bora
pre 4 godine
@Dejan
A ko je tebi, pametnjakoviću, rekao da benzinac nema mogućnost održavanja primerene brzine pri uzbrdicama, preticanju i punom opterećenju?
Četvrtak, 22.08.2019.
18:55
Izvor: B92
pre 4 godine
@Dejan
A ko je tebi, pametnjakoviću, rekao da benzinac nema mogućnost održavanja primerene brzine pri uzbrdicama, preticanju i punom opterećenju?
pre 4 godine
Cinik@ druže poslije dizela sam uzeo benzinca. Neopisivo ugodnija voznja sa benzincem, ne razumijem zašto pišeš napamet.
pre 4 godine
Za Vas “dvojicu” sam I primetio da ne uključujete mozak...
(Miroslav, 23. avgust 2019 16:50)
I ja sam primetio da ga nemaš
pre 4 godine
To je bio primer,ali ništa ti doteraj bilo kog Dizela do 250 konja a ja ću da dođem sa svojim benzincem 2.0 turbakom slične konjaže i da odmerimo koji auto ima bolje performanse,odaberi bilo šta kao ulog. Kao i stazu na kojoj će se odmeriti performanse automobila (Može Navak nije problem). Što se mene tiče možeš doći i sa 5000 kubika dizelom,samo da konjaža bude ne preko 250.
(Legend, 23. avgust 2019 13:25)
Da li moze trasa od oko 50km kojom sa hiljadama drugih idem na posao ?
Ti biraj vreme, hoces jutanji ili popodnevni spic ?
Naravno, saobracajni propisi i kultura moraju da se postuju
pre 4 godine
„Skidam kapu strujnim botovima. Ne znam koliki je honorar u pitanju, nebitno, ali svaki put se odradi sa 100 posto. Moje duboko poštovanje.”
(Miroslav, 22. avgust 2019 22:53)
“Ja evo od kako sam "strujni bot" otplatio sam kredit, uzeo novo auto.... Dobio sam i elektro skuter od gazde,
(Marko, 23. avgust 2019 13:30)
“Skidam kapu strujnim botovima... “
(Miroslav, 22. avgust 2019 22:53)
“ne možeš ni da zamisliš., dobiješ i dnevni copy/paste word, da ne moraš uključiti mozak
u aprilu uzeh nova kola samo od toga, pa ti vidi. posle sam morao uzeti e.trotinet,.” ,
(jaretina, 23. avgust 2019 12:05)
Za Vas “dvojicu” sam I primetio da ne uključujete mozak. A obzirom koja kola ste kupili I ovde o tome pisali, ne čudi me da tražite alternativni prevoz, koji ne guta gorivo kao onaj Korejac benzin.
pre 4 godine
Takođe, ne mora da bude tako, vrlo lako se u narednih 20tak godina prebaci na proizvodnju struje iz ne zagađujućih izvora....
Dakle ne postoji ni jedan jednini problem da se potpuno prebacimo na elektro...
(Marko, 23. avgust 2019 08:07) # Link komentara
Племените идеје, али Ви Марко немате појма о енергетици.
(Енергетичар, 23. avgust 2019 09:54)
Proizvodnja i kapaciteti, omogućavaju skoro trenutan prelaz na elektro-automobile. Ali najveći problem su države koje nisu u stanju da obezbede logistiku i podršku za prihvat e-auta. To je izjavio jedan od direktora u VW.
Da, uvek država mora da pogura nečiji biznis.
Ja nemam pojma o energetici ali čitam intervjue značajnih ljudi.
Nemate pojma o životu i politici u Evropi.
Pitanje za stručnjake? Ko je pogurao Norvešku da finansira elektro-saobraćaj, a najbogatija je država zahvaljujući nafti? Odgovor je veoma lagan ako ste pratili vesti. Trenutno je u zatvoru.
pre 4 godine
@Legend
Ajde ti pametnjakoviću, objasni nama koji spadamo u 90% Srba šta su to performanse uopšte? Da li je u realnim uslovima vožnje bitna krajnja brzina pri čemu ćeš spaliti desetine litara benzina ili npr. mogućnost održanja manje ali primerene brzine na uzbrdici pri čemu je auto opterećen četvoročlanom porodicom i punim gepekom? Da li je bitnije imati sposobnost preticanja pri punom opterećenju ili mogućnost da se dostigne 300 km/h u šasiji od aluminijuma sa vozačem težine 70 kg? I na kraju da li si uopšte čuo za čike Otoa i Dizela i njihove cikluse?
pre 4 godine
Kaze se: na plin i struju se kuva kafa i krčka sarma, na benzin vozi putnički auto a na dizel vozi traktor,što bi bilo drugačije?
(Gagi, 23. avgust 2019 11:33)
Svaka cast na originalnosti.
pre 4 godine
Legend, 23. avgust 2019 02:13)
Kolko ljudi,ne u Srbiji,nego na planeti vozi Ferari?
Rec je o vecinskoj grupi vozaca a ne o malom broju multimilionera kojima nije uopste vazno ni koliko auta imaju u garazi.
Dakle diesel jeste najbolja stvar i po perfomansama i po potrosnji.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (C i n i k, 23. avgust 2019 11:17)
To je bio primer,ali ništa ti doteraj bilo kog Dizela do 250 konja a ja ću da dođem sa svojim benzincem 2.0 turbakom slične konjaže i da odmerimo koji auto ima bolje performanse,odaberi bilo šta kao ulog. Kao i stazu na kojoj će se odmeriti performanse automobila (Može Navak nije problem). Što se mene tiče možeš doći i sa 5000 kubika dizelom,samo da konjaža bude ne preko 250.
pre 4 godine
jooooj sad tek vidim... radioaktivnost... AHAHAHA
Idem po kokice, ovi komentari... pa ovo je priceless....
pre 4 godine
Skidam kapu strujnim botovima. Ne znam koliki je honorar u pitanju, nebitno, ali svaki put se odradi sa 100 posto. Moje duboko poštovanje.
(Miroslav, 22. avgust 2019 22:53)
Strašne su to pare, moj Miroslave. Ja evo od kako sam "strujni bot" otplatio sam kredit, uzeo novo auto.... Ma ludilo.... Malo botujem za "strujne" gazde, i onda pravac na kraft pivo i kobaje (sa elektro grila, naravno) sa mojim drugarima botovima/hipsterima/programerima.... Dobio sam i elektro skuter od gazde, preterancija.... Upravo pijuckam neko blaže IPA pivce i planiram drugo letovanje, lomim se između Sejšela i Bahama... Možda me možeš posavetovati gde je bolje? Prijavi se i ti, šta te briga.... Malo botuješ za struju protiv dizela, posle odeš ženi pljuneš sve te silne evre koje si zaradio tog dana... ma milina...
pre 4 godine
Skidam kapu strujnim botovima. Ne znam koliki je honorar u pitanju, nebitno, ali svaki put se odradi sa 100 posto. Moje duboko poštovanje.
(Miroslav, 22. avgust 2019 22:53)
ne možeš ni da zamisliš.
u aprilu uzeh nova kola samo od toga, pa ti vidi.
posle sam morao uzeti e.trotinet, čisto da se pohvalim EPS-u, da povećam koeficijent.
dobiješ i dnevni copy/paste word, da ne moraš uključiti mozak, što je i potrebno za srbe.
javi se na oglas, zapošljavaju sve.
pre 4 godine
@brainstorm
Kaze se: na plin i struju se kuva kafa i krčka sarma, na benzin vozi putnički auto a na dizel vozi traktor,što bi bilo drugačije?
pre 4 godine
Legend, 23. avgust 2019 02:13)
Kolko ljudi,ne u Srbiji,nego na planeti vozi Ferari?
Rec je o vecinskoj grupi vozaca a ne o malom broju multimilionera kojima nije uopste vazno ni koliko auta imaju u garazi.
Dakle diesel jeste najbolja stvar i po perfomansama i po potrosnji.
pre 4 godine
Ono sto ce zapravo da se desi je da ce svet da se podeli jos vise na bogate i siromasne.
Ovi bogati poput EU, SAD, Japana i sl. ce da izgrade infrastrukturu za 10 godina potpuno i da obezbede energiju itd. To zagadjenje od proizvodnje i reciklaze baterija ce da se izmesti i tako kod onih drugih.
Ovi kao mi ce da voze na raspali dizel, umiru od raka i tripuju kako su pametniji od ovih bogatih da kompenzuju svoje nedostatke. Naravno u tim drzavama nece nikakva infrastruktura da se izgradi samo ce da se otima jos vise za akcize, a raja se i tako mnozi poput zeceva.
pre 4 godine
Zamisli tu radioaktivnost. Jedino da ih nekako odlazemo u svemiru ili na mesecu.
(Pazarac, 23. avgust 2019 09:56)
radioaktivnost baterija i EV ...
:)
srbi, držimo se priče o vaseljeni.
ostavimo nekome drugom da razmišlja za nas. a ti drugi su 1000 km daljeko, minimum.
intelignecija se nije zapatila ovde
.
pre 4 godine
Hmmmm... Mislim da ja kao neko ko ima titulu master elektroinženjer i trenutno radi phd pri Siemens-u na temu kontrole proizvodnje električne energije iz obnovljivih izvora, imam malo više znanja o ovoj tematici od vas... Možda i nemam, šta ja znam kako se struja dovodi do vaših parking mesta i kako se struja proizvodi, bitno da vi znate.... Ali ne vredi ni objašnjavati ljudima koji samo vide problem koji ih sprečava da napreduju i umesto da ga reše oni samozadovoljno sede u svom učmalom svetu i kukaju jer to zapravo i jeste njihov cilj u životu.
pre 4 godine
@Marko
da je sve tako lako, to bi vec bilo tako.
pre 4 godine
@Marko
Tako je! Evo sad ćemo za čas posla da napravimo fuzione nuklearne elektrane a Elon Mask će svima da pokloni bežićno punjenje preko satelita pa da ne moraš ni da staješ. Sve je tako jednostavno!
pre 4 godine
Na plin i struju se kuva kafa i krčka sarma a na benzin i dizel se btate vozi,što bi bilo drugačije?
pre 4 godine
Takođe, ne mora da bude tako, vrlo lako se u narednih 20tak godina prebaci na proizvodnju struje iz ne zagađujućih izvora....
Dakle ne postoji ni jedan jednini problem da se potpuno prebacimo na elektro...
(Marko, 23. avgust 2019 08:07) # Link komentara
Племените идеје, али Ви Марко немате појма о енергетици.
pre 4 godine
Aha. Bice cisti motori, al samo na papiru, kao i sve ostalo.
Od prvog dana motori nisu napredovali nista. Princip sagorevanja je uvek isti. Jos se nismo makli dalje od pocetka.
pre 4 godine
hidrogen!
pre 4 godine
@Marko
Pream vašim izrazima vidim da pojma nemate o problematici proizvodnje i distribucije električne energije. "Stavi" se nekoliko stotina punjača?! Sinko moj, ti nisi svjestan svoje nesvjesti.
pre 4 godine
Sve zavisi od ulaganja. Neki su očigledno odustali - BMW je napravio i3 još 2013. i odustao. Sada pokušavaju da na brzinu naprave nešto od i3 i Minija. Fiat je odustao, Toyota takođe. Reno-Nisan su u igri ali ne baš mnogo zainteresovano. Za to vreme Tesla napreduje i dokazuje da postoji potražnja, ali oni nemaju kapacitet za više od 500.000 vozila godišnje. Promena je WV. Oni su napravili novu platformu, organizovali su nabavku baterija, i oni za razliku od Tesle mogu lako da naprave milione vozila. Ako se to pokaže kao uspeh, svi ostali će da potrče u električna vozila. Ali trenutno svi oklevaju i nadaju se da će priča da pukne, jer imaju milijarde uložene u postojeću tehnologiju. Zato čekaju da neko drugi trepne. Sada je to uradio VW i sigurno se svi nerviraju zbog toga.
pre 4 godine
I benzin i dizel na izduvu mojih novih automobila smrde! Nema više onog mirisa benzina, koji asocira na leto i zezanje, ono kad osetiš pomešane mirise vanila jelkice iz kabine i benzina kad staneš kraj nabudženog juga sa jakom muzikom..dok isijava vrelina sa haube pod jakim letnjim suncem... :)))
S druge strane ima ovde izuzetno glupih komentara potpunih amatera koji smrad i čađ velikosrbskog vagena bez dpf-a povezuju sa dizel automobilima - ne dragi prijatelji, ovde se radi o vožnji tehnički potpuno neispravnih automobila - što bi u svakoj ma i nalik na državu, bilo strogo zabranjeno! Takva smeća od automobila bila bi momentalno isključena iz saobraćaja i samlevena u šrederu - te poslata u smederevsku železaru kao sirovina, a vlasniku isplaćena po kilogramu - kada se oduzmu kazna za zagađenje i uslužno mlevenje i odvoženje krša.
Struja je još uvek ekološka utopija jer baterija se isto tako negde proizvodi uz veliko zagađenje, i još i veće kad je potrebno neispravnu odložiti/reciklirati!
Zagađenje prilikom proizvodnje struje iz "zdravih" termo i nuklearnih elektrana ima li potrebe spominjati? Infrastruktura elektromreže koja može da opsluži veliki broj e-automobila je totalna utopija i u Nemačkoj, a u Srbiji čak ni fikcija!
Proći će i više od 11 godina do e-automobila, koji su zaista moćni, sa moćnim ubrzanjima, kočenjem rekuperacijom, bez rashladne tečnosti, ulja u menjaču, motoru, efikasni preko 95%.. osim baterije i guma gotovo da i nemaju potrošne delove
pre 4 godine
Kao sto je cena kukuruza skocila kad su poceli da prave gorivo koje se mesa za benzinom (dosta se koristi u Brazilu) tako ce i cena el energije da poskoci kad pocne masovnije da se koristi za pogon u drumskom saobracaju. Inace, od svih obnovljivih izvora (voda, sunce vetar,talasi, geotermalna energija, biomasa) samo voda (hidrocentrale) donekle moze da garantuje proizvodnju uvek i neograniceno. Sve ostalo je samo dopuna el. sisitemu. Na zalost
pre 4 godine
nista dok ne naprave auto na nuklearni pogon. kupis sipku i miran si narednih pet godina.
pre 4 godine
Elektricni automobili najvise zagadjuju prirodu. Zamisli nekoliko miliona elektricnih automobila, i zamislite sve one baterije koje posle isteka koriscenja moraju da se negde odloze. Zamisli tu radioaktivnost. Jedino da ih nekako odlazemo u svemiru ili na mesecu.
pre 4 godine
Treba zabraniti dizelaše momentalno a i benzince polako zabranjivati uvođenjem sve striktnijih normi koje moraju da ispune. Tako bi se vrlo brzo, u narednih 20tak godina, sve preokrenulo i elektro auto bi postao normalna stvar.
Kaže neko živim u zgradi, kako da ga punim... Sve se može... Instaliraju se punjači na parking mestima, postoji toliko mnogo rešenja.... Uostalom, nije problem nikoga osim vas gde ćete vi puniti vaš auto.... Vrlo verovatno vam ni ne treba. Zabrana i kraj priče...
Pa kaže drugi, čekaćete u redu da se napuni.... Pa neće biti jedan punjač na autoputu nego bi se, naravno, stavilo stotine.... Ali to niko neće jer ode lova od nafte ćao, pa pa....
Struja dolazi iz izvora koji zagađuju.... Takođe, ne mora da bude tako, vrlo lako se u narednih 20tak godina prebaci na proizvodnju struje iz ne zagađujućih izvora....
Dakle ne postoji ni jedan jednini problem da se potpuno prebacimo na elektro...
Dizel fanbojs će se malo buniti, a onda će već naći neku drugu zanimaciju gde mogu da se tripuju da su mačo....
pre 4 godine
Kad vidim dizel auto na ulici odmah ne podseti na tatin IMT533. Ne osuđujem ljude što ih kupuju sigurno i njih emocije vezuju za selo pa našli altetnativu za traktor.
pre 4 godine
Struja ima smisla u drzavama gde se 100% dobija iz nuklearki, hidrocentrala, vetra, sunca... U slucaju zemalja kao nasih, gde je ucesce termocentrala 80%, e auti imaju smisla samo za grad, jer se zagadjenje ,npr, izmešta iz Bg u okolinu Obrenovca. Čak, mislim, da toj situaciji vise zagadjuje e auto sa samim procesom proizvodnje baterija i eksploatacijom, nego konvencionalni auto sa svojim procesom proizvodnje.
pre 4 godine
Sinoć pričao sa kumom koji u Frankfurtu vozi Passat benzin-hibrid.... Meni u Bg bi se jako isplatilo jer je struja ovde baš jeftina (noćna tarifa-kućno punjenje) kod njih je struja oko 29 centi.
pre 4 godine
Tačno i baš kao što i treba da bude, jer bi tek otprilike u to doba mogli da se pojave električni automobili koji po ceni (bez lopovskih dotacija neomarksista i ekofašista), autonomiji i udobnosti korišćenja mogu da se porede sa benzincima i dizelima. Realnosr, srećom, ne podleže ideologiji, medijskoj histeriji i stalnom ispiranju mozga električnim automobilima koje niko normalan i trezven ionako još godinama neće kupiti.
pre 4 godine
Nemci rizikuiu da prodju kao Nokia...
pre 4 godine
Samo 1,9 jtd ostalo je smece
pre 4 godine
Vlažni snovi naftne industrije.
pre 4 godine
Sve dok punjaci ne budu punili istom brzinom kao i tocilice na pumpama i da sa jednim punjenjem.prelazimo slicnu kilometrazu ,.od EV nema nista.Mogu da zamislim kolika bi bila guzva na punjacima kada bi svi vozili na struju.Ovo je jos uvek daleka buducnost.
pre 4 godine
@kunta bez kinte
Sreća te će se proizvodnja elektro automobila odvijati iz čiste ljubavi i brige za svet. Aj ne lupaj sve je stvar interesa, danas nafta, sutra struja a prekosutra ko zna šta već?
pre 4 godine
Diesel je najbolja moguca stvar i po perfomansama i po potrosnji.
(C i n i k, 22. avgust 2019 20:33)
Gas je bolja opcija i po potrosnji i ceni i zagadjenju...
pre 4 godine
Samo DIZEL. I posle dizela DIZEL...
pre 4 godine
To što naši dizeli mahom dime, zahvalimo pre svega našoj kupovnoj moći, a još više svesti prema životnoj okolini. Ne boj se, savremen i ispravan dizel (vidljivo, ako misliš na tamniji dim) ne dimi ni kada je patosiran do kraja, vožen do ivica mogućnosti. Nažalost, problem sa azotnim oksidima nikada neće biti rešiv u potpunosti, iako je (i pored varanja na testovima) stvarna koncetracija tih čestica u dizel motorima sada neuporedivo, neuporedivo manja nego li pre samo 10-ak godina.
pre 4 godine
@Cinik
Dezelaši nisu bolji po performansama od benzinaca. Naprotiv.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (bora, 22. avgust 2019 22:40)
Ne pokušavaj da objasniš 90% vozača u Srbiji da Ferrari i Lambo ne prave dizele jer su smeće u odnosu na benzince što se tiče performansi. Još kad krenu da te ubeđuju kako je njihov 2.0 TDI brži od bilo kog benzinca a u realnosti mrtva trka sa 1.8 atmosferskim benzincem od 120 ponija.
pre 4 godine
Mislim da ovaj priča ove gluposti za sve pare. Izguglajte projekat ITER.
pre 4 godine
Šta se ložite na tu struju?
(coki, 22. avgust 2019 23:35)
što se ti ložiš na karcinom pluća?
ako ti je to kul, upali motor, spoji crevo, pa crevo deci u sobu.
truj samo svoje, nemoj tuđe.
povlačim reč ako voziš na TNG.
pre 4 godine
Kod nas ce da dimi dizlo narednih 20 god
pre 4 godine
Mozda samo jos u narednoj deceniji ali kasnije ....
pre 4 godine
Vozim prvi dizel auto i nikako da se naviknem na njegov smrad. To štipa i za oči i za pluća. Prethodni vlasnik je na žalost skinuo DPF jer su mu “majstori” rekli da je tako bolje. DPF nije neko ekološko rešenje jer ta čađ mora svakako da izađe napolje. Razlika je samo što ćeš je izbaciti na autoputu a ne u gradu.
pre 4 godine
Šta će biti sa EV kada počne rat? Kad počne da se uništava el.sistem neke zemlje. Osetili ste 1999 kada 72 sata nije bilo struje a bačene su samo one grafitne bombe za privremeno onesposobljavanje mreže. Da li će biti još više EV u budućnosti ne znam ali znam da če ratova biti sigurno.
pre 4 godine
Za EV je ogroman problem sistem punjaca i to sto treba da prodje bar 1 sat da se baterija napuni 80 % sto je za cca 200 km voznje.
To je pravo mucenje.
(C i n i k, 22. avgust 2019 20:33)
Tesla Model 3 i Audi e-tron se pune brzinom od 200+ kW, što znači da je potrebno oko 20 minuta do 80% baterije, što je taman dovoljno da odeš u WC i jedeš. I nije 200 km, nego 400 km sa jednim punjenjem...
(m, 22. avgust 2019 20:46)
Zaboravio si nesto mnogo bitnije, a to je ko ce da ti obezbedi toliku elektricnu energiju, za svaku stanicu po jedna specijalna trafo stanica i direkt visokonaponski dalekovod?
U buducnosti prelazak na elektricne automobile i super brze punjace je jos uvek toliko nedostizno zbog nedostatka energije i potrebne infrastrukture.
pre 4 godine
Ne znam koliko ljudi koji vode ovu besmislenu raspravu uopste znaju odakle dolazi najvise elktricne energije(?), to su jos uvek termoelektrane i to sa preko 80% u svetu. Obnovljivi izvori energije kao sto su vetroparkovi, hidroparkovi, solarne farme itd., stvaraju razocaravajuce malo energije. Imao sam prilike da vidim koliko za godinu dana samo termoelektrana Kostolac za potrebe zeleznice Srbije (a opste je poznato kakva je zeleznica u Srbiji) potrosi uglja, tj, koliko izbaci pepela. To je kolicina koju covek ne moze ni da pretpostavi. Povrsina je iznosila nekoliko hiljada m2, mozda cak i par desetina hiljada (izuzetno je tesko oceniti), ali znam da je dubina bila gotovo 20m! Malo dalje nalazilo se drvo visoko gotovo 30m i rekli su da mu se za dve godine nece videti vrh! E sada razmislite malo?? Za struju svakako jesam, ali odakle nam??
pre 4 godine
Šta se ložite na tu struju? Pa 70% ljudi u Beogradu živi u stambenim zgradama, u šta da utaknem taj auto, sve i da ga imam? Da bacamo produžne preko terase? Odakle većini u ovoj zemlji 30 i više hiljada evra za prosečan E automobil? Da imam te pare, sigurno ih ne bi potrošio na vozilo!
pre 4 godine
Živim u prestonici, svako jutro i popodne kad idem na posao i nazad po najvećoj gužvi ja moram da držim ozbiljno odstojanje ako je ispred neki dizelaš, pa nisu ovoliko dimili i smrdeli automobili iz 80-90ih. Samo da zabrane taj dizel više.
pre 4 godine
Skidam kapu strujnim botovima. Ne znam koliki je honorar u pitanju, nebitno, ali svaki put se odradi sa 100 posto. Moje duboko poštovanje.
pre 4 godine
Reče lik iz kompanije koja je bila umešana u dizelgejt skandal. ;)
Ništa novo.
pre 4 godine
Evo upravo se vratio iz Bosne Eurodizel 1,99 KM - 117 dinara.
(45 dinara jeftinije nego u Srbiji)
Samo na jednom rezervoaru ušteda
2 700 dinara a sipam dva mesečno,ušteda oko 600 eura godišnje.
pre 4 godine
@Cinik
Dezelaši nisu bolji po performansama od benzinaca. Naprotiv.
pre 4 godine
Tesla Model 3 i Audi e-tron se pune brzinom od 200+ kW, što znači da je potrebno oko 20 minuta do 80% baterije, što je taman dovoljno da odeš u WC i jedeš. I nije 200 km, nego 400 km sa jednim punjenjem...
(m, 22. avgust 2019 20:46)
Čak i da je to tačno, da treba 20 minuta da se napuni do 80%, kako vi to zamišljate? Imate taj superskupi, superbrzi punjač sa 200+ kW na kojem piše vaše ime i čeka samo vas. Ili će pre biti da čete čekati 5-10 možda i više automobila koji su tu došli pre vas. Pa onda pomnožite to sa tih 20 minuta i koliko puta ćete otići u WC, popiti kafu, jesti itd.
pre 4 godine
U Srbiji, sigurno hoce.
pre 4 godine
Naravno, ko god tvrdi drugačije je zanesenjak, a zanesenjaci nekad menjaju svet.
pre 4 godine
Nvdm da ce EV da zazive tako brzo kao sto neki misle iako je super stvar ali samo za gradsku voznju.
Sem toga EV su preskupa.
Diesel je najbolja moguca stvar i po perfomansama i po potrosnji.
Za EV je ogroman problem sistem punjaca i to sto treba da prodje bar 1 sat da se baterija napuni 80 % sto je za cca 200 km voznje.
To je pravo mucenje.
pre 4 godine
I duže, dok god svet vodi pohlepa i sebičnost. U suprotnom bi 2030-te nestali potpuno.
pre 4 godine
Za EV je ogroman problem sistem punjaca i to sto treba da prodje bar 1 sat da se baterija napuni 80 % sto je za cca 200 km voznje.
To je pravo mucenje.
(C i n i k, 22. avgust 2019 20:33)
Tesla Model 3 i Audi e-tron se pune brzinom od 200+ kW, što znači da je potrebno oko 20 minuta do 80% baterije, što je taman dovoljno da odeš u WC i jedeš. I nije 200 km, nego 400 km sa jednim punjenjem...
pre 4 godine
Kakva 2030. i 75%, već danas u Norveškoj preko 50% novih automobila koji se prodaju su električni. Jeste, imaju subvencije, ali upravo to je pokazatelj kako će svuda izgledati prodaja EV kada im padne cena na isti nivo kao konvencionalni automobili, što će se desiti već sledeće godine - Volkswagen ID3, Seat el-Born, Škoda Citigo, Peugeot e-208, Opel Corsa-e, Honda e, ...
pre 4 godine
samo tdi (crveno i!!!). kako volim miris dizela iz auspuha moje folcike mmmm...
pre 4 godine
jok nece. Nego cemo da punimo 12h baterije za autonomiju od 200km u realnim uslovima.
pre 4 godine
Miris benzina i smrad dizela.
pre 4 godine
samo nek stavljaju bolje filtere
i staviti bilo kakve filtere na ove sto ostavljaju crni dim iza sebe
pre 4 godine
hoće, ako računaš banana i kivi države.
pre 4 godine
nemci, prsli ste... sklonite se vise i ustupite mesto novim gazdama u auto industriji - americkoj tesli
pre 4 godine
Tesla Model 3 i Audi e-tron se pune brzinom od 200+ kW, što znači da je potrebno oko 20 minuta do 80% baterije, što je taman dovoljno da odeš u WC i jedeš. I nije 200 km, nego 400 km sa jednim punjenjem...
(m, 22. avgust 2019 20:46)
Čak i da je to tačno, da treba 20 minuta da se napuni do 80%, kako vi to zamišljate? Imate taj superskupi, superbrzi punjač sa 200+ kW na kojem piše vaše ime i čeka samo vas. Ili će pre biti da čete čekati 5-10 možda i više automobila koji su tu došli pre vas. Pa onda pomnožite to sa tih 20 minuta i koliko puta ćete otići u WC, popiti kafu, jesti itd.
pre 4 godine
Šta se ložite na tu struju? Pa 70% ljudi u Beogradu živi u stambenim zgradama, u šta da utaknem taj auto, sve i da ga imam? Da bacamo produžne preko terase? Odakle većini u ovoj zemlji 30 i više hiljada evra za prosečan E automobil? Da imam te pare, sigurno ih ne bi potrošio na vozilo!
pre 4 godine
Evo upravo se vratio iz Bosne Eurodizel 1,99 KM - 117 dinara.
(45 dinara jeftinije nego u Srbiji)
Samo na jednom rezervoaru ušteda
2 700 dinara a sipam dva mesečno,ušteda oko 600 eura godišnje.
pre 4 godine
Skidam kapu strujnim botovima. Ne znam koliki je honorar u pitanju, nebitno, ali svaki put se odradi sa 100 posto. Moje duboko poštovanje.
pre 4 godine
Ne znam koliko ljudi koji vode ovu besmislenu raspravu uopste znaju odakle dolazi najvise elktricne energije(?), to su jos uvek termoelektrane i to sa preko 80% u svetu. Obnovljivi izvori energije kao sto su vetroparkovi, hidroparkovi, solarne farme itd., stvaraju razocaravajuce malo energije. Imao sam prilike da vidim koliko za godinu dana samo termoelektrana Kostolac za potrebe zeleznice Srbije (a opste je poznato kakva je zeleznica u Srbiji) potrosi uglja, tj, koliko izbaci pepela. To je kolicina koju covek ne moze ni da pretpostavi. Povrsina je iznosila nekoliko hiljada m2, mozda cak i par desetina hiljada (izuzetno je tesko oceniti), ali znam da je dubina bila gotovo 20m! Malo dalje nalazilo se drvo visoko gotovo 30m i rekli su da mu se za dve godine nece videti vrh! E sada razmislite malo?? Za struju svakako jesam, ali odakle nam??
pre 4 godine
Živim u prestonici, svako jutro i popodne kad idem na posao i nazad po najvećoj gužvi ja moram da držim ozbiljno odstojanje ako je ispred neki dizelaš, pa nisu ovoliko dimili i smrdeli automobili iz 80-90ih. Samo da zabrane taj dizel više.
pre 4 godine
Miris benzina i smrad dizela.
pre 4 godine
jok nece. Nego cemo da punimo 12h baterije za autonomiju od 200km u realnim uslovima.
pre 4 godine
samo nek stavljaju bolje filtere
i staviti bilo kakve filtere na ove sto ostavljaju crni dim iza sebe
pre 4 godine
@Cinik
Dezelaši nisu bolji po performansama od benzinaca. Naprotiv.
pre 4 godine
Nvdm da ce EV da zazive tako brzo kao sto neki misle iako je super stvar ali samo za gradsku voznju.
Sem toga EV su preskupa.
Diesel je najbolja moguca stvar i po perfomansama i po potrosnji.
Za EV je ogroman problem sistem punjaca i to sto treba da prodje bar 1 sat da se baterija napuni 80 % sto je za cca 200 km voznje.
To je pravo mucenje.
pre 4 godine
Za EV je ogroman problem sistem punjaca i to sto treba da prodje bar 1 sat da se baterija napuni 80 % sto je za cca 200 km voznje.
To je pravo mucenje.
(C i n i k, 22. avgust 2019 20:33)
Tesla Model 3 i Audi e-tron se pune brzinom od 200+ kW, što znači da je potrebno oko 20 minuta do 80% baterije, što je taman dovoljno da odeš u WC i jedeš. I nije 200 km, nego 400 km sa jednim punjenjem...
pre 4 godine
samo tdi (crveno i!!!). kako volim miris dizela iz auspuha moje folcike mmmm...
pre 4 godine
Sve dok punjaci ne budu punili istom brzinom kao i tocilice na pumpama i da sa jednim punjenjem.prelazimo slicnu kilometrazu ,.od EV nema nista.Mogu da zamislim kolika bi bila guzva na punjacima kada bi svi vozili na struju.Ovo je jos uvek daleka buducnost.
pre 4 godine
Reče lik iz kompanije koja je bila umešana u dizelgejt skandal. ;)
Ništa novo.
pre 4 godine
Struja ima smisla u drzavama gde se 100% dobija iz nuklearki, hidrocentrala, vetra, sunca... U slucaju zemalja kao nasih, gde je ucesce termocentrala 80%, e auti imaju smisla samo za grad, jer se zagadjenje ,npr, izmešta iz Bg u okolinu Obrenovca. Čak, mislim, da toj situaciji vise zagadjuje e auto sa samim procesom proizvodnje baterija i eksploatacijom, nego konvencionalni auto sa svojim procesom proizvodnje.
pre 4 godine
hoće, ako računaš banana i kivi države.
pre 4 godine
To što naši dizeli mahom dime, zahvalimo pre svega našoj kupovnoj moći, a još više svesti prema životnoj okolini. Ne boj se, savremen i ispravan dizel (vidljivo, ako misliš na tamniji dim) ne dimi ni kada je patosiran do kraja, vožen do ivica mogućnosti. Nažalost, problem sa azotnim oksidima nikada neće biti rešiv u potpunosti, iako je (i pored varanja na testovima) stvarna koncetracija tih čestica u dizel motorima sada neuporedivo, neuporedivo manja nego li pre samo 10-ak godina.
pre 4 godine
I duže, dok god svet vodi pohlepa i sebičnost. U suprotnom bi 2030-te nestali potpuno.
pre 4 godine
Naravno, ko god tvrdi drugačije je zanesenjak, a zanesenjaci nekad menjaju svet.
pre 4 godine
U Srbiji, sigurno hoce.
pre 4 godine
Šta će biti sa EV kada počne rat? Kad počne da se uništava el.sistem neke zemlje. Osetili ste 1999 kada 72 sata nije bilo struje a bačene su samo one grafitne bombe za privremeno onesposobljavanje mreže. Da li će biti još više EV u budućnosti ne znam ali znam da če ratova biti sigurno.
pre 4 godine
Za EV je ogroman problem sistem punjaca i to sto treba da prodje bar 1 sat da se baterija napuni 80 % sto je za cca 200 km voznje.
To je pravo mucenje.
(C i n i k, 22. avgust 2019 20:33)
Tesla Model 3 i Audi e-tron se pune brzinom od 200+ kW, što znači da je potrebno oko 20 minuta do 80% baterije, što je taman dovoljno da odeš u WC i jedeš. I nije 200 km, nego 400 km sa jednim punjenjem...
(m, 22. avgust 2019 20:46)
Zaboravio si nesto mnogo bitnije, a to je ko ce da ti obezbedi toliku elektricnu energiju, za svaku stanicu po jedna specijalna trafo stanica i direkt visokonaponski dalekovod?
U buducnosti prelazak na elektricne automobile i super brze punjace je jos uvek toliko nedostizno zbog nedostatka energije i potrebne infrastrukture.
pre 4 godine
Tačno i baš kao što i treba da bude, jer bi tek otprilike u to doba mogli da se pojave električni automobili koji po ceni (bez lopovskih dotacija neomarksista i ekofašista), autonomiji i udobnosti korišćenja mogu da se porede sa benzincima i dizelima. Realnosr, srećom, ne podleže ideologiji, medijskoj histeriji i stalnom ispiranju mozga električnim automobilima koje niko normalan i trezven ionako još godinama neće kupiti.
pre 4 godine
Diesel je najbolja moguca stvar i po perfomansama i po potrosnji.
(C i n i k, 22. avgust 2019 20:33)
Gas je bolja opcija i po potrosnji i ceni i zagadjenju...
pre 4 godine
Kakva 2030. i 75%, već danas u Norveškoj preko 50% novih automobila koji se prodaju su električni. Jeste, imaju subvencije, ali upravo to je pokazatelj kako će svuda izgledati prodaja EV kada im padne cena na isti nivo kao konvencionalni automobili, što će se desiti već sledeće godine - Volkswagen ID3, Seat el-Born, Škoda Citigo, Peugeot e-208, Opel Corsa-e, Honda e, ...
pre 4 godine
I benzin i dizel na izduvu mojih novih automobila smrde! Nema više onog mirisa benzina, koji asocira na leto i zezanje, ono kad osetiš pomešane mirise vanila jelkice iz kabine i benzina kad staneš kraj nabudženog juga sa jakom muzikom..dok isijava vrelina sa haube pod jakim letnjim suncem... :)))
S druge strane ima ovde izuzetno glupih komentara potpunih amatera koji smrad i čađ velikosrbskog vagena bez dpf-a povezuju sa dizel automobilima - ne dragi prijatelji, ovde se radi o vožnji tehnički potpuno neispravnih automobila - što bi u svakoj ma i nalik na državu, bilo strogo zabranjeno! Takva smeća od automobila bila bi momentalno isključena iz saobraćaja i samlevena u šrederu - te poslata u smederevsku železaru kao sirovina, a vlasniku isplaćena po kilogramu - kada se oduzmu kazna za zagađenje i uslužno mlevenje i odvoženje krša.
Struja je još uvek ekološka utopija jer baterija se isto tako negde proizvodi uz veliko zagađenje, i još i veće kad je potrebno neispravnu odložiti/reciklirati!
Zagađenje prilikom proizvodnje struje iz "zdravih" termo i nuklearnih elektrana ima li potrebe spominjati? Infrastruktura elektromreže koja može da opsluži veliki broj e-automobila je totalna utopija i u Nemačkoj, a u Srbiji čak ni fikcija!
Proći će i više od 11 godina do e-automobila, koji su zaista moćni, sa moćnim ubrzanjima, kočenjem rekuperacijom, bez rashladne tečnosti, ulja u menjaču, motoru, efikasni preko 95%.. osim baterije i guma gotovo da i nemaju potrošne delove
pre 4 godine
@Cinik
Dezelaši nisu bolji po performansama od benzinaca. Naprotiv.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (bora, 22. avgust 2019 22:40)
Ne pokušavaj da objasniš 90% vozača u Srbiji da Ferrari i Lambo ne prave dizele jer su smeće u odnosu na benzince što se tiče performansi. Još kad krenu da te ubeđuju kako je njihov 2.0 TDI brži od bilo kog benzinca a u realnosti mrtva trka sa 1.8 atmosferskim benzincem od 120 ponija.
pre 4 godine
nemci, prsli ste... sklonite se vise i ustupite mesto novim gazdama u auto industriji - americkoj tesli
pre 4 godine
Kad vidim dizel auto na ulici odmah ne podseti na tatin IMT533. Ne osuđujem ljude što ih kupuju sigurno i njih emocije vezuju za selo pa našli altetnativu za traktor.
pre 4 godine
@kunta bez kinte
Sreća te će se proizvodnja elektro automobila odvijati iz čiste ljubavi i brige za svet. Aj ne lupaj sve je stvar interesa, danas nafta, sutra struja a prekosutra ko zna šta već?
pre 4 godine
Nemci rizikuiu da prodju kao Nokia...
pre 4 godine
@Marko
Pream vašim izrazima vidim da pojma nemate o problematici proizvodnje i distribucije električne energije. "Stavi" se nekoliko stotina punjača?! Sinko moj, ti nisi svjestan svoje nesvjesti.
pre 4 godine
Takođe, ne mora da bude tako, vrlo lako se u narednih 20tak godina prebaci na proizvodnju struje iz ne zagađujućih izvora....
Dakle ne postoji ni jedan jednini problem da se potpuno prebacimo na elektro...
(Marko, 23. avgust 2019 08:07) # Link komentara
Племените идеје, али Ви Марко немате појма о енергетици.
pre 4 godine
Kao sto je cena kukuruza skocila kad su poceli da prave gorivo koje se mesa za benzinom (dosta se koristi u Brazilu) tako ce i cena el energije da poskoci kad pocne masovnije da se koristi za pogon u drumskom saobracaju. Inace, od svih obnovljivih izvora (voda, sunce vetar,talasi, geotermalna energija, biomasa) samo voda (hidrocentrale) donekle moze da garantuje proizvodnju uvek i neograniceno. Sve ostalo je samo dopuna el. sisitemu. Na zalost
pre 4 godine
@Marko
Tako je! Evo sad ćemo za čas posla da napravimo fuzione nuklearne elektrane a Elon Mask će svima da pokloni bežićno punjenje preko satelita pa da ne moraš ni da staješ. Sve je tako jednostavno!
pre 4 godine
Vozim prvi dizel auto i nikako da se naviknem na njegov smrad. To štipa i za oči i za pluća. Prethodni vlasnik je na žalost skinuo DPF jer su mu “majstori” rekli da je tako bolje. DPF nije neko ekološko rešenje jer ta čađ mora svakako da izađe napolje. Razlika je samo što ćeš je izbaciti na autoputu a ne u gradu.
pre 4 godine
Sinoć pričao sa kumom koji u Frankfurtu vozi Passat benzin-hibrid.... Meni u Bg bi se jako isplatilo jer je struja ovde baš jeftina (noćna tarifa-kućno punjenje) kod njih je struja oko 29 centi.
pre 4 godine
nista dok ne naprave auto na nuklearni pogon. kupis sipku i miran si narednih pet godina.
pre 4 godine
Kod nas ce da dimi dizlo narednih 20 god
pre 4 godine
Treba zabraniti dizelaše momentalno a i benzince polako zabranjivati uvođenjem sve striktnijih normi koje moraju da ispune. Tako bi se vrlo brzo, u narednih 20tak godina, sve preokrenulo i elektro auto bi postao normalna stvar.
Kaže neko živim u zgradi, kako da ga punim... Sve se može... Instaliraju se punjači na parking mestima, postoji toliko mnogo rešenja.... Uostalom, nije problem nikoga osim vas gde ćete vi puniti vaš auto.... Vrlo verovatno vam ni ne treba. Zabrana i kraj priče...
Pa kaže drugi, čekaćete u redu da se napuni.... Pa neće biti jedan punjač na autoputu nego bi se, naravno, stavilo stotine.... Ali to niko neće jer ode lova od nafte ćao, pa pa....
Struja dolazi iz izvora koji zagađuju.... Takođe, ne mora da bude tako, vrlo lako se u narednih 20tak godina prebaci na proizvodnju struje iz ne zagađujućih izvora....
Dakle ne postoji ni jedan jednini problem da se potpuno prebacimo na elektro...
Dizel fanbojs će se malo buniti, a onda će već naći neku drugu zanimaciju gde mogu da se tripuju da su mačo....
pre 4 godine
Samo DIZEL. I posle dizela DIZEL...
pre 4 godine
Hmmmm... Mislim da ja kao neko ko ima titulu master elektroinženjer i trenutno radi phd pri Siemens-u na temu kontrole proizvodnje električne energije iz obnovljivih izvora, imam malo više znanja o ovoj tematici od vas... Možda i nemam, šta ja znam kako se struja dovodi do vaših parking mesta i kako se struja proizvodi, bitno da vi znate.... Ali ne vredi ni objašnjavati ljudima koji samo vide problem koji ih sprečava da napreduju i umesto da ga reše oni samozadovoljno sede u svom učmalom svetu i kukaju jer to zapravo i jeste njihov cilj u životu.
pre 4 godine
Sve zavisi od ulaganja. Neki su očigledno odustali - BMW je napravio i3 još 2013. i odustao. Sada pokušavaju da na brzinu naprave nešto od i3 i Minija. Fiat je odustao, Toyota takođe. Reno-Nisan su u igri ali ne baš mnogo zainteresovano. Za to vreme Tesla napreduje i dokazuje da postoji potražnja, ali oni nemaju kapacitet za više od 500.000 vozila godišnje. Promena je WV. Oni su napravili novu platformu, organizovali su nabavku baterija, i oni za razliku od Tesle mogu lako da naprave milione vozila. Ako se to pokaže kao uspeh, svi ostali će da potrče u električna vozila. Ali trenutno svi oklevaju i nadaju se da će priča da pukne, jer imaju milijarde uložene u postojeću tehnologiju. Zato čekaju da neko drugi trepne. Sada je to uradio VW i sigurno se svi nerviraju zbog toga.
pre 4 godine
Šta se ložite na tu struju?
(coki, 22. avgust 2019 23:35)
što se ti ložiš na karcinom pluća?
ako ti je to kul, upali motor, spoji crevo, pa crevo deci u sobu.
truj samo svoje, nemoj tuđe.
povlačim reč ako voziš na TNG.
pre 4 godine
Zamisli tu radioaktivnost. Jedino da ih nekako odlazemo u svemiru ili na mesecu.
(Pazarac, 23. avgust 2019 09:56)
radioaktivnost baterija i EV ...
:)
srbi, držimo se priče o vaseljeni.
ostavimo nekome drugom da razmišlja za nas. a ti drugi su 1000 km daljeko, minimum.
intelignecija se nije zapatila ovde
.
pre 4 godine
Vlažni snovi naftne industrije.
pre 4 godine
Kaze se: na plin i struju se kuva kafa i krčka sarma, na benzin vozi putnički auto a na dizel vozi traktor,što bi bilo drugačije?
(Gagi, 23. avgust 2019 11:33)
Svaka cast na originalnosti.
pre 4 godine
Samo 1,9 jtd ostalo je smece
pre 4 godine
Skidam kapu strujnim botovima. Ne znam koliki je honorar u pitanju, nebitno, ali svaki put se odradi sa 100 posto. Moje duboko poštovanje.
(Miroslav, 22. avgust 2019 22:53)
ne možeš ni da zamisliš.
u aprilu uzeh nova kola samo od toga, pa ti vidi.
posle sam morao uzeti e.trotinet, čisto da se pohvalim EPS-u, da povećam koeficijent.
dobiješ i dnevni copy/paste word, da ne moraš uključiti mozak, što je i potrebno za srbe.
javi se na oglas, zapošljavaju sve.
pre 4 godine
jooooj sad tek vidim... radioaktivnost... AHAHAHA
Idem po kokice, ovi komentari... pa ovo je priceless....
pre 4 godine
Aha. Bice cisti motori, al samo na papiru, kao i sve ostalo.
Od prvog dana motori nisu napredovali nista. Princip sagorevanja je uvek isti. Jos se nismo makli dalje od pocetka.
pre 4 godine
hidrogen!
pre 4 godine
@brainstorm
Kaze se: na plin i struju se kuva kafa i krčka sarma, na benzin vozi putnički auto a na dizel vozi traktor,što bi bilo drugačije?
pre 4 godine
Mislim da ovaj priča ove gluposti za sve pare. Izguglajte projekat ITER.
pre 4 godine
Legend, 23. avgust 2019 02:13)
Kolko ljudi,ne u Srbiji,nego na planeti vozi Ferari?
Rec je o vecinskoj grupi vozaca a ne o malom broju multimilionera kojima nije uopste vazno ni koliko auta imaju u garazi.
Dakle diesel jeste najbolja stvar i po perfomansama i po potrosnji.
pre 4 godine
Ono sto ce zapravo da se desi je da ce svet da se podeli jos vise na bogate i siromasne.
Ovi bogati poput EU, SAD, Japana i sl. ce da izgrade infrastrukturu za 10 godina potpuno i da obezbede energiju itd. To zagadjenje od proizvodnje i reciklaze baterija ce da se izmesti i tako kod onih drugih.
Ovi kao mi ce da voze na raspali dizel, umiru od raka i tripuju kako su pametniji od ovih bogatih da kompenzuju svoje nedostatke. Naravno u tim drzavama nece nikakva infrastruktura da se izgradi samo ce da se otima jos vise za akcize, a raja se i tako mnozi poput zeceva.
pre 4 godine
To je bio primer,ali ništa ti doteraj bilo kog Dizela do 250 konja a ja ću da dođem sa svojim benzincem 2.0 turbakom slične konjaže i da odmerimo koji auto ima bolje performanse,odaberi bilo šta kao ulog. Kao i stazu na kojoj će se odmeriti performanse automobila (Može Navak nije problem). Što se mene tiče možeš doći i sa 5000 kubika dizelom,samo da konjaža bude ne preko 250.
(Legend, 23. avgust 2019 13:25)
Da li moze trasa od oko 50km kojom sa hiljadama drugih idem na posao ?
Ti biraj vreme, hoces jutanji ili popodnevni spic ?
Naravno, saobracajni propisi i kultura moraju da se postuju
pre 4 godine
@Legend
Ajde ti pametnjakoviću, objasni nama koji spadamo u 90% Srba šta su to performanse uopšte? Da li je u realnim uslovima vožnje bitna krajnja brzina pri čemu ćeš spaliti desetine litara benzina ili npr. mogućnost održanja manje ali primerene brzine na uzbrdici pri čemu je auto opterećen četvoročlanom porodicom i punim gepekom? Da li je bitnije imati sposobnost preticanja pri punom opterećenju ili mogućnost da se dostigne 300 km/h u šasiji od aluminijuma sa vozačem težine 70 kg? I na kraju da li si uopšte čuo za čike Otoa i Dizela i njihove cikluse?
pre 4 godine
„Skidam kapu strujnim botovima. Ne znam koliki je honorar u pitanju, nebitno, ali svaki put se odradi sa 100 posto. Moje duboko poštovanje.”
(Miroslav, 22. avgust 2019 22:53)
“Ja evo od kako sam "strujni bot" otplatio sam kredit, uzeo novo auto.... Dobio sam i elektro skuter od gazde,
(Marko, 23. avgust 2019 13:30)
“Skidam kapu strujnim botovima... “
(Miroslav, 22. avgust 2019 22:53)
“ne možeš ni da zamisliš., dobiješ i dnevni copy/paste word, da ne moraš uključiti mozak
u aprilu uzeh nova kola samo od toga, pa ti vidi. posle sam morao uzeti e.trotinet,.” ,
(jaretina, 23. avgust 2019 12:05)
Za Vas “dvojicu” sam I primetio da ne uključujete mozak. A obzirom koja kola ste kupili I ovde o tome pisali, ne čudi me da tražite alternativni prevoz, koji ne guta gorivo kao onaj Korejac benzin.
pre 4 godine
@Marko
da je sve tako lako, to bi vec bilo tako.
pre 4 godine
Elektricni automobili najvise zagadjuju prirodu. Zamisli nekoliko miliona elektricnih automobila, i zamislite sve one baterije koje posle isteka koriscenja moraju da se negde odloze. Zamisli tu radioaktivnost. Jedino da ih nekako odlazemo u svemiru ili na mesecu.
pre 4 godine
Legend, 23. avgust 2019 02:13)
Kolko ljudi,ne u Srbiji,nego na planeti vozi Ferari?
Rec je o vecinskoj grupi vozaca a ne o malom broju multimilionera kojima nije uopste vazno ni koliko auta imaju u garazi.
Dakle diesel jeste najbolja stvar i po perfomansama i po potrosnji.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (C i n i k, 23. avgust 2019 11:17)
To je bio primer,ali ništa ti doteraj bilo kog Dizela do 250 konja a ja ću da dođem sa svojim benzincem 2.0 turbakom slične konjaže i da odmerimo koji auto ima bolje performanse,odaberi bilo šta kao ulog. Kao i stazu na kojoj će se odmeriti performanse automobila (Može Navak nije problem). Što se mene tiče možeš doći i sa 5000 kubika dizelom,samo da konjaža bude ne preko 250.
pre 4 godine
Cinik@ druže poslije dizela sam uzeo benzinca. Neopisivo ugodnija voznja sa benzincem, ne razumijem zašto pišeš napamet.
pre 4 godine
@Dejan
A ko je tebi, pametnjakoviću, rekao da benzinac nema mogućnost održavanja primerene brzine pri uzbrdicama, preticanju i punom opterećenju?
pre 4 godine
Mozda samo jos u narednoj deceniji ali kasnije ....
pre 4 godine
Na plin i struju se kuva kafa i krčka sarma a na benzin i dizel se btate vozi,što bi bilo drugačije?
pre 4 godine
Skidam kapu strujnim botovima. Ne znam koliki je honorar u pitanju, nebitno, ali svaki put se odradi sa 100 posto. Moje duboko poštovanje.
(Miroslav, 22. avgust 2019 22:53)
Strašne su to pare, moj Miroslave. Ja evo od kako sam "strujni bot" otplatio sam kredit, uzeo novo auto.... Ma ludilo.... Malo botujem za "strujne" gazde, i onda pravac na kraft pivo i kobaje (sa elektro grila, naravno) sa mojim drugarima botovima/hipsterima/programerima.... Dobio sam i elektro skuter od gazde, preterancija.... Upravo pijuckam neko blaže IPA pivce i planiram drugo letovanje, lomim se između Sejšela i Bahama... Možda me možeš posavetovati gde je bolje? Prijavi se i ti, šta te briga.... Malo botuješ za struju protiv dizela, posle odeš ženi pljuneš sve te silne evre koje si zaradio tog dana... ma milina...
pre 4 godine
Za Vas “dvojicu” sam I primetio da ne uključujete mozak...
(Miroslav, 23. avgust 2019 16:50)
I ja sam primetio da ga nemaš
pre 4 godine
Takođe, ne mora da bude tako, vrlo lako se u narednih 20tak godina prebaci na proizvodnju struje iz ne zagađujućih izvora....
Dakle ne postoji ni jedan jednini problem da se potpuno prebacimo na elektro...
(Marko, 23. avgust 2019 08:07) # Link komentara
Племените идеје, али Ви Марко немате појма о енергетици.
(Енергетичар, 23. avgust 2019 09:54)
Proizvodnja i kapaciteti, omogućavaju skoro trenutan prelaz na elektro-automobile. Ali najveći problem su države koje nisu u stanju da obezbede logistiku i podršku za prihvat e-auta. To je izjavio jedan od direktora u VW.
Da, uvek država mora da pogura nečiji biznis.
Ja nemam pojma o energetici ali čitam intervjue značajnih ljudi.
Nemate pojma o životu i politici u Evropi.
Pitanje za stručnjake? Ko je pogurao Norvešku da finansira elektro-saobraćaj, a najbogatija je država zahvaljujući nafti? Odgovor je veoma lagan ako ste pratili vesti. Trenutno je u zatvoru.
pre 4 godine
nemci, prsli ste... sklonite se vise i ustupite mesto novim gazdama u auto industriji - americkoj tesli
pre 4 godine
Treba zabraniti dizelaše momentalno a i benzince polako zabranjivati uvođenjem sve striktnijih normi koje moraju da ispune. Tako bi se vrlo brzo, u narednih 20tak godina, sve preokrenulo i elektro auto bi postao normalna stvar.
Kaže neko živim u zgradi, kako da ga punim... Sve se može... Instaliraju se punjači na parking mestima, postoji toliko mnogo rešenja.... Uostalom, nije problem nikoga osim vas gde ćete vi puniti vaš auto.... Vrlo verovatno vam ni ne treba. Zabrana i kraj priče...
Pa kaže drugi, čekaćete u redu da se napuni.... Pa neće biti jedan punjač na autoputu nego bi se, naravno, stavilo stotine.... Ali to niko neće jer ode lova od nafte ćao, pa pa....
Struja dolazi iz izvora koji zagađuju.... Takođe, ne mora da bude tako, vrlo lako se u narednih 20tak godina prebaci na proizvodnju struje iz ne zagađujućih izvora....
Dakle ne postoji ni jedan jednini problem da se potpuno prebacimo na elektro...
Dizel fanbojs će se malo buniti, a onda će već naći neku drugu zanimaciju gde mogu da se tripuju da su mačo....
pre 4 godine
Kakva 2030. i 75%, već danas u Norveškoj preko 50% novih automobila koji se prodaju su električni. Jeste, imaju subvencije, ali upravo to je pokazatelj kako će svuda izgledati prodaja EV kada im padne cena na isti nivo kao konvencionalni automobili, što će se desiti već sledeće godine - Volkswagen ID3, Seat el-Born, Škoda Citigo, Peugeot e-208, Opel Corsa-e, Honda e, ...
pre 4 godine
Za EV je ogroman problem sistem punjaca i to sto treba da prodje bar 1 sat da se baterija napuni 80 % sto je za cca 200 km voznje.
To je pravo mucenje.
(C i n i k, 22. avgust 2019 20:33)
Tesla Model 3 i Audi e-tron se pune brzinom od 200+ kW, što znači da je potrebno oko 20 minuta do 80% baterije, što je taman dovoljno da odeš u WC i jedeš. I nije 200 km, nego 400 km sa jednim punjenjem...
pre 4 godine
samo tdi (crveno i!!!). kako volim miris dizela iz auspuha moje folcike mmmm...
pre 4 godine
Živim u prestonici, svako jutro i popodne kad idem na posao i nazad po najvećoj gužvi ja moram da držim ozbiljno odstojanje ako je ispred neki dizelaš, pa nisu ovoliko dimili i smrdeli automobili iz 80-90ih. Samo da zabrane taj dizel više.
pre 4 godine
Kad vidim dizel auto na ulici odmah ne podseti na tatin IMT533. Ne osuđujem ljude što ih kupuju sigurno i njih emocije vezuju za selo pa našli altetnativu za traktor.
pre 4 godine
hoće, ako računaš banana i kivi države.
pre 4 godine
@Cinik
Dezelaši nisu bolji po performansama od benzinaca. Naprotiv.
pre 4 godine
jok nece. Nego cemo da punimo 12h baterije za autonomiju od 200km u realnim uslovima.
pre 4 godine
Samo 1,9 jtd ostalo je smece
pre 4 godine
Nvdm da ce EV da zazive tako brzo kao sto neki misle iako je super stvar ali samo za gradsku voznju.
Sem toga EV su preskupa.
Diesel je najbolja moguca stvar i po perfomansama i po potrosnji.
Za EV je ogroman problem sistem punjaca i to sto treba da prodje bar 1 sat da se baterija napuni 80 % sto je za cca 200 km voznje.
To je pravo mucenje.
pre 4 godine
Šta se ložite na tu struju?
(coki, 22. avgust 2019 23:35)
što se ti ložiš na karcinom pluća?
ako ti je to kul, upali motor, spoji crevo, pa crevo deci u sobu.
truj samo svoje, nemoj tuđe.
povlačim reč ako voziš na TNG.
pre 4 godine
Miris benzina i smrad dizela.
pre 4 godine
Skidam kapu strujnim botovima. Ne znam koliki je honorar u pitanju, nebitno, ali svaki put se odradi sa 100 posto. Moje duboko poštovanje.
pre 4 godine
Reče lik iz kompanije koja je bila umešana u dizelgejt skandal. ;)
Ništa novo.
pre 4 godine
I duže, dok god svet vodi pohlepa i sebičnost. U suprotnom bi 2030-te nestali potpuno.
pre 4 godine
Tesla Model 3 i Audi e-tron se pune brzinom od 200+ kW, što znači da je potrebno oko 20 minuta do 80% baterije, što je taman dovoljno da odeš u WC i jedeš. I nije 200 km, nego 400 km sa jednim punjenjem...
(m, 22. avgust 2019 20:46)
Čak i da je to tačno, da treba 20 minuta da se napuni do 80%, kako vi to zamišljate? Imate taj superskupi, superbrzi punjač sa 200+ kW na kojem piše vaše ime i čeka samo vas. Ili će pre biti da čete čekati 5-10 možda i više automobila koji su tu došli pre vas. Pa onda pomnožite to sa tih 20 minuta i koliko puta ćete otići u WC, popiti kafu, jesti itd.
pre 4 godine
Vlažni snovi naftne industrije.
pre 4 godine
Šta se ložite na tu struju? Pa 70% ljudi u Beogradu živi u stambenim zgradama, u šta da utaknem taj auto, sve i da ga imam? Da bacamo produžne preko terase? Odakle većini u ovoj zemlji 30 i više hiljada evra za prosečan E automobil? Da imam te pare, sigurno ih ne bi potrošio na vozilo!
pre 4 godine
Samo DIZEL. I posle dizela DIZEL...
pre 4 godine
Na plin i struju se kuva kafa i krčka sarma a na benzin i dizel se btate vozi,što bi bilo drugačije?
pre 4 godine
Hmmmm... Mislim da ja kao neko ko ima titulu master elektroinženjer i trenutno radi phd pri Siemens-u na temu kontrole proizvodnje električne energije iz obnovljivih izvora, imam malo više znanja o ovoj tematici od vas... Možda i nemam, šta ja znam kako se struja dovodi do vaših parking mesta i kako se struja proizvodi, bitno da vi znate.... Ali ne vredi ni objašnjavati ljudima koji samo vide problem koji ih sprečava da napreduju i umesto da ga reše oni samozadovoljno sede u svom učmalom svetu i kukaju jer to zapravo i jeste njihov cilj u životu.
pre 4 godine
Elektricni automobili najvise zagadjuju prirodu. Zamisli nekoliko miliona elektricnih automobila, i zamislite sve one baterije koje posle isteka koriscenja moraju da se negde odloze. Zamisli tu radioaktivnost. Jedino da ih nekako odlazemo u svemiru ili na mesecu.
pre 4 godine
Legend, 23. avgust 2019 02:13)
Kolko ljudi,ne u Srbiji,nego na planeti vozi Ferari?
Rec je o vecinskoj grupi vozaca a ne o malom broju multimilionera kojima nije uopste vazno ni koliko auta imaju u garazi.
Dakle diesel jeste najbolja stvar i po perfomansama i po potrosnji.
pre 4 godine
Ne znam koliko ljudi koji vode ovu besmislenu raspravu uopste znaju odakle dolazi najvise elktricne energije(?), to su jos uvek termoelektrane i to sa preko 80% u svetu. Obnovljivi izvori energije kao sto su vetroparkovi, hidroparkovi, solarne farme itd., stvaraju razocaravajuce malo energije. Imao sam prilike da vidim koliko za godinu dana samo termoelektrana Kostolac za potrebe zeleznice Srbije (a opste je poznato kakva je zeleznica u Srbiji) potrosi uglja, tj, koliko izbaci pepela. To je kolicina koju covek ne moze ni da pretpostavi. Povrsina je iznosila nekoliko hiljada m2, mozda cak i par desetina hiljada (izuzetno je tesko oceniti), ali znam da je dubina bila gotovo 20m! Malo dalje nalazilo se drvo visoko gotovo 30m i rekli su da mu se za dve godine nece videti vrh! E sada razmislite malo?? Za struju svakako jesam, ali odakle nam??
pre 4 godine
Vozim prvi dizel auto i nikako da se naviknem na njegov smrad. To štipa i za oči i za pluća. Prethodni vlasnik je na žalost skinuo DPF jer su mu “majstori” rekli da je tako bolje. DPF nije neko ekološko rešenje jer ta čađ mora svakako da izađe napolje. Razlika je samo što ćeš je izbaciti na autoputu a ne u gradu.
pre 4 godine
@Cinik
Dezelaši nisu bolji po performansama od benzinaca. Naprotiv.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (bora, 22. avgust 2019 22:40)
Ne pokušavaj da objasniš 90% vozača u Srbiji da Ferrari i Lambo ne prave dizele jer su smeće u odnosu na benzince što se tiče performansi. Još kad krenu da te ubeđuju kako je njihov 2.0 TDI brži od bilo kog benzinca a u realnosti mrtva trka sa 1.8 atmosferskim benzincem od 120 ponija.
pre 4 godine
@brainstorm
Kaze se: na plin i struju se kuva kafa i krčka sarma, na benzin vozi putnički auto a na dizel vozi traktor,što bi bilo drugačije?
pre 4 godine
Nemci rizikuiu da prodju kao Nokia...
pre 4 godine
Sve dok punjaci ne budu punili istom brzinom kao i tocilice na pumpama i da sa jednim punjenjem.prelazimo slicnu kilometrazu ,.od EV nema nista.Mogu da zamislim kolika bi bila guzva na punjacima kada bi svi vozili na struju.Ovo je jos uvek daleka buducnost.
pre 4 godine
Tačno i baš kao što i treba da bude, jer bi tek otprilike u to doba mogli da se pojave električni automobili koji po ceni (bez lopovskih dotacija neomarksista i ekofašista), autonomiji i udobnosti korišćenja mogu da se porede sa benzincima i dizelima. Realnosr, srećom, ne podleže ideologiji, medijskoj histeriji i stalnom ispiranju mozga električnim automobilima koje niko normalan i trezven ionako još godinama neće kupiti.
pre 4 godine
Struja ima smisla u drzavama gde se 100% dobija iz nuklearki, hidrocentrala, vetra, sunca... U slucaju zemalja kao nasih, gde je ucesce termocentrala 80%, e auti imaju smisla samo za grad, jer se zagadjenje ,npr, izmešta iz Bg u okolinu Obrenovca. Čak, mislim, da toj situaciji vise zagadjuje e auto sa samim procesom proizvodnje baterija i eksploatacijom, nego konvencionalni auto sa svojim procesom proizvodnje.
pre 4 godine
Diesel je najbolja moguca stvar i po perfomansama i po potrosnji.
(C i n i k, 22. avgust 2019 20:33)
Gas je bolja opcija i po potrosnji i ceni i zagadjenju...
pre 4 godine
Skidam kapu strujnim botovima. Ne znam koliki je honorar u pitanju, nebitno, ali svaki put se odradi sa 100 posto. Moje duboko poštovanje.
(Miroslav, 22. avgust 2019 22:53)
ne možeš ni da zamisliš.
u aprilu uzeh nova kola samo od toga, pa ti vidi.
posle sam morao uzeti e.trotinet, čisto da se pohvalim EPS-u, da povećam koeficijent.
dobiješ i dnevni copy/paste word, da ne moraš uključiti mozak, što je i potrebno za srbe.
javi se na oglas, zapošljavaju sve.
pre 4 godine
Kod nas ce da dimi dizlo narednih 20 god
pre 4 godine
Skidam kapu strujnim botovima. Ne znam koliki je honorar u pitanju, nebitno, ali svaki put se odradi sa 100 posto. Moje duboko poštovanje.
(Miroslav, 22. avgust 2019 22:53)
Strašne su to pare, moj Miroslave. Ja evo od kako sam "strujni bot" otplatio sam kredit, uzeo novo auto.... Ma ludilo.... Malo botujem za "strujne" gazde, i onda pravac na kraft pivo i kobaje (sa elektro grila, naravno) sa mojim drugarima botovima/hipsterima/programerima.... Dobio sam i elektro skuter od gazde, preterancija.... Upravo pijuckam neko blaže IPA pivce i planiram drugo letovanje, lomim se između Sejšela i Bahama... Možda me možeš posavetovati gde je bolje? Prijavi se i ti, šta te briga.... Malo botuješ za struju protiv dizela, posle odeš ženi pljuneš sve te silne evre koje si zaradio tog dana... ma milina...
pre 4 godine
Naravno, ko god tvrdi drugačije je zanesenjak, a zanesenjaci nekad menjaju svet.
pre 4 godine
Za EV je ogroman problem sistem punjaca i to sto treba da prodje bar 1 sat da se baterija napuni 80 % sto je za cca 200 km voznje.
To je pravo mucenje.
(C i n i k, 22. avgust 2019 20:33)
Tesla Model 3 i Audi e-tron se pune brzinom od 200+ kW, što znači da je potrebno oko 20 minuta do 80% baterije, što je taman dovoljno da odeš u WC i jedeš. I nije 200 km, nego 400 km sa jednim punjenjem...
(m, 22. avgust 2019 20:46)
Zaboravio si nesto mnogo bitnije, a to je ko ce da ti obezbedi toliku elektricnu energiju, za svaku stanicu po jedna specijalna trafo stanica i direkt visokonaponski dalekovod?
U buducnosti prelazak na elektricne automobile i super brze punjace je jos uvek toliko nedostizno zbog nedostatka energije i potrebne infrastrukture.
pre 4 godine
Evo upravo se vratio iz Bosne Eurodizel 1,99 KM - 117 dinara.
(45 dinara jeftinije nego u Srbiji)
Samo na jednom rezervoaru ušteda
2 700 dinara a sipam dva mesečno,ušteda oko 600 eura godišnje.
pre 4 godine
Mislim da ovaj priča ove gluposti za sve pare. Izguglajte projekat ITER.
pre 4 godine
U Srbiji, sigurno hoce.
pre 4 godine
Aha. Bice cisti motori, al samo na papiru, kao i sve ostalo.
Od prvog dana motori nisu napredovali nista. Princip sagorevanja je uvek isti. Jos se nismo makli dalje od pocetka.
pre 4 godine
@Marko
Pream vašim izrazima vidim da pojma nemate o problematici proizvodnje i distribucije električne energije. "Stavi" se nekoliko stotina punjača?! Sinko moj, ti nisi svjestan svoje nesvjesti.
pre 4 godine
Ono sto ce zapravo da se desi je da ce svet da se podeli jos vise na bogate i siromasne.
Ovi bogati poput EU, SAD, Japana i sl. ce da izgrade infrastrukturu za 10 godina potpuno i da obezbede energiju itd. To zagadjenje od proizvodnje i reciklaze baterija ce da se izmesti i tako kod onih drugih.
Ovi kao mi ce da voze na raspali dizel, umiru od raka i tripuju kako su pametniji od ovih bogatih da kompenzuju svoje nedostatke. Naravno u tim drzavama nece nikakva infrastruktura da se izgradi samo ce da se otima jos vise za akcize, a raja se i tako mnozi poput zeceva.
pre 4 godine
Šta će biti sa EV kada počne rat? Kad počne da se uništava el.sistem neke zemlje. Osetili ste 1999 kada 72 sata nije bilo struje a bačene su samo one grafitne bombe za privremeno onesposobljavanje mreže. Da li će biti još više EV u budućnosti ne znam ali znam da če ratova biti sigurno.
pre 4 godine
Mozda samo jos u narednoj deceniji ali kasnije ....
pre 4 godine
Takođe, ne mora da bude tako, vrlo lako se u narednih 20tak godina prebaci na proizvodnju struje iz ne zagađujućih izvora....
Dakle ne postoji ni jedan jednini problem da se potpuno prebacimo na elektro...
(Marko, 23. avgust 2019 08:07) # Link komentara
Племените идеје, али Ви Марко немате појма о енергетици.
pre 4 godine
Zamisli tu radioaktivnost. Jedino da ih nekako odlazemo u svemiru ili na mesecu.
(Pazarac, 23. avgust 2019 09:56)
radioaktivnost baterija i EV ...
:)
srbi, držimo se priče o vaseljeni.
ostavimo nekome drugom da razmišlja za nas. a ti drugi su 1000 km daljeko, minimum.
intelignecija se nije zapatila ovde
.
pre 4 godine
@Legend
Ajde ti pametnjakoviću, objasni nama koji spadamo u 90% Srba šta su to performanse uopšte? Da li je u realnim uslovima vožnje bitna krajnja brzina pri čemu ćeš spaliti desetine litara benzina ili npr. mogućnost održanja manje ali primerene brzine na uzbrdici pri čemu je auto opterećen četvoročlanom porodicom i punim gepekom? Da li je bitnije imati sposobnost preticanja pri punom opterećenju ili mogućnost da se dostigne 300 km/h u šasiji od aluminijuma sa vozačem težine 70 kg? I na kraju da li si uopšte čuo za čike Otoa i Dizela i njihove cikluse?
pre 4 godine
Takođe, ne mora da bude tako, vrlo lako se u narednih 20tak godina prebaci na proizvodnju struje iz ne zagađujućih izvora....
Dakle ne postoji ni jedan jednini problem da se potpuno prebacimo na elektro...
(Marko, 23. avgust 2019 08:07) # Link komentara
Племените идеје, али Ви Марко немате појма о енергетици.
(Енергетичар, 23. avgust 2019 09:54)
Proizvodnja i kapaciteti, omogućavaju skoro trenutan prelaz na elektro-automobile. Ali najveći problem su države koje nisu u stanju da obezbede logistiku i podršku za prihvat e-auta. To je izjavio jedan od direktora u VW.
Da, uvek država mora da pogura nečiji biznis.
Ja nemam pojma o energetici ali čitam intervjue značajnih ljudi.
Nemate pojma o životu i politici u Evropi.
Pitanje za stručnjake? Ko je pogurao Norvešku da finansira elektro-saobraćaj, a najbogatija je država zahvaljujući nafti? Odgovor je veoma lagan ako ste pratili vesti. Trenutno je u zatvoru.
pre 4 godine
samo nek stavljaju bolje filtere
i staviti bilo kakve filtere na ove sto ostavljaju crni dim iza sebe
pre 4 godine
@kunta bez kinte
Sreća te će se proizvodnja elektro automobila odvijati iz čiste ljubavi i brige za svet. Aj ne lupaj sve je stvar interesa, danas nafta, sutra struja a prekosutra ko zna šta već?
pre 4 godine
hidrogen!
pre 4 godine
Kao sto je cena kukuruza skocila kad su poceli da prave gorivo koje se mesa za benzinom (dosta se koristi u Brazilu) tako ce i cena el energije da poskoci kad pocne masovnije da se koristi za pogon u drumskom saobracaju. Inace, od svih obnovljivih izvora (voda, sunce vetar,talasi, geotermalna energija, biomasa) samo voda (hidrocentrale) donekle moze da garantuje proizvodnju uvek i neograniceno. Sve ostalo je samo dopuna el. sisitemu. Na zalost
pre 4 godine
@Marko
Tako je! Evo sad ćemo za čas posla da napravimo fuzione nuklearne elektrane a Elon Mask će svima da pokloni bežićno punjenje preko satelita pa da ne moraš ni da staješ. Sve je tako jednostavno!
pre 4 godine
Legend, 23. avgust 2019 02:13)
Kolko ljudi,ne u Srbiji,nego na planeti vozi Ferari?
Rec je o vecinskoj grupi vozaca a ne o malom broju multimilionera kojima nije uopste vazno ni koliko auta imaju u garazi.
Dakle diesel jeste najbolja stvar i po perfomansama i po potrosnji.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (C i n i k, 23. avgust 2019 11:17)
To je bio primer,ali ništa ti doteraj bilo kog Dizela do 250 konja a ja ću da dođem sa svojim benzincem 2.0 turbakom slične konjaže i da odmerimo koji auto ima bolje performanse,odaberi bilo šta kao ulog. Kao i stazu na kojoj će se odmeriti performanse automobila (Može Navak nije problem). Što se mene tiče možeš doći i sa 5000 kubika dizelom,samo da konjaža bude ne preko 250.
pre 4 godine
Sinoć pričao sa kumom koji u Frankfurtu vozi Passat benzin-hibrid.... Meni u Bg bi se jako isplatilo jer je struja ovde baš jeftina (noćna tarifa-kućno punjenje) kod njih je struja oko 29 centi.
pre 4 godine
To je bio primer,ali ništa ti doteraj bilo kog Dizela do 250 konja a ja ću da dođem sa svojim benzincem 2.0 turbakom slične konjaže i da odmerimo koji auto ima bolje performanse,odaberi bilo šta kao ulog. Kao i stazu na kojoj će se odmeriti performanse automobila (Može Navak nije problem). Što se mene tiče možeš doći i sa 5000 kubika dizelom,samo da konjaža bude ne preko 250.
(Legend, 23. avgust 2019 13:25)
Da li moze trasa od oko 50km kojom sa hiljadama drugih idem na posao ?
Ti biraj vreme, hoces jutanji ili popodnevni spic ?
Naravno, saobracajni propisi i kultura moraju da se postuju
pre 4 godine
Za Vas “dvojicu” sam I primetio da ne uključujete mozak...
(Miroslav, 23. avgust 2019 16:50)
I ja sam primetio da ga nemaš
pre 4 godine
I benzin i dizel na izduvu mojih novih automobila smrde! Nema više onog mirisa benzina, koji asocira na leto i zezanje, ono kad osetiš pomešane mirise vanila jelkice iz kabine i benzina kad staneš kraj nabudženog juga sa jakom muzikom..dok isijava vrelina sa haube pod jakim letnjim suncem... :)))
S druge strane ima ovde izuzetno glupih komentara potpunih amatera koji smrad i čađ velikosrbskog vagena bez dpf-a povezuju sa dizel automobilima - ne dragi prijatelji, ovde se radi o vožnji tehnički potpuno neispravnih automobila - što bi u svakoj ma i nalik na državu, bilo strogo zabranjeno! Takva smeća od automobila bila bi momentalno isključena iz saobraćaja i samlevena u šrederu - te poslata u smederevsku železaru kao sirovina, a vlasniku isplaćena po kilogramu - kada se oduzmu kazna za zagađenje i uslužno mlevenje i odvoženje krša.
Struja je još uvek ekološka utopija jer baterija se isto tako negde proizvodi uz veliko zagađenje, i još i veće kad je potrebno neispravnu odložiti/reciklirati!
Zagađenje prilikom proizvodnje struje iz "zdravih" termo i nuklearnih elektrana ima li potrebe spominjati? Infrastruktura elektromreže koja može da opsluži veliki broj e-automobila je totalna utopija i u Nemačkoj, a u Srbiji čak ni fikcija!
Proći će i više od 11 godina do e-automobila, koji su zaista moćni, sa moćnim ubrzanjima, kočenjem rekuperacijom, bez rashladne tečnosti, ulja u menjaču, motoru, efikasni preko 95%.. osim baterije i guma gotovo da i nemaju potrošne delove
pre 4 godine
Cinik@ druže poslije dizela sam uzeo benzinca. Neopisivo ugodnija voznja sa benzincem, ne razumijem zašto pišeš napamet.
pre 4 godine
@Dejan
A ko je tebi, pametnjakoviću, rekao da benzinac nema mogućnost održavanja primerene brzine pri uzbrdicama, preticanju i punom opterećenju?
pre 4 godine
nista dok ne naprave auto na nuklearni pogon. kupis sipku i miran si narednih pet godina.
pre 4 godine
Kaze se: na plin i struju se kuva kafa i krčka sarma, na benzin vozi putnički auto a na dizel vozi traktor,što bi bilo drugačije?
(Gagi, 23. avgust 2019 11:33)
Svaka cast na originalnosti.
pre 4 godine
To što naši dizeli mahom dime, zahvalimo pre svega našoj kupovnoj moći, a još više svesti prema životnoj okolini. Ne boj se, savremen i ispravan dizel (vidljivo, ako misliš na tamniji dim) ne dimi ni kada je patosiran do kraja, vožen do ivica mogućnosti. Nažalost, problem sa azotnim oksidima nikada neće biti rešiv u potpunosti, iako je (i pored varanja na testovima) stvarna koncetracija tih čestica u dizel motorima sada neuporedivo, neuporedivo manja nego li pre samo 10-ak godina.
pre 4 godine
Sve zavisi od ulaganja. Neki su očigledno odustali - BMW je napravio i3 još 2013. i odustao. Sada pokušavaju da na brzinu naprave nešto od i3 i Minija. Fiat je odustao, Toyota takođe. Reno-Nisan su u igri ali ne baš mnogo zainteresovano. Za to vreme Tesla napreduje i dokazuje da postoji potražnja, ali oni nemaju kapacitet za više od 500.000 vozila godišnje. Promena je WV. Oni su napravili novu platformu, organizovali su nabavku baterija, i oni za razliku od Tesle mogu lako da naprave milione vozila. Ako se to pokaže kao uspeh, svi ostali će da potrče u električna vozila. Ali trenutno svi oklevaju i nadaju se da će priča da pukne, jer imaju milijarde uložene u postojeću tehnologiju. Zato čekaju da neko drugi trepne. Sada je to uradio VW i sigurno se svi nerviraju zbog toga.
pre 4 godine
@Marko
da je sve tako lako, to bi vec bilo tako.
pre 4 godine
„Skidam kapu strujnim botovima. Ne znam koliki je honorar u pitanju, nebitno, ali svaki put se odradi sa 100 posto. Moje duboko poštovanje.”
(Miroslav, 22. avgust 2019 22:53)
“Ja evo od kako sam "strujni bot" otplatio sam kredit, uzeo novo auto.... Dobio sam i elektro skuter od gazde,
(Marko, 23. avgust 2019 13:30)
“Skidam kapu strujnim botovima... “
(Miroslav, 22. avgust 2019 22:53)
“ne možeš ni da zamisliš., dobiješ i dnevni copy/paste word, da ne moraš uključiti mozak
u aprilu uzeh nova kola samo od toga, pa ti vidi. posle sam morao uzeti e.trotinet,.” ,
(jaretina, 23. avgust 2019 12:05)
Za Vas “dvojicu” sam I primetio da ne uključujete mozak. A obzirom koja kola ste kupili I ovde o tome pisali, ne čudi me da tražite alternativni prevoz, koji ne guta gorivo kao onaj Korejac benzin.
pre 4 godine
jooooj sad tek vidim... radioaktivnost... AHAHAHA
Idem po kokice, ovi komentari... pa ovo je priceless....
70 Komentari
Sortiraj po: