Nedelja, 09.11.2014.

12:29

"Penzija je prevelika, vratite deo"

Problem razlika u privremenim i konačnim rešenjima za penziju, koji dovode i do "dugovanja" penzionera, biće rešen novim izmenama Zakona o PIO, kažu nadležni.

Izvor: Tanjug

"Penzija je prevelika, vratite deo" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

57 Komentari

Sortiraj po:

autentična Sremica

pre 11 godina

Koliko god da su u pravu penzioneri kojima je nametnuto da vraćaju "višak" penzija - Fond PIO će isterati svoje. Sudski, i još naplatiti i sudske troškove. Imam primere da su penzioneri pisali i Ministarstvu za rad i soc. politiku (proglasili su se nenadležnim), i Zaštitniku gradjana (samo je insistirao na donošenju Rešenja o novoj visini penzija, a suštinski nije pomoglo), ali Fond je odrezao, (i naplatio) da se "višak" vrati (njima je u rukama i nož i pogača). Sad će još penzioneri svojim potomcima ostavljati u nasledje - vraćanje dela penzija!

drmatupenziji

pre 11 godina

pustali, pa pustali neznalice, pa poklanjali ocene iz matematike i sad nam oni dokazuju da je najprostiji pogresan racun tacan i to tako ostaje trajno.

neko ko zna

pre 11 godina

Pitala bih sve komentator, zašto su toliko besni na Fond PIO, kad ljudi tamo rade u nenormalnim uslovima, imaju male plate i mnooogo posla. Niko ne spominje agencije, na primer. Eto, ja sad radim u jednoj agenciji i imam duplo veću platu i duplo manje posla. Zar situacija nije malo bizarna?

još neko ko zna

pre 11 godina

@odande - "Vi, koji znate, izgleda,izgleda ne znate da nama u inostranstvu osporavaju penziju ostvarenu u Srbiji samo zato sto smo tamo negde socijalno osigurani. Ima nas koji sa Fondom vodimo upravni spor i po 10 godina." - Dragi Vi odande, ako vodite spor zbog toga što radite u inostranstvu pa ne primate sprsku penziju, spremite se da ga izgubite. Nije to dobra volja nekoga iz Fonda, nego zakonski propis koji se na žalost menja od nove godine, pa ćete ubuduće moći da primate penziju iako radite u inostranstvu. Bogata država, pa se zakonodavac odlučio da i to dozvoli iako u okruženju to nigde nije moguće.

još neko ko zna

pre 11 godina

@ja - "Clan 207 ZOUP lepo kaze kada se donosi privremeno resenje, kad ima nesto sporno. Kod penzija nema nista sporno, igra se sa otvorenim kartama." - Da nema ništa sporno, rešenja bi se donosila za najviše 10 dana. Problem je u tome što firme ne predaju M4 na vreme, ili uopšte. Kod poslednje godine je problem i što ona nema sa čim da se uporedi do sledeće godine, a obaveza za predaju M4 takođe nastupa tek sledeće godine. Dakle, "ja", pričaš o nečemu što očigledno ne razumeš.

neko ko zna

pre 11 godina

@odande
Ne razumem u čemu je vaš problem, ali sigurna sam da ćete dobiti i srpsku penzuju po prestanku osiguranja u zemlji u kojoj ste sada. I zaista nema potrebe za vređanjem ljudi koji rade u Fondu. U novinama se retko kad stvari objasne do kraja, a problem mogu da razumeju samo ljudi koji tamo rade. Eto, i ja sam tamo radila, pa dajem podrsku svojim bivšim kolegama.

ja

pre 11 godina

@memorija
Objasnite mi kako da se nazove rešenje koje ne sadrži sve podatke u trenutku donošenja (poslodavac nije izvršio uplatu doprinosa, dupli podaci i sl).

Silver Surfer

pre 11 godina

Ispada, da su ove prostore prvo naselili politicari zatim da su osnovana drzavna, pa lokalna sampuprava, potom javna i komunalna preduzeca i da su se, onda, na gotovo, doselili ostali gradjani i postali podanici jednog takvog sistema. Jer kako drugacije objasniti da odgovornima u Poreskoj upravi ne smetaju duznici ciji se dugovi mere milijardama dinara, dok s druge strane, obican gradjanin porez na imovinu mora da uplati unapred da ga ne bi "stigla" kamata koja krece sa 15-im februarom naredne godine. I ko je odgovarao u Poreskoj upravi za nenaplacen porez? Niko, jos primaju plate iznad proseka. Isto je i u Fondu PIO. Zar je moguce da ne postoji neko ko je odgovoran?! Po toj logici, tamo moze da bude zaposlen bilo ko. Odgovornosti nema, posao se ionako ne zavrsava na vreme, niko se ne buni. Ovoga nema ni u arhivatorskom odeljenju Djordja Cvarkova.
I bice tako dok se gradjani ne udruze i zajednicki ne pocnu da se bore protiv nakaradnog sistema. Do tada, sistem ce nas tretirati kao podanike koji postoje zbog njega a trebalo bi da bude suprotno.

odande

pre 11 godina

"@Bee-Zon Gospodine, nemojte brinuti, dobijacete i penziju iz Srbije za tih 7 godina staza. Zahtev cete podneti u drzavi u kojoj zivite, a ta drzava ce pokrenuti postupak u Srbiji. Imacete srazmernu penziju i svaka drzava ce isplacivati za deo staza ostvaren kod nje. Naravno, pod uslovom da ste u drzavi sa kojom imamo Sporazum.(neko ko zna, 9. novembar 2014 22:04)
Vi, koji znate, izgleda,izgleda ne znate da nama u inostranstvu osporavaju penziju ostvarenu u Srbiji samo zato sto smo tamo negde socijalno osigurani. Ima nas koji sa Fondom vodimo upravni spor i po 10 godina. Da nije zbog toga sto nismo hteli da vama "koji znate" damo nekih 400-500 eura pa da nam posao zavrsite "ocas"?
Inace, u Srbiji imam ostvareno preko 20godina radnog staza a penzija je moje steceno pravo koje niko ne moze da mi oduzme.
Nego, i nad popom ima pop. Samo treba imati strpljenja.

eto

pre 11 godina

@bratanac
Ali opet je taj M4 morao da se predaje svake godine! Ukoliko je predat, unet je u bazu maticne evidencije, tako da poplava ne moze da izbrise podatke.

Bratanac

pre 11 godina

Nije mi jasno kako neko moze da preskoci nekoliko godina u nizu, kad se M4 obrazac predaje svake godine za prethodnu godinu? A ako imate duplu godinu, znaci da je preduzece davalo dva puta podatke za istu godinu, a nijedan obrazac nije naveden kao M8 (promena podataka)!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (eto, 9. novembar 2014 21:31)

U filijali Fonda PIO u Nišu je pre 15-tak godina bila poplava i veliki deo dokumentacije je uništen,a da nije bio snimljen na mikrofilmovima. U međuvremenu je najveći broj firmi propao ili prodat iz stečaja, tako da ljudi muku muče da dođu do dokumentacije i usput mole Boga da dokumentacija u međuvremenu nije završila na đubrištu.
Većina problema leži u totalnoj neodgovornosti i javašluku koji vlada u filijalama Fonda PIO.

mira

pre 11 godina

Interesantno je da u Srbiji, obrni, okreni, uvek ispadne steta za gradjanina, nikada za drzavu! I uvek postoji neka dobra zvaka koja to opravdava!

imdr

pre 11 godina

@Ja - "Sve do 2003.god,kada stupa nov Zakon o PIO, poslednja godina nije ulazila u obračun." Čak nije ni tada. Poslednja godina se obračunava tek od 2006. godine. Pošto se iz komentara vidi da većina to ne shvata, doprinosi se naplaćuju i u svakom slučaju se uračunava staž iz poslednje godine. Radi se samo o uračunavanju zarade iz te godine, koja najčešće korisniku smanjuje penziju.

memorija

pre 11 godina

@ja
Clan 207 ZOUP lepo kaze kada se donosi privremeno resenje, kad ima nesto sporno. Kod penzija nema nista sporno, igra se sa otvorenim kartama. Dakle, pojam "privremeno resenje" se nezakonito koristi kod penzija! Dalje, ZOUP lepo kaze o privremenom obezbedjenju ako postoji mogucnost stete, zasto se ne zadrzava deo penzije, ako je sporan? Uostalom, sta je to sto se ne vidi kad se podnesu svi papiri, svi iznosi se vide, a postane sporno posle 2,3,4 godine???

neko ko zna

pre 11 godina

@Bee-Zon
Gospodine, nemojte brinuti, dobijacete i penziju iz Srbije za tih 7 godina staza. Zahtev cete podneti u drzavi u kojoj zivite, a ta drzava ce pokrenuti postupak u Srbiji. Imacete srazmernu penziju i svaka drzava ce isplacivati za deo staza ostvaren kod nje. Naravno, pod uslovom da ste u drzavi sa kojom imamo Sporazum.

memorija

pre 11 godina

Odlicna tema, dosta se prica o ovome. Pojam "privremenog resenja" nije zakonit, jer ako se preda sva dokumentacija, a drugacije vas nece "obradjivati", sta je onda privremeno? Ako nema papira od poslodavca, kako se dokazuje da ste bilo gde radili? Radna knjizica odavno nije dokaz. Ako vas sistem "vidi" kao prijavljenog, onda se znaju i iznosi. A ako nema doprinosa, nije radnik kriv, nego poslodavac, pa i drzava sto ga ne juri ili zatvori. Pa sta je onda privremeno, mozda radnici pred penziju da uplacuju dugove poslodavaca??? Dakle, nema privremenih stvari, sve je odmah jasno, ali neko opasno mulja i onda zaludjuje ljude!

ana

pre 11 godina

@očnigleda
Totalno pogresno tumacenje Zakona! Nov iznos penzije ide od dana podnetog zahteva, samo ako stranka dostavi podatke koji nisu postojali u trenutku donosenja resenja i to pod uslovom da propusti rokove koji su navedeni u Zakonu o upravnom postupku. U ogromnoj vecini slucajeva, nov iznos ide od dana podnosenja zahteva, i to vazi i kad je greska Fonda.

Vasa Ladacki

pre 11 godina

"Ona je dodala da bi jedno od rešenja moglo biti da poslednja godina rada ne ulazi u obračun penzije. ako je objasnila, u Fondu su uradili računicu i izuzimanje te poslednje godine apsolutno ne utiče na smanjenje penzije koju će korisnik primati, a omogućice da se brže dođe do konačnog rešenja",

Pa sto onda naplacujete poreze i doprinose, u toj poslednoj godini, ako ne uticu, samo da otimate znate, sram vas bilo.

eto

pre 11 godina

@penzioner
Nije mi jasno kako neko moze da preskoci nekoliko godina u nizu, kad se M4 obrazac predaje svake godine za prethodnu godinu? A ako imate duplu godinu, znaci da je preduzece davalo dva puta podatke za istu godinu, a nijedan obrazac nije naveden kao M8 (promena podataka)!

Petar

pre 11 godina

@mikan
Nisi u pravu, nisu cesti slucajevi ali ih ima, upravo zbod nerada PIO. Naime, 2000 mesecno greska * 12 meseci * 10 godina (!!! da da, i po 10 godina se ceka na konacno resenje) = 240.000. Proguglaj malo, ima takvih primera u novinama, evo jedan sa B92:
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2014&mm=10&dd=01&nav_id=906333

očnigledač

pre 11 godina

Postoji u zakonu o PIO jedan zanimljiv deo, onaj koji reguliše slučajeve rešenja sa netačnim iznosom penzije...
Može svako da potraži to - zakon se može naći na sajtu Republičkog Fonda za PIO.
Samo ću da opišem suštinu:
Ako zbog netačno utvrđenog iznosa penzije (netačnih podataka, greške u obradi, ili pogrešne primene zakona (!?)), nastupi šteta za Fond, iznos štete će biti naplaćen od penzionera OD MOMENTA KADA JE TAKVO REŠENJE STUPILO NA SNAGU...
To može biti i vreme od par godina, pa i iznos može da bude pozamašan!
Ako zbog potpuno istih razloga, nastupi šteta za penzionera, on ima pravo da podnese zahtev za ispravku rešenja, pa će mu se novoutvrđeni iznos penzije isplaćivati OD MOMENTA KADA JE PODNEO ZAHTEV ZA ISPRAVKU...
Naravno, pod uslovom da se njegov zahtev uopšte i prihvati.
Šteta koju je do tada pretrpeo (recimo 2-3 hiljade manja penzija, svakog meseca) čak se ni ne spominje - "pojela maca"!
Eto, toliko o temi, u vezi sa kojom je čak i zakon "podešen" tako, da se svaki penzioner može oderati, uz smešno obrazloženje, a da je obrnuta mogućnost skoro nemoguća...

Aca

pre 11 godina

Ovi iz PIO su izneli niz protivrečnosti:

"Mogućnost da se privremeno i konačno rešenje podudare u obračunatom iznosu penzije je minimalna, jer svaki podatak koji nedostaje uslovljava privremenost, a svaki naknadno obezbeđeni podatak utiče na iznos, u smislu povećanja ili smanjenja, ističu u Fondu PIO". OVDE KAŽU DA PRIVREMENO I KONAČNO REŠENJE RETKO PODUDARAJU

"Ona je dodala da bi jedno od rešenja moglo biti da poslednja godina rada ne ulazi u obračun penzije. Kako je objasnila, u Fondu su uradili računicu i izuzimanje te poslednje godine apsolutno ne utiče na smanjenje penzije koju će korisnik primati, a omogućice da se brže dođe do konačnog rešenja".OVDE KONSTATUJU DA POSLEDNJE GODINE NE UTIČU NA SMANJENJE PENZIJE (suprotno od konstatacije u prethodnom stavu)

"Jedan od najvećih problema sa privremenim i konačnim rešenjima jeste razlika u mesečnom iznosu, koji u dve trećine slučajeva dovede do toga da penzioneri nakon konačnog rešenja moraju da vrate deo novca PIO fondu".ZATIM KAŽU DA U 2/3 SLUČAJEVA NAKON KONAČNOG REŠENJA PENZIONERI MORAJU DA SE VRATE DEO PARA (suprotno od konstatacije u prvom stavu)

GOSPODO IZ PIO, VAŠE RAZMIŠLJANJE DA POSLEDNJA GODINA BITNO NE UTIČE NA VISINU PENZIJE NE "PIJE VODU". SVOJIM IZJAVAMA SAMI SEBE DEMANTUJETE!
RAZMIŠLJAM: AKO USVOJITE DA POSLEDNJU GODINU NE UVRSTITE U KONAČNO REŠENJE TO MOŽE DA IZAZOVE NIZ ZLOUPOTREBA I DA FIRME NE UPLAĆUJU DOPRINOSE RADNICIMA ILI DA IH SVEDU NA MINIMUM. RAZMISLITE DOBRO ( PODSEĆAM I NA USTAV?)

Penzioner

pre 11 godina

Odradila sam pun radni staž. Firma je redovno uplaćivala doprinose i predavala obrasce M4 (spisak radnika sa brojem ostvarenih sati rada i mesečnim primanjima za proteklu godinu). Pred odlazak u penziju iz PIO sam uzela listing. Nedostajalo je 6 nepovezanih godina staža. Referent PIO fonda koji je ubacivao podatke iz obrazca M4 je jednostavno "preskočio" te godine a jenu godinu je čak duplirao. Par puta sam odlazila u PIO da bi ispravili SOPSTVENU grešku. Na kraju mi je dosadilo čekanje u redovima (jedamput nedeljno referenti primaju stranke), neljubaznost referenata, nadobudnost , čak iosionost.... da ne ređam dalje. Napisala sam pismo direktoru PIO fonda iznoseći kompletnu problematiku. Dobila sam rešenje posle desetak dana. Ipak , sveukupna zabava nazvana dobijanje rešenje o penziji je trajala par meseci.

Bee-Zon

pre 11 godina

Uplacivao sam u PIO 7 godina. Dok sam radio u Srbiji, to mi je bila zakonska obaveza. Vise nisam u Srbiji, no to je neka druga prica. Novac koji sam uplatio za tih 7 godina (a nije mali novac) necu videti nikad ! Kazu, po zakonu moras da imas 15 godina staza. Ja se izvinjavam, ali taj novac je MOJ. M.O.J. JA sam ga zaradio i 'poverio' PIO-u na cuvanje, i treba da mi vratite svaki CENT, sa kamatom, jer to je MOJE a ne vase. Svih uplacenih 7 godina. Bednici i LOpoVI.

njegoš

pre 11 godina

vrlo vam je loše rešenje gospođo.Gde god možete gledate da nešto ukradete radnike.Zar nije jednostavnije da povećate vašu efikasnost u radu a ne da ne računate zadnju ili bilo koju godinu. Sve gluplja i gluplja rešenja nudite iz godinu u godinu.

Milinko

pre 11 godina

To sto iz PIO kazu za medije cista je laz. Veliku stetu penzionerima napravili su svojim visemesecnim strajkom pocetkom godine... kao da je PIO firma u njihovom vlasnistvu pa mogu da rade sta hoce i sta nece. Moja firma je jos u martu predala obracun za 2013 kao poslednju godinu r. staza, isao sam odmah da me evidentiraju i upisali su me u neku knjigu cekanja i evo cekam i dalje. Cist nerad i javasluk a imaju stalan posao, redovnu platu, odmor, jubilarne nagrade... Treba uvesti radnu obavezu za pocetak da se stvari na vreme zavrsavaju i PIO. Neki ''zlosrecnici'' jos iz janura o.g. kada su podneli zahtev i papire, nisu dobili ni privremeno resenje a sve je bilo OK. Sistem urusavaju oni koji rade ''po nista od svega'' sto im je u opisu posla... blago receno.

mikan

pre 11 godina

"Razlika koju penzioneri primaju po privremenim i konacnim rešenjima ponekad je i nekoliko hiljada dinara, a neke se mere i stotinama hiljada dinara. "
---------------
Ajde ne lupajte.... stotinama hiljada dinara .... pa ne postoje tolike penzije a kamo li razlike!

realista

pre 11 godina

Orisao sam u penziju u decembru. Privremeno resenje sam dobio u Februaru regularnim putem bez ikakvog poznanstva. Ali firma nije uplatila doprinose za 2012 I 2013 do danasnjeg dana. A mozda je I uplaceno a PIO ne reaguje jos uvek. Mozda treba licno da intervenisem I pored kompjuterizacije sistema

nišlija

pre 11 godina

Jedan moj rođak bio na visokom položaju i radio preko 40-godina da bi imao veću penziju i penzija mu je 45000 din.Ne znam odakle Vučićevom ocu i majci penzija od 80000 i 70000 din,još ako se uzme u obzir da mu je majka bila novinar šta reći... Mislim da tu ima posla za Vulina al vrana vrani oči ne vadi.

matori

pre 11 godina

Penzioni Fond, osim što je opljačkan, kroz razne manipulacije, izmene Zakona, i spajanjem (ranije) zasebnih penzionih fondova, pretvoren je u Centar za Sistemsku Krađu (CSK), i prevaru penzionera i osoba pred penzionisanjem...!
Govorim ovo iz ličnog iskustva, jer se sudim sa njima već više od 2 godine, zato jer su mi bukvalno ukrali uplaćene doprinose za skoro 4 godine staža!!
Nisam jedina žrtva tog "sistema", jer je već pisano po medijima o tom problemu.
Ja sam nakon 32 godine rada u jednom kolektivu (uplaćeni SVI doprinosi), nakon stečaja firme, punih 8 godina LIČNO uplaćivao doprinose - do zadnjeg dinara.
Trebalo je da postanem penzioner, od zadnjih dana februara 2012.godine, kada sam navršio 40 godina staža osiguranja, i po Zakonu stekao pravo na to.
Po njihovoj evidenciji - nedostaje 4 godine uplata za doprinose za moje PIO...
Uzalud imam sve dokaze (uplatnice)!!!
LOPOVSKA BANDA, me od marta 2012.godine lišava penzije (ma kolika bila, privremena ili konačna - svejedno)!
Prinuđen sam da se lomatam po sudovima, da dokazujem svoje pravo, da dokazujem to što (crno-na-belo) već stoji u Zakonu, da dokazujem da Fond nebrojeno puta sprovodi samovolju, postupa mimo zakona, ili jednostavno krši propise...
Ali neka, još imam živaca, NAPLATIĆU sve što su mi ukrali, sve što mi duguju, i kamatu na sve to - u Srbiji, ili u Strazburu!
Prokleti bili...

Vasa Ladacki

pre 11 godina

(penzioni razredi...., 9. novembar 2014 13:05)
Ljubi te mama tako bistrog, pa ne zaradjuju svi isto i ne placaju svi doprinose isto, komunizam je odavno propao(evo ako nisi dosad cuo,da ti kazem), i nisu svi sa tobom blejali i ovce cuvali.

muci

pre 11 godina

Pa ljudi moji, u PIO fondu jos uvek rade u "crnim ekranima". U 21. veku!! Da li je moguce da niko I ne pomisli da bi trebalo malo srediti taj njihov informacioni sistem i te podatke. Ka o u XVII veku !

стигло решење за 17 дана

pre 11 godina

Све што су навели као разлог због којих не могу да донесу коначно решење о износу пензије је лаж. Проблем је у нераду. Мој отац је отишао у пензију по оба основа. Годину дана је чекао коначно решење. Проблем је био у 6 месеци радног стажа. Рекли му како не могу да утврде да ли су уплаћени доприноси. Све би то било у реду да отац није има 40 година и 9 месеци радног стажа. Отац се хтео да се одрекне тих 6 месеци. И даље би испуњавао услов. Не да братија. Знате како је решен проблем? Отишао сам у ПИО фонд, представио се ко сам и шта сам (адвокат) и рекао да ћу их тужити.

Dejan

pre 11 godina

A da se pozabavite time zašto su neki penzioneri godinama morali da primaju penziju na osnovu privremenih rešenja i sa kojom su to naprednom matematikom zaposleni PIO fonda bili suočeni kada im je trebalo toliko vremena da se sračunaju za konačni iznos nekih penzija?

Verujem da kako se aktiviraju privatne pezije preko raznih osiguravajućih kuća da tim ustanovama nisu potrebne godine da se preračunaju koliko će svojim penzionerima da isplaćuju.

Све се може...

pre 11 godina

Колегиница нам отишла у пензију крајем децембра прошле год.Хвалила се кроз 4 седмице да је решење добила јер познаје кога треба у ПИО.Ето.

Srbijanac

pre 11 godina

Lako je skidati sa penzija, hajde otpusti pola javnog sektora, drzavne administracije, propala preduzeca u restruktuiranju. To trazi MMF, inace nema arazman. Mozda nam i nije potreban, i onako je sve propalo.

A.

pre 11 godina

Zašto se ne uvedu penzijski razredi u penzionom sistemu? Po stepenu stručne spreme i ostvarenom radnom stažu penzije treba da budu svrstane u kategorije i iste za sve... Ko želi više neka uplaćuje dodatno životno osiguranje.
(penzioni razredi...., 9. novembar 2014 13:05)

E, još se u Fondu nisu setili ovako "mudrog" predloga.
Tada bi se baš isplatila kupovina diplome ili doktorata.

Niste napisali, ali ste se verovatno setili još "mudrijeg" predloga: svima po 25.000. Zašto tamo neki penzioner da se razbacuje sa parama?

Njam Njam

pre 11 godina

U ovoj drzavi se sve sistematski radi da se nista ne zna cist primer penzije!Bio nekad drzavni fond fond u koji su uplacivali privatnici i vojni fond tj za bivse vojne staresine....I onda se neko genijalan setio da sve to spoji u jedan od koja su dva konstantno u minusu (zna se) nit ko zna koliko prima nit po kom osnovu danas je jedina realna zelja da dozivis penziju..

nesalomivi

pre 11 godina

Imam27 god i ne ocekujem nista od drzave za 35 god, zato sam vec napravio svoj fond gde stavljam 25e mesecno, ako sumu ne povecavam po isteku fonda imacu 7500e pa cu koliko toliko biti sigurniji. Mora se uraditi nesto za sebe,drzava nece i ne moze da misli na svakog pojedinca! Pa Japan koji ekonomski gigant NEMA nikakav PIO fond! Misli o starosti dok privredjujes i to je to. pozdrav braco napacena.

Prosto k'o pasulj

pre 11 godina

смејурија од државе........како може постојати назив привремена пензија.........
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (ИБАРСКИ ВУК, 9. novembar 2014 13:27)

Pa svaka je privremena. Ne samo da mole Boga da sto pre umres nego i delaju koliko mogu....

pribil

pre 11 godina

E jadni li ste. Ugledajte se na razvijene zemlje, oslobodite se birokratije i lazne administracije, pojednostavite sve propise do krajnje granice, ukinite miliom glupih i nepitrebnih obrazaca i zahtava, uvezite sve u jedan sistem. E blago narodu sa vama..

RAJNA

pre 11 godina

Alo ljudi, radila sam 39 god.i 6 meseci kao laborant,od toga i 20god. kao glavni laborant,imam 32,650 dinara penziju.Koja je to velika penzija, odvajalo mi se svih godina doprinosi, šta sada hoće vlastodršci? Molim lepo od 90 g. pa na ovamo, gospodo ispitajte gde su novci penzionog fonda, svako ko je mogao i bio u fondu, krao je(izvinjavam se retko poštenima),Pravili se putevi, podizale banje, zidali stanovi, koji se rasprodali u bescenje, pa sada pojedini mučenici em nemogu da dočekaju penziju, em nema ni gde da žive.Koliko je samo otišlo u invalidsku penziju, potplaćivanjem komisija.Ćutalo se godinama o svim mahinacijama, e sada nema para, pojela maca.Živo me intereesuje iz kog fonda se isplaćuju zaslužne penzije, ti zaslužni građani puni ko brod, napevali se,nauživali se, a vi udrite samo po malom čoveku, tako treba.Dokle se ne pojavi osoba iz vlasti kojoj će prioritet biti da se ispita poreklo imovine, dotle nema sunca u ovoj zemlji Srbiji.

ИБАРСКИ ВУК

pre 11 godina

смејурија од државе........како може постојати назив привремена пензија.........

toza

pre 11 godina

PIO pokušava svoj nerad da prebaci na poslodavce i sve druge samo oni jadni nikada nisu krivi. Da li iko zna koliko ima zaposlenih u PIO fondu i koliko ih se zaposlilo u zadnjih nekoliko godina? Šta je urađeno na modernizaciji službe? Kada je zadnji put rađena racionalizacija?
Koliko ne znaju šta rade govori i izjava da bi eliminisanje zadnje godine staža iz obračuna dovelo do ubrzanja konačnih rešenja, a da ne bi bitno uticalo na proseke. Pa gde se onda pojavljuje ta razlika? Ako zadnja godina ne utiče onda se razlika pojavljuje u prethodnim godinama i shodno tome, ukodanjem zadnje godine, ništa ne bi dobili na tačnosti i brzini izdavanja konačnih rešenja.
Da ne zaboravimo da dobar deo službenika fonda očekuje nagradu kako bi ubrzali proces...

aca

pre 11 godina

(penzioni razredi...., 09. novembar 2014)zato sto nisu svi istu sumu uplacivali u fond bez obzira sto su isti stepen skolovanja.Manite se vise ljudi komunistickog razmisljanja,svi smo isti!Nismo!

dragisa

pre 11 godina

Koliko ima tacno zaposlenih u PIO? Rade li oni sta osim sto ispijaju kafe i igraju igrice na kompjuterima?Koliko ima penzija koje nisu osnovane? Zasto gospodin Vucic ne proceslja ovu sluzbu posto i ovde mozda pronadje brdo nepravilnosti i visokih plata? Nisam pristalica niti i jedne stranke ali stvarno mislim da u ovoj drzavi vlada veliki ne rad i javasluk i krajnje je vreme da se to sve raskrinka i uvede malo reda!

penzioni razredi....

pre 11 godina

Zašto se ne uvedu penzijski razredi u penzionom sistemu? Po stepenu stručne spreme i ostvarenom radnom stažu penzije treba da budu svrstane u kategorije i iste za sve... Ko želi više neka uplaćuje dodatno životno osiguranje.

iskustvo uci

pre 11 godina

Ne znam kakvo je pitanje i problem penzija!? Ti ljudi su decenijama odvajali. Bolje pitanje je gde su te pare. Olosu lopovski. Pri tome mislim na sve na vlasti i oko vlasti zadnjih 26 godina.

iskustvo uci

pre 11 godina

Ne znam kakvo je pitanje i problem penzija!? Ti ljudi su decenijama odvajali. Bolje pitanje je gde su te pare. Olosu lopovski. Pri tome mislim na sve na vlasti i oko vlasti zadnjih 26 godina.

RAJNA

pre 11 godina

Alo ljudi, radila sam 39 god.i 6 meseci kao laborant,od toga i 20god. kao glavni laborant,imam 32,650 dinara penziju.Koja je to velika penzija, odvajalo mi se svih godina doprinosi, šta sada hoće vlastodršci? Molim lepo od 90 g. pa na ovamo, gospodo ispitajte gde su novci penzionog fonda, svako ko je mogao i bio u fondu, krao je(izvinjavam se retko poštenima),Pravili se putevi, podizale banje, zidali stanovi, koji se rasprodali u bescenje, pa sada pojedini mučenici em nemogu da dočekaju penziju, em nema ni gde da žive.Koliko je samo otišlo u invalidsku penziju, potplaćivanjem komisija.Ćutalo se godinama o svim mahinacijama, e sada nema para, pojela maca.Živo me intereesuje iz kog fonda se isplaćuju zaslužne penzije, ti zaslužni građani puni ko brod, napevali se,nauživali se, a vi udrite samo po malom čoveku, tako treba.Dokle se ne pojavi osoba iz vlasti kojoj će prioritet biti da se ispita poreklo imovine, dotle nema sunca u ovoj zemlji Srbiji.

nišlija

pre 11 godina

Jedan moj rođak bio na visokom položaju i radio preko 40-godina da bi imao veću penziju i penzija mu je 45000 din.Ne znam odakle Vučićevom ocu i majci penzija od 80000 i 70000 din,još ako se uzme u obzir da mu je majka bila novinar šta reći... Mislim da tu ima posla za Vulina al vrana vrani oči ne vadi.

ИБАРСКИ ВУК

pre 11 godina

смејурија од државе........како може постојати назив привремена пензија.........

matori

pre 11 godina

Penzioni Fond, osim što je opljačkan, kroz razne manipulacije, izmene Zakona, i spajanjem (ranije) zasebnih penzionih fondova, pretvoren je u Centar za Sistemsku Krađu (CSK), i prevaru penzionera i osoba pred penzionisanjem...!
Govorim ovo iz ličnog iskustva, jer se sudim sa njima već više od 2 godine, zato jer su mi bukvalno ukrali uplaćene doprinose za skoro 4 godine staža!!
Nisam jedina žrtva tog "sistema", jer je već pisano po medijima o tom problemu.
Ja sam nakon 32 godine rada u jednom kolektivu (uplaćeni SVI doprinosi), nakon stečaja firme, punih 8 godina LIČNO uplaćivao doprinose - do zadnjeg dinara.
Trebalo je da postanem penzioner, od zadnjih dana februara 2012.godine, kada sam navršio 40 godina staža osiguranja, i po Zakonu stekao pravo na to.
Po njihovoj evidenciji - nedostaje 4 godine uplata za doprinose za moje PIO...
Uzalud imam sve dokaze (uplatnice)!!!
LOPOVSKA BANDA, me od marta 2012.godine lišava penzije (ma kolika bila, privremena ili konačna - svejedno)!
Prinuđen sam da se lomatam po sudovima, da dokazujem svoje pravo, da dokazujem to što (crno-na-belo) već stoji u Zakonu, da dokazujem da Fond nebrojeno puta sprovodi samovolju, postupa mimo zakona, ili jednostavno krši propise...
Ali neka, još imam živaca, NAPLATIĆU sve što su mi ukrali, sve što mi duguju, i kamatu na sve to - u Srbiji, ili u Strazburu!
Prokleti bili...

toza

pre 11 godina

PIO pokušava svoj nerad da prebaci na poslodavce i sve druge samo oni jadni nikada nisu krivi. Da li iko zna koliko ima zaposlenih u PIO fondu i koliko ih se zaposlilo u zadnjih nekoliko godina? Šta je urađeno na modernizaciji službe? Kada je zadnji put rađena racionalizacija?
Koliko ne znaju šta rade govori i izjava da bi eliminisanje zadnje godine staža iz obračuna dovelo do ubrzanja konačnih rešenja, a da ne bi bitno uticalo na proseke. Pa gde se onda pojavljuje ta razlika? Ako zadnja godina ne utiče onda se razlika pojavljuje u prethodnim godinama i shodno tome, ukodanjem zadnje godine, ništa ne bi dobili na tačnosti i brzini izdavanja konačnih rešenja.
Da ne zaboravimo da dobar deo službenika fonda očekuje nagradu kako bi ubrzali proces...

стигло решење за 17 дана

pre 11 godina

Све што су навели као разлог због којих не могу да донесу коначно решење о износу пензије је лаж. Проблем је у нераду. Мој отац је отишао у пензију по оба основа. Годину дана је чекао коначно решење. Проблем је био у 6 месеци радног стажа. Рекли му како не могу да утврде да ли су уплаћени доприноси. Све би то било у реду да отац није има 40 година и 9 месеци радног стажа. Отац се хтео да се одрекне тих 6 месеци. И даље би испуњавао услов. Не да братија. Знате како је решен проблем? Отишао сам у ПИО фонд, представио се ко сам и шта сам (адвокат) и рекао да ћу их тужити.

dragisa

pre 11 godina

Koliko ima tacno zaposlenih u PIO? Rade li oni sta osim sto ispijaju kafe i igraju igrice na kompjuterima?Koliko ima penzija koje nisu osnovane? Zasto gospodin Vucic ne proceslja ovu sluzbu posto i ovde mozda pronadje brdo nepravilnosti i visokih plata? Nisam pristalica niti i jedne stranke ali stvarno mislim da u ovoj drzavi vlada veliki ne rad i javasluk i krajnje je vreme da se to sve raskrinka i uvede malo reda!

pribil

pre 11 godina

E jadni li ste. Ugledajte se na razvijene zemlje, oslobodite se birokratije i lazne administracije, pojednostavite sve propise do krajnje granice, ukinite miliom glupih i nepitrebnih obrazaca i zahtava, uvezite sve u jedan sistem. E blago narodu sa vama..

aca

pre 11 godina

(penzioni razredi...., 09. novembar 2014)zato sto nisu svi istu sumu uplacivali u fond bez obzira sto su isti stepen skolovanja.Manite se vise ljudi komunistickog razmisljanja,svi smo isti!Nismo!

Prosto k'o pasulj

pre 11 godina

смејурија од државе........како може постојати назив привремена пензија.........
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (ИБАРСКИ ВУК, 9. novembar 2014 13:27)

Pa svaka je privremena. Ne samo da mole Boga da sto pre umres nego i delaju koliko mogu....

Све се може...

pre 11 godina

Колегиница нам отишла у пензију крајем децембра прошле год.Хвалила се кроз 4 седмице да је решење добила јер познаје кога треба у ПИО.Ето.

muci

pre 11 godina

Pa ljudi moji, u PIO fondu jos uvek rade u "crnim ekranima". U 21. veku!! Da li je moguce da niko I ne pomisli da bi trebalo malo srediti taj njihov informacioni sistem i te podatke. Ka o u XVII veku !

A.

pre 11 godina

Zašto se ne uvedu penzijski razredi u penzionom sistemu? Po stepenu stručne spreme i ostvarenom radnom stažu penzije treba da budu svrstane u kategorije i iste za sve... Ko želi više neka uplaćuje dodatno životno osiguranje.
(penzioni razredi...., 9. novembar 2014 13:05)

E, još se u Fondu nisu setili ovako "mudrog" predloga.
Tada bi se baš isplatila kupovina diplome ili doktorata.

Niste napisali, ali ste se verovatno setili još "mudrijeg" predloga: svima po 25.000. Zašto tamo neki penzioner da se razbacuje sa parama?

Srbijanac

pre 11 godina

Lako je skidati sa penzija, hajde otpusti pola javnog sektora, drzavne administracije, propala preduzeca u restruktuiranju. To trazi MMF, inace nema arazman. Mozda nam i nije potreban, i onako je sve propalo.

Vasa Ladacki

pre 11 godina

(penzioni razredi...., 9. novembar 2014 13:05)
Ljubi te mama tako bistrog, pa ne zaradjuju svi isto i ne placaju svi doprinose isto, komunizam je odavno propao(evo ako nisi dosad cuo,da ti kazem), i nisu svi sa tobom blejali i ovce cuvali.

mikan

pre 11 godina

"Razlika koju penzioneri primaju po privremenim i konacnim rešenjima ponekad je i nekoliko hiljada dinara, a neke se mere i stotinama hiljada dinara. "
---------------
Ajde ne lupajte.... stotinama hiljada dinara .... pa ne postoje tolike penzije a kamo li razlike!

Bee-Zon

pre 11 godina

Uplacivao sam u PIO 7 godina. Dok sam radio u Srbiji, to mi je bila zakonska obaveza. Vise nisam u Srbiji, no to je neka druga prica. Novac koji sam uplatio za tih 7 godina (a nije mali novac) necu videti nikad ! Kazu, po zakonu moras da imas 15 godina staza. Ja se izvinjavam, ali taj novac je MOJ. M.O.J. JA sam ga zaradio i 'poverio' PIO-u na cuvanje, i treba da mi vratite svaki CENT, sa kamatom, jer to je MOJE a ne vase. Svih uplacenih 7 godina. Bednici i LOpoVI.

Milinko

pre 11 godina

To sto iz PIO kazu za medije cista je laz. Veliku stetu penzionerima napravili su svojim visemesecnim strajkom pocetkom godine... kao da je PIO firma u njihovom vlasnistvu pa mogu da rade sta hoce i sta nece. Moja firma je jos u martu predala obracun za 2013 kao poslednju godinu r. staza, isao sam odmah da me evidentiraju i upisali su me u neku knjigu cekanja i evo cekam i dalje. Cist nerad i javasluk a imaju stalan posao, redovnu platu, odmor, jubilarne nagrade... Treba uvesti radnu obavezu za pocetak da se stvari na vreme zavrsavaju i PIO. Neki ''zlosrecnici'' jos iz janura o.g. kada su podneli zahtev i papire, nisu dobili ni privremeno resenje a sve je bilo OK. Sistem urusavaju oni koji rade ''po nista od svega'' sto im je u opisu posla... blago receno.

nesalomivi

pre 11 godina

Imam27 god i ne ocekujem nista od drzave za 35 god, zato sam vec napravio svoj fond gde stavljam 25e mesecno, ako sumu ne povecavam po isteku fonda imacu 7500e pa cu koliko toliko biti sigurniji. Mora se uraditi nesto za sebe,drzava nece i ne moze da misli na svakog pojedinca! Pa Japan koji ekonomski gigant NEMA nikakav PIO fond! Misli o starosti dok privredjujes i to je to. pozdrav braco napacena.

Penzioner

pre 11 godina

Odradila sam pun radni staž. Firma je redovno uplaćivala doprinose i predavala obrasce M4 (spisak radnika sa brojem ostvarenih sati rada i mesečnim primanjima za proteklu godinu). Pred odlazak u penziju iz PIO sam uzela listing. Nedostajalo je 6 nepovezanih godina staža. Referent PIO fonda koji je ubacivao podatke iz obrazca M4 je jednostavno "preskočio" te godine a jenu godinu je čak duplirao. Par puta sam odlazila u PIO da bi ispravili SOPSTVENU grešku. Na kraju mi je dosadilo čekanje u redovima (jedamput nedeljno referenti primaju stranke), neljubaznost referenata, nadobudnost , čak iosionost.... da ne ređam dalje. Napisala sam pismo direktoru PIO fonda iznoseći kompletnu problematiku. Dobila sam rešenje posle desetak dana. Ipak , sveukupna zabava nazvana dobijanje rešenje o penziji je trajala par meseci.

Dejan

pre 11 godina

A da se pozabavite time zašto su neki penzioneri godinama morali da primaju penziju na osnovu privremenih rešenja i sa kojom su to naprednom matematikom zaposleni PIO fonda bili suočeni kada im je trebalo toliko vremena da se sračunaju za konačni iznos nekih penzija?

Verujem da kako se aktiviraju privatne pezije preko raznih osiguravajućih kuća da tim ustanovama nisu potrebne godine da se preračunaju koliko će svojim penzionerima da isplaćuju.

Vasa Ladacki

pre 11 godina

"Ona je dodala da bi jedno od rešenja moglo biti da poslednja godina rada ne ulazi u obračun penzije. ako je objasnila, u Fondu su uradili računicu i izuzimanje te poslednje godine apsolutno ne utiče na smanjenje penzije koju će korisnik primati, a omogućice da se brže dođe do konačnog rešenja",

Pa sto onda naplacujete poreze i doprinose, u toj poslednoj godini, ako ne uticu, samo da otimate znate, sram vas bilo.

Njam Njam

pre 11 godina

U ovoj drzavi se sve sistematski radi da se nista ne zna cist primer penzije!Bio nekad drzavni fond fond u koji su uplacivali privatnici i vojni fond tj za bivse vojne staresine....I onda se neko genijalan setio da sve to spoji u jedan od koja su dva konstantno u minusu (zna se) nit ko zna koliko prima nit po kom osnovu danas je jedina realna zelja da dozivis penziju..

očnigledač

pre 11 godina

Postoji u zakonu o PIO jedan zanimljiv deo, onaj koji reguliše slučajeve rešenja sa netačnim iznosom penzije...
Može svako da potraži to - zakon se može naći na sajtu Republičkog Fonda za PIO.
Samo ću da opišem suštinu:
Ako zbog netačno utvrđenog iznosa penzije (netačnih podataka, greške u obradi, ili pogrešne primene zakona (!?)), nastupi šteta za Fond, iznos štete će biti naplaćen od penzionera OD MOMENTA KADA JE TAKVO REŠENJE STUPILO NA SNAGU...
To može biti i vreme od par godina, pa i iznos može da bude pozamašan!
Ako zbog potpuno istih razloga, nastupi šteta za penzionera, on ima pravo da podnese zahtev za ispravku rešenja, pa će mu se novoutvrđeni iznos penzije isplaćivati OD MOMENTA KADA JE PODNEO ZAHTEV ZA ISPRAVKU...
Naravno, pod uslovom da se njegov zahtev uopšte i prihvati.
Šteta koju je do tada pretrpeo (recimo 2-3 hiljade manja penzija, svakog meseca) čak se ni ne spominje - "pojela maca"!
Eto, toliko o temi, u vezi sa kojom je čak i zakon "podešen" tako, da se svaki penzioner može oderati, uz smešno obrazloženje, a da je obrnuta mogućnost skoro nemoguća...

njegoš

pre 11 godina

vrlo vam je loše rešenje gospođo.Gde god možete gledate da nešto ukradete radnike.Zar nije jednostavnije da povećate vašu efikasnost u radu a ne da ne računate zadnju ili bilo koju godinu. Sve gluplja i gluplja rešenja nudite iz godinu u godinu.

realista

pre 11 godina

Orisao sam u penziju u decembru. Privremeno resenje sam dobio u Februaru regularnim putem bez ikakvog poznanstva. Ali firma nije uplatila doprinose za 2012 I 2013 do danasnjeg dana. A mozda je I uplaceno a PIO ne reaguje jos uvek. Mozda treba licno da intervenisem I pored kompjuterizacije sistema

penzioni razredi....

pre 11 godina

Zašto se ne uvedu penzijski razredi u penzionom sistemu? Po stepenu stručne spreme i ostvarenom radnom stažu penzije treba da budu svrstane u kategorije i iste za sve... Ko želi više neka uplaćuje dodatno životno osiguranje.

memorija

pre 11 godina

Odlicna tema, dosta se prica o ovome. Pojam "privremenog resenja" nije zakonit, jer ako se preda sva dokumentacija, a drugacije vas nece "obradjivati", sta je onda privremeno? Ako nema papira od poslodavca, kako se dokazuje da ste bilo gde radili? Radna knjizica odavno nije dokaz. Ako vas sistem "vidi" kao prijavljenog, onda se znaju i iznosi. A ako nema doprinosa, nije radnik kriv, nego poslodavac, pa i drzava sto ga ne juri ili zatvori. Pa sta je onda privremeno, mozda radnici pred penziju da uplacuju dugove poslodavaca??? Dakle, nema privremenih stvari, sve je odmah jasno, ali neko opasno mulja i onda zaludjuje ljude!

Aca

pre 11 godina

Ovi iz PIO su izneli niz protivrečnosti:

"Mogućnost da se privremeno i konačno rešenje podudare u obračunatom iznosu penzije je minimalna, jer svaki podatak koji nedostaje uslovljava privremenost, a svaki naknadno obezbeđeni podatak utiče na iznos, u smislu povećanja ili smanjenja, ističu u Fondu PIO". OVDE KAŽU DA PRIVREMENO I KONAČNO REŠENJE RETKO PODUDARAJU

"Ona je dodala da bi jedno od rešenja moglo biti da poslednja godina rada ne ulazi u obračun penzije. Kako je objasnila, u Fondu su uradili računicu i izuzimanje te poslednje godine apsolutno ne utiče na smanjenje penzije koju će korisnik primati, a omogućice da se brže dođe do konačnog rešenja".OVDE KONSTATUJU DA POSLEDNJE GODINE NE UTIČU NA SMANJENJE PENZIJE (suprotno od konstatacije u prethodnom stavu)

"Jedan od najvećih problema sa privremenim i konačnim rešenjima jeste razlika u mesečnom iznosu, koji u dve trećine slučajeva dovede do toga da penzioneri nakon konačnog rešenja moraju da vrate deo novca PIO fondu".ZATIM KAŽU DA U 2/3 SLUČAJEVA NAKON KONAČNOG REŠENJA PENZIONERI MORAJU DA SE VRATE DEO PARA (suprotno od konstatacije u prvom stavu)

GOSPODO IZ PIO, VAŠE RAZMIŠLJANJE DA POSLEDNJA GODINA BITNO NE UTIČE NA VISINU PENZIJE NE "PIJE VODU". SVOJIM IZJAVAMA SAMI SEBE DEMANTUJETE!
RAZMIŠLJAM: AKO USVOJITE DA POSLEDNJU GODINU NE UVRSTITE U KONAČNO REŠENJE TO MOŽE DA IZAZOVE NIZ ZLOUPOTREBA I DA FIRME NE UPLAĆUJU DOPRINOSE RADNICIMA ILI DA IH SVEDU NA MINIMUM. RAZMISLITE DOBRO ( PODSEĆAM I NA USTAV?)

eto

pre 11 godina

@penzioner
Nije mi jasno kako neko moze da preskoci nekoliko godina u nizu, kad se M4 obrazac predaje svake godine za prethodnu godinu? A ako imate duplu godinu, znaci da je preduzece davalo dva puta podatke za istu godinu, a nijedan obrazac nije naveden kao M8 (promena podataka)!

Petar

pre 11 godina

@mikan
Nisi u pravu, nisu cesti slucajevi ali ih ima, upravo zbod nerada PIO. Naime, 2000 mesecno greska * 12 meseci * 10 godina (!!! da da, i po 10 godina se ceka na konacno resenje) = 240.000. Proguglaj malo, ima takvih primera u novinama, evo jedan sa B92:
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2014&mm=10&dd=01&nav_id=906333

neko ko zna

pre 11 godina

@Bee-Zon
Gospodine, nemojte brinuti, dobijacete i penziju iz Srbije za tih 7 godina staza. Zahtev cete podneti u drzavi u kojoj zivite, a ta drzava ce pokrenuti postupak u Srbiji. Imacete srazmernu penziju i svaka drzava ce isplacivati za deo staza ostvaren kod nje. Naravno, pod uslovom da ste u drzavi sa kojom imamo Sporazum.

mira

pre 11 godina

Interesantno je da u Srbiji, obrni, okreni, uvek ispadne steta za gradjanina, nikada za drzavu! I uvek postoji neka dobra zvaka koja to opravdava!

Bratanac

pre 11 godina

Nije mi jasno kako neko moze da preskoci nekoliko godina u nizu, kad se M4 obrazac predaje svake godine za prethodnu godinu? A ako imate duplu godinu, znaci da je preduzece davalo dva puta podatke za istu godinu, a nijedan obrazac nije naveden kao M8 (promena podataka)!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (eto, 9. novembar 2014 21:31)

U filijali Fonda PIO u Nišu je pre 15-tak godina bila poplava i veliki deo dokumentacije je uništen,a da nije bio snimljen na mikrofilmovima. U međuvremenu je najveći broj firmi propao ili prodat iz stečaja, tako da ljudi muku muče da dođu do dokumentacije i usput mole Boga da dokumentacija u međuvremenu nije završila na đubrištu.
Većina problema leži u totalnoj neodgovornosti i javašluku koji vlada u filijalama Fonda PIO.

ana

pre 11 godina

@očnigleda
Totalno pogresno tumacenje Zakona! Nov iznos penzije ide od dana podnetog zahteva, samo ako stranka dostavi podatke koji nisu postojali u trenutku donosenja resenja i to pod uslovom da propusti rokove koji su navedeni u Zakonu o upravnom postupku. U ogromnoj vecini slucajeva, nov iznos ide od dana podnosenja zahteva, i to vazi i kad je greska Fonda.

imdr

pre 11 godina

@Ja - "Sve do 2003.god,kada stupa nov Zakon o PIO, poslednja godina nije ulazila u obračun." Čak nije ni tada. Poslednja godina se obračunava tek od 2006. godine. Pošto se iz komentara vidi da većina to ne shvata, doprinosi se naplaćuju i u svakom slučaju se uračunava staž iz poslednje godine. Radi se samo o uračunavanju zarade iz te godine, koja najčešće korisniku smanjuje penziju.

neko ko zna

pre 11 godina

Pitala bih sve komentator, zašto su toliko besni na Fond PIO, kad ljudi tamo rade u nenormalnim uslovima, imaju male plate i mnooogo posla. Niko ne spominje agencije, na primer. Eto, ja sad radim u jednoj agenciji i imam duplo veću platu i duplo manje posla. Zar situacija nije malo bizarna?

memorija

pre 11 godina

@ja
Clan 207 ZOUP lepo kaze kada se donosi privremeno resenje, kad ima nesto sporno. Kod penzija nema nista sporno, igra se sa otvorenim kartama. Dakle, pojam "privremeno resenje" se nezakonito koristi kod penzija! Dalje, ZOUP lepo kaze o privremenom obezbedjenju ako postoji mogucnost stete, zasto se ne zadrzava deo penzije, ako je sporan? Uostalom, sta je to sto se ne vidi kad se podnesu svi papiri, svi iznosi se vide, a postane sporno posle 2,3,4 godine???

eto

pre 11 godina

@bratanac
Ali opet je taj M4 morao da se predaje svake godine! Ukoliko je predat, unet je u bazu maticne evidencije, tako da poplava ne moze da izbrise podatke.

ja

pre 11 godina

@memorija
Objasnite mi kako da se nazove rešenje koje ne sadrži sve podatke u trenutku donošenja (poslodavac nije izvršio uplatu doprinosa, dupli podaci i sl).

neko ko zna

pre 11 godina

@odande
Ne razumem u čemu je vaš problem, ali sigurna sam da ćete dobiti i srpsku penzuju po prestanku osiguranja u zemlji u kojoj ste sada. I zaista nema potrebe za vređanjem ljudi koji rade u Fondu. U novinama se retko kad stvari objasne do kraja, a problem mogu da razumeju samo ljudi koji tamo rade. Eto, i ja sam tamo radila, pa dajem podrsku svojim bivšim kolegama.

još neko ko zna

pre 11 godina

@odande - "Vi, koji znate, izgleda,izgleda ne znate da nama u inostranstvu osporavaju penziju ostvarenu u Srbiji samo zato sto smo tamo negde socijalno osigurani. Ima nas koji sa Fondom vodimo upravni spor i po 10 godina." - Dragi Vi odande, ako vodite spor zbog toga što radite u inostranstvu pa ne primate sprsku penziju, spremite se da ga izgubite. Nije to dobra volja nekoga iz Fonda, nego zakonski propis koji se na žalost menja od nove godine, pa ćete ubuduće moći da primate penziju iako radite u inostranstvu. Bogata država, pa se zakonodavac odlučio da i to dozvoli iako u okruženju to nigde nije moguće.

Silver Surfer

pre 11 godina

Ispada, da su ove prostore prvo naselili politicari zatim da su osnovana drzavna, pa lokalna sampuprava, potom javna i komunalna preduzeca i da su se, onda, na gotovo, doselili ostali gradjani i postali podanici jednog takvog sistema. Jer kako drugacije objasniti da odgovornima u Poreskoj upravi ne smetaju duznici ciji se dugovi mere milijardama dinara, dok s druge strane, obican gradjanin porez na imovinu mora da uplati unapred da ga ne bi "stigla" kamata koja krece sa 15-im februarom naredne godine. I ko je odgovarao u Poreskoj upravi za nenaplacen porez? Niko, jos primaju plate iznad proseka. Isto je i u Fondu PIO. Zar je moguce da ne postoji neko ko je odgovoran?! Po toj logici, tamo moze da bude zaposlen bilo ko. Odgovornosti nema, posao se ionako ne zavrsava na vreme, niko se ne buni. Ovoga nema ni u arhivatorskom odeljenju Djordja Cvarkova.
I bice tako dok se gradjani ne udruze i zajednicki ne pocnu da se bore protiv nakaradnog sistema. Do tada, sistem ce nas tretirati kao podanike koji postoje zbog njega a trebalo bi da bude suprotno.

još neko ko zna

pre 11 godina

@ja - "Clan 207 ZOUP lepo kaze kada se donosi privremeno resenje, kad ima nesto sporno. Kod penzija nema nista sporno, igra se sa otvorenim kartama." - Da nema ništa sporno, rešenja bi se donosila za najviše 10 dana. Problem je u tome što firme ne predaju M4 na vreme, ili uopšte. Kod poslednje godine je problem i što ona nema sa čim da se uporedi do sledeće godine, a obaveza za predaju M4 takođe nastupa tek sledeće godine. Dakle, "ja", pričaš o nečemu što očigledno ne razumeš.

drmatupenziji

pre 11 godina

pustali, pa pustali neznalice, pa poklanjali ocene iz matematike i sad nam oni dokazuju da je najprostiji pogresan racun tacan i to tako ostaje trajno.

odande

pre 11 godina

"@Bee-Zon Gospodine, nemojte brinuti, dobijacete i penziju iz Srbije za tih 7 godina staza. Zahtev cete podneti u drzavi u kojoj zivite, a ta drzava ce pokrenuti postupak u Srbiji. Imacete srazmernu penziju i svaka drzava ce isplacivati za deo staza ostvaren kod nje. Naravno, pod uslovom da ste u drzavi sa kojom imamo Sporazum.(neko ko zna, 9. novembar 2014 22:04)
Vi, koji znate, izgleda,izgleda ne znate da nama u inostranstvu osporavaju penziju ostvarenu u Srbiji samo zato sto smo tamo negde socijalno osigurani. Ima nas koji sa Fondom vodimo upravni spor i po 10 godina. Da nije zbog toga sto nismo hteli da vama "koji znate" damo nekih 400-500 eura pa da nam posao zavrsite "ocas"?
Inace, u Srbiji imam ostvareno preko 20godina radnog staza a penzija je moje steceno pravo koje niko ne moze da mi oduzme.
Nego, i nad popom ima pop. Samo treba imati strpljenja.

autentična Sremica

pre 11 godina

Koliko god da su u pravu penzioneri kojima je nametnuto da vraćaju "višak" penzija - Fond PIO će isterati svoje. Sudski, i još naplatiti i sudske troškove. Imam primere da su penzioneri pisali i Ministarstvu za rad i soc. politiku (proglasili su se nenadležnim), i Zaštitniku gradjana (samo je insistirao na donošenju Rešenja o novoj visini penzija, a suštinski nije pomoglo), ali Fond je odrezao, (i naplatio) da se "višak" vrati (njima je u rukama i nož i pogača). Sad će još penzioneri svojim potomcima ostavljati u nasledje - vraćanje dela penzija!

penzioni razredi....

pre 11 godina

Zašto se ne uvedu penzijski razredi u penzionom sistemu? Po stepenu stručne spreme i ostvarenom radnom stažu penzije treba da budu svrstane u kategorije i iste za sve... Ko želi više neka uplaćuje dodatno životno osiguranje.

nesalomivi

pre 11 godina

Imam27 god i ne ocekujem nista od drzave za 35 god, zato sam vec napravio svoj fond gde stavljam 25e mesecno, ako sumu ne povecavam po isteku fonda imacu 7500e pa cu koliko toliko biti sigurniji. Mora se uraditi nesto za sebe,drzava nece i ne moze da misli na svakog pojedinca! Pa Japan koji ekonomski gigant NEMA nikakav PIO fond! Misli o starosti dok privredjujes i to je to. pozdrav braco napacena.

mikan

pre 11 godina

"Razlika koju penzioneri primaju po privremenim i konacnim rešenjima ponekad je i nekoliko hiljada dinara, a neke se mere i stotinama hiljada dinara. "
---------------
Ajde ne lupajte.... stotinama hiljada dinara .... pa ne postoje tolike penzije a kamo li razlike!

Vasa Ladacki

pre 11 godina

(penzioni razredi...., 9. novembar 2014 13:05)
Ljubi te mama tako bistrog, pa ne zaradjuju svi isto i ne placaju svi doprinose isto, komunizam je odavno propao(evo ako nisi dosad cuo,da ti kazem), i nisu svi sa tobom blejali i ovce cuvali.

aca

pre 11 godina

(penzioni razredi...., 09. novembar 2014)zato sto nisu svi istu sumu uplacivali u fond bez obzira sto su isti stepen skolovanja.Manite se vise ljudi komunistickog razmisljanja,svi smo isti!Nismo!

dragisa

pre 11 godina

Koliko ima tacno zaposlenih u PIO? Rade li oni sta osim sto ispijaju kafe i igraju igrice na kompjuterima?Koliko ima penzija koje nisu osnovane? Zasto gospodin Vucic ne proceslja ovu sluzbu posto i ovde mozda pronadje brdo nepravilnosti i visokih plata? Nisam pristalica niti i jedne stranke ali stvarno mislim da u ovoj drzavi vlada veliki ne rad i javasluk i krajnje je vreme da se to sve raskrinka i uvede malo reda!

matori

pre 11 godina

Penzioni Fond, osim što je opljačkan, kroz razne manipulacije, izmene Zakona, i spajanjem (ranije) zasebnih penzionih fondova, pretvoren je u Centar za Sistemsku Krađu (CSK), i prevaru penzionera i osoba pred penzionisanjem...!
Govorim ovo iz ličnog iskustva, jer se sudim sa njima već više od 2 godine, zato jer su mi bukvalno ukrali uplaćene doprinose za skoro 4 godine staža!!
Nisam jedina žrtva tog "sistema", jer je već pisano po medijima o tom problemu.
Ja sam nakon 32 godine rada u jednom kolektivu (uplaćeni SVI doprinosi), nakon stečaja firme, punih 8 godina LIČNO uplaćivao doprinose - do zadnjeg dinara.
Trebalo je da postanem penzioner, od zadnjih dana februara 2012.godine, kada sam navršio 40 godina staža osiguranja, i po Zakonu stekao pravo na to.
Po njihovoj evidenciji - nedostaje 4 godine uplata za doprinose za moje PIO...
Uzalud imam sve dokaze (uplatnice)!!!
LOPOVSKA BANDA, me od marta 2012.godine lišava penzije (ma kolika bila, privremena ili konačna - svejedno)!
Prinuđen sam da se lomatam po sudovima, da dokazujem svoje pravo, da dokazujem to što (crno-na-belo) već stoji u Zakonu, da dokazujem da Fond nebrojeno puta sprovodi samovolju, postupa mimo zakona, ili jednostavno krši propise...
Ali neka, još imam živaca, NAPLATIĆU sve što su mi ukrali, sve što mi duguju, i kamatu na sve to - u Srbiji, ili u Strazburu!
Prokleti bili...

Bee-Zon

pre 11 godina

Uplacivao sam u PIO 7 godina. Dok sam radio u Srbiji, to mi je bila zakonska obaveza. Vise nisam u Srbiji, no to je neka druga prica. Novac koji sam uplatio za tih 7 godina (a nije mali novac) necu videti nikad ! Kazu, po zakonu moras da imas 15 godina staza. Ja se izvinjavam, ali taj novac je MOJ. M.O.J. JA sam ga zaradio i 'poverio' PIO-u na cuvanje, i treba da mi vratite svaki CENT, sa kamatom, jer to je MOJE a ne vase. Svih uplacenih 7 godina. Bednici i LOpoVI.

memorija

pre 11 godina

Odlicna tema, dosta se prica o ovome. Pojam "privremenog resenja" nije zakonit, jer ako se preda sva dokumentacija, a drugacije vas nece "obradjivati", sta je onda privremeno? Ako nema papira od poslodavca, kako se dokazuje da ste bilo gde radili? Radna knjizica odavno nije dokaz. Ako vas sistem "vidi" kao prijavljenog, onda se znaju i iznosi. A ako nema doprinosa, nije radnik kriv, nego poslodavac, pa i drzava sto ga ne juri ili zatvori. Pa sta je onda privremeno, mozda radnici pred penziju da uplacuju dugove poslodavaca??? Dakle, nema privremenih stvari, sve je odmah jasno, ali neko opasno mulja i onda zaludjuje ljude!

ИБАРСКИ ВУК

pre 11 godina

смејурија од државе........како може постојати назив привремена пензија.........

A.

pre 11 godina

Zašto se ne uvedu penzijski razredi u penzionom sistemu? Po stepenu stručne spreme i ostvarenom radnom stažu penzije treba da budu svrstane u kategorije i iste za sve... Ko želi više neka uplaćuje dodatno životno osiguranje.
(penzioni razredi...., 9. novembar 2014 13:05)

E, još se u Fondu nisu setili ovako "mudrog" predloga.
Tada bi se baš isplatila kupovina diplome ili doktorata.

Niste napisali, ali ste se verovatno setili još "mudrijeg" predloga: svima po 25.000. Zašto tamo neki penzioner da se razbacuje sa parama?

стигло решење за 17 дана

pre 11 godina

Све што су навели као разлог због којих не могу да донесу коначно решење о износу пензије је лаж. Проблем је у нераду. Мој отац је отишао у пензију по оба основа. Годину дана је чекао коначно решење. Проблем је био у 6 месеци радног стажа. Рекли му како не могу да утврде да ли су уплаћени доприноси. Све би то било у реду да отац није има 40 година и 9 месеци радног стажа. Отац се хтео да се одрекне тих 6 месеци. И даље би испуњавао услов. Не да братија. Знате како је решен проблем? Отишао сам у ПИО фонд, представио се ко сам и шта сам (адвокат) и рекао да ћу их тужити.

Milinko

pre 11 godina

To sto iz PIO kazu za medije cista je laz. Veliku stetu penzionerima napravili su svojim visemesecnim strajkom pocetkom godine... kao da je PIO firma u njihovom vlasnistvu pa mogu da rade sta hoce i sta nece. Moja firma je jos u martu predala obracun za 2013 kao poslednju godinu r. staza, isao sam odmah da me evidentiraju i upisali su me u neku knjigu cekanja i evo cekam i dalje. Cist nerad i javasluk a imaju stalan posao, redovnu platu, odmor, jubilarne nagrade... Treba uvesti radnu obavezu za pocetak da se stvari na vreme zavrsavaju i PIO. Neki ''zlosrecnici'' jos iz janura o.g. kada su podneli zahtev i papire, nisu dobili ni privremeno resenje a sve je bilo OK. Sistem urusavaju oni koji rade ''po nista od svega'' sto im je u opisu posla... blago receno.

toza

pre 11 godina

PIO pokušava svoj nerad da prebaci na poslodavce i sve druge samo oni jadni nikada nisu krivi. Da li iko zna koliko ima zaposlenih u PIO fondu i koliko ih se zaposlilo u zadnjih nekoliko godina? Šta je urađeno na modernizaciji službe? Kada je zadnji put rađena racionalizacija?
Koliko ne znaju šta rade govori i izjava da bi eliminisanje zadnje godine staža iz obračuna dovelo do ubrzanja konačnih rešenja, a da ne bi bitno uticalo na proseke. Pa gde se onda pojavljuje ta razlika? Ako zadnja godina ne utiče onda se razlika pojavljuje u prethodnim godinama i shodno tome, ukodanjem zadnje godine, ništa ne bi dobili na tačnosti i brzini izdavanja konačnih rešenja.
Da ne zaboravimo da dobar deo službenika fonda očekuje nagradu kako bi ubrzali proces...

Dejan

pre 11 godina

A da se pozabavite time zašto su neki penzioneri godinama morali da primaju penziju na osnovu privremenih rešenja i sa kojom su to naprednom matematikom zaposleni PIO fonda bili suočeni kada im je trebalo toliko vremena da se sračunaju za konačni iznos nekih penzija?

Verujem da kako se aktiviraju privatne pezije preko raznih osiguravajućih kuća da tim ustanovama nisu potrebne godine da se preračunaju koliko će svojim penzionerima da isplaćuju.

Vasa Ladacki

pre 11 godina

"Ona je dodala da bi jedno od rešenja moglo biti da poslednja godina rada ne ulazi u obračun penzije. ako je objasnila, u Fondu su uradili računicu i izuzimanje te poslednje godine apsolutno ne utiče na smanjenje penzije koju će korisnik primati, a omogućice da se brže dođe do konačnog rešenja",

Pa sto onda naplacujete poreze i doprinose, u toj poslednoj godini, ako ne uticu, samo da otimate znate, sram vas bilo.

iskustvo uci

pre 11 godina

Ne znam kakvo je pitanje i problem penzija!? Ti ljudi su decenijama odvajali. Bolje pitanje je gde su te pare. Olosu lopovski. Pri tome mislim na sve na vlasti i oko vlasti zadnjih 26 godina.

pribil

pre 11 godina

E jadni li ste. Ugledajte se na razvijene zemlje, oslobodite se birokratije i lazne administracije, pojednostavite sve propise do krajnje granice, ukinite miliom glupih i nepitrebnih obrazaca i zahtava, uvezite sve u jedan sistem. E blago narodu sa vama..

Све се може...

pre 11 godina

Колегиница нам отишла у пензију крајем децембра прошле год.Хвалила се кроз 4 седмице да је решење добила јер познаје кога треба у ПИО.Ето.

Penzioner

pre 11 godina

Odradila sam pun radni staž. Firma je redovno uplaćivala doprinose i predavala obrasce M4 (spisak radnika sa brojem ostvarenih sati rada i mesečnim primanjima za proteklu godinu). Pred odlazak u penziju iz PIO sam uzela listing. Nedostajalo je 6 nepovezanih godina staža. Referent PIO fonda koji je ubacivao podatke iz obrazca M4 je jednostavno "preskočio" te godine a jenu godinu je čak duplirao. Par puta sam odlazila u PIO da bi ispravili SOPSTVENU grešku. Na kraju mi je dosadilo čekanje u redovima (jedamput nedeljno referenti primaju stranke), neljubaznost referenata, nadobudnost , čak iosionost.... da ne ređam dalje. Napisala sam pismo direktoru PIO fonda iznoseći kompletnu problematiku. Dobila sam rešenje posle desetak dana. Ipak , sveukupna zabava nazvana dobijanje rešenje o penziji je trajala par meseci.

Bratanac

pre 11 godina

Nije mi jasno kako neko moze da preskoci nekoliko godina u nizu, kad se M4 obrazac predaje svake godine za prethodnu godinu? A ako imate duplu godinu, znaci da je preduzece davalo dva puta podatke za istu godinu, a nijedan obrazac nije naveden kao M8 (promena podataka)!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (eto, 9. novembar 2014 21:31)

U filijali Fonda PIO u Nišu je pre 15-tak godina bila poplava i veliki deo dokumentacije je uništen,a da nije bio snimljen na mikrofilmovima. U međuvremenu je najveći broj firmi propao ili prodat iz stečaja, tako da ljudi muku muče da dođu do dokumentacije i usput mole Boga da dokumentacija u međuvremenu nije završila na đubrištu.
Većina problema leži u totalnoj neodgovornosti i javašluku koji vlada u filijalama Fonda PIO.

RAJNA

pre 11 godina

Alo ljudi, radila sam 39 god.i 6 meseci kao laborant,od toga i 20god. kao glavni laborant,imam 32,650 dinara penziju.Koja je to velika penzija, odvajalo mi se svih godina doprinosi, šta sada hoće vlastodršci? Molim lepo od 90 g. pa na ovamo, gospodo ispitajte gde su novci penzionog fonda, svako ko je mogao i bio u fondu, krao je(izvinjavam se retko poštenima),Pravili se putevi, podizale banje, zidali stanovi, koji se rasprodali u bescenje, pa sada pojedini mučenici em nemogu da dočekaju penziju, em nema ni gde da žive.Koliko je samo otišlo u invalidsku penziju, potplaćivanjem komisija.Ćutalo se godinama o svim mahinacijama, e sada nema para, pojela maca.Živo me intereesuje iz kog fonda se isplaćuju zaslužne penzije, ti zaslužni građani puni ko brod, napevali se,nauživali se, a vi udrite samo po malom čoveku, tako treba.Dokle se ne pojavi osoba iz vlasti kojoj će prioritet biti da se ispita poreklo imovine, dotle nema sunca u ovoj zemlji Srbiji.

realista

pre 11 godina

Orisao sam u penziju u decembru. Privremeno resenje sam dobio u Februaru regularnim putem bez ikakvog poznanstva. Ali firma nije uplatila doprinose za 2012 I 2013 do danasnjeg dana. A mozda je I uplaceno a PIO ne reaguje jos uvek. Mozda treba licno da intervenisem I pored kompjuterizacije sistema

njegoš

pre 11 godina

vrlo vam je loše rešenje gospođo.Gde god možete gledate da nešto ukradete radnike.Zar nije jednostavnije da povećate vašu efikasnost u radu a ne da ne računate zadnju ili bilo koju godinu. Sve gluplja i gluplja rešenja nudite iz godinu u godinu.

Petar

pre 11 godina

@mikan
Nisi u pravu, nisu cesti slucajevi ali ih ima, upravo zbod nerada PIO. Naime, 2000 mesecno greska * 12 meseci * 10 godina (!!! da da, i po 10 godina se ceka na konacno resenje) = 240.000. Proguglaj malo, ima takvih primera u novinama, evo jedan sa B92:
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2014&mm=10&dd=01&nav_id=906333

memorija

pre 11 godina

@ja
Clan 207 ZOUP lepo kaze kada se donosi privremeno resenje, kad ima nesto sporno. Kod penzija nema nista sporno, igra se sa otvorenim kartama. Dakle, pojam "privremeno resenje" se nezakonito koristi kod penzija! Dalje, ZOUP lepo kaze o privremenom obezbedjenju ako postoji mogucnost stete, zasto se ne zadrzava deo penzije, ako je sporan? Uostalom, sta je to sto se ne vidi kad se podnesu svi papiri, svi iznosi se vide, a postane sporno posle 2,3,4 godine???

mira

pre 11 godina

Interesantno je da u Srbiji, obrni, okreni, uvek ispadne steta za gradjanina, nikada za drzavu! I uvek postoji neka dobra zvaka koja to opravdava!

nišlija

pre 11 godina

Jedan moj rođak bio na visokom položaju i radio preko 40-godina da bi imao veću penziju i penzija mu je 45000 din.Ne znam odakle Vučićevom ocu i majci penzija od 80000 i 70000 din,još ako se uzme u obzir da mu je majka bila novinar šta reći... Mislim da tu ima posla za Vulina al vrana vrani oči ne vadi.

Aca

pre 11 godina

Ovi iz PIO su izneli niz protivrečnosti:

"Mogućnost da se privremeno i konačno rešenje podudare u obračunatom iznosu penzije je minimalna, jer svaki podatak koji nedostaje uslovljava privremenost, a svaki naknadno obezbeđeni podatak utiče na iznos, u smislu povećanja ili smanjenja, ističu u Fondu PIO". OVDE KAŽU DA PRIVREMENO I KONAČNO REŠENJE RETKO PODUDARAJU

"Ona je dodala da bi jedno od rešenja moglo biti da poslednja godina rada ne ulazi u obračun penzije. Kako je objasnila, u Fondu su uradili računicu i izuzimanje te poslednje godine apsolutno ne utiče na smanjenje penzije koju će korisnik primati, a omogućice da se brže dođe do konačnog rešenja".OVDE KONSTATUJU DA POSLEDNJE GODINE NE UTIČU NA SMANJENJE PENZIJE (suprotno od konstatacije u prethodnom stavu)

"Jedan od najvećih problema sa privremenim i konačnim rešenjima jeste razlika u mesečnom iznosu, koji u dve trećine slučajeva dovede do toga da penzioneri nakon konačnog rešenja moraju da vrate deo novca PIO fondu".ZATIM KAŽU DA U 2/3 SLUČAJEVA NAKON KONAČNOG REŠENJA PENZIONERI MORAJU DA SE VRATE DEO PARA (suprotno od konstatacije u prvom stavu)

GOSPODO IZ PIO, VAŠE RAZMIŠLJANJE DA POSLEDNJA GODINA BITNO NE UTIČE NA VISINU PENZIJE NE "PIJE VODU". SVOJIM IZJAVAMA SAMI SEBE DEMANTUJETE!
RAZMIŠLJAM: AKO USVOJITE DA POSLEDNJU GODINU NE UVRSTITE U KONAČNO REŠENJE TO MOŽE DA IZAZOVE NIZ ZLOUPOTREBA I DA FIRME NE UPLAĆUJU DOPRINOSE RADNICIMA ILI DA IH SVEDU NA MINIMUM. RAZMISLITE DOBRO ( PODSEĆAM I NA USTAV?)

Silver Surfer

pre 11 godina

Ispada, da su ove prostore prvo naselili politicari zatim da su osnovana drzavna, pa lokalna sampuprava, potom javna i komunalna preduzeca i da su se, onda, na gotovo, doselili ostali gradjani i postali podanici jednog takvog sistema. Jer kako drugacije objasniti da odgovornima u Poreskoj upravi ne smetaju duznici ciji se dugovi mere milijardama dinara, dok s druge strane, obican gradjanin porez na imovinu mora da uplati unapred da ga ne bi "stigla" kamata koja krece sa 15-im februarom naredne godine. I ko je odgovarao u Poreskoj upravi za nenaplacen porez? Niko, jos primaju plate iznad proseka. Isto je i u Fondu PIO. Zar je moguce da ne postoji neko ko je odgovoran?! Po toj logici, tamo moze da bude zaposlen bilo ko. Odgovornosti nema, posao se ionako ne zavrsava na vreme, niko se ne buni. Ovoga nema ni u arhivatorskom odeljenju Djordja Cvarkova.
I bice tako dok se gradjani ne udruze i zajednicki ne pocnu da se bore protiv nakaradnog sistema. Do tada, sistem ce nas tretirati kao podanike koji postoje zbog njega a trebalo bi da bude suprotno.

odande

pre 11 godina

"@Bee-Zon Gospodine, nemojte brinuti, dobijacete i penziju iz Srbije za tih 7 godina staza. Zahtev cete podneti u drzavi u kojoj zivite, a ta drzava ce pokrenuti postupak u Srbiji. Imacete srazmernu penziju i svaka drzava ce isplacivati za deo staza ostvaren kod nje. Naravno, pod uslovom da ste u drzavi sa kojom imamo Sporazum.(neko ko zna, 9. novembar 2014 22:04)
Vi, koji znate, izgleda,izgleda ne znate da nama u inostranstvu osporavaju penziju ostvarenu u Srbiji samo zato sto smo tamo negde socijalno osigurani. Ima nas koji sa Fondom vodimo upravni spor i po 10 godina. Da nije zbog toga sto nismo hteli da vama "koji znate" damo nekih 400-500 eura pa da nam posao zavrsite "ocas"?
Inace, u Srbiji imam ostvareno preko 20godina radnog staza a penzija je moje steceno pravo koje niko ne moze da mi oduzme.
Nego, i nad popom ima pop. Samo treba imati strpljenja.

Njam Njam

pre 11 godina

U ovoj drzavi se sve sistematski radi da se nista ne zna cist primer penzije!Bio nekad drzavni fond fond u koji su uplacivali privatnici i vojni fond tj za bivse vojne staresine....I onda se neko genijalan setio da sve to spoji u jedan od koja su dva konstantno u minusu (zna se) nit ko zna koliko prima nit po kom osnovu danas je jedina realna zelja da dozivis penziju..

muci

pre 11 godina

Pa ljudi moji, u PIO fondu jos uvek rade u "crnim ekranima". U 21. veku!! Da li je moguce da niko I ne pomisli da bi trebalo malo srediti taj njihov informacioni sistem i te podatke. Ka o u XVII veku !

očnigledač

pre 11 godina

Postoji u zakonu o PIO jedan zanimljiv deo, onaj koji reguliše slučajeve rešenja sa netačnim iznosom penzije...
Može svako da potraži to - zakon se može naći na sajtu Republičkog Fonda za PIO.
Samo ću da opišem suštinu:
Ako zbog netačno utvrđenog iznosa penzije (netačnih podataka, greške u obradi, ili pogrešne primene zakona (!?)), nastupi šteta za Fond, iznos štete će biti naplaćen od penzionera OD MOMENTA KADA JE TAKVO REŠENJE STUPILO NA SNAGU...
To može biti i vreme od par godina, pa i iznos može da bude pozamašan!
Ako zbog potpuno istih razloga, nastupi šteta za penzionera, on ima pravo da podnese zahtev za ispravku rešenja, pa će mu se novoutvrđeni iznos penzije isplaćivati OD MOMENTA KADA JE PODNEO ZAHTEV ZA ISPRAVKU...
Naravno, pod uslovom da se njegov zahtev uopšte i prihvati.
Šteta koju je do tada pretrpeo (recimo 2-3 hiljade manja penzija, svakog meseca) čak se ni ne spominje - "pojela maca"!
Eto, toliko o temi, u vezi sa kojom je čak i zakon "podešen" tako, da se svaki penzioner može oderati, uz smešno obrazloženje, a da je obrnuta mogućnost skoro nemoguća...

neko ko zna

pre 11 godina

Pitala bih sve komentator, zašto su toliko besni na Fond PIO, kad ljudi tamo rade u nenormalnim uslovima, imaju male plate i mnooogo posla. Niko ne spominje agencije, na primer. Eto, ja sad radim u jednoj agenciji i imam duplo veću platu i duplo manje posla. Zar situacija nije malo bizarna?

Prosto k'o pasulj

pre 11 godina

смејурија од државе........како може постојати назив привремена пензија.........
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (ИБАРСКИ ВУК, 9. novembar 2014 13:27)

Pa svaka je privremena. Ne samo da mole Boga da sto pre umres nego i delaju koliko mogu....

neko ko zna

pre 11 godina

@odande
Ne razumem u čemu je vaš problem, ali sigurna sam da ćete dobiti i srpsku penzuju po prestanku osiguranja u zemlji u kojoj ste sada. I zaista nema potrebe za vređanjem ljudi koji rade u Fondu. U novinama se retko kad stvari objasne do kraja, a problem mogu da razumeju samo ljudi koji tamo rade. Eto, i ja sam tamo radila, pa dajem podrsku svojim bivšim kolegama.

imdr

pre 11 godina

@Ja - "Sve do 2003.god,kada stupa nov Zakon o PIO, poslednja godina nije ulazila u obračun." Čak nije ni tada. Poslednja godina se obračunava tek od 2006. godine. Pošto se iz komentara vidi da većina to ne shvata, doprinosi se naplaćuju i u svakom slučaju se uračunava staž iz poslednje godine. Radi se samo o uračunavanju zarade iz te godine, koja najčešće korisniku smanjuje penziju.

još neko ko zna

pre 11 godina

@ja - "Clan 207 ZOUP lepo kaze kada se donosi privremeno resenje, kad ima nesto sporno. Kod penzija nema nista sporno, igra se sa otvorenim kartama." - Da nema ništa sporno, rešenja bi se donosila za najviše 10 dana. Problem je u tome što firme ne predaju M4 na vreme, ili uopšte. Kod poslednje godine je problem i što ona nema sa čim da se uporedi do sledeće godine, a obaveza za predaju M4 takođe nastupa tek sledeće godine. Dakle, "ja", pričaš o nečemu što očigledno ne razumeš.

autentična Sremica

pre 11 godina

Koliko god da su u pravu penzioneri kojima je nametnuto da vraćaju "višak" penzija - Fond PIO će isterati svoje. Sudski, i još naplatiti i sudske troškove. Imam primere da su penzioneri pisali i Ministarstvu za rad i soc. politiku (proglasili su se nenadležnim), i Zaštitniku gradjana (samo je insistirao na donošenju Rešenja o novoj visini penzija, a suštinski nije pomoglo), ali Fond je odrezao, (i naplatio) da se "višak" vrati (njima je u rukama i nož i pogača). Sad će još penzioneri svojim potomcima ostavljati u nasledje - vraćanje dela penzija!

Srbijanac

pre 11 godina

Lako je skidati sa penzija, hajde otpusti pola javnog sektora, drzavne administracije, propala preduzeca u restruktuiranju. To trazi MMF, inace nema arazman. Mozda nam i nije potreban, i onako je sve propalo.

neko ko zna

pre 11 godina

@Bee-Zon
Gospodine, nemojte brinuti, dobijacete i penziju iz Srbije za tih 7 godina staza. Zahtev cete podneti u drzavi u kojoj zivite, a ta drzava ce pokrenuti postupak u Srbiji. Imacete srazmernu penziju i svaka drzava ce isplacivati za deo staza ostvaren kod nje. Naravno, pod uslovom da ste u drzavi sa kojom imamo Sporazum.

ana

pre 11 godina

@očnigleda
Totalno pogresno tumacenje Zakona! Nov iznos penzije ide od dana podnetog zahteva, samo ako stranka dostavi podatke koji nisu postojali u trenutku donosenja resenja i to pod uslovom da propusti rokove koji su navedeni u Zakonu o upravnom postupku. U ogromnoj vecini slucajeva, nov iznos ide od dana podnosenja zahteva, i to vazi i kad je greska Fonda.

eto

pre 11 godina

@bratanac
Ali opet je taj M4 morao da se predaje svake godine! Ukoliko je predat, unet je u bazu maticne evidencije, tako da poplava ne moze da izbrise podatke.

drmatupenziji

pre 11 godina

pustali, pa pustali neznalice, pa poklanjali ocene iz matematike i sad nam oni dokazuju da je najprostiji pogresan racun tacan i to tako ostaje trajno.

eto

pre 11 godina

@penzioner
Nije mi jasno kako neko moze da preskoci nekoliko godina u nizu, kad se M4 obrazac predaje svake godine za prethodnu godinu? A ako imate duplu godinu, znaci da je preduzece davalo dva puta podatke za istu godinu, a nijedan obrazac nije naveden kao M8 (promena podataka)!

ja

pre 11 godina

@memorija
Objasnite mi kako da se nazove rešenje koje ne sadrži sve podatke u trenutku donošenja (poslodavac nije izvršio uplatu doprinosa, dupli podaci i sl).

još neko ko zna

pre 11 godina

@odande - "Vi, koji znate, izgleda,izgleda ne znate da nama u inostranstvu osporavaju penziju ostvarenu u Srbiji samo zato sto smo tamo negde socijalno osigurani. Ima nas koji sa Fondom vodimo upravni spor i po 10 godina." - Dragi Vi odande, ako vodite spor zbog toga što radite u inostranstvu pa ne primate sprsku penziju, spremite se da ga izgubite. Nije to dobra volja nekoga iz Fonda, nego zakonski propis koji se na žalost menja od nove godine, pa ćete ubuduće moći da primate penziju iako radite u inostranstvu. Bogata država, pa se zakonodavac odlučio da i to dozvoli iako u okruženju to nigde nije moguće.