Nedelja, 16.11.2014.

16:45

Čije je dete posle razvoda?

Hiljade ljudi u Srbiji ne mogu da ostvare svoja prava, bilo da je reč o nedonošenju sudskog rešenja ili nepoštovanju presude.

Izvor: B92

Èije je dete posle razvoda? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

41 Komentari

Sortiraj po:

Izudin

pre 8 godina

Ziveo sam sa zenom 17godina imali scerkicu od dve godine jedno vece je uzela dete i otisla sa pteljubnikom tvrdeci da dete nije moje podnio sam tuzbu policiji socijalnom i predo za razvod braka bez ikakvog razloga je napustila bracnu zajednicu nije maltetirana sad odem u socijalno da vidim dete ona kaze da je bolesno ja mislim da u ovoj drzavi postoje doktori koji treba da to potvrde ja mislim da u ovoj drzavi poszoji zakon koji treba da gleda interese oba roditelja

Jelena

pre 10 godina

Imam dete iz prvog braka,kod mene je 13.godina i ja se brinem o njemu. Svog oca nije vidjao nekih sedam godina sad je odlucio da stupi u kontakt sa njim,naravno podrzala sam sam dete. Posle dve nedelje vidjanja sa njim dete se promenilo za 360 stepeni. Na njegov nagovor jr izlszio sa casova da se vidjaju na njegov nagovor je lagao mene nije mi nista govorio a sada je pobegao kod njega i nije mu cak otac dozvolio ni da se javi na tel. Nikada mu ni jednu zvaku nije kupio sad je dosao sa izgovorem kako je pravi tata i navukso dete na lose stvari. Neznam kome bih se vise obratila pa ako neko nesto slicno zna u vezi ovoga neka napise.jelena

Jelica

pre 11 godina

Za ljude medju kojima nije bilo nasilja, a ne mogu da se dogovore postoji efikasna MEDIJACIJA u Gradskom centru za socijalni rad.
Jako korisno, dogovarate se oko dece do sitnice...

socijalni radnik

pre 11 godina

@aleks
Upravo tako. Glavno je da se utvrdi koji to roditelj ispunjava detetove pre svega emocionalne potrebe ,pa tek onda sve ostalo. To sto ocevi u Srbiji imaju vece plate nikako ne treba da znaci da oni treba da dobiju starateljstvo.Najcesce se desava da muskarci zele dete iz nekog svog hira, i njihova zelja za detetom ne znaci i zelju da se svakodnevno samostalno brinu o njemu, oni naravno vole svoju decu, ali to je najcesce ljubav bez zelje za obavezama. Vise je to kao neka apstraktna ljubav.Tuze se sa zenom za starateljstvo nad detetom a u glavi imaju ideju da ce ustvari njihova sopstvena majka, tj baba deteta ustvari brinuti o detetu a ne on. Stalno prebacivanje obaveza oko deteta na drugu zensku osobu-baku,tetku itd...Upravo to su skapirali socijalni radnici i zato se dete najcesce daje majci. Majka je mnogo spremnija da zrtvuje svoje vreme i posveti se maksimalno detetu.Mogu sad ocevi da pricaju sta zele, ali tako je u 90% slucajeva. Pre no sto krenete sa minussima, dobro se razmislite i zapitajte koliko ste puta dok ste jos bili u braku vi zaista provodili aktivnog vremena ss detetom, da li ste isli na ijedan trening sa njim, dal ste isli i na jednu predstavu ss dettom,u bioskop, setnju, priredbu ,roditeljski sastanak,dal ste mu ikada procitali i ispricali pricu..Ili je to sve ipak skoro uvek radila detetova majka????Budite iskreni i posteni.

Velimir

pre 11 godina

@Jelica
Vaša situacija je veoma teška, žao mi je što je tako ispalo, i verujem da se takve promene (usudio bih se reći i poremećaji) teško mogu predvideti (moj stav povodom toga odnosio se uopšteno, bez zle namere). Želim vam puno uspeha i sreće u vaspitanju deteta, sigurno nije lako. Ja tek za informaciju, nikada nisam udario, ni fizički povredio žensku osobu, to mi je neshvatljivo i potpuno neprihvatljivo.
Oko institucija se potpuno slažem, neefikasne, spore, neprimerene, bez svrhe i cilja.

Jelica

pre 11 godina

@aleks
Slazem se potpuno,
Majke se izlazu smrtnoj opasnosti i danas na porodjaju, zena pored mene u porodilistu je umrla, ali su je reanimirali i operisali, sada je dobro - prezivela je strahotu. Ja nisam smela da hodam posle porodjaja zbog gubitka velike kolicine krvi, zadrzavali me, dobijala sam transfuziju, upalila mi se epiziotomija kasnije i bolelo je jezivo mesecima... a otac niti je davao novac, samo bi dosao pogledao bebu, prosao pored mene kao da sam stvar i otisao - ti dolasci su trajali po 10tak minuta, na svakih nekoliko dana prvih meseci kada se rodilo dete...A SADA KAO HOCE DA JE VIDJA!? Nemam nista protiv, ali ja ne mogu da je vodim u csr, radim, a mogu da placam nekoga od tih bednih para koje uplacuje da je dovodi...tuzi me da ne vidja dete, a jos se nije zavrsila ni tuzba za nasilje prema meni i detetu koju sam podnela pre skoro dve godine...

Jelica

pre 11 godina

@ Velimir
Dolazim iz porodice bez nasilja, bez manipulacija... i pojavi se covek koji kaze da se razvodi i pocne da zivi samnom i sve je lepo u pocetku i sve je lepo pred drugima, a onda sam posle tri meseca zatrudnela... Pogadjajte: taj divni, nasmejani covek se pretvara u monstruma koji prebija mene u 4. mesecu trudnoce, pa psiholosko nasilje...procitajte, ima mnogo literature na tu temu... zovem SOS TELEFON i sve mi objasne i kazu da ce ponoviti nasilje...ponovio je...
Ne mozete da znate sa kim ste dok se ne dogodi, nasilje se dogadja u svim slojevima drustva. Recenica:" pazite sa kim pravite decu ne stoji." Nisam mogla da znam da je sociopata pre nego sto sam zatrudnela sa njim.
A da, institucije ne pomazu, vec pogorsavaju stvari kod nas.

Jelica

pre 11 godina

@ Velimir
Takodje, interes deteta...samo mogu da se nasmejem, ako je interes deteta da bude sa ocem nasilnikom, sociopatom, koji ce ga spartanski vaspitavati, iznoseci golo na sneg, i lagati, i manipulisati istim tim detetom, dovoditi ga na razlicite nacine (ne zelim sada da ih opisujem, a bilo ih je), dete u situacije smrtne opasnosti... Interes deteta nije da bude sa takvim ocem. Da ga poznaje - svakako, ali tek kad moze da razluci sta je dobro, a sta nije....

A upravo u ovom trenutku moje dete je naslonilo svoj obraz na moj i mazi se... :)

aleks

pre 11 godina

Vidim ovde se javljaju i muskarci koji smatraju da ako vise zaradjuju treba njima dete da se dodeli "jer im obezbedjuju bolje uslove za zivot". Ma nemoj. Jeste li ih vi rodili, bili trudni, dobili strije, rizikovali zivot i zdravlje, poradjali se u nasim uslovima, dojili, opustile vam se grudi, izgubili posao zbog trudnoce kao ja na primer, propustili napredovanje u karijeri zbog porodiljskog i bolovanja. Kod nas najvise oko dece i kuce potezu i zrtvuju se bas zene u 95%slucajeva, pa majka se recice ti muz. A posle razvoda to "majka si pa se zrtvuj" nema veze. Hoce kao dete pa ga uvale svojoj majci ili drugoj zeni a oni se i dalje ne pretrzu nista.
Niste nista zrtvovali ali hocete dete jer vise zaradjujete. Pa zato i postoji alimentacija, nego zbog cega. Ne moze to da iskoristite zenu kao inkubator i uzmete joj dete a niste se pretrgli nista nego gledali sebe i karijeru. Placajte alimentaciju i vidjajte dete i to je to.
Pazi ti njih imam vise para hocu dete kod mene ce mu biti bolje. Ne, bolje mu je kod majke a ti plati alimentaciju da detetu bude bolje. Naravno to se ne odnosi na problematicne majke.

Jelica

pre 11 godina

Kada nije postojao brak, a postoji dete? A otac je pritom ozenjen i sedi na dve stolice i ima odraslu decu? A prema majci deteta i detetu je bio nasilan i sve je na sudu vec dugo.

Velimir

pre 11 godina

@biba
Razumem vašu poziciju, ali imajte u vidu da pričate o detetu/deci, i da svojatanja te vrste i sama deca odbacuju sve ranije. Majke su svakako emotivnije prema deci od očeva (čast izuzecima), ali ne zaboravite staru izreku "Put do pakla popločan je najboljim namerama", pokušajte malo kontrolisati emocije, i razmislite o interesu deteta na prvom mestu. Otac mu je svakako potreban, ali ako od toga neme ništa pokušajte izvući maksimum oca, ne u materijalnom, već u emotivnom smislu, za dete.

@Jelica
Hvala vam što ste me podsetili koliko smo primitivna i zaostala sredina, na svo nasilje u porodicama, na loše navike i neuređene odnose, na sistem koji ne funkcioniše i na sve što ne valja... Žao mi je što je i vaša porodica deo toga, ali verovali ili ne, ima i porodica u kojima nije tako.

Neverovatno mi je da niko ne pominje ni jednu jedinu lepu stvar, u vezi svoje dece, porodice, makar i bivše!?
Zar ne primećujete promene na vašoj deci, pre i posle razvoda? Da li ej sve moglo biti sprečeno, ko je pogrešio u odabiru supružnika, roditelj ili dete?
Za svoje greške trebamo ispaštati sami, ali i poštedeti decu koliko je god moguće. dobro pazite s kim pravite decu, spremni ili ne deca će rasti pored vas.

OKno

pre 11 godina

Brak i porodica su veoma kompleksni, i teško objašnji vi fenomeni današnjeg društva. U svakom braku, srećnom, nesrećnom, dinamičnom, problematičnom... ima lepih i loših trenutaka.
Važno je kako se problemi rešavaju, tolerancija među partnerima i podrška... svaki problem se lakše rešava zajedno... a u celu priču se vremenom integrišu i deca, i postaju deo porodice na pravi način, ako imaju ispravan primer pred sobom. U teškim trenutcima ništa manje vašni nisu ni roditelji supružnika, posebno u kritičnim momentima kada se razmišlja o rasturanju zajednice. Podrška snaji/zetu može biti mnogo važnija od toga ko je u pravu, a supružnik kada ne nađe podršku u roditeljima razmisli još jednom.
Deca iz zdravih brakova dobar su preduslov za uspešan brak, ali ne i jedini, dok deca iz razvedenih brakova mogu imati traume prouzrokovane lošim odnosima iz svoje porodice, kako je u članku i navedeno, kada jedan roditelj okreće decu protiv partnera, najčešće nepotrebno.
Roditelji moraju uvek biti svesni, da pored svih saveta, sadržaja i kurseva koje priušte svom detetu, moraju imati u vidu i svoje ponašanje, koje uglavnom deca uzimaju za primer ponašanja koje usvajaju vremenom.
Obzirom na sve činjenice i pokazatelje danas, tužna nam je perspektiva po pitanju brakova i podmlatka, nadam se čudu!

biba

pre 11 godina

MOJE, JA sam ga nosila, rodila, dojila, brinula o njemu, napravila od njega covjeka sa kojom sam ponosna. Kad je trebalo nije bilo ni oca, ni rodbine, ni Drzave, samo ja i moje dete, prepusteni sami sebi u bespucu zivota i drustva u kojem zivimo. Molim vas bez pateticnih naslova, Zakona, brige drustva, i slicnih gluposti. Dete nije za svakoga, sta posejes i koliko ulozis, toliko ces i da dobijes. Hvala, mozda nisam u pravu.

Jelica

pre 11 godina

I ja mislim da centri za soc. rad ne treba da postoje.
Sud, komisije vestaka koje treba da se naprave od minimum 5 strucnjaka iz razlicitih institucija.

Jelica

pre 11 godina

Ovi komentari su smesni, narocito ocene.
Neko zeli da udruzenje "tata" bude jako - vec jeste, ne morate da se trudite.
Za koga postoje sigurne kuce? Za Majke - sa razlogom.
Zasto zene trpe dugo godina dok ne rese na strasan nacin da okoncaju zivot nasilnika? - sa razlogom
Zasto postoji toliko veliki broj zena koje su ubijene od strane muskaraca u Srbiji godisnje? - sa razlogom

O cemu ovde uopste pricamo?
Ocevi vise zaradjuju - potplacuju...umesto da taj novac ide njihovoj deci.
Javna je tajna da postoje tarife...za sve...
Majke cesto nemaju ni za advokata..

Zasto je odrzana akcija "liderke u lokalnoj zajednici" " zene u akciji" u saradnji sa norveskom ambasadom, zenskim nvo i privrednom komorom, u saradnji sa joga savezom srbije da se zene osnaze i da mogu da osnazuju dalje i da zapocnu sopstvene biznise??? Nema oceva koji imaju takve probleme...

Sramota je sta se desava, a sve moze da se resi mirno i bez korupcije...ali ne kod nas. I na kraju ostaje da zene, majke moraju da se bore i kroz i za zivot sebe i svoje dece.
Svaka cast ocevima kojih je nazalost malo, a koji su korektni.

bezimena

pre 11 godina

kao strucni radnik socijalne zastite dajem sebi za pravo da kazem:..... ne znam zasto sudije imaju ovolike plate, duplo manje rade od radnika Centra za soc. rad...
(realni, 16. novembar 2014 20:16)

Ovakvu glupost odavno nisam pročitala!

Moje iskustvo sa Cen. za soc. rad je takvo da ne znam zašto uopšte postoje!

Ime i prezime!

pre 11 godina

@istina boli
Ja sam otac,troje dece i moja deca nikad od razvoda nisu bila kod mene!Trazim ih,volim ih ali moja bivsa ima uvek opravdanje,ne mogu kod tebe skola,plase te se(a nikad nisam ni viknuo na svoje dete),kad odrastu neka dodju!Ja kao otac,primim udarac savijem se,zaboli i nastavim dalje!Kupujem deci sto treba,dajem,dolazim da ih vidjam,idem u skolu da proverim kakvi su djaci,spavam u hotelu jer zive u drugom gradu,odigram fudbal sa njima na terenu,trazim da ih vodim na odmor pa i nju ako se plase mene ali eto vec 6 godina ne uspevam!
Dali sam ja los i neodgovoran otac sto volim svoju decu?
Jednostavno,ja sam se pokajao sto sam spavao sa tom zenom a dali oni trevaju da trpe razvod i sve to?Dali deca umaju pravo na oba roditelja?Dali treba da imaju lepo i srecno detinjstvo?

miki

pre 11 godina

a sta je sa samohranim ocevima? moja bivsa je napustila decu pre 7 godina i nikad vise nije pitala za njih.cerkica je imala samo 6 meseci,a sin dve godine....

Jelica

pre 11 godina

Sve sto ste naveli je najvise u teoriji tako, ali u praksi ne. Narocito se ne slazem da se majke "svete", ocevima, u nasim zenskim udruzenjima 90% muskaraca se sveti majkama i otezava im. I Fizicko i psihicko maltretiranje sam dozivela...uporno se mediji trude da izjednace majke i oceve - ne moze nikada da bude jednako.

Jelica

pre 11 godina

Sta kada je otac nasilnik, a to centar za socijalni rad nije registrovao i pored dokaza, jer je porodicni prijatelj oca? I onda sud da misljenje i propise vidjanje deteta od godinu dana sa ocem nasilnikom u kontrolisanim uslovima... Majka krivicno goni oca vec dve godine, rocista nema, a on je tuzi da ne dozvoljava da vidja dete...a misljenje centra je da majka ni ne moze da dovodi sada dvogodisnje dete na kontrolisana vidjanja jer je zaposlena.
Nasilje u porodici - koje je trebalo da se resi za najvise dve nedelje traje dve godine... i jos ce - bezobrazluk, sekundarna viktimizacija zrtava, los pravosudni sistem... samo se smejem i idem dalje - on je nasilnik i njemu na dusu i sramotu.

hmm

pre 11 godina

Mislim da je prirodnije da dete bude uz majku,ali ako se stvarno dokaze da je bolji roditelj.
Priroda je zenama usadila majcinski instikt,pa koliko puta je imala ne prospavane noci dok su bebe,dok su bolesni,ko uzima bolovanje i ostaje s nama,koliko su vam puta mame pomagale oko domaceg,a koliko puta tate,koliko puta su mame isle na roditeljski,a koliko puta tate... u mom slucaju vise je bila mama iako je i ona zaposlena.Mame su mame!

Jelica

pre 11 godina

...Ima nas mnogo zena koje smo itekako istraumirane ponovo posle nasilja - prvo "socijalnim radnicama" koje ne znaju svoj posao ili su potkupljene, a naknadno i sudskim odlukama... i rastezanjem sudjenja. Nisam imala rociste godinu dana, a u pitanju je nasilje prema meni i detetu.
Nisam jedina. Okupljamo se, jer prezivljavamo ista ponasanja od strane"strucnjaka" koji i ne dodju da vide dete, a salju sudu izvestaj...
Sve je trulo i bezobrazno: trazim pomoc, dobijam odmoc i stres za sebe, a preko mene, prenosi se i na dete.
Govorim u ime svih ovih zena koje poznajem, a koje dozivljavaju sekundarnu viktimizaciju (narocito od centara za socijalni rad, a iz toga sledi i sudova), ili se borimo sa osmehom i kao sto su oni bezobrazni i mi budemo ili ih ignorisemo i jednostavno sklonimo se..ne vidimo resenje...mozemo da napravimo mitng sa trazenjem da se zamene svi koji rade po opstinskim centrima za socijalni rad i da se za nove ljude sprovede adekvatna obuka.....4 puta sam trazila izuzece socijalne radnice - nisam ga dobila i pored jasnih razloga...sve sto pise na posterima u centrima za socijalni rad je sarena laza... Imamo mnogo pomoci i razumevanja od zenskih NVO, ali nisu one te koje salju izvestaje sudu, vec pedagoskinje koje kao da nisu prosle ni jednu jedinu obuku "kako se ponasati prema zrtvama nasilja..."....

Неле

pre 11 godina

Мени је то страшно ! Мој 15-то годишњи син остао са мајком.Нисмо то питање ни потезали на суду ! Свог сина виђам кад год пожелим.Своју бившу жену поштујем а срамота би ме било да свом детету не дајем и не купим све што му је потребно.Ионако је он највећа жртва нашег развода.Имам ћеркицу из другог брака.Мени су моја деца исто ако имам 100 динара колко једном толко и другом.

Бојан Илић

pre 11 godina

Ко може да пружи боље услове за даљи живот детета, њему треба да припадне и мислим да то треба да прихвате оба родитеља као "најбоље решење"!
Наравно, коректан однос између бивших партнера због детета које има већ и превише стреса!

realni

pre 11 godina

kao strucni radnik socijalne zastite dajem sebi za pravo da kazem: deca su buducnost ove drzave,kao sto su starci proslost. Problem je u sudovima koji su jako spori i ne efikasni, pa utuzivanje, kao i postupak izvrsenja predstavlja sizifov posao. ne znam zasto sudije imaju ovolike plate, duplo manje rade od radnika Centra za soc. rad.
alimentacioni fondovi bi donekle resili posao, ali ne trajno... roditelji moraju da izdrzavaju svoju decu po cenu njihovog zivota, to je zakon prirode.

objavite i kom majke

pre 11 godina

a ocevi se svojih prava sete kada deca poodrastu. a to da su ih majke u najvecem broju slucajeva same gajile-to se ne spominje. hvala Bogu pa se i ta deca pitaju, nije dovoljno nakon X godina "traziti" prava, ona se sticu u toku odrastanja deteta, ne zahtevaju se i nisu bogom dana.

Dejan

pre 11 godina

Ja sam posle 3. godine sudjenja dobio dete na strateljstvo maja meseca a nakon zalbe apelacioni sud je potvrdio presudu. Majka moga sina kada je dobila resenje da joj je odbijena zalba je otisla u skolu i odvela dete u drugi grad. Prijavio sam policiji i tuzilastvu i evo 22. dana kako je proslo a meni dete nije vraceno kuci iako znaju adresu na koju se nalazi majka sa detetom. Bojim se da cu morati da strajkujem gladju da bi ostvario svoje pravo koje sam dobio.

Dragan Jurić

pre 11 godina

Bolna tema. Ja sam sve to prošao i uvideo koliko su sudovi i Centar za socijalni rad pristrasni. Bez imalo stida i blama, uskraćivali su mi da imam kontakt sa decom, svrhom mog života. Time su ih direktno pretvorili u običnu monetu s kojom je njihova "majka" mogla beskonačno da trguje. Deca du odrasla, ja ih onožavam, ali kad se samo setim koliko sam bio uskraćen da participiram, kao roditelj, u njihovom sazrevanju. U isto vreme, sve materijalne zahteve sam savesno izvršavao. Uloga bankomata mi se silom stalno nametala od svih relevantnih državnih faktora, a onaj ljudski, emotivni, očinski deo mi je stalno bio uskraćivan. Ne dao Bog nikome... Zato, ovo je dobra tema. Jer i žene itekako znaju da prave nasilje, ali psihičko, u porodici. Najgore je što u većini tih slučajeva odlučuju žene sudije, koje se, po pravilu, solidarišu sa majkama!

oklahoma kid

pre 11 godina

"A sta cemo sa muskarcima koji nece da placaju alimentaciju iako finansijski mogu pa prave razne vratolomije da to izbegnu. Ne zele nikakvu obavezu oko deteta da ga odvedu kod lekara, pokupe nekad iz skole, vode na vezbe za kicmu, bazen, to im kvari njihove planove i slicno, sve to radi majka. Onda im dune da ga vide posle 5-6 meseci kada im se cefne bez najave i dogovora i kada majka kaze ne moze onda je ona losa a oni uskraceni. Ma daj veliki broj nasih muskaraca i ne zeli tu "bivsu" decu i obaveze oko njih, nego kad im se cefne i da ih ne kosta nista.
(hm, 16. novembar 2014 19:49)"

Sa takvim očevima uradite isto što i sa takvim majkama.

Oh, da, takve majke ne postoje u Srbiji?

Ukoliko smatrate da majke nisu sposobne za sve ovo što ste pripisali očevima, onda nemate pojma koliko ste u krivu.

Nemate pojma koliko ste u krivu...

istina boli

pre 11 godina

Vidim puno komentara koji su potpuno protiv majki, odnosno favorizuju oceve.Na zalost, iskustvo kaze da su obicno ocevi ti koji posle razvoda zaborave na decu. I da, alimentacija je bitna, jer ta deca treba da jedu, da se oblace, da im se kupuju knjige.Najvise volim oceve koji za sebe uvek imaju para (svake godine idu na odmor) a dete niti vode na odmor niti placaju alimentaciju.I nije tacno da se brzo resava ako otac ne placa alimentaciju ( ima i onih koji se sa gazdom dogovore da ga nemerno prijavi na minimalac zbog alimentacije, a da mu ostatak isplacuje na crno).Ako im je zao da majci daju pare, mogu deci da kupe garderobu,knjige, pa i hranu, uvek se nadje nacin ako postoji zelja.Zao mi je ako ima drugacijih oceva, ali vecina njih su neodgovorni roditelji ( posle razvoda).Mnogi ,iako im niko ne brani, mesecima ne vidjaju decu...

hm

pre 11 godina

A sta cemo sa muskarcima koji nece da placaju alimentaciju iako finansijski mogu pa prave razne vratolomije da to izbegnu. Ne zele nikakvu obavezu oko deteta da ga odvedu kod lekara, pokupe nekad iz skole, vode na vezbe za kicmu, bazen, to im kvari njihove planove i slicno, sve to radi majka. Onda im dune da ga vide posle 5-6 meseci kada im se cefne bez najave i dogovora i kada majka kaze ne moze onda je ona losa a oni uskraceni. Ma daj veliki broj nasih muskaraca i ne zeli tu "bivsu" decu i obaveze oko njih, nego kad im se cefne i da ih ne kosta nista.

zlo i naopako

pre 11 godina

Korumpirane sudije, nasilje u celoj zemlji, šund umesto napretka, infantilna nacija. I sve to po glavi dece. Srbija je mrtva zemlja.

matori

pre 11 godina

Još se ovoj temi treba dodati i situacija kada Sud donese nezakonitu presudu...
Imam jednu takvu, crno-na-belo, bez daljeg pravnog leka!
Obratio sam se Ustavnom Sudu, u nadi da će se oni baviti i pitanjem povrede prava na osnovu nezakonite odluke niže sudske instance, ali sam dobio odgovor da moje "pravo nije povređeno, jer sam imao pravo da se obratim sudu, što sam i učinio, a nije do njih (ustavnog Suda) da se bavi pitanjima ispravnosti rada sudova"...
Lakrdija od države, cirkus od pravosuđa, smejurija za stav Ustavnog Suda.
Smeh bi bio prava reakcija, ali sve je to više nego tužno i jadno...

Spin

pre 11 godina

A koliko nerazvedenih brakova je zrelo za to!? I odakle sada popravljati, kada je bolest vec teska?!
Dok se ne popravi drustvo, dok se ne uposlimo, dok se svako kao individua ne popravi kao covek, nema nista ni od nas kao naroda, ni od nasih brakova!!!!

oklahoma kid

pre 11 godina

"Za razliku od zapada, kod nas se ‚‚radnice‚‚ socijalne službe i sudije školuju da prednost daju majkama. Uglavnom su ženskog pola i na strani majki i od preterane brige savetuju ih da od bivših muževa izvuku što više.
U Srbiji ne postoji niti jedna institucija koja bi stala u zaštitu prava razvedenih muževa. Uglavnom se satanizuju kao nasilnici.

Mnogi od njih zbog ponosa ne žele da se žale, već trpe poniženja i spletkarenja bivših žena koje se dobro naučile ulogu ‚‚žrtve‚‚.

Ucena vidjanja dece majke vešto koristi i manipulacija nad decom još dok ne misle svojom glavom da im je otac loš roditelj, da je njegova familija zla, i da je jedino majka ona koja ih iskreno voli i čuva.
(niški, 16. novembar 2014 18:53)"

Živa istina. Nemam šta da dodam na ovo. Govorim iz iskustva.

Ali, ja sam na kraju uspeo da pobedim taj uhodani sistem predrasuda. Jeste koštalo i vremena i novca i živaca, ali uspeo sam.

Većina drugih nema taj luksuz da se upušta u takvu bitku.

PANTER PARTER B

pre 11 godina

Žene su svuda u svetu zaštićene mnogo više od muškaraca kao i kod nas, zato se i lako razvode, jer znaju da ceo sistem na njihovoj strani. Mi smo nasilnici, almoholičari...

Mujo

pre 11 godina

Narod je dobio sta je i hteo, evropske vrednosti. Svi nervozni, zene izgubile kompas, deca izgubljena u vremenu, prostoru i FBu. Pa ko ce sve ovo da sredjuje ponovo. Opameti se narode dok ima nade. Sto bolest duze traje vece su posledice i steta. Drustvo se intenzivno unistava od 2000 te.

coa mesar

pre 11 godina

sto ljudi stupaju u brak, ako ne zele da se bore za porodicu, posle to dete da ispasta, da gleda svadje oba roditelja.. stv ne razumem, ljudi potreban je kompromis i razumevanje u braku i neko postovanje prema partneru

niški

pre 11 godina

Za razliku od zapada, kod nas se ‚‚radnice‚‚ socijalne službe i sudije školuju da prednost daju majkama. Uglavnom su ženskog pola i na strani majki i od preterane brige savetuju ih da od bivših muževa izvuku što više.
U Srbiji ne postoji niti jedna institucija koja bi stala u zaštitu prava razvedenih muževa. Uglavnom se satanizuju kao nasilnici.

Mnogi od njih zbog ponosa ne žele da se žale, već trpe poniženja i spletkarenja bivših žena koje se dobro naučile ulogu ‚‚žrtve‚‚.

Ucena vidjanja dece majke vešto koristi i manipulacija nad decom još dok ne misle svojom glavom da im je otac loš roditelj, da je njegova familija zla, i da je jedino majka ona koja ih iskreno voli i čuva.

Mujo

pre 11 godina

Ne zamlacujte narod glupostima. Drzava je bankrot, izmisljaju se novi haraci, racuni moraju da se placaju a narod nema za leba, medijska blokada mnogo , mnogo gora nego u vreme 90tih, niko osim bolesnog Seselja ne sme da kaze ni rec istine. Pa 41.e pod nemcima su ljudi bar imali izbor da odu u sumu na par strana da se bore. Bice ogromna eksplozija kad ovo pukne. Mnogo losih ljudi ika u ovoj drzavi koji se prodaju za kikiriki, zive na racun postenog sveta, a veliki je manjak ljudi koji su spremni da se bore za slobodu, istinu i jaku Srbiju. Pamet u glavu narode!

niški

pre 11 godina

Za razliku od zapada, kod nas se ‚‚radnice‚‚ socijalne službe i sudije školuju da prednost daju majkama. Uglavnom su ženskog pola i na strani majki i od preterane brige savetuju ih da od bivših muževa izvuku što više.
U Srbiji ne postoji niti jedna institucija koja bi stala u zaštitu prava razvedenih muževa. Uglavnom se satanizuju kao nasilnici.

Mnogi od njih zbog ponosa ne žele da se žale, već trpe poniženja i spletkarenja bivših žena koje se dobro naučile ulogu ‚‚žrtve‚‚.

Ucena vidjanja dece majke vešto koristi i manipulacija nad decom još dok ne misle svojom glavom da im je otac loš roditelj, da je njegova familija zla, i da je jedino majka ona koja ih iskreno voli i čuva.

coa mesar

pre 11 godina

sto ljudi stupaju u brak, ako ne zele da se bore za porodicu, posle to dete da ispasta, da gleda svadje oba roditelja.. stv ne razumem, ljudi potreban je kompromis i razumevanje u braku i neko postovanje prema partneru

Mujo

pre 11 godina

Ne zamlacujte narod glupostima. Drzava je bankrot, izmisljaju se novi haraci, racuni moraju da se placaju a narod nema za leba, medijska blokada mnogo , mnogo gora nego u vreme 90tih, niko osim bolesnog Seselja ne sme da kaze ni rec istine. Pa 41.e pod nemcima su ljudi bar imali izbor da odu u sumu na par strana da se bore. Bice ogromna eksplozija kad ovo pukne. Mnogo losih ljudi ika u ovoj drzavi koji se prodaju za kikiriki, zive na racun postenog sveta, a veliki je manjak ljudi koji su spremni da se bore za slobodu, istinu i jaku Srbiju. Pamet u glavu narode!

Mujo

pre 11 godina

Narod je dobio sta je i hteo, evropske vrednosti. Svi nervozni, zene izgubile kompas, deca izgubljena u vremenu, prostoru i FBu. Pa ko ce sve ovo da sredjuje ponovo. Opameti se narode dok ima nade. Sto bolest duze traje vece su posledice i steta. Drustvo se intenzivno unistava od 2000 te.

Dejan

pre 11 godina

Ja sam posle 3. godine sudjenja dobio dete na strateljstvo maja meseca a nakon zalbe apelacioni sud je potvrdio presudu. Majka moga sina kada je dobila resenje da joj je odbijena zalba je otisla u skolu i odvela dete u drugi grad. Prijavio sam policiji i tuzilastvu i evo 22. dana kako je proslo a meni dete nije vraceno kuci iako znaju adresu na koju se nalazi majka sa detetom. Bojim se da cu morati da strajkujem gladju da bi ostvario svoje pravo koje sam dobio.

Dragan Jurić

pre 11 godina

Bolna tema. Ja sam sve to prošao i uvideo koliko su sudovi i Centar za socijalni rad pristrasni. Bez imalo stida i blama, uskraćivali su mi da imam kontakt sa decom, svrhom mog života. Time su ih direktno pretvorili u običnu monetu s kojom je njihova "majka" mogla beskonačno da trguje. Deca du odrasla, ja ih onožavam, ali kad se samo setim koliko sam bio uskraćen da participiram, kao roditelj, u njihovom sazrevanju. U isto vreme, sve materijalne zahteve sam savesno izvršavao. Uloga bankomata mi se silom stalno nametala od svih relevantnih državnih faktora, a onaj ljudski, emotivni, očinski deo mi je stalno bio uskraćivan. Ne dao Bog nikome... Zato, ovo je dobra tema. Jer i žene itekako znaju da prave nasilje, ali psihičko, u porodici. Najgore je što u većini tih slučajeva odlučuju žene sudije, koje se, po pravilu, solidarišu sa majkama!

oklahoma kid

pre 11 godina

"Za razliku od zapada, kod nas se ‚‚radnice‚‚ socijalne službe i sudije školuju da prednost daju majkama. Uglavnom su ženskog pola i na strani majki i od preterane brige savetuju ih da od bivših muževa izvuku što više.
U Srbiji ne postoji niti jedna institucija koja bi stala u zaštitu prava razvedenih muževa. Uglavnom se satanizuju kao nasilnici.

Mnogi od njih zbog ponosa ne žele da se žale, već trpe poniženja i spletkarenja bivših žena koje se dobro naučile ulogu ‚‚žrtve‚‚.

Ucena vidjanja dece majke vešto koristi i manipulacija nad decom još dok ne misle svojom glavom da im je otac loš roditelj, da je njegova familija zla, i da je jedino majka ona koja ih iskreno voli i čuva.
(niški, 16. novembar 2014 18:53)"

Živa istina. Nemam šta da dodam na ovo. Govorim iz iskustva.

Ali, ja sam na kraju uspeo da pobedim taj uhodani sistem predrasuda. Jeste koštalo i vremena i novca i živaca, ali uspeo sam.

Većina drugih nema taj luksuz da se upušta u takvu bitku.

PANTER PARTER B

pre 11 godina

Žene su svuda u svetu zaštićene mnogo više od muškaraca kao i kod nas, zato se i lako razvode, jer znaju da ceo sistem na njihovoj strani. Mi smo nasilnici, almoholičari...

Неле

pre 11 godina

Мени је то страшно ! Мој 15-то годишњи син остао са мајком.Нисмо то питање ни потезали на суду ! Свог сина виђам кад год пожелим.Своју бившу жену поштујем а срамота би ме било да свом детету не дајем и не купим све што му је потребно.Ионако је он највећа жртва нашег развода.Имам ћеркицу из другог брака.Мени су моја деца исто ако имам 100 динара колко једном толко и другом.

realni

pre 11 godina

kao strucni radnik socijalne zastite dajem sebi za pravo da kazem: deca su buducnost ove drzave,kao sto su starci proslost. Problem je u sudovima koji su jako spori i ne efikasni, pa utuzivanje, kao i postupak izvrsenja predstavlja sizifov posao. ne znam zasto sudije imaju ovolike plate, duplo manje rade od radnika Centra za soc. rad.
alimentacioni fondovi bi donekle resili posao, ali ne trajno... roditelji moraju da izdrzavaju svoju decu po cenu njihovog zivota, to je zakon prirode.

matori

pre 11 godina

Još se ovoj temi treba dodati i situacija kada Sud donese nezakonitu presudu...
Imam jednu takvu, crno-na-belo, bez daljeg pravnog leka!
Obratio sam se Ustavnom Sudu, u nadi da će se oni baviti i pitanjem povrede prava na osnovu nezakonite odluke niže sudske instance, ali sam dobio odgovor da moje "pravo nije povređeno, jer sam imao pravo da se obratim sudu, što sam i učinio, a nije do njih (ustavnog Suda) da se bavi pitanjima ispravnosti rada sudova"...
Lakrdija od države, cirkus od pravosuđa, smejurija za stav Ustavnog Suda.
Smeh bi bio prava reakcija, ali sve je to više nego tužno i jadno...

zlo i naopako

pre 11 godina

Korumpirane sudije, nasilje u celoj zemlji, šund umesto napretka, infantilna nacija. I sve to po glavi dece. Srbija je mrtva zemlja.

oklahoma kid

pre 11 godina

"A sta cemo sa muskarcima koji nece da placaju alimentaciju iako finansijski mogu pa prave razne vratolomije da to izbegnu. Ne zele nikakvu obavezu oko deteta da ga odvedu kod lekara, pokupe nekad iz skole, vode na vezbe za kicmu, bazen, to im kvari njihove planove i slicno, sve to radi majka. Onda im dune da ga vide posle 5-6 meseci kada im se cefne bez najave i dogovora i kada majka kaze ne moze onda je ona losa a oni uskraceni. Ma daj veliki broj nasih muskaraca i ne zeli tu "bivsu" decu i obaveze oko njih, nego kad im se cefne i da ih ne kosta nista.
(hm, 16. novembar 2014 19:49)"

Sa takvim očevima uradite isto što i sa takvim majkama.

Oh, da, takve majke ne postoje u Srbiji?

Ukoliko smatrate da majke nisu sposobne za sve ovo što ste pripisali očevima, onda nemate pojma koliko ste u krivu.

Nemate pojma koliko ste u krivu...

istina boli

pre 11 godina

Vidim puno komentara koji su potpuno protiv majki, odnosno favorizuju oceve.Na zalost, iskustvo kaze da su obicno ocevi ti koji posle razvoda zaborave na decu. I da, alimentacija je bitna, jer ta deca treba da jedu, da se oblace, da im se kupuju knjige.Najvise volim oceve koji za sebe uvek imaju para (svake godine idu na odmor) a dete niti vode na odmor niti placaju alimentaciju.I nije tacno da se brzo resava ako otac ne placa alimentaciju ( ima i onih koji se sa gazdom dogovore da ga nemerno prijavi na minimalac zbog alimentacije, a da mu ostatak isplacuje na crno).Ako im je zao da majci daju pare, mogu deci da kupe garderobu,knjige, pa i hranu, uvek se nadje nacin ako postoji zelja.Zao mi je ako ima drugacijih oceva, ali vecina njih su neodgovorni roditelji ( posle razvoda).Mnogi ,iako im niko ne brani, mesecima ne vidjaju decu...

miki

pre 11 godina

a sta je sa samohranim ocevima? moja bivsa je napustila decu pre 7 godina i nikad vise nije pitala za njih.cerkica je imala samo 6 meseci,a sin dve godine....

objavite i kom majke

pre 11 godina

a ocevi se svojih prava sete kada deca poodrastu. a to da su ih majke u najvecem broju slucajeva same gajile-to se ne spominje. hvala Bogu pa se i ta deca pitaju, nije dovoljno nakon X godina "traziti" prava, ona se sticu u toku odrastanja deteta, ne zahtevaju se i nisu bogom dana.

Spin

pre 11 godina

A koliko nerazvedenih brakova je zrelo za to!? I odakle sada popravljati, kada je bolest vec teska?!
Dok se ne popravi drustvo, dok se ne uposlimo, dok se svako kao individua ne popravi kao covek, nema nista ni od nas kao naroda, ni od nasih brakova!!!!

Ime i prezime!

pre 11 godina

@istina boli
Ja sam otac,troje dece i moja deca nikad od razvoda nisu bila kod mene!Trazim ih,volim ih ali moja bivsa ima uvek opravdanje,ne mogu kod tebe skola,plase te se(a nikad nisam ni viknuo na svoje dete),kad odrastu neka dodju!Ja kao otac,primim udarac savijem se,zaboli i nastavim dalje!Kupujem deci sto treba,dajem,dolazim da ih vidjam,idem u skolu da proverim kakvi su djaci,spavam u hotelu jer zive u drugom gradu,odigram fudbal sa njima na terenu,trazim da ih vodim na odmor pa i nju ako se plase mene ali eto vec 6 godina ne uspevam!
Dali sam ja los i neodgovoran otac sto volim svoju decu?
Jednostavno,ja sam se pokajao sto sam spavao sa tom zenom a dali oni trevaju da trpe razvod i sve to?Dali deca umaju pravo na oba roditelja?Dali treba da imaju lepo i srecno detinjstvo?

Бојан Илић

pre 11 godina

Ко може да пружи боље услове за даљи живот детета, њему треба да припадне и мислим да то треба да прихвате оба родитеља као "најбоље решење"!
Наравно, коректан однос између бивших партнера због детета које има већ и превише стреса!

hm

pre 11 godina

A sta cemo sa muskarcima koji nece da placaju alimentaciju iako finansijski mogu pa prave razne vratolomije da to izbegnu. Ne zele nikakvu obavezu oko deteta da ga odvedu kod lekara, pokupe nekad iz skole, vode na vezbe za kicmu, bazen, to im kvari njihove planove i slicno, sve to radi majka. Onda im dune da ga vide posle 5-6 meseci kada im se cefne bez najave i dogovora i kada majka kaze ne moze onda je ona losa a oni uskraceni. Ma daj veliki broj nasih muskaraca i ne zeli tu "bivsu" decu i obaveze oko njih, nego kad im se cefne i da ih ne kosta nista.

Jelica

pre 11 godina

Sta kada je otac nasilnik, a to centar za socijalni rad nije registrovao i pored dokaza, jer je porodicni prijatelj oca? I onda sud da misljenje i propise vidjanje deteta od godinu dana sa ocem nasilnikom u kontrolisanim uslovima... Majka krivicno goni oca vec dve godine, rocista nema, a on je tuzi da ne dozvoljava da vidja dete...a misljenje centra je da majka ni ne moze da dovodi sada dvogodisnje dete na kontrolisana vidjanja jer je zaposlena.
Nasilje u porodici - koje je trebalo da se resi za najvise dve nedelje traje dve godine... i jos ce - bezobrazluk, sekundarna viktimizacija zrtava, los pravosudni sistem... samo se smejem i idem dalje - on je nasilnik i njemu na dusu i sramotu.

socijalni radnik

pre 11 godina

@aleks
Upravo tako. Glavno je da se utvrdi koji to roditelj ispunjava detetove pre svega emocionalne potrebe ,pa tek onda sve ostalo. To sto ocevi u Srbiji imaju vece plate nikako ne treba da znaci da oni treba da dobiju starateljstvo.Najcesce se desava da muskarci zele dete iz nekog svog hira, i njihova zelja za detetom ne znaci i zelju da se svakodnevno samostalno brinu o njemu, oni naravno vole svoju decu, ali to je najcesce ljubav bez zelje za obavezama. Vise je to kao neka apstraktna ljubav.Tuze se sa zenom za starateljstvo nad detetom a u glavi imaju ideju da ce ustvari njihova sopstvena majka, tj baba deteta ustvari brinuti o detetu a ne on. Stalno prebacivanje obaveza oko deteta na drugu zensku osobu-baku,tetku itd...Upravo to su skapirali socijalni radnici i zato se dete najcesce daje majci. Majka je mnogo spremnija da zrtvuje svoje vreme i posveti se maksimalno detetu.Mogu sad ocevi da pricaju sta zele, ali tako je u 90% slucajeva. Pre no sto krenete sa minussima, dobro se razmislite i zapitajte koliko ste puta dok ste jos bili u braku vi zaista provodili aktivnog vremena ss detetom, da li ste isli na ijedan trening sa njim, dal ste isli i na jednu predstavu ss dettom,u bioskop, setnju, priredbu ,roditeljski sastanak,dal ste mu ikada procitali i ispricali pricu..Ili je to sve ipak skoro uvek radila detetova majka????Budite iskreni i posteni.

bezimena

pre 11 godina

kao strucni radnik socijalne zastite dajem sebi za pravo da kazem:..... ne znam zasto sudije imaju ovolike plate, duplo manje rade od radnika Centra za soc. rad...
(realni, 16. novembar 2014 20:16)

Ovakvu glupost odavno nisam pročitala!

Moje iskustvo sa Cen. za soc. rad je takvo da ne znam zašto uopšte postoje!

hmm

pre 11 godina

Mislim da je prirodnije da dete bude uz majku,ali ako se stvarno dokaze da je bolji roditelj.
Priroda je zenama usadila majcinski instikt,pa koliko puta je imala ne prospavane noci dok su bebe,dok su bolesni,ko uzima bolovanje i ostaje s nama,koliko su vam puta mame pomagale oko domaceg,a koliko puta tate,koliko puta su mame isle na roditeljski,a koliko puta tate... u mom slucaju vise je bila mama iako je i ona zaposlena.Mame su mame!

Jelica

pre 11 godina

...Ima nas mnogo zena koje smo itekako istraumirane ponovo posle nasilja - prvo "socijalnim radnicama" koje ne znaju svoj posao ili su potkupljene, a naknadno i sudskim odlukama... i rastezanjem sudjenja. Nisam imala rociste godinu dana, a u pitanju je nasilje prema meni i detetu.
Nisam jedina. Okupljamo se, jer prezivljavamo ista ponasanja od strane"strucnjaka" koji i ne dodju da vide dete, a salju sudu izvestaj...
Sve je trulo i bezobrazno: trazim pomoc, dobijam odmoc i stres za sebe, a preko mene, prenosi se i na dete.
Govorim u ime svih ovih zena koje poznajem, a koje dozivljavaju sekundarnu viktimizaciju (narocito od centara za socijalni rad, a iz toga sledi i sudova), ili se borimo sa osmehom i kao sto su oni bezobrazni i mi budemo ili ih ignorisemo i jednostavno sklonimo se..ne vidimo resenje...mozemo da napravimo mitng sa trazenjem da se zamene svi koji rade po opstinskim centrima za socijalni rad i da se za nove ljude sprovede adekvatna obuka.....4 puta sam trazila izuzece socijalne radnice - nisam ga dobila i pored jasnih razloga...sve sto pise na posterima u centrima za socijalni rad je sarena laza... Imamo mnogo pomoci i razumevanja od zenskih NVO, ali nisu one te koje salju izvestaje sudu, vec pedagoskinje koje kao da nisu prosle ni jednu jedinu obuku "kako se ponasati prema zrtvama nasilja..."....

Jelica

pre 11 godina

Sve sto ste naveli je najvise u teoriji tako, ali u praksi ne. Narocito se ne slazem da se majke "svete", ocevima, u nasim zenskim udruzenjima 90% muskaraca se sveti majkama i otezava im. I Fizicko i psihicko maltretiranje sam dozivela...uporno se mediji trude da izjednace majke i oceve - ne moze nikada da bude jednako.

Jelica

pre 11 godina

Ovi komentari su smesni, narocito ocene.
Neko zeli da udruzenje "tata" bude jako - vec jeste, ne morate da se trudite.
Za koga postoje sigurne kuce? Za Majke - sa razlogom.
Zasto zene trpe dugo godina dok ne rese na strasan nacin da okoncaju zivot nasilnika? - sa razlogom
Zasto postoji toliko veliki broj zena koje su ubijene od strane muskaraca u Srbiji godisnje? - sa razlogom

O cemu ovde uopste pricamo?
Ocevi vise zaradjuju - potplacuju...umesto da taj novac ide njihovoj deci.
Javna je tajna da postoje tarife...za sve...
Majke cesto nemaju ni za advokata..

Zasto je odrzana akcija "liderke u lokalnoj zajednici" " zene u akciji" u saradnji sa norveskom ambasadom, zenskim nvo i privrednom komorom, u saradnji sa joga savezom srbije da se zene osnaze i da mogu da osnazuju dalje i da zapocnu sopstvene biznise??? Nema oceva koji imaju takve probleme...

Sramota je sta se desava, a sve moze da se resi mirno i bez korupcije...ali ne kod nas. I na kraju ostaje da zene, majke moraju da se bore i kroz i za zivot sebe i svoje dece.
Svaka cast ocevima kojih je nazalost malo, a koji su korektni.

aleks

pre 11 godina

Vidim ovde se javljaju i muskarci koji smatraju da ako vise zaradjuju treba njima dete da se dodeli "jer im obezbedjuju bolje uslove za zivot". Ma nemoj. Jeste li ih vi rodili, bili trudni, dobili strije, rizikovali zivot i zdravlje, poradjali se u nasim uslovima, dojili, opustile vam se grudi, izgubili posao zbog trudnoce kao ja na primer, propustili napredovanje u karijeri zbog porodiljskog i bolovanja. Kod nas najvise oko dece i kuce potezu i zrtvuju se bas zene u 95%slucajeva, pa majka se recice ti muz. A posle razvoda to "majka si pa se zrtvuj" nema veze. Hoce kao dete pa ga uvale svojoj majci ili drugoj zeni a oni se i dalje ne pretrzu nista.
Niste nista zrtvovali ali hocete dete jer vise zaradjujete. Pa zato i postoji alimentacija, nego zbog cega. Ne moze to da iskoristite zenu kao inkubator i uzmete joj dete a niste se pretrgli nista nego gledali sebe i karijeru. Placajte alimentaciju i vidjajte dete i to je to.
Pazi ti njih imam vise para hocu dete kod mene ce mu biti bolje. Ne, bolje mu je kod majke a ti plati alimentaciju da detetu bude bolje. Naravno to se ne odnosi na problematicne majke.

biba

pre 11 godina

MOJE, JA sam ga nosila, rodila, dojila, brinula o njemu, napravila od njega covjeka sa kojom sam ponosna. Kad je trebalo nije bilo ni oca, ni rodbine, ni Drzave, samo ja i moje dete, prepusteni sami sebi u bespucu zivota i drustva u kojem zivimo. Molim vas bez pateticnih naslova, Zakona, brige drustva, i slicnih gluposti. Dete nije za svakoga, sta posejes i koliko ulozis, toliko ces i da dobijes. Hvala, mozda nisam u pravu.

Jelica

pre 11 godina

@ Velimir
Dolazim iz porodice bez nasilja, bez manipulacija... i pojavi se covek koji kaze da se razvodi i pocne da zivi samnom i sve je lepo u pocetku i sve je lepo pred drugima, a onda sam posle tri meseca zatrudnela... Pogadjajte: taj divni, nasmejani covek se pretvara u monstruma koji prebija mene u 4. mesecu trudnoce, pa psiholosko nasilje...procitajte, ima mnogo literature na tu temu... zovem SOS TELEFON i sve mi objasne i kazu da ce ponoviti nasilje...ponovio je...
Ne mozete da znate sa kim ste dok se ne dogodi, nasilje se dogadja u svim slojevima drustva. Recenica:" pazite sa kim pravite decu ne stoji." Nisam mogla da znam da je sociopata pre nego sto sam zatrudnela sa njim.
A da, institucije ne pomazu, vec pogorsavaju stvari kod nas.

Jelica

pre 11 godina

@aleks
Slazem se potpuno,
Majke se izlazu smrtnoj opasnosti i danas na porodjaju, zena pored mene u porodilistu je umrla, ali su je reanimirali i operisali, sada je dobro - prezivela je strahotu. Ja nisam smela da hodam posle porodjaja zbog gubitka velike kolicine krvi, zadrzavali me, dobijala sam transfuziju, upalila mi se epiziotomija kasnije i bolelo je jezivo mesecima... a otac niti je davao novac, samo bi dosao pogledao bebu, prosao pored mene kao da sam stvar i otisao - ti dolasci su trajali po 10tak minuta, na svakih nekoliko dana prvih meseci kada se rodilo dete...A SADA KAO HOCE DA JE VIDJA!? Nemam nista protiv, ali ja ne mogu da je vodim u csr, radim, a mogu da placam nekoga od tih bednih para koje uplacuje da je dovodi...tuzi me da ne vidja dete, a jos se nije zavrsila ni tuzba za nasilje prema meni i detetu koju sam podnela pre skoro dve godine...

Jelica

pre 11 godina

I ja mislim da centri za soc. rad ne treba da postoje.
Sud, komisije vestaka koje treba da se naprave od minimum 5 strucnjaka iz razlicitih institucija.

Jelica

pre 11 godina

@ Velimir
Takodje, interes deteta...samo mogu da se nasmejem, ako je interes deteta da bude sa ocem nasilnikom, sociopatom, koji ce ga spartanski vaspitavati, iznoseci golo na sneg, i lagati, i manipulisati istim tim detetom, dovoditi ga na razlicite nacine (ne zelim sada da ih opisujem, a bilo ih je), dete u situacije smrtne opasnosti... Interes deteta nije da bude sa takvim ocem. Da ga poznaje - svakako, ali tek kad moze da razluci sta je dobro, a sta nije....

A upravo u ovom trenutku moje dete je naslonilo svoj obraz na moj i mazi se... :)

Velimir

pre 11 godina

@Jelica
Vaša situacija je veoma teška, žao mi je što je tako ispalo, i verujem da se takve promene (usudio bih se reći i poremećaji) teško mogu predvideti (moj stav povodom toga odnosio se uopšteno, bez zle namere). Želim vam puno uspeha i sreće u vaspitanju deteta, sigurno nije lako. Ja tek za informaciju, nikada nisam udario, ni fizički povredio žensku osobu, to mi je neshvatljivo i potpuno neprihvatljivo.
Oko institucija se potpuno slažem, neefikasne, spore, neprimerene, bez svrhe i cilja.

OKno

pre 11 godina

Brak i porodica su veoma kompleksni, i teško objašnji vi fenomeni današnjeg društva. U svakom braku, srećnom, nesrećnom, dinamičnom, problematičnom... ima lepih i loših trenutaka.
Važno je kako se problemi rešavaju, tolerancija među partnerima i podrška... svaki problem se lakše rešava zajedno... a u celu priču se vremenom integrišu i deca, i postaju deo porodice na pravi način, ako imaju ispravan primer pred sobom. U teškim trenutcima ništa manje vašni nisu ni roditelji supružnika, posebno u kritičnim momentima kada se razmišlja o rasturanju zajednice. Podrška snaji/zetu može biti mnogo važnija od toga ko je u pravu, a supružnik kada ne nađe podršku u roditeljima razmisli još jednom.
Deca iz zdravih brakova dobar su preduslov za uspešan brak, ali ne i jedini, dok deca iz razvedenih brakova mogu imati traume prouzrokovane lošim odnosima iz svoje porodice, kako je u članku i navedeno, kada jedan roditelj okreće decu protiv partnera, najčešće nepotrebno.
Roditelji moraju uvek biti svesni, da pored svih saveta, sadržaja i kurseva koje priušte svom detetu, moraju imati u vidu i svoje ponašanje, koje uglavnom deca uzimaju za primer ponašanja koje usvajaju vremenom.
Obzirom na sve činjenice i pokazatelje danas, tužna nam je perspektiva po pitanju brakova i podmlatka, nadam se čudu!

Jelica

pre 11 godina

Kada nije postojao brak, a postoji dete? A otac je pritom ozenjen i sedi na dve stolice i ima odraslu decu? A prema majci deteta i detetu je bio nasilan i sve je na sudu vec dugo.

Velimir

pre 11 godina

@biba
Razumem vašu poziciju, ali imajte u vidu da pričate o detetu/deci, i da svojatanja te vrste i sama deca odbacuju sve ranije. Majke su svakako emotivnije prema deci od očeva (čast izuzecima), ali ne zaboravite staru izreku "Put do pakla popločan je najboljim namerama", pokušajte malo kontrolisati emocije, i razmislite o interesu deteta na prvom mestu. Otac mu je svakako potreban, ali ako od toga neme ništa pokušajte izvući maksimum oca, ne u materijalnom, već u emotivnom smislu, za dete.

@Jelica
Hvala vam što ste me podsetili koliko smo primitivna i zaostala sredina, na svo nasilje u porodicama, na loše navike i neuređene odnose, na sistem koji ne funkcioniše i na sve što ne valja... Žao mi je što je i vaša porodica deo toga, ali verovali ili ne, ima i porodica u kojima nije tako.

Neverovatno mi je da niko ne pominje ni jednu jedinu lepu stvar, u vezi svoje dece, porodice, makar i bivše!?
Zar ne primećujete promene na vašoj deci, pre i posle razvoda? Da li ej sve moglo biti sprečeno, ko je pogrešio u odabiru supružnika, roditelj ili dete?
Za svoje greške trebamo ispaštati sami, ali i poštedeti decu koliko je god moguće. dobro pazite s kim pravite decu, spremni ili ne deca će rasti pored vas.

Jelica

pre 11 godina

Za ljude medju kojima nije bilo nasilja, a ne mogu da se dogovore postoji efikasna MEDIJACIJA u Gradskom centru za socijalni rad.
Jako korisno, dogovarate se oko dece do sitnice...

Jelena

pre 10 godina

Imam dete iz prvog braka,kod mene je 13.godina i ja se brinem o njemu. Svog oca nije vidjao nekih sedam godina sad je odlucio da stupi u kontakt sa njim,naravno podrzala sam sam dete. Posle dve nedelje vidjanja sa njim dete se promenilo za 360 stepeni. Na njegov nagovor jr izlszio sa casova da se vidjaju na njegov nagovor je lagao mene nije mi nista govorio a sada je pobegao kod njega i nije mu cak otac dozvolio ni da se javi na tel. Nikada mu ni jednu zvaku nije kupio sad je dosao sa izgovorem kako je pravi tata i navukso dete na lose stvari. Neznam kome bih se vise obratila pa ako neko nesto slicno zna u vezi ovoga neka napise.jelena

Izudin

pre 8 godina

Ziveo sam sa zenom 17godina imali scerkicu od dve godine jedno vece je uzela dete i otisla sa pteljubnikom tvrdeci da dete nije moje podnio sam tuzbu policiji socijalnom i predo za razvod braka bez ikakvog razloga je napustila bracnu zajednicu nije maltetirana sad odem u socijalno da vidim dete ona kaze da je bolesno ja mislim da u ovoj drzavi postoje doktori koji treba da to potvrde ja mislim da u ovoj drzavi poszoji zakon koji treba da gleda interese oba roditelja

Mujo

pre 11 godina

Narod je dobio sta je i hteo, evropske vrednosti. Svi nervozni, zene izgubile kompas, deca izgubljena u vremenu, prostoru i FBu. Pa ko ce sve ovo da sredjuje ponovo. Opameti se narode dok ima nade. Sto bolest duze traje vece su posledice i steta. Drustvo se intenzivno unistava od 2000 te.

objavite i kom majke

pre 11 godina

a ocevi se svojih prava sete kada deca poodrastu. a to da su ih majke u najvecem broju slucajeva same gajile-to se ne spominje. hvala Bogu pa se i ta deca pitaju, nije dovoljno nakon X godina "traziti" prava, ona se sticu u toku odrastanja deteta, ne zahtevaju se i nisu bogom dana.

Jelica

pre 11 godina

Sve sto ste naveli je najvise u teoriji tako, ali u praksi ne. Narocito se ne slazem da se majke "svete", ocevima, u nasim zenskim udruzenjima 90% muskaraca se sveti majkama i otezava im. I Fizicko i psihicko maltretiranje sam dozivela...uporno se mediji trude da izjednace majke i oceve - ne moze nikada da bude jednako.

istina boli

pre 11 godina

Vidim puno komentara koji su potpuno protiv majki, odnosno favorizuju oceve.Na zalost, iskustvo kaze da su obicno ocevi ti koji posle razvoda zaborave na decu. I da, alimentacija je bitna, jer ta deca treba da jedu, da se oblace, da im se kupuju knjige.Najvise volim oceve koji za sebe uvek imaju para (svake godine idu na odmor) a dete niti vode na odmor niti placaju alimentaciju.I nije tacno da se brzo resava ako otac ne placa alimentaciju ( ima i onih koji se sa gazdom dogovore da ga nemerno prijavi na minimalac zbog alimentacije, a da mu ostatak isplacuje na crno).Ako im je zao da majci daju pare, mogu deci da kupe garderobu,knjige, pa i hranu, uvek se nadje nacin ako postoji zelja.Zao mi je ako ima drugacijih oceva, ali vecina njih su neodgovorni roditelji ( posle razvoda).Mnogi ,iako im niko ne brani, mesecima ne vidjaju decu...

socijalni radnik

pre 11 godina

@aleks
Upravo tako. Glavno je da se utvrdi koji to roditelj ispunjava detetove pre svega emocionalne potrebe ,pa tek onda sve ostalo. To sto ocevi u Srbiji imaju vece plate nikako ne treba da znaci da oni treba da dobiju starateljstvo.Najcesce se desava da muskarci zele dete iz nekog svog hira, i njihova zelja za detetom ne znaci i zelju da se svakodnevno samostalno brinu o njemu, oni naravno vole svoju decu, ali to je najcesce ljubav bez zelje za obavezama. Vise je to kao neka apstraktna ljubav.Tuze se sa zenom za starateljstvo nad detetom a u glavi imaju ideju da ce ustvari njihova sopstvena majka, tj baba deteta ustvari brinuti o detetu a ne on. Stalno prebacivanje obaveza oko deteta na drugu zensku osobu-baku,tetku itd...Upravo to su skapirali socijalni radnici i zato se dete najcesce daje majci. Majka je mnogo spremnija da zrtvuje svoje vreme i posveti se maksimalno detetu.Mogu sad ocevi da pricaju sta zele, ali tako je u 90% slucajeva. Pre no sto krenete sa minussima, dobro se razmislite i zapitajte koliko ste puta dok ste jos bili u braku vi zaista provodili aktivnog vremena ss detetom, da li ste isli na ijedan trening sa njim, dal ste isli i na jednu predstavu ss dettom,u bioskop, setnju, priredbu ,roditeljski sastanak,dal ste mu ikada procitali i ispricali pricu..Ili je to sve ipak skoro uvek radila detetova majka????Budite iskreni i posteni.

hm

pre 11 godina

A sta cemo sa muskarcima koji nece da placaju alimentaciju iako finansijski mogu pa prave razne vratolomije da to izbegnu. Ne zele nikakvu obavezu oko deteta da ga odvedu kod lekara, pokupe nekad iz skole, vode na vezbe za kicmu, bazen, to im kvari njihove planove i slicno, sve to radi majka. Onda im dune da ga vide posle 5-6 meseci kada im se cefne bez najave i dogovora i kada majka kaze ne moze onda je ona losa a oni uskraceni. Ma daj veliki broj nasih muskaraca i ne zeli tu "bivsu" decu i obaveze oko njih, nego kad im se cefne i da ih ne kosta nista.

Mujo

pre 11 godina

Ne zamlacujte narod glupostima. Drzava je bankrot, izmisljaju se novi haraci, racuni moraju da se placaju a narod nema za leba, medijska blokada mnogo , mnogo gora nego u vreme 90tih, niko osim bolesnog Seselja ne sme da kaze ni rec istine. Pa 41.e pod nemcima su ljudi bar imali izbor da odu u sumu na par strana da se bore. Bice ogromna eksplozija kad ovo pukne. Mnogo losih ljudi ika u ovoj drzavi koji se prodaju za kikiriki, zive na racun postenog sveta, a veliki je manjak ljudi koji su spremni da se bore za slobodu, istinu i jaku Srbiju. Pamet u glavu narode!

PANTER PARTER B

pre 11 godina

Žene su svuda u svetu zaštićene mnogo više od muškaraca kao i kod nas, zato se i lako razvode, jer znaju da ceo sistem na njihovoj strani. Mi smo nasilnici, almoholičari...

niški

pre 11 godina

Za razliku od zapada, kod nas se ‚‚radnice‚‚ socijalne službe i sudije školuju da prednost daju majkama. Uglavnom su ženskog pola i na strani majki i od preterane brige savetuju ih da od bivših muževa izvuku što više.
U Srbiji ne postoji niti jedna institucija koja bi stala u zaštitu prava razvedenih muževa. Uglavnom se satanizuju kao nasilnici.

Mnogi od njih zbog ponosa ne žele da se žale, već trpe poniženja i spletkarenja bivših žena koje se dobro naučile ulogu ‚‚žrtve‚‚.

Ucena vidjanja dece majke vešto koristi i manipulacija nad decom još dok ne misle svojom glavom da im je otac loš roditelj, da je njegova familija zla, i da je jedino majka ona koja ih iskreno voli i čuva.

hmm

pre 11 godina

Mislim da je prirodnije da dete bude uz majku,ali ako se stvarno dokaze da je bolji roditelj.
Priroda je zenama usadila majcinski instikt,pa koliko puta je imala ne prospavane noci dok su bebe,dok su bolesni,ko uzima bolovanje i ostaje s nama,koliko su vam puta mame pomagale oko domaceg,a koliko puta tate,koliko puta su mame isle na roditeljski,a koliko puta tate... u mom slucaju vise je bila mama iako je i ona zaposlena.Mame su mame!

coa mesar

pre 11 godina

sto ljudi stupaju u brak, ako ne zele da se bore za porodicu, posle to dete da ispasta, da gleda svadje oba roditelja.. stv ne razumem, ljudi potreban je kompromis i razumevanje u braku i neko postovanje prema partneru

Jelica

pre 11 godina

Sta kada je otac nasilnik, a to centar za socijalni rad nije registrovao i pored dokaza, jer je porodicni prijatelj oca? I onda sud da misljenje i propise vidjanje deteta od godinu dana sa ocem nasilnikom u kontrolisanim uslovima... Majka krivicno goni oca vec dve godine, rocista nema, a on je tuzi da ne dozvoljava da vidja dete...a misljenje centra je da majka ni ne moze da dovodi sada dvogodisnje dete na kontrolisana vidjanja jer je zaposlena.
Nasilje u porodici - koje je trebalo da se resi za najvise dve nedelje traje dve godine... i jos ce - bezobrazluk, sekundarna viktimizacija zrtava, los pravosudni sistem... samo se smejem i idem dalje - on je nasilnik i njemu na dusu i sramotu.

Jelica

pre 11 godina

Ovi komentari su smesni, narocito ocene.
Neko zeli da udruzenje "tata" bude jako - vec jeste, ne morate da se trudite.
Za koga postoje sigurne kuce? Za Majke - sa razlogom.
Zasto zene trpe dugo godina dok ne rese na strasan nacin da okoncaju zivot nasilnika? - sa razlogom
Zasto postoji toliko veliki broj zena koje su ubijene od strane muskaraca u Srbiji godisnje? - sa razlogom

O cemu ovde uopste pricamo?
Ocevi vise zaradjuju - potplacuju...umesto da taj novac ide njihovoj deci.
Javna je tajna da postoje tarife...za sve...
Majke cesto nemaju ni za advokata..

Zasto je odrzana akcija "liderke u lokalnoj zajednici" " zene u akciji" u saradnji sa norveskom ambasadom, zenskim nvo i privrednom komorom, u saradnji sa joga savezom srbije da se zene osnaze i da mogu da osnazuju dalje i da zapocnu sopstvene biznise??? Nema oceva koji imaju takve probleme...

Sramota je sta se desava, a sve moze da se resi mirno i bez korupcije...ali ne kod nas. I na kraju ostaje da zene, majke moraju da se bore i kroz i za zivot sebe i svoje dece.
Svaka cast ocevima kojih je nazalost malo, a koji su korektni.

oklahoma kid

pre 11 godina

"Za razliku od zapada, kod nas se ‚‚radnice‚‚ socijalne službe i sudije školuju da prednost daju majkama. Uglavnom su ženskog pola i na strani majki i od preterane brige savetuju ih da od bivših muževa izvuku što više.
U Srbiji ne postoji niti jedna institucija koja bi stala u zaštitu prava razvedenih muževa. Uglavnom se satanizuju kao nasilnici.

Mnogi od njih zbog ponosa ne žele da se žale, već trpe poniženja i spletkarenja bivših žena koje se dobro naučile ulogu ‚‚žrtve‚‚.

Ucena vidjanja dece majke vešto koristi i manipulacija nad decom još dok ne misle svojom glavom da im je otac loš roditelj, da je njegova familija zla, i da je jedino majka ona koja ih iskreno voli i čuva.
(niški, 16. novembar 2014 18:53)"

Živa istina. Nemam šta da dodam na ovo. Govorim iz iskustva.

Ali, ja sam na kraju uspeo da pobedim taj uhodani sistem predrasuda. Jeste koštalo i vremena i novca i živaca, ali uspeo sam.

Većina drugih nema taj luksuz da se upušta u takvu bitku.

Dragan Jurić

pre 11 godina

Bolna tema. Ja sam sve to prošao i uvideo koliko su sudovi i Centar za socijalni rad pristrasni. Bez imalo stida i blama, uskraćivali su mi da imam kontakt sa decom, svrhom mog života. Time su ih direktno pretvorili u običnu monetu s kojom je njihova "majka" mogla beskonačno da trguje. Deca du odrasla, ja ih onožavam, ali kad se samo setim koliko sam bio uskraćen da participiram, kao roditelj, u njihovom sazrevanju. U isto vreme, sve materijalne zahteve sam savesno izvršavao. Uloga bankomata mi se silom stalno nametala od svih relevantnih državnih faktora, a onaj ljudski, emotivni, očinski deo mi je stalno bio uskraćivan. Ne dao Bog nikome... Zato, ovo je dobra tema. Jer i žene itekako znaju da prave nasilje, ali psihičko, u porodici. Najgore je što u većini tih slučajeva odlučuju žene sudije, koje se, po pravilu, solidarišu sa majkama!

oklahoma kid

pre 11 godina

"A sta cemo sa muskarcima koji nece da placaju alimentaciju iako finansijski mogu pa prave razne vratolomije da to izbegnu. Ne zele nikakvu obavezu oko deteta da ga odvedu kod lekara, pokupe nekad iz skole, vode na vezbe za kicmu, bazen, to im kvari njihove planove i slicno, sve to radi majka. Onda im dune da ga vide posle 5-6 meseci kada im se cefne bez najave i dogovora i kada majka kaze ne moze onda je ona losa a oni uskraceni. Ma daj veliki broj nasih muskaraca i ne zeli tu "bivsu" decu i obaveze oko njih, nego kad im se cefne i da ih ne kosta nista.
(hm, 16. novembar 2014 19:49)"

Sa takvim očevima uradite isto što i sa takvim majkama.

Oh, da, takve majke ne postoje u Srbiji?

Ukoliko smatrate da majke nisu sposobne za sve ovo što ste pripisali očevima, onda nemate pojma koliko ste u krivu.

Nemate pojma koliko ste u krivu...

realni

pre 11 godina

kao strucni radnik socijalne zastite dajem sebi za pravo da kazem: deca su buducnost ove drzave,kao sto su starci proslost. Problem je u sudovima koji su jako spori i ne efikasni, pa utuzivanje, kao i postupak izvrsenja predstavlja sizifov posao. ne znam zasto sudije imaju ovolike plate, duplo manje rade od radnika Centra za soc. rad.
alimentacioni fondovi bi donekle resili posao, ali ne trajno... roditelji moraju da izdrzavaju svoju decu po cenu njihovog zivota, to je zakon prirode.

biba

pre 11 godina

MOJE, JA sam ga nosila, rodila, dojila, brinula o njemu, napravila od njega covjeka sa kojom sam ponosna. Kad je trebalo nije bilo ni oca, ni rodbine, ni Drzave, samo ja i moje dete, prepusteni sami sebi u bespucu zivota i drustva u kojem zivimo. Molim vas bez pateticnih naslova, Zakona, brige drustva, i slicnih gluposti. Dete nije za svakoga, sta posejes i koliko ulozis, toliko ces i da dobijes. Hvala, mozda nisam u pravu.

Ime i prezime!

pre 11 godina

@istina boli
Ja sam otac,troje dece i moja deca nikad od razvoda nisu bila kod mene!Trazim ih,volim ih ali moja bivsa ima uvek opravdanje,ne mogu kod tebe skola,plase te se(a nikad nisam ni viknuo na svoje dete),kad odrastu neka dodju!Ja kao otac,primim udarac savijem se,zaboli i nastavim dalje!Kupujem deci sto treba,dajem,dolazim da ih vidjam,idem u skolu da proverim kakvi su djaci,spavam u hotelu jer zive u drugom gradu,odigram fudbal sa njima na terenu,trazim da ih vodim na odmor pa i nju ako se plase mene ali eto vec 6 godina ne uspevam!
Dali sam ja los i neodgovoran otac sto volim svoju decu?
Jednostavno,ja sam se pokajao sto sam spavao sa tom zenom a dali oni trevaju da trpe razvod i sve to?Dali deca umaju pravo na oba roditelja?Dali treba da imaju lepo i srecno detinjstvo?

aleks

pre 11 godina

Vidim ovde se javljaju i muskarci koji smatraju da ako vise zaradjuju treba njima dete da se dodeli "jer im obezbedjuju bolje uslove za zivot". Ma nemoj. Jeste li ih vi rodili, bili trudni, dobili strije, rizikovali zivot i zdravlje, poradjali se u nasim uslovima, dojili, opustile vam se grudi, izgubili posao zbog trudnoce kao ja na primer, propustili napredovanje u karijeri zbog porodiljskog i bolovanja. Kod nas najvise oko dece i kuce potezu i zrtvuju se bas zene u 95%slucajeva, pa majka se recice ti muz. A posle razvoda to "majka si pa se zrtvuj" nema veze. Hoce kao dete pa ga uvale svojoj majci ili drugoj zeni a oni se i dalje ne pretrzu nista.
Niste nista zrtvovali ali hocete dete jer vise zaradjujete. Pa zato i postoji alimentacija, nego zbog cega. Ne moze to da iskoristite zenu kao inkubator i uzmete joj dete a niste se pretrgli nista nego gledali sebe i karijeru. Placajte alimentaciju i vidjajte dete i to je to.
Pazi ti njih imam vise para hocu dete kod mene ce mu biti bolje. Ne, bolje mu je kod majke a ti plati alimentaciju da detetu bude bolje. Naravno to se ne odnosi na problematicne majke.

Dejan

pre 11 godina

Ja sam posle 3. godine sudjenja dobio dete na strateljstvo maja meseca a nakon zalbe apelacioni sud je potvrdio presudu. Majka moga sina kada je dobila resenje da joj je odbijena zalba je otisla u skolu i odvela dete u drugi grad. Prijavio sam policiji i tuzilastvu i evo 22. dana kako je proslo a meni dete nije vraceno kuci iako znaju adresu na koju se nalazi majka sa detetom. Bojim se da cu morati da strajkujem gladju da bi ostvario svoje pravo koje sam dobio.

Бојан Илић

pre 11 godina

Ко може да пружи боље услове за даљи живот детета, њему треба да припадне и мислим да то треба да прихвате оба родитеља као "најбоље решење"!
Наравно, коректан однос између бивших партнера због детета које има већ и превише стреса!

matori

pre 11 godina

Još se ovoj temi treba dodati i situacija kada Sud donese nezakonitu presudu...
Imam jednu takvu, crno-na-belo, bez daljeg pravnog leka!
Obratio sam se Ustavnom Sudu, u nadi da će se oni baviti i pitanjem povrede prava na osnovu nezakonite odluke niže sudske instance, ali sam dobio odgovor da moje "pravo nije povređeno, jer sam imao pravo da se obratim sudu, što sam i učinio, a nije do njih (ustavnog Suda) da se bavi pitanjima ispravnosti rada sudova"...
Lakrdija od države, cirkus od pravosuđa, smejurija za stav Ustavnog Suda.
Smeh bi bio prava reakcija, ali sve je to više nego tužno i jadno...

Jelica

pre 11 godina

...Ima nas mnogo zena koje smo itekako istraumirane ponovo posle nasilja - prvo "socijalnim radnicama" koje ne znaju svoj posao ili su potkupljene, a naknadno i sudskim odlukama... i rastezanjem sudjenja. Nisam imala rociste godinu dana, a u pitanju je nasilje prema meni i detetu.
Nisam jedina. Okupljamo se, jer prezivljavamo ista ponasanja od strane"strucnjaka" koji i ne dodju da vide dete, a salju sudu izvestaj...
Sve je trulo i bezobrazno: trazim pomoc, dobijam odmoc i stres za sebe, a preko mene, prenosi se i na dete.
Govorim u ime svih ovih zena koje poznajem, a koje dozivljavaju sekundarnu viktimizaciju (narocito od centara za socijalni rad, a iz toga sledi i sudova), ili se borimo sa osmehom i kao sto su oni bezobrazni i mi budemo ili ih ignorisemo i jednostavno sklonimo se..ne vidimo resenje...mozemo da napravimo mitng sa trazenjem da se zamene svi koji rade po opstinskim centrima za socijalni rad i da se za nove ljude sprovede adekvatna obuka.....4 puta sam trazila izuzece socijalne radnice - nisam ga dobila i pored jasnih razloga...sve sto pise na posterima u centrima za socijalni rad je sarena laza... Imamo mnogo pomoci i razumevanja od zenskih NVO, ali nisu one te koje salju izvestaje sudu, vec pedagoskinje koje kao da nisu prosle ni jednu jedinu obuku "kako se ponasati prema zrtvama nasilja..."....

zlo i naopako

pre 11 godina

Korumpirane sudije, nasilje u celoj zemlji, šund umesto napretka, infantilna nacija. I sve to po glavi dece. Srbija je mrtva zemlja.

Jelica

pre 11 godina

@ Velimir
Takodje, interes deteta...samo mogu da se nasmejem, ako je interes deteta da bude sa ocem nasilnikom, sociopatom, koji ce ga spartanski vaspitavati, iznoseci golo na sneg, i lagati, i manipulisati istim tim detetom, dovoditi ga na razlicite nacine (ne zelim sada da ih opisujem, a bilo ih je), dete u situacije smrtne opasnosti... Interes deteta nije da bude sa takvim ocem. Da ga poznaje - svakako, ali tek kad moze da razluci sta je dobro, a sta nije....

A upravo u ovom trenutku moje dete je naslonilo svoj obraz na moj i mazi se... :)

Jelica

pre 11 godina

Za ljude medju kojima nije bilo nasilja, a ne mogu da se dogovore postoji efikasna MEDIJACIJA u Gradskom centru za socijalni rad.
Jako korisno, dogovarate se oko dece do sitnice...

Jelica

pre 11 godina

@aleks
Slazem se potpuno,
Majke se izlazu smrtnoj opasnosti i danas na porodjaju, zena pored mene u porodilistu je umrla, ali su je reanimirali i operisali, sada je dobro - prezivela je strahotu. Ja nisam smela da hodam posle porodjaja zbog gubitka velike kolicine krvi, zadrzavali me, dobijala sam transfuziju, upalila mi se epiziotomija kasnije i bolelo je jezivo mesecima... a otac niti je davao novac, samo bi dosao pogledao bebu, prosao pored mene kao da sam stvar i otisao - ti dolasci su trajali po 10tak minuta, na svakih nekoliko dana prvih meseci kada se rodilo dete...A SADA KAO HOCE DA JE VIDJA!? Nemam nista protiv, ali ja ne mogu da je vodim u csr, radim, a mogu da placam nekoga od tih bednih para koje uplacuje da je dovodi...tuzi me da ne vidja dete, a jos se nije zavrsila ni tuzba za nasilje prema meni i detetu koju sam podnela pre skoro dve godine...

Неле

pre 11 godina

Мени је то страшно ! Мој 15-то годишњи син остао са мајком.Нисмо то питање ни потезали на суду ! Свог сина виђам кад год пожелим.Своју бившу жену поштујем а срамота би ме било да свом детету не дајем и не купим све што му је потребно.Ионако је он највећа жртва нашег развода.Имам ћеркицу из другог брака.Мени су моја деца исто ако имам 100 динара колко једном толко и другом.

OKno

pre 11 godina

Brak i porodica su veoma kompleksni, i teško objašnji vi fenomeni današnjeg društva. U svakom braku, srećnom, nesrećnom, dinamičnom, problematičnom... ima lepih i loših trenutaka.
Važno je kako se problemi rešavaju, tolerancija među partnerima i podrška... svaki problem se lakše rešava zajedno... a u celu priču se vremenom integrišu i deca, i postaju deo porodice na pravi način, ako imaju ispravan primer pred sobom. U teškim trenutcima ništa manje vašni nisu ni roditelji supružnika, posebno u kritičnim momentima kada se razmišlja o rasturanju zajednice. Podrška snaji/zetu može biti mnogo važnija od toga ko je u pravu, a supružnik kada ne nađe podršku u roditeljima razmisli još jednom.
Deca iz zdravih brakova dobar su preduslov za uspešan brak, ali ne i jedini, dok deca iz razvedenih brakova mogu imati traume prouzrokovane lošim odnosima iz svoje porodice, kako je u članku i navedeno, kada jedan roditelj okreće decu protiv partnera, najčešće nepotrebno.
Roditelji moraju uvek biti svesni, da pored svih saveta, sadržaja i kurseva koje priušte svom detetu, moraju imati u vidu i svoje ponašanje, koje uglavnom deca uzimaju za primer ponašanja koje usvajaju vremenom.
Obzirom na sve činjenice i pokazatelje danas, tužna nam je perspektiva po pitanju brakova i podmlatka, nadam se čudu!

Jelica

pre 11 godina

@ Velimir
Dolazim iz porodice bez nasilja, bez manipulacija... i pojavi se covek koji kaze da se razvodi i pocne da zivi samnom i sve je lepo u pocetku i sve je lepo pred drugima, a onda sam posle tri meseca zatrudnela... Pogadjajte: taj divni, nasmejani covek se pretvara u monstruma koji prebija mene u 4. mesecu trudnoce, pa psiholosko nasilje...procitajte, ima mnogo literature na tu temu... zovem SOS TELEFON i sve mi objasne i kazu da ce ponoviti nasilje...ponovio je...
Ne mozete da znate sa kim ste dok se ne dogodi, nasilje se dogadja u svim slojevima drustva. Recenica:" pazite sa kim pravite decu ne stoji." Nisam mogla da znam da je sociopata pre nego sto sam zatrudnela sa njim.
A da, institucije ne pomazu, vec pogorsavaju stvari kod nas.

bezimena

pre 11 godina

kao strucni radnik socijalne zastite dajem sebi za pravo da kazem:..... ne znam zasto sudije imaju ovolike plate, duplo manje rade od radnika Centra za soc. rad...
(realni, 16. novembar 2014 20:16)

Ovakvu glupost odavno nisam pročitala!

Moje iskustvo sa Cen. za soc. rad je takvo da ne znam zašto uopšte postoje!

Jelica

pre 11 godina

Kada nije postojao brak, a postoji dete? A otac je pritom ozenjen i sedi na dve stolice i ima odraslu decu? A prema majci deteta i detetu je bio nasilan i sve je na sudu vec dugo.

Jelena

pre 10 godina

Imam dete iz prvog braka,kod mene je 13.godina i ja se brinem o njemu. Svog oca nije vidjao nekih sedam godina sad je odlucio da stupi u kontakt sa njim,naravno podrzala sam sam dete. Posle dve nedelje vidjanja sa njim dete se promenilo za 360 stepeni. Na njegov nagovor jr izlszio sa casova da se vidjaju na njegov nagovor je lagao mene nije mi nista govorio a sada je pobegao kod njega i nije mu cak otac dozvolio ni da se javi na tel. Nikada mu ni jednu zvaku nije kupio sad je dosao sa izgovorem kako je pravi tata i navukso dete na lose stvari. Neznam kome bih se vise obratila pa ako neko nesto slicno zna u vezi ovoga neka napise.jelena

Spin

pre 11 godina

A koliko nerazvedenih brakova je zrelo za to!? I odakle sada popravljati, kada je bolest vec teska?!
Dok se ne popravi drustvo, dok se ne uposlimo, dok se svako kao individua ne popravi kao covek, nema nista ni od nas kao naroda, ni od nasih brakova!!!!

miki

pre 11 godina

a sta je sa samohranim ocevima? moja bivsa je napustila decu pre 7 godina i nikad vise nije pitala za njih.cerkica je imala samo 6 meseci,a sin dve godine....

Jelica

pre 11 godina

I ja mislim da centri za soc. rad ne treba da postoje.
Sud, komisije vestaka koje treba da se naprave od minimum 5 strucnjaka iz razlicitih institucija.

Velimir

pre 11 godina

@biba
Razumem vašu poziciju, ali imajte u vidu da pričate o detetu/deci, i da svojatanja te vrste i sama deca odbacuju sve ranije. Majke su svakako emotivnije prema deci od očeva (čast izuzecima), ali ne zaboravite staru izreku "Put do pakla popločan je najboljim namerama", pokušajte malo kontrolisati emocije, i razmislite o interesu deteta na prvom mestu. Otac mu je svakako potreban, ali ako od toga neme ništa pokušajte izvući maksimum oca, ne u materijalnom, već u emotivnom smislu, za dete.

@Jelica
Hvala vam što ste me podsetili koliko smo primitivna i zaostala sredina, na svo nasilje u porodicama, na loše navike i neuređene odnose, na sistem koji ne funkcioniše i na sve što ne valja... Žao mi je što je i vaša porodica deo toga, ali verovali ili ne, ima i porodica u kojima nije tako.

Neverovatno mi je da niko ne pominje ni jednu jedinu lepu stvar, u vezi svoje dece, porodice, makar i bivše!?
Zar ne primećujete promene na vašoj deci, pre i posle razvoda? Da li ej sve moglo biti sprečeno, ko je pogrešio u odabiru supružnika, roditelj ili dete?
Za svoje greške trebamo ispaštati sami, ali i poštedeti decu koliko je god moguće. dobro pazite s kim pravite decu, spremni ili ne deca će rasti pored vas.

Velimir

pre 11 godina

@Jelica
Vaša situacija je veoma teška, žao mi je što je tako ispalo, i verujem da se takve promene (usudio bih se reći i poremećaji) teško mogu predvideti (moj stav povodom toga odnosio se uopšteno, bez zle namere). Želim vam puno uspeha i sreće u vaspitanju deteta, sigurno nije lako. Ja tek za informaciju, nikada nisam udario, ni fizički povredio žensku osobu, to mi je neshvatljivo i potpuno neprihvatljivo.
Oko institucija se potpuno slažem, neefikasne, spore, neprimerene, bez svrhe i cilja.

Izudin

pre 8 godina

Ziveo sam sa zenom 17godina imali scerkicu od dve godine jedno vece je uzela dete i otisla sa pteljubnikom tvrdeci da dete nije moje podnio sam tuzbu policiji socijalnom i predo za razvod braka bez ikakvog razloga je napustila bracnu zajednicu nije maltetirana sad odem u socijalno da vidim dete ona kaze da je bolesno ja mislim da u ovoj drzavi postoje doktori koji treba da to potvrde ja mislim da u ovoj drzavi poszoji zakon koji treba da gleda interese oba roditelja