Igor
pre 1 godinu
Molim vas procitajte i potpisite peticiju na tu temu:
https://www.peticije.online/zahtev_za_hitan_otkaz_republikimveterinarskim_inspektorima_sombora#form
Sreda, 02.09.2020.
16:15
Izvor: B92
pre 1 godinu
Molim vas procitajte i potpisite peticiju na tu temu:
https://www.peticije.online/zahtev_za_hitan_otkaz_republikimveterinarskim_inspektorima_sombora#form
pre 3 godine
Pitanje je previse iskljucivo. Ako je lanac od dva metra nehumano je. Opet ako sa lancom moze da 'pokrije' 40m2 to je vec prihvatljivo, uz redovno pustanje psa da se istrci. To mi je mnogo bolje nego da je u stanu, pa makar on bio i od 100m2. Mene neko da pita da li bih radije proveo zivot u stanu, sa dve setnje dnevno ili napolju na lancu uz povremeno pustanje ne bih se mnogo dvoumio. Naravno kucica je obavezna. Licno sam psa drzao na velikom lancu, dok nisam ogradio dvoriste, od tad je pusten konstantno, vezemo ga samo ako dolazi neko ko ne voli pse.
pre 3 godine
Marija, 02. septembar 2020 18:11, Bolje nađi dečka nego što se zamlaćuješ sa tim kučetom.
pre 3 godine
Pustite ribice iz akvarijuma, ovce iz torova, svinje iz svinjaca. To su bića koja nisu rodjena da zive zatvorena niti su trazile da nam budu hrana. O kravama i konjima da i ne govorim. Konj ne zeli da se jaše niti da se trka! Prestanite da kradete kokoskama jaja, mogu i one same da ih kljucaju i pojedu. Sve uradite samo prestanite da filozofirate i da svet koji mi ljudi uredjujemo prema svojim potrebama uskladjujemo sa pravima zivotinja koja one nisu trazile, dok istovremeno narusavamo kvalitet nasih zivota. Idite i kupite izmete svojim slatkim bicima, ali ukinite i WC i kupite svoja sr..a i bacajte u kontejner!
pre 3 godine
Kučkarska je tuga pregolema, aj puko lanac, a rezervnog nema!
pre 3 godine
A kad drže pse na terasi koji laju po ceo dan i noć, šta je to? Zar to nije zlostavljanje i maltretiranje i pasa i nekoliko stotina stanara okolnih zgrada koji moraju da slušaju to urlanje?
pre 3 godine
Psima nije mesto u gradovima. Ni vlasničkim a ni lutalicama.
pre 3 godine
Među komentatorima ima više mrzitelja ljudi nego ljubitelja pasa. Psetomani u poodmakloj fazi bolesti počnu da mrze ljude.
pre 3 godine
Trebalo bi zabraniti i držanje pasa u stanu, pa čak i u dvorištima kuća u gradu. Vratite se na selo ako hoćete da držite psa!!
pre 3 godine
@Miki Barselona
Пси немају шта да траже у продавницама, тржним центрима и ресторанима.
pre 3 godine
pascad moraju da se vezuju da ne podave zivinu i ne ujedaju ljude.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (ilija,
Ako su odrasli bez lanca niti ce da dave zivotinje niti ujedaju ljude.
Imali smo psa koji nikada nije bio vezan i nikoga nije ujeo niti je
zivinu davio. Iz dvorista je odlazio samo ako mu je bilo vrijeme
parenja ali je ranom zorom vec bio na 'dezuri'.
U cemu je razlika izmedju pasa u Srbiji i onih sa zapada. Mozda bas
u tome sto mi ne volimo pse pa zato i nemamo autohtonu rasu.
pre 3 godine
pascad moraju da se vezuju da ne podave zivinu i ne ujedaju ljude.
pre 3 godine
dzukela
Vi ste promasili temu, jer vas u sustini i ne zanima sta je tema. Vama je stalo da izrazite svoju mrznju prema psima uopste. Tema su psi koji se drze na lancu i ne znam koga oni mogu da napadnu, sem onog ko im sam pridje! Treba da Vas je sramota svoje ogranicenosti, vezani ste i Vi intelektualno nekim lancem i vrtite se oko svog repa, ujedate sami sebe i ne stizete nigde, ne postizete nista!
pre 3 godine
Zlotvor ili ne
Zbog takvih kao sto si ti sa mozgom krtice bez trunke osećaja odgovornosti i svesti o bezbednosti druge osobe objasni to roditeljima koji gledaju svoju unakazenu decu od tih istih kućnih ljubimaca čiji vlasnik rutinski ponavlja “ MA NEĆE, NE NAPADA ”
pre 3 godine
Got
Pa valjda kapija ili zicana ograda, taraba, sta vec imas!
pre 3 godine
Svako ko psa zove ker je potencijalni psihopata i zlostavljac.
(Marko, 02. septembar 2020 17:06)
Dobro, kako bi ti nazvao ženskog psa? Pasica? Psica?Reč keruša(ker, kera) postoji u srpskom rečniku i znači upravo pas. Ili ako to nije korektno, onda da menjamo i imena za kokošku, ovna...
pre 3 godine
Ako pustim psa sa lanca i on odluta, ko ce da mi ga pronadje?
Ko ce da ga spase od tockova kamiona, autobusa...?
Ko ce da ga spreci da pojede neki otrov pored kontejnera?
Hvala na jasnim i preciznim odgovorima
pre 3 godine
Ja
Drzanje psa u stanu je zlostavljanje samo pod uslovom da se taj pas zanemaruje i ne izvodi napolje na setanje, trcanje, druzenje sa drugim psima, plivanje itd. Pod takvim uslovima bi i drzanje deteta u stanu bilo zlostavljanje!
pre 3 godine
Vecini baba u mojoj okolini pas sluzi da imaju na koga da se deru i komandiju
pre 3 godine
Sta reci o narodu koji je jedini...ponavljam jedini izglasao da se u beogradskoj ikei zabrani ulazak sa kucnim ljubimcem uz propisana pravila (povodac, korpa...itd). U celom svetu vlada sloboda da se sa vaspitanim kucnim ljubimcem na povocu i korpom moze uci u takav tip prodavnice. Samo Srbi skacu na pomen takve opcije i hvataju se za bezbednost svoje dece. Kao da deca samo u Srbiji zive. Pri tom su ta deca, na zalost, cesto slabije vaspitana od prosecnog ljubimca. Psi ce morati da sacekaju smenu jos minimum 2-3 generacije, pa da ni jedan vise nikad ne bude vezan na lanac od pola metra. Ne zbog zakona, vec zbog zdravog razuma.
pre 3 godine
Slazem se da je to zlostavljanje ali i drzanje psa u stanu je isto zlostavljanje.Mnogo ljudi nije ni svesno koliko i na koji nacin zlostavljaju zivotinje
pre 3 godine
Џабе објаснити просечном србенди да је пас животиња која пати на ланцу јер је сам. Пас је друштвена животиња која воли друштво. Држање на ланцу је робија за ту јадну животињу и такве ствари треба кажњавати. Ко сматра да је псу место на ланцу тај мрзи псе.
pre 3 godine
Најјачи су ови што на сваку вест о псима пишу да пас није за стан него за двориште. Јесте, пудла, малтезер или бишон су за двориште? Први минус и нема их више. Научите више да постоје различите врсте паса. Да су неке створене да живе са људима унутра јер су стваране да буду кућни љубимци и да уопште не пате ако су стално са људима. Пате ови што су нон стоп сами у дворишту. Јадни седе на снегу и киши и гледају људе кроз прозор како седе заједно, а он сам. Е то је страшно. Псу није битно да ли је стан, кућа или шатор. Њему је битно да је са газдом у друштву. То никако да науче људи код нас који су у односу према животињама и даље у средњем веку.
pre 3 godine
Psi na selima su pretežno na lancu da ne bi došlo do incidenta da pojedu kokoške domaćina ili komšije. I naš je na lancu preko dana, ima žicu i veliki prostor i hlad ispod tri velike dunje, a svako veče ga pustimo sa lanca nakon što zatvorimo kokoške. I ne, ne možete izdresirati psa da po ceo dan bude na slobodi s kokoškama, da se samo igra s njima i bude miran.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (wub, 3. septembar 2020 00:49)
Ogranici kretanje kokoskama, petlu jedan. Postavi odredjene barijere. Nije resenje samo drzanje psa na lancu. Po zakonu je zlostavljanje.
pre 3 godine
@Alrksandar
Decko nemas svest, pricas kao klasican srbenda. Sta vredi da ti pricam..
pre 3 godine
wub
Moj pas je dane i dane proveo sa kokoskama i nikad ni jednu nije udavio, a nije posebno ni dresiran. Takva mu je narav, veovatno zato sto je pravi clan porodice, socijalizovan i dobro zbrinut, nikad u zivotu nije osetio sta je glad, zedj, zanemarivanje, niti smo ga uzeli da nam cuva dvoriste i od njega napravili agresivca, pa nema ni potrebe da davi kokoske. Cak nisu ni bile nase kokoske, nego komsijkse, koje su stalno preletale kod nas, zajedno sa patkama.
pre 3 godine
E moj Djordje...Imam troje dece i dva psa!Ceo dan su u dvoristu,pusteni ne na lacu.Uvece sa nama u kuci a kuca mi mirise znas li na sta?Na LJUBAV prema deci i prema psima!Ali ti to ne razumes...
pre 3 godine
Кастрација пса је такође насилно прилагођавање његове природе човековим потребама и замислима ! Пас мора као друштвено и природно биће да може и има своје потомство ,а газда (ако жели да има пса) мора то да му омогући !
pre 3 godine
@dzukela
Tebe treba na lanac, iskompleksirani zlotvore
pre 3 godine
Imamo komsiju,koji drzi zavezanog psa na lancu od pola metra i kada se seti tada mu baci stari hleba da jede.Jadan,cvili,laje zove za pomoc.Sramota!!!
pre 3 godine
Vidim ja gde ovo vodi...uskoro ce papagaji da lete po kuci, hrcci da se zavlace ispod kreveta, a ribice ce...da ostanu bez akvarijuma. Cekaj, a sta sa ribicama!!?
pre 3 godine
Kakva zamena teza.....pas treba da ima kucicu i treba da bude vezan, zakon ne prepoznaje vezivanje psa kao prekrsaj
pre 3 godine
Mislim da neke stvari ne treba generalizovati. Stalno držanje na lancu apsolutno nije prihvatljivo, posebno ako je taj lanac kraći od 2 m. Sa druge strane, sasvim je u redu psa ostaviti vezanog nekoliko sati, pod uslovom da ima svežu vodu, kao i zaštitu od kiše, hladnoće i sunca. Ako je lanac zakačen na sajlu odgovarajuće dužine, pas će imati veću slobodu kretanja. Ukoliko se pas drži napolju i ne postoji mogućnost da se pusti po celom dvorištu, boks odgovarajuće veličine je bolje rešenje nego lanac. Međutim, ni boks nije mesto gde se pas zatvori i zaboravi se na njega. Pas je društvena životinja, potreban mu je kontakt sa njegovim vlasnikom i šetnja. Pas treba da ide u šetnju čak i ako ima slobodu kretanja po dvorištu. Što se tiče držanja u stanovima, ponekad ti psi žive bolje nego oni koji su zatvoreni u boksove, jer se ljudi bave sa njima. Imam u susedstvu velikog psa koji živi u (velikom) stanu. Dnevno provede sa vlasnicima 1-2 sata u šetnji. Dva puta sedmično specijalizovan servis ga vozi na planinu, da se istrči sa drugim psima. To traje po 3-4 sata. Tom psu je sigurno bolje nego onim psima koji slobodno trče po dvorištu od 3 ara, ali ne izlaze iz njega. Stvari se ne menjaju preko noći i potrebno je vreme da se kod ljudi razvije svest o tome. Treba razmišljati i šta sa tim životinjama nakon što se njihovi vlasnici kazne, a psi oduzmu. Puštanje pasa da žive na ulici i azili u kojima se na malom prostoru drži jako velik broj pasa i hrani kačamakom apsolutno nisu rešenje.
pre 3 godine
Psi na selima su pretežno na lancu da ne bi došlo do incidenta da pojedu kokoške domaćina ili komšije. I naš je na lancu preko dana, ima žicu i veliki prostor i hlad ispod tri velike dunje, a svako veče ga pustimo sa lanca nakon što zatvorimo kokoške. I ne, ne možete izdresirati psa da po ceo dan bude na slobodi s kokoškama, da se samo igra s njima i bude miran.
pre 3 godine
Kod mene kad dođu pa kad vide šarplaninca uvek kažu dobro što je vezan.. a da ga stavim u boks od 2 kvadrata to je još gore.. da ga pustim ne mogu nemam dobru ogradu će da izađe na ulicu napašće nekog pa posle meni krivična prijava..
pre 3 godine
Psi ne treba da žive u kući. Istinl za volju minijaturni psi ne mogu da opstanu bez celodnevne pažnje i nege.
pre 3 godine
Kazem rodjaku Mikiju,što ne odvezeš psa,ah,veli rodjo,a i da ga odvezem on i ne zna kud bi,on je tu vec deset godina svezan,osecao sam se kao pas :(
pre 3 godine
mi nemamo sredinu vec samo iz krajnosti u krajnost, prvo psu je bolje sigurno na lancu ili u dvoristu nego u stanu, drugo kome je iole stalo do psa on mu stavi lepu ogrlicu i zakaci lanac ili u boks i milina tako da nema povreda od lanca.... hoce li mi neko reci koliko bi visoka ograda trebala da bude za malinou u mom slucaju
pre 3 godine
Ovi iz raznih udruženja za zaštitu životinja su gori od sekte.Znaci ako je pas na lancu to se automatski podrazumeva da je kratak lanac i da je pas izlozen kisi i suncu i da se hrani korom hleba.Dosta ljudi nema ograđeno dvorište,pa gde ce oni sa psima?Inace ja bih sve njih koji uzimaju lutalice iz azila i puštaju ih na ulicu obavezao da skupljaju njihov izmet i smece koje razvuku kao i da placaju odstetu ljudima koje lutalice ujedu.I to je po mom shvatanju sadizam staviti pasji zivot ispred ljudskog.Evo u mojoj ulici ima bar pet lutalica koje laju nocima pod prozorom a ja moram da ustanem u pola 6 zbog posla.
pre 3 godine
Mi naseg psa nakratko privezemo samo kada se nesto radi, pa da ne smeta, ili pobegne iz dvorista (voli da odluta na nekoliko sati, a moze nastradati u saobracaju). Posto nemamo lanac, spojimo dva njegova povoca, ali i tada povremeno odemo do njega da ga pomazimo.
pre 3 godine
I pas koji je u stanu izlazi napolje da se seta, i ne samo da seta, vec i da trci, pliva, lovi sitne zivotinje, druzi se sa drugim psina itd. Moj pas je imao prilike da bude i na dvotistu, posto imamo i kucu na selu, ali definitivno mu je najprijatnije tamo gde smo mi, njegova porodica i to je odlucujuci faktor, a ne pitanje da li smo u stanu ili na dvoristu u selu. To ne razumeju oni koji ne razumeju pse. Kada namecete psu ulogu cuvara, vi mu namecete ulogu agresivca. Kad ga drzite na lancu, vi ga zlostavljate, jer se sigurno nije rodio s lancem oko vrata, pa da mu to bude prirodno, kao sto ni vama ne bi bilo prirodno da vas neko veze za lanac i da tako zivite. Ljudi, vecina njih, su surova i bezosecajna bica, koja ne zasluzuju ni da imaju psa.
pre 3 godine
advokatkinja smislila nacin kako da dodje do klijenata.
pre 3 godine
Никада не бих држао пса на ланцу. Једино што је горе од тога је држање пса у стану, то је најгора могућа казна за било коју животињу.
pre 3 godine
Đorđe ti sigurno smrdiš više od bilo kojeg "kera"
pre 3 godine
Isto pitanje iz ankete, samo drugačije formulisano : Da li je zlostavljanje da vas neko zaveže lancem, dakle oduzme vam slobodu, i još dodatno drži gladne i žedne u svim vremenskim uslovima (zamislite na 10 sekundi)? Verujem da ne bi bilo nijednog NE. Psi, životinje uopšte, su bića koja su svojim rođenjem, kao i mi od prirode dobili život i slobodu, imaju potrebu za hranom i vodom, ista čula kao mi, dakle nema razlike. Ne postoji nijedan razlog zbog kojeg bi ljudi bili iznad životinja, one imaju svoju svrhu i svoje mesto na planeti. Iživljavanje i surovost ljudskog roda je isključivo naš izbor. Dok nisam imala psa, nisam obraćala mnogo pažnju na životinje, sada živeći sa njim sam otkrila do tada nepoznatu ljubav i sreću, ali i bol i užas koji priređujemo životinjama. Glupost, lenjost, razmaženost su ljudske osobine, životinje su savršene i poznaju prirodu bolje nego što ćemo mi ikada. Sa stanovišta planete svaka životinja je važnija za nju od čoveka, nijedna na primer ne proizvodi smeće, ne truje prirodu. Životinje su fascinantna bića, od bilo koje domaće do divlje, nisu hrana, nisu resurs. A svet u kojem živimo danas je stvoren od strane nas, psi su na ulicama zbog nas, životinje stradaju zato što smo razmaženi i nezainteresovani da rešavamo probleme i stvaramo bolji svet. Pustite svoje pse sa lanaca da protrče dvorištem (ne na ulicu), neće vam biti ništa, a njima to znači slobodu i sreću, samo im to treba.
pre 3 godine
Držanje psa na malom lancu tipa 1-1,5 m je teško zlostavljanje držati na dužem lancu može biti opravdano samo ako je u pitanju opasanan pas ali i tada je bolje neki ograđen prostor u svakom drugom slučaju pas na lancu vidim kao zlostavljanje čak iako vlasnik dobro brine o psu to je životinja voli slobodu isto mislim i za držanje 1 ribice u ovoj okrugloj tegli sa samo vodom unutra svi mali akvarijumi zapravo i možda najgori primer je ptica u kavezu to bih zabranio.
pre 3 godine
Pas je plemenita zivotinja,Ljudi su dzukele...sto se vidi iz pojedinih komentara
pre 3 godine
@Mirko Zato ti ga i treba oduzeti jer ga zoves ker.
pre 3 godine
Držanje psa u stanu je zlostavljanje.
pre 3 godine
Svako ko psa zove ker je potencijalni psihopata i zlostavljac.
pre 3 godine
Gospođo/gospođice Aleksandra prvo uvedite obaveznu korpu za svakog psa, kera, džukelu koja se šetaju bez ikakve kontrole gde god se okrenete. Vlasnik udaljen 10-15m od ljubimca k
Kad uvedete obavezne kazne za ne nošenje korpe i na taj način do nekle obezbedili stanovnistvo onda i razmišljajtte o lancu. Zna se koliko ima napada godišnje na decu i odrasle , i kakvi su ishodi takvih napada na žalost.
pre 3 godine
Srbi jesu iskompleksirani sadisti, zato me ne cudi toliki broj glasova protiv krivice za maltretiranje psa.
Licno, voleo bih da nekog od njih drzim vezanog u dvoristu.
pre 3 godine
Auu, pa onda je zlostavljanje i kad nas teraju da vezujemo pojas u autima.
pre 3 godine
Po tome možemo da diskutujemo da li je mucenje drzati svinje u štali pa ih posle jos i ubiti...Isto je mucenje držati ribice u malenom akvarijumu i hraniti ih samo vestackom hranom a one traze i raznu hranu koja se nalazi na algama i stenama...Svakakvima danas dajete medijski prostor a one najbitnije teme se guraju pod tepih...
pre 3 godine
gospodza izbaci jednu krajnost i tim provlaci kao problem drzanja psa na lancu - u seoskim domacinstvima ili kucama sa dvoristem vecina vlasnika koji drze psa su mu obezbedili i dovoljnu duzinu tog lanca, kao i nekakv zaklon od sunca kise, vetra (kucica ili nesto slicno) i redovno ih hrane - tako da nemojmo generalizovati sa floskulom pas na lancu - takodje vecina pasa koji zivi u stanovima tesko da bi se ikad navikla da ih odjednom puste u neko dvoriste, cak bi se verovatno smatrali neopravdano kaznjeninim zato sto ne mogu da udju i budu sa vlasnikom, ali ovde ima gomila velikih poznavalaca i ljubitelja pasa koji sve znaju
pre 3 godine
To su obično te sociopate što dreče da pas nije za stan nego za dvorište, a u dvorištu ga drže vezanog za kolac i izludelog na kiši i suncu.
pre 3 godine
Ne, drzanje psa u stanu je zlostavljanje! Pas je za dvoriste, da cuva kucu i da moze slobodno da se krece i ponasa kao pas. Na ljudima je da ga hrane, brinu se o psu, dresiraju i ne dozvole da napadne nekog neduznog. Psi nisu zamena za decu i svi koji tako tretiraju pse treba im uspostaviti dijagnozu i dati im pravilan tretman. A ovi po parkovima sto vicu nece, nece dok ne napadnu nekog, treba ozbiljno kazniti pa onda neka razmisle dva puta da li je pas za lanac tj. povodac ili ne.
(Ja, 02. septembar 2020 16:49)
Koga će bre moj mali pas od 5kg da napadne i od koga će da sačuva kuću (koju nemam). Znači po tebi ja nemam pravo da držim psa u stanu ( čak i ne laje) . Onda je to kršenje mojih prava
pre 3 godine
Srbima treba zabraniti da drze bilo kakve zivotinje! To su primitivni,zaostali i zatucani ljudi! 10posto njih se ophodi lepo prema zivotinjama a ostali su za robiju! STA CE TI PAS AKO CE 10godina da bude vezan iza kuće ili zatvoren u boksu??????? Za sta ce ti?
pre 3 godine
Vi sto govorite da je zlostavljanje, drzanje psa u stanu, recite gde da drzim svoju civavu. Pa napolju ce je, prvi mis na kojeg naleti, da je pojede.
pre 3 godine
bilo koji pas ili macka u stanu su mucenje i zivotinje i komsiluka al to je dozvoljeno nazalost.
O izmetu na travnatim povrsinama da ne pricam
pre 3 godine
Kakva zamena teza modernih „ljubitelja životinja”, držanje psa na lancu je zlostavljanje a hiperprodukcija nekih rasa koje su trenutno aktuelne, čipovanje, kastriranje, dresiranje, držanje u stanu i izvodjenje u kratku šetnju napolje dva puta dnevno, oblačenje istih u razne idiotluke jer su “slaaaatkiii” i “jer im je hladno” i ponašanje prema njima kao da su im vlasnici roditelji (čuvene “mamice” i “tatice”) je skroz OK? Dajte nemojmo se zavaravati, svaka životinja kao kućni ljubimac pati, samo je nešto “prihvatljivo” a nešto “nedopustivo” i to treba smatrati za “krivično delo”. Ajde molim vas!
pre 3 godine
Držanje velikih pasa u stanu jeste glupo, ali oni prdavci od trista grama zaista nisu za napolje. Svaku inteligentnu životinju porobiti je grehota. Pa, zamislite da sad dođu neki vanzemaljci, jači i pametniji od nas, zaključe da smo korisni i slatki, stave nas na lanac i tako ceo život. Užasno, zar ne?
pre 3 godine
Ovako je bilo još samo u SSSR-u: više su ljudi marili za pse i kućne ljubimce nego za druge ljude, i to masovno, svi. Kakva pouka može da se izvuče iz toga, stvarno ne znam.
pre 3 godine
Najgora je najčešća situacija: dok je mali, psa drže u kući, a kad poraste (i prestane da bude igračka) onda ga izbace i vežu. Obično udaljeno od kuće jer iz "čudnog" razloga taj pas neprekidno laje i cvili. Tako odbačen pas je zaista u stanju da laje i cvili neprekidno dok je budan i do kraja svog nesrećnog života. Manji je zločin ona seoska varijanta u kojoj je pas navikao da bude sam i nikada nije ni postao deo ljudskog čopora. Manje i mari za ljudskim društvom.
Većina ljudi koji tako odbace psa nije ni svesna šta radi. Uz jednu zatvorsku kaznu (poželjno u samici) od samo dva-tri meseca mislim da bi razumeli šta je to loše što su uradili. I čovek je životinja čopora.
pre 3 godine
I povodac je lanac, zar ne?
pre 3 godine
Komšija izlazi pre neki dan sa psom koji je na lancu. Vučijak inače, ja da ga pomazim, komšija ga povuče i kaže ,, Ne ne nemoj, ujeda''
pre 3 godine
Moj je vezan, pušta se svaki drugi dan po dvorištu da se istrčava jer ako je pušten konstanto onda smeta komšijama, jer puno laje kada je pušten. Lanac je podugačak, ima prostora da se šeta, kućica ima krov, ne dobija batine nikad, mažen je i pažen, zaštićen od parazita. Uvek ima hrane i vode, živi kao najveći deo pasa u ovoj zemlji a možda bolje i od odredjenog broja ljudi. Mislim da mu je lepše nego psu koga čuVaju u 25 m2. Sve ovo je jedno veliko preterivanje , nisam siguran kuda sva ova tzv.prava vode, verovatno u anarhiju i potpunu društvenu shizofreniju.
pre 3 godine
@cirkus
nije ako ga setas barem 2x na dan, dovoljno dugo, u zavisnosti od rase. ali drzanje na lancu jeste jer pas je drustveno bice, i zlostavljanje je drzati ga dalje od ljudi ili drugih pasa. takve pse obicno ne setaju, zanemaruju, ali im odgovara da pas 'laje i cuva kucu'. strasno zlostavljanje tih divnih stvorenja. zalim sve one koji nisu spoznali ljubav psa (i/ilii coveka)
pre 3 godine
Još gore je držati pticu u kavezu. Ne razumem ljude koji to rade... Zatvoriti sve zoološke vrtove pod hitno!
pre 3 godine
Drzanje psa u stanu je zlostavljanje ...
pre 3 godine
Divcibare, lakat krivina za Pozegu, odmah pored puta dva prelepa psa, vezana za horizontalnu zicu vec godinama. Uvek ih hranim kada sam tamo. Jako su ljupki i mili s obzirom na uslove u kojima zive. Alarmiram svaki put i policiju, ali njih zabole. Ako postoji neko udruzenje iz Valjeva, molim vas reagujte.
pre 3 godine
imao sam komsiju, u basti je zakopao nekoliko kerova koji su pocrkali od gladi i zedji, a jedan rotvajler je zadavio drugog, iz istog legla su bili, kolika je bila frka u kavezu, jer su dobijali bas tako koru hleba jednom u nedelju dana, jeli su kosti i granule s vremena na vreme kad im moji nekako prebace, ubace... fala bogu odselio se.
pre 3 godine
Treba i gazde pojedine vezati.
pre 3 godine
Ne, drzanje psa u stanu je zlostavljanje! Pas je za dvoriste, da cuva kucu i da moze slobodno da se krece i ponasa kao pas. Na ljudima je da ga hrane, brinu se o psu, dresiraju i ne dozvole da napadne nekog neduznog. Psi nisu zamena za decu i svi koji tako tretiraju pse treba im uspostaviti dijagnozu i dati im pravilan tretman. A ovi po parkovima sto vicu nece, nece dok ne napadnu nekog, treba ozbiljno kazniti pa onda neka razmisle dva puta da li je pas za lanac tj. povodac ili ne.
pre 3 godine
@boban: kako da te ugrize pas u tudjem dvoristu??? ne misli se na povoce prilikom setnje, nego na vezivanje pasa lancem dok su u dvoristu.
pre 3 godine
A šta ako me napadne staford koji nije bio vezan? Ko će onda da odgovara? Mislim da vlasnici trebaju više da vode računa o svojim psima.
pre 3 godine
možete vi svakoga prijaviti advokati sudije i ostali trljaju ruke
pre 3 godine
Код нас преовладавају две струје људи:
1) Да, али мој деда је тако и мој отац па ћу и ја. Шта ти мени да кажеш шта ћу ја да радим у рођеном дворишту. Пола метра ланац и у ћошак дворишта.
2) Куче у стану? Фуј, одвратно, то врши нужду, то длаке, то животиња, ја сам чист, то никако.
У огромној мањини су људи који се брину од кучету и за истим почисте кад обави нужду. А ако се према кучету опходиш са пажњом онда си по аутоматизму кучкар/ка и ниси у винклу.
pre 3 godine
Najveci stres koje dete dozivi je prilikom prolaska peske pored necije ograde i kada pas iznanada zalaje...takve stvari treba zabraniti! Brnjice da ne spominjem!
pre 3 godine
Pre nego što nešto kažu lažni ljubitelji životinja nek razmisle o tome. Na selu se psi ne drže u kući a većina vlasnika nema uslove da napravi boks. I šta ćemo sad?Treba oduzeti sve te pse i uspavati ih! Da li je mučenje životinja kad ih nacifrane oblače i nose. Razmislite malo i o tome.
pre 3 godine
A šta ako me napadne staford koji nije bio vezan? Ko će onda da odgovara? Mislim da vlasnici trebaju više da vode računa o svojim psima.
(Boban, 2. septembar 2020 16:19)
a sto bas staford?
pre 3 godine
dali ubijanje zivotinja zarad ishrane krivično delo,ubistvo???
pre 3 godine
A sta kaze zakon o onima koji drze psa u stanu od 50 kvadrata? To nije maltretiranje psa?
pre 3 godine
Imamo toliko problema ali su najvažnija prava džukela. To su te zapadnjačke vrednosti, smrdljivi ker u kući.
pre 3 godine
Pa bolje je psu na velikom lancu (pa jos kad je lanac na zici, nego kod odgajivaca u boksevima od 4 kvadrata. Vidjao sam pse na lancu koji raspolazu sa 100 kvadrata prostora. Drugo je kad neko stavi psa na metar lanca i ne pusta ga nikad. Velika je razlika.
pre 3 godine
držanje na lancu, zločin nad psima.
pre 3 godine
"Ako vi nabavite psa koga držite na pola metra lanca, koji nema zaklon od sunca i kiše, i kom povremeno bacite koru hleba, to je poseban oblik sadizma".
Na malom uzorku glasova, glasalo se 40 "za" i 20 "protiv". Srbi su i dalje sadisti. Ne većinom, ali...
pre 3 godine
Puno selo pasa na lancu.
kazu dave im koloske
pre 3 godine
'Po mom dubokom uverenju....' - zao mi je ali onda nista od toga. Sve dok u zakonu ne stoji crno na belo da se pod krivicnim delom 'Ubijanje i zlostavljanje životinja' smatra, pa se onda izlista sta sve, izmedju ostalog i drzanje psa na lancu.
A, svakako da se slazem da to jeste zlostavljanje, sta drugo moze da bude.
pre 3 godine
Pas mora da bude na lancu i za veliki broj rasa bi korpe morale da budu obavezne ukoliko nisu u svom boksu!!!
pre 3 godine
po njoj je to krivično delo a jel jeste ili nije ili je to samo njena zelja tj misljenje
pre 3 godine
Ja držim svog kera kako ja hoću a vi gledajte u svoje dvorište molim vas
pre 3 godine
A šta ako me napadne staford koji nije bio vezan? Ko će onda da odgovara? Mislim da vlasnici trebaju više da vode računa o svojim psima.
(Boban, 02. septembar 2020 16:19)
A šta ćeš ti u ograđenom tuđem dvorištu? Pas služi za zaštitu imovine(u određenim slučajevima). Ako te napadne van dvorišta, to je već druga priča.
pre 3 godine
Ne, drzanje psa u stanu je zlostavljanje! Pas je za dvoriste, da cuva kucu i da moze slobodno da se krece i ponasa kao pas. Na ljudima je da ga hrane, brinu se o psu, dresiraju i ne dozvole da napadne nekog neduznog. Psi nisu zamena za decu i svi koji tako tretiraju pse treba im uspostaviti dijagnozu i dati im pravilan tretman. A ovi po parkovima sto vicu nece, nece dok ne napadnu nekog, treba ozbiljno kazniti pa onda neka razmisle dva puta da li je pas za lanac tj. povodac ili ne.
pre 3 godine
Pa bolje je psu na velikom lancu (pa jos kad je lanac na zici, nego kod odgajivaca u boksevima od 4 kvadrata. Vidjao sam pse na lancu koji raspolazu sa 100 kvadrata prostora. Drugo je kad neko stavi psa na metar lanca i ne pusta ga nikad. Velika je razlika.
pre 3 godine
Drzanje psa u stanu je zlostavljanje ...
pre 3 godine
A šta ako me napadne staford koji nije bio vezan? Ko će onda da odgovara? Mislim da vlasnici trebaju više da vode računa o svojim psima.
pre 3 godine
A sta kaze zakon o onima koji drze psa u stanu od 50 kvadrata? To nije maltretiranje psa?
pre 3 godine
Još gore je držati pticu u kavezu. Ne razumem ljude koji to rade... Zatvoriti sve zoološke vrtove pod hitno!
pre 3 godine
Imamo toliko problema ali su najvažnija prava džukela. To su te zapadnjačke vrednosti, smrdljivi ker u kući.
pre 3 godine
Pre nego što nešto kažu lažni ljubitelji životinja nek razmisle o tome. Na selu se psi ne drže u kući a većina vlasnika nema uslove da napravi boks. I šta ćemo sad?Treba oduzeti sve te pse i uspavati ih! Da li je mučenje životinja kad ih nacifrane oblače i nose. Razmislite malo i o tome.
pre 3 godine
Pas mora da bude na lancu i za veliki broj rasa bi korpe morale da budu obavezne ukoliko nisu u svom boksu!!!
pre 3 godine
Divcibare, lakat krivina za Pozegu, odmah pored puta dva prelepa psa, vezana za horizontalnu zicu vec godinama. Uvek ih hranim kada sam tamo. Jako su ljupki i mili s obzirom na uslove u kojima zive. Alarmiram svaki put i policiju, ali njih zabole. Ako postoji neko udruzenje iz Valjeva, molim vas reagujte.
pre 3 godine
imao sam komsiju, u basti je zakopao nekoliko kerova koji su pocrkali od gladi i zedji, a jedan rotvajler je zadavio drugog, iz istog legla su bili, kolika je bila frka u kavezu, jer su dobijali bas tako koru hleba jednom u nedelju dana, jeli su kosti i granule s vremena na vreme kad im moji nekako prebace, ubace... fala bogu odselio se.
pre 3 godine
@Miki Barselona
Пси немају шта да траже у продавницама, тржним центрима и ресторанима.
pre 3 godine
Puno selo pasa na lancu.
kazu dave im koloske
pre 3 godine
Ja držim svog kera kako ja hoću a vi gledajte u svoje dvorište molim vas
pre 3 godine
Trebalo bi zabraniti i držanje pasa u stanu, pa čak i u dvorištima kuća u gradu. Vratite se na selo ako hoćete da držite psa!!
pre 3 godine
Treba i gazde pojedine vezati.
pre 3 godine
dali ubijanje zivotinja zarad ishrane krivično delo,ubistvo???
pre 3 godine
Među komentatorima ima više mrzitelja ljudi nego ljubitelja pasa. Psetomani u poodmakloj fazi bolesti počnu da mrze ljude.
pre 3 godine
Код нас преовладавају две струје људи:
1) Да, али мој деда је тако и мој отац па ћу и ја. Шта ти мени да кажеш шта ћу ја да радим у рођеном дворишту. Пола метра ланац и у ћошак дворишта.
2) Куче у стану? Фуј, одвратно, то врши нужду, то длаке, то животиња, ја сам чист, то никако.
У огромној мањини су људи који се брину од кучету и за истим почисте кад обави нужду. А ако се према кучету опходиш са пажњом онда си по аутоматизму кучкар/ка и ниси у винклу.
pre 3 godine
Psima nije mesto u gradovima. Ni vlasničkim a ni lutalicama.
pre 3 godine
A šta ako me napadne staford koji nije bio vezan? Ko će onda da odgovara? Mislim da vlasnici trebaju više da vode računa o svojim psima.
(Boban, 02. septembar 2020 16:19)
A šta ćeš ti u ograđenom tuđem dvorištu? Pas služi za zaštitu imovine(u određenim slučajevima). Ako te napadne van dvorišta, to je već druga priča.
pre 3 godine
@boban: kako da te ugrize pas u tudjem dvoristu??? ne misli se na povoce prilikom setnje, nego na vezivanje pasa lancem dok su u dvoristu.
pre 3 godine
A kad drže pse na terasi koji laju po ceo dan i noć, šta je to? Zar to nije zlostavljanje i maltretiranje i pasa i nekoliko stotina stanara okolnih zgrada koji moraju da slušaju to urlanje?
pre 3 godine
možete vi svakoga prijaviti advokati sudije i ostali trljaju ruke
pre 3 godine
Najveci stres koje dete dozivi je prilikom prolaska peske pored necije ograde i kada pas iznanada zalaje...takve stvari treba zabraniti! Brnjice da ne spominjem!
pre 3 godine
Ovi iz raznih udruženja za zaštitu životinja su gori od sekte.Znaci ako je pas na lancu to se automatski podrazumeva da je kratak lanac i da je pas izlozen kisi i suncu i da se hrani korom hleba.Dosta ljudi nema ograđeno dvorište,pa gde ce oni sa psima?Inace ja bih sve njih koji uzimaju lutalice iz azila i puštaju ih na ulicu obavezao da skupljaju njihov izmet i smece koje razvuku kao i da placaju odstetu ljudima koje lutalice ujedu.I to je po mom shvatanju sadizam staviti pasji zivot ispred ljudskog.Evo u mojoj ulici ima bar pet lutalica koje laju nocima pod prozorom a ja moram da ustanem u pola 6 zbog posla.
pre 3 godine
pascad moraju da se vezuju da ne podave zivinu i ne ujedaju ljude.
pre 3 godine
po njoj je to krivično delo a jel jeste ili nije ili je to samo njena zelja tj misljenje
pre 3 godine
"Ako vi nabavite psa koga držite na pola metra lanca, koji nema zaklon od sunca i kiše, i kom povremeno bacite koru hleba, to je poseban oblik sadizma".
Na malom uzorku glasova, glasalo se 40 "za" i 20 "protiv". Srbi su i dalje sadisti. Ne većinom, ali...
pre 3 godine
Pas je plemenita zivotinja,Ljudi su dzukele...sto se vidi iz pojedinih komentara
pre 3 godine
Kakva zamena teza modernih „ljubitelja životinja”, držanje psa na lancu je zlostavljanje a hiperprodukcija nekih rasa koje su trenutno aktuelne, čipovanje, kastriranje, dresiranje, držanje u stanu i izvodjenje u kratku šetnju napolje dva puta dnevno, oblačenje istih u razne idiotluke jer su “slaaaatkiii” i “jer im je hladno” i ponašanje prema njima kao da su im vlasnici roditelji (čuvene “mamice” i “tatice”) je skroz OK? Dajte nemojmo se zavaravati, svaka životinja kao kućni ljubimac pati, samo je nešto “prihvatljivo” a nešto “nedopustivo” i to treba smatrati za “krivično delo”. Ajde molim vas!
pre 3 godine
Svako ko psa zove ker je potencijalni psihopata i zlostavljac.
(Marko, 02. septembar 2020 17:06)
Dobro, kako bi ti nazvao ženskog psa? Pasica? Psica?Reč keruša(ker, kera) postoji u srpskom rečniku i znači upravo pas. Ili ako to nije korektno, onda da menjamo i imena za kokošku, ovna...
pre 3 godine
To su obično te sociopate što dreče da pas nije za stan nego za dvorište, a u dvorištu ga drže vezanog za kolac i izludelog na kiši i suncu.
pre 3 godine
Најјачи су ови што на сваку вест о псима пишу да пас није за стан него за двориште. Јесте, пудла, малтезер или бишон су за двориште? Први минус и нема их више. Научите више да постоје различите врсте паса. Да су неке створене да живе са људима унутра јер су стваране да буду кућни љубимци и да уопште не пате ако су стално са људима. Пате ови што су нон стоп сами у дворишту. Јадни седе на снегу и киши и гледају људе кроз прозор како седе заједно, а он сам. Е то је страшно. Псу није битно да ли је стан, кућа или шатор. Њему је битно да је са газдом у друштву. То никако да науче људи код нас који су у односу према животињама и даље у средњем веку.
pre 3 godine
A šta ako me napadne staford koji nije bio vezan? Ko će onda da odgovara? Mislim da vlasnici trebaju više da vode računa o svojim psima.
(Boban, 2. septembar 2020 16:19)
a sto bas staford?
pre 3 godine
Zlotvor ili ne
Zbog takvih kao sto si ti sa mozgom krtice bez trunke osećaja odgovornosti i svesti o bezbednosti druge osobe objasni to roditeljima koji gledaju svoju unakazenu decu od tih istih kućnih ljubimaca čiji vlasnik rutinski ponavlja “ MA NEĆE, NE NAPADA ”
pre 3 godine
Srbima treba zabraniti da drze bilo kakve zivotinje! To su primitivni,zaostali i zatucani ljudi! 10posto njih se ophodi lepo prema zivotinjama a ostali su za robiju! STA CE TI PAS AKO CE 10godina da bude vezan iza kuće ili zatvoren u boksu??????? Za sta ce ti?
pre 3 godine
Psi na selima su pretežno na lancu da ne bi došlo do incidenta da pojedu kokoške domaćina ili komšije. I naš je na lancu preko dana, ima žicu i veliki prostor i hlad ispod tri velike dunje, a svako veče ga pustimo sa lanca nakon što zatvorimo kokoške. I ne, ne možete izdresirati psa da po ceo dan bude na slobodi s kokoškama, da se samo igra s njima i bude miran.
pre 3 godine
Никада не бих држао пса на ланцу. Једино што је горе од тога је држање пса у стану, то је најгора могућа казна за било коју животињу.
pre 3 godine
Slazem se da je to zlostavljanje ali i drzanje psa u stanu je isto zlostavljanje.Mnogo ljudi nije ni svesno koliko i na koji nacin zlostavljaju zivotinje
pre 3 godine
'Po mom dubokom uverenju....' - zao mi je ali onda nista od toga. Sve dok u zakonu ne stoji crno na belo da se pod krivicnim delom 'Ubijanje i zlostavljanje životinja' smatra, pa se onda izlista sta sve, izmedju ostalog i drzanje psa na lancu.
A, svakako da se slazem da to jeste zlostavljanje, sta drugo moze da bude.
pre 3 godine
Moj je vezan, pušta se svaki drugi dan po dvorištu da se istrčava jer ako je pušten konstanto onda smeta komšijama, jer puno laje kada je pušten. Lanac je podugačak, ima prostora da se šeta, kućica ima krov, ne dobija batine nikad, mažen je i pažen, zaštićen od parazita. Uvek ima hrane i vode, živi kao najveći deo pasa u ovoj zemlji a možda bolje i od odredjenog broja ljudi. Mislim da mu je lepše nego psu koga čuVaju u 25 m2. Sve ovo je jedno veliko preterivanje , nisam siguran kuda sva ova tzv.prava vode, verovatno u anarhiju i potpunu društvenu shizofreniju.
pre 3 godine
Kučkarska je tuga pregolema, aj puko lanac, a rezervnog nema!
pre 3 godine
Gospođo/gospođice Aleksandra prvo uvedite obaveznu korpu za svakog psa, kera, džukelu koja se šetaju bez ikakve kontrole gde god se okrenete. Vlasnik udaljen 10-15m od ljubimca k
Kad uvedete obavezne kazne za ne nošenje korpe i na taj način do nekle obezbedili stanovnistvo onda i razmišljajtte o lancu. Zna se koliko ima napada godišnje na decu i odrasle , i kakvi su ishodi takvih napada na žalost.
pre 3 godine
advokatkinja smislila nacin kako da dodje do klijenata.
pre 3 godine
Najgora je najčešća situacija: dok je mali, psa drže u kući, a kad poraste (i prestane da bude igračka) onda ga izbace i vežu. Obično udaljeno od kuće jer iz "čudnog" razloga taj pas neprekidno laje i cvili. Tako odbačen pas je zaista u stanju da laje i cvili neprekidno dok je budan i do kraja svog nesrećnog života. Manji je zločin ona seoska varijanta u kojoj je pas navikao da bude sam i nikada nije ni postao deo ljudskog čopora. Manje i mari za ljudskim društvom.
Većina ljudi koji tako odbace psa nije ni svesna šta radi. Uz jednu zatvorsku kaznu (poželjno u samici) od samo dva-tri meseca mislim da bi razumeli šta je to loše što su uradili. I čovek je životinja čopora.
pre 3 godine
Đorđe ti sigurno smrdiš više od bilo kojeg "kera"
pre 3 godine
Sta reci o narodu koji je jedini...ponavljam jedini izglasao da se u beogradskoj ikei zabrani ulazak sa kucnim ljubimcem uz propisana pravila (povodac, korpa...itd). U celom svetu vlada sloboda da se sa vaspitanim kucnim ljubimcem na povocu i korpom moze uci u takav tip prodavnice. Samo Srbi skacu na pomen takve opcije i hvataju se za bezbednost svoje dece. Kao da deca samo u Srbiji zive. Pri tom su ta deca, na zalost, cesto slabije vaspitana od prosecnog ljubimca. Psi ce morati da sacekaju smenu jos minimum 2-3 generacije, pa da ni jedan vise nikad ne bude vezan na lanac od pola metra. Ne zbog zakona, vec zbog zdravog razuma.
pre 3 godine
Po tome možemo da diskutujemo da li je mucenje drzati svinje u štali pa ih posle jos i ubiti...Isto je mucenje držati ribice u malenom akvarijumu i hraniti ih samo vestackom hranom a one traze i raznu hranu koja se nalazi na algama i stenama...Svakakvima danas dajete medijski prostor a one najbitnije teme se guraju pod tepih...
pre 3 godine
Џабе објаснити просечном србенди да је пас животиња која пати на ланцу јер је сам. Пас је друштвена животиња која воли друштво. Држање на ланцу је робија за ту јадну животињу и такве ствари треба кажњавати. Ко сматра да је псу место на ланцу тај мрзи псе.
pre 3 godine
Vi sto govorite da je zlostavljanje, drzanje psa u stanu, recite gde da drzim svoju civavu. Pa napolju ce je, prvi mis na kojeg naleti, da je pojede.
pre 3 godine
Auu, pa onda je zlostavljanje i kad nas teraju da vezujemo pojas u autima.
pre 3 godine
E moj Djordje...Imam troje dece i dva psa!Ceo dan su u dvoristu,pusteni ne na lacu.Uvece sa nama u kuci a kuca mi mirise znas li na sta?Na LJUBAV prema deci i prema psima!Ali ti to ne razumes...
pre 3 godine
Ako pustim psa sa lanca i on odluta, ko ce da mi ga pronadje?
Ko ce da ga spase od tockova kamiona, autobusa...?
Ko ce da ga spreci da pojede neki otrov pored kontejnera?
Hvala na jasnim i preciznim odgovorima
pre 3 godine
Svako ko psa zove ker je potencijalni psihopata i zlostavljac.
pre 3 godine
@cirkus
nije ako ga setas barem 2x na dan, dovoljno dugo, u zavisnosti od rase. ali drzanje na lancu jeste jer pas je drustveno bice, i zlostavljanje je drzati ga dalje od ljudi ili drugih pasa. takve pse obicno ne setaju, zanemaruju, ali im odgovara da pas 'laje i cuva kucu'. strasno zlostavljanje tih divnih stvorenja. zalim sve one koji nisu spoznali ljubav psa (i/ilii coveka)
pre 3 godine
Marija, 02. septembar 2020 18:11, Bolje nađi dečka nego što se zamlaćuješ sa tim kučetom.
pre 3 godine
Vecini baba u mojoj okolini pas sluzi da imaju na koga da se deru i komandiju
pre 3 godine
gospodza izbaci jednu krajnost i tim provlaci kao problem drzanja psa na lancu - u seoskim domacinstvima ili kucama sa dvoristem vecina vlasnika koji drze psa su mu obezbedili i dovoljnu duzinu tog lanca, kao i nekakv zaklon od sunca kise, vetra (kucica ili nesto slicno) i redovno ih hrane - tako da nemojmo generalizovati sa floskulom pas na lancu - takodje vecina pasa koji zivi u stanovima tesko da bi se ikad navikla da ih odjednom puste u neko dvoriste, cak bi se verovatno smatrali neopravdano kaznjeninim zato sto ne mogu da udju i budu sa vlasnikom, ali ovde ima gomila velikih poznavalaca i ljubitelja pasa koji sve znaju
pre 3 godine
Psi na selima su pretežno na lancu da ne bi došlo do incidenta da pojedu kokoške domaćina ili komšije. I naš je na lancu preko dana, ima žicu i veliki prostor i hlad ispod tri velike dunje, a svako veče ga pustimo sa lanca nakon što zatvorimo kokoške. I ne, ne možete izdresirati psa da po ceo dan bude na slobodi s kokoškama, da se samo igra s njima i bude miran.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (wub, 3. septembar 2020 00:49)
Ogranici kretanje kokoskama, petlu jedan. Postavi odredjene barijere. Nije resenje samo drzanje psa na lancu. Po zakonu je zlostavljanje.
pre 3 godine
Srbi jesu iskompleksirani sadisti, zato me ne cudi toliki broj glasova protiv krivice za maltretiranje psa.
Licno, voleo bih da nekog od njih drzim vezanog u dvoristu.
pre 3 godine
Ja
Drzanje psa u stanu je zlostavljanje samo pod uslovom da se taj pas zanemaruje i ne izvodi napolje na setanje, trcanje, druzenje sa drugim psima, plivanje itd. Pod takvim uslovima bi i drzanje deteta u stanu bilo zlostavljanje!
pre 3 godine
bilo koji pas ili macka u stanu su mucenje i zivotinje i komsiluka al to je dozvoljeno nazalost.
O izmetu na travnatim povrsinama da ne pricam
pre 3 godine
Kazem rodjaku Mikiju,što ne odvezeš psa,ah,veli rodjo,a i da ga odvezem on i ne zna kud bi,on je tu vec deset godina svezan,osecao sam se kao pas :(
pre 3 godine
Ne, drzanje psa u stanu je zlostavljanje! Pas je za dvoriste, da cuva kucu i da moze slobodno da se krece i ponasa kao pas. Na ljudima je da ga hrane, brinu se o psu, dresiraju i ne dozvole da napadne nekog neduznog. Psi nisu zamena za decu i svi koji tako tretiraju pse treba im uspostaviti dijagnozu i dati im pravilan tretman. A ovi po parkovima sto vicu nece, nece dok ne napadnu nekog, treba ozbiljno kazniti pa onda neka razmisle dva puta da li je pas za lanac tj. povodac ili ne.
(Ja, 02. septembar 2020 16:49)
Koga će bre moj mali pas od 5kg da napadne i od koga će da sačuva kuću (koju nemam). Znači po tebi ja nemam pravo da držim psa u stanu ( čak i ne laje) . Onda je to kršenje mojih prava
pre 3 godine
wub
Moj pas je dane i dane proveo sa kokoskama i nikad ni jednu nije udavio, a nije posebno ni dresiran. Takva mu je narav, veovatno zato sto je pravi clan porodice, socijalizovan i dobro zbrinut, nikad u zivotu nije osetio sta je glad, zedj, zanemarivanje, niti smo ga uzeli da nam cuva dvoriste i od njega napravili agresivca, pa nema ni potrebe da davi kokoske. Cak nisu ni bile nase kokoske, nego komsijkse, koje su stalno preletale kod nas, zajedno sa patkama.
pre 3 godine
Držanje velikih pasa u stanu jeste glupo, ali oni prdavci od trista grama zaista nisu za napolje. Svaku inteligentnu životinju porobiti je grehota. Pa, zamislite da sad dođu neki vanzemaljci, jači i pametniji od nas, zaključe da smo korisni i slatki, stave nas na lanac i tako ceo život. Užasno, zar ne?
pre 3 godine
Držanje psa na malom lancu tipa 1-1,5 m je teško zlostavljanje držati na dužem lancu može biti opravdano samo ako je u pitanju opasanan pas ali i tada je bolje neki ograđen prostor u svakom drugom slučaju pas na lancu vidim kao zlostavljanje čak iako vlasnik dobro brine o psu to je životinja voli slobodu isto mislim i za držanje 1 ribice u ovoj okrugloj tegli sa samo vodom unutra svi mali akvarijumi zapravo i možda najgori primer je ptica u kavezu to bih zabranio.
pre 3 godine
Pustite ribice iz akvarijuma, ovce iz torova, svinje iz svinjaca. To su bića koja nisu rodjena da zive zatvorena niti su trazile da nam budu hrana. O kravama i konjima da i ne govorim. Konj ne zeli da se jaše niti da se trka! Prestanite da kradete kokoskama jaja, mogu i one same da ih kljucaju i pojedu. Sve uradite samo prestanite da filozofirate i da svet koji mi ljudi uredjujemo prema svojim potrebama uskladjujemo sa pravima zivotinja koja one nisu trazile, dok istovremeno narusavamo kvalitet nasih zivota. Idite i kupite izmete svojim slatkim bicima, ali ukinite i WC i kupite svoja sr..a i bacajte u kontejner!
pre 3 godine
mi nemamo sredinu vec samo iz krajnosti u krajnost, prvo psu je bolje sigurno na lancu ili u dvoristu nego u stanu, drugo kome je iole stalo do psa on mu stavi lepu ogrlicu i zakaci lanac ili u boks i milina tako da nema povreda od lanca.... hoce li mi neko reci koliko bi visoka ograda trebala da bude za malinou u mom slucaju
pre 3 godine
Кастрација пса је такође насилно прилагођавање његове природе човековим потребама и замислима ! Пас мора као друштвено и природно биће да може и има своје потомство ,а газда (ако жели да има пса) мора то да му омогући !
pre 3 godine
Držanje psa u stanu je zlostavljanje.
pre 3 godine
@dzukela
Tebe treba na lanac, iskompleksirani zlotvore
pre 3 godine
@Mirko Zato ti ga i treba oduzeti jer ga zoves ker.
pre 3 godine
držanje na lancu, zločin nad psima.
pre 3 godine
Ovako je bilo još samo u SSSR-u: više su ljudi marili za pse i kućne ljubimce nego za druge ljude, i to masovno, svi. Kakva pouka može da se izvuče iz toga, stvarno ne znam.
pre 3 godine
Kakva zamena teza.....pas treba da ima kucicu i treba da bude vezan, zakon ne prepoznaje vezivanje psa kao prekrsaj
pre 3 godine
I povodac je lanac, zar ne?
pre 3 godine
Isto pitanje iz ankete, samo drugačije formulisano : Da li je zlostavljanje da vas neko zaveže lancem, dakle oduzme vam slobodu, i još dodatno drži gladne i žedne u svim vremenskim uslovima (zamislite na 10 sekundi)? Verujem da ne bi bilo nijednog NE. Psi, životinje uopšte, su bića koja su svojim rođenjem, kao i mi od prirode dobili život i slobodu, imaju potrebu za hranom i vodom, ista čula kao mi, dakle nema razlike. Ne postoji nijedan razlog zbog kojeg bi ljudi bili iznad životinja, one imaju svoju svrhu i svoje mesto na planeti. Iživljavanje i surovost ljudskog roda je isključivo naš izbor. Dok nisam imala psa, nisam obraćala mnogo pažnju na životinje, sada živeći sa njim sam otkrila do tada nepoznatu ljubav i sreću, ali i bol i užas koji priređujemo životinjama. Glupost, lenjost, razmaženost su ljudske osobine, životinje su savršene i poznaju prirodu bolje nego što ćemo mi ikada. Sa stanovišta planete svaka životinja je važnija za nju od čoveka, nijedna na primer ne proizvodi smeće, ne truje prirodu. Životinje su fascinantna bića, od bilo koje domaće do divlje, nisu hrana, nisu resurs. A svet u kojem živimo danas je stvoren od strane nas, psi su na ulicama zbog nas, životinje stradaju zato što smo razmaženi i nezainteresovani da rešavamo probleme i stvaramo bolji svet. Pustite svoje pse sa lanaca da protrče dvorištem (ne na ulicu), neće vam biti ništa, a njima to znači slobodu i sreću, samo im to treba.
pre 3 godine
Mislim da neke stvari ne treba generalizovati. Stalno držanje na lancu apsolutno nije prihvatljivo, posebno ako je taj lanac kraći od 2 m. Sa druge strane, sasvim je u redu psa ostaviti vezanog nekoliko sati, pod uslovom da ima svežu vodu, kao i zaštitu od kiše, hladnoće i sunca. Ako je lanac zakačen na sajlu odgovarajuće dužine, pas će imati veću slobodu kretanja. Ukoliko se pas drži napolju i ne postoji mogućnost da se pusti po celom dvorištu, boks odgovarajuće veličine je bolje rešenje nego lanac. Međutim, ni boks nije mesto gde se pas zatvori i zaboravi se na njega. Pas je društvena životinja, potreban mu je kontakt sa njegovim vlasnikom i šetnja. Pas treba da ide u šetnju čak i ako ima slobodu kretanja po dvorištu. Što se tiče držanja u stanovima, ponekad ti psi žive bolje nego oni koji su zatvoreni u boksove, jer se ljudi bave sa njima. Imam u susedstvu velikog psa koji živi u (velikom) stanu. Dnevno provede sa vlasnicima 1-2 sata u šetnji. Dva puta sedmično specijalizovan servis ga vozi na planinu, da se istrči sa drugim psima. To traje po 3-4 sata. Tom psu je sigurno bolje nego onim psima koji slobodno trče po dvorištu od 3 ara, ali ne izlaze iz njega. Stvari se ne menjaju preko noći i potrebno je vreme da se kod ljudi razvije svest o tome. Treba razmišljati i šta sa tim životinjama nakon što se njihovi vlasnici kazne, a psi oduzmu. Puštanje pasa da žive na ulici i azili u kojima se na malom prostoru drži jako velik broj pasa i hrani kačamakom apsolutno nisu rešenje.
pre 3 godine
Mi naseg psa nakratko privezemo samo kada se nesto radi, pa da ne smeta, ili pobegne iz dvorista (voli da odluta na nekoliko sati, a moze nastradati u saobracaju). Posto nemamo lanac, spojimo dva njegova povoca, ali i tada povremeno odemo do njega da ga pomazimo.
pre 3 godine
Imamo komsiju,koji drzi zavezanog psa na lancu od pola metra i kada se seti tada mu baci stari hleba da jede.Jadan,cvili,laje zove za pomoc.Sramota!!!
pre 3 godine
dzukela
Vi ste promasili temu, jer vas u sustini i ne zanima sta je tema. Vama je stalo da izrazite svoju mrznju prema psima uopste. Tema su psi koji se drze na lancu i ne znam koga oni mogu da napadnu, sem onog ko im sam pridje! Treba da Vas je sramota svoje ogranicenosti, vezani ste i Vi intelektualno nekim lancem i vrtite se oko svog repa, ujedate sami sebe i ne stizete nigde, ne postizete nista!
pre 3 godine
@Alrksandar
Decko nemas svest, pricas kao klasican srbenda. Sta vredi da ti pricam..
pre 3 godine
Vidim ja gde ovo vodi...uskoro ce papagaji da lete po kuci, hrcci da se zavlace ispod kreveta, a ribice ce...da ostanu bez akvarijuma. Cekaj, a sta sa ribicama!!?
pre 3 godine
I pas koji je u stanu izlazi napolje da se seta, i ne samo da seta, vec i da trci, pliva, lovi sitne zivotinje, druzi se sa drugim psina itd. Moj pas je imao prilike da bude i na dvotistu, posto imamo i kucu na selu, ali definitivno mu je najprijatnije tamo gde smo mi, njegova porodica i to je odlucujuci faktor, a ne pitanje da li smo u stanu ili na dvoristu u selu. To ne razumeju oni koji ne razumeju pse. Kada namecete psu ulogu cuvara, vi mu namecete ulogu agresivca. Kad ga drzite na lancu, vi ga zlostavljate, jer se sigurno nije rodio s lancem oko vrata, pa da mu to bude prirodno, kao sto ni vama ne bi bilo prirodno da vas neko veze za lanac i da tako zivite. Ljudi, vecina njih, su surova i bezosecajna bica, koja ne zasluzuju ni da imaju psa.
pre 3 godine
pascad moraju da se vezuju da ne podave zivinu i ne ujedaju ljude.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (ilija,
Ako su odrasli bez lanca niti ce da dave zivotinje niti ujedaju ljude.
Imali smo psa koji nikada nije bio vezan i nikoga nije ujeo niti je
zivinu davio. Iz dvorista je odlazio samo ako mu je bilo vrijeme
parenja ali je ranom zorom vec bio na 'dezuri'.
U cemu je razlika izmedju pasa u Srbiji i onih sa zapada. Mozda bas
u tome sto mi ne volimo pse pa zato i nemamo autohtonu rasu.
pre 3 godine
Komšija izlazi pre neki dan sa psom koji je na lancu. Vučijak inače, ja da ga pomazim, komšija ga povuče i kaže ,, Ne ne nemoj, ujeda''
pre 3 godine
Kod mene kad dođu pa kad vide šarplaninca uvek kažu dobro što je vezan.. a da ga stavim u boks od 2 kvadrata to je još gore.. da ga pustim ne mogu nemam dobru ogradu će da izađe na ulicu napašće nekog pa posle meni krivična prijava..
pre 3 godine
Pitanje je previse iskljucivo. Ako je lanac od dva metra nehumano je. Opet ako sa lancom moze da 'pokrije' 40m2 to je vec prihvatljivo, uz redovno pustanje psa da se istrci. To mi je mnogo bolje nego da je u stanu, pa makar on bio i od 100m2. Mene neko da pita da li bih radije proveo zivot u stanu, sa dve setnje dnevno ili napolju na lancu uz povremeno pustanje ne bih se mnogo dvoumio. Naravno kucica je obavezna. Licno sam psa drzao na velikom lancu, dok nisam ogradio dvoriste, od tad je pusten konstantno, vezemo ga samo ako dolazi neko ko ne voli pse.
pre 3 godine
Psi ne treba da žive u kući. Istinl za volju minijaturni psi ne mogu da opstanu bez celodnevne pažnje i nege.
pre 3 godine
Got
Pa valjda kapija ili zicana ograda, taraba, sta vec imas!
pre 1 godinu
Molim vas procitajte i potpisite peticiju na tu temu:
https://www.peticije.online/zahtev_za_hitan_otkaz_republikimveterinarskim_inspektorima_sombora#form
pre 3 godine
Imamo toliko problema ali su najvažnija prava džukela. To su te zapadnjačke vrednosti, smrdljivi ker u kući.
pre 3 godine
Ja držim svog kera kako ja hoću a vi gledajte u svoje dvorište molim vas
pre 3 godine
Ne, drzanje psa u stanu je zlostavljanje! Pas je za dvoriste, da cuva kucu i da moze slobodno da se krece i ponasa kao pas. Na ljudima je da ga hrane, brinu se o psu, dresiraju i ne dozvole da napadne nekog neduznog. Psi nisu zamena za decu i svi koji tako tretiraju pse treba im uspostaviti dijagnozu i dati im pravilan tretman. A ovi po parkovima sto vicu nece, nece dok ne napadnu nekog, treba ozbiljno kazniti pa onda neka razmisle dva puta da li je pas za lanac tj. povodac ili ne.
pre 3 godine
"Ako vi nabavite psa koga držite na pola metra lanca, koji nema zaklon od sunca i kiše, i kom povremeno bacite koru hleba, to je poseban oblik sadizma".
Na malom uzorku glasova, glasalo se 40 "za" i 20 "protiv". Srbi su i dalje sadisti. Ne većinom, ali...
pre 3 godine
Sta reci o narodu koji je jedini...ponavljam jedini izglasao da se u beogradskoj ikei zabrani ulazak sa kucnim ljubimcem uz propisana pravila (povodac, korpa...itd). U celom svetu vlada sloboda da se sa vaspitanim kucnim ljubimcem na povocu i korpom moze uci u takav tip prodavnice. Samo Srbi skacu na pomen takve opcije i hvataju se za bezbednost svoje dece. Kao da deca samo u Srbiji zive. Pri tom su ta deca, na zalost, cesto slabije vaspitana od prosecnog ljubimca. Psi ce morati da sacekaju smenu jos minimum 2-3 generacije, pa da ni jedan vise nikad ne bude vezan na lanac od pola metra. Ne zbog zakona, vec zbog zdravog razuma.
pre 3 godine
pascad moraju da se vezuju da ne podave zivinu i ne ujedaju ljude.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (ilija,
Ako su odrasli bez lanca niti ce da dave zivotinje niti ujedaju ljude.
Imali smo psa koji nikada nije bio vezan i nikoga nije ujeo niti je
zivinu davio. Iz dvorista je odlazio samo ako mu je bilo vrijeme
parenja ali je ranom zorom vec bio na 'dezuri'.
U cemu je razlika izmedju pasa u Srbiji i onih sa zapada. Mozda bas
u tome sto mi ne volimo pse pa zato i nemamo autohtonu rasu.
pre 3 godine
Drzanje psa u stanu je zlostavljanje ...
pre 3 godine
Pas mora da bude na lancu i za veliki broj rasa bi korpe morale da budu obavezne ukoliko nisu u svom boksu!!!
pre 3 godine
Najveci stres koje dete dozivi je prilikom prolaska peske pored necije ograde i kada pas iznanada zalaje...takve stvari treba zabraniti! Brnjice da ne spominjem!
pre 3 godine
Код нас преовладавају две струје људи:
1) Да, али мој деда је тако и мој отац па ћу и ја. Шта ти мени да кажеш шта ћу ја да радим у рођеном дворишту. Пола метра ланац и у ћошак дворишта.
2) Куче у стану? Фуј, одвратно, то врши нужду, то длаке, то животиња, ја сам чист, то никако.
У огромној мањини су људи који се брину од кучету и за истим почисте кад обави нужду. А ако се према кучету опходиш са пажњом онда си по аутоматизму кучкар/ка и ниси у винклу.
pre 3 godine
A šta ako me napadne staford koji nije bio vezan? Ko će onda da odgovara? Mislim da vlasnici trebaju više da vode računa o svojim psima.
(Boban, 2. septembar 2020 16:19)
a sto bas staford?
pre 3 godine
Pre nego što nešto kažu lažni ljubitelji životinja nek razmisle o tome. Na selu se psi ne drže u kući a većina vlasnika nema uslove da napravi boks. I šta ćemo sad?Treba oduzeti sve te pse i uspavati ih! Da li je mučenje životinja kad ih nacifrane oblače i nose. Razmislite malo i o tome.
pre 3 godine
A sta kaze zakon o onima koji drze psa u stanu od 50 kvadrata? To nije maltretiranje psa?
pre 3 godine
A šta ako me napadne staford koji nije bio vezan? Ko će onda da odgovara? Mislim da vlasnici trebaju više da vode računa o svojim psima.
pre 3 godine
Divcibare, lakat krivina za Pozegu, odmah pored puta dva prelepa psa, vezana za horizontalnu zicu vec godinama. Uvek ih hranim kada sam tamo. Jako su ljupki i mili s obzirom na uslove u kojima zive. Alarmiram svaki put i policiju, ali njih zabole. Ako postoji neko udruzenje iz Valjeva, molim vas reagujte.
pre 3 godine
Најјачи су ови што на сваку вест о псима пишу да пас није за стан него за двориште. Јесте, пудла, малтезер или бишон су за двориште? Први минус и нема их више. Научите више да постоје различите врсте паса. Да су неке створене да живе са људима унутра јер су стваране да буду кућни љубимци и да уопште не пате ако су стално са људима. Пате ови што су нон стоп сами у дворишту. Јадни седе на снегу и киши и гледају људе кроз прозор како седе заједно, а он сам. Е то је страшно. Псу није битно да ли је стан, кућа или шатор. Њему је битно да је са газдом у друштву. То никако да науче људи код нас који су у односу према животињама и даље у средњем веку.
pre 3 godine
dali ubijanje zivotinja zarad ishrane krivično delo,ubistvo???
pre 3 godine
dzukela
Vi ste promasili temu, jer vas u sustini i ne zanima sta je tema. Vama je stalo da izrazite svoju mrznju prema psima uopste. Tema su psi koji se drze na lancu i ne znam koga oni mogu da napadnu, sem onog ko im sam pridje! Treba da Vas je sramota svoje ogranicenosti, vezani ste i Vi intelektualno nekim lancem i vrtite se oko svog repa, ujedate sami sebe i ne stizete nigde, ne postizete nista!
pre 3 godine
Svako ko psa zove ker je potencijalni psihopata i zlostavljac.
pre 3 godine
Psi na selima su pretežno na lancu da ne bi došlo do incidenta da pojedu kokoške domaćina ili komšije. I naš je na lancu preko dana, ima žicu i veliki prostor i hlad ispod tri velike dunje, a svako veče ga pustimo sa lanca nakon što zatvorimo kokoške. I ne, ne možete izdresirati psa da po ceo dan bude na slobodi s kokoškama, da se samo igra s njima i bude miran.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (wub, 3. septembar 2020 00:49)
Ogranici kretanje kokoskama, petlu jedan. Postavi odredjene barijere. Nije resenje samo drzanje psa na lancu. Po zakonu je zlostavljanje.
pre 3 godine
Ovi iz raznih udruženja za zaštitu životinja su gori od sekte.Znaci ako je pas na lancu to se automatski podrazumeva da je kratak lanac i da je pas izlozen kisi i suncu i da se hrani korom hleba.Dosta ljudi nema ograđeno dvorište,pa gde ce oni sa psima?Inace ja bih sve njih koji uzimaju lutalice iz azila i puštaju ih na ulicu obavezao da skupljaju njihov izmet i smece koje razvuku kao i da placaju odstetu ljudima koje lutalice ujedu.I to je po mom shvatanju sadizam staviti pasji zivot ispred ljudskog.Evo u mojoj ulici ima bar pet lutalica koje laju nocima pod prozorom a ja moram da ustanem u pola 6 zbog posla.
pre 3 godine
Gospođo/gospođice Aleksandra prvo uvedite obaveznu korpu za svakog psa, kera, džukelu koja se šetaju bez ikakve kontrole gde god se okrenete. Vlasnik udaljen 10-15m od ljubimca k
Kad uvedete obavezne kazne za ne nošenje korpe i na taj način do nekle obezbedili stanovnistvo onda i razmišljajtte o lancu. Zna se koliko ima napada godišnje na decu i odrasle , i kakvi su ishodi takvih napada na žalost.
pre 3 godine
bilo koji pas ili macka u stanu su mucenje i zivotinje i komsiluka al to je dozvoljeno nazalost.
O izmetu na travnatim povrsinama da ne pricam
pre 3 godine
Pas je plemenita zivotinja,Ljudi su dzukele...sto se vidi iz pojedinih komentara
pre 3 godine
Ne, drzanje psa u stanu je zlostavljanje! Pas je za dvoriste, da cuva kucu i da moze slobodno da se krece i ponasa kao pas. Na ljudima je da ga hrane, brinu se o psu, dresiraju i ne dozvole da napadne nekog neduznog. Psi nisu zamena za decu i svi koji tako tretiraju pse treba im uspostaviti dijagnozu i dati im pravilan tretman. A ovi po parkovima sto vicu nece, nece dok ne napadnu nekog, treba ozbiljno kazniti pa onda neka razmisle dva puta da li je pas za lanac tj. povodac ili ne.
(Ja, 02. septembar 2020 16:49)
Koga će bre moj mali pas od 5kg da napadne i od koga će da sačuva kuću (koju nemam). Znači po tebi ja nemam pravo da držim psa u stanu ( čak i ne laje) . Onda je to kršenje mojih prava
pre 3 godine
Кастрација пса је такође насилно прилагођавање његове природе човековим потребама и замислима ! Пас мора као друштвено и природно биће да може и има своје потомство ,а газда (ако жели да има пса) мора то да му омогући !
pre 3 godine
po njoj je to krivično delo a jel jeste ili nije ili je to samo njena zelja tj misljenje
pre 3 godine
A šta ako me napadne staford koji nije bio vezan? Ko će onda da odgovara? Mislim da vlasnici trebaju više da vode računa o svojim psima.
(Boban, 02. septembar 2020 16:19)
A šta ćeš ti u ograđenom tuđem dvorištu? Pas služi za zaštitu imovine(u određenim slučajevima). Ako te napadne van dvorišta, to je već druga priča.
pre 3 godine
Kazem rodjaku Mikiju,što ne odvezeš psa,ah,veli rodjo,a i da ga odvezem on i ne zna kud bi,on je tu vec deset godina svezan,osecao sam se kao pas :(
pre 3 godine
E moj Djordje...Imam troje dece i dva psa!Ceo dan su u dvoristu,pusteni ne na lacu.Uvece sa nama u kuci a kuca mi mirise znas li na sta?Na LJUBAV prema deci i prema psima!Ali ti to ne razumes...
pre 3 godine
Srbi jesu iskompleksirani sadisti, zato me ne cudi toliki broj glasova protiv krivice za maltretiranje psa.
Licno, voleo bih da nekog od njih drzim vezanog u dvoristu.
pre 3 godine
Psi na selima su pretežno na lancu da ne bi došlo do incidenta da pojedu kokoške domaćina ili komšije. I naš je na lancu preko dana, ima žicu i veliki prostor i hlad ispod tri velike dunje, a svako veče ga pustimo sa lanca nakon što zatvorimo kokoške. I ne, ne možete izdresirati psa da po ceo dan bude na slobodi s kokoškama, da se samo igra s njima i bude miran.
pre 3 godine
Ovako je bilo još samo u SSSR-u: više su ljudi marili za pse i kućne ljubimce nego za druge ljude, i to masovno, svi. Kakva pouka može da se izvuče iz toga, stvarno ne znam.
pre 3 godine
Držanje psa u stanu je zlostavljanje.
pre 3 godine
Никада не бих држао пса на ланцу. Једино што је горе од тога је држање пса у стану, то је најгора могућа казна за било коју животињу.
pre 3 godine
@Mirko Zato ti ga i treba oduzeti jer ga zoves ker.
pre 3 godine
mi nemamo sredinu vec samo iz krajnosti u krajnost, prvo psu je bolje sigurno na lancu ili u dvoristu nego u stanu, drugo kome je iole stalo do psa on mu stavi lepu ogrlicu i zakaci lanac ili u boks i milina tako da nema povreda od lanca.... hoce li mi neko reci koliko bi visoka ograda trebala da bude za malinou u mom slucaju
pre 3 godine
Đorđe ti sigurno smrdiš više od bilo kojeg "kera"
pre 3 godine
Kakva zamena teza modernih „ljubitelja životinja”, držanje psa na lancu je zlostavljanje a hiperprodukcija nekih rasa koje su trenutno aktuelne, čipovanje, kastriranje, dresiranje, držanje u stanu i izvodjenje u kratku šetnju napolje dva puta dnevno, oblačenje istih u razne idiotluke jer su “slaaaatkiii” i “jer im je hladno” i ponašanje prema njima kao da su im vlasnici roditelji (čuvene “mamice” i “tatice”) je skroz OK? Dajte nemojmo se zavaravati, svaka životinja kao kućni ljubimac pati, samo je nešto “prihvatljivo” a nešto “nedopustivo” i to treba smatrati za “krivično delo”. Ajde molim vas!
pre 3 godine
pascad moraju da se vezuju da ne podave zivinu i ne ujedaju ljude.
pre 3 godine
Srbima treba zabraniti da drze bilo kakve zivotinje! To su primitivni,zaostali i zatucani ljudi! 10posto njih se ophodi lepo prema zivotinjama a ostali su za robiju! STA CE TI PAS AKO CE 10godina da bude vezan iza kuće ili zatvoren u boksu??????? Za sta ce ti?
pre 3 godine
Slazem se da je to zlostavljanje ali i drzanje psa u stanu je isto zlostavljanje.Mnogo ljudi nije ni svesno koliko i na koji nacin zlostavljaju zivotinje
pre 3 godine
Moj je vezan, pušta se svaki drugi dan po dvorištu da se istrčava jer ako je pušten konstanto onda smeta komšijama, jer puno laje kada je pušten. Lanac je podugačak, ima prostora da se šeta, kućica ima krov, ne dobija batine nikad, mažen je i pažen, zaštićen od parazita. Uvek ima hrane i vode, živi kao najveći deo pasa u ovoj zemlji a možda bolje i od odredjenog broja ljudi. Mislim da mu je lepše nego psu koga čuVaju u 25 m2. Sve ovo je jedno veliko preterivanje , nisam siguran kuda sva ova tzv.prava vode, verovatno u anarhiju i potpunu društvenu shizofreniju.
pre 3 godine
@dzukela
Tebe treba na lanac, iskompleksirani zlotvore
pre 3 godine
To su obično te sociopate što dreče da pas nije za stan nego za dvorište, a u dvorištu ga drže vezanog za kolac i izludelog na kiši i suncu.
pre 3 godine
Držanje psa na malom lancu tipa 1-1,5 m je teško zlostavljanje držati na dužem lancu može biti opravdano samo ako je u pitanju opasanan pas ali i tada je bolje neki ograđen prostor u svakom drugom slučaju pas na lancu vidim kao zlostavljanje čak iako vlasnik dobro brine o psu to je životinja voli slobodu isto mislim i za držanje 1 ribice u ovoj okrugloj tegli sa samo vodom unutra svi mali akvarijumi zapravo i možda najgori primer je ptica u kavezu to bih zabranio.
pre 3 godine
@boban: kako da te ugrize pas u tudjem dvoristu??? ne misli se na povoce prilikom setnje, nego na vezivanje pasa lancem dok su u dvoristu.
pre 3 godine
Vi sto govorite da je zlostavljanje, drzanje psa u stanu, recite gde da drzim svoju civavu. Pa napolju ce je, prvi mis na kojeg naleti, da je pojede.
pre 3 godine
Auu, pa onda je zlostavljanje i kad nas teraju da vezujemo pojas u autima.
pre 3 godine
Џабе објаснити просечном србенди да је пас животиња која пати на ланцу јер је сам. Пас је друштвена животиња која воли друштво. Држање на ланцу је робија за ту јадну животињу и такве ствари треба кажњавати. Ко сматра да је псу место на ланцу тај мрзи псе.
pre 3 godine
Vidim ja gde ovo vodi...uskoro ce papagaji da lete po kuci, hrcci da se zavlace ispod kreveta, a ribice ce...da ostanu bez akvarijuma. Cekaj, a sta sa ribicama!!?
pre 3 godine
'Po mom dubokom uverenju....' - zao mi je ali onda nista od toga. Sve dok u zakonu ne stoji crno na belo da se pod krivicnim delom 'Ubijanje i zlostavljanje životinja' smatra, pa se onda izlista sta sve, izmedju ostalog i drzanje psa na lancu.
A, svakako da se slazem da to jeste zlostavljanje, sta drugo moze da bude.
pre 3 godine
Kakva zamena teza.....pas treba da ima kucicu i treba da bude vezan, zakon ne prepoznaje vezivanje psa kao prekrsaj
pre 3 godine
imao sam komsiju, u basti je zakopao nekoliko kerova koji su pocrkali od gladi i zedji, a jedan rotvajler je zadavio drugog, iz istog legla su bili, kolika je bila frka u kavezu, jer su dobijali bas tako koru hleba jednom u nedelju dana, jeli su kosti i granule s vremena na vreme kad im moji nekako prebace, ubace... fala bogu odselio se.
pre 3 godine
Puno selo pasa na lancu.
kazu dave im koloske
pre 3 godine
držanje na lancu, zločin nad psima.
pre 3 godine
Komšija izlazi pre neki dan sa psom koji je na lancu. Vučijak inače, ja da ga pomazim, komšija ga povuče i kaže ,, Ne ne nemoj, ujeda''
pre 3 godine
advokatkinja smislila nacin kako da dodje do klijenata.
pre 3 godine
Trebalo bi zabraniti i držanje pasa u stanu, pa čak i u dvorištima kuća u gradu. Vratite se na selo ako hoćete da držite psa!!
pre 3 godine
Ako pustim psa sa lanca i on odluta, ko ce da mi ga pronadje?
Ko ce da ga spase od tockova kamiona, autobusa...?
Ko ce da ga spreci da pojede neki otrov pored kontejnera?
Hvala na jasnim i preciznim odgovorima
pre 3 godine
Zlotvor ili ne
Zbog takvih kao sto si ti sa mozgom krtice bez trunke osećaja odgovornosti i svesti o bezbednosti druge osobe objasni to roditeljima koji gledaju svoju unakazenu decu od tih istih kućnih ljubimaca čiji vlasnik rutinski ponavlja “ MA NEĆE, NE NAPADA ”
pre 3 godine
Po tome možemo da diskutujemo da li je mucenje drzati svinje u štali pa ih posle jos i ubiti...Isto je mucenje držati ribice u malenom akvarijumu i hraniti ih samo vestackom hranom a one traze i raznu hranu koja se nalazi na algama i stenama...Svakakvima danas dajete medijski prostor a one najbitnije teme se guraju pod tepih...
pre 3 godine
Još gore je držati pticu u kavezu. Ne razumem ljude koji to rade... Zatvoriti sve zoološke vrtove pod hitno!
pre 3 godine
@Miki Barselona
Пси немају шта да траже у продавницама, тржним центрима и ресторанима.
pre 3 godine
I povodac je lanac, zar ne?
pre 3 godine
Kod mene kad dođu pa kad vide šarplaninca uvek kažu dobro što je vezan.. a da ga stavim u boks od 2 kvadrata to je još gore.. da ga pustim ne mogu nemam dobru ogradu će da izađe na ulicu napašće nekog pa posle meni krivična prijava..
pre 3 godine
Psima nije mesto u gradovima. Ni vlasničkim a ni lutalicama.
pre 3 godine
Treba i gazde pojedine vezati.
pre 3 godine
gospodza izbaci jednu krajnost i tim provlaci kao problem drzanja psa na lancu - u seoskim domacinstvima ili kucama sa dvoristem vecina vlasnika koji drze psa su mu obezbedili i dovoljnu duzinu tog lanca, kao i nekakv zaklon od sunca kise, vetra (kucica ili nesto slicno) i redovno ih hrane - tako da nemojmo generalizovati sa floskulom pas na lancu - takodje vecina pasa koji zivi u stanovima tesko da bi se ikad navikla da ih odjednom puste u neko dvoriste, cak bi se verovatno smatrali neopravdano kaznjeninim zato sto ne mogu da udju i budu sa vlasnikom, ali ovde ima gomila velikih poznavalaca i ljubitelja pasa koji sve znaju
pre 3 godine
Psi ne treba da žive u kući. Istinl za volju minijaturni psi ne mogu da opstanu bez celodnevne pažnje i nege.
pre 3 godine
Pa bolje je psu na velikom lancu (pa jos kad je lanac na zici, nego kod odgajivaca u boksevima od 4 kvadrata. Vidjao sam pse na lancu koji raspolazu sa 100 kvadrata prostora. Drugo je kad neko stavi psa na metar lanca i ne pusta ga nikad. Velika je razlika.
pre 3 godine
@cirkus
nije ako ga setas barem 2x na dan, dovoljno dugo, u zavisnosti od rase. ali drzanje na lancu jeste jer pas je drustveno bice, i zlostavljanje je drzati ga dalje od ljudi ili drugih pasa. takve pse obicno ne setaju, zanemaruju, ali im odgovara da pas 'laje i cuva kucu'. strasno zlostavljanje tih divnih stvorenja. zalim sve one koji nisu spoznali ljubav psa (i/ilii coveka)
pre 3 godine
Isto pitanje iz ankete, samo drugačije formulisano : Da li je zlostavljanje da vas neko zaveže lancem, dakle oduzme vam slobodu, i još dodatno drži gladne i žedne u svim vremenskim uslovima (zamislite na 10 sekundi)? Verujem da ne bi bilo nijednog NE. Psi, životinje uopšte, su bića koja su svojim rođenjem, kao i mi od prirode dobili život i slobodu, imaju potrebu za hranom i vodom, ista čula kao mi, dakle nema razlike. Ne postoji nijedan razlog zbog kojeg bi ljudi bili iznad životinja, one imaju svoju svrhu i svoje mesto na planeti. Iživljavanje i surovost ljudskog roda je isključivo naš izbor. Dok nisam imala psa, nisam obraćala mnogo pažnju na životinje, sada živeći sa njim sam otkrila do tada nepoznatu ljubav i sreću, ali i bol i užas koji priređujemo životinjama. Glupost, lenjost, razmaženost su ljudske osobine, životinje su savršene i poznaju prirodu bolje nego što ćemo mi ikada. Sa stanovišta planete svaka životinja je važnija za nju od čoveka, nijedna na primer ne proizvodi smeće, ne truje prirodu. Životinje su fascinantna bića, od bilo koje domaće do divlje, nisu hrana, nisu resurs. A svet u kojem živimo danas je stvoren od strane nas, psi su na ulicama zbog nas, životinje stradaju zato što smo razmaženi i nezainteresovani da rešavamo probleme i stvaramo bolji svet. Pustite svoje pse sa lanaca da protrče dvorištem (ne na ulicu), neće vam biti ništa, a njima to znači slobodu i sreću, samo im to treba.
pre 3 godine
Mi naseg psa nakratko privezemo samo kada se nesto radi, pa da ne smeta, ili pobegne iz dvorista (voli da odluta na nekoliko sati, a moze nastradati u saobracaju). Posto nemamo lanac, spojimo dva njegova povoca, ali i tada povremeno odemo do njega da ga pomazimo.
pre 3 godine
Među komentatorima ima više mrzitelja ljudi nego ljubitelja pasa. Psetomani u poodmakloj fazi bolesti počnu da mrze ljude.
pre 3 godine
Najgora je najčešća situacija: dok je mali, psa drže u kući, a kad poraste (i prestane da bude igračka) onda ga izbace i vežu. Obično udaljeno od kuće jer iz "čudnog" razloga taj pas neprekidno laje i cvili. Tako odbačen pas je zaista u stanju da laje i cvili neprekidno dok je budan i do kraja svog nesrećnog života. Manji je zločin ona seoska varijanta u kojoj je pas navikao da bude sam i nikada nije ni postao deo ljudskog čopora. Manje i mari za ljudskim društvom.
Većina ljudi koji tako odbace psa nije ni svesna šta radi. Uz jednu zatvorsku kaznu (poželjno u samici) od samo dva-tri meseca mislim da bi razumeli šta je to loše što su uradili. I čovek je životinja čopora.
pre 3 godine
Imamo komsiju,koji drzi zavezanog psa na lancu od pola metra i kada se seti tada mu baci stari hleba da jede.Jadan,cvili,laje zove za pomoc.Sramota!!!
pre 3 godine
@Alrksandar
Decko nemas svest, pricas kao klasican srbenda. Sta vredi da ti pricam..
pre 3 godine
Svako ko psa zove ker je potencijalni psihopata i zlostavljac.
(Marko, 02. septembar 2020 17:06)
Dobro, kako bi ti nazvao ženskog psa? Pasica? Psica?Reč keruša(ker, kera) postoji u srpskom rečniku i znači upravo pas. Ili ako to nije korektno, onda da menjamo i imena za kokošku, ovna...
pre 3 godine
wub
Moj pas je dane i dane proveo sa kokoskama i nikad ni jednu nije udavio, a nije posebno ni dresiran. Takva mu je narav, veovatno zato sto je pravi clan porodice, socijalizovan i dobro zbrinut, nikad u zivotu nije osetio sta je glad, zedj, zanemarivanje, niti smo ga uzeli da nam cuva dvoriste i od njega napravili agresivca, pa nema ni potrebe da davi kokoske. Cak nisu ni bile nase kokoske, nego komsijkse, koje su stalno preletale kod nas, zajedno sa patkama.
pre 3 godine
Ja
Drzanje psa u stanu je zlostavljanje samo pod uslovom da se taj pas zanemaruje i ne izvodi napolje na setanje, trcanje, druzenje sa drugim psima, plivanje itd. Pod takvim uslovima bi i drzanje deteta u stanu bilo zlostavljanje!
pre 3 godine
Držanje velikih pasa u stanu jeste glupo, ali oni prdavci od trista grama zaista nisu za napolje. Svaku inteligentnu životinju porobiti je grehota. Pa, zamislite da sad dođu neki vanzemaljci, jači i pametniji od nas, zaključe da smo korisni i slatki, stave nas na lanac i tako ceo život. Užasno, zar ne?
pre 3 godine
I pas koji je u stanu izlazi napolje da se seta, i ne samo da seta, vec i da trci, pliva, lovi sitne zivotinje, druzi se sa drugim psina itd. Moj pas je imao prilike da bude i na dvotistu, posto imamo i kucu na selu, ali definitivno mu je najprijatnije tamo gde smo mi, njegova porodica i to je odlucujuci faktor, a ne pitanje da li smo u stanu ili na dvoristu u selu. To ne razumeju oni koji ne razumeju pse. Kada namecete psu ulogu cuvara, vi mu namecete ulogu agresivca. Kad ga drzite na lancu, vi ga zlostavljate, jer se sigurno nije rodio s lancem oko vrata, pa da mu to bude prirodno, kao sto ni vama ne bi bilo prirodno da vas neko veze za lanac i da tako zivite. Ljudi, vecina njih, su surova i bezosecajna bica, koja ne zasluzuju ni da imaju psa.
pre 3 godine
Vecini baba u mojoj okolini pas sluzi da imaju na koga da se deru i komandiju
pre 3 godine
Got
Pa valjda kapija ili zicana ograda, taraba, sta vec imas!
pre 3 godine
Kučkarska je tuga pregolema, aj puko lanac, a rezervnog nema!
pre 3 godine
Marija, 02. septembar 2020 18:11, Bolje nađi dečka nego što se zamlaćuješ sa tim kučetom.
pre 3 godine
Pitanje je previse iskljucivo. Ako je lanac od dva metra nehumano je. Opet ako sa lancom moze da 'pokrije' 40m2 to je vec prihvatljivo, uz redovno pustanje psa da se istrci. To mi je mnogo bolje nego da je u stanu, pa makar on bio i od 100m2. Mene neko da pita da li bih radije proveo zivot u stanu, sa dve setnje dnevno ili napolju na lancu uz povremeno pustanje ne bih se mnogo dvoumio. Naravno kucica je obavezna. Licno sam psa drzao na velikom lancu, dok nisam ogradio dvoriste, od tad je pusten konstantno, vezemo ga samo ako dolazi neko ko ne voli pse.
pre 3 godine
možete vi svakoga prijaviti advokati sudije i ostali trljaju ruke
pre 3 godine
Mislim da neke stvari ne treba generalizovati. Stalno držanje na lancu apsolutno nije prihvatljivo, posebno ako je taj lanac kraći od 2 m. Sa druge strane, sasvim je u redu psa ostaviti vezanog nekoliko sati, pod uslovom da ima svežu vodu, kao i zaštitu od kiše, hladnoće i sunca. Ako je lanac zakačen na sajlu odgovarajuće dužine, pas će imati veću slobodu kretanja. Ukoliko se pas drži napolju i ne postoji mogućnost da se pusti po celom dvorištu, boks odgovarajuće veličine je bolje rešenje nego lanac. Međutim, ni boks nije mesto gde se pas zatvori i zaboravi se na njega. Pas je društvena životinja, potreban mu je kontakt sa njegovim vlasnikom i šetnja. Pas treba da ide u šetnju čak i ako ima slobodu kretanja po dvorištu. Što se tiče držanja u stanovima, ponekad ti psi žive bolje nego oni koji su zatvoreni u boksove, jer se ljudi bave sa njima. Imam u susedstvu velikog psa koji živi u (velikom) stanu. Dnevno provede sa vlasnicima 1-2 sata u šetnji. Dva puta sedmično specijalizovan servis ga vozi na planinu, da se istrči sa drugim psima. To traje po 3-4 sata. Tom psu je sigurno bolje nego onim psima koji slobodno trče po dvorištu od 3 ara, ali ne izlaze iz njega. Stvari se ne menjaju preko noći i potrebno je vreme da se kod ljudi razvije svest o tome. Treba razmišljati i šta sa tim životinjama nakon što se njihovi vlasnici kazne, a psi oduzmu. Puštanje pasa da žive na ulici i azili u kojima se na malom prostoru drži jako velik broj pasa i hrani kačamakom apsolutno nisu rešenje.
pre 3 godine
A kad drže pse na terasi koji laju po ceo dan i noć, šta je to? Zar to nije zlostavljanje i maltretiranje i pasa i nekoliko stotina stanara okolnih zgrada koji moraju da slušaju to urlanje?
pre 3 godine
Pustite ribice iz akvarijuma, ovce iz torova, svinje iz svinjaca. To su bića koja nisu rodjena da zive zatvorena niti su trazile da nam budu hrana. O kravama i konjima da i ne govorim. Konj ne zeli da se jaše niti da se trka! Prestanite da kradete kokoskama jaja, mogu i one same da ih kljucaju i pojedu. Sve uradite samo prestanite da filozofirate i da svet koji mi ljudi uredjujemo prema svojim potrebama uskladjujemo sa pravima zivotinja koja one nisu trazile, dok istovremeno narusavamo kvalitet nasih zivota. Idite i kupite izmete svojim slatkim bicima, ali ukinite i WC i kupite svoja sr..a i bacajte u kontejner!
pre 1 godinu
Molim vas procitajte i potpisite peticiju na tu temu:
https://www.peticije.online/zahtev_za_hitan_otkaz_republikimveterinarskim_inspektorima_sombora#form
93 Komentari
Sortiraj po: