Subota, 24.12.2022.

16:00

Analitičari upozoravaju: Sledi nova nestašica računara i hardvera

Izvor: B92

Analitièari upozoravaju: Sledi nova nestašica raèunara i hardvera IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

50 Komentari

Sortiraj po:

ªporet Șmederevac

pre 4 meseca

Dace Bog da sve sto se tice kompjutera i vestacke inteligencije zauvek nestane, mozda konacno ljudi ponovo pocnu da se druze!
(Dobro je, 25. decembar 2022 11:10)

Vidim, ti ne izbijas iz kafane B92.

Zoran

pre 1 godinu

Pokušavaju da pokrenu ljude i tržište. Ne znaju šta će sa viškovima.
Polovni računari zadovoljili tržište. Sve manje ljudi želi upgrade i "novo".
Ako pogledamo obrade DDR3 platformi i te I5 ili I7 procesore i nove DDR4 platforme, razlika je dovoljno mala da većini ljudi ne treba to "brže".
A upravo je ta većina ljudi ono što nedostaje fabrikama.
Kako naterati ljude da gladuju, ne žele hranu već čipove?
(Vest daleko od istine, 24. decembar 2022 17:12)


Ja imam 10-ak racunara, nesto u Srbiji, nesto u Americi, sve stare ploce plus su Srbiji moze i da se poprave jeftino. Najstarija je 15 godina, a najmladja jedno 5. I sve to radi super, sve su na win7.

sladoledsmesom

pre 1 godinu

Dace Bog da sve sto se tice kompjutera i vestacke inteligencije zauvek nestane, mozda konacno ljudi ponovo pocnu da se druze!
(Dobro je, 25. decembar 2022 11:10)

Možeš računar i da ugasiš . Šta kažeš na tu opciju?

vocap

pre 1 godinu

Koga briga, nesto malo igara sto igram, imam GFNow founders edition, pa teram tamo, inace mi je komp i7 druge generacije i gtx960, tako da jos uvek ponesto radi od novih igara na slabim detaljima, ali zasto da mucim komp, kad vec imam GFNow. Za pos'o firma obezbedila, tako da nema sekiracije.

Eric Cartman

pre 1 godinu

Ljudi nisu vise ovce da placaju za obicnu graficku 2500 evra. Mozete praviti vestaske nestasice do besvesti, dzabe vam. A ovi sto se nadaju da ce na 2070 i 3080 igrati igre 10 godina neka se ne zanose. Pa igre se i prave da bi kupovali nove komponente. Pogledajte Unreal Engine 5.1 kakve igrice prave i kakva je to grafika, RTX 4090 na 4k jedva izvlaci 60 fps-a. A svi developeri prelaze na nove engine, tako da ako sledece ili one tamo godine budete hteli da igrate nesto, bolje stekajte pare. Ja sam protiv ovoga, ali takve su alave kompanije, svi su u dogovoru samo da izmame pare potrosacima.
(Stanley, 24. decembar 2022 23:43)

Ne slazem se sa ovim zato što ne ide u prilog proizvodjacima video igara da te njihove igre igraju samo oni koji mogu da priušte komp od par hiljada eura.
Tako se isto pricalo kada je izašao Crysis .Pa evo sada ladno možeš da sklopiš komp za 400, 500 eura da tera sve najnovije naslove.
Koliko god na zapadu imali bolji standard i vece plate nisu oni baš toliko glupi pa da kupuju neke graficke karte od 1500,2000 eura.
Nece da kupe ni one od 500 eura a ne od 2000 eura.
Najveci hit postala RX 580 sa AliExpresa,nova kineska RX 580 8 gb za 70 eura.

Vranjevcan

pre 1 godinu

Pankrt,sam si brojao korake ili imas aplikaciju? O tome je moj komentar. O tome da nam je zivot postao aplikacija. I da smo robovi tehnike.

KKK-666

pre 1 godinu

Otvoriće fabrike matičnih ploča i grafičkih karti u Srbiji.
(Remetilački Faktor, 24. decembar 2022 16:27)

Ja sam mislil da se to tam vec odavno radi. HHHmmmm mozda sam to pobrkal sa letecim autima i autobusima.

Eric Cartman

pre 1 godinu

Dace Bog da sve sto se tice kompjutera i vestacke inteligencije zauvek nestane, mozda konacno ljudi ponovo pocnu da se druze!
(Dobro je, 25. decembar 2022 11:10)
Pa ko tebi brani da se družiš?
Pametuješ a ovamo zevaš u telefon i šalješ poruke.

MR

pre 1 godinu

Ispravak netačnog navoda, kripta ima i biće ga, NEGO je rudarenje istog sada neisplativo sa trenutnim cenama na tržištu kripta ...
(MR, 24. decembar 2022 19:08)

GPU mining je umro prelaskom Ethereuma na POS, a ne zbog trenutnih cena na tržištu, i ne vidim nikakvu mogućnost da zaživi u narednih nekoliko godina, a možda je zauvek gotovo sa rudarenjem pomoću grafičkih kartica.
(Dex, 25. decembar 2022 08:22)

GPU mining, kako ti kažeš, nije umro, niti će, uvek će biti isplativ za one koji struju ne plaćaju, a takvih je u zemlji Srbiji, podosta....

ls

pre 1 godinu

Potpuno se slazem, istina je da su nijanse u pitanju izmedju 1660ti i 4090, to svaki laik moze da potvrdi a cene astronomske.
(ls, 24. decembar 2022 19:55)

E, ovo je sarkazam.
(Franko Gavrić Mlađi, 24. decembar 2022 2

Pa kako nece biti sarkazam kad vidis sta brat kaze, nijanse u pitanju.

GeOs

pre 1 godinu

Ljudi nisu vise ovce da placaju za obicnu graficku 2500 evra. Mozete praviti vestaske nestasice do besvesti, dzabe vam. A ovi sto se nadaju da ce na 2070 i 3080 igrati igre 10 godina neka se ne zanose. Pa igre se i prave da bi kupovali nove komponente. Pogledajte Unreal Engine 5.1 kakve igrice prave i kakva je to grafika, RTX 4090 na 4k jedva izvlaci 60 fps-a. A svi developeri prelaze na nove engine, tako da ako sledece ili one tamo godine budete hteli da igrate nesto, bolje stekajte pare. Ja sam protiv ovoga, ali takve su alave kompanije, svi su u dogovoru samo da izmame pare potrosacima.
(Stanley, 24. decembar 2022 23:43)

Prijatelju, kupio sam 1060 6gb pre 5 godina. Odigrao masu igara na FHD na ultra podesavanjima, i high. Najnovije igre takodje rade na medium.....Necu je menjati jos 2 god.
4K me ne ibtereseuje.... FHD za mene vise nego dovoljno. Mnogo nas je takvih.
Tako da, nisi u pravu.... sada kad bi kupio 3060.... igrao bi se u FHD naredne 6-7 godine bez problema... za jace da ne pricam.

Pero

pre 1 godinu

Sto puta sam sebi rekao da neću čitati komentare na vesti, ali uvek popustim. Nema veze koja je tema, većina komentara pokazuje neznanje, nerazumevanje života, primitivizam i zatucanost ljudi sa ovih prostora. Takvi su, po pravilu i najglasniji.

Dex

pre 1 godinu

Ispravak netačnog navoda, kripta ima i biće ga, NEGO je rudarenje istog sada neisplativo sa trenutnim cenama na tržištu kripta ...
(MR, 24. decembar 2022 19:08)

GPU mining je umro prelaskom Ethereuma na POS, a ne zbog trenutnih cena na tržištu, i ne vidim nikakvu mogućnost da zaživi u narednih nekoliko godina, a možda je zauvek gotovo sa rudarenjem pomoću grafičkih kartica.

панкрт

pre 1 godinu

Ljudi nisu vise ovce da placaju za obicnu graficku 2500 evra. Mozete praviti vestaske nestasice do besvesti, dzabe vam. A ovi sto se nadaju da ce na 2070 i 3080 igrati igre 10 godina neka se ne zanose. Pa igre se i prave da bi kupovali nove komponente. Pogledajte Unreal Engine 5.1 kakve igrice prave i kakva je to grafika, RTX 4090 na 4k jedva izvlaci 60 fps-a. A svi developeri prelaze na nove engine, tako da ako sledece ili one tamo godine budete hteli da igrate nesto, bolje stekajte pare. Ja sam protiv ovoga, ali takve su alave kompanije, svi su u dogovoru samo da izmame pare potrosacima.
(Stanley, 24. decembar 2022 23:43)
Реално имам 1080 картицу и играм старије игре. Волим да играм RTS и неке старије акционе игре. А толико има игара које нисам прешао, а сад то радим. Сада су и најпопуларније онлајн игре прилагођене људима са просечним рачунарима. Девелоперима не одговара да направе игру коју ће моћи да игра 10% људи.

панкрт

pre 1 godinu

Igre na kompjuteru, ....
Kako bi bilo da malo izadjete da prosetate,da se druzite sa ljudima?
(Vranjevcan, 24. decembar 2022 23:47)
Evo ja setam na dan uvek preko 10.000 koraka. Imam psa pa mi je to uzivanje. Isto tako u slobodno vreme kod kuce igram igre, dok ti gledas farmu, parove i slicne rijalitije. Gledaj sebe i manje nos guraj u tudje zivote koji se tebe ne ticu.

Gamer

pre 1 godinu

Pre 3 godine kupio sam desktop racunar I7,16gb ram,RTX 2070( obicna verzija sa jednim ventilatorom) i evo sve igre jos uvek na ultra.
Za godinu dve spusticu na high i to je to.
Nema potrebe da menjam konfiguraciju.
Eventualno da zamenim graficku za neku RTX 3080.

Stanley

pre 1 godinu

Ljudi nisu vise ovce da placaju za obicnu graficku 2500 evra. Mozete praviti vestaske nestasice do besvesti, dzabe vam. A ovi sto se nadaju da ce na 2070 i 3080 igrati igre 10 godina neka se ne zanose. Pa igre se i prave da bi kupovali nove komponente. Pogledajte Unreal Engine 5.1 kakve igrice prave i kakva je to grafika, RTX 4090 na 4k jedva izvlaci 60 fps-a. A svi developeri prelaze na nove engine, tako da ako sledece ili one tamo godine budete hteli da igrate nesto, bolje stekajte pare. Ja sam protiv ovoga, ali takve su alave kompanije, svi su u dogovoru samo da izmame pare potrosacima.

Jela

pre 1 godinu

Ne razumem one koji u komentarima navode konfiguracije koje pokreću njihove računare. Imate - pa imate! 64GB RAM itd... Hvalisanje! Pff!

Eric Cartman

pre 1 godinu

Eric cartman,, za te pare sto si potrosio na komp. mogao si uzeti ps 5, i igrati najnovije igrice.
(salerno, 24. decembar 2022 21:37)
Pa necu da igram najnovije igre.
Hocu da igram Bioshok 2 i 3.
Hocu sve Metro igre da igram.
Far cry 3,4 i 5.Wolfenstein posle 2009 šta je izašlo.
Brdo igara od 2009 do nekih 2018.
Normalno sve skidam za dž.
A pošto je procesor odlican,posle samo uzmem bolju graficku,normalno opet polovnu i igram novije naslove ako mi do tada ne dosadi.
A i ne služi mi komp samo za igranje.

Kaboom

pre 1 godinu

poslednja generacija je besmislena - "unapredjenje" se svodi na gruvanje struje i kod cpu i kod gpu (pogotovo nvidia)


Do pre par godina je islo - bolje performase za istu pa i manju potrosnju energije.

gde su sad "ekolozi" da arlaucu i donose silne propise kao sto arlaucu npr za kola.

Franko Gavrić Mlađi

pre 1 godinu

Potpuno se slazem, istina je da su nijanse u pitanju izmedju 1660ti i 4090, to svaki laik moze da potvrdi a cene astronomske.
(ls, 24. decembar 2022 19:55)

E, ovo je sarkazam.

Veliki brat

pre 1 godinu

Što bi neko kupovao novi računar, ako npr. ima AMD 5800h procesor (8 jezgara, 16 niti/threads) i npr. 16GB rama plus 512GB ili 1TB SSD?
Može da eventualno napravi da ima 32GB rama ako je baš neophodno, jer noviji AMD Ryzen 6800h je bukvalno isti kao 5800h, nema 5% veće performanse.
Kod Intela je malo drugačija priča, 12. generacija ima "chiplets", tj. više različitih jezgara, pa recimo i7-12700 ima 12 jezgara, od kojih su 8 "prformance" jezgra (sa HT-om, tj. 8 jezgara - 16 niti/threads) i 4 efikasna jezgra (bez HT-a), tako da je to ukupno 12 jezgara / 20 niti/threads.
Intel i7-12800 ima 14 jezgara, ali "malo" drugačijeg odnosa, ima 6 "performace" jezgara i 8 efikasnih, što je 20 niti/threads.
Logika nekako nalaže da i7-12700 bude jači i bolji od i7-12800, međutim nešto mi ne izgleda da će biti tako ako 12700 ima 8 tih "jakih" jezgara u odnosu na 6 kod 12800.
Plus kod laptopova Intel ima određenih problema sa većom potrošnjom energije, čak i kad nema zahtevnih aplikacija, tako da je većina korisnika, bar kad su laptopovi u pitanju, da treba malo sačekati sa tim i da je AMD bolji izbor što se tiče potrošnje baterije.

Ukratko, ništa revolucionarno, većina koji teraju igrice na računaru možda će uzeti bolju grafiku, sad kad su im malo pale cene u odnosu na pre godinu dana.

ako piše gejming onda x 5 cena

pre 1 godinu

kupio sam prvi put nov računar krajem 2019, i to prilično budget varijantu, pre toga kupovao samo polovne , tad sam kupio AMD Ryzen 5 3400G integrisana grafika, 16gb ram.. evo baš gledam sada, kada bih slično kupio, i bila bi slična cena ko tada što sam platio, na papiru bi možda dobio nekih max 25% kao brže, a ovaj koji imam NIKADA nije imao više od max 50% da radi procesor.. naravno za moje potrebe.. u međuvremenu sam samo prešao sa hdd na ssd, i to više puta, napravio jedini upgrade..cenim da je za barem 90% krisnika slično. E sad ko juri za nekim zahtevnim igiricama ili radi baš nešto profi, video i slično, onda je druga priča, mada ni tu nema baš nekog revolucionarnog napretka u pitanju su nijanse a cene su astronomske za te nijanse

ls

pre 1 godinu

kupio sam prvi put nov računar krajem 2019, i to prilično budget varijantu, pre toga kupovao samo polovne , tad sam kupio AMD Ryzen 5 3400G integrisana grafika, 16gb ram.. evo baš gledam sada, kada bih slično kupio, i bila bi slična cena ko tada što sam platio, na papiru bi možda dobio nekih max 25% kao brže, a ovaj koji imam NIKADA nije imao više od max 50% da radi procesor.. naravno za moje potrebe.. u međuvremenu sam samo prešao sa hdd na ssd, i to više puta, napravio jedini upgrade..cenim da je za barem 90% krisnika slično. E sad ko juri za nekim zahtevnim igiricama ili radi baš nešto profi, video i slično, onda je druga priča, mada ni tu nema baš nekog revolucionarnog napretka u pitanju su nijanse a cene su astronomske za te nijanse
(ako piše gejming onda x 5 cena, 24. decembar 2022 19:12)

Potpuno se slazem, istina je da su nijanse u pitanju izmedju 1660ti i 4090, to svaki laik moze da potvrdi a cene astronomske.

MR

pre 1 godinu

Pokušavaju da pokrenu ljude i tržište. Ne znaju šta će sa viškovima.
Polovni računari zadovoljili tržište. Sve manje ljudi želi upgrade i "novo".
Ako pogledamo obrade DDR3 platformi i te I5 ili I7 procesore i nove DDR4 platforme, razlika je dovoljno mala da većini ljudi ne treba to "brže".
A upravo je ta većina ljudi ono što nedostaje fabrikama.
Kako naterati ljude da gladuju, ne žele hranu već čipove?
(Vest daleko od istine, 24. decembar 2022 17:12)

Tako je, žele da ove sada cene predstave kao povoljne ali ljudi ne kupuju grafičke za 2000 sada kada nema kripta.
(Adriano_Galliani, 24. decembar 2022 18:41)

Ispravak netačnog navoda, kripta ima i biće ga, NEGO je rudarenje istog sada neisplativo sa trenutnim cenama na tržištu kripta ...

nije bas takva frka, opusteno

pre 1 godinu

Toliko ima polovnih i povoljnih racunara da, osim stvarno profesionalaca koji renderuju 3D, rade zahtevne video renderinge i bas ljutih gejmera koji prate sve najnovije naslove 90% ljudi mogu jos uvek sve obicne, svakodnevne stvari da rade i racunarima od po deset godina, a mozda i vise. Ne da je nestasica nego trziste i prezasiceno, a cene i dalje nerealno skacu za svaki minimalni pomak. Cak i audio profesionalci ne zahtevaju tolike performanse da bi menjali kompjutere toliko cesto.

ls

pre 1 godinu

Pokušavaju da pokrenu ljude i tržište. Ne znaju šta će sa viškovima.
Polovni računari zadovoljili tržište. Sve manje ljudi želi upgrade i "novo".
Ako pogledamo obrade DDR3 platformi i te I5 ili I7 procesore i nove DDR4 platforme, razlika je dovoljno mala da većini ljudi ne treba to "brže".
A upravo je ta većina ljudi ono što nedostaje fabrikama.
Kako naterati ljude da gladuju, ne žele hranu već čipove?
(Vest daleko od istine, 24. decembar 2022 17:12)

Tako je, žele da ove sada cene predstave kao povoljne ali ljudi ne kupuju grafičke za 2000 sada kada nema kripta.
(Adriano_Galliani, 24. decembar 2022 18:41)

Ispravak netačnog navoda, kripta ima i biće ga, NEGO je rudarenje istog sada neisplativo sa trenutnim cenama na tržištu kripta ...
(MR, 24. decembar 2022 19:08)

Jos jedan ispravak, to kripta sto je ostalo ne treba nikome jer ne vredi ni za k...c, a zavrsili ste sa rudarenjem kakvo ste do sada poznavali. Mozete vi i dalje da rovarite neke od stotina koinova koji ne vrede nista, ali ce vas racunica brzo vratiti u realnost.

Adriano_Galliani

pre 1 godinu

Pokušavaju da pokrenu ljude i tržište. Ne znaju šta će sa viškovima.
Polovni računari zadovoljili tržište. Sve manje ljudi želi upgrade i "novo".
Ako pogledamo obrade DDR3 platformi i te I5 ili I7 procesore i nove DDR4 platforme, razlika je dovoljno mala da većini ljudi ne treba to "brže".
A upravo je ta većina ljudi ono što nedostaje fabrikama.
Kako naterati ljude da gladuju, ne žele hranu već čipove?
(Vest daleko od istine, 24. decembar 2022 17:12)

Tako je, žele da ove sada cene predstave kao povoljne ali ljudi ne kupuju grafičke za 2000 sada kada nema kripta.

Eric Cartman

pre 1 godinu

Ja sam moj komp sklopio pre par dana znaci prvi u životu.
Imao sam laptop i mogao sam da igram igre do 2009- te na dalje nece laptop nešto se ljutio.
I uzeo sam Ryzen 5 5600 za 145 eura
A graficku sam uzeo staru polovnu RX 580 jer ne planiram da igram najnovije igre.Platio sam je 80 eura
Ceo komp mi je ispao oko 620 eura.
Uzeo sam Arctic kuler.
16 gb rama,1tb ssd
Neko Evga napajanje
Maticna B550 aorus elite.
Za dve godine kupim drugu graficku bolju od ove da mogu i nešto novije da igram.
Mada koliko sam video na Youtube tera rx 580 i sve nove naslove.

Fun Fact

pre 1 godinu

Kad nastupi kriza ne kupuje se više iz navike nego iz neophodnosti.
Dobre konfiguracije od pre desetak godina završavaju 90% poslova i danas tako da ogromna većina korisnika odlaže kupovinu novih.
Verovatno će da počnu da prave čipove koji crkavaju posle 7-8 godina da bi mogli i dalje bahato da se bogate...

Vest daleko od istine

pre 1 godinu

Pokušavaju da pokrenu ljude i tržište. Ne znaju šta će sa viškovima.
Polovni računari zadovoljili tržište. Sve manje ljudi želi upgrade i "novo".
Ako pogledamo obrade DDR3 platformi i te I5 ili I7 procesore i nove DDR4 platforme, razlika je dovoljno mala da većini ljudi ne treba to "brže".
A upravo je ta većina ljudi ono što nedostaje fabrikama.
Kako naterati ljude da gladuju, ne žele hranu već čipove?

centar

pre 1 godinu

dok je ovaca biće i vune.. veštački disanje cena elektronike.. za fotosop, internet i još neke sitnice je meni dobar i ovaj moj računar a vala i kao top koji su stari 7-8 godina ajde nazdravlje.. popijte svetlo nemojte da mracite ??

centar

pre 1 godinu

dok je ovaca biće i vune.. veštački disanje cena elektronike.. za fotosop, internet i još neke sitnice je meni dobar i ovaj moj računar a vala i kao top koji su stari 7-8 godina ajde nazdravlje.. popijte svetlo nemojte da mracite ??

Vest daleko od istine

pre 1 godinu

Pokušavaju da pokrenu ljude i tržište. Ne znaju šta će sa viškovima.
Polovni računari zadovoljili tržište. Sve manje ljudi želi upgrade i "novo".
Ako pogledamo obrade DDR3 platformi i te I5 ili I7 procesore i nove DDR4 platforme, razlika je dovoljno mala da većini ljudi ne treba to "brže".
A upravo je ta većina ljudi ono što nedostaje fabrikama.
Kako naterati ljude da gladuju, ne žele hranu već čipove?

Fun Fact

pre 1 godinu

Kad nastupi kriza ne kupuje se više iz navike nego iz neophodnosti.
Dobre konfiguracije od pre desetak godina završavaju 90% poslova i danas tako da ogromna većina korisnika odlaže kupovinu novih.
Verovatno će da počnu da prave čipove koji crkavaju posle 7-8 godina da bi mogli i dalje bahato da se bogate...

ls

pre 1 godinu

Pokušavaju da pokrenu ljude i tržište. Ne znaju šta će sa viškovima.
Polovni računari zadovoljili tržište. Sve manje ljudi želi upgrade i "novo".
Ako pogledamo obrade DDR3 platformi i te I5 ili I7 procesore i nove DDR4 platforme, razlika je dovoljno mala da većini ljudi ne treba to "brže".
A upravo je ta većina ljudi ono što nedostaje fabrikama.
Kako naterati ljude da gladuju, ne žele hranu već čipove?
(Vest daleko od istine, 24. decembar 2022 17:12)

Tako je, žele da ove sada cene predstave kao povoljne ali ljudi ne kupuju grafičke za 2000 sada kada nema kripta.
(Adriano_Galliani, 24. decembar 2022 18:41)

Ispravak netačnog navoda, kripta ima i biće ga, NEGO je rudarenje istog sada neisplativo sa trenutnim cenama na tržištu kripta ...
(MR, 24. decembar 2022 19:08)

Jos jedan ispravak, to kripta sto je ostalo ne treba nikome jer ne vredi ni za k...c, a zavrsili ste sa rudarenjem kakvo ste do sada poznavali. Mozete vi i dalje da rovarite neke od stotina koinova koji ne vrede nista, ali ce vas racunica brzo vratiti u realnost.

nije bas takva frka, opusteno

pre 1 godinu

Toliko ima polovnih i povoljnih racunara da, osim stvarno profesionalaca koji renderuju 3D, rade zahtevne video renderinge i bas ljutih gejmera koji prate sve najnovije naslove 90% ljudi mogu jos uvek sve obicne, svakodnevne stvari da rade i racunarima od po deset godina, a mozda i vise. Ne da je nestasica nego trziste i prezasiceno, a cene i dalje nerealno skacu za svaki minimalni pomak. Cak i audio profesionalci ne zahtevaju tolike performanse da bi menjali kompjutere toliko cesto.

Stanley

pre 1 godinu

Ljudi nisu vise ovce da placaju za obicnu graficku 2500 evra. Mozete praviti vestaske nestasice do besvesti, dzabe vam. A ovi sto se nadaju da ce na 2070 i 3080 igrati igre 10 godina neka se ne zanose. Pa igre se i prave da bi kupovali nove komponente. Pogledajte Unreal Engine 5.1 kakve igrice prave i kakva je to grafika, RTX 4090 na 4k jedva izvlaci 60 fps-a. A svi developeri prelaze na nove engine, tako da ako sledece ili one tamo godine budete hteli da igrate nesto, bolje stekajte pare. Ja sam protiv ovoga, ali takve su alave kompanije, svi su u dogovoru samo da izmame pare potrosacima.

Kaboom

pre 1 godinu

poslednja generacija je besmislena - "unapredjenje" se svodi na gruvanje struje i kod cpu i kod gpu (pogotovo nvidia)


Do pre par godina je islo - bolje performase za istu pa i manju potrosnju energije.

gde su sad "ekolozi" da arlaucu i donose silne propise kao sto arlaucu npr za kola.

Jela

pre 1 godinu

Ne razumem one koji u komentarima navode konfiguracije koje pokreću njihove računare. Imate - pa imate! 64GB RAM itd... Hvalisanje! Pff!

Adriano_Galliani

pre 1 godinu

Pokušavaju da pokrenu ljude i tržište. Ne znaju šta će sa viškovima.
Polovni računari zadovoljili tržište. Sve manje ljudi želi upgrade i "novo".
Ako pogledamo obrade DDR3 platformi i te I5 ili I7 procesore i nove DDR4 platforme, razlika je dovoljno mala da većini ljudi ne treba to "brže".
A upravo je ta većina ljudi ono što nedostaje fabrikama.
Kako naterati ljude da gladuju, ne žele hranu već čipove?
(Vest daleko od istine, 24. decembar 2022 17:12)

Tako je, žele da ove sada cene predstave kao povoljne ali ljudi ne kupuju grafičke za 2000 sada kada nema kripta.

Eric Cartman

pre 1 godinu

Eric cartman,, za te pare sto si potrosio na komp. mogao si uzeti ps 5, i igrati najnovije igrice.
(salerno, 24. decembar 2022 21:37)
Pa necu da igram najnovije igre.
Hocu da igram Bioshok 2 i 3.
Hocu sve Metro igre da igram.
Far cry 3,4 i 5.Wolfenstein posle 2009 šta je izašlo.
Brdo igara od 2009 do nekih 2018.
Normalno sve skidam za dž.
A pošto je procesor odlican,posle samo uzmem bolju graficku,normalno opet polovnu i igram novije naslove ako mi do tada ne dosadi.
A i ne služi mi komp samo za igranje.

Pero

pre 1 godinu

Sto puta sam sebi rekao da neću čitati komentare na vesti, ali uvek popustim. Nema veze koja je tema, većina komentara pokazuje neznanje, nerazumevanje života, primitivizam i zatucanost ljudi sa ovih prostora. Takvi su, po pravilu i najglasniji.

панкрт

pre 1 godinu

Igre na kompjuteru, ....
Kako bi bilo da malo izadjete da prosetate,da se druzite sa ljudima?
(Vranjevcan, 24. decembar 2022 23:47)
Evo ja setam na dan uvek preko 10.000 koraka. Imam psa pa mi je to uzivanje. Isto tako u slobodno vreme kod kuce igram igre, dok ti gledas farmu, parove i slicne rijalitije. Gledaj sebe i manje nos guraj u tudje zivote koji se tebe ne ticu.

Eric Cartman

pre 1 godinu

Ja sam moj komp sklopio pre par dana znaci prvi u životu.
Imao sam laptop i mogao sam da igram igre do 2009- te na dalje nece laptop nešto se ljutio.
I uzeo sam Ryzen 5 5600 za 145 eura
A graficku sam uzeo staru polovnu RX 580 jer ne planiram da igram najnovije igre.Platio sam je 80 eura
Ceo komp mi je ispao oko 620 eura.
Uzeo sam Arctic kuler.
16 gb rama,1tb ssd
Neko Evga napajanje
Maticna B550 aorus elite.
Za dve godine kupim drugu graficku bolju od ove da mogu i nešto novije da igram.
Mada koliko sam video na Youtube tera rx 580 i sve nove naslove.

Gamer

pre 1 godinu

Pre 3 godine kupio sam desktop racunar I7,16gb ram,RTX 2070( obicna verzija sa jednim ventilatorom) i evo sve igre jos uvek na ultra.
Za godinu dve spusticu na high i to je to.
Nema potrebe da menjam konfiguraciju.
Eventualno da zamenim graficku za neku RTX 3080.

ls

pre 1 godinu

kupio sam prvi put nov računar krajem 2019, i to prilično budget varijantu, pre toga kupovao samo polovne , tad sam kupio AMD Ryzen 5 3400G integrisana grafika, 16gb ram.. evo baš gledam sada, kada bih slično kupio, i bila bi slična cena ko tada što sam platio, na papiru bi možda dobio nekih max 25% kao brže, a ovaj koji imam NIKADA nije imao više od max 50% da radi procesor.. naravno za moje potrebe.. u međuvremenu sam samo prešao sa hdd na ssd, i to više puta, napravio jedini upgrade..cenim da je za barem 90% krisnika slično. E sad ko juri za nekim zahtevnim igiricama ili radi baš nešto profi, video i slično, onda je druga priča, mada ni tu nema baš nekog revolucionarnog napretka u pitanju su nijanse a cene su astronomske za te nijanse
(ako piše gejming onda x 5 cena, 24. decembar 2022 19:12)

Potpuno se slazem, istina je da su nijanse u pitanju izmedju 1660ti i 4090, to svaki laik moze da potvrdi a cene astronomske.

Franko Gavrić Mlađi

pre 1 godinu

Potpuno se slazem, istina je da su nijanse u pitanju izmedju 1660ti i 4090, to svaki laik moze da potvrdi a cene astronomske.
(ls, 24. decembar 2022 19:55)

E, ovo je sarkazam.

Dex

pre 1 godinu

Ispravak netačnog navoda, kripta ima i biće ga, NEGO je rudarenje istog sada neisplativo sa trenutnim cenama na tržištu kripta ...
(MR, 24. decembar 2022 19:08)

GPU mining je umro prelaskom Ethereuma na POS, a ne zbog trenutnih cena na tržištu, i ne vidim nikakvu mogućnost da zaživi u narednih nekoliko godina, a možda je zauvek gotovo sa rudarenjem pomoću grafičkih kartica.

ako piše gejming onda x 5 cena

pre 1 godinu

kupio sam prvi put nov računar krajem 2019, i to prilično budget varijantu, pre toga kupovao samo polovne , tad sam kupio AMD Ryzen 5 3400G integrisana grafika, 16gb ram.. evo baš gledam sada, kada bih slično kupio, i bila bi slična cena ko tada što sam platio, na papiru bi možda dobio nekih max 25% kao brže, a ovaj koji imam NIKADA nije imao više od max 50% da radi procesor.. naravno za moje potrebe.. u međuvremenu sam samo prešao sa hdd na ssd, i to više puta, napravio jedini upgrade..cenim da je za barem 90% krisnika slično. E sad ko juri za nekim zahtevnim igiricama ili radi baš nešto profi, video i slično, onda je druga priča, mada ni tu nema baš nekog revolucionarnog napretka u pitanju su nijanse a cene su astronomske za te nijanse

панкрт

pre 1 godinu

Ljudi nisu vise ovce da placaju za obicnu graficku 2500 evra. Mozete praviti vestaske nestasice do besvesti, dzabe vam. A ovi sto se nadaju da ce na 2070 i 3080 igrati igre 10 godina neka se ne zanose. Pa igre se i prave da bi kupovali nove komponente. Pogledajte Unreal Engine 5.1 kakve igrice prave i kakva je to grafika, RTX 4090 na 4k jedva izvlaci 60 fps-a. A svi developeri prelaze na nove engine, tako da ako sledece ili one tamo godine budete hteli da igrate nesto, bolje stekajte pare. Ja sam protiv ovoga, ali takve su alave kompanije, svi su u dogovoru samo da izmame pare potrosacima.
(Stanley, 24. decembar 2022 23:43)
Реално имам 1080 картицу и играм старије игре. Волим да играм RTS и неке старије акционе игре. А толико има игара које нисам прешао, а сад то радим. Сада су и најпопуларније онлајн игре прилагођене људима са просечним рачунарима. Девелоперима не одговара да направе игру коју ће моћи да игра 10% људи.

Veliki brat

pre 1 godinu

Što bi neko kupovao novi računar, ako npr. ima AMD 5800h procesor (8 jezgara, 16 niti/threads) i npr. 16GB rama plus 512GB ili 1TB SSD?
Može da eventualno napravi da ima 32GB rama ako je baš neophodno, jer noviji AMD Ryzen 6800h je bukvalno isti kao 5800h, nema 5% veće performanse.
Kod Intela je malo drugačija priča, 12. generacija ima "chiplets", tj. više različitih jezgara, pa recimo i7-12700 ima 12 jezgara, od kojih su 8 "prformance" jezgra (sa HT-om, tj. 8 jezgara - 16 niti/threads) i 4 efikasna jezgra (bez HT-a), tako da je to ukupno 12 jezgara / 20 niti/threads.
Intel i7-12800 ima 14 jezgara, ali "malo" drugačijeg odnosa, ima 6 "performace" jezgara i 8 efikasnih, što je 20 niti/threads.
Logika nekako nalaže da i7-12700 bude jači i bolji od i7-12800, međutim nešto mi ne izgleda da će biti tako ako 12700 ima 8 tih "jakih" jezgara u odnosu na 6 kod 12800.
Plus kod laptopova Intel ima određenih problema sa većom potrošnjom energije, čak i kad nema zahtevnih aplikacija, tako da je većina korisnika, bar kad su laptopovi u pitanju, da treba malo sačekati sa tim i da je AMD bolji izbor što se tiče potrošnje baterije.

Ukratko, ništa revolucionarno, većina koji teraju igrice na računaru možda će uzeti bolju grafiku, sad kad su im malo pale cene u odnosu na pre godinu dana.

MR

pre 1 godinu

Pokušavaju da pokrenu ljude i tržište. Ne znaju šta će sa viškovima.
Polovni računari zadovoljili tržište. Sve manje ljudi želi upgrade i "novo".
Ako pogledamo obrade DDR3 platformi i te I5 ili I7 procesore i nove DDR4 platforme, razlika je dovoljno mala da većini ljudi ne treba to "brže".
A upravo je ta većina ljudi ono što nedostaje fabrikama.
Kako naterati ljude da gladuju, ne žele hranu već čipove?
(Vest daleko od istine, 24. decembar 2022 17:12)

Tako je, žele da ove sada cene predstave kao povoljne ali ljudi ne kupuju grafičke za 2000 sada kada nema kripta.
(Adriano_Galliani, 24. decembar 2022 18:41)

Ispravak netačnog navoda, kripta ima i biće ga, NEGO je rudarenje istog sada neisplativo sa trenutnim cenama na tržištu kripta ...

sladoledsmesom

pre 1 godinu

Dace Bog da sve sto se tice kompjutera i vestacke inteligencije zauvek nestane, mozda konacno ljudi ponovo pocnu da se druze!
(Dobro je, 25. decembar 2022 11:10)

Možeš računar i da ugasiš . Šta kažeš na tu opciju?

Eric Cartman

pre 1 godinu

Dace Bog da sve sto se tice kompjutera i vestacke inteligencije zauvek nestane, mozda konacno ljudi ponovo pocnu da se druze!
(Dobro je, 25. decembar 2022 11:10)
Pa ko tebi brani da se družiš?
Pametuješ a ovamo zevaš u telefon i šalješ poruke.

Eric Cartman

pre 1 godinu

Ljudi nisu vise ovce da placaju za obicnu graficku 2500 evra. Mozete praviti vestaske nestasice do besvesti, dzabe vam. A ovi sto se nadaju da ce na 2070 i 3080 igrati igre 10 godina neka se ne zanose. Pa igre se i prave da bi kupovali nove komponente. Pogledajte Unreal Engine 5.1 kakve igrice prave i kakva je to grafika, RTX 4090 na 4k jedva izvlaci 60 fps-a. A svi developeri prelaze na nove engine, tako da ako sledece ili one tamo godine budete hteli da igrate nesto, bolje stekajte pare. Ja sam protiv ovoga, ali takve su alave kompanije, svi su u dogovoru samo da izmame pare potrosacima.
(Stanley, 24. decembar 2022 23:43)

Ne slazem se sa ovim zato što ne ide u prilog proizvodjacima video igara da te njihove igre igraju samo oni koji mogu da priušte komp od par hiljada eura.
Tako se isto pricalo kada je izašao Crysis .Pa evo sada ladno možeš da sklopiš komp za 400, 500 eura da tera sve najnovije naslove.
Koliko god na zapadu imali bolji standard i vece plate nisu oni baš toliko glupi pa da kupuju neke graficke karte od 1500,2000 eura.
Nece da kupe ni one od 500 eura a ne od 2000 eura.
Najveci hit postala RX 580 sa AliExpresa,nova kineska RX 580 8 gb za 70 eura.

GeOs

pre 1 godinu

Ljudi nisu vise ovce da placaju za obicnu graficku 2500 evra. Mozete praviti vestaske nestasice do besvesti, dzabe vam. A ovi sto se nadaju da ce na 2070 i 3080 igrati igre 10 godina neka se ne zanose. Pa igre se i prave da bi kupovali nove komponente. Pogledajte Unreal Engine 5.1 kakve igrice prave i kakva je to grafika, RTX 4090 na 4k jedva izvlaci 60 fps-a. A svi developeri prelaze na nove engine, tako da ako sledece ili one tamo godine budete hteli da igrate nesto, bolje stekajte pare. Ja sam protiv ovoga, ali takve su alave kompanije, svi su u dogovoru samo da izmame pare potrosacima.
(Stanley, 24. decembar 2022 23:43)

Prijatelju, kupio sam 1060 6gb pre 5 godina. Odigrao masu igara na FHD na ultra podesavanjima, i high. Najnovije igre takodje rade na medium.....Necu je menjati jos 2 god.
4K me ne ibtereseuje.... FHD za mene vise nego dovoljno. Mnogo nas je takvih.
Tako da, nisi u pravu.... sada kad bi kupio 3060.... igrao bi se u FHD naredne 6-7 godine bez problema... za jace da ne pricam.

MR

pre 1 godinu

Ispravak netačnog navoda, kripta ima i biće ga, NEGO je rudarenje istog sada neisplativo sa trenutnim cenama na tržištu kripta ...
(MR, 24. decembar 2022 19:08)

GPU mining je umro prelaskom Ethereuma na POS, a ne zbog trenutnih cena na tržištu, i ne vidim nikakvu mogućnost da zaživi u narednih nekoliko godina, a možda je zauvek gotovo sa rudarenjem pomoću grafičkih kartica.
(Dex, 25. decembar 2022 08:22)

GPU mining, kako ti kažeš, nije umro, niti će, uvek će biti isplativ za one koji struju ne plaćaju, a takvih je u zemlji Srbiji, podosta....

KKK-666

pre 1 godinu

Otvoriće fabrike matičnih ploča i grafičkih karti u Srbiji.
(Remetilački Faktor, 24. decembar 2022 16:27)

Ja sam mislil da se to tam vec odavno radi. HHHmmmm mozda sam to pobrkal sa letecim autima i autobusima.

vocap

pre 1 godinu

Koga briga, nesto malo igara sto igram, imam GFNow founders edition, pa teram tamo, inace mi je komp i7 druge generacije i gtx960, tako da jos uvek ponesto radi od novih igara na slabim detaljima, ali zasto da mucim komp, kad vec imam GFNow. Za pos'o firma obezbedila, tako da nema sekiracije.

Vranjevcan

pre 1 godinu

Pankrt,sam si brojao korake ili imas aplikaciju? O tome je moj komentar. O tome da nam je zivot postao aplikacija. I da smo robovi tehnike.

Zoran

pre 1 godinu

Pokušavaju da pokrenu ljude i tržište. Ne znaju šta će sa viškovima.
Polovni računari zadovoljili tržište. Sve manje ljudi želi upgrade i "novo".
Ako pogledamo obrade DDR3 platformi i te I5 ili I7 procesore i nove DDR4 platforme, razlika je dovoljno mala da većini ljudi ne treba to "brže".
A upravo je ta većina ljudi ono što nedostaje fabrikama.
Kako naterati ljude da gladuju, ne žele hranu već čipove?
(Vest daleko od istine, 24. decembar 2022 17:12)


Ja imam 10-ak racunara, nesto u Srbiji, nesto u Americi, sve stare ploce plus su Srbiji moze i da se poprave jeftino. Najstarija je 15 godina, a najmladja jedno 5. I sve to radi super, sve su na win7.

ls

pre 1 godinu

Potpuno se slazem, istina je da su nijanse u pitanju izmedju 1660ti i 4090, to svaki laik moze da potvrdi a cene astronomske.
(ls, 24. decembar 2022 19:55)

E, ovo je sarkazam.
(Franko Gavrić Mlađi, 24. decembar 2022 2

Pa kako nece biti sarkazam kad vidis sta brat kaze, nijanse u pitanju.

ªporet Șmederevac

pre 4 meseca

Dace Bog da sve sto se tice kompjutera i vestacke inteligencije zauvek nestane, mozda konacno ljudi ponovo pocnu da se druze!
(Dobro je, 25. decembar 2022 11:10)

Vidim, ti ne izbijas iz kafane B92.

MR

pre 1 godinu

Pokušavaju da pokrenu ljude i tržište. Ne znaju šta će sa viškovima.
Polovni računari zadovoljili tržište. Sve manje ljudi želi upgrade i "novo".
Ako pogledamo obrade DDR3 platformi i te I5 ili I7 procesore i nove DDR4 platforme, razlika je dovoljno mala da većini ljudi ne treba to "brže".
A upravo je ta većina ljudi ono što nedostaje fabrikama.
Kako naterati ljude da gladuju, ne žele hranu već čipove?
(Vest daleko od istine, 24. decembar 2022 17:12)

Tako je, žele da ove sada cene predstave kao povoljne ali ljudi ne kupuju grafičke za 2000 sada kada nema kripta.
(Adriano_Galliani, 24. decembar 2022 18:41)

Ispravak netačnog navoda, kripta ima i biće ga, NEGO je rudarenje istog sada neisplativo sa trenutnim cenama na tržištu kripta ...

Eric Cartman

pre 1 godinu

Ja sam moj komp sklopio pre par dana znaci prvi u životu.
Imao sam laptop i mogao sam da igram igre do 2009- te na dalje nece laptop nešto se ljutio.
I uzeo sam Ryzen 5 5600 za 145 eura
A graficku sam uzeo staru polovnu RX 580 jer ne planiram da igram najnovije igre.Platio sam je 80 eura
Ceo komp mi je ispao oko 620 eura.
Uzeo sam Arctic kuler.
16 gb rama,1tb ssd
Neko Evga napajanje
Maticna B550 aorus elite.
Za dve godine kupim drugu graficku bolju od ove da mogu i nešto novije da igram.
Mada koliko sam video na Youtube tera rx 580 i sve nove naslove.

ls

pre 1 godinu

kupio sam prvi put nov računar krajem 2019, i to prilično budget varijantu, pre toga kupovao samo polovne , tad sam kupio AMD Ryzen 5 3400G integrisana grafika, 16gb ram.. evo baš gledam sada, kada bih slično kupio, i bila bi slična cena ko tada što sam platio, na papiru bi možda dobio nekih max 25% kao brže, a ovaj koji imam NIKADA nije imao više od max 50% da radi procesor.. naravno za moje potrebe.. u međuvremenu sam samo prešao sa hdd na ssd, i to više puta, napravio jedini upgrade..cenim da je za barem 90% krisnika slično. E sad ko juri za nekim zahtevnim igiricama ili radi baš nešto profi, video i slično, onda je druga priča, mada ni tu nema baš nekog revolucionarnog napretka u pitanju su nijanse a cene su astronomske za te nijanse
(ako piše gejming onda x 5 cena, 24. decembar 2022 19:12)

Potpuno se slazem, istina je da su nijanse u pitanju izmedju 1660ti i 4090, to svaki laik moze da potvrdi a cene astronomske.

панкрт

pre 1 godinu

Igre na kompjuteru, ....
Kako bi bilo da malo izadjete da prosetate,da se druzite sa ljudima?
(Vranjevcan, 24. decembar 2022 23:47)
Evo ja setam na dan uvek preko 10.000 koraka. Imam psa pa mi je to uzivanje. Isto tako u slobodno vreme kod kuce igram igre, dok ti gledas farmu, parove i slicne rijalitije. Gledaj sebe i manje nos guraj u tudje zivote koji se tebe ne ticu.

centar

pre 1 godinu

dok je ovaca biće i vune.. veštački disanje cena elektronike.. za fotosop, internet i još neke sitnice je meni dobar i ovaj moj računar a vala i kao top koji su stari 7-8 godina ajde nazdravlje.. popijte svetlo nemojte da mracite ??

ako piše gejming onda x 5 cena

pre 1 godinu

kupio sam prvi put nov računar krajem 2019, i to prilično budget varijantu, pre toga kupovao samo polovne , tad sam kupio AMD Ryzen 5 3400G integrisana grafika, 16gb ram.. evo baš gledam sada, kada bih slično kupio, i bila bi slična cena ko tada što sam platio, na papiru bi možda dobio nekih max 25% kao brže, a ovaj koji imam NIKADA nije imao više od max 50% da radi procesor.. naravno za moje potrebe.. u međuvremenu sam samo prešao sa hdd na ssd, i to više puta, napravio jedini upgrade..cenim da je za barem 90% krisnika slično. E sad ko juri za nekim zahtevnim igiricama ili radi baš nešto profi, video i slično, onda je druga priča, mada ni tu nema baš nekog revolucionarnog napretka u pitanju su nijanse a cene su astronomske za te nijanse

Eric Cartman

pre 1 godinu

Eric cartman,, za te pare sto si potrosio na komp. mogao si uzeti ps 5, i igrati najnovije igrice.
(salerno, 24. decembar 2022 21:37)
Pa necu da igram najnovije igre.
Hocu da igram Bioshok 2 i 3.
Hocu sve Metro igre da igram.
Far cry 3,4 i 5.Wolfenstein posle 2009 šta je izašlo.
Brdo igara od 2009 do nekih 2018.
Normalno sve skidam za dž.
A pošto je procesor odlican,posle samo uzmem bolju graficku,normalno opet polovnu i igram novije naslove ako mi do tada ne dosadi.
A i ne služi mi komp samo za igranje.

Vest daleko od istine

pre 1 godinu

Pokušavaju da pokrenu ljude i tržište. Ne znaju šta će sa viškovima.
Polovni računari zadovoljili tržište. Sve manje ljudi želi upgrade i "novo".
Ako pogledamo obrade DDR3 platformi i te I5 ili I7 procesore i nove DDR4 platforme, razlika je dovoljno mala da većini ljudi ne treba to "brže".
A upravo je ta većina ljudi ono što nedostaje fabrikama.
Kako naterati ljude da gladuju, ne žele hranu već čipove?

Pero

pre 1 godinu

Sto puta sam sebi rekao da neću čitati komentare na vesti, ali uvek popustim. Nema veze koja je tema, većina komentara pokazuje neznanje, nerazumevanje života, primitivizam i zatucanost ljudi sa ovih prostora. Takvi su, po pravilu i najglasniji.

Stanley

pre 1 godinu

Ljudi nisu vise ovce da placaju za obicnu graficku 2500 evra. Mozete praviti vestaske nestasice do besvesti, dzabe vam. A ovi sto se nadaju da ce na 2070 i 3080 igrati igre 10 godina neka se ne zanose. Pa igre se i prave da bi kupovali nove komponente. Pogledajte Unreal Engine 5.1 kakve igrice prave i kakva je to grafika, RTX 4090 na 4k jedva izvlaci 60 fps-a. A svi developeri prelaze na nove engine, tako da ako sledece ili one tamo godine budete hteli da igrate nesto, bolje stekajte pare. Ja sam protiv ovoga, ali takve su alave kompanije, svi su u dogovoru samo da izmame pare potrosacima.

Jela

pre 1 godinu

Ne razumem one koji u komentarima navode konfiguracije koje pokreću njihove računare. Imate - pa imate! 64GB RAM itd... Hvalisanje! Pff!

ls

pre 1 godinu

Pokušavaju da pokrenu ljude i tržište. Ne znaju šta će sa viškovima.
Polovni računari zadovoljili tržište. Sve manje ljudi želi upgrade i "novo".
Ako pogledamo obrade DDR3 platformi i te I5 ili I7 procesore i nove DDR4 platforme, razlika je dovoljno mala da većini ljudi ne treba to "brže".
A upravo je ta većina ljudi ono što nedostaje fabrikama.
Kako naterati ljude da gladuju, ne žele hranu već čipove?
(Vest daleko od istine, 24. decembar 2022 17:12)

Tako je, žele da ove sada cene predstave kao povoljne ali ljudi ne kupuju grafičke za 2000 sada kada nema kripta.
(Adriano_Galliani, 24. decembar 2022 18:41)

Ispravak netačnog navoda, kripta ima i biće ga, NEGO je rudarenje istog sada neisplativo sa trenutnim cenama na tržištu kripta ...
(MR, 24. decembar 2022 19:08)

Jos jedan ispravak, to kripta sto je ostalo ne treba nikome jer ne vredi ni za k...c, a zavrsili ste sa rudarenjem kakvo ste do sada poznavali. Mozete vi i dalje da rovarite neke od stotina koinova koji ne vrede nista, ali ce vas racunica brzo vratiti u realnost.

Veliki brat

pre 1 godinu

Što bi neko kupovao novi računar, ako npr. ima AMD 5800h procesor (8 jezgara, 16 niti/threads) i npr. 16GB rama plus 512GB ili 1TB SSD?
Može da eventualno napravi da ima 32GB rama ako je baš neophodno, jer noviji AMD Ryzen 6800h je bukvalno isti kao 5800h, nema 5% veće performanse.
Kod Intela je malo drugačija priča, 12. generacija ima "chiplets", tj. više različitih jezgara, pa recimo i7-12700 ima 12 jezgara, od kojih su 8 "prformance" jezgra (sa HT-om, tj. 8 jezgara - 16 niti/threads) i 4 efikasna jezgra (bez HT-a), tako da je to ukupno 12 jezgara / 20 niti/threads.
Intel i7-12800 ima 14 jezgara, ali "malo" drugačijeg odnosa, ima 6 "performace" jezgara i 8 efikasnih, što je 20 niti/threads.
Logika nekako nalaže da i7-12700 bude jači i bolji od i7-12800, međutim nešto mi ne izgleda da će biti tako ako 12700 ima 8 tih "jakih" jezgara u odnosu na 6 kod 12800.
Plus kod laptopova Intel ima određenih problema sa većom potrošnjom energije, čak i kad nema zahtevnih aplikacija, tako da je većina korisnika, bar kad su laptopovi u pitanju, da treba malo sačekati sa tim i da je AMD bolji izbor što se tiče potrošnje baterije.

Ukratko, ništa revolucionarno, većina koji teraju igrice na računaru možda će uzeti bolju grafiku, sad kad su im malo pale cene u odnosu na pre godinu dana.

Franko Gavrić Mlađi

pre 1 godinu

Potpuno se slazem, istina je da su nijanse u pitanju izmedju 1660ti i 4090, to svaki laik moze da potvrdi a cene astronomske.
(ls, 24. decembar 2022 19:55)

E, ovo je sarkazam.

Gamer

pre 1 godinu

Pre 3 godine kupio sam desktop racunar I7,16gb ram,RTX 2070( obicna verzija sa jednim ventilatorom) i evo sve igre jos uvek na ultra.
Za godinu dve spusticu na high i to je to.
Nema potrebe da menjam konfiguraciju.
Eventualno da zamenim graficku za neku RTX 3080.

Fun Fact

pre 1 godinu

Kad nastupi kriza ne kupuje se više iz navike nego iz neophodnosti.
Dobre konfiguracije od pre desetak godina završavaju 90% poslova i danas tako da ogromna većina korisnika odlaže kupovinu novih.
Verovatno će da počnu da prave čipove koji crkavaju posle 7-8 godina da bi mogli i dalje bahato da se bogate...

панкрт

pre 1 godinu

Ljudi nisu vise ovce da placaju za obicnu graficku 2500 evra. Mozete praviti vestaske nestasice do besvesti, dzabe vam. A ovi sto se nadaju da ce na 2070 i 3080 igrati igre 10 godina neka se ne zanose. Pa igre se i prave da bi kupovali nove komponente. Pogledajte Unreal Engine 5.1 kakve igrice prave i kakva je to grafika, RTX 4090 na 4k jedva izvlaci 60 fps-a. A svi developeri prelaze na nove engine, tako da ako sledece ili one tamo godine budete hteli da igrate nesto, bolje stekajte pare. Ja sam protiv ovoga, ali takve su alave kompanije, svi su u dogovoru samo da izmame pare potrosacima.
(Stanley, 24. decembar 2022 23:43)
Реално имам 1080 картицу и играм старије игре. Волим да играм RTS и неке старије акционе игре. А толико има игара које нисам прешао, а сад то радим. Сада су и најпопуларније онлајн игре прилагођене људима са просечним рачунарима. Девелоперима не одговара да направе игру коју ће моћи да игра 10% људи.

Kaboom

pre 1 godinu

poslednja generacija je besmislena - "unapredjenje" se svodi na gruvanje struje i kod cpu i kod gpu (pogotovo nvidia)


Do pre par godina je islo - bolje performase za istu pa i manju potrosnju energije.

gde su sad "ekolozi" da arlaucu i donose silne propise kao sto arlaucu npr za kola.

nije bas takva frka, opusteno

pre 1 godinu

Toliko ima polovnih i povoljnih racunara da, osim stvarno profesionalaca koji renderuju 3D, rade zahtevne video renderinge i bas ljutih gejmera koji prate sve najnovije naslove 90% ljudi mogu jos uvek sve obicne, svakodnevne stvari da rade i racunarima od po deset godina, a mozda i vise. Ne da je nestasica nego trziste i prezasiceno, a cene i dalje nerealno skacu za svaki minimalni pomak. Cak i audio profesionalci ne zahtevaju tolike performanse da bi menjali kompjutere toliko cesto.

ls

pre 1 godinu

Potpuno se slazem, istina je da su nijanse u pitanju izmedju 1660ti i 4090, to svaki laik moze da potvrdi a cene astronomske.
(ls, 24. decembar 2022 19:55)

E, ovo je sarkazam.
(Franko Gavrić Mlađi, 24. decembar 2022 2

Pa kako nece biti sarkazam kad vidis sta brat kaze, nijanse u pitanju.

MR

pre 1 godinu

Ispravak netačnog navoda, kripta ima i biće ga, NEGO je rudarenje istog sada neisplativo sa trenutnim cenama na tržištu kripta ...
(MR, 24. decembar 2022 19:08)

GPU mining je umro prelaskom Ethereuma na POS, a ne zbog trenutnih cena na tržištu, i ne vidim nikakvu mogućnost da zaživi u narednih nekoliko godina, a možda je zauvek gotovo sa rudarenjem pomoću grafičkih kartica.
(Dex, 25. decembar 2022 08:22)

GPU mining, kako ti kažeš, nije umro, niti će, uvek će biti isplativ za one koji struju ne plaćaju, a takvih je u zemlji Srbiji, podosta....

Eric Cartman

pre 1 godinu

Ljudi nisu vise ovce da placaju za obicnu graficku 2500 evra. Mozete praviti vestaske nestasice do besvesti, dzabe vam. A ovi sto se nadaju da ce na 2070 i 3080 igrati igre 10 godina neka se ne zanose. Pa igre se i prave da bi kupovali nove komponente. Pogledajte Unreal Engine 5.1 kakve igrice prave i kakva je to grafika, RTX 4090 na 4k jedva izvlaci 60 fps-a. A svi developeri prelaze na nove engine, tako da ako sledece ili one tamo godine budete hteli da igrate nesto, bolje stekajte pare. Ja sam protiv ovoga, ali takve su alave kompanije, svi su u dogovoru samo da izmame pare potrosacima.
(Stanley, 24. decembar 2022 23:43)

Ne slazem se sa ovim zato što ne ide u prilog proizvodjacima video igara da te njihove igre igraju samo oni koji mogu da priušte komp od par hiljada eura.
Tako se isto pricalo kada je izašao Crysis .Pa evo sada ladno možeš da sklopiš komp za 400, 500 eura da tera sve najnovije naslove.
Koliko god na zapadu imali bolji standard i vece plate nisu oni baš toliko glupi pa da kupuju neke graficke karte od 1500,2000 eura.
Nece da kupe ni one od 500 eura a ne od 2000 eura.
Najveci hit postala RX 580 sa AliExpresa,nova kineska RX 580 8 gb za 70 eura.

Adriano_Galliani

pre 1 godinu

Pokušavaju da pokrenu ljude i tržište. Ne znaju šta će sa viškovima.
Polovni računari zadovoljili tržište. Sve manje ljudi želi upgrade i "novo".
Ako pogledamo obrade DDR3 platformi i te I5 ili I7 procesore i nove DDR4 platforme, razlika je dovoljno mala da većini ljudi ne treba to "brže".
A upravo je ta većina ljudi ono što nedostaje fabrikama.
Kako naterati ljude da gladuju, ne žele hranu već čipove?
(Vest daleko od istine, 24. decembar 2022 17:12)

Tako je, žele da ove sada cene predstave kao povoljne ali ljudi ne kupuju grafičke za 2000 sada kada nema kripta.

GeOs

pre 1 godinu

Ljudi nisu vise ovce da placaju za obicnu graficku 2500 evra. Mozete praviti vestaske nestasice do besvesti, dzabe vam. A ovi sto se nadaju da ce na 2070 i 3080 igrati igre 10 godina neka se ne zanose. Pa igre se i prave da bi kupovali nove komponente. Pogledajte Unreal Engine 5.1 kakve igrice prave i kakva je to grafika, RTX 4090 na 4k jedva izvlaci 60 fps-a. A svi developeri prelaze na nove engine, tako da ako sledece ili one tamo godine budete hteli da igrate nesto, bolje stekajte pare. Ja sam protiv ovoga, ali takve su alave kompanije, svi su u dogovoru samo da izmame pare potrosacima.
(Stanley, 24. decembar 2022 23:43)

Prijatelju, kupio sam 1060 6gb pre 5 godina. Odigrao masu igara na FHD na ultra podesavanjima, i high. Najnovije igre takodje rade na medium.....Necu je menjati jos 2 god.
4K me ne ibtereseuje.... FHD za mene vise nego dovoljno. Mnogo nas je takvih.
Tako da, nisi u pravu.... sada kad bi kupio 3060.... igrao bi se u FHD naredne 6-7 godine bez problema... za jace da ne pricam.

vocap

pre 1 godinu

Koga briga, nesto malo igara sto igram, imam GFNow founders edition, pa teram tamo, inace mi je komp i7 druge generacije i gtx960, tako da jos uvek ponesto radi od novih igara na slabim detaljima, ali zasto da mucim komp, kad vec imam GFNow. Za pos'o firma obezbedila, tako da nema sekiracije.

Dex

pre 1 godinu

Ispravak netačnog navoda, kripta ima i biće ga, NEGO je rudarenje istog sada neisplativo sa trenutnim cenama na tržištu kripta ...
(MR, 24. decembar 2022 19:08)

GPU mining je umro prelaskom Ethereuma na POS, a ne zbog trenutnih cena na tržištu, i ne vidim nikakvu mogućnost da zaživi u narednih nekoliko godina, a možda je zauvek gotovo sa rudarenjem pomoću grafičkih kartica.

Eric Cartman

pre 1 godinu

Dace Bog da sve sto se tice kompjutera i vestacke inteligencije zauvek nestane, mozda konacno ljudi ponovo pocnu da se druze!
(Dobro je, 25. decembar 2022 11:10)
Pa ko tebi brani da se družiš?
Pametuješ a ovamo zevaš u telefon i šalješ poruke.

KKK-666

pre 1 godinu

Otvoriće fabrike matičnih ploča i grafičkih karti u Srbiji.
(Remetilački Faktor, 24. decembar 2022 16:27)

Ja sam mislil da se to tam vec odavno radi. HHHmmmm mozda sam to pobrkal sa letecim autima i autobusima.

Vranjevcan

pre 1 godinu

Pankrt,sam si brojao korake ili imas aplikaciju? O tome je moj komentar. O tome da nam je zivot postao aplikacija. I da smo robovi tehnike.

Zoran

pre 1 godinu

Pokušavaju da pokrenu ljude i tržište. Ne znaju šta će sa viškovima.
Polovni računari zadovoljili tržište. Sve manje ljudi želi upgrade i "novo".
Ako pogledamo obrade DDR3 platformi i te I5 ili I7 procesore i nove DDR4 platforme, razlika je dovoljno mala da većini ljudi ne treba to "brže".
A upravo je ta većina ljudi ono što nedostaje fabrikama.
Kako naterati ljude da gladuju, ne žele hranu već čipove?
(Vest daleko od istine, 24. decembar 2022 17:12)


Ja imam 10-ak racunara, nesto u Srbiji, nesto u Americi, sve stare ploce plus su Srbiji moze i da se poprave jeftino. Najstarija je 15 godina, a najmladja jedno 5. I sve to radi super, sve su na win7.

sladoledsmesom

pre 1 godinu

Dace Bog da sve sto se tice kompjutera i vestacke inteligencije zauvek nestane, mozda konacno ljudi ponovo pocnu da se druze!
(Dobro je, 25. decembar 2022 11:10)

Možeš računar i da ugasiš . Šta kažeš na tu opciju?

ªporet Șmederevac

pre 4 meseca

Dace Bog da sve sto se tice kompjutera i vestacke inteligencije zauvek nestane, mozda konacno ljudi ponovo pocnu da se druze!
(Dobro je, 25. decembar 2022 11:10)

Vidim, ti ne izbijas iz kafane B92.