Sreda, 01.01.2020.

12:43

Rijeka, grad koji živi različitosti i evropska prestonica kulture

Izvor: B92

Rijeka, grad koji živi razlièitosti i evropska prestonica kulture IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

104 Komentari

Sortiraj po:

Nikolina

pre 5 godina

Porediti jednu Rijeku, grad sa istorijom koja je stotinama godina glavna luka AU sa Novim Sadom koji je i tada, kao i danas bio nebitni provincijski grad je smijesno. Pogledajte kako koji grad izgleda. Uzas, neuporedivo jednostavno, NS je ruina osim PTV. I stanovnistvo... Za Rijeku se stanovnistvo broji na samo 44km2, a za NS na presmijesnih 703 km2 iako je od toga samo 10% grad NS. Imala bi i Rijeka tako x puta vise stanovnika.

Plate: NS 490€, Rijeka 792€
Turisti (noćenja): NS 337k, Rijeka 925k
BDP sire regije: NS samo 6 226 $, manje ceka i od Skoplja, Rijecka 15 463 $ po stanovniku

O arhitekturi, istoriji itd da ne pocinjem. Sve diskusija prestaje

Alen

pre 6 godina

Nije Rijeka sto je nekad bila. Grad se svjesno deindustrijalizirao, a masovni turizam jednostavno nije za Rijeku. Sad imamo ostatke bivsih ind. divova, vlak kroz centar grada, koji prelazi preko nove setnice i rive, te hrpa hostela. Ljudi odlaze, srecom Italija je blizu, a ni Austria nije daleko. Iako, duh tolerantnosti i multikulture i dalje je ostao, ne moze se usporedit s panjevima s juga i unutrasnjosti

DEDA CVETKO

pre 6 godina

Stavise, mislim i da je rijecki "multikulturalizam" na "staklenim nogama", jer je grad dominantno u kulturoloskom smislu romanski tj. italijanski. Ima doduse tu i malo austrougarskog "schmeck-a", pa i naseg srpskog, ali ipak ne mogu da se otmem utisku da je grad prevashodno odredjen njegovom romanskom dimenzijom. To naravno samo po sebi uopste nije lose, naprotiv, ali mene kao turistkinju definitivno "ubija u pojam" cinjenica "Hrvatske bez gotovo icega hrvatskog." Ipak, grad je sam po sebi sasvim O.K. i treba ga podrzati.
(ketiS, 2. januar 2020 02:38)

Ah, Keti...cekajte da samo vidite gradice u rijeckom zaledju. U maloj Klani (u kojoj se vreme zaustavilu negde u 13. veku), na gradskom groblju (koje zauzima okruglo cetvrtinu varosi), otprilike 80% grobova je italijansko. Nema lazi, nema prevare: Istra je nekada bila Italijanska. Zivi mogu da vas lazu, ali mrtvi su mnogo, mnogo iskreniji.

Istra je takodje oduvek bila i slovenska, ali je postala dominantno slovenska iskljucivo asimilacijom i proterivanjem Italijana. Nemojte misliti da je Operacija Oluja prva etnicka nepogoda koja je sevala nad Hrvatskom. Hrvati ciste svoj lebensraum od "nevernika" vec 1000 godina (i nikako da ga ociste).

C i n i k

pre 6 godina

Rijeka je devastirano mesto,na zalost,to je pre svega luka i tome je namenjena.
Uz neki grad koji je lyka valjda nmrm da pisem sta sledi?
Bio je Madjarski pa IT pa onda Yu a sada hr.
Za sve to vreme nije se narocito menjao,ali sada je i luka u odnosu na Kopar zapostavljena pa vise dodje ko slepo crevo.
Inace je to grad gde ima najmanje mrznje prema srpskom narodu ali svakako,kao niti jedan drugi grad u hr,ne preporucujem nkom za posetu,u Rijeci cete imati najmanje problema ali opet je vrlo moguce da ih imate jer tamo se doselilo dosta ljudi iz Bosne a ima i "navijaca" sa juga..
Ujedno,vidim malo polemike oko Novog Sada i Rijeke..
Novi Sad je 4 x veci grad od Rijeke i nmz se nkako uporedjivati,sve je u korist N.Sada.
Rijeka se moze uporediti sa Titogradom,H.Novim to je ta proporcija..

jah

pre 6 godina

Rijeka ipak više liči na grad nego NS. Nema NS nikakav urbani šmek, ali zato što ne postoji ni 300 godina kao mesto na mapi. pre 100 godina je imao 20.000 stanovnika i treba još par generacija da odraste i još puno exita da se čuje Dunavom dok ne postane kakav takav grad. Osim par ulica u centru i blokova na limanu i novom naselju sve ostalo je zapuštena kasaba. BG je uz Atinu urbani i kulturni centar jugoistoka Evrope.

oldtimer

pre 6 godina

Grad ne čine samo trgovi, parkovi, zgrade i ulice, već prvenstveno ljudi. Posle ratova većina gradova je izgubila fizionomiju. Došli su ljudi iz drugih sredina, koji ćesto nisu bili gradjani. Od gradova su, često, ostala samo imena. Bio sam u Rijeci više puta i imam lepe uspomene.

ziuataneho

pre 6 godina

Po svemu sudeci na sledecem popisu 2021.god Novi Sad konacno probija tu carobnu granicu od milion stanovnika!
Kakav smo mi megalomanski narod.
Alo ljudi,Tacno je da Novi Sad raste ali urbani deo grada ima oko 250k stanovnika,sa okolinom oko 320k.

budimo ozbiljni

pre 6 godina

@minjalet usporediti Rijeku s Novim Sadom na ovakav nacin je degutantno, Novi Sad je olicenje urbanizma i kulture u usporedbi Rijekom, ciji usporeni mentalitet nikako ne pomaze u tome

ranko76

pre 6 godina

"Niš je verovatno najotvoreniji srpski grad, specifičan po mnogo čemu, vrlo autentična mešavina južnjačke veselosti i gostoprimstva sa jedne i blage arogancije proistekle iz istorijske važnosti grada."

Sinonim za otvorenost (prema zapadu), kulturu i aroganciju je upravo Novi Sad a nikako Nis. Kultura, politika, obrazovanje celog srpskog naroda su u Novom Sadu negovani u isto vreme kada je Nis bio kasaba. Tursko nasledje i nadmenost(utemeljena na cemu tacno?) bas nisu cesta pojava. Rodjen sam i odrastao u Beogradu i odlicno poznajem narod i u Nisu i u Novom Sadu. Novosadjani vaze za preterano fine ljude dok Nislije vaze za pomalo divlje, suprotan ekstrem od Novosadjana. Dva sveta, bilo da su u pitanju maniri ili otvorenost uma i pogleda na zivot. U Novom Sadu je sastavni deo zivota jesti kinesku hranu nedeljom za rucak a u Nisu bi te gledali kao marsovca.

Janez

pre 6 godina

@Rijeka. Tako dobar naziv za grad na moru.
(maka, 2. januar 2020 09:03)

Za nas ekavce je Reka, bar tako pise na saobracajnim znacima na putevima u Sloveniji.

Kornjača Rade

pre 6 godina

Kakav Novi Sad.., u odnosu na Rijeku- bez veze
 (bh, 2. januar 2020 07:38) 

Šire gradsko jezgro Novog Sada(Petrovaradin, Kamenica) ima 400000 stanovnika....to je 3 i po puta više nego što ima Rijeka. Nije za porediti.

I ja sam Rijecanin!

pre 6 godina

@Riječanin:

Uredjene setnice? Ciste plaze? Kupaliste u Rijeci??? Ti covjece mora da se salis!!! Pa doslovno cijeli obalni dio grada je industrijska zona! Gdje god da ides gledas u brodogradiliste 3 Maj (ogroman zagadjivac, pred propadanjem), Urinje (smrdljiva naftna industrija koja zagadjuje cijeli grad i nerijetko vjetar raznosi taj smrad svugdje po gradu), pa napustene, zapustene, sivo-crne hale, zeljeznica ide doslovno uz samu obalu duzinom cijelog grada, pa onda imas putnicku obalu, pa operativnu obalu za brodove koji prevoze rasuti teret, metalni otpad, kontenjerski terminal i onda opet drugo brodogradiliste (V. Lenac) pa dalje remontno brodogradiliste Kraljevica.... Ajde sad me demantiraj i reci da te stvari u Rijeci ne postoje??? Nevjerojatno!

Zabica tj. autobusni terminal je vjerojatno najruzniji bus terminal u cijeloj zemlji. Onaj potez od Zabice do ZTC-a je toliko prljav da je to odvratno. Ni potez na drugu stranu nije puno bolji... Cijeli je grad doslovno 'projektiran' s brda - s dola tj. nema tu nikakve logike. Kuca na kuci, zgrada na zgradi, industrija u centru i doslovno jedna jedina cesta koja ide kroz centar grada gdje su uvijek guzve, buka i zagadjenje.

Ja ososbno ne vidim ni jednu jedinu stvar za koju mogu reci da je stvarno lijepa u RIjeci. A u more nisam ni pomisljao ici jer mi zdrava logika kaze da uz svu tu industriju to nikako nije pametno. Ali ti mozda volis da gledas u industrijske dimnjake, Urinje, skver i stare zahrdjale brodove...

kit-kate

pre 6 godina

Divan grad i divni ljudi koji su na mene ostavili utisak. Bili smo prihvaceni kao da smo im braca rodjena! Od tate sam slusala i gledala slike kada su isli na motorijade i kupanje na definitivno najlepse more na svetu! Volela bih ove godine u Makarsku :)

Smuleco

pre 6 godina

Rijeka je pravi lučki grad, sa mešavinom svačega, u kulturološkom i demografskom smislu. Nema tu mnogo ulickanosti, grad je razbarušenog karaktera, "sa dušom" :))

Marin

pre 6 godina

Rekao bih da je Novi Sad generalno ljepši grad, tu mislim na centar, jer daje dojam Srednje Europe.

Rijeka je previše talijanska i romanska, lučki grad, lijepog centra, ali sve ostalo ništa posebno, međutim, nema primjerice pasa lutalica kao u NS, pa mi se čini da je NS zapušteniji iako ne bi trebao biti.

Ova manifestacija je prilika da grad uredi zapuštene tvornice i prostore, na čemu se radi i to me raduje.

Inače, Rijeka je grad u kojem se u bivoj SFRJ dogodio prvi službeni punk koncert 22. ožujka 1978. u dvorani Zajednice Talijana ’Circollo’, kada su nastupali riječki anonimni Parafi. Dakle, prije Ljubljane.

Valjda od tada Rijeka nosi taj epitet liberalnosti. Ne znam koliko je to točno, jer gledam sebe ne druge, ali rekao bih da je u HR Rijeka i okolica bolje mjesto za život nego primjerice ZG koji je meni grozan.

lekcija

pre 6 godina

Silom prilika sam pre 4 godine bio u Zadru, prvi i jedini put da sam otisao u hrvatsku, i mogu reci da sam se odusevio. Svidelo mi se bukvalno sve, imao sam bas lep osecaj dok sam setao gradom tih nekoliko dana, tako da sam odlucio da kad tad ponovo odem tamo. E sad citajuci komentare i pricajuci sa ljudima, saznao sam da je Rijeka ipak najlepsa od svih ostalih gradova pa i Zadra, tako da je imam u planu sigurno. Pozdrav

021

pre 6 godina

Rodio se u Rijeci odrasao u Novom Sadu zivim u Trstu. Kao turista Trst Rijeka pa Novi Sad. Kao posao: Trst Novi Sad pa Rijeka. Kao putevi i usluge: Rijeka Novi Sad pa Trst.

Zivio vidio nema usporedbe

pre 6 godina

@bh posto nikad nisi bio u NS vidi se da te peru kompleksi, Novi Sad je olicenje kulture za raspalu Rijeku koja itekako ima svoju dozu nacionalista

dečko iz starog grada

pre 6 godina

@Riječaninu,o čemu ti pišeš..... Rijeka je jedini grad na svijetu koji ima na rivi parking umjesto šetnice i kafića, ima i najružniji autobusni i željeznički kolodvor u Europi, zgrade su iste od doba austrougarske monarhije samo prljave i starije, noćni život u Rijeci ne postoji, iza 22 sata svodi se na autobusni kolodvor i dvadesetak prolupalih likova, HNK nam vodi jedan Oliver Frljić, sport na dnu osim NK Rijeke koja je u privatnim rukama Damira Miškovića, plaže? Preluka... Pećine...ajde Kantrida...grad je pao na 121 000 stanovnika, gotovo sve velike firme su ugašene, grad je u kreditima i bez novca a za sve to se pobrinuo Obi sa svojim jatacima i glasačima za porciju graha..... a bila je Rijeka puna života....davno....

billy_the_cat

pre 6 godina

gruch@ ti nahvali Beograd i pljunu ma Sarajevo onako automatski. Evo jedan primjer, Sarajevo još ima izvorne pravoslavne crkve a Beograd nijednu džamiju. Pozdrav.

minjalet

pre 6 godina

Cijeli život živim u Rijeci. Puno toga bi se oko Rijeke moglo reći pa čak i knjiga napisati jer sumnjam da igdje postoji tako mali grad a sa tako bogatom poviješću. Ljudi koji su odrasli u ovome gradu će vam u velikoj većini reći da je Rijeka grad koji umire. od noćnog života, sporta, zabave doslovno sve je u slobodnom padu. Moje mišljenje je da Rijeka izgleda očajno, da vlada potpuni kaos, posla nema turizma nema osmijeha nema...ljudi su izrazito zatvoreni i grad se pretvorio u urbanu selendru...sa takvom mišlju sam otišao pred nekoliko godina u Novi sad koji je ravno duplo veći od Rijeke i šokirao sam se usprkos svemu koliko je Rijeka urbanija sredina od Novog sada. U biti tada sam shvatio što znači tradicija grada od preko 100 godina jer je Rijeka pred 120 godina imala isto stanovnika kao Zagreb. Novi sad uopće nema gradski štih i mentalitet grada a to je ako već ništa nema nešto što Rijeka i dalje ima..Rijeka je urbana sredina sa svim svojim problemima.

Inntal

pre 6 godina

Hehe...Rijeka i Galway u Irskoj...pa prepuna je Irska hrvata koji su se odselili. Svaki drugi useljenik je hrvat. Ima tu neke simbolike. Bozja kazna.
(Kobaja Grande, 01. januar 2020 23:45)

ne kazna nego blagodat....pun je SAD Iraca pa nikom nista....

doslo vrijeme kad uzmem osobnu iskaznicu i pravac zapadna Europa,pa ak mi se svidi ostanem...ako je to Bozja kazna,onda nek potraje....

cova

pre 6 godina

Zasto porediti Rijeku i Novi Sad? Eventualno dati podrsku i jednom i drugom gradu zato sto su prestonice kulture ove i sledece godine. Prelepi gradovi svaki za sebe.
Velika prednost Rijeke je Oliver Frljić. Takvog mi nemamo, da sopstvenu đubrad skenira i prikazuje kakvi su.

Mila bg

pre 6 godina

Kakav genijalan projekat. Od fabrika gde su ljudi nekad radili, privredjivali i izdrzavali svoje porodice sada prave muzeje. Zasluzuju da im postane drzava duhova, toliko su se borili da isteraju sve Srbe a sada ni Hrvati tamo ne zele da zive

bh

pre 6 godina

Rijeka je za Novi Sad- Pariz- tu nema usporedbe..., a onaj što spominje uništeni Vukovar- zna se tko ga je srušio i uništio 90 tih godina- bivša vojska, koja je jednim dijelom stigla i iz tog Novog Sada..

Rijecanin

pre 6 godina

Hvala vam sto pratite vijesti iz Rijeke. Sluzbeno otvorenje EPK bit ce 1. februara 2020. Pozivam sve vas da dodjete (pogotovo novosadjane posto ce Novi Sad dogodine biti takodjer EPK i posto su Novi Sad i Rijeka gradovi prijatelji).
Rijeka ima sigurno svojih mana, puno toga sto mozda izgleda lose (neurednost) je rezultat sto dugogodisnjeg ignoriranja od strane drzavne vlasti (koja tretira Rijeku kao strani grad jer tu HDZ nikada nije dobio izbore i prilicno sam siguran da nece jos dugo vremena), sto zbog aljkavosti gradske vlasti. To sto je EU prepoznala Rijeku kao istinski "europski" grad u Hrvatskoj, a ne npr favorizirani Dubrovnik, Split, Zagreb ili Pulu, nama ide na cast. Iako i u Rijeci ima dosta brdjana, vecinski mentalitet (80-85%) je jos uvijek normalan.
EPK ce sigurno imati pozitivan efekt, grad se uredjuje sve vise, otvaraju se hoteli, dolazi sve vise turista.
Zajednica Srba u RI takodjer ima svoj doprinos projektu EPK, npr. tijekom 2020. postavit ce se spomenik Nikoli Tesli u centru grada, a Srbi, Bosnjaci, Crnogorci, Slovenci i Makedonci vec godinama su dio festivala Porto Etno, gastronomski festival nacionalnih manjina u Rijeci.

ketiS

pre 6 godina

Bila sam u Rijeci samo jednom, pre par godina na koncertu americkog benda "Red fang", koji je btw. prosle godine gostovao i u Kragujevcu na Arsenal Festu. Na mene je ostavio pozitivan utisak i u tom smislu drago mi je da je proglasen za kulturnu prestonicu. Nadam se da ce kao primorski grad, za razliku od mnogih drugih, nastaviti da naglasak kada je predstavljanje u pitanju, stavlja na kulturne sadrzaje, a ne na more i plaze. Ono sto bi mene najvise zanimalo je prica o "hrvatskom panku" tj. rijeckoj pank sceni o kojoj sam slusala od starijih, te ponesto i poslusala i procitala iz nekih starih casopisa. Takodje zanimalo bi me da vidim kakvi ce kulturni sadrzaji zaziveti u starim napustenim tvornicama, jer to je postao svojevrsni trend u celoj Evropi. Ipak, ono sto Rijeci nedostaje je ono, sto je tako osobeno za sve gradove u Hrvatskoj, sto stalno navodim, a komentatori iz Hrvatske "docekuju na noz". Dakle, bolni nedostatak "autentike". Stavise, mislim i da je rijecki "multikulturalizam" na "staklenim nogama", jer je grad dominantno u kulturoloskom smislu romanski tj. italijanski. Ima doduse tu i malo austrougarskog "schmeck-a", pa i naseg srpskog, ali ipak ne mogu da se otmem utisku da je grad prevashodno odredjen njegovom romanskom dimenzijom. To naravno samo po sebi uopste nije lose, naprotiv, ali mene kao turistkinju definitivno "ubija u pojam" cinjenica "Hrvatske bez gotovo icega hrvatskog." Ipak, grad je sam po sebi sasvim O.K. i treba ga podrzati.

nismo narko kop

pre 6 godina

Ne znam kakav je Rijeka sada grad , ali u Yugi je bio krš od grada , ruzna i prljava luka , Novi Sad je kao prvo duplo veci grad , Novosađani se hvale nekom svojom kulturom , a kad sam dosao u NS , jedva dva kafica su imali kafe aparate , pola ulica neasfaltirano , pola grada bez kanalizacije , kuce od blata , konji i zaprezna kola po celom gradu , ima ih i danas tu i tamo , a dosao sam u NS 90tih godina , sta uopste govoriti o takvim naseobinama

Riječanin

pre 6 godina

@ doktor
Kako su protjerani Talijani kad nikada niti nisu bili većina u ovom gradu. Nije Rijeka poput Istre bila pod Italijom da su u njoj živjeli Talijani. Rijeka je još od 15.stoljeća bila pod Habsburgovcima.
Pod lukom razičitosti se ne misli na različite nacije isključivo nego na različitu vrstu muzike, različite hobije, različite modne stilove..

gruch

pre 6 godina

Nije mi jasno otkud komentari o NS na vestima o Rijeci?
Sve je stvar licnog ukusa, meni je Rijeka mnogo lepsa od NS na primer, i retko tolerantno mesto sto se tice Srba u Hrvatskoj.
Na zalost, dolaze im mladje generacije, koje su vidno zadojene mrznom prema Srbima, tome ih uci hrvatski obrazovni sistem, pa ce se na zalost i to vremenom promeniti.
A sto se tice komentara Bosanca da Bg nije tolerantan grada, neka dodje i uveri se licno u to, BG je jos uvek jedna metropola, gde zive ljudi svih vera i nacija, u miru.
Sto se ne bi moglo reci za njegovu Bosnu, posebno na Sarajevo.

Kobaja Grande

pre 6 godina

Hehe...Rijeka i Galway u Irskoj...pa prepuna je Irska hrvata koji su se odselili. Svaki drugi useljenik je hrvat. Ima tu neke simbolike. Bozja kazna.

Kvrckvrc

pre 6 godina

Bio u Rijeci 500 puta. Lep grad, odlicni ljudi. Mesavina svega, Italije, Hrvata, Balkana, .... ali dobra mesavina. Grad koji je uglavnom uspeo da ostane van svih ovih balkanskih s..nja iz devedesetih. Za svaku preporuku.

dva zla brata od zle majke

pre 6 godina

@glasno jasno
Zato ja uvek pričam da su hrvati najsličniji Srbima. Aljkavi,lenji, nasilni, krš arhitektura, bezosećajni prema životinjama itd
Naravno imaju to more koje sve i da ležiš donosi prihode, ali toliko su jadni.

Pozdrav iz Zagreba

pre 6 godina

Još kad bi znali da se kulturna prijestolnica bira na način da se uzimaju gradovi koji malo ulažu u kulturu kako bi se potakao razvoj kulturnih sadržaja.

moram reci

pre 6 godina

Toliko lepih gradova i sela po Mediteranu koje bi posetio pre Rijeke. Dokle god se ne bude moglo prosetat u dresu Zvezde ,Srbije po tim gradovima nema sta da trazim tamo.

glasnojasno

pre 6 godina

realno
nit je Rijeka hrvatski grad nit je lepa
Bila jest al sa komunizmom i naseljavanjem.hrvata tamo od 45 je i se poružnila
Nije hrvatski gradić već italijanski po svemu , 99 % do 45 te, a onda proterani velika većina i onda naseljeni ovim što žive sad tamo i što su more tada 45te videli. Sad su oni kao neki mornari i 'kape' itd . Mogu da prodaju svoju tradiciju neznalicama - oni su prosto nove pridošlice i grad je ružan - u sred grada teretna luka koja i ne radi nešto. Za takvu poziciju Koper koji ima istu preslikanu istoriju i nije slovenački već italijanski gradić, je pojeo Riječanima sav lučki biznis. Toliko o njihovoj poslovnoj sposobnosti - sedi 1.

milan

pre 6 godina

to bese onaj grad gde su skidali srpske zastave sa zvanicnih jarbola zemalja ucesnica kad je bilo prventvo u rukometu ?
a gradska vlast je onda poskidala sve zastave?

DEDA CVETKO

pre 6 godina

Zbog vas g.D.Cvetko pišem odgovor. Hrvatska je prelepa zemlja. I nećete ni danas imati problema ni u Osijeku, ni u Zagrebu, a kamoli u Rijeci.
(Aleksandar Todorović, 1. januar 2020 18:26)

Aleksandre, bio sam po svim vecim hrvatskim gradovima (osim Zadra, gde moja noga krociti nece, i Bjelovara, koji bih voleo da vidim), i sve sto mogu da kazem je ovo: Zagreb me definitivno nije impresionirao; u Dubrovniku sam se uvek osecao klaustrofobicno; Osijek ima nesto humano i pitomo u sebi, ali kao grad nije nista narocito, stavise zna da bude depresivan. Vukovar vise ne postoji. Sisak je da te bog sacuva i sakloni. Karlovac je bljeh. Split mi je delovao haoticno i zbunjeno. Osim Rijeke i Pule, jedino Omiš i okolina uspevaju da u meni probude nekakvu inspiraciju. To, naravno, ne znaci da je Hrvatska ruzna i dosadna zemlja, naprotiv, po kvalitetu i izboru fenomenalnih turistickih destinacija, Hrvatska je verovatno #2 u Evropi (neposredno iza Grcke), vec samo da su joj gradovi nedefinisani, anemicni i pomalo parohijalni. Paradoksalno je to da Srbija, sa svojom reputacijom selendre, ima daleko vise urbanih i svetskih sredina od Hrvatske.

Mislim da su skoro svi gradovi po Istri uspeli da ocuvaju autenticni slovenski (ne slovenacki) duh koji doseze sve do Ravenskog Egzarhata. Retki su kutci Evrope u kojima vlada tako nepatvoreni duh misticizma i misterije kao Istra. Kad bi ostatak Hrvatske bio kao Istra, to bi bila najlepsa zemlja na svetu.

Milan NS

pre 6 godina

@komifo
Svaki grad bivše Jugoslavije koji je bio privlačan za useljavanje onima koji su bežali pred ratom i u potrazi za poslom i boljim životom - promenio je svoj karakter, a ni N. Sad nije izuzetak. Dok je N. Sad od rata narastao za oko 100.000 stanovnika, Rijeka se smanjila za oko 50.000, tako da je ona sačuvala svoj duh, ali se, nažalost, polako demografski gasi.

Ante ljubetić

pre 6 godina

Aleksandar todorović.... U Splitu je također pobjedija Milanović, a ne luda kolinda ka šta ste napisali, virujte mi, teško da je i jedan Splićanin odseli ja u Rijeku... Velika je razlika u mentalitetu između ri u st, to je istina, ali vi nazivate Splićanima ljude koji su doselili u moj grad iza 90 god, a oni nisu Splićani, niti će ikad bit... Pošto vozim taxi upozna sam na desetke ljudi iz bg i ns koji su doselili u st radi posla ili ljubavi, svi ga obožavaju ka i ja, liti iljade turista iz Srbije dolaze u st, nikome ništa ne fali, a vi tu širite mržnju, a vjerovatno nikad niste ni bili u st...dođite slobodno, upoznajte grad i ljude, virujte mi da ćete prominit mišljenje.... Pozdrav za sve normalne ljude

Vlaj

pre 6 godina

galebe, ljepota Rijeke je u civiliziranosti i europskom duhu, kulturi i tolerantnosti. Fizički je Dubrovnik ljepši, ali Stradunom se nedavno orio fašistički pozdrav uz oduševljenje prisutnih. To je razlika.

Riječanin

pre 6 godina

@Helena
Nije grad siv, dosadan, prljav i potpuno nezanimljiv nego ti u 4 godine studiranja se nisi uspjela zabaviti i izvući ono najbolje od njega što više govori o tebi nego o gradu Rijeci. Grad ima predivan pogled na Kvarnerski zaljev sa Trsatske gradine, predivnu šetnicu uz more od Kantride do Preluka, uređene plaže i čisto more od Pećina, Kantride i Bivia, uređen Korzo. Suvremen i novoizgrađen Sveučilišni kampus na Trsatu. Riječki karneval zimi i Ljetne riječke noći preko ljeta. Tako da žali bože 4 godine tvojeg studiranja u Rijeci kad u toliko vremena nisi uspjela vidjeti ništa osim sivila, prljavštine i dosade....

Skurinje

pre 6 godina

Bio letos posle 28 godina.Iako mi se pre nije svidjala kao grad i jedino sto mi je tad bilo pozitivno je specifican duh ljudi,spremnih da pomognu uvek i svakom,danas mi Rijeka lici na pravu metropolu.Naravno, ne po broju stanovnika,nego po onom osecaju kad dodjete u veliki grad pun razlicitosti.I prvi put sam se u zivotu kupao na rijeckim plazama i mogu reci da sam pozitivno iznenadjen

Isti samo stariji

pre 6 godina

Jako mi je žao što niste bili u Rijeci. Rijeka izgleda moćno, moderno, bogat. Naš Novi Sad pored Rijeke izgleda mnogo siromašno, zapušteno. Krivo mi je što je tako...ali...Kad ulazite u Rijeku, ta obilaznica je grandiozna, kvalitet asfalta vrhunski, prosečna vrednost automobila tri puta veća nego u N.Sadu. A sam grad sređen , čist , prelep.
(Aleksandar Todorović, 01. januar 2020 18:33)nisi ti bio u Rijeci prijatelju, to je najružniji grad u Hr bez konkurencije, zapušten, bez duše, kako ga naziva i lokalna grupa Belfast food : šporki stari grad....

dux

pre 6 godina

Rijeka je fin grad, klasa iznad Zagreba po civilizovanosti a 5 klasa iznad Splita. Neko spominje ovde nas drugi najveci grad koji je na poslednjem popisu imao stanovnika ko Split i Rijeka zajedno. Mada se moze napraviti neka paralela po nacinu razmisljanja i kulturi. Rijeka, Zagreb i Split a kod nas Novi Sad, Beograd i Nis.
(madagaskarac, 01. januar 2020 17:15)

Možda kao poređenju po veličini, mada i Ns i Niš imaju znatno više stanovnika od Rijeke i Splita,ako je kriterijum ono na šta sumnjam, onda je poređenje jako pogrešno. Niš je verovatno najotvoreniji srpski grad, specifičan po mnogo čemu, vrlo autentična mešavina južnjačke veselosti i gostoprimstva sa jedne i blage arogancije proistekle iz istorijske važnosti grada. Kao neko ko sve nabrojane gradove odlično poznaje, najviše sličnosti nalazim između Rijeke i Niša, pre svega u mentalitetu, iako udaljeni, veoma sličan ritam i način življenja.

Zagy

pre 6 godina

Rijeka, meni osobno najruzniji veci grad u Hrvatskoj i jedan od najruznijih gradova na Sredozemlju. Otvoren jer je postojbina pravih (genetski) Hrvata kao i Istra (koji su vecinom izbjeglice iz Bihaca i Zapadne Bosne). Mi u ZG smo vise genetski i jezicno slicni Slovencima, a Split kamenim tzv. Hrvatima i tzv. Srbima

Aleksandar Todorović

pre 6 godina

@DEDA Da vam ovo kaze neko ko je 15 meseci sluzio vojsku na Rijeci: to je ubedljivo i bez ikakve ozbiljnije konkurencije najlepsi grad u bivsoj YU, , vidicima da se smrznes (panorame kakve se vidjaju sa Trsata i Katarine -............ Ne znam, doduse, da li je Rijeka jos uvek takva, poslednji put tamo sam bio 1981. godine (Bog zna da je to jedini hrvatski grad pored Pule koji bih jos uvek voleo da posetim, evo i dan-danas sanjam kako se sa Katarine spustam u centar grada). Osim dela oko brodogradilista, ne postoji nijedan jedini deo grada koji nije na neki nacin privlacan i zavodljiv. Za 15 meseci u tom gradu nikada, nigde, niko mi nije zamerio niti mi se rugao zato sto govorim ekavicom......
(DEDA CVETKO, 1. januar 2020

Zbog vas g.D.Cvetko pišem odgovor. Hrvatska je prelepa zemlja. I nećete ni danas imati problema ni u Osijeku, ni u Zagrebu, a kamoli u Rijeci. Ali nemojte očekivati od ljudi u Rijeci da budu oduševljeni kad čuju ekavicu ili kad vide BG tablice, kao što često ljudi budu oduševljeni u Puli.Po meni Pula je neuporedivo lepša, čarobnija, čistija, sa boljim i multikulturalnijim ljudima, U Puli se osećam bolje nego u Srbiji.U Rijeci se samo osećam dovoljno bezbedno i opušteno.Dakle neuporedivo. Mada Kvarner, Krk, Crikvenica jesu turističe destinacije gde stanovništvo voli turiste, pa i kad su iz Srbije.Kolinda je dobila samo 10% u Puli (to je od ovih koji su se doselili iz Slavonije i Splita), a u Rijeci 20%. (što je opet puno manje nego u Splitu, Zadru.....)

Aleksandar Todorović

pre 6 godina

@mige

Rijeka je mnogo lijepsa od malenog Novog Sada.
(Joca, 01. januar 2020 16:05)

Taj maleni Novi Sad ima pola miliona stanovnika !!! Neznam kolika je Rijeka po tebi kad je NS "malen" ?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (mige

Jako mi je žao što niste bili u Rijeci. Rijeka izgleda moćno, moderno, bogat. Naš Novi Sad pored Rijeke izgleda mnogo siromašno, zapušteno. Krivo mi je što je tako...ali...Kad ulazite u Rijeku, ta obilaznica je grandiozna, kvalitet asfalta vrhunski, prosečna vrednost automobila tri puta veća nego u N.Sadu. A sam grad sređen , čist , prelep.

Helena

pre 6 godina

Studirala sam u Rijeci 4 godine i grad je siv, dosadan, prljav i potpuno nezanimljiv. Tipican lucki grad sam bez ikakvog identiteta. Trst npr. ima zanimljivu arhitekturu a Rijeka ni to. Nije nikako umjesno poredjenje Rijeke sa Novim Sadom. Novi Sad je miljama ispred Rijke. Po apsolutno svemu!

milorad

pre 6 godina

@fiuman
Tačno si naveo, ali ima jedna "mala" razlika. Novi Sad sa oko 200.000 posetilaca je druga turistička destinacija u Srbiji, dok je Rijeka sa približno istim rezultatom na samom začelju liste "ozbiljnijih" hrvatskih turističkih središta. U svakom slučaju i jednom i drugom gradu titule daju "gas" za napredak.

galeb s kvarnera

pre 6 godina

Ne slažem se sa ovdje izraženom glorifikacijom Rijeke u smislu ljepote njezine fizičke strukture. Ne želim navoditi jadranske gradove (uključujući i one na CG primorju), koji su joj ambijentalno, urbanistički, arhitektonski, spomenički...superiorni, no podržavam stavove koji se tiču ljudskog faktora i duhovnog ozračja, koje prožima taj grad. No, s druge strane, ako se ljepota nekog grada "isčitava" u njegovim stanovnicima, mogu razumijeti i one kojima je on (i) u pogledu (fizičke) ljepote čisti superlativ.

TedWolfsburg

pre 6 godina

Rijeka je jako lijepi grad sa fenomenalnim položajem velika industrijska tradicija koju su uništili tuđmanoidi.
Rijeka je prije 100 godina imala direktnu brodsku liniju sa New Yorkom a brodolomce sa Titanica je pokupio upravo bod koji je plovio na toj ruti Karpatia.

Ljubezni Haralampije

pre 6 godina

Neprimereno je pisati o Novom Sadu u tekstu o Rijeci. Čemu to? Zašto pokušavate da diskreditujete prelep grad (nažalost tekst nije potkrepljen adekvatnim fotografijama), divne ljude, mentalitet, kulturu... Volim oba grada, ali danas pričamo o Rijeci.

Alija Sirotanović

pre 6 godina

Rijeka je slobodarski grad! U njemu vlada rokerski sklad! I dok na lukobranu galebovi klikću, ja najviše štujem riječku p....! Istra je država u državi, svakako najlepši i nabolji deo bivše nam države! Dok u Beogradu, ponekad, ljudima smeta što nemam srpsko prezime, u Istri nikom ne smeta što sam rođen u Srbiji i govorim ekavicu!

Glavati Mile

pre 6 godina

Rijeka,vjerovatno najruzniju hrvatski grad na obali,nikad nije imala 200 000 stanovnika,najvise sto je ikad imala je bilo oko 160 000,danas ima 130 000 a sire gradsko podrucje ima oko 250 000 stanovnika.

DEDA CVETKO

pre 6 godina

Da vam ovo kaze neko ko je 15 meseci sluzio vojsku na Rijeci: to je ubedljivo i bez ikakve ozbiljnije konkurencije najlepsi grad u bivsoj YU, sa najboljim i najatraktivnijim polozajem, vidicima da se smrznes (panorame kakve se vidjaju sa Trsata i Katarine - i to ne samo prema Kvarnerskom Zalivu, vec i dolini Rijecine - ne postoje nigde na Balkanu, a mozda ni u Evropi) i finim, kulturnim i obrazovanim ljudima. Ne znam, doduse, da li je Rijeka jos uvek takva, poslednji put tamo sam bio 1981. godine (Bog zna da je to jedini hrvatski grad pored Pule koji bih jos uvek voleo da posetim, evo i dan-danas sanjam kako se sa Katarine spustam u centar grada). Osim dela oko brodogradilista, ne postoji nijedan jedini deo grada koji nije na neki nacin privlacan i zavodljiv. Za 15 meseci u tom gradu nikada, nigde, niko mi nije zamerio niti mi se rugao zato sto govorim ekavicom, niti je bilo ko bilo cime odao da je registrovao moje etnicko poreklo, sto znaci da sam se 15 meseci osecao kao kod svoje kuce. Po svojoj kulturi i civilizaciji, Rijeka na svaki nacin pripada CENTRALNOJ, a ne Juznoj Evropi, i bolje se poredi sa srednjevekovnim gradovima Nemacke i Austrije nego sa gradovima na juznom Jadranu (o kojima ne bih da se izrazavam) ili Jonskom Moru. Rijecani, ostanite kakvi ste nekada bili i kakvih vas se secam, vi ste bili (i, nadam se, ostali) znacajan deo lepote svog grada. Cestitke na velikom i sasvim zasluzenom priznanju.

fiuman

pre 6 godina

Rijeka i Novi Sad imaju nešto zajedničko, a to je nizak turistički rejting. Obližnja Opatija, premda nekoliko puta manja, je turistički gigant u odnosu na Rijeku, baš kao što je Novi Sad u debeloj turističkoj sjeni nedalekog Beograda. Titula europskog grada kulture, uz podrazumijevajuče unaprijeđenje turističke i kulturne infrastrukture, sigurno će doprinijeti boljem turističkom pozicioniranju ova dva regionalna središta.

SVE SUPER

pre 6 godina

Ponosan na Rijeku, jer sam i sam Riječanin! Pozivam sve da ove godine dođete u Rijeku kao Europsku prestolnicu kulture, koja će pružiti za svakoga nešto zanimljivo. Imamo i dvije prelijepe pravoslavne crkve, te na 45 min od grada i manastir Gomirje.
Rijeka ima i lijepe plaže, samo ih turisti još nisu otkrili, volio bi i da tako i ostane! ;-)

Edhem

pre 6 godina

Lep grad. Mešavina italijanske arhitekture i austrougarskog političkog uticaja. U tom gradu - uz Pulu, Srbi su još najbolje prošli za vreme građanskog rata i bestijalnog Tuđmanovog režima.

mige

pre 6 godina

Rijeka je mnogo lijepsa od malenog Novog Sada.
(Joca, 01. januar 2020 16:05)

Taj maleni Novi Sad ima pola miliona stanovnika !!! Neznam kolika je Rijeka po tebi kad je NS "malen" ?

madagaskarac

pre 6 godina

Rijeka je fin grad, klasa iznad Zagreba po civilizovanosti a 5 klasa iznad Splita. Neko spominje ovde nas drugi najveci grad koji je na poslednjem popisu imao stanovnika ko Split i Rijeka zajedno. Mada se moze napraviti neka paralela po nacinu razmisljanja i kulturi. Rijeka, Zagreb i Split a kod nas Novi Sad, Beograd i Nis.

Srbenda

pre 6 godina

Dva grada koji se po nicemu ne mogu porediti. Toliko su razliciti i puni svaki svojih oprecnih atributa i vrednosti, da je zlonameran i besmislen svaki pokusaj komparacije. Neko pokusava da poredi babe i zabe. Rijeka je grad svojih vrednosti, bas kao sto je i Novi Sad.

Bosanac

pre 6 godina

Rijeka važi za pitomu sredinu u odnosu na Split ili Zagreb, kao što i Novi Sad važi za dobru destinaciju jer su širokih pogleda i naviknuti na različitost, za razliku od Beograda. Zato mnogi iz moje okoline biraju Beograd za siti brejk ili doček Nove godine.

Marko

pre 6 godina

Grad gde na 30 minuta od centra imate sjajne plaze ali i sjajne pesacko-planinarske i ski staze. Grad koji je zivotan, na neki svoj nacin lep i veliki mali grad.

Realno

pre 6 godina

Naredne godine - naš Novi Sad će biti prestonica evropske kulture.
Novosađani su najponosniji na svetu, a mislimo da je to i na radost i diku svih u Srbiji. Bilo bi lepo da pratite i pripreme Novog Sada za tu titulu.

DEDA CVETKO

pre 6 godina

Da vam ovo kaze neko ko je 15 meseci sluzio vojsku na Rijeci: to je ubedljivo i bez ikakve ozbiljnije konkurencije najlepsi grad u bivsoj YU, sa najboljim i najatraktivnijim polozajem, vidicima da se smrznes (panorame kakve se vidjaju sa Trsata i Katarine - i to ne samo prema Kvarnerskom Zalivu, vec i dolini Rijecine - ne postoje nigde na Balkanu, a mozda ni u Evropi) i finim, kulturnim i obrazovanim ljudima. Ne znam, doduse, da li je Rijeka jos uvek takva, poslednji put tamo sam bio 1981. godine (Bog zna da je to jedini hrvatski grad pored Pule koji bih jos uvek voleo da posetim, evo i dan-danas sanjam kako se sa Katarine spustam u centar grada). Osim dela oko brodogradilista, ne postoji nijedan jedini deo grada koji nije na neki nacin privlacan i zavodljiv. Za 15 meseci u tom gradu nikada, nigde, niko mi nije zamerio niti mi se rugao zato sto govorim ekavicom, niti je bilo ko bilo cime odao da je registrovao moje etnicko poreklo, sto znaci da sam se 15 meseci osecao kao kod svoje kuce. Po svojoj kulturi i civilizaciji, Rijeka na svaki nacin pripada CENTRALNOJ, a ne Juznoj Evropi, i bolje se poredi sa srednjevekovnim gradovima Nemacke i Austrije nego sa gradovima na juznom Jadranu (o kojima ne bih da se izrazavam) ili Jonskom Moru. Rijecani, ostanite kakvi ste nekada bili i kakvih vas se secam, vi ste bili (i, nadam se, ostali) znacajan deo lepote svog grada. Cestitke na velikom i sasvim zasluzenom priznanju.

SVE SUPER

pre 6 godina

Ponosan na Rijeku, jer sam i sam Riječanin! Pozivam sve da ove godine dođete u Rijeku kao Europsku prestolnicu kulture, koja će pružiti za svakoga nešto zanimljivo. Imamo i dvije prelijepe pravoslavne crkve, te na 45 min od grada i manastir Gomirje.
Rijeka ima i lijepe plaže, samo ih turisti još nisu otkrili, volio bi i da tako i ostane! ;-)

Ante ljubetić

pre 6 godina

Aleksandar todorović.... U Splitu je također pobjedija Milanović, a ne luda kolinda ka šta ste napisali, virujte mi, teško da je i jedan Splićanin odseli ja u Rijeku... Velika je razlika u mentalitetu između ri u st, to je istina, ali vi nazivate Splićanima ljude koji su doselili u moj grad iza 90 god, a oni nisu Splićani, niti će ikad bit... Pošto vozim taxi upozna sam na desetke ljudi iz bg i ns koji su doselili u st radi posla ili ljubavi, svi ga obožavaju ka i ja, liti iljade turista iz Srbije dolaze u st, nikome ništa ne fali, a vi tu širite mržnju, a vjerovatno nikad niste ni bili u st...dođite slobodno, upoznajte grad i ljude, virujte mi da ćete prominit mišljenje.... Pozdrav za sve normalne ljude

Marko

pre 6 godina

Grad gde na 30 minuta od centra imate sjajne plaze ali i sjajne pesacko-planinarske i ski staze. Grad koji je zivotan, na neki svoj nacin lep i veliki mali grad.

Ljubezni Haralampije

pre 6 godina

Neprimereno je pisati o Novom Sadu u tekstu o Rijeci. Čemu to? Zašto pokušavate da diskreditujete prelep grad (nažalost tekst nije potkrepljen adekvatnim fotografijama), divne ljude, mentalitet, kulturu... Volim oba grada, ali danas pričamo o Rijeci.

Kvrckvrc

pre 6 godina

Bio u Rijeci 500 puta. Lep grad, odlicni ljudi. Mesavina svega, Italije, Hrvata, Balkana, .... ali dobra mesavina. Grad koji je uglavnom uspeo da ostane van svih ovih balkanskih s..nja iz devedesetih. Za svaku preporuku.

Alija Sirotanović

pre 6 godina

Rijeka je slobodarski grad! U njemu vlada rokerski sklad! I dok na lukobranu galebovi klikću, ja najviše štujem riječku p....! Istra je država u državi, svakako najlepši i nabolji deo bivše nam države! Dok u Beogradu, ponekad, ljudima smeta što nemam srpsko prezime, u Istri nikom ne smeta što sam rođen u Srbiji i govorim ekavicu!

mige

pre 6 godina

Rijeka je mnogo lijepsa od malenog Novog Sada.
(Joca, 01. januar 2020 16:05)

Taj maleni Novi Sad ima pola miliona stanovnika !!! Neznam kolika je Rijeka po tebi kad je NS "malen" ?

Riječanin

pre 6 godina

@Helena
Nije grad siv, dosadan, prljav i potpuno nezanimljiv nego ti u 4 godine studiranja se nisi uspjela zabaviti i izvući ono najbolje od njega što više govori o tebi nego o gradu Rijeci. Grad ima predivan pogled na Kvarnerski zaljev sa Trsatske gradine, predivnu šetnicu uz more od Kantride do Preluka, uređene plaže i čisto more od Pećina, Kantride i Bivia, uređen Korzo. Suvremen i novoizgrađen Sveučilišni kampus na Trsatu. Riječki karneval zimi i Ljetne riječke noći preko ljeta. Tako da žali bože 4 godine tvojeg studiranja u Rijeci kad u toliko vremena nisi uspjela vidjeti ništa osim sivila, prljavštine i dosade....

Edhem

pre 6 godina

Lep grad. Mešavina italijanske arhitekture i austrougarskog političkog uticaja. U tom gradu - uz Pulu, Srbi su još najbolje prošli za vreme građanskog rata i bestijalnog Tuđmanovog režima.

gruch

pre 6 godina

Nije mi jasno otkud komentari o NS na vestima o Rijeci?
Sve je stvar licnog ukusa, meni je Rijeka mnogo lepsa od NS na primer, i retko tolerantno mesto sto se tice Srba u Hrvatskoj.
Na zalost, dolaze im mladje generacije, koje su vidno zadojene mrznom prema Srbima, tome ih uci hrvatski obrazovni sistem, pa ce se na zalost i to vremenom promeniti.
A sto se tice komentara Bosanca da Bg nije tolerantan grada, neka dodje i uveri se licno u to, BG je jos uvek jedna metropola, gde zive ljudi svih vera i nacija, u miru.
Sto se ne bi moglo reci za njegovu Bosnu, posebno na Sarajevo.

Realno

pre 6 godina

Naredne godine - naš Novi Sad će biti prestonica evropske kulture.
Novosađani su najponosniji na svetu, a mislimo da je to i na radost i diku svih u Srbiji. Bilo bi lepo da pratite i pripreme Novog Sada za tu titulu.

TedWolfsburg

pre 6 godina

Rijeka je jako lijepi grad sa fenomenalnim položajem velika industrijska tradicija koju su uništili tuđmanoidi.
Rijeka je prije 100 godina imala direktnu brodsku liniju sa New Yorkom a brodolomce sa Titanica je pokupio upravo bod koji je plovio na toj ruti Karpatia.

DEDA CVETKO

pre 6 godina

Zbog vas g.D.Cvetko pišem odgovor. Hrvatska je prelepa zemlja. I nećete ni danas imati problema ni u Osijeku, ni u Zagrebu, a kamoli u Rijeci.
(Aleksandar Todorović, 1. januar 2020 18:26)

Aleksandre, bio sam po svim vecim hrvatskim gradovima (osim Zadra, gde moja noga krociti nece, i Bjelovara, koji bih voleo da vidim), i sve sto mogu da kazem je ovo: Zagreb me definitivno nije impresionirao; u Dubrovniku sam se uvek osecao klaustrofobicno; Osijek ima nesto humano i pitomo u sebi, ali kao grad nije nista narocito, stavise zna da bude depresivan. Vukovar vise ne postoji. Sisak je da te bog sacuva i sakloni. Karlovac je bljeh. Split mi je delovao haoticno i zbunjeno. Osim Rijeke i Pule, jedino Omiš i okolina uspevaju da u meni probude nekakvu inspiraciju. To, naravno, ne znaci da je Hrvatska ruzna i dosadna zemlja, naprotiv, po kvalitetu i izboru fenomenalnih turistickih destinacija, Hrvatska je verovatno #2 u Evropi (neposredno iza Grcke), vec samo da su joj gradovi nedefinisani, anemicni i pomalo parohijalni. Paradoksalno je to da Srbija, sa svojom reputacijom selendre, ima daleko vise urbanih i svetskih sredina od Hrvatske.

Mislim da su skoro svi gradovi po Istri uspeli da ocuvaju autenticni slovenski (ne slovenacki) duh koji doseze sve do Ravenskog Egzarhata. Retki su kutci Evrope u kojima vlada tako nepatvoreni duh misticizma i misterije kao Istra. Kad bi ostatak Hrvatske bio kao Istra, to bi bila najlepsa zemlja na svetu.

Aleksandar Todorović

pre 6 godina

@mige

Rijeka je mnogo lijepsa od malenog Novog Sada.
(Joca, 01. januar 2020 16:05)

Taj maleni Novi Sad ima pola miliona stanovnika !!! Neznam kolika je Rijeka po tebi kad je NS "malen" ?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (mige

Jako mi je žao što niste bili u Rijeci. Rijeka izgleda moćno, moderno, bogat. Naš Novi Sad pored Rijeke izgleda mnogo siromašno, zapušteno. Krivo mi je što je tako...ali...Kad ulazite u Rijeku, ta obilaznica je grandiozna, kvalitet asfalta vrhunski, prosečna vrednost automobila tri puta veća nego u N.Sadu. A sam grad sređen , čist , prelep.

Vlaj

pre 6 godina

galebe, ljepota Rijeke je u civiliziranosti i europskom duhu, kulturi i tolerantnosti. Fizički je Dubrovnik ljepši, ali Stradunom se nedavno orio fašistički pozdrav uz oduševljenje prisutnih. To je razlika.

Skurinje

pre 6 godina

Bio letos posle 28 godina.Iako mi se pre nije svidjala kao grad i jedino sto mi je tad bilo pozitivno je specifican duh ljudi,spremnih da pomognu uvek i svakom,danas mi Rijeka lici na pravu metropolu.Naravno, ne po broju stanovnika,nego po onom osecaju kad dodjete u veliki grad pun razlicitosti.I prvi put sam se u zivotu kupao na rijeckim plazama i mogu reci da sam pozitivno iznenadjen

Srbenda

pre 6 godina

Dva grada koji se po nicemu ne mogu porediti. Toliko su razliciti i puni svaki svojih oprecnih atributa i vrednosti, da je zlonameran i besmislen svaki pokusaj komparacije. Neko pokusava da poredi babe i zabe. Rijeka je grad svojih vrednosti, bas kao sto je i Novi Sad.

glasnojasno

pre 6 godina

realno
nit je Rijeka hrvatski grad nit je lepa
Bila jest al sa komunizmom i naseljavanjem.hrvata tamo od 45 je i se poružnila
Nije hrvatski gradić već italijanski po svemu , 99 % do 45 te, a onda proterani velika većina i onda naseljeni ovim što žive sad tamo i što su more tada 45te videli. Sad su oni kao neki mornari i 'kape' itd . Mogu da prodaju svoju tradiciju neznalicama - oni su prosto nove pridošlice i grad je ružan - u sred grada teretna luka koja i ne radi nešto. Za takvu poziciju Koper koji ima istu preslikanu istoriju i nije slovenački već italijanski gradić, je pojeo Riječanima sav lučki biznis. Toliko o njihovoj poslovnoj sposobnosti - sedi 1.

Aleksandar Todorović

pre 6 godina

@DEDA Da vam ovo kaze neko ko je 15 meseci sluzio vojsku na Rijeci: to je ubedljivo i bez ikakve ozbiljnije konkurencije najlepsi grad u bivsoj YU, , vidicima da se smrznes (panorame kakve se vidjaju sa Trsata i Katarine -............ Ne znam, doduse, da li je Rijeka jos uvek takva, poslednji put tamo sam bio 1981. godine (Bog zna da je to jedini hrvatski grad pored Pule koji bih jos uvek voleo da posetim, evo i dan-danas sanjam kako se sa Katarine spustam u centar grada). Osim dela oko brodogradilista, ne postoji nijedan jedini deo grada koji nije na neki nacin privlacan i zavodljiv. Za 15 meseci u tom gradu nikada, nigde, niko mi nije zamerio niti mi se rugao zato sto govorim ekavicom......
(DEDA CVETKO, 1. januar 2020

Zbog vas g.D.Cvetko pišem odgovor. Hrvatska je prelepa zemlja. I nećete ni danas imati problema ni u Osijeku, ni u Zagrebu, a kamoli u Rijeci. Ali nemojte očekivati od ljudi u Rijeci da budu oduševljeni kad čuju ekavicu ili kad vide BG tablice, kao što često ljudi budu oduševljeni u Puli.Po meni Pula je neuporedivo lepša, čarobnija, čistija, sa boljim i multikulturalnijim ljudima, U Puli se osećam bolje nego u Srbiji.U Rijeci se samo osećam dovoljno bezbedno i opušteno.Dakle neuporedivo. Mada Kvarner, Krk, Crikvenica jesu turističe destinacije gde stanovništvo voli turiste, pa i kad su iz Srbije.Kolinda je dobila samo 10% u Puli (to je od ovih koji su se doselili iz Slavonije i Splita), a u Rijeci 20%. (što je opet puno manje nego u Splitu, Zadru.....)

Bosanac

pre 6 godina

Rijeka važi za pitomu sredinu u odnosu na Split ili Zagreb, kao što i Novi Sad važi za dobru destinaciju jer su širokih pogleda i naviknuti na različitost, za razliku od Beograda. Zato mnogi iz moje okoline biraju Beograd za siti brejk ili doček Nove godine.

milan

pre 6 godina

to bese onaj grad gde su skidali srpske zastave sa zvanicnih jarbola zemalja ucesnica kad je bilo prventvo u rukometu ?
a gradska vlast je onda poskidala sve zastave?

Milan NS

pre 6 godina

@komifo
Svaki grad bivše Jugoslavije koji je bio privlačan za useljavanje onima koji su bežali pred ratom i u potrazi za poslom i boljim životom - promenio je svoj karakter, a ni N. Sad nije izuzetak. Dok je N. Sad od rata narastao za oko 100.000 stanovnika, Rijeka se smanjila za oko 50.000, tako da je ona sačuvala svoj duh, ali se, nažalost, polako demografski gasi.

fiuman

pre 6 godina

Rijeka i Novi Sad imaju nešto zajedničko, a to je nizak turistički rejting. Obližnja Opatija, premda nekoliko puta manja, je turistički gigant u odnosu na Rijeku, baš kao što je Novi Sad u debeloj turističkoj sjeni nedalekog Beograda. Titula europskog grada kulture, uz podrazumijevajuče unaprijeđenje turističke i kulturne infrastrukture, sigurno će doprinijeti boljem turističkom pozicioniranju ova dva regionalna središta.

madagaskarac

pre 6 godina

Rijeka je fin grad, klasa iznad Zagreba po civilizovanosti a 5 klasa iznad Splita. Neko spominje ovde nas drugi najveci grad koji je na poslednjem popisu imao stanovnika ko Split i Rijeka zajedno. Mada se moze napraviti neka paralela po nacinu razmisljanja i kulturi. Rijeka, Zagreb i Split a kod nas Novi Sad, Beograd i Nis.

dux

pre 6 godina

Rijeka je fin grad, klasa iznad Zagreba po civilizovanosti a 5 klasa iznad Splita. Neko spominje ovde nas drugi najveci grad koji je na poslednjem popisu imao stanovnika ko Split i Rijeka zajedno. Mada se moze napraviti neka paralela po nacinu razmisljanja i kulturi. Rijeka, Zagreb i Split a kod nas Novi Sad, Beograd i Nis.
(madagaskarac, 01. januar 2020 17:15)

Možda kao poređenju po veličini, mada i Ns i Niš imaju znatno više stanovnika od Rijeke i Splita,ako je kriterijum ono na šta sumnjam, onda je poređenje jako pogrešno. Niš je verovatno najotvoreniji srpski grad, specifičan po mnogo čemu, vrlo autentična mešavina južnjačke veselosti i gostoprimstva sa jedne i blage arogancije proistekle iz istorijske važnosti grada. Kao neko ko sve nabrojane gradove odlično poznaje, najviše sličnosti nalazim između Rijeke i Niša, pre svega u mentalitetu, iako udaljeni, veoma sličan ritam i način življenja.

Helena

pre 6 godina

Studirala sam u Rijeci 4 godine i grad je siv, dosadan, prljav i potpuno nezanimljiv. Tipican lucki grad sam bez ikakvog identiteta. Trst npr. ima zanimljivu arhitekturu a Rijeka ni to. Nije nikako umjesno poredjenje Rijeke sa Novim Sadom. Novi Sad je miljama ispred Rijke. Po apsolutno svemu!

dva zla brata od zle majke

pre 6 godina

@glasno jasno
Zato ja uvek pričam da su hrvati najsličniji Srbima. Aljkavi,lenji, nasilni, krš arhitektura, bezosećajni prema životinjama itd
Naravno imaju to more koje sve i da ležiš donosi prihode, ali toliko su jadni.

Isti samo stariji

pre 6 godina

Jako mi je žao što niste bili u Rijeci. Rijeka izgleda moćno, moderno, bogat. Naš Novi Sad pored Rijeke izgleda mnogo siromašno, zapušteno. Krivo mi je što je tako...ali...Kad ulazite u Rijeku, ta obilaznica je grandiozna, kvalitet asfalta vrhunski, prosečna vrednost automobila tri puta veća nego u N.Sadu. A sam grad sređen , čist , prelep.
(Aleksandar Todorović, 01. januar 2020 18:33)nisi ti bio u Rijeci prijatelju, to je najružniji grad u Hr bez konkurencije, zapušten, bez duše, kako ga naziva i lokalna grupa Belfast food : šporki stari grad....

Pozdrav iz Zagreba

pre 6 godina

Još kad bi znali da se kulturna prijestolnica bira na način da se uzimaju gradovi koji malo ulažu u kulturu kako bi se potakao razvoj kulturnih sadržaja.

moram reci

pre 6 godina

Toliko lepih gradova i sela po Mediteranu koje bi posetio pre Rijeke. Dokle god se ne bude moglo prosetat u dresu Zvezde ,Srbije po tim gradovima nema sta da trazim tamo.

Glavati Mile

pre 6 godina

Rijeka,vjerovatno najruzniju hrvatski grad na obali,nikad nije imala 200 000 stanovnika,najvise sto je ikad imala je bilo oko 160 000,danas ima 130 000 a sire gradsko podrucje ima oko 250 000 stanovnika.

galeb s kvarnera

pre 6 godina

Ne slažem se sa ovdje izraženom glorifikacijom Rijeke u smislu ljepote njezine fizičke strukture. Ne želim navoditi jadranske gradove (uključujući i one na CG primorju), koji su joj ambijentalno, urbanistički, arhitektonski, spomenički...superiorni, no podržavam stavove koji se tiču ljudskog faktora i duhovnog ozračja, koje prožima taj grad. No, s druge strane, ako se ljepota nekog grada "isčitava" u njegovim stanovnicima, mogu razumijeti i one kojima je on (i) u pogledu (fizičke) ljepote čisti superlativ.

Rijecanin

pre 6 godina

Hvala vam sto pratite vijesti iz Rijeke. Sluzbeno otvorenje EPK bit ce 1. februara 2020. Pozivam sve vas da dodjete (pogotovo novosadjane posto ce Novi Sad dogodine biti takodjer EPK i posto su Novi Sad i Rijeka gradovi prijatelji).
Rijeka ima sigurno svojih mana, puno toga sto mozda izgleda lose (neurednost) je rezultat sto dugogodisnjeg ignoriranja od strane drzavne vlasti (koja tretira Rijeku kao strani grad jer tu HDZ nikada nije dobio izbore i prilicno sam siguran da nece jos dugo vremena), sto zbog aljkavosti gradske vlasti. To sto je EU prepoznala Rijeku kao istinski "europski" grad u Hrvatskoj, a ne npr favorizirani Dubrovnik, Split, Zagreb ili Pulu, nama ide na cast. Iako i u Rijeci ima dosta brdjana, vecinski mentalitet (80-85%) je jos uvijek normalan.
EPK ce sigurno imati pozitivan efekt, grad se uredjuje sve vise, otvaraju se hoteli, dolazi sve vise turista.
Zajednica Srba u RI takodjer ima svoj doprinos projektu EPK, npr. tijekom 2020. postavit ce se spomenik Nikoli Tesli u centru grada, a Srbi, Bosnjaci, Crnogorci, Slovenci i Makedonci vec godinama su dio festivala Porto Etno, gastronomski festival nacionalnih manjina u Rijeci.

Zagy

pre 6 godina

Rijeka, meni osobno najruzniji veci grad u Hrvatskoj i jedan od najruznijih gradova na Sredozemlju. Otvoren jer je postojbina pravih (genetski) Hrvata kao i Istra (koji su vecinom izbjeglice iz Bihaca i Zapadne Bosne). Mi u ZG smo vise genetski i jezicno slicni Slovencima, a Split kamenim tzv. Hrvatima i tzv. Srbima

Kobaja Grande

pre 6 godina

Hehe...Rijeka i Galway u Irskoj...pa prepuna je Irska hrvata koji su se odselili. Svaki drugi useljenik je hrvat. Ima tu neke simbolike. Bozja kazna.

bh

pre 6 godina

Rijeka je za Novi Sad- Pariz- tu nema usporedbe..., a onaj što spominje uništeni Vukovar- zna se tko ga je srušio i uništio 90 tih godina- bivša vojska, koja je jednim dijelom stigla i iz tog Novog Sada..

milorad

pre 6 godina

@fiuman
Tačno si naveo, ali ima jedna "mala" razlika. Novi Sad sa oko 200.000 posetilaca je druga turistička destinacija u Srbiji, dok je Rijeka sa približno istim rezultatom na samom začelju liste "ozbiljnijih" hrvatskih turističkih središta. U svakom slučaju i jednom i drugom gradu titule daju "gas" za napredak.

minjalet

pre 6 godina

Cijeli život živim u Rijeci. Puno toga bi se oko Rijeke moglo reći pa čak i knjiga napisati jer sumnjam da igdje postoji tako mali grad a sa tako bogatom poviješću. Ljudi koji su odrasli u ovome gradu će vam u velikoj većini reći da je Rijeka grad koji umire. od noćnog života, sporta, zabave doslovno sve je u slobodnom padu. Moje mišljenje je da Rijeka izgleda očajno, da vlada potpuni kaos, posla nema turizma nema osmijeha nema...ljudi su izrazito zatvoreni i grad se pretvorio u urbanu selendru...sa takvom mišlju sam otišao pred nekoliko godina u Novi sad koji je ravno duplo veći od Rijeke i šokirao sam se usprkos svemu koliko je Rijeka urbanija sredina od Novog sada. U biti tada sam shvatio što znači tradicija grada od preko 100 godina jer je Rijeka pred 120 godina imala isto stanovnika kao Zagreb. Novi sad uopće nema gradski štih i mentalitet grada a to je ako već ništa nema nešto što Rijeka i dalje ima..Rijeka je urbana sredina sa svim svojim problemima.

cova

pre 6 godina

Zasto porediti Rijeku i Novi Sad? Eventualno dati podrsku i jednom i drugom gradu zato sto su prestonice kulture ove i sledece godine. Prelepi gradovi svaki za sebe.
Velika prednost Rijeke je Oliver Frljić. Takvog mi nemamo, da sopstvenu đubrad skenira i prikazuje kakvi su.

Mila bg

pre 6 godina

Kakav genijalan projekat. Od fabrika gde su ljudi nekad radili, privredjivali i izdrzavali svoje porodice sada prave muzeje. Zasluzuju da im postane drzava duhova, toliko su se borili da isteraju sve Srbe a sada ni Hrvati tamo ne zele da zive

Inntal

pre 6 godina

Hehe...Rijeka i Galway u Irskoj...pa prepuna je Irska hrvata koji su se odselili. Svaki drugi useljenik je hrvat. Ima tu neke simbolike. Bozja kazna.
(Kobaja Grande, 01. januar 2020 23:45)

ne kazna nego blagodat....pun je SAD Iraca pa nikom nista....

doslo vrijeme kad uzmem osobnu iskaznicu i pravac zapadna Europa,pa ak mi se svidi ostanem...ako je to Bozja kazna,onda nek potraje....

Riječanin

pre 6 godina

@ doktor
Kako su protjerani Talijani kad nikada niti nisu bili većina u ovom gradu. Nije Rijeka poput Istre bila pod Italijom da su u njoj živjeli Talijani. Rijeka je još od 15.stoljeća bila pod Habsburgovcima.
Pod lukom razičitosti se ne misli na različite nacije isključivo nego na različitu vrstu muzike, različite hobije, različite modne stilove..

ziuataneho

pre 6 godina

Po svemu sudeci na sledecem popisu 2021.god Novi Sad konacno probija tu carobnu granicu od milion stanovnika!
Kakav smo mi megalomanski narod.
Alo ljudi,Tacno je da Novi Sad raste ali urbani deo grada ima oko 250k stanovnika,sa okolinom oko 320k.

ranko76

pre 6 godina

"Niš je verovatno najotvoreniji srpski grad, specifičan po mnogo čemu, vrlo autentična mešavina južnjačke veselosti i gostoprimstva sa jedne i blage arogancije proistekle iz istorijske važnosti grada."

Sinonim za otvorenost (prema zapadu), kulturu i aroganciju je upravo Novi Sad a nikako Nis. Kultura, politika, obrazovanje celog srpskog naroda su u Novom Sadu negovani u isto vreme kada je Nis bio kasaba. Tursko nasledje i nadmenost(utemeljena na cemu tacno?) bas nisu cesta pojava. Rodjen sam i odrastao u Beogradu i odlicno poznajem narod i u Nisu i u Novom Sadu. Novosadjani vaze za preterano fine ljude dok Nislije vaze za pomalo divlje, suprotan ekstrem od Novosadjana. Dva sveta, bilo da su u pitanju maniri ili otvorenost uma i pogleda na zivot. U Novom Sadu je sastavni deo zivota jesti kinesku hranu nedeljom za rucak a u Nisu bi te gledali kao marsovca.

I ja sam Rijecanin!

pre 6 godina

@Riječanin:

Uredjene setnice? Ciste plaze? Kupaliste u Rijeci??? Ti covjece mora da se salis!!! Pa doslovno cijeli obalni dio grada je industrijska zona! Gdje god da ides gledas u brodogradiliste 3 Maj (ogroman zagadjivac, pred propadanjem), Urinje (smrdljiva naftna industrija koja zagadjuje cijeli grad i nerijetko vjetar raznosi taj smrad svugdje po gradu), pa napustene, zapustene, sivo-crne hale, zeljeznica ide doslovno uz samu obalu duzinom cijelog grada, pa onda imas putnicku obalu, pa operativnu obalu za brodove koji prevoze rasuti teret, metalni otpad, kontenjerski terminal i onda opet drugo brodogradiliste (V. Lenac) pa dalje remontno brodogradiliste Kraljevica.... Ajde sad me demantiraj i reci da te stvari u Rijeci ne postoje??? Nevjerojatno!

Zabica tj. autobusni terminal je vjerojatno najruzniji bus terminal u cijeloj zemlji. Onaj potez od Zabice do ZTC-a je toliko prljav da je to odvratno. Ni potez na drugu stranu nije puno bolji... Cijeli je grad doslovno 'projektiran' s brda - s dola tj. nema tu nikakve logike. Kuca na kuci, zgrada na zgradi, industrija u centru i doslovno jedna jedina cesta koja ide kroz centar grada gdje su uvijek guzve, buka i zagadjenje.

Ja ososbno ne vidim ni jednu jedinu stvar za koju mogu reci da je stvarno lijepa u RIjeci. A u more nisam ni pomisljao ici jer mi zdrava logika kaze da uz svu tu industriju to nikako nije pametno. Ali ti mozda volis da gledas u industrijske dimnjake, Urinje, skver i stare zahrdjale brodove...

kit-kate

pre 6 godina

Divan grad i divni ljudi koji su na mene ostavili utisak. Bili smo prihvaceni kao da smo im braca rodjena! Od tate sam slusala i gledala slike kada su isli na motorijade i kupanje na definitivno najlepse more na svetu! Volela bih ove godine u Makarsku :)

nismo narko kop

pre 6 godina

Ne znam kakav je Rijeka sada grad , ali u Yugi je bio krš od grada , ruzna i prljava luka , Novi Sad je kao prvo duplo veci grad , Novosađani se hvale nekom svojom kulturom , a kad sam dosao u NS , jedva dva kafica su imali kafe aparate , pola ulica neasfaltirano , pola grada bez kanalizacije , kuce od blata , konji i zaprezna kola po celom gradu , ima ih i danas tu i tamo , a dosao sam u NS 90tih godina , sta uopste govoriti o takvim naseobinama

dečko iz starog grada

pre 6 godina

@Riječaninu,o čemu ti pišeš..... Rijeka je jedini grad na svijetu koji ima na rivi parking umjesto šetnice i kafića, ima i najružniji autobusni i željeznički kolodvor u Europi, zgrade su iste od doba austrougarske monarhije samo prljave i starije, noćni život u Rijeci ne postoji, iza 22 sata svodi se na autobusni kolodvor i dvadesetak prolupalih likova, HNK nam vodi jedan Oliver Frljić, sport na dnu osim NK Rijeke koja je u privatnim rukama Damira Miškovića, plaže? Preluka... Pećine...ajde Kantrida...grad je pao na 121 000 stanovnika, gotovo sve velike firme su ugašene, grad je u kreditima i bez novca a za sve to se pobrinuo Obi sa svojim jatacima i glasačima za porciju graha..... a bila je Rijeka puna života....davno....

lekcija

pre 6 godina

Silom prilika sam pre 4 godine bio u Zadru, prvi i jedini put da sam otisao u hrvatsku, i mogu reci da sam se odusevio. Svidelo mi se bukvalno sve, imao sam bas lep osecaj dok sam setao gradom tih nekoliko dana, tako da sam odlucio da kad tad ponovo odem tamo. E sad citajuci komentare i pricajuci sa ljudima, saznao sam da je Rijeka ipak najlepsa od svih ostalih gradova pa i Zadra, tako da je imam u planu sigurno. Pozdrav

ketiS

pre 6 godina

Bila sam u Rijeci samo jednom, pre par godina na koncertu americkog benda "Red fang", koji je btw. prosle godine gostovao i u Kragujevcu na Arsenal Festu. Na mene je ostavio pozitivan utisak i u tom smislu drago mi je da je proglasen za kulturnu prestonicu. Nadam se da ce kao primorski grad, za razliku od mnogih drugih, nastaviti da naglasak kada je predstavljanje u pitanju, stavlja na kulturne sadrzaje, a ne na more i plaze. Ono sto bi mene najvise zanimalo je prica o "hrvatskom panku" tj. rijeckoj pank sceni o kojoj sam slusala od starijih, te ponesto i poslusala i procitala iz nekih starih casopisa. Takodje zanimalo bi me da vidim kakvi ce kulturni sadrzaji zaziveti u starim napustenim tvornicama, jer to je postao svojevrsni trend u celoj Evropi. Ipak, ono sto Rijeci nedostaje je ono, sto je tako osobeno za sve gradove u Hrvatskoj, sto stalno navodim, a komentatori iz Hrvatske "docekuju na noz". Dakle, bolni nedostatak "autentike". Stavise, mislim i da je rijecki "multikulturalizam" na "staklenim nogama", jer je grad dominantno u kulturoloskom smislu romanski tj. italijanski. Ima doduse tu i malo austrougarskog "schmeck-a", pa i naseg srpskog, ali ipak ne mogu da se otmem utisku da je grad prevashodno odredjen njegovom romanskom dimenzijom. To naravno samo po sebi uopste nije lose, naprotiv, ali mene kao turistkinju definitivno "ubija u pojam" cinjenica "Hrvatske bez gotovo icega hrvatskog." Ipak, grad je sam po sebi sasvim O.K. i treba ga podrzati.

021

pre 6 godina

Rodio se u Rijeci odrasao u Novom Sadu zivim u Trstu. Kao turista Trst Rijeka pa Novi Sad. Kao posao: Trst Novi Sad pa Rijeka. Kao putevi i usluge: Rijeka Novi Sad pa Trst.

Marin

pre 6 godina

Rekao bih da je Novi Sad generalno ljepši grad, tu mislim na centar, jer daje dojam Srednje Europe.

Rijeka je previše talijanska i romanska, lučki grad, lijepog centra, ali sve ostalo ništa posebno, međutim, nema primjerice pasa lutalica kao u NS, pa mi se čini da je NS zapušteniji iako ne bi trebao biti.

Ova manifestacija je prilika da grad uredi zapuštene tvornice i prostore, na čemu se radi i to me raduje.

Inače, Rijeka je grad u kojem se u bivoj SFRJ dogodio prvi službeni punk koncert 22. ožujka 1978. u dvorani Zajednice Talijana ’Circollo’, kada su nastupali riječki anonimni Parafi. Dakle, prije Ljubljane.

Valjda od tada Rijeka nosi taj epitet liberalnosti. Ne znam koliko je to točno, jer gledam sebe ne druge, ali rekao bih da je u HR Rijeka i okolica bolje mjesto za život nego primjerice ZG koji je meni grozan.

oldtimer

pre 6 godina

Grad ne čine samo trgovi, parkovi, zgrade i ulice, već prvenstveno ljudi. Posle ratova većina gradova je izgubila fizionomiju. Došli su ljudi iz drugih sredina, koji ćesto nisu bili gradjani. Od gradova su, često, ostala samo imena. Bio sam u Rijeci više puta i imam lepe uspomene.

jah

pre 6 godina

Rijeka ipak više liči na grad nego NS. Nema NS nikakav urbani šmek, ali zato što ne postoji ni 300 godina kao mesto na mapi. pre 100 godina je imao 20.000 stanovnika i treba još par generacija da odraste i još puno exita da se čuje Dunavom dok ne postane kakav takav grad. Osim par ulica u centru i blokova na limanu i novom naselju sve ostalo je zapuštena kasaba. BG je uz Atinu urbani i kulturni centar jugoistoka Evrope.

budimo ozbiljni

pre 6 godina

@minjalet usporediti Rijeku s Novim Sadom na ovakav nacin je degutantno, Novi Sad je olicenje urbanizma i kulture u usporedbi Rijekom, ciji usporeni mentalitet nikako ne pomaze u tome

Smuleco

pre 6 godina

Rijeka je pravi lučki grad, sa mešavinom svačega, u kulturološkom i demografskom smislu. Nema tu mnogo ulickanosti, grad je razbarušenog karaktera, "sa dušom" :))

Alen

pre 6 godina

Nije Rijeka sto je nekad bila. Grad se svjesno deindustrijalizirao, a masovni turizam jednostavno nije za Rijeku. Sad imamo ostatke bivsih ind. divova, vlak kroz centar grada, koji prelazi preko nove setnice i rive, te hrpa hostela. Ljudi odlaze, srecom Italija je blizu, a ni Austria nije daleko. Iako, duh tolerantnosti i multikulture i dalje je ostao, ne moze se usporedit s panjevima s juga i unutrasnjosti

Kornjača Rade

pre 6 godina

Kakav Novi Sad.., u odnosu na Rijeku- bez veze
 (bh, 2. januar 2020 07:38) 

Šire gradsko jezgro Novog Sada(Petrovaradin, Kamenica) ima 400000 stanovnika....to je 3 i po puta više nego što ima Rijeka. Nije za porediti.

Janez

pre 6 godina

@Rijeka. Tako dobar naziv za grad na moru.
(maka, 2. januar 2020 09:03)

Za nas ekavce je Reka, bar tako pise na saobracajnim znacima na putevima u Sloveniji.

billy_the_cat

pre 6 godina

gruch@ ti nahvali Beograd i pljunu ma Sarajevo onako automatski. Evo jedan primjer, Sarajevo još ima izvorne pravoslavne crkve a Beograd nijednu džamiju. Pozdrav.

DEDA CVETKO

pre 6 godina

Stavise, mislim i da je rijecki "multikulturalizam" na "staklenim nogama", jer je grad dominantno u kulturoloskom smislu romanski tj. italijanski. Ima doduse tu i malo austrougarskog "schmeck-a", pa i naseg srpskog, ali ipak ne mogu da se otmem utisku da je grad prevashodno odredjen njegovom romanskom dimenzijom. To naravno samo po sebi uopste nije lose, naprotiv, ali mene kao turistkinju definitivno "ubija u pojam" cinjenica "Hrvatske bez gotovo icega hrvatskog." Ipak, grad je sam po sebi sasvim O.K. i treba ga podrzati.
(ketiS, 2. januar 2020 02:38)

Ah, Keti...cekajte da samo vidite gradice u rijeckom zaledju. U maloj Klani (u kojoj se vreme zaustavilu negde u 13. veku), na gradskom groblju (koje zauzima okruglo cetvrtinu varosi), otprilike 80% grobova je italijansko. Nema lazi, nema prevare: Istra je nekada bila Italijanska. Zivi mogu da vas lazu, ali mrtvi su mnogo, mnogo iskreniji.

Istra je takodje oduvek bila i slovenska, ali je postala dominantno slovenska iskljucivo asimilacijom i proterivanjem Italijana. Nemojte misliti da je Operacija Oluja prva etnicka nepogoda koja je sevala nad Hrvatskom. Hrvati ciste svoj lebensraum od "nevernika" vec 1000 godina (i nikako da ga ociste).

Zivio vidio nema usporedbe

pre 6 godina

@bh posto nikad nisi bio u NS vidi se da te peru kompleksi, Novi Sad je olicenje kulture za raspalu Rijeku koja itekako ima svoju dozu nacionalista

C i n i k

pre 6 godina

Rijeka je devastirano mesto,na zalost,to je pre svega luka i tome je namenjena.
Uz neki grad koji je lyka valjda nmrm da pisem sta sledi?
Bio je Madjarski pa IT pa onda Yu a sada hr.
Za sve to vreme nije se narocito menjao,ali sada je i luka u odnosu na Kopar zapostavljena pa vise dodje ko slepo crevo.
Inace je to grad gde ima najmanje mrznje prema srpskom narodu ali svakako,kao niti jedan drugi grad u hr,ne preporucujem nkom za posetu,u Rijeci cete imati najmanje problema ali opet je vrlo moguce da ih imate jer tamo se doselilo dosta ljudi iz Bosne a ima i "navijaca" sa juga..
Ujedno,vidim malo polemike oko Novog Sada i Rijeke..
Novi Sad je 4 x veci grad od Rijeke i nmz se nkako uporedjivati,sve je u korist N.Sada.
Rijeka se moze uporediti sa Titogradom,H.Novim to je ta proporcija..

Nikolina

pre 5 godina

Porediti jednu Rijeku, grad sa istorijom koja je stotinama godina glavna luka AU sa Novim Sadom koji je i tada, kao i danas bio nebitni provincijski grad je smijesno. Pogledajte kako koji grad izgleda. Uzas, neuporedivo jednostavno, NS je ruina osim PTV. I stanovnistvo... Za Rijeku se stanovnistvo broji na samo 44km2, a za NS na presmijesnih 703 km2 iako je od toga samo 10% grad NS. Imala bi i Rijeka tako x puta vise stanovnika.

Plate: NS 490€, Rijeka 792€
Turisti (noćenja): NS 337k, Rijeka 925k
BDP sire regije: NS samo 6 226 $, manje ceka i od Skoplja, Rijecka 15 463 $ po stanovniku

O arhitekturi, istoriji itd da ne pocinjem. Sve diskusija prestaje

glasnojasno

pre 6 godina

realno
nit je Rijeka hrvatski grad nit je lepa
Bila jest al sa komunizmom i naseljavanjem.hrvata tamo od 45 je i se poružnila
Nije hrvatski gradić već italijanski po svemu , 99 % do 45 te, a onda proterani velika većina i onda naseljeni ovim što žive sad tamo i što su more tada 45te videli. Sad su oni kao neki mornari i 'kape' itd . Mogu da prodaju svoju tradiciju neznalicama - oni su prosto nove pridošlice i grad je ružan - u sred grada teretna luka koja i ne radi nešto. Za takvu poziciju Koper koji ima istu preslikanu istoriju i nije slovenački već italijanski gradić, je pojeo Riječanima sav lučki biznis. Toliko o njihovoj poslovnoj sposobnosti - sedi 1.

moram reci

pre 6 godina

Toliko lepih gradova i sela po Mediteranu koje bi posetio pre Rijeke. Dokle god se ne bude moglo prosetat u dresu Zvezde ,Srbije po tim gradovima nema sta da trazim tamo.

Helena

pre 6 godina

Studirala sam u Rijeci 4 godine i grad je siv, dosadan, prljav i potpuno nezanimljiv. Tipican lucki grad sam bez ikakvog identiteta. Trst npr. ima zanimljivu arhitekturu a Rijeka ni to. Nije nikako umjesno poredjenje Rijeke sa Novim Sadom. Novi Sad je miljama ispred Rijke. Po apsolutno svemu!

Realno

pre 6 godina

Naredne godine - naš Novi Sad će biti prestonica evropske kulture.
Novosađani su najponosniji na svetu, a mislimo da je to i na radost i diku svih u Srbiji. Bilo bi lepo da pratite i pripreme Novog Sada za tu titulu.

Isti samo stariji

pre 6 godina

Jako mi je žao što niste bili u Rijeci. Rijeka izgleda moćno, moderno, bogat. Naš Novi Sad pored Rijeke izgleda mnogo siromašno, zapušteno. Krivo mi je što je tako...ali...Kad ulazite u Rijeku, ta obilaznica je grandiozna, kvalitet asfalta vrhunski, prosečna vrednost automobila tri puta veća nego u N.Sadu. A sam grad sređen , čist , prelep.
(Aleksandar Todorović, 01. januar 2020 18:33)nisi ti bio u Rijeci prijatelju, to je najružniji grad u Hr bez konkurencije, zapušten, bez duše, kako ga naziva i lokalna grupa Belfast food : šporki stari grad....

Zagy

pre 6 godina

Rijeka, meni osobno najruzniji veci grad u Hrvatskoj i jedan od najruznijih gradova na Sredozemlju. Otvoren jer je postojbina pravih (genetski) Hrvata kao i Istra (koji su vecinom izbjeglice iz Bihaca i Zapadne Bosne). Mi u ZG smo vise genetski i jezicno slicni Slovencima, a Split kamenim tzv. Hrvatima i tzv. Srbima

dva zla brata od zle majke

pre 6 godina

@glasno jasno
Zato ja uvek pričam da su hrvati najsličniji Srbima. Aljkavi,lenji, nasilni, krš arhitektura, bezosećajni prema životinjama itd
Naravno imaju to more koje sve i da ležiš donosi prihode, ali toliko su jadni.

DEDA CVETKO

pre 6 godina

Zbog vas g.D.Cvetko pišem odgovor. Hrvatska je prelepa zemlja. I nećete ni danas imati problema ni u Osijeku, ni u Zagrebu, a kamoli u Rijeci.
(Aleksandar Todorović, 1. januar 2020 18:26)

Aleksandre, bio sam po svim vecim hrvatskim gradovima (osim Zadra, gde moja noga krociti nece, i Bjelovara, koji bih voleo da vidim), i sve sto mogu da kazem je ovo: Zagreb me definitivno nije impresionirao; u Dubrovniku sam se uvek osecao klaustrofobicno; Osijek ima nesto humano i pitomo u sebi, ali kao grad nije nista narocito, stavise zna da bude depresivan. Vukovar vise ne postoji. Sisak je da te bog sacuva i sakloni. Karlovac je bljeh. Split mi je delovao haoticno i zbunjeno. Osim Rijeke i Pule, jedino Omiš i okolina uspevaju da u meni probude nekakvu inspiraciju. To, naravno, ne znaci da je Hrvatska ruzna i dosadna zemlja, naprotiv, po kvalitetu i izboru fenomenalnih turistickih destinacija, Hrvatska je verovatno #2 u Evropi (neposredno iza Grcke), vec samo da su joj gradovi nedefinisani, anemicni i pomalo parohijalni. Paradoksalno je to da Srbija, sa svojom reputacijom selendre, ima daleko vise urbanih i svetskih sredina od Hrvatske.

Mislim da su skoro svi gradovi po Istri uspeli da ocuvaju autenticni slovenski (ne slovenacki) duh koji doseze sve do Ravenskog Egzarhata. Retki su kutci Evrope u kojima vlada tako nepatvoreni duh misticizma i misterije kao Istra. Kad bi ostatak Hrvatske bio kao Istra, to bi bila najlepsa zemlja na svetu.

Glavati Mile

pre 6 godina

Rijeka,vjerovatno najruzniju hrvatski grad na obali,nikad nije imala 200 000 stanovnika,najvise sto je ikad imala je bilo oko 160 000,danas ima 130 000 a sire gradsko podrucje ima oko 250 000 stanovnika.

Kobaja Grande

pre 6 godina

Hehe...Rijeka i Galway u Irskoj...pa prepuna je Irska hrvata koji su se odselili. Svaki drugi useljenik je hrvat. Ima tu neke simbolike. Bozja kazna.

Bosanac

pre 6 godina

Rijeka važi za pitomu sredinu u odnosu na Split ili Zagreb, kao što i Novi Sad važi za dobru destinaciju jer su širokih pogleda i naviknuti na različitost, za razliku od Beograda. Zato mnogi iz moje okoline biraju Beograd za siti brejk ili doček Nove godine.

Edhem

pre 6 godina

Lep grad. Mešavina italijanske arhitekture i austrougarskog političkog uticaja. U tom gradu - uz Pulu, Srbi su još najbolje prošli za vreme građanskog rata i bestijalnog Tuđmanovog režima.

Aleksandar Todorović

pre 6 godina

@mige

Rijeka je mnogo lijepsa od malenog Novog Sada.
(Joca, 01. januar 2020 16:05)

Taj maleni Novi Sad ima pola miliona stanovnika !!! Neznam kolika je Rijeka po tebi kad je NS "malen" ?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (mige

Jako mi je žao što niste bili u Rijeci. Rijeka izgleda moćno, moderno, bogat. Naš Novi Sad pored Rijeke izgleda mnogo siromašno, zapušteno. Krivo mi je što je tako...ali...Kad ulazite u Rijeku, ta obilaznica je grandiozna, kvalitet asfalta vrhunski, prosečna vrednost automobila tri puta veća nego u N.Sadu. A sam grad sređen , čist , prelep.

milan

pre 6 godina

to bese onaj grad gde su skidali srpske zastave sa zvanicnih jarbola zemalja ucesnica kad je bilo prventvo u rukometu ?
a gradska vlast je onda poskidala sve zastave?

mige

pre 6 godina

Rijeka je mnogo lijepsa od malenog Novog Sada.
(Joca, 01. januar 2020 16:05)

Taj maleni Novi Sad ima pola miliona stanovnika !!! Neznam kolika je Rijeka po tebi kad je NS "malen" ?

gruch

pre 6 godina

Nije mi jasno otkud komentari o NS na vestima o Rijeci?
Sve je stvar licnog ukusa, meni je Rijeka mnogo lepsa od NS na primer, i retko tolerantno mesto sto se tice Srba u Hrvatskoj.
Na zalost, dolaze im mladje generacije, koje su vidno zadojene mrznom prema Srbima, tome ih uci hrvatski obrazovni sistem, pa ce se na zalost i to vremenom promeniti.
A sto se tice komentara Bosanca da Bg nije tolerantan grada, neka dodje i uveri se licno u to, BG je jos uvek jedna metropola, gde zive ljudi svih vera i nacija, u miru.
Sto se ne bi moglo reci za njegovu Bosnu, posebno na Sarajevo.

bh

pre 6 godina

Rijeka je za Novi Sad- Pariz- tu nema usporedbe..., a onaj što spominje uništeni Vukovar- zna se tko ga je srušio i uništio 90 tih godina- bivša vojska, koja je jednim dijelom stigla i iz tog Novog Sada..

Alija Sirotanović

pre 6 godina

Rijeka je slobodarski grad! U njemu vlada rokerski sklad! I dok na lukobranu galebovi klikću, ja najviše štujem riječku p....! Istra je država u državi, svakako najlepši i nabolji deo bivše nam države! Dok u Beogradu, ponekad, ljudima smeta što nemam srpsko prezime, u Istri nikom ne smeta što sam rođen u Srbiji i govorim ekavicu!

Ante ljubetić

pre 6 godina

Aleksandar todorović.... U Splitu je također pobjedija Milanović, a ne luda kolinda ka šta ste napisali, virujte mi, teško da je i jedan Splićanin odseli ja u Rijeku... Velika je razlika u mentalitetu između ri u st, to je istina, ali vi nazivate Splićanima ljude koji su doselili u moj grad iza 90 god, a oni nisu Splićani, niti će ikad bit... Pošto vozim taxi upozna sam na desetke ljudi iz bg i ns koji su doselili u st radi posla ili ljubavi, svi ga obožavaju ka i ja, liti iljade turista iz Srbije dolaze u st, nikome ništa ne fali, a vi tu širite mržnju, a vjerovatno nikad niste ni bili u st...dođite slobodno, upoznajte grad i ljude, virujte mi da ćete prominit mišljenje.... Pozdrav za sve normalne ljude

madagaskarac

pre 6 godina

Rijeka je fin grad, klasa iznad Zagreba po civilizovanosti a 5 klasa iznad Splita. Neko spominje ovde nas drugi najveci grad koji je na poslednjem popisu imao stanovnika ko Split i Rijeka zajedno. Mada se moze napraviti neka paralela po nacinu razmisljanja i kulturi. Rijeka, Zagreb i Split a kod nas Novi Sad, Beograd i Nis.

nismo narko kop

pre 6 godina

Ne znam kakav je Rijeka sada grad , ali u Yugi je bio krš od grada , ruzna i prljava luka , Novi Sad je kao prvo duplo veci grad , Novosađani se hvale nekom svojom kulturom , a kad sam dosao u NS , jedva dva kafica su imali kafe aparate , pola ulica neasfaltirano , pola grada bez kanalizacije , kuce od blata , konji i zaprezna kola po celom gradu , ima ih i danas tu i tamo , a dosao sam u NS 90tih godina , sta uopste govoriti o takvim naseobinama

Mila bg

pre 6 godina

Kakav genijalan projekat. Od fabrika gde su ljudi nekad radili, privredjivali i izdrzavali svoje porodice sada prave muzeje. Zasluzuju da im postane drzava duhova, toliko su se borili da isteraju sve Srbe a sada ni Hrvati tamo ne zele da zive

DEDA CVETKO

pre 6 godina

Da vam ovo kaze neko ko je 15 meseci sluzio vojsku na Rijeci: to je ubedljivo i bez ikakve ozbiljnije konkurencije najlepsi grad u bivsoj YU, sa najboljim i najatraktivnijim polozajem, vidicima da se smrznes (panorame kakve se vidjaju sa Trsata i Katarine - i to ne samo prema Kvarnerskom Zalivu, vec i dolini Rijecine - ne postoje nigde na Balkanu, a mozda ni u Evropi) i finim, kulturnim i obrazovanim ljudima. Ne znam, doduse, da li je Rijeka jos uvek takva, poslednji put tamo sam bio 1981. godine (Bog zna da je to jedini hrvatski grad pored Pule koji bih jos uvek voleo da posetim, evo i dan-danas sanjam kako se sa Katarine spustam u centar grada). Osim dela oko brodogradilista, ne postoji nijedan jedini deo grada koji nije na neki nacin privlacan i zavodljiv. Za 15 meseci u tom gradu nikada, nigde, niko mi nije zamerio niti mi se rugao zato sto govorim ekavicom, niti je bilo ko bilo cime odao da je registrovao moje etnicko poreklo, sto znaci da sam se 15 meseci osecao kao kod svoje kuce. Po svojoj kulturi i civilizaciji, Rijeka na svaki nacin pripada CENTRALNOJ, a ne Juznoj Evropi, i bolje se poredi sa srednjevekovnim gradovima Nemacke i Austrije nego sa gradovima na juznom Jadranu (o kojima ne bih da se izrazavam) ili Jonskom Moru. Rijecani, ostanite kakvi ste nekada bili i kakvih vas se secam, vi ste bili (i, nadam se, ostali) znacajan deo lepote svog grada. Cestitke na velikom i sasvim zasluzenom priznanju.

Vlaj

pre 6 godina

galebe, ljepota Rijeke je u civiliziranosti i europskom duhu, kulturi i tolerantnosti. Fizički je Dubrovnik ljepši, ali Stradunom se nedavno orio fašistički pozdrav uz oduševljenje prisutnih. To je razlika.

ketiS

pre 6 godina

Bila sam u Rijeci samo jednom, pre par godina na koncertu americkog benda "Red fang", koji je btw. prosle godine gostovao i u Kragujevcu na Arsenal Festu. Na mene je ostavio pozitivan utisak i u tom smislu drago mi je da je proglasen za kulturnu prestonicu. Nadam se da ce kao primorski grad, za razliku od mnogih drugih, nastaviti da naglasak kada je predstavljanje u pitanju, stavlja na kulturne sadrzaje, a ne na more i plaze. Ono sto bi mene najvise zanimalo je prica o "hrvatskom panku" tj. rijeckoj pank sceni o kojoj sam slusala od starijih, te ponesto i poslusala i procitala iz nekih starih casopisa. Takodje zanimalo bi me da vidim kakvi ce kulturni sadrzaji zaziveti u starim napustenim tvornicama, jer to je postao svojevrsni trend u celoj Evropi. Ipak, ono sto Rijeci nedostaje je ono, sto je tako osobeno za sve gradove u Hrvatskoj, sto stalno navodim, a komentatori iz Hrvatske "docekuju na noz". Dakle, bolni nedostatak "autentike". Stavise, mislim i da je rijecki "multikulturalizam" na "staklenim nogama", jer je grad dominantno u kulturoloskom smislu romanski tj. italijanski. Ima doduse tu i malo austrougarskog "schmeck-a", pa i naseg srpskog, ali ipak ne mogu da se otmem utisku da je grad prevashodno odredjen njegovom romanskom dimenzijom. To naravno samo po sebi uopste nije lose, naprotiv, ali mene kao turistkinju definitivno "ubija u pojam" cinjenica "Hrvatske bez gotovo icega hrvatskog." Ipak, grad je sam po sebi sasvim O.K. i treba ga podrzati.

budimo ozbiljni

pre 6 godina

@minjalet usporediti Rijeku s Novim Sadom na ovakav nacin je degutantno, Novi Sad je olicenje urbanizma i kulture u usporedbi Rijekom, ciji usporeni mentalitet nikako ne pomaze u tome

dux

pre 6 godina

Rijeka je fin grad, klasa iznad Zagreba po civilizovanosti a 5 klasa iznad Splita. Neko spominje ovde nas drugi najveci grad koji je na poslednjem popisu imao stanovnika ko Split i Rijeka zajedno. Mada se moze napraviti neka paralela po nacinu razmisljanja i kulturi. Rijeka, Zagreb i Split a kod nas Novi Sad, Beograd i Nis.
(madagaskarac, 01. januar 2020 17:15)

Možda kao poređenju po veličini, mada i Ns i Niš imaju znatno više stanovnika od Rijeke i Splita,ako je kriterijum ono na šta sumnjam, onda je poređenje jako pogrešno. Niš je verovatno najotvoreniji srpski grad, specifičan po mnogo čemu, vrlo autentična mešavina južnjačke veselosti i gostoprimstva sa jedne i blage arogancije proistekle iz istorijske važnosti grada. Kao neko ko sve nabrojane gradove odlično poznaje, najviše sličnosti nalazim između Rijeke i Niša, pre svega u mentalitetu, iako udaljeni, veoma sličan ritam i način življenja.

Ljubezni Haralampije

pre 6 godina

Neprimereno je pisati o Novom Sadu u tekstu o Rijeci. Čemu to? Zašto pokušavate da diskreditujete prelep grad (nažalost tekst nije potkrepljen adekvatnim fotografijama), divne ljude, mentalitet, kulturu... Volim oba grada, ali danas pričamo o Rijeci.

Riječanin

pre 6 godina

@Helena
Nije grad siv, dosadan, prljav i potpuno nezanimljiv nego ti u 4 godine studiranja se nisi uspjela zabaviti i izvući ono najbolje od njega što više govori o tebi nego o gradu Rijeci. Grad ima predivan pogled na Kvarnerski zaljev sa Trsatske gradine, predivnu šetnicu uz more od Kantride do Preluka, uređene plaže i čisto more od Pećina, Kantride i Bivia, uređen Korzo. Suvremen i novoizgrađen Sveučilišni kampus na Trsatu. Riječki karneval zimi i Ljetne riječke noći preko ljeta. Tako da žali bože 4 godine tvojeg studiranja u Rijeci kad u toliko vremena nisi uspjela vidjeti ništa osim sivila, prljavštine i dosade....

Kornjača Rade

pre 6 godina

Kakav Novi Sad.., u odnosu na Rijeku- bez veze
 (bh, 2. januar 2020 07:38) 

Šire gradsko jezgro Novog Sada(Petrovaradin, Kamenica) ima 400000 stanovnika....to je 3 i po puta više nego što ima Rijeka. Nije za porediti.

SVE SUPER

pre 6 godina

Ponosan na Rijeku, jer sam i sam Riječanin! Pozivam sve da ove godine dođete u Rijeku kao Europsku prestolnicu kulture, koja će pružiti za svakoga nešto zanimljivo. Imamo i dvije prelijepe pravoslavne crkve, te na 45 min od grada i manastir Gomirje.
Rijeka ima i lijepe plaže, samo ih turisti još nisu otkrili, volio bi i da tako i ostane! ;-)

Janez

pre 6 godina

@Rijeka. Tako dobar naziv za grad na moru.
(maka, 2. januar 2020 09:03)

Za nas ekavce je Reka, bar tako pise na saobracajnim znacima na putevima u Sloveniji.

Aleksandar Todorović

pre 6 godina

@DEDA Da vam ovo kaze neko ko je 15 meseci sluzio vojsku na Rijeci: to je ubedljivo i bez ikakve ozbiljnije konkurencije najlepsi grad u bivsoj YU, , vidicima da se smrznes (panorame kakve se vidjaju sa Trsata i Katarine -............ Ne znam, doduse, da li je Rijeka jos uvek takva, poslednji put tamo sam bio 1981. godine (Bog zna da je to jedini hrvatski grad pored Pule koji bih jos uvek voleo da posetim, evo i dan-danas sanjam kako se sa Katarine spustam u centar grada). Osim dela oko brodogradilista, ne postoji nijedan jedini deo grada koji nije na neki nacin privlacan i zavodljiv. Za 15 meseci u tom gradu nikada, nigde, niko mi nije zamerio niti mi se rugao zato sto govorim ekavicom......
(DEDA CVETKO, 1. januar 2020

Zbog vas g.D.Cvetko pišem odgovor. Hrvatska je prelepa zemlja. I nećete ni danas imati problema ni u Osijeku, ni u Zagrebu, a kamoli u Rijeci. Ali nemojte očekivati od ljudi u Rijeci da budu oduševljeni kad čuju ekavicu ili kad vide BG tablice, kao što često ljudi budu oduševljeni u Puli.Po meni Pula je neuporedivo lepša, čarobnija, čistija, sa boljim i multikulturalnijim ljudima, U Puli se osećam bolje nego u Srbiji.U Rijeci se samo osećam dovoljno bezbedno i opušteno.Dakle neuporedivo. Mada Kvarner, Krk, Crikvenica jesu turističe destinacije gde stanovništvo voli turiste, pa i kad su iz Srbije.Kolinda je dobila samo 10% u Puli (to je od ovih koji su se doselili iz Slavonije i Splita), a u Rijeci 20%. (što je opet puno manje nego u Splitu, Zadru.....)

jah

pre 6 godina

Rijeka ipak više liči na grad nego NS. Nema NS nikakav urbani šmek, ali zato što ne postoji ni 300 godina kao mesto na mapi. pre 100 godina je imao 20.000 stanovnika i treba još par generacija da odraste i još puno exita da se čuje Dunavom dok ne postane kakav takav grad. Osim par ulica u centru i blokova na limanu i novom naselju sve ostalo je zapuštena kasaba. BG je uz Atinu urbani i kulturni centar jugoistoka Evrope.

Zivio vidio nema usporedbe

pre 6 godina

@bh posto nikad nisi bio u NS vidi se da te peru kompleksi, Novi Sad je olicenje kulture za raspalu Rijeku koja itekako ima svoju dozu nacionalista

DEDA CVETKO

pre 6 godina

Stavise, mislim i da je rijecki "multikulturalizam" na "staklenim nogama", jer je grad dominantno u kulturoloskom smislu romanski tj. italijanski. Ima doduse tu i malo austrougarskog "schmeck-a", pa i naseg srpskog, ali ipak ne mogu da se otmem utisku da je grad prevashodno odredjen njegovom romanskom dimenzijom. To naravno samo po sebi uopste nije lose, naprotiv, ali mene kao turistkinju definitivno "ubija u pojam" cinjenica "Hrvatske bez gotovo icega hrvatskog." Ipak, grad je sam po sebi sasvim O.K. i treba ga podrzati.
(ketiS, 2. januar 2020 02:38)

Ah, Keti...cekajte da samo vidite gradice u rijeckom zaledju. U maloj Klani (u kojoj se vreme zaustavilu negde u 13. veku), na gradskom groblju (koje zauzima okruglo cetvrtinu varosi), otprilike 80% grobova je italijansko. Nema lazi, nema prevare: Istra je nekada bila Italijanska. Zivi mogu da vas lazu, ali mrtvi su mnogo, mnogo iskreniji.

Istra je takodje oduvek bila i slovenska, ali je postala dominantno slovenska iskljucivo asimilacijom i proterivanjem Italijana. Nemojte misliti da je Operacija Oluja prva etnicka nepogoda koja je sevala nad Hrvatskom. Hrvati ciste svoj lebensraum od "nevernika" vec 1000 godina (i nikako da ga ociste).

fiuman

pre 6 godina

Rijeka i Novi Sad imaju nešto zajedničko, a to je nizak turistički rejting. Obližnja Opatija, premda nekoliko puta manja, je turistički gigant u odnosu na Rijeku, baš kao što je Novi Sad u debeloj turističkoj sjeni nedalekog Beograda. Titula europskog grada kulture, uz podrazumijevajuče unaprijeđenje turističke i kulturne infrastrukture, sigurno će doprinijeti boljem turističkom pozicioniranju ova dva regionalna središta.

milorad

pre 6 godina

@fiuman
Tačno si naveo, ali ima jedna "mala" razlika. Novi Sad sa oko 200.000 posetilaca je druga turistička destinacija u Srbiji, dok je Rijeka sa približno istim rezultatom na samom začelju liste "ozbiljnijih" hrvatskih turističkih središta. U svakom slučaju i jednom i drugom gradu titule daju "gas" za napredak.

Kvrckvrc

pre 6 godina

Bio u Rijeci 500 puta. Lep grad, odlicni ljudi. Mesavina svega, Italije, Hrvata, Balkana, .... ali dobra mesavina. Grad koji je uglavnom uspeo da ostane van svih ovih balkanskih s..nja iz devedesetih. Za svaku preporuku.

billy_the_cat

pre 6 godina

gruch@ ti nahvali Beograd i pljunu ma Sarajevo onako automatski. Evo jedan primjer, Sarajevo još ima izvorne pravoslavne crkve a Beograd nijednu džamiju. Pozdrav.

Marko

pre 6 godina

Grad gde na 30 minuta od centra imate sjajne plaze ali i sjajne pesacko-planinarske i ski staze. Grad koji je zivotan, na neki svoj nacin lep i veliki mali grad.

Pozdrav iz Zagreba

pre 6 godina

Još kad bi znali da se kulturna prijestolnica bira na način da se uzimaju gradovi koji malo ulažu u kulturu kako bi se potakao razvoj kulturnih sadržaja.

C i n i k

pre 6 godina

Rijeka je devastirano mesto,na zalost,to je pre svega luka i tome je namenjena.
Uz neki grad koji je lyka valjda nmrm da pisem sta sledi?
Bio je Madjarski pa IT pa onda Yu a sada hr.
Za sve to vreme nije se narocito menjao,ali sada je i luka u odnosu na Kopar zapostavljena pa vise dodje ko slepo crevo.
Inace je to grad gde ima najmanje mrznje prema srpskom narodu ali svakako,kao niti jedan drugi grad u hr,ne preporucujem nkom za posetu,u Rijeci cete imati najmanje problema ali opet je vrlo moguce da ih imate jer tamo se doselilo dosta ljudi iz Bosne a ima i "navijaca" sa juga..
Ujedno,vidim malo polemike oko Novog Sada i Rijeke..
Novi Sad je 4 x veci grad od Rijeke i nmz se nkako uporedjivati,sve je u korist N.Sada.
Rijeka se moze uporediti sa Titogradom,H.Novim to je ta proporcija..

I ja sam Rijecanin!

pre 6 godina

@Riječanin:

Uredjene setnice? Ciste plaze? Kupaliste u Rijeci??? Ti covjece mora da se salis!!! Pa doslovno cijeli obalni dio grada je industrijska zona! Gdje god da ides gledas u brodogradiliste 3 Maj (ogroman zagadjivac, pred propadanjem), Urinje (smrdljiva naftna industrija koja zagadjuje cijeli grad i nerijetko vjetar raznosi taj smrad svugdje po gradu), pa napustene, zapustene, sivo-crne hale, zeljeznica ide doslovno uz samu obalu duzinom cijelog grada, pa onda imas putnicku obalu, pa operativnu obalu za brodove koji prevoze rasuti teret, metalni otpad, kontenjerski terminal i onda opet drugo brodogradiliste (V. Lenac) pa dalje remontno brodogradiliste Kraljevica.... Ajde sad me demantiraj i reci da te stvari u Rijeci ne postoje??? Nevjerojatno!

Zabica tj. autobusni terminal je vjerojatno najruzniji bus terminal u cijeloj zemlji. Onaj potez od Zabice do ZTC-a je toliko prljav da je to odvratno. Ni potez na drugu stranu nije puno bolji... Cijeli je grad doslovno 'projektiran' s brda - s dola tj. nema tu nikakve logike. Kuca na kuci, zgrada na zgradi, industrija u centru i doslovno jedna jedina cesta koja ide kroz centar grada gdje su uvijek guzve, buka i zagadjenje.

Ja ososbno ne vidim ni jednu jedinu stvar za koju mogu reci da je stvarno lijepa u RIjeci. A u more nisam ni pomisljao ici jer mi zdrava logika kaze da uz svu tu industriju to nikako nije pametno. Ali ti mozda volis da gledas u industrijske dimnjake, Urinje, skver i stare zahrdjale brodove...

ranko76

pre 6 godina

"Niš je verovatno najotvoreniji srpski grad, specifičan po mnogo čemu, vrlo autentična mešavina južnjačke veselosti i gostoprimstva sa jedne i blage arogancije proistekle iz istorijske važnosti grada."

Sinonim za otvorenost (prema zapadu), kulturu i aroganciju je upravo Novi Sad a nikako Nis. Kultura, politika, obrazovanje celog srpskog naroda su u Novom Sadu negovani u isto vreme kada je Nis bio kasaba. Tursko nasledje i nadmenost(utemeljena na cemu tacno?) bas nisu cesta pojava. Rodjen sam i odrastao u Beogradu i odlicno poznajem narod i u Nisu i u Novom Sadu. Novosadjani vaze za preterano fine ljude dok Nislije vaze za pomalo divlje, suprotan ekstrem od Novosadjana. Dva sveta, bilo da su u pitanju maniri ili otvorenost uma i pogleda na zivot. U Novom Sadu je sastavni deo zivota jesti kinesku hranu nedeljom za rucak a u Nisu bi te gledali kao marsovca.

cova

pre 6 godina

Zasto porediti Rijeku i Novi Sad? Eventualno dati podrsku i jednom i drugom gradu zato sto su prestonice kulture ove i sledece godine. Prelepi gradovi svaki za sebe.
Velika prednost Rijeke je Oliver Frljić. Takvog mi nemamo, da sopstvenu đubrad skenira i prikazuje kakvi su.

TedWolfsburg

pre 6 godina

Rijeka je jako lijepi grad sa fenomenalnim položajem velika industrijska tradicija koju su uništili tuđmanoidi.
Rijeka je prije 100 godina imala direktnu brodsku liniju sa New Yorkom a brodolomce sa Titanica je pokupio upravo bod koji je plovio na toj ruti Karpatia.

Riječanin

pre 6 godina

@ doktor
Kako su protjerani Talijani kad nikada niti nisu bili većina u ovom gradu. Nije Rijeka poput Istre bila pod Italijom da su u njoj živjeli Talijani. Rijeka je još od 15.stoljeća bila pod Habsburgovcima.
Pod lukom razičitosti se ne misli na različite nacije isključivo nego na različitu vrstu muzike, različite hobije, različite modne stilove..

Skurinje

pre 6 godina

Bio letos posle 28 godina.Iako mi se pre nije svidjala kao grad i jedino sto mi je tad bilo pozitivno je specifican duh ljudi,spremnih da pomognu uvek i svakom,danas mi Rijeka lici na pravu metropolu.Naravno, ne po broju stanovnika,nego po onom osecaju kad dodjete u veliki grad pun razlicitosti.I prvi put sam se u zivotu kupao na rijeckim plazama i mogu reci da sam pozitivno iznenadjen

lekcija

pre 6 godina

Silom prilika sam pre 4 godine bio u Zadru, prvi i jedini put da sam otisao u hrvatsku, i mogu reci da sam se odusevio. Svidelo mi se bukvalno sve, imao sam bas lep osecaj dok sam setao gradom tih nekoliko dana, tako da sam odlucio da kad tad ponovo odem tamo. E sad citajuci komentare i pricajuci sa ljudima, saznao sam da je Rijeka ipak najlepsa od svih ostalih gradova pa i Zadra, tako da je imam u planu sigurno. Pozdrav

minjalet

pre 6 godina

Cijeli život živim u Rijeci. Puno toga bi se oko Rijeke moglo reći pa čak i knjiga napisati jer sumnjam da igdje postoji tako mali grad a sa tako bogatom poviješću. Ljudi koji su odrasli u ovome gradu će vam u velikoj većini reći da je Rijeka grad koji umire. od noćnog života, sporta, zabave doslovno sve je u slobodnom padu. Moje mišljenje je da Rijeka izgleda očajno, da vlada potpuni kaos, posla nema turizma nema osmijeha nema...ljudi su izrazito zatvoreni i grad se pretvorio u urbanu selendru...sa takvom mišlju sam otišao pred nekoliko godina u Novi sad koji je ravno duplo veći od Rijeke i šokirao sam se usprkos svemu koliko je Rijeka urbanija sredina od Novog sada. U biti tada sam shvatio što znači tradicija grada od preko 100 godina jer je Rijeka pred 120 godina imala isto stanovnika kao Zagreb. Novi sad uopće nema gradski štih i mentalitet grada a to je ako već ništa nema nešto što Rijeka i dalje ima..Rijeka je urbana sredina sa svim svojim problemima.

galeb s kvarnera

pre 6 godina

Ne slažem se sa ovdje izraženom glorifikacijom Rijeke u smislu ljepote njezine fizičke strukture. Ne želim navoditi jadranske gradove (uključujući i one na CG primorju), koji su joj ambijentalno, urbanistički, arhitektonski, spomenički...superiorni, no podržavam stavove koji se tiču ljudskog faktora i duhovnog ozračja, koje prožima taj grad. No, s druge strane, ako se ljepota nekog grada "isčitava" u njegovim stanovnicima, mogu razumijeti i one kojima je on (i) u pogledu (fizičke) ljepote čisti superlativ.

Marin

pre 6 godina

Rekao bih da je Novi Sad generalno ljepši grad, tu mislim na centar, jer daje dojam Srednje Europe.

Rijeka je previše talijanska i romanska, lučki grad, lijepog centra, ali sve ostalo ništa posebno, međutim, nema primjerice pasa lutalica kao u NS, pa mi se čini da je NS zapušteniji iako ne bi trebao biti.

Ova manifestacija je prilika da grad uredi zapuštene tvornice i prostore, na čemu se radi i to me raduje.

Inače, Rijeka je grad u kojem se u bivoj SFRJ dogodio prvi službeni punk koncert 22. ožujka 1978. u dvorani Zajednice Talijana ’Circollo’, kada su nastupali riječki anonimni Parafi. Dakle, prije Ljubljane.

Valjda od tada Rijeka nosi taj epitet liberalnosti. Ne znam koliko je to točno, jer gledam sebe ne druge, ali rekao bih da je u HR Rijeka i okolica bolje mjesto za život nego primjerice ZG koji je meni grozan.

Rijecanin

pre 6 godina

Hvala vam sto pratite vijesti iz Rijeke. Sluzbeno otvorenje EPK bit ce 1. februara 2020. Pozivam sve vas da dodjete (pogotovo novosadjane posto ce Novi Sad dogodine biti takodjer EPK i posto su Novi Sad i Rijeka gradovi prijatelji).
Rijeka ima sigurno svojih mana, puno toga sto mozda izgleda lose (neurednost) je rezultat sto dugogodisnjeg ignoriranja od strane drzavne vlasti (koja tretira Rijeku kao strani grad jer tu HDZ nikada nije dobio izbore i prilicno sam siguran da nece jos dugo vremena), sto zbog aljkavosti gradske vlasti. To sto je EU prepoznala Rijeku kao istinski "europski" grad u Hrvatskoj, a ne npr favorizirani Dubrovnik, Split, Zagreb ili Pulu, nama ide na cast. Iako i u Rijeci ima dosta brdjana, vecinski mentalitet (80-85%) je jos uvijek normalan.
EPK ce sigurno imati pozitivan efekt, grad se uredjuje sve vise, otvaraju se hoteli, dolazi sve vise turista.
Zajednica Srba u RI takodjer ima svoj doprinos projektu EPK, npr. tijekom 2020. postavit ce se spomenik Nikoli Tesli u centru grada, a Srbi, Bosnjaci, Crnogorci, Slovenci i Makedonci vec godinama su dio festivala Porto Etno, gastronomski festival nacionalnih manjina u Rijeci.

Srbenda

pre 6 godina

Dva grada koji se po nicemu ne mogu porediti. Toliko su razliciti i puni svaki svojih oprecnih atributa i vrednosti, da je zlonameran i besmislen svaki pokusaj komparacije. Neko pokusava da poredi babe i zabe. Rijeka je grad svojih vrednosti, bas kao sto je i Novi Sad.

Milan NS

pre 6 godina

@komifo
Svaki grad bivše Jugoslavije koji je bio privlačan za useljavanje onima koji su bežali pred ratom i u potrazi za poslom i boljim životom - promenio je svoj karakter, a ni N. Sad nije izuzetak. Dok je N. Sad od rata narastao za oko 100.000 stanovnika, Rijeka se smanjila za oko 50.000, tako da je ona sačuvala svoj duh, ali se, nažalost, polako demografski gasi.

Alen

pre 6 godina

Nije Rijeka sto je nekad bila. Grad se svjesno deindustrijalizirao, a masovni turizam jednostavno nije za Rijeku. Sad imamo ostatke bivsih ind. divova, vlak kroz centar grada, koji prelazi preko nove setnice i rive, te hrpa hostela. Ljudi odlaze, srecom Italija je blizu, a ni Austria nije daleko. Iako, duh tolerantnosti i multikulture i dalje je ostao, ne moze se usporedit s panjevima s juga i unutrasnjosti

kit-kate

pre 6 godina

Divan grad i divni ljudi koji su na mene ostavili utisak. Bili smo prihvaceni kao da smo im braca rodjena! Od tate sam slusala i gledala slike kada su isli na motorijade i kupanje na definitivno najlepse more na svetu! Volela bih ove godine u Makarsku :)

dečko iz starog grada

pre 6 godina

@Riječaninu,o čemu ti pišeš..... Rijeka je jedini grad na svijetu koji ima na rivi parking umjesto šetnice i kafića, ima i najružniji autobusni i željeznički kolodvor u Europi, zgrade su iste od doba austrougarske monarhije samo prljave i starije, noćni život u Rijeci ne postoji, iza 22 sata svodi se na autobusni kolodvor i dvadesetak prolupalih likova, HNK nam vodi jedan Oliver Frljić, sport na dnu osim NK Rijeke koja je u privatnim rukama Damira Miškovića, plaže? Preluka... Pećine...ajde Kantrida...grad je pao na 121 000 stanovnika, gotovo sve velike firme su ugašene, grad je u kreditima i bez novca a za sve to se pobrinuo Obi sa svojim jatacima i glasačima za porciju graha..... a bila je Rijeka puna života....davno....

021

pre 6 godina

Rodio se u Rijeci odrasao u Novom Sadu zivim u Trstu. Kao turista Trst Rijeka pa Novi Sad. Kao posao: Trst Novi Sad pa Rijeka. Kao putevi i usluge: Rijeka Novi Sad pa Trst.

ziuataneho

pre 6 godina

Po svemu sudeci na sledecem popisu 2021.god Novi Sad konacno probija tu carobnu granicu od milion stanovnika!
Kakav smo mi megalomanski narod.
Alo ljudi,Tacno je da Novi Sad raste ali urbani deo grada ima oko 250k stanovnika,sa okolinom oko 320k.

Smuleco

pre 6 godina

Rijeka je pravi lučki grad, sa mešavinom svačega, u kulturološkom i demografskom smislu. Nema tu mnogo ulickanosti, grad je razbarušenog karaktera, "sa dušom" :))

oldtimer

pre 6 godina

Grad ne čine samo trgovi, parkovi, zgrade i ulice, već prvenstveno ljudi. Posle ratova većina gradova je izgubila fizionomiju. Došli su ljudi iz drugih sredina, koji ćesto nisu bili gradjani. Od gradova su, često, ostala samo imena. Bio sam u Rijeci više puta i imam lepe uspomene.

Inntal

pre 6 godina

Hehe...Rijeka i Galway u Irskoj...pa prepuna je Irska hrvata koji su se odselili. Svaki drugi useljenik je hrvat. Ima tu neke simbolike. Bozja kazna.
(Kobaja Grande, 01. januar 2020 23:45)

ne kazna nego blagodat....pun je SAD Iraca pa nikom nista....

doslo vrijeme kad uzmem osobnu iskaznicu i pravac zapadna Europa,pa ak mi se svidi ostanem...ako je to Bozja kazna,onda nek potraje....

Nikolina

pre 5 godina

Porediti jednu Rijeku, grad sa istorijom koja je stotinama godina glavna luka AU sa Novim Sadom koji je i tada, kao i danas bio nebitni provincijski grad je smijesno. Pogledajte kako koji grad izgleda. Uzas, neuporedivo jednostavno, NS je ruina osim PTV. I stanovnistvo... Za Rijeku se stanovnistvo broji na samo 44km2, a za NS na presmijesnih 703 km2 iako je od toga samo 10% grad NS. Imala bi i Rijeka tako x puta vise stanovnika.

Plate: NS 490€, Rijeka 792€
Turisti (noćenja): NS 337k, Rijeka 925k
BDP sire regije: NS samo 6 226 $, manje ceka i od Skoplja, Rijecka 15 463 $ po stanovniku

O arhitekturi, istoriji itd da ne pocinjem. Sve diskusija prestaje