1. ns ja. Potpisujem svaki pasus. Vlasnik sam vozila sa dizel motorom, ne pada mi na pamet da "hemijam" sa vozilom ako je proizvodjac predvideo DPF filter bice tog filtera u mom vozilu dok ne bude prodat ili dok ne zavrsi na otpadu. Kad vidim crni oblak dima ispred zlo mi je.
     (Novi Beograd, 16. avgust 2019 17:12)

    # Link komentara

  2. @ns ja

    +1000

    Ja sam taj sto zivi tesko i slabo zaradjuje, a pri tome imam auto vec skroro 15 godina (ne isti auto)

    Izbor automobila je odraz kulture zivota i svega drugoga.
    Kada kupujem vozilo...ja uracunam sve potencijalne troskove, ukalkulisem to da on mora biti ispravan i da moram biti u stanju da otklonim sve kvarove, da imam da zamenim gume, amortizere, diskove...plocice..
    I naravno...ja volim da vozim, prelazim 12-14 hiljada godisnje...pa tako i biram manji i laksi auto, koji manje trosi i za koji su pristupacniji delovi. Ovaj sadasnji vozim na atestiran tng uredjaj (ubacen u ovlascenom BRC servisu). Cim ne budem u stanju da odrzavam auto 100% ispravnim, odustacu od toga da ga posedujem. Sta da se radi...ako mi se bas vozi, gledacu da naucim neku novu vestinu ili da radim vise pa da zaradim...ili cu se pomititi sa time da se moze i bez auta. Nece biti smak sveta.
     (Radijator, 14. avgust 2019 21:40)

    # Link komentara

  3. @ns ja
    Potpisujem svaku rec, svaka cast na komentaru!
    (FK2, 14. avgust 2019 15:48)

    # Link komentara

  4. A zašto od leta 2021? Zašto ne od npr. januara 2020?
     (igor, 14. avgust 2019 12:32)

    # Link komentara

  5. Vozim dizela sa DPF i kataliaztorom, održavam redovno automobil i nije mi jeftino ali poštujem ono što je do mene. Auspuh mi sjajan, čist, kao da iz njega protiče izvorska voda, a ne izduv od dizela.

    E sad, svi vi koji garite crni oblak dima kad stisnete gas, ja bih vam mleo automobile u šrederu i pogotovo me zabole za priču o teškom vašem životu u Srbiji sa vašim smrdljivim vagenima i audijima, mercedesima i bmw-ima sa kojih ste poskidali sve sisteme zaštite, kako biste izvukli još nekog konja. Konji ste i sami i osim mlevenja i presovanja, ispostavio bih vam:

    1) račun za uslužno presovanje i mlevenje vašeg otpada
    2) račun za odlaganje istog
    3) kaznu za zagađenje i trovanje
    4) kaznu za upravljanje tehnički neispravnim vozilom

    Ovaj Trivan je mala beba šta bih vam ja radio, prodisali bismo od iskompleksirane sirotinje koja jede leba bez paštete, ali neće da vozi ništa ispod 150KS (Ee, tu vidim imate para - odnosno pravite se imućni)

    Ovde svi kukate kao prljav vam Dunav, ugalj, smeće po ulicama, da vam možda nismo ovakvi kao ja zagadili sve živo, ili ste ista takva stoka i u životu kao u saobraćaju, i u pogledu ostalog seljoberskog ponašanja!?

    Obožavam sve one komentatore koji pre ovoga problema pozivaju da se isprave najpre sve druge svetske nepravde, e da bi oni još malo đubrili svojim krševima vazduh... peške gospodo šetajte ili vozite tehnički ispravna vozila, imati automobil nije nužda nego luksuz - svugde u svetu, pa i kod nas
    (ns ja, 14. avgust 2019 12:03)

    # Link komentara

  6. ma braco ubacite i zakon da ne sme da se vozi stariji auto od 2016. jer receno je da srbija ima prosecno platu 400e tako da to ne bi trebalo da bude nikome problem... kakav haos od drzave ovo nije normalno
     (kisskiss, 14. avgust 2019 08:48)

    # Link komentara

  7. @babe i zabe;

    Gorivo u Srbiji je odličnog kvaliteta, pokazuju kontrole. Uostalom, rafinerija je nova. To što ti se dpf zapušio je posledica vožnje.na kratkim relacijama po selima, bez izlaska na magistralu ili autoput po više od mesec dana. Ljudi po BG, NS, NI, ŠA, VA... pocrkaše od zagađenja zbog povećanja broja vozila i krajnje je vreme da se nešto preduzme konkretno.
     (Ahtung, 13. avgust 2019 22:46)

    # Link komentara

  8. A zasto bi skinuo katalizator kad radi sasvim dobro.
    (Zumzar, 13. avgust 2019 22:23)

    # Link komentara

  9. uzeli smo auto pre 3 godine, star 6 godina. bombonica, utegnut, ima onih srpskih 180.000 bez kojih se ne prodaje. odlucimo da ne diramo dpf jer nije u redu da cackamo. posle pola godine na srpskom gorivu, pali gresku prvi put. ok, ajde malo na autoput, pa malo na hrvatsko gorivo da dodje sebi i bude sve ok. posle pola godine ponovo. ok, malo auto put i kao sve ok. posle 7 dana ponovo, pa ponovo... odem kod majstora i gasi to cudo.

    Naterajte Gazprom da nam ne uvaljuje djubre od goriva pa necemo skidati katalizatore. dobro je da mrtve ptice nemam u rezervoaru. zao mi je, jednu planetu imamo ali svaka srpska vlast ima samo jednu zelju - da zavrne gradjane. necu ja da placam iz svog dzepa posledice tudje alavosti i javasluka. naterajte ove sto voze jugice stare 25 godina da ugrade katalizatore, u suprotnom diskriminisete gradjane sa novim automobilima. i ja mogu da vozim onda volvoa '89. godiste
     (babe i zabe, 13. avgust 2019 22:06)

    # Link komentara

  10. A zasto gospoda iz policije ili kakve agencije ne posalju malo inspektore na auto placeve da provere li u automobilima za prodaju postoje DPF filteri ili katalizatori na benzincima pa ako treba budzet malo puniti i od njigovih kazni...znas ono, inspektor da pozira kao potencijalni kupac, malo papirologija da se pregleda, da se utvrde anomalije i koja je to baka iz Nemacke, samo nedeljom vozila automobil do pijace i crkve.
    A pijaca i crkva u Litvaniji.
     (kvazi englez na srpskom, 13. avgust 2019 20:32)

    # Link komentara

  11. Da li postoji obaveza ugradnje katalizatora i za vozila stara 30 god.?
    (micko, 13. avgust 2019 19:02)

    # Link komentara

  12. U Novom Sadu ne postoji xsara picasso sa katalizatorom. Svi do jednog su pokradeni. I onda se neko nađe da pametuje o namernon skidanju katalizatore, a policija nesposobna da uhvati lopove.
    (Bole, 13. avgust 2019 18:48)

    # Link komentara

  13. Katalizator pretvara CO u CO2.
     (Dragan, 13. avgust 2019 18:40)

    # Link komentara

  14. Mi gradjani moramo uraditi svoj posao, izvrsiti ono sto je obavezno nama. A treba li institucije da odrade sto je do njih? Sta cemo sa lopovima, koji nocu seku i skidaju katalizatore? Kod mene pre par meseci posekli sve zivo na parkingu i nikom nista. Uglavnom kradu velike - od dizela i lako pristupacne (poviseni automobili). Rez izgleda hirurski, a nista se ne cuje (pored ogromnih solitera sa krs stanova, niko nista nije cuo/video) - znaci alat usavrsen.
    Sta cemo sa lopovima koji su meni ukrali dva seta zimskih guma sa felnama za zenin i moj auto? Evo dve godine, nikom nista...
    Bitno je da pale rotaciju i prave predstavu kad neko pogresno parkira.
    Kad ce institucije poceti da rade svoj posao? E tad ce da nam svane.
    (ret, 13. avgust 2019 16:34)

    # Link komentara

  15. Mi gradjani moramo uraditi svoj posao, izvrsiti ono sto je obavezno nama. A treba li institucije da odrade sto je do njih? Sta cemo sa lopovima, koji nocu seku i skidaju katalizatore? Kod mene pre par meseci posekli sve zivo na parkingu i nikom nista. Uglavnom kradu velike - od dizela i lako pristupacne (poviseni automobili). Rez izgleda hirurski, a nista se ne cuje (pored ogromnih solitera sa krs stanova, niko nista nije cuo/video) - znaci alat usavrsen.
    Sta cemo sa lopovima koji su meni ukrali dva seta zimskih guma sa felnama za zenin i moj auto? Evo dve godine, nikom nista...
    Bitno je da pale rotaciju i prave predstavu kad neko pogresno parkira.
    Kad ce institucije poceti da rade svoj posao? E tad ce da nam svane.
    (ret, 13. avgust 2019 16:33)

    # Link komentara

  16. @ ja moj kada sam skinuo imao sam jos 20 posto snage. i mogu da ga vratim ali praznog unutra. drukcije mi ne pada napamet. a i da kola manje trose bez njega tako da je on direktni krivac zagadjenja jer se trosi vise goriva
    (sasa, 12. avgust 2019 23:56)
    jeste na kolima koja imaju 150ks ti dobijes dodatnih 30ks, koja budaletina neko mora da bude da veruje u to
     (misa, 13. avgust 2019 16:23)

    # Link komentara

  17. @Stefan jeste, katalizatori jesu najveci problem jer su azotni oksidi mnogo opasniji otpad od fekalija. Svaki auto bez katalizatora pod presu. Nemas para da vozis ispravan auto - neces da vozis auto. Tu ne treba imati milosti.
    (Coyote, 13. avgust 2019 16:08)

    # Link komentara

  18. ...ako je smesa siromasna pa je temperatura sagorevanja previsoka...
    (Herkul, 13. avgust 2019 09:01)

    Hvala ti za pouku o katalizatoru, ali ovde imam korekciju:
    Siromašna smeša ne sagoreva pod većom temperaturom, već takva smesa sagoreva sporije od normalne gorive smeše. To je razlog zašto se izduvni ventili i sedišta ventila termički prenaprežu / usijavaju i dotrajavaju. Ista pojava (sporije sagorevanje) dešava se i za gorivu smešu TNG-a. Iz tog razloga sistemi upravljanja radom TNG instalacije automatski prelaze na benzinski pogon kada se prekorače neki obrtaji, pošto tada proces sagorevanja nije završen a otvara se izduvni ventil, pa plamen ''liže'' preko ventila.
    (karburator, 13. avgust 2019 15:55)

    # Link komentara

  19. @Sale

    Mnogi jesu u pravu kad kazu da su kupili vozilo iz uvoza bez DPF-a, ali po poskidaju nasi dundjeri sa auto placeva jer je mala zarada samo od polovnjaka a DPF im je cista zarada od par stotina. Naravno neretko imaju sopstveni tehnicki, ili saradjuju sa nekim.
     (Vlada, 13. avgust 2019 15:54)

    # Link komentara

  20. @Mirko

    Dokle ce ljudi poput tebe da se prave pametni? DPF filter je uveden kao obavezan na dizelima kao akcija za smanjenje CO2 globalno. Pricate o stvarima o kojima ocigledno nemate pojma. PRIMARNA funkcija DPF-a jeste da zadrzava ČAĐ(ono crno sto izlazi iz auspuha na dizelima bez filtera ako mora da vam se crta), a tu crnu ČAĐ cine nesagoreli molekuli ugljenika kao u UGLJEN MONOKSID I UGLJEN DIOKSID. Inace ČAĐ odnosno za one kojimanindalje nije jasno crni dim je svestan u kancerogene prvog reda. Hvala lepo na paznji i tesite i dalje sebe da ne trujete sebe, svoje najmilije i sve ostale.
     (Vlada, 13. avgust 2019 15:50)

    # Link komentara

  21. @Stefan

    To jesu veliki problemi ali postoji jedna malecka razlika. Ne pijes vodu iz Dunava niti jedes sa deponije. Fabrike se ne nalaze u gradskim jezgrima, za razliku od automobila koji se krecu vecini ljudi na razdaljini od par do par desetina metara od prozora.
     (Vlada, 13. avgust 2019 15:36)

    # Link komentara

  22. Svaka cast deponije na sve strane, pola srbije se bez filtera uliva u dunav, fabrike nemaju osnovne filtere, grejemo se na mazut i drva bez filtera, ali su katalizatori najveci problem.

    Isisajte jos malo para sto narod ima bar svima.
    (Stefan, 13. avgust 2019 13:33)

    # Link komentara

  23. sad kad krene pljuvanje po vlasti a medju prvima smo u evropi po obolelima od raka pluca i astme, o ekologiji da ne pricam
    (x, 12. avgust 2019 16:28)

    Boturdo, ne rade oni to zbog ekologije nego da jos para stave sebi u dzep. Da razmisljaju o ekologiji ne bi sumanuto sekli sume, pravili MHE I dovodili kineze koji otvaraju fabrike guma.
    (CCCC, 13. avgust 2019 13:16)

    # Link komentara

  24. Празан ми је ДПФ, искључен софтверски. На техничком су ми гасови много испод горње границе дозвољеног. Мотор савршен, сагоревање како треба, не троши уље, не дими ништа. Ако је мотор исправан нема проблема на мерењу. Мој модел аута има верзије са два мотора. Један слабији без ДПФ и један јачи са ДПФ. И сад ви мени реците која је разлика између овог без и мог са празним? Нема. Оба испуњавају Еуро норму. А прича да ће то да се реши у Србији је смешна. Једна Британија није успела, а Србија ће успети. Како да не.
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (комша, 12. avgust 2019 17:32)

    DPF sluzi iskljucivo za cestice i Nox, a na tehnickom mere Co, Co2 i jos po neki drugi gas, tako da vozilo sa skinutim DPFom prolazi test bez problema, cisto da se ne cudis kako je moguce.
    (Mirko, 13. avgust 2019 12:57)

    # Link komentara

  25. Neko je napisao da je država kriva što dozvoljava uvoz automobila sa skinutim DPF filterom. Moje pitanje za takve je šta bi bilo ako država dozvoli pretrčavanje auto puta ?
    (Srećko, 13. avgust 2019 12:08)

    Znajući nas kakvi smo, očekujem da bi većina jedva dočekala i počela da pretrčava.
    (Mare, 13. avgust 2019 12:57)

    # Link komentara

  26. Neko je napisao da je država kriva što dozvoljava uvoz automobila sa skinutim DPF filterom. Moje pitanje za takve je šta bi bilo ako država dozvoli pretrčavanje auto puta ?
    (Srećko, 13. avgust 2019 12:08)

    # Link komentara

  27. Gospodo da vas upoznam
    Katalizatoru...švercer
    Šverceri...katalizator
    (Bole, 13. avgust 2019 11:51)

    # Link komentara

  28. Nema potrebe. Do 2021. svi ćemo se pogušiti od izduvnih gasova "odličnih" polovnjaka.
    (Borees, 13. avgust 2019 11:37)

    # Link komentara

  29. Све сам еко фанатик овде, а кући ложе угаљ и дрва, бацају смеће где стигну, раде у фабрици која трује као милион аутомобила, купају се у фекалном Дунаву. По коментарима би неко закључио да смо еколошка држава са еколошки свесним грађанима. У реалности мало морген.
     (комша, 13. avgust 2019 10:28)

    # Link komentara

  30. Pa, nista. Vozicemo neregistrovani. Nece nam biti prvi put. :-)
    (Boki, 13. avgust 2019 09:04)

    # Link komentara

  31. Ne pricate o ktalizatoru vec o filteru finih cestica. Katalizator sluzi iskljucivo da putem katalizacije, pretvori ugljen monoksid u ugljen dioksid. Nicem drugom, ne filtrira nista niti vrsi bilo kakvu separaciju. Katalizator je fino keramicko sace, presvuceno tankim sloje platine. Katalizator je sastavni deo izduvnog sistema i prvi put je uveden sredinom osamdesetih u masovnu upotrebu. To je bio netegulisani KAT. Obzirom da je ugljen monoksid izuzetno otrovan gas, koj u vrlo malim kolicinama izaziva smrt, onda je svako ko skine katalizator sumanut. A Srbija je puna upravo takvih. Inace, katalizator nema ograniceni vek trajanja i dokle god je sagorevanje ispravno, sigurno se nece pokvariti, ako zakacite katalizatorom nesto na putu, hoce sace da se polomi i ispreci na putu izduvnih gasova, slicna stvar moze da se dogodi ako je smesa siromasna pa je temperatura sagorevanja previsoka...
    (Herkul, 13. avgust 2019 09:01)

    # Link komentara

  32. @(Aleister Crowley, 13. avgust 2019 00:26)
    Ali,zato ti je posle 200000 za otpad...
    (Surova istina, 13. avgust 2019 08:51)

    # Link komentara

  33. @(Aleister Crowley, 13. avgust 2019 00:26)
    Ali,zato ti je posle 200000 za otpad...
    (Surova istina, 13. avgust 2019 08:51)

    # Link komentara

  34. @(Aleister Crowley, 13. avgust 2019 00:26)
    Ali,zato ti je posle 200000 za otpad...
    (Surova istina, 13. avgust 2019 08:50)

    # Link komentara

  35. Mozda skidaju jer kad se pokvari a kvari se ko blesav kod polovnih treba da radiš pola godine u Srbiji samo za taj deo.. Znaci nesto je trulo u državi Srbiji.. Moj deda je 70tih od radničke plate kupio tri nova auta i u isto vreme sagradio kuću a ja se kripim da popravljam auto star 17 godina.. Za noviji mogu da sanjam.
     (ja, 13. avgust 2019 08:49)

    # Link komentara

  36. Kada se na tehničkom pregledu propisno izmere izduvni gasovi iz automobila, rezultat koji se odbije je relevantan podatak, a ne to da li neko fizički ima ili nema katalizator, odnosno DPF filter. Onaj ko je izvadio katalizator ili DPF filter, nema šanse da prođe tehnički, jer će analiza izduvnih gasova pokazati da nešto nije u redu. Drugo, mnogi kažu da su kupili auto iz uvoza i da nisu ni znali da je već imao izvađen npr. DPF filter. Ako bi se sve radilo po propisu, takav auto ne bi mogao ni da bude uvezen, jer preduslov za uvoz mora biti da se uradi tehnički pregled, tako da bi onaj ko kupuje na placu automobil iz uvoza znao da je isti potpuno tehnički ispravan. Sa druge strane, kada se kupuje automobil od našeg vlasnika, kao što kupac proverava i ostalo, treba da proveri i izduvne gasove na automobilu da kasnije ne bi imao problem ako mu neko proda auto bez katalizatora ili DPF-a. Suština je da sve može da se reguliše, jer nismo mi ni prvi ni poslednji koji se bave ovim, tako da ne treba izmišljati toplu vodu, već primeniti nešto što već funkcioniše u uređenim zemljama.
    (Sale, 13. avgust 2019 08:45)

    # Link komentara

  37. Празан ми је ДПФ, искључен софтверски. На техничком су ми гасови много испод горње границе дозвољеног. Мотор савршен, сагоревање како треба, не троши уље, не дими ништа. Ако је мотор исправан нема проблема на мерењу. Мој модел аута има верзије са два мотора. Један слабији без ДПФ и један јачи са ДПФ. И сад ви мени реците која је разлика између овог без и мог са празним? Нема. Оба испуњавају Еуро норму. А прича да ће то да се реши у Србији је смешна. Једна Британија није успела, а Србија ће успети. Како да не.
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (комша, 12. avgust 2019 17:32) # Link komentara
    Preporučujem (+177)Ne preporučujem (-154)

    Jednostavno po broju sasije vide da li tvoj ima DPF i uradi se sondaza isduvnih gasova(kao u Nemackoj i Francuskoj i drugim zemljama zapadne i istocne evrope), ako bris pokaze nedozvoljene tragove cadji, bez obzira da li ga imas ili nemas ne prelazis tehnicki.Vek ovih uredjaja je 150-200 000 km !
    Pa sta mislis zasto oni prodaju nama ovolike dizelase sa 150000 km, a mi pametni kupujemo!?
    Ako pogledas pazljivije strane sajtove za prodaju polovnih automobila videces da su prilicno skuplji polovni benzinci nego dizelasi preko 100000km !
    (Slavko, 13. avgust 2019 08:44)

    # Link komentara

  38. Mene više zanima da li na tehničkom mogu da mere PM10 i PM2.5 jer to najviše truje ? Za CO2 se ne brinem jer ga i moja žena proizvodi pa mi nije ništa.
    (Srećko, 13. avgust 2019 08:42)

    # Link komentara

  39. To će opet da važi samo za neke jer u Srbiji zakon postoji samo za poštene.. Za one druge ne važi nitice važiti..npr Svi u mom gradu koji voze luksuzne dzipove i limuzina sa po 3-4000 kubika plaćaju registraciju 15000 din tj svi voze na "invalida" dok ja posten dajem 30 000 za Megan star 17 godina.. Tj ceo mesec radim za jednu registraciju..
     (samocenzurisi, 13. avgust 2019 08:28)

    # Link komentara

  40. А до 2021. ћемо шта?
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Пилипенда, 12. avgust 2019 17:12) # Link komentara
    Vaš glas je zabeležen - hvala na trudu.


    Sad ce to brzo, za cetiri meseca to ce biti sledece godine!
    (Slavko, 13. avgust 2019 08:27)

    # Link komentara

  41. Zato sam kupio benzinca sa turbom. Nema DPF, lakši je i ide bolje od dizelaša iste snage, ima manje kubika, jeftiniji je za registraciju i održavanje i nije kršina sa pola miliona km. Ima običan katalizator koji se teško zapuši, a nije ni skup. A i razlika u potrošnji u odnosu na dizel je diskutabilna, po gradu je manji turbo benzinac u prednosti.
    (Aleister Crowley, 13. avgust 2019 00:26)
    @Aleister
    Sad brat i ja krenuli zajedno na more, on novi C5 aircross turbo benzin 130ks a ja Oktaviju dizel 105ks, napunimo u polasku i napunimo do kraja kad pre ulaska u Grcku, njemu potrosnja 8.1 litru meni potrosnja 5.2 litre uz to da evo vec par dana po Grckoj nije bilo trenutka da je mogao da me prestigne, u brdo ostane po 500m iza mene tako da je diskutabilna potrosnja turbo benzinaca i a jos su daleko od efikasnosti od dizelasa. I on se cudi kako losije ide auto od 30ks vise snage.
    (Boro, 13. avgust 2019 08:03)

    # Link komentara

  42. Samo ograniceni ljudi ne mogu da shvate koliko trujete vasu decu, prijatelje, rodbinu i ceo narod skidajuci katalizator, onesposobljavajuci EGR, skidanjem DPFa... Da li ste toliko glupi? Sve vise nas umire od raka. Ej, u Beogradu se gusimo od crnog dima iz auspuha, sto od buseva krsina sto od automobila. Kad vidim kada neki Stilo ili Golf cadi na uzbrdici dodje mi da ga zaustavim i nalupam samare. Podrzavam apsolutno svaku meru koja nece dozvoliti registraciju takvih krseva. I kukate na porez... To je kao na kazne u saobracaju, nemojte ih krsiti i nece biti problema. Jako smo glup narod i sami sebe ubijamo zbog toga...
     (Nemanja, 13. avgust 2019 07:59)

    # Link komentara

  43. @ ja moj kada sam skinuo imao sam jos 20 posto snage. i mogu da ga vratim ali praznog unutra. drukcije mi ne pada napamet. a i da kola manje trose bez njega tako da je on direktni krivac zagadjenja jer se trosi vise goriva
    (sasa, 12. avgust 2019 23:56)

    Tipicno razmisljanje i pametovanje Srbina sa 3 razreda skole. Zato smo i tu gde jesmo kad takvi kao ti razmisljaju i misle da su prepametni.
     (Nemanja, 13. avgust 2019 07:52)

    # Link komentara

  44. Zašto država dozvoljava uvoz vozila koji imaju skinut DPF filter ili katalizator? Setih se odgovora, zato što prvo uzmu novce za uvoz vozila a posle imaju razloga za šta da nas naknadno globe. Pa država sistematski radi protiv svojih građana. Planirano se sve radi kako bi izvukli svaki dinar koji je moguće izbiti nam iz džepa.
    (Mirkosoft, 13. avgust 2019 07:43)

    # Link komentara

  45. Ako ovo ne zazivi selim se iz ove zemlje...nista drugo (vlada, plate, korupcija itd itd) ovo ce biti iskljucivi faktor koji ce presuditi da li idem odavde!
    (xmen, 13. avgust 2019 07:38)

    # Link komentara

  46. Sve je to super, ali ko kontroliše ono što vozi jedna nacionalna manjina, koja sebe naziva Romi, u Srbiji? Svaki dan preko mosta na Adi prelazi neka skalamerija pola auto pola motokultivator, bez signalizaciju ikakve, sa ko zna kakvim kočnicama, sa prikolicom u kojem sede ljudi i grčevito se drže da ne ispadnu. Da ne govorim o zagađenju i crnoj dimcini koja ostaje iza njih. Pre neki dan vidim kao voze neki auto bez svetala, stakala, pojaseva, bez tablica, neregistrovan naravno jer nikada ne bi ni bio blizu da prodje tehnički pregled...verovatno je i bez saobraćajne i vozač bez dozvole. Kakav katalizator? Opet crna dimcina...U čemu je problem, zasto se ne sprovodi zakon? Ili bolje pitanje zašto se selektivno sprovodi zakon? Bas me briga o kome se radi, da li su Romi, Srbi, Marsovci, ako ja moram da prodjem tehnički i placam kazne za svetla, pojas itd. moraju i oni.
     (uzimam.kokice, 13. avgust 2019 06:19)

    # Link komentara

  47. drzvava treba da stimulise vozenje na plin jer najmanje zagadjuje,ako vec pricamo o zastiti elologije.ja sam pre 7 god vozio na tng,ugradio nov,al drzava ubi sa nametima,nije mi se isplatilo.
     (ns boy, 13. avgust 2019 05:29)

    # Link komentara

  48. Bla bla bla Britanci, DPF filter...
    Srb, 12. avgust 2019 23:17)


    Samo da ti kazem da ti ne bi bio u kozi ako te Britanska policija zaustavi pa na mobilni test uredjaj teras auto pored auto puta a skinuo si DPF.
    Kazes Britanija nije se izborila, bolje reci da se jos uvek bori sa tim problemom.
    Na tehnickom tj na MOT padas.
    A u Srbiji je obaveza tek u 2021 godini.

    [link]/
     (kvazi englez na srpskom, 13. avgust 2019 03:57)

    # Link komentara

  49. Često se priča o Euro normi koju bi automobili trebalo da zadovoljavaju pre uvoza. Nažalost, na većini uvezenih vozila filtere skidaju sami uvoznici. Po našim ulicama se vozaju nazivno Euro 3, Euro 4, ..., a u stvari su u ravni sa Golfom 1. Plašim se da se povećanjem norme zbog navedenog ništa ne bi postiglo, iako podržavam
    (HM, 13. avgust 2019 00:56)

    # Link komentara

  50. Aj u dva'es marke da ce ovo da produze u vucicevom botistanu jel su upravo ti i takvi pocupali i poskidali sve to sa svojih automobila.Narocito pripadnici wagen sekte.
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Dejan, 12. avgust 2019 17:03)


    Ubo si sveto trojstvo popularnosti, stavio u jedan komentar botove, Vucica, VW. Ne znam kako nisi dobio bar 2000 plusica.
    (Konj, 13. avgust 2019 00:55)

    # Link komentara

  51. "Tehnički pregled vozila od leta 2021. godine obavezaće građane Republike Srbije da imaju katalizatore u automobilima."

    Trideset jednu godinu, eto, sad znamo koliki kasnimo za Švedskim. Ako je dovoljno. :(
     (Swedenonline, 13. avgust 2019 00:42)

    # Link komentara

  52. Da li bilo kod nas veruje da se tu radi o ekologiji? Radi se o sprezi uvoznika automobila i korumpirane vlasti. Uvoznici veruju da narod ima para za nova vozila i žele da nam ih uvale. Ekološka taksa je prodavanje magle takozvani porez za budale. Vidite po novinama da se oni već raduju kako stotine hiljada automobila neće proći tehnički. Da ih interesuje ekologija ne bi uništavali reke sa mini hidroelektranama i ne bi sekli svako drvo po Srbiji već bi sadili šume.
     (sasa, 13. avgust 2019 00:38)

    # Link komentara

  53. Za sve koji skidaju DPF filtere i ostalo sa automobila, zamolio bih za jednu stvar. Neka loze vatru u sporetu drvima pa nek pogledaju kakav je odzak, pa nek loze samo jedan dan gumama pa nek pogledaju onda na sta lici sporet i odzak. Gume se prave su jedan od nusproizvoda preradjivanja nafte i prilikom sagorevanja oslobadjaju slicne toksine. To sto vi skidate sprecava te otrove da udisu izmedju ostalih ljudi koji vam nisu bitni, vasa porodica, familija, prijatelji pa i vi sami. Mada sta pricati narodu gde je najnormalnije da covek stavi u kola zenu i decu, zapase pistolj oko pojasa kako bi se "veselio" pijan mlatarajuci vatrenim oruzijem i posle jos pijaniji vozio kuci cesto i poprilicnu distancu. Sta da pricam o narodu koji kuka da nema da kupi meso za trpezu a ima svaki dan za cigarete? Taman posla da se kupi neki zelenis za salatu kad moze rakija i cigare. Taman posla da se kupi meso kad mogu i neke virsle od 100 dinara za kilo da se jedu.
    (Vlada, 13. avgust 2019 00:29)

    # Link komentara

  54. Vozim na plin.. Zagađenje na izduvu 0.0 bez katalizatora.. I zašto da ga stavljam?
     (bole, 13. avgust 2019 00:29)

    # Link komentara

  55. Zato sam kupio benzinca sa turbom. Nema DPF, lakši je i ide bolje od dizelaša iste snage, ima manje kubika, jeftiniji je za registraciju i održavanje i nije kršina sa pola miliona km. Ima običan katalizator koji se teško zapuši, a nije ni skup. A i razlika u potrošnji u odnosu na dizel je diskutabilna, po gradu je manji turbo benzinac u prednosti.
    (Aleister Crowley, 13. avgust 2019 00:26)

    # Link komentara

  56. U Srbiji je lakse bogatasu da ne placa porez nego siromahu da registruje automobil.
    (zaboravite na automobil ako ne spadate u privilegovanu manjinu, 13. avgust 2019 00:24)

    # Link komentara

  57. @ raf c

    Sto volim genijalce poput tebe koji lazu pa ne sastavljaju, iz nekog njima samo znanog razloga. Skidanje DPF filtera je zabranjeno u Austriji(radi se kao inace sto se rade sve ilegalne stvari) ali ni priblizno kao kod nas ne verujem cak ni 5% ljudi to radi. A kod nas nas 5% ljudi to ne radi jer mogu nov auto da priuste ili kupuju Turske, Kineske ili kopije iz neke trece zemlje koje mogu da traju 10000 ili 150000km, pravila nema. U Nemackoj mislim da mozes da izvadis DPF legalno ali ce te ruke, atestiranje i nova dokumenta za auto kostati vise nego da zamenis 3 filtera, tako da ako ne planiras da vozis auto jos 300000 ili 500000km ne isplati se. Ne znam kako uopste mozes da kazes da vadis DPF u zemlji gde se mere vrednosti izduvnih gasova ihaha odavno, pa sta sad vrednosti treba da budu oko 180mikrograma a on dobije na meracu 240 i nista mu nije cudno i lupi pecat da je sve ok? Da stvarno radis to sto radis valjda znas i kolike su kazne u Austriji za to i da mogu ako ti se ponove takvi prekrsaji da zatvore radnju(ako te ne oteraju u bankrot pre toga). Znao bi isto da je podignuta optuznica protiv 50 vlasnika mehanicarskih radnji u decembru 2017 samo sto su nudili da urade tako nesto, ili prihvatili da ne pricam o onima kojima je dokazano da su to radili.
    (Vlada, 13. avgust 2019 00:11)

    # Link komentara

  58. Eeh, kad bi vi samo znali kakvo je uživanje voziti dizel Mercedese s kraja prošlog veka (1976 - 1995)...
    (nenad, 13. avgust 2019 00:00)

    # Link komentara

  59. ja moj kada sam skinuo imao sam jos 20 posto snage. i mogu da ga vratim ali praznog unutra. drukcije mi ne pada napamet. a i da kola manje trose bez njega tako da je on direktni krivac zagadjenja jer se trosi vise goriva
     (sasa, 12. avgust 2019 23:56)

    # Link komentara

  60. DPF filter :

    Radim 4 godine u servisu u Austriji pre toga radio 2 Nemačkoj za to vreme skinuo sam preko 200 DPF filtera i nikada ni jedan nije imao problema na tehničkom.
    Sva auto starosti do maksimalno 6 - 7 godina.
    Precizno se preseče po varu izvadi se saće i premosti sa cevi pa sve ponovo zavari fabrički ni kamera ne može da primeti var.
    Ako mislite da će švaba da plati 2 - 3 000 eura za nov DPF grdno se varate.
    Neće švaba da krene na posao i pred firmom mu se upali regeneracija filtera da kola isteruje na auto put i vozi 20 minuta preko 3 500 obrtaja dok se lampica ne ugasi.
    Dva,tri puta tako prekinuta regeneracija i filter je zapušen tako da to ekološko sr.nje čupaju napolje više nego mi na Balkanu.
     (raf c., 12. avgust 2019 23:42)

    # Link komentara

  61. Jel ti analizatori imaju samo kod dizelaša ili ima i kod benzinca? Pitam za druga, ja još nisam položio.
     (Miki, 12. avgust 2019 23:33)

    # Link komentara

  62. Pokvarilo mi se visoko temeraturno crevo sa senzorima, koje radi u sprezi sa DPF/FAP na Renaultu, ali srećom filter nije zapušio. Braćo moja, izneli su me poluonesvešćenog iz sevisa kada su mi saopštili cenu.
    (Ahtung, 12. avgust 2019 21:59)
    Moj majstor mi je rekao da je cena novog katalizator za lagunu 2006. 1500e, to je bilo pre dve god...
     (Salaso, 12. avgust 2019 23:22)

    # Link komentara

  63. Празан ми је ДПФ, искључен софтверски. На техничком су ми гасови много испод горње границе дозвољеног. Мотор савршен, сагоревање како треба, не троши уље, не дими ништа. Ако је мотор исправан нема проблема на мерењу. Мој модел аута има верзије са два мотора. Један слабији без ДПФ и један јачи са ДПФ. И сад ви мени реците која је разлика између овог без и мог са празним? Нема. Оба испуњавају Еуро норму. А прича да ће то да се реши у Србији је смешна. Једна Британија није успела, а Србија ће успети. Како да не.
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (комша, 12. avgust 2019 17:32)
    Komša je 100% u pravu. Britanci su izjavili da ne mogu da provale da li je eliminisan dpf.
    Inače kad sam mog mehaničara pitao šta da radim sa filterom, uradio mi isto kao kod "komše", kaže sigurno prolazi proveru u Norveškoj, Švedskoj i ostalim zemljama EU, provereno...
    (Srb, 12. avgust 2019 23:17)

    # Link komentara

  64. Dva puta mi je ukraden katalizator sa Peugeot Expert hdi(200e)Nedavno sam kupio opet opet auto sa HDI motorom,katalizator skidam na selne,montiram pred odlazak u inostranstvo kad se vratim opet skidam,naj sigurnija zastita.
    (Pancevac, 12. avgust 2019 23:06)

    # Link komentara

  65. Zaustavlja policajac vozilo koje je prošlo kroz crveno. Otvara se zadnji prozor i iz njega grmi glas:
    - Zašto me zaustavljaš idiote? Zar ne vidiš da sam to ja?
    Odgovara policajac:
    - Izvinite gospodine komandire, ali prošli ste kroz crveno svetlo.
    - Pa šta ako sam prošao?
    - Pa može neka budala da prođe kroz zeleno pa da vas udari.
     (Aj malo se smejemo, 12. avgust 2019 22:57)

    # Link komentara

  66.  Ako su u zapadnoj Evropi ljudi prihvatili činjenicu da automobil nije pravo već odgovornost i obaveza, krajne je vreme da se i ovde uvede red.
    (Vozač, 12. avgust 2019 17:04)
    Pa u zapadnoj Evropi su ljudi prihvatili i cinjenicu da imaju plate od 3000-4000 evra, sta cemo onda?
     (dekile, 12. avgust 2019 22:55)

    # Link komentara

  67. Ja stvarno ne razumem ove koji kažu da im štekću ventili kada sipaju gorivo u Srbiji.
    Meni NIKAD nisu "štektali"ventili ni na jednim kolima. Sipajte na proverenim pumpama od poznatih firmi.
     (Ranzo, 12. avgust 2019 22:53)

    # Link komentara

  68. Kakvi katalizatori, kakvo pušenje, kakav Obrenovac. Samo NATO.
    (Miloš, 12. avgust 2019 18:51)
    Zaboravio si cinjenicu da do 2000.god gotovo i nije bilo dizel vozila na ulicama. Zadnjih 20 god uvoze se polovni dizeli, smanjuju se sume, sece se gradsko zelenilo kako bi se zidale zgrade, nema posumljavanja. I tako 20 godina.
     (Ugljovodonik, 12. avgust 2019 22:49)

    # Link komentara

  69. Zasto tek od 2021?
    (Beba, 12. avgust 2019 22:47)

    # Link komentara

  70. Svi koji na bilo koju inicijativu odgovoraju sa " a što to, što ne reše prvo ovo", dobijaju minus od mene.
     (Mile car, 12. avgust 2019 22:45)

    # Link komentara

  71. Znaci zakonodavac nije uzeo u obzir odakle ljudima automobili od 50 000 e pa na dalje eko zadovoljavakuci a da P od poreza nisu platili nego udri po automobilima od par hiljada evra...lepo !
    (Đenka VŠ, 12. avgust 2019 22:25)

    # Link komentara

  72. i treba, ni jedan da se registruje koji nema!
     (Zappex, 12. avgust 2019 22:18)

    # Link komentara

  73. U potpunosti se slazem da svaki auto treba da ima katalizator, ali kako se uvek nadje neki pametnjakovic koji predlaze zabranu uvoza za euro 3 automobile. Pa polovina naroda bi bila presrecna kada bi svoje 25-30 godina stare automobile zamenila sa euro 3. Ljudi nemaju para za bolje pa voze sta imaju. I jos nesto, ne zagadjuju automobili ziv.sredinu na osnovu svoje starosti, vec zavisno od vlasnika kako ih odrzavaju i koliko prelaze kilometara sa njima.
    (Axent, 12. avgust 2019 22:17)

    # Link komentara

  74. U zemlji termoelektrana grejanja na drva i ugalj i raznih kojekakvih fabrika mi brinemo o dizelu?
     (car, 12. avgust 2019 22:17)

    # Link komentara

  75. Ovi sto uvoze kvazi prodavci skidaju...Sto vise da zarade, i preprodavci po Srbiji isto...
     (Stefan, 12. avgust 2019 22:12)

    # Link komentara

  76. Za ove upućene, ima nešto sro ze zove blokada obrtaja u leru, tako da ne moze na svakom autu gas do poda da pokaže pravo stanje, jer je blokada recimo na 3000 obrtaja, a tu nema crnog dima...
    Razne su tu fore u pitanju.
    Radjeno je istraživanje nezavisnih stručnjaka koje je pokazalo da sitnije čestice čađi prave još veće probleme sa zdravljem, istraživanje naravno nije ugledalo svetlost dana.
    Nije sve tako crno belo, velike se pare vrte oko ekologije. U svakom slučaju sus motori zagađuju, a sta je gore to je pitanje...
     (mile, 12. avgust 2019 22:03)

    # Link komentara

  77. Pokvarilo mi se visoko temeraturno crevo sa senzorima, koje radi u sprezi sa DPF/FAP na Renaultu, ali srećom filter nije zapušio. Braćo moja, izneli su me poluonesvešćenog iz sevisa kada su mi saopštili cenu.
     (Ahtung, 12. avgust 2019 21:59)

    # Link komentara

  78. Audi ima cetiri "saltera" za iskljucenje,nije potrebno skidati :)
     (cobo, 12. avgust 2019 21:58)

    # Link komentara

  79. bio u bosni sipao pun rezervoar goriva za 100 km nisam mogao sebi da dodjem koliko sam kilometara presao i da ne kazem koliko bolje vuce. dosao u srbiju sipo za 6000 hiljada na autu cujem ventile vuce kao da nas je dvadeset u autu dimi kao lud. pitam ja vas sta cemo i kome da se zalimo sto imamo najgore i najskuplje gorivo u regionu a i sire. non stop pisete sta sve ceka ovaj narod a sto ne kazete smanjicemo registraciju smanjicemo cenu polaganja jer vas deremo ko jarceve. satirite satirite al necete dugo.
     (nebitan srbin, 12. avgust 2019 21:52)

    # Link komentara

  80. ma nije zbog konja to je cista ekonomija elem ti katalizatori su puni plementih metala poput platine i kao takvi sa 400000km vrede od 100€ do 300€ cak i tako zacepljeni, em ih skinu da bi "prodisali" em se prodaju nazad preko grane
     (Paul Banyan, 12. avgust 2019 21:50)

    # Link komentara

  81. A šta će da biti sa kršinama od autobusa, koji kao da idu na ugalj?
     (kroz grad idem zadihtovan!, 12. avgust 2019 21:47)

    # Link komentara

  82. Nije samo u Srbiji tako.Ni na Malti nista bolje.Velika kolicina vozila na malom prostoru.Ovde videti drvo je senzacija.Iako su u EU i dalje uvoze kola iz Japana i Velike Britanije i voze kola i po 20 god stara.Slazem se da kola zagadjuju ali gde su zeleni pojasevi,koliko se godisnje zasade zelene površine,pluca planete.Pa svako od nas po jedno drvo i bilo bi pomaka.Resenja ima ali smo svi zauzeti komentarima o nekom drugom
    (Malta, 12. avgust 2019 21:44)

    # Link komentara

  83. Ja nisam skinuo, skinuli su mi lopovi.
    (Mali princ, 12. avgust 2019 21:31)

    # Link komentara

  84. ja na mojoj Cromi imam i dpf i katalizator, rade besprekorno. na TP covek mi kaze da odavno nije video ovakve izduvne gasove. a drugi me gledaju kao budalu sto sve to imam na kolima. bas bih voleo da i ranije uvedu ovaj zakon zbog svih koji bi vise konja, startnije automobile a kada daju gas izbace dima kao trabanta da voze
     (xiaomi, 12. avgust 2019 21:17)

    # Link komentara

  85. Da drzava brine o zagadjenju ne bi dozvolila da da se po danu na +40 drze upaljena oborena svetla.
    (Zoran, 12. avgust 2019 21:11)

    # Link komentara

  86. Bio sam u Kini u gradu od 30 miliona ljudi gde nema teske industrije. Tamo samo kamioni i masine koriste dizel. Manje je zagadjen vazduh nego u Beogradu.
     (Ugljovodonik, 12. avgust 2019 21:01)

    # Link komentara

  87. Ja vozim eko auto i nemam katalizator. kome da se žalim ?
     (BG, 12. avgust 2019 21:00)

    # Link komentara

  88. A da li romi imaju katalizatore na frezama i "dijanama"???
    Nesto nisam video da ih policija iskljucuje iz saobracaja...
     (beograd, 12. avgust 2019 20:51)

    # Link komentara

  89. Konacno, najgori vazduh u Evropi, proguglajte pm2.5 gde se meri uzivo, Subotica, Bg, Nis, sve u crvenom. Najpametnija stvar koju je ova vlast uradila. A vi geniji koji ste skidali i dimili kao termoelektrane na svakom semaforu da bog vam spresovali auto. To sve moja deca disu. Jos da zabrane cvrsti ogrev u gradskim sredinama kao u civilizovanom svetu i bog da te vidi.
    (Aleks, 12. avgust 2019 20:40)

    # Link komentara

  90. Ako ne skinete sami skinuće vam drugi. Alfa romeo 156, 2006 god; cena katalizatora 200€ vrednost auta ne prelazi 2000€.
    (Stivić, 12. avgust 2019 17:22)

    Ima i za to rešenje. Npr. Toyota u Engleskoj prodaje "zaštitu" (od kradje) za katalizatore za "samo" 250 funti:

    "We’ve taken action in response to increased theft by developing the Catloc range. These are bespoke devices designed specifically for the aforementioned Toyota models with the aim of deterring opportunist thieves. Catloc devices have been available through the Toyota retailer network since January 2019.

    Catloc protects the components at each end of the catalytic converter. It’s made of marine-grade stainless steel, so it’s strong and durable. It’s attached with anti-tamper fixings and comes with a marking kit that chemically etches a unique serial number into the catalytic converter. Its quality is reflected in the fact it has been included in the International Security Register, approved by UK police and accredited by Thatcham Research, the official research centre for the motor insurance industry.

    How much does the Catloc cost?
    The Catloc costs between £200 and £250 (depending on model), which includes VAT and fitting by a Toyota retailer.

    We have responded to the rise in thefts of catalytic converters by reducing the unit price where possible. For example, this means that the price of fitting a new catalyst will now cost less than £1,200 including VAT. Previously the price was more than £2,000."
    (mozak jedne kokoške ..., 12. avgust 2019 20:37)

    # Link komentara

  91. Ko skida katalizator?!?
    (Molim?!, 12. avgust 2019 20:32)

    # Link komentara

  92. "Treba povećati cenu dizela na 2€(benzin i gas osloboditi akciza) i ljudi će sami da prekinu da voze čađave dizelaše.
    (Gagi, 12. avgust 2019 18:32) "

    Sreća pa privreda ne zavisi od dizela.. Trkatori u poljoprivredi, kamioni i kamiončići u dostavi. Baš jedan validan predlog. Odmah cena svega se koriguje bar 50% gore.
    (Vlada, 12. avgust 2019 20:00)

    # Link komentara

  93. Sve ima svoj vek trajanja pa i katalizator, ali koliko sta traje na automobilu odredjuje prvensveno predjena kilometraza pa onda sve ostalo. Dragi srbi posto ste i sami svesni da ste kupili automobil sa "134k" km sad nemojte kukati kako je skup katalizator i dpf i nastavite da slusate vase majstore koji uglavnom za sve kvarove oko motora samo kazu lose gorivo.
     (Aca, 12. avgust 2019 19:54)

    # Link komentara

  94. A sta cemo mi koji imamo starije automobile od 10 godina, i fabricki nemamo katalizator?
    (Brada, 12. avgust 2019 17:31)

    Za vas će se u Jagodini graditi posebne hale koje će biti smeštene tik uz muzej voštanih figura, ili po meni logičnije, uz makete dinosaurusa.
    (pop, 12. avgust 2019 19:52)

    # Link komentara

  95. A moje vozilo fabricki nema katalizator. Sta u toj situaciji? Hvala na odgovoru...
    (justopinion, 12. avgust 2019 16:41)

    Auto koji je prodat kao nov bez Cat, naravno ni neće biti kažnjen.. Ali da se razumemo.. Kod nas su počeli katalizatori - 95.. U Evropi - 88.. Znaći većina I kod nas treba da imaju Cat..
     (HanSolo, 12. avgust 2019 19:48)

    # Link komentara

  96. Ево, нека сви уградимо још данас катализаторе на своја возила, кроз недељу дана пола би већ било покрадено са возила за паркингу, то МУП неће да реши???? Краду по Бежанијској коси, а и шире, све што може да се скине са возила или из возила (КАТАЛИЗАТОРИ, ЦД плејери, акумулатори, точкови, алат, итд, итд), и ништа, мала вредност, нема увиђаја, нема кривичног гоњења, још треба да им дођеш на ноге у станицу да би то пријавио.
    Неко паметан има одговор, а да не укључује вешала на Теразијама?
    (Srele, 12. avgust 2019 19:38)

    # Link komentara

  97. A sta cemo mi koji imamo starije automobile od 10 godina, i fabricki nemamo katalizator?
    (Brada, 12. avgust 2019 17:31)
    Ne postoji mogucnost da imas dizela bez katalizatora, ma koliko da je star! Ugradjuje se u dizele zadnjih 30 godina, a sad bas da imas auto iz 60tih cisto sumnjam!
    (zzz, 12. avgust 2019 19:37)

    # Link komentara

  98. Власт ако жели бринути о екологији прво требају натерати директоре јавних комуналних предузећа да спрече паљење депонија ђубрета, јер све до једне гору и дању и ноћу трују све живо од колевке до герентолошког центра.
    На пример депонија код наплатне рампе шимановачке на улазу у БГ од стране ХР гори и умањује прегледност аутопута који води од Шпаније до Турске и ником ништа деценијама а то важи и за остале депоније. Где то има у свету?
    Јел требамо ући у ЕУ да престанемо палити депоније, стрњишта, ђубре ...
    (Аца, 12. avgust 2019 19:32)

    # Link komentara

  99. Pola Srbije se greje na ugalj i drva. Zagadjenje u gradovima 10x vece od bilo kakvog merenja i ogranicenja. Hajde da prvo stavimo katalizatore na dimnjake.
    (boban ilic, 12. avgust 2019 19:23)

    # Link komentara

  100. Nece niko niklm proveravati da li ima katalizator ili dpf filter, iki bilo sya od toga. Jddnostavno, na tehnickom, ako je auspuh ispravan i ako auto zadovolji sve tehnicke norme za registraciju, stavljace se merac na auspuh i meriti vise parametra zagadjenja. Normalno da auto bez katalizatora sigurno ce pasri na tom testu, sem ako novije proizvodnje. A. Ne znam ko je toliko pametan da sa novih kola skida katalizator? I taj sto akida, i ne treba da prodje tehnicki, ne treba ni da vozi ni bicikli.
     (dejants, 12. avgust 2019 19:16)

    # Link komentara

  101. Dajte čistije gorivo i nema brige. Prodajete ga kao euro 5, avionski dizel i ostale bajke a na nivou je realno od pre 15 godina.
     (Uzajamno obožavanje, 12. avgust 2019 19:08)

    # Link komentara

  102. Sve je pomereno i odlozeno do 2021.
    Zasto?Pa zato sto su 2020.na prolece izbori.
     (Mix, 12. avgust 2019 19:05)

    # Link komentara

  103. najbolji su mi komentari ovih laznih boraca za ekologiju koji se zimi greju na ugalj i za jednu grejnu sezonu zagade vise nego svi automobili u srbiji za godinu dana
    (bob, 12. avgust 2019 19:05)

    # Link komentara

  104. Kat.obavezno.plus HHO gas.buducnost tojotin patent s hidrogen koji pokrece el.motor i to je to.ostalo je inzeresna svera nekih krugova.svskom po zasluzi
    (Sone, 12. avgust 2019 19:01)

    # Link komentara

  105. Katalizatori se počeli ugrađivati sredinom osamdesetih, već od kraja osamdesetih su obavezni u većini ozbiljnih evropskih zemalja. Na modelima koji su imali isti kad su sišli sa fabričkih traka, isti se i traži na tehničkom, a od kraja osamdesetih mora i da funkcioniše, što proveravaju merenjem.
     (kunta bez kinte, 12. avgust 2019 18:56)

    # Link komentara

  106. Otvaram firmu, zvace se ''Rent-a DPF za tehnicki''
    (Dzoni, 12. avgust 2019 18:55)

    # Link komentara

  107. "Po aerozagađenju, spadamo u najzagađenije države Evrope, a od kancera plića i mozga, na koje direktno utiče zagađenje vazduha, godišnje umre između 2000 i 6000 ljudi."

    Zaboravio si da je prema javnom diskursu ovo zbog osiromašenog uranijuma i NATO bombardovanja 1999. godine.

    Kakvi katalizatori, kakvo pušenje, kakav Obrenovac. Samo NATO.
    (Miloš, 12. avgust 2019 18:51)

    # Link komentara

  108. jel ima neko ovde da vozi ispravan auto? po komentarima bi se moglo reci da je prosek Golf 4 na kom kad das gas posaljes dimni signal vidljiv iz satelita
    i kako cuveni TAM kamioncici jos uvek prolaze tehnicki ????
     (jedan od mnogih, 12. avgust 2019 18:51)

    # Link komentara

  109. Na normalnom tehničkom pregledu, se mere izduvni gasovi i upoređuju sa fabričkim vrednostima za taj auto, to godište, broj šasije i motora, a ne za neku tamo paušalnu granicu. Ako je skinut DPF ili katalizator, nemoguće je da vrednosti budu dobre i takav auto ne prolazi tehnički pregled, osim ako je u Srbiji.
    (Sale, 12. avgust 2019 18:51)

    # Link komentara

  110. Za početak da uvedete zabranu uvoza vozila koji ne ispunjavaju Euro 4 normu. I to su 14 godina stara vozila. Ali i to je neki početak. Pa 2021. Euro 5.
     (kele®, 12. avgust 2019 18:47)

    # Link komentara

  111. A na autobusima GSP purnja dizel a iberlauf crevo za uljne pare izvuceno pored auspuha i iznacuje pla o bela isparenja ulja. Cist rak i najavi. Niko nista, svi cute to je aasvim ok jer je GSP. nepismeni Srbi skidajy dpf ove i katalizatore zbog 40 evra sa otpada. Kaxu ide auto bolje. Opet niko nista. Ni tehnicki niko. Teska smo mi zemlja i jos tezi narod.
     (milence, 12. avgust 2019 18:38)

    # Link komentara

  112. Bem ti dizel
     (igor, 12. avgust 2019 18:35)

    # Link komentara

  113. За неупућене..радим преко на тех. прегледу и ДПФ се контролише тако да завртиш дизел мотор до краја (пун гас) док му је сонда за зацрњење у ауспуху. Вредност за кола са поквареним или скинутим дпф-ом је сигурно читљива моји стручњаци... једино егр се не види на дизелу! Ко год мисли да ће да зезне машину вара се..Ни да му је Бог ујак не пролази технички..и компресија и све остало да је ново не вреди!
     (Kole, 12. avgust 2019 18:35)

    # Link komentara

  114. A mi koji vozimo na plin dal treba katalizator?
     (Aca, 12. avgust 2019 18:35)

    # Link komentara

  115. Treba povećati cenu dizela na 2€(benzin i gas osloboditi akciza) i ljudi će sami da prekinu da voze čađave dizelaše.
    (Gagi, 12. avgust 2019 18:32)

    # Link komentara

  116. Trenutno su nadležni organi u VB pozvali čak i naučnike da se pozabave ovim problemom, ali dok se pronađe adekvatna metodologija, pitanje da li će SUS motori biti ovoliko zastupljeni, bar u urbanim sredinama.
    (Veliki brat, 12. avgust 2019 16:57)

    Isljuceni DPF se vidi prostim pogledom na auspuh. A to u Engleskoj je (glascka) politika.
    (GuA, 12. avgust 2019 18:26)

    # Link komentara

  117. Za one što se hvale skinutim DPF i katalizatorom, ima ona narodna: Čega se pametan stidi...
    (TNT, 12. avgust 2019 18:22)

    # Link komentara

  118. "Dizlo" a da se ne dobija rak pluća. Ma jel to moguće??? Šta će mo sad da hejtujemo?
    (Mirko, 12. avgust 2019 18:22)

    # Link komentara

  119. Kada ce neko u Srbiji ko je nadlezan da se seti da motoristima zabrani da sa auspuha skidaju onaj prigusivac buke? Nisam puno strucan jer nemam motorcikl,ali koliko znam vecina motociklista skidaju taj prigusivac namerno da bi se motori onako dernjali.Pa kad prodje onda se cuje na 30 km i tresu se kuce i soliteri. Ja znam da to oni rade jer su iskompleksirani, jer nista ne vredi sto imaju skup motor ako za to ne cuje ceo grad i gde god da prodje. Zar smo mi divljaci bas toliki,pa video sam zemalja gde se mnogo vise voze motocikli nego kod nas,pa se tamo nijedan motor ne dernja kao kod nas ovde.
    (Sirano, 12. avgust 2019 18:07)

    # Link komentara

  120. Kako krenu tehnicki ima da se kradu u krug.Kome fali skinuce komsiji...sve dok neko ne zatvori krug i kupi nov jer mu je auto noviji.Lokalni sitni prevaranti trljaju ruke...za noc mogu da skinu 3-4
     (realno, 12. avgust 2019 18:07)

    # Link komentara

  121. prva logicna stvar i vezi sa tehnickim pregledom
     (Kursula, 12. avgust 2019 18:03)

    # Link komentara

  122. a ko ce da nadoknadi stetu onima kojima je katalizator ukraden jer je drzavna polocija nemocna to da spreci ? mogu da kupim i 5 komada isvaki put ce da mi ukradu, a lopova nema ko da nadje.
     (dule, 12. avgust 2019 18:03)

    # Link komentara

  123. Nisam protiv i treba da se kontrolise,ali kao sto neko rece to je cista glupost i otimanje para.Garantovano ce tehnicki da za takav pregled formira druge cene.A sto se tice ekologije mi prednjacimo u svetu,pa sad su automobili problem.Pa kod nas deponija predstavlja rupu u koju se baca otpad pa kad se rupa napuni oni se prebace na drugu lokaciju(cist primer Gigos kod Jagodine).Reciklaza kao tehnoloski proces ne postoji,kod nas nema ni odvojenih kontejnera da se odvaja otpad u zavisnosti od njegovog materijala.Da mogu da slikam pa da postavim kakav kontejner mi stoji pred kucom ono je sramota ziva.Razcvetan kao da ga je top pogodio.Iz njega pola poispada sto bacis pa posle to psi lutalice raznose po kraju.E moji vi daleko ste vi od ekologije.
     (Strokavi mozak, 12. avgust 2019 17:59)

    # Link komentara

  124. A sta ce sa automobilima u koje nije fabricki ugradjen katalizator? Uvek su Srbi bili veci "Papa" od Pape. Ah ta napredna "Agencija", pa jos pomognuta "Komisijom"...sve strucnjaci moj do mojega. Posto ocigledno nisu sposobni za posao za koji su odlicno placeni, neka prepisu recimo propise Holandije i sve ce biti kako EU kaze i zahteva.
     (dr.kadzija, 12. avgust 2019 17:58)

    # Link komentara

  125. A sta cemo mi koji imamo starije automobile od 10 godina, i fabricki nemamo katalizator?
    (Brada, 12. avgust 2019 17:31)
    svi automobili proizvedeni od 1993.fabricki imaju katalizatore, a svi automobili stariji od 1989.spadaju u kategoriju oldtajmera za koje vaze posebni propisi
     (misa, 12. avgust 2019 17:48)

    # Link komentara

  126. Празан ми је ДПФ, искључен софтверски. На техничком су ми гасови много испод горње границе дозвољеног. Мотор савршен, сагоревање како треба, не троши уље, не дими ништа. Ако је мотор исправан нема проблема на мерењу. Мој модел аута има верзије са два мотора. Један слабији без ДПФ и један јачи са ДПФ. И сад ви мени реците која је разлика између овог без и мог са празним? Нема. Оба испуњавају Еуро норму. А прича да ће то да се реши у Србији је смешна. Једна Британија није успела, а Србија ће успети. Како да не.
     (комша, 12. avgust 2019 17:32)

    # Link komentara

  127. A sta cemo mi koji imamo starije automobile od 10 godina, i fabricki nemamo katalizator?
     (Brada, 12. avgust 2019 17:31)

    # Link komentara

  128. Živim za taj dan. Mada, znajući kako se kod nas poštuju propisi, neće od ovog biti ništa.
     (Boban, 12. avgust 2019 17:31)

    # Link komentara

  129. Ako ne skinete sami skinuće vam drugi. Alfa romeo 156, 2006 god; cena katalizatora 200€ vrednost auta ne prelazi 2000€.
    (Stivić, 12. avgust 2019 17:22)

    # Link komentara

  130. Nema problema, dajte normalne cene zamenskih sa 10 godina garancije i sve ok.
     (vojkan85, 12. avgust 2019 17:18)

    # Link komentara

  131. A do 21, crni dim iz novih dizela. Ko ostane ziv, pricace..
     (Lars, 12. avgust 2019 17:15)

    # Link komentara

  132. HVALA BOGU!!!
    Po aerozagađenju, spadamo u najzagađenije države Evrope, a od kancera plića i mozga, na koje direktno utiče zagađenje vazduha, godišnje umre između 2000 i 6000 ljudi.
    Ovo je jedna od prvih mera. Jednako važno je i zagađenje koje dolazi iz termoelektrana, čiji dimnjaci bi trebali isto biti strogo proveravani da imaju filtere.
     (cleo, 12. avgust 2019 17:14)

    # Link komentara

  133. А до 2021. ћемо шта?
     (Пилипенда, 12. avgust 2019 17:12)

    # Link komentara

  134. Ma da l' ste normalni? 90% vozila nemaju katalizator. Kada sam svoj auto odvezao kod majstora da ga skine, on mi saopštava da me je neko već prestigao, i skinuo ga pre nego što sam ga ja na placu kupio.
    (1711, 12. avgust 2019 17:11)

    # Link komentara

  135. “Katalizatori su neizbežan deo izduvnog sistema svakog novog vozila u poslednjih desetak godina”. 30 i vise godina ako cete posteno. Neverovatno je sto je uopste dozvoljeno skidanje filtera i katalizatora narocito na dizel vozilima. Sto se mene tice to je prekrsaj svih prekršaja. Gori od alkohola, brzine i pro Sladja kroz crveni svetlo. Kazna bi trebala da iznosi 1.000.000 dinara i 6 meseci zatvora jer ne vidim na koji način moze neko vise da nas ugrozi nego kad na TDI/JTD motoru skine sve filtere, mozda jedino da Cernobil ponovo eksplodira.
    (Coyote, 12. avgust 2019 17:09)

    # Link komentara

  136. "U  našim krajevima vozači su često skidali katalizatore sa svojih automobila, pre svega jer nisu želeli da ulože u zamenu pokvarenih, ali i zbog povećanja snage svog vozila."

    Али су углавном скидали због платине у њима и продавали отпадима.
     (Живчани_неки_лик, 12. avgust 2019 17:06)

    # Link komentara

  137. A zašto ne od sutra, nego tek za dve godine? Trovanje ljudi čađu je krivično delo za koje niko još nije odgovarao u Srbiji. I manite se tih priča o platama i vožnji krševa. Ako su u zapadnoj Evropi ljudi prihvatili činjenicu da automobil nije pravo već odgovornost i obaveza, krajne je vreme da se i ovde uvede red.
    (Vozač, 12. avgust 2019 17:04)

    # Link komentara

  138. Aj u dva'es marke da ce ovo da produze u vucicevom botistanu jel su upravo ti i takvi pocupali i poskidali sve to sa svojih automobila.Narocito pripadnici wagen sekte.
     (Dejan, 12. avgust 2019 17:03)

    # Link komentara

  139. bice plate do tada u proseku 3500€..??????
     (zzzz, 12. avgust 2019 17:01)

    # Link komentara

  140. Katalizator niko i ne vadi, već DPF, a to su dva odvojena uređaja.
    DPF koji vremenom postane problematičan u Srbiji većina uklanja. Neko vreme je moguće čišćenje, ali se vremenom u njemu toliko natalože razne smole i kondenzi i kad očvrsnu formiraju masu čvrstu kao bitumen, i tu nema čišćenja.
    Sam DPF je kod pojedinih vozila tako složen i ima toliko pojedinačnih delova da je njegova cena u ovlašćenom servisu i do 5000 evra (pojedini modeli Mazde).

    Ali, sa DPF-om i britanci muku muče, jer vlasnici bozila skinu kutiju i povade saće, a potom vrate praznu kutiju.
    Na tehničkom pregledu ne može se nijednim postojećim uređajem utvrditi da li je DPF prisutan ili ne, a vizuelni pregled nije dovoljan, jer su mnogi povadili saće iz katalizatora i vratili prazno kućište. Još je kućište bilo otvoreno sa strane bliže podu, tako da se ne vidi da je sečeno i ponovo zavareno.

    Trenutno su nadležni organi u VB pozvali čak i naučnike da se pozabave ovim problemom, ali dok se pronađe adekvatna metodologija, pitanje da li će SUS motori biti ovoliko zastupljeni, bar u urbanim sredinama.
    (Veliki brat, 12. avgust 2019 16:57)

    # Link komentara

  141. Da li ce to vaziti i za autobuse GSPa?
    (Vrabac, 12. avgust 2019 16:57)

    # Link komentara

  142. Do tad će izumremo...
    (...ono ako mi nekada objavite neki komentar..., 12. avgust 2019 16:55)

    # Link komentara

  143. Kakve ce tu tek malverzacije da se prave. Sta ce biti dokaz da ima? Slika katalizatora, merenje koje moze da obavi sondom na livadi ispred servisa ili sta? A za DPF, nista, moze i dalje bez njega?
    Boli uvo tehnicke preglede, oni uvek mogu da kazu da je imao katalizator na pregledu i da je juce skinuo ako ih nagaze za kontrolni tehnicki.
    Populisticka mera koja nazalost NISTA nece promeniti. Sve ce da ide na "majke mi", jer niko zivi ne moze da dokaze kada je vlasnik skinuo katalizator - pre ili posle tehnickog.
    (Think it over, 12. avgust 2019 16:46)

    # Link komentara

  144. Bas me zanima, sta ce biti sa javnim prevozom po gradovima, ono gradski autobusi ispustaju vise dima nego smederevac ili raspali FAP, a svako jutro se nagutam dima pored njih kada je spic prevoza. Vise je tih autobusa bez katalizatora nego automobila sa losim katalizatorima
     (Bruder, 12. avgust 2019 16:41)

    # Link komentara

  145. A moje vozilo fabricki nema katalizator. Sta u toj situaciji? Hvala na odgovoru...
     (justopinion, 12. avgust 2019 16:41)

    # Link komentara

  146. Kao i na DPF!
    (Redondo, 12. avgust 2019 16:38)

    # Link komentara

  147. Uz puno razumevanje ljudi koji nemaju novca za nova vozila i adekvatne popravke postojećih vozila, meni stvarno vrhunski drsko skidanje katalizatora i dpf filtera jer ime je tako lakše i jeftinije. Alo pluća ne možemo da menjamo!
     (mediteraneo, 12. avgust 2019 16:38)

    # Link komentara

  148. ovo je sramota sta rade pvom narodu,samo pare da uzmu...propagiraju neku pricu o ekologiji e ev vozilima,koja mi nikada necemo voziti. sama nemacka koja ima pre 42 miliona automobila od toga je samo 200000 el ili hibrid,ej od 42 miliona..namecu nam neke gluposti,ministar trivan stalno prica o ekologiji i propagira ev vozila,ja da sam voditelj pitao bih ga ako vi propagirate takva vozila recite mi ministre a koji vi auto vozite,mislite da ce reci ev ili hibrid ahahhahahaha tu bi ga ja usrao...bela ljudi kupuju sta zele i koliko para imaju, od davnina je tako bilo i bice,a nafta je prirodni derivat koji se konstantno talozi i bice je uvek,jer ono sto se talozilo milijardama godina (nafta) mislite da covek stvarno moze da je potrosi za sve ove godine koriscenja(preko sto godina) toliko
    (vuckoo, 12. avgust 2019 16:37)

    # Link komentara

  149. ovo je sramota sta rade pvom narodu,samo pare da uzmu...propagiraju neku pricu o ekologiji e ev vozilima,koja mi nikada necemo voziti. sama nemacka koja ima pre 42 miliona automobila od toga je samo 200000 el ili hibrid,ej od 42 miliona..namecu nam neke gluposti,ministar trivan stalno prica o ekologiji i propagira ev vozila,ja da sam voditelj pitao bih ga ako vi propagirate takva vozila recite mi ministre a koji vi auto vozite,mislite da ce reci ev ili hibrid ahahhahahaha tu bi ga ja usrao...bela ljudi kupuju sta zele i koliko para imaju, od davnina je tako bilo i bice,a nafta je prirodni derivat koji se konstantno talozi i bice je uvek,jer ono sto se talozilo milijardama godina (nafta) mislite da covek stvarno moze da je potrosi za sve ove godine koriscenja(preko sto godina) toliko
    (vuckoo, 12. avgust 2019 16:36)

    # Link komentara

  150. sad kad krene pljuvanje po vlasti a medju prvima smo u evropi po obolelima od raka pluca i astme, o ekologiji da ne pricam
     (x, 12. avgust 2019 16:28)

    # Link komentara

  151. I sta ako ga ukradu, kao meni sto su ukrali, jer se skupo prodaju, a nov kosta 700 evra. Da kupim novi, pa da ponovo ukradu? A auto vredi ispod 3000e
    (Cobbe, 12. avgust 2019 16:20)

    # Link komentara

  152. Od "glave šećera" do "šećera u kockičicama", i "šećara u kristalnim zrncima"...
    Pouzdano se zna da je 80-90% auta, bez katalizatora, a da toga ni vlasnici nisu svesni.
    Ali ima ovde "inteligencije" koja za zadatak ima da ubira harač po osnovu veoma opravdavajuće moralne visoko odgovorne ekološke svesti.
    A u suštini smo pljačku i harač ozakonili, bez ekologije...
     (Mediocritical, 12. avgust 2019 16:12)

    # Link komentara

  153. Da i mi bidemo ko sav normalan svet
     (Ivan J, 12. avgust 2019 16:11)

    # Link komentara