Četvrtak, 19.11.2020.

13:02

Zašto nijedna država nema ljubičastu boju na zastavi?

Izvor: B92

Zašto nijedna država nema ljubièastu boju na zastavi? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

49 Komentari

Sortiraj po:

Torrente

pre 3 godine

Dominikanska republika ima ljubicastu boju na zastavi. Na sredini zastave se nalazi jedna vrsta papagaja, endemske vrste, koja je ljubicaste boje
(Lord Ajvar, 21. novembar 2020 11:03)

Pobrkao si Dominikansku Republiku🇩🇴
sa Dominikom 🇩🇲.
Da, papagaj je zelen i svetlo ljubičast.

Jovan

pre 3 godine

yosemite sam, 21. novembar 2020 13:49

Netočno, pojam plave krvi dolazi od činjenice da većina kraljevskih obitelji ima RH neg. krvnu grupu, koja kad oksidira dobije plavičastu boju. Zbog toga su česte bile i incestuozne veze u kraljevskim obiteljima kako se ne bi miješali s "običnim" RH pozitivnim. Kad se medicina razvila, sad im je lakše izbjeći takvo miješanje jer se mogu povezati i s nekim iz "običnog" puka a da su sigurni da nije RH+.
(danas, 22. novembar 2020 12:03)

Ha ha ha. Malo sale nije na odmet. Ha ha.

danas

pre 3 godine

yosemite sam, 21. novembar 2020 13:49

Netočno, pojam plave krvi dolazi od činjenice da većina kraljevskih obitelji ima RH neg. krvnu grupu, koja kad oksidira dobije plavičastu boju. Zbog toga su česte bile i incestuozne veze u kraljevskim obiteljima kako se ne bi miješali s "običnim" RH pozitivnim. Kad se medicina razvila, sad im je lakše izbjeći takvo miješanje jer se mogu povezati i s nekim iz "običnog" puka a da su sigurni da nije RH+.

Low Key Lyesmith

pre 3 godine

Ispravka par grešaka u prethodnom komentaru...

S obzirom da je istovetna zastava zvanično bila zastava srpske države u doba Nemanjića, mislim da i ne treba naglašavati kako je došlo do toga. Uostalom, o Nemanjićima dosta govori i činjenica da ih je niko drugi do Dante Alighieri u svom delu "(La) Divina Comedia" - u segmentu "Inferno", da budem precizniji - opisao kao falsifikatore.

*Nadam se da će ova korekcija biti objavljena.

Low Key Lyesmith

pre 3 godine

@alexa, 21. novembar 2020 13:01
Ako je to zaista tačno, onda se radi o još jednoj u nizu stvari koje su effing Nemanjići ukrali od Βασιλεία Ῥωμαίων. Purpurna boja je bila imperijalni simbol, naročito u Istočnom carstvu. I jedna od zastava koje je Βασιλεία Ῥωμαίων koristila, je bila purpurne boje. Ako se ne varam, postojale su zapravo dve zvanične zastave purpurne boje. Razlika je bila u dinastičkim simbolima. A primarna zastava je bila zlatne boje sa imperijalnim orlom. S obzirom da je istovetna zastava zvanično bila zastava srpske države u doba Nemanjića, mislim d ai ne trba naglašavati kako je došlo do toga. Ustalom, o Nemanjićima dosta govori i činjenica da ih je niko drugi do Dante Alighieri u svom delu "Divine Comedia" - u segmentu "Inferno", da budem precizniji - opisao kao falsifikatore. Zbog falsifikovanja novca, istina, ali suština je ista. A posle pojedini među onom škvadrom koja uporno odbija prihvatiti činjenicu da srpski jezik i te kako poznaje jednačenje suglasnika po zvučnosti, optužuju samozvane sinove orla da su dvoglavog orla ukrali od nas... A i jedni i drugi ukrali dvoglavog orla od Romeja.

U svakom slučaju, postojala je država koja je imala zastavu purpurne boje. Zastava, na neki način, i danas živi. A mislim i da ne postoji osoba koja ima makar ajotu grčke krvi, a da ne sanja o obnovi Vizantije. Možda ne obnovi Carstva, kao takvog, ali o nekakvoj obnovi Vizantije svakako.

Zemljoradnik

pre 3 godine

“I zašto nijedna zastava nema ljubičastu boju na sebi - Odgovor je jednostavan - ljubičasta je bila previše skupa do 1800. godine...”
- Od svih mogućih razloga koji mi padaju na pamet, ovaj koji je naveden u tekstu ima najmanje smisla. Znate, od 1800. do danas, više od 200 godina... a za to vreme, toliko država stvoreno, propalo, toliko zastava nacrtano, proglašeno, promenjeno. I vi tvrdite da je visoka cena ljubičaste boje pre 200 godina razlog što je nema na zastavama danas?

Ljubisa livac

pre 3 godine

Ljubicasta se u Italiji smatra maleroznom bojom. Cak je i fudbalski klub Fiorentina, cije su to osnovne boje, jedne sezone kada im nije islo, igrala u rezervnoj garnituri bele boje.

trip12.

pre 3 godine

Kada je 1856. izmišljena veštačka ljubičasta boja, postojalo je manje od 50 država, danas ih ima oko 200, tako da to što zastave nemaju ljubičastu boju nije u vezi sa skupim načinom dobijanja boje.

yosemite sam

pre 3 godine

Samo da dodam, tacno je da to nije ljubicasta, vec purpurno/indigo plava, jos se zove i vizantijsko plava. Tako da bi najbolji prevod reci porfirogenit na sprski bio plavorodjeni. Odatle se i smatra da su plemenite porodice plave krvi.

dzonika

pre 3 godine

Dominika i Nikaragva imaju ljubičastu boju na zastavi. Inače, zanimljiv tekst, dajte još ovakvih članaka.
(westfold, 21. novembar 2020 08:47)

Gd vide ti ljubičastu boju na ovim zastavama?

Bijeloplavi

pre 3 godine

Puž se zove volujak. Moj frend ima pogon na Pelješcu gdje od volujka proizvodi prah te boje i sve prodaju u Izrael gdje se odjeća bojala bojom od volujka prije 3000 godina. Godišnji prihod EUR 50K+.

Lemi

pre 3 godine

Divelion (ljubičasto polje sa zlatnim krstom u sredini) bio je jedan od simbola Vizantijskog carstva, lični baner Vizantijskog cara, kao i lični baner srpskog Cara Dušana. Ali to svakako nisu masovno proizvedene zastave, verovatno ih je postojalo samo nekoliko...

Mikelandjelo

pre 3 godine

@Dejan mislis da moze i hemijski da se dobije. Znaci, mislis. Mislis a ne znas. Mislis u 21. veku, sta da kazu ti koji su ziveli u 18.veku. Razlika u znanju u tri veka razlike je velika. Zato, nemoj se praviti pametan i sagledaj vreme u kome se radnja desavala.

Lord Ajvar

pre 3 godine

Dominikanska republika ima ljubicastu boju na zastavi. Na sredini zastave se nalazi jedna vrsta papagaja, endemske vrste, koja je ljubicaste boje

Donglai Pei

pre 3 godine

Bila je svojevremeno na HRT-u emisija Moc boja i jedna od epizoda je bila posvecena i ljubicastoj. Izmedju ostalog spomenuli su i da na narodnoj nosnji nekog kraja u Hrvatskoj postoji ljubicasta boja sto je bilo iznenadjujuce s obzirom na njenu nekadasnje nedostupnosti obicnom narodu. Istrazivanje je pokazalo da da je u proslosti prilikom bojenja vece kolicine platna za neku gospodu doslo do greske i ljubicasta nije ispala bas kakva je trebalo da bude i platno je poklonjeno seljacima i tako je ljubicasta stigla do narodne nosnje.

ON, zti

pre 3 godine

Nekad se znalo šta je muško, šta je zensko i nisu hteli da popi.konjavaju narod zastavom. Danas, kad vidim da vecina muskaraca nosi neku tašnicu, najezim se. Nije ni čudo, što zene navaljuju na mene ko muve na go.no, iako nisam prebogat ni zgodan, niti vozim skup auto. Nikad ne nosim ljubičasto i ne nosim tašnice.

mašala

pre 3 godine

Dominika i Nikaragva imaju ljubičastu boju na zastavi. Inače, zanimljiv tekst, dajte još ovakvih članaka.
(westfold, 21. novembar 2020 08:47)

Ne, nemaju. U pitanju su nijanse tamno i svetlo plave boje.

neki Lentul Batijat

pre 3 godine

Nije puž, no školjka koja živi samo na tom delu Mediterana (tj. sveta). To je takozvano vizantijsko plavo iliti purpura. Samo su vizantijski (istočni deo Rimskog carstva, kasnije Romejskog carstva) carevi nosili odežde u toj boji.

Tirion

pre 3 godine

Dominika i Nikaragva imaju ljubičastu boju na zastavi. Inače, zanimljiv tekst, dajte još ovakvih članaka.
(westfold, 21. novembar 2020 08:47)

Svaka cast za demantovanje da nijedna država nema ljubičastu boju. Ali Dominika je stekla nezavisnost u drugoj polovini 20 - og veka, kad je ljubicaste boje bilo, dok smatram da Nikaragva u početku nije imala ljubičastu boju na svojoj zastavi, već su je kasnije dodali.

Kolorimetrija

pre 3 godine

@expert mešanje plave i crvene svetlosti daje ljubičastu svetlost i to je onda u RGB modelu boja. U prirodi (prirodni materijali, štampa...) funkcioniše CMYK model boja i tu ako pomešaš plavu i crvenu dobićeš crnkastu/antracit ili tako nešto tamno.
Znači da bi dobio ljubičastu treba da pomešaš cijan (zelenkasto-plava boja) i magenta (purpurnocrvena) u dobroj razmeri. Čak i onda to će više biti plava/ljubičasta, ali i te osnovne boje koje sam spomenuo nisu bile na raspolaganju a opet - ništa ne izgleda tako dobor kao originalna boja.

Jer kopija nije original - niti sredstvo najbolje.
Ako si u krmenadli - nisi za kobasice.

kro-manjon

pre 3 godine

Stvarno ne razumem. Plava i crvena daju ljubičastu, određeno voće daje ljubičastu, hemijski takođe mislim da može da se dobije...
(Dejan, 21. novembar 2020 09:07)

Nisi imao sreće da se rodiš kad se vrednovala, zgrnuo bi odličan novac. Eh živote lutalico.

cinoeye

pre 3 godine

Да су знали да помешају плаву и црвену. Иначе стег цара Душана је био љубичаст са жутим крстом.

multimilijarderi, milijarderi i obični milijunaši

pre 3 godine

Ta boja koja se dobijala od puževa, tzv. feničanski purpur, nije baš tako ljubičasta nego više vuče na crveno. I dugo je bila zabranjena u Vizantiji za običan svet, računajući i velikaše.

Trovach

pre 3 godine

Kada napravim svoju drzavu napravicu i cisto ljubicastu zastavu. Zvace se Ujedinjene Drzave Ker i Mali Bajmok (mesne zajednice u Subotici). Problem ce nam u startu biti MZ Gat jer nam treba koridor, tako da cemo i njihovu teritoriju morati zauzeti iako ih bas ne volimo :).

yosemite sam

pre 3 godine

Tirijski purpur tj porfir, zbog grada u Libanu gde su se vadili morski puzevi. U Vizantiji carska boja, cak je i u carskoj palati u Carigradu soba u kojoj su se poradjale carice bila sva u purpuru, zato su neki carevi dobijali ima “porfirogenit” - rodjen u purpuru. Takodje svecani carski plast je bio u toj boji, legenda kaze da ga je Konstantin XI skinuo sa sebe na mestu gde se pretvorio u kamen po prolasku hordi Turaka kroz kapije grada. Engleska kraljica iz tog razloga nosi purpunu tkaninu na svecanoj kruni

bp10

pre 3 godine

Zapravo je Dominika jedina drzava koja ima ljubičastu boju na zastavi. Siseru papagaj ima ljubicaste nijanse i to nije grb ove drzave tako da se smatra da imaju ljubičastu boju bas na zastavi.

Trovach

pre 3 godine

Kada napravim svoju drzavu napravicu i cisto ljubicastu zastavu. Zvace se Ujedinjene Drzave Ker i Mali Bajmok (mesne zajednice u Subotici). Problem ce nam u startu biti MZ Gat jer nam treba koridor, tako da cemo i njihovu teritoriju morati zauzeti iako ih bas ne volimo :).

yosemite sam

pre 3 godine

Tirijski purpur tj porfir, zbog grada u Libanu gde su se vadili morski puzevi. U Vizantiji carska boja, cak je i u carskoj palati u Carigradu soba u kojoj su se poradjale carice bila sva u purpuru, zato su neki carevi dobijali ima “porfirogenit” - rodjen u purpuru. Takodje svecani carski plast je bio u toj boji, legenda kaze da ga je Konstantin XI skinuo sa sebe na mestu gde se pretvorio u kamen po prolasku hordi Turaka kroz kapije grada. Engleska kraljica iz tog razloga nosi purpunu tkaninu na svecanoj kruni

bp10

pre 3 godine

Zapravo je Dominika jedina drzava koja ima ljubičastu boju na zastavi. Siseru papagaj ima ljubicaste nijanse i to nije grb ove drzave tako da se smatra da imaju ljubičastu boju bas na zastavi.

multimilijarderi, milijarderi i obični milijunaši

pre 3 godine

Ta boja koja se dobijala od puževa, tzv. feničanski purpur, nije baš tako ljubičasta nego više vuče na crveno. I dugo je bila zabranjena u Vizantiji za običan svet, računajući i velikaše.

Bijeloplavi

pre 3 godine

Puž se zove volujak. Moj frend ima pogon na Pelješcu gdje od volujka proizvodi prah te boje i sve prodaju u Izrael gdje se odjeća bojala bojom od volujka prije 3000 godina. Godišnji prihod EUR 50K+.

Mikelandjelo

pre 3 godine

@Dejan mislis da moze i hemijski da se dobije. Znaci, mislis. Mislis a ne znas. Mislis u 21. veku, sta da kazu ti koji su ziveli u 18.veku. Razlika u znanju u tri veka razlike je velika. Zato, nemoj se praviti pametan i sagledaj vreme u kome se radnja desavala.

trip12.

pre 3 godine

Kada je 1856. izmišljena veštačka ljubičasta boja, postojalo je manje od 50 država, danas ih ima oko 200, tako da to što zastave nemaju ljubičastu boju nije u vezi sa skupim načinom dobijanja boje.

yosemite sam

pre 3 godine

Samo da dodam, tacno je da to nije ljubicasta, vec purpurno/indigo plava, jos se zove i vizantijsko plava. Tako da bi najbolji prevod reci porfirogenit na sprski bio plavorodjeni. Odatle se i smatra da su plemenite porodice plave krvi.

Zemljoradnik

pre 3 godine

“I zašto nijedna zastava nema ljubičastu boju na sebi - Odgovor je jednostavan - ljubičasta je bila previše skupa do 1800. godine...”
- Od svih mogućih razloga koji mi padaju na pamet, ovaj koji je naveden u tekstu ima najmanje smisla. Znate, od 1800. do danas, više od 200 godina... a za to vreme, toliko država stvoreno, propalo, toliko zastava nacrtano, proglašeno, promenjeno. I vi tvrdite da je visoka cena ljubičaste boje pre 200 godina razlog što je nema na zastavama danas?

dzonika

pre 3 godine

Dominika i Nikaragva imaju ljubičastu boju na zastavi. Inače, zanimljiv tekst, dajte još ovakvih članaka.
(westfold, 21. novembar 2020 08:47)

Gd vide ti ljubičastu boju na ovim zastavama?

Ljubisa livac

pre 3 godine

Ljubicasta se u Italiji smatra maleroznom bojom. Cak je i fudbalski klub Fiorentina, cije su to osnovne boje, jedne sezone kada im nije islo, igrala u rezervnoj garnituri bele boje.

Kolorimetrija

pre 3 godine

@expert mešanje plave i crvene svetlosti daje ljubičastu svetlost i to je onda u RGB modelu boja. U prirodi (prirodni materijali, štampa...) funkcioniše CMYK model boja i tu ako pomešaš plavu i crvenu dobićeš crnkastu/antracit ili tako nešto tamno.
Znači da bi dobio ljubičastu treba da pomešaš cijan (zelenkasto-plava boja) i magenta (purpurnocrvena) u dobroj razmeri. Čak i onda to će više biti plava/ljubičasta, ali i te osnovne boje koje sam spomenuo nisu bile na raspolaganju a opet - ništa ne izgleda tako dobor kao originalna boja.

Jer kopija nije original - niti sredstvo najbolje.
Ako si u krmenadli - nisi za kobasice.

Lemi

pre 3 godine

Divelion (ljubičasto polje sa zlatnim krstom u sredini) bio je jedan od simbola Vizantijskog carstva, lični baner Vizantijskog cara, kao i lični baner srpskog Cara Dušana. Ali to svakako nisu masovno proizvedene zastave, verovatno ih je postojalo samo nekoliko...

kro-manjon

pre 3 godine

Stvarno ne razumem. Plava i crvena daju ljubičastu, određeno voće daje ljubičastu, hemijski takođe mislim da može da se dobije...
(Dejan, 21. novembar 2020 09:07)

Nisi imao sreće da se rodiš kad se vrednovala, zgrnuo bi odličan novac. Eh živote lutalico.

Tirion

pre 3 godine

Dominika i Nikaragva imaju ljubičastu boju na zastavi. Inače, zanimljiv tekst, dajte još ovakvih članaka.
(westfold, 21. novembar 2020 08:47)

Svaka cast za demantovanje da nijedna država nema ljubičastu boju. Ali Dominika je stekla nezavisnost u drugoj polovini 20 - og veka, kad je ljubicaste boje bilo, dok smatram da Nikaragva u početku nije imala ljubičastu boju na svojoj zastavi, već su je kasnije dodali.

Donglai Pei

pre 3 godine

Bila je svojevremeno na HRT-u emisija Moc boja i jedna od epizoda je bila posvecena i ljubicastoj. Izmedju ostalog spomenuli su i da na narodnoj nosnji nekog kraja u Hrvatskoj postoji ljubicasta boja sto je bilo iznenadjujuce s obzirom na njenu nekadasnje nedostupnosti obicnom narodu. Istrazivanje je pokazalo da da je u proslosti prilikom bojenja vece kolicine platna za neku gospodu doslo do greske i ljubicasta nije ispala bas kakva je trebalo da bude i platno je poklonjeno seljacima i tako je ljubicasta stigla do narodne nosnje.

neki Lentul Batijat

pre 3 godine

Nije puž, no školjka koja živi samo na tom delu Mediterana (tj. sveta). To je takozvano vizantijsko plavo iliti purpura. Samo su vizantijski (istočni deo Rimskog carstva, kasnije Romejskog carstva) carevi nosili odežde u toj boji.

mašala

pre 3 godine

Dominika i Nikaragva imaju ljubičastu boju na zastavi. Inače, zanimljiv tekst, dajte još ovakvih članaka.
(westfold, 21. novembar 2020 08:47)

Ne, nemaju. U pitanju su nijanse tamno i svetlo plave boje.

Low Key Lyesmith

pre 3 godine

@alexa, 21. novembar 2020 13:01
Ako je to zaista tačno, onda se radi o još jednoj u nizu stvari koje su effing Nemanjići ukrali od Βασιλεία Ῥωμαίων. Purpurna boja je bila imperijalni simbol, naročito u Istočnom carstvu. I jedna od zastava koje je Βασιλεία Ῥωμαίων koristila, je bila purpurne boje. Ako se ne varam, postojale su zapravo dve zvanične zastave purpurne boje. Razlika je bila u dinastičkim simbolima. A primarna zastava je bila zlatne boje sa imperijalnim orlom. S obzirom da je istovetna zastava zvanično bila zastava srpske države u doba Nemanjića, mislim d ai ne trba naglašavati kako je došlo do toga. Ustalom, o Nemanjićima dosta govori i činjenica da ih je niko drugi do Dante Alighieri u svom delu "Divine Comedia" - u segmentu "Inferno", da budem precizniji - opisao kao falsifikatore. Zbog falsifikovanja novca, istina, ali suština je ista. A posle pojedini među onom škvadrom koja uporno odbija prihvatiti činjenicu da srpski jezik i te kako poznaje jednačenje suglasnika po zvučnosti, optužuju samozvane sinove orla da su dvoglavog orla ukrali od nas... A i jedni i drugi ukrali dvoglavog orla od Romeja.

U svakom slučaju, postojala je država koja je imala zastavu purpurne boje. Zastava, na neki način, i danas živi. A mislim i da ne postoji osoba koja ima makar ajotu grčke krvi, a da ne sanja o obnovi Vizantije. Možda ne obnovi Carstva, kao takvog, ali o nekakvoj obnovi Vizantije svakako.

Lord Ajvar

pre 3 godine

Dominikanska republika ima ljubicastu boju na zastavi. Na sredini zastave se nalazi jedna vrsta papagaja, endemske vrste, koja je ljubicaste boje

Low Key Lyesmith

pre 3 godine

Ispravka par grešaka u prethodnom komentaru...

S obzirom da je istovetna zastava zvanično bila zastava srpske države u doba Nemanjića, mislim da i ne treba naglašavati kako je došlo do toga. Uostalom, o Nemanjićima dosta govori i činjenica da ih je niko drugi do Dante Alighieri u svom delu "(La) Divina Comedia" - u segmentu "Inferno", da budem precizniji - opisao kao falsifikatore.

*Nadam se da će ova korekcija biti objavljena.

Jovan

pre 3 godine

yosemite sam, 21. novembar 2020 13:49

Netočno, pojam plave krvi dolazi od činjenice da većina kraljevskih obitelji ima RH neg. krvnu grupu, koja kad oksidira dobije plavičastu boju. Zbog toga su česte bile i incestuozne veze u kraljevskim obiteljima kako se ne bi miješali s "običnim" RH pozitivnim. Kad se medicina razvila, sad im je lakše izbjeći takvo miješanje jer se mogu povezati i s nekim iz "običnog" puka a da su sigurni da nije RH+.
(danas, 22. novembar 2020 12:03)

Ha ha ha. Malo sale nije na odmet. Ha ha.

ON, zti

pre 3 godine

Nekad se znalo šta je muško, šta je zensko i nisu hteli da popi.konjavaju narod zastavom. Danas, kad vidim da vecina muskaraca nosi neku tašnicu, najezim se. Nije ni čudo, što zene navaljuju na mene ko muve na go.no, iako nisam prebogat ni zgodan, niti vozim skup auto. Nikad ne nosim ljubičasto i ne nosim tašnice.

cinoeye

pre 3 godine

Да су знали да помешају плаву и црвену. Иначе стег цара Душана је био љубичаст са жутим крстом.

danas

pre 3 godine

yosemite sam, 21. novembar 2020 13:49

Netočno, pojam plave krvi dolazi od činjenice da većina kraljevskih obitelji ima RH neg. krvnu grupu, koja kad oksidira dobije plavičastu boju. Zbog toga su česte bile i incestuozne veze u kraljevskim obiteljima kako se ne bi miješali s "običnim" RH pozitivnim. Kad se medicina razvila, sad im je lakše izbjeći takvo miješanje jer se mogu povezati i s nekim iz "običnog" puka a da su sigurni da nije RH+.

Torrente

pre 3 godine

Dominikanska republika ima ljubicastu boju na zastavi. Na sredini zastave se nalazi jedna vrsta papagaja, endemske vrste, koja je ljubicaste boje
(Lord Ajvar, 21. novembar 2020 11:03)

Pobrkao si Dominikansku Republiku🇩🇴
sa Dominikom 🇩🇲.
Da, papagaj je zelen i svetlo ljubičast.

ON, zti

pre 3 godine

Nekad se znalo šta je muško, šta je zensko i nisu hteli da popi.konjavaju narod zastavom. Danas, kad vidim da vecina muskaraca nosi neku tašnicu, najezim se. Nije ni čudo, što zene navaljuju na mene ko muve na go.no, iako nisam prebogat ni zgodan, niti vozim skup auto. Nikad ne nosim ljubičasto i ne nosim tašnice.

Low Key Lyesmith

pre 3 godine

@alexa, 21. novembar 2020 13:01
Ako je to zaista tačno, onda se radi o još jednoj u nizu stvari koje su effing Nemanjići ukrali od Βασιλεία Ῥωμαίων. Purpurna boja je bila imperijalni simbol, naročito u Istočnom carstvu. I jedna od zastava koje je Βασιλεία Ῥωμαίων koristila, je bila purpurne boje. Ako se ne varam, postojale su zapravo dve zvanične zastave purpurne boje. Razlika je bila u dinastičkim simbolima. A primarna zastava je bila zlatne boje sa imperijalnim orlom. S obzirom da je istovetna zastava zvanično bila zastava srpske države u doba Nemanjića, mislim d ai ne trba naglašavati kako je došlo do toga. Ustalom, o Nemanjićima dosta govori i činjenica da ih je niko drugi do Dante Alighieri u svom delu "Divine Comedia" - u segmentu "Inferno", da budem precizniji - opisao kao falsifikatore. Zbog falsifikovanja novca, istina, ali suština je ista. A posle pojedini među onom škvadrom koja uporno odbija prihvatiti činjenicu da srpski jezik i te kako poznaje jednačenje suglasnika po zvučnosti, optužuju samozvane sinove orla da su dvoglavog orla ukrali od nas... A i jedni i drugi ukrali dvoglavog orla od Romeja.

U svakom slučaju, postojala je država koja je imala zastavu purpurne boje. Zastava, na neki način, i danas živi. A mislim i da ne postoji osoba koja ima makar ajotu grčke krvi, a da ne sanja o obnovi Vizantije. Možda ne obnovi Carstva, kao takvog, ali o nekakvoj obnovi Vizantije svakako.

Trovach

pre 3 godine

Kada napravim svoju drzavu napravicu i cisto ljubicastu zastavu. Zvace se Ujedinjene Drzave Ker i Mali Bajmok (mesne zajednice u Subotici). Problem ce nam u startu biti MZ Gat jer nam treba koridor, tako da cemo i njihovu teritoriju morati zauzeti iako ih bas ne volimo :).

danas

pre 3 godine

yosemite sam, 21. novembar 2020 13:49

Netočno, pojam plave krvi dolazi od činjenice da većina kraljevskih obitelji ima RH neg. krvnu grupu, koja kad oksidira dobije plavičastu boju. Zbog toga su česte bile i incestuozne veze u kraljevskim obiteljima kako se ne bi miješali s "običnim" RH pozitivnim. Kad se medicina razvila, sad im je lakše izbjeći takvo miješanje jer se mogu povezati i s nekim iz "običnog" puka a da su sigurni da nije RH+.

bp10

pre 3 godine

Zapravo je Dominika jedina drzava koja ima ljubičastu boju na zastavi. Siseru papagaj ima ljubicaste nijanse i to nije grb ove drzave tako da se smatra da imaju ljubičastu boju bas na zastavi.

Zemljoradnik

pre 3 godine

“I zašto nijedna zastava nema ljubičastu boju na sebi - Odgovor je jednostavan - ljubičasta je bila previše skupa do 1800. godine...”
- Od svih mogućih razloga koji mi padaju na pamet, ovaj koji je naveden u tekstu ima najmanje smisla. Znate, od 1800. do danas, više od 200 godina... a za to vreme, toliko država stvoreno, propalo, toliko zastava nacrtano, proglašeno, promenjeno. I vi tvrdite da je visoka cena ljubičaste boje pre 200 godina razlog što je nema na zastavama danas?

Low Key Lyesmith

pre 3 godine

Ispravka par grešaka u prethodnom komentaru...

S obzirom da je istovetna zastava zvanično bila zastava srpske države u doba Nemanjića, mislim da i ne treba naglašavati kako je došlo do toga. Uostalom, o Nemanjićima dosta govori i činjenica da ih je niko drugi do Dante Alighieri u svom delu "(La) Divina Comedia" - u segmentu "Inferno", da budem precizniji - opisao kao falsifikatore.

*Nadam se da će ova korekcija biti objavljena.

multimilijarderi, milijarderi i obični milijunaši

pre 3 godine

Ta boja koja se dobijala od puževa, tzv. feničanski purpur, nije baš tako ljubičasta nego više vuče na crveno. I dugo je bila zabranjena u Vizantiji za običan svet, računajući i velikaše.

dzonika

pre 3 godine

Dominika i Nikaragva imaju ljubičastu boju na zastavi. Inače, zanimljiv tekst, dajte još ovakvih članaka.
(westfold, 21. novembar 2020 08:47)

Gd vide ti ljubičastu boju na ovim zastavama?

yosemite sam

pre 3 godine

Tirijski purpur tj porfir, zbog grada u Libanu gde su se vadili morski puzevi. U Vizantiji carska boja, cak je i u carskoj palati u Carigradu soba u kojoj su se poradjale carice bila sva u purpuru, zato su neki carevi dobijali ima “porfirogenit” - rodjen u purpuru. Takodje svecani carski plast je bio u toj boji, legenda kaze da ga je Konstantin XI skinuo sa sebe na mestu gde se pretvorio u kamen po prolasku hordi Turaka kroz kapije grada. Engleska kraljica iz tog razloga nosi purpunu tkaninu na svecanoj kruni

cinoeye

pre 3 godine

Да су знали да помешају плаву и црвену. Иначе стег цара Душана је био љубичаст са жутим крстом.

Lord Ajvar

pre 3 godine

Dominikanska republika ima ljubicastu boju na zastavi. Na sredini zastave se nalazi jedna vrsta papagaja, endemske vrste, koja je ljubicaste boje

Mikelandjelo

pre 3 godine

@Dejan mislis da moze i hemijski da se dobije. Znaci, mislis. Mislis a ne znas. Mislis u 21. veku, sta da kazu ti koji su ziveli u 18.veku. Razlika u znanju u tri veka razlike je velika. Zato, nemoj se praviti pametan i sagledaj vreme u kome se radnja desavala.

trip12.

pre 3 godine

Kada je 1856. izmišljena veštačka ljubičasta boja, postojalo je manje od 50 država, danas ih ima oko 200, tako da to što zastave nemaju ljubičastu boju nije u vezi sa skupim načinom dobijanja boje.

mašala

pre 3 godine

Dominika i Nikaragva imaju ljubičastu boju na zastavi. Inače, zanimljiv tekst, dajte još ovakvih članaka.
(westfold, 21. novembar 2020 08:47)

Ne, nemaju. U pitanju su nijanse tamno i svetlo plave boje.

Bijeloplavi

pre 3 godine

Puž se zove volujak. Moj frend ima pogon na Pelješcu gdje od volujka proizvodi prah te boje i sve prodaju u Izrael gdje se odjeća bojala bojom od volujka prije 3000 godina. Godišnji prihod EUR 50K+.

yosemite sam

pre 3 godine

Samo da dodam, tacno je da to nije ljubicasta, vec purpurno/indigo plava, jos se zove i vizantijsko plava. Tako da bi najbolji prevod reci porfirogenit na sprski bio plavorodjeni. Odatle se i smatra da su plemenite porodice plave krvi.

Lemi

pre 3 godine

Divelion (ljubičasto polje sa zlatnim krstom u sredini) bio je jedan od simbola Vizantijskog carstva, lični baner Vizantijskog cara, kao i lični baner srpskog Cara Dušana. Ali to svakako nisu masovno proizvedene zastave, verovatno ih je postojalo samo nekoliko...

Kolorimetrija

pre 3 godine

@expert mešanje plave i crvene svetlosti daje ljubičastu svetlost i to je onda u RGB modelu boja. U prirodi (prirodni materijali, štampa...) funkcioniše CMYK model boja i tu ako pomešaš plavu i crvenu dobićeš crnkastu/antracit ili tako nešto tamno.
Znači da bi dobio ljubičastu treba da pomešaš cijan (zelenkasto-plava boja) i magenta (purpurnocrvena) u dobroj razmeri. Čak i onda to će više biti plava/ljubičasta, ali i te osnovne boje koje sam spomenuo nisu bile na raspolaganju a opet - ništa ne izgleda tako dobor kao originalna boja.

Jer kopija nije original - niti sredstvo najbolje.
Ako si u krmenadli - nisi za kobasice.

Donglai Pei

pre 3 godine

Bila je svojevremeno na HRT-u emisija Moc boja i jedna od epizoda je bila posvecena i ljubicastoj. Izmedju ostalog spomenuli su i da na narodnoj nosnji nekog kraja u Hrvatskoj postoji ljubicasta boja sto je bilo iznenadjujuce s obzirom na njenu nekadasnje nedostupnosti obicnom narodu. Istrazivanje je pokazalo da da je u proslosti prilikom bojenja vece kolicine platna za neku gospodu doslo do greske i ljubicasta nije ispala bas kakva je trebalo da bude i platno je poklonjeno seljacima i tako je ljubicasta stigla do narodne nosnje.

kro-manjon

pre 3 godine

Stvarno ne razumem. Plava i crvena daju ljubičastu, određeno voće daje ljubičastu, hemijski takođe mislim da može da se dobije...
(Dejan, 21. novembar 2020 09:07)

Nisi imao sreće da se rodiš kad se vrednovala, zgrnuo bi odličan novac. Eh živote lutalico.

neki Lentul Batijat

pre 3 godine

Nije puž, no školjka koja živi samo na tom delu Mediterana (tj. sveta). To je takozvano vizantijsko plavo iliti purpura. Samo su vizantijski (istočni deo Rimskog carstva, kasnije Romejskog carstva) carevi nosili odežde u toj boji.

Tirion

pre 3 godine

Dominika i Nikaragva imaju ljubičastu boju na zastavi. Inače, zanimljiv tekst, dajte još ovakvih članaka.
(westfold, 21. novembar 2020 08:47)

Svaka cast za demantovanje da nijedna država nema ljubičastu boju. Ali Dominika je stekla nezavisnost u drugoj polovini 20 - og veka, kad je ljubicaste boje bilo, dok smatram da Nikaragva u početku nije imala ljubičastu boju na svojoj zastavi, već su je kasnije dodali.

Ljubisa livac

pre 3 godine

Ljubicasta se u Italiji smatra maleroznom bojom. Cak je i fudbalski klub Fiorentina, cije su to osnovne boje, jedne sezone kada im nije islo, igrala u rezervnoj garnituri bele boje.

Jovan

pre 3 godine

yosemite sam, 21. novembar 2020 13:49

Netočno, pojam plave krvi dolazi od činjenice da većina kraljevskih obitelji ima RH neg. krvnu grupu, koja kad oksidira dobije plavičastu boju. Zbog toga su česte bile i incestuozne veze u kraljevskim obiteljima kako se ne bi miješali s "običnim" RH pozitivnim. Kad se medicina razvila, sad im je lakše izbjeći takvo miješanje jer se mogu povezati i s nekim iz "običnog" puka a da su sigurni da nije RH+.
(danas, 22. novembar 2020 12:03)

Ha ha ha. Malo sale nije na odmet. Ha ha.

Torrente

pre 3 godine

Dominikanska republika ima ljubicastu boju na zastavi. Na sredini zastave se nalazi jedna vrsta papagaja, endemske vrste, koja je ljubicaste boje
(Lord Ajvar, 21. novembar 2020 11:03)

Pobrkao si Dominikansku Republiku🇩🇴
sa Dominikom 🇩🇲.
Da, papagaj je zelen i svetlo ljubičast.