Novi Mac računari i novi iOS

Većina glasina koje su kružile pre ovogodišnje Appleove WWDC konferencije, ispostavile su se istinitim. Novi MacBook Air i MacBook Pro, novi iOS i datum dostupnosti novog OS X-a.

Izvor: B92, Autor: Jovana Milićević
Pošaljite komentar
  1. @Dzoni
    Genije, kao prvo, koliko je meni poznato, ni android fabrički nema program za pregled fajlova, već se doinstalira, kao i na iOS-u, program se zove iFile, pa kopiraj do mile volje... :)
    (Čiča, 27. jun 2012 16:32)

    # Link komentara

  2. Apple store otvoren u 32 nove zemlje:
    Albania, Benin, Bhutan, Burkina Faso, Cambodia, Cape Verde, Chad, Republic of the Congo, Fiji, Gambia, Guinea-Bissau, Kyrgyzstan, Laos, Liberia, Malawi, Mauritania, Federated States of Micronesia, Mongolia, Mozambique, Namibia, Nepal, Palau, Papua New Guinea, São Tomé and Príncipe, Seychelles, Sierra Leone, Solomon Islands, Swaziland, Tajikistan, Turkmenistan, Ukraine, and Zimbabwe.

    [link]/
    (autogol, 22. jun 2012 06:13)

    # Link komentara

  3. Op: Slazem se, jako je bitna razlika. Ali nisi u pravu, flash je a ne hdd, kao sto alexq i rekao.
    (Stefan, 15. jun 2012 03:53)

    # Link komentara

  4. alexq: malo si pogresio, nije 512 i 750 flash storage vec hdd. Bitna razlika.
     (Op, 14. jun 2012 02:41)

    # Link komentara

  5. @softtroll "Ajmo Apple fanovi, objasnite mi po cemu se razlikuje Apple od Intel PC-a"

    Ne znam na sta mislis ali pitanje je retorsko: Apple jeste Intel PC, gledano iz perspektive procesora. I to je sve sto je zajednicko za Apple (Mac OS X) i Windows masine.
    (zmitjkoe, 13. jun 2012 00:37)

    # Link komentara

  6. Ios 6 i dalje nema najosnovniju stvar operativnog sistema..kopiranje fajlova..nego za sve mora itunes na pciu.
    (Dzoni, 12. jun 2012 10:28)

    Da, i nema wastebasket, ni spajalicu koja govori. Budibogsnama.
    (zmitjkoe, 13. jun 2012 00:23)

    # Link komentara

  7. Pa Apple je poznat po jednostavnosti koriscenja uredjaja. A sada moram tri klika da upalim/ugasim WiFi, kao mali ekran za widgete, da bih pogledao vremensku prognozu rolaj rolaj rolaj.
    (bivsi apple fan, 12. jun 2012 17:31)

    Ne znam zasto pises ovako kad svako ko ima Mac zna da se do "upalim/ugasim WiFi" dolazi jednim klikom, kao i do "ekrana za widgete" (Dashboard). A ako imas Magic Mouse, samo sa dva prsta predjes preko mousa. Mozda moze jos jednostavnije, a za sada je ovako.
    (zmitjkoe, 13. jun 2012 00:19)

    # Link komentara

  8. @softtroll Imas dobar dizajn, marketing a samim tim i ime, pa kada odes na poslovni sastanak partn ce da vidi da si uspesan i ugovoricete posao.A ove price to je isto kao obican pc je isto kao da poredis Samsung i Htc mobilne.
    (sta te briga, 12. jun 2012 21:58)

    # Link komentara

  9. @softtroll - Razlika je vise u marketingu, jer je Stiv Dzobs prakticno napravio "religiju" od apple-a. Ali, prva razlika je to sto ako naidje problem, neces doci u neprijatne situacije da se ne zna ko je kriv za kvar, ms ili proizvodjac racunara (ovo se prvenstveno odnosi na HP jer imaju odvratnu tehnicku podrsku... Ovako, cim nesto zeza zoves Apple i to je to, ako je nesto ozbiljnije odneses racunar u Apple store i tamo ga srede. Mana toga je sto ne mozes sam da radis nista, ja licno volim da prckam po mom racunaru pa mi to ne odgovara. Drugo, optimizovan je za rad sa multi-medijalnim fajlovima (After effects, final cut pro x...) rad u adobe programima na mac-u i pc-u je ne uporediv a i tu je final cut pro koji je sjajan i jako jednostavan (kako kazu, ja vise preferiram sony vegas pro). Trece os je stabilan, ne laguje nema bagova, nema problema sa drajverima... radi savrseno i brzo se namesti "out of the box" kako kazu. A i sam interfejs os x je mnogo bolji i funkcionalniji od konkurencije, takodje je jednostavniji za koriscenje. Uradjen je tako da ne moras da znas nista o racunaru da bi koristio racunar (sto mi je ne logicno jer ako ces da vozis kola moras znati bar nesto i tim kolima da bi mogao da se snadjes kada stanu na sred puta). Drugim recima, to su racunari za one koji hoce ozbiljnije da se bave multimedijom i imaju veliki profit od toga (zato, na zapadu, svaka televizija ima nekoliko mac pro racunara jer su za to namenjeni), i za ljude koji ne zele da znaju nista od "dosadnih" stvari o recunarima, vec samo da uzivaju u stvarima koje su im "bitne". programer ce, naravno, koristiti os baziran na Linux-u. Gejmeri i oni koji ne mogu sebi da dopuste da na racunar daju 1500$ i vise ce da koriste Windows. To je to, i dosta sa komparacijama jer nije isto uciniti da os radi savrseno da milijarde racunara koje sastavlja ko zna ko i ko ima brdo virusa... (kojih je, iz put, manje na Mac-u a na Linux-u ni nema) i uraditi da os savrseno radi na hardveru koji je odabran da savrseno funkcionise sa softverom i koji ima zatvoren sistem da ne bi dolazilo do virusa.
     (nije bitno, 12. jun 2012 21:42)

    # Link komentara

  10. @softtrol
    e ovako...ne znam zaista sta ima u apple-u jer ga jos ni jednom nisam otvarao,ali na moju zalost obican pc sam upoznao jako dobro...naucio sam sve delove hardvera,jer je sve menjano ,ukljucujuci i monitor ( ali, naucio da sklapati pc nije nikakva mudrost ,ali je veliko gubljenje vremena...)za sest dugih godina od original konfiguracije ostalo je original kuciste i floppy (jos ih cuvam).nekako cudno ali uvek se poklapalo sa istekom garancije...tako da umesto obicnog pc-ija (nisu stavljani najjfiniji delovi )ispostavilo se da uopste nije jeftin ,nego je duplo skuplji !i vise nego duplo uz periferije i ostalo...uz naravno ,neizbezno ucestalo reinstaliranje win-a...
    eto to je razlika !
    to je razlika koju sam licno iskusio!
    dakle , prica o ceni ovde postaje sasvim deplasirana ! znam da ce se sad javiti oni koji imaju pc u nekakvoj nasa -fbi -cia -kgb -super izdrzljivoj konfiguraciji,ali ovo je moje iskustvo ...
    pozdrav!
    (appleoid, 12. jun 2012 20:54)

    # Link komentara

  11. A zasto se prepucavate oko proizvodjaca koje bolji i slicno? To mi stvarno nije jasno.
    (Usplahirena pohovana tikvica, 12. jun 2012 20:49)

    # Link komentara

  12. Koliko medjusobne mrznje ni zbog cega..Evo ja koristim MacBookAir i iPad2, ali i Galaxy Note kao svakodnevni telefon. Android mi je sasvim ok, iako na svim ostalim gedzetima imam iOS, iPhone sam zamenio za Note zbog ekrana, i nisam se pokajao...ali je kvalitet izrade daleko slabiji nego kod apple-ovih proizvoda. Nikada se ne bih odrekao MBA i iPad-a, ali isto tako se ne bih vratio na iPhone posle Note-a!!!
     (indijanac, 12. jun 2012 20:44)

    # Link komentara

  13. 512 ili 768 GB Flash Storage, flash storage je 1000$ odnosno 1500$. Dva thunderbolt ulaza, Thunderbolt je 10Gbps sto je 2x brze od USB3. Tezina i velicina je nesto sto mnogi zanemaruju, materijal od cega je napravljeno takodje. Cena uredjaja jeste visoka i postoje razlozi za to, kao sto sam naveo cene Flash storage thunderbolt je takodje medju skupljim ulazima danas. I opet se vracamo na OSX koji vise nego savrseno radi.
    (alexq, 12. jun 2012 20:44)

    # Link komentara

  14. MacBook Pro je mala maca za Dell i njihov Alienware, toliko od mene, aj uzdravlje :D
    (IgorM88, 12. jun 2012 20:23)

    # Link komentara

  15. Once you go Mac, there's never come back!
    Peace!
    (Marko K., 12. jun 2012 19:44)

    # Link komentara

  16. apple je i dalje za tri koplja ispred svih. jedino pametni srbi misle drugačije. čudno je da ti pametni ne misle i da zemlju nose kornjačr na ledjima i da se oko nje okreće sunce.
    (steva, 12. jun 2012 19:37)

    # Link komentara

  17. apple je i dalje za tri koplja ispred svih. jedino pametni srbi misle drugačije. čudno je da ti pametni ne misle i da zemlju nose kornjačr na ledjima i da se oko nje okreće sunce.
    (steva, 12. jun 2012 19:37)

    # Link komentara

  18. @softtroll
    Servisiras Apple uredjaje? Znaci zato je servis u Srbiji tako ocajan :-)
     (ms, 12. jun 2012 19:25)

    # Link komentara

  19. Kada budemo imali PayPal i Apple, to će biti neki znak da idemo ka normaloj državi. Do tad ćemo biti i ostati šupak evrope zajedno sa Republikom Srpskom.
    (djox, 12. jun 2012 18:31)

    # Link komentara

  20. (softtroll, 12. jun 2012 16:10)

    Pa najveca razlika je u tome sto Mac radi za razliku od PC-a
    (Space, 12. jun 2012 18:15)

    # Link komentara

  21. @softtroll "Ajmo Apple fanovi, objasnite mi po cemu se razlikuje Apple od Intel PC-a"

    To sto si "strucan" da zamenis karticu,disk ili procesor na maticnoj ploci, ne znaci da si strucan za Teoriju Operativnih Sistema i Sistemski Software. Istina je da vecinu komponenti sto sacinjavaju mac moze naci na srodnim platformama.Naravno apple nije kompanija koja pravi microprocessor-e,graficke karte,hdd.To uzimaj
    od drugih dobavljaca,samo najbolje komponente,koji su u skladu sa datim potrebama uredjaja.Ali bi isto tako trebalo da znas ako si hardware-as,da apple ima i svoje "dodatne cipove"npr. system menagment power, koji dodatno stedi energiju , zatim njohov nacin,rashladjivanja uredjaj i protok vazduha se znatno razliku nego kod drugh sistema,sistem napajanje etc... Imam prijatelje koji imaju 17inch i7 HP i MSI, "vristi" im cooler kao i neverovatno grejanje, Kod mac-a 17 nemate taj problem . Trebalo bi da znas sledece : posto apple moze da radi na Intel uredjajima,kako to onda ne moze da radi na PC? Ako znas da je jednom "kod preveden" za PC "masinski kod" , ekvivalentan treba da radi isto i na AMD ? Zasto ne radi na Intel PC ili AMD PC ? Pa naravno jel nisu isti ,apple ima svoje dodatne uredjaje koje koristi njemu specificne, pored postojecih .Zbog toga ti i treba "simulacija" na PC uredjaju tj. na Hackintosh platformi da bi radio Mac na PC -u. IZ svega ovoga mogu samo da konstatujem da mozda lepo odrvces srafove , ali ne gledas zaista sta je unutra.
    (dekisa, 12. jun 2012 17:37)

    # Link komentara

  22. E kako ce Apple da zavrsi :( Setite se samo trenutaka kada su Steve J. najurili, gde su zavrsili. Tada su dali "licencu" pa je svako pravio HW a Apple samo prodavao OS. Izvukli se povratkom S.J. Pa Apple je poznat po jednostavnosti koriscenja uredjaja. A sada moram tri klika da upalim/ugasim WiFi, kao mali ekran za widgete, da bih pogledao vremensku prognozu rolaj rolaj rolaj. Sada kao veliki napredak mogu mp3 da postavim kao zvono i da odbijem poziv slanjem sms-a. Smesno. Apple je zaboravio da korisnici vole da svoje uredjaje personalizuju.
    (bivsi apple fan, 12. jun 2012 17:31)

    # Link komentara

  23. Vista me je naterala - njojzi hvala.
    (Mac User, 12. jun 2012 17:24)

    # Link komentara

  24. @Softtrol
    Počni da ih koristiš ispravne.
    (Sima, 12. jun 2012 17:13)

    # Link komentara

  25. Evo softtroll ja cu da ti objasnim razliku izmedju Apple-a i Intel PC-a kad vec sam ne znas. Ustvari slika vredi hiljadu reci:

    [link]

    Aj ziv bio :).
    (djordjevic, 12. jun 2012 16:45)

    # Link komentara

  26. @softtroll
    nema potrebe da otvaram svoje apple uređaje jer svi rade. i to godinama bez problema. i to od imac/macbook pro/iphone do ipada.
    (čika pera, 12. jun 2012 16:40)

    # Link komentara

  27. "Ali prve stvari prvo…" Je li ovo Google Translate nekog stranog članka, pa je u originalu bilo "First things first", ili ste samoinicijativno počeli da prevodite strane fraze?
    (Roki, 12. jun 2012 16:33)

    # Link komentara

  28. Ajmo Apple fanovi, objasnite mi po cemu se razlikuje Apple od Intel PC-a? Vidim da fanovi stalno pricaju i tvrde da nije, ali niko da objasni i dokaze. Cry more. Da li je iko od vas fanova otvorio nekada Apple? Da da, vi kojima je fraza "ako ne volis aaple nisi ga koristio", na vas gledam. Ja ih servisiram, pa me interesuje sta ce te reci, da me oraspolozite nekim stand-up humorom.
    (softtroll, 12. jun 2012 16:10)

    # Link komentara

  29. Cak Noris jedini ima MacBook Pro sa celom jabukom.
    (crazy processor, 12. jun 2012 15:28)

    # Link komentara

  30. @brankobg,

    Ovo sto je obavesteni rekao je APSOLUTNO tacno...Apple se do pre nekoliko godina jeste i hardverski razlikovao od PC racunara, sada hardverske razlike nema (one osnovne)! Sto se operativnog sistema tice, mozes da instaliras sta hoces gde hoces. Razlike izmedju onoga sto se nekada zvalo PC i sto se nekada zvalo Apple vise NEMA. Sad je Apple jos jedno ime za PC kao sto je to Dell, HP, Samsung, Lenovo...Po tvojoj logici ako bih ja imao dual boot Windows i nekog Leoparda, imao bih i PC i Apple?
    Drugim recima, Apple je nekada koristio PowerPC procesore koje jesu bili brzi za grafiku, ali sada koristi Intel.
    (indijanac, 12. jun 2012 15:19)

    # Link komentara

  31. @zmitjkoe, macbook pro je mozda savrsenstvo po dizajnu i displeju, ali sad da kao moze da vrti ne znam ni ja koliko strimova- to bas ne znam. Ima gomila racunara sa istim procesorom i jacom grafickom...Ja trenutno imam jaci komp od ovog sto je 2199, a platio sam ga dosta manje. Bezobrazno skup laptop.
    (djordjevic, 12. jun 2012 15:09)

    # Link komentara

  32. dole ko je napiso u komentaru nije ovo za svakoga, je apsolutno upravu, savrsenstvo tehnologije
    (mare, 12. jun 2012 14:36)

    # Link komentara

  33. @Obavesten
    "Apple je nekada davno bio priznat kao kompanija koja pravi mocne racunare,koji su bili koristeni za grafiku,animaciju i sl.,ali danas su potpuno indenticni sa bilo kojim PC racunarom"

    Kako je Obavestenom "strucnjaku" PC = Apple --> Windows = UNIX platformi.Izjednaciti ove dve stvari , nemorate ni da citate ostali deo komentara doticnog.Neki kazu ocekivali su "boom", znate kad jednom napravite "dobru bazu" koja radi,odlicno se prodaje,donosi preko 50% prihoda firme ,nemozete svake godine nuditi ljudim drugi oblik,dizajn,"telefon na rucnom satu"etc .Uostalom ljudi bi ostali zbunjeni u moru oblika i dizajna,Apple je probao sa iphonom ,i kroz tih 5modela u zadnjih 5 godina ,gde je dizajn znatno promenjen sa 3gs na 4model, ostalo su harwdare poboljsanja,rezolucija ekrana,kamere,ram memorija,falsh memorija,iOS etc.Ostali rade isto,Samsung ima doduse veci broj modela i dizajna jer pravi "za sve i svakog" ostalo su poboljsanja u vidu software i hardware.Veujem da je Samusng ostvario prihode kao apple sa iphone,ne bi vise ekspermentisao sa drugim modelima.Ne vidim sta bi tu trebalo da bude boom.To je telefon.Svaki automobil koji vidite na ulica ima 4 tocka,motor napred ili pozadi,razlikuju se u velikoj meri po dizajnu ,specif. motora,bojama etc.Da,mozete napraviti auto koji "leti" kao i telefon na rucnom satu,inzenjeri to znaju,Ali je prakticno ne upotrebljivo,i to zeli svega par ljudi a ne "masa",zato ta industrija nije zazivela jer nema nekog doprinosa.
    (brankobg, 12. jun 2012 14:24)

    # Link komentara

  34. Ovaj MacBook Pro sa retinom je prvi Apple uredjaj koji mi ne deluje precenjeno za ono sto nudi. Da ima malcice jaci procesor u osnovnoj verziji bio bi savrsen
     (Zuzi, 12. jun 2012 13:40)

    # Link komentara

  35. Vec koliko sutra ce stici email Samsungovim inzenjerima da pocnu rad na novom laptopu, "ali da bude tanak i da ima super rezoluciju, kao sto ste MacBook Air skinuli"). (zmitjkoe, 11. jun 2012 23:33) -- Ukucaj u google SONY VAIO x505, ultratanki(prenosivi)racunar iz davne 2004. (koliko je to godina pre prvog Air-a?). Ah da, i to sa chiclet tastaturicom. Oooo, mukica, izgleda da je Stevica slao takve mejlove :-). Ostavi (za vas apple fan boys) te price kako je sve na ovom svetu prekopirano od Apple, odnosno kako je sve dobro PRVO napravio Apple.
    U 13 incnim laptopovima u 2012. godini oni imaju DUAL CORE procesore?! (to je bilo moderno 2008. :) Nista od HD rezolucije na 13"? Solidna masina da je ovo 2008.
    Macbook pro 15,6" (ekstra display, ekstra procesor i 16GB RAMa), ali tezak 2+kg? A baterija ~7h? 15,6" i 2+kg definitivno nije mobilno kao 13", ~1kg, HD monitor, i7 procesor itd. (a to na trzistu postoji odavno)..
    Ne sumnjam da su Sony ili Lenovo, a i ostali mogli sve ovo (macbook pro) da zapakuju u svoje 15,6" modele, ali to nije ono cime se oni bave. Oni pakuju sve to u 13" i 1kg. A pri tome nemaju problema sa pregrevanjem, kao Apple :-) (za sada jedino ne postoje modeli sa 16GB RAMa, ali to ce biti vec koliko sutra). 13", 1kg 5h bat, ili 13" skoro 2kg i preko 10h baterije.
    (posmatrac, 12. jun 2012 12:57)

    # Link komentara

  36. Objasni ti to ovim u americi koji imaju platu od 30000$ za njih je to prava sitnica.Sutra redovi ispred apple store garantujem.Apple dominira americkim trzistem i tu im je najveci izvor profita.Ziveo apple
    (David, 12. jun 2012 12:18)

    # Link komentara

  37. Ios 6 i dalje nema najosnovniju stvar operativnog sistema..kopiranje fajlova..nego za sve mora itunes na pciu..a i dalje im je operativni sistem samo ikone kao i pre 5 godina..niti ima widgete,niti bilo kakvu mogucnost podesavanja po ukusu korisnika ,jedina mogucnost je promena wallpapera a cak i tu live papery su za Ios nepoznati..sve u svemu OS za one koji ne znaju za bolje.
    (Dzoni, 12. jun 2012 10:28)


    Evidentno je da nikada nisi koristio iPhone uredaj. "Jedina mogucnost promena wallpapera." smesniji komentar u zivotu nisam procitao. Na iPhone uz malo truda mozes i Android nabaciti...
    (sync, 12. jun 2012 11:51)

    # Link komentara

  38. od svih ljudi koji kude ili fale EPLOVE uredjaje...
    mene interesuje koji procenat ih je IMAO u svome vlasnistvu ?
    (sova1965, 12. jun 2012 11:48)

    # Link komentara

  39. Malo su i ukrali od WP7!
    To sa Facebook integracijom to je samo WP imao do sada i naravno to i krade (sta sve nisu krali)
    Sada imaju lepo ovi Apple-Fanboys da me pljuju i da dislajkuje komentar jer tako ti je kod Apple-Fanboys.
    Mozete ovde vise o tome da procitajte ali realno Apple krade i od androida i on WP:a, mene naj vise nervira sto kradu od WP kad u WP nista ne krade od iOS.
    [link]/
    (otan, 12. jun 2012 11:39)

    # Link komentara

  40. @zmitjkoe To ti je podatak iz 2011 godine ;) Pogledajte malo na netu ako mi ne verujete :)
    @AirMacBookSerb Nije to problem za nas, ne ljutimo se mi zbog toga, nego se ljutimo zbog toga sto su i ostale zemlje ( da ne kazem gore od nas,posto ne postoji losija zemlja od nase) koje su na nasem nivou dobile App store :(
    (Nananna, 12. jun 2012 11:34)

    # Link komentara

  41. Lol, pa i ja bih ti dao upgrade za 20 dolara kada bi kupovao od mene masinu od 300 za 700+ dolara. Joj logike. I to masinu srednjih performansi. Kaze ovaj zmitjkoe nedostizna konfa. Hahahahaha, i5 na 1.7. Adajjj bre, pa nije valjda da se bas toliko ne razumete u hardware?
    (softtroll, 12. jun 2012 11:30)

    # Link komentara

  42. Do kraja ce i Antartik dobiti pristup App Store-u, samo Srbija nece.
     (nije bitno, 12. jun 2012 11:18)

    # Link komentara

  43. @Svica, da konačno su izbacili gmaps, sada ćete uživati u trećerazrednom proizvodu zvanom iMaps.
     (bs, 12. jun 2012 10:51)

    # Link komentara

  44. (srbija i dalje nije oznacena) mi smo zadnja rupa na svirali
    (boki, 12. jun 2012 10:43)

    # Link komentara

  45. Ios 6 i dalje nema najosnovniju stvar operativnog sistema..kopiranje fajlova..nego za sve mora itunes na pciu..a i dalje im je operativni sistem samo ikone kao i pre 5 godina..niti ima widgete,niti bilo kakvu mogucnost podesavanja po ukusu korisnika ,jedina mogucnost je promena wallpapera a cak i tu live papery su za Ios nepoznati..sve u svemu OS za one koji ne znaju za bolje.
     (Dzoni, 12. jun 2012 10:28)

    # Link komentara

  46. E da nisam u Srbiji, posle ovih prethodnih komentara, pomislio bih da sam u Zemlji čuda (kao Alisa)... Aloooo narode, oko 30 % nas je nezaposleno, a od zaposlenih 50 % zaradjuje oko 200 Evra mesečno. Kada se ovo bude promenilo, AppStore dolazi u Srbiju, garant... A do tada "nije za macu govedja glava" ;)
    (AirMacBookSerb, 12. jun 2012 10:22)

    # Link komentara

  47. ICS ili Gingerbread, nema neke bitne razlike. Sve aplikacije rade na obe verzije Androida.
    Da li je zaista io6 zasluzio to ime? Facebook, nove mape i unapredjena Siri su potpuno nebitni. FB ne koristim, Siri je neupotrebljiva glupost, a pitanje je kakva je mapa Srbije. Apple sigurno nece dozvoliti instalaciju Google mapa.
    Super sto su izbacili retina ekran na 15", ali je bzvz zato sto su svi ui elementi ostali iste velicine u mm. Nema vece radne povrsine, samo je grafika malo ostrija.
    Sacekajte Asus ux32a, zver u Air pakovanju.
     (sx, 12. jun 2012 10:02)

    # Link komentara

  48. Konacno maknut google maps :))) extra se u svemu! Jos na jesen extra iphone i to je to :))
    (Svica, 12. jun 2012 09:55)

    # Link komentara

  49. пазите који сарказам за Самсунгов фрижидер...то је инднција да им се лоше пише.
    поздрав са Самсунга и система iNigthmare 2.3
     (lazo, 12. jun 2012 09:37)

    # Link komentara

  50. Samo se cekala ova konferencija da hejteri krenu da komentarisu. Kolika mrznja vlada prema Appleu u ovoj zemlji pa to je strasno. Jos samo da krenu da biju ljude zato sto koriste iUredjaje.

    Apple je objasnio sa novim MacBook Pro modelom. Cak je i cena veoma primamljiva. Ljudi su ocekivali da ce kostati minimum 3-4 hiljade dolara. Od danas se ostali prenosni racunari mere prema njemu svidjalo se to nekome ili ne.

    iOS 6 podrzava 3 ipo godine star iPhone 3GS. Android korisnici mogu samo da sanjaju o tome da 4.0 radi na telefonu od pre 3 godine.

    Upgrade za Mountain Lion 19.99$
    Jel znate kada ce MS da ponudi upgrade sa win 7 na osmicu za ove pare? Kad na vrbi rodi grozdje. I opet ce windows biti inferioran u odnosu na OSX.
    (Drugovi i drugarice, 12. jun 2012 09:33)

    # Link komentara

  51. Jedini pristup trenutno je preko AppStore za Hrvatsku ili Sloveniju.
    Sve dok nam je Apcom distributer Apple proizvoda za Srbiju, ne treba očekivati pristup AppStore.
    (Ljubitelj, 12. jun 2012 08:15)

    # Link komentara

  52. Jabučari, pozdravio vas je Somersbi i poručio da su sada kruške u modi. I Čak Noris je sa njim, samo da znate. Nemam informaciju koliko krušaka vredi novi MacBook Air, ali sigurno puno.
     (dex, 12. jun 2012 08:10)

    # Link komentara

  53. Možete vi da govorite koliko hoćete da je Apple tehnologija zapravo ista kao i kod drugih proizvođača, da je softver već viđen itd, ali to zapravo uopšte nije važno. Važna je *percepcija* kvaliteta i inovacije, a to Apple stvara kod svih svojih korisnika, malo hardverom, malo softverom. Nova opcija za odgovaranje na poziv na iPhone? Ma daj... to već postoji kao aplikacija za Android i to već godinama... ali Apple je sada prodaje kao vrhunac tehnologije i većina ljudi će poverovati i kupiti. A to je najbitnije. Da se kupuje.
    (Ja, 12. jun 2012 08:08)

    # Link komentara

  54. Koristim podjednako i iOS i ICS i ovakvi jeftini vicevi i direktno prozivanje konkurencije je krajnje neprofesionalno i bljutavo. Postoje i drugi način takmičiti se sa rivalom a da ne budu prljavi i ovako bljutavi. Od nekog drugog bi se još moglo očekivati takp nešto ali sam bio ubeđen da apple ima više stila. Najiskrenije sam razočaran. A i siguran sam da bi se čelnici koji su smislili to pitanje na početku, bili iznenađeni odgovorom i procentom ICS uređaja prisutnih na tom događaju. Prenapumpavaju priču bez potrebe i time umanjuju i ono malo inovacija što su doneli u poslednjih godinu dana. Naravno, neću prestati da koristim iOS niti OSX jer gledam prevashodno svoje potrebe i ono šta mi najviše odgovara... ali ovu poruku šaljem sa Androida (ICS 4.0.4) ;)
     (hunter, 12. jun 2012 08:00)

    # Link komentara

  55. Mi kući imamo Mac i Linux (nekada davno i Windows). I mogu reći da je Mac daleko od njegove cene. Linux je mnooogo brži i upravljiviji. A ima sve što ima i Mac. Ne bi ga dao ni za šta na svetu!
    (veran, 12. jun 2012 07:41)

    # Link komentara

  56. "Ovo je savrsenstvo Apple tehnologije."
    Ovo je izjavio jedan od apple fanova,koji verovatno nije svestan da je to ista tehnologija koja se nalazi manje vise i u svim ostalim racunarima.Slazem se da je retina displej odlican,ali prica da su izbacili 17 inca zbog gustine piksela i rezolucije ,jednostavno ne pije vodu!Izbacili su je jer je niko zivi ne bi kupovao jer bi mu zviznuli cenu od 10 000 dolara,sto nekome mozda nije mnogo,ali za prosek jeste.
    Nije mi jasno sto se jabucari loze ,kada najveci broj njih telefone i racunare koristi iskljucivo za facebook i eventualno da pogledaju postu.
    Apple je nekada davno bio priznat kao kompanija koja pravi mocne racunare,koji su bili koristeni za grafiku,animaciju i sl.,ali danas su potpuno indenticni sa bilo kojim PC racunarom,naravno zavisno od klase i cenovnog ranga,perfomanse su im prosecne(opet zavisno od cene) i nisu bas nista posebno.
    (Obavesten, 12. jun 2012 07:17)

    # Link komentara

  57. Ne menjam PC,linux i android ni za 300 macova,iPhonea i iOS-ova....
     (Che, 12. jun 2012 03:08)

    # Link komentara

  58. Sve dok ne uvedemo zvanicne distributere za Apple uredjaje, necemo imati ni App. store. Kratko i jasno.
    (..., 12. jun 2012 03:00)

    # Link komentara

  59. @ zmitjkoe i ostali nevernici:
    loš vam je link, to je stara informacija o 33 zemlje iz 2011. godine kada je Kipar ušao.... Pogledajte mapu malo bolje i saberite "bele" zemlje. Ima ih tačno 32. Srbija dobija app store, naravno!
    (Branislav, 12. jun 2012 01:34)

    # Link komentara

  60. Da nas ne zavara cena: najskuplji je koliko i jedna (pa čak i pola) plata na Zapadu. Druga je priča kod nas ali Apple ni ne računa na boraniju.
     (dzigi, 12. jun 2012 01:25)

    # Link komentara

  61. @branko

    model od 17" je izbacen zato sto retina ima duplo vecu rezoluciju nego sedamnaestica, pa vise nema potrebe za njom. drugi razlog je sto bi toliki ekran sa tom gustinom piksela imao ogromnu rezoluciju, sto bi predstavljalo veliko opterecenje za graficku karticu i procesor (sto bi se odrazilo na performanse) a posebno za bateriju... treci razlog je sto bi cena bila ogromna, a da su ostavili sedamnaesticu bez retine i u starom kucistu, to bi se kosilo s njihovom politikom - apple uvek ima samo jedan top model... iz mog iskustva (a bavim se poslom koji zahteva veliku radnu povrsinu - autocad, photoshop), petnaestica radi posao isto kao sedamnaestica. prenosni racunari nikada nece imati konfor rada koji nudi 20+ incni desktop, a modeli od 17" nikad nisu bili dovoljno prenosni (svako ko je nekad sa sobom vukao toliku masinu zna o cemu govorim)
    (MNS, 12. jun 2012 00:45)

    # Link komentara

  62. sala na racun konkurencije,prvi znak da se plasis iste!!!ostalo nije vredno pomena
     (jadnici, 12. jun 2012 00:38)

    # Link komentara

  63. Njam!
    (Marko K., 12. jun 2012 00:27)

    # Link komentara

  64. Pricaju viceve o Samsungu a ovamo hoce da im zabrane prodaju S3 je su svesni da gube bitku.
     (Gronko, 12. jun 2012 00:21)

    # Link komentara

  65. Da ne postoji Alienware ovo bi bilo nešto.. Ovako malo svega za mnogo para. Alienware ga jede u svemu od kvaliteta, do performansi.
    (Stefy, 12. jun 2012 00:20)

    # Link komentara

  66. Integralni video Apple Evenet WWDC San Francisco:

    [link]
    (zmitjkoe, 12. jun 2012 00:08)

    # Link komentara

  67. Necu reci da su ovo stvari koje smo vec videli i koje su ne bitne, ovo je sve super, ali... Ocekivao sam neki BOOM. Navikao sam se na Stiva koji dodje i predstavi sve sam (pravi CEO dodje i sam demonstrira uredjaje) i onda, nakon svih cool stvari dodje i kaze "But, we have one more thing!" (Ali, imamo jos jednu stvar.) I onda predstavi nesto sto uzdrma sve zivo... Fali onaj deo kod jos jedne stvari, i odkud to da nije bilo iTV-a? Pricalo se o tome od pocetka ove, i kraja prosle godine.
     (ja, 11. jun 2012 23:56)

    # Link komentara

  68. E pa, 3000 dolara za ovaj sa retinom, mnogo je bre. Bas je mnogo.
    (djordjevic, 11. jun 2012 23:06)

    $2.199, osnovna verzija. Jeste mnogo za obicne smrtnike, ali obicnim smrtnicima ne treba masina koja moze da vitla 9 video strima istovremeno. Ovo je savrsenstvo Apple tehnologije.
    (zmitjkoe, 11. jun 2012 23:51)

    # Link komentara

  69. Ovu jabucari imaju IQ manji od 85.
     (Coby, 11. jun 2012 23:46)

    # Link komentara

  70. @Jovan

    Zanimljiva mapa. Rusija podeljena na 2 dela, evropski i azijski(Sibir) :)
    (Igor, 11. jun 2012 23:39)

    # Link komentara

  71. nista inovativno... zar ne? sve smo ovo vec videli. samo vrte jedno u krug.
    (notimpndjd, 11. jun 2012 22:46)

    Da si direktor Samsunga, ne bi tako razmisljao. Vec koliko sutra ce stici email Samsungovim inzenjerima da pocnu rad na novom laptopu, "ali da bude tanak i da ima super rezoluciju, kao sto ste MacBook Air skinuli").
    (zmitjkoe, 11. jun 2012 23:33)

    # Link komentara

  72. kolika frka oko app storea...
    linuxi to imaju već 15 godina...e da...
    netbookovi nisu doživeli boom od macair-a,već od asus 701 eeepc-a koji naravno gura linux
    (belli, 11. jun 2012 23:14)

    # Link komentara

  73. Nazalost na listi 33 novih zemalja koje ce imati pristup App Store-u ne nalazi se Srbija. Zasto je to tako, nemam pojma. Molim novog predsednika da uspostavi diplomatske odnose sa Applom.

    "The list of newly-apped countries is as follows: Algeria, Angola, Anguilla, Antigua, and Barbuda, Azerbaijan, Bahamas, Bahrain, Barbados, Belarus, Belize, Bermuda, Bolivia, British Virgin Islands, Brunei, Cayman Islands, Cyprus, Dominica, Ghana, Grenada, Guyana, Iceland, Montserrat, Nigeria, Oman, St. Kitts and Nevis, St. Lucia, St. Vincent and The Grenadines, Suriname, Tanzania, Trinidad and Tobago, Turks and Caicos, Uzbekistan, Yemen."
    (zmitjkoe, 11. jun 2012 23:10)

    # Link komentara

  74. Nazalost Srbije nema. Na mapi koju ste mogli videti sivom tamnijom bojom oznacene su zemlje koje dostupne apple-u, dok zemlje oznacene belom svetlijom bojom su zemlje koje nemaju podrsku. Sve u svemu, ocekivao sam neki update iMac-a ali dobro. Sto se tice novog MBP, bez komentra.
     (nemanja, 11. jun 2012 23:09)

    # Link komentara

  75. E pa, 3000 dolara za ovaj sa retinom, mnogo je bre. Bas je mnogo.
    (djordjevic, 11. jun 2012 23:06)

    # Link komentara

  76. Nema app store u Srbiji. Šmrc... tako sam tužan.
    (Zloća, 11. jun 2012 23:06)

    # Link komentara

  77. Srbija nije dobila App Store. Nije zvanicno dok Apple ne objavi ali sam 100% siguran da bele zemlje na mapi nisu ukljucene.

    Jadna smo mi zemlja. Ni ne zasluzujemo App Store.
    (Zarko, 11. jun 2012 22:52)

    # Link komentara

  78. nista inovativno... zar ne? sve smo ovo vec videli. samo vrte jedno u krug.
     (notimpndjd, 11. jun 2012 22:46)

    # Link komentara

  79. Da li neko zna zasto nema MacBook Pro verzije od 17''?
    (Bora, 11. jun 2012 22:44)

    # Link komentara

  80. nadam se "uskoro" wwdc keynote, kako i kazu ovde na linku : [link]

    medjutim , "komplet video" wwdc ,bice objavljen posle 15-og obicno dan ili dva -->17 juna.
    I da za "novajlije" koji kazu da je ta tehnologija vec vidjena.Mozda jesu vidjeni i5,i7 chipovi ,usb3 etc , zaboga oduvek su i "drugi" uzimali iste chipove od intela etc.. Ono sto krasi apple ,je njihov OS kao i cena od 19.99$ update,iOS6 sa 3d mapa-ma umesto da uzimate dodatno navigator aplikaciju i platite 75-80$ ili poseban navigacioni uredjaj =200$,fb integracija,Siri sa sirom podrskom i dodatnim mogucnostima,etc...Njihov dizajn,elegancija,retina display macbook pro,debljine 1.8cm,tih i skoro savrsen.Ako me pitate da li ovo mogu druge kompanije,odgovor je:ne znam , verovatno mogu ili ne mogu,ali ovde to SAMO apple demonstrira i radi prakticno,to znam.Uzevsi u obzir njihov standard,mogucnost otplate etc,cene su opravdane ,za zemlje sa nizim stadn. poput "nase" ,nadam se da ce bar iphone,ipad,ili ipod stici legalno kroz app store na nase trziste sa ugovor na 2god,gde mozete za iste ili manje pare da birate izmedju android ili iOS platforme.Srecno nam bilo :)
    (brankobg, 11. jun 2012 22:40)

    # Link komentara

  81. Uglavnom su se obistinila nagadjanja. Ovaj novi Mac Book Pro sa retinom je pravi monstrum od kompjutera. Ne treba mi laptop pa ga zato nikad necu ni imati :-(. Mislio sam da ce da obnove iMacove (mada im i sada nista ne fali - najbolji PC ikada. Sta ima novo za mene licno? Pa veoma me je obradovalo da ce Siri biti sada dostupan i na novom iPadu. U medjuvremenu je gospodjica naucila mnoge nove stvari, pa i da upravlja aplikacijama. Dobro je i sto cu najnoviju verziju Mac OS X moci da kupim za petnaestak eura. Sada se u iCloudu sve sinhronizuje (i iMac). Jedva cekam da vidim kako izgledaju nove Apple 3D mape koje su povezane sa Siri (ludilo 21. veka). iOS6 ponovo donosi 200 poboljsanja. Sve u svemu, Apple ekosistem je postao zaokruzeniji, cvrsci, bolji i nedostizniji.
    (zmitjkoe, 11. jun 2012 22:37)

    # Link komentara

  82. @Sloba
    CG ima Apple Store
    (Macak, 11. jun 2012 22:31)

    # Link komentara

  83. Nije se obistinio san Stiva Džobsa: da se građanima Srbije omogući pristup AppStore-u
    (oguz, 11. jun 2012 22:22)

    # Link komentara

  84. Pa sta je do kraja? Hoce stici u srbiju ili ne?
    (SF, 11. jun 2012 22:05)

    # Link komentara

  85. sta se desava sa Srbijom? jel stize i kod nas? Mislim da bi bilo krajnje vreme.
     (Phill, 11. jun 2012 21:58)

    # Link komentara

  86. Daj te link sa današnjeg keynote-a. Nigde ne mogu da nadjem.
    (Milan, 11. jun 2012 21:38)

    # Link komentara

  87. A Srbije još nema na listi zemalja u kojima je dostupan app store (Srbija (i Kosovo), Crna Gora i BIH) su jedine zemlje u Evropi koje sada nemaju dostupan app store. Da, Makedonija ima.
    (Sloba, 11. jun 2012 21:31)

    # Link komentara

  88. A Srbija? :)
    (Hm, 11. jun 2012 21:30)

    # Link komentara

  89. Potvrdite informaciju da je Srbija jedna od 32 zemlje u koje stize AppStore.
    (Marko, 11. jun 2012 21:25)

    # Link komentara

  90. Na ovoj mapi koja je bila na ekranu dok su saopštavali da će app store da bude proširen za nove 32 zemlje, meni se čini da su označene Srbija i BiH koje do sada nisu to imale. Ako se to bude dogodilo, mogu samo da zamislim koliko će dobrih aplikacija za Srbijiu biti dostupno onima koji koriste iOS uređaje ovde.

    Evo linka ka mapi sa današnjeg Keynote-a: [link]
    (Jovan, 11. jun 2012 21:19)

    # Link komentara

  91. A novi iPod touch?
    (Andreja Aleksić, 11. jun 2012 21:14)

    # Link komentara

  92. Verovatno ce nove verzije imati najmoderniju rec tehnike, koju vec koriste svi drugi proizvodjaci.
     (Alex, 11. jun 2012 21:01)

    # Link komentara