niko i ništa
pre 4 godine
Istoriju treba ukinuti, u inat onima koji tvrde da Amerika nema istoriju!! Tako bar deca neće učiti austro-ugarsku verziju seobe Slovena!!! Istorija je samo način da se sa kolena na koleno prenosi mržnja medju narodima!!!!
Četvrtak, 26.08.2021.
08:25
Nastava istorije sprovedena na "reformisani" način donosi opasnost da istorijsku svest mlade generacije prestane da formira škola, piše Sputnjik.
IMAGE SOURCE
pre 4 godine
Istoriju treba ukinuti, u inat onima koji tvrde da Amerika nema istoriju!! Tako bar deca neće učiti austro-ugarsku verziju seobe Slovena!!! Istorija je samo način da se sa kolena na koleno prenosi mržnja medju narodima!!!!
pre 4 godine
Malo je zemalja i nacija, da mogu priznati da su kroz istoriju bili u rangu carevine. Na Balkanu su to Srbi i Bugari, mada nekoliko stotina godina pre perioda te dve carevine, izmedju tih naroda i nije bilo značajne razlike. Grci mogu reci da su bili vecinski narod Romejskog carstva. Dok svi ostali zaista nisu postojali kao poseban entitet ili su bili podanici unutar vecih carevina ( kasnije Autrougarske i Turske ).
pre 4 godine
Rusija već 70 godina podriva ove prostore a pogotovo Srbiju i srbe. Treba malo dublje gledati na njihove povremene opaske.
pre 4 godine
U pitanju je, kao i uvek, profit. A profit bogataška elita ostvaruje lakše sa što tupljim i zaluđenijim narodom. Zato se iz škola izbacuje istorija, geografija, logika, filozofija, sociologija, degradira se srpski jezik i književnost itd. I to traje već duže vreme, s tim što se sad ubrzava masovnom zloupotrebom medija, računara i pametnih telefona. Reč IT inženjera ili programera važi više nego reč doktora filozofije ili istorije, jer je nametnuto da je jedino merilo novac. Vlasnici kapitala ne žele da plaćaju nekog ko može da razvije razmišljanje pojedinaca, mnogo je bolje platiti nekog ko će raditi na raznoraznim aplikacijama, na programima za praćenje, nadzor, na algoritmima kojima se vrši obrada svih vrsta podataka, kako bi kontrola ljudi bila što efikasnija.
(Kosaničanin, 26. avgust 2021 10:24)
Potpisujem sve što ste ovde izneli. I to kao gorenavedeni inženjer, što tome mislim da dodaje još više na težini.
pre 4 godine
"Umesto da smo se ugledali na ruski princip o dva posebna predmeta: opštoj i nacionalnoj istoriji "
E, jeste... K'o da i onako nije previše predmeta nego daj još. Kako je krenulo, počeće deca da provode puno radno vreme u školi.
pre 4 godine
Prvo da se nauci sta su i ko su Srbi bili pre hriscanstva,ko su nam bogovi bili da zna Srbin ko je i sta je zapravo!Isuvise smo velika i stara nacija da bi se racunali od Nemanjica i Hriscanstva!
pre 4 godine
Srbijom vladaju "stručnjaci" sa lažnim diplomama i falsifikovanim disertacijama, tako da se čem boljem od tih oportunista ne treba ni nadati.
pre 4 godine
@miks
A sa Bogom i nacjom nismo imali gazde/okupatore (sto strane sto domace?)
pre 4 godine
Историчари заглављени у својим малим световима, мисле да је данас у глобализованом свету чији смо и ми део најважније да се зна ко су били Немањићи и да се и даље угледамо на Русију...Нека размисле за коју плату раде као историчари, па ће се можда и досетити зашто је то тако.
(Искуство, 26. avgust 2021 09:31)
Iskusni, pre nego što vrednost čoveka izmerite visinom plate, saznajte zašto novac ima vrednost.
pre 4 godine
Meni se bas dopada ideja da se prvo obradjuju aktuelne teme, vazne za dansnji svet i situaciju u kojoj smo geopoliticki. ...
(Marko, 26. avgust 2021 10:06)
Izguglas "prvi avganistanski rat" pa vidis da je seme sadasnjosti posejano pre 200 godina, i mozda shvatis koliko ti je teza pogresna...
pre 4 godine
Najbitniji predmet koji se treba uvesti u skole je empatija. Nauciti decu da ne budu sebicna i da gledaju svet iz ugla druge strane. Nije to samo Srbiji potrebno.
Sto se istorije tice, naravno da nema smisla krenuti asinhrono, ali isto ni nema smisla ispitivati decu o tacnim datumima bitaka i dogadjajima. Ispredajes gradivo, recimo rani srednji vek: Srbi, Vizantija, raskol, najezda Vikinga i sl. I onda deci ponudis 10-15 tema sta im se najvise svidja da istraze tu oblast malo vise i za domaci da sklope seminarski rad i prezentaciju. Em ce dete vise nauciti kroz istrazivanje, em ce drugoj deci biti interesantno da slusaju prezentacije o razlicitim temama koje su im bile ispredavane. Tako se nastava istorije vrsi u razvijenom svetu, a ne, udri nastavnik pricu, 30% odeljenja ga slusa i onda udri da propitujes i da delis brojeve 1-5 u zavsinosti kakvog si raspolozenja.
pre 4 godine
treba ukinnuti istoriju kao predmet a uvesti budućnost
(mrnjau, 26. avgust 2021 13:07)
Без историје нема будућности.
Ми смо то занемарили 1945. (па и 1918) и обило нам се о главу деведесетих.
pre 4 godine
Dobro pa smo do sada baratali iskljucivo cinjenicama...Ne kazem da sam za to da deca uce " cinjenice " sa youtoub-a i tik tok-a ali da ce biti mane vise isti djavo kao i udzbenici stamapani od strane raznoraznih rezima i centara moci...Krojenje informacija,propaganda i siroka distribucija istih je uvek bio imperativ bilo koje vladajuce strukture, sada je ipak malo frka jer se pojavljuje sve vise nezavisnih igraca,nije bas toliko lako koliko je bilo, zato frka oko ovoga...vecita borba da obicnom coveku bude bolje...NOT!
pre 4 godine
Ko ne uči na tuđim greškama ( iz istorija,) učiće na svojim.
pre 4 godine
treba ukinnuti istoriju kao predmet a uvesti budućnost
pre 4 godine
treba ukinnuti istoriju kao predmet a uvesti budućnost
(mrnjau, 26. avgust 2021 13:07)
Reci to nekome na zapadu, da vidis koliko oni vode racuna o istoriji, kulturi, identitetu. To je svetinja svima osim nama.
pre 4 godine
"Tu svest će formirati: ulica, štampa, politika, interesne grupe ili međunarodni faktori."
Pa jel to nije cilj?
pre 4 godine
Istorija ne sme biti u sluzbi nacije i vere vec u kritickom i sistematskom poimanju proslosti i razvoju ljudskog roda. Sve drugo je zloupotreba istorije.
pre 4 godine
Jeste čuli deco verujte bez šale otvara se škola za ...... bla bla bla.Nekada davno šezdesetih kad sam učio školu učio sam istoriju sve od početka a sad toliko mnogo filozofa , sveznalica sve im smeta u sve se razumeju najmanje u znanje , mrze ih učitelji,profesori pa zato i neznaju ni kosu ni šta su iamju mobilni i misle da sve znaju zato smo tu gde jesmo a kosovo,miloš,vojvode i kolubara tamo gde jesu.
pre 4 godine
bravo za b92 što je ovo na naslovnoj strani.
pre 4 godine
@drmr
Zar nije prica o Cirilu i Metodiju pala u vodu pronalaskom pecata Kralja Strojimira?
pre 4 godine
Pa mora nekako da se zabasuri nasa 'svetla proslost': Karadjordje - ubica sopstvenog oca i brata, Milos Obrenovic koji je na prevaru ubio Karadjordja, kako smo sekirom ubili jednog kralja i malo 'civilizovanije' onog kasnije...
Kakva nam je istorija bolje da je i ne ucimo! Predlazem da ucimo bon-ton umesto toga
pre 4 godine
Stalno neke reforme školstva, a deca nam sve manje i manje znaju. Kriterijumi se srozali, pa još ovo onlajn propast za decu i njihovo obrazovanje. Došli smo dotle da nam drugi pišu istoriju, a ako ne poštujemo sami sebe neće nas i ni drugi poštovati. Trebalo bi valjda da učimo pre svega o nama i našem poreklu, a predaci su nam ostavili mnogo toga na čega treba da budemo ponosni. Na žalost izgleda da je malo ostalo onih koji će našu decu učiti pravim stvarima i vrednostima.
pre 4 godine
Историја је учитељица живота. знати ко смо, па и неке "ружне" ствари (као по другим државама се нису убијали, а тек Борџије!?). Важна је , да се не би понављале грешке, али ми смо народ кратког памћења. Подржавам петицију.
pre 4 godine
Celokupno gradivo je ogromno, kriterijumi za ocenjivanje se razlikuju od skole do skole od grada do grada.....treba uvesti tromesecne testove za gradivo i ocene zasnivati na tome ovo sve ostalo je koji ti padne nastavnik.
pre 4 godine
Možda je bolje ovako. Nama istoriju pišu drugi i ko može sa sigurnošću da tvrdi da su sve činjenice iz knjiga tačne. Mi nismo u stanju da se dogovorimo šta se dešavalo za vreme II Svetskog rata na ovim područjima a znamo šta su radili Nemanjići ili za dešavanja u periodu XIV-XIX vek.
pre 4 godine
Iz pojedinih komentara se vidi pogubno delovanje razorene skole na um ljudi. Cilj je jasan - proizvodnja ljudi koji su lak materijal za svaku vrstu manipulacije i kojima mozes da pricas jedne nedelje jedno a druge nedelje drugo bez problema. Ne treba njima istorija nego politicki korektne budalastine.
pre 4 godine
predavao sam istoriju u srednjoj. imao sam priliku da vidim da nam je sistem srozan do kraja, do te mere gusi kreativnost profesora i preti mu glupim planom i davi ga sumornim administrativnim poslovima, da ce nam deca spasti na pet lekcija po polugodju, za svaki predmet, i izaci toliko praznoglava da mogu da gutaju sve sto im se servira.
uz vec poluvekovnu negativnu selekciju i male plate, prosvetare je sve ovo ucinilo atrofiralim, nezainteresovanim i demotivisanim. deci su data silna prava, bez obaveza, roditelji, i sami formirani devedesetih misle da njihovo lose roditeljovanje treba da nadoknade ti isti prosvetari sa 45-90 minuta nedeljno, umesto sto oni kuci sa decom ne pricaju, ne rucaju, ne setaju, sem sto spavaju i dele cipelarnik
idemo ka dnu, pun gas. a zao mi je, mnogo je divne i pametne, ljubazne dece, ali modeli koji se namecu i njih teraju ka drskosti, odbacivanju znanja i manira.
postajemo bezlicna siva masa, mulj i glib. a to profesor istorije sam, ili srpskog nece moci da promeni. nijedan.
pre 4 godine
Da li sa Marsa ili sa kruske jesmo pali i to na glavu.
pre 4 godine
@Neumorni ispravljač krive Drine
To što pominješ se ne uči ni na časovima istorije niti bilo kom drugom školskom predmetu. Ne može se sve učiti u školi
pre 4 godine
podržavam sve peticije u ovom
pravcu, nasu istoriju deca ne znaju, cinjenica koja boli, ali ni oni koji ih uce ne znaju kako da prenesu na mlade , recimo ja sam je ucio u komunizmu na KiM, tek je to bio falsifukat, a zasto sada ne smemo sa ucimo ko smo (odakle smo, sve teorije, ) istoriju ucimo mnogo kasno od osmanlija, a ko smo.pre njih i kolko nas je bilo tada.... dzabe dok ljudi ne shvate svoje bice i pripadnost a ne da zive od falsifikatora i truju nasu decu i danas, ...
pre 4 godine
Po ovom sudeći nismo pali ni sa Marsa. Pali smo tako da nam nema spasa.
pre 4 godine
Koga jos zanima istorija? Uci nas o necemu sto se desilo pre 1000 godina, kada ce profesori i ostali da shvate da nemamo svi ista interesovanja!?
pre 4 godine
Ništa od toga uopšte i ne treba da se uči.
pre 4 godine
Ем уче неистине, ем збрда-здола...
pre 4 godine
Историјс је најлакша! Постоји само једна истина. Проблем је што та истина не одговара деци комуниста која су још увек на власти.
pre 4 godine
Ma hajte molim vas.... Treba deca nešto malo uopšteno da uče o svakoj temi iz istorije... U gimnaziji možda malo više i to je to... Pa onda koga zanima lepo neka studira istoriju ili neka sam čita... Jedan čas istorije nedeljno je i više nego dovoljan
pre 4 godine
Nikao nesmemo dozvoliti da na diraju istoriju
pre 4 godine
I drugi predmeti su u problemu. Iz fizike, hemije, biologije šta deca moraju da znaju... Tragedija. A tek geografija u petom imaju jedan čas a aluvijalne ravni rade, reljef. Iz fizike u sedmom moraju jednačine kretanja ogromne da uče, a ne znaju ni dva razlomka da saberu. Iz hemije reakcije alkana, alkina, aldehide i ketone, biologija valjkaste crve, pa koji će im to u životu, u redu u srednjoj školi ali osnovna...
pre 4 godine
Svi nivoi obrazovanja su srozani,ishod su neobrazovani i povrsni učenici,studenti.Nekada moralo se znati,citati iz latinskod,procitana svaka lektira,provera znanja javna na nivou odeljenja,Studiranje je bilo ozbiljno,usmeni delovi ispita u amfiteatrima,učionocima,moralo se znati,razlika između 10 i 6 bila je beznačajna
pre 4 godine
Nisu se bunili kada je Tito vodio drzavu i istorija pisana da odgovara komunistima .Koje su se lazi onda ucila,koliko je bilo zabranjenih tema i dogadjaja? Sad se plase istine takodje,moze da naskodi rating.
(dblagoje, 26. avgust 2021 10:53)
Molim? Najviše zabranjenih tema i događaja u istoriji je zabranjeno i gurnuto pod tepih od strane crkve! Zašto se ljudima ispira mozak od Nemanjića i od dobijanja autokefalnosti crkve? Zašto se predstavlja da je crkva zaslužna za formiranje Srba kao naroda? Koliko Srba zna nešto o slavnim srpskim dinastijama pre Nemanjića? To im ne odgovara jer je naše slavne istorije bilo i pre crkve, što oni žele da potisnu i sakriju. Zato, mani se Tita, problem je u nečem drugom.
pre 4 godine
Pustite decu i opste obrazovanje. Naucite ih da budu dobri ljudi. Nista im istorija nece pruziti u zivotu. Ucite ih kulturi, lepom ponasanju, toleranciji prema razlicitostima. Ako i najobrazovaniji ne zna da se lepo ponasa, da kulturno pozdravi djabe mu i diploma i znanje istorije. Koga interesuju istorijski dogadjaji, sami ce sve pronaci na pretrazivacima. Nova su vremena, novi ljudi,i novi nacin zivota uz nove i savremene tehnologije, kojima se treba prilagoditi.
pre 4 godine
Menjati skolstvo i prilagodjavati sadasnjosti. Decu, sto je ranije moguce, nauciti da koriste svoj mozak i ne nametati im daleku istoriju, vec tehnolosku savremenu buducnost. Osposobiti ih da u buducnosti,budu strucnjaci u svom poslu, i da imaju kvalitetniji, lepsi i bogatiji zivot.
pre 4 godine
potpuno nevažno za život van srbije
pre 4 godine
A da se čuje druga strana pre nego što je odmah pošaljete na giljotinu? To sigurno nije smislio neko pijan ili lud. I on/ona ima racionalan razlog zašto menja metodologiju (ne menja istoriju nego način učenja).
Bolje da se poveća broj lekcija o dijalogu, to je ovom društvu potrebnije nego da se buba napamet kad je vladao Radoslav Nemanjić jer vas 100 od 100 ovde to sad ne zna da navede bez guglanja iako ste to svi morali da znate u školi.
pre 4 godine
Sve je jasno to su i hteli haos i to smo dobili. To nam je sto nam je... Mogu misliti sta ce iz toga izaci.
pre 4 godine
i ranije nije bilo nista hronoloski .. zato srpsku istoriju nikada nisam ni naucio .. ko je kome sin .. potomak .. naslednik .. sve mi je izmesano .. govorim o periodu 80'ih ...
pre 4 godine
Nisu se bunili kada je Tito vodio drzavu i istorija pisana da odgovara komunistima .Koje su se lazi onda ucila,koliko je bilo zabranjenih tema i dogadjaja? Sad se plase istine takodje,moze da naskodi rating.
pre 4 godine
Idite radite svoj posao i pustite druge da rade!!!
Meni se bas dopada ideja da se prvo obradjuju aktuelne teme, vazne za dansnji svet i situaciju u kojoj smo geopoliticki. Onda se produbi tamo i gde ima smisla, interesovanja. A ne od Kulina Bana i dobrih da... Dusanovo carstvo! Pazi boga ti...
pre 4 godine
Mi smo nekada učili da su partizani bili oslobodioci a četnici saradnici okupatora, danas se uči nešto drugo. Najbolje bi bilo preskočiti poslednjih 100 godina naše istorije jer nisam siguran da su i danas udžbenici pisani nepristrasno.
pre 4 godine
nisam procitao puno komentara ali ove sto sam procitao uglavnom se svode na razliku izmedju opsteg i usmerenog obrazovanja. Mi smo svi u osnovnoj skoli sticali siroko opste obrazovanje koje je sazrevanjem doprinosilo nasem formiranju misljenja i razdvajanju istine i neistine, vaznog od nevaznog i uopste formiranu stava i misljenja. nismo svi istih interesovanja ni sposobnosti pa tako nam i leze razlicite oblasti. Ali ste u srednjim skolama imali jasno razdvajanje na opste obrazovanje - gimnazije i usmereno - strucne skole. Sve su imale preobimno gradivo i insistiralo se uglavnom na preciznom znanju iz svih predmete( recimo tacan datu neke bitke ili rodjenja nekog velikana) i to je ono gde se gubila sustina i ucenje se pretvaralo u tesko bubanje i gubitak svrhe. Na pad kvaliteta obrazovnja je uticala i potreba roditelja da svoju decu ucini elitom pa su tako terali decu u gimnazije iako im mnogo vise leze neke strucne skole sto je neminovno uticalo na pad kriterijuma i kvaliteta...
pre 4 godine
Znaci, Srbi su ipak 'nebeski narod'...
pre 4 godine
Samo je pitanje trenutka kada će pisati o tome da je Kosovska bitka zapravo bila balkanska bitka protiv Osmanlija. Onda sledi ona teza kako manastiri na Kosovu nisu srpski, a Srbi izvan granica Srbije zapravo ni ne postoje. Revizija istorije je u toku.
pre 4 godine
Previše buke ni oko čega
pre 4 godine
I to se uci, lekcija se zove Srbi do Stefana Nemanje. Uci se vise casova i obuhvata srpske.zemlje Paganiju,Travuniju,Duklju,Zahumlje kao i Srbiju dinastije Vlastimorovica.
Dalje, predaje se o prvoj hristijanizaciji Srba u primorskim gradovima( na latinskom obredu ), misiji Cirila i Metodija i njihovih ucenika Klimenta i Nauma i hristijanizaciji Srba na narodnom,slovenskom jeziku, stvaranju prve slovenske odnosno srpske mitropolije u Ohridu 1019 koja je pod Vaseljenskom patrijarsijom,verskoj podeli medju srbima na primorske katolike i pravoslavce u unutrasnjosti od 1054,prvom Srpskom krunisanom kralju Mihailu Vojisavljevicu 1076, nekrunisanom caru Bodinu,Mihailovom sinu, i ustanku Petra Odeljana,Svetom Jovanu Vladimiru ( prvom svetitelju SPC ), velikim zupanima, a vazalima kralja Bodina, u Bosni i Raskoj ( Marku i Vukanu ) od Vukana je nastala dinastija Vukanovic , ciji naslednici Uros I, Uros II i Uros III, Desa, su vladali Raskom do 1165, kada ga je smenio sin vlastelina Zavide, Tihomir ,brat Stefana Nemanje.
pre 4 godine
Nove generacije su svakako upropascene. Ali slazem se da ne treba dici ruke u potpunosti.
pre 4 godine
Znaci ionako preobiman program se siri umesto da se sazme kao da niste odavno shvatili da sto je siri to se manje nauci. Ni osnovno ne zapamte
pre 4 godine
mi se bakćemo istorijom i busamo u grudi umesto da se akcenat skolovanja stavi na strane jezike, informatiku, ekonomiju, PRAKSU. zavrsio sam i gimnaziju i pmf (odlican djak i student), veze s vezom nisam imao posle toga,da kazem evo znam da radim to i to, sve samo bubanje podataka napamet. e to je problem, a ne dal se uros nejaki uci u oktobru il martu…
pre 4 godine
Pukli smo skroz, skolstvo je 0. Zena mi je prosvetar, pokusava da odrzi minimum ali bas minimum znanja i tu je vecito proziva i opominje i direktor i vecite rasprave sa roditeljima... A da vam je jasno koliko se malo trazi. To sto su pre 20 godina znali i najgori djaci. Meni uopste nije jasno sta ce ova deca da rade u zivotu!
(Sramota, 26. avgust 2021 09:42)
Isto što i ti, sa primenom stečenog znanja iz skole ama baš ništa nissm mogao ja, verovatno ti a ni oni. Vremena se menjaju, važno od nevažnog treba odvojiti. Ako ima interesovanja sve je dostupno pa čitaj. Trebalo bi decu od malena učiti kako da koristite moderne tehnologije u svrhu znanja a ne igrica i videa...
pre 4 godine
U pitanju je, kao i uvek, profit. A profit bogataška elita ostvaruje lakše sa što tupljim i zaluđenijim narodom. Zato se iz škola izbacuje istorija, geografija, logika, filozofija, sociologija, degradira se srpski jezik i književnost itd. I to traje već duže vreme, s tim što se sad ubrzava masovnom zloupotrebom medija, računara i pametnih telefona. Reč IT inženjera ili programera važi više nego reč doktora filozofije ili istorije, jer je nametnuto da je jedino merilo novac. Vlasnici kapitala ne žele da plaćaju nekog ko može da razvije razmišljanje pojedinaca, mnogo je bolje platiti nekog ko će raditi na raznoraznim aplikacijama, na programima za praćenje, nadzor, na algoritmima kojima se vrši obrada svih vrsta podataka, kako bi kontrola ljudi bila što efikasnija.
pre 4 godine
Изузетно опасан ревионизам историје.
pre 4 godine
Isto što i ti, sa primenom stečenog znanja iz skole ama baš ništa nissm mogao ja, verovatno ti a ni oni. Vremena se menjaju, važno od nevažnog treba odvojiti. Ako ima interesovanja sve je dostupno pa čitaj. Trebalo bi decu od malena učiti kako da koristite moderne tehnologije u svrhu znanja a ne igrica i videa...
(Nenad, 26. avgust 2021 10:12)
Знање историје спада у домен стручно непримењивог али темељног и изузетно битног општег образовања. Формално би школа требало да служи да одвоји вредно од невредног и да те осим знања научи и критичком размишљању, да, када наставиш сам да се развијаш, умеш да раздвојиш жито од кукоља. Да не наседаш ни својој ни туђој историјској пропаганди и да боље разумеш и прошлост и садашњост.
pre 4 godine
Svakako hronološki, ali uz istovremeno pominjanje i drugih delova Evrope ili sveta. Recimo, kod nas se tada dešavalo to i to, a za to vreme, u severnoj Evropi... Tako se najbolje stiče uvid u celinu.
pre 4 godine
Nebeski narod . . .
pre 4 godine
Moj sin od 5 do 9 razreda naučio napamet sve knjige iz istorije.Nakon 3 god.nije ostalo u glavi ni 20% znanja.Licno mislim da 50% gradiva nabacano "hotimično".Pola te istorije je izmisljeno,deca uce bajke.Svi narodi veličaju svoju istoriju i tako decu vaspitavaju na lažima.Bilo bi dobro da samo 100% provereni izviri uđu u istoriju i npr..da se slazu sa stranim izvorima.Nisam neki znalac,ali pratim dete i mislim da su uzalud utriseni sati i sati na istoriji,a mogao je za to vreme naučiti strani jezik perfektno ili informatiku,što bi mu valjalo za poslovanje a i korisno za društvo u celini.Valjda nam je cilj da ekonomski napredujemo, a ne da sedimo po tv emisijama i satima razglabamo o rekla kazala.
pre 4 godine
Да ли децу и даље уче како смо дошли од некуда "иза Карпата"?
pre 4 godine
Istoričari su u pravu. Srećom, deca koriste i druge izvore za sticanje znanja, mimo nastave, tako da "reformisana" istorija neće proći. To će nabubati za ocenu, a onda kreće Jutjub, internet, i ostalo.
pre 4 godine
"Učite hrišćansku Crkvu do raskola 1054. godine, vraćate se u rani srednji vek i period raskola Crkve. Sledeća lekcija je uloga srpske Crkve od 12. do 15. veka. Pazite, učite ulogu srpske Crkve, a niste naučili ko su Srbi i gde je nastala srpska država. Je l’ su ti Srbi pali s Marsa? Ko je taj Sveti Sava? Kako možete da učite ulogu srpske Crkve od 12. do 15. veka, turska osvajanja i ukidanje Pećke patrijaršije, a da istovremeno niste naučili ko je Stefan Nemanja? To je potpuno van pameti", ističe jedan od podnosilaca peticije, istoričar Ljiljana Raković.
Ово је тек почетак ревизионизам је опасна ствар, а посебно као у овом делу текста где се црква ставља као нешто много битно, нешто што је "спасило" српски народ. Лоше што се ово ради, као и сваки покушај мењања историје, а о некој квази аутохтонисти српског народа(што често чујем) је погубно и ствара неку клеро-националистичку клику нових нараштаја уместо да се окренемо ка напретку. На крају крајева оног ког интересује историја сам ће да чита књиге било на енглеском било на српском.
А о непомињању словенске митологије, а упознавањем са свим осталим, исто је погрешна одлука, млади људи треба да знају ко смо шта смо, зашто још имамо прелеп обичај Славе, зашто палимо бадњак и сличне неке ствари, то опет чини културно-историјско наслеђе Срба. Историја служи као најбоља учитељица живота то никад не треба заборавити, ако се погрешно томе приступи или користи у политичке сврхе или гурање неке агенде биће проблема.
pre 4 godine
Ne mogu vise da pisu tu njihovu hronologiju u udzbenike jer je to sve smesno i raskrinkano u froncle. A ne smeju da napisu ono sto jeste.
pre 4 godine
Ово је језиво, овако се убија нација и национални идентитет. Не знам да ли сте свесни колико је ово опасно?
pre 4 godine
Bez brige, većina dece zaboravi za par godina šta je učila tako da mu dođe sve jedno šta se uči u školi.
pre 4 godine
Sve što je gospođa rekla stoji, ali njena konstatacija da bi trebala tri časa istorije je ipak malo previše. Previše se bavimo istorijom, stvarnom i imaginarnom, a premalo kako da sadašnjost i budućnost našeg društva učinimo boljom.
Šta deci vredi da znaju milion detalja o Dušanovom carstvu, Svetom Savi i Nemanjićima a da ne uče neke osnovne principe života u savremenom svetu. Zato mnogi mladi i vide naše društvo kao ne razvijeno i ne perspektivno i odlaze napolje u društva o čijoj istoriji ne znaju skoro ništa.
pre 4 godine
Nista se ne desava slucajno, pa tako ni ovo!
Nema ,spontanih dogadjanja' naroda....
pre 4 godine
Nacionalnu svest ne cini ono sto se uci u skoli na casu istorije. Naravno istoriju treba da se uci hronoliski. Nacionalnu svest i ponos prema istorijskim dogadjajima, licnostima iskazuje ze kroz zivot. Zapitatjte sebe da li znate gde su srpski velikani saharanjeni. Pa ako kojim slucajem za vecinu njih znate obidjite grobove. E to je nas patriotizam.. spomeniki zanemarenu, grobovi neobelezeni, zaraslo u travu i korov a vazno da ucimo i da se dicimo njihovom slavom. Kod nas je sve obrnuto pa je normalno i da istoriju deca istoriju uce 'z brda 'z dola
pre 4 godine
Jel bilo te seobe Srba ili nije i gde smo živeli pre toga?
(Bane, 26. avgust 2021 08:57)
Isto kao da pitaš je li bilo seobe Engleza u Englesku. Englezi znaju da su im preci pre indoevropski stanovništvo ostrva, zatim kasnije doseljeni Kelti, pa zatim doseljeni Rimljani, te nakon njih doseljena germanska plemena, pa Danci, Normani... Svi ti narodi su formirali modernu englesku naciju. Tako je i sa nama. Srbi su potomci ljudi koji oživeli ovde u doba Lepenskog vira, pa zatim Ilira, Tračana, Rimljana, Germana, Slovena... Nisu se Srbi od nekuda doselili, nego su nam preci svi ovi narodi koji su u različitim periodima naseljavali ovaj prostor.
pre 4 godine
A zašto se u školi ne uči period pre Sv. Save i Nemanjića.
Postojala je srpska država i pre Nemanjića i cara Dušana.
Gde je ta istorija stare Srbije u udžbenicima?
pre 4 godine
Totalna sluđenost naroda na ovim prostorima počinje u trenutku kada su Srbi počeli da "otkrivaju zabranjenu istoriju".
Rezultat se najbolje vidi sada: pomešane ideje naroda, nacije, države, vere, bukvalno 95% stanovništva ništa više ne razume, a 60% omladine ne zna da pliva.
pre 4 godine
Tako su učile generacije u doba Tita! Još ako nismo imali dobre profesore, od istorije i hronologije ništa-"papazjanija"!!!
pre 4 godine
Najveca glupost je sto se prica da su sloveni dosli sa Karpata, a i ti Karpati kao da su u Americi. Imate jedan krak tih planina koji zavrsava u Srbiji tako da nije to tamo negde bogu iza nogu. A najjaca stvar je sto posle 20 godina dobijes rezidentno pravo u svakoj drzavi sveta i uopste mi nije jasna ta prica. Sta jel hoce da kazu da mi nismo starosedeoci a i po njihovj laznoj istoriji zivimo ovde preko 1400 godina. Imamo najstariji zivi kalendar na svetu, neko ga je napravio mnogo pre nas, i pre rima, i jevreja i pre hrista. Znaci sve je to po zvanicnoj i laznoj istoriji, a da ne pricamo o onoj pravoj da su Srbi i ostali sloveni na balkanu od prvog veka nove ere, i to dokazano. A za vreme pre toga mozemo da diskutujemo.
pre 4 godine
Još kad bi uveli pravu Istoriju Srba, da je mi napišemo, a ne Nemci, Englezi....
pre 4 godine
Pukli smo skroz, skolstvo je 0. Zena mi je prosvetar, pokusava da odrzi minimum ali bas minimum znanja i tu je vecito proziva i opominje i direktor i vecite rasprave sa roditeljima... A da vam je jasno koliko se malo trazi. To sto su pre 20 godina znali i najgori djaci. Meni uopste nije jasno sta ce ova deca da rade u zivotu!
pre 4 godine
Jos jedna osveta losih djaka.
pre 4 godine
Istorijom se moze manipulisati kao sa procentima,istoriju pišu pobednici,nekoliko stoleca je nismo ni imali jer samo slobodan narod ima istoriju,bilo se nepismeno,bili potlaceni i sad ono malo što je ostalo to upropastiše "pisari" :(
pre 4 godine
Srbe ne bi trebalo uciti istoriju zato sto su oni dosljaci sa Karpata u 6 veku a kasnije su postali Turci i gubi im se trag.Oni nemaju istoriju.Nemaju pravo ni na jednu zemlju na Balkanu.Imaju neku opskurnu pagansku religiju zvanu pravoslavlje i samo zele da otmu tudje.Oni ugnjetavaju starosedeoce Hrvate,Albance,Makedonce i Bosnjake koji su bili tu jos od kamenog doba.Otimaju im istorijske licnosti kao Skendebrga i Stefana Nemanju koji je bio katolik samim tim i tezak Hrvat...Oni su u drugom svetskom ratu saradjivali sa Nemcima i drzali koncentracione logore u kojima je ubijeno milion ipo Hrvata i ostalih zrtava a Jasenovac je bio obrazovni centar gde se igralo zmurke i ucilo pletenje.
pre 4 godine
Jel bilo te seobe Srba ili nije i gde smo živeli pre toga?
(Bane, 26. avgust 2021 08:57)
Bilo je seobe srba 1 i 2 za vreme Osmanskog carstva kada su bežali od Turskog zuluma i naseljavali Vojnu Krajinu u Austrougarskoj, ima i slika Paje Jovanovića.
Ako pitaš za dolazak Slovena na Balkan i nastanak Srpske države ima i toga zapisanog u Vizantijskim dokumentima pošto smo mi bili nepismeni i prvo opismenjavanje se dešava kad Ćirilo i Metodije šire hrićansvo među nama.. Gde smo živeli pre toga grčki istoričar Herodot možda daje neke indicije, ali ceo taj predeo Evroazije van granica Rimskog Carstva do srednjeg veka je bio naseljen nomadskim plemenima, koja su često menjala lokaciju.
A bilo je i ono devedesetih.. i dan danas se mnogi srbi sele, čovek nije drvo, traži bolji život...
pre 4 godine
Ostaje samo nama svesnima da prenosimo i ucimo decu mi sami roditelji, posebno da nasa istorija ne pocinje sa Nemanjicima, postojimo mi dosta duze
pre 4 godine
Ako je ovo istina,to je sramno.Ogorčen sam.Da čujemo i drugu straniu.
pre 4 godine
Mozda bi mogli isti istoricari da se prisete i kazu da je ovo isto vec prethodno radjeno posle Berlinskog Kongresa 1878 godine, uticajem germanisticke (i germanofilske) skole? Jer do tad se znalo i ucilo o srpskim vladarima i mnogo pre Nemanjica, o tome da je Skadar bio prestonica Srbije nekoliko stotina godina itd? Znaci, ovo sto se sprema samo je nastavak, bolje reci zavrsetak jednog davno zapocetog posla!
pre 4 godine
Bravo,konačno neko da kaze da nam udžbenike stampa ko stigne zarad profita,a sta pise u njima nije bitno.
pre 4 godine
Историчари заглављени у својим малим световима, мисле да је данас у глобализованом свету чији смо и ми део најважније да се зна ко су били Немањићи и да се и даље угледамо на Русију...Нека размисле за коју плату раде као историчари, па ће се можда и досетити зашто је то тако.
pre 4 godine
nista cudno, kod nas se nikada nista nije znalo. mi ne znamo ko smo, sta smo, a najgore od svega, ni sta hocemo i gde idemo. nije samo obrazovanje u pitanju. ono jeste najvazniji faktor u razvitku drustva, ali pre nego sto neko obrazuje nekoga, taj mora znati kako i za sta ga obrazuje. dobar obrazovni sistem pocinje od zelje drzave i mogucnosti drzave da ga stvori. kod nas drzave kratko traju, a institucije nemaju kontinuitet. istorija se menja svakih pedeset godina, sliku kralja menjamo slikom marsala. jedino sto ostaje isto vekovima je mitomanija o kojoj se nasiroko propoveda, jer kao drustvo, stvorili nesto vredno pomena nismo.
pre 4 godine
Nije valjalo ni ono od pre, a ovo je tek glupost... Najveci problem nastave istorije je sto nije namenjena ucenju primene naucnog metoda na istorijsku gradju nego ideoloskom obrazovanju narastaja.... Zato imamo razne "zabranjene" istorije po medijima i drustvenim mrezama i ne umemo prepoznajemo gluposti i ne razumemo razliku izmedju teorija i cinjenica... Vrh za manipulaciju...
pre 4 godine
molim? ne razumem problem baš najbolje.
pre 4 godine
mislim da je i vrapcima na grani jasno da se na degradaciji i urusavanju skolstva radi vec dosta dugo.
pre 4 godine
Jel bilo te seobe Srba ili nije i gde smo živeli pre toga?
pre 4 godine
Na žalost i po nekim našim "umnim glavama" naj bolje bi bilo da srbski rod zaboravi ko je, šta je i odakle je? Na žalost što nam drugi na žao čine dosta toga i sebi sami činimo.
pre 4 godine
Prvi koraci demoralizacije jedne nacije kreću u školama. Bitno je da se mladi odvoje od poimanja nacije i religije (u školi), da im se servira nemoral kao standard (tv i društvene mreže). Da sve loše postane dobro, a da sve dobro postane loše. I tako mic po mic, nema više nacije, nema više društva, nema više Boga i dođe neki novi gazda osvajač/okupator da nam kroji kapu. Prosto ko pasulj.
pre 4 godine
mislim da je i vrapcima na grani jasno da se na degradaciji i urusavanju skolstva radi vec dosta dugo.
pre 4 godine
Prvi koraci demoralizacije jedne nacije kreću u školama. Bitno je da se mladi odvoje od poimanja nacije i religije (u školi), da im se servira nemoral kao standard (tv i društvene mreže). Da sve loše postane dobro, a da sve dobro postane loše. I tako mic po mic, nema više nacije, nema više društva, nema više Boga i dođe neki novi gazda osvajač/okupator da nam kroji kapu. Prosto ko pasulj.
pre 4 godine
Jos jedna osveta losih djaka.
pre 4 godine
Mozda bi mogli isti istoricari da se prisete i kazu da je ovo isto vec prethodno radjeno posle Berlinskog Kongresa 1878 godine, uticajem germanisticke (i germanofilske) skole? Jer do tad se znalo i ucilo o srpskim vladarima i mnogo pre Nemanjica, o tome da je Skadar bio prestonica Srbije nekoliko stotina godina itd? Znaci, ovo sto se sprema samo je nastavak, bolje reci zavrsetak jednog davno zapocetog posla!
pre 4 godine
Totalna sluđenost naroda na ovim prostorima počinje u trenutku kada su Srbi počeli da "otkrivaju zabranjenu istoriju".
Rezultat se najbolje vidi sada: pomešane ideje naroda, nacije, države, vere, bukvalno 95% stanovništva ništa više ne razume, a 60% omladine ne zna da pliva.
pre 4 godine
Na žalost i po nekim našim "umnim glavama" naj bolje bi bilo da srbski rod zaboravi ko je, šta je i odakle je? Na žalost što nam drugi na žao čine dosta toga i sebi sami činimo.
pre 4 godine
Još kad bi uveli pravu Istoriju Srba, da je mi napišemo, a ne Nemci, Englezi....
pre 4 godine
Ово је језиво, овако се убија нација и национални идентитет. Не знам да ли сте свесни колико је ово опасно?
pre 4 godine
Jel bilo te seobe Srba ili nije i gde smo živeli pre toga?
(Bane, 26. avgust 2021 08:57)
Isto kao da pitaš je li bilo seobe Engleza u Englesku. Englezi znaju da su im preci pre indoevropski stanovništvo ostrva, zatim kasnije doseljeni Kelti, pa zatim doseljeni Rimljani, te nakon njih doseljena germanska plemena, pa Danci, Normani... Svi ti narodi su formirali modernu englesku naciju. Tako je i sa nama. Srbi su potomci ljudi koji oživeli ovde u doba Lepenskog vira, pa zatim Ilira, Tračana, Rimljana, Germana, Slovena... Nisu se Srbi od nekuda doselili, nego su nam preci svi ovi narodi koji su u različitim periodima naseljavali ovaj prostor.
pre 4 godine
Nista se ne desava slucajno, pa tako ni ovo!
Nema ,spontanih dogadjanja' naroda....
pre 4 godine
Jel bilo te seobe Srba ili nije i gde smo živeli pre toga?
pre 4 godine
Srbe ne bi trebalo uciti istoriju zato sto su oni dosljaci sa Karpata u 6 veku a kasnije su postali Turci i gubi im se trag.Oni nemaju istoriju.Nemaju pravo ni na jednu zemlju na Balkanu.Imaju neku opskurnu pagansku religiju zvanu pravoslavlje i samo zele da otmu tudje.Oni ugnjetavaju starosedeoce Hrvate,Albance,Makedonce i Bosnjake koji su bili tu jos od kamenog doba.Otimaju im istorijske licnosti kao Skendebrga i Stefana Nemanju koji je bio katolik samim tim i tezak Hrvat...Oni su u drugom svetskom ratu saradjivali sa Nemcima i drzali koncentracione logore u kojima je ubijeno milion ipo Hrvata i ostalih zrtava a Jasenovac je bio obrazovni centar gde se igralo zmurke i ucilo pletenje.
pre 4 godine
Да ли децу и даље уче како смо дошли од некуда "иза Карпата"?
pre 4 godine
predavao sam istoriju u srednjoj. imao sam priliku da vidim da nam je sistem srozan do kraja, do te mere gusi kreativnost profesora i preti mu glupim planom i davi ga sumornim administrativnim poslovima, da ce nam deca spasti na pet lekcija po polugodju, za svaki predmet, i izaci toliko praznoglava da mogu da gutaju sve sto im se servira.
uz vec poluvekovnu negativnu selekciju i male plate, prosvetare je sve ovo ucinilo atrofiralim, nezainteresovanim i demotivisanim. deci su data silna prava, bez obaveza, roditelji, i sami formirani devedesetih misle da njihovo lose roditeljovanje treba da nadoknade ti isti prosvetari sa 45-90 minuta nedeljno, umesto sto oni kuci sa decom ne pricaju, ne rucaju, ne setaju, sem sto spavaju i dele cipelarnik
idemo ka dnu, pun gas. a zao mi je, mnogo je divne i pametne, ljubazne dece, ali modeli koji se namecu i njih teraju ka drskosti, odbacivanju znanja i manira.
postajemo bezlicna siva masa, mulj i glib. a to profesor istorije sam, ili srpskog nece moci da promeni. nijedan.
pre 4 godine
Samo je pitanje trenutka kada će pisati o tome da je Kosovska bitka zapravo bila balkanska bitka protiv Osmanlija. Onda sledi ona teza kako manastiri na Kosovu nisu srpski, a Srbi izvan granica Srbije zapravo ni ne postoje. Revizija istorije je u toku.
pre 4 godine
Ako je ovo istina,to je sramno.Ogorčen sam.Da čujemo i drugu straniu.
pre 4 godine
Isto što i ti, sa primenom stečenog znanja iz skole ama baš ništa nissm mogao ja, verovatno ti a ni oni. Vremena se menjaju, važno od nevažnog treba odvojiti. Ako ima interesovanja sve je dostupno pa čitaj. Trebalo bi decu od malena učiti kako da koristite moderne tehnologije u svrhu znanja a ne igrica i videa...
(Nenad, 26. avgust 2021 10:12)
Знање историје спада у домен стручно непримењивог али темељног и изузетно битног општег образовања. Формално би школа требало да служи да одвоји вредно од невредног и да те осим знања научи и критичком размишљању, да, када наставиш сам да се развијаш, умеш да раздвојиш жито од кукоља. Да не наседаш ни својој ни туђој историјској пропаганди и да боље разумеш и прошлост и садашњост.
pre 4 godine
Pukli smo skroz, skolstvo je 0. Zena mi je prosvetar, pokusava da odrzi minimum ali bas minimum znanja i tu je vecito proziva i opominje i direktor i vecite rasprave sa roditeljima... A da vam je jasno koliko se malo trazi. To sto su pre 20 godina znali i najgori djaci. Meni uopste nije jasno sta ce ova deca da rade u zivotu!
pre 4 godine
Bravo,konačno neko da kaze da nam udžbenike stampa ko stigne zarad profita,a sta pise u njima nije bitno.
pre 4 godine
Mi smo nekada učili da su partizani bili oslobodioci a četnici saradnici okupatora, danas se uči nešto drugo. Najbolje bi bilo preskočiti poslednjih 100 godina naše istorije jer nisam siguran da su i danas udžbenici pisani nepristrasno.
pre 4 godine
U pitanju je, kao i uvek, profit. A profit bogataška elita ostvaruje lakše sa što tupljim i zaluđenijim narodom. Zato se iz škola izbacuje istorija, geografija, logika, filozofija, sociologija, degradira se srpski jezik i književnost itd. I to traje već duže vreme, s tim što se sad ubrzava masovnom zloupotrebom medija, računara i pametnih telefona. Reč IT inženjera ili programera važi više nego reč doktora filozofije ili istorije, jer je nametnuto da je jedino merilo novac. Vlasnici kapitala ne žele da plaćaju nekog ko može da razvije razmišljanje pojedinaca, mnogo je bolje platiti nekog ko će raditi na raznoraznim aplikacijama, na programima za praćenje, nadzor, na algoritmima kojima se vrši obrada svih vrsta podataka, kako bi kontrola ljudi bila što efikasnija.
pre 4 godine
Изузетно опасан ревионизам историје.
pre 4 godine
Nisu se bunili kada je Tito vodio drzavu i istorija pisana da odgovara komunistima .Koje su se lazi onda ucila,koliko je bilo zabranjenih tema i dogadjaja? Sad se plase istine takodje,moze da naskodi rating.
(dblagoje, 26. avgust 2021 10:53)
Molim? Najviše zabranjenih tema i događaja u istoriji je zabranjeno i gurnuto pod tepih od strane crkve! Zašto se ljudima ispira mozak od Nemanjića i od dobijanja autokefalnosti crkve? Zašto se predstavlja da je crkva zaslužna za formiranje Srba kao naroda? Koliko Srba zna nešto o slavnim srpskim dinastijama pre Nemanjića? To im ne odgovara jer je naše slavne istorije bilo i pre crkve, što oni žele da potisnu i sakriju. Zato, mani se Tita, problem je u nečem drugom.
pre 4 godine
Svakako hronološki, ali uz istovremeno pominjanje i drugih delova Evrope ili sveta. Recimo, kod nas se tada dešavalo to i to, a za to vreme, u severnoj Evropi... Tako se najbolje stiče uvid u celinu.
pre 4 godine
Iz pojedinih komentara se vidi pogubno delovanje razorene skole na um ljudi. Cilj je jasan - proizvodnja ljudi koji su lak materijal za svaku vrstu manipulacije i kojima mozes da pricas jedne nedelje jedno a druge nedelje drugo bez problema. Ne treba njima istorija nego politicki korektne budalastine.
pre 4 godine
A zašto se u školi ne uči period pre Sv. Save i Nemanjića.
Postojala je srpska država i pre Nemanjića i cara Dušana.
Gde je ta istorija stare Srbije u udžbenicima?
pre 4 godine
treba ukinnuti istoriju kao predmet a uvesti budućnost
(mrnjau, 26. avgust 2021 13:07)
Reci to nekome na zapadu, da vidis koliko oni vode racuna o istoriji, kulturi, identitetu. To je svetinja svima osim nama.
pre 4 godine
Jel bilo te seobe Srba ili nije i gde smo živeli pre toga?
(Bane, 26. avgust 2021 08:57)
Bilo je seobe srba 1 i 2 za vreme Osmanskog carstva kada su bežali od Turskog zuluma i naseljavali Vojnu Krajinu u Austrougarskoj, ima i slika Paje Jovanovića.
Ako pitaš za dolazak Slovena na Balkan i nastanak Srpske države ima i toga zapisanog u Vizantijskim dokumentima pošto smo mi bili nepismeni i prvo opismenjavanje se dešava kad Ćirilo i Metodije šire hrićansvo među nama.. Gde smo živeli pre toga grčki istoričar Herodot možda daje neke indicije, ali ceo taj predeo Evroazije van granica Rimskog Carstva do srednjeg veka je bio naseljen nomadskim plemenima, koja su često menjala lokaciju.
A bilo je i ono devedesetih.. i dan danas se mnogi srbi sele, čovek nije drvo, traži bolji život...
pre 4 godine
Meni se bas dopada ideja da se prvo obradjuju aktuelne teme, vazne za dansnji svet i situaciju u kojoj smo geopoliticki. ...
(Marko, 26. avgust 2021 10:06)
Izguglas "prvi avganistanski rat" pa vidis da je seme sadasnjosti posejano pre 200 godina, i mozda shvatis koliko ti je teza pogresna...
pre 4 godine
Istoričari su u pravu. Srećom, deca koriste i druge izvore za sticanje znanja, mimo nastave, tako da "reformisana" istorija neće proći. To će nabubati za ocenu, a onda kreće Jutjub, internet, i ostalo.
pre 4 godine
treba ukinnuti istoriju kao predmet a uvesti budućnost
(mrnjau, 26. avgust 2021 13:07)
Без историје нема будућности.
Ми смо то занемарили 1945. (па и 1918) и обило нам се о главу деведесетих.
pre 4 godine
Ostaje samo nama svesnima da prenosimo i ucimo decu mi sami roditelji, posebno da nasa istorija ne pocinje sa Nemanjicima, postojimo mi dosta duze
pre 4 godine
Ne mogu vise da pisu tu njihovu hronologiju u udzbenike jer je to sve smesno i raskrinkano u froncle. A ne smeju da napisu ono sto jeste.
pre 4 godine
Sve je jasno to su i hteli haos i to smo dobili. To nam je sto nam je... Mogu misliti sta ce iz toga izaci.
pre 4 godine
Nove generacije su svakako upropascene. Ali slazem se da ne treba dici ruke u potpunosti.
pre 4 godine
"Učite hrišćansku Crkvu do raskola 1054. godine, vraćate se u rani srednji vek i period raskola Crkve. Sledeća lekcija je uloga srpske Crkve od 12. do 15. veka. Pazite, učite ulogu srpske Crkve, a niste naučili ko su Srbi i gde je nastala srpska država. Je l’ su ti Srbi pali s Marsa? Ko je taj Sveti Sava? Kako možete da učite ulogu srpske Crkve od 12. do 15. veka, turska osvajanja i ukidanje Pećke patrijaršije, a da istovremeno niste naučili ko je Stefan Nemanja? To je potpuno van pameti", ističe jedan od podnosilaca peticije, istoričar Ljiljana Raković.
Ово је тек почетак ревизионизам је опасна ствар, а посебно као у овом делу текста где се црква ставља као нешто много битно, нешто што је "спасило" српски народ. Лоше што се ово ради, као и сваки покушај мењања историје, а о некој квази аутохтонисти српског народа(што често чујем) је погубно и ствара неку клеро-националистичку клику нових нараштаја уместо да се окренемо ка напретку. На крају крајева оног ког интересује историја сам ће да чита књиге било на енглеском било на српском.
А о непомињању словенске митологије, а упознавањем са свим осталим, исто је погрешна одлука, млади људи треба да знају ко смо шта смо, зашто још имамо прелеп обичај Славе, зашто палимо бадњак и сличне неке ствари, то опет чини културно-историјско наслеђе Срба. Историја служи као најбоља учитељица живота то никад не треба заборавити, ако се погрешно томе приступи или користи у политичке сврхе или гурање неке агенде биће проблема.
pre 4 godine
Nije valjalo ni ono od pre, a ovo je tek glupost... Najveci problem nastave istorije je sto nije namenjena ucenju primene naucnog metoda na istorijsku gradju nego ideoloskom obrazovanju narastaja.... Zato imamo razne "zabranjene" istorije po medijima i drustvenim mrezama i ne umemo prepoznajemo gluposti i ne razumemo razliku izmedju teorija i cinjenica... Vrh za manipulaciju...
pre 4 godine
Историчари заглављени у својим малим световима, мисле да је данас у глобализованом свету чији смо и ми део најважније да се зна ко су били Немањићи и да се и даље угледамо на Русију...Нека размисле за коју плату раде као историчари, па ће се можда и досетити зашто је то тако.
(Искуство, 26. avgust 2021 09:31)
Iskusni, pre nego što vrednost čoveka izmerite visinom plate, saznajte zašto novac ima vrednost.
pre 4 godine
I drugi predmeti su u problemu. Iz fizike, hemije, biologije šta deca moraju da znaju... Tragedija. A tek geografija u petom imaju jedan čas a aluvijalne ravni rade, reljef. Iz fizike u sedmom moraju jednačine kretanja ogromne da uče, a ne znaju ni dva razlomka da saberu. Iz hemije reakcije alkana, alkina, aldehide i ketone, biologija valjkaste crve, pa koji će im to u životu, u redu u srednjoj školi ali osnovna...
pre 4 godine
Nebeski narod . . .
pre 4 godine
Историја је учитељица живота. знати ко смо, па и неке "ружне" ствари (као по другим државама се нису убијали, а тек Борџије!?). Важна је , да се не би понављале грешке, али ми смо народ кратког памћења. Подржавам петицију.
pre 4 godine
Moj sin od 5 do 9 razreda naučio napamet sve knjige iz istorije.Nakon 3 god.nije ostalo u glavi ni 20% znanja.Licno mislim da 50% gradiva nabacano "hotimično".Pola te istorije je izmisljeno,deca uce bajke.Svi narodi veličaju svoju istoriju i tako decu vaspitavaju na lažima.Bilo bi dobro da samo 100% provereni izviri uđu u istoriju i npr..da se slazu sa stranim izvorima.Nisam neki znalac,ali pratim dete i mislim da su uzalud utriseni sati i sati na istoriji,a mogao je za to vreme naučiti strani jezik perfektno ili informatiku,što bi mu valjalo za poslovanje a i korisno za društvo u celini.Valjda nam je cilj da ekonomski napredujemo, a ne da sedimo po tv emisijama i satima razglabamo o rekla kazala.
pre 4 godine
Srbijom vladaju "stručnjaci" sa lažnim diplomama i falsifikovanim disertacijama, tako da se čem boljem od tih oportunista ne treba ni nadati.
pre 4 godine
Najbitniji predmet koji se treba uvesti u skole je empatija. Nauciti decu da ne budu sebicna i da gledaju svet iz ugla druge strane. Nije to samo Srbiji potrebno.
Sto se istorije tice, naravno da nema smisla krenuti asinhrono, ali isto ni nema smisla ispitivati decu o tacnim datumima bitaka i dogadjajima. Ispredajes gradivo, recimo rani srednji vek: Srbi, Vizantija, raskol, najezda Vikinga i sl. I onda deci ponudis 10-15 tema sta im se najvise svidja da istraze tu oblast malo vise i za domaci da sklope seminarski rad i prezentaciju. Em ce dete vise nauciti kroz istrazivanje, em ce drugoj deci biti interesantno da slusaju prezentacije o razlicitim temama koje su im bile ispredavane. Tako se nastava istorije vrsi u razvijenom svetu, a ne, udri nastavnik pricu, 30% odeljenja ga slusa i onda udri da propitujes i da delis brojeve 1-5 u zavsinosti kakvog si raspolozenja.
pre 4 godine
Историјс је најлакша! Постоји само једна истина. Проблем је што та истина не одговара деци комуниста која су још увек на власти.
pre 4 godine
Prvo da se nauci sta su i ko su Srbi bili pre hriscanstva,ko su nam bogovi bili da zna Srbin ko je i sta je zapravo!Isuvise smo velika i stara nacija da bi se racunali od Nemanjica i Hriscanstva!
pre 4 godine
Svi nivoi obrazovanja su srozani,ishod su neobrazovani i povrsni učenici,studenti.Nekada moralo se znati,citati iz latinskod,procitana svaka lektira,provera znanja javna na nivou odeljenja,Studiranje je bilo ozbiljno,usmeni delovi ispita u amfiteatrima,učionocima,moralo se znati,razlika između 10 i 6 bila je beznačajna
pre 4 godine
mi se bakćemo istorijom i busamo u grudi umesto da se akcenat skolovanja stavi na strane jezike, informatiku, ekonomiju, PRAKSU. zavrsio sam i gimnaziju i pmf (odlican djak i student), veze s vezom nisam imao posle toga,da kazem evo znam da radim to i to, sve samo bubanje podataka napamet. e to je problem, a ne dal se uros nejaki uci u oktobru il martu…
pre 4 godine
Ем уче неистине, ем збрда-здола...
pre 4 godine
I to se uci, lekcija se zove Srbi do Stefana Nemanje. Uci se vise casova i obuhvata srpske.zemlje Paganiju,Travuniju,Duklju,Zahumlje kao i Srbiju dinastije Vlastimorovica.
Dalje, predaje se o prvoj hristijanizaciji Srba u primorskim gradovima( na latinskom obredu ), misiji Cirila i Metodija i njihovih ucenika Klimenta i Nauma i hristijanizaciji Srba na narodnom,slovenskom jeziku, stvaranju prve slovenske odnosno srpske mitropolije u Ohridu 1019 koja je pod Vaseljenskom patrijarsijom,verskoj podeli medju srbima na primorske katolike i pravoslavce u unutrasnjosti od 1054,prvom Srpskom krunisanom kralju Mihailu Vojisavljevicu 1076, nekrunisanom caru Bodinu,Mihailovom sinu, i ustanku Petra Odeljana,Svetom Jovanu Vladimiru ( prvom svetitelju SPC ), velikim zupanima, a vazalima kralja Bodina, u Bosni i Raskoj ( Marku i Vukanu ) od Vukana je nastala dinastija Vukanovic , ciji naslednici Uros I, Uros II i Uros III, Desa, su vladali Raskom do 1165, kada ga je smenio sin vlastelina Zavide, Tihomir ,brat Stefana Nemanje.
pre 4 godine
Ko ne uči na tuđim greškama ( iz istorija,) učiće na svojim.
pre 4 godine
Po ovom sudeći nismo pali ni sa Marsa. Pali smo tako da nam nema spasa.
pre 4 godine
Istorija ne sme biti u sluzbi nacije i vere vec u kritickom i sistematskom poimanju proslosti i razvoju ljudskog roda. Sve drugo je zloupotreba istorije.
pre 4 godine
Da li sa Marsa ili sa kruske jesmo pali i to na glavu.
pre 4 godine
U pitanju je, kao i uvek, profit. A profit bogataška elita ostvaruje lakše sa što tupljim i zaluđenijim narodom. Zato se iz škola izbacuje istorija, geografija, logika, filozofija, sociologija, degradira se srpski jezik i književnost itd. I to traje već duže vreme, s tim što se sad ubrzava masovnom zloupotrebom medija, računara i pametnih telefona. Reč IT inženjera ili programera važi više nego reč doktora filozofije ili istorije, jer je nametnuto da je jedino merilo novac. Vlasnici kapitala ne žele da plaćaju nekog ko može da razvije razmišljanje pojedinaca, mnogo je bolje platiti nekog ko će raditi na raznoraznim aplikacijama, na programima za praćenje, nadzor, na algoritmima kojima se vrši obrada svih vrsta podataka, kako bi kontrola ljudi bila što efikasnija.
(Kosaničanin, 26. avgust 2021 10:24)
Potpisujem sve što ste ovde izneli. I to kao gorenavedeni inženjer, što tome mislim da dodaje još više na težini.
pre 4 godine
Nacionalnu svest ne cini ono sto se uci u skoli na casu istorije. Naravno istoriju treba da se uci hronoliski. Nacionalnu svest i ponos prema istorijskim dogadjajima, licnostima iskazuje ze kroz zivot. Zapitatjte sebe da li znate gde su srpski velikani saharanjeni. Pa ako kojim slucajem za vecinu njih znate obidjite grobove. E to je nas patriotizam.. spomeniki zanemarenu, grobovi neobelezeni, zaraslo u travu i korov a vazno da ucimo i da se dicimo njihovom slavom. Kod nas je sve obrnuto pa je normalno i da istoriju deca istoriju uce 'z brda 'z dola
pre 4 godine
Najveca glupost je sto se prica da su sloveni dosli sa Karpata, a i ti Karpati kao da su u Americi. Imate jedan krak tih planina koji zavrsava u Srbiji tako da nije to tamo negde bogu iza nogu. A najjaca stvar je sto posle 20 godina dobijes rezidentno pravo u svakoj drzavi sveta i uopste mi nije jasna ta prica. Sta jel hoce da kazu da mi nismo starosedeoci a i po njihovj laznoj istoriji zivimo ovde preko 1400 godina. Imamo najstariji zivi kalendar na svetu, neko ga je napravio mnogo pre nas, i pre rima, i jevreja i pre hrista. Znaci sve je to po zvanicnoj i laznoj istoriji, a da ne pricamo o onoj pravoj da su Srbi i ostali sloveni na balkanu od prvog veka nove ere, i to dokazano. A za vreme pre toga mozemo da diskutujemo.
pre 4 godine
Sve što je gospođa rekla stoji, ali njena konstatacija da bi trebala tri časa istorije je ipak malo previše. Previše se bavimo istorijom, stvarnom i imaginarnom, a premalo kako da sadašnjost i budućnost našeg društva učinimo boljom.
Šta deci vredi da znaju milion detalja o Dušanovom carstvu, Svetom Savi i Nemanjićima a da ne uče neke osnovne principe života u savremenom svetu. Zato mnogi mladi i vide naše društvo kao ne razvijeno i ne perspektivno i odlaze napolje u društva o čijoj istoriji ne znaju skoro ništa.
pre 4 godine
i ranije nije bilo nista hronoloski .. zato srpsku istoriju nikada nisam ni naucio .. ko je kome sin .. potomak .. naslednik .. sve mi je izmesano .. govorim o periodu 80'ih ...
pre 4 godine
nisam procitao puno komentara ali ove sto sam procitao uglavnom se svode na razliku izmedju opsteg i usmerenog obrazovanja. Mi smo svi u osnovnoj skoli sticali siroko opste obrazovanje koje je sazrevanjem doprinosilo nasem formiranju misljenja i razdvajanju istine i neistine, vaznog od nevaznog i uopste formiranu stava i misljenja. nismo svi istih interesovanja ni sposobnosti pa tako nam i leze razlicite oblasti. Ali ste u srednjim skolama imali jasno razdvajanje na opste obrazovanje - gimnazije i usmereno - strucne skole. Sve su imale preobimno gradivo i insistiralo se uglavnom na preciznom znanju iz svih predmete( recimo tacan datu neke bitke ili rodjenja nekog velikana) i to je ono gde se gubila sustina i ucenje se pretvaralo u tesko bubanje i gubitak svrhe. Na pad kvaliteta obrazovnja je uticala i potreba roditelja da svoju decu ucini elitom pa su tako terali decu u gimnazije iako im mnogo vise leze neke strucne skole sto je neminovno uticalo na pad kriterijuma i kvaliteta...
pre 4 godine
Pukli smo skroz, skolstvo je 0. Zena mi je prosvetar, pokusava da odrzi minimum ali bas minimum znanja i tu je vecito proziva i opominje i direktor i vecite rasprave sa roditeljima... A da vam je jasno koliko se malo trazi. To sto su pre 20 godina znali i najgori djaci. Meni uopste nije jasno sta ce ova deca da rade u zivotu!
(Sramota, 26. avgust 2021 09:42)
Isto što i ti, sa primenom stečenog znanja iz skole ama baš ništa nissm mogao ja, verovatno ti a ni oni. Vremena se menjaju, važno od nevažnog treba odvojiti. Ako ima interesovanja sve je dostupno pa čitaj. Trebalo bi decu od malena učiti kako da koristite moderne tehnologije u svrhu znanja a ne igrica i videa...
pre 4 godine
Stalno neke reforme školstva, a deca nam sve manje i manje znaju. Kriterijumi se srozali, pa još ovo onlajn propast za decu i njihovo obrazovanje. Došli smo dotle da nam drugi pišu istoriju, a ako ne poštujemo sami sebe neće nas i ni drugi poštovati. Trebalo bi valjda da učimo pre svega o nama i našem poreklu, a predaci su nam ostavili mnogo toga na čega treba da budemo ponosni. Na žalost izgleda da je malo ostalo onih koji će našu decu učiti pravim stvarima i vrednostima.
pre 4 godine
podržavam sve peticije u ovom
pravcu, nasu istoriju deca ne znaju, cinjenica koja boli, ali ni oni koji ih uce ne znaju kako da prenesu na mlade , recimo ja sam je ucio u komunizmu na KiM, tek je to bio falsifukat, a zasto sada ne smemo sa ucimo ko smo (odakle smo, sve teorije, ) istoriju ucimo mnogo kasno od osmanlija, a ko smo.pre njih i kolko nas je bilo tada.... dzabe dok ljudi ne shvate svoje bice i pripadnost a ne da zive od falsifikatora i truju nasu decu i danas, ...
pre 4 godine
Pa mora nekako da se zabasuri nasa 'svetla proslost': Karadjordje - ubica sopstvenog oca i brata, Milos Obrenovic koji je na prevaru ubio Karadjordja, kako smo sekirom ubili jednog kralja i malo 'civilizovanije' onog kasnije...
Kakva nam je istorija bolje da je i ne ucimo! Predlazem da ucimo bon-ton umesto toga
pre 4 godine
Istorijom se moze manipulisati kao sa procentima,istoriju pišu pobednici,nekoliko stoleca je nismo ni imali jer samo slobodan narod ima istoriju,bilo se nepismeno,bili potlaceni i sad ono malo što je ostalo to upropastiše "pisari" :(
pre 4 godine
Bez brige, većina dece zaboravi za par godina šta je učila tako da mu dođe sve jedno šta se uči u školi.
pre 4 godine
bravo za b92 što je ovo na naslovnoj strani.
pre 4 godine
Историчари заглављени у својим малим световима, мисле да је данас у глобализованом свету чији смо и ми део најважније да се зна ко су били Немањићи и да се и даље угледамо на Русију...Нека размисле за коју плату раде као историчари, па ће се можда и досетити зашто је то тако.
pre 4 godine
nista cudno, kod nas se nikada nista nije znalo. mi ne znamo ko smo, sta smo, a najgore od svega, ni sta hocemo i gde idemo. nije samo obrazovanje u pitanju. ono jeste najvazniji faktor u razvitku drustva, ali pre nego sto neko obrazuje nekoga, taj mora znati kako i za sta ga obrazuje. dobar obrazovni sistem pocinje od zelje drzave i mogucnosti drzave da ga stvori. kod nas drzave kratko traju, a institucije nemaju kontinuitet. istorija se menja svakih pedeset godina, sliku kralja menjamo slikom marsala. jedino sto ostaje isto vekovima je mitomanija o kojoj se nasiroko propoveda, jer kao drustvo, stvorili nesto vredno pomena nismo.
pre 4 godine
"Tu svest će formirati: ulica, štampa, politika, interesne grupe ili međunarodni faktori."
Pa jel to nije cilj?
pre 4 godine
Jeste čuli deco verujte bez šale otvara se škola za ...... bla bla bla.Nekada davno šezdesetih kad sam učio školu učio sam istoriju sve od početka a sad toliko mnogo filozofa , sveznalica sve im smeta u sve se razumeju najmanje u znanje , mrze ih učitelji,profesori pa zato i neznaju ni kosu ni šta su iamju mobilni i misle da sve znaju zato smo tu gde jesmo a kosovo,miloš,vojvode i kolubara tamo gde jesu.
pre 4 godine
@drmr
Zar nije prica o Cirilu i Metodiju pala u vodu pronalaskom pecata Kralja Strojimira?
pre 4 godine
Znaci ionako preobiman program se siri umesto da se sazme kao da niste odavno shvatili da sto je siri to se manje nauci. Ni osnovno ne zapamte
pre 4 godine
molim? ne razumem problem baš najbolje.
pre 4 godine
A da se čuje druga strana pre nego što je odmah pošaljete na giljotinu? To sigurno nije smislio neko pijan ili lud. I on/ona ima racionalan razlog zašto menja metodologiju (ne menja istoriju nego način učenja).
Bolje da se poveća broj lekcija o dijalogu, to je ovom društvu potrebnije nego da se buba napamet kad je vladao Radoslav Nemanjić jer vas 100 od 100 ovde to sad ne zna da navede bez guglanja iako ste to svi morali da znate u školi.
pre 4 godine
Znaci, Srbi su ipak 'nebeski narod'...
pre 4 godine
Pustite decu i opste obrazovanje. Naucite ih da budu dobri ljudi. Nista im istorija nece pruziti u zivotu. Ucite ih kulturi, lepom ponasanju, toleranciji prema razlicitostima. Ako i najobrazovaniji ne zna da se lepo ponasa, da kulturno pozdravi djabe mu i diploma i znanje istorije. Koga interesuju istorijski dogadjaji, sami ce sve pronaci na pretrazivacima. Nova su vremena, novi ljudi,i novi nacin zivota uz nove i savremene tehnologije, kojima se treba prilagoditi.
pre 4 godine
potpuno nevažno za život van srbije
pre 4 godine
Ma hajte molim vas.... Treba deca nešto malo uopšteno da uče o svakoj temi iz istorije... U gimnaziji možda malo više i to je to... Pa onda koga zanima lepo neka studira istoriju ili neka sam čita... Jedan čas istorije nedeljno je i više nego dovoljan
pre 4 godine
Možda je bolje ovako. Nama istoriju pišu drugi i ko može sa sigurnošću da tvrdi da su sve činjenice iz knjiga tačne. Mi nismo u stanju da se dogovorimo šta se dešavalo za vreme II Svetskog rata na ovim područjima a znamo šta su radili Nemanjići ili za dešavanja u periodu XIV-XIX vek.
pre 4 godine
Idite radite svoj posao i pustite druge da rade!!!
Meni se bas dopada ideja da se prvo obradjuju aktuelne teme, vazne za dansnji svet i situaciju u kojoj smo geopoliticki. Onda se produbi tamo i gde ima smisla, interesovanja. A ne od Kulina Bana i dobrih da... Dusanovo carstvo! Pazi boga ti...
pre 4 godine
Malo je zemalja i nacija, da mogu priznati da su kroz istoriju bili u rangu carevine. Na Balkanu su to Srbi i Bugari, mada nekoliko stotina godina pre perioda te dve carevine, izmedju tih naroda i nije bilo značajne razlike. Grci mogu reci da su bili vecinski narod Romejskog carstva. Dok svi ostali zaista nisu postojali kao poseban entitet ili su bili podanici unutar vecih carevina ( kasnije Autrougarske i Turske ).
pre 4 godine
Celokupno gradivo je ogromno, kriterijumi za ocenjivanje se razlikuju od skole do skole od grada do grada.....treba uvesti tromesecne testove za gradivo i ocene zasnivati na tome ovo sve ostalo je koji ti padne nastavnik.
pre 4 godine
treba ukinnuti istoriju kao predmet a uvesti budućnost
pre 4 godine
Nikao nesmemo dozvoliti da na diraju istoriju
pre 4 godine
Koga jos zanima istorija? Uci nas o necemu sto se desilo pre 1000 godina, kada ce profesori i ostali da shvate da nemamo svi ista interesovanja!?
pre 4 godine
"Umesto da smo se ugledali na ruski princip o dva posebna predmeta: opštoj i nacionalnoj istoriji "
E, jeste... K'o da i onako nije previše predmeta nego daj još. Kako je krenulo, počeće deca da provode puno radno vreme u školi.
pre 4 godine
Nisu se bunili kada je Tito vodio drzavu i istorija pisana da odgovara komunistima .Koje su se lazi onda ucila,koliko je bilo zabranjenih tema i dogadjaja? Sad se plase istine takodje,moze da naskodi rating.
pre 4 godine
Rusija već 70 godina podriva ove prostore a pogotovo Srbiju i srbe. Treba malo dublje gledati na njihove povremene opaske.
pre 4 godine
Menjati skolstvo i prilagodjavati sadasnjosti. Decu, sto je ranije moguce, nauciti da koriste svoj mozak i ne nametati im daleku istoriju, vec tehnolosku savremenu buducnost. Osposobiti ih da u buducnosti,budu strucnjaci u svom poslu, i da imaju kvalitetniji, lepsi i bogatiji zivot.
pre 4 godine
@miks
A sa Bogom i nacjom nismo imali gazde/okupatore (sto strane sto domace?)
pre 4 godine
Ništa od toga uopšte i ne treba da se uči.
pre 4 godine
Tako su učile generacije u doba Tita! Još ako nismo imali dobre profesore, od istorije i hronologije ništa-"papazjanija"!!!
pre 4 godine
Dobro pa smo do sada baratali iskljucivo cinjenicama...Ne kazem da sam za to da deca uce " cinjenice " sa youtoub-a i tik tok-a ali da ce biti mane vise isti djavo kao i udzbenici stamapani od strane raznoraznih rezima i centara moci...Krojenje informacija,propaganda i siroka distribucija istih je uvek bio imperativ bilo koje vladajuce strukture, sada je ipak malo frka jer se pojavljuje sve vise nezavisnih igraca,nije bas toliko lako koliko je bilo, zato frka oko ovoga...vecita borba da obicnom coveku bude bolje...NOT!
pre 4 godine
Previše buke ni oko čega
pre 4 godine
Istoriju treba ukinuti, u inat onima koji tvrde da Amerika nema istoriju!! Tako bar deca neće učiti austro-ugarsku verziju seobe Slovena!!! Istorija je samo način da se sa kolena na koleno prenosi mržnja medju narodima!!!!
pre 4 godine
@Neumorni ispravljač krive Drine
To što pominješ se ne uči ni na časovima istorije niti bilo kom drugom školskom predmetu. Ne može se sve učiti u školi
pre 4 godine
molim? ne razumem problem baš najbolje.
pre 4 godine
Koga jos zanima istorija? Uci nas o necemu sto se desilo pre 1000 godina, kada ce profesori i ostali da shvate da nemamo svi ista interesovanja!?
pre 4 godine
Idite radite svoj posao i pustite druge da rade!!!
Meni se bas dopada ideja da se prvo obradjuju aktuelne teme, vazne za dansnji svet i situaciju u kojoj smo geopoliticki. Onda se produbi tamo i gde ima smisla, interesovanja. A ne od Kulina Bana i dobrih da... Dusanovo carstvo! Pazi boga ti...
pre 4 godine
Историчари заглављени у својим малим световима, мисле да је данас у глобализованом свету чији смо и ми део најважније да се зна ко су били Немањићи и да се и даље угледамо на Русију...Нека размисле за коју плату раде као историчари, па ће се можда и досетити зашто је то тако.
pre 4 godine
Ma hajte molim vas.... Treba deca nešto malo uopšteno da uče o svakoj temi iz istorije... U gimnaziji možda malo više i to je to... Pa onda koga zanima lepo neka studira istoriju ili neka sam čita... Jedan čas istorije nedeljno je i više nego dovoljan
pre 4 godine
Prvi koraci demoralizacije jedne nacije kreću u školama. Bitno je da se mladi odvoje od poimanja nacije i religije (u školi), da im se servira nemoral kao standard (tv i društvene mreže). Da sve loše postane dobro, a da sve dobro postane loše. I tako mic po mic, nema više nacije, nema više društva, nema više Boga i dođe neki novi gazda osvajač/okupator da nam kroji kapu. Prosto ko pasulj.
pre 4 godine
Pustite decu i opste obrazovanje. Naucite ih da budu dobri ljudi. Nista im istorija nece pruziti u zivotu. Ucite ih kulturi, lepom ponasanju, toleranciji prema razlicitostima. Ako i najobrazovaniji ne zna da se lepo ponasa, da kulturno pozdravi djabe mu i diploma i znanje istorije. Koga interesuju istorijski dogadjaji, sami ce sve pronaci na pretrazivacima. Nova su vremena, novi ljudi,i novi nacin zivota uz nove i savremene tehnologije, kojima se treba prilagoditi.
pre 4 godine
Nebeski narod . . .
pre 4 godine
Moj sin od 5 do 9 razreda naučio napamet sve knjige iz istorije.Nakon 3 god.nije ostalo u glavi ni 20% znanja.Licno mislim da 50% gradiva nabacano "hotimično".Pola te istorije je izmisljeno,deca uce bajke.Svi narodi veličaju svoju istoriju i tako decu vaspitavaju na lažima.Bilo bi dobro da samo 100% provereni izviri uđu u istoriju i npr..da se slazu sa stranim izvorima.Nisam neki znalac,ali pratim dete i mislim da su uzalud utriseni sati i sati na istoriji,a mogao je za to vreme naučiti strani jezik perfektno ili informatiku,što bi mu valjalo za poslovanje a i korisno za društvo u celini.Valjda nam je cilj da ekonomski napredujemo, a ne da sedimo po tv emisijama i satima razglabamo o rekla kazala.
pre 4 godine
Na žalost i po nekim našim "umnim glavama" naj bolje bi bilo da srbski rod zaboravi ko je, šta je i odakle je? Na žalost što nam drugi na žao čine dosta toga i sebi sami činimo.
pre 4 godine
Još kad bi uveli pravu Istoriju Srba, da je mi napišemo, a ne Nemci, Englezi....
pre 4 godine
potpuno nevažno za život van srbije
pre 4 godine
mi se bakćemo istorijom i busamo u grudi umesto da se akcenat skolovanja stavi na strane jezike, informatiku, ekonomiju, PRAKSU. zavrsio sam i gimnaziju i pmf (odlican djak i student), veze s vezom nisam imao posle toga,da kazem evo znam da radim to i to, sve samo bubanje podataka napamet. e to je problem, a ne dal se uros nejaki uci u oktobru il martu…
pre 4 godine
treba ukinnuti istoriju kao predmet a uvesti budućnost
pre 4 godine
Ništa od toga uopšte i ne treba da se uči.
pre 4 godine
Pa mora nekako da se zabasuri nasa 'svetla proslost': Karadjordje - ubica sopstvenog oca i brata, Milos Obrenovic koji je na prevaru ubio Karadjordja, kako smo sekirom ubili jednog kralja i malo 'civilizovanije' onog kasnije...
Kakva nam je istorija bolje da je i ne ucimo! Predlazem da ucimo bon-ton umesto toga
pre 4 godine
Pukli smo skroz, skolstvo je 0. Zena mi je prosvetar, pokusava da odrzi minimum ali bas minimum znanja i tu je vecito proziva i opominje i direktor i vecite rasprave sa roditeljima... A da vam je jasno koliko se malo trazi. To sto su pre 20 godina znali i najgori djaci. Meni uopste nije jasno sta ce ova deca da rade u zivotu!
(Sramota, 26. avgust 2021 09:42)
Isto što i ti, sa primenom stečenog znanja iz skole ama baš ništa nissm mogao ja, verovatno ti a ni oni. Vremena se menjaju, važno od nevažnog treba odvojiti. Ako ima interesovanja sve je dostupno pa čitaj. Trebalo bi decu od malena učiti kako da koristite moderne tehnologije u svrhu znanja a ne igrica i videa...
pre 4 godine
Sve što je gospođa rekla stoji, ali njena konstatacija da bi trebala tri časa istorije je ipak malo previše. Previše se bavimo istorijom, stvarnom i imaginarnom, a premalo kako da sadašnjost i budućnost našeg društva učinimo boljom.
Šta deci vredi da znaju milion detalja o Dušanovom carstvu, Svetom Savi i Nemanjićima a da ne uče neke osnovne principe života u savremenom svetu. Zato mnogi mladi i vide naše društvo kao ne razvijeno i ne perspektivno i odlaze napolje u društva o čijoj istoriji ne znaju skoro ništa.
pre 4 godine
Menjati skolstvo i prilagodjavati sadasnjosti. Decu, sto je ranije moguce, nauciti da koriste svoj mozak i ne nametati im daleku istoriju, vec tehnolosku savremenu buducnost. Osposobiti ih da u buducnosti,budu strucnjaci u svom poslu, i da imaju kvalitetniji, lepsi i bogatiji zivot.
pre 4 godine
A da se čuje druga strana pre nego što je odmah pošaljete na giljotinu? To sigurno nije smislio neko pijan ili lud. I on/ona ima racionalan razlog zašto menja metodologiju (ne menja istoriju nego način učenja).
Bolje da se poveća broj lekcija o dijalogu, to je ovom društvu potrebnije nego da se buba napamet kad je vladao Radoslav Nemanjić jer vas 100 od 100 ovde to sad ne zna da navede bez guglanja iako ste to svi morali da znate u školi.
pre 4 godine
Mozda bi mogli isti istoricari da se prisete i kazu da je ovo isto vec prethodno radjeno posle Berlinskog Kongresa 1878 godine, uticajem germanisticke (i germanofilske) skole? Jer do tad se znalo i ucilo o srpskim vladarima i mnogo pre Nemanjica, o tome da je Skadar bio prestonica Srbije nekoliko stotina godina itd? Znaci, ovo sto se sprema samo je nastavak, bolje reci zavrsetak jednog davno zapocetog posla!
pre 4 godine
Да ли децу и даље уче како смо дошли од некуда "иза Карпата"?
pre 4 godine
Ne mogu vise da pisu tu njihovu hronologiju u udzbenike jer je to sve smesno i raskrinkano u froncle. A ne smeju da napisu ono sto jeste.
pre 4 godine
Srbe ne bi trebalo uciti istoriju zato sto su oni dosljaci sa Karpata u 6 veku a kasnije su postali Turci i gubi im se trag.Oni nemaju istoriju.Nemaju pravo ni na jednu zemlju na Balkanu.Imaju neku opskurnu pagansku religiju zvanu pravoslavlje i samo zele da otmu tudje.Oni ugnjetavaju starosedeoce Hrvate,Albance,Makedonce i Bosnjake koji su bili tu jos od kamenog doba.Otimaju im istorijske licnosti kao Skendebrga i Stefana Nemanju koji je bio katolik samim tim i tezak Hrvat...Oni su u drugom svetskom ratu saradjivali sa Nemcima i drzali koncentracione logore u kojima je ubijeno milion ipo Hrvata i ostalih zrtava a Jasenovac je bio obrazovni centar gde se igralo zmurke i ucilo pletenje.
pre 4 godine
Previše buke ni oko čega
pre 4 godine
Историјс је најлакша! Постоји само једна истина. Проблем је што та истина не одговара деци комуниста која су још увек на власти.
pre 4 godine
Nisu se bunili kada je Tito vodio drzavu i istorija pisana da odgovara komunistima .Koje su se lazi onda ucila,koliko je bilo zabranjenih tema i dogadjaja? Sad se plase istine takodje,moze da naskodi rating.
pre 4 godine
"Umesto da smo se ugledali na ruski princip o dva posebna predmeta: opštoj i nacionalnoj istoriji "
E, jeste... K'o da i onako nije previše predmeta nego daj još. Kako je krenulo, počeće deca da provode puno radno vreme u školi.
pre 4 godine
Istoričari su u pravu. Srećom, deca koriste i druge izvore za sticanje znanja, mimo nastave, tako da "reformisana" istorija neće proći. To će nabubati za ocenu, a onda kreće Jutjub, internet, i ostalo.
pre 4 godine
i ranije nije bilo nista hronoloski .. zato srpsku istoriju nikada nisam ni naucio .. ko je kome sin .. potomak .. naslednik .. sve mi je izmesano .. govorim o periodu 80'ih ...
pre 4 godine
Istoriju treba ukinuti, u inat onima koji tvrde da Amerika nema istoriju!! Tako bar deca neće učiti austro-ugarsku verziju seobe Slovena!!! Istorija je samo način da se sa kolena na koleno prenosi mržnja medju narodima!!!!
pre 4 godine
Jel bilo te seobe Srba ili nije i gde smo živeli pre toga?
(Bane, 26. avgust 2021 08:57)
Bilo je seobe srba 1 i 2 za vreme Osmanskog carstva kada su bežali od Turskog zuluma i naseljavali Vojnu Krajinu u Austrougarskoj, ima i slika Paje Jovanovića.
Ako pitaš za dolazak Slovena na Balkan i nastanak Srpske države ima i toga zapisanog u Vizantijskim dokumentima pošto smo mi bili nepismeni i prvo opismenjavanje se dešava kad Ćirilo i Metodije šire hrićansvo među nama.. Gde smo živeli pre toga grčki istoričar Herodot možda daje neke indicije, ali ceo taj predeo Evroazije van granica Rimskog Carstva do srednjeg veka je bio naseljen nomadskim plemenima, koja su često menjala lokaciju.
A bilo je i ono devedesetih.. i dan danas se mnogi srbi sele, čovek nije drvo, traži bolji život...
pre 4 godine
Možda je bolje ovako. Nama istoriju pišu drugi i ko može sa sigurnošću da tvrdi da su sve činjenice iz knjiga tačne. Mi nismo u stanju da se dogovorimo šta se dešavalo za vreme II Svetskog rata na ovim područjima a znamo šta su radili Nemanjići ili za dešavanja u periodu XIV-XIX vek.
pre 4 godine
"Učite hrišćansku Crkvu do raskola 1054. godine, vraćate se u rani srednji vek i period raskola Crkve. Sledeća lekcija je uloga srpske Crkve od 12. do 15. veka. Pazite, učite ulogu srpske Crkve, a niste naučili ko su Srbi i gde je nastala srpska država. Je l’ su ti Srbi pali s Marsa? Ko je taj Sveti Sava? Kako možete da učite ulogu srpske Crkve od 12. do 15. veka, turska osvajanja i ukidanje Pećke patrijaršije, a da istovremeno niste naučili ko je Stefan Nemanja? To je potpuno van pameti", ističe jedan od podnosilaca peticije, istoričar Ljiljana Raković.
Ово је тек почетак ревизионизам је опасна ствар, а посебно као у овом делу текста где се црква ставља као нешто много битно, нешто што је "спасило" српски народ. Лоше што се ово ради, као и сваки покушај мењања историје, а о некој квази аутохтонисти српског народа(што често чујем) је погубно и ствара неку клеро-националистичку клику нових нараштаја уместо да се окренемо ка напретку. На крају крајева оног ког интересује историја сам ће да чита књиге било на енглеском било на српском.
А о непомињању словенске митологије, а упознавањем са свим осталим, исто је погрешна одлука, млади људи треба да знају ко смо шта смо, зашто још имамо прелеп обичај Славе, зашто палимо бадњак и сличне неке ствари, то опет чини културно-историјско наслеђе Срба. Историја служи као најбоља учитељица живота то никад не треба заборавити, ако се погрешно томе приступи или користи у политичке сврхе или гурање неке агенде биће проблема.
pre 4 godine
Najveca glupost je sto se prica da su sloveni dosli sa Karpata, a i ti Karpati kao da su u Americi. Imate jedan krak tih planina koji zavrsava u Srbiji tako da nije to tamo negde bogu iza nogu. A najjaca stvar je sto posle 20 godina dobijes rezidentno pravo u svakoj drzavi sveta i uopste mi nije jasna ta prica. Sta jel hoce da kazu da mi nismo starosedeoci a i po njihovj laznoj istoriji zivimo ovde preko 1400 godina. Imamo najstariji zivi kalendar na svetu, neko ga je napravio mnogo pre nas, i pre rima, i jevreja i pre hrista. Znaci sve je to po zvanicnoj i laznoj istoriji, a da ne pricamo o onoj pravoj da su Srbi i ostali sloveni na balkanu od prvog veka nove ere, i to dokazano. A za vreme pre toga mozemo da diskutujemo.
pre 4 godine
Samo je pitanje trenutka kada će pisati o tome da je Kosovska bitka zapravo bila balkanska bitka protiv Osmanlija. Onda sledi ona teza kako manastiri na Kosovu nisu srpski, a Srbi izvan granica Srbije zapravo ni ne postoje. Revizija istorije je u toku.
pre 4 godine
Totalna sluđenost naroda na ovim prostorima počinje u trenutku kada su Srbi počeli da "otkrivaju zabranjenu istoriju".
Rezultat se najbolje vidi sada: pomešane ideje naroda, nacije, države, vere, bukvalno 95% stanovništva ništa više ne razume, a 60% omladine ne zna da pliva.
pre 4 godine
Nisu se bunili kada je Tito vodio drzavu i istorija pisana da odgovara komunistima .Koje su se lazi onda ucila,koliko je bilo zabranjenih tema i dogadjaja? Sad se plase istine takodje,moze da naskodi rating.
(dblagoje, 26. avgust 2021 10:53)
Molim? Najviše zabranjenih tema i događaja u istoriji je zabranjeno i gurnuto pod tepih od strane crkve! Zašto se ljudima ispira mozak od Nemanjića i od dobijanja autokefalnosti crkve? Zašto se predstavlja da je crkva zaslužna za formiranje Srba kao naroda? Koliko Srba zna nešto o slavnim srpskim dinastijama pre Nemanjića? To im ne odgovara jer je naše slavne istorije bilo i pre crkve, što oni žele da potisnu i sakriju. Zato, mani se Tita, problem je u nečem drugom.
pre 4 godine
Ово је језиво, овако се убија нација и национални идентитет. Не знам да ли сте свесни колико је ово опасно?
pre 4 godine
I to se uci, lekcija se zove Srbi do Stefana Nemanje. Uci se vise casova i obuhvata srpske.zemlje Paganiju,Travuniju,Duklju,Zahumlje kao i Srbiju dinastije Vlastimorovica.
Dalje, predaje se o prvoj hristijanizaciji Srba u primorskim gradovima( na latinskom obredu ), misiji Cirila i Metodija i njihovih ucenika Klimenta i Nauma i hristijanizaciji Srba na narodnom,slovenskom jeziku, stvaranju prve slovenske odnosno srpske mitropolije u Ohridu 1019 koja je pod Vaseljenskom patrijarsijom,verskoj podeli medju srbima na primorske katolike i pravoslavce u unutrasnjosti od 1054,prvom Srpskom krunisanom kralju Mihailu Vojisavljevicu 1076, nekrunisanom caru Bodinu,Mihailovom sinu, i ustanku Petra Odeljana,Svetom Jovanu Vladimiru ( prvom svetitelju SPC ), velikim zupanima, a vazalima kralja Bodina, u Bosni i Raskoj ( Marku i Vukanu ) od Vukana je nastala dinastija Vukanovic , ciji naslednici Uros I, Uros II i Uros III, Desa, su vladali Raskom do 1165, kada ga je smenio sin vlastelina Zavide, Tihomir ,brat Stefana Nemanje.
pre 4 godine
Rusija već 70 godina podriva ove prostore a pogotovo Srbiju i srbe. Treba malo dublje gledati na njihove povremene opaske.
pre 4 godine
Jel bilo te seobe Srba ili nije i gde smo živeli pre toga?
pre 4 godine
Mi smo nekada učili da su partizani bili oslobodioci a četnici saradnici okupatora, danas se uči nešto drugo. Najbolje bi bilo preskočiti poslednjih 100 godina naše istorije jer nisam siguran da su i danas udžbenici pisani nepristrasno.
pre 4 godine
treba ukinnuti istoriju kao predmet a uvesti budućnost
(mrnjau, 26. avgust 2021 13:07)
Reci to nekome na zapadu, da vidis koliko oni vode racuna o istoriji, kulturi, identitetu. To je svetinja svima osim nama.
pre 4 godine
Prvo da se nauci sta su i ko su Srbi bili pre hriscanstva,ko su nam bogovi bili da zna Srbin ko je i sta je zapravo!Isuvise smo velika i stara nacija da bi se racunali od Nemanjica i Hriscanstva!
pre 4 godine
Najbitniji predmet koji se treba uvesti u skole je empatija. Nauciti decu da ne budu sebicna i da gledaju svet iz ugla druge strane. Nije to samo Srbiji potrebno.
Sto se istorije tice, naravno da nema smisla krenuti asinhrono, ali isto ni nema smisla ispitivati decu o tacnim datumima bitaka i dogadjajima. Ispredajes gradivo, recimo rani srednji vek: Srbi, Vizantija, raskol, najezda Vikinga i sl. I onda deci ponudis 10-15 tema sta im se najvise svidja da istraze tu oblast malo vise i za domaci da sklope seminarski rad i prezentaciju. Em ce dete vise nauciti kroz istrazivanje, em ce drugoj deci biti interesantno da slusaju prezentacije o razlicitim temama koje su im bile ispredavane. Tako se nastava istorije vrsi u razvijenom svetu, a ne, udri nastavnik pricu, 30% odeljenja ga slusa i onda udri da propitujes i da delis brojeve 1-5 u zavsinosti kakvog si raspolozenja.
pre 4 godine
treba ukinnuti istoriju kao predmet a uvesti budućnost
(mrnjau, 26. avgust 2021 13:07)
Без историје нема будућности.
Ми смо то занемарили 1945. (па и 1918) и обило нам се о главу деведесетих.
pre 4 godine
Nikao nesmemo dozvoliti da na diraju istoriju
pre 4 godine
@drmr
Zar nije prica o Cirilu i Metodiju pala u vodu pronalaskom pecata Kralja Strojimira?
pre 4 godine
Jel bilo te seobe Srba ili nije i gde smo živeli pre toga?
(Bane, 26. avgust 2021 08:57)
Isto kao da pitaš je li bilo seobe Engleza u Englesku. Englezi znaju da su im preci pre indoevropski stanovništvo ostrva, zatim kasnije doseljeni Kelti, pa zatim doseljeni Rimljani, te nakon njih doseljena germanska plemena, pa Danci, Normani... Svi ti narodi su formirali modernu englesku naciju. Tako je i sa nama. Srbi su potomci ljudi koji oživeli ovde u doba Lepenskog vira, pa zatim Ilira, Tračana, Rimljana, Germana, Slovena... Nisu se Srbi od nekuda doselili, nego su nam preci svi ovi narodi koji su u različitim periodima naseljavali ovaj prostor.
pre 4 godine
mislim da je i vrapcima na grani jasno da se na degradaciji i urusavanju skolstva radi vec dosta dugo.
pre 4 godine
Изузетно опасан ревионизам историје.
pre 4 godine
U pitanju je, kao i uvek, profit. A profit bogataška elita ostvaruje lakše sa što tupljim i zaluđenijim narodom. Zato se iz škola izbacuje istorija, geografija, logika, filozofija, sociologija, degradira se srpski jezik i književnost itd. I to traje već duže vreme, s tim što se sad ubrzava masovnom zloupotrebom medija, računara i pametnih telefona. Reč IT inženjera ili programera važi više nego reč doktora filozofije ili istorije, jer je nametnuto da je jedino merilo novac. Vlasnici kapitala ne žele da plaćaju nekog ko može da razvije razmišljanje pojedinaca, mnogo je bolje platiti nekog ko će raditi na raznoraznim aplikacijama, na programima za praćenje, nadzor, na algoritmima kojima se vrši obrada svih vrsta podataka, kako bi kontrola ljudi bila što efikasnija.
pre 4 godine
A zašto se u školi ne uči period pre Sv. Save i Nemanjića.
Postojala je srpska država i pre Nemanjića i cara Dušana.
Gde je ta istorija stare Srbije u udžbenicima?
pre 4 godine
I drugi predmeti su u problemu. Iz fizike, hemije, biologije šta deca moraju da znaju... Tragedija. A tek geografija u petom imaju jedan čas a aluvijalne ravni rade, reljef. Iz fizike u sedmom moraju jednačine kretanja ogromne da uče, a ne znaju ni dva razlomka da saberu. Iz hemije reakcije alkana, alkina, aldehide i ketone, biologija valjkaste crve, pa koji će im to u životu, u redu u srednjoj školi ali osnovna...
pre 4 godine
Istorija ne sme biti u sluzbi nacije i vere vec u kritickom i sistematskom poimanju proslosti i razvoju ljudskog roda. Sve drugo je zloupotreba istorije.
pre 4 godine
Ako je ovo istina,to je sramno.Ogorčen sam.Da čujemo i drugu straniu.
pre 4 godine
@Neumorni ispravljač krive Drine
To što pominješ se ne uči ni na časovima istorije niti bilo kom drugom školskom predmetu. Ne može se sve učiti u školi
pre 4 godine
Nacionalnu svest ne cini ono sto se uci u skoli na casu istorije. Naravno istoriju treba da se uci hronoliski. Nacionalnu svest i ponos prema istorijskim dogadjajima, licnostima iskazuje ze kroz zivot. Zapitatjte sebe da li znate gde su srpski velikani saharanjeni. Pa ako kojim slucajem za vecinu njih znate obidjite grobove. E to je nas patriotizam.. spomeniki zanemarenu, grobovi neobelezeni, zaraslo u travu i korov a vazno da ucimo i da se dicimo njihovom slavom. Kod nas je sve obrnuto pa je normalno i da istoriju deca istoriju uce 'z brda 'z dola
pre 4 godine
Ем уче неистине, ем збрда-здола...
pre 4 godine
Dobro pa smo do sada baratali iskljucivo cinjenicama...Ne kazem da sam za to da deca uce " cinjenice " sa youtoub-a i tik tok-a ali da ce biti mane vise isti djavo kao i udzbenici stamapani od strane raznoraznih rezima i centara moci...Krojenje informacija,propaganda i siroka distribucija istih je uvek bio imperativ bilo koje vladajuce strukture, sada je ipak malo frka jer se pojavljuje sve vise nezavisnih igraca,nije bas toliko lako koliko je bilo, zato frka oko ovoga...vecita borba da obicnom coveku bude bolje...NOT!
pre 4 godine
Tako su učile generacije u doba Tita! Još ako nismo imali dobre profesore, od istorije i hronologije ništa-"papazjanija"!!!
pre 4 godine
Nista se ne desava slucajno, pa tako ni ovo!
Nema ,spontanih dogadjanja' naroda....
pre 4 godine
Istorijom se moze manipulisati kao sa procentima,istoriju pišu pobednici,nekoliko stoleca je nismo ni imali jer samo slobodan narod ima istoriju,bilo se nepismeno,bili potlaceni i sad ono malo što je ostalo to upropastiše "pisari" :(
pre 4 godine
Jos jedna osveta losih djaka.
pre 4 godine
podržavam sve peticije u ovom
pravcu, nasu istoriju deca ne znaju, cinjenica koja boli, ali ni oni koji ih uce ne znaju kako da prenesu na mlade , recimo ja sam je ucio u komunizmu na KiM, tek je to bio falsifukat, a zasto sada ne smemo sa ucimo ko smo (odakle smo, sve teorije, ) istoriju ucimo mnogo kasno od osmanlija, a ko smo.pre njih i kolko nas je bilo tada.... dzabe dok ljudi ne shvate svoje bice i pripadnost a ne da zive od falsifikatora i truju nasu decu i danas, ...
pre 4 godine
Malo je zemalja i nacija, da mogu priznati da su kroz istoriju bili u rangu carevine. Na Balkanu su to Srbi i Bugari, mada nekoliko stotina godina pre perioda te dve carevine, izmedju tih naroda i nije bilo značajne razlike. Grci mogu reci da su bili vecinski narod Romejskog carstva. Dok svi ostali zaista nisu postojali kao poseban entitet ili su bili podanici unutar vecih carevina ( kasnije Autrougarske i Turske ).
pre 4 godine
Bez brige, većina dece zaboravi za par godina šta je učila tako da mu dođe sve jedno šta se uči u školi.
pre 4 godine
Iz pojedinih komentara se vidi pogubno delovanje razorene skole na um ljudi. Cilj je jasan - proizvodnja ljudi koji su lak materijal za svaku vrstu manipulacije i kojima mozes da pricas jedne nedelje jedno a druge nedelje drugo bez problema. Ne treba njima istorija nego politicki korektne budalastine.
pre 4 godine
bravo za b92 što je ovo na naslovnoj strani.
pre 4 godine
Meni se bas dopada ideja da se prvo obradjuju aktuelne teme, vazne za dansnji svet i situaciju u kojoj smo geopoliticki. ...
(Marko, 26. avgust 2021 10:06)
Izguglas "prvi avganistanski rat" pa vidis da je seme sadasnjosti posejano pre 200 godina, i mozda shvatis koliko ti je teza pogresna...
pre 4 godine
nista cudno, kod nas se nikada nista nije znalo. mi ne znamo ko smo, sta smo, a najgore od svega, ni sta hocemo i gde idemo. nije samo obrazovanje u pitanju. ono jeste najvazniji faktor u razvitku drustva, ali pre nego sto neko obrazuje nekoga, taj mora znati kako i za sta ga obrazuje. dobar obrazovni sistem pocinje od zelje drzave i mogucnosti drzave da ga stvori. kod nas drzave kratko traju, a institucije nemaju kontinuitet. istorija se menja svakih pedeset godina, sliku kralja menjamo slikom marsala. jedino sto ostaje isto vekovima je mitomanija o kojoj se nasiroko propoveda, jer kao drustvo, stvorili nesto vredno pomena nismo.
pre 4 godine
Isto što i ti, sa primenom stečenog znanja iz skole ama baš ništa nissm mogao ja, verovatno ti a ni oni. Vremena se menjaju, važno od nevažnog treba odvojiti. Ako ima interesovanja sve je dostupno pa čitaj. Trebalo bi decu od malena učiti kako da koristite moderne tehnologije u svrhu znanja a ne igrica i videa...
(Nenad, 26. avgust 2021 10:12)
Знање историје спада у домен стручно непримењивог али темељног и изузетно битног општег образовања. Формално би школа требало да служи да одвоји вредно од невредног и да те осим знања научи и критичком размишљању, да, када наставиш сам да се развијаш, умеш да раздвојиш жито од кукоља. Да не наседаш ни својој ни туђој историјској пропаганди и да боље разумеш и прошлост и садашњост.
pre 4 godine
Znaci ionako preobiman program se siri umesto da se sazme kao da niste odavno shvatili da sto je siri to se manje nauci. Ni osnovno ne zapamte
pre 4 godine
Историчари заглављени у својим малим световима, мисле да је данас у глобализованом свету чији смо и ми део најважније да се зна ко су били Немањићи и да се и даље угледамо на Русију...Нека размисле за коју плату раде као историчари, па ће се можда и досетити зашто је то тако.
(Искуство, 26. avgust 2021 09:31)
Iskusni, pre nego što vrednost čoveka izmerite visinom plate, saznajte zašto novac ima vrednost.
pre 4 godine
Ostaje samo nama svesnima da prenosimo i ucimo decu mi sami roditelji, posebno da nasa istorija ne pocinje sa Nemanjicima, postojimo mi dosta duze
pre 4 godine
Znaci, Srbi su ipak 'nebeski narod'...
pre 4 godine
Stalno neke reforme školstva, a deca nam sve manje i manje znaju. Kriterijumi se srozali, pa još ovo onlajn propast za decu i njihovo obrazovanje. Došli smo dotle da nam drugi pišu istoriju, a ako ne poštujemo sami sebe neće nas i ni drugi poštovati. Trebalo bi valjda da učimo pre svega o nama i našem poreklu, a predaci su nam ostavili mnogo toga na čega treba da budemo ponosni. Na žalost izgleda da je malo ostalo onih koji će našu decu učiti pravim stvarima i vrednostima.
pre 4 godine
Celokupno gradivo je ogromno, kriterijumi za ocenjivanje se razlikuju od skole do skole od grada do grada.....treba uvesti tromesecne testove za gradivo i ocene zasnivati na tome ovo sve ostalo je koji ti padne nastavnik.
pre 4 godine
Jeste čuli deco verujte bez šale otvara se škola za ...... bla bla bla.Nekada davno šezdesetih kad sam učio školu učio sam istoriju sve od početka a sad toliko mnogo filozofa , sveznalica sve im smeta u sve se razumeju najmanje u znanje , mrze ih učitelji,profesori pa zato i neznaju ni kosu ni šta su iamju mobilni i misle da sve znaju zato smo tu gde jesmo a kosovo,miloš,vojvode i kolubara tamo gde jesu.
pre 4 godine
Bravo,konačno neko da kaze da nam udžbenike stampa ko stigne zarad profita,a sta pise u njima nije bitno.
pre 4 godine
Nove generacije su svakako upropascene. Ali slazem se da ne treba dici ruke u potpunosti.
pre 4 godine
Da li sa Marsa ili sa kruske jesmo pali i to na glavu.
pre 4 godine
Ko ne uči na tuđim greškama ( iz istorija,) učiće na svojim.
pre 4 godine
Nije valjalo ni ono od pre, a ovo je tek glupost... Najveci problem nastave istorije je sto nije namenjena ucenju primene naucnog metoda na istorijsku gradju nego ideoloskom obrazovanju narastaja.... Zato imamo razne "zabranjene" istorije po medijima i drustvenim mrezama i ne umemo prepoznajemo gluposti i ne razumemo razliku izmedju teorija i cinjenica... Vrh za manipulaciju...
pre 4 godine
U pitanju je, kao i uvek, profit. A profit bogataška elita ostvaruje lakše sa što tupljim i zaluđenijim narodom. Zato se iz škola izbacuje istorija, geografija, logika, filozofija, sociologija, degradira se srpski jezik i književnost itd. I to traje već duže vreme, s tim što se sad ubrzava masovnom zloupotrebom medija, računara i pametnih telefona. Reč IT inženjera ili programera važi više nego reč doktora filozofije ili istorije, jer je nametnuto da je jedino merilo novac. Vlasnici kapitala ne žele da plaćaju nekog ko može da razvije razmišljanje pojedinaca, mnogo je bolje platiti nekog ko će raditi na raznoraznim aplikacijama, na programima za praćenje, nadzor, na algoritmima kojima se vrši obrada svih vrsta podataka, kako bi kontrola ljudi bila što efikasnija.
(Kosaničanin, 26. avgust 2021 10:24)
Potpisujem sve što ste ovde izneli. I to kao gorenavedeni inženjer, što tome mislim da dodaje još više na težini.
pre 4 godine
predavao sam istoriju u srednjoj. imao sam priliku da vidim da nam je sistem srozan do kraja, do te mere gusi kreativnost profesora i preti mu glupim planom i davi ga sumornim administrativnim poslovima, da ce nam deca spasti na pet lekcija po polugodju, za svaki predmet, i izaci toliko praznoglava da mogu da gutaju sve sto im se servira.
uz vec poluvekovnu negativnu selekciju i male plate, prosvetare je sve ovo ucinilo atrofiralim, nezainteresovanim i demotivisanim. deci su data silna prava, bez obaveza, roditelji, i sami formirani devedesetih misle da njihovo lose roditeljovanje treba da nadoknade ti isti prosvetari sa 45-90 minuta nedeljno, umesto sto oni kuci sa decom ne pricaju, ne rucaju, ne setaju, sem sto spavaju i dele cipelarnik
idemo ka dnu, pun gas. a zao mi je, mnogo je divne i pametne, ljubazne dece, ali modeli koji se namecu i njih teraju ka drskosti, odbacivanju znanja i manira.
postajemo bezlicna siva masa, mulj i glib. a to profesor istorije sam, ili srpskog nece moci da promeni. nijedan.
pre 4 godine
Svi nivoi obrazovanja su srozani,ishod su neobrazovani i povrsni učenici,studenti.Nekada moralo se znati,citati iz latinskod,procitana svaka lektira,provera znanja javna na nivou odeljenja,Studiranje je bilo ozbiljno,usmeni delovi ispita u amfiteatrima,učionocima,moralo se znati,razlika između 10 i 6 bila je beznačajna
pre 4 godine
Pukli smo skroz, skolstvo je 0. Zena mi je prosvetar, pokusava da odrzi minimum ali bas minimum znanja i tu je vecito proziva i opominje i direktor i vecite rasprave sa roditeljima... A da vam je jasno koliko se malo trazi. To sto su pre 20 godina znali i najgori djaci. Meni uopste nije jasno sta ce ova deca da rade u zivotu!
pre 4 godine
Sve je jasno to su i hteli haos i to smo dobili. To nam je sto nam je... Mogu misliti sta ce iz toga izaci.
pre 4 godine
Историја је учитељица живота. знати ко смо, па и неке "ружне" ствари (као по другим државама се нису убијали, а тек Борџије!?). Важна је , да се не би понављале грешке, али ми смо народ кратког памћења. Подржавам петицију.
pre 4 godine
"Tu svest će formirati: ulica, štampa, politika, interesne grupe ili međunarodni faktori."
Pa jel to nije cilj?
pre 4 godine
@miks
A sa Bogom i nacjom nismo imali gazde/okupatore (sto strane sto domace?)
pre 4 godine
Svakako hronološki, ali uz istovremeno pominjanje i drugih delova Evrope ili sveta. Recimo, kod nas se tada dešavalo to i to, a za to vreme, u severnoj Evropi... Tako se najbolje stiče uvid u celinu.
pre 4 godine
Srbijom vladaju "stručnjaci" sa lažnim diplomama i falsifikovanim disertacijama, tako da se čem boljem od tih oportunista ne treba ni nadati.
pre 4 godine
Po ovom sudeći nismo pali ni sa Marsa. Pali smo tako da nam nema spasa.
pre 4 godine
nisam procitao puno komentara ali ove sto sam procitao uglavnom se svode na razliku izmedju opsteg i usmerenog obrazovanja. Mi smo svi u osnovnoj skoli sticali siroko opste obrazovanje koje je sazrevanjem doprinosilo nasem formiranju misljenja i razdvajanju istine i neistine, vaznog od nevaznog i uopste formiranu stava i misljenja. nismo svi istih interesovanja ni sposobnosti pa tako nam i leze razlicite oblasti. Ali ste u srednjim skolama imali jasno razdvajanje na opste obrazovanje - gimnazije i usmereno - strucne skole. Sve su imale preobimno gradivo i insistiralo se uglavnom na preciznom znanju iz svih predmete( recimo tacan datu neke bitke ili rodjenja nekog velikana) i to je ono gde se gubila sustina i ucenje se pretvaralo u tesko bubanje i gubitak svrhe. Na pad kvaliteta obrazovnja je uticala i potreba roditelja da svoju decu ucini elitom pa su tako terali decu u gimnazije iako im mnogo vise leze neke strucne skole sto je neminovno uticalo na pad kriterijuma i kvaliteta...
97 Komentari
Sortiraj po: