Ponedeljak, 06.10.2014.

16:36

I kad platiš kaznu moraš u zatvor

Pojedini građani, koji su platili na vreme kaznu za prekršaj, dobili su plavu kovertu s pozivom za zatvor.

Izvor: B92

I kad platiš kaznu moraš u zatvor IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

72 Komentari

Sortiraj po:

Ma kako da ne

pre 11 godina

„U nedelju ujutru, 9h, u Omladinskih brigada, nijedna kola, vozila ih zena, penzioner, isusan ili neiskusan vozac, ne skidaju gas ispod 80.“
(aleksandar, 6. oktobar 2014 18:18)

Alo, majstore, Omladinskih brigada je jedna od glavnih ulica, sa 6 (šest!) saobraćajnih traka – po tri za svaki smer. Baš bi me zanimalo kojom brzinom ti tuda voziš nedeljom ujutro. Da ne voziš, možda, 40–50 na sat?

plavi andjelak

pre 11 godina

Ne. Sam potpis vozaca ne znaci i priznanje prekrsaja. Nikad nije ni znacio (nemoj da te neko laze).Priznanjem prekrsaja se smatra ako vozac prilikom pisanja prekrsajnog naloga ne trazi sudsko odlucivanje ili ako se sam ne javi u sud gde to moze da zatrazi, potpisao ili ne. Mozes ti da ne potpises nalog a da preuzmes jedan primerak i da na osnovu njega ostvarujes svoja prava pred sudom. Najgora opcija je da neces da potpises nalog i odbijes da preuzmes 1 primerak.
Ako si hteo da ispadnes duhovit sa opaskom da ce se od troskova placati policajcima dolazak na suocenja....nisi uspeo. :D Pozz.

BokiPirot

pre 11 godina

Od 10. septembra do 20. sam bio u Niskom zatvoru jer nisam hteo da platim kaznu za prekrsaj napravljen biciklom.Kazna je bila 20000 dinara ili 20 dana zatvora,medjutim odlezao sam samo deset dana ali i bukvalno odlezao jer je kazna zastarela 20. septembra.Moj savet svima je da ne placaju lopovima vec da to lepo odleze.U niskom zatvoru kad dovedu nekoga iz Pirota ovi odmah znaju da imaju novog biciklistu.

Sitnice koje život znače

pre 11 godina

@plavi andjelak

Bolje je prespavati vest, nego ne pročitati u celosti šta je neko napisao, ali mu, ipak, odgovoriti. Bez obzira što je moj citat člana 133. ZOBS sasvim u skladu sa vašim prikazom izmena Zakona o prekršajima (a drugačije i ne može). Ukratko, sabraćajni policajac zaustavi vozilo zbog prekršaja, identifikuje vozilo i vozača, popuni nalog, vozač potpiše, i time je priznao prekršaj, te mora da plati kaznu u zakonskom roku i propisanom iznosu.

U svakom slučaju, hvala vam na dopunskoj informaciji o tome šta se dešava ako vozač ne želi da potpiše da je počinio saobraćajni prekršaj [čitaj: mora da bude 1000% siguran da nije počinio prekršaj, inače plaća 100% kazne, plus sudske troškove, uključujući najverovatnije i troškove dolaska policajca u sud na suočenje].

plavi andjelak

pre 11 godina

Nešto ste preskočili. A to je poziv okrivljenom od strane sudije za prekršaje, ročište i izricanje presude. (Sitnice koje život znače, 06. oktobar 2014 18:55)

Ne, nego si ti prespavao vest da je na snagu stupio novi Zakon o prekrsajima.
Za ucinjeni prekrsaj, policajac ti na licu mesta pise prekrsajni nalog koji ima snagu prvostepenog prekrsajnog postupka. Imas mogucnost, da ukoliko priznajes prekrsaj, platis polovinu kazne u roku od 8 dana i tiže se postupak zavrsava. Ako ne priznajes, mozes da trazis sudsko odlucivanje sto policajac belezi u nalogu i upisuje datum kada treba da se javis u sud radi vodjenja prek. postupka. Mozes i sam, sledeceg radnog dana da odes u sud i zahtevas da sud odlucuje da li si ucinio prekrsaj ili ne ali tada gubis pravo na placanje pola kazne. Ako na licu mesta ne trazis sudsko odlucivanje a u roku od 8 dana ne dodjes u sud ili ne platis kaznu, prekrsajni postupak se zavrsava i krece se sa naplatom. Znaci, nakon pisanja prekrsajnog naloga od strane policije, tebe vise niko nece pozivati ili traziti do trenutka kada se dodje do izvrsenja sankcije.
Sto se tice teksta, tesko da su poziv za zatvor dobili oni koji su platili kaznu u roku od 8 dana. Pre ce biti da su te pozive dobili oni koji kaznu nisu uopste platili ili su platili pola kazne nakon 8 dana jer se u tom slucaju gubi pravo na popust od 50% i ostaje dug od nekoliko hiljada do iznosa cele kazne + sudski troskovi.

Jeremija pali topa

pre 11 godina

Ovo čista KRIMINOKRATIJA, dakle vladavina - KRIMINALACA! Kriminalce amnestiraju, aboliraju, oslobađaju, uopšte ne procesuiraju ili razvlače procese, a kada nekoga i osude taj onda čeka na red da ode u zatvor i šeta se. Krade se i muva na sve strane, "elita" bukvalno može da radi šta hoće - od utaje poreza, do saobraćajki, tuča i svakog drugog kriminala. Svi su zaštićeni: od najobičnijih huligana, do ozbiljnih kriminalaca, samo ako su "podobni". Proganja se, pljačka i kažnjava samo ČESTIT I POŠTEN SVET, nekih tridesetak procenata građana. Za saobraćajne prekršaje čak i ako nisu učinjeni, za neplaćene glupave i besmislene poreze, za sitne dugove zbog neplaćenih računa... Udaraju im se zelenaške kamate, plene lični prihodi itd. A kada kaznu platite na vreme, u velikom broju slučajeva kobajagi izgube evidenciju, pa vam šalju pandure da vas vode u zatvor po kratkom postupku, sve se nadajući da ste u međuvremenu izgubili uplatnicu, pa da vam naplate opet! Neće da sjašu sa poslušnih i lojalnih, po onoj narodnoj "koji vuče - taj se tuče". Ej bre, u 21. veku traže da im nosiš na noge dokaz da si nešto uplatio! I opet izgube! More mrš!!!!! Zato ja kao pošten čovek vidim isključivo NEPRIJATELJE i u političarima, i u policajcima, i u sudijama, i u poreznicima, čak i u svoj ostaloj kojekakvoj birokratskoj boraniji. Ali neka, teško onima protiv kojih ustane ČESTIT I POŠTEN SVET kada mu puknu trpila. Kritična masa za revoluciju je između 5 i 10 posto, a nas "zajahanih" ima oko 30 posto.

Sitnice koje zivot znace

pre 11 godina

@Mia

Nije bitno da li ja pametujem ili ne, važno je samo ono što stoji u zakonu, a u konkretnom slučaju radio se o Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima:

"Član 313.
Za prekršaje kojima je ovim zakonom predviđena novčana kazna u fiksnom iznosu, naplata te kazne će se izvršiti tako što će učinilac uplatiti predviđeni iznos na račun propisan za uplatu javnih prihoda u roku od osam dana od dana izdavanja naloga za plaćanje.
Policijski službenik će učiniocu prekršaja izdati nalog za plaćanje te kazne i obaveštenje da će se u slučaju da kazna ne bude plaćena u ostavljenom roku, protiv njega pokrenuti prekršajni postupak pred organom državne uprave nadležnim za sprovođenje ovog zakona."

Ukratko, kazne nema bez prekršajnog postupka, a prekršajni postupak podrazumeva utvrđivanje postojanja prekršaja. Ako vozač potpiše da je počinio saobraćajni prekršaj, onda je dužan i da plati novčanu kaznu propisanu za taj prekršaj. Ne branim ja policiju, niti sud, ali, ljudi, jednostavno, čitajte šta potpisujete. I još jedna stvar, Nemojte biti drski i nadobudni sa policijom ako ste svesni da ste napravili prekršaj. I ne vadite se na druge koji prave prekršaje, jer u datoj situaciji, saobraćajci su uhvatili u prekršaju-upravo vas. Lično, za 32 godine vožnje "zaradio" sam broj saobraćajnih prekršajnih kazni koje mogu da se nabroje na prste jedne ruke.

analgin

pre 11 godina

Da li postoje kazne i za birokratiju?
Mada mislim da bi ih popili samo onih 20% mučenika, što stvarno nešto radi tamo, a ostatak koji samo prima platu je nedodirljiv kao o oni što su ih doveli. Nepotizma kol'ko 'oćeš

aaaaa

pre 11 godina

samo mi nije jasno u koji zatvor ce da stave te ljude, alo pa narko dileri cekaju po dve godine da ih pozovu na sluzenje kazne, ovo je samo da zaplase da bi se platilo, kakav crni zatvor, i kako ce se uopste voditi taj boravak u zatvoru, zakon je napravljen tako da kaznu moze da ti pise uvek, i sad sto nisam imao da platim se vodim kao kriminalac, ne razumem, neka neko ko je upoznat objasni, pa mi cemo biti drzava robijasa!!

bokte

pre 11 godina

ima i normalnih sutkinja. skoro sam bio na rocistu za prekrsaj u gospodskoj u Zemunu. Kasnilo se jedan sat. Kad sam usao onako malo nadrndan, sutkinja je rekla izvinite sto ste cekali - to me potpuno razoruzalo. ponavljam ima i normalnih..

mail

pre 11 godina

@Gradjanin, sve ti verujem ali izveo si pogresan zakljucak. Kada bi nasa birokratija, bila sposobna da ceka nesto 2 godine, pa da ga izvuce radi ponovne naplate, to bi bila savrseno organizovana birokratija. Naravno nasi su suprotno od toga. Samo nemar i nesposobnost je dovelo do toga da te pozovu posle 2 godine.

Mia

pre 11 godina

@Sitnice koje zivot znace,
Ne pametuj, lepo su napisali. Za slucaj da te zaustavi policajac, napise ti kaznu, ti potpises, ne platis u odredjenom roku, sud donosi resenje da ti preinacuju novcanu kaznu u kaznu zatvora. Uostalom, 2.jula suprug nije vezao pojas, 10.septembra je dobio resenje za zatvor, bez sudije I rocista.

Kvazimodo Sorabius

pre 11 godina

I „ovo“ oko uplatnica gde „velikodušna država“ oprašta pola kazne, pa oko „zaturanja uplatnic“, pa nedefinisano pitanje DA LI onaj ko se „u roku od 8 dana“ javi u zatvor dobija 50% popusta , su suvi dokazi da su kazne radi kazni, a ne radi sprečavanja nesreća. Prekoračenje brzine od par kilometara na sat, sigurno ne ugrožava bezbednost, ali nasilnička vožnja ugrožava i krivac je 99%, ali nema patrola da deluju preventivno. Policija je glavni krivac za pogibije na putevima, i za siledžijstvo u saobraćaju.
Imam 50 godina i 4 meseca vozačku, vozio sam na 4 kontinenta i nisam platio kaznu u životu, imam i iskustvo i moralno pravo da zaključim: od kada se policija bavi uviđajima i trikovima da naplate kazne, nema bezbednosti na putevima!
Ali, sve je trulo u državi, naišli su „stručnjaci“ iz tužnih devedesetih - kada se polagalo za 100—200 maraka, oni zajahali „megatrendove“ i proizvode „doktore“ — jednu lopatu asfalta ne umemo da umešamo, temelj da se iskopa a da se ne poruše okolne kuće i neko pogine; ne umemo da operišemo čukljeve, čmičkove, ministar ide u Nemačku da operiše UVRNUTU DLAČICU (cistu!); policija prebija vojne policajce...
Džaba kompjuteri: nismo izbrojali mrtve u bombardovaju, gardiste ubijaju na straži... sem električara, koji ne smeju da pogreše - u Srbiji nema STRUKE koja je normalna!

Бојан Илић

pre 11 godina

U pravnoj drzavi bi onaj koji je platio kaznu a dobio poziv za zatvor, dobio obestecenje zbog stresa ali ovde to nije tako.
(Dejan Kostic, 06. oktobar 2014 18:48)

Грешиш!
У једној европској земљи сам ухапшен ( амерички филм) , лисице на рукама и ногама, било и очевидаца који само што нису скочили на мене да су могли....
Грешка...
Ни извини нисам добио а адвокат ми каже:
"Џабе бацање пара да их тужимо, то је сукоб са државом"!

Novosadjanka

pre 11 godina

Kriva sam. Platila sam!!! Zašto bih bila dužna bilo kome da nosim uplatnicu na noge??? Zato što nisu sposobni da pogledaju stanje na svom žiro računu i utvrde da sam izmirila svoju obavezu. U Novom Sadu još dodatno morate da platite parking kartu, jer je SUD u zoni naplate. Pronaći parking je ravno BINGU. Kružila sam 20 minuta i parkirala se ispred SUD-a na mestu označenom sa "R"! Sudski službenik je urlao iza mene da će zvati pauka. Nije me bilo briga. Vrištao je na portira da odmah pozove "Parking servis", na čega je dotični (car) hladno rekao da nema broj. :-) Eto šta sve možeš da doživiš pored uredno plaćene kazne u roku. Slično de doogilo i mom suprugu, ali sa "Zelenim paukom", sa tim što je ročište kod sudije zvanično zakazano i uredno nam dostavljen poziv. Molim vas istražite na koji način građani mogu biti obeštećeni i naplatiti ovu uvredu i ponižavanje. Nigde ni jedno izvinite ili nešto slično...

"nemojte se iznenaditi"

pre 11 godina

kako pisete o ovome kao da je normalno? osim ako nije teska ironija, ovakva greska "birokratije" (tj.ne birokratije vec SUDSKE VLASTI) povlaci posledice. Oni moraju imati evidenciju o placenim kaznama, i ako se ispostavi da ste zbog placene kazne isli u zatvor, to povlaci direktnu odgovornost tog prekrsajnog sudije! a vi za vreme provedeno u zatvoru imate pravo na nadoknadu, kao i pravo da ih tuzite za svaku stetu koju ste zatvaranjem pretrpeli!

ma nije to samo sad

pre 11 godina

Ljudi meni je to stiglo prosle godine iako sam sve platio. Nisam isao do suda niti mi palo na pamet. Dosla policija predvece dobro vece jeste li vi taj i taj ja kazem jesam oni morate u zatvor ja kazem ne moram, oni kazu nisam platio ja izvadim i pokazem da jesam oni izvinite dovidjenja dovidjena. Nije mi palo da idem po sudovima da im dokazujem to nije moj posao. Bitno je cuvati uplatnice zajedno sa presudom sve lepo povezano cak i jednu kopiju napravite cisto da se nadje.

starosedeoc

pre 11 godina

Napredno nema sta, u stilu naduvenog neznalice Vucica.
Uostalom prekrsaje i prave najvise njegovi naprednjaci koji su skoro sisli sa planina gde nema takvog saobracaja, niti se ista uci o saobracaju.

Petar

pre 11 godina

@aleksandar: promasio si peontu. Ne treba da se boje policije nego da glavna regulativa bude svest i savest o posledicama prekrsaja. Meni je najveci strah da nekoga ne ozledim pa zato i vozim po ogranicenju. Sto naranvo,nikoga ne znaima,i svima smetam.

sremac76

pre 11 godina

Skoro svaki put mi se ovo desilo,poziv na kojem stoji HITNO ZATVOR,srecom uvek sacuvam uplatnicu odnesem je u sud,kod neke tete,ona zavede a ja ne dobijem ni izvini!

drvobradi

pre 11 godina

Treba da se ljudi organizuju i svi jave na odsluženje kazne. Čisto da naprave toliko zagusenje da birokrate ceo dan dan imaju posla.

Ricky

pre 11 godina

"Mićo Kozarac, koji ima 84 godine, odlučio je da iz protesta odleži pet dana u ćeliji, bez vode i hrane, umesto da plati saobraćajni prekršaj"

Taj Mico mora da je supermen kad moze preziveti bez vode 5 dana. Ili novinar misli da smo mi veverice?

Sitnice koje život znače

pre 11 godina

"...nemojte se iznenaditi ukoliko vam za mesec ili dva stigne plava koverta iz Prekršajnog suda, s pozivom da se javite u zatvor."

Nešto ste preskočili. A to je poziv okrivljenom od strane sudije za prekršaje, ročište i izricanje presude.

ft1p

pre 11 godina

Da vlast radi u javnom a ne u svom interesu, utvrdila bi:
1) službu, nadležnog rukovodioca i konkretnog izvršioca koji su odgovorni za brljotinu;
2) disciplinsku meru za odgovorne a građanima pismeno izvinjenje; i
3) mere da se ista greška ne ponovi.

BB

pre 11 godina

sramota. Kao da svi imamo vremena da se sa uplatnicam setamo po sudovima i dokazujemo da je sud napravio propust. I to sve u informatickoj eri.

aleksandar

pre 11 godina

Kazne sve ostrije, prekrsaja sve vise, sve losije stanje u saobracaju. Ali ipak i dalje gazimo u tom pravcu, postojano. Za svaku sitnicu zove se na sud, ide se u zatvor. Umesto da se jednostavno razmislja o mehanizmu kojim bi se naplatile kazne u velikom broju slucajeva i poboljsala opsta disciplina, vezba se strogoca na spordicnim slucajevima, sto ne doprinosi nicemu. Mehanizmi za siroku implementaciju zakona postoje u okruzenju, ali mi smo najpametniji. Sadasnje stanje u saobracaju izgleda ovako: U nedelju ujutru, 9h, u Omladinskih brigada, nijedna kola, vozila ih zena, penzioner, isusan ili neiskusan vozac, ne skidaju gas ispod 80. Slicno je radnim danom, uvece u Radnickoj. Izgleda da se svi mnogo boje policije, zakona i zatvora.

Gradjanin

pre 11 godina

Pre 7-8g. sam za saobracajni prekrsaj dobio od suda novcanu kaznu od 600din.
Na jednu uplatnicu(vec popunjenu)sam platio 400din,a na drugu 200din.
Par godina kasnije sam dobio poziv od suda za prekrsaje,da se javim u pisarnicu i donesem uplatnice,ili cu biti upucen na izdrzavanje kazne.
Sve sam zivo pretrazio,ali prokletih uplatnica nigde.
Odem u pisarnicu i gospodja mi pokaza da sam uplatio 200din,ali nemaju na izvodu uplatu od 400din.Nije vredelo naravno nikakvo ubedjivanje,nego mi lepo popuni novu uplatnicu i pravac PTT,pa nazad u sud.
Par meseci posle,slucajno pronadjoh stare uplatnice(u nekoj torbici),naravno obe uredno uplacene i onda shvatih da smo mi gradjani u stvari ovce za sisanje.
Namerno su cekali dve godine i onda pozivali ljude da im donesemo dokaz o uplati,a ako ga nemas pod pretnjom zatvorske kazne,ponovo placas.
POUKA:CUVAJTE UPLATNICE,AKO TREBA 10g.,JER NIKAD NE ZNATE,STA CE NOVO SMISLITI,DA TI UZMU PARE!
Naravno da nisam isao tamo,da trazim novac nazad,jer ko zna koliko bi vremena i zivaca trebalo da se to izvede.

markus

pre 11 godina

Ja se evo ja javljam da unapred odsluzim zatvor,za neki buduci prekrsaj..sad mi je lakse jer kad dodju deca,necu imati ni pare za kazne ni vremena da idem,a sigurno ce me u ovoj drzavi u buducnosti neki prekrsaj zakaciti

krka

pre 11 godina

Svaki dan sve više idiotizama, naravno na račun građana. Jednu jedinu stvar nisu doveli u red, ali će zato upropastiti i to malo što funkcioniše. Radiće opet motka. Polako se krčka, a usijaće se mnogo brže nego što ovi grebatori misle.

dex

pre 11 godina

..."U tom slučaju, neophodno je da imate i uplatnicu, da biste dokazali da ste kaznu platili na vreme."
_________________________
zašto da imam uplatnicu? ja ću uplatnicu da donesem na sud ali da tražim obeštećenje za pokušaj prevare. neka se nađe ko je odgovoran za to što država nema uplatnicu.

Huan Pablo Don Fernando

pre 11 godina

nisam u toku pa ako moze neko da mi objasni,znaci po novom zakonu ako ne platim najobicniju saobracajnu kaznu idem u zatvor?!

rango

pre 11 godina

Debilna birokratija koja postoji samo radi sebe - baš kao neki parazit! Hrvatska je napravila ogroman iskorak u tom pravcu, skoro svi podatci koje država ima o svakom pojedincu su njemu dostupni na netu. Uz to postoji zakon po kome država ne smije da ti traži dva puta isti dokument. Samo kada se sjetim koliko puta sam vadio rodni list, ili potvrdu o državljanstvu ili prebivalištu - koji ne smiju biti stariji od 6 mjeseci. Kao da se podaci o mjestu rođenja mijenjaju, ili podaci o državljanstvu. Birokratija je jedan od glavnih uzroka siromaštva u BiH i Srbiji.

Goran

pre 11 godina

Mene u ovoj vesti interesuje ko je u policiji i u kojoj stanici odbio da da odgovor na pitanje novinara zbog čega građani koji su platili kaznu dobijaju poziv za zatvor?

Ko je taj bahati birokrata koji na jasno pitanje važno za građane ove zemlje odbija da da odgovor?

Steva

pre 11 godina

BottKiller, krimosi ne idu u zatvor jer njihivi prekršaji, neplaćeni porezi i takse zastarevaju,eventualno mogu da dobiju nanogice a sirotinja ide u zatvor.Zakon ti je prijatelju kao paukova mreža,sitne muve i mušice se uhvate a zunzare i zolje proleću.

G.T.

pre 11 godina

Uvek sam bio za vladavinu zakona ali i vladavinu pravde, ali ovde niti ima jednog niti drugog. Ako ćemo da pričamo o pravdi, ovde zbog neplaćenih par hiljada dinara kazne, idete u zatvor, ali ako ukradete milione, ako ste saučesnik u prikrivanju ubistva, ako ste umešani u velike pronevere, onda dobijate nanogicu. Da li se takva država može nazvati normalnom? NE MOŽE! Ko takvu državu može da poštuje? NIKO! Umesto što se zatvori pune sa saobraćajnim prekršajcima, bolje je da im kao što se radi u EU i USA da, da odrade nešto za javni sektor, odnosno za državu ako nemaju da plate. Prvo, mnogo je ekonomičnije za samu državu jer neće morati da troši resurse u smislu smeštaja i ishrane, uradiće nešto korisno za društvo, a naravno ko ima da plati neka plati. Muka mi je kada gledam suđenja tatinim sinovima, kada vidim kako se odvijaju procesi, kako se usred istrage menjaju iskazi samo da tatin sin nebi išao u zatvor. Srpsko sudstvo je odraz države, odraz stanja nacije, prava slika i prilika nas kao naroda i vrednosnog sistema koji vlada. Gadi mi se kada se reč sudija pomene, oni ne zaslužuju da čestit čovek na njih pljune, a kamoli da ih poštuje. Ovde pravde i prava nema niti će ih biti, ovde će uvek jedan zakon biti za običnog čoveka, a drugi za tatine sinove, a jedna izreka kaže, selsktivno sprovođenje pravde je ravno činjenju zločina!

guja

pre 11 godina

Nije vest da je pas ujeo čoveka, nego da je čovek ujeo psa. Znači brljotine državne uprave više nisu nikakva vest. Ali Mićo Kozarac jeste. Novinar bi ga našao i izmolio da se slika i ispriča priču. Mogu misliti kakav je lik ćale. Ime i prezime obećavaju.
Između ostalog, u zatvor ne šalje policija, nego sud, tako da ste ih badava pitali.

Gradjanin

pre 11 godina

Pre 7-8g. sam za saobracajni prekrsaj dobio od suda novcanu kaznu od 600din.
Na jednu uplatnicu(vec popunjenu)sam platio 400din,a na drugu 200din.
Par godina kasnije sam dobio poziv od suda za prekrsaje,da se javim u pisarnicu i donesem uplatnice,ili cu biti upucen na izdrzavanje kazne.
Sve sam zivo pretrazio,ali prokletih uplatnica nigde.
Odem u pisarnicu i gospodja mi pokaza da sam uplatio 200din,ali nemaju na izvodu uplatu od 400din.Nije vredelo naravno nikakvo ubedjivanje,nego mi lepo popuni novu uplatnicu i pravac PTT,pa nazad u sud.
Par meseci posle,slucajno pronadjoh stare uplatnice(u nekoj torbici),naravno obe uredno uplacene i onda shvatih da smo mi gradjani u stvari ovce za sisanje.
Namerno su cekali dve godine i onda pozivali ljude da im donesemo dokaz o uplati,a ako ga nemas pod pretnjom zatvorske kazne,ponovo placas.
POUKA:CUVAJTE UPLATNICE,AKO TREBA 10g.,JER NIKAD NE ZNATE,STA CE NOVO SMISLITI,DA TI UZMU PARE!
Naravno da nisam isao tamo,da trazim novac nazad,jer ko zna koliko bi vremena i zivaca trebalo da se to izvede.

dex

pre 11 godina

..."U tom slučaju, neophodno je da imate i uplatnicu, da biste dokazali da ste kaznu platili na vreme."
_________________________
zašto da imam uplatnicu? ja ću uplatnicu da donesem na sud ali da tražim obeštećenje za pokušaj prevare. neka se nađe ko je odgovoran za to što država nema uplatnicu.

guja

pre 11 godina

Nije vest da je pas ujeo čoveka, nego da je čovek ujeo psa. Znači brljotine državne uprave više nisu nikakva vest. Ali Mićo Kozarac jeste. Novinar bi ga našao i izmolio da se slika i ispriča priču. Mogu misliti kakav je lik ćale. Ime i prezime obećavaju.
Između ostalog, u zatvor ne šalje policija, nego sud, tako da ste ih badava pitali.

krka

pre 11 godina

Svaki dan sve više idiotizama, naravno na račun građana. Jednu jedinu stvar nisu doveli u red, ali će zato upropastiti i to malo što funkcioniše. Radiće opet motka. Polako se krčka, a usijaće se mnogo brže nego što ovi grebatori misle.

Goran

pre 11 godina

Mene u ovoj vesti interesuje ko je u policiji i u kojoj stanici odbio da da odgovor na pitanje novinara zbog čega građani koji su platili kaznu dobijaju poziv za zatvor?

Ko je taj bahati birokrata koji na jasno pitanje važno za građane ove zemlje odbija da da odgovor?

Steva

pre 11 godina

BottKiller, krimosi ne idu u zatvor jer njihivi prekršaji, neplaćeni porezi i takse zastarevaju,eventualno mogu da dobiju nanogice a sirotinja ide u zatvor.Zakon ti je prijatelju kao paukova mreža,sitne muve i mušice se uhvate a zunzare i zolje proleću.

rango

pre 11 godina

Debilna birokratija koja postoji samo radi sebe - baš kao neki parazit! Hrvatska je napravila ogroman iskorak u tom pravcu, skoro svi podatci koje država ima o svakom pojedincu su njemu dostupni na netu. Uz to postoji zakon po kome država ne smije da ti traži dva puta isti dokument. Samo kada se sjetim koliko puta sam vadio rodni list, ili potvrdu o državljanstvu ili prebivalištu - koji ne smiju biti stariji od 6 mjeseci. Kao da se podaci o mjestu rođenja mijenjaju, ili podaci o državljanstvu. Birokratija je jedan od glavnih uzroka siromaštva u BiH i Srbiji.

G.T.

pre 11 godina

Uvek sam bio za vladavinu zakona ali i vladavinu pravde, ali ovde niti ima jednog niti drugog. Ako ćemo da pričamo o pravdi, ovde zbog neplaćenih par hiljada dinara kazne, idete u zatvor, ali ako ukradete milione, ako ste saučesnik u prikrivanju ubistva, ako ste umešani u velike pronevere, onda dobijate nanogicu. Da li se takva država može nazvati normalnom? NE MOŽE! Ko takvu državu može da poštuje? NIKO! Umesto što se zatvori pune sa saobraćajnim prekršajcima, bolje je da im kao što se radi u EU i USA da, da odrade nešto za javni sektor, odnosno za državu ako nemaju da plate. Prvo, mnogo je ekonomičnije za samu državu jer neće morati da troši resurse u smislu smeštaja i ishrane, uradiće nešto korisno za društvo, a naravno ko ima da plati neka plati. Muka mi je kada gledam suđenja tatinim sinovima, kada vidim kako se odvijaju procesi, kako se usred istrage menjaju iskazi samo da tatin sin nebi išao u zatvor. Srpsko sudstvo je odraz države, odraz stanja nacije, prava slika i prilika nas kao naroda i vrednosnog sistema koji vlada. Gadi mi se kada se reč sudija pomene, oni ne zaslužuju da čestit čovek na njih pljune, a kamoli da ih poštuje. Ovde pravde i prava nema niti će ih biti, ovde će uvek jedan zakon biti za običnog čoveka, a drugi za tatine sinove, a jedna izreka kaže, selsktivno sprovođenje pravde je ravno činjenju zločina!

markus

pre 11 godina

Ja se evo ja javljam da unapred odsluzim zatvor,za neki buduci prekrsaj..sad mi je lakse jer kad dodju deca,necu imati ni pare za kazne ni vremena da idem,a sigurno ce me u ovoj drzavi u buducnosti neki prekrsaj zakaciti

BB

pre 11 godina

sramota. Kao da svi imamo vremena da se sa uplatnicam setamo po sudovima i dokazujemo da je sud napravio propust. I to sve u informatickoj eri.

ft1p

pre 11 godina

Da vlast radi u javnom a ne u svom interesu, utvrdila bi:
1) službu, nadležnog rukovodioca i konkretnog izvršioca koji su odgovorni za brljotinu;
2) disciplinsku meru za odgovorne a građanima pismeno izvinjenje; i
3) mere da se ista greška ne ponovi.

drvobradi

pre 11 godina

Treba da se ljudi organizuju i svi jave na odsluženje kazne. Čisto da naprave toliko zagusenje da birokrate ceo dan dan imaju posla.

Huan Pablo Don Fernando

pre 11 godina

nisam u toku pa ako moze neko da mi objasni,znaci po novom zakonu ako ne platim najobicniju saobracajnu kaznu idem u zatvor?!

starosedeoc

pre 11 godina

Napredno nema sta, u stilu naduvenog neznalice Vucica.
Uostalom prekrsaje i prave najvise njegovi naprednjaci koji su skoro sisli sa planina gde nema takvog saobracaja, niti se ista uci o saobracaju.

Kvazimodo Sorabius

pre 11 godina

I „ovo“ oko uplatnica gde „velikodušna država“ oprašta pola kazne, pa oko „zaturanja uplatnic“, pa nedefinisano pitanje DA LI onaj ko se „u roku od 8 dana“ javi u zatvor dobija 50% popusta , su suvi dokazi da su kazne radi kazni, a ne radi sprečavanja nesreća. Prekoračenje brzine od par kilometara na sat, sigurno ne ugrožava bezbednost, ali nasilnička vožnja ugrožava i krivac je 99%, ali nema patrola da deluju preventivno. Policija je glavni krivac za pogibije na putevima, i za siledžijstvo u saobraćaju.
Imam 50 godina i 4 meseca vozačku, vozio sam na 4 kontinenta i nisam platio kaznu u životu, imam i iskustvo i moralno pravo da zaključim: od kada se policija bavi uviđajima i trikovima da naplate kazne, nema bezbednosti na putevima!
Ali, sve je trulo u državi, naišli su „stručnjaci“ iz tužnih devedesetih - kada se polagalo za 100—200 maraka, oni zajahali „megatrendove“ i proizvode „doktore“ — jednu lopatu asfalta ne umemo da umešamo, temelj da se iskopa a da se ne poruše okolne kuće i neko pogine; ne umemo da operišemo čukljeve, čmičkove, ministar ide u Nemačku da operiše UVRNUTU DLAČICU (cistu!); policija prebija vojne policajce...
Džaba kompjuteri: nismo izbrojali mrtve u bombardovaju, gardiste ubijaju na straži... sem električara, koji ne smeju da pogreše - u Srbiji nema STRUKE koja je normalna!

sremac76

pre 11 godina

Skoro svaki put mi se ovo desilo,poziv na kojem stoji HITNO ZATVOR,srecom uvek sacuvam uplatnicu odnesem je u sud,kod neke tete,ona zavede a ja ne dobijem ni izvini!

Novosadjanka

pre 11 godina

Kriva sam. Platila sam!!! Zašto bih bila dužna bilo kome da nosim uplatnicu na noge??? Zato što nisu sposobni da pogledaju stanje na svom žiro računu i utvrde da sam izmirila svoju obavezu. U Novom Sadu još dodatno morate da platite parking kartu, jer je SUD u zoni naplate. Pronaći parking je ravno BINGU. Kružila sam 20 minuta i parkirala se ispred SUD-a na mestu označenom sa "R"! Sudski službenik je urlao iza mene da će zvati pauka. Nije me bilo briga. Vrištao je na portira da odmah pozove "Parking servis", na čega je dotični (car) hladno rekao da nema broj. :-) Eto šta sve možeš da doživiš pored uredno plaćene kazne u roku. Slično de doogilo i mom suprugu, ali sa "Zelenim paukom", sa tim što je ročište kod sudije zvanično zakazano i uredno nam dostavljen poziv. Molim vas istražite na koji način građani mogu biti obeštećeni i naplatiti ovu uvredu i ponižavanje. Nigde ni jedno izvinite ili nešto slično...

Ricky

pre 11 godina

"Mićo Kozarac, koji ima 84 godine, odlučio je da iz protesta odleži pet dana u ćeliji, bez vode i hrane, umesto da plati saobraćajni prekršaj"

Taj Mico mora da je supermen kad moze preziveti bez vode 5 dana. Ili novinar misli da smo mi veverice?

ma nije to samo sad

pre 11 godina

Ljudi meni je to stiglo prosle godine iako sam sve platio. Nisam isao do suda niti mi palo na pamet. Dosla policija predvece dobro vece jeste li vi taj i taj ja kazem jesam oni morate u zatvor ja kazem ne moram, oni kazu nisam platio ja izvadim i pokazem da jesam oni izvinite dovidjenja dovidjena. Nije mi palo da idem po sudovima da im dokazujem to nije moj posao. Bitno je cuvati uplatnice zajedno sa presudom sve lepo povezano cak i jednu kopiju napravite cisto da se nadje.

aleksandar

pre 11 godina

Kazne sve ostrije, prekrsaja sve vise, sve losije stanje u saobracaju. Ali ipak i dalje gazimo u tom pravcu, postojano. Za svaku sitnicu zove se na sud, ide se u zatvor. Umesto da se jednostavno razmislja o mehanizmu kojim bi se naplatile kazne u velikom broju slucajeva i poboljsala opsta disciplina, vezba se strogoca na spordicnim slucajevima, sto ne doprinosi nicemu. Mehanizmi za siroku implementaciju zakona postoje u okruzenju, ali mi smo najpametniji. Sadasnje stanje u saobracaju izgleda ovako: U nedelju ujutru, 9h, u Omladinskih brigada, nijedna kola, vozila ih zena, penzioner, isusan ili neiskusan vozac, ne skidaju gas ispod 80. Slicno je radnim danom, uvece u Radnickoj. Izgleda da se svi mnogo boje policije, zakona i zatvora.

"nemojte se iznenaditi"

pre 11 godina

kako pisete o ovome kao da je normalno? osim ako nije teska ironija, ovakva greska "birokratije" (tj.ne birokratije vec SUDSKE VLASTI) povlaci posledice. Oni moraju imati evidenciju o placenim kaznama, i ako se ispostavi da ste zbog placene kazne isli u zatvor, to povlaci direktnu odgovornost tog prekrsajnog sudije! a vi za vreme provedeno u zatvoru imate pravo na nadoknadu, kao i pravo da ih tuzite za svaku stetu koju ste zatvaranjem pretrpeli!

bokte

pre 11 godina

ima i normalnih sutkinja. skoro sam bio na rocistu za prekrsaj u gospodskoj u Zemunu. Kasnilo se jedan sat. Kad sam usao onako malo nadrndan, sutkinja je rekla izvinite sto ste cekali - to me potpuno razoruzalo. ponavljam ima i normalnih..

Sitnice koje život znače

pre 11 godina

"...nemojte se iznenaditi ukoliko vam za mesec ili dva stigne plava koverta iz Prekršajnog suda, s pozivom da se javite u zatvor."

Nešto ste preskočili. A to je poziv okrivljenom od strane sudije za prekršaje, ročište i izricanje presude.

Petar

pre 11 godina

@aleksandar: promasio si peontu. Ne treba da se boje policije nego da glavna regulativa bude svest i savest o posledicama prekrsaja. Meni je najveci strah da nekoga ne ozledim pa zato i vozim po ogranicenju. Sto naranvo,nikoga ne znaima,i svima smetam.

aaaaa

pre 11 godina

samo mi nije jasno u koji zatvor ce da stave te ljude, alo pa narko dileri cekaju po dve godine da ih pozovu na sluzenje kazne, ovo je samo da zaplase da bi se platilo, kakav crni zatvor, i kako ce se uopste voditi taj boravak u zatvoru, zakon je napravljen tako da kaznu moze da ti pise uvek, i sad sto nisam imao da platim se vodim kao kriminalac, ne razumem, neka neko ko je upoznat objasni, pa mi cemo biti drzava robijasa!!

analgin

pre 11 godina

Da li postoje kazne i za birokratiju?
Mada mislim da bi ih popili samo onih 20% mučenika, što stvarno nešto radi tamo, a ostatak koji samo prima platu je nedodirljiv kao o oni što su ih doveli. Nepotizma kol'ko 'oćeš

Jeremija pali topa

pre 11 godina

Ovo čista KRIMINOKRATIJA, dakle vladavina - KRIMINALACA! Kriminalce amnestiraju, aboliraju, oslobađaju, uopšte ne procesuiraju ili razvlače procese, a kada nekoga i osude taj onda čeka na red da ode u zatvor i šeta se. Krade se i muva na sve strane, "elita" bukvalno može da radi šta hoće - od utaje poreza, do saobraćajki, tuča i svakog drugog kriminala. Svi su zaštićeni: od najobičnijih huligana, do ozbiljnih kriminalaca, samo ako su "podobni". Proganja se, pljačka i kažnjava samo ČESTIT I POŠTEN SVET, nekih tridesetak procenata građana. Za saobraćajne prekršaje čak i ako nisu učinjeni, za neplaćene glupave i besmislene poreze, za sitne dugove zbog neplaćenih računa... Udaraju im se zelenaške kamate, plene lični prihodi itd. A kada kaznu platite na vreme, u velikom broju slučajeva kobajagi izgube evidenciju, pa vam šalju pandure da vas vode u zatvor po kratkom postupku, sve se nadajući da ste u međuvremenu izgubili uplatnicu, pa da vam naplate opet! Neće da sjašu sa poslušnih i lojalnih, po onoj narodnoj "koji vuče - taj se tuče". Ej bre, u 21. veku traže da im nosiš na noge dokaz da si nešto uplatio! I opet izgube! More mrš!!!!! Zato ja kao pošten čovek vidim isključivo NEPRIJATELJE i u političarima, i u policajcima, i u sudijama, i u poreznicima, čak i u svoj ostaloj kojekakvoj birokratskoj boraniji. Ali neka, teško onima protiv kojih ustane ČESTIT I POŠTEN SVET kada mu puknu trpila. Kritična masa za revoluciju je između 5 i 10 posto, a nas "zajahanih" ima oko 30 posto.

Mia

pre 11 godina

@Sitnice koje zivot znace,
Ne pametuj, lepo su napisali. Za slucaj da te zaustavi policajac, napise ti kaznu, ti potpises, ne platis u odredjenom roku, sud donosi resenje da ti preinacuju novcanu kaznu u kaznu zatvora. Uostalom, 2.jula suprug nije vezao pojas, 10.septembra je dobio resenje za zatvor, bez sudije I rocista.

mail

pre 11 godina

@Gradjanin, sve ti verujem ali izveo si pogresan zakljucak. Kada bi nasa birokratija, bila sposobna da ceka nesto 2 godine, pa da ga izvuce radi ponovne naplate, to bi bila savrseno organizovana birokratija. Naravno nasi su suprotno od toga. Samo nemar i nesposobnost je dovelo do toga da te pozovu posle 2 godine.

Бојан Илић

pre 11 godina

U pravnoj drzavi bi onaj koji je platio kaznu a dobio poziv za zatvor, dobio obestecenje zbog stresa ali ovde to nije tako.
(Dejan Kostic, 06. oktobar 2014 18:48)

Грешиш!
У једној европској земљи сам ухапшен ( амерички филм) , лисице на рукама и ногама, било и очевидаца који само што нису скочили на мене да су могли....
Грешка...
Ни извини нисам добио а адвокат ми каже:
"Џабе бацање пара да их тужимо, то је сукоб са државом"!

Ma kako da ne

pre 11 godina

„U nedelju ujutru, 9h, u Omladinskih brigada, nijedna kola, vozila ih zena, penzioner, isusan ili neiskusan vozac, ne skidaju gas ispod 80.“
(aleksandar, 6. oktobar 2014 18:18)

Alo, majstore, Omladinskih brigada je jedna od glavnih ulica, sa 6 (šest!) saobraćajnih traka – po tri za svaki smer. Baš bi me zanimalo kojom brzinom ti tuda voziš nedeljom ujutro. Da ne voziš, možda, 40–50 na sat?

Sitnice koje zivot znace

pre 11 godina

@Mia

Nije bitno da li ja pametujem ili ne, važno je samo ono što stoji u zakonu, a u konkretnom slučaju radio se o Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima:

"Član 313.
Za prekršaje kojima je ovim zakonom predviđena novčana kazna u fiksnom iznosu, naplata te kazne će se izvršiti tako što će učinilac uplatiti predviđeni iznos na račun propisan za uplatu javnih prihoda u roku od osam dana od dana izdavanja naloga za plaćanje.
Policijski službenik će učiniocu prekršaja izdati nalog za plaćanje te kazne i obaveštenje da će se u slučaju da kazna ne bude plaćena u ostavljenom roku, protiv njega pokrenuti prekršajni postupak pred organom državne uprave nadležnim za sprovođenje ovog zakona."

Ukratko, kazne nema bez prekršajnog postupka, a prekršajni postupak podrazumeva utvrđivanje postojanja prekršaja. Ako vozač potpiše da je počinio saobraćajni prekršaj, onda je dužan i da plati novčanu kaznu propisanu za taj prekršaj. Ne branim ja policiju, niti sud, ali, ljudi, jednostavno, čitajte šta potpisujete. I još jedna stvar, Nemojte biti drski i nadobudni sa policijom ako ste svesni da ste napravili prekršaj. I ne vadite se na druge koji prave prekršaje, jer u datoj situaciji, saobraćajci su uhvatili u prekršaju-upravo vas. Lično, za 32 godine vožnje "zaradio" sam broj saobraćajnih prekršajnih kazni koje mogu da se nabroje na prste jedne ruke.

BokiPirot

pre 11 godina

Od 10. septembra do 20. sam bio u Niskom zatvoru jer nisam hteo da platim kaznu za prekrsaj napravljen biciklom.Kazna je bila 20000 dinara ili 20 dana zatvora,medjutim odlezao sam samo deset dana ali i bukvalno odlezao jer je kazna zastarela 20. septembra.Moj savet svima je da ne placaju lopovima vec da to lepo odleze.U niskom zatvoru kad dovedu nekoga iz Pirota ovi odmah znaju da imaju novog biciklistu.

plavi andjelak

pre 11 godina

Nešto ste preskočili. A to je poziv okrivljenom od strane sudije za prekršaje, ročište i izricanje presude. (Sitnice koje život znače, 06. oktobar 2014 18:55)

Ne, nego si ti prespavao vest da je na snagu stupio novi Zakon o prekrsajima.
Za ucinjeni prekrsaj, policajac ti na licu mesta pise prekrsajni nalog koji ima snagu prvostepenog prekrsajnog postupka. Imas mogucnost, da ukoliko priznajes prekrsaj, platis polovinu kazne u roku od 8 dana i tiže se postupak zavrsava. Ako ne priznajes, mozes da trazis sudsko odlucivanje sto policajac belezi u nalogu i upisuje datum kada treba da se javis u sud radi vodjenja prek. postupka. Mozes i sam, sledeceg radnog dana da odes u sud i zahtevas da sud odlucuje da li si ucinio prekrsaj ili ne ali tada gubis pravo na placanje pola kazne. Ako na licu mesta ne trazis sudsko odlucivanje a u roku od 8 dana ne dodjes u sud ili ne platis kaznu, prekrsajni postupak se zavrsava i krece se sa naplatom. Znaci, nakon pisanja prekrsajnog naloga od strane policije, tebe vise niko nece pozivati ili traziti do trenutka kada se dodje do izvrsenja sankcije.
Sto se tice teksta, tesko da su poziv za zatvor dobili oni koji su platili kaznu u roku od 8 dana. Pre ce biti da su te pozive dobili oni koji kaznu nisu uopste platili ili su platili pola kazne nakon 8 dana jer se u tom slucaju gubi pravo na popust od 50% i ostaje dug od nekoliko hiljada do iznosa cele kazne + sudski troskovi.

Sitnice koje život znače

pre 11 godina

@plavi andjelak

Bolje je prespavati vest, nego ne pročitati u celosti šta je neko napisao, ali mu, ipak, odgovoriti. Bez obzira što je moj citat člana 133. ZOBS sasvim u skladu sa vašim prikazom izmena Zakona o prekršajima (a drugačije i ne može). Ukratko, sabraćajni policajac zaustavi vozilo zbog prekršaja, identifikuje vozilo i vozača, popuni nalog, vozač potpiše, i time je priznao prekršaj, te mora da plati kaznu u zakonskom roku i propisanom iznosu.

U svakom slučaju, hvala vam na dopunskoj informaciji o tome šta se dešava ako vozač ne želi da potpiše da je počinio saobraćajni prekršaj [čitaj: mora da bude 1000% siguran da nije počinio prekršaj, inače plaća 100% kazne, plus sudske troškove, uključujući najverovatnije i troškove dolaska policajca u sud na suočenje].

plavi andjelak

pre 11 godina

Ne. Sam potpis vozaca ne znaci i priznanje prekrsaja. Nikad nije ni znacio (nemoj da te neko laze).Priznanjem prekrsaja se smatra ako vozac prilikom pisanja prekrsajnog naloga ne trazi sudsko odlucivanje ili ako se sam ne javi u sud gde to moze da zatrazi, potpisao ili ne. Mozes ti da ne potpises nalog a da preuzmes jedan primerak i da na osnovu njega ostvarujes svoja prava pred sudom. Najgora opcija je da neces da potpises nalog i odbijes da preuzmes 1 primerak.
Ako si hteo da ispadnes duhovit sa opaskom da ce se od troskova placati policajcima dolazak na suocenja....nisi uspeo. :D Pozz.

Ricky

pre 11 godina

"Mićo Kozarac, koji ima 84 godine, odlučio je da iz protesta odleži pet dana u ćeliji, bez vode i hrane, umesto da plati saobraćajni prekršaj"

Taj Mico mora da je supermen kad moze preziveti bez vode 5 dana. Ili novinar misli da smo mi veverice?

Бојан Илић

pre 11 godina

U pravnoj drzavi bi onaj koji je platio kaznu a dobio poziv za zatvor, dobio obestecenje zbog stresa ali ovde to nije tako.
(Dejan Kostic, 06. oktobar 2014 18:48)

Грешиш!
У једној европској земљи сам ухапшен ( амерички филм) , лисице на рукама и ногама, било и очевидаца који само што нису скочили на мене да су могли....
Грешка...
Ни извини нисам добио а адвокат ми каже:
"Џабе бацање пара да их тужимо, то је сукоб са државом"!

aleksandar

pre 11 godina

Kazne sve ostrije, prekrsaja sve vise, sve losije stanje u saobracaju. Ali ipak i dalje gazimo u tom pravcu, postojano. Za svaku sitnicu zove se na sud, ide se u zatvor. Umesto da se jednostavno razmislja o mehanizmu kojim bi se naplatile kazne u velikom broju slucajeva i poboljsala opsta disciplina, vezba se strogoca na spordicnim slucajevima, sto ne doprinosi nicemu. Mehanizmi za siroku implementaciju zakona postoje u okruzenju, ali mi smo najpametniji. Sadasnje stanje u saobracaju izgleda ovako: U nedelju ujutru, 9h, u Omladinskih brigada, nijedna kola, vozila ih zena, penzioner, isusan ili neiskusan vozac, ne skidaju gas ispod 80. Slicno je radnim danom, uvece u Radnickoj. Izgleda da se svi mnogo boje policije, zakona i zatvora.

Petar

pre 11 godina

@aleksandar: promasio si peontu. Ne treba da se boje policije nego da glavna regulativa bude svest i savest o posledicama prekrsaja. Meni je najveci strah da nekoga ne ozledim pa zato i vozim po ogranicenju. Sto naranvo,nikoga ne znaima,i svima smetam.

Sitnice koje život znače

pre 11 godina

"...nemojte se iznenaditi ukoliko vam za mesec ili dva stigne plava koverta iz Prekršajnog suda, s pozivom da se javite u zatvor."

Nešto ste preskočili. A to je poziv okrivljenom od strane sudije za prekršaje, ročište i izricanje presude.

bokte

pre 11 godina

ima i normalnih sutkinja. skoro sam bio na rocistu za prekrsaj u gospodskoj u Zemunu. Kasnilo se jedan sat. Kad sam usao onako malo nadrndan, sutkinja je rekla izvinite sto ste cekali - to me potpuno razoruzalo. ponavljam ima i normalnih..

guja

pre 11 godina

Nije vest da je pas ujeo čoveka, nego da je čovek ujeo psa. Znači brljotine državne uprave više nisu nikakva vest. Ali Mićo Kozarac jeste. Novinar bi ga našao i izmolio da se slika i ispriča priču. Mogu misliti kakav je lik ćale. Ime i prezime obećavaju.
Između ostalog, u zatvor ne šalje policija, nego sud, tako da ste ih badava pitali.

krka

pre 11 godina

Svaki dan sve više idiotizama, naravno na račun građana. Jednu jedinu stvar nisu doveli u red, ali će zato upropastiti i to malo što funkcioniše. Radiće opet motka. Polako se krčka, a usijaće se mnogo brže nego što ovi grebatori misle.

Huan Pablo Don Fernando

pre 11 godina

nisam u toku pa ako moze neko da mi objasni,znaci po novom zakonu ako ne platim najobicniju saobracajnu kaznu idem u zatvor?!

Ma kako da ne

pre 11 godina

„U nedelju ujutru, 9h, u Omladinskih brigada, nijedna kola, vozila ih zena, penzioner, isusan ili neiskusan vozac, ne skidaju gas ispod 80.“
(aleksandar, 6. oktobar 2014 18:18)

Alo, majstore, Omladinskih brigada je jedna od glavnih ulica, sa 6 (šest!) saobraćajnih traka – po tri za svaki smer. Baš bi me zanimalo kojom brzinom ti tuda voziš nedeljom ujutro. Da ne voziš, možda, 40–50 na sat?

rango

pre 11 godina

Debilna birokratija koja postoji samo radi sebe - baš kao neki parazit! Hrvatska je napravila ogroman iskorak u tom pravcu, skoro svi podatci koje država ima o svakom pojedincu su njemu dostupni na netu. Uz to postoji zakon po kome država ne smije da ti traži dva puta isti dokument. Samo kada se sjetim koliko puta sam vadio rodni list, ili potvrdu o državljanstvu ili prebivalištu - koji ne smiju biti stariji od 6 mjeseci. Kao da se podaci o mjestu rođenja mijenjaju, ili podaci o državljanstvu. Birokratija je jedan od glavnih uzroka siromaštva u BiH i Srbiji.

Gradjanin

pre 11 godina

Pre 7-8g. sam za saobracajni prekrsaj dobio od suda novcanu kaznu od 600din.
Na jednu uplatnicu(vec popunjenu)sam platio 400din,a na drugu 200din.
Par godina kasnije sam dobio poziv od suda za prekrsaje,da se javim u pisarnicu i donesem uplatnice,ili cu biti upucen na izdrzavanje kazne.
Sve sam zivo pretrazio,ali prokletih uplatnica nigde.
Odem u pisarnicu i gospodja mi pokaza da sam uplatio 200din,ali nemaju na izvodu uplatu od 400din.Nije vredelo naravno nikakvo ubedjivanje,nego mi lepo popuni novu uplatnicu i pravac PTT,pa nazad u sud.
Par meseci posle,slucajno pronadjoh stare uplatnice(u nekoj torbici),naravno obe uredno uplacene i onda shvatih da smo mi gradjani u stvari ovce za sisanje.
Namerno su cekali dve godine i onda pozivali ljude da im donesemo dokaz o uplati,a ako ga nemas pod pretnjom zatvorske kazne,ponovo placas.
POUKA:CUVAJTE UPLATNICE,AKO TREBA 10g.,JER NIKAD NE ZNATE,STA CE NOVO SMISLITI,DA TI UZMU PARE!
Naravno da nisam isao tamo,da trazim novac nazad,jer ko zna koliko bi vremena i zivaca trebalo da se to izvede.

Sitnice koje zivot znace

pre 11 godina

@Mia

Nije bitno da li ja pametujem ili ne, važno je samo ono što stoji u zakonu, a u konkretnom slučaju radio se o Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima:

"Član 313.
Za prekršaje kojima je ovim zakonom predviđena novčana kazna u fiksnom iznosu, naplata te kazne će se izvršiti tako što će učinilac uplatiti predviđeni iznos na račun propisan za uplatu javnih prihoda u roku od osam dana od dana izdavanja naloga za plaćanje.
Policijski službenik će učiniocu prekršaja izdati nalog za plaćanje te kazne i obaveštenje da će se u slučaju da kazna ne bude plaćena u ostavljenom roku, protiv njega pokrenuti prekršajni postupak pred organom državne uprave nadležnim za sprovođenje ovog zakona."

Ukratko, kazne nema bez prekršajnog postupka, a prekršajni postupak podrazumeva utvrđivanje postojanja prekršaja. Ako vozač potpiše da je počinio saobraćajni prekršaj, onda je dužan i da plati novčanu kaznu propisanu za taj prekršaj. Ne branim ja policiju, niti sud, ali, ljudi, jednostavno, čitajte šta potpisujete. I još jedna stvar, Nemojte biti drski i nadobudni sa policijom ako ste svesni da ste napravili prekršaj. I ne vadite se na druge koji prave prekršaje, jer u datoj situaciji, saobraćajci su uhvatili u prekršaju-upravo vas. Lično, za 32 godine vožnje "zaradio" sam broj saobraćajnih prekršajnih kazni koje mogu da se nabroje na prste jedne ruke.

BB

pre 11 godina

sramota. Kao da svi imamo vremena da se sa uplatnicam setamo po sudovima i dokazujemo da je sud napravio propust. I to sve u informatickoj eri.

sremac76

pre 11 godina

Skoro svaki put mi se ovo desilo,poziv na kojem stoji HITNO ZATVOR,srecom uvek sacuvam uplatnicu odnesem je u sud,kod neke tete,ona zavede a ja ne dobijem ni izvini!

Mia

pre 11 godina

@Sitnice koje zivot znace,
Ne pametuj, lepo su napisali. Za slucaj da te zaustavi policajac, napise ti kaznu, ti potpises, ne platis u odredjenom roku, sud donosi resenje da ti preinacuju novcanu kaznu u kaznu zatvora. Uostalom, 2.jula suprug nije vezao pojas, 10.septembra je dobio resenje za zatvor, bez sudije I rocista.

Novosadjanka

pre 11 godina

Kriva sam. Platila sam!!! Zašto bih bila dužna bilo kome da nosim uplatnicu na noge??? Zato što nisu sposobni da pogledaju stanje na svom žiro računu i utvrde da sam izmirila svoju obavezu. U Novom Sadu još dodatno morate da platite parking kartu, jer je SUD u zoni naplate. Pronaći parking je ravno BINGU. Kružila sam 20 minuta i parkirala se ispred SUD-a na mestu označenom sa "R"! Sudski službenik je urlao iza mene da će zvati pauka. Nije me bilo briga. Vrištao je na portira da odmah pozove "Parking servis", na čega je dotični (car) hladno rekao da nema broj. :-) Eto šta sve možeš da doživiš pored uredno plaćene kazne u roku. Slično de doogilo i mom suprugu, ali sa "Zelenim paukom", sa tim što je ročište kod sudije zvanično zakazano i uredno nam dostavljen poziv. Molim vas istražite na koji način građani mogu biti obeštećeni i naplatiti ovu uvredu i ponižavanje. Nigde ni jedno izvinite ili nešto slično...

ma nije to samo sad

pre 11 godina

Ljudi meni je to stiglo prosle godine iako sam sve platio. Nisam isao do suda niti mi palo na pamet. Dosla policija predvece dobro vece jeste li vi taj i taj ja kazem jesam oni morate u zatvor ja kazem ne moram, oni kazu nisam platio ja izvadim i pokazem da jesam oni izvinite dovidjenja dovidjena. Nije mi palo da idem po sudovima da im dokazujem to nije moj posao. Bitno je cuvati uplatnice zajedno sa presudom sve lepo povezano cak i jednu kopiju napravite cisto da se nadje.

plavi andjelak

pre 11 godina

Nešto ste preskočili. A to je poziv okrivljenom od strane sudije za prekršaje, ročište i izricanje presude. (Sitnice koje život znače, 06. oktobar 2014 18:55)

Ne, nego si ti prespavao vest da je na snagu stupio novi Zakon o prekrsajima.
Za ucinjeni prekrsaj, policajac ti na licu mesta pise prekrsajni nalog koji ima snagu prvostepenog prekrsajnog postupka. Imas mogucnost, da ukoliko priznajes prekrsaj, platis polovinu kazne u roku od 8 dana i tiže se postupak zavrsava. Ako ne priznajes, mozes da trazis sudsko odlucivanje sto policajac belezi u nalogu i upisuje datum kada treba da se javis u sud radi vodjenja prek. postupka. Mozes i sam, sledeceg radnog dana da odes u sud i zahtevas da sud odlucuje da li si ucinio prekrsaj ili ne ali tada gubis pravo na placanje pola kazne. Ako na licu mesta ne trazis sudsko odlucivanje a u roku od 8 dana ne dodjes u sud ili ne platis kaznu, prekrsajni postupak se zavrsava i krece se sa naplatom. Znaci, nakon pisanja prekrsajnog naloga od strane policije, tebe vise niko nece pozivati ili traziti do trenutka kada se dodje do izvrsenja sankcije.
Sto se tice teksta, tesko da su poziv za zatvor dobili oni koji su platili kaznu u roku od 8 dana. Pre ce biti da su te pozive dobili oni koji kaznu nisu uopste platili ili su platili pola kazne nakon 8 dana jer se u tom slucaju gubi pravo na popust od 50% i ostaje dug od nekoliko hiljada do iznosa cele kazne + sudski troskovi.

dex

pre 11 godina

..."U tom slučaju, neophodno je da imate i uplatnicu, da biste dokazali da ste kaznu platili na vreme."
_________________________
zašto da imam uplatnicu? ja ću uplatnicu da donesem na sud ali da tražim obeštećenje za pokušaj prevare. neka se nađe ko je odgovoran za to što država nema uplatnicu.

markus

pre 11 godina

Ja se evo ja javljam da unapred odsluzim zatvor,za neki buduci prekrsaj..sad mi je lakse jer kad dodju deca,necu imati ni pare za kazne ni vremena da idem,a sigurno ce me u ovoj drzavi u buducnosti neki prekrsaj zakaciti

G.T.

pre 11 godina

Uvek sam bio za vladavinu zakona ali i vladavinu pravde, ali ovde niti ima jednog niti drugog. Ako ćemo da pričamo o pravdi, ovde zbog neplaćenih par hiljada dinara kazne, idete u zatvor, ali ako ukradete milione, ako ste saučesnik u prikrivanju ubistva, ako ste umešani u velike pronevere, onda dobijate nanogicu. Da li se takva država može nazvati normalnom? NE MOŽE! Ko takvu državu može da poštuje? NIKO! Umesto što se zatvori pune sa saobraćajnim prekršajcima, bolje je da im kao što se radi u EU i USA da, da odrade nešto za javni sektor, odnosno za državu ako nemaju da plate. Prvo, mnogo je ekonomičnije za samu državu jer neće morati da troši resurse u smislu smeštaja i ishrane, uradiće nešto korisno za društvo, a naravno ko ima da plati neka plati. Muka mi je kada gledam suđenja tatinim sinovima, kada vidim kako se odvijaju procesi, kako se usred istrage menjaju iskazi samo da tatin sin nebi išao u zatvor. Srpsko sudstvo je odraz države, odraz stanja nacije, prava slika i prilika nas kao naroda i vrednosnog sistema koji vlada. Gadi mi se kada se reč sudija pomene, oni ne zaslužuju da čestit čovek na njih pljune, a kamoli da ih poštuje. Ovde pravde i prava nema niti će ih biti, ovde će uvek jedan zakon biti za običnog čoveka, a drugi za tatine sinove, a jedna izreka kaže, selsktivno sprovođenje pravde je ravno činjenju zločina!

ft1p

pre 11 godina

Da vlast radi u javnom a ne u svom interesu, utvrdila bi:
1) službu, nadležnog rukovodioca i konkretnog izvršioca koji su odgovorni za brljotinu;
2) disciplinsku meru za odgovorne a građanima pismeno izvinjenje; i
3) mere da se ista greška ne ponovi.

starosedeoc

pre 11 godina

Napredno nema sta, u stilu naduvenog neznalice Vucica.
Uostalom prekrsaje i prave najvise njegovi naprednjaci koji su skoro sisli sa planina gde nema takvog saobracaja, niti se ista uci o saobracaju.

"nemojte se iznenaditi"

pre 11 godina

kako pisete o ovome kao da je normalno? osim ako nije teska ironija, ovakva greska "birokratije" (tj.ne birokratije vec SUDSKE VLASTI) povlaci posledice. Oni moraju imati evidenciju o placenim kaznama, i ako se ispostavi da ste zbog placene kazne isli u zatvor, to povlaci direktnu odgovornost tog prekrsajnog sudije! a vi za vreme provedeno u zatvoru imate pravo na nadoknadu, kao i pravo da ih tuzite za svaku stetu koju ste zatvaranjem pretrpeli!

mail

pre 11 godina

@Gradjanin, sve ti verujem ali izveo si pogresan zakljucak. Kada bi nasa birokratija, bila sposobna da ceka nesto 2 godine, pa da ga izvuce radi ponovne naplate, to bi bila savrseno organizovana birokratija. Naravno nasi su suprotno od toga. Samo nemar i nesposobnost je dovelo do toga da te pozovu posle 2 godine.

aaaaa

pre 11 godina

samo mi nije jasno u koji zatvor ce da stave te ljude, alo pa narko dileri cekaju po dve godine da ih pozovu na sluzenje kazne, ovo je samo da zaplase da bi se platilo, kakav crni zatvor, i kako ce se uopste voditi taj boravak u zatvoru, zakon je napravljen tako da kaznu moze da ti pise uvek, i sad sto nisam imao da platim se vodim kao kriminalac, ne razumem, neka neko ko je upoznat objasni, pa mi cemo biti drzava robijasa!!

Steva

pre 11 godina

BottKiller, krimosi ne idu u zatvor jer njihivi prekršaji, neplaćeni porezi i takse zastarevaju,eventualno mogu da dobiju nanogice a sirotinja ide u zatvor.Zakon ti je prijatelju kao paukova mreža,sitne muve i mušice se uhvate a zunzare i zolje proleću.

drvobradi

pre 11 godina

Treba da se ljudi organizuju i svi jave na odsluženje kazne. Čisto da naprave toliko zagusenje da birokrate ceo dan dan imaju posla.

Kvazimodo Sorabius

pre 11 godina

I „ovo“ oko uplatnica gde „velikodušna država“ oprašta pola kazne, pa oko „zaturanja uplatnic“, pa nedefinisano pitanje DA LI onaj ko se „u roku od 8 dana“ javi u zatvor dobija 50% popusta , su suvi dokazi da su kazne radi kazni, a ne radi sprečavanja nesreća. Prekoračenje brzine od par kilometara na sat, sigurno ne ugrožava bezbednost, ali nasilnička vožnja ugrožava i krivac je 99%, ali nema patrola da deluju preventivno. Policija je glavni krivac za pogibije na putevima, i za siledžijstvo u saobraćaju.
Imam 50 godina i 4 meseca vozačku, vozio sam na 4 kontinenta i nisam platio kaznu u životu, imam i iskustvo i moralno pravo da zaključim: od kada se policija bavi uviđajima i trikovima da naplate kazne, nema bezbednosti na putevima!
Ali, sve je trulo u državi, naišli su „stručnjaci“ iz tužnih devedesetih - kada se polagalo za 100—200 maraka, oni zajahali „megatrendove“ i proizvode „doktore“ — jednu lopatu asfalta ne umemo da umešamo, temelj da se iskopa a da se ne poruše okolne kuće i neko pogine; ne umemo da operišemo čukljeve, čmičkove, ministar ide u Nemačku da operiše UVRNUTU DLAČICU (cistu!); policija prebija vojne policajce...
Džaba kompjuteri: nismo izbrojali mrtve u bombardovaju, gardiste ubijaju na straži... sem električara, koji ne smeju da pogreše - u Srbiji nema STRUKE koja je normalna!

analgin

pre 11 godina

Da li postoje kazne i za birokratiju?
Mada mislim da bi ih popili samo onih 20% mučenika, što stvarno nešto radi tamo, a ostatak koji samo prima platu je nedodirljiv kao o oni što su ih doveli. Nepotizma kol'ko 'oćeš

Jeremija pali topa

pre 11 godina

Ovo čista KRIMINOKRATIJA, dakle vladavina - KRIMINALACA! Kriminalce amnestiraju, aboliraju, oslobađaju, uopšte ne procesuiraju ili razvlače procese, a kada nekoga i osude taj onda čeka na red da ode u zatvor i šeta se. Krade se i muva na sve strane, "elita" bukvalno može da radi šta hoće - od utaje poreza, do saobraćajki, tuča i svakog drugog kriminala. Svi su zaštićeni: od najobičnijih huligana, do ozbiljnih kriminalaca, samo ako su "podobni". Proganja se, pljačka i kažnjava samo ČESTIT I POŠTEN SVET, nekih tridesetak procenata građana. Za saobraćajne prekršaje čak i ako nisu učinjeni, za neplaćene glupave i besmislene poreze, za sitne dugove zbog neplaćenih računa... Udaraju im se zelenaške kamate, plene lični prihodi itd. A kada kaznu platite na vreme, u velikom broju slučajeva kobajagi izgube evidenciju, pa vam šalju pandure da vas vode u zatvor po kratkom postupku, sve se nadajući da ste u međuvremenu izgubili uplatnicu, pa da vam naplate opet! Neće da sjašu sa poslušnih i lojalnih, po onoj narodnoj "koji vuče - taj se tuče". Ej bre, u 21. veku traže da im nosiš na noge dokaz da si nešto uplatio! I opet izgube! More mrš!!!!! Zato ja kao pošten čovek vidim isključivo NEPRIJATELJE i u političarima, i u policajcima, i u sudijama, i u poreznicima, čak i u svoj ostaloj kojekakvoj birokratskoj boraniji. Ali neka, teško onima protiv kojih ustane ČESTIT I POŠTEN SVET kada mu puknu trpila. Kritična masa za revoluciju je između 5 i 10 posto, a nas "zajahanih" ima oko 30 posto.

BokiPirot

pre 11 godina

Od 10. septembra do 20. sam bio u Niskom zatvoru jer nisam hteo da platim kaznu za prekrsaj napravljen biciklom.Kazna je bila 20000 dinara ili 20 dana zatvora,medjutim odlezao sam samo deset dana ali i bukvalno odlezao jer je kazna zastarela 20. septembra.Moj savet svima je da ne placaju lopovima vec da to lepo odleze.U niskom zatvoru kad dovedu nekoga iz Pirota ovi odmah znaju da imaju novog biciklistu.

plavi andjelak

pre 11 godina

Ne. Sam potpis vozaca ne znaci i priznanje prekrsaja. Nikad nije ni znacio (nemoj da te neko laze).Priznanjem prekrsaja se smatra ako vozac prilikom pisanja prekrsajnog naloga ne trazi sudsko odlucivanje ili ako se sam ne javi u sud gde to moze da zatrazi, potpisao ili ne. Mozes ti da ne potpises nalog a da preuzmes jedan primerak i da na osnovu njega ostvarujes svoja prava pred sudom. Najgora opcija je da neces da potpises nalog i odbijes da preuzmes 1 primerak.
Ako si hteo da ispadnes duhovit sa opaskom da ce se od troskova placati policajcima dolazak na suocenja....nisi uspeo. :D Pozz.

Goran

pre 11 godina

Mene u ovoj vesti interesuje ko je u policiji i u kojoj stanici odbio da da odgovor na pitanje novinara zbog čega građani koji su platili kaznu dobijaju poziv za zatvor?

Ko je taj bahati birokrata koji na jasno pitanje važno za građane ove zemlje odbija da da odgovor?

Sitnice koje život znače

pre 11 godina

@plavi andjelak

Bolje je prespavati vest, nego ne pročitati u celosti šta je neko napisao, ali mu, ipak, odgovoriti. Bez obzira što je moj citat člana 133. ZOBS sasvim u skladu sa vašim prikazom izmena Zakona o prekršajima (a drugačije i ne može). Ukratko, sabraćajni policajac zaustavi vozilo zbog prekršaja, identifikuje vozilo i vozača, popuni nalog, vozač potpiše, i time je priznao prekršaj, te mora da plati kaznu u zakonskom roku i propisanom iznosu.

U svakom slučaju, hvala vam na dopunskoj informaciji o tome šta se dešava ako vozač ne želi da potpiše da je počinio saobraćajni prekršaj [čitaj: mora da bude 1000% siguran da nije počinio prekršaj, inače plaća 100% kazne, plus sudske troškove, uključujući najverovatnije i troškove dolaska policajca u sud na suočenje].