko dva litra osim Toyote i Lexusa. Za sve ostale godišnja ušteda vlasnika je na nivou jedne Karadjordjeve šnicle, bez salate.
pre 4 godine
dragi naši političari, vi i vaša deca i njihova deca takodje udisu isti taj vazduh!
pre 4 godine
Koliko su ustedeli toliko ce da plate za registraciju...
pre 4 godine
Koja korist da mi država i da subvenciju na kupovinu nove hibrid toyote (pri čemu mislim da ne treba da mi da, jer zašto da svi gradjani plaćaju meni, da bih ja kupio?), kada nas uvoznik Toyote u Srbiji "kolje bez noža"? Ovakve cene, kao u Srbiji, visoke, ne postoje nigde.
Pogledajte npr. cene corolle MY2020 u Sloveniji, u odnosu na naše, za stari model (MY 2019).
Primera radi, tamo karavan 2,0 hibrid "Trek" (onaj proterenski ), MY2020, košta manje nego li značajno niži, stari paketi kod nas. Šišanje srpskih ovaca.
Usporedite cene Toyota zimskih setova u Sloveniji i u Srbiji. Za bilo koji model. Razlike 15-20% za isti set ( pa i sa Sava gumama za Toyotu). Bezobrazluk je koliko nam ih skuplje prodaju nama u Srbiji.
I onda "subvencije"? Čemu? Pa, do juče su nudili (napisane) popuste na corolla hibride, a sada, kada je počela priča o subvencijama, odmah su obrisali popuste. Za kupca bi uz subvenciju bila ista cena za plaćanje (ona viša, bez popusta, "minus" subvencija), a subvenciju države (gradjana) bi uzeo uvoznik.
pre 4 godine
Drzava Srbija sa se odrekne svog profita, pa crno ispod noktiju bi uzeli...
pre 4 godine
Registracija ce biti jeftinija, a ne kupovina vozila. 60.000 ljudi umre za 10 godina, a vi (komentatori) se brinete da li ce platiti manje poreza. Da probate ovako: vi i vasi bliznji ce imati manje sanse da obole od neke teske bolesti, a to sto ce vlasnik novog Rav4 Hybrid platiti 500e manje registraciju - bolje je i za vas. Jos bolje ce biti kad prilikom kupovine ne bude morao da plati 20% poreza (to je ta "subvencija"), vise ljudi ce voziti "cistija" vozila. Gledajte dalje od nosa.
pre 4 godine
Dakle, najviše para su uštedeli vlasnicima ogromnih hibrida, uglavnom iz D ili S segmenta, sa moćnim benzinskim agregatima. Nikada neće prestati da me zapanjuje neverovatna glupost kreatora politike.
Ukinite PDV na hibride i električna vozila, kao i carinu (tamo gde je ima, posebno mislim na Japan i SAD / tj. Prius i Teslu). Ništa manje, ništa više. Može i žuta traka i besplatno parkiranje dok ih ne bude previše. To je to. Onda za 15-20 godina možemo da očekujemo značajno smanjenje zavisnosti od nafte i pad deficita platnog bilansa.
pre 4 godine
Porez na upotrebu motornih vozila je uracunat u cenu registracije pa ce vlasnici hibrida sa preko 2000 kubika ustedeti 56430 din, do 3000 kubika 114350 dinara preko 3000 kubika 236340 din. dok je za one ispod 2000 usteda simbolicna.Radi se o godisnjoj ustedi prilikom registracije
pre 4 godine
TNG je cistiji od dizela,benzica i opet derete kao ludi...
pre 4 godine
skoro svuda subvencije za hibride i električne automobile i oslobođeni putarine i poreza
samo kod nas ovako
pre 4 godine
Dzaba par hibrida kad svi ostali voze stare dizele sa izvadjenim katalizatorima i filterima. Bez testa izduvnih gasova nema prolaska tehnickog,samo tako.
pre 4 godine
Sprdaju se sa narodom... Lakrdija od propisa... Znači najviše će uštede imati najbogatiji... Blago vlasnicima Porschea, Mercedesa, BMWova, Jaguara, Lexusa...
Kako ono beše: uzimamo sirotinji da bi dali bogatima!?
pre 4 godine
Kada sam kupio rav4 hibrida registracija je bila prilican trosak 86.000, sada sa subvencijom od 56.430 odnosno oslobadjanjem za taj iznos bice oko 30.000 sto je zaista odlicna cena. Imam auto koji ima 220 konja i 2.5 motor u gradu retko predje 6l a registracija 30.000! Ranije mi je tiguan 2.0 od 170 konja trosio oko 10 po gradu, usteda kod rava oko 1000e samo na gorivo plus jeftinije odrzavanje od dizela, nema zamajca, dizni.... neko ko prelazi vise od 20 hiljada godisnje jos vise stedi. Kada izracunam ustedu na 150.000 km koliko i planiram da vozim ovaj auto, verovatno cu opet kupiti hibrida ili neku novu stedljivu opciju
pre 4 godine
Mogu samo da kažem da je većina komentatora funkcionalno nepismena i nisu razumeli pročitan tekst.
pre 4 godine
Registracija ce biti jeftinija, a ne kupovina vozila. 60.000 ljudi umre za 10 godina, a vi (komentatori) se brinete da li ce platiti manje poreza. Da probate ovako: vi i vasi bliznji ce imati manje sanse da obole od neke teske bolesti, a to sto ce vlasnik novog Rav4 Hybrid platiti 500e manje registraciju - bolje je i za vas. Jos bolje ce biti kad prilikom kupovine ne bude morao da plati 20% poreza (to je ta "subvencija"), vise ljudi ce voziti "cistija" vozila. Gledajte dalje od nosa.
(Marko, 19. oktobar 2019 11:42)
Uvoznik je skinuo sve popuste na vozila Toyota tako da će vas sada još više vaš hibrid auto koštati nego pre popusta.
Uvozniku ide još veća zarada samo je drugačija preraspodela novca.
pre 4 godine
Cista kozmetika, zasto ne primene Norveski model i naprave iskorak koji nece ostati neprimecen, pogotovo za ovaj deo 'Evrope'.
pre 4 godine
Predlog bi mogao biti da se kupci hibridia oslobode plaćanja polovine PDVa tj. da plate PDV 10%, dobiju svetlo plave tablice i mogućnost besplatnog parkiranja bilo gde do 3 sata a kupce potpuno električnih osloboditi u potpunosti plaćanja PDV, dati im svetlo zelene tablice i mogućnost neograničenog besplatnog parkiranja bilo gde i bilo kad.
pre 4 godine
Kakva el. vozila, kada sad ne smeš ni bojler da uključiš preko dana da nebi ušao u crvenu zonu. Kod nas kada bi svaka ulica imala samo 10 el. vozila pao bi ceo energetski sistem, o čemu vi pišete. Pa ovde te država tera da se vratiš na drva i ugalj. Uveli akcizu od 50 dinara na plin, o čemu pričate? Ovu zemlju ne zanima budućnost. Po onoj narodnoj, posle mene potop. Naši roditelji su postali toliko sebični, da je to neverovatno. Ne mislim na materijalnoj pomoć svojoj deci, već na ono što ostavljaju posle njih svima nama i ovoj državi. Veoma samoživa generacija.
pre 4 godine
Ja sam protiv bilo kakvih subvencija, to je selektivno zavlačenje ruke u džep poreskih obveznika! Tačka.
Ako je već nešto štetno po zdravlje čoveka, zabraniti prodaju istog. Ovako ispada da prodajemo zdravlje za šaku dinara.
pre 4 godine
Al ste se pretrgli. A ta istima dajete subvenciju 5000 eur
pre 4 godine
Mislite li da je u redu plaćanje subvencija od €5.000 onima koji imaju €25.000 i više za automobil a da i dalje lečimo decu SMS kampanjama?
pre 4 godine
U praksi, par stotina luksuznih automobila se kupe novi u Srbiji. Sada će polovina od njih biti hibridi umesto dizelaši. Očigledno je da bi ekološki bolji efekat bio da se smanji porez na TNG. Ili da se barem ukine petogodišnji atest i vrati na desetogodišnji. Ali to bi koštalo više budžet.
pre 4 godine
Srbin da kupi nešto što nije raspali dizel?
Ma ajte molim vas
pre 4 godine
Posedujem rav4 hibrid prethodne generacije, kupio sam ga pocetkom 2016. Auto se vozi u proseku oko 150km svakoga dana godisnje izmedju 40 i 50 hiljada km. Na satu trenutno imam nesto ispod 180 hiljada. Potrosnja varira od 5 do 8 litra. Vidim da ovde ljudi dosta pominju servis, ja sem redovnog odrzavanja po planu servisera nisam menjao nista. Na kolima su i dalje prve plocice, ne trose se jer se prvo aktivira sistem prikupljanja kineticke energije pa tek na kraju kocnice, tako je i sa gomilom drugih delova. Posedovanja i voznja je jeftinija nego kod dizela, sta odgovorno tvrdim jer sam vozio dizele. Sa ovom subvencijom isplativost ce biti jos daleko veca!
pre 4 godine
A kada ćemo prestati da subvencionišemo kupce dizelaša i benzinaca koji nemaju sisteme za izduvne gasove?
Umesto da se prvobitno zabrani vožnja svih onih auta koji nemaju odgovarajuće sisteme, mi im dozvoljavamo bez problema da se voze ulicama, a isti kukaju kada se treba dati subvencija za hibride ili električne...
pre 4 godine
Sramotno. Nivo svesti ljudi koji vode ovu pricu u vlasti na frapantno niskim lestvicama...
Umesto malo bar da suzbijemo ovu pandemiju raka koja nam hara zemljom-ma jok, samo da se zaradi neka kinta...majko mila!
pre 4 godine
Ma vazno je da se taksistima da 5000EUR, sve drugo je nebitno.
Kakva deca, pluca, ekologija...
pre 4 godine
Kad god citam o nekoj izmeni zakona koja mi na prvu loptu deluje dobro, sto dalje citam od naslova tako mi ona muzika koja najavljuje dolazak cirkusa u glavi postaje sve glasnija i glasnija...
Ps. Sanjam da vozim hibridnu verziju Toyote C-HR.
Ps2. Polako, stici cemo i mi do Evrope i njihovim zakona koji rade u korist gradjana.
pre 4 godine
a da li jeko pomenuo da je hibrid korola 2000-3000 evra skuplja od benzinskog modela sa istom ooremom?
pre 4 godine
Ako bi u moj auto sam ugradio neki elekromotor naprimer za ventilator da li bih mi umanjili porez bilo bi mi to dosta dobro ako moze jel imam bmwa od 3000 kubika a ne volim da placam porez drzavi za sad koristim jednog invalida koji nema nogu tutnem mu u dzep 100 evra godisnje i ustedim 1000 ovo ako bih moglo sa nekim elekromotorom bilo bih mi jos jevtinije
Mislim da bih moglo jel je mnogo jevtinije
(coas, 20. oktobar 2019 09:25)
tutni sebi nesto u glavu, bice ti mnogo lakse
pre 4 godine
Pre mesec dana sam kupio nov auto cija verzija sa hibridnim motorom kosta 8510 eur vise. Ja auto vozim van grada, a u gradu vozim bicikl (rekreacija, zdravlje, izbegavanje guzve, ekologija...). Na otvorenom putu razlika u potrosnju je jako mala izmedju ta dva auta, dok na autoputu ne postoji uopste. Ako godisnje prelazim oko 10.000 km, usteda je oko 130 eur i na registraciju 95 i to je 225 ukupno. Znaci razliku mogu da optplatim za oko 37 gidina, sto je besmisleno.
Taj hibridni model je zabavniji za voznju, ekoloski je bolji itd. ali finansijski u Srbiji je totalno neisplativ. Kada bi se ukinula carina i na ostatak sveta, kada bi i uvoznici dali popust na hibrid kao i na benzinsku verziju i kada bi drzava dala subvenciju od 3000 eur kako su pominjali, razlika bi bila samo 600 eur i tada niko vise ne bi ni kupovao benzince.
pre 4 godine
Dobri su mi ovi prodajni savetnici što stalno pišu kako je održavanje hibrida navodno jeftinije, a na sajtu Toyota.rs/deo za vlasnike/servis i garancija/servis i održavanje/cenovnici održavanje, svako može da vidi da to nije istina. Pogledate corollu turbo i hibrid i ne treba dalje da čitate.
Čak iz tamo datih podataka jasno ispada da je i održavanje nekih dizela koje koristi Toyota (HDI) jeftinije nego održavanje hibrida.
pre 4 godine
Kakva el. vozila, kada sad ne smeš ni bojler da uključiš preko dana da nebi ušao u crvenu zonu. Kod nas kada bi svaka ulica imala samo 10 el. vozila pao bi ceo energetski sistem, o čemu vi pišete.
(Duško, 20. oktobar 2019 14:13)
Prosečan električni automobil troši oko 15-20 kWh na 100 km. Koliko kilometara pređeš dnevno? Mnogi koji žive u gradu, idu na posao, do škole, prodavnice itd. pređu oko 25 km dnevno. To je samo 5 kWh dnevno tj. 150 kWh mesečno, što je otprilike isto kao jedan bojler od 80 litara... A crvena zona je od 1600 kWh mesečno... Ljudi misle da električni automobili troše neke ogromne količine struje.
Druga stvar, većina ljudi će auto da puni kod kuće noću, po jeftinoj tarifi, a tada je (baš naprotiv) idealno da se troši struja, zbog balansiranja mreže. Za elektrodistribuciju nije dobro to što se noću troši malo struje, zato je i niža cena, da bi stimulisali ljude da troše više, a EV su idealni za to.
pre 4 godine
Imam C-HR ,ovakvu vrstu vozila preporucujem sam osobama koje imaju normalnu voznju i ne jurcaju po putevima .Samo tako se moze smanjiti potrosnja.
BTW ako vam je svakodnevna voznja ispod 5km kuca -posao ,vazi isto.Ne ocekujte veliku ustedu jer benzinac obavezno radi u pocetku.
pre 4 godine
Nevesto napisano sta je subvencija, jos kada tome dodas i zakljucane komentare skoro ceo dan ispada da ljudi nemaju pojma o cemu se radi. Bravo uspela misija
pre 4 godine
Mislite li da je u redu plaćanje subvencija od €5.000 onima koji imaju €25.000 i više za automobil a da i dalje lečimo decu SMS kampanjama?
(Jovan, 20. oktobar 2019 13:27)
Bez dileme je u redu. Prvo, subvencije nisu keš koji država nekome placa, a koji bi inače otišao bolesnoj deci. Po toj logici ima najmanje 800 budžetskih linija koje bi trebalo ukinuti. Subvencije su, uglavnom, opraštanje nekog drzavnog nameta, a u ovom slučaju tog nameta ne bi ni bilo, jer to vozilo po ovim cenama kao sto vidimo - niko ne kupuje.
Drugo, cilj subvencije nije da bogataši voze još bolja kola za malo manje para, već u ovom konkretnom slučaju pomoć životnoj sredini u najzagadjenijoj zemlji Evrope i smanjenje zavisnosti od nafte.
Trece, makroekonomski efekti pada uvoza nafte su veoma povoljni - manji pritisak na devizni kurs, smanjeni odliv kapitala, veći raspoloživi dohodak...
Ukratko, ove subvencije bi bile vrlo pametne za sve, ali ne zaboravite koliko je naftni i gas lobi moćan u Srbiji i ko sve zastupa njegove interese. Nije slučajno sto smo jedna od retkih zemalja u kojima nema nikakvih ozbiljnih subvencija.
pre 4 godine
Čak iz tamo datih podataka jasno ispada da je i održavanje nekih dizela koje koristi Toyota (HDI) jeftinije nego održavanje hibrida.
(priprema za radio®, 20. oktobar 2019 11:08)
Tojotini hibridi nemaju: anlaser, alternator, rolere, spanere, kaiseve, nemaju klasicnu menjacku kutiju, DPF, EGR, plivajuci zamajac itd. Servis podrazumeva samo zamenu ulja i filtera i na 90 hiljada svecice! Cena redovnog servisa je na nivou Jarisa!
pre 4 godine
@Totalnodrukcijiodsvih Ovo je bas ukidanje tog poreza kod registracije. 3.0 hibrid ce se registrovati kao da je 1,6 benzinac.
pre 4 godine
@priprema
ne promovisu se hibridna vozila zato sto su jeftinija srbine, vec zato sto su zdravija za okolinu. do pre neke godine najprodavaniji auto na struju u razvijenom svetu je bio Tesla S od preko $100,000. aj sad ti to svari u tvojoj glavi))
(Sinonim za sonatu, zapamtite to ime, 20. oktobar 2019 11:47)
Nisam ja generalno protiv hibrida, ali, jesam protiv laži i prevare, bilo kog brenda, uvoznika. Pa sam zato i protiv iznošenja grubh neistina ovde od strane prodajnih savetnika Toyote.
Meni se hibrid dopada kao ideja, ali, ne zbog male potrošnje u gradu (to mi baš potpuno nebitno,malo po gradu vozim kola, a sa hibridom ne bih bio brži), već zbog ubrzanja (van grada), jer hibridi znaju jako lepo da potegnu (što nekad može biti korisno).
A zaista ne razumem "politiku pisanja cena" Toyote u Srbiji, koja se ne razlikuje ništa od Kie i njenih fiktivnih cena, koju sam u Srbiji dugo smatrao liderom po pitanju potcenjivanja zdravoga razuma kupaca. Ima tu još nekih, sličnih (istina), ali, mislim da Toyota, kao izuzetno ozbiljan svetski brend, proizvodjač br. 1, ne bi smeo sebi da dozvoli "pilićaranje" sa fiktivnim popustima kojim se bavi u Srbiji, jer to kod normalnih ljudi samo izaziva gadjenje.
pre 4 godine
A plin? Ni tu nema subvencije?
pre 4 godine
Ako. Crkavacemo svi, ali ce da crkavaju i ovi u SUV prestiznim i manje prestiznim modelima. I to bas sa najvise kubika.
pre 4 godine
Da li iste subvencije vaze za mild, full i plug-in hibride?
pre 4 godine
Ako bi u moj auto sam ugradio neki elekromotor naprimer za ventilator da li bih mi umanjili porez bilo bi mi to dosta dobro ako moze jel imam bmwa od 3000 kubika a ne volim da placam porez drzavi za sad koristim jednog invalida koji nema nogu tutnem mu u dzep 100 evra godisnje i ustedim 1000 ovo ako bih moglo sa nekim elekromotorom bilo bih mi jos jevtinije
pre 4 godine
Ako bi u moj auto sam ugradio neki elekromotor naprimer za ventilator da li bih mi umanjili porez bilo bi mi to dosta dobro ako moze jel imam bmwa od 3000 kubika a ne volim da placam porez drzavi za sad koristim jednog invalida koji nema nogu tutnem mu u dzep 100 evra godisnje i ustedim 1000 ovo ako bih moglo sa nekim elekromotorom bilo bih mi jos jevtinije
Mislim da bih moglo jel je mnogo jevtinije
pre 4 godine
bravo bravo drzavo. terenci koji zauzimaju skoro dva parking mesta su se registrovali kao teretna vozila samo da bi zaobisli placanje za luksuz. sada ko kupi hibrid. mocice da placa manje.kada cete to uraditi sa potpunim elektricnim vozilima.prave se ludi a kada treba drati kozu sa ledja odma usvajaju zakon.
pre 4 godine
Dobri su mi ovi prodajni savetnici što stalno pišu kako je održavanje hibrida navodno jeftinije, a na sajtu Toyota.rs/deo za vlasnike/servis i garancija/servis i održavanje/cenovnici održavanje, svako može da vidi da to nije istina. Pogledate corollu turbo i hibrid i ne treba dalje da čitate.
Čak iz tamo datih podataka jasno ispada da je i održavanje nekih dizela koje koristi Toyota (HDI) jeftinije nego održavanje hibrida.
(priprema za radio®, 20. oktobar 2019 11:08)
@priprema
ne promovisu se hibridna vozila zato sto su jeftinija srbine, vec zato sto su zdravija za okolinu. do pre neke godine najprodavaniji auto na struju u razvijenom svetu je bio Tesla S od preko $100,000. aj sad ti to svari u tvojoj glavi))
pre 4 godine
Samo dizel. Koga zabole za zagadjivanje...
pre 4 godine
Jeste da je nakaradno, jer rade partijske neznalice, ali bar nešto rade.
pre 4 godine
genijalno! znači još više olakšati onima.koji imaju pare za skupa vozila? mislim, zar ne evo smo svi vozili Teslu samo da imamo para za nju?
pre 4 godine
deda djoko, kako to teške bateriju u podu čine vozilo nestabilnim?
pre 4 godine
Sad kada radnici iz Amana i Maksija navale na kupovinu hibridnih automobila... Pa da li ste vi normalni...
pre 4 godine
Pozdrav svima.Imam Prius II generacije,2005.godiste, sa ugradjenim plinom.Potrosnja po gradu (Nis je u pitanju) je od 6 do 6,5 l plina.Auto koristim za taxi,radi 24h dnevno,25 dana u mesecu nekih 6 meseci.Sem zamene ulja nikakav kvar.Isti je slucaj i sa ostalim taxi hibridnim vozilima marke Toyota.Pisem iz licnog iskustva.
pre 4 godine
Al su se pretrgli. Mogli su ukinuti PDV bar.
pre 4 godine
Prosto je neverovatno koliko je ljudi sklono da komentarisu nesto, a da ni ne procitaju tekst! Sve su objasnili, i sta se subvencionise, i koliko, ali ne vredi, ljudi pisu gluposti!
pre 4 godine
Dakle drzava ce debelo da subvencionise ogromne SUV-ove koji u sebi pored ogromne dizel motorcine imaju i jedan mali elektro agregatcic. Uvoznik gleda samo gleda kako da utrapi sto vise automobila pa trazi ukidanje PDV-a. A veliki uvoz automobila znaci veliki devizni odliv, na primer.
Tema je poenta zagadjenje vazduha, zar nije jednostavnije smanjiti upotrebu automobila u gradovima? Malo vise gradski prevoz, bicikla, trotinet. Ne treba po tri auta po porodici na zagusenom Vracaru, Zvezdari i slicno...
Odnosno - povecati troskove posedovanja automobila u gradu, povecati cenu parkinga, maksimalno jedna parking povlastica po stanu, smanjiti broj parking mrsta, efikasno kaznjavati svako parkiranje van parking mesta..
pre 4 godine
@priprema za radio®
Istina je da je sam servis za hibrid skuplji nego za, recimo, pomenuti dizel. Ali je isto tako cinjenica da se hibridi redje servisiraju od automobila sa dizel motorima, tako da se na duze staze manje potrosi na servis hibrida nego dizela.
pre 4 godine
Motivacija do bola.
pre 4 godine
Kakva el. vozila, kada sad ne smeš ni bojler da uključiš preko dana da nebi ušao u crvenu zonu. Kod nas kada bi svaka ulica imala samo 10 el. vozila pao bi ceo energetski sistem, o čemu vi pišete.
(Duško, 20. oktobar 2019 14:13)
Momentalno, i sigurno još nekoliko godina, imaš besplatno punjenje na raznim lokacijama. Garaža Obilićev venac, Pionirski park, pa onda IKEA, kod naplatnih rampi, svaki čas nešto novo iskoči. U suštini, ko hoće da se "iscima", može potpuno besplatno da vozi EV. Traži malo vremena, ali je moguće. I biće sve zgodnije.
pre 4 godine
Hoće ako Država izgradi infrastrukturu za brzo punjenje tih automobila?!
pre 4 godine
Hibride treba zabraniti!
pre 4 godine
Sta se sve ovde moze procitati: tojota ukrala od forda patent za hibridnu tehnologiju pa se kasnije poravnali na sudu.Kao da ne postoji internet i da se sve ne moze vrlo lako proveriti.Tojota je prodala fordu licencu 2004g, o tome pise i njujork tajms a 2011g.su potpisali ugovor o saradnji na unapredjenju tog sistema za suv vozila.
pre 4 godine
jedino sto je sigurno je da ce se camry bolje prodavati..
pre 4 godine
Sve je to lepo ali Rav4 je nestabilan u testu jelena.
pre 4 godine
"Čak iz tamo datih podataka jasno ispada da je i održavanje nekih dizela koje koristi Toyota (HDI) jeftinije nego održavanje hibrida.
(priprema za radio®, 20. oktobar 2019 11:08)
Tojotini hibridi nemaju: anlaser, alternator, rolere, spanere, kaiseve, nemaju klasicnu menjacku kutiju, DPF, EGR, plivajuci zamajac itd. Servis podrazumeva samo zamenu ulja i filtera i na 90 hiljada svecice! Cena redovnog servisa je na nivou Jarisa!"
(Dragan P., 20. oktobar 2019 14:17)
Dragane, sa sajta Toyote.rs, za 120 kkm:
yaris 1,5 1.285e
corolla HB 1,2T 1.529e, a 2,0 hibrid 1.622e.
Proace verso 1,6 HDI 1.671e
CHR 1,2 1.842e, a 1,8 hibrid 1.771e.
Cifre govore sve. Bez laži i prevare. Mogu da navedem i cene zimskih setova sa sajta, ljudi će na dupe da padnu, posebno ako pogledaju koliko su jeftiniji u SLO, odakle stižu ( izgleda da se donose ručno, jedan po jedan, pa zato onako košta u Srbiji).
Ne bih se složio da Toyotin hibrid nema "španer". Ima, čim ima i SUS.
Što se ostalog pomenutog tiče, za 31 godinu sam jednom promenio kvačilo. Na Japancu. Pre 20 godina.
Ne mislim da je hibrid loš. Toyota u tome ima najviše iskustva, a taj isti hibrid koristi i Ford (jer je Toyota ukrala patent Forda, pa su završili na sudu i posle se poravnali).
Hibrid je dobar za ljude koji voze dosta po gradu (posebno, za taksiste). Ali, klasičan hibrid gubi (ekološku i poresku i malus) bitku sa plug-in-om, koga već imaju mnogi. Neverovatno da je Toyota dozvolila da tu gubi primat.
pre 4 godine
Woooooow ustedece 1.290 dinara, kakav ustupak drzave, kakav potez. Odoh odmah da dam 30.000 eura za hibrida, ustedecu 10 eura na porezu. Hvala vam genijalci
pre 4 godine
znači još više olakšati onima.koji imaju pare za skupa vozila? mislim, zar ne evo smo svi vozili Teslu samo da imamo para za nju?
(DaLanik, 20. oktobar 2019 18:39)
Pa svakako ne. Svaki Mercedes E, S, GL i sličnih klasa koji vidiš - košta više od Tesle Model 3. Svaka BMW 7-ica (a bogami i poneke 5-ice) isto tako. Pa razni SUV, tipa Toyota Landcruiser i to društvo. Dakle, ima puno onih koji bi taj isti iznos para dali za klasično vozilo sa dizel motorom. A toga po srpskim putevima ima koliko voliš.
Subvencije - odnosno, opraštanje dažbina poput PDV i carine - imaju kapacitet da cenu jednog Modela 3 spuste na nivo Toyote Camry ili Renault Talisman, dakle 28-35 hiljada. Imajući u vidu cenu održavanja kola i goriva koje se potroši u nekom periodu od 6-7 godina, to je oko 12.000 evra za gorivo (naravno, ovo je vrlo individualno, ali recimo sa nekih 20tak hiljada km godišnje izađe otprilike na ovoliko), plus održavanje (npr. 500 evra godišnje) - ušteda je oko 15.000 evra. Dakle, cena ispadne kao klasičan auto koji košta 13-20 hiljada evra. To je rang Fiata 500L. To je matematika subvencija.
pre 4 godine
Citajuci sve komentare do sad uvideh da sam pogresio. Izvinite postovani komentatori. Kakva je ustede do 2000cc ako i dalje ima PDV i carinu? Manje placa registraciju? Pa taj koji kupi hibridno vozilo trosi litar do tri manje od normalnog vozila. Razlika u pocetnoj ceni je min 4000e. Da se uracuna redovan servis plus potrosnja goriva isplati se jedino taksistima. Ako ih registrovano sve ukupno do sad 500 a jos manje elektro vozila, drzava je ovde u plusu nema nikakve price o ekologiji. Smanji akcizu na plin i metan, daj subvenciju za vozila na metan, hibrid i elektro time sto ces ukinuti PDV i carinu. Povecas broj kupljenih hibridnih vozila uz olaksicu pa drzava je napunila vise budzet nego kod benzinca ili dizela. Ako se ide idejom da je ovo prvi korak ka ekologiji to je greska ogromna jer je zanemarljiv uticaj. Prvo uvedi u GSP vozila na metan, plin i elektro, napravi biciklisticke staze za bicikle i e trotonete, pa onda menjajte navike vozaca ali ne po njihov novcaniku da udarate pod izgovorom subvencija.
pre 4 godine
konacno iskorak u pravom smeru. jos da krenemo da koracamo i bice kako treba
pre 4 godine
da je ikom ovde do ekologije, ne bi bilo akcize na TNG ili CNG, niti bi "atest' bio toliko da se nikom vise ni ne isplati da ugradjuje gas
pre 4 godine
pozdrav za lazne ekologe koji su uvek dezurni na svakoj temi o automobilima,a sada da ih pitam jel znaju kako se proizvode baterije za ta vozila?mislite da je njihova proizvodnja ekoloska?drugo,drzava treba da joj je zaista stalo za ekologiju ukine raznne namete ljudima koji voze auto na plin ili zele da ga ugrade ali nece,jer tu je lova,a inace ide zima pa ce ovi razni ekoozi da potpale kotlove na ugalj....
pre 4 godine
damo dizel
pre 4 godine
Sve je to lepo ali Rav4 je nestabilan u testu jelena.
(igor, 20. oktobar 2019 10:34)
Naravno da je RAV4 nestabilan na testu severnog jelena kada hibrid ima teške baterije u podu. A kada dođe novi plag-in hibrid RAV 4 početkom 2020. on ima još teže i kapacitetnije baterije da bi mogao da voziš auto samo na striju 50 km. Tek onda će biti problema na testu.
pre 4 godine
Superhikov zakon. Ovakav propis je doneo ili neko lud ili jako korumpiran. Tipujem ipak ovo drugo.
pre 4 godine
"Ford Motor Company will license hybrid technology from Toyota Motor Corporation in a deal that could help establish Toyota's sistem as a standard for the industry".Dakle Toyota je 2004 god. prodala Fordu licencu u cilju smanjenja troskova razvoja a prius se proizvodi od 1997 god.
pre 4 godine
https://www.b92.net/automobili/komentari.php?nav_id=1605599#k31526744Pa svi koji ih imaju prakticno, ovde tojota nece imati toliku korist koliko premium marke.
Ovo nije zbog naroda promenjeno vec zbog tih koji ce sada voziti hibride od 100-200k evra. A nama ni PDV na hibride od 20-30k da ukinu, ne samo to vec su nam uzeli prvo za taksiste, dali njima subvenicije od naseg novca a sada ce dati i bogatima.
Dakle treba da se organizujemo i blokiramo centar 5 dana...
pre 4 godine
deda djoko, kako to teške bateriju u podu čine vozilo nestabilnim?
(hmm, 20. oktobar 2019 21:15)
Kombinacijom masa baterija/viši centar ravnoteže/loše (premekano) ogibljenje dolazi do lošeg podupravljanja na RAV4 sa prednjim pogonom prilikom nagle promene smera pri velikoj brzini. Sve je to prikazano na filmu o neslavnom testu RAV4. Ali TOYOTA je ozbiljan prozvođač automobila i ja sam siguran da će se to ispraviti, kao što sam siguran da će TOYOTA u budićnosti prodavati svoja vozila bez posrednika (zastupnika) i time značajno smanjiti svoje troškove. To je TESLA već uradio.
pre 4 godine
Procitajte komentar potpisan sa “caos”. Pa razmislite:”to” ima pravo glasa kao i vi.
pre 4 godine
hmm da ti odgovorim:
Kombinacijom masa baterija/viši centar ravnoteže/loše (premekano) ogibljenje dolazi do lošeg podupravljanja na RAV4 sa prednjim pogonom prilikom nagle promene smera pri velikoj brzini. Sve je to prikazano na filmu o neslavnom testu RAV4. Ali TOYOTA je ozbiljan prozvođač automobila i ja sam siguran da će se to ispraviti, kao što sam siguran da će TOYOTA u budićnosti prodavati svoja vozila bez posrednika (zastupnika) i time značajno smanjiti svoje troškove. To je TESLA već uradio.
pre 4 godine
@(Mija, 20. oktobar 2019 21:28)
Ako je nesto patent, to ne moze da se ukrade. Moze samo da se koristi, a da se ne plati, sto pre ili kasnije zavrsi na sudu. Takodje, u jednoj zemlji moze jedna firma da ima patent na neku tehnologiju, a u nekoj drugoj zemlji druga firma moze da ima patent na tu istu tehnologiju, po principu ko prvi prijavi ima prednost, i naravno da ispuni uslove da nesto postane patent. Postoje mali i veliki patenti i vremenski su ograniceni. Nakon isteka tog perioda, svako moze da koristi tu tehnologiju besplatno. Ako su se Ford i Toyota nagodili, znaci da je Ford na kraju ipak dobio nesto. Zasto Ford nije dalje razvio tu tehnologiju na vreme kao Toyota, je pitanje za Ford. Znaci, suludo je reci ukraden patent, jer je to nemoguce po samoj definiciji patenta. Mozes da ukrades tehnologiju od nekog i da prijavis prvi patent, ili da koristis tudji patent, a da ne platis, no na kraju se uvek plati, kao sto vidimo na svim primerima do sad.
pre 4 godine
uvoznici automobila u srbiji imaju nenormalne marze.
pre 4 godine
vozio toyotu H RV...trodi 6l po gradu...
(Alx, 21. oktobar 2019 07:56) Druze, ne postoji toyota HRV... To je ili Honda HRV ili Toyota CHR....
pre 4 godine
"Sta se sve ovde moze procitati: tojota ukrala od forda patent za hibridnu tehnologiju ... Tojota je prodala fordu licencu..."
(Mija, 20. oktobar 2019 21:28)
U pravu si. Toyota je "sve stvorila". Zato se "poravnala". Piše ovako:
"After legal battle, Ford licenses hybrid engine technology from Baltimore-based tech firm, Abell Foundation ... aice LLC, a pioneer in hybrid engine systems that grew out of a University of Maryland incubator, now licenses hybrid technology used in four of five gasoline-electric hybrid vehicles on U.S. roads. Some of the world's biggest hybrid vehicle makers pay to use Paice technology, including Toyota, Hyundai/Kia and now Ford...Toyota had settled a Paice lawsuit over technology used in the Prius by agreeing to pay to license the related patents in 2010. Paice and Abell subsequently reached settlements with Hyundai Motor Co. and affiliate Kia in 2015 and Volkwagen AG, which also owns Audi and Porsche, in 2017.
The settlement with Hyundai came after Paice and Abell won a $28.9 million jury award in a patent infringement case that accused the Korean automaker of using Paice designs in the Hyundai Sonata Hybrid and the Kia Optima Hybrid.
The agreement with Ford resolves 14 years of litigation that wound its way through federal district and appellate courts, the U.S. International Trade Commission and the U.S. Patent and Trademark Office, starting with a complaint Ford filed against Paice in 2005.
pre 4 godine
vozio toyotu H RV...trodi 6l po gradu...
pre 4 godine
deda djoko, kako to teške bateriju u podu čine vozilo nestabilnim?
(hmm, 20. oktobar 2019 21:15)... covek je pominjao RAV4, znaci SUV! Baterije se nalaze u podu a sam pod je kod suva visi nego kod klasicnog auta i stoga je suv sa baterijama nestabilniji nego klasican auto sa baterijama!
pre 4 godine
"The Hybrid Inventor Who Sued Toyota - And Won ... Alex Severinsky ... In 1994, he patented a system for powering gas-electric hybrid automobiles. Toyota has been using his system since 1997 without permission or payment.
Until now.
Toyota Motor has settled a patent-infringement case that has dragged on for six years. The settlement, announced Monday, came the same day the U.S. International Trade Commission was to launch a hearing on Severinsky's claims. Had the commission sided with the engineer, it could have barred Toyota from importing the Prius and other hybrids..."
"Toyotina" hibridna tehnologija se očito zasniva na neovlašćenom korišćenju tehničkih rešenja i patenata drugih. I zato se i poravnala. Jer je bila svesna da je ukrala tudju intelektualnu svojinu.
pre 4 godine
(Hehe, 21. oktobar 2019 02:01)
Svi si tačno napisao, a ja sam inicijalno pogrešno naveo ( a i malo se neprimereno izjasnio pominjući narodski "kradju patenta", a ne možda "neovlašćeno korišćenje tehničkog rešenja zaštićenog patentom" ). Moje izvinjenje svima.
pre 4 godine
@ Procitajte komentar potpisan sa “caos”. Pa razmislite:”to” ima pravo glasa kao i vi.
(zlo, 21. oktobar 2019 01:54) A šta je čoek loše reko?
pre 4 godine
Sutra menjam Toyotu hibrid od 1.8litara za leksus gs400 hibrid od 4600 kubika
pre 4 godine
Ja sam protiv bilo kakvih subvencija, to je selektivno zavlačenje ruke u džep poreskih obveznika! Tačka.
Ako je već nešto štetno po zdravlje čoveka, zabraniti prodaju istog. Ovako ispada da prodajemo zdravlje za šaku dinara.
pre 4 godine
Hibride treba zabraniti!
pre 4 godine
Samo dizel. Koga zabole za zagadjivanje...
pre 4 godine
Ako bi u moj auto sam ugradio neki elekromotor naprimer za ventilator da li bih mi umanjili porez bilo bi mi to dosta dobro ako moze jel imam bmwa od 3000 kubika a ne volim da placam porez drzavi za sad koristim jednog invalida koji nema nogu tutnem mu u dzep 100 evra godisnje i ustedim 1000 ovo ako bih moglo sa nekim elekromotorom bilo bih mi jos jevtinije
Mislim da bih moglo jel je mnogo jevtinije
pre 4 godine
Ako bi u moj auto sam ugradio neki elekromotor naprimer za ventilator da li bih mi umanjili porez bilo bi mi to dosta dobro ako moze jel imam bmwa od 3000 kubika a ne volim da placam porez drzavi za sad koristim jednog invalida koji nema nogu tutnem mu u dzep 100 evra godisnje i ustedim 1000 ovo ako bih moglo sa nekim elekromotorom bilo bih mi jos jevtinije
pre 4 godine
Sve je to lepo ali Rav4 je nestabilan u testu jelena.
(igor, 20. oktobar 2019 10:34)
Naravno da je RAV4 nestabilan na testu severnog jelena kada hibrid ima teške baterije u podu. A kada dođe novi plag-in hibrid RAV 4 početkom 2020. on ima još teže i kapacitetnije baterije da bi mogao da voziš auto samo na striju 50 km. Tek onda će biti problema na testu.
pre 4 godine
Prosto je neverovatno koliko je ljudi sklono da komentarisu nesto, a da ni ne procitaju tekst! Sve su objasnili, i sta se subvencionise, i koliko, ali ne vredi, ljudi pisu gluposti!
pre 4 godine
Sve je to lepo ali Rav4 je nestabilan u testu jelena.
pre 4 godine
Dakle drzava ce debelo da subvencionise ogromne SUV-ove koji u sebi pored ogromne dizel motorcine imaju i jedan mali elektro agregatcic. Uvoznik gleda samo gleda kako da utrapi sto vise automobila pa trazi ukidanje PDV-a. A veliki uvoz automobila znaci veliki devizni odliv, na primer.
Tema je poenta zagadjenje vazduha, zar nije jednostavnije smanjiti upotrebu automobila u gradovima? Malo vise gradski prevoz, bicikla, trotinet. Ne treba po tri auta po porodici na zagusenom Vracaru, Zvezdari i slicno...
Odnosno - povecati troskove posedovanja automobila u gradu, povecati cenu parkinga, maksimalno jedna parking povlastica po stanu, smanjiti broj parking mrsta, efikasno kaznjavati svako parkiranje van parking mesta..
pre 4 godine
Hoće ako Država izgradi infrastrukturu za brzo punjenje tih automobila?!
pre 4 godine
Mislite li da je u redu plaćanje subvencija od €5.000 onima koji imaju €25.000 i više za automobil a da i dalje lečimo decu SMS kampanjama?
pre 4 godine
Koliko su ustedeli toliko ce da plate za registraciju...
pre 4 godine
Kakva el. vozila, kada sad ne smeš ni bojler da uključiš preko dana da nebi ušao u crvenu zonu. Kod nas kada bi svaka ulica imala samo 10 el. vozila pao bi ceo energetski sistem, o čemu vi pišete. Pa ovde te država tera da se vratiš na drva i ugalj. Uveli akcizu od 50 dinara na plin, o čemu pričate? Ovu zemlju ne zanima budućnost. Po onoj narodnoj, posle mene potop. Naši roditelji su postali toliko sebični, da je to neverovatno. Ne mislim na materijalnoj pomoć svojoj deci, već na ono što ostavljaju posle njih svima nama i ovoj državi. Veoma samoživa generacija.
pre 4 godine
genijalno! znači još više olakšati onima.koji imaju pare za skupa vozila? mislim, zar ne evo smo svi vozili Teslu samo da imamo para za nju?
pre 4 godine
Kada sam kupio rav4 hibrida registracija je bila prilican trosak 86.000, sada sa subvencijom od 56.430 odnosno oslobadjanjem za taj iznos bice oko 30.000 sto je zaista odlicna cena. Imam auto koji ima 220 konja i 2.5 motor u gradu retko predje 6l a registracija 30.000! Ranije mi je tiguan 2.0 od 170 konja trosio oko 10 po gradu, usteda kod rava oko 1000e samo na gorivo plus jeftinije odrzavanje od dizela, nema zamajca, dizni.... neko ko prelazi vise od 20 hiljada godisnje jos vise stedi. Kada izracunam ustedu na 150.000 km koliko i planiram da vozim ovaj auto, verovatno cu opet kupiti hibrida ili neku novu stedljivu opciju
pre 4 godine
U praksi, sada će najskuplji automobili biti oslobođeni poreza. U teoriji brinemo o ekologiji, u praksi o bogatašima.
pre 4 godine
damo dizel
pre 4 godine
Mogu samo da kažem da je većina komentatora funkcionalno nepismena i nisu razumeli pročitan tekst.
pre 4 godine
Jeste da je nakaradno, jer rade partijske neznalice, ali bar nešto rade.
pre 4 godine
Dobri su mi ovi prodajni savetnici što stalno pišu kako je održavanje hibrida navodno jeftinije, a na sajtu Toyota.rs/deo za vlasnike/servis i garancija/servis i održavanje/cenovnici održavanje, svako može da vidi da to nije istina. Pogledate corollu turbo i hibrid i ne treba dalje da čitate.
Čak iz tamo datih podataka jasno ispada da je i održavanje nekih dizela koje koristi Toyota (HDI) jeftinije nego održavanje hibrida.
(priprema za radio®, 20. oktobar 2019 11:08)
@priprema
ne promovisu se hibridna vozila zato sto su jeftinija srbine, vec zato sto su zdravija za okolinu. do pre neke godine najprodavaniji auto na struju u razvijenom svetu je bio Tesla S od preko $100,000. aj sad ti to svari u tvojoj glavi))
pre 4 godine
Srbin da kupi nešto što nije raspali dizel?
Ma ajte molim vas
pre 4 godine
Čak iz tamo datih podataka jasno ispada da je i održavanje nekih dizela koje koristi Toyota (HDI) jeftinije nego održavanje hibrida.
(priprema za radio®, 20. oktobar 2019 11:08)
Tojotini hibridi nemaju: anlaser, alternator, rolere, spanere, kaiseve, nemaju klasicnu menjacku kutiju, DPF, EGR, plivajuci zamajac itd. Servis podrazumeva samo zamenu ulja i filtera i na 90 hiljada svecice! Cena redovnog servisa je na nivou Jarisa!
pre 4 godine
Registracija ce biti jeftinija, a ne kupovina vozila. 60.000 ljudi umre za 10 godina, a vi (komentatori) se brinete da li ce platiti manje poreza. Da probate ovako: vi i vasi bliznji ce imati manje sanse da obole od neke teske bolesti, a to sto ce vlasnik novog Rav4 Hybrid platiti 500e manje registraciju - bolje je i za vas. Jos bolje ce biti kad prilikom kupovine ne bude morao da plati 20% poreza (to je ta "subvencija"), vise ljudi ce voziti "cistija" vozila. Gledajte dalje od nosa.
pre 4 godine
Ovo je izlobirao uvoznik Toyote, jer ja ne znam ko u Srbiji nudi hibride preko dva litra osim Toyote i Lexusa. Za sve ostale godišnja ušteda vlasnika je na nivou jedne Karadjordjeve šnicle, bez salate.
pre 4 godine
Posedujem rav4 hibrid prethodne generacije, kupio sam ga pocetkom 2016. Auto se vozi u proseku oko 150km svakoga dana godisnje izmedju 40 i 50 hiljada km. Na satu trenutno imam nesto ispod 180 hiljada. Potrosnja varira od 5 do 8 litra. Vidim da ovde ljudi dosta pominju servis, ja sem redovnog odrzavanja po planu servisera nisam menjao nista. Na kolima su i dalje prve plocice, ne trose se jer se prvo aktivira sistem prikupljanja kineticke energije pa tek na kraju kocnice, tako je i sa gomilom drugih delova. Posedovanja i voznja je jeftinija nego kod dizela, sta odgovorno tvrdim jer sam vozio dizele. Sa ovom subvencijom isplativost ce biti jos daleko veca!
pre 4 godine
konacno iskorak u pravom smeru. jos da krenemo da koracamo i bice kako treba
pre 4 godine
"The Hybrid Inventor Who Sued Toyota - And Won ... Alex Severinsky ... In 1994, he patented a system for powering gas-electric hybrid automobiles. Toyota has been using his system since 1997 without permission or payment.
Until now.
Toyota Motor has settled a patent-infringement case that has dragged on for six years. The settlement, announced Monday, came the same day the U.S. International Trade Commission was to launch a hearing on Severinsky's claims. Had the commission sided with the engineer, it could have barred Toyota from importing the Prius and other hybrids..."
"Toyotina" hibridna tehnologija se očito zasniva na neovlašćenom korišćenju tehničkih rešenja i patenata drugih. I zato se i poravnala. Jer je bila svesna da je ukrala tudju intelektualnu svojinu.
pre 4 godine
"Čak iz tamo datih podataka jasno ispada da je i održavanje nekih dizela koje koristi Toyota (HDI) jeftinije nego održavanje hibrida.
(priprema za radio®, 20. oktobar 2019 11:08)
Tojotini hibridi nemaju: anlaser, alternator, rolere, spanere, kaiseve, nemaju klasicnu menjacku kutiju, DPF, EGR, plivajuci zamajac itd. Servis podrazumeva samo zamenu ulja i filtera i na 90 hiljada svecice! Cena redovnog servisa je na nivou Jarisa!"
(Dragan P., 20. oktobar 2019 14:17)
Dragane, sa sajta Toyote.rs, za 120 kkm:
yaris 1,5 1.285e
corolla HB 1,2T 1.529e, a 2,0 hibrid 1.622e.
Proace verso 1,6 HDI 1.671e
CHR 1,2 1.842e, a 1,8 hibrid 1.771e.
Cifre govore sve. Bez laži i prevare. Mogu da navedem i cene zimskih setova sa sajta, ljudi će na dupe da padnu, posebno ako pogledaju koliko su jeftiniji u SLO, odakle stižu ( izgleda da se donose ručno, jedan po jedan, pa zato onako košta u Srbiji).
Ne bih se složio da Toyotin hibrid nema "španer". Ima, čim ima i SUS.
Što se ostalog pomenutog tiče, za 31 godinu sam jednom promenio kvačilo. Na Japancu. Pre 20 godina.
Ne mislim da je hibrid loš. Toyota u tome ima najviše iskustva, a taj isti hibrid koristi i Ford (jer je Toyota ukrala patent Forda, pa su završili na sudu i posle se poravnali).
Hibrid je dobar za ljude koji voze dosta po gradu (posebno, za taksiste). Ali, klasičan hibrid gubi (ekološku i poresku i malus) bitku sa plug-in-om, koga već imaju mnogi. Neverovatno da je Toyota dozvolila da tu gubi primat.
pre 4 godine
"godišnje u Srbiji od posledica udisanja vazduha zagađenog izduvnim gasovima vozila umre oko 6.000 ljudi"
doneti zakon da svako vozilo koje baca vidljiv dim, bude istog trenutka poslato pod presu.
pre 4 godine
Koja korist da mi država i da subvenciju na kupovinu nove hibrid toyote (pri čemu mislim da ne treba da mi da, jer zašto da svi gradjani plaćaju meni, da bih ja kupio?), kada nas uvoznik Toyote u Srbiji "kolje bez noža"? Ovakve cene, kao u Srbiji, visoke, ne postoje nigde.
Pogledajte npr. cene corolle MY2020 u Sloveniji, u odnosu na naše, za stari model (MY 2019).
Primera radi, tamo karavan 2,0 hibrid "Trek" (onaj proterenski ), MY2020, košta manje nego li značajno niži, stari paketi kod nas. Šišanje srpskih ovaca.
Usporedite cene Toyota zimskih setova u Sloveniji i u Srbiji. Za bilo koji model. Razlike 15-20% za isti set ( pa i sa Sava gumama za Toyotu). Bezobrazluk je koliko nam ih skuplje prodaju nama u Srbiji.
I onda "subvencije"? Čemu? Pa, do juče su nudili (napisane) popuste na corolla hibride, a sada, kada je počela priča o subvencijama, odmah su obrisali popuste. Za kupca bi uz subvenciju bila ista cena za plaćanje (ona viša, bez popusta, "minus" subvencija), a subvenciju države (gradjana) bi uzeo uvoznik.
pre 4 godine
Umesto da bar prepolove PDV, sa 20% na 10%. Ovo je obična sprdnja od subvencija.
pre 4 godine
A kada ćemo prestati da subvencionišemo kupce dizelaša i benzinaca koji nemaju sisteme za izduvne gasove?
Umesto da se prvobitno zabrani vožnja svih onih auta koji nemaju odgovarajuće sisteme, mi im dozvoljavamo bez problema da se voze ulicama, a isti kukaju kada se treba dati subvencija za hibride ili električne...
pre 4 godine
Dobri su mi ovi prodajni savetnici što stalno pišu kako je održavanje hibrida navodno jeftinije, a na sajtu Toyota.rs/deo za vlasnike/servis i garancija/servis i održavanje/cenovnici održavanje, svako može da vidi da to nije istina. Pogledate corollu turbo i hibrid i ne treba dalje da čitate.
Čak iz tamo datih podataka jasno ispada da je i održavanje nekih dizela koje koristi Toyota (HDI) jeftinije nego održavanje hibrida.
pre 4 godine
Ako bi u moj auto sam ugradio neki elekromotor naprimer za ventilator da li bih mi umanjili porez bilo bi mi to dosta dobro ako moze jel imam bmwa od 3000 kubika a ne volim da placam porez drzavi za sad koristim jednog invalida koji nema nogu tutnem mu u dzep 100 evra godisnje i ustedim 1000 ovo ako bih moglo sa nekim elekromotorom bilo bih mi jos jevtinije
Mislim da bih moglo jel je mnogo jevtinije
(coas, 20. oktobar 2019 09:25)
tutni sebi nesto u glavu, bice ti mnogo lakse
pre 4 godine
Pre mesec dana sam kupio nov auto cija verzija sa hibridnim motorom kosta 8510 eur vise. Ja auto vozim van grada, a u gradu vozim bicikl (rekreacija, zdravlje, izbegavanje guzve, ekologija...). Na otvorenom putu razlika u potrosnju je jako mala izmedju ta dva auta, dok na autoputu ne postoji uopste. Ako godisnje prelazim oko 10.000 km, usteda je oko 130 eur i na registraciju 95 i to je 225 ukupno. Znaci razliku mogu da optplatim za oko 37 gidina, sto je besmisleno.
Taj hibridni model je zabavniji za voznju, ekoloski je bolji itd. ali finansijski u Srbiji je totalno neisplativ. Kada bi se ukinula carina i na ostatak sveta, kada bi i uvoznici dali popust na hibrid kao i na benzinsku verziju i kada bi drzava dala subvenciju od 3000 eur kako su pominjali, razlika bi bila samo 600 eur i tada niko vise ne bi ni kupovao benzince.
pre 4 godine
Mislite li da je u redu plaćanje subvencija od €5.000 onima koji imaju €25.000 i više za automobil a da i dalje lečimo decu SMS kampanjama?
(Jovan, 20. oktobar 2019 13:27)
Bez dileme je u redu. Prvo, subvencije nisu keš koji država nekome placa, a koji bi inače otišao bolesnoj deci. Po toj logici ima najmanje 800 budžetskih linija koje bi trebalo ukinuti. Subvencije su, uglavnom, opraštanje nekog drzavnog nameta, a u ovom slučaju tog nameta ne bi ni bilo, jer to vozilo po ovim cenama kao sto vidimo - niko ne kupuje.
Drugo, cilj subvencije nije da bogataši voze još bolja kola za malo manje para, već u ovom konkretnom slučaju pomoć životnoj sredini u najzagadjenijoj zemlji Evrope i smanjenje zavisnosti od nafte.
Trece, makroekonomski efekti pada uvoza nafte su veoma povoljni - manji pritisak na devizni kurs, smanjeni odliv kapitala, veći raspoloživi dohodak...
Ukratko, ove subvencije bi bile vrlo pametne za sve, ali ne zaboravite koliko je naftni i gas lobi moćan u Srbiji i ko sve zastupa njegove interese. Nije slučajno sto smo jedna od retkih zemalja u kojima nema nikakvih ozbiljnih subvencija.
pre 4 godine
skoro svuda subvencije za hibride i električne automobile i oslobođeni putarine i poreza
samo kod nas ovako
pre 4 godine
Kakva el. vozila, kada sad ne smeš ni bojler da uključiš preko dana da nebi ušao u crvenu zonu. Kod nas kada bi svaka ulica imala samo 10 el. vozila pao bi ceo energetski sistem, o čemu vi pišete.
(Duško, 20. oktobar 2019 14:13)
Prosečan električni automobil troši oko 15-20 kWh na 100 km. Koliko kilometara pređeš dnevno? Mnogi koji žive u gradu, idu na posao, do škole, prodavnice itd. pređu oko 25 km dnevno. To je samo 5 kWh dnevno tj. 150 kWh mesečno, što je otprilike isto kao jedan bojler od 80 litara... A crvena zona je od 1600 kWh mesečno... Ljudi misle da električni automobili troše neke ogromne količine struje.
Druga stvar, većina ljudi će auto da puni kod kuće noću, po jeftinoj tarifi, a tada je (baš naprotiv) idealno da se troši struja, zbog balansiranja mreže. Za elektrodistribuciju nije dobro to što se noću troši malo struje, zato je i niža cena, da bi stimulisali ljude da troše više, a EV su idealni za to.
pre 4 godine
znači još više olakšati onima.koji imaju pare za skupa vozila? mislim, zar ne evo smo svi vozili Teslu samo da imamo para za nju?
(DaLanik, 20. oktobar 2019 18:39)
Pa svakako ne. Svaki Mercedes E, S, GL i sličnih klasa koji vidiš - košta više od Tesle Model 3. Svaka BMW 7-ica (a bogami i poneke 5-ice) isto tako. Pa razni SUV, tipa Toyota Landcruiser i to društvo. Dakle, ima puno onih koji bi taj isti iznos para dali za klasično vozilo sa dizel motorom. A toga po srpskim putevima ima koliko voliš.
Subvencije - odnosno, opraštanje dažbina poput PDV i carine - imaju kapacitet da cenu jednog Modela 3 spuste na nivo Toyote Camry ili Renault Talisman, dakle 28-35 hiljada. Imajući u vidu cenu održavanja kola i goriva koje se potroši u nekom periodu od 6-7 godina, to je oko 12.000 evra za gorivo (naravno, ovo je vrlo individualno, ali recimo sa nekih 20tak hiljada km godišnje izađe otprilike na ovoliko), plus održavanje (npr. 500 evra godišnje) - ušteda je oko 15.000 evra. Dakle, cena ispadne kao klasičan auto koji košta 13-20 hiljada evra. To je rang Fiata 500L. To je matematika subvencija.
pre 4 godine
Kakva el. vozila, kada sad ne smeš ni bojler da uključiš preko dana da nebi ušao u crvenu zonu. Kod nas kada bi svaka ulica imala samo 10 el. vozila pao bi ceo energetski sistem, o čemu vi pišete.
(Duško, 20. oktobar 2019 14:13)
Momentalno, i sigurno još nekoliko godina, imaš besplatno punjenje na raznim lokacijama. Garaža Obilićev venac, Pionirski park, pa onda IKEA, kod naplatnih rampi, svaki čas nešto novo iskoči. U suštini, ko hoće da se "iscima", može potpuno besplatno da vozi EV. Traži malo vremena, ali je moguće. I biće sve zgodnije.
pre 4 godine
Super, subvencija od čitavih 80e za auto do 2000 kubika. Znaci ako auto košta 25000e subvencija je 0.3%, sad nemam vise izgovor da ne kupim hibrid.
pre 4 godine
Sramotno. Nivo svesti ljudi koji vode ovu pricu u vlasti na frapantno niskim lestvicama...
Umesto malo bar da suzbijemo ovu pandemiju raka koja nam hara zemljom-ma jok, samo da se zaradi neka kinta...majko mila!
pre 4 godine
Registracija ce biti jeftinija, a ne kupovina vozila. 60.000 ljudi umre za 10 godina, a vi (komentatori) se brinete da li ce platiti manje poreza. Da probate ovako: vi i vasi bliznji ce imati manje sanse da obole od neke teske bolesti, a to sto ce vlasnik novog Rav4 Hybrid platiti 500e manje registraciju - bolje je i za vas. Jos bolje ce biti kad prilikom kupovine ne bude morao da plati 20% poreza (to je ta "subvencija"), vise ljudi ce voziti "cistija" vozila. Gledajte dalje od nosa.
(Marko, 19. oktobar 2019 11:42)
Uvoznik je skinuo sve popuste na vozila Toyota tako da će vas sada još više vaš hibrid auto koštati nego pre popusta.
Uvozniku ide još veća zarada samo je drugačija preraspodela novca.
pre 4 godine
a da li jeko pomenuo da je hibrid korola 2000-3000 evra skuplja od benzinskog modela sa istom ooremom?
pre 4 godine
Sprdaju se sa narodom... Lakrdija od propisa... Znači najviše će uštede imati najbogatiji... Blago vlasnicima Porschea, Mercedesa, BMWova, Jaguara, Lexusa...
Kako ono beše: uzimamo sirotinji da bi dali bogatima!?
pre 4 godine
Ako. Crkavacemo svi, ali ce da crkavaju i ovi u SUV prestiznim i manje prestiznim modelima. I to bas sa najvise kubika.
pre 4 godine
Dakle, najviše para su uštedeli vlasnicima ogromnih hibrida, uglavnom iz D ili S segmenta, sa moćnim benzinskim agregatima. Nikada neće prestati da me zapanjuje neverovatna glupost kreatora politike.
Ukinite PDV na hibride i električna vozila, kao i carinu (tamo gde je ima, posebno mislim na Japan i SAD / tj. Prius i Teslu). Ništa manje, ništa više. Može i žuta traka i besplatno parkiranje dok ih ne bude previše. To je to. Onda za 15-20 godina možemo da očekujemo značajno smanjenje zavisnosti od nafte i pad deficita platnog bilansa.
pre 4 godine
Dzaba par hibrida kad svi ostali voze stare dizele sa izvadjenim katalizatorima i filterima. Bez testa izduvnih gasova nema prolaska tehnickog,samo tako.
pre 4 godine
Pozdrav svima.Imam Prius II generacije,2005.godiste, sa ugradjenim plinom.Potrosnja po gradu (Nis je u pitanju) je od 6 do 6,5 l plina.Auto koristim za taxi,radi 24h dnevno,25 dana u mesecu nekih 6 meseci.Sem zamene ulja nikakav kvar.Isti je slucaj i sa ostalim taxi hibridnim vozilima marke Toyota.Pisem iz licnog iskustva.
pre 4 godine
Imam C-HR ,ovakvu vrstu vozila preporucujem sam osobama koje imaju normalnu voznju i ne jurcaju po putevima .Samo tako se moze smanjiti potrosnja.
BTW ako vam je svakodnevna voznja ispod 5km kuca -posao ,vazi isto.Ne ocekujte veliku ustedu jer benzinac obavezno radi u pocetku.
pre 4 godine
@Totalnodrukcijiodsvih Ovo je bas ukidanje tog poreza kod registracije. 3.0 hibrid ce se registrovati kao da je 1,6 benzinac.
pre 4 godine
Kad god citam o nekoj izmeni zakona koja mi na prvu loptu deluje dobro, sto dalje citam od naslova tako mi ona muzika koja najavljuje dolazak cirkusa u glavi postaje sve glasnija i glasnija...
Ps. Sanjam da vozim hibridnu verziju Toyote C-HR.
Ps2. Polako, stici cemo i mi do Evrope i njihovim zakona koji rade u korist gradjana.
pre 4 godine
U Rumuniji je subvencija za kupovinu elektricnog automobila 10 000€ !!! Mislite o tome. Mogao bi B92 i neki tekst o tome.
pre 4 godine
Nevesto napisano sta je subvencija, jos kada tome dodas i zakljucane komentare skoro ceo dan ispada da ljudi nemaju pojma o cemu se radi. Bravo uspela misija
pre 4 godine
"Sta se sve ovde moze procitati: tojota ukrala od forda patent za hibridnu tehnologiju ... Tojota je prodala fordu licencu..."
(Mija, 20. oktobar 2019 21:28)
U pravu si. Toyota je "sve stvorila". Zato se "poravnala". Piše ovako:
"After legal battle, Ford licenses hybrid engine technology from Baltimore-based tech firm, Abell Foundation ... aice LLC, a pioneer in hybrid engine systems that grew out of a University of Maryland incubator, now licenses hybrid technology used in four of five gasoline-electric hybrid vehicles on U.S. roads. Some of the world's biggest hybrid vehicle makers pay to use Paice technology, including Toyota, Hyundai/Kia and now Ford...Toyota had settled a Paice lawsuit over technology used in the Prius by agreeing to pay to license the related patents in 2010. Paice and Abell subsequently reached settlements with Hyundai Motor Co. and affiliate Kia in 2015 and Volkwagen AG, which also owns Audi and Porsche, in 2017.
The settlement with Hyundai came after Paice and Abell won a $28.9 million jury award in a patent infringement case that accused the Korean automaker of using Paice designs in the Hyundai Sonata Hybrid and the Kia Optima Hybrid.
The agreement with Ford resolves 14 years of litigation that wound its way through federal district and appellate courts, the U.S. International Trade Commission and the U.S. Patent and Trademark Office, starting with a complaint Ford filed against Paice in 2005.
pre 4 godine
Usteda 1290 din?
Pomalo zvuci kao losa komedija u reziji ovog nenarodskog rezima.
pre 4 godine
Cista kozmetika, zasto ne primene Norveski model i naprave iskorak koji nece ostati neprimecen, pogotovo za ovaj deo 'Evrope'.
pre 4 godine
Da li iste subvencije vaze za mild, full i plug-in hibride?
pre 4 godine
ukinite Seseljev debilski porez i svi mirni....i naravno, uvesti prave olaksice za hibride
pre 4 godine
TNG je cistiji od dizela,benzica i opet derete kao ludi...
pre 4 godine
U praksi, par stotina luksuznih automobila se kupe novi u Srbiji. Sada će polovina od njih biti hibridi umesto dizelaši. Očigledno je da bi ekološki bolji efekat bio da se smanji porez na TNG. Ili da se barem ukine petogodišnji atest i vrati na desetogodišnji. Ali to bi koštalo više budžet.
pre 4 godine
deda djoko, kako to teške bateriju u podu čine vozilo nestabilnim?
pre 4 godine
pozdrav za lazne ekologe koji su uvek dezurni na svakoj temi o automobilima,a sada da ih pitam jel znaju kako se proizvode baterije za ta vozila?mislite da je njihova proizvodnja ekoloska?drugo,drzava treba da joj je zaista stalo za ekologiju ukine raznne namete ljudima koji voze auto na plin ili zele da ga ugrade ali nece,jer tu je lova,a inace ide zima pa ce ovi razni ekoozi da potpale kotlove na ugalj....
pre 4 godine
Al ste se pretrgli. A ta istima dajete subvenciju 5000 eur
pre 4 godine
Porez na upotrebu motornih vozila je uracunat u cenu registracije pa ce vlasnici hibrida sa preko 2000 kubika ustedeti 56430 din, do 3000 kubika 114350 dinara preko 3000 kubika 236340 din. dok je za one ispod 2000 usteda simbolicna.Radi se o godisnjoj ustedi prilikom registracije
pre 4 godine
dragi naši političari, vi i vaša deca i njihova deca takodje udisu isti taj vazduh!
pre 4 godine
@priprema za radio®
Istina je da je sam servis za hibrid skuplji nego za, recimo, pomenuti dizel. Ali je isto tako cinjenica da se hibridi redje servisiraju od automobila sa dizel motorima, tako da se na duze staze manje potrosi na servis hibrida nego dizela.
pre 4 godine
Ma vazno je da se taksistima da 5000EUR, sve drugo je nebitno.
Kakva deca, pluca, ekologija...
pre 4 godine
Sta se sve ovde moze procitati: tojota ukrala od forda patent za hibridnu tehnologiju pa se kasnije poravnali na sudu.Kao da ne postoji internet i da se sve ne moze vrlo lako proveriti.Tojota je prodala fordu licencu 2004g, o tome pise i njujork tajms a 2011g.su potpisali ugovor o saradnji na unapredjenju tog sistema za suv vozila.
pre 4 godine
bravo bravo drzavo. terenci koji zauzimaju skoro dva parking mesta su se registrovali kao teretna vozila samo da bi zaobisli placanje za luksuz. sada ko kupi hibrid. mocice da placa manje.kada cete to uraditi sa potpunim elektricnim vozilima.prave se ludi a kada treba drati kozu sa ledja odma usvajaju zakon.
pre 4 godine
vozio toyotu H RV...trodi 6l po gradu...
pre 4 godine
Citajuci sve komentare do sad uvideh da sam pogresio. Izvinite postovani komentatori. Kakva je ustede do 2000cc ako i dalje ima PDV i carinu? Manje placa registraciju? Pa taj koji kupi hibridno vozilo trosi litar do tri manje od normalnog vozila. Razlika u pocetnoj ceni je min 4000e. Da se uracuna redovan servis plus potrosnja goriva isplati se jedino taksistima. Ako ih registrovano sve ukupno do sad 500 a jos manje elektro vozila, drzava je ovde u plusu nema nikakve price o ekologiji. Smanji akcizu na plin i metan, daj subvenciju za vozila na metan, hibrid i elektro time sto ces ukinuti PDV i carinu. Povecas broj kupljenih hibridnih vozila uz olaksicu pa drzava je napunila vise budzet nego kod benzinca ili dizela. Ako se ide idejom da je ovo prvi korak ka ekologiji to je greska ogromna jer je zanemarljiv uticaj. Prvo uvedi u GSP vozila na metan, plin i elektro, napravi biciklisticke staze za bicikle i e trotonete, pa onda menjajte navike vozaca ali ne po njihov novcaniku da udarate pod izgovorom subvencija.
pre 4 godine
Kakva drzava,takve i subvencije...
pre 4 godine
A plin? Ni tu nema subvencije?
pre 4 godine
jedino sto je sigurno je da ce se camry bolje prodavati..
pre 4 godine
Motivacija do bola.
pre 4 godine
@priprema
ne promovisu se hibridna vozila zato sto su jeftinija srbine, vec zato sto su zdravija za okolinu. do pre neke godine najprodavaniji auto na struju u razvijenom svetu je bio Tesla S od preko $100,000. aj sad ti to svari u tvojoj glavi))
(Sinonim za sonatu, zapamtite to ime, 20. oktobar 2019 11:47)
Nisam ja generalno protiv hibrida, ali, jesam protiv laži i prevare, bilo kog brenda, uvoznika. Pa sam zato i protiv iznošenja grubh neistina ovde od strane prodajnih savetnika Toyote.
Meni se hibrid dopada kao ideja, ali, ne zbog male potrošnje u gradu (to mi baš potpuno nebitno,malo po gradu vozim kola, a sa hibridom ne bih bio brži), već zbog ubrzanja (van grada), jer hibridi znaju jako lepo da potegnu (što nekad može biti korisno).
A zaista ne razumem "politiku pisanja cena" Toyote u Srbiji, koja se ne razlikuje ništa od Kie i njenih fiktivnih cena, koju sam u Srbiji dugo smatrao liderom po pitanju potcenjivanja zdravoga razuma kupaca. Ima tu još nekih, sličnih (istina), ali, mislim da Toyota, kao izuzetno ozbiljan svetski brend, proizvodjač br. 1, ne bi smeo sebi da dozvoli "pilićaranje" sa fiktivnim popustima kojim se bavi u Srbiji, jer to kod normalnih ljudi samo izaziva gadjenje.
pre 4 godine
Al su se pretrgli. Mogli su ukinuti PDV bar.
pre 4 godine
Woooooow ustedece 1.290 dinara, kakav ustupak drzave, kakav potez. Odoh odmah da dam 30.000 eura za hibrida, ustedecu 10 eura na porezu. Hvala vam genijalci
pre 4 godine
Sutra menjam Toyotu hibrid od 1.8litara za leksus gs400 hibrid od 4600 kubika
pre 4 godine
Sramota! Vazno je da taksistima dajete subvenciju od 5000eur, a ovamo hybrid vozila do 2000 kubika usteda 50 eur. E zemljo Srbijo, kako da te mladi ne napuste!
pre 4 godine
Drzava Srbija sa se odrekne svog profita, pa crno ispod noktiju bi uzeli...
pre 4 godine
Sad kada radnici iz Amana i Maksija navale na kupovinu hibridnih automobila... Pa da li ste vi normalni...
pre 4 godine
Predlog bi mogao biti da se kupci hibridia oslobode plaćanja polovine PDVa tj. da plate PDV 10%, dobiju svetlo plave tablice i mogućnost besplatnog parkiranja bilo gde do 3 sata a kupce potpuno električnih osloboditi u potpunosti plaćanja PDV, dati im svetlo zelene tablice i mogućnost neograničenog besplatnog parkiranja bilo gde i bilo kad.
pre 4 godine
Superhikov zakon. Ovakav propis je doneo ili neko lud ili jako korumpiran. Tipujem ipak ovo drugo.
pre 4 godine
Procitajte komentar potpisan sa “caos”. Pa razmislite:”to” ima pravo glasa kao i vi.
pre 4 godine
uvoznici automobila u srbiji imaju nenormalne marze.
pre 4 godine
(Hehe, 21. oktobar 2019 02:01)
Svi si tačno napisao, a ja sam inicijalno pogrešno naveo ( a i malo se neprimereno izjasnio pominjući narodski "kradju patenta", a ne možda "neovlašćeno korišćenje tehničkog rešenja zaštićenog patentom" ). Moje izvinjenje svima.
pre 4 godine
Smejurija od zakona, a neko je godinama dobijao platu da smisli ovaj zakon...
pre 4 godine
deda djoko, kako to teške bateriju u podu čine vozilo nestabilnim?
(hmm, 20. oktobar 2019 21:15)
Kombinacijom masa baterija/viši centar ravnoteže/loše (premekano) ogibljenje dolazi do lošeg podupravljanja na RAV4 sa prednjim pogonom prilikom nagle promene smera pri velikoj brzini. Sve je to prikazano na filmu o neslavnom testu RAV4. Ali TOYOTA je ozbiljan prozvođač automobila i ja sam siguran da će se to ispraviti, kao što sam siguran da će TOYOTA u budićnosti prodavati svoja vozila bez posrednika (zastupnika) i time značajno smanjiti svoje troškove. To je TESLA već uradio.
pre 4 godine
@(Mija, 20. oktobar 2019 21:28)
Ako je nesto patent, to ne moze da se ukrade. Moze samo da se koristi, a da se ne plati, sto pre ili kasnije zavrsi na sudu. Takodje, u jednoj zemlji moze jedna firma da ima patent na neku tehnologiju, a u nekoj drugoj zemlji druga firma moze da ima patent na tu istu tehnologiju, po principu ko prvi prijavi ima prednost, i naravno da ispuni uslove da nesto postane patent. Postoje mali i veliki patenti i vremenski su ograniceni. Nakon isteka tog perioda, svako moze da koristi tu tehnologiju besplatno. Ako su se Ford i Toyota nagodili, znaci da je Ford na kraju ipak dobio nesto. Zasto Ford nije dalje razvio tu tehnologiju na vreme kao Toyota, je pitanje za Ford. Znaci, suludo je reci ukraden patent, jer je to nemoguce po samoj definiciji patenta. Mozes da ukrades tehnologiju od nekog i da prijavis prvi patent, ili da koristis tudji patent, a da ne platis, no na kraju se uvek plati, kao sto vidimo na svim primerima do sad.
pre 4 godine
da je ikom ovde do ekologije, ne bi bilo akcize na TNG ili CNG, niti bi "atest' bio toliko da se nikom vise ni ne isplati da ugradjuje gas
pre 4 godine
deda djoko, kako to teške bateriju u podu čine vozilo nestabilnim?
(hmm, 20. oktobar 2019 21:15)... covek je pominjao RAV4, znaci SUV! Baterije se nalaze u podu a sam pod je kod suva visi nego kod klasicnog auta i stoga je suv sa baterijama nestabilniji nego klasican auto sa baterijama!
pre 4 godine
hmm da ti odgovorim:
Kombinacijom masa baterija/viši centar ravnoteže/loše (premekano) ogibljenje dolazi do lošeg podupravljanja na RAV4 sa prednjim pogonom prilikom nagle promene smera pri velikoj brzini. Sve je to prikazano na filmu o neslavnom testu RAV4. Ali TOYOTA je ozbiljan prozvođač automobila i ja sam siguran da će se to ispraviti, kao što sam siguran da će TOYOTA u budićnosti prodavati svoja vozila bez posrednika (zastupnika) i time značajno smanjiti svoje troškove. To je TESLA već uradio.
pre 4 godine
"Ford Motor Company will license hybrid technology from Toyota Motor Corporation in a deal that could help establish Toyota's sistem as a standard for the industry".Dakle Toyota je 2004 god. prodala Fordu licencu u cilju smanjenja troskova razvoja a prius se proizvodi od 1997 god.
pre 4 godine
https://www.b92.net/automobili/komentari.php?nav_id=1605599#k31526744Pa svi koji ih imaju prakticno, ovde tojota nece imati toliku korist koliko premium marke.
Ovo nije zbog naroda promenjeno vec zbog tih koji ce sada voziti hibride od 100-200k evra. A nama ni PDV na hibride od 20-30k da ukinu, ne samo to vec su nam uzeli prvo za taksiste, dali njima subvenicije od naseg novca a sada ce dati i bogatima.
Dakle treba da se organizujemo i blokiramo centar 5 dana...
pre 4 godine
@ Procitajte komentar potpisan sa “caos”. Pa razmislite:”to” ima pravo glasa kao i vi.
(zlo, 21. oktobar 2019 01:54) A šta je čoek loše reko?
pre 4 godine
vozio toyotu H RV...trodi 6l po gradu...
(Alx, 21. oktobar 2019 07:56) Druze, ne postoji toyota HRV... To je ili Honda HRV ili Toyota CHR....
98 Komentari
Sortiraj po: