Subota, 25.03.2023.

19:07

Na ovom smestu odštampana je prva knjiga u srednjovekovnoj Srbiji FOTO

Izvor: RINA

Na ovom smestu odštampana je prva knjiga u srednjovekovnoj Srbiji FOTO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

19 Komentari

Sortiraj po:

Istorija

pre 1 godinu

Prva tiskana knjiga na svijetu je Biblija 1455.
Prva hrvatska tiskana knjiga je 22. veljače 1483., Misal po zakonu rimskog dvora.
Prva tiskana knjiga u CG je Oktoih 1494., to je prva pravoslavna knjiga tiskana na ćirilici u južnih Slavena.
U Srbiji prva “tiskana” knjiga 1537. ali ne kao gut3mbergov tisak nego rezbarija na drvetu.
Od 1569. godine d 1832. Srbija nije tiskala niti jednu knjigu!

Hrvatska - Prvi roman: “Planine” Petra Zoranića 1569.,
Srbija - Atanasije Stojković “Aristid i Natalija” 1801.
Istorija se ne može kupiti ni ukrasti.

Toplica Milan

pre 1 godinu

Zar nije svima jasno da ovaj gospodin, koji se predstavlja kao "mng" neko kome je do Crne Gore stalo koliko do lanjskog snega? Zar nije jasno da se radi o "bratu" Hrvatu, muslimanu ili arnautu, kojima je najbolja ona Crna Gora, koje nema. Ili, ona Crna Gora koja će biti samo patrljak od onoga što jeste i, koju će razvlačiti ovi, koji se dana plaše "velike Srbije" i "velikorpkih apiracija"?! Kada oni naprave Crnu Goru po svojoj meri ona će ličiti na apsolutnu negaciju Crne Gore. I onoga što je ona bila, i onoga što ona jeste. Braniće je sve dok ne ostane ni kamen na kamenu.

Prebranac

pre 1 godinu

Ocinkao ga neko zlotvorima da ima štampariju.Oduvek smo na pretek imali takvih bednika što prodaju braću za buđavi sendvič.

Miloš Bg

pre 1 godinu

(mng, 27. mart 2023 00:29)


Kvazi-istoričaru, pa kakve veze vi imate sa Zetom, vi niste Zećani, nego Montenegrini koji se lažno predstavljate kao Crnogorci, okupirali ste srpsku srednjevekobnu državu Zetu i sad je svojatate i lažno je predstavljate kao svoju. Crnogorska crkva nikada nije postojala, postojala je mitropolija, a postoji i danas, a kao pripadnik pravoslavne crkve, što ti naravno nisi, jer si Montenegrin, trebalo bi da znaš da mitropolija nije crkva, nego deo crkve, a crkva je naravno oduvek bila i ostala srpska crkva. Rujansko jevanđelje nije prva srpska štampana knjiga, već prva knjiga štampana na području Srbije.

mng

pre 1 godinu

Pa ajde onda Milose, nam objasni taj srpski identitet u Crnoj Gori. Zasto se prvi srpski ustanak desio 1804. Godine kada je Crna Gora vec uveliko ratovala protiv turaka davno pre toga. Zasto se kao Srbi izjasnjavaju samo ljudi koji su na teritorijama koje je Crna Gora oslobadjala tj dobila balkanskim ratovima. Kako to da je prva srpska knjiga stampana u 16. Veku a u Crnoj Gori u 15. Veku. Kako to da je Crnogorska crkva bila autokefalna. Kako to da u danasnjoj Crnoj Gori, imas 7% populacije koji su Sloveni. A sta kazes, Zeta dobrovoljno pristala da joj Djuradj bude vladar? Pa je Crnojevic oslobodjao Crnu Goru od koga? Sta kazu te tvoje knjige. Pseudo istoricaru. I odakle ti uopste pravo da ti nekom odredjujes kako ce da se izjasnjava. Ne verujem da svog pradjeda znas kako se zvao, niti svoju licnu i porodicnu istoriju, al ti izgleda ne smeta da druge poducavas. A ti drugi recimo znaju porodicnu istoriju od 13. Veka, pa evo smo tebe cekali da nam objasnis nas identitet.Neznaveno.

Zoran Knezevic

pre 1 godinu

Sta kaze drug beogradski.
Srpski identitet u Crnoj Gori u petnaestom veku???
Moderne nacije nastale krajem 18. I pocetkom 19.veka al nas drug kaze da je u petnaestom veku bio u Crnoj Gori srpski identitet. Ocito ne zna kako je nastala prvo Zeta a zatim Crna Gora, inace da zna, ovakve gluposti ne bi valjao. Ovakve izjave su odmah pokazatelj da se radio o pravom kafanskom istoricaru i dobrom poznavaocu politickih prilika u regionu.
(mng, 26. mart 2023 21:42)
-------
Dobro, a šta kaže naš drug montenegrinski, ma šta to značilo, i ma šta se pod tim terminom podrazumevalo? Koje je stanovništvo "stanovalo" u Zeti a potom Crnoj Gori? Nije valjda prediminatno stanovništvo bilo montenegrinskog identiteta od kojih ovi današnji junaci, koji se stide svojih predaka, vuku poreklo?

Miloš Bg

pre 1 godinu

Sta kaze drug beogradski.
Srpski identitet u Crnoj Gori u petnaestom veku???
Moderne nacije nastale krajem 18. I pocetkom 19.veka al nas drug kaze da je u petnaestom veku bio u Crnoj Gori srpski identitet. Ocito ne zna kako je nastala prvo Zeta a zatim Crna Gora, inace da zna, ovakve gluposti ne bi valjao. Ovakve izjave su odmah pokazatelj da se radio o pravom kafanskom istoricaru i dobrom poznavaocu politickih prilika u regionu.
(mng, 26. mart 2023 21:42)


Ovo je samo jedan od nekoliko jadnijih kvazi-argumenata, ali svakako najpatetičniji kvazi-argument kojim se pokušava negiranje srpstva ne samo u Crnoj Gori, nego i na širim prostorima na kojima su oduvek živli Srbi. To što su savremena nacije nastale u 19. veku ne znači da pre toga nisu postojale nacije i narodi, ali možda po nekim malo drugačijim kriterijumima, uglavnom svi istorijski izvori iz srednjeg veka svedoče o srpskom identitetu prostora koji danas pripadaju Crnoj Gori, a kad već pomenu Zetu i 15. vek, pa ta Zeta se voljom tamošnje vladarske dinastije i vladara iz redova Balšića kao i voljom celog svog naroda iz Zete baš u tom 15. veku dobrovoljno utopila i Srbiju despota Đurađa Brankovića, verovatno zbog toga što su se smatrali za isti narod, a ne za nekakve suprostavljene oponente kao što nam to danas lažno prezentuju Montenegrini.

mng

pre 1 godinu

Sta kaze drug beogradski.
Srpski identitet u Crnoj Gori u petnaestom veku???
Moderne nacije nastale krajem 18. I pocetkom 19.veka al nas drug kaze da je u petnaestom veku bio u Crnoj Gori srpski identitet. Ocito ne zna kako je nastala prvo Zeta a zatim Crna Gora, inace da zna, ovakve gluposti ne bi valjao. Ovakve izjave su odmah pokazatelj da se radio o pravom kafanskom istoricaru i dobrom poznavaocu politickih prilika u regionu.

Neko mi krade nick...

pre 1 godinu

Veliki brat, 26. mart 2023
Nije šija, nego vrat. Niko i ne tvrdi da je ovo rađeno kao Gutembergova štampa koja je ipak bila revolucionarna za to vreme. Kako se ploča pravi nije ni bitno, bitno je da mogu da se prave otisci, a to je na kraju krajeva ipak štampa koja je mnogo brža od ručnog prepisivanja.
I sam si štampao u osnovnoj školi samo ne razumem te navodnike.

Hammer

pre 1 godinu

Rujansko četvorojevanđelje je imalo 4 knjige, zato se i zove četvorojevanđelje, jedna knjiga je potpuno uništena 6. aprila 1941. godine tokom nacističke agresije i bombardovanja Narodne biblioteke, a jedna knjiga je potpuno očuvana, taj primerak je Vuk Karadžić prodao Šafariku i on je u Pragu, delimično oštećeni primerak je u Rusiji, a poslednji primerak se čuva u Irskoj.

Ifinus

pre 1 godinu

Nije Rujan nego Rujno. Nažalost SPC je poslednjih godina nametnula naziv Rujan. Valjda im to liči na ime manastira Vujan kod Čačka ili po slovenskom nazivu za mesec Rujan, ko će ga znati. I tako, Crkva hoće da bude Rujan. Kako god, netačno i nepismeno. Pravo ime je Rujno. Npr. planinarsko društvo u Užicu koje postoji decenijama zove se Rujno.

NN Belgrade

pre 1 godinu

Nikada mi niko nije ispričao niti sam učio u školi, što je sramota za Srbiju. Učimo o padu Bastilje, a ne učimo našu istoriju.

Veliki brat

pre 1 godinu

Ovo nije štampa u pravom smislu reči, jer su korišćene rezbarene ploče, slično kao što smo u školi rezbarili u linoleumu pa "štampali" kopije na papiru.

Zna se šta je Gutenbergova štampa i kako se prave ploče, a ovo što je rađeno sa ručnim rezbarenjem radilo se i hiljadama godina ranije, samo se nije zvalo štampa.

beogradski

pre 1 godinu

A u Crnoj Gori 1494!
(BeAleTamo, 26. mart 2023 15:03)

Da, samo je to bila neka druga Crna Gora, koja nema veze sa ovom danasnjom. Ta Crna Gora je bila srpska drzava, sa srpskim identitetom i karakterom. Bez zelje da vredjam, samo iznosim cinjenice.

Da se ne lažemo

pre 1 godinu

"Čuveno Rujansko Četvorojevanđelje je zapravo prva knjiga štampana u Srbiji. "

Nikad čuo. Baš me zanima koliko nas zna za ovu knjigu. Da + Ne -

beogradski

pre 1 godinu

A u Crnoj Gori 1494!
(BeAleTamo, 26. mart 2023 15:03)

Da, samo je to bila neka druga Crna Gora, koja nema veze sa ovom danasnjom. Ta Crna Gora je bila srpska drzava, sa srpskim identitetom i karakterom. Bez zelje da vredjam, samo iznosim cinjenice.

NN Belgrade

pre 1 godinu

Nikada mi niko nije ispričao niti sam učio u školi, što je sramota za Srbiju. Učimo o padu Bastilje, a ne učimo našu istoriju.

Da se ne lažemo

pre 1 godinu

"Čuveno Rujansko Četvorojevanđelje je zapravo prva knjiga štampana u Srbiji. "

Nikad čuo. Baš me zanima koliko nas zna za ovu knjigu. Da + Ne -

Ifinus

pre 1 godinu

Nije Rujan nego Rujno. Nažalost SPC je poslednjih godina nametnula naziv Rujan. Valjda im to liči na ime manastira Vujan kod Čačka ili po slovenskom nazivu za mesec Rujan, ko će ga znati. I tako, Crkva hoće da bude Rujan. Kako god, netačno i nepismeno. Pravo ime je Rujno. Npr. planinarsko društvo u Užicu koje postoji decenijama zove se Rujno.

Veliki brat

pre 1 godinu

Ovo nije štampa u pravom smislu reči, jer su korišćene rezbarene ploče, slično kao što smo u školi rezbarili u linoleumu pa "štampali" kopije na papiru.

Zna se šta je Gutenbergova štampa i kako se prave ploče, a ovo što je rađeno sa ručnim rezbarenjem radilo se i hiljadama godina ranije, samo se nije zvalo štampa.

Zoran Knezevic

pre 1 godinu

Sta kaze drug beogradski.
Srpski identitet u Crnoj Gori u petnaestom veku???
Moderne nacije nastale krajem 18. I pocetkom 19.veka al nas drug kaze da je u petnaestom veku bio u Crnoj Gori srpski identitet. Ocito ne zna kako je nastala prvo Zeta a zatim Crna Gora, inace da zna, ovakve gluposti ne bi valjao. Ovakve izjave su odmah pokazatelj da se radio o pravom kafanskom istoricaru i dobrom poznavaocu politickih prilika u regionu.
(mng, 26. mart 2023 21:42)
-------
Dobro, a šta kaže naš drug montenegrinski, ma šta to značilo, i ma šta se pod tim terminom podrazumevalo? Koje je stanovništvo "stanovalo" u Zeti a potom Crnoj Gori? Nije valjda prediminatno stanovništvo bilo montenegrinskog identiteta od kojih ovi današnji junaci, koji se stide svojih predaka, vuku poreklo?

Miloš Bg

pre 1 godinu

Sta kaze drug beogradski.
Srpski identitet u Crnoj Gori u petnaestom veku???
Moderne nacije nastale krajem 18. I pocetkom 19.veka al nas drug kaze da je u petnaestom veku bio u Crnoj Gori srpski identitet. Ocito ne zna kako je nastala prvo Zeta a zatim Crna Gora, inace da zna, ovakve gluposti ne bi valjao. Ovakve izjave su odmah pokazatelj da se radio o pravom kafanskom istoricaru i dobrom poznavaocu politickih prilika u regionu.
(mng, 26. mart 2023 21:42)


Ovo je samo jedan od nekoliko jadnijih kvazi-argumenata, ali svakako najpatetičniji kvazi-argument kojim se pokušava negiranje srpstva ne samo u Crnoj Gori, nego i na širim prostorima na kojima su oduvek živli Srbi. To što su savremena nacije nastale u 19. veku ne znači da pre toga nisu postojale nacije i narodi, ali možda po nekim malo drugačijim kriterijumima, uglavnom svi istorijski izvori iz srednjeg veka svedoče o srpskom identitetu prostora koji danas pripadaju Crnoj Gori, a kad već pomenu Zetu i 15. vek, pa ta Zeta se voljom tamošnje vladarske dinastije i vladara iz redova Balšića kao i voljom celog svog naroda iz Zete baš u tom 15. veku dobrovoljno utopila i Srbiju despota Đurađa Brankovića, verovatno zbog toga što su se smatrali za isti narod, a ne za nekakve suprostavljene oponente kao što nam to danas lažno prezentuju Montenegrini.

Hammer

pre 1 godinu

Rujansko četvorojevanđelje je imalo 4 knjige, zato se i zove četvorojevanđelje, jedna knjiga je potpuno uništena 6. aprila 1941. godine tokom nacističke agresije i bombardovanja Narodne biblioteke, a jedna knjiga je potpuno očuvana, taj primerak je Vuk Karadžić prodao Šafariku i on je u Pragu, delimično oštećeni primerak je u Rusiji, a poslednji primerak se čuva u Irskoj.

mng

pre 1 godinu

Sta kaze drug beogradski.
Srpski identitet u Crnoj Gori u petnaestom veku???
Moderne nacije nastale krajem 18. I pocetkom 19.veka al nas drug kaze da je u petnaestom veku bio u Crnoj Gori srpski identitet. Ocito ne zna kako je nastala prvo Zeta a zatim Crna Gora, inace da zna, ovakve gluposti ne bi valjao. Ovakve izjave su odmah pokazatelj da se radio o pravom kafanskom istoricaru i dobrom poznavaocu politickih prilika u regionu.

Miloš Bg

pre 1 godinu

(mng, 27. mart 2023 00:29)


Kvazi-istoričaru, pa kakve veze vi imate sa Zetom, vi niste Zećani, nego Montenegrini koji se lažno predstavljate kao Crnogorci, okupirali ste srpsku srednjevekobnu državu Zetu i sad je svojatate i lažno je predstavljate kao svoju. Crnogorska crkva nikada nije postojala, postojala je mitropolija, a postoji i danas, a kao pripadnik pravoslavne crkve, što ti naravno nisi, jer si Montenegrin, trebalo bi da znaš da mitropolija nije crkva, nego deo crkve, a crkva je naravno oduvek bila i ostala srpska crkva. Rujansko jevanđelje nije prva srpska štampana knjiga, već prva knjiga štampana na području Srbije.

Neko mi krade nick...

pre 1 godinu

Veliki brat, 26. mart 2023
Nije šija, nego vrat. Niko i ne tvrdi da je ovo rađeno kao Gutembergova štampa koja je ipak bila revolucionarna za to vreme. Kako se ploča pravi nije ni bitno, bitno je da mogu da se prave otisci, a to je na kraju krajeva ipak štampa koja je mnogo brža od ručnog prepisivanja.
I sam si štampao u osnovnoj školi samo ne razumem te navodnike.

Prebranac

pre 1 godinu

Ocinkao ga neko zlotvorima da ima štampariju.Oduvek smo na pretek imali takvih bednika što prodaju braću za buđavi sendvič.

mng

pre 1 godinu

Pa ajde onda Milose, nam objasni taj srpski identitet u Crnoj Gori. Zasto se prvi srpski ustanak desio 1804. Godine kada je Crna Gora vec uveliko ratovala protiv turaka davno pre toga. Zasto se kao Srbi izjasnjavaju samo ljudi koji su na teritorijama koje je Crna Gora oslobadjala tj dobila balkanskim ratovima. Kako to da je prva srpska knjiga stampana u 16. Veku a u Crnoj Gori u 15. Veku. Kako to da je Crnogorska crkva bila autokefalna. Kako to da u danasnjoj Crnoj Gori, imas 7% populacije koji su Sloveni. A sta kazes, Zeta dobrovoljno pristala da joj Djuradj bude vladar? Pa je Crnojevic oslobodjao Crnu Goru od koga? Sta kazu te tvoje knjige. Pseudo istoricaru. I odakle ti uopste pravo da ti nekom odredjujes kako ce da se izjasnjava. Ne verujem da svog pradjeda znas kako se zvao, niti svoju licnu i porodicnu istoriju, al ti izgleda ne smeta da druge poducavas. A ti drugi recimo znaju porodicnu istoriju od 13. Veka, pa evo smo tebe cekali da nam objasnis nas identitet.Neznaveno.

Istorija

pre 1 godinu

Prva tiskana knjiga na svijetu je Biblija 1455.
Prva hrvatska tiskana knjiga je 22. veljače 1483., Misal po zakonu rimskog dvora.
Prva tiskana knjiga u CG je Oktoih 1494., to je prva pravoslavna knjiga tiskana na ćirilici u južnih Slavena.
U Srbiji prva “tiskana” knjiga 1537. ali ne kao gut3mbergov tisak nego rezbarija na drvetu.
Od 1569. godine d 1832. Srbija nije tiskala niti jednu knjigu!

Hrvatska - Prvi roman: “Planine” Petra Zoranića 1569.,
Srbija - Atanasije Stojković “Aristid i Natalija” 1801.
Istorija se ne može kupiti ni ukrasti.

Toplica Milan

pre 1 godinu

Zar nije svima jasno da ovaj gospodin, koji se predstavlja kao "mng" neko kome je do Crne Gore stalo koliko do lanjskog snega? Zar nije jasno da se radi o "bratu" Hrvatu, muslimanu ili arnautu, kojima je najbolja ona Crna Gora, koje nema. Ili, ona Crna Gora koja će biti samo patrljak od onoga što jeste i, koju će razvlačiti ovi, koji se dana plaše "velike Srbije" i "velikorpkih apiracija"?! Kada oni naprave Crnu Goru po svojoj meri ona će ličiti na apsolutnu negaciju Crne Gore. I onoga što je ona bila, i onoga što ona jeste. Braniće je sve dok ne ostane ni kamen na kamenu.

Da se ne lažemo

pre 1 godinu

"Čuveno Rujansko Četvorojevanđelje je zapravo prva knjiga štampana u Srbiji. "

Nikad čuo. Baš me zanima koliko nas zna za ovu knjigu. Da + Ne -

Veliki brat

pre 1 godinu

Ovo nije štampa u pravom smislu reči, jer su korišćene rezbarene ploče, slično kao što smo u školi rezbarili u linoleumu pa "štampali" kopije na papiru.

Zna se šta je Gutenbergova štampa i kako se prave ploče, a ovo što je rađeno sa ručnim rezbarenjem radilo se i hiljadama godina ranije, samo se nije zvalo štampa.

mng

pre 1 godinu

Sta kaze drug beogradski.
Srpski identitet u Crnoj Gori u petnaestom veku???
Moderne nacije nastale krajem 18. I pocetkom 19.veka al nas drug kaze da je u petnaestom veku bio u Crnoj Gori srpski identitet. Ocito ne zna kako je nastala prvo Zeta a zatim Crna Gora, inace da zna, ovakve gluposti ne bi valjao. Ovakve izjave su odmah pokazatelj da se radio o pravom kafanskom istoricaru i dobrom poznavaocu politickih prilika u regionu.

mng

pre 1 godinu

Pa ajde onda Milose, nam objasni taj srpski identitet u Crnoj Gori. Zasto se prvi srpski ustanak desio 1804. Godine kada je Crna Gora vec uveliko ratovala protiv turaka davno pre toga. Zasto se kao Srbi izjasnjavaju samo ljudi koji su na teritorijama koje je Crna Gora oslobadjala tj dobila balkanskim ratovima. Kako to da je prva srpska knjiga stampana u 16. Veku a u Crnoj Gori u 15. Veku. Kako to da je Crnogorska crkva bila autokefalna. Kako to da u danasnjoj Crnoj Gori, imas 7% populacije koji su Sloveni. A sta kazes, Zeta dobrovoljno pristala da joj Djuradj bude vladar? Pa je Crnojevic oslobodjao Crnu Goru od koga? Sta kazu te tvoje knjige. Pseudo istoricaru. I odakle ti uopste pravo da ti nekom odredjujes kako ce da se izjasnjava. Ne verujem da svog pradjeda znas kako se zvao, niti svoju licnu i porodicnu istoriju, al ti izgleda ne smeta da druge poducavas. A ti drugi recimo znaju porodicnu istoriju od 13. Veka, pa evo smo tebe cekali da nam objasnis nas identitet.Neznaveno.

beogradski

pre 1 godinu

A u Crnoj Gori 1494!
(BeAleTamo, 26. mart 2023 15:03)

Da, samo je to bila neka druga Crna Gora, koja nema veze sa ovom danasnjom. Ta Crna Gora je bila srpska drzava, sa srpskim identitetom i karakterom. Bez zelje da vredjam, samo iznosim cinjenice.

Miloš Bg

pre 1 godinu

Sta kaze drug beogradski.
Srpski identitet u Crnoj Gori u petnaestom veku???
Moderne nacije nastale krajem 18. I pocetkom 19.veka al nas drug kaze da je u petnaestom veku bio u Crnoj Gori srpski identitet. Ocito ne zna kako je nastala prvo Zeta a zatim Crna Gora, inace da zna, ovakve gluposti ne bi valjao. Ovakve izjave su odmah pokazatelj da se radio o pravom kafanskom istoricaru i dobrom poznavaocu politickih prilika u regionu.
(mng, 26. mart 2023 21:42)


Ovo je samo jedan od nekoliko jadnijih kvazi-argumenata, ali svakako najpatetičniji kvazi-argument kojim se pokušava negiranje srpstva ne samo u Crnoj Gori, nego i na širim prostorima na kojima su oduvek živli Srbi. To što su savremena nacije nastale u 19. veku ne znači da pre toga nisu postojale nacije i narodi, ali možda po nekim malo drugačijim kriterijumima, uglavnom svi istorijski izvori iz srednjeg veka svedoče o srpskom identitetu prostora koji danas pripadaju Crnoj Gori, a kad već pomenu Zetu i 15. vek, pa ta Zeta se voljom tamošnje vladarske dinastije i vladara iz redova Balšića kao i voljom celog svog naroda iz Zete baš u tom 15. veku dobrovoljno utopila i Srbiju despota Đurađa Brankovića, verovatno zbog toga što su se smatrali za isti narod, a ne za nekakve suprostavljene oponente kao što nam to danas lažno prezentuju Montenegrini.

Zoran Knezevic

pre 1 godinu

Sta kaze drug beogradski.
Srpski identitet u Crnoj Gori u petnaestom veku???
Moderne nacije nastale krajem 18. I pocetkom 19.veka al nas drug kaze da je u petnaestom veku bio u Crnoj Gori srpski identitet. Ocito ne zna kako je nastala prvo Zeta a zatim Crna Gora, inace da zna, ovakve gluposti ne bi valjao. Ovakve izjave su odmah pokazatelj da se radio o pravom kafanskom istoricaru i dobrom poznavaocu politickih prilika u regionu.
(mng, 26. mart 2023 21:42)
-------
Dobro, a šta kaže naš drug montenegrinski, ma šta to značilo, i ma šta se pod tim terminom podrazumevalo? Koje je stanovništvo "stanovalo" u Zeti a potom Crnoj Gori? Nije valjda prediminatno stanovništvo bilo montenegrinskog identiteta od kojih ovi današnji junaci, koji se stide svojih predaka, vuku poreklo?

NN Belgrade

pre 1 godinu

Nikada mi niko nije ispričao niti sam učio u školi, što je sramota za Srbiju. Učimo o padu Bastilje, a ne učimo našu istoriju.

Neko mi krade nick...

pre 1 godinu

Veliki brat, 26. mart 2023
Nije šija, nego vrat. Niko i ne tvrdi da je ovo rađeno kao Gutembergova štampa koja je ipak bila revolucionarna za to vreme. Kako se ploča pravi nije ni bitno, bitno je da mogu da se prave otisci, a to je na kraju krajeva ipak štampa koja je mnogo brža od ručnog prepisivanja.
I sam si štampao u osnovnoj školi samo ne razumem te navodnike.

Miloš Bg

pre 1 godinu

(mng, 27. mart 2023 00:29)


Kvazi-istoričaru, pa kakve veze vi imate sa Zetom, vi niste Zećani, nego Montenegrini koji se lažno predstavljate kao Crnogorci, okupirali ste srpsku srednjevekobnu državu Zetu i sad je svojatate i lažno je predstavljate kao svoju. Crnogorska crkva nikada nije postojala, postojala je mitropolija, a postoji i danas, a kao pripadnik pravoslavne crkve, što ti naravno nisi, jer si Montenegrin, trebalo bi da znaš da mitropolija nije crkva, nego deo crkve, a crkva je naravno oduvek bila i ostala srpska crkva. Rujansko jevanđelje nije prva srpska štampana knjiga, već prva knjiga štampana na području Srbije.

Istorija

pre 1 godinu

Prva tiskana knjiga na svijetu je Biblija 1455.
Prva hrvatska tiskana knjiga je 22. veljače 1483., Misal po zakonu rimskog dvora.
Prva tiskana knjiga u CG je Oktoih 1494., to je prva pravoslavna knjiga tiskana na ćirilici u južnih Slavena.
U Srbiji prva “tiskana” knjiga 1537. ali ne kao gut3mbergov tisak nego rezbarija na drvetu.
Od 1569. godine d 1832. Srbija nije tiskala niti jednu knjigu!

Hrvatska - Prvi roman: “Planine” Petra Zoranića 1569.,
Srbija - Atanasije Stojković “Aristid i Natalija” 1801.
Istorija se ne može kupiti ni ukrasti.

Hammer

pre 1 godinu

Rujansko četvorojevanđelje je imalo 4 knjige, zato se i zove četvorojevanđelje, jedna knjiga je potpuno uništena 6. aprila 1941. godine tokom nacističke agresije i bombardovanja Narodne biblioteke, a jedna knjiga je potpuno očuvana, taj primerak je Vuk Karadžić prodao Šafariku i on je u Pragu, delimično oštećeni primerak je u Rusiji, a poslednji primerak se čuva u Irskoj.

Prebranac

pre 1 godinu

Ocinkao ga neko zlotvorima da ima štampariju.Oduvek smo na pretek imali takvih bednika što prodaju braću za buđavi sendvič.

Ifinus

pre 1 godinu

Nije Rujan nego Rujno. Nažalost SPC je poslednjih godina nametnula naziv Rujan. Valjda im to liči na ime manastira Vujan kod Čačka ili po slovenskom nazivu za mesec Rujan, ko će ga znati. I tako, Crkva hoće da bude Rujan. Kako god, netačno i nepismeno. Pravo ime je Rujno. Npr. planinarsko društvo u Užicu koje postoji decenijama zove se Rujno.

Toplica Milan

pre 1 godinu

Zar nije svima jasno da ovaj gospodin, koji se predstavlja kao "mng" neko kome je do Crne Gore stalo koliko do lanjskog snega? Zar nije jasno da se radi o "bratu" Hrvatu, muslimanu ili arnautu, kojima je najbolja ona Crna Gora, koje nema. Ili, ona Crna Gora koja će biti samo patrljak od onoga što jeste i, koju će razvlačiti ovi, koji se dana plaše "velike Srbije" i "velikorpkih apiracija"?! Kada oni naprave Crnu Goru po svojoj meri ona će ličiti na apsolutnu negaciju Crne Gore. I onoga što je ona bila, i onoga što ona jeste. Braniće je sve dok ne ostane ni kamen na kamenu.