Četvrtak, 13.01.2022.

11:01

Naučno objašnjenje: Zašto na Kopaoniku šolja čaja košta 400 dinara?

Izvor: B92

Nauèno objašnjenje: Zašto na Kopaoniku šolja èaja košta 400 dinara? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

127 Komentari

Sortiraj po:

mr

pre 2 godine

Свака ти част за економију,али о психологији немаш поима. Наш геџа,кад се мало залеби,почне да диже цене.Економија,драги колега,са Српским бизнисом нема никакве везе.Бавио сам се тиме у Србији,дванаест година,сад сам у инострансву више од тридесет година и могу ти са сигурношћу рећи да то што се нама дешава,нема никакве везе са економијом.
(Александар, 13. januar 2022 13:01)

Па види, грешиш, мало си острашћен и не сагледаваш ствари какве јесу. У Србији имамо фактички три економије. Прву, ову привилеговану, везану за тендере и договоре. Другу, као ове, који се на некој локацији договоре или прећутно договоре око многих ствари. Трећу, највећу, ону за коју важе стварна економска правила, о конкуренцији, о психологији трговине, о иновацијама, итд. Ова прва економија нашу државу годишње кошта око 4 милијарде еура. Преживљавање поданика и преторијанаца нас такође кошта око 4 милијарде еура. И то се покрива кредитима и дознакама. Тако да збирно ми опет имамо везе са економијом.

Prosto ko pasulj

pre 2 godine

Tema je glupa, a covek je u pravu. Ako je sirotinja raja spremna da obican caj plati 400 dinara, zasto bi ga gazda prodavao za 200?

DvodinarskiTip

pre 2 godine

U pravu je. Jer smo sirotinja. Da nismo sirotinja skijalista u najavi i zicare koje su nekada postojala i imale tendenciju razvoja su uzurpirana, devastirana, prodata nekima koji vise ne mogu da ulazu jer nisu u 'prilici'. Imate ih pored mnogih manjih i vecih gradova- Nisa, Pirota... I ostale namerno zaobilazene planine koje su izvisile za infrastrukturu nekako tendenciozno, neko je ipak vodu terao iskljucivo na Kopaonik i Zlatibor.

fantom

pre 2 godine

Naravno. Skupa odjeća se kupuje u skupim dućanima koji su na vidljivim mjestima, tzv. lux dobra čije su cijene svi vidjeli, a ti hoćeš pokazati da imaš novac za to dok oni nemaju. To nije paradoks, to je ulaganje u shaming ili intimidaciju okoline, što proizvodi i materijalnu i nematerijalnu korist (npr. ugled), dakle fenomen koji sasvim pravilno prati tržište i kojeg trebate iskoristiti ako možete.

milan

pre 2 godine

Nista lakse nego spremiti sam caj u apartmanu. Vruca voda iz bojlera i kutija caja od 20 kesica za 30 dinara. Umesto vode iz bojlera moze se poneti i malo obicno kuvalo koje je 150 dinara kod Kineza. Moze se poneti i tegla meda kao i par limuna koji mogu da prezive i nedelju dana. Bolje je poneti kvalitetniju mesavinu caja iz biosopa nego te kesice koje daju i u kaficu.
(milan, 13. januar 2022 12:38)

Zamisli postaviš takvu sliku iz apartmana na društvene mreže a nalaziš se na Kop-u....pa šta će reći pratioci? Ne ide to tako...
(Crvotočina, 13. januar 2022 13:55)

Ne stavljas slike sa cajem u kaficu vec sa snega u skijaskoj opremi.
Podrazumeva se da nisi bio zedan i gladan. Proputovao sam skoro ceo svet i napravio masu fotki. Fotka je npr kako poziram ispred Ajfelove kule a ne kako pijem kafu u pariskom kafeu. Ljudi mogu napraviti daleko bolje fotke na Kopaoniku od onih iz kafica. U ful sarenoj opremi na belom snegu a u pozadini staza, zicara, Grand, Konaci, plavo nebo i sunce npr. Fotke iz kafica su bzv jer se mogu napraviti bilo gde. Mozes se slikati u grckom restoranu u Beogradu i napisati da si u Grckoj npr. Ako se vec slikas da se hvalis da si na nekoj lokaciji onda treba i da se vidi prepoznatljiv motiv te lokacije u pozadini. Uvek su mi bile bzv one slike sa mora gde se vidi samo pesak i voda a neko napise da je npr na Ibici. Po cemu je to Ibica a ne Budva? Treba da se vidi nesto prepoznatljivo za Ibicu.

mr

pre 2 godine

Диплома му говори о понуди и потражњи. А пошто је млад живот ће му тек рећи да не постоје понуда и потражња, и да формирање цене није ни квантна физика а ни психолошка категорија.

takođe ekonomista

pre 2 godine

Koliko nepotrebno ekonomsko naklapanje da bi se objasnila najjednostavnija stvar na svetu, a to je da ti kad sedneš za sto ne plaćaš čaj nego plaćaš ambijent. Plaćaš pogled i uživanje u ambijentu dok pijuckaš bezvredni čaj.

I nije Kopaonik elitna destinacija zato što su cene elitne, nego upravo suprotno, cene su takve jer je Kopaonik elitna destinacija tj. nalaziš se ipak na vrhu planine. Cenu proizvoda određuje mesto gde se nalaziš, kao i troškovi transporta i dopremanja te robe na to mesto.

Primer: na Musali (najviši vrh Rile i Balkana, u Bugarskoj) nalazi se hiža (planinki dom) gde čaj košta i više nego na Kopaoniku. A kako i ne bi kad se to tamo doprema helikopterom, ne postoji nikakav put do tamo sem kozje staze.

Kad bi se neki kafić nalazio pod vodom ili u svemiru, cena čaja bi takođe bila proporcionalna eksluzivnosti ambijenta i troškovima nabavke robe.

I čemu onda nekakve ekonomske anomalije i komplikovanja jednostavnog odgovora: kad sedneš u kafić plaćaš ambijent, ne plaćaš robu; zato više gledaj gde sedaš a ne šta naručuješ.

Putnik Namernik

pre 2 godine

U Beogradu na glavnoj autobuskoj stani ci,u lokalu birtiji,gde higijena nula,dve kafe i mala koka kola u flasici,platio licno 850din.
(zli, 13. januar 2022 16:26)

A ja platio neka 2 sendviča 440 dinara plus jedno piće iz limenke 180 dinara ali to je izgleda bila greška, u drugim prodavnicama je to piće nekih 70 dinara. Izgleda da su ga pomešali sa Red Bull-om ili nečim sličnim. Ništa, ali što je mnogo, mnogo je. Ubuduće sam išao u pekare gde ujedno mogu da operem ruke i odem do toaleta a mogu da se najedem za 200 dinara.

DeDa

pre 2 godine

Jesenas sam video oglas za posao na Kopaoniku.Oglas je glasio Trazim se profesionalni sisac ovaca za rad na kopaoniku.Posao je na odredjeno vreme TJ.dok ima ovaca za sisanje,zarada dobra.

Toni

pre 2 godine

Dok ima ovaca, biće i šišanja.
(Smuleco, 13. januar 2022 15:51

Mislim da ni u centru Beograda nije manje od 400 din, a ne vidim da je to neko bolje mjesto za konzumiranje istog.

Nikol

pre 2 godine

Nažalost Kopaonik nije više za obične građane kao što je bilo u moje vreme već za tajkune mafijaše i neproverene biznismene.

Horhe

pre 2 godine

Dakle, ljudi ne kapiraju da u stvari kad sednu u kafić oni plaćaju to što zauzimaju sto i stolicu tj rentaju ih praktično. A na kopu je renta skupa.. Thats all folks!

Keegan

pre 2 godine

Decko je studirao uzalud, zvuci ruzno ali tako je. Oligopolija izvrne ponudu/potraznju na postavu u sekundi. Narodski receno kad se veliki medjusobno dogovore da je caj 400 oni podignu a mali onda isprate nadajuci se vecim mrvicama. Pravilo vazi u svakom poslu na svakom kraju planete, oduvek i zauvek. Kraj.

Neotkrivena strana Lisabona

pre 2 godine

>> Pa u Bg se prodaju farmerke za 50.000 din,

Normlana cena za japanski jeans, i ako se nema para, kupis jednom i do kraja zivota imas kul stvar u ormaru...

Karl

pre 2 godine

>> Kako je to moguće je da na Kopaonik idu ljudi koji neće da pitaju koliko košta čaj.

Pa ako moras da pitas koliko kosta caj onda si izgubio kontrolu nad sopstvenim zivotom, da parafraziram Lagerfeld-a...

Smuleco

pre 2 godine

Dok ima ovaca, biće i šišanja.
(Smuleco, 13. januar 2022 15:51

Znaci, ovce su oni koji idu i po 3 puta na Kopaonik, piju skupe kafe i cajeve, voze skupe dzipove, letuju na Azurnoj obali, kupuju skupu garderobu itd, itd, a ovi sto ne mogu iz kuce da mrdnu, sta su oni?
(gagi4, 13. januar 2022 16:48)

Znam samo, da si se ti prepoznao/prepoznala......i drago mi je zbog toga:)

wer

pre 2 godine

pa da ta nasa "elita" nije zapravo prilicna beda i sirotinja,
kostao bi 1000 i vise
kao u svim krstenim zeljama,
gde zive ozbiljni bogatuni, a ne ovi nasi...

ajs

pre 2 godine

Сва срећа па немамо море. Иначе би цене биле више него у Монаку! Српска посла.

Bojan

pre 2 godine

Kakvo je to komunističko pitanje? Pa šta biste vi, da puškom odredjujete cene tudjih usluga? Kakvo banditsko razmišljanje. Čaj na Kopaoniku nije strateški proizvod niti je socijalna kategorija, i niko nema prava da silom nameće drugima kako će da vode svoj posao. Vidi ti njih, čime se oni bave...

Veliki brat

pre 2 godine

Znam nekoliko osoba koji su jaki privatnici, voze automobile od 50ak hiljada eura, smeste se u dobar hotel i onda kukaju kako je skupa hrana ili piće. A ima i onih što dođu busom organizovano, pa i oni kukaju. Ne znam, ne razumem.
(mend, 13. januar 2022 15:39)

Postoje oni koji ne izrabljuju radnike i nije im tata ostavio firmu pa da se rasipaju unaokolo olako zarađenim novcem. Postoje i oni koji izrabljuju radnike i imaju ogroman profit, ali su škrti, misle da čaj treba da košta u lokalu u sred turističkog centra isto kao kad ga oni kuvaju sami kod kuće, ali isti takvi kad imaju svoj lokal, u njemu bi čaj naplatili 50 evra kad bi mogli.

I postoje oni normalni, koji neće kukati ako jednom u godini dana plate čaj nekoliko puta više nego što realno vredi, nije smak sveta.


A za one koji su puni para i nije im žao da potroše, ako vam je čaj previše skup, vi naručite viski!

gagi4

pre 2 godine

Dok ima ovaca, biće i šišanja.
(Smuleco, 13. januar 2022 15:51

Znaci, ovce su oni koji idu i po 3 puta na Kopaonik, piju skupe kafe i cajeve, voze skupe dzipove, letuju na Azurnoj obali, kupuju skupu garderobu itd, itd, a ovi sto ne mogu iz kuce da mrdnu, sta su oni?

Aca bg

pre 2 godine

I flasa vodke "Belvedere" u jednom hotelu u centru Beograda je 23.000 dinara.Iako je VP cena oko 4000.I opet ima seljobera koji to placaju.Negde je logicno da cene u restoranima i hotelima budu do tri puta vece nego VP cena.Ovo je vec bezobrazluk.

JustinTimb

pre 2 godine

Zato sto kuvari imaju platu od 100.000 do 200.000 din mesecno. I zato sto konobari imaju 50.000-60.000 plus smestaj. Ljudi shvatite da nece niko da ode negde gde je samo sezona na 3 meseca i da ostavi porodicu. Zasto bi iko napustio gde ima stalno radno mesto u gradu cele godine i pritom je sa porodicom i prijateljima. Zato je sve tako skupo. Ne znam sto se ljudi uopste zale, kao da bi oni isli uopste. Ako neko ima novaca za hotel onda sigurno ima i za kafice i restorane.

Бабинџем

pre 2 godine

Цене свега треба да буду овакве. Хлеба, млека, брашна, бензина, аута, јабуке, меса, флаширане воде. Коме не одговара, нека не купује или нека производи сам. Пољопривредници да су паметни, треба сви да се удруже и да набијају цене свим маркетима и ресторанима, а људима на мало да продају јефтиније. Ресторани ће онда набити још веће цене и пропасти или служити само елиту.

Zumbul

pre 2 godine

Svako ko kaze dok je ovaca bice i vune kada se prica o cenama, nije najbistriji. Znaci ovce su svi ljudi na svetu koji kupuju bilo sta "skupo". Bitan je odnos. Sto je tebi 1000 dinara, meni je 1.

Šta je to sarma i pečenje?

pre 2 godine

Šta je još kupljeno za tih 2470 din? Daj da vidimo mi zaludno.
A i nije jedan, nego dva čaja. Ima se, može se.
I, da li je dotična neka uticajna persona sa društvenih mreža? The Kučkarka, zamisli.

mend

pre 2 godine

Znam nekoliko osoba koji su jaki privatnici, voze automobile od 50ak hiljada eura, smeste se u dobar hotel i onda kukaju kako je skupa hrana ili piće. A ima i onih što dođu busom organizovano, pa i oni kukaju. Ne znam, ne razumem.

Beda u mozak srce i dušu je najgora ...

pre 2 godine

Moze li naučno (a i svako drugo,ljudsko,razumno itd itd ) objašnjenje zašto neko (ne svi naravno,ali da ih ima ima i to poprilično ) ko placa čaj 400 dinara kuka svakodnevno žali se na sve i svašta i odiše nekim konstantnim nezadovoljstvom i zraci nekom negativnim zlokobnom energijom
u odnosu na nekog ko bukvalno za dva popijena caja kupi hranu svojoj deci

boom

pre 2 godine

Za Zlatibor nema opravdanja, jer tamo sezona traje cele godine, ali Kop je specifican, tamo postoji samo 60ak dana zimske sezone, a ostatak godine je sve poluprazno, tako da vecina lokala i ne radi van zimske sezone, a troskovi pre svega zakupa i dalje ostaju i ako lokal ne radi. Tako da im ostaje da deru sto vise u toku te zimske sezone da bi pokrili sve troskove tokom cele godine i nesto i zaradili.

sio

pre 2 godine

Mozda je ovo strucna, naucna analiza, frlja se i s nekim terminima, verovatno su i neke titule i zvanja tu. Ali realno, pojma taj nema o ekonomiji i trgovini.
Evo mu za mozgalicu, na istom mestu kapucino kosta mozda 50-100din vise, kako to objasnjava, na osnovu svog "naucnog objasnjenja"?

nemanja

pre 2 godine

Skijanje je uvek bilo zabava za bogate. Ski pass je skup, skijaska oprema izuzetno skupa, kao i troskovi nocenja na planinama.

Sve u svemu skijanje je znatno skuplje nego letovanje i zahteva posedovanje određenih materijalnih dobara (opreme) da biste uopšte bili u mogućnosti da odete na skijanje.

Tako da nije iznenadjenje da su i cene u kafićima visoke.

Lukic

pre 2 godine

Generalno,cene su shodno rentiranju lokala,niko te ne zove tamo,kome se svidja neka ide,kome je skupo neka sedi kuci,kao sto rekose,svako neka nadje gde mu nije skupo...meni je ok,ide svake godine i to je to...

argumentovano objasnjenje

pre 2 godine

Zato sto pametni ljudi nece da idu na Kopaonik da se tamo guraju sa novokomponovanim bogatasima. Pametni ljudi idu na skijanje u Italiju, u manje izvikane centre, gde dolaze inzenjeri, lekari, programeri i sl, tj ljudi spremni da dobro plate uslugu ali samo ako je opravdano. Dakle, kakva klijentela takve i cene.

lane

pre 2 godine

Nema potrebe za naučnom analizom. Čaj košta onoliko koliko su kupci spremni da plate i to je sva mudrost. Odlazak na Kopaonik nije obaveza već luksuz odnosno izuzetno bitan element statusa na društvenim mrežama. Dakle, nije primarni cilj odlazak na skijanje samo po sebi već slikanje za instagram. Što skuplja šolja čaja to je elitniji status, više lajkova, ogroman broj komentara tipa "vau" koji u sebi sadrže značajnu količinu ljubomore i zavisti kojom cenjeni korisnik instagrama hrani svoj ego i sujetu.
(Bgd, 13. januar 2022 12:47)

Mnogo bolja analiza...

Slobodan

pre 2 godine

У животу чај нисам попио па ћу вероватно баш на Копаонику да почнем!??
П.с спремио сам 800 динара

Jovan

pre 2 godine

Kopaonik i ovaj čaj od 400din flaša vina od 1000€ pečurke od 5000€ mala zenska torba od 10000€ automobil od 300000 eura jahta od 100 miliona eura, sve to postoji i toliko košta da bi "elita" sebe odvojila od običnog i siromašnog čoveka to je glavni razlog, da gospodi na stazi nebi smetala vićina stanovnika njih 95%.
Danas na planeti 3% stanovnika kontroliše i poseduje 93% posto svog novca i kapitala.
Kako bi se bez ovih bezobraznih cena pokazali ovi "uspešni" biznismeni.

Stojko

pre 2 godine

Sa inzenjerske strane: na Kopaoniku je jako hladno, pa mora da se kupuje posebno mazivo za podmazivanje makaza za sisanje. A to kosta.

ludoje

pre 2 godine

odmah da ti kažem momak
džaba ti diploma
ovo je fizika,neće se ugrejati isto voda na 100 stepeni na O metara i na 1200
kesicu treba dovući do gore,šećer ,platiti radnika i dati mu hranu i smeštaj i na kraju dođe šlag
tj.ko su balvani koji tamo dolaze da ljoskaju čaj
oni koji imaju pare za bacanje
jer da nemaju para za bacanje sedeli bi kući i pili čaj džaba

er

pre 2 godine

Luksuziranje mora da košta. Neko ko ima firmu, auto od 50.000 šta mu je 400 din za čaj?
Pa u Bg se prodaju farmerke za 50.000 din, jakne od 120.000 din pa šta?

Raven

pre 2 godine

Može na Kopaoniku da se pije pivo(Zaječarsko, možda i druga) za 70din/flaši 0.5l. I to u smeštaju Ski škole uz samu stazu Mašinac (iza hotela Mašinac). A može i za 500din/flaši 0.3l u lokalima sa velikim terasama i pogledom na skijaše. Proveravam redovno, svake godine.
Ali tamo nisam ''viđen''. I otud većina odu na pivo za 500 nego za 70 din.
Nisam pio čaj, ali mislim da je potpuno ista priča.

Toto-ko-tunjo

pre 2 godine

Pa kad' hoce da piju caj na planini
(Zoran, 13. januar 2022 12:16)

Naravno. Obične babe. Kum i ja, pre 30 godina, krug skijanja, pa točeno BIP-ovo pored staze. Em znaš za šta si dao pare, em padneš i ne osetiš.

Aleksa 78

pre 2 godine

Mnogi neće verovati, ali fr Alpi su ( skoro)u rangu sa cenama na Kopaoniku. Kolko nude Alpi a kolko Kopaonik?? Ja dajem prednost Alpima.

Stefko

pre 2 godine

Citam ove komentare i neki ljudi se ubise da objasne kako je ta cena od 400 din za caj ipak opravdana... I procitas komentare i zastanes i opet na kraju krajeva, zdrava logika normalnog mozga kaze ''Ma brate, previse je 400 din''.
Licno bih to mogao da platim i znam jos 100 ljudi koji bi mogli, ali nekako zdrava logika...

dr mr

pre 2 godine

kad idem na planinu obavezno nosim kvalitetan termos...napunim cajem..i veselo...imate lokale gde je cena mnogo niza, ali nisu na atraktivnim lokacijama...lokacija, pogled, eksklizivitet kosta...spremi caj ili kafu sam i uzivaj, bez ogranicenja...

Александар

pre 2 godine

Свака ти част за економију,али о психологији немаш поима. Наш геџа,кад се мало залеби,почне да диже цене.Економија,драги колега,са Српским бизнисом нема никакве везе.Бавио сам се тиме у Србији,дванаест година,сад сам у инострансву више од тридесет година и могу ти са сигурношћу рећи да то што се нама дешава,нема никакве везе са економијом.

Analiticar iz banke

pre 2 godine

Tako je bilo i na Adi ciganliji, pa su drali i drali, a onda su redom ljudi poceli da odustaju da sednu u takvim lokalima.

I za posledicu cak sta vise ima sirenje negativnih a pretezno i laznih informacija o tim kaficima tipa da im pacovi setaju, da im je aljkav wc, da konobari kradu,... i ono sto definitvno je istina da ako kazete da placate kesom donesu vam nefiskalni racun ( tj nista od PDV-a drzavi)!!!

Goran

pre 2 godine

Sto se ljudi bavite ovim uopste, ko hoce nek placa, ko ne ce ne mora. Naravno da je tom ugostitelju cilj sto veci profit i nagurao je neku cenu koju vidi da ce ljudi da placaju. Pa neces svaki dan cele godine da pijes caj za 350 dinara, to je par puta mozda godisnje i to nikom nista ne znaci. Drugo, koliko puta vam se desilo da tako negde dodjete gde je jeftino ali nema mesta, guzva, nekakvi pijanci redjaju pice za picem, deru se itd. Sta vredi onda niska cena?

Druga stvar, na Koponiku neko zimuje u hotelu 7 dana za 5-6 hiljada evra, a neko u Vikend naselju za 50 evra noc, vrlo pristojno, sa novim namestajem. I ko kaze da ce taj u skupom hotelu bolje da provede zimovanje, srecan da se vrati kuci sa uspomenama za pamcenje, a ovaj drugi iz Vikend naselja nece? To kako ce ko provesti zimovanje i koliko ce se lepo osecati nema nikakve veze sa potrosenim novcem na luksuz.

Ali, ovde je sad zapelo oko caja 350 dinara, kao da je to prekretnica zimovanja. Ili si popio ili nisi. Cista glupost.

Crvotočina

pre 2 godine

Nista lakse nego spremiti sam caj u apartmanu. Vruca voda iz bojlera i kutija caja od 20 kesica za 30 dinara. Umesto vode iz bojlera moze se poneti i malo obicno kuvalo koje je 150 dinara kod Kineza. Moze se poneti i tegla meda kao i par limuna koji mogu da prezive i nedelju dana. Bolje je poneti kvalitetniju mesavinu caja iz biosopa nego te kesice koje daju i u kaficu.
(milan, 13. januar 2022 12:38)
Zamisli postaviš takvu sliku iz apartmana na društvene mreže a nalaziš se na Kop-u....pa šta će reći pratioci? Ne ide to tako...

DEX

pre 2 godine

Ko koliko da ima i zarađuje, budala je ako plati čaj 400 din. Takve derikože i takav bezobrazluk treba bojkotovati. Da sam ugostitelj na Kopaoniku čaj bi delio besplatno uz bilo koji drugi naručen artikal. U usamljenim kafićima na Grčkim plažama cene su iste kao i u ostalim kafićima po naseljenim mestima. Taj ugostitelj je sam i bez konkurencije kilometrima od njega ali Grci imaju šlif za posao i zadovoljni su dobrom zaradom. Ovima na Kopaoniku dobra zarada nije dovoljnaa, oni žele da se obogate od jedne sezone.

rodjaksasela

pre 2 godine

Hajde da probamo da nadjemo rešenje. Postoji rešenje za svakoga. Prosto, ukoliko ne želiš da plaćaš nerealnu cenu, poneseš sa sobom kvalitetan termos, skuvaš čaj u smeštaju, sedneš u prirodu i uživaš u istom tom čaju. Ljudi prosto osećaju neku neispunjenost ako ne sednu u taj kafić, i ne popiju čaj iako znaju da košta koliko košta. Ja lično imam problem sa tim da neko naplaćuje nešto nerealno, i istina platim nekad, ali se uvek osećam prevareno. Svestan sam da kada sednem na tako neko eksluzivno mega giga fensi mesto, da sam izmanipulisan i da su isplivali neki kompleksi i kompleksići. Prihvatite to, ali nemojte da vam postane navika i da istima svakodnevno podilazite, borite se sa tim. Sa druge strane, ukoliko država ima ambicija da učini ovu zemlju inkluzivnom za sve ljude, bez obzira na njihova primanja, zašto, kada već izdaju zemlju za bašte tih istih lokala, u te ugovore ne unesu odredbu da svi mogu sedeti ispred lokala, bez obzira da li su mušterije ili ne. Mogu recimo i napraviti klupice i stolove, odmorišta dakle, na stazi i u centru gde će
ljudi moći da uživaju u svom čaju ili kafi iz kućne radinosti. Tržište bi se normalizovalo, te bi postalo uskladjenije sa realnim platežnom mogućnostima građana ove države.

BG

pre 2 godine

Realno samo pacenik moze da plati solju caja 400 dinara. Ili covek koji umire od hladnoce pa mu je to neka poslednja sansa. Ne radi se uopste o novcu. Tu se radi o normalnim ljudskim principima. Proizvodnja cipele kosta 50 evra ako je bas dobra. Normalan covek to nece platiti 5000 evra pa cije god da je ime na njoj. Pacenik hoce. Normalan ce platiti 150 evra maksimalno jer to je cena dobre cipele. Ovde se uopste ne radi o trzistu. Da je tako ljudi bi iz termosa direktno prodavali jeftiniji caj. Ovde se radi o pacenicima. Platio sam caj 400 dinara. Jako sam bitan

IK

pre 2 godine

Da li ste se nekad zapitali koliko kosta nabavka bilo čega u planinskim mestima? Nabaviti čaj u centru Beograda gde se ukrštaju svi mogući transporti je mnogo lakše nego na vrhu neke planine. Vrlo često i sama voda koja stiže do pojedinih mesta na planini (skijališta, planinski domovi itd.) košta mnogo više nego ona koju vi kući koristite za čaj. Pristupačnost je pola cene. A naravno, ima i onih koji na tome vole dobro da zarade.....i eto ti čaja od 350din.

Bgd

pre 2 godine

Nema potrebe za naučnom analizom. Čaj košta onoliko koliko su kupci spremni da plate i to je sva mudrost. Odlazak na Kopaonik nije obaveza već luksuz odnosno izuzetno bitan element statusa na društvenim mrežama. Dakle, nije primarni cilj odlazak na skijanje samo po sebi već slikanje za instagram. Što skuplja šolja čaja to je elitniji status, više lajkova, ogroman broj komentara tipa "vau" koji u sebi sadrže značajnu količinu ljubomore i zavisti kojom cenjeni korisnik instagrama hrani svoj ego i sujetu.

Branko

pre 2 godine

Hajde ja da dam svoju analizu.

Čaj na računu iznad košta 350 dinara (oko 3 evra) a ne 400 dinara. Radi se o ceni čaja u brvnari Nije Dugme na stazi Karaman, kada se izvučete iz samog centra u brvnari na stazi.

Ljudi su spremni toliko da plate čaj, jer posle 2 sata skijanja kada imate samo jedan lokal, više vam znači topao čaj nego bilo koje drugo piće.

Ako ćemo cene pored staza na alpima da poredimo. Cena čaja u Tri doline je oko 10 evra. Ako porucite nesto drugo, npr kafu, necete dobiti casu vode uz nju, tj mozete da dobijete ali da platite 5 evra...

Ali recimo da je čaj na Kopaoniku 50 evra i da je najskuplji na svetu. Ne znam zašto bi to nekoga brinulo. Nije obaveza da se ide na Kopaonik. Postoji u blizini i Borovec i Bansko i Jahorina. A neko možda i ne voli skijanje, nego samo da šeta.

Ali Srbima najomiljenija sportska disciplina je ležanje u krevetu i kukanje.

Niko i Ništa

pre 2 godine

Moj komšija Čombe iz Zlakuse lepo kaže: dok je ovaca biće i džempera! U prevodu, sve dok imaju koga da šišaju, ugostitelji će i da šišaju i treba da šišaju. Jednostavno ovaj je dobro to objasnio: zakon ponude i potražnje. Karl Marks je to još davno objasnio i to je zakonitost koja vlada i vladaće u tržišnoj ekonomiji.

blacky

pre 2 godine

Vrlo prosto.Jeftin caj,svi kupuju i ti pravis samo caj.Ubijas se od kuvanja caja.Lepo zaradis na kolicini.Podignes cenu caaja,opadne jedan broj ljudi kojima je to skupo ali kolicinu nadoknadis cenom.I tako dizes cenu dok ne dobijes odlican balans.I na kraju ispadne da sa deset cajeva zaradis kao nekad sa pedeset ili sto.Ali imas manje muke i rada.Manje guzve,kulturica.Cilj je za odredjenu radnju uzeti sto realniju sumu na sto laksi nacin.A ne samo rintaj i stancaj dok ne umres.Takvi pre ili kasnije propadaju jer ne mogu da izdrze vise pritisak i kolicinu posla.Najveca glupost je biti jeftin.Uzmi pare ako mozes kulturno i teraj dalje.Razvijaj posao.

samo realan

pre 2 godine

Ja da sa pitam, prodavao bih caj po 1000 dindzi. Siguran sam da bi opet bilo kupaca. Vecini nije bitno sta su dobili, vec koliko su platili. Na vasu srecu, ne verujem da cu ikad imati lokal na Kopu, pa cete i dalje placati po 400.

Retard

pre 2 godine

Zato sto kada se sankas ili setas po hladnoci duze vreme, jednostavno potreban ti je topao napitak, ljudi to koriste i dizu cene, to bi isto bilo kao da u sred susnog mesta bez vode prodajes vodu;)

seljadin

pre 2 godine

cena je 400 dinara jer ima ko da kupuje, jednostavno nije vise socijalizam i imamo ljude koji zaradjuju mesecno deset hiljada, sto hiljada, milion evra

kognitivna disonanca

pre 2 godine

Na računu piše da čaj (inače skupi engleski) košta 350 dinara, što je i dalje objektivno skupo, ali kad je već zavladalo blagostanje u našoj lepoj Srbiji, onda uzmi i ne pitaj, jer će sutra biti još bolje.

Jfi

pre 2 godine

Čovek je lepo objasnio. Kop je mesto gde ljudi sedu u kafić i spremni su da plate 50 evra za pola sata da bi bili okruženi ljudima koji takođe nemaju problem da plate 50 evra za pola sata. Oni koji uzmu sanke i odu na obližnje brdo pa kući na čaj odu ispred prodavnice da popiju pivo sa drugim ljudima koji piju pivo ispred prodavnice.
Svako pravi cenovni raspon i targetuje segment tržišta da bi maksimalizivao profit.
Kome ta roba/usluga ima tu vrednost on je plati kome nema on ne plati. Nekome iPhone ima vrednost nekome Šaomi. Oba misle da je drugi glup a u stvari imaju različitu perspektivu. A oba brenda prave pare jer targetuju proveren segment tržišta i nude ono što je potrebno da bi ta cena tom segmentu odgovarala vrednosti.

milan

pre 2 godine

Nista lakse nego spremiti sam caj u apartmanu. Vruca voda iz bojlera i kutija caja od 20 kesica za 30 dinara. Umesto vode iz bojlera moze se poneti i malo obicno kuvalo koje je 150 dinara kod Kineza. Moze se poneti i tegla meda kao i par limuna koji mogu da prezive i nedelju dana. Bolje je poneti kvalitetniju mesavinu caja iz biosopa nego te kesice koje daju i u kaficu.

Mikica

pre 2 godine

Takve su cene za instragramere, i one koji vole da hrane svoj ego, za one pristojnije ima blizu centra u lepom okruzenju: sume, zubor potoka a i u neposrednoj blizini jedne staze gde mozete da popijete kafu / caj za 100 dinara i pivo za 120 din.

Crvenkape

pre 2 godine

Finansijski nepismeno društvo.

Cena čaja od 400din je svakako moralni užas, finansijski ne. Svi vi koji se zgranjavate, da se sutra probudite i dobijete u nasledstvo kafić na Kopu, sigurno biste taj čaj sa 400 oborili na 50din, jer - topla voda i kesica kamilice (kutija za 35-40, unutra 20 kesica), je li tako?

Ajde, ajde.

Pedja78

pre 2 godine

naravno vlasnik prodaje po toj ceni jer može, a može jer ovi puni para ne žele da sede u društvu onih koji para imaju manje, pa tako ne bi ni dolazili u taj kafić da su cene manje.

Kobaja Grande

pre 2 godine

Zato sto, ako stavis 100, niko nece da ti dodje.
Zato sto bi onda i sve ostalo moralo da ti bude jeftinije.
Zato sto bi onda svi pili samo caj kod tebe i ne bi mogao nista drugo da prodas.
Zato sto bi morao da promenis namrnu restorana u "cajdzinica".
Zato sto je sezona 90 dana, a lokal se rentira cele godine, pa moras od nekud da pokrijes troskove.

Ekonomija

pre 2 godine

Ajmo na fax ponovo. Veblen dobro bi bio caj samo ako bi ljudi placali 350d za caj a mogu na drugim, slicnim mestima na Kopu da plate manje; ali to nije slucaj. Caj i sve ostalo je skupo, jer je zemjliste skupo (zato sto ga ima malo u odnosu na traznju) - ne placas 350d caj, vec placas 350d "pijenje caja na Kopu u datim okolnostima i u dato vreme", to, druze, kosta.

Aca bg

pre 2 godine

Samo nije uzeo u obzir dve mogucnosti.Da te kafice drze ljudi s one strane zakona ili da su vlasnici ok ,ali moraju da placaju reket nekome.Upravo zbog reketiranja je Moskva bila najskuplji grad u vreme najvece bede Jeljcinove epohe.

Kaiser Roger

pre 2 godine

Zato sto smo alav narod koga briga za ostale.Jednostavno da nama neko da da vodimo recimo Svajcarsku, ona za najvise 2 godine bi bankrotirala.Svi bi krali i ponasali se bahato.Mentalitet je upitanju.

Desa

pre 2 godine

Jeli to onaj kafic na vrhu Kopa koji nema dozvolu, pa je reseno da ce da ga sruse, ali ustvari nece, jer ne mogu nikako posto "ima dozvolu"?
E, pa onda neka je 400 din

Branko

pre 2 godine

Hajde ja da dam svoju analizu.

Čaj na računu iznad košta 350 dinara (oko 3 evra) a ne 400 dinara. Radi se o ceni čaja u brvnari Nije Dugme na stazi Karaman, kada se izvučete iz samog centra u brvnari na stazi.

Ljudi su spremni toliko da plate čaj, jer posle 2 sata skijanja kada imate samo jedan lokal, više vam znači topao čaj nego bilo koje drugo piće.

Ako ćemo cene pored staza na alpima da poredimo. Cena čaja u Tri doline je oko 10 evra. Ako porucite nesto drugo, npr kafu, necete dobiti casu vode uz nju, tj mozete da dobijete ali da platite 5 evra...

Ali recimo da je čaj na Kopaoniku 50 evra i da je najskuplji na svetu. Ne znam zašto bi to nekoga brinulo. Nije obaveza da se ide na Kopaonik. Postoji u blizini i Borovec i Bansko i Jahorina. A neko možda i ne voli skijanje, nego samo da šeta.

Ali Srbima najomiljenija sportska disciplina je ležanje u krevetu i kukanje.

Bgd

pre 2 godine

Nema potrebe za naučnom analizom. Čaj košta onoliko koliko su kupci spremni da plate i to je sva mudrost. Odlazak na Kopaonik nije obaveza već luksuz odnosno izuzetno bitan element statusa na društvenim mrežama. Dakle, nije primarni cilj odlazak na skijanje samo po sebi već slikanje za instagram. Što skuplja šolja čaja to je elitniji status, više lajkova, ogroman broj komentara tipa "vau" koji u sebi sadrže značajnu količinu ljubomore i zavisti kojom cenjeni korisnik instagrama hrani svoj ego i sujetu.

Jfi

pre 2 godine

Čovek je lepo objasnio. Kop je mesto gde ljudi sedu u kafić i spremni su da plate 50 evra za pola sata da bi bili okruženi ljudima koji takođe nemaju problem da plate 50 evra za pola sata. Oni koji uzmu sanke i odu na obližnje brdo pa kući na čaj odu ispred prodavnice da popiju pivo sa drugim ljudima koji piju pivo ispred prodavnice.
Svako pravi cenovni raspon i targetuje segment tržišta da bi maksimalizivao profit.
Kome ta roba/usluga ima tu vrednost on je plati kome nema on ne plati. Nekome iPhone ima vrednost nekome Šaomi. Oba misle da je drugi glup a u stvari imaju različitu perspektivu. A oba brenda prave pare jer targetuju proveren segment tržišta i nude ono što je potrebno da bi ta cena tom segmentu odgovarala vrednosti.

Ekonomija

pre 2 godine

Ajmo na fax ponovo. Veblen dobro bi bio caj samo ako bi ljudi placali 350d za caj a mogu na drugim, slicnim mestima na Kopu da plate manje; ali to nije slucaj. Caj i sve ostalo je skupo, jer je zemjliste skupo (zato sto ga ima malo u odnosu na traznju) - ne placas 350d caj, vec placas 350d "pijenje caja na Kopu u datim okolnostima i u dato vreme", to, druze, kosta.

Crvenkape

pre 2 godine

Finansijski nepismeno društvo.

Cena čaja od 400din je svakako moralni užas, finansijski ne. Svi vi koji se zgranjavate, da se sutra probudite i dobijete u nasledstvo kafić na Kopu, sigurno biste taj čaj sa 400 oborili na 50din, jer - topla voda i kesica kamilice (kutija za 35-40, unutra 20 kesica), je li tako?

Ajde, ajde.

blacky

pre 2 godine

Vrlo prosto.Jeftin caj,svi kupuju i ti pravis samo caj.Ubijas se od kuvanja caja.Lepo zaradis na kolicini.Podignes cenu caaja,opadne jedan broj ljudi kojima je to skupo ali kolicinu nadoknadis cenom.I tako dizes cenu dok ne dobijes odlican balans.I na kraju ispadne da sa deset cajeva zaradis kao nekad sa pedeset ili sto.Ali imas manje muke i rada.Manje guzve,kulturica.Cilj je za odredjenu radnju uzeti sto realniju sumu na sto laksi nacin.A ne samo rintaj i stancaj dok ne umres.Takvi pre ili kasnije propadaju jer ne mogu da izdrze vise pritisak i kolicinu posla.Najveca glupost je biti jeftin.Uzmi pare ako mozes kulturno i teraj dalje.Razvijaj posao.

seljadin

pre 2 godine

cena je 400 dinara jer ima ko da kupuje, jednostavno nije vise socijalizam i imamo ljude koji zaradjuju mesecno deset hiljada, sto hiljada, milion evra

Aca bg

pre 2 godine

Samo nije uzeo u obzir dve mogucnosti.Da te kafice drze ljudi s one strane zakona ili da su vlasnici ok ,ali moraju da placaju reket nekome.Upravo zbog reketiranja je Moskva bila najskuplji grad u vreme najvece bede Jeljcinove epohe.

Desa

pre 2 godine

Jeli to onaj kafic na vrhu Kopa koji nema dozvolu, pa je reseno da ce da ga sruse, ali ustvari nece, jer ne mogu nikako posto "ima dozvolu"?
E, pa onda neka je 400 din

Kobaja Grande

pre 2 godine

Zato sto, ako stavis 100, niko nece da ti dodje.
Zato sto bi onda i sve ostalo moralo da ti bude jeftinije.
Zato sto bi onda svi pili samo caj kod tebe i ne bi mogao nista drugo da prodas.
Zato sto bi morao da promenis namrnu restorana u "cajdzinica".
Zato sto je sezona 90 dana, a lokal se rentira cele godine, pa moras od nekud da pokrijes troskove.

kognitivna disonanca

pre 2 godine

Na računu piše da čaj (inače skupi engleski) košta 350 dinara, što je i dalje objektivno skupo, ali kad je već zavladalo blagostanje u našoj lepoj Srbiji, onda uzmi i ne pitaj, jer će sutra biti još bolje.

Kaiser Roger

pre 2 godine

Zato sto smo alav narod koga briga za ostale.Jednostavno da nama neko da da vodimo recimo Svajcarsku, ona za najvise 2 godine bi bankrotirala.Svi bi krali i ponasali se bahato.Mentalitet je upitanju.

lane

pre 2 godine

Nema potrebe za naučnom analizom. Čaj košta onoliko koliko su kupci spremni da plate i to je sva mudrost. Odlazak na Kopaonik nije obaveza već luksuz odnosno izuzetno bitan element statusa na društvenim mrežama. Dakle, nije primarni cilj odlazak na skijanje samo po sebi već slikanje za instagram. Što skuplja šolja čaja to je elitniji status, više lajkova, ogroman broj komentara tipa "vau" koji u sebi sadrže značajnu količinu ljubomore i zavisti kojom cenjeni korisnik instagrama hrani svoj ego i sujetu.
(Bgd, 13. januar 2022 12:47)

Mnogo bolja analiza...

Pedja78

pre 2 godine

naravno vlasnik prodaje po toj ceni jer može, a može jer ovi puni para ne žele da sede u društvu onih koji para imaju manje, pa tako ne bi ni dolazili u taj kafić da su cene manje.

Niko i Ništa

pre 2 godine

Moj komšija Čombe iz Zlakuse lepo kaže: dok je ovaca biće i džempera! U prevodu, sve dok imaju koga da šišaju, ugostitelji će i da šišaju i treba da šišaju. Jednostavno ovaj je dobro to objasnio: zakon ponude i potražnje. Karl Marks je to još davno objasnio i to je zakonitost koja vlada i vladaće u tržišnoj ekonomiji.

Jovan

pre 2 godine

Kopaonik i ovaj čaj od 400din flaša vina od 1000€ pečurke od 5000€ mala zenska torba od 10000€ automobil od 300000 eura jahta od 100 miliona eura, sve to postoji i toliko košta da bi "elita" sebe odvojila od običnog i siromašnog čoveka to je glavni razlog, da gospodi na stazi nebi smetala vićina stanovnika njih 95%.
Danas na planeti 3% stanovnika kontroliše i poseduje 93% posto svog novca i kapitala.
Kako bi se bez ovih bezobraznih cena pokazali ovi "uspešni" biznismeni.

argumentovano objasnjenje

pre 2 godine

Zato sto pametni ljudi nece da idu na Kopaonik da se tamo guraju sa novokomponovanim bogatasima. Pametni ljudi idu na skijanje u Italiju, u manje izvikane centre, gde dolaze inzenjeri, lekari, programeri i sl, tj ljudi spremni da dobro plate uslugu ali samo ako je opravdano. Dakle, kakva klijentela takve i cene.

ajs

pre 2 godine

Сва срећа па немамо море. Иначе би цене биле више него у Монаку! Српска посла.

nemanja

pre 2 godine

Skijanje je uvek bilo zabava za bogate. Ski pass je skup, skijaska oprema izuzetno skupa, kao i troskovi nocenja na planinama.

Sve u svemu skijanje je znatno skuplje nego letovanje i zahteva posedovanje određenih materijalnih dobara (opreme) da biste uopšte bili u mogućnosti da odete na skijanje.

Tako da nije iznenadjenje da su i cene u kafićima visoke.

Veliki brat

pre 2 godine

Znam nekoliko osoba koji su jaki privatnici, voze automobile od 50ak hiljada eura, smeste se u dobar hotel i onda kukaju kako je skupa hrana ili piće. A ima i onih što dođu busom organizovano, pa i oni kukaju. Ne znam, ne razumem.
(mend, 13. januar 2022 15:39)

Postoje oni koji ne izrabljuju radnike i nije im tata ostavio firmu pa da se rasipaju unaokolo olako zarađenim novcem. Postoje i oni koji izrabljuju radnike i imaju ogroman profit, ali su škrti, misle da čaj treba da košta u lokalu u sred turističkog centra isto kao kad ga oni kuvaju sami kod kuće, ali isti takvi kad imaju svoj lokal, u njemu bi čaj naplatili 50 evra kad bi mogli.

I postoje oni normalni, koji neće kukati ako jednom u godini dana plate čaj nekoliko puta više nego što realno vredi, nije smak sveta.


A za one koji su puni para i nije im žao da potroše, ako vam je čaj previše skup, vi naručite viski!

Raven

pre 2 godine

Može na Kopaoniku da se pije pivo(Zaječarsko, možda i druga) za 70din/flaši 0.5l. I to u smeštaju Ski škole uz samu stazu Mašinac (iza hotela Mašinac). A može i za 500din/flaši 0.3l u lokalima sa velikim terasama i pogledom na skijaše. Proveravam redovno, svake godine.
Ali tamo nisam ''viđen''. I otud većina odu na pivo za 500 nego za 70 din.
Nisam pio čaj, ali mislim da je potpuno ista priča.

Crvotočina

pre 2 godine

Nista lakse nego spremiti sam caj u apartmanu. Vruca voda iz bojlera i kutija caja od 20 kesica za 30 dinara. Umesto vode iz bojlera moze se poneti i malo obicno kuvalo koje je 150 dinara kod Kineza. Moze se poneti i tegla meda kao i par limuna koji mogu da prezive i nedelju dana. Bolje je poneti kvalitetniju mesavinu caja iz biosopa nego te kesice koje daju i u kaficu.
(milan, 13. januar 2022 12:38)
Zamisli postaviš takvu sliku iz apartmana na društvene mreže a nalaziš se na Kop-u....pa šta će reći pratioci? Ne ide to tako...

Stojko

pre 2 godine

Sa inzenjerske strane: na Kopaoniku je jako hladno, pa mora da se kupuje posebno mazivo za podmazivanje makaza za sisanje. A to kosta.

Retard

pre 2 godine

Zato sto kada se sankas ili setas po hladnoci duze vreme, jednostavno potreban ti je topao napitak, ljudi to koriste i dizu cene, to bi isto bilo kao da u sred susnog mesta bez vode prodajes vodu;)

milan

pre 2 godine

Nista lakse nego spremiti sam caj u apartmanu. Vruca voda iz bojlera i kutija caja od 20 kesica za 30 dinara. Umesto vode iz bojlera moze se poneti i malo obicno kuvalo koje je 150 dinara kod Kineza. Moze se poneti i tegla meda kao i par limuna koji mogu da prezive i nedelju dana. Bolje je poneti kvalitetniju mesavinu caja iz biosopa nego te kesice koje daju i u kaficu.

ludoje

pre 2 godine

odmah da ti kažem momak
džaba ti diploma
ovo je fizika,neće se ugrejati isto voda na 100 stepeni na O metara i na 1200
kesicu treba dovući do gore,šećer ,platiti radnika i dati mu hranu i smeštaj i na kraju dođe šlag
tj.ko su balvani koji tamo dolaze da ljoskaju čaj
oni koji imaju pare za bacanje
jer da nemaju para za bacanje sedeli bi kući i pili čaj džaba

Beda u mozak srce i dušu je najgora ...

pre 2 godine

Moze li naučno (a i svako drugo,ljudsko,razumno itd itd ) objašnjenje zašto neko (ne svi naravno,ali da ih ima ima i to poprilično ) ko placa čaj 400 dinara kuka svakodnevno žali se na sve i svašta i odiše nekim konstantnim nezadovoljstvom i zraci nekom negativnim zlokobnom energijom
u odnosu na nekog ko bukvalno za dva popijena caja kupi hranu svojoj deci

er

pre 2 godine

Luksuziranje mora da košta. Neko ko ima firmu, auto od 50.000 šta mu je 400 din za čaj?
Pa u Bg se prodaju farmerke za 50.000 din, jakne od 120.000 din pa šta?

Aca bg

pre 2 godine

I flasa vodke "Belvedere" u jednom hotelu u centru Beograda je 23.000 dinara.Iako je VP cena oko 4000.I opet ima seljobera koji to placaju.Negde je logicno da cene u restoranima i hotelima budu do tri puta vece nego VP cena.Ovo je vec bezobrazluk.

Bojan

pre 2 godine

Kakvo je to komunističko pitanje? Pa šta biste vi, da puškom odredjujete cene tudjih usluga? Kakvo banditsko razmišljanje. Čaj na Kopaoniku nije strateški proizvod niti je socijalna kategorija, i niko nema prava da silom nameće drugima kako će da vode svoj posao. Vidi ti njih, čime se oni bave...

Smuleco

pre 2 godine

Dok ima ovaca, biće i šišanja.
(Smuleco, 13. januar 2022 15:51

Znaci, ovce su oni koji idu i po 3 puta na Kopaonik, piju skupe kafe i cajeve, voze skupe dzipove, letuju na Azurnoj obali, kupuju skupu garderobu itd, itd, a ovi sto ne mogu iz kuce da mrdnu, sta su oni?
(gagi4, 13. januar 2022 16:48)

Znam samo, da si se ti prepoznao/prepoznala......i drago mi je zbog toga:)

Analiticar iz banke

pre 2 godine

Tako je bilo i na Adi ciganliji, pa su drali i drali, a onda su redom ljudi poceli da odustaju da sednu u takvim lokalima.

I za posledicu cak sta vise ima sirenje negativnih a pretezno i laznih informacija o tim kaficima tipa da im pacovi setaju, da im je aljkav wc, da konobari kradu,... i ono sto definitvno je istina da ako kazete da placate kesom donesu vam nefiskalni racun ( tj nista od PDV-a drzavi)!!!

BG

pre 2 godine

Realno samo pacenik moze da plati solju caja 400 dinara. Ili covek koji umire od hladnoce pa mu je to neka poslednja sansa. Ne radi se uopste o novcu. Tu se radi o normalnim ljudskim principima. Proizvodnja cipele kosta 50 evra ako je bas dobra. Normalan covek to nece platiti 5000 evra pa cije god da je ime na njoj. Pacenik hoce. Normalan ce platiti 150 evra maksimalno jer to je cena dobre cipele. Ovde se uopste ne radi o trzistu. Da je tako ljudi bi iz termosa direktno prodavali jeftiniji caj. Ovde se radi o pacenicima. Platio sam caj 400 dinara. Jako sam bitan

mend

pre 2 godine

Znam nekoliko osoba koji su jaki privatnici, voze automobile od 50ak hiljada eura, smeste se u dobar hotel i onda kukaju kako je skupa hrana ili piće. A ima i onih što dođu busom organizovano, pa i oni kukaju. Ne znam, ne razumem.

Zumbul

pre 2 godine

Svako ko kaze dok je ovaca bice i vune kada se prica o cenama, nije najbistriji. Znaci ovce su svi ljudi na svetu koji kupuju bilo sta "skupo". Bitan je odnos. Sto je tebi 1000 dinara, meni je 1.

Horhe

pre 2 godine

Dakle, ljudi ne kapiraju da u stvari kad sednu u kafić oni plaćaju to što zauzimaju sto i stolicu tj rentaju ih praktično. A na kopu je renta skupa.. Thats all folks!

gagi4

pre 2 godine

Dok ima ovaca, biće i šišanja.
(Smuleco, 13. januar 2022 15:51

Znaci, ovce su oni koji idu i po 3 puta na Kopaonik, piju skupe kafe i cajeve, voze skupe dzipove, letuju na Azurnoj obali, kupuju skupu garderobu itd, itd, a ovi sto ne mogu iz kuce da mrdnu, sta su oni?

JustinTimb

pre 2 godine

Zato sto kuvari imaju platu od 100.000 do 200.000 din mesecno. I zato sto konobari imaju 50.000-60.000 plus smestaj. Ljudi shvatite da nece niko da ode negde gde je samo sezona na 3 meseca i da ostavi porodicu. Zasto bi iko napustio gde ima stalno radno mesto u gradu cele godine i pritom je sa porodicom i prijateljima. Zato je sve tako skupo. Ne znam sto se ljudi uopste zale, kao da bi oni isli uopste. Ako neko ima novaca za hotel onda sigurno ima i za kafice i restorane.

DEX

pre 2 godine

Ko koliko da ima i zarađuje, budala je ako plati čaj 400 din. Takve derikože i takav bezobrazluk treba bojkotovati. Da sam ugostitelj na Kopaoniku čaj bi delio besplatno uz bilo koji drugi naručen artikal. U usamljenim kafićima na Grčkim plažama cene su iste kao i u ostalim kafićima po naseljenim mestima. Taj ugostitelj je sam i bez konkurencije kilometrima od njega ali Grci imaju šlif za posao i zadovoljni su dobrom zaradom. Ovima na Kopaoniku dobra zarada nije dovoljnaa, oni žele da se obogate od jedne sezone.

boom

pre 2 godine

Za Zlatibor nema opravdanja, jer tamo sezona traje cele godine, ali Kop je specifican, tamo postoji samo 60ak dana zimske sezone, a ostatak godine je sve poluprazno, tako da vecina lokala i ne radi van zimske sezone, a troskovi pre svega zakupa i dalje ostaju i ako lokal ne radi. Tako da im ostaje da deru sto vise u toku te zimske sezone da bi pokrili sve troskove tokom cele godine i nesto i zaradili.

Бабинџем

pre 2 godine

Цене свега треба да буду овакве. Хлеба, млека, брашна, бензина, аута, јабуке, меса, флаширане воде. Коме не одговара, нека не купује или нека производи сам. Пољопривредници да су паметни, треба сви да се удруже и да набијају цене свим маркетима и ресторанима, а људима на мало да продају јефтиније. Ресторани ће онда набити још веће цене и пропасти или служити само елиту.

samo realan

pre 2 godine

Ja da sa pitam, prodavao bih caj po 1000 dindzi. Siguran sam da bi opet bilo kupaca. Vecini nije bitno sta su dobili, vec koliko su platili. Na vasu srecu, ne verujem da cu ikad imati lokal na Kopu, pa cete i dalje placati po 400.

Šta je to sarma i pečenje?

pre 2 godine

Šta je još kupljeno za tih 2470 din? Daj da vidimo mi zaludno.
A i nije jedan, nego dva čaja. Ima se, može se.
I, da li je dotična neka uticajna persona sa društvenih mreža? The Kučkarka, zamisli.

Goran

pre 2 godine

Sto se ljudi bavite ovim uopste, ko hoce nek placa, ko ne ce ne mora. Naravno da je tom ugostitelju cilj sto veci profit i nagurao je neku cenu koju vidi da ce ljudi da placaju. Pa neces svaki dan cele godine da pijes caj za 350 dinara, to je par puta mozda godisnje i to nikom nista ne znaci. Drugo, koliko puta vam se desilo da tako negde dodjete gde je jeftino ali nema mesta, guzva, nekakvi pijanci redjaju pice za picem, deru se itd. Sta vredi onda niska cena?

Druga stvar, na Koponiku neko zimuje u hotelu 7 dana za 5-6 hiljada evra, a neko u Vikend naselju za 50 evra noc, vrlo pristojno, sa novim namestajem. I ko kaze da ce taj u skupom hotelu bolje da provede zimovanje, srecan da se vrati kuci sa uspomenama za pamcenje, a ovaj drugi iz Vikend naselja nece? To kako ce ko provesti zimovanje i koliko ce se lepo osecati nema nikakve veze sa potrosenim novcem na luksuz.

Ali, ovde je sad zapelo oko caja 350 dinara, kao da je to prekretnica zimovanja. Ili si popio ili nisi. Cista glupost.

Александар

pre 2 godine

Свака ти част за економију,али о психологији немаш поима. Наш геџа,кад се мало залеби,почне да диже цене.Економија,драги колега,са Српским бизнисом нема никакве везе.Бавио сам се тиме у Србији,дванаест година,сад сам у инострансву више од тридесет година и могу ти са сигурношћу рећи да то што се нама дешава,нема никакве везе са економијом.

dr mr

pre 2 godine

kad idem na planinu obavezno nosim kvalitetan termos...napunim cajem..i veselo...imate lokale gde je cena mnogo niza, ali nisu na atraktivnim lokacijama...lokacija, pogled, eksklizivitet kosta...spremi caj ili kafu sam i uzivaj, bez ogranicenja...

Aleksa 78

pre 2 godine

Mnogi neće verovati, ali fr Alpi su ( skoro)u rangu sa cenama na Kopaoniku. Kolko nude Alpi a kolko Kopaonik?? Ja dajem prednost Alpima.

Lukic

pre 2 godine

Generalno,cene su shodno rentiranju lokala,niko te ne zove tamo,kome se svidja neka ide,kome je skupo neka sedi kuci,kao sto rekose,svako neka nadje gde mu nije skupo...meni je ok,ide svake godine i to je to...

Mikica

pre 2 godine

Takve su cene za instragramere, i one koji vole da hrane svoj ego, za one pristojnije ima blizu centra u lepom okruzenju: sume, zubor potoka a i u neposrednoj blizini jedne staze gde mozete da popijete kafu / caj za 100 dinara i pivo za 120 din.

sio

pre 2 godine

Mozda je ovo strucna, naucna analiza, frlja se i s nekim terminima, verovatno su i neke titule i zvanja tu. Ali realno, pojma taj nema o ekonomiji i trgovini.
Evo mu za mozgalicu, na istom mestu kapucino kosta mozda 50-100din vise, kako to objasnjava, na osnovu svog "naucnog objasnjenja"?

rodjaksasela

pre 2 godine

Hajde da probamo da nadjemo rešenje. Postoji rešenje za svakoga. Prosto, ukoliko ne želiš da plaćaš nerealnu cenu, poneseš sa sobom kvalitetan termos, skuvaš čaj u smeštaju, sedneš u prirodu i uživaš u istom tom čaju. Ljudi prosto osećaju neku neispunjenost ako ne sednu u taj kafić, i ne popiju čaj iako znaju da košta koliko košta. Ja lično imam problem sa tim da neko naplaćuje nešto nerealno, i istina platim nekad, ali se uvek osećam prevareno. Svestan sam da kada sednem na tako neko eksluzivno mega giga fensi mesto, da sam izmanipulisan i da su isplivali neki kompleksi i kompleksići. Prihvatite to, ali nemojte da vam postane navika i da istima svakodnevno podilazite, borite se sa tim. Sa druge strane, ukoliko država ima ambicija da učini ovu zemlju inkluzivnom za sve ljude, bez obzira na njihova primanja, zašto, kada već izdaju zemlju za bašte tih istih lokala, u te ugovore ne unesu odredbu da svi mogu sedeti ispred lokala, bez obzira da li su mušterije ili ne. Mogu recimo i napraviti klupice i stolove, odmorišta dakle, na stazi i u centru gde će
ljudi moći da uživaju u svom čaju ili kafi iz kućne radinosti. Tržište bi se normalizovalo, te bi postalo uskladjenije sa realnim platežnom mogućnostima građana ove države.

Slobodan

pre 2 godine

У животу чај нисам попио па ћу вероватно баш на Копаонику да почнем!??
П.с спремио сам 800 динара

Keegan

pre 2 godine

Decko je studirao uzalud, zvuci ruzno ali tako je. Oligopolija izvrne ponudu/potraznju na postavu u sekundi. Narodski receno kad se veliki medjusobno dogovore da je caj 400 oni podignu a mali onda isprate nadajuci se vecim mrvicama. Pravilo vazi u svakom poslu na svakom kraju planete, oduvek i zauvek. Kraj.

Toto-ko-tunjo

pre 2 godine

Pa kad' hoce da piju caj na planini
(Zoran, 13. januar 2022 12:16)

Naravno. Obične babe. Kum i ja, pre 30 godina, krug skijanja, pa točeno BIP-ovo pored staze. Em znaš za šta si dao pare, em padneš i ne osetiš.

wer

pre 2 godine

pa da ta nasa "elita" nije zapravo prilicna beda i sirotinja,
kostao bi 1000 i vise
kao u svim krstenim zeljama,
gde zive ozbiljni bogatuni, a ne ovi nasi...

Stefko

pre 2 godine

Citam ove komentare i neki ljudi se ubise da objasne kako je ta cena od 400 din za caj ipak opravdana... I procitas komentare i zastanes i opet na kraju krajeva, zdrava logika normalnog mozga kaze ''Ma brate, previse je 400 din''.
Licno bih to mogao da platim i znam jos 100 ljudi koji bi mogli, ali nekako zdrava logika...

IK

pre 2 godine

Da li ste se nekad zapitali koliko kosta nabavka bilo čega u planinskim mestima? Nabaviti čaj u centru Beograda gde se ukrštaju svi mogući transporti je mnogo lakše nego na vrhu neke planine. Vrlo često i sama voda koja stiže do pojedinih mesta na planini (skijališta, planinski domovi itd.) košta mnogo više nego ona koju vi kući koristite za čaj. Pristupačnost je pola cene. A naravno, ima i onih koji na tome vole dobro da zarade.....i eto ti čaja od 350din.

Karl

pre 2 godine

>> Kako je to moguće je da na Kopaonik idu ljudi koji neće da pitaju koliko košta čaj.

Pa ako moras da pitas koliko kosta caj onda si izgubio kontrolu nad sopstvenim zivotom, da parafraziram Lagerfeld-a...

Neotkrivena strana Lisabona

pre 2 godine

>> Pa u Bg se prodaju farmerke za 50.000 din,

Normlana cena za japanski jeans, i ako se nema para, kupis jednom i do kraja zivota imas kul stvar u ormaru...

Prosto ko pasulj

pre 2 godine

Tema je glupa, a covek je u pravu. Ako je sirotinja raja spremna da obican caj plati 400 dinara, zasto bi ga gazda prodavao za 200?

mr

pre 2 godine

Свака ти част за економију,али о психологији немаш поима. Наш геџа,кад се мало залеби,почне да диже цене.Економија,драги колега,са Српским бизнисом нема никакве везе.Бавио сам се тиме у Србији,дванаест година,сад сам у инострансву више од тридесет година и могу ти са сигурношћу рећи да то што се нама дешава,нема никакве везе са економијом.
(Александар, 13. januar 2022 13:01)

Па види, грешиш, мало си острашћен и не сагледаваш ствари какве јесу. У Србији имамо фактички три економије. Прву, ову привилеговану, везану за тендере и договоре. Другу, као ове, који се на некој локацији договоре или прећутно договоре око многих ствари. Трећу, највећу, ону за коју важе стварна економска правила, о конкуренцији, о психологији трговине, о иновацијама, итд. Ова прва економија нашу државу годишње кошта око 4 милијарде еура. Преживљавање поданика и преторијанаца нас такође кошта око 4 милијарде еура. И то се покрива кредитима и дознакама. Тако да збирно ми опет имамо везе са економијом.

takođe ekonomista

pre 2 godine

Koliko nepotrebno ekonomsko naklapanje da bi se objasnila najjednostavnija stvar na svetu, a to je da ti kad sedneš za sto ne plaćaš čaj nego plaćaš ambijent. Plaćaš pogled i uživanje u ambijentu dok pijuckaš bezvredni čaj.

I nije Kopaonik elitna destinacija zato što su cene elitne, nego upravo suprotno, cene su takve jer je Kopaonik elitna destinacija tj. nalaziš se ipak na vrhu planine. Cenu proizvoda određuje mesto gde se nalaziš, kao i troškovi transporta i dopremanja te robe na to mesto.

Primer: na Musali (najviši vrh Rile i Balkana, u Bugarskoj) nalazi se hiža (planinki dom) gde čaj košta i više nego na Kopaoniku. A kako i ne bi kad se to tamo doprema helikopterom, ne postoji nikakav put do tamo sem kozje staze.

Kad bi se neki kafić nalazio pod vodom ili u svemiru, cena čaja bi takođe bila proporcionalna eksluzivnosti ambijenta i troškovima nabavke robe.

I čemu onda nekakve ekonomske anomalije i komplikovanja jednostavnog odgovora: kad sedneš u kafić plaćaš ambijent, ne plaćaš robu; zato više gledaj gde sedaš a ne šta naručuješ.

fantom

pre 2 godine

Naravno. Skupa odjeća se kupuje u skupim dućanima koji su na vidljivim mjestima, tzv. lux dobra čije su cijene svi vidjeli, a ti hoćeš pokazati da imaš novac za to dok oni nemaju. To nije paradoks, to je ulaganje u shaming ili intimidaciju okoline, što proizvodi i materijalnu i nematerijalnu korist (npr. ugled), dakle fenomen koji sasvim pravilno prati tržište i kojeg trebate iskoristiti ako možete.

Nikol

pre 2 godine

Nažalost Kopaonik nije više za obične građane kao što je bilo u moje vreme već za tajkune mafijaše i neproverene biznismene.

DeDa

pre 2 godine

Jesenas sam video oglas za posao na Kopaoniku.Oglas je glasio Trazim se profesionalni sisac ovaca za rad na kopaoniku.Posao je na odredjeno vreme TJ.dok ima ovaca za sisanje,zarada dobra.

Toni

pre 2 godine

Dok ima ovaca, biće i šišanja.
(Smuleco, 13. januar 2022 15:51

Mislim da ni u centru Beograda nije manje od 400 din, a ne vidim da je to neko bolje mjesto za konzumiranje istog.

Putnik Namernik

pre 2 godine

U Beogradu na glavnoj autobuskoj stani ci,u lokalu birtiji,gde higijena nula,dve kafe i mala koka kola u flasici,platio licno 850din.
(zli, 13. januar 2022 16:26)

A ja platio neka 2 sendviča 440 dinara plus jedno piće iz limenke 180 dinara ali to je izgleda bila greška, u drugim prodavnicama je to piće nekih 70 dinara. Izgleda da su ga pomešali sa Red Bull-om ili nečim sličnim. Ništa, ali što je mnogo, mnogo je. Ubuduće sam išao u pekare gde ujedno mogu da operem ruke i odem do toaleta a mogu da se najedem za 200 dinara.

milan

pre 2 godine

Nista lakse nego spremiti sam caj u apartmanu. Vruca voda iz bojlera i kutija caja od 20 kesica za 30 dinara. Umesto vode iz bojlera moze se poneti i malo obicno kuvalo koje je 150 dinara kod Kineza. Moze se poneti i tegla meda kao i par limuna koji mogu da prezive i nedelju dana. Bolje je poneti kvalitetniju mesavinu caja iz biosopa nego te kesice koje daju i u kaficu.
(milan, 13. januar 2022 12:38)

Zamisli postaviš takvu sliku iz apartmana na društvene mreže a nalaziš se na Kop-u....pa šta će reći pratioci? Ne ide to tako...
(Crvotočina, 13. januar 2022 13:55)

Ne stavljas slike sa cajem u kaficu vec sa snega u skijaskoj opremi.
Podrazumeva se da nisi bio zedan i gladan. Proputovao sam skoro ceo svet i napravio masu fotki. Fotka je npr kako poziram ispred Ajfelove kule a ne kako pijem kafu u pariskom kafeu. Ljudi mogu napraviti daleko bolje fotke na Kopaoniku od onih iz kafica. U ful sarenoj opremi na belom snegu a u pozadini staza, zicara, Grand, Konaci, plavo nebo i sunce npr. Fotke iz kafica su bzv jer se mogu napraviti bilo gde. Mozes se slikati u grckom restoranu u Beogradu i napisati da si u Grckoj npr. Ako se vec slikas da se hvalis da si na nekoj lokaciji onda treba i da se vidi prepoznatljiv motiv te lokacije u pozadini. Uvek su mi bile bzv one slike sa mora gde se vidi samo pesak i voda a neko napise da je npr na Ibici. Po cemu je to Ibica a ne Budva? Treba da se vidi nesto prepoznatljivo za Ibicu.

mr

pre 2 godine

Диплома му говори о понуди и потражњи. А пошто је млад живот ће му тек рећи да не постоје понуда и потражња, и да формирање цене није ни квантна физика а ни психолошка категорија.

DvodinarskiTip

pre 2 godine

U pravu je. Jer smo sirotinja. Da nismo sirotinja skijalista u najavi i zicare koje su nekada postojala i imale tendenciju razvoja su uzurpirana, devastirana, prodata nekima koji vise ne mogu da ulazu jer nisu u 'prilici'. Imate ih pored mnogih manjih i vecih gradova- Nisa, Pirota... I ostale namerno zaobilazene planine koje su izvisile za infrastrukturu nekako tendenciozno, neko je ipak vodu terao iskljucivo na Kopaonik i Zlatibor.

Branko

pre 2 godine

Hajde ja da dam svoju analizu.

Čaj na računu iznad košta 350 dinara (oko 3 evra) a ne 400 dinara. Radi se o ceni čaja u brvnari Nije Dugme na stazi Karaman, kada se izvučete iz samog centra u brvnari na stazi.

Ljudi su spremni toliko da plate čaj, jer posle 2 sata skijanja kada imate samo jedan lokal, više vam znači topao čaj nego bilo koje drugo piće.

Ako ćemo cene pored staza na alpima da poredimo. Cena čaja u Tri doline je oko 10 evra. Ako porucite nesto drugo, npr kafu, necete dobiti casu vode uz nju, tj mozete da dobijete ali da platite 5 evra...

Ali recimo da je čaj na Kopaoniku 50 evra i da je najskuplji na svetu. Ne znam zašto bi to nekoga brinulo. Nije obaveza da se ide na Kopaonik. Postoji u blizini i Borovec i Bansko i Jahorina. A neko možda i ne voli skijanje, nego samo da šeta.

Ali Srbima najomiljenija sportska disciplina je ležanje u krevetu i kukanje.

Bojan

pre 2 godine

Kakvo je to komunističko pitanje? Pa šta biste vi, da puškom odredjujete cene tudjih usluga? Kakvo banditsko razmišljanje. Čaj na Kopaoniku nije strateški proizvod niti je socijalna kategorija, i niko nema prava da silom nameće drugima kako će da vode svoj posao. Vidi ti njih, čime se oni bave...

milan

pre 2 godine

Nista lakse nego spremiti sam caj u apartmanu. Vruca voda iz bojlera i kutija caja od 20 kesica za 30 dinara. Umesto vode iz bojlera moze se poneti i malo obicno kuvalo koje je 150 dinara kod Kineza. Moze se poneti i tegla meda kao i par limuna koji mogu da prezive i nedelju dana. Bolje je poneti kvalitetniju mesavinu caja iz biosopa nego te kesice koje daju i u kaficu.

seljadin

pre 2 godine

cena je 400 dinara jer ima ko da kupuje, jednostavno nije vise socijalizam i imamo ljude koji zaradjuju mesecno deset hiljada, sto hiljada, milion evra

Бабинџем

pre 2 godine

Цене свега треба да буду овакве. Хлеба, млека, брашна, бензина, аута, јабуке, меса, флаширане воде. Коме не одговара, нека не купује или нека производи сам. Пољопривредници да су паметни, треба сви да се удруже и да набијају цене свим маркетима и ресторанима, а људима на мало да продају јефтиније. Ресторани ће онда набити још веће цене и пропасти или служити само елиту.

Kaiser Roger

pre 2 godine

Zato sto smo alav narod koga briga za ostale.Jednostavno da nama neko da da vodimo recimo Svajcarsku, ona za najvise 2 godine bi bankrotirala.Svi bi krali i ponasali se bahato.Mentalitet je upitanju.

Ekonomija

pre 2 godine

Ajmo na fax ponovo. Veblen dobro bi bio caj samo ako bi ljudi placali 350d za caj a mogu na drugim, slicnim mestima na Kopu da plate manje; ali to nije slucaj. Caj i sve ostalo je skupo, jer je zemjliste skupo (zato sto ga ima malo u odnosu na traznju) - ne placas 350d caj, vec placas 350d "pijenje caja na Kopu u datim okolnostima i u dato vreme", to, druze, kosta.

Neotkrivena strana Lisabona

pre 2 godine

>> Pa u Bg se prodaju farmerke za 50.000 din,

Normlana cena za japanski jeans, i ako se nema para, kupis jednom i do kraja zivota imas kul stvar u ormaru...

Kobaja Grande

pre 2 godine

Zato sto, ako stavis 100, niko nece da ti dodje.
Zato sto bi onda i sve ostalo moralo da ti bude jeftinije.
Zato sto bi onda svi pili samo caj kod tebe i ne bi mogao nista drugo da prodas.
Zato sto bi morao da promenis namrnu restorana u "cajdzinica".
Zato sto je sezona 90 dana, a lokal se rentira cele godine, pa moras od nekud da pokrijes troskove.

Niko i Ništa

pre 2 godine

Moj komšija Čombe iz Zlakuse lepo kaže: dok je ovaca biće i džempera! U prevodu, sve dok imaju koga da šišaju, ugostitelji će i da šišaju i treba da šišaju. Jednostavno ovaj je dobro to objasnio: zakon ponude i potražnje. Karl Marks je to još davno objasnio i to je zakonitost koja vlada i vladaće u tržišnoj ekonomiji.

Crvenkape

pre 2 godine

Finansijski nepismeno društvo.

Cena čaja od 400din je svakako moralni užas, finansijski ne. Svi vi koji se zgranjavate, da se sutra probudite i dobijete u nasledstvo kafić na Kopu, sigurno biste taj čaj sa 400 oborili na 50din, jer - topla voda i kesica kamilice (kutija za 35-40, unutra 20 kesica), je li tako?

Ajde, ajde.

blacky

pre 2 godine

Vrlo prosto.Jeftin caj,svi kupuju i ti pravis samo caj.Ubijas se od kuvanja caja.Lepo zaradis na kolicini.Podignes cenu caaja,opadne jedan broj ljudi kojima je to skupo ali kolicinu nadoknadis cenom.I tako dizes cenu dok ne dobijes odlican balans.I na kraju ispadne da sa deset cajeva zaradis kao nekad sa pedeset ili sto.Ali imas manje muke i rada.Manje guzve,kulturica.Cilj je za odredjenu radnju uzeti sto realniju sumu na sto laksi nacin.A ne samo rintaj i stancaj dok ne umres.Takvi pre ili kasnije propadaju jer ne mogu da izdrze vise pritisak i kolicinu posla.Najveca glupost je biti jeftin.Uzmi pare ako mozes kulturno i teraj dalje.Razvijaj posao.

gagi4

pre 2 godine

Dok ima ovaca, biće i šišanja.
(Smuleco, 13. januar 2022 15:51

Znaci, ovce su oni koji idu i po 3 puta na Kopaonik, piju skupe kafe i cajeve, voze skupe dzipove, letuju na Azurnoj obali, kupuju skupu garderobu itd, itd, a ovi sto ne mogu iz kuce da mrdnu, sta su oni?

JustinTimb

pre 2 godine

Zato sto kuvari imaju platu od 100.000 do 200.000 din mesecno. I zato sto konobari imaju 50.000-60.000 plus smestaj. Ljudi shvatite da nece niko da ode negde gde je samo sezona na 3 meseca i da ostavi porodicu. Zasto bi iko napustio gde ima stalno radno mesto u gradu cele godine i pritom je sa porodicom i prijateljima. Zato je sve tako skupo. Ne znam sto se ljudi uopste zale, kao da bi oni isli uopste. Ako neko ima novaca za hotel onda sigurno ima i za kafice i restorane.

Desa

pre 2 godine

Jeli to onaj kafic na vrhu Kopa koji nema dozvolu, pa je reseno da ce da ga sruse, ali ustvari nece, jer ne mogu nikako posto "ima dozvolu"?
E, pa onda neka je 400 din

Retard

pre 2 godine

Zato sto kada se sankas ili setas po hladnoci duze vreme, jednostavno potreban ti je topao napitak, ljudi to koriste i dizu cene, to bi isto bilo kao da u sred susnog mesta bez vode prodajes vodu;)

argumentovano objasnjenje

pre 2 godine

Zato sto pametni ljudi nece da idu na Kopaonik da se tamo guraju sa novokomponovanim bogatasima. Pametni ljudi idu na skijanje u Italiju, u manje izvikane centre, gde dolaze inzenjeri, lekari, programeri i sl, tj ljudi spremni da dobro plate uslugu ali samo ako je opravdano. Dakle, kakva klijentela takve i cene.

Lukic

pre 2 godine

Generalno,cene su shodno rentiranju lokala,niko te ne zove tamo,kome se svidja neka ide,kome je skupo neka sedi kuci,kao sto rekose,svako neka nadje gde mu nije skupo...meni je ok,ide svake godine i to je to...

Jfi

pre 2 godine

Čovek je lepo objasnio. Kop je mesto gde ljudi sedu u kafić i spremni su da plate 50 evra za pola sata da bi bili okruženi ljudima koji takođe nemaju problem da plate 50 evra za pola sata. Oni koji uzmu sanke i odu na obližnje brdo pa kući na čaj odu ispred prodavnice da popiju pivo sa drugim ljudima koji piju pivo ispred prodavnice.
Svako pravi cenovni raspon i targetuje segment tržišta da bi maksimalizivao profit.
Kome ta roba/usluga ima tu vrednost on je plati kome nema on ne plati. Nekome iPhone ima vrednost nekome Šaomi. Oba misle da je drugi glup a u stvari imaju različitu perspektivu. A oba brenda prave pare jer targetuju proveren segment tržišta i nude ono što je potrebno da bi ta cena tom segmentu odgovarala vrednosti.

IK

pre 2 godine

Da li ste se nekad zapitali koliko kosta nabavka bilo čega u planinskim mestima? Nabaviti čaj u centru Beograda gde se ukrštaju svi mogući transporti je mnogo lakše nego na vrhu neke planine. Vrlo često i sama voda koja stiže do pojedinih mesta na planini (skijališta, planinski domovi itd.) košta mnogo više nego ona koju vi kući koristite za čaj. Pristupačnost je pola cene. A naravno, ima i onih koji na tome vole dobro da zarade.....i eto ti čaja od 350din.

Zumbul

pre 2 godine

Svako ko kaze dok je ovaca bice i vune kada se prica o cenama, nije najbistriji. Znaci ovce su svi ljudi na svetu koji kupuju bilo sta "skupo". Bitan je odnos. Sto je tebi 1000 dinara, meni je 1.

Karl

pre 2 godine

>> Kako je to moguće je da na Kopaonik idu ljudi koji neće da pitaju koliko košta čaj.

Pa ako moras da pitas koliko kosta caj onda si izgubio kontrolu nad sopstvenim zivotom, da parafraziram Lagerfeld-a...

BG

pre 2 godine

Realno samo pacenik moze da plati solju caja 400 dinara. Ili covek koji umire od hladnoce pa mu je to neka poslednja sansa. Ne radi se uopste o novcu. Tu se radi o normalnim ljudskim principima. Proizvodnja cipele kosta 50 evra ako je bas dobra. Normalan covek to nece platiti 5000 evra pa cije god da je ime na njoj. Pacenik hoce. Normalan ce platiti 150 evra maksimalno jer to je cena dobre cipele. Ovde se uopste ne radi o trzistu. Da je tako ljudi bi iz termosa direktno prodavali jeftiniji caj. Ovde se radi o pacenicima. Platio sam caj 400 dinara. Jako sam bitan

Šta je to sarma i pečenje?

pre 2 godine

Šta je još kupljeno za tih 2470 din? Daj da vidimo mi zaludno.
A i nije jedan, nego dva čaja. Ima se, može se.
I, da li je dotična neka uticajna persona sa društvenih mreža? The Kučkarka, zamisli.

Aca bg

pre 2 godine

Samo nije uzeo u obzir dve mogucnosti.Da te kafice drze ljudi s one strane zakona ili da su vlasnici ok ,ali moraju da placaju reket nekome.Upravo zbog reketiranja je Moskva bila najskuplji grad u vreme najvece bede Jeljcinove epohe.

Veliki brat

pre 2 godine

Znam nekoliko osoba koji su jaki privatnici, voze automobile od 50ak hiljada eura, smeste se u dobar hotel i onda kukaju kako je skupa hrana ili piće. A ima i onih što dođu busom organizovano, pa i oni kukaju. Ne znam, ne razumem.
(mend, 13. januar 2022 15:39)

Postoje oni koji ne izrabljuju radnike i nije im tata ostavio firmu pa da se rasipaju unaokolo olako zarađenim novcem. Postoje i oni koji izrabljuju radnike i imaju ogroman profit, ali su škrti, misle da čaj treba da košta u lokalu u sred turističkog centra isto kao kad ga oni kuvaju sami kod kuće, ali isti takvi kad imaju svoj lokal, u njemu bi čaj naplatili 50 evra kad bi mogli.

I postoje oni normalni, koji neće kukati ako jednom u godini dana plate čaj nekoliko puta više nego što realno vredi, nije smak sveta.


A za one koji su puni para i nije im žao da potroše, ako vam je čaj previše skup, vi naručite viski!

ajs

pre 2 godine

Сва срећа па немамо море. Иначе би цене биле више него у Монаку! Српска посла.

Smuleco

pre 2 godine

Dok ima ovaca, biće i šišanja.
(Smuleco, 13. januar 2022 15:51

Znaci, ovce su oni koji idu i po 3 puta na Kopaonik, piju skupe kafe i cajeve, voze skupe dzipove, letuju na Azurnoj obali, kupuju skupu garderobu itd, itd, a ovi sto ne mogu iz kuce da mrdnu, sta su oni?
(gagi4, 13. januar 2022 16:48)

Znam samo, da si se ti prepoznao/prepoznala......i drago mi je zbog toga:)

Bgd

pre 2 godine

Nema potrebe za naučnom analizom. Čaj košta onoliko koliko su kupci spremni da plate i to je sva mudrost. Odlazak na Kopaonik nije obaveza već luksuz odnosno izuzetno bitan element statusa na društvenim mrežama. Dakle, nije primarni cilj odlazak na skijanje samo po sebi već slikanje za instagram. Što skuplja šolja čaja to je elitniji status, više lajkova, ogroman broj komentara tipa "vau" koji u sebi sadrže značajnu količinu ljubomore i zavisti kojom cenjeni korisnik instagrama hrani svoj ego i sujetu.

DEX

pre 2 godine

Ko koliko da ima i zarađuje, budala je ako plati čaj 400 din. Takve derikože i takav bezobrazluk treba bojkotovati. Da sam ugostitelj na Kopaoniku čaj bi delio besplatno uz bilo koji drugi naručen artikal. U usamljenim kafićima na Grčkim plažama cene su iste kao i u ostalim kafićima po naseljenim mestima. Taj ugostitelj je sam i bez konkurencije kilometrima od njega ali Grci imaju šlif za posao i zadovoljni su dobrom zaradom. Ovima na Kopaoniku dobra zarada nije dovoljnaa, oni žele da se obogate od jedne sezone.

sio

pre 2 godine

Mozda je ovo strucna, naucna analiza, frlja se i s nekim terminima, verovatno su i neke titule i zvanja tu. Ali realno, pojma taj nema o ekonomiji i trgovini.
Evo mu za mozgalicu, na istom mestu kapucino kosta mozda 50-100din vise, kako to objasnjava, na osnovu svog "naucnog objasnjenja"?

Horhe

pre 2 godine

Dakle, ljudi ne kapiraju da u stvari kad sednu u kafić oni plaćaju to što zauzimaju sto i stolicu tj rentaju ih praktično. A na kopu je renta skupa.. Thats all folks!

Александар

pre 2 godine

Свака ти част за економију,али о психологији немаш поима. Наш геџа,кад се мало залеби,почне да диже цене.Економија,драги колега,са Српским бизнисом нема никакве везе.Бавио сам се тиме у Србији,дванаест година,сад сам у инострансву више од тридесет година и могу ти са сигурношћу рећи да то што се нама дешава,нема никакве везе са економијом.

boom

pre 2 godine

Za Zlatibor nema opravdanja, jer tamo sezona traje cele godine, ali Kop je specifican, tamo postoji samo 60ak dana zimske sezone, a ostatak godine je sve poluprazno, tako da vecina lokala i ne radi van zimske sezone, a troskovi pre svega zakupa i dalje ostaju i ako lokal ne radi. Tako da im ostaje da deru sto vise u toku te zimske sezone da bi pokrili sve troskove tokom cele godine i nesto i zaradili.

wer

pre 2 godine

pa da ta nasa "elita" nije zapravo prilicna beda i sirotinja,
kostao bi 1000 i vise
kao u svim krstenim zeljama,
gde zive ozbiljni bogatuni, a ne ovi nasi...

Keegan

pre 2 godine

Decko je studirao uzalud, zvuci ruzno ali tako je. Oligopolija izvrne ponudu/potraznju na postavu u sekundi. Narodski receno kad se veliki medjusobno dogovore da je caj 400 oni podignu a mali onda isprate nadajuci se vecim mrvicama. Pravilo vazi u svakom poslu na svakom kraju planete, oduvek i zauvek. Kraj.

Pedja78

pre 2 godine

naravno vlasnik prodaje po toj ceni jer može, a može jer ovi puni para ne žele da sede u društvu onih koji para imaju manje, pa tako ne bi ni dolazili u taj kafić da su cene manje.

rodjaksasela

pre 2 godine

Hajde da probamo da nadjemo rešenje. Postoji rešenje za svakoga. Prosto, ukoliko ne želiš da plaćaš nerealnu cenu, poneseš sa sobom kvalitetan termos, skuvaš čaj u smeštaju, sedneš u prirodu i uživaš u istom tom čaju. Ljudi prosto osećaju neku neispunjenost ako ne sednu u taj kafić, i ne popiju čaj iako znaju da košta koliko košta. Ja lično imam problem sa tim da neko naplaćuje nešto nerealno, i istina platim nekad, ali se uvek osećam prevareno. Svestan sam da kada sednem na tako neko eksluzivno mega giga fensi mesto, da sam izmanipulisan i da su isplivali neki kompleksi i kompleksići. Prihvatite to, ali nemojte da vam postane navika i da istima svakodnevno podilazite, borite se sa tim. Sa druge strane, ukoliko država ima ambicija da učini ovu zemlju inkluzivnom za sve ljude, bez obzira na njihova primanja, zašto, kada već izdaju zemlju za bašte tih istih lokala, u te ugovore ne unesu odredbu da svi mogu sedeti ispred lokala, bez obzira da li su mušterije ili ne. Mogu recimo i napraviti klupice i stolove, odmorišta dakle, na stazi i u centru gde će
ljudi moći da uživaju u svom čaju ili kafi iz kućne radinosti. Tržište bi se normalizovalo, te bi postalo uskladjenije sa realnim platežnom mogućnostima građana ove države.

Stefko

pre 2 godine

Citam ove komentare i neki ljudi se ubise da objasne kako je ta cena od 400 din za caj ipak opravdana... I procitas komentare i zastanes i opet na kraju krajeva, zdrava logika normalnog mozga kaze ''Ma brate, previse je 400 din''.
Licno bih to mogao da platim i znam jos 100 ljudi koji bi mogli, ali nekako zdrava logika...

Goran

pre 2 godine

Sto se ljudi bavite ovim uopste, ko hoce nek placa, ko ne ce ne mora. Naravno da je tom ugostitelju cilj sto veci profit i nagurao je neku cenu koju vidi da ce ljudi da placaju. Pa neces svaki dan cele godine da pijes caj za 350 dinara, to je par puta mozda godisnje i to nikom nista ne znaci. Drugo, koliko puta vam se desilo da tako negde dodjete gde je jeftino ali nema mesta, guzva, nekakvi pijanci redjaju pice za picem, deru se itd. Sta vredi onda niska cena?

Druga stvar, na Koponiku neko zimuje u hotelu 7 dana za 5-6 hiljada evra, a neko u Vikend naselju za 50 evra noc, vrlo pristojno, sa novim namestajem. I ko kaze da ce taj u skupom hotelu bolje da provede zimovanje, srecan da se vrati kuci sa uspomenama za pamcenje, a ovaj drugi iz Vikend naselja nece? To kako ce ko provesti zimovanje i koliko ce se lepo osecati nema nikakve veze sa potrosenim novcem na luksuz.

Ali, ovde je sad zapelo oko caja 350 dinara, kao da je to prekretnica zimovanja. Ili si popio ili nisi. Cista glupost.

ludoje

pre 2 godine

odmah da ti kažem momak
džaba ti diploma
ovo je fizika,neće se ugrejati isto voda na 100 stepeni na O metara i na 1200
kesicu treba dovući do gore,šećer ,platiti radnika i dati mu hranu i smeštaj i na kraju dođe šlag
tj.ko su balvani koji tamo dolaze da ljoskaju čaj
oni koji imaju pare za bacanje
jer da nemaju para za bacanje sedeli bi kući i pili čaj džaba

Aca bg

pre 2 godine

I flasa vodke "Belvedere" u jednom hotelu u centru Beograda je 23.000 dinara.Iako je VP cena oko 4000.I opet ima seljobera koji to placaju.Negde je logicno da cene u restoranima i hotelima budu do tri puta vece nego VP cena.Ovo je vec bezobrazluk.

kognitivna disonanca

pre 2 godine

Na računu piše da čaj (inače skupi engleski) košta 350 dinara, što je i dalje objektivno skupo, ali kad je već zavladalo blagostanje u našoj lepoj Srbiji, onda uzmi i ne pitaj, jer će sutra biti još bolje.

Aleksa 78

pre 2 godine

Mnogi neće verovati, ali fr Alpi su ( skoro)u rangu sa cenama na Kopaoniku. Kolko nude Alpi a kolko Kopaonik?? Ja dajem prednost Alpima.

Stojko

pre 2 godine

Sa inzenjerske strane: na Kopaoniku je jako hladno, pa mora da se kupuje posebno mazivo za podmazivanje makaza za sisanje. A to kosta.

Raven

pre 2 godine

Može na Kopaoniku da se pije pivo(Zaječarsko, možda i druga) za 70din/flaši 0.5l. I to u smeštaju Ski škole uz samu stazu Mašinac (iza hotela Mašinac). A može i za 500din/flaši 0.3l u lokalima sa velikim terasama i pogledom na skijaše. Proveravam redovno, svake godine.
Ali tamo nisam ''viđen''. I otud većina odu na pivo za 500 nego za 70 din.
Nisam pio čaj, ali mislim da je potpuno ista priča.

samo realan

pre 2 godine

Ja da sa pitam, prodavao bih caj po 1000 dindzi. Siguran sam da bi opet bilo kupaca. Vecini nije bitno sta su dobili, vec koliko su platili. Na vasu srecu, ne verujem da cu ikad imati lokal na Kopu, pa cete i dalje placati po 400.

Crvotočina

pre 2 godine

Nista lakse nego spremiti sam caj u apartmanu. Vruca voda iz bojlera i kutija caja od 20 kesica za 30 dinara. Umesto vode iz bojlera moze se poneti i malo obicno kuvalo koje je 150 dinara kod Kineza. Moze se poneti i tegla meda kao i par limuna koji mogu da prezive i nedelju dana. Bolje je poneti kvalitetniju mesavinu caja iz biosopa nego te kesice koje daju i u kaficu.
(milan, 13. januar 2022 12:38)
Zamisli postaviš takvu sliku iz apartmana na društvene mreže a nalaziš se na Kop-u....pa šta će reći pratioci? Ne ide to tako...

nemanja

pre 2 godine

Skijanje je uvek bilo zabava za bogate. Ski pass je skup, skijaska oprema izuzetno skupa, kao i troskovi nocenja na planinama.

Sve u svemu skijanje je znatno skuplje nego letovanje i zahteva posedovanje određenih materijalnih dobara (opreme) da biste uopšte bili u mogućnosti da odete na skijanje.

Tako da nije iznenadjenje da su i cene u kafićima visoke.

Toto-ko-tunjo

pre 2 godine

Pa kad' hoce da piju caj na planini
(Zoran, 13. januar 2022 12:16)

Naravno. Obične babe. Kum i ja, pre 30 godina, krug skijanja, pa točeno BIP-ovo pored staze. Em znaš za šta si dao pare, em padneš i ne osetiš.

Slobodan

pre 2 godine

У животу чај нисам попио па ћу вероватно баш на Копаонику да почнем!??
П.с спремио сам 800 динара

Jovan

pre 2 godine

Kopaonik i ovaj čaj od 400din flaša vina od 1000€ pečurke od 5000€ mala zenska torba od 10000€ automobil od 300000 eura jahta od 100 miliona eura, sve to postoji i toliko košta da bi "elita" sebe odvojila od običnog i siromašnog čoveka to je glavni razlog, da gospodi na stazi nebi smetala vićina stanovnika njih 95%.
Danas na planeti 3% stanovnika kontroliše i poseduje 93% posto svog novca i kapitala.
Kako bi se bez ovih bezobraznih cena pokazali ovi "uspešni" biznismeni.

dr mr

pre 2 godine

kad idem na planinu obavezno nosim kvalitetan termos...napunim cajem..i veselo...imate lokale gde je cena mnogo niza, ali nisu na atraktivnim lokacijama...lokacija, pogled, eksklizivitet kosta...spremi caj ili kafu sam i uzivaj, bez ogranicenja...

lane

pre 2 godine

Nema potrebe za naučnom analizom. Čaj košta onoliko koliko su kupci spremni da plate i to je sva mudrost. Odlazak na Kopaonik nije obaveza već luksuz odnosno izuzetno bitan element statusa na društvenim mrežama. Dakle, nije primarni cilj odlazak na skijanje samo po sebi već slikanje za instagram. Što skuplja šolja čaja to je elitniji status, više lajkova, ogroman broj komentara tipa "vau" koji u sebi sadrže značajnu količinu ljubomore i zavisti kojom cenjeni korisnik instagrama hrani svoj ego i sujetu.
(Bgd, 13. januar 2022 12:47)

Mnogo bolja analiza...

er

pre 2 godine

Luksuziranje mora da košta. Neko ko ima firmu, auto od 50.000 šta mu je 400 din za čaj?
Pa u Bg se prodaju farmerke za 50.000 din, jakne od 120.000 din pa šta?

Beda u mozak srce i dušu je najgora ...

pre 2 godine

Moze li naučno (a i svako drugo,ljudsko,razumno itd itd ) objašnjenje zašto neko (ne svi naravno,ali da ih ima ima i to poprilično ) ko placa čaj 400 dinara kuka svakodnevno žali se na sve i svašta i odiše nekim konstantnim nezadovoljstvom i zraci nekom negativnim zlokobnom energijom
u odnosu na nekog ko bukvalno za dva popijena caja kupi hranu svojoj deci

mend

pre 2 godine

Znam nekoliko osoba koji su jaki privatnici, voze automobile od 50ak hiljada eura, smeste se u dobar hotel i onda kukaju kako je skupa hrana ili piće. A ima i onih što dođu busom organizovano, pa i oni kukaju. Ne znam, ne razumem.

Nikol

pre 2 godine

Nažalost Kopaonik nije više za obične građane kao što je bilo u moje vreme već za tajkune mafijaše i neproverene biznismene.

Putnik Namernik

pre 2 godine

U Beogradu na glavnoj autobuskoj stani ci,u lokalu birtiji,gde higijena nula,dve kafe i mala koka kola u flasici,platio licno 850din.
(zli, 13. januar 2022 16:26)

A ja platio neka 2 sendviča 440 dinara plus jedno piće iz limenke 180 dinara ali to je izgleda bila greška, u drugim prodavnicama je to piće nekih 70 dinara. Izgleda da su ga pomešali sa Red Bull-om ili nečim sličnim. Ništa, ali što je mnogo, mnogo je. Ubuduće sam išao u pekare gde ujedno mogu da operem ruke i odem do toaleta a mogu da se najedem za 200 dinara.

DvodinarskiTip

pre 2 godine

U pravu je. Jer smo sirotinja. Da nismo sirotinja skijalista u najavi i zicare koje su nekada postojala i imale tendenciju razvoja su uzurpirana, devastirana, prodata nekima koji vise ne mogu da ulazu jer nisu u 'prilici'. Imate ih pored mnogih manjih i vecih gradova- Nisa, Pirota... I ostale namerno zaobilazene planine koje su izvisile za infrastrukturu nekako tendenciozno, neko je ipak vodu terao iskljucivo na Kopaonik i Zlatibor.

Mikica

pre 2 godine

Takve su cene za instragramere, i one koji vole da hrane svoj ego, za one pristojnije ima blizu centra u lepom okruzenju: sume, zubor potoka a i u neposrednoj blizini jedne staze gde mozete da popijete kafu / caj za 100 dinara i pivo za 120 din.

Analiticar iz banke

pre 2 godine

Tako je bilo i na Adi ciganliji, pa su drali i drali, a onda su redom ljudi poceli da odustaju da sednu u takvim lokalima.

I za posledicu cak sta vise ima sirenje negativnih a pretezno i laznih informacija o tim kaficima tipa da im pacovi setaju, da im je aljkav wc, da konobari kradu,... i ono sto definitvno je istina da ako kazete da placate kesom donesu vam nefiskalni racun ( tj nista od PDV-a drzavi)!!!

Toni

pre 2 godine

Dok ima ovaca, biće i šišanja.
(Smuleco, 13. januar 2022 15:51

Mislim da ni u centru Beograda nije manje od 400 din, a ne vidim da je to neko bolje mjesto za konzumiranje istog.

DeDa

pre 2 godine

Jesenas sam video oglas za posao na Kopaoniku.Oglas je glasio Trazim se profesionalni sisac ovaca za rad na kopaoniku.Posao je na odredjeno vreme TJ.dok ima ovaca za sisanje,zarada dobra.

takođe ekonomista

pre 2 godine

Koliko nepotrebno ekonomsko naklapanje da bi se objasnila najjednostavnija stvar na svetu, a to je da ti kad sedneš za sto ne plaćaš čaj nego plaćaš ambijent. Plaćaš pogled i uživanje u ambijentu dok pijuckaš bezvredni čaj.

I nije Kopaonik elitna destinacija zato što su cene elitne, nego upravo suprotno, cene su takve jer je Kopaonik elitna destinacija tj. nalaziš se ipak na vrhu planine. Cenu proizvoda određuje mesto gde se nalaziš, kao i troškovi transporta i dopremanja te robe na to mesto.

Primer: na Musali (najviši vrh Rile i Balkana, u Bugarskoj) nalazi se hiža (planinki dom) gde čaj košta i više nego na Kopaoniku. A kako i ne bi kad se to tamo doprema helikopterom, ne postoji nikakav put do tamo sem kozje staze.

Kad bi se neki kafić nalazio pod vodom ili u svemiru, cena čaja bi takođe bila proporcionalna eksluzivnosti ambijenta i troškovima nabavke robe.

I čemu onda nekakve ekonomske anomalije i komplikovanja jednostavnog odgovora: kad sedneš u kafić plaćaš ambijent, ne plaćaš robu; zato više gledaj gde sedaš a ne šta naručuješ.

milan

pre 2 godine

Nista lakse nego spremiti sam caj u apartmanu. Vruca voda iz bojlera i kutija caja od 20 kesica za 30 dinara. Umesto vode iz bojlera moze se poneti i malo obicno kuvalo koje je 150 dinara kod Kineza. Moze se poneti i tegla meda kao i par limuna koji mogu da prezive i nedelju dana. Bolje je poneti kvalitetniju mesavinu caja iz biosopa nego te kesice koje daju i u kaficu.
(milan, 13. januar 2022 12:38)

Zamisli postaviš takvu sliku iz apartmana na društvene mreže a nalaziš se na Kop-u....pa šta će reći pratioci? Ne ide to tako...
(Crvotočina, 13. januar 2022 13:55)

Ne stavljas slike sa cajem u kaficu vec sa snega u skijaskoj opremi.
Podrazumeva se da nisi bio zedan i gladan. Proputovao sam skoro ceo svet i napravio masu fotki. Fotka je npr kako poziram ispred Ajfelove kule a ne kako pijem kafu u pariskom kafeu. Ljudi mogu napraviti daleko bolje fotke na Kopaoniku od onih iz kafica. U ful sarenoj opremi na belom snegu a u pozadini staza, zicara, Grand, Konaci, plavo nebo i sunce npr. Fotke iz kafica su bzv jer se mogu napraviti bilo gde. Mozes se slikati u grckom restoranu u Beogradu i napisati da si u Grckoj npr. Ako se vec slikas da se hvalis da si na nekoj lokaciji onda treba i da se vidi prepoznatljiv motiv te lokacije u pozadini. Uvek su mi bile bzv one slike sa mora gde se vidi samo pesak i voda a neko napise da je npr na Ibici. Po cemu je to Ibica a ne Budva? Treba da se vidi nesto prepoznatljivo za Ibicu.

mr

pre 2 godine

Диплома му говори о понуди и потражњи. А пошто је млад живот ће му тек рећи да не постоје понуда и потражња, и да формирање цене није ни квантна физика а ни психолошка категорија.

fantom

pre 2 godine

Naravno. Skupa odjeća se kupuje u skupim dućanima koji su na vidljivim mjestima, tzv. lux dobra čije su cijene svi vidjeli, a ti hoćeš pokazati da imaš novac za to dok oni nemaju. To nije paradoks, to je ulaganje u shaming ili intimidaciju okoline, što proizvodi i materijalnu i nematerijalnu korist (npr. ugled), dakle fenomen koji sasvim pravilno prati tržište i kojeg trebate iskoristiti ako možete.

mr

pre 2 godine

Свака ти част за економију,али о психологији немаш поима. Наш геџа,кад се мало залеби,почне да диже цене.Економија,драги колега,са Српским бизнисом нема никакве везе.Бавио сам се тиме у Србији,дванаест година,сад сам у инострансву више од тридесет година и могу ти са сигурношћу рећи да то што се нама дешава,нема никакве везе са економијом.
(Александар, 13. januar 2022 13:01)

Па види, грешиш, мало си острашћен и не сагледаваш ствари какве јесу. У Србији имамо фактички три економије. Прву, ову привилеговану, везану за тендере и договоре. Другу, као ове, који се на некој локацији договоре или прећутно договоре око многих ствари. Трећу, највећу, ону за коју важе стварна економска правила, о конкуренцији, о психологији трговине, о иновацијама, итд. Ова прва економија нашу државу годишње кошта око 4 милијарде еура. Преживљавање поданика и преторијанаца нас такође кошта око 4 милијарде еура. И то се покрива кредитима и дознакама. Тако да збирно ми опет имамо везе са економијом.

Prosto ko pasulj

pre 2 godine

Tema je glupa, a covek je u pravu. Ako je sirotinja raja spremna da obican caj plati 400 dinara, zasto bi ga gazda prodavao za 200?