Ponedeljak, 09.08.2021.

12:15

"Ukinite rang-listu sa brojem osvojenih medalja!"

Zlato iznad svega – ili se ipak računaju i srebro i bronza?

Izvor: B92

"Ukinite rang-listu sa brojem osvojenih medalja!" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

49 Komentari

Sortiraj po:

Namćor

pre 2 godine

Znači, ipak hrvatsko srebro iz Rusije neto znači? Šta kažete stručnjaci?
(Namćor, 9. avgust 2021 17:06)


Amateru da ti objasnim...
Kada je Crvena Zvezda 1991. godina osvojila Kup šampiona(kasniju Ligu šampiona) Olimpik iz Marseja kao finalista nije dobio ništa, a fudbaleri Crvene Zvezde nisu dobili zlatne medalje već "ušatog", a to ti je pehar koga možeš da obiđeš na Marakani, e sad vidiš, isto ti to važi i za reprezentacije, osim na olimpijadi.
(TURBO BMX, 9. avgust 2021 19:58)

Dobro, profesionalče, aj nam onda objasni do kud je stigla C. Zvezda u Rusiji a do kud na Olimpijadi u Tokiju? Koje je mjesto osvojila?

Mali Nevaljali

pre 2 godine

"Zlato iznad svega – ili se ipak računaju i srebro i bronza?"

Naravno da se računaju Srebro i bronza. Tri bronze vrede više od dva zlata po trenutnom državnom kursu: zlato 70.000; stebro 60.000; bronza 50.000.

nidža

pre 2 godine

@plavi bechar

Nisi u pravu oko odnosa zlata i srebra. Zlato mora vredeti više. Ako bronza vredi 1 bod, a srebro 2 boda, onda zlato mora vredeti najmanje 6 ili 7 bodova. Inače po tvom sistemu 2 srebra su jača od 1 zlata što nikako nije realno i ne može biti prihvatljivo. Ovako kako sam ja rekao (srebro vredi 2 boda, zlato 6 npr) dobijamo da tek 3 srebra izjednačavaju uspeh jednog zlata, što je okej. Tako izbegavamo slučaj da Bahami sa 2 zlata budu jači od Ukrajine sa 1 zlatom, 5 srebara i gomilom bronzi, ali isto tako ne precenjujemo srebro, koje je ipak mnogo manje vredno u odnosu na zlato.

TURBO BMX

pre 2 godine

Znači, ipak hrvatsko srebro iz Rusije neto znači? Šta kažete stručnjaci?
(Namćor, 9. avgust 2021 17:06)


Amateru da ti objasnim...
Kada je Crvena Zvezda 1991. godina osvojila Kup šampiona(kasniju Ligu šampiona) Olimpik iz Marseja kao finalista nije dobio ništa, a fudbaleri Crvene Zvezde nisu dobili zlatne medalje već "ušatog", a to ti je pehar koga možeš da obiđeš na Marakani, e sad vidiš, isto ti to važi i za reprezentacije, osim na olimpijadi.

Duki

pre 2 godine

Znači, ipak hrvatsko srebro iz Rusije neto znači? Šta kažete stručnjaci?
(Namćor, 9. avgust 2021 17:06)

Ne znači, u fudbalu se samo prvi računa, zato postoje ti pehari.

Aleksandar I

pre 2 godine

Pa to uopste nije vazno, to sto se mi prepucavamobsa Hrvatima, tako Ameri sa Kinezima…
Vazno je da su svi koji su osvojili medalje bili za nijansu uspesniji pd ostalih koji su se takodje pojavili na OI… Ako neko misli da je to lako evo za 3 godine u Parizu ili za 7 u Brizbejnu pa izvolite…

knez

pre 2 godine

Kad sam bio mali mislio sam da ako naš košarkaški tim osvoji prvo mesto, to se računa kao 15 zlatnih medalja. Ala sam se brzo razocarao. Ali stvarno, zar nije bitnije ko je od takmičara osvojio medalju, ko je otišao kući srećan i ispunjen? Ako je to ceo tim onda je to 15 medalja.

qw

pre 2 godine

"Kineski mešoviti par u stonom tenisu se javno i u suzama izvinio što je osvojio "samo" srebrnu medalju. "Ostavili smo tim na cedilu", rekla je Liu Šiven, a Šu Šin je izjavio:

"Čitava zemlja je gledala ovo finale. Mislim da kineski tim neće prihvatiti rezultat".

Evo za sve koji kažu da je npr. bilo koji ekipni sport vredniji od pojedinacnog. A da ne pišem u koje sve zemlje prate jedrenje. Vi mislite ako bilo koji sport nije popularan u Srbiji nije ni van Srbije.

Kalevra

pre 2 godine

Fidži onda ima 30 zlatnih medalja jer su uzeli zlato i muškom ragbiju s ragbi tim ima minimum 30 igrača....plus i žene iz Fidžijs su u ragbiju uzele zlato ili srebro...znači po Srpskoj logici država Fidži ima 60 medalja....a Amerikancima koji imaju zlato i muškoj i ženskoj košarci ,ženskoj odbojci i vaterpolu mora se pripisati još 50 zlatnih medalja i 24 bronzane za njihove fudbalerke.....šta sad kažete na Srpski prijedlog u vezi računanja medalja.....!!!!!

plavi bechar

pre 2 godine

Zvanicna tabela MOK-a uspesnosti nacija je teska glupost. Ako na OI postoje zlatna, srebrna i bronzana medalja, zasto bi se iskljucivo gledala samo zlatna u ukupnom poretku? Kakav je to onda duh olimpizma? Zasto onda ne ukinuti druge dve medalje i neka postoji samo zlatna? U teoriji MOK nam porucuje da necija jedna zlatna vredi vise od necijih 100 srebrnih. Gde je tu logika i pravda? Evo cist primer sa ovih Igara, Bahami sa dve medalje su "uspesniji" od Ukrajine sa 19, samo zato sto su bahamske obe zlatne a Ukrajina je uspela samo jednu od tih 19. Da bi se makar priblizno dobila prava slika o tome koliko je koja drzava uspesna na Igrama, moralo bi se uvesti neko bodovanje. Recimo, zlatna da vredi 10 poena, srebrna 6, bronzana 3 pa svima sabrati. Ona ja mogu sa jednom zlatnom medaljom da budem ispred tebe sa dve bronzane jer je to 10-8, ali ne mogu ja sa dve zlatne da budem ispred tebe sa jednom zlatnom i cetiri srebrne jer je to onda 20-34. A da ne pricam o tome da jedan tim u bilo kom timskom sportu na Igrama sastavljen od 12 ili 14 sportista citave dve nedelje koliko traju Igre juri medalju, odigra po 7,8 meceva u trajanju od sat i po,dva po jednom i kad osvoji medalju ta medalja se racuna kao jedna, isto koliko se racuna i medalja onog bicikliste koji se aktivira 30 minuta u jednoj trci jedan dan od 16 koliko Igre traju, za razliku od timova koji svaki drugi dan igraju. I to je takodje prevara i ne odslikava realno stanje. Tu se mora naci drugaciji modus.

Боки

pre 2 godine

@informacija
Не може јер свака држава може да има по два представника, у тркама штафета једну екипу.

sig

pre 2 godine

Medalja u pojedinacnim sportovima ne moze imati vrednost medalje u ekipnom sportu.
(Slobo, 9. avgust 2021 12:30) # Link komentara

da, niko ne prati sprint na 100 metara, ali zato turnir u softballu…

Realni10

pre 2 godine

Naravno je da je nepošteno da su sve medalje iste vrijednosti! Ekipnim sportovima bi trebalo nadodati koeficijent koji bi se pomnožio s brojem medalja! Jer suludo je da npr. netko u poretku osvoji 1 zlato i došao je s 3 natjecatelja a netko ima npr. 0 zlata, 5 srebra i 12 bronci i on je sad u poretku iza njega,a recimo 4 medalje je osvojio u ekipnim sportovima a ovaj 1 zlato u npr, streličarstvu! Znanstveni pristup je da se u obzir mora uzeti 5 do 6 kriterija a suludo je podijeliti ukupni broj stanovnika sa brojem medalja i to je kriterij "uspješnosti"! Po toj logici SAD ili Kina su najneuspješnije zemlje jer nema toliki broj kolekcija medalja koje bi se podijelile sa njihovim ukupnim brojem stanovnika.

Kalevra

pre 2 godine

@ plavi bechar

Eto kad bi se lista sastavljala po kriterijumu koji si ti naveo opet bi USA bili na prvom mjestu jer imaju najvipe osvojenih zlata,najviše osvojenih srebra i najviše osvojenih bronzu....plus prvi su i u kolektivnim sportovima sa 4 zlata (košarka muškarci i žene,odbojka i vaterpolo žene) a imaju i bronzu u ženskom fudbalu.....nego ti vidi da smisliš neki sistem bodovanja po kome USA nikako ne mogu biti ispred Kine,Rusije i Srbije.....OK!!!!

Mali Nevaljali

pre 2 godine

BDP, koeficijent na roj stanovnika, na broj poslatih učesnika .. bila bi to zdravo jako komplikovana računica i vodovanje opet ne bi bilo pošteno. U ekipnim sportovima.n. zlato za 10 igrača u košarci se broji kao jedna medalja. Basket 3x3 isto.
Ajd'. Brojno zlato u košarcu kao 10 medalja, zlato u basketu kao 4, i sledeće godine ćemo imati kampanju za uveštavanje ameeičkig fudbala i sličnih sporova gde tinovi broje 50 i više igrača.
Kako god se okrene, neće biti pravično.

tomkarlo

pre 2 godine

Da li iko brani ikome da pravi tabelu kako hoće?
Ovo što se objavljuje nije uopšte ništa zvanično, na osnovu te tabele niko ništa ne dobija - to je samo informacija. A tako i treba da ostane. A ko želi može da pravi tabele uspešnosti nacija po sportovima i to ne samo po medaljama već i po osvojenim mestima. To je najsporednija stvar na takmičenja (izuzev u borilačkim sportovima, kao i u ekipnim).

cobo

pre 2 godine

Ako se i dalje politika bude mešala olimpijada ce biti podeljena a time i planeta,i najmanji pokušaj zapada da sledece igre diskvalifikuje Rusiju,zabrani nastupanje pod nazivom drzave,zabrani izvodjenje himne;znaci kraj olimpijade,to vam garantujem !

Kalevra

pre 2 godine

USA nisu osvojili nijednu medalju u nekom od bitnih sportova, sve medalje su osvojili u smiješnim sportovima kao što su surfanje skejtbord jedrenje balet....sa druge strane Kina Rusija Srbija su medalje osvojili u Fudbalu košarci odbojci rukometu vaterpolu atletici plivanju gimnastici i tenisu a USA i tim sportovima nisu osvojili nijednu medalju.....jedina realna lista je 1 Kina 2 Rusija 3 Srbija 4 Francuska 5 Kuba.....USA i Velika Britanija nisu među 10 a Hrvatska nije među 50.....to je jedina istina a sve ostalo je propaganda zapada Amerike i Vatikana.....
Srbija breeee 💪💪💪

Los Angeles

pre 2 godine

Vi tabelu uvek gledate sa strane kako da se umanji uspeh USA, jer ih toliko mrzite. Pa je do juče bilo važno samo zlato jer je komunistička Kina bila tako ispred (prava Kina je na Tajvanu). A sad kad je USA i u zlatima izbila na čelo, opet neko kukumavčenje. Ma najbolje da odbojka i vaterpolo nose po 100 medalja, realno sportovi koje niko živi na svetu ne gleda. Više je gledalaca na jednom Superbowl-u nege cele godine u odbojci ili vaterpolu. I drugo, malo vam je poremećen pogled na sport, ta ismejavanja plivanja, biciklizma, mačevanja, i sličnoh sportova su stvarno smešna sa strane nacije koja je uzela medalje u tekvondou, streljaštvu, i karateu. I treba da budu SVI sportovi na repertoaru, ne vrti se ceo svet samo oko košarke, fudbala, i trke na 100 metara.

Lola

pre 2 godine

Nebitan je sistem bodovanje, bitnije bi bilo promeniti pristup komentarisanju. Treba slaviti ne samo medalje, vec dobre rezultate. Ne napisati u vesti: nisu uspeli da se plasiraju u finale/osvoje medalju - vec 'postigli su svoj najbolji rezultat/najbolji rezultat sezone' ili nesto slicno. To je bilo i na ovom sajtu: nasi plivaci su postigli nacionalni rekord, nigde to nije bilo napisano, vec samo 'nisu uspeli'.

Nacin na koji tek velike zemlje tretiraju svoje sportiste je grozan. Vecina Kineza na Olimpijadi su bili kao automatizovani roboti, cak i mala deca koja voze skejt. O Amerikancima i njihovom pritisku se vidi iz toga kako je Simon Bajls pukla. I svaka joj cast kako je istupila

Koča

pre 2 godine

Svako igra da bi osvojio zlato. Evo, sad recimo i vaterpolisti. Srebro nekako nije bilo dovoljno. Zlato je naravno najvažnije ALI i druga mesta su važna. Učestovanje u finalu sa npr 8 najboljih je fenomenalan uspeh. Može i ta rang lista. Recimo rang lista po broju sportova gde su se olimpijci kvalifikovali isto bi bila jaka rang lista. Na neki način mi je malo i žao neosvajača medalja. Sve su to veliki sportisti. Jedan kiks samo napravi da nemaš ništa a sveukupno si bolji. Moglo bi recimo kao u maratonu. Jedan je prvi ALI svi dobiju medalje i plakete koji prođu kroz cilj. Veliki je to uspeh

Darko

pre 2 godine

Validna je samo lista koja posmatra i broj stanovnika države.

Onda da vidimo ko je najuspešniji.

Kina, Amerika i Rusija bi bili na začelju a Srbija u vrhu.

Kambei Shimada

pre 2 godine

opet neka dezurna Karen, da lupeta. Joj vise izmislite svoje stvari da kvarite, nemojte vise nesto sto postoji decenijama da rasturate. Sve su unistili, od zabave, sporta, muzike. Sta god se nekome nesto ne svidi, mora da lupeta i izmislja neku ravnopravnost. Svet nije ravnopravan, da jeste svima bi bio raj. Okante se vise corava posla.

Banjaluka

pre 2 godine

Ovde mnogi ne kontaju da nije posteno da neko ima jednu zlatnu medalju i to je dovoljno da bude ispred onog koji nema zlatnu medalju, ali ima na primer dvadeset srebrenih medalja. Pogotovo sto se neki sportovi ne mogu porediti sa drugim. Osvojti medalju u taekwondou (svaka cast svima, ali ono je cirkus od sporta) i osvojiti medalju u kosarci ili odbojci, ne moze imati istu tezinu.

?

pre 2 godine

U plivanju postoji 17 disciplina u muskoj i zenskoj konkurenciji. Sto znaci da u teoriji jedna drzava moze ukupno da osvoji 102 medalje samo u plivanju.
(informacija, 09. avgust 2021 15:43)

A ko brani tvojoj drŸavi da osvoji sve 102 medalje?

nidža

pre 2 godine

Zlato i treba da vredi više od srebra i bronze jer je osvajač zlata šampion i najbolji na svetu. A vi što pričate da zlato treba da vredi 3, srebro 2, a bronza 1 bod ste potpuno nerealni... Onda ispada da su 2 srebrne medalje više vredne od 1 zlata?! To je suludo. Eventualno ako bi bronza vredela 1 bod, srebro 2 boda, onda bi zlato moralo da vredi bar 5 ili 7 bodova... Znači tek sa 3 srebra dostižeš vrednost jednog zlata. To je realan odnos vrednosti između prvog i drugog mesta.

informacija

pre 2 godine

U plivanju postoji 17 disciplina u muskoj i zenskoj konkurenciji. Sto znaci da u teoriji jedna drzava moze ukupno da osvoji 102 medalje samo u plivanju.

tintoreti

pre 2 godine

Broj medalja po glavi učesnika... Procenat osvojenih medalja u odnosu na broj poslatih sportista po državi... Pojedinačni I kolektivni sportovi zajedno..

Npr San Marino je poslao 5 sportista, osvojili su 3 medalje, znači 60%
Srbija je imala 87 sportista, od toga 35 medalja po glavi, znači 40% sportista se vratilo sa medaljom kući.
Ameri poslali 626 sportista, uzeli 275 medalja po sportisti, znači 44% uspešnosti.
Znači Ameri za 4% bolji od nas, ali zato lošiji od San Marina...

Formirati tabelu po procentu, pa da vidimo...

nostalgija

pre 2 godine

Sto se mene tice, medalja osvojena u kplektivnim sportovima treba da se racunaju kao medalje. Ne potcenjujem ja ni jedan sport, niti ga smatram manje vaznim, ali, cinjenica je da u plivanju npr, moguce je da u samo jednoj disciplini sve 3 medalje osvoji jedna drzava. Neki plivaci osvajaju i po 3, 4 medalje u raznim disciplinama, pa je teoretski moguce da npr samo troje njih osvoji 10ak medalja, a imas selekcije koje imaju i po 20 kvalitetnih takmicara, i svaki od njih za sebe moze da osvoji jednu ili vise medalja. Dok u kosarci npr imas 12 takmicara, i svi se bore za samo jednu medalju, zajednicku, tako da bi bilo fer da se to racuna kao 12 medalja.

Duki

pre 2 godine

Tako je i SSSR jurio medalje i bio ubedljivo najbolji, pa se raspao u paramparčad. U Barseloni 1992. SSSR se već bio raspao, a osvojili su najviše medalja kao Zajednica Nezavisnih Država. Tako da ne bih povezivao broj medalja sa time koliko je neka nacija zaista uspešna.

Harry

pre 2 godine

Kad bi se broj osvojenih medalja vrednovao prema broju stanovnika jedne zemlje, Kinezi bi bili stalno na poslednjem mestu na toj listi. Sto se Amerikanaca tice, svidja mi njihov odnos prema drugom i trecem mestu na nekom takmicenju. Oni kazu: "Drugo i trece mesto, tj. srebro i bronza su simboli poraza i kao takvi nas ne interesuju. Vazi samo prvo mesto, tj. zlato."

Filozof

pre 2 godine

Možda je moguće pronaći neki drugi sistem za računanje uspešnosti na igrama ali bi opet bilo oštećenih. Recimo Kazakhstan sa ukupno 8 bronzanih medalja je veća sportska nacija od recimo Bermude sa samo jednim zlatom, ali to zlato se boduje više nego bilo kakva bronza. Tako bi uveo kategorije za medalje, individualnu Z3 S2 B1, parovi Z4 S3 B2, timski Z5 S4 B3, svaki oboren olimpijski rekord dodatni bod, svetski dva. Ako se desi da dva takmičara iz iste države osvoje medalju dodatni bod, a sva tri takmičara iz iste države dodatna dva boda. Milioni računica su mogući, a prava formula nepostoji.

Lazar

pre 2 godine

Iskreno ne želim da potcenim ni jedan sport, ali stvarno nema logike da takmičenje koje se završi za dan (tekvondo), bude vrednovano kao takmičenje koje traje 2 ned. (košarka).
Drugo, jedini način da se pomire ekipni i pojedinačni sportovi su da svaki od 50 sportova, donose tri medalje (zlato, srebro, bronzu). Tako bi se izbeglo da u rvanju može da se uzmu 30 medalja, u plivanju 50 a košarci samo tri.
Treće, videh neki sport, amerikanci ili kinezi u jednoj disciplini, jedne kategorije uzeli sve tri medalje. Zamišljam neki timski sport, tipa fudbal, i Brazil dovede tri selekcije, i osvoje tri zlatne medalje. Jako glupo.
Treba ograničiti, da pravo nastupa ima samo najbolji sportista, jedne zemlje u jednoj disciplini.
I naravno sistem bodovanja medalja, koji su i ostali prokomentarisali (zlato - 3, srebro - 2, bronza - 1). Najbolji je ko skupi najviše bodova.
Kada bi se ovo primenilo, videli biste koliko bi ova tabela izgleda poštenije.

Beoman

pre 2 godine

@Treba da se uvede bodovna lista tako da zlato donosi 3 boda, srebro 2 a bronza 1 bod. Ovo je suludo, ispada da je isto ne uzeti medalju i uzeti bronzu, glupost. Ili neka se racunaju i srebro i bronza ili neka postoji samo zlatna medalja na OI, ovako je obesmisljeno postojanje druge dve medalje.
(pfc bgd, 9. avgust 2021 12:37)
treba ostati da je najbolja nacija koja osvoji najvise zlata, ali da je najsira sportska nacija koja pobedi po bodovima placmana, za zlato 8 poena, srebro 7 poena, bronza 6 poena, cetvrti 5 poena... i osmi jedan poen. taj poredak bi bio najposteniji i merilo na dva nacina. meni je rekao jedan svedski plivacki doktor da je za njega slovenija najveca sportska velesila na sveta jer su mala drzava i imaju mnogo sportiskih od dosta sportova placmana top 8. no otom potom USA je najsira i najjaca na ljetnim olimpijadama dok Norveska dominira zimskim olimpijadama.
evropljani i ameri se kontrolisu dopingom redovno i maltene sportisti se maltretiraju skontrolama u svako doba dana i noci i moras polagati racune gdesi dok azijate i afrikance niko nekontrolise. najvise je dopinga u japanu, kini i africi jer se nekontrolisu, odatle sponzori i prave su luckasti da nerazumeju ili opravdavaju doping suzama zbog bede, a i norvezani preterivaju sa preteranim dozama astme medicine. izgleda da je hajka samo na ruse sto je lepo a lose da drugi su gori od rusa.
da nije bilo dopingovanih garant bi srbija osvojila 20 medalja od toga osam zlata.

NekaTamo

pre 2 godine

Da, trebalo bi neko bodovanje da se uvede ako vec je to poslednjih par OI glavna tema. Tipa 6(9)-3-1, jer ipak je samo jedan pobednik OI, Olimpijski pobednik i svejedno zlato treba da se vrednuje vise. Glupa mi je prica da posebno se broje medalje u ekipnim sportovima, jer tim je jedno, nije skup pojedinaca nego tim koji se bori za jednu medalju, jednu titulu u jednoj disciplini. Istorija pamti samo pobednika, jer svi drugi su porazeni iako dobiju srebrnu ili bronzanu medalju. Poenta jeste ucestvovati, razvijati sport, ali glavna poenta je pobediti i ne treba sad da se kaznjavaju pobednici zato sto zivimo u vremenu tolerancije ili cega vec, pa se deci urucuju medalje i za 15. mesto da se ne bi osecali lose.

pfc bgd

pre 2 godine

Treba da se uvede bodovna lista tako da zlato donosi 3 boda, srebro 2 a bronza 1 bod. Ovo je suludo, ispada da je isto ne uzeti medalju i uzeti bronzu, glupost. Ili neka se racunaju i srebro i bronza ili neka postoji samo zlatna medalja na OI, ovako je obesmisljeno postojanje druge dve medalje.

stef

pre 2 godine

Tom logikom bi onda trebali da ukinu i medalje, da se ne bi neko uvredio. Svakako je lista glupa jer pravedno bi bilo odrediti koeficijente koliko vredi zlato, koliko srebro a koliko brozna.
Mada opet, imate gomilu sportova na olimpijskim igrama gde sportove samo mali broj zemalja igra, i tu zlato je iste vrednosti kao u nekom sportu koji je zastupljen svuda. Ili sto se ekipno zlato vrednuje kao jedno, a ne za svakog sportistu posebno

Jelena Perović

pre 2 godine

Nemoguće je pronaći sistem koji bi odgovarao svima.
Ja bih iskoristila priliku da pomenem nešto drugo. Naime, naša država daje nagrade osvajačima medalja, i to je u redu. Ipak, takav sistem nije baš najpravedniji. Šta je, primera radi sa onim našim sportistima koji nisu osvojili medalju, ali su uspeli da obore nacionalni rekord?
Nisam čula da su i oni na neki način nagrađeni, a bio bi red.

Its me

pre 2 godine

Ili ukinuti ili bodovati. Zlato 3, srebro 2, bronza 1 bod uz odvajanje timskih od individualnih sportova ili još pravednije, bodovati sve učesnike u skladu sa ostvarenim rezultatom bez obzira da li su osvojili medalju ili ne. To je olimpijski duh. Važno je učestvovati.

lilly

pre 2 godine

Zlato da vredi 3 boda, srebro 2, bronza 1, onda tim sistemom bodovanja izračunati zbir koji je neka država ostvarila. Zatim se mogu izvlačiti i analize tipa "broj medalja po glavi stanovnika" npr. Računati samo zlatne medalje bilo bi nesportski.

lilly

pre 2 godine

Zlato da vredi 3 boda, srebro 2, bronza 1, onda tim sistemom bodovanja izračunati zbir koji je neka država ostvarila. Zatim se mogu izvlačiti i analize tipa "broj medalja po glavi stanovnika" npr. Računati samo zlatne medalje bilo bi nesportski.

stef

pre 2 godine

Tom logikom bi onda trebali da ukinu i medalje, da se ne bi neko uvredio. Svakako je lista glupa jer pravedno bi bilo odrediti koeficijente koliko vredi zlato, koliko srebro a koliko brozna.
Mada opet, imate gomilu sportova na olimpijskim igrama gde sportove samo mali broj zemalja igra, i tu zlato je iste vrednosti kao u nekom sportu koji je zastupljen svuda. Ili sto se ekipno zlato vrednuje kao jedno, a ne za svakog sportistu posebno

pfc bgd

pre 2 godine

Treba da se uvede bodovna lista tako da zlato donosi 3 boda, srebro 2 a bronza 1 bod. Ovo je suludo, ispada da je isto ne uzeti medalju i uzeti bronzu, glupost. Ili neka se racunaju i srebro i bronza ili neka postoji samo zlatna medalja na OI, ovako je obesmisljeno postojanje druge dve medalje.

Jelena Perović

pre 2 godine

Nemoguće je pronaći sistem koji bi odgovarao svima.
Ja bih iskoristila priliku da pomenem nešto drugo. Naime, naša država daje nagrade osvajačima medalja, i to je u redu. Ipak, takav sistem nije baš najpravedniji. Šta je, primera radi sa onim našim sportistima koji nisu osvojili medalju, ali su uspeli da obore nacionalni rekord?
Nisam čula da su i oni na neki način nagrađeni, a bio bi red.

nostalgija

pre 2 godine

Sto se mene tice, medalja osvojena u kplektivnim sportovima treba da se racunaju kao medalje. Ne potcenjujem ja ni jedan sport, niti ga smatram manje vaznim, ali, cinjenica je da u plivanju npr, moguce je da u samo jednoj disciplini sve 3 medalje osvoji jedna drzava. Neki plivaci osvajaju i po 3, 4 medalje u raznim disciplinama, pa je teoretski moguce da npr samo troje njih osvoji 10ak medalja, a imas selekcije koje imaju i po 20 kvalitetnih takmicara, i svaki od njih za sebe moze da osvoji jednu ili vise medalja. Dok u kosarci npr imas 12 takmicara, i svi se bore za samo jednu medalju, zajednicku, tako da bi bilo fer da se to racuna kao 12 medalja.

Its me

pre 2 godine

Ili ukinuti ili bodovati. Zlato 3, srebro 2, bronza 1 bod uz odvajanje timskih od individualnih sportova ili još pravednije, bodovati sve učesnike u skladu sa ostvarenim rezultatom bez obzira da li su osvojili medalju ili ne. To je olimpijski duh. Važno je učestvovati.

Duki

pre 2 godine

Tako je i SSSR jurio medalje i bio ubedljivo najbolji, pa se raspao u paramparčad. U Barseloni 1992. SSSR se već bio raspao, a osvojili su najviše medalja kao Zajednica Nezavisnih Država. Tako da ne bih povezivao broj medalja sa time koliko je neka nacija zaista uspešna.

Filozof

pre 2 godine

Možda je moguće pronaći neki drugi sistem za računanje uspešnosti na igrama ali bi opet bilo oštećenih. Recimo Kazakhstan sa ukupno 8 bronzanih medalja je veća sportska nacija od recimo Bermude sa samo jednim zlatom, ali to zlato se boduje više nego bilo kakva bronza. Tako bi uveo kategorije za medalje, individualnu Z3 S2 B1, parovi Z4 S3 B2, timski Z5 S4 B3, svaki oboren olimpijski rekord dodatni bod, svetski dva. Ako se desi da dva takmičara iz iste države osvoje medalju dodatni bod, a sva tri takmičara iz iste države dodatna dva boda. Milioni računica su mogući, a prava formula nepostoji.

Lazar

pre 2 godine

Iskreno ne želim da potcenim ni jedan sport, ali stvarno nema logike da takmičenje koje se završi za dan (tekvondo), bude vrednovano kao takmičenje koje traje 2 ned. (košarka).
Drugo, jedini način da se pomire ekipni i pojedinačni sportovi su da svaki od 50 sportova, donose tri medalje (zlato, srebro, bronzu). Tako bi se izbeglo da u rvanju može da se uzmu 30 medalja, u plivanju 50 a košarci samo tri.
Treće, videh neki sport, amerikanci ili kinezi u jednoj disciplini, jedne kategorije uzeli sve tri medalje. Zamišljam neki timski sport, tipa fudbal, i Brazil dovede tri selekcije, i osvoje tri zlatne medalje. Jako glupo.
Treba ograničiti, da pravo nastupa ima samo najbolji sportista, jedne zemlje u jednoj disciplini.
I naravno sistem bodovanja medalja, koji su i ostali prokomentarisali (zlato - 3, srebro - 2, bronza - 1). Najbolji je ko skupi najviše bodova.
Kada bi se ovo primenilo, videli biste koliko bi ova tabela izgleda poštenije.

tintoreti

pre 2 godine

Broj medalja po glavi učesnika... Procenat osvojenih medalja u odnosu na broj poslatih sportista po državi... Pojedinačni I kolektivni sportovi zajedno..

Npr San Marino je poslao 5 sportista, osvojili su 3 medalje, znači 60%
Srbija je imala 87 sportista, od toga 35 medalja po glavi, znači 40% sportista se vratilo sa medaljom kući.
Ameri poslali 626 sportista, uzeli 275 medalja po sportisti, znači 44% uspešnosti.
Znači Ameri za 4% bolji od nas, ali zato lošiji od San Marina...

Formirati tabelu po procentu, pa da vidimo...

NekaTamo

pre 2 godine

Da, trebalo bi neko bodovanje da se uvede ako vec je to poslednjih par OI glavna tema. Tipa 6(9)-3-1, jer ipak je samo jedan pobednik OI, Olimpijski pobednik i svejedno zlato treba da se vrednuje vise. Glupa mi je prica da posebno se broje medalje u ekipnim sportovima, jer tim je jedno, nije skup pojedinaca nego tim koji se bori za jednu medalju, jednu titulu u jednoj disciplini. Istorija pamti samo pobednika, jer svi drugi su porazeni iako dobiju srebrnu ili bronzanu medalju. Poenta jeste ucestvovati, razvijati sport, ali glavna poenta je pobediti i ne treba sad da se kaznjavaju pobednici zato sto zivimo u vremenu tolerancije ili cega vec, pa se deci urucuju medalje i za 15. mesto da se ne bi osecali lose.

Harry

pre 2 godine

Kad bi se broj osvojenih medalja vrednovao prema broju stanovnika jedne zemlje, Kinezi bi bili stalno na poslednjem mestu na toj listi. Sto se Amerikanaca tice, svidja mi njihov odnos prema drugom i trecem mestu na nekom takmicenju. Oni kazu: "Drugo i trece mesto, tj. srebro i bronza su simboli poraza i kao takvi nas ne interesuju. Vazi samo prvo mesto, tj. zlato."

Lola

pre 2 godine

Nebitan je sistem bodovanje, bitnije bi bilo promeniti pristup komentarisanju. Treba slaviti ne samo medalje, vec dobre rezultate. Ne napisati u vesti: nisu uspeli da se plasiraju u finale/osvoje medalju - vec 'postigli su svoj najbolji rezultat/najbolji rezultat sezone' ili nesto slicno. To je bilo i na ovom sajtu: nasi plivaci su postigli nacionalni rekord, nigde to nije bilo napisano, vec samo 'nisu uspeli'.

Nacin na koji tek velike zemlje tretiraju svoje sportiste je grozan. Vecina Kineza na Olimpijadi su bili kao automatizovani roboti, cak i mala deca koja voze skejt. O Amerikancima i njihovom pritisku se vidi iz toga kako je Simon Bajls pukla. I svaka joj cast kako je istupila

informacija

pre 2 godine

U plivanju postoji 17 disciplina u muskoj i zenskoj konkurenciji. Sto znaci da u teoriji jedna drzava moze ukupno da osvoji 102 medalje samo u plivanju.

Los Angeles

pre 2 godine

Vi tabelu uvek gledate sa strane kako da se umanji uspeh USA, jer ih toliko mrzite. Pa je do juče bilo važno samo zlato jer je komunistička Kina bila tako ispred (prava Kina je na Tajvanu). A sad kad je USA i u zlatima izbila na čelo, opet neko kukumavčenje. Ma najbolje da odbojka i vaterpolo nose po 100 medalja, realno sportovi koje niko živi na svetu ne gleda. Više je gledalaca na jednom Superbowl-u nege cele godine u odbojci ili vaterpolu. I drugo, malo vam je poremećen pogled na sport, ta ismejavanja plivanja, biciklizma, mačevanja, i sličnoh sportova su stvarno smešna sa strane nacije koja je uzela medalje u tekvondou, streljaštvu, i karateu. I treba da budu SVI sportovi na repertoaru, ne vrti se ceo svet samo oko košarke, fudbala, i trke na 100 metara.

nidža

pre 2 godine

Zlato i treba da vredi više od srebra i bronze jer je osvajač zlata šampion i najbolji na svetu. A vi što pričate da zlato treba da vredi 3, srebro 2, a bronza 1 bod ste potpuno nerealni... Onda ispada da su 2 srebrne medalje više vredne od 1 zlata?! To je suludo. Eventualno ako bi bronza vredela 1 bod, srebro 2 boda, onda bi zlato moralo da vredi bar 5 ili 7 bodova... Znači tek sa 3 srebra dostižeš vrednost jednog zlata. To je realan odnos vrednosti između prvog i drugog mesta.

sig

pre 2 godine

Medalja u pojedinacnim sportovima ne moze imati vrednost medalje u ekipnom sportu.
(Slobo, 9. avgust 2021 12:30) # Link komentara

da, niko ne prati sprint na 100 metara, ali zato turnir u softballu…

plavi bechar

pre 2 godine

Zvanicna tabela MOK-a uspesnosti nacija je teska glupost. Ako na OI postoje zlatna, srebrna i bronzana medalja, zasto bi se iskljucivo gledala samo zlatna u ukupnom poretku? Kakav je to onda duh olimpizma? Zasto onda ne ukinuti druge dve medalje i neka postoji samo zlatna? U teoriji MOK nam porucuje da necija jedna zlatna vredi vise od necijih 100 srebrnih. Gde je tu logika i pravda? Evo cist primer sa ovih Igara, Bahami sa dve medalje su "uspesniji" od Ukrajine sa 19, samo zato sto su bahamske obe zlatne a Ukrajina je uspela samo jednu od tih 19. Da bi se makar priblizno dobila prava slika o tome koliko je koja drzava uspesna na Igrama, moralo bi se uvesti neko bodovanje. Recimo, zlatna da vredi 10 poena, srebrna 6, bronzana 3 pa svima sabrati. Ona ja mogu sa jednom zlatnom medaljom da budem ispred tebe sa dve bronzane jer je to 10-8, ali ne mogu ja sa dve zlatne da budem ispred tebe sa jednom zlatnom i cetiri srebrne jer je to onda 20-34. A da ne pricam o tome da jedan tim u bilo kom timskom sportu na Igrama sastavljen od 12 ili 14 sportista citave dve nedelje koliko traju Igre juri medalju, odigra po 7,8 meceva u trajanju od sat i po,dva po jednom i kad osvoji medalju ta medalja se racuna kao jedna, isto koliko se racuna i medalja onog bicikliste koji se aktivira 30 minuta u jednoj trci jedan dan od 16 koliko Igre traju, za razliku od timova koji svaki drugi dan igraju. I to je takodje prevara i ne odslikava realno stanje. Tu se mora naci drugaciji modus.

?

pre 2 godine

U plivanju postoji 17 disciplina u muskoj i zenskoj konkurenciji. Sto znaci da u teoriji jedna drzava moze ukupno da osvoji 102 medalje samo u plivanju.
(informacija, 09. avgust 2021 15:43)

A ko brani tvojoj drŸavi da osvoji sve 102 medalje?

Mali Nevaljali

pre 2 godine

BDP, koeficijent na roj stanovnika, na broj poslatih učesnika .. bila bi to zdravo jako komplikovana računica i vodovanje opet ne bi bilo pošteno. U ekipnim sportovima.n. zlato za 10 igrača u košarci se broji kao jedna medalja. Basket 3x3 isto.
Ajd'. Brojno zlato u košarcu kao 10 medalja, zlato u basketu kao 4, i sledeće godine ćemo imati kampanju za uveštavanje ameeičkig fudbala i sličnih sporova gde tinovi broje 50 i više igrača.
Kako god se okrene, neće biti pravično.

qw

pre 2 godine

"Kineski mešoviti par u stonom tenisu se javno i u suzama izvinio što je osvojio "samo" srebrnu medalju. "Ostavili smo tim na cedilu", rekla je Liu Šiven, a Šu Šin je izjavio:

"Čitava zemlja je gledala ovo finale. Mislim da kineski tim neće prihvatiti rezultat".

Evo za sve koji kažu da je npr. bilo koji ekipni sport vredniji od pojedinacnog. A da ne pišem u koje sve zemlje prate jedrenje. Vi mislite ako bilo koji sport nije popularan u Srbiji nije ni van Srbije.

Kalevra

pre 2 godine

USA nisu osvojili nijednu medalju u nekom od bitnih sportova, sve medalje su osvojili u smiješnim sportovima kao što su surfanje skejtbord jedrenje balet....sa druge strane Kina Rusija Srbija su medalje osvojili u Fudbalu košarci odbojci rukometu vaterpolu atletici plivanju gimnastici i tenisu a USA i tim sportovima nisu osvojili nijednu medalju.....jedina realna lista je 1 Kina 2 Rusija 3 Srbija 4 Francuska 5 Kuba.....USA i Velika Britanija nisu među 10 a Hrvatska nije među 50.....to je jedina istina a sve ostalo je propaganda zapada Amerike i Vatikana.....
Srbija breeee 💪💪💪

tomkarlo

pre 2 godine

Da li iko brani ikome da pravi tabelu kako hoće?
Ovo što se objavljuje nije uopšte ništa zvanično, na osnovu te tabele niko ništa ne dobija - to je samo informacija. A tako i treba da ostane. A ko želi može da pravi tabele uspešnosti nacija po sportovima i to ne samo po medaljama već i po osvojenim mestima. To je najsporednija stvar na takmičenja (izuzev u borilačkim sportovima, kao i u ekipnim).

Aleksandar I

pre 2 godine

Pa to uopste nije vazno, to sto se mi prepucavamobsa Hrvatima, tako Ameri sa Kinezima…
Vazno je da su svi koji su osvojili medalje bili za nijansu uspesniji pd ostalih koji su se takodje pojavili na OI… Ako neko misli da je to lako evo za 3 godine u Parizu ili za 7 u Brizbejnu pa izvolite…

Banjaluka

pre 2 godine

Ovde mnogi ne kontaju da nije posteno da neko ima jednu zlatnu medalju i to je dovoljno da bude ispred onog koji nema zlatnu medalju, ali ima na primer dvadeset srebrenih medalja. Pogotovo sto se neki sportovi ne mogu porediti sa drugim. Osvojti medalju u taekwondou (svaka cast svima, ali ono je cirkus od sporta) i osvojiti medalju u kosarci ili odbojci, ne moze imati istu tezinu.

Duki

pre 2 godine

Znači, ipak hrvatsko srebro iz Rusije neto znači? Šta kažete stručnjaci?
(Namćor, 9. avgust 2021 17:06)

Ne znači, u fudbalu se samo prvi računa, zato postoje ti pehari.

cobo

pre 2 godine

Ako se i dalje politika bude mešala olimpijada ce biti podeljena a time i planeta,i najmanji pokušaj zapada da sledece igre diskvalifikuje Rusiju,zabrani nastupanje pod nazivom drzave,zabrani izvodjenje himne;znaci kraj olimpijade,to vam garantujem !

Kambei Shimada

pre 2 godine

opet neka dezurna Karen, da lupeta. Joj vise izmislite svoje stvari da kvarite, nemojte vise nesto sto postoji decenijama da rasturate. Sve su unistili, od zabave, sporta, muzike. Sta god se nekome nesto ne svidi, mora da lupeta i izmislja neku ravnopravnost. Svet nije ravnopravan, da jeste svima bi bio raj. Okante se vise corava posla.

Realni10

pre 2 godine

Naravno je da je nepošteno da su sve medalje iste vrijednosti! Ekipnim sportovima bi trebalo nadodati koeficijent koji bi se pomnožio s brojem medalja! Jer suludo je da npr. netko u poretku osvoji 1 zlato i došao je s 3 natjecatelja a netko ima npr. 0 zlata, 5 srebra i 12 bronci i on je sad u poretku iza njega,a recimo 4 medalje je osvojio u ekipnim sportovima a ovaj 1 zlato u npr, streličarstvu! Znanstveni pristup je da se u obzir mora uzeti 5 do 6 kriterija a suludo je podijeliti ukupni broj stanovnika sa brojem medalja i to je kriterij "uspješnosti"! Po toj logici SAD ili Kina su najneuspješnije zemlje jer nema toliki broj kolekcija medalja koje bi se podijelile sa njihovim ukupnim brojem stanovnika.

Mali Nevaljali

pre 2 godine

"Zlato iznad svega – ili se ipak računaju i srebro i bronza?"

Naravno da se računaju Srebro i bronza. Tri bronze vrede više od dva zlata po trenutnom državnom kursu: zlato 70.000; stebro 60.000; bronza 50.000.

TURBO BMX

pre 2 godine

Znači, ipak hrvatsko srebro iz Rusije neto znači? Šta kažete stručnjaci?
(Namćor, 9. avgust 2021 17:06)


Amateru da ti objasnim...
Kada je Crvena Zvezda 1991. godina osvojila Kup šampiona(kasniju Ligu šampiona) Olimpik iz Marseja kao finalista nije dobio ništa, a fudbaleri Crvene Zvezde nisu dobili zlatne medalje već "ušatog", a to ti je pehar koga možeš da obiđeš na Marakani, e sad vidiš, isto ti to važi i za reprezentacije, osim na olimpijadi.

Koča

pre 2 godine

Svako igra da bi osvojio zlato. Evo, sad recimo i vaterpolisti. Srebro nekako nije bilo dovoljno. Zlato je naravno najvažnije ALI i druga mesta su važna. Učestovanje u finalu sa npr 8 najboljih je fenomenalan uspeh. Može i ta rang lista. Recimo rang lista po broju sportova gde su se olimpijci kvalifikovali isto bi bila jaka rang lista. Na neki način mi je malo i žao neosvajača medalja. Sve su to veliki sportisti. Jedan kiks samo napravi da nemaš ništa a sveukupno si bolji. Moglo bi recimo kao u maratonu. Jedan je prvi ALI svi dobiju medalje i plakete koji prođu kroz cilj. Veliki je to uspeh

Kalevra

pre 2 godine

@ plavi bechar

Eto kad bi se lista sastavljala po kriterijumu koji si ti naveo opet bi USA bili na prvom mjestu jer imaju najvipe osvojenih zlata,najviše osvojenih srebra i najviše osvojenih bronzu....plus prvi su i u kolektivnim sportovima sa 4 zlata (košarka muškarci i žene,odbojka i vaterpolo žene) a imaju i bronzu u ženskom fudbalu.....nego ti vidi da smisliš neki sistem bodovanja po kome USA nikako ne mogu biti ispred Kine,Rusije i Srbije.....OK!!!!

Beoman

pre 2 godine

@Treba da se uvede bodovna lista tako da zlato donosi 3 boda, srebro 2 a bronza 1 bod. Ovo je suludo, ispada da je isto ne uzeti medalju i uzeti bronzu, glupost. Ili neka se racunaju i srebro i bronza ili neka postoji samo zlatna medalja na OI, ovako je obesmisljeno postojanje druge dve medalje.
(pfc bgd, 9. avgust 2021 12:37)
treba ostati da je najbolja nacija koja osvoji najvise zlata, ali da je najsira sportska nacija koja pobedi po bodovima placmana, za zlato 8 poena, srebro 7 poena, bronza 6 poena, cetvrti 5 poena... i osmi jedan poen. taj poredak bi bio najposteniji i merilo na dva nacina. meni je rekao jedan svedski plivacki doktor da je za njega slovenija najveca sportska velesila na sveta jer su mala drzava i imaju mnogo sportiskih od dosta sportova placmana top 8. no otom potom USA je najsira i najjaca na ljetnim olimpijadama dok Norveska dominira zimskim olimpijadama.
evropljani i ameri se kontrolisu dopingom redovno i maltene sportisti se maltretiraju skontrolama u svako doba dana i noci i moras polagati racune gdesi dok azijate i afrikance niko nekontrolise. najvise je dopinga u japanu, kini i africi jer se nekontrolisu, odatle sponzori i prave su luckasti da nerazumeju ili opravdavaju doping suzama zbog bede, a i norvezani preterivaju sa preteranim dozama astme medicine. izgleda da je hajka samo na ruse sto je lepo a lose da drugi su gori od rusa.
da nije bilo dopingovanih garant bi srbija osvojila 20 medalja od toga osam zlata.

Darko

pre 2 godine

Validna je samo lista koja posmatra i broj stanovnika države.

Onda da vidimo ko je najuspešniji.

Kina, Amerika i Rusija bi bili na začelju a Srbija u vrhu.

Kalevra

pre 2 godine

Fidži onda ima 30 zlatnih medalja jer su uzeli zlato i muškom ragbiju s ragbi tim ima minimum 30 igrača....plus i žene iz Fidžijs su u ragbiju uzele zlato ili srebro...znači po Srpskoj logici država Fidži ima 60 medalja....a Amerikancima koji imaju zlato i muškoj i ženskoj košarci ,ženskoj odbojci i vaterpolu mora se pripisati još 50 zlatnih medalja i 24 bronzane za njihove fudbalerke.....šta sad kažete na Srpski prijedlog u vezi računanja medalja.....!!!!!

nidža

pre 2 godine

@plavi bechar

Nisi u pravu oko odnosa zlata i srebra. Zlato mora vredeti više. Ako bronza vredi 1 bod, a srebro 2 boda, onda zlato mora vredeti najmanje 6 ili 7 bodova. Inače po tvom sistemu 2 srebra su jača od 1 zlata što nikako nije realno i ne može biti prihvatljivo. Ovako kako sam ja rekao (srebro vredi 2 boda, zlato 6 npr) dobijamo da tek 3 srebra izjednačavaju uspeh jednog zlata, što je okej. Tako izbegavamo slučaj da Bahami sa 2 zlata budu jači od Ukrajine sa 1 zlatom, 5 srebara i gomilom bronzi, ali isto tako ne precenjujemo srebro, koje je ipak mnogo manje vredno u odnosu na zlato.

knez

pre 2 godine

Kad sam bio mali mislio sam da ako naš košarkaški tim osvoji prvo mesto, to se računa kao 15 zlatnih medalja. Ala sam se brzo razocarao. Ali stvarno, zar nije bitnije ko je od takmičara osvojio medalju, ko je otišao kući srećan i ispunjen? Ako je to ceo tim onda je to 15 medalja.

Боки

pre 2 godine

@informacija
Не може јер свака држава може да има по два представника, у тркама штафета једну екипу.

Namćor

pre 2 godine

Znači, ipak hrvatsko srebro iz Rusije neto znači? Šta kažete stručnjaci?
(Namćor, 9. avgust 2021 17:06)


Amateru da ti objasnim...
Kada je Crvena Zvezda 1991. godina osvojila Kup šampiona(kasniju Ligu šampiona) Olimpik iz Marseja kao finalista nije dobio ništa, a fudbaleri Crvene Zvezde nisu dobili zlatne medalje već "ušatog", a to ti je pehar koga možeš da obiđeš na Marakani, e sad vidiš, isto ti to važi i za reprezentacije, osim na olimpijadi.
(TURBO BMX, 9. avgust 2021 19:58)

Dobro, profesionalče, aj nam onda objasni do kud je stigla C. Zvezda u Rusiji a do kud na Olimpijadi u Tokiju? Koje je mjesto osvojila?

Harry

pre 2 godine

Kad bi se broj osvojenih medalja vrednovao prema broju stanovnika jedne zemlje, Kinezi bi bili stalno na poslednjem mestu na toj listi. Sto se Amerikanaca tice, svidja mi njihov odnos prema drugom i trecem mestu na nekom takmicenju. Oni kazu: "Drugo i trece mesto, tj. srebro i bronza su simboli poraza i kao takvi nas ne interesuju. Vazi samo prvo mesto, tj. zlato."

nostalgija

pre 2 godine

Sto se mene tice, medalja osvojena u kplektivnim sportovima treba da se racunaju kao medalje. Ne potcenjujem ja ni jedan sport, niti ga smatram manje vaznim, ali, cinjenica je da u plivanju npr, moguce je da u samo jednoj disciplini sve 3 medalje osvoji jedna drzava. Neki plivaci osvajaju i po 3, 4 medalje u raznim disciplinama, pa je teoretski moguce da npr samo troje njih osvoji 10ak medalja, a imas selekcije koje imaju i po 20 kvalitetnih takmicara, i svaki od njih za sebe moze da osvoji jednu ili vise medalja. Dok u kosarci npr imas 12 takmicara, i svi se bore za samo jednu medalju, zajednicku, tako da bi bilo fer da se to racuna kao 12 medalja.

Beoman

pre 2 godine

@Treba da se uvede bodovna lista tako da zlato donosi 3 boda, srebro 2 a bronza 1 bod. Ovo je suludo, ispada da je isto ne uzeti medalju i uzeti bronzu, glupost. Ili neka se racunaju i srebro i bronza ili neka postoji samo zlatna medalja na OI, ovako je obesmisljeno postojanje druge dve medalje.
(pfc bgd, 9. avgust 2021 12:37)
treba ostati da je najbolja nacija koja osvoji najvise zlata, ali da je najsira sportska nacija koja pobedi po bodovima placmana, za zlato 8 poena, srebro 7 poena, bronza 6 poena, cetvrti 5 poena... i osmi jedan poen. taj poredak bi bio najposteniji i merilo na dva nacina. meni je rekao jedan svedski plivacki doktor da je za njega slovenija najveca sportska velesila na sveta jer su mala drzava i imaju mnogo sportiskih od dosta sportova placmana top 8. no otom potom USA je najsira i najjaca na ljetnim olimpijadama dok Norveska dominira zimskim olimpijadama.
evropljani i ameri se kontrolisu dopingom redovno i maltene sportisti se maltretiraju skontrolama u svako doba dana i noci i moras polagati racune gdesi dok azijate i afrikance niko nekontrolise. najvise je dopinga u japanu, kini i africi jer se nekontrolisu, odatle sponzori i prave su luckasti da nerazumeju ili opravdavaju doping suzama zbog bede, a i norvezani preterivaju sa preteranim dozama astme medicine. izgleda da je hajka samo na ruse sto je lepo a lose da drugi su gori od rusa.
da nije bilo dopingovanih garant bi srbija osvojila 20 medalja od toga osam zlata.

tintoreti

pre 2 godine

Broj medalja po glavi učesnika... Procenat osvojenih medalja u odnosu na broj poslatih sportista po državi... Pojedinačni I kolektivni sportovi zajedno..

Npr San Marino je poslao 5 sportista, osvojili su 3 medalje, znači 60%
Srbija je imala 87 sportista, od toga 35 medalja po glavi, znači 40% sportista se vratilo sa medaljom kući.
Ameri poslali 626 sportista, uzeli 275 medalja po sportisti, znači 44% uspešnosti.
Znači Ameri za 4% bolji od nas, ali zato lošiji od San Marina...

Formirati tabelu po procentu, pa da vidimo...

Lazar

pre 2 godine

Iskreno ne želim da potcenim ni jedan sport, ali stvarno nema logike da takmičenje koje se završi za dan (tekvondo), bude vrednovano kao takmičenje koje traje 2 ned. (košarka).
Drugo, jedini način da se pomire ekipni i pojedinačni sportovi su da svaki od 50 sportova, donose tri medalje (zlato, srebro, bronzu). Tako bi se izbeglo da u rvanju može da se uzmu 30 medalja, u plivanju 50 a košarci samo tri.
Treće, videh neki sport, amerikanci ili kinezi u jednoj disciplini, jedne kategorije uzeli sve tri medalje. Zamišljam neki timski sport, tipa fudbal, i Brazil dovede tri selekcije, i osvoje tri zlatne medalje. Jako glupo.
Treba ograničiti, da pravo nastupa ima samo najbolji sportista, jedne zemlje u jednoj disciplini.
I naravno sistem bodovanja medalja, koji su i ostali prokomentarisali (zlato - 3, srebro - 2, bronza - 1). Najbolji je ko skupi najviše bodova.
Kada bi se ovo primenilo, videli biste koliko bi ova tabela izgleda poštenije.

Jelena Perović

pre 2 godine

Nemoguće je pronaći sistem koji bi odgovarao svima.
Ja bih iskoristila priliku da pomenem nešto drugo. Naime, naša država daje nagrade osvajačima medalja, i to je u redu. Ipak, takav sistem nije baš najpravedniji. Šta je, primera radi sa onim našim sportistima koji nisu osvojili medalju, ali su uspeli da obore nacionalni rekord?
Nisam čula da su i oni na neki način nagrađeni, a bio bi red.

lilly

pre 2 godine

Zlato da vredi 3 boda, srebro 2, bronza 1, onda tim sistemom bodovanja izračunati zbir koji je neka država ostvarila. Zatim se mogu izvlačiti i analize tipa "broj medalja po glavi stanovnika" npr. Računati samo zlatne medalje bilo bi nesportski.

Los Angeles

pre 2 godine

Vi tabelu uvek gledate sa strane kako da se umanji uspeh USA, jer ih toliko mrzite. Pa je do juče bilo važno samo zlato jer je komunistička Kina bila tako ispred (prava Kina je na Tajvanu). A sad kad je USA i u zlatima izbila na čelo, opet neko kukumavčenje. Ma najbolje da odbojka i vaterpolo nose po 100 medalja, realno sportovi koje niko živi na svetu ne gleda. Više je gledalaca na jednom Superbowl-u nege cele godine u odbojci ili vaterpolu. I drugo, malo vam je poremećen pogled na sport, ta ismejavanja plivanja, biciklizma, mačevanja, i sličnoh sportova su stvarno smešna sa strane nacije koja je uzela medalje u tekvondou, streljaštvu, i karateu. I treba da budu SVI sportovi na repertoaru, ne vrti se ceo svet samo oko košarke, fudbala, i trke na 100 metara.

Kalevra

pre 2 godine

USA nisu osvojili nijednu medalju u nekom od bitnih sportova, sve medalje su osvojili u smiješnim sportovima kao što su surfanje skejtbord jedrenje balet....sa druge strane Kina Rusija Srbija su medalje osvojili u Fudbalu košarci odbojci rukometu vaterpolu atletici plivanju gimnastici i tenisu a USA i tim sportovima nisu osvojili nijednu medalju.....jedina realna lista je 1 Kina 2 Rusija 3 Srbija 4 Francuska 5 Kuba.....USA i Velika Britanija nisu među 10 a Hrvatska nije među 50.....to je jedina istina a sve ostalo je propaganda zapada Amerike i Vatikana.....
Srbija breeee 💪💪💪

pfc bgd

pre 2 godine

Treba da se uvede bodovna lista tako da zlato donosi 3 boda, srebro 2 a bronza 1 bod. Ovo je suludo, ispada da je isto ne uzeti medalju i uzeti bronzu, glupost. Ili neka se racunaju i srebro i bronza ili neka postoji samo zlatna medalja na OI, ovako je obesmisljeno postojanje druge dve medalje.

stef

pre 2 godine

Tom logikom bi onda trebali da ukinu i medalje, da se ne bi neko uvredio. Svakako je lista glupa jer pravedno bi bilo odrediti koeficijente koliko vredi zlato, koliko srebro a koliko brozna.
Mada opet, imate gomilu sportova na olimpijskim igrama gde sportove samo mali broj zemalja igra, i tu zlato je iste vrednosti kao u nekom sportu koji je zastupljen svuda. Ili sto se ekipno zlato vrednuje kao jedno, a ne za svakog sportistu posebno

Its me

pre 2 godine

Ili ukinuti ili bodovati. Zlato 3, srebro 2, bronza 1 bod uz odvajanje timskih od individualnih sportova ili još pravednije, bodovati sve učesnike u skladu sa ostvarenim rezultatom bez obzira da li su osvojili medalju ili ne. To je olimpijski duh. Važno je učestvovati.

Filozof

pre 2 godine

Možda je moguće pronaći neki drugi sistem za računanje uspešnosti na igrama ali bi opet bilo oštećenih. Recimo Kazakhstan sa ukupno 8 bronzanih medalja je veća sportska nacija od recimo Bermude sa samo jednim zlatom, ali to zlato se boduje više nego bilo kakva bronza. Tako bi uveo kategorije za medalje, individualnu Z3 S2 B1, parovi Z4 S3 B2, timski Z5 S4 B3, svaki oboren olimpijski rekord dodatni bod, svetski dva. Ako se desi da dva takmičara iz iste države osvoje medalju dodatni bod, a sva tri takmičara iz iste države dodatna dva boda. Milioni računica su mogući, a prava formula nepostoji.

NekaTamo

pre 2 godine

Da, trebalo bi neko bodovanje da se uvede ako vec je to poslednjih par OI glavna tema. Tipa 6(9)-3-1, jer ipak je samo jedan pobednik OI, Olimpijski pobednik i svejedno zlato treba da se vrednuje vise. Glupa mi je prica da posebno se broje medalje u ekipnim sportovima, jer tim je jedno, nije skup pojedinaca nego tim koji se bori za jednu medalju, jednu titulu u jednoj disciplini. Istorija pamti samo pobednika, jer svi drugi su porazeni iako dobiju srebrnu ili bronzanu medalju. Poenta jeste ucestvovati, razvijati sport, ali glavna poenta je pobediti i ne treba sad da se kaznjavaju pobednici zato sto zivimo u vremenu tolerancije ili cega vec, pa se deci urucuju medalje i za 15. mesto da se ne bi osecali lose.

Duki

pre 2 godine

Tako je i SSSR jurio medalje i bio ubedljivo najbolji, pa se raspao u paramparčad. U Barseloni 1992. SSSR se već bio raspao, a osvojili su najviše medalja kao Zajednica Nezavisnih Država. Tako da ne bih povezivao broj medalja sa time koliko je neka nacija zaista uspešna.

Darko

pre 2 godine

Validna je samo lista koja posmatra i broj stanovnika države.

Onda da vidimo ko je najuspešniji.

Kina, Amerika i Rusija bi bili na začelju a Srbija u vrhu.

Banjaluka

pre 2 godine

Ovde mnogi ne kontaju da nije posteno da neko ima jednu zlatnu medalju i to je dovoljno da bude ispred onog koji nema zlatnu medalju, ali ima na primer dvadeset srebrenih medalja. Pogotovo sto se neki sportovi ne mogu porediti sa drugim. Osvojti medalju u taekwondou (svaka cast svima, ali ono je cirkus od sporta) i osvojiti medalju u kosarci ili odbojci, ne moze imati istu tezinu.

nidža

pre 2 godine

Zlato i treba da vredi više od srebra i bronze jer je osvajač zlata šampion i najbolji na svetu. A vi što pričate da zlato treba da vredi 3, srebro 2, a bronza 1 bod ste potpuno nerealni... Onda ispada da su 2 srebrne medalje više vredne od 1 zlata?! To je suludo. Eventualno ako bi bronza vredela 1 bod, srebro 2 boda, onda bi zlato moralo da vredi bar 5 ili 7 bodova... Znači tek sa 3 srebra dostižeš vrednost jednog zlata. To je realan odnos vrednosti između prvog i drugog mesta.

?

pre 2 godine

U plivanju postoji 17 disciplina u muskoj i zenskoj konkurenciji. Sto znaci da u teoriji jedna drzava moze ukupno da osvoji 102 medalje samo u plivanju.
(informacija, 09. avgust 2021 15:43)

A ko brani tvojoj drŸavi da osvoji sve 102 medalje?

Kalevra

pre 2 godine

@ plavi bechar

Eto kad bi se lista sastavljala po kriterijumu koji si ti naveo opet bi USA bili na prvom mjestu jer imaju najvipe osvojenih zlata,najviše osvojenih srebra i najviše osvojenih bronzu....plus prvi su i u kolektivnim sportovima sa 4 zlata (košarka muškarci i žene,odbojka i vaterpolo žene) a imaju i bronzu u ženskom fudbalu.....nego ti vidi da smisliš neki sistem bodovanja po kome USA nikako ne mogu biti ispred Kine,Rusije i Srbije.....OK!!!!

TURBO BMX

pre 2 godine

Znači, ipak hrvatsko srebro iz Rusije neto znači? Šta kažete stručnjaci?
(Namćor, 9. avgust 2021 17:06)


Amateru da ti objasnim...
Kada je Crvena Zvezda 1991. godina osvojila Kup šampiona(kasniju Ligu šampiona) Olimpik iz Marseja kao finalista nije dobio ništa, a fudbaleri Crvene Zvezde nisu dobili zlatne medalje već "ušatog", a to ti je pehar koga možeš da obiđeš na Marakani, e sad vidiš, isto ti to važi i za reprezentacije, osim na olimpijadi.

informacija

pre 2 godine

U plivanju postoji 17 disciplina u muskoj i zenskoj konkurenciji. Sto znaci da u teoriji jedna drzava moze ukupno da osvoji 102 medalje samo u plivanju.

Duki

pre 2 godine

Znači, ipak hrvatsko srebro iz Rusije neto znači? Šta kažete stručnjaci?
(Namćor, 9. avgust 2021 17:06)

Ne znači, u fudbalu se samo prvi računa, zato postoje ti pehari.

knez

pre 2 godine

Kad sam bio mali mislio sam da ako naš košarkaški tim osvoji prvo mesto, to se računa kao 15 zlatnih medalja. Ala sam se brzo razocarao. Ali stvarno, zar nije bitnije ko je od takmičara osvojio medalju, ko je otišao kući srećan i ispunjen? Ako je to ceo tim onda je to 15 medalja.

Kalevra

pre 2 godine

Fidži onda ima 30 zlatnih medalja jer su uzeli zlato i muškom ragbiju s ragbi tim ima minimum 30 igrača....plus i žene iz Fidžijs su u ragbiju uzele zlato ili srebro...znači po Srpskoj logici država Fidži ima 60 medalja....a Amerikancima koji imaju zlato i muškoj i ženskoj košarci ,ženskoj odbojci i vaterpolu mora se pripisati još 50 zlatnih medalja i 24 bronzane za njihove fudbalerke.....šta sad kažete na Srpski prijedlog u vezi računanja medalja.....!!!!!

plavi bechar

pre 2 godine

Zvanicna tabela MOK-a uspesnosti nacija je teska glupost. Ako na OI postoje zlatna, srebrna i bronzana medalja, zasto bi se iskljucivo gledala samo zlatna u ukupnom poretku? Kakav je to onda duh olimpizma? Zasto onda ne ukinuti druge dve medalje i neka postoji samo zlatna? U teoriji MOK nam porucuje da necija jedna zlatna vredi vise od necijih 100 srebrnih. Gde je tu logika i pravda? Evo cist primer sa ovih Igara, Bahami sa dve medalje su "uspesniji" od Ukrajine sa 19, samo zato sto su bahamske obe zlatne a Ukrajina je uspela samo jednu od tih 19. Da bi se makar priblizno dobila prava slika o tome koliko je koja drzava uspesna na Igrama, moralo bi se uvesti neko bodovanje. Recimo, zlatna da vredi 10 poena, srebrna 6, bronzana 3 pa svima sabrati. Ona ja mogu sa jednom zlatnom medaljom da budem ispred tebe sa dve bronzane jer je to 10-8, ali ne mogu ja sa dve zlatne da budem ispred tebe sa jednom zlatnom i cetiri srebrne jer je to onda 20-34. A da ne pricam o tome da jedan tim u bilo kom timskom sportu na Igrama sastavljen od 12 ili 14 sportista citave dve nedelje koliko traju Igre juri medalju, odigra po 7,8 meceva u trajanju od sat i po,dva po jednom i kad osvoji medalju ta medalja se racuna kao jedna, isto koliko se racuna i medalja onog bicikliste koji se aktivira 30 minuta u jednoj trci jedan dan od 16 koliko Igre traju, za razliku od timova koji svaki drugi dan igraju. I to je takodje prevara i ne odslikava realno stanje. Tu se mora naci drugaciji modus.

nidža

pre 2 godine

@plavi bechar

Nisi u pravu oko odnosa zlata i srebra. Zlato mora vredeti više. Ako bronza vredi 1 bod, a srebro 2 boda, onda zlato mora vredeti najmanje 6 ili 7 bodova. Inače po tvom sistemu 2 srebra su jača od 1 zlata što nikako nije realno i ne može biti prihvatljivo. Ovako kako sam ja rekao (srebro vredi 2 boda, zlato 6 npr) dobijamo da tek 3 srebra izjednačavaju uspeh jednog zlata, što je okej. Tako izbegavamo slučaj da Bahami sa 2 zlata budu jači od Ukrajine sa 1 zlatom, 5 srebara i gomilom bronzi, ali isto tako ne precenjujemo srebro, koje je ipak mnogo manje vredno u odnosu na zlato.

Kambei Shimada

pre 2 godine

opet neka dezurna Karen, da lupeta. Joj vise izmislite svoje stvari da kvarite, nemojte vise nesto sto postoji decenijama da rasturate. Sve su unistili, od zabave, sporta, muzike. Sta god se nekome nesto ne svidi, mora da lupeta i izmislja neku ravnopravnost. Svet nije ravnopravan, da jeste svima bi bio raj. Okante se vise corava posla.

Realni10

pre 2 godine

Naravno je da je nepošteno da su sve medalje iste vrijednosti! Ekipnim sportovima bi trebalo nadodati koeficijent koji bi se pomnožio s brojem medalja! Jer suludo je da npr. netko u poretku osvoji 1 zlato i došao je s 3 natjecatelja a netko ima npr. 0 zlata, 5 srebra i 12 bronci i on je sad u poretku iza njega,a recimo 4 medalje je osvojio u ekipnim sportovima a ovaj 1 zlato u npr, streličarstvu! Znanstveni pristup je da se u obzir mora uzeti 5 do 6 kriterija a suludo je podijeliti ukupni broj stanovnika sa brojem medalja i to je kriterij "uspješnosti"! Po toj logici SAD ili Kina su najneuspješnije zemlje jer nema toliki broj kolekcija medalja koje bi se podijelile sa njihovim ukupnim brojem stanovnika.

Koča

pre 2 godine

Svako igra da bi osvojio zlato. Evo, sad recimo i vaterpolisti. Srebro nekako nije bilo dovoljno. Zlato je naravno najvažnije ALI i druga mesta su važna. Učestovanje u finalu sa npr 8 najboljih je fenomenalan uspeh. Može i ta rang lista. Recimo rang lista po broju sportova gde su se olimpijci kvalifikovali isto bi bila jaka rang lista. Na neki način mi je malo i žao neosvajača medalja. Sve su to veliki sportisti. Jedan kiks samo napravi da nemaš ništa a sveukupno si bolji. Moglo bi recimo kao u maratonu. Jedan je prvi ALI svi dobiju medalje i plakete koji prođu kroz cilj. Veliki je to uspeh

tomkarlo

pre 2 godine

Da li iko brani ikome da pravi tabelu kako hoće?
Ovo što se objavljuje nije uopšte ništa zvanično, na osnovu te tabele niko ništa ne dobija - to je samo informacija. A tako i treba da ostane. A ko želi može da pravi tabele uspešnosti nacija po sportovima i to ne samo po medaljama već i po osvojenim mestima. To je najsporednija stvar na takmičenja (izuzev u borilačkim sportovima, kao i u ekipnim).

Mali Nevaljali

pre 2 godine

BDP, koeficijent na roj stanovnika, na broj poslatih učesnika .. bila bi to zdravo jako komplikovana računica i vodovanje opet ne bi bilo pošteno. U ekipnim sportovima.n. zlato za 10 igrača u košarci se broji kao jedna medalja. Basket 3x3 isto.
Ajd'. Brojno zlato u košarcu kao 10 medalja, zlato u basketu kao 4, i sledeće godine ćemo imati kampanju za uveštavanje ameeičkig fudbala i sličnih sporova gde tinovi broje 50 i više igrača.
Kako god se okrene, neće biti pravično.

Lola

pre 2 godine

Nebitan je sistem bodovanje, bitnije bi bilo promeniti pristup komentarisanju. Treba slaviti ne samo medalje, vec dobre rezultate. Ne napisati u vesti: nisu uspeli da se plasiraju u finale/osvoje medalju - vec 'postigli su svoj najbolji rezultat/najbolji rezultat sezone' ili nesto slicno. To je bilo i na ovom sajtu: nasi plivaci su postigli nacionalni rekord, nigde to nije bilo napisano, vec samo 'nisu uspeli'.

Nacin na koji tek velike zemlje tretiraju svoje sportiste je grozan. Vecina Kineza na Olimpijadi su bili kao automatizovani roboti, cak i mala deca koja voze skejt. O Amerikancima i njihovom pritisku se vidi iz toga kako je Simon Bajls pukla. I svaka joj cast kako je istupila

cobo

pre 2 godine

Ako se i dalje politika bude mešala olimpijada ce biti podeljena a time i planeta,i najmanji pokušaj zapada da sledece igre diskvalifikuje Rusiju,zabrani nastupanje pod nazivom drzave,zabrani izvodjenje himne;znaci kraj olimpijade,to vam garantujem !

qw

pre 2 godine

"Kineski mešoviti par u stonom tenisu se javno i u suzama izvinio što je osvojio "samo" srebrnu medalju. "Ostavili smo tim na cedilu", rekla je Liu Šiven, a Šu Šin je izjavio:

"Čitava zemlja je gledala ovo finale. Mislim da kineski tim neće prihvatiti rezultat".

Evo za sve koji kažu da je npr. bilo koji ekipni sport vredniji od pojedinacnog. A da ne pišem u koje sve zemlje prate jedrenje. Vi mislite ako bilo koji sport nije popularan u Srbiji nije ni van Srbije.

Mali Nevaljali

pre 2 godine

"Zlato iznad svega – ili se ipak računaju i srebro i bronza?"

Naravno da se računaju Srebro i bronza. Tri bronze vrede više od dva zlata po trenutnom državnom kursu: zlato 70.000; stebro 60.000; bronza 50.000.

Namćor

pre 2 godine

Znači, ipak hrvatsko srebro iz Rusije neto znači? Šta kažete stručnjaci?
(Namćor, 9. avgust 2021 17:06)


Amateru da ti objasnim...
Kada je Crvena Zvezda 1991. godina osvojila Kup šampiona(kasniju Ligu šampiona) Olimpik iz Marseja kao finalista nije dobio ništa, a fudbaleri Crvene Zvezde nisu dobili zlatne medalje već "ušatog", a to ti je pehar koga možeš da obiđeš na Marakani, e sad vidiš, isto ti to važi i za reprezentacije, osim na olimpijadi.
(TURBO BMX, 9. avgust 2021 19:58)

Dobro, profesionalče, aj nam onda objasni do kud je stigla C. Zvezda u Rusiji a do kud na Olimpijadi u Tokiju? Koje je mjesto osvojila?

sig

pre 2 godine

Medalja u pojedinacnim sportovima ne moze imati vrednost medalje u ekipnom sportu.
(Slobo, 9. avgust 2021 12:30) # Link komentara

da, niko ne prati sprint na 100 metara, ali zato turnir u softballu…

Боки

pre 2 godine

@informacija
Не може јер свака држава може да има по два представника, у тркама штафета једну екипу.

Aleksandar I

pre 2 godine

Pa to uopste nije vazno, to sto se mi prepucavamobsa Hrvatima, tako Ameri sa Kinezima…
Vazno je da su svi koji su osvojili medalje bili za nijansu uspesniji pd ostalih koji su se takodje pojavili na OI… Ako neko misli da je to lako evo za 3 godine u Parizu ili za 7 u Brizbejnu pa izvolite…