Nedelja, 26.05.2019.

16:41

U Srbiji nikad manje stanovnika nego danas: Prosečna starost 43 godine

Izvor: Tanjug

U Srbiji nikad manje stanovnika nego danas: Proseèna starost 43 godine IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

155 Komentari

Sortiraj po:

Smikyslav

pre 4 godine

evo moj slucaj, ja sam zapalio za Nemacku sa zenom i troje male dece.To znaci -5 ljudi, troje dece i dvoje visoko obrazovanih. Buklalno nismo imali izbora. U Srbiji sam krpio kraj s krajem, a ovde zivot jake srednje klase. U jednom trenutku sam pomislio da sam nesposoban, iako sam po prirodi snalazljiv. Ovde sam primetio da je ta moja snalazljivost dosla do punog izrazaja. Sada zivimo zivot dostojan coveka! Volim Srbiju, kao domovinu, kao drzavu i organizaciju prezirem!

969

pre 4 godine

Ja sam rodjen u Beogradu i ziveo sam 10god u inostranstvu i ako bih mogao da biram platu od 1000e u Beogradu i 5000 u inostranstvu izabrao bih ono prvo.Samo ljudi koji su otisli iz nekih provincija su odusevljeni zivotom u inostranstvu. Zasto nasi ljudi dolaze na odmor u Srbiju, Beograd? Zasto ne odu u neke druge zemlje kad im se ovde sve smucilo pa su pobegli odavde? Ja znam kakav je zivot u inostranstvu, mozda imate malo vise para ali nemate zivot, postajete gradjani drugog reda, uvek cete biti stranci i uvek ce vas tako gledati..takodje nemate tu slobodu kao u svojoj zemlji..morate strogo da postujete sva pravila i zakone u evropskim zemljama i tamo cutite a kod nas vam sve smeta i samo se bunite...inace te zapadne zemlje gde vi idete da radite su nas unazadile ratovima, bombardovanjem i politikom..

pomoć države na jeziku

pre 4 godine

u nedelju odem na Adu da prvi put koristim beneficiju ako parkiran auto u garaži, dobijem bicikla za vožnju za celu porodicu ceo dan. Ali, grad je doneo odluku da to važi za porodice do četiri člana, tako da mi sa tri deteta nismo mogli da koristimo beneficiju.
Inače, uvek je isto, bilo da idemo na odmor i tražimo povoljne aranžmane ili u mnogim drugim situacijama, naše treće dete je višak. Npr, upišemo ih na učenje stranog jezika ili da treniraju sport, dobijamo popust za drugo dete, ali ne i za treće - nije predviđeno internim pravilnicima.

Milan Kosanovic

pre 4 godine

Mnogo je problema u ovoj drzavi zbog kojih se jako puno ljudi iseljava, zbog cega nam je natalitet uzas. Evo iz svog primera sto se tice nataliteta. Dobio sam bebu u januaru mesecu. Najpre sam skoro mesec dana isao od opstine do MUPa, rasne prijave, maticni brojevi, zdravstvene knjizice. Da ti se smuci. Sada u aprilu smo podneli prijavu za obdaniste za sledecu godinu I ako nas rasporede u neki vrtic koji ni meni ni supruzi ne odgovara na ruti za posao, to ce da bude ogromana problem. Sa druge strane radimo oboje ali nismo sigurni da cemo moci da finansiramo drugo dete (ko nije roditelj, stvarno tesko moze da zna koliki su realni troskovi deteta). Iskreno, mene vec vata panika gde da odem napolje, da nesto radim I da se odselimo iz Srbije. nadam se da cu naci nesto do kraja godine I otici odavde. A ovakvih primera kao moj siguran sam ima gomila.

Usamljeni vuk

pre 4 godine

Pa sta ima veze ionako ima previse ljudi na ovoj planeti. I treba malo zemlja da prodise, ja sam mislio da ovde pravim porodicu ali vise nemam tu zelju. Sada mi je jedino prioritet da pobegnem odavde. A da li cu praviti porodicu u inostranstvu ili ne , to cu jos razmisliti..

vera

pre 4 godine

Kod Bosnjaka i Albanaca nema tih problema a nista bolje nezive od srba, cak je primera radi Sandzak manje razvijen nego ostali deo Srbije, tako da je zivotno stanje razlog pada u vodu

Majkl Džondar

pre 4 godine

Ali ljudi odlaze odavde i zato što su kukavice. Ne pokušavaju sami sebi da naprave posao. Onda odu preko, lakše im je. To je samo kratkoročno rešenje.

Marko Mitrovic

pre 4 godine

I Djukic Dejanovic I svi komentatori promasuju poentu. Jednostavno je pitanje da li hocemo da zene rade ili da zene radjaju decu. Nece moci oba, u opstem slucaju. Jel znate vi koliko je posla podizanje recimo, cetvoro dece? Ocekivati da oba roditelja rade I da imaju cetvoro dece je iluzorno. Jedno ili dva maksimalno. S obzirom da zene moraju da rade, takav ce nam biti I natalitet.

absolutezero

pre 4 godine

Pa ko onda mnozi ovo stanovnistvo na Zemlji?
(je-bote, 26. maj 2019 23:33)

Sto najvise dece se radja u Nigriji, Somaliji i Čadu?
(jhon, 26. maj 2019 23:42)

Pitanje i odgovor.

Неша

pre 4 godine

деца се у Србији највише рађала по селима, просек је био скоро три детета по домаћинству. Али и то су успели да униште. Села пуста, затварају се школе, незапосленост у мањим местима, 50% источне Србије је у иностранству и немају намеру да се врате, плата 200 евра, ко има срећу да нађе посао. Мени лично није потребна помоћ државе за издржавање детета, треба ми сигуран посао са добром платом, инфраструктура, опремљен дом здравља, ниже цене за дечију опрему...

SrbinMusliman

pre 4 godine

Ljudi SU sebični. Najmanje dece imaju po kulturi. A naša je sve gora.... zapadne zemlje Uvoze radnu snagu. Grci im mjenjaju imena. To je jedini spas.

Миленко

pre 4 godine

Људи који одгоје једно или највише два детета и гурају их да иду у иностранство су прави проблем Србије. Они овде примају пензију а дете им плаћа порез у Немачкој.

Nikola

pre 4 godine

Žene su sve obrazovanije i uspešnije. A muškarci ne mogu da postaju sve lepši, u ovoj generaciji. Rezultat je da sada nema dovoljno lepih i uspešnih muškaraca za sve takve žene. U toku je prirodna selekcija, i u narednim generacijama ćemo imati sve više lepih muškaraca. Jer oni koji ostanu sami sada, neće produžiti lozu. Sa druge strane, žene mogu biti samohrane majke, ako su uspešne. Iz genetskog bazena se eliminišu oni sa dna, i to je priroda tako uredila, da bi evoluirali uspešno. Zato ne treba niko da se ljuti.

Vuk91

pre 4 godine

Skywalker

Koga ima previse?Rase i kontinenta koji izumiru kao da ih je opet strefila kataklizmicna kuga.Cudo Indijaca, crnaca, Muslimana, Latinosa nema previse. Nesto ne vidim da planiraju da se samo uniste skorije,naprotiv preuzece pustos koja ostaje iza vas "prosvecenih" belaca.Presudice vam ta "crno-roze" emancipacija i materijalna pohlepa.

WWhite

pre 4 godine

Da li se mi, koji studiramo u inostranstvu racunamo kao stanovnici Srbije ili ne? Mislim da nas je na hiljade i bas bih voleo da iznace neki podatak o tome

zoran

pre 4 godine

(Mare, 26. maj 2019 21:55)

Nikada, ali nikada mi nece biti jasno zasto ljudi koji ostavljaju komentare kao ti dolaze jos uvek na srpske sajtove? Zasto ne pratis nemacku stampu, nemacke portale? Kad je sve tako kako pise u tvom komentaru, zasto citas b92?
Koga lazes Mare? Nas ili sebe?

Hanibal

pre 4 godine

Nikola@ Geni, drzava, u kojoj bajci ti zivis? Sta ti je ova drzava dala, zasto si joj bilo sta duzan? Gde smo se rodili je samo splet okolnosti, isto tako si mogao da se rodis u Spaniji, Ukrajini, Kini, mesto rodjenja nije nas izbor. Volim i cenim samo ono sto je vredno toga.

Pazarac

pre 4 godine

Neko napisa da u Sandzaku nema problema sa natalitetom, a upravo tamo je najgore stanje. Natalitet drasticno opada, a iseljavanje je najvece. Omladina odlazi, i u hodu zavrsava boravak za ostatak porodice. U Novom Pazaru imas naselja u kojima su bukvalno ostali samo starci! Istovremeno omladina koja radi u inostranstvu, a i dijaspora kupuje stanove po Pazaru, tako da je Novi Pazar jedno veliko gradiliste i to je jedina provredna grana koja obezbedjuje koru hleba stanovnicima koji zive tamo. Medjutim uskoro ce doci do zasicenja trzista i nece imati vise potrebe za novim stanovima. E tada dolazi do urusavanja i bede. Pre 10 godina u Novom Pazaru se upisevalo 1700 prvaka godisnje, a danas 1200. Sjenica ima isto stanovnika kao i 1961, a Pesterska sela su potpuno prazna!

Dejan

pre 4 godine

U Srbiji je tesko naci normalan par, a kamo li normalnu porodicu.
Sa 30 godina ne mogu devojku da nadjem jer sam nakon zavrsenog fakulteta dosao u unutrasnjost da zivim. Zene su spremne zarad nekog imaginarnog zivota u BGu da rade svasta. Nakon zavrsenog fakulteta ili vise skole, prihvataju poslove koji se placaju 40ak hiljada, sto je malo za normalan zivot u Bgu, al je bitno da se tamo zivi, pa makar na kifli i sendvicima. Naravno, tada pocinjubda traze monke koji ce finansijski moci da upotpune takav stil zicota, a ti srece i ljubavi nema. Momci koji zive i rade u unutrasnjosti se u medjuvremenu muce da nadju osobu sa kojom ce da zive. Naravno, ljudi koji su ostali su vecinom srednjoskolskog obrazovanja, sto je ok naravno, al je tuzno sto uskoro ni lekare u unutrasnjosti necemo imati. Vec je ozbiljan problem. Ono sto je ostalo, to je za plakati nazalost. Posla ima u unutrasnjosti, i bice ga sve vise. Retko ko, fakultetski obrazovan hoce da se vrati u neki mali grad. Poceo sam da mislim da je to sto sam se vratio moja najveca greska, al videcemo. Svestan sam da fakultetski obrazovanu devojku naci necu, al barem da nadjem neku normalnu osobu, koja zeli da stvara porodicu, koja ce me voleti i koju cu voleti. Al je svakako tuzno to sto nam je drustvo postalo poprilicno iskvareno, i moralno, a i mentalno u izuzetno losem stanju.

dd

pre 4 godine

pa retko se parovi odluce da prave decu...mozda samo jedno dete,losa drzava,nesiguran posao...rizik da zena posle porodiljskog dobije otkaz,losa materijalna situacija,odrastanje dece u bedi i siromastvu...ima jako puno razloga.

zato parovi prave porodicu u inostranstvu...ti fakticki danas i ne mozes da nadjes partnera za brak a kamoli da pravis decu!

svima je cilj pobeci iz srbije,i to je gorka istina...koliko god se politicari trudili da nas ubede da zivimo dobro,da napredujemo,lideri regiona,evrope....itd

najveci uspeh svakog gradjanina srbije je taj da pobegne iz ovog cirkusa!da se ne lazemo!

ja

pre 4 godine

Moram da kazem nesto, i molim da mi se pusti komentar. Zivim u Nemacku od 1995, i bilo je tesko ovde videti nekog iz Srbije, od prilike nekih 5, 6 porodica. Sad u zadnje dve tri godine doslo je preko 100 porodica samo ovde u kraju gde ja zivim.

Stefan Simonovic

pre 4 godine

Komentori koji kukaju na Srbiju i ekonomsku situaciju neka mi objasne, zasto Nemci ne prave decu, Holandjani... Nije ekonomska situacija glavni razlog. Nego trendovi, daj da kupujem skupu garderobu, idem po belom svetu menjam partnere, ima vremena posle 30 cu da se udam zenim, a posle polako gubiš volju za sve... Nametnute su pogrešne vrednosti... Pa su ljudi postali sebični...

Blek - Chicago

pre 4 godine

Deco pre skoro dvajes’ godina sam otišao. Ne znam šta bilo kom da kažem. 92ka je bila likmus papir za ljude koji bi da idu napolje tih 20 godina. Nije lako niI ovde. Ako možete probajte. Puno sreće.

m1k3

pre 4 godine

@dd
Kako onda objasnjavas da je u Nemackoj mnogo gora situacija, po pitanju prirodnog prirastaja nego u Srbiji. Sto je zapravo neverovatan podatak, imajuci u vidu kako tamo svi hoce sto pre da prave sto vise dece, posto zive u uredjenom i bogatom okruzenju...
Nego, tastatura trpi sve, a i da se pokaze da smo rekorderi, bar po necemu... Po pljuvanju na sebe same...

Nekoizmase

pre 4 godine

Mislim da ce u narednih par godina ici i do 50! Usvajaju zakone o “finansijskoj podrsci porodici sa decom” a teraju te da ti ne padne napamet da ih pravis. Sramota. I posle se cude sto mladi odlaze

Nikola

pre 4 godine

Gledam kako svi pričaju o tome da Srbi odlaze u Nemačku i kako ovde ne valja i da je to razlog malog broja dece. Jeste razlog za odlaganje, ali ne može da bude razlog za odustajanje. Slažem se da ne valja i ja ludim od ove države ali to je moja zemlja i moja misija je da probam da je napravim boljom za svoju decu. Ne znam puno parova koji su otišli u inostranstvo, žive u blagostanju a imaju više od dvoje, iako imaju mogućnosti za više (na stranu poreske olakšice kojih ovde nema). Čak većina odlaže trenutak izgradnje porodice. Tako da smatram da je to ipak njihov lični izbor a ne produkt materijalnih okolnosti. Ali svaki uspešan investitor, sportista ili umetnik u zapadnim zemljama ima četvoro i više dece. Sami cenite svoje gene. Ja svoje cenim, kao što cenim svoj narod i želim posredno da pomognem. Ako mislite da je izgovor za vašu apstinenciju bilo šta materijalno to je pogrešna procena. Ja ih imam troje i nadam se da tu neću stati!

jhon

pre 4 godine

ma volim ekonomske izgovore. a sto onda Švabe imaju još manje dece nego mi? ili Francuzi, Holanđani itd... Sto najvise dece se radja u Nigriji, Somaliji i Čadu?

Milorad

pre 4 godine

Ja sam spreman da napravim 12 deteta, ali da mi država plaća za svu decu i meni i supruzi, i da ne radimo nigde. Kad zadnje dete ode svojim putem, država da mi da penziju, meni i supruzi.

Denny Crane

pre 4 godine

Inače do 70-ih godina prošlog veka nikad nismo imali ni blizu 7 miliona stanovnika tako da nas realno i dalje ima dosta ali dokle videćemo

Milos

pre 4 godine

Valjda bi trebali da uvazimo matematiku, ako inače ni oko čega nemozemo da se složimo ili dogovorimo. Zna se koliko treba da bude dece po jednom psru da bi doslo do proste repeodukcije. Pošto to naše ljzde ne ds ne interesuje, nego su veoma iznervirani kada čuju tako nešto, onda kao i ovde možemo više da pročitamo o davanju prednosti kvalitetu života nad brojem dece, uz obavezni, nebulozni komentat da je tako i u drugim razvijenim zapadnim zemljama. Istina je naravno suprotan, jer tsj tzv.zapadni svet polako ali sigurno nestaje, kso sto ce mo i mi nažalost.

Miki

pre 4 godine

Nije problem samo u starosti nacije. Mnogo veci problem je u veoma niskoj svasti prosecnog stanovnika Srbije. Kod nas se jos uvek ogroman procenat stanovnika ponasaju kao pecinski ljudi i to se veoma dobro vidi gde god da se okrenete. Iskreno ovoliku dozu bahatosti i primitivizma koji su poprimili razmere epidemije retko gde u svetu mozete videti. Ovde zivim, a bio sam dosta po drugim zemljama i znam sta pricam.

Killa

pre 4 godine

Bitno je da broj rođene dece ne opada iz godine u godinu... Broj stagnira (oko 65k) i bilo bi bolje da raste, ali i ovako barem znači da u Srbiji ima ko da rađa decu. Broj umrlih sa druge strane je oko 100k i biće sve veći.

Boban

pre 4 godine

Za pocetak promenite ovaj sramni zakon o porodiljama,gde moras da imas 18 meseci uzastopnog rada,i gde ti bolovanje ne ulazi u prosek.Zamislite frapantan podatak da ima porodilja koje primaju i manje od 1000rsd.

dzina

pre 4 godine

Ako odlaze,ostace vise radnih mesta,stanova.....za one koji ostaju,a i prostora da se vrate kad odluce/svakako prvo da plate poreze i ostalo sto placaju ovi sto ostaju i od toga prave puteve,skole,bolnice...kakve takve/.

Mare

pre 4 godine

Ja se odselio u Nemačku sa 31god i oženio Nemicom s 36 god, ona je dve godine starija. Imamo dvoje dece, lepe plate iako radim kao građevinski inžinjer, ona kao medicinska sestra i super nam je. Nismo baš visoko kvalifikovani, ali iammo lep stan, dva automobila. A dečaka i devojčicu smo dobili uz pomoć vantelesne oplodnje, država sve pomogla. Ne bih se ni lud vraćao u Srbiju, ljudi ne shvate dok se ne odsele kolika je to rupa bez dna. Dolazim ponekad za praznike da vidim rodbinu, i sve uvek isto, bez ikakvog pomaka.

Banderaš

pre 4 godine

Biće vas još manje,prosek će doći i na 50 godina,neće biti ko da radi,leči,profesora,učitelja,doktora,vozača,limara i niko vam nije kriv do vas samih.

CkoMi

pre 4 godine

Pametna ova ministarka, baš. Znači sve je na nama, narodu i za sve smo mi krivi, pa i za natalitet. A šta bi bila uloga države u poboljšanju uslova života, rada i ostalog i na kraju povećanja nataliteta? Draga ministarka, mislim da je uloga države presudna! Kada država bude postojala u pravom i punom smislu reči, biće i nas više...

Inzenjer

pre 4 godine

Doktor Slavice, nisam bas siguran koliko ste strucni. Kazete ""Pojedinac mora da nađe u sebi motiv da kroz roditeljski nagon i njegovo ostvarivanje, kroz popravljanje i lični doprinos uslovima u kojima radi, kroz veće zadovoljstvo u porodici i na radnom mestu stvori uslove da nas bude više". U prevodu kada budem imao normalnu inzenjersku platu da mogu da izdravam decu, zenu sebe, da mogu da imam svoju kucu ili stan onda cu se zeniti i imati dece. Sto znaci u Srbiji nikad, ne bih zeleo da moja deca rade za one poluobrazovane gazde i gde se radno mesto dobija preko preporuke prijatelja, kuma interesne sfere. Toliko.

Realist

pre 4 godine

Koliko je samo bilo komentara na odlazak ljudi iz Hrvatske, šta će tek biti sa Srbijom ako joj se dozvoli slobodan protok radnika u EU. Doista će biti lider u regiona u odlasku stanovnika.

BeKo

pre 4 godine

"Zašto kapitalizam mora da ubije porodicu? Upravo zato što za kapitalizam zajednice ne postoje, postoje samo potrošačke monade, cinični atomi koji beže od društvenog, kojima je jedino stalo do maksimalnog uvećavanja individualnog profita, koji žive jedan nečasni individualizam koji proizvodi neodgovornost i oslobađa od obaveze i interesovanja za druge. Žive zapravo- pojedinačni, međusobno razdvojeni individualni atomi koji u odnose ulaze samo toliko koliko je to potrebno u cilju maksimalizovanja sopstvenog profita na račun drugog, po modelu Robinzona Kruza i Petka, što je paradigma savremenog pojedinca, njegove veličine i njegove bede -  a porodica, baš zato što je izvorna zajednica, mora da bude uništena. Zbog toga porodica danas, tamo gde još i postoji, gde još nije potpuno razorena, (uostalom živimo u vreme krize porodice) imate trudnoće van zajednice, rasprave o gej brakovima, rasprave o porodici kao zastareloj, prevaziđenoj buržoaskoj formi, što se idealno uklapa u ovu post-buržoasku, ultra-kapitalističku klimu, kapitalizma koji više nije buržosaki".

Diego Fuzaro

"Ubijanjem" porodice ubija se i natalitet.

Opanak

pre 4 godine

Kada bi se vratili svi sto su otisli samo u zadnjih 30 godina, ovde bi bilo bar 2 miliona ljudi vise. Natalitet nije toliki problem koliko emigracija koja je opustela zemlju. Ni, nikoga to ne brine. Ima nekoga kome je dobro.

Logika

pre 4 godine

Zivotni vek se produzio, otuda visoka prosecna starost. Da umiremo kao u Srednjem veku sa 40, prosecna starost bi bila 18 godina. Srbija je i dalje jedna od mnogoljudnijih zemalja Balkana i u granicama je evropskog proseka. Sad sto se vise dece radja u siromasnijoj Africi i Aziji, nego u bogatoj Evropi, je drugo pitanje.

Millennium

pre 4 godine

Između ostalog uvedite zakon da privatnik ne sme da šutne ženu sa posla makar dve godine nakon porođaja. Ovako, samo čekaju da se vrate sa porodiljskog i da im ne produže ugovor. To se masovno radi i nikoga nije briga.

Zagor

pre 4 godine

Narodi Balkana se plase izumiranja. A sta da kazu Baski, Sardinci, Korsikanci, Andoranci, Lihtenstajnci i ostali mini-narodi? Korsika i Sardinija, divota bre. Dosta mesta, a malo ljudi. Evropa je prepuna ljudi. Stvar je u zivotnom standardu, a ne u masi humanoida.

miroslav sarcanski

pre 4 godine

To je nas najveci problem! Dok se politicari otimaju za vlast i uzivanje u njoj, mladi odlaze u inostranstvo, a ovde se radja manje nego sto umire! Demokratija i demografija su najveci problemi ovog drustva, a posto nema demokratije u smislu vladavine prava i slobode medija, veliki deo drustva i nije svestan koliko je tragicna nasa demografija!

Sramotno!

pre 4 godine

Sramotno je da gđa Dejanović drži govor bilo kome. Ona je rodila jedno dete koje su, po sopstvenom priznanju, odgajili njeni roditelji, dok je gospođa jurila karijeru. I kako molim Vas baš nju nađoste da se bavi natalitetom? Kako?

Markoni

pre 4 godine

Realno bi nas bilo još jedan milion manje da nije bilo izbeglica i ljudi iz BiH, Crne Gore, Hrvatske koji su se u zadnje dve tri decenije doselili. Katastrofa, a država nikakav odgovor na to nema osim beskorisne priče i predizbornog marketinga.

fakta

pre 4 godine

To nije problem samo u Srbiji nego u celom svetu!
Savremeni covek nevidi više smisao zivota u nekontrolisanom razmnozavanju.Kvalitet zivota u jednoj drzavi ogledase u standardu a ne u broju stanovnistva. Mislim da je vaznije posvetiti vreme kvalitetnom odgoju dece nego pukom nagomilavanju.

nik

pre 4 godine

Ministarka bez portfelja zaduzena za populacionu politiku ima jedno dete koje zivi u inostranstvu. Ona nam prica da trebamo da imamo vise dece i da ostanemo u srbiji .. dovoljno

Данијел

pre 4 godine

Србија је била најјача кад су Црква и држава били заједно, у време Немањића. Свети краљ Милутин није знао шта ће са златом, службени језик у Цариграду био је српски, али нас је на жалост у последње време комунизам растурио, и још увек га се не ослобађамо, зато нам је овако, Бог нас кажњава због нашег неверства!

Ja

pre 4 godine

Ljudi iz vlasti urazumite se , ne mogu zene da rade kad su praznici i subotom i nedeljom a da se radjaju deca .
Mora drzava da stimulise drugo , trece dete novcem
da omoguci da mladi bracni parovi dobiju imanje u srbiji za 1 dinar i da se bave poljoprivredom uz uslov minimum troje dece
Da mladi bracni parovi dobiju privremeni smestaj a zatim u odredjenom roku stan na koriscenje 30 kvm za pocetak
+ ponudu za posao i prekvalifikaciju o trosku drzave

nikako kao do sada ...ovo do sada je sve nedovoljno

poslednji liberal

pre 4 godine

povecanje broja ljudi na planeti ne donosi prosperitet vec jos vecu bedu i zagadjenje.broj stanovnika se treba globalno smanjivati a ne povecavati,ukoliko zelimo da prezivimo kao vrsta,jer resursi nisu neograniceni a kontaminacija okoline je sve veca zbog naraslih potreba stanovnistva.u tom smislu treba podrzavati na globalbom nivou politiku jednog deteta, jer je bolje da se broj ljudi smanji mirno nego da ga sama priroda ili civilizacija smanji kad kad ljudi postane previse

monarhista protiv republikanaca

pre 4 godine

Zakonom zabraniti abortus, stimulisati porodice koje imaju 5 oro i više dece da plaćaju upola manji porez i da imaju prednost prilikom zapošljavanja .....

Skule

pre 4 godine

Visoka emigracija, nizak stepen nataliteta, svi mladi odose napolje. Vracaju se samo penzosi sa deviznim penzijama, a i to je diskutabilno. Srbija je divna zemlja u kojoj mladi ne žele da žive, a roditelji ih ohrabruju da "beze" napolje.

Ivana

pre 4 godine

Muz I ja smo pre mesec dana trece dete. Iskreno, ova politika sa 12000 deset godina doprinela je da se lakse odlucimo za trece dete. Imali bi ga I da drzava ne daje podsticaj, ali ovako je sigurno opustenije I lakse. Mozda ce kod nekih bas to prevagnuti, tako da drzava treba da nastavi sa ovakvim merama ako zeli da nas bude vise.

neko

pre 4 godine

Ovde privatnici cim neko hoce, vise i trudi se, a pritom vide to kolege bude sabotiran i zaustavljen. Ovde moras da se spustas na nivo mase, ne smes drugacije da mislis inace si na meti. U cemu je poenta da za nekog radis 10 god da bi dosao do plate od 1000 eur, dok privatnici skupljaju med? Neka skupljaju ali da se i postuje i nagradi narod. Samo pravi ljudi na prava mesta a to ovde nikad nece biti.

Logika

pre 4 godine

Hahaha cuj dobar primer Turska!Aj onda ko Turci lepo da devojke ne upisuju fakultete vec da se udaju sa 19 godina i na svake 2,3 godine po jedno dete i eto nam njihov natalitet.Jel moze tako gospodjo ministarko koja je studirala i koliko znam ima jednu kcer koja je otisla u inostranstvo da studira,sto nije ostala u Srbiji da nam poboljsa natalitet?

Lanna....

pre 4 godine

Slavica Djukic-Dejanovic, fina, pristojna osoba, ali.... ima samo jednog sina koji sa porodicom zivi u Portugaliji...
.A ona je bar imala sve moguce beneficije i uslove da ima bar jos jedno...

Samo vidim dalje od svog nosa

pre 4 godine

Drzava mora da serijom zakona i podzakonskih akata da zastiti roditelje maloletne dece. Plus sva ova nova davanja. I da se ponudi porodicama sa jednim detetom, gde su roditelji iznad 30 god, da uz jos vecu finansijsku pomoc od drzave imaju makar jos jedno dete.
Srbija ima problem sa "drugim" detetom.
Polovina brakova u Srbiji ima samo jedno dete. Zato oni moraju da budu u fokusu.

niko kao ja

pre 4 godine

Pa ko će imati više od jednog deteta kad je naj važnije da se živi u Beogradu u nekih 40ak kvadrata, da se nosi armani, gucci, i kojekakve gluposti.

Ja i žena odradismo svoj posao, 6ero dece, živimo između amerike i Srbije. Žena mi amerikanka a deca pričaju srpski ko da su rođena tamo. Imali ni još ali ostarismo (žena rodila 6ero od 35e do 45e)

Kada smo u Srbiji, živimo na selu. Prostora oko kuće na sve strane. Deci sam ostavio u imanet da svako ima barem 6ero dece. Dovoljno je da me jedno posluša.

Svi vi sto se žalite da nemate para za decu mislim da je to valjan ali nedovoljno dobar izgovor. Bog će naći načina da se deca nahrane.

hm

pre 4 godine

Ratovali Hrvati, Srbi i ostali da bi se na kraju takmicili kojih ce vise da pobegne s ovih prostora. Eto vam sada prazne i siromasne zemlje sa koje ljudi masovno beze. Ala su politicari "opravili" svaka im cast, a narodi i dalje ne vide dalje od svoga nosa.

Biba

pre 4 godine

I treba da nas bude manje..Nije nam ni zemlja velika. I sad je guzva svuda i na ulicama i u domovima zdravlja i kad hoces da upises dete u vrtic itd itd. Previse ljudi zivi u Srbiji. Veci problem je kako da se rasterete gradovi i rasporedi stanovnistvo i ozive sela.

Inspektor Nagib

pre 4 godine

Ispravan naslov bi bio - Nikad veći broj starijeg stanovništva...Srbija je imala manje stanovnika nego sada mnogo puta i dosta dugo u istoriji. Npr. 1950. je imala 5.9 miliona a 1997. je imala 7.8 miliona. Procene su da sada imamo 7.1 milion, pa vidite...

nenad

pre 4 godine

pa kada cveta kriminal i korupcija
kada se poslodavcima dozvoljava sve,ali sve
kada je minimalac dovoljan za grejanje i struju
sta ocekivati
dajte to da se resava kao i ozbiljan program podsticaja za prvo drugo i trece dete

Djordje

pre 4 godine

Pa love imaju i Nemci i Svajcarci i Japanci....pa ista prica. Nego manje drustvenih mreza-( citaj telefona) pedikira, manikira, frizera, splavova, teretane, serija, rijalitija, i sl. Mozda bi onda krenulo na bolje...

NeverniToma

pre 4 godine

Sve je to tačno ali u Italiju , Grčku a posebno Nemačku bi svi hteli da idu a bogami i idu.A iz ove napaćene države bi svi da odu ako može..Možete li da zamislite koliko bi nas bilo da ovih zadnjih 20tak. godina bar 500000 srba iz okruženja nije dobilo srpsko državljanstvo ! Kod mene u ulici svaka druga kuća naseljena ljudima koji su došli iz Bosne , Hrvatske , Kosova čak i iz Makedonije i Slovenije pa vi procenjujte gde smo i kojiko nas ima...

zoks

pre 4 godine

Logicno jer se populacija stvara dobrom klimom za nove narastaje. Srbi su se mnozili kada je bio cenjen rad i skola. Zavrsi skolu i bices neko. Sada se ceni laz i veza tako da cemo isceznuti. Nije to nista novo tako su propalimnogi narodi pre nas. Korupcija, kriminal i nepotizam. To prija malom broju ljudi a ostali odlaze. Sa sobom odnose snagu za promene tako da se sve urusava. Ti isti kojima to odgovara ne shvataju da svoju decu time osudjuju. To je zacaran krug. Izlaz je postena drzava a to se ne dozvoljava.

laki78

pre 4 godine

Ja sam odlucio da nemam decu u ovoj zemlji.Imam 41 godnu i mucim se ceo zivot.Fakultet sam zavrsio i radim ali sve je ovo ovde prezivljavanje.Necu da me dete sutra kune,ovako je bolje.Mene je ova drzava iscedila koliko je mogla,decu im necu dati.

DnK (°~°)

pre 4 godine

Samo hrabro i bice nas kao pleva...ukinite narodu tv program,pogasite rijaliti programe i serije i gasite struju bar 3h posle 21h pa.cemo da pricamo za 10god

Mike

pre 4 godine

"Pojedinac mora da nađe u sebi motiv da kroz roditeljski nagon i njegovo ostvarivanje, kroz popravljanje i lični doprinos uslovima u kojima radi, kroz veće zadovoljstvo u porodici i na radnom mestu stvori uslove da nas bude više", istakla je ministarka bez portfelja zadužena za populacionu politiku Slavica Đukić-Dejanović.

Pa dajte vece plate da budemo u stanju da samostalno osnujemo i odrzimo porodicu, a ne da cekamo da doda malo baba, doda malo deda.. Koliko ima porodica sa dvoje dece gde roditelji od svojih usta odvajaju kako bi deca imala ono osnovno. Ni sami ne znaju kako uspevaju.

sturmmann

pre 4 godine

"Bela kuga" nije isto što i GALOPIRAJUĆE IZUMIRANJE.

O "beloj kugi" se poslednji put moglo diskutovati 80-ih godina XX veka.

Čestitam zadnjim dvema generacijama...

John Cena

pre 4 godine

Za Srbiju je to veliki problem,treba da poradimo na tome, ali generalno gledano za planetu Zemlju nije...Previše ljudi ima na planeti. Bolje i da se smanji populacija, nego da se selimo na Mars.

nik

pre 4 godine

Ministarka bez portfelja zaduzena za populacionu politiku ima jedno dete koje zivi u inostranstvu. Ona nam prica da trebamo da imamo vise dece i da ostanemo u srbiji .. dovoljno

hm

pre 4 godine

Ratovali Hrvati, Srbi i ostali da bi se na kraju takmicili kojih ce vise da pobegne s ovih prostora. Eto vam sada prazne i siromasne zemlje sa koje ljudi masovno beze. Ala su politicari "opravili" svaka im cast, a narodi i dalje ne vide dalje od svoga nosa.

Sramotno!

pre 4 godine

Sramotno je da gđa Dejanović drži govor bilo kome. Ona je rodila jedno dete koje su, po sopstvenom priznanju, odgajili njeni roditelji, dok je gospođa jurila karijeru. I kako molim Vas baš nju nađoste da se bavi natalitetom? Kako?

Mike

pre 4 godine

"Pojedinac mora da nađe u sebi motiv da kroz roditeljski nagon i njegovo ostvarivanje, kroz popravljanje i lični doprinos uslovima u kojima radi, kroz veće zadovoljstvo u porodici i na radnom mestu stvori uslove da nas bude više", istakla je ministarka bez portfelja zadužena za populacionu politiku Slavica Đukić-Dejanović.

Pa dajte vece plate da budemo u stanju da samostalno osnujemo i odrzimo porodicu, a ne da cekamo da doda malo baba, doda malo deda.. Koliko ima porodica sa dvoje dece gde roditelji od svojih usta odvajaju kako bi deca imala ono osnovno. Ni sami ne znaju kako uspevaju.

niko kao ja

pre 4 godine

Pa ko će imati više od jednog deteta kad je naj važnije da se živi u Beogradu u nekih 40ak kvadrata, da se nosi armani, gucci, i kojekakve gluposti.

Ja i žena odradismo svoj posao, 6ero dece, živimo između amerike i Srbije. Žena mi amerikanka a deca pričaju srpski ko da su rođena tamo. Imali ni još ali ostarismo (žena rodila 6ero od 35e do 45e)

Kada smo u Srbiji, živimo na selu. Prostora oko kuće na sve strane. Deci sam ostavio u imanet da svako ima barem 6ero dece. Dovoljno je da me jedno posluša.

Svi vi sto se žalite da nemate para za decu mislim da je to valjan ali nedovoljno dobar izgovor. Bog će naći načina da se deca nahrane.

zoks

pre 4 godine

Logicno jer se populacija stvara dobrom klimom za nove narastaje. Srbi su se mnozili kada je bio cenjen rad i skola. Zavrsi skolu i bices neko. Sada se ceni laz i veza tako da cemo isceznuti. Nije to nista novo tako su propalimnogi narodi pre nas. Korupcija, kriminal i nepotizam. To prija malom broju ljudi a ostali odlaze. Sa sobom odnose snagu za promene tako da se sve urusava. Ti isti kojima to odgovara ne shvataju da svoju decu time osudjuju. To je zacaran krug. Izlaz je postena drzava a to se ne dozvoljava.

Markoni

pre 4 godine

Realno bi nas bilo još jedan milion manje da nije bilo izbeglica i ljudi iz BiH, Crne Gore, Hrvatske koji su se u zadnje dve tri decenije doselili. Katastrofa, a država nikakav odgovor na to nema osim beskorisne priče i predizbornog marketinga.

dd

pre 4 godine

pa retko se parovi odluce da prave decu...mozda samo jedno dete,losa drzava,nesiguran posao...rizik da zena posle porodiljskog dobije otkaz,losa materijalna situacija,odrastanje dece u bedi i siromastvu...ima jako puno razloga.

zato parovi prave porodicu u inostranstvu...ti fakticki danas i ne mozes da nadjes partnera za brak a kamoli da pravis decu!

svima je cilj pobeci iz srbije,i to je gorka istina...koliko god se politicari trudili da nas ubede da zivimo dobro,da napredujemo,lideri regiona,evrope....itd

najveci uspeh svakog gradjanina srbije je taj da pobegne iz ovog cirkusa!da se ne lazemo!

Lanna....

pre 4 godine

Slavica Djukic-Dejanovic, fina, pristojna osoba, ali.... ima samo jednog sina koji sa porodicom zivi u Portugaliji...
.A ona je bar imala sve moguce beneficije i uslove da ima bar jos jedno...

Mare

pre 4 godine

Ja se odselio u Nemačku sa 31god i oženio Nemicom s 36 god, ona je dve godine starija. Imamo dvoje dece, lepe plate iako radim kao građevinski inžinjer, ona kao medicinska sestra i super nam je. Nismo baš visoko kvalifikovani, ali iammo lep stan, dva automobila. A dečaka i devojčicu smo dobili uz pomoć vantelesne oplodnje, država sve pomogla. Ne bih se ni lud vraćao u Srbiju, ljudi ne shvate dok se ne odsele kolika je to rupa bez dna. Dolazim ponekad za praznike da vidim rodbinu, i sve uvek isto, bez ikakvog pomaka.

Miki

pre 4 godine

Nije problem samo u starosti nacije. Mnogo veci problem je u veoma niskoj svasti prosecnog stanovnika Srbije. Kod nas se jos uvek ogroman procenat stanovnika ponasaju kao pecinski ljudi i to se veoma dobro vidi gde god da se okrenete. Iskreno ovoliku dozu bahatosti i primitivizma koji su poprimili razmere epidemije retko gde u svetu mozete videti. Ovde zivim, a bio sam dosta po drugim zemljama i znam sta pricam.

Millennium

pre 4 godine

Između ostalog uvedite zakon da privatnik ne sme da šutne ženu sa posla makar dve godine nakon porođaja. Ovako, samo čekaju da se vrate sa porodiljskog i da im ne produže ugovor. To se masovno radi i nikoga nije briga.

NeverniToma

pre 4 godine

Sve je to tačno ali u Italiju , Grčku a posebno Nemačku bi svi hteli da idu a bogami i idu.A iz ove napaćene države bi svi da odu ako može..Možete li da zamislite koliko bi nas bilo da ovih zadnjih 20tak. godina bar 500000 srba iz okruženja nije dobilo srpsko državljanstvo ! Kod mene u ulici svaka druga kuća naseljena ljudima koji su došli iz Bosne , Hrvatske , Kosova čak i iz Makedonije i Slovenije pa vi procenjujte gde smo i kojiko nas ima...

laki78

pre 4 godine

Ja sam odlucio da nemam decu u ovoj zemlji.Imam 41 godnu i mucim se ceo zivot.Fakultet sam zavrsio i radim ali sve je ovo ovde prezivljavanje.Necu da me dete sutra kune,ovako je bolje.Mene je ova drzava iscedila koliko je mogla,decu im necu dati.

fakta

pre 4 godine

To nije problem samo u Srbiji nego u celom svetu!
Savremeni covek nevidi više smisao zivota u nekontrolisanom razmnozavanju.Kvalitet zivota u jednoj drzavi ogledase u standardu a ne u broju stanovnistva. Mislim da je vaznije posvetiti vreme kvalitetnom odgoju dece nego pukom nagomilavanju.

Nekoizmase

pre 4 godine

Mislim da ce u narednih par godina ici i do 50! Usvajaju zakone o “finansijskoj podrsci porodici sa decom” a teraju te da ti ne padne napamet da ih pravis. Sramota. I posle se cude sto mladi odlaze

Ivana

pre 4 godine

Muz I ja smo pre mesec dana trece dete. Iskreno, ova politika sa 12000 deset godina doprinela je da se lakse odlucimo za trece dete. Imali bi ga I da drzava ne daje podsticaj, ali ovako je sigurno opustenije I lakse. Mozda ce kod nekih bas to prevagnuti, tako da drzava treba da nastavi sa ovakvim merama ako zeli da nas bude vise.

Zagor

pre 4 godine

Narodi Balkana se plase izumiranja. A sta da kazu Baski, Sardinci, Korsikanci, Andoranci, Lihtenstajnci i ostali mini-narodi? Korsika i Sardinija, divota bre. Dosta mesta, a malo ljudi. Evropa je prepuna ljudi. Stvar je u zivotnom standardu, a ne u masi humanoida.

Djordje

pre 4 godine

Pa love imaju i Nemci i Svajcarci i Japanci....pa ista prica. Nego manje drustvenih mreza-( citaj telefona) pedikira, manikira, frizera, splavova, teretane, serija, rijalitija, i sl. Mozda bi onda krenulo na bolje...

Banderaš

pre 4 godine

Biće vas još manje,prosek će doći i na 50 godina,neće biti ko da radi,leči,profesora,učitelja,doktora,vozača,limara i niko vam nije kriv do vas samih.

Realist

pre 4 godine

Koliko je samo bilo komentara na odlazak ljudi iz Hrvatske, šta će tek biti sa Srbijom ako joj se dozvoli slobodan protok radnika u EU. Doista će biti lider u regiona u odlasku stanovnika.

Logika

pre 4 godine

Zivotni vek se produzio, otuda visoka prosecna starost. Da umiremo kao u Srednjem veku sa 40, prosecna starost bi bila 18 godina. Srbija je i dalje jedna od mnogoljudnijih zemalja Balkana i u granicama je evropskog proseka. Sad sto se vise dece radja u siromasnijoj Africi i Aziji, nego u bogatoj Evropi, je drugo pitanje.

John Cena

pre 4 godine

Za Srbiju je to veliki problem,treba da poradimo na tome, ali generalno gledano za planetu Zemlju nije...Previše ljudi ima na planeti. Bolje i da se smanji populacija, nego da se selimo na Mars.

Skule

pre 4 godine

Visoka emigracija, nizak stepen nataliteta, svi mladi odose napolje. Vracaju se samo penzosi sa deviznim penzijama, a i to je diskutabilno. Srbija je divna zemlja u kojoj mladi ne žele da žive, a roditelji ih ohrabruju da "beze" napolje.

Logika

pre 4 godine

Hahaha cuj dobar primer Turska!Aj onda ko Turci lepo da devojke ne upisuju fakultete vec da se udaju sa 19 godina i na svake 2,3 godine po jedno dete i eto nam njihov natalitet.Jel moze tako gospodjo ministarko koja je studirala i koliko znam ima jednu kcer koja je otisla u inostranstvo da studira,sto nije ostala u Srbiji da nam poboljsa natalitet?

Biba

pre 4 godine

I treba da nas bude manje..Nije nam ni zemlja velika. I sad je guzva svuda i na ulicama i u domovima zdravlja i kad hoces da upises dete u vrtic itd itd. Previse ljudi zivi u Srbiji. Veci problem je kako da se rasterete gradovi i rasporedi stanovnistvo i ozive sela.

CkoMi

pre 4 godine

Pametna ova ministarka, baš. Znači sve je na nama, narodu i za sve smo mi krivi, pa i za natalitet. A šta bi bila uloga države u poboljšanju uslova života, rada i ostalog i na kraju povećanja nataliteta? Draga ministarka, mislim da je uloga države presudna! Kada država bude postojala u pravom i punom smislu reči, biće i nas više...

Milorad

pre 4 godine

Ja sam spreman da napravim 12 deteta, ali da mi država plaća za svu decu i meni i supruzi, i da ne radimo nigde. Kad zadnje dete ode svojim putem, država da mi da penziju, meni i supruzi.

Inzenjer

pre 4 godine

Doktor Slavice, nisam bas siguran koliko ste strucni. Kazete ""Pojedinac mora da nađe u sebi motiv da kroz roditeljski nagon i njegovo ostvarivanje, kroz popravljanje i lični doprinos uslovima u kojima radi, kroz veće zadovoljstvo u porodici i na radnom mestu stvori uslove da nas bude više". U prevodu kada budem imao normalnu inzenjersku platu da mogu da izdravam decu, zenu sebe, da mogu da imam svoju kucu ili stan onda cu se zeniti i imati dece. Sto znaci u Srbiji nikad, ne bih zeleo da moja deca rade za one poluobrazovane gazde i gde se radno mesto dobija preko preporuke prijatelja, kuma interesne sfere. Toliko.

Boban

pre 4 godine

Za pocetak promenite ovaj sramni zakon o porodiljama,gde moras da imas 18 meseci uzastopnog rada,i gde ti bolovanje ne ulazi u prosek.Zamislite frapantan podatak da ima porodilja koje primaju i manje od 1000rsd.

Samo vidim dalje od svog nosa

pre 4 godine

Drzava mora da serijom zakona i podzakonskih akata da zastiti roditelje maloletne dece. Plus sva ova nova davanja. I da se ponudi porodicama sa jednim detetom, gde su roditelji iznad 30 god, da uz jos vecu finansijsku pomoc od drzave imaju makar jos jedno dete.
Srbija ima problem sa "drugim" detetom.
Polovina brakova u Srbiji ima samo jedno dete. Zato oni moraju da budu u fokusu.

jhon

pre 4 godine

ma volim ekonomske izgovore. a sto onda Švabe imaju još manje dece nego mi? ili Francuzi, Holanđani itd... Sto najvise dece se radja u Nigriji, Somaliji i Čadu?

miroslav sarcanski

pre 4 godine

To je nas najveci problem! Dok se politicari otimaju za vlast i uzivanje u njoj, mladi odlaze u inostranstvo, a ovde se radja manje nego sto umire! Demokratija i demografija su najveci problemi ovog drustva, a posto nema demokratije u smislu vladavine prava i slobode medija, veliki deo drustva i nije svestan koliko je tragicna nasa demografija!

sturmmann

pre 4 godine

"Bela kuga" nije isto što i GALOPIRAJUĆE IZUMIRANJE.

O "beloj kugi" se poslednji put moglo diskutovati 80-ih godina XX veka.

Čestitam zadnjim dvema generacijama...

Inspektor Nagib

pre 4 godine

Ispravan naslov bi bio - Nikad veći broj starijeg stanovništva...Srbija je imala manje stanovnika nego sada mnogo puta i dosta dugo u istoriji. Npr. 1950. je imala 5.9 miliona a 1997. je imala 7.8 miliona. Procene su da sada imamo 7.1 milion, pa vidite...

Opanak

pre 4 godine

Kada bi se vratili svi sto su otisli samo u zadnjih 30 godina, ovde bi bilo bar 2 miliona ljudi vise. Natalitet nije toliki problem koliko emigracija koja je opustela zemlju. Ni, nikoga to ne brine. Ima nekoga kome je dobro.

neko

pre 4 godine

Ovde privatnici cim neko hoce, vise i trudi se, a pritom vide to kolege bude sabotiran i zaustavljen. Ovde moras da se spustas na nivo mase, ne smes drugacije da mislis inace si na meti. U cemu je poenta da za nekog radis 10 god da bi dosao do plate od 1000 eur, dok privatnici skupljaju med? Neka skupljaju ali da se i postuje i nagradi narod. Samo pravi ljudi na prava mesta a to ovde nikad nece biti.

DnK (°~°)

pre 4 godine

Samo hrabro i bice nas kao pleva...ukinite narodu tv program,pogasite rijaliti programe i serije i gasite struju bar 3h posle 21h pa.cemo da pricamo za 10god

Dejan

pre 4 godine

U Srbiji je tesko naci normalan par, a kamo li normalnu porodicu.
Sa 30 godina ne mogu devojku da nadjem jer sam nakon zavrsenog fakulteta dosao u unutrasnjost da zivim. Zene su spremne zarad nekog imaginarnog zivota u BGu da rade svasta. Nakon zavrsenog fakulteta ili vise skole, prihvataju poslove koji se placaju 40ak hiljada, sto je malo za normalan zivot u Bgu, al je bitno da se tamo zivi, pa makar na kifli i sendvicima. Naravno, tada pocinjubda traze monke koji ce finansijski moci da upotpune takav stil zicota, a ti srece i ljubavi nema. Momci koji zive i rade u unutrasnjosti se u medjuvremenu muce da nadju osobu sa kojom ce da zive. Naravno, ljudi koji su ostali su vecinom srednjoskolskog obrazovanja, sto je ok naravno, al je tuzno sto uskoro ni lekare u unutrasnjosti necemo imati. Vec je ozbiljan problem. Ono sto je ostalo, to je za plakati nazalost. Posla ima u unutrasnjosti, i bice ga sve vise. Retko ko, fakultetski obrazovan hoce da se vrati u neki mali grad. Poceo sam da mislim da je to sto sam se vratio moja najveca greska, al videcemo. Svestan sam da fakultetski obrazovanu devojku naci necu, al barem da nadjem neku normalnu osobu, koja zeli da stvara porodicu, koja ce me voleti i koju cu voleti. Al je svakako tuzno to sto nam je drustvo postalo poprilicno iskvareno, i moralno, a i mentalno u izuzetno losem stanju.

nenad

pre 4 godine

pa kada cveta kriminal i korupcija
kada se poslodavcima dozvoljava sve,ali sve
kada je minimalac dovoljan za grejanje i struju
sta ocekivati
dajte to da se resava kao i ozbiljan program podsticaja za prvo drugo i trece dete

Данијел

pre 4 godine

Србија је била најјача кад су Црква и држава били заједно, у време Немањића. Свети краљ Милутин није знао шта ће са златом, службени језик у Цариграду био је српски, али нас је на жалост у последње време комунизам растурио, и још увек га се не ослобађамо, зато нам је овако, Бог нас кажњава због нашег неверства!

poslednji liberal

pre 4 godine

povecanje broja ljudi na planeti ne donosi prosperitet vec jos vecu bedu i zagadjenje.broj stanovnika se treba globalno smanjivati a ne povecavati,ukoliko zelimo da prezivimo kao vrsta,jer resursi nisu neograniceni a kontaminacija okoline je sve veca zbog naraslih potreba stanovnistva.u tom smislu treba podrzavati na globalbom nivou politiku jednog deteta, jer je bolje da se broj ljudi smanji mirno nego da ga sama priroda ili civilizacija smanji kad kad ljudi postane previse

Nikola

pre 4 godine

Gledam kako svi pričaju o tome da Srbi odlaze u Nemačku i kako ovde ne valja i da je to razlog malog broja dece. Jeste razlog za odlaganje, ali ne može da bude razlog za odustajanje. Slažem se da ne valja i ja ludim od ove države ali to je moja zemlja i moja misija je da probam da je napravim boljom za svoju decu. Ne znam puno parova koji su otišli u inostranstvo, žive u blagostanju a imaju više od dvoje, iako imaju mogućnosti za više (na stranu poreske olakšice kojih ovde nema). Čak većina odlaže trenutak izgradnje porodice. Tako da smatram da je to ipak njihov lični izbor a ne produkt materijalnih okolnosti. Ali svaki uspešan investitor, sportista ili umetnik u zapadnim zemljama ima četvoro i više dece. Sami cenite svoje gene. Ja svoje cenim, kao što cenim svoj narod i želim posredno da pomognem. Ako mislite da je izgovor za vašu apstinenciju bilo šta materijalno to je pogrešna procena. Ja ih imam troje i nadam se da tu neću stati!

Ja

pre 4 godine

Ljudi iz vlasti urazumite se , ne mogu zene da rade kad su praznici i subotom i nedeljom a da se radjaju deca .
Mora drzava da stimulise drugo , trece dete novcem
da omoguci da mladi bracni parovi dobiju imanje u srbiji za 1 dinar i da se bave poljoprivredom uz uslov minimum troje dece
Da mladi bracni parovi dobiju privremeni smestaj a zatim u odredjenom roku stan na koriscenje 30 kvm za pocetak
+ ponudu za posao i prekvalifikaciju o trosku drzave

nikako kao do sada ...ovo do sada je sve nedovoljno

Killa

pre 4 godine

Bitno je da broj rođene dece ne opada iz godine u godinu... Broj stagnira (oko 65k) i bilo bi bolje da raste, ali i ovako barem znači da u Srbiji ima ko da rađa decu. Broj umrlih sa druge strane je oko 100k i biće sve veći.

BeKo

pre 4 godine

"Zašto kapitalizam mora da ubije porodicu? Upravo zato što za kapitalizam zajednice ne postoje, postoje samo potrošačke monade, cinični atomi koji beže od društvenog, kojima je jedino stalo do maksimalnog uvećavanja individualnog profita, koji žive jedan nečasni individualizam koji proizvodi neodgovornost i oslobađa od obaveze i interesovanja za druge. Žive zapravo- pojedinačni, međusobno razdvojeni individualni atomi koji u odnose ulaze samo toliko koliko je to potrebno u cilju maksimalizovanja sopstvenog profita na račun drugog, po modelu Robinzona Kruza i Petka, što je paradigma savremenog pojedinca, njegove veličine i njegove bede -  a porodica, baš zato što je izvorna zajednica, mora da bude uništena. Zbog toga porodica danas, tamo gde još i postoji, gde još nije potpuno razorena, (uostalom živimo u vreme krize porodice) imate trudnoće van zajednice, rasprave o gej brakovima, rasprave o porodici kao zastareloj, prevaziđenoj buržoaskoj formi, što se idealno uklapa u ovu post-buržoasku, ultra-kapitalističku klimu, kapitalizma koji više nije buržosaki".

Diego Fuzaro

"Ubijanjem" porodice ubija se i natalitet.

Denny Crane

pre 4 godine

Inače do 70-ih godina prošlog veka nikad nismo imali ni blizu 7 miliona stanovnika tako da nas realno i dalje ima dosta ali dokle videćemo

Pazarac

pre 4 godine

Neko napisa da u Sandzaku nema problema sa natalitetom, a upravo tamo je najgore stanje. Natalitet drasticno opada, a iseljavanje je najvece. Omladina odlazi, i u hodu zavrsava boravak za ostatak porodice. U Novom Pazaru imas naselja u kojima su bukvalno ostali samo starci! Istovremeno omladina koja radi u inostranstvu, a i dijaspora kupuje stanove po Pazaru, tako da je Novi Pazar jedno veliko gradiliste i to je jedina provredna grana koja obezbedjuje koru hleba stanovnicima koji zive tamo. Medjutim uskoro ce doci do zasicenja trzista i nece imati vise potrebe za novim stanovima. E tada dolazi do urusavanja i bede. Pre 10 godina u Novom Pazaru se upisevalo 1700 prvaka godisnje, a danas 1200. Sjenica ima isto stanovnika kao i 1961, a Pesterska sela su potpuno prazna!

Неша

pre 4 godine

деца се у Србији највише рађала по селима, просек је био скоро три детета по домаћинству. Али и то су успели да униште. Села пуста, затварају се школе, незапосленост у мањим местима, 50% источне Србије је у иностранству и немају намеру да се врате, плата 200 евра, ко има срећу да нађе посао. Мени лично није потребна помоћ државе за издржавање детета, треба ми сигуран посао са добром платом, инфраструктура, опремљен дом здравља, ниже цене за дечију опрему...

Milos

pre 4 godine

Valjda bi trebali da uvazimo matematiku, ako inače ni oko čega nemozemo da se složimo ili dogovorimo. Zna se koliko treba da bude dece po jednom psru da bi doslo do proste repeodukcije. Pošto to naše ljzde ne ds ne interesuje, nego su veoma iznervirani kada čuju tako nešto, onda kao i ovde možemo više da pročitamo o davanju prednosti kvalitetu života nad brojem dece, uz obavezni, nebulozni komentat da je tako i u drugim razvijenim zapadnim zemljama. Istina je naravno suprotan, jer tsj tzv.zapadni svet polako ali sigurno nestaje, kso sto ce mo i mi nažalost.

ja

pre 4 godine

Moram da kazem nesto, i molim da mi se pusti komentar. Zivim u Nemacku od 1995, i bilo je tesko ovde videti nekog iz Srbije, od prilike nekih 5, 6 porodica. Sad u zadnje dve tri godine doslo je preko 100 porodica samo ovde u kraju gde ja zivim.

Hanibal

pre 4 godine

Nikola@ Geni, drzava, u kojoj bajci ti zivis? Sta ti je ova drzava dala, zasto si joj bilo sta duzan? Gde smo se rodili je samo splet okolnosti, isto tako si mogao da se rodis u Spaniji, Ukrajini, Kini, mesto rodjenja nije nas izbor. Volim i cenim samo ono sto je vredno toga.

Stefan Simonovic

pre 4 godine

Komentori koji kukaju na Srbiju i ekonomsku situaciju neka mi objasne, zasto Nemci ne prave decu, Holandjani... Nije ekonomska situacija glavni razlog. Nego trendovi, daj da kupujem skupu garderobu, idem po belom svetu menjam partnere, ima vremena posle 30 cu da se udam zenim, a posle polako gubiš volju za sve... Nametnute su pogrešne vrednosti... Pa su ljudi postali sebični...

Nikola

pre 4 godine

Žene su sve obrazovanije i uspešnije. A muškarci ne mogu da postaju sve lepši, u ovoj generaciji. Rezultat je da sada nema dovoljno lepih i uspešnih muškaraca za sve takve žene. U toku je prirodna selekcija, i u narednim generacijama ćemo imati sve više lepih muškaraca. Jer oni koji ostanu sami sada, neće produžiti lozu. Sa druge strane, žene mogu biti samohrane majke, ako su uspešne. Iz genetskog bazena se eliminišu oni sa dna, i to je priroda tako uredila, da bi evoluirali uspešno. Zato ne treba niko da se ljuti.

Smikyslav

pre 4 godine

evo moj slucaj, ja sam zapalio za Nemacku sa zenom i troje male dece.To znaci -5 ljudi, troje dece i dvoje visoko obrazovanih. Buklalno nismo imali izbora. U Srbiji sam krpio kraj s krajem, a ovde zivot jake srednje klase. U jednom trenutku sam pomislio da sam nesposoban, iako sam po prirodi snalazljiv. Ovde sam primetio da je ta moja snalazljivost dosla do punog izrazaja. Sada zivimo zivot dostojan coveka! Volim Srbiju, kao domovinu, kao drzavu i organizaciju prezirem!

absolutezero

pre 4 godine

Pa ko onda mnozi ovo stanovnistvo na Zemlji?
(je-bote, 26. maj 2019 23:33)

Sto najvise dece se radja u Nigriji, Somaliji i Čadu?
(jhon, 26. maj 2019 23:42)

Pitanje i odgovor.

Blek - Chicago

pre 4 godine

Deco pre skoro dvajes’ godina sam otišao. Ne znam šta bilo kom da kažem. 92ka je bila likmus papir za ljude koji bi da idu napolje tih 20 godina. Nije lako niI ovde. Ako možete probajte. Puno sreće.

monarhista protiv republikanaca

pre 4 godine

Zakonom zabraniti abortus, stimulisati porodice koje imaju 5 oro i više dece da plaćaju upola manji porez i da imaju prednost prilikom zapošljavanja .....

Vuk91

pre 4 godine

Skywalker

Koga ima previse?Rase i kontinenta koji izumiru kao da ih je opet strefila kataklizmicna kuga.Cudo Indijaca, crnaca, Muslimana, Latinosa nema previse. Nesto ne vidim da planiraju da se samo uniste skorije,naprotiv preuzece pustos koja ostaje iza vas "prosvecenih" belaca.Presudice vam ta "crno-roze" emancipacija i materijalna pohlepa.

dzina

pre 4 godine

Ako odlaze,ostace vise radnih mesta,stanova.....za one koji ostaju,a i prostora da se vrate kad odluce/svakako prvo da plate poreze i ostalo sto placaju ovi sto ostaju i od toga prave puteve,skole,bolnice...kakve takve/.

WWhite

pre 4 godine

Da li se mi, koji studiramo u inostranstvu racunamo kao stanovnici Srbije ili ne? Mislim da nas je na hiljade i bas bih voleo da iznace neki podatak o tome

pomoć države na jeziku

pre 4 godine

u nedelju odem na Adu da prvi put koristim beneficiju ako parkiran auto u garaži, dobijem bicikla za vožnju za celu porodicu ceo dan. Ali, grad je doneo odluku da to važi za porodice do četiri člana, tako da mi sa tri deteta nismo mogli da koristimo beneficiju.
Inače, uvek je isto, bilo da idemo na odmor i tražimo povoljne aranžmane ili u mnogim drugim situacijama, naše treće dete je višak. Npr, upišemo ih na učenje stranog jezika ili da treniraju sport, dobijamo popust za drugo dete, ali ne i za treće - nije predviđeno internim pravilnicima.

zoran

pre 4 godine

(Mare, 26. maj 2019 21:55)

Nikada, ali nikada mi nece biti jasno zasto ljudi koji ostavljaju komentare kao ti dolaze jos uvek na srpske sajtove? Zasto ne pratis nemacku stampu, nemacke portale? Kad je sve tako kako pise u tvom komentaru, zasto citas b92?
Koga lazes Mare? Nas ili sebe?

m1k3

pre 4 godine

@dd
Kako onda objasnjavas da je u Nemackoj mnogo gora situacija, po pitanju prirodnog prirastaja nego u Srbiji. Sto je zapravo neverovatan podatak, imajuci u vidu kako tamo svi hoce sto pre da prave sto vise dece, posto zive u uredjenom i bogatom okruzenju...
Nego, tastatura trpi sve, a i da se pokaze da smo rekorderi, bar po necemu... Po pljuvanju na sebe same...

Milan Kosanovic

pre 4 godine

Mnogo je problema u ovoj drzavi zbog kojih se jako puno ljudi iseljava, zbog cega nam je natalitet uzas. Evo iz svog primera sto se tice nataliteta. Dobio sam bebu u januaru mesecu. Najpre sam skoro mesec dana isao od opstine do MUPa, rasne prijave, maticni brojevi, zdravstvene knjizice. Da ti se smuci. Sada u aprilu smo podneli prijavu za obdaniste za sledecu godinu I ako nas rasporede u neki vrtic koji ni meni ni supruzi ne odgovara na ruti za posao, to ce da bude ogromana problem. Sa druge strane radimo oboje ali nismo sigurni da cemo moci da finansiramo drugo dete (ko nije roditelj, stvarno tesko moze da zna koliki su realni troskovi deteta). Iskreno, mene vec vata panika gde da odem napolje, da nesto radim I da se odselimo iz Srbije. nadam se da cu naci nesto do kraja godine I otici odavde. A ovakvih primera kao moj siguran sam ima gomila.

Marko Mitrovic

pre 4 godine

I Djukic Dejanovic I svi komentatori promasuju poentu. Jednostavno je pitanje da li hocemo da zene rade ili da zene radjaju decu. Nece moci oba, u opstem slucaju. Jel znate vi koliko je posla podizanje recimo, cetvoro dece? Ocekivati da oba roditelja rade I da imaju cetvoro dece je iluzorno. Jedno ili dva maksimalno. S obzirom da zene moraju da rade, takav ce nam biti I natalitet.

SrbinMusliman

pre 4 godine

Ljudi SU sebični. Najmanje dece imaju po kulturi. A naša je sve gora.... zapadne zemlje Uvoze radnu snagu. Grci im mjenjaju imena. To je jedini spas.

Usamljeni vuk

pre 4 godine

Pa sta ima veze ionako ima previse ljudi na ovoj planeti. I treba malo zemlja da prodise, ja sam mislio da ovde pravim porodicu ali vise nemam tu zelju. Sada mi je jedino prioritet da pobegnem odavde. A da li cu praviti porodicu u inostranstvu ili ne , to cu jos razmisliti..

Миленко

pre 4 godine

Људи који одгоје једно или највише два детета и гурају их да иду у иностранство су прави проблем Србије. Они овде примају пензију а дете им плаћа порез у Немачкој.

969

pre 4 godine

Ja sam rodjen u Beogradu i ziveo sam 10god u inostranstvu i ako bih mogao da biram platu od 1000e u Beogradu i 5000 u inostranstvu izabrao bih ono prvo.Samo ljudi koji su otisli iz nekih provincija su odusevljeni zivotom u inostranstvu. Zasto nasi ljudi dolaze na odmor u Srbiju, Beograd? Zasto ne odu u neke druge zemlje kad im se ovde sve smucilo pa su pobegli odavde? Ja znam kakav je zivot u inostranstvu, mozda imate malo vise para ali nemate zivot, postajete gradjani drugog reda, uvek cete biti stranci i uvek ce vas tako gledati..takodje nemate tu slobodu kao u svojoj zemlji..morate strogo da postujete sva pravila i zakone u evropskim zemljama i tamo cutite a kod nas vam sve smeta i samo se bunite...inace te zapadne zemlje gde vi idete da radite su nas unazadile ratovima, bombardovanjem i politikom..

vera

pre 4 godine

Kod Bosnjaka i Albanaca nema tih problema a nista bolje nezive od srba, cak je primera radi Sandzak manje razvijen nego ostali deo Srbije, tako da je zivotno stanje razlog pada u vodu

Majkl Džondar

pre 4 godine

Ali ljudi odlaze odavde i zato što su kukavice. Ne pokušavaju sami sebi da naprave posao. Onda odu preko, lakše im je. To je samo kratkoročno rešenje.

zoks

pre 4 godine

Logicno jer se populacija stvara dobrom klimom za nove narastaje. Srbi su se mnozili kada je bio cenjen rad i skola. Zavrsi skolu i bices neko. Sada se ceni laz i veza tako da cemo isceznuti. Nije to nista novo tako su propalimnogi narodi pre nas. Korupcija, kriminal i nepotizam. To prija malom broju ljudi a ostali odlaze. Sa sobom odnose snagu za promene tako da se sve urusava. Ti isti kojima to odgovara ne shvataju da svoju decu time osudjuju. To je zacaran krug. Izlaz je postena drzava a to se ne dozvoljava.

hm

pre 4 godine

Ratovali Hrvati, Srbi i ostali da bi se na kraju takmicili kojih ce vise da pobegne s ovih prostora. Eto vam sada prazne i siromasne zemlje sa koje ljudi masovno beze. Ala su politicari "opravili" svaka im cast, a narodi i dalje ne vide dalje od svoga nosa.

Sramotno!

pre 4 godine

Sramotno je da gđa Dejanović drži govor bilo kome. Ona je rodila jedno dete koje su, po sopstvenom priznanju, odgajili njeni roditelji, dok je gospođa jurila karijeru. I kako molim Vas baš nju nađoste da se bavi natalitetom? Kako?

DnK (°~°)

pre 4 godine

Samo hrabro i bice nas kao pleva...ukinite narodu tv program,pogasite rijaliti programe i serije i gasite struju bar 3h posle 21h pa.cemo da pricamo za 10god

nik

pre 4 godine

Ministarka bez portfelja zaduzena za populacionu politiku ima jedno dete koje zivi u inostranstvu. Ona nam prica da trebamo da imamo vise dece i da ostanemo u srbiji .. dovoljno

laki78

pre 4 godine

Ja sam odlucio da nemam decu u ovoj zemlji.Imam 41 godnu i mucim se ceo zivot.Fakultet sam zavrsio i radim ali sve je ovo ovde prezivljavanje.Necu da me dete sutra kune,ovako je bolje.Mene je ova drzava iscedila koliko je mogla,decu im necu dati.

Markoni

pre 4 godine

Realno bi nas bilo još jedan milion manje da nije bilo izbeglica i ljudi iz BiH, Crne Gore, Hrvatske koji su se u zadnje dve tri decenije doselili. Katastrofa, a država nikakav odgovor na to nema osim beskorisne priče i predizbornog marketinga.

sturmmann

pre 4 godine

"Bela kuga" nije isto što i GALOPIRAJUĆE IZUMIRANJE.

O "beloj kugi" se poslednji put moglo diskutovati 80-ih godina XX veka.

Čestitam zadnjim dvema generacijama...

NeverniToma

pre 4 godine

Sve je to tačno ali u Italiju , Grčku a posebno Nemačku bi svi hteli da idu a bogami i idu.A iz ove napaćene države bi svi da odu ako može..Možete li da zamislite koliko bi nas bilo da ovih zadnjih 20tak. godina bar 500000 srba iz okruženja nije dobilo srpsko državljanstvo ! Kod mene u ulici svaka druga kuća naseljena ljudima koji su došli iz Bosne , Hrvatske , Kosova čak i iz Makedonije i Slovenije pa vi procenjujte gde smo i kojiko nas ima...

Mare

pre 4 godine

Ja se odselio u Nemačku sa 31god i oženio Nemicom s 36 god, ona je dve godine starija. Imamo dvoje dece, lepe plate iako radim kao građevinski inžinjer, ona kao medicinska sestra i super nam je. Nismo baš visoko kvalifikovani, ali iammo lep stan, dva automobila. A dečaka i devojčicu smo dobili uz pomoć vantelesne oplodnje, država sve pomogla. Ne bih se ni lud vraćao u Srbiju, ljudi ne shvate dok se ne odsele kolika je to rupa bez dna. Dolazim ponekad za praznike da vidim rodbinu, i sve uvek isto, bez ikakvog pomaka.

Mike

pre 4 godine

"Pojedinac mora da nađe u sebi motiv da kroz roditeljski nagon i njegovo ostvarivanje, kroz popravljanje i lični doprinos uslovima u kojima radi, kroz veće zadovoljstvo u porodici i na radnom mestu stvori uslove da nas bude više", istakla je ministarka bez portfelja zadužena za populacionu politiku Slavica Đukić-Dejanović.

Pa dajte vece plate da budemo u stanju da samostalno osnujemo i odrzimo porodicu, a ne da cekamo da doda malo baba, doda malo deda.. Koliko ima porodica sa dvoje dece gde roditelji od svojih usta odvajaju kako bi deca imala ono osnovno. Ni sami ne znaju kako uspevaju.

Biba

pre 4 godine

I treba da nas bude manje..Nije nam ni zemlja velika. I sad je guzva svuda i na ulicama i u domovima zdravlja i kad hoces da upises dete u vrtic itd itd. Previse ljudi zivi u Srbiji. Veci problem je kako da se rasterete gradovi i rasporedi stanovnistvo i ozive sela.

Inspektor Nagib

pre 4 godine

Ispravan naslov bi bio - Nikad veći broj starijeg stanovništva...Srbija je imala manje stanovnika nego sada mnogo puta i dosta dugo u istoriji. Npr. 1950. je imala 5.9 miliona a 1997. je imala 7.8 miliona. Procene su da sada imamo 7.1 milion, pa vidite...

Logika

pre 4 godine

Hahaha cuj dobar primer Turska!Aj onda ko Turci lepo da devojke ne upisuju fakultete vec da se udaju sa 19 godina i na svake 2,3 godine po jedno dete i eto nam njihov natalitet.Jel moze tako gospodjo ministarko koja je studirala i koliko znam ima jednu kcer koja je otisla u inostranstvo da studira,sto nije ostala u Srbiji da nam poboljsa natalitet?

miroslav sarcanski

pre 4 godine

To je nas najveci problem! Dok se politicari otimaju za vlast i uzivanje u njoj, mladi odlaze u inostranstvo, a ovde se radja manje nego sto umire! Demokratija i demografija su najveci problemi ovog drustva, a posto nema demokratije u smislu vladavine prava i slobode medija, veliki deo drustva i nije svestan koliko je tragicna nasa demografija!

Banderaš

pre 4 godine

Biće vas još manje,prosek će doći i na 50 godina,neće biti ko da radi,leči,profesora,učitelja,doktora,vozača,limara i niko vam nije kriv do vas samih.

Skule

pre 4 godine

Visoka emigracija, nizak stepen nataliteta, svi mladi odose napolje. Vracaju se samo penzosi sa deviznim penzijama, a i to je diskutabilno. Srbija je divna zemlja u kojoj mladi ne žele da žive, a roditelji ih ohrabruju da "beze" napolje.

niko kao ja

pre 4 godine

Pa ko će imati više od jednog deteta kad je naj važnije da se živi u Beogradu u nekih 40ak kvadrata, da se nosi armani, gucci, i kojekakve gluposti.

Ja i žena odradismo svoj posao, 6ero dece, živimo između amerike i Srbije. Žena mi amerikanka a deca pričaju srpski ko da su rođena tamo. Imali ni još ali ostarismo (žena rodila 6ero od 35e do 45e)

Kada smo u Srbiji, živimo na selu. Prostora oko kuće na sve strane. Deci sam ostavio u imanet da svako ima barem 6ero dece. Dovoljno je da me jedno posluša.

Svi vi sto se žalite da nemate para za decu mislim da je to valjan ali nedovoljno dobar izgovor. Bog će naći načina da se deca nahrane.

Inzenjer

pre 4 godine

Doktor Slavice, nisam bas siguran koliko ste strucni. Kazete ""Pojedinac mora da nađe u sebi motiv da kroz roditeljski nagon i njegovo ostvarivanje, kroz popravljanje i lični doprinos uslovima u kojima radi, kroz veće zadovoljstvo u porodici i na radnom mestu stvori uslove da nas bude više". U prevodu kada budem imao normalnu inzenjersku platu da mogu da izdravam decu, zenu sebe, da mogu da imam svoju kucu ili stan onda cu se zeniti i imati dece. Sto znaci u Srbiji nikad, ne bih zeleo da moja deca rade za one poluobrazovane gazde i gde se radno mesto dobija preko preporuke prijatelja, kuma interesne sfere. Toliko.

neko

pre 4 godine

Ovde privatnici cim neko hoce, vise i trudi se, a pritom vide to kolege bude sabotiran i zaustavljen. Ovde moras da se spustas na nivo mase, ne smes drugacije da mislis inace si na meti. U cemu je poenta da za nekog radis 10 god da bi dosao do plate od 1000 eur, dok privatnici skupljaju med? Neka skupljaju ali da se i postuje i nagradi narod. Samo pravi ljudi na prava mesta a to ovde nikad nece biti.

BeKo

pre 4 godine

"Zašto kapitalizam mora da ubije porodicu? Upravo zato što za kapitalizam zajednice ne postoje, postoje samo potrošačke monade, cinični atomi koji beže od društvenog, kojima je jedino stalo do maksimalnog uvećavanja individualnog profita, koji žive jedan nečasni individualizam koji proizvodi neodgovornost i oslobađa od obaveze i interesovanja za druge. Žive zapravo- pojedinačni, međusobno razdvojeni individualni atomi koji u odnose ulaze samo toliko koliko je to potrebno u cilju maksimalizovanja sopstvenog profita na račun drugog, po modelu Robinzona Kruza i Petka, što je paradigma savremenog pojedinca, njegove veličine i njegove bede -  a porodica, baš zato što je izvorna zajednica, mora da bude uništena. Zbog toga porodica danas, tamo gde još i postoji, gde još nije potpuno razorena, (uostalom živimo u vreme krize porodice) imate trudnoće van zajednice, rasprave o gej brakovima, rasprave o porodici kao zastareloj, prevaziđenoj buržoaskoj formi, što se idealno uklapa u ovu post-buržoasku, ultra-kapitalističku klimu, kapitalizma koji više nije buržosaki".

Diego Fuzaro

"Ubijanjem" porodice ubija se i natalitet.

dd

pre 4 godine

pa retko se parovi odluce da prave decu...mozda samo jedno dete,losa drzava,nesiguran posao...rizik da zena posle porodiljskog dobije otkaz,losa materijalna situacija,odrastanje dece u bedi i siromastvu...ima jako puno razloga.

zato parovi prave porodicu u inostranstvu...ti fakticki danas i ne mozes da nadjes partnera za brak a kamoli da pravis decu!

svima je cilj pobeci iz srbije,i to je gorka istina...koliko god se politicari trudili da nas ubede da zivimo dobro,da napredujemo,lideri regiona,evrope....itd

najveci uspeh svakog gradjanina srbije je taj da pobegne iz ovog cirkusa!da se ne lazemo!

Данијел

pre 4 godine

Србија је била најјача кад су Црква и држава били заједно, у време Немањића. Свети краљ Милутин није знао шта ће са златом, службени језик у Цариграду био је српски, али нас је на жалост у последње време комунизам растурио, и још увек га се не ослобађамо, зато нам је овако, Бог нас кажњава због нашег неверства!

Milos

pre 4 godine

Valjda bi trebali da uvazimo matematiku, ako inače ni oko čega nemozemo da se složimo ili dogovorimo. Zna se koliko treba da bude dece po jednom psru da bi doslo do proste repeodukcije. Pošto to naše ljzde ne ds ne interesuje, nego su veoma iznervirani kada čuju tako nešto, onda kao i ovde možemo više da pročitamo o davanju prednosti kvalitetu života nad brojem dece, uz obavezni, nebulozni komentat da je tako i u drugim razvijenim zapadnim zemljama. Istina je naravno suprotan, jer tsj tzv.zapadni svet polako ali sigurno nestaje, kso sto ce mo i mi nažalost.

CkoMi

pre 4 godine

Pametna ova ministarka, baš. Znači sve je na nama, narodu i za sve smo mi krivi, pa i za natalitet. A šta bi bila uloga države u poboljšanju uslova života, rada i ostalog i na kraju povećanja nataliteta? Draga ministarka, mislim da je uloga države presudna! Kada država bude postojala u pravom i punom smislu reči, biće i nas više...

Realist

pre 4 godine

Koliko je samo bilo komentara na odlazak ljudi iz Hrvatske, šta će tek biti sa Srbijom ako joj se dozvoli slobodan protok radnika u EU. Doista će biti lider u regiona u odlasku stanovnika.

poslednji liberal

pre 4 godine

povecanje broja ljudi na planeti ne donosi prosperitet vec jos vecu bedu i zagadjenje.broj stanovnika se treba globalno smanjivati a ne povecavati,ukoliko zelimo da prezivimo kao vrsta,jer resursi nisu neograniceni a kontaminacija okoline je sve veca zbog naraslih potreba stanovnistva.u tom smislu treba podrzavati na globalbom nivou politiku jednog deteta, jer je bolje da se broj ljudi smanji mirno nego da ga sama priroda ili civilizacija smanji kad kad ljudi postane previse

Milorad

pre 4 godine

Ja sam spreman da napravim 12 deteta, ali da mi država plaća za svu decu i meni i supruzi, i da ne radimo nigde. Kad zadnje dete ode svojim putem, država da mi da penziju, meni i supruzi.

Opanak

pre 4 godine

Kada bi se vratili svi sto su otisli samo u zadnjih 30 godina, ovde bi bilo bar 2 miliona ljudi vise. Natalitet nije toliki problem koliko emigracija koja je opustela zemlju. Ni, nikoga to ne brine. Ima nekoga kome je dobro.

Nekoizmase

pre 4 godine

Mislim da ce u narednih par godina ici i do 50! Usvajaju zakone o “finansijskoj podrsci porodici sa decom” a teraju te da ti ne padne napamet da ih pravis. Sramota. I posle se cude sto mladi odlaze

nenad

pre 4 godine

pa kada cveta kriminal i korupcija
kada se poslodavcima dozvoljava sve,ali sve
kada je minimalac dovoljan za grejanje i struju
sta ocekivati
dajte to da se resava kao i ozbiljan program podsticaja za prvo drugo i trece dete

Ja

pre 4 godine

Ljudi iz vlasti urazumite se , ne mogu zene da rade kad su praznici i subotom i nedeljom a da se radjaju deca .
Mora drzava da stimulise drugo , trece dete novcem
da omoguci da mladi bracni parovi dobiju imanje u srbiji za 1 dinar i da se bave poljoprivredom uz uslov minimum troje dece
Da mladi bracni parovi dobiju privremeni smestaj a zatim u odredjenom roku stan na koriscenje 30 kvm za pocetak
+ ponudu za posao i prekvalifikaciju o trosku drzave

nikako kao do sada ...ovo do sada je sve nedovoljno

John Cena

pre 4 godine

Za Srbiju je to veliki problem,treba da poradimo na tome, ali generalno gledano za planetu Zemlju nije...Previše ljudi ima na planeti. Bolje i da se smanji populacija, nego da se selimo na Mars.

monarhista protiv republikanaca

pre 4 godine

Zakonom zabraniti abortus, stimulisati porodice koje imaju 5 oro i više dece da plaćaju upola manji porez i da imaju prednost prilikom zapošljavanja .....

dzina

pre 4 godine

Ako odlaze,ostace vise radnih mesta,stanova.....za one koji ostaju,a i prostora da se vrate kad odluce/svakako prvo da plate poreze i ostalo sto placaju ovi sto ostaju i od toga prave puteve,skole,bolnice...kakve takve/.

Djordje

pre 4 godine

Pa love imaju i Nemci i Svajcarci i Japanci....pa ista prica. Nego manje drustvenih mreza-( citaj telefona) pedikira, manikira, frizera, splavova, teretane, serija, rijalitija, i sl. Mozda bi onda krenulo na bolje...

Nikola

pre 4 godine

Gledam kako svi pričaju o tome da Srbi odlaze u Nemačku i kako ovde ne valja i da je to razlog malog broja dece. Jeste razlog za odlaganje, ali ne može da bude razlog za odustajanje. Slažem se da ne valja i ja ludim od ove države ali to je moja zemlja i moja misija je da probam da je napravim boljom za svoju decu. Ne znam puno parova koji su otišli u inostranstvo, žive u blagostanju a imaju više od dvoje, iako imaju mogućnosti za više (na stranu poreske olakšice kojih ovde nema). Čak većina odlaže trenutak izgradnje porodice. Tako da smatram da je to ipak njihov lični izbor a ne produkt materijalnih okolnosti. Ali svaki uspešan investitor, sportista ili umetnik u zapadnim zemljama ima četvoro i više dece. Sami cenite svoje gene. Ja svoje cenim, kao što cenim svoj narod i želim posredno da pomognem. Ako mislite da je izgovor za vašu apstinenciju bilo šta materijalno to je pogrešna procena. Ja ih imam troje i nadam se da tu neću stati!

Ivana

pre 4 godine

Muz I ja smo pre mesec dana trece dete. Iskreno, ova politika sa 12000 deset godina doprinela je da se lakse odlucimo za trece dete. Imali bi ga I da drzava ne daje podsticaj, ali ovako je sigurno opustenije I lakse. Mozda ce kod nekih bas to prevagnuti, tako da drzava treba da nastavi sa ovakvim merama ako zeli da nas bude vise.

Миленко

pre 4 godine

Људи који одгоје једно или највише два детета и гурају их да иду у иностранство су прави проблем Србије. Они овде примају пензију а дете им плаћа порез у Немачкој.

jhon

pre 4 godine

ma volim ekonomske izgovore. a sto onda Švabe imaju još manje dece nego mi? ili Francuzi, Holanđani itd... Sto najvise dece se radja u Nigriji, Somaliji i Čadu?

Denny Crane

pre 4 godine

Inače do 70-ih godina prošlog veka nikad nismo imali ni blizu 7 miliona stanovnika tako da nas realno i dalje ima dosta ali dokle videćemo

Logika

pre 4 godine

Zivotni vek se produzio, otuda visoka prosecna starost. Da umiremo kao u Srednjem veku sa 40, prosecna starost bi bila 18 godina. Srbija je i dalje jedna od mnogoljudnijih zemalja Balkana i u granicama je evropskog proseka. Sad sto se vise dece radja u siromasnijoj Africi i Aziji, nego u bogatoj Evropi, je drugo pitanje.

Boban

pre 4 godine

Za pocetak promenite ovaj sramni zakon o porodiljama,gde moras da imas 18 meseci uzastopnog rada,i gde ti bolovanje ne ulazi u prosek.Zamislite frapantan podatak da ima porodilja koje primaju i manje od 1000rsd.

Nikola

pre 4 godine

Žene su sve obrazovanije i uspešnije. A muškarci ne mogu da postaju sve lepši, u ovoj generaciji. Rezultat je da sada nema dovoljno lepih i uspešnih muškaraca za sve takve žene. U toku je prirodna selekcija, i u narednim generacijama ćemo imati sve više lepih muškaraca. Jer oni koji ostanu sami sada, neće produžiti lozu. Sa druge strane, žene mogu biti samohrane majke, ako su uspešne. Iz genetskog bazena se eliminišu oni sa dna, i to je priroda tako uredila, da bi evoluirali uspešno. Zato ne treba niko da se ljuti.

fakta

pre 4 godine

To nije problem samo u Srbiji nego u celom svetu!
Savremeni covek nevidi više smisao zivota u nekontrolisanom razmnozavanju.Kvalitet zivota u jednoj drzavi ogledase u standardu a ne u broju stanovnistva. Mislim da je vaznije posvetiti vreme kvalitetnom odgoju dece nego pukom nagomilavanju.

969

pre 4 godine

Ja sam rodjen u Beogradu i ziveo sam 10god u inostranstvu i ako bih mogao da biram platu od 1000e u Beogradu i 5000 u inostranstvu izabrao bih ono prvo.Samo ljudi koji su otisli iz nekih provincija su odusevljeni zivotom u inostranstvu. Zasto nasi ljudi dolaze na odmor u Srbiju, Beograd? Zasto ne odu u neke druge zemlje kad im se ovde sve smucilo pa su pobegli odavde? Ja znam kakav je zivot u inostranstvu, mozda imate malo vise para ali nemate zivot, postajete gradjani drugog reda, uvek cete biti stranci i uvek ce vas tako gledati..takodje nemate tu slobodu kao u svojoj zemlji..morate strogo da postujete sva pravila i zakone u evropskim zemljama i tamo cutite a kod nas vam sve smeta i samo se bunite...inace te zapadne zemlje gde vi idete da radite su nas unazadile ratovima, bombardovanjem i politikom..

SrbinMusliman

pre 4 godine

Ljudi SU sebični. Najmanje dece imaju po kulturi. A naša je sve gora.... zapadne zemlje Uvoze radnu snagu. Grci im mjenjaju imena. To je jedini spas.

Zagor

pre 4 godine

Narodi Balkana se plase izumiranja. A sta da kazu Baski, Sardinci, Korsikanci, Andoranci, Lihtenstajnci i ostali mini-narodi? Korsika i Sardinija, divota bre. Dosta mesta, a malo ljudi. Evropa je prepuna ljudi. Stvar je u zivotnom standardu, a ne u masi humanoida.

Millennium

pre 4 godine

Između ostalog uvedite zakon da privatnik ne sme da šutne ženu sa posla makar dve godine nakon porođaja. Ovako, samo čekaju da se vrate sa porodiljskog i da im ne produže ugovor. To se masovno radi i nikoga nije briga.

Stefan Simonovic

pre 4 godine

Komentori koji kukaju na Srbiju i ekonomsku situaciju neka mi objasne, zasto Nemci ne prave decu, Holandjani... Nije ekonomska situacija glavni razlog. Nego trendovi, daj da kupujem skupu garderobu, idem po belom svetu menjam partnere, ima vremena posle 30 cu da se udam zenim, a posle polako gubiš volju za sve... Nametnute su pogrešne vrednosti... Pa su ljudi postali sebični...

zoran

pre 4 godine

(Mare, 26. maj 2019 21:55)

Nikada, ali nikada mi nece biti jasno zasto ljudi koji ostavljaju komentare kao ti dolaze jos uvek na srpske sajtove? Zasto ne pratis nemacku stampu, nemacke portale? Kad je sve tako kako pise u tvom komentaru, zasto citas b92?
Koga lazes Mare? Nas ili sebe?

Majkl Džondar

pre 4 godine

Ali ljudi odlaze odavde i zato što su kukavice. Ne pokušavaju sami sebi da naprave posao. Onda odu preko, lakše im je. To je samo kratkoročno rešenje.

Killa

pre 4 godine

Bitno je da broj rođene dece ne opada iz godine u godinu... Broj stagnira (oko 65k) i bilo bi bolje da raste, ali i ovako barem znači da u Srbiji ima ko da rađa decu. Broj umrlih sa druge strane je oko 100k i biće sve veći.

m1k3

pre 4 godine

@dd
Kako onda objasnjavas da je u Nemackoj mnogo gora situacija, po pitanju prirodnog prirastaja nego u Srbiji. Sto je zapravo neverovatan podatak, imajuci u vidu kako tamo svi hoce sto pre da prave sto vise dece, posto zive u uredjenom i bogatom okruzenju...
Nego, tastatura trpi sve, a i da se pokaze da smo rekorderi, bar po necemu... Po pljuvanju na sebe same...

Miki

pre 4 godine

Nije problem samo u starosti nacije. Mnogo veci problem je u veoma niskoj svasti prosecnog stanovnika Srbije. Kod nas se jos uvek ogroman procenat stanovnika ponasaju kao pecinski ljudi i to se veoma dobro vidi gde god da se okrenete. Iskreno ovoliku dozu bahatosti i primitivizma koji su poprimili razmere epidemije retko gde u svetu mozete videti. Ovde zivim, a bio sam dosta po drugim zemljama i znam sta pricam.

Vuk91

pre 4 godine

Skywalker

Koga ima previse?Rase i kontinenta koji izumiru kao da ih je opet strefila kataklizmicna kuga.Cudo Indijaca, crnaca, Muslimana, Latinosa nema previse. Nesto ne vidim da planiraju da se samo uniste skorije,naprotiv preuzece pustos koja ostaje iza vas "prosvecenih" belaca.Presudice vam ta "crno-roze" emancipacija i materijalna pohlepa.

Samo vidim dalje od svog nosa

pre 4 godine

Drzava mora da serijom zakona i podzakonskih akata da zastiti roditelje maloletne dece. Plus sva ova nova davanja. I da se ponudi porodicama sa jednim detetom, gde su roditelji iznad 30 god, da uz jos vecu finansijsku pomoc od drzave imaju makar jos jedno dete.
Srbija ima problem sa "drugim" detetom.
Polovina brakova u Srbiji ima samo jedno dete. Zato oni moraju da budu u fokusu.

vera

pre 4 godine

Kod Bosnjaka i Albanaca nema tih problema a nista bolje nezive od srba, cak je primera radi Sandzak manje razvijen nego ostali deo Srbije, tako da je zivotno stanje razlog pada u vodu

Dejan

pre 4 godine

U Srbiji je tesko naci normalan par, a kamo li normalnu porodicu.
Sa 30 godina ne mogu devojku da nadjem jer sam nakon zavrsenog fakulteta dosao u unutrasnjost da zivim. Zene su spremne zarad nekog imaginarnog zivota u BGu da rade svasta. Nakon zavrsenog fakulteta ili vise skole, prihvataju poslove koji se placaju 40ak hiljada, sto je malo za normalan zivot u Bgu, al je bitno da se tamo zivi, pa makar na kifli i sendvicima. Naravno, tada pocinjubda traze monke koji ce finansijski moci da upotpune takav stil zicota, a ti srece i ljubavi nema. Momci koji zive i rade u unutrasnjosti se u medjuvremenu muce da nadju osobu sa kojom ce da zive. Naravno, ljudi koji su ostali su vecinom srednjoskolskog obrazovanja, sto je ok naravno, al je tuzno sto uskoro ni lekare u unutrasnjosti necemo imati. Vec je ozbiljan problem. Ono sto je ostalo, to je za plakati nazalost. Posla ima u unutrasnjosti, i bice ga sve vise. Retko ko, fakultetski obrazovan hoce da se vrati u neki mali grad. Poceo sam da mislim da je to sto sam se vratio moja najveca greska, al videcemo. Svestan sam da fakultetski obrazovanu devojku naci necu, al barem da nadjem neku normalnu osobu, koja zeli da stvara porodicu, koja ce me voleti i koju cu voleti. Al je svakako tuzno to sto nam je drustvo postalo poprilicno iskvareno, i moralno, a i mentalno u izuzetno losem stanju.

WWhite

pre 4 godine

Da li se mi, koji studiramo u inostranstvu racunamo kao stanovnici Srbije ili ne? Mislim da nas je na hiljade i bas bih voleo da iznace neki podatak o tome

Hanibal

pre 4 godine

Nikola@ Geni, drzava, u kojoj bajci ti zivis? Sta ti je ova drzava dala, zasto si joj bilo sta duzan? Gde smo se rodili je samo splet okolnosti, isto tako si mogao da se rodis u Spaniji, Ukrajini, Kini, mesto rodjenja nije nas izbor. Volim i cenim samo ono sto je vredno toga.

Lanna....

pre 4 godine

Slavica Djukic-Dejanovic, fina, pristojna osoba, ali.... ima samo jednog sina koji sa porodicom zivi u Portugaliji...
.A ona je bar imala sve moguce beneficije i uslove da ima bar jos jedno...

Marko Mitrovic

pre 4 godine

I Djukic Dejanovic I svi komentatori promasuju poentu. Jednostavno je pitanje da li hocemo da zene rade ili da zene radjaju decu. Nece moci oba, u opstem slucaju. Jel znate vi koliko je posla podizanje recimo, cetvoro dece? Ocekivati da oba roditelja rade I da imaju cetvoro dece je iluzorno. Jedno ili dva maksimalno. S obzirom da zene moraju da rade, takav ce nam biti I natalitet.

ja

pre 4 godine

Moram da kazem nesto, i molim da mi se pusti komentar. Zivim u Nemacku od 1995, i bilo je tesko ovde videti nekog iz Srbije, od prilike nekih 5, 6 porodica. Sad u zadnje dve tri godine doslo je preko 100 porodica samo ovde u kraju gde ja zivim.

Pazarac

pre 4 godine

Neko napisa da u Sandzaku nema problema sa natalitetom, a upravo tamo je najgore stanje. Natalitet drasticno opada, a iseljavanje je najvece. Omladina odlazi, i u hodu zavrsava boravak za ostatak porodice. U Novom Pazaru imas naselja u kojima su bukvalno ostali samo starci! Istovremeno omladina koja radi u inostranstvu, a i dijaspora kupuje stanove po Pazaru, tako da je Novi Pazar jedno veliko gradiliste i to je jedina provredna grana koja obezbedjuje koru hleba stanovnicima koji zive tamo. Medjutim uskoro ce doci do zasicenja trzista i nece imati vise potrebe za novim stanovima. E tada dolazi do urusavanja i bede. Pre 10 godina u Novom Pazaru se upisevalo 1700 prvaka godisnje, a danas 1200. Sjenica ima isto stanovnika kao i 1961, a Pesterska sela su potpuno prazna!

Неша

pre 4 godine

деца се у Србији највише рађала по селима, просек је био скоро три детета по домаћинству. Али и то су успели да униште. Села пуста, затварају се школе, незапосленост у мањим местима, 50% источне Србије је у иностранству и немају намеру да се врате, плата 200 евра, ко има срећу да нађе посао. Мени лично није потребна помоћ државе за издржавање детета, треба ми сигуран посао са добром платом, инфраструктура, опремљен дом здравља, ниже цене за дечију опрему...

Usamljeni vuk

pre 4 godine

Pa sta ima veze ionako ima previse ljudi na ovoj planeti. I treba malo zemlja da prodise, ja sam mislio da ovde pravim porodicu ali vise nemam tu zelju. Sada mi je jedino prioritet da pobegnem odavde. A da li cu praviti porodicu u inostranstvu ili ne , to cu jos razmisliti..

Smikyslav

pre 4 godine

evo moj slucaj, ja sam zapalio za Nemacku sa zenom i troje male dece.To znaci -5 ljudi, troje dece i dvoje visoko obrazovanih. Buklalno nismo imali izbora. U Srbiji sam krpio kraj s krajem, a ovde zivot jake srednje klase. U jednom trenutku sam pomislio da sam nesposoban, iako sam po prirodi snalazljiv. Ovde sam primetio da je ta moja snalazljivost dosla do punog izrazaja. Sada zivimo zivot dostojan coveka! Volim Srbiju, kao domovinu, kao drzavu i organizaciju prezirem!

Blek - Chicago

pre 4 godine

Deco pre skoro dvajes’ godina sam otišao. Ne znam šta bilo kom da kažem. 92ka je bila likmus papir za ljude koji bi da idu napolje tih 20 godina. Nije lako niI ovde. Ako možete probajte. Puno sreće.

absolutezero

pre 4 godine

Pa ko onda mnozi ovo stanovnistvo na Zemlji?
(je-bote, 26. maj 2019 23:33)

Sto najvise dece se radja u Nigriji, Somaliji i Čadu?
(jhon, 26. maj 2019 23:42)

Pitanje i odgovor.

Milan Kosanovic

pre 4 godine

Mnogo je problema u ovoj drzavi zbog kojih se jako puno ljudi iseljava, zbog cega nam je natalitet uzas. Evo iz svog primera sto se tice nataliteta. Dobio sam bebu u januaru mesecu. Najpre sam skoro mesec dana isao od opstine do MUPa, rasne prijave, maticni brojevi, zdravstvene knjizice. Da ti se smuci. Sada u aprilu smo podneli prijavu za obdaniste za sledecu godinu I ako nas rasporede u neki vrtic koji ni meni ni supruzi ne odgovara na ruti za posao, to ce da bude ogromana problem. Sa druge strane radimo oboje ali nismo sigurni da cemo moci da finansiramo drugo dete (ko nije roditelj, stvarno tesko moze da zna koliki su realni troskovi deteta). Iskreno, mene vec vata panika gde da odem napolje, da nesto radim I da se odselimo iz Srbije. nadam se da cu naci nesto do kraja godine I otici odavde. A ovakvih primera kao moj siguran sam ima gomila.

pomoć države na jeziku

pre 4 godine

u nedelju odem na Adu da prvi put koristim beneficiju ako parkiran auto u garaži, dobijem bicikla za vožnju za celu porodicu ceo dan. Ali, grad je doneo odluku da to važi za porodice do četiri člana, tako da mi sa tri deteta nismo mogli da koristimo beneficiju.
Inače, uvek je isto, bilo da idemo na odmor i tražimo povoljne aranžmane ili u mnogim drugim situacijama, naše treće dete je višak. Npr, upišemo ih na učenje stranog jezika ili da treniraju sport, dobijamo popust za drugo dete, ali ne i za treće - nije predviđeno internim pravilnicima.