Subota, 15.10.2022.

08:32

Ukidaju analogne satove u školama, deca ne znaju da gledaju na njih

Izvor: CDM

Ukidaju analogne satove u školama, deca ne znaju da gledaju na njih IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

127 Komentari

Sortiraj po:

Ante

pre 1 godinu

Našao sam stari telefon u podrumu, onaj na brojčanik, što se vrti.. Stavim ga na stol, i kažem kčerki, znaš li šta je ovo? 14 godina ima. Pametna ma tatu, zbog slušalice, brojeva... TELEFON!!! kaže...
Bravo sine... Ajde nazovi mamu, da vidim...

I tad slijedi pola sata smijeha i zabave, baš sam se od srca nasmijao...
Naravno, rekla je da će mi se osvetiti, al još nije... Tata ipak drži nekako korak s tehnološkim napretkom, uz sva posrtanja 😂

DedaCvetko

pre 1 godinu

Kao u onom vicu. Komandir kaze:" Operacija pocinje u 11:48 . Za one sa digitalnim satovima dva pendreka, obrnuta stolica, snesko Belic..."

nele

pre 1 godinu

".. Analogni instrumenti su prevazidjena stvar, digitalni uredjaji mogu da komuniciraju medju sobom sto je ogromna prednost u odnosu na analogne. U praksi jos ima analognih pokazivaca digitalnog signala, dok se ljudi ne naviknu. Ne sumnjam da je isto i u modernizivanim vojnim sistemima, za matematiku i fiziku.. stvarno ne mogu da nadjem primer, evo vi mi recite.
(Ivan,"
Logicno je da je zbog kompjutera sve prebaceno u digitalni oblik. Medjutim, to ne znaci da treba zaboraviti sve analogno. Ovde pricamo o nekil lako razumljivim stvarima za koje je dovoljno 15-30min da se nauce a ne odredjivanje lokacije uz pomoc zvezda i sekstanta.
Inace, u slucaju veceg sukoba velikih sila sta mislis da ce prvo stradati? Sateliti.

i ja ublažavam štetu nastalu zagađenjem u avio-saobraćaju i ulažem napore da se smanji emisija izduvnih gasova

pre 1 godinu

Samo se pitam sta bi danasnja deca radila da nestane internet i struja, sto danas nije uopste tesko zamisliti. (Nemanja, 15. oktobar 2022 08:56)

A sta bismo *mi* radili. U redu, bez Interneta bismo (mi stariji, barem) jos i znali. Ali, bez struje? Slabo bi nam pomoglo da zurimo u digitalne satove. Jos i za nas - ni po jada. Ali, prava je tragedija sto su vestine "neophodne za ono sto danas uopste nije tesko zamisliti" vec izgubila i plemena u amazonskoj prasumi. Pa, ako bi se iko tu nekako snasao, to bi, najverovatnije, bila deca. Naprosto zato sto su - deca. (BTW, shvatate li sad zasto ne bi bilo moguce obnoviti misiju Apolo? Tehnologija ne moze unazad. Ni do Apola, ni do kamenog orudja. Tj. moze se prihvatiti i nauciti od onih "zaostalijih", ako takvih jos ima. Ne moze ako je potpuno izgubljena.)

i ja ublažavam štetu nastalu zagađenjem u avio-saobraćaju i ulažem napore da se smanji emisija izduvnih gasova

pre 1 godinu

Istini za volju, mnogo je veci i opasniji gubitak sto je zaboravljena vestina pravljenja (a i upotrebe) kamenih sekira.

X=iks

pre 1 godinu

Kako god, analogno predstavljanje podataka je objektivno sporije za čitanje (e, 15. oktobar 2022 08:51)

Kako kome. Meni je, npr. kinesko pismo mnoooogo sporo a citanje. Pretpostavljm da Kinezu ("objektivno", naravno) ide brze od latinice.

Bejbi bumer

pre 1 godinu

Ne znaju da citaju analogne satove ali su zato bolji od svakoga od nas u pogledu poznavanja kompjutera. Zive u skladu sa vremenom i to je sve OK. Nemojte se vi brinuti za njih, nismo im mi stariji ostavili ne znam kako sjajan svet. Nadam se da ce ga oni bolje cuvati od nas.

Raja

pre 1 godinu

Lično podržavam zaglupljivanje dece do maksimuma. Što ih je više, manja je konkurencija za pametne glavice kad porastu. Jedini problem je što, na radost politikanata, i glupi imaju pravo glasa, a kuda to vodi vidimo svuda po svetu.

:D

pre 1 godinu

Hahaha ne verujem sta citam po komentarima, civilizacija ide napred apsolutno ne upravo suportno civilizacija samo tehnoloski ide napred a mentalno se vraca u pecinu, sve ove budalastine ce napraviti od coveka poluretardirani bioloski otpad koji nece znati nista samostalno da napravi ili uradi, kreativnost i masta ce mu biti svedeni na 5 nivoa ispod nule, sistem ce mu sve odredjivati, ako je nekom to napredak taj debelo treba da se zapita sta nije u redu sa njim...

Ivan

pre 1 godinu

Kuda ide ovaj svet? Da li zaista ne znaju da se snalaze sa analognim satovima ili to služi samo kao izgovor? Da li su generacije sve nesposobnije ili se to samo tako predstavlja? Da li stvarno ne možemo da živimo bez tolike digitalizacije? Ne bih rekla da ne možemo.
(Dragana, 15. oktobar 2022 11:46)

Znate li vi dragana da gledate u sunčev sat? Znate li da zapalite vatru u prirodi, da ulovite zeca lukom i strelom? Znate li da gledate u neki analogni kalendar, kad smo kod vremena?
(Ivan, 15. oktobar 2022 12:27)

Da li i sam veruješ u to što si napisao? Koliko drugih stvari se bazira na analognom satu i kretnju kazaljki u matematici, fizici, vojsci, pomorstvu, orijentaciji?
(Toto-ko-tunjo, 15. oktobar 2022 16:08)

Ja sam, igrom slučaja, profesionalni pomorac, makar sto se pomorstva tice, znam sta pricam.. Analogni instrumenti su prevazidjena stvar, digitalni uredjaji mogu da komuniciraju medju sobom sto je ogromna prednost u odnosu na analogne. U praksi jos ima analognih pokazivaca digitalnog signala, dok se ljudi ne naviknu. Ne sumnjam da je isto i u modernizivanim vojnim sistemima, za matematiku i fiziku.. stvarno ne mogu da nadjem primer, evo vi mi recite.

Мина

pre 1 godinu

52 god.....Pokusajte nekad i da vadite kvadratni koren ili da uradite neku racunsku radnju,.korisno je za mozak, а i ko vam garantuje da cete imati uvek pomoc kompjutera, sta ako zaboravite koliko je dva i dva.

Spike

pre 1 godinu

Po tom principu im ne trebaju ni olovke jer imaju tastature?! Cinjenica je da sa svakom novom generacijom(pocev od 90tih) sve veci broj nespremnijih i nesposobnijih za zivot.
(Nikola, 15. oktobar 2022 17:16)

U SAD, prijatelju, vec unajvece izbacuju pisana slova iz skola. Samo stampana i slepo/brzo kucanje.

Roditelj

pre 1 godinu

Velika je greska uciti decu od malena da budu zavisna iskljucivo od tehnologije. Jeste 21. vek ali deca(vecina) jednostavno NE UMEju da se igraju vec im se sve svodi na telefone,tablete...igrice. Kada potrce kao sa druge planete d asu dosli pa im smeta gravitacija. Navikli da drze "Shift" na tatstaturi dok trce pa im u stvarnosti bas nesto to i ne radi.NIko drugi nije kriv za to nego iskljucivo roditelji. Nema se vremena zbog posla,ovoga,onoga ali to su samo izgovori za njihovu lenjost i nezainteresovanost. To nije problem od juce. Koliko samo srednjoskolaca ne zna sta su klikeri na primer!!!

Nikola

pre 1 godinu

Po tom principu im ne trebaju ni olovke jer imaju tastature?! Cinjenica je da sa svakom novom generacijom(pocev od 90tih) sve veci broj nespremnijih i nesposobnijih za zivot.

52 godine

pre 1 godinu

Ovo nije toliki problem, važno je da budu elementarno pismeni. Ni ja više ne potpisujem brojeve, nego otvorim kalkulator. Kome još treba drevna veština vađenja kvadratnog korena na papiru? Vreme je broj, a ne kazaljke.

Uzicanin

pre 1 godinu

2 dana da budu bez struje pa polovina bi digla ruku na sebe ili na svoje bliznje. Jednostavno ih roditelji nisu naucili da funkcionisu bez digitalnih uredjaja. Pogledajte samo kada odu u negde na planinu na primer. Ides da setas po sumama a sa sobom nosis telefon,tablet,laptop a mnogi i konzole. Zato su toliko asocijalni i agresivni.

Djordje

pre 1 godinu

Kad se samo sjejtim.. pita me komšinica koliko je sati, kazem ja njoj znam koliko ima minuta ali ne znam koliko je sati. :D Kasnije smo svi pravili satove od kartona i naucili kroz igru. Lijepa vremeva.

Blok

pre 1 godinu

Ne znaju da gledaju na sat ali zato devojcice vec u prvom razredu znaju da poziraju kada je slikanje u pitanju. Imam djaka prvaka pa smo supruga i ja ostali u cudu kada je uciteljica poslala slike sa izleta. Posle smo culi da je to nova moda i da ih roditelji vode na casove poziranja?! Sa 18 godina ce vec uveliko biti spremne za neki realiti.

Marko

pre 1 godinu

Znate li vi dragana da gledate u sunčev sat? Znate li da zapalite vatru u prirodi, da ulovite zeca lukom i strelom? Znate li da gledate u neki analogni kalendar, kad smo kod vremena?
(Ivan, 15. oktobar 2022 12:27)

Nisam Dragana al da ti odgovorim tupislave.
Prvo nikad u životu uživo nisam video sunčani sat...
Drugo još kao dete sam čitao i učio o sunčanom satu i principu koji je tu primenjen
Treće lako je shvatiti i bez posebnog učenja kako se koristi jer se zna iz opšte kulture otome...
Četvrto sunčani sat je izbačen iz redovne upotrebe jer nije praktičan, ne pokazuje vreme noću...
Peto analogni sat sem pokazivanja vremena ima i niz drugih primena(orijentacija u prostoru, recimo veoma bitna u ova suluda ratna vremena)...
Ko nema toliko mozga da može koristiti sat, zaj nije sposoban ništa drugo da radi(retardirane osobe se nauče sat koristiti)...

dejanmi

pre 1 godinu

@@Vreme asociram kao još jednu brojnu veličinu, isto kao i temperatura, brzina itd. dok neki ljudi te brojeve moraju u glavi da pretvore u kazaljke na satu što mi zvuči apsurdno.

Nije problem da neko vise voli kazaljke ili da mu treba "slika" nego da neko od 19 godina ne moze da nauci "na sat" za 2 minute.Tako i ameri ne znaju na 24 casovni format zbog am i pm vremena pa to nazivaju vojno vrijeme i kad vide to na mom telefonu misle da sam neki cudak..

Боске

pre 1 godinu

Hajde da svakom od nas pametnih damo u ruke kremen i da vidimo ko ce da zapali vatru. Tehnologija napreduje, analogni casovnici su zastareli. Naravno da je sramota sto deca ne znaju, ali koliko njih u svojoj kuci imaju analogni casovnik uopste...
(srbija, 15. oktobar 2022 12:24)

Само кременом нећеш ништа запалити. Али ако додаш труд и оцило, ништа лакше.

Maja

pre 1 godinu

@Pa hajde da klincima damo telefon sa brojčanikom. Da li bi znali da ga koriste ?

(Z, 15. oktobar 2022 12:04)

Sin mi ima 4 godine. Vratili smo fiksni telefon u upotrebu i to onaj sa brojčanikom, jer obožava da vrti brojeve i da mu se posle javi baka. Našli smo i onaj stari veker, al za sad interesovanja bez.

Toto-ko-tunjo

pre 1 godinu

Kuda ide ovaj svet? Da li zaista ne znaju da se snalaze sa analognim satovima ili to služi samo kao izgovor? Da li su generacije sve nesposobnije ili se to samo tako predstavlja? Da li stvarno ne možemo da živimo bez tolike digitalizacije? Ne bih rekla da ne možemo.
(Dragana, 15. oktobar 2022 11:46)

Znate li vi dragana da gledate u sunčev sat? Znate li da zapalite vatru u prirodi, da ulovite zeca lukom i strelom? Znate li da gledate u neki analogni kalendar, kad smo kod vremena?
(Ivan, 15. oktobar 2022 12:27)

Da li i sam veruješ u to što si napisao? Koliko drugih stvari se bazira na analognom satu i kretnju kazaljki u matematici, fizici, vojsci, pomorstvu, orijentaciji?

Krebil

pre 1 godinu

Najjaci su komentatori koji pravdaju ovaj debilizam. Pa ti sto ne znaju da odrede vreme na analognom satu su neobrazovani do daske i takvi nece nista novi napraviti ni izmisliti. Da bi napravio nesto novo, prvo moras poznavati ono sto vec postoji. I da, ja znam da odredim vreme po suncanom satu, i po stapu zabodenom u zemlju, kao i strane sveta i svasta nesto, a bavim se visokim tehnologijama i razvijam nove uredjaje.

meki

pre 1 godinu

Imam 43 godine, u IT sam, i ne umem da gledam na sat. Tj ako bas moram, treba mi da gledam i razmisljam da bi shvatio koliko je,ali nisam nikada siguran. Razlog za to je sto su u kuci uvek bili digitalni casovnicim cale je bio inzernjer i voleli su "nove" tehnologije. Jednom sam na ulici pitao coveka koliko je sati, on mi dao da pogledam ja rekao hvala...kad covek pita,koliko je. Ja ne znam :)

clockwork

pre 1 godinu

Gledanje na sat je nekada bilo sastavni deo obrazovanja i to u osnovnoj skoli, da li prvi ili drugi razred, davno je bilo ali znam da smo cak pravili maketu casovnika sa kazaljkama.

Bojan

pre 1 godinu

Biće kako oni hoće jer oni će da budu, a ne mi.
(Pundit, 15. oktobar 2022 10:51)
Gluplji komentar odavno nisam procitao. To kako ce biti ne odredjuju ni deca ni mi kao roditelji. Pravila odredjuje neko treci. Deca se ne pitaju nista, kao sto nikada i nisu.

niko

pre 1 godinu

Ne dajte se digitalna mladjarijo, ja sam sa vama protiv roditelja sa super nadarenom decom koja znaja znaju da "čitaju" praistorijske analogne časovnike..

"Vreme je na njihovoj strani" i "radi za njih" koliko god mi želeli da ih pretvorimo u replike nas. Biće kako oni hoće jer oni će da budu, a ne mi.
(Pundit, 15. oktobar 2022 10:51)

Alal vera za komentar, mada sam malo šta razumeo i kraj malo liči na Radovića.
Nadam se da nijedan analogni neće doživeti infrakt ako izjavim da verujem da će pisanje biti izbačeno iz škola, najdalje za jedno 100tinak godina. Nešto ne vidim teoretičare zavera. Krajnje je vreme da digitalizaciju proglase za još jednu belosvetsku, ne, Zapadnu urotu protiv Srba.

Komša

pre 1 godinu

Nama starijima je to možda strašno ali vreme gazi pa gazi. Analogni satovi su istorija, poput fiksnih telefona na točkić sa rupama za pozivanje.
(Gospodin Popara, 15. oktobar 2022 08:45

Kada smo već kod toga trebalo bi da se pozabavimo i posledicama.
Generacija 45+ je odrasla uz te telefone. I sigurno primecujete jednu sitnicu - nekada ste znali bar 20 telefona (ma i sto) napamet i bez problema ste mogli da ih se setite.
Danas? Ne znam broj telefona svoje dece nego moram da pogledam u imenik.
Mozak se ulenjio.

Drugi primer.
Ove godine zujali po Srbiji.Nisam koristio navigaciju. S vremena na vreme sam došao u situaciju da pitam mestane nekih mesta za neka skretanja itd...Ljudi se odvikli da ih neko pita za to. Hoce da pomognu ali i tu baguju - tesko se izražavaju ,tesko objasnjavaju. Ovo drugo je takodje posledica novih tehnologija (utiču i na drustvene vestine i na nacin izražavanja).
Malo zastrašuju posledice olakog prihvatanja novih tehnologija - ako tako nastavimo ovi nasi klinci sutra nece umeti bez satelita da se vrate kuci iz kupovine.

Zrb

pre 1 godinu

Pomoću ručnog analognog sata možete odrediti prvo jug, pa na osnovu toga i ostale strane sveta u prirodi kad nemate kompas ili neki drugi orjentir

Vagica

pre 1 godinu

Problem je što digitalni rade samo uz pomoć struje. Struje neće baš uvek biti (ni baterija). Idiocracy sa jednim od braće Vilson u glavnoj ulozi poalko postaje stvarnost... Deca su ogledalo roditelja. Nije škola baš za sve tu, nešto potiče i iz kuće. Neka deca su radoznala pa sama nauče mnoge stvari, neka imaju samo osnovne životinjske instinkte. Kome je bolje, ne zna se.
@kritična masa objasnio/la

Budućnost nije uvek lepa, a šta bi oni radili kada bi sve znali...

Splavar

pre 1 godinu

@Ne razumem, kako su ih naucili geometriju, razlomke, deljenje, kad ne znaju da gledaju na sat?
(ixx, 15. oktobar 2022 11:53)

Tako sto za sve to postoji neka aplikacija na mobilnom, usmere kameru i telefon odradi posao. Evo ima neki photomath aplikacija npr. Lepo resava komplikovane jednacine. Ako na nekom testu nije dozvoljeno koriscenje uredjaja, zadaci budu na nivou predskolske matematike. Ukratko, oni vise to ni ne nauce, osim na nekim zanatskim kursevima i visim tehnoloskim skolama. Paradoks je da dizalicar mora znati vise motematike od vecine koledz diplomaca, jer se po propisima ne sme oslanjati samo na kompjuter u kranu, vec sam mora izracunati kapacitet u datom radijusu uzimajuci u obzir vise faktora

Aco

pre 1 godinu

Pa hajde da klincima damo telefon sa brojčanikom. Da li bi znali da ga koriste ?
(Z, 15. oktobar 2022 12:04)

Mislim da ni klinci ni bilo ko drugi više ne bi mogao da koristi telefon sa pulsnom modulacijom, da telefonske centrale više ne podržavaju takvu tehnologiju.

Aluminski

pre 1 godinu

Само да упитам ове ‘експерте’ у гледању сата који се згражавају над овом вести - ко од вас више памти телефонске бројеве ближњих? Дали знате да користите магнетофон? Дали сте икад наоштрили нож, косили траву косом…? Вероватно би већина од вас имала проблем да запали ватру у огњишту шибицом, а камоли кременом итд итд…Ово што деца не знају да користе аналогни сат јесте помало тужно како нас време гази, али је нормално и неизбежно…

Soko

pre 1 godinu

Analogni satovi i drugi slicni pokazivaci stanja nisu prevazidjeni... Percepcija trajanja ispita i status nekog meraca su upravo na strani analognih. To se nikada nece promeniti. Covekov mozak nije digitalni. Ako menjaju satove, to nije zbog razloga koje su naveli, nego zato sto ce neko dobiti kintu za to, isto kao u Srbiji...

Ivan

pre 1 godinu

Promenite i da 1 h bude 100 min. da im bude lakše.
(Dragan Jovanović, 15. oktobar 2022 12:57) 

I min da ima 100 sekundi

I da prav ugao ima 100 stepeni
I da stepen ima 100 minuta

Kako li tek rade matematiku kad ni sat ne kapiraju?

Zoran

pre 1 godinu

Pa hajde da klincima damo telefon sa brojčanikom. Da li bi znali da ga koriste ?

Civilizacija ide napred i savremene stvari potiskuju stare tehnologije.
Koliko je samo zanata nestalo u zadnjih 50 godina, pa se nismo ni osvrnuli ni zabrinuli zbog toga.
Za narednih 59 godina će i većina današnjih savremenih stvari biti zamenjena nekim novo otkrivenim
(Z, 15. oktobar 2022 12:

Hajde da ukinemo i rucno vezivanje pertli.

Devojčica, 7 godina.

pre 1 godinu

Znate li vi dragana da gledate u sunčev sat? Znate li da zapalite vatru u prirodi, da ulovite zeca lukom i strelom? Znate li da gledate u neki analogni kalendar, kad smo kod vremena?
(Ivan, 15. oktobar 2022 12:27)

Besmislene primerke ste naveli kako bi opravdali verovatno sopstvenu decu ili samoga sebe.
U pitanju su dve kazaljke, veća koja pokazuje minute i manja koja pokazuje sate. To razume i zna čitava civilizacija.

Vatrogasac

pre 1 godinu

"Vreme je na njihovoj strani" i "radi za njih" koliko god mi želeli da ih pretvorimo u replike nas. Biće kako oni hoće jer oni će da budu, a ne mi.
(Pundit, 15. oktobar 2022 10:51)
Prijatelju, džabe si napisao esej kad ovi analogni ne razumeju. :)

srbija

pre 1 godinu

Hajde da svakom od nas pametnih damo u ruke kremen i da vidimo ko ce da zapali vatru. Tehnologija napreduje, analogni casovnici su zastareli. Naravno da je sramota sto deca ne znaju, ali koliko njih u svojoj kuci imaju analogni casovnik uopste...

DC

pre 1 godinu

Ja nosim analogni sat, čak šta više nije ni kvarcni već mehanički, ali recimo ne znam da odredim vreme uz pomoć sunčanog sata. Tako da teško da mogu da se bunim što dolazi neka druga generacija koja neće znati da koristi analogni. Sve u svoje vreme.

Lola

pre 1 godinu

Nije problem ne moraju da znaju ali zabrinjava cinjenica da su podobni za skolu a da nisu iz ciste znatizelje privalili kako rade ti satovi.
Krug im 360 stepeni, valjda to uce u skoli, i prostom logikom i gledanjem u analogni sat bi trebali sami da provale o cemu se radi.
Kad sam bio klinac imali smo 3 6 9 12 oznake na satu, niko mi nije objasnio kako funkcionise.

GoranH

pre 1 godinu

A zašto ne ostave stare satove i pored njih postave digitalne. Znala bi deca koliko je sati al bi sigurno naučila i gledanje na stari sat.

Joca

pre 1 godinu

Naravno, danas je mnogo jeftinije napraviti digitalan nego analogni i zato se nove generacije uporno navikavaju na to.
(Duca, 15. oktobar 2022 09:34)

"Danas" je zapravo sasvim svejedno jer se sve više koriste displeji veće rezolucije, a izbor analognog ili digitalnog prikaza se prepušta korisniku. U vreme sedmosegmentnih LED displeja i "nixie" cevi čak su takvi satovi bili i skuplji.
Prednost digitalnih je što je moguć prikaz i drugih brojčanih veličina istim displejem (datum, temperatura i sl.) a i bolja vidljivost prema dimenziji sata. Prednost elektronsko-mehaničkih kvarcnih satova je manja potrošnja (baterije) pa su još u prednosti kao zidni časovnici. Takvi su čak mnogo jeftiniji od digitalnih koji bi morali da budu priključeni na 230V da bi bili makar jednako vidljivi. Opet za jako velike je jeftiniji LED matrix nego mehanika. Sve prema potrebama i navikama, ne vidim da postoji bilo kakvo čvrsto pravilo. Za nešto su skuplji jedni, za drugo drugi. I obrnuto. (😁)

Ivan

pre 1 godinu

Kuda ide ovaj svet? Da li zaista ne znaju da se snalaze sa analognim satovima ili to služi samo kao izgovor? Da li su generacije sve nesposobnije ili se to samo tako predstavlja? Da li stvarno ne možemo da živimo bez tolike digitalizacije? Ne bih rekla da ne možemo.
(Dragana, 15. oktobar 2022 11:46)

Znate li vi dragana da gledate u sunčev sat? Znate li da zapalite vatru u prirodi, da ulovite zeca lukom i strelom? Znate li da gledate u neki analogni kalendar, kad smo kod vremena?

Z

pre 1 godinu

Pa hajde da klincima damo telefon sa brojčanikom. Da li bi znali da ga koriste ?

Civilizacija ide napred i savremene stvari potiskuju stare tehnologije.
Koliko je samo zanata nestalo u zadnjih 50 godina, pa se nismo ni osvrnuli ni zabrinuli zbog toga.
Za narednih 59 godina će i većina današnjih savremenih stvari biti zamenjena nekim novo otkrivenim

niko

pre 1 godinu

Auuu koliko štrebera i roditelja ponosnih na svoju pametnu dečicu koja sa 5 znaju da gledaju na sat. Hoćete li ih voditi kod psihijatra kad sa 6 progovore engleski...

Pažljivi čitalac

pre 1 godinu

Pa mogu odmah sebi podeliti otkaze kad ih nisu uspeli naučiti. Čemu uopšte škola, ako ne uče decu elementarnim stvarima? Ali, pretpostavljam da je Bolonja u pitanju, tj. proizvodnja savršenih idiota.

Ndnd

pre 1 godinu

A jeste slatki kad se grozite što vreme teče, jer recimo svi vi znate da ostrižete ovcu i napravite džemper, ipak je to neko osnovno znanje (bilo bar u mladosti vaših baba). Dakle sram bilo današnju decu što žive u skladu sa svojim vremenom, baš su glupi, pola ih zna da programira robota, ali naravno da je pametniji Milojica koji zna da gleda u stari sat.

sveok

pre 1 godinu

Mislite da ste bolji od današnje dece? Niste! Ko od vas ume da jaše konja, koristi peščani sat, ili odredi svoj položaj pomoću sazvežđa? Koristi li neko mapu od papira ili uključi navigaciju? Pogledajmo sebe, pa onda sudimo o deci. Novo vreme, nova tehnologija, nova deca.

južna pruga

pre 1 godinu

Film "IDIOCRACY" - budućnost ljudi. Žalosno, ali na žalost, tačno. Ljudi svakodnevno upijaju gomilu smeća sa TV-a. Što više smeća u glavi, manje prostora za pametne stvari.

Dragana

pre 1 godinu

Kuda ide ovaj svet? Da li zaista ne znaju da se snalaze sa analognim satovima ili to služi samo kao izgovor? Da li su generacije sve nesposobnije ili se to samo tako predstavlja? Da li stvarno ne možemo da živimo bez tolike digitalizacije? Ne bih rekla da ne možemo.

Zoran

pre 1 godinu

Pa ne znaju da gledaju jer ih niste naucili. To bi bilo isto da ukidate matematiku jer je deca ne znanju. :) Ali ima drugi razlog zasto ih niste naucili - Zaglupljivanje.

drmr

pre 1 godinu

Što se tiče idiokratije, sećam se ja pitam jednog zašto glasaš za tamo neku partiju, kaže prave cirkus u skupštini.. mnogi od tih političara i dalje vladaju... a od države napraviše cirkus..

kritična masa

pre 1 godinu

Teška vremena stvaraju jake ljude.
Jaki ljudi stvaraju lakša vremena.
Lakša vremena stvaraju slabe ljude .
Slabi ljudi stvaraju teška vremena.
Sve ide u krug.

kralj

pre 1 godinu

A ja nisam verovao mom skolskom,inace profesorom matematike u jednoj srednjij skoli,kad je rekao ,,kako da ih naucim matematiku kad ne znaju ni na sat da gledaju,ne znaju koliko ima sati,skazaljke su im previse komplikovane",znaci nije samo kod nas,vec i drugi imaju slicne probleme.

Nislija

pre 1 godinu

Moj klinac od 5 godina zna da gleda na sat, a oni koji polazu ispite ne znaju? Ima li svrhe da polazu taj ispit ili ih treba vratiti na početak osnovne? Ne teram klinca da uci , ne namecem mu obavezu,ali ga podstičem i trudim se da ga zainteresujem. Sam dodje pa me pita koje je koje slovo jer nesto pise na igračci a on ne zna sta pise. Svaki dan gledam osnovce koji ne znaju tablicu mnozenja. Generalno je svaka nova generacija sve zatupljenija jer im tehnika suvise olaksava zivot.

Dragan

pre 1 godinu

Nikad necu zaboraviti anegdotu iz detinjstva sa analognim satom.

Zada meni majka zadatke iz matematike,bio sam 2 razred,i ja skontam da pomocu sata mogu da racunam,sabiram,oduzimam.Sve lepo pise citko,ma lagano racunam ja,sve tacno, bez greske. I tako proslo par puta, posle kad je keva provalila da gledam u sat cesto,skonta da "prepisujem". Samo vidis sutra ujutru krpa jedna bela preko sata , hahahah evo sad pisem ovo i smejem se. Legendarno. Analogni sat zauvek u srcu.

Majkl Džondar

pre 1 godinu

А да их науче можда "поново", кад су већ у школи?
А неки људи идаље мисле да је на западу будућност. Да, са таквом децом.

Pundit

pre 1 godinu

Klinci su u pravu. Tradicionalni analogni prikaz, odnosno prikazivanje ugaone brzine kao "protoka vremena" je vrlo mnogo kumovalo suštinskom nerazumevanju samog pojma "vremena". Najgora posledica je da su oni koji su odrasli uz analogne satove podsvesno usvojili i zabludu da satovi mere vreme. Satovima se vreme određuje, a ne meri. Satovi nisu instrumenti kojima se neka fizička veličina meri jer mi ne poznajemo ni jedno svojstvo te virtuelne veličine (ili dimenzije) koje bismo merili. "Protok" vremena bi bio jedini protok bilo čega koji ne uzrokuje talase; naravno, nikakvi vremenski talasi nisu niti mogu da budu detektovani, niti čak i u teoriji postoji bilo kakav "vremenski bozon" kojim bi vreme moglo da se smatra fizičkom pojavom. Vreme je matematička dimenzija, brojčani niz i utoliko je i brojčani prikaz adekvatniji. Ne mislim da su klinci do toga došli superiornom intuicijom, jasno je kako su, ali su izvrstan dokaz da analogna vizuelizacija uopšte nije neophodna. Vreme i jeste apstrakt koji "postoji" jedino u našem mozgu, a onda je jedino bitno kako će taj mozak to sebi vizuelno bolje da prikaže.
Po svemu sudeći, analogni prikaz bilo kog instrumenta polako postaje anahron (!). Zašto bi se onda tek protok vremena koje nije analogna veličina prikazivao analogijom ugaone brzine i vektora? Zato što smo navikli? Klinci nisu.

"Vreme je na njihovoj strani" i "radi za njih" koliko god mi želeli da ih pretvorimo u replike nas. Biće kako oni hoće jer oni će da budu, a ne mi.

mile

pre 1 godinu

u sledecoj generaciji ukidanje i rusenje skola da ih ne bi opterecivalo razmisljanje sta li je ta zgrada i cemu li sluzi???.
svi mislim da to rade u skolama za elitu.

CATAPA

pre 1 godinu

Sledeće je da knjige zamene filmovima jer im u škole dolaze nepismena deca.

Prvo dođe Idiokratija, pa Farenhajt 451. U početku je glupost komična, a onda prestane da bude smešno.

Duca

pre 1 godinu

Kada je 11.42, ako treba da stigneš negde do 12.08 ti vidiš to na analognom satu. Jedan pogled ti daje do znanja da imaš još nešto manje od pola sata. Digitalno, moraš da računaš 60-42+8 i to im je lakše.
Setimo se digitalnih ručnih satova, posle prvog "kupovnog udara" kada su kupovani zbog toga što su bili nešto novo i interesantno, kupovina je potpuno prestala, pa su sledeće generacije satova imale kvarcni mehanizam, ali se to prebacivalo na analognu skalu.
Slično je sa digitalnim brzinomerom koga mnoge firme i dalje forsiraju. Kod analognog je dovoljno baciti pogled na kazaljku i vozač zna koliko ide (tokom vremena stekne tu naviku). Na digitalnom mora da se očita brzina, kako se ona pri tome i menja, pogled mora biti mnogo duže uperen u brzinomer, nego kod analognog. Naravno, danas je mnogo jeftinije napraviti digitalan nego analogni i zato se nove generacije uporno navikavaju na to.

Deda

pre 1 godinu

Ovo jeste malo tragikomicno, ali nedavno sam se uverio na svom primeru da "digitalizacija" nije uopste naivna. Imam 30+ godina, rastao sam u "analognoj" eri, pamtim sve kao da je juce bilo, citanje analognog sata se nikada nije dovodilo u pitanje, to je u rangu nabrajanja meseca u godini bukvalno. A onda sam nedavno kupio rucni sat (prvi put u zivotu), bez oznaka - i uhvatim sebe kako mi treba par trenutaka da skontam koliko ima sati. Tragicno ili ne, priznao sam to sebi. Posle 15 godina nekoriscenja mozga covek zaboravi da pise i pisana slova, bez obzira sto je pre toga ispisano na hiljade svesaka - i sto sam pre toga bio "analogno" dete. Mogu da zamislim kako je onda danasnjoj deci koja te centre u mozgu nikada nisu ni razvila, i kada im treba necija sveska, ne prepisuju, nego samo iskopiraju. Sve u svemu, to je nova realnost, i niko se ne trudi da to promeni, vec se analizira kako decu zatupeti jos vise, pa su glavni izvori informacija postali reelsovi od par sekundi.

Pingvin iz Nišavu

pre 1 godinu

Klinci bolje nek nauče kazaljke. Izgled analognih instrumenata (kazaljke) zadržan je u svim digitalnim uređajima ili instrument tablama gde je potrebno da se brzim pogledom sagleda određena merena tj. kontrolisana vrednost. Zato što ljudski mozak brže procesuira sliku nego što vizualizuje numeričku vrednost.
Kupio Mujo digitalni sat, i pita ga Haso koliko je sati.
Mujo: - Ne znam bolan. Aj' ti izračunaj koliko je 11 podijeljeno sa 57.

mnemonic

pre 1 godinu

Nama starijima je to možda strašno ali vreme gazi pa gazi. Analogni satovi su istorija, poput fiksnih telefona na točkić sa rupama za pozivanje.
(Gospodin Popara, 15. oktobar 2022 08:45

samo što ja na pametnom satu prilikom izbora imam više analognih nego digitalnih "skinova"... istorija su možda analogni satovi ali stil analognih kazaljki teško da jeste...

Trovach

pre 1 godinu

Naravno, treba zaglupiti decu da znaju sto manje. Mene je tata podsticao da znam sto vise. Sa 5 godina sam znao latinicu, a sa nepunih 6 cirilicu (neka slova sam sam ukapirao, kao, recimo, slovo g u stripu dusko dugousko, pa sam odmah potrcao dedi da se pohvalim. Hvala "Politikinom Zabavniku). Secam se prvog dana u osnovnoj skoli. Ucili smo sta je levo, ili desno i sta pokazuju na satu mala i velika kazaljka. Ustao sam i pitao uciteljicu kada cemo poceti da ucimo. Tada nisam mogao shvatiti da su neka deca jos nepismena i ne znaju osnovne stvari. JBG, nisam znao da je to do njihovih roditelja kojima je bilo tesko da uce svoju decu. Moj tata je kod mene razvijao znatizelju i ja sam samo nastavio tim putem.

Nemanja

pre 1 godinu

Aha, nemojte ih nauciti nego ih uklonite! Kakve debile prave od dece, to je strasno. Samo se pitam sta bi danasnja deca radila da nestane internet i struja, sto danas nije uopste tesko zamisliti. U redu je pratiti nove tehnologije jer se bez njih ne moze ali ne sme se otici u krajnost...

miroslav

pre 1 godinu

E majke mi, nekad smo se smejali Zapadu i mislili da to kod nas nece moci. Onda dosao instagram i tiktok i napravio male idiote. Sad kad vidim ovakve vesti, mogu samo da placem, jer znam da ce to biti i nasa realnost samo za koju godinu.

Gospodin Popara

pre 1 godinu

Nama starijima je to možda strašno ali vreme gazi pa gazi. Analogni satovi su istorija, poput fiksnih telefona na točkić sa rupama za pozivanje.

Savo

pre 1 godinu

Satovi i telefoni sve pametniji, ali zato ljudi sve gluplji !!!
Slicno je i kod nas, proverite svi koji imate decu u nizim razredima osnovne skole.

e

pre 1 godinu

Ja sam prelazna generacija do te zaglupljene genZ dece. Znam da čitam analogne satove ali su mi digitalni neuporedivo lakši. Vreme asociram kao još jednu brojnu veličinu, isto kao i temperatura, brzina itd. dok neki ljudi te brojeve moraju u glavi da pretvore u kazaljke na satu što mi zvuči apsurdno.
Kako god, analogno predstavljanje podataka je objektivno sporije za čitanje, npr. u novim avionima su npr. ukinuti analogni altimetri zbog težine čitanja.

Nemanja

pre 1 godinu

Aha, nemojte ih nauciti nego ih uklonite! Kakve debile prave od dece, to je strasno. Samo se pitam sta bi danasnja deca radila da nestane internet i struja, sto danas nije uopste tesko zamisliti. U redu je pratiti nove tehnologije jer se bez njih ne moze ali ne sme se otici u krajnost...

Savo

pre 1 godinu

Satovi i telefoni sve pametniji, ali zato ljudi sve gluplji !!!
Slicno je i kod nas, proverite svi koji imate decu u nizim razredima osnovne skole.

miroslav

pre 1 godinu

E majke mi, nekad smo se smejali Zapadu i mislili da to kod nas nece moci. Onda dosao instagram i tiktok i napravio male idiote. Sad kad vidim ovakve vesti, mogu samo da placem, jer znam da ce to biti i nasa realnost samo za koju godinu.

kritična masa

pre 1 godinu

Teška vremena stvaraju jake ljude.
Jaki ljudi stvaraju lakša vremena.
Lakša vremena stvaraju slabe ljude .
Slabi ljudi stvaraju teška vremena.
Sve ide u krug.

Dragan

pre 1 godinu

Nikad necu zaboraviti anegdotu iz detinjstva sa analognim satom.

Zada meni majka zadatke iz matematike,bio sam 2 razred,i ja skontam da pomocu sata mogu da racunam,sabiram,oduzimam.Sve lepo pise citko,ma lagano racunam ja,sve tacno, bez greske. I tako proslo par puta, posle kad je keva provalila da gledam u sat cesto,skonta da "prepisujem". Samo vidis sutra ujutru krpa jedna bela preko sata , hahahah evo sad pisem ovo i smejem se. Legendarno. Analogni sat zauvek u srcu.

Deda

pre 1 godinu

Ovo jeste malo tragikomicno, ali nedavno sam se uverio na svom primeru da "digitalizacija" nije uopste naivna. Imam 30+ godina, rastao sam u "analognoj" eri, pamtim sve kao da je juce bilo, citanje analognog sata se nikada nije dovodilo u pitanje, to je u rangu nabrajanja meseca u godini bukvalno. A onda sam nedavno kupio rucni sat (prvi put u zivotu), bez oznaka - i uhvatim sebe kako mi treba par trenutaka da skontam koliko ima sati. Tragicno ili ne, priznao sam to sebi. Posle 15 godina nekoriscenja mozga covek zaboravi da pise i pisana slova, bez obzira sto je pre toga ispisano na hiljade svesaka - i sto sam pre toga bio "analogno" dete. Mogu da zamislim kako je onda danasnjoj deci koja te centre u mozgu nikada nisu ni razvila, i kada im treba necija sveska, ne prepisuju, nego samo iskopiraju. Sve u svemu, to je nova realnost, i niko se ne trudi da to promeni, vec se analizira kako decu zatupeti jos vise, pa su glavni izvori informacija postali reelsovi od par sekundi.

Pingvin iz Nišavu

pre 1 godinu

Klinci bolje nek nauče kazaljke. Izgled analognih instrumenata (kazaljke) zadržan je u svim digitalnim uređajima ili instrument tablama gde je potrebno da se brzim pogledom sagleda određena merena tj. kontrolisana vrednost. Zato što ljudski mozak brže procesuira sliku nego što vizualizuje numeričku vrednost.
Kupio Mujo digitalni sat, i pita ga Haso koliko je sati.
Mujo: - Ne znam bolan. Aj' ti izračunaj koliko je 11 podijeljeno sa 57.

Trovach

pre 1 godinu

Naravno, treba zaglupiti decu da znaju sto manje. Mene je tata podsticao da znam sto vise. Sa 5 godina sam znao latinicu, a sa nepunih 6 cirilicu (neka slova sam sam ukapirao, kao, recimo, slovo g u stripu dusko dugousko, pa sam odmah potrcao dedi da se pohvalim. Hvala "Politikinom Zabavniku). Secam se prvog dana u osnovnoj skoli. Ucili smo sta je levo, ili desno i sta pokazuju na satu mala i velika kazaljka. Ustao sam i pitao uciteljicu kada cemo poceti da ucimo. Tada nisam mogao shvatiti da su neka deca jos nepismena i ne znaju osnovne stvari. JBG, nisam znao da je to do njihovih roditelja kojima je bilo tesko da uce svoju decu. Moj tata je kod mene razvijao znatizelju i ja sam samo nastavio tim putem.

CATAPA

pre 1 godinu

Sledeće je da knjige zamene filmovima jer im u škole dolaze nepismena deca.

Prvo dođe Idiokratija, pa Farenhajt 451. U početku je glupost komična, a onda prestane da bude smešno.

kralj

pre 1 godinu

A ja nisam verovao mom skolskom,inace profesorom matematike u jednoj srednjij skoli,kad je rekao ,,kako da ih naucim matematiku kad ne znaju ni na sat da gledaju,ne znaju koliko ima sati,skazaljke su im previse komplikovane",znaci nije samo kod nas,vec i drugi imaju slicne probleme.

Zoran

pre 1 godinu

Pa hajde da klincima damo telefon sa brojčanikom. Da li bi znali da ga koriste ?

Civilizacija ide napred i savremene stvari potiskuju stare tehnologije.
Koliko je samo zanata nestalo u zadnjih 50 godina, pa se nismo ni osvrnuli ni zabrinuli zbog toga.
Za narednih 59 godina će i većina današnjih savremenih stvari biti zamenjena nekim novo otkrivenim
(Z, 15. oktobar 2022 12:

Hajde da ukinemo i rucno vezivanje pertli.

Nislija

pre 1 godinu

Moj klinac od 5 godina zna da gleda na sat, a oni koji polazu ispite ne znaju? Ima li svrhe da polazu taj ispit ili ih treba vratiti na početak osnovne? Ne teram klinca da uci , ne namecem mu obavezu,ali ga podstičem i trudim se da ga zainteresujem. Sam dodje pa me pita koje je koje slovo jer nesto pise na igračci a on ne zna sta pise. Svaki dan gledam osnovce koji ne znaju tablicu mnozenja. Generalno je svaka nova generacija sve zatupljenija jer im tehnika suvise olaksava zivot.

Duca

pre 1 godinu

Kada je 11.42, ako treba da stigneš negde do 12.08 ti vidiš to na analognom satu. Jedan pogled ti daje do znanja da imaš još nešto manje od pola sata. Digitalno, moraš da računaš 60-42+8 i to im je lakše.
Setimo se digitalnih ručnih satova, posle prvog "kupovnog udara" kada su kupovani zbog toga što su bili nešto novo i interesantno, kupovina je potpuno prestala, pa su sledeće generacije satova imale kvarcni mehanizam, ali se to prebacivalo na analognu skalu.
Slično je sa digitalnim brzinomerom koga mnoge firme i dalje forsiraju. Kod analognog je dovoljno baciti pogled na kazaljku i vozač zna koliko ide (tokom vremena stekne tu naviku). Na digitalnom mora da se očita brzina, kako se ona pri tome i menja, pogled mora biti mnogo duže uperen u brzinomer, nego kod analognog. Naravno, danas je mnogo jeftinije napraviti digitalan nego analogni i zato se nove generacije uporno navikavaju na to.

mile

pre 1 godinu

u sledecoj generaciji ukidanje i rusenje skola da ih ne bi opterecivalo razmisljanje sta li je ta zgrada i cemu li sluzi???.
svi mislim da to rade u skolama za elitu.

Zoran

pre 1 godinu

Pa ne znaju da gledaju jer ih niste naucili. To bi bilo isto da ukidate matematiku jer je deca ne znanju. :) Ali ima drugi razlog zasto ih niste naucili - Zaglupljivanje.

mnemonic

pre 1 godinu

Nama starijima je to možda strašno ali vreme gazi pa gazi. Analogni satovi su istorija, poput fiksnih telefona na točkić sa rupama za pozivanje.
(Gospodin Popara, 15. oktobar 2022 08:45

samo što ja na pametnom satu prilikom izbora imam više analognih nego digitalnih "skinova"... istorija su možda analogni satovi ali stil analognih kazaljki teško da jeste...

Lola

pre 1 godinu

Nije problem ne moraju da znaju ali zabrinjava cinjenica da su podobni za skolu a da nisu iz ciste znatizelje privalili kako rade ti satovi.
Krug im 360 stepeni, valjda to uce u skoli, i prostom logikom i gledanjem u analogni sat bi trebali sami da provale o cemu se radi.
Kad sam bio klinac imali smo 3 6 9 12 oznake na satu, niko mi nije objasnio kako funkcionise.

Dragana

pre 1 godinu

Kuda ide ovaj svet? Da li zaista ne znaju da se snalaze sa analognim satovima ili to služi samo kao izgovor? Da li su generacije sve nesposobnije ili se to samo tako predstavlja? Da li stvarno ne možemo da živimo bez tolike digitalizacije? Ne bih rekla da ne možemo.

Vatrogasac

pre 1 godinu

"Vreme je na njihovoj strani" i "radi za njih" koliko god mi želeli da ih pretvorimo u replike nas. Biće kako oni hoće jer oni će da budu, a ne mi.
(Pundit, 15. oktobar 2022 10:51)
Prijatelju, džabe si napisao esej kad ovi analogni ne razumeju. :)

južna pruga

pre 1 godinu

Film "IDIOCRACY" - budućnost ljudi. Žalosno, ali na žalost, tačno. Ljudi svakodnevno upijaju gomilu smeća sa TV-a. Što više smeća u glavi, manje prostora za pametne stvari.

Pažljivi čitalac

pre 1 godinu

Pa mogu odmah sebi podeliti otkaze kad ih nisu uspeli naučiti. Čemu uopšte škola, ako ne uče decu elementarnim stvarima? Ali, pretpostavljam da je Bolonja u pitanju, tj. proizvodnja savršenih idiota.

GoranH

pre 1 godinu

A zašto ne ostave stare satove i pored njih postave digitalne. Znala bi deca koliko je sati al bi sigurno naučila i gledanje na stari sat.

drmr

pre 1 godinu

Što se tiče idiokratije, sećam se ja pitam jednog zašto glasaš za tamo neku partiju, kaže prave cirkus u skupštini.. mnogi od tih političara i dalje vladaju... a od države napraviše cirkus..

Blok

pre 1 godinu

Ne znaju da gledaju na sat ali zato devojcice vec u prvom razredu znaju da poziraju kada je slikanje u pitanju. Imam djaka prvaka pa smo supruga i ja ostali u cudu kada je uciteljica poslala slike sa izleta. Posle smo culi da je to nova moda i da ih roditelji vode na casove poziranja?! Sa 18 godina ce vec uveliko biti spremne za neki realiti.

:D

pre 1 godinu

Hahaha ne verujem sta citam po komentarima, civilizacija ide napred apsolutno ne upravo suportno civilizacija samo tehnoloski ide napred a mentalno se vraca u pecinu, sve ove budalastine ce napraviti od coveka poluretardirani bioloski otpad koji nece znati nista samostalno da napravi ili uradi, kreativnost i masta ce mu biti svedeni na 5 nivoa ispod nule, sistem ce mu sve odredjivati, ako je nekom to napredak taj debelo treba da se zapita sta nije u redu sa njim...

Nikola

pre 1 godinu

Po tom principu im ne trebaju ni olovke jer imaju tastature?! Cinjenica je da sa svakom novom generacijom(pocev od 90tih) sve veci broj nespremnijih i nesposobnijih za zivot.

Uzicanin

pre 1 godinu

2 dana da budu bez struje pa polovina bi digla ruku na sebe ili na svoje bliznje. Jednostavno ih roditelji nisu naucili da funkcionisu bez digitalnih uredjaja. Pogledajte samo kada odu u negde na planinu na primer. Ides da setas po sumama a sa sobom nosis telefon,tablet,laptop a mnogi i konzole. Zato su toliko asocijalni i agresivni.

Gospodin Popara

pre 1 godinu

Nama starijima je to možda strašno ali vreme gazi pa gazi. Analogni satovi su istorija, poput fiksnih telefona na točkić sa rupama za pozivanje.

Majkl Džondar

pre 1 godinu

А да их науче можда "поново", кад су већ у школи?
А неки људи идаље мисле да је на западу будућност. Да, са таквом децом.

sveok

pre 1 godinu

Mislite da ste bolji od današnje dece? Niste! Ko od vas ume da jaše konja, koristi peščani sat, ili odredi svoj položaj pomoću sazvežđa? Koristi li neko mapu od papira ili uključi navigaciju? Pogledajmo sebe, pa onda sudimo o deci. Novo vreme, nova tehnologija, nova deca.

Ndnd

pre 1 godinu

A jeste slatki kad se grozite što vreme teče, jer recimo svi vi znate da ostrižete ovcu i napravite džemper, ipak je to neko osnovno znanje (bilo bar u mladosti vaših baba). Dakle sram bilo današnju decu što žive u skladu sa svojim vremenom, baš su glupi, pola ih zna da programira robota, ali naravno da je pametniji Milojica koji zna da gleda u stari sat.

clockwork

pre 1 godinu

Gledanje na sat je nekada bilo sastavni deo obrazovanja i to u osnovnoj skoli, da li prvi ili drugi razred, davno je bilo ali znam da smo cak pravili maketu casovnika sa kazaljkama.

Krebil

pre 1 godinu

Najjaci su komentatori koji pravdaju ovaj debilizam. Pa ti sto ne znaju da odrede vreme na analognom satu su neobrazovani do daske i takvi nece nista novi napraviti ni izmisliti. Da bi napravio nesto novo, prvo moras poznavati ono sto vec postoji. I da, ja znam da odredim vreme po suncanom satu, i po stapu zabodenom u zemlju, kao i strane sveta i svasta nesto, a bavim se visokim tehnologijama i razvijam nove uredjaje.

Боске

pre 1 godinu

Hajde da svakom od nas pametnih damo u ruke kremen i da vidimo ko ce da zapali vatru. Tehnologija napreduje, analogni casovnici su zastareli. Naravno da je sramota sto deca ne znaju, ali koliko njih u svojoj kuci imaju analogni casovnik uopste...
(srbija, 15. oktobar 2022 12:24)

Само кременом нећеш ништа запалити. Али ако додаш труд и оцило, ништа лакше.

Komša

pre 1 godinu

Nama starijima je to možda strašno ali vreme gazi pa gazi. Analogni satovi su istorija, poput fiksnih telefona na točkić sa rupama za pozivanje.
(Gospodin Popara, 15. oktobar 2022 08:45

Kada smo već kod toga trebalo bi da se pozabavimo i posledicama.
Generacija 45+ je odrasla uz te telefone. I sigurno primecujete jednu sitnicu - nekada ste znali bar 20 telefona (ma i sto) napamet i bez problema ste mogli da ih se setite.
Danas? Ne znam broj telefona svoje dece nego moram da pogledam u imenik.
Mozak se ulenjio.

Drugi primer.
Ove godine zujali po Srbiji.Nisam koristio navigaciju. S vremena na vreme sam došao u situaciju da pitam mestane nekih mesta za neka skretanja itd...Ljudi se odvikli da ih neko pita za to. Hoce da pomognu ali i tu baguju - tesko se izražavaju ,tesko objasnjavaju. Ovo drugo je takodje posledica novih tehnologija (utiču i na drustvene vestine i na nacin izražavanja).
Malo zastrašuju posledice olakog prihvatanja novih tehnologija - ako tako nastavimo ovi nasi klinci sutra nece umeti bez satelita da se vrate kuci iz kupovine.

Marko

pre 1 godinu

Znate li vi dragana da gledate u sunčev sat? Znate li da zapalite vatru u prirodi, da ulovite zeca lukom i strelom? Znate li da gledate u neki analogni kalendar, kad smo kod vremena?
(Ivan, 15. oktobar 2022 12:27)

Nisam Dragana al da ti odgovorim tupislave.
Prvo nikad u životu uživo nisam video sunčani sat...
Drugo još kao dete sam čitao i učio o sunčanom satu i principu koji je tu primenjen
Treće lako je shvatiti i bez posebnog učenja kako se koristi jer se zna iz opšte kulture otome...
Četvrto sunčani sat je izbačen iz redovne upotrebe jer nije praktičan, ne pokazuje vreme noću...
Peto analogni sat sem pokazivanja vremena ima i niz drugih primena(orijentacija u prostoru, recimo veoma bitna u ova suluda ratna vremena)...
Ko nema toliko mozga da može koristiti sat, zaj nije sposoban ništa drugo da radi(retardirane osobe se nauče sat koristiti)...

Pundit

pre 1 godinu

Klinci su u pravu. Tradicionalni analogni prikaz, odnosno prikazivanje ugaone brzine kao "protoka vremena" je vrlo mnogo kumovalo suštinskom nerazumevanju samog pojma "vremena". Najgora posledica je da su oni koji su odrasli uz analogne satove podsvesno usvojili i zabludu da satovi mere vreme. Satovima se vreme određuje, a ne meri. Satovi nisu instrumenti kojima se neka fizička veličina meri jer mi ne poznajemo ni jedno svojstvo te virtuelne veličine (ili dimenzije) koje bismo merili. "Protok" vremena bi bio jedini protok bilo čega koji ne uzrokuje talase; naravno, nikakvi vremenski talasi nisu niti mogu da budu detektovani, niti čak i u teoriji postoji bilo kakav "vremenski bozon" kojim bi vreme moglo da se smatra fizičkom pojavom. Vreme je matematička dimenzija, brojčani niz i utoliko je i brojčani prikaz adekvatniji. Ne mislim da su klinci do toga došli superiornom intuicijom, jasno je kako su, ali su izvrstan dokaz da analogna vizuelizacija uopšte nije neophodna. Vreme i jeste apstrakt koji "postoji" jedino u našem mozgu, a onda je jedino bitno kako će taj mozak to sebi vizuelno bolje da prikaže.
Po svemu sudeći, analogni prikaz bilo kog instrumenta polako postaje anahron (!). Zašto bi se onda tek protok vremena koje nije analogna veličina prikazivao analogijom ugaone brzine i vektora? Zato što smo navikli? Klinci nisu.

"Vreme je na njihovoj strani" i "radi za njih" koliko god mi želeli da ih pretvorimo u replike nas. Biće kako oni hoće jer oni će da budu, a ne mi.

Ivan

pre 1 godinu

Kuda ide ovaj svet? Da li zaista ne znaju da se snalaze sa analognim satovima ili to služi samo kao izgovor? Da li su generacije sve nesposobnije ili se to samo tako predstavlja? Da li stvarno ne možemo da živimo bez tolike digitalizacije? Ne bih rekla da ne možemo.
(Dragana, 15. oktobar 2022 11:46)

Znate li vi dragana da gledate u sunčev sat? Znate li da zapalite vatru u prirodi, da ulovite zeca lukom i strelom? Znate li da gledate u neki analogni kalendar, kad smo kod vremena?

Joca

pre 1 godinu

Naravno, danas je mnogo jeftinije napraviti digitalan nego analogni i zato se nove generacije uporno navikavaju na to.
(Duca, 15. oktobar 2022 09:34)

"Danas" je zapravo sasvim svejedno jer se sve više koriste displeji veće rezolucije, a izbor analognog ili digitalnog prikaza se prepušta korisniku. U vreme sedmosegmentnih LED displeja i "nixie" cevi čak su takvi satovi bili i skuplji.
Prednost digitalnih je što je moguć prikaz i drugih brojčanih veličina istim displejem (datum, temperatura i sl.) a i bolja vidljivost prema dimenziji sata. Prednost elektronsko-mehaničkih kvarcnih satova je manja potrošnja (baterije) pa su još u prednosti kao zidni časovnici. Takvi su čak mnogo jeftiniji od digitalnih koji bi morali da budu priključeni na 230V da bi bili makar jednako vidljivi. Opet za jako velike je jeftiniji LED matrix nego mehanika. Sve prema potrebama i navikama, ne vidim da postoji bilo kakvo čvrsto pravilo. Za nešto su skuplji jedni, za drugo drugi. I obrnuto. (😁)

Roditelj

pre 1 godinu

Velika je greska uciti decu od malena da budu zavisna iskljucivo od tehnologije. Jeste 21. vek ali deca(vecina) jednostavno NE UMEju da se igraju vec im se sve svodi na telefone,tablete...igrice. Kada potrce kao sa druge planete d asu dosli pa im smeta gravitacija. Navikli da drze "Shift" na tatstaturi dok trce pa im u stvarnosti bas nesto to i ne radi.NIko drugi nije kriv za to nego iskljucivo roditelji. Nema se vremena zbog posla,ovoga,onoga ali to su samo izgovori za njihovu lenjost i nezainteresovanost. To nije problem od juce. Koliko samo srednjoskolaca ne zna sta su klikeri na primer!!!

Djordje

pre 1 godinu

Kad se samo sjejtim.. pita me komšinica koliko je sati, kazem ja njoj znam koliko ima minuta ali ne znam koliko je sati. :D Kasnije smo svi pravili satove od kartona i naucili kroz igru. Lijepa vremeva.

Z

pre 1 godinu

Pa hajde da klincima damo telefon sa brojčanikom. Da li bi znali da ga koriste ?

Civilizacija ide napred i savremene stvari potiskuju stare tehnologije.
Koliko je samo zanata nestalo u zadnjih 50 godina, pa se nismo ni osvrnuli ni zabrinuli zbog toga.
Za narednih 59 godina će i većina današnjih savremenih stvari biti zamenjena nekim novo otkrivenim

DC

pre 1 godinu

Ja nosim analogni sat, čak šta više nije ni kvarcni već mehanički, ali recimo ne znam da odredim vreme uz pomoć sunčanog sata. Tako da teško da mogu da se bunim što dolazi neka druga generacija koja neće znati da koristi analogni. Sve u svoje vreme.

e

pre 1 godinu

Ja sam prelazna generacija do te zaglupljene genZ dece. Znam da čitam analogne satove ali su mi digitalni neuporedivo lakši. Vreme asociram kao još jednu brojnu veličinu, isto kao i temperatura, brzina itd. dok neki ljudi te brojeve moraju u glavi da pretvore u kazaljke na satu što mi zvuči apsurdno.
Kako god, analogno predstavljanje podataka je objektivno sporije za čitanje, npr. u novim avionima su npr. ukinuti analogni altimetri zbog težine čitanja.

Devojčica, 7 godina.

pre 1 godinu

Znate li vi dragana da gledate u sunčev sat? Znate li da zapalite vatru u prirodi, da ulovite zeca lukom i strelom? Znate li da gledate u neki analogni kalendar, kad smo kod vremena?
(Ivan, 15. oktobar 2022 12:27)

Besmislene primerke ste naveli kako bi opravdali verovatno sopstvenu decu ili samoga sebe.
U pitanju su dve kazaljke, veća koja pokazuje minute i manja koja pokazuje sate. To razume i zna čitava civilizacija.

Toto-ko-tunjo

pre 1 godinu

Kuda ide ovaj svet? Da li zaista ne znaju da se snalaze sa analognim satovima ili to služi samo kao izgovor? Da li su generacije sve nesposobnije ili se to samo tako predstavlja? Da li stvarno ne možemo da živimo bez tolike digitalizacije? Ne bih rekla da ne možemo.
(Dragana, 15. oktobar 2022 11:46)

Znate li vi dragana da gledate u sunčev sat? Znate li da zapalite vatru u prirodi, da ulovite zeca lukom i strelom? Znate li da gledate u neki analogni kalendar, kad smo kod vremena?
(Ivan, 15. oktobar 2022 12:27)

Da li i sam veruješ u to što si napisao? Koliko drugih stvari se bazira na analognom satu i kretnju kazaljki u matematici, fizici, vojsci, pomorstvu, orijentaciji?

Raja

pre 1 godinu

Lično podržavam zaglupljivanje dece do maksimuma. Što ih je više, manja je konkurencija za pametne glavice kad porastu. Jedini problem je što, na radost politikanata, i glupi imaju pravo glasa, a kuda to vodi vidimo svuda po svetu.

Soko

pre 1 godinu

Analogni satovi i drugi slicni pokazivaci stanja nisu prevazidjeni... Percepcija trajanja ispita i status nekog meraca su upravo na strani analognih. To se nikada nece promeniti. Covekov mozak nije digitalni. Ako menjaju satove, to nije zbog razloga koje su naveli, nego zato sto ce neko dobiti kintu za to, isto kao u Srbiji...

dejanmi

pre 1 godinu

@@Vreme asociram kao još jednu brojnu veličinu, isto kao i temperatura, brzina itd. dok neki ljudi te brojeve moraju u glavi da pretvore u kazaljke na satu što mi zvuči apsurdno.

Nije problem da neko vise voli kazaljke ili da mu treba "slika" nego da neko od 19 godina ne moze da nauci "na sat" za 2 minute.Tako i ameri ne znaju na 24 casovni format zbog am i pm vremena pa to nazivaju vojno vrijeme i kad vide to na mom telefonu misle da sam neki cudak..

Мина

pre 1 godinu

52 god.....Pokusajte nekad i da vadite kvadratni koren ili da uradite neku racunsku radnju,.korisno je za mozak, а i ko vam garantuje da cete imati uvek pomoc kompjutera, sta ako zaboravite koliko je dva i dva.

Ivan

pre 1 godinu

Promenite i da 1 h bude 100 min. da im bude lakše.
(Dragan Jovanović, 15. oktobar 2022 12:57) 

I min da ima 100 sekundi

I da prav ugao ima 100 stepeni
I da stepen ima 100 minuta

Kako li tek rade matematiku kad ni sat ne kapiraju?

Zrb

pre 1 godinu

Pomoću ručnog analognog sata možete odrediti prvo jug, pa na osnovu toga i ostale strane sveta u prirodi kad nemate kompas ili neki drugi orjentir

X=iks

pre 1 godinu

Kako god, analogno predstavljanje podataka je objektivno sporije za čitanje (e, 15. oktobar 2022 08:51)

Kako kome. Meni je, npr. kinesko pismo mnoooogo sporo a citanje. Pretpostavljm da Kinezu ("objektivno", naravno) ide brze od latinice.

Splavar

pre 1 godinu

@Ne razumem, kako su ih naucili geometriju, razlomke, deljenje, kad ne znaju da gledaju na sat?
(ixx, 15. oktobar 2022 11:53)

Tako sto za sve to postoji neka aplikacija na mobilnom, usmere kameru i telefon odradi posao. Evo ima neki photomath aplikacija npr. Lepo resava komplikovane jednacine. Ako na nekom testu nije dozvoljeno koriscenje uredjaja, zadaci budu na nivou predskolske matematike. Ukratko, oni vise to ni ne nauce, osim na nekim zanatskim kursevima i visim tehnoloskim skolama. Paradoks je da dizalicar mora znati vise motematike od vecine koledz diplomaca, jer se po propisima ne sme oslanjati samo na kompjuter u kranu, vec sam mora izracunati kapacitet u datom radijusu uzimajuci u obzir vise faktora

Maja

pre 1 godinu

@Pa hajde da klincima damo telefon sa brojčanikom. Da li bi znali da ga koriste ?

(Z, 15. oktobar 2022 12:04)

Sin mi ima 4 godine. Vratili smo fiksni telefon u upotrebu i to onaj sa brojčanikom, jer obožava da vrti brojeve i da mu se posle javi baka. Našli smo i onaj stari veker, al za sad interesovanja bez.

niko

pre 1 godinu

Auuu koliko štrebera i roditelja ponosnih na svoju pametnu dečicu koja sa 5 znaju da gledaju na sat. Hoćete li ih voditi kod psihijatra kad sa 6 progovore engleski...

srbija

pre 1 godinu

Hajde da svakom od nas pametnih damo u ruke kremen i da vidimo ko ce da zapali vatru. Tehnologija napreduje, analogni casovnici su zastareli. Naravno da je sramota sto deca ne znaju, ali koliko njih u svojoj kuci imaju analogni casovnik uopste...

Bojan

pre 1 godinu

Biće kako oni hoće jer oni će da budu, a ne mi.
(Pundit, 15. oktobar 2022 10:51)
Gluplji komentar odavno nisam procitao. To kako ce biti ne odredjuju ni deca ni mi kao roditelji. Pravila odredjuje neko treci. Deca se ne pitaju nista, kao sto nikada i nisu.

Vagica

pre 1 godinu

Problem je što digitalni rade samo uz pomoć struje. Struje neće baš uvek biti (ni baterija). Idiocracy sa jednim od braće Vilson u glavnoj ulozi poalko postaje stvarnost... Deca su ogledalo roditelja. Nije škola baš za sve tu, nešto potiče i iz kuće. Neka deca su radoznala pa sama nauče mnoge stvari, neka imaju samo osnovne životinjske instinkte. Kome je bolje, ne zna se.
@kritična masa objasnio/la

Budućnost nije uvek lepa, a šta bi oni radili kada bi sve znali...

Ante

pre 1 godinu

Našao sam stari telefon u podrumu, onaj na brojčanik, što se vrti.. Stavim ga na stol, i kažem kčerki, znaš li šta je ovo? 14 godina ima. Pametna ma tatu, zbog slušalice, brojeva... TELEFON!!! kaže...
Bravo sine... Ajde nazovi mamu, da vidim...

I tad slijedi pola sata smijeha i zabave, baš sam se od srca nasmijao...
Naravno, rekla je da će mi se osvetiti, al još nije... Tata ipak drži nekako korak s tehnološkim napretkom, uz sva posrtanja 😂

meki

pre 1 godinu

Imam 43 godine, u IT sam, i ne umem da gledam na sat. Tj ako bas moram, treba mi da gledam i razmisljam da bi shvatio koliko je,ali nisam nikada siguran. Razlog za to je sto su u kuci uvek bili digitalni casovnicim cale je bio inzernjer i voleli su "nove" tehnologije. Jednom sam na ulici pitao coveka koliko je sati, on mi dao da pogledam ja rekao hvala...kad covek pita,koliko je. Ja ne znam :)

52 godine

pre 1 godinu

Ovo nije toliki problem, važno je da budu elementarno pismeni. Ni ja više ne potpisujem brojeve, nego otvorim kalkulator. Kome još treba drevna veština vađenja kvadratnog korena na papiru? Vreme je broj, a ne kazaljke.

Spike

pre 1 godinu

Po tom principu im ne trebaju ni olovke jer imaju tastature?! Cinjenica je da sa svakom novom generacijom(pocev od 90tih) sve veci broj nespremnijih i nesposobnijih za zivot.
(Nikola, 15. oktobar 2022 17:16)

U SAD, prijatelju, vec unajvece izbacuju pisana slova iz skola. Samo stampana i slepo/brzo kucanje.

Ivan

pre 1 godinu

Kuda ide ovaj svet? Da li zaista ne znaju da se snalaze sa analognim satovima ili to služi samo kao izgovor? Da li su generacije sve nesposobnije ili se to samo tako predstavlja? Da li stvarno ne možemo da živimo bez tolike digitalizacije? Ne bih rekla da ne možemo.
(Dragana, 15. oktobar 2022 11:46)

Znate li vi dragana da gledate u sunčev sat? Znate li da zapalite vatru u prirodi, da ulovite zeca lukom i strelom? Znate li da gledate u neki analogni kalendar, kad smo kod vremena?
(Ivan, 15. oktobar 2022 12:27)

Da li i sam veruješ u to što si napisao? Koliko drugih stvari se bazira na analognom satu i kretnju kazaljki u matematici, fizici, vojsci, pomorstvu, orijentaciji?
(Toto-ko-tunjo, 15. oktobar 2022 16:08)

Ja sam, igrom slučaja, profesionalni pomorac, makar sto se pomorstva tice, znam sta pricam.. Analogni instrumenti su prevazidjena stvar, digitalni uredjaji mogu da komuniciraju medju sobom sto je ogromna prednost u odnosu na analogne. U praksi jos ima analognih pokazivaca digitalnog signala, dok se ljudi ne naviknu. Ne sumnjam da je isto i u modernizivanim vojnim sistemima, za matematiku i fiziku.. stvarno ne mogu da nadjem primer, evo vi mi recite.

Bejbi bumer

pre 1 godinu

Ne znaju da citaju analogne satove ali su zato bolji od svakoga od nas u pogledu poznavanja kompjutera. Zive u skladu sa vremenom i to je sve OK. Nemojte se vi brinuti za njih, nismo im mi stariji ostavili ne znam kako sjajan svet. Nadam se da ce ga oni bolje cuvati od nas.

i ja ublažavam štetu nastalu zagađenjem u avio-saobraćaju i ulažem napore da se smanji emisija izduvnih gasova

pre 1 godinu

Samo se pitam sta bi danasnja deca radila da nestane internet i struja, sto danas nije uopste tesko zamisliti. (Nemanja, 15. oktobar 2022 08:56)

A sta bismo *mi* radili. U redu, bez Interneta bismo (mi stariji, barem) jos i znali. Ali, bez struje? Slabo bi nam pomoglo da zurimo u digitalne satove. Jos i za nas - ni po jada. Ali, prava je tragedija sto su vestine "neophodne za ono sto danas uopste nije tesko zamisliti" vec izgubila i plemena u amazonskoj prasumi. Pa, ako bi se iko tu nekako snasao, to bi, najverovatnije, bila deca. Naprosto zato sto su - deca. (BTW, shvatate li sad zasto ne bi bilo moguce obnoviti misiju Apolo? Tehnologija ne moze unazad. Ni do Apola, ni do kamenog orudja. Tj. moze se prihvatiti i nauciti od onih "zaostalijih", ako takvih jos ima. Ne moze ako je potpuno izgubljena.)

Aluminski

pre 1 godinu

Само да упитам ове ‘експерте’ у гледању сата који се згражавају над овом вести - ко од вас више памти телефонске бројеве ближњих? Дали знате да користите магнетофон? Дали сте икад наоштрили нож, косили траву косом…? Вероватно би већина од вас имала проблем да запали ватру у огњишту шибицом, а камоли кременом итд итд…Ово што деца не знају да користе аналогни сат јесте помало тужно како нас време гази, али је нормално и неизбежно…

niko

pre 1 godinu

Ne dajte se digitalna mladjarijo, ja sam sa vama protiv roditelja sa super nadarenom decom koja znaja znaju da "čitaju" praistorijske analogne časovnike..

"Vreme je na njihovoj strani" i "radi za njih" koliko god mi želeli da ih pretvorimo u replike nas. Biće kako oni hoće jer oni će da budu, a ne mi.
(Pundit, 15. oktobar 2022 10:51)

Alal vera za komentar, mada sam malo šta razumeo i kraj malo liči na Radovića.
Nadam se da nijedan analogni neće doživeti infrakt ako izjavim da verujem da će pisanje biti izbačeno iz škola, najdalje za jedno 100tinak godina. Nešto ne vidim teoretičare zavera. Krajnje je vreme da digitalizaciju proglase za još jednu belosvetsku, ne, Zapadnu urotu protiv Srba.

i ja ublažavam štetu nastalu zagađenjem u avio-saobraćaju i ulažem napore da se smanji emisija izduvnih gasova

pre 1 godinu

Istini za volju, mnogo je veci i opasniji gubitak sto je zaboravljena vestina pravljenja (a i upotrebe) kamenih sekira.

DedaCvetko

pre 1 godinu

Kao u onom vicu. Komandir kaze:" Operacija pocinje u 11:48 . Za one sa digitalnim satovima dva pendreka, obrnuta stolica, snesko Belic..."

nele

pre 1 godinu

".. Analogni instrumenti su prevazidjena stvar, digitalni uredjaji mogu da komuniciraju medju sobom sto je ogromna prednost u odnosu na analogne. U praksi jos ima analognih pokazivaca digitalnog signala, dok se ljudi ne naviknu. Ne sumnjam da je isto i u modernizivanim vojnim sistemima, za matematiku i fiziku.. stvarno ne mogu da nadjem primer, evo vi mi recite.
(Ivan,"
Logicno je da je zbog kompjutera sve prebaceno u digitalni oblik. Medjutim, to ne znaci da treba zaboraviti sve analogno. Ovde pricamo o nekil lako razumljivim stvarima za koje je dovoljno 15-30min da se nauce a ne odredjivanje lokacije uz pomoc zvezda i sekstanta.
Inace, u slucaju veceg sukoba velikih sila sta mislis da ce prvo stradati? Sateliti.

Aco

pre 1 godinu

Pa hajde da klincima damo telefon sa brojčanikom. Da li bi znali da ga koriste ?
(Z, 15. oktobar 2022 12:04)

Mislim da ni klinci ni bilo ko drugi više ne bi mogao da koristi telefon sa pulsnom modulacijom, da telefonske centrale više ne podržavaju takvu tehnologiju.

e

pre 1 godinu

Ja sam prelazna generacija do te zaglupljene genZ dece. Znam da čitam analogne satove ali su mi digitalni neuporedivo lakši. Vreme asociram kao još jednu brojnu veličinu, isto kao i temperatura, brzina itd. dok neki ljudi te brojeve moraju u glavi da pretvore u kazaljke na satu što mi zvuči apsurdno.
Kako god, analogno predstavljanje podataka je objektivno sporije za čitanje, npr. u novim avionima su npr. ukinuti analogni altimetri zbog težine čitanja.

Gospodin Popara

pre 1 godinu

Nama starijima je to možda strašno ali vreme gazi pa gazi. Analogni satovi su istorija, poput fiksnih telefona na točkić sa rupama za pozivanje.

Ndnd

pre 1 godinu

A jeste slatki kad se grozite što vreme teče, jer recimo svi vi znate da ostrižete ovcu i napravite džemper, ipak je to neko osnovno znanje (bilo bar u mladosti vaših baba). Dakle sram bilo današnju decu što žive u skladu sa svojim vremenom, baš su glupi, pola ih zna da programira robota, ali naravno da je pametniji Milojica koji zna da gleda u stari sat.

DC

pre 1 godinu

Ja nosim analogni sat, čak šta više nije ni kvarcni već mehanički, ali recimo ne znam da odredim vreme uz pomoć sunčanog sata. Tako da teško da mogu da se bunim što dolazi neka druga generacija koja neće znati da koristi analogni. Sve u svoje vreme.

sveok

pre 1 godinu

Mislite da ste bolji od današnje dece? Niste! Ko od vas ume da jaše konja, koristi peščani sat, ili odredi svoj položaj pomoću sazvežđa? Koristi li neko mapu od papira ili uključi navigaciju? Pogledajmo sebe, pa onda sudimo o deci. Novo vreme, nova tehnologija, nova deca.

Ivan

pre 1 godinu

Kuda ide ovaj svet? Da li zaista ne znaju da se snalaze sa analognim satovima ili to služi samo kao izgovor? Da li su generacije sve nesposobnije ili se to samo tako predstavlja? Da li stvarno ne možemo da živimo bez tolike digitalizacije? Ne bih rekla da ne možemo.
(Dragana, 15. oktobar 2022 11:46)

Znate li vi dragana da gledate u sunčev sat? Znate li da zapalite vatru u prirodi, da ulovite zeca lukom i strelom? Znate li da gledate u neki analogni kalendar, kad smo kod vremena?

Pundit

pre 1 godinu

Klinci su u pravu. Tradicionalni analogni prikaz, odnosno prikazivanje ugaone brzine kao "protoka vremena" je vrlo mnogo kumovalo suštinskom nerazumevanju samog pojma "vremena". Najgora posledica je da su oni koji su odrasli uz analogne satove podsvesno usvojili i zabludu da satovi mere vreme. Satovima se vreme određuje, a ne meri. Satovi nisu instrumenti kojima se neka fizička veličina meri jer mi ne poznajemo ni jedno svojstvo te virtuelne veličine (ili dimenzije) koje bismo merili. "Protok" vremena bi bio jedini protok bilo čega koji ne uzrokuje talase; naravno, nikakvi vremenski talasi nisu niti mogu da budu detektovani, niti čak i u teoriji postoji bilo kakav "vremenski bozon" kojim bi vreme moglo da se smatra fizičkom pojavom. Vreme je matematička dimenzija, brojčani niz i utoliko je i brojčani prikaz adekvatniji. Ne mislim da su klinci do toga došli superiornom intuicijom, jasno je kako su, ali su izvrstan dokaz da analogna vizuelizacija uopšte nije neophodna. Vreme i jeste apstrakt koji "postoji" jedino u našem mozgu, a onda je jedino bitno kako će taj mozak to sebi vizuelno bolje da prikaže.
Po svemu sudeći, analogni prikaz bilo kog instrumenta polako postaje anahron (!). Zašto bi se onda tek protok vremena koje nije analogna veličina prikazivao analogijom ugaone brzine i vektora? Zato što smo navikli? Klinci nisu.

"Vreme je na njihovoj strani" i "radi za njih" koliko god mi želeli da ih pretvorimo u replike nas. Biće kako oni hoće jer oni će da budu, a ne mi.

srbija

pre 1 godinu

Hajde da svakom od nas pametnih damo u ruke kremen i da vidimo ko ce da zapali vatru. Tehnologija napreduje, analogni casovnici su zastareli. Naravno da je sramota sto deca ne znaju, ali koliko njih u svojoj kuci imaju analogni casovnik uopste...

niko

pre 1 godinu

Auuu koliko štrebera i roditelja ponosnih na svoju pametnu dečicu koja sa 5 znaju da gledaju na sat. Hoćete li ih voditi kod psihijatra kad sa 6 progovore engleski...

Z

pre 1 godinu

Pa hajde da klincima damo telefon sa brojčanikom. Da li bi znali da ga koriste ?

Civilizacija ide napred i savremene stvari potiskuju stare tehnologije.
Koliko je samo zanata nestalo u zadnjih 50 godina, pa se nismo ni osvrnuli ni zabrinuli zbog toga.
Za narednih 59 godina će i većina današnjih savremenih stvari biti zamenjena nekim novo otkrivenim

Vatrogasac

pre 1 godinu

"Vreme je na njihovoj strani" i "radi za njih" koliko god mi želeli da ih pretvorimo u replike nas. Biće kako oni hoće jer oni će da budu, a ne mi.
(Pundit, 15. oktobar 2022 10:51)
Prijatelju, džabe si napisao esej kad ovi analogni ne razumeju. :)

meki

pre 1 godinu

Imam 43 godine, u IT sam, i ne umem da gledam na sat. Tj ako bas moram, treba mi da gledam i razmisljam da bi shvatio koliko je,ali nisam nikada siguran. Razlog za to je sto su u kuci uvek bili digitalni casovnicim cale je bio inzernjer i voleli su "nove" tehnologije. Jednom sam na ulici pitao coveka koliko je sati, on mi dao da pogledam ja rekao hvala...kad covek pita,koliko je. Ja ne znam :)

Trovach

pre 1 godinu

Naravno, treba zaglupiti decu da znaju sto manje. Mene je tata podsticao da znam sto vise. Sa 5 godina sam znao latinicu, a sa nepunih 6 cirilicu (neka slova sam sam ukapirao, kao, recimo, slovo g u stripu dusko dugousko, pa sam odmah potrcao dedi da se pohvalim. Hvala "Politikinom Zabavniku). Secam se prvog dana u osnovnoj skoli. Ucili smo sta je levo, ili desno i sta pokazuju na satu mala i velika kazaljka. Ustao sam i pitao uciteljicu kada cemo poceti da ucimo. Tada nisam mogao shvatiti da su neka deca jos nepismena i ne znaju osnovne stvari. JBG, nisam znao da je to do njihovih roditelja kojima je bilo tesko da uce svoju decu. Moj tata je kod mene razvijao znatizelju i ja sam samo nastavio tim putem.

52 godine

pre 1 godinu

Ovo nije toliki problem, važno je da budu elementarno pismeni. Ni ja više ne potpisujem brojeve, nego otvorim kalkulator. Kome još treba drevna veština vađenja kvadratnog korena na papiru? Vreme je broj, a ne kazaljke.

Bejbi bumer

pre 1 godinu

Ne znaju da citaju analogne satove ali su zato bolji od svakoga od nas u pogledu poznavanja kompjutera. Zive u skladu sa vremenom i to je sve OK. Nemojte se vi brinuti za njih, nismo im mi stariji ostavili ne znam kako sjajan svet. Nadam se da ce ga oni bolje cuvati od nas.

Deda

pre 1 godinu

Ovo jeste malo tragikomicno, ali nedavno sam se uverio na svom primeru da "digitalizacija" nije uopste naivna. Imam 30+ godina, rastao sam u "analognoj" eri, pamtim sve kao da je juce bilo, citanje analognog sata se nikada nije dovodilo u pitanje, to je u rangu nabrajanja meseca u godini bukvalno. A onda sam nedavno kupio rucni sat (prvi put u zivotu), bez oznaka - i uhvatim sebe kako mi treba par trenutaka da skontam koliko ima sati. Tragicno ili ne, priznao sam to sebi. Posle 15 godina nekoriscenja mozga covek zaboravi da pise i pisana slova, bez obzira sto je pre toga ispisano na hiljade svesaka - i sto sam pre toga bio "analogno" dete. Mogu da zamislim kako je onda danasnjoj deci koja te centre u mozgu nikada nisu ni razvila, i kada im treba necija sveska, ne prepisuju, nego samo iskopiraju. Sve u svemu, to je nova realnost, i niko se ne trudi da to promeni, vec se analizira kako decu zatupeti jos vise, pa su glavni izvori informacija postali reelsovi od par sekundi.

Ivan

pre 1 godinu

Kuda ide ovaj svet? Da li zaista ne znaju da se snalaze sa analognim satovima ili to služi samo kao izgovor? Da li su generacije sve nesposobnije ili se to samo tako predstavlja? Da li stvarno ne možemo da živimo bez tolike digitalizacije? Ne bih rekla da ne možemo.
(Dragana, 15. oktobar 2022 11:46)

Znate li vi dragana da gledate u sunčev sat? Znate li da zapalite vatru u prirodi, da ulovite zeca lukom i strelom? Znate li da gledate u neki analogni kalendar, kad smo kod vremena?
(Ivan, 15. oktobar 2022 12:27)

Da li i sam veruješ u to što si napisao? Koliko drugih stvari se bazira na analognom satu i kretnju kazaljki u matematici, fizici, vojsci, pomorstvu, orijentaciji?
(Toto-ko-tunjo, 15. oktobar 2022 16:08)

Ja sam, igrom slučaja, profesionalni pomorac, makar sto se pomorstva tice, znam sta pricam.. Analogni instrumenti su prevazidjena stvar, digitalni uredjaji mogu da komuniciraju medju sobom sto je ogromna prednost u odnosu na analogne. U praksi jos ima analognih pokazivaca digitalnog signala, dok se ljudi ne naviknu. Ne sumnjam da je isto i u modernizivanim vojnim sistemima, za matematiku i fiziku.. stvarno ne mogu da nadjem primer, evo vi mi recite.

miroslav

pre 1 godinu

E majke mi, nekad smo se smejali Zapadu i mislili da to kod nas nece moci. Onda dosao instagram i tiktok i napravio male idiote. Sad kad vidim ovakve vesti, mogu samo da placem, jer znam da ce to biti i nasa realnost samo za koju godinu.

Savo

pre 1 godinu

Satovi i telefoni sve pametniji, ali zato ljudi sve gluplji !!!
Slicno je i kod nas, proverite svi koji imate decu u nizim razredima osnovne skole.

Zoran

pre 1 godinu

Pa hajde da klincima damo telefon sa brojčanikom. Da li bi znali da ga koriste ?

Civilizacija ide napred i savremene stvari potiskuju stare tehnologije.
Koliko je samo zanata nestalo u zadnjih 50 godina, pa se nismo ni osvrnuli ni zabrinuli zbog toga.
Za narednih 59 godina će i većina današnjih savremenih stvari biti zamenjena nekim novo otkrivenim
(Z, 15. oktobar 2022 12:

Hajde da ukinemo i rucno vezivanje pertli.

i ja ublažavam štetu nastalu zagađenjem u avio-saobraćaju i ulažem napore da se smanji emisija izduvnih gasova

pre 1 godinu

Samo se pitam sta bi danasnja deca radila da nestane internet i struja, sto danas nije uopste tesko zamisliti. (Nemanja, 15. oktobar 2022 08:56)

A sta bismo *mi* radili. U redu, bez Interneta bismo (mi stariji, barem) jos i znali. Ali, bez struje? Slabo bi nam pomoglo da zurimo u digitalne satove. Jos i za nas - ni po jada. Ali, prava je tragedija sto su vestine "neophodne za ono sto danas uopste nije tesko zamisliti" vec izgubila i plemena u amazonskoj prasumi. Pa, ako bi se iko tu nekako snasao, to bi, najverovatnije, bila deca. Naprosto zato sto su - deca. (BTW, shvatate li sad zasto ne bi bilo moguce obnoviti misiju Apolo? Tehnologija ne moze unazad. Ni do Apola, ni do kamenog orudja. Tj. moze se prihvatiti i nauciti od onih "zaostalijih", ako takvih jos ima. Ne moze ako je potpuno izgubljena.)

Pingvin iz Nišavu

pre 1 godinu

Klinci bolje nek nauče kazaljke. Izgled analognih instrumenata (kazaljke) zadržan je u svim digitalnim uređajima ili instrument tablama gde je potrebno da se brzim pogledom sagleda određena merena tj. kontrolisana vrednost. Zato što ljudski mozak brže procesuira sliku nego što vizualizuje numeričku vrednost.
Kupio Mujo digitalni sat, i pita ga Haso koliko je sati.
Mujo: - Ne znam bolan. Aj' ti izračunaj koliko je 11 podijeljeno sa 57.

Nemanja

pre 1 godinu

Aha, nemojte ih nauciti nego ih uklonite! Kakve debile prave od dece, to je strasno. Samo se pitam sta bi danasnja deca radila da nestane internet i struja, sto danas nije uopste tesko zamisliti. U redu je pratiti nove tehnologije jer se bez njih ne moze ali ne sme se otici u krajnost...

mile

pre 1 godinu

u sledecoj generaciji ukidanje i rusenje skola da ih ne bi opterecivalo razmisljanje sta li je ta zgrada i cemu li sluzi???.
svi mislim da to rade u skolama za elitu.

Duca

pre 1 godinu

Kada je 11.42, ako treba da stigneš negde do 12.08 ti vidiš to na analognom satu. Jedan pogled ti daje do znanja da imaš još nešto manje od pola sata. Digitalno, moraš da računaš 60-42+8 i to im je lakše.
Setimo se digitalnih ručnih satova, posle prvog "kupovnog udara" kada su kupovani zbog toga što su bili nešto novo i interesantno, kupovina je potpuno prestala, pa su sledeće generacije satova imale kvarcni mehanizam, ali se to prebacivalo na analognu skalu.
Slično je sa digitalnim brzinomerom koga mnoge firme i dalje forsiraju. Kod analognog je dovoljno baciti pogled na kazaljku i vozač zna koliko ide (tokom vremena stekne tu naviku). Na digitalnom mora da se očita brzina, kako se ona pri tome i menja, pogled mora biti mnogo duže uperen u brzinomer, nego kod analognog. Naravno, danas je mnogo jeftinije napraviti digitalan nego analogni i zato se nove generacije uporno navikavaju na to.

Dragana

pre 1 godinu

Kuda ide ovaj svet? Da li zaista ne znaju da se snalaze sa analognim satovima ili to služi samo kao izgovor? Da li su generacije sve nesposobnije ili se to samo tako predstavlja? Da li stvarno ne možemo da živimo bez tolike digitalizacije? Ne bih rekla da ne možemo.

CATAPA

pre 1 godinu

Sledeće je da knjige zamene filmovima jer im u škole dolaze nepismena deca.

Prvo dođe Idiokratija, pa Farenhajt 451. U početku je glupost komična, a onda prestane da bude smešno.

Pažljivi čitalac

pre 1 godinu

Pa mogu odmah sebi podeliti otkaze kad ih nisu uspeli naučiti. Čemu uopšte škola, ako ne uče decu elementarnim stvarima? Ali, pretpostavljam da je Bolonja u pitanju, tj. proizvodnja savršenih idiota.

Joca

pre 1 godinu

Naravno, danas je mnogo jeftinije napraviti digitalan nego analogni i zato se nove generacije uporno navikavaju na to.
(Duca, 15. oktobar 2022 09:34)

"Danas" je zapravo sasvim svejedno jer se sve više koriste displeji veće rezolucije, a izbor analognog ili digitalnog prikaza se prepušta korisniku. U vreme sedmosegmentnih LED displeja i "nixie" cevi čak su takvi satovi bili i skuplji.
Prednost digitalnih je što je moguć prikaz i drugih brojčanih veličina istim displejem (datum, temperatura i sl.) a i bolja vidljivost prema dimenziji sata. Prednost elektronsko-mehaničkih kvarcnih satova je manja potrošnja (baterije) pa su još u prednosti kao zidni časovnici. Takvi su čak mnogo jeftiniji od digitalnih koji bi morali da budu priključeni na 230V da bi bili makar jednako vidljivi. Opet za jako velike je jeftiniji LED matrix nego mehanika. Sve prema potrebama i navikama, ne vidim da postoji bilo kakvo čvrsto pravilo. Za nešto su skuplji jedni, za drugo drugi. I obrnuto. (😁)

mnemonic

pre 1 godinu

Nama starijima je to možda strašno ali vreme gazi pa gazi. Analogni satovi su istorija, poput fiksnih telefona na točkić sa rupama za pozivanje.
(Gospodin Popara, 15. oktobar 2022 08:45

samo što ja na pametnom satu prilikom izbora imam više analognih nego digitalnih "skinova"... istorija su možda analogni satovi ali stil analognih kazaljki teško da jeste...

Majkl Džondar

pre 1 godinu

А да их науче можда "поново", кад су већ у школи?
А неки људи идаље мисле да је на западу будућност. Да, са таквом децом.

Lola

pre 1 godinu

Nije problem ne moraju da znaju ali zabrinjava cinjenica da su podobni za skolu a da nisu iz ciste znatizelje privalili kako rade ti satovi.
Krug im 360 stepeni, valjda to uce u skoli, i prostom logikom i gledanjem u analogni sat bi trebali sami da provale o cemu se radi.
Kad sam bio klinac imali smo 3 6 9 12 oznake na satu, niko mi nije objasnio kako funkcionise.

Aluminski

pre 1 godinu

Само да упитам ове ‘експерте’ у гледању сата који се згражавају над овом вести - ко од вас више памти телефонске бројеве ближњих? Дали знате да користите магнетофон? Дали сте икад наоштрили нож, косили траву косом…? Вероватно би већина од вас имала проблем да запали ватру у огњишту шибицом, а камоли кременом итд итд…Ово што деца не знају да користе аналогни сат јесте помало тужно како нас време гази, али је нормално и неизбежно…

kritična masa

pre 1 godinu

Teška vremena stvaraju jake ljude.
Jaki ljudi stvaraju lakša vremena.
Lakša vremena stvaraju slabe ljude .
Slabi ljudi stvaraju teška vremena.
Sve ide u krug.

Zoran

pre 1 godinu

Pa ne znaju da gledaju jer ih niste naucili. To bi bilo isto da ukidate matematiku jer je deca ne znanju. :) Ali ima drugi razlog zasto ih niste naucili - Zaglupljivanje.

Bojan

pre 1 godinu

Biće kako oni hoće jer oni će da budu, a ne mi.
(Pundit, 15. oktobar 2022 10:51)
Gluplji komentar odavno nisam procitao. To kako ce biti ne odredjuju ni deca ni mi kao roditelji. Pravila odredjuje neko treci. Deca se ne pitaju nista, kao sto nikada i nisu.

Dragan

pre 1 godinu

Nikad necu zaboraviti anegdotu iz detinjstva sa analognim satom.

Zada meni majka zadatke iz matematike,bio sam 2 razred,i ja skontam da pomocu sata mogu da racunam,sabiram,oduzimam.Sve lepo pise citko,ma lagano racunam ja,sve tacno, bez greske. I tako proslo par puta, posle kad je keva provalila da gledam u sat cesto,skonta da "prepisujem". Samo vidis sutra ujutru krpa jedna bela preko sata , hahahah evo sad pisem ovo i smejem se. Legendarno. Analogni sat zauvek u srcu.

južna pruga

pre 1 godinu

Film "IDIOCRACY" - budućnost ljudi. Žalosno, ali na žalost, tačno. Ljudi svakodnevno upijaju gomilu smeća sa TV-a. Što više smeća u glavi, manje prostora za pametne stvari.

GoranH

pre 1 godinu

A zašto ne ostave stare satove i pored njih postave digitalne. Znala bi deca koliko je sati al bi sigurno naučila i gledanje na stari sat.

niko

pre 1 godinu

Ne dajte se digitalna mladjarijo, ja sam sa vama protiv roditelja sa super nadarenom decom koja znaja znaju da "čitaju" praistorijske analogne časovnike..

"Vreme je na njihovoj strani" i "radi za njih" koliko god mi želeli da ih pretvorimo u replike nas. Biće kako oni hoće jer oni će da budu, a ne mi.
(Pundit, 15. oktobar 2022 10:51)

Alal vera za komentar, mada sam malo šta razumeo i kraj malo liči na Radovića.
Nadam se da nijedan analogni neće doživeti infrakt ako izjavim da verujem da će pisanje biti izbačeno iz škola, najdalje za jedno 100tinak godina. Nešto ne vidim teoretičare zavera. Krajnje je vreme da digitalizaciju proglase za još jednu belosvetsku, ne, Zapadnu urotu protiv Srba.

Toto-ko-tunjo

pre 1 godinu

Kuda ide ovaj svet? Da li zaista ne znaju da se snalaze sa analognim satovima ili to služi samo kao izgovor? Da li su generacije sve nesposobnije ili se to samo tako predstavlja? Da li stvarno ne možemo da živimo bez tolike digitalizacije? Ne bih rekla da ne možemo.
(Dragana, 15. oktobar 2022 11:46)

Znate li vi dragana da gledate u sunčev sat? Znate li da zapalite vatru u prirodi, da ulovite zeca lukom i strelom? Znate li da gledate u neki analogni kalendar, kad smo kod vremena?
(Ivan, 15. oktobar 2022 12:27)

Da li i sam veruješ u to što si napisao? Koliko drugih stvari se bazira na analognom satu i kretnju kazaljki u matematici, fizici, vojsci, pomorstvu, orijentaciji?

Marko

pre 1 godinu

Znate li vi dragana da gledate u sunčev sat? Znate li da zapalite vatru u prirodi, da ulovite zeca lukom i strelom? Znate li da gledate u neki analogni kalendar, kad smo kod vremena?
(Ivan, 15. oktobar 2022 12:27)

Nisam Dragana al da ti odgovorim tupislave.
Prvo nikad u životu uživo nisam video sunčani sat...
Drugo još kao dete sam čitao i učio o sunčanom satu i principu koji je tu primenjen
Treće lako je shvatiti i bez posebnog učenja kako se koristi jer se zna iz opšte kulture otome...
Četvrto sunčani sat je izbačen iz redovne upotrebe jer nije praktičan, ne pokazuje vreme noću...
Peto analogni sat sem pokazivanja vremena ima i niz drugih primena(orijentacija u prostoru, recimo veoma bitna u ova suluda ratna vremena)...
Ko nema toliko mozga da može koristiti sat, zaj nije sposoban ništa drugo da radi(retardirane osobe se nauče sat koristiti)...

:D

pre 1 godinu

Hahaha ne verujem sta citam po komentarima, civilizacija ide napred apsolutno ne upravo suportno civilizacija samo tehnoloski ide napred a mentalno se vraca u pecinu, sve ove budalastine ce napraviti od coveka poluretardirani bioloski otpad koji nece znati nista samostalno da napravi ili uradi, kreativnost i masta ce mu biti svedeni na 5 nivoa ispod nule, sistem ce mu sve odredjivati, ako je nekom to napredak taj debelo treba da se zapita sta nije u redu sa njim...

i ja ublažavam štetu nastalu zagađenjem u avio-saobraćaju i ulažem napore da se smanji emisija izduvnih gasova

pre 1 godinu

Istini za volju, mnogo je veci i opasniji gubitak sto je zaboravljena vestina pravljenja (a i upotrebe) kamenih sekira.

Nislija

pre 1 godinu

Moj klinac od 5 godina zna da gleda na sat, a oni koji polazu ispite ne znaju? Ima li svrhe da polazu taj ispit ili ih treba vratiti na početak osnovne? Ne teram klinca da uci , ne namecem mu obavezu,ali ga podstičem i trudim se da ga zainteresujem. Sam dodje pa me pita koje je koje slovo jer nesto pise na igračci a on ne zna sta pise. Svaki dan gledam osnovce koji ne znaju tablicu mnozenja. Generalno je svaka nova generacija sve zatupljenija jer im tehnika suvise olaksava zivot.

kralj

pre 1 godinu

A ja nisam verovao mom skolskom,inace profesorom matematike u jednoj srednjij skoli,kad je rekao ,,kako da ih naucim matematiku kad ne znaju ni na sat da gledaju,ne znaju koliko ima sati,skazaljke su im previse komplikovane",znaci nije samo kod nas,vec i drugi imaju slicne probleme.

drmr

pre 1 godinu

Što se tiče idiokratije, sećam se ja pitam jednog zašto glasaš za tamo neku partiju, kaže prave cirkus u skupštini.. mnogi od tih političara i dalje vladaju... a od države napraviše cirkus..

Devojčica, 7 godina.

pre 1 godinu

Znate li vi dragana da gledate u sunčev sat? Znate li da zapalite vatru u prirodi, da ulovite zeca lukom i strelom? Znate li da gledate u neki analogni kalendar, kad smo kod vremena?
(Ivan, 15. oktobar 2022 12:27)

Besmislene primerke ste naveli kako bi opravdali verovatno sopstvenu decu ili samoga sebe.
U pitanju su dve kazaljke, veća koja pokazuje minute i manja koja pokazuje sate. To razume i zna čitava civilizacija.

Aco

pre 1 godinu

Pa hajde da klincima damo telefon sa brojčanikom. Da li bi znali da ga koriste ?
(Z, 15. oktobar 2022 12:04)

Mislim da ni klinci ni bilo ko drugi više ne bi mogao da koristi telefon sa pulsnom modulacijom, da telefonske centrale više ne podržavaju takvu tehnologiju.

Zrb

pre 1 godinu

Pomoću ručnog analognog sata možete odrediti prvo jug, pa na osnovu toga i ostale strane sveta u prirodi kad nemate kompas ili neki drugi orjentir

Djordje

pre 1 godinu

Kad se samo sjejtim.. pita me komšinica koliko je sati, kazem ja njoj znam koliko ima minuta ali ne znam koliko je sati. :D Kasnije smo svi pravili satove od kartona i naucili kroz igru. Lijepa vremeva.

Spike

pre 1 godinu

Po tom principu im ne trebaju ni olovke jer imaju tastature?! Cinjenica je da sa svakom novom generacijom(pocev od 90tih) sve veci broj nespremnijih i nesposobnijih za zivot.
(Nikola, 15. oktobar 2022 17:16)

U SAD, prijatelju, vec unajvece izbacuju pisana slova iz skola. Samo stampana i slepo/brzo kucanje.

Krebil

pre 1 godinu

Najjaci su komentatori koji pravdaju ovaj debilizam. Pa ti sto ne znaju da odrede vreme na analognom satu su neobrazovani do daske i takvi nece nista novi napraviti ni izmisliti. Da bi napravio nesto novo, prvo moras poznavati ono sto vec postoji. I da, ja znam da odredim vreme po suncanom satu, i po stapu zabodenom u zemlju, kao i strane sveta i svasta nesto, a bavim se visokim tehnologijama i razvijam nove uredjaje.

Nikola

pre 1 godinu

Po tom principu im ne trebaju ni olovke jer imaju tastature?! Cinjenica je da sa svakom novom generacijom(pocev od 90tih) sve veci broj nespremnijih i nesposobnijih za zivot.

Raja

pre 1 godinu

Lično podržavam zaglupljivanje dece do maksimuma. Što ih je više, manja je konkurencija za pametne glavice kad porastu. Jedini problem je što, na radost politikanata, i glupi imaju pravo glasa, a kuda to vodi vidimo svuda po svetu.

Мина

pre 1 godinu

52 god.....Pokusajte nekad i da vadite kvadratni koren ili da uradite neku racunsku radnju,.korisno je za mozak, а i ko vam garantuje da cete imati uvek pomoc kompjutera, sta ako zaboravite koliko je dva i dva.

Боске

pre 1 godinu

Hajde da svakom od nas pametnih damo u ruke kremen i da vidimo ko ce da zapali vatru. Tehnologija napreduje, analogni casovnici su zastareli. Naravno da je sramota sto deca ne znaju, ali koliko njih u svojoj kuci imaju analogni casovnik uopste...
(srbija, 15. oktobar 2022 12:24)

Само кременом нећеш ништа запалити. Али ако додаш труд и оцило, ништа лакше.

Roditelj

pre 1 godinu

Velika je greska uciti decu od malena da budu zavisna iskljucivo od tehnologije. Jeste 21. vek ali deca(vecina) jednostavno NE UMEju da se igraju vec im se sve svodi na telefone,tablete...igrice. Kada potrce kao sa druge planete d asu dosli pa im smeta gravitacija. Navikli da drze "Shift" na tatstaturi dok trce pa im u stvarnosti bas nesto to i ne radi.NIko drugi nije kriv za to nego iskljucivo roditelji. Nema se vremena zbog posla,ovoga,onoga ali to su samo izgovori za njihovu lenjost i nezainteresovanost. To nije problem od juce. Koliko samo srednjoskolaca ne zna sta su klikeri na primer!!!

Uzicanin

pre 1 godinu

2 dana da budu bez struje pa polovina bi digla ruku na sebe ili na svoje bliznje. Jednostavno ih roditelji nisu naucili da funkcionisu bez digitalnih uredjaja. Pogledajte samo kada odu u negde na planinu na primer. Ides da setas po sumama a sa sobom nosis telefon,tablet,laptop a mnogi i konzole. Zato su toliko asocijalni i agresivni.

X=iks

pre 1 godinu

Kako god, analogno predstavljanje podataka je objektivno sporije za čitanje (e, 15. oktobar 2022 08:51)

Kako kome. Meni je, npr. kinesko pismo mnoooogo sporo a citanje. Pretpostavljm da Kinezu ("objektivno", naravno) ide brze od latinice.

Ivan

pre 1 godinu

Promenite i da 1 h bude 100 min. da im bude lakše.
(Dragan Jovanović, 15. oktobar 2022 12:57) 

I min da ima 100 sekundi

I da prav ugao ima 100 stepeni
I da stepen ima 100 minuta

Kako li tek rade matematiku kad ni sat ne kapiraju?

Splavar

pre 1 godinu

@Ne razumem, kako su ih naucili geometriju, razlomke, deljenje, kad ne znaju da gledaju na sat?
(ixx, 15. oktobar 2022 11:53)

Tako sto za sve to postoji neka aplikacija na mobilnom, usmere kameru i telefon odradi posao. Evo ima neki photomath aplikacija npr. Lepo resava komplikovane jednacine. Ako na nekom testu nije dozvoljeno koriscenje uredjaja, zadaci budu na nivou predskolske matematike. Ukratko, oni vise to ni ne nauce, osim na nekim zanatskim kursevima i visim tehnoloskim skolama. Paradoks je da dizalicar mora znati vise motematike od vecine koledz diplomaca, jer se po propisima ne sme oslanjati samo na kompjuter u kranu, vec sam mora izracunati kapacitet u datom radijusu uzimajuci u obzir vise faktora

Soko

pre 1 godinu

Analogni satovi i drugi slicni pokazivaci stanja nisu prevazidjeni... Percepcija trajanja ispita i status nekog meraca su upravo na strani analognih. To se nikada nece promeniti. Covekov mozak nije digitalni. Ako menjaju satove, to nije zbog razloga koje su naveli, nego zato sto ce neko dobiti kintu za to, isto kao u Srbiji...

Vagica

pre 1 godinu

Problem je što digitalni rade samo uz pomoć struje. Struje neće baš uvek biti (ni baterija). Idiocracy sa jednim od braće Vilson u glavnoj ulozi poalko postaje stvarnost... Deca su ogledalo roditelja. Nije škola baš za sve tu, nešto potiče i iz kuće. Neka deca su radoznala pa sama nauče mnoge stvari, neka imaju samo osnovne životinjske instinkte. Kome je bolje, ne zna se.
@kritična masa objasnio/la

Budućnost nije uvek lepa, a šta bi oni radili kada bi sve znali...

Komša

pre 1 godinu

Nama starijima je to možda strašno ali vreme gazi pa gazi. Analogni satovi su istorija, poput fiksnih telefona na točkić sa rupama za pozivanje.
(Gospodin Popara, 15. oktobar 2022 08:45

Kada smo već kod toga trebalo bi da se pozabavimo i posledicama.
Generacija 45+ je odrasla uz te telefone. I sigurno primecujete jednu sitnicu - nekada ste znali bar 20 telefona (ma i sto) napamet i bez problema ste mogli da ih se setite.
Danas? Ne znam broj telefona svoje dece nego moram da pogledam u imenik.
Mozak se ulenjio.

Drugi primer.
Ove godine zujali po Srbiji.Nisam koristio navigaciju. S vremena na vreme sam došao u situaciju da pitam mestane nekih mesta za neka skretanja itd...Ljudi se odvikli da ih neko pita za to. Hoce da pomognu ali i tu baguju - tesko se izražavaju ,tesko objasnjavaju. Ovo drugo je takodje posledica novih tehnologija (utiču i na drustvene vestine i na nacin izražavanja).
Malo zastrašuju posledice olakog prihvatanja novih tehnologija - ako tako nastavimo ovi nasi klinci sutra nece umeti bez satelita da se vrate kuci iz kupovine.

Maja

pre 1 godinu

@Pa hajde da klincima damo telefon sa brojčanikom. Da li bi znali da ga koriste ?

(Z, 15. oktobar 2022 12:04)

Sin mi ima 4 godine. Vratili smo fiksni telefon u upotrebu i to onaj sa brojčanikom, jer obožava da vrti brojeve i da mu se posle javi baka. Našli smo i onaj stari veker, al za sad interesovanja bez.

clockwork

pre 1 godinu

Gledanje na sat je nekada bilo sastavni deo obrazovanja i to u osnovnoj skoli, da li prvi ili drugi razred, davno je bilo ali znam da smo cak pravili maketu casovnika sa kazaljkama.

dejanmi

pre 1 godinu

@@Vreme asociram kao još jednu brojnu veličinu, isto kao i temperatura, brzina itd. dok neki ljudi te brojeve moraju u glavi da pretvore u kazaljke na satu što mi zvuči apsurdno.

Nije problem da neko vise voli kazaljke ili da mu treba "slika" nego da neko od 19 godina ne moze da nauci "na sat" za 2 minute.Tako i ameri ne znaju na 24 casovni format zbog am i pm vremena pa to nazivaju vojno vrijeme i kad vide to na mom telefonu misle da sam neki cudak..

Blok

pre 1 godinu

Ne znaju da gledaju na sat ali zato devojcice vec u prvom razredu znaju da poziraju kada je slikanje u pitanju. Imam djaka prvaka pa smo supruga i ja ostali u cudu kada je uciteljica poslala slike sa izleta. Posle smo culi da je to nova moda i da ih roditelji vode na casove poziranja?! Sa 18 godina ce vec uveliko biti spremne za neki realiti.

nele

pre 1 godinu

".. Analogni instrumenti su prevazidjena stvar, digitalni uredjaji mogu da komuniciraju medju sobom sto je ogromna prednost u odnosu na analogne. U praksi jos ima analognih pokazivaca digitalnog signala, dok se ljudi ne naviknu. Ne sumnjam da je isto i u modernizivanim vojnim sistemima, za matematiku i fiziku.. stvarno ne mogu da nadjem primer, evo vi mi recite.
(Ivan,"
Logicno je da je zbog kompjutera sve prebaceno u digitalni oblik. Medjutim, to ne znaci da treba zaboraviti sve analogno. Ovde pricamo o nekil lako razumljivim stvarima za koje je dovoljno 15-30min da se nauce a ne odredjivanje lokacije uz pomoc zvezda i sekstanta.
Inace, u slucaju veceg sukoba velikih sila sta mislis da ce prvo stradati? Sateliti.

DedaCvetko

pre 1 godinu

Kao u onom vicu. Komandir kaze:" Operacija pocinje u 11:48 . Za one sa digitalnim satovima dva pendreka, obrnuta stolica, snesko Belic..."

Ante

pre 1 godinu

Našao sam stari telefon u podrumu, onaj na brojčanik, što se vrti.. Stavim ga na stol, i kažem kčerki, znaš li šta je ovo? 14 godina ima. Pametna ma tatu, zbog slušalice, brojeva... TELEFON!!! kaže...
Bravo sine... Ajde nazovi mamu, da vidim...

I tad slijedi pola sata smijeha i zabave, baš sam se od srca nasmijao...
Naravno, rekla je da će mi se osvetiti, al još nije... Tata ipak drži nekako korak s tehnološkim napretkom, uz sva posrtanja 😂