Četvrtak, 13.10.2022.

11:46

Odabran grad sa najboljom hranom na svetu VIDEO

Izvor: klix.ba

Odabran grad sa najboljom hranom na svetu VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

55 Komentari

Sortiraj po:

gari

pre 3 godine

Itali da dižu u nebo Marka Pola, koji im je iz Kine doneo testenine i jednu vrstu pice!!!!! Daleko od toga da je italijanska hrana samo pica i pasta, ali gastronomski meni je najbolja azijska. Japanska, Kineska, Indonežanska, Indijska...
BTW najbolju picu sam jeo u Osaki, a najbolji sladoled od PRAVE VANILE u Kjotu.
O ukusima u hrani, modi..., ne treba raspravljati. Koliko ljudi, toliko mišljena...

Veliki brat

pre 3 godine

Italijanska kuhinja je mnogo, mnogo više od pica, pasti i testenina koje vecina pominje.
(Toza, 14. oktobar 2022 22:08)

Da, u onim malim mestima u Toskani možeš svašta da nađeš, pa i celo pečeno prasence, pečenje je tako dobro da bi ovi naši nazovi pečenjari trebali da idu na obuku :)

guska koja je spasla Rim

pre 3 godine

Obožavam italijansku klopu. Probajte aranćine, odlično je.
(NikolaBg, 13. oktobar 2022 18:47)

Nemoj slucajno to da kazes u Bologni! 1) To je sicilijanski specijalitet 2) To je ulicna brza hrana. ( 3) Slazem se da su odlicni... onda kad su dobri :) )

guska koja je spasla Rim

pre 3 godine

Svaka cast Italijanima, ali retko ko (ima ih) moze nesto ekstra da uradi sa pastom i picom. (Rile, 13. oktobar 2022 16:30)

Ono sto se u Svetu dozivljava kao talijanska kuhinja, zapravo je jako reducirno i (cak i kad pri tom nije jos i izvitopereno) stvara sasvim krivu sliku. Pasta (a pogotovu pizza) nije cak ni njen najvazniji segment. Pasta, u principu, nije glavno jelo, a moze biti jedino jelo samo na siromasnom stolu.

guska koja je spasla Rim

pre 3 godine

1) "Parmezan" ne postoji! Nemojte da vas bilo koji Talijan cuje da kazete "parmezan"" To je za njega smrtna uvreda, na nacionalnoj osnovi. Bolje mu pljunite na zastavu, ismejte himnu, bolje Srbendi dirnite u Kosovo... Ako se nesto zove "parmezan", to je, po definiciji, falsifikat. Postoji samo parmigiano reggiano, talijanski sveti sir. Naravno - strogo ogranicenog geografskog porekla, cvrsto zasticen, pocev od imena. U EU je zabranjena bilo kakva upotreba termina "parmezan". (Nakon dugotrajnog svetog rata koji je Italja vodila i ta pobeda joj je mozda najveci uspeh u naionalnoj istoriji.) 2) Ne postoji ni "bolonjez". Ta salsa se zove ragù (i pravi ragù se krcka 24 sata na jako tihoj vatri). Istina, potice iz Bologne, all se tako ne zove i niko u Italiji ne bi bio siguran sta podrazumevate pod "bolonjez". Narocito ne postoje "špageti bolonjez". Ragù se, po pravilu, sluzi uz tagliatelle, torteline, raviole, ili neki drugi tip paste karakteristican za taj kraj, a spaghetti su tipicni za Jug Italije i Bolognesi mogu doziveti i kao uvredu da ih se povezuje s njima. 3) Istina je da Bologna vazi za grad u Italiji gde se najbolje jede (i dosta dobro pije): Osim toga, po lepoti i umetnickom nasledju, Bologna zaostaje mozda jedino za Firenzom (i to za dlaku). Samo, dok je Firenze, krivicom turizma, uzasan grad za zivot (vazi za drugi najgori, nakon Napulja), Bologna vazi za najbolji. Nema turista! Iako svi moraju proci kroz Bolognu. Ne vode svi putevi u Rim, svi prolaze kroz Bolognu.

Toza

pre 3 godine

Italijanska kuhinja je mnogo, mnogo više od pica, pasti i testenina koje vecina pominje. Verovatno je to posledica turističke posete, stereotipa, industrije koja forsira jedno. Ko malo duze zivi i ima poznanstva, ili lične veze, otkrio je tamo ceo jedan univerzum jela, od povrća prekoribe do mesa, na mnogo načina. Bolonja je i u italijanskim okvirima poznata kao gastronomska destinacija gde je jede dobro i ukusno, a i kaloricno. Za jugoistočnu aziju se slažem, takođe odlični, samo drugačija hrana od Italije, ali takođe vrhunska.

Lea USA

pre 3 godine

To je ok ako volis italijansku hranu. Ja zivim u mestu gde Italijani cine 90% stanovnista i samo u blizini kuce imam bar 5 italijanskih restorana u kojih retko kad idem ili narucujem. Italijanska hrana je ok ali ja vise volim indijsku hranu ili korejansku ili latino americku itd. Ne mozes jesti non stop isto. Ne znam bas da li je italijanska hrana najbolja na svetu to je sve stvar ukusa.

Dubrovnik

pre 3 godine

Evo jedan resort za $600 all inclusive 7
Kume koliko para toliko muzike, ovo je za sirotinju. Nikad nisam razumio ljude koji idu all inclusive u neku hotel činu koja se nalazi daleko od civilizacije.
Inače nikad nisam pojeo goru pizzu nego u Italiji, možda je bio problem što je Bari.

DC

pre 3 godine

Slazem se sa komentarom Slovenca, zapravo svi iole veci gradovi Italije su puni zamki za turiste. Tesko je naci vrhunski restoran. Sto ne znaci da ne postoje, ali se treba dobro unapred obrazovati. Licno vise cenim mesta gde cete dobro jesti gde god da sednete.

plus 10k kineza

pre 3 godine

Bor, Srbija. Vec duze vreme standardno ok ponuda Srpske i Vlaske hrane, od samog grada do sela u okolini, a od skora se ponuda prosirila i na vrlo ozbiljnu Azijsku. Pa vi vidite. A sve na 35.000 stanovnika.

Отворено

pre 3 godine

ПОТПИСУЈЕМ! за храну кад сам прочитао наслов баш сам се питао да ли ће бити Болоња (а нисам мало путовао и јео).
Иначе за њу кажу да нико није сигуран да ли је комунистичка или фашистичка
Како код универзитет и храна
Almost perfect
(JFK17, 13. oktobar 2022 23:12)


Нека си се ти похвалио да си доста путовао, и показао на крају коментара да знаш енглески језик. Прави си Европљанин.

Slovenac

pre 3 godine

@Veliki brat: dobro si rekao. Pobedio je Avstralac, i to na "nekom svetskom takmicenju". Sto da ne? I neka picerija iz Pirota je neke godine pobedila ne "nekom svetskom takmicenju", a ne znaju ni testo da naprave. Realno imas samo 2 priznata takmicenja sto se tice pice, oba iz ITA. Idem na i na jedno i drugo kad uspem, BTW. Vec godinama.

Oskar

pre 3 godine

Ni blizu naj. Nije ni u top 50. Možda u top 100. A tek grad, živa drama, buka, muving, puste vespe, haos i ludilo, ni kafu na mitu ne moze da se popije. Ne bi tamo zivio ni da mi plate. Pariz, Lion, Provansa, ma cijela Francuska, Milano, Toskana, Umbria, Padova, Firenca, Emilija Romanja, Veneto, skoro cijela Italija samo ne Bolonja, London, Edinburg, Dablin, skoro cijela Španija i Katalonija, sve je to top gastrodestinacija. Ali i Dalmacija, Istra, Zagreb, Osijek, Beograd, NS, Subotica, Sarajevo, Bec, Budimpešta... imaju svoje adute. Bliski i daleki istok ima izvrsne i ukusne hrane, Kina, Koreja, Japan... imaju super delicije. Sigurno ima vrhunske hrane i u Južnoj i Srednjoj Americi, Argentina, Brazil, Meksiko, Kuba..

JFK17

pre 3 godine

ПОТПИСУЈЕМ! за храну кад сам прочитао наслов баш сам се питао да ли ће бити Болоња (а нисам мало путовао и јео).
Иначе за њу кажу да нико није сигуран да ли је комунистичка или фашистичка
Како код универзитет и храна
Almost perfect

wolwerine

pre 3 godine

Samo Sjever CG I Raški okrug, jagnjetina, teletina, svinjetina.. U svim varijantama, sirevi, kajmak, kiselo mlijeko, povrće sve samo domaće!!!

Toni

pre 3 godine

Šta ste zapeli za pice i paste? Italijanska kuhinja je mnogo više od toga, fantastični načini spremanja domaćeg mesa, divljači, pa i ribe (zavisi od regije), povrće na sto i jedan način, fenomenalni sirevi... Francuska kuhinja se smatra najboljom u Evropi, ali je italijanska sigurno prati u stopu, a posebno je nama prihvatljiva.

Veliki brat

pre 3 godine

Tesko da neces u Bologni naleteti na "turisticke zamke". Najvise se, kao i po vecini Italije, tamo prodaju jela, o kojima oni bas i nemaju mnogo pojma. I ne znaju da ih spremaju, naprimer pica.
(Slovenac, 13. oktobar 2022 17:48)

Ironija je da je pre neku godinu najbolju picu na nekom svetskom takmičenju po oceni žirija napravio lik iz Australije, koji nikakve veze nema sa Italijom (njegovi preci nemaju italijanske krvi), a takođe je 2016. godine na svetskom takmičenju barista (onih koji prave espreso kafu i njene varijetete tipa kapućina i sl.) pobedio kinez iz Tajvana, a ove godine među 6 finalista je bio japanac, dok među tih 6 nema nijednog italijana.

Situacija sa italijanima je kao da mi proguramo gibanicu kao neki svetski hit, a onda na svim takmičenjima za najbolju gibanicu počnu pripadnici nekih drugih nacija da nam pokazuju kako može bolje i od onog za šta smo mi mislili da je najbolje i da bolje ne može. Mogu se italijani pozivati na tradiciju koliko god hoće, ali je činjenica da fušere na važnim detaljima, a oni koji nisu takvi uglavnom imaju takav ego da ne žele da nauče bilo šta od drugih koji su objektivno bolji. Zato su i sa automobilskom industrijom tu gde jesu, nekada bili lideri u inovacijama, sad se maltene bore za opstanak zajedno sa Citroenom.

Nikola

pre 3 godine

Јужна Америка, Перу, Лима. Обожавам нашу храну али Перу је невероватан. Јефтиније од нас, веће, укусније и много здравије. Значи боље.

Такође, жене су им жене а не мушкарци као већина жена по европи.

Карта скупа, криминала на кило али исплати се.

DžoTribijaniNYC

pre 3 godine

Nigde bolje cevape nisam probao nego u jednom restoranu u Backoj Palanci cak ni u Sarajevu. Glupo je bilo koji grad proglasavati za broj jedan kad ima mnogo malih gradova gde se itekako moze kvalitno jesti.
(Sibit, 13. oktobar 2022 18:20)

Ako si kod Drlje jeo cevape znaj da je Drljo iz Bosne tu doselio.

Dejan

pre 3 godine

Bio sam u Bolonji i okolnim mestima, gradovima, vise puta, stvarno je prelepo, svako bi se odusevio, e sad, sto se tice hrane, zavisi, neko voli spagete, neko ne, stvar ukusa, hrana je ok, ne mogu reci vrhunska... Ja licno, ne jedem testo niti nezdravu hranu:) Putovao sam, ali nisam obisao ceo svet sigurno, po meni najbolja hrana i najveci izbor jela je u Kataru,u Dohi, tu mozete naci svako jelo i restorani su prva klasa, njihov obican fast food je kao nas Frans, verovali ili ne... Ekonomski najjaza zemlja, sa najvisim platama, samim tim i vrhunski kuvari, oni ne pitaju za cenu, samo dovode najbolje, ja stvarno nisam mogao da verujem,covek se lako navuce, odose pare:) Nakon tog iskustva, sa svima sa kojima sam pricao o tome, dele isto misljenje. Svako jelo postoji, na sve moguce nacine, kako kome odgovara... Tesko je reci koji je grad najbolji sto se tice klope, svako ima svoje misljenje. Sve u svemu, sve najbolje svima i sto vise putovanja i uzivanja u klopi:)

Asia rules

pre 3 godine

Na svetu??? Nikako. Pitanje je da li je i u Evropi Bolonja na prvom mestu. Pa doslovno svaki veci grad u istocnoj i jugoistocnoj Aziji (Japan, Koreja, Kina, Tajland) razbijaju od hrane. Nema tu Evropa sta da trazi u toj prici. Uostalom, Italijani su ionako testeninu ukrali od kineza...

m

pre 3 godine

Ovi nisu bili u tavernama na Kritu. Kakvi mišelini i...Mediteranska kuhinja je najbolja i najzdravija.
(Lady T., 13. oktobar 2022 18:20)

daa, kako da ne... zaviri u jedno od kuhinja tih taverni pa ces videti koliko je zdrava...

Kradu mi nick

pre 3 godine

Italija, a šta bi drugo. Nisam ni mislila da je neki češki zaostao grad ili sl., jer se pominje cirkulacija ljudi posle 18h. Ma, bravo za Italijane!

Sibit

pre 3 godine

Nigde bolje cevape nisam probao nego u jednom restoranu u Backoj Palanci cak ni u Sarajevu. Glupo je bilo koji grad proglasavati za broj jedan kad ima mnogo malih gradova gde se itekako moze kvalitno jesti.

Slovenac

pre 3 godine

Tesko da neces u Bologni naleteti na "turisticke zamke". Najvise se, kao i po vecini Italije, tamo prodaju jela, o kojima oni bas i nemaju mnogo pojma. I ne znaju da ih spremaju, naprimer pica. Cast izuzecima, naravno. Nije lako naci dobre restorane, gde izlaze lokalci, jer ih ima bas mnogo po centru. Najbolje pretiti specializovane blogove i sajtove (50pizza, Gambero Rosso...), nema druge. Inace vam je sansa za bas dobar obrok ni 10%. Ali ipak u 90% slucajeva i ti losi su bolji od "talijanskih" restorana po SRB. Ili SLO, svejedno.

Beograd 011

pre 3 godine

Pre desetak godina bio sam sa porodicom u Bolonji. Deca mala i naravno sta su trazili - spagete bolonjeze. Sednemo u restoran, odobro ogledneli od pesacenja, kad na meniju nema spageta bolonjeze. Pitam konobara sta je ovo, on kaze, a pa ne mogu spageti, sa bolonjeze prelivom idu samo taljatele. Ali moja deca nece to hoce spagete. Ne moze kaze ovaj. Odemo u drugi restoran, sve isti dijalog. Jos ja pitam, jel mogu ja da dobijem odvojeno kuvane spagete i preliv bolonjeze. Neeee. Svetogrdje. Onda meni konobar lepo objasni ne postoje spagete bolonjeze u Bolonji. Uz bolonjeze idu iskljucivo taljatele, a ko hoces spagete mogu karbonare. I tako... ni taljatele nisu lose :)

Svakako za preporuku su susene kobasice. Ima ih raznih, prodaju se na puno mesta i sve su vrhunske.

I pazite gde parkirate. Pauk nepogresivo skuplja samo strane tablice.

Dragan

pre 3 godine

Evo jedan resort za $600 all inclusive 7 dana iz Kanade. Pa sad uporedite ovu plazu sa "rajem" Grcke, CG, Turske...
Da se razumemo ovo je prosecan hotel za hotelske standarde.
https://youtu.be/HBlJ3ZxZPvI

Rile

pre 3 godine

Svaka cast Italijanima, ali retko ko (ima ih) moze nesto ekstra da uradi sa pastom i picom. Za razliku od Fracuza. Joel Robuchon, Franscuski chef, imao je 32 zvezdice. Nekoliko restorana u Tokiju. Po meni su neki od najboljih Francuskih, Italijanskih i naravno Japanskih restorana u Toji

Los Angeles

pre 3 godine

Najbolji gradovi za gastronomska uživanja su metropolisi gde imate da nadjete dobre restorane svih kuhinja, a ne samo lokalne. Kada sam u Parizu, volim sve od Francuske kuhinje, ali već peti dan hoću jednostavno nešto drugo. Takvih gradova je vrlo malo, ali u US su New York, San Francisco, Los Angeles, u Evropi može da se meri samo London, Pariz već ima manjka svega.

Beograd 011

pre 3 godine

Pre desetak godina bio sam sa porodicom u Bolonji. Deca mala i naravno sta su trazili - spagete bolonjeze. Sednemo u restoran, odobro ogledneli od pesacenja, kad na meniju nema spageta bolonjeze. Pitam konobara sta je ovo, on kaze, a pa ne mogu spageti, sa bolonjeze prelivom idu samo taljatele. Ali moja deca nece to hoce spagete. Ne moze kaze ovaj. Odemo u drugi restoran, sve isti dijalog. Jos ja pitam, jel mogu ja da dobijem odvojeno kuvane spagete i preliv bolonjeze. Neeee. Svetogrdje. Onda meni konobar lepo objasni ne postoje spagete bolonjeze u Bolonji. Uz bolonjeze idu iskljucivo taljatele, a ko hoces spagete mogu karbonare. I tako... ni taljatele nisu lose :)

Svakako za preporuku su susene kobasice. Ima ih raznih, prodaju se na puno mesta i sve su vrhunske.

I pazite gde parkirate. Pauk nepogresivo skuplja samo strane tablice.

Sibit

pre 3 godine

Nigde bolje cevape nisam probao nego u jednom restoranu u Backoj Palanci cak ni u Sarajevu. Glupo je bilo koji grad proglasavati za broj jedan kad ima mnogo malih gradova gde se itekako moze kvalitno jesti.

Kradu mi nick

pre 3 godine

Italija, a šta bi drugo. Nisam ni mislila da je neki češki zaostao grad ili sl., jer se pominje cirkulacija ljudi posle 18h. Ma, bravo za Italijane!

Toni

pre 3 godine

Šta ste zapeli za pice i paste? Italijanska kuhinja je mnogo više od toga, fantastični načini spremanja domaćeg mesa, divljači, pa i ribe (zavisi od regije), povrće na sto i jedan način, fenomenalni sirevi... Francuska kuhinja se smatra najboljom u Evropi, ali je italijanska sigurno prati u stopu, a posebno je nama prihvatljiva.

DžoTribijaniNYC

pre 3 godine

Nigde bolje cevape nisam probao nego u jednom restoranu u Backoj Palanci cak ni u Sarajevu. Glupo je bilo koji grad proglasavati za broj jedan kad ima mnogo malih gradova gde se itekako moze kvalitno jesti.
(Sibit, 13. oktobar 2022 18:20)

Ako si kod Drlje jeo cevape znaj da je Drljo iz Bosne tu doselio.

Dejan

pre 3 godine

Bio sam u Bolonji i okolnim mestima, gradovima, vise puta, stvarno je prelepo, svako bi se odusevio, e sad, sto se tice hrane, zavisi, neko voli spagete, neko ne, stvar ukusa, hrana je ok, ne mogu reci vrhunska... Ja licno, ne jedem testo niti nezdravu hranu:) Putovao sam, ali nisam obisao ceo svet sigurno, po meni najbolja hrana i najveci izbor jela je u Kataru,u Dohi, tu mozete naci svako jelo i restorani su prva klasa, njihov obican fast food je kao nas Frans, verovali ili ne... Ekonomski najjaza zemlja, sa najvisim platama, samim tim i vrhunski kuvari, oni ne pitaju za cenu, samo dovode najbolje, ja stvarno nisam mogao da verujem,covek se lako navuce, odose pare:) Nakon tog iskustva, sa svima sa kojima sam pricao o tome, dele isto misljenje. Svako jelo postoji, na sve moguce nacine, kako kome odgovara... Tesko je reci koji je grad najbolji sto se tice klope, svako ima svoje misljenje. Sve u svemu, sve najbolje svima i sto vise putovanja i uzivanja u klopi:)

Veliki brat

pre 3 godine

Tesko da neces u Bologni naleteti na "turisticke zamke". Najvise se, kao i po vecini Italije, tamo prodaju jela, o kojima oni bas i nemaju mnogo pojma. I ne znaju da ih spremaju, naprimer pica.
(Slovenac, 13. oktobar 2022 17:48)

Ironija je da je pre neku godinu najbolju picu na nekom svetskom takmičenju po oceni žirija napravio lik iz Australije, koji nikakve veze nema sa Italijom (njegovi preci nemaju italijanske krvi), a takođe je 2016. godine na svetskom takmičenju barista (onih koji prave espreso kafu i njene varijetete tipa kapućina i sl.) pobedio kinez iz Tajvana, a ove godine među 6 finalista je bio japanac, dok među tih 6 nema nijednog italijana.

Situacija sa italijanima je kao da mi proguramo gibanicu kao neki svetski hit, a onda na svim takmičenjima za najbolju gibanicu počnu pripadnici nekih drugih nacija da nam pokazuju kako može bolje i od onog za šta smo mi mislili da je najbolje i da bolje ne može. Mogu se italijani pozivati na tradiciju koliko god hoće, ali je činjenica da fušere na važnim detaljima, a oni koji nisu takvi uglavnom imaju takav ego da ne žele da nauče bilo šta od drugih koji su objektivno bolji. Zato su i sa automobilskom industrijom tu gde jesu, nekada bili lideri u inovacijama, sad se maltene bore za opstanak zajedno sa Citroenom.

Slovenac

pre 3 godine

Tesko da neces u Bologni naleteti na "turisticke zamke". Najvise se, kao i po vecini Italije, tamo prodaju jela, o kojima oni bas i nemaju mnogo pojma. I ne znaju da ih spremaju, naprimer pica. Cast izuzecima, naravno. Nije lako naci dobre restorane, gde izlaze lokalci, jer ih ima bas mnogo po centru. Najbolje pretiti specializovane blogove i sajtove (50pizza, Gambero Rosso...), nema druge. Inace vam je sansa za bas dobar obrok ni 10%. Ali ipak u 90% slucajeva i ti losi su bolji od "talijanskih" restorana po SRB. Ili SLO, svejedno.

m

pre 3 godine

Ovi nisu bili u tavernama na Kritu. Kakvi mišelini i...Mediteranska kuhinja je najbolja i najzdravija.
(Lady T., 13. oktobar 2022 18:20)

daa, kako da ne... zaviri u jedno od kuhinja tih taverni pa ces videti koliko je zdrava...

wolwerine

pre 3 godine

Samo Sjever CG I Raški okrug, jagnjetina, teletina, svinjetina.. U svim varijantama, sirevi, kajmak, kiselo mlijeko, povrće sve samo domaće!!!

Asia rules

pre 3 godine

Na svetu??? Nikako. Pitanje je da li je i u Evropi Bolonja na prvom mestu. Pa doslovno svaki veci grad u istocnoj i jugoistocnoj Aziji (Japan, Koreja, Kina, Tajland) razbijaju od hrane. Nema tu Evropa sta da trazi u toj prici. Uostalom, Italijani su ionako testeninu ukrali od kineza...

Nikola

pre 3 godine

Јужна Америка, Перу, Лима. Обожавам нашу храну али Перу је невероватан. Јефтиније од нас, веће, укусније и много здравије. Значи боље.

Такође, жене су им жене а не мушкарци као већина жена по европи.

Карта скупа, криминала на кило али исплати се.

Rile

pre 3 godine

Svaka cast Italijanima, ali retko ko (ima ih) moze nesto ekstra da uradi sa pastom i picom. Za razliku od Fracuza. Joel Robuchon, Franscuski chef, imao je 32 zvezdice. Nekoliko restorana u Tokiju. Po meni su neki od najboljih Francuskih, Italijanskih i naravno Japanskih restorana u Toji

Los Angeles

pre 3 godine

Najbolji gradovi za gastronomska uživanja su metropolisi gde imate da nadjete dobre restorane svih kuhinja, a ne samo lokalne. Kada sam u Parizu, volim sve od Francuske kuhinje, ali već peti dan hoću jednostavno nešto drugo. Takvih gradova je vrlo malo, ali u US su New York, San Francisco, Los Angeles, u Evropi može da se meri samo London, Pariz već ima manjka svega.

JFK17

pre 3 godine

ПОТПИСУЈЕМ! за храну кад сам прочитао наслов баш сам се питао да ли ће бити Болоња (а нисам мало путовао и јео).
Иначе за њу кажу да нико није сигуран да ли је комунистичка или фашистичка
Како код универзитет и храна
Almost perfect

Toza

pre 3 godine

Italijanska kuhinja je mnogo, mnogo više od pica, pasti i testenina koje vecina pominje. Verovatno je to posledica turističke posete, stereotipa, industrije koja forsira jedno. Ko malo duze zivi i ima poznanstva, ili lične veze, otkrio je tamo ceo jedan univerzum jela, od povrća prekoribe do mesa, na mnogo načina. Bolonja je i u italijanskim okvirima poznata kao gastronomska destinacija gde je jede dobro i ukusno, a i kaloricno. Za jugoistočnu aziju se slažem, takođe odlični, samo drugačija hrana od Italije, ali takođe vrhunska.

Lea USA

pre 3 godine

To je ok ako volis italijansku hranu. Ja zivim u mestu gde Italijani cine 90% stanovnista i samo u blizini kuce imam bar 5 italijanskih restorana u kojih retko kad idem ili narucujem. Italijanska hrana je ok ali ja vise volim indijsku hranu ili korejansku ili latino americku itd. Ne mozes jesti non stop isto. Ne znam bas da li je italijanska hrana najbolja na svetu to je sve stvar ukusa.

guska koja je spasla Rim

pre 3 godine

1) "Parmezan" ne postoji! Nemojte da vas bilo koji Talijan cuje da kazete "parmezan"" To je za njega smrtna uvreda, na nacionalnoj osnovi. Bolje mu pljunite na zastavu, ismejte himnu, bolje Srbendi dirnite u Kosovo... Ako se nesto zove "parmezan", to je, po definiciji, falsifikat. Postoji samo parmigiano reggiano, talijanski sveti sir. Naravno - strogo ogranicenog geografskog porekla, cvrsto zasticen, pocev od imena. U EU je zabranjena bilo kakva upotreba termina "parmezan". (Nakon dugotrajnog svetog rata koji je Italja vodila i ta pobeda joj je mozda najveci uspeh u naionalnoj istoriji.) 2) Ne postoji ni "bolonjez". Ta salsa se zove ragù (i pravi ragù se krcka 24 sata na jako tihoj vatri). Istina, potice iz Bologne, all se tako ne zove i niko u Italiji ne bi bio siguran sta podrazumevate pod "bolonjez". Narocito ne postoje "špageti bolonjez". Ragù se, po pravilu, sluzi uz tagliatelle, torteline, raviole, ili neki drugi tip paste karakteristican za taj kraj, a spaghetti su tipicni za Jug Italije i Bolognesi mogu doziveti i kao uvredu da ih se povezuje s njima. 3) Istina je da Bologna vazi za grad u Italiji gde se najbolje jede (i dosta dobro pije): Osim toga, po lepoti i umetnickom nasledju, Bologna zaostaje mozda jedino za Firenzom (i to za dlaku). Samo, dok je Firenze, krivicom turizma, uzasan grad za zivot (vazi za drugi najgori, nakon Napulja), Bologna vazi za najbolji. Nema turista! Iako svi moraju proci kroz Bolognu. Ne vode svi putevi u Rim, svi prolaze kroz Bolognu.

Dragan

pre 3 godine

Evo jedan resort za $600 all inclusive 7 dana iz Kanade. Pa sad uporedite ovu plazu sa "rajem" Grcke, CG, Turske...
Da se razumemo ovo je prosecan hotel za hotelske standarde.
https://youtu.be/HBlJ3ZxZPvI

guska koja je spasla Rim

pre 3 godine

Svaka cast Italijanima, ali retko ko (ima ih) moze nesto ekstra da uradi sa pastom i picom. (Rile, 13. oktobar 2022 16:30)

Ono sto se u Svetu dozivljava kao talijanska kuhinja, zapravo je jako reducirno i (cak i kad pri tom nije jos i izvitopereno) stvara sasvim krivu sliku. Pasta (a pogotovu pizza) nije cak ni njen najvazniji segment. Pasta, u principu, nije glavno jelo, a moze biti jedino jelo samo na siromasnom stolu.

DC

pre 3 godine

Slazem se sa komentarom Slovenca, zapravo svi iole veci gradovi Italije su puni zamki za turiste. Tesko je naci vrhunski restoran. Sto ne znaci da ne postoje, ali se treba dobro unapred obrazovati. Licno vise cenim mesta gde cete dobro jesti gde god da sednete.

Dubrovnik

pre 3 godine

Evo jedan resort za $600 all inclusive 7
Kume koliko para toliko muzike, ovo je za sirotinju. Nikad nisam razumio ljude koji idu all inclusive u neku hotel činu koja se nalazi daleko od civilizacije.
Inače nikad nisam pojeo goru pizzu nego u Italiji, možda je bio problem što je Bari.

Veliki brat

pre 3 godine

Italijanska kuhinja je mnogo, mnogo više od pica, pasti i testenina koje vecina pominje.
(Toza, 14. oktobar 2022 22:08)

Da, u onim malim mestima u Toskani možeš svašta da nađeš, pa i celo pečeno prasence, pečenje je tako dobro da bi ovi naši nazovi pečenjari trebali da idu na obuku :)

gari

pre 3 godine

Itali da dižu u nebo Marka Pola, koji im je iz Kine doneo testenine i jednu vrstu pice!!!!! Daleko od toga da je italijanska hrana samo pica i pasta, ali gastronomski meni je najbolja azijska. Japanska, Kineska, Indonežanska, Indijska...
BTW najbolju picu sam jeo u Osaki, a najbolji sladoled od PRAVE VANILE u Kjotu.
O ukusima u hrani, modi..., ne treba raspravljati. Koliko ljudi, toliko mišljena...

Oskar

pre 3 godine

Ni blizu naj. Nije ni u top 50. Možda u top 100. A tek grad, živa drama, buka, muving, puste vespe, haos i ludilo, ni kafu na mitu ne moze da se popije. Ne bi tamo zivio ni da mi plate. Pariz, Lion, Provansa, ma cijela Francuska, Milano, Toskana, Umbria, Padova, Firenca, Emilija Romanja, Veneto, skoro cijela Italija samo ne Bolonja, London, Edinburg, Dablin, skoro cijela Španija i Katalonija, sve je to top gastrodestinacija. Ali i Dalmacija, Istra, Zagreb, Osijek, Beograd, NS, Subotica, Sarajevo, Bec, Budimpešta... imaju svoje adute. Bliski i daleki istok ima izvrsne i ukusne hrane, Kina, Koreja, Japan... imaju super delicije. Sigurno ima vrhunske hrane i u Južnoj i Srednjoj Americi, Argentina, Brazil, Meksiko, Kuba..

Отворено

pre 3 godine

ПОТПИСУЈЕМ! за храну кад сам прочитао наслов баш сам се питао да ли ће бити Болоња (а нисам мало путовао и јео).
Иначе за њу кажу да нико није сигуран да ли је комунистичка или фашистичка
Како код универзитет и храна
Almost perfect
(JFK17, 13. oktobar 2022 23:12)


Нека си се ти похвалио да си доста путовао, и показао на крају коментара да знаш енглески језик. Прави си Европљанин.

plus 10k kineza

pre 3 godine

Bor, Srbija. Vec duze vreme standardno ok ponuda Srpske i Vlaske hrane, od samog grada do sela u okolini, a od skora se ponuda prosirila i na vrlo ozbiljnu Azijsku. Pa vi vidite. A sve na 35.000 stanovnika.

guska koja je spasla Rim

pre 3 godine

Obožavam italijansku klopu. Probajte aranćine, odlično je.
(NikolaBg, 13. oktobar 2022 18:47)

Nemoj slucajno to da kazes u Bologni! 1) To je sicilijanski specijalitet 2) To je ulicna brza hrana. ( 3) Slazem se da su odlicni... onda kad su dobri :) )

Slovenac

pre 3 godine

@Veliki brat: dobro si rekao. Pobedio je Avstralac, i to na "nekom svetskom takmicenju". Sto da ne? I neka picerija iz Pirota je neke godine pobedila ne "nekom svetskom takmicenju", a ne znaju ni testo da naprave. Realno imas samo 2 priznata takmicenja sto se tice pice, oba iz ITA. Idem na i na jedno i drugo kad uspem, BTW. Vec godinama.

Rile

pre 3 godine

Svaka cast Italijanima, ali retko ko (ima ih) moze nesto ekstra da uradi sa pastom i picom. Za razliku od Fracuza. Joel Robuchon, Franscuski chef, imao je 32 zvezdice. Nekoliko restorana u Tokiju. Po meni su neki od najboljih Francuskih, Italijanskih i naravno Japanskih restorana u Toji

Los Angeles

pre 3 godine

Najbolji gradovi za gastronomska uživanja su metropolisi gde imate da nadjete dobre restorane svih kuhinja, a ne samo lokalne. Kada sam u Parizu, volim sve od Francuske kuhinje, ali već peti dan hoću jednostavno nešto drugo. Takvih gradova je vrlo malo, ali u US su New York, San Francisco, Los Angeles, u Evropi može da se meri samo London, Pariz već ima manjka svega.

Dragan

pre 3 godine

Evo jedan resort za $600 all inclusive 7 dana iz Kanade. Pa sad uporedite ovu plazu sa "rajem" Grcke, CG, Turske...
Da se razumemo ovo je prosecan hotel za hotelske standarde.
https://youtu.be/HBlJ3ZxZPvI

Asia rules

pre 3 godine

Na svetu??? Nikako. Pitanje je da li je i u Evropi Bolonja na prvom mestu. Pa doslovno svaki veci grad u istocnoj i jugoistocnoj Aziji (Japan, Koreja, Kina, Tajland) razbijaju od hrane. Nema tu Evropa sta da trazi u toj prici. Uostalom, Italijani su ionako testeninu ukrali od kineza...

wolwerine

pre 3 godine

Samo Sjever CG I Raški okrug, jagnjetina, teletina, svinjetina.. U svim varijantama, sirevi, kajmak, kiselo mlijeko, povrće sve samo domaće!!!

Sibit

pre 3 godine

Nigde bolje cevape nisam probao nego u jednom restoranu u Backoj Palanci cak ni u Sarajevu. Glupo je bilo koji grad proglasavati za broj jedan kad ima mnogo malih gradova gde se itekako moze kvalitno jesti.

Kradu mi nick

pre 3 godine

Italija, a šta bi drugo. Nisam ni mislila da je neki češki zaostao grad ili sl., jer se pominje cirkulacija ljudi posle 18h. Ma, bravo za Italijane!

Nikola

pre 3 godine

Јужна Америка, Перу, Лима. Обожавам нашу храну али Перу је невероватан. Јефтиније од нас, веће, укусније и много здравије. Значи боље.

Такође, жене су им жене а не мушкарци као већина жена по европи.

Карта скупа, криминала на кило али исплати се.

m

pre 3 godine

Ovi nisu bili u tavernama na Kritu. Kakvi mišelini i...Mediteranska kuhinja je najbolja i najzdravija.
(Lady T., 13. oktobar 2022 18:20)

daa, kako da ne... zaviri u jedno od kuhinja tih taverni pa ces videti koliko je zdrava...

Veliki brat

pre 3 godine

Tesko da neces u Bologni naleteti na "turisticke zamke". Najvise se, kao i po vecini Italije, tamo prodaju jela, o kojima oni bas i nemaju mnogo pojma. I ne znaju da ih spremaju, naprimer pica.
(Slovenac, 13. oktobar 2022 17:48)

Ironija je da je pre neku godinu najbolju picu na nekom svetskom takmičenju po oceni žirija napravio lik iz Australije, koji nikakve veze nema sa Italijom (njegovi preci nemaju italijanske krvi), a takođe je 2016. godine na svetskom takmičenju barista (onih koji prave espreso kafu i njene varijetete tipa kapućina i sl.) pobedio kinez iz Tajvana, a ove godine među 6 finalista je bio japanac, dok među tih 6 nema nijednog italijana.

Situacija sa italijanima je kao da mi proguramo gibanicu kao neki svetski hit, a onda na svim takmičenjima za najbolju gibanicu počnu pripadnici nekih drugih nacija da nam pokazuju kako može bolje i od onog za šta smo mi mislili da je najbolje i da bolje ne može. Mogu se italijani pozivati na tradiciju koliko god hoće, ali je činjenica da fušere na važnim detaljima, a oni koji nisu takvi uglavnom imaju takav ego da ne žele da nauče bilo šta od drugih koji su objektivno bolji. Zato su i sa automobilskom industrijom tu gde jesu, nekada bili lideri u inovacijama, sad se maltene bore za opstanak zajedno sa Citroenom.

Dejan

pre 3 godine

Bio sam u Bolonji i okolnim mestima, gradovima, vise puta, stvarno je prelepo, svako bi se odusevio, e sad, sto se tice hrane, zavisi, neko voli spagete, neko ne, stvar ukusa, hrana je ok, ne mogu reci vrhunska... Ja licno, ne jedem testo niti nezdravu hranu:) Putovao sam, ali nisam obisao ceo svet sigurno, po meni najbolja hrana i najveci izbor jela je u Kataru,u Dohi, tu mozete naci svako jelo i restorani su prva klasa, njihov obican fast food je kao nas Frans, verovali ili ne... Ekonomski najjaza zemlja, sa najvisim platama, samim tim i vrhunski kuvari, oni ne pitaju za cenu, samo dovode najbolje, ja stvarno nisam mogao da verujem,covek se lako navuce, odose pare:) Nakon tog iskustva, sa svima sa kojima sam pricao o tome, dele isto misljenje. Svako jelo postoji, na sve moguce nacine, kako kome odgovara... Tesko je reci koji je grad najbolji sto se tice klope, svako ima svoje misljenje. Sve u svemu, sve najbolje svima i sto vise putovanja i uzivanja u klopi:)

Slovenac

pre 3 godine

Tesko da neces u Bologni naleteti na "turisticke zamke". Najvise se, kao i po vecini Italije, tamo prodaju jela, o kojima oni bas i nemaju mnogo pojma. I ne znaju da ih spremaju, naprimer pica. Cast izuzecima, naravno. Nije lako naci dobre restorane, gde izlaze lokalci, jer ih ima bas mnogo po centru. Najbolje pretiti specializovane blogove i sajtove (50pizza, Gambero Rosso...), nema druge. Inace vam je sansa za bas dobar obrok ni 10%. Ali ipak u 90% slucajeva i ti losi su bolji od "talijanskih" restorana po SRB. Ili SLO, svejedno.

DžoTribijaniNYC

pre 3 godine

Nigde bolje cevape nisam probao nego u jednom restoranu u Backoj Palanci cak ni u Sarajevu. Glupo je bilo koji grad proglasavati za broj jedan kad ima mnogo malih gradova gde se itekako moze kvalitno jesti.
(Sibit, 13. oktobar 2022 18:20)

Ako si kod Drlje jeo cevape znaj da je Drljo iz Bosne tu doselio.

Toni

pre 3 godine

Šta ste zapeli za pice i paste? Italijanska kuhinja je mnogo više od toga, fantastični načini spremanja domaćeg mesa, divljači, pa i ribe (zavisi od regije), povrće na sto i jedan način, fenomenalni sirevi... Francuska kuhinja se smatra najboljom u Evropi, ali je italijanska sigurno prati u stopu, a posebno je nama prihvatljiva.

Beograd 011

pre 3 godine

Pre desetak godina bio sam sa porodicom u Bolonji. Deca mala i naravno sta su trazili - spagete bolonjeze. Sednemo u restoran, odobro ogledneli od pesacenja, kad na meniju nema spageta bolonjeze. Pitam konobara sta je ovo, on kaze, a pa ne mogu spageti, sa bolonjeze prelivom idu samo taljatele. Ali moja deca nece to hoce spagete. Ne moze kaze ovaj. Odemo u drugi restoran, sve isti dijalog. Jos ja pitam, jel mogu ja da dobijem odvojeno kuvane spagete i preliv bolonjeze. Neeee. Svetogrdje. Onda meni konobar lepo objasni ne postoje spagete bolonjeze u Bolonji. Uz bolonjeze idu iskljucivo taljatele, a ko hoces spagete mogu karbonare. I tako... ni taljatele nisu lose :)

Svakako za preporuku su susene kobasice. Ima ih raznih, prodaju se na puno mesta i sve su vrhunske.

I pazite gde parkirate. Pauk nepogresivo skuplja samo strane tablice.

JFK17

pre 3 godine

ПОТПИСУЈЕМ! за храну кад сам прочитао наслов баш сам се питао да ли ће бити Болоња (а нисам мало путовао и јео).
Иначе за њу кажу да нико није сигуран да ли је комунистичка или фашистичка
Како код универзитет и храна
Almost perfect

Oskar

pre 3 godine

Ni blizu naj. Nije ni u top 50. Možda u top 100. A tek grad, živa drama, buka, muving, puste vespe, haos i ludilo, ni kafu na mitu ne moze da se popije. Ne bi tamo zivio ni da mi plate. Pariz, Lion, Provansa, ma cijela Francuska, Milano, Toskana, Umbria, Padova, Firenca, Emilija Romanja, Veneto, skoro cijela Italija samo ne Bolonja, London, Edinburg, Dablin, skoro cijela Španija i Katalonija, sve je to top gastrodestinacija. Ali i Dalmacija, Istra, Zagreb, Osijek, Beograd, NS, Subotica, Sarajevo, Bec, Budimpešta... imaju svoje adute. Bliski i daleki istok ima izvrsne i ukusne hrane, Kina, Koreja, Japan... imaju super delicije. Sigurno ima vrhunske hrane i u Južnoj i Srednjoj Americi, Argentina, Brazil, Meksiko, Kuba..

plus 10k kineza

pre 3 godine

Bor, Srbija. Vec duze vreme standardno ok ponuda Srpske i Vlaske hrane, od samog grada do sela u okolini, a od skora se ponuda prosirila i na vrlo ozbiljnu Azijsku. Pa vi vidite. A sve na 35.000 stanovnika.

Отворено

pre 3 godine

ПОТПИСУЈЕМ! за храну кад сам прочитао наслов баш сам се питао да ли ће бити Болоња (а нисам мало путовао и јео).
Иначе за њу кажу да нико није сигуран да ли је комунистичка или фашистичка
Како код универзитет и храна
Almost perfect
(JFK17, 13. oktobar 2022 23:12)


Нека си се ти похвалио да си доста путовао, и показао на крају коментара да знаш енглески језик. Прави си Европљанин.

Lea USA

pre 3 godine

To je ok ako volis italijansku hranu. Ja zivim u mestu gde Italijani cine 90% stanovnista i samo u blizini kuce imam bar 5 italijanskih restorana u kojih retko kad idem ili narucujem. Italijanska hrana je ok ali ja vise volim indijsku hranu ili korejansku ili latino americku itd. Ne mozes jesti non stop isto. Ne znam bas da li je italijanska hrana najbolja na svetu to je sve stvar ukusa.

Dubrovnik

pre 3 godine

Evo jedan resort za $600 all inclusive 7
Kume koliko para toliko muzike, ovo je za sirotinju. Nikad nisam razumio ljude koji idu all inclusive u neku hotel činu koja se nalazi daleko od civilizacije.
Inače nikad nisam pojeo goru pizzu nego u Italiji, možda je bio problem što je Bari.

Slovenac

pre 3 godine

@Veliki brat: dobro si rekao. Pobedio je Avstralac, i to na "nekom svetskom takmicenju". Sto da ne? I neka picerija iz Pirota je neke godine pobedila ne "nekom svetskom takmicenju", a ne znaju ni testo da naprave. Realno imas samo 2 priznata takmicenja sto se tice pice, oba iz ITA. Idem na i na jedno i drugo kad uspem, BTW. Vec godinama.

DC

pre 3 godine

Slazem se sa komentarom Slovenca, zapravo svi iole veci gradovi Italije su puni zamki za turiste. Tesko je naci vrhunski restoran. Sto ne znaci da ne postoje, ali se treba dobro unapred obrazovati. Licno vise cenim mesta gde cete dobro jesti gde god da sednete.

Toza

pre 3 godine

Italijanska kuhinja je mnogo, mnogo više od pica, pasti i testenina koje vecina pominje. Verovatno je to posledica turističke posete, stereotipa, industrije koja forsira jedno. Ko malo duze zivi i ima poznanstva, ili lične veze, otkrio je tamo ceo jedan univerzum jela, od povrća prekoribe do mesa, na mnogo načina. Bolonja je i u italijanskim okvirima poznata kao gastronomska destinacija gde je jede dobro i ukusno, a i kaloricno. Za jugoistočnu aziju se slažem, takođe odlični, samo drugačija hrana od Italije, ali takođe vrhunska.

guska koja je spasla Rim

pre 3 godine

1) "Parmezan" ne postoji! Nemojte da vas bilo koji Talijan cuje da kazete "parmezan"" To je za njega smrtna uvreda, na nacionalnoj osnovi. Bolje mu pljunite na zastavu, ismejte himnu, bolje Srbendi dirnite u Kosovo... Ako se nesto zove "parmezan", to je, po definiciji, falsifikat. Postoji samo parmigiano reggiano, talijanski sveti sir. Naravno - strogo ogranicenog geografskog porekla, cvrsto zasticen, pocev od imena. U EU je zabranjena bilo kakva upotreba termina "parmezan". (Nakon dugotrajnog svetog rata koji je Italja vodila i ta pobeda joj je mozda najveci uspeh u naionalnoj istoriji.) 2) Ne postoji ni "bolonjez". Ta salsa se zove ragù (i pravi ragù se krcka 24 sata na jako tihoj vatri). Istina, potice iz Bologne, all se tako ne zove i niko u Italiji ne bi bio siguran sta podrazumevate pod "bolonjez". Narocito ne postoje "špageti bolonjez". Ragù se, po pravilu, sluzi uz tagliatelle, torteline, raviole, ili neki drugi tip paste karakteristican za taj kraj, a spaghetti su tipicni za Jug Italije i Bolognesi mogu doziveti i kao uvredu da ih se povezuje s njima. 3) Istina je da Bologna vazi za grad u Italiji gde se najbolje jede (i dosta dobro pije): Osim toga, po lepoti i umetnickom nasledju, Bologna zaostaje mozda jedino za Firenzom (i to za dlaku). Samo, dok je Firenze, krivicom turizma, uzasan grad za zivot (vazi za drugi najgori, nakon Napulja), Bologna vazi za najbolji. Nema turista! Iako svi moraju proci kroz Bolognu. Ne vode svi putevi u Rim, svi prolaze kroz Bolognu.

guska koja je spasla Rim

pre 3 godine

Svaka cast Italijanima, ali retko ko (ima ih) moze nesto ekstra da uradi sa pastom i picom. (Rile, 13. oktobar 2022 16:30)

Ono sto se u Svetu dozivljava kao talijanska kuhinja, zapravo je jako reducirno i (cak i kad pri tom nije jos i izvitopereno) stvara sasvim krivu sliku. Pasta (a pogotovu pizza) nije cak ni njen najvazniji segment. Pasta, u principu, nije glavno jelo, a moze biti jedino jelo samo na siromasnom stolu.

guska koja je spasla Rim

pre 3 godine

Obožavam italijansku klopu. Probajte aranćine, odlično je.
(NikolaBg, 13. oktobar 2022 18:47)

Nemoj slucajno to da kazes u Bologni! 1) To je sicilijanski specijalitet 2) To je ulicna brza hrana. ( 3) Slazem se da su odlicni... onda kad su dobri :) )

Veliki brat

pre 3 godine

Italijanska kuhinja je mnogo, mnogo više od pica, pasti i testenina koje vecina pominje.
(Toza, 14. oktobar 2022 22:08)

Da, u onim malim mestima u Toskani možeš svašta da nađeš, pa i celo pečeno prasence, pečenje je tako dobro da bi ovi naši nazovi pečenjari trebali da idu na obuku :)

gari

pre 3 godine

Itali da dižu u nebo Marka Pola, koji im je iz Kine doneo testenine i jednu vrstu pice!!!!! Daleko od toga da je italijanska hrana samo pica i pasta, ali gastronomski meni je najbolja azijska. Japanska, Kineska, Indonežanska, Indijska...
BTW najbolju picu sam jeo u Osaki, a najbolji sladoled od PRAVE VANILE u Kjotu.
O ukusima u hrani, modi..., ne treba raspravljati. Koliko ljudi, toliko mišljena...