Nedelja, 07.12.2014.

14:50

Da li pušačima treba zabraniti zapošljavanje?

Autor: pressherald.com

Da li pušaèima treba zabraniti zapošljavanje? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

83 Komentari

Sortiraj po:

yappy. ns

pre 10 godina

Jedni zagovaraju legalizovanje marihuane, drugi zabranu pusenja...mislim ko je ovde lud?! Licno ne "kon$umiram" ni jedno ni drugoa, ali, ono, dajte se odlucite vise. Pusace izopstavati iz poslovnog drusta, moze, ali prvo uvedite zabranu prodaje cigareta, trgovinu duvanskim proizvodima i zabranu uzgoja duvana.

Truth

pre 10 godina

A sta sa zagadjenom hranom i vazduhom od bombardovanja?Ko ce za to da odgovara i ko moze da dokaze da li je kancer prouzrokovan pre time ili pusenjem?Ne pusimo uz decu, samo na terasi i zimi i leti.Posebne potrebe se mogu kontrolisati,ako to neko zeli.A ovo je diskriminacija.
Da li je vazno da li je neko strucan za posao?

ni klot, ni frket

pre 10 godina

Ma jeeeste. Ja sam nacista, a ti nikako nisi. Evo, lepo si objasnio da me to sto ne pusim i sto mi cigarete smetaju cini manje vrednim u ocima vise rase: Pravih Pusaca. Takvo etiketiranje nikako nije nacisticko. (NJ)

Gde si ti video da te je proglasavam "manje vrednim". Niti sam rekao, niti mislim, da neko vise, ili manje, vredi, niti me to zanima. Da, eto, to je to - jednostavno, ne zanimas me. Nisi mi interesantan. Ako moram da biram, izmedju tvog drustva i cigarete, biram cigaretu. A ti idi s milim Bogom i prodji me se. Sto se mene tice, slobodan si da ides gde god hoces i da radis sta god hoces. A ako ti to bas toliko znaci, evo, priznacu ti i da vise vredis. Samo ostavi moju malenkost na miru, da se u nekom cosku prepusti svojoj niskoj strasti. Ne da nemam nista protiv, nego smatram normalim da postoje i mesta iskljucivo za pusace. Pod uslovom da nisu *sva* mesta iskljucivo za pusace. I da nije citav Svet za pusace. Jer, kako vidimo, nije vam vise dosta da zabranjujete pusenje, poceli ste da zabranjujete i pusace. Verujem da zivis u Srbiji, gde atipusacka histerija jos nije uzela takvog maha, jos se pusi po lokalima. Ja ne i dobro znam kako to ide, sve sam to prosao. I ja sam se sklanjao i bio uvidjavan. Vise nego sto je bilo ko od mene trazio. Ali, sada porucujem "braco pusaci (u Srbiji i svuda gde ste jos svoji na svom), ne dajte se i ne dajte im! Date im prst, oni grabe ruku. Date i ruku, skacu vam za grkljan. Hoce da nas istrebe! Bukvalno. No passaran!"

sonja

pre 10 godina

Ja sam dugogodisnji pusac i nikog ne ugrozavam. Pusim u svojoj sobi ili napolju. A zdravija sam od 95% nepusaca kojima izgleda sve smeta. Nigde nisu primorani da udisu dim od cigarete, a narocito ne da se bas, ni manje ni vise nego, "guse". Rdjavom .... i .... smetaju.

Pereca

pre 10 godina

(NJ, 7. decembar 2014 20:05)

Ko o cemu - baba (tj. deda) o ustipcima! Nacisto si, a i neki drugi, promasio temu. Procitah sve komentare i nigde ne videh da se neko od pusaca buni sto radi cigarete mora da ide u posebnu prostoriju ili napolje. I nemojte vi nepusaci odmah da skacete da lupate minuse - potpuno podrzavam i vase pravo da zivite i radite u okruzenju bez dima. Tome sluze zakoni koji zabranjaju pusenje na javnim mestima, kancelarijama itd. Ja sam pusac ali i u sopstvenoj kuci cigaretu palim samo na terasi. Kafic ili restoran biram prema tome da li je za pusace ili nepusace i u kakvom sam drustvu. Isto pravo imaju i oni koji ne puse, zar ne? Dakle, ne radi se ovde o tome imamo li mi pusaci pravo da trujemo vas nepusace - mislim da to niko od nas ne dovodi u pitanje. Poenta je u tome (kako neko ovde pametno rece) sto je pomenuti zakon potencijalno opasan presedan koji duboko zadire u prava pojedinca, koji se ne bavi uzrocima vec posledicama i za koji je malo reci da je krajnje diskriminisuci.

rasudjivanje

pre 10 godina

Zabranjeno pusenje nije isto sto i zabranjivanje ljudi koji to cine tako da drugima ne smetaju. Posto seks nije dozvoljen na javnom mestu to ne znaci da nije dozvoljen u spavacoj sobi, ili npr. glasna muzika koja ostecuje sluh jeste dozvoljena u klubovima sa dobrim ozvucenjem.

NJ

pre 10 godina

"Pusaci jesu osobe s posebnim potrebama! Odlicnu si rec upotrebio - POTREBA. Imas pravo da se "ne gusis u dimu" kad izadjes. Ko te tera!? Dovoljno je da ne izlazis s pusacima. Ne znam zasto sebi uskracujes to pravo. Teraju li te mozda pusaci da izlazis s njima? Teraju li oni tebe da pusis? Siguran da ne bi falio nijednom pravom pusacu. Ne, tvoje "zelje" zaista nemaju nikakve veze s fasizmom. Imaju s nacizmom. Sto ne znaci da su nacizam. Potencijalno su jos gore."
(ni klot, ni frket, 8. decembar 2014 02:05)

Ma jeeeste. Ja sam nacista, a ti nikako nisi. Evo, lepo si objasnio da me to sto ne pusim i sto mi cigarete smetaju cini manje vrednim u ocima vise rase: Pravih Pusaca. Takvo etiketiranje nikako nije nacisticko.

O ovom predlogu zakona se nisam izjasnjavao da bi me proglasavao nacistom. Da ja nesto odlucujem, ne bih ga podrzao iz nekih drugih razloga. Ali ovde se radi o apsolutnoj zameni teza. Uporno forsirate tu pricu u POTENCIJALNOM nacizmu nepusaca, a ne vidite svoj POSTOJECI nacizam. Sto ti ne izadjes da pusis napolju?

U stvari, ajmo ovako. Ja sam skroz za to da se donese takav zakon da od 52 nedelje, u njih 26 bude dozvoljeno pusenje u klubovima, a u njih 26 zabranjeno. S tim ne bih imao ama bas nikakav problem. A vi, pusaci? Na osnovu ovih komentara, ali i svojih iskustava, cisto sumnjam. Ali bitno da vi u startu etiketirate ljude. To je tako kul i nenacisticki.

nisam ja, ja je

pre 10 godina

Valjda ce pusaci jednog dana skapirati da im iz usta smrdi na pikslu. Pregadno! (Blake, 8. decembar 2014 00:48)

Kapiram. I ne teram te da se ljubimo. Neko smrdi na rakiju, neko zato sto se najeo belog luka, neko pasulja, zato sto radi takav posao, neko je prirodni smrad, a neko, jednostavno - ruzan. Mislis da se i meni ne prevrne utroba kad vidim neke nepusace? I sta s tim?

blackdog

pre 10 godina

@NJ
toliko me nerviraju tvoji komentari da prosto moram da ti repliciram! Da li si ti uopste procitao clanak? Niko od nas ne smatra da je fasizam zabrana pusenja na javnim mestima, u kancelarijama i slicno. Fasizam je diskriminisati ljude prilikom zaposljavanja i prilikom lecenja tako sto ces ih testirati na nikotin pa ako su pozitvni, 'aj zdravo, nema posla za njih! To povlaci milion drugih stvari, dovodi do toga da su sledeci na udaru gojazni, pa zatim dijabeticari pa onda, sto da ne, ljudi sa hronicnim oboljenjima, ljudi koji nose naocare (ko im je kriv kad su previse buljili u kompjuter i slicne nebuloze). Na kraju dobijas Gataku i samo odabrane koji ce moci da zive, rade, disu i da se lece a ostali-dovidjenja. Ako se nesto prodaje kao legalna supstanca, a tu spada nikotin i katran u cigaretama, aditivi u hrani, pesticidi u hrani, dozvoljene kolicine secera u hrani, parabeni i aluminiijum u kozmetici, GMO, onda ne moze SZO i Zavod za zaposljavanje da upire prstom u pusace, gojazne i obolele i da kaze- vi, i samo vi ste iskljucivo krivi za vase stanje i zato cemo vam oduzeti posao, dostojanstvo i pravo na lecenje! Druga stvar je sto ti i slicni tebi preziru pusace pa biste ih razapeli na krst i ne vidite dalje od svog nosa. Ali ako nisi fitnes frajer koji vezba tri puta nedeljno minimum i jede samo organsku hranu po Horono dijeti, koji ne pije sokove, kafu i slicne napitke, ne konzumira preradjene secere i da ne nabrajam sad u nedogled, i ti ces biti sledeci na listi "za odstrel" ako ova kampanja zazivi i prosiri se po svetu.
ps ja sam nepusac

Psn

pre 10 godina

Uglavnom, cela Evropa polako iskorenjuje mesta za pusenje, pa ce doci red i na ovo parce planete. Pa onda bezite od EU nacizma u Iran ili Saudi Arabiju, prestonice ljudskih sloboda, kako biste mogli da slobodno trujete svet oko sebe.
(NJ, 08. decembar 2014 11:36)
Ma, razumem ja tebe.
Ja sam nepušač već par godina. Žena nije, i smeta mi dim, pa izlazi napolje. Ali, ako svaki dan udišem zagađen vazduh, jedem zagađenu i nezdravu hranu.. pa još živim u ovoj nezdravoj državi.. neće me baš specijalno par sati ponekad provedenih među pušače ubiti.
Nepušaču jeste tu neprijatno, ali opet.. kažem - izlazi se sa svojom porodicom, svojim prijateljima.. i ako je neko "sa posebnim potrebama", kako kažeš - napravite kompromis - oni puše, ti ne.. i gotovo.
Meni kada se sa prijateljem nađem, bitnije mi je da budem sa njim, nego smrdi li mi odeća ili ne posle toga..

mile

pre 11 godina

ako je stetno, otrovno, kancerogeno za konzumente a bogami i okolinu, ako nus proizvod tj. pikavci prljaju zasto jednostavno ne zabrane proizvodnju i sve koji proizvode, diluju i konzumiraju krivicno kaznjavaju. LOVA BATO. fabrike, lobiji, komisije, naucna tela, istrazivacki timovi, lekari, nikotinski flasteri, guru za odvikavanje. samo je lova bitna. nisam bitan ni ja koji pusim ni svi ostali koji ne puse, SAMO LOVA

NJ

pre 11 godina

Pa koliko znam, pušenje je zabranjeno u poslovnim, nekim ugostiteljskim i svim javnim objektima. Ili misliš na kafanu? E, pa - kafana i cigareta idu zajedno.. pa, sem ako ne radiš u kafani - mogao bi istrpiti zarad kvalitetnog vremena druženja koje provedeš sa svojom prijateljima u kafani..
(Psn, 8. decembar 2014 08:52)

Pusenje je dozvoljeno u velikoj vecini ugostiteljskih objekata. Ne izlazim u kafane. Evo, reci mi koji je to klub u Nisu u koji je moguce izaci na svirku ili zabavu s prijateljima, a da je zabranjeno pusenje? Sto sam ja duzan da trpim neciji hir da truje sebe i da ga apsolutno boli briga za ljude oko sebe? Evo, pogledaj komentare. Svi koji su za zabranu pusenja su nacisti. A to sto oni mene fizicki ugrozavaju i apsolutno zele svoje pravo da nastave da me ugrozavaju, e to nije nacizam. Sio mi ga Djura.

Uglavnom, cela Evropa polako iskorenjuje mesta za pusenje, pa ce doci red i na ovo parce planete. Pa onda bezite od EU nacizma u Iran ili Saudi Arabiju, prestonice ljudskih sloboda, kako biste mogli da slobodno trujete svet oko sebe.

Pravoslavac

pre 11 godina

A konzumiranje alkohola, secera, soli, aditiva,...?
Nije ovo nacin! Treba poskupeti cigarete do granice da postanu pravi luksuz. Treba adekvatno motivisati ljude da promene navike.

Psn

pre 11 godina

Jer nisam ja umislio da mi garderoba smrdi i da mi oci suze i da se gusim kad provodim vreme u prostoriji punoj osoba s posebnim potrebama. To su cinjenice, nazalost.
(NJ, 07. decembar 2014 20:05)

Meni liči da ti malo kao bezveze pričaš.
Gde se to ti nalaziš u takvim prostorijama? Kod svoje kuće? Reši tamo sa svojim ukućanima da izađu napolje. Van kuće? Pa koliko znam, pušenje je zabranjeno u poslovnim, nekim ugostiteljskim i svim javnim objektima. Ili misliš na kafanu? E, pa - kafana i cigareta idu zajedno.. pa, sem ako ne radiš u kafani - mogao bi istrpiti zarad kvalitetnog vremena druženja koje provedeš sa svojom prijateljima u kafani..

Aleksandar

pre 11 godina

Gledam pre neki dan, da li je Nju Jork u pitanju, besplatni koncert povodom side, tj. skupljanja priloga za nju. Ali, kroz ukazivanje na standove nezdrave hrane, gde ljudi mogu istu kupiti, a gde jedan deo ideu fond za lecenje side. I sada gledam, na jednoj strani sida, na drugoj nezdrava hrana (hot-dog, pomfrit...), da vidim ko ce pre da rikne.
Ovaj potez sa duvanom je licemeran, jer sve sto unosimo u organizam je nezdravo. Ako zele da smanje troskove lecenja, onda neka zabrane dodavanje aditiva u duvan, prskanje hrane raznim hemikalijama, hranjnje stoke kukuruzom gde trebaju antibiotici da ne bi nastala esherija...i ostalo.

kafa i cigarete

pre 11 godina

Divno, posto su samo fitnes-manekeni punopravni clanovi drustva, a mi ostali smo niza rasa sa manjim pravima, ja cu da pocnem da pusim samo da bi dobila invalidsku penziju i da bi se druzila sa Jim Jarmushem!

Rale

pre 11 godina

NJ, ja sam ti dao minus iz dva razloga. Prvo sto lupas kao Maksim po diviziji, a drugo, zbog ovoga ''on the other hand''. Daj bre covece...

katty

pre 11 godina

"Nepušači za koje se dokaže da nisu pušili imaće popust od pet dolara za svaku uplatu fondu za zdravstveno osiguranje"
A KO CE DOBITI TEZGU DA PROVERA KO JE PUSIO A KO NE I KOLIKO CE TO DA KOSTA I KO CE DA PLACA......A HA HA.....KAKAV BIZNIS

Arizona Dream

pre 11 godina

Uzivo iz Arizone. Treba objasniti narodu sta se ovde desava. Pima County ukljucuje universitetski grad Tuson, an kome se nalaze University of Arizona kao i Pima College. Zbog zdravlja studenata, pusenje je zabranjeno na kampusu universiteta. (Za Pima koledz nisam sigurna, ali verovatno)Vrlo retko cete videti da neko pusi, i to su uglavnom internacionalci. Pusaci moraju da napustaju ili kampus ili prostorije u kojima rade da bi dosli do prostora gde je dozvoljeno pusenje. Uostalom, ja mislim da je fasizam sto neko spomenu, maltretiranje ljudi smradom od cigareta i izglaganje njihovog zdravlja dimu punom toksina. Apsolutno se slazem sa odlukom i nadam se da ce proci!

Kiza

pre 11 godina

"Ja sam pušio 100 godina i ostavio sam to đubre... sve te pušače pobiti"
(streetspirit, 7. decembar 2014 20:35)

Ti bi trebao da budes prvi na listi....mislim za primer

Arizona Dream

pre 11 godina

Uzivo iz Arizone. Treba objasniti narodu sta se ovde desava. Pima County ukljucuje universitetski grad Tuson, an kome se nalaze University of Arizona kao i Pima College. Zbog zdravlja studenata, pusenje je zabranjeno na kampusu universiteta. (Za Pima koledz nisam sigurna, ali verovatno)Vrlo retko cete videti da neko pusi, i to su uglavnom internacionalci. Pusaci moraju da napustaju ili kampus ili prostorije u kojima rade da bi dosli do prostora gde je dozvoljeno pusenje. Uostalom, ja mislim da je fasizam sto neko spomenu, maltretiranje ljudi smradom od cigareta i izglaganje njihovog zdravlja dimu punom toksina. Apsolutno se slazem sa odlukom i nadam se da ce proci!

egalite fraternite liberte

pre 11 godina

Dobar zakon, ali zasto se zaustaviti samo na zaposlavanju. Mozemo da odemo i korak dalje, i da legalizujemo silovanje svih pusaca. Kada smo vec tu, mozemo da ukljucimo i ove sto jedu pasulj, 2nd hand pasulj smrdi gore od duvana.

ni klot, ni frket

pre 11 godina

Vecina pusaca se ponasa kao osobe sa posebnim potrebama. Na primer, ako je u drustvu od petoro ljudi njih cetvoro pusaca a jedan nepusac, ici ce se na mesta gde je pusenje dozvoljeno. On the other hand, ako je u drustvu od petoro ljudi njih cetvoro nepusaca a jedan pusac, isto ce se ici na mesta gde je pusenje dozvoljeno. Uvidjajnost vecine pusaca je nepostojeca, a to moze i po komentarima da se vidi. Ne znam kako im nije jasno da njihov dim ugrozava mene i moje zdravlje. Zaista ugrozava. I zasto je to fasizam? Zar nije onda fasizam i to sto ja kao nepusac nemam pravo da mi bude prijatno kad izadjem, jer cu se gusiti u dimu? Zasto mi je to pravo uskraceno? Eto, ne zelim da se gusim u dimu, ne zelim da mi kosa i garderoba smrde na dim. Jesu li te moje zelje zaista fasisticke?
(NJ, 7. decembar 2014 18:10)

Pusaci jesu osobe s posebnim potrebama! Odlicnu si rec upotrebio - POTREBA. Imas pravo da se "ne gusis u dimu" kad izadjes. Ko te tera!? Dovoljno je da ne izlazis s pusacima. Ne znam zasto sebi uskracujes to pravo. Teraju li te mozda pusaci da izlazis s njima? Teraju li oni tebe da pusis? Siguran da ne bi falio nijednom pravom pusacu. Ne, tvoje "zelje" zaista nemaju nikakve veze s fasizmom. Imaju s nacizmom. Sto ne znaci da su nacizam. Potencijalno su jos gore.

Kiza

pre 11 godina

Meni je ovo preslo svaku granicu, ljudi su potpuno poludeli. Pa sta koga briga ko sta radi? Po kom osnovu da zabrane, pa zar to nije diskriminacija? Nepusac sam, ako je to uopste bitno
(Lela, 7. decembar 2014 15:36)

Draga Lela, oni su oduvek bili ludi.

nisam ja, ja je

pre 11 godina

Aj da udarimo extra oporezovanje i zdravstveno osiguranje gojaznima, cinjenica je da je gojaznost podjednako stetna. (SF, 7. decembar 2014 18:27)

I srcanim bolesnicima. Posto se zna da su srcana oboljenja izazvana nacinom zivota i ishranom, dakle - svako je sam odgovoran za ono sto ga snadje. Pazi, boga ti - ti da zderes masno i slano i ljuto, da se nalivas kafom, da se ne bavis sportom, svadjas se s familijom, jurcas za parama, a ja da ti placam lecenje!

Kremirana Radmila

pre 11 godina

Nepusac sam i jako mi smetaju cigarete. Toliko da ljude smaram zimi da puse na terasi. Ali ovakva odredba bi bila užasna. Poznajem pušače jako dobro i mislim da bi im to jako teško palo. A ako nesto nekom hoces da oduzmes mislim da bi pre svega trebalo ih pitati jer se presvega tice nepusaca. To im je svakodnevica. Pa sta je sledece ukinuti mokrenje na radu. Neki ce reci pa to nije isto. Verujte, pusacima jeste. Neki odbijaju i WC zarad cigarete. NE SUDI O NEČEMU STO NE ZNAS

nisam ja, ja je

pre 11 godina

ma ne, najbolje lepo pobiti sve pušače, da bi ih spasili od opasnosti pušenja...ne dajte im da se zaposle, nek umru od gladi da ih ne stigne rak...hitler gleda, ponosan...a vi što to podržavate gori ste od onih koji su to osmislili... (punisa, 7. decembar 2014 17:27)

Ne, Hitler gleda zgrozen time sto vidi dokle je otisao taj nacizam. Jer, Hitler je, vidi cuda, bio fanaticni antipusac. I upravo on je pokrenuo prvu kampanju protiv pusenja. Medjutim, nije osnivao logore za pusace, nije se sluzio nasiljem, zabranama, progonima... nego sve fino i kulturno, humano - prohibicionizam s ljudskim licem. Od svojih, a ne od drzavnih, pa cak ni partijskih, para, osnovao je institut za odvikavanje, finansirao istrazivanja, vodio proragandu, ubedjivao, davao primer... Sve nesto cile-mile. Ocigledno, nije on znao da bude dovoljno efikasan.

vampirbg

pre 11 godina

Ovo za zaposljavanje je glupost, ali je veca premija za zdravstveno skroz OK. Oni imaju pravo da sa svojim zdravljem rade sta god hoce i sve dok time ne ugrozavaju ostale (npr da puse na mestima gde su nepusaci) to je njihova stvar, ali s druge strane nije logicno da neko ko sam sebe truje placa isto za zdravstveno osiguranje kao onaj koji to ne cini. Slicna stvar vec postoji i kod nas prilikom osiguranja za kola. Ako pravis udese placaces sve vise i vise za osiguranje, a ako nisi kaznjavan onda ce se premija smanjiti. Ako je to OK za kola zasto ne bi bilo i za sve ostalo? Tako se ostavlja izbor pusacima. Mogu da nastave da to rade u slobodno vreme i placaju vece osiguranje a mogu i da prestanu.

qwerty

pre 11 godina

Realno pitate pogresne ljude, mi zivimo u Srbiji a ne u Arizoni.
A sto se nas tiche, za pochetak im zabranite da pue u svim zatvorenim prostorija to ce biti dovoljno za pocetak.
A verujem da kod nas mnogi i puse bash zato shto nemaju posao. To im valjda dodje kao neki odushak od nemashtine.

svasta

pre 11 godina

Niko ne osporava da je pusenje zabranjeno na radnom mestu, u odredjenim kaficima itd.
Ali mislim da sposobnost treba da odredjuje ko dobija posao, a ne licni hobiji.
To kako ce neko da koristi svoju pauzu za rucak nije presudno za struku.

Mio

pre 11 godina

Molim komentatore da se ne loze na ove neonacisticke tekstove i moralne dileme koje stizu iz SAD, njihovi autoriteti ne znaju, niti se edukuju za nesto drugacije. Poceli je sa belcima protiv crnca, sada su podigli pricu na jos groteskniji nivo. Sada valjaju mrznju (nema bolje reci) nepusaci protiv pusaca, konkretno ovo je pitanje van svakog razuma, da li treba zabraniti zaposljavanje pusacima?
Pa zar u SAD to nije zakonom regulisano da pusaci imaju svoje prostorije, sta im sad smeta i kome to smeta pre svega? Da prica bude kompletna spominje se stidljivo i neka droga. Koja droga, kakva droga a alkohol pitam se, jer u ovoj bljuvotini ne vidim razliku!? Uklljucite malo vijuge i susdrzite se od komentara mrznje, pitajte ove sto drze sve u sefu puse kuBanke gde je problem danas i zasto ljudi grcaju jedni na druge, ne nasedajte na njihovu propagandu!

michele

pre 11 godina

(Igra mačke i miša, 7. decembar 2014 15:21)

Zasto? Jer vec u nekoliko zemalja marihuana je legalna,takodje u jos nekim zagovaraju isti zakon. Uz to,cak i tezi narkotici jesu zabranjeni ali postaju sve lakse dostupni. A da ne pocinjem kakvu sve "zdravu" hranu ili ovu GMO unosimo u sebe ili kakve fabrike ko ima u svojoj blizini! Dakle pored svih ovih problema "dernjanje" oko cigareta je cista patetika. Sto se mene tice za ove predloge u Americi nas narod ima izreku..."besposlen pop jarice krsti"! Usput,ja sam bivsi pusac vec treca godina zaredom al i dalje imam razumjevanja za pusace.

NJ

pre 11 godina

Tacno sam znao da ce negativne ocene na moj komentar samo da se redjaju. To je samo jos jedan dokaz neuvidjajnosti pusaca o kojoj pricam. Nisam od onih koje je toboze briga za pusace i njihove zdravlje. Svako nek radi sta je najbolje za njega, SVE DOK ne ugrozava druge. Sve price o fasizmu, poistovecivanja i klasicna stereotipija kojoj pusaci pribegavaju u ovim situacijama padaju u vodu, jer mene niti gojazni ljudi ugrozavaju, niti gej populacija, niti bilo koja grupa spomenuta u ovim komentarima. Ugrozavaju me pusaci i hocu sebe da zastitim od takvog faktickog stanja stvari. Jer nisam ja umislio da mi garderoba smrdi i da mi oci suze i da se gusim kad provodim vreme u prostoriji punoj osoba s posebnim potrebama. To su cinjenice, nazalost.

white

pre 11 godina

@Slobo
A zašto se ograničiti samo na pušačima i gojaznima? U istom rangu su svi oni koji ne žive prema trenutnim propisanim normama zdravog života: oni koji se ne kreću dovoljno, koji ne vežbaju minimum 3 puta nedeljeno, oni koji povremeno piju, oni koji konzumiraju lake droge rekreativno, oni koji se, iako nisu gojazni, hrane nezdravo, oni koji pogrbljeni sede za računarom, koji prilikom seksualnih odnosa ne koriste uvek zaštitu, ili često menjaju partnere itd, itd.
Po meni su ovakve pojave opasni presedani koji mogu dovesti do potpune kontrole šta neka osoba treba ili ne treba da radi u svoje slobodno vreme. Ja jesam za zabranu pušenja na radnom mestu, pa i na svim javnim mestima, ali šta će neko raditi kod kuće, predstavlja direktno mešanje države u život čoveka. Ovakvim postupcima, jednog dana se ljudi mogu pretvoriti u robote koji moraju, da bi zadržali posao, živeti u svoje SLOBODNO vreme onako kako je neko zamislio, tipa trčati svako jutro, jesti samo zdravu hranu, spavati isključivo na tvrdim dušecima itd.

Svetlana

pre 11 godina

Nikad kraja izivljavanju. Koliko li placaju za te ideje zabranjivanja, ogranicavanja, naplacivanja....ti koji to smisljaju su "zdravi" ljudi koji ce uniziti i opljackati raznoraznim porezima svakog pusaca i pritom nas ubediti kako je zdravo da pusimo i udisemo dim od marihuane. To ce nam popraviti funkcionisanje mozga i tako cemo lakse prihvatati sve njihove odluke.

mislim stvarno

pre 11 godina

U Americi je pola nacije drogirano, a ostatak sveta sto nekriticki prihvata njihova pravila, treba da zna da mi pusaci punimo budzet preko akciza na cigarete mnogo vise od nepusaca. O kakvom "vecem trosku" je ovde rec?

Dovlanu

pre 11 godina

Vi koji pljujete bilo kakve mere protiv pusenja time sto kazete da je licemerno i kako treba zatvoriti fabrike prvo razmislite kakve veze ima jedna opstina Pima u Arizoni sa time. Ljudi rade sve sto je u njihovoj moci i jurisdikciji. Proizvodnja cigareta je problem na globalnom nivou i dok mi svi cekamo da se problem resi na visem nivou nikada necemo doci do cilja. Tako je i kod nas generalno, uvek cekamo i krivimo velike sile sto nam je lose, umesto da sami izglasamo zakone i prdrzavamo se istih nama treba Amerika, EU, Rusija da nam kazu sta i kako.

SF

pre 11 godina

@ Jovan Nikolic
Nepusac sam posle 20god, evo vec 3 godina, ponekad uzmem e.cig(koja mi pomogla da se "skinem), i generalno podrzavam sve zakone o zabrani pusenja ali ovo je debilizam. Aj da udarimo extra oporezovanje i zdravstveno osiguranje gojaznima, cinjenica je da je gojaznost podjednako stetna.

NJ

pre 11 godina

Nepusac sam. Vecina pusaca se ponasa kao osobe sa posebnim potrebama. Na primer, ako je u drustvu od petoro ljudi njih cetvoro pusaca a jedan nepusac, ici ce se na mesta gde je pusenje dozvoljeno. On the other hand, ako je u drustvu od petoro ljudi njih cetvoro nepusaca a jedan pusac, isto ce se ici na mesta gde je pusenje dozvoljeno. Uvidjajnost vecine pusaca je nepostojeca, a to moze i po komentarima da se vidi. Ne znam kako im nije jasno da njihov dim ugrozava mene i moje zdravlje. Zaista ugrozava. I zasto je to fasizam? Zar nije onda fasizam i to sto ja kao nepusac nemam pravo da mi bude prijatno kad izadjem, jer cu se gusiti u dimu? Zasto mi je to pravo uskraceno? Eto, ne zelim da se gusim u dimu, ne zelim da mi kosa i garderoba smrde na dim. Jesu li te moje zelje zaista fasisticke?

ivan

pre 11 godina

Ako sam pasionirani pusac trebalo bi zabraniti uposljavanje pusaca. Kao i one koji jedu cokoladu na radnom mestu, cvarke i mrsan burek pa nam kancelarije smrde tri sprata na nize i navise. Bar bi i oni smanjili secer i holesterol, pritisak, pa bi cesce bili na radnom mestu umesto na bolovanju za vreme kog su i dalje placeni a ja moram da radim i njihov posao. Takodje one koji zderu ratluk uz 20 kafa na dan pa nemaju vremena da rade ono za sta su zapravo placeni. Zabraniti ostro zaposljavanje ljudi sa izuzetno neartikulisanim smehom u toku radnog vremena jer od sve te buke, mirisa, nemam sta drugo da uradim nego da izadjem i zapalim cigaretu.

punisa

pre 11 godina

ma ne, najbolje lepo pobiti sve pušače, da bi ih spasili od opasnosti pušenja...ne dajte im da se zaposle, nek umru od gladi da ih ne stigne rak...hitler gleda, ponosan...a vi što to podržavate gori ste od onih koji su to osmislili...

...jedem matijevićeve viršle, kupujem povrće u idea-i, živim u Pančevu i gadim se pušenja...

Pera

pre 11 godina

Važno je da su se svi navadili na pušače, jer valjda od pušenja nema većeg zla...Ok, slažem se pušenje nije zdravo, al dokle bre brate mili. Pazi sad ovo, u sred sportskih događaja na pauzi reklamira se pivo !!?! (ili neka druga alkoholna ili bezalkoholna sra... - tipa energetski napici koji jednako nisu zdravi). Pa da li je ovaj svet normalan?? Samo jedno pitanje, da li je ikad iko čuo da je pušač zato što je spržio paklu pljuga tokom večeri izazvao saobraćajnu nesreću ili pod uticajem nikotina napao nekog što je izazvalo nedaj Bože smrtni ishod. Ajde bre više, haraju po ulicama, džankiji, alkosi razno razni sociopatološki slučajevi, psihopate, silovatelji i ubice, prosto nemamo većih problema od pušača. Ma muka mi je više od ovog New Age licemerja.

diskriminacija

pre 11 godina

Veliki sam protivnik pusenja, i ne treba to praktikovati na radnom mestu, ali sam jos veci protivnik da se neko zaposljava jer ne pusi, sto zahteva imbecilnost posebne vrste.

nezaposlena

pre 11 godina

Da li je ovo ružan san? Iz dana u dan se susrećemo sa raznim nebulozama.Nekada je sve bilo normalno.Rodiš se ,porasteš.školuješ ,zaposliš,stvoriš svoju porodicu i.t.d. Neko je pušio,pio,(mahom-umereno).Lična stvar.Moj deda je vodio zdrav život:radio u polju,proizvodio zdravu hranu i istu konzumirao,motao je cigare od domaćeg rezanog duvana u parče hartije od novina ,popio bi i rakiju i vino ,imao je brige samo da li će vreme biti dobro zbog poljoprivrede.Tada je i to vreme bilo normalno....i doživeo je 90 godina.Tako da mi je danas muka od svega ovoga što se dešava.Hajka na pušače,to je sa mnogo većom pozadinom od brige za zdravlje...to je progon gori od onog na veštice...znači nebuloza.Treba ispoštovati nepušače ali pušači nisu gubavci...Dodatno me nervira što sve dolazi iz SAD-a,rasadnika svega što ne valja...

blackdog

pre 11 godina

A da li ce zaposleni u duvanskoj industriji smeti da budu pusaci?
Licemerje bez granica. Duvan i cigarete se legalno proizvode a konzumenti istih ce biti proterani na kraju u konc logore. Cak im se zabranjuju i flasteri i zvake koji sluze za odvikavanje od duvana! A istovremeno fabrike koje proizvode cigarete ce nesmetano raditi punom parom. Ma vezite konzumentima zute trake oko ruku, kad je bal neka bude fasisticki do kraja ;)

bazole

pre 11 godina

Mislim, ok, ajd da pobijemo pušače, debele ljude, mršave jer nisu debeli, ružne jer nisu lepi i lepe jer smetaju ružnima... Alo svete blesavi, koga bre da pobijemo što nam deca udišu zagađen vazduh, piju zatrovanu vodu i jedu pesticide umesto hrane?! Svet je kratkovid, a od danas vidim i glup. Pošaljite im ministarku Mihajlović pa će svi uslovno da puše, jedu i razmnožavaju se.

Banat

pre 11 godina

Toliko mi se gade ove mere protiv pusaca da cu poceti da pusim. Ne budite licemeri. Dok vas pune porezom sve je kul, a ovako imate mere teske represije. Ako je tako nezdravo odrecite se prihoda od poreza i zabranite.

Focus Camps

pre 11 godina

Čudi me da se neko još nije setio da se za pušače organizuju kampovi u kojima će se skoncentrisati na zdrav život, rad i odvikavanje od ovih pogubnih navika. Takvi ekološko-radni kampovi mogli bi da se nazovu "Focus Camps" (od nemačkog termina "Konz-Lager"), tako da bi se, na taj način, za prvo vreme, nepušači, makar privremeno, oslobodili od pušača koji ih truju (pasivno pušenje), a nakon "treninga" uspešno sprovedenih u kampovima, pušači bi se oslobodili svoje štetne navike i postali korisni članovi društva.

Igra mačke i miša

pre 11 godina

Treba ZABRANITI proizvodnju i promet DUVANA - UKINUTI FABRIKE za proizvodnju te opake bolesti zavisnosti.
U protivnom,svaka država je LICEMERNA i NEODGOVORNA prema svojim građanima :( NUDI otrov, pa ga, potom, (navodno) zabranjuje.

Lela

pre 11 godina

Meni je ovo preslo svaku granicu, ljudi su potpuno poludeli. Pa sta koga briga ko sta radi? Po kom osnovu da zabrane, pa zar to nije diskriminacija? Nepusac sam, ako je to uopste bitno

Jovan Nikolić

pre 11 godina

Diskriminacija par excellence. Militantni sam nepušač i predlog ovog zakona je totalno bizaran. Razumljivo bi bilo povećati cene zdravstvenog osiguranja pušačima. Zašto bi se za istu cenu više lečili od nepušača? Ipak je činjenica da su pušači bolesnije osobe.

davitelj

pre 11 godina

DA ! Bez ikakve rasprave i dvoumljenja ! Jer oni nemaju srca i duse prema nepusacima u zatvorenim prostorijama i bune se i veoma su ratoborni !

Nepušač

pre 11 godina

Valjda prvo treba zabraniti cigarete i pozatvarati fabrike. Ali ne, državi je sladak novac koji ubire od duvanske industrije. Neće da ga se odrekne, javno vodi kampanju protiv cigareta a potajno se nada da ima što više pušača. Zato su skoro i pojeftinile cigarete, zabrojali se malo pa kad su videli da ih ljudi masovno ostavljaju brže-bolje im spustili cenu. Radi se o običnom licemerju, država se brine za vaše zdravlje isto kao mačka za zdravlje miša. Inače ja sam se te napasti davno rešio tako da od mene država ne dobija ni prebijeni dinar na kontu cigareta.

Igra mačke i miša

pre 11 godina

Treba ZABRANITI proizvodnju i promet DUVANA - UKINUTI FABRIKE za proizvodnju te opake bolesti zavisnosti.
U protivnom,svaka država je LICEMERNA i NEODGOVORNA prema svojim građanima :( NUDI otrov, pa ga, potom, (navodno) zabranjuje.

blackdog

pre 11 godina

A da li ce zaposleni u duvanskoj industriji smeti da budu pusaci?
Licemerje bez granica. Duvan i cigarete se legalno proizvode a konzumenti istih ce biti proterani na kraju u konc logore. Cak im se zabranjuju i flasteri i zvake koji sluze za odvikavanje od duvana! A istovremeno fabrike koje proizvode cigarete ce nesmetano raditi punom parom. Ma vezite konzumentima zute trake oko ruku, kad je bal neka bude fasisticki do kraja ;)

Banat

pre 11 godina

Toliko mi se gade ove mere protiv pusaca da cu poceti da pusim. Ne budite licemeri. Dok vas pune porezom sve je kul, a ovako imate mere teske represije. Ako je tako nezdravo odrecite se prihoda od poreza i zabranite.

Nepušač

pre 11 godina

Valjda prvo treba zabraniti cigarete i pozatvarati fabrike. Ali ne, državi je sladak novac koji ubire od duvanske industrije. Neće da ga se odrekne, javno vodi kampanju protiv cigareta a potajno se nada da ima što više pušača. Zato su skoro i pojeftinile cigarete, zabrojali se malo pa kad su videli da ih ljudi masovno ostavljaju brže-bolje im spustili cenu. Radi se o običnom licemerju, država se brine za vaše zdravlje isto kao mačka za zdravlje miša. Inače ja sam se te napasti davno rešio tako da od mene država ne dobija ni prebijeni dinar na kontu cigareta.

Lela

pre 11 godina

Meni je ovo preslo svaku granicu, ljudi su potpuno poludeli. Pa sta koga briga ko sta radi? Po kom osnovu da zabrane, pa zar to nije diskriminacija? Nepusac sam, ako je to uopste bitno

SF

pre 11 godina

@ Jovan Nikolic
Nepusac sam posle 20god, evo vec 3 godina, ponekad uzmem e.cig(koja mi pomogla da se "skinem), i generalno podrzavam sve zakone o zabrani pusenja ali ovo je debilizam. Aj da udarimo extra oporezovanje i zdravstveno osiguranje gojaznima, cinjenica je da je gojaznost podjednako stetna.

Pera

pre 11 godina

Važno je da su se svi navadili na pušače, jer valjda od pušenja nema većeg zla...Ok, slažem se pušenje nije zdravo, al dokle bre brate mili. Pazi sad ovo, u sred sportskih događaja na pauzi reklamira se pivo !!?! (ili neka druga alkoholna ili bezalkoholna sra... - tipa energetski napici koji jednako nisu zdravi). Pa da li je ovaj svet normalan?? Samo jedno pitanje, da li je ikad iko čuo da je pušač zato što je spržio paklu pljuga tokom večeri izazvao saobraćajnu nesreću ili pod uticajem nikotina napao nekog što je izazvalo nedaj Bože smrtni ishod. Ajde bre više, haraju po ulicama, džankiji, alkosi razno razni sociopatološki slučajevi, psihopate, silovatelji i ubice, prosto nemamo većih problema od pušača. Ma muka mi je više od ovog New Age licemerja.

ivan

pre 11 godina

Ako sam pasionirani pusac trebalo bi zabraniti uposljavanje pusaca. Kao i one koji jedu cokoladu na radnom mestu, cvarke i mrsan burek pa nam kancelarije smrde tri sprata na nize i navise. Bar bi i oni smanjili secer i holesterol, pritisak, pa bi cesce bili na radnom mestu umesto na bolovanju za vreme kog su i dalje placeni a ja moram da radim i njihov posao. Takodje one koji zderu ratluk uz 20 kafa na dan pa nemaju vremena da rade ono za sta su zapravo placeni. Zabraniti ostro zaposljavanje ljudi sa izuzetno neartikulisanim smehom u toku radnog vremena jer od sve te buke, mirisa, nemam sta drugo da uradim nego da izadjem i zapalim cigaretu.

diskriminacija

pre 11 godina

Veliki sam protivnik pusenja, i ne treba to praktikovati na radnom mestu, ali sam jos veci protivnik da se neko zaposljava jer ne pusi, sto zahteva imbecilnost posebne vrste.

davitelj

pre 11 godina

DA ! Bez ikakve rasprave i dvoumljenja ! Jer oni nemaju srca i duse prema nepusacima u zatvorenim prostorijama i bune se i veoma su ratoborni !

punisa

pre 11 godina

ma ne, najbolje lepo pobiti sve pušače, da bi ih spasili od opasnosti pušenja...ne dajte im da se zaposle, nek umru od gladi da ih ne stigne rak...hitler gleda, ponosan...a vi što to podržavate gori ste od onih koji su to osmislili...

...jedem matijevićeve viršle, kupujem povrće u idea-i, živim u Pančevu i gadim se pušenja...

Jovan Nikolić

pre 11 godina

Diskriminacija par excellence. Militantni sam nepušač i predlog ovog zakona je totalno bizaran. Razumljivo bi bilo povećati cene zdravstvenog osiguranja pušačima. Zašto bi se za istu cenu više lečili od nepušača? Ipak je činjenica da su pušači bolesnije osobe.

nezaposlena

pre 11 godina

Da li je ovo ružan san? Iz dana u dan se susrećemo sa raznim nebulozama.Nekada je sve bilo normalno.Rodiš se ,porasteš.školuješ ,zaposliš,stvoriš svoju porodicu i.t.d. Neko je pušio,pio,(mahom-umereno).Lična stvar.Moj deda je vodio zdrav život:radio u polju,proizvodio zdravu hranu i istu konzumirao,motao je cigare od domaćeg rezanog duvana u parče hartije od novina ,popio bi i rakiju i vino ,imao je brige samo da li će vreme biti dobro zbog poljoprivrede.Tada je i to vreme bilo normalno....i doživeo je 90 godina.Tako da mi je danas muka od svega ovoga što se dešava.Hajka na pušače,to je sa mnogo većom pozadinom od brige za zdravlje...to je progon gori od onog na veštice...znači nebuloza.Treba ispoštovati nepušače ali pušači nisu gubavci...Dodatno me nervira što sve dolazi iz SAD-a,rasadnika svega što ne valja...

Focus Camps

pre 11 godina

Čudi me da se neko još nije setio da se za pušače organizuju kampovi u kojima će se skoncentrisati na zdrav život, rad i odvikavanje od ovih pogubnih navika. Takvi ekološko-radni kampovi mogli bi da se nazovu "Focus Camps" (od nemačkog termina "Konz-Lager"), tako da bi se, na taj način, za prvo vreme, nepušači, makar privremeno, oslobodili od pušača koji ih truju (pasivno pušenje), a nakon "treninga" uspešno sprovedenih u kampovima, pušači bi se oslobodili svoje štetne navike i postali korisni članovi društva.

bazole

pre 11 godina

Mislim, ok, ajd da pobijemo pušače, debele ljude, mršave jer nisu debeli, ružne jer nisu lepi i lepe jer smetaju ružnima... Alo svete blesavi, koga bre da pobijemo što nam deca udišu zagađen vazduh, piju zatrovanu vodu i jedu pesticide umesto hrane?! Svet je kratkovid, a od danas vidim i glup. Pošaljite im ministarku Mihajlović pa će svi uslovno da puše, jedu i razmnožavaju se.

NJ

pre 11 godina

Nepusac sam. Vecina pusaca se ponasa kao osobe sa posebnim potrebama. Na primer, ako je u drustvu od petoro ljudi njih cetvoro pusaca a jedan nepusac, ici ce se na mesta gde je pusenje dozvoljeno. On the other hand, ako je u drustvu od petoro ljudi njih cetvoro nepusaca a jedan pusac, isto ce se ici na mesta gde je pusenje dozvoljeno. Uvidjajnost vecine pusaca je nepostojeca, a to moze i po komentarima da se vidi. Ne znam kako im nije jasno da njihov dim ugrozava mene i moje zdravlje. Zaista ugrozava. I zasto je to fasizam? Zar nije onda fasizam i to sto ja kao nepusac nemam pravo da mi bude prijatno kad izadjem, jer cu se gusiti u dimu? Zasto mi je to pravo uskraceno? Eto, ne zelim da se gusim u dimu, ne zelim da mi kosa i garderoba smrde na dim. Jesu li te moje zelje zaista fasisticke?

svasta

pre 11 godina

Niko ne osporava da je pusenje zabranjeno na radnom mestu, u odredjenim kaficima itd.
Ali mislim da sposobnost treba da odredjuje ko dobija posao, a ne licni hobiji.
To kako ce neko da koristi svoju pauzu za rucak nije presudno za struku.

white

pre 11 godina

@Slobo
A zašto se ograničiti samo na pušačima i gojaznima? U istom rangu su svi oni koji ne žive prema trenutnim propisanim normama zdravog života: oni koji se ne kreću dovoljno, koji ne vežbaju minimum 3 puta nedeljeno, oni koji povremeno piju, oni koji konzumiraju lake droge rekreativno, oni koji se, iako nisu gojazni, hrane nezdravo, oni koji pogrbljeni sede za računarom, koji prilikom seksualnih odnosa ne koriste uvek zaštitu, ili često menjaju partnere itd, itd.
Po meni su ovakve pojave opasni presedani koji mogu dovesti do potpune kontrole šta neka osoba treba ili ne treba da radi u svoje slobodno vreme. Ja jesam za zabranu pušenja na radnom mestu, pa i na svim javnim mestima, ali šta će neko raditi kod kuće, predstavlja direktno mešanje države u život čoveka. Ovakvim postupcima, jednog dana se ljudi mogu pretvoriti u robote koji moraju, da bi zadržali posao, živeti u svoje SLOBODNO vreme onako kako je neko zamislio, tipa trčati svako jutro, jesti samo zdravu hranu, spavati isključivo na tvrdim dušecima itd.

vampirbg

pre 11 godina

Ovo za zaposljavanje je glupost, ali je veca premija za zdravstveno skroz OK. Oni imaju pravo da sa svojim zdravljem rade sta god hoce i sve dok time ne ugrozavaju ostale (npr da puse na mestima gde su nepusaci) to je njihova stvar, ali s druge strane nije logicno da neko ko sam sebe truje placa isto za zdravstveno osiguranje kao onaj koji to ne cini. Slicna stvar vec postoji i kod nas prilikom osiguranja za kola. Ako pravis udese placaces sve vise i vise za osiguranje, a ako nisi kaznjavan onda ce se premija smanjiti. Ako je to OK za kola zasto ne bi bilo i za sve ostalo? Tako se ostavlja izbor pusacima. Mogu da nastave da to rade u slobodno vreme i placaju vece osiguranje a mogu i da prestanu.

Mio

pre 11 godina

Molim komentatore da se ne loze na ove neonacisticke tekstove i moralne dileme koje stizu iz SAD, njihovi autoriteti ne znaju, niti se edukuju za nesto drugacije. Poceli je sa belcima protiv crnca, sada su podigli pricu na jos groteskniji nivo. Sada valjaju mrznju (nema bolje reci) nepusaci protiv pusaca, konkretno ovo je pitanje van svakog razuma, da li treba zabraniti zaposljavanje pusacima?
Pa zar u SAD to nije zakonom regulisano da pusaci imaju svoje prostorije, sta im sad smeta i kome to smeta pre svega? Da prica bude kompletna spominje se stidljivo i neka droga. Koja droga, kakva droga a alkohol pitam se, jer u ovoj bljuvotini ne vidim razliku!? Uklljucite malo vijuge i susdrzite se od komentara mrznje, pitajte ove sto drze sve u sefu puse kuBanke gde je problem danas i zasto ljudi grcaju jedni na druge, ne nasedajte na njihovu propagandu!

qwerty

pre 11 godina

Realno pitate pogresne ljude, mi zivimo u Srbiji a ne u Arizoni.
A sto se nas tiche, za pochetak im zabranite da pue u svim zatvorenim prostorija to ce biti dovoljno za pocetak.
A verujem da kod nas mnogi i puse bash zato shto nemaju posao. To im valjda dodje kao neki odushak od nemashtine.

mislim stvarno

pre 11 godina

U Americi je pola nacije drogirano, a ostatak sveta sto nekriticki prihvata njihova pravila, treba da zna da mi pusaci punimo budzet preko akciza na cigarete mnogo vise od nepusaca. O kakvom "vecem trosku" je ovde rec?

michele

pre 11 godina

(Igra mačke i miša, 7. decembar 2014 15:21)

Zasto? Jer vec u nekoliko zemalja marihuana je legalna,takodje u jos nekim zagovaraju isti zakon. Uz to,cak i tezi narkotici jesu zabranjeni ali postaju sve lakse dostupni. A da ne pocinjem kakvu sve "zdravu" hranu ili ovu GMO unosimo u sebe ili kakve fabrike ko ima u svojoj blizini! Dakle pored svih ovih problema "dernjanje" oko cigareta je cista patetika. Sto se mene tice za ove predloge u Americi nas narod ima izreku..."besposlen pop jarice krsti"! Usput,ja sam bivsi pusac vec treca godina zaredom al i dalje imam razumjevanja za pusace.

NJ

pre 11 godina

Tacno sam znao da ce negativne ocene na moj komentar samo da se redjaju. To je samo jos jedan dokaz neuvidjajnosti pusaca o kojoj pricam. Nisam od onih koje je toboze briga za pusace i njihove zdravlje. Svako nek radi sta je najbolje za njega, SVE DOK ne ugrozava druge. Sve price o fasizmu, poistovecivanja i klasicna stereotipija kojoj pusaci pribegavaju u ovim situacijama padaju u vodu, jer mene niti gojazni ljudi ugrozavaju, niti gej populacija, niti bilo koja grupa spomenuta u ovim komentarima. Ugrozavaju me pusaci i hocu sebe da zastitim od takvog faktickog stanja stvari. Jer nisam ja umislio da mi garderoba smrdi i da mi oci suze i da se gusim kad provodim vreme u prostoriji punoj osoba s posebnim potrebama. To su cinjenice, nazalost.

Aleksandar

pre 11 godina

Gledam pre neki dan, da li je Nju Jork u pitanju, besplatni koncert povodom side, tj. skupljanja priloga za nju. Ali, kroz ukazivanje na standove nezdrave hrane, gde ljudi mogu istu kupiti, a gde jedan deo ideu fond za lecenje side. I sada gledam, na jednoj strani sida, na drugoj nezdrava hrana (hot-dog, pomfrit...), da vidim ko ce pre da rikne.
Ovaj potez sa duvanom je licemeran, jer sve sto unosimo u organizam je nezdravo. Ako zele da smanje troskove lecenja, onda neka zabrane dodavanje aditiva u duvan, prskanje hrane raznim hemikalijama, hranjnje stoke kukuruzom gde trebaju antibiotici da ne bi nastala esherija...i ostalo.

nisam ja, ja je

pre 10 godina

Valjda ce pusaci jednog dana skapirati da im iz usta smrdi na pikslu. Pregadno! (Blake, 8. decembar 2014 00:48)

Kapiram. I ne teram te da se ljubimo. Neko smrdi na rakiju, neko zato sto se najeo belog luka, neko pasulja, zato sto radi takav posao, neko je prirodni smrad, a neko, jednostavno - ruzan. Mislis da se i meni ne prevrne utroba kad vidim neke nepusace? I sta s tim?

Kiza

pre 11 godina

"Ja sam pušio 100 godina i ostavio sam to đubre... sve te pušače pobiti"
(streetspirit, 7. decembar 2014 20:35)

Ti bi trebao da budes prvi na listi....mislim za primer

Psn

pre 11 godina

Jer nisam ja umislio da mi garderoba smrdi i da mi oci suze i da se gusim kad provodim vreme u prostoriji punoj osoba s posebnim potrebama. To su cinjenice, nazalost.
(NJ, 07. decembar 2014 20:05)

Meni liči da ti malo kao bezveze pričaš.
Gde se to ti nalaziš u takvim prostorijama? Kod svoje kuće? Reši tamo sa svojim ukućanima da izađu napolje. Van kuće? Pa koliko znam, pušenje je zabranjeno u poslovnim, nekim ugostiteljskim i svim javnim objektima. Ili misliš na kafanu? E, pa - kafana i cigareta idu zajedno.. pa, sem ako ne radiš u kafani - mogao bi istrpiti zarad kvalitetnog vremena druženja koje provedeš sa svojom prijateljima u kafani..

Svetlana

pre 11 godina

Nikad kraja izivljavanju. Koliko li placaju za te ideje zabranjivanja, ogranicavanja, naplacivanja....ti koji to smisljaju su "zdravi" ljudi koji ce uniziti i opljackati raznoraznim porezima svakog pusaca i pritom nas ubediti kako je zdravo da pusimo i udisemo dim od marihuane. To ce nam popraviti funkcionisanje mozga i tako cemo lakse prihvatati sve njihove odluke.

kafa i cigarete

pre 11 godina

Divno, posto su samo fitnes-manekeni punopravni clanovi drustva, a mi ostali smo niza rasa sa manjim pravima, ja cu da pocnem da pusim samo da bi dobila invalidsku penziju i da bi se druzila sa Jim Jarmushem!

blackdog

pre 10 godina

@NJ
toliko me nerviraju tvoji komentari da prosto moram da ti repliciram! Da li si ti uopste procitao clanak? Niko od nas ne smatra da je fasizam zabrana pusenja na javnim mestima, u kancelarijama i slicno. Fasizam je diskriminisati ljude prilikom zaposljavanja i prilikom lecenja tako sto ces ih testirati na nikotin pa ako su pozitvni, 'aj zdravo, nema posla za njih! To povlaci milion drugih stvari, dovodi do toga da su sledeci na udaru gojazni, pa zatim dijabeticari pa onda, sto da ne, ljudi sa hronicnim oboljenjima, ljudi koji nose naocare (ko im je kriv kad su previse buljili u kompjuter i slicne nebuloze). Na kraju dobijas Gataku i samo odabrane koji ce moci da zive, rade, disu i da se lece a ostali-dovidjenja. Ako se nesto prodaje kao legalna supstanca, a tu spada nikotin i katran u cigaretama, aditivi u hrani, pesticidi u hrani, dozvoljene kolicine secera u hrani, parabeni i aluminiijum u kozmetici, GMO, onda ne moze SZO i Zavod za zaposljavanje da upire prstom u pusace, gojazne i obolele i da kaze- vi, i samo vi ste iskljucivo krivi za vase stanje i zato cemo vam oduzeti posao, dostojanstvo i pravo na lecenje! Druga stvar je sto ti i slicni tebi preziru pusace pa biste ih razapeli na krst i ne vidite dalje od svog nosa. Ali ako nisi fitnes frajer koji vezba tri puta nedeljno minimum i jede samo organsku hranu po Horono dijeti, koji ne pije sokove, kafu i slicne napitke, ne konzumira preradjene secere i da ne nabrajam sad u nedogled, i ti ces biti sledeci na listi "za odstrel" ako ova kampanja zazivi i prosiri se po svetu.
ps ja sam nepusac

nisam ja, ja je

pre 11 godina

Aj da udarimo extra oporezovanje i zdravstveno osiguranje gojaznima, cinjenica je da je gojaznost podjednako stetna. (SF, 7. decembar 2014 18:27)

I srcanim bolesnicima. Posto se zna da su srcana oboljenja izazvana nacinom zivota i ishranom, dakle - svako je sam odgovoran za ono sto ga snadje. Pazi, boga ti - ti da zderes masno i slano i ljuto, da se nalivas kafom, da se ne bavis sportom, svadjas se s familijom, jurcas za parama, a ja da ti placam lecenje!

ni klot, ni frket

pre 11 godina

Vecina pusaca se ponasa kao osobe sa posebnim potrebama. Na primer, ako je u drustvu od petoro ljudi njih cetvoro pusaca a jedan nepusac, ici ce se na mesta gde je pusenje dozvoljeno. On the other hand, ako je u drustvu od petoro ljudi njih cetvoro nepusaca a jedan pusac, isto ce se ici na mesta gde je pusenje dozvoljeno. Uvidjajnost vecine pusaca je nepostojeca, a to moze i po komentarima da se vidi. Ne znam kako im nije jasno da njihov dim ugrozava mene i moje zdravlje. Zaista ugrozava. I zasto je to fasizam? Zar nije onda fasizam i to sto ja kao nepusac nemam pravo da mi bude prijatno kad izadjem, jer cu se gusiti u dimu? Zasto mi je to pravo uskraceno? Eto, ne zelim da se gusim u dimu, ne zelim da mi kosa i garderoba smrde na dim. Jesu li te moje zelje zaista fasisticke?
(NJ, 7. decembar 2014 18:10)

Pusaci jesu osobe s posebnim potrebama! Odlicnu si rec upotrebio - POTREBA. Imas pravo da se "ne gusis u dimu" kad izadjes. Ko te tera!? Dovoljno je da ne izlazis s pusacima. Ne znam zasto sebi uskracujes to pravo. Teraju li te mozda pusaci da izlazis s njima? Teraju li oni tebe da pusis? Siguran da ne bi falio nijednom pravom pusacu. Ne, tvoje "zelje" zaista nemaju nikakve veze s fasizmom. Imaju s nacizmom. Sto ne znaci da su nacizam. Potencijalno su jos gore.

Psn

pre 10 godina

Uglavnom, cela Evropa polako iskorenjuje mesta za pusenje, pa ce doci red i na ovo parce planete. Pa onda bezite od EU nacizma u Iran ili Saudi Arabiju, prestonice ljudskih sloboda, kako biste mogli da slobodno trujete svet oko sebe.
(NJ, 08. decembar 2014 11:36)
Ma, razumem ja tebe.
Ja sam nepušač već par godina. Žena nije, i smeta mi dim, pa izlazi napolje. Ali, ako svaki dan udišem zagađen vazduh, jedem zagađenu i nezdravu hranu.. pa još živim u ovoj nezdravoj državi.. neće me baš specijalno par sati ponekad provedenih među pušače ubiti.
Nepušaču jeste tu neprijatno, ali opet.. kažem - izlazi se sa svojom porodicom, svojim prijateljima.. i ako je neko "sa posebnim potrebama", kako kažeš - napravite kompromis - oni puše, ti ne.. i gotovo.
Meni kada se sa prijateljem nađem, bitnije mi je da budem sa njim, nego smrdi li mi odeća ili ne posle toga..

sonja

pre 10 godina

Ja sam dugogodisnji pusac i nikog ne ugrozavam. Pusim u svojoj sobi ili napolju. A zdravija sam od 95% nepusaca kojima izgleda sve smeta. Nigde nisu primorani da udisu dim od cigarete, a narocito ne da se bas, ni manje ni vise nego, "guse". Rdjavom .... i .... smetaju.

egalite fraternite liberte

pre 11 godina

Dobar zakon, ali zasto se zaustaviti samo na zaposlavanju. Mozemo da odemo i korak dalje, i da legalizujemo silovanje svih pusaca. Kada smo vec tu, mozemo da ukljucimo i ove sto jedu pasulj, 2nd hand pasulj smrdi gore od duvana.

Kiza

pre 11 godina

Meni je ovo preslo svaku granicu, ljudi su potpuno poludeli. Pa sta koga briga ko sta radi? Po kom osnovu da zabrane, pa zar to nije diskriminacija? Nepusac sam, ako je to uopste bitno
(Lela, 7. decembar 2014 15:36)

Draga Lela, oni su oduvek bili ludi.

Dovlanu

pre 11 godina

Vi koji pljujete bilo kakve mere protiv pusenja time sto kazete da je licemerno i kako treba zatvoriti fabrike prvo razmislite kakve veze ima jedna opstina Pima u Arizoni sa time. Ljudi rade sve sto je u njihovoj moci i jurisdikciji. Proizvodnja cigareta je problem na globalnom nivou i dok mi svi cekamo da se problem resi na visem nivou nikada necemo doci do cilja. Tako je i kod nas generalno, uvek cekamo i krivimo velike sile sto nam je lose, umesto da sami izglasamo zakone i prdrzavamo se istih nama treba Amerika, EU, Rusija da nam kazu sta i kako.

Pereca

pre 10 godina

(NJ, 7. decembar 2014 20:05)

Ko o cemu - baba (tj. deda) o ustipcima! Nacisto si, a i neki drugi, promasio temu. Procitah sve komentare i nigde ne videh da se neko od pusaca buni sto radi cigarete mora da ide u posebnu prostoriju ili napolje. I nemojte vi nepusaci odmah da skacete da lupate minuse - potpuno podrzavam i vase pravo da zivite i radite u okruzenju bez dima. Tome sluze zakoni koji zabranjaju pusenje na javnim mestima, kancelarijama itd. Ja sam pusac ali i u sopstvenoj kuci cigaretu palim samo na terasi. Kafic ili restoran biram prema tome da li je za pusace ili nepusace i u kakvom sam drustvu. Isto pravo imaju i oni koji ne puse, zar ne? Dakle, ne radi se ovde o tome imamo li mi pusaci pravo da trujemo vas nepusace - mislim da to niko od nas ne dovodi u pitanje. Poenta je u tome (kako neko ovde pametno rece) sto je pomenuti zakon potencijalno opasan presedan koji duboko zadire u prava pojedinca, koji se ne bavi uzrocima vec posledicama i za koji je malo reci da je krajnje diskriminisuci.

ni klot, ni frket

pre 10 godina

Ma jeeeste. Ja sam nacista, a ti nikako nisi. Evo, lepo si objasnio da me to sto ne pusim i sto mi cigarete smetaju cini manje vrednim u ocima vise rase: Pravih Pusaca. Takvo etiketiranje nikako nije nacisticko. (NJ)

Gde si ti video da te je proglasavam "manje vrednim". Niti sam rekao, niti mislim, da neko vise, ili manje, vredi, niti me to zanima. Da, eto, to je to - jednostavno, ne zanimas me. Nisi mi interesantan. Ako moram da biram, izmedju tvog drustva i cigarete, biram cigaretu. A ti idi s milim Bogom i prodji me se. Sto se mene tice, slobodan si da ides gde god hoces i da radis sta god hoces. A ako ti to bas toliko znaci, evo, priznacu ti i da vise vredis. Samo ostavi moju malenkost na miru, da se u nekom cosku prepusti svojoj niskoj strasti. Ne da nemam nista protiv, nego smatram normalim da postoje i mesta iskljucivo za pusace. Pod uslovom da nisu *sva* mesta iskljucivo za pusace. I da nije citav Svet za pusace. Jer, kako vidimo, nije vam vise dosta da zabranjujete pusenje, poceli ste da zabranjujete i pusace. Verujem da zivis u Srbiji, gde atipusacka histerija jos nije uzela takvog maha, jos se pusi po lokalima. Ja ne i dobro znam kako to ide, sve sam to prosao. I ja sam se sklanjao i bio uvidjavan. Vise nego sto je bilo ko od mene trazio. Ali, sada porucujem "braco pusaci (u Srbiji i svuda gde ste jos svoji na svom), ne dajte se i ne dajte im! Date im prst, oni grabe ruku. Date i ruku, skacu vam za grkljan. Hoce da nas istrebe! Bukvalno. No passaran!"

Kremirana Radmila

pre 11 godina

Nepusac sam i jako mi smetaju cigarete. Toliko da ljude smaram zimi da puse na terasi. Ali ovakva odredba bi bila užasna. Poznajem pušače jako dobro i mislim da bi im to jako teško palo. A ako nesto nekom hoces da oduzmes mislim da bi pre svega trebalo ih pitati jer se presvega tice nepusaca. To im je svakodnevica. Pa sta je sledece ukinuti mokrenje na radu. Neki ce reci pa to nije isto. Verujte, pusacima jeste. Neki odbijaju i WC zarad cigarete. NE SUDI O NEČEMU STO NE ZNAS

katty

pre 11 godina

"Nepušači za koje se dokaže da nisu pušili imaće popust od pet dolara za svaku uplatu fondu za zdravstveno osiguranje"
A KO CE DOBITI TEZGU DA PROVERA KO JE PUSIO A KO NE I KOLIKO CE TO DA KOSTA I KO CE DA PLACA......A HA HA.....KAKAV BIZNIS

Pravoslavac

pre 11 godina

A konzumiranje alkohola, secera, soli, aditiva,...?
Nije ovo nacin! Treba poskupeti cigarete do granice da postanu pravi luksuz. Treba adekvatno motivisati ljude da promene navike.

nisam ja, ja je

pre 11 godina

ma ne, najbolje lepo pobiti sve pušače, da bi ih spasili od opasnosti pušenja...ne dajte im da se zaposle, nek umru od gladi da ih ne stigne rak...hitler gleda, ponosan...a vi što to podržavate gori ste od onih koji su to osmislili... (punisa, 7. decembar 2014 17:27)

Ne, Hitler gleda zgrozen time sto vidi dokle je otisao taj nacizam. Jer, Hitler je, vidi cuda, bio fanaticni antipusac. I upravo on je pokrenuo prvu kampanju protiv pusenja. Medjutim, nije osnivao logore za pusace, nije se sluzio nasiljem, zabranama, progonima... nego sve fino i kulturno, humano - prohibicionizam s ljudskim licem. Od svojih, a ne od drzavnih, pa cak ni partijskih, para, osnovao je institut za odvikavanje, finansirao istrazivanja, vodio proragandu, ubedjivao, davao primer... Sve nesto cile-mile. Ocigledno, nije on znao da bude dovoljno efikasan.

mile

pre 11 godina

ako je stetno, otrovno, kancerogeno za konzumente a bogami i okolinu, ako nus proizvod tj. pikavci prljaju zasto jednostavno ne zabrane proizvodnju i sve koji proizvode, diluju i konzumiraju krivicno kaznjavaju. LOVA BATO. fabrike, lobiji, komisije, naucna tela, istrazivacki timovi, lekari, nikotinski flasteri, guru za odvikavanje. samo je lova bitna. nisam bitan ni ja koji pusim ni svi ostali koji ne puse, SAMO LOVA

rasudjivanje

pre 10 godina

Zabranjeno pusenje nije isto sto i zabranjivanje ljudi koji to cine tako da drugima ne smetaju. Posto seks nije dozvoljen na javnom mestu to ne znaci da nije dozvoljen u spavacoj sobi, ili npr. glasna muzika koja ostecuje sluh jeste dozvoljena u klubovima sa dobrim ozvucenjem.

NJ

pre 11 godina

Pa koliko znam, pušenje je zabranjeno u poslovnim, nekim ugostiteljskim i svim javnim objektima. Ili misliš na kafanu? E, pa - kafana i cigareta idu zajedno.. pa, sem ako ne radiš u kafani - mogao bi istrpiti zarad kvalitetnog vremena druženja koje provedeš sa svojom prijateljima u kafani..
(Psn, 8. decembar 2014 08:52)

Pusenje je dozvoljeno u velikoj vecini ugostiteljskih objekata. Ne izlazim u kafane. Evo, reci mi koji je to klub u Nisu u koji je moguce izaci na svirku ili zabavu s prijateljima, a da je zabranjeno pusenje? Sto sam ja duzan da trpim neciji hir da truje sebe i da ga apsolutno boli briga za ljude oko sebe? Evo, pogledaj komentare. Svi koji su za zabranu pusenja su nacisti. A to sto oni mene fizicki ugrozavaju i apsolutno zele svoje pravo da nastave da me ugrozavaju, e to nije nacizam. Sio mi ga Djura.

Uglavnom, cela Evropa polako iskorenjuje mesta za pusenje, pa ce doci red i na ovo parce planete. Pa onda bezite od EU nacizma u Iran ili Saudi Arabiju, prestonice ljudskih sloboda, kako biste mogli da slobodno trujete svet oko sebe.

Truth

pre 10 godina

A sta sa zagadjenom hranom i vazduhom od bombardovanja?Ko ce za to da odgovara i ko moze da dokaze da li je kancer prouzrokovan pre time ili pusenjem?Ne pusimo uz decu, samo na terasi i zimi i leti.Posebne potrebe se mogu kontrolisati,ako to neko zeli.A ovo je diskriminacija.
Da li je vazno da li je neko strucan za posao?

NJ

pre 10 godina

"Pusaci jesu osobe s posebnim potrebama! Odlicnu si rec upotrebio - POTREBA. Imas pravo da se "ne gusis u dimu" kad izadjes. Ko te tera!? Dovoljno je da ne izlazis s pusacima. Ne znam zasto sebi uskracujes to pravo. Teraju li te mozda pusaci da izlazis s njima? Teraju li oni tebe da pusis? Siguran da ne bi falio nijednom pravom pusacu. Ne, tvoje "zelje" zaista nemaju nikakve veze s fasizmom. Imaju s nacizmom. Sto ne znaci da su nacizam. Potencijalno su jos gore."
(ni klot, ni frket, 8. decembar 2014 02:05)

Ma jeeeste. Ja sam nacista, a ti nikako nisi. Evo, lepo si objasnio da me to sto ne pusim i sto mi cigarete smetaju cini manje vrednim u ocima vise rase: Pravih Pusaca. Takvo etiketiranje nikako nije nacisticko.

O ovom predlogu zakona se nisam izjasnjavao da bi me proglasavao nacistom. Da ja nesto odlucujem, ne bih ga podrzao iz nekih drugih razloga. Ali ovde se radi o apsolutnoj zameni teza. Uporno forsirate tu pricu u POTENCIJALNOM nacizmu nepusaca, a ne vidite svoj POSTOJECI nacizam. Sto ti ne izadjes da pusis napolju?

U stvari, ajmo ovako. Ja sam skroz za to da se donese takav zakon da od 52 nedelje, u njih 26 bude dozvoljeno pusenje u klubovima, a u njih 26 zabranjeno. S tim ne bih imao ama bas nikakav problem. A vi, pusaci? Na osnovu ovih komentara, ali i svojih iskustava, cisto sumnjam. Ali bitno da vi u startu etiketirate ljude. To je tako kul i nenacisticki.

Rale

pre 11 godina

NJ, ja sam ti dao minus iz dva razloga. Prvo sto lupas kao Maksim po diviziji, a drugo, zbog ovoga ''on the other hand''. Daj bre covece...

Arizona Dream

pre 11 godina

Uzivo iz Arizone. Treba objasniti narodu sta se ovde desava. Pima County ukljucuje universitetski grad Tuson, an kome se nalaze University of Arizona kao i Pima College. Zbog zdravlja studenata, pusenje je zabranjeno na kampusu universiteta. (Za Pima koledz nisam sigurna, ali verovatno)Vrlo retko cete videti da neko pusi, i to su uglavnom internacionalci. Pusaci moraju da napustaju ili kampus ili prostorije u kojima rade da bi dosli do prostora gde je dozvoljeno pusenje. Uostalom, ja mislim da je fasizam sto neko spomenu, maltretiranje ljudi smradom od cigareta i izglaganje njihovog zdravlja dimu punom toksina. Apsolutno se slazem sa odlukom i nadam se da ce proci!

Arizona Dream

pre 11 godina

Uzivo iz Arizone. Treba objasniti narodu sta se ovde desava. Pima County ukljucuje universitetski grad Tuson, an kome se nalaze University of Arizona kao i Pima College. Zbog zdravlja studenata, pusenje je zabranjeno na kampusu universiteta. (Za Pima koledz nisam sigurna, ali verovatno)Vrlo retko cete videti da neko pusi, i to su uglavnom internacionalci. Pusaci moraju da napustaju ili kampus ili prostorije u kojima rade da bi dosli do prostora gde je dozvoljeno pusenje. Uostalom, ja mislim da je fasizam sto neko spomenu, maltretiranje ljudi smradom od cigareta i izglaganje njihovog zdravlja dimu punom toksina. Apsolutno se slazem sa odlukom i nadam se da ce proci!

yappy. ns

pre 10 godina

Jedni zagovaraju legalizovanje marihuane, drugi zabranu pusenja...mislim ko je ovde lud?! Licno ne "kon$umiram" ni jedno ni drugoa, ali, ono, dajte se odlucite vise. Pusace izopstavati iz poslovnog drusta, moze, ali prvo uvedite zabranu prodaje cigareta, trgovinu duvanskim proizvodima i zabranu uzgoja duvana.

davitelj

pre 11 godina

DA ! Bez ikakve rasprave i dvoumljenja ! Jer oni nemaju srca i duse prema nepusacima u zatvorenim prostorijama i bune se i veoma su ratoborni !

NJ

pre 11 godina

Nepusac sam. Vecina pusaca se ponasa kao osobe sa posebnim potrebama. Na primer, ako je u drustvu od petoro ljudi njih cetvoro pusaca a jedan nepusac, ici ce se na mesta gde je pusenje dozvoljeno. On the other hand, ako je u drustvu od petoro ljudi njih cetvoro nepusaca a jedan pusac, isto ce se ici na mesta gde je pusenje dozvoljeno. Uvidjajnost vecine pusaca je nepostojeca, a to moze i po komentarima da se vidi. Ne znam kako im nije jasno da njihov dim ugrozava mene i moje zdravlje. Zaista ugrozava. I zasto je to fasizam? Zar nije onda fasizam i to sto ja kao nepusac nemam pravo da mi bude prijatno kad izadjem, jer cu se gusiti u dimu? Zasto mi je to pravo uskraceno? Eto, ne zelim da se gusim u dimu, ne zelim da mi kosa i garderoba smrde na dim. Jesu li te moje zelje zaista fasisticke?

Jovan Nikolić

pre 11 godina

Diskriminacija par excellence. Militantni sam nepušač i predlog ovog zakona je totalno bizaran. Razumljivo bi bilo povećati cene zdravstvenog osiguranja pušačima. Zašto bi se za istu cenu više lečili od nepušača? Ipak je činjenica da su pušači bolesnije osobe.

Lela

pre 11 godina

Meni je ovo preslo svaku granicu, ljudi su potpuno poludeli. Pa sta koga briga ko sta radi? Po kom osnovu da zabrane, pa zar to nije diskriminacija? Nepusac sam, ako je to uopste bitno

Banat

pre 11 godina

Toliko mi se gade ove mere protiv pusaca da cu poceti da pusim. Ne budite licemeri. Dok vas pune porezom sve je kul, a ovako imate mere teske represije. Ako je tako nezdravo odrecite se prihoda od poreza i zabranite.

NJ

pre 11 godina

Tacno sam znao da ce negativne ocene na moj komentar samo da se redjaju. To je samo jos jedan dokaz neuvidjajnosti pusaca o kojoj pricam. Nisam od onih koje je toboze briga za pusace i njihove zdravlje. Svako nek radi sta je najbolje za njega, SVE DOK ne ugrozava druge. Sve price o fasizmu, poistovecivanja i klasicna stereotipija kojoj pusaci pribegavaju u ovim situacijama padaju u vodu, jer mene niti gojazni ljudi ugrozavaju, niti gej populacija, niti bilo koja grupa spomenuta u ovim komentarima. Ugrozavaju me pusaci i hocu sebe da zastitim od takvog faktickog stanja stvari. Jer nisam ja umislio da mi garderoba smrdi i da mi oci suze i da se gusim kad provodim vreme u prostoriji punoj osoba s posebnim potrebama. To su cinjenice, nazalost.

blackdog

pre 11 godina

A da li ce zaposleni u duvanskoj industriji smeti da budu pusaci?
Licemerje bez granica. Duvan i cigarete se legalno proizvode a konzumenti istih ce biti proterani na kraju u konc logore. Cak im se zabranjuju i flasteri i zvake koji sluze za odvikavanje od duvana! A istovremeno fabrike koje proizvode cigarete ce nesmetano raditi punom parom. Ma vezite konzumentima zute trake oko ruku, kad je bal neka bude fasisticki do kraja ;)

Focus Camps

pre 11 godina

Čudi me da se neko još nije setio da se za pušače organizuju kampovi u kojima će se skoncentrisati na zdrav život, rad i odvikavanje od ovih pogubnih navika. Takvi ekološko-radni kampovi mogli bi da se nazovu "Focus Camps" (od nemačkog termina "Konz-Lager"), tako da bi se, na taj način, za prvo vreme, nepušači, makar privremeno, oslobodili od pušača koji ih truju (pasivno pušenje), a nakon "treninga" uspešno sprovedenih u kampovima, pušači bi se oslobodili svoje štetne navike i postali korisni članovi društva.

Igra mačke i miša

pre 11 godina

Treba ZABRANITI proizvodnju i promet DUVANA - UKINUTI FABRIKE za proizvodnju te opake bolesti zavisnosti.
U protivnom,svaka država je LICEMERNA i NEODGOVORNA prema svojim građanima :( NUDI otrov, pa ga, potom, (navodno) zabranjuje.

nezaposlena

pre 11 godina

Da li je ovo ružan san? Iz dana u dan se susrećemo sa raznim nebulozama.Nekada je sve bilo normalno.Rodiš se ,porasteš.školuješ ,zaposliš,stvoriš svoju porodicu i.t.d. Neko je pušio,pio,(mahom-umereno).Lična stvar.Moj deda je vodio zdrav život:radio u polju,proizvodio zdravu hranu i istu konzumirao,motao je cigare od domaćeg rezanog duvana u parče hartije od novina ,popio bi i rakiju i vino ,imao je brige samo da li će vreme biti dobro zbog poljoprivrede.Tada je i to vreme bilo normalno....i doživeo je 90 godina.Tako da mi je danas muka od svega ovoga što se dešava.Hajka na pušače,to je sa mnogo većom pozadinom od brige za zdravlje...to je progon gori od onog na veštice...znači nebuloza.Treba ispoštovati nepušače ali pušači nisu gubavci...Dodatno me nervira što sve dolazi iz SAD-a,rasadnika svega što ne valja...

vampirbg

pre 11 godina

Ovo za zaposljavanje je glupost, ali je veca premija za zdravstveno skroz OK. Oni imaju pravo da sa svojim zdravljem rade sta god hoce i sve dok time ne ugrozavaju ostale (npr da puse na mestima gde su nepusaci) to je njihova stvar, ali s druge strane nije logicno da neko ko sam sebe truje placa isto za zdravstveno osiguranje kao onaj koji to ne cini. Slicna stvar vec postoji i kod nas prilikom osiguranja za kola. Ako pravis udese placaces sve vise i vise za osiguranje, a ako nisi kaznjavan onda ce se premija smanjiti. Ako je to OK za kola zasto ne bi bilo i za sve ostalo? Tako se ostavlja izbor pusacima. Mogu da nastave da to rade u slobodno vreme i placaju vece osiguranje a mogu i da prestanu.

punisa

pre 11 godina

ma ne, najbolje lepo pobiti sve pušače, da bi ih spasili od opasnosti pušenja...ne dajte im da se zaposle, nek umru od gladi da ih ne stigne rak...hitler gleda, ponosan...a vi što to podržavate gori ste od onih koji su to osmislili...

...jedem matijevićeve viršle, kupujem povrće u idea-i, živim u Pančevu i gadim se pušenja...

SF

pre 11 godina

@ Jovan Nikolic
Nepusac sam posle 20god, evo vec 3 godina, ponekad uzmem e.cig(koja mi pomogla da se "skinem), i generalno podrzavam sve zakone o zabrani pusenja ali ovo je debilizam. Aj da udarimo extra oporezovanje i zdravstveno osiguranje gojaznima, cinjenica je da je gojaznost podjednako stetna.

Arizona Dream

pre 11 godina

Uzivo iz Arizone. Treba objasniti narodu sta se ovde desava. Pima County ukljucuje universitetski grad Tuson, an kome se nalaze University of Arizona kao i Pima College. Zbog zdravlja studenata, pusenje je zabranjeno na kampusu universiteta. (Za Pima koledz nisam sigurna, ali verovatno)Vrlo retko cete videti da neko pusi, i to su uglavnom internacionalci. Pusaci moraju da napustaju ili kampus ili prostorije u kojima rade da bi dosli do prostora gde je dozvoljeno pusenje. Uostalom, ja mislim da je fasizam sto neko spomenu, maltretiranje ljudi smradom od cigareta i izglaganje njihovog zdravlja dimu punom toksina. Apsolutno se slazem sa odlukom i nadam se da ce proci!

Nepušač

pre 11 godina

Valjda prvo treba zabraniti cigarete i pozatvarati fabrike. Ali ne, državi je sladak novac koji ubire od duvanske industrije. Neće da ga se odrekne, javno vodi kampanju protiv cigareta a potajno se nada da ima što više pušača. Zato su skoro i pojeftinile cigarete, zabrojali se malo pa kad su videli da ih ljudi masovno ostavljaju brže-bolje im spustili cenu. Radi se o običnom licemerju, država se brine za vaše zdravlje isto kao mačka za zdravlje miša. Inače ja sam se te napasti davno rešio tako da od mene država ne dobija ni prebijeni dinar na kontu cigareta.

Arizona Dream

pre 11 godina

Uzivo iz Arizone. Treba objasniti narodu sta se ovde desava. Pima County ukljucuje universitetski grad Tuson, an kome se nalaze University of Arizona kao i Pima College. Zbog zdravlja studenata, pusenje je zabranjeno na kampusu universiteta. (Za Pima koledz nisam sigurna, ali verovatno)Vrlo retko cete videti da neko pusi, i to su uglavnom internacionalci. Pusaci moraju da napustaju ili kampus ili prostorije u kojima rade da bi dosli do prostora gde je dozvoljeno pusenje. Uostalom, ja mislim da je fasizam sto neko spomenu, maltretiranje ljudi smradom od cigareta i izglaganje njihovog zdravlja dimu punom toksina. Apsolutno se slazem sa odlukom i nadam se da ce proci!

Pera

pre 11 godina

Važno je da su se svi navadili na pušače, jer valjda od pušenja nema većeg zla...Ok, slažem se pušenje nije zdravo, al dokle bre brate mili. Pazi sad ovo, u sred sportskih događaja na pauzi reklamira se pivo !!?! (ili neka druga alkoholna ili bezalkoholna sra... - tipa energetski napici koji jednako nisu zdravi). Pa da li je ovaj svet normalan?? Samo jedno pitanje, da li je ikad iko čuo da je pušač zato što je spržio paklu pljuga tokom večeri izazvao saobraćajnu nesreću ili pod uticajem nikotina napao nekog što je izazvalo nedaj Bože smrtni ishod. Ajde bre više, haraju po ulicama, džankiji, alkosi razno razni sociopatološki slučajevi, psihopate, silovatelji i ubice, prosto nemamo većih problema od pušača. Ma muka mi je više od ovog New Age licemerja.

NJ

pre 11 godina

Pa koliko znam, pušenje je zabranjeno u poslovnim, nekim ugostiteljskim i svim javnim objektima. Ili misliš na kafanu? E, pa - kafana i cigareta idu zajedno.. pa, sem ako ne radiš u kafani - mogao bi istrpiti zarad kvalitetnog vremena druženja koje provedeš sa svojom prijateljima u kafani..
(Psn, 8. decembar 2014 08:52)

Pusenje je dozvoljeno u velikoj vecini ugostiteljskih objekata. Ne izlazim u kafane. Evo, reci mi koji je to klub u Nisu u koji je moguce izaci na svirku ili zabavu s prijateljima, a da je zabranjeno pusenje? Sto sam ja duzan da trpim neciji hir da truje sebe i da ga apsolutno boli briga za ljude oko sebe? Evo, pogledaj komentare. Svi koji su za zabranu pusenja su nacisti. A to sto oni mene fizicki ugrozavaju i apsolutno zele svoje pravo da nastave da me ugrozavaju, e to nije nacizam. Sio mi ga Djura.

Uglavnom, cela Evropa polako iskorenjuje mesta za pusenje, pa ce doci red i na ovo parce planete. Pa onda bezite od EU nacizma u Iran ili Saudi Arabiju, prestonice ljudskih sloboda, kako biste mogli da slobodno trujete svet oko sebe.

Mio

pre 11 godina

Molim komentatore da se ne loze na ove neonacisticke tekstove i moralne dileme koje stizu iz SAD, njihovi autoriteti ne znaju, niti se edukuju za nesto drugacije. Poceli je sa belcima protiv crnca, sada su podigli pricu na jos groteskniji nivo. Sada valjaju mrznju (nema bolje reci) nepusaci protiv pusaca, konkretno ovo je pitanje van svakog razuma, da li treba zabraniti zaposljavanje pusacima?
Pa zar u SAD to nije zakonom regulisano da pusaci imaju svoje prostorije, sta im sad smeta i kome to smeta pre svega? Da prica bude kompletna spominje se stidljivo i neka droga. Koja droga, kakva droga a alkohol pitam se, jer u ovoj bljuvotini ne vidim razliku!? Uklljucite malo vijuge i susdrzite se od komentara mrznje, pitajte ove sto drze sve u sefu puse kuBanke gde je problem danas i zasto ljudi grcaju jedni na druge, ne nasedajte na njihovu propagandu!

diskriminacija

pre 11 godina

Veliki sam protivnik pusenja, i ne treba to praktikovati na radnom mestu, ali sam jos veci protivnik da se neko zaposljava jer ne pusi, sto zahteva imbecilnost posebne vrste.

Dovlanu

pre 11 godina

Vi koji pljujete bilo kakve mere protiv pusenja time sto kazete da je licemerno i kako treba zatvoriti fabrike prvo razmislite kakve veze ima jedna opstina Pima u Arizoni sa time. Ljudi rade sve sto je u njihovoj moci i jurisdikciji. Proizvodnja cigareta je problem na globalnom nivou i dok mi svi cekamo da se problem resi na visem nivou nikada necemo doci do cilja. Tako je i kod nas generalno, uvek cekamo i krivimo velike sile sto nam je lose, umesto da sami izglasamo zakone i prdrzavamo se istih nama treba Amerika, EU, Rusija da nam kazu sta i kako.

qwerty

pre 11 godina

Realno pitate pogresne ljude, mi zivimo u Srbiji a ne u Arizoni.
A sto se nas tiche, za pochetak im zabranite da pue u svim zatvorenim prostorija to ce biti dovoljno za pocetak.
A verujem da kod nas mnogi i puse bash zato shto nemaju posao. To im valjda dodje kao neki odushak od nemashtine.

bazole

pre 11 godina

Mislim, ok, ajd da pobijemo pušače, debele ljude, mršave jer nisu debeli, ružne jer nisu lepi i lepe jer smetaju ružnima... Alo svete blesavi, koga bre da pobijemo što nam deca udišu zagađen vazduh, piju zatrovanu vodu i jedu pesticide umesto hrane?! Svet je kratkovid, a od danas vidim i glup. Pošaljite im ministarku Mihajlović pa će svi uslovno da puše, jedu i razmnožavaju se.

NJ

pre 10 godina

"Pusaci jesu osobe s posebnim potrebama! Odlicnu si rec upotrebio - POTREBA. Imas pravo da se "ne gusis u dimu" kad izadjes. Ko te tera!? Dovoljno je da ne izlazis s pusacima. Ne znam zasto sebi uskracujes to pravo. Teraju li te mozda pusaci da izlazis s njima? Teraju li oni tebe da pusis? Siguran da ne bi falio nijednom pravom pusacu. Ne, tvoje "zelje" zaista nemaju nikakve veze s fasizmom. Imaju s nacizmom. Sto ne znaci da su nacizam. Potencijalno su jos gore."
(ni klot, ni frket, 8. decembar 2014 02:05)

Ma jeeeste. Ja sam nacista, a ti nikako nisi. Evo, lepo si objasnio da me to sto ne pusim i sto mi cigarete smetaju cini manje vrednim u ocima vise rase: Pravih Pusaca. Takvo etiketiranje nikako nije nacisticko.

O ovom predlogu zakona se nisam izjasnjavao da bi me proglasavao nacistom. Da ja nesto odlucujem, ne bih ga podrzao iz nekih drugih razloga. Ali ovde se radi o apsolutnoj zameni teza. Uporno forsirate tu pricu u POTENCIJALNOM nacizmu nepusaca, a ne vidite svoj POSTOJECI nacizam. Sto ti ne izadjes da pusis napolju?

U stvari, ajmo ovako. Ja sam skroz za to da se donese takav zakon da od 52 nedelje, u njih 26 bude dozvoljeno pusenje u klubovima, a u njih 26 zabranjeno. S tim ne bih imao ama bas nikakav problem. A vi, pusaci? Na osnovu ovih komentara, ali i svojih iskustava, cisto sumnjam. Ali bitno da vi u startu etiketirate ljude. To je tako kul i nenacisticki.

ivan

pre 11 godina

Ako sam pasionirani pusac trebalo bi zabraniti uposljavanje pusaca. Kao i one koji jedu cokoladu na radnom mestu, cvarke i mrsan burek pa nam kancelarije smrde tri sprata na nize i navise. Bar bi i oni smanjili secer i holesterol, pritisak, pa bi cesce bili na radnom mestu umesto na bolovanju za vreme kog su i dalje placeni a ja moram da radim i njihov posao. Takodje one koji zderu ratluk uz 20 kafa na dan pa nemaju vremena da rade ono za sta su zapravo placeni. Zabraniti ostro zaposljavanje ljudi sa izuzetno neartikulisanim smehom u toku radnog vremena jer od sve te buke, mirisa, nemam sta drugo da uradim nego da izadjem i zapalim cigaretu.

white

pre 11 godina

@Slobo
A zašto se ograničiti samo na pušačima i gojaznima? U istom rangu su svi oni koji ne žive prema trenutnim propisanim normama zdravog života: oni koji se ne kreću dovoljno, koji ne vežbaju minimum 3 puta nedeljeno, oni koji povremeno piju, oni koji konzumiraju lake droge rekreativno, oni koji se, iako nisu gojazni, hrane nezdravo, oni koji pogrbljeni sede za računarom, koji prilikom seksualnih odnosa ne koriste uvek zaštitu, ili često menjaju partnere itd, itd.
Po meni su ovakve pojave opasni presedani koji mogu dovesti do potpune kontrole šta neka osoba treba ili ne treba da radi u svoje slobodno vreme. Ja jesam za zabranu pušenja na radnom mestu, pa i na svim javnim mestima, ali šta će neko raditi kod kuće, predstavlja direktno mešanje države u život čoveka. Ovakvim postupcima, jednog dana se ljudi mogu pretvoriti u robote koji moraju, da bi zadržali posao, živeti u svoje SLOBODNO vreme onako kako je neko zamislio, tipa trčati svako jutro, jesti samo zdravu hranu, spavati isključivo na tvrdim dušecima itd.

sonja

pre 10 godina

Ja sam dugogodisnji pusac i nikog ne ugrozavam. Pusim u svojoj sobi ili napolju. A zdravija sam od 95% nepusaca kojima izgleda sve smeta. Nigde nisu primorani da udisu dim od cigarete, a narocito ne da se bas, ni manje ni vise nego, "guse". Rdjavom .... i .... smetaju.

mislim stvarno

pre 11 godina

U Americi je pola nacije drogirano, a ostatak sveta sto nekriticki prihvata njihova pravila, treba da zna da mi pusaci punimo budzet preko akciza na cigarete mnogo vise od nepusaca. O kakvom "vecem trosku" je ovde rec?

svasta

pre 11 godina

Niko ne osporava da je pusenje zabranjeno na radnom mestu, u odredjenim kaficima itd.
Ali mislim da sposobnost treba da odredjuje ko dobija posao, a ne licni hobiji.
To kako ce neko da koristi svoju pauzu za rucak nije presudno za struku.

Psn

pre 11 godina

Jer nisam ja umislio da mi garderoba smrdi i da mi oci suze i da se gusim kad provodim vreme u prostoriji punoj osoba s posebnim potrebama. To su cinjenice, nazalost.
(NJ, 07. decembar 2014 20:05)

Meni liči da ti malo kao bezveze pričaš.
Gde se to ti nalaziš u takvim prostorijama? Kod svoje kuće? Reši tamo sa svojim ukućanima da izađu napolje. Van kuće? Pa koliko znam, pušenje je zabranjeno u poslovnim, nekim ugostiteljskim i svim javnim objektima. Ili misliš na kafanu? E, pa - kafana i cigareta idu zajedno.. pa, sem ako ne radiš u kafani - mogao bi istrpiti zarad kvalitetnog vremena druženja koje provedeš sa svojom prijateljima u kafani..

Pravoslavac

pre 11 godina

A konzumiranje alkohola, secera, soli, aditiva,...?
Nije ovo nacin! Treba poskupeti cigarete do granice da postanu pravi luksuz. Treba adekvatno motivisati ljude da promene navike.

michele

pre 11 godina

(Igra mačke i miša, 7. decembar 2014 15:21)

Zasto? Jer vec u nekoliko zemalja marihuana je legalna,takodje u jos nekim zagovaraju isti zakon. Uz to,cak i tezi narkotici jesu zabranjeni ali postaju sve lakse dostupni. A da ne pocinjem kakvu sve "zdravu" hranu ili ovu GMO unosimo u sebe ili kakve fabrike ko ima u svojoj blizini! Dakle pored svih ovih problema "dernjanje" oko cigareta je cista patetika. Sto se mene tice za ove predloge u Americi nas narod ima izreku..."besposlen pop jarice krsti"! Usput,ja sam bivsi pusac vec treca godina zaredom al i dalje imam razumjevanja za pusace.

ni klot, ni frket

pre 11 godina

Vecina pusaca se ponasa kao osobe sa posebnim potrebama. Na primer, ako je u drustvu od petoro ljudi njih cetvoro pusaca a jedan nepusac, ici ce se na mesta gde je pusenje dozvoljeno. On the other hand, ako je u drustvu od petoro ljudi njih cetvoro nepusaca a jedan pusac, isto ce se ici na mesta gde je pusenje dozvoljeno. Uvidjajnost vecine pusaca je nepostojeca, a to moze i po komentarima da se vidi. Ne znam kako im nije jasno da njihov dim ugrozava mene i moje zdravlje. Zaista ugrozava. I zasto je to fasizam? Zar nije onda fasizam i to sto ja kao nepusac nemam pravo da mi bude prijatno kad izadjem, jer cu se gusiti u dimu? Zasto mi je to pravo uskraceno? Eto, ne zelim da se gusim u dimu, ne zelim da mi kosa i garderoba smrde na dim. Jesu li te moje zelje zaista fasisticke?
(NJ, 7. decembar 2014 18:10)

Pusaci jesu osobe s posebnim potrebama! Odlicnu si rec upotrebio - POTREBA. Imas pravo da se "ne gusis u dimu" kad izadjes. Ko te tera!? Dovoljno je da ne izlazis s pusacima. Ne znam zasto sebi uskracujes to pravo. Teraju li te mozda pusaci da izlazis s njima? Teraju li oni tebe da pusis? Siguran da ne bi falio nijednom pravom pusacu. Ne, tvoje "zelje" zaista nemaju nikakve veze s fasizmom. Imaju s nacizmom. Sto ne znaci da su nacizam. Potencijalno su jos gore.

Svetlana

pre 11 godina

Nikad kraja izivljavanju. Koliko li placaju za te ideje zabranjivanja, ogranicavanja, naplacivanja....ti koji to smisljaju su "zdravi" ljudi koji ce uniziti i opljackati raznoraznim porezima svakog pusaca i pritom nas ubediti kako je zdravo da pusimo i udisemo dim od marihuane. To ce nam popraviti funkcionisanje mozga i tako cemo lakse prihvatati sve njihove odluke.

Rale

pre 11 godina

NJ, ja sam ti dao minus iz dva razloga. Prvo sto lupas kao Maksim po diviziji, a drugo, zbog ovoga ''on the other hand''. Daj bre covece...

ni klot, ni frket

pre 10 godina

Ma jeeeste. Ja sam nacista, a ti nikako nisi. Evo, lepo si objasnio da me to sto ne pusim i sto mi cigarete smetaju cini manje vrednim u ocima vise rase: Pravih Pusaca. Takvo etiketiranje nikako nije nacisticko. (NJ)

Gde si ti video da te je proglasavam "manje vrednim". Niti sam rekao, niti mislim, da neko vise, ili manje, vredi, niti me to zanima. Da, eto, to je to - jednostavno, ne zanimas me. Nisi mi interesantan. Ako moram da biram, izmedju tvog drustva i cigarete, biram cigaretu. A ti idi s milim Bogom i prodji me se. Sto se mene tice, slobodan si da ides gde god hoces i da radis sta god hoces. A ako ti to bas toliko znaci, evo, priznacu ti i da vise vredis. Samo ostavi moju malenkost na miru, da se u nekom cosku prepusti svojoj niskoj strasti. Ne da nemam nista protiv, nego smatram normalim da postoje i mesta iskljucivo za pusace. Pod uslovom da nisu *sva* mesta iskljucivo za pusace. I da nije citav Svet za pusace. Jer, kako vidimo, nije vam vise dosta da zabranjujete pusenje, poceli ste da zabranjujete i pusace. Verujem da zivis u Srbiji, gde atipusacka histerija jos nije uzela takvog maha, jos se pusi po lokalima. Ja ne i dobro znam kako to ide, sve sam to prosao. I ja sam se sklanjao i bio uvidjavan. Vise nego sto je bilo ko od mene trazio. Ali, sada porucujem "braco pusaci (u Srbiji i svuda gde ste jos svoji na svom), ne dajte se i ne dajte im! Date im prst, oni grabe ruku. Date i ruku, skacu vam za grkljan. Hoce da nas istrebe! Bukvalno. No passaran!"

Pereca

pre 10 godina

(NJ, 7. decembar 2014 20:05)

Ko o cemu - baba (tj. deda) o ustipcima! Nacisto si, a i neki drugi, promasio temu. Procitah sve komentare i nigde ne videh da se neko od pusaca buni sto radi cigarete mora da ide u posebnu prostoriju ili napolje. I nemojte vi nepusaci odmah da skacete da lupate minuse - potpuno podrzavam i vase pravo da zivite i radite u okruzenju bez dima. Tome sluze zakoni koji zabranjaju pusenje na javnim mestima, kancelarijama itd. Ja sam pusac ali i u sopstvenoj kuci cigaretu palim samo na terasi. Kafic ili restoran biram prema tome da li je za pusace ili nepusace i u kakvom sam drustvu. Isto pravo imaju i oni koji ne puse, zar ne? Dakle, ne radi se ovde o tome imamo li mi pusaci pravo da trujemo vas nepusace - mislim da to niko od nas ne dovodi u pitanje. Poenta je u tome (kako neko ovde pametno rece) sto je pomenuti zakon potencijalno opasan presedan koji duboko zadire u prava pojedinca, koji se ne bavi uzrocima vec posledicama i za koji je malo reci da je krajnje diskriminisuci.

Kremirana Radmila

pre 11 godina

Nepusac sam i jako mi smetaju cigarete. Toliko da ljude smaram zimi da puse na terasi. Ali ovakva odredba bi bila užasna. Poznajem pušače jako dobro i mislim da bi im to jako teško palo. A ako nesto nekom hoces da oduzmes mislim da bi pre svega trebalo ih pitati jer se presvega tice nepusaca. To im je svakodnevica. Pa sta je sledece ukinuti mokrenje na radu. Neki ce reci pa to nije isto. Verujte, pusacima jeste. Neki odbijaju i WC zarad cigarete. NE SUDI O NEČEMU STO NE ZNAS

nisam ja, ja je

pre 11 godina

ma ne, najbolje lepo pobiti sve pušače, da bi ih spasili od opasnosti pušenja...ne dajte im da se zaposle, nek umru od gladi da ih ne stigne rak...hitler gleda, ponosan...a vi što to podržavate gori ste od onih koji su to osmislili... (punisa, 7. decembar 2014 17:27)

Ne, Hitler gleda zgrozen time sto vidi dokle je otisao taj nacizam. Jer, Hitler je, vidi cuda, bio fanaticni antipusac. I upravo on je pokrenuo prvu kampanju protiv pusenja. Medjutim, nije osnivao logore za pusace, nije se sluzio nasiljem, zabranama, progonima... nego sve fino i kulturno, humano - prohibicionizam s ljudskim licem. Od svojih, a ne od drzavnih, pa cak ni partijskih, para, osnovao je institut za odvikavanje, finansirao istrazivanja, vodio proragandu, ubedjivao, davao primer... Sve nesto cile-mile. Ocigledno, nije on znao da bude dovoljno efikasan.

egalite fraternite liberte

pre 11 godina

Dobar zakon, ali zasto se zaustaviti samo na zaposlavanju. Mozemo da odemo i korak dalje, i da legalizujemo silovanje svih pusaca. Kada smo vec tu, mozemo da ukljucimo i ove sto jedu pasulj, 2nd hand pasulj smrdi gore od duvana.

Aleksandar

pre 11 godina

Gledam pre neki dan, da li je Nju Jork u pitanju, besplatni koncert povodom side, tj. skupljanja priloga za nju. Ali, kroz ukazivanje na standove nezdrave hrane, gde ljudi mogu istu kupiti, a gde jedan deo ideu fond za lecenje side. I sada gledam, na jednoj strani sida, na drugoj nezdrava hrana (hot-dog, pomfrit...), da vidim ko ce pre da rikne.
Ovaj potez sa duvanom je licemeran, jer sve sto unosimo u organizam je nezdravo. Ako zele da smanje troskove lecenja, onda neka zabrane dodavanje aditiva u duvan, prskanje hrane raznim hemikalijama, hranjnje stoke kukuruzom gde trebaju antibiotici da ne bi nastala esherija...i ostalo.

Psn

pre 10 godina

Uglavnom, cela Evropa polako iskorenjuje mesta za pusenje, pa ce doci red i na ovo parce planete. Pa onda bezite od EU nacizma u Iran ili Saudi Arabiju, prestonice ljudskih sloboda, kako biste mogli da slobodno trujete svet oko sebe.
(NJ, 08. decembar 2014 11:36)
Ma, razumem ja tebe.
Ja sam nepušač već par godina. Žena nije, i smeta mi dim, pa izlazi napolje. Ali, ako svaki dan udišem zagađen vazduh, jedem zagađenu i nezdravu hranu.. pa još živim u ovoj nezdravoj državi.. neće me baš specijalno par sati ponekad provedenih među pušače ubiti.
Nepušaču jeste tu neprijatno, ali opet.. kažem - izlazi se sa svojom porodicom, svojim prijateljima.. i ako je neko "sa posebnim potrebama", kako kažeš - napravite kompromis - oni puše, ti ne.. i gotovo.
Meni kada se sa prijateljem nađem, bitnije mi je da budem sa njim, nego smrdi li mi odeća ili ne posle toga..

blackdog

pre 10 godina

@NJ
toliko me nerviraju tvoji komentari da prosto moram da ti repliciram! Da li si ti uopste procitao clanak? Niko od nas ne smatra da je fasizam zabrana pusenja na javnim mestima, u kancelarijama i slicno. Fasizam je diskriminisati ljude prilikom zaposljavanja i prilikom lecenja tako sto ces ih testirati na nikotin pa ako su pozitvni, 'aj zdravo, nema posla za njih! To povlaci milion drugih stvari, dovodi do toga da su sledeci na udaru gojazni, pa zatim dijabeticari pa onda, sto da ne, ljudi sa hronicnim oboljenjima, ljudi koji nose naocare (ko im je kriv kad su previse buljili u kompjuter i slicne nebuloze). Na kraju dobijas Gataku i samo odabrane koji ce moci da zive, rade, disu i da se lece a ostali-dovidjenja. Ako se nesto prodaje kao legalna supstanca, a tu spada nikotin i katran u cigaretama, aditivi u hrani, pesticidi u hrani, dozvoljene kolicine secera u hrani, parabeni i aluminiijum u kozmetici, GMO, onda ne moze SZO i Zavod za zaposljavanje da upire prstom u pusace, gojazne i obolele i da kaze- vi, i samo vi ste iskljucivo krivi za vase stanje i zato cemo vam oduzeti posao, dostojanstvo i pravo na lecenje! Druga stvar je sto ti i slicni tebi preziru pusace pa biste ih razapeli na krst i ne vidite dalje od svog nosa. Ali ako nisi fitnes frajer koji vezba tri puta nedeljno minimum i jede samo organsku hranu po Horono dijeti, koji ne pije sokove, kafu i slicne napitke, ne konzumira preradjene secere i da ne nabrajam sad u nedogled, i ti ces biti sledeci na listi "za odstrel" ako ova kampanja zazivi i prosiri se po svetu.
ps ja sam nepusac

rasudjivanje

pre 10 godina

Zabranjeno pusenje nije isto sto i zabranjivanje ljudi koji to cine tako da drugima ne smetaju. Posto seks nije dozvoljen na javnom mestu to ne znaci da nije dozvoljen u spavacoj sobi, ili npr. glasna muzika koja ostecuje sluh jeste dozvoljena u klubovima sa dobrim ozvucenjem.

Truth

pre 10 godina

A sta sa zagadjenom hranom i vazduhom od bombardovanja?Ko ce za to da odgovara i ko moze da dokaze da li je kancer prouzrokovan pre time ili pusenjem?Ne pusimo uz decu, samo na terasi i zimi i leti.Posebne potrebe se mogu kontrolisati,ako to neko zeli.A ovo je diskriminacija.
Da li je vazno da li je neko strucan za posao?

nisam ja, ja je

pre 11 godina

Aj da udarimo extra oporezovanje i zdravstveno osiguranje gojaznima, cinjenica je da je gojaznost podjednako stetna. (SF, 7. decembar 2014 18:27)

I srcanim bolesnicima. Posto se zna da su srcana oboljenja izazvana nacinom zivota i ishranom, dakle - svako je sam odgovoran za ono sto ga snadje. Pazi, boga ti - ti da zderes masno i slano i ljuto, da se nalivas kafom, da se ne bavis sportom, svadjas se s familijom, jurcas za parama, a ja da ti placam lecenje!

katty

pre 11 godina

"Nepušači za koje se dokaže da nisu pušili imaće popust od pet dolara za svaku uplatu fondu za zdravstveno osiguranje"
A KO CE DOBITI TEZGU DA PROVERA KO JE PUSIO A KO NE I KOLIKO CE TO DA KOSTA I KO CE DA PLACA......A HA HA.....KAKAV BIZNIS

Kiza

pre 11 godina

"Ja sam pušio 100 godina i ostavio sam to đubre... sve te pušače pobiti"
(streetspirit, 7. decembar 2014 20:35)

Ti bi trebao da budes prvi na listi....mislim za primer

Kiza

pre 11 godina

Meni je ovo preslo svaku granicu, ljudi su potpuno poludeli. Pa sta koga briga ko sta radi? Po kom osnovu da zabrane, pa zar to nije diskriminacija? Nepusac sam, ako je to uopste bitno
(Lela, 7. decembar 2014 15:36)

Draga Lela, oni su oduvek bili ludi.

kafa i cigarete

pre 11 godina

Divno, posto su samo fitnes-manekeni punopravni clanovi drustva, a mi ostali smo niza rasa sa manjim pravima, ja cu da pocnem da pusim samo da bi dobila invalidsku penziju i da bi se druzila sa Jim Jarmushem!

mile

pre 11 godina

ako je stetno, otrovno, kancerogeno za konzumente a bogami i okolinu, ako nus proizvod tj. pikavci prljaju zasto jednostavno ne zabrane proizvodnju i sve koji proizvode, diluju i konzumiraju krivicno kaznjavaju. LOVA BATO. fabrike, lobiji, komisije, naucna tela, istrazivacki timovi, lekari, nikotinski flasteri, guru za odvikavanje. samo je lova bitna. nisam bitan ni ja koji pusim ni svi ostali koji ne puse, SAMO LOVA

nisam ja, ja je

pre 10 godina

Valjda ce pusaci jednog dana skapirati da im iz usta smrdi na pikslu. Pregadno! (Blake, 8. decembar 2014 00:48)

Kapiram. I ne teram te da se ljubimo. Neko smrdi na rakiju, neko zato sto se najeo belog luka, neko pasulja, zato sto radi takav posao, neko je prirodni smrad, a neko, jednostavno - ruzan. Mislis da se i meni ne prevrne utroba kad vidim neke nepusace? I sta s tim?

yappy. ns

pre 10 godina

Jedni zagovaraju legalizovanje marihuane, drugi zabranu pusenja...mislim ko je ovde lud?! Licno ne "kon$umiram" ni jedno ni drugoa, ali, ono, dajte se odlucite vise. Pusace izopstavati iz poslovnog drusta, moze, ali prvo uvedite zabranu prodaje cigareta, trgovinu duvanskim proizvodima i zabranu uzgoja duvana.