Sreda, 12.11.2014.

10:26

Svakodnevno pušenje marihuane smanjuje mozak?

Svakodnevno pušenje marihuane smanjuje mozak? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

72 Komentari

Sortiraj po:

majla

pre 11 godina

Procitajte malo o upotrebi medicinske marihuane pre nego sto sudite.
Nije rec o duvanju nego o upotrebi ulja od marihuane oralno!!!
Marihuana ne stvara zavisnost alkohol i duvan da!
Od marihuane niko nije umro od alkohola i duvana jeste!

U izraelu se vec koristi legalno u bolnicama kao lek!!! Zasto su jevreji uvek pametniji od svih?!

Oni koji imaju nus pojave treba da se zapitaju sta uopste koriste - mozda neku albanku sa milion primesa svega i svacega!

faXcooL

pre 11 godina

Da se ne igramo igre "jeste/nije", nismo deca. Svest se menja posle 10 godina, pušio ili ne pušio. Imaš i studije koje su 20 god trajale i koje ne dokazuju nikakvu promenu u mozgu ni kod tinejdžera. Poslaću link posle. Da li pušiš travu, duvan, maslačak ili list od kupusa, štetno je za pluća svakako. ALI, kanabinoid/THC u organizmu je i te kalo koristan i to je neosporivo i nema naučnika ko sme reći suprotno. Marihuana je u upotrebi 6000 godina i sad će neki kapitalista preko medija da vam pusti foru kako ne valja? I vi se onda naložite i spamujete fb i tviter i širite priču. Trujete se sa milion kancerogenih otrova dnevno, svesno i nesvesno, a borite se protiv anti-kancerogenog. I onda kao napredna civilizacija. Nemojte te priče, molim vas. Više verujte ljudima koji su pre 5 milenijuma čekićem pisali po kamenu nego ovim "naučnicima" koji zarađuju na vama, a da niste ni svesni. Aj ćao.

@Aleksandar

pre 11 godina

nemas blage veze.
svi, ali bas svi intelektualci koje ja poznajem su povremeni konzumenti i praktično niko ne duva svakodnevno. neki koje poznajem duvaju skoro svakodnevno i vrlo su uspesni u poslu koji rade, jedan je direktor i suvlasnik dve IT firme, a jedna je asistentkinja na (pravom, a ne srpskom fake) fakultetu.
Ljudi postaju svadjalice ne zato što duvaju nego zato što prolazi vreme, a pametni su pa kapiraju svet sve bolje i bolje. I što ga bolje kapiraju više im vi debili puni predrasuda idete ne živce.

ferdinand

pre 11 godina

@pabalik i @danas jeste sutra nije

Onda i ja mogu da kazem da sad pisu dobro o marihuani neki kojima to odgovara
? Pisu pozitivne studije i pune medije pricama o marihuani, o njenom blagotvornom dejstvu. Svasta covek moze da procita od vas... Tim principom sami sebe pokopavate. Znate i vi dobro da je marihuana jos jedno zlo, bas kao alkohol i cigarete. A nemam ja sta tebe da pitam kako se osecas posle tolikih godina konzumacije marihuane, jer vec znam,posto sam sa mnogo njih razgovarao, godinu dana, svake nedelje, na vezbama iz psihijatrije. Dva ili tri legalizovana zla, nisu argument za legalizaciju ostalih. Ponavljam, u medicinske svrhe da, za svakodnevnu upotrebu,ne.

dans jeste sutra nije

pre 11 godina

@(ferdinand, 12. novembar 2014 16:50)
Ej, Ferdinande, Američka Psihijatrijska Asocijacija je do 1974 godine klasifikovala homoseksualizam kao psihičku bolest. Frojd je tvrdio da su paranoja i homoseksualnost nerazdvojive. Šta kažeš na to? Sve zvanični dokumenti.
Jel bi se iznenadio da sutra zvanično kažu (priznaju) da marihuana i nije tako loša kao što su je naduvali u zvaničnim medicinskim dokumentima (svaka sličnost s duvanjem je slučajna) :)

Aleksandar

pre 11 godina

@pablik

Menja se svest, hteo ti to ili ne. To moras da vidis da bi skapirao. Ja sam video kod 3 osobe. 3 iz razlicitih drustva.
Drugo, marihuana remeti regularni rad organizma. Primer je taj gde je najboljem ortaku okinuo dopamin. Prakticno mu je potrebna marihuana da bi ga lucio, a to sto luci, to je u mizernim kolicinama. Ovako ne.

Postao je neverovatna svadjalica i nercek.

A i istina je da, konzumenti marihuane brane istu. Kao sto ce pusac pljuge ili alkoholicar alkohol. Nema razlike. I najcrnje je sto svaki prica istu pricu. Alkoholicar - pljuge lose, droga losa. Gandza-man - alkohol los, pljuge lose. Pusac - alkohol los, droge lose. I naravno postoje kombinacije - pljuga - gandza - alkohol.
Ali opet se brane stvari koje apsolutno nisu potrebne u tim merama koje ljudi brane. Pa pobogu, ljudi koji puse gandzu, puse je najamnje jednom dnevno. Ne racunam vikend/mesecni relaks. Nego bas prave konzumente.
Ima primera - ja sam zavsrio faks, radim u dobroj firmi i pusim gandzu. To je slucaj jedan u milion. Jer gandza na svakog drugacije reaguje, kao sto svako vidi crvenu boju u drugoj nijansi. Neko ce zavrsiti faks, neko ce zavrsiti na tezim drogama, neko ce da se isparanoise, neko ce da otupvai, neko ce postati inteligentniji. Shvatite, nema pravila i ne mozete da je generalizujete. Jedina generalizacija je kontrolisano davanje u obliku leka, to nije pusenje, nego cista smola koja se guta.

Nemanja

pre 11 godina

(novi porok za nove ovce, 12. novembar 2014 15:09)

Glupost, ograničenost i odbijanje da se čovek obrazuje izaziva bes i frustraciju kod svake pametne osobe, to je normalna pojava. Kad tako pogledaš, vi ste najviše i krivi - kad bi se trudili da budete malo manje neuki, mi bi se manje nervirali, pa i manje duvali.

Swedenonline

pre 11 godina

Pa u ovom tekstu bista novo, nasi zagovornici marihuane su dokaz, njih marihuana leci, dok u stvarnosti odumiru delovi mozga odgovorni za recepcije anomalija u telu. ? Elem, ako neznas da te boli, neboli. :p

Mirjana

pre 11 godina

Udzbenike mogu pisati I oni, koji nisu dovoljno siroki duhom, da shvate dobrobiti kanabisa. Ja sam inzenjer ali nauku dozivljavam kao znatno ogranicenije polje od prirode. Nauka,pak,u svojoj gordosti pokusava da potceni sve ono sto ne moze da objasni,prihvati ili shvati. Slazem se da je najbolje biti radostan bez ikakvih stimulansa ali takvo trajno stanje I takav covek tesko da postoji. Ponekada je potrebno forsirano otvaranje da bi se covek oslobodio. Slazem se takodje da prirodne stimulanse treba koristiti samo kao podsticaj za ostvarenje ciljeva koji nas cine boljim I radosnijim. Proteci ce jos mnogo vode dok se globalno ne shvate dobrobiti thc-a a moguce je da ce je da ce te dobrobiti samo poneki moci da vide I osete. Pazite, hemoterapija koja mnogo vise ubije nego ozdravi I opet se niko zivi ne buni I ne dovodi u pitanje medicinu I farmaciju a vamo je jedna divna biljka kriminalizovana. A znate zasto? Ljudi se plase psihe :-)

pablik

pre 11 godina

@ferdinand "Za sve ove koji pricaju pozitivno o marihuani, neka uzmu udzbenik zvanucni udzbenik psihijatrije sa medicinskog fakulteta, pa neka iscitaju kako marihuana deluje na ljudsku psihu. I neka razgovaraju o iskustvima ljudi koji je koriste godinama. " - Ja je koristim godinama (od 2002.) i šta tačno hoćeš da ti odgovorim? Izvoli? Mogu samo da ti kažem da su udžbenike pisali oni kojima legalizacija/dekriminalizacija ne odgovara jer su kapitalisti koji zarađuju na tuđim mukama. Znaš i sam, Ferdinande, da niko od nje nije umro, šta će ti bolji razlog od tog?

Liberty

pre 11 godina

Da, bas kredibilan list taj dejli mejl...
Zamolio bih prisutne pobornike legalizacije da ne upadaju u zamku drzavne regulacije, izdavanja licenci, oporezivanja, akciza i drugih vidova kaznjavanja, vec da traze jedino posteno i pravedno resenje za svaku biljku ka ovoj planeti: dekriminalizacija!

milos

pre 11 godina

Koji spin! Hahahahahahaha Pa da li ste vi bre krsteni amanzaman? A super su mi ovi puritanci sa "to je drooooga" a onda po slavama unistavaju flajke i flajke nekih brlja i komine nagutavaju se prasetine i sitnih kolaca ali drooooOOOOOOoooogga..... Licemeri talibanski.

Бојан Илић

pre 11 godina

A bre, duvadzije, radite li nesto ili samo blejite ispred kompjutera i cekate neki neki clanak o MARI ? Kolko vas ima ... ?
(Ucha, 12. novembar 2014 16:45)

Провалили људи Учо да постоји нешто безопасније од бенседина и домаће ракије а "смирује" исто тако живце!:-))
Не љути се, пробај, па можда и ти кренеш да "чекаш" вести о "мари"!:-)

Vladimir Pula

pre 11 godina

Ne pušim cigarete, nikad nisam, pa tako ni Maricu. Recentno sam zbog bolesti člana obitelji počeo proučavati indijsku konoplju, ulje sa i bez THCa, CBD itd. Posve je sigurno, znanstveno je dokazano i to u studijama sa imenom i prezimenom (dakle sa dokumentiranim trajanjem, količinama, uzorcima, sa točnom institucijom te znanstvenicima koji su je provodili) da ulje spomenute biljke ima veliki broj ljekovitih učinaka. Pomaze kod cijelog niza fizičkih i mentalnih oboljenja (cbd je jedini prirodni antipsihotik uopće koji postoji). Taj dio price je neosporan.
Da ne spominjem da je protein iz konoplje najprilagođeniji apsorpciji ljudskog tijela od bilo kojeg drugog, čak i od famozne sirutke koju svi konzumiraju kad bildaju.
Nažalost farmaceutskoj industriji ide jako u prilog sto se marihuana zloupotrebljava kao droga i to se koristi da se i dalje obmanjava veliki broj ljudi koji a priori osuđuju bilo kakvu upotrebu marihuane, jer je poistovjećuju sa zlom koji u njihovoj svijesti imaju sve droge.
Ali mislim da im nema vajde, svijest o tome koliko je ta biljka korisna se nezaustavljivo širi planetom.
Ne zagovaram pušenje trave, smanjivanje vlastite svijesti i bježanje iz stvarnosti na taj način me jednostavno ne zanima, ali čak i ja sam svjestan da alkohol prouzrokuje kud i kamo vise štete ljudskom rodu nego marihuana. Niko nikad nije umro direktno od pušenja marihuane, dok praktički svako nas u široj obitelji moze naci poneki primjer ozbiljnog alkoholizma pa čak i smrti.

Бојан Илић

pre 11 godina

pa ja bih onda trebalo da ga nemam,ali ja odbrani doktorat prosle godine. I ......... sta?
(lemy, 12. novembar 2014 16:04)

Када "провале" џиџу, можда ти и одузму докторат због "допинга"!:-))

ferdinand

pre 11 godina

Za sve ove koji pricaju pozitivno o marihuani, neka uzmu udzbenik zvanucni udzbenik psihijatrije sa medicinskog fakulteta, pa neka iscitaju kako marihuana deluje na ljudsku psihu. I neka razgovaraju o iskustvima ljudi koji je koriste godinama. To sto su duvan i alkohol legalizovani, dva zla, nije argument da bi se legalizovala i marihuana. Zar nam jos zla fali? U medicinske svrhe, da, za slobodnu prodaju, svakaki ne.

Zuki

pre 11 godina

Umerenost je vrlina. Ako preterujes i sa cistom izvorskom vodom, verovatno ce doci do nekog poremecaja. Duvam vec 25 godina, u pocetku vise, kasnije manje. I ne bih se menjao ni sa kim.

novi porok za nove ovce

pre 11 godina

Glavni argument narkomana je uvek pa tako je i sa cigarama i alkoholom. Znači po vama jedno zlo opravdava korišćenje drugog zla?? Svetu su trebale decenije da počne da iskorenjuje pušenje (duvana) a sada da doda još jedno zlo? Ova masovna poulizacija marihuane me neodoljivo podseća na uvođenje duvana kada je bilo "cool" da imate cigaru u ustima i niko nije razmišljao o posledicama. Kao što je duvanska mafija decenijam gurala duvan sada se to radi sa marihuanom. Naravno u oba slučaja zbog ogromne zarade. A vi kao ovce ponavljajte kako nije štetna jer vam reko drug koji puši da mu nije ništa. Šokira me agresija onih koji duvaju pri samom pomenu da je marihuana štetna. Delujete kao sekta gora od SNS botova koja uporno ponavlja da nije loša dok i sama u to ne poveruje. Smirite se malo što ste toliko napeti? Pa vi kažete da vas marihuana umiruje? Ja to ne vidim iz vaših komentara. Vidim užasan bes i frustraciju.

Jež

pre 11 godina

Uuuu, otkrili su toplu vodu! Pa štagod da se konzumira svakodnevno i u velikim količinama šteti zdravlju - sem vode :)
Ako ćemo tako da gledamo na stvar i oni koji svakodnevno pojedu dve vekne hleba škode sebi jer se goje a gojaznost je uzročnik mnogih fatalnih stanja.
O alkoholu da ne pričamo. Tačno je da marihuana, ako se konzumura svaki dan po 5,6,7 buksni izaziva promene u ličnosti i verovatno sve to što navode u tekstu u organizmu. Ne znam šta radi telu, ali ličnost svakako menja. Imam živi primer u svom okruženju. Devojka samo duva, bleji u stanu, ne radi ništa ili radi nešto bezveze tipa piramidalna prodaja, stalno u kombinaciji sa nekim smaračima sa kojima sede i duvaju. I ništa drugo.
Po mom mišljenju, ako već konzumirate bilo šta to treba da bude onda kada biste da vas nešto stimuliše, pa i tad tek ponekad. Onda se opustiš, otkačiš i bude ti lepo tih par sati. Pritom mislim na neku čašicu alkohola i eventualno džoint dva pre izlaska. I toliko.

MajaBg

pre 11 godina

Koriscenje marihuane, istina je, moze da dovede do depersonalizacije, napada panike itd. Ali to jednostavno znaci da bi osoba kojoj se dogadjaju takvi pehovi pod uticajem marihuane trebalo da ode kod psihologa, jer marihuana samo pojacava nesto sto je vec prisutno u svesti, te se zato vise ispoljava. Dakle, kad osoba ima takve senzacije prilikom konzumiranja trave, znaci da nesto generalno nije uredu sa njom/njim, u smislu da ima neke nerealne strahove, neuroze... Takvi psiholoski poremecaji su vrlo dobro skriveni kod ljudi koji pate od istih, zato se ne ispoljavaju u svakodnevnom zivotu, ali to ne znaci da nisu prisutni. Tada marihuana poprima ulogu svojevrsnog "detektora". Kao kad bismo videli naslov u novinama npr. "Ubio zenu sekirom", a u podnaslovu "bio pod dejstvom alkohola", nije je on ubio jer se napio, vec je alkohol samo pojacao njegovu vec postojecu bolest i patologiju, koju verovatno manje-vise uspeva da sakrije od sebe i drugih kad je trezan.. A da ne govorim koliko ne mozemo da poredimo stetan uticaj alkohola na opste zdravlje coveka sa uticajem marihuane.

Damjan

pre 11 godina

Obzirom da sam ziveo sa likom koji je petnaestak godina svakodnevno dimanio marihuanu (od svoje 13. godine), mogu da potvrdim da je tacno :)) sav je bio spor, kapiranje nula i sl.

sta

pre 11 godina

i nakon zavrsene studije otisao po svoj novac u fabriku alkohola. svaka negativna kampanja o marihuani je finansirana od starne alkohol industrije.

iq_67

pre 11 godina

Ja pusim svaki dan. Iskreno, ima nekih posledica. Npr, teze mi je da ustanem ujutru za posao ako uvece legnem dok sam high, ponekad sam malaksao, cesto nemam apetit ujutru. To bi otprilike bilo to sto se tice posledica. Jaču drogu sam probao i batalio jer me sutradan, posle koriscenja, baca u depresiju. Ne desava mi se cesto da zaboravljam stvari, stavise, do mnogih korisnih zaključaka u zivotu sam dosao upravo pod dejstvom marihuane. Komponujem muziku, a svaka lepa kompozicija je takodje rodjena pod dejstvom thca. Kad razmislim, za pola moje svesti mogu da se zahvalim thc-u. Naravno nikad nisam koristio kanabis kada imam obaveze, niti sam dao novac za nju pre nego za primarne potrebe. Ipak, nije za svakog. Znam slucajeve gde ljudi zanemaruju bitne stvari u zivotu zbog nje, nalazeći spas samo u njenom dejstvu. Ali to je retkost. Mislim da treba dopustiti coveku da bira sta je dobro a sta ne, jer bi mnogima ova biljka samo korist donela.

Berlinac

pre 11 godina

... a koliko nas bi mozda probalo neke druge , mozda jace droge , da nije trave . Evo , generacija mojih roditelja , sve sam alkoholicar ...

onaj

pre 11 godina

Pre nego što iznesem par činjenica naveo bih da ne koristim ni duvan ni marihuanu, da ne bude zabune i lažne pretpostavke pristrasnosti.
Tokom 3.000 godina spominjanja marihuane od prvih zapisa na ovamo, ne postoji NI JEDAN zabeležen slučaj smrti od upotrebe iste. Pa ipak, marihuana je zabranjena.
Sa druge strane, na kutijama cigareta lepo piše: "Pušenje ubija", "Pušenje šteti vama i vašoj okolini", "Pušenje šteti trudnicama" .... pa IPAK cigarete se slobodno prodaju.
E sad, normalan čovek bi, suočen s ovakvim činjenicama, pretpostavio: ako je marihuana štetna, što ne napišu i za nju da je štetna i puste je u slobodnu prodaju, pa ko hoće da se truje nek se truje, zar ne? Slobodan izbor.
Zamolio bih one koji su protivnici marihuane (a da ni ne znaju zašto) da mi objasne očiglednu pristrasnost zakonodavaca na DOKAZANO štetnije cigarete (lepo piše na kutijama da pušenje UBIJA), jer meni u ovoj priči nešto smrdi (a nije dim od marihuane) :)

pablik

pre 11 godina

@(Aleksandar, 12. novembar 2014 11:26) "Slazem se da moze biti relaksant, i da ulje leci mnoge probleme, cak i veoma opasne probleme. Ali, neki ljudi ne mogu da podnesu marihuanu, pa nastaje anksioznost/panika. Desava se da se promeni licnost, ne mislim na gore, da je neko manijak, nego jednostavno se menja licnost, koja je paranoicna, panicna, govor, pokreti, stanje mozga." - Gubiš kompas. Prvo, ličnost, ako se i menja, menja se trenutno, dok traje dejstvo. Dalje, i kikiriki i limun se preporučuju za normalan rad organizma, ali to ne znači da treba da ih konzumiraju ljudi koji su alergični. Isto tako i sa travom. Prilikom konzumiranja, neke stvari iz podsvesti prelaze u svest i ono što potiskuješ ispliva na površinu. Tako da je to opet beneficija, ali ljudima koji beže od stvarnosti to ne ide na ruku. Ali to je lični izbor. Niko ih ne tera, ali nikakav zakon im ne može ni zabraniti, isto kao i alkohol. Inače, vrlo si subjektivno iskomentarisao. Postoji mnogo vrsta trave, neke izazivaju pospanost, neke smeh, neke otvaraju apetit, neke podstiču kreativnost itd. Tvrdim da svako može naći svoju sortu, ali ako konstantno uzimaš prskane "albanke", šta možeš dobro očekivati?

avetinja

pre 11 godina

Nije ovo daleko od istine. Znam puno ljudi koje prepoznajem u ovom tekstu. To su ljudi u poznim tridesetim, dakle duvaju dvadeset, i vise, godina. Cesto su paranoicni, neprijatni, otudjeni. U stvari, jedino su raspolozeni kad su naduvani. Ali o onda su nekako u svom svetu. Zamislite kako je njihovim partnerima. A sto se tice parova koji dele tu naviku, i njih znam dosta. Uglavnom bezuspesno pokusavaju da ( vestackom oplodnjom) dobiju decu... Ovo se sve odnosi, naravno, na one sto svakodnevno, godinama to rade...

Goran

pre 11 godina

"...i oni koji je puše imaju veće šanse da pređu na teže droge" ... Po toj logici, duvan je preduslov za marihuanu, a one zvake-cigarete su preduslov za duvan. Tako da su zvake u stvari za sve krive.

Бојан Илић

pre 11 godina

- jedan od deset odraslih koji redovno puše travu postaju zavisni od nje, i oni koji je puše imaju veće šanse da pređu na teže droge
- vožanja nakon korišćenja kanabisa udvostručuje rizik od saobraćajnih udesa, isto kao kada je vozač pod dejstvom alkohola.
- trudnice koje puše marihuanu dobijaju decu manje težine po rođenju
......

-Временом корисници марихуане добијају трајне рогове које неће моћии да уклоне, једино хируршким путем који је јако ризичан.

-32. пршљен се развија невероватном брзином и корисници канабиса добијају репове.

.....
Докле бре више, чему све ово?!:-))
Где су свакодневне "студије" и забране о алкохолу, дувану, таблетама за смирење, таблетама за турбо мршављење, подмлађивање...

Када "научник" ради "студију" са туђим парама.....

Mirjana

pre 11 godina

Znate kad su muvi odsekli krila I rekli joj da leti? Nakon sto muva nije poletela, naucnicki zakljucak je bio 'muva bez krila ne cuje'. Tako I ovde, neki procenat je presao na teske droge, zakljucak 'to je zbog marihuane'.cekajte, kako znate da se isto ne bi desilo I bez konzumiranja trave? Ja ne dimim vec pravim maslac I Tako je unosim. Pokazatelj stepena svesti covecanstva je I to sto telo, od prirode stvoreno, 'lecimo' sintetikom dok prirodne supstance ne ispitujemo adekvatno pa I kriminalizujemo

Ovich

pre 11 godina

Poceo sam da pusim travu sa 17 godina. Nakon godinu dana sam postao redovni korisnik trave puseci po nekoliko puta na dan, postao sam i zavisnik od cigareta zbog iste.

Nakom 3 godine sam pao u depresiju, izgubio sve ambicije koje sam imao, vukla me je ka anti sistemskim razmisljanjima, od mene je napravila coveka koji nista nebi radio ceo zivot. Odjednom sam hteo da imam najjednostavniju mogucu existenciju sa sto manje rada. Prestao sam sport.... Sve manje i manje sam vidjao ljude.

Posle 4 godine je trava pocela da me paranoise. Nisam imao vise nikakve prijatne efekte osim ubijanja u pojam i jake paranoje.

6 meseci kasnije sam potpuno prestao da pusim travu. Trebalo je godinu dana sporta, zdrave ishrane, ponovnih izlazaka, obnavljanja kontakta sa ljudima... za vracanje u koliko toliko normalu.

Ambicije su se vratile, neke su ispunjene, ka drugim ciljevima se ide. Ali sve u svemu trava mi je upropastila jedno 4 godine zivota.

Trava je teska druga.

Berlinac

pre 11 godina

Auuu , pa ovo je stvarno vrhunac gluposti , a gospodin koji ovo tvrdi je sigurno placenik farma industrije . Ipak , uskoro ce morati da pojede svoje reci .

hahaha

pre 11 godina

a 9 od 10 komentara na ovaj clanak su od "uzivaoca" kanabisa. branioci prava na "uzivanje"! i njihove tvrdnje da naucni dokaz nije tacan potice od nesposobnosti suocavanja sa realnosti, uostalom zato i konzumiraju opijate - da ne bi bili "prisutni".
i, nije tema ni medij, ni alkohol, ni cigara, ni pozitivna strana konzumacije kanabisa (recimo smanjenje bola, ili "zarada"), nego dokazana stetnost marihuane.

bojan

pre 11 godina

gluposti, na kom je uzorku radio
prof. Vejn Hol koloko ljudi je dobuilo shizofreniju i preslo na jace droge zbog toga sto je konzumiralo maruihuanu??? da mu se nije manjipo mozak od glupoasti?

Odlomak iz lektire...

pre 11 godina

Zašto ne navode koja marihuana je korišćena u tih dvadeset Godina? Sumnjam da su isti rezultati neke brendirane marihuane, medicinske i 'albanke'. A zamislite mozak nekoga ko pije svakodnevno najskuplji viski, domaću rakiju ili zozovaču... Kako god okrenemo slažem se u jednom, preterivanje, svakodnevno korišćenje opijata svih vrsta ne valja, ali povremeno ne može da škodi... odo da popijem čašu vina za cirkulaciju, doktor mi preporučio...

Nikola

pre 11 godina

Otvara vrata ka tezim drogama jer je ilegalna i smatra se drogom. Kad bi se trava kupovala na trafici, vremenom bi se i percepcija trave kao droge promenila.

Mrtvac

pre 11 godina

20 godina vodis istrazivanje da bi utvrdio da voznja pod uticajem marihuane moze da bude losa. pazi molim te... drugo, pa sta je lose i probati druge droge? naravno, izbegavati heroin i druge otrove.

debela

pre 11 godina

Necu mnogo da davim, kratko cu se osvrnuti na zakljucke ove "studije"...
-nakon 17 godina skoro svakodnevnog pusenja marihuane, jednog dana sam prestao i sta god ko pricao, nisam osetio nikakve krize i slicne nuspojave
-nisam u medjuvremenu razvio nikakve psiholoske poremecaje
-bio sam medju najboljim ucenicima u srednjoj skoli, barem u mom razredu gde je vecina ucenika iz iste, a i po koji profesor znao da redovno konzumiram marihuanu
-nisam presao na teze droge jer nisam retardiran da ucinim to, marihuana mi je uvek bila dovoljna
-skoro sam obnovio vozacku dozvolu koja je istekla i tokom njenog trajanja nisam imao ni jedan sudar, nacinio ni jedan prekrsaj
-nisam bio trudan nikada, nisam kompetentan da to komentarisem

takodje napomenuo bih da radim od svoje 16 godine, znam da se brinem o sebi, uredan sam i cist, imam devojku sa kojom planiram porodicu i genijalnog kucnog ljubimca, u sjajnim odnosima sa porodicom i prijateljima... zato, ne plasite bzvz narod, znate svi ko ima koristi od kakvih idiotskih medijskih informacija, slobodno razmisljajte svojom glavom!
PEACE!

Pedja

pre 11 godina

Bolje da je ovakva antikampanja usmerena na alkohol i cigarete nego na nešto što NE STVARA zavisnost kao što zlonamerno piše u tekstu.

Aleksandar

pre 11 godina

@pablik

E kada bi ti video ljude kojima se menja licnost prilikom konzumacije marihuane, ne bi tako pricao. I ja sam puranjo dzidzu sa drustvom, veoma davno, neki su prestali, neki nastavili. Ja sam isto prestao, jer mi ne treba dzidza da bi se zabavio ili bilo sta. Slazem se da moze biti relaksant, i da ulje leci mnoge probleme, cak i veoma opasne probleme. Ali, neki ljudi ne mogu da podnesu marihuanu, pa nastaje anksioznost/panika. Desava se da se promeni licnost, ne mislim na gore, da je neko manijak, nego jednostavno se menja licnost, koja je paranoicna, panicna, govor, pokreti, stanje mozga. Sve sto unosis u telo menja stanje svesti. Da ne menja, ti ne bi bio "b'ate kul, ovo-ono", pojacan smeh, cula i sve ostalo. To i hrana radi, pa ne mozes da razmisljas posle dobrog obroka.
Nije marihuana za svakoga, kao ni alkohol, duvan. Mozda samo u kontrolisanim kolicinama.
Jedan moj najoblji ortak koji toliko pusi marihuanu, uveren je da mu ona cini dobro, a ubija mu stanje "dobrote i razumevanja", pa je pod njom i van nje veoma nervozna osoba. Posto mu je verovatno crkla zlezda u mozgu zaduzena za dopamin, zbog preteranog lucenja pod marihuanom.
Nemojte mnogo velicati stvari koje vas cine "do jaja sam", jer ako vam je potreban stimulans da bi bili "do jaja", a pre toga ste bili takvi i bez toga, mogli bi da se zapitate, zasto ste uopste i prvi put poceli da to uzimate.

djordje

pre 11 godina

ajmo narkomani da negiramo clanak, ma nije istina, ma alkohol i duvan su stetniji, medijska hajka, farmaceutske kuce...nista niste drugaciji od njih

Nemanja

pre 11 godina

Čekaj malo, istraživanje je vršeno na odraslim osobama koje su pušile TRI PUTA DNEVNO? SVAKI DAN? Znate li vi koliko je to trave? To je kao da kažete da je crno vino izuzetno štetno po zdravlje i vodi teškim drogama ako svaki dan pijete po litru i po! Znači da je bilo potrebno 20 godina da se utvrdi da ogromne količine trave loše utiču po organizam, sjajan posao momci.

biće bolje

pre 11 godina

Pa ovo nema veze sa korišćenjem marihuane u medicinske svrhe. Zašto se ne objavi studija koliko je zapravo marihuana deletvorna protiv ćelija karcinoma, i da li doprinosi u lečenju istog, a rekrativno konzumiranje ove biljke treba pustiti ljudima sami da odluče šta je za njih dobro. Sigurno nije štetnija od cigara i alkohola.

Bozon

pre 11 godina

Pozivam uvažeme novinare koji pišu, ili prevode ovakve tekstove da prouče istoriju i otkriju nam kako je, zašto i na koji način zabranjena upotreba marihuane, koja se do tada svuda u svetu koristila legalno, a njenih derivata je nbajviše upravo bilo u apotekama gde se prodavala kao lek. Mogli bi malo da pročešljaju i pozadinu zabrane upotrebe koja se odnosi na kontrolu uvoza lekova u Americi, i za kraj, argumente sa kojima je kanabis kao industrijska i lekovtia billja kriminalizovana. Kanabis izaziva da žene slušaju džez i seksualno opšte sa crncima. Eto to su im bili argumenti u američkom kongresu. Inače, imam prijatelja programera koji duva ceo život. Najpametniji čovek kog znam. Fantastično skoncentrisan na svaki posao, živi bez stresa, pedantan, pragmatičan i izvanrendan programer koji se razume i radi na najnovijim tehnologijama. Ni meni kanabis nije loš, mada mi je malo dosadila pa je više ne konzumiram. Dok vi pišete ovakve presmešne tekstove, ljudi se u svetu leče od neizlečivih bolesti i otkrivaju iznova lekovitost kanabisa koja je pre nekih 100 godina zabranjena, da ponovim, jer tera žene da slušaju džez i seksualno opšte sa crncima.

dunda

pre 11 godina

Niko ne može da kaže da je korisna ili da nema štetna dejstva, ali realno o duvanu ili alkoholu bi mogao lagano da se napiše 30 puta gori članak pa se opet nalaze bukvalno na svakom ćošku. O tome se radi.

pablik

pre 11 godina

Demonizacija na delu. "Kanabis stvara zavisnost, izaziva mentalne probleme kod korisnika i otvara vrata korišćenju teških droga." Najveća glupost ikada. To otvaranje vrata ka težim drogama im je zadnja slamka za koju se hvataju, a to stoji i u udžbenicims. To je individualno i ne sme se generalizovati, a oni sve stavljaju u isti koš. Da je istina, ne bi živeli u vremenu masovne dekriminalizacije i legalizacije na globalnom nivou. Slažem se da je svako izlaganje dimu štetno, ali beneficije THC-a su ogromne i oni to znaju. A gde je ulje u tekstu? Nema ga, jer im ne ide na ruku da se lečite sami, nego da dajete novac njima - farmaceutskoj mafiji.

dunda

pre 11 godina

Niko ne može da kaže da je korisna ili da nema štetna dejstva, ali realno o duvanu ili alkoholu bi mogao lagano da se napiše 30 puta gori članak pa se opet nalaze bukvalno na svakom ćošku. O tome se radi.

pablik

pre 11 godina

Demonizacija na delu. "Kanabis stvara zavisnost, izaziva mentalne probleme kod korisnika i otvara vrata korišćenju teških droga." Najveća glupost ikada. To otvaranje vrata ka težim drogama im je zadnja slamka za koju se hvataju, a to stoji i u udžbenicims. To je individualno i ne sme se generalizovati, a oni sve stavljaju u isti koš. Da je istina, ne bi živeli u vremenu masovne dekriminalizacije i legalizacije na globalnom nivou. Slažem se da je svako izlaganje dimu štetno, ali beneficije THC-a su ogromne i oni to znaju. A gde je ulje u tekstu? Nema ga, jer im ne ide na ruku da se lečite sami, nego da dajete novac njima - farmaceutskoj mafiji.

Bozon

pre 11 godina

Pozivam uvažeme novinare koji pišu, ili prevode ovakve tekstove da prouče istoriju i otkriju nam kako je, zašto i na koji način zabranjena upotreba marihuane, koja se do tada svuda u svetu koristila legalno, a njenih derivata je nbajviše upravo bilo u apotekama gde se prodavala kao lek. Mogli bi malo da pročešljaju i pozadinu zabrane upotrebe koja se odnosi na kontrolu uvoza lekova u Americi, i za kraj, argumente sa kojima je kanabis kao industrijska i lekovtia billja kriminalizovana. Kanabis izaziva da žene slušaju džez i seksualno opšte sa crncima. Eto to su im bili argumenti u američkom kongresu. Inače, imam prijatelja programera koji duva ceo život. Najpametniji čovek kog znam. Fantastično skoncentrisan na svaki posao, živi bez stresa, pedantan, pragmatičan i izvanrendan programer koji se razume i radi na najnovijim tehnologijama. Ni meni kanabis nije loš, mada mi je malo dosadila pa je više ne konzumiram. Dok vi pišete ovakve presmešne tekstove, ljudi se u svetu leče od neizlečivih bolesti i otkrivaju iznova lekovitost kanabisa koja je pre nekih 100 godina zabranjena, da ponovim, jer tera žene da slušaju džez i seksualno opšte sa crncima.

debela

pre 11 godina

Necu mnogo da davim, kratko cu se osvrnuti na zakljucke ove "studije"...
-nakon 17 godina skoro svakodnevnog pusenja marihuane, jednog dana sam prestao i sta god ko pricao, nisam osetio nikakve krize i slicne nuspojave
-nisam u medjuvremenu razvio nikakve psiholoske poremecaje
-bio sam medju najboljim ucenicima u srednjoj skoli, barem u mom razredu gde je vecina ucenika iz iste, a i po koji profesor znao da redovno konzumiram marihuanu
-nisam presao na teze droge jer nisam retardiran da ucinim to, marihuana mi je uvek bila dovoljna
-skoro sam obnovio vozacku dozvolu koja je istekla i tokom njenog trajanja nisam imao ni jedan sudar, nacinio ni jedan prekrsaj
-nisam bio trudan nikada, nisam kompetentan da to komentarisem

takodje napomenuo bih da radim od svoje 16 godine, znam da se brinem o sebi, uredan sam i cist, imam devojku sa kojom planiram porodicu i genijalnog kucnog ljubimca, u sjajnim odnosima sa porodicom i prijateljima... zato, ne plasite bzvz narod, znate svi ko ima koristi od kakvih idiotskih medijskih informacija, slobodno razmisljajte svojom glavom!
PEACE!

Nemanja

pre 11 godina

Čekaj malo, istraživanje je vršeno na odraslim osobama koje su pušile TRI PUTA DNEVNO? SVAKI DAN? Znate li vi koliko je to trave? To je kao da kažete da je crno vino izuzetno štetno po zdravlje i vodi teškim drogama ako svaki dan pijete po litru i po! Znači da je bilo potrebno 20 godina da se utvrdi da ogromne količine trave loše utiču po organizam, sjajan posao momci.

Odlomak iz lektire...

pre 11 godina

Zašto ne navode koja marihuana je korišćena u tih dvadeset Godina? Sumnjam da su isti rezultati neke brendirane marihuane, medicinske i 'albanke'. A zamislite mozak nekoga ko pije svakodnevno najskuplji viski, domaću rakiju ili zozovaču... Kako god okrenemo slažem se u jednom, preterivanje, svakodnevno korišćenje opijata svih vrsta ne valja, ali povremeno ne može da škodi... odo da popijem čašu vina za cirkulaciju, doktor mi preporučio...

Berlinac

pre 11 godina

Auuu , pa ovo je stvarno vrhunac gluposti , a gospodin koji ovo tvrdi je sigurno placenik farma industrije . Ipak , uskoro ce morati da pojede svoje reci .

bojan

pre 11 godina

gluposti, na kom je uzorku radio
prof. Vejn Hol koloko ljudi je dobuilo shizofreniju i preslo na jace droge zbog toga sto je konzumiralo maruihuanu??? da mu se nije manjipo mozak od glupoasti?

Aleksandar

pre 11 godina

@pablik

E kada bi ti video ljude kojima se menja licnost prilikom konzumacije marihuane, ne bi tako pricao. I ja sam puranjo dzidzu sa drustvom, veoma davno, neki su prestali, neki nastavili. Ja sam isto prestao, jer mi ne treba dzidza da bi se zabavio ili bilo sta. Slazem se da moze biti relaksant, i da ulje leci mnoge probleme, cak i veoma opasne probleme. Ali, neki ljudi ne mogu da podnesu marihuanu, pa nastaje anksioznost/panika. Desava se da se promeni licnost, ne mislim na gore, da je neko manijak, nego jednostavno se menja licnost, koja je paranoicna, panicna, govor, pokreti, stanje mozga. Sve sto unosis u telo menja stanje svesti. Da ne menja, ti ne bi bio "b'ate kul, ovo-ono", pojacan smeh, cula i sve ostalo. To i hrana radi, pa ne mozes da razmisljas posle dobrog obroka.
Nije marihuana za svakoga, kao ni alkohol, duvan. Mozda samo u kontrolisanim kolicinama.
Jedan moj najoblji ortak koji toliko pusi marihuanu, uveren je da mu ona cini dobro, a ubija mu stanje "dobrote i razumevanja", pa je pod njom i van nje veoma nervozna osoba. Posto mu je verovatno crkla zlezda u mozgu zaduzena za dopamin, zbog preteranog lucenja pod marihuanom.
Nemojte mnogo velicati stvari koje vas cine "do jaja sam", jer ako vam je potreban stimulans da bi bili "do jaja", a pre toga ste bili takvi i bez toga, mogli bi da se zapitate, zasto ste uopste i prvi put poceli da to uzimate.

Nikola

pre 11 godina

Otvara vrata ka tezim drogama jer je ilegalna i smatra se drogom. Kad bi se trava kupovala na trafici, vremenom bi se i percepcija trave kao droge promenila.

Pedja

pre 11 godina

Bolje da je ovakva antikampanja usmerena na alkohol i cigarete nego na nešto što NE STVARA zavisnost kao što zlonamerno piše u tekstu.

biće bolje

pre 11 godina

Pa ovo nema veze sa korišćenjem marihuane u medicinske svrhe. Zašto se ne objavi studija koliko je zapravo marihuana deletvorna protiv ćelija karcinoma, i da li doprinosi u lečenju istog, a rekrativno konzumiranje ove biljke treba pustiti ljudima sami da odluče šta je za njih dobro. Sigurno nije štetnija od cigara i alkohola.

iq_67

pre 11 godina

Ja pusim svaki dan. Iskreno, ima nekih posledica. Npr, teze mi je da ustanem ujutru za posao ako uvece legnem dok sam high, ponekad sam malaksao, cesto nemam apetit ujutru. To bi otprilike bilo to sto se tice posledica. Jaču drogu sam probao i batalio jer me sutradan, posle koriscenja, baca u depresiju. Ne desava mi se cesto da zaboravljam stvari, stavise, do mnogih korisnih zaključaka u zivotu sam dosao upravo pod dejstvom marihuane. Komponujem muziku, a svaka lepa kompozicija je takodje rodjena pod dejstvom thca. Kad razmislim, za pola moje svesti mogu da se zahvalim thc-u. Naravno nikad nisam koristio kanabis kada imam obaveze, niti sam dao novac za nju pre nego za primarne potrebe. Ipak, nije za svakog. Znam slucajeve gde ljudi zanemaruju bitne stvari u zivotu zbog nje, nalazeći spas samo u njenom dejstvu. Ali to je retkost. Mislim da treba dopustiti coveku da bira sta je dobro a sta ne, jer bi mnogima ova biljka samo korist donela.

Mrtvac

pre 11 godina

20 godina vodis istrazivanje da bi utvrdio da voznja pod uticajem marihuane moze da bude losa. pazi molim te... drugo, pa sta je lose i probati druge droge? naravno, izbegavati heroin i druge otrove.

milos

pre 11 godina

Koji spin! Hahahahahahaha Pa da li ste vi bre krsteni amanzaman? A super su mi ovi puritanci sa "to je drooooga" a onda po slavama unistavaju flajke i flajke nekih brlja i komine nagutavaju se prasetine i sitnih kolaca ali drooooOOOOOOoooogga..... Licemeri talibanski.

djordje

pre 11 godina

ajmo narkomani da negiramo clanak, ma nije istina, ma alkohol i duvan su stetniji, medijska hajka, farmaceutske kuce...nista niste drugaciji od njih

onaj

pre 11 godina

Pre nego što iznesem par činjenica naveo bih da ne koristim ni duvan ni marihuanu, da ne bude zabune i lažne pretpostavke pristrasnosti.
Tokom 3.000 godina spominjanja marihuane od prvih zapisa na ovamo, ne postoji NI JEDAN zabeležen slučaj smrti od upotrebe iste. Pa ipak, marihuana je zabranjena.
Sa druge strane, na kutijama cigareta lepo piše: "Pušenje ubija", "Pušenje šteti vama i vašoj okolini", "Pušenje šteti trudnicama" .... pa IPAK cigarete se slobodno prodaju.
E sad, normalan čovek bi, suočen s ovakvim činjenicama, pretpostavio: ako je marihuana štetna, što ne napišu i za nju da je štetna i puste je u slobodnu prodaju, pa ko hoće da se truje nek se truje, zar ne? Slobodan izbor.
Zamolio bih one koji su protivnici marihuane (a da ni ne znaju zašto) da mi objasne očiglednu pristrasnost zakonodavaca na DOKAZANO štetnije cigarete (lepo piše na kutijama da pušenje UBIJA), jer meni u ovoj priči nešto smrdi (a nije dim od marihuane) :)

MajaBg

pre 11 godina

Koriscenje marihuane, istina je, moze da dovede do depersonalizacije, napada panike itd. Ali to jednostavno znaci da bi osoba kojoj se dogadjaju takvi pehovi pod uticajem marihuane trebalo da ode kod psihologa, jer marihuana samo pojacava nesto sto je vec prisutno u svesti, te se zato vise ispoljava. Dakle, kad osoba ima takve senzacije prilikom konzumiranja trave, znaci da nesto generalno nije uredu sa njom/njim, u smislu da ima neke nerealne strahove, neuroze... Takvi psiholoski poremecaji su vrlo dobro skriveni kod ljudi koji pate od istih, zato se ne ispoljavaju u svakodnevnom zivotu, ali to ne znaci da nisu prisutni. Tada marihuana poprima ulogu svojevrsnog "detektora". Kao kad bismo videli naslov u novinama npr. "Ubio zenu sekirom", a u podnaslovu "bio pod dejstvom alkohola", nije je on ubio jer se napio, vec je alkohol samo pojacao njegovu vec postojecu bolest i patologiju, koju verovatno manje-vise uspeva da sakrije od sebe i drugih kad je trezan.. A da ne govorim koliko ne mozemo da poredimo stetan uticaj alkohola na opste zdravlje coveka sa uticajem marihuane.

Jež

pre 11 godina

Uuuu, otkrili su toplu vodu! Pa štagod da se konzumira svakodnevno i u velikim količinama šteti zdravlju - sem vode :)
Ako ćemo tako da gledamo na stvar i oni koji svakodnevno pojedu dve vekne hleba škode sebi jer se goje a gojaznost je uzročnik mnogih fatalnih stanja.
O alkoholu da ne pričamo. Tačno je da marihuana, ako se konzumura svaki dan po 5,6,7 buksni izaziva promene u ličnosti i verovatno sve to što navode u tekstu u organizmu. Ne znam šta radi telu, ali ličnost svakako menja. Imam živi primer u svom okruženju. Devojka samo duva, bleji u stanu, ne radi ništa ili radi nešto bezveze tipa piramidalna prodaja, stalno u kombinaciji sa nekim smaračima sa kojima sede i duvaju. I ništa drugo.
Po mom mišljenju, ako već konzumirate bilo šta to treba da bude onda kada biste da vas nešto stimuliše, pa i tad tek ponekad. Onda se opustiš, otkačiš i bude ti lepo tih par sati. Pritom mislim na neku čašicu alkohola i eventualno džoint dva pre izlaska. I toliko.

Vladimir Pula

pre 11 godina

Ne pušim cigarete, nikad nisam, pa tako ni Maricu. Recentno sam zbog bolesti člana obitelji počeo proučavati indijsku konoplju, ulje sa i bez THCa, CBD itd. Posve je sigurno, znanstveno je dokazano i to u studijama sa imenom i prezimenom (dakle sa dokumentiranim trajanjem, količinama, uzorcima, sa točnom institucijom te znanstvenicima koji su je provodili) da ulje spomenute biljke ima veliki broj ljekovitih učinaka. Pomaze kod cijelog niza fizičkih i mentalnih oboljenja (cbd je jedini prirodni antipsihotik uopće koji postoji). Taj dio price je neosporan.
Da ne spominjem da je protein iz konoplje najprilagođeniji apsorpciji ljudskog tijela od bilo kojeg drugog, čak i od famozne sirutke koju svi konzumiraju kad bildaju.
Nažalost farmaceutskoj industriji ide jako u prilog sto se marihuana zloupotrebljava kao droga i to se koristi da se i dalje obmanjava veliki broj ljudi koji a priori osuđuju bilo kakvu upotrebu marihuane, jer je poistovjećuju sa zlom koji u njihovoj svijesti imaju sve droge.
Ali mislim da im nema vajde, svijest o tome koliko je ta biljka korisna se nezaustavljivo širi planetom.
Ne zagovaram pušenje trave, smanjivanje vlastite svijesti i bježanje iz stvarnosti na taj način me jednostavno ne zanima, ali čak i ja sam svjestan da alkohol prouzrokuje kud i kamo vise štete ljudskom rodu nego marihuana. Niko nikad nije umro direktno od pušenja marihuane, dok praktički svako nas u široj obitelji moze naci poneki primjer ozbiljnog alkoholizma pa čak i smrti.

pablik

pre 11 godina

@ferdinand "Za sve ove koji pricaju pozitivno o marihuani, neka uzmu udzbenik zvanucni udzbenik psihijatrije sa medicinskog fakulteta, pa neka iscitaju kako marihuana deluje na ljudsku psihu. I neka razgovaraju o iskustvima ljudi koji je koriste godinama. " - Ja je koristim godinama (od 2002.) i šta tačno hoćeš da ti odgovorim? Izvoli? Mogu samo da ti kažem da su udžbenike pisali oni kojima legalizacija/dekriminalizacija ne odgovara jer su kapitalisti koji zarađuju na tuđim mukama. Znaš i sam, Ferdinande, da niko od nje nije umro, šta će ti bolji razlog od tog?

Бојан Илић

pre 11 godina

- jedan od deset odraslih koji redovno puše travu postaju zavisni od nje, i oni koji je puše imaju veće šanse da pređu na teže droge
- vožanja nakon korišćenja kanabisa udvostručuje rizik od saobraćajnih udesa, isto kao kada je vozač pod dejstvom alkohola.
- trudnice koje puše marihuanu dobijaju decu manje težine po rođenju
......

-Временом корисници марихуане добијају трајне рогове које неће моћии да уклоне, једино хируршким путем који је јако ризичан.

-32. пршљен се развија невероватном брзином и корисници канабиса добијају репове.

.....
Докле бре више, чему све ово?!:-))
Где су свакодневне "студије" и забране о алкохолу, дувану, таблетама за смирење, таблетама за турбо мршављење, подмлађивање...

Када "научник" ради "студију" са туђим парама.....

sta

pre 11 godina

i nakon zavrsene studije otisao po svoj novac u fabriku alkohola. svaka negativna kampanja o marihuani je finansirana od starne alkohol industrije.

Zuki

pre 11 godina

Umerenost je vrlina. Ako preterujes i sa cistom izvorskom vodom, verovatno ce doci do nekog poremecaja. Duvam vec 25 godina, u pocetku vise, kasnije manje. I ne bih se menjao ni sa kim.

Mirjana

pre 11 godina

Znate kad su muvi odsekli krila I rekli joj da leti? Nakon sto muva nije poletela, naucnicki zakljucak je bio 'muva bez krila ne cuje'. Tako I ovde, neki procenat je presao na teske droge, zakljucak 'to je zbog marihuane'.cekajte, kako znate da se isto ne bi desilo I bez konzumiranja trave? Ja ne dimim vec pravim maslac I Tako je unosim. Pokazatelj stepena svesti covecanstva je I to sto telo, od prirode stvoreno, 'lecimo' sintetikom dok prirodne supstance ne ispitujemo adekvatno pa I kriminalizujemo

Бојан Илић

pre 11 godina

A bre, duvadzije, radite li nesto ili samo blejite ispred kompjutera i cekate neki neki clanak o MARI ? Kolko vas ima ... ?
(Ucha, 12. novembar 2014 16:45)

Провалили људи Учо да постоји нешто безопасније од бенседина и домаће ракије а "смирује" исто тако живце!:-))
Не љути се, пробај, па можда и ти кренеш да "чекаш" вести о "мари"!:-)

Liberty

pre 11 godina

Da, bas kredibilan list taj dejli mejl...
Zamolio bih prisutne pobornike legalizacije da ne upadaju u zamku drzavne regulacije, izdavanja licenci, oporezivanja, akciza i drugih vidova kaznjavanja, vec da traze jedino posteno i pravedno resenje za svaku biljku ka ovoj planeti: dekriminalizacija!

Mirjana

pre 11 godina

Udzbenike mogu pisati I oni, koji nisu dovoljno siroki duhom, da shvate dobrobiti kanabisa. Ja sam inzenjer ali nauku dozivljavam kao znatno ogranicenije polje od prirode. Nauka,pak,u svojoj gordosti pokusava da potceni sve ono sto ne moze da objasni,prihvati ili shvati. Slazem se da je najbolje biti radostan bez ikakvih stimulansa ali takvo trajno stanje I takav covek tesko da postoji. Ponekada je potrebno forsirano otvaranje da bi se covek oslobodio. Slazem se takodje da prirodne stimulanse treba koristiti samo kao podsticaj za ostvarenje ciljeva koji nas cine boljim I radosnijim. Proteci ce jos mnogo vode dok se globalno ne shvate dobrobiti thc-a a moguce je da ce je da ce te dobrobiti samo poneki moci da vide I osete. Pazite, hemoterapija koja mnogo vise ubije nego ozdravi I opet se niko zivi ne buni I ne dovodi u pitanje medicinu I farmaciju a vamo je jedna divna biljka kriminalizovana. A znate zasto? Ljudi se plase psihe :-)

Бојан Илић

pre 11 godina

pa ja bih onda trebalo da ga nemam,ali ja odbrani doktorat prosle godine. I ......... sta?
(lemy, 12. novembar 2014 16:04)

Када "провале" џиџу, можда ти и одузму докторат због "допинга"!:-))

faXcooL

pre 11 godina

Da se ne igramo igre "jeste/nije", nismo deca. Svest se menja posle 10 godina, pušio ili ne pušio. Imaš i studije koje su 20 god trajale i koje ne dokazuju nikakvu promenu u mozgu ni kod tinejdžera. Poslaću link posle. Da li pušiš travu, duvan, maslačak ili list od kupusa, štetno je za pluća svakako. ALI, kanabinoid/THC u organizmu je i te kalo koristan i to je neosporivo i nema naučnika ko sme reći suprotno. Marihuana je u upotrebi 6000 godina i sad će neki kapitalista preko medija da vam pusti foru kako ne valja? I vi se onda naložite i spamujete fb i tviter i širite priču. Trujete se sa milion kancerogenih otrova dnevno, svesno i nesvesno, a borite se protiv anti-kancerogenog. I onda kao napredna civilizacija. Nemojte te priče, molim vas. Više verujte ljudima koji su pre 5 milenijuma čekićem pisali po kamenu nego ovim "naučnicima" koji zarađuju na vama, a da niste ni svesni. Aj ćao.

Ovich

pre 11 godina

Poceo sam da pusim travu sa 17 godina. Nakon godinu dana sam postao redovni korisnik trave puseci po nekoliko puta na dan, postao sam i zavisnik od cigareta zbog iste.

Nakom 3 godine sam pao u depresiju, izgubio sve ambicije koje sam imao, vukla me je ka anti sistemskim razmisljanjima, od mene je napravila coveka koji nista nebi radio ceo zivot. Odjednom sam hteo da imam najjednostavniju mogucu existenciju sa sto manje rada. Prestao sam sport.... Sve manje i manje sam vidjao ljude.

Posle 4 godine je trava pocela da me paranoise. Nisam imao vise nikakve prijatne efekte osim ubijanja u pojam i jake paranoje.

6 meseci kasnije sam potpuno prestao da pusim travu. Trebalo je godinu dana sporta, zdrave ishrane, ponovnih izlazaka, obnavljanja kontakta sa ljudima... za vracanje u koliko toliko normalu.

Ambicije su se vratile, neke su ispunjene, ka drugim ciljevima se ide. Ali sve u svemu trava mi je upropastila jedno 4 godine zivota.

Trava je teska druga.

Aleksandar

pre 11 godina

@pablik

Menja se svest, hteo ti to ili ne. To moras da vidis da bi skapirao. Ja sam video kod 3 osobe. 3 iz razlicitih drustva.
Drugo, marihuana remeti regularni rad organizma. Primer je taj gde je najboljem ortaku okinuo dopamin. Prakticno mu je potrebna marihuana da bi ga lucio, a to sto luci, to je u mizernim kolicinama. Ovako ne.

Postao je neverovatna svadjalica i nercek.

A i istina je da, konzumenti marihuane brane istu. Kao sto ce pusac pljuge ili alkoholicar alkohol. Nema razlike. I najcrnje je sto svaki prica istu pricu. Alkoholicar - pljuge lose, droga losa. Gandza-man - alkohol los, pljuge lose. Pusac - alkohol los, droge lose. I naravno postoje kombinacije - pljuga - gandza - alkohol.
Ali opet se brane stvari koje apsolutno nisu potrebne u tim merama koje ljudi brane. Pa pobogu, ljudi koji puse gandzu, puse je najamnje jednom dnevno. Ne racunam vikend/mesecni relaks. Nego bas prave konzumente.
Ima primera - ja sam zavsrio faks, radim u dobroj firmi i pusim gandzu. To je slucaj jedan u milion. Jer gandza na svakog drugacije reaguje, kao sto svako vidi crvenu boju u drugoj nijansi. Neko ce zavrsiti faks, neko ce zavrsiti na tezim drogama, neko ce da se isparanoise, neko ce da otupvai, neko ce postati inteligentniji. Shvatite, nema pravila i ne mozete da je generalizujete. Jedina generalizacija je kontrolisano davanje u obliku leka, to nije pusenje, nego cista smola koja se guta.

Goran

pre 11 godina

"...i oni koji je puše imaju veće šanse da pređu na teže droge" ... Po toj logici, duvan je preduslov za marihuanu, a one zvake-cigarete su preduslov za duvan. Tako da su zvake u stvari za sve krive.

Berlinac

pre 11 godina

... a koliko nas bi mozda probalo neke druge , mozda jace droge , da nije trave . Evo , generacija mojih roditelja , sve sam alkoholicar ...

pablik

pre 11 godina

@(Aleksandar, 12. novembar 2014 11:26) "Slazem se da moze biti relaksant, i da ulje leci mnoge probleme, cak i veoma opasne probleme. Ali, neki ljudi ne mogu da podnesu marihuanu, pa nastaje anksioznost/panika. Desava se da se promeni licnost, ne mislim na gore, da je neko manijak, nego jednostavno se menja licnost, koja je paranoicna, panicna, govor, pokreti, stanje mozga." - Gubiš kompas. Prvo, ličnost, ako se i menja, menja se trenutno, dok traje dejstvo. Dalje, i kikiriki i limun se preporučuju za normalan rad organizma, ali to ne znači da treba da ih konzumiraju ljudi koji su alergični. Isto tako i sa travom. Prilikom konzumiranja, neke stvari iz podsvesti prelaze u svest i ono što potiskuješ ispliva na površinu. Tako da je to opet beneficija, ali ljudima koji beže od stvarnosti to ne ide na ruku. Ali to je lični izbor. Niko ih ne tera, ali nikakav zakon im ne može ni zabraniti, isto kao i alkohol. Inače, vrlo si subjektivno iskomentarisao. Postoji mnogo vrsta trave, neke izazivaju pospanost, neke smeh, neke otvaraju apetit, neke podstiču kreativnost itd. Tvrdim da svako može naći svoju sortu, ali ako konstantno uzimaš prskane "albanke", šta možeš dobro očekivati?

Damjan

pre 11 godina

Obzirom da sam ziveo sa likom koji je petnaestak godina svakodnevno dimanio marihuanu (od svoje 13. godine), mogu da potvrdim da je tacno :)) sav je bio spor, kapiranje nula i sl.

@Aleksandar

pre 11 godina

nemas blage veze.
svi, ali bas svi intelektualci koje ja poznajem su povremeni konzumenti i praktično niko ne duva svakodnevno. neki koje poznajem duvaju skoro svakodnevno i vrlo su uspesni u poslu koji rade, jedan je direktor i suvlasnik dve IT firme, a jedna je asistentkinja na (pravom, a ne srpskom fake) fakultetu.
Ljudi postaju svadjalice ne zato što duvaju nego zato što prolazi vreme, a pametni su pa kapiraju svet sve bolje i bolje. I što ga bolje kapiraju više im vi debili puni predrasuda idete ne živce.

dans jeste sutra nije

pre 11 godina

@(ferdinand, 12. novembar 2014 16:50)
Ej, Ferdinande, Američka Psihijatrijska Asocijacija je do 1974 godine klasifikovala homoseksualizam kao psihičku bolest. Frojd je tvrdio da su paranoja i homoseksualnost nerazdvojive. Šta kažeš na to? Sve zvanični dokumenti.
Jel bi se iznenadio da sutra zvanično kažu (priznaju) da marihuana i nije tako loša kao što su je naduvali u zvaničnim medicinskim dokumentima (svaka sličnost s duvanjem je slučajna) :)

novi porok za nove ovce

pre 11 godina

Glavni argument narkomana je uvek pa tako je i sa cigarama i alkoholom. Znači po vama jedno zlo opravdava korišćenje drugog zla?? Svetu su trebale decenije da počne da iskorenjuje pušenje (duvana) a sada da doda još jedno zlo? Ova masovna poulizacija marihuane me neodoljivo podseća na uvođenje duvana kada je bilo "cool" da imate cigaru u ustima i niko nije razmišljao o posledicama. Kao što je duvanska mafija decenijam gurala duvan sada se to radi sa marihuanom. Naravno u oba slučaja zbog ogromne zarade. A vi kao ovce ponavljajte kako nije štetna jer vam reko drug koji puši da mu nije ništa. Šokira me agresija onih koji duvaju pri samom pomenu da je marihuana štetna. Delujete kao sekta gora od SNS botova koja uporno ponavlja da nije loša dok i sama u to ne poveruje. Smirite se malo što ste toliko napeti? Pa vi kažete da vas marihuana umiruje? Ja to ne vidim iz vaših komentara. Vidim užasan bes i frustraciju.

Nemanja

pre 11 godina

(novi porok za nove ovce, 12. novembar 2014 15:09)

Glupost, ograničenost i odbijanje da se čovek obrazuje izaziva bes i frustraciju kod svake pametne osobe, to je normalna pojava. Kad tako pogledaš, vi ste najviše i krivi - kad bi se trudili da budete malo manje neuki, mi bi se manje nervirali, pa i manje duvali.

majla

pre 11 godina

Procitajte malo o upotrebi medicinske marihuane pre nego sto sudite.
Nije rec o duvanju nego o upotrebi ulja od marihuane oralno!!!
Marihuana ne stvara zavisnost alkohol i duvan da!
Od marihuane niko nije umro od alkohola i duvana jeste!

U izraelu se vec koristi legalno u bolnicama kao lek!!! Zasto su jevreji uvek pametniji od svih?!

Oni koji imaju nus pojave treba da se zapitaju sta uopste koriste - mozda neku albanku sa milion primesa svega i svacega!

avetinja

pre 11 godina

Nije ovo daleko od istine. Znam puno ljudi koje prepoznajem u ovom tekstu. To su ljudi u poznim tridesetim, dakle duvaju dvadeset, i vise, godina. Cesto su paranoicni, neprijatni, otudjeni. U stvari, jedino su raspolozeni kad su naduvani. Ali o onda su nekako u svom svetu. Zamislite kako je njihovim partnerima. A sto se tice parova koji dele tu naviku, i njih znam dosta. Uglavnom bezuspesno pokusavaju da ( vestackom oplodnjom) dobiju decu... Ovo se sve odnosi, naravno, na one sto svakodnevno, godinama to rade...

ferdinand

pre 11 godina

Za sve ove koji pricaju pozitivno o marihuani, neka uzmu udzbenik zvanucni udzbenik psihijatrije sa medicinskog fakulteta, pa neka iscitaju kako marihuana deluje na ljudsku psihu. I neka razgovaraju o iskustvima ljudi koji je koriste godinama. To sto su duvan i alkohol legalizovani, dva zla, nije argument da bi se legalizovala i marihuana. Zar nam jos zla fali? U medicinske svrhe, da, za slobodnu prodaju, svakaki ne.

ferdinand

pre 11 godina

@pabalik i @danas jeste sutra nije

Onda i ja mogu da kazem da sad pisu dobro o marihuani neki kojima to odgovara
? Pisu pozitivne studije i pune medije pricama o marihuani, o njenom blagotvornom dejstvu. Svasta covek moze da procita od vas... Tim principom sami sebe pokopavate. Znate i vi dobro da je marihuana jos jedno zlo, bas kao alkohol i cigarete. A nemam ja sta tebe da pitam kako se osecas posle tolikih godina konzumacije marihuane, jer vec znam,posto sam sa mnogo njih razgovarao, godinu dana, svake nedelje, na vezbama iz psihijatrije. Dva ili tri legalizovana zla, nisu argument za legalizaciju ostalih. Ponavljam, u medicinske svrhe da, za svakodnevnu upotrebu,ne.

hahaha

pre 11 godina

a 9 od 10 komentara na ovaj clanak su od "uzivaoca" kanabisa. branioci prava na "uzivanje"! i njihove tvrdnje da naucni dokaz nije tacan potice od nesposobnosti suocavanja sa realnosti, uostalom zato i konzumiraju opijate - da ne bi bili "prisutni".
i, nije tema ni medij, ni alkohol, ni cigara, ni pozitivna strana konzumacije kanabisa (recimo smanjenje bola, ili "zarada"), nego dokazana stetnost marihuane.

Swedenonline

pre 11 godina

Pa u ovom tekstu bista novo, nasi zagovornici marihuane su dokaz, njih marihuana leci, dok u stvarnosti odumiru delovi mozga odgovorni za recepcije anomalija u telu. ? Elem, ako neznas da te boli, neboli. :p

djordje

pre 11 godina

ajmo narkomani da negiramo clanak, ma nije istina, ma alkohol i duvan su stetniji, medijska hajka, farmaceutske kuce...nista niste drugaciji od njih

pablik

pre 11 godina

Demonizacija na delu. "Kanabis stvara zavisnost, izaziva mentalne probleme kod korisnika i otvara vrata korišćenju teških droga." Najveća glupost ikada. To otvaranje vrata ka težim drogama im je zadnja slamka za koju se hvataju, a to stoji i u udžbenicims. To je individualno i ne sme se generalizovati, a oni sve stavljaju u isti koš. Da je istina, ne bi živeli u vremenu masovne dekriminalizacije i legalizacije na globalnom nivou. Slažem se da je svako izlaganje dimu štetno, ali beneficije THC-a su ogromne i oni to znaju. A gde je ulje u tekstu? Nema ga, jer im ne ide na ruku da se lečite sami, nego da dajete novac njima - farmaceutskoj mafiji.

novi porok za nove ovce

pre 11 godina

Glavni argument narkomana je uvek pa tako je i sa cigarama i alkoholom. Znači po vama jedno zlo opravdava korišćenje drugog zla?? Svetu su trebale decenije da počne da iskorenjuje pušenje (duvana) a sada da doda još jedno zlo? Ova masovna poulizacija marihuane me neodoljivo podseća na uvođenje duvana kada je bilo "cool" da imate cigaru u ustima i niko nije razmišljao o posledicama. Kao što je duvanska mafija decenijam gurala duvan sada se to radi sa marihuanom. Naravno u oba slučaja zbog ogromne zarade. A vi kao ovce ponavljajte kako nije štetna jer vam reko drug koji puši da mu nije ništa. Šokira me agresija onih koji duvaju pri samom pomenu da je marihuana štetna. Delujete kao sekta gora od SNS botova koja uporno ponavlja da nije loša dok i sama u to ne poveruje. Smirite se malo što ste toliko napeti? Pa vi kažete da vas marihuana umiruje? Ja to ne vidim iz vaših komentara. Vidim užasan bes i frustraciju.

avetinja

pre 11 godina

Nije ovo daleko od istine. Znam puno ljudi koje prepoznajem u ovom tekstu. To su ljudi u poznim tridesetim, dakle duvaju dvadeset, i vise, godina. Cesto su paranoicni, neprijatni, otudjeni. U stvari, jedino su raspolozeni kad su naduvani. Ali o onda su nekako u svom svetu. Zamislite kako je njihovim partnerima. A sto se tice parova koji dele tu naviku, i njih znam dosta. Uglavnom bezuspesno pokusavaju da ( vestackom oplodnjom) dobiju decu... Ovo se sve odnosi, naravno, na one sto svakodnevno, godinama to rade...

Ovich

pre 11 godina

Poceo sam da pusim travu sa 17 godina. Nakon godinu dana sam postao redovni korisnik trave puseci po nekoliko puta na dan, postao sam i zavisnik od cigareta zbog iste.

Nakom 3 godine sam pao u depresiju, izgubio sve ambicije koje sam imao, vukla me je ka anti sistemskim razmisljanjima, od mene je napravila coveka koji nista nebi radio ceo zivot. Odjednom sam hteo da imam najjednostavniju mogucu existenciju sa sto manje rada. Prestao sam sport.... Sve manje i manje sam vidjao ljude.

Posle 4 godine je trava pocela da me paranoise. Nisam imao vise nikakve prijatne efekte osim ubijanja u pojam i jake paranoje.

6 meseci kasnije sam potpuno prestao da pusim travu. Trebalo je godinu dana sporta, zdrave ishrane, ponovnih izlazaka, obnavljanja kontakta sa ljudima... za vracanje u koliko toliko normalu.

Ambicije su se vratile, neke su ispunjene, ka drugim ciljevima se ide. Ali sve u svemu trava mi je upropastila jedno 4 godine zivota.

Trava je teska druga.

Aleksandar

pre 11 godina

@pablik

E kada bi ti video ljude kojima se menja licnost prilikom konzumacije marihuane, ne bi tako pricao. I ja sam puranjo dzidzu sa drustvom, veoma davno, neki su prestali, neki nastavili. Ja sam isto prestao, jer mi ne treba dzidza da bi se zabavio ili bilo sta. Slazem se da moze biti relaksant, i da ulje leci mnoge probleme, cak i veoma opasne probleme. Ali, neki ljudi ne mogu da podnesu marihuanu, pa nastaje anksioznost/panika. Desava se da se promeni licnost, ne mislim na gore, da je neko manijak, nego jednostavno se menja licnost, koja je paranoicna, panicna, govor, pokreti, stanje mozga. Sve sto unosis u telo menja stanje svesti. Da ne menja, ti ne bi bio "b'ate kul, ovo-ono", pojacan smeh, cula i sve ostalo. To i hrana radi, pa ne mozes da razmisljas posle dobrog obroka.
Nije marihuana za svakoga, kao ni alkohol, duvan. Mozda samo u kontrolisanim kolicinama.
Jedan moj najoblji ortak koji toliko pusi marihuanu, uveren je da mu ona cini dobro, a ubija mu stanje "dobrote i razumevanja", pa je pod njom i van nje veoma nervozna osoba. Posto mu je verovatno crkla zlezda u mozgu zaduzena za dopamin, zbog preteranog lucenja pod marihuanom.
Nemojte mnogo velicati stvari koje vas cine "do jaja sam", jer ako vam je potreban stimulans da bi bili "do jaja", a pre toga ste bili takvi i bez toga, mogli bi da se zapitate, zasto ste uopste i prvi put poceli da to uzimate.

dunda

pre 11 godina

Niko ne može da kaže da je korisna ili da nema štetna dejstva, ali realno o duvanu ili alkoholu bi mogao lagano da se napiše 30 puta gori članak pa se opet nalaze bukvalno na svakom ćošku. O tome se radi.

debela

pre 11 godina

Necu mnogo da davim, kratko cu se osvrnuti na zakljucke ove "studije"...
-nakon 17 godina skoro svakodnevnog pusenja marihuane, jednog dana sam prestao i sta god ko pricao, nisam osetio nikakve krize i slicne nuspojave
-nisam u medjuvremenu razvio nikakve psiholoske poremecaje
-bio sam medju najboljim ucenicima u srednjoj skoli, barem u mom razredu gde je vecina ucenika iz iste, a i po koji profesor znao da redovno konzumiram marihuanu
-nisam presao na teze droge jer nisam retardiran da ucinim to, marihuana mi je uvek bila dovoljna
-skoro sam obnovio vozacku dozvolu koja je istekla i tokom njenog trajanja nisam imao ni jedan sudar, nacinio ni jedan prekrsaj
-nisam bio trudan nikada, nisam kompetentan da to komentarisem

takodje napomenuo bih da radim od svoje 16 godine, znam da se brinem o sebi, uredan sam i cist, imam devojku sa kojom planiram porodicu i genijalnog kucnog ljubimca, u sjajnim odnosima sa porodicom i prijateljima... zato, ne plasite bzvz narod, znate svi ko ima koristi od kakvih idiotskih medijskih informacija, slobodno razmisljajte svojom glavom!
PEACE!

bojan

pre 11 godina

gluposti, na kom je uzorku radio
prof. Vejn Hol koloko ljudi je dobuilo shizofreniju i preslo na jace droge zbog toga sto je konzumiralo maruihuanu??? da mu se nije manjipo mozak od glupoasti?

hahaha

pre 11 godina

a 9 od 10 komentara na ovaj clanak su od "uzivaoca" kanabisa. branioci prava na "uzivanje"! i njihove tvrdnje da naucni dokaz nije tacan potice od nesposobnosti suocavanja sa realnosti, uostalom zato i konzumiraju opijate - da ne bi bili "prisutni".
i, nije tema ni medij, ni alkohol, ni cigara, ni pozitivna strana konzumacije kanabisa (recimo smanjenje bola, ili "zarada"), nego dokazana stetnost marihuane.

Swedenonline

pre 11 godina

Pa u ovom tekstu bista novo, nasi zagovornici marihuane su dokaz, njih marihuana leci, dok u stvarnosti odumiru delovi mozga odgovorni za recepcije anomalija u telu. ? Elem, ako neznas da te boli, neboli. :p

Bozon

pre 11 godina

Pozivam uvažeme novinare koji pišu, ili prevode ovakve tekstove da prouče istoriju i otkriju nam kako je, zašto i na koji način zabranjena upotreba marihuane, koja se do tada svuda u svetu koristila legalno, a njenih derivata je nbajviše upravo bilo u apotekama gde se prodavala kao lek. Mogli bi malo da pročešljaju i pozadinu zabrane upotrebe koja se odnosi na kontrolu uvoza lekova u Americi, i za kraj, argumente sa kojima je kanabis kao industrijska i lekovtia billja kriminalizovana. Kanabis izaziva da žene slušaju džez i seksualno opšte sa crncima. Eto to su im bili argumenti u američkom kongresu. Inače, imam prijatelja programera koji duva ceo život. Najpametniji čovek kog znam. Fantastično skoncentrisan na svaki posao, živi bez stresa, pedantan, pragmatičan i izvanrendan programer koji se razume i radi na najnovijim tehnologijama. Ni meni kanabis nije loš, mada mi je malo dosadila pa je više ne konzumiram. Dok vi pišete ovakve presmešne tekstove, ljudi se u svetu leče od neizlečivih bolesti i otkrivaju iznova lekovitost kanabisa koja je pre nekih 100 godina zabranjena, da ponovim, jer tera žene da slušaju džez i seksualno opšte sa crncima.

Berlinac

pre 11 godina

Auuu , pa ovo je stvarno vrhunac gluposti , a gospodin koji ovo tvrdi je sigurno placenik farma industrije . Ipak , uskoro ce morati da pojede svoje reci .

ferdinand

pre 11 godina

Za sve ove koji pricaju pozitivno o marihuani, neka uzmu udzbenik zvanucni udzbenik psihijatrije sa medicinskog fakulteta, pa neka iscitaju kako marihuana deluje na ljudsku psihu. I neka razgovaraju o iskustvima ljudi koji je koriste godinama. To sto su duvan i alkohol legalizovani, dva zla, nije argument da bi se legalizovala i marihuana. Zar nam jos zla fali? U medicinske svrhe, da, za slobodnu prodaju, svakaki ne.

Damjan

pre 11 godina

Obzirom da sam ziveo sa likom koji je petnaestak godina svakodnevno dimanio marihuanu (od svoje 13. godine), mogu da potvrdim da je tacno :)) sav je bio spor, kapiranje nula i sl.

Mrtvac

pre 11 godina

20 godina vodis istrazivanje da bi utvrdio da voznja pod uticajem marihuane moze da bude losa. pazi molim te... drugo, pa sta je lose i probati druge droge? naravno, izbegavati heroin i druge otrove.

Nemanja

pre 11 godina

Čekaj malo, istraživanje je vršeno na odraslim osobama koje su pušile TRI PUTA DNEVNO? SVAKI DAN? Znate li vi koliko je to trave? To je kao da kažete da je crno vino izuzetno štetno po zdravlje i vodi teškim drogama ako svaki dan pijete po litru i po! Znači da je bilo potrebno 20 godina da se utvrdi da ogromne količine trave loše utiču po organizam, sjajan posao momci.

ferdinand

pre 11 godina

@pabalik i @danas jeste sutra nije

Onda i ja mogu da kazem da sad pisu dobro o marihuani neki kojima to odgovara
? Pisu pozitivne studije i pune medije pricama o marihuani, o njenom blagotvornom dejstvu. Svasta covek moze da procita od vas... Tim principom sami sebe pokopavate. Znate i vi dobro da je marihuana jos jedno zlo, bas kao alkohol i cigarete. A nemam ja sta tebe da pitam kako se osecas posle tolikih godina konzumacije marihuane, jer vec znam,posto sam sa mnogo njih razgovarao, godinu dana, svake nedelje, na vezbama iz psihijatrije. Dva ili tri legalizovana zla, nisu argument za legalizaciju ostalih. Ponavljam, u medicinske svrhe da, za svakodnevnu upotrebu,ne.

Nikola

pre 11 godina

Otvara vrata ka tezim drogama jer je ilegalna i smatra se drogom. Kad bi se trava kupovala na trafici, vremenom bi se i percepcija trave kao droge promenila.

Odlomak iz lektire...

pre 11 godina

Zašto ne navode koja marihuana je korišćena u tih dvadeset Godina? Sumnjam da su isti rezultati neke brendirane marihuane, medicinske i 'albanke'. A zamislite mozak nekoga ko pije svakodnevno najskuplji viski, domaću rakiju ili zozovaču... Kako god okrenemo slažem se u jednom, preterivanje, svakodnevno korišćenje opijata svih vrsta ne valja, ali povremeno ne može da škodi... odo da popijem čašu vina za cirkulaciju, doktor mi preporučio...

Pedja

pre 11 godina

Bolje da je ovakva antikampanja usmerena na alkohol i cigarete nego na nešto što NE STVARA zavisnost kao što zlonamerno piše u tekstu.

iq_67

pre 11 godina

Ja pusim svaki dan. Iskreno, ima nekih posledica. Npr, teze mi je da ustanem ujutru za posao ako uvece legnem dok sam high, ponekad sam malaksao, cesto nemam apetit ujutru. To bi otprilike bilo to sto se tice posledica. Jaču drogu sam probao i batalio jer me sutradan, posle koriscenja, baca u depresiju. Ne desava mi se cesto da zaboravljam stvari, stavise, do mnogih korisnih zaključaka u zivotu sam dosao upravo pod dejstvom marihuane. Komponujem muziku, a svaka lepa kompozicija je takodje rodjena pod dejstvom thca. Kad razmislim, za pola moje svesti mogu da se zahvalim thc-u. Naravno nikad nisam koristio kanabis kada imam obaveze, niti sam dao novac za nju pre nego za primarne potrebe. Ipak, nije za svakog. Znam slucajeve gde ljudi zanemaruju bitne stvari u zivotu zbog nje, nalazeći spas samo u njenom dejstvu. Ali to je retkost. Mislim da treba dopustiti coveku da bira sta je dobro a sta ne, jer bi mnogima ova biljka samo korist donela.

Бојан Илић

pre 11 godina

- jedan od deset odraslih koji redovno puše travu postaju zavisni od nje, i oni koji je puše imaju veće šanse da pređu na teže droge
- vožanja nakon korišćenja kanabisa udvostručuje rizik od saobraćajnih udesa, isto kao kada je vozač pod dejstvom alkohola.
- trudnice koje puše marihuanu dobijaju decu manje težine po rođenju
......

-Временом корисници марихуане добијају трајне рогове које неће моћии да уклоне, једино хируршким путем који је јако ризичан.

-32. пршљен се развија невероватном брзином и корисници канабиса добијају репове.

.....
Докле бре више, чему све ово?!:-))
Где су свакодневне "студије" и забране о алкохолу, дувану, таблетама за смирење, таблетама за турбо мршављење, подмлађивање...

Када "научник" ради "студију" са туђим парама.....

Aleksandar

pre 11 godina

@pablik

Menja se svest, hteo ti to ili ne. To moras da vidis da bi skapirao. Ja sam video kod 3 osobe. 3 iz razlicitih drustva.
Drugo, marihuana remeti regularni rad organizma. Primer je taj gde je najboljem ortaku okinuo dopamin. Prakticno mu je potrebna marihuana da bi ga lucio, a to sto luci, to je u mizernim kolicinama. Ovako ne.

Postao je neverovatna svadjalica i nercek.

A i istina je da, konzumenti marihuane brane istu. Kao sto ce pusac pljuge ili alkoholicar alkohol. Nema razlike. I najcrnje je sto svaki prica istu pricu. Alkoholicar - pljuge lose, droga losa. Gandza-man - alkohol los, pljuge lose. Pusac - alkohol los, droge lose. I naravno postoje kombinacije - pljuga - gandza - alkohol.
Ali opet se brane stvari koje apsolutno nisu potrebne u tim merama koje ljudi brane. Pa pobogu, ljudi koji puse gandzu, puse je najamnje jednom dnevno. Ne racunam vikend/mesecni relaks. Nego bas prave konzumente.
Ima primera - ja sam zavsrio faks, radim u dobroj firmi i pusim gandzu. To je slucaj jedan u milion. Jer gandza na svakog drugacije reaguje, kao sto svako vidi crvenu boju u drugoj nijansi. Neko ce zavrsiti faks, neko ce zavrsiti na tezim drogama, neko ce da se isparanoise, neko ce da otupvai, neko ce postati inteligentniji. Shvatite, nema pravila i ne mozete da je generalizujete. Jedina generalizacija je kontrolisano davanje u obliku leka, to nije pusenje, nego cista smola koja se guta.

dans jeste sutra nije

pre 11 godina

@(ferdinand, 12. novembar 2014 16:50)
Ej, Ferdinande, Američka Psihijatrijska Asocijacija je do 1974 godine klasifikovala homoseksualizam kao psihičku bolest. Frojd je tvrdio da su paranoja i homoseksualnost nerazdvojive. Šta kažeš na to? Sve zvanični dokumenti.
Jel bi se iznenadio da sutra zvanično kažu (priznaju) da marihuana i nije tako loša kao što su je naduvali u zvaničnim medicinskim dokumentima (svaka sličnost s duvanjem je slučajna) :)

milos

pre 11 godina

Koji spin! Hahahahahahaha Pa da li ste vi bre krsteni amanzaman? A super su mi ovi puritanci sa "to je drooooga" a onda po slavama unistavaju flajke i flajke nekih brlja i komine nagutavaju se prasetine i sitnih kolaca ali drooooOOOOOOoooogga..... Licemeri talibanski.

majla

pre 11 godina

Procitajte malo o upotrebi medicinske marihuane pre nego sto sudite.
Nije rec o duvanju nego o upotrebi ulja od marihuane oralno!!!
Marihuana ne stvara zavisnost alkohol i duvan da!
Od marihuane niko nije umro od alkohola i duvana jeste!

U izraelu se vec koristi legalno u bolnicama kao lek!!! Zasto su jevreji uvek pametniji od svih?!

Oni koji imaju nus pojave treba da se zapitaju sta uopste koriste - mozda neku albanku sa milion primesa svega i svacega!

biće bolje

pre 11 godina

Pa ovo nema veze sa korišćenjem marihuane u medicinske svrhe. Zašto se ne objavi studija koliko je zapravo marihuana deletvorna protiv ćelija karcinoma, i da li doprinosi u lečenju istog, a rekrativno konzumiranje ove biljke treba pustiti ljudima sami da odluče šta je za njih dobro. Sigurno nije štetnija od cigara i alkohola.

Бојан Илић

pre 11 godina

A bre, duvadzije, radite li nesto ili samo blejite ispred kompjutera i cekate neki neki clanak o MARI ? Kolko vas ima ... ?
(Ucha, 12. novembar 2014 16:45)

Провалили људи Учо да постоји нешто безопасније од бенседина и домаће ракије а "смирује" исто тако живце!:-))
Не љути се, пробај, па можда и ти кренеш да "чекаш" вести о "мари"!:-)

pablik

pre 11 godina

@ferdinand "Za sve ove koji pricaju pozitivno o marihuani, neka uzmu udzbenik zvanucni udzbenik psihijatrije sa medicinskog fakulteta, pa neka iscitaju kako marihuana deluje na ljudsku psihu. I neka razgovaraju o iskustvima ljudi koji je koriste godinama. " - Ja je koristim godinama (od 2002.) i šta tačno hoćeš da ti odgovorim? Izvoli? Mogu samo da ti kažem da su udžbenike pisali oni kojima legalizacija/dekriminalizacija ne odgovara jer su kapitalisti koji zarađuju na tuđim mukama. Znaš i sam, Ferdinande, da niko od nje nije umro, šta će ti bolji razlog od tog?

faXcooL

pre 11 godina

Da se ne igramo igre "jeste/nije", nismo deca. Svest se menja posle 10 godina, pušio ili ne pušio. Imaš i studije koje su 20 god trajale i koje ne dokazuju nikakvu promenu u mozgu ni kod tinejdžera. Poslaću link posle. Da li pušiš travu, duvan, maslačak ili list od kupusa, štetno je za pluća svakako. ALI, kanabinoid/THC u organizmu je i te kalo koristan i to je neosporivo i nema naučnika ko sme reći suprotno. Marihuana je u upotrebi 6000 godina i sad će neki kapitalista preko medija da vam pusti foru kako ne valja? I vi se onda naložite i spamujete fb i tviter i širite priču. Trujete se sa milion kancerogenih otrova dnevno, svesno i nesvesno, a borite se protiv anti-kancerogenog. I onda kao napredna civilizacija. Nemojte te priče, molim vas. Više verujte ljudima koji su pre 5 milenijuma čekićem pisali po kamenu nego ovim "naučnicima" koji zarađuju na vama, a da niste ni svesni. Aj ćao.

Zuki

pre 11 godina

Umerenost je vrlina. Ako preterujes i sa cistom izvorskom vodom, verovatno ce doci do nekog poremecaja. Duvam vec 25 godina, u pocetku vise, kasnije manje. I ne bih se menjao ni sa kim.

Nemanja

pre 11 godina

(novi porok za nove ovce, 12. novembar 2014 15:09)

Glupost, ograničenost i odbijanje da se čovek obrazuje izaziva bes i frustraciju kod svake pametne osobe, to je normalna pojava. Kad tako pogledaš, vi ste najviše i krivi - kad bi se trudili da budete malo manje neuki, mi bi se manje nervirali, pa i manje duvali.

@Aleksandar

pre 11 godina

nemas blage veze.
svi, ali bas svi intelektualci koje ja poznajem su povremeni konzumenti i praktično niko ne duva svakodnevno. neki koje poznajem duvaju skoro svakodnevno i vrlo su uspesni u poslu koji rade, jedan je direktor i suvlasnik dve IT firme, a jedna je asistentkinja na (pravom, a ne srpskom fake) fakultetu.
Ljudi postaju svadjalice ne zato što duvaju nego zato što prolazi vreme, a pametni su pa kapiraju svet sve bolje i bolje. I što ga bolje kapiraju više im vi debili puni predrasuda idete ne živce.

sta

pre 11 godina

i nakon zavrsene studije otisao po svoj novac u fabriku alkohola. svaka negativna kampanja o marihuani je finansirana od starne alkohol industrije.

Mirjana

pre 11 godina

Udzbenike mogu pisati I oni, koji nisu dovoljno siroki duhom, da shvate dobrobiti kanabisa. Ja sam inzenjer ali nauku dozivljavam kao znatno ogranicenije polje od prirode. Nauka,pak,u svojoj gordosti pokusava da potceni sve ono sto ne moze da objasni,prihvati ili shvati. Slazem se da je najbolje biti radostan bez ikakvih stimulansa ali takvo trajno stanje I takav covek tesko da postoji. Ponekada je potrebno forsirano otvaranje da bi se covek oslobodio. Slazem se takodje da prirodne stimulanse treba koristiti samo kao podsticaj za ostvarenje ciljeva koji nas cine boljim I radosnijim. Proteci ce jos mnogo vode dok se globalno ne shvate dobrobiti thc-a a moguce je da ce je da ce te dobrobiti samo poneki moci da vide I osete. Pazite, hemoterapija koja mnogo vise ubije nego ozdravi I opet se niko zivi ne buni I ne dovodi u pitanje medicinu I farmaciju a vamo je jedna divna biljka kriminalizovana. A znate zasto? Ljudi se plase psihe :-)

pablik

pre 11 godina

@(Aleksandar, 12. novembar 2014 11:26) "Slazem se da moze biti relaksant, i da ulje leci mnoge probleme, cak i veoma opasne probleme. Ali, neki ljudi ne mogu da podnesu marihuanu, pa nastaje anksioznost/panika. Desava se da se promeni licnost, ne mislim na gore, da je neko manijak, nego jednostavno se menja licnost, koja je paranoicna, panicna, govor, pokreti, stanje mozga." - Gubiš kompas. Prvo, ličnost, ako se i menja, menja se trenutno, dok traje dejstvo. Dalje, i kikiriki i limun se preporučuju za normalan rad organizma, ali to ne znači da treba da ih konzumiraju ljudi koji su alergični. Isto tako i sa travom. Prilikom konzumiranja, neke stvari iz podsvesti prelaze u svest i ono što potiskuješ ispliva na površinu. Tako da je to opet beneficija, ali ljudima koji beže od stvarnosti to ne ide na ruku. Ali to je lični izbor. Niko ih ne tera, ali nikakav zakon im ne može ni zabraniti, isto kao i alkohol. Inače, vrlo si subjektivno iskomentarisao. Postoji mnogo vrsta trave, neke izazivaju pospanost, neke smeh, neke otvaraju apetit, neke podstiču kreativnost itd. Tvrdim da svako može naći svoju sortu, ali ako konstantno uzimaš prskane "albanke", šta možeš dobro očekivati?

MajaBg

pre 11 godina

Koriscenje marihuane, istina je, moze da dovede do depersonalizacije, napada panike itd. Ali to jednostavno znaci da bi osoba kojoj se dogadjaju takvi pehovi pod uticajem marihuane trebalo da ode kod psihologa, jer marihuana samo pojacava nesto sto je vec prisutno u svesti, te se zato vise ispoljava. Dakle, kad osoba ima takve senzacije prilikom konzumiranja trave, znaci da nesto generalno nije uredu sa njom/njim, u smislu da ima neke nerealne strahove, neuroze... Takvi psiholoski poremecaji su vrlo dobro skriveni kod ljudi koji pate od istih, zato se ne ispoljavaju u svakodnevnom zivotu, ali to ne znaci da nisu prisutni. Tada marihuana poprima ulogu svojevrsnog "detektora". Kao kad bismo videli naslov u novinama npr. "Ubio zenu sekirom", a u podnaslovu "bio pod dejstvom alkohola", nije je on ubio jer se napio, vec je alkohol samo pojacao njegovu vec postojecu bolest i patologiju, koju verovatno manje-vise uspeva da sakrije od sebe i drugih kad je trezan.. A da ne govorim koliko ne mozemo da poredimo stetan uticaj alkohola na opste zdravlje coveka sa uticajem marihuane.

Jež

pre 11 godina

Uuuu, otkrili su toplu vodu! Pa štagod da se konzumira svakodnevno i u velikim količinama šteti zdravlju - sem vode :)
Ako ćemo tako da gledamo na stvar i oni koji svakodnevno pojedu dve vekne hleba škode sebi jer se goje a gojaznost je uzročnik mnogih fatalnih stanja.
O alkoholu da ne pričamo. Tačno je da marihuana, ako se konzumura svaki dan po 5,6,7 buksni izaziva promene u ličnosti i verovatno sve to što navode u tekstu u organizmu. Ne znam šta radi telu, ali ličnost svakako menja. Imam živi primer u svom okruženju. Devojka samo duva, bleji u stanu, ne radi ništa ili radi nešto bezveze tipa piramidalna prodaja, stalno u kombinaciji sa nekim smaračima sa kojima sede i duvaju. I ništa drugo.
Po mom mišljenju, ako već konzumirate bilo šta to treba da bude onda kada biste da vas nešto stimuliše, pa i tad tek ponekad. Onda se opustiš, otkačiš i bude ti lepo tih par sati. Pritom mislim na neku čašicu alkohola i eventualno džoint dva pre izlaska. I toliko.

Бојан Илић

pre 11 godina

pa ja bih onda trebalo da ga nemam,ali ja odbrani doktorat prosle godine. I ......... sta?
(lemy, 12. novembar 2014 16:04)

Када "провале" џиџу, можда ти и одузму докторат због "допинга"!:-))

Liberty

pre 11 godina

Da, bas kredibilan list taj dejli mejl...
Zamolio bih prisutne pobornike legalizacije da ne upadaju u zamku drzavne regulacije, izdavanja licenci, oporezivanja, akciza i drugih vidova kaznjavanja, vec da traze jedino posteno i pravedno resenje za svaku biljku ka ovoj planeti: dekriminalizacija!

onaj

pre 11 godina

Pre nego što iznesem par činjenica naveo bih da ne koristim ni duvan ni marihuanu, da ne bude zabune i lažne pretpostavke pristrasnosti.
Tokom 3.000 godina spominjanja marihuane od prvih zapisa na ovamo, ne postoji NI JEDAN zabeležen slučaj smrti od upotrebe iste. Pa ipak, marihuana je zabranjena.
Sa druge strane, na kutijama cigareta lepo piše: "Pušenje ubija", "Pušenje šteti vama i vašoj okolini", "Pušenje šteti trudnicama" .... pa IPAK cigarete se slobodno prodaju.
E sad, normalan čovek bi, suočen s ovakvim činjenicama, pretpostavio: ako je marihuana štetna, što ne napišu i za nju da je štetna i puste je u slobodnu prodaju, pa ko hoće da se truje nek se truje, zar ne? Slobodan izbor.
Zamolio bih one koji su protivnici marihuane (a da ni ne znaju zašto) da mi objasne očiglednu pristrasnost zakonodavaca na DOKAZANO štetnije cigarete (lepo piše na kutijama da pušenje UBIJA), jer meni u ovoj priči nešto smrdi (a nije dim od marihuane) :)

Vladimir Pula

pre 11 godina

Ne pušim cigarete, nikad nisam, pa tako ni Maricu. Recentno sam zbog bolesti člana obitelji počeo proučavati indijsku konoplju, ulje sa i bez THCa, CBD itd. Posve je sigurno, znanstveno je dokazano i to u studijama sa imenom i prezimenom (dakle sa dokumentiranim trajanjem, količinama, uzorcima, sa točnom institucijom te znanstvenicima koji su je provodili) da ulje spomenute biljke ima veliki broj ljekovitih učinaka. Pomaze kod cijelog niza fizičkih i mentalnih oboljenja (cbd je jedini prirodni antipsihotik uopće koji postoji). Taj dio price je neosporan.
Da ne spominjem da je protein iz konoplje najprilagođeniji apsorpciji ljudskog tijela od bilo kojeg drugog, čak i od famozne sirutke koju svi konzumiraju kad bildaju.
Nažalost farmaceutskoj industriji ide jako u prilog sto se marihuana zloupotrebljava kao droga i to se koristi da se i dalje obmanjava veliki broj ljudi koji a priori osuđuju bilo kakvu upotrebu marihuane, jer je poistovjećuju sa zlom koji u njihovoj svijesti imaju sve droge.
Ali mislim da im nema vajde, svijest o tome koliko je ta biljka korisna se nezaustavljivo širi planetom.
Ne zagovaram pušenje trave, smanjivanje vlastite svijesti i bježanje iz stvarnosti na taj način me jednostavno ne zanima, ali čak i ja sam svjestan da alkohol prouzrokuje kud i kamo vise štete ljudskom rodu nego marihuana. Niko nikad nije umro direktno od pušenja marihuane, dok praktički svako nas u široj obitelji moze naci poneki primjer ozbiljnog alkoholizma pa čak i smrti.

Mirjana

pre 11 godina

Znate kad su muvi odsekli krila I rekli joj da leti? Nakon sto muva nije poletela, naucnicki zakljucak je bio 'muva bez krila ne cuje'. Tako I ovde, neki procenat je presao na teske droge, zakljucak 'to je zbog marihuane'.cekajte, kako znate da se isto ne bi desilo I bez konzumiranja trave? Ja ne dimim vec pravim maslac I Tako je unosim. Pokazatelj stepena svesti covecanstva je I to sto telo, od prirode stvoreno, 'lecimo' sintetikom dok prirodne supstance ne ispitujemo adekvatno pa I kriminalizujemo

Berlinac

pre 11 godina

... a koliko nas bi mozda probalo neke druge , mozda jace droge , da nije trave . Evo , generacija mojih roditelja , sve sam alkoholicar ...

Goran

pre 11 godina

"...i oni koji je puše imaju veće šanse da pređu na teže droge" ... Po toj logici, duvan je preduslov za marihuanu, a one zvake-cigarete su preduslov za duvan. Tako da su zvake u stvari za sve krive.