"Ovo je najružniji i najbrutalniji grad na planeti" FOTO

"O vremena, o običaji" - uzviknuli bi mnogi. Upravo se na putovanjima vidi kako svako vreme nosi svoje običaje, a ono što se nekada smatralo ružnim sada je želja mnogih turista. Dakle, zanimljivo je vratiti se u prošlost, u sada već drevni 18. vek, i zaviriti u to kako su turisti pričali o nekim današnjim popularnim destinacijama.

Izvor: B92
Pošaljite komentar
  1. Mozda je beograd ruzan, al je zato prljav...
    (ööö, 27. decembar 2020 14:24)

    # Link komentara

  2. Paris je najlepsi nocu Lepo je osvetljen i ne vidi se sivilo i prljvstina tog grada
    (zorana, 21. decembar 2020 14:16)

    # Link komentara

  3. Obalom od Porta preko Lisabona,Marbelje,Malage,Alicante,Valensije,Barcelone,Marseja,Nice,Monte Carlo,San Remo,Cinque terre,Amalfi.
    (znaci, 17. decembar 2020 21:48)

    # Link komentara

  4. Moj "najružniji grad na planeti" svakako je Požarevac. Obišao sam već stotinjak gradova diljem Europe i šire, kada sam tih davnih 80-tih u svojim kasnim dvadesetim došao da služim vojni rok u tom prašnjavom i blatnjavom gradu. A stigao sam sa osunčane kamene rive, kamenih tgova, ulica, palača...Rekoše mi da se u međuvremenu situacija promjenila nabolje, što ne znači da ne bi i dalje u mom slučaju zadržao to "favoritsko" mjesto .
    (kulturološki šok, 16. decembar 2020 14:07)

    To znaci da nisi bio ni u jednom drugom gradu uze Srbije. (Beograd, naravno, ne spada u tu pricu - o njemu nekom drugom prilikom.) Pozarevac je jedan od najmanje ruznih. Lepo je jedino Valjevo (barem je bilo, ako ga u medjuvremenu nisu unakazili) i donekle Uzice (mislim, planinski grad k'o planinski grad). Plus deo Kragujevca izmedju dva semafora u centru. U krajevima s tri padeza nisam nikad bio, tako da ne mogu da sudim. Moze biti da je u Vranje sve za gledanje.
    (trojanski konjusar, 17. decembar 2020 19:38)

    # Link komentara

  5. Vremena, ljudi, običaji i ukus se stalno menjaju. Znači nema ničeg čudnog u tekstu.
    (Milenko, 17. decembar 2020 18:55)

    # Link komentara

  6. Kosice na istoku Slovacke. Ako ne zna kako izgleda kraj sveta, ovde moze da vidi uzivo. Sanatorijum na otvorenom. Kao u Americkim filmovima iz 80 - tih, kada bolesnici preuzmu ludaru...ovde svi imaju nekiu defekt, a samouvereni su.

    Katastrofa...zamrznuti u vremenu...fasade su krune u centru grada, nit reke nit tvrdjave...agresivni a policije na svakom koraku...bolesno blenu u tebe...joj majko mila.
    (Bordo navijac, 17. decembar 2020 16:27)

    # Link komentara

  7. Da skrenem malo sa teme, znate li da u Parizu, u blizini Ajfela, ima ulica koja se zove Beograd?
    (Rue de Belgrade, 17. decembar 2020 15:54)

    # Link komentara

  8. Beograd nikad lep a sada i zagadjen. Gore od ovoga su današnji ''Beogradjani''.

    Pamtim nesto iz 80 tih i bilo je vise kulture u svakom smislu.Manje automobila, gužve ,ljudi ...neki drugi ljudi.

    Sećam se ustajanja starima u autobusu, kritike kad baciš papir na ulicu ,persiranja, kakve -takve srednje klase i odredjenog nivoa ''dobrog'' života . Nije sve ni u novcu ali jeste u ljudima , a mi smo tu najviše propali.
    (pašalić, 17. decembar 2020 13:07)

    # Link komentara

  9. Beograd je najlepši, živeo nam Beograd! (ajmo minusi, autošovinisti i susedi). Inače Napulj mi je mi je bio najružniji grad, skučen, nabijen na brda, mada ima opet neki italijanski šmek.
    (licemeri, 17. decembar 2020 13:05)

    # Link komentara

  10. Palermo i Berlin, za mene dovoljno. Na Siciliju bih se sutra preselio.
    (Hanibal, 17. decembar 2020 12:11)

    # Link komentara

  11. Pariz je lep grad za turističku posetu do nedelju dana.

    Za život je prilično drugačija priča. Osim ako nemate baš visoka primanja život je prililčno težak jer su plate uglavnom ispod 2000 evra dok je stan barem oko 1000 za iznajmljivanje. Jako se teško nešto može uštedeti. Većina ljudi živi po malenim stanovima, gustina naseljenosti je ogromna ljudi iskaču sa svih strana na ulici, ljudi su veoma otuđeni i generalno osećaj usamljenosti je veoma velik, barem za nekog ko je došao u Pariz u 30-tim pre 2 godine kao ja. Ko je ovde odrastao možda mu je druga priča.

    Pokušati sprijateljiti se sa afrikancima, arapima pa čak i našim ljudima je gotovo nemoguće što zbog veličine grada što zbog razlike u kulturi. Naših ljudi ima jako malo po mom iskustvu. Sva poznanstva su vrlo površna i retka. Sada zbog korone to izrazito dolazi do izražaja kada nikoga ne možete sresti i da hoćete. Nativne Francuze manje više ne zanimaju imigranti i to je vrlo očigledno.

    Arhitektura jeste lepa ali je u 90% slučajeva copy paste pa u jednom momentu nećete znati gde se nalazite više kada sve ulice isto izgledaju što može delovati veoma monotono i dosadno.

    Nečistoća jeste ogromna, veliki je broj beskućnika itd.

    Još jednom lepo je za posetu i videti znamenitosti po centru. Lepo je eventualno i za mlade ljude koji hoće da se ižive i upoznaju puno ljudi-momaka-devojaka na kratko ali za neki ozbiljniji ili porodični život mislim da je jako teško.
    (Bogdan, 17. decembar 2020 12:04)

    # Link komentara

  12. @Steva
    Brisel je, kao i drugi glavni gradovi bivsih kolonijalnih sila 'multikulturalizovan' samo zahvaljujuci njima samima. Da Leopold II nije porobio Kongo, sekao udove robovima koji ne mogu vise da rade, i demonstrirao najdivljackije vidove mucenja nad lokalnim stanovnistvom, sve kako bi sto 'efikasnije' isisavao africke resurse, mozda bi tvoj tuzni Brisel bio lepsi, a ovako, nazalost, zli potomci Leopoldovih robova su ga ucinili ruznim. Buhuhu, jadan Brisel.
    (Vazi, 17. decembar 2020 11:55)

    # Link komentara

  13. Ja reko Krusevac.
    (objaviteakosmete, 17. decembar 2020 11:35)

    # Link komentara

  14. Znaci neevropski narodi cine evropske gradove ruznima?

    Lepo misljenje...
    (Daniel, 16. decembar 2020 15:29)

    Da. I? To velika većina Evropljana misli. Dosta više lažne političke korektnosti i usiljenog multi-kulti sektašenja.
    (Berliner, 16. decembar 2020 15:51)

    Hmm, voleo bih da vidim te tvoje izvore za “vecina Evropljana misli”.
    A nema nista “lazno” u propagiranju tolerancije i prihvatanja raznovrsnosti.

    “Sektasi” su pre oni koji hoce da se zatvore u bunkere etnickih cistoca.
    (Daniel, 17. decembar 2020 10:53)

    # Link komentara

  15. @XXL
    Nemoj nikada da potcenjujes evropske narode, njihovu brutalnost i efikasnost.
    (drvobradi, 17. decembar 2020 08:37)

    # Link komentara

  16. Beograd ne može da se ispljuje koliko zaslužuje. Svakako mu nije mesto na istoj stranici sa Pariz, London, New Yorkom.
    (Kowalski, 17. decembar 2020 08:28)

    # Link komentara

  17. Bolje ružan, nego sa zagađenim vazduhom.
    (Dark, 17. decembar 2020 08:22)

    # Link komentara

  18. Niste vi jos bili u San Salvador! Videli bi lepotu Mara 18 i Mara Salvatrucha! Molite boga da ne stignu do BG. Arkan, Knele itd. su za njih mala deca.
    (XXL, 16. decembar 2020 16:14)

    - Bio u San Salvadoru nekoliko puta. Pre prvog odlaska očekivao sam to što ste napisali. Nezaslužena reputacija. Većina grada je lepa i sasvim bezbedna. Prijatna klima, raskošna vegetacija, solidna infrastruktura. Veoma lepi novi delovi grada: Santa Elena, Santa Tecla, Miralvalle, zatim stari elegantni San Benito (njihov Senjak ili Dedinje), a te “mare” o kojima pišete su u delu grada koji se zove Soyapango, zabačeno i zapušteno predgradje u koji nema potrebe da idete niti da kroz njega prolazite. Inače cela država El Salvador je mala zemlja, površine kao Slovenija. Pošto imaju lošu reputaciju zbog prošlosti, nemaju puno turista, što je i dobro. Za mene su potpuno otkrovenje.
    (Zemljoradnik, 17. decembar 2020 02:13)

    # Link komentara

  19. @Tronf: Pasadena, La Crescenta, Montrose, čak i Glendale; odlične državne škole, sve ti je relativno blizu (recimo okean 35-60 min. vožnje, zavisi od saobraćaja). Toplo preporučujem. Meni se svidja i Orange County (Irvine i nekoliko obližnjih grad(ića)ova).
    (XXX, 16. decembar 2020 23:35)

    # Link komentara

  20. Ovi što nam pljuju po Beogradu treba da znaju, da ćemo nastaviti da ulažemo njihov novac u izgled Beograda, dokle god ne počnu da ga hvale na sva usta.
    (Šah Mat, 16. decembar 2020 23:05)

    # Link komentara

  21. @ max
    Ne da ne mogu zamisliti, nego bi se užasavao takvog - fiktivnog - grada.
    (dex, 16. decembar 2020 21:26)

    Nisi razumeo moj odgovor. Kako se moze za neki grad reci da je najlepsi kad ima toliko lepote i prednosti u razlicitim gradovima. Npr Rim je super ali nema ono sto ima Barselona. Sankt Peterburg je prelep grad ali samo 4 meseca godisnje. Kolmar je bajka ali je mali. Pariz je velicanstven ali siv i kisovit...
    (max, 16. decembar 2020 22:51)

    # Link komentara

  22. Pariz je prelep grad.
    Raznovrsan, pun istorije.
    Na svakom cosku neka lepota.
    A globalni karakter i mnogo kultura mu samo daju dodatni kvalitet.
    (Daniel, 16. decembar 2020 22:31)

    # Link komentara

  23. Niste bili u Nirnbergu, ili u većini nemačkih gradova.. e to je ruglo.
    (Ljudi, 16. decembar 2020 22:09)

    # Link komentara

  24. A zaboravljena prljavstina Napulja...mada svaki grad ima svoj smek...pa kako kome legne...treba sve videti i obici...i upijati duh tih gradova...
    (Carteri lete po Evropi, 16. decembar 2020 21:48)

    # Link komentara

  25. Nisam posetio puno glavnih gradova, 15ak svega, samim tim nisam ni merodavan da puno komentarisem, ali ona Bugarska i Sofija, ciganluk da veceg u Evropi nema.
    (Stojan Protić, 16. decembar 2020 21:36)

    # Link komentara

  26. @ max
    Ne da ne mogu zamisliti, nego bi se užasavao takvog - fiktivnog - grada. Bio bi to nečuveni urbani i arhitektonski kaos, svojevrsni groteskni Diznilend. Gradovi imaju (ili nemaju) svoj identitet baš zato što su (pretežno) srednjovjekovni, barokni, klasicistički...Imaju svoje mjerilo, svoj stili i karakter u koji bi se teško uklopio nekakav graditeljski "uvoz". A i kojeg bi imalo smisla da se sve "naj" nalazi na jednome mjestu?
    (dex, 16. decembar 2020 21:26)

    # Link komentara

  27. London je resio kanalizaciju jos davno. Pola Beograda nije resilala kanalizaciju, zato nije metropola. Gde ima da nadjete,frzider, ves masinu skoljku od auta u reci.
    (Brajan, 16. decembar 2020 21:21)

    # Link komentara

  28. Golfi@-poredis pariz i beograd!? skroz pogresno. pariz porediš sa berlinom, madridom, londonom, becom... a ne sa beogradom, zagrebom, skopljem, bukurestom... tek onda ima neke logike i nekog smisla. a, kad uporedis pariz sa londonom na primer ili sa berlinom pa i madridom onda uvidiš jednu cinjenicu - da, pariz je prljav grad! a nije bio veruj mi. kao sto sam već napisao... grad cine i ljudi a ljudi u parizu nisu parizani kao sto mnogi stanovnici beograda nisu beogradjani na primer. a pre tridesetak godina, Beograd je bio pun beogradjana a pariz pun parizana. svi ti dodjosi su doneli i svoje navike i svoju nekulturu pa danas pariz više nije to sto je nekada bio - grad svetlosti i praznik koji se okreće. na žalost, ta vremena su prošla.
    (dexter, 16. decembar 2020 21:21)

    # Link komentara

  29. Kod nas kažu da je francuska lepa država ali bez francuza.
    (basel, 16. decembar 2020 21:15)

    # Link komentara

  30. Ovi što nam pljuju po Beogradu treba da znaju, da ćemo nastaviti da ulažemo njihov novac u izgled Beograda, dokle god ne počnu da ga hvale na sva usta.
    (Šah Mat, 16. decembar 2020 21:12)

    # Link komentara

  31. Na vest o Parizu odmah se našlo milion onih da nam objasne kako je Beograd najružniji i najprljaviji grad. Hoće li Pariz biti manje prljav ako pljunete po Beogradu? Uostalom, o tom prljavom i ružnom Beogradu ste trebali da razmišljate 1945. kada ste se s puškom u rukama useljavali u tuđe stanove.
    (kardeljeva deca ne znaju šta je lepota, 16. decembar 2020 21:07)

    # Link komentara

  32. ".Људи који су фундаметално незадовољни али гурају јер немју куда..Нема заноса животног,радости и лепоте у малим стварима..То је баш тужно...или је то можда само у мојој глави..."

    OK! Nema problema! Samo u Srbiji ima radosti u malim stvarima i zivotnog zanosa!!:-))
    (II, 16. decembar 2020 20:44)

    # Link komentara

  33. Dodjite u LA, da vidite šta je propast (ne LA County, već u LA City).
    (XXX, 16. decembar 2020 18:02)

    Da li preporučuješ Pasadenu ili obližnje gradiće za život?
    (Tronf, 16. decembar 2020 20:35)

    # Link komentara

  34. Englezi, uvek bili i ostali najgori turisti, arogantni, bucni, neznalice... Svaka cast izuzecima.
    (Vladimirr, 16. decembar 2020 20:09)

    # Link komentara

  35. Iz ugla nekoga ko je posetio veoma veliki broj gradova nemoguce je reci koji je najlepsi. Svakom gradu fali nesto sto imaju drugi gradovi. Sta reci? Zamislite da spojite najlepse setaliste pored plaze i mora sa mediteranskom klimom npr Nice sa bogatim antickim, renesansnim i barokim nasledjem npr Rima i Firence i sa srednjevekovnim nasledjem npr Kolmara, Briza i Praga i sa klasicistickim nasledjem Beca, Pariza, Sankt-Peterburga pa da jos i taj grad ima moskovski Kremlj, a moze jos i istanbulsku Aja Sofiju, briselsku gradsku kucu, amsterdamske kanale i kucice i zgradice i moderne nebodere iz Dubaja :)
    (max, 16. decembar 2020 20:05)

    # Link komentara

  36. Koliko pljuvanja po prestonici svetske kulture, mode, književnosti, slikarstva, arhitekture, nauke, filozofije, muzike, filma, kulinarstva...Nije ni čudo da onaj ko nema obrazovanja iz ovih oblasti ne zna šta je Pariz, a većina našeg sveta, nažalost, je spavala u klupi kad se to učilo u školi.

    Ovi što pričaju da su videli pacove kod Notrdama lažu, kao i ovi što tvrde da je Pariz nehuman, prljav, i ostale gluposti. Prljav je jedno deset puta manje nego Beograd, s tim što u Beogradu nema šta da se vidi i poseti, osim par crkava i Kalemegdana, a u Parizu i te kako ima.
    (Golfi, 16. decembar 2020 20:00)

    # Link komentara

  37. Inače parižani su afričkog i arapskog porekla, nisam to znala dok nisam otišla tamo. To vam kažem čisto informativno, etnički indiferentno. Francuzi koje vidjate na tvu su manjina u Parizu. Da se ne iznenadite.
    (Dana, 16. decembar 2020 19:49)

    # Link komentara

  38. pariz je lep grad. ali, pariz od pre tridesetak godina i pariz danas nije isti grad, jer grad ne cine samo gradjevine, arhitektura... već i ljudi. a ljudi danas u parizu su sušta suprotnost onih od pre tridesetak godina. pariz više nije siguran grad i kao sto neko već reče, imaćeš osecaj da si opljačkan u svakom slučaju. sto se francuza tiče, mnogo su bolji i ljubazniji na severu zemlje ako si belac naravno i hrišćanin.
    (dexter, 16. decembar 2020 19:39)

    # Link komentara

  39. NL AMS To kažes zato što živiš u Holandiji Francuski gradovi su mnogo lepši nego holandski ili nemački to kažeš zato što živiš u dosadnoj Holandiji a grad čine i ljudi tako da su Francuzi mnogo bolji nego Nemci i Holandjani
    (ee, 16. decembar 2020 19:34)

    # Link komentara

  40. Amsterdam najlepši, Beograd najružniji, Pariz bi bio dobar da je u drugoj državi, recimo Nemačkoj ili Hollandiji.
    (NL-AMS, 16. decembar 2020 19:11)

    # Link komentara

  41. Najljepši pogled na Pariz se pruža sa Ajfelove kule. Zato što se ne vidi Ajfelova kula.
    (Boske, 16. decembar 2020 18:48)

    # Link komentara

  42. @a grad na moru: Zivim u Rijeci i potpisujem sve sto si rekao. Nazalost.
    (Boris, 16. decembar 2020 18:48)

    # Link komentara

  43. Pariz je lep, ali ni jedan grad nije velicanstven kao Moskva. Energiju grada cine ljudi, pa su u tom smislu Lisabon i Barselona magicni i osvajaju sarmom. Tamo bih se uvek rado vratila.
    (NBG, 16. decembar 2020 18:48)

    # Link komentara

  44. Najprljaviji i najnebezbedniji grad u Evropi, a i sire.
    (Preksinoc, 16. decembar 2020 18:46)

    # Link komentara

  45. Pariz...Pariz je vrlo poročan grad...Odatle se čovek vrati izdan, izigran, ispljuvan...Bolje reći opljačkan!
    (IvanNis, 16. decembar 2020 18:35)

    # Link komentara

  46. @II- Хоћете да кажете да сам умислила осћај страха?Да је моје осећање физичке угоржености последица мојих затуцаних мисли?Ја сам мислила све позитивно о Паризу и једва сам чекала да стигнем тамо.Једноставно сам осећала страх колико год се трудила да опусти и уживам...Једноставно није опуштено као у Србији..Другачији је осећај...У метроу а возиле смо се само њиме нисам видела ни трунке опуштености,позитивизма,нико се не смеје..Код нас људи ћаскају у превозу,видиш а си окружен људима акод њих као да су ишао у Главу за брисање од Д.Линча..сиво некако и тешко...Смешни су ми људи као Ви који одмах осуде друге зато што имају осећање или мишљење које је супротно од Вашег...Комунизам је учинио своје..мораш да мислиш и осећаш као патија иначе...хихих..Пс.губљење радости живљења сам видела и вољеној ми Грчкици..Ту је испод површине..Људи који су фундаметално незадовољни али гурају јер немју куда..Нема заноса животног,радости и лепоте у малим стварима..То је баш тужно...или је то можда само у мојој глави...у мојим затуцаним мислима..ко ће га знати...свако добро и чувајте се...
    (егоманија, 16. decembar 2020 18:21)

    # Link komentara

  47. Pariz je divan, ali tacno je da je prljaviji u odnosu na druge meteopole.
    (G-dja, 16. decembar 2020 18:05)

    # Link komentara

  48. Definitvno najružniji grad u kojem sam bio je Atina.
    (Che, 16. decembar 2020 18:04)

    # Link komentara

  49. @ nišlija
    Hrvati su nasledili, ali i lepo održali. Ali i gotovo sve što su naknadno uradili i ugradili je, za razliku od nas, fino osmišljeno i lepo usklađeno. I to se također zove civilizacija!
    (dejan, 16. decembar 2020 18:03)

    # Link komentara

  50. Pariz ima sedam osam mesta koja treba posetiti i videti, a odmah bezati iz njega. O "gradu svetlosti" i mode pricaju samo oni koji ga nisu upoznali. Posetio sam ga desetine puta jee sam isao kod rodbine, ali ziveo u njemu ne bih nikada. Francuska ima mnogo divnih mesta, a Pariz je poslednji gde bih bio.
    (Milan Indjija, 16. decembar 2020 13:13)

    Ako za tebe u onolikom i onakvom Parizu ima 7-8 mesta koja vredi posetiti, onda to mnogo više govori o tebi.
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Randy Marsh, 16. decembar 2020 13:28)

    Čitam i ne verujem šta piše. U Parizu mi je prekratko bilo provedene 2 nedelje. Nisam znao gde ću pre. Imaju ne 7-8, nego 700-800 stvari koje možete tamo da vidite.
    (Mika, 16. decembar 2020 18:03)

    # Link komentara

  51. Bgd bez premca.
    (koleginica, 16. decembar 2020 18:02)

    # Link komentara

  52. Dodjite u LA, da vidite šta je propast (ne LA County, već u LA City).
    (XXX, 16. decembar 2020 18:02)

    # Link komentara

  53. Pariz je mnogo ruzan jer po standardu ne smes farbati fasade kuca/zgrada/drugih objekata u bilo koju boju nego u belu ili sivu ili tamniju sivu. Pa je svo to sivilo depresivno i dosadno.
    (Milica, 16. decembar 2020 17:01)

    Tako je. Treba da bude kao Mirijevo ili Karaburma. Svaka zgrada za sebe. Druga boja, arhitekture, spratnost i sl. Svaka ima svoj grafit, negde je Mile, drugde Dragan voli Slavicu. Neuporodivo lepše nego grad sa postavljenim arhitektonski standardima pre 300 godina. Gradom koji je tako kičerajski spušten na reke skladnim zgradama, koji ima tričavih 300 trgova i na stotine znamenitosti. Gde je svaka zgrada muzej za sebe. Potpuna glupost.
    (123, 16. decembar 2020 17:53)

    # Link komentara

  54. Dzaba ti sve kada ti je ceo zivot u sivilu, svaki dan sivo... kad vidim sunce sve je lepo a da li je tamo?
    Pa nije, u sivilu se budis u sivilu ides u kupovinu, posao sve sivo.
    (Robertson, 16. decembar 2020 17:44)

    # Link komentara

  55. @XXL Ne bih se bas slozio... znas onu nasu ,nuzda zakon menja... Srbija je relativno bezbedna u odnosu na Salvador, Nicaragua-u, Honduras, ali veruj mi kao sto sam napisao ranije 2009- Detroit- ceo dan emergency sirene. Doduse naviknes se na njih posle par dana, ko kad zivis pored autoputa. Mnogi od nas ke*nj*aju za Pariz, London, Berlin, Rim.... ja sam kroz Michigan vozio sa prangijom za pojasom... Evropa kakva god da je je toliko pitoma da nemam reci- sa sve pacovima kraj Notr dama. Sto sam onda bio po USA- hoces ulov lovi po dzungli ( mislim na $). MS-13 je ogranicena na CA a ima ih i u NM, AZ,NV... Maru neces naci u NY ili NJ
    (Driver, 16. decembar 2020 17:38)

    # Link komentara

  56. Ko jos prevodi latinske citate? O tempora, o mores ce neko jos i iskoristiti kao frazu, ali "o vremena, o obicaji" nikad u zivotu nisam cuo.
    (Dex, 16. decembar 2020 17:37)

    # Link komentara

  57. Jedno je biti turista A drugo ziveti u Parisu Valjda vidite na televiziji njihove manifestacije kad sve lome i pale I to sve mladi ljudi koji nemaju sta drugo da rade Zato nemojte da pametujete Niste sigurni ni danju a kamoli nocu
    (zorana, 16. decembar 2020 17:32)

    # Link komentara

  58. Nasli Srbi da komentarisu Pariz i ostale evropske metropole, a ne zna se koji grad u Srbiji sivlji i prljaviji. Betonskih komunistickih zgrada milion, napustenih oronulih fabrika, ulice pune rupa, trotoari nepostojeci van centara, urbanisticki genocid na delu u svakom vecem gradu. Ali ce zato Beogradjani i Novosadjani da kazu Parizanima kako im je grad ruzan i da treba da dodju u gore navedene gradove da se dive komunistickoj "arhitekruti."
    (vojvodjanin, 16. decembar 2020 17:32)

    # Link komentara

  59. Francuzi su prepotentni, sa razlogom, sloboda,slikarstvo,muzika,knjizevnost, uzgred najbolja kuhinja na svetu.
    (Brajan, 16. decembar 2020 17:30)

    # Link komentara

  60. E moj brate,video ti nisi London.
    (Brajan, 16. decembar 2020 17:23)

    # Link komentara

  61. Arhitektonski Begrad i Sarajevo,najruzniji na daleko.
    (Brajan, 16. decembar 2020 17:14)

    # Link komentara

  62. Zanimljivo mi je da si bio u gradu, a ne znaš ni kako se zove...
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Ron Džeremić

    Nije on isao kao turista, izletio mu poslic da ugradi neku keramiku tamo.
    Klopa i spavanje na racun firme, nije bilo vremena za upoznavanje grada
    ali bila je dobra je kinta.
    (//,,, 16. decembar 2020 17:13)

    # Link komentara

  63. Početkom XIX veka veliki delovi tadašnjeg Pariza bi se sigurno mogli karakterisati kao "prljava rupa", ali to je bilo manje više stanje u svim velikim evropskim gradovima. Englez je poslednji koji bi imao prava da to kaže jer je tadašnji London bio znatno veći grad od Pariza, bar 10 puta preneseljeniji i zato neuporedivo gori. Setimo se samo kako je Čarls Diskens opisivao London XIX veka. Industrijska revolucija je za samo par 30-ak godina privukla ogroman broj ljudi iz osiromašenog zaleđa u London, koji nije imao ni blizu potrebnu infrastrukturu da sve to primi.
    Recimo, kanalizacija. Jeste da je Englez izmislio WC šolju, ali zanemarljivo mali broj ljudi je mogao da to sebi priušti, nego su se nokširi ujutro prosto izlivali na ulice i i bilo preporučljivio kretati se isključivo sredinom ulice zbog kanonade sa spratova.
    Do izgradnje glavnog kanalizacionog kolektora (čijem su se pokretaču u početku smejali kao da je sišao s uma), smrad na ulicama je bio trajan i toliko jak, da je u jednom trenutku parlament vrlo ozbiljno razmatrao ideju o napuštanju čuvene Houses of Parliament na Temzi i izgradnju potpuno nove zgrade 30-ak kilometara južnije jer od smrada koji je dopirao iz sirormašnih kvartova poslanici prosto nisu mogli da održavaju sednice!
    Ali Englezu su poznati po svojoj aroganciji i umišljenosti. Recimo, kad su kolonizovali Indiju, dugo su se oblačili potpuno isto kao u Engleskoj. Mora da je bilo ubitačno po onoj vrućini i vlagi. Ali Engleska dređuje pravia!
    (Don Giovanni, 16. decembar 2020 17:12)

    # Link komentara

  64. Pariz je mnogo ruzan jer po standardu ne smes farbati fasade kuca/zgrada/drugih objekata u bilo koju boju nego u belu ili sivu ili tamniju sivu. Pa je svo to sivilo depresivno i dosadno.
    (Milica, 16. decembar 2020 17:01)

    # Link komentara

  65. (егоманија, 16. decembar 2020 15:44)

    Slazem se napisanim o potrosackoj kulturi i presingu za kupovinu pred Novu godinu ali mi bude zao kad procitam da si se sa drugaricom osecala ugrozeno pri setnji Parizom. Zapravo je za mene taj deo sokantan, bila sam u Parizu vise puta i nikad, apsulotno nikad me takve misli i takav osecaj nisu pratilii. Cak sam, dok su mi prijatelji bili na poslu, i sama obilazila mnoge delove grada, davnih godina za prvu posetu Parizu, stigla autom, vozila po gradu uz obicnu kartu i nikad nista lose da mi se desi. A u sledecim posetama koristila sav gradski prevoz, metro i vozove i nikad pomislila nisam da mogu biti ugrozena. Ne bih vam bila u kozi sa takvim umom, zao mi je kad su ljudi toliko optereceni losim mislima i strahovima.
    (II, 16. decembar 2020 16:58)

    # Link komentara

  66. Beograd je jedno 50 puta ruzniji od Pariza .....
    (Sofia princess, 16. decembar 2020 16:54)

    # Link komentara

  67. E moj Vladimire, tesko tebi,pored ociju.
    (Brajan, 16. decembar 2020 16:54)

    # Link komentara

  68. Evo me iz Kopenhagena, samo da vas pozdravim i kažem, možda jedan od najboljih gradova za familijarni život-ali klima nije bas za mene ;)

    Sve u svemu je Skandinavija jedan od najboljih delova Sveta.
    (Kopenhagen, 16. decembar 2020 16:31)

    Ma, znamo: hladno - ali standard!
    (Maslačak, 16. decembar 2020 16:54)

    # Link komentara

  69. Francuze ne podnosim, ljudi prepotentni bez razloga, ali je Pariz lep.
    Medjutim, Pariz je dosadno lep. Manje vise svaki blok je ocekivan. Zgrade su po slicnom salonskom sablonu. Nista me tu ne iznenadjuje. Cuj jos uz grad svetlosti ga promovisu i kao romantiku i ljubav. Romantika uz pacove duz Siene, a ljubavne glupave katance capili ideju od Vrnjacke Banje.

    Sa druge strane recimo Barcelona je lepa na kreativan, mesovit nacin. Interesantan da se istrazuje i tumari po njemu, a opet ne mozes da se izgubis zbog tog grid sistema. Te male raskrsnice su tako lepo planirane, svakom bloku daje svoj kutak i lokalnu prodavnicu i kafic. Zgrade variraju izgledom, od super modernih do Gaudijevih magija. Brdovit i ravan i na moru, ljudi drustveni.
    (MOTO, 16. decembar 2020 16:46)

    # Link komentara

  70. Geneva ružniji grad u Evropi ne postoji restorani su vecinom ružni tu oko jezera nešto malo lepo inače jako jako ružan grad
    (ee, 16. decembar 2020 16:43)

    # Link komentara

  71. Niste vi sinovi bili u Sankt Petezburgu, kakav crni Bec, Rim, Venecija, Istanbul.. Nema lepseg grada u Evropi od Sankt Petezburga i ende.
    (Petao Sofronije)

    Zanimljivo mi je da si bio u gradu, a ne znaš ni kako se zove...
    (Ron Džeremić, 16. decembar 2020 16:41)

    # Link komentara

  72. @kulturološki_šok eeeee da su mleci živeli u požarevcu sigurno ne bi bio takav kakav je. da vam nisu napravili sve gradove na primorju, nego da ste ih sami pravili ni iz čega - pitanje je da li bi bili išta bolji od požarevca. lako je kititi se tudjom kulturnom baštinom kao svojom civilizacijskom tekovinom. i glupo je porediti primorski grad sa kontinentalnim gradom. bolje poredjenje je recimo osijek sa požarevcem.
    @philadelphian uh što bi ti nešto rekao, nego neće da mi objave komentar.
    (nišlija, 16. decembar 2020 16:41)

    # Link komentara

  73. @Uross
    Коментар некога ко је заслепљен светлостима Пиносаве.
    (Рајко, 16. decembar 2020 16:35)

    # Link komentara

  74. Našli Englezi da komentarišu metropole!?! Krš!!!
    (Miki, 16. decembar 2020 16:34)

    # Link komentara

  75. Ja mislio Rijeka - grad na moru koji nema plaze, samo rafinerija nafte, nekoliko polupropalih brodogradilista, kontejnerski terminal, putnicki terminal, terminal za metalni otpad, terminal za ostale terete, propale zgrade bivsih luckih radnika, posivele moderne (iz 80-ih) zgrade i kuce oronulih fasada, vecita guzva u onoj jednoj ulici koja ide posred grada gde se prasina dize i do nekoliko desetina metara u vis, zeleznica ide doslovno duz cele obale grada, glavna zeleznicka stanica izgleda pusto, zapusteno i neverovatno tuzno bez ljudi ali sa onim rdjavim silosima koji ko zna da li jos uvek imaju ikakvu funkciju, zapustena autobuska stanica u samom centru grada i lose organizovan parking duz cele obale koja nema ni jednu jedinu uredjenu promenadu. Zaista pretuzno.
    (a grad na moru, 16. decembar 2020 14:19)

    Koliko je samo gluposti i netočnosti napisano za Rijeku ,ne mogu vjerovati .
    Pogledajte na YouTube.
    Između ostaloga Europska prijestolnica kulture za 2020.
    Fasade na zgradama 70% obnovljene iz europskih fondova ,Korzo popločen granitnim pločama (prašina koja se diže!!!!???? na prometnici !!!!) Rafinerija u centru nije već više od deset godina u funkciji sa planom da se sve sruši .Jedino točno je za autobusnu stanicu ,željeznička se počinje obnavljati .Parking u Rijeci o čemu pričate pa ima više podzemnih garaža nego Zagreb ,problem vlaka kroz centar stoji ali i ti se rješava .Plaže Kantrida ,Bivio , Scalette,Pećine ne znam kada ste zadnji put bili u Rijeci ali puno se je toga promijenilo od sivila '80
    (Lik Son, 16. decembar 2020 16:33)

    # Link komentara

  76. Ne znam zasto uopste pokusavam ali ajde mozda procita neko mladji ko nije previse putovao. Vecina komentara je iskljucivo crno bela. Ili je neki grad uzasan ili je predivan. Istina je da svaki grad ima lepe i ruzne strane, jedan deo je sredjen i lep, drugi totalno nesredjen i ruzan, pa sad ko voli jedno ili drugo - izvolite. Ono sto je lepo kod putovanja je upoznavanje drugih obicaja, ljudi, kulture, sto znaci svako mesto ima nesto svoje sto ljudi koji tamo zive vole, inace ljudi tamo ne bi ni ziveli. Ako putujete da bi se slikali na turistickim destinacijama prakticnije vam je da koristite photoshop i stavite slike na drustvene mreze a sedite kod kuce.
    (objektivno, 16. decembar 2020 16:31)

    # Link komentara

  77. Ženeva je stvarno precenjen grad, najblaže rečeno...
    (Veljoni, 16. decembar 2020 16:31)

    # Link komentara

  78. Evo me iz Kopenhagena, samo da vas pozdravim i kažem, možda jedan od najboljih gradova za familijarni život-ali klima nije bas za mene ;)

    Sve u svemu je Skandinavija jedan od najboljih delova Sveta.
    (Kopenhagen, 16. decembar 2020 16:31)

    # Link komentara

  79. Beograd je ruzniji od Pariza.
    (Solar, 16. decembar 2020 16:30)

    # Link komentara

  80. Bec,Prag a posebno Madrid za zivot fantastican...
    Pored ovih gradova po arhitekturi i dojmu mozda u najljepsi bajkoviti Sankt-Peterburg...
    (Ivan Grozni, 16. decembar 2020 16:27)

    # Link komentara

  81. Iskreno, stvarno me previše ne interesuju mišljenja Engleza o evropskim gradovima pogotovo iz vremena kada su besomučno uništavali druge kulture i civilizacije širom svijeta. Ali su mi interesantni stavovi ovdašnjih komentatora. Apsolutno tvrdim da većina ovih koji su pljuvali po Parizu u njemu nisu bili ili su ih istovarili iz autobusa na 15 minuta da uhvate fotke ispred Notre Dama ili Ajfelove Kule. Ja mislim da vi niste u stanju da uopšte shvatite kakva je metropola Pariz. Čitava oblast ima 12 miliona stanovnika od čega su njih pet miliona stranci. Pariz je uz Njujork i London centar i pokretač mnogo čega u svijetu, umjetnost, moda, film, muzika, o ekonomskom i turističkom značaju je glupo i govoriti. Svaki ćošak Pariza je istorija za sebe, svaka kuća, zgrada ima svoju priču, koliko je tu nevjerovatnih ljudi živjelo a živi i dalje, ne samo ti "crnci i Arapi koji eto prave probleme i žive na socijali" . I dan danas kada šetam nekim ulicama otkrivam neke tajne, nove, fantastične stvari. A to što je on i dalje grad svjetlosti i što toliko ljudi pored svega i dalje hrli u njega, nije bez neke. Pariz je Beogradu bio uzor i prije sto godina a to bi trebao da bude i sada.
    (Markoni, 16. decembar 2020 16:24)

    # Link komentara

  82. Niste vi sinovi bili u Sankt Petezburgu, kakav crni Bec, Rim, Venecija, Istanbul.. Nema lepseg grada u Evropi od Sankt Petezburga i ende.
    (Petao Sofronije, 16. decembar 2020 16:24)

    # Link komentara

  83. Lisabon, Beč, Barselona, Berlin, Venecija Trst, svaki grad ima nešto svoje posebno i to je ono što je realno. Lisabon i Barselona su mi ostavili najlepđi utisak topline i šarenolikosti, a Beč, Venecija, Trst austrougarske kulture i raskoši. Berlin mi je ostavio takođe utisak moćnog grada mada ima ljudi koji ga ne vole.
    (NikolaBg, 16. decembar 2020 16:18)

    # Link komentara

  84. Bio u Parizu 6-7 puta i uzivao svaki put! Moram da naglasim da sam provodio vreme sa parizanima koji su mi pokazali Pariz koji 'obicni' turisti ne poznaju... Singapur (neko ga je pomenuo) mi je potpuno vestacki, besmislen grad. Vidim da se i Rijeka pominje, od kasnih '80-ih do danas bio mnogo puta i nadam se da cu i da se preselim kad dodje vreme za penziju!
    (sandu, 16. decembar 2020 16:18)

    # Link komentara

  85. Niste vi jos bili u San Salvador! Videli bi lepotu Mara 18 i Mara Salvatrucha! Molite boga da ne stignu do BG. Arkan, Knele itd. su za njih mala deca.
    (XXL, 16. decembar 2020 16:14)

    # Link komentara

  86. Svi ovi koji su "bili u Parizu i osecaju se nebezbedno",samo da pitam u kom su to yugo-predgradju bili?Zivim vec 30 godina u centru PAriza i nema lepseg grada,osim mozda Rima i Barselone zbog mora, inace nikad ne bih menjao moj Pariz ni za koji drugi grad na svetu.
    (Le Parisien, 16. decembar 2020 16:12)

    # Link komentara

  87. London je meni najlepsi grad na svetu.Ceo svet u jednom velikom gradu. Jovica
    (Joca, 16. decembar 2020 16:06)

    # Link komentara

  88. @ a grad na moru
    Rijeka svakako nije "biser Jadrana", no nadrobio si dosta netočnosti i besmislica. Primjerice, i što se tiče "nepostoječih" šetnica, i što se tiče glavne ulice, popularnog riječkog Korza, popločanog granitnim pločama. Zna se gdje "stanuju" prašnjave kasabe; obale Mediterana u svakom slučaju nisu njihovo teritorijalno područje.
    (Istranin, 16. decembar 2020 16:01)

    # Link komentara

  89. Beč, Prag, Budimpešta... ali grad koji me jako podseća na Prag je Kopenhagen. Mešavina Skandinavskog, Germanskog i Saksonskog stila. Naročito je lep leti.
    (Arthammer, 16. decembar 2020 16:00)

    # Link komentara

  90. @ a grad na moru
    Rijeka svakako nije "biser Jadrana", no nadrobio si dosta netočnosti i besmislica. Primjerice, i što se tiče "nepostoječih" šetnica i što se tiče glavne ulice, popularnog riječkog Korza, popločanog dekorativnim granitnim pločama. Zna se gdje "stanuju" prašnjave kasabe; Mediteran u svakom slučaju nije njihovo teritorijalno odredište.
    (Istranin, 16. decembar 2020 15:54)

    # Link komentara

  91. @junior Ti onda verovatno nikada nisi bio van Beograda po zemlji.
    Idi malo na jug pa onda pričaj
    (Philadelphian, 16. decembar 2020 15:52)

    # Link komentara

  92. Znaci neevropski narodi cine evropske gradove ruznima?

    Lepo misljenje...
    (Daniel, 16. decembar 2020 15:29)

    Da. I? To velika većina Evropljana misli. Dosta više lažne političke korektnosti i usiljenog multi-kulti sektašenja.
    (Berliner, 16. decembar 2020 15:51)

    # Link komentara

  93. Nije bio briselu. Brisel je naprljaviji, najruzniji glavni grad u evropi. Isto po bezbednosti je pri dnu
    (coach, 16. decembar 2020 13:08)

    Zato su belgijanci i napravili Liege, da imaju makar jedan odvratniji grad!
    (Pero, 16. decembar 2020 15:50)

    # Link komentara

  94. Barcelona! Nema boljeg grada na svetu, svaki dan posle posla barovi, vino, tapas, petkom na plazu...za vikend odbojka na plazi, sunce, kokteli, more, drugari...
    (Bcarcelona_girl, 16. decembar 2020 15:49)

    # Link komentara

  95. Za mene najlepsi grad u kom sam do sada bio ( ne znaci da ce to ostati i dalje ) je Venecija. Ili je volis ili mrzis- ne postoji sredina. Pariz je lep, ali mi se nekako cini da je multikultura unistila kulturu. U Londonu sam stekao utisak da ima vise Pakistanaca i Indijaca nego Engleza... na zalost nisam posetio Tokyo ili Seul tu bih voleo da odem.
    (Deja Vu, 16. decembar 2020 14:53)

    Evo, ja mrzim Veneciju, odvratan grad. Za ostalo se slažem, i što se tiče Londona to nije samo utisak, već i statistika potvrđuje, manje od 40% stanovništdva Londona su Englezi. Gradonačelnik se zove Sadik Kan.
    (Kancelar i ja, 16. decembar 2020 15:47)

    # Link komentara

  96. Другарица и ја у парском метроу пре пар година(дошле на пар дана),стојимо код врата,гледамо мапу и покушавамо да схватимо где треба да сиђемо и причамо на српском кад човек који седи близу врата нам се обраћа на српском и пита нас хоћемо ли да седнемо:).Метро им је гори него нама јавни превоз у доба санцкија.Французи мрзе странце и разумем их мало а са друге стране ко их је терао да пљачкају друге народе...Не може јаре и паре..За мене је Париз велико разочарење..Ми јесмо остале јако кратко и јесмо јурцале да стигнемо да видимо што више али генерално мислим да је за живот ужасно стресан.Делује ми да вештачки живи и да је све направљено да одржава тај вештачки живот...Не знам...нисам нешто претерано путовала али оно што сам видела је да се живот обичног човека срозава ради крупног капитала и богаћења богатих..Култура са појавом поп културе,глобализма и уништавања традиција НИКАД није ни била култура...Ја нпр.не китим јелку и не купујем годинама уназад украсе итд..То нису српски обичаји,не држе паганске обичаје Ј.Словена(уношење храстове гране)и хришћанске обичаје и једноставно нећу да учествујем у свом једном једином животу у томе.Поштујем туђе обичаје и веровања само немам намеру да их славим и трошим свој новац на њихову пропаганду, то нека раде људи који их доживљавају као своје што је скроз нормално и треба да то раде...Пс.јако је грозан осећај да идеш градом и да се осећаш угоржено.Надам се да ми нећемо постати такви.Поздравко из Бгд.-а и чувајте се људи:*
    (егоманија, 16. decembar 2020 15:44)

    # Link komentara

  97. Beograd ubedljivo najružniji i najprljaviji, klasičan balkanski grad pun smeća i ružnih oronulih zgrada.
    (Junior, 16. decembar 2020 15:41)

    # Link komentara

  98. "Mene interesuje Edinburg.Da li je neko išao?"
    (Danica
    Divan, ne veliki grad. Vredi obilaska, kao i cela, prelepa, Škotska.
    "mene još 15 dana sve svrbi od te zaraze,popljuvanog trotoara,rakotina,povracanja,smece,klošari u tel.govornicama stanuju,sve ispišano i ispisano grafitima"
    Pišeš o Beogradu?
    "Ja mislio Rijeka - grad na moru koji nema plaze, samo rafinerija nafte..."
    Zato ima Gorski kotar, Opatiju, Lorraine, Crikvenicu... Ni Solun nema plažu.
    Arhitektonski, Pariz je, verovatno, posle Rima najlepši grad na svetu, pogotovo za turiste koji odu sa dovoljno novca, da mogu sebi da dozvole dobar hotel, restorane i šoping. Isto važi i za one koji u njemu žive, ako imaju dovoljno visoke prihode da sebi mogu da priušte sve (a to je mnogo) što taj grad pruža.
    (mm., 16. decembar 2020 15:41)

    # Link komentara

  99. Ja volim moj Beograd, tu sam rodjen, zivim, i dobro se osecam, vama kojima je odvratan, ruzan i prljav, niste ni trebali u njega da dolazite!
    (rani, 16. decembar 2020 15:33)

    # Link komentara

  100. Vecina velikih metropola u Evropi je postala takva, prljava, nesigurna, zivot je prebrz, navecer se jako nezgodno kretati. Jedan od ljepsih glavnih gradova po meni je Berlin. Iako i on ima osobine gore navedenog, mene privlaci prostranost, kultura, mogucnosti, itd.
    (zz, 16. decembar 2020 15:32)

    # Link komentara

  101. Nezadovoljnim ljudima nista ne valja.
    Sem toga, on govori o Parizu pre Hausmana, kada verovatno i nije bio bas neka lepota od grada.
    (Maja, 16. decembar 2020 15:32)

    # Link komentara

  102. Zna se koji je grad najruzniji i najzagadjeniji u Evropi, ime i ne moram da mu spominjem. Kilometri asfalta, pa je temperatura barem 5 stepeni veca od realne, jer suncevi zraci nemaju gde da se odbiju. Reke pune djubreta, deponije, prljavstina... Kada udjete u neke delove grada kao da ste u nekom provincionalnom mestu, ali bez sarma. Previse automobila, saobracaj ne funkcionise, nedostatak metroa...
    (Dddd, 16. decembar 2020 15:30)

    # Link komentara

  103. Za mene najlepsi grad u kom sam do sada bio ( ne znaci da ce to ostati i dalje ) je Venecija. Ili je volis ili mrzis- ne postoji sredina. Pariz je lep, ali mi se nekako cini da je multikultura unistila kulturu. U Londonu sam stekao utisak da ima vise Pakistanaca i Indijaca nego Engleza... na zalost nisam posetio Tokyo ili Seul tu bih voleo da odem.
    (Deja Vu, 16. decembar 2020 14:53)

    Znaci neevropski narodi cine evropske gradove ruznima?

    Lepo misljenje...
    (Daniel, 16. decembar 2020 15:29)

    # Link komentara

  104. Najruzniji glavni grad ne u evropi u svetu je bez konkurencije Sofija, ko je bio razumece...
    (Milan, 16. decembar 2020 13:54)

    Sofija? Pa Sofija je sada za Beograd pojam urbanog i uređenog grada, sa metroom. Centar Sofije je ostavljen kakav je bio i pre, nisu ga popločali fejk behaton pločama.
    (Dachoni, 16. decembar 2020 15:01)

    Nije tacno.
    Beograd i dalje izgleda mnogo vise evropski od Sofije, a njihove ploce su vintage communism.
    Mozda ti prosto to volis.
    (Daniel, 16. decembar 2020 15:28)

    # Link komentara

  105. Najljepši grad na svetu, bez konkurencije je Beč.
    (Pixy, 16. decembar 2020 15:25)

    # Link komentara

  106. Bio sam u Asgabatu nekoliko puta. Najruzniji nije, makar zato sto je besprekorno cist, ali najcudniji jeste, kao i grad koji najvise cini da se njegovi stanovnici osecaju otudjeno. A arhitektura - koju su oblikovala dva diktatora sa kultom licnosti - je ubedljivo najbizarnija od svih gradova u kojima sam bio (a bio sam diljem sveta). Sve, apsolutno sve, je u mermeru, a grad obelezava desetak gradjevina koje izgledaju kao da je neko dao petogodisnjaku Lego kocke i slobodu da projektuje ceo izgled mesta.

    Uostalom, pogledajte ovde: [link]


    Asgabat, glavni grad Turkmenistana je jedan od najcudnijih i najmanje posecenih gradova na svetu. Neverovatno izgleda, pogledajte na youtube. Ima skroz puste, ciste ulice, mnogo lepih zgrada od belog meremera i izgleda kao sa nekog naucnofantasticnog filma...
    (PowerRanger, 16. decembar 2020 13:12) # Link komentara
    (Ja, 16. decembar 2020 15:24)

    # Link komentara

  107. Rim i samo Rim ... na drugom mestu možda Beč, pa onda Prag. I nakon toga 10 praznih mesta! A video sam celu Evropu, bukvalno obišao skoro SVE evropske zemlje (osim Belorusije, Ukrajine i Litvanije). P.S. Ovde gledam samo lepotu tih gradova, odnosno arhitekturu. Ljudi - domaćini i turisti - su posebna tema. I ne, meni ne smetaju imigranti, za razliku od nekih ovde koji su to komentarisali.
    (putnik, 16. decembar 2020 15:20)

    # Link komentara

  108. Iz komentara je jasno da niko nije ni bio u Parizu.Nečistom je sve nečisto.Pariz jeste bio jadan pre Napoleona ko zna istoriju z,na i kako se grad razvijao.London je uvek bio zavidan na lep plan Pariza nikada ga nisu mogli dostići.Tek delom u doba Viktorije.
    (LineaBg, 16. decembar 2020 15:19)

    # Link komentara

  109. Beograd ili Sarajevo ubedljivo najruzniji u Evropi,tragedija sta smo uradili od Beograda od 45te do danas
    (Xnodeh,plavi bechar, 16. decembar 2020 15:19)

    # Link komentara

  110. Pariz je temeljno rekonstruisan polovinom 19. veka, po planovima prefekta Senskog departmana, barona Osmana (Hausmann), i tada je postao ovo što je danas: pre toga, zaista je važio za neviđenu rupu. Ima o tome baš dosta da se pročita.
    (P. P., 16. decembar 2020 15:19)

    # Link komentara

  111. Najgora rupcaga u kojoj sam imao prilike da boravim je Detroit, Michigan. To nije grad to je sh*thole.
    (Nex, 16. decembar 2020 15:04)

    # Link komentara

  112. Najruzniji glavni grad ne u evropi u svetu je bez konkurencije Sofija, ko je bio razumece...
    (Milan, 16. decembar 2020 13:54)

    Sofija? Pa Sofija je sada za Beograd pojam urbanog i uređenog grada, sa metroom. Centar Sofije je ostavljen kakav je bio i pre, nisu ga popločali fejk behaton pločama.
    (Dachoni, 16. decembar 2020 15:01)

    # Link komentara

  113. Za mene najlepsi grad u kom sam do sada bio ( ne znaci da ce to ostati i dalje ) je Venecija. Ili je volis ili mrzis- ne postoji sredina. Pariz je lep, ali mi se nekako cini da je multikultura unistila kulturu. U Londonu sam stekao utisak da ima vise Pakistanaca i Indijaca nego Engleza... na zalost nisam posetio Tokyo ili Seul tu bih voleo da odem.
    (Deja Vu, 16. decembar 2020 14:53)

    # Link komentara

  114. Živeo sam u Parizu 5 godina i mogu da se dobrim delom složim s tekstom. Pariz će potpuno drugačije doživeti turista, student / mlađi čovek ili zreli ljudi. Preskupo, prljavo, zagušljivo, haotično, nebezbedno. Grad na čijim ulicama vidite pacove, gde se širi smrad urina, trotoari prekriveni psećim izmetom, dzeparoši i secikese na svakom ćošku. Ukratko grad za jako bogate koji su zbog posla osuđeni da tu žive, studente dok ne završe studije i talog drustva iz celog sveta.

    Isto mislim za manje više sve velike metropole.
    (Necko, 16. decembar 2020 14:53)

    # Link komentara

  115. Englezi uber alles.
    Jadničak, umalo ga zgazila kočija i ostala lupetanja od strane ljudi iz doba koje je najbolje opisao Čarls Dikens. Idu po Svetu i spočitavaju a u isto vreme po ulicama Londona plivaju fekalije, grad koji ni danas nije lep.
    (Vladimir, 16. decembar 2020 14:51)

    # Link komentara

  116. Balzac je u jednoj knjizi brutalno naruzio zadar kao odvratan sirotinjski grad. Citam i ne vjerujem. :D

    S druge strane, alfred hitchcock vjerovao je da je zadarski zalazak sunca najljepsi na planetu.

    Jules vern je u mathias sandorfu ok pisao o istri, pagu i o zemunu u kojem je neki veseli srbin u birtiji castio sve.

    U smrti u veneciji mann je opisivao istru kao lijepo mjesto a istrane kao simpaticne vesele domoroce sa sarenom odjecom.

    James joyce predavao je u puli i ima spomenik pored slavoluka u kaficu za 'svojim stolom'. O ljudima je imao dobro misljenje ali mu je pula bila 'sibir na moru'.

    Gb shaw je rekao da osjeca da su 'ovi ljudi i ova zemlja neobicno ljubazni'.

    Hm... sta jos... norveski pisac jo nesbo dobro pisao o zg a vukovar opisao tocno kako i je.

    Michal viewegh u 'odgoju djevojaka u ceskoj' tvrdio je da se u puli (ili porecu...? Ne sjecam se tocno) vide rupe od granata na cesti iz ovog zadnjeg rata. :D

    Mozda ima jos, ne mogu se tocno sjetit.
    (Pijani zlotvor, 16. decembar 2020 14:50)

    # Link komentara

  117. Pariz i jeste takav kako su ga opisali. U parizu mogu da lazno uzivaju samo snobovi. Odvratan sivi grad, nigde zelenila, smoga gde oces, duge cevi svuda, rasne separacije po kvartovima i veoma neuctivi ljudi. Samo snob koji se pojavljuke na 2,3 mesta u celom gradu moze da kaze da je prelep ili divan. valjaju muzeji i poneka istorijska mesta. Sivi nabudzeni London je carski grad u odnosu na pariz, a da e pricam o stotinama drugih gradova. Pariz je najgori veliki glavni grad na planeti!
    (Tor, 16. decembar 2020 14:49)

    # Link komentara

  118. Hvala za ovu informaciju. Stvarno je grad kao iz SciFi filma, pojma nisam imao da postoji, a kamoli da je glavni grad Turkmenistana.
    (@PowerRanger, 16. decembar 2020 14:39)

    # Link komentara

  119. Mene interesuje Edinburg.Da li je neko išao?
    (Danica, 16. decembar 2020 13:55)

    Danice, predivan je Edinburg. Malo kisovitiji doduse, ali prelep. Dobar i za zivkt, ne samo za posetiti.
    (duki, 16. decembar 2020 14:39)

    # Link komentara

  120. @ Nije bio briselu. Brisel je naprljaviji, najruzniji glavni grad u evropi. Isto po bezbednosti je pri dnu

    Brate, da li si ti pročitao tekst? U tekstu se govori o gradovima u 18 i na početku 19 veka. To je bilo pre bezmalo 250 godina.
    (Dare, 16. decembar 2020 14:36)

    # Link komentara

  121. Brisel obožavam... ali treba ga poznavati... toliko kultura, restorana, finih mesta, sjajna arhitektura, ne prevelik, baš kako treba... A tek Pariz - prestonica sveta, ko Pariz ne voli i ne bude njime impresioniran - ne znam šta ih rekao... O prljavštini se može diskutovati, svi veliki gradovi su prljavi (osim Singapura i Tokija) i to je posledica prevelikog priliva ljudi, uključujući i turiste... A o ružnoći - uh, toliko ružnih... A za Beograd je neko bio rekao... "naj... grad na najlepšem položaju"... ono prvo naj ostavljam da nagađate ali je vezano za današnju temu, a ne bih baš loše o gradu u kome živim i koji ima i te kako mnogo interesantnih i lepih mesta... Beograd ima tu odličnu mešavinu Istoka i Zapada i to je ono što ga čini privlačnim, definitivno...
    (Little Radoyica, 16. decembar 2020 14:20)

    # Link komentara

  122. Ja mislio Rijeka - grad na moru koji nema plaze, samo rafinerija nafte, nekoliko polupropalih brodogradilista, kontejnerski terminal, putnicki terminal, terminal za metalni otpad, terminal za ostale terete, propale zgrade bivsih luckih radnika, posivele moderne (iz 80-ih) zgrade i kuce oronulih fasada, vecita guzva u onoj jednoj ulici koja ide posred grada gde se prasina dize i do nekoliko desetina metara u vis, zeleznica ide doslovno duz cele obale grada, glavna zeleznicka stanica izgleda pusto, zapusteno i neverovatno tuzno bez ljudi ali sa onim rdjavim silosima koji ko zna da li jos uvek imaju ikakvu funkciju, zapustena autobuska stanica u samom centru grada i lose organizovan parking duz cele obale koja nema ni jednu jedinu uredjenu promenadu. Zaista pretuzno.
    (a grad na moru, 16. decembar 2020 14:19)

    # Link komentara

  123. Ja mislio BG ili Pg,kad ono Pariz???
    (Vojvođanin, 16. decembar 2020 14:18)

    # Link komentara

  124. Arhitektonski je za naš "moderni" Beograd par ekselans.
    (Ajdared, 16. decembar 2020 14:16)

    # Link komentara

  125. Sarajevo i Podgorica , najruzniji .
    (Hana, 16. decembar 2020 14:08)

    # Link komentara

  126. Moj "najružniji grad na planeti" svakako je Požarevac. Obišao sam već stotinjak gradova diljem Europe i šire, kada sam tih davnih 80-tih u svojim kasnim dvadesetim došao da služim vojni rok u tom prašnjavom i blatnjavom gradu. A stigao sam sa osunčane kamene rive, kamenih tgova, ulica, palača...Rekoše mi da se u međuvremenu situacija promjenila nabolje, što ne znači da ne bi i dalje u mom slučaju zadržao to "favoritsko" mjesto .
    (kulturološki šok, 16. decembar 2020 14:07)

    # Link komentara

  127. Paris najgori grad za zivot Pravih Francuza nema Oni stari otisli su negde gde je mirnije a mladi zive neki ludacki zivot Samo crnci i Arapi vecina nista ne radi primaju pomoc od drzave i prave haos Idem ja ulicom prilazi mi deckic otkida mi lancic sa vrata i bezi Neznam ni sta me je snaslo usred bela dana Lepo je doci kao turista i organizovano obici neke znamenotisi Mislim da ima mnogo lepsih maesta
    (zorana, 16. decembar 2020 14:00)

    # Link komentara

  128. Idemo autosovinisti i negative Nancies!
    (Ccc, 16. decembar 2020 13:57)

    # Link komentara

  129. Ništa čudno. Većina turistički atraktivnih gradova su teški za život. Skupoća, gužva, vrlo često i neljubaznost... Meni je Tokio bez premca, ali većina ljudi koje znam a žive tamo se ne hvale baš puno.
    (Toni, 16. decembar 2020 13:57)

    # Link komentara

  130. Kad god se vratim iz nekog grada u kojem sam razgledao njegove "znamenitosti" mene još 15 dana sve svrbi od te zaraze,popljuvanog trotoara,rakotina,povracanja,smece,klošari u tel.govornicama stanuju,sve ispišano i ispisano grafitima,Monmatre,Eifelova kula,Muleruz,sve alee,dno dna,bolest,zaraza,fuj !
    (cobo, 16. decembar 2020 13:56)

    # Link komentara

  131. Mene interesuje Edinburg.Da li je neko išao?
    (Danica, 16. decembar 2020 13:55)

    # Link komentara

  132. @Nemanja
    Pariz najnebezbedniji? Nisi bio u Marseju onda...A, Marsej ne oduvek takav, vekovima unazad. Jedan od nekadašnjih vodja Francuske je izjavio da je topove najbolje okrenuti ka Marseju, a ne iz Marseja ka moru haha, inace Pariz jeste nebezbedan ali ne toliko. Mnogo policije ima u civilu i sve te ‘grupe’ koje vidite ne smeji bas da diraju nekoga.
    (kako da ne, 16. decembar 2020 13:55)

    # Link komentara

  133. Najruzniji glavni grad ne u evropi u svetu je bez konkurencije Sofija, ko je bio razumece...
    (Milan, 16. decembar 2020 13:54)

    # Link komentara

  134. Pariz je i danas prljav i nebezbedan. Sem isforsiranih turistickih atrakcija, grad je zaista prljav. Postoje delovi grada gde nije bezbedno zalaziti... i sve u svemu, ni blizu onome kako ga predstavljaju. Ima puno lepsih i pitomijih gradova po Evropi. Ne podlezite marketingu...
    (Dejan, 16. decembar 2020 13:42)

    # Link komentara

  135. Pariz je prljav, pa pacovi ispred Notre Dame hodaju. Ljudi zure, tek u kasno popodne u metrou osjeti se "borba za opstanak", laktanje, i tu niko nema prednost. Kako god, grad koji je masina, i gdje se zivi toliko brzo da sam vidjao poslovne ljude u kravatama da u jednoj ruci nose kafu, a u drugoj krosan. Arhitektura i muzeji su jedino sto treba vidjeti u Parizu, a sve drugo komercijala
    (edgar, 16. decembar 2020 13:40)

    # Link komentara

  136. Beograd je van konkurencije.
    (Milovan Brkić, 16. decembar 2020 13:33)

    # Link komentara

  137. Bravo za tekst . Ne mogu da kazem da je najruzniji, ima 5-6 zanimljivosti, ali najprljaviji i najnebezbedniji sigurno . Evropska prestonica kojom sam najvise bio razocaran od svih, a bio sam u vecini . Bio sam nedelju dana, u pola Pariza nisam ni smeo da zalazim, jer bi me verovatno neko napao, a i po najvecim metro stanicama se nisam osecao bezbedno, jer stvarno ima mnooogo vecih grupa muskaraca iz raznih manjina, kojih ima vise u Parizu nego pravih Francuza, bas katastrofa za jedan takav grad, sa takvom istorijom. Iskreno pre bih poredio Beograd sa Rimom, Barselonom, Londonom i ostalim metropolama, nego Pariz .
    (Nemanja, 16. decembar 2020 13:32)

    # Link komentara

  138. @Pariz ima sedam osam mesta koja treba posetiti i videti, a odmah bezati iz njega. O "gradu svetlosti" i mode pricaju samo oni koji ga nisu upoznali. Posetio sam ga desetine puta jee sam isao kod rodbine, ali ziveo u njemu ne bih nikada. Francuska ima mnogo divnih mesta, a Pariz je poslednji gde bih bio.
    (Milan Indjija, 16. decembar 2020 13:13)

    Ako za tebe u onolikom i onakvom Parizu ima 7-8 mesta koja vredi posetiti, onda to mnogo više govori o tebi.
    (Randy Marsh, 16. decembar 2020 13:28)

    # Link komentara

  139. Najprljavija,minijatura prljavstine,beograd
    (da, 16. decembar 2020 13:25)

    # Link komentara

  140. Nije bio briselu. Brisel je naprljaviji, najruzniji glavni grad u evropi. Isto po bezbednosti je pri dnu
    (coach, 16. decembar 2020 13:08)

    Brisel je bio lep dok nije “multikulturalizovan”. Ne postoji grad u Evropi koga je taj uticaj prolepšao. Nisam nikakav desničar i sl. ali videh sveta i imam oči da vidim.
    (Steva, 16. decembar 2020 13:16)

    # Link komentara

  141. Pariz i jeste bio rupa sve do polovine 19. veka. Uvidevši to, Napoleon III je sproveo masovnu rekonsrukciju Pariza koja je trajala od 1853. do 1870. godine i nakon toga Pariz postaje ono što je danas. Takav plan je postojao i za Beograd 1912. godine po projektu belgijskog arhitekte Albana Šambona ali se isprečio Prvi svetski rat, a posle rata se za to nije imalo ni novca ni volje.
    (Isidor Lepotanović, 16. decembar 2020 13:15)

    # Link komentara

  142. To su samo frustracije anglo-saksonaca u susretu sa razvijenim urbanim celinama i zemljama. Uostalom, to je vreme (18. vek) kada polako prestaju da budu periferija Evrope i kada se pomeraju ka njenom centru.

    Uostalom, za Pariz je relevantnije mišljenje Karla V, koji je rekao: "Pariz - to nije grad, već čitav univerzum"
    (pukovnik Bjelajac, 16. decembar 2020 13:14)

    # Link komentara

  143. bio u Parizu dva puta 10ak dana, nikad mi nece biti jasno sta se dopada ljudima tu, toliko lepsih gradova po evropi, doduse, nije iza njih stao holivud, tako da moguce je da je to problem...
    (lol, 16. decembar 2020 13:14)

    # Link komentara

  144. Beograd ne spada u ovu kategoriju. Beograd je selo, i to najvece na svetu.
    (Uross, 16. decembar 2020 13:13)

    # Link komentara

  145. Pariz ima sedam osam mesta koja treba posetiti i videti, a odmah bezati iz njega. O "gradu svetlosti" i mode pricaju samo oni koji ga nisu upoznali. Posetio sam ga desetine puta jee sam isao kod rodbine, ali ziveo u njemu ne bih nikada. Francuska ima mnogo divnih mesta, a Pariz je poslednji gde bih bio.
    (Milan Indjija, 16. decembar 2020 13:13)

    # Link komentara

  146. Asgabat, glavni grad Turkmenistana je jedan od najcudnijih i najmanje posecenih gradova na svetu. Neverovatno izgleda, pogledajte na youtube. Ima skroz puste, ciste ulice, mnogo lepih zgrada od belog meremera i izgleda kao sa nekog naucnofantasticnog filma...
    (PowerRanger, 16. decembar 2020 13:12)

    # Link komentara

  147. Nije bio briselu. Brisel je naprljaviji, najruzniji glavni grad u evropi. Isto po bezbednosti je pri dnu
    (coach, 16. decembar 2020 13:08)

    # Link komentara

  148. Pljuvačina po Beogradu za 3, 2, 1...
    (fukara sam tim se dičim, 16. decembar 2020 13:03)

    # Link komentara