Četvrtak, 17.10.2019.

08:22

Bokser Dej preminuo četiri dana nakon nokauta

Američki bokser Patrik Dej (27) preminuo je od povreda mozga zadobijenih u borbi u Čikagu pre četiri dana.

Izvor: A. Kovaèeviæ

Bokser Dej preminuo èetiri dana nakon nokauta IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

103 Komentari

Sortiraj po:

jsx

pre 4 godine

Mozda i veca razlika izmedju amaterskog i profesionalnog boksa jeste broj rundi- svega 4 u amaterskom. I u MMA koji ima mnogo manje smrtnih slucajeva je svega 3 do 5 rundi (mada su brojni razlozi zasto je MMA manje opasan, vince carter ih je lepo izneo, zapravo je i ovo napomenuo).
Ne kazem da bi resilo sve (vec sam zaboravio u kojoj je rundi ovo bilo), ali bi manji broj rundi bio korak u pravom smeru.

bob

pre 4 godine

Odavno zastupam inicijativu da se svi borilacki sportovi zabrane. Borba pasa je zabranjena i to podrzavam, a je li moguce da vise vodimo racuna o psima nego o ljudima. Katastrofa
(Slobo, 17. oktobar 2019 08:56)

pas druze ne ide dobrovoljno u borbu za razliku od coveka,kad bi ukinuli borilacke sportove oni bi otisli u ilegalu sto bi bilo jos opasnije i mnogo vise smrtnih slucajeva

a

pre 4 godine

https://www.b92.net/sport/komentari.php?nav_id=1604731#k31514193
Nije stvar u povredi, odnosno nezgodi, kao sto je pad sa bicikla. U boksu ljudi tuku jedan drugog...nema šanse da mi dokažeš da je to neka plemenita namera. Plemenito se bore gimnastičari ko će bolje da skoči.

Oliver

pre 4 godine

Da li vecina komentatora uopste zna koji sport je najsmrtonosniji vec godinama? Nikada ne biste pogodili-biciklizam! Svake godine neki biciklista strada,bilo sto sam padne ili ga pokosi auto. Govorim o profi vozacima bicikla,da ne pricam koliko gine rekreativnih biciklista. Na drugom mestu je formula 1,a na trecem moto trke. Dakle,boks nije ni u prva tri. Odavno nisam cuo da je neki bokser stradao,a samo u fudbalu poslednjih godina je dosta fudbalera stradalo od naprasne srcane smrti. Boks jeste rizican,ali ne vise nego navedeni sportovi. Kod boksa je veci rizik od kumulativnih povreda koje dovode do raznih neuroloskih bolesti nego od teske kontuzije mozga koja dovodi do otoka mozga i smrti kao u ovom konkretnom slucaju. Dakle,rizik je vise hronican nego akutan. Npr,tu moze nastati Parkinsonova bolest kao kod Muhameda Alija ili neka vrsta hronicne traumatske encefalopatije koja se puno spominje i kod igraca americkog fudbala zbog ponavljanih udaraca u glavu. Sve u svemu, boks treba da ostane kakav jeste,borci se dobrovoljno bore za ogroman novac,svesni su rizika,a on statisticki nije tako velik i sasvim je prihvatljiv.

Powerslave

pre 4 godine

Nikad neću razumeti aktivnost u kojoj je cilj da protivniku naneseš što teže udarce u glavu, a još manje činjenicu da je to sport, sve legalno.
Pa NFL igračima i pored svih onih kaciga, štitnika i ostalih stvari neretko svega nekoliko godina posle karijere ostaju velike posledice po zdravlje zbog silnih udaraca u glavu, a zamislite tek kako je kad je boks u pitanju.

Tin

pre 4 godine

@NIKI
Druže, ti imaš potpun haos u glavi...Elemantarni sistem vrednosti nalaže da su policajac, vatrogasac, pilot, kamipndžija, čak vojnik, pa i lekar rizična, ali društveno korisna zanimanja, dok boks, MMA, karate, tekvando (ili tekvondo) i sl. to nisu. To bi trebalo da su pre svega igre za zabavu i nešto kao demonstracija viteštva i hrabrosti i zato ih neupućeni hiperbolično zovu "plemenita veština", što je besmislica. Sve je pitanje mere, inače bi imali i Ruski rulet kao takmičenje - što da ne ima ih mnogo kojima bi to bilo zanimljivo da gledaju, a ima ih i koji bi se rado takmičili "znajući šta ih čeka". Uvek će biti onih koji će za novac da stave glavu u torbu. Pitanje je da li nam to terba? Jesmo li kao ljudi svi s tim bolji ili ne? Korak dalje i tu smo kod boraca sa sekirama, u stvari, to smo imali kod gladijatora. Trebalo bi da smo civilizacijski to prerasli, izgleda nismo. Cilj zabave je da se zabaviš i raduješ, a ne da tuguješ i iživljavaš...u tome je sav promašaj i poremećaj...

vince carter

pre 4 godine

A braca Klicko vam dosadni,eto vam vasi nokauti" Wladimir Klicko ima preko 50 nokauta a Vitali samo dva meca nije zavrsio nokautom. Vitali je tako prebio Sandersa da je to bilo strasno. Wladimir je imao izliv krvi na mozak posle poraza od Lemona Brewstera. @Haris ako ti je Holifild vs Tajson mec gde je Holifild dominirao,sta su onda meceve izmedju Riddick Bowea i Holifilda..3 meca,nenormalne razmene udaraca...prvi mec za mene a i po recima Mirka Filipovica najbolji teskaski mec u istoriji..

snana

pre 4 godine

Au al ste smorili sa komentarima "plemenit sport" "i ovo je sport" aman ljudi skontali smo aloooo u redu jeee, nije plemenit sport ukapirali smo eeej

Hombre

pre 4 godine

“Plemenita veština”? Gde su naši nekadašnji junaci - Belić, Parlov, Beneš, Ali .... - svi prerano otišli, kao, nema veze, nije od udaraca ... Gluplji sport od boksa ne postoji, ali, nažalost, ne može se zabraniti, jer bi se onda svi borili “na crno”. U stvari, ima i glupljih sportova: Ful kontakt, Altimit fajt ... sve besmisao do besmisla. Ja te sportove niti pratim niti gledam, a ponajmanje uživam da gledam kako neko nekoga “plemenito” mlati. Odbojka, bre! Tu se rivali
međusobno ne dotiču i tako je najpoštenije, najbezbednije i najzdravije.

Losmi84

pre 4 godine

Ljudi moji, je l se ovo tretira kao ubistvo?! Kako bi vi odreagovali da se licno pitate, da li ovaj covek zasluzuje zatvorsku kaznu sto je prebio na smrt coveka? Ja sam i dalje u dilemi da li je za robiju ili ne.

aca

pre 4 godine

Ljudi moji, je l se ovo tretira kao ubistvo?! Kako bi vi odreagovali da se licno pitate, da li ovaj covek zasluzuje zatvorsku kaznu sto je prebio na smrt coveka? Ja sam i dalje u dilemi da li je za robiju ili ne.
(Losmi84, 17. oktobar 2019 16:00)
nisu igrali odbojku pa ga ovaj iz cista mira nokautirao, sve je uradio po pravilima boksa.

HARIS

pre 4 godine

Mejveder, za sad.
(?, 17. oktobar 2019 11:06)

Mejveder je bokser koliko i onaj izvikani pazarac Gurdijeljac. Samo sto je ovaj prvi zaradio milione kao biznismen-bokser, a drugi ce zauvijek ostati kao nekakav sampion Pazara. Da ovaj momak pociva u miru, na svoju odgovornost je usao u ring, a borba ima na yt je bila odlicna! Pogledaj meceve Tajsona i Holifilda, kakvi su tu bili udarci. 90% nas da je onako potegao samo jednom Tajson zavrsilo bi u komi, a Holifild na kraju izasao kao pobjednik. Govorim o prvoj borbi (kad mu nije odgrizao uho)

JPR24

pre 4 godine

Da,da “plemeniti” sport.Rođen zdrav i prav a zbog tuče ode na onaj svet pre nego što je pozvan...Preko reda...Naopako!
(dnevna doza prosecnog Srbende, 17. oktobar 2019 08:22)

Nekada je bio. Ali tada je cilj bio biti savršen u izbegavanju udaraca, fintama, i koji dobar udarac. Sad je sve obrnuto, cilj je da istrpis sto više udaraca kako bi udarao sto više, čisto divljanje... pa i nije čudo sto se ovo dešava.

genius12

pre 4 godine

Ivane,zanimljivo je da je MMA zapravo dosta naporniji sport(elementi udarackih tehnika,greplinga i sl.),ali su zato ostecenja dosta manja(ali su i dalje jako velika)nego u boksu,kik boksu,a narocito tajlandskom boksu,jer su ovo sportovi u kojima su udarci konstantni,i dosta boraca iz ,,udarackih" sportova je imalo teska ostecenja i velike zdrastvene probleme na kraju karijere.A po meni je jos opasnija stvar ovaj ,bare knuckle" boks,gde sem konstantnih udaraca,lako dolazi i do rasekotina.

Pavleavle

pre 4 godine

Svrha automobila je da se pokazes u drustvu, da tvoj bude veci ili brzi, da se pokazes kako umes da vozis i kad malo popijes. Posedovanje automobila je sve osim prevoza. Za prevoz se koriste autobusi, vozovi, avioni i brodovi.A boks jeste sport! I kao svaki drugi sport tu je pre svega zbog zdravlja coveka. I ja sam ga kao decak trenirao, pa se danas bavim iskljucivo intelktualnim radom.
(Uros, 17. oktobar 2019 13:25)Ti si dokaz kako intelektualni rad nije za svakoga. Postao si rekorder, napricao si toliko gluposti u toliko malo reci. Posedovanje automobila je sve osim prevoza? Drugo, slazem se da je dobar zbog zdravlja, ali ne moras da sparingujes da bi bio zdrav, mozes da rafis tehniku sa dzakom i kardio. glup si

Mrkva

pre 4 godine

Nedavno je jedan profesionalni biciklista nastradao udarivši u zid pri brzini od 60 km/h ! Hoćemo li zbog toga zabraniti Tour de france ?
(Zlopamtilo, 17. oktobar 2019 13:29)

Biciklizam nije zaletanje i udaranje u zid, a u boksu je cilj izazvati potres mozga protivniku. Potres onoga što ti očigledno nemaš.

Valerij

pre 4 godine

Svaka smrt u sportu je tragična ali da se ukine neki sport zbog toga???
Ako recimo na svetu u 150 država imamo prvu i drugu ligu sa prosečnih 16 timova, to znači da u svakom trenutku preko 100.000 ljudi svak idan trenira fudbal, kad se na to dodaju države gde postoje i lige sve do betona, dođemo do cifre od sigurno milion aktivnih fudbalera.
U poslednje vreme je umrlo nekoliko njih iz nekog medicinskog razloga.
Ako u uporedite bilo koju drugu profesiju, doći ćete do mnogo većeg procenta umrlih, taj procenat u fubalu je mizeran.
Kada je boks u pitanju, to je sport koji takođe trenira ogroman broj ljudi i opet se dođe do mizernog procenta tragičnih slučajeva u odnosu na broj borbi koje se održe.
Međutim, mediji svaki ovakav slučaj napumpaju do besvesti, kao da im neko daje signal gde treba a gde ne treba praviti buku i halabuku.
Tačnije sigurno im neko daje taj signal.

Uros

pre 4 godine

@Neutralan
Druze svrha automobila je da preveze coveka da ne bi isao peske, a svrha boksa je koja? Da povredis nekoga, pesnicenje da bude neki plemenit sport... Ovo je sve osim sporta...

Nisi ti druze nimalo neutralan! Svrha automobila je da se pokazes u drustvu, da tvoj bude veci ili brzi, da se pokazes kako umes da vozis i kad malo popijes. Posedovanje automobila je sve osim prevoza. Za prevoz se koriste autobusi, vozovi, avioni i brodovi.
A boks jeste sport! I kao svaki drugi sport tu je pre svega zbog zdravlja coveka. I ja sam ga kao decak trenirao, pa se danas bavim iskljucivo intelktualnim radom.

Zlopamtilo

pre 4 godine

Nedavno je jedan profesionalni biciklista nastradao udarivši u zid pri brzini od 60 km/h ! Hoćemo li zbog toga zabraniti Tour de france ?

CATAPA

pre 4 godine

Boks je bio plemenita veština dok je i eskivaža bila adut za pobedu. Takav boks je postao neatraktivan za publiku pa su sudije promenile način bodovanja, a to je lančano favorizovalo nokautere. Opet, posledica toga je da je boks postao "sport" primitivnih sredina i zemalja. Čak i kad je kod nas postao megapopularan, boks je i na olimpijskom planu bio sport kojim su dominirali Kuba, Sovjetski Savez i američki crnci. To je sport nižeg staleža kojim su aristokrate (i oni koji sebe takvima smatraju) prestali da se bave. Ne zato što je bio zabranjivan, nego zato što je to "aristokratiji" prestalo da bude demonstracija dominantnog statusa. Fokus se preselio na tenis na primer.

A publika kao publika, više ne ustaje u pola noći da gleda boksere nego tenisere. Ipak i dalje je taj poriv primitivizma jak pa aplaudiraju i oduševljavaju se primitivcima koji pljuju, vređaju ili gađaju protivnika ili drugačije kopiraju ono što je i boks uništilo kao plemenitu veštinu.

U primitivizmu jednostavno ne može da bude plemenitosti, to su suprotnosti. Iz ugla primitivnog, plemenitost se tumači kao slabost. Sport je samo demonstracija, javna manifestacija tog sveopštog anticivilizacijskog procesa. Naravno, time sve manje prestaje da bude ono što je nekada bio glavni smisao bavljenja sportom.

Steva Signal

pre 4 godine

Recite mi i jednog profesionalnog boksera koji je posle karijere normalan.Da se ne trese kao dajc na leru,da nema “tikove”,da nema zdravstvenih problema.Jednom rečju da je doživeo duboku starost bez ikakvih posledica...?
(dnevna doza prosecnog Srbende,


Џорџ Форман,Мајк Тајсон,просечни Србендо.

Nenad G.

pre 4 godine

Ljudi ostaju invalidi ili gube zivote, u zimskim sportovima, formuli 1, moto trkama, fudbalu, ragbiju ili americkom fudbalu, i mnogim drugim sprotovima gde se izlazu ficikom kontaktu ili bryini i visini, pa tako se nekom ene otvori padobran, neko se utopi, ili izgubi zivot u paraglajdingu. Ali je ovog leta na putevima u Srbiji poginulo preko 2000 ljudi sto je i dalje vise nego u svim ovim sprotovima i disciplinama ikada! Za samo jedno leto! Shvatate poentu? Izgubljene porodice, mladi zivoti. Ukinite i automobile, ne idite na more jer se ljudi dave, ukinite divlju gradnju jer ljudi rade u nebezbednim uslovima i izlazu se riziku ili gube zivote. Zivot nije crno beo, ali ljudi i deca umiru i od gladi,i vecina nema izbor,samo da vas podsetim, sto je strasnije od izbora svakog coveka kojim sportom ce se baviti iako je svestan rizika!

Ivan

pre 4 godine

(Nenad G., 17. oktobar 2019 12:13)To je tacno ali u boksu jedan ucesnik ide sa namerom da povredi drugog ucesnika u toj meri da ovaj ne moze da nastavi borbu.Nesrece u drugim sportovima koje si naveo nisu nastale iz lose namere vec kao rezultat objektivne opasnosti koje taj sport nosi.Dakle ovde postoji namera.Isto vazi i za MMA koji je jos nehumaniji jer se ta granica dozvoljenih udaraca spusta jos nize.

Bodibond

pre 4 godine

zasto bi se zabranio box,koliko samo fudbalera umrlo na terenu,pa ajmo i fudbal da zabranimo,jednostavno to je tako i niko ih netera da se bave necim ako ne zele
(neko, 17. oktobar 2019 11:46)

Ti poredis fudbal i boks? Lol brate mili.

Sinisa

pre 4 godine

Moje je misljenje da ce ovaj bokser posle ovog nokauta imati strah sledeci put da udje u ring,jer zna da mu je kolega preminuo od njegovih udaraca.Imace veliku psiholosku barijeru,ne samo da on moze da dobije takav nokaut,nego i zbog cinjenice da zna da je neko nastradao od njegovih udaraca.

Sinki

pre 4 godine

Profesionalna bokserska federacija bi trebalo da uvede pravilo da se stavljaju kacige,kao u amaterskog boksu,i to je to.To bi moralo da se uvede,ili da se ovaj sport ukine.

brt

pre 4 godine

Boze dragi komentara.Kao da ljudski rod samo pise knjige, gleda u zvezde i bere grozdje. Ne, ljudi ratuju i ubijaju se i zele da dominiraju jedni druge. Cuditi se zasto bi se neko bavio boksom je cuditi se samoj srzi ljudske prirode.

vince carter

pre 4 godine

Dva utrenirana borca ulaze na svoju odgovornost u ring na fer borbu. Svi su svesni posledica. Kod nas obezbedjenje prebija ljude,sutiraju ih kukavicki u glavu dok su jos na zemlji..a da se prvo pozabavimo time? Zasto ljudi nisu slozni skupe se i rese siledzije na primer! U Boksu je oduvek bilo smrtnih slucajeva,Sugar Ray Robinson je ubio coveka..bas mnogo mnogo ima toga i oni to znaju ali opet ulaze u ring,na svoju odgovornost! Ne razumem kako neko moze da misli da je mma opasniji od Boksa. U boksu primas udarce u glavu i telo 12 rundi a nekad je bilo 15,nakon nokdauna mozes da ustanes i dozivis jos nekoliko pre neko sto se prekine borba. U mma posle nokdauna borba je gotova u 95% slucajeva,jer sudija skace i prekida borbu,jer protivnik ima pravo da nastavi da ga udara. Onda mnogo bori ide u parter,gde se valjaju na zemlji i ne primaju velika ostecenja,mnogo borbi se zavrsava polugama...veca bokserska rukavica izaziva mnogo vecu kontuziju,mma 3 runde..sampionski mecevi 5 rundi..i kada se dese veliki nokauti to je jedan udarac...u boksu mozes da primas u glavu mnogo opasnih udaraca 12 rundi. I Kovalev je ubio coveka u ringu jer sudija nije prekinuo borbu iako je bokser vidno primao udarce non stop bez da moze da uzvrati..

miloss

pre 4 godine

Boks je plemenita vestina, ali iskljucivo olimpijski boks gde su takmicari zasticeni...Profesionalni boks je postao biznis i izgubio na plemenitosti!

neko

pre 4 godine

zasto bi se zabranio box,koliko samo fudbalera umrlo na terenu,pa ajmo i fudbal da zabranimo,jednostavno to je tako i niko ih netera da se bave necim ako ne zele

Mojo

pre 4 godine

Borilačke veštine nose rizik kojeg su učesnici svesni. Protiv toga se ne može, ali su stvarno proteklih meseci učestale tragedije kao ova. Trebalo bi znati da nema alternative. Zaštita za glavu ne pomaže gotovo ništa, a osetno smanjuje vidno polje boksera što bi dovelo samo do još većeg broja primljenih udaraca. Jedino rešenje koje bi dovelo do delimičnog smanjenja rizika je da se zabrani skidanje kilograma neposredno pred borbu, sumanute prakse u svim borilačkim sportovima. Borci ulaze u ring neposredno nakon rehidracije organizma, a dokazano je da se mozak poslednji rehidrira, što znači da su udarci u glavu višestruko opasniji. Nama koji volimo boks ostaje da se nadamo da što ređe čitamo o ovakvim tragičnim događajima.

dragaN

pre 4 godine

I jeste plemenita veština, isključivo ručna tehnika, nema divljačkog udaranja kako stigneš ko u UFC, davljenja, gušenja, lomljenja ruku nogu. Naravno borilački sport nosi rizike, oni koji ulaze u ring bi trebalo da su svesni da rizikuju i zdravlje i život.
(Mića, 17. oktobar 2019 09:01)

Da, nema lomljenja ruku nogu. Ima samo lomljenje mozga. Uzgred, ko je ovlascen da presudi da je udaranje rukama fer, a nogama nije? Verovatno oni koji ne umeju da biju nogama?

Aca

pre 4 godine

Sta se svi bunite boks ovo boks ono. To je borilacki sport u kome postoje pravila. Bunite se kada obezbedjenje nekog splava pretuce nekoga, pa ga izbaci napolje i onda ga jos perorica sutiraju dok je na zemlji.

ferdinand

pre 4 godine

Svi su profesionalci, svi potpisuju ugovor sa klauzulom zvanom "andergraund", svi treniraju i spremaju se da prime, ali i zadaju udarce i kao i u svakom sportu, ako su dobri zaradiće novac. Tako da nema žaljenja. I manji broj se povredi u boksu, nego u badmintonu.
(Oliver Nedeljković, zapamtite to ime, 17. oktobar 2019 08:48)

Ne lupetaj, života ti. Pravi si ti badminton...Sačuvaj bože kakve sve gluposti odvale i ostanu živi. I od ovakvih komentara, kad ih čovek pročita, skoro pa može da prođe kao i ovaj pokojni bokser. Nokautiraju te svojim glupošću.

Uroš

pre 4 godine

Sta internet dozvoljava, "ukinite boks", "ukinite borilačke veštine"? Dobro, ali prvo ukinite automobile i ukinite kupatila, jer više ljudi pogine u kupatilu nego od automobia.

Neutralan

pre 4 godine

Sta internet dozvoljava, "ukinite boks", "ukinite borilačke veštine"? Dobro, ali prvo ukinite automobile i ukinite kupatila, jer više ljudi pogine u kupatilu nego od automobia.
(Uroš, 17. oktobar 2019 10:37)

Druze svrha automobila je da preveze coveka da ne bi isao peske, a svrha boksa je koja? Da povredis nekoga, pesnicenje da bude neki plemenit sport... Ovo je sve osim sporta...

Qqq

pre 4 godine

Nisam strucnjak,ali ako ti tri boksera za mesec dana umru od posledica onog sto se desilo u ringu,onda je jasno da to nije obicno sportsko nadmetanje,a jos manje plemenita vestina,nesto mora da se menja. A mozda sve to dovede do neke nove "sportske" discipline u kojoj se dva borca bore za zivot sa ciljem da se zadovolje I najuvrnutiji sladokusci. Slucajnost uvek uzimam sa rezervom,a kada se nesto ponovi vise puta u kratkom periodu onda to I ne moze biti slucajnost.

Sale

pre 4 godine

Za boks se kaže da je plemanita veština samo iz razloga što nema udaranja protivnika koji je na podu, za razliku od nekih drugih sportova, kao što je MMA gde se protivnik i tada udara čak često i jače kako bi bio nokautiran i potpuno onesposobljen za nastavak meča. Iz tog razloga MMA nije niti će ikada biti plemenita veština, jer on jednostavno nema ni najmanju komponentu obzira prema protivniku, dok boks ipak ima. Ne kažem da su bokseri kao takvi nešto obzirniji od MMA boraca, već su pravila takva. MMA pravila se takođe razlikuju od promocije do promocije. Npr. u UFC-u protivnik se ne sme udarati kolenom i uopšte nogom u glavu dok je na zemlji, dok npr. u hrvatskom FFC-u sme i to je tek divljaštvo. Ko je pratio FFC mogao je videti neke veoma teške nokaute koji su upravo urađeni udarcima kolenom u glavu dok je protivnik na podu. U UFC takav nelegalan udarac povlači momentalnu diskvalifikaciju. Udarci laktovima su dozvoljeni u svim varijantama, ali ni ti udarci nisu nimalo naivni. Naravno potiljak i genitalije su pod apsolutnom zabranom za udaranje. Oči takođe, ali u smilsu prstiju, jer šaka u predelu oka nije nedozvoljena. Lično nemam neko lepo mišljenje o bilo kojem sportu gde se ljudi međusobno povređuju, jer prema mom shvatanju to je protivnu svakom razumu, moralu i vrednostima koje bi ljudi trebali da gaje, a to je ljubav, empatija, samilost, jer je to upravo ono što treba da nas razlikuje od životinja.

Marko Marković

pre 4 godine

DECO KNJIGU U ŠAKE, ONAJ DUCI SIMONOVIĆ JE U PRAVU, NAJVEĆE ZLO JE DANAŠNJI SPORT VISE NESREĆE DONOSI NEGO ŠTO SREĆE DAJE

Nix

pre 4 godine

Bas sam nesto gledao o boksu, bio je zapravo dosta manje fatalan na pocetku, kada se nisu nosile rukavice. Nekima mozda zvuci suludo, jer je pesnica ostrija, itd, ali zapravo tada su se dosta redje upucivali udarci u glavu, a i kada jesu bili su slabiji, jer tada osim sto osakatis protivnika, rizikujes da slomis i saku. Rukavice su zapravo doprinele da udarci mogu da budu daleko jaci, i samim time su fatalniji jer dovode do potresa mozga.

XXL

pre 4 godine

Na žalost i protivnik ga je jurio da završi meč nokautom udarajući ga iako je preminuli okretao leđa što je znak i predaje al' NE po svaku cenu zadati mu fatalan udarac. Sve se lepo vidi i odgovornost svi snose prvo njegov 'ugao', sudije i publika sve je bilo protiv tog momka. Sada su dobili epilog, a da li je za slavlje ...

Mića

pre 4 godine

I jeste plemenita veština, isključivo ručna tehnika, nema divljačkog udaranja kako stigneš ko u UFC, davljenja, gušenja, lomljenja ruku nogu. Naravno borilački sport nosi rizike, oni koji ulaze u ring bi trebalo da su svesni da rizikuju i zdravlje i život.

Mediocritical

pre 4 godine

U ovih par hiljada god. čovek se izgleda najviše poštovao sredinom prošlog veka, čije decenije, smatram, "klimaksom civilizacije", koji je tek bio šansa, da se čovečanstvo stvarno civilizuje...
A onda je, sve krenulo, strmoglavo, nezaustavljivo nizbrdo, ubistvom Kenedija... Upravo on pričao o izazovima tog vremena, i o zlu koje preti, ako se ne prepozna taj kritični trenutak... Jer, s' jedne strane uticajni moćnici kapitalizma, ruše temelje demokratije, negujući konformizam, koji povlađuje "mediokretenizmu", koji povlađuje konformizmu, do današnjeg globalizma... A na drugoj strani, sve veći prirast siromašnih i nepismenih, a kao takvo, čovečanstvo je danas, najbrojnije kroz istoriju. I to ima cenu, u obliku nepoštovanja života, i čoveka uopšte, dehumanizacijom, brutalnošću, terorizmom, koji se koristi kao perfidno oružje, između dve navodne ideologije, koje su u osnovi ideologije kontrole kapitala i moći. A prava čoveka, su ostala tamo upisana u poveljama UN. Sve je postalo industrija eksploatacije, naročito sporta, koji ne neguje duh i telo, nego ga eksploatiše preko svih atoma izdrživosti, i profita. Kao i ovi bokseri, deca geta, koja se mlate do smrti zabavljajući ove mediokretene s' parama.

Cvexi

pre 4 godine

Nije mi jasno zasto se ne nose kacige. Udarac u glavu je prilicno vidljiv, zasto cekati da neko izgubi svest. No dok god gomila daje ogromnu lovu za ovakvo batinanje do smrti ne treba ocekivati brze promene.

NIKI

pre 4 godine

citam ovde komentare kojekakvih teletabisa, on je sam izabrao da se bavi boksom, svestan da postoji mali rizik smrtnog ishoda, jedan u milion meceva na primer, ko sto je svaki vozac kamiona svestan da postoji sansa i daleko veci rizik nego na primer u boksu da mu se desi nesto lose ali nastavlja da vozi, Policajac na primer, vatrogasac, u svim tim poslovima postoji sansa da nesto krene po zlu, jel ta zanimanja sad treba ukinuti?? po vama treba da zivimo kao misevi u cetiri zida i da kucamo po tastaturama, vidim neki bi i da hapse drugog boksera, sacuvaj me boze gluposti, kako masa razmislja kao teletabisi, cim se desi neki saobracajni udes, svi skacu u glas, ukidajte automobile, svet je prepun opasnosti koje nas okruzuju, svi treba da se pazimo, previse smo postali razmazeni!! a ima nas i ovako 8 milijardi!! dakle daleko od toga da izumiremo!!! naprotiv zivimo prilicno bezbedno!

dd

pre 4 godine

profi boks je veoma opasan sport u rangu sa MMA ulicnom tucom,dok amaterski boks ima zastitne kacige i sasvim se drugacije boksuje,profi boks je sasvim druga prica,zbog atraktivnosti zastitne kacige su uklonjene i bokseri primaju udarce opasne po zivot,i naravno profi bokserska organizacija nema odgovornosti nego je odgovornost prebacena direktno na boksere koji snose sve posledice boksujuci na taj nacin,a tu je i potpisivanje da na svoju licnu odgovornost ulazis u ring,i tako profesionalna bokserska federacija skida sa sebe sve sto ti se dogodi u ringu,i nije odgovorna za bilo koju povredu boksera,cak i ako je u pitanju smrtni slucaj!pa ko voli neka izvoli!

aca

pre 4 godine

...po vama treba da zivimo kao misevi u cetiri zida i da kucamo po tastaturama...(NIKI, 17. oktobar 2019 09:01)

znaci po tebi postoje dve varijante, makljanje do smrti ili kao misevi? Ne postoji neka treca varijanta koja je mnogo bolja od te dve?

dnevna doza prosecnog Srbende

pre 4 godine

nikada neću shvatiti ovaj sport u čemu je fora
(dacho, 17. oktobar 2019 08:33)
Svrha je da se dve budale mlate do smrti da bi udovoljili bolesnim umovima koji su puni para i žele to da gledaju...Kontaš?

Rokatanski

pre 4 godine

Upravo su mnogi pomenuli suštinsku stvar kod boksa, a i ostalih borilačkih veština, termin "plemenita veština". Da li se sećate najboljeg boksera, a po mnogima i najvećeg sportiste 20.veka Muhameda Alija? Sećate li se da je u mnogo mečeva, kada dovede protivnika pred nokaut, rukom pozivao sudiju da prekine meč. Sećate li se da je nokautirao Džordža Foremana, a kada je Foreman bio u padu, povukao ruku nazad da ne bi dotukao protivnika? Sećate li se najvećeg amaterskog boksera Teofila Stivensona, možda najjačeg udarača u istoriji (uz Džordža Foremana)? Stivensonov trener, legendarni Kubanac Segara je govorio da Stivenson dozirano udara protivnike, da ne bi nekome naneo teške posledice. Sećate li se legendarnog Mate Parlova, našeg najboljeg boksera svih vremena i njegovog načina borbe? Kada su oni boksovali, boks je bio "plemenita veština". A onda su došli "udarači" stanu jedan ispred drugog i "udri do smrti", čak i bukvalno. Veličali su Tajsona, koji je bio običan udarač i tako nokautirao protivnike dok nisu došli jači udarači i njega prebijali. To više nije bio boks, nego klasično prebijanje. I sada uporedite Muhameda Alija i Tajsona ili borce sa kraja 60-ih i 70-ih i one koji su došli kasnije. Danas je boks "gladijatorstvo", a nekada je bio plemenita veština u pravom smislu te reči. Odgovornost moraju da snose i treneri i sudije. Frejzerov trener u čuvenom meču u Manili je prekinuo meč protiv Alija rečima:"Nisam mogao da dozvolim da umre u ringu." Pozdrav!

Mali princ

pre 4 godine

Jednom sam u nekim novinama čitao o slučajevima kada su se bokserski mečevi završavali fatalno. Navedeni su konkretni slučajevi. Verujte ima ih mnogo.

Straight Outta München

pre 4 godine

Moj drug iz osnovne skole, posle 4 treninga postao kadetski sampion Jugoslavije. Neverovatan talenat, fizicke predispozicije.... Medjutim kako je tako brzo postao sampion, jos brze se povukao. Razlog? Jednom je dobio udarac od kog nije spavao 7 dana, glavobolja i sl... Covek se povukao odmah posle toga. Verovatno njegova najpametnija odluka. Samo jedan detalj ako nije kako treba, boks mec moze da se pretvori u dozivotnu katastrofu.

Zlatko Todorović

pre 4 godine

Problem je, očigledno, zbog unapređenja tehnike, promene načina života, dešavaju se dve stvari, vezane za boks: Unapređuje se snaga i veština, sa jedne strane, a zbog uslova života, ljudksi organizam postaje sve krhkiji, kosti su tanje, krtije, manje smo otporni od naših predaka....

Slobo

pre 4 godine

Odavno zastupam inicijativu da se svi borilacki sportovi zabrane. Borba pasa je zabranjena i to podrzavam, a je li moguce da vise vodimo racuna o psima nego o ljudima. Katastrofa

Oliver Nedeljković, zapamtite to ime

pre 4 godine

Svi su profesionalci, svi potpisuju ugovor sa klauzulom zvanom "andergraund", svi treniraju i spremaju se da prime, ali i zadaju udarce i kao i u svakom sportu, ako su dobri zaradiće novac. Tako da nema žaljenja. I manji broj se povredi u boksu, nego u badmintonu.

Brada

pre 4 godine

Ljudi, boks je smesan za one u kavezu sto mogu da te udare i kolenom i laktom i cime hoces, oni nokauti su mi mnogo strasniji nego u boksu.

Zevs

pre 4 godine

I to je deo zivota. Padne, covek, sa zgrade i pogine, da li treba, ukinuti gradjevinu? A u boksu zaradjuju mnogo vise para, i jedan slucaj ne znaci nista.

dnevna doza prosecnog Srbende

pre 4 godine

Da,da “plemeniti” sport.Rođen zdrav i prav a zbog tuče ode na onaj svet pre nego što je pozvan...Preko reda...Naopako!

Gojko/PFC

pre 4 godine

Evo ovi pametnjakovici od kojih se ne moze ziveti pametuju, kao plemenita vestina ovo ono, dal ce u zatvor... Da se razumemo, nisam bokser niti se bavim bilo kojom borilackom vestinom. Ti ljudi vole to, ti ljudi su hrabri i svesni rizika. I zar mislite da je to samo tako vasarski, tu su osiguranja da se potpisu i prihvacanje odgovornosti. Pocivaj u miru mladi covece.

dnevna doza prosecnog Srbende

pre 4 godine

Recite mi i jednog profesionalnog boksera koji je posle karijere normalan.Da se ne trese kao dajc na leru,da nema “tikove”,da nema zdravstvenih problema.Jednom rečju da je doživeo duboku starost bez ikakvih posledica...?

Straight Outta München

pre 4 godine

Moj drug iz osnovne skole, posle 4 treninga postao kadetski sampion Jugoslavije. Neverovatan talenat, fizicke predispozicije.... Medjutim kako je tako brzo postao sampion, jos brze se povukao. Razlog? Jednom je dobio udarac od kog nije spavao 7 dana, glavobolja i sl... Covek se povukao odmah posle toga. Verovatno njegova najpametnija odluka. Samo jedan detalj ako nije kako treba, boks mec moze da se pretvori u dozivotnu katastrofu.

dnevna doza prosecnog Srbende

pre 4 godine

Da,da “plemeniti” sport.Rođen zdrav i prav a zbog tuče ode na onaj svet pre nego što je pozvan...Preko reda...Naopako!

Rokatanski

pre 4 godine

Upravo su mnogi pomenuli suštinsku stvar kod boksa, a i ostalih borilačkih veština, termin "plemenita veština". Da li se sećate najboljeg boksera, a po mnogima i najvećeg sportiste 20.veka Muhameda Alija? Sećate li se da je u mnogo mečeva, kada dovede protivnika pred nokaut, rukom pozivao sudiju da prekine meč. Sećate li se da je nokautirao Džordža Foremana, a kada je Foreman bio u padu, povukao ruku nazad da ne bi dotukao protivnika? Sećate li se najvećeg amaterskog boksera Teofila Stivensona, možda najjačeg udarača u istoriji (uz Džordža Foremana)? Stivensonov trener, legendarni Kubanac Segara je govorio da Stivenson dozirano udara protivnike, da ne bi nekome naneo teške posledice. Sećate li se legendarnog Mate Parlova, našeg najboljeg boksera svih vremena i njegovog načina borbe? Kada su oni boksovali, boks je bio "plemenita veština". A onda su došli "udarači" stanu jedan ispred drugog i "udri do smrti", čak i bukvalno. Veličali su Tajsona, koji je bio običan udarač i tako nokautirao protivnike dok nisu došli jači udarači i njega prebijali. To više nije bio boks, nego klasično prebijanje. I sada uporedite Muhameda Alija i Tajsona ili borce sa kraja 60-ih i 70-ih i one koji su došli kasnije. Danas je boks "gladijatorstvo", a nekada je bio plemenita veština u pravom smislu te reči. Odgovornost moraju da snose i treneri i sudije. Frejzerov trener u čuvenom meču u Manili je prekinuo meč protiv Alija rečima:"Nisam mogao da dozvolim da umre u ringu." Pozdrav!

dnevna doza prosecnog Srbende

pre 4 godine

Recite mi i jednog profesionalnog boksera koji je posle karijere normalan.Da se ne trese kao dajc na leru,da nema “tikove”,da nema zdravstvenih problema.Jednom rečju da je doživeo duboku starost bez ikakvih posledica...?

Slobo

pre 4 godine

Odavno zastupam inicijativu da se svi borilacki sportovi zabrane. Borba pasa je zabranjena i to podrzavam, a je li moguce da vise vodimo racuna o psima nego o ljudima. Katastrofa

dnevna doza prosecnog Srbende

pre 4 godine

nikada neću shvatiti ovaj sport u čemu je fora
(dacho, 17. oktobar 2019 08:33)
Svrha je da se dve budale mlate do smrti da bi udovoljili bolesnim umovima koji su puni para i žele to da gledaju...Kontaš?

aca

pre 4 godine

...po vama treba da zivimo kao misevi u cetiri zida i da kucamo po tastaturama...(NIKI, 17. oktobar 2019 09:01)

znaci po tebi postoje dve varijante, makljanje do smrti ili kao misevi? Ne postoji neka treca varijanta koja je mnogo bolja od te dve?

Mediocritical

pre 4 godine

U ovih par hiljada god. čovek se izgleda najviše poštovao sredinom prošlog veka, čije decenije, smatram, "klimaksom civilizacije", koji je tek bio šansa, da se čovečanstvo stvarno civilizuje...
A onda je, sve krenulo, strmoglavo, nezaustavljivo nizbrdo, ubistvom Kenedija... Upravo on pričao o izazovima tog vremena, i o zlu koje preti, ako se ne prepozna taj kritični trenutak... Jer, s' jedne strane uticajni moćnici kapitalizma, ruše temelje demokratije, negujući konformizam, koji povlađuje "mediokretenizmu", koji povlađuje konformizmu, do današnjeg globalizma... A na drugoj strani, sve veći prirast siromašnih i nepismenih, a kao takvo, čovečanstvo je danas, najbrojnije kroz istoriju. I to ima cenu, u obliku nepoštovanja života, i čoveka uopšte, dehumanizacijom, brutalnošću, terorizmom, koji se koristi kao perfidno oružje, između dve navodne ideologije, koje su u osnovi ideologije kontrole kapitala i moći. A prava čoveka, su ostala tamo upisana u poveljama UN. Sve je postalo industrija eksploatacije, naročito sporta, koji ne neguje duh i telo, nego ga eksploatiše preko svih atoma izdrživosti, i profita. Kao i ovi bokseri, deca geta, koja se mlate do smrti zabavljajući ove mediokretene s' parama.

Mrkva

pre 4 godine

Nedavno je jedan profesionalni biciklista nastradao udarivši u zid pri brzini od 60 km/h ! Hoćemo li zbog toga zabraniti Tour de france ?
(Zlopamtilo, 17. oktobar 2019 13:29)

Biciklizam nije zaletanje i udaranje u zid, a u boksu je cilj izazvati potres mozga protivniku. Potres onoga što ti očigledno nemaš.

NIKI

pre 4 godine

citam ovde komentare kojekakvih teletabisa, on je sam izabrao da se bavi boksom, svestan da postoji mali rizik smrtnog ishoda, jedan u milion meceva na primer, ko sto je svaki vozac kamiona svestan da postoji sansa i daleko veci rizik nego na primer u boksu da mu se desi nesto lose ali nastavlja da vozi, Policajac na primer, vatrogasac, u svim tim poslovima postoji sansa da nesto krene po zlu, jel ta zanimanja sad treba ukinuti?? po vama treba da zivimo kao misevi u cetiri zida i da kucamo po tastaturama, vidim neki bi i da hapse drugog boksera, sacuvaj me boze gluposti, kako masa razmislja kao teletabisi, cim se desi neki saobracajni udes, svi skacu u glas, ukidajte automobile, svet je prepun opasnosti koje nas okruzuju, svi treba da se pazimo, previse smo postali razmazeni!! a ima nas i ovako 8 milijardi!! dakle daleko od toga da izumiremo!!! naprotiv zivimo prilicno bezbedno!

XXL

pre 4 godine

Na žalost i protivnik ga je jurio da završi meč nokautom udarajući ga iako je preminuli okretao leđa što je znak i predaje al' NE po svaku cenu zadati mu fatalan udarac. Sve se lepo vidi i odgovornost svi snose prvo njegov 'ugao', sudije i publika sve je bilo protiv tog momka. Sada su dobili epilog, a da li je za slavlje ...

Gojko/PFC

pre 4 godine

Evo ovi pametnjakovici od kojih se ne moze ziveti pametuju, kao plemenita vestina ovo ono, dal ce u zatvor... Da se razumemo, nisam bokser niti se bavim bilo kojom borilackom vestinom. Ti ljudi vole to, ti ljudi su hrabri i svesni rizika. I zar mislite da je to samo tako vasarski, tu su osiguranja da se potpisu i prihvacanje odgovornosti. Pocivaj u miru mladi covece.

ferdinand

pre 4 godine

Svi su profesionalci, svi potpisuju ugovor sa klauzulom zvanom "andergraund", svi treniraju i spremaju se da prime, ali i zadaju udarce i kao i u svakom sportu, ako su dobri zaradiće novac. Tako da nema žaljenja. I manji broj se povredi u boksu, nego u badmintonu.
(Oliver Nedeljković, zapamtite to ime, 17. oktobar 2019 08:48)

Ne lupetaj, života ti. Pravi si ti badminton...Sačuvaj bože kakve sve gluposti odvale i ostanu živi. I od ovakvih komentara, kad ih čovek pročita, skoro pa može da prođe kao i ovaj pokojni bokser. Nokautiraju te svojim glupošću.

Marko Marković

pre 4 godine

DECO KNJIGU U ŠAKE, ONAJ DUCI SIMONOVIĆ JE U PRAVU, NAJVEĆE ZLO JE DANAŠNJI SPORT VISE NESREĆE DONOSI NEGO ŠTO SREĆE DAJE

Neutralan

pre 4 godine

Sta internet dozvoljava, "ukinite boks", "ukinite borilačke veštine"? Dobro, ali prvo ukinite automobile i ukinite kupatila, jer više ljudi pogine u kupatilu nego od automobia.
(Uroš, 17. oktobar 2019 10:37)

Druze svrha automobila je da preveze coveka da ne bi isao peske, a svrha boksa je koja? Da povredis nekoga, pesnicenje da bude neki plemenit sport... Ovo je sve osim sporta...

Cvexi

pre 4 godine

Nije mi jasno zasto se ne nose kacige. Udarac u glavu je prilicno vidljiv, zasto cekati da neko izgubi svest. No dok god gomila daje ogromnu lovu za ovakvo batinanje do smrti ne treba ocekivati brze promene.

dd

pre 4 godine

profi boks je veoma opasan sport u rangu sa MMA ulicnom tucom,dok amaterski boks ima zastitne kacige i sasvim se drugacije boksuje,profi boks je sasvim druga prica,zbog atraktivnosti zastitne kacige su uklonjene i bokseri primaju udarce opasne po zivot,i naravno profi bokserska organizacija nema odgovornosti nego je odgovornost prebacena direktno na boksere koji snose sve posledice boksujuci na taj nacin,a tu je i potpisivanje da na svoju licnu odgovornost ulazis u ring,i tako profesionalna bokserska federacija skida sa sebe sve sto ti se dogodi u ringu,i nije odgovorna za bilo koju povredu boksera,cak i ako je u pitanju smrtni slucaj!pa ko voli neka izvoli!

Sale

pre 4 godine

Za boks se kaže da je plemanita veština samo iz razloga što nema udaranja protivnika koji je na podu, za razliku od nekih drugih sportova, kao što je MMA gde se protivnik i tada udara čak često i jače kako bi bio nokautiran i potpuno onesposobljen za nastavak meča. Iz tog razloga MMA nije niti će ikada biti plemenita veština, jer on jednostavno nema ni najmanju komponentu obzira prema protivniku, dok boks ipak ima. Ne kažem da su bokseri kao takvi nešto obzirniji od MMA boraca, već su pravila takva. MMA pravila se takođe razlikuju od promocije do promocije. Npr. u UFC-u protivnik se ne sme udarati kolenom i uopšte nogom u glavu dok je na zemlji, dok npr. u hrvatskom FFC-u sme i to je tek divljaštvo. Ko je pratio FFC mogao je videti neke veoma teške nokaute koji su upravo urađeni udarcima kolenom u glavu dok je protivnik na podu. U UFC takav nelegalan udarac povlači momentalnu diskvalifikaciju. Udarci laktovima su dozvoljeni u svim varijantama, ali ni ti udarci nisu nimalo naivni. Naravno potiljak i genitalije su pod apsolutnom zabranom za udaranje. Oči takođe, ali u smilsu prstiju, jer šaka u predelu oka nije nedozvoljena. Lično nemam neko lepo mišljenje o bilo kojem sportu gde se ljudi međusobno povređuju, jer prema mom shvatanju to je protivnu svakom razumu, moralu i vrednostima koje bi ljudi trebali da gaje, a to je ljubav, empatija, samilost, jer je to upravo ono što treba da nas razlikuje od životinja.

Mali princ

pre 4 godine

Jednom sam u nekim novinama čitao o slučajevima kada su se bokserski mečevi završavali fatalno. Navedeni su konkretni slučajevi. Verujte ima ih mnogo.

miloss

pre 4 godine

Boks je plemenita vestina, ali iskljucivo olimpijski boks gde su takmicari zasticeni...Profesionalni boks je postao biznis i izgubio na plemenitosti!

brt

pre 4 godine

Boze dragi komentara.Kao da ljudski rod samo pise knjige, gleda u zvezde i bere grozdje. Ne, ljudi ratuju i ubijaju se i zele da dominiraju jedni druge. Cuditi se zasto bi se neko bavio boksom je cuditi se samoj srzi ljudske prirode.

Brada

pre 4 godine

Ljudi, boks je smesan za one u kavezu sto mogu da te udare i kolenom i laktom i cime hoces, oni nokauti su mi mnogo strasniji nego u boksu.

Sinki

pre 4 godine

Profesionalna bokserska federacija bi trebalo da uvede pravilo da se stavljaju kacige,kao u amaterskog boksu,i to je to.To bi moralo da se uvede,ili da se ovaj sport ukine.

vince carter

pre 4 godine

Dva utrenirana borca ulaze na svoju odgovornost u ring na fer borbu. Svi su svesni posledica. Kod nas obezbedjenje prebija ljude,sutiraju ih kukavicki u glavu dok su jos na zemlji..a da se prvo pozabavimo time? Zasto ljudi nisu slozni skupe se i rese siledzije na primer! U Boksu je oduvek bilo smrtnih slucajeva,Sugar Ray Robinson je ubio coveka..bas mnogo mnogo ima toga i oni to znaju ali opet ulaze u ring,na svoju odgovornost! Ne razumem kako neko moze da misli da je mma opasniji od Boksa. U boksu primas udarce u glavu i telo 12 rundi a nekad je bilo 15,nakon nokdauna mozes da ustanes i dozivis jos nekoliko pre neko sto se prekine borba. U mma posle nokdauna borba je gotova u 95% slucajeva,jer sudija skace i prekida borbu,jer protivnik ima pravo da nastavi da ga udara. Onda mnogo bori ide u parter,gde se valjaju na zemlji i ne primaju velika ostecenja,mnogo borbi se zavrsava polugama...veca bokserska rukavica izaziva mnogo vecu kontuziju,mma 3 runde..sampionski mecevi 5 rundi..i kada se dese veliki nokauti to je jedan udarac...u boksu mozes da primas u glavu mnogo opasnih udaraca 12 rundi. I Kovalev je ubio coveka u ringu jer sudija nije prekinuo borbu iako je bokser vidno primao udarce non stop bez da moze da uzvrati..

Ivan

pre 4 godine

(Nenad G., 17. oktobar 2019 12:13)To je tacno ali u boksu jedan ucesnik ide sa namerom da povredi drugog ucesnika u toj meri da ovaj ne moze da nastavi borbu.Nesrece u drugim sportovima koje si naveo nisu nastale iz lose namere vec kao rezultat objektivne opasnosti koje taj sport nosi.Dakle ovde postoji namera.Isto vazi i za MMA koji je jos nehumaniji jer se ta granica dozvoljenih udaraca spusta jos nize.

Qqq

pre 4 godine

Nisam strucnjak,ali ako ti tri boksera za mesec dana umru od posledica onog sto se desilo u ringu,onda je jasno da to nije obicno sportsko nadmetanje,a jos manje plemenita vestina,nesto mora da se menja. A mozda sve to dovede do neke nove "sportske" discipline u kojoj se dva borca bore za zivot sa ciljem da se zadovolje I najuvrnutiji sladokusci. Slucajnost uvek uzimam sa rezervom,a kada se nesto ponovi vise puta u kratkom periodu onda to I ne moze biti slucajnost.

CATAPA

pre 4 godine

Boks je bio plemenita veština dok je i eskivaža bila adut za pobedu. Takav boks je postao neatraktivan za publiku pa su sudije promenile način bodovanja, a to je lančano favorizovalo nokautere. Opet, posledica toga je da je boks postao "sport" primitivnih sredina i zemalja. Čak i kad je kod nas postao megapopularan, boks je i na olimpijskom planu bio sport kojim su dominirali Kuba, Sovjetski Savez i američki crnci. To je sport nižeg staleža kojim su aristokrate (i oni koji sebe takvima smatraju) prestali da se bave. Ne zato što je bio zabranjivan, nego zato što je to "aristokratiji" prestalo da bude demonstracija dominantnog statusa. Fokus se preselio na tenis na primer.

A publika kao publika, više ne ustaje u pola noći da gleda boksere nego tenisere. Ipak i dalje je taj poriv primitivizma jak pa aplaudiraju i oduševljavaju se primitivcima koji pljuju, vređaju ili gađaju protivnika ili drugačije kopiraju ono što je i boks uništilo kao plemenitu veštinu.

U primitivizmu jednostavno ne može da bude plemenitosti, to su suprotnosti. Iz ugla primitivnog, plemenitost se tumači kao slabost. Sport je samo demonstracija, javna manifestacija tog sveopštog anticivilizacijskog procesa. Naravno, time sve manje prestaje da bude ono što je nekada bio glavni smisao bavljenja sportom.

Zlatko Todorović

pre 4 godine

Problem je, očigledno, zbog unapređenja tehnike, promene načina života, dešavaju se dve stvari, vezane za boks: Unapređuje se snaga i veština, sa jedne strane, a zbog uslova života, ljudksi organizam postaje sve krhkiji, kosti su tanje, krtije, manje smo otporni od naših predaka....

Sinisa

pre 4 godine

Moje je misljenje da ce ovaj bokser posle ovog nokauta imati strah sledeci put da udje u ring,jer zna da mu je kolega preminuo od njegovih udaraca.Imace veliku psiholosku barijeru,ne samo da on moze da dobije takav nokaut,nego i zbog cinjenice da zna da je neko nastradao od njegovih udaraca.

Nix

pre 4 godine

Bas sam nesto gledao o boksu, bio je zapravo dosta manje fatalan na pocetku, kada se nisu nosile rukavice. Nekima mozda zvuci suludo, jer je pesnica ostrija, itd, ali zapravo tada su se dosta redje upucivali udarci u glavu, a i kada jesu bili su slabiji, jer tada osim sto osakatis protivnika, rizikujes da slomis i saku. Rukavice su zapravo doprinele da udarci mogu da budu daleko jaci, i samim time su fatalniji jer dovode do potresa mozga.

Bodibond

pre 4 godine

zasto bi se zabranio box,koliko samo fudbalera umrlo na terenu,pa ajmo i fudbal da zabranimo,jednostavno to je tako i niko ih netera da se bave necim ako ne zele
(neko, 17. oktobar 2019 11:46)

Ti poredis fudbal i boks? Lol brate mili.

Mića

pre 4 godine

I jeste plemenita veština, isključivo ručna tehnika, nema divljačkog udaranja kako stigneš ko u UFC, davljenja, gušenja, lomljenja ruku nogu. Naravno borilački sport nosi rizike, oni koji ulaze u ring bi trebalo da su svesni da rizikuju i zdravlje i život.

aca

pre 4 godine

Ljudi moji, je l se ovo tretira kao ubistvo?! Kako bi vi odreagovali da se licno pitate, da li ovaj covek zasluzuje zatvorsku kaznu sto je prebio na smrt coveka? Ja sam i dalje u dilemi da li je za robiju ili ne.
(Losmi84, 17. oktobar 2019 16:00)
nisu igrali odbojku pa ga ovaj iz cista mira nokautirao, sve je uradio po pravilima boksa.

dragaN

pre 4 godine

I jeste plemenita veština, isključivo ručna tehnika, nema divljačkog udaranja kako stigneš ko u UFC, davljenja, gušenja, lomljenja ruku nogu. Naravno borilački sport nosi rizike, oni koji ulaze u ring bi trebalo da su svesni da rizikuju i zdravlje i život.
(Mića, 17. oktobar 2019 09:01)

Da, nema lomljenja ruku nogu. Ima samo lomljenje mozga. Uzgred, ko je ovlascen da presudi da je udaranje rukama fer, a nogama nije? Verovatno oni koji ne umeju da biju nogama?

Aca

pre 4 godine

Sta se svi bunite boks ovo boks ono. To je borilacki sport u kome postoje pravila. Bunite se kada obezbedjenje nekog splava pretuce nekoga, pa ga izbaci napolje i onda ga jos perorica sutiraju dok je na zemlji.

Steva Signal

pre 4 godine

Recite mi i jednog profesionalnog boksera koji je posle karijere normalan.Da se ne trese kao dajc na leru,da nema “tikove”,da nema zdravstvenih problema.Jednom rečju da je doživeo duboku starost bez ikakvih posledica...?
(dnevna doza prosecnog Srbende,


Џорџ Форман,Мајк Тајсон,просечни Србендо.

Hombre

pre 4 godine

“Plemenita veština”? Gde su naši nekadašnji junaci - Belić, Parlov, Beneš, Ali .... - svi prerano otišli, kao, nema veze, nije od udaraca ... Gluplji sport od boksa ne postoji, ali, nažalost, ne može se zabraniti, jer bi se onda svi borili “na crno”. U stvari, ima i glupljih sportova: Ful kontakt, Altimit fajt ... sve besmisao do besmisla. Ja te sportove niti pratim niti gledam, a ponajmanje uživam da gledam kako neko nekoga “plemenito” mlati. Odbojka, bre! Tu se rivali
međusobno ne dotiču i tako je najpoštenije, najbezbednije i najzdravije.

Mojo

pre 4 godine

Borilačke veštine nose rizik kojeg su učesnici svesni. Protiv toga se ne može, ali su stvarno proteklih meseci učestale tragedije kao ova. Trebalo bi znati da nema alternative. Zaštita za glavu ne pomaže gotovo ništa, a osetno smanjuje vidno polje boksera što bi dovelo samo do još većeg broja primljenih udaraca. Jedino rešenje koje bi dovelo do delimičnog smanjenja rizika je da se zabrani skidanje kilograma neposredno pred borbu, sumanute prakse u svim borilačkim sportovima. Borci ulaze u ring neposredno nakon rehidracije organizma, a dokazano je da se mozak poslednji rehidrira, što znači da su udarci u glavu višestruko opasniji. Nama koji volimo boks ostaje da se nadamo da što ređe čitamo o ovakvim tragičnim događajima.

Nenad G.

pre 4 godine

Ljudi ostaju invalidi ili gube zivote, u zimskim sportovima, formuli 1, moto trkama, fudbalu, ragbiju ili americkom fudbalu, i mnogim drugim sprotovima gde se izlazu ficikom kontaktu ili bryini i visini, pa tako se nekom ene otvori padobran, neko se utopi, ili izgubi zivot u paraglajdingu. Ali je ovog leta na putevima u Srbiji poginulo preko 2000 ljudi sto je i dalje vise nego u svim ovim sprotovima i disciplinama ikada! Za samo jedno leto! Shvatate poentu? Izgubljene porodice, mladi zivoti. Ukinite i automobile, ne idite na more jer se ljudi dave, ukinite divlju gradnju jer ljudi rade u nebezbednim uslovima i izlazu se riziku ili gube zivote. Zivot nije crno beo, ali ljudi i deca umiru i od gladi,i vecina nema izbor,samo da vas podsetim, sto je strasnije od izbora svakog coveka kojim sportom ce se baviti iako je svestan rizika!

Pavleavle

pre 4 godine

Svrha automobila je da se pokazes u drustvu, da tvoj bude veci ili brzi, da se pokazes kako umes da vozis i kad malo popijes. Posedovanje automobila je sve osim prevoza. Za prevoz se koriste autobusi, vozovi, avioni i brodovi.A boks jeste sport! I kao svaki drugi sport tu je pre svega zbog zdravlja coveka. I ja sam ga kao decak trenirao, pa se danas bavim iskljucivo intelktualnim radom.
(Uros, 17. oktobar 2019 13:25)Ti si dokaz kako intelektualni rad nije za svakoga. Postao si rekorder, napricao si toliko gluposti u toliko malo reci. Posedovanje automobila je sve osim prevoza? Drugo, slazem se da je dobar zbog zdravlja, ali ne moras da sparingujes da bi bio zdrav, mozes da rafis tehniku sa dzakom i kardio. glup si

Tin

pre 4 godine

@NIKI
Druže, ti imaš potpun haos u glavi...Elemantarni sistem vrednosti nalaže da su policajac, vatrogasac, pilot, kamipndžija, čak vojnik, pa i lekar rizična, ali društveno korisna zanimanja, dok boks, MMA, karate, tekvando (ili tekvondo) i sl. to nisu. To bi trebalo da su pre svega igre za zabavu i nešto kao demonstracija viteštva i hrabrosti i zato ih neupućeni hiperbolično zovu "plemenita veština", što je besmislica. Sve je pitanje mere, inače bi imali i Ruski rulet kao takmičenje - što da ne ima ih mnogo kojima bi to bilo zanimljivo da gledaju, a ima ih i koji bi se rado takmičili "znajući šta ih čeka". Uvek će biti onih koji će za novac da stave glavu u torbu. Pitanje je da li nam to terba? Jesmo li kao ljudi svi s tim bolji ili ne? Korak dalje i tu smo kod boraca sa sekirama, u stvari, to smo imali kod gladijatora. Trebalo bi da smo civilizacijski to prerasli, izgleda nismo. Cilj zabave je da se zabaviš i raduješ, a ne da tuguješ i iživljavaš...u tome je sav promašaj i poremećaj...

Oliver Nedeljković, zapamtite to ime

pre 4 godine

Svi su profesionalci, svi potpisuju ugovor sa klauzulom zvanom "andergraund", svi treniraju i spremaju se da prime, ali i zadaju udarce i kao i u svakom sportu, ako su dobri zaradiće novac. Tako da nema žaljenja. I manji broj se povredi u boksu, nego u badmintonu.

Zevs

pre 4 godine

I to je deo zivota. Padne, covek, sa zgrade i pogine, da li treba, ukinuti gradjevinu? A u boksu zaradjuju mnogo vise para, i jedan slucaj ne znaci nista.

neko

pre 4 godine

zasto bi se zabranio box,koliko samo fudbalera umrlo na terenu,pa ajmo i fudbal da zabranimo,jednostavno to je tako i niko ih netera da se bave necim ako ne zele

Powerslave

pre 4 godine

Nikad neću razumeti aktivnost u kojoj je cilj da protivniku naneseš što teže udarce u glavu, a još manje činjenicu da je to sport, sve legalno.
Pa NFL igračima i pored svih onih kaciga, štitnika i ostalih stvari neretko svega nekoliko godina posle karijere ostaju velike posledice po zdravlje zbog silnih udaraca u glavu, a zamislite tek kako je kad je boks u pitanju.

JPR24

pre 4 godine

Da,da “plemeniti” sport.Rođen zdrav i prav a zbog tuče ode na onaj svet pre nego što je pozvan...Preko reda...Naopako!
(dnevna doza prosecnog Srbende, 17. oktobar 2019 08:22)

Nekada je bio. Ali tada je cilj bio biti savršen u izbegavanju udaraca, fintama, i koji dobar udarac. Sad je sve obrnuto, cilj je da istrpis sto više udaraca kako bi udarao sto više, čisto divljanje... pa i nije čudo sto se ovo dešava.

Valerij

pre 4 godine

Svaka smrt u sportu je tragična ali da se ukine neki sport zbog toga???
Ako recimo na svetu u 150 država imamo prvu i drugu ligu sa prosečnih 16 timova, to znači da u svakom trenutku preko 100.000 ljudi svak idan trenira fudbal, kad se na to dodaju države gde postoje i lige sve do betona, dođemo do cifre od sigurno milion aktivnih fudbalera.
U poslednje vreme je umrlo nekoliko njih iz nekog medicinskog razloga.
Ako u uporedite bilo koju drugu profesiju, doći ćete do mnogo većeg procenta umrlih, taj procenat u fubalu je mizeran.
Kada je boks u pitanju, to je sport koji takođe trenira ogroman broj ljudi i opet se dođe do mizernog procenta tragičnih slučajeva u odnosu na broj borbi koje se održe.
Međutim, mediji svaki ovakav slučaj napumpaju do besvesti, kao da im neko daje signal gde treba a gde ne treba praviti buku i halabuku.
Tačnije sigurno im neko daje taj signal.

Zlopamtilo

pre 4 godine

Nedavno je jedan profesionalni biciklista nastradao udarivši u zid pri brzini od 60 km/h ! Hoćemo li zbog toga zabraniti Tour de france ?

HARIS

pre 4 godine

Mejveder, za sad.
(?, 17. oktobar 2019 11:06)

Mejveder je bokser koliko i onaj izvikani pazarac Gurdijeljac. Samo sto je ovaj prvi zaradio milione kao biznismen-bokser, a drugi ce zauvijek ostati kao nekakav sampion Pazara. Da ovaj momak pociva u miru, na svoju odgovornost je usao u ring, a borba ima na yt je bila odlicna! Pogledaj meceve Tajsona i Holifilda, kakvi su tu bili udarci. 90% nas da je onako potegao samo jednom Tajson zavrsilo bi u komi, a Holifild na kraju izasao kao pobjednik. Govorim o prvoj borbi (kad mu nije odgrizao uho)

a

pre 4 godine

https://www.b92.net/sport/komentari.php?nav_id=1604731#k31514193
Nije stvar u povredi, odnosno nezgodi, kao sto je pad sa bicikla. U boksu ljudi tuku jedan drugog...nema šanse da mi dokažeš da je to neka plemenita namera. Plemenito se bore gimnastičari ko će bolje da skoči.

Uroš

pre 4 godine

Sta internet dozvoljava, "ukinite boks", "ukinite borilačke veštine"? Dobro, ali prvo ukinite automobile i ukinite kupatila, jer više ljudi pogine u kupatilu nego od automobia.

Uros

pre 4 godine

@Neutralan
Druze svrha automobila je da preveze coveka da ne bi isao peske, a svrha boksa je koja? Da povredis nekoga, pesnicenje da bude neki plemenit sport... Ovo je sve osim sporta...

Nisi ti druze nimalo neutralan! Svrha automobila je da se pokazes u drustvu, da tvoj bude veci ili brzi, da se pokazes kako umes da vozis i kad malo popijes. Posedovanje automobila je sve osim prevoza. Za prevoz se koriste autobusi, vozovi, avioni i brodovi.
A boks jeste sport! I kao svaki drugi sport tu je pre svega zbog zdravlja coveka. I ja sam ga kao decak trenirao, pa se danas bavim iskljucivo intelktualnim radom.

genius12

pre 4 godine

Ivane,zanimljivo je da je MMA zapravo dosta naporniji sport(elementi udarackih tehnika,greplinga i sl.),ali su zato ostecenja dosta manja(ali su i dalje jako velika)nego u boksu,kik boksu,a narocito tajlandskom boksu,jer su ovo sportovi u kojima su udarci konstantni,i dosta boraca iz ,,udarackih" sportova je imalo teska ostecenja i velike zdrastvene probleme na kraju karijere.A po meni je jos opasnija stvar ovaj ,bare knuckle" boks,gde sem konstantnih udaraca,lako dolazi i do rasekotina.

Oliver

pre 4 godine

Da li vecina komentatora uopste zna koji sport je najsmrtonosniji vec godinama? Nikada ne biste pogodili-biciklizam! Svake godine neki biciklista strada,bilo sto sam padne ili ga pokosi auto. Govorim o profi vozacima bicikla,da ne pricam koliko gine rekreativnih biciklista. Na drugom mestu je formula 1,a na trecem moto trke. Dakle,boks nije ni u prva tri. Odavno nisam cuo da je neki bokser stradao,a samo u fudbalu poslednjih godina je dosta fudbalera stradalo od naprasne srcane smrti. Boks jeste rizican,ali ne vise nego navedeni sportovi. Kod boksa je veci rizik od kumulativnih povreda koje dovode do raznih neuroloskih bolesti nego od teske kontuzije mozga koja dovodi do otoka mozga i smrti kao u ovom konkretnom slucaju. Dakle,rizik je vise hronican nego akutan. Npr,tu moze nastati Parkinsonova bolest kao kod Muhameda Alija ili neka vrsta hronicne traumatske encefalopatije koja se puno spominje i kod igraca americkog fudbala zbog ponavljanih udaraca u glavu. Sve u svemu, boks treba da ostane kakav jeste,borci se dobrovoljno bore za ogroman novac,svesni su rizika,a on statisticki nije tako velik i sasvim je prihvatljiv.

bob

pre 4 godine

Odavno zastupam inicijativu da se svi borilacki sportovi zabrane. Borba pasa je zabranjena i to podrzavam, a je li moguce da vise vodimo racuna o psima nego o ljudima. Katastrofa
(Slobo, 17. oktobar 2019 08:56)

pas druze ne ide dobrovoljno u borbu za razliku od coveka,kad bi ukinuli borilacke sportove oni bi otisli u ilegalu sto bi bilo jos opasnije i mnogo vise smrtnih slucajeva

snana

pre 4 godine

Au al ste smorili sa komentarima "plemenit sport" "i ovo je sport" aman ljudi skontali smo aloooo u redu jeee, nije plemenit sport ukapirali smo eeej

Losmi84

pre 4 godine

Ljudi moji, je l se ovo tretira kao ubistvo?! Kako bi vi odreagovali da se licno pitate, da li ovaj covek zasluzuje zatvorsku kaznu sto je prebio na smrt coveka? Ja sam i dalje u dilemi da li je za robiju ili ne.

vince carter

pre 4 godine

A braca Klicko vam dosadni,eto vam vasi nokauti" Wladimir Klicko ima preko 50 nokauta a Vitali samo dva meca nije zavrsio nokautom. Vitali je tako prebio Sandersa da je to bilo strasno. Wladimir je imao izliv krvi na mozak posle poraza od Lemona Brewstera. @Haris ako ti je Holifild vs Tajson mec gde je Holifild dominirao,sta su onda meceve izmedju Riddick Bowea i Holifilda..3 meca,nenormalne razmene udaraca...prvi mec za mene a i po recima Mirka Filipovica najbolji teskaski mec u istoriji..

jsx

pre 4 godine

Mozda i veca razlika izmedju amaterskog i profesionalnog boksa jeste broj rundi- svega 4 u amaterskom. I u MMA koji ima mnogo manje smrtnih slucajeva je svega 3 do 5 rundi (mada su brojni razlozi zasto je MMA manje opasan, vince carter ih je lepo izneo, zapravo je i ovo napomenuo).
Ne kazem da bi resilo sve (vec sam zaboravio u kojoj je rundi ovo bilo), ali bi manji broj rundi bio korak u pravom smeru.

NIKI

pre 4 godine

citam ovde komentare kojekakvih teletabisa, on je sam izabrao da se bavi boksom, svestan da postoji mali rizik smrtnog ishoda, jedan u milion meceva na primer, ko sto je svaki vozac kamiona svestan da postoji sansa i daleko veci rizik nego na primer u boksu da mu se desi nesto lose ali nastavlja da vozi, Policajac na primer, vatrogasac, u svim tim poslovima postoji sansa da nesto krene po zlu, jel ta zanimanja sad treba ukinuti?? po vama treba da zivimo kao misevi u cetiri zida i da kucamo po tastaturama, vidim neki bi i da hapse drugog boksera, sacuvaj me boze gluposti, kako masa razmislja kao teletabisi, cim se desi neki saobracajni udes, svi skacu u glas, ukidajte automobile, svet je prepun opasnosti koje nas okruzuju, svi treba da se pazimo, previse smo postali razmazeni!! a ima nas i ovako 8 milijardi!! dakle daleko od toga da izumiremo!!! naprotiv zivimo prilicno bezbedno!

Oliver Nedeljković, zapamtite to ime

pre 4 godine

Svi su profesionalci, svi potpisuju ugovor sa klauzulom zvanom "andergraund", svi treniraju i spremaju se da prime, ali i zadaju udarce i kao i u svakom sportu, ako su dobri zaradiće novac. Tako da nema žaljenja. I manji broj se povredi u boksu, nego u badmintonu.

Zevs

pre 4 godine

I to je deo zivota. Padne, covek, sa zgrade i pogine, da li treba, ukinuti gradjevinu? A u boksu zaradjuju mnogo vise para, i jedan slucaj ne znaci nista.

dnevna doza prosecnog Srbende

pre 4 godine

Da,da “plemeniti” sport.Rođen zdrav i prav a zbog tuče ode na onaj svet pre nego što je pozvan...Preko reda...Naopako!

Slobo

pre 4 godine

Odavno zastupam inicijativu da se svi borilacki sportovi zabrane. Borba pasa je zabranjena i to podrzavam, a je li moguce da vise vodimo racuna o psima nego o ljudima. Katastrofa

Steva Signal

pre 4 godine

Recite mi i jednog profesionalnog boksera koji je posle karijere normalan.Da se ne trese kao dajc na leru,da nema “tikove”,da nema zdravstvenih problema.Jednom rečju da je doživeo duboku starost bez ikakvih posledica...?
(dnevna doza prosecnog Srbende,


Џорџ Форман,Мајк Тајсон,просечни Србендо.

Uros

pre 4 godine

@Neutralan
Druze svrha automobila je da preveze coveka da ne bi isao peske, a svrha boksa je koja? Da povredis nekoga, pesnicenje da bude neki plemenit sport... Ovo je sve osim sporta...

Nisi ti druze nimalo neutralan! Svrha automobila je da se pokazes u drustvu, da tvoj bude veci ili brzi, da se pokazes kako umes da vozis i kad malo popijes. Posedovanje automobila je sve osim prevoza. Za prevoz se koriste autobusi, vozovi, avioni i brodovi.
A boks jeste sport! I kao svaki drugi sport tu je pre svega zbog zdravlja coveka. I ja sam ga kao decak trenirao, pa se danas bavim iskljucivo intelktualnim radom.

Zlopamtilo

pre 4 godine

Nedavno je jedan profesionalni biciklista nastradao udarivši u zid pri brzini od 60 km/h ! Hoćemo li zbog toga zabraniti Tour de france ?

Mića

pre 4 godine

I jeste plemenita veština, isključivo ručna tehnika, nema divljačkog udaranja kako stigneš ko u UFC, davljenja, gušenja, lomljenja ruku nogu. Naravno borilački sport nosi rizike, oni koji ulaze u ring bi trebalo da su svesni da rizikuju i zdravlje i život.

dnevna doza prosecnog Srbende

pre 4 godine

nikada neću shvatiti ovaj sport u čemu je fora
(dacho, 17. oktobar 2019 08:33)
Svrha je da se dve budale mlate do smrti da bi udovoljili bolesnim umovima koji su puni para i žele to da gledaju...Kontaš?

Brada

pre 4 godine

Ljudi, boks je smesan za one u kavezu sto mogu da te udare i kolenom i laktom i cime hoces, oni nokauti su mi mnogo strasniji nego u boksu.

Uroš

pre 4 godine

Sta internet dozvoljava, "ukinite boks", "ukinite borilačke veštine"? Dobro, ali prvo ukinite automobile i ukinite kupatila, jer više ljudi pogine u kupatilu nego od automobia.

neko

pre 4 godine

zasto bi se zabranio box,koliko samo fudbalera umrlo na terenu,pa ajmo i fudbal da zabranimo,jednostavno to je tako i niko ih netera da se bave necim ako ne zele

Nenad G.

pre 4 godine

Ljudi ostaju invalidi ili gube zivote, u zimskim sportovima, formuli 1, moto trkama, fudbalu, ragbiju ili americkom fudbalu, i mnogim drugim sprotovima gde se izlazu ficikom kontaktu ili bryini i visini, pa tako se nekom ene otvori padobran, neko se utopi, ili izgubi zivot u paraglajdingu. Ali je ovog leta na putevima u Srbiji poginulo preko 2000 ljudi sto je i dalje vise nego u svim ovim sprotovima i disciplinama ikada! Za samo jedno leto! Shvatate poentu? Izgubljene porodice, mladi zivoti. Ukinite i automobile, ne idite na more jer se ljudi dave, ukinite divlju gradnju jer ljudi rade u nebezbednim uslovima i izlazu se riziku ili gube zivote. Zivot nije crno beo, ali ljudi i deca umiru i od gladi,i vecina nema izbor,samo da vas podsetim, sto je strasnije od izbora svakog coveka kojim sportom ce se baviti iako je svestan rizika!

dnevna doza prosecnog Srbende

pre 4 godine

Recite mi i jednog profesionalnog boksera koji je posle karijere normalan.Da se ne trese kao dajc na leru,da nema “tikove”,da nema zdravstvenih problema.Jednom rečju da je doživeo duboku starost bez ikakvih posledica...?

Gojko/PFC

pre 4 godine

Evo ovi pametnjakovici od kojih se ne moze ziveti pametuju, kao plemenita vestina ovo ono, dal ce u zatvor... Da se razumemo, nisam bokser niti se bavim bilo kojom borilackom vestinom. Ti ljudi vole to, ti ljudi su hrabri i svesni rizika. I zar mislite da je to samo tako vasarski, tu su osiguranja da se potpisu i prihvacanje odgovornosti. Pocivaj u miru mladi covece.

Losmi84

pre 4 godine

Ljudi moji, je l se ovo tretira kao ubistvo?! Kako bi vi odreagovali da se licno pitate, da li ovaj covek zasluzuje zatvorsku kaznu sto je prebio na smrt coveka? Ja sam i dalje u dilemi da li je za robiju ili ne.

Zlatko Todorović

pre 4 godine

Problem je, očigledno, zbog unapređenja tehnike, promene načina života, dešavaju se dve stvari, vezane za boks: Unapređuje se snaga i veština, sa jedne strane, a zbog uslova života, ljudksi organizam postaje sve krhkiji, kosti su tanje, krtije, manje smo otporni od naših predaka....

Bodibond

pre 4 godine

zasto bi se zabranio box,koliko samo fudbalera umrlo na terenu,pa ajmo i fudbal da zabranimo,jednostavno to je tako i niko ih netera da se bave necim ako ne zele
(neko, 17. oktobar 2019 11:46)

Ti poredis fudbal i boks? Lol brate mili.

Mediocritical

pre 4 godine

U ovih par hiljada god. čovek se izgleda najviše poštovao sredinom prošlog veka, čije decenije, smatram, "klimaksom civilizacije", koji je tek bio šansa, da se čovečanstvo stvarno civilizuje...
A onda je, sve krenulo, strmoglavo, nezaustavljivo nizbrdo, ubistvom Kenedija... Upravo on pričao o izazovima tog vremena, i o zlu koje preti, ako se ne prepozna taj kritični trenutak... Jer, s' jedne strane uticajni moćnici kapitalizma, ruše temelje demokratije, negujući konformizam, koji povlađuje "mediokretenizmu", koji povlađuje konformizmu, do današnjeg globalizma... A na drugoj strani, sve veći prirast siromašnih i nepismenih, a kao takvo, čovečanstvo je danas, najbrojnije kroz istoriju. I to ima cenu, u obliku nepoštovanja života, i čoveka uopšte, dehumanizacijom, brutalnošću, terorizmom, koji se koristi kao perfidno oružje, između dve navodne ideologije, koje su u osnovi ideologije kontrole kapitala i moći. A prava čoveka, su ostala tamo upisana u poveljama UN. Sve je postalo industrija eksploatacije, naročito sporta, koji ne neguje duh i telo, nego ga eksploatiše preko svih atoma izdrživosti, i profita. Kao i ovi bokseri, deca geta, koja se mlate do smrti zabavljajući ove mediokretene s' parama.

aca

pre 4 godine

...po vama treba da zivimo kao misevi u cetiri zida i da kucamo po tastaturama...(NIKI, 17. oktobar 2019 09:01)

znaci po tebi postoje dve varijante, makljanje do smrti ili kao misevi? Ne postoji neka treca varijanta koja je mnogo bolja od te dve?

Valerij

pre 4 godine

Svaka smrt u sportu je tragična ali da se ukine neki sport zbog toga???
Ako recimo na svetu u 150 država imamo prvu i drugu ligu sa prosečnih 16 timova, to znači da u svakom trenutku preko 100.000 ljudi svak idan trenira fudbal, kad se na to dodaju države gde postoje i lige sve do betona, dođemo do cifre od sigurno milion aktivnih fudbalera.
U poslednje vreme je umrlo nekoliko njih iz nekog medicinskog razloga.
Ako u uporedite bilo koju drugu profesiju, doći ćete do mnogo većeg procenta umrlih, taj procenat u fubalu je mizeran.
Kada je boks u pitanju, to je sport koji takođe trenira ogroman broj ljudi i opet se dođe do mizernog procenta tragičnih slučajeva u odnosu na broj borbi koje se održe.
Međutim, mediji svaki ovakav slučaj napumpaju do besvesti, kao da im neko daje signal gde treba a gde ne treba praviti buku i halabuku.
Tačnije sigurno im neko daje taj signal.

Rokatanski

pre 4 godine

Upravo su mnogi pomenuli suštinsku stvar kod boksa, a i ostalih borilačkih veština, termin "plemenita veština". Da li se sećate najboljeg boksera, a po mnogima i najvećeg sportiste 20.veka Muhameda Alija? Sećate li se da je u mnogo mečeva, kada dovede protivnika pred nokaut, rukom pozivao sudiju da prekine meč. Sećate li se da je nokautirao Džordža Foremana, a kada je Foreman bio u padu, povukao ruku nazad da ne bi dotukao protivnika? Sećate li se najvećeg amaterskog boksera Teofila Stivensona, možda najjačeg udarača u istoriji (uz Džordža Foremana)? Stivensonov trener, legendarni Kubanac Segara je govorio da Stivenson dozirano udara protivnike, da ne bi nekome naneo teške posledice. Sećate li se legendarnog Mate Parlova, našeg najboljeg boksera svih vremena i njegovog načina borbe? Kada su oni boksovali, boks je bio "plemenita veština". A onda su došli "udarači" stanu jedan ispred drugog i "udri do smrti", čak i bukvalno. Veličali su Tajsona, koji je bio običan udarač i tako nokautirao protivnike dok nisu došli jači udarači i njega prebijali. To više nije bio boks, nego klasično prebijanje. I sada uporedite Muhameda Alija i Tajsona ili borce sa kraja 60-ih i 70-ih i one koji su došli kasnije. Danas je boks "gladijatorstvo", a nekada je bio plemenita veština u pravom smislu te reči. Odgovornost moraju da snose i treneri i sudije. Frejzerov trener u čuvenom meču u Manili je prekinuo meč protiv Alija rečima:"Nisam mogao da dozvolim da umre u ringu." Pozdrav!

Oliver

pre 4 godine

Da li vecina komentatora uopste zna koji sport je najsmrtonosniji vec godinama? Nikada ne biste pogodili-biciklizam! Svake godine neki biciklista strada,bilo sto sam padne ili ga pokosi auto. Govorim o profi vozacima bicikla,da ne pricam koliko gine rekreativnih biciklista. Na drugom mestu je formula 1,a na trecem moto trke. Dakle,boks nije ni u prva tri. Odavno nisam cuo da je neki bokser stradao,a samo u fudbalu poslednjih godina je dosta fudbalera stradalo od naprasne srcane smrti. Boks jeste rizican,ali ne vise nego navedeni sportovi. Kod boksa je veci rizik od kumulativnih povreda koje dovode do raznih neuroloskih bolesti nego od teske kontuzije mozga koja dovodi do otoka mozga i smrti kao u ovom konkretnom slucaju. Dakle,rizik je vise hronican nego akutan. Npr,tu moze nastati Parkinsonova bolest kao kod Muhameda Alija ili neka vrsta hronicne traumatske encefalopatije koja se puno spominje i kod igraca americkog fudbala zbog ponavljanih udaraca u glavu. Sve u svemu, boks treba da ostane kakav jeste,borci se dobrovoljno bore za ogroman novac,svesni su rizika,a on statisticki nije tako velik i sasvim je prihvatljiv.

dragaN

pre 4 godine

I jeste plemenita veština, isključivo ručna tehnika, nema divljačkog udaranja kako stigneš ko u UFC, davljenja, gušenja, lomljenja ruku nogu. Naravno borilački sport nosi rizike, oni koji ulaze u ring bi trebalo da su svesni da rizikuju i zdravlje i život.
(Mića, 17. oktobar 2019 09:01)

Da, nema lomljenja ruku nogu. Ima samo lomljenje mozga. Uzgred, ko je ovlascen da presudi da je udaranje rukama fer, a nogama nije? Verovatno oni koji ne umeju da biju nogama?

Neutralan

pre 4 godine

Sta internet dozvoljava, "ukinite boks", "ukinite borilačke veštine"? Dobro, ali prvo ukinite automobile i ukinite kupatila, jer više ljudi pogine u kupatilu nego od automobia.
(Uroš, 17. oktobar 2019 10:37)

Druze svrha automobila je da preveze coveka da ne bi isao peske, a svrha boksa je koja? Da povredis nekoga, pesnicenje da bude neki plemenit sport... Ovo je sve osim sporta...

brt

pre 4 godine

Boze dragi komentara.Kao da ljudski rod samo pise knjige, gleda u zvezde i bere grozdje. Ne, ljudi ratuju i ubijaju se i zele da dominiraju jedni druge. Cuditi se zasto bi se neko bavio boksom je cuditi se samoj srzi ljudske prirode.

Mrkva

pre 4 godine

Nedavno je jedan profesionalni biciklista nastradao udarivši u zid pri brzini od 60 km/h ! Hoćemo li zbog toga zabraniti Tour de france ?
(Zlopamtilo, 17. oktobar 2019 13:29)

Biciklizam nije zaletanje i udaranje u zid, a u boksu je cilj izazvati potres mozga protivniku. Potres onoga što ti očigledno nemaš.

XXL

pre 4 godine

Na žalost i protivnik ga je jurio da završi meč nokautom udarajući ga iako je preminuli okretao leđa što je znak i predaje al' NE po svaku cenu zadati mu fatalan udarac. Sve se lepo vidi i odgovornost svi snose prvo njegov 'ugao', sudije i publika sve je bilo protiv tog momka. Sada su dobili epilog, a da li je za slavlje ...

snana

pre 4 godine

Au al ste smorili sa komentarima "plemenit sport" "i ovo je sport" aman ljudi skontali smo aloooo u redu jeee, nije plemenit sport ukapirali smo eeej

ferdinand

pre 4 godine

Svi su profesionalci, svi potpisuju ugovor sa klauzulom zvanom "andergraund", svi treniraju i spremaju se da prime, ali i zadaju udarce i kao i u svakom sportu, ako su dobri zaradiće novac. Tako da nema žaljenja. I manji broj se povredi u boksu, nego u badmintonu.
(Oliver Nedeljković, zapamtite to ime, 17. oktobar 2019 08:48)

Ne lupetaj, života ti. Pravi si ti badminton...Sačuvaj bože kakve sve gluposti odvale i ostanu živi. I od ovakvih komentara, kad ih čovek pročita, skoro pa može da prođe kao i ovaj pokojni bokser. Nokautiraju te svojim glupošću.

vince carter

pre 4 godine

Dva utrenirana borca ulaze na svoju odgovornost u ring na fer borbu. Svi su svesni posledica. Kod nas obezbedjenje prebija ljude,sutiraju ih kukavicki u glavu dok su jos na zemlji..a da se prvo pozabavimo time? Zasto ljudi nisu slozni skupe se i rese siledzije na primer! U Boksu je oduvek bilo smrtnih slucajeva,Sugar Ray Robinson je ubio coveka..bas mnogo mnogo ima toga i oni to znaju ali opet ulaze u ring,na svoju odgovornost! Ne razumem kako neko moze da misli da je mma opasniji od Boksa. U boksu primas udarce u glavu i telo 12 rundi a nekad je bilo 15,nakon nokdauna mozes da ustanes i dozivis jos nekoliko pre neko sto se prekine borba. U mma posle nokdauna borba je gotova u 95% slucajeva,jer sudija skace i prekida borbu,jer protivnik ima pravo da nastavi da ga udara. Onda mnogo bori ide u parter,gde se valjaju na zemlji i ne primaju velika ostecenja,mnogo borbi se zavrsava polugama...veca bokserska rukavica izaziva mnogo vecu kontuziju,mma 3 runde..sampionski mecevi 5 rundi..i kada se dese veliki nokauti to je jedan udarac...u boksu mozes da primas u glavu mnogo opasnih udaraca 12 rundi. I Kovalev je ubio coveka u ringu jer sudija nije prekinuo borbu iako je bokser vidno primao udarce non stop bez da moze da uzvrati..

miloss

pre 4 godine

Boks je plemenita vestina, ali iskljucivo olimpijski boks gde su takmicari zasticeni...Profesionalni boks je postao biznis i izgubio na plemenitosti!

Hombre

pre 4 godine

“Plemenita veština”? Gde su naši nekadašnji junaci - Belić, Parlov, Beneš, Ali .... - svi prerano otišli, kao, nema veze, nije od udaraca ... Gluplji sport od boksa ne postoji, ali, nažalost, ne može se zabraniti, jer bi se onda svi borili “na crno”. U stvari, ima i glupljih sportova: Ful kontakt, Altimit fajt ... sve besmisao do besmisla. Ja te sportove niti pratim niti gledam, a ponajmanje uživam da gledam kako neko nekoga “plemenito” mlati. Odbojka, bre! Tu se rivali
međusobno ne dotiču i tako je najpoštenije, najbezbednije i najzdravije.

Marko Marković

pre 4 godine

DECO KNJIGU U ŠAKE, ONAJ DUCI SIMONOVIĆ JE U PRAVU, NAJVEĆE ZLO JE DANAŠNJI SPORT VISE NESREĆE DONOSI NEGO ŠTO SREĆE DAJE

Sinisa

pre 4 godine

Moje je misljenje da ce ovaj bokser posle ovog nokauta imati strah sledeci put da udje u ring,jer zna da mu je kolega preminuo od njegovih udaraca.Imace veliku psiholosku barijeru,ne samo da on moze da dobije takav nokaut,nego i zbog cinjenice da zna da je neko nastradao od njegovih udaraca.

Sinki

pre 4 godine

Profesionalna bokserska federacija bi trebalo da uvede pravilo da se stavljaju kacige,kao u amaterskog boksu,i to je to.To bi moralo da se uvede,ili da se ovaj sport ukine.

Pavleavle

pre 4 godine

Svrha automobila je da se pokazes u drustvu, da tvoj bude veci ili brzi, da se pokazes kako umes da vozis i kad malo popijes. Posedovanje automobila je sve osim prevoza. Za prevoz se koriste autobusi, vozovi, avioni i brodovi.A boks jeste sport! I kao svaki drugi sport tu je pre svega zbog zdravlja coveka. I ja sam ga kao decak trenirao, pa se danas bavim iskljucivo intelktualnim radom.
(Uros, 17. oktobar 2019 13:25)Ti si dokaz kako intelektualni rad nije za svakoga. Postao si rekorder, napricao si toliko gluposti u toliko malo reci. Posedovanje automobila je sve osim prevoza? Drugo, slazem se da je dobar zbog zdravlja, ali ne moras da sparingujes da bi bio zdrav, mozes da rafis tehniku sa dzakom i kardio. glup si

Straight Outta München

pre 4 godine

Moj drug iz osnovne skole, posle 4 treninga postao kadetski sampion Jugoslavije. Neverovatan talenat, fizicke predispozicije.... Medjutim kako je tako brzo postao sampion, jos brze se povukao. Razlog? Jednom je dobio udarac od kog nije spavao 7 dana, glavobolja i sl... Covek se povukao odmah posle toga. Verovatno njegova najpametnija odluka. Samo jedan detalj ako nije kako treba, boks mec moze da se pretvori u dozivotnu katastrofu.

Aca

pre 4 godine

Sta se svi bunite boks ovo boks ono. To je borilacki sport u kome postoje pravila. Bunite se kada obezbedjenje nekog splava pretuce nekoga, pa ga izbaci napolje i onda ga jos perorica sutiraju dok je na zemlji.

Ivan

pre 4 godine

(Nenad G., 17. oktobar 2019 12:13)To je tacno ali u boksu jedan ucesnik ide sa namerom da povredi drugog ucesnika u toj meri da ovaj ne moze da nastavi borbu.Nesrece u drugim sportovima koje si naveo nisu nastale iz lose namere vec kao rezultat objektivne opasnosti koje taj sport nosi.Dakle ovde postoji namera.Isto vazi i za MMA koji je jos nehumaniji jer se ta granica dozvoljenih udaraca spusta jos nize.

Cvexi

pre 4 godine

Nije mi jasno zasto se ne nose kacige. Udarac u glavu je prilicno vidljiv, zasto cekati da neko izgubi svest. No dok god gomila daje ogromnu lovu za ovakvo batinanje do smrti ne treba ocekivati brze promene.

Sale

pre 4 godine

Za boks se kaže da je plemanita veština samo iz razloga što nema udaranja protivnika koji je na podu, za razliku od nekih drugih sportova, kao što je MMA gde se protivnik i tada udara čak često i jače kako bi bio nokautiran i potpuno onesposobljen za nastavak meča. Iz tog razloga MMA nije niti će ikada biti plemenita veština, jer on jednostavno nema ni najmanju komponentu obzira prema protivniku, dok boks ipak ima. Ne kažem da su bokseri kao takvi nešto obzirniji od MMA boraca, već su pravila takva. MMA pravila se takođe razlikuju od promocije do promocije. Npr. u UFC-u protivnik se ne sme udarati kolenom i uopšte nogom u glavu dok je na zemlji, dok npr. u hrvatskom FFC-u sme i to je tek divljaštvo. Ko je pratio FFC mogao je videti neke veoma teške nokaute koji su upravo urađeni udarcima kolenom u glavu dok je protivnik na podu. U UFC takav nelegalan udarac povlači momentalnu diskvalifikaciju. Udarci laktovima su dozvoljeni u svim varijantama, ali ni ti udarci nisu nimalo naivni. Naravno potiljak i genitalije su pod apsolutnom zabranom za udaranje. Oči takođe, ali u smilsu prstiju, jer šaka u predelu oka nije nedozvoljena. Lično nemam neko lepo mišljenje o bilo kojem sportu gde se ljudi međusobno povređuju, jer prema mom shvatanju to je protivnu svakom razumu, moralu i vrednostima koje bi ljudi trebali da gaje, a to je ljubav, empatija, samilost, jer je to upravo ono što treba da nas razlikuje od životinja.

CATAPA

pre 4 godine

Boks je bio plemenita veština dok je i eskivaža bila adut za pobedu. Takav boks je postao neatraktivan za publiku pa su sudije promenile način bodovanja, a to je lančano favorizovalo nokautere. Opet, posledica toga je da je boks postao "sport" primitivnih sredina i zemalja. Čak i kad je kod nas postao megapopularan, boks je i na olimpijskom planu bio sport kojim su dominirali Kuba, Sovjetski Savez i američki crnci. To je sport nižeg staleža kojim su aristokrate (i oni koji sebe takvima smatraju) prestali da se bave. Ne zato što je bio zabranjivan, nego zato što je to "aristokratiji" prestalo da bude demonstracija dominantnog statusa. Fokus se preselio na tenis na primer.

A publika kao publika, više ne ustaje u pola noći da gleda boksere nego tenisere. Ipak i dalje je taj poriv primitivizma jak pa aplaudiraju i oduševljavaju se primitivcima koji pljuju, vređaju ili gađaju protivnika ili drugačije kopiraju ono što je i boks uništilo kao plemenitu veštinu.

U primitivizmu jednostavno ne može da bude plemenitosti, to su suprotnosti. Iz ugla primitivnog, plemenitost se tumači kao slabost. Sport je samo demonstracija, javna manifestacija tog sveopštog anticivilizacijskog procesa. Naravno, time sve manje prestaje da bude ono što je nekada bio glavni smisao bavljenja sportom.

dd

pre 4 godine

profi boks je veoma opasan sport u rangu sa MMA ulicnom tucom,dok amaterski boks ima zastitne kacige i sasvim se drugacije boksuje,profi boks je sasvim druga prica,zbog atraktivnosti zastitne kacige su uklonjene i bokseri primaju udarce opasne po zivot,i naravno profi bokserska organizacija nema odgovornosti nego je odgovornost prebacena direktno na boksere koji snose sve posledice boksujuci na taj nacin,a tu je i potpisivanje da na svoju licnu odgovornost ulazis u ring,i tako profesionalna bokserska federacija skida sa sebe sve sto ti se dogodi u ringu,i nije odgovorna za bilo koju povredu boksera,cak i ako je u pitanju smrtni slucaj!pa ko voli neka izvoli!

Mojo

pre 4 godine

Borilačke veštine nose rizik kojeg su učesnici svesni. Protiv toga se ne može, ali su stvarno proteklih meseci učestale tragedije kao ova. Trebalo bi znati da nema alternative. Zaštita za glavu ne pomaže gotovo ništa, a osetno smanjuje vidno polje boksera što bi dovelo samo do još većeg broja primljenih udaraca. Jedino rešenje koje bi dovelo do delimičnog smanjenja rizika je da se zabrani skidanje kilograma neposredno pred borbu, sumanute prakse u svim borilačkim sportovima. Borci ulaze u ring neposredno nakon rehidracije organizma, a dokazano je da se mozak poslednji rehidrira, što znači da su udarci u glavu višestruko opasniji. Nama koji volimo boks ostaje da se nadamo da što ređe čitamo o ovakvim tragičnim događajima.

Qqq

pre 4 godine

Nisam strucnjak,ali ako ti tri boksera za mesec dana umru od posledica onog sto se desilo u ringu,onda je jasno da to nije obicno sportsko nadmetanje,a jos manje plemenita vestina,nesto mora da se menja. A mozda sve to dovede do neke nove "sportske" discipline u kojoj se dva borca bore za zivot sa ciljem da se zadovolje I najuvrnutiji sladokusci. Slucajnost uvek uzimam sa rezervom,a kada se nesto ponovi vise puta u kratkom periodu onda to I ne moze biti slucajnost.

HARIS

pre 4 godine

Mejveder, za sad.
(?, 17. oktobar 2019 11:06)

Mejveder je bokser koliko i onaj izvikani pazarac Gurdijeljac. Samo sto je ovaj prvi zaradio milione kao biznismen-bokser, a drugi ce zauvijek ostati kao nekakav sampion Pazara. Da ovaj momak pociva u miru, na svoju odgovornost je usao u ring, a borba ima na yt je bila odlicna! Pogledaj meceve Tajsona i Holifilda, kakvi su tu bili udarci. 90% nas da je onako potegao samo jednom Tajson zavrsilo bi u komi, a Holifild na kraju izasao kao pobjednik. Govorim o prvoj borbi (kad mu nije odgrizao uho)

Mali princ

pre 4 godine

Jednom sam u nekim novinama čitao o slučajevima kada su se bokserski mečevi završavali fatalno. Navedeni su konkretni slučajevi. Verujte ima ih mnogo.

JPR24

pre 4 godine

Da,da “plemeniti” sport.Rođen zdrav i prav a zbog tuče ode na onaj svet pre nego što je pozvan...Preko reda...Naopako!
(dnevna doza prosecnog Srbende, 17. oktobar 2019 08:22)

Nekada je bio. Ali tada je cilj bio biti savršen u izbegavanju udaraca, fintama, i koji dobar udarac. Sad je sve obrnuto, cilj je da istrpis sto više udaraca kako bi udarao sto više, čisto divljanje... pa i nije čudo sto se ovo dešava.

vince carter

pre 4 godine

A braca Klicko vam dosadni,eto vam vasi nokauti" Wladimir Klicko ima preko 50 nokauta a Vitali samo dva meca nije zavrsio nokautom. Vitali je tako prebio Sandersa da je to bilo strasno. Wladimir je imao izliv krvi na mozak posle poraza od Lemona Brewstera. @Haris ako ti je Holifild vs Tajson mec gde je Holifild dominirao,sta su onda meceve izmedju Riddick Bowea i Holifilda..3 meca,nenormalne razmene udaraca...prvi mec za mene a i po recima Mirka Filipovica najbolji teskaski mec u istoriji..

Tin

pre 4 godine

@NIKI
Druže, ti imaš potpun haos u glavi...Elemantarni sistem vrednosti nalaže da su policajac, vatrogasac, pilot, kamipndžija, čak vojnik, pa i lekar rizična, ali društveno korisna zanimanja, dok boks, MMA, karate, tekvando (ili tekvondo) i sl. to nisu. To bi trebalo da su pre svega igre za zabavu i nešto kao demonstracija viteštva i hrabrosti i zato ih neupućeni hiperbolično zovu "plemenita veština", što je besmislica. Sve je pitanje mere, inače bi imali i Ruski rulet kao takmičenje - što da ne ima ih mnogo kojima bi to bilo zanimljivo da gledaju, a ima ih i koji bi se rado takmičili "znajući šta ih čeka". Uvek će biti onih koji će za novac da stave glavu u torbu. Pitanje je da li nam to terba? Jesmo li kao ljudi svi s tim bolji ili ne? Korak dalje i tu smo kod boraca sa sekirama, u stvari, to smo imali kod gladijatora. Trebalo bi da smo civilizacijski to prerasli, izgleda nismo. Cilj zabave je da se zabaviš i raduješ, a ne da tuguješ i iživljavaš...u tome je sav promašaj i poremećaj...

Nix

pre 4 godine

Bas sam nesto gledao o boksu, bio je zapravo dosta manje fatalan na pocetku, kada se nisu nosile rukavice. Nekima mozda zvuci suludo, jer je pesnica ostrija, itd, ali zapravo tada su se dosta redje upucivali udarci u glavu, a i kada jesu bili su slabiji, jer tada osim sto osakatis protivnika, rizikujes da slomis i saku. Rukavice su zapravo doprinele da udarci mogu da budu daleko jaci, i samim time su fatalniji jer dovode do potresa mozga.

genius12

pre 4 godine

Ivane,zanimljivo je da je MMA zapravo dosta naporniji sport(elementi udarackih tehnika,greplinga i sl.),ali su zato ostecenja dosta manja(ali su i dalje jako velika)nego u boksu,kik boksu,a narocito tajlandskom boksu,jer su ovo sportovi u kojima su udarci konstantni,i dosta boraca iz ,,udarackih" sportova je imalo teska ostecenja i velike zdrastvene probleme na kraju karijere.A po meni je jos opasnija stvar ovaj ,bare knuckle" boks,gde sem konstantnih udaraca,lako dolazi i do rasekotina.

Powerslave

pre 4 godine

Nikad neću razumeti aktivnost u kojoj je cilj da protivniku naneseš što teže udarce u glavu, a još manje činjenicu da je to sport, sve legalno.
Pa NFL igračima i pored svih onih kaciga, štitnika i ostalih stvari neretko svega nekoliko godina posle karijere ostaju velike posledice po zdravlje zbog silnih udaraca u glavu, a zamislite tek kako je kad je boks u pitanju.

a

pre 4 godine

https://www.b92.net/sport/komentari.php?nav_id=1604731#k31514193
Nije stvar u povredi, odnosno nezgodi, kao sto je pad sa bicikla. U boksu ljudi tuku jedan drugog...nema šanse da mi dokažeš da je to neka plemenita namera. Plemenito se bore gimnastičari ko će bolje da skoči.

bob

pre 4 godine

Odavno zastupam inicijativu da se svi borilacki sportovi zabrane. Borba pasa je zabranjena i to podrzavam, a je li moguce da vise vodimo racuna o psima nego o ljudima. Katastrofa
(Slobo, 17. oktobar 2019 08:56)

pas druze ne ide dobrovoljno u borbu za razliku od coveka,kad bi ukinuli borilacke sportove oni bi otisli u ilegalu sto bi bilo jos opasnije i mnogo vise smrtnih slucajeva

aca

pre 4 godine

Ljudi moji, je l se ovo tretira kao ubistvo?! Kako bi vi odreagovali da se licno pitate, da li ovaj covek zasluzuje zatvorsku kaznu sto je prebio na smrt coveka? Ja sam i dalje u dilemi da li je za robiju ili ne.
(Losmi84, 17. oktobar 2019 16:00)
nisu igrali odbojku pa ga ovaj iz cista mira nokautirao, sve je uradio po pravilima boksa.

jsx

pre 4 godine

Mozda i veca razlika izmedju amaterskog i profesionalnog boksa jeste broj rundi- svega 4 u amaterskom. I u MMA koji ima mnogo manje smrtnih slucajeva je svega 3 do 5 rundi (mada su brojni razlozi zasto je MMA manje opasan, vince carter ih je lepo izneo, zapravo je i ovo napomenuo).
Ne kazem da bi resilo sve (vec sam zaboravio u kojoj je rundi ovo bilo), ali bi manji broj rundi bio korak u pravom smeru.