Subota, 05.04.2014.

09:12

Zašto se ubio Kurt Kobejn?

Izvor: Piše: Vladimir Skoèajiæ

Zašto se ubio Kurt Kobejn? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

84 Komentari

Sortiraj po:

box

pre 9 godina

cowek se ubio i nije bitno zbog cega.da je on hteo da mi znammo razlog
ostawio bi oprostajno pismo.drogirao se?njegowa stwar,meni je 90tih oterao
djoganije,djanije,200 na sat i ostale bolide iz usiju i hwala mu na swim pesmama
koje je snimio pa makar je bio i razbijen.
takwa je sudbina genijalnih likowa u owome super brzom wremenu.R.I.P. CURT

MiccaMacca

pre 9 godina

Meni lično, Nirvana je najbolji bend iz više razloga: to je muzika moje mladosti, mog djetinjstva, volim taj tiho-glasno koncept, Kurt kao ličnost je fascinantan i u velikoj mjeri saosjećam s njim s obzirom da sam se borila sa nekim sličnim problemima koji su i njega mučili. Ali generalno Nirvani se mora odati počast jer su kroz cijelu svoju karijeru nesebično promovisali druge manje poznate bendove i koristili su svoju slavu i popularnost da široj publici predstave druge grupe koje nisu bile toliko medijski eksponirane. Kurt je često govorio za svoj bend da nije toliko dobar koliko im se pridaje pažnja i da postoji puno drugih muzičkih grupa koje su neopravdano "zapostavljene". Da li je to bila njegova skromnost ili pokušaj da ga mediji malo ostave na miru i preusmjere svoju pažnju na neke druge bitnije stvari od njegovog privatnog života i razapinjanja po novinama.

die and let live

pre 10 godina

Ubi ga prejaka reč - I hate myself and want to die. Glupost, mogao je da iskulira sve te šoubiznis kretene i zadušne babe alternativne muzike na čelu sa Nil Jangom koji se žalio što je Džoni Roten ostao u životu i kao izdao ideju pank pokreta, ili Sonik Jut, koji su se u vreme popularnosti Nirvane pitali da li se Kobejn "prodao" i sl., a posle ga svojatali i pravili ikonu od njega. Ima nekih ljudi koji život shvataju previše ozbiljno, a Kobejn je bio od takvih. Što Goran Bare rekao -

U kući sam ljubavi
Kupujem poklone sreći
Kupam se u mrtvoj krvi
Razum sam izgubio
Svaki smisao pobijedio

E, treba pobediti smisao, da ne bi ostao okamenjen ...

sanjuro

pre 10 godina

cuj ovog, ne priznaje muziku nastalu pod uticajem droga
pa sta priznajes onda?
droge menjaju stanje svesti i nacin na koji cula receptuju okolinu i uopste stvarnost. ta alternacija je potpuna samo kada je neko vec kreativan i inteligentan. nekom ko je netalentovan i prosecno inteligentan ne pomazu ni stimulanti za konje.

TECK

pre 10 godina

Ne priznajem "kreativnost" nasalu pod uticajem droga. Mogu da upotrebim svoja cula zbog efekta necije halucinacije, ali ne mogu da im se divim, jer se u realnosti nisu dokazali da mogu to da ponove. Znaci trebao im je dodatak sa strane. Da bi dosao do novca sebe bacas u nesvest. Ubiti se znaci biti u kandzama nekog drugog sveta, sto je nekima ocigledno lakse nego da se boris kroz zivot.
A Kobejn i nije nesto posebno pokazao dara cak ni pod uticajem droge.

Mimi

pre 10 godina

Bilo bogat i slavan ili siromasan i nepoznat...samoubistvo se uvek uradi kada je neko bolestan! U prirodi je coveka,a i zivotinje,insekta ...borba za opstanak.Kada je covek zdrav psihicki i bez droga bori se za zivot !!! Po meni je on bolestan bio,a uvek se pitam...zasto najpoznatiji i najbolji i najpopularniji(bilo pisci,muzicari itd.)a,bolesni i skloni samoubistvu i ubistvu, vode ove ljude i idoli su masama?!

Gallons Of Rubbing Alcohol

pre 10 godina

Procitah sve komentare, i svako je na neki nacin u pravu.
Postoji mnogo razloga zasto se mogao ubiti.
Sto se mene tice, svako ko je pogledao unplugged bar dva puta, mogao je primetiti scenografiju koja je bila kao na sahrani.
Poslednja pesma, Wher did you sleep last night, i njegov jecaj na kraju, meni govore sve.
Ubio se zbog ***** sa kojom je bio u to vreme, a svi znamo ko je to.

Ko ne veruje, neka pogleda opet.

cherry

pre 10 godina

Termin ''depresija'' se suvise lako i cesto koristi. Ako je, a verovatno jeste, Kurt bio depresivan tj. bolovao od depresije, to je sasvim dovoljno objasnjenje i razlog njegovog samoubistva. Sve i da nije doziveo toliku slavu, pritisak i sl., verovatno bi se i u sasvim drugacijoj situaciji - ubio. Dovoljna je depresija.

Драгутин

pre 10 godina

Да не буде неке забуне, далеко од тога да Курт није био талентован момак. Да није улетео у замку музичке индустрије са "Невермајнд", можда би његов домаћи задатак на тему "гласно и мелодично" био занимљив наставак приче коју су започели још Рамонс. Ако је нешто добро код Нирване, онда је то чињеница да су широј публици скренули пажњу на читав низ бендова који су изникли из америчког панка, хардкора и нојза створивши ремек-дела на тему прављења добрих песама на другачији начин од оног који намеће музичка индустрија.

Драгутин

pre 10 godina

Кобејнова смрт је важна тема. Прво, дрога никада, али никада није решење већ пут у пакао. Друго, зарађивање великог новца у музичкој индустрији и креативна слобода никада, али никада не иду заједно. Курт је вероватно превасходно жртва дроге и сопствених психичких слабости, али утицај музичког бизниса никако не треба занемарити. Кортни јесте гад неопевани али о њеној улози може причати само неко ко им је "држао свећу". Дакле, мученик свакако, жртва туђе похлепе вероватно, а шта је тачно никада нећемо сазнати. Што се Нирване тиче, треба знати две ствари. Прва, нису били прва изразито гласна група која је направила велике тираже. Цепелин, Парпл и остали великани хард-рока. Друга, нису први бучни алт-рок бенд који је потписао за велику кућу. Када знамо прво онда је јасније да бучни рок бенд може успети само ако се "упрости" и успори на хард-рок ниво. Кобејн јесте искрено волео и хард-рок поред панка, хардкора и алтернативе уопште, али је одмах схватио шта је заправо представља његов хит-албум. Друго је битно да разумемо да су још Хускер Ду и Соник Јут успели да издају бар 1-2 албума за велике куће који нису драстично пали у квалитету у односу на "алтернативни" део каријере, а опет су почели пристојно да живе. Аутор овог чланка је то лепо приметио. Оно што многи не желе или не могу да примете јесте да је Нирвана само препаковани хард-рок производ музичког бизниса. Јадни Курт је такође приметио, а можда и закључио да није успео да у креативном погледу достигне алт-узоре из 80их.

zoran

pre 10 godina

ja mislim da je čovek bolovao od nekog oblika šizofrenije, što bi moglo da objasni povremena ispadanja iz realnosti. Imate pesmu litijum, znate šta se leči time. Ko je iole čitao psihologiju zna kako je komplikovana i nezgodna šizofrenija i kakve tendencije imaju pacijenti.

alex

pre 10 godina

zasto se ubio moze samo da se nagadja...Nirvana je bila i bice jedan od najboljih grunge bendova... '68 sam godiste i secam se kada su se pojavili napravili su preokret na muzickoj sceni. Autenticna muzika, Kurtov glas i izgled, spotovi sve je bilo sasvim drugacije i pravo osvezenje. "Smells like teen spirit" je definitivno njihova najbolja pesma, a spot je bio u to vreme cudo. Volela sam ih mnogo, bilo mi je zao kada sam cula da se ubio, isto kao i kada sam cula da se ubio River Phoeniks, P.S.Hoffman i slicni geniji sa jakom harizmom. Droga ili nesto drugo, steta u svakom slicaju ostace upamceni kao mladi, lepi i talentovani... RIP

Nesto duze pamtim

pre 10 godina

@Georgetown Day School
Slazem se da o ukusima ne vredi raspravljati. Po tvom tekstu zakljucujem da si tih godina ziveo u USA, posto spominjes alternativnu scenu i tvoje heroje koji ne spominju Kobejna. Mozda su bili ljubomorni na njega, a mozda nisu stigli da ga spomenu zbog meteorskog uspona Nirvane. U SFRJ je jos 1990-e u rok casopisu Ritam izasao clanak o Nirvani, u kojem ih doticni novinar naziva najperspektivnijim bendom Sub Pop etikete. Hteo sam tad da kupim Bleach, ali u to vreme Jugoton i PGP RTB su izdavali samo komercijalnu licencu, a kamoli da ce objaviti album nekog, cak i u Americi, nepoznatog benda. Da zakljucim: Nirvana je velik bend; mozda ja gresim, ali na svim relevantnim listama (Rolling Stone, Q, NME, Kerrang) Nevermind kotira visoko kad je rec o najboljim RnR albumima svih vremena.

shame boner

pre 10 godina

Nekoliko bitnih stvari koje je autor tekta izostavio i koje nisam uspio procitati ni u komentarima..A koje bi mogle pomoci nekom mladjem citaocu da upotpune sliku o njemu i bendu. Cobain je obozavao Beatlese i njihovu melodicnost. Bio je inteligentan i znao je da tom citavom noiseu mora dodati linearnu melodicnu strukturu,koja ce doprijeti do sirih baza fanova(i koliko god se kasnije on toga gnusao-on je to zelio!). "Smells like..." je u osnovi cisti pop (ne govorim o tekstu,govorim o melodiji). Na posljednjoj,od samo dve,sveamericke turneje on je nije ni izvodio. Zgadila mu se. Bend je,u pocetku, tesko prihvatao njegovu sklonost melodici i smatrali su to malom izdajom grungea. Producenti su stali,naravno,na njegovu stranu.Na kraju ih je ta melodicnost i izdvojila iz mora grunge bendova. Nadalje,profit od cjelokupnih prihoda benda se dijelio po principu 75% Cobainu,ostatak Novoselicu i Grohlu.On je bio gazda cija je bila prva i zadnja.Naravno,nije bio despot,dogovor je bio krucijalan,ali,opet,na kraju je on odlucivao. Nije volio Pearl Jam,smatrao ih je vise hard rock bendom,nego pripadnicima grunge pokreta.I na kraju,jedan od velikih razloga njegovog suicida je bila njegova petogodisnja borba protiv ogromnih,konstantnih bolova u zelucu. Tek pred kraj zivota je uspio da ih se djelomicno rjesi. Koliki su to bili bolovi,mislim da najbolje pokazuje cinjenica da je kompletnu pizzu pojeo nakon 5 godina borbe sa bolom. Po njegovim rijecima,osjecao se nevjerovatno sit i jak.

lazy houseboy

pre 10 godina

Kao juce da je bilo: srednja skola, duga kosa, u ruci "Ukus nestasnih"... kakav je to bio ssok. Elem, dobar tekst ali ono sto me je jako iznenadilo su komentari. Pored neizbeznih promasaja (poput onog koji u sopstvenom tekstu (pominjuci Djokovica) ubacuje "prim.out" (pored toga sto ne zna kako se pise, ocigledno ne zna ni kad se koristi) koji me je bas nasmejao) velika vecina su smisleni. Ne slazem se sa @Georgetown Day School, 14:59 ali ne mogu a da ne priznam je komentar odlican. Davno ne procitah toliko dobrih komentara na isti clanak. Sta dobra muzika uradi ljudima!

Mirko

pre 10 godina

Grupa sa jednom pesmom i neuracunljivim tipom... Ima stotine drugih ljudi koji su izvrsili samoubistvo pa ih niko ne istrazuje. Zasto je nekoga posebno briga za ovog?
(sonny, 5. april 2014 15:24)

Jednom pesmom? JEDNOM PESMOM?????

Georgetown Day School

pre 10 godina

@nesto duze pamtim

Mislim da je tesko da udjemo u neku kvalitetnu polemiku, obzirom da su nam fundamenti date tematike na dijametralno razlicitim mestima. Kvalifikacija velikog benda, po tvojim recima, izmedju ostalog proizilazi i iz cinjenice da neko ima veliki tiraz. To jeste tacno u svetu muzicke industrije, ali je apsolutno irelevantna stvar na alternativnoj indie sceni, posebno kada govorimo o vremenu u kome je Nirvana bila aktivna, u godinama koje su donele mnostvo izuzetno bitnih ostvarenja.
Sto se tice uticaja koji su ostavili na underground sceni, mozes da budes apsolutno uveren da je npr. Scream Dave Grohla ostavio mnogo veci i konkretniji, bez obzira na cinjenicu da finansijska moc Dischord-a nije bila jedan procenat od onoga sta je Nirvani donosio Geffen, niti bi cak mogla da pa parira SubPop-u. To je jos jedan od pokazatelja koliko je besmisleno uzimati u obzir neke od navedenih parametara.

Inace, kada je izasao Never Mind, imao sam 16 godina, uveliko isao na koncerte, kupovao ploce, vec odavno shvatio da Sex Pistols i punk nemaju nikakvih dodirnih tacaka, da su Ramones verovatno jedan najbitnijih r'n'r bendova ikada, a 'rusvaj' o kome govoris i tektonsko pomeranja tla na alternativnoj muzickoj sceni, nisam ni osetio. Moji heroji jednostavno nisu pominjali Kobejna.

Voracek 93

pre 10 godina

Kurtu je bilo jasno da je među njegovom publikom mnogo manje ljubitelja bendova koji su na njega uticali, nego fanova muzičara od kojih mu se prevrće u stomaku.

Ova recenica je potpuno tacna. Ne znam da li ste primetili, ali danas ima mnogo novih "fanova" altenativne muzike, samo zato sto ih je moda naterala na to. Svakodnevno mozete videti kako nose majice Ramones a, Misfits a...a da ni ne znaju sta imaju na sebi, mene to strasno nervira, uzasava, blacenje tih bendova, a svi ti koji ih nose su tzv fenseri i fenserke, kao sto samo pomenuo, trenutno je "IN" nositi majice metal grupa. Moram i da spomenem te famozne STARKE patike. Mnogi ce se setiti, tokom devedesetih...starke su bile obavezni deo pank rok asesoara, tadasnji pozeri su ih nazivali KLOSARSKIM 'TIKAMA...a danas su sta? Precica do urbanog? Nositi starke znaci biti COOL? Svi ti koji su ih pljuvali ih sada nose.

Дунђер

pre 10 godina

@ Petar

Да л си свестан шта си лупио? Самоубице најхрабрији људи!? Ти човече имаш баш искривљену перцепцију света ако мислиш то што говориш. Па управо је супротно, самоубиство је једнако кукавичлуку, онај ко нема храбрости да се бори са животом, са стварима које живот прате, подижу руку на себе. Такви људи су уједно и јако себични, мислећи само на себе и како ће себи олакшати, не размишљајући кога ће све својим поступком унесрећити, породицу, децу.. Колико само пута у новинама осване да се неки отац убио због дугова, оставио иза себе жену и децу. И шта они да раде после сами? Тај дуг остаје, само што га је свалио својој деци на леђа.
Зато немој да причаш како су то најхрабрији људи, то нема везе с памећу. Тај који је сам себи живот прекратио није ни заслужио да се роди

Nesto duze pamtim

pre 10 godina

@Georgetown Day School
Nirvana je bio i ostao velik bend i to iz 3 razloga:
- veliki tirazi
- kvalitetne pesme
- ogroman uticaj
Ti si verovatno mlad,a mozda se nisi bio ni rodio kad je izasao Nevermind. Bio je to sok za tadasnju muzicku scenu; gitarski zemljotres koji je porometio bipolarnost muzickih lista (na jednoj strani je bio hevi metal,a na drugoj pop-fank-disko pesmice).Sex pistolsi su '76 protresli Britaniju svojom muzikom i tekstovima; isti takav rusvaj je napravila Nirvana,samo na globalnom nivou.

Ian Curtis za malo

pre 10 godina

Samobistvo je "trik" velikih zvezda. Dok si ziv, znas da ces biti posthumno obozavan. Kurta bi, po meni, razvukla zivotna kolotecina, te je metak ispaljen u pravom trenutku za obozavaoce, a Kurt je (opet mislim) to i hteo. Kad se pogleda kako je svirao, vidi se da je ceo pristup koncertu "na mahove". Nekad mu se sviralo, nekad ne! Za kraj... Voleo je ovu pesmu od Fugazi

Why can't i walk down a street free of suggestion?
Is my body the only trait in the eye's of men?
I've got some skin
You want to look in
There lays no reward in what you discover
You spent yourself watching me suffer
Suffer you words, suffer your eyes, suffer your hands
Suffer your interpretation of what it is to be a man
I've got some skin
You want to look in
She does nothing to deserve it
He only wants to observe it
We sit back like they taught us
We keep quiet like they taught us
He just wants to prove it
She does nothing to remove it
We don't want anyone to mind us
So we play the roles that they assigned us
She does nothing to conceal it
He touches her 'cause he wants to feel it
We blame her for being there
But we are all guilty

Black Crowe

pre 10 godina

Zato sto je shvatio da vise nema sta da ponudi sa kolicinom muzickog obrazovanja koje poseduje. A bio je na vrhu. To je sustina poruke "Bolje izgoreti, nego izbledeti"

House

pre 10 godina

Ako nekog zanima, tri dana koliko je bio zatvoren u kuci slusao je REM automatic for the people album. Prema policijkom izvestaju gramafon je jos uvek svirao kada su usli u kucu.

elias

pre 10 godina

Kakva nadmeni alternativac ovaj pisac jeste al eto rip kurtu bio je dobar ni po cemo bolji vaznije i vredniji od pearl jama il AiC il soundgardena i ostalih al eto on je taj o kojem napisu po 10 clanaka svake godine a o lejnu jedan svakih 10 godina . Samo sta alternativna postaje svake decenije sve manje alternativna sta su nekad radili king crimson zappa i beefheart pa posle njih i talking heads npr zvati manje vise punk rock alternavinom muzikom je malo glupo.

Nindza

pre 10 godina

Osim sto ga je Kortni o'ladila i pokusala da preuzme slavu. Price o depresiji, drogi, "srednjem prstu industriji" su bajka.

Poslusati dve pesme od Stone temple pilots - "Big bang baby" i "Too cool queenie", i sve ce vam biti jasno.

sonny

pre 10 godina

Grupa sa jednom pesmom i neuracunljivim tipom... Ima stotine drugih ljudi koji su izvrsili samoubistvo pa ih niko ne istrazuje. Zasto je nekoga posebno briga za ovog?

Petar

pre 10 godina

Po meni su samoubice najhrabriji ljudi na svetu. Dići ruku na sebe, ej, otići u nepoznato, kraj zauvek! Za to vam treba herca, i niko to ne radi iz dosade, iza tako strašnih stvari stoji krvav razlog, bezizlaz, patnja, bol, tuga, koju samo oni koji su to uradili sebi znaju, i niko više.
A zbog čega se ovaj ubio to je samo on znao, ostali mogu da nagađaju, ( ako se ubio), ako se predozirao to je 2 stvar.

micifu

pre 10 godina

za sve vas koji ne znate.prl dzem se povukao iz mejnstrima i sami svr organizuju sto se turneja i albuma tice.prodali su vise albuma od nirvane i na njihovim koncertima imate prave ljubitelje njihove muzike.mogao je da je hteo to da uradi,ali nije.sto?zato sto je bio lud(u pravom smislu te reci) i nije imao ko da mu pomogne.daleko je od mukice koji nije znao kako

Georgetown Day School

pre 10 godina

Ko ne zeli da radi sa japijima , on ne potpisuje ugovore .... Kompletan novac se da u dobrotvorne svrhe , a prave se albumi za manje izdavace . Pitcfork ne posecuju ljudi ZBOG nirvane . Sad mi je jasni zasto muzicko novinarstvo ne postoji u Srbiji .
(Ona, 5. april 2014 11:11)


Upravo tako.

Uzgred, imao je adekvatne primere na underground sceni po pitanju uspevanja da se prezivi od sopstvenog rada a da se ostavi neizbrisiv kulturni pecat, bas kao i mogucnosti da te mainstream mediji ne naprave produktom muzicke industrije. Fugazi i Ian McKaye, na prvom mestu.

Koliko god se neko ne slozio, Kobejn, realno posmatrajuci, nikada nije bio, niti ce biti, veliko ime alternativne scene. Pre svega, iz razloga jer je tu istu scenu veoma dobro iskoristio da bi napravio korak u napred, dobivsi ono sto mu je ocigledno bilo najbitnije, a to su slava i novac.
Zelja za samoubistvom je velika tragedija citavog ljudskog roda, nazalost cesto koriscenja u neadekvatnoj idolizaciji mnogih dela i njihovih potpisnika.

Da rezimiram. Nirvana je bila sasvim ok bend, ne vise od toga, a verovatno najinteresantnija onima koji od usta nikada nisu odvojili da bi svojim policama dodali jos jednu plocu.

Igor

pre 10 godina

Retko dobar tekst, samo nije se dotakao Kurtove veze sa Kortni Lav, a to je sigurno mnogo važan deo ove slagalice. Znam da je pevač Fu Fajtersa jednom pustio kočnice i svašta ružno rekao o njoj.

alejandro

pre 10 godina

Kurt Cobain je bio moj vršnjak! Rođeni smo 1967. godine! A zašto se odlučio da digne ruku na sebe - možda nešto više zna tadašnja njegova devojka Kortni Lav?!

Milan

pre 10 godina

Malo je poznato da je jedan od poslednjih inervjua Kurt Kobejn je dao srpskom novinaru Stefanu Kulicu, a jedan bend je te odgovore pretocio u pesmu: https://www.youtube.com/watch?v=1mlSQkjvPDc

PoeticGenius

pre 10 godina

Samoubistvo kukavicki cin? Ajde ubij se, molim te, da vidim dal smes! Koliko mi je puta doslo, pa nisam, al ne zato sto sam hrabar, nego bas suprotno.

007

pre 10 godina

Mozda bi odgovor na pitanje, zasto je Kurt uradio to sto je uradio, mogao da se nadje u drugom kraju muzickog spektra, u pesmi "Beyond the Realms of Death" od Judas Priest. Mada je univerzalna u svojoj poruci, mislim da vise nego prikladna kada je u pitanju legendarni frontmen. RIP Kurt, a kao sto neko pomenu, i Layne Staley...

Pametnjaković

pre 10 godina

Samoubistvo je verovatno najhrabrije nešto što čovek može da uradi u životu. Svako ko je pokušao da se ubije zna da to uopšte nije lako, nije lako ako je čovek pri sebi, zdravog razuma. Za one koji su depresivni ili bipolarni ili šta već, s obzirom da im mozak ne funkcioniše kako treba, zbog bolesti ili nekog poremećaja, za njih je verovatno drugačine, ali sam skoro u potpunosti siguran da u njihovom slučaju hrabrost i kukavičluk nemaju nikakve veze sa samoubistvom. Veliki stepen nerazumevanja je prisutan kod prosečnih ljudi. Fizička evolucija je stala kod ljudi, mentalna evolucija se događa zbog okruženja u kome živimo i neki ljudi idu ispred svojih fizičkih mogućnosti što oštećuje njihov mentalni deo, zato su poremećaji mozga sve učestaliji. Zapravo ljudska vrsta gubi rat sa mikroorganizmima kojih je sve manje svesna.

6 million ways to live

pre 10 godina

Kurt Kobejn je zadnji veliki roker koji je na neko vreme je odložio dominaciju površne hip hop i pop muzike. Nirvana se i u to vreme slušala ''iz fazona'', a Nevermind se kupovao zbog Smells like teen spirit. Ni nove generacije nisu ništa bolje, koga god da pitam koja im je najbolja Nirvanina pesma uvek isti odgovor - Pa kao sve su dobre, ali Smells like teen spirit je ipak najbolja. Svi veruju u neko dublje značenje te pesme, a niko da shvati da pesma nema poentu, nema neke skrivene poruke.

producent

pre 10 godina

to sto je on "odlaskom pokazao srednji prst" investitorima i producentima ne menja cinjenicu da su ti ljudi i dalje srecni i bogati, a da on nije tu. Kukavicki i sebicni cin i velika steta.

zlatko

pre 10 godina

Uporedite rif meseceve kci od partibrejkersa i rifove smells like... i rape me od nirvane. Imajuci u vidu novoselica, meni se cini da su plagirali brejkerse. Da li se jos nekome cini?

Branko Medaković III

pre 10 godina

Obozavao sam NIRVANU u vreme dok je bend postojao(za razliku od vecine koja je saznala za NIRVANU tek posle smrti Kurta). Bio mi je idol, svaku pesmu i danas znam napamet, ratovao sam sa celim kvartom sa pojacanom Nirvaninom muzikom, celu srednju skolu sam nosio crnu majicu sa Kurtovim likom čak sam i furao sličnu frizuru kao on. Kao umetnik - mislim da mu i danas nema ravnog ali kao idolu citave jedne generacije - mislim da tu nije dorastao, jednostavno mladi treba da nalaze uzore koji proteziraju prave vrednosti (prim.out Novak Đoković) a ne da im uzori budu ljudi koji su slabici, zavisnici, ljudi skloni suicidu

denz

pre 10 godina

ne znam gde ali davno sam citao nesto da je imao probleme sa stomakom, bolove, i da doktori to nisu mogli da rese... jeste depresivno kad znas da imas problem koji nijedan doktor ne moze da resi..

:P

pre 10 godina

Postoji sjajan film "About a Son", koji je neka vrsta njegove biografije. Kurt ceo film priča o sebi, dok kamera snima mesta kroz koja ga je život vodio, onakva kakva su u trenutku pravljenja filma. Prosto boli kada se vidi kako je on doživljavao sebe. Bio je veoma nesigurna ličnost, podložna depresiji. Naravno heroin je to sve poslao do vraga. Da nije postao težak zavisnik, ja sam ubeđen da bi se izvukao. Bio je suviše pametan za samoubistvo, ali nažalost ga droga je odsekla od sebe samog, i stavila u društvo idiota (ništa novo). Posle njegovog samoubistva nisam mogao slušati njegovu muziku onako kako sam je do tada doživljavao...taj smisao za humor u samoj muzici je bio prisutan, ali je nestao u stvarnosti.

Ona

pre 10 godina

Ko ne zeli da radi sa japijima , on ne potpisuje ugovore .... Kompletan novac se da u dobrotvorne svrhe , a prave se albumi za manje izdavace . Pitcfork ne posecuju ljudi ZBOG nirvane . Sad mi je jasni zasto muzicko novinarstvo ne postoji u Srbiji .

aleksandar

pre 10 godina

Svaka cast novinaru na tekstu. Nisam ocekivao ovako dobru analizu i dubinu u tekstu. Eh, da je Kobejn nasao neki drugi nacin da pokaze masineriji srednji prst...

XY

pre 10 godina

"Samoubistvo sebican i kukukavicki cin."? Sram vas bilo. To je najuzviseniji,najhrabriji moguci cin. To su jedini ljudi koji su prevarili smrt, nisu cekali da ona dodje po njih, kao vecina ljudi.Kako se samo usudujete da vredjate ljude koji su izvrsili samoubistvo? Odakle vam to pravo?

Иван

pre 10 godina

Када сам прочитао наслов, одмах сам прекинуо да једем посне наполитанке и да пијем ђус ап сок и дубоко сам се замислио...

yoyo

pre 10 godina

Jos jedan nadprosjecan covjek otisao u toj famoznoj 27. godini... Veliki bend. Prva stvar koju sam uzeo da ucim kada sam prvi put uzeo akusticnu u ruke je bila "Come as you are.."

R.I.P.

lina

pre 10 godina

pazljivo sam citala sve do izjave pisca ovih redova da je saoubistvo kukavicki cin. e dalje nisam mogla otisla sam da povracam. reakcija organizma na klise, povrsnost, nedotupavu, nepromisljenu, jednostranu sklonost ka proceni necega sto prevazilazi misaone kapacitete autora

timmy

pre 10 godina

R.I.P Kurte ostavio si nam muziku i dijelo da ucimo i odrastamo na tome. za redakciju, bilo bi ok da ste pomenuli i jos jednog grunge simbola Layne Staleya( Alice In Chains) koji je isto toliko bitan za grunge pokret kao i Kurt... A danas je i njegova godisnjica smrti- samoubistva...

Edi

pre 10 godina

citat: Ma koliko samoubistvo bilo sebičan i kukavički čin (što svakako jeste)

Jao, autore.
Zaboravio si da napises da je patio od manicne depresije. Mozda najvaznije zajedno sa pritiskom s kojim nije mogao da se nosi i sa disfuncionalnom vezom u kojoj je bio.

djed tripoje

pre 10 godina

"Naravno da tiraž nije uvek povezan sa kvalitetom, ali teško ćete pronaći remek delo koje se prodalo u par hiljada primeraka, kao i potpuni promašaj koji je kupilo 20 miliona ljudi"
Brate Skocho sta napisa?Treba li da ti elaboriram ovde(a i sam znas)da to nije bas tako.Postoje stotine albuma sa minornim tirazima koji su mala remek dela i stotine i hiljade albuma koji su daleko od toga da ih preslusas vise od dva puta a prodali su se u milionskim tirazima

Goran

pre 10 godina

Auu kakva teorija zavere, ispade da se ubio iz filozofskih razloga da bi nekome nesto dokazao. A da nije jednostavno konzumirao previse teskih droga i patio od depresije sto je na kraju kulminiralo...

Православ

pre 10 godina

Није баш увек самоубиство кукавички чин:Испада да су Синђелић и Тепић и Милош Обилић кукавице...

Cvta

pre 10 godina

Citiram "Ma koliko samoubistvo bilo sebičan i kukavički čin (što svakako jeste)"

Kako ruzno ovako osuditi,stigmatizovati ljude koje muka natera ,ne vide izlas iz l(licnog) paklapa oduzmu sebi zivot.
Obicno ljudi prodju kroz pakao i velike muke

Goran

pre 10 godina

Auu kakva teorija zavere, ispade da se ubio iz filozofskih razloga da bi nekome nesto dokazao. A da nije jednostavno konzumirao previse teskih droga i patio od depresije sto je na kraju kulminiralo...

Cvta

pre 10 godina

Citiram "Ma koliko samoubistvo bilo sebičan i kukavički čin (što svakako jeste)"

Kako ruzno ovako osuditi,stigmatizovati ljude koje muka natera ,ne vide izlas iz l(licnog) paklapa oduzmu sebi zivot.
Obicno ljudi prodju kroz pakao i velike muke

djed tripoje

pre 10 godina

"Naravno da tiraž nije uvek povezan sa kvalitetom, ali teško ćete pronaći remek delo koje se prodalo u par hiljada primeraka, kao i potpuni promašaj koji je kupilo 20 miliona ljudi"
Brate Skocho sta napisa?Treba li da ti elaboriram ovde(a i sam znas)da to nije bas tako.Postoje stotine albuma sa minornim tirazima koji su mala remek dela i stotine i hiljade albuma koji su daleko od toga da ih preslusas vise od dva puta a prodali su se u milionskim tirazima

Edi

pre 10 godina

citat: Ma koliko samoubistvo bilo sebičan i kukavički čin (što svakako jeste)

Jao, autore.
Zaboravio si da napises da je patio od manicne depresije. Mozda najvaznije zajedno sa pritiskom s kojim nije mogao da se nosi i sa disfuncionalnom vezom u kojoj je bio.

lina

pre 10 godina

pazljivo sam citala sve do izjave pisca ovih redova da je saoubistvo kukavicki cin. e dalje nisam mogla otisla sam da povracam. reakcija organizma na klise, povrsnost, nedotupavu, nepromisljenu, jednostranu sklonost ka proceni necega sto prevazilazi misaone kapacitete autora

Православ

pre 10 godina

Није баш увек самоубиство кукавички чин:Испада да су Синђелић и Тепић и Милош Обилић кукавице...

:P

pre 10 godina

Postoji sjajan film "About a Son", koji je neka vrsta njegove biografije. Kurt ceo film priča o sebi, dok kamera snima mesta kroz koja ga je život vodio, onakva kakva su u trenutku pravljenja filma. Prosto boli kada se vidi kako je on doživljavao sebe. Bio je veoma nesigurna ličnost, podložna depresiji. Naravno heroin je to sve poslao do vraga. Da nije postao težak zavisnik, ja sam ubeđen da bi se izvukao. Bio je suviše pametan za samoubistvo, ali nažalost ga droga je odsekla od sebe samog, i stavila u društvo idiota (ništa novo). Posle njegovog samoubistva nisam mogao slušati njegovu muziku onako kako sam je do tada doživljavao...taj smisao za humor u samoj muzici je bio prisutan, ali je nestao u stvarnosti.

timmy

pre 10 godina

R.I.P Kurte ostavio si nam muziku i dijelo da ucimo i odrastamo na tome. za redakciju, bilo bi ok da ste pomenuli i jos jednog grunge simbola Layne Staleya( Alice In Chains) koji je isto toliko bitan za grunge pokret kao i Kurt... A danas je i njegova godisnjica smrti- samoubistva...

Voracek 93

pre 10 godina

Kurtu je bilo jasno da je među njegovom publikom mnogo manje ljubitelja bendova koji su na njega uticali, nego fanova muzičara od kojih mu se prevrće u stomaku.

Ova recenica je potpuno tacna. Ne znam da li ste primetili, ali danas ima mnogo novih "fanova" altenativne muzike, samo zato sto ih je moda naterala na to. Svakodnevno mozete videti kako nose majice Ramones a, Misfits a...a da ni ne znaju sta imaju na sebi, mene to strasno nervira, uzasava, blacenje tih bendova, a svi ti koji ih nose su tzv fenseri i fenserke, kao sto samo pomenuo, trenutno je "IN" nositi majice metal grupa. Moram i da spomenem te famozne STARKE patike. Mnogi ce se setiti, tokom devedesetih...starke su bile obavezni deo pank rok asesoara, tadasnji pozeri su ih nazivali KLOSARSKIM 'TIKAMA...a danas su sta? Precica do urbanog? Nositi starke znaci biti COOL? Svi ti koji su ih pljuvali ih sada nose.

Nesto duze pamtim

pre 10 godina

@Georgetown Day School
Nirvana je bio i ostao velik bend i to iz 3 razloga:
- veliki tirazi
- kvalitetne pesme
- ogroman uticaj
Ti si verovatno mlad,a mozda se nisi bio ni rodio kad je izasao Nevermind. Bio je to sok za tadasnju muzicku scenu; gitarski zemljotres koji je porometio bipolarnost muzickih lista (na jednoj strani je bio hevi metal,a na drugoj pop-fank-disko pesmice).Sex pistolsi su '76 protresli Britaniju svojom muzikom i tekstovima; isti takav rusvaj je napravila Nirvana,samo na globalnom nivou.

Ona

pre 10 godina

Ko ne zeli da radi sa japijima , on ne potpisuje ugovore .... Kompletan novac se da u dobrotvorne svrhe , a prave se albumi za manje izdavace . Pitcfork ne posecuju ljudi ZBOG nirvane . Sad mi je jasni zasto muzicko novinarstvo ne postoji u Srbiji .

PoeticGenius

pre 10 godina

Samoubistvo kukavicki cin? Ajde ubij se, molim te, da vidim dal smes! Koliko mi je puta doslo, pa nisam, al ne zato sto sam hrabar, nego bas suprotno.

yoyo

pre 10 godina

Jos jedan nadprosjecan covjek otisao u toj famoznoj 27. godini... Veliki bend. Prva stvar koju sam uzeo da ucim kada sam prvi put uzeo akusticnu u ruke je bila "Come as you are.."

R.I.P.

shame boner

pre 10 godina

Nekoliko bitnih stvari koje je autor tekta izostavio i koje nisam uspio procitati ni u komentarima..A koje bi mogle pomoci nekom mladjem citaocu da upotpune sliku o njemu i bendu. Cobain je obozavao Beatlese i njihovu melodicnost. Bio je inteligentan i znao je da tom citavom noiseu mora dodati linearnu melodicnu strukturu,koja ce doprijeti do sirih baza fanova(i koliko god se kasnije on toga gnusao-on je to zelio!). "Smells like..." je u osnovi cisti pop (ne govorim o tekstu,govorim o melodiji). Na posljednjoj,od samo dve,sveamericke turneje on je nije ni izvodio. Zgadila mu se. Bend je,u pocetku, tesko prihvatao njegovu sklonost melodici i smatrali su to malom izdajom grungea. Producenti su stali,naravno,na njegovu stranu.Na kraju ih je ta melodicnost i izdvojila iz mora grunge bendova. Nadalje,profit od cjelokupnih prihoda benda se dijelio po principu 75% Cobainu,ostatak Novoselicu i Grohlu.On je bio gazda cija je bila prva i zadnja.Naravno,nije bio despot,dogovor je bio krucijalan,ali,opet,na kraju je on odlucivao. Nije volio Pearl Jam,smatrao ih je vise hard rock bendom,nego pripadnicima grunge pokreta.I na kraju,jedan od velikih razloga njegovog suicida je bila njegova petogodisnja borba protiv ogromnih,konstantnih bolova u zelucu. Tek pred kraj zivota je uspio da ih se djelomicno rjesi. Koliki su to bili bolovi,mislim da najbolje pokazuje cinjenica da je kompletnu pizzu pojeo nakon 5 godina borbe sa bolom. Po njegovim rijecima,osjecao se nevjerovatno sit i jak.

Petar

pre 10 godina

Po meni su samoubice najhrabriji ljudi na svetu. Dići ruku na sebe, ej, otići u nepoznato, kraj zauvek! Za to vam treba herca, i niko to ne radi iz dosade, iza tako strašnih stvari stoji krvav razlog, bezizlaz, patnja, bol, tuga, koju samo oni koji su to uradili sebi znaju, i niko više.
A zbog čega se ovaj ubio to je samo on znao, ostali mogu da nagađaju, ( ako se ubio), ako se predozirao to je 2 stvar.

Иван

pre 10 godina

Када сам прочитао наслов, одмах сам прекинуо да једем посне наполитанке и да пијем ђус ап сок и дубоко сам се замислио...

House

pre 10 godina

Ako nekog zanima, tri dana koliko je bio zatvoren u kuci slusao je REM automatic for the people album. Prema policijkom izvestaju gramafon je jos uvek svirao kada su usli u kucu.

Mirko

pre 10 godina

Grupa sa jednom pesmom i neuracunljivim tipom... Ima stotine drugih ljudi koji su izvrsili samoubistvo pa ih niko ne istrazuje. Zasto je nekoga posebno briga za ovog?
(sonny, 5. april 2014 15:24)

Jednom pesmom? JEDNOM PESMOM?????

XY

pre 10 godina

"Samoubistvo sebican i kukukavicki cin."? Sram vas bilo. To je najuzviseniji,najhrabriji moguci cin. To su jedini ljudi koji su prevarili smrt, nisu cekali da ona dodje po njih, kao vecina ljudi.Kako se samo usudujete da vredjate ljude koji su izvrsili samoubistvo? Odakle vam to pravo?

aleksandar

pre 10 godina

Svaka cast novinaru na tekstu. Nisam ocekivao ovako dobru analizu i dubinu u tekstu. Eh, da je Kobejn nasao neki drugi nacin da pokaze masineriji srednji prst...

6 million ways to live

pre 10 godina

Kurt Kobejn je zadnji veliki roker koji je na neko vreme je odložio dominaciju površne hip hop i pop muzike. Nirvana se i u to vreme slušala ''iz fazona'', a Nevermind se kupovao zbog Smells like teen spirit. Ni nove generacije nisu ništa bolje, koga god da pitam koja im je najbolja Nirvanina pesma uvek isti odgovor - Pa kao sve su dobre, ali Smells like teen spirit je ipak najbolja. Svi veruju u neko dublje značenje te pesme, a niko da shvati da pesma nema poentu, nema neke skrivene poruke.

alejandro

pre 10 godina

Kurt Cobain je bio moj vršnjak! Rođeni smo 1967. godine! A zašto se odlučio da digne ruku na sebe - možda nešto više zna tadašnja njegova devojka Kortni Lav?!

cherry

pre 10 godina

Termin ''depresija'' se suvise lako i cesto koristi. Ako je, a verovatno jeste, Kurt bio depresivan tj. bolovao od depresije, to je sasvim dovoljno objasnjenje i razlog njegovog samoubistva. Sve i da nije doziveo toliku slavu, pritisak i sl., verovatno bi se i u sasvim drugacijoj situaciji - ubio. Dovoljna je depresija.

denz

pre 10 godina

ne znam gde ali davno sam citao nesto da je imao probleme sa stomakom, bolove, i da doktori to nisu mogli da rese... jeste depresivno kad znas da imas problem koji nijedan doktor ne moze da resi..

Georgetown Day School

pre 10 godina

Ko ne zeli da radi sa japijima , on ne potpisuje ugovore .... Kompletan novac se da u dobrotvorne svrhe , a prave se albumi za manje izdavace . Pitcfork ne posecuju ljudi ZBOG nirvane . Sad mi je jasni zasto muzicko novinarstvo ne postoji u Srbiji .
(Ona, 5. april 2014 11:11)


Upravo tako.

Uzgred, imao je adekvatne primere na underground sceni po pitanju uspevanja da se prezivi od sopstvenog rada a da se ostavi neizbrisiv kulturni pecat, bas kao i mogucnosti da te mainstream mediji ne naprave produktom muzicke industrije. Fugazi i Ian McKaye, na prvom mestu.

Koliko god se neko ne slozio, Kobejn, realno posmatrajuci, nikada nije bio, niti ce biti, veliko ime alternativne scene. Pre svega, iz razloga jer je tu istu scenu veoma dobro iskoristio da bi napravio korak u napred, dobivsi ono sto mu je ocigledno bilo najbitnije, a to su slava i novac.
Zelja za samoubistvom je velika tragedija citavog ljudskog roda, nazalost cesto koriscenja u neadekvatnoj idolizaciji mnogih dela i njihovih potpisnika.

Da rezimiram. Nirvana je bila sasvim ok bend, ne vise od toga, a verovatno najinteresantnija onima koji od usta nikada nisu odvojili da bi svojim policama dodali jos jednu plocu.

Pametnjaković

pre 10 godina

Samoubistvo je verovatno najhrabrije nešto što čovek može da uradi u životu. Svako ko je pokušao da se ubije zna da to uopšte nije lako, nije lako ako je čovek pri sebi, zdravog razuma. Za one koji su depresivni ili bipolarni ili šta već, s obzirom da im mozak ne funkcioniše kako treba, zbog bolesti ili nekog poremećaja, za njih je verovatno drugačine, ali sam skoro u potpunosti siguran da u njihovom slučaju hrabrost i kukavičluk nemaju nikakve veze sa samoubistvom. Veliki stepen nerazumevanja je prisutan kod prosečnih ljudi. Fizička evolucija je stala kod ljudi, mentalna evolucija se događa zbog okruženja u kome živimo i neki ljudi idu ispred svojih fizičkih mogućnosti što oštećuje njihov mentalni deo, zato su poremećaji mozga sve učestaliji. Zapravo ljudska vrsta gubi rat sa mikroorganizmima kojih je sve manje svesna.

Branko Medaković III

pre 10 godina

Obozavao sam NIRVANU u vreme dok je bend postojao(za razliku od vecine koja je saznala za NIRVANU tek posle smrti Kurta). Bio mi je idol, svaku pesmu i danas znam napamet, ratovao sam sa celim kvartom sa pojacanom Nirvaninom muzikom, celu srednju skolu sam nosio crnu majicu sa Kurtovim likom čak sam i furao sličnu frizuru kao on. Kao umetnik - mislim da mu i danas nema ravnog ali kao idolu citave jedne generacije - mislim da tu nije dorastao, jednostavno mladi treba da nalaze uzore koji proteziraju prave vrednosti (prim.out Novak Đoković) a ne da im uzori budu ljudi koji su slabici, zavisnici, ljudi skloni suicidu

sonny

pre 10 godina

Grupa sa jednom pesmom i neuracunljivim tipom... Ima stotine drugih ljudi koji su izvrsili samoubistvo pa ih niko ne istrazuje. Zasto je nekoga posebno briga za ovog?

sanjuro

pre 10 godina

cuj ovog, ne priznaje muziku nastalu pod uticajem droga
pa sta priznajes onda?
droge menjaju stanje svesti i nacin na koji cula receptuju okolinu i uopste stvarnost. ta alternacija je potpuna samo kada je neko vec kreativan i inteligentan. nekom ko je netalentovan i prosecno inteligentan ne pomazu ni stimulanti za konje.

Milan

pre 10 godina

Malo je poznato da je jedan od poslednjih inervjua Kurt Kobejn je dao srpskom novinaru Stefanu Kulicu, a jedan bend je te odgovore pretocio u pesmu: https://www.youtube.com/watch?v=1mlSQkjvPDc

Дунђер

pre 10 godina

@ Petar

Да л си свестан шта си лупио? Самоубице најхрабрији људи!? Ти човече имаш баш искривљену перцепцију света ако мислиш то што говориш. Па управо је супротно, самоубиство је једнако кукавичлуку, онај ко нема храбрости да се бори са животом, са стварима које живот прате, подижу руку на себе. Такви људи су уједно и јако себични, мислећи само на себе и како ће себи олакшати, не размишљајући кога ће све својим поступком унесрећити, породицу, децу.. Колико само пута у новинама осване да се неки отац убио због дугова, оставио иза себе жену и децу. И шта они да раде после сами? Тај дуг остаје, само што га је свалио својој деци на леђа.
Зато немој да причаш како су то најхрабрији људи, то нема везе с памећу. Тај који је сам себи живот прекратио није ни заслужио да се роди

Nesto duze pamtim

pre 10 godina

@Georgetown Day School
Slazem se da o ukusima ne vredi raspravljati. Po tvom tekstu zakljucujem da si tih godina ziveo u USA, posto spominjes alternativnu scenu i tvoje heroje koji ne spominju Kobejna. Mozda su bili ljubomorni na njega, a mozda nisu stigli da ga spomenu zbog meteorskog uspona Nirvane. U SFRJ je jos 1990-e u rok casopisu Ritam izasao clanak o Nirvani, u kojem ih doticni novinar naziva najperspektivnijim bendom Sub Pop etikete. Hteo sam tad da kupim Bleach, ali u to vreme Jugoton i PGP RTB su izdavali samo komercijalnu licencu, a kamoli da ce objaviti album nekog, cak i u Americi, nepoznatog benda. Da zakljucim: Nirvana je velik bend; mozda ja gresim, ali na svim relevantnim listama (Rolling Stone, Q, NME, Kerrang) Nevermind kotira visoko kad je rec o najboljim RnR albumima svih vremena.

Драгутин

pre 10 godina

Кобејнова смрт је важна тема. Прво, дрога никада, али никада није решење већ пут у пакао. Друго, зарађивање великог новца у музичкој индустрији и креативна слобода никада, али никада не иду заједно. Курт је вероватно превасходно жртва дроге и сопствених психичких слабости, али утицај музичког бизниса никако не треба занемарити. Кортни јесте гад неопевани али о њеној улози може причати само неко ко им је "држао свећу". Дакле, мученик свакако, жртва туђе похлепе вероватно, а шта је тачно никада нећемо сазнати. Што се Нирване тиче, треба знати две ствари. Прва, нису били прва изразито гласна група која је направила велике тираже. Цепелин, Парпл и остали великани хард-рока. Друга, нису први бучни алт-рок бенд који је потписао за велику кућу. Када знамо прво онда је јасније да бучни рок бенд може успети само ако се "упрости" и успори на хард-рок ниво. Кобејн јесте искрено волео и хард-рок поред панка, хардкора и алтернативе уопште, али је одмах схватио шта је заправо представља његов хит-албум. Друго је битно да разумемо да су још Хускер Ду и Соник Јут успели да издају бар 1-2 албума за велике куће који нису драстично пали у квалитету у односу на "алтернативни" део каријере, а опет су почели пристојно да живе. Аутор овог чланка је то лепо приметио. Оно што многи не желе или не могу да примете јесте да је Нирвана само препаковани хард-рок производ музичког бизниса. Јадни Курт је такође приметио, а можда и закључио да није успео да у креативном погледу достигне алт-узоре из 80их.

micifu

pre 10 godina

za sve vas koji ne znate.prl dzem se povukao iz mejnstrima i sami svr organizuju sto se turneja i albuma tice.prodali su vise albuma od nirvane i na njihovim koncertima imate prave ljubitelje njihove muzike.mogao je da je hteo to da uradi,ali nije.sto?zato sto je bio lud(u pravom smislu te reci) i nije imao ko da mu pomogne.daleko je od mukice koji nije znao kako

lazy houseboy

pre 10 godina

Kao juce da je bilo: srednja skola, duga kosa, u ruci "Ukus nestasnih"... kakav je to bio ssok. Elem, dobar tekst ali ono sto me je jako iznenadilo su komentari. Pored neizbeznih promasaja (poput onog koji u sopstvenom tekstu (pominjuci Djokovica) ubacuje "prim.out" (pored toga sto ne zna kako se pise, ocigledno ne zna ni kad se koristi) koji me je bas nasmejao) velika vecina su smisleni. Ne slazem se sa @Georgetown Day School, 14:59 ali ne mogu a da ne priznam je komentar odlican. Davno ne procitah toliko dobrih komentara na isti clanak. Sta dobra muzika uradi ljudima!

producent

pre 10 godina

to sto je on "odlaskom pokazao srednji prst" investitorima i producentima ne menja cinjenicu da su ti ljudi i dalje srecni i bogati, a da on nije tu. Kukavicki i sebicni cin i velika steta.

Драгутин

pre 10 godina

Да не буде неке забуне, далеко од тога да Курт није био талентован момак. Да није улетео у замку музичке индустрије са "Невермајнд", можда би његов домаћи задатак на тему "гласно и мелодично" био занимљив наставак приче коју су започели још Рамонс. Ако је нешто добро код Нирване, онда је то чињеница да су широј публици скренули пажњу на читав низ бендова који су изникли из америчког панка, хардкора и нојза створивши ремек-дела на тему прављења добрих песама на другачији начин од оног који намеће музичка индустрија.

alex

pre 10 godina

zasto se ubio moze samo da se nagadja...Nirvana je bila i bice jedan od najboljih grunge bendova... '68 sam godiste i secam se kada su se pojavili napravili su preokret na muzickoj sceni. Autenticna muzika, Kurtov glas i izgled, spotovi sve je bilo sasvim drugacije i pravo osvezenje. "Smells like teen spirit" je definitivno njihova najbolja pesma, a spot je bio u to vreme cudo. Volela sam ih mnogo, bilo mi je zao kada sam cula da se ubio, isto kao i kada sam cula da se ubio River Phoeniks, P.S.Hoffman i slicni geniji sa jakom harizmom. Droga ili nesto drugo, steta u svakom slicaju ostace upamceni kao mladi, lepi i talentovani... RIP

Igor

pre 10 godina

Retko dobar tekst, samo nije se dotakao Kurtove veze sa Kortni Lav, a to je sigurno mnogo važan deo ove slagalice. Znam da je pevač Fu Fajtersa jednom pustio kočnice i svašta ružno rekao o njoj.

MiccaMacca

pre 9 godina

Meni lično, Nirvana je najbolji bend iz više razloga: to je muzika moje mladosti, mog djetinjstva, volim taj tiho-glasno koncept, Kurt kao ličnost je fascinantan i u velikoj mjeri saosjećam s njim s obzirom da sam se borila sa nekim sličnim problemima koji su i njega mučili. Ali generalno Nirvani se mora odati počast jer su kroz cijelu svoju karijeru nesebično promovisali druge manje poznate bendove i koristili su svoju slavu i popularnost da široj publici predstave druge grupe koje nisu bile toliko medijski eksponirane. Kurt je često govorio za svoj bend da nije toliko dobar koliko im se pridaje pažnja i da postoji puno drugih muzičkih grupa koje su neopravdano "zapostavljene". Da li je to bila njegova skromnost ili pokušaj da ga mediji malo ostave na miru i preusmjere svoju pažnju na neke druge bitnije stvari od njegovog privatnog života i razapinjanja po novinama.

box

pre 9 godina

cowek se ubio i nije bitno zbog cega.da je on hteo da mi znammo razlog
ostawio bi oprostajno pismo.drogirao se?njegowa stwar,meni je 90tih oterao
djoganije,djanije,200 na sat i ostale bolide iz usiju i hwala mu na swim pesmama
koje je snimio pa makar je bio i razbijen.
takwa je sudbina genijalnih likowa u owome super brzom wremenu.R.I.P. CURT

Black Crowe

pre 10 godina

Zato sto je shvatio da vise nema sta da ponudi sa kolicinom muzickog obrazovanja koje poseduje. A bio je na vrhu. To je sustina poruke "Bolje izgoreti, nego izbledeti"

zlatko

pre 10 godina

Uporedite rif meseceve kci od partibrejkersa i rifove smells like... i rape me od nirvane. Imajuci u vidu novoselica, meni se cini da su plagirali brejkerse. Da li se jos nekome cini?

007

pre 10 godina

Mozda bi odgovor na pitanje, zasto je Kurt uradio to sto je uradio, mogao da se nadje u drugom kraju muzickog spektra, u pesmi "Beyond the Realms of Death" od Judas Priest. Mada je univerzalna u svojoj poruci, mislim da vise nego prikladna kada je u pitanju legendarni frontmen. RIP Kurt, a kao sto neko pomenu, i Layne Staley...

Georgetown Day School

pre 10 godina

@nesto duze pamtim

Mislim da je tesko da udjemo u neku kvalitetnu polemiku, obzirom da su nam fundamenti date tematike na dijametralno razlicitim mestima. Kvalifikacija velikog benda, po tvojim recima, izmedju ostalog proizilazi i iz cinjenice da neko ima veliki tiraz. To jeste tacno u svetu muzicke industrije, ali je apsolutno irelevantna stvar na alternativnoj indie sceni, posebno kada govorimo o vremenu u kome je Nirvana bila aktivna, u godinama koje su donele mnostvo izuzetno bitnih ostvarenja.
Sto se tice uticaja koji su ostavili na underground sceni, mozes da budes apsolutno uveren da je npr. Scream Dave Grohla ostavio mnogo veci i konkretniji, bez obzira na cinjenicu da finansijska moc Dischord-a nije bila jedan procenat od onoga sta je Nirvani donosio Geffen, niti bi cak mogla da pa parira SubPop-u. To je jos jedan od pokazatelja koliko je besmisleno uzimati u obzir neke od navedenih parametara.

Inace, kada je izasao Never Mind, imao sam 16 godina, uveliko isao na koncerte, kupovao ploce, vec odavno shvatio da Sex Pistols i punk nemaju nikakvih dodirnih tacaka, da su Ramones verovatno jedan najbitnijih r'n'r bendova ikada, a 'rusvaj' o kome govoris i tektonsko pomeranja tla na alternativnoj muzickoj sceni, nisam ni osetio. Moji heroji jednostavno nisu pominjali Kobejna.

Nindza

pre 10 godina

Osim sto ga je Kortni o'ladila i pokusala da preuzme slavu. Price o depresiji, drogi, "srednjem prstu industriji" su bajka.

Poslusati dve pesme od Stone temple pilots - "Big bang baby" i "Too cool queenie", i sve ce vam biti jasno.

zoran

pre 10 godina

ja mislim da je čovek bolovao od nekog oblika šizofrenije, što bi moglo da objasni povremena ispadanja iz realnosti. Imate pesmu litijum, znate šta se leči time. Ko je iole čitao psihologiju zna kako je komplikovana i nezgodna šizofrenija i kakve tendencije imaju pacijenti.

elias

pre 10 godina

Kakva nadmeni alternativac ovaj pisac jeste al eto rip kurtu bio je dobar ni po cemo bolji vaznije i vredniji od pearl jama il AiC il soundgardena i ostalih al eto on je taj o kojem napisu po 10 clanaka svake godine a o lejnu jedan svakih 10 godina . Samo sta alternativna postaje svake decenije sve manje alternativna sta su nekad radili king crimson zappa i beefheart pa posle njih i talking heads npr zvati manje vise punk rock alternavinom muzikom je malo glupo.

die and let live

pre 10 godina

Ubi ga prejaka reč - I hate myself and want to die. Glupost, mogao je da iskulira sve te šoubiznis kretene i zadušne babe alternativne muzike na čelu sa Nil Jangom koji se žalio što je Džoni Roten ostao u životu i kao izdao ideju pank pokreta, ili Sonik Jut, koji su se u vreme popularnosti Nirvane pitali da li se Kobejn "prodao" i sl., a posle ga svojatali i pravili ikonu od njega. Ima nekih ljudi koji život shvataju previše ozbiljno, a Kobejn je bio od takvih. Što Goran Bare rekao -

U kući sam ljubavi
Kupujem poklone sreći
Kupam se u mrtvoj krvi
Razum sam izgubio
Svaki smisao pobijedio

E, treba pobediti smisao, da ne bi ostao okamenjen ...

Ian Curtis za malo

pre 10 godina

Samobistvo je "trik" velikih zvezda. Dok si ziv, znas da ces biti posthumno obozavan. Kurta bi, po meni, razvukla zivotna kolotecina, te je metak ispaljen u pravom trenutku za obozavaoce, a Kurt je (opet mislim) to i hteo. Kad se pogleda kako je svirao, vidi se da je ceo pristup koncertu "na mahove". Nekad mu se sviralo, nekad ne! Za kraj... Voleo je ovu pesmu od Fugazi

Why can't i walk down a street free of suggestion?
Is my body the only trait in the eye's of men?
I've got some skin
You want to look in
There lays no reward in what you discover
You spent yourself watching me suffer
Suffer you words, suffer your eyes, suffer your hands
Suffer your interpretation of what it is to be a man
I've got some skin
You want to look in
She does nothing to deserve it
He only wants to observe it
We sit back like they taught us
We keep quiet like they taught us
He just wants to prove it
She does nothing to remove it
We don't want anyone to mind us
So we play the roles that they assigned us
She does nothing to conceal it
He touches her 'cause he wants to feel it
We blame her for being there
But we are all guilty

Mimi

pre 10 godina

Bilo bogat i slavan ili siromasan i nepoznat...samoubistvo se uvek uradi kada je neko bolestan! U prirodi je coveka,a i zivotinje,insekta ...borba za opstanak.Kada je covek zdrav psihicki i bez droga bori se za zivot !!! Po meni je on bolestan bio,a uvek se pitam...zasto najpoznatiji i najbolji i najpopularniji(bilo pisci,muzicari itd.)a,bolesni i skloni samoubistvu i ubistvu, vode ove ljude i idoli su masama?!

Gallons Of Rubbing Alcohol

pre 10 godina

Procitah sve komentare, i svako je na neki nacin u pravu.
Postoji mnogo razloga zasto se mogao ubiti.
Sto se mene tice, svako ko je pogledao unplugged bar dva puta, mogao je primetiti scenografiju koja je bila kao na sahrani.
Poslednja pesma, Wher did you sleep last night, i njegov jecaj na kraju, meni govore sve.
Ubio se zbog ***** sa kojom je bio u to vreme, a svi znamo ko je to.

Ko ne veruje, neka pogleda opet.

TECK

pre 10 godina

Ne priznajem "kreativnost" nasalu pod uticajem droga. Mogu da upotrebim svoja cula zbog efekta necije halucinacije, ali ne mogu da im se divim, jer se u realnosti nisu dokazali da mogu to da ponove. Znaci trebao im je dodatak sa strane. Da bi dosao do novca sebe bacas u nesvest. Ubiti se znaci biti u kandzama nekog drugog sveta, sto je nekima ocigledno lakse nego da se boris kroz zivot.
A Kobejn i nije nesto posebno pokazao dara cak ni pod uticajem droge.

sonny

pre 10 godina

Grupa sa jednom pesmom i neuracunljivim tipom... Ima stotine drugih ljudi koji su izvrsili samoubistvo pa ih niko ne istrazuje. Zasto je nekoga posebno briga za ovog?

Православ

pre 10 godina

Није баш увек самоубиство кукавички чин:Испада да су Синђелић и Тепић и Милош Обилић кукавице...

TECK

pre 10 godina

Ne priznajem "kreativnost" nasalu pod uticajem droga. Mogu da upotrebim svoja cula zbog efekta necije halucinacije, ali ne mogu da im se divim, jer se u realnosti nisu dokazali da mogu to da ponove. Znaci trebao im je dodatak sa strane. Da bi dosao do novca sebe bacas u nesvest. Ubiti se znaci biti u kandzama nekog drugog sveta, sto je nekima ocigledno lakse nego da se boris kroz zivot.
A Kobejn i nije nesto posebno pokazao dara cak ni pod uticajem droge.

XY

pre 10 godina

"Samoubistvo sebican i kukukavicki cin."? Sram vas bilo. To je najuzviseniji,najhrabriji moguci cin. To su jedini ljudi koji su prevarili smrt, nisu cekali da ona dodje po njih, kao vecina ljudi.Kako se samo usudujete da vredjate ljude koji su izvrsili samoubistvo? Odakle vam to pravo?

Branko Medaković III

pre 10 godina

Obozavao sam NIRVANU u vreme dok je bend postojao(za razliku od vecine koja je saznala za NIRVANU tek posle smrti Kurta). Bio mi je idol, svaku pesmu i danas znam napamet, ratovao sam sa celim kvartom sa pojacanom Nirvaninom muzikom, celu srednju skolu sam nosio crnu majicu sa Kurtovim likom čak sam i furao sličnu frizuru kao on. Kao umetnik - mislim da mu i danas nema ravnog ali kao idolu citave jedne generacije - mislim da tu nije dorastao, jednostavno mladi treba da nalaze uzore koji proteziraju prave vrednosti (prim.out Novak Đoković) a ne da im uzori budu ljudi koji su slabici, zavisnici, ljudi skloni suicidu

Goran

pre 10 godina

Auu kakva teorija zavere, ispade da se ubio iz filozofskih razloga da bi nekome nesto dokazao. A da nije jednostavno konzumirao previse teskih droga i patio od depresije sto je na kraju kulminiralo...

Black Crowe

pre 10 godina

Zato sto je shvatio da vise nema sta da ponudi sa kolicinom muzickog obrazovanja koje poseduje. A bio je na vrhu. To je sustina poruke "Bolje izgoreti, nego izbledeti"

Georgetown Day School

pre 10 godina

Ko ne zeli da radi sa japijima , on ne potpisuje ugovore .... Kompletan novac se da u dobrotvorne svrhe , a prave se albumi za manje izdavace . Pitcfork ne posecuju ljudi ZBOG nirvane . Sad mi je jasni zasto muzicko novinarstvo ne postoji u Srbiji .
(Ona, 5. april 2014 11:11)


Upravo tako.

Uzgred, imao je adekvatne primere na underground sceni po pitanju uspevanja da se prezivi od sopstvenog rada a da se ostavi neizbrisiv kulturni pecat, bas kao i mogucnosti da te mainstream mediji ne naprave produktom muzicke industrije. Fugazi i Ian McKaye, na prvom mestu.

Koliko god se neko ne slozio, Kobejn, realno posmatrajuci, nikada nije bio, niti ce biti, veliko ime alternativne scene. Pre svega, iz razloga jer je tu istu scenu veoma dobro iskoristio da bi napravio korak u napred, dobivsi ono sto mu je ocigledno bilo najbitnije, a to su slava i novac.
Zelja za samoubistvom je velika tragedija citavog ljudskog roda, nazalost cesto koriscenja u neadekvatnoj idolizaciji mnogih dela i njihovih potpisnika.

Da rezimiram. Nirvana je bila sasvim ok bend, ne vise od toga, a verovatno najinteresantnija onima koji od usta nikada nisu odvojili da bi svojim policama dodali jos jednu plocu.

lina

pre 10 godina

pazljivo sam citala sve do izjave pisca ovih redova da je saoubistvo kukavicki cin. e dalje nisam mogla otisla sam da povracam. reakcija organizma na klise, povrsnost, nedotupavu, nepromisljenu, jednostranu sklonost ka proceni necega sto prevazilazi misaone kapacitete autora

Дунђер

pre 10 godina

@ Petar

Да л си свестан шта си лупио? Самоубице најхрабрији људи!? Ти човече имаш баш искривљену перцепцију света ако мислиш то што говориш. Па управо је супротно, самоубиство је једнако кукавичлуку, онај ко нема храбрости да се бори са животом, са стварима које живот прате, подижу руку на себе. Такви људи су уједно и јако себични, мислећи само на себе и како ће себи олакшати, не размишљајући кога ће све својим поступком унесрећити, породицу, децу.. Колико само пута у новинама осване да се неки отац убио због дугова, оставио иза себе жену и децу. И шта они да раде после сами? Тај дуг остаје, само што га је свалио својој деци на леђа.
Зато немој да причаш како су то најхрабрији људи, то нема везе с памећу. Тај који је сам себи живот прекратио није ни заслужио да се роди

Cvta

pre 10 godina

Citiram "Ma koliko samoubistvo bilo sebičan i kukavički čin (što svakako jeste)"

Kako ruzno ovako osuditi,stigmatizovati ljude koje muka natera ,ne vide izlas iz l(licnog) paklapa oduzmu sebi zivot.
Obicno ljudi prodju kroz pakao i velike muke

aleksandar

pre 10 godina

Svaka cast novinaru na tekstu. Nisam ocekivao ovako dobru analizu i dubinu u tekstu. Eh, da je Kobejn nasao neki drugi nacin da pokaze masineriji srednji prst...

Mirko

pre 10 godina

Grupa sa jednom pesmom i neuracunljivim tipom... Ima stotine drugih ljudi koji su izvrsili samoubistvo pa ih niko ne istrazuje. Zasto je nekoga posebno briga za ovog?
(sonny, 5. april 2014 15:24)

Jednom pesmom? JEDNOM PESMOM?????

zlatko

pre 10 godina

Uporedite rif meseceve kci od partibrejkersa i rifove smells like... i rape me od nirvane. Imajuci u vidu novoselica, meni se cini da su plagirali brejkerse. Da li se jos nekome cini?

Nindza

pre 10 godina

Osim sto ga je Kortni o'ladila i pokusala da preuzme slavu. Price o depresiji, drogi, "srednjem prstu industriji" su bajka.

Poslusati dve pesme od Stone temple pilots - "Big bang baby" i "Too cool queenie", i sve ce vam biti jasno.

elias

pre 10 godina

Kakva nadmeni alternativac ovaj pisac jeste al eto rip kurtu bio je dobar ni po cemo bolji vaznije i vredniji od pearl jama il AiC il soundgardena i ostalih al eto on je taj o kojem napisu po 10 clanaka svake godine a o lejnu jedan svakih 10 godina . Samo sta alternativna postaje svake decenije sve manje alternativna sta su nekad radili king crimson zappa i beefheart pa posle njih i talking heads npr zvati manje vise punk rock alternavinom muzikom je malo glupo.

Petar

pre 10 godina

Po meni su samoubice najhrabriji ljudi na svetu. Dići ruku na sebe, ej, otići u nepoznato, kraj zauvek! Za to vam treba herca, i niko to ne radi iz dosade, iza tako strašnih stvari stoji krvav razlog, bezizlaz, patnja, bol, tuga, koju samo oni koji su to uradili sebi znaju, i niko više.
A zbog čega se ovaj ubio to je samo on znao, ostali mogu da nagađaju, ( ako se ubio), ako se predozirao to je 2 stvar.

Georgetown Day School

pre 10 godina

@nesto duze pamtim

Mislim da je tesko da udjemo u neku kvalitetnu polemiku, obzirom da su nam fundamenti date tematike na dijametralno razlicitim mestima. Kvalifikacija velikog benda, po tvojim recima, izmedju ostalog proizilazi i iz cinjenice da neko ima veliki tiraz. To jeste tacno u svetu muzicke industrije, ali je apsolutno irelevantna stvar na alternativnoj indie sceni, posebno kada govorimo o vremenu u kome je Nirvana bila aktivna, u godinama koje su donele mnostvo izuzetno bitnih ostvarenja.
Sto se tice uticaja koji su ostavili na underground sceni, mozes da budes apsolutno uveren da je npr. Scream Dave Grohla ostavio mnogo veci i konkretniji, bez obzira na cinjenicu da finansijska moc Dischord-a nije bila jedan procenat od onoga sta je Nirvani donosio Geffen, niti bi cak mogla da pa parira SubPop-u. To je jos jedan od pokazatelja koliko je besmisleno uzimati u obzir neke od navedenih parametara.

Inace, kada je izasao Never Mind, imao sam 16 godina, uveliko isao na koncerte, kupovao ploce, vec odavno shvatio da Sex Pistols i punk nemaju nikakvih dodirnih tacaka, da su Ramones verovatno jedan najbitnijih r'n'r bendova ikada, a 'rusvaj' o kome govoris i tektonsko pomeranja tla na alternativnoj muzickoj sceni, nisam ni osetio. Moji heroji jednostavno nisu pominjali Kobejna.

Mimi

pre 10 godina

Bilo bogat i slavan ili siromasan i nepoznat...samoubistvo se uvek uradi kada je neko bolestan! U prirodi je coveka,a i zivotinje,insekta ...borba za opstanak.Kada je covek zdrav psihicki i bez droga bori se za zivot !!! Po meni je on bolestan bio,a uvek se pitam...zasto najpoznatiji i najbolji i najpopularniji(bilo pisci,muzicari itd.)a,bolesni i skloni samoubistvu i ubistvu, vode ove ljude i idoli su masama?!

Pametnjaković

pre 10 godina

Samoubistvo je verovatno najhrabrije nešto što čovek može da uradi u životu. Svako ko je pokušao da se ubije zna da to uopšte nije lako, nije lako ako je čovek pri sebi, zdravog razuma. Za one koji su depresivni ili bipolarni ili šta već, s obzirom da im mozak ne funkcioniše kako treba, zbog bolesti ili nekog poremećaja, za njih je verovatno drugačine, ali sam skoro u potpunosti siguran da u njihovom slučaju hrabrost i kukavičluk nemaju nikakve veze sa samoubistvom. Veliki stepen nerazumevanja je prisutan kod prosečnih ljudi. Fizička evolucija je stala kod ljudi, mentalna evolucija se događa zbog okruženja u kome živimo i neki ljudi idu ispred svojih fizičkih mogućnosti što oštećuje njihov mentalni deo, zato su poremećaji mozga sve učestaliji. Zapravo ljudska vrsta gubi rat sa mikroorganizmima kojih je sve manje svesna.

producent

pre 10 godina

to sto je on "odlaskom pokazao srednji prst" investitorima i producentima ne menja cinjenicu da su ti ljudi i dalje srecni i bogati, a da on nije tu. Kukavicki i sebicni cin i velika steta.

Ona

pre 10 godina

Ko ne zeli da radi sa japijima , on ne potpisuje ugovore .... Kompletan novac se da u dobrotvorne svrhe , a prave se albumi za manje izdavace . Pitcfork ne posecuju ljudi ZBOG nirvane . Sad mi je jasni zasto muzicko novinarstvo ne postoji u Srbiji .

denz

pre 10 godina

ne znam gde ali davno sam citao nesto da je imao probleme sa stomakom, bolove, i da doktori to nisu mogli da rese... jeste depresivno kad znas da imas problem koji nijedan doktor ne moze da resi..

PoeticGenius

pre 10 godina

Samoubistvo kukavicki cin? Ajde ubij se, molim te, da vidim dal smes! Koliko mi je puta doslo, pa nisam, al ne zato sto sam hrabar, nego bas suprotno.

Ian Curtis za malo

pre 10 godina

Samobistvo je "trik" velikih zvezda. Dok si ziv, znas da ces biti posthumno obozavan. Kurta bi, po meni, razvukla zivotna kolotecina, te je metak ispaljen u pravom trenutku za obozavaoce, a Kurt je (opet mislim) to i hteo. Kad se pogleda kako je svirao, vidi se da je ceo pristup koncertu "na mahove". Nekad mu se sviralo, nekad ne! Za kraj... Voleo je ovu pesmu od Fugazi

Why can't i walk down a street free of suggestion?
Is my body the only trait in the eye's of men?
I've got some skin
You want to look in
There lays no reward in what you discover
You spent yourself watching me suffer
Suffer you words, suffer your eyes, suffer your hands
Suffer your interpretation of what it is to be a man
I've got some skin
You want to look in
She does nothing to deserve it
He only wants to observe it
We sit back like they taught us
We keep quiet like they taught us
He just wants to prove it
She does nothing to remove it
We don't want anyone to mind us
So we play the roles that they assigned us
She does nothing to conceal it
He touches her 'cause he wants to feel it
We blame her for being there
But we are all guilty

Иван

pre 10 godina

Када сам прочитао наслов, одмах сам прекинуо да једем посне наполитанке и да пијем ђус ап сок и дубоко сам се замислио...

zoran

pre 10 godina

ja mislim da je čovek bolovao od nekog oblika šizofrenije, što bi moglo da objasni povremena ispadanja iz realnosti. Imate pesmu litijum, znate šta se leči time. Ko je iole čitao psihologiju zna kako je komplikovana i nezgodna šizofrenija i kakve tendencije imaju pacijenti.

micifu

pre 10 godina

za sve vas koji ne znate.prl dzem se povukao iz mejnstrima i sami svr organizuju sto se turneja i albuma tice.prodali su vise albuma od nirvane i na njihovim koncertima imate prave ljubitelje njihove muzike.mogao je da je hteo to da uradi,ali nije.sto?zato sto je bio lud(u pravom smislu te reci) i nije imao ko da mu pomogne.daleko je od mukice koji nije znao kako

Nesto duze pamtim

pre 10 godina

@Georgetown Day School
Nirvana je bio i ostao velik bend i to iz 3 razloga:
- veliki tirazi
- kvalitetne pesme
- ogroman uticaj
Ti si verovatno mlad,a mozda se nisi bio ni rodio kad je izasao Nevermind. Bio je to sok za tadasnju muzicku scenu; gitarski zemljotres koji je porometio bipolarnost muzickih lista (na jednoj strani je bio hevi metal,a na drugoj pop-fank-disko pesmice).Sex pistolsi su '76 protresli Britaniju svojom muzikom i tekstovima; isti takav rusvaj je napravila Nirvana,samo na globalnom nivou.

Edi

pre 10 godina

citat: Ma koliko samoubistvo bilo sebičan i kukavički čin (što svakako jeste)

Jao, autore.
Zaboravio si da napises da je patio od manicne depresije. Mozda najvaznije zajedno sa pritiskom s kojim nije mogao da se nosi i sa disfuncionalnom vezom u kojoj je bio.

yoyo

pre 10 godina

Jos jedan nadprosjecan covjek otisao u toj famoznoj 27. godini... Veliki bend. Prva stvar koju sam uzeo da ucim kada sam prvi put uzeo akusticnu u ruke je bila "Come as you are.."

R.I.P.

Igor

pre 10 godina

Retko dobar tekst, samo nije se dotakao Kurtove veze sa Kortni Lav, a to je sigurno mnogo važan deo ove slagalice. Znam da je pevač Fu Fajtersa jednom pustio kočnice i svašta ružno rekao o njoj.

timmy

pre 10 godina

R.I.P Kurte ostavio si nam muziku i dijelo da ucimo i odrastamo na tome. za redakciju, bilo bi ok da ste pomenuli i jos jednog grunge simbola Layne Staleya( Alice In Chains) koji je isto toliko bitan za grunge pokret kao i Kurt... A danas je i njegova godisnjica smrti- samoubistva...

djed tripoje

pre 10 godina

"Naravno da tiraž nije uvek povezan sa kvalitetom, ali teško ćete pronaći remek delo koje se prodalo u par hiljada primeraka, kao i potpuni promašaj koji je kupilo 20 miliona ljudi"
Brate Skocho sta napisa?Treba li da ti elaboriram ovde(a i sam znas)da to nije bas tako.Postoje stotine albuma sa minornim tirazima koji su mala remek dela i stotine i hiljade albuma koji su daleko od toga da ih preslusas vise od dva puta a prodali su se u milionskim tirazima

6 million ways to live

pre 10 godina

Kurt Kobejn je zadnji veliki roker koji je na neko vreme je odložio dominaciju površne hip hop i pop muzike. Nirvana se i u to vreme slušala ''iz fazona'', a Nevermind se kupovao zbog Smells like teen spirit. Ni nove generacije nisu ništa bolje, koga god da pitam koja im je najbolja Nirvanina pesma uvek isti odgovor - Pa kao sve su dobre, ali Smells like teen spirit je ipak najbolja. Svi veruju u neko dublje značenje te pesme, a niko da shvati da pesma nema poentu, nema neke skrivene poruke.

Gallons Of Rubbing Alcohol

pre 10 godina

Procitah sve komentare, i svako je na neki nacin u pravu.
Postoji mnogo razloga zasto se mogao ubiti.
Sto se mene tice, svako ko je pogledao unplugged bar dva puta, mogao je primetiti scenografiju koja je bila kao na sahrani.
Poslednja pesma, Wher did you sleep last night, i njegov jecaj na kraju, meni govore sve.
Ubio se zbog ***** sa kojom je bio u to vreme, a svi znamo ko je to.

Ko ne veruje, neka pogleda opet.

:P

pre 10 godina

Postoji sjajan film "About a Son", koji je neka vrsta njegove biografije. Kurt ceo film priča o sebi, dok kamera snima mesta kroz koja ga je život vodio, onakva kakva su u trenutku pravljenja filma. Prosto boli kada se vidi kako je on doživljavao sebe. Bio je veoma nesigurna ličnost, podložna depresiji. Naravno heroin je to sve poslao do vraga. Da nije postao težak zavisnik, ja sam ubeđen da bi se izvukao. Bio je suviše pametan za samoubistvo, ali nažalost ga droga je odsekla od sebe samog, i stavila u društvo idiota (ništa novo). Posle njegovog samoubistva nisam mogao slušati njegovu muziku onako kako sam je do tada doživljavao...taj smisao za humor u samoj muzici je bio prisutan, ali je nestao u stvarnosti.

alejandro

pre 10 godina

Kurt Cobain je bio moj vršnjak! Rođeni smo 1967. godine! A zašto se odlučio da digne ruku na sebe - možda nešto više zna tadašnja njegova devojka Kortni Lav?!

Voracek 93

pre 10 godina

Kurtu je bilo jasno da je među njegovom publikom mnogo manje ljubitelja bendova koji su na njega uticali, nego fanova muzičara od kojih mu se prevrće u stomaku.

Ova recenica je potpuno tacna. Ne znam da li ste primetili, ali danas ima mnogo novih "fanova" altenativne muzike, samo zato sto ih je moda naterala na to. Svakodnevno mozete videti kako nose majice Ramones a, Misfits a...a da ni ne znaju sta imaju na sebi, mene to strasno nervira, uzasava, blacenje tih bendova, a svi ti koji ih nose su tzv fenseri i fenserke, kao sto samo pomenuo, trenutno je "IN" nositi majice metal grupa. Moram i da spomenem te famozne STARKE patike. Mnogi ce se setiti, tokom devedesetih...starke su bile obavezni deo pank rok asesoara, tadasnji pozeri su ih nazivali KLOSARSKIM 'TIKAMA...a danas su sta? Precica do urbanog? Nositi starke znaci biti COOL? Svi ti koji su ih pljuvali ih sada nose.

Драгутин

pre 10 godina

Кобејнова смрт је важна тема. Прво, дрога никада, али никада није решење већ пут у пакао. Друго, зарађивање великог новца у музичкој индустрији и креативна слобода никада, али никада не иду заједно. Курт је вероватно превасходно жртва дроге и сопствених психичких слабости, али утицај музичког бизниса никако не треба занемарити. Кортни јесте гад неопевани али о њеној улози може причати само неко ко им је "држао свећу". Дакле, мученик свакако, жртва туђе похлепе вероватно, а шта је тачно никада нећемо сазнати. Што се Нирване тиче, треба знати две ствари. Прва, нису били прва изразито гласна група која је направила велике тираже. Цепелин, Парпл и остали великани хард-рока. Друга, нису први бучни алт-рок бенд који је потписао за велику кућу. Када знамо прво онда је јасније да бучни рок бенд може успети само ако се "упрости" и успори на хард-рок ниво. Кобејн јесте искрено волео и хард-рок поред панка, хардкора и алтернативе уопште, али је одмах схватио шта је заправо представља његов хит-албум. Друго је битно да разумемо да су још Хускер Ду и Соник Јут успели да издају бар 1-2 албума за велике куће који нису драстично пали у квалитету у односу на "алтернативни" део каријере, а опет су почели пристојно да живе. Аутор овог чланка је то лепо приметио. Оно што многи не желе или не могу да примете јесте да је Нирвана само препаковани хард-рок производ музичког бизниса. Јадни Курт је такође приметио, а можда и закључио да није успео да у креативном погледу достигне алт-узоре из 80их.

box

pre 9 godina

cowek se ubio i nije bitno zbog cega.da je on hteo da mi znammo razlog
ostawio bi oprostajno pismo.drogirao se?njegowa stwar,meni je 90tih oterao
djoganije,djanije,200 na sat i ostale bolide iz usiju i hwala mu na swim pesmama
koje je snimio pa makar je bio i razbijen.
takwa je sudbina genijalnih likowa u owome super brzom wremenu.R.I.P. CURT

cherry

pre 10 godina

Termin ''depresija'' se suvise lako i cesto koristi. Ako je, a verovatno jeste, Kurt bio depresivan tj. bolovao od depresije, to je sasvim dovoljno objasnjenje i razlog njegovog samoubistva. Sve i da nije doziveo toliku slavu, pritisak i sl., verovatno bi se i u sasvim drugacijoj situaciji - ubio. Dovoljna je depresija.

die and let live

pre 10 godina

Ubi ga prejaka reč - I hate myself and want to die. Glupost, mogao je da iskulira sve te šoubiznis kretene i zadušne babe alternativne muzike na čelu sa Nil Jangom koji se žalio što je Džoni Roten ostao u životu i kao izdao ideju pank pokreta, ili Sonik Jut, koji su se u vreme popularnosti Nirvane pitali da li se Kobejn "prodao" i sl., a posle ga svojatali i pravili ikonu od njega. Ima nekih ljudi koji život shvataju previše ozbiljno, a Kobejn je bio od takvih. Što Goran Bare rekao -

U kući sam ljubavi
Kupujem poklone sreći
Kupam se u mrtvoj krvi
Razum sam izgubio
Svaki smisao pobijedio

E, treba pobediti smisao, da ne bi ostao okamenjen ...

House

pre 10 godina

Ako nekog zanima, tri dana koliko je bio zatvoren u kuci slusao je REM automatic for the people album. Prema policijkom izvestaju gramafon je jos uvek svirao kada su usli u kucu.

lazy houseboy

pre 10 godina

Kao juce da je bilo: srednja skola, duga kosa, u ruci "Ukus nestasnih"... kakav je to bio ssok. Elem, dobar tekst ali ono sto me je jako iznenadilo su komentari. Pored neizbeznih promasaja (poput onog koji u sopstvenom tekstu (pominjuci Djokovica) ubacuje "prim.out" (pored toga sto ne zna kako se pise, ocigledno ne zna ni kad se koristi) koji me je bas nasmejao) velika vecina su smisleni. Ne slazem se sa @Georgetown Day School, 14:59 ali ne mogu a da ne priznam je komentar odlican. Davno ne procitah toliko dobrih komentara na isti clanak. Sta dobra muzika uradi ljudima!

sanjuro

pre 10 godina

cuj ovog, ne priznaje muziku nastalu pod uticajem droga
pa sta priznajes onda?
droge menjaju stanje svesti i nacin na koji cula receptuju okolinu i uopste stvarnost. ta alternacija je potpuna samo kada je neko vec kreativan i inteligentan. nekom ko je netalentovan i prosecno inteligentan ne pomazu ni stimulanti za konje.

Milan

pre 10 godina

Malo je poznato da je jedan od poslednjih inervjua Kurt Kobejn je dao srpskom novinaru Stefanu Kulicu, a jedan bend je te odgovore pretocio u pesmu: https://www.youtube.com/watch?v=1mlSQkjvPDc

alex

pre 10 godina

zasto se ubio moze samo da se nagadja...Nirvana je bila i bice jedan od najboljih grunge bendova... '68 sam godiste i secam se kada su se pojavili napravili su preokret na muzickoj sceni. Autenticna muzika, Kurtov glas i izgled, spotovi sve je bilo sasvim drugacije i pravo osvezenje. "Smells like teen spirit" je definitivno njihova najbolja pesma, a spot je bio u to vreme cudo. Volela sam ih mnogo, bilo mi je zao kada sam cula da se ubio, isto kao i kada sam cula da se ubio River Phoeniks, P.S.Hoffman i slicni geniji sa jakom harizmom. Droga ili nesto drugo, steta u svakom slicaju ostace upamceni kao mladi, lepi i talentovani... RIP

Драгутин

pre 10 godina

Да не буде неке забуне, далеко од тога да Курт није био талентован момак. Да није улетео у замку музичке индустрије са "Невермајнд", можда би његов домаћи задатак на тему "гласно и мелодично" био занимљив наставак приче коју су започели још Рамонс. Ако је нешто добро код Нирване, онда је то чињеница да су широј публици скренули пажњу на читав низ бендова који су изникли из америчког панка, хардкора и нојза створивши ремек-дела на тему прављења добрих песама на другачији начин од оног који намеће музичка индустрија.

shame boner

pre 10 godina

Nekoliko bitnih stvari koje je autor tekta izostavio i koje nisam uspio procitati ni u komentarima..A koje bi mogle pomoci nekom mladjem citaocu da upotpune sliku o njemu i bendu. Cobain je obozavao Beatlese i njihovu melodicnost. Bio je inteligentan i znao je da tom citavom noiseu mora dodati linearnu melodicnu strukturu,koja ce doprijeti do sirih baza fanova(i koliko god se kasnije on toga gnusao-on je to zelio!). "Smells like..." je u osnovi cisti pop (ne govorim o tekstu,govorim o melodiji). Na posljednjoj,od samo dve,sveamericke turneje on je nije ni izvodio. Zgadila mu se. Bend je,u pocetku, tesko prihvatao njegovu sklonost melodici i smatrali su to malom izdajom grungea. Producenti su stali,naravno,na njegovu stranu.Na kraju ih je ta melodicnost i izdvojila iz mora grunge bendova. Nadalje,profit od cjelokupnih prihoda benda se dijelio po principu 75% Cobainu,ostatak Novoselicu i Grohlu.On je bio gazda cija je bila prva i zadnja.Naravno,nije bio despot,dogovor je bio krucijalan,ali,opet,na kraju je on odlucivao. Nije volio Pearl Jam,smatrao ih je vise hard rock bendom,nego pripadnicima grunge pokreta.I na kraju,jedan od velikih razloga njegovog suicida je bila njegova petogodisnja borba protiv ogromnih,konstantnih bolova u zelucu. Tek pred kraj zivota je uspio da ih se djelomicno rjesi. Koliki su to bili bolovi,mislim da najbolje pokazuje cinjenica da je kompletnu pizzu pojeo nakon 5 godina borbe sa bolom. Po njegovim rijecima,osjecao se nevjerovatno sit i jak.

007

pre 10 godina

Mozda bi odgovor na pitanje, zasto je Kurt uradio to sto je uradio, mogao da se nadje u drugom kraju muzickog spektra, u pesmi "Beyond the Realms of Death" od Judas Priest. Mada je univerzalna u svojoj poruci, mislim da vise nego prikladna kada je u pitanju legendarni frontmen. RIP Kurt, a kao sto neko pomenu, i Layne Staley...

Nesto duze pamtim

pre 10 godina

@Georgetown Day School
Slazem se da o ukusima ne vredi raspravljati. Po tvom tekstu zakljucujem da si tih godina ziveo u USA, posto spominjes alternativnu scenu i tvoje heroje koji ne spominju Kobejna. Mozda su bili ljubomorni na njega, a mozda nisu stigli da ga spomenu zbog meteorskog uspona Nirvane. U SFRJ je jos 1990-e u rok casopisu Ritam izasao clanak o Nirvani, u kojem ih doticni novinar naziva najperspektivnijim bendom Sub Pop etikete. Hteo sam tad da kupim Bleach, ali u to vreme Jugoton i PGP RTB su izdavali samo komercijalnu licencu, a kamoli da ce objaviti album nekog, cak i u Americi, nepoznatog benda. Da zakljucim: Nirvana je velik bend; mozda ja gresim, ali na svim relevantnim listama (Rolling Stone, Q, NME, Kerrang) Nevermind kotira visoko kad je rec o najboljim RnR albumima svih vremena.

MiccaMacca

pre 9 godina

Meni lično, Nirvana je najbolji bend iz više razloga: to je muzika moje mladosti, mog djetinjstva, volim taj tiho-glasno koncept, Kurt kao ličnost je fascinantan i u velikoj mjeri saosjećam s njim s obzirom da sam se borila sa nekim sličnim problemima koji su i njega mučili. Ali generalno Nirvani se mora odati počast jer su kroz cijelu svoju karijeru nesebično promovisali druge manje poznate bendove i koristili su svoju slavu i popularnost da široj publici predstave druge grupe koje nisu bile toliko medijski eksponirane. Kurt je često govorio za svoj bend da nije toliko dobar koliko im se pridaje pažnja i da postoji puno drugih muzičkih grupa koje su neopravdano "zapostavljene". Da li je to bila njegova skromnost ili pokušaj da ga mediji malo ostave na miru i preusmjere svoju pažnju na neke druge bitnije stvari od njegovog privatnog života i razapinjanja po novinama.