Utorak, 20.01.2015.

18:53

Čudni su putevi novosadske “svete” vode

Izvor: Izvor: B92, 021

Èudni su putevi novosadske “svete” vode IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

89 Komentari

Sortiraj po:

Surovi

pre 9 godina

@ (Surovi, 22:04)
Misliš li da su milijarde ljudi, od Hrista do danas, koji su u Njega verovali, svi odreda bili u teškoj zabludi i verovali su sasvim uzalud i u ništa? Da su najveće građevine i najlepše umetničke tvorevine pravili su uma sišli ljudi? I da oduvek pa i danas, najumniji i najkulturniji ljudi među nama, koji su vernici, su ustvari brutalno obmanuti od manipulanta Hrista i Njegove Crkve? I da su ranohrišćani po rimskim katakombama nekada, i doskora u periodu komunizma, pa i danas, koji su davali svoje živote za veru, ustvari nizašta stradali? I da su svi ti ljudi svojim ponašanjem unazadili čovečanstvo?
(Joca 011, 22. januar 2015 01:11)
Laz postaje verodostojna samo kada vecina u nju veruje!
Mnogi umetnici su imali svoje verske krize,ali su gotovo svi imali problem sa crkvom,koja je propisivala sta je dobro ,a sta ne.
Koliko vidim ,mnogi me ne razumeju.Ja protiv vere u boga ili bogove ,nemam nista protiv,ali imam protiv svih oblika organizovanog verovanja,posto je to iskljucivo laz i manipulacija.
U krajnjem slucaju,u crkva sa bogom,nema bas nikakve veze...Crkve prodaju skup razlicitih bajki za decu,a prost narod u nemogucnosti da objasni svet oko sebe,veruje u njih.

Joca 011

pre 9 godina

@ (Aco, 12:13) . . . 2

Јер ће доћи вријеме када здраве науке неће подносити, него ће по својим жељама окупити себи учитеље да их чешу по ушима; И одвратиће уши од истине, а окренути се бајкама.
*
Почетак мудрости је страх од Бога.
*
Од тога немам веће радости него да чујем како моја дјеца живе у истини.
*
Ко неће да ради не треба ни да једе.
*
Док светлост имате вјерујте у светлост, да будете синови светлости.
*
Бдите, стојте у вјери, мушки се држите, снажите се.
*
Али ово знај да ће у посљедње дане настати тешка времена. Јер ће људи бити самољубиви, среброљубиви, хвалисави, гордељиви, хулници, непослушни родитељима, неблагодарни, непобожни, безосећајни, непомирљиви, клеветници, неуздржљиви, сурови, недоброљубиви, издајници, напрасити, надувени, више сластољубиви него богољубиви, који имају изглед побожности, а силе њезине су се одрекли. И клони се ових.
*
Да буде савршен Божији човјек, припремљен за свако добро дјело.
*
Ко чини неправду нека још чини неправду, и нечисти нека се још прља; а ко је праведан нека још чини правду, и ко је свет нека се још освећује.
*
Прељубници и прељубнице, не знате ли да је пријатељство према свијету непријатељство према Богу? Јер који хоће свијету пријатељ да буде, непријатељ Божији постаје.
*
Не љубите свијета ни што је у свијету. Ако неко љуби свијет, љубави Очеве нема у њему. Јер све што је у свијету: похота тјелесна, и похота очију, и надменост живљења, није од Оца, него је од свијета.
.

Joca 011

pre 9 godina

@ (Aco, 12:13) . . . 1

Са задовољством, али нисам сигуран да ће проћи....... Ево из два наставка.

Ја сам пут и истина и живот.
*
А највећи између вас да вам буде слуга. Јер који се уздиже, понизиће се, а који се понизи, узвисиће се.
*
Царство је небеско: правда и мир и радост у Духу Светоме.
*
Јер човјеку који му је по вољи даје мудрост и разум и радост, а грешнику даје муку да сабира и скупља да да ономе који је по вољи Богу. И то је таштина и мука духу.
*
Опет видјех под сунцем да није до брзих трка, ни рат до храбрих, ни хлеб до мудрих, ни богатство до разумних, ни добра воља до вештих, него да све стоји до времена и згоде.
*
Тако дакле нити стоји до онога који хоће, ни до онога који трчи, него до Бога који помилује.
*
Знам , Господе, да пут човјечији није у његовој власти, нити је човјеку који ходи у власти да управља корацима својим.
*
Овако вели Господ: да је проклет човјек који се узда у човјека и који ставља тијело себи за мишицу, а од Господа отступа срце његово.
*
Ако Господ неће градити дома, узалуд се муче који га граде; ако неће Господ чувати града, узалуд не спава стражар.
*
Узалуд раните, доцкан лијежете, једете хљеб уморни; миломе својему он даје сан.
*
А даље, браћо, што год је истинито, што год је поштено, што год је праведно, што год је чисто, што год је достојно њубави, што год је на добру гласу, било која врлина, било што похвале достојно, то мислите.
*
И старајмо се један о другоме у подстицању на љубав и добра дјела.
.

Aco

pre 9 godina

@Joca 011
Naravno. Postoje ljudi koje zele otkriti vise, koji se uvek pitaju zasto ali vecina ljudi jedva da moze razumjeti bilo kakave apstrakcije ,a kamoli tako slozen sistem stavova. Sigurno da je religija daleko vise od obicaja. O tome bi se moglo danima razgovarati ali na zalost to ovde nije moguce. Pretpostavljam da ste hriscanin koji je procitao Sveto Pismo (verovatno i vise puta). Zamolio bih vas za par vama omiljenih citata. Odista bi mi bilo drago.
Pozdrav

Joca 011

pre 9 godina

@ (Surovi, 22:04)
Misliš li da su milijarde ljudi, od Hrista do danas, koji su u Njega verovali, svi odreda bili u teškoj zabludi i verovali su sasvim uzalud i u ništa? Da su najveće građevine i najlepše umetničke tvorevine pravili su uma sišli ljudi? I da oduvek pa i danas, najumniji i najkulturniji ljudi među nama, koji su vernici, su ustvari brutalno obmanuti od manipulanta Hrista i Njegove Crkve? I da su ranohrišćani po rimskim katakombama nekada, i doskora u periodu komunizma, pa i danas, koji su davali svoje živote za veru, ustvari nizašta stradali? I da su svi ti ljudi svojim ponašanjem unazadili čovečanstvo?
ps
Za tvoje dobro ti želim reći da reči: ''gluposti koje crkve prosipaju, ovce koje bleje bez ikakve svesti'', nisu one koje ti mogu otvoriti kooperativan koristan razgovor, ma o čemu da je tema. A njihovom upotrebom ne postižeš ono što želiš – da efektno pojasniš šta misliš.
Pozdrav
.

Joca 011

pre 9 godina

@ (Aco, 20:27)

Razumem ja Vaš stav da je religioznost pozitivna i dobrodošla ljudima kao oslonac u teškim trenucima, kada ga je sve ostalo izdalo. I on je OK. Ali, da bi se sada otišlo korak dalje i razumelo kako sve to nije samo veoma pragmatična priča već i sasvim opipljiva i dejstvena sila, ne može se jednostavno. Neophodno je duboko lično iskustvo. To je upečatljiv događaj praćen uvidom u direktnu i nesumnjivu Božju intervenciju u našem svetu i našim životima. Kada se, kojim povodom i na koji način on dešava, ne zavisi samo od nas već i od Boga. Bog čoveka poznaje bolje nego on sam, i bira veoma suptilne načine da mu se javi. Takvo iskustvo je do te mere fascinirajuće da se pamti ceo život. Zavisno od daljeg ponašanja čoveka, ono se iznova potvrđuje u specifičnim životnim situacijama. Bilo da je u pitanju Božji odziv na neku našu molitvu koju Mu upućujemo, npr. za ozdravljenje, bilo za neku pomoć u teškim momentima, bilo za spoznaju o nekom pitanju koje nas muči, takav Božji odziv je empirijski i ne može se protumačiti drugačije. Ne može npr. nekim zakonomernim ponašanjem prirode.
Pozdrav
.

Surovi

pre 9 godina

(Joca 011, 21. januar 2015 19:25)
Slozio bih se sa tobom da je verovanje u sustini intimno iskustvo,koje je nekome potrebno,a nekome ne.Ono sto predstavlja problem za drusvo kao celinu ,jeste organizovano verovanje u gluposti i bajke,koje se vuku cak i po nekoliko milenijuma.To je veliki problem,zato sto drustvo tako ide u regresiju,jer uporno zbog tradicije koju odrzava,zapravo ne dozvoljava sebi da napreduje.Svaki dan se saznaje i otkriva nesto novo o svetu oko nas.To sto nesto ne znamo,ili ne mozemo da objasnimo,ne treba da znaci da su za to odgovorni bogovi,casni krstovi,demoni i sl.gluposti koje organizovane religije i crkve prosipaju.
Ljudi ,ako vec imaju potrebu da veruju,treba da veruju u sebe,iako je to veoma tesko,jer retko ko poznaje sebe.Zato veruju u bogove.Nazalost o bogovima i o religiji znaju jos manje,tako da se organizovano verovanje svodi masu ovaca koja bleji i ponavlja odredjeni obrazac bez ikakve svesti zasto to radi.

Aco

pre 9 godina

@Joca 011
Slazem se sa konstatacijom da je malo ateista sede kose (nihilista tek) i to je potpuno razumljivo ali ako stvari podelimo na stvari po sebi i po nama jasno je da su sva nasa uverenja po nama ali i da se za nesto moram uhvatiti kao orijentir(nikad nisam sreo izuzetak), pa makar kojoj to sferi zivota ili prirode pripadalo. Jedna zena je to prokomentarisala ovako "Ja ne znam da li ima Boga ili nema ali ja u nesto moram verovati kad mi je tesko".
Postovani, nemojte me pogresno razumeti, ali gledajuci samo delotvornost, ja sam pristalica religije i vidio sam koliko ljudima daje nadu, sigurnost, kako pomaze posustalim i jaca duh.
Uzmimo npr nekog posustalog u teskim zivotnim okolnostima npr heroinskog ovisnika. Nikakav racionalizam, intelektualiza, ateizam mu ne moze pomoci. Nihilizam ga unistava.
U ger. centru postoji jedan covek koji za sve u zivotu na neverovatan nacin nalazi objasnjenje po Froju ili moj stric po Jehovi. Da li onda bitno da li su Frojd ili Jehova u pravu? Izmaci im to, a dati cist nihilizam je ravno suicidu.
Ipak to su stvari po nama i ne mozemo osporiti teoretski komentar od Surovog.
U svakom obredu vazna je simbolika i skup stavova na kojima se zasniva. Bez nje obred je besmislen. Ljudi su izgubili veru, racionalizam ne nudi sigurnost, neuroze i depresije cvetaju. Nailazim katkad na vase komentare. Upecatljivi su. Ne slazem se teoretski sa njima ali sa poentom vrlo cesto.
Ipak razumite da su ovde mladji i trenutak u kom zive.
Svako dobro

Joca 011

pre 9 godina

@ (Surovi, 17:22)

* Vera se ne može dokazati naučnim metodama. Ovo je stoga što nauka nema metodologiju detekcije i merenja Božjih tajni, niti joj je to predmet interesovanja.
* Uveren (u bilo šta) neko može postati tek pošto prođe proces uveravanja,
dakle posle sumnji, pitanja, spoznavanja i preispitivanja. Upravo vernici su prošli taj proces, duboko ličan i moćan.
* Da bi čovek mogao da pojmi neke više tajne, neophodno je da najpre učini napor nadrastanja svog ovozemaljskog uma. Jer, onaj naš um koji spoznaje samo i isključivo prema sopstvenom konvencionalnom iskustvu, u skladu sa zakonima ustrojstva materije u kojoj se rodio i u kojoj živi, nedovoljan je. Taj um jednostavno odbija da prizna mogućim bilo šta što se ne uklapa u koncept utemeljen na iskustvu. To je prvi i najveći problem spoznavanja. (Primer koji bi nam poslužio da ovo prihvatimo je relativistička teorija prostora, vremena i kretanja.)
Ali,
da se čovek poduhvati ovako radikalne izmene i dopune svoga uma, on jednostavno ne vidi potrebu sve dok mu se sve lepo uklapa i čini mu se da ispravno razume. Potrebu uviđa tek kada naiđe na situacije za koje nema odgovora. Redovno tek tada (kada je prinuđen) počinje da postavlja fundamentalna pitanja: Šta, Ko, Zašto, S kojim smislom...? Idući dalje, čovek shvata kompleksnu Istinu pisanu velikim slovom I. Na taj način formira novo, naprednije gledište na svet oko sebe, u kome preostaje mnogo manje neodgovorenih pitanja.
Pozdrav
.

Surovi

pre 9 godina

Čovek uvek govori iz uverenja, i zato ih mora imati. Prvobitna uverenja su najpre ona što su nam preneli roditelji ili smo naučili u školi. I sve dok ne steknemo nova uverenja i saznanja, verujemo starima. Napuštanju starih saznanja i usvajanju novih čovek pribegava tek kada mu se dese situacije iz kojih ne može naći zadovoljavajući odgovor. Zato se kaže ''bez muke nema veronauke''. Stoga su sve bebe ateisti, a kako život donosi svoje sadržaje, prijatne i neprijatne, tako na kraju preostane mali broj ateista sa sedom kosom. Vernikom se postaje u procesu življenja. Tako stoji i sa saznanjem o lekovitosti čudesne Bogojavljenjske vodice – tek kada se čovek u tu lekovitost lično uveri.
Pozdrav
.
(Joca 011, 21. januar 2015 14:44)
Ok!
Hajde da uzmemo da si u pravu,ali sve je to dzaba ,ako nisi u stanju da to naucno dokazes.Ljudi su milenijumima verovali da sunce izlazi i zalazi zahvaljuci bozanskim silama,a svi odlicno znamo da to nije tako.
...ili mozda jeste?
Ljudi veruju samo zato sto je tako lakse,pogotovo u sredinama gde je mnogo primitivnih ljudi.To ne zavisi od stepena bogatsva nekog drusva,vec od stanja svesti i sa vernicima se najlakse manipulise (Amerika,Bliski Istok,Isil...).
Uverenja se uglavnom namecu i retko ko je vernik iz licnih uverenja.Vecina su vernici zato da bi se uklopili u ono sto vecina radi,bez jasnog znanja o tome u sta veruju.

Vojvodjanin poslednji mohikanac

pre 9 godina

Samo da obavestim da se za ovo planira stavka u ,,Informatici''. Za one van Novog Sada to je objedinjena naplata. Nego, ja jutros vratio vodu u Dunav . DDD udruzenje izbrisite mi ovo sa racuna, tj. osvestao sam Dunav. I jos, 3d-eovci, protiv Vojvodjana sveta vodica pomaze kao protiv kamenca-nikako. I cestitam patriJotskom bloku, postali ste kao ds. Svaki vas potez je plus za one protiv.

Joca 011

pre 9 godina

(Surovi, 13:12)
(Aco, 13:26)

Čovek uvek govori iz uverenja, i zato ih mora imati. Prvobitna uverenja su najpre ona što su nam preneli roditelji ili smo naučili u školi. I sve dok ne steknemo nova uverenja i saznanja, verujemo starima. Napuštanju starih saznanja i usvajanju novih čovek pribegava tek kada mu se dese situacije iz kojih ne može naći zadovoljavajući odgovor. Zato se kaže ''bez muke nema veronauke''. Stoga su sve bebe ateisti, a kako život donosi svoje sadržaje, prijatne i neprijatne, tako na kraju preostane mali broj ateista sa sedom kosom. Vernikom se postaje u procesu življenja. Tako stoji i sa saznanjem o lekovitosti čudesne Bogojavljenjske vodice – tek kada se čovek u tu lekovitost lično uveri.
Pozdrav
.

zozrzo

pre 9 godina

Ne znam sto se cudite? Posmatrac deluje na posmatrano, svest na materiju. To je fizika, eksperimentalno dokazano, nije magija. Ali, sta je svest a sta materija, to se jos ne moze sa sigurnoscu reci.

sahara

pre 9 godina

Ja imam od prosle godine Bogojavljensku vodicu..i ko da sam je natocila tek ....ta voda se ne kvari..uzeta crkvi..
(Slatka, 21. januar 2015 09:49)
Raspitaj se malo o legionarskoj bolesti

Aco

pre 9 godina

@Joca 011
I vi zaista verujete u to, a ne u hemiju?
Vi ste verovatno u drugoj polovici zivota, a ona se odlikuje izrazenom potrebom za ocuvanjem polozaja i pozicije kao i snaznom potrebom za sigurnoscu, a nikako za promenom, vlastitom i socijalnom, sirenjem polja svesti, istrazivanjem novog i nepoznatog. Izuzeci su vrlo retki.

dragan

pre 9 godina

Svi bunari u crkvama na teritoriji Novog Sada i okoline je zatrovana.To je zvanični nalaz Instituta Batut.Stanujem blizu crkve,ima vodu iz zemlje ali za 20g niko nije ni prišao bunaru.Na 5 km odatle obična česma-pričaju ljudi sve bolesti leči.Dolaze ljudi"pametni" pa toče u buriće.Na Tekijama isto čudotvorna voda,isto dolaze i pune kanistere.Jedino Jodna banja u centru NSa nikako da nađe zdravu vodu.

Surovi

pre 9 godina

(Joca 011, 21. januar 2015 08:49)
Da li ti znas zasto su neke vode lekovite ,a druge ne?
Pojedine vode na svom putu k [ovrsini prolaze kroz razlicite mineralne slojeve,razlazu te minerale i time poboljsavaju svoj sastav.Obicna kisnica,nema nista u sebi i kada ne bi bilo cadji u vazduhu,bila bi po mineralnom sastavu najslicnija destilovanoj vodi.
E sad,kada nam je poznato iz naucnih izvora zasto je neka voda lekovita ili ne,da li je moguce da neko nije u stanju da upregne poneku vijugu u svom nerazvijenom mozgu i da zakljuci da je osvestavanje vode samo zastareli magijski ritual i ostatak jednog primitivnijeg doba?

Da,ateista sam i krsten sam po rodjenju(sto znaci protiv moje volje),ali se uopste ne osecam pripadnikom nijedne vere,niti verujem u gluposti koje propovedaju!
Kao neko ko je naucio da koristi svoj mozak,uvek se trudim da svemu pristupim racionalno,a verovanje u bogove i magijke rituale ,ne moze biti racionalno.
Iskreno ,imam veliki problem po pitanju crkve i njenog sve veceg pristupa u javnosti,posto je nasa zemlja po ustavu sekularna.Takodje sam zestoko protiv veronauke, kojom truju decu u skolama.

Jedna Riđokosa

pre 9 godina

Kada izvadite opran veš iz mašine, umesto da vam miriše na deterdžent i omekšivač on vam "miriše" na hlor. Da li znate kakav je to osećaj?

Mile

pre 9 godina

Znaci vise ne mora da svitim vodicu, samo natocim sa cesme :)
Usteda svakako :)

Ali vest je nevidjena, savijam se od smeha zbog predloga imena i slogana :D svaka cast! :D

miro split

pre 9 godina

@Joca 011
A,jesi ti ovo počeja pisat čirilicon jer misliš da ja to ne znan pročitat,pa tionda neću dosađivat?Zeznija si se moj Joco,ja ti baratan čirilicon ka glagoljicon.
Nego tija san te nešto pitat.
Ma ,sinoć san bija na nekon rođendanu i izmiša san sav alkohol ovog svita i nije mi jutros baš dobro.Daj bogati reci mi imali di te vode ovdi kraj Splita da mi izliči ovo lude glave i mamurluk u njoj?
Joco pomogni mi ako Boga znaš!

Građanin

pre 9 godina

Tuga sta se nama desava i koji nivo svesti imamo. Lepo su nam isprali mozak. Promovise se izvitopereno, a ruga na ono malo vrednosti sto nam je preostlao. Bezumnici, pre nego li se rugate, sudite, obezvredjujete pogledajte sebe, svet oko sebe... Procitajte i pogledajte (npr.you tube)sta znaci voda nasoj planeti, coveku. Ne da su putevi na ovoj planeti cudni vec bespovratno usmereni ka unistenju svih vrednosti ''zivota''ukoliko nastavimo sa ovakvom pameti. Sa ovim temama se ne sali nego svi zajedno prst na celo!

Marko Jovan

pre 9 godina

Meni zaista nije jasno ko je rekao da su Srbi hriscani. A nisu Boga mi ni civilizovani. Vidim mnogi koji zive na zapadu se nesto zgrazavaju i stide, a ne vide koliko npr. isti ti drugi narodi postuju svoju veru. Svaka vam cast ako mislite da bez ocuvanja vere, koja je vekovima gradila nas identitet, nama ima spasa i boljitka. HULITE na Boga i molitvu nad vodom, a mislite da ce vam biti bolje...Misljenja sam da Srbima nece nikad i ne treba nikada da bude bolje.

Joca 011

pre 9 godina

Спрдња са освећивањем водоводске воде нема везе с Црквом, макар је и поп вршио.
Богојављењска водица је само она вода која се узме у Цркви на дан Богојављења.
* * *
Богојављенска водица једна од најјачих, најлековитијих вода.
(Упоредива је са осталим лековитим водама, или агиазмама,
како се за њих још каже, и којих има посвуда по православном свету.)
И заиста, ја с њом имам искуство да кад-год сам је попио (а пије се по мало,
обавезно уз осењивање крсним знаком, и, ако имате у кући, пред неком иконом, и,
наравно, с великим поштовањем и богобојажљивошћу), да сам увек осетио
како ми Бог помаже, како је нисам пио узалуд.
Иначе, она има својство, тачније речено, Бог јој даје својство, да се не бајати.
До пре неки месец имао сам Богојављенску водицу из 2003.
(ја на флаши фломастером напишем годину) и осведочио сам се да је била
тако свежа као да сам је малочас наточио.
.

only fools and horses

pre 9 godina

U Americi bi imao pravo da ne platis vodu + da ih oderes sa milionskom odstetom (makar i pola dao advokatima).
(sahara, 20. januar 2015 23:30)

A ti milioni, jel bi bili u svetovnom novcu, ili u onom na kom piše : "U Boga verujemo" (In God we trust)? Smo pitam.

pagan

pre 9 godina

Ja nemam reči... 21.vek, era nauke i visoke tehnologije, sleteo rover na Mars I šalje HD fotografije, medicina spojila kičmenu mozdinu u kolica zakucanom čoveku... A neki i dalje veruju u bajke pastira i nomada Iz Bronzanog doba, u crne magije, horoskope, da ulje kanabisa leči rak, i poslednje, da će voda posle nekog bajanja sveštenika imati lekovito-isceljujuće dejstvo... I da ateista sam, ne nisam komunista, ne nisam satanista, i ne ne verujem u bajke... Sledeći put kad se razbolite dragi vernici, molim vas nemojte koristiti ono za šta su naučni radnici prolili znoj, nego lepo na Ostrog i tamo se lečite metodama koje garantuje crkva.....

Lala iz Banata

pre 9 godina

@dark

U Novom Sadu ne može "mjesecima bez promjene" da stoji. A ni bez promene.
A vaš pseudonim govori sve.
Nemen est omen.
Ne brinem ja za popove... imaju mušterija za šišanje.

(pp

pre 9 godina

i? hvala popovima sto javno vredjaju pripadnike drugih veroispovesti. nije svako srbin pravoslavac, od kosova ravnog u vojvodini, iako se radi na tome. oteto, prokleto, na vam kosovo.

Ns

pre 9 godina

Pa meni ovo bas i nije interesantno. Svako ima pravo da se opredeli za sta hoce u zivotu, pa i to da bude vernik i postuje srpsku i pravoslavnu tradiciju.
Pitam se dal bi ste preneli ako neko vredja i naziva saljivim imenima manjine ili nesto sl.
Ja sam za demokratiju i postovanje svega.

dark

pre 9 godina

Nije primitivizam,primitivizam su ovi komentari. Ne znate šta je osvećena voda i samo se šegačite i zgražavate. Jel' znate da osvećena voda ne može da se pokvari? Može da stoji mjesecima bez promjene.

nikola

pre 9 godina

@Zaista ne znam sta bih napisala ...ali je jace od mene! " I smeha i smeha deci !"
(drmrr, 20. januar 2015 20:03)

Nema sanse da protumacim ovaj komentar .

S&ra

pre 9 godina

Zivim u Kanadi. Ne smem ovo nikom da ispricam. Mislice da smo zaostali nacisto, a bar ovi oko mene imaju visoko misljenje o nama. Par njih mi je cak reklo, kako smo mi pametni i obrazovani. Da ovo cuju, ode dugogodisnji marketing u propast. Ali svejedno slatko sam se nasmejala predlozima imena i slogana. Smisao za humor nam je bio i ostao jaca strana.

Komentator

pre 9 godina

Naš narod uživa da pljuje i gazi po svemu šta je sveto. Ne postoji ni jedan narod na svetu koji više psuje Boga od nas. Kukamo kako nam je teško a na Tvorca bacamo drvlje i kamenje.
Pomoći će Bog,ako imadne kome.

sokrates

pre 9 godina

Koja smo mi sprdnja od drzave.
Bolje bi nam bilo da smo ostalo pod turcim, ili nemcima.
Do sad bi vec bili u EU, i ovakve gluposti se ne bi desavale.
(Pedu, 20. januar 2015 19:53)Naši vlastodršci ne mogu nijednu odluku da donesu bez konsultovanja sa EU,a Nemci vladaju unijom.Dakle ne može niko sa strane da promeni stanje u Srbiji,čak i da verujemo u te gluposti kako stranci(EU)želi da nam pomogne.

Harold

pre 9 godina

Nesto mora odmah da se uradi!
Ne znam tacno sta, pa molim da mi pomognete!!!
Mozda:
1. Izbaciti, u ime zdravog razuma, Veronauku iz drzavnih skola.
2. Zabraniti popovima da miluju decake po glavi.
3. Organizovati glasanje za izbor najneobicnijih namera SPC.
4. Uvesti u novine rubriku "Najdrazi pop".
5. "Biramo foto na temu: Najlepsi zagrljaji duhovne i svetovne vlasti."
'Ajde, braco, pomagajte!

sahara

pre 9 godina

...a šta sad vernici koji nisu pravoslavci i ateisti imaju povod da odbiju plaćanje vode ...
(voša, 20. januar 2015 21:23)
U Americi bi imao pravo da ne platis vodu + da ih oderes sa milionskom odstetom (makar i pola dao advokatima). Ovde mozes samo da ugasis svetlo i otselis se, za ostalo (ove koji osvestavaju) ce se pobrinuti sama priroda za nekoliko decenija

daroje romanovic

pre 9 godina

Moje preduzeće je nabavilo osveštane pvc flaše od 1.5 l i počelo da puni bogojavljensku vodicu, javili se i distributeri i diskonti po okolnim opštinama koje nemaju mogućnost konzumacije svete vodice kao mi u Novom Sadu! A vidim direktor dogovara i izvoz u Rusiju i EU.

Aleksa

pre 9 godina

Sto niste stavili link za licitaciju na limundu ??? http://www.limundo.com/kupovina/Nega-tela/Ostalo/Sveze-osvestana-novosadska-cesmovaca-NS-After-Life-/32648445

Mozda neko iz ateistickih gradova zeli da kupi , da se preporodi , evo ima , ko prodaje ...
A mozda je u Uzicu bila zagadjena voda prosle godine , zato sto nisu osvestali na vreme ???? Majka mu stara .... A i bili su onomad prvi osnovali Uzicku Republiku, da rasteraju bagru ... Izgleda cemo morati ponovo ..

srbenda a ne komunjara

pre 9 godina

Taman kada covek pomisli da je sve vec u ovoj Srbiji izmisljeno , desi se nesto novo. Nema kraja ludilu . Steta sto ne postoji kao olimpijska disciplina. Zlato , garant !
(Ladislav, 20. januar 2015 20:54)
postoji DARVINOVA NAGRADA, ako se prijavimo ima ubrzo da nas diskvalifikuju. pored nas niko neće imati nikakve šanse

Neoplatensis Christianus

pre 9 godina

Da bi se znacajno ustedelo naredne godine na popovskim troskovima svecenja tolikog volumena vode, moj predlog je da tok Dunava od ulaska u Srbije do izlaska iz iste preimenujemo u reku Sv. Srpski Jordan. Voda bi time automatski bila sveta. Ta Sveta Srpska reka Jordan bi se mogla koristiti i za krstenje nekrstenih kako domacih tako i stranaca. A ako se mi u NS udruzimo sa Medjugorjem imali bi slican deal kao i EXIT i festival u Budvi. Para u izobilju!!!

Novosadjanin

pre 9 godina

Zivim u Novom Sadu, za sebe mogu da kazem da sam vernik, aktivan ( da ne objasnjavam...nema potrebe). Ovaj cin je potpuno politikantski. Jeftino i bljutavo. Osvestavanje je izvrsio otac Branko Curcin, izuzetan duhovnik koji izmedju ostalog vodi Zemlju zivih. Svestenici nista ne smeju da urade bez pristanka nadleznog arhijereja pa ni ovaj sveti cin. U ovoj zemlji je sve toliko izmesano i nezdravo da je naprosto mucno. Vecina prisutnih ne ume niti da se prekrsti pravilno a o tome da izgovore Oce Nas i Simvol Vere da ne govorim. Nemam pravo da osudjujem ali imam zdrav razum koji me sprecava da cutim. Verovatno danas na Sabor svetog Jovana Krstitelja krkaju prasetinu....danas je dan kad se posti ;)

ZoranNS

pre 9 godina

Evo bisera u duhu vremena u kome živimo.
Novi Sad je, zahvaljujići SNS, Trećoj Srbiji, Narodnom pokretu Dinara Drina Dunav, postao simbol kretenizma, maloumnosti, mesto događaja koji se ničim ne mogu objasniti osim, teškom duševnom bolešću ovih na vlasti. Vest “Građanii Novog Sada od juče više ne piju običnu česmovaču jer je voda iz gradskog Vodovoda sada i zvanično osveštana. Posle osveštavanja vode iz gradskog vodovoda u buradima ispred kabineta direktora Miloša Stanisavljevića, u besedi je istaknuto da je na taj način, simbolično, blagoslov prenesen i na vodu koja se distribuira Novosađanima preko sistema vodosnabdevanja.” Možete li verovati da ovako nešto postoji u svetu, od ovog momenta u pijaćoj void imamo delove svete fekalije, arsena, bakterija I ostalih sadržaja sa svetim hlorom u sebi. Onaj ko pije ovu vodu ima garanciju da mu neće izrasti magareće uši.

branislav

pre 9 godina

Smatram da je osvestavanje vode u vodovodu, blago receno, neumesno, jer voda iz vodovoda se nece koristi samo za pice, ako razumete sta zelim da kazem. Ovo je zaista blamaza, i kao vernik nemam grama razumevanje za one koji ovo trazili ili popa koji je ovo izvrsio. Sasvim je drugo kada se osvesta voda za potrebe pojedinca ili porodice, posto svi znamo da se ona koristi za pice ili spravljanje odredjene hrane.
Medjutim, isto tako sam sokiran komentarima osoba koje jedva cekaju neciju pogresku da napadaju citavu SPC i sve vernike, kao da su Sinod i svi vernici odlucili da se tako uradi. Zalosno je koliko ima zlobe u nekim ljudima. I ne znam ko na mene ostavlja mucniji utisak, ovi iz vodovoda ili pojedini komentatori.

ateista

pre 9 godina

nije mi jasan ljudski poriv za hejtovanjem. o ovom slucaju cak je i pozeljno mrzeti, sprdati se, ismevati. jadno rodjaci, veoma jadno,ali bitno je da ste u jednom krdu koje kao cool za razliku od drugog religioznog krda.

Vojvodjanin poslednji mohikanac

pre 9 godina

Beogradjani, jel sad znate sto vas ne volimo? Zato sto ste nam utrapili bagru ovamo. Trebali ste nesto i kod vas. A patriJoti su cudo. Sto god dotaknu pokvare. Eto, i od autonomasa su napravili republikance. Sto dalje od vaseg ludila.

Бојан Илић

pre 9 godina

Koja smo mi sprdnja od drzave.Bolje bi nam bilo da smo ostalo pod turcim, ili nemcima.Do sad bi vec bili u EU, i ovakve gluposti se ne bi desavale.
(Pedu, 20. januar 2015 19:53)
Мађарски пасош и само цепај...

_Sima

pre 9 godina

Meni sad nije jasno, dali oni koji su druge vere, treba da ugrade neki filter u svoje domacinstvo koji konvertuje ovu svetu vodicu u sv. vodicu njihove vere? Mozda nije ista za sve vere, ili ipak jeste, ne razumem se...

Ladislav

pre 9 godina

Taman kada covek pomisli da je sve vec u ovoj Srbiji izmisljeno , desi se nesto novo. Nema kraja ludilu . Steta sto ne postoji kao olimpijska disciplina. Zlato , garant !

nestašni đakon

pre 9 godina

Dodje vreme kada pametan zacuti, budala progovori a fukara se obogati.
A popa i ne zna sta je djakon usput radio sa vodom, kao ja sa vojnickim kupusom po kazni.
PS: Zabraniti ovo sto popovi rade sa gradskim vodovodom kao potpuno nehigijensko!

Dare

pre 9 godina

Kad smo bili tinejdžeri, jedan drugar je maštao o tome da se u gradski vodovod ubaci velika količina španske mušice, da afrodizijaci teku slavinama i da bude veselo...
Mi smo se smejali, a evo sad vidim da je čovek imao viziju :)

Бојан Илић

pre 9 godina

Znaci jos ima Novosadjana u Novom Sadu???
(Novosadjanka, 20. januar 2015 19:53)

У јеее, не верујем шта прочитах....:-)))

Vasa Pelagić

pre 9 godina

Kako vas, bre, nije sramota, bagro primitivna? Ajde što nemate poštovanja prema normalnom svetu, ali što ne uvažavate kolege koje pripadaju drugim firmama?! Kakva je ovo kaljuga, ova Srbija, kakvo leglo primitivizma, dođe mi da vrištim.

Pedu

pre 9 godina

Koja smo mi sprdnja od drzave.
Bolje bi nam bilo da smo ostalo pod turcim, ili nemcima.
Do sad bi vec bili u EU, i ovakve gluposti se ne bi desavale.

Marko

pre 9 godina

Cista politika, a stranka koja je dobila vodovod se finansirala od strane jednog socijal-komuniste koji zvanicno nema veze sa tom strankom (99% glasova su kupljeni).

kejto

pre 9 godina

toliko vrcavih umova u tako maloj zemlji... svi bi da budu zabavljaci.
nisam vernik,ali nosim se onom zivi i pusti druge da zive,pa ako neko veruje u nesto njegova stvar i nije za ismevanje. nije pristojno u najmanju ruku.

Logic

pre 9 godina

Eh.... Ma vrlo duhovito, umal' ne rekoh duhovno. Al' ne d'o Bog, ne zagrmelo u vama, pili bi je religiozno i da se nađe ispod konjskog kopita.

Pedu

pre 9 godina

Koja smo mi sprdnja od drzave.
Bolje bi nam bilo da smo ostalo pod turcim, ili nemcima.
Do sad bi vec bili u EU, i ovakve gluposti se ne bi desavale.

Marko

pre 9 godina

Cista politika, a stranka koja je dobila vodovod se finansirala od strane jednog socijal-komuniste koji zvanicno nema veze sa tom strankom (99% glasova su kupljeni).

Dare

pre 9 godina

Kad smo bili tinejdžeri, jedan drugar je maštao o tome da se u gradski vodovod ubaci velika količina španske mušice, da afrodizijaci teku slavinama i da bude veselo...
Mi smo se smejali, a evo sad vidim da je čovek imao viziju :)

_Sima

pre 9 godina

Meni sad nije jasno, dali oni koji su druge vere, treba da ugrade neki filter u svoje domacinstvo koji konvertuje ovu svetu vodicu u sv. vodicu njihove vere? Mozda nije ista za sve vere, ili ipak jeste, ne razumem se...

Vasa Pelagić

pre 9 godina

Kako vas, bre, nije sramota, bagro primitivna? Ajde što nemate poštovanja prema normalnom svetu, ali što ne uvažavate kolege koje pripadaju drugim firmama?! Kakva je ovo kaljuga, ova Srbija, kakvo leglo primitivizma, dođe mi da vrištim.

ZoranNS

pre 9 godina

Evo bisera u duhu vremena u kome živimo.
Novi Sad je, zahvaljujići SNS, Trećoj Srbiji, Narodnom pokretu Dinara Drina Dunav, postao simbol kretenizma, maloumnosti, mesto događaja koji se ničim ne mogu objasniti osim, teškom duševnom bolešću ovih na vlasti. Vest “Građanii Novog Sada od juče više ne piju običnu česmovaču jer je voda iz gradskog Vodovoda sada i zvanično osveštana. Posle osveštavanja vode iz gradskog vodovoda u buradima ispred kabineta direktora Miloša Stanisavljevića, u besedi je istaknuto da je na taj način, simbolično, blagoslov prenesen i na vodu koja se distribuira Novosađanima preko sistema vodosnabdevanja.” Možete li verovati da ovako nešto postoji u svetu, od ovog momenta u pijaćoj void imamo delove svete fekalije, arsena, bakterija I ostalih sadržaja sa svetim hlorom u sebi. Onaj ko pije ovu vodu ima garanciju da mu neće izrasti magareće uši.

Vojvodjanin poslednji mohikanac

pre 9 godina

Beogradjani, jel sad znate sto vas ne volimo? Zato sto ste nam utrapili bagru ovamo. Trebali ste nesto i kod vas. A patriJoti su cudo. Sto god dotaknu pokvare. Eto, i od autonomasa su napravili republikance. Sto dalje od vaseg ludila.

Ladislav

pre 9 godina

Taman kada covek pomisli da je sve vec u ovoj Srbiji izmisljeno , desi se nesto novo. Nema kraja ludilu . Steta sto ne postoji kao olimpijska disciplina. Zlato , garant !

Novosadjanin

pre 9 godina

Zivim u Novom Sadu, za sebe mogu da kazem da sam vernik, aktivan ( da ne objasnjavam...nema potrebe). Ovaj cin je potpuno politikantski. Jeftino i bljutavo. Osvestavanje je izvrsio otac Branko Curcin, izuzetan duhovnik koji izmedju ostalog vodi Zemlju zivih. Svestenici nista ne smeju da urade bez pristanka nadleznog arhijereja pa ni ovaj sveti cin. U ovoj zemlji je sve toliko izmesano i nezdravo da je naprosto mucno. Vecina prisutnih ne ume niti da se prekrsti pravilno a o tome da izgovore Oce Nas i Simvol Vere da ne govorim. Nemam pravo da osudjujem ali imam zdrav razum koji me sprecava da cutim. Verovatno danas na Sabor svetog Jovana Krstitelja krkaju prasetinu....danas je dan kad se posti ;)

Neoplatensis Christianus

pre 9 godina

Da bi se znacajno ustedelo naredne godine na popovskim troskovima svecenja tolikog volumena vode, moj predlog je da tok Dunava od ulaska u Srbije do izlaska iz iste preimenujemo u reku Sv. Srpski Jordan. Voda bi time automatski bila sveta. Ta Sveta Srpska reka Jordan bi se mogla koristiti i za krstenje nekrstenih kako domacih tako i stranaca. A ako se mi u NS udruzimo sa Medjugorjem imali bi slican deal kao i EXIT i festival u Budvi. Para u izobilju!!!

Бојан Илић

pre 9 godina

Koja smo mi sprdnja od drzave.Bolje bi nam bilo da smo ostalo pod turcim, ili nemcima.Do sad bi vec bili u EU, i ovakve gluposti se ne bi desavale.
(Pedu, 20. januar 2015 19:53)
Мађарски пасош и само цепај...

Aleksa

pre 9 godina

Sto niste stavili link za licitaciju na limundu ??? http://www.limundo.com/kupovina/Nega-tela/Ostalo/Sveze-osvestana-novosadska-cesmovaca-NS-After-Life-/32648445

Mozda neko iz ateistickih gradova zeli da kupi , da se preporodi , evo ima , ko prodaje ...
A mozda je u Uzicu bila zagadjena voda prosle godine , zato sto nisu osvestali na vreme ???? Majka mu stara .... A i bili su onomad prvi osnovali Uzicku Republiku, da rasteraju bagru ... Izgleda cemo morati ponovo ..

nestašni đakon

pre 9 godina

Dodje vreme kada pametan zacuti, budala progovori a fukara se obogati.
A popa i ne zna sta je djakon usput radio sa vodom, kao ja sa vojnickim kupusom po kazni.
PS: Zabraniti ovo sto popovi rade sa gradskim vodovodom kao potpuno nehigijensko!

branislav

pre 9 godina

Smatram da je osvestavanje vode u vodovodu, blago receno, neumesno, jer voda iz vodovoda se nece koristi samo za pice, ako razumete sta zelim da kazem. Ovo je zaista blamaza, i kao vernik nemam grama razumevanje za one koji ovo trazili ili popa koji je ovo izvrsio. Sasvim je drugo kada se osvesta voda za potrebe pojedinca ili porodice, posto svi znamo da se ona koristi za pice ili spravljanje odredjene hrane.
Medjutim, isto tako sam sokiran komentarima osoba koje jedva cekaju neciju pogresku da napadaju citavu SPC i sve vernike, kao da su Sinod i svi vernici odlucili da se tako uradi. Zalosno je koliko ima zlobe u nekim ljudima. I ne znam ko na mene ostavlja mucniji utisak, ovi iz vodovoda ili pojedini komentatori.

S&ra

pre 9 godina

Zivim u Kanadi. Ne smem ovo nikom da ispricam. Mislice da smo zaostali nacisto, a bar ovi oko mene imaju visoko misljenje o nama. Par njih mi je cak reklo, kako smo mi pametni i obrazovani. Da ovo cuju, ode dugogodisnji marketing u propast. Ali svejedno slatko sam se nasmejala predlozima imena i slogana. Smisao za humor nam je bio i ostao jaca strana.

kejto

pre 9 godina

toliko vrcavih umova u tako maloj zemlji... svi bi da budu zabavljaci.
nisam vernik,ali nosim se onom zivi i pusti druge da zive,pa ako neko veruje u nesto njegova stvar i nije za ismevanje. nije pristojno u najmanju ruku.

Бојан Илић

pre 9 godina

Znaci jos ima Novosadjana u Novom Sadu???
(Novosadjanka, 20. januar 2015 19:53)

У јеее, не верујем шта прочитах....:-)))

Harold

pre 9 godina

Nesto mora odmah da se uradi!
Ne znam tacno sta, pa molim da mi pomognete!!!
Mozda:
1. Izbaciti, u ime zdravog razuma, Veronauku iz drzavnih skola.
2. Zabraniti popovima da miluju decake po glavi.
3. Organizovati glasanje za izbor najneobicnijih namera SPC.
4. Uvesti u novine rubriku "Najdrazi pop".
5. "Biramo foto na temu: Najlepsi zagrljaji duhovne i svetovne vlasti."
'Ajde, braco, pomagajte!

pagan

pre 9 godina

Ja nemam reči... 21.vek, era nauke i visoke tehnologije, sleteo rover na Mars I šalje HD fotografije, medicina spojila kičmenu mozdinu u kolica zakucanom čoveku... A neki i dalje veruju u bajke pastira i nomada Iz Bronzanog doba, u crne magije, horoskope, da ulje kanabisa leči rak, i poslednje, da će voda posle nekog bajanja sveštenika imati lekovito-isceljujuće dejstvo... I da ateista sam, ne nisam komunista, ne nisam satanista, i ne ne verujem u bajke... Sledeći put kad se razbolite dragi vernici, molim vas nemojte koristiti ono za šta su naučni radnici prolili znoj, nego lepo na Ostrog i tamo se lečite metodama koje garantuje crkva.....

Logic

pre 9 godina

Eh.... Ma vrlo duhovito, umal' ne rekoh duhovno. Al' ne d'o Bog, ne zagrmelo u vama, pili bi je religiozno i da se nađe ispod konjskog kopita.

sahara

pre 9 godina

...a šta sad vernici koji nisu pravoslavci i ateisti imaju povod da odbiju plaćanje vode ...
(voša, 20. januar 2015 21:23)
U Americi bi imao pravo da ne platis vodu + da ih oderes sa milionskom odstetom (makar i pola dao advokatima). Ovde mozes samo da ugasis svetlo i otselis se, za ostalo (ove koji osvestavaju) ce se pobrinuti sama priroda za nekoliko decenija

ateista

pre 9 godina

nije mi jasan ljudski poriv za hejtovanjem. o ovom slucaju cak je i pozeljno mrzeti, sprdati se, ismevati. jadno rodjaci, veoma jadno,ali bitno je da ste u jednom krdu koje kao cool za razliku od drugog religioznog krda.

srbenda a ne komunjara

pre 9 godina

Taman kada covek pomisli da je sve vec u ovoj Srbiji izmisljeno , desi se nesto novo. Nema kraja ludilu . Steta sto ne postoji kao olimpijska disciplina. Zlato , garant !
(Ladislav, 20. januar 2015 20:54)
postoji DARVINOVA NAGRADA, ako se prijavimo ima ubrzo da nas diskvalifikuju. pored nas niko neće imati nikakve šanse

daroje romanovic

pre 9 godina

Moje preduzeće je nabavilo osveštane pvc flaše od 1.5 l i počelo da puni bogojavljensku vodicu, javili se i distributeri i diskonti po okolnim opštinama koje nemaju mogućnost konzumacije svete vodice kao mi u Novom Sadu! A vidim direktor dogovara i izvoz u Rusiju i EU.

(pp

pre 9 godina

i? hvala popovima sto javno vredjaju pripadnike drugih veroispovesti. nije svako srbin pravoslavac, od kosova ravnog u vojvodini, iako se radi na tome. oteto, prokleto, na vam kosovo.

only fools and horses

pre 9 godina

U Americi bi imao pravo da ne platis vodu + da ih oderes sa milionskom odstetom (makar i pola dao advokatima).
(sahara, 20. januar 2015 23:30)

A ti milioni, jel bi bili u svetovnom novcu, ili u onom na kom piše : "U Boga verujemo" (In God we trust)? Smo pitam.

miro split

pre 9 godina

@Joca 011
A,jesi ti ovo počeja pisat čirilicon jer misliš da ja to ne znan pročitat,pa tionda neću dosađivat?Zeznija si se moj Joco,ja ti baratan čirilicon ka glagoljicon.
Nego tija san te nešto pitat.
Ma ,sinoć san bija na nekon rođendanu i izmiša san sav alkohol ovog svita i nije mi jutros baš dobro.Daj bogati reci mi imali di te vode ovdi kraj Splita da mi izliči ovo lude glave i mamurluk u njoj?
Joco pomogni mi ako Boga znaš!

Komentator

pre 9 godina

Naš narod uživa da pljuje i gazi po svemu šta je sveto. Ne postoji ni jedan narod na svetu koji više psuje Boga od nas. Kukamo kako nam je teško a na Tvorca bacamo drvlje i kamenje.
Pomoći će Bog,ako imadne kome.

nikola

pre 9 godina

@Zaista ne znam sta bih napisala ...ali je jace od mene! " I smeha i smeha deci !"
(drmrr, 20. januar 2015 20:03)

Nema sanse da protumacim ovaj komentar .

Ns

pre 9 godina

Pa meni ovo bas i nije interesantno. Svako ima pravo da se opredeli za sta hoce u zivotu, pa i to da bude vernik i postuje srpsku i pravoslavnu tradiciju.
Pitam se dal bi ste preneli ako neko vredja i naziva saljivim imenima manjine ili nesto sl.
Ja sam za demokratiju i postovanje svega.

Joca 011

pre 9 godina

Спрдња са освећивањем водоводске воде нема везе с Црквом, макар је и поп вршио.
Богојављењска водица је само она вода која се узме у Цркви на дан Богојављења.
* * *
Богојављенска водица једна од најјачих, најлековитијих вода.
(Упоредива је са осталим лековитим водама, или агиазмама,
како се за њих још каже, и којих има посвуда по православном свету.)
И заиста, ја с њом имам искуство да кад-год сам је попио (а пије се по мало,
обавезно уз осењивање крсним знаком, и, ако имате у кући, пред неком иконом, и,
наравно, с великим поштовањем и богобојажљивошћу), да сам увек осетио
како ми Бог помаже, како је нисам пио узалуд.
Иначе, она има својство, тачније речено, Бог јој даје својство, да се не бајати.
До пре неки месец имао сам Богојављенску водицу из 2003.
(ја на флаши фломастером напишем годину) и осведочио сам се да је била
тако свежа као да сам је малочас наточио.
.

Surovi

pre 9 godina

(Joca 011, 21. januar 2015 08:49)
Da li ti znas zasto su neke vode lekovite ,a druge ne?
Pojedine vode na svom putu k [ovrsini prolaze kroz razlicite mineralne slojeve,razlazu te minerale i time poboljsavaju svoj sastav.Obicna kisnica,nema nista u sebi i kada ne bi bilo cadji u vazduhu,bila bi po mineralnom sastavu najslicnija destilovanoj vodi.
E sad,kada nam je poznato iz naucnih izvora zasto je neka voda lekovita ili ne,da li je moguce da neko nije u stanju da upregne poneku vijugu u svom nerazvijenom mozgu i da zakljuci da je osvestavanje vode samo zastareli magijski ritual i ostatak jednog primitivnijeg doba?

Da,ateista sam i krsten sam po rodjenju(sto znaci protiv moje volje),ali se uopste ne osecam pripadnikom nijedne vere,niti verujem u gluposti koje propovedaju!
Kao neko ko je naucio da koristi svoj mozak,uvek se trudim da svemu pristupim racionalno,a verovanje u bogove i magijke rituale ,ne moze biti racionalno.
Iskreno ,imam veliki problem po pitanju crkve i njenog sve veceg pristupa u javnosti,posto je nasa zemlja po ustavu sekularna.Takodje sam zestoko protiv veronauke, kojom truju decu u skolama.

Lala iz Banata

pre 9 godina

@dark

U Novom Sadu ne može "mjesecima bez promjene" da stoji. A ni bez promene.
A vaš pseudonim govori sve.
Nemen est omen.
Ne brinem ja za popove... imaju mušterija za šišanje.

Marko Jovan

pre 9 godina

Meni zaista nije jasno ko je rekao da su Srbi hriscani. A nisu Boga mi ni civilizovani. Vidim mnogi koji zive na zapadu se nesto zgrazavaju i stide, a ne vide koliko npr. isti ti drugi narodi postuju svoju veru. Svaka vam cast ako mislite da bez ocuvanja vere, koja je vekovima gradila nas identitet, nama ima spasa i boljitka. HULITE na Boga i molitvu nad vodom, a mislite da ce vam biti bolje...Misljenja sam da Srbima nece nikad i ne treba nikada da bude bolje.

dark

pre 9 godina

Nije primitivizam,primitivizam su ovi komentari. Ne znate šta je osvećena voda i samo se šegačite i zgražavate. Jel' znate da osvećena voda ne može da se pokvari? Može da stoji mjesecima bez promjene.

sokrates

pre 9 godina

Koja smo mi sprdnja od drzave.
Bolje bi nam bilo da smo ostalo pod turcim, ili nemcima.
Do sad bi vec bili u EU, i ovakve gluposti se ne bi desavale.
(Pedu, 20. januar 2015 19:53)Naši vlastodršci ne mogu nijednu odluku da donesu bez konsultovanja sa EU,a Nemci vladaju unijom.Dakle ne može niko sa strane da promeni stanje u Srbiji,čak i da verujemo u te gluposti kako stranci(EU)želi da nam pomogne.

sahara

pre 9 godina

Ja imam od prosle godine Bogojavljensku vodicu..i ko da sam je natocila tek ....ta voda se ne kvari..uzeta crkvi..
(Slatka, 21. januar 2015 09:49)
Raspitaj se malo o legionarskoj bolesti

Aco

pre 9 godina

@Joca 011
I vi zaista verujete u to, a ne u hemiju?
Vi ste verovatno u drugoj polovici zivota, a ona se odlikuje izrazenom potrebom za ocuvanjem polozaja i pozicije kao i snaznom potrebom za sigurnoscu, a nikako za promenom, vlastitom i socijalnom, sirenjem polja svesti, istrazivanjem novog i nepoznatog. Izuzeci su vrlo retki.

Građanin

pre 9 godina

Tuga sta se nama desava i koji nivo svesti imamo. Lepo su nam isprali mozak. Promovise se izvitopereno, a ruga na ono malo vrednosti sto nam je preostlao. Bezumnici, pre nego li se rugate, sudite, obezvredjujete pogledajte sebe, svet oko sebe... Procitajte i pogledajte (npr.you tube)sta znaci voda nasoj planeti, coveku. Ne da su putevi na ovoj planeti cudni vec bespovratno usmereni ka unistenju svih vrednosti ''zivota''ukoliko nastavimo sa ovakvom pameti. Sa ovim temama se ne sali nego svi zajedno prst na celo!

Joca 011

pre 9 godina

@ (Aco, 12:13) . . . 2

Јер ће доћи вријеме када здраве науке неће подносити, него ће по својим жељама окупити себи учитеље да их чешу по ушима; И одвратиће уши од истине, а окренути се бајкама.
*
Почетак мудрости је страх од Бога.
*
Од тога немам веће радости него да чујем како моја дјеца живе у истини.
*
Ко неће да ради не треба ни да једе.
*
Док светлост имате вјерујте у светлост, да будете синови светлости.
*
Бдите, стојте у вјери, мушки се држите, снажите се.
*
Али ово знај да ће у посљедње дане настати тешка времена. Јер ће људи бити самољубиви, среброљубиви, хвалисави, гордељиви, хулници, непослушни родитељима, неблагодарни, непобожни, безосећајни, непомирљиви, клеветници, неуздржљиви, сурови, недоброљубиви, издајници, напрасити, надувени, више сластољубиви него богољубиви, који имају изглед побожности, а силе њезине су се одрекли. И клони се ових.
*
Да буде савршен Божији човјек, припремљен за свако добро дјело.
*
Ко чини неправду нека још чини неправду, и нечисти нека се још прља; а ко је праведан нека још чини правду, и ко је свет нека се још освећује.
*
Прељубници и прељубнице, не знате ли да је пријатељство према свијету непријатељство према Богу? Јер који хоће свијету пријатељ да буде, непријатељ Божији постаје.
*
Не љубите свијета ни што је у свијету. Ако неко љуби свијет, љубави Очеве нема у њему. Јер све што је у свијету: похота тјелесна, и похота очију, и надменост живљења, није од Оца, него је од свијета.
.

Mile

pre 9 godina

Znaci vise ne mora da svitim vodicu, samo natocim sa cesme :)
Usteda svakako :)

Ali vest je nevidjena, savijam se od smeha zbog predloga imena i slogana :D svaka cast! :D

Joca 011

pre 9 godina

(Surovi, 13:12)
(Aco, 13:26)

Čovek uvek govori iz uverenja, i zato ih mora imati. Prvobitna uverenja su najpre ona što su nam preneli roditelji ili smo naučili u školi. I sve dok ne steknemo nova uverenja i saznanja, verujemo starima. Napuštanju starih saznanja i usvajanju novih čovek pribegava tek kada mu se dese situacije iz kojih ne može naći zadovoljavajući odgovor. Zato se kaže ''bez muke nema veronauke''. Stoga su sve bebe ateisti, a kako život donosi svoje sadržaje, prijatne i neprijatne, tako na kraju preostane mali broj ateista sa sedom kosom. Vernikom se postaje u procesu življenja. Tako stoji i sa saznanjem o lekovitosti čudesne Bogojavljenjske vodice – tek kada se čovek u tu lekovitost lično uveri.
Pozdrav
.

Aco

pre 9 godina

@Joca 011
Slazem se sa konstatacijom da je malo ateista sede kose (nihilista tek) i to je potpuno razumljivo ali ako stvari podelimo na stvari po sebi i po nama jasno je da su sva nasa uverenja po nama ali i da se za nesto moram uhvatiti kao orijentir(nikad nisam sreo izuzetak), pa makar kojoj to sferi zivota ili prirode pripadalo. Jedna zena je to prokomentarisala ovako "Ja ne znam da li ima Boga ili nema ali ja u nesto moram verovati kad mi je tesko".
Postovani, nemojte me pogresno razumeti, ali gledajuci samo delotvornost, ja sam pristalica religije i vidio sam koliko ljudima daje nadu, sigurnost, kako pomaze posustalim i jaca duh.
Uzmimo npr nekog posustalog u teskim zivotnim okolnostima npr heroinskog ovisnika. Nikakav racionalizam, intelektualiza, ateizam mu ne moze pomoci. Nihilizam ga unistava.
U ger. centru postoji jedan covek koji za sve u zivotu na neverovatan nacin nalazi objasnjenje po Froju ili moj stric po Jehovi. Da li onda bitno da li su Frojd ili Jehova u pravu? Izmaci im to, a dati cist nihilizam je ravno suicidu.
Ipak to su stvari po nama i ne mozemo osporiti teoretski komentar od Surovog.
U svakom obredu vazna je simbolika i skup stavova na kojima se zasniva. Bez nje obred je besmislen. Ljudi su izgubili veru, racionalizam ne nudi sigurnost, neuroze i depresije cvetaju. Nailazim katkad na vase komentare. Upecatljivi su. Ne slazem se teoretski sa njima ali sa poentom vrlo cesto.
Ipak razumite da su ovde mladji i trenutak u kom zive.
Svako dobro

Surovi

pre 9 godina

(Joca 011, 21. januar 2015 19:25)
Slozio bih se sa tobom da je verovanje u sustini intimno iskustvo,koje je nekome potrebno,a nekome ne.Ono sto predstavlja problem za drusvo kao celinu ,jeste organizovano verovanje u gluposti i bajke,koje se vuku cak i po nekoliko milenijuma.To je veliki problem,zato sto drustvo tako ide u regresiju,jer uporno zbog tradicije koju odrzava,zapravo ne dozvoljava sebi da napreduje.Svaki dan se saznaje i otkriva nesto novo o svetu oko nas.To sto nesto ne znamo,ili ne mozemo da objasnimo,ne treba da znaci da su za to odgovorni bogovi,casni krstovi,demoni i sl.gluposti koje organizovane religije i crkve prosipaju.
Ljudi ,ako vec imaju potrebu da veruju,treba da veruju u sebe,iako je to veoma tesko,jer retko ko poznaje sebe.Zato veruju u bogove.Nazalost o bogovima i o religiji znaju jos manje,tako da se organizovano verovanje svodi masu ovaca koja bleji i ponavlja odredjeni obrazac bez ikakve svesti zasto to radi.

Joca 011

pre 9 godina

@ (Aco, 12:13) . . . 1

Са задовољством, али нисам сигуран да ће проћи....... Ево из два наставка.

Ја сам пут и истина и живот.
*
А највећи између вас да вам буде слуга. Јер који се уздиже, понизиће се, а који се понизи, узвисиће се.
*
Царство је небеско: правда и мир и радост у Духу Светоме.
*
Јер човјеку који му је по вољи даје мудрост и разум и радост, а грешнику даје муку да сабира и скупља да да ономе који је по вољи Богу. И то је таштина и мука духу.
*
Опет видјех под сунцем да није до брзих трка, ни рат до храбрих, ни хлеб до мудрих, ни богатство до разумних, ни добра воља до вештих, него да све стоји до времена и згоде.
*
Тако дакле нити стоји до онога који хоће, ни до онога који трчи, него до Бога који помилује.
*
Знам , Господе, да пут човјечији није у његовој власти, нити је човјеку који ходи у власти да управља корацима својим.
*
Овако вели Господ: да је проклет човјек који се узда у човјека и који ставља тијело себи за мишицу, а од Господа отступа срце његово.
*
Ако Господ неће градити дома, узалуд се муче који га граде; ако неће Господ чувати града, узалуд не спава стражар.
*
Узалуд раните, доцкан лијежете, једете хљеб уморни; миломе својему он даје сан.
*
А даље, браћо, што год је истинито, што год је поштено, што год је праведно, што год је чисто, што год је достојно њубави, што год је на добру гласу, било која врлина, било што похвале достојно, то мислите.
*
И старајмо се један о другоме у подстицању на љубав и добра дјела.
.

Surovi

pre 9 godina

@ (Surovi, 22:04)
Misliš li da su milijarde ljudi, od Hrista do danas, koji su u Njega verovali, svi odreda bili u teškoj zabludi i verovali su sasvim uzalud i u ništa? Da su najveće građevine i najlepše umetničke tvorevine pravili su uma sišli ljudi? I da oduvek pa i danas, najumniji i najkulturniji ljudi među nama, koji su vernici, su ustvari brutalno obmanuti od manipulanta Hrista i Njegove Crkve? I da su ranohrišćani po rimskim katakombama nekada, i doskora u periodu komunizma, pa i danas, koji su davali svoje živote za veru, ustvari nizašta stradali? I da su svi ti ljudi svojim ponašanjem unazadili čovečanstvo?
(Joca 011, 22. januar 2015 01:11)
Laz postaje verodostojna samo kada vecina u nju veruje!
Mnogi umetnici su imali svoje verske krize,ali su gotovo svi imali problem sa crkvom,koja je propisivala sta je dobro ,a sta ne.
Koliko vidim ,mnogi me ne razumeju.Ja protiv vere u boga ili bogove ,nemam nista protiv,ali imam protiv svih oblika organizovanog verovanja,posto je to iskljucivo laz i manipulacija.
U krajnjem slucaju,u crkva sa bogom,nema bas nikakve veze...Crkve prodaju skup razlicitih bajki za decu,a prost narod u nemogucnosti da objasni svet oko sebe,veruje u njih.

Vojvodjanin poslednji mohikanac

pre 9 godina

Samo da obavestim da se za ovo planira stavka u ,,Informatici''. Za one van Novog Sada to je objedinjena naplata. Nego, ja jutros vratio vodu u Dunav . DDD udruzenje izbrisite mi ovo sa racuna, tj. osvestao sam Dunav. I jos, 3d-eovci, protiv Vojvodjana sveta vodica pomaze kao protiv kamenca-nikako. I cestitam patriJotskom bloku, postali ste kao ds. Svaki vas potez je plus za one protiv.

Surovi

pre 9 godina

Čovek uvek govori iz uverenja, i zato ih mora imati. Prvobitna uverenja su najpre ona što su nam preneli roditelji ili smo naučili u školi. I sve dok ne steknemo nova uverenja i saznanja, verujemo starima. Napuštanju starih saznanja i usvajanju novih čovek pribegava tek kada mu se dese situacije iz kojih ne može naći zadovoljavajući odgovor. Zato se kaže ''bez muke nema veronauke''. Stoga su sve bebe ateisti, a kako život donosi svoje sadržaje, prijatne i neprijatne, tako na kraju preostane mali broj ateista sa sedom kosom. Vernikom se postaje u procesu življenja. Tako stoji i sa saznanjem o lekovitosti čudesne Bogojavljenjske vodice – tek kada se čovek u tu lekovitost lično uveri.
Pozdrav
.
(Joca 011, 21. januar 2015 14:44)
Ok!
Hajde da uzmemo da si u pravu,ali sve je to dzaba ,ako nisi u stanju da to naucno dokazes.Ljudi su milenijumima verovali da sunce izlazi i zalazi zahvaljuci bozanskim silama,a svi odlicno znamo da to nije tako.
...ili mozda jeste?
Ljudi veruju samo zato sto je tako lakse,pogotovo u sredinama gde je mnogo primitivnih ljudi.To ne zavisi od stepena bogatsva nekog drusva,vec od stanja svesti i sa vernicima se najlakse manipulise (Amerika,Bliski Istok,Isil...).
Uverenja se uglavnom namecu i retko ko je vernik iz licnih uverenja.Vecina su vernici zato da bi se uklopili u ono sto vecina radi,bez jasnog znanja o tome u sta veruju.

Jedna Riđokosa

pre 9 godina

Kada izvadite opran veš iz mašine, umesto da vam miriše na deterdžent i omekšivač on vam "miriše" na hlor. Da li znate kakav je to osećaj?

zozrzo

pre 9 godina

Ne znam sto se cudite? Posmatrac deluje na posmatrano, svest na materiju. To je fizika, eksperimentalno dokazano, nije magija. Ali, sta je svest a sta materija, to se jos ne moze sa sigurnoscu reci.

dragan

pre 9 godina

Svi bunari u crkvama na teritoriji Novog Sada i okoline je zatrovana.To je zvanični nalaz Instituta Batut.Stanujem blizu crkve,ima vodu iz zemlje ali za 20g niko nije ni prišao bunaru.Na 5 km odatle obična česma-pričaju ljudi sve bolesti leči.Dolaze ljudi"pametni" pa toče u buriće.Na Tekijama isto čudotvorna voda,isto dolaze i pune kanistere.Jedino Jodna banja u centru NSa nikako da nađe zdravu vodu.

Joca 011

pre 9 godina

@ (Surovi, 17:22)

* Vera se ne može dokazati naučnim metodama. Ovo je stoga što nauka nema metodologiju detekcije i merenja Božjih tajni, niti joj je to predmet interesovanja.
* Uveren (u bilo šta) neko može postati tek pošto prođe proces uveravanja,
dakle posle sumnji, pitanja, spoznavanja i preispitivanja. Upravo vernici su prošli taj proces, duboko ličan i moćan.
* Da bi čovek mogao da pojmi neke više tajne, neophodno je da najpre učini napor nadrastanja svog ovozemaljskog uma. Jer, onaj naš um koji spoznaje samo i isključivo prema sopstvenom konvencionalnom iskustvu, u skladu sa zakonima ustrojstva materije u kojoj se rodio i u kojoj živi, nedovoljan je. Taj um jednostavno odbija da prizna mogućim bilo šta što se ne uklapa u koncept utemeljen na iskustvu. To je prvi i najveći problem spoznavanja. (Primer koji bi nam poslužio da ovo prihvatimo je relativistička teorija prostora, vremena i kretanja.)
Ali,
da se čovek poduhvati ovako radikalne izmene i dopune svoga uma, on jednostavno ne vidi potrebu sve dok mu se sve lepo uklapa i čini mu se da ispravno razume. Potrebu uviđa tek kada naiđe na situacije za koje nema odgovora. Redovno tek tada (kada je prinuđen) počinje da postavlja fundamentalna pitanja: Šta, Ko, Zašto, S kojim smislom...? Idući dalje, čovek shvata kompleksnu Istinu pisanu velikim slovom I. Na taj način formira novo, naprednije gledište na svet oko sebe, u kome preostaje mnogo manje neodgovorenih pitanja.
Pozdrav
.

Joca 011

pre 9 godina

@ (Aco, 20:27)

Razumem ja Vaš stav da je religioznost pozitivna i dobrodošla ljudima kao oslonac u teškim trenucima, kada ga je sve ostalo izdalo. I on je OK. Ali, da bi se sada otišlo korak dalje i razumelo kako sve to nije samo veoma pragmatična priča već i sasvim opipljiva i dejstvena sila, ne može se jednostavno. Neophodno je duboko lično iskustvo. To je upečatljiv događaj praćen uvidom u direktnu i nesumnjivu Božju intervenciju u našem svetu i našim životima. Kada se, kojim povodom i na koji način on dešava, ne zavisi samo od nas već i od Boga. Bog čoveka poznaje bolje nego on sam, i bira veoma suptilne načine da mu se javi. Takvo iskustvo je do te mere fascinirajuće da se pamti ceo život. Zavisno od daljeg ponašanja čoveka, ono se iznova potvrđuje u specifičnim životnim situacijama. Bilo da je u pitanju Božji odziv na neku našu molitvu koju Mu upućujemo, npr. za ozdravljenje, bilo za neku pomoć u teškim momentima, bilo za spoznaju o nekom pitanju koje nas muči, takav Božji odziv je empirijski i ne može se protumačiti drugačije. Ne može npr. nekim zakonomernim ponašanjem prirode.
Pozdrav
.

Joca 011

pre 9 godina

@ (Surovi, 22:04)
Misliš li da su milijarde ljudi, od Hrista do danas, koji su u Njega verovali, svi odreda bili u teškoj zabludi i verovali su sasvim uzalud i u ništa? Da su najveće građevine i najlepše umetničke tvorevine pravili su uma sišli ljudi? I da oduvek pa i danas, najumniji i najkulturniji ljudi među nama, koji su vernici, su ustvari brutalno obmanuti od manipulanta Hrista i Njegove Crkve? I da su ranohrišćani po rimskim katakombama nekada, i doskora u periodu komunizma, pa i danas, koji su davali svoje živote za veru, ustvari nizašta stradali? I da su svi ti ljudi svojim ponašanjem unazadili čovečanstvo?
ps
Za tvoje dobro ti želim reći da reči: ''gluposti koje crkve prosipaju, ovce koje bleje bez ikakve svesti'', nisu one koje ti mogu otvoriti kooperativan koristan razgovor, ma o čemu da je tema. A njihovom upotrebom ne postižeš ono što želiš – da efektno pojasniš šta misliš.
Pozdrav
.

Aco

pre 9 godina

@Joca 011
Naravno. Postoje ljudi koje zele otkriti vise, koji se uvek pitaju zasto ali vecina ljudi jedva da moze razumjeti bilo kakave apstrakcije ,a kamoli tako slozen sistem stavova. Sigurno da je religija daleko vise od obicaja. O tome bi se moglo danima razgovarati ali na zalost to ovde nije moguce. Pretpostavljam da ste hriscanin koji je procitao Sveto Pismo (verovatno i vise puta). Zamolio bih vas za par vama omiljenih citata. Odista bi mi bilo drago.
Pozdrav

kejto

pre 9 godina

toliko vrcavih umova u tako maloj zemlji... svi bi da budu zabavljaci.
nisam vernik,ali nosim se onom zivi i pusti druge da zive,pa ako neko veruje u nesto njegova stvar i nije za ismevanje. nije pristojno u najmanju ruku.

ateista

pre 9 godina

nije mi jasan ljudski poriv za hejtovanjem. o ovom slucaju cak je i pozeljno mrzeti, sprdati se, ismevati. jadno rodjaci, veoma jadno,ali bitno je da ste u jednom krdu koje kao cool za razliku od drugog religioznog krda.

Logic

pre 9 godina

Eh.... Ma vrlo duhovito, umal' ne rekoh duhovno. Al' ne d'o Bog, ne zagrmelo u vama, pili bi je religiozno i da se nađe ispod konjskog kopita.

branislav

pre 9 godina

Smatram da je osvestavanje vode u vodovodu, blago receno, neumesno, jer voda iz vodovoda se nece koristi samo za pice, ako razumete sta zelim da kazem. Ovo je zaista blamaza, i kao vernik nemam grama razumevanje za one koji ovo trazili ili popa koji je ovo izvrsio. Sasvim je drugo kada se osvesta voda za potrebe pojedinca ili porodice, posto svi znamo da se ona koristi za pice ili spravljanje odredjene hrane.
Medjutim, isto tako sam sokiran komentarima osoba koje jedva cekaju neciju pogresku da napadaju citavu SPC i sve vernike, kao da su Sinod i svi vernici odlucili da se tako uradi. Zalosno je koliko ima zlobe u nekim ljudima. I ne znam ko na mene ostavlja mucniji utisak, ovi iz vodovoda ili pojedini komentatori.

dark

pre 9 godina

Nije primitivizam,primitivizam su ovi komentari. Ne znate šta je osvećena voda i samo se šegačite i zgražavate. Jel' znate da osvećena voda ne može da se pokvari? Može da stoji mjesecima bez promjene.

Komentator

pre 9 godina

Naš narod uživa da pljuje i gazi po svemu šta je sveto. Ne postoji ni jedan narod na svetu koji više psuje Boga od nas. Kukamo kako nam je teško a na Tvorca bacamo drvlje i kamenje.
Pomoći će Bog,ako imadne kome.

Бојан Илић

pre 9 godina

Koja smo mi sprdnja od drzave.Bolje bi nam bilo da smo ostalo pod turcim, ili nemcima.Do sad bi vec bili u EU, i ovakve gluposti se ne bi desavale.
(Pedu, 20. januar 2015 19:53)
Мађарски пасош и само цепај...

Pedu

pre 9 godina

Koja smo mi sprdnja od drzave.
Bolje bi nam bilo da smo ostalo pod turcim, ili nemcima.
Do sad bi vec bili u EU, i ovakve gluposti se ne bi desavale.

Vojvodjanin poslednji mohikanac

pre 9 godina

Beogradjani, jel sad znate sto vas ne volimo? Zato sto ste nam utrapili bagru ovamo. Trebali ste nesto i kod vas. A patriJoti su cudo. Sto god dotaknu pokvare. Eto, i od autonomasa su napravili republikance. Sto dalje od vaseg ludila.

Marko Jovan

pre 9 godina

Meni zaista nije jasno ko je rekao da su Srbi hriscani. A nisu Boga mi ni civilizovani. Vidim mnogi koji zive na zapadu se nesto zgrazavaju i stide, a ne vide koliko npr. isti ti drugi narodi postuju svoju veru. Svaka vam cast ako mislite da bez ocuvanja vere, koja je vekovima gradila nas identitet, nama ima spasa i boljitka. HULITE na Boga i molitvu nad vodom, a mislite da ce vam biti bolje...Misljenja sam da Srbima nece nikad i ne treba nikada da bude bolje.

Ns

pre 9 godina

Pa meni ovo bas i nije interesantno. Svako ima pravo da se opredeli za sta hoce u zivotu, pa i to da bude vernik i postuje srpsku i pravoslavnu tradiciju.
Pitam se dal bi ste preneli ako neko vredja i naziva saljivim imenima manjine ili nesto sl.
Ja sam za demokratiju i postovanje svega.

Joca 011

pre 9 godina

Спрдња са освећивањем водоводске воде нема везе с Црквом, макар је и поп вршио.
Богојављењска водица је само она вода која се узме у Цркви на дан Богојављења.
* * *
Богојављенска водица једна од најјачих, најлековитијих вода.
(Упоредива је са осталим лековитим водама, или агиазмама,
како се за њих још каже, и којих има посвуда по православном свету.)
И заиста, ја с њом имам искуство да кад-год сам је попио (а пије се по мало,
обавезно уз осењивање крсним знаком, и, ако имате у кући, пред неком иконом, и,
наравно, с великим поштовањем и богобојажљивошћу), да сам увек осетио
како ми Бог помаже, како је нисам пио узалуд.
Иначе, она има својство, тачније речено, Бог јој даје својство, да се не бајати.
До пре неки месец имао сам Богојављенску водицу из 2003.
(ја на флаши фломастером напишем годину) и осведочио сам се да је била
тако свежа као да сам је малочас наточио.
.

Vasa Pelagić

pre 9 godina

Kako vas, bre, nije sramota, bagro primitivna? Ajde što nemate poštovanja prema normalnom svetu, ali što ne uvažavate kolege koje pripadaju drugim firmama?! Kakva je ovo kaljuga, ova Srbija, kakvo leglo primitivizma, dođe mi da vrištim.

Бојан Илић

pre 9 godina

Znaci jos ima Novosadjana u Novom Sadu???
(Novosadjanka, 20. januar 2015 19:53)

У јеее, не верујем шта прочитах....:-)))

pagan

pre 9 godina

Ja nemam reči... 21.vek, era nauke i visoke tehnologije, sleteo rover na Mars I šalje HD fotografije, medicina spojila kičmenu mozdinu u kolica zakucanom čoveku... A neki i dalje veruju u bajke pastira i nomada Iz Bronzanog doba, u crne magije, horoskope, da ulje kanabisa leči rak, i poslednje, da će voda posle nekog bajanja sveštenika imati lekovito-isceljujuće dejstvo... I da ateista sam, ne nisam komunista, ne nisam satanista, i ne ne verujem u bajke... Sledeći put kad se razbolite dragi vernici, molim vas nemojte koristiti ono za šta su naučni radnici prolili znoj, nego lepo na Ostrog i tamo se lečite metodama koje garantuje crkva.....

_Sima

pre 9 godina

Meni sad nije jasno, dali oni koji su druge vere, treba da ugrade neki filter u svoje domacinstvo koji konvertuje ovu svetu vodicu u sv. vodicu njihove vere? Mozda nije ista za sve vere, ili ipak jeste, ne razumem se...

Novosadjanin

pre 9 godina

Zivim u Novom Sadu, za sebe mogu da kazem da sam vernik, aktivan ( da ne objasnjavam...nema potrebe). Ovaj cin je potpuno politikantski. Jeftino i bljutavo. Osvestavanje je izvrsio otac Branko Curcin, izuzetan duhovnik koji izmedju ostalog vodi Zemlju zivih. Svestenici nista ne smeju da urade bez pristanka nadleznog arhijereja pa ni ovaj sveti cin. U ovoj zemlji je sve toliko izmesano i nezdravo da je naprosto mucno. Vecina prisutnih ne ume niti da se prekrsti pravilno a o tome da izgovore Oce Nas i Simvol Vere da ne govorim. Nemam pravo da osudjujem ali imam zdrav razum koji me sprecava da cutim. Verovatno danas na Sabor svetog Jovana Krstitelja krkaju prasetinu....danas je dan kad se posti ;)

ZoranNS

pre 9 godina

Evo bisera u duhu vremena u kome živimo.
Novi Sad je, zahvaljujići SNS, Trećoj Srbiji, Narodnom pokretu Dinara Drina Dunav, postao simbol kretenizma, maloumnosti, mesto događaja koji se ničim ne mogu objasniti osim, teškom duševnom bolešću ovih na vlasti. Vest “Građanii Novog Sada od juče više ne piju običnu česmovaču jer je voda iz gradskog Vodovoda sada i zvanično osveštana. Posle osveštavanja vode iz gradskog vodovoda u buradima ispred kabineta direktora Miloša Stanisavljevića, u besedi je istaknuto da je na taj način, simbolično, blagoslov prenesen i na vodu koja se distribuira Novosađanima preko sistema vodosnabdevanja.” Možete li verovati da ovako nešto postoji u svetu, od ovog momenta u pijaćoj void imamo delove svete fekalije, arsena, bakterija I ostalih sadržaja sa svetim hlorom u sebi. Onaj ko pije ovu vodu ima garanciju da mu neće izrasti magareće uši.

Harold

pre 9 godina

Nesto mora odmah da se uradi!
Ne znam tacno sta, pa molim da mi pomognete!!!
Mozda:
1. Izbaciti, u ime zdravog razuma, Veronauku iz drzavnih skola.
2. Zabraniti popovima da miluju decake po glavi.
3. Organizovati glasanje za izbor najneobicnijih namera SPC.
4. Uvesti u novine rubriku "Najdrazi pop".
5. "Biramo foto na temu: Najlepsi zagrljaji duhovne i svetovne vlasti."
'Ajde, braco, pomagajte!

Marko

pre 9 godina

Cista politika, a stranka koja je dobila vodovod se finansirala od strane jednog socijal-komuniste koji zvanicno nema veze sa tom strankom (99% glasova su kupljeni).

nestašni đakon

pre 9 godina

Dodje vreme kada pametan zacuti, budala progovori a fukara se obogati.
A popa i ne zna sta je djakon usput radio sa vodom, kao ja sa vojnickim kupusom po kazni.
PS: Zabraniti ovo sto popovi rade sa gradskim vodovodom kao potpuno nehigijensko!

Građanin

pre 9 godina

Tuga sta se nama desava i koji nivo svesti imamo. Lepo su nam isprali mozak. Promovise se izvitopereno, a ruga na ono malo vrednosti sto nam je preostlao. Bezumnici, pre nego li se rugate, sudite, obezvredjujete pogledajte sebe, svet oko sebe... Procitajte i pogledajte (npr.you tube)sta znaci voda nasoj planeti, coveku. Ne da su putevi na ovoj planeti cudni vec bespovratno usmereni ka unistenju svih vrednosti ''zivota''ukoliko nastavimo sa ovakvom pameti. Sa ovim temama se ne sali nego svi zajedno prst na celo!

Neoplatensis Christianus

pre 9 godina

Da bi se znacajno ustedelo naredne godine na popovskim troskovima svecenja tolikog volumena vode, moj predlog je da tok Dunava od ulaska u Srbije do izlaska iz iste preimenujemo u reku Sv. Srpski Jordan. Voda bi time automatski bila sveta. Ta Sveta Srpska reka Jordan bi se mogla koristiti i za krstenje nekrstenih kako domacih tako i stranaca. A ako se mi u NS udruzimo sa Medjugorjem imali bi slican deal kao i EXIT i festival u Budvi. Para u izobilju!!!

Aleksa

pre 9 godina

Sto niste stavili link za licitaciju na limundu ??? http://www.limundo.com/kupovina/Nega-tela/Ostalo/Sveze-osvestana-novosadska-cesmovaca-NS-After-Life-/32648445

Mozda neko iz ateistickih gradova zeli da kupi , da se preporodi , evo ima , ko prodaje ...
A mozda je u Uzicu bila zagadjena voda prosle godine , zato sto nisu osvestali na vreme ???? Majka mu stara .... A i bili su onomad prvi osnovali Uzicku Republiku, da rasteraju bagru ... Izgleda cemo morati ponovo ..

(pp

pre 9 godina

i? hvala popovima sto javno vredjaju pripadnike drugih veroispovesti. nije svako srbin pravoslavac, od kosova ravnog u vojvodini, iako se radi na tome. oteto, prokleto, na vam kosovo.

Dare

pre 9 godina

Kad smo bili tinejdžeri, jedan drugar je maštao o tome da se u gradski vodovod ubaci velika količina španske mušice, da afrodizijaci teku slavinama i da bude veselo...
Mi smo se smejali, a evo sad vidim da je čovek imao viziju :)

Ladislav

pre 9 godina

Taman kada covek pomisli da je sve vec u ovoj Srbiji izmisljeno , desi se nesto novo. Nema kraja ludilu . Steta sto ne postoji kao olimpijska disciplina. Zlato , garant !

sokrates

pre 9 godina

Koja smo mi sprdnja od drzave.
Bolje bi nam bilo da smo ostalo pod turcim, ili nemcima.
Do sad bi vec bili u EU, i ovakve gluposti se ne bi desavale.
(Pedu, 20. januar 2015 19:53)Naši vlastodršci ne mogu nijednu odluku da donesu bez konsultovanja sa EU,a Nemci vladaju unijom.Dakle ne može niko sa strane da promeni stanje u Srbiji,čak i da verujemo u te gluposti kako stranci(EU)želi da nam pomogne.

only fools and horses

pre 9 godina

U Americi bi imao pravo da ne platis vodu + da ih oderes sa milionskom odstetom (makar i pola dao advokatima).
(sahara, 20. januar 2015 23:30)

A ti milioni, jel bi bili u svetovnom novcu, ili u onom na kom piše : "U Boga verujemo" (In God we trust)? Smo pitam.

Joca 011

pre 9 godina

(Surovi, 13:12)
(Aco, 13:26)

Čovek uvek govori iz uverenja, i zato ih mora imati. Prvobitna uverenja su najpre ona što su nam preneli roditelji ili smo naučili u školi. I sve dok ne steknemo nova uverenja i saznanja, verujemo starima. Napuštanju starih saznanja i usvajanju novih čovek pribegava tek kada mu se dese situacije iz kojih ne može naći zadovoljavajući odgovor. Zato se kaže ''bez muke nema veronauke''. Stoga su sve bebe ateisti, a kako život donosi svoje sadržaje, prijatne i neprijatne, tako na kraju preostane mali broj ateista sa sedom kosom. Vernikom se postaje u procesu življenja. Tako stoji i sa saznanjem o lekovitosti čudesne Bogojavljenjske vodice – tek kada se čovek u tu lekovitost lično uveri.
Pozdrav
.

miro split

pre 9 godina

@Joca 011
A,jesi ti ovo počeja pisat čirilicon jer misliš da ja to ne znan pročitat,pa tionda neću dosađivat?Zeznija si se moj Joco,ja ti baratan čirilicon ka glagoljicon.
Nego tija san te nešto pitat.
Ma ,sinoć san bija na nekon rođendanu i izmiša san sav alkohol ovog svita i nije mi jutros baš dobro.Daj bogati reci mi imali di te vode ovdi kraj Splita da mi izliči ovo lude glave i mamurluk u njoj?
Joco pomogni mi ako Boga znaš!

Surovi

pre 9 godina

(Joca 011, 21. januar 2015 08:49)
Da li ti znas zasto su neke vode lekovite ,a druge ne?
Pojedine vode na svom putu k [ovrsini prolaze kroz razlicite mineralne slojeve,razlazu te minerale i time poboljsavaju svoj sastav.Obicna kisnica,nema nista u sebi i kada ne bi bilo cadji u vazduhu,bila bi po mineralnom sastavu najslicnija destilovanoj vodi.
E sad,kada nam je poznato iz naucnih izvora zasto je neka voda lekovita ili ne,da li je moguce da neko nije u stanju da upregne poneku vijugu u svom nerazvijenom mozgu i da zakljuci da je osvestavanje vode samo zastareli magijski ritual i ostatak jednog primitivnijeg doba?

Da,ateista sam i krsten sam po rodjenju(sto znaci protiv moje volje),ali se uopste ne osecam pripadnikom nijedne vere,niti verujem u gluposti koje propovedaju!
Kao neko ko je naucio da koristi svoj mozak,uvek se trudim da svemu pristupim racionalno,a verovanje u bogove i magijke rituale ,ne moze biti racionalno.
Iskreno ,imam veliki problem po pitanju crkve i njenog sve veceg pristupa u javnosti,posto je nasa zemlja po ustavu sekularna.Takodje sam zestoko protiv veronauke, kojom truju decu u skolama.

sahara

pre 9 godina

...a šta sad vernici koji nisu pravoslavci i ateisti imaju povod da odbiju plaćanje vode ...
(voša, 20. januar 2015 21:23)
U Americi bi imao pravo da ne platis vodu + da ih oderes sa milionskom odstetom (makar i pola dao advokatima). Ovde mozes samo da ugasis svetlo i otselis se, za ostalo (ove koji osvestavaju) ce se pobrinuti sama priroda za nekoliko decenija

S&ra

pre 9 godina

Zivim u Kanadi. Ne smem ovo nikom da ispricam. Mislice da smo zaostali nacisto, a bar ovi oko mene imaju visoko misljenje o nama. Par njih mi je cak reklo, kako smo mi pametni i obrazovani. Da ovo cuju, ode dugogodisnji marketing u propast. Ali svejedno slatko sam se nasmejala predlozima imena i slogana. Smisao za humor nam je bio i ostao jaca strana.

Surovi

pre 9 godina

@ (Surovi, 22:04)
Misliš li da su milijarde ljudi, od Hrista do danas, koji su u Njega verovali, svi odreda bili u teškoj zabludi i verovali su sasvim uzalud i u ništa? Da su najveće građevine i najlepše umetničke tvorevine pravili su uma sišli ljudi? I da oduvek pa i danas, najumniji i najkulturniji ljudi među nama, koji su vernici, su ustvari brutalno obmanuti od manipulanta Hrista i Njegove Crkve? I da su ranohrišćani po rimskim katakombama nekada, i doskora u periodu komunizma, pa i danas, koji su davali svoje živote za veru, ustvari nizašta stradali? I da su svi ti ljudi svojim ponašanjem unazadili čovečanstvo?
(Joca 011, 22. januar 2015 01:11)
Laz postaje verodostojna samo kada vecina u nju veruje!
Mnogi umetnici su imali svoje verske krize,ali su gotovo svi imali problem sa crkvom,koja je propisivala sta je dobro ,a sta ne.
Koliko vidim ,mnogi me ne razumeju.Ja protiv vere u boga ili bogove ,nemam nista protiv,ali imam protiv svih oblika organizovanog verovanja,posto je to iskljucivo laz i manipulacija.
U krajnjem slucaju,u crkva sa bogom,nema bas nikakve veze...Crkve prodaju skup razlicitih bajki za decu,a prost narod u nemogucnosti da objasni svet oko sebe,veruje u njih.

Lala iz Banata

pre 9 godina

@dark

U Novom Sadu ne može "mjesecima bez promjene" da stoji. A ni bez promene.
A vaš pseudonim govori sve.
Nemen est omen.
Ne brinem ja za popove... imaju mušterija za šišanje.

Joca 011

pre 9 godina

@ (Aco, 12:13) . . . 2

Јер ће доћи вријеме када здраве науке неће подносити, него ће по својим жељама окупити себи учитеље да их чешу по ушима; И одвратиће уши од истине, а окренути се бајкама.
*
Почетак мудрости је страх од Бога.
*
Од тога немам веће радости него да чујем како моја дјеца живе у истини.
*
Ко неће да ради не треба ни да једе.
*
Док светлост имате вјерујте у светлост, да будете синови светлости.
*
Бдите, стојте у вјери, мушки се држите, снажите се.
*
Али ово знај да ће у посљедње дане настати тешка времена. Јер ће људи бити самољубиви, среброљубиви, хвалисави, гордељиви, хулници, непослушни родитељима, неблагодарни, непобожни, безосећајни, непомирљиви, клеветници, неуздржљиви, сурови, недоброљубиви, издајници, напрасити, надувени, више сластољубиви него богољубиви, који имају изглед побожности, а силе њезине су се одрекли. И клони се ових.
*
Да буде савршен Божији човјек, припремљен за свако добро дјело.
*
Ко чини неправду нека још чини неправду, и нечисти нека се још прља; а ко је праведан нека још чини правду, и ко је свет нека се још освећује.
*
Прељубници и прељубнице, не знате ли да је пријатељство према свијету непријатељство према Богу? Јер који хоће свијету пријатељ да буде, непријатељ Божији постаје.
*
Не љубите свијета ни што је у свијету. Ако неко љуби свијет, љубави Очеве нема у њему. Јер све што је у свијету: похота тјелесна, и похота очију, и надменост живљења, није од Оца, него је од свијета.
.

Aco

pre 9 godina

@Joca 011
I vi zaista verujete u to, a ne u hemiju?
Vi ste verovatno u drugoj polovici zivota, a ona se odlikuje izrazenom potrebom za ocuvanjem polozaja i pozicije kao i snaznom potrebom za sigurnoscu, a nikako za promenom, vlastitom i socijalnom, sirenjem polja svesti, istrazivanjem novog i nepoznatog. Izuzeci su vrlo retki.

zozrzo

pre 9 godina

Ne znam sto se cudite? Posmatrac deluje na posmatrano, svest na materiju. To je fizika, eksperimentalno dokazano, nije magija. Ali, sta je svest a sta materija, to se jos ne moze sa sigurnoscu reci.

sahara

pre 9 godina

Ja imam od prosle godine Bogojavljensku vodicu..i ko da sam je natocila tek ....ta voda se ne kvari..uzeta crkvi..
(Slatka, 21. januar 2015 09:49)
Raspitaj se malo o legionarskoj bolesti

Joca 011

pre 9 godina

@ (Surovi, 17:22)

* Vera se ne može dokazati naučnim metodama. Ovo je stoga što nauka nema metodologiju detekcije i merenja Božjih tajni, niti joj je to predmet interesovanja.
* Uveren (u bilo šta) neko može postati tek pošto prođe proces uveravanja,
dakle posle sumnji, pitanja, spoznavanja i preispitivanja. Upravo vernici su prošli taj proces, duboko ličan i moćan.
* Da bi čovek mogao da pojmi neke više tajne, neophodno je da najpre učini napor nadrastanja svog ovozemaljskog uma. Jer, onaj naš um koji spoznaje samo i isključivo prema sopstvenom konvencionalnom iskustvu, u skladu sa zakonima ustrojstva materije u kojoj se rodio i u kojoj živi, nedovoljan je. Taj um jednostavno odbija da prizna mogućim bilo šta što se ne uklapa u koncept utemeljen na iskustvu. To je prvi i najveći problem spoznavanja. (Primer koji bi nam poslužio da ovo prihvatimo je relativistička teorija prostora, vremena i kretanja.)
Ali,
da se čovek poduhvati ovako radikalne izmene i dopune svoga uma, on jednostavno ne vidi potrebu sve dok mu se sve lepo uklapa i čini mu se da ispravno razume. Potrebu uviđa tek kada naiđe na situacije za koje nema odgovora. Redovno tek tada (kada je prinuđen) počinje da postavlja fundamentalna pitanja: Šta, Ko, Zašto, S kojim smislom...? Idući dalje, čovek shvata kompleksnu Istinu pisanu velikim slovom I. Na taj način formira novo, naprednije gledište na svet oko sebe, u kome preostaje mnogo manje neodgovorenih pitanja.
Pozdrav
.

Surovi

pre 9 godina

(Joca 011, 21. januar 2015 19:25)
Slozio bih se sa tobom da je verovanje u sustini intimno iskustvo,koje je nekome potrebno,a nekome ne.Ono sto predstavlja problem za drusvo kao celinu ,jeste organizovano verovanje u gluposti i bajke,koje se vuku cak i po nekoliko milenijuma.To je veliki problem,zato sto drustvo tako ide u regresiju,jer uporno zbog tradicije koju odrzava,zapravo ne dozvoljava sebi da napreduje.Svaki dan se saznaje i otkriva nesto novo o svetu oko nas.To sto nesto ne znamo,ili ne mozemo da objasnimo,ne treba da znaci da su za to odgovorni bogovi,casni krstovi,demoni i sl.gluposti koje organizovane religije i crkve prosipaju.
Ljudi ,ako vec imaju potrebu da veruju,treba da veruju u sebe,iako je to veoma tesko,jer retko ko poznaje sebe.Zato veruju u bogove.Nazalost o bogovima i o religiji znaju jos manje,tako da se organizovano verovanje svodi masu ovaca koja bleji i ponavlja odredjeni obrazac bez ikakve svesti zasto to radi.

srbenda a ne komunjara

pre 9 godina

Taman kada covek pomisli da je sve vec u ovoj Srbiji izmisljeno , desi se nesto novo. Nema kraja ludilu . Steta sto ne postoji kao olimpijska disciplina. Zlato , garant !
(Ladislav, 20. januar 2015 20:54)
postoji DARVINOVA NAGRADA, ako se prijavimo ima ubrzo da nas diskvalifikuju. pored nas niko neće imati nikakve šanse

Joca 011

pre 9 godina

@ (Aco, 12:13) . . . 1

Са задовољством, али нисам сигуран да ће проћи....... Ево из два наставка.

Ја сам пут и истина и живот.
*
А највећи између вас да вам буде слуга. Јер који се уздиже, понизиће се, а који се понизи, узвисиће се.
*
Царство је небеско: правда и мир и радост у Духу Светоме.
*
Јер човјеку који му је по вољи даје мудрост и разум и радост, а грешнику даје муку да сабира и скупља да да ономе који је по вољи Богу. И то је таштина и мука духу.
*
Опет видјех под сунцем да није до брзих трка, ни рат до храбрих, ни хлеб до мудрих, ни богатство до разумних, ни добра воља до вештих, него да све стоји до времена и згоде.
*
Тако дакле нити стоји до онога који хоће, ни до онога који трчи, него до Бога који помилује.
*
Знам , Господе, да пут човјечији није у његовој власти, нити је човјеку који ходи у власти да управља корацима својим.
*
Овако вели Господ: да је проклет човјек који се узда у човјека и који ставља тијело себи за мишицу, а од Господа отступа срце његово.
*
Ако Господ неће градити дома, узалуд се муче који га граде; ако неће Господ чувати града, узалуд не спава стражар.
*
Узалуд раните, доцкан лијежете, једете хљеб уморни; миломе својему он даје сан.
*
А даље, браћо, што год је истинито, што год је поштено, што год је праведно, што год је чисто, што год је достојно њубави, што год је на добру гласу, било која врлина, било што похвале достојно, то мислите.
*
И старајмо се један о другоме у подстицању на љубав и добра дјела.
.

daroje romanovic

pre 9 godina

Moje preduzeće je nabavilo osveštane pvc flaše od 1.5 l i počelo da puni bogojavljensku vodicu, javili se i distributeri i diskonti po okolnim opštinama koje nemaju mogućnost konzumacije svete vodice kao mi u Novom Sadu! A vidim direktor dogovara i izvoz u Rusiju i EU.

Aco

pre 9 godina

@Joca 011
Slazem se sa konstatacijom da je malo ateista sede kose (nihilista tek) i to je potpuno razumljivo ali ako stvari podelimo na stvari po sebi i po nama jasno je da su sva nasa uverenja po nama ali i da se za nesto moram uhvatiti kao orijentir(nikad nisam sreo izuzetak), pa makar kojoj to sferi zivota ili prirode pripadalo. Jedna zena je to prokomentarisala ovako "Ja ne znam da li ima Boga ili nema ali ja u nesto moram verovati kad mi je tesko".
Postovani, nemojte me pogresno razumeti, ali gledajuci samo delotvornost, ja sam pristalica religije i vidio sam koliko ljudima daje nadu, sigurnost, kako pomaze posustalim i jaca duh.
Uzmimo npr nekog posustalog u teskim zivotnim okolnostima npr heroinskog ovisnika. Nikakav racionalizam, intelektualiza, ateizam mu ne moze pomoci. Nihilizam ga unistava.
U ger. centru postoji jedan covek koji za sve u zivotu na neverovatan nacin nalazi objasnjenje po Froju ili moj stric po Jehovi. Da li onda bitno da li su Frojd ili Jehova u pravu? Izmaci im to, a dati cist nihilizam je ravno suicidu.
Ipak to su stvari po nama i ne mozemo osporiti teoretski komentar od Surovog.
U svakom obredu vazna je simbolika i skup stavova na kojima se zasniva. Bez nje obred je besmislen. Ljudi su izgubili veru, racionalizam ne nudi sigurnost, neuroze i depresije cvetaju. Nailazim katkad na vase komentare. Upecatljivi su. Ne slazem se teoretski sa njima ali sa poentom vrlo cesto.
Ipak razumite da su ovde mladji i trenutak u kom zive.
Svako dobro

Joca 011

pre 9 godina

@ (Surovi, 22:04)
Misliš li da su milijarde ljudi, od Hrista do danas, koji su u Njega verovali, svi odreda bili u teškoj zabludi i verovali su sasvim uzalud i u ništa? Da su najveće građevine i najlepše umetničke tvorevine pravili su uma sišli ljudi? I da oduvek pa i danas, najumniji i najkulturniji ljudi među nama, koji su vernici, su ustvari brutalno obmanuti od manipulanta Hrista i Njegove Crkve? I da su ranohrišćani po rimskim katakombama nekada, i doskora u periodu komunizma, pa i danas, koji su davali svoje živote za veru, ustvari nizašta stradali? I da su svi ti ljudi svojim ponašanjem unazadili čovečanstvo?
ps
Za tvoje dobro ti želim reći da reči: ''gluposti koje crkve prosipaju, ovce koje bleje bez ikakve svesti'', nisu one koje ti mogu otvoriti kooperativan koristan razgovor, ma o čemu da je tema. A njihovom upotrebom ne postižeš ono što želiš – da efektno pojasniš šta misliš.
Pozdrav
.

dragan

pre 9 godina

Svi bunari u crkvama na teritoriji Novog Sada i okoline je zatrovana.To je zvanični nalaz Instituta Batut.Stanujem blizu crkve,ima vodu iz zemlje ali za 20g niko nije ni prišao bunaru.Na 5 km odatle obična česma-pričaju ljudi sve bolesti leči.Dolaze ljudi"pametni" pa toče u buriće.Na Tekijama isto čudotvorna voda,isto dolaze i pune kanistere.Jedino Jodna banja u centru NSa nikako da nađe zdravu vodu.

Vojvodjanin poslednji mohikanac

pre 9 godina

Samo da obavestim da se za ovo planira stavka u ,,Informatici''. Za one van Novog Sada to je objedinjena naplata. Nego, ja jutros vratio vodu u Dunav . DDD udruzenje izbrisite mi ovo sa racuna, tj. osvestao sam Dunav. I jos, 3d-eovci, protiv Vojvodjana sveta vodica pomaze kao protiv kamenca-nikako. I cestitam patriJotskom bloku, postali ste kao ds. Svaki vas potez je plus za one protiv.

nikola

pre 9 godina

@Zaista ne znam sta bih napisala ...ali je jace od mene! " I smeha i smeha deci !"
(drmrr, 20. januar 2015 20:03)

Nema sanse da protumacim ovaj komentar .

Jedna Riđokosa

pre 9 godina

Kada izvadite opran veš iz mašine, umesto da vam miriše na deterdžent i omekšivač on vam "miriše" na hlor. Da li znate kakav je to osećaj?

Mile

pre 9 godina

Znaci vise ne mora da svitim vodicu, samo natocim sa cesme :)
Usteda svakako :)

Ali vest je nevidjena, savijam se od smeha zbog predloga imena i slogana :D svaka cast! :D

Surovi

pre 9 godina

Čovek uvek govori iz uverenja, i zato ih mora imati. Prvobitna uverenja su najpre ona što su nam preneli roditelji ili smo naučili u školi. I sve dok ne steknemo nova uverenja i saznanja, verujemo starima. Napuštanju starih saznanja i usvajanju novih čovek pribegava tek kada mu se dese situacije iz kojih ne može naći zadovoljavajući odgovor. Zato se kaže ''bez muke nema veronauke''. Stoga su sve bebe ateisti, a kako život donosi svoje sadržaje, prijatne i neprijatne, tako na kraju preostane mali broj ateista sa sedom kosom. Vernikom se postaje u procesu življenja. Tako stoji i sa saznanjem o lekovitosti čudesne Bogojavljenjske vodice – tek kada se čovek u tu lekovitost lično uveri.
Pozdrav
.
(Joca 011, 21. januar 2015 14:44)
Ok!
Hajde da uzmemo da si u pravu,ali sve je to dzaba ,ako nisi u stanju da to naucno dokazes.Ljudi su milenijumima verovali da sunce izlazi i zalazi zahvaljuci bozanskim silama,a svi odlicno znamo da to nije tako.
...ili mozda jeste?
Ljudi veruju samo zato sto je tako lakse,pogotovo u sredinama gde je mnogo primitivnih ljudi.To ne zavisi od stepena bogatsva nekog drusva,vec od stanja svesti i sa vernicima se najlakse manipulise (Amerika,Bliski Istok,Isil...).
Uverenja se uglavnom namecu i retko ko je vernik iz licnih uverenja.Vecina su vernici zato da bi se uklopili u ono sto vecina radi,bez jasnog znanja o tome u sta veruju.

Joca 011

pre 9 godina

@ (Aco, 20:27)

Razumem ja Vaš stav da je religioznost pozitivna i dobrodošla ljudima kao oslonac u teškim trenucima, kada ga je sve ostalo izdalo. I on je OK. Ali, da bi se sada otišlo korak dalje i razumelo kako sve to nije samo veoma pragmatična priča već i sasvim opipljiva i dejstvena sila, ne može se jednostavno. Neophodno je duboko lično iskustvo. To je upečatljiv događaj praćen uvidom u direktnu i nesumnjivu Božju intervenciju u našem svetu i našim životima. Kada se, kojim povodom i na koji način on dešava, ne zavisi samo od nas već i od Boga. Bog čoveka poznaje bolje nego on sam, i bira veoma suptilne načine da mu se javi. Takvo iskustvo je do te mere fascinirajuće da se pamti ceo život. Zavisno od daljeg ponašanja čoveka, ono se iznova potvrđuje u specifičnim životnim situacijama. Bilo da je u pitanju Božji odziv na neku našu molitvu koju Mu upućujemo, npr. za ozdravljenje, bilo za neku pomoć u teškim momentima, bilo za spoznaju o nekom pitanju koje nas muči, takav Božji odziv je empirijski i ne može se protumačiti drugačije. Ne može npr. nekim zakonomernim ponašanjem prirode.
Pozdrav
.

Aco

pre 9 godina

@Joca 011
Naravno. Postoje ljudi koje zele otkriti vise, koji se uvek pitaju zasto ali vecina ljudi jedva da moze razumjeti bilo kakave apstrakcije ,a kamoli tako slozen sistem stavova. Sigurno da je religija daleko vise od obicaja. O tome bi se moglo danima razgovarati ali na zalost to ovde nije moguce. Pretpostavljam da ste hriscanin koji je procitao Sveto Pismo (verovatno i vise puta). Zamolio bih vas za par vama omiljenih citata. Odista bi mi bilo drago.
Pozdrav