Ponedeljak, 01.05.2017.

08:33

Istanbul: "Nismo zaboravili genocid u Srebrenici"

Nismo zaboravili i nećemo dozvoliti da se zaboravi genocid u Srebrenici, poručio je Altinok Oz, načelnik istanbulske opštine Kartal.

Izvor: Sputnjik

Istanbul: "Nismo zaboravili genocid u Srebrenici" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

46 Komentari

Sortiraj po:

Low Key Lyesmith

pre 8 godina

Kada neko od trna u tuđem oku, ne oseća brvno u svome - da parafraziram izvesnu biblijsku parabolu.
Vlada Srbije bi apsolutno trebala usvojiti Deklaraciju o Genocidu nad Jermenima. Ali i Grcima i Asircima - ni ti genocidi se ne smeju zaboraviti. Trebalo bi podići i spomenik žrtvama tih genocida. U jednom od komentara je kao predlog lokacije za spomenik žrtvama Genocida nad Jermenima, pomenuto mesto gde je bila Jermenska crkva u Novom Sadu - što bi bila dobra lokacija, ali se tamo već nalazi spomen obeležje u sećanje na samu crkvu. Koju su, ako se ne varam, commie vlasti srušile zbog izgradnje Bulevara Maršala Tita... S obzirom na broj Turaka koji svake godine posete Kalemegdan, spomenik bi se mogao postaviti tamo.

Usput, zanimljiv je ethnic background - tj. poreklo - glavnih organizatora Genocida nad Jermenima: Taalat Pasha, Bugarin (Pomak, ali su Pomaci islamizirani Bugari); Said Halim Pasha, Albanac (unuk Muhhamad Ali Egipatskog), Mustafa Rend, Albanac; Ismail Enver Pasha, Albanac; Nuri Killigil Pasha, Albanac (polubrat Enver Pashe; inače, tokom WWII formirao Turkestan Schutzstaffel); Cherkes Ahmet, bez obzira na ono Cherkes u imenu, islamizirani Makedonac...
Ovo su činjenice, kako će ih neko tumačiti, nije moj problem.

Nadam se da će komentar biti u celosti objavljen.

majka mi je jermenka iz turske

pre 8 godina

Ni ja nisam zaboravila da je moj pradeda izbegao iz okoline grada Artvin 1915.godine I time spasio svoju porodicu, dok je vecina familije pobijena tokom GENOCIDA nad Jermenima iste godine. Jermenska dijaspora, jedna od najvecih u svetu (pogotovo u SAD I Francuskoj) se izborila da se genocid prizna od strane mnogih vlada I I dalje rade na tome. Treba da ucimo od njih. Turci su poslednji koji mogu da spominju rec genocid.

NIkola

pre 8 godina

Najveci genocid u novijoj istoriji je genocid koji su turci pocinili nad oko 2 miliona jermena. Neka prvo podignu spomenik tome u Istanbulu.

Zumbul Cvetić

pre 8 godina

"Pod Turcima smo bili 345 godina, od pada Smedereva 1459 pa do 1804 godine, sto je tacno 345 godina. Dosta vise sa tom 500 godina floskulom !!!
Cak i da uzmete da racunate da smo pali pod Turke iste te 1389, do 1804 imate 415 godina. Glupa mantra koju je sada vec maltene nemoguce promeniti kod ljudi.(Goran, 1. maj 2017 11:16)"
Tačno Gorane, formalno, čak i malo duže, postoji despotovina u Sremu!
"Nakon pada Srpske despotovine, titularno dostojanstvo srpskih despota je obnovljeno na području pod ugarskom vlašću. Titulu srpskog despota tada su nosili: Vuk Grgurević (1471—1485), Đorđe Branković (1486—1496),Jovan Branković (1496—1502), Ivaniš Berislavić (1504—1514), Stevan Berislavić (1520—1535), Radič Božić (1527—1528) i Pavle Bakić (1537). Rezidencija srpskih despota nalazila se u gradu Kupiniku (danas Kupinovo) u Sremu, a despoti su u svom posedu imali i druga mesta na području današnje Vojvodine, kao i na drugim teritorijama kojima je upravljala Ugarska."
Treba dodati i period Austrijske vlasti u Šumadiji.
"Austrijski službeni dokumenti između 1718. i 1739. godine, u vreme druge austrijske okupacije, teritoriju centralne Srbije, nazivaju Kraljevina Srbija, a austrijski car za sebe uzima titulu kralja. Upravnik oblasti imao je titulu guvernera, a uprava oblasti je nazvana Vojna Komandatura Kraljevine Srbije (nem. Militärkommandatur des Königreichs Serbien)".
Tako da je stvarno više dosta lupetanja o 500 godina turske vlasti!

majprof

pre 8 godina

Slažući se sa mnogim komentarima, predlažem da se spomenik na genocid nad Jermenima postavi na mestu gde je bila Jermenska crkva u Novom Sadu, uz nadgrobni spomenik jermenske porodice.

Ivan S.

pre 8 godina

Nismo ni mi zaboravili Srebrenicu, i nikad ni necemo zaboraviti. Samo, briga Vas za Srebrenicu, nego ne znate gde udarate i kakvom se problemu nalazite pa pokusavate na svaki nacin da maltretirate nas ovde svojim glupostima. Imate svoje briga, resavajte ih, a nas ostavite!

Старац Исаија

pre 8 godina

Поведите вашу децу на Опленац, посетите Аранђеловац и Орашац, где се дигла српска кука и мотика. Или у Крушевац, у цркву Лазарицу. Објасните им да су Чарапани добили тај надимак јер су свој град ослобађали у вуненим чарапама по незапамћеној зими, да Турци не би чули како шкрипе опанци по снегу и леду. Нека виде Ћеле-кулу у Нишу, усадите им поштовање према јуначким прецима без којих ни нас не би било, да им не би неки други испирали мозак.

Gde mi živimo

pre 8 godina

Ја сам увек за то да се осуди сваки злочин против цивила (да ли је геноцид или није, не знам, јер нисам правник) и да се сви одговорни закључају у неку рупу до краја живота, али немој Турци или Немци да се јављају кад вас молим. Наравно да сви треба да се сећамо жртава и не смемо да заборавимо, али морамо да идемо напред. Даље, ја колико знам сви из Србије који су на било који начин учествовали у Сребреници, су или у затвору или на оном свету. А стално се спочитава да правда није задовољена (наравно да то не може вратити жртве, али је ипак нешто). Са других страна у том несрећном рату врло мало осуђених и то углавном неке ситне рибе. Испада да су Срби сами себе убијали. Међутим, оно што највише фрустрира у свему томе је прича. Наиме и наши, а и други политичари се само разбацују бројевима, као да је кромпир у питању, а не мушкарци, жене и деца који ником ништа нису скривили. Када је била Колиндина инаугурација, она и Вучко су се само утркивали ко ће да испали већи број и да обећа скоро решавање проблема несталих. Као што видимо, до данас ништа није покренуто. Јер је циљ само извлачити бројеве за политичке прилике и додатно убијати жртве и њихове породици, а не нешто урадити. Зато бих ја забранио политичарима да се баве оваквим темама и да иду на гробље.

Varangian

pre 8 godina

U Srebrenici se dogodio zločin, i to neosporno užasan zločin, ali insistirati na tome da se radilo o genocidu je besmisleno i obesmišljava sam termin i njegovu upotrebu. Posledice toga su već vidljive - između ostalog, zahtev Albanaca u BJRM da se osudi genocid nad Albancima u Makedoniji u periodu 1912. do 1956. A odluka samog suda u Den Haagu da srebrenički masakr nazove genocidom, nažalost, zaista obesmišljava termin genocid i njegovu upotrebu. Svaki zločin je užasan, ali glede događaja u Srebrenici, zar stvarno mislite da se po težini, ozbiljnosti i posledicama, događaji u Srebrenici leta 1995. mogu porediti sa događajima u Rwandi tokom 1994. godine? A događaji u Srebrenici se pritom zaista moraju posmatrati i kroz prizmu onoga što se dešavalo Srbima u Podrinju tokom 1992. i 1993., za šta odgovornost snose snage tzv. Armije BiH upravo iz Srebrenice. Naravno to nije opravdanje za potonji zločin/masakr, ali upućuje na činjenicu de se dešavanja na prostorima bivše SFRJ, moraju posmatrati u kontekstu uzroka i posledica.

Turci bi zaista mogli malo pogledati i u svoje dvorište. Čak i ako zanemarimo sve zločine koje su počinili do 1900., ne možemo zanemariti genocid nad Jermenima. Kao ni genocide nad Grcima (maloazijskim i pontskim) i Asircima. Zatim de facto kulturocid koji su sproveli tokom, i posle, Invazije na Kipar 1974. godine. Kao i ono što i dan-danas rade Kurdima.
Gde je spomenik koji bi obeležio bilo šta od gore navedenog?

Aleksandar

pre 8 godina

Slazem se sa ostalim komentarima treba podici spomenike nasim i Jermenskim ali i Grcki i ostalim hriscanskim zrtvama.Problem je sto nas Turska zestoko podbada njenom diplomatijom.Te kosovo je Turska pa u Neumu ce se iskrcati milion Turaka.A nasi cute.Jos Vucic se hvali prijateljstvom sa sultanom i dovodi njihove firme.Treba odma priznati da se desio genocid nad Jermenima.SRAMOTA je da mi kao narrod koji ima cele kulu i dobro pamti zulum turaka ne priznaje zvanicno genocid nad Jermenima.

Dusan Silni

pre 8 godina

@Goran
Нисмо били под Турцима до 1804. већ до 1878. године. А ако већ хоћеш да се правиш паметан од 1389. године били смо вазали, морали смо да шаљемо одред војске да гине за Турке Османлије у њиховим ратовима, да им плаћамо данак, а чак смо и принцезу послали у харем турског султана. Ако мислиш да је то слобода онда у реду.

mrmlj

pre 8 godina

@(tuzlak, 1. maj 2017 09:57)
srbi jesu prvi koji treba da osude genocid u srebrenici i ucine sve sto mogu da kazne one koji su sebi dali za pravo da tako nesto urade u ime srba i srpstva. slazem se da je problem sto to nije tako.
isto tako, turci su ubedljivo poslednji koji treba da osudjuju bilo koji genocid dok god negiraju sta su radili jermenima, grcima, sta i dan danas rade kurdima itd.

Aleksa

pre 8 godina

Interesantno je da o genocidu najglasnije govore oni narodi koji su tokom istorije pocinili genocid nad nekim narodom. To je pokusaj da se skrene paznja sa sopstvenih zlocina, zataskavanje svog genocida tvrdnjom da su drugi "genocidni". Trenutno zlocin u Srebrnici svima sluzi u te svrhe.

leming

pre 8 godina

Treba osuditi svaki genocid i svako ubistvo, dok to ne uradimo nismo ništa bolji od njih koji osuđuju tuđe genocide a svoje ne priznaju

Goran

pre 8 godina

Pod Turcima smo bili 345 godina, od pada Smedereva 1459 pa do 1804 godine, sto je tacno 345 godina.
Dosta vise sa tom 500 godina floskulom !!!

Cak i da uzmete da racunate da smo pali pod Turke iste te 1389, do 1804 imate 415 godina.

Glupa mantra koju je sada vec maltene nemoguce promeniti kod ljudi.

teofil2

pre 8 godina

Istorija Turske je istorija masakra nad drugim narodima.Ne opravdavajuci nikoga treba podvuci da su Turci ti koji ne smeju rec da progovore kada je u pitanju bilo kakav zlocin ,bilo gde u svetu.
NIKADA se ne mogu oprati od svojih zlocina.

Taрми

pre 8 godina

500 година терора на туђој ђедовини , убиства , харач , силовања ..О јерменима да не причам, и они кобајаги подижу споменике ! Без увреде за бошњаке , и сребреницу..Ђе ми живимо?

Raúl Marcelo Bobadilla

pre 8 godina

Чисто да се зна, скоро у истом периоду када је извршен геноцид на Јерменима у отоманском царству извршена су још два геноцида - над Грцима и Асирцима.

Dejan

pre 8 godina

Da li ste zaboravili genocid nsd Jermenima koji ste napravili ubivsi preko milion ljudi?
Ukoliko jeste potrudicu se da vas uvek podsetim. O visevekovnim zlocinima nad Srbima bolje da ne govorim.

rango

pre 8 godina

Srebrenica je najveća sramota srpskog naroda i zadnji genocid u Evropi ptvrdili svi pa i Rusi bez obzira na veto (znaju oni koji razumeju Ruski)..ali Turci su zadnji koji bi trebali o genocidu.

Runner

pre 8 godina

Što ovaj gospodin, Altinok Oz, ne podiže spomenik nastradalim Jermenima u genocidu 1915 god. na području opštine Kartal, ipak su oni bili turski državljani za razliku od bosanskih muslimana. A i ovaj efendija, Sadović, kao bosanski ambasador u Turskoj, što se ne založi da se na području grada Sarajeva podigne takav spomenik Jevrejima, Srbima i Romima žrtvama ustaškog genocida iz II svetskog rata ili misli da mi Srbi imamo pamćenje kokoške od 6 sati? Eto, ne znamo mi da je najveći zlotvor i krvolok Balkana, Maks Luburić, bio građanin sarajevo i da je ordinirao u zloglasnoj "Luburića vili" na Skenderiji? Upravo ovih dana navršava se 72 godine od čuvenog vlaka smrti koji je više od 3000 srpskih muškaraca sa Dolac Malte odvezao u fabriku smrti u Jasenovcu. Gde su njima spomenici?

SKZ

pre 8 godina

Da li se zlocin desio? Jeste. Da li su Srbi masovno ubijani i niko nije odgovarao? Jesu. Ljudi u tom ludom vremenu, ubijani su iz zabave, Ludoj usijanoj glavi u to vreme daj jednog coveka druge veroispovesti, nece preziveti. Ko je nama Srbima kriv sto ne postujemo nase zrtve? Niko, bas niko. Da li nam neko brani da podizemo spomenike? Ne! Prema tome, nemamo sta da komentarisemo na ovo, oni brane svoje, ne zaboravljaju svoje zrtve. Mi smo jednostavno nestali kao nacija, nemamo vise identitet. Ne zameram im uopste na ovome, veliki broj ljudi je nastradao. To sto mi ne radimo nista po pitanju nasih zrtava, mozemo samo da krivimo sebe, odnosno narod.

Dragisa

pre 8 godina

Zato mi srbi uvek ovako i prolazimo....u Istambulu koji je 1000 kilometara od Srebrenice podignut spomenik zrtvama iz Srebrenice, a u Srbiji nema ni jedan spomenik podignut srpskim zrtvama.

Jovan

pre 8 godina

Zaista, genocid Turske nad Jermenima je jedan od najtragicnijih dogadjaja u istoriji, oko 2 miliona Jermena je na najzverskiji nacin pobijeno za nekoliko meseci, malobrojni preziveli su raseljeni ili promenili identitet. Upravo u aprilu i maju svake godine se obelezava ovaj tuzan jubilej. Nasa televizija bi mogla da pusti jedan od brojnih dokumentarnih filmova na ovu telu koji se ovih dana prikazuju na Arte ili HIstory, da narod vidi tu civilizacijsku sramotu, koju Turci i danas negiraju. Ulice, skole i bolnice u Istanbulu nose nazive po kreatorima genocida.
Srbija i kralj Aleksandar su dali azil nekim od prezivelih Jermena, od kojih su mnogi ostavili traga u kulturi i razvoju Srbije.
Inicijativa za spomenik o genocidu nad Jermenima u Beogradu bi bila doprinos srpskog naroda i drzave ocuvanju uspomene na Jermene, edukativno svedocanstvo o tom strasnom dogadjaju i doprinos ucenju na temu prevencije genocida. Olako se danas poteze rec genocid i jeftino upotrebljava u dnevnopoliticke svrhe. Ovaj spomenik bio bi i veliki doprinos Srbije ucvrscivanju odnosa sa Jermenijom, bratskim narodom Jermenije. Jermeni imaju brojnu dijasporu i njihov uticaj u svetu je veliki a Srbija treba konacno jednom da krene da trazi prirodne saveznike, one koji su im kulturno bliski i koji ce sutra u teskim danim biti od pomoci.

schlyamm

pre 8 godina

li ste zaboravili na genocid nad Jermenima. Zaboravili ste i koliko ste ljudi pobili, sta ste sve unistili, opljackali za vreme visevekovne okupacije Srbije, tome treba da dignete spomenik i da se podsecate ko ste.

seljadin

pre 8 godina

da nije bilo Turske agresije na Bih i Srbiju, sad bi ziveli u miru, nikakvi ratovi se ne bi desili, a svakako ne genocid u drugom svetskom ratu kad je ubijeno stotine hiljada srpske dece.

СВЕМИР

pre 8 godina

Ни ми нисмо опростили нити заборавили геноцид над српским народом у Сребреници и околним селима у којима је ликвидирано преко 3.500 цивила од 1992 до 1995 године од стране 28 дивизије Армије БиХ! Такође нисмо опростили нити заборавили ни турски геноцид од XIV до XX века током окупације Балканског полуострва!

СВЕМИР

pre 8 godina

Ни ми нисмо опростили нити заборавили геноцид над српским народом у Сребреници и околним селима у којима је ликвидирано преко 3.500 цивила од 1992 до 1995 године од стране 28 дивизије Армије БиХ! Такође нисмо опростили нити заборавили ни турски геноцид од XIV до XX века током окупације Балканског полуострва!

schlyamm

pre 8 godina

li ste zaboravili na genocid nad Jermenima. Zaboravili ste i koliko ste ljudi pobili, sta ste sve unistili, opljackali za vreme visevekovne okupacije Srbije, tome treba da dignete spomenik i da se podsecate ko ste.

Dragisa

pre 8 godina

Zato mi srbi uvek ovako i prolazimo....u Istambulu koji je 1000 kilometara od Srebrenice podignut spomenik zrtvama iz Srebrenice, a u Srbiji nema ni jedan spomenik podignut srpskim zrtvama.

Raúl Marcelo Bobadilla

pre 8 godina

Чисто да се зна, скоро у истом периоду када је извршен геноцид на Јерменима у отоманском царству извршена су још два геноцида - над Грцима и Асирцима.

Taрми

pre 8 godina

500 година терора на туђој ђедовини , убиства , харач , силовања ..О јерменима да не причам, и они кобајаги подижу споменике ! Без увреде за бошњаке , и сребреницу..Ђе ми живимо?

Runner

pre 8 godina

Što ovaj gospodin, Altinok Oz, ne podiže spomenik nastradalim Jermenima u genocidu 1915 god. na području opštine Kartal, ipak su oni bili turski državljani za razliku od bosanskih muslimana. A i ovaj efendija, Sadović, kao bosanski ambasador u Turskoj, što se ne založi da se na području grada Sarajeva podigne takav spomenik Jevrejima, Srbima i Romima žrtvama ustaškog genocida iz II svetskog rata ili misli da mi Srbi imamo pamćenje kokoške od 6 sati? Eto, ne znamo mi da je najveći zlotvor i krvolok Balkana, Maks Luburić, bio građanin sarajevo i da je ordinirao u zloglasnoj "Luburića vili" na Skenderiji? Upravo ovih dana navršava se 72 godine od čuvenog vlaka smrti koji je više od 3000 srpskih muškaraca sa Dolac Malte odvezao u fabriku smrti u Jasenovcu. Gde su njima spomenici?

Dejan

pre 8 godina

Da li ste zaboravili genocid nsd Jermenima koji ste napravili ubivsi preko milion ljudi?
Ukoliko jeste potrudicu se da vas uvek podsetim. O visevekovnim zlocinima nad Srbima bolje da ne govorim.

Jovan

pre 8 godina

Zaista, genocid Turske nad Jermenima je jedan od najtragicnijih dogadjaja u istoriji, oko 2 miliona Jermena je na najzverskiji nacin pobijeno za nekoliko meseci, malobrojni preziveli su raseljeni ili promenili identitet. Upravo u aprilu i maju svake godine se obelezava ovaj tuzan jubilej. Nasa televizija bi mogla da pusti jedan od brojnih dokumentarnih filmova na ovu telu koji se ovih dana prikazuju na Arte ili HIstory, da narod vidi tu civilizacijsku sramotu, koju Turci i danas negiraju. Ulice, skole i bolnice u Istanbulu nose nazive po kreatorima genocida.
Srbija i kralj Aleksandar su dali azil nekim od prezivelih Jermena, od kojih su mnogi ostavili traga u kulturi i razvoju Srbije.
Inicijativa za spomenik o genocidu nad Jermenima u Beogradu bi bila doprinos srpskog naroda i drzave ocuvanju uspomene na Jermene, edukativno svedocanstvo o tom strasnom dogadjaju i doprinos ucenju na temu prevencije genocida. Olako se danas poteze rec genocid i jeftino upotrebljava u dnevnopoliticke svrhe. Ovaj spomenik bio bi i veliki doprinos Srbije ucvrscivanju odnosa sa Jermenijom, bratskim narodom Jermenije. Jermeni imaju brojnu dijasporu i njihov uticaj u svetu je veliki a Srbija treba konacno jednom da krene da trazi prirodne saveznike, one koji su im kulturno bliski i koji ce sutra u teskim danim biti od pomoci.

seljadin

pre 8 godina

da nije bilo Turske agresije na Bih i Srbiju, sad bi ziveli u miru, nikakvi ratovi se ne bi desili, a svakako ne genocid u drugom svetskom ratu kad je ubijeno stotine hiljada srpske dece.

teofil2

pre 8 godina

Istorija Turske je istorija masakra nad drugim narodima.Ne opravdavajuci nikoga treba podvuci da su Turci ti koji ne smeju rec da progovore kada je u pitanju bilo kakav zlocin ,bilo gde u svetu.
NIKADA se ne mogu oprati od svojih zlocina.

Старац Исаија

pre 8 godina

Поведите вашу децу на Опленац, посетите Аранђеловац и Орашац, где се дигла српска кука и мотика. Или у Крушевац, у цркву Лазарицу. Објасните им да су Чарапани добили тај надимак јер су свој град ослобађали у вуненим чарапама по незапамћеној зими, да Турци не би чули како шкрипе опанци по снегу и леду. Нека виде Ћеле-кулу у Нишу, усадите им поштовање према јуначким прецима без којих ни нас не би било, да им не би неки други испирали мозак.

NIkola

pre 8 godina

Najveci genocid u novijoj istoriji je genocid koji su turci pocinili nad oko 2 miliona jermena. Neka prvo podignu spomenik tome u Istanbulu.

SKZ

pre 8 godina

Da li se zlocin desio? Jeste. Da li su Srbi masovno ubijani i niko nije odgovarao? Jesu. Ljudi u tom ludom vremenu, ubijani su iz zabave, Ludoj usijanoj glavi u to vreme daj jednog coveka druge veroispovesti, nece preziveti. Ko je nama Srbima kriv sto ne postujemo nase zrtve? Niko, bas niko. Da li nam neko brani da podizemo spomenike? Ne! Prema tome, nemamo sta da komentarisemo na ovo, oni brane svoje, ne zaboravljaju svoje zrtve. Mi smo jednostavno nestali kao nacija, nemamo vise identitet. Ne zameram im uopste na ovome, veliki broj ljudi je nastradao. To sto mi ne radimo nista po pitanju nasih zrtava, mozemo samo da krivimo sebe, odnosno narod.

Varangian

pre 8 godina

U Srebrenici se dogodio zločin, i to neosporno užasan zločin, ali insistirati na tome da se radilo o genocidu je besmisleno i obesmišljava sam termin i njegovu upotrebu. Posledice toga su već vidljive - između ostalog, zahtev Albanaca u BJRM da se osudi genocid nad Albancima u Makedoniji u periodu 1912. do 1956. A odluka samog suda u Den Haagu da srebrenički masakr nazove genocidom, nažalost, zaista obesmišljava termin genocid i njegovu upotrebu. Svaki zločin je užasan, ali glede događaja u Srebrenici, zar stvarno mislite da se po težini, ozbiljnosti i posledicama, događaji u Srebrenici leta 1995. mogu porediti sa događajima u Rwandi tokom 1994. godine? A događaji u Srebrenici se pritom zaista moraju posmatrati i kroz prizmu onoga što se dešavalo Srbima u Podrinju tokom 1992. i 1993., za šta odgovornost snose snage tzv. Armije BiH upravo iz Srebrenice. Naravno to nije opravdanje za potonji zločin/masakr, ali upućuje na činjenicu de se dešavanja na prostorima bivše SFRJ, moraju posmatrati u kontekstu uzroka i posledica.

Turci bi zaista mogli malo pogledati i u svoje dvorište. Čak i ako zanemarimo sve zločine koje su počinili do 1900., ne možemo zanemariti genocid nad Jermenima. Kao ni genocide nad Grcima (maloazijskim i pontskim) i Asircima. Zatim de facto kulturocid koji su sproveli tokom, i posle, Invazije na Kipar 1974. godine. Kao i ono što i dan-danas rade Kurdima.
Gde je spomenik koji bi obeležio bilo šta od gore navedenog?

Aleksandar

pre 8 godina

Slazem se sa ostalim komentarima treba podici spomenike nasim i Jermenskim ali i Grcki i ostalim hriscanskim zrtvama.Problem je sto nas Turska zestoko podbada njenom diplomatijom.Te kosovo je Turska pa u Neumu ce se iskrcati milion Turaka.A nasi cute.Jos Vucic se hvali prijateljstvom sa sultanom i dovodi njihove firme.Treba odma priznati da se desio genocid nad Jermenima.SRAMOTA je da mi kao narrod koji ima cele kulu i dobro pamti zulum turaka ne priznaje zvanicno genocid nad Jermenima.

mrmlj

pre 8 godina

@(tuzlak, 1. maj 2017 09:57)
srbi jesu prvi koji treba da osude genocid u srebrenici i ucine sve sto mogu da kazne one koji su sebi dali za pravo da tako nesto urade u ime srba i srpstva. slazem se da je problem sto to nije tako.
isto tako, turci su ubedljivo poslednji koji treba da osudjuju bilo koji genocid dok god negiraju sta su radili jermenima, grcima, sta i dan danas rade kurdima itd.

Aleksa

pre 8 godina

Interesantno je da o genocidu najglasnije govore oni narodi koji su tokom istorije pocinili genocid nad nekim narodom. To je pokusaj da se skrene paznja sa sopstvenih zlocina, zataskavanje svog genocida tvrdnjom da su drugi "genocidni". Trenutno zlocin u Srebrnici svima sluzi u te svrhe.

Ivan S.

pre 8 godina

Nismo ni mi zaboravili Srebrenicu, i nikad ni necemo zaboraviti. Samo, briga Vas za Srebrenicu, nego ne znate gde udarate i kakvom se problemu nalazite pa pokusavate na svaki nacin da maltretirate nas ovde svojim glupostima. Imate svoje briga, resavajte ih, a nas ostavite!

rango

pre 8 godina

Srebrenica je najveća sramota srpskog naroda i zadnji genocid u Evropi ptvrdili svi pa i Rusi bez obzira na veto (znaju oni koji razumeju Ruski)..ali Turci su zadnji koji bi trebali o genocidu.

Dusan Silni

pre 8 godina

@Goran
Нисмо били под Турцима до 1804. већ до 1878. године. А ако већ хоћеш да се правиш паметан од 1389. године били смо вазали, морали смо да шаљемо одред војске да гине за Турке Османлије у њиховим ратовима, да им плаћамо данак, а чак смо и принцезу послали у харем турског султана. Ако мислиш да је то слобода онда у реду.

majprof

pre 8 godina

Slažući se sa mnogim komentarima, predlažem da se spomenik na genocid nad Jermenima postavi na mestu gde je bila Jermenska crkva u Novom Sadu, uz nadgrobni spomenik jermenske porodice.

Goran

pre 8 godina

Pod Turcima smo bili 345 godina, od pada Smedereva 1459 pa do 1804 godine, sto je tacno 345 godina.
Dosta vise sa tom 500 godina floskulom !!!

Cak i da uzmete da racunate da smo pali pod Turke iste te 1389, do 1804 imate 415 godina.

Glupa mantra koju je sada vec maltene nemoguce promeniti kod ljudi.

Gde mi živimo

pre 8 godina

Ја сам увек за то да се осуди сваки злочин против цивила (да ли је геноцид или није, не знам, јер нисам правник) и да се сви одговорни закључају у неку рупу до краја живота, али немој Турци или Немци да се јављају кад вас молим. Наравно да сви треба да се сећамо жртава и не смемо да заборавимо, али морамо да идемо напред. Даље, ја колико знам сви из Србије који су на било који начин учествовали у Сребреници, су или у затвору или на оном свету. А стално се спочитава да правда није задовољена (наравно да то не може вратити жртве, али је ипак нешто). Са других страна у том несрећном рату врло мало осуђених и то углавном неке ситне рибе. Испада да су Срби сами себе убијали. Међутим, оно што највише фрустрира у свему томе је прича. Наиме и наши, а и други политичари се само разбацују бројевима, као да је кромпир у питању, а не мушкарци, жене и деца који ником ништа нису скривили. Када је била Колиндина инаугурација, она и Вучко су се само утркивали ко ће да испали већи број и да обећа скоро решавање проблема несталих. Као што видимо, до данас ништа није покренуто. Јер је циљ само извлачити бројеве за политичке прилике и додатно убијати жртве и њихове породици, а не нешто урадити. Зато бих ја забранио политичарима да се баве оваквим темама и да иду на гробље.

leming

pre 8 godina

Treba osuditi svaki genocid i svako ubistvo, dok to ne uradimo nismo ništa bolji od njih koji osuđuju tuđe genocide a svoje ne priznaju

majka mi je jermenka iz turske

pre 8 godina

Ni ja nisam zaboravila da je moj pradeda izbegao iz okoline grada Artvin 1915.godine I time spasio svoju porodicu, dok je vecina familije pobijena tokom GENOCIDA nad Jermenima iste godine. Jermenska dijaspora, jedna od najvecih u svetu (pogotovo u SAD I Francuskoj) se izborila da se genocid prizna od strane mnogih vlada I I dalje rade na tome. Treba da ucimo od njih. Turci su poslednji koji mogu da spominju rec genocid.

Zumbul Cvetić

pre 8 godina

"Pod Turcima smo bili 345 godina, od pada Smedereva 1459 pa do 1804 godine, sto je tacno 345 godina. Dosta vise sa tom 500 godina floskulom !!!
Cak i da uzmete da racunate da smo pali pod Turke iste te 1389, do 1804 imate 415 godina. Glupa mantra koju je sada vec maltene nemoguce promeniti kod ljudi.(Goran, 1. maj 2017 11:16)"
Tačno Gorane, formalno, čak i malo duže, postoji despotovina u Sremu!
"Nakon pada Srpske despotovine, titularno dostojanstvo srpskih despota je obnovljeno na području pod ugarskom vlašću. Titulu srpskog despota tada su nosili: Vuk Grgurević (1471—1485), Đorđe Branković (1486—1496),Jovan Branković (1496—1502), Ivaniš Berislavić (1504—1514), Stevan Berislavić (1520—1535), Radič Božić (1527—1528) i Pavle Bakić (1537). Rezidencija srpskih despota nalazila se u gradu Kupiniku (danas Kupinovo) u Sremu, a despoti su u svom posedu imali i druga mesta na području današnje Vojvodine, kao i na drugim teritorijama kojima je upravljala Ugarska."
Treba dodati i period Austrijske vlasti u Šumadiji.
"Austrijski službeni dokumenti između 1718. i 1739. godine, u vreme druge austrijske okupacije, teritoriju centralne Srbije, nazivaju Kraljevina Srbija, a austrijski car za sebe uzima titulu kralja. Upravnik oblasti imao je titulu guvernera, a uprava oblasti je nazvana Vojna Komandatura Kraljevine Srbije (nem. Militärkommandatur des Königreichs Serbien)".
Tako da je stvarno više dosta lupetanja o 500 godina turske vlasti!

Low Key Lyesmith

pre 8 godina

Kada neko od trna u tuđem oku, ne oseća brvno u svome - da parafraziram izvesnu biblijsku parabolu.
Vlada Srbije bi apsolutno trebala usvojiti Deklaraciju o Genocidu nad Jermenima. Ali i Grcima i Asircima - ni ti genocidi se ne smeju zaboraviti. Trebalo bi podići i spomenik žrtvama tih genocida. U jednom od komentara je kao predlog lokacije za spomenik žrtvama Genocida nad Jermenima, pomenuto mesto gde je bila Jermenska crkva u Novom Sadu - što bi bila dobra lokacija, ali se tamo već nalazi spomen obeležje u sećanje na samu crkvu. Koju su, ako se ne varam, commie vlasti srušile zbog izgradnje Bulevara Maršala Tita... S obzirom na broj Turaka koji svake godine posete Kalemegdan, spomenik bi se mogao postaviti tamo.

Usput, zanimljiv je ethnic background - tj. poreklo - glavnih organizatora Genocida nad Jermenima: Taalat Pasha, Bugarin (Pomak, ali su Pomaci islamizirani Bugari); Said Halim Pasha, Albanac (unuk Muhhamad Ali Egipatskog), Mustafa Rend, Albanac; Ismail Enver Pasha, Albanac; Nuri Killigil Pasha, Albanac (polubrat Enver Pashe; inače, tokom WWII formirao Turkestan Schutzstaffel); Cherkes Ahmet, bez obzira na ono Cherkes u imenu, islamizirani Makedonac...
Ovo su činjenice, kako će ih neko tumačiti, nije moj problem.

Nadam se da će komentar biti u celosti objavljen.

rango

pre 8 godina

Srebrenica je najveća sramota srpskog naroda i zadnji genocid u Evropi ptvrdili svi pa i Rusi bez obzira na veto (znaju oni koji razumeju Ruski)..ali Turci su zadnji koji bi trebali o genocidu.

СВЕМИР

pre 8 godina

Ни ми нисмо опростили нити заборавили геноцид над српским народом у Сребреници и околним селима у којима је ликвидирано преко 3.500 цивила од 1992 до 1995 године од стране 28 дивизије Армије БиХ! Такође нисмо опростили нити заборавили ни турски геноцид од XIV до XX века током окупације Балканског полуострва!

Goran

pre 8 godina

Pod Turcima smo bili 345 godina, od pada Smedereva 1459 pa do 1804 godine, sto je tacno 345 godina.
Dosta vise sa tom 500 godina floskulom !!!

Cak i da uzmete da racunate da smo pali pod Turke iste te 1389, do 1804 imate 415 godina.

Glupa mantra koju je sada vec maltene nemoguce promeniti kod ljudi.

schlyamm

pre 8 godina

li ste zaboravili na genocid nad Jermenima. Zaboravili ste i koliko ste ljudi pobili, sta ste sve unistili, opljackali za vreme visevekovne okupacije Srbije, tome treba da dignete spomenik i da se podsecate ko ste.

Dragisa

pre 8 godina

Zato mi srbi uvek ovako i prolazimo....u Istambulu koji je 1000 kilometara od Srebrenice podignut spomenik zrtvama iz Srebrenice, a u Srbiji nema ni jedan spomenik podignut srpskim zrtvama.

seljadin

pre 8 godina

da nije bilo Turske agresije na Bih i Srbiju, sad bi ziveli u miru, nikakvi ratovi se ne bi desili, a svakako ne genocid u drugom svetskom ratu kad je ubijeno stotine hiljada srpske dece.

Taрми

pre 8 godina

500 година терора на туђој ђедовини , убиства , харач , силовања ..О јерменима да не причам, и они кобајаги подижу споменике ! Без увреде за бошњаке , и сребреницу..Ђе ми живимо?

Runner

pre 8 godina

Što ovaj gospodin, Altinok Oz, ne podiže spomenik nastradalim Jermenima u genocidu 1915 god. na području opštine Kartal, ipak su oni bili turski državljani za razliku od bosanskih muslimana. A i ovaj efendija, Sadović, kao bosanski ambasador u Turskoj, što se ne založi da se na području grada Sarajeva podigne takav spomenik Jevrejima, Srbima i Romima žrtvama ustaškog genocida iz II svetskog rata ili misli da mi Srbi imamo pamćenje kokoške od 6 sati? Eto, ne znamo mi da je najveći zlotvor i krvolok Balkana, Maks Luburić, bio građanin sarajevo i da je ordinirao u zloglasnoj "Luburića vili" na Skenderiji? Upravo ovih dana navršava se 72 godine od čuvenog vlaka smrti koji je više od 3000 srpskih muškaraca sa Dolac Malte odvezao u fabriku smrti u Jasenovcu. Gde su njima spomenici?

Raúl Marcelo Bobadilla

pre 8 godina

Чисто да се зна, скоро у истом периоду када је извршен геноцид на Јерменима у отоманском царству извршена су још два геноцида - над Грцима и Асирцима.

mrmlj

pre 8 godina

@(tuzlak, 1. maj 2017 09:57)
srbi jesu prvi koji treba da osude genocid u srebrenici i ucine sve sto mogu da kazne one koji su sebi dali za pravo da tako nesto urade u ime srba i srpstva. slazem se da je problem sto to nije tako.
isto tako, turci su ubedljivo poslednji koji treba da osudjuju bilo koji genocid dok god negiraju sta su radili jermenima, grcima, sta i dan danas rade kurdima itd.

leming

pre 8 godina

Treba osuditi svaki genocid i svako ubistvo, dok to ne uradimo nismo ništa bolji od njih koji osuđuju tuđe genocide a svoje ne priznaju

Varangian

pre 8 godina

U Srebrenici se dogodio zločin, i to neosporno užasan zločin, ali insistirati na tome da se radilo o genocidu je besmisleno i obesmišljava sam termin i njegovu upotrebu. Posledice toga su već vidljive - između ostalog, zahtev Albanaca u BJRM da se osudi genocid nad Albancima u Makedoniji u periodu 1912. do 1956. A odluka samog suda u Den Haagu da srebrenički masakr nazove genocidom, nažalost, zaista obesmišljava termin genocid i njegovu upotrebu. Svaki zločin je užasan, ali glede događaja u Srebrenici, zar stvarno mislite da se po težini, ozbiljnosti i posledicama, događaji u Srebrenici leta 1995. mogu porediti sa događajima u Rwandi tokom 1994. godine? A događaji u Srebrenici se pritom zaista moraju posmatrati i kroz prizmu onoga što se dešavalo Srbima u Podrinju tokom 1992. i 1993., za šta odgovornost snose snage tzv. Armije BiH upravo iz Srebrenice. Naravno to nije opravdanje za potonji zločin/masakr, ali upućuje na činjenicu de se dešavanja na prostorima bivše SFRJ, moraju posmatrati u kontekstu uzroka i posledica.

Turci bi zaista mogli malo pogledati i u svoje dvorište. Čak i ako zanemarimo sve zločine koje su počinili do 1900., ne možemo zanemariti genocid nad Jermenima. Kao ni genocide nad Grcima (maloazijskim i pontskim) i Asircima. Zatim de facto kulturocid koji su sproveli tokom, i posle, Invazije na Kipar 1974. godine. Kao i ono što i dan-danas rade Kurdima.
Gde je spomenik koji bi obeležio bilo šta od gore navedenog?

Jovan

pre 8 godina

Zaista, genocid Turske nad Jermenima je jedan od najtragicnijih dogadjaja u istoriji, oko 2 miliona Jermena je na najzverskiji nacin pobijeno za nekoliko meseci, malobrojni preziveli su raseljeni ili promenili identitet. Upravo u aprilu i maju svake godine se obelezava ovaj tuzan jubilej. Nasa televizija bi mogla da pusti jedan od brojnih dokumentarnih filmova na ovu telu koji se ovih dana prikazuju na Arte ili HIstory, da narod vidi tu civilizacijsku sramotu, koju Turci i danas negiraju. Ulice, skole i bolnice u Istanbulu nose nazive po kreatorima genocida.
Srbija i kralj Aleksandar su dali azil nekim od prezivelih Jermena, od kojih su mnogi ostavili traga u kulturi i razvoju Srbije.
Inicijativa za spomenik o genocidu nad Jermenima u Beogradu bi bila doprinos srpskog naroda i drzave ocuvanju uspomene na Jermene, edukativno svedocanstvo o tom strasnom dogadjaju i doprinos ucenju na temu prevencije genocida. Olako se danas poteze rec genocid i jeftino upotrebljava u dnevnopoliticke svrhe. Ovaj spomenik bio bi i veliki doprinos Srbije ucvrscivanju odnosa sa Jermenijom, bratskim narodom Jermenije. Jermeni imaju brojnu dijasporu i njihov uticaj u svetu je veliki a Srbija treba konacno jednom da krene da trazi prirodne saveznike, one koji su im kulturno bliski i koji ce sutra u teskim danim biti od pomoci.

SKZ

pre 8 godina

Da li se zlocin desio? Jeste. Da li su Srbi masovno ubijani i niko nije odgovarao? Jesu. Ljudi u tom ludom vremenu, ubijani su iz zabave, Ludoj usijanoj glavi u to vreme daj jednog coveka druge veroispovesti, nece preziveti. Ko je nama Srbima kriv sto ne postujemo nase zrtve? Niko, bas niko. Da li nam neko brani da podizemo spomenike? Ne! Prema tome, nemamo sta da komentarisemo na ovo, oni brane svoje, ne zaboravljaju svoje zrtve. Mi smo jednostavno nestali kao nacija, nemamo vise identitet. Ne zameram im uopste na ovome, veliki broj ljudi je nastradao. To sto mi ne radimo nista po pitanju nasih zrtava, mozemo samo da krivimo sebe, odnosno narod.

Dejan

pre 8 godina

Da li ste zaboravili genocid nsd Jermenima koji ste napravili ubivsi preko milion ljudi?
Ukoliko jeste potrudicu se da vas uvek podsetim. O visevekovnim zlocinima nad Srbima bolje da ne govorim.

Zumbul Cvetić

pre 8 godina

"Pod Turcima smo bili 345 godina, od pada Smedereva 1459 pa do 1804 godine, sto je tacno 345 godina. Dosta vise sa tom 500 godina floskulom !!!
Cak i da uzmete da racunate da smo pali pod Turke iste te 1389, do 1804 imate 415 godina. Glupa mantra koju je sada vec maltene nemoguce promeniti kod ljudi.(Goran, 1. maj 2017 11:16)"
Tačno Gorane, formalno, čak i malo duže, postoji despotovina u Sremu!
"Nakon pada Srpske despotovine, titularno dostojanstvo srpskih despota je obnovljeno na području pod ugarskom vlašću. Titulu srpskog despota tada su nosili: Vuk Grgurević (1471—1485), Đorđe Branković (1486—1496),Jovan Branković (1496—1502), Ivaniš Berislavić (1504—1514), Stevan Berislavić (1520—1535), Radič Božić (1527—1528) i Pavle Bakić (1537). Rezidencija srpskih despota nalazila se u gradu Kupiniku (danas Kupinovo) u Sremu, a despoti su u svom posedu imali i druga mesta na području današnje Vojvodine, kao i na drugim teritorijama kojima je upravljala Ugarska."
Treba dodati i period Austrijske vlasti u Šumadiji.
"Austrijski službeni dokumenti između 1718. i 1739. godine, u vreme druge austrijske okupacije, teritoriju centralne Srbije, nazivaju Kraljevina Srbija, a austrijski car za sebe uzima titulu kralja. Upravnik oblasti imao je titulu guvernera, a uprava oblasti je nazvana Vojna Komandatura Kraljevine Srbije (nem. Militärkommandatur des Königreichs Serbien)".
Tako da je stvarno više dosta lupetanja o 500 godina turske vlasti!

teofil2

pre 8 godina

Istorija Turske je istorija masakra nad drugim narodima.Ne opravdavajuci nikoga treba podvuci da su Turci ti koji ne smeju rec da progovore kada je u pitanju bilo kakav zlocin ,bilo gde u svetu.
NIKADA se ne mogu oprati od svojih zlocina.

Dusan Silni

pre 8 godina

@Goran
Нисмо били под Турцима до 1804. већ до 1878. године. А ако већ хоћеш да се правиш паметан од 1389. године били смо вазали, морали смо да шаљемо одред војске да гине за Турке Османлије у њиховим ратовима, да им плаћамо данак, а чак смо и принцезу послали у харем турског султана. Ако мислиш да је то слобода онда у реду.

NIkola

pre 8 godina

Najveci genocid u novijoj istoriji je genocid koji su turci pocinili nad oko 2 miliona jermena. Neka prvo podignu spomenik tome u Istanbulu.

Aleksa

pre 8 godina

Interesantno je da o genocidu najglasnije govore oni narodi koji su tokom istorije pocinili genocid nad nekim narodom. To je pokusaj da se skrene paznja sa sopstvenih zlocina, zataskavanje svog genocida tvrdnjom da su drugi "genocidni". Trenutno zlocin u Srebrnici svima sluzi u te svrhe.

Старац Исаија

pre 8 godina

Поведите вашу децу на Опленац, посетите Аранђеловац и Орашац, где се дигла српска кука и мотика. Или у Крушевац, у цркву Лазарицу. Објасните им да су Чарапани добили тај надимак јер су свој град ослобађали у вуненим чарапама по незапамћеној зими, да Турци не би чули како шкрипе опанци по снегу и леду. Нека виде Ћеле-кулу у Нишу, усадите им поштовање према јуначким прецима без којих ни нас не би било, да им не би неки други испирали мозак.

Ivan S.

pre 8 godina

Nismo ni mi zaboravili Srebrenicu, i nikad ni necemo zaboraviti. Samo, briga Vas za Srebrenicu, nego ne znate gde udarate i kakvom se problemu nalazite pa pokusavate na svaki nacin da maltretirate nas ovde svojim glupostima. Imate svoje briga, resavajte ih, a nas ostavite!

majprof

pre 8 godina

Slažući se sa mnogim komentarima, predlažem da se spomenik na genocid nad Jermenima postavi na mestu gde je bila Jermenska crkva u Novom Sadu, uz nadgrobni spomenik jermenske porodice.

Aleksandar

pre 8 godina

Slazem se sa ostalim komentarima treba podici spomenike nasim i Jermenskim ali i Grcki i ostalim hriscanskim zrtvama.Problem je sto nas Turska zestoko podbada njenom diplomatijom.Te kosovo je Turska pa u Neumu ce se iskrcati milion Turaka.A nasi cute.Jos Vucic se hvali prijateljstvom sa sultanom i dovodi njihove firme.Treba odma priznati da se desio genocid nad Jermenima.SRAMOTA je da mi kao narrod koji ima cele kulu i dobro pamti zulum turaka ne priznaje zvanicno genocid nad Jermenima.

majka mi je jermenka iz turske

pre 8 godina

Ni ja nisam zaboravila da je moj pradeda izbegao iz okoline grada Artvin 1915.godine I time spasio svoju porodicu, dok je vecina familije pobijena tokom GENOCIDA nad Jermenima iste godine. Jermenska dijaspora, jedna od najvecih u svetu (pogotovo u SAD I Francuskoj) se izborila da se genocid prizna od strane mnogih vlada I I dalje rade na tome. Treba da ucimo od njih. Turci su poslednji koji mogu da spominju rec genocid.

Gde mi živimo

pre 8 godina

Ја сам увек за то да се осуди сваки злочин против цивила (да ли је геноцид или није, не знам, јер нисам правник) и да се сви одговорни закључају у неку рупу до краја живота, али немој Турци или Немци да се јављају кад вас молим. Наравно да сви треба да се сећамо жртава и не смемо да заборавимо, али морамо да идемо напред. Даље, ја колико знам сви из Србије који су на било који начин учествовали у Сребреници, су или у затвору или на оном свету. А стално се спочитава да правда није задовољена (наравно да то не може вратити жртве, али је ипак нешто). Са других страна у том несрећном рату врло мало осуђених и то углавном неке ситне рибе. Испада да су Срби сами себе убијали. Међутим, оно што највише фрустрира у свему томе је прича. Наиме и наши, а и други политичари се само разбацују бројевима, као да је кромпир у питању, а не мушкарци, жене и деца који ником ништа нису скривили. Када је била Колиндина инаугурација, она и Вучко су се само утркивали ко ће да испали већи број и да обећа скоро решавање проблема несталих. Као што видимо, до данас ништа није покренуто. Јер је циљ само извлачити бројеве за политичке прилике и додатно убијати жртве и њихове породици, а не нешто урадити. Зато бих ја забранио политичарима да се баве оваквим темама и да иду на гробље.

Low Key Lyesmith

pre 8 godina

Kada neko od trna u tuđem oku, ne oseća brvno u svome - da parafraziram izvesnu biblijsku parabolu.
Vlada Srbije bi apsolutno trebala usvojiti Deklaraciju o Genocidu nad Jermenima. Ali i Grcima i Asircima - ni ti genocidi se ne smeju zaboraviti. Trebalo bi podići i spomenik žrtvama tih genocida. U jednom od komentara je kao predlog lokacije za spomenik žrtvama Genocida nad Jermenima, pomenuto mesto gde je bila Jermenska crkva u Novom Sadu - što bi bila dobra lokacija, ali se tamo već nalazi spomen obeležje u sećanje na samu crkvu. Koju su, ako se ne varam, commie vlasti srušile zbog izgradnje Bulevara Maršala Tita... S obzirom na broj Turaka koji svake godine posete Kalemegdan, spomenik bi se mogao postaviti tamo.

Usput, zanimljiv je ethnic background - tj. poreklo - glavnih organizatora Genocida nad Jermenima: Taalat Pasha, Bugarin (Pomak, ali su Pomaci islamizirani Bugari); Said Halim Pasha, Albanac (unuk Muhhamad Ali Egipatskog), Mustafa Rend, Albanac; Ismail Enver Pasha, Albanac; Nuri Killigil Pasha, Albanac (polubrat Enver Pashe; inače, tokom WWII formirao Turkestan Schutzstaffel); Cherkes Ahmet, bez obzira na ono Cherkes u imenu, islamizirani Makedonac...
Ovo su činjenice, kako će ih neko tumačiti, nije moj problem.

Nadam se da će komentar biti u celosti objavljen.