Četvrtak, 31.01.2019.

10:21

I posle dizelgejta – dizel

Izvor: B92

I posle dizelgejta – dizel IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

46 Komentari

Sortiraj po:

Hehe

pre 5 godina

@(rog, 3. februar 2019 15:24)

Mogu da postoje, ali cak i ako na kratko preuzmu tron u jednom od mnogo mnogo takmicenja, benzinci ih oduvaju odmah posle toga. Ako tako posmatras, tj da nije dizelgejta iliti ŠBBKBB, cak i da jeste tako, Evropa nije ceo svet, a u svetu se ipak vecinom voze benzinci, pa ti argument opet nije bas na mestu. Uostalom, ja vam svima zelim da otkrijete benzince i njihov maksimalni potencijal, a ne brini za mene, vozio sam i TDI i testirao mnoge druge i bas zato moj izbor ide jos uvek ka benzincima (ne turbo mikserima).

Hehe

pre 5 godina

TNT
Slepo se hvatas za obrtni moment kao jedini parametar za ugodjaj u voznji i pokusavas da mi to nametnes. Ne, meni atmosferci predstavljaju potpuni ugodjaj, jer su veoma tihi, cak i posle 200k km, pa cak i ako se koriste samo u gradskoj voznji, veoma su pouzdani, uzivam u tome da ga povremeno zavrtim na visokim obrtajima itd. Subjektivan osecaj, o tome pricam. Ako je tebi bitno u svakodnevnoj voznji sto je bmw napravio motore tako kako ih je napravio, ukombinovao sa menjacima na taj nacin, samo napred, bmw dizelas je prava stvar za tebe. Hvatas se slepo za performanse, a pominjes svakodnevnu voznju, gde male razlike u performansama zapravo i nisu toliko presudne kao sto pokusavas da nametnes, naravno opet subjektivna stvar, nego kad pricamo o performansama nikako te nadmocne dizelase da koriste malo vise na trkama, nego sve guraju neke trome nikakve benzince, a u poslednje vreme i hibride? Bas cudno. A mogu lepo da pokidaju samo sa obrtnim momentom sve neznalice tamo. Znaci to sto ti volis da imas momenta da mozda mozes i cisternu da vuces, meni je potpuno nebitno, narocito u svakodnevnoj voznji, jer je mala razlika u ubrzanju, benzinci postizu to isto/slicno ubrzanje sa mnogo manje Nm. Da sumiram, pre nego me opet napadnes da uzmem da citam knjige, Nm su bitni, ali nisu presudni, narocito za ukupan utisak u SVAKODNEVNOJ voznji narocito sa danasnjim ogranicenjima na putevima. Bitan je ceo sistem i kakav je utisak, a opet to je skroz subjektivna stvar.

TNT

pre 5 godina

@Hehe - stvarno uzmi malo neku knjigu u ruke - dizel iz iste zapremine UVEK izvlači bolji obrtni moment i to je jedino bitno za svakodnevnu vožnju. Ja upravo poredim najnovije generacije motora, ISKLJUČIVO turbo, i primer koji sam naveo za BMW je takav. 2.0 benzinac je “na papiru” snažniji jer ima veću maksimalnu snagu za 11-12%, ali dizel ima veći obrtni moment za nekih 25% i zbog toga je u praksi mnogo bolji za vožnju. Kod modernih turbo motora kriva obrtnog momenta je odmah od niskih obrtaja, pa sve skoro do kraja upotrebljivog opsega ravna linija, i tu nema mnogo filozofije - veći obrtni moment je bolji. Voleo ti benzince ili dizele, odgovarali ti ovi ili oni, ovo su činjenice. Ako te mrzi da pročitaš nešto o tome iz knjiga, barem malo guglaj razliku benzin-dizel, pogledaj kako i zašto se drugačije prave cilindri, šta su granice i jednih i drugih motora, koliko je koji energetski efikasan i zašto, pa će ti sve biti jasno.

Hehe

pre 5 godina

@(TNT, 3. februar 2019 10:02)

Evo turbo benzinci te sad demantuju. Imas dobar moment na niskim obrtajima, tipa od 2-2.5k pa sve do 5k uglavnom. Ugodjaj po tvom. Za trke, benzinci se vrte na visokim obrtajima i cepaju samo tako, a za svakodnevnu upotrebu kako kome odgovara. Ja ne mogu da podnesem brundanje dizela, a vozio sam se i u A8, A6, bmw5, lexus IS220d... i kod svih cujes grozno brundanje, a kod slabih dizelasa pored groznog zvuka, zameram sto kad krenes sa semafora moras da saltas i saltas i jos sto sta... tako da je taj osecaj skroz subjektivan sta je bolje u svakodnevnoj voznji. Meni je benzinac bolji, za turbakom nemam potrebe, a vama kojima je dizel bolji, i mnogo obrtnog momenta presudno, jer valjda vucete prikolice svaki dan pa vam je neophodno, samo napred.

rog

pre 5 godina

(Hehe, 02. februar 2019 17:32)

I sta si sad sa tim povelikim tekstom dokazao? Sam si se opovrgao jer si potvrdio da da, mogu da postoje sportski automobili sa dizel motorima i to ne bilo koji vec pobednicki. To je pogotovo tacno kad pricamo o obicnim "sportskim" automobilima za svakodnevnu upotrebu a posebno kad pricamo o limuzinama ili SUV-ovima. Da nije nox gasova i dizelgate-a danas bi u Evropi bilo 80% prodatih SUV i CUV sa dizelom, a za to postoji i razlog, samo jos da ga otkrijes.

TNT

pre 5 godina

@Hehe - voziš obrtni moment, i njegova kriva je najvažnija karakteristika motora, zaboravi na maksimalnu snagu. Trenutna snaga je važna, a ona zavisi od proizvoda obrtnog momenta i brzine okretanja. Pitanje za tebe - kako Tesla dobija drag race sa mnogo snažnijim automobilima od sebe? Odgovor je kriva obrtnog momenta. Zato je dizel u svakodnevnoj vožnji bolji izbor i deluje “snažnije” i ako to na papiru i nije, niti bi na stazi mogao da parira benzincu, ali razvija višu snagu pri manjim obrtajima, što je suština u svakodnevnoj normalnoj vožnji.Jednom si mi rekao da bacim svoju diplomu mašinskog fakulteta - možda bolje da ti pročitaš neku stručnu knjigu, a ne da skupljaš površne informacije sa sajtova, lakše bi shvatio šta pričam.

Hehe

pre 5 godina

@Gross
Vidim da se komentari selektivno objavljuju, sta da ti kazem Gross, pitaj B92 da ti proslede odgovor koji nije objavljen...

@Rog
Kazes "pre nego sto izvuces informacije iz ...". Da vidimo kako izgleda objektivnost.
"U WTCC sampionatu su godinama dominirali seat leon-i sa, gle cuda, 2.0 tdi motorom. "
DVE (2) godine, sezona 2008. i 2009. Posle toga je Chevrolet usao sa Cruze-om i dominirali su 3-4 godine... benzincima. Posle njih neki drugi proizvodjaci i timovi... opet benzinci. Znaci godinama je zapravo dve godine.

Sto se tice "24h Le Mans", pokusaji BoP i EoT nisu uvedeni od samog starta, bilo je nekih pokusaja da se izbalansira, menjali su pravila u toku sezona, ali ocigledno bezuspesno, a po meni i nepotrebno, jer je bolje napraviti posebne kategorije i stimulisati proizvodjace da se prikljuce tim kategorijama, nego ovako kao sto sad rade i trose uzaludno novac. Uvek ce tu biti ostecenih strana prilikom pokusaja balansiranja. Tako poslednjih par godina imamo dominaciju hibrida sa benzinskim motorima, prosle godine Toyota, pre toga Porsche 3 godine zaredom, a pre toga Audi dizel hibrid... Jednostavno ne mogu na vreme da postignu odgovarajuci balans.

Na kraju, uvek ce iz benzinaca moci da se izvuku bolje performanse, a iz dizelasa bolja potrosnja. Hibridi su posebna prica. Od mene toliko, nema potrebe da se nastavljam.

Molder

pre 5 godina

@rog
Na zalost u krivu si,nigde nisam rekao da je Ford najbolji vec da po meni nudi najbolji odnos dobijeno ulozeno,i da je u vrhu "vozackih" auta...A i nisu svi azijati "smece",nego nisu nista bolji od evropskih,a nemacki su najbolji...To su moji postulati...Kod Forda i VW uvek je najaci benzinski i jaci brzi od najaceg dizela u slicnim motorima,za mene je dizel samo za vucu ako treba uvek bio i bice ...Poz.

rog

pre 5 godina

#Molder 

Samo mala ispravka, BMW-ov 2.0d (520d) sa 184ks nije twin turbo, varijanta 2.0d (525d) sa 218 ks je twin turbo, a ovi noviji (525d, X5 25d...) modeli imaju nesto vise konja. 
Pozdrav
(ALONSO, 01. februar 2019 16:04)

Gde si nasao Molderu da objasnjavas kad svi znamo da je Ford najbolji, a azijati prave smece. Znas kako se kaze, lakse ... nego pola metra u glavu.

rog

pre 5 godina

@(rog, 31. januar 2019 21:05) 

Kljucna rec je potrosnja. Drugo, taj motor je konstruisan specijalno za LeMan tj te 24h trke da izdrzi sve sto obican turbo dizelas ne bi izdrzao u takvim uslovima eksploatacije. Posto si se uhvatio za jedan primer, tj. trke 24h gde ponovicu, potrosnja igra veoma znacajnu ulogu uz izdrzljiv motor, a Audi je to i dokazao, sta je svim ostalim trkama? Gde su dizelasi kad su toliko nadmocni, tj. brzi, jaci, bolji? :)
(Hehe, 01. februar 2019 07:40)

Proveri prvo koliki rezervoar su imali audi automobili na le manu a koliki benzinci pre nego sto izvuces informacije iz ...
Rezervoari su tempirani tako da obe vrste imaju isti broj zaustavljanja inace trke ne bi ni bilo. I tako je za svaki tip motora pa i benzince razlicite kubikaze jer razlicito trose.

Dalje, zbog toga sto je manji rezervoar kod dizel audija bio, ili kod pezoa, protok goriva pri dopunjavanju je ogranicen tako da je potrebno isto vreme za sipanje nebitno koliko se sipa goriva, takozvani fuel restrictors, da ne bi postojala prednost u duzini trajanja pit stop-a. Sve te restrikcije sa jos dodatnih se zovu BOP, ili balance of performance da bi automobili imali sto pribliznije sanse.

Obican benzinac ne bi izdrzao takve trke kao ni obican dizel.

U WTCC sampionatu su godinama dominirali seat leon-i sa, gle cuda, 2.0 tdi motorom.

Dakle sasvim je moguce imati sportski auto sa dizel motorom.

ALONSO

pre 5 godina

#Molder

Samo mala ispravka, BMW-ov 2.0d (520d) sa 184ks nije twin turbo, varijanta 2.0d (525d) sa 218 ks je twin turbo, a ovi noviji (525d, X5 25d...) modeli imaju nesto vise konja.
Pozdrav

Gross

pre 5 godina

@Hehe druze, ja sticem utisak da ti nisi vozio novije vozilo. Benzinci jesu brzi i jaci, ali ti te benzince sigurno ne vozis kao i većina ovde (računajući i mene). Cisto sumnjam da vozis 4.0 V8. Benzinci male zapremine (do 2000ccm) su uglavnom slabi motori i da bi se “poterali” treba mnogo forsiranja i goriva (15 i vise litara na 100km). Pri tom, nemojte da gledate ubrzanje 0-100 jer to se steluje menjacem, ali kad na 180kmh stisnete gas - nista. Skoro da nema ubrzanja. E, dizel sa 2000ccm ubrzava. Tu je razlika.

Hehe

pre 5 godina

@(rog, 31. januar 2019 21:05)

Kljucna rec je potrosnja. Drugo, taj motor je konstruisan specijalno za LeMan tj te 24h trke da izdrzi sve sto obican turbo dizelas ne bi izdrzao u takvim uslovima eksploatacije. Posto si se uhvatio za jedan primer, tj. trke 24h gde ponovicu, potrosnja igra veoma znacajnu ulogu uz izdrzljiv motor, a Audi je to i dokazao, sta je svim ostalim trkama? Gde su dizelasi kad su toliko nadmocni, tj. brzi, jaci, bolji? :)

Stole

pre 5 godina

Nama su problem stari autobusi gradskog prevoza, kamioni, i dizel automobili stari 20 i više godina. A BMW proizveden 2019 srecemo ređe nego Marsovce. Golfu "dvojki" je mesto u istoriji a ne na putu.

Vladislav

pre 5 godina

(Ko tu koga zeza?, 31. januar 2019 10:35)
Ako je CO2 toliko otrovan, onda pod hitno oteraj ženu iz spavaće sobe jer i ona disanjem proizvodi CO2.

TNT

pre 5 godina

@Molder - Složićemo se da BMW pravi jedne od najboljih motora na tržištu koji se ugrađuju u automobile za smrtnike, pa da uzmemo njih za primer. Već ti je @Gross rekao kod 2.0 motora za subjektivni osećaj koji imaš vozeći benzinac i dizel, a ako baš hoćeš podatke, evo i njih za najsnažnije varijante:

B48, benzin 190 kW, 400 NM
B47, dizel 170 kW, 500 NM

Pogledaj odnose kod BMW 3.0 motora, koji važe za jedne od najboljih u klasama. I benzinac i dizel su dobijali nagrade za najbolje motore godine - dajem ti podatke za najsnažnije varijante u oba slučaja:

- benzinac B58 285 kW, 500 NM
- dizel B57 294 kW, 760 NM

Siština je da veći obrtni moment koji imaju dizeli čini suštinski razliku u vožnji. Da ne bide zabune, mislim da dizel nema mnogo smisla u manjim automobilima, niti u onim sa sportskim ambicijama, ali je za teške limuzine i SUV klasu (sve dok ne pričamo o motorima od preko 3 litra zapremine) dizel mnogo bolji izbor, ne samo zbog manje potrošnje.

Ziks

pre 5 godina

Lepo je neko napisao u komentarima, nema dizel bolje performsnse i ne vuče bolje ako ga poredite sa istim benzincem, znaci ista kubikaža, turbo benzinac da bude, isto konja, ventila itd. Dizne i razni problemi koje imaju dizeli posle nekoliko stotina hiljda pređenih km imaju i turbo benzinci. Kada ispuštate ulje iz turbo benzinca je crno kao kod dizela. Prednost dizela je potrošnja, a opet benzinac ima tiši rad. Ako želite da vam traje motor dugovečno uzmite atmosferca.

Molder

pre 5 godina

Prvo performanse su im gotovo identicne a razlika u ceni bas i nije...Da ne spominjem odrzavanje...Mada mi je smesno da Bmw ima samo 184 ks iz 2.0 tvin turbo motora,ispada da je Fokus sa tri cilindra,jednim turbom i 1.5 l zapremine azdaja za taj Bmw jer ima isto konja i brzi je od njega...A zamisli tek Fokus ST koji sa 2.0 l zapremine i jednim turbom ostavlja u prasini oba BmW-a i taj tvoj cadjavi solundar moze samo da kaslje pored njega...To su benzinski motori za poredjenje,tu isti dizel moze samo da zasmrdi...Biseru sveznanja...

rog

pre 5 godina

Ala si nasao poredjenje,kako tebi odgovara,ne postoji mogucnost da dizel motor ima bolje performanse od odgovarajuceg benzinskog...Pri tom mislim stvarno odgovarajuceg...A to znaci da treba da su iste kubikaze,istog broja cilindara i da oboje imaju turbinu,a ne da poredis atmosferac sa turbasem...Vw ima 2.0 najaci bitirbo dizel od 240 ks,ali u R verziji 2.0 benzinac ima 300ks i jede ovog za dorucak...Dizel je za vucu,a ne za performanse...
(Molder, 31. januar 2019 15:38)

Moras to da objasnis audiju koji se dizelom dominirao le manom citavu deceniju.

Metropola

pre 5 godina

@Molder bas sam to i poredio, oba 2.0, 4 klipa, turbo. Snaga se razlikuje u 6 konja (184 benzin, 190 dizel). Morao bi makar malo da se razumes u automobile da bi mogao sa mnom da se ubedjujes. Ne mozes da budes bas totalna neznalica. Ne ide prijatelju.
(Gross, 31. januar 2019 18:08)... ne znam koje motore generacijski si poredio ali covek ti lepo kaze da je najsnazniji 2.0 turbo kod vw benzinac i da dizelas nije ni blizu! Okej su dizeli i ja vozim jednog ali budimo realni kada se raspravljamo.

LogenMNE

pre 5 godina

lol, srbija drzava dje te ljudi ubjedjuju da je dizel bolji od benzinca hahaha. Ovaj uporedjuje 520i i 520d. A sto ne uporedis, najjaci dvolitarski benzinac sa najjacim dizelom? Nije razlika nego 200 konja. 5 puta jeftiniji servisi, naravno registracija, iako je lajkovano da je dizel jeftinije (lol!?) Dizel se isplati ljudima kojima nije stalo do auta i koji voze 100 iljada godišnje.

Gross

pre 5 godina

@Molder bas sam to i poredio, oba 2.0, 4 klipa, turbo. Snaga se razlikuje u 6 konja (184 benzin, 190 dizel). Morao bi makar malo da se razumes u automobile da bi mogao sa mnom da se ubedjujes. Ne mozes da budes bas totalna neznalica. Ne ide prijatelju.

darko ns

pre 5 godina

Prodaja automobila sa dizel motorom u eu 2018god.je na istorijskom minimumu ,kako pise njihova stampa i manja je za 17% u odnosu na 2017,u zapadnoj evropi i vise od toga.Taj pad je najveci u velikoj britaniji gde je udeo dizela 34% a 2014g.je bio preko 50%

C i n i k

pre 5 godina

Nema bolje od dizela.
Nema sanse.
Nikakv plin,struja, a benzin pogotovo.
Samo diesel.
Diesel bolje ide,bolje vuce,bolje ubrzava,manje trosi,novi dizeli rade i bukvalno ko benzinci,a sto se tice zagadjenja,tu bih se slozio da polako trebamo i mi da zabranjujemo Euro 3, ali i benzince ne samo dizele jer i benzinci zagadjuju, a ko vozi Euro 5 i 6 ( Euro 6 startuje od sledece godine u Eu) taj ipak ima Dpf filtere pa je njegov doprinos trovanju okoline ipak zanemariv.

Molder

pre 5 godina

@gross
Ala si nasao poredjenje,kako tebi odgovara,ne postoji mogucnost da dizel motor ima bolje performanse od odgovarajuceg benzinskog...Pri tom mislim stvarno odgovarajuceg...A to znaci da treba da su iste kubikaze,istog broja cilindara i da oboje imaju turbinu,a ne da poredis atmosferac sa turbasem...Vw ima 2.0 najaci bitirbo dizel od 240 ks,ali u R verziji 2.0 benzinac ima 300ks i jede ovog za dorucak...Dizel je za vucu,a ne za performanse...

Argentto

pre 5 godina

Uzes za primer recimo Pancevo... Azotara, Petrohemija, Rafinerija... i ti kao gledas koliko ce tvoj auto da zagadjuje... Pa ne resava se problem od pozadi.. najpre treba da se postave filteri na dimnjake, ako vec ta zla ne mogu da se presele dalje od gradova.. da se sredi gomila grugih stvari koje truju narod pa tek onda automobili...

Gross

pre 5 godina

Naravno da se dizel vraca. Moderni dizeli su mnogo napredniji od benzinskih motora, treba samo strogo voditi racuna o filterima i katalizatoru. Pogledajte primer BMW-a 520i i 520d. Dok 520d sa lakoćom dostiže 240kmh benzinac se muci da dodje do 230kmh (bukvalno muci posle 220kmh) pri tom je potrošnja na toj brzini skoro duplirana, kao i zagadjenje. Tek 3.0 motor sa 6 cilindara moze da se izbori sa 3.0 dizelom. Za benzinski motor mora velika kubikaza i tu prestaje svaka prica o ekologiji. E sad, u normalnim zemljama se ne seče DPF jer takvo vozilo ne moze da se registruje.

Locutus

pre 5 godina

Kakva zamena teza, pa nije CO2 problem vec cadj i NOx.
(Ko tu koga zeza?, 31. januar 2019 10:35)

Ne, problem je CO2, koji je otrovan, i od koga se umire. Zato sve zapadne zemlje na kontrolama emisije mere upravo ovaj CO2, Isti taj CO2 izaziva klimatske promene. Cadj i NOx su u tragovima, u toliko minimalnoj meri da su zanemarljivi (ne kod golfova od pre 30 godina, nego kod normalnih kola).
(Jelena, 31. januar 2019 11:02)

Ne, nije tačno. NOx su otrovni, a C02 nije otrovan već izaziva efekat staklene bašte. Otrovan je CO (ugljen monoksid).

Django

pre 5 godina

Procaito sam par komentara da je prosao lov na dizele u Nemackoj. Nazalost to nije tacno. Prodaja je porasla jer se nude ludacki povoljni lizing usloivi na godinu ili dve. Inace sam procitao da je koncentracija NOX-i u kancelarijama 950 micrograma sto je vise nego kod dizel motora. Posebno jer su dizeli na otvorenom pa vetar dodatno razduvava koncentraciju.

nix

pre 5 godina

Ko moze da spori da je najbolji dizel u odnosu cene kvaliteta?
Najbolji je za ljude koji stede.
Daje performanse
Stedi novac
Manja registracija

Sad ljudima kojima nisu bitni novci
Zagadjuje dosta i smrdi
Bucan je
Ne daje lep zvuk u voznji
Ne pristaje sportskim autima

U prilozenom mozemo identifikovati da je u Srbiji mnogo vise ljudi koji stede novac...

Jelena

pre 5 godina

Kakva zamena teza, pa nije CO2 problem vec cadj i NOx.
(Ko tu koga zeza?, 31. januar 2019 10:35)

Ne, problem je CO2, koji je otrovan, i od koga se umire. Zato sve zapadne zemlje na kontrolama emisije mere upravo ovaj CO2, Isti taj CO2 izaziva klimatske promene. Cadj i NOx su u tragovima, u toliko minimalnoj meri da su zanemarljivi (ne kod golfova od pre 30 godina, nego kod normalnih kola).

Kosta

pre 5 godina

Auto-industrija je godinama ulagala milijarde u razvoj motora i nije logično da će sada pod uticajem raznih eko-elektro lobija dopustiti da jednostavno propadne jedna tehnologija koja itekako ima svoje kvalitetne prednosti u odnosu na EV. I sama goriva su danas mnogo "čistija" nego li pre par decenija (olovo-sumpor).

QA

pre 5 godina

Samo glup covek moze da se bavim ovim problemom. Dok ignorise na primer privatne letove avionom. Sva sreca glupih i previse :)
A i koliko smo mi glupi pokazuje npr. Pancevo ili Obrenovac gde deca masovno imaju probleme sa disajnim putevima, a nasi "novinari" se bave VW.

Dusan

pre 5 godina

Tako je to kada je neko nacionalni šampion pa su građani spremni da im gledaju kroz prste za sve.
U DE je javna tajna da je zagađenje koje prave dizeli u velikim količinama prisutno u svim gradovima, ali se o tome u medijima uopšte ne diže neka frka. Drže se CO2 i kao sve je u redu.

David

pre 5 godina

Normalno, naravno da ce da raste potraznja za dizelima, u svemu su bolji od benzinaca za iole vece i bolje automobile. Sad kad je prosao lov na vestice, vraca se pamet u glavu, i opet raste kupovina dizela, kao sto je bilo i za ocekivati.

Ali bitno da su se balkanci popalili na ekologiju, a vecina se vozi raspalim autobusima, i nikad nisu seli u bolji auto od juga ili golfa dvojke. A kad se vrate kuci, podloze sporet na ugalj, kojim truju vise od svih kola u svom mestu, i onda sednu da kucaju o ekologiji i zabrani dizela. Udareno u glavu.

Locutus

pre 5 godina

Kakva zamena teza, pa nije CO2 problem vec cadj i NOx.
(Ko tu koga zeza?, 31. januar 2019 10:35)

Ne, problem je CO2, koji je otrovan, i od koga se umire. Zato sve zapadne zemlje na kontrolama emisije mere upravo ovaj CO2, Isti taj CO2 izaziva klimatske promene. Cadj i NOx su u tragovima, u toliko minimalnoj meri da su zanemarljivi (ne kod golfova od pre 30 godina, nego kod normalnih kola).
(Jelena, 31. januar 2019 11:02)

Ne, nije tačno. NOx su otrovni, a C02 nije otrovan već izaziva efekat staklene bašte. Otrovan je CO (ugljen monoksid).

David

pre 5 godina

Normalno, naravno da ce da raste potraznja za dizelima, u svemu su bolji od benzinaca za iole vece i bolje automobile. Sad kad je prosao lov na vestice, vraca se pamet u glavu, i opet raste kupovina dizela, kao sto je bilo i za ocekivati.

Ali bitno da su se balkanci popalili na ekologiju, a vecina se vozi raspalim autobusima, i nikad nisu seli u bolji auto od juga ili golfa dvojke. A kad se vrate kuci, podloze sporet na ugalj, kojim truju vise od svih kola u svom mestu, i onda sednu da kucaju o ekologiji i zabrani dizela. Udareno u glavu.

QA

pre 5 godina

Samo glup covek moze da se bavim ovim problemom. Dok ignorise na primer privatne letove avionom. Sva sreca glupih i previse :)
A i koliko smo mi glupi pokazuje npr. Pancevo ili Obrenovac gde deca masovno imaju probleme sa disajnim putevima, a nasi "novinari" se bave VW.

Argentto

pre 5 godina

Uzes za primer recimo Pancevo... Azotara, Petrohemija, Rafinerija... i ti kao gledas koliko ce tvoj auto da zagadjuje... Pa ne resava se problem od pozadi.. najpre treba da se postave filteri na dimnjake, ako vec ta zla ne mogu da se presele dalje od gradova.. da se sredi gomila grugih stvari koje truju narod pa tek onda automobili...

Kosta

pre 5 godina

Auto-industrija je godinama ulagala milijarde u razvoj motora i nije logično da će sada pod uticajem raznih eko-elektro lobija dopustiti da jednostavno propadne jedna tehnologija koja itekako ima svoje kvalitetne prednosti u odnosu na EV. I sama goriva su danas mnogo "čistija" nego li pre par decenija (olovo-sumpor).

nix

pre 5 godina

Ko moze da spori da je najbolji dizel u odnosu cene kvaliteta?
Najbolji je za ljude koji stede.
Daje performanse
Stedi novac
Manja registracija

Sad ljudima kojima nisu bitni novci
Zagadjuje dosta i smrdi
Bucan je
Ne daje lep zvuk u voznji
Ne pristaje sportskim autima

U prilozenom mozemo identifikovati da je u Srbiji mnogo vise ljudi koji stede novac...

Gross

pre 5 godina

Naravno da se dizel vraca. Moderni dizeli su mnogo napredniji od benzinskih motora, treba samo strogo voditi racuna o filterima i katalizatoru. Pogledajte primer BMW-a 520i i 520d. Dok 520d sa lakoćom dostiže 240kmh benzinac se muci da dodje do 230kmh (bukvalno muci posle 220kmh) pri tom je potrošnja na toj brzini skoro duplirana, kao i zagadjenje. Tek 3.0 motor sa 6 cilindara moze da se izbori sa 3.0 dizelom. Za benzinski motor mora velika kubikaza i tu prestaje svaka prica o ekologiji. E sad, u normalnim zemljama se ne seče DPF jer takvo vozilo ne moze da se registruje.

Molder

pre 5 godina

@gross
Ala si nasao poredjenje,kako tebi odgovara,ne postoji mogucnost da dizel motor ima bolje performanse od odgovarajuceg benzinskog...Pri tom mislim stvarno odgovarajuceg...A to znaci da treba da su iste kubikaze,istog broja cilindara i da oboje imaju turbinu,a ne da poredis atmosferac sa turbasem...Vw ima 2.0 najaci bitirbo dizel od 240 ks,ali u R verziji 2.0 benzinac ima 300ks i jede ovog za dorucak...Dizel je za vucu,a ne za performanse...

Django

pre 5 godina

Procaito sam par komentara da je prosao lov na dizele u Nemackoj. Nazalost to nije tacno. Prodaja je porasla jer se nude ludacki povoljni lizing usloivi na godinu ili dve. Inace sam procitao da je koncentracija NOX-i u kancelarijama 950 micrograma sto je vise nego kod dizel motora. Posebno jer su dizeli na otvorenom pa vetar dodatno razduvava koncentraciju.

Dusan

pre 5 godina

Tako je to kada je neko nacionalni šampion pa su građani spremni da im gledaju kroz prste za sve.
U DE je javna tajna da je zagađenje koje prave dizeli u velikim količinama prisutno u svim gradovima, ali se o tome u medijima uopšte ne diže neka frka. Drže se CO2 i kao sve je u redu.

Jelena

pre 5 godina

Kakva zamena teza, pa nije CO2 problem vec cadj i NOx.
(Ko tu koga zeza?, 31. januar 2019 10:35)

Ne, problem je CO2, koji je otrovan, i od koga se umire. Zato sve zapadne zemlje na kontrolama emisije mere upravo ovaj CO2, Isti taj CO2 izaziva klimatske promene. Cadj i NOx su u tragovima, u toliko minimalnoj meri da su zanemarljivi (ne kod golfova od pre 30 godina, nego kod normalnih kola).

Stole

pre 5 godina

Nama su problem stari autobusi gradskog prevoza, kamioni, i dizel automobili stari 20 i više godina. A BMW proizveden 2019 srecemo ređe nego Marsovce. Golfu "dvojki" je mesto u istoriji a ne na putu.

darko ns

pre 5 godina

Prodaja automobila sa dizel motorom u eu 2018god.je na istorijskom minimumu ,kako pise njihova stampa i manja je za 17% u odnosu na 2017,u zapadnoj evropi i vise od toga.Taj pad je najveci u velikoj britaniji gde je udeo dizela 34% a 2014g.je bio preko 50%

C i n i k

pre 5 godina

Nema bolje od dizela.
Nema sanse.
Nikakv plin,struja, a benzin pogotovo.
Samo diesel.
Diesel bolje ide,bolje vuce,bolje ubrzava,manje trosi,novi dizeli rade i bukvalno ko benzinci,a sto se tice zagadjenja,tu bih se slozio da polako trebamo i mi da zabranjujemo Euro 3, ali i benzince ne samo dizele jer i benzinci zagadjuju, a ko vozi Euro 5 i 6 ( Euro 6 startuje od sledece godine u Eu) taj ipak ima Dpf filtere pa je njegov doprinos trovanju okoline ipak zanemariv.

Ziks

pre 5 godina

Lepo je neko napisao u komentarima, nema dizel bolje performsnse i ne vuče bolje ako ga poredite sa istim benzincem, znaci ista kubikaža, turbo benzinac da bude, isto konja, ventila itd. Dizne i razni problemi koje imaju dizeli posle nekoliko stotina hiljda pređenih km imaju i turbo benzinci. Kada ispuštate ulje iz turbo benzinca je crno kao kod dizela. Prednost dizela je potrošnja, a opet benzinac ima tiši rad. Ako želite da vam traje motor dugovečno uzmite atmosferca.

Gross

pre 5 godina

@Hehe druze, ja sticem utisak da ti nisi vozio novije vozilo. Benzinci jesu brzi i jaci, ali ti te benzince sigurno ne vozis kao i većina ovde (računajući i mene). Cisto sumnjam da vozis 4.0 V8. Benzinci male zapremine (do 2000ccm) su uglavnom slabi motori i da bi se “poterali” treba mnogo forsiranja i goriva (15 i vise litara na 100km). Pri tom, nemojte da gledate ubrzanje 0-100 jer to se steluje menjacem, ali kad na 180kmh stisnete gas - nista. Skoro da nema ubrzanja. E, dizel sa 2000ccm ubrzava. Tu je razlika.

TNT

pre 5 godina

@Molder - Složićemo se da BMW pravi jedne od najboljih motora na tržištu koji se ugrađuju u automobile za smrtnike, pa da uzmemo njih za primer. Već ti je @Gross rekao kod 2.0 motora za subjektivni osećaj koji imaš vozeći benzinac i dizel, a ako baš hoćeš podatke, evo i njih za najsnažnije varijante:

B48, benzin 190 kW, 400 NM
B47, dizel 170 kW, 500 NM

Pogledaj odnose kod BMW 3.0 motora, koji važe za jedne od najboljih u klasama. I benzinac i dizel su dobijali nagrade za najbolje motore godine - dajem ti podatke za najsnažnije varijante u oba slučaja:

- benzinac B58 285 kW, 500 NM
- dizel B57 294 kW, 760 NM

Siština je da veći obrtni moment koji imaju dizeli čini suštinski razliku u vožnji. Da ne bide zabune, mislim da dizel nema mnogo smisla u manjim automobilima, niti u onim sa sportskim ambicijama, ali je za teške limuzine i SUV klasu (sve dok ne pričamo o motorima od preko 3 litra zapremine) dizel mnogo bolji izbor, ne samo zbog manje potrošnje.

Vladislav

pre 5 godina

(Ko tu koga zeza?, 31. januar 2019 10:35)
Ako je CO2 toliko otrovan, onda pod hitno oteraj ženu iz spavaće sobe jer i ona disanjem proizvodi CO2.

Gross

pre 5 godina

@Molder bas sam to i poredio, oba 2.0, 4 klipa, turbo. Snaga se razlikuje u 6 konja (184 benzin, 190 dizel). Morao bi makar malo da se razumes u automobile da bi mogao sa mnom da se ubedjujes. Ne mozes da budes bas totalna neznalica. Ne ide prijatelju.

Metropola

pre 5 godina

@Molder bas sam to i poredio, oba 2.0, 4 klipa, turbo. Snaga se razlikuje u 6 konja (184 benzin, 190 dizel). Morao bi makar malo da se razumes u automobile da bi mogao sa mnom da se ubedjujes. Ne mozes da budes bas totalna neznalica. Ne ide prijatelju.
(Gross, 31. januar 2019 18:08)... ne znam koje motore generacijski si poredio ali covek ti lepo kaze da je najsnazniji 2.0 turbo kod vw benzinac i da dizelas nije ni blizu! Okej su dizeli i ja vozim jednog ali budimo realni kada se raspravljamo.

Hehe

pre 5 godina

@(rog, 31. januar 2019 21:05)

Kljucna rec je potrosnja. Drugo, taj motor je konstruisan specijalno za LeMan tj te 24h trke da izdrzi sve sto obican turbo dizelas ne bi izdrzao u takvim uslovima eksploatacije. Posto si se uhvatio za jedan primer, tj. trke 24h gde ponovicu, potrosnja igra veoma znacajnu ulogu uz izdrzljiv motor, a Audi je to i dokazao, sta je svim ostalim trkama? Gde su dizelasi kad su toliko nadmocni, tj. brzi, jaci, bolji? :)

rog

pre 5 godina

Ala si nasao poredjenje,kako tebi odgovara,ne postoji mogucnost da dizel motor ima bolje performanse od odgovarajuceg benzinskog...Pri tom mislim stvarno odgovarajuceg...A to znaci da treba da su iste kubikaze,istog broja cilindara i da oboje imaju turbinu,a ne da poredis atmosferac sa turbasem...Vw ima 2.0 najaci bitirbo dizel od 240 ks,ali u R verziji 2.0 benzinac ima 300ks i jede ovog za dorucak...Dizel je za vucu,a ne za performanse...
(Molder, 31. januar 2019 15:38)

Moras to da objasnis audiju koji se dizelom dominirao le manom citavu deceniju.

Molder

pre 5 godina

Prvo performanse su im gotovo identicne a razlika u ceni bas i nije...Da ne spominjem odrzavanje...Mada mi je smesno da Bmw ima samo 184 ks iz 2.0 tvin turbo motora,ispada da je Fokus sa tri cilindra,jednim turbom i 1.5 l zapremine azdaja za taj Bmw jer ima isto konja i brzi je od njega...A zamisli tek Fokus ST koji sa 2.0 l zapremine i jednim turbom ostavlja u prasini oba BmW-a i taj tvoj cadjavi solundar moze samo da kaslje pored njega...To su benzinski motori za poredjenje,tu isti dizel moze samo da zasmrdi...Biseru sveznanja...

LogenMNE

pre 5 godina

lol, srbija drzava dje te ljudi ubjedjuju da je dizel bolji od benzinca hahaha. Ovaj uporedjuje 520i i 520d. A sto ne uporedis, najjaci dvolitarski benzinac sa najjacim dizelom? Nije razlika nego 200 konja. 5 puta jeftiniji servisi, naravno registracija, iako je lajkovano da je dizel jeftinije (lol!?) Dizel se isplati ljudima kojima nije stalo do auta i koji voze 100 iljada godišnje.

TNT

pre 5 godina

@Hehe - voziš obrtni moment, i njegova kriva je najvažnija karakteristika motora, zaboravi na maksimalnu snagu. Trenutna snaga je važna, a ona zavisi od proizvoda obrtnog momenta i brzine okretanja. Pitanje za tebe - kako Tesla dobija drag race sa mnogo snažnijim automobilima od sebe? Odgovor je kriva obrtnog momenta. Zato je dizel u svakodnevnoj vožnji bolji izbor i deluje “snažnije” i ako to na papiru i nije, niti bi na stazi mogao da parira benzincu, ali razvija višu snagu pri manjim obrtajima, što je suština u svakodnevnoj normalnoj vožnji.Jednom si mi rekao da bacim svoju diplomu mašinskog fakulteta - možda bolje da ti pročitaš neku stručnu knjigu, a ne da skupljaš površne informacije sa sajtova, lakše bi shvatio šta pričam.

Hehe

pre 5 godina

@(TNT, 3. februar 2019 10:02)

Evo turbo benzinci te sad demantuju. Imas dobar moment na niskim obrtajima, tipa od 2-2.5k pa sve do 5k uglavnom. Ugodjaj po tvom. Za trke, benzinci se vrte na visokim obrtajima i cepaju samo tako, a za svakodnevnu upotrebu kako kome odgovara. Ja ne mogu da podnesem brundanje dizela, a vozio sam se i u A8, A6, bmw5, lexus IS220d... i kod svih cujes grozno brundanje, a kod slabih dizelasa pored groznog zvuka, zameram sto kad krenes sa semafora moras da saltas i saltas i jos sto sta... tako da je taj osecaj skroz subjektivan sta je bolje u svakodnevnoj voznji. Meni je benzinac bolji, za turbakom nemam potrebe, a vama kojima je dizel bolji, i mnogo obrtnog momenta presudno, jer valjda vucete prikolice svaki dan pa vam je neophodno, samo napred.

ALONSO

pre 5 godina

#Molder

Samo mala ispravka, BMW-ov 2.0d (520d) sa 184ks nije twin turbo, varijanta 2.0d (525d) sa 218 ks je twin turbo, a ovi noviji (525d, X5 25d...) modeli imaju nesto vise konja.
Pozdrav

rog

pre 5 godina

#Molder 

Samo mala ispravka, BMW-ov 2.0d (520d) sa 184ks nije twin turbo, varijanta 2.0d (525d) sa 218 ks je twin turbo, a ovi noviji (525d, X5 25d...) modeli imaju nesto vise konja. 
Pozdrav
(ALONSO, 01. februar 2019 16:04)

Gde si nasao Molderu da objasnjavas kad svi znamo da je Ford najbolji, a azijati prave smece. Znas kako se kaze, lakse ... nego pola metra u glavu.

Molder

pre 5 godina

@rog
Na zalost u krivu si,nigde nisam rekao da je Ford najbolji vec da po meni nudi najbolji odnos dobijeno ulozeno,i da je u vrhu "vozackih" auta...A i nisu svi azijati "smece",nego nisu nista bolji od evropskih,a nemacki su najbolji...To su moji postulati...Kod Forda i VW uvek je najaci benzinski i jaci brzi od najaceg dizela u slicnim motorima,za mene je dizel samo za vucu ako treba uvek bio i bice ...Poz.

Hehe

pre 5 godina

TNT
Slepo se hvatas za obrtni moment kao jedini parametar za ugodjaj u voznji i pokusavas da mi to nametnes. Ne, meni atmosferci predstavljaju potpuni ugodjaj, jer su veoma tihi, cak i posle 200k km, pa cak i ako se koriste samo u gradskoj voznji, veoma su pouzdani, uzivam u tome da ga povremeno zavrtim na visokim obrtajima itd. Subjektivan osecaj, o tome pricam. Ako je tebi bitno u svakodnevnoj voznji sto je bmw napravio motore tako kako ih je napravio, ukombinovao sa menjacima na taj nacin, samo napred, bmw dizelas je prava stvar za tebe. Hvatas se slepo za performanse, a pominjes svakodnevnu voznju, gde male razlike u performansama zapravo i nisu toliko presudne kao sto pokusavas da nametnes, naravno opet subjektivna stvar, nego kad pricamo o performansama nikako te nadmocne dizelase da koriste malo vise na trkama, nego sve guraju neke trome nikakve benzince, a u poslednje vreme i hibride? Bas cudno. A mogu lepo da pokidaju samo sa obrtnim momentom sve neznalice tamo. Znaci to sto ti volis da imas momenta da mozda mozes i cisternu da vuces, meni je potpuno nebitno, narocito u svakodnevnoj voznji, jer je mala razlika u ubrzanju, benzinci postizu to isto/slicno ubrzanje sa mnogo manje Nm. Da sumiram, pre nego me opet napadnes da uzmem da citam knjige, Nm su bitni, ali nisu presudni, narocito za ukupan utisak u SVAKODNEVNOJ voznji narocito sa danasnjim ogranicenjima na putevima. Bitan je ceo sistem i kakav je utisak, a opet to je skroz subjektivna stvar.

Hehe

pre 5 godina

@(rog, 3. februar 2019 15:24)

Mogu da postoje, ali cak i ako na kratko preuzmu tron u jednom od mnogo mnogo takmicenja, benzinci ih oduvaju odmah posle toga. Ako tako posmatras, tj da nije dizelgejta iliti ŠBBKBB, cak i da jeste tako, Evropa nije ceo svet, a u svetu se ipak vecinom voze benzinci, pa ti argument opet nije bas na mestu. Uostalom, ja vam svima zelim da otkrijete benzince i njihov maksimalni potencijal, a ne brini za mene, vozio sam i TDI i testirao mnoge druge i bas zato moj izbor ide jos uvek ka benzincima (ne turbo mikserima).

rog

pre 5 godina

@(rog, 31. januar 2019 21:05) 

Kljucna rec je potrosnja. Drugo, taj motor je konstruisan specijalno za LeMan tj te 24h trke da izdrzi sve sto obican turbo dizelas ne bi izdrzao u takvim uslovima eksploatacije. Posto si se uhvatio za jedan primer, tj. trke 24h gde ponovicu, potrosnja igra veoma znacajnu ulogu uz izdrzljiv motor, a Audi je to i dokazao, sta je svim ostalim trkama? Gde su dizelasi kad su toliko nadmocni, tj. brzi, jaci, bolji? :)
(Hehe, 01. februar 2019 07:40)

Proveri prvo koliki rezervoar su imali audi automobili na le manu a koliki benzinci pre nego sto izvuces informacije iz ...
Rezervoari su tempirani tako da obe vrste imaju isti broj zaustavljanja inace trke ne bi ni bilo. I tako je za svaki tip motora pa i benzince razlicite kubikaze jer razlicito trose.

Dalje, zbog toga sto je manji rezervoar kod dizel audija bio, ili kod pezoa, protok goriva pri dopunjavanju je ogranicen tako da je potrebno isto vreme za sipanje nebitno koliko se sipa goriva, takozvani fuel restrictors, da ne bi postojala prednost u duzini trajanja pit stop-a. Sve te restrikcije sa jos dodatnih se zovu BOP, ili balance of performance da bi automobili imali sto pribliznije sanse.

Obican benzinac ne bi izdrzao takve trke kao ni obican dizel.

U WTCC sampionatu su godinama dominirali seat leon-i sa, gle cuda, 2.0 tdi motorom.

Dakle sasvim je moguce imati sportski auto sa dizel motorom.

Hehe

pre 5 godina

@Gross
Vidim da se komentari selektivno objavljuju, sta da ti kazem Gross, pitaj B92 da ti proslede odgovor koji nije objavljen...

@Rog
Kazes "pre nego sto izvuces informacije iz ...". Da vidimo kako izgleda objektivnost.
"U WTCC sampionatu su godinama dominirali seat leon-i sa, gle cuda, 2.0 tdi motorom. "
DVE (2) godine, sezona 2008. i 2009. Posle toga je Chevrolet usao sa Cruze-om i dominirali su 3-4 godine... benzincima. Posle njih neki drugi proizvodjaci i timovi... opet benzinci. Znaci godinama je zapravo dve godine.

Sto se tice "24h Le Mans", pokusaji BoP i EoT nisu uvedeni od samog starta, bilo je nekih pokusaja da se izbalansira, menjali su pravila u toku sezona, ali ocigledno bezuspesno, a po meni i nepotrebno, jer je bolje napraviti posebne kategorije i stimulisati proizvodjace da se prikljuce tim kategorijama, nego ovako kao sto sad rade i trose uzaludno novac. Uvek ce tu biti ostecenih strana prilikom pokusaja balansiranja. Tako poslednjih par godina imamo dominaciju hibrida sa benzinskim motorima, prosle godine Toyota, pre toga Porsche 3 godine zaredom, a pre toga Audi dizel hibrid... Jednostavno ne mogu na vreme da postignu odgovarajuci balans.

Na kraju, uvek ce iz benzinaca moci da se izvuku bolje performanse, a iz dizelasa bolja potrosnja. Hibridi su posebna prica. Od mene toliko, nema potrebe da se nastavljam.

rog

pre 5 godina

(Hehe, 02. februar 2019 17:32)

I sta si sad sa tim povelikim tekstom dokazao? Sam si se opovrgao jer si potvrdio da da, mogu da postoje sportski automobili sa dizel motorima i to ne bilo koji vec pobednicki. To je pogotovo tacno kad pricamo o obicnim "sportskim" automobilima za svakodnevnu upotrebu a posebno kad pricamo o limuzinama ili SUV-ovima. Da nije nox gasova i dizelgate-a danas bi u Evropi bilo 80% prodatih SUV i CUV sa dizelom, a za to postoji i razlog, samo jos da ga otkrijes.

TNT

pre 5 godina

@Hehe - stvarno uzmi malo neku knjigu u ruke - dizel iz iste zapremine UVEK izvlači bolji obrtni moment i to je jedino bitno za svakodnevnu vožnju. Ja upravo poredim najnovije generacije motora, ISKLJUČIVO turbo, i primer koji sam naveo za BMW je takav. 2.0 benzinac je “na papiru” snažniji jer ima veću maksimalnu snagu za 11-12%, ali dizel ima veći obrtni moment za nekih 25% i zbog toga je u praksi mnogo bolji za vožnju. Kod modernih turbo motora kriva obrtnog momenta je odmah od niskih obrtaja, pa sve skoro do kraja upotrebljivog opsega ravna linija, i tu nema mnogo filozofije - veći obrtni moment je bolji. Voleo ti benzince ili dizele, odgovarali ti ovi ili oni, ovo su činjenice. Ako te mrzi da pročitaš nešto o tome iz knjiga, barem malo guglaj razliku benzin-dizel, pogledaj kako i zašto se drugačije prave cilindri, šta su granice i jednih i drugih motora, koliko je koji energetski efikasan i zašto, pa će ti sve biti jasno.

Jelena

pre 5 godina

Kakva zamena teza, pa nije CO2 problem vec cadj i NOx.
(Ko tu koga zeza?, 31. januar 2019 10:35)

Ne, problem je CO2, koji je otrovan, i od koga se umire. Zato sve zapadne zemlje na kontrolama emisije mere upravo ovaj CO2, Isti taj CO2 izaziva klimatske promene. Cadj i NOx su u tragovima, u toliko minimalnoj meri da su zanemarljivi (ne kod golfova od pre 30 godina, nego kod normalnih kola).

David

pre 5 godina

Normalno, naravno da ce da raste potraznja za dizelima, u svemu su bolji od benzinaca za iole vece i bolje automobile. Sad kad je prosao lov na vestice, vraca se pamet u glavu, i opet raste kupovina dizela, kao sto je bilo i za ocekivati.

Ali bitno da su se balkanci popalili na ekologiju, a vecina se vozi raspalim autobusima, i nikad nisu seli u bolji auto od juga ili golfa dvojke. A kad se vrate kuci, podloze sporet na ugalj, kojim truju vise od svih kola u svom mestu, i onda sednu da kucaju o ekologiji i zabrani dizela. Udareno u glavu.

C i n i k

pre 5 godina

Nema bolje od dizela.
Nema sanse.
Nikakv plin,struja, a benzin pogotovo.
Samo diesel.
Diesel bolje ide,bolje vuce,bolje ubrzava,manje trosi,novi dizeli rade i bukvalno ko benzinci,a sto se tice zagadjenja,tu bih se slozio da polako trebamo i mi da zabranjujemo Euro 3, ali i benzince ne samo dizele jer i benzinci zagadjuju, a ko vozi Euro 5 i 6 ( Euro 6 startuje od sledece godine u Eu) taj ipak ima Dpf filtere pa je njegov doprinos trovanju okoline ipak zanemariv.

Gross

pre 5 godina

Naravno da se dizel vraca. Moderni dizeli su mnogo napredniji od benzinskih motora, treba samo strogo voditi racuna o filterima i katalizatoru. Pogledajte primer BMW-a 520i i 520d. Dok 520d sa lakoćom dostiže 240kmh benzinac se muci da dodje do 230kmh (bukvalno muci posle 220kmh) pri tom je potrošnja na toj brzini skoro duplirana, kao i zagadjenje. Tek 3.0 motor sa 6 cilindara moze da se izbori sa 3.0 dizelom. Za benzinski motor mora velika kubikaza i tu prestaje svaka prica o ekologiji. E sad, u normalnim zemljama se ne seče DPF jer takvo vozilo ne moze da se registruje.

nix

pre 5 godina

Ko moze da spori da je najbolji dizel u odnosu cene kvaliteta?
Najbolji je za ljude koji stede.
Daje performanse
Stedi novac
Manja registracija

Sad ljudima kojima nisu bitni novci
Zagadjuje dosta i smrdi
Bucan je
Ne daje lep zvuk u voznji
Ne pristaje sportskim autima

U prilozenom mozemo identifikovati da je u Srbiji mnogo vise ljudi koji stede novac...

Molder

pre 5 godina

@gross
Ala si nasao poredjenje,kako tebi odgovara,ne postoji mogucnost da dizel motor ima bolje performanse od odgovarajuceg benzinskog...Pri tom mislim stvarno odgovarajuceg...A to znaci da treba da su iste kubikaze,istog broja cilindara i da oboje imaju turbinu,a ne da poredis atmosferac sa turbasem...Vw ima 2.0 najaci bitirbo dizel od 240 ks,ali u R verziji 2.0 benzinac ima 300ks i jede ovog za dorucak...Dizel je za vucu,a ne za performanse...

Gross

pre 5 godina

@Molder bas sam to i poredio, oba 2.0, 4 klipa, turbo. Snaga se razlikuje u 6 konja (184 benzin, 190 dizel). Morao bi makar malo da se razumes u automobile da bi mogao sa mnom da se ubedjujes. Ne mozes da budes bas totalna neznalica. Ne ide prijatelju.

Kosta

pre 5 godina

Auto-industrija je godinama ulagala milijarde u razvoj motora i nije logično da će sada pod uticajem raznih eko-elektro lobija dopustiti da jednostavno propadne jedna tehnologija koja itekako ima svoje kvalitetne prednosti u odnosu na EV. I sama goriva su danas mnogo "čistija" nego li pre par decenija (olovo-sumpor).

Django

pre 5 godina

Procaito sam par komentara da je prosao lov na dizele u Nemackoj. Nazalost to nije tacno. Prodaja je porasla jer se nude ludacki povoljni lizing usloivi na godinu ili dve. Inace sam procitao da je koncentracija NOX-i u kancelarijama 950 micrograma sto je vise nego kod dizel motora. Posebno jer su dizeli na otvorenom pa vetar dodatno razduvava koncentraciju.

Dusan

pre 5 godina

Tako je to kada je neko nacionalni šampion pa su građani spremni da im gledaju kroz prste za sve.
U DE je javna tajna da je zagađenje koje prave dizeli u velikim količinama prisutno u svim gradovima, ali se o tome u medijima uopšte ne diže neka frka. Drže se CO2 i kao sve je u redu.

QA

pre 5 godina

Samo glup covek moze da se bavim ovim problemom. Dok ignorise na primer privatne letove avionom. Sva sreca glupih i previse :)
A i koliko smo mi glupi pokazuje npr. Pancevo ili Obrenovac gde deca masovno imaju probleme sa disajnim putevima, a nasi "novinari" se bave VW.

Molder

pre 5 godina

Prvo performanse su im gotovo identicne a razlika u ceni bas i nije...Da ne spominjem odrzavanje...Mada mi je smesno da Bmw ima samo 184 ks iz 2.0 tvin turbo motora,ispada da je Fokus sa tri cilindra,jednim turbom i 1.5 l zapremine azdaja za taj Bmw jer ima isto konja i brzi je od njega...A zamisli tek Fokus ST koji sa 2.0 l zapremine i jednim turbom ostavlja u prasini oba BmW-a i taj tvoj cadjavi solundar moze samo da kaslje pored njega...To su benzinski motori za poredjenje,tu isti dizel moze samo da zasmrdi...Biseru sveznanja...

Argentto

pre 5 godina

Uzes za primer recimo Pancevo... Azotara, Petrohemija, Rafinerija... i ti kao gledas koliko ce tvoj auto da zagadjuje... Pa ne resava se problem od pozadi.. najpre treba da se postave filteri na dimnjake, ako vec ta zla ne mogu da se presele dalje od gradova.. da se sredi gomila grugih stvari koje truju narod pa tek onda automobili...

Gross

pre 5 godina

@Hehe druze, ja sticem utisak da ti nisi vozio novije vozilo. Benzinci jesu brzi i jaci, ali ti te benzince sigurno ne vozis kao i većina ovde (računajući i mene). Cisto sumnjam da vozis 4.0 V8. Benzinci male zapremine (do 2000ccm) su uglavnom slabi motori i da bi se “poterali” treba mnogo forsiranja i goriva (15 i vise litara na 100km). Pri tom, nemojte da gledate ubrzanje 0-100 jer to se steluje menjacem, ali kad na 180kmh stisnete gas - nista. Skoro da nema ubrzanja. E, dizel sa 2000ccm ubrzava. Tu je razlika.

rog

pre 5 godina

Ala si nasao poredjenje,kako tebi odgovara,ne postoji mogucnost da dizel motor ima bolje performanse od odgovarajuceg benzinskog...Pri tom mislim stvarno odgovarajuceg...A to znaci da treba da su iste kubikaze,istog broja cilindara i da oboje imaju turbinu,a ne da poredis atmosferac sa turbasem...Vw ima 2.0 najaci bitirbo dizel od 240 ks,ali u R verziji 2.0 benzinac ima 300ks i jede ovog za dorucak...Dizel je za vucu,a ne za performanse...
(Molder, 31. januar 2019 15:38)

Moras to da objasnis audiju koji se dizelom dominirao le manom citavu deceniju.

darko ns

pre 5 godina

Prodaja automobila sa dizel motorom u eu 2018god.je na istorijskom minimumu ,kako pise njihova stampa i manja je za 17% u odnosu na 2017,u zapadnoj evropi i vise od toga.Taj pad je najveci u velikoj britaniji gde je udeo dizela 34% a 2014g.je bio preko 50%

Hehe

pre 5 godina

@(rog, 31. januar 2019 21:05)

Kljucna rec je potrosnja. Drugo, taj motor je konstruisan specijalno za LeMan tj te 24h trke da izdrzi sve sto obican turbo dizelas ne bi izdrzao u takvim uslovima eksploatacije. Posto si se uhvatio za jedan primer, tj. trke 24h gde ponovicu, potrosnja igra veoma znacajnu ulogu uz izdrzljiv motor, a Audi je to i dokazao, sta je svim ostalim trkama? Gde su dizelasi kad su toliko nadmocni, tj. brzi, jaci, bolji? :)

Locutus

pre 5 godina

Kakva zamena teza, pa nije CO2 problem vec cadj i NOx.
(Ko tu koga zeza?, 31. januar 2019 10:35)

Ne, problem je CO2, koji je otrovan, i od koga se umire. Zato sve zapadne zemlje na kontrolama emisije mere upravo ovaj CO2, Isti taj CO2 izaziva klimatske promene. Cadj i NOx su u tragovima, u toliko minimalnoj meri da su zanemarljivi (ne kod golfova od pre 30 godina, nego kod normalnih kola).
(Jelena, 31. januar 2019 11:02)

Ne, nije tačno. NOx su otrovni, a C02 nije otrovan već izaziva efekat staklene bašte. Otrovan je CO (ugljen monoksid).

LogenMNE

pre 5 godina

lol, srbija drzava dje te ljudi ubjedjuju da je dizel bolji od benzinca hahaha. Ovaj uporedjuje 520i i 520d. A sto ne uporedis, najjaci dvolitarski benzinac sa najjacim dizelom? Nije razlika nego 200 konja. 5 puta jeftiniji servisi, naravno registracija, iako je lajkovano da je dizel jeftinije (lol!?) Dizel se isplati ljudima kojima nije stalo do auta i koji voze 100 iljada godišnje.

TNT

pre 5 godina

@Molder - Složićemo se da BMW pravi jedne od najboljih motora na tržištu koji se ugrađuju u automobile za smrtnike, pa da uzmemo njih za primer. Već ti je @Gross rekao kod 2.0 motora za subjektivni osećaj koji imaš vozeći benzinac i dizel, a ako baš hoćeš podatke, evo i njih za najsnažnije varijante:

B48, benzin 190 kW, 400 NM
B47, dizel 170 kW, 500 NM

Pogledaj odnose kod BMW 3.0 motora, koji važe za jedne od najboljih u klasama. I benzinac i dizel su dobijali nagrade za najbolje motore godine - dajem ti podatke za najsnažnije varijante u oba slučaja:

- benzinac B58 285 kW, 500 NM
- dizel B57 294 kW, 760 NM

Siština je da veći obrtni moment koji imaju dizeli čini suštinski razliku u vožnji. Da ne bide zabune, mislim da dizel nema mnogo smisla u manjim automobilima, niti u onim sa sportskim ambicijama, ali je za teške limuzine i SUV klasu (sve dok ne pričamo o motorima od preko 3 litra zapremine) dizel mnogo bolji izbor, ne samo zbog manje potrošnje.

Ziks

pre 5 godina

Lepo je neko napisao u komentarima, nema dizel bolje performsnse i ne vuče bolje ako ga poredite sa istim benzincem, znaci ista kubikaža, turbo benzinac da bude, isto konja, ventila itd. Dizne i razni problemi koje imaju dizeli posle nekoliko stotina hiljda pređenih km imaju i turbo benzinci. Kada ispuštate ulje iz turbo benzinca je crno kao kod dizela. Prednost dizela je potrošnja, a opet benzinac ima tiši rad. Ako želite da vam traje motor dugovečno uzmite atmosferca.

Metropola

pre 5 godina

@Molder bas sam to i poredio, oba 2.0, 4 klipa, turbo. Snaga se razlikuje u 6 konja (184 benzin, 190 dizel). Morao bi makar malo da se razumes u automobile da bi mogao sa mnom da se ubedjujes. Ne mozes da budes bas totalna neznalica. Ne ide prijatelju.
(Gross, 31. januar 2019 18:08)... ne znam koje motore generacijski si poredio ali covek ti lepo kaze da je najsnazniji 2.0 turbo kod vw benzinac i da dizelas nije ni blizu! Okej su dizeli i ja vozim jednog ali budimo realni kada se raspravljamo.

Molder

pre 5 godina

@rog
Na zalost u krivu si,nigde nisam rekao da je Ford najbolji vec da po meni nudi najbolji odnos dobijeno ulozeno,i da je u vrhu "vozackih" auta...A i nisu svi azijati "smece",nego nisu nista bolji od evropskih,a nemacki su najbolji...To su moji postulati...Kod Forda i VW uvek je najaci benzinski i jaci brzi od najaceg dizela u slicnim motorima,za mene je dizel samo za vucu ako treba uvek bio i bice ...Poz.

TNT

pre 5 godina

@Hehe - stvarno uzmi malo neku knjigu u ruke - dizel iz iste zapremine UVEK izvlači bolji obrtni moment i to je jedino bitno za svakodnevnu vožnju. Ja upravo poredim najnovije generacije motora, ISKLJUČIVO turbo, i primer koji sam naveo za BMW je takav. 2.0 benzinac je “na papiru” snažniji jer ima veću maksimalnu snagu za 11-12%, ali dizel ima veći obrtni moment za nekih 25% i zbog toga je u praksi mnogo bolji za vožnju. Kod modernih turbo motora kriva obrtnog momenta je odmah od niskih obrtaja, pa sve skoro do kraja upotrebljivog opsega ravna linija, i tu nema mnogo filozofije - veći obrtni moment je bolji. Voleo ti benzince ili dizele, odgovarali ti ovi ili oni, ovo su činjenice. Ako te mrzi da pročitaš nešto o tome iz knjiga, barem malo guglaj razliku benzin-dizel, pogledaj kako i zašto se drugačije prave cilindri, šta su granice i jednih i drugih motora, koliko je koji energetski efikasan i zašto, pa će ti sve biti jasno.

Hehe

pre 5 godina

@Gross
Vidim da se komentari selektivno objavljuju, sta da ti kazem Gross, pitaj B92 da ti proslede odgovor koji nije objavljen...

@Rog
Kazes "pre nego sto izvuces informacije iz ...". Da vidimo kako izgleda objektivnost.
"U WTCC sampionatu su godinama dominirali seat leon-i sa, gle cuda, 2.0 tdi motorom. "
DVE (2) godine, sezona 2008. i 2009. Posle toga je Chevrolet usao sa Cruze-om i dominirali su 3-4 godine... benzincima. Posle njih neki drugi proizvodjaci i timovi... opet benzinci. Znaci godinama je zapravo dve godine.

Sto se tice "24h Le Mans", pokusaji BoP i EoT nisu uvedeni od samog starta, bilo je nekih pokusaja da se izbalansira, menjali su pravila u toku sezona, ali ocigledno bezuspesno, a po meni i nepotrebno, jer je bolje napraviti posebne kategorije i stimulisati proizvodjace da se prikljuce tim kategorijama, nego ovako kao sto sad rade i trose uzaludno novac. Uvek ce tu biti ostecenih strana prilikom pokusaja balansiranja. Tako poslednjih par godina imamo dominaciju hibrida sa benzinskim motorima, prosle godine Toyota, pre toga Porsche 3 godine zaredom, a pre toga Audi dizel hibrid... Jednostavno ne mogu na vreme da postignu odgovarajuci balans.

Na kraju, uvek ce iz benzinaca moci da se izvuku bolje performanse, a iz dizelasa bolja potrosnja. Hibridi su posebna prica. Od mene toliko, nema potrebe da se nastavljam.

TNT

pre 5 godina

@Hehe - voziš obrtni moment, i njegova kriva je najvažnija karakteristika motora, zaboravi na maksimalnu snagu. Trenutna snaga je važna, a ona zavisi od proizvoda obrtnog momenta i brzine okretanja. Pitanje za tebe - kako Tesla dobija drag race sa mnogo snažnijim automobilima od sebe? Odgovor je kriva obrtnog momenta. Zato je dizel u svakodnevnoj vožnji bolji izbor i deluje “snažnije” i ako to na papiru i nije, niti bi na stazi mogao da parira benzincu, ali razvija višu snagu pri manjim obrtajima, što je suština u svakodnevnoj normalnoj vožnji.Jednom si mi rekao da bacim svoju diplomu mašinskog fakulteta - možda bolje da ti pročitaš neku stručnu knjigu, a ne da skupljaš površne informacije sa sajtova, lakše bi shvatio šta pričam.

rog

pre 5 godina

(Hehe, 02. februar 2019 17:32)

I sta si sad sa tim povelikim tekstom dokazao? Sam si se opovrgao jer si potvrdio da da, mogu da postoje sportski automobili sa dizel motorima i to ne bilo koji vec pobednicki. To je pogotovo tacno kad pricamo o obicnim "sportskim" automobilima za svakodnevnu upotrebu a posebno kad pricamo o limuzinama ili SUV-ovima. Da nije nox gasova i dizelgate-a danas bi u Evropi bilo 80% prodatih SUV i CUV sa dizelom, a za to postoji i razlog, samo jos da ga otkrijes.

rog

pre 5 godina

@(rog, 31. januar 2019 21:05) 

Kljucna rec je potrosnja. Drugo, taj motor je konstruisan specijalno za LeMan tj te 24h trke da izdrzi sve sto obican turbo dizelas ne bi izdrzao u takvim uslovima eksploatacije. Posto si se uhvatio za jedan primer, tj. trke 24h gde ponovicu, potrosnja igra veoma znacajnu ulogu uz izdrzljiv motor, a Audi je to i dokazao, sta je svim ostalim trkama? Gde su dizelasi kad su toliko nadmocni, tj. brzi, jaci, bolji? :)
(Hehe, 01. februar 2019 07:40)

Proveri prvo koliki rezervoar su imali audi automobili na le manu a koliki benzinci pre nego sto izvuces informacije iz ...
Rezervoari su tempirani tako da obe vrste imaju isti broj zaustavljanja inace trke ne bi ni bilo. I tako je za svaki tip motora pa i benzince razlicite kubikaze jer razlicito trose.

Dalje, zbog toga sto je manji rezervoar kod dizel audija bio, ili kod pezoa, protok goriva pri dopunjavanju je ogranicen tako da je potrebno isto vreme za sipanje nebitno koliko se sipa goriva, takozvani fuel restrictors, da ne bi postojala prednost u duzini trajanja pit stop-a. Sve te restrikcije sa jos dodatnih se zovu BOP, ili balance of performance da bi automobili imali sto pribliznije sanse.

Obican benzinac ne bi izdrzao takve trke kao ni obican dizel.

U WTCC sampionatu su godinama dominirali seat leon-i sa, gle cuda, 2.0 tdi motorom.

Dakle sasvim je moguce imati sportski auto sa dizel motorom.

rog

pre 5 godina

#Molder 

Samo mala ispravka, BMW-ov 2.0d (520d) sa 184ks nije twin turbo, varijanta 2.0d (525d) sa 218 ks je twin turbo, a ovi noviji (525d, X5 25d...) modeli imaju nesto vise konja. 
Pozdrav
(ALONSO, 01. februar 2019 16:04)

Gde si nasao Molderu da objasnjavas kad svi znamo da je Ford najbolji, a azijati prave smece. Znas kako se kaze, lakse ... nego pola metra u glavu.

Vladislav

pre 5 godina

(Ko tu koga zeza?, 31. januar 2019 10:35)
Ako je CO2 toliko otrovan, onda pod hitno oteraj ženu iz spavaće sobe jer i ona disanjem proizvodi CO2.

Hehe

pre 5 godina

@(TNT, 3. februar 2019 10:02)

Evo turbo benzinci te sad demantuju. Imas dobar moment na niskim obrtajima, tipa od 2-2.5k pa sve do 5k uglavnom. Ugodjaj po tvom. Za trke, benzinci se vrte na visokim obrtajima i cepaju samo tako, a za svakodnevnu upotrebu kako kome odgovara. Ja ne mogu da podnesem brundanje dizela, a vozio sam se i u A8, A6, bmw5, lexus IS220d... i kod svih cujes grozno brundanje, a kod slabih dizelasa pored groznog zvuka, zameram sto kad krenes sa semafora moras da saltas i saltas i jos sto sta... tako da je taj osecaj skroz subjektivan sta je bolje u svakodnevnoj voznji. Meni je benzinac bolji, za turbakom nemam potrebe, a vama kojima je dizel bolji, i mnogo obrtnog momenta presudno, jer valjda vucete prikolice svaki dan pa vam je neophodno, samo napred.

Stole

pre 5 godina

Nama su problem stari autobusi gradskog prevoza, kamioni, i dizel automobili stari 20 i više godina. A BMW proizveden 2019 srecemo ređe nego Marsovce. Golfu "dvojki" je mesto u istoriji a ne na putu.

ALONSO

pre 5 godina

#Molder

Samo mala ispravka, BMW-ov 2.0d (520d) sa 184ks nije twin turbo, varijanta 2.0d (525d) sa 218 ks je twin turbo, a ovi noviji (525d, X5 25d...) modeli imaju nesto vise konja.
Pozdrav

Hehe

pre 5 godina

TNT
Slepo se hvatas za obrtni moment kao jedini parametar za ugodjaj u voznji i pokusavas da mi to nametnes. Ne, meni atmosferci predstavljaju potpuni ugodjaj, jer su veoma tihi, cak i posle 200k km, pa cak i ako se koriste samo u gradskoj voznji, veoma su pouzdani, uzivam u tome da ga povremeno zavrtim na visokim obrtajima itd. Subjektivan osecaj, o tome pricam. Ako je tebi bitno u svakodnevnoj voznji sto je bmw napravio motore tako kako ih je napravio, ukombinovao sa menjacima na taj nacin, samo napred, bmw dizelas je prava stvar za tebe. Hvatas se slepo za performanse, a pominjes svakodnevnu voznju, gde male razlike u performansama zapravo i nisu toliko presudne kao sto pokusavas da nametnes, naravno opet subjektivna stvar, nego kad pricamo o performansama nikako te nadmocne dizelase da koriste malo vise na trkama, nego sve guraju neke trome nikakve benzince, a u poslednje vreme i hibride? Bas cudno. A mogu lepo da pokidaju samo sa obrtnim momentom sve neznalice tamo. Znaci to sto ti volis da imas momenta da mozda mozes i cisternu da vuces, meni je potpuno nebitno, narocito u svakodnevnoj voznji, jer je mala razlika u ubrzanju, benzinci postizu to isto/slicno ubrzanje sa mnogo manje Nm. Da sumiram, pre nego me opet napadnes da uzmem da citam knjige, Nm su bitni, ali nisu presudni, narocito za ukupan utisak u SVAKODNEVNOJ voznji narocito sa danasnjim ogranicenjima na putevima. Bitan je ceo sistem i kakav je utisak, a opet to je skroz subjektivna stvar.

Hehe

pre 5 godina

@(rog, 3. februar 2019 15:24)

Mogu da postoje, ali cak i ako na kratko preuzmu tron u jednom od mnogo mnogo takmicenja, benzinci ih oduvaju odmah posle toga. Ako tako posmatras, tj da nije dizelgejta iliti ŠBBKBB, cak i da jeste tako, Evropa nije ceo svet, a u svetu se ipak vecinom voze benzinci, pa ti argument opet nije bas na mestu. Uostalom, ja vam svima zelim da otkrijete benzince i njihov maksimalni potencijal, a ne brini za mene, vozio sam i TDI i testirao mnoge druge i bas zato moj izbor ide jos uvek ka benzincima (ne turbo mikserima).