1. A zašto preticati,ulica nije privatno vlasništvo,već javno dobro za korišćenje svih učesnika u saobraćaju koji koriste put i pridržavaju se pravila bezbednosti saobraćaja i svojom vožnjom ne smeju dovesti sebi i druge učesnike u saobraćaju u opasnost već svoje radnje prilagoditi uslovima puta.(Banderaš, 14. jun 2019 17:09)

    Upravo zato sto nije privatno vlasnistvo, kao sto zamislja poneko ko, hej-haj, bas ga briga, on se, po magistrali, voza na taljigah! Takvi su jos opasniji od manijaka koji voze 250. Sam si rekao - prilagoditi...
    (opasni presedan, 18. jun 2019 13:59)

    # Link komentara

  2. Vozim dosta godina, iz mog iskustva pisem, da li vozili neki automobil sa slabijim ili jacim agregatom, da li preticali automobil ili kamion, nesto za sta nikad necete biti pripremljeni jeste ukljucivanje idiota sa sporednog puta u toku preticanja. Slucaj 1) preticete kamion, idiot koji se ukljucuje sa leve strane ne gleda desno vec samo levo i ulazi u svoju traku, Vi jelte nalecete. Slucaj 2) preticete kamion, idiot koji se ukljucuje sa desne strane pogleda levo vidi kamion, desno nema nikog, ukljucuje se u vasu traku i nalecete. Oba slucaja, ako dodje do udesa Vi ste presli iz nepoznatog razloga u suprotnu traku, nije on kriv sto ne gleda dok se ukljucuje na glavni put.
    (johan, 14. jun 2019 12:49)

    I ko je sad idiot? Zao mi je da te razocaram, ali... da nije mozda onaj sto pretice u raskrsnici!? Nema veze sto je sa sporednim putem, preticanje u raskrsnici (na mostu, pesackom prelazu, pruznom prelazu...) izricito je i najstroze zabranjeno!!! A bilo komme s mrvom mozga u glavi tu izricita zabrana nije ni potrebna. Uostalom, ispred raskrsnice sigurno se nalazi puna linija, a i znak. (Eh, sad... ako nesto od toga fali, onda je kriv onaj ko je propustio postaviti obaveznu signalizaciju.) Cuj, kriv onaj sto pri ukljucivanju ne gleda dolazi li mu koja budala s desna (a nije u Engleskoj)... I jos ga biser intelekta zove "idiotom"... Dobro, druga je stvar isparkiravanje, ili izlazak iz dvorista - tada morate proveriti i levo i desno.
    (baksuzni dimnjacar, 18. jun 2019 13:40)

    # Link komentara

  3. @Tarpe sta je mocno u 21 veku auto sa 240ks??? Meni bar nista specijalno ni ovaj moj sa 260ks. Nekome bi verovatno bio uzasno jak ali covek se na sve brzo navikne pa postane dosadno. Sledeci auto vec planiram neki preko 300ks i vec unapred znam da ce mi za 3 godine i on dosaditi. Svakako treba biti oprezan i pazljiv ma koliko da je auto snazna masina. Pamet u glavu.
     (Ivan, 17. jun 2019 03:14)

    # Link komentara

  4. @pepe ima leka i protiv njih. Ubrzati pre pocetka preticanja tako da njegov gas nema nikakvog efekta. Dajte gas na vreme ljudi. Pun gas
    (Gross, 16. jun 2019 12:37)

    # Link komentara

  5. Iza svakog šlepera bar 3-4 lika koja nemaju nameru da ga obiđu, ali mu se zalepe, stvori se kolona, a onda, po pravilu bar 3-4 lika sa začelja kreću da obilaze celu kolonu... Ja bih kažnjavao obe kategorije.
    (Mickey, 15. jun 2019 20:19)

    Razumem tvoju frustraciju, ali gde si ti u tome? U prvoj ili drugog grupi? Jer treće nema...
    (phreak, 16. jun 2019 08:47)

    # Link komentara

  6. Samo 150+ hp i mirna glava.
    Prvi auto 90hp, 3 godine star, ok registracija, potrosnha i odrzavanje. U par situacija da izginemo jer dam gas da preteknem kamion, on da gas i ro traje i traje i onda dolazi vozilo iz suprotnog smera a ja nemam vise gde. A kamiondzije namerno to rade jer je bilo vise tih situacija.
    Drugi auto 155hp preticanje kamiona postaje decija igra, stisnes i ne mislis puno.
    Treci auto 211hp preticanje traje trenutak. Registracija i servisiranje nesto vise od ostalih ali se isplati svaki dinar.
    Sto znaci samo jak auto za putovanja i mirna glava.
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (kro-manjon, 14. jun 2019 09:58)

    Jos bolja varijanta od ovog je jak auto za putovanja i fantastican licni vozac. Ne znam kako ljudima to ne pada na pamet kao opcija.
    (Sasa, 15. jun 2019 23:53)

    # Link komentara

  7. (Pavle, 15. jun 2019 09:36)
    Zbog takvih strebera kao sto si ti se ljudi unervoze i prave ishitrene poteze...ko bi tebe sacekao dok se smislis gde ces..
     (Radijator, 15. jun 2019 21:56)

    # Link komentara

  8. A to "srednjoj Bosni" ako je trebalo da bude pogrdno malo je i neuko, kad znamo odakle je jedini knjizevnik nobelovac sa ovih prostora.
    (rog, 15. jun 2019 12:47)
    Mislis da je i on tako slagao padeze?
    :)
     (Radijator, 15. jun 2019 21:53)

    # Link komentara

  9. Bg-Zlatibor, horor put
    (Kole, 15. jun 2019 20:36)

    # Link komentara

  10. Iza svakog šlepera bar 3-4 lika koja nemaju nameru da ga obiđu, ali mu se zalepe, stvori se kolona, a onda, po pravilu bar 3-4 lika sa začelja kreću da obilaze celu kolonu... Ja bih kažnjavao obe kategorije.
    (Mickey, 15. jun 2019 20:19)

    # Link komentara

  11. @jaretina

    Mogao si izvući iz konteksta i da mrzim i decu i da palim vrzinu na krivinama... a možda nisam Srbin? Čovek uzme pet početnih i krajnjih reči jednog pasusa i prosipa pamet.
     (Bot92, 15. jun 2019 20:19)

    # Link komentara

  12. Van naselja pretekne covek celu kolonu negde ispred krivine uleti u makaze, svi pobegnu u stranu, haos naparavi, a onda kad stignete u sledece naselje i on bude na 20 metara ispred vas u koloni na semaforu... Toliko o nasoj pameti.
    (Balkanski rulet, 15. jun 2019 18:45)

    # Link komentara

  13. Kad je kamion ispred mene ja bukvalno ništa ne vidim tu čestu situaciju toliko mrzim jer ako se malo udaljim usporim da bi video bolje momentalno te pteteknu dva auta i ništa nisi uradio. Mrzim magistrale.
    (agent mahoun, 14. jun 2019 09:33)

    Ništa ne vidiš ako se tako sakrivaš iza kamiona, naravno. Niko ne vidi, ne samo ti. Zato se oprezno pomeriš u levu traku, makar ona bila i za suprotni smer. I, ako oceniš da možeš preticati, nastaviš njome.
     (10, 15. jun 2019 17:57)

    # Link komentara

  14. Ja u mojoj Alfa Giulietta Quadrifoglio od 240ks pazim kako preticem, a znam da bi neko divljao kao nanormalan da je za volanom ovako mocnog automobila. Zato, najvaznija je paznja i postovanje ostalih ucesnika u saobracaju. Nasi putevi su uzasni, nazalost, i to igra ulogu dosta u hazardnosti preticanja. Cini mi se da je to sve pravljeno za Jugice tamo 60tih, i to je bilo dobro tada, ali sada su i automobili veci i snazniji, tako da ovakvi putevi vise nisu dobri. Pogledajte samo garaze - sve pravljeno za Jugice, ne mozes postenu garazu da nadjes vise. Elem, to nije ni tema.
    (Tarpe, 15. jun 2019 17:19)

    # Link komentara

  15. @jaretina
    Prisiljavanje vozača da ukazuju pomoć drugim vozačima na putu pod pretnjom zakonskih sankcija je čist fašizam. Ne možete vi kao država nekome ko nije državni službenik već privatni građanin i nema nikalvu odgovornost za nastalu situaciju zapovedati da tu odgovornost preuzme, to može biti samo njegova dobra volja i njegov lični moralni izbor. Dakle, samo još jedan primer socijalističkog i etatističkog represivnog i nasilnog nametanja solidarnosti sa nepoznatim ljudima koja može da bude samo rezultat slobodnog moralnog izbora pojedinca. Vas sam već zapazio kao čistokrvnog socijalistu/fašistu (to je ionako jedno te isto) i pristalicu državne kontrole i represije u svim sferama života, pa me uopšte ne čudite kad agresivno branite i ovaj tip "uterivanja dobra" batinom gde se to navodno dobro, naravno, automatski pretvara u deset puta veće zlo dršavnog terora nad nečim što je isključivo privatna moralna sfera.
     (EU Citizen, 15. jun 2019 16:47)

    # Link komentara

  16. Druga stvar u vezi preticanja je kada mene, kao vozilo koje pretiču, stavi u nezgodnu situaciju, ... već bih ga ostavio da trune!
    (Bot92, 15. jun 2019 11:20)
    znači, srpski vozač ne voli da ga pretiču, a na udes okrenuo bi glavu.
    ja bih tebi oduzeo dozvolu, a iskreno ti želim da tebi nekad pritreba pomoć, pa da osetiš svoju medicinu.
     (jaretina, 15. jun 2019 16:02)

    # Link komentara

  17. @vlada

    Po zakonu kamioni i busevi na putu van naselja, a gde je dozvoljeno preticanje, moraju da međusobno drže rastojanje od najmanje 100 metara. To mi je čak bilo jedno od pitanja na testu kad sam polagao za kamion. Ne znam da li se u međuvremeno nešto promenilo zakonski, trebalo bi da važi i danas.

    Nažalost, u praksi ovo skoro niko ne radi a primećujem da i saobraćajci uglavnom ne znaju za ovo pravilo.
    (Levoruki Krstivoje, 15. jun 2019 13:27)

    # Link komentara

  18. @turbo 

    auto nije srednjeg roda, osim samo negde u srednjoj Bosni... 
    Ne kaže se TO auto, nego TAJ auto...
    (Crvena Zvezda Tirana 22.04.1945., 14. jun 2019 10:27)

    A to "srednjoj Bosni" ako je trebalo da bude pogrdno malo je i neuko, kad znamo odakle je jedini knjizevnik nobelovac sa ovih prostora.
     (rog, 15. jun 2019 12:47)

    # Link komentara

  19. Većina komentara je prilično pametna... Svaka čast.
    (Dragan, 15. jun 2019 12:34)

    # Link komentara

  20. Stekao sam utisak da je ljudima, iz nekog iskompleksiranog razloga, blam da koriste žmigavac. Bilo da li je preticanje ili skretanje u pitanju. To je stvarno ozbiljan simptom postao u Srbiji. Krivično delo sa predumišljajem, tako bih se izrazio.

    Druga stvar u vezi preticanja je kada mene, kao vozilo koje pretiču, stavi u nezgodnu situaciju, npr. počne da me pretiče ispred krivine ili ispred škole i sl. već zamišljam kako tamo 200 metara dalje pravi neku glupost, prevrće se ili ubija nekog. E, onda mi prođe kroz glavu skoro uvek u takvim situacijama, da NIKAD ne bih stao, izašao i pružio mu pomoć (pozvao hitnu, izvukao ga iz kola i sl.), već bih ga ostavio da trune!
    (Bot92, 15. jun 2019 11:20)

    # Link komentara

  21. Citam komentare i vecina stvari mi se nikada nije desila, a vozim 21 godinu. Moja pravila su: Retko preticem kamione, samo kada je jako pregledno i kada sam ja prvi iza njega, isprekidana linija ne znaci uvek bezbedno preticanje, odustajem na pola relativno cesto- cim vidim da iz suprtonog smera neko jurca, secam se da sam odmah nakon polaganja u tih prvih mozda cak i godinu dana jednpstavno izbegavao preticanje kada je brzina veca od npr 60kmh. Moj savet je steknite rutinu, nista na silu, ne podlezite pritiscima drugih vozaca, ne rizikujte ni malo nikada. Srecno!
    (Rale, 14. jun 2019 22:27)
    svaka cast na opreznosti ali ako ni nakon 21 godinu ne pretices kamione ili kad je brzina veca od 60(?!) cemu voznja svojim autom?
     (pera, 15. jun 2019 10:38)

    # Link komentara

  22. Na Ibarskoj je ograničenje 50, a retko 60 kmh. I, jednom prilikom, predveče, sam vozio strogo tako. Svestan sam da je to malo, nepotrebno. Iza mene se formirala velika kolona. Hoću reći da oni koji donose ta ograničenja ne uključuju mozak dovoljno. U Hrvatskoj npr. ograničenja se povećavaju čim to situacija dozvoli, pa makar to bilo samo par km.
     (šofer, 15. jun 2019 10:09)

    # Link komentara

  23. Prilikom donošenja odluke da li da pretičemo ili ne, vrlo je vredno sagledati put ispred sebe što bolje. Zato se me treba ustručavati da što ranije skrenemo u levu traku s koje imamo bolju preglednost. Iskakanje na tu traku tek neposredno iza vozila koje pretičemo, ne može nam dati takvu preglednost. I 100m ispred nije mnogo ako je dozvoljeno i ako nema vozila kome smetamo takvim pomeranjem na levu traku.
     (šofer, 15. jun 2019 10:03)

    # Link komentara

  24. Jedna napomena:
    Ako upadnete u situaciju da neizbezno sledi direktan sudar, izbegnite ga tako da svesno idete na prevrtanje, pošto su posledice prevrtanja redovno znatno blaže od posledica direktnog sudara.
     (šofer, 15. jun 2019 09:56)

    # Link komentara

  25. Skoro sam polozio i poceo da vozim, za sada razmisljam ovako; Dok ne steknes rutinu i dok ti ne budes upravljao autom, a ne on tobom izbegavaces gradsku guzvu, preticanja i sl stvari. Postujem pravila, gde je ogranicenje 40 vozim toliko, uvek migavac, kada trebam da se ukljucim na glavni put stanem, prva pa krenem, bez obzira sto neki put nema nikoga (vidim), ne izlecem! Znate sta sam primetio? Kad sve radis kako treba i postujes pravila masa ljudi te gleda kao nekog cudaka sa nekim gadnim podsmehom. Mislim se u sebi, pa svi ste se rodili nauceni, kao Sumaheri. E sad, meni na osnovu onoga sto sam sam video za ovo kratko vreme kao vozac niko ne treba da kaze da su za sve nesrece u saobracaju krivci nervozni, bahati za volanom koji su puni sebe i ne postuju pravila, jednom recju, mentalitet.
     (Pavle, 15. jun 2019 09:36)

    # Link komentara

  26. Najveći problem su oni koji sve vreme gledaju u prosečnu potrošnju pa bi hteli da im auto troši 4.5 litara i tokom preticanja. Onda petom ili šestom daju vrlo mali gas pa to preticanje traje čitavu večnost.
     (Boban, 15. jun 2019 09:10)

    # Link komentara

  27. Ja kad vozim moju Skodu super be ibarskom, pa ona prosto trazi da preticem sve koji voze sporije od 120. Takav je to auto, ne moze da se vozi sporije, ni po gradu ni van grada.
    (Stojko, 15. jun 2019 08:31)

    # Link komentara

  28. Мене је мој инструктор учио: ако ниси сигуран да ли можеш да претичеш - НЕМОЈ.
     (која, 15. jun 2019 06:15)

    # Link komentara

  29. @mr

    Auto ide do 8000 obrtaja plus je maksimalni obrtni na blizu 4000. Jednostavno je zdravo menjati na višim obrtajima, rasterećeniji je motor. Ima on snage i na 1000, ali što bih ga mučio?
     (Venegor of Heselink, 15. jun 2019 03:56)

    # Link komentara

  30. @Dolina jorgovana
    Pozdrav sapatniku iz Corse 1.2 :)
    (Jeja, 15. jun 2019 01:58)

    # Link komentara

  31. Kod nas je normalno preticati kolonu vozila. Svi negde zure a drzava ne da stoji nego ode u nazad. U nemackoj npr vec tri godine zivim, pre toga u austriji dve. Niko me nikad nije pretekao!!!! Nikad. Zasto bi? Ako je ovranicenje 50, svi vozimo 50. Dodjem u srbiju znaci ljudi me preticu na semaforu dok skrecem u levo. Strasni smo. Saobracaj je refleksija kulture. Npr ono sto sam u indiji doziveo savrseno i opisuje njihovu kulturu, pravila bez. E mi smo tu negde izmedju nemacke i indije.... Kao sto rekoh, saobracaj je refleksija drustva. Bahato, to je nase.
    (zoran, 15. jun 2019 01:14)

    # Link komentara

  32. Eto pre par dana sam hitno vozio lice kome je život zavisio od svake sekunde, na delu auto puta od rumske raskrsnice ka bg sam vozio i do 210km/h, vozim audi sa 147kw, ablendovao sam svemu što sam video ispred sebe. Ljudi su se sklanjali, srećom nije bilo pametnjakovica koji će reći ja vozim 130, gde ćeš ti. Nije tvoje da se praviš pametan, nikada ne znaš zašto neko zuri, tu je policija da se bavi kažnjavanjem. Njima veliko hvala jer su me sproveli do urgentnog kroz gužvu. Hvala i svim ljudima koji su se sklanjali. Doktori kažu da bi u takvoj situaciji i 10min bilo puno.
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (bibi, 14. jun 2019 18:14)

    Uvek puštam one koji mi trepću od pozadi, iako mi jako retko neko trepće jer na aito putu jedno oko uvak držim na retrovizoru. Očekujem da i drugi puste mene kad mi se žuri, ali na žalost ne vozim Audi pa ne ulivam strah onima ispred koji bo svojom sporom vožnjom da mi napakoste jer ne znaju da voze. Nadam se da vam neće uzeti više od 2500 za prosečnu brzinu.
    (Vozač, 14. jun 2019 23:37)

    # Link komentara

  33. slazem se s tobom ali vidjam ne bas neiskusne vozace koji autoputem voze u desnoj traci 70 iza njega sleperi koji ne mogu da ga obidju itd. Isto i na Ibarskoj,voze 60 gde je ogranicenje 80 i zbog krivina i pune linije prave kolonu i podizu nervozu. Tako se i desavaju nepromisljena preticanja. Nemoj sad samo da mi neko kaze kako to nije doziveo nikad
     (pera, 14. jun 2019 22:34)

    # Link komentara

  34. Citam komentare i vecina stvari mi se nikada nije desila, a vozim 21 godinu. Moja pravila su: Retko preticem kamione, samo kada je jako pregledno i kada sam ja prvi iza njega, isprekidana linija ne znaci uvek bezbedno preticanje, odustajem na pola relativno cesto- cim vidim da iz suprtonog smera neko jurca, secam se da sam odmah nakon polaganja u tih prvih mozda cak i godinu dana jednpstavno izbegavao preticanje kada je brzina veca od npr 60kmh. Moj savet je steknite rutinu, nista na silu, ne podlezite pritiscima drugih vozaca, ne rizikujte ni malo nikada. Srecno!
     (Rale, 14. jun 2019 22:27)

    # Link komentara

  35. Nisam znao da je odustajanje od preticanja sramota. Zar smo tako iskompleksirani, e svasta. Ajde nesto novo da naucim.
    (mile majstor, 14. jun 2019 22:25)

    # Link komentara

  36. U Kanadi je na većini magistralnih puteva puna linija non stop, po negde se naiđe na isprekidanu, ali je zato ograničenje 90km/h, čak i kroz naseljena mesta, sem ako je gusto naseljeno onda ograničenje prelazi na gradsko. Ovo govorim za Quebec ali verujem i da je i u ostatku slično.
    (CND, 14. jun 2019 21:51)

    # Link komentara

  37. Jak motor, vrhunske kočnice, skoro da nema opasnosti. Sve ostalo (čitaj, većina automobila), više-manje opasno.
    (Smuleco, 14. jun 2019 10:46)

    Nijedan auto nije opasan vec pavijan za volanom istog.
     (MP, 14. jun 2019 21:45)

    # Link komentara

  38. @bibi Drago mi je da se sve dobro zavrsilo.Moja poenta je da neko ko je vec u preticanju nema gde da se skloni i sa svojih 140-150 mozda ne ne moze da postigne 210 na sat. Inace sumnjam da tih 20 -30 sekundi zaista uvek nekome iza toliko znaci. Cak sta vise ovaj sto ablenduje moze da izazove paniku kod vozaca ispred sebe tako da ovaj pogresi npr brzinu i eto karambola. Inace nemam problem da se sklonim u levu traku cim zavrsim preticamje, jer je srednja za voznju u kojoj cesto uzivam jer meni putovanje nikad ne sluzi da se bahatim niti da se trkam sa ostalima na na autoputu.E sad ko se pravi pametan nisam siguran, neka vecina koja ovo cita odluci.
     (Pera, 14. jun 2019 21:43)

    # Link komentara

  39. A onaj prvi video sa Astrom klasičan primer panicara imao je sasvim dovoljno i vremena i prostora da priskoči i vrati se iza kamiona. Pritom je prvo cimnuo levo pa tek počeo da koci na onom šljunku, ima sreće što onu banderu nije zakucao samo je završio u jendeku.
    (djak one, 14. jun 2019 21:40)

    # Link komentara

  40. Ovo oko hvatanja zaleta je problematično. Mnogo novih kola ima sasvim dovoljno ubrzanje da ne mora da se zaleće i izleće već izađeš u traku za preticanje i ako može pun gas i pretiči.
    Ovime se izbegava manevrisanje tokom ubrzavanja što može biti problem na lošijoj podlozi i naglo kočenje ako mora da se odustane.
    Tako su nekad preticala samo sportska kola.
     (boris, 14. jun 2019 21:21)

    # Link komentara

  41. Zaboravili ste i ono sto mnogi ne znaju. Posle preticanja izbacite desni migavac pre povratka u desnu traku.
     (A.P., 14. jun 2019 21:08)

    # Link komentara

  42. Pustite vi novopecene vozace oni su jos i pazljivi. Nego neka mi neko objasni sta da radim kad sam vec u preticanju kamiona sa svojih 160 km/h koje nisu tako spore i naidje iza mene lik sa bmw ili audijem koji se lepi za mene a vozi 250 km/h i ablenduje mi da se sklonim. Valjda ocekuje da poletim jer zaboga tih 30 sekundi ne moze da saceka. Naravno ne pada mu napamet da pusti gas. Takav primitivizam nigde u Evropi necete videti. 
    (Pera, 14. jun 2019 12:19) 

    Eto pre par dana sam hitno vozio lice kome je život zavisio od svake sekunde, na delu auto puta od rumske raskrsnice ka bg sam vozio i do 210km/h, vozim audi sa 147kw, ablendovao sam svemu što sam video ispred sebe. Ljudi su se sklanjali, srećom nije bilo pametnjakovica koji će reći ja vozim 130, gde ćeš ti. Nije tvoje da se praviš pametan, nikada ne znaš zašto neko zuri, tu je policija da se bavi kažnjavanjem. Njima veliko hvala jer su me sproveli do urgentnog kroz gužvu. Hvala i svim ljudima koji su se sklanjali. Doktori kažu da bi u takvoj situaciji i 10min bilo puno.

    SPASAVANJEM JEDNOG, VI STE UGROZILI NA DESETINE DRUGIH ZIVOTA!
     (Brada, 14. jun 2019 20:53)

    # Link komentara

  43. Narode lepo su oni ovde sve napisali i objasnili barem sto se tice teorije! A u praksi ipak vladaju druga pravila.Moram da pitam onog ko je pisao ovaj tekst vezano za deo gde kaze da bi trebali da upoznamo svoje vozilo (ubrzanje,trag kocenja,maksimalna brzina...) a gde da upoznajemo nase vozilo!!?? Kod nas u zemlji koliko znam ne postoje trkacke staze kao recimo u Nemackoj,V.Britaniji...gde moze da se na bezbedan nacim isproverava auto! Postoji centar NAVAK kod Subotice ali nesto ne vidim da ce neko iz Nisa da predje 350-400 km.da bi malo brze vozio auto na stazi.Predlog bi bio da se napravi nekoliko takvih staza po ugledu na Nemacku i V.Britaniju gde moze i iskusan i ne iskusan vozac malo da protegne svoju "masinu" na bezbedan nacin.Naravno ovde se nema para za tako nesto samo me interesuje koliko kostaju izgubljeni zivoti u saobracaju!?
    (Sasa, 14. jun 2019 14:09)

    Nije kod Subotice već kod Subotišta - sela u Donjem Sremu kod Pećinaca. To ti je malo više od 2 sata vožnje iz Niša, taman da malo upoznaš auto na autoputu.
     (Života, 14. jun 2019 20:32)

    # Link komentara

  44. A je l može neki edukativni tekst kako može da se skrene i iz svoje trake ako ne voziš zglobni autobus ili kamion s prikolicom? Gledam u delta Sitiju kako izlaze sa parkinga, da te Bog sačuva, a voze neke hečbekove.
     (Života, 14. jun 2019 20:21)

    # Link komentara

  45. Sve je to lepo što ste napisali, ali da mi neko kaže šta uraditi u sledećoj situaciji koja mi se desila nekoliko puta.
    Put BG-ZR, kad se već odmakne od Beograda ima lepih pravaca za preticanje. I onda sustignete 3 šlepera koji voze 65-70km/h, jedan iza drugog na odstojanju od 5-10m. Ispada da su oni kolona i da se ne smeju preticati, a zbog malog odstojanja ne može da se prestige samo jedan.
    Šta uraditi u toj situaciji? Voziti 20km od Čente do Zrenjanina iza njih?
     (vlada, 14. jun 2019 20:13)

    # Link komentara

  46. @ veštak saobraćajne A šta meni vrijedi što zakonski nisam kriv kada već dođe do takvog sudara. Takvi sudari su uvijek fatalni za nekoga u tim vozilima jer se radi o velikim brzinama.
    (mostarac, 14. jun 2019 20:12)

    # Link komentara

  47. Vozim dosta godina, iz mog iskustva pisem, da li vozili neki automobil sa slabijim ili jacim agregatom, da li preticali automobil ili kamion, nesto za sta nikad necete biti pripremljeni jeste ukljucivanje idiota sa sporednog puta u toku preticanja. Slucaj 1) preticete kamion, idiot koji se ukljucuje sa leve strane ne gleda desno vec samo levo i ulazi u svoju traku, Vi jelte nalecete. Slucaj 2) preticete kamion, idiot koji se ukljucuje sa desne strane pogleda levo vidi kamion, desno nema nikog, ukljucuje se u vasu traku i nalecete. Oba slucaja, ako dodje do udesa Vi ste presli iz nepoznatog razloga u suprotnu traku, nije on kriv sto ne gleda dok se ukljucuje na glavni put.
    (johan, 14. jun 2019 12:49)

    U oba slučaja uzrok je uključenje vozila na put sa prvenstvom prolaza jer se vozac nije uverio da navedenu radnju može izvesti na bezbedan način po druge učesnike u saobraćaju.
     (veštak saobracajne, 14. jun 2019 18:19)

    # Link komentara

  48. Pustite vi novopecene vozace oni su jos i pazljivi. Nego neka mi neko objasni sta da radim kad sam vec u preticanju kamiona sa svojih 160 km/h koje nisu tako spore i naidje iza mene lik sa bmw ili audijem koji se lepi za mene a vozi 250 km/h i ablenduje mi da se sklonim. Valjda ocekuje da poletim jer zaboga tih 30 sekundi ne moze da saceka. Naravno ne pada mu napamet da pusti gas. Takav primitivizam nigde u Evropi necete videti.
    (Pera, 14. jun 2019 12:19)

    Eto pre par dana sam hitno vozio lice kome je život zavisio od svake sekunde, na delu auto puta od rumske raskrsnice ka bg sam vozio i do 210km/h, vozim audi sa 147kw, ablendovao sam svemu što sam video ispred sebe. Ljudi su se sklanjali, srećom nije bilo pametnjakovica koji će reći ja vozim 130, gde ćeš ti. Nije tvoje da se praviš pametan, nikada ne znaš zašto neko zuri, tu je policija da se bavi kažnjavanjem. Njima veliko hvala jer su me sproveli do urgentnog kroz gužvu. Hvala i svim ljudima koji su se sklanjali. Doktori kažu da bi u takvoj situaciji i 10min bilo puno.
     (bibi, 14. jun 2019 18:14)

    # Link komentara

  49. vozacima koje kamioni i autobusi moraju da preteknu treba oduzimati dozvole!
    (pera, 14. jun 2019 14:52)... ne slazem se Pero. Ako se neko ne oseca sigurnim na vecoj brzini onda ne treba ni da vozi brze, opasniji je ako vozi izvan svoje zone komfora! A sa druge strane svi smo mi nekad pocinjali sa voznjom i vozili po magistrali prvi put, treba imati razumevanja i za to!
    (Metropola, 14. jun 2019 18:08)

    # Link komentara

  50. Preticanje na putu koji nema razdvojene smerove vrsim tako sto prvo osmotrim a onda sledi prebacivanje iz 5. u 3. na 80-90kmh i auto poleti u 3. brzini sve do 150kmh za cim realno nema potrebe. Uglavnom je to ubrzanje do 100-110kmh sto je daleko od crvenog polja a u isto vreme i veoma zabavan osecaj silovitog ubrzanja i vrlo kratko zadrzavanje u mrtvom uglu slepera. Bilo je situacija puno puta da su ljudi ne zeleci da "cimaju" auto uletali u opasne makazice. Auto je konstruisan da radi u celom opsegu obrtaja bezbedno tako da voznja cak i u prvoj brzini do 3500o/min ne skodi aman bas nista.
     (Ivan, 14. jun 2019 17:55)

    # Link komentara

  51. Evo da podelim sa vama. Jako koristan kanal na YT, kako za početnike tako i za iskusne [link]
    (Gross, 14. jun 2019 17:53)

    # Link komentara

  52. Vozim preko dvadeset godina i verovatno sam jedan od retkih da volim i uživam u preticanju, ne uvek i po svaku cenu ali svakog ko remeti moj ritam vožnje. Od velikih, malih auta, do autobusa i kamiona tegljača. Česta pipkanja kočnice, nagla ubrzanja na pravcima i kočenje u krivinama gde zbog njenog radijusa apsolutno nije potrebno (uglavnom vozila jača od mog), svaka brzina vozila ispred, koja ne odgovara mom stilu, osim ako nije iz nekog opravdanog razloga... I to sve sa puntišom.
     (Dolina jorgovana, 14. jun 2019 17:48)

    # Link komentara

  53. Oni koji ubrzavaju kad ih neko pretiče mogli bi da odgovaraju za pokušaj ubistva.
     (Pepe, 14. jun 2019 17:40)

    # Link komentara

  54. @Pera

    Šta da radiš? Pa najpre, da ne voziš 160 jer to kod nas nigde ne sme svakako. Onda nećeš ni razmišljati šta rade ovi levo sa još luđih 250, nek idu svojim putem.
    (Slobodan, 14. jun 2019 17:33)

    # Link komentara

  55. Казна од 50000 због не давања "жмигавца" би и све остале прописе довела у ред. Јер је то изразито себичан поступак и ти људи не размишљају да је циљ саобраћаја да функционише и хармонији као један тим. И то увести камере на колима да снимају и да људи шаљу полицији на наплату. Како би Ред брзо дошао нико не би веровао. Питали би се људи: Ее Реду, па где си досад?! Немаш појма како смо ми до сада живели. У стампеду смо били...
     (Из угла, 14. jun 2019 17:31)

    # Link komentara

  56. Jednom sam od Niša do Tasosa odnosno Keramotija pretekao sve što ide u mom smeru.Kada sam stigao na ostrvo nisam 6 sati mogao da nađem smeštaj.Od tad vozim uredno u koloni
    (Milan M, 14. jun 2019 17:17)

    # Link komentara

  57. A zašto preticati,ulica nije privatno vlasništvo,već javno dobro za korišćenje svih učesnika u saobraćaju koji koriste put i pridržavaju se pravila bezbednosti saobraćaja i svojom vožnjom ne smeju dovesti sebi i druge učesnike u saobraćaju u opasnost već svoje radnje prilagoditi uslovima puta.
     (Banderaš, 14. jun 2019 17:09)

    # Link komentara

  58. ....obilazite kolonu na autoputu ...
    (kako da ne, 14. jun 2019 14:44)

    Sve si rekao sam o sebi. Doduse meni si vec bio jasan u prvoj recnici,a citanje ostatka samo potvrdjuje
    (pex, 14. jun 2019 15:52)

    # Link komentara

  59. "
    9) Ubacite menjač u niži stepen prenosa, osim ako to već niste učinili ili ako ste na tolikom broju obrtaja da možete da obezbedite dovoljno ubrzanje.
    "
    Ako neko ne razume sta ova stavka govori ne treba ni da ulazi u preticanje! Ili neka kupi automatik..
    (duki, 14. jun 2019 15:22)

    # Link komentara

  60. Plaše se naši talentovani vozači da poteraju auto u više obrtaje. Sad skoro vozim i standardno menjam brzine (1. 2.)na 3500 obrtaja, drug se zaprepastio, u fazonu kako to voziš
    (Venegor of Heselink, 14. jun 2019 13:53)

    Ако се некад будеш питао зашто неискуснијим возачима продува и пролупа ауто дао си одговор сам горе. Па где се пријатељу ауто у првој набија на 3500 обртаја, тај ко те то научио треба да ти купи нови ауто.
    (mr, 14. jun 2019 15:21)

    # Link komentara

  61. @Brada 
    6 bodova, 30.000 dinara i minimum 3 meseca bez dozvole za preticanje preko pune linije.
    (Nomad, 14. jun 2019 14:50)

    Da li si siguran, ja upravo procitah da se to po novom zakonu smatra nasilnickom voznjom, dakle ovo tvoje pa puta 3, ako ne i vise...
     (Brada, 14. jun 2019 15:02)

    # Link komentara

  62. Kao neko sa mnogo godina iskustva, sa 50-60k godisnje, vozim uglavnom dosta brze od dozvoljenog, a bez ogrebanog auta zadnjih cca 30 god, apelujem na vozace da voze razumno, a ne po automatizmu. Nisi uvek u zurbi, shvati da cesto preticanje i nije neophodno. tada se skloni i napravi mesta druguima. I Kada zuris, onda vozi brzo i pretici.
    Nemoj da te auto i put pones. Ipak si ti taj koji UPRAVLJA.
    (Slobodan, 14. jun 2019 14:52)

    # Link komentara

  63. vozacima koje kamioni i autobusi moraju da preteknu treba oduzimati dozvole!
     (pera, 14. jun 2019 14:52)

    # Link komentara

  64. Parvo u centar sa temom. Sinu od 18 godina sam 100 puta ponovio, prvo se upoznaj sa autom koji voziš, pa onda putuj - ništa nije isto na svakom narednom automobilu. Nikada nije sve u našim rukama, ali daj da činimo za sigurnost ono što je do nas. U krivini uvek budi na svojoj strani, pretiči prema situaciji i mogućnostima auta.
    (Dragan Lo, 14. jun 2019 14:50)

    # Link komentara

  65. @Brada
    6 bodova, 30.000 dinara i minimum 3 meseca bez dozvole za preticanje preko pune linije.
    (Nomad, 14. jun 2019 14:50)

    # Link komentara

  66. Nije isto 1.1 i 65 konja i nesto sa 200. Vozio sam sve i svasta do sada. Od 300-400 konja do malih autica sa 65 konja. Na ravnom imate kamion ispred sebe sa tim auticem, pravac jeste ali se ne vidi lepo jer je tamo za 2, 3 km nizbrdica. Kamion ide 80 po ogranicenju, zasto da ga pretices? E, svako hoce jer ce kamion voziti sporije kada naidje krivina ili prolazite kroz neko selo. Jednom sam probao kamion da preteknem sa tim auticem i vise nikad. Kada krenete na ravnom da pretice kamion sa 65 konja, to morate da radite ekstremno pazljivo i da imate vrhunski pravac i pregled. Cini mi se da sam ga preticao barem pola minuta, a sta su pola minuta u saobracaju. Ti autici za to nisu ni napravljeni, to je za grad i za ubrzanja do 50-60, posle toga vec nema igranja. Zato ga koristim samo za grad, a za sve drugo vec 200 konjica sasvim dovoljno. Automatik, nov auto i sa njime mozete da preteknete i kamion i sta pozelite kroz par sekundi, neosetno. Ali svakako, polako ljudi. Haos je kada svakog dana otvorite novine i ljudi ginu. Svakog dana po 2-3 haos udesa sa poginulima, ovde u CH tako nesto vidite 1 nedeljno do 2 puta u Srb toliko puta ali dnevno, nekad samo za noc. Sednu Srbi u Golfa di crveno, ostavi dimčinu iza sebe i misli da je Sumaher. Svi pate od nekih kompleksa, ludila. Dodjem tamo i lik mlitavi na regionalnom putu 50, krenem da preticem na isprekidanoj, on dodaje gas nego je slab pa se to lako otrese ali koja je to kultura, to retko gde mozete videti. Da vam ne daju da preticete, da vam blicaju na autoputu, obilazite kolonu na autoputu sa 150 i lik iza blicka? Prijatelju, sta da radim? Da se zakovem u automobile u desnoj traci, da se nabijem u bankinu ili poletim, ne znam. Za takve u Srb koristim jak auto pa kad se ponasa bezobrazno izblamiram ga tako sto samo gleda kako se odaljavam pa posle kad me obidje, obilazi me sa 140.
    (kako da ne, 14. jun 2019 14:44)

    # Link komentara

  67. Nekad se pitam gde su u saobraćaju ovi svi ljudi koji komentarišu. :) Šalu na stranu, mislim da je potrebna hitna akcija kažnjavanja vozila koja ne koriste žmigavac. Jer je ovo već postalo alarmantno. Ranije se dešavalo da ga ne koriste za desno skretanje, ali sada ga ne koristi ni prilikom preticanja a često ni za leva skretanja. A mnogi koji ga koriste, koriste ga "da ispune formu", uključuju žmigavac u trenutku skretanja ili preticanja, što je kao i da ga nisu dali, jer žmigavac služi da saopštite ostalim učesnicima saobraćaja svoje namere, a ne ga uključite radi uključivanja.

    Druga stvar koju ne mogu da svarim je parkiranje i privremeno zadržavanje u desnoj traci. Dovoljno je da se na bulevaru samo jedno vozilo zadrži u jednoj traci na 5 minuta i nastaje čep za ceo buleva, kao da je ta traka celom dužim blokirana. I tako stotinje njih misle da njihovih "samo 5 minuta" nikome ne smeta. To pod hitno mora da se reši u našim gradovima. Jer ako je gužva u gradu u nemaš gde da staneš, uzmi javni prevoz ili traksi. Nigde ne piše da moraš po svaku cenu negde da stanaš po cenu blokiranja saobraćaja.
    U Holandiji i Beču sam viđao ljude po javnom prevozu koji nose Patek Philippe, Rolex, AP satove, i žene sa LV tašnama. Ako njima nije ispod ponosa, što bi bilo nekome ko auto star 5 godina smatra novim, jer je to najnovije što može da priušti.
    (đole, 14. jun 2019 14:40)

    # Link komentara

  68. Vozim preko 20 godina i sto se tice preticanja najvise sam do sad problema imao na nasim drumovima zbog kompleksa i zbog losih puteva!
    Prvo, mnogi vozaci imaju komplekse kada ih neko prestigne, pa neretko sam imao situacije kada krenem u preticanje da vozac koga preticem namerno dodaje gas.
    Drugo, vise puta mi se desavalo da krenem u preticanje i da se u traci u kojoj preticem nadje krater po kojim su nasi putevi poznati, takadje mi se desavalo da vozilo koje preticem pocne da skrece u mene da bih obislo rupu na putu!
    Takodje dve stvari nasi vozaci ne znaju da koriste, migavac i retrovizor!
    (Bozza, 14. jun 2019 14:26)

    # Link komentara

  69. Ja obožavam kad je na magistralnom putu kamion ispred mene. Bar znam da sam zaštićen od budala iz suprotnog smera koji rizikuju. Držim odstojanje i idem lagano...ionako i kamioni voze 80 km/h na magistralnom pa nema potrebe da pretičem.
    (brm, 14. jun 2019 14:23)

    # Link komentara

  70. 2. Krecem u preticanje necega, slepera, kamiona, autobusa, i na pocetku ili na pola puta shvatam da ne mogu i hocu da se vratim nazad. Kocim, ali zajedno sa mnom koci i ovaj sto ga preticem. Pa pusti me prijatelju da ja odlucim da li cu da idem dalje ili cu da odustanem, nemoj ti da mi odredjujes sta cu da radim. Nemoj samo da ubrzavas, ostalo je moje...
    (Igor, 14. jun 2019 12:10)

    Igore, nas koji smo polagali voznju odavno, ucili su da ako je situacija "preticanje koje postaje potencijalno opasno na pola preticanja" tada:
    - preticani koci
    - onaj dolazeci u susret koci
    - onaj koji pretice zavrsava preticanje sto pre (ubrzava sto vise)

    odnosno, napravimo mesta ovome koji se precenio, svaki drugi postupak ga zadrzava u suprotnoj traci duze nego sto treba. Drugo, mozda nema gde da se vrati iza, tamo je verovatno vec sledeci nestrpljivi...

    Tako da, ako je zakocio onaj koga pretices, taj ti zeli dobro... To ces najcesce da dozivis od profesionalaca, kamiondzija i vozaca autobusa, i poneki putnicki garantovanovano 40+ godina starosti.

    Mnogo vaznije, treba svi da se ponasamo po istim pravilima, to je predpostavka da ce sve da funkcionise, a ne svako da odluci u svoje ime. Postoje sugestije za sve situacije, ali mi vecinom ne znamo, nismo nauceni, ne postujemo...

    automobil za 3-4 sekunde, kamion za 5-6, ili ne pretici

    Sretan put, bezbedno.
    (bruce, 14. jun 2019 14:22)

    # Link komentara

  71. Naravno, ni vozači benzinaca se ne ističu, zaboravih da napomenem.
     (Venegor of Heselink, 14. jun 2019 14:16)

    # Link komentara

  72. Johan. Tu gde je sporedni put, prijatelju, obavezno je i puna linija!!! Ako dosad nisi znao. Ako se sudariš, ti si kriv...
     (Čiča Miloje, 14. jun 2019 14:11)

    # Link komentara

  73. Narode lepo su oni ovde sve napisali i objasnili barem sto se tice teorije! A u praksi ipak vladaju druga pravila.Moram da pitam onog ko je pisao ovaj tekst vezano za deo gde kaze da bi trebali da upoznamo svoje vozilo (ubrzanje,trag kocenja,maksimalna brzina...) a gde da upoznajemo nase vozilo!!?? Kod nas u zemlji koliko znam ne postoje trkacke staze kao recimo u Nemackoj,V.Britaniji...gde moze da se na bezbedan nacim isproverava auto! Postoji centar NAVAK kod Subotice ali nesto ne vidim da ce neko iz Nisa da predje 350-400 km.da bi malo brze vozio auto na stazi.Predlog bi bio da se napravi nekoliko takvih staza po ugledu na Nemacku i V.Britaniju gde moze i iskusan i ne iskusan vozac malo da protegne svoju "masinu" na bezbedan nacin.Naravno ovde se nema para za tako nesto samo me interesuje koliko kostaju izgubljeni zivoti u saobracaju!?
    (Sasa, 14. jun 2019 14:09)

    # Link komentara

  74. Plaše se naši talentovani vozači da poteraju auto u više obrtaje. Sad skoro vozim i standardno menjam brzine (1. 2.)na 3500 obrtaja, drug se zaprepastio, u fazonu kako to voziš. Rekoh mu, nije ovo dizel pa da čupa asfalt od 75 obrtaja. I to je to, ne znam nikog ko vozi dizela ko zna da rukuje menjačem. Visoki obrtni moment nije opravdanje da se ne menjaju brzine. Naročito kod preticanja.
     (Venegor of Heselink, 14. jun 2019 13:53)

    # Link komentara

  75. Samo TDI dizlo bez DPFa i pun gas...nema greške!
    (seljo, 14. jun 2019 11:41)

    Kad vidim tako nekog sa pasatom ili lagunom da je krenuo da pretice i mene i jos nekoliko vozila ispred mene istovremeno, ja se pomerim udesno i kocim. I kad me prodje nastavim da kocim, usporim i na 50 ako treba, jer znam da je takav seljo krenuo u preticanje sa 70 u petoj brzini i da ce mu trebati pola sata. Pa da ja budem sto dalje i da mogu bezbedno da zakocim ako seljo sa njegovim TDI upadne u makazice i napravi sudar.
    (ha ha, 14. jun 2019 13:50)

    # Link komentara

  76. Da li neko zna kolika je kazna po novom zakonu za preticanje preko pune linije?
     (Brada, 14. jun 2019 13:48)

    # Link komentara

  77. Jako dobar clanak. Pojasnicu iz sopstvenog primera koliko je najbitnije da znate svoj auto. Vozim sedan (da ne reklamiram modele) 190 ks jako dugo i puno, zena vozi SUV isto 190 ks. Dakle slican auto a tako razlici. Krenemo na planinu zenininm, ja vozim nenavikao na isti i krenem u opusteno preticanje uzbrdo i shvatim na pola da auto ne Vuce isto kao sedan! Vrisak zene, ja konica i jedva se izvuce o. 100% moja losa procena samo zato sto nisam naviko na auto i ne znam medju ubrzanje u datim okolnostima. Dakle morate znati sebe tj. svoj auto jako dobro pa sve ostalo.
    (Charapan, 14. jun 2019 13:41)

    # Link komentara

  78. suma sumarum, sudeci po komentarima, najbolje je kupiti npr aventadora i poceti preticanje sa 50 a zavrsiti sa 250, jer nece trajati duze od sekunde.
     (lol, 14. jun 2019 13:37)

    # Link komentara

  79. # Link komentara

    Što i jeste razlog zašto je na takvim mestima preticanje strogo zabranjeno... E sad, što smo mi zemlja Lauda i Šumahera, to je druga priča...
    (Aleksandar, 14. jun 2019 13:29)

    # Link komentara

  80. Vidim jako mnogo strucnjaka ovde, vecina ima neke svoje teorije, uglavnom se postuje zakon, samo eto ponekad se prekrsi neko, "manje bitno", pravilo.

    Tu je i djelomicno tacna teorija, jak automobil - lako preticanje, samo je problem sto kad imate jak automobil, onda preticete citavu kolonu odjednom.

    Veliki broj lancanih sudara se dogodi tako sto vozac sa dovoljno jakim automobilom podje da pretice kolonu, u tom trenutku se tamo neki 5. po redu takodje odluci da pretice, trenutak nepaznje i ka-bum, ovi iza zbog nepropisnog rastojanja zavrse gdje ne treba.

    Ko je kriv, svi su napravili "manje" prekrsaje, prvi je preticao kolonu (2 ili vise) i vjerovatno isao nesto brze, drugi nije dobro pogledao lijevi retrovizor kad je krenuo u preticanje, a i vidio je da automobil iza miruje, ostali "samo" nisu drzali propisno odstojanje.

    Pravila su tu da se postuju, saobracaj ne sluzi za takmicenje, ne dodjeljuju se nikakve nagrade za najbrze, sem vece potrosnje goriva i mnogo vecih troskova amortizacije.
    (Ego, veruj mi, je tvoj neprijatelj jedini, 14. jun 2019 13:27)

    # Link komentara

  81. Stalno sam da drumu i slobodno mogu reci kamioni za preticanje su mi najmanji problem. Najgori su vozaci malih automobila koji bukvalno mile na drumovoma. Njih i kamioni preticu. To su sve budale za volanom koje kad vide znak 60 kmh ogranicenja brzine voze malo sporije za svaki slucaj sve do znaka na kome pise 80 ili nedaj boze 40kmh. Ti ljudi jos uvek ne znaju da znak zabrane vazi od mesta postavljanja do prve raskrsnice ili ako drugacije nije regulisano.
     (Aca, 14. jun 2019 13:16)

    # Link komentara

  82. Na nasim putevima postoji mnogo poteza koji su kada je put izgradjen oznaceni kao mesta gde je dozvoljeno preticanje i tu i danas jos uvek stoji isprekidana linija, medjutim u medjuvremenu mnoga od tih mesta su prestala da budu bezbedna za preticanje. Najcesci slucaj su delovi puta pred krivine gde su u medjuvremenu uz put nikli sumarci i vise se od njih ne moze videti da li neko nailazi iz suprotnog pravca. Nikad necu zaboraviti slucaj kod Sevojna, bas takva krivina, isprekidana linija , covek krece u preticanje kad iz krivine izlazi sleper koji od sumice nije bilo sanse da se na vreme vidi... ni sad ne znam kako su izbegli direktni sudar. Savet sami procenite da li je bezbedno za preticanje to sto je dozvoljeno ne znaci i da je bezbedno.
     (Marko, 14. jun 2019 13:10)

    # Link komentara

  83. Vozim dosta godina, iz mog iskustva pisem, da li vozili neki automobil sa slabijim ili jacim agregatom, da li preticali automobil ili kamion, nesto za sta nikad necete biti pripremljeni jeste ukljucivanje idiota sa sporednog puta u toku preticanja. Slucaj 1) preticete kamion, idiot koji se ukljucuje sa leve strane ne gleda desno vec samo levo i ulazi u svoju traku, Vi jelte nalecete. Slucaj 2) preticete kamion, idiot koji se ukljucuje sa desne strane pogleda levo vidi kamion, desno nema nikog, ukljucuje se u vasu traku i nalecete. Oba slucaja, ako dodje do udesa Vi ste presli iz nepoznatog razloga u suprotnu traku, nije on kriv sto ne gleda dok se ukljucuje na glavni put.
    (johan, 14. jun 2019 12:49)

    # Link komentara

  84. Samopouzdanje i instikt se stice sa iskustvom a vecinu problema stvaraju bahati sa jakim kolima koji divljaju i oni manje iskusni za koje ne znam hoce li ili nece uraditi ono sto treba da se uradi pa takvi usporavaju ritam saobracaja i prave koloni iza sebe. Cesto to primetim na Ibarskoj i pravo je cudo da svaki sat tamo nema nekog sudara.
     (Bole, 14. jun 2019 12:46)

    # Link komentara

  85. Bitno je i strpljenje. Pet minuta ne igra veliku ulogu. Bolje stići kasnije, nego nikad.
    (Ščeljkunščik, 14. jun 2019 12:38)

    # Link komentara

  86. Vozio sam Punta 1.2...od tada rekao nikada nista ispod 130ks...
    Ne zanima me max brzina, ne zanima me divljanje... Ono sto mi treba jeste da me zakuca za sediste u preticanju. Trenutno vozim civic 140ks: ibarska, spustim ga u 2.brzinu, dignem ga u visoke obrtaje i sa 50km/h do 100km/h za 3 sekunde.
    Samo preticanje mi ne traje vise od 2 sekunde ( sa valjanom pripremom, naravno)


    I svidja mi se sto su u tekstu pomenuli da se ne treba plasiti visokih obrtaja. To je veoma cest slucaj: auto krene da galami i nesrecnik ga prebaci u visu brzinu
     (nebitan, 14. jun 2019 12:20)

    # Link komentara

  87. Pustite vi novopecene vozace oni su jos i pazljivi. Nego neka mi neko objasni sta da radim kad sam vec u preticanju kamiona sa svojih 160 km/h koje nisu tako spore i naidje iza mene lik sa bmw ili audijem koji se lepi za mene a vozi 250 km/h i ablenduje mi da se sklonim. Valjda ocekuje da poletim jer zaboga tih 30 sekundi ne moze da saceka. Naravno ne pada mu napamet da pusti gas. Takav primitivizam nigde u Evropi necete videti.
     (Pera, 14. jun 2019 12:19)

    # Link komentara

  88. I žmigavac, ljudi su jednostavno prestali da ga koriste, nemaš pojma ni kad ni kud će, strašan neobzir, unosi nervozu i nesigurnost u vožnji.
     (Urke, 14. jun 2019 12:18)

    # Link komentara

  89. Imao sam situaciju da sam slikan radarom prilikom preticanje. Prešao sam ograničenu brzinu za 12 km/h. Kad sam došao na sud, sudija pogledao sve dokaze i činjenice, oslobodio me krivice i plaćanja kazne uz komentar "odakle im idea da snimaju sa radarom vozilo prilikom preticanje"
     (driver, 14. jun 2019 12:10)

    # Link komentara

  90. Dve stvari mene nerviraju u samom cinu preticanja, slepera narocito.
    1. Kada se ispred slepera pojavi neko manje kamionce ili dva. Isplaniram akciju za sleper a ono eto iznenadjenja koje me ceka tek na pola preticanja kad shvatam da ta matematika vise ne pije vodu. Tako nesto covek uvek mora da ima u malom mozgu ali se skoro uvek zaboravi.
    2. Krecem u preticanje necega, slepera, kamiona, autobusa, i na pocetku ili na pola puta shvatam da ne mogu i hocu da se vratim nazad. Kocim, ali zajedno sa mnom koci i ovaj sto ga preticem. Pa pusti me prijatelju da ja odlucim da li cu da idem dalje ili cu da odustanem, nemoj ti da mi odredjujes sta cu da radim. Nemoj samo da ubrzavas, ostalo je moje. Jednom davno smo tako skoro stali svo troje. Ja u levoj traci, sleper u desnoj a i ovaj sto ide u susret. Komicna situacija skroz.
    (Igor, 14. jun 2019 12:10)

    # Link komentara

  91. Ko ima vremena da gleda u brzinomer i razmišlja o ograničenjima dok pretiče? Kazna za brzinu je manja od kazne za punu liniju (ako ne završite preticanje na vreme), a pogotovu manja od potencijalnog udesa.
    (Kiza, 14. jun 2019 12:09)

    # Link komentara

  92. Sto znaci samo jak auto za putovanja i mirna glava.
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (kro-manjon, 14. jun 2019 09:58)

    oliko infantilna izjava je razlog zasto se gine ,zasto je logiga uvrnuta i poremecena i zasto smo poslednji u evropi na lestvici civlizacijskog razvoja. I sa kolima od 65 i 150 ks nisam imao nikakvih problema. Stvar je u intelektu,a on jeste deficitaran na balkanu i to skupo kosta. Da uprostim, preticem kada mi 5 sekundi ili 10 razlike ne pravi aposlutno nikakvu razliku,a to je zato sto nemam kome da idme u susret jer sacekam takav trenutak i preglednost umesto da rizikujem i podizem adrenalin. Ne nabijam se da stignem pre krivine ako je ona suvise blizu i slicne sasvim logicne stvari.
    (pex, 14. jun 2019 12:07)

    # Link komentara

  93. Vozim u proseku brze od dozvoljenog. Ali crveno, puna linija, alkohol, bahacenje, nikad u voznji, ne, ba autoputu ne blicam ovima ispred sebe, ili ce se skloniti ili cu ga zaobici s desne strane ( znam da nije pravilno ali ne podnosim cobane koji blicaju u gradu recimo na Gazeli gde bi da prelete kolonu, blica a ispred njega kolona)..., uvek stajanje na Stop pri ukljucenju na glavni put ( to me strasno nervira) itd itd...., e sad za preticanje, cesto to radim, nekad i po vise odjednom, ali... uvek i samo ako nema nikoga na vidiku iz suprotnog smera ili ga bas vidis na kilometar a ovaj ispred tebe ide 30 na sat, zatim uvek i sao na isprekidanoj tu price nema, uvek pogledati pre nego sto krenete da li je vec neko iza vas krenuo u preticanje itd itd...vozim malo brze ali oko pravila i bezbednosti nema razgovora.
     (., 14. jun 2019 11:59)

    # Link komentara

  94. Vozim Juga.. Skoro nikada ne preticem.. A kada shvatim da se iza mene formira kolona, iskljucim se sa strane da ljudi prodju pa se vratim na kolovoz..
     (Mile, 14. jun 2019 11:56)

    # Link komentara

  95. Neverovatno koja ljubomora na ljude sa jacim vozilima. Ja se potpuno slazem sa njimaa. Sa takvim autom prestizanje traje trentak a sa nekim slabim citava vecnost dok obidjete slepera. Sta je tu sporno ili pogresno.
    (Rade, 14. jun 2019 11:53)

    # Link komentara

  96. Koje su poslednje reči suvozača? - "Ma može..."
     (Škomi, 14. jun 2019 11:51)

    # Link komentara

  97. svi sve znaju a ginu ko zecevi?
    (dva zeca,tri zeca, 14. jun 2019 11:51)

    # Link komentara

  98. Samo TDI dizlo bez DPFa i pun gas...nema greške!
    (seljo, 14. jun 2019 11:41)

    # Link komentara

  99. Nekad ni isprekidana ne znaci nista. Na par mesta se ni na isprekidanoj ne usudjujem da obilazim iako imam jak auto ali zato ovaj iza mene odlci da moze sve da preskoci pa mu treba 20 sek da sve to obavi sto je dovoljno da iz suprotnog smera neko naidje i opaaa varijanta, svi koce i beze da bi spasli njegovu glavu.
    (Stefan, 14. jun 2019 11:38)

    # Link komentara

  100. Ako je krivudav put, pretice se posle krivine ulevo - jer je preglednost neuporedivo bolja. Ostavis rastojanje da bi ubrzao, krenes da ubrzavas jos pre krivine ali ne previse da bi mogao da usporis i predomislis se, u pola krivine donosis odluku jer imas pregled kompletnog puta ispred sebe i odlucno po gasu... A moze i po beogradski - zalepis se coveku za zadnji branik, mislis da mozes da pretices koga hoces jer imas jak auto i naravno - ceoni sudar na ibarskoj i kraj price.
    (aca, 14. jun 2019 11:32)

    # Link komentara

  101. Samo da napomenem pogotovo ovima sto su pocetnici u saobracaju, ako ste se presli u proceni prilikom preticanja slobodno se vratite iza jer nije sramota odustati od preticanja. Bolje sacekati dobar i bezbedan trenutak nego rizikovati zivot zbog dokazivanja i "sramote".
     (Nije sve u parama nesto je i u novcu, 14. jun 2019 11:24)

    # Link komentara

  102. Ja mislim da tu ima samo dva zlatna pravila. Prvo i osnovno, nemojte da pretičete ako nemate jak motor i nešto rezerve pod papučicom za gas, i drugo, još važnije, apsolutno nikad ne ulećite ni u minimalno rizične situacije, dakle, ako nemate savršen pregled , ne pretičite, i ako niste stoprocentno sigurni da imate barem par sekundi margine u odnosu na vozilo iz suprotnog smera, takođe ne. Ignorišite i ograničenja brzine i pune linije (osim ako nemate policiju iza leđa :) ) , to je nebitno i često i u svim evropskim zemljama suludo i dizajnirano od strane kvazieksperata i antiautomobilskih i ekoterorističkih aktivista koji su se, naročito u EU, ali sve više i u istočnoj Evropi i na Balkanu, infiltrirali u državne institucije, da maltretira vozače i usporava saobraćaj (vrlo često nepogrešivo prepoznajete i direktan inat štetočinskog ološa), samo uvek imajte na umu da morate biti ne 90 ili 95% sigurni da možete da bezbedno preteknete, već 100%.
     (EU Citizen, 14. jun 2019 11:11)

    # Link komentara

  103. Samo ako.si 100% siguran da vidis je li suprotna traka cista narednih 6 sekundi...nikad ne preticati na punoj, osim ako se kanta ispred tebe vuce jedno 30 na sat - ista tad ne ucestvuje u prometu vec predstavlja prepreku !....ne preticati dok pit prolazi kroz sela, nikad ne znas ata moze izletiti na cestu....ne slijedi vozilo ispred koje je pocelo preticati sleper, sacekaj da zavrsi pa ako imas onih 6 sekundi - daj gas i izbaci zmigavac !
    (Tuzlak, 14. jun 2019 11:05)

    # Link komentara

  104. dzaba vi savetujete, dzaba, kad se samo setim sta sam budala spasao davnih dana na autoputu zasluzio sam daleko vise zivota od tri macora, i onda jos dozivim da bolid trzne na mene na nekih pet metara iz samo njemu poznatih razloga, on u krcatoj peglici a ja da se sad ne hvalim?
    (jednom idiot,uvek idiot, 14. jun 2019 11:02)

    # Link komentara

  105. Pretičete kamion koji se na autoputu kreće brzinom od 80km/h, Opel Corsom od 1000 kubika a onda vam se na pola preticanja na zadnji branik zalepi manijak koji je vozio 250 na sat i pojavio niotkuda te besno ablenduje!
     (DDOS, 14. jun 2019 10:53)

    # Link komentara

  106. Jak motor, vrhunske kočnice, skoro da nema opasnosti. Sve ostalo(čitaj, većina automobila), više-manje opasno.
     (Smuleco, 14. jun 2019 10:46)

    # Link komentara

  107. Treba, treba veliko iskustvo za bezbedno preticanje. Dobro kada se uverite da vam niko ne dolazi u susret, tada pun gas, kao što je opisano u članku i preticite.
     (Aba, 14. jun 2019 10:37)

    # Link komentara

  108. @turbo

    auto nije srednjeg roda, osim samo negde u srednjoj Bosni...
    Ne kaže se TO auto, nego TAJ auto...
     (Crvena Zvezda Tirana 22.04.1945., 14. jun 2019 10:27)

    # Link komentara

  109. Najbitnije je da poznajete svoj auto i da znate za šta je sve sposoban.

    Od kako sam dobio vozačku, vozio sam Fiat Seicenta 2002. sa 50-ak ks skoro 5 godina. Pri brzini od 70-80 km/h bio je dosta trom, te sam uvek ulazio u preticanja samo kada u suprotnoj traci apsolutno nema nikoga dokle god mogu da vidim. I naravno, obavezno kickdown, tj. niži stepen prenosa (iz 5. u 4.). I to je uglavnom značilo da sa oko 70 km/h i dalje jedva stigne do 90 km/h pri preticanju.

    Sada, pre neka 3 meseca sam prešao na BMW 3-ku, 2016. sa 150 ks. Sa njim je preticanje mnogo jednostavnije. Ako idem iza kamiona 70 km/h, na kraju preticanja cu ići oko 120-130 km/h, ako mu dam pun gas i, posto je automatik, sam uradi kickdown. Naravno, zbog takvog ubrzanja, nekada je teško obići samo jedan auto, pa prodjem celu kolonu, ako je to bezbedno. To je bio i jedan od osnovnih razloga zašto sam uzeo jači auto, ne da jurcam po našim putevima, već da budem siguran da u svakoj situaciji ima dovoljno snage za sve.
    (Anon, 14. jun 2019 10:26)

    # Link komentara

  110. Dobri saveti za polaznike autoskole ! - Neko ko ima vozacku dozvolu ovo MORA da zna ! Citav elaborat o onome sto je obaveza instruktora da prenese uceniku ! Nije ni cudo sto nam se sve ovo desava u saobracaju !
    (Stanko........)

    Repetitio est mater studiorum! Tekst je odličan i veoma koristan za sve, ne samo za polaznike i početnike. Sa zadovoljstvom sam ga pročitao iako sam vozač sa 30 godina iskustva i hiljadama preticanja na drumovima.
     (fokus, 14. jun 2019 10:25)

    # Link komentara

  111. Ne krecem u preticanje ako iz suprotnog smera ima nekoga na vidiku. Ni na auto putu...
    (che, 14. jun 2019 10:23)

    # Link komentara

  112. Mene učili da se približim vozilu koje je ispred mene na autoputu kad pretičem. Naravno da se mora ubrzati pri preticanju, inače nećete nikada završiti preticanje!
    (Dijaspora CH, 14. jun 2019 10:20)

    # Link komentara

  113. Za pocetak, nek policija nauci nase vozace da koriste (z)migavce, i prilikom preticanja, i u ostalim prilikama kada je potrebno... Izgleda da je za vecinu ovo nauka koju nisu savladali!
    (Marko, 14. jun 2019 10:20)

    # Link komentara

  114. Nije rečeno da se vraćamo u svoju traku tek ka vidimo u ogledalu vozilo iza sebe, vozilo koje smo pretekli. Ako se vratimo a ne vidimo, eto sudara!
    (Fali jedam korak, 14. jun 2019 10:16)

    # Link komentara

  115. Sve u svemu sreća igra glavnu ulogu.
     (Werewolf, 14. jun 2019 10:12)

    # Link komentara

  116. Ja bih na ovo dodao nesto. Kada ste se vec odlucili za preticanje i cekate taj zadnji auto da prodje, jos dok nije prosao krenete da dodajete gas i da ubrzavate koristeci ono rastojanje koje ste ostavili ispred. U trenutku kad auto u susret prodje prestrojavate se levo u njegovu traku i ubrzavate dalje. Na taj nacin ste vec stvorili razliku u brzini izmedju vas i vozila ispred i preticanje ce biti i brze i sigurnije.

    Druga stvar, u svakom slucaju, uvek budite spremni da odustanete od preticanja ako vam se ucini da je to nemoguce. I tu nema dvoumljenja, ili pun gas, preticete i upadate u makazice, ili kocnica i vracate se u svoju traku, nista izmedju. Kocite samo dok ste na pravcu, pre vracanja u traku pustate kocnicu. Pogledah onaj klip dole, video chova da ne moze da pretekne i uspanicio se. U takvim slucajevima kocite koliko moze u toj traci u kojoj ste, nikako ne skrecete nigde jer jos uvek ima prostora ispred. Ovaj njegov manevar je opravdan jedino u slucaju kad je sudar neminovan. U tom slucaju pustate kocnicu i skrecete levo ako vec ne moze desno, nazad iza slepera. U svakom slucaju ste prilikom tog kocenja u suprotnoj traci brzinu dosta spustili pa i da sletite u jarak nece mnogo boleti. Bolje je kociti na asfaltu nego o prasini u ovom slucaju.
    (Igor, 14. jun 2019 10:11)

    # Link komentara

  117. Samo 150+ hp i mirna glava.
    Prvi auto 90hp, 3 godine star, ok registracija, potrosnha i odrzavanje. U par situacija da izginemo jer dam gas da preteknem kamion, on da gas i ro traje i traje i onda dolazi vozilo iz suprotnog smera a ja nemam vise gde. A kamiondzije namerno to rade jer je bilo vise tih situacija.
    Drugi auto 155hp preticanje kamiona postaje decija igra, stisnes i ne mislis puno.
    Treci auto 211hp preticanje traje trenutak. Registracija i servisiranje nesto vise od ostalih ali se isplati svaki dinar.
    Sto znaci samo jak auto za putovanja i mirna glava.
     (kro-manjon, 14. jun 2019 09:58)

    # Link komentara

  118. Dobri saveti za polaznike autoskole ! - Neko ko ima vozacku dozvolu ovo MORA da zna ! Citav elaborat o onome sto je obaveza instruktora da prenese uceniku ! Nije ni cudo sto nam se sve ovo desava u saobracaju !
    (Stanko, 14. jun 2019 09:46)

    # Link komentara

  119. Kad je kamion ispred mene ja bukvalno ništa ne vidim tu čestu situaciju toliko mrzim jer ako se malo udaljim usporim da bi video bolje momentalno te pteteknu dva auta i ništa nisi uradio. Mrzim magistrale.
     (agent mahoun, 14. jun 2019 09:33)

    # Link komentara

  120. Tačno je da nemamo kulturu u vožnji.
    Sviđa mi se u tekstu što je navedeno to da moramo znati svoj auto kako se ponaša prilikom prenosa brzine. Pre preticanja se uveri dobro da li je sigurno, ja ne mogu da verujem kako su ljudi prošli lekarski pregled kada se sudaraju čeono na putu koji je na pravac.
     (milan, 14. jun 2019 09:31)

    # Link komentara

  121. Ja se drzim sa dva osnovna postulata:
    1. Proceniti situaciju i krenuti u preticanje samo ako sam 100% siguran da je bezbedno. Ako postoji i zrnce sumnje/nesigurnosti ne preticem.
    2. Kad krenem u preticanje, batalim ogranicenja brzine. S obzirom da je visoko rizicna situacija, bitno je da ona traje sto krace, sto se postize brzinom.
    Inace, jednom mi je stigla kazna jer sam u trenutku preticanja vozio 87 na sat. Apsurd!
     (Covek po imenu Uve, 14. jun 2019 09:23)

    # Link komentara

  122. jako auto pun gas i nema problema.pozdrav
     (turbo, 14. jun 2019 09:20)

    # Link komentara

  123. Preticete kamion, primer, a u susret nailazi vozilo - Ako ste presli bar pola kamiona, nastavljate preticanje, ako niste - odustanite.
    Nije pravilo, ali moze da bude neki orijentir.
     (Selfi Romeo, 14. jun 2019 09:19)

    # Link komentara