Utorak, 09.04.2013.

20:31

"Boravak na ratištu nije uzrok"

Ministarka zdravlja Slavica Đukić Dejanović kaže da to što je <a href="http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2013&mm=04&dd=09&nav_category=16&nav_id=703270" class="text-link" target= "_blank">ubica bio na ratištu sigurno ne može biti uzrok </a>današnjeg višestrukog ubistva u Velikoj Ivanči.

Izvor: Beta

"Boravak na ratištu nije uzrok" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

94 Komentari

Sortiraj po:

Sramna izjava

pre 12 godina

Ova izjava je toliko jadna da nemam reci, ali, od koga dolazi, nije nista neocekivano. Covek ratovao za drzavu, nije dobio nista od nje, izgubio posao, osetio se odbacenim, izneverenim, besmislenim bicem i, nazalost, etiketirao drustvo kao krivce ili saucesnike za svoje beznadje, a to su prve komsije, rodbina...
Druga bitna stvar jeste to sto u ovako teskoj ekonomskoj situaciji, bedi, niskom standardu i nezaposlenosti nemate nikakav protest, strajk, bunt protiv vlasti i vladajuce elite. To stvara ocajanje u pojedincu da on, kao individua, ne moze nista bitno da promeni. Tako nastaje stanje apatije, beznadja, depresije iz koje, nazalost, nastaju ovakvi zlocini.

Dr

pre 12 godina

@nemamime

Specijalizant sam psihijatrije u jednoj provincijskoj bolnici. Kad dođe do pogoršanja, porodica se obrati lekaru/socijalnom radniku u našoj službi i piše se poziv pacijentu da dođe na kontrolni pregled ili češće, u zavisnosti od podataka koje dobijemo, nalog za privođenje od strane MUPa. Verovatno neki sličan mehanizam postoji i u Vašem gradu, raspitajte se, čoveku je očigledno potrebna pomoć! Naš sistem funkcioniše tako da je za prvi korak neophodna Vaša upornost i obaveštenost kome da se obratite, a ako se Vi ne borite za člana porodice, niko drugi i neće. Želim Vam uspeha, ne odustajte

bobo

pre 12 godina

Lako je gospodji ministarki. Autoritet profesora daje tesku tezinu njenim dijagnozama, taman i da su pogresne.

A tek komentari! Koliko nediplomiranih specijalista opste prakse i takoreci medicinskih talenata, cudo jedno.

j

pre 12 godina

Poenta je da se simptomi PTSP pokazu ubrzo posle traume, tj. da nije mogao da 20 godina skriva takav poremecaj. To je prakticno rekao i
http://www.b92.net/video/videos.php?nav_category=905&yyyy=2013&mm=04&dd=09&nav_id=703449

jedan obican psiholog

pre 12 godina

kakav predsednik, takva i ministarka...oboje totalni diletanti u struci (citaj "ko im dade diplomu, iliti gde je kupise?"). Uza stuka mi je PTSD. Stvar je upravo suprotna od onog sto drugarica Slavica kaze: simptomi koji se jave neposedno posle traumatskog dogadjaja se dijagnostikuju kao Akutni stresni poremecaj. Samo ukoliko se simptomi POJAVE VISE OD MESEC DANA NAKON TRAUMATE poremecaj se dijagnostikuje kao Posttraumatski stresni poremecaj ili PTSD (engleska skracenica). Koga zanima neka pogleda kriterijume u medjunarodnoj klasifikaciji psihickih poremecaja DSM 4..cak i ako drugarica Slavica ne zna svoj zanat (sto je vise nego ocito) mogli bi njeni mnogobrojni i dobro placeni savetnici da se potrude da barem ne isijava neintiligenciju (pa svaki osnovac danas moze sve da izgugla. Mogla je i drugarica Slavica, pre nego sto se istrcala sa svojom strucnoscu, ali je niko nije savetovao...sta ce sirota).

Bradonja

pre 12 godina

@ Mozda nije prosao KATARZU. Niko nije sa sigurnoscu tvrdio ovde da jeste zbog rata, znaci mozda jeste, ali i ne mora da znaci. Problem je u tome sto je ona izjavila da je nemoguce da je to sto je bio u ratu posledica ovog masakra, sto prvo nema veze s mozgom jer je to vise nego realan scenario, a drugo, odkud i ona zna da nije, jel mozda pricala sa njim, jel mu radila psihoterapiju pa zna..? Ona je tako odvalila da je to strasno.

blebetalo

pre 12 godina

Ovo je jedna u nizu pausalnih izjava koje bas nemaju dodira sa stvarnoscu.Moj recept;nema vise ratova,sukoba,nafte,banaka,politicara,advokata,bullinga na poslu i u skolama,banaka,nafte,coca cole...dakle,svi su ljudi braca...nemoguca misija!Znaju to i psihijatri,vrlo dobro,ali farmaceutska industrija je jedna od vodecih u svjetu,depresija je veliki dio kolaca u istoj,kao i druga psihomaticna raspolozenja,...dakle,sve je ovo bla,bla,truc,truc!Dok je nas,bice i ovoga...ko ne vjeruje,neka samo dalje prati vjesti.

lekar opste prakse

pre 12 godina

Ministarki preporucujem da ponovo procita udzbenik psihijatrije,mislim da su joj promakle neke bitne cinjenice kada moze ovako nesto da izjavi...

stevan

pre 12 godina

Na fakultetu sam polagao psihologiju kod visestrukog doktora nauka. Posebni doktorati za teoriju, dijagnostiku i lecenje. E takav strucnjak je posle svih ispita jednostavno rekao da o ovome, ljudskoj psihi, niko i nikada sa sigurnoscu nije znao sve. Niti svi zajedno znamo sve. Ova gospodja je obican politicar, neodgovoran lekar i ocajan ministar.

zaki

pre 12 godina

Kasnije će se vaditi na to da je rekla "neposredni" uzrok. Pa Slavice svi znamo da nešto što se desilo davno ne može biti neposredni uzrok, ali nije o tome uopšte reč...

ivek

pre 12 godina

Ratište po ovoj ženi nije uzrok,zbog toga,ako bi priznala da je ratište uzrok ona i većina ove vlasti bi bili odgovorni jer su oni slali ljude na ratište a i dobrovoljno učestvovali.Jedan iz vrha vlasti je tamo postao i vojvoda.Ministarka ovom izjavom brani sebe i ostale koji su podsticali ratove.Setimo se malo tih godina.

kanrar

pre 12 godina

Zašto je morala da komentariše , kada se nešto ovakvo desi svaki komentar je suvišan .
Međutim to je slika naših
političara , sve bi analizirali jer možda im to donese političku korist .
Samo jedna reč , sve ostalo je višak .
Tragedija ,

Zimbabve

pre 12 godina

Mozda gresim, ali polovina tih ratnih invalida su dobrovoljno odlazili, gubili ratove koje vecina nas nije ni zelelo, prvi stajali uz Milosevica i podrzavali ga... A sada traze neku odstetu. Zao mi je ljudi koji su morali! "Za pametnog coveka svaki rat je u startu izgubljen"

MUKNAVI

pre 12 godina

Zbog posledica od ratista i rata nije ovaj obican gradjanin krenuo od kuce do kuce i ubijao` komsije. Boravak u ovakovoj drzavi u kojoj `brblja budala,pametan cuti a fukra se bogati` i jase obicne Gradjane,ovakvih tragedija bice sve vise,ne bilo ih,dok se konacno ne dosete obicni Gradjani,kako ih vi pokondirene tikve nazivate, i krenu kurtama ,murtama na vrta da njih priupitaju za juncko zdravlje.Tek posle toga u Srbiji krecu promene.Bez toga ..nema promena,jer one ne odgovaraju vama koji se obadate oko i u vlasti sa svojim poklisarama koje obozavaju radna mesta,plate,bez rada.Gospodjo ,dal` mi mozemo to sto vi svi radite i proizvedete da izvezemo i prodamo a`?Ne mozemo,to je bezvredno i ne treba nikome.Zato se zaduzujete ,rasprodajete nasledjeno,za vase plate,provode,tajkune lopine a to ipak ima kraja, jer gospodjo Auto elektro,nicija nije do zore !!

Boban

pre 12 godina

Zena bez lica ili covek bez lica, kako hocete... kakva izjava koja vredja i najneinteligentnije ljude gde iz topline fotelje, omamljena vlascu, zena otudjena od surove realnosti danasnje gotovo polumtrve Srbije, daje sebi za pravo da nestrucno komentarise tragediju ciji uzrok sigurno nisu blagostanje i normalan zivot u ovoj bolesnoj zemlji... da je ova drzava imalo odgovorna, posle ovakve nebuloze, doticna bi bila istog trenutka smenjena! Najiskrenije saucesce porodicama nastradalih!

veteran 91-92

pre 12 godina

gospodjo ministarka jer vi to sa vasom uredbom otezaste nabavku anti depresiva i ostalih lekova za smirenje i opustanje bravo prvi rezultati su vam epohalni a oni koji pisu o prvom i drugom ratu treba da znaju da su ti ljudi iz tih ratova izlazili u drzave sa perspektivom i napretkom a iz ovih ratova su izlazili u drzavu bez perspektive i sve goru i goru pa je dovoljan i naj blesaviji povod da pukne i napravi sta napravi boim se da vam diagnoza nije tacna sobzirom na kolicinu porodnicnog nasilja i porodicnih i uopste ubistava i samoubistava u ovoj nasoj jadnoj bez perspektivnoj drzavi i bez imalo vidljivog svetla na kraju tunela budite ubedjeni da ako ne pocnete da resavate zivotno znacajna dela za narod ni vi a i niko iz vlasti a i bilo ko drugi nece moci mirno da prodje ulicom ne zato sto vam ja pretim nego ce to jednostavno biti tako i takav ce zivot biti normalan sada smo vec na ivici takvog zivota jer gde god se okrenes spasa nema i traume se skupljaju i skupljaju i onda kvrc

Kosta

pre 12 godina

Ne znam sta je uzrok, ali smatram da gospodja niti iko drugi ne moze nista kategoricno da odbacuje bez kompletnog uvida u sitauciju.
Negde sam procitao da su otac i stric ubice svojevremeno izvrsili samoubistvo.
Ako je to tacno, onda postoji porodicna istorija koja ukazuje na mentalni problem.

master diplomaccc+

pre 12 godina

ova ne zna gde tera vise, prvo ohrabrivanje ljudi da piju kontaminirano mleko pa sad "vijetnamski sindrom"!?
Inace medju nama, koji smo svo to vreme ludosti osetili na svojoj kozi taj poremecaj se zove "Vukovarski sindrom" i znam za bar 10 ljudi iz moje cete koji su izbrsili samoubistvo, bar 15 koji su postali narkomani i teski alkoholicari, a ovo sto je ovaj ludak uradio je po meni sizofrenija, verovatno skrivana dok nije eksplodirala.
Neverovatno je da niko ne ispituje istoriju mentalnih bolesti u njegovoj porodici, mislim da bi to potvrdilo dijagnozu sizofrenije.
A to sto takav covek poseduje oruzje i dozvolu za njega, samo pokazuje koliko smo divlje drustvo.

bezimena

pre 12 godina

alo bre pa koje crno ratiste od pre 20 godina pa imala je srbija i veca i gora ratista te balkanski te PRVI SVETSKI te drugi svetski te bombardovanje i ne samo srbija nego i druge zemlje su imale ako ne isti ono slican slucaj pa se ovo nije desavalo jednostavno covek je pukao psihicki iz ko zna kog razloga ko zna sta se tu izdesavalo !
(potomak ratnika za srbiju !!!, 9. april 2013 21:57)

Oslobodilački ratovi retko kada ostavljaju PTS, za razliku od osvajačkih, još više gradjanskih, u kojima se ubija komšija, neko ko govori isti jezik i sl. zato su i posledica ovih drugih daleko teže i dugotrajnije po psihu učesnika, ali i društva u celini.

m.

pre 12 godina

laksi mozdani udar je takodje moguci razlog pomracenja svesti. akutni bol koji moze izazvati nenormalno psihoticno ponasanje usled nemogucnosti prihvatanja situacije.

sanja

pre 12 godina

Ministarka je psihijatar po zanimanju, a ne zna da simptomi moraju trajati NAJMANJE mesec dana da bi se postavila dijagnoze posttraumatskog stresnog poremecaja... Sramota!

Johnny Rotten

pre 12 godina

Ne sigurno ce radnik cvecare pobiti ovoliko ljudi.Gospodja svesno laze,a zna dobro,da su vecina povratnika hodajuce tempirane bombe.Veoma malo ljudi koji su bili na ratistu zatrazi strucnu pomoc kako bi lakse prebrodili postratni sindrom.I to je tragicno za nase drustvo,sto se upravo i pokazalo.

shox

pre 12 godina

Koje šuplje izjave bez nagoveštaja akcije: "smatra da treba preventivno delovati...", "ovakve situacije mogu se sprečiti tako što...". Potom izjava da se efekti ispoljavaju najviše nekoliko nedelja posle njenog nastanka. Sudeći po brojnim primerima iz naše i tuđe istorije ratnog sindroma, upravo je obrnuto slučaj. Ministarka zdravlja je poput ministra poljoprivrede totalni diletant.

Kao i sa aflatoksinom, ovaj problem ćemo rešiti sa par bolno glupih izjava uz narihtavanje granicu na 20 ubijenih kao prag gde se ratni staž uzima u obzir kao mogući uzrok. Strašno! Dosta je bilo ove diletantske Vlade!

Uros

pre 12 godina

Lupa k'o Maksim... Amerikanci se decenijama mucili sa Vijetnamskim sindromom, a kod nas sve prolazi za nekoliko nedelja, valjda zbog neprskanih jabuka i cistog vazduha...

ultrasrbin

pre 12 godina

Da ste procitali ista mozda ne bi ste tvrdili u prazno. Traume mogu biti gurnute duboko u podvest i okidac posle nekoliko desetina godina moze biti nesto sto nikom nije ni jasno ni prihvatljivo, a ponajmanje ocigledno.
Evo izvolite mozda nesto i naucite http://en.wikipedia.org/wiki/Posttraumatic_stress_disorder . kao sto cete videti simptomi su zabelezeni 20-25 godina posle Vijetnama.

trabant

pre 12 godina

Kakva diletantkinja. PTSD moze da se javi godinama posle dogadjaja. Ne mora da znaci da ima veze sa ovim konkretnim masakrom, ali ovo sto je izjavila Djukic Dejanovic sramota je za struku, ispada da su nasi lekari diletanti. Ili mozda misli da u eri interneta moze da prodaje maglu!
(i_ona_je_lekar-strasno, 09. april 2013

U pravu si sasvim...ljudi koji imaju PTSD mogu čak i posle 20god. imati "trigger" ili okidač.. ja sam psihijatar u NL i zao mi je da dotična gospođa ima istu titulu kao i ja. A zašto...zato što cuva svoju poziciju u vladi a ne pomaze ljudima i ne govori istinu.
p.s. vojska holandije plaća SVE što je potrebno njihovim starim borcima koji imaju PTSD. Terapiju,smeštaj i sve ostale probleme sa kojima se pacijenti susreću. A šta radi naša država i vojska za naše? Pa nema niko ni da ih dijagnozira...a o terapiji da ne pr
ičam.
Koga interesuje ova tema neka pročita na linku koji stavljam preko translatora.

http://psychiatrie-nederland.nl/word/ptss/?output=html&androidapp=1&ap=1&wizi_ver=2.0.3

Možda nije prošao KATARZU!?

pre 12 godina

Da li ste primetili da ste gotovo unisono doneli odluku da ubica boluje od PTSP-a!? Nek' mi bar neko od vas, stručnajka na daljinu, objasni kako ste došli do toga. Samo, molim vas, nemojte krucijalni argument 'bio je na ratištu'! Bio sam i ja i poznajem stotine drugih, kao uostalom i mnogi od vas, pa ništa. Iz tog valja zaključiti da verovatnoča, koja možda i postoji, zapravo je minimalna.
No, dobro, da se vratimo na...kako ste zaključili da je PTSP? Molim, bar neko.

ja

pre 12 godina

"Traume iz rata i posledice tih trauma kroz posttraumatski stresni poremećaj idu nekoliko dana do nekoliko nedelja od momenta traume"
Nisam stručnjak ali mislim da mogu da traju znatno duže, mislim da takva iskustva često potpuno menjaju ljude, rasturaju brakove i porodice, pojedine žrtve pribegavaju alkoholu, sve naravno zavisi od pojedinca i traume kroz koje je prošao...

DPolitika

pre 12 godina

Veliki ako ne i najveci problem u Srbiji je sto mnogi misle da su sticanjem diplome najpametniji i bogom dani da vode firme,narode i da budu politicari...

Tako i ova gospodja misli da je svet stao danom sticanje njene diplome i da je najverovatnije tehnikom citanja misli utvrdila da citiram: "da to što je ubica bio na ratištu sigurno ne može biti uzrok današnjeg višestrukog ubistva."

Naprosto obozavam sve one koji misle da im je diploma dala pravo da svima drze lekciju a posebno kako se odnose ponekad arogantno prema onima koji nemaju diplomu iz iste struke ili nemaju diplomu uopste.

To sve posebno zbog sledece recenice citiram: "Traume iz rata i posledice tih trauma kroz posttraumatski stresni poremećaj idu nekoliko dana do nekoliko nedelja od momenta traume"

Sramota ste za struku i sramota ste za Srbiju.

Vise od 850.000 veterana vijetnamskog rata je imalo posttraumatski stresni sindrom. Od toga broja od 5 osoba cak je 4 imalo simptome 20-25 godina nakon Vijetnama.

Pitanje za vas i drzavu: Kada je drzava radila bilo kakvo testiranje i razgovor sa svojim pripadnicima vojske (profesionalnim sastavom, rezervnim i vojnicima na odsluzenju vojnog roka)? Kada ste organizovali savetovalista za ljude koji su bili u vojsci? Ja cu reci NIKADA.

I za kraj posto se obrazovanje nezavrsava sticanjem diplome preporucujem vam odlazak na seminar kada se vec rabacujete drzavnim parama bar naucite nesto: http://www.psychotherapy-center.com/Quick_REMAP_Treating_PTSD--Boston.html

Reaktor

pre 12 godina

Ja bih ovoj gospođi izmerio pritisak. Ako ona kao doktor za glavu može da tvrdi nešto a da pacijenta nije srela onda se njoj nešto "javlja" u glavi. Ja nisam bio na ratištu niti sam psiholog. Ali upoznao sam par ljudi koji su bili na liniji i posledice po njihovo mentalno zdravlje su doživotne. Ti ljudi više nikad nemaju potpuni mir. Kako će se to odraziti u životu posle niko ne može da zna.

Milan

pre 12 godina

Postovana draga ministarko prvo ljudi koji su bili na ratistu i koji su preziveli traume na istom ne mozes ih voditi na grupne terapije pogotovo ne tamo gde je previse rizicno tj gde su razne obolele osobe raznih manira ili pak slicnih problema jer osoba koja je bila na ratistu i svacega se nagledala tamo nece gledati na svet kao svi normalni ljudi nego ce gledati na ljude kao na neprijatelja. Sto ovo kazem kazem jer kad neko dodje sa ratista i pritom je imao neprijatne trenutke naravno da ce svaki pogresan korak osobe tumaciti pogresno a da ne pricam pri tom kada se nadje u situaciji sa osobom koja u tom trenutku ima orudje ili oruzje logicno resenje je da je ljubisa neposredno pre ubistva imao traumaticni sok i u tom trenutku je shvatio da je celo selo okruzeno neprijateljima i da je uzrok svega toga ratiste veoma je slozno i logicno

Psych PhD

pre 12 godina

Molim vas da pod hitno date ostavku, jer uopste nemate pojma o cemu pricate. Citajte malo literaturu psihologije i patologije ratnika, pa cete videti. Zao mi je naroda sa ovakvim neobrazovanim ministarima! Sramota, 21 vek je bre, naucite vise o psihologiji i ostalim drustvenim naukama.

Shone

pre 12 godina

ova uvek vrti istu plocu a sad se jos zestoko ispalila. dakle posleratna trauma traje do nekoliko nedelja nakon samog uzroka nastanka. znaci odes u rat u aprilu, nagledas se najgorih uzasa, vratis se u oktobru I ako do novembra ne puknes skroz po savovima - od novembra si k'o Bog! Da li sam ja ovo prebrzo procitao pa reagovao u neverici ili je ona stvarno ovo izjavila?

Baki

pre 12 godina

E moja Slavice i Milorade,tragicno je to sto ovakve stvari treba da se dese da bih vi reagovali.Slavica je

i trebala je na vreme ukazati kako lekari opste prakse treba da ustanove dijagnozu mentalno obolelih ljudi i naprave program lecenja.Dobro jutro i tebi Milorade.Bar ti trebas da znas da se rucne granate i oruzje prodaju kao bombone u Srbiji.Malo nam je rata bilo,pa trebamo jos da brinemo da nam komsija ne upadne u kucu i sve pobije,zahvaljujuci vasim propustima.Zar vi niste strucna lica koja treba da rade na nasoj buducnosti,a ne istrebljenju.Za ceo ovaj zlocin ja samo vas smatram najvecim krivcima jer vi svoj posao neobavljate.Treba da vas je sramota.

Ilija Cvorovic

pre 12 godina

Od nekoliko dana do nekoliko nedelja!? Sacuvaj boze...i posle ce mi neko reci kako drzavni fakulteti skoluju kvalitetan kadar. Odmah da se doticnoj politicarki oduzme diploma jer ovo sto je ona rekla ne da je glupost nego je bezobrazluk. Svako od vas ko procita ovaj komentar neka izgugla malo o PTSD-u, koliko moze da traje, posle koliko vremena mogu da se jave posledice i slicno. Evo, slika i prilika toga kakvo nam je zdravstvo. Sram vas bilo Slavice Djukic Dejanovic.

winston

pre 12 godina

Halo, covek sigurno moze da je nosio teskocu u sebe vec 20 godina, i jos kako. To se desavo stalno, po ceo svet. Sto vi stalno izlazite sa budalastine za svaku pricu, kao i za aflatoksinu? Bolje da cutite, onda ce izgledati pomatnija.

retko-mudar

pre 12 godina

Ti znas Slavice i Djukic i Dejanovic sta je uzrok. Uzrok si TI i SPS i Sloba i Ivica jer je ova drzava napacena propala zbog tebe i takvih! Uzrok si ti Slavice, uzrok si ti Slavice...

Ko je ovde lud?

pre 12 godina

Slavica Đukić Dejanović je izrekla najobičnije laži, i to zna svako, ko iole zna nešto o posttraumatskom stresnom sindromu. Samo, nažalost, o psihičkim problemima se malo govori.

Kao prvo, ta trauma može da potraje i deceniju. Sledeća laž je što se pravi luda i nadovezuje na informaciju da niko ništa neobično nije primetio. Poznato je da ljudi ovde ćute o takvim stvarima, naročito u manje razvijenim krajevima. Ja sam u mnogo većoj sredini iskusila da TRI DANA RANIJE maltene predvidim jedno samoubistvo (a nisam vidovita), međutim, udovica samoubice navodno nije ništa primetila. I sad se ona oslanja na izjave meštana?

Pretpostavljam da su njeni razlozi sledeći: Tokom ratova je ona bila u vladajućoj garnituri, pa to treba gurnuti pod tepih (bravo za struku!). Izgleda da je pre kraja istrage njen šef odlučio da je problem u zakonu o držanju oružja (a to je i lakše i brže i jeftinije rešiti) a čik da mu se suprotstavi.

bane

pre 12 godina

Mozda je covek ovih dana presedeo ispred televizora. Ja sam presedeo, sticajem okolnosti, i imao sam ne bas takve ali slicne ideje. Ovakav program mogu da podnesu samo jaki ili bezosecajni a da ne odlepe.Ako mediji ne prestanu da loze ljude ili bar malo ne uspore, ovakvi slucaje ce se ponavljati. Zasto se svi prave kao da im nije jasno?

549 motorizovana Prizren

pre 12 godina

Sram vas bilo politicari! Pricate neistine da ne bi doslo do protesta veterana ili panike u narodu, obzirom da u svakoj zgradi ima po neko ko je bio na ratistu. Guranje glave u pesak nije resenje! Pomozite ljudima jer su rizikovali zivot za vas i vase fotelje, vasu decu koju ste "skidali" iz vojske na osnovu laznih bilirubina u krvi. Postojanje nas veterana je realnost, i problemi koje mnogi od nas imaju su realni. Ratovi koje smo vodili su bili realni i vrlo prljavi. Najmanje sto mozete da uradite za ljude kojih ste se odrekli, jeste da im pomognete realnom zdravstvenom zastitom, brigom o mentalnom stanju njih i njihovih porodica. Jer nije ga zena poslala u rat nego vi, politicari, prema tome ne treba ona/porodica da snosi sav teret njegovih problema - nego vi.

Marina

pre 12 godina

Pa Veljovicu, posto si sve dozvole za nosenje oruzja licno ti odobrio, resi problem. Grehota je da zbog tebe nesposobnog stradaju neduzna deca

Mile

pre 12 godina

Drugari možda ona ne sme da izjavi da je uzrok bila trauma sa ratišta, pa koliko jos ima nasih bivsih boraca koji jos nisu dobri posle svog tog pakla na ratištima.Ko zna sta bi moglo to još da prouzrokuje u glavama onih koji vuku još te posledice.

potomak ratnika za srbiju !!!

pre 12 godina

alo bre pa koje crno ratiste od pre 20 godina pa imala je srbija i veca i gora ratista te balkanski te PRVI SVETSKI te drugi svetski te bombardovanje i ne samo srbija nego i druge zemlje su imale ako ne isti ono slican slucaj pa se ovo nije desavalo jednostavno covek je pukao psihicki iz ko zna kog razloga ko zna sta se tu izdesavalo !

marko

pre 12 godina

A nacelnik psihijatrije VMA izjavio da traume mogu da se aktiviraju i 15-20 godina posle nastanka. Malo manje politike,malo vise prakse gospodjo ministarka. Najveci problem je sto je drzavna politika poslednjih 20 godina da se PTSS ne postavlja kao dijagnoza jer su procene da oko 250 000 ljudi pati od nekog oblika.Ko ce posle da placa invalidske penzije i lecenje. U kombinaciji sa nemastinom,nezaposlenoscu i svakodnevnim stresom boga pitaj koliko tempiranih bombi imamo.

ex demokrata 1

pre 12 godina

ma gde ce covek u Srbiji da se leci,da li ova uopste i zna kakvo je stanje u zdravstvu? Samo kukaju na plate,malo im je 1000 e,a pacijente tretiraju kao stoku !

tasko

pre 12 godina

o otkud vi ministarko.vase ministarstvo je daleko najlosije kao i vasa malenkost.nije mi jasno kako vi bas znate da ucesce u ratu ne moze biti pokretac ovakvog pokolja .

Marko

pre 12 godina

A sta je po vama uzrok kad ste toliko strucni,nekako suvise lako ste doneli ovaj zakljucak.Ili samo perete ruke od svega sto nije dobro po vas....

penzioner

pre 12 godina

Ovakve konstatacije smatraju se u medicini krajnje nestručnim, nije ni videla pacijenta a donosi zaključke, ova bi mogla i telefonski da leči, užas.Neka malo konsultuje hrvatske i američke psihijatre pa ne bi lupetala ovoliko . Verovatno ovom izjavom želi da nas informiše da SPS nije odgovoran za ratove i posledice istih.

Milos

pre 12 godina

Svaka cast ministarki na njenoj diplomi, ali ocigledno nije skoro imala praksu. PTSD se javlja nekoliko dana do nekoliko nedelja posle momenta traume? Mozda gresim, ali mislim da je to daleko od istine.

Dragan

pre 12 godina

Koliko je ljudi bilo na ratištu a koliko ih je izvršilo ovakav zločin? Sad bi svi da izmisle razlog što je neko "pukao".

Na kojem ratištu je bio Brejvik?

vodoinstalater

pre 12 godina

Gospođo Ministarko,

Da li je nesrećni čovek bio vaš pacijent kada ste tako sigurni i isključivi?
Ja sam siguran samo jedno. Niti ste vi dobar lekar a još manje dobar političar...

nemamime

pre 12 godina

Prosto neverovatno da je to rekla jedna ministaraka zdravlja.Imam brata koji boluje od "vijetnamskog sindroma".Sa ratišta je došao 92.Kako je preziveo,samo on to zna.Verovali ili ne nije bio ranjen,ali..Posle pet godina počeo je čudno da se ponaša.Tvrdio je da ga mi(njegova porodica) zelimo da ubijemo.Jedan dan pozvali smo hitnu pomoć i nekako uspeli da ga nagovorimo da ode u bolnicu.Nikada se nije izlečio.Obično takvi bolesnici ostaju bolesni do kraja zivota.Ceo zivot i njemu,a i nama je pošao nizbrdo.Sazivot sa njim je nemoguć.Zašto ovo pišem?Zato što o njemu niko ne vodi računa.Ja ne mogu da ga nagovorim da redovno pije lekove(ni moji roditelji),a bez njegove dozvole ne mozemo da ga nateramo da ode kod lekara,da dobije potrebnu terapiju.Takav je zakon u Srbiji.Nikada ga nisu pozvali iz psihijatrijske ustanove na neki vanredni pregled.Nikada!Vojska Republike Srbije nikada ga nije pozvala na razgovor(ali su ga zvali da ide u rat),da vide kako se ponaša,od čega zivi..i da vide DA LI JE NORMALAN!!!NIKADA!!!I kad pročitam ovakvu izjavu naše ministarke,izvinite ali povraća mi se!!!!

kraja

pre 12 godina

...nije cula za coveka do pre par sati i vec zna dijagnozu i sta jeste i sta nije...!!!!
...sa njenom ocenom trajanja ptsd mnogi lekari u us se ne bi uopste slozili...
...ali, ko su oni...???
...samo 70 godina iskustva na ratistima sirom sveta posle WWII...
...a ministarka je bila u skupstini srbije...to je war zone...

gordijanus

pre 12 godina

dobro, bre vucicu sta bi od rekonstrukcije vlade? ajde sad kad ste kosovo stavili na led neko vreme, mogao bi da izbacis iz te vase vlade ministre koji ne rade dobor; ova je jedna od kandidata za aut. uz mrkonjica, koji pravi vise koncerate ane bekute nego km puta...knezevic takodje jer je vas...

Mira kojoj nece da objave komentar

pre 12 godina

Ova zena je, kratko receno, bez veze. Sin Sa porodicom zivi u inostranstvu, nju tako bas briga za bilo koga i bilo sta ovde, ne trepne ni na jedno sramotno obracanje, i nista. Nisam verovala da ce tako brzo naci osobu koja je jos grdja od Tomice Milosavljevica, jos bezocnija u svojoj ravnodusnosti, i uz to, Tomica je cenjeni strucnjak spec gastroenterolog, a ova SDjD je na nivou ponavljaca drugog razreda srednje medicinske u Kragujevcu.

GuC

pre 12 godina

otkud sad izjava ministarke zdravlja, 'ajde i da izjavi nešto, ali ona daje stručno mišljenje i kaže "sigurno" nije...kao da je lejdi Bekuta to izgovorila, tolika je težina vaše reči Slavice!

Natalija Nikolić

pre 12 godina

„to što je ubica bio na ratištu sigurno ne može biti uzrok današnjeg višestrukog ubistva u Velikoj Ivanči“.
Taman posla da je rat (ratna trauma) mogla biti uzrok te tragedije... A to što u ratovima ljude uče da „mrze“ neprijatelja da ga smatraju „nižim bićem“ takoreći životinjom ma gde bi takva ideologija mržnje mogla da ima bilo kakve loše poledice. Pošto ova izjava „na ničemu ne stoji“ (tj. stoji na živom blatu) ja je razumem jedino kao neukusnu i sramnu ODBRANA RATNE IDEOLOGIJE.
PS. Istraga još nije ni započela ali Đukićka zna da ratni sindrom nije uzrok masakra!!!

i_ona_je_lekar-strasno

pre 12 godina

Kakva diletantkinja. PTSD moze da se javi godinama posle dogadjaja. Ne mora da znaci da ima veze sa ovim konkretnim masakrom, ali ovo sto je izjavila Djukic Dejanovic sramota je za struku, ispada da su nasi lekari diletanti. Ili mozda misli da u eri interneta moze da prodaje maglu!

crni domino

pre 12 godina

Ministarko, a da li moze biti jedan od vise uzroka?
Nesto sumnjam u vasu strucnost kada ovako brzometno donosite zakljucke!
Kao i sa Aflatoksinom - procenite sami!
Kao i sa Tanjicom - neka se snadje sama, mi nemamo para!
Jadna smo mi drzava sa vama!
Sram da vas bude! Podnesite ostavku da nas vise ne brukate!

István

pre 12 godina

"Ovakve situacije mogu se sprečiti tako što će se osobe visokog rizika češće kontrolisati, sa njima češće razgovarati i staviti ih u grupu rizičnih za mentalno razboljevanje", kazala je Đukić Dejanović. "
Ratiste nije uzrok,ali treba cesce kontrolisati?

crni domino

pre 12 godina

Ministarko, a da li moze biti jedan od vise uzroka?
Nesto sumnjam u vasu strucnost kada ovako brzometno donosite zakljucke!
Kao i sa Aflatoksinom - procenite sami!
Kao i sa Tanjicom - neka se snadje sama, mi nemamo para!
Jadna smo mi drzava sa vama!
Sram da vas bude! Podnesite ostavku da nas vise ne brukate!

nemamime

pre 12 godina

Prosto neverovatno da je to rekla jedna ministaraka zdravlja.Imam brata koji boluje od "vijetnamskog sindroma".Sa ratišta je došao 92.Kako je preziveo,samo on to zna.Verovali ili ne nije bio ranjen,ali..Posle pet godina počeo je čudno da se ponaša.Tvrdio je da ga mi(njegova porodica) zelimo da ubijemo.Jedan dan pozvali smo hitnu pomoć i nekako uspeli da ga nagovorimo da ode u bolnicu.Nikada se nije izlečio.Obično takvi bolesnici ostaju bolesni do kraja zivota.Ceo zivot i njemu,a i nama je pošao nizbrdo.Sazivot sa njim je nemoguć.Zašto ovo pišem?Zato što o njemu niko ne vodi računa.Ja ne mogu da ga nagovorim da redovno pije lekove(ni moji roditelji),a bez njegove dozvole ne mozemo da ga nateramo da ode kod lekara,da dobije potrebnu terapiju.Takav je zakon u Srbiji.Nikada ga nisu pozvali iz psihijatrijske ustanove na neki vanredni pregled.Nikada!Vojska Republike Srbije nikada ga nije pozvala na razgovor(ali su ga zvali da ide u rat),da vide kako se ponaša,od čega zivi..i da vide DA LI JE NORMALAN!!!NIKADA!!!I kad pročitam ovakvu izjavu naše ministarke,izvinite ali povraća mi se!!!!

István

pre 12 godina

"Ovakve situacije mogu se sprečiti tako što će se osobe visokog rizika češće kontrolisati, sa njima češće razgovarati i staviti ih u grupu rizičnih za mentalno razboljevanje", kazala je Đukić Dejanović. "
Ratiste nije uzrok,ali treba cesce kontrolisati?

i_ona_je_lekar-strasno

pre 12 godina

Kakva diletantkinja. PTSD moze da se javi godinama posle dogadjaja. Ne mora da znaci da ima veze sa ovim konkretnim masakrom, ali ovo sto je izjavila Djukic Dejanovic sramota je za struku, ispada da su nasi lekari diletanti. Ili mozda misli da u eri interneta moze da prodaje maglu!

trabant

pre 12 godina

Kakva diletantkinja. PTSD moze da se javi godinama posle dogadjaja. Ne mora da znaci da ima veze sa ovim konkretnim masakrom, ali ovo sto je izjavila Djukic Dejanovic sramota je za struku, ispada da su nasi lekari diletanti. Ili mozda misli da u eri interneta moze da prodaje maglu!
(i_ona_je_lekar-strasno, 09. april 2013

U pravu si sasvim...ljudi koji imaju PTSD mogu čak i posle 20god. imati "trigger" ili okidač.. ja sam psihijatar u NL i zao mi je da dotična gospođa ima istu titulu kao i ja. A zašto...zato što cuva svoju poziciju u vladi a ne pomaze ljudima i ne govori istinu.
p.s. vojska holandije plaća SVE što je potrebno njihovim starim borcima koji imaju PTSD. Terapiju,smeštaj i sve ostale probleme sa kojima se pacijenti susreću. A šta radi naša država i vojska za naše? Pa nema niko ni da ih dijagnozira...a o terapiji da ne pr
ičam.
Koga interesuje ova tema neka pročita na linku koji stavljam preko translatora.

http://psychiatrie-nederland.nl/word/ptss/?output=html&androidapp=1&ap=1&wizi_ver=2.0.3

Ko je ovde lud?

pre 12 godina

Slavica Đukić Dejanović je izrekla najobičnije laži, i to zna svako, ko iole zna nešto o posttraumatskom stresnom sindromu. Samo, nažalost, o psihičkim problemima se malo govori.

Kao prvo, ta trauma može da potraje i deceniju. Sledeća laž je što se pravi luda i nadovezuje na informaciju da niko ništa neobično nije primetio. Poznato je da ljudi ovde ćute o takvim stvarima, naročito u manje razvijenim krajevima. Ja sam u mnogo većoj sredini iskusila da TRI DANA RANIJE maltene predvidim jedno samoubistvo (a nisam vidovita), međutim, udovica samoubice navodno nije ništa primetila. I sad se ona oslanja na izjave meštana?

Pretpostavljam da su njeni razlozi sledeći: Tokom ratova je ona bila u vladajućoj garnituri, pa to treba gurnuti pod tepih (bravo za struku!). Izgleda da je pre kraja istrage njen šef odlučio da je problem u zakonu o držanju oružja (a to je i lakše i brže i jeftinije rešiti) a čik da mu se suprotstavi.

Reaktor

pre 12 godina

Ja bih ovoj gospođi izmerio pritisak. Ako ona kao doktor za glavu može da tvrdi nešto a da pacijenta nije srela onda se njoj nešto "javlja" u glavi. Ja nisam bio na ratištu niti sam psiholog. Ali upoznao sam par ljudi koji su bili na liniji i posledice po njihovo mentalno zdravlje su doživotne. Ti ljudi više nikad nemaju potpuni mir. Kako će se to odraziti u životu posle niko ne može da zna.

retko-mudar

pre 12 godina

Ti znas Slavice i Djukic i Dejanovic sta je uzrok. Uzrok si TI i SPS i Sloba i Ivica jer je ova drzava napacena propala zbog tebe i takvih! Uzrok si ti Slavice, uzrok si ti Slavice...

vodoinstalater

pre 12 godina

Gospođo Ministarko,

Da li je nesrećni čovek bio vaš pacijent kada ste tako sigurni i isključivi?
Ja sam siguran samo jedno. Niti ste vi dobar lekar a još manje dobar političar...

Shone

pre 12 godina

ova uvek vrti istu plocu a sad se jos zestoko ispalila. dakle posleratna trauma traje do nekoliko nedelja nakon samog uzroka nastanka. znaci odes u rat u aprilu, nagledas se najgorih uzasa, vratis se u oktobru I ako do novembra ne puknes skroz po savovima - od novembra si k'o Bog! Da li sam ja ovo prebrzo procitao pa reagovao u neverici ili je ona stvarno ovo izjavila?

Ilija Cvorovic

pre 12 godina

Od nekoliko dana do nekoliko nedelja!? Sacuvaj boze...i posle ce mi neko reci kako drzavni fakulteti skoluju kvalitetan kadar. Odmah da se doticnoj politicarki oduzme diploma jer ovo sto je ona rekla ne da je glupost nego je bezobrazluk. Svako od vas ko procita ovaj komentar neka izgugla malo o PTSD-u, koliko moze da traje, posle koliko vremena mogu da se jave posledice i slicno. Evo, slika i prilika toga kakvo nam je zdravstvo. Sram vas bilo Slavice Djukic Dejanovic.

Uros

pre 12 godina

Lupa k'o Maksim... Amerikanci se decenijama mucili sa Vijetnamskim sindromom, a kod nas sve prolazi za nekoliko nedelja, valjda zbog neprskanih jabuka i cistog vazduha...

Johnny Rotten

pre 12 godina

Ne sigurno ce radnik cvecare pobiti ovoliko ljudi.Gospodja svesno laze,a zna dobro,da su vecina povratnika hodajuce tempirane bombe.Veoma malo ljudi koji su bili na ratistu zatrazi strucnu pomoc kako bi lakse prebrodili postratni sindrom.I to je tragicno za nase drustvo,sto se upravo i pokazalo.

penzioner

pre 12 godina

Ovakve konstatacije smatraju se u medicini krajnje nestručnim, nije ni videla pacijenta a donosi zaključke, ova bi mogla i telefonski da leči, užas.Neka malo konsultuje hrvatske i američke psihijatre pa ne bi lupetala ovoliko . Verovatno ovom izjavom želi da nas informiše da SPS nije odgovoran za ratove i posledice istih.

Psych PhD

pre 12 godina

Molim vas da pod hitno date ostavku, jer uopste nemate pojma o cemu pricate. Citajte malo literaturu psihologije i patologije ratnika, pa cete videti. Zao mi je naroda sa ovakvim neobrazovanim ministarima! Sramota, 21 vek je bre, naucite vise o psihologiji i ostalim drustvenim naukama.

DPolitika

pre 12 godina

Veliki ako ne i najveci problem u Srbiji je sto mnogi misle da su sticanjem diplome najpametniji i bogom dani da vode firme,narode i da budu politicari...

Tako i ova gospodja misli da je svet stao danom sticanje njene diplome i da je najverovatnije tehnikom citanja misli utvrdila da citiram: "da to što je ubica bio na ratištu sigurno ne može biti uzrok današnjeg višestrukog ubistva."

Naprosto obozavam sve one koji misle da im je diploma dala pravo da svima drze lekciju a posebno kako se odnose ponekad arogantno prema onima koji nemaju diplomu iz iste struke ili nemaju diplomu uopste.

To sve posebno zbog sledece recenice citiram: "Traume iz rata i posledice tih trauma kroz posttraumatski stresni poremećaj idu nekoliko dana do nekoliko nedelja od momenta traume"

Sramota ste za struku i sramota ste za Srbiju.

Vise od 850.000 veterana vijetnamskog rata je imalo posttraumatski stresni sindrom. Od toga broja od 5 osoba cak je 4 imalo simptome 20-25 godina nakon Vijetnama.

Pitanje za vas i drzavu: Kada je drzava radila bilo kakvo testiranje i razgovor sa svojim pripadnicima vojske (profesionalnim sastavom, rezervnim i vojnicima na odsluzenju vojnog roka)? Kada ste organizovali savetovalista za ljude koji su bili u vojsci? Ja cu reci NIKADA.

I za kraj posto se obrazovanje nezavrsava sticanjem diplome preporucujem vam odlazak na seminar kada se vec rabacujete drzavnim parama bar naucite nesto: http://www.psychotherapy-center.com/Quick_REMAP_Treating_PTSD--Boston.html

marko

pre 12 godina

A nacelnik psihijatrije VMA izjavio da traume mogu da se aktiviraju i 15-20 godina posle nastanka. Malo manje politike,malo vise prakse gospodjo ministarka. Najveci problem je sto je drzavna politika poslednjih 20 godina da se PTSS ne postavlja kao dijagnoza jer su procene da oko 250 000 ljudi pati od nekog oblika.Ko ce posle da placa invalidske penzije i lecenje. U kombinaciji sa nemastinom,nezaposlenoscu i svakodnevnim stresom boga pitaj koliko tempiranih bombi imamo.

Mira kojoj nece da objave komentar

pre 12 godina

Ova zena je, kratko receno, bez veze. Sin Sa porodicom zivi u inostranstvu, nju tako bas briga za bilo koga i bilo sta ovde, ne trepne ni na jedno sramotno obracanje, i nista. Nisam verovala da ce tako brzo naci osobu koja je jos grdja od Tomice Milosavljevica, jos bezocnija u svojoj ravnodusnosti, i uz to, Tomica je cenjeni strucnjak spec gastroenterolog, a ova SDjD je na nivou ponavljaca drugog razreda srednje medicinske u Kragujevcu.

kraja

pre 12 godina

...nije cula za coveka do pre par sati i vec zna dijagnozu i sta jeste i sta nije...!!!!
...sa njenom ocenom trajanja ptsd mnogi lekari u us se ne bi uopste slozili...
...ali, ko su oni...???
...samo 70 godina iskustva na ratistima sirom sveta posle WWII...
...a ministarka je bila u skupstini srbije...to je war zone...

549 motorizovana Prizren

pre 12 godina

Sram vas bilo politicari! Pricate neistine da ne bi doslo do protesta veterana ili panike u narodu, obzirom da u svakoj zgradi ima po neko ko je bio na ratistu. Guranje glave u pesak nije resenje! Pomozite ljudima jer su rizikovali zivot za vas i vase fotelje, vasu decu koju ste "skidali" iz vojske na osnovu laznih bilirubina u krvi. Postojanje nas veterana je realnost, i problemi koje mnogi od nas imaju su realni. Ratovi koje smo vodili su bili realni i vrlo prljavi. Najmanje sto mozete da uradite za ljude kojih ste se odrekli, jeste da im pomognete realnom zdravstvenom zastitom, brigom o mentalnom stanju njih i njihovih porodica. Jer nije ga zena poslala u rat nego vi, politicari, prema tome ne treba ona/porodica da snosi sav teret njegovih problema - nego vi.

gordijanus

pre 12 godina

dobro, bre vucicu sta bi od rekonstrukcije vlade? ajde sad kad ste kosovo stavili na led neko vreme, mogao bi da izbacis iz te vase vlade ministre koji ne rade dobor; ova je jedna od kandidata za aut. uz mrkonjica, koji pravi vise koncerate ane bekute nego km puta...knezevic takodje jer je vas...

shox

pre 12 godina

Koje šuplje izjave bez nagoveštaja akcije: "smatra da treba preventivno delovati...", "ovakve situacije mogu se sprečiti tako što...". Potom izjava da se efekti ispoljavaju najviše nekoliko nedelja posle njenog nastanka. Sudeći po brojnim primerima iz naše i tuđe istorije ratnog sindroma, upravo je obrnuto slučaj. Ministarka zdravlja je poput ministra poljoprivrede totalni diletant.

Kao i sa aflatoksinom, ovaj problem ćemo rešiti sa par bolno glupih izjava uz narihtavanje granicu na 20 ubijenih kao prag gde se ratni staž uzima u obzir kao mogući uzrok. Strašno! Dosta je bilo ove diletantske Vlade!

Milos

pre 12 godina

Svaka cast ministarki na njenoj diplomi, ali ocigledno nije skoro imala praksu. PTSD se javlja nekoliko dana do nekoliko nedelja posle momenta traume? Mozda gresim, ali mislim da je to daleko od istine.

winston

pre 12 godina

Halo, covek sigurno moze da je nosio teskocu u sebe vec 20 godina, i jos kako. To se desavo stalno, po ceo svet. Sto vi stalno izlazite sa budalastine za svaku pricu, kao i za aflatoksinu? Bolje da cutite, onda ce izgledati pomatnija.

ex demokrata 1

pre 12 godina

ma gde ce covek u Srbiji da se leci,da li ova uopste i zna kakvo je stanje u zdravstvu? Samo kukaju na plate,malo im je 1000 e,a pacijente tretiraju kao stoku !

Natalija Nikolić

pre 12 godina

„to što je ubica bio na ratištu sigurno ne može biti uzrok današnjeg višestrukog ubistva u Velikoj Ivanči“.
Taman posla da je rat (ratna trauma) mogla biti uzrok te tragedije... A to što u ratovima ljude uče da „mrze“ neprijatelja da ga smatraju „nižim bićem“ takoreći životinjom ma gde bi takva ideologija mržnje mogla da ima bilo kakve loše poledice. Pošto ova izjava „na ničemu ne stoji“ (tj. stoji na živom blatu) ja je razumem jedino kao neukusnu i sramnu ODBRANA RATNE IDEOLOGIJE.
PS. Istraga još nije ni započela ali Đukićka zna da ratni sindrom nije uzrok masakra!!!

tasko

pre 12 godina

o otkud vi ministarko.vase ministarstvo je daleko najlosije kao i vasa malenkost.nije mi jasno kako vi bas znate da ucesce u ratu ne moze biti pokretac ovakvog pokolja .

Marko

pre 12 godina

A sta je po vama uzrok kad ste toliko strucni,nekako suvise lako ste doneli ovaj zakljucak.Ili samo perete ruke od svega sto nije dobro po vas....

bane

pre 12 godina

Mozda je covek ovih dana presedeo ispred televizora. Ja sam presedeo, sticajem okolnosti, i imao sam ne bas takve ali slicne ideje. Ovakav program mogu da podnesu samo jaki ili bezosecajni a da ne odlepe.Ako mediji ne prestanu da loze ljude ili bar malo ne uspore, ovakvi slucaje ce se ponavljati. Zasto se svi prave kao da im nije jasno?

ultrasrbin

pre 12 godina

Da ste procitali ista mozda ne bi ste tvrdili u prazno. Traume mogu biti gurnute duboko u podvest i okidac posle nekoliko desetina godina moze biti nesto sto nikom nije ni jasno ni prihvatljivo, a ponajmanje ocigledno.
Evo izvolite mozda nesto i naucite http://en.wikipedia.org/wiki/Posttraumatic_stress_disorder . kao sto cete videti simptomi su zabelezeni 20-25 godina posle Vijetnama.

ja

pre 12 godina

"Traume iz rata i posledice tih trauma kroz posttraumatski stresni poremećaj idu nekoliko dana do nekoliko nedelja od momenta traume"
Nisam stručnjak ali mislim da mogu da traju znatno duže, mislim da takva iskustva često potpuno menjaju ljude, rasturaju brakove i porodice, pojedine žrtve pribegavaju alkoholu, sve naravno zavisi od pojedinca i traume kroz koje je prošao...

GuC

pre 12 godina

otkud sad izjava ministarke zdravlja, 'ajde i da izjavi nešto, ali ona daje stručno mišljenje i kaže "sigurno" nije...kao da je lejdi Bekuta to izgovorila, tolika je težina vaše reči Slavice!

Mile

pre 12 godina

Drugari možda ona ne sme da izjavi da je uzrok bila trauma sa ratišta, pa koliko jos ima nasih bivsih boraca koji jos nisu dobri posle svog tog pakla na ratištima.Ko zna sta bi moglo to još da prouzrokuje u glavama onih koji vuku još te posledice.

Milan

pre 12 godina

Postovana draga ministarko prvo ljudi koji su bili na ratistu i koji su preziveli traume na istom ne mozes ih voditi na grupne terapije pogotovo ne tamo gde je previse rizicno tj gde su razne obolele osobe raznih manira ili pak slicnih problema jer osoba koja je bila na ratistu i svacega se nagledala tamo nece gledati na svet kao svi normalni ljudi nego ce gledati na ljude kao na neprijatelja. Sto ovo kazem kazem jer kad neko dodje sa ratista i pritom je imao neprijatne trenutke naravno da ce svaki pogresan korak osobe tumaciti pogresno a da ne pricam pri tom kada se nadje u situaciji sa osobom koja u tom trenutku ima orudje ili oruzje logicno resenje je da je ljubisa neposredno pre ubistva imao traumaticni sok i u tom trenutku je shvatio da je celo selo okruzeno neprijateljima i da je uzrok svega toga ratiste veoma je slozno i logicno

Baki

pre 12 godina

E moja Slavice i Milorade,tragicno je to sto ovakve stvari treba da se dese da bih vi reagovali.Slavica je

i trebala je na vreme ukazati kako lekari opste prakse treba da ustanove dijagnozu mentalno obolelih ljudi i naprave program lecenja.Dobro jutro i tebi Milorade.Bar ti trebas da znas da se rucne granate i oruzje prodaju kao bombone u Srbiji.Malo nam je rata bilo,pa trebamo jos da brinemo da nam komsija ne upadne u kucu i sve pobije,zahvaljujuci vasim propustima.Zar vi niste strucna lica koja treba da rade na nasoj buducnosti,a ne istrebljenju.Za ceo ovaj zlocin ja samo vas smatram najvecim krivcima jer vi svoj posao neobavljate.Treba da vas je sramota.

Marina

pre 12 godina

Pa Veljovicu, posto si sve dozvole za nosenje oruzja licno ti odobrio, resi problem. Grehota je da zbog tebe nesposobnog stradaju neduzna deca

Možda nije prošao KATARZU!?

pre 12 godina

Da li ste primetili da ste gotovo unisono doneli odluku da ubica boluje od PTSP-a!? Nek' mi bar neko od vas, stručnajka na daljinu, objasni kako ste došli do toga. Samo, molim vas, nemojte krucijalni argument 'bio je na ratištu'! Bio sam i ja i poznajem stotine drugih, kao uostalom i mnogi od vas, pa ništa. Iz tog valja zaključiti da verovatnoča, koja možda i postoji, zapravo je minimalna.
No, dobro, da se vratimo na...kako ste zaključili da je PTSP? Molim, bar neko.

Dragan

pre 12 godina

Koliko je ljudi bilo na ratištu a koliko ih je izvršilo ovakav zločin? Sad bi svi da izmisle razlog što je neko "pukao".

Na kojem ratištu je bio Brejvik?

potomak ratnika za srbiju !!!

pre 12 godina

alo bre pa koje crno ratiste od pre 20 godina pa imala je srbija i veca i gora ratista te balkanski te PRVI SVETSKI te drugi svetski te bombardovanje i ne samo srbija nego i druge zemlje su imale ako ne isti ono slican slucaj pa se ovo nije desavalo jednostavno covek je pukao psihicki iz ko zna kog razloga ko zna sta se tu izdesavalo !

bezimena

pre 12 godina

alo bre pa koje crno ratiste od pre 20 godina pa imala je srbija i veca i gora ratista te balkanski te PRVI SVETSKI te drugi svetski te bombardovanje i ne samo srbija nego i druge zemlje su imale ako ne isti ono slican slucaj pa se ovo nije desavalo jednostavno covek je pukao psihicki iz ko zna kog razloga ko zna sta se tu izdesavalo !
(potomak ratnika za srbiju !!!, 9. april 2013 21:57)

Oslobodilački ratovi retko kada ostavljaju PTS, za razliku od osvajačkih, još više gradjanskih, u kojima se ubija komšija, neko ko govori isti jezik i sl. zato su i posledica ovih drugih daleko teže i dugotrajnije po psihu učesnika, ali i društva u celini.

Sramna izjava

pre 12 godina

Ova izjava je toliko jadna da nemam reci, ali, od koga dolazi, nije nista neocekivano. Covek ratovao za drzavu, nije dobio nista od nje, izgubio posao, osetio se odbacenim, izneverenim, besmislenim bicem i, nazalost, etiketirao drustvo kao krivce ili saucesnike za svoje beznadje, a to su prve komsije, rodbina...
Druga bitna stvar jeste to sto u ovako teskoj ekonomskoj situaciji, bedi, niskom standardu i nezaposlenosti nemate nikakav protest, strajk, bunt protiv vlasti i vladajuce elite. To stvara ocajanje u pojedincu da on, kao individua, ne moze nista bitno da promeni. Tako nastaje stanje apatije, beznadja, depresije iz koje, nazalost, nastaju ovakvi zlocini.

jedan obican psiholog

pre 12 godina

kakav predsednik, takva i ministarka...oboje totalni diletanti u struci (citaj "ko im dade diplomu, iliti gde je kupise?"). Uza stuka mi je PTSD. Stvar je upravo suprotna od onog sto drugarica Slavica kaze: simptomi koji se jave neposedno posle traumatskog dogadjaja se dijagnostikuju kao Akutni stresni poremecaj. Samo ukoliko se simptomi POJAVE VISE OD MESEC DANA NAKON TRAUMATE poremecaj se dijagnostikuje kao Posttraumatski stresni poremecaj ili PTSD (engleska skracenica). Koga zanima neka pogleda kriterijume u medjunarodnoj klasifikaciji psihickih poremecaja DSM 4..cak i ako drugarica Slavica ne zna svoj zanat (sto je vise nego ocito) mogli bi njeni mnogobrojni i dobro placeni savetnici da se potrude da barem ne isijava neintiligenciju (pa svaki osnovac danas moze sve da izgugla. Mogla je i drugarica Slavica, pre nego sto se istrcala sa svojom strucnoscu, ali je niko nije savetovao...sta ce sirota).

sanja

pre 12 godina

Ministarka je psihijatar po zanimanju, a ne zna da simptomi moraju trajati NAJMANJE mesec dana da bi se postavila dijagnoze posttraumatskog stresnog poremecaja... Sramota!

ivek

pre 12 godina

Ratište po ovoj ženi nije uzrok,zbog toga,ako bi priznala da je ratište uzrok ona i većina ove vlasti bi bili odgovorni jer su oni slali ljude na ratište a i dobrovoljno učestvovali.Jedan iz vrha vlasti je tamo postao i vojvoda.Ministarka ovom izjavom brani sebe i ostale koji su podsticali ratove.Setimo se malo tih godina.

lekar opste prakse

pre 12 godina

Ministarki preporucujem da ponovo procita udzbenik psihijatrije,mislim da su joj promakle neke bitne cinjenice kada moze ovako nesto da izjavi...

stevan

pre 12 godina

Na fakultetu sam polagao psihologiju kod visestrukog doktora nauka. Posebni doktorati za teoriju, dijagnostiku i lecenje. E takav strucnjak je posle svih ispita jednostavno rekao da o ovome, ljudskoj psihi, niko i nikada sa sigurnoscu nije znao sve. Niti svi zajedno znamo sve. Ova gospodja je obican politicar, neodgovoran lekar i ocajan ministar.

Bradonja

pre 12 godina

@ Mozda nije prosao KATARZU. Niko nije sa sigurnoscu tvrdio ovde da jeste zbog rata, znaci mozda jeste, ali i ne mora da znaci. Problem je u tome sto je ona izjavila da je nemoguce da je to sto je bio u ratu posledica ovog masakra, sto prvo nema veze s mozgom jer je to vise nego realan scenario, a drugo, odkud i ona zna da nije, jel mozda pricala sa njim, jel mu radila psihoterapiju pa zna..? Ona je tako odvalila da je to strasno.

Zimbabve

pre 12 godina

Mozda gresim, ali polovina tih ratnih invalida su dobrovoljno odlazili, gubili ratove koje vecina nas nije ni zelelo, prvi stajali uz Milosevica i podrzavali ga... A sada traze neku odstetu. Zao mi je ljudi koji su morali! "Za pametnog coveka svaki rat je u startu izgubljen"

Boban

pre 12 godina

Zena bez lica ili covek bez lica, kako hocete... kakva izjava koja vredja i najneinteligentnije ljude gde iz topline fotelje, omamljena vlascu, zena otudjena od surove realnosti danasnje gotovo polumtrve Srbije, daje sebi za pravo da nestrucno komentarise tragediju ciji uzrok sigurno nisu blagostanje i normalan zivot u ovoj bolesnoj zemlji... da je ova drzava imalo odgovorna, posle ovakve nebuloze, doticna bi bila istog trenutka smenjena! Najiskrenije saucesce porodicama nastradalih!

zaki

pre 12 godina

Kasnije će se vaditi na to da je rekla "neposredni" uzrok. Pa Slavice svi znamo da nešto što se desilo davno ne može biti neposredni uzrok, ali nije o tome uopšte reč...

master diplomaccc+

pre 12 godina

ova ne zna gde tera vise, prvo ohrabrivanje ljudi da piju kontaminirano mleko pa sad "vijetnamski sindrom"!?
Inace medju nama, koji smo svo to vreme ludosti osetili na svojoj kozi taj poremecaj se zove "Vukovarski sindrom" i znam za bar 10 ljudi iz moje cete koji su izbrsili samoubistvo, bar 15 koji su postali narkomani i teski alkoholicari, a ovo sto je ovaj ludak uradio je po meni sizofrenija, verovatno skrivana dok nije eksplodirala.
Neverovatno je da niko ne ispituje istoriju mentalnih bolesti u njegovoj porodici, mislim da bi to potvrdilo dijagnozu sizofrenije.
A to sto takav covek poseduje oruzje i dozvolu za njega, samo pokazuje koliko smo divlje drustvo.

j

pre 12 godina

Poenta je da se simptomi PTSP pokazu ubrzo posle traume, tj. da nije mogao da 20 godina skriva takav poremecaj. To je prakticno rekao i
http://www.b92.net/video/videos.php?nav_category=905&yyyy=2013&mm=04&dd=09&nav_id=703449

Dr

pre 12 godina

@nemamime

Specijalizant sam psihijatrije u jednoj provincijskoj bolnici. Kad dođe do pogoršanja, porodica se obrati lekaru/socijalnom radniku u našoj službi i piše se poziv pacijentu da dođe na kontrolni pregled ili češće, u zavisnosti od podataka koje dobijemo, nalog za privođenje od strane MUPa. Verovatno neki sličan mehanizam postoji i u Vašem gradu, raspitajte se, čoveku je očigledno potrebna pomoć! Naš sistem funkcioniše tako da je za prvi korak neophodna Vaša upornost i obaveštenost kome da se obratite, a ako se Vi ne borite za člana porodice, niko drugi i neće. Želim Vam uspeha, ne odustajte

Kosta

pre 12 godina

Ne znam sta je uzrok, ali smatram da gospodja niti iko drugi ne moze nista kategoricno da odbacuje bez kompletnog uvida u sitauciju.
Negde sam procitao da su otac i stric ubice svojevremeno izvrsili samoubistvo.
Ako je to tacno, onda postoji porodicna istorija koja ukazuje na mentalni problem.

m.

pre 12 godina

laksi mozdani udar je takodje moguci razlog pomracenja svesti. akutni bol koji moze izazvati nenormalno psihoticno ponasanje usled nemogucnosti prihvatanja situacije.

veteran 91-92

pre 12 godina

gospodjo ministarka jer vi to sa vasom uredbom otezaste nabavku anti depresiva i ostalih lekova za smirenje i opustanje bravo prvi rezultati su vam epohalni a oni koji pisu o prvom i drugom ratu treba da znaju da su ti ljudi iz tih ratova izlazili u drzave sa perspektivom i napretkom a iz ovih ratova su izlazili u drzavu bez perspektive i sve goru i goru pa je dovoljan i naj blesaviji povod da pukne i napravi sta napravi boim se da vam diagnoza nije tacna sobzirom na kolicinu porodnicnog nasilja i porodicnih i uopste ubistava i samoubistava u ovoj nasoj jadnoj bez perspektivnoj drzavi i bez imalo vidljivog svetla na kraju tunela budite ubedjeni da ako ne pocnete da resavate zivotno znacajna dela za narod ni vi a i niko iz vlasti a i bilo ko drugi nece moci mirno da prodje ulicom ne zato sto vam ja pretim nego ce to jednostavno biti tako i takav ce zivot biti normalan sada smo vec na ivici takvog zivota jer gde god se okrenes spasa nema i traume se skupljaju i skupljaju i onda kvrc

MUKNAVI

pre 12 godina

Zbog posledica od ratista i rata nije ovaj obican gradjanin krenuo od kuce do kuce i ubijao` komsije. Boravak u ovakovoj drzavi u kojoj `brblja budala,pametan cuti a fukra se bogati` i jase obicne Gradjane,ovakvih tragedija bice sve vise,ne bilo ih,dok se konacno ne dosete obicni Gradjani,kako ih vi pokondirene tikve nazivate, i krenu kurtama ,murtama na vrta da njih priupitaju za juncko zdravlje.Tek posle toga u Srbiji krecu promene.Bez toga ..nema promena,jer one ne odgovaraju vama koji se obadate oko i u vlasti sa svojim poklisarama koje obozavaju radna mesta,plate,bez rada.Gospodjo ,dal` mi mozemo to sto vi svi radite i proizvedete da izvezemo i prodamo a`?Ne mozemo,to je bezvredno i ne treba nikome.Zato se zaduzujete ,rasprodajete nasledjeno,za vase plate,provode,tajkune lopine a to ipak ima kraja, jer gospodjo Auto elektro,nicija nije do zore !!

kanrar

pre 12 godina

Zašto je morala da komentariše , kada se nešto ovakvo desi svaki komentar je suvišan .
Međutim to je slika naših
političara , sve bi analizirali jer možda im to donese političku korist .
Samo jedna reč , sve ostalo je višak .
Tragedija ,

blebetalo

pre 12 godina

Ovo je jedna u nizu pausalnih izjava koje bas nemaju dodira sa stvarnoscu.Moj recept;nema vise ratova,sukoba,nafte,banaka,politicara,advokata,bullinga na poslu i u skolama,banaka,nafte,coca cole...dakle,svi su ljudi braca...nemoguca misija!Znaju to i psihijatri,vrlo dobro,ali farmaceutska industrija je jedna od vodecih u svjetu,depresija je veliki dio kolaca u istoj,kao i druga psihomaticna raspolozenja,...dakle,sve je ovo bla,bla,truc,truc!Dok je nas,bice i ovoga...ko ne vjeruje,neka samo dalje prati vjesti.

bobo

pre 12 godina

Lako je gospodji ministarki. Autoritet profesora daje tesku tezinu njenim dijagnozama, taman i da su pogresne.

A tek komentari! Koliko nediplomiranih specijalista opste prakse i takoreci medicinskih talenata, cudo jedno.

potomak ratnika za srbiju !!!

pre 12 godina

alo bre pa koje crno ratiste od pre 20 godina pa imala je srbija i veca i gora ratista te balkanski te PRVI SVETSKI te drugi svetski te bombardovanje i ne samo srbija nego i druge zemlje su imale ako ne isti ono slican slucaj pa se ovo nije desavalo jednostavno covek je pukao psihicki iz ko zna kog razloga ko zna sta se tu izdesavalo !

Možda nije prošao KATARZU!?

pre 12 godina

Da li ste primetili da ste gotovo unisono doneli odluku da ubica boluje od PTSP-a!? Nek' mi bar neko od vas, stručnajka na daljinu, objasni kako ste došli do toga. Samo, molim vas, nemojte krucijalni argument 'bio je na ratištu'! Bio sam i ja i poznajem stotine drugih, kao uostalom i mnogi od vas, pa ništa. Iz tog valja zaključiti da verovatnoča, koja možda i postoji, zapravo je minimalna.
No, dobro, da se vratimo na...kako ste zaključili da je PTSP? Molim, bar neko.

Dragan

pre 12 godina

Koliko je ljudi bilo na ratištu a koliko ih je izvršilo ovakav zločin? Sad bi svi da izmisle razlog što je neko "pukao".

Na kojem ratištu je bio Brejvik?

crni domino

pre 12 godina

Ministarko, a da li moze biti jedan od vise uzroka?
Nesto sumnjam u vasu strucnost kada ovako brzometno donosite zakljucke!
Kao i sa Aflatoksinom - procenite sami!
Kao i sa Tanjicom - neka se snadje sama, mi nemamo para!
Jadna smo mi drzava sa vama!
Sram da vas bude! Podnesite ostavku da nas vise ne brukate!

István

pre 12 godina

"Ovakve situacije mogu se sprečiti tako što će se osobe visokog rizika češće kontrolisati, sa njima češće razgovarati i staviti ih u grupu rizičnih za mentalno razboljevanje", kazala je Đukić Dejanović. "
Ratiste nije uzrok,ali treba cesce kontrolisati?

winston

pre 12 godina

Halo, covek sigurno moze da je nosio teskocu u sebe vec 20 godina, i jos kako. To se desavo stalno, po ceo svet. Sto vi stalno izlazite sa budalastine za svaku pricu, kao i za aflatoksinu? Bolje da cutite, onda ce izgledati pomatnija.

bezimena

pre 12 godina

alo bre pa koje crno ratiste od pre 20 godina pa imala je srbija i veca i gora ratista te balkanski te PRVI SVETSKI te drugi svetski te bombardovanje i ne samo srbija nego i druge zemlje su imale ako ne isti ono slican slucaj pa se ovo nije desavalo jednostavno covek je pukao psihicki iz ko zna kog razloga ko zna sta se tu izdesavalo !
(potomak ratnika za srbiju !!!, 9. april 2013 21:57)

Oslobodilački ratovi retko kada ostavljaju PTS, za razliku od osvajačkih, još više gradjanskih, u kojima se ubija komšija, neko ko govori isti jezik i sl. zato su i posledica ovih drugih daleko teže i dugotrajnije po psihu učesnika, ali i društva u celini.

j

pre 12 godina

Poenta je da se simptomi PTSP pokazu ubrzo posle traume, tj. da nije mogao da 20 godina skriva takav poremecaj. To je prakticno rekao i
http://www.b92.net/video/videos.php?nav_category=905&yyyy=2013&mm=04&dd=09&nav_id=703449

ex demokrata 1

pre 12 godina

ma gde ce covek u Srbiji da se leci,da li ova uopste i zna kakvo je stanje u zdravstvu? Samo kukaju na plate,malo im je 1000 e,a pacijente tretiraju kao stoku !

Mile

pre 12 godina

Drugari možda ona ne sme da izjavi da je uzrok bila trauma sa ratišta, pa koliko jos ima nasih bivsih boraca koji jos nisu dobri posle svog tog pakla na ratištima.Ko zna sta bi moglo to još da prouzrokuje u glavama onih koji vuku još te posledice.

Reaktor

pre 12 godina

Ja bih ovoj gospođi izmerio pritisak. Ako ona kao doktor za glavu može da tvrdi nešto a da pacijenta nije srela onda se njoj nešto "javlja" u glavi. Ja nisam bio na ratištu niti sam psiholog. Ali upoznao sam par ljudi koji su bili na liniji i posledice po njihovo mentalno zdravlje su doživotne. Ti ljudi više nikad nemaju potpuni mir. Kako će se to odraziti u životu posle niko ne može da zna.

trabant

pre 12 godina

Kakva diletantkinja. PTSD moze da se javi godinama posle dogadjaja. Ne mora da znaci da ima veze sa ovim konkretnim masakrom, ali ovo sto je izjavila Djukic Dejanovic sramota je za struku, ispada da su nasi lekari diletanti. Ili mozda misli da u eri interneta moze da prodaje maglu!
(i_ona_je_lekar-strasno, 09. april 2013

U pravu si sasvim...ljudi koji imaju PTSD mogu čak i posle 20god. imati "trigger" ili okidač.. ja sam psihijatar u NL i zao mi je da dotična gospođa ima istu titulu kao i ja. A zašto...zato što cuva svoju poziciju u vladi a ne pomaze ljudima i ne govori istinu.
p.s. vojska holandije plaća SVE što je potrebno njihovim starim borcima koji imaju PTSD. Terapiju,smeštaj i sve ostale probleme sa kojima se pacijenti susreću. A šta radi naša država i vojska za naše? Pa nema niko ni da ih dijagnozira...a o terapiji da ne pr
ičam.
Koga interesuje ova tema neka pročita na linku koji stavljam preko translatora.

http://psychiatrie-nederland.nl/word/ptss/?output=html&androidapp=1&ap=1&wizi_ver=2.0.3

Zimbabve

pre 12 godina

Mozda gresim, ali polovina tih ratnih invalida su dobrovoljno odlazili, gubili ratove koje vecina nas nije ni zelelo, prvi stajali uz Milosevica i podrzavali ga... A sada traze neku odstetu. Zao mi je ljudi koji su morali! "Za pametnog coveka svaki rat je u startu izgubljen"

bane

pre 12 godina

Mozda je covek ovih dana presedeo ispred televizora. Ja sam presedeo, sticajem okolnosti, i imao sam ne bas takve ali slicne ideje. Ovakav program mogu da podnesu samo jaki ili bezosecajni a da ne odlepe.Ako mediji ne prestanu da loze ljude ili bar malo ne uspore, ovakvi slucaje ce se ponavljati. Zasto se svi prave kao da im nije jasno?

Mira kojoj nece da objave komentar

pre 12 godina

Ova zena je, kratko receno, bez veze. Sin Sa porodicom zivi u inostranstvu, nju tako bas briga za bilo koga i bilo sta ovde, ne trepne ni na jedno sramotno obracanje, i nista. Nisam verovala da ce tako brzo naci osobu koja je jos grdja od Tomice Milosavljevica, jos bezocnija u svojoj ravnodusnosti, i uz to, Tomica je cenjeni strucnjak spec gastroenterolog, a ova SDjD je na nivou ponavljaca drugog razreda srednje medicinske u Kragujevcu.

Psych PhD

pre 12 godina

Molim vas da pod hitno date ostavku, jer uopste nemate pojma o cemu pricate. Citajte malo literaturu psihologije i patologije ratnika, pa cete videti. Zao mi je naroda sa ovakvim neobrazovanim ministarima! Sramota, 21 vek je bre, naucite vise o psihologiji i ostalim drustvenim naukama.

Ko je ovde lud?

pre 12 godina

Slavica Đukić Dejanović je izrekla najobičnije laži, i to zna svako, ko iole zna nešto o posttraumatskom stresnom sindromu. Samo, nažalost, o psihičkim problemima se malo govori.

Kao prvo, ta trauma može da potraje i deceniju. Sledeća laž je što se pravi luda i nadovezuje na informaciju da niko ništa neobično nije primetio. Poznato je da ljudi ovde ćute o takvim stvarima, naročito u manje razvijenim krajevima. Ja sam u mnogo većoj sredini iskusila da TRI DANA RANIJE maltene predvidim jedno samoubistvo (a nisam vidovita), međutim, udovica samoubice navodno nije ništa primetila. I sad se ona oslanja na izjave meštana?

Pretpostavljam da su njeni razlozi sledeći: Tokom ratova je ona bila u vladajućoj garnituri, pa to treba gurnuti pod tepih (bravo za struku!). Izgleda da je pre kraja istrage njen šef odlučio da je problem u zakonu o držanju oružja (a to je i lakše i brže i jeftinije rešiti) a čik da mu se suprotstavi.

Ilija Cvorovic

pre 12 godina

Od nekoliko dana do nekoliko nedelja!? Sacuvaj boze...i posle ce mi neko reci kako drzavni fakulteti skoluju kvalitetan kadar. Odmah da se doticnoj politicarki oduzme diploma jer ovo sto je ona rekla ne da je glupost nego je bezobrazluk. Svako od vas ko procita ovaj komentar neka izgugla malo o PTSD-u, koliko moze da traje, posle koliko vremena mogu da se jave posledice i slicno. Evo, slika i prilika toga kakvo nam je zdravstvo. Sram vas bilo Slavice Djukic Dejanovic.

bobo

pre 12 godina

Lako je gospodji ministarki. Autoritet profesora daje tesku tezinu njenim dijagnozama, taman i da su pogresne.

A tek komentari! Koliko nediplomiranih specijalista opste prakse i takoreci medicinskih talenata, cudo jedno.

nemamime

pre 12 godina

Prosto neverovatno da je to rekla jedna ministaraka zdravlja.Imam brata koji boluje od "vijetnamskog sindroma".Sa ratišta je došao 92.Kako je preziveo,samo on to zna.Verovali ili ne nije bio ranjen,ali..Posle pet godina počeo je čudno da se ponaša.Tvrdio je da ga mi(njegova porodica) zelimo da ubijemo.Jedan dan pozvali smo hitnu pomoć i nekako uspeli da ga nagovorimo da ode u bolnicu.Nikada se nije izlečio.Obično takvi bolesnici ostaju bolesni do kraja zivota.Ceo zivot i njemu,a i nama je pošao nizbrdo.Sazivot sa njim je nemoguć.Zašto ovo pišem?Zato što o njemu niko ne vodi računa.Ja ne mogu da ga nagovorim da redovno pije lekove(ni moji roditelji),a bez njegove dozvole ne mozemo da ga nateramo da ode kod lekara,da dobije potrebnu terapiju.Takav je zakon u Srbiji.Nikada ga nisu pozvali iz psihijatrijske ustanove na neki vanredni pregled.Nikada!Vojska Republike Srbije nikada ga nije pozvala na razgovor(ali su ga zvali da ide u rat),da vide kako se ponaša,od čega zivi..i da vide DA LI JE NORMALAN!!!NIKADA!!!I kad pročitam ovakvu izjavu naše ministarke,izvinite ali povraća mi se!!!!

Johnny Rotten

pre 12 godina

Ne sigurno ce radnik cvecare pobiti ovoliko ljudi.Gospodja svesno laze,a zna dobro,da su vecina povratnika hodajuce tempirane bombe.Veoma malo ljudi koji su bili na ratistu zatrazi strucnu pomoc kako bi lakse prebrodili postratni sindrom.I to je tragicno za nase drustvo,sto se upravo i pokazalo.

Natalija Nikolić

pre 12 godina

„to što je ubica bio na ratištu sigurno ne može biti uzrok današnjeg višestrukog ubistva u Velikoj Ivanči“.
Taman posla da je rat (ratna trauma) mogla biti uzrok te tragedije... A to što u ratovima ljude uče da „mrze“ neprijatelja da ga smatraju „nižim bićem“ takoreći životinjom ma gde bi takva ideologija mržnje mogla da ima bilo kakve loše poledice. Pošto ova izjava „na ničemu ne stoji“ (tj. stoji na živom blatu) ja je razumem jedino kao neukusnu i sramnu ODBRANA RATNE IDEOLOGIJE.
PS. Istraga još nije ni započela ali Đukićka zna da ratni sindrom nije uzrok masakra!!!

i_ona_je_lekar-strasno

pre 12 godina

Kakva diletantkinja. PTSD moze da se javi godinama posle dogadjaja. Ne mora da znaci da ima veze sa ovim konkretnim masakrom, ali ovo sto je izjavila Djukic Dejanovic sramota je za struku, ispada da su nasi lekari diletanti. Ili mozda misli da u eri interneta moze da prodaje maglu!

kraja

pre 12 godina

...nije cula za coveka do pre par sati i vec zna dijagnozu i sta jeste i sta nije...!!!!
...sa njenom ocenom trajanja ptsd mnogi lekari u us se ne bi uopste slozili...
...ali, ko su oni...???
...samo 70 godina iskustva na ratistima sirom sveta posle WWII...
...a ministarka je bila u skupstini srbije...to je war zone...

tasko

pre 12 godina

o otkud vi ministarko.vase ministarstvo je daleko najlosije kao i vasa malenkost.nije mi jasno kako vi bas znate da ucesce u ratu ne moze biti pokretac ovakvog pokolja .

Baki

pre 12 godina

E moja Slavice i Milorade,tragicno je to sto ovakve stvari treba da se dese da bih vi reagovali.Slavica je

i trebala je na vreme ukazati kako lekari opste prakse treba da ustanove dijagnozu mentalno obolelih ljudi i naprave program lecenja.Dobro jutro i tebi Milorade.Bar ti trebas da znas da se rucne granate i oruzje prodaju kao bombone u Srbiji.Malo nam je rata bilo,pa trebamo jos da brinemo da nam komsija ne upadne u kucu i sve pobije,zahvaljujuci vasim propustima.Zar vi niste strucna lica koja treba da rade na nasoj buducnosti,a ne istrebljenju.Za ceo ovaj zlocin ja samo vas smatram najvecim krivcima jer vi svoj posao neobavljate.Treba da vas je sramota.

retko-mudar

pre 12 godina

Ti znas Slavice i Djukic i Dejanovic sta je uzrok. Uzrok si TI i SPS i Sloba i Ivica jer je ova drzava napacena propala zbog tebe i takvih! Uzrok si ti Slavice, uzrok si ti Slavice...

DPolitika

pre 12 godina

Veliki ako ne i najveci problem u Srbiji je sto mnogi misle da su sticanjem diplome najpametniji i bogom dani da vode firme,narode i da budu politicari...

Tako i ova gospodja misli da je svet stao danom sticanje njene diplome i da je najverovatnije tehnikom citanja misli utvrdila da citiram: "da to što je ubica bio na ratištu sigurno ne može biti uzrok današnjeg višestrukog ubistva."

Naprosto obozavam sve one koji misle da im je diploma dala pravo da svima drze lekciju a posebno kako se odnose ponekad arogantno prema onima koji nemaju diplomu iz iste struke ili nemaju diplomu uopste.

To sve posebno zbog sledece recenice citiram: "Traume iz rata i posledice tih trauma kroz posttraumatski stresni poremećaj idu nekoliko dana do nekoliko nedelja od momenta traume"

Sramota ste za struku i sramota ste za Srbiju.

Vise od 850.000 veterana vijetnamskog rata je imalo posttraumatski stresni sindrom. Od toga broja od 5 osoba cak je 4 imalo simptome 20-25 godina nakon Vijetnama.

Pitanje za vas i drzavu: Kada je drzava radila bilo kakvo testiranje i razgovor sa svojim pripadnicima vojske (profesionalnim sastavom, rezervnim i vojnicima na odsluzenju vojnog roka)? Kada ste organizovali savetovalista za ljude koji su bili u vojsci? Ja cu reci NIKADA.

I za kraj posto se obrazovanje nezavrsava sticanjem diplome preporucujem vam odlazak na seminar kada se vec rabacujete drzavnim parama bar naucite nesto: http://www.psychotherapy-center.com/Quick_REMAP_Treating_PTSD--Boston.html

vodoinstalater

pre 12 godina

Gospođo Ministarko,

Da li je nesrećni čovek bio vaš pacijent kada ste tako sigurni i isključivi?
Ja sam siguran samo jedno. Niti ste vi dobar lekar a još manje dobar političar...

Marina

pre 12 godina

Pa Veljovicu, posto si sve dozvole za nosenje oruzja licno ti odobrio, resi problem. Grehota je da zbog tebe nesposobnog stradaju neduzna deca

gordijanus

pre 12 godina

dobro, bre vucicu sta bi od rekonstrukcije vlade? ajde sad kad ste kosovo stavili na led neko vreme, mogao bi da izbacis iz te vase vlade ministre koji ne rade dobor; ova je jedna od kandidata za aut. uz mrkonjica, koji pravi vise koncerate ane bekute nego km puta...knezevic takodje jer je vas...

penzioner

pre 12 godina

Ovakve konstatacije smatraju se u medicini krajnje nestručnim, nije ni videla pacijenta a donosi zaključke, ova bi mogla i telefonski da leči, užas.Neka malo konsultuje hrvatske i američke psihijatre pa ne bi lupetala ovoliko . Verovatno ovom izjavom želi da nas informiše da SPS nije odgovoran za ratove i posledice istih.

GuC

pre 12 godina

otkud sad izjava ministarke zdravlja, 'ajde i da izjavi nešto, ali ona daje stručno mišljenje i kaže "sigurno" nije...kao da je lejdi Bekuta to izgovorila, tolika je težina vaše reči Slavice!

Shone

pre 12 godina

ova uvek vrti istu plocu a sad se jos zestoko ispalila. dakle posleratna trauma traje do nekoliko nedelja nakon samog uzroka nastanka. znaci odes u rat u aprilu, nagledas se najgorih uzasa, vratis se u oktobru I ako do novembra ne puknes skroz po savovima - od novembra si k'o Bog! Da li sam ja ovo prebrzo procitao pa reagovao u neverici ili je ona stvarno ovo izjavila?

549 motorizovana Prizren

pre 12 godina

Sram vas bilo politicari! Pricate neistine da ne bi doslo do protesta veterana ili panike u narodu, obzirom da u svakoj zgradi ima po neko ko je bio na ratistu. Guranje glave u pesak nije resenje! Pomozite ljudima jer su rizikovali zivot za vas i vase fotelje, vasu decu koju ste "skidali" iz vojske na osnovu laznih bilirubina u krvi. Postojanje nas veterana je realnost, i problemi koje mnogi od nas imaju su realni. Ratovi koje smo vodili su bili realni i vrlo prljavi. Najmanje sto mozete da uradite za ljude kojih ste se odrekli, jeste da im pomognete realnom zdravstvenom zastitom, brigom o mentalnom stanju njih i njihovih porodica. Jer nije ga zena poslala u rat nego vi, politicari, prema tome ne treba ona/porodica da snosi sav teret njegovih problema - nego vi.

marko

pre 12 godina

A nacelnik psihijatrije VMA izjavio da traume mogu da se aktiviraju i 15-20 godina posle nastanka. Malo manje politike,malo vise prakse gospodjo ministarka. Najveci problem je sto je drzavna politika poslednjih 20 godina da se PTSS ne postavlja kao dijagnoza jer su procene da oko 250 000 ljudi pati od nekog oblika.Ko ce posle da placa invalidske penzije i lecenje. U kombinaciji sa nemastinom,nezaposlenoscu i svakodnevnim stresom boga pitaj koliko tempiranih bombi imamo.

Marko

pre 12 godina

A sta je po vama uzrok kad ste toliko strucni,nekako suvise lako ste doneli ovaj zakljucak.Ili samo perete ruke od svega sto nije dobro po vas....

Milos

pre 12 godina

Svaka cast ministarki na njenoj diplomi, ali ocigledno nije skoro imala praksu. PTSD se javlja nekoliko dana do nekoliko nedelja posle momenta traume? Mozda gresim, ali mislim da je to daleko od istine.

Milan

pre 12 godina

Postovana draga ministarko prvo ljudi koji su bili na ratistu i koji su preziveli traume na istom ne mozes ih voditi na grupne terapije pogotovo ne tamo gde je previse rizicno tj gde su razne obolele osobe raznih manira ili pak slicnih problema jer osoba koja je bila na ratistu i svacega se nagledala tamo nece gledati na svet kao svi normalni ljudi nego ce gledati na ljude kao na neprijatelja. Sto ovo kazem kazem jer kad neko dodje sa ratista i pritom je imao neprijatne trenutke naravno da ce svaki pogresan korak osobe tumaciti pogresno a da ne pricam pri tom kada se nadje u situaciji sa osobom koja u tom trenutku ima orudje ili oruzje logicno resenje je da je ljubisa neposredno pre ubistva imao traumaticni sok i u tom trenutku je shvatio da je celo selo okruzeno neprijateljima i da je uzrok svega toga ratiste veoma je slozno i logicno

sanja

pre 12 godina

Ministarka je psihijatar po zanimanju, a ne zna da simptomi moraju trajati NAJMANJE mesec dana da bi se postavila dijagnoze posttraumatskog stresnog poremecaja... Sramota!

m.

pre 12 godina

laksi mozdani udar je takodje moguci razlog pomracenja svesti. akutni bol koji moze izazvati nenormalno psihoticno ponasanje usled nemogucnosti prihvatanja situacije.

lekar opste prakse

pre 12 godina

Ministarki preporucujem da ponovo procita udzbenik psihijatrije,mislim da su joj promakle neke bitne cinjenice kada moze ovako nesto da izjavi...

blebetalo

pre 12 godina

Ovo je jedna u nizu pausalnih izjava koje bas nemaju dodira sa stvarnoscu.Moj recept;nema vise ratova,sukoba,nafte,banaka,politicara,advokata,bullinga na poslu i u skolama,banaka,nafte,coca cole...dakle,svi su ljudi braca...nemoguca misija!Znaju to i psihijatri,vrlo dobro,ali farmaceutska industrija je jedna od vodecih u svjetu,depresija je veliki dio kolaca u istoj,kao i druga psihomaticna raspolozenja,...dakle,sve je ovo bla,bla,truc,truc!Dok je nas,bice i ovoga...ko ne vjeruje,neka samo dalje prati vjesti.

stevan

pre 12 godina

Na fakultetu sam polagao psihologiju kod visestrukog doktora nauka. Posebni doktorati za teoriju, dijagnostiku i lecenje. E takav strucnjak je posle svih ispita jednostavno rekao da o ovome, ljudskoj psihi, niko i nikada sa sigurnoscu nije znao sve. Niti svi zajedno znamo sve. Ova gospodja je obican politicar, neodgovoran lekar i ocajan ministar.

Bradonja

pre 12 godina

@ Mozda nije prosao KATARZU. Niko nije sa sigurnoscu tvrdio ovde da jeste zbog rata, znaci mozda jeste, ali i ne mora da znaci. Problem je u tome sto je ona izjavila da je nemoguce da je to sto je bio u ratu posledica ovog masakra, sto prvo nema veze s mozgom jer je to vise nego realan scenario, a drugo, odkud i ona zna da nije, jel mozda pricala sa njim, jel mu radila psihoterapiju pa zna..? Ona je tako odvalila da je to strasno.

Dr

pre 12 godina

@nemamime

Specijalizant sam psihijatrije u jednoj provincijskoj bolnici. Kad dođe do pogoršanja, porodica se obrati lekaru/socijalnom radniku u našoj službi i piše se poziv pacijentu da dođe na kontrolni pregled ili češće, u zavisnosti od podataka koje dobijemo, nalog za privođenje od strane MUPa. Verovatno neki sličan mehanizam postoji i u Vašem gradu, raspitajte se, čoveku je očigledno potrebna pomoć! Naš sistem funkcioniše tako da je za prvi korak neophodna Vaša upornost i obaveštenost kome da se obratite, a ako se Vi ne borite za člana porodice, niko drugi i neće. Želim Vam uspeha, ne odustajte

ultrasrbin

pre 12 godina

Da ste procitali ista mozda ne bi ste tvrdili u prazno. Traume mogu biti gurnute duboko u podvest i okidac posle nekoliko desetina godina moze biti nesto sto nikom nije ni jasno ni prihvatljivo, a ponajmanje ocigledno.
Evo izvolite mozda nesto i naucite http://en.wikipedia.org/wiki/Posttraumatic_stress_disorder . kao sto cete videti simptomi su zabelezeni 20-25 godina posle Vijetnama.

Uros

pre 12 godina

Lupa k'o Maksim... Amerikanci se decenijama mucili sa Vijetnamskim sindromom, a kod nas sve prolazi za nekoliko nedelja, valjda zbog neprskanih jabuka i cistog vazduha...

ja

pre 12 godina

"Traume iz rata i posledice tih trauma kroz posttraumatski stresni poremećaj idu nekoliko dana do nekoliko nedelja od momenta traume"
Nisam stručnjak ali mislim da mogu da traju znatno duže, mislim da takva iskustva često potpuno menjaju ljude, rasturaju brakove i porodice, pojedine žrtve pribegavaju alkoholu, sve naravno zavisi od pojedinca i traume kroz koje je prošao...

shox

pre 12 godina

Koje šuplje izjave bez nagoveštaja akcije: "smatra da treba preventivno delovati...", "ovakve situacije mogu se sprečiti tako što...". Potom izjava da se efekti ispoljavaju najviše nekoliko nedelja posle njenog nastanka. Sudeći po brojnim primerima iz naše i tuđe istorije ratnog sindroma, upravo je obrnuto slučaj. Ministarka zdravlja je poput ministra poljoprivrede totalni diletant.

Kao i sa aflatoksinom, ovaj problem ćemo rešiti sa par bolno glupih izjava uz narihtavanje granicu na 20 ubijenih kao prag gde se ratni staž uzima u obzir kao mogući uzrok. Strašno! Dosta je bilo ove diletantske Vlade!

master diplomaccc+

pre 12 godina

ova ne zna gde tera vise, prvo ohrabrivanje ljudi da piju kontaminirano mleko pa sad "vijetnamski sindrom"!?
Inace medju nama, koji smo svo to vreme ludosti osetili na svojoj kozi taj poremecaj se zove "Vukovarski sindrom" i znam za bar 10 ljudi iz moje cete koji su izbrsili samoubistvo, bar 15 koji su postali narkomani i teski alkoholicari, a ovo sto je ovaj ludak uradio je po meni sizofrenija, verovatno skrivana dok nije eksplodirala.
Neverovatno je da niko ne ispituje istoriju mentalnih bolesti u njegovoj porodici, mislim da bi to potvrdilo dijagnozu sizofrenije.
A to sto takav covek poseduje oruzje i dozvolu za njega, samo pokazuje koliko smo divlje drustvo.

Kosta

pre 12 godina

Ne znam sta je uzrok, ali smatram da gospodja niti iko drugi ne moze nista kategoricno da odbacuje bez kompletnog uvida u sitauciju.
Negde sam procitao da su otac i stric ubice svojevremeno izvrsili samoubistvo.
Ako je to tacno, onda postoji porodicna istorija koja ukazuje na mentalni problem.

veteran 91-92

pre 12 godina

gospodjo ministarka jer vi to sa vasom uredbom otezaste nabavku anti depresiva i ostalih lekova za smirenje i opustanje bravo prvi rezultati su vam epohalni a oni koji pisu o prvom i drugom ratu treba da znaju da su ti ljudi iz tih ratova izlazili u drzave sa perspektivom i napretkom a iz ovih ratova su izlazili u drzavu bez perspektive i sve goru i goru pa je dovoljan i naj blesaviji povod da pukne i napravi sta napravi boim se da vam diagnoza nije tacna sobzirom na kolicinu porodnicnog nasilja i porodicnih i uopste ubistava i samoubistava u ovoj nasoj jadnoj bez perspektivnoj drzavi i bez imalo vidljivog svetla na kraju tunela budite ubedjeni da ako ne pocnete da resavate zivotno znacajna dela za narod ni vi a i niko iz vlasti a i bilo ko drugi nece moci mirno da prodje ulicom ne zato sto vam ja pretim nego ce to jednostavno biti tako i takav ce zivot biti normalan sada smo vec na ivici takvog zivota jer gde god se okrenes spasa nema i traume se skupljaju i skupljaju i onda kvrc

Boban

pre 12 godina

Zena bez lica ili covek bez lica, kako hocete... kakva izjava koja vredja i najneinteligentnije ljude gde iz topline fotelje, omamljena vlascu, zena otudjena od surove realnosti danasnje gotovo polumtrve Srbije, daje sebi za pravo da nestrucno komentarise tragediju ciji uzrok sigurno nisu blagostanje i normalan zivot u ovoj bolesnoj zemlji... da je ova drzava imalo odgovorna, posle ovakve nebuloze, doticna bi bila istog trenutka smenjena! Najiskrenije saucesce porodicama nastradalih!

MUKNAVI

pre 12 godina

Zbog posledica od ratista i rata nije ovaj obican gradjanin krenuo od kuce do kuce i ubijao` komsije. Boravak u ovakovoj drzavi u kojoj `brblja budala,pametan cuti a fukra se bogati` i jase obicne Gradjane,ovakvih tragedija bice sve vise,ne bilo ih,dok se konacno ne dosete obicni Gradjani,kako ih vi pokondirene tikve nazivate, i krenu kurtama ,murtama na vrta da njih priupitaju za juncko zdravlje.Tek posle toga u Srbiji krecu promene.Bez toga ..nema promena,jer one ne odgovaraju vama koji se obadate oko i u vlasti sa svojim poklisarama koje obozavaju radna mesta,plate,bez rada.Gospodjo ,dal` mi mozemo to sto vi svi radite i proizvedete da izvezemo i prodamo a`?Ne mozemo,to je bezvredno i ne treba nikome.Zato se zaduzujete ,rasprodajete nasledjeno,za vase plate,provode,tajkune lopine a to ipak ima kraja, jer gospodjo Auto elektro,nicija nije do zore !!

kanrar

pre 12 godina

Zašto je morala da komentariše , kada se nešto ovakvo desi svaki komentar je suvišan .
Međutim to je slika naših
političara , sve bi analizirali jer možda im to donese političku korist .
Samo jedna reč , sve ostalo je višak .
Tragedija ,

ivek

pre 12 godina

Ratište po ovoj ženi nije uzrok,zbog toga,ako bi priznala da je ratište uzrok ona i većina ove vlasti bi bili odgovorni jer su oni slali ljude na ratište a i dobrovoljno učestvovali.Jedan iz vrha vlasti je tamo postao i vojvoda.Ministarka ovom izjavom brani sebe i ostale koji su podsticali ratove.Setimo se malo tih godina.

zaki

pre 12 godina

Kasnije će se vaditi na to da je rekla "neposredni" uzrok. Pa Slavice svi znamo da nešto što se desilo davno ne može biti neposredni uzrok, ali nije o tome uopšte reč...

jedan obican psiholog

pre 12 godina

kakav predsednik, takva i ministarka...oboje totalni diletanti u struci (citaj "ko im dade diplomu, iliti gde je kupise?"). Uza stuka mi je PTSD. Stvar je upravo suprotna od onog sto drugarica Slavica kaze: simptomi koji se jave neposedno posle traumatskog dogadjaja se dijagnostikuju kao Akutni stresni poremecaj. Samo ukoliko se simptomi POJAVE VISE OD MESEC DANA NAKON TRAUMATE poremecaj se dijagnostikuje kao Posttraumatski stresni poremecaj ili PTSD (engleska skracenica). Koga zanima neka pogleda kriterijume u medjunarodnoj klasifikaciji psihickih poremecaja DSM 4..cak i ako drugarica Slavica ne zna svoj zanat (sto je vise nego ocito) mogli bi njeni mnogobrojni i dobro placeni savetnici da se potrude da barem ne isijava neintiligenciju (pa svaki osnovac danas moze sve da izgugla. Mogla je i drugarica Slavica, pre nego sto se istrcala sa svojom strucnoscu, ali je niko nije savetovao...sta ce sirota).

Sramna izjava

pre 12 godina

Ova izjava je toliko jadna da nemam reci, ali, od koga dolazi, nije nista neocekivano. Covek ratovao za drzavu, nije dobio nista od nje, izgubio posao, osetio se odbacenim, izneverenim, besmislenim bicem i, nazalost, etiketirao drustvo kao krivce ili saucesnike za svoje beznadje, a to su prve komsije, rodbina...
Druga bitna stvar jeste to sto u ovako teskoj ekonomskoj situaciji, bedi, niskom standardu i nezaposlenosti nemate nikakav protest, strajk, bunt protiv vlasti i vladajuce elite. To stvara ocajanje u pojedincu da on, kao individua, ne moze nista bitno da promeni. Tako nastaje stanje apatije, beznadja, depresije iz koje, nazalost, nastaju ovakvi zlocini.