cobo
pre 7 godina
Svemir je regulisani haos,eksplozija koja traje a sve drugo smo izmislili mi .
pre 7 godina
Svemir je regulisani haos,eksplozija koja traje a sve drugo smo izmislili mi .
pre 7 godina
@(Vlado Banja Luka, 09. januar 2017 15:56)
Kao prvo, odstupanje Zemlje od sfernog oblika je tako malo da okom nije vidljivo, nego se samo instrumentima moze pokazati. Na primer, jos pocetkom 18. veka dve francuske ekspedicije su poslate, jedna na krajnji sever u Laponiju a druga na ekvator u Juznu Ameriku, da izmere duzinu meridijana koji odgovara promeni geografske sirine od jednog stepena. Tako je utvrdjeno prvi put da je Zemlja spljostena na polovima i da jenta spljostenost jako mala.
Drugo, svaka sonda ima svoju namenu. Marsova sonda ima najjacu kameru koja je ponesena od neke svemirske probe, da bi se analizom terena Marsa dobili sto precizniji podaci o njegovoj proslosti i sastavu tla. Za Mesec te podatke imamo, i Ameri i Rusi su doneli uzorke tla sa raznih mesta na Mesecu i o njemu puno znamo. Meseceve sonde su kartografske sonde i snimaju teren u svrhu mapiranja, a ne da bi snimile ostatke Apolo misija. Za te kartografske svrhe moc razlaganja ne mora da bude 300mm kao kod Marsove probe, nego i 100 puta slabija. Uostalom, snimci mesta sletanja Apolo misija koje je nacinio LRO Mesecev orbiter meni su sasvim OK. Ako se vama ne dopadaju, vas problem.
pre 7 godina
@(Neandertalac, 9. januar 2017 12:01)
Hvala! :)
pre 7 godina
A sada se trkom vratite kroz Hodnike Vremena u X vek, odakle ste greskom ispali na naucni portal.
(Blazena Svetlost Nekomentarisanja - 3. pokusaj, 09. januar 2017 13:37)
Nemoj da vredjas, mi smo iz XII veka!
pre 7 godina
Za Blazenu Svetlost Nekomentarisanja: kazes, citiram "kamera je namenjena za snimanje Marsa sa visine od 300 km,odnosno prepoznavanje objekata duzine 1 m.". Znaci, Marsov orbiter moze da snimi objekte od 1 metar, a NASAin Mjesecev orbiter ne moze da snimi objekte od 1 metar!? Marsov orbiter je na visini od 300 km i moze da snimi takve objekte i velicine (usput i Zemlju) a Mjesecev je samo na visini od 50-100 km i ne moze da snimi tzv Apolo rovere i module velicine 7-10 metara iako Mjesec nema atmosferu i oblake!? Pokazite konacno jasnu i konkretku fotku tzv Apolo ostataka! Osim toga, na ovoj najnovijoj fotki, Zemlja je pravilna lopta. Zar Zemlja nije sferoid? Zaravnjena na polovima!? Ljudi se bude, znam boli vas to.
pre 7 godina
Alo, Posetioci 4, pre nego sto ispljujete rezoluciju i boju slike, informisite se malo cime je slika napravljena. Neka vam je znano da su Zemlja i Mesec snimljeni sa udaljenosti od 200 MILIONA kilometara mocnom kamerom cija je ugaona moc razlaganja SAMO 1 mikroradijan. To je najveci sistem teleskop-kamera (precnika pola metra )koji nosi jedna medjuplanetarna proba. Ova kamera je namenjena za snimanje MARSA sa visine od 300 km, sto daje rezoluciju po rastojanju od 300 mm po pikselu odnosno prepoznavanje objekata duzine 1 m.
Ako se snima sa udaljenosti od 200 MILIONA km, rezolucija je 200 km i zato slika Zemlje izgleda mutno, jer je cela stala u nekih 70 piksela. Ipak Australija i Antarktik se prepoznaju.
Sto se tice boje, utuvite u glavu da naucna instrumentacija NE MORA da prati spektralnu osetljivost ljudskog oka, nego da snima na talasnim duzinama od naucnog interesa. Ovde je RGB slika dobijena tako sto je nevidljiva infracrvena svetlost predstavljena kao crvena (R), crvena kao zelena, a plavo-zelena kao plava. Tako se dobija slika u boji koja vam je predstavljena, o nedostojni i nezahvalni.
Slika je snimljena da bi se izvrsila kalibracija instrumentacije, posto se zna sjaj Meseceve povrsine. To je razlog zasto je kamera za snimanje Marsa snimala Zemlju.
A sada se trkom vratite kroz Hodnike Vremena u X vek, odakle ste greskom ispali na naucni portal.
6:31 PM 1/8/2017
pre 7 godina
Zasto minusi laiku? Lepo covek priznaje da ne razume i pita za pomoc... laice, ravan po kojoj se Mesec okrece oko zemlje nije ista kao ravan po kojoj se Zemlja okrece oko Sunca, iz tog razloga imamo samo povremeno zaklanjanje Meseca Zemljom, odnosno "pomracenje Meseca" kada se te dve ravni preseku; DarkoD, postoje dve vrste ljudi, jedna si ti, druga sam ja. A razlikuje nas to sto je tebi nesto nelogicno, a to isto meni logicno. To sto ti ne razumes nebesku mehaniku ne znaci da je ona izmisljena. Koliko tebi logika nije jaca strana dovoljno pokazuje to sto govoris o horizontu a ne shvatas da horizont moze postojati iskljucivo na sfernim i zakrivljenim povrsinama. To je samo jedan od najosnovnijih geometrijskih principa koji su nazalost i ocigledno veliki problem pojedinima za obraditi.
pre 7 godina
Bez obzira koja je daljina ili visina, horizont vam se uvek uzdize u nivou glave i ne postoji nijedan fizicar koji moze osporiti fenomen, tojest, surovu, prostu i prelepu realnost perspektive.
(DarkoD, 09. januar 2017 08:36)
Posle ovog komentara mora se uzeti Trodon.
pre 7 godina
Jeste, slikano je Nokiom. Ajde vi pametni, uzmite vaše Nokie i izađite noćas da slikate Mars, pa okačite fotku da vam se malo divimo.
pre 7 godina
Ja mislim da je ovde previse onih koji veruju u sve sto su ucili u skoli a nikada nisu potrazili odgovore na svoja pitanja koja su im nelogicna u udzbenicima! Na njihovu zalost, moram da ih razocaram, da ono sto pise u udzbenicima, nije tacno! Pa upravo kroz udzbenike od detinjstva vas uce lazima, jer je nalakse za regrutaciju kada jos ne kapirate nista i usade vam neke heliocentricne ideje. Horizont sve govori. Bez obzira koja je daljina ili visina, horizont vam se uvek uzdize u nivou glave i ne postoji nijedan fizicar koji moze osporiti fenomen, tojest, surovu, prostu i prelepu realnost perspektive.
pre 7 godina
Molim za objasnjenje - ako moze sto jednostavnije: Ka osuncanoj (dnevnoj) strani Zemlje okrenuta je tamna strana Meseca, koji se i nalazi sa te strane - osuncane. Kako se onda Mesec vidi sa one tamne strane Zemlje (tj. tamo gde je noc)?
A, ako je fora u brzini kretanja Meseca oko Zemlje - kako onda Zemlja ne zakloni Suncevu svetlost Mesecu kad joj Mesec stigne na tamnu (nocnu) stranu? Hvala.
pre 7 godina
@tachyon...Nikada necu zaboraviti svoje razocaranje u 5. razredu osnovne. Na prvom casu geografije smo se malo dotakli astronomije, nesto malo o mestu Zemlje u Svemiru, Mesec, Sunce, planete i gootovooo. Ne zelim reci da ne volim geografiju, naprotiv, ali bas u okviru nje bi trebalo malo detaljnije izucavati i astronomiju.
pre 7 godina
Pitanje za heliocentriste:
S obzirom da "je" Zemljina putanja oko Sunca elipticna, Zemlja "je" poprilicno blize Suncu, kada je na "juznoj hemisferi" leto.
Gde su efekti te "promene" udaljenosti?
(Marko, 8. januar 2017 14:47)
Ne, Zemljina putanja nije "poprilicno" bliza jer je ekscentricnost Zemljine putanje mala. Kada je kod nas zima, a na juznoj polulopti leto, Zemlja jeste najbliza Suncu ali za 1.6% u odnosu na srednje rastojanje. Efekat tog priblizavanja je maskiran nagnutoscu Zemljine ose u odnosu na ravan rotacije oko Sunca (23.4 stepena) tako da je severna polulopta zimi nagnuta OD Sunca i Suncevi zraci padaju pod manjim uglom, sto se oseca kao manje grejanje.
pre 7 godina
Pod hitno je potrebno uvesti astronomiju i astrofiziku u osnovne škole. Mnogo se pravimo pametni bez pokrića i adekvatnog obrazovanja za komentarisanje ovakvih tekstova. Potrebno je tražiti odgovore na nedoumice, ali neke stvari su odavno nepobitno dokazane.
pre 7 godina
(mozes me zvati kako god hoces, 8. januar 2017 16:08)
Batice, planete putuju oko sunca, a kad su na razlicitim stranama sunca (zemlja sa jedne, a mars sa druge) najveca udaljenos moze da bude oko 400 miliona kilometara. Sa druge strane kad su najblizi zemlja i mars udaljenost iznosi oko 50 miliona km. Shvati da svaka planeta ima svoju putanju oko sunca, svaka razlicitu brzinu, sunce je naravno u sredi, sto se naziva helocentricnim sistemom. Dokazano pre 500 godina, i da jos ima nedoumica to je šokantno...
(jerkovic, 8. januar 2017 17:31)
I sunce se po tom heliocentricnom sistemu krece (ONO NIJE CENTAR UNIVERZUMA) i to mnogo, mnogo brzo, a sve ostale planete bi trebalo da ga prate, tj ne krecu se samo oko sunca, nego u spirali (da bi lakse razumeo - kao feder) i to je sokantno, ukoliko se slepo veruje..... Da li je istina ilinije, svako ima pravo namisljenje, ali da je dokazano to sto ti kazes pre 500 godina, onda bi se tako uciloi u skoli, a nigde i niko ne pominje kretanje samog sunca i planeta oko njega, nego se svima prezentuje samo sunce i putanje planeta oko njega, takodje sokantno batice....
pre 7 godina
Iako cesto kritikujem (i razotkrivam) NASA lazove, moram da priznam da su ovaj put rekli istinu. Ova tzv fotografija Zemlje i Mjeseca je KOMPOZITNA! To i saznajemo u prvoj recenici ovog teksta. To znaci da nije rijec o pravoj i konkretnoj fotografiji, vec najobicnijem kolazu, tj umjetnickoj impresiji. Opet nista od egzaktnih dokaza. Kao i u slucaju tzv Apolo ostataka na Mjesecu. Ali dobro, nece jos dugo moci lagati ljude i sisati milijarde iz americkog budzeta sad kad ih nova administracija ukine...
pre 7 godina
"Pa kako sad? Zar nije sunce na 150 miliona..."
A je l' se i Mars okrece oko Sunca? Okrece se. I ako je on udaljen maksimalno 249 miliona km i Zemlja maksimalnih 152 miliona km, je l' to zajedno cini 401 milon km. Jos na to dodaj 1.5 milion km precnika Sunca. Je l' ti sad jasno?
pre 7 godina
kako uspeju napraviti tako dobre slike u studiju..nije mi jasno..
pre 7 godina
Slika je nastala na laptopu negde u Hustonu ili gde su ti lazovi prevaranti is nase. Trump treba da ukine njihov budzet jer sve laz . STO NE IDU NA MESEC ? Zato sto ne mogu niti su ikad bili !
pre 7 godina
Zemlja je ravna
pre 7 godina
Fake !
pre 7 godina
"Slika je zapravo kombinacija fotografija nastalih 20. novembra zahvaljujući NASA Mars Reconnaissance Orbiter-u."
zar ovim nije sve receno? sta vam nije jasno, nije prava autenticna fotografija vec skup vise fotogrfija! kao sto je plavi kliker (tako se zove zvanicna nasina slika zemlje iz svemira) koja u stvari nije fotografija vec skup vise informacija pretocenih u CGI, (dubina okena, vegetacija....) sto samo ukazuje da pravu fotografiju jos nismo videli. sve je zvanicno i sve se moze naci na netu. podaci su od Nasa-e.
pre 7 godina
@ mozes me zvati kako god hoces
Mars i Zemlja nisu uvek poravnati jedan iza drugog, zar je tako teško shvatiti da u odredjenim periodima godine Mars i Zemlja se nalaze na suprotnim stranama Sunca???
pre 7 godina
(mozes me zvati kako god hoces, 8. januar 2017 16:08)
Batice, planete putuju oko sunca, a kad su na razlicitim stranama sunca (zemlja sa jedne, a mars sa druge) najveca udaljenos moze da bude oko 400 miliona kilometara. Sa druge strane kad su najblizi zemlja i mars udaljenost iznosi oko 50 miliona km. Shvati da svaka planeta ima svoju putanju oko sunca, svaka razlicitu brzinu, sunce je naravno u sredi, sto se naziva helocentricnim sistemom. Dokazano pre 500 godina, i da jos ima nedoumica to je šokantno...
pre 7 godina
A gde su oni silne hiljade zvezda koje vidimo kad gledamo nebo sa Zemlje? Sa Marsa se ne vide? I kako je tako Zemlja velika iz atmosfere Marsa?
pre 7 godina
Obozavam ove tekstove o Nasi i svemiru, uvek cekam komentare prepametnih Srba da se lepo ismejem.
pre 7 godina
Pa da vam kazem nesto! Ako je ovo sa "Marsa" onda bismo Mars trebali da vidimo sa Zemlje isto tako krupnog kao oni Zemlju sa Marsa (sto nije slucaj) bez obzira koliko bismo trebali da uvecamo! Ja osim Meseca ne vidim nista sa Zemlje sto ima konturu planete, CAK, sumnjam da je i mesec sverican jer jednim delom stvara iluziju da je sverican. Sunce u toku moje opservacije menja precnik tokom celog dana, sto takodje izaziva sumnju da je sve tako kako se laze, tojest kaze! Ovo mi ne znaci nista osim stvaranje novih video snimaka na youtube od strane strucnjaka koji ce uraditi debunk za 15 sekundi vezano za ovaj silni niskobudzetni CGI.
pre 7 godina
Još jedna laž.
pre 7 godina
Eto,toliko decenija "plava planeta,zelena planeta" a ona iz kosmosa=ljubicasta!Ali je dobro da smo i to videli.
pre 7 godina
''U tom trenutku, Mars je bio na oko 205 miliona kilometara od Zemlje.''
Pa kako sad? Zar nije sunce na 150 miliona kilometara od zemlje? Ispada da nam je Mars dalje nego Sunce?
pre 7 godina
Taman sam pomislila da li je Severni pol "gore" (kao sto je nacrtano,naslikano na svim mapama)? Oni me ubedise da je ipak tako kao sto uvek prikazuju (u filmovima,reklamama,globusima).Meni je neverovatna upravo ta slucajnost da smo opet "uslikani" bas onako kako nas uvek prikazuju iz svemira.
pre 7 godina
Hmmm deluje prilicno okruglo. Da nije neka fotomontaza?
pre 7 godina
Slikano interfonom.
pre 7 godina
dal još ima dileja koji očekuju da vide zvezde na snimcima gde su prioriteti druga, bliža i zato krupnija, nebeska tela? pročešljajte optiku (deo fizike) za osnovnu školu, eventualno bazične pojmove iz fotografije (ekspozicija, otvor blende...), do tad sanjajte ravnu zemlju. i božić batu.
pre 7 godina
Zar nije Pikolo unistio mesec? o.O
pre 7 godina
ovo je zumirana fotka....jer nama je Mars tačkica a marsovcima je Zemlja palo veća tačkica
pre 7 godina
pitam se de sam tu ja i šta sam radio kad je ovo slikano
pre 7 godina
Pored toliko CGI manipulacija oni se uhvatili za photoshop... Mrsko im je i da lazu kako treba.
pre 7 godina
Fejk! Očigledan fotošop!
pre 7 godina
Ja samo zelim da zumirate, i da vidim kako zgrada stoji naopacke. Ublizite malo.
pre 7 godina
Pitanje za heliocentriste:
S obzirom da "je" Zemljina putanja oko Sunca elipticna, Zemlja "je" poprilicno blize Suncu, kada je na "juznoj hemisferi" leto.
Gde su efekti te "promene" udaljenosti?
pre 7 godina
koje je.uvelicanje??
pre 7 godina
Prelepo...
pre 7 godina
Jesu oni to namerno skinuli zvezde sa slike da bi opet dobili milion komentara da je ovo nacrtano?
pre 7 godina
Pa koliko puta je slika uveličana kada se ovako lepo vidi?
pre 7 godina
...i sta...mi sad kao treba da poverujemo da je zemlja okrugla???...
pre 7 godina
Još jedan pokazatelj na kom smo nivou razvoja mi Srbi. Ljudi lete na Mars a mi trčimo za loptom.
Za većinu je lopta koja skakuće najveći izum svih vremena.
pre 7 godina
a zašto se ne vide slonovi i kornjače koji nose zemljinu ploču??
pre 7 godina
Fotografija je toliko sjajna, da mogu i ja da je napravim takos to ugasim svetlo u sobi i upalim svecu, slikam sa razdaljine od par metara i etooo
pre 7 godina
Zar nije NASA izmislila svemir!?
pre 7 godina
Posle izgubljenog originalnog snimka sletanja na Mesec (ostao samo onaj holivudski) i ovih kompozitnih slicica bice dobar,mada i skup prenos rijalitija "Mars-mali korak za covecanstvo ali veliki za Amere".....samo da ih Putin ne hakerise.....mada bih,iskreno,zaista voleo da posalju letelicu i kao prve putnike Medlin,Klinton
pre 7 godina
Mene me zanima da mi vi mene kazete gde ima jevtina kavurma, cvarci... Mene to brine jutros...
pre 7 godina
Dok dronovi lete čak do marsa,mi po ovom snegu i po ovoj
poledici ne možemo da odemo do samoposluge za hleb i jogurt.
pre 7 godina
Mutno brate. S cim su slikali? Mozda Nokia 3310?
pre 7 godina
Lol!!!
pre 7 godina
Zadivljujuće.
pre 7 godina
a zašto se ne vide slonovi i kornjače koji nose zemljinu ploču??
pre 7 godina
Dok dronovi lete čak do marsa,mi po ovom snegu i po ovoj
poledici ne možemo da odemo do samoposluge za hleb i jogurt.
pre 7 godina
Još jedan pokazatelj na kom smo nivou razvoja mi Srbi. Ljudi lete na Mars a mi trčimo za loptom.
Za većinu je lopta koja skakuće najveći izum svih vremena.
pre 7 godina
...i sta...mi sad kao treba da poverujemo da je zemlja okrugla???...
pre 7 godina
dal još ima dileja koji očekuju da vide zvezde na snimcima gde su prioriteti druga, bliža i zato krupnija, nebeska tela? pročešljajte optiku (deo fizike) za osnovnu školu, eventualno bazične pojmove iz fotografije (ekspozicija, otvor blende...), do tad sanjajte ravnu zemlju. i božić batu.
pre 7 godina
Prelepo...
pre 7 godina
Zadivljujuće.
pre 7 godina
Pa koliko puta je slika uveličana kada se ovako lepo vidi?
pre 7 godina
Jesu oni to namerno skinuli zvezde sa slike da bi opet dobili milion komentara da je ovo nacrtano?
pre 7 godina
Mene me zanima da mi vi mene kazete gde ima jevtina kavurma, cvarci... Mene to brine jutros...
pre 7 godina
Fotografija je toliko sjajna, da mogu i ja da je napravim takos to ugasim svetlo u sobi i upalim svecu, slikam sa razdaljine od par metara i etooo
pre 7 godina
Obozavam ove tekstove o Nasi i svemiru, uvek cekam komentare prepametnih Srba da se lepo ismejem.
pre 7 godina
Mutno brate. S cim su slikali? Mozda Nokia 3310?
pre 7 godina
(mozes me zvati kako god hoces, 8. januar 2017 16:08)
Batice, planete putuju oko sunca, a kad su na razlicitim stranama sunca (zemlja sa jedne, a mars sa druge) najveca udaljenos moze da bude oko 400 miliona kilometara. Sa druge strane kad su najblizi zemlja i mars udaljenost iznosi oko 50 miliona km. Shvati da svaka planeta ima svoju putanju oko sunca, svaka razlicitu brzinu, sunce je naravno u sredi, sto se naziva helocentricnim sistemom. Dokazano pre 500 godina, i da jos ima nedoumica to je šokantno...
pre 7 godina
Posle izgubljenog originalnog snimka sletanja na Mesec (ostao samo onaj holivudski) i ovih kompozitnih slicica bice dobar,mada i skup prenos rijalitija "Mars-mali korak za covecanstvo ali veliki za Amere".....samo da ih Putin ne hakerise.....mada bih,iskreno,zaista voleo da posalju letelicu i kao prve putnike Medlin,Klinton
pre 7 godina
Pitanje za heliocentriste:
S obzirom da "je" Zemljina putanja oko Sunca elipticna, Zemlja "je" poprilicno blize Suncu, kada je na "juznoj hemisferi" leto.
Gde su efekti te "promene" udaljenosti?
(Marko, 8. januar 2017 14:47)
Ne, Zemljina putanja nije "poprilicno" bliza jer je ekscentricnost Zemljine putanje mala. Kada je kod nas zima, a na juznoj polulopti leto, Zemlja jeste najbliza Suncu ali za 1.6% u odnosu na srednje rastojanje. Efekat tog priblizavanja je maskiran nagnutoscu Zemljine ose u odnosu na ravan rotacije oko Sunca (23.4 stepena) tako da je severna polulopta zimi nagnuta OD Sunca i Suncevi zraci padaju pod manjim uglom, sto se oseca kao manje grejanje.
pre 7 godina
ovo je zumirana fotka....jer nama je Mars tačkica a marsovcima je Zemlja palo veća tačkica
pre 7 godina
koje je.uvelicanje??
pre 7 godina
Hmmm deluje prilicno okruglo. Da nije neka fotomontaza?
pre 7 godina
Ja samo zelim da zumirate, i da vidim kako zgrada stoji naopacke. Ublizite malo.
pre 7 godina
pitam se de sam tu ja i šta sam radio kad je ovo slikano
pre 7 godina
Još jedna laž.
pre 7 godina
Fejk! Očigledan fotošop!
pre 7 godina
Pa da vam kazem nesto! Ako je ovo sa "Marsa" onda bismo Mars trebali da vidimo sa Zemlje isto tako krupnog kao oni Zemlju sa Marsa (sto nije slucaj) bez obzira koliko bismo trebali da uvecamo! Ja osim Meseca ne vidim nista sa Zemlje sto ima konturu planete, CAK, sumnjam da je i mesec sverican jer jednim delom stvara iluziju da je sverican. Sunce u toku moje opservacije menja precnik tokom celog dana, sto takodje izaziva sumnju da je sve tako kako se laze, tojest kaze! Ovo mi ne znaci nista osim stvaranje novih video snimaka na youtube od strane strucnjaka koji ce uraditi debunk za 15 sekundi vezano za ovaj silni niskobudzetni CGI.
pre 7 godina
Zemlja je ravna
pre 7 godina
@ mozes me zvati kako god hoces
Mars i Zemlja nisu uvek poravnati jedan iza drugog, zar je tako teško shvatiti da u odredjenim periodima godine Mars i Zemlja se nalaze na suprotnim stranama Sunca???
pre 7 godina
Pod hitno je potrebno uvesti astronomiju i astrofiziku u osnovne škole. Mnogo se pravimo pametni bez pokrića i adekvatnog obrazovanja za komentarisanje ovakvih tekstova. Potrebno je tražiti odgovore na nedoumice, ali neke stvari su odavno nepobitno dokazane.
pre 7 godina
Zar nije NASA izmislila svemir!?
pre 7 godina
Slikano interfonom.
pre 7 godina
Lol!!!
pre 7 godina
kako uspeju napraviti tako dobre slike u studiju..nije mi jasno..
pre 7 godina
Fake !
pre 7 godina
Pored toliko CGI manipulacija oni se uhvatili za photoshop... Mrsko im je i da lazu kako treba.
pre 7 godina
Taman sam pomislila da li je Severni pol "gore" (kao sto je nacrtano,naslikano na svim mapama)? Oni me ubedise da je ipak tako kao sto uvek prikazuju (u filmovima,reklamama,globusima).Meni je neverovatna upravo ta slucajnost da smo opet "uslikani" bas onako kako nas uvek prikazuju iz svemira.
pre 7 godina
Alo, Posetioci 4, pre nego sto ispljujete rezoluciju i boju slike, informisite se malo cime je slika napravljena. Neka vam je znano da su Zemlja i Mesec snimljeni sa udaljenosti od 200 MILIONA kilometara mocnom kamerom cija je ugaona moc razlaganja SAMO 1 mikroradijan. To je najveci sistem teleskop-kamera (precnika pola metra )koji nosi jedna medjuplanetarna proba. Ova kamera je namenjena za snimanje MARSA sa visine od 300 km, sto daje rezoluciju po rastojanju od 300 mm po pikselu odnosno prepoznavanje objekata duzine 1 m.
Ako se snima sa udaljenosti od 200 MILIONA km, rezolucija je 200 km i zato slika Zemlje izgleda mutno, jer je cela stala u nekih 70 piksela. Ipak Australija i Antarktik se prepoznaju.
Sto se tice boje, utuvite u glavu da naucna instrumentacija NE MORA da prati spektralnu osetljivost ljudskog oka, nego da snima na talasnim duzinama od naucnog interesa. Ovde je RGB slika dobijena tako sto je nevidljiva infracrvena svetlost predstavljena kao crvena (R), crvena kao zelena, a plavo-zelena kao plava. Tako se dobija slika u boji koja vam je predstavljena, o nedostojni i nezahvalni.
Slika je snimljena da bi se izvrsila kalibracija instrumentacije, posto se zna sjaj Meseceve povrsine. To je razlog zasto je kamera za snimanje Marsa snimala Zemlju.
A sada se trkom vratite kroz Hodnike Vremena u X vek, odakle ste greskom ispali na naucni portal.
6:31 PM 1/8/2017
pre 7 godina
Zar nije Pikolo unistio mesec? o.O
pre 7 godina
''U tom trenutku, Mars je bio na oko 205 miliona kilometara od Zemlje.''
Pa kako sad? Zar nije sunce na 150 miliona kilometara od zemlje? Ispada da nam je Mars dalje nego Sunce?
pre 7 godina
Slika je nastala na laptopu negde u Hustonu ili gde su ti lazovi prevaranti is nase. Trump treba da ukine njihov budzet jer sve laz . STO NE IDU NA MESEC ? Zato sto ne mogu niti su ikad bili !
pre 7 godina
Eto,toliko decenija "plava planeta,zelena planeta" a ona iz kosmosa=ljubicasta!Ali je dobro da smo i to videli.
pre 7 godina
Zasto minusi laiku? Lepo covek priznaje da ne razume i pita za pomoc... laice, ravan po kojoj se Mesec okrece oko zemlje nije ista kao ravan po kojoj se Zemlja okrece oko Sunca, iz tog razloga imamo samo povremeno zaklanjanje Meseca Zemljom, odnosno "pomracenje Meseca" kada se te dve ravni preseku; DarkoD, postoje dve vrste ljudi, jedna si ti, druga sam ja. A razlikuje nas to sto je tebi nesto nelogicno, a to isto meni logicno. To sto ti ne razumes nebesku mehaniku ne znaci da je ona izmisljena. Koliko tebi logika nije jaca strana dovoljno pokazuje to sto govoris o horizontu a ne shvatas da horizont moze postojati iskljucivo na sfernim i zakrivljenim povrsinama. To je samo jedan od najosnovnijih geometrijskih principa koji su nazalost i ocigledno veliki problem pojedinima za obraditi.
pre 7 godina
Iako cesto kritikujem (i razotkrivam) NASA lazove, moram da priznam da su ovaj put rekli istinu. Ova tzv fotografija Zemlje i Mjeseca je KOMPOZITNA! To i saznajemo u prvoj recenici ovog teksta. To znaci da nije rijec o pravoj i konkretnoj fotografiji, vec najobicnijem kolazu, tj umjetnickoj impresiji. Opet nista od egzaktnih dokaza. Kao i u slucaju tzv Apolo ostataka na Mjesecu. Ali dobro, nece jos dugo moci lagati ljude i sisati milijarde iz americkog budzeta sad kad ih nova administracija ukine...
pre 7 godina
"Slika je zapravo kombinacija fotografija nastalih 20. novembra zahvaljujući NASA Mars Reconnaissance Orbiter-u."
zar ovim nije sve receno? sta vam nije jasno, nije prava autenticna fotografija vec skup vise fotogrfija! kao sto je plavi kliker (tako se zove zvanicna nasina slika zemlje iz svemira) koja u stvari nije fotografija vec skup vise informacija pretocenih u CGI, (dubina okena, vegetacija....) sto samo ukazuje da pravu fotografiju jos nismo videli. sve je zvanicno i sve se moze naci na netu. podaci su od Nasa-e.
pre 7 godina
@tachyon...Nikada necu zaboraviti svoje razocaranje u 5. razredu osnovne. Na prvom casu geografije smo se malo dotakli astronomije, nesto malo o mestu Zemlje u Svemiru, Mesec, Sunce, planete i gootovooo. Ne zelim reci da ne volim geografiju, naprotiv, ali bas u okviru nje bi trebalo malo detaljnije izucavati i astronomiju.
pre 7 godina
Bez obzira koja je daljina ili visina, horizont vam se uvek uzdize u nivou glave i ne postoji nijedan fizicar koji moze osporiti fenomen, tojest, surovu, prostu i prelepu realnost perspektive.
(DarkoD, 09. januar 2017 08:36)
Posle ovog komentara mora se uzeti Trodon.
pre 7 godina
A gde su oni silne hiljade zvezda koje vidimo kad gledamo nebo sa Zemlje? Sa Marsa se ne vide? I kako je tako Zemlja velika iz atmosfere Marsa?
pre 7 godina
"Pa kako sad? Zar nije sunce na 150 miliona..."
A je l' se i Mars okrece oko Sunca? Okrece se. I ako je on udaljen maksimalno 249 miliona km i Zemlja maksimalnih 152 miliona km, je l' to zajedno cini 401 milon km. Jos na to dodaj 1.5 milion km precnika Sunca. Je l' ti sad jasno?
pre 7 godina
(mozes me zvati kako god hoces, 8. januar 2017 16:08)
Batice, planete putuju oko sunca, a kad su na razlicitim stranama sunca (zemlja sa jedne, a mars sa druge) najveca udaljenos moze da bude oko 400 miliona kilometara. Sa druge strane kad su najblizi zemlja i mars udaljenost iznosi oko 50 miliona km. Shvati da svaka planeta ima svoju putanju oko sunca, svaka razlicitu brzinu, sunce je naravno u sredi, sto se naziva helocentricnim sistemom. Dokazano pre 500 godina, i da jos ima nedoumica to je šokantno...
(jerkovic, 8. januar 2017 17:31)
I sunce se po tom heliocentricnom sistemu krece (ONO NIJE CENTAR UNIVERZUMA) i to mnogo, mnogo brzo, a sve ostale planete bi trebalo da ga prate, tj ne krecu se samo oko sunca, nego u spirali (da bi lakse razumeo - kao feder) i to je sokantno, ukoliko se slepo veruje..... Da li je istina ilinije, svako ima pravo namisljenje, ali da je dokazano to sto ti kazes pre 500 godina, onda bi se tako uciloi u skoli, a nigde i niko ne pominje kretanje samog sunca i planeta oko njega, nego se svima prezentuje samo sunce i putanje planeta oko njega, takodje sokantno batice....
pre 7 godina
Pitanje za heliocentriste:
S obzirom da "je" Zemljina putanja oko Sunca elipticna, Zemlja "je" poprilicno blize Suncu, kada je na "juznoj hemisferi" leto.
Gde su efekti te "promene" udaljenosti?
pre 7 godina
Jeste, slikano je Nokiom. Ajde vi pametni, uzmite vaše Nokie i izađite noćas da slikate Mars, pa okačite fotku da vam se malo divimo.
pre 7 godina
@(Vlado Banja Luka, 09. januar 2017 15:56)
Kao prvo, odstupanje Zemlje od sfernog oblika je tako malo da okom nije vidljivo, nego se samo instrumentima moze pokazati. Na primer, jos pocetkom 18. veka dve francuske ekspedicije su poslate, jedna na krajnji sever u Laponiju a druga na ekvator u Juznu Ameriku, da izmere duzinu meridijana koji odgovara promeni geografske sirine od jednog stepena. Tako je utvrdjeno prvi put da je Zemlja spljostena na polovima i da jenta spljostenost jako mala.
Drugo, svaka sonda ima svoju namenu. Marsova sonda ima najjacu kameru koja je ponesena od neke svemirske probe, da bi se analizom terena Marsa dobili sto precizniji podaci o njegovoj proslosti i sastavu tla. Za Mesec te podatke imamo, i Ameri i Rusi su doneli uzorke tla sa raznih mesta na Mesecu i o njemu puno znamo. Meseceve sonde su kartografske sonde i snimaju teren u svrhu mapiranja, a ne da bi snimile ostatke Apolo misija. Za te kartografske svrhe moc razlaganja ne mora da bude 300mm kao kod Marsove probe, nego i 100 puta slabija. Uostalom, snimci mesta sletanja Apolo misija koje je nacinio LRO Mesecev orbiter meni su sasvim OK. Ako se vama ne dopadaju, vas problem.
pre 7 godina
Ja mislim da je ovde previse onih koji veruju u sve sto su ucili u skoli a nikada nisu potrazili odgovore na svoja pitanja koja su im nelogicna u udzbenicima! Na njihovu zalost, moram da ih razocaram, da ono sto pise u udzbenicima, nije tacno! Pa upravo kroz udzbenike od detinjstva vas uce lazima, jer je nalakse za regrutaciju kada jos ne kapirate nista i usade vam neke heliocentricne ideje. Horizont sve govori. Bez obzira koja je daljina ili visina, horizont vam se uvek uzdize u nivou glave i ne postoji nijedan fizicar koji moze osporiti fenomen, tojest, surovu, prostu i prelepu realnost perspektive.
pre 7 godina
Molim za objasnjenje - ako moze sto jednostavnije: Ka osuncanoj (dnevnoj) strani Zemlje okrenuta je tamna strana Meseca, koji se i nalazi sa te strane - osuncane. Kako se onda Mesec vidi sa one tamne strane Zemlje (tj. tamo gde je noc)?
A, ako je fora u brzini kretanja Meseca oko Zemlje - kako onda Zemlja ne zakloni Suncevu svetlost Mesecu kad joj Mesec stigne na tamnu (nocnu) stranu? Hvala.
pre 7 godina
A sada se trkom vratite kroz Hodnike Vremena u X vek, odakle ste greskom ispali na naucni portal.
(Blazena Svetlost Nekomentarisanja - 3. pokusaj, 09. januar 2017 13:37)
Nemoj da vredjas, mi smo iz XII veka!
pre 7 godina
Za Blazenu Svetlost Nekomentarisanja: kazes, citiram "kamera je namenjena za snimanje Marsa sa visine od 300 km,odnosno prepoznavanje objekata duzine 1 m.". Znaci, Marsov orbiter moze da snimi objekte od 1 metar, a NASAin Mjesecev orbiter ne moze da snimi objekte od 1 metar!? Marsov orbiter je na visini od 300 km i moze da snimi takve objekte i velicine (usput i Zemlju) a Mjesecev je samo na visini od 50-100 km i ne moze da snimi tzv Apolo rovere i module velicine 7-10 metara iako Mjesec nema atmosferu i oblake!? Pokazite konacno jasnu i konkretku fotku tzv Apolo ostataka! Osim toga, na ovoj najnovijoj fotki, Zemlja je pravilna lopta. Zar Zemlja nije sferoid? Zaravnjena na polovima!? Ljudi se bude, znam boli vas to.
pre 7 godina
@(Neandertalac, 9. januar 2017 12:01)
Hvala! :)
pre 7 godina
Svemir je regulisani haos,eksplozija koja traje a sve drugo smo izmislili mi .
pre 7 godina
...i sta...mi sad kao treba da poverujemo da je zemlja okrugla???...
pre 7 godina
Pa da vam kazem nesto! Ako je ovo sa "Marsa" onda bismo Mars trebali da vidimo sa Zemlje isto tako krupnog kao oni Zemlju sa Marsa (sto nije slucaj) bez obzira koliko bismo trebali da uvecamo! Ja osim Meseca ne vidim nista sa Zemlje sto ima konturu planete, CAK, sumnjam da je i mesec sverican jer jednim delom stvara iluziju da je sverican. Sunce u toku moje opservacije menja precnik tokom celog dana, sto takodje izaziva sumnju da je sve tako kako se laze, tojest kaze! Ovo mi ne znaci nista osim stvaranje novih video snimaka na youtube od strane strucnjaka koji ce uraditi debunk za 15 sekundi vezano za ovaj silni niskobudzetni CGI.
pre 7 godina
Fotografija je toliko sjajna, da mogu i ja da je napravim takos to ugasim svetlo u sobi i upalim svecu, slikam sa razdaljine od par metara i etooo
pre 7 godina
Posle izgubljenog originalnog snimka sletanja na Mesec (ostao samo onaj holivudski) i ovih kompozitnih slicica bice dobar,mada i skup prenos rijalitija "Mars-mali korak za covecanstvo ali veliki za Amere".....samo da ih Putin ne hakerise.....mada bih,iskreno,zaista voleo da posalju letelicu i kao prve putnike Medlin,Klinton
pre 7 godina
Mene me zanima da mi vi mene kazete gde ima jevtina kavurma, cvarci... Mene to brine jutros...
pre 7 godina
''U tom trenutku, Mars je bio na oko 205 miliona kilometara od Zemlje.''
Pa kako sad? Zar nije sunce na 150 miliona kilometara od zemlje? Ispada da nam je Mars dalje nego Sunce?
pre 7 godina
Još jedna laž.
pre 7 godina
Mutno brate. S cim su slikali? Mozda Nokia 3310?
pre 7 godina
Pitanje za heliocentriste:
S obzirom da "je" Zemljina putanja oko Sunca elipticna, Zemlja "je" poprilicno blize Suncu, kada je na "juznoj hemisferi" leto.
Gde su efekti te "promene" udaljenosti?
pre 7 godina
Još jedan pokazatelj na kom smo nivou razvoja mi Srbi. Ljudi lete na Mars a mi trčimo za loptom.
Za većinu je lopta koja skakuće najveći izum svih vremena.
pre 7 godina
Fejk! Očigledan fotošop!
pre 7 godina
Pored toliko CGI manipulacija oni se uhvatili za photoshop... Mrsko im je i da lazu kako treba.
pre 7 godina
Jesu oni to namerno skinuli zvezde sa slike da bi opet dobili milion komentara da je ovo nacrtano?
pre 7 godina
Fake !
pre 7 godina
kako uspeju napraviti tako dobre slike u studiju..nije mi jasno..
pre 7 godina
A gde su oni silne hiljade zvezda koje vidimo kad gledamo nebo sa Zemlje? Sa Marsa se ne vide? I kako je tako Zemlja velika iz atmosfere Marsa?
pre 7 godina
Iako cesto kritikujem (i razotkrivam) NASA lazove, moram da priznam da su ovaj put rekli istinu. Ova tzv fotografija Zemlje i Mjeseca je KOMPOZITNA! To i saznajemo u prvoj recenici ovog teksta. To znaci da nije rijec o pravoj i konkretnoj fotografiji, vec najobicnijem kolazu, tj umjetnickoj impresiji. Opet nista od egzaktnih dokaza. Kao i u slucaju tzv Apolo ostataka na Mjesecu. Ali dobro, nece jos dugo moci lagati ljude i sisati milijarde iz americkog budzeta sad kad ih nova administracija ukine...
pre 7 godina
Slika je nastala na laptopu negde u Hustonu ili gde su ti lazovi prevaranti is nase. Trump treba da ukine njihov budzet jer sve laz . STO NE IDU NA MESEC ? Zato sto ne mogu niti su ikad bili !
pre 7 godina
Lol!!!
pre 7 godina
Taman sam pomislila da li je Severni pol "gore" (kao sto je nacrtano,naslikano na svim mapama)? Oni me ubedise da je ipak tako kao sto uvek prikazuju (u filmovima,reklamama,globusima).Meni je neverovatna upravo ta slucajnost da smo opet "uslikani" bas onako kako nas uvek prikazuju iz svemira.
pre 7 godina
(mozes me zvati kako god hoces, 8. januar 2017 16:08)
Batice, planete putuju oko sunca, a kad su na razlicitim stranama sunca (zemlja sa jedne, a mars sa druge) najveca udaljenos moze da bude oko 400 miliona kilometara. Sa druge strane kad su najblizi zemlja i mars udaljenost iznosi oko 50 miliona km. Shvati da svaka planeta ima svoju putanju oko sunca, svaka razlicitu brzinu, sunce je naravno u sredi, sto se naziva helocentricnim sistemom. Dokazano pre 500 godina, i da jos ima nedoumica to je šokantno...
(jerkovic, 8. januar 2017 17:31)
I sunce se po tom heliocentricnom sistemu krece (ONO NIJE CENTAR UNIVERZUMA) i to mnogo, mnogo brzo, a sve ostale planete bi trebalo da ga prate, tj ne krecu se samo oko sunca, nego u spirali (da bi lakse razumeo - kao feder) i to je sokantno, ukoliko se slepo veruje..... Da li je istina ilinije, svako ima pravo namisljenje, ali da je dokazano to sto ti kazes pre 500 godina, onda bi se tako uciloi u skoli, a nigde i niko ne pominje kretanje samog sunca i planeta oko njega, nego se svima prezentuje samo sunce i putanje planeta oko njega, takodje sokantno batice....
pre 7 godina
Zemlja je ravna
pre 7 godina
Slikano interfonom.
pre 7 godina
Ja samo zelim da zumirate, i da vidim kako zgrada stoji naopacke. Ublizite malo.
pre 7 godina
a zašto se ne vide slonovi i kornjače koji nose zemljinu ploču??
pre 7 godina
Dok dronovi lete čak do marsa,mi po ovom snegu i po ovoj
poledici ne možemo da odemo do samoposluge za hleb i jogurt.
pre 7 godina
Zadivljujuće.
pre 7 godina
Prelepo...
pre 7 godina
"Slika je zapravo kombinacija fotografija nastalih 20. novembra zahvaljujući NASA Mars Reconnaissance Orbiter-u."
zar ovim nije sve receno? sta vam nije jasno, nije prava autenticna fotografija vec skup vise fotogrfija! kao sto je plavi kliker (tako se zove zvanicna nasina slika zemlje iz svemira) koja u stvari nije fotografija vec skup vise informacija pretocenih u CGI, (dubina okena, vegetacija....) sto samo ukazuje da pravu fotografiju jos nismo videli. sve je zvanicno i sve se moze naci na netu. podaci su od Nasa-e.
pre 7 godina
dal još ima dileja koji očekuju da vide zvezde na snimcima gde su prioriteti druga, bliža i zato krupnija, nebeska tela? pročešljajte optiku (deo fizike) za osnovnu školu, eventualno bazične pojmove iz fotografije (ekspozicija, otvor blende...), do tad sanjajte ravnu zemlju. i božić batu.
pre 7 godina
Ja mislim da je ovde previse onih koji veruju u sve sto su ucili u skoli a nikada nisu potrazili odgovore na svoja pitanja koja su im nelogicna u udzbenicima! Na njihovu zalost, moram da ih razocaram, da ono sto pise u udzbenicima, nije tacno! Pa upravo kroz udzbenike od detinjstva vas uce lazima, jer je nalakse za regrutaciju kada jos ne kapirate nista i usade vam neke heliocentricne ideje. Horizont sve govori. Bez obzira koja je daljina ili visina, horizont vam se uvek uzdize u nivou glave i ne postoji nijedan fizicar koji moze osporiti fenomen, tojest, surovu, prostu i prelepu realnost perspektive.
pre 7 godina
Zar nije NASA izmislila svemir!?
pre 7 godina
Hmmm deluje prilicno okruglo. Da nije neka fotomontaza?
pre 7 godina
(mozes me zvati kako god hoces, 8. januar 2017 16:08)
Batice, planete putuju oko sunca, a kad su na razlicitim stranama sunca (zemlja sa jedne, a mars sa druge) najveca udaljenos moze da bude oko 400 miliona kilometara. Sa druge strane kad su najblizi zemlja i mars udaljenost iznosi oko 50 miliona km. Shvati da svaka planeta ima svoju putanju oko sunca, svaka razlicitu brzinu, sunce je naravno u sredi, sto se naziva helocentricnim sistemom. Dokazano pre 500 godina, i da jos ima nedoumica to je šokantno...
pre 7 godina
Eto,toliko decenija "plava planeta,zelena planeta" a ona iz kosmosa=ljubicasta!Ali je dobro da smo i to videli.
pre 7 godina
Obozavam ove tekstove o Nasi i svemiru, uvek cekam komentare prepametnih Srba da se lepo ismejem.
pre 7 godina
Pitanje za heliocentriste:
S obzirom da "je" Zemljina putanja oko Sunca elipticna, Zemlja "je" poprilicno blize Suncu, kada je na "juznoj hemisferi" leto.
Gde su efekti te "promene" udaljenosti?
(Marko, 8. januar 2017 14:47)
Ne, Zemljina putanja nije "poprilicno" bliza jer je ekscentricnost Zemljine putanje mala. Kada je kod nas zima, a na juznoj polulopti leto, Zemlja jeste najbliza Suncu ali za 1.6% u odnosu na srednje rastojanje. Efekat tog priblizavanja je maskiran nagnutoscu Zemljine ose u odnosu na ravan rotacije oko Sunca (23.4 stepena) tako da je severna polulopta zimi nagnuta OD Sunca i Suncevi zraci padaju pod manjim uglom, sto se oseca kao manje grejanje.
pre 7 godina
Za Blazenu Svetlost Nekomentarisanja: kazes, citiram "kamera je namenjena za snimanje Marsa sa visine od 300 km,odnosno prepoznavanje objekata duzine 1 m.". Znaci, Marsov orbiter moze da snimi objekte od 1 metar, a NASAin Mjesecev orbiter ne moze da snimi objekte od 1 metar!? Marsov orbiter je na visini od 300 km i moze da snimi takve objekte i velicine (usput i Zemlju) a Mjesecev je samo na visini od 50-100 km i ne moze da snimi tzv Apolo rovere i module velicine 7-10 metara iako Mjesec nema atmosferu i oblake!? Pokazite konacno jasnu i konkretku fotku tzv Apolo ostataka! Osim toga, na ovoj najnovijoj fotki, Zemlja je pravilna lopta. Zar Zemlja nije sferoid? Zaravnjena na polovima!? Ljudi se bude, znam boli vas to.
pre 7 godina
Pod hitno je potrebno uvesti astronomiju i astrofiziku u osnovne škole. Mnogo se pravimo pametni bez pokrića i adekvatnog obrazovanja za komentarisanje ovakvih tekstova. Potrebno je tražiti odgovore na nedoumice, ali neke stvari su odavno nepobitno dokazane.
pre 7 godina
Molim za objasnjenje - ako moze sto jednostavnije: Ka osuncanoj (dnevnoj) strani Zemlje okrenuta je tamna strana Meseca, koji se i nalazi sa te strane - osuncane. Kako se onda Mesec vidi sa one tamne strane Zemlje (tj. tamo gde je noc)?
A, ako je fora u brzini kretanja Meseca oko Zemlje - kako onda Zemlja ne zakloni Suncevu svetlost Mesecu kad joj Mesec stigne na tamnu (nocnu) stranu? Hvala.
pre 7 godina
Alo, Posetioci 4, pre nego sto ispljujete rezoluciju i boju slike, informisite se malo cime je slika napravljena. Neka vam je znano da su Zemlja i Mesec snimljeni sa udaljenosti od 200 MILIONA kilometara mocnom kamerom cija je ugaona moc razlaganja SAMO 1 mikroradijan. To je najveci sistem teleskop-kamera (precnika pola metra )koji nosi jedna medjuplanetarna proba. Ova kamera je namenjena za snimanje MARSA sa visine od 300 km, sto daje rezoluciju po rastojanju od 300 mm po pikselu odnosno prepoznavanje objekata duzine 1 m.
Ako se snima sa udaljenosti od 200 MILIONA km, rezolucija je 200 km i zato slika Zemlje izgleda mutno, jer je cela stala u nekih 70 piksela. Ipak Australija i Antarktik se prepoznaju.
Sto se tice boje, utuvite u glavu da naucna instrumentacija NE MORA da prati spektralnu osetljivost ljudskog oka, nego da snima na talasnim duzinama od naucnog interesa. Ovde je RGB slika dobijena tako sto je nevidljiva infracrvena svetlost predstavljena kao crvena (R), crvena kao zelena, a plavo-zelena kao plava. Tako se dobija slika u boji koja vam je predstavljena, o nedostojni i nezahvalni.
Slika je snimljena da bi se izvrsila kalibracija instrumentacije, posto se zna sjaj Meseceve povrsine. To je razlog zasto je kamera za snimanje Marsa snimala Zemlju.
A sada se trkom vratite kroz Hodnike Vremena u X vek, odakle ste greskom ispali na naucni portal.
6:31 PM 1/8/2017
pre 7 godina
koje je.uvelicanje??
pre 7 godina
@tachyon...Nikada necu zaboraviti svoje razocaranje u 5. razredu osnovne. Na prvom casu geografije smo se malo dotakli astronomije, nesto malo o mestu Zemlje u Svemiru, Mesec, Sunce, planete i gootovooo. Ne zelim reci da ne volim geografiju, naprotiv, ali bas u okviru nje bi trebalo malo detaljnije izucavati i astronomiju.
pre 7 godina
Pa koliko puta je slika uveličana kada se ovako lepo vidi?
pre 7 godina
ovo je zumirana fotka....jer nama je Mars tačkica a marsovcima je Zemlja palo veća tačkica
pre 7 godina
"Pa kako sad? Zar nije sunce na 150 miliona..."
A je l' se i Mars okrece oko Sunca? Okrece se. I ako je on udaljen maksimalno 249 miliona km i Zemlja maksimalnih 152 miliona km, je l' to zajedno cini 401 milon km. Jos na to dodaj 1.5 milion km precnika Sunca. Je l' ti sad jasno?
pre 7 godina
pitam se de sam tu ja i šta sam radio kad je ovo slikano
pre 7 godina
@ mozes me zvati kako god hoces
Mars i Zemlja nisu uvek poravnati jedan iza drugog, zar je tako teško shvatiti da u odredjenim periodima godine Mars i Zemlja se nalaze na suprotnim stranama Sunca???
pre 7 godina
Zar nije Pikolo unistio mesec? o.O
pre 7 godina
Bez obzira koja je daljina ili visina, horizont vam se uvek uzdize u nivou glave i ne postoji nijedan fizicar koji moze osporiti fenomen, tojest, surovu, prostu i prelepu realnost perspektive.
(DarkoD, 09. januar 2017 08:36)
Posle ovog komentara mora se uzeti Trodon.
pre 7 godina
Zasto minusi laiku? Lepo covek priznaje da ne razume i pita za pomoc... laice, ravan po kojoj se Mesec okrece oko zemlje nije ista kao ravan po kojoj se Zemlja okrece oko Sunca, iz tog razloga imamo samo povremeno zaklanjanje Meseca Zemljom, odnosno "pomracenje Meseca" kada se te dve ravni preseku; DarkoD, postoje dve vrste ljudi, jedna si ti, druga sam ja. A razlikuje nas to sto je tebi nesto nelogicno, a to isto meni logicno. To sto ti ne razumes nebesku mehaniku ne znaci da je ona izmisljena. Koliko tebi logika nije jaca strana dovoljno pokazuje to sto govoris o horizontu a ne shvatas da horizont moze postojati iskljucivo na sfernim i zakrivljenim povrsinama. To je samo jedan od najosnovnijih geometrijskih principa koji su nazalost i ocigledno veliki problem pojedinima za obraditi.
pre 7 godina
@(Vlado Banja Luka, 09. januar 2017 15:56)
Kao prvo, odstupanje Zemlje od sfernog oblika je tako malo da okom nije vidljivo, nego se samo instrumentima moze pokazati. Na primer, jos pocetkom 18. veka dve francuske ekspedicije su poslate, jedna na krajnji sever u Laponiju a druga na ekvator u Juznu Ameriku, da izmere duzinu meridijana koji odgovara promeni geografske sirine od jednog stepena. Tako je utvrdjeno prvi put da je Zemlja spljostena na polovima i da jenta spljostenost jako mala.
Drugo, svaka sonda ima svoju namenu. Marsova sonda ima najjacu kameru koja je ponesena od neke svemirske probe, da bi se analizom terena Marsa dobili sto precizniji podaci o njegovoj proslosti i sastavu tla. Za Mesec te podatke imamo, i Ameri i Rusi su doneli uzorke tla sa raznih mesta na Mesecu i o njemu puno znamo. Meseceve sonde su kartografske sonde i snimaju teren u svrhu mapiranja, a ne da bi snimile ostatke Apolo misija. Za te kartografske svrhe moc razlaganja ne mora da bude 300mm kao kod Marsove probe, nego i 100 puta slabija. Uostalom, snimci mesta sletanja Apolo misija koje je nacinio LRO Mesecev orbiter meni su sasvim OK. Ako se vama ne dopadaju, vas problem.
pre 7 godina
Jeste, slikano je Nokiom. Ajde vi pametni, uzmite vaše Nokie i izađite noćas da slikate Mars, pa okačite fotku da vam se malo divimo.
pre 7 godina
A sada se trkom vratite kroz Hodnike Vremena u X vek, odakle ste greskom ispali na naucni portal.
(Blazena Svetlost Nekomentarisanja - 3. pokusaj, 09. januar 2017 13:37)
Nemoj da vredjas, mi smo iz XII veka!
pre 7 godina
@(Neandertalac, 9. januar 2017 12:01)
Hvala! :)
pre 7 godina
Svemir je regulisani haos,eksplozija koja traje a sve drugo smo izmislili mi .
56 Komentari
Sortiraj po: