Sreda, 14.02.2018.

09:10

Neće "na struju" – Evropljani bi benzince i dizelaše

Izvor: B92

Neæe "na struju" – Evropljani bi benzince i dizelaše IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

50 Komentari

Sortiraj po:

dejanR

pre 6 godina

Vozio sam se sa Tojota Prijusom hibrid, pre više od deset godina. Trošio je samo 3,9 litara bezolovnog po Beogradu. Jako solidna spravica, koja vrlo malo zagađuje vazduh.

EU Citizen

pre 6 godina

Čist zdrav razum, to je nezrela tehnologija, kpjoj još fali glavna komponenta, dovoljno velika baterija ili bilo šta drugo, sa dovoljno brzim punjenjem, i treba biti solidan fanatik da čovek sebe obogalji električnim autom, bez obzira što levičarski državni lopovi deformišu tržište i neptavedno ih favorizuju.

fz1000

pre 6 godina

Broj 1 zagadjivac je stoka(proverite slobodno) proizvodnja metana koja se tovi da bi hranila debele Amerikance,koji pola te hrane bacaju nasuprot gladnima celog sveta.Resite zagadjivaca broj 1,pa onda se latite automobila.
(Ja, 14. februar 2018 17:14)
@Ja potpuno si u pravu. Da li si spreman da prestaneš da jedeš meso?

markoni

pre 6 godina

@strah
Glavni strah je siromaštvo,a polovne dizele voze jer nemaju za nove a ne zato sto je to najbolje ! I prestanite vise da lupetate o moralu u zemlji gde je kila mesa misaona imenica !

Ivan ZG

pre 6 godina

Ne znam zašto neki ovdje po 100-ti puta iznose lažne podatke i lažna uvjerenja. Nije istina da punjenje baterija traje satima osim na kućnoj utičnici gdje ionako ostaje priključen preko noći. Takvo punjenje nije samo za one koji spavaju manje od 5 sati po noći pa se auto ne može napuniti. Ja ne znam niti jednog takvog. Moji svi poznanici spavaju 7 sati po noći.

Punjenje na brzim punjačima traje sada kod Tesle 30 minuta za novih 200-300 km (ovisno koliko je velika baterija). Slažem se da to nije dovoljno brzo za trgovačke putnike tj. komercijaliste koji su stalno u autu. Za 90% ostalih sasvim dovoljno. Ostali prelaze 30-70 km u danu i punili bi auto 1-2 puta u tjednu. Dakle, auto bi na punjaču proveo između 1/2 i 1 sat tjedno.
Normalni punjači (koji si ipak nekoliko puta brži od kućnih) nalaze se u Zagrebu na parkgu skoro 1/3 velikih trgovačkih centara. Ljudi tamo provedu 2-3 sata i za to vrijeme napune baterije za idućih cca. 50 km kretanja.

Istina je da nema el. auta za par tisuća €, ali će ih uskoro biti. Sada Nissan Leaf prve generacije sa 24 kWh baterijom (realan doseg oko 100 km) košta oko 10-12.000€. Za par godina bit će 5.000€. A onda za još nekoliko godina ugradit ćete najnovije baterije i auto će imati 300 km doseg.
I da mi je onda vidjeti dizel koji manje troši (para) na 100 km.

SRBIN

pre 6 godina

Nista protiv EV nemam, ali ne treba pritiskati nas koji imamo SUS motore, postepeno kako se razvijaju EV , tako i mi sa SUS autima da se pripremamo na prelazak elektro pogona. Samo da im je autonomija barem 600-700 km i da se brzo pune, pa onda da im je cena prikladna i dostupna za nas " obicne" ljude, bilo bi super.

gle

pre 6 godina

@ Iron Man, ovde si ostavio mnogo komentara, verovatno ih se i ne secas svih. Ali eto ja pamtim. Pa cu te podsetititi da si citaoce koji se nisu slagali sa tobom iz samo sebi poznatih razloga nazivao srbima koju veruju u teorije zavere i kako su to uobicajene stvari kod nas, da mi verujemo da je zemlja ravna ploca, kao i da cinjenice o EV smatramo bog zna kakvom zaverom. I onda kazes kako nema potrebe uvlaciti u celu pricu srbiju. Mnogo si licemeran ili slabo pamtis. Takodje smatram da si mnogo fanatican po pitanju tesle. Kao neko dete pokusavas sve prisutne da ubedis kako si ti upravu. Takodje insistiras na nekim cinjenicama, cela prica o EV je neizvesna jer postoje mnogi problemi koje ti ne zelis da vidis, a na koje ti ukazuju mnogi, pa eto tu su i cinjenice. Nadam se da u tvojim komentarima ima i dosta humora koji mi ocigledno lose shvatamo. Pozdrav za sve ljubitelje

strah

pre 6 godina

Mislim da je ovde glavni strah sto elektricni auto ne moze da se kupi za par hiljada evra, pa se citaoci "strucnjaci" plase da ce da ih svi izvrgavaju ruglu kada ostanu sa svojim polovnim dizelasima a drugi budu vozili nove elektricne automobile.

Ja

pre 6 godina

Broj 1 zagadjivac je stoka(proverite slobodno) proizvodnja metana koja se tovi da bi hranila debele Amerikance,koji pola te hrane bacaju nasuprot gladnima celog sveta.Resite zagadjivaca broj 1,pa onda se latite automobila.

Bane

pre 6 godina

EV imaju, trenutno, dva problema u cijim smerovima treba resavati stvari. Prvi je autonomija i brzina punjenja. Osim sto EV sa jednim punjenjem mogu da predju svega par stotina kilometara, ponovno punjenje traje satima. E sada, to znaci da EV nije pogodan za nekog komercijalistu ali nekome ko vozi dnevne ture kuca-posao-kuca pa kuca-market-kuca i sl. sve ukupno 30-50 km dnevno i to po urbanijim i gusce naseljenim sredinama je dovoljno.
Druga je sam izvor energije, mi i dalje najvise struje dobijamo iz termoelektrana sagorevanjem fosilnih goriva tako da je sam uticaj na zagadjenje planete upitan, ali ako uzmemo u obzir da su EV, kakva su danas, prakticno namenjena gusce naseljenim sredinama, ipak zagadjenje iznosimo iz naseljenih gradskih sredina negde gde to zagadjenje barem na zdravlje ljudi nema direktnog uticaja.
Sve u svemu u odredjenim sredinama i u odredjenom procentu EV imaju smisla i znacaja i danas....ali da bi predstavljala neko trajno i generalno resenje mora se znacajnije popraviti autonomija i brzina punjenja. Takodje sam izvor el. energije bi trebao da bude iz obnovljivih izvora a da tako dobijena el. energija bude dovoljna za sve vece potrebe za njom.

Iron Man

pre 6 godina

@Peca - Nisam siguran zbog cega se Oskaru i meni obracate kao da je u pitanu ista osoba. "verovatno ni nemas dozvolu niti si ikada vozio auto" - to je samo vasa pretpostavka, i to pogresna. Bas kao i vecina ovdasnjih komentara protiv el. pogona.

@Peca, @seljak - Nazalost, potpuno pogresno shvatate nameru i kontekst mojih komentara. Nisam siguran da li to radite namerno ili ne. Ne radi se ni o kakvom moralisanju i nema potrebe da u celu diskusiju uvlacite Srbiju i srpski narod, i stavljate nas u ulogu zrtve. Niti ima potrebe za licnim vredjanjem.

Svrha mojih komentara je isticanje da je prevoz na el. energiju ekoloski prihvatljiviji od prevoza na fosilna goriva, i tu se prica uglavnom zavrsava. Autobus ne zagadjuje kao 100 novijih automobila, ali prevozi 100 puta vise putnika.

Pesacenje i voznju bicikla sam pomenuo konkretno kao argument protiv izjave da se voznja automobila poistovecuje sa "kretanjem" koje coveka cini zivim i drugacijim. Postoje milioni drugih nacina da se covek oseti zivim. Voznja automobila je aktuelna u poslednjih stotinak godina, a i nema ih svako. Kako su se ljudi pre automobila osecali zivim, ili kako se osecaju zivim oni koji ih danas ne poseduju? Kao sto vidite, cilj mi nije da govorim drugima kako treba da zive.

"Ima nas koji radimo i ne gubimo vreme." Zbog cega onda citate i pisete komentare ovde? ;-)

NS

pre 6 godina

benzinac, dizelaš - emituje izduvne gasove prilikom pretvaranja goriva u kretanje. el. auto - ne emituje izduvne gasove prilikom pretvaranja el. energije u snagu/kretanje. koristi velike količine izuzetno štetnih i toksičnih baterija. (...) el.automobili više zagađuju okolinu od benzinaca/dizelaša.
(milan, 14. februar 2018 15:08)

Netacno, netacno i netacno. Zagadjenje pri vadjenju fosilnih goriva je ogromno (o frackingu da ne govorimo), baterije se mogu (i trebaju) puniti iz obnovljivih izvora energije koji ne dobrinose globalnom zagrevanju a baterije su modularne tako da se samo one celije koje se pokvare menjaju a ne sve.
Ali objasni ti to Srbinu, on misli da sve zna a da je poslednji 'pravi' pronalazak napravio Tesla (koji je, jel'da Srbin i poslednji pametan covek)

Najbolji su mi ovi sto 'hoce sami da voze' - to je jos jedan sindrom 'macho' primitivca koji ne vidi stopala od trbuha, i ne moze da portci ali je 'jako dobar vozac' i 'sportski tip' u tenerici i patikama

Oskar

pre 6 godina

@Peca - "Od 2011. godine od kada se u Srbiji izdaju nove registarske tablice, prema podacima Ministarstva unutrašnjih poslova, registrovano je ukupno 114 vozila na električni pogon i 90 hibridnih vozila."
https://www.b92.net/biz/fokus/analiza.php?yyyy=2017&mm=04&nav_id=1246290

Dakle nije 0, već preko 100.

"Znaci sta je cilj tvojih komentara, da ljudima koji zive od 25'000 din mesecno objasnis kako nemaju savest i kako su jadni jer ne mogu da priuste "ekoloski cista" (po navodnicama jer ovo naravno nije tacno) vozila od 100'000 dolara??? "


I opet postavite tvrdnju kako su EV prljavija od SUS, a nigde dokaza za vašu tvrdnju.

Inače, kada sam zarađivao 25.000 mesečno (čak i manje od toga) nije mi padalo na pamet da vozim auto jer mi to predstavlja luksuz, a trenutno mi je nepotreban.

Ako već vozimo dizelaše, zašto moramo još dodatno da zagađujemo skidajući filter samo da bi nam auto prešao malo više i "vukao" bolje?

Moja cela poenta je da ima veliki broj komentara koji uporno tvrde i govore negativno o električnim automobilima, a da im je pri tome skidanje DPF filtera sasvim OK.


PS. nadam se da ne mešate mene i Iron Man-a kao jednog.

Al Bandi

pre 6 godina

Dole gotovom novcu! Želimo isključivo transakcije koje su vidljive i drugima. Dole automobilima sa vozačem, želimo da budemo voženi i da neko sa strane može da nam prati i kontroliše auto. Ako neko kaže kako i danas može svako da nas prati preko mobilnih telefona i sličnog, samo da kažem da je telefon moguće ostaviti kod kuće.
(Mandrak, 14. februar 2018 15:36)
Mislio si na transakcije nevidljive drugima, genije, blokcejn je all about that.

Boris

pre 6 godina

Kada su ovakvi procenti u jEvropi, kod nas će biti očekivano još i veći u korist lekovitog benzina i eliksira dizela.
Mi se kao narod uspešno odupiremo progresivnim idejama vekovima pa zašto bi sada prestali.
-deponiju litijum jonskih baterija nikada nećete videti jer su skoro 100% pogodne za reciklažu i kao takve važan resurs.
-čak i kada bi zagađenje bilo isto, veliki uspeh bi bilo samo izmeštanje zagađenja dalje od naših pluća.
Sa druge strane velika prepreka električnim automobilima je nepostojeća infrastruktura za punjenje. U gradovima, posebno u evropi za razliku od amerike, nema svako svoju garažu pa da može ljubimca da "utakne" u struju.
Ipak nadam se da će se ovo prevazići i da ćemo imati manje bučnu i zdraviju budućnost u kojoj ću moći da se nacvrcam i kažem autuČ vozii me kući bree :)
Do tada držim se svoga dizela :)

seljak

pre 6 godina

Ja ne vozim, ponekad koristim javni prevoz, retko kuvam, pa eto ne delujem sebi ni ljudima oko mene kao debil... ;-) 

Sa druge strane, svakog dana dok se krecem (moja definicija kretanja su pesacenje i voznja bicikla, a vasa je voznja automobila), vidim mnogo onih koji se pretvore u debile cim sednu za volan.
(Iron Man, 14. februar 2018 12:39)
Nisam zeleo da se izjasnjavam dok nisam procitao zadnji de tvog komentara.
A ko kaze da ne delujes.......
Pricas o voznji bicikla i pesacenju....Ok ali prijatelju ima nas koji izlazimo iz svoje opstine svakodnevno,ne teglimo stvari teze od 10 kg vec ih strpamo u auti,idemo na put itd.I naravno pesacimo i vozimo biciklu kada nas vreme ne ogranicava.Ima nas koji radimo i ne gubimo vreme.

Peca

pre 6 godina

@Oscar/Iron Man
Tvoj argument je cista zamena teze.
U Srbiji ima 0 i slovima nula elektricnih automobila.
Elektricni automobili niti igraju niti ce igrati bilo kakvu ulogu u Srbiji jos minimum pola veka (kako si i sam lepo naveo u komentaru).
Znaci sta je cilj tvojih komentara, da ljudima koji zive od 25'000 din mesecno objasnis kako nemaju savest i kako su jadni jer ne mogu da priuste "ekoloski cista" (po navodnicama jer ovo naravno nije tacno) vozila od 100'000 dolara???
I da treba da se kao ti voze autobusom, od kojih jedan prosecan u toj istoj Srbiji zagadjuje kao 100+ novijih automobila sa SUS motorima?
Stajes ljudima na muku, moralises, a pritom verovatno ni nemas dozvolu niti si ikada vozio auto, izvini ali to je prijatelju hipokrizija par ekselans.

milan

pre 6 godina

benzinac, dizelaš - emituje izduvne gasove prilikom pretvaranja goriva u kretanje. el. auto - ne emituje izduvne gasove prilikom pretvaranja el. energije u snagu/kretanje. koristi velike količine izuzetno štetnih i toksičnih baterija. sa el. automobilima imamo manje izduvnih gasova u gradu, ali istu količinu izduvnih gasova ili nekog drugog zagađenja radi proizvodnje el.energije kojom se pune baterije. dakle, nema razlike, isto zagađenje, samo je lokacija druga. sa el. automobilom, pored izduvnih gasova ili zagađenja kojeg se nismo rešili, postoji i problem ogromne količine baterija koje će brzo završavati na otpadima, izuzetno toksični, sadrže kiseline, itd. - to je pride, dodatno zagađenje. el.automobili više zagađuju okolinu od benzinaca/dizelaša.

Mandrak

pre 6 godina

Dole gotovom novcu! Želimo isključivo transakcije koje su vidljive i drugima. Dole automobilima sa vozačem, želimo da budemo voženi i da neko sa strane može da nam prati i kontroliše auto. Ako neko kaže kako i danas može svako da nas prati preko mobilnih telefona i sličnog, samo da kažem da je telefon moguće ostaviti kod kuće.

Trisa014

pre 6 godina

Kad mi se isprazni baterija i odem do punjaca iste i napunim je za 5 minuta tek tada cu voziti elektricni automobil, do tada dzba vam bili elektricni automobili. Gorivne celije su nesto drugo, puni se slicnom brzinom kao i gorivo

cento

pre 6 godina

(fert 14, 14. februar 2018 12:51)

Poredjenje ti je na nivou osmogodisnjaka (poredis voznju,sa sigurnosnom opremom koja pomaze u voznji) i da,hocu sam da vozim auto a kad necu nazovem taxi a za dalje relacije postoje autobusi i vozovi.

Zoe

pre 6 godina

@Maxx
Od svih ovih komentara "Maxx" je pogodio u sridu sto bi rekli nasi susjedi. Ima, zapravo, ovde nesto drugo. Prosecne razdaljine koje se dnevno prelaze u Evropi i Severnoj americi su 3X duze u korist Severne Amerike. Ovde nema puno dileme kao i u Aziji, ide sa ka elektrifikaciji. E sad po tome je Evropa 3X pogodnija za elektro automobile. Mene ovo ispitivanje javnog mnenja ne impresionira i mislim da nije taco. Zasto. Pa pogledajte sta se desava u Evropi sto se tice uvodjenja obnovljivih izvora energije? Evropa je najdalje otisla u tome i pojedine zemlje kao npr. Nemacka su vec spremne da pogase sve nuklearke i da se snabdevaju iz samo obnovljivih izvora. Jedna Holandija pogoni sav sinski saobracaj iskljucivo na obnovljive izvore energije. I jos za kraj o Musku i Tesli. Musku je cilj upravo koriscenje svih mogucih izvora obnovljive energije a Tesla je samo jedna stepenica u tome. Nije ovde pitanje sta mi hocemo vec sta moramo. Ako hocewmo da opstanemo moramo da uradimo tri stvari:
1. Prestanemo sa koriscenjem fosilnih goriva i predjemo na iskljucivo obnovljive izvore energije.
2. Ocistimo planetu od svih vidova zagadjenja (ovo je mozda i najvaznije)
3. Odbranimo se od moguceg pogresnog koriscenja vestacke inteligencije kada, ako vec nije, onza zazivi.

kad je neko rodjen u mercedesu...

pre 6 godina

Dole gotovom novcu! Želimo isključivo transakcije koje su vidljive i drugima. Dole automobilima sa vozačem, želimo da budemo voženi i da neko sa strane može da nam prati i kontroliše auto. Ako neko kaže kako i danas može svako da nas prati preko mobilnih telefona i sličnog, samo da kažem da je telefon moguće ostaviti kod kuće.
(Mandrak, 14. februar 2018 15:36)

Posto peske, biciklom ili javnim prevozom nije moguce ici?

Oskar

pre 6 godina

Zašto niko od osoba koje tvrde kako su EV "prljavija" od SUS vozila ne dostavi i naučne dokaze o tome?

Ovo je dugomesčni scenario gde često isti komentatori uporno tvrde jedno bez ikakvih studija, dokaza inaučnih istraživanja.

Dakle, ako tvrdite da su električni auti prljaviji od auta na fosilna goriva, zamolio bih vas da prosledite svima nama nezavisno istraživanje koje to potvrđuje.

B92 posvećuje sve veću pažnju EV i to je primetno i verujem da se može napraviti jedan dobar tekst koji bi razbio već klasične mitove koji se provlače duže vreme na ovom portalu.

Vaš izbor ne mora da bude EV, ali se barem informišite dobro pre nego što počnete da tvrdite bez ikakvih dokaza.

Живчан_неки_лик

pre 6 godina

60% европских возача неће на струју...40% њих хоће и то је јасан показатељ да ће такав погон бити главни у блиској будућности.

Oskar

pre 6 godina

@Peca - znači ako neko nije vozač onda nema prava da komentariše o nečemu što igra veliku ulogu u njegovoj sredini gde živi?

Dakle, totalno je OK što dobar deo vozača u Srbiji nema DPF filter i pri tome ispuštaju kancerogene materije svima nama koji žive sa njima u toj sredini?

http://www.iarc.fr/en/media-centre/iarcnews/2012/mono105-info.php

toma

pre 6 godina

da ne ulazim u ekonomsku logiku koja je tek sumorna i da ne ulazim u funkcionalnost elektoro automobila koja je katastrofična , samo ću se osvrnuti na ekološko pitanje :
dok se proizvedi litijum jon baterije i dok se struja za punjenje auta proizvede na razne nacine dolazi se do zakljucka da se zivotna okolina vise zagadi voznjom auta na struju nego na benzin.
druga stvar : prica se da ce nafte i gasa nastati ....sva nafta i gas koju recimo rusija izvozi se crpe sa manje od 1% sibira ....a gde je cela rusija , ceo svet , severno more da ne pricamo.
nafte ce nastati za 50 god ?!?!
takvi tekstovi su izlazili i 1910 i 1920 godine ....

Oskar

pre 6 godina

Dobar deo ljudi kada pitate o električnim automobilima znaju samo nešto malo, a to malo je često i pomešano sa pogrešnim informacijama.

Najveća zabluda u svemu ovome je kada neko spomene vodonik ili metan, a ne shvatajući kako dobijamo taj vodonik, koliko energije se utroši i na kraju koliko je energetski efikasan. A o efektima staklene bašte i metanu samo ignorišemo jer "prirodni gas" nam zvuči "prirodno" pa mora da je dobro.

Mazda je nedavno predstavila svoja poboljšanja na SUS motoru, pa je normalno da "neće na struju" i da ljudi vide nadu u poboljšanju dizelaša i benzinca.


Trenutno u ovom trenutku nekome odgovara trenutna autonomija (povećan broj prodaje EV potvrđuje) i trenutna ifrastruktura punjača.
Dobra stvar je da se to sve menja iz godine u godinu.


Kako se sve više fabrika gradi namenjenim za proizvodnju baterija, tako će cena iste padati.

Bez brige, SUS će ostati tu gde jeste još koju deceniju, a isto tako imaćete i dizelaša na izbor u Srbiji (sa obzirom da će se Evropa očistiti od njih) i još kada skinete DPF filter, pa da vidiš kako se vozi za dž i još vuče...

laki78

pre 6 godina

Dok ne smisle nešto drugo bolje od ovih baterija koje imamo neće uspeti da električna vozila preuzmu primat.Vozilo mora da ima autonomiju ili mogućnost dopune da u toku jednog dana pređe 1000 km.Do tad nije ozbiljan igrač da kompletno preuzme ulogu automobila sa SUS motorom.

Peca

pre 6 godina

@Iron Man
Ti ne vozis al se zato nalazis prozvanim da na svaku mogucu vest koja pominje elektricne automobile komentarises kako su super stvar za sve ljude?!?!
Izvini na analogiji ali to je kao kad bi neko ko je devica tvrdio da je virtuelni sex buducnost i najbolja moguca stvar.

Dr. Sinisa CH

pre 6 godina

U mom vlasnistvu sam imao preko 20 automobila a vozio sam min. jos 100 sa raznim agregatima i nikad nisam razumeo zasto ljudi hoce da voze na struju. Takodje ni dizel mi nije uzivanje jeste jeftinije kad kupujes polovno kad uzimas novo nije. Zivimo ogranicen broj godina da bi brinuo o 300-400e razlike godisnje benzin je prava stvar ako volite automobile i uzivate u njima. Doduse zivim preko lepo zaradjujem tako da mi gorivo ne lrestavlja stavku.

fert 14

pre 6 godina

Volim ove koji nece racunare i hoce sami da voze i slicno. Isti su vrlo rado prihvatili hidraulicne kocnice,upravljace a o sinhronima u menjacu, abs-u i takvim stvarima ne treba govoriti. Najbolje da se vratimo na punjene gume. Struja je buducnost. Da se ne lazemo i ja bi "turio" osmaka u kamaro ali brate, nafte nam nestaje a i treba deci nesto ostaviti.

Iron Man

pre 6 godina

@ono jes - Da li nam mozete proslediti linkove/slike sa interneta koje prikazuju deponije litijum jonskih baterija i zagadjenje prirode prouzrokovano istim? Da li mozete isto da ponovite i za fosilna goriva, pa da uporedimo?

Da li nam mozete proslediti naucna istrazivanja na osnovu kojih tvrdite da je buducnost u SUS motorima? Da li nam mozete reci kako se dobija tecni vodonik i kako se on skladisti i distribuira?

Tesla je samo prosle godine proizvela preko 100 000 automobila (Modela S i X, cija je prosecna cena verovatno oko 90 000 dolara), tako da je 300 auta mesecno za nijansu pogresno.

Takodje, ne znam zasto svi napadaju Teslu u komentarima, kada Renault-Nissan, GM, Volkswagen, Porsche, BMW, Mercedes, Honda, Toyota, Hyundai, Kia, itd. svi najavljuju ili vec imaju u ponudi elektricne automobile.

@rani - To sto vas cini srecnim da vozite i kuvate ne znaci da i sve ostale ljude to treba da cini srecnim. Pisac bi mozda radije pisao svoju knjigu dok provodi sate u saobracaju, student ucio, programer programirao, neko bi gledao film, neko bi ucio strani jezik, neko bi jos malo odremao pre posla, itd. Postoje hiljade nacina da se ljudi osecaju zivim. Ja ne vozim, ponekad koristim javni prevoz, retko kuvam, pa eto ne delujem sebi ni ljudima oko mene kao debil... ;-)

Sa druge strane, svakog dana dok se krecem (moja definicija kretanja su pesacenje i voznja bicikla, a vasa je voznja automobila), vidim mnogo onih koji se pretvore u debile cim sednu za volan.

rani

pre 6 godina

Mozemo i volove da vratimo ako se primitivci pitaju.
(wtf, 14. februar 2018 10:39)


Pa radije bi se i na volove vratio, nego da sednem na zadnje sedište i pustim da me kompjuter vozi! Preterana tehnologija nas pretvara u debile, a ja to ne želim! Hoću sam da vozim, sam da se snalazim, sam da kuvam, sam da pravim i popravljam, to me čini živim i to me čini drugačijim od drugih živih bića! "Život je kao vožnja bicikla, da bi održao ravnotežu, moraš da se krećeš", mislim da je to rekao Ajnštajn.

gle

pre 6 godina

Ne ne ne, nemojte tako mi smo svi moroni i verujemo da je sve teorija zavere, mi verujemo da je zemlja ravna i da ta ploca stoji na ledjima mrmota. Molim prijatelje, inace nama drage citaoce sa zapada, da nam objasne da su EV iz tesle neophodni i da ako ne pocnemo da verujemo tamo nekom vizionaru da nam je propast vec zagarantovana, kome skidam kapu samo za paypall, a za ostalo mogu da kazem da jako pametno cuva svoj kapital i da na izuzetan nacin privlaci paznju ljudi koji veruju u bajke. Jedava cekam da prodje neko vreme pa da vidimo ko je imao prava, nadam se da nece biti isto kao sa dizelom. Secate se toga, svi su ga hvalili, neki kada su postavljali pitanje cemu 400 i vise konja iz dizela motora u sportskoj limizini/SUV-u bili su stavljani na stub srama jer im nije bilo jasna recenica “druze jel znas kako bre to poteze pa to je san snova, kakav crni benzinac” i slicne price... svakog cuda tri dana dosta

T

pre 6 godina

Ford je rekao da kada bi pitali ljude sta zele, oni bi trazili brzeg konja a ne auto. Tako da je ovo potpuno besmisleno istrazivanje. Zaimslite da je u doba kada su stari "glupi" telefoni imali baterije koje su trajale 7 dana, neko pitao ljude da li zele smartfon kojem baterija traje jedan dan. Posto ljudi ne znaju sta je smartfon, svi bi rekli da ne zele. U praksi, znamo da su svi zeleli smartfonone na kraju.

Trol

pre 6 godina

@wtf

Klasična zamena teza. Upravo je insistiranje na električnim vozilima sa slabom autonomijom pandan vraćanju na volove. Kao što vo lipše posle 200km, tako se i ovim istroši baterija. Motori SUS su vrhunac tehnologije i civilizacije. Sve se vrti oko prevoznih sredstava. Voziš se, dopuniš rezervoar i odmah nastaviš. Sve manje od toga je korak unazad.

s mile

pre 6 godina

Meni bi elektro vozilo bilo extra, samo da ima oko 250-300km autonomije, većinom putujem 40-50km dnevno, a veoma retko imam potrebe da pređem više od 250-300km dnevno, punjenje preko noći ... i ponovo na put....

kupio bih ga odmah... naravno da je nabavna cena i troškovi održavanja u nivou trenutnih benzinskih/dizel vozila

Giovanni

pre 6 godina

Problem je kao i uvek u proizvodjacima koji se bore sa ogromnom konkurencijom i veoma zrelom tehnologijom gde ne mogu da postignu dovoljno visoke marze. Upravo oni guraju pricu o elektricnim i autonomnim vozilima jer to mogu da predstavr kao nesto „revolucionarno“ i naplate skuplje. Srecom, pa ljudi nisu bas tolike ovce i ne mozes ih prisliti cak ni ogromnim marketingom da prihvate nesto sto nema smisla - bilo je takvih primera i pre, setite se samo plazma televizora, sony mini disc-a, raznih „ubica iphone-a“ sa opcijama koje nikada nisu zazivele, „kraja PC-ja“ i tablet revolucije, „letecim autima“ (mada ovo nikada nije bilo toliko realno i ozbiljno), instant hrane buducnosti (sve u jednoj plocici),... inovacije su pozeljne i dobre ali ne mogu se „progurati“ samo jakim marketingom, proizvod zaista mora da bude dobar!

ono jes

pre 6 godina

buducnost nije u vozilima na struju. Baterije ogranicene i tokom proizvodnje i odlaganja devastitaju prirodu a potrebe za strujom globalno su sve vece i bez automobila. Buducnost je u nekom drugom motoru koji bi sagorevao metan, vodonik ili slicno. Dakle opet motor sa unutrasnjim sagorevanjem. Ostavite se maska iliona da pravi svojoh 300 auta mesecno i sebi od reklame obezbedjuje zivot milijardera bez ikakve osnove

rani

pre 6 godina

Mozemo i volove da vratimo ako se primitivci pitaju.
(wtf, 14. februar 2018 10:39)


Pa radije bi se i na volove vratio, nego da sednem na zadnje sedište i pustim da me kompjuter vozi! Preterana tehnologija nas pretvara u debile, a ja to ne želim! Hoću sam da vozim, sam da se snalazim, sam da kuvam, sam da pravim i popravljam, to me čini živim i to me čini drugačijim od drugih živih bića! "Život je kao vožnja bicikla, da bi održao ravnotežu, moraš da se krećeš", mislim da je to rekao Ajnštajn.

s mile

pre 6 godina

Meni bi elektro vozilo bilo extra, samo da ima oko 250-300km autonomije, većinom putujem 40-50km dnevno, a veoma retko imam potrebe da pređem više od 250-300km dnevno, punjenje preko noći ... i ponovo na put....

kupio bih ga odmah... naravno da je nabavna cena i troškovi održavanja u nivou trenutnih benzinskih/dizel vozila

ono jes

pre 6 godina

buducnost nije u vozilima na struju. Baterije ogranicene i tokom proizvodnje i odlaganja devastitaju prirodu a potrebe za strujom globalno su sve vece i bez automobila. Buducnost je u nekom drugom motoru koji bi sagorevao metan, vodonik ili slicno. Dakle opet motor sa unutrasnjim sagorevanjem. Ostavite se maska iliona da pravi svojoh 300 auta mesecno i sebi od reklame obezbedjuje zivot milijardera bez ikakve osnove

T

pre 6 godina

Ford je rekao da kada bi pitali ljude sta zele, oni bi trazili brzeg konja a ne auto. Tako da je ovo potpuno besmisleno istrazivanje. Zaimslite da je u doba kada su stari "glupi" telefoni imali baterije koje su trajale 7 dana, neko pitao ljude da li zele smartfon kojem baterija traje jedan dan. Posto ljudi ne znaju sta je smartfon, svi bi rekli da ne zele. U praksi, znamo da su svi zeleli smartfonone na kraju.

Giovanni

pre 6 godina

Problem je kao i uvek u proizvodjacima koji se bore sa ogromnom konkurencijom i veoma zrelom tehnologijom gde ne mogu da postignu dovoljno visoke marze. Upravo oni guraju pricu o elektricnim i autonomnim vozilima jer to mogu da predstavr kao nesto „revolucionarno“ i naplate skuplje. Srecom, pa ljudi nisu bas tolike ovce i ne mozes ih prisliti cak ni ogromnim marketingom da prihvate nesto sto nema smisla - bilo je takvih primera i pre, setite se samo plazma televizora, sony mini disc-a, raznih „ubica iphone-a“ sa opcijama koje nikada nisu zazivele, „kraja PC-ja“ i tablet revolucije, „letecim autima“ (mada ovo nikada nije bilo toliko realno i ozbiljno), instant hrane buducnosti (sve u jednoj plocici),... inovacije su pozeljne i dobre ali ne mogu se „progurati“ samo jakim marketingom, proizvod zaista mora da bude dobar!

Peca

pre 6 godina

@Iron Man
Ti ne vozis al se zato nalazis prozvanim da na svaku mogucu vest koja pominje elektricne automobile komentarises kako su super stvar za sve ljude?!?!
Izvini na analogiji ali to je kao kad bi neko ko je devica tvrdio da je virtuelni sex buducnost i najbolja moguca stvar.

Iron Man

pre 6 godina

@ono jes - Da li nam mozete proslediti linkove/slike sa interneta koje prikazuju deponije litijum jonskih baterija i zagadjenje prirode prouzrokovano istim? Da li mozete isto da ponovite i za fosilna goriva, pa da uporedimo?

Da li nam mozete proslediti naucna istrazivanja na osnovu kojih tvrdite da je buducnost u SUS motorima? Da li nam mozete reci kako se dobija tecni vodonik i kako se on skladisti i distribuira?

Tesla je samo prosle godine proizvela preko 100 000 automobila (Modela S i X, cija je prosecna cena verovatno oko 90 000 dolara), tako da je 300 auta mesecno za nijansu pogresno.

Takodje, ne znam zasto svi napadaju Teslu u komentarima, kada Renault-Nissan, GM, Volkswagen, Porsche, BMW, Mercedes, Honda, Toyota, Hyundai, Kia, itd. svi najavljuju ili vec imaju u ponudi elektricne automobile.

@rani - To sto vas cini srecnim da vozite i kuvate ne znaci da i sve ostale ljude to treba da cini srecnim. Pisac bi mozda radije pisao svoju knjigu dok provodi sate u saobracaju, student ucio, programer programirao, neko bi gledao film, neko bi ucio strani jezik, neko bi jos malo odremao pre posla, itd. Postoje hiljade nacina da se ljudi osecaju zivim. Ja ne vozim, ponekad koristim javni prevoz, retko kuvam, pa eto ne delujem sebi ni ljudima oko mene kao debil... ;-)

Sa druge strane, svakog dana dok se krecem (moja definicija kretanja su pesacenje i voznja bicikla, a vasa je voznja automobila), vidim mnogo onih koji se pretvore u debile cim sednu za volan.

laki78

pre 6 godina

Dok ne smisle nešto drugo bolje od ovih baterija koje imamo neće uspeti da električna vozila preuzmu primat.Vozilo mora da ima autonomiju ili mogućnost dopune da u toku jednog dana pređe 1000 km.Do tad nije ozbiljan igrač da kompletno preuzme ulogu automobila sa SUS motorom.

Trol

pre 6 godina

@wtf

Klasična zamena teza. Upravo je insistiranje na električnim vozilima sa slabom autonomijom pandan vraćanju na volove. Kao što vo lipše posle 200km, tako se i ovim istroši baterija. Motori SUS su vrhunac tehnologije i civilizacije. Sve se vrti oko prevoznih sredstava. Voziš se, dopuniš rezervoar i odmah nastaviš. Sve manje od toga je korak unazad.

fert 14

pre 6 godina

Volim ove koji nece racunare i hoce sami da voze i slicno. Isti su vrlo rado prihvatili hidraulicne kocnice,upravljace a o sinhronima u menjacu, abs-u i takvim stvarima ne treba govoriti. Najbolje da se vratimo na punjene gume. Struja je buducnost. Da se ne lazemo i ja bi "turio" osmaka u kamaro ali brate, nafte nam nestaje a i treba deci nesto ostaviti.

Peca

pre 6 godina

@Oscar/Iron Man
Tvoj argument je cista zamena teze.
U Srbiji ima 0 i slovima nula elektricnih automobila.
Elektricni automobili niti igraju niti ce igrati bilo kakvu ulogu u Srbiji jos minimum pola veka (kako si i sam lepo naveo u komentaru).
Znaci sta je cilj tvojih komentara, da ljudima koji zive od 25'000 din mesecno objasnis kako nemaju savest i kako su jadni jer ne mogu da priuste "ekoloski cista" (po navodnicama jer ovo naravno nije tacno) vozila od 100'000 dolara???
I da treba da se kao ti voze autobusom, od kojih jedan prosecan u toj istoj Srbiji zagadjuje kao 100+ novijih automobila sa SUS motorima?
Stajes ljudima na muku, moralises, a pritom verovatno ni nemas dozvolu niti si ikada vozio auto, izvini ali to je prijatelju hipokrizija par ekselans.

toma

pre 6 godina

da ne ulazim u ekonomsku logiku koja je tek sumorna i da ne ulazim u funkcionalnost elektoro automobila koja je katastrofična , samo ću se osvrnuti na ekološko pitanje :
dok se proizvedi litijum jon baterije i dok se struja za punjenje auta proizvede na razne nacine dolazi se do zakljucka da se zivotna okolina vise zagadi voznjom auta na struju nego na benzin.
druga stvar : prica se da ce nafte i gasa nastati ....sva nafta i gas koju recimo rusija izvozi se crpe sa manje od 1% sibira ....a gde je cela rusija , ceo svet , severno more da ne pricamo.
nafte ce nastati za 50 god ?!?!
takvi tekstovi su izlazili i 1910 i 1920 godine ....

Oskar

pre 6 godina

Dobar deo ljudi kada pitate o električnim automobilima znaju samo nešto malo, a to malo je često i pomešano sa pogrešnim informacijama.

Najveća zabluda u svemu ovome je kada neko spomene vodonik ili metan, a ne shvatajući kako dobijamo taj vodonik, koliko energije se utroši i na kraju koliko je energetski efikasan. A o efektima staklene bašte i metanu samo ignorišemo jer "prirodni gas" nam zvuči "prirodno" pa mora da je dobro.

Mazda je nedavno predstavila svoja poboljšanja na SUS motoru, pa je normalno da "neće na struju" i da ljudi vide nadu u poboljšanju dizelaša i benzinca.


Trenutno u ovom trenutku nekome odgovara trenutna autonomija (povećan broj prodaje EV potvrđuje) i trenutna ifrastruktura punjača.
Dobra stvar je da se to sve menja iz godine u godinu.


Kako se sve više fabrika gradi namenjenim za proizvodnju baterija, tako će cena iste padati.

Bez brige, SUS će ostati tu gde jeste još koju deceniju, a isto tako imaćete i dizelaša na izbor u Srbiji (sa obzirom da će se Evropa očistiti od njih) i još kada skinete DPF filter, pa da vidiš kako se vozi za dž i još vuče...

Trisa014

pre 6 godina

Kad mi se isprazni baterija i odem do punjaca iste i napunim je za 5 minuta tek tada cu voziti elektricni automobil, do tada dzba vam bili elektricni automobili. Gorivne celije su nesto drugo, puni se slicnom brzinom kao i gorivo

gle

pre 6 godina

Ne ne ne, nemojte tako mi smo svi moroni i verujemo da je sve teorija zavere, mi verujemo da je zemlja ravna i da ta ploca stoji na ledjima mrmota. Molim prijatelje, inace nama drage citaoce sa zapada, da nam objasne da su EV iz tesle neophodni i da ako ne pocnemo da verujemo tamo nekom vizionaru da nam je propast vec zagarantovana, kome skidam kapu samo za paypall, a za ostalo mogu da kazem da jako pametno cuva svoj kapital i da na izuzetan nacin privlaci paznju ljudi koji veruju u bajke. Jedava cekam da prodje neko vreme pa da vidimo ko je imao prava, nadam se da nece biti isto kao sa dizelom. Secate se toga, svi su ga hvalili, neki kada su postavljali pitanje cemu 400 i vise konja iz dizela motora u sportskoj limizini/SUV-u bili su stavljani na stub srama jer im nije bilo jasna recenica “druze jel znas kako bre to poteze pa to je san snova, kakav crni benzinac” i slicne price... svakog cuda tri dana dosta

Dr. Sinisa CH

pre 6 godina

U mom vlasnistvu sam imao preko 20 automobila a vozio sam min. jos 100 sa raznim agregatima i nikad nisam razumeo zasto ljudi hoce da voze na struju. Takodje ni dizel mi nije uzivanje jeste jeftinije kad kupujes polovno kad uzimas novo nije. Zivimo ogranicen broj godina da bi brinuo o 300-400e razlike godisnje benzin je prava stvar ako volite automobile i uzivate u njima. Doduse zivim preko lepo zaradjujem tako da mi gorivo ne lrestavlja stavku.

milan

pre 6 godina

benzinac, dizelaš - emituje izduvne gasove prilikom pretvaranja goriva u kretanje. el. auto - ne emituje izduvne gasove prilikom pretvaranja el. energije u snagu/kretanje. koristi velike količine izuzetno štetnih i toksičnih baterija. sa el. automobilima imamo manje izduvnih gasova u gradu, ali istu količinu izduvnih gasova ili nekog drugog zagađenja radi proizvodnje el.energije kojom se pune baterije. dakle, nema razlike, isto zagađenje, samo je lokacija druga. sa el. automobilom, pored izduvnih gasova ili zagađenja kojeg se nismo rešili, postoji i problem ogromne količine baterija koje će brzo završavati na otpadima, izuzetno toksični, sadrže kiseline, itd. - to je pride, dodatno zagađenje. el.automobili više zagađuju okolinu od benzinaca/dizelaša.

markoni

pre 6 godina

@strah
Glavni strah je siromaštvo,a polovne dizele voze jer nemaju za nove a ne zato sto je to najbolje ! I prestanite vise da lupetate o moralu u zemlji gde je kila mesa misaona imenica !

Oskar

pre 6 godina

@Peca - znači ako neko nije vozač onda nema prava da komentariše o nečemu što igra veliku ulogu u njegovoj sredini gde živi?

Dakle, totalno je OK što dobar deo vozača u Srbiji nema DPF filter i pri tome ispuštaju kancerogene materije svima nama koji žive sa njima u toj sredini?

http://www.iarc.fr/en/media-centre/iarcnews/2012/mono105-info.php

cento

pre 6 godina

(fert 14, 14. februar 2018 12:51)

Poredjenje ti je na nivou osmogodisnjaka (poredis voznju,sa sigurnosnom opremom koja pomaze u voznji) i da,hocu sam da vozim auto a kad necu nazovem taxi a za dalje relacije postoje autobusi i vozovi.

Mandrak

pre 6 godina

Dole gotovom novcu! Želimo isključivo transakcije koje su vidljive i drugima. Dole automobilima sa vozačem, želimo da budemo voženi i da neko sa strane može da nam prati i kontroliše auto. Ako neko kaže kako i danas može svako da nas prati preko mobilnih telefona i sličnog, samo da kažem da je telefon moguće ostaviti kod kuće.

Zoe

pre 6 godina

@Maxx
Od svih ovih komentara "Maxx" je pogodio u sridu sto bi rekli nasi susjedi. Ima, zapravo, ovde nesto drugo. Prosecne razdaljine koje se dnevno prelaze u Evropi i Severnoj americi su 3X duze u korist Severne Amerike. Ovde nema puno dileme kao i u Aziji, ide sa ka elektrifikaciji. E sad po tome je Evropa 3X pogodnija za elektro automobile. Mene ovo ispitivanje javnog mnenja ne impresionira i mislim da nije taco. Zasto. Pa pogledajte sta se desava u Evropi sto se tice uvodjenja obnovljivih izvora energije? Evropa je najdalje otisla u tome i pojedine zemlje kao npr. Nemacka su vec spremne da pogase sve nuklearke i da se snabdevaju iz samo obnovljivih izvora. Jedna Holandija pogoni sav sinski saobracaj iskljucivo na obnovljive izvore energije. I jos za kraj o Musku i Tesli. Musku je cilj upravo koriscenje svih mogucih izvora obnovljive energije a Tesla je samo jedna stepenica u tome. Nije ovde pitanje sta mi hocemo vec sta moramo. Ako hocewmo da opstanemo moramo da uradimo tri stvari:
1. Prestanemo sa koriscenjem fosilnih goriva i predjemo na iskljucivo obnovljive izvore energije.
2. Ocistimo planetu od svih vidova zagadjenja (ovo je mozda i najvaznije)
3. Odbranimo se od moguceg pogresnog koriscenja vestacke inteligencije kada, ako vec nije, onza zazivi.

Oskar

pre 6 godina

Zašto niko od osoba koje tvrde kako su EV "prljavija" od SUS vozila ne dostavi i naučne dokaze o tome?

Ovo je dugomesčni scenario gde često isti komentatori uporno tvrde jedno bez ikakvih studija, dokaza inaučnih istraživanja.

Dakle, ako tvrdite da su električni auti prljaviji od auta na fosilna goriva, zamolio bih vas da prosledite svima nama nezavisno istraživanje koje to potvrđuje.

B92 posvećuje sve veću pažnju EV i to je primetno i verujem da se može napraviti jedan dobar tekst koji bi razbio već klasične mitove koji se provlače duže vreme na ovom portalu.

Vaš izbor ne mora da bude EV, ali se barem informišite dobro pre nego što počnete da tvrdite bez ikakvih dokaza.

Ivan ZG

pre 6 godina

Ne znam zašto neki ovdje po 100-ti puta iznose lažne podatke i lažna uvjerenja. Nije istina da punjenje baterija traje satima osim na kućnoj utičnici gdje ionako ostaje priključen preko noći. Takvo punjenje nije samo za one koji spavaju manje od 5 sati po noći pa se auto ne može napuniti. Ja ne znam niti jednog takvog. Moji svi poznanici spavaju 7 sati po noći.

Punjenje na brzim punjačima traje sada kod Tesle 30 minuta za novih 200-300 km (ovisno koliko je velika baterija). Slažem se da to nije dovoljno brzo za trgovačke putnike tj. komercijaliste koji su stalno u autu. Za 90% ostalih sasvim dovoljno. Ostali prelaze 30-70 km u danu i punili bi auto 1-2 puta u tjednu. Dakle, auto bi na punjaču proveo između 1/2 i 1 sat tjedno.
Normalni punjači (koji si ipak nekoliko puta brži od kućnih) nalaze se u Zagrebu na parkgu skoro 1/3 velikih trgovačkih centara. Ljudi tamo provedu 2-3 sata i za to vrijeme napune baterije za idućih cca. 50 km kretanja.

Istina je da nema el. auta za par tisuća €, ali će ih uskoro biti. Sada Nissan Leaf prve generacije sa 24 kWh baterijom (realan doseg oko 100 km) košta oko 10-12.000€. Za par godina bit će 5.000€. A onda za još nekoliko godina ugradit ćete najnovije baterije i auto će imati 300 km doseg.
I da mi je onda vidjeti dizel koji manje troši (para) na 100 km.

Ja

pre 6 godina

Broj 1 zagadjivac je stoka(proverite slobodno) proizvodnja metana koja se tovi da bi hranila debele Amerikance,koji pola te hrane bacaju nasuprot gladnima celog sveta.Resite zagadjivaca broj 1,pa onda se latite automobila.

gle

pre 6 godina

@ Iron Man, ovde si ostavio mnogo komentara, verovatno ih se i ne secas svih. Ali eto ja pamtim. Pa cu te podsetititi da si citaoce koji se nisu slagali sa tobom iz samo sebi poznatih razloga nazivao srbima koju veruju u teorije zavere i kako su to uobicajene stvari kod nas, da mi verujemo da je zemlja ravna ploca, kao i da cinjenice o EV smatramo bog zna kakvom zaverom. I onda kazes kako nema potrebe uvlaciti u celu pricu srbiju. Mnogo si licemeran ili slabo pamtis. Takodje smatram da si mnogo fanatican po pitanju tesle. Kao neko dete pokusavas sve prisutne da ubedis kako si ti upravu. Takodje insistiras na nekim cinjenicama, cela prica o EV je neizvesna jer postoje mnogi problemi koje ti ne zelis da vidis, a na koje ti ukazuju mnogi, pa eto tu su i cinjenice. Nadam se da u tvojim komentarima ima i dosta humora koji mi ocigledno lose shvatamo. Pozdrav za sve ljubitelje

seljak

pre 6 godina

Ja ne vozim, ponekad koristim javni prevoz, retko kuvam, pa eto ne delujem sebi ni ljudima oko mene kao debil... ;-) 

Sa druge strane, svakog dana dok se krecem (moja definicija kretanja su pesacenje i voznja bicikla, a vasa je voznja automobila), vidim mnogo onih koji se pretvore u debile cim sednu za volan.
(Iron Man, 14. februar 2018 12:39)
Nisam zeleo da se izjasnjavam dok nisam procitao zadnji de tvog komentara.
A ko kaze da ne delujes.......
Pricas o voznji bicikla i pesacenju....Ok ali prijatelju ima nas koji izlazimo iz svoje opstine svakodnevno,ne teglimo stvari teze od 10 kg vec ih strpamo u auti,idemo na put itd.I naravno pesacimo i vozimo biciklu kada nas vreme ne ogranicava.Ima nas koji radimo i ne gubimo vreme.

SRBIN

pre 6 godina

Nista protiv EV nemam, ali ne treba pritiskati nas koji imamo SUS motore, postepeno kako se razvijaju EV , tako i mi sa SUS autima da se pripremamo na prelazak elektro pogona. Samo da im je autonomija barem 600-700 km i da se brzo pune, pa onda da im je cena prikladna i dostupna za nas " obicne" ljude, bilo bi super.

Живчан_неки_лик

pre 6 godina

60% европских возача неће на струју...40% њих хоће и то је јасан показатељ да ће такав погон бити главни у блиској будућности.

NS

pre 6 godina

benzinac, dizelaš - emituje izduvne gasove prilikom pretvaranja goriva u kretanje. el. auto - ne emituje izduvne gasove prilikom pretvaranja el. energije u snagu/kretanje. koristi velike količine izuzetno štetnih i toksičnih baterija. (...) el.automobili više zagađuju okolinu od benzinaca/dizelaša.
(milan, 14. februar 2018 15:08)

Netacno, netacno i netacno. Zagadjenje pri vadjenju fosilnih goriva je ogromno (o frackingu da ne govorimo), baterije se mogu (i trebaju) puniti iz obnovljivih izvora energije koji ne dobrinose globalnom zagrevanju a baterije su modularne tako da se samo one celije koje se pokvare menjaju a ne sve.
Ali objasni ti to Srbinu, on misli da sve zna a da je poslednji 'pravi' pronalazak napravio Tesla (koji je, jel'da Srbin i poslednji pametan covek)

Najbolji su mi ovi sto 'hoce sami da voze' - to je jos jedan sindrom 'macho' primitivca koji ne vidi stopala od trbuha, i ne moze da portci ali je 'jako dobar vozac' i 'sportski tip' u tenerici i patikama

strah

pre 6 godina

Mislim da je ovde glavni strah sto elektricni auto ne moze da se kupi za par hiljada evra, pa se citaoci "strucnjaci" plase da ce da ih svi izvrgavaju ruglu kada ostanu sa svojim polovnim dizelasima a drugi budu vozili nove elektricne automobile.

Iron Man

pre 6 godina

@Peca - Nisam siguran zbog cega se Oskaru i meni obracate kao da je u pitanu ista osoba. "verovatno ni nemas dozvolu niti si ikada vozio auto" - to je samo vasa pretpostavka, i to pogresna. Bas kao i vecina ovdasnjih komentara protiv el. pogona.

@Peca, @seljak - Nazalost, potpuno pogresno shvatate nameru i kontekst mojih komentara. Nisam siguran da li to radite namerno ili ne. Ne radi se ni o kakvom moralisanju i nema potrebe da u celu diskusiju uvlacite Srbiju i srpski narod, i stavljate nas u ulogu zrtve. Niti ima potrebe za licnim vredjanjem.

Svrha mojih komentara je isticanje da je prevoz na el. energiju ekoloski prihvatljiviji od prevoza na fosilna goriva, i tu se prica uglavnom zavrsava. Autobus ne zagadjuje kao 100 novijih automobila, ali prevozi 100 puta vise putnika.

Pesacenje i voznju bicikla sam pomenuo konkretno kao argument protiv izjave da se voznja automobila poistovecuje sa "kretanjem" koje coveka cini zivim i drugacijim. Postoje milioni drugih nacina da se covek oseti zivim. Voznja automobila je aktuelna u poslednjih stotinak godina, a i nema ih svako. Kako su se ljudi pre automobila osecali zivim, ili kako se osecaju zivim oni koji ih danas ne poseduju? Kao sto vidite, cilj mi nije da govorim drugima kako treba da zive.

"Ima nas koji radimo i ne gubimo vreme." Zbog cega onda citate i pisete komentare ovde? ;-)

Oskar

pre 6 godina

@Peca - "Od 2011. godine od kada se u Srbiji izdaju nove registarske tablice, prema podacima Ministarstva unutrašnjih poslova, registrovano je ukupno 114 vozila na električni pogon i 90 hibridnih vozila."
https://www.b92.net/biz/fokus/analiza.php?yyyy=2017&mm=04&nav_id=1246290

Dakle nije 0, već preko 100.

"Znaci sta je cilj tvojih komentara, da ljudima koji zive od 25'000 din mesecno objasnis kako nemaju savest i kako su jadni jer ne mogu da priuste "ekoloski cista" (po navodnicama jer ovo naravno nije tacno) vozila od 100'000 dolara??? "


I opet postavite tvrdnju kako su EV prljavija od SUS, a nigde dokaza za vašu tvrdnju.

Inače, kada sam zarađivao 25.000 mesečno (čak i manje od toga) nije mi padalo na pamet da vozim auto jer mi to predstavlja luksuz, a trenutno mi je nepotreban.

Ako već vozimo dizelaše, zašto moramo još dodatno da zagađujemo skidajući filter samo da bi nam auto prešao malo više i "vukao" bolje?

Moja cela poenta je da ima veliki broj komentara koji uporno tvrde i govore negativno o električnim automobilima, a da im je pri tome skidanje DPF filtera sasvim OK.


PS. nadam se da ne mešate mene i Iron Man-a kao jednog.

Bane

pre 6 godina

EV imaju, trenutno, dva problema u cijim smerovima treba resavati stvari. Prvi je autonomija i brzina punjenja. Osim sto EV sa jednim punjenjem mogu da predju svega par stotina kilometara, ponovno punjenje traje satima. E sada, to znaci da EV nije pogodan za nekog komercijalistu ali nekome ko vozi dnevne ture kuca-posao-kuca pa kuca-market-kuca i sl. sve ukupno 30-50 km dnevno i to po urbanijim i gusce naseljenim sredinama je dovoljno.
Druga je sam izvor energije, mi i dalje najvise struje dobijamo iz termoelektrana sagorevanjem fosilnih goriva tako da je sam uticaj na zagadjenje planete upitan, ali ako uzmemo u obzir da su EV, kakva su danas, prakticno namenjena gusce naseljenim sredinama, ipak zagadjenje iznosimo iz naseljenih gradskih sredina negde gde to zagadjenje barem na zdravlje ljudi nema direktnog uticaja.
Sve u svemu u odredjenim sredinama i u odredjenom procentu EV imaju smisla i znacaja i danas....ali da bi predstavljala neko trajno i generalno resenje mora se znacajnije popraviti autonomija i brzina punjenja. Takodje sam izvor el. energije bi trebao da bude iz obnovljivih izvora a da tako dobijena el. energija bude dovoljna za sve vece potrebe za njom.

EU Citizen

pre 6 godina

Čist zdrav razum, to je nezrela tehnologija, kpjoj još fali glavna komponenta, dovoljno velika baterija ili bilo šta drugo, sa dovoljno brzim punjenjem, i treba biti solidan fanatik da čovek sebe obogalji električnim autom, bez obzira što levičarski državni lopovi deformišu tržište i neptavedno ih favorizuju.

Boris

pre 6 godina

Kada su ovakvi procenti u jEvropi, kod nas će biti očekivano još i veći u korist lekovitog benzina i eliksira dizela.
Mi se kao narod uspešno odupiremo progresivnim idejama vekovima pa zašto bi sada prestali.
-deponiju litijum jonskih baterija nikada nećete videti jer su skoro 100% pogodne za reciklažu i kao takve važan resurs.
-čak i kada bi zagađenje bilo isto, veliki uspeh bi bilo samo izmeštanje zagađenja dalje od naših pluća.
Sa druge strane velika prepreka električnim automobilima je nepostojeća infrastruktura za punjenje. U gradovima, posebno u evropi za razliku od amerike, nema svako svoju garažu pa da može ljubimca da "utakne" u struju.
Ipak nadam se da će se ovo prevazići i da ćemo imati manje bučnu i zdraviju budućnost u kojoj ću moći da se nacvrcam i kažem autuČ vozii me kući bree :)
Do tada držim se svoga dizela :)

fz1000

pre 6 godina

Broj 1 zagadjivac je stoka(proverite slobodno) proizvodnja metana koja se tovi da bi hranila debele Amerikance,koji pola te hrane bacaju nasuprot gladnima celog sveta.Resite zagadjivaca broj 1,pa onda se latite automobila.
(Ja, 14. februar 2018 17:14)
@Ja potpuno si u pravu. Da li si spreman da prestaneš da jedeš meso?

kad je neko rodjen u mercedesu...

pre 6 godina

Dole gotovom novcu! Želimo isključivo transakcije koje su vidljive i drugima. Dole automobilima sa vozačem, želimo da budemo voženi i da neko sa strane može da nam prati i kontroliše auto. Ako neko kaže kako i danas može svako da nas prati preko mobilnih telefona i sličnog, samo da kažem da je telefon moguće ostaviti kod kuće.
(Mandrak, 14. februar 2018 15:36)

Posto peske, biciklom ili javnim prevozom nije moguce ici?

Al Bandi

pre 6 godina

Dole gotovom novcu! Želimo isključivo transakcije koje su vidljive i drugima. Dole automobilima sa vozačem, želimo da budemo voženi i da neko sa strane može da nam prati i kontroliše auto. Ako neko kaže kako i danas može svako da nas prati preko mobilnih telefona i sličnog, samo da kažem da je telefon moguće ostaviti kod kuće.
(Mandrak, 14. februar 2018 15:36)
Mislio si na transakcije nevidljive drugima, genije, blokcejn je all about that.

dejanR

pre 6 godina

Vozio sam se sa Tojota Prijusom hibrid, pre više od deset godina. Trošio je samo 3,9 litara bezolovnog po Beogradu. Jako solidna spravica, koja vrlo malo zagađuje vazduh.

ono jes

pre 6 godina

buducnost nije u vozilima na struju. Baterije ogranicene i tokom proizvodnje i odlaganja devastitaju prirodu a potrebe za strujom globalno su sve vece i bez automobila. Buducnost je u nekom drugom motoru koji bi sagorevao metan, vodonik ili slicno. Dakle opet motor sa unutrasnjim sagorevanjem. Ostavite se maska iliona da pravi svojoh 300 auta mesecno i sebi od reklame obezbedjuje zivot milijardera bez ikakve osnove

Iron Man

pre 6 godina

@ono jes - Da li nam mozete proslediti linkove/slike sa interneta koje prikazuju deponije litijum jonskih baterija i zagadjenje prirode prouzrokovano istim? Da li mozete isto da ponovite i za fosilna goriva, pa da uporedimo?

Da li nam mozete proslediti naucna istrazivanja na osnovu kojih tvrdite da je buducnost u SUS motorima? Da li nam mozete reci kako se dobija tecni vodonik i kako se on skladisti i distribuira?

Tesla je samo prosle godine proizvela preko 100 000 automobila (Modela S i X, cija je prosecna cena verovatno oko 90 000 dolara), tako da je 300 auta mesecno za nijansu pogresno.

Takodje, ne znam zasto svi napadaju Teslu u komentarima, kada Renault-Nissan, GM, Volkswagen, Porsche, BMW, Mercedes, Honda, Toyota, Hyundai, Kia, itd. svi najavljuju ili vec imaju u ponudi elektricne automobile.

@rani - To sto vas cini srecnim da vozite i kuvate ne znaci da i sve ostale ljude to treba da cini srecnim. Pisac bi mozda radije pisao svoju knjigu dok provodi sate u saobracaju, student ucio, programer programirao, neko bi gledao film, neko bi ucio strani jezik, neko bi jos malo odremao pre posla, itd. Postoje hiljade nacina da se ljudi osecaju zivim. Ja ne vozim, ponekad koristim javni prevoz, retko kuvam, pa eto ne delujem sebi ni ljudima oko mene kao debil... ;-)

Sa druge strane, svakog dana dok se krecem (moja definicija kretanja su pesacenje i voznja bicikla, a vasa je voznja automobila), vidim mnogo onih koji se pretvore u debile cim sednu za volan.

fert 14

pre 6 godina

Volim ove koji nece racunare i hoce sami da voze i slicno. Isti su vrlo rado prihvatili hidraulicne kocnice,upravljace a o sinhronima u menjacu, abs-u i takvim stvarima ne treba govoriti. Najbolje da se vratimo na punjene gume. Struja je buducnost. Da se ne lazemo i ja bi "turio" osmaka u kamaro ali brate, nafte nam nestaje a i treba deci nesto ostaviti.

rani

pre 6 godina

Mozemo i volove da vratimo ako se primitivci pitaju.
(wtf, 14. februar 2018 10:39)


Pa radije bi se i na volove vratio, nego da sednem na zadnje sedište i pustim da me kompjuter vozi! Preterana tehnologija nas pretvara u debile, a ja to ne želim! Hoću sam da vozim, sam da se snalazim, sam da kuvam, sam da pravim i popravljam, to me čini živim i to me čini drugačijim od drugih živih bića! "Život je kao vožnja bicikla, da bi održao ravnotežu, moraš da se krećeš", mislim da je to rekao Ajnštajn.

Trol

pre 6 godina

@wtf

Klasična zamena teza. Upravo je insistiranje na električnim vozilima sa slabom autonomijom pandan vraćanju na volove. Kao što vo lipše posle 200km, tako se i ovim istroši baterija. Motori SUS su vrhunac tehnologije i civilizacije. Sve se vrti oko prevoznih sredstava. Voziš se, dopuniš rezervoar i odmah nastaviš. Sve manje od toga je korak unazad.

Dr. Sinisa CH

pre 6 godina

U mom vlasnistvu sam imao preko 20 automobila a vozio sam min. jos 100 sa raznim agregatima i nikad nisam razumeo zasto ljudi hoce da voze na struju. Takodje ni dizel mi nije uzivanje jeste jeftinije kad kupujes polovno kad uzimas novo nije. Zivimo ogranicen broj godina da bi brinuo o 300-400e razlike godisnje benzin je prava stvar ako volite automobile i uzivate u njima. Doduse zivim preko lepo zaradjujem tako da mi gorivo ne lrestavlja stavku.

T

pre 6 godina

Ford je rekao da kada bi pitali ljude sta zele, oni bi trazili brzeg konja a ne auto. Tako da je ovo potpuno besmisleno istrazivanje. Zaimslite da je u doba kada su stari "glupi" telefoni imali baterije koje su trajale 7 dana, neko pitao ljude da li zele smartfon kojem baterija traje jedan dan. Posto ljudi ne znaju sta je smartfon, svi bi rekli da ne zele. U praksi, znamo da su svi zeleli smartfonone na kraju.

Живчан_неки_лик

pre 6 godina

60% европских возача неће на струју...40% њих хоће и то је јасан показатељ да ће такав погон бити главни у блиској будућности.

gle

pre 6 godina

Ne ne ne, nemojte tako mi smo svi moroni i verujemo da je sve teorija zavere, mi verujemo da je zemlja ravna i da ta ploca stoji na ledjima mrmota. Molim prijatelje, inace nama drage citaoce sa zapada, da nam objasne da su EV iz tesle neophodni i da ako ne pocnemo da verujemo tamo nekom vizionaru da nam je propast vec zagarantovana, kome skidam kapu samo za paypall, a za ostalo mogu da kazem da jako pametno cuva svoj kapital i da na izuzetan nacin privlaci paznju ljudi koji veruju u bajke. Jedava cekam da prodje neko vreme pa da vidimo ko je imao prava, nadam se da nece biti isto kao sa dizelom. Secate se toga, svi su ga hvalili, neki kada su postavljali pitanje cemu 400 i vise konja iz dizela motora u sportskoj limizini/SUV-u bili su stavljani na stub srama jer im nije bilo jasna recenica “druze jel znas kako bre to poteze pa to je san snova, kakav crni benzinac” i slicne price... svakog cuda tri dana dosta

Peca

pre 6 godina

@Iron Man
Ti ne vozis al se zato nalazis prozvanim da na svaku mogucu vest koja pominje elektricne automobile komentarises kako su super stvar za sve ljude?!?!
Izvini na analogiji ali to je kao kad bi neko ko je devica tvrdio da je virtuelni sex buducnost i najbolja moguca stvar.

Oskar

pre 6 godina

Zašto niko od osoba koje tvrde kako su EV "prljavija" od SUS vozila ne dostavi i naučne dokaze o tome?

Ovo je dugomesčni scenario gde često isti komentatori uporno tvrde jedno bez ikakvih studija, dokaza inaučnih istraživanja.

Dakle, ako tvrdite da su električni auti prljaviji od auta na fosilna goriva, zamolio bih vas da prosledite svima nama nezavisno istraživanje koje to potvrđuje.

B92 posvećuje sve veću pažnju EV i to je primetno i verujem da se može napraviti jedan dobar tekst koji bi razbio već klasične mitove koji se provlače duže vreme na ovom portalu.

Vaš izbor ne mora da bude EV, ali se barem informišite dobro pre nego što počnete da tvrdite bez ikakvih dokaza.

Ivan ZG

pre 6 godina

Ne znam zašto neki ovdje po 100-ti puta iznose lažne podatke i lažna uvjerenja. Nije istina da punjenje baterija traje satima osim na kućnoj utičnici gdje ionako ostaje priključen preko noći. Takvo punjenje nije samo za one koji spavaju manje od 5 sati po noći pa se auto ne može napuniti. Ja ne znam niti jednog takvog. Moji svi poznanici spavaju 7 sati po noći.

Punjenje na brzim punjačima traje sada kod Tesle 30 minuta za novih 200-300 km (ovisno koliko je velika baterija). Slažem se da to nije dovoljno brzo za trgovačke putnike tj. komercijaliste koji su stalno u autu. Za 90% ostalih sasvim dovoljno. Ostali prelaze 30-70 km u danu i punili bi auto 1-2 puta u tjednu. Dakle, auto bi na punjaču proveo između 1/2 i 1 sat tjedno.
Normalni punjači (koji si ipak nekoliko puta brži od kućnih) nalaze se u Zagrebu na parkgu skoro 1/3 velikih trgovačkih centara. Ljudi tamo provedu 2-3 sata i za to vrijeme napune baterije za idućih cca. 50 km kretanja.

Istina je da nema el. auta za par tisuća €, ali će ih uskoro biti. Sada Nissan Leaf prve generacije sa 24 kWh baterijom (realan doseg oko 100 km) košta oko 10-12.000€. Za par godina bit će 5.000€. A onda za još nekoliko godina ugradit ćete najnovije baterije i auto će imati 300 km doseg.
I da mi je onda vidjeti dizel koji manje troši (para) na 100 km.

toma

pre 6 godina

da ne ulazim u ekonomsku logiku koja je tek sumorna i da ne ulazim u funkcionalnost elektoro automobila koja je katastrofična , samo ću se osvrnuti na ekološko pitanje :
dok se proizvedi litijum jon baterije i dok se struja za punjenje auta proizvede na razne nacine dolazi se do zakljucka da se zivotna okolina vise zagadi voznjom auta na struju nego na benzin.
druga stvar : prica se da ce nafte i gasa nastati ....sva nafta i gas koju recimo rusija izvozi se crpe sa manje od 1% sibira ....a gde je cela rusija , ceo svet , severno more da ne pricamo.
nafte ce nastati za 50 god ?!?!
takvi tekstovi su izlazili i 1910 i 1920 godine ....

Oskar

pre 6 godina

@Peca - znači ako neko nije vozač onda nema prava da komentariše o nečemu što igra veliku ulogu u njegovoj sredini gde živi?

Dakle, totalno je OK što dobar deo vozača u Srbiji nema DPF filter i pri tome ispuštaju kancerogene materije svima nama koji žive sa njima u toj sredini?

http://www.iarc.fr/en/media-centre/iarcnews/2012/mono105-info.php

NS

pre 6 godina

benzinac, dizelaš - emituje izduvne gasove prilikom pretvaranja goriva u kretanje. el. auto - ne emituje izduvne gasove prilikom pretvaranja el. energije u snagu/kretanje. koristi velike količine izuzetno štetnih i toksičnih baterija. (...) el.automobili više zagađuju okolinu od benzinaca/dizelaša.
(milan, 14. februar 2018 15:08)

Netacno, netacno i netacno. Zagadjenje pri vadjenju fosilnih goriva je ogromno (o frackingu da ne govorimo), baterije se mogu (i trebaju) puniti iz obnovljivih izvora energije koji ne dobrinose globalnom zagrevanju a baterije su modularne tako da se samo one celije koje se pokvare menjaju a ne sve.
Ali objasni ti to Srbinu, on misli da sve zna a da je poslednji 'pravi' pronalazak napravio Tesla (koji je, jel'da Srbin i poslednji pametan covek)

Najbolji su mi ovi sto 'hoce sami da voze' - to je jos jedan sindrom 'macho' primitivca koji ne vidi stopala od trbuha, i ne moze da portci ali je 'jako dobar vozac' i 'sportski tip' u tenerici i patikama

Giovanni

pre 6 godina

Problem je kao i uvek u proizvodjacima koji se bore sa ogromnom konkurencijom i veoma zrelom tehnologijom gde ne mogu da postignu dovoljno visoke marze. Upravo oni guraju pricu o elektricnim i autonomnim vozilima jer to mogu da predstavr kao nesto „revolucionarno“ i naplate skuplje. Srecom, pa ljudi nisu bas tolike ovce i ne mozes ih prisliti cak ni ogromnim marketingom da prihvate nesto sto nema smisla - bilo je takvih primera i pre, setite se samo plazma televizora, sony mini disc-a, raznih „ubica iphone-a“ sa opcijama koje nikada nisu zazivele, „kraja PC-ja“ i tablet revolucije, „letecim autima“ (mada ovo nikada nije bilo toliko realno i ozbiljno), instant hrane buducnosti (sve u jednoj plocici),... inovacije su pozeljne i dobre ali ne mogu se „progurati“ samo jakim marketingom, proizvod zaista mora da bude dobar!

s mile

pre 6 godina

Meni bi elektro vozilo bilo extra, samo da ima oko 250-300km autonomije, većinom putujem 40-50km dnevno, a veoma retko imam potrebe da pređem više od 250-300km dnevno, punjenje preko noći ... i ponovo na put....

kupio bih ga odmah... naravno da je nabavna cena i troškovi održavanja u nivou trenutnih benzinskih/dizel vozila

Oskar

pre 6 godina

Dobar deo ljudi kada pitate o električnim automobilima znaju samo nešto malo, a to malo je često i pomešano sa pogrešnim informacijama.

Najveća zabluda u svemu ovome je kada neko spomene vodonik ili metan, a ne shvatajući kako dobijamo taj vodonik, koliko energije se utroši i na kraju koliko je energetski efikasan. A o efektima staklene bašte i metanu samo ignorišemo jer "prirodni gas" nam zvuči "prirodno" pa mora da je dobro.

Mazda je nedavno predstavila svoja poboljšanja na SUS motoru, pa je normalno da "neće na struju" i da ljudi vide nadu u poboljšanju dizelaša i benzinca.


Trenutno u ovom trenutku nekome odgovara trenutna autonomija (povećan broj prodaje EV potvrđuje) i trenutna ifrastruktura punjača.
Dobra stvar je da se to sve menja iz godine u godinu.


Kako se sve više fabrika gradi namenjenim za proizvodnju baterija, tako će cena iste padati.

Bez brige, SUS će ostati tu gde jeste još koju deceniju, a isto tako imaćete i dizelaša na izbor u Srbiji (sa obzirom da će se Evropa očistiti od njih) i još kada skinete DPF filter, pa da vidiš kako se vozi za dž i još vuče...

Peca

pre 6 godina

@Oscar/Iron Man
Tvoj argument je cista zamena teze.
U Srbiji ima 0 i slovima nula elektricnih automobila.
Elektricni automobili niti igraju niti ce igrati bilo kakvu ulogu u Srbiji jos minimum pola veka (kako si i sam lepo naveo u komentaru).
Znaci sta je cilj tvojih komentara, da ljudima koji zive od 25'000 din mesecno objasnis kako nemaju savest i kako su jadni jer ne mogu da priuste "ekoloski cista" (po navodnicama jer ovo naravno nije tacno) vozila od 100'000 dolara???
I da treba da se kao ti voze autobusom, od kojih jedan prosecan u toj istoj Srbiji zagadjuje kao 100+ novijih automobila sa SUS motorima?
Stajes ljudima na muku, moralises, a pritom verovatno ni nemas dozvolu niti si ikada vozio auto, izvini ali to je prijatelju hipokrizija par ekselans.

Iron Man

pre 6 godina

@Peca - Nisam siguran zbog cega se Oskaru i meni obracate kao da je u pitanu ista osoba. "verovatno ni nemas dozvolu niti si ikada vozio auto" - to je samo vasa pretpostavka, i to pogresna. Bas kao i vecina ovdasnjih komentara protiv el. pogona.

@Peca, @seljak - Nazalost, potpuno pogresno shvatate nameru i kontekst mojih komentara. Nisam siguran da li to radite namerno ili ne. Ne radi se ni o kakvom moralisanju i nema potrebe da u celu diskusiju uvlacite Srbiju i srpski narod, i stavljate nas u ulogu zrtve. Niti ima potrebe za licnim vredjanjem.

Svrha mojih komentara je isticanje da je prevoz na el. energiju ekoloski prihvatljiviji od prevoza na fosilna goriva, i tu se prica uglavnom zavrsava. Autobus ne zagadjuje kao 100 novijih automobila, ali prevozi 100 puta vise putnika.

Pesacenje i voznju bicikla sam pomenuo konkretno kao argument protiv izjave da se voznja automobila poistovecuje sa "kretanjem" koje coveka cini zivim i drugacijim. Postoje milioni drugih nacina da se covek oseti zivim. Voznja automobila je aktuelna u poslednjih stotinak godina, a i nema ih svako. Kako su se ljudi pre automobila osecali zivim, ili kako se osecaju zivim oni koji ih danas ne poseduju? Kao sto vidite, cilj mi nije da govorim drugima kako treba da zive.

"Ima nas koji radimo i ne gubimo vreme." Zbog cega onda citate i pisete komentare ovde? ;-)

Trisa014

pre 6 godina

Kad mi se isprazni baterija i odem do punjaca iste i napunim je za 5 minuta tek tada cu voziti elektricni automobil, do tada dzba vam bili elektricni automobili. Gorivne celije su nesto drugo, puni se slicnom brzinom kao i gorivo

Mandrak

pre 6 godina

Dole gotovom novcu! Želimo isključivo transakcije koje su vidljive i drugima. Dole automobilima sa vozačem, želimo da budemo voženi i da neko sa strane može da nam prati i kontroliše auto. Ako neko kaže kako i danas može svako da nas prati preko mobilnih telefona i sličnog, samo da kažem da je telefon moguće ostaviti kod kuće.

strah

pre 6 godina

Mislim da je ovde glavni strah sto elektricni auto ne moze da se kupi za par hiljada evra, pa se citaoci "strucnjaci" plase da ce da ih svi izvrgavaju ruglu kada ostanu sa svojim polovnim dizelasima a drugi budu vozili nove elektricne automobile.

Zoe

pre 6 godina

@Maxx
Od svih ovih komentara "Maxx" je pogodio u sridu sto bi rekli nasi susjedi. Ima, zapravo, ovde nesto drugo. Prosecne razdaljine koje se dnevno prelaze u Evropi i Severnoj americi su 3X duze u korist Severne Amerike. Ovde nema puno dileme kao i u Aziji, ide sa ka elektrifikaciji. E sad po tome je Evropa 3X pogodnija za elektro automobile. Mene ovo ispitivanje javnog mnenja ne impresionira i mislim da nije taco. Zasto. Pa pogledajte sta se desava u Evropi sto se tice uvodjenja obnovljivih izvora energije? Evropa je najdalje otisla u tome i pojedine zemlje kao npr. Nemacka su vec spremne da pogase sve nuklearke i da se snabdevaju iz samo obnovljivih izvora. Jedna Holandija pogoni sav sinski saobracaj iskljucivo na obnovljive izvore energije. I jos za kraj o Musku i Tesli. Musku je cilj upravo koriscenje svih mogucih izvora obnovljive energije a Tesla je samo jedna stepenica u tome. Nije ovde pitanje sta mi hocemo vec sta moramo. Ako hocewmo da opstanemo moramo da uradimo tri stvari:
1. Prestanemo sa koriscenjem fosilnih goriva i predjemo na iskljucivo obnovljive izvore energije.
2. Ocistimo planetu od svih vidova zagadjenja (ovo je mozda i najvaznije)
3. Odbranimo se od moguceg pogresnog koriscenja vestacke inteligencije kada, ako vec nije, onza zazivi.

laki78

pre 6 godina

Dok ne smisle nešto drugo bolje od ovih baterija koje imamo neće uspeti da električna vozila preuzmu primat.Vozilo mora da ima autonomiju ili mogućnost dopune da u toku jednog dana pređe 1000 km.Do tad nije ozbiljan igrač da kompletno preuzme ulogu automobila sa SUS motorom.

milan

pre 6 godina

benzinac, dizelaš - emituje izduvne gasove prilikom pretvaranja goriva u kretanje. el. auto - ne emituje izduvne gasove prilikom pretvaranja el. energije u snagu/kretanje. koristi velike količine izuzetno štetnih i toksičnih baterija. sa el. automobilima imamo manje izduvnih gasova u gradu, ali istu količinu izduvnih gasova ili nekog drugog zagađenja radi proizvodnje el.energije kojom se pune baterije. dakle, nema razlike, isto zagađenje, samo je lokacija druga. sa el. automobilom, pored izduvnih gasova ili zagađenja kojeg se nismo rešili, postoji i problem ogromne količine baterija koje će brzo završavati na otpadima, izuzetno toksični, sadrže kiseline, itd. - to je pride, dodatno zagađenje. el.automobili više zagađuju okolinu od benzinaca/dizelaša.

Boris

pre 6 godina

Kada su ovakvi procenti u jEvropi, kod nas će biti očekivano još i veći u korist lekovitog benzina i eliksira dizela.
Mi se kao narod uspešno odupiremo progresivnim idejama vekovima pa zašto bi sada prestali.
-deponiju litijum jonskih baterija nikada nećete videti jer su skoro 100% pogodne za reciklažu i kao takve važan resurs.
-čak i kada bi zagađenje bilo isto, veliki uspeh bi bilo samo izmeštanje zagađenja dalje od naših pluća.
Sa druge strane velika prepreka električnim automobilima je nepostojeća infrastruktura za punjenje. U gradovima, posebno u evropi za razliku od amerike, nema svako svoju garažu pa da može ljubimca da "utakne" u struju.
Ipak nadam se da će se ovo prevazići i da ćemo imati manje bučnu i zdraviju budućnost u kojoj ću moći da se nacvrcam i kažem autuČ vozii me kući bree :)
Do tada držim se svoga dizela :)

seljak

pre 6 godina

Ja ne vozim, ponekad koristim javni prevoz, retko kuvam, pa eto ne delujem sebi ni ljudima oko mene kao debil... ;-) 

Sa druge strane, svakog dana dok se krecem (moja definicija kretanja su pesacenje i voznja bicikla, a vasa je voznja automobila), vidim mnogo onih koji se pretvore u debile cim sednu za volan.
(Iron Man, 14. februar 2018 12:39)
Nisam zeleo da se izjasnjavam dok nisam procitao zadnji de tvog komentara.
A ko kaze da ne delujes.......
Pricas o voznji bicikla i pesacenju....Ok ali prijatelju ima nas koji izlazimo iz svoje opstine svakodnevno,ne teglimo stvari teze od 10 kg vec ih strpamo u auti,idemo na put itd.I naravno pesacimo i vozimo biciklu kada nas vreme ne ogranicava.Ima nas koji radimo i ne gubimo vreme.

Oskar

pre 6 godina

@Peca - "Od 2011. godine od kada se u Srbiji izdaju nove registarske tablice, prema podacima Ministarstva unutrašnjih poslova, registrovano je ukupno 114 vozila na električni pogon i 90 hibridnih vozila."
https://www.b92.net/biz/fokus/analiza.php?yyyy=2017&mm=04&nav_id=1246290

Dakle nije 0, već preko 100.

"Znaci sta je cilj tvojih komentara, da ljudima koji zive od 25'000 din mesecno objasnis kako nemaju savest i kako su jadni jer ne mogu da priuste "ekoloski cista" (po navodnicama jer ovo naravno nije tacno) vozila od 100'000 dolara??? "


I opet postavite tvrdnju kako su EV prljavija od SUS, a nigde dokaza za vašu tvrdnju.

Inače, kada sam zarađivao 25.000 mesečno (čak i manje od toga) nije mi padalo na pamet da vozim auto jer mi to predstavlja luksuz, a trenutno mi je nepotreban.

Ako već vozimo dizelaše, zašto moramo još dodatno da zagađujemo skidajući filter samo da bi nam auto prešao malo više i "vukao" bolje?

Moja cela poenta je da ima veliki broj komentara koji uporno tvrde i govore negativno o električnim automobilima, a da im je pri tome skidanje DPF filtera sasvim OK.


PS. nadam se da ne mešate mene i Iron Man-a kao jednog.

Ja

pre 6 godina

Broj 1 zagadjivac je stoka(proverite slobodno) proizvodnja metana koja se tovi da bi hranila debele Amerikance,koji pola te hrane bacaju nasuprot gladnima celog sveta.Resite zagadjivaca broj 1,pa onda se latite automobila.

gle

pre 6 godina

@ Iron Man, ovde si ostavio mnogo komentara, verovatno ih se i ne secas svih. Ali eto ja pamtim. Pa cu te podsetititi da si citaoce koji se nisu slagali sa tobom iz samo sebi poznatih razloga nazivao srbima koju veruju u teorije zavere i kako su to uobicajene stvari kod nas, da mi verujemo da je zemlja ravna ploca, kao i da cinjenice o EV smatramo bog zna kakvom zaverom. I onda kazes kako nema potrebe uvlaciti u celu pricu srbiju. Mnogo si licemeran ili slabo pamtis. Takodje smatram da si mnogo fanatican po pitanju tesle. Kao neko dete pokusavas sve prisutne da ubedis kako si ti upravu. Takodje insistiras na nekim cinjenicama, cela prica o EV je neizvesna jer postoje mnogi problemi koje ti ne zelis da vidis, a na koje ti ukazuju mnogi, pa eto tu su i cinjenice. Nadam se da u tvojim komentarima ima i dosta humora koji mi ocigledno lose shvatamo. Pozdrav za sve ljubitelje

markoni

pre 6 godina

@strah
Glavni strah je siromaštvo,a polovne dizele voze jer nemaju za nove a ne zato sto je to najbolje ! I prestanite vise da lupetate o moralu u zemlji gde je kila mesa misaona imenica !

kad je neko rodjen u mercedesu...

pre 6 godina

Dole gotovom novcu! Želimo isključivo transakcije koje su vidljive i drugima. Dole automobilima sa vozačem, želimo da budemo voženi i da neko sa strane može da nam prati i kontroliše auto. Ako neko kaže kako i danas može svako da nas prati preko mobilnih telefona i sličnog, samo da kažem da je telefon moguće ostaviti kod kuće.
(Mandrak, 14. februar 2018 15:36)

Posto peske, biciklom ili javnim prevozom nije moguce ici?

Al Bandi

pre 6 godina

Dole gotovom novcu! Želimo isključivo transakcije koje su vidljive i drugima. Dole automobilima sa vozačem, želimo da budemo voženi i da neko sa strane može da nam prati i kontroliše auto. Ako neko kaže kako i danas može svako da nas prati preko mobilnih telefona i sličnog, samo da kažem da je telefon moguće ostaviti kod kuće.
(Mandrak, 14. februar 2018 15:36)
Mislio si na transakcije nevidljive drugima, genije, blokcejn je all about that.

EU Citizen

pre 6 godina

Čist zdrav razum, to je nezrela tehnologija, kpjoj još fali glavna komponenta, dovoljno velika baterija ili bilo šta drugo, sa dovoljno brzim punjenjem, i treba biti solidan fanatik da čovek sebe obogalji električnim autom, bez obzira što levičarski državni lopovi deformišu tržište i neptavedno ih favorizuju.

cento

pre 6 godina

(fert 14, 14. februar 2018 12:51)

Poredjenje ti je na nivou osmogodisnjaka (poredis voznju,sa sigurnosnom opremom koja pomaze u voznji) i da,hocu sam da vozim auto a kad necu nazovem taxi a za dalje relacije postoje autobusi i vozovi.

Bane

pre 6 godina

EV imaju, trenutno, dva problema u cijim smerovima treba resavati stvari. Prvi je autonomija i brzina punjenja. Osim sto EV sa jednim punjenjem mogu da predju svega par stotina kilometara, ponovno punjenje traje satima. E sada, to znaci da EV nije pogodan za nekog komercijalistu ali nekome ko vozi dnevne ture kuca-posao-kuca pa kuca-market-kuca i sl. sve ukupno 30-50 km dnevno i to po urbanijim i gusce naseljenim sredinama je dovoljno.
Druga je sam izvor energije, mi i dalje najvise struje dobijamo iz termoelektrana sagorevanjem fosilnih goriva tako da je sam uticaj na zagadjenje planete upitan, ali ako uzmemo u obzir da su EV, kakva su danas, prakticno namenjena gusce naseljenim sredinama, ipak zagadjenje iznosimo iz naseljenih gradskih sredina negde gde to zagadjenje barem na zdravlje ljudi nema direktnog uticaja.
Sve u svemu u odredjenim sredinama i u odredjenom procentu EV imaju smisla i znacaja i danas....ali da bi predstavljala neko trajno i generalno resenje mora se znacajnije popraviti autonomija i brzina punjenja. Takodje sam izvor el. energije bi trebao da bude iz obnovljivih izvora a da tako dobijena el. energija bude dovoljna za sve vece potrebe za njom.

SRBIN

pre 6 godina

Nista protiv EV nemam, ali ne treba pritiskati nas koji imamo SUS motore, postepeno kako se razvijaju EV , tako i mi sa SUS autima da se pripremamo na prelazak elektro pogona. Samo da im je autonomija barem 600-700 km i da se brzo pune, pa onda da im je cena prikladna i dostupna za nas " obicne" ljude, bilo bi super.

fz1000

pre 6 godina

Broj 1 zagadjivac je stoka(proverite slobodno) proizvodnja metana koja se tovi da bi hranila debele Amerikance,koji pola te hrane bacaju nasuprot gladnima celog sveta.Resite zagadjivaca broj 1,pa onda se latite automobila.
(Ja, 14. februar 2018 17:14)
@Ja potpuno si u pravu. Da li si spreman da prestaneš da jedeš meso?

dejanR

pre 6 godina

Vozio sam se sa Tojota Prijusom hibrid, pre više od deset godina. Trošio je samo 3,9 litara bezolovnog po Beogradu. Jako solidna spravica, koja vrlo malo zagađuje vazduh.