Zašto da stavljam zimske gume kad prognoziraju 20 stepeni?!

Pred početak svake zimske sezone, koji barem zakonski pada 1. novembra, vozači u Srbiji se iznova suočavaju sa istim dilemama, ali i zebnjama - od toga da li i kada treba da montiraju zimske gume na automobil, pa sve do straha da će ih sa prvim mrazevima izdati akumulator.

Pošaljite komentar
  1. Definitivno Teorija Zavere !!!
    (Milojica, 25. januar 2019 13:16)

    # Link komentara

  2. Ja već stavio Tigrice Vinterice,mekane ko duša!
     (završio, 1. novembar 2018 14:54)

    # Link komentara

  3. M+S je oznaka tipa sare na gumama (mud + snow), a da li je guma zimska ili letnja definise smesa, koja je za zimske meksa a za letnje tvrdja. Zimska guma ima oznaku pahuljice i ne mora uvek biti M+S, i obrnuto, letnja moze biti M+S ali nije za zimske uslove jer se na hladnom stvrdne i nema dobro prianjanje na podlogu.
    (Milan, 30. oktobar 2018 09:23)

    # Link komentara

  4. @(Josip, 27. oktobar 2018 23:11)

    Za stari auto imam 2 seta, jer iz njega ne izlazim. Za letnje alu, za zimske celicne koje su dosle uz auto. Alu sam uzeo na sajmu jos davno 15ice dezent za 200e. Smesna cena i pokazale su se ok. Ima lepsih, sigurno da ima i boljih, ali nije bilo 15ica novih za 200e tad. Za noviji auto koji u poslednje vreme jedva i da vozim imam samo celicne felne i 2 seta guma, sto mi uopste ni ne treba, zimi ga ni ne vozim, stoji u garazi i to su mozda i bacene pare i na auto i na gume, hehe. Stari auto zavrsava sav posao zimi i vecinu leti. Nekako mi taj stari bolje legao.
    (Hehe, 28. oktobar 2018 23:17)

    # Link komentara

  5. @ (b1321, 27. oktobar 2018 07:45)
    Jedan pametan komentar na 50 glupih tako je M&S je mud&snow dakle ZIMSKA
    osim za neke izgleda ceo svet prica srpski pa jasno znaci Mokro & Suvo haha

    Jos rec o all seasons dakle verzija za celu godinu (to NIJE M+S !!!)
    Bolje verzije ovog tipa su sasvim OK za oko 70% vozaca ja recimo na kolima za grad koristim ovaj tip vise od 10 godina (u EU ne u Srbiji) ali NISU
    za one koji moraju da idu kolima na put svaki dan obavezno duzu relaciju za ove su JASNO
    jedino resenje letne i zimske gume dobre firme
    (LOGIC, 28. oktobar 2018 20:09)

    # Link komentara

  6. @Mirko
    To na što se pozivaš je test sa nestandardnom dimenzijom guma i tu su uvijek čudni pobjednici, pa tako i u ovom slučaju (Nexen). Objašnjenje - ta 175-65-14 je jako slabo zastupljena dimenzija te je zastupljena kod malih kockastih vozila sa jako lošim voznim osobinama i manjkom sigurnosnih vozačkih sustava.

    Referenca ti je dimenzija 205-55-16 i tu je CrossClimate uvijek među prva tri mjesta.
    (Josip, 28. oktobar 2018 16:16)

    # Link komentara

  7. @Mirko
    Nisi ti dobro gledao uporedne testove. Bolje AllSeasson su u pola disciplina bile bolje od referentne premium zimske.
    (Miroslav, 28. oktobar 2018 13:19)

    # Link komentara

  8. @Josip ADAC test, Crossclimate ocajno ocenjen za voznju po snegu, dimenzija 175 65 14. Nije odlicna ni u jednom segmentu testa, suvo, mokro, itd. klasicna all season guma, spoj nespojivih osobina.
    (Mirko, 28. oktobar 2018 08:23)

    # Link komentara

  9. Ljudi,dosta naseg naroda na severu Vojvodine srecem,sa dosta luksuznim kolima,da voze zimske gume i leti i zimi. Tek takve treba kazniti. Jos su u ubedjenju danje sve ok,posto voze M+S gume...tada ne ulazim u raspravu,a za sirotu pahuljicu ni culi nisu. Bruka i zalost. I to bi trebalo kaznjavati,leti voze svoje porodice na takvim gumama u Grcku na more. Ima se za Bmw,a nema za dva seta guma?! Ko ima dva seta guma,slobodno neka ih menja po kalendaru,ionako guma brze ostari nego sto se osteti za godisnji prosek od 20.000km. Svaki dan prognoza moze da zataji i da vas vreme iznenadi. Tada bilo kakva stednja postaje besmislena.
    (Robi, 28. oktobar 2018 04:32)

    # Link komentara

  10. Летње и зимске гуме - каква превара произвођача гума. Само још фале и свечане гуме.
     (Еустахије Брзић, 28. oktobar 2018 04:25)

    # Link komentara

  11. @ Ljudi M+S znači mud + snow, a ne mokro + suvo! M+S NISU univerzalne gume, već zimske!!!
    (b1321, 27. oktobar 2018 07:45)
    Em sto trujes ljude em sto imaš 77 pluseva govori u kakvoj zemlji živimo OMG.
    (Opex, 28. oktobar 2018 03:49)

    # Link komentara

  12. @Hehe

    A koliko koštaju ljetne plus zimske zajedno? A dodatne felge? A ako nemaš dodatne felge, onda svake godine po dvije montaže/demontaže i balansiranja? A koliko košta tvoje vrijeme svaki put 2 godišnje misliti na promjenu guma/točkova? A za nekog tko u stanu živi - gdje da drži dodatne točkove/gume?

    Inače, ovo za kilomatražu. Nema guma koja nakon 50tkm drži. A te koje nakon 50tkm još izgledaju dobro - te od prvog dana nisu držale kako treba.

    Inače, CrossClimate, da budemo poptuno objektivni:
    u usporedbi sa zimskim gumama - za po snijegu, nema puno boljih od nje
    u usporedbi sa svim gumama - po kiši je vjerojatno najbolja
    u usporedbi sa ljetnim - po suhom spada u sredinu,
    u usporedbi sa ljetnim - dosta je veća potrošnja goriva na njima
    (Josip, 27. oktobar 2018 23:11)

    # Link komentara

  13. Zivim u Torontu. Nije ovde bas severni pol i zimi ne mora da bude mnogo snega. Ipak, koristim zimske gume i razlika je neverovatna. Toplo preporucujem investiciju.
    (Kiza, 27. oktobar 2018 22:17)

    # Link komentara

  14. (Hehe, 27. oktobar 2018 16:10)
    Posle oko 165 kkm (i "osam i po" sezona) prvi zimski set Michelina (Alpin A4) i drugi letnji set Michelina su mi došli na oko 6-6,5 mm.
    Zimske gume (ako se voze samo kada je vreme za njih, a ja sam ih tako vozio) se suviše sporo troše. I "ostare".
    Inače, prema sajtu Michelin.rs, bezbedan vek trajanja gume je (najmanje) 10 godina.
    Ja sam zato ( "u sred" prošle zime) odlučio da ta dva seta zamenim sa Michelin CrossClimate.
    I nemam do sada loša iskustva ni sa vožnjom po snegu, a za prave zimske uslove, imam i "čarape", sa kojima imam zaista fantastična iskustva, a nisam ih pocepao ni posle devet sezona upotrebe (desilo mi se jednom da sa njima nisam uspeo da prodjem, ali, nisam uspeo ni nakon što sam stavio lance i na kraju nas je sve bager izvlačio).
    Za druga kola i dalje imam klasične zimske (GoodYear UG9), ali, "ostariće" i one pre nego se iole potroše, pa ću i njih jednog dana da zamenim za AllSeasson.
    Ko živi ili dosta vozi u uslovima "pravih zima" (kakvih krajeva je po Srbiji dosta), njemu je nužno i celishodno imati i letnje i zimske, ali, za ostale, mislim da nije (pod uslovom da je čovek "penzioner" i/ili "razuman" (ja sam vremenom postao "penzioner"), tj, da je svestan da leti vozi gumu ipak lošiju od najbolje letnje, a zimi lošiju od najbolje zimske).
    (moron, 27. oktobar 2018 21:40)

    # Link komentara

  15. Zakona kod nas mali milion, tehnicki pregledi, regiatracije, polaganje kao doktorat da branis, greske-mrvice obaraju ko nista, putevi nikad gori, signalizacija nikad gora, oko puteva 90% nesredjeni tereni, korov i ostalo i balans mrtvih u saobracaju najgori u svetu... i o cemu mi pricamo ovde!?!?
     (Sale, 27. oktobar 2018 20:39)

    # Link komentara

  16. Slazem se Michelin CrossClimate, ali samo na novoj mecki, sli pravoj, ne ove mini, A, B ili C, sve ostalo nije bezbedno !
    (Daj pet karata !, 27. oktobar 2018 17:43)

    # Link komentara

  17. @(Josip, 27. oktobar 2018 14:19)

    Znaci na 2god. da menjam gume zbog km.Ne hvala, bolje 2 seta, letnje biju 60k za 5god, zimske traju 7-8god i predju oko 40k km za to vreme. Posle nekih 30k km pocinje da se oseca razlika, ili posle nekih 5-6godina, bilo da su letnje ili zimske, iz mog iskustva. Poslednjih godina uzimam samo visu klasu.
    (Hehe, 27. oktobar 2018 16:10)

    # Link komentara

  18. @Grande Che
    Hvala puno prijatelju na savetu i komentaru.
    Citas situaciju dobro, bio sam pritisnuo kocnicu instinktivno, nisam se psiholoski prebacio na winter driving mode. Iznenada je pao sneg. Verujem da su tada svi bili zateceni.
    Tvoj savet je dragocen i meni i nadam se drugim vozacima. Imacu to u vidu sledeci put cim budem video snezne pahulje.
    Hvala jos jednom prijatelju!
     (Srki, 27. oktobar 2018 15:25)

    # Link komentara

  19. Moje iskustvo...
    Po cetiri felne za zimu i leto i samo menjaj tockove.
    U startu veća investicija ali sam miran po 4 godine( prelazim oko 20.000 godisnje) i po mojoj racunici se na kraju isplati. Samo na vulkanizera bih dao 15000 din za te cetiri godine a to je tri zimske gume tigar, sava...
    Inace zimske tockove stavljam 1. novembra pa sve da je i 30 stepeni napolju. Osiguranje ne priznaje letnju gumu u periodu definisanom zakonski za zimsku i sto bih se kockao.
    (bagzi, 27. oktobar 2018 14:39)

    # Link komentara

  20. sudeci po komentarima nekima ne pomazu ni zimske ni letnje?
    (fakat, 27. oktobar 2018 14:24)

    # Link komentara

  21. Michelin CrossClimate kroz cijelu godinu i zaboravite da imate gume uopće.

    Jesu malu skuplje, ali vrijedne svake pare.
    Zamijeniti svake 4god/40tis km i mirni ste.
    (Josip, 27. oktobar 2018 14:19)

    # Link komentara

  22. “Osim toga, u prilog preporuci da se već sada zamene letnje gume ide i činjenica da su u periodu koji je pred nama noćne i jutarnje temperature značajno niže od dnevnih i da se u planinskim krajevima zemlje spuštaju i blizu nule.“
    U planinskim krajevima nije ni danju toplo kao u ostatku zemlje, tamo i nije 20 stepenu.
    (A, 27. oktobar 2018 13:50)

    # Link komentara

  23. Ko ima para ne treba da razmislja da li ce staviti zimske danas ili za mesec dana, montiras odmah i zdravo. Ko nema za zimske ili ima, ali mu je prece nesto drugo, taj ih nece ni stavljati. Vrlo prosta filozofija u zemljama poput Srbistana. Ima i onih koji imaju, ali bas ih briga, a to je vec bolest kojoj nema leka.
     (mile rizik, 27. oktobar 2018 13:01)

    # Link komentara

  24. @ Grande Che
    stari moj,kad naletis na led sve je samo jos pitanje bozije volje il' NEVOLJE;)
    (amin, 27. oktobar 2018 12:11)

    # Link komentara

  25. @grand che jedina oznaka je "pahulja u planini", m+s ne mora biti zimska guma.
    Možda ćeš tom tvrdnjom prevariti nekog policajca, ali nećeš fiziku kad naiđeš na zimsku deonicu.
    Da pojasnim. Ideš na Kopaonik i put je ceo pod snegom mora da se prti, točkovi upadaju, tu su m+s dobre, osećaš se super siguran. Dođe očišćena deonica sa malo snrga i ti si u velikom problemu ako guma nema i tu drugu oznaku. Razlika je u smesi i lamelicama.
     (boris, 27. oktobar 2018 11:58)

    # Link komentara

  26. @dakle A da malo bolje pročitaš i članak i zakon, pre nego pređeš u vređanje. Neće te niko kazniti ako je 20 stepeni sa kišom. Ako imaš dozvolu imaš i dovoljno pameti da to shvatiš.
    Jedino može da te kazni ako su zimski uslovi u tom periodu. To podrazumeva i temperaturu, koja je ispod 3 stepena, to i većina kola javlja.
    Nema ova priča veze sa vlašću već zdravim razumom i civilizacijom. Obaveza zimskih guma je uvedena pre dolaska aktuelne vlasti. Ako imaš dovoljno godina da se sećaš.
     (boris, 27. oktobar 2018 11:51)

    # Link komentara

  27. @Srki
    Prijatelju, vezano za tvoju situaciju, dozvoli da ti objasnim, s obzirom da sam dugo godina vozio u zemlji gde su jake zime sa puno leda I snega.
    Kada naletis na put koji je pokriven sa snegom, a ispod ima sloj leda, tu ne pomaze nista, ni dobra zimska guma, ni zimska guma sa metalnim kramponima (kod nas zabranjena, ali u zemljama tipa Rusija, Ukrajina, Skandinavija, itd dozvoljena) ne pomaze. U toj situaciji ne pritiskati kocnicu nikako, bilo da imas ili nemas ABS, nego krenuti kocenje motorom, I kada je bukvalno brzina 5kmh onda lagano krenuti da se pumpa kocnica dok auto ne stane.
    Inace, letnje gume na sebi imaju nacrtano sunce, zimske imaju pahulju ili oznaku M+S dok svesezonske imaju napisano All Season ili oznaku pahulja plus sunce.
     (Grande Che, 27. oktobar 2018 10:54)

    # Link komentara

  28. zanimljivi komentari,bas zanimljivi,ovi sto pisu protiv all season guma mozda misle da su zapadnoevropska osiguranja mutava pa priznaju takve gume,ne ljudi,nisu bas nimalo,te su gume dobro testirane pre nego su dozvoljene a to sto dilerima i slicnima nije pravo,ha,nije ni meni pravo koji vozim bogu hvala ceo zivot svesno i sigurno sto mnogi oko mene sede za volanom krseva nakrkani lekovima i razmisljaju kako da prezive sa malom platom do kraja meseca pa me niko nista ne pita?
    (sktr, 27. oktobar 2018 10:40)

    # Link komentara

  29. Zašto,pa zato sto nemamo izbora !
    (ciga, 27. oktobar 2018 10:34)

    # Link komentara

  30. Ne menjam dok se jutarnja temperatura ne spusti na 3-4 stepena, a dnevna ispod 10, eventualno ako takvo vreme potraje malo duze i udje u drugu polovinu novembra, onda promenim. Imam dva seta tockova, tako da nema potrebe da jurim vulkanizera, dobru dizalicu, elektricni pistolj za odvrtanje i zamenim za 20 minuta. Antifriz ne kontrolisem i ne menjam, napomenem da se prilikom velikog servisa sipa 50% rastvora, i uklopim se do sledeceg velikog servisa. Vek trajanja antifriza G12 je 4 godine ili 240.000 km. Zimske gume su mnogo bolje resenje od allseason, ako vozite po snegu. Ako vozite po Beogradu, gde 10cm snega ima 15 dana godisnje, onda moze i all season. Ja sam okruzen planinama, tako da snega ima do pocetka aprila.
    (Mirko, 27. oktobar 2018 10:30)

    # Link komentara

  31. @(оће то, 26. oktobar 2018 14:52)

    Za "majstor" Mileta ne znam, al' meni se desilo već dva puta da skidam pa da vraćam zimske točkove zbog toplog februara/marta. Moje pravilo je da ako 10 dana budu najniže temperature ispod 5 stepeni i nema najava poboljšanja vremena, ili se najave temperature u minusu, sneg ili susnežica - stavljam zimske točkove. Kad 10 dana najniže temperature budu preko 7 stepeni i nema najava pogoršanja vremena vraćam letnje točkove. Na datume se ne obazirem jer broj na kalendaru ne diktira stanje na terenu.

    Sat vremena cimanja da se zamene točkovi nije ništa spram bezbednosti, a zamena točkova je prilično jeftina (može i u kućnoj radinosti al' onda treba više vremena) i čak i zamena više puta u godini se vrati kroz dugotrajnije pneumatike. Inicijalni trošak da se kupi još jedan set felni i zimske gume stoji, al' opet, mala je to cena za bezbednost - radije ću uštedeti na dodatnoj opremi u mom automobilu nego na jedinom kontaktu između njega i podloge.
    (Aleksandar, 27. oktobar 2018 10:28)

    # Link komentara

  32. bolje da sam jezik pregrizo,bice zime;)
    (garant, 27. oktobar 2018 10:19)

    # Link komentara

  33. @dakle, premudri komentatoru, vlasti su ti dopustile da ne moraš da ih imaš kad je 20 stepeni.
    Zar je teško skapirati da ne moraš da ih imaš kalendarski, ali moraš kad su takvi uslovi.
    Ajde pročitaj(te) članak još jednom.
    (boris, 26. oktobar 2018 19:50)

    Botino, a uslovi su kad pada kisa na 25 stepeni 1.11.? Pa onda svaki policajac moze da me kazni jer ugrozavam saobracaj cak i ako imam letnje gume sa dubinom sare vecom od propisane.
    (dakle, 27. oktobar 2018 09:49)

    # Link komentara

  34. Ljudi M+S znači mud + snow, a ne mokro + suvo! M+S NISU univerzalne gume, već zimske!!!
    (b1321, 27. oktobar 2018 07:45)

    M+S nisu zimske gume ako nemaju pored planinu sa pahuljom!!! Zapamtite to!
     (Gumar, 27. oktobar 2018 09:15)

    # Link komentara

  35. Da bi država, političari, uvoznici, razne nvo i lobisti mlatili pare na uštrb gladnih usta naše dece
     (goran, 27. oktobar 2018 09:14)

    # Link komentara

  36. @b1321 M+S oznaka ne znači da je zimska već da ima krampone za blato i sneg, ali ne onaj mali na asfaltu već duboki. Najčešće ih viđaš na allterrain gumama za 4x4. To nisu prave zimske, kao što je neko već objasnio.
    Oznaka "pahuljica u planini" je ono što vam treba da bi se kvalifikovala kao zimska guma.
    I molio bih sve one koji misle da su zimske gume glupost da to barem ne iskazuju javno. Mene je sramota njihovog neznanja.
     (boris, 27. oktobar 2018 09:08)

    # Link komentara

  37. Zato sto kada pogledate novine, ako temperatura ide do nule, oni pisu novo ledeno doba, ako ide do 15 stepeni, leto u novembru. Ko moze da se osloni na njih. A kada padne sneg, onda ne mozes 10 dana da dodjes na red. Prema tome, stavim zimske na vreme, a to sto ce malo vise da probadnu zbog toplog vremena, koga briga. Vise me nervira kada kupujem kola, nece da mi uz doplatu daju cross-climate.
    (parx, 27. oktobar 2018 08:56)

    # Link komentara

  38. Stanje treba da je kristalno precizno :
    -Zimske gume i oprema moraju s e montirati na kola , ko nema ne treba da vozi jer ugrozava sebe i druge .
    -datum obavezno 1 novebmra ili ranije ako ima nevremena . (da li neko tokom zime kada je vreme toplije skida zimske gume ? Ne ?
    Da li vozac koji vozi iz Srbije tokom zimskog perioda u Makedoniju ili Grcku bez snega , nosi sa sobom letnje gume i menja ih ? naravno da ne .
    Stoga sve tiktopisci ovih dilema ili neznalice ili sarlatani ?
    (Mile, 27. oktobar 2018 08:33)

    # Link komentara

  39. Kome je žao da da pare za gumu (gumicu) velika je verovatnoća da će posle devet meseci postati otac. Ali su onda troškovi i brige neuporedivo veći. Imaš gumu (gumicu) uvek pri ruci i nema da te boli glava :=)
    (Durex, 27. oktobar 2018 08:26)

    # Link komentara

  40. zimska guma na +20 i vozite 2-3000km i skratili ste joj vek za pola. 
    (ledenjak, 26. oktobar 2018 10:12) 

    Pa onda ove najjeftinije Wintere imaju vek 10 godina jer ja ih na dvoja kola ne skidam već skoro 5 a i nekoliko mojih prijatelja isto.Leti do Grčke,CG,nekad i više puta,brzine normalne bez divljanja(120-130) i te gume dočekaju i preguraju svaku zimu. 
    Sad su tu negde sa šarom,dolaze nove zimske napred ,starije u otpad i prednje(mlađe) nazad i tako u krug. 
    Pišem iz dugogodišnjeg iskustva kako sa gumama tako i sa 30+ godina vozačkog staža. 
    Voleo bih da čujem odakle tebi Ledenjak ta informacija?
    (heavy, 26. oktobar 2018 12:34)

    Potpuno pogresno razmisljanje, pa na visokim temperaturama kada je preko 20-30C na asfaltu je duplo, i tada pocinje proces vulkanizacije zimske gume... U prevodu posle jednje sezone voznje leti zimska guma postane tvrda kao plastika i tada se tragovi kocenja dupliraju... Ugrozavate i sebe i druge u saobracaju...
     (Nis, 27. oktobar 2018 08:26)

    # Link komentara

  41. Гуме за све сезоне су сасвим добре за целу годину, сем ако не живите на планини, још ако је и погон на 4 точка, нема зиме.
    (Смрда, 27. oktobar 2018 07:59)

    # Link komentara

  42. Ljudi M+S znači mud + snow, a ne mokro + suvo! M+S NISU univerzalne gume, već zimske!!!
     (b1321, 27. oktobar 2018 07:45)

    # Link komentara

  43. @dakle
    A gde je to propisano da se zimske gume postavljaju na 20 stepeni?
    Zakoni se čitaju u izvornom obliku, a ne preko FB ili ispred prodavnice kroz narodna predanja!

    Inače, kupio sam zimske pre par dana, ali do sredine novembra javljaju najnižu temperaturu oko 4 stepena, tako da gume ostaju u garaži!
     (b1321, 27. oktobar 2018 07:39)

    # Link komentara

  44. Sugestija za autora teksta. Niste naveli da u Zakonu stoji da vozila koja imaju pogon na obe osovine (4x4) nisu u obavezi da imaju zimske gume. Iako ja znam da je čak i kod automobila sa pogonom na sva četiri točka značajno smanjena trakcija u slučaju snega i leda na kolovozu, trebalo bi ovo da navedete. Možda čak i da se detaljnije pozabavite time, jer mnogi vlasnici danas popularnih, manjih i većih SUV vozila misle da im zimske gume ne trebaju jer voze "džip", a ni ne shvataju da će sa letnjim gumama i njihov ljubimac na snegu biti kao slon u prodavnici porcelana.
     (Reziel, 27. oktobar 2018 07:38)

    # Link komentara

  45. Moj rođak kupio jednu novu zimsku gumu za starog Yuga, jer mu se prethodna raspala. Ostale gume su mu: Stara letnja, stara zimska, ćelava zimska. Pitam ga zašto nije zamenio bar ovu drugu ćelavu zimsku, i da će da ga kazne ako je vide, a on kaže - to ću sledećeg meseca, kad dobijem penziju, sada nemam para... Sve je rečeno.
    (samo da kažem..., 27. oktobar 2018 07:35)

    # Link komentara

  46. zasto ne valja voziti i leti sa zimskim gumama...one su jace i bolje?
     (penzioner, 27. oktobar 2018 07:28)

    # Link komentara

  47. ja vozim samo zimske i leti i zimi
     (penzioner, 27. oktobar 2018 07:17)

    # Link komentara

  48. U više komentara je pisalo, ljudi budite oprezni zbog jedne vrlo bitne stavke, u slučaju nezgode policija kad vrši uviđaj u zapisnik unosi da niste imali zimsku opremu i na osnovu toga Vaš zahtev za nadoknadu štete od osiguravajućeg društva će biti odbijen. Nije bitno da li je toga dana bio sneg ili led i da li ste krivi ili ne. Eto ako vozite novija kola, imate kasko i sl nije na odmet znati da bez zimskih guma praktično niste osigurani. Još nešto, moje mišljenje je ukoliko vozite kola često ili svakodnevno a nemate za zimske gume mislim da ne treba da ih vozite uopšte, nemora se kupiti Michelin ili Continental, možete kupiti Tigar zimsku gumu koja je super jeftina za kvalitet koji daje. Ko čeka da padne prvi sneg i da stavi gume, misli o tome, gleda u nebo, pasulj taj je za posmatranje.
     (državno opštinska mafija, 27. oktobar 2018 06:52)

    # Link komentara

  49. Mnogo filozofije oko mnogo logične potrebe.Normalno je da se pravilo izbora guma mora poštovati ne samo zbog zakona već prvenstveno zbog potrebe radi sigurnije vožnje.Ovde je osnovno pitanje koliko se vozilo koristi u zimskim uslovima i od stila i načina vožnje.Ako neko vozi normalno i pažljivo sigurno će biti dovoljno da montira gume za sva godišnja doba i problem je rešen.Jeste da je ona kompromis i malo je lošija i po suvom i na snegu ali to su detalji koji kod normalne vožnje nisu presudni.Šta nekome vredi najbolje guma za kišu npr.ako vozi brzo i agresivno i ako je kasno počeo da koči...za razliku od normalne vožnje gde ovaj drugi vozač ranije reaguje sa slabijim gumama i ukoči na vreme.Manje divljanja bi rešilo mnoge probleme.
     (Boki S., 27. oktobar 2018 06:36)

    # Link komentara

  50. Uvek u prikolici nosim pet novih zimskih guma, pa kad pocne da pada sneg ili temperatura padne ispod 7 stepeni odmah ih brzinski zamenim kao u formuli 1.
    (Dejan, 27. oktobar 2018 06:27)

    # Link komentara

  51. a kad se pali strnjika zimi ili leti!?
    (e, 27. oktobar 2018 05:38)

    # Link komentara

  52. Stavio sam sve cetiri zimske, nema skidanja do aprila. Auto vozim svakog dana, bezbednost je na prvom mestu.
     (zex, 27. oktobar 2018 05:27)

    # Link komentara

  53. Sto se tice gore pomenute price imam samo da podelim licno iskustvo od prosle godine.
    Dakle, vozac sam sa jednom decenijom vozackog staza ali nikada nisam pridavao vaznosti ovim stvarima i prilagodjavanju pravilima i nikada nisam bas doslovno pazio o "zimslim" i "letnjim" gumama. Uglavnom su bile 2 ili 4 zimske ili cak sve 4 letnje u toku zime.
    Prosle zime sa onim prvim iznenadnim mrazom i snegom i ledom usao sam u saobracaj sa samo prednje 2 zimske gume. Vozio, milio po gradu, pazio, nisam prelazio 30, nije se ni moglo. Sve bilo pod kontrolom dok nisam na putu bg-pa pri brzini ne vecoj od 35km na sat naisao na led ispod snega i proklizao i zavrteo se i udario u bankinu i polupao masku i far.
    Steta je bila manja, oko 60€, ali mogu vam reci, nece mi se desiti da ikada vise vozim po zimi a da nemam sve 4 kvalitetne zimske ili all seasons gume.
    Vi kako hocete, ali ja se ne bi vise klizao i rizikovao i stresirao. Tada sam imao srece i oko mene nije bilo drugih automobila i ljudi i napravio sam samo stetu i stres sebi.
     (Srki, 27. oktobar 2018 01:35)

    # Link komentara

  54. 8 felni 4 letnje i 4 zimske nove gume.

    Ko prelazi godišnje 10k km ili više
    i ko par godina ne namerava da proda auto,
    isplati se.
    (Probajte, 27. oktobar 2018 00:02)

    # Link komentara

  55. Tačno sam znao da će većina o tome da se zimske gume stavljaju zbog vlasti i policije...aman ljudi, TO JE ZBOG VAŠE I BEZBEDNOSTI OSTALIH UČESNIKA U SAOBRAĆAJU!
     (da da, 26. oktobar 2018 23:40)

    # Link komentara

  56. @Aca
    Ko da menja sedamnaestice? Vozio sam na sedamnaesticama kada sam znao da mogu da odrzavam taj auto i te gume. Danas imam auto sa felnama od 19 inča. Mogao sam i ranije da ga imam, ali sam morao da vodim racuna o troskovima za odrzavanje, jer je najlakse kupiti auto. Kada sam bio siguran da mogu da odrzavam veci auto sa vecim gumama i svim ostalim troskovima, ja sam ga kupio. I za zimu i za leto koristim felne od 19 inča, oktobra vec stavim zimske, a letnje krajem marta ili pocetkom aprila. Ove godine sam npr kupio letnje nove, a i za zimu sam kupio nove. Menjam setove na maksimum 3 godine, a prelazim godisnje ukupno ono 25-30.000km. Znam da je 3 godine okej, moze jos godinu sigurno ali ovako sam sigurniji, prvo za sebe i moju porodicu pa i za druge! Samo gume sam platio ove godine oba seta oko 2200. Plus montaze. 3 godine sam miran sto se tice guma, samo platim montazu. Dao za zimske pre par dana 1000, ali bolje da dam 1000 jer zivot i zivoti nemaju cenu. Ne zelim da vozim porodicu nebeznedno. Znam da sam super vozac, ali mozes kako hoces da vozis ako imas losu gumu dzabe ti je. Da ne pomisli neko da se sada tu hvalim i rasprdjujem sto se kaze, meni tih 1000 i nije neka para ali voleo bih da nisam morao da ih potrosim. Znacilo bi...Ali..
    (kako da ne, 26. oktobar 2018 23:40)

    # Link komentara

  57. Ja ne verujem da ljudi ne prave razliku izmedju univerzalnog, M+S i all season pneumatika.

    Univerzalnim gumama su se ranije zvale gume sa univerzalnim dezenom sare (znaci ne usmerenim ili kisnim).

    M+S znaci mud+snow ili blato+sneg. E zbog tog "snow"/"sneg" svi misle po automatizmu da je to zimska guma ali M+S je samo oznaka otvorenosti profila gume. Gume cija gazeca povrsina ima minimum 25% otvorenost profila (sire kanale) ima oznaku M+S odnosno da svojim sirim kanalima moze da izbaci i blato i sneg i da je samim tim pogodnija za neke terene. Ali takva guma nije smesom prilagodjena voznji u zimskim uslovima. Mada da ne dodje do zabune sve zimske gume imaju M+S saru zbog prethodno opisanog ali guma moze imati i M+S samo saru a da nije smesom prilagodjena za voznju u zimskim uslovima.

    all season gume, tj. za sve sezone ili kako ih jos krste celogodisnje su gume koje jesu namenjene voznji u svim vremenskim uslovima. One imaju M+S saru ali i tri planinska vrha sa pahuljom sto je sertifikacija da je guma testirana i odobrena za voznju u zimskim uslovima. Odnosno smesa te gume zadrzava optimalna svojstva i pri niskim i pri visokim temperaturama. Proizvodjaci vec deceniju rade na njihovom usavrsavanju (jer verovali ili ne i na tom bogatom i uredjenom zapadu vozaci brinu slicne brige kao i mi i traze celogodisnje resenje) i danas na trzistu postoje modeli koji zaista predstsvljaji dobro i bezbedno optimalno resenje za one koji voze srednju klasu auta i ne prelaze vise od max. 15.000 km godisnje.
     (Bane, 26. oktobar 2018 22:38)

    # Link komentara

  58. Sve sami naucnici, kao ova mi guma bolja ova losija, nisam izasao ovde zimi, leti mi proklizala zimska....
    Veze nema, znate koji uslovi uporedjenja su potrebni da precizno ispitate razliku guma.
    Morate proci u kontrolisanim uslovima po istoj podlozi, po istoj temperaturi, istoj kolicini vode na kolovozu, istoj brzini u kilometar, sa istim vozilom, sa dva razlicita seta guma, pa onda naci razliku. Dakle samo na poligonu...
     (baban gida, 26. oktobar 2018 22:27)

    # Link komentara

  59. @vojislav
    da Vas malo ispravim.....donekle ste u pravu
    u sloveniji ali i u dosta jos zemalja vazi sledece :
    ili letnje gume sa šarom većom od propisane i lanci u gepeku....
    ili zimske gume i lanci nisu obavezni
    mada niie lose imati lance u oba slucaja
     (toma, 26. oktobar 2018 22:07)

    # Link komentara

  60. Kada potrošim ovaj komplet zimskih i letnjih, prelazim na univerzalne. Zamena je poskupela sa 1800 na 2600 za godinu dana za 16" tako da ja vulkanizeru za 5 godina platim još jrdan par vrhunskih guma, ili za 3 godine one najjeftinije.
    (Vozač, 26. oktobar 2018 21:55)

    # Link komentara

  61. "@hm
    A na koji nacin ulje koje sipas u auto utice na silu prijanjanja tvog automobila za asfalt? Hoces li bolje kociti sa boljim uljem? AKo imas mnogo dobro ulje mozes da vozis letnje gume i po snegu? A sta mislis da prosiris tu tvoju teoriju i na recimo tecnost za brisace?"

    Motorno ulje ipak ima vise uticaja na voznju nego jakna. Ako nisi shvatio, motorno ulje je upotrebljeno kao argument da se obesmisli "teorija o univerzalnoj jakni" koja je ovde napisana.
    (hm, 26. oktobar 2018 21:43)

    # Link komentara

  62. @Joanikie samo nastavi da mazes kedere akoholnim maramicama dok ih ne pojedu. Nije skupa zamena, za 700 do 1000€ mozes sve da ih zameniš.
    (Coyote, 26. oktobar 2018 20:53)

    # Link komentara

  63. @ Kaznjavati i slepce koji leti voze sa zimskim gumama.
    (aje, 26. oktobar 2018 17:18) # Link komentara

    Te tzv. zimske gume imaju oznaku M+S MUD&SNOW, e ja ih leti vozim zbog muda, a ne snowa.
    (Cika Kosta, 26. oktobar 2018 20:23)

    # Link komentara

  64. Rđavom šoferu svaka guma smeta.
     (Pera, 26. oktobar 2018 20:17)

    # Link komentara

  65. Zimske gume (ZG) su izmišljene da bi država a i svi ostali, usput uzeli velike sigurne pare. U Srbiji već godinama ne pada obilniji sneg a kod poledice i magle ZG ne spašavaju vozače kod sulude vožnje. Sve je to globa - jasno!
    (Globa, 26. oktobar 2018 20:08)

    # Link komentara

  66. @sasa
    Imam dva kompleta felni i UVEK prilikom zamene zimsko/letnjih setova, balansiram sva cetiri tocka!
     (hm, 26. oktobar 2018 20:02)

    # Link komentara

  67. @vojislav, ne moraš u Austriji ni zimske gume. Ali ako si učesnik u nezgodi bez obzira da li si kriv, ako nisu zimski pneumatici kazna 3 do 5 hiljada evra i ne važi osiguranje. Pa ti biraj.
    Voleo bih i kod nas da je tako, pa kad krene plenidba imovine jer nemaš para da platiš štetu koju si drugome napravio, da vidiš kako se pazi na obuću.
     (boris, 26. oktobar 2018 19:55)

    # Link komentara

  68. @dakle, premudri komentatoru, vlasti su ti dopustile da ne moraš da ih imaš kad je 20 stepeni.
    Zar je teško skapirati da ne moraš da ih imaš kalendarski, ali moraš kad su takvi uslovi.
    Ajde pročitaj(te) članak još jednom.
     (boris, 26. oktobar 2018 19:50)

    # Link komentara

  69. Zašto novogodišnja rasveta pola godine!?
     (Nikola, 26. oktobar 2018 19:30)

    # Link komentara

  70. Ko vozi nepazljivo nijedna guma ga nece spasiti
     (vf, 26. oktobar 2018 19:15)

    # Link komentara

  71. [link]

    Svi vi koji tvrdite da All season gume ne valjaju, niste u pravu. Ima dobrih all season guma ali su one skupe i performanse im nisu daleko od zimskih i letnjih. Pogledajte link gore. Ponavljam, jako su skupe ali tvrditi da su all season gume prevara je apsolutno pogrešno!
     (dasimir, 26. oktobar 2018 19:11)

    # Link komentara

  72. Zašto da stavljam zimske gume kad prognoziraju 20 stepeni?
    Pa zato da ne bi dovodio u pitanje premudrost srpkih vlasti, ako je vlast propisala da mi na 20+ stepeni trebaju zimske gume zbog snega i mraza, ko sam ja da tu nesto razmisljam.
    (dakle, 26. oktobar 2018 18:43)

    # Link komentara

  73. Kako je moguce da Slovenija koja je malkice vise Alpska zemlja, trazi zimske gume tek od 15. novembra i uopste ne trazi da neko uz njih ima i lance? Lanci u gepeku nisu obavezni ni u Austriji, Svajcarskoj, Italiji... Sve same pustinjske zemlje za razliku od Srbije.
     (Vojislav, 26. oktobar 2018 18:39)

    # Link komentara

  74. Sve naucnik do naucnika u ovim komentarima... 90% nema pojma sta znaci dobar i adekvatan pneumatik. Za Vas zivot me bas briga, nego vi sto sve znate ugrozavate zivot mene i moje porodice...
    (Milos Jovic, 26. oktobar 2018 18:33)

    # Link komentara

  75. Ja bi ih vala tuzio. Ako meni zakon dozvoljava da vozim sa letnjim gumama zimi, ko su oni da rade mimo zakona?
    (Bojan, 26. oktobar 2018 15:38)
    @
    Oni su Osiguranje i moze im se.
     (Premija, 26. oktobar 2018 17:54)

    # Link komentara

  76. Ima na pumpama da se kupe, lice na vlazne maramice u nekom valjkastom pakovanju, odlicne su pretiv mrznjena guma na vratima a ne ostavljaju masnocu kao obicbn glicerin. Pre sam se mucio da otvorim vrata na velikim mrazovima a sad nema zime.
     (Joanikije, 26. oktobar 2018 17:46)

    # Link komentara

  77. Obzirom na to da su postavili novogodišnje ukrase već krajem septembra ne shvatam kako su neki začuđeni da se od njih očekuje da počnu koristiti zimske gume na automobilima barem od 1 novembra?
    (www.mbt66.eu, 26. oktobar 2018 17:25)

    # Link komentara

  78. Kaznjavati i slepce koji leti voze sa zimskim gumama.
    (aje, 26. oktobar 2018 17:18)

    # Link komentara

  79. Procitam ove komentare ovde svih 63... i postade mi kristalno jasno zasto svaki dan ginemo na putevima...
    Aman ljudi, guma je potrosni materijal na automobilu, kao i gorivo... kakvih + 10 - 10 koja se pre trosi o cemu pricate ??? 1. novembra stavis zimske, 1. aprila letnje i to je sve o cemu brines.. kad se potrose kupis druge. Sto pravite nauku od toliko banalne i normalne stvar ?
    Jel sipas gorivo da bi vozio ? E isto tako menjas i gume i kupujes da bi vozio. Sacuvaj me boze, ovaj zimi ne vozi kad padne sneg zbog guma, drugi ne vozi kad je +20 da ne trosi gume ajooooj...
     (Argentto, 26. oktobar 2018 17:03)

    # Link komentara

  80. imam zimske gume cele godine ,i ove jeseni sam se uverio da ne valja voziti zimskim gumama kad je temperatura preko 20 stepeni i pada kiša i ako sam mislio do sada da po kiši i mokrom kolovozu bolje Koče zimske gume kad sam zakočio auto je klizio još dvadesetak metara ,a vozio sam oko pedeset na sat ,!!!!
     (gorski, 26. oktobar 2018 16:58)

    # Link komentara

  81. @hm
    A na koji nacin ulje koje sipas u auto utice na silu prijanjanja tvog automobila za asfalt? Hoces li bolje kociti sa boljim uljem? AKo imas mnogo dobro ulje mozes da vozis letnje gume i po snegu? A sta mislis da prosiris tu tvoju teoriju i na recimo tecnost za brisace?
    Treba napraviti posebnu crnu traku na autoputu za likove koji znaju da voze pa im ne smeta da letnje gume voez u januaru, a zimske u julu, Ako ce da ginu, neka ne vode i mene sa sobom, samo svoju familiju.
    (Stojko, 26. oktobar 2018 16:57)

    # Link komentara

  82. @ZNBg

    Vozio univerzalne gume (tj. "all season") 7-8 godina (2 seta Douglas Good Year) oba puta presao oko 40 000 milja (preko 60 000 km po setu) od +35C do -25C. Svaki dan na posao po 35,36 km u jednom pravcu (grad-autoput) Nikada nikakav problem. I ne samo ja,svi koje znam. Tako da je jasno da su gume u Srbiji loseg kvaliteta ako je tako kao sto kazes.
     (Slobodni Klikeri, 26. oktobar 2018 16:53)

    # Link komentara

  83. samo se stete zimske gume po suvom i toplom
     (moko, 26. oktobar 2018 16:45)

    # Link komentara

  84. Zimi koristim univerzalne gume Michelin CrossClimate, prosto zime su nam takve da nema potrebe za pravim zimskim gumama, a leti koristim letnje Michelin EnergySaver, tako stedim "zimske" a stedim i gorivo.
     (Baxuz, 26. oktobar 2018 16:31)

    # Link komentara

  85. Univerzalne gume su dobro rešenje za manje automobile koji ne prelaze veliku kilometražu i voze se uglavnom u gradu, znači nikad u uslovima velikog snega i ekstremne zime.
    Samo ne zaboravite da se i ti točkovi moraju balansirati s vremena na vreme. Mom drugu su Savine univerzalne gume trajale manje od 3 godine jer nije vršio balansiranje pa su se deformisale-iskrivile.
    Tako da računica nije baš jednostavna kako izgleda na prvi pogled.
    (ZNBg, 26. oktobar 2018 16:08)

    # Link komentara

  86. @Marko
    "Niko ne pominje da u slučaju saobraćajne nezgode osiguravajuća kuća ne isplaćuje osiguranje ukoliko nemate sve četiri zimske gume u periodu od 01.11-01.04!!!"

    Da li vazi i obrnuto ? Zimske gume leti ? Leti Wintera koliko hoces !
    (Kupite zimske gume, platite PDV, povecajte suficit !, 26. oktobar 2018 15:50)

    # Link komentara

  87. Vidim da ovde većina vozača razmišlja logikom "koliko sam dobar" a ne "koliko sam bezbedan", ne samo za sebe već i za druge. Da se krstiš levom i desnom. Ne možete ljudi da vozite cele godine sa zimskim gumama, NIJE BEZBEDNO, razumete? Razumete vi moj k..., zato se i dešava ovoliko saobraćajnih nezgoda.
    (Bgd, 26. oktobar 2018 15:42)

    # Link komentara

  88. Maksimalno vodim računa i o letnjim i o zimskim gumama. Redovno menjam antifriz. Imam dvoje dece, podstanar sam i sa ženinom platom naši prihodi su oko 85000. Stan 100e, vrtić 11000, kredit rata 13000 + režije. Pomoć sa strane nemam. Žestoko bih kažnjavao vozače koji voze zimi sa letnjim gumama, nemaš pare za gume nemoj da voziš. To su potencijalne ubice.
     (Ričmondova 1, 26. oktobar 2018 15:39)

    # Link komentara

  89. @heavy

    Nije samo sara u pitanju. 1. Vremenom guma propada sama po sebi. 2. materijal promeni svojstvo, zimske gume nisu predvidjene da se voze kada je temperatura asfalta visoka, plus brzina i... uplastici se i dzaba ti shara. Nije problem ici 120-130. Problem je stati, pogotovo kada situacija nalozi naglo i agresivno kocenje. Takve gume su opasne na sovum a pogotovo po kisi, o snegu i ledu necu ni da pricam. Covek se navikne na sve, naravno najvaznije je prilagoditi voznju vremenskim uslovima, stanju automobila, pneumatika, kolovoza itd i onda bude OK. ALI cesto ume da se desi nesto nepredvidjeno, i tu metar duzi zaustavni put moze glave da kosta, a kamoli vise (sto je cesto i slucaj. postoje metri razlike izmedju novih guma razlicitih klasa). A to da te Vintere, Kame itd mozete da vozite 10 godina i duze a da sara bude "dobra", moze. Samo predstavljate opasnost za sebe i druge ucesnike u saobracaju. I inace, letnje gume se bolje ponasaju na suvom i mokrom od zimskih i allseason sve dok temperatura ne zadje fino u minus. Bolja upravljivost i pre svega kraci zaustavni put.
    (Okram "Sejn" Idul, 26. oktobar 2018 15:38)

    # Link komentara

  90. najljepše je vidjeti dok vozači premijum brendova used ljeta voze zimske gume.
     (zagorec am naj, 26. oktobar 2018 15:38)

    # Link komentara

  91. U slučaju udesa treba proveriti da li osiguranja priznaju letnje gume u zimski vremenski period jer kada se desi osiguranje gleda na svaku sitnicu da te ne isplati.
    [Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Bane., 26. oktobar 2018 13:38)

    Ja bi ih vala tuzio. Ako meni zakon dozvoljava da vozim sa letnjim gumama zimi, ko su oni da rade mimo zakona?
    (Bojan, 26. oktobar 2018 15:38)

    # Link komentara

  92. pa treba zabraniti i zimske gume leti, jednako su nebezbedne a bar 50% cak i novijih kola ih ima. Nisu mi jasni ti ljudi uopste
    (pera, 26. oktobar 2018 11:28)

    Uzeo m+s. Ruzne su. Slabije. Ali umesto cuvanja i skidanja namestanja za 4 godine po 2x5.000 din imam 6 novih guma. Mozda bi bilo drugačije da sam imao gde da ih drzim i da su vulkanizeri korektniji kada im dodje sezona.
     (prosto ko pasulj, 26. oktobar 2018 15:36)

    # Link komentara

  93. Postoje dva osnovna kriterijuma za izbor guma:
    1) kvalitet
    2) cena
    Kao I kod drugih stvari, cesto su te dve stvari nespojive. Ako zelis kvalitet onda imas 2 seta dobrih guma (ja se oslanjam na ADAC I druge testove i primarno gledam ponasanje i zaustavni put...ne interesuje me buka I potrosnja), ako je pak prioritet cena onda vozis samo jedan set (bilo da su letnje, zimske ili all season)
    Hvala i srecna voznja :)
    (gumifleks, 26. oktobar 2018 15:24)

    # Link komentara

  94. "Kad budu postojale jakne za sve sezone tada cu prihvatiti da gume za sve sezone.Nikada znaci."

    Kad bude postojalo motorno ulje za sve sezone..... cekaj.... pa to postoji a ranije se ulje menjalo sezonski. Kako to?
    (hm, 26. oktobar 2018 15:10)

    # Link komentara

  95. Zasto su zimi obavezne "zimske gume, a leti nisu obavezne "letnje" gume?
    (Zoran, 26. oktobar 2018 15:08)

    # Link komentara

  96. Gde nađoste akumulator od 35-40 evra.. I ja bi kupio da ima...
    (realno, 26. oktobar 2018 15:03)

    # Link komentara

  97. @ Imam komplet tockova s zimskim gumama ali niti ih stavljam 1. novembra niti ih skidam 1. aprila. Stavljam ih na vozilo kada po prognozi najave prve mrazeve i poledicu. Nekad to bude i u oktobru a nekad tek krajem decembra. Isto tako , sa vozila ih skidam cesto vec polovinom februara ako prestanu nocu da se spustaju temperature ispod nule ali se desavalo da na vozilu ostanu i do polovine aprila jer su vremenski uslovi to zahtervali. Samo se treba prilagoditi stvarnim vremenskim prilikama,
    (MILEE, 26. oktobar 2018 12:53) Миле мајсторе, извини што питам, али како ти иде од руке да предвидиш половином фебруара (ако температуре престану ноћу да се спуштају испод нуле) каква ће температура да буде половином или крајем марта? Мислим, ни за много краће периоде прогностичари немају чак ни приближно прецизне податке, па ме интересује како знаш да у марту неће пасти снег, а ти због топлих фебруарских ноћи ставио летње гуме?
    (оће то, 26. oktobar 2018 14:52)

    # Link komentara

  98. (Cika Kure, 26. oktobar 2018 11:58)

    To što ti ne znaš da voziš po snegu nisu ti krive gume
    (.I., 26. oktobar 2018 14:23)

    # Link komentara

  99. Kad budu postojale jakne za sve sezone tada cu prihvatiti da gume za sve sezone.Nikada znaci.
     (South Park, 26. oktobar 2018 14:13)

    # Link komentara

  100. Preko dana 15-20 maks a ujutru i uvece dodje do minusa. Pa izbije coveku da ode negde dalje pa da vidis problema. Bolje imati zimske na vreme. Takodje policija sto vidi da padne 10 pahulja na kolovoz dobicete kaznu ako ste sa letnjim ili neka kišica. :))
     (Replay, 26. oktobar 2018 14:00)

    # Link komentara

  101. Loša iskustva imam sa univerzalnim (za sve sezone).Ko moze (i finansijski i organizaciono ) da podnese dva kompleta na felnama to je najbolje.
    Kada je u pitanju zadržavanje vansezonskih guma bolje je zadržati zimske cele godine (propadnu brže ali ako je Vintera onda je to to - anuliraš/pokriješ cenu montaže 2 x godišnje i dobar si manje cimamja (2 x 1-2h vremrna).
    (Komša, 26. oktobar 2018 13:59)

    # Link komentara

  102. Od polovine novembra do aprila zimske obavezno. Dzaba je danju toplo kad je nocu 3-4 stepena i moguca je poledica rano ujutru.
    (Gross, 26. oktobar 2018 13:49)

    # Link komentara

  103. Michelin CrossClimate, za prosečno korišćenje fantastičan all season izbor. jeste da su 32000 4 kom 14", ali jedna zamena i balansiranje u BG je 2500. Za 5 godina same sebe otplate samo na tome.
     (katintata, 26. oktobar 2018 13:44)

    # Link komentara

  104. U slučaju udesa treba proveriti da li osiguranja priznaju letnje gume u zimski vremenski period jer kada se desi osiguranje gleda na svaku sitnicu da te ne isplati.
     (Bane., 26. oktobar 2018 13:38)

    # Link komentara

  105. Crossclimate, da ne reklamiram proizvodjaca. Penjes se na planinu po snegu, ne habaju se leti. I najvaznije, nema vise menjanja guma 2 puta godisnje. Zakon.
    (Mare, 26. oktobar 2018 13:30)

    # Link komentara

  106. hvala za minuse,dok je vas nema zime;)
    (garant, 26. oktobar 2018 13:23)

    # Link komentara

  107. @Aca

    Pa sto vozis auto sa sedamnaesticama ako ne mozes da ga odrzavas? Komleksi malih srba. Jos su gori ovi sto kupuju raspale BMW, Audije, Mercedese C klase a kad ode nesto odmah kuku lele.
     (smuki, 26. oktobar 2018 12:54)

    # Link komentara

  108. Imam komplet tockova s zimskim gumama ali niti ih stavljam 1. novembra niti ih skidam 1. aprila. Stavljam ih na vozilo kada po prognozi najave prve mrazeve i poledicu. Nekad to bude i u oktobru a nekad tek krajem decembra. Isto tako , sa vozila ih skidam cesto vec polovinom februara ako prestanu nocu da se spustaju temperature ispod nule ali se desavalo da na vozilu ostanu i do polovine aprila jer su vremenski uslovi to zahtervali. Samo se treba prilagoditi stvarnim vremenskim prilikama,
    (MILEE, 26. oktobar 2018 12:53)

    # Link komentara

  109. @ Pogresna procena,da,na autu koje je zgrmelo bog zna koliko to je najveci problem?
    (korovzija, 26. oktobar 2018 12:45)

    # Link komentara

  110. zimska guma na +20 i vozite 2-3000km i skratili ste joj vek za pola.
    (ledenjak, 26. oktobar 2018 10:12)

    Pa onda ove najjeftinije Wintere imaju vek 10 godina jer ja ih na dvoja kola ne skidam već skoro 5 a i nekoliko mojih prijatelja isto.Leti do Grčke,CG,nekad i više puta,brzine normalne bez divljanja(120-130) i te gume dočekaju i preguraju svaku zimu.
    Sad su tu negde sa šarom,dolaze nove zimske napred ,starije u otpad a prednje(mlađe) nazad i tako u krug.
    Pišem iz dugogodišnjeg iskustva kako sa gumama tako i sa 30+ godina vozačkog staža.
    Voleo bih da čujem odakle tebi Ledenjak ta informacija?
     (heavy, 26. oktobar 2018 12:34)

    # Link komentara

  111. Kakva glupost od zakona da nisu potrebne zimske gume ako ne pada sneg i nema leda.Pa vozi celu zimu sa letnjim gumama i da ne padne nijedna pahulja te gume se isposte i kad dođe leto vozači nisu ni svesni opasnosti,posebno kod naglih promena pravaca,kočenja a najgore je kad padne prva kiša,pomeša se sa prašinom i kad imaš takve "letnje gume" u velikom si problemu posebno na nizbrdici,kao po ledu...
     (Điu,Liu i Sadriu, 26. oktobar 2018 12:32)

    # Link komentara

  112. Nikad ih i ne skidam sve dok prelazim ispod 10000 godisnje.
     (Milos, 26. oktobar 2018 12:31)

    # Link komentara

  113. Moze kaze pravilnik sta hoce. Vozim dobre letnje gume dok mogu. Kad padne sneg lakse mi da koristim gradski prevoz ili taxi par dana nego da kupujem cetiri sedamnaestice.
    (Aca, 26. oktobar 2018 12:11)

    Šte će oni koji moraju da rade celu zimu, a ne samo par dana?
    (Belopoljanski, 26. oktobar 2018 12:27)

    # Link komentara

  114. Skoro nisam procitao ozbiljniji i kompleksniji tekst, bravo.
     (Stevan, 26. oktobar 2018 12:19)

    # Link komentara

  115. Moze kaze pravilnik sta hoce. Vozim dobre letnje gume dok mogu. Kad padne sneg lakse mi da koristim gradski prevoz ili taxi par dana nego da kupujem cetiri sedamnaestice.
     (Aca, 26. oktobar 2018 12:11)

    # Link komentara

  116. Antifriz nisam zamenio od kada sam kupio auto, a to je bilo 2007 godine (novog Grande punta) - prosle godine sam radoznalosti radi, spricem izvukao par kubika i stavio u zamrzivac na -25 i tu ga drzao 3-4 dana...i nije bio ni blizu da se zaledi....
    (Milos, 26. oktobar 2018 10:41)

    Problem je u dodatcima protiv korozije. Oni su potroseni.
    (Pogresna procena, 26. oktobar 2018 12:10)

    # Link komentara

  117. Prednost je kada imate komplet zimskih guma na zasebnim felnama, ali se pitam da li ikada odradite balansiranje i letnjih i zimskih kompleta? Ja imam samo jedan komplet felni i svakih 6 meseci menjam gume i ujedno balansiram iste.
    (Saša, 26. oktobar 2018 12:06)

    # Link komentara

  118. ma,kakve gume leto - zima i bakraci,bacene pare,samo dobre all season sa pravim profilom i da vidis,nikad niks problem a gde god se vi popnete sa vasim skupim zimskim gumama bez 4x4 penjem se i ja iz prve,,
    (garant, 26. oktobar 2018 12:05)

    # Link komentara

  119. Najbolje je kupiti zimski set i mnogi to dileri nude po jako povoljnim cenama. Npr, za novu hondu civic alu zimski set 16" sa Hankook ( 215/55X16 ) košta "čak" 89.900, dok za Vitaru alu set sa 16" sa Yokohama ( 215/60X16) košta "samo" 150.000. A ako Vam treba dodatni TPMS za suzuki (jer vam se možda ispraznila baterija na senzoru na felni na kojoj Vam je letnja guma), on košta po komadu "samo" 9.300. Pa, "puta četiri" ...
    Kupite taj zimski set i ne razmišljate ... Ali, pre toga ipak kupite hondu, jer zimski set za nju košta manje.
    (moron, 26. oktobar 2018 12:00)

    # Link komentara

  120. Zimska za zimu, letnja za leto. Nikakve "all sesason" gume ne dolaze u obzir! Kupio auto sa tim gumama 225/45/17 u dobrom stanju, pao prvi sneg i nisam mogao da izadjem iz ulice. Od tad set zimskih na celicnoj petnaestici, i set letnjih na alu sedamnaestici.
     (Cika Kure, 26. oktobar 2018 11:58)

    # Link komentara

  121. PedjaS@

    Dobar si, sto poredis zimsku i letnju gumu tj ocekivao si da letnja ide po snegu jer ima novu šaru :)
    Jesi li nekada uporedjivao šare na zimskoj i letnjoj gumi?
    Isto kao da si umesto lopate uzeo grabulju da čistiš sneg, ali novu grabulju, jer je lopata stara :)))
    (Onako, 26. oktobar 2018 11:57)

    # Link komentara

  122. Vec 15 godina ne kupujem zimske gume. Tih 7-15 dana sa snegom i ledom idem prevozom ili taksijem i mnogo je isplativije ako uzmete da je godisnji trosak oko zimskih guma 10000 najmanje (gume i vulkanizerske usluge).
    (Slobodan, 26. oktobar 2018 10:28)

    Godišnji trošak maksimalno 4 000 din u mog gradu demontaža i montaža sa balansiranjem 1 500 din znači dva puta ukupno 3 000 din godišnje.
    Ne isplati mi se ni da kupujem čelične za 100 eura jer i tada bi svakako morao barem da ih balansiram tako da bi mi se isplatile tek nakon 6-7 godina a auto neću toliko zadržati kod sebe.
     (bex lap, 26. oktobar 2018 11:56)

    # Link komentara

  123. Voziti u skladu sa montiranim gumama i vremenskim prilikama.
    Letnje gume mogu još da posluže ako nema padavina, ali je suludo voziti sa njima kada dođe zima. Sa all season gumama se možete provući, ali ne treba imati velika očekivanja jer su im performanse dosta lošije u odnosu na zimske ili letnje, zavisno od sezone.
    (Dragan Miladinovic, 26. oktobar 2018 11:54)

    # Link komentara

  124. Niko ne pominje da u slučaju saobraćajne nezgode osiguravajuća kuća ne isplaćuje osiguranje ukoliko nemate sve četiri zimske gume u periodu od 01.11-01.04!!!
    (Marko, 26. oktobar 2018 11:39)

    # Link komentara

  125. Zašto u tekstu niste pomenuli all season gume? One su dobro rešenje za nas koji pretežno vozimo po gradu
     (Srboljub Kurčević, 26. oktobar 2018 11:31)

    # Link komentara

  126. Ja već par godina vozim All Season Goodyear gume i nemam problema ni leti ni zimi
    Kad se ove istroše opet ću All Season uzeti
     (.|., 26. oktobar 2018 11:30)

    # Link komentara

  127. pa treba zabraniti i zimske gume leti, jednako su nebezbedne a bar 50% cak i novijih kola ih ima. Nisu mi jasni ti ljudi uopste
     (pera, 26. oktobar 2018 11:28)

    # Link komentara

  128. Dovoljan je jedan sneg ili led da sa letnjom gumom zavrsis u jendeku. Takve stete kostaju mnogo vise od kompleta guma. Leti mozes da kalkulises ali zi nikKo
    (masinista, 26. oktobar 2018 11:25)

    # Link komentara

  129. Turio zimske pre mesec dana, u ovom periodu svakako prelazim dosta manje km, štedim letnje malo.
    (coa lažov, 26. oktobar 2018 11:24)

    # Link komentara

  130. Ako je akumulator na izdisaju mnogo su veće šanse da vam rikne leti kada su velike vrućine.
     (Halo Bing..., 26. oktobar 2018 11:23)

    # Link komentara

  131. Obzirom da nemam pit stop box i grupu mehaničara za brzu zamenu pneumatika, kupio sam gume za sva 4 godišnja doba, ne M+S nego baš za sva 4 godišnja doba. Što se antifriza tiče, on tačku mržnjenja ne gubi nikada ako se ne dodaje voda u sistem ali se menja na 2 ili 5 godine jer je toliki rok trajanja antikorozivnih aditiva u njemu. U vezi sredstava za pranje vetrobranskog stakla treba obratiti pažnju da se iz sistema potpuno odstrani letnje sredstvo pa tek onda sipa zimsko. Narocito treba obratiti pažnju na sadržaj ovog sredstva. Naime svuda u svetu je zabranjeno ovo sredstvo koje se izradjuje sa metil alkoholom koji je otrovan i koji može izazvati pospanost kod vozača. Na žalost kod nas se još uvek masovno prodaje jer inspekcije ne rade svoj posao.
     (DEX, 26. oktobar 2018 11:12)

    # Link komentara

  132. Retko vozim iako imam auto, 160 dinara benzin...
     (gorostas, 26. oktobar 2018 11:09)

    # Link komentara

  133. po tome se razlikujemo od Nemaca. Oni odrzavaju auto, mi ga popravljamo. Zato ja svaki svoj auto sam uvezem iz Nenacke upravo zbog takvih kojima je trisak 3l antifriza na bar 4 godine!
     (mile, 26. oktobar 2018 11:09)

    # Link komentara

  134. @izhlapjeli starac
    Jedino pravo resenje :-))
     (vlasta, 26. oktobar 2018 10:59)

    # Link komentara

  135. Sve ste Vi to lepo napisali "nadugačko i naširoko". Da li če IKADA biti neki članak o KATASTROFALNOM stanju puteva i ŠUMAMA pored istih ? ? ?
    (Bobica, 26. oktobar 2018 10:57)

    # Link komentara

  136. Treba montirati zimske i pre 1.11.
     (C i n i k, 26. oktobar 2018 10:54)

    # Link komentara

  137. Čuveni "Pravilnik" iz 2013. godine postigao je, sveukupno uzevši, jedan veoma loš ishod. Većina automobila ima montirane zimske pneumatike i zimi i LETI. Zimska guma nije za leto, a posle jednog ili najviše dva leta prestaje da poseduje karakteristike zimske gume, tako da je umesto takvih zimskih guma bezbednije voziti po zimskom klizavom kolovozu sa solidnim letnjim, tačnije "all season" radijalkama. Argument o boljem prijanjanju zimske gume na suv asfalt pri temperaturama nižim od +7 C takođe ne stoji, jer pri suvom asfaltu prijanjanje pneumatika ne treba uopšte dovoditi u pitanje, osim ako nije u pitanju loš pneumatik u pogledu sastava smeše, odnosno materijala, ili ako je pneumatik (bilo kog tipa) značajno istrošen, odnosno pohaban od dugotrajne upotrebe.
    Dakle, ako imate zimske gume za zimu, a letnje za leto - odlično. Ako, pak, nemate, nemojte voziti po snegu i ledu, jer saobraćajna policija može da vam napiše nalog za novčanu kaznu.
    Ličo, imam i letnje i zimske gume. Zimske ću montirati tek kad krenu mrazevi, kad zamiriše na sneg. Do tada će se već smanjiti i gužve kod vulkanizera.
    (Sa šarom od polarnog međeda, 26. oktobar 2018 10:44)

    # Link komentara

  138. Antifriz nisam zamenio od kada sam kupio auto, a to je bilo 2007 godine (novog Grande punta) - prosle godine sam radoznalosti radi, spricem izvukao par kubika i stavio u zamrzivac na -25 i tu ga drzao 3-4 dana...i nije bio ni blizu da se zaledi....
    (Milos, 26. oktobar 2018 10:41)

    # Link komentara

  139. Za kedere mozete koristiti i obicnu kremu za ruke sa glicerinom ili vazelinom. Namazete kad bas bude debelo u minusu i mirni ste jedan period.
     (krema na kedere, 26. oktobar 2018 10:37)

    # Link komentara

  140. Nosis sa sobom komplet zimskih guma na felnama, termometar, dizalicu, kljuceve, pa kad padne ispod 8 menjas. Cim skoci na 10, opet.
     (izhlapjeli starac, 26. oktobar 2018 10:34)

    # Link komentara

  141. Neki voze sa zimskim gumama i leti, na +40! I funkcionišu kako-tako, omekšaju puno pa se ubrzano habaju, a i pri kočenju sa njima je duži zaustavni put. Ali kada počinje zima, trebalo bi staviti svakako zimske gume. I kada su "plus" temperature, manja je šteta po njih, nego korist, ukoliko padne sneg "preko noći". Sa letnjim gumama je 'pogibija" voziti po snegu!
     (Smuleco, 26. oktobar 2018 10:31)

    # Link komentara

  142. Vec 15 godina ne kupujem zimske gume. Tih 7-15 dana sa snegom i ledom idem prevozom ili taksijem i mnogo je isplativije ako uzmete da je godisnji trosak oko zimskih guma 10000 najmanje (gume i vulkanizerske usluge).
     (Slobodan, 26. oktobar 2018 10:28)

    # Link komentara

  143. namontorati lepo sve 4 zimske na felne i kasnije mozes i sam da zamenis umesto vulkanizera
     (centar, 26. oktobar 2018 10:28)

    # Link komentara

  144. proale zime sam bio u dilemi da li da ostavim nove letnje gume ili da stavim 10 godina stare zimske koje imam ali koje su malo presle. ostavio sam letnje. i u principu sve je bilo ok do prvog snega. parkiran na jaaako blagoj uzbrdici ujutru, malo poledilo, sa novim letnjim i punom sarom nisam mogao da mrdnem s mesta. bukvalno. levo, desno, mali gas jaci gas, prva, rikverc...nista. ostadoh ukopan u mestu. i naravno peske na posao uz kasnjenje. posle par dana, kada je pustilo, stavim 10 god stare zimske i takav problem nisam vise imao. sa tim 10 god starim odem na divcibare sa porodicom, snega ima ali nista kriticno. bilo je par nezgodnih situacija. tako da stvarno svima ustedim vreme, u narednih par dana stavljam 11 god stare zimske koje ce po gradu uraditi ono sto treba. bilje nego bilo koje letnje.
     (PedjaS, 26. oktobar 2018 10:23)

    # Link komentara

  145. da imamo vrsne metereologe pa da mozes po njihovoj prognozi da se planiras pa ajd. Ovako im ne verujem taman da kazu da ce sutra pasti sneg
     (mile, 26. oktobar 2018 10:17)

    # Link komentara

  146. zimska guma na +20 i vozite 2-3000km i skratili ste joj vek za pola.
     (ledenjak, 26. oktobar 2018 10:12)

    # Link komentara

  147. Ujutru kad krenem na posao bude oko 0 stepeni. Tako vozim po krivinama 30km. Kad se vracam vec je oko 20 stepeni. Jos uvek se dvoumim sta ciniti, da li odmah stavljati zimske i ne razmisljati puno ili jos kulirati?
     (Joe, 26. oktobar 2018 10:08)

    # Link komentara