Četvrtak, 04.09.2014.

20:44

Nemci jedu naš med, a mi sirup

Kupovina meda u prodavnicama, iako bi trebalo da bude sigurna, nije uvek i garancija da smo kući poneli pravi pčelinji proizvod.

Izvor: Danas

Nemci jedu naš med, a mi sirup IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

48 Komentari

Sortiraj po:

Trovach

pre 11 godina

Ja jako volim sumski med iako je malo "tezak" i gorak, ali sta cu kad' sam "komplikovan". Negde sam (davno) citao da u Nemackoj taj med najvise cene.

pcelar Vladimirko

pre 11 godina

@sale:
Dobar komentar uz jednu ispravku!
Med ne kristalise zbog vode u njemu (kaze se vlage).
Svaki med koji se vrca bi trebao u sebi da ima 18-20% vlage. Sve preko toga je stetno i moze da izazove vrenje pa se med ukiseli, pokvari.
Kristalizacija meda zavisi od odnosa prostih secera u njemu; fruktoze (vocni secer) i glukoze (grozdjani secer).
Sto u medu ima vise fruktoze med teze kristalise i obrnuto.
Analizom meda (koju bi svaki pcelar morao posjedovati) se moze otkriti prisustvo SAHAROZE kao slozenog secera. To je znak da je med falsifikovan.
Pomenut je suncokretov med koji brzo kristalise ali med od bijele djeteline kristalise jos u sacu pa ga ne mozemo vrcati.
Kristalisan med NIJE pokazatelj da je to pravi med jer i falsifikovani med kristalise (malo drugacije, ali ipak kristalise).
Med se moze dekristalisati kod kuce npr. u toploj vodi, pored peci ali PAZNJA!!!
Temperatura ne smije preci 40C jer med tada gubi sva ljekovita svojstva!
Neki kupci zele tecni med, neki kristalisan. U sustini, to je isti med :)
Postoje tzv. dekristalizatori koji dekristalisu med na temperaturama 38-39C kao u inkubatoru.

Pozdrav svim dobrim ljudima iz Republike Srpske

kg

pre 11 godina

Kad procitas naslov pomisli covek stvarno je tako. A realno mozda 5% ljudi jede takav "med" i to oni koje mrzi da idu da potraze nego kupuju po prodavnicama....

KOMŠIJA

pre 11 godina

Posmatram komšiju koji doveze par vreća šečera, a drugi dan u auto pakuje tegle "meda". Naravno, pčele niti košnice nema ni na kilometar. Verovatno se ovaj "med" prodaje po pijacama ili malim radnjicama po nešto povoljnijim cenama, jer kupci teško mogu da znaju da je ovaj proizvod "skuvan preko noći", ali ima etiketu na kojoj piše med. Koji mi savet dajete, šta da učinim i kome da se obratim (narvno uz moju diskreciju), da ovakav "medar" a verovatno i trovač, to više ne radi...

Trovach

pre 11 godina

Ponekad kristalise i falsifikovani med, ali neravnomerno, sto ga i odaje. To je najcesce slucaj kada se mesaju med i sirup, pa izmedju kristalisanih grumenova postoji i tecni deo. Licno najvise volim da jedem kristalisani med jer se moze deblje namazati. Ako zelite da otkristalisete med, nemojte ga zagrevati preko 40 stepeni, jer ga tako unistavate. Teglu sa kristalisanim medom stavite u posudu sa mlakom vodom i budite strpljivi.

svekoliki tenkre

pre 11 godina

Evo ovako deco da probam ja da objasnim (ukoliko sam uopste shvatio): Pcele ne prave med za pcelare i ostale konzumente ljudske vrste, nego da bi imale od cega da prezive zimu, kad je li, nema cveca po livadama i sumama prelepe nam Srbije. E sad, posto mi imamo tendenciju da im taj med uzmemo i prodamo (sto Nemcima, sto Miskovicu), onda je red da se i njima nesto da da jedu preko zime, pa im se da secer, koji zamenjuje med. Sledece godine ne bude toliko kise, Vucic ne mora da pravi brane i nasipe, a pcele opet naprave dosta meda i za sebe i za Nemce, a i Miskovica. Problem je sto u sve to uskoce mangupi, pa nevezano za pcele, Nemce, Gadafija i vaskoliki nebeski srpski narod, prodaju laznjak med. Naravoucenije: ko bi hteo pravi med, nek kupi u Aldiju, ima za sitne pare.

Red je red, a med je med

pre 11 godina

Bilo bi lepo da nas neki dobar znalac (pčelar) upozna sa karakteristikama svih pčelinjih proizvoda ;meda, naročito.
Mišljenja sam da, ako je reč o kvalitetu, cena nikada neće biti problem.
Na povremenim sajmovima meda izlagači izlažu i mnogo falsifikata , uveravajući ("na reč") potencijalne kupce da je,upravo, njihov med "pravi".
Lično iskustvo pri kupovini meda na sajmovima je, "tu tvrdnju" u v e k demantovalo.
I, još nešto ; cene meda su,na sajmovima, iste - kod svih proizvođača- tako da tu ne važi pravilo da cena određuje kvalitet.

ostoja

pre 11 godina

Najbolji med koji sam jeo je iz Republike Srpske, hercegovački od žalfije. Mislim da je taj ukus i boju teško falsifikovati, a cena za kvalitet simbolična 8-10 eura

zoran

pre 11 godina

Odakle vam ideja da pcele prave med od secera? Secer sluzi da imaju sta da jedu tokom zime,kada ne proizvode med, i kada ga nema dovoljno u kosnicama posle lose godine. Stvarno sam bez komentara na glupost! I zlobu!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (mala, 5. septembar 2014 08:02)

Mala, a sta mislis kako su pcele prezivljavale bez secera, dok covek nije poceo da ih iskoriscava..?? Pa, tako sto su jele svoj med. STa mislish zasto nisu jele secer, pre no sto ih "pmatni" covek nije poceo organizovati..?

Pravi pchelar, onaj koji voli ovaj poziv i brine o svojim pcelama, ostavice im med da imaju chime da se hrane preko zime...koji crni secer.

svetla buducnost

pre 11 godina

Kukuruzna rakija (Simeks), kukuruzni med, sta je sledece, kukuruzni similak I bebiron. Koja smo mi golo...ija.
(Stevan, 5. septembar 2014 08:52)

Jos ako je kukuruz onaj sa aflatoksinom...!

Dejca

pre 11 godina

Svaki med kristalise ali neki brze neki sporije i zavisi u kakvim uslovima se cuva,meni stoji u podrumu bagremov med (licno moj 100% cist) vec skoro dve godine i nije se kristalisao dok tegla u kuhinji jeste ali je u kuhinji temperatura promenjljiva od 15° pa do 30° a u podrumu konstantno ~18° C. Mozete prepoznati pravi med po tome sto: kad zavucete kasiku i podignete iz tegle treba da klizi kao konac med a ne da sklizne sve sa kasike, pri promeni temperature menja i gustinu,na +40° je skoro pa tecan a na +10° nece ni da izadje iz tegle ako je okrenete naopako, PRAVI MED NEMA ROK TRAJANJA jer je ne kvarljiv,i ako vam prodavac lupa neke price kako mora zbog inspekcije-laze,kako ne mora vinjak! Pravi med necete naci za 250,300rsd jer su troskovi pcelarenja visoki (poceo sam prosle godine sa pcelarstvom ulozio preko 400€ a izvrcao 40kg meda ne pada mi napamet da ga poklanjam za te pare).

pcelica

pre 11 godina

Kupujte med koji se vec kristalizovao. To vam je jedina mogucnost da prepoznate pravi med. U zavisnosti od pase, med je tecan ili cvrst, iz planiskih krajeva dolazi uglavnom med koji je kristalizovan nek-vam bude to orijentir. Cvrst med je onako kao puter bez kristala, i ako osetite njegov pravi ukus u grlu, a ne ustima onda ste nasli pravu stvar.

mimica

pre 11 godina

Kao pčelar sa 20+ godina iskustva preporučujem svima da med kupuju kod pčelara a ne u prodavnicama (kao što je neko već napisao).

Inače, ovako lošu godinu ne pamtim. Trenutno nije problem prodati, problem je što meda nema.

Mića

pre 11 godina

Med koji je na pijaci je mešavina meda i nekog sirupa. Verovatno kukuruznog, ali možda i sećernog. Postoji i još gora varijanta kad hrane pčele šećerom pa posle vade med i prodaju ga kao bagremov, livadski, itd. Pravi med ide na otkup za cenu od 4-5 evra. Mi jedemo sirup.

pcelar Vladimirko

pre 11 godina

...nastavak:
Pravi med curi sa kasike u neprekidnom "curku' i pravi spirale. Med ne kaplje!
Imate culo ukusa. Kada jednom probate med svako sledeci put moze da prepozna falsifikat.
Lipov med npr. ostavlja jak ukus lipe na nepcu, kestenov je gorak, livadski ima ukus trava; mozete prepoznati majcinu dusicu npr.
FALSIFIKOVANI MED JE SLADAK BEZ TIH SPECIFICNIH UKUSA.
Ljudi, posao pcelara je tezak.

Zamislite da proizvodite cvece u plasteniku i prodajete ga na pijaci.
Pored vas covek prodaje sarene papiricu u obliku cveca. Ide mu odlicno samo zato sto je jeftiniji od vas.

Da li biste kupili sarene papirice umesto cveca?
Isto tako je i sa medom.
Zdravi bili, pozdravlja Vas pcelar.

Marko

pre 11 godina

'Med' koji se prodaje pod etiketom Premia, bolje nemojte da kupujete. Ono je bezobrazluk šta prodaju.
Eto zato kod nas ne postoji prehrambena industrija - jer ljudi (sa razlogom) ne veruju domaćim brendovima, već sve kupuju direktno od seljaka. To važi za pekmez, ajvar, med, suhomesnate proizvode, meso, rakiju... Naši tzv. privrednici 'misle' da je posao kad nekog zavrneš i uvališ neku glupost.

Sale.

pre 11 godina

(mala, 5. septembar 2014 08:02)

Pa ovako poštovana... Kad ne poznajete materiju, onda je i nemojte komentarisati. Šećerni sirup koji se dodaje kao prihrana pčelama, kada nema paše, pčele transformišu u med. Ne terajte me da vam objašnjavam ceo proces, jer zahteva mnogo prostora, ali dovoljno je reći da takav med pčele skladiraju u saće i njime se hrane. Mnogi pčelari ovakav metod "pravljenje meda", koriste i zloupotrebljavaju, pa kao takav isti dospeva u rafove. Naravno, to nije med, već prerađeni sirup.
A za ostale, "pravi med" nije onaj što kristališe odmah i to nema veze sa time. Med kristališe vremenom, jer iz njega ispari voda. Tako je recimo suncokretov med sklon kristalizaciji u kratkom vremenskom roku, ali isti se koristi uglavnom kao industrijski med (u konditorskoj ind.), dok na drugu stranu bagremov med, koji se smatra i najkvalitetnijim, kristališe dosta teže. Upravo zbog većeg prisustva vode u njemu. Naš bagremov med služi strancima kao oplemenjivač njihovih, odnosno mešaju ga sa svojim, koji su nižeg kvaliteta. Livadski i cvetni med recimo kristališu nešto brže, upravo zbog manjeg priustva vode u sebi, ali to nije tako brzo kako se govori. Naravno, kristalizacija zavisi i u kakvim uslovima se med čuva...
Pozdrav za sve dobre ljude.

pcelar Vladimirko

pre 11 godina

@bezimena:
Da li si shvatila sta je covek napisao?
Secer se daje pcelama VAN sezone "medobranja" da bi se pcelama obezbedila hrana za prezimljavanje ili isforsiralo zaleganje matice da u kosnici ima sto vise mladih pcela.
Kada je godina dobra pocetkom marta se krece u stimulativno prihranjivanje secerom u malim kolicinama da bi pcele bile sto jace u trenutku cvetanja bagrema. Kada se postave medni nastavci, prihranjivanje uglavnom prestaje da se taj secerni sirup ne bi deponovao u mediste i mesao sa medom koji treba da pristigne.Posle bagremovog meda krece lipa, livada, suncokret st kod koga ima.Ako je godina susna ili kisna kao ova u julu obicno, pojavi se period bez pase. Ukoliko se tada pcelama ponovo ne pocne davati sirup da se nastave razvijati one ulaze slabe u zimu.
Od avgusta do oktobra se "radaju" zimske pcele tj. pcele koje ce prezimiti zimu i na prolece biti "pokretac" razvoja. Dakako zajedno sa maticom.
Vidis, tokom cele godine se dodaje sirup ali kontrolisano i savesno.
Drugi je problem sto "pcelari" ili najvise ljudi koji nemaju veze sa pcelama mesaju sirup sa medom ili ga dodaju u velikim kolicinama u kosnice u TOKU medobranja.
To je falsifikat!
Kupujte med kod poznatih pcelara. Kupujte kristalisani med, tada se najlakse vidi falsifikat.

dzigi

pre 11 godina

Pre desetak dana prolazio sam kroz đerdapsku magistralu. Med je 500-600din po tegli, direktno od pčelara i vala ako odande nije dobar, nigde nije.

Mladen Mladenovic

pre 11 godina

Kao prvo, uopšte, kao narod, kao kolektiv, ne shvatamo značaj pčela. Zbog toga se prema ovim neverovatnim insektima odnosimo kao prema neprijateljima a ne kao prema insektima od kojih direktno zavisi i opstanak ljudskog roda. Zbog toga bi trebali imati mnogo više emisija o značaju ovog živog bića. Ne samo o ekonomskoj i finansijskoj koristi koju možemo od njih imati. Pčela je andjeo, koji svojim neumornim radom oplodjuje ovaj svet. Uprkos njihovoj korisnosti, uništavaju je svi. Neki svesno a, najveći broj ljudi nesvesno. Prskaju raznim otrovima voće i površe u satima kada to ne bi smeli da rade a da ih niko za to ne kažnjava. To je zločin ljudi moji? U SAD su davno shvatili značaj pčela. Voćari na ogromnim plantažama u vreme cvetanja plaćaju i do 40 $ po košnici da im pčelari dovuku pčele u voćnjak. Med im dodje kao nuzproizvod. Uprkos saznanjima i tamo su uočena velika uginuća pčela baš zbog tih plantaža koje pružaju dovoljno cveta ali, zbog jednoličnosti pčele gube imunitet i stradaju. Med, je zaista samo nuzprodukt. Samo onaj nevažniji deo posla koji obavlja ova vredna životinjica predstavlja med. Inače Srbija ima dosta kvalitetnog meda. Naravno najbolji su oni iz ruralnih predela gde nema unukultura. To su uglavnom nerazvijena područja. Toplički kraj je blagosloven za pčelarstvo. Samo još da se poradi na obrazovanju zemlkoradnika. Inače, pravi med se na nićim temperaturama kristališe. Prvi znak da se radi o falsifikatu je, ako med na niskoj temperaturi ostane tečan.

prirodna smrt

pre 11 godina

zato ja kupujem direktno od proverenih proizvodjaca (komsija) i sto je najgore ista je cena ili povoljnija nego za "med" u prodavnici.

bezimena

pre 11 godina

a kakav je med pcela koje se hrane secerom? da li on ima ista zdravo?
(m, 04. septembar 2014 22:47)

To nije med!
"Ako ne znaš šta je dobro, vidi šta je skupo"!

mala

pre 11 godina

Odakle vam ideja da pcele prave med od secera? Secer sluzi da imaju sta da jedu tokom zime,kada ne proizvode med, i kada ga nema dovoljno u kosnicama posle lose godine. Stvarno sam bez komentara na glupost! I zlobu!

medoljub

pre 11 godina

Idite na sajmove meda. Na sajtu udruzenja pcelara ima raspored. Nadjite ljude s Homolja tamo. Taj vam je pravi, 800 din/kg. Preporucujem sumski.

Citalac

pre 11 godina

Svi koji se bave bezbednošću hrane stalno prstom upiru u veterinarsku inspekciju. Međutim dok je na njenom čelu nesmenjiva i nezamenjiva Sanja Čelebićanin ješćemo najgoru hranu u Evropi. Za određenu sumu novca možete da uvezete šta god poželite i da to ovde prodajete pod etiketomvrhunskog kvaliteta bez ikakvih posledica. Sistem je namešten tako da ako uvozite hranu niste dužni da svaki kontigent dajete na pregled već samo jednom u 6 meseci. A da ne govorim da je proizvođačima hrane ostavljeno da sami odlučuju da li će u neku hranu stavljati otrov, GMO, ... Naravno bez ikakvih posledica.

avala

pre 11 godina

Pravi med kristališe tj. stvrdne se posle određenog vremena u zavisnosti od vrste.
(Banezi, 04. septembar 2014 23:57)

U pravu si. U Rep. Srpskoj, okolina Foče, 1 kg meda 15 maraka, to je oko 7.60 evra.

tomy

pre 11 godina

Pravi med za 3-4evra???Nema sanse isto kao ni sto neko ima pet kosnica a med prodaje celu godinu i uvek ga ima i od takvih bez obzira sto pcele zuje oko njih njihov med je plagijat.

Domaci proizvodnja

pre 11 godina

Naravno da treba direktno od pcelara kupovati med,ali mi nemamo tu kulturu,da je bolje da sam proizvodjac zaradi, nego razni preprodavci tu mislim i na ove sto samo pakuju i prodavnice i preprodavce na pijacama se ugradjuju u cenu, jer ovi na njegovoj grbaci zive.

mala

pre 11 godina

Odakle vam ideja da pcele prave med od secera? Secer sluzi da imaju sta da jedu tokom zime,kada ne proizvode med, i kada ga nema dovoljno u kosnicama posle lose godine. Stvarno sam bez komentara na glupost! I zlobu!

Citalac

pre 11 godina

Svi koji se bave bezbednošću hrane stalno prstom upiru u veterinarsku inspekciju. Međutim dok je na njenom čelu nesmenjiva i nezamenjiva Sanja Čelebićanin ješćemo najgoru hranu u Evropi. Za određenu sumu novca možete da uvezete šta god poželite i da to ovde prodajete pod etiketomvrhunskog kvaliteta bez ikakvih posledica. Sistem je namešten tako da ako uvozite hranu niste dužni da svaki kontigent dajete na pregled već samo jednom u 6 meseci. A da ne govorim da je proizvođačima hrane ostavljeno da sami odlučuju da li će u neku hranu stavljati otrov, GMO, ... Naravno bez ikakvih posledica.

tomy

pre 11 godina

Pravi med za 3-4evra???Nema sanse isto kao ni sto neko ima pet kosnica a med prodaje celu godinu i uvek ga ima i od takvih bez obzira sto pcele zuje oko njih njihov med je plagijat.

Domaci proizvodnja

pre 11 godina

Naravno da treba direktno od pcelara kupovati med,ali mi nemamo tu kulturu,da je bolje da sam proizvodjac zaradi, nego razni preprodavci tu mislim i na ove sto samo pakuju i prodavnice i preprodavce na pijacama se ugradjuju u cenu, jer ovi na njegovoj grbaci zive.

Mladen Mladenovic

pre 11 godina

Kao prvo, uopšte, kao narod, kao kolektiv, ne shvatamo značaj pčela. Zbog toga se prema ovim neverovatnim insektima odnosimo kao prema neprijateljima a ne kao prema insektima od kojih direktno zavisi i opstanak ljudskog roda. Zbog toga bi trebali imati mnogo više emisija o značaju ovog živog bića. Ne samo o ekonomskoj i finansijskoj koristi koju možemo od njih imati. Pčela je andjeo, koji svojim neumornim radom oplodjuje ovaj svet. Uprkos njihovoj korisnosti, uništavaju je svi. Neki svesno a, najveći broj ljudi nesvesno. Prskaju raznim otrovima voće i površe u satima kada to ne bi smeli da rade a da ih niko za to ne kažnjava. To je zločin ljudi moji? U SAD su davno shvatili značaj pčela. Voćari na ogromnim plantažama u vreme cvetanja plaćaju i do 40 $ po košnici da im pčelari dovuku pčele u voćnjak. Med im dodje kao nuzproizvod. Uprkos saznanjima i tamo su uočena velika uginuća pčela baš zbog tih plantaža koje pružaju dovoljno cveta ali, zbog jednoličnosti pčele gube imunitet i stradaju. Med, je zaista samo nuzprodukt. Samo onaj nevažniji deo posla koji obavlja ova vredna životinjica predstavlja med. Inače Srbija ima dosta kvalitetnog meda. Naravno najbolji su oni iz ruralnih predela gde nema unukultura. To su uglavnom nerazvijena područja. Toplički kraj je blagosloven za pčelarstvo. Samo još da se poradi na obrazovanju zemlkoradnika. Inače, pravi med se na nićim temperaturama kristališe. Prvi znak da se radi o falsifikatu je, ako med na niskoj temperaturi ostane tečan.

prirodna smrt

pre 11 godina

zato ja kupujem direktno od proverenih proizvodjaca (komsija) i sto je najgore ista je cena ili povoljnija nego za "med" u prodavnici.

avala

pre 11 godina

Pravi med kristališe tj. stvrdne se posle određenog vremena u zavisnosti od vrste.
(Banezi, 04. septembar 2014 23:57)

U pravu si. U Rep. Srpskoj, okolina Foče, 1 kg meda 15 maraka, to je oko 7.60 evra.

medoljub

pre 11 godina

Idite na sajmove meda. Na sajtu udruzenja pcelara ima raspored. Nadjite ljude s Homolja tamo. Taj vam je pravi, 800 din/kg. Preporucujem sumski.

pcelar Vladimirko

pre 11 godina

...nastavak:
Pravi med curi sa kasike u neprekidnom "curku' i pravi spirale. Med ne kaplje!
Imate culo ukusa. Kada jednom probate med svako sledeci put moze da prepozna falsifikat.
Lipov med npr. ostavlja jak ukus lipe na nepcu, kestenov je gorak, livadski ima ukus trava; mozete prepoznati majcinu dusicu npr.
FALSIFIKOVANI MED JE SLADAK BEZ TIH SPECIFICNIH UKUSA.
Ljudi, posao pcelara je tezak.

Zamislite da proizvodite cvece u plasteniku i prodajete ga na pijaci.
Pored vas covek prodaje sarene papiricu u obliku cveca. Ide mu odlicno samo zato sto je jeftiniji od vas.

Da li biste kupili sarene papirice umesto cveca?
Isto tako je i sa medom.
Zdravi bili, pozdravlja Vas pcelar.

Marko

pre 11 godina

'Med' koji se prodaje pod etiketom Premia, bolje nemojte da kupujete. Ono je bezobrazluk šta prodaju.
Eto zato kod nas ne postoji prehrambena industrija - jer ljudi (sa razlogom) ne veruju domaćim brendovima, već sve kupuju direktno od seljaka. To važi za pekmez, ajvar, med, suhomesnate proizvode, meso, rakiju... Naši tzv. privrednici 'misle' da je posao kad nekog zavrneš i uvališ neku glupost.

mimica

pre 11 godina

Kao pčelar sa 20+ godina iskustva preporučujem svima da med kupuju kod pčelara a ne u prodavnicama (kao što je neko već napisao).

Inače, ovako lošu godinu ne pamtim. Trenutno nije problem prodati, problem je što meda nema.

bezimena

pre 11 godina

a kakav je med pcela koje se hrane secerom? da li on ima ista zdravo?
(m, 04. septembar 2014 22:47)

To nije med!
"Ako ne znaš šta je dobro, vidi šta je skupo"!

Dejca

pre 11 godina

Svaki med kristalise ali neki brze neki sporije i zavisi u kakvim uslovima se cuva,meni stoji u podrumu bagremov med (licno moj 100% cist) vec skoro dve godine i nije se kristalisao dok tegla u kuhinji jeste ali je u kuhinji temperatura promenjljiva od 15° pa do 30° a u podrumu konstantno ~18° C. Mozete prepoznati pravi med po tome sto: kad zavucete kasiku i podignete iz tegle treba da klizi kao konac med a ne da sklizne sve sa kasike, pri promeni temperature menja i gustinu,na +40° je skoro pa tecan a na +10° nece ni da izadje iz tegle ako je okrenete naopako, PRAVI MED NEMA ROK TRAJANJA jer je ne kvarljiv,i ako vam prodavac lupa neke price kako mora zbog inspekcije-laze,kako ne mora vinjak! Pravi med necete naci za 250,300rsd jer su troskovi pcelarenja visoki (poceo sam prosle godine sa pcelarstvom ulozio preko 400€ a izvrcao 40kg meda ne pada mi napamet da ga poklanjam za te pare).

KOMŠIJA

pre 11 godina

Posmatram komšiju koji doveze par vreća šečera, a drugi dan u auto pakuje tegle "meda". Naravno, pčele niti košnice nema ni na kilometar. Verovatno se ovaj "med" prodaje po pijacama ili malim radnjicama po nešto povoljnijim cenama, jer kupci teško mogu da znaju da je ovaj proizvod "skuvan preko noći", ali ima etiketu na kojoj piše med. Koji mi savet dajete, šta da učinim i kome da se obratim (narvno uz moju diskreciju), da ovakav "medar" a verovatno i trovač, to više ne radi...

svekoliki tenkre

pre 11 godina

Evo ovako deco da probam ja da objasnim (ukoliko sam uopste shvatio): Pcele ne prave med za pcelare i ostale konzumente ljudske vrste, nego da bi imale od cega da prezive zimu, kad je li, nema cveca po livadama i sumama prelepe nam Srbije. E sad, posto mi imamo tendenciju da im taj med uzmemo i prodamo (sto Nemcima, sto Miskovicu), onda je red da se i njima nesto da da jedu preko zime, pa im se da secer, koji zamenjuje med. Sledece godine ne bude toliko kise, Vucic ne mora da pravi brane i nasipe, a pcele opet naprave dosta meda i za sebe i za Nemce, a i Miskovica. Problem je sto u sve to uskoce mangupi, pa nevezano za pcele, Nemce, Gadafija i vaskoliki nebeski srpski narod, prodaju laznjak med. Naravoucenije: ko bi hteo pravi med, nek kupi u Aldiju, ima za sitne pare.

pcelar Vladimirko

pre 11 godina

@bezimena:
Da li si shvatila sta je covek napisao?
Secer se daje pcelama VAN sezone "medobranja" da bi se pcelama obezbedila hrana za prezimljavanje ili isforsiralo zaleganje matice da u kosnici ima sto vise mladih pcela.
Kada je godina dobra pocetkom marta se krece u stimulativno prihranjivanje secerom u malim kolicinama da bi pcele bile sto jace u trenutku cvetanja bagrema. Kada se postave medni nastavci, prihranjivanje uglavnom prestaje da se taj secerni sirup ne bi deponovao u mediste i mesao sa medom koji treba da pristigne.Posle bagremovog meda krece lipa, livada, suncokret st kod koga ima.Ako je godina susna ili kisna kao ova u julu obicno, pojavi se period bez pase. Ukoliko se tada pcelama ponovo ne pocne davati sirup da se nastave razvijati one ulaze slabe u zimu.
Od avgusta do oktobra se "radaju" zimske pcele tj. pcele koje ce prezimiti zimu i na prolece biti "pokretac" razvoja. Dakako zajedno sa maticom.
Vidis, tokom cele godine se dodaje sirup ali kontrolisano i savesno.
Drugi je problem sto "pcelari" ili najvise ljudi koji nemaju veze sa pcelama mesaju sirup sa medom ili ga dodaju u velikim kolicinama u kosnice u TOKU medobranja.
To je falsifikat!
Kupujte med kod poznatih pcelara. Kupujte kristalisani med, tada se najlakse vidi falsifikat.

Sale.

pre 11 godina

(mala, 5. septembar 2014 08:02)

Pa ovako poštovana... Kad ne poznajete materiju, onda je i nemojte komentarisati. Šećerni sirup koji se dodaje kao prihrana pčelama, kada nema paše, pčele transformišu u med. Ne terajte me da vam objašnjavam ceo proces, jer zahteva mnogo prostora, ali dovoljno je reći da takav med pčele skladiraju u saće i njime se hrane. Mnogi pčelari ovakav metod "pravljenje meda", koriste i zloupotrebljavaju, pa kao takav isti dospeva u rafove. Naravno, to nije med, već prerađeni sirup.
A za ostale, "pravi med" nije onaj što kristališe odmah i to nema veze sa time. Med kristališe vremenom, jer iz njega ispari voda. Tako je recimo suncokretov med sklon kristalizaciji u kratkom vremenskom roku, ali isti se koristi uglavnom kao industrijski med (u konditorskoj ind.), dok na drugu stranu bagremov med, koji se smatra i najkvalitetnijim, kristališe dosta teže. Upravo zbog većeg prisustva vode u njemu. Naš bagremov med služi strancima kao oplemenjivač njihovih, odnosno mešaju ga sa svojim, koji su nižeg kvaliteta. Livadski i cvetni med recimo kristališu nešto brže, upravo zbog manjeg priustva vode u sebi, ali to nije tako brzo kako se govori. Naravno, kristalizacija zavisi i u kakvim uslovima se med čuva...
Pozdrav za sve dobre ljude.

svetla buducnost

pre 11 godina

Kukuruzna rakija (Simeks), kukuruzni med, sta je sledece, kukuruzni similak I bebiron. Koja smo mi golo...ija.
(Stevan, 5. septembar 2014 08:52)

Jos ako je kukuruz onaj sa aflatoksinom...!

zoran

pre 11 godina

Odakle vam ideja da pcele prave med od secera? Secer sluzi da imaju sta da jedu tokom zime,kada ne proizvode med, i kada ga nema dovoljno u kosnicama posle lose godine. Stvarno sam bez komentara na glupost! I zlobu!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (mala, 5. septembar 2014 08:02)

Mala, a sta mislis kako su pcele prezivljavale bez secera, dok covek nije poceo da ih iskoriscava..?? Pa, tako sto su jele svoj med. STa mislish zasto nisu jele secer, pre no sto ih "pmatni" covek nije poceo organizovati..?

Pravi pchelar, onaj koji voli ovaj poziv i brine o svojim pcelama, ostavice im med da imaju chime da se hrane preko zime...koji crni secer.

ostoja

pre 11 godina

Najbolji med koji sam jeo je iz Republike Srpske, hercegovački od žalfije. Mislim da je taj ukus i boju teško falsifikovati, a cena za kvalitet simbolična 8-10 eura

dzigi

pre 11 godina

Pre desetak dana prolazio sam kroz đerdapsku magistralu. Med je 500-600din po tegli, direktno od pčelara i vala ako odande nije dobar, nigde nije.

pcelar Vladimirko

pre 11 godina

@sale:
Dobar komentar uz jednu ispravku!
Med ne kristalise zbog vode u njemu (kaze se vlage).
Svaki med koji se vrca bi trebao u sebi da ima 18-20% vlage. Sve preko toga je stetno i moze da izazove vrenje pa se med ukiseli, pokvari.
Kristalizacija meda zavisi od odnosa prostih secera u njemu; fruktoze (vocni secer) i glukoze (grozdjani secer).
Sto u medu ima vise fruktoze med teze kristalise i obrnuto.
Analizom meda (koju bi svaki pcelar morao posjedovati) se moze otkriti prisustvo SAHAROZE kao slozenog secera. To je znak da je med falsifikovan.
Pomenut je suncokretov med koji brzo kristalise ali med od bijele djeteline kristalise jos u sacu pa ga ne mozemo vrcati.
Kristalisan med NIJE pokazatelj da je to pravi med jer i falsifikovani med kristalise (malo drugacije, ali ipak kristalise).
Med se moze dekristalisati kod kuce npr. u toploj vodi, pored peci ali PAZNJA!!!
Temperatura ne smije preci 40C jer med tada gubi sva ljekovita svojstva!
Neki kupci zele tecni med, neki kristalisan. U sustini, to je isti med :)
Postoje tzv. dekristalizatori koji dekristalisu med na temperaturama 38-39C kao u inkubatoru.

Pozdrav svim dobrim ljudima iz Republike Srpske

Red je red, a med je med

pre 11 godina

Bilo bi lepo da nas neki dobar znalac (pčelar) upozna sa karakteristikama svih pčelinjih proizvoda ;meda, naročito.
Mišljenja sam da, ako je reč o kvalitetu, cena nikada neće biti problem.
Na povremenim sajmovima meda izlagači izlažu i mnogo falsifikata , uveravajući ("na reč") potencijalne kupce da je,upravo, njihov med "pravi".
Lično iskustvo pri kupovini meda na sajmovima je, "tu tvrdnju" u v e k demantovalo.
I, još nešto ; cene meda su,na sajmovima, iste - kod svih proizvođača- tako da tu ne važi pravilo da cena određuje kvalitet.

Mića

pre 11 godina

Med koji je na pijaci je mešavina meda i nekog sirupa. Verovatno kukuruznog, ali možda i sećernog. Postoji i još gora varijanta kad hrane pčele šećerom pa posle vade med i prodaju ga kao bagremov, livadski, itd. Pravi med ide na otkup za cenu od 4-5 evra. Mi jedemo sirup.

pcelica

pre 11 godina

Kupujte med koji se vec kristalizovao. To vam je jedina mogucnost da prepoznate pravi med. U zavisnosti od pase, med je tecan ili cvrst, iz planiskih krajeva dolazi uglavnom med koji je kristalizovan nek-vam bude to orijentir. Cvrst med je onako kao puter bez kristala, i ako osetite njegov pravi ukus u grlu, a ne ustima onda ste nasli pravu stvar.

Trovach

pre 11 godina

Ja jako volim sumski med iako je malo "tezak" i gorak, ali sta cu kad' sam "komplikovan". Negde sam (davno) citao da u Nemackoj taj med najvise cene.

Trovach

pre 11 godina

Ponekad kristalise i falsifikovani med, ali neravnomerno, sto ga i odaje. To je najcesce slucaj kada se mesaju med i sirup, pa izmedju kristalisanih grumenova postoji i tecni deo. Licno najvise volim da jedem kristalisani med jer se moze deblje namazati. Ako zelite da otkristalisete med, nemojte ga zagrevati preko 40 stepeni, jer ga tako unistavate. Teglu sa kristalisanim medom stavite u posudu sa mlakom vodom i budite strpljivi.

kg

pre 11 godina

Kad procitas naslov pomisli covek stvarno je tako. A realno mozda 5% ljudi jede takav "med" i to oni koje mrzi da idu da potraze nego kupuju po prodavnicama....

bezimena

pre 11 godina

a kakav je med pcela koje se hrane secerom? da li on ima ista zdravo?
(m, 04. septembar 2014 22:47)

To nije med!
"Ako ne znaš šta je dobro, vidi šta je skupo"!

zoran

pre 11 godina

Odakle vam ideja da pcele prave med od secera? Secer sluzi da imaju sta da jedu tokom zime,kada ne proizvode med, i kada ga nema dovoljno u kosnicama posle lose godine. Stvarno sam bez komentara na glupost! I zlobu!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (mala, 5. septembar 2014 08:02)

Mala, a sta mislis kako su pcele prezivljavale bez secera, dok covek nije poceo da ih iskoriscava..?? Pa, tako sto su jele svoj med. STa mislish zasto nisu jele secer, pre no sto ih "pmatni" covek nije poceo organizovati..?

Pravi pchelar, onaj koji voli ovaj poziv i brine o svojim pcelama, ostavice im med da imaju chime da se hrane preko zime...koji crni secer.

mala

pre 11 godina

Odakle vam ideja da pcele prave med od secera? Secer sluzi da imaju sta da jedu tokom zime,kada ne proizvode med, i kada ga nema dovoljno u kosnicama posle lose godine. Stvarno sam bez komentara na glupost! I zlobu!

tomy

pre 11 godina

Pravi med za 3-4evra???Nema sanse isto kao ni sto neko ima pet kosnica a med prodaje celu godinu i uvek ga ima i od takvih bez obzira sto pcele zuje oko njih njihov med je plagijat.

medoljub

pre 11 godina

Idite na sajmove meda. Na sajtu udruzenja pcelara ima raspored. Nadjite ljude s Homolja tamo. Taj vam je pravi, 800 din/kg. Preporucujem sumski.

Domaci proizvodnja

pre 11 godina

Naravno da treba direktno od pcelara kupovati med,ali mi nemamo tu kulturu,da je bolje da sam proizvodjac zaradi, nego razni preprodavci tu mislim i na ove sto samo pakuju i prodavnice i preprodavce na pijacama se ugradjuju u cenu, jer ovi na njegovoj grbaci zive.

kg

pre 11 godina

Kad procitas naslov pomisli covek stvarno je tako. A realno mozda 5% ljudi jede takav "med" i to oni koje mrzi da idu da potraze nego kupuju po prodavnicama....

avala

pre 11 godina

Pravi med kristališe tj. stvrdne se posle određenog vremena u zavisnosti od vrste.
(Banezi, 04. septembar 2014 23:57)

U pravu si. U Rep. Srpskoj, okolina Foče, 1 kg meda 15 maraka, to je oko 7.60 evra.

Citalac

pre 11 godina

Svi koji se bave bezbednošću hrane stalno prstom upiru u veterinarsku inspekciju. Međutim dok je na njenom čelu nesmenjiva i nezamenjiva Sanja Čelebićanin ješćemo najgoru hranu u Evropi. Za određenu sumu novca možete da uvezete šta god poželite i da to ovde prodajete pod etiketomvrhunskog kvaliteta bez ikakvih posledica. Sistem je namešten tako da ako uvozite hranu niste dužni da svaki kontigent dajete na pregled već samo jednom u 6 meseci. A da ne govorim da je proizvođačima hrane ostavljeno da sami odlučuju da li će u neku hranu stavljati otrov, GMO, ... Naravno bez ikakvih posledica.

Mića

pre 11 godina

Med koji je na pijaci je mešavina meda i nekog sirupa. Verovatno kukuruznog, ali možda i sećernog. Postoji i još gora varijanta kad hrane pčele šećerom pa posle vade med i prodaju ga kao bagremov, livadski, itd. Pravi med ide na otkup za cenu od 4-5 evra. Mi jedemo sirup.

prirodna smrt

pre 11 godina

zato ja kupujem direktno od proverenih proizvodjaca (komsija) i sto je najgore ista je cena ili povoljnija nego za "med" u prodavnici.

Sale.

pre 11 godina

(mala, 5. septembar 2014 08:02)

Pa ovako poštovana... Kad ne poznajete materiju, onda je i nemojte komentarisati. Šećerni sirup koji se dodaje kao prihrana pčelama, kada nema paše, pčele transformišu u med. Ne terajte me da vam objašnjavam ceo proces, jer zahteva mnogo prostora, ali dovoljno je reći da takav med pčele skladiraju u saće i njime se hrane. Mnogi pčelari ovakav metod "pravljenje meda", koriste i zloupotrebljavaju, pa kao takav isti dospeva u rafove. Naravno, to nije med, već prerađeni sirup.
A za ostale, "pravi med" nije onaj što kristališe odmah i to nema veze sa time. Med kristališe vremenom, jer iz njega ispari voda. Tako je recimo suncokretov med sklon kristalizaciji u kratkom vremenskom roku, ali isti se koristi uglavnom kao industrijski med (u konditorskoj ind.), dok na drugu stranu bagremov med, koji se smatra i najkvalitetnijim, kristališe dosta teže. Upravo zbog većeg prisustva vode u njemu. Naš bagremov med služi strancima kao oplemenjivač njihovih, odnosno mešaju ga sa svojim, koji su nižeg kvaliteta. Livadski i cvetni med recimo kristališu nešto brže, upravo zbog manjeg priustva vode u sebi, ali to nije tako brzo kako se govori. Naravno, kristalizacija zavisi i u kakvim uslovima se med čuva...
Pozdrav za sve dobre ljude.

Red je red, a med je med

pre 11 godina

Bilo bi lepo da nas neki dobar znalac (pčelar) upozna sa karakteristikama svih pčelinjih proizvoda ;meda, naročito.
Mišljenja sam da, ako je reč o kvalitetu, cena nikada neće biti problem.
Na povremenim sajmovima meda izlagači izlažu i mnogo falsifikata , uveravajući ("na reč") potencijalne kupce da je,upravo, njihov med "pravi".
Lično iskustvo pri kupovini meda na sajmovima je, "tu tvrdnju" u v e k demantovalo.
I, još nešto ; cene meda su,na sajmovima, iste - kod svih proizvođača- tako da tu ne važi pravilo da cena određuje kvalitet.

svekoliki tenkre

pre 11 godina

Evo ovako deco da probam ja da objasnim (ukoliko sam uopste shvatio): Pcele ne prave med za pcelare i ostale konzumente ljudske vrste, nego da bi imale od cega da prezive zimu, kad je li, nema cveca po livadama i sumama prelepe nam Srbije. E sad, posto mi imamo tendenciju da im taj med uzmemo i prodamo (sto Nemcima, sto Miskovicu), onda je red da se i njima nesto da da jedu preko zime, pa im se da secer, koji zamenjuje med. Sledece godine ne bude toliko kise, Vucic ne mora da pravi brane i nasipe, a pcele opet naprave dosta meda i za sebe i za Nemce, a i Miskovica. Problem je sto u sve to uskoce mangupi, pa nevezano za pcele, Nemce, Gadafija i vaskoliki nebeski srpski narod, prodaju laznjak med. Naravoucenije: ko bi hteo pravi med, nek kupi u Aldiju, ima za sitne pare.

KOMŠIJA

pre 11 godina

Posmatram komšiju koji doveze par vreća šečera, a drugi dan u auto pakuje tegle "meda". Naravno, pčele niti košnice nema ni na kilometar. Verovatno se ovaj "med" prodaje po pijacama ili malim radnjicama po nešto povoljnijim cenama, jer kupci teško mogu da znaju da je ovaj proizvod "skuvan preko noći", ali ima etiketu na kojoj piše med. Koji mi savet dajete, šta da učinim i kome da se obratim (narvno uz moju diskreciju), da ovakav "medar" a verovatno i trovač, to više ne radi...

Trovach

pre 11 godina

Ja jako volim sumski med iako je malo "tezak" i gorak, ali sta cu kad' sam "komplikovan". Negde sam (davno) citao da u Nemackoj taj med najvise cene.

Mladen Mladenovic

pre 11 godina

Kao prvo, uopšte, kao narod, kao kolektiv, ne shvatamo značaj pčela. Zbog toga se prema ovim neverovatnim insektima odnosimo kao prema neprijateljima a ne kao prema insektima od kojih direktno zavisi i opstanak ljudskog roda. Zbog toga bi trebali imati mnogo više emisija o značaju ovog živog bića. Ne samo o ekonomskoj i finansijskoj koristi koju možemo od njih imati. Pčela je andjeo, koji svojim neumornim radom oplodjuje ovaj svet. Uprkos njihovoj korisnosti, uništavaju je svi. Neki svesno a, najveći broj ljudi nesvesno. Prskaju raznim otrovima voće i površe u satima kada to ne bi smeli da rade a da ih niko za to ne kažnjava. To je zločin ljudi moji? U SAD su davno shvatili značaj pčela. Voćari na ogromnim plantažama u vreme cvetanja plaćaju i do 40 $ po košnici da im pčelari dovuku pčele u voćnjak. Med im dodje kao nuzproizvod. Uprkos saznanjima i tamo su uočena velika uginuća pčela baš zbog tih plantaža koje pružaju dovoljno cveta ali, zbog jednoličnosti pčele gube imunitet i stradaju. Med, je zaista samo nuzprodukt. Samo onaj nevažniji deo posla koji obavlja ova vredna životinjica predstavlja med. Inače Srbija ima dosta kvalitetnog meda. Naravno najbolji su oni iz ruralnih predela gde nema unukultura. To su uglavnom nerazvijena područja. Toplički kraj je blagosloven za pčelarstvo. Samo još da se poradi na obrazovanju zemlkoradnika. Inače, pravi med se na nićim temperaturama kristališe. Prvi znak da se radi o falsifikatu je, ako med na niskoj temperaturi ostane tečan.

mimica

pre 11 godina

Kao pčelar sa 20+ godina iskustva preporučujem svima da med kupuju kod pčelara a ne u prodavnicama (kao što je neko već napisao).

Inače, ovako lošu godinu ne pamtim. Trenutno nije problem prodati, problem je što meda nema.

pcelica

pre 11 godina

Kupujte med koji se vec kristalizovao. To vam je jedina mogucnost da prepoznate pravi med. U zavisnosti od pase, med je tecan ili cvrst, iz planiskih krajeva dolazi uglavnom med koji je kristalizovan nek-vam bude to orijentir. Cvrst med je onako kao puter bez kristala, i ako osetite njegov pravi ukus u grlu, a ne ustima onda ste nasli pravu stvar.

pcelar Vladimirko

pre 11 godina

@bezimena:
Da li si shvatila sta je covek napisao?
Secer se daje pcelama VAN sezone "medobranja" da bi se pcelama obezbedila hrana za prezimljavanje ili isforsiralo zaleganje matice da u kosnici ima sto vise mladih pcela.
Kada je godina dobra pocetkom marta se krece u stimulativno prihranjivanje secerom u malim kolicinama da bi pcele bile sto jace u trenutku cvetanja bagrema. Kada se postave medni nastavci, prihranjivanje uglavnom prestaje da se taj secerni sirup ne bi deponovao u mediste i mesao sa medom koji treba da pristigne.Posle bagremovog meda krece lipa, livada, suncokret st kod koga ima.Ako je godina susna ili kisna kao ova u julu obicno, pojavi se period bez pase. Ukoliko se tada pcelama ponovo ne pocne davati sirup da se nastave razvijati one ulaze slabe u zimu.
Od avgusta do oktobra se "radaju" zimske pcele tj. pcele koje ce prezimiti zimu i na prolece biti "pokretac" razvoja. Dakako zajedno sa maticom.
Vidis, tokom cele godine se dodaje sirup ali kontrolisano i savesno.
Drugi je problem sto "pcelari" ili najvise ljudi koji nemaju veze sa pcelama mesaju sirup sa medom ili ga dodaju u velikim kolicinama u kosnice u TOKU medobranja.
To je falsifikat!
Kupujte med kod poznatih pcelara. Kupujte kristalisani med, tada se najlakse vidi falsifikat.

pcelar Vladimirko

pre 11 godina

...nastavak:
Pravi med curi sa kasike u neprekidnom "curku' i pravi spirale. Med ne kaplje!
Imate culo ukusa. Kada jednom probate med svako sledeci put moze da prepozna falsifikat.
Lipov med npr. ostavlja jak ukus lipe na nepcu, kestenov je gorak, livadski ima ukus trava; mozete prepoznati majcinu dusicu npr.
FALSIFIKOVANI MED JE SLADAK BEZ TIH SPECIFICNIH UKUSA.
Ljudi, posao pcelara je tezak.

Zamislite da proizvodite cvece u plasteniku i prodajete ga na pijaci.
Pored vas covek prodaje sarene papiricu u obliku cveca. Ide mu odlicno samo zato sto je jeftiniji od vas.

Da li biste kupili sarene papirice umesto cveca?
Isto tako je i sa medom.
Zdravi bili, pozdravlja Vas pcelar.

Marko

pre 11 godina

'Med' koji se prodaje pod etiketom Premia, bolje nemojte da kupujete. Ono je bezobrazluk šta prodaju.
Eto zato kod nas ne postoji prehrambena industrija - jer ljudi (sa razlogom) ne veruju domaćim brendovima, već sve kupuju direktno od seljaka. To važi za pekmez, ajvar, med, suhomesnate proizvode, meso, rakiju... Naši tzv. privrednici 'misle' da je posao kad nekog zavrneš i uvališ neku glupost.

dzigi

pre 11 godina

Pre desetak dana prolazio sam kroz đerdapsku magistralu. Med je 500-600din po tegli, direktno od pčelara i vala ako odande nije dobar, nigde nije.

Dejca

pre 11 godina

Svaki med kristalise ali neki brze neki sporije i zavisi u kakvim uslovima se cuva,meni stoji u podrumu bagremov med (licno moj 100% cist) vec skoro dve godine i nije se kristalisao dok tegla u kuhinji jeste ali je u kuhinji temperatura promenjljiva od 15° pa do 30° a u podrumu konstantno ~18° C. Mozete prepoznati pravi med po tome sto: kad zavucete kasiku i podignete iz tegle treba da klizi kao konac med a ne da sklizne sve sa kasike, pri promeni temperature menja i gustinu,na +40° je skoro pa tecan a na +10° nece ni da izadje iz tegle ako je okrenete naopako, PRAVI MED NEMA ROK TRAJANJA jer je ne kvarljiv,i ako vam prodavac lupa neke price kako mora zbog inspekcije-laze,kako ne mora vinjak! Pravi med necete naci za 250,300rsd jer su troskovi pcelarenja visoki (poceo sam prosle godine sa pcelarstvom ulozio preko 400€ a izvrcao 40kg meda ne pada mi napamet da ga poklanjam za te pare).

ostoja

pre 11 godina

Najbolji med koji sam jeo je iz Republike Srpske, hercegovački od žalfije. Mislim da je taj ukus i boju teško falsifikovati, a cena za kvalitet simbolična 8-10 eura

svetla buducnost

pre 11 godina

Kukuruzna rakija (Simeks), kukuruzni med, sta je sledece, kukuruzni similak I bebiron. Koja smo mi golo...ija.
(Stevan, 5. septembar 2014 08:52)

Jos ako je kukuruz onaj sa aflatoksinom...!

Trovach

pre 11 godina

Ponekad kristalise i falsifikovani med, ali neravnomerno, sto ga i odaje. To je najcesce slucaj kada se mesaju med i sirup, pa izmedju kristalisanih grumenova postoji i tecni deo. Licno najvise volim da jedem kristalisani med jer se moze deblje namazati. Ako zelite da otkristalisete med, nemojte ga zagrevati preko 40 stepeni, jer ga tako unistavate. Teglu sa kristalisanim medom stavite u posudu sa mlakom vodom i budite strpljivi.

pcelar Vladimirko

pre 11 godina

@sale:
Dobar komentar uz jednu ispravku!
Med ne kristalise zbog vode u njemu (kaze se vlage).
Svaki med koji se vrca bi trebao u sebi da ima 18-20% vlage. Sve preko toga je stetno i moze da izazove vrenje pa se med ukiseli, pokvari.
Kristalizacija meda zavisi od odnosa prostih secera u njemu; fruktoze (vocni secer) i glukoze (grozdjani secer).
Sto u medu ima vise fruktoze med teze kristalise i obrnuto.
Analizom meda (koju bi svaki pcelar morao posjedovati) se moze otkriti prisustvo SAHAROZE kao slozenog secera. To je znak da je med falsifikovan.
Pomenut je suncokretov med koji brzo kristalise ali med od bijele djeteline kristalise jos u sacu pa ga ne mozemo vrcati.
Kristalisan med NIJE pokazatelj da je to pravi med jer i falsifikovani med kristalise (malo drugacije, ali ipak kristalise).
Med se moze dekristalisati kod kuce npr. u toploj vodi, pored peci ali PAZNJA!!!
Temperatura ne smije preci 40C jer med tada gubi sva ljekovita svojstva!
Neki kupci zele tecni med, neki kristalisan. U sustini, to je isti med :)
Postoje tzv. dekristalizatori koji dekristalisu med na temperaturama 38-39C kao u inkubatoru.

Pozdrav svim dobrim ljudima iz Republike Srpske