Nedelja, 24.08.2014.

11:27

Evo šta kad zakuca izvršitelj...

Od trenutka kada izvršitelji prvi put kontaktiraju neplatiše, potrošači imaju najviše mesec dana da poplaćaju dugove za struju ili im preti - zaplena imovine.

Izvor: Novosti

Evo šta kad zakuca izvršitelj... IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

86 Komentari

Sortiraj po:

borivoj

pre 11 godina

Opet diskriminacija i nisusvi isti pred zakonom.Takođe mi je čudno zašto državna javna preduzeća poput EPS-a utužuju dužnike privatnom izvršitelju a ne sudu?! Dal to znači da nemaju poverenje u sud i sudskog izvršitelja? Ako nemaju državna preduzeća poverenje u sudstvo kako to da ministarstvo pravde ništa nije uradilo da privede odgovornosti sudije ?! Kako onda da im narod veruje kad Država im ne veruje?!JA sam ovde otkrio strašan kriminal privatnih izvrštelja i objavio gde ED mene tuži priv.izvršitelju a ovaj stavi zaključak o odobrenju izvršenja i pozove se na sudski predmet drugoga liva i na moj prigovor sudu sud ne donosi odluku 2 god.i obustavlja postupak u tom predmetu ali izvršiteq dobosi zakqučak o izvršenju prinudnom naplatom duga ispod tadašnjeg limita za utuženje,bez utuženja na tome ili bilo kom broju suda i bez odobrenja suda i znanja suda o tome i uskraćuje mi pravo na prigovor da se ne bi otkrilo da tog predmeta u sudu i nema niti je predlog sudu ikada predat.Čist kriminal ko suza.Po mnogim forimima je ovo objavljeno a Država ćuti i dozvoljava da se kriminal izvrši pa ću da tuži državu za to.

ko je najveci duznik

pre 11 godina

Zasto ne moze gradjani da angazuju izvrsitelje i da naplate svoja potrazivanja od drzave? Zaostale plate, gubitak posla, otimanja u privatizaciji, da naplatimo nesposobne politicare i direktore koji sistematski unistavaju sve oko sebe... To bi voleo da vidim!

Sevastokrator

pre 11 godina

@A zasto i kada nije drzava u pitanju sudski izvrsitelji ne postupaju tako ?
Imao sam duznika,dobio sudski spor, platio sve takse i za spor i za postupak izvrsenja, sudski izvrsitelj je dva puta otisao zvonio, i posto niko nije otvorio slucaj je okoncan ! Platio sam gomili taksi a dobio sam.....
(Sudska praksa, 24. avgust 2014 19:15)
Ovo što ste naveli zapravo predstavlja osnovni razlog zašto se uvode privatni izvršitelji. Mnogo je zloupotreba u radu sudskih izvršitelja i verujem vam da se desilo baš kako ste opisali, ali tu se radi o drastičnom kršenju zakona. Svedočio sam mnogim sličnim primerima (izvršitelj, uz odgovarajuću "naknadu" dojavi dužniku kad će doći i kaže mu da se zaključa, ili ode u stan dužnika i u zapisnik unese da nije našao ništa od stvari koje se mogu popisati i sl.). Osnovna ideja uvođenja privatnih izvršitelja jeste da se ovakve stvari spreče, tako što će se taj osetljiv posao poveriti licu (privatnom izvršitelju) koje će svoj posao obavljati savesno, jer od uspešnosti izvršenja zavise i njegova primanja. Za sada je predviđeno da privatni izvršitelji sprovode samo izvršenja za komunalne i slične usluge, ali će se to vremenom proširiti na sva izvršenja, što bi trebalo da rezultira većom naplatom i sprečavanjem situacija kakva je vaša. To je ideja, videćemo kako će izgledati u praksi.
Na komentar kojim sam nazvan botom zato što sam napisao istinu ne bih odgovarao.

Oblačinka

pre 11 godina

Nažalost uvođenje reda u državi, obuhvata i red u izmirivanju svojih obaveza prema komunalnim preduzećima! Moramo da naučimo da prvo pokrijemo sve tekuće obaveze, pa tek onda novac raspoređujemo na druge potrebe!

strelac

pre 11 godina

Da smo svi na vreme placali racune do ovoga ne bi ni doslo..ali naravno zahvaljujuci rezimu vlasti u kakvom smo ziveli moglo je da se radi sta je htelo i kako je htelo ali sada ne moze...i bilo je krajnje vreme da se tome stane na put jer ako mi nesto hocemo od drzave moramo i mi da uzvratimo a to su placanje struje,vode i ostalog da nam i ta preduzeca na propadnu i ne zaduzuju se vise zbog nas koji ne izvrsavamo svoje obaveze na vreme..

DOKOLENKO

pre 11 godina

Nije mi jasno da se digla ovolika buka oko odluke vlade da se krene u naplatu struje. Velika je sramota da neko trosi nesto sto nece da plati pa gde to ima u kojoj drzavi . Ne mozete da odete u prodavnicu i uzmete nesto dok ne platite isto je i sa strujom, ne vidim zasto bi neko placao a neko dugovao po nekoliko desetina hiljada. Ovde je glavni problem sto tu je do sada bilo zasticenih , drzava je konacno resila da se obracuna sa takvim slucajevima. Konacno se poceo uvoditi red u nasoj drzavi i cestitam Vladi na hrabrim potezima.

čađa

pre 11 godina

U svim državama se naplaćuje utrošena struja što je i normalni,kod nas se naviklo platiću kada budme imao.Tako sistem nemože da funkcioniše,slažem se da socijalno ugrožene porodice dobiju olakšice kada je plaćanje u pitanju a sve ostale treba uvesti u red da se dažbine moraju namiriti.

brodarevo

pre 11 godina

Ovi kritični sve stvari kod komšije ili rođaka koji nisu kritični prenesu, spavaju na pod po mogućnosti sa što jeftinijim jasr-tukom i prekrivačem.

Zoki

pre 11 godina

Nisam siguran kako misle da žalba ne odlaže izvršenje. Uzmu umetničku sliku i oštete je u transportu. Ogrebu automobil. Blokiraju račun i ne možete da platite neki trošak koji treba da donese dobit. Ko je onda odgovoran za štetu koja bi nastala izvršenjem, nakon što se usvoji žalba?

Drugi problem je sa pokretnom imovinom u porodičnim domaćinstvima. Ne možete vi da plenite i popisujete imovinu ljudi protiv kojih nije doneto rešenje. Ako muž duguje, ne možete da plenite imovinu žene.

Teoretski, između prvog i drugog dolaska izvršitelja, dužnik može da izda svoj stan i vi više ne možete uopšte da uđete u taj stan.

Dali bocek

pre 11 godina

Od sutra pocinjem da pravim dug za struju. Samo zbog izvrsitelja. Jedva cekam. Sada bar znam, sve frustracije zbog ove konfuzne drzave ima da istresem na izvrsitelju, ili legalizovanom razbojniku. U mom vlasnistvu, kada pokusa da udje, joooj lepote.ma moze i u uniformi zandarmerije da bude, sve kako je mene drzava tretirala, bice vraceno.

jozza

pre 11 godina

@Grom

Није тачно. Нови Закон о извршењу и обезбеђењу изричито дозвољава приватним извршитељима да спроводе поступак наплате за јавна предузећа. Наравно, и овде остаје право дужнику да улаже приговор и да се суди са јавним предузећем, али пресуда донета у таквом поступку је извршна исправа, чије извршење поново могу да спроведу приватни извршитељи. А када се донесе правноснажна и извршна пресуда, дужнику не остаје много правних средстава на располагању...

Sudska praksa

pre 11 godina

@sevastokrator
"vec ce sledeci put doci sa policijom, koja je ovlascena da upotrebi silu"

A zasto i kada nije drzava u pitanju sudski izvrsitelji ne postupaju tako ?
Imao sam duznika,dobio sudski spor, platio sve takse i za spor i za postupak izvrsenja, sudski izvrsitelj je dva puta otisao zvonio, i posto niko nije otvorio slucaj je okoncan ! Platio sam gomili taksi a dobio sam.....

toliko od mene

pre 11 godina

Ne samo da nisam SNS botina, niti njihov glasač, nego sam od prvih demokratskih parlamentarnih izbora (davne 1990.) glasala DS (pa čak i na poslednjim izborima), medjutim, ovo je neka Vlada MORALA da uradi. Kao i mnoge druge krajnje nepopularne mere.
Kamo lepe sreće da je još Djindjićeva vlada 2001. godine "podvukla crtu" i rekla, što je bilo bilo je, svi dugovi se od danas otpisuje, ali od sutra, svi ima da plaćaju sve račune - kako gradjani, tako i firme.
Ni kada su nas tadašnji opozicioni lideri pozivali na gradjansku neposlušnost i neplaćanje raznih komunalija, nikada to nisam uradila, iako sam bila više nego redovna na svim protestima i mitinzima. Jednostvno, ja iskreno verujem da ono što se potroši - mora da se plati. Osim toga, blisko mi je i ono - ko ne plati na ćupriji, platiće na mostu. A ima još nešto, nemam dokaze, ali uverena sam da u masi svih dugovanja, najmanje učešće predstavljaju dugovi vrlo siromašnih ljudi koji jedva imaju za koricu hleba i ne mogu da plate račune. Ne, takvi ljudi ni ne prave račune (koje posle ne plaćaju). Smela bih da se kladim u svoju platu da ovi koji nasrću na radnike elektrodistribucije metalnim štanglama, tuku ih, udaraju kolima (da bila je i takva vest) u ono vozilo koje radnika podiže na banderu, imaju ne jedan, nego dva mobilna telefona koje uredno plaćaju. Takvi ljudi su lopovi i siledžije.
Pozdrav pristojnim ljudima, gde god i koliko god da ih ima
Ana Ljubojević

Nisam pravnik al' mogu da pogledam

pre 11 godina

@grom: Ako već uzimaš za slobodu da deliš pravne savete građanima, onda bi bilo bi dobro da prethodno barem prelistaš Zakon o izvršenju i obezbeđenju.

Pametnjaković

pre 11 godina

E pa konačno bi trebalo posle više decenija da zakucaju na vrata javnih preduzeća i firmi političkih partija koji su privilegovani i ništa ne plaćaju, a ne samo nama koji nismo njihovi da sole pamet. Ili će ista pravila da važe za sve ili se sklonite sa vlasti i napustite Srbiju, našu zemlju.

Defender

pre 11 godina

"Uh, koliko neznanja u komentarima! Samo se vi tesite. Izvrsitelji (sudski ili privatni) prvi put dolaze sami, ako ih ne pustite unutra, nece se raspravljati s vama, vec ce sledeci put doci sa policijom, koja je ovlascena da upotrebi silu ukoliko postoji otpor. Mada sumnjam da ce tad biti ovoliko hrabrih kao u komentarima.
(Sevastokrator, 24. avgust 2014 16:38)"

zapravo, Vi pokazujete neznanje, ili ste, što je mnogo verovatnije, jedan od SNS BOTOVA na zadatku. Zakon o policiji ne prepoznaje tzv. privatne izvršitelje, i svaki policajac koji pokuša da im asistira krši pomenuti Zakon o policiji po članovima 7 i 13 što dovodi do njihove suspenzije a zatim i krivične prijave. Više sreće sledeći put, a sada, navalite sa minusima botovi :)

milisav

pre 11 godina

Ja sam vec pisao o svom "problemu" sa EPS-om i sa 72000 nepostojeceg duga (za koji imam sve uplatnice i dokumentaciju da sam uredno platio) koji je nastao u toku 2012. i 2013. godine. Pozvao sam izvrsitelja i pitao o cemu se radi on mi je odgovorio doslovce:"Posaljite vasu zalbu u roku predvidjenom u resenju koje ste dobili (malo mi je pravno nejasno to "resenje" jer sam verovao da po Ustavu kod nas sudski organi imaju to pravo, ali posto nisam pravnik ne znam). Moja je duznost da to prosledim PRIVREDNOM SUDU i da nakon toga se povede spor."Tako da nigde nije pomenuo ni izvrsitelj sve ovo sto pise u ovom clanku.Ja sam slucaj prepustio advokatu i on je prosledio zalbu ispisanu po slovu zakona (za koje iskreno verujem da jos uvek vaze u ovoj drzavi kakva god da je).Po ovom clanku bez totalnog obzira sto nemaju ni jednu jedinu osnovu za izvrsenje oni ce meni da otmu taj izmisljeni novac i ja tek preko suda mogu da povartim sve to???Ili sam je elemntarno nepismen ili nesto definitivno nije u redu i nije postavljeno kako treba.Nesto sa ovim clankom ne stima i sa objasnjenjem. Ako ima pravnika koji citaju ovu vest molio bi ih da mi pojasne o cemu se radi, buduci da ima jos ljudi koji imaju isti ili slican problem, pa da znamo sta sa aspekta Ustava i Prava mozemo da ucinimo(znam sta mi je moj advokat rekao ali me cudi ovaj clanak i zbunjuje).

Lawri

pre 11 godina

Gospođa Manić iznosi tešku neistinu: da prigovor ne odlaže izvršenje. Netačno, gospođo. Vrlo netačno. Čak je i sudska praksa protiv vas.

billz

pre 11 godina

U svakoj uređenoj, pravnoj državi je potpuno normalno da se ljudi odogovorno ponašaju prema svojim obavezama, osim u Srbiji, gde, su do 2012. dugovanja pojedinih građana prebacivali na budžet i time su svi plaćali račune neogovornih pojedinaca. Sve je u tom periodu stavljeno u funciju obezbeđivanja što većeg broja glasova, pa i potpuno nerazumno oslobađanje obaveze od plaćanja računa, što je van svake pameti. Ako hoćemo da živimo u boljoj i razvijenijoj državi, moramo da promenimo svoje navike i tu je premijer potpuno u pravu.

Paki

pre 11 godina

Iz sadašnje vlasti a i prethodnih sada ni glasa oko ovog problema. Znači da ovo treba da se odradi. Po kojim zakonima gde je sad objašnjenje države

Sevastokrator

pre 11 godina

Uh, koliko neznanja u komentarima! Samo se vi tesite. Izvrsitelji (sudski ili privatni) prvi put dolaze sami, ako ih ne pustite unutra, nece se raspravljati s vama, vec ce sledeci put doci sa policijom, koja je ovlascena da upotrebi silu ukoliko postoji otpor. Mada sumnjam da ce tad biti ovoliko hrabrih kao u komentarima.

Tarzan

pre 11 godina

Bas me interesuje da li je EPS dao nalog izvrsiteljima za prinudnu naplatu i neplatisama iz Velikog Trnovca (Bujanovca, Preseva)? Aha, hoce, sigurno.... tamo ni sa zandarmerijom ne smeju da kroce a nama ostalima ce da deru kozu sa ledja, zar ne? Nekome sutra treba da zakucaju na vrata da plene za 100 dinara duga a sto veliki sistemi duguju milijarde, to nikom nista, tako nekako? Niko ne sme zaista da dirne u "gordijev cvor" zvani Srbija... svi znaju sta su i gde su pravi istinski problemi i kako MORAJU da se resavaju a niko, pa ni ova sadasnja SNS vlast, ne sme ni da pokusa da ih resava kako bi samo i jedino moralo da se resava. Bez obzira na retoriku i onih prethodnih i ovih sadasnjih mislim da bez jedne prave i ozbiljne socijalne revolucije nista ne mozemo da uradimo i ispravimo - kada kazem mi mislim na nas koje ce izvrsitelji da ganjaju za neki dug od pre 7 godina, svakako ne na tajkune tipa Miskovica, Beka, Kostica...., javna preduzeca koja su najveci duznici i politicari koji se ponasaju svi odreda kao da im je Srbija prcija koja im je od dede ostala a mi smo ovde samo zbog njih. Zivi bili pa videli, pre ili kasnije.... kako kaze ona narodna, krcag ide na vodu dok se ne razbije.... samo da sacekamo jos malo da se razbije.

Lepotica

pre 11 godina

Moramo da štedimo! Ako već nemamo dovoljno nova, onda mora da se razmišlja, i koliko se čega troši! Štednja struje,vode, godiva, itd, mora biti stvar rutine, i ono što se potroši da se redovno plaća, i neće biti problema sa prinudnom naplatom!

divlji zapad

pre 11 godina

U kojoj se to zemlji struja ne placa?Nista u zivotu nije za dzabe, telefonski racun ne platis, odmah - sec i niko se ne buni, a od placanja struje se napravi cudo.

Branka

pre 11 godina

Brine me sto sva komunalna preduzeca mogu da prijave dug bez obzira da li je to tacno ili ne. Zastarelost ocigledno vise ne postoji pa ko nije sacuvao racune i priznanice od pre 10 godina moze mu se desiti da pnovo plati. Posebno kada je u pitanju Telekom i MTS. Savetujem gradjane da cuvaju sve priznanice da izbegavaju sklapanje Ugovora sa usluge da koriste uglavnom pripejd opcije. Ovo pisem, jer sam imala lose iskustvo.

Kockica

pre 11 godina

Eto zgode ako EPS sada na ime dugova uveca svoju masu za razne kuce i stanove neplatisa potrosaca postace atraktivniji poklon za Angelu ili Putina! Hocemo li preduzeti nesto pre nego sto veci deo gradjana Srbije bude gladan, go i bos i na ulici ili cemo i dalje mariti samo za svoj "selfi"? Pitanje je za one koji bi trebali da pokrenu promene.

rac

pre 11 godina

Kakvo krsenje prava, izvrsitelj provera imovinsko stanje duznika-platu, penziju, stednju, da li ima kola, motor, akcije... Poreska se ne bavi time kad naplacuje bogatasima porez?

Zoran M.

pre 11 godina

Ako zivite u Srbiji a nemate posao, skuvajte termos pun kafe, obucite zutu majicu da budete uocljivi i na njoj markerom napisite TRAZIM POSAO ....sednenete ispred zgrade Vlade Srbije i cekate. Ne smem ni da zamislim da sedne samo dvoje koliko bi ih bilo u roku od 5 sati, a to je jedina mera kad politicari smisljaju nacine da nadju resenje. Sve dotle se bave marketingom i bajkama.

msc.Milos

pre 11 godina

uopste mi nije jasno zasto se sve radi naopako. Valjda treba naplatiti od najvecih duznika? Od 17milij. stanovnistvo duguje milij. i nesto a preduzecs skoro 16milij. Jasno je meni da su tu uglavnom drzavna preduzeca ali znate sta prvo morate u svom dvoristu da pocistite... mnoga ce biti zatvorena ali isto kao sto ce nekome biti oduzet stan tako i preduzecu treba oduzeti recimo halu.

bedno je ovo sta se radi. Poskupljuje struja smanjuje se penzija i plata, pleni se imovina gradjanima. A prvo sta treba da se uradi jeste da se prepolovi broj zaposljenih u javnom sektoru, da se zatvore sva gubitaska preduzeca i da se obracuna za velikim privrednim kriminalom. Beko, miskovic i drugari koji drze monopole, svima duguju a okrecu milijarde. Treba se obracunati i sa korupcijom u visokoj politici. Recimo ja nisam zaboravio koferce. Kada bi se i njima plenila imovina lako bi onda krpili rupe po budzetu.

Na kraju sve ovo je i predsednik vlade obecao u kampanji i kune se u gorenavedeno. Pa zasto onda i ne pocne da sprovodi? Hocete da zidate kucu od krova, ee to neide tako....

grom

pre 11 godina

Dragi citaoci,
Ovakve textove upravo narucuju izvrsitelji kako bi se "fiktivno naduvali misici" i pokazali velicinu koliko su oni "opasni". Pa pobogu sto je neko napisao u komentarima lepo pise da je za sve sporove nadlezan sud, a ne neki privatni, ali napominjem privatni izvrsitelji. Branite svoje bilo kojim sredstvom.

WTF

pre 11 godina

Fascinantno je čitati kako je usavršena mašinerija za prinudnu naplatu novca od građana. Naplata će postići efikasnost pogrebnih usluga. Šteta što ništa drugo u našoj državi nije na tom nivou efikasno i pametno osmišljeno.

Mogu li građani da iskoriste istu ovu mašineriju da naplate ono što njima duguje država?

pera ložač

pre 11 godina

Što se tiče građana koji će doći pod udar izvršitelja baš me briga za njih, to su ionako 90% glasači SNS i Recezenta Aleksandra Vučića ljudi koji su poverovali u liniju Karlobag-Virovitica, hleb od tri dinara, obećanja o pojeftinjenju struje, Mercedesu, fabrici čipova i Beogradu na vodi, što se tiče privrede i ČINJENICE da njih izvršitelji neće dirati podsetio bih na predizborni miting od 12.03.2014. i govor Vučića koji su mediji preneli pod naslovom: "Vučić: Moramo da pobedimo da Srbijom ne bi vladali tajkuni"

Džoni

pre 11 godina

Sve račune osim pretplate za RTS uredno i redovno plaćam. Ako mi neko dođe na kućni prag da to naplati bojim se da sa toga praga neće ni otići! Plaćam kablovsku tv već godinama i u sklopu njihovih paketa imam i programe RTS-a tako da mi ne pada na pamet da plaćam nešto što sam već platio!

samo u srbiji

pre 11 godina

valjda prvo treba da me tuze, pa da sud utvrdi tacnu visinu mog dugovanja pa ako ne platim tek onda krece postupak izvrsenja. po ovome eps kaze "duguje toliko i toliko, ajde na izvrsenje", bez ikakve sudske odluke...

Nikola

pre 11 godina

Ako treba ja cu biti prvi koji ce da povuce obarac, pa neka narod krene dalje da povlaci.. Ovo je sramotno za svakoga od nas, zbog cega prvo niste oduzeli onima koji su ovu zemlju ojadili, a ima ih mnogo, nego ne... Njima niko nista ne sme ni da kaze a tek da uradi. Narod koji je vec 30 godina u bedi i prezivljava i koji nema da plati njemu plenite i oduzimate. Postoje ljudi koji imaju, a ne placaju, izvrsitelji trebaju za takve da postoje, ali za ljude koji nemaju koja je cena? Taman "Riba" ima sansu da ispuni zvoje obecanje da ustupi stanove uniformisanim licima, tako sto se bedne na ulicu.. Nemas posao, nemas da platis, nemas ni pravo na zivot. Gadite mi se!

čika Velja

pre 11 godina

" Akcija prinudne naplate odnosi se samo na domaćinstva, dok je privreda, ovog puta preskočena."
Pa normalno!! Treba oteti sirotinji, tj.onima koji najmanje duguju.
Jedno pitanje: Ako sirotinji oduzmu kucu, da li nasa intergalakticka vlada ima resenje sta ce sa tim ljudima ili ce biti pi onome: ko ih šiša sto su sirotinja pa nisu placali na vreme..

...

pre 11 godina

Mene zanima da li ce ovim merama biti obuhvaceni samo oni koji duguju 40000-50000 dinara i kojima ce biti zapljenjen auto i aparati za domacinstvo, ili ce se kazniti i oni sa par stotina hiljada dinara duga kojima do sad niko nije mogao nista?

selektivno

pre 11 godina

Znaci one koji najvise duguju ne diraju . Meni za 100 dinara ima da prave troskove ako negde slucajno dugujem. Bravo jedva cekam otvaranje trzista pa da prebegnem kod drugih . Meni taj isti EPS ni posle tri meseca kako su oni konstatovali da je njihova``kvalitetna`` struja ubila sve moje uredjaje i dalje se prave ludi za ostetu. Cak su me savetovali da prijavim servisima kvarove jer su uredjaji pod garancijom kazu sta vas briga nek oni to srede.

Borko

pre 11 godina

Mnogi korektno, na vreme, izmiruju svoje obaveze. U redu je da država naplati svoja potraživanja, mnogi i nisu u tako teškoj situaciji - jednostavno godinama ne plaćaju struju. Treba siromašnima pomoći, reprogramirati dug, ali nisu svi baš toliko siromašni a ipak ne plaćaju struju. Nije korektno prema ostalima, redovnim platišama.

neccko

pre 11 godina

Nije mi jasno, zasto je "uterivaci" dugova naplacuju uslugu od duznika. Pa tu uslugu treba da plati onaj ko zeli da naplati dug, u ovom slucaju EPS ili elektroprivreda (ili kako se sad vec zove).
Duznik nije trazio uslugu "uterivaca", pa zasto bi tu vrstu usluge duznik platio? Uslugu "uterivaca" trazi poverilac, pa on treba i da je plati.

Aleksandar

pre 11 godina

Kazite Svetlani Manic da ne obmanjuje javnost i neka procita Zakon o izvrsenju, sta sme, a sta ne sme da se uzme. Drugo, obmanjujuce je 8 dana, jer treba da pise 8 radnih dana. Trece, dug stariji od godinu dana se ne moze uvaziti zbog zastarelosti. A cetvrto, ajde da vas vidim da rebnete bogatase koje ne smete da pipnete, nego ovaj napaceni narod.

Ovca

pre 11 godina

Da li se samo ja osecam kao ovca kada procitam "od prinudne naplate izuzeta privreda, a posle tri godine dugovi zastarevaju". Ova drzava se postavila tako bahato i drznicki prema obicnom gradjaninu, izigrava nesto nad jadnim i bednim narodom. Il za sve isto il ne treba ni da postoji ovo sra** od zemlje.

Pop

pre 11 godina

Kome god se pojave ovi na vratima krose u glavu i cao... I tako svaki put. Pa sutra u vestina izaslo 1000 izvrsitelja, svih 1000 prebijeno. A vi prvo naplatite od ovih sa Dedinja sto duguju milione.
Ps. Redovan platisa

Zarko

pre 11 godina

Zbog cega su privatne firme preskocene? Da, lakse je ljudima skinuti od plata, penzija... nego zamerati se tajkunima koji su duzni za struju, porez, doprinose... Sramota me je sto sam Srbin.

guja

pre 11 godina

"Takođe, ako tvrdi da ne duguje ništa, ima rok od pet radnih dana od prijema pošte da uloži prigovor sudu. To, međutim, ne odlaže izvršenje. Ako sud naknadno utvrdi daje prigovor osnovan, dužnik ima pravo na povraćaj novca......."
...........šta bre ovo znači? Jel ste bre vi normalni. Pa svako svakom može da otme pare preko izvršitelja. I onda "dužnik" ima pravo na povraćaj para. A jel ima otimač para dužnost da vrati pare, pa da robija malo. I ko obračunava kamate? To ima pravo samo sud. Ovo je za batine, bez zezanja. Jel to znači da i mi možemo od države da naplatimo dugovanja na isti način? Pa naravno da ne. Vidim da će ventil na expres-loncu uskoro početi da šišti.

Soko

pre 11 godina

U prevodu, platiće samo oni koji su i do sad plaćali. Ostale ili neće ni dirati ili su već našli put da se izvuku.
Usput, šta bi sa Kolubarom? Čeka se zastarelost?

Tricycle

pre 11 godina

Zanima me samo da li su svesne vlasti da ce tu biti mnogo razbijenih glava? Ko ce bre mirno da gleda da mu iznose stvari iz kuce. Cim se ne plati prvi racun gasi i naplacuj ponovno ukljucenje, a ne otimaj.

Zoran

pre 11 godina

Da li ja mogu da pošaljem izvršitelja u poresku upravu (duguju mi povraćaj PDV-a na bebe), Ministarstvo poljoprivrede jer mi duguju subvencije, Ministarstvo finansija jer mi duguju plate, pa nek Velikom Vučiću i ostalim sličnim njemu skidaju od plate i penzije. G...d jedna, bitno je da narodu prete izvrzenjem na imovini, a najvećim dužnicima "srpskoj privredi" koju uglavnom u makar 95% drže tajkuni će sve biti oprošteno.

dantes

pre 11 godina

Za preduzeća, pak, važi rok zastarevanja neplaćenih računa za struju od tri godine.
A koliko je rok zastarelosti računa za fizička lica?
Ranije je to bilo godinu dana za sve komunalije.

Djole

pre 11 godina

Ovo je uzasno.Pretvorili smo se u zemlju u kojoj za sicu ili cak par stotina evra mozes da izgubis krov nad glavom!A Milan Beko dobija zeleznice kao nagradu za sve pare koje duguje. Treba Srbiji jedna atomska bomba jer smo gola go*na.

Milisav Kragujevac

pre 11 godina

Ljudi,spremajte se,haračlije kreću!Već ste zaboravili blagodeti koalicije SPS/SRS iz vremena ratova,Markovog prvog zarađenog dinara na branju višnji,pa evo da Vas malo podsete kako je to bilo objasniće Vam ovi moderni uterivači dugova pod komandom iste elite iz '98-e godine!Bolje i ne zaslužujete,ne bih Vam ja dao ni ''leba'' da jedete!A sad svi marš na svoja radna mesta(ko ih ima..)znači vas 20 -30 hiljada.

Pricreda bog a gradjani us**ni i upi**ni?

pre 11 godina

"Za preduzeća, pak, važi rok zastarevanja neplaćenih računa za struju od tri godine."

Z A S T O ? ? ?

Mile

pre 11 godina

Kako EPS planira da naplati od nekog pola miliona dinara (koliko kazu da ima jedan gradjanin duga) kad do sada nije placao? Tj. zasto su mu dozvolili da napravi toliki racun, isto vazi i za one po 100 000 dinara. Ljudi najredovnije placaju pretplatu za mobilne i tv (kablovsku) jer znaju da ce im se iseci prvi mesec cim ne plate, da je eps iskljucivao prvi put kad se ne plati struja ne bi danas bilo ovoga...

rudar misko

pre 11 godina

ovako stvari stoje gradjani su potpisivali ugovore sa javnim preduzecima I tamo lepo pise za svaki spor nadlezan je sud..prema tome to sto je drzava izmislila te uterivace dugova mogu da okace macki o rep..neka dodju I sa policijom mogu da poljube vrata a obustave penzije ili plate moze samo sud nadlezni da dozvoli...ako misle da tako rade svi gradjani treba da tuzi ovu lopovsku zemlju sudu u strazburu ...dosta je bilo ovo izivljavanje jer I mi mozemo da budemo ponovo hajduci ili robin hudovi..toliko za sada ..

snoopi

pre 11 godina

po kojem osnovu se tolerise dugovanje privrede? zasto nasi "uspesni privrednici" , savetnici av , kada su vec uspesni ne moraju da plate dugovanja. dugovanje samo jednog je ko hiljade obicnih smrtnika.

Ne dam da me maltretiraju

pre 11 godina

"Ako sud naknadno utvrdi da je prigovor osnovan, dužnik ima pravo na povraćaj novca".
Onaj ko ne duguje ništa nije dužnik. Ako dođe u ovakvu situaciju treba da tuži i firmu kojoj navodno duguje i državu koja je donela nakaradan zakon!"

Podje6ant

pre 11 godina

A prigovor zastarelosti ili netačnog računa? Valjda i ja imam neka prava? Šta je sa veštačenjem? Država mi duguje 500.000, jel može izvršitelj brzo da naplati od nje tako brzo bez milosti? Ovo više nije pravna već BESPRAVNA banana država.

grom

pre 11 godina

Dragi citaoci,
Ovakve textove upravo narucuju izvrsitelji kako bi se "fiktivno naduvali misici" i pokazali velicinu koliko su oni "opasni". Pa pobogu sto je neko napisao u komentarima lepo pise da je za sve sporove nadlezan sud, a ne neki privatni, ali napominjem privatni izvrsitelji. Branite svoje bilo kojim sredstvom.

divlji zapad

pre 11 godina

U kojoj se to zemlji struja ne placa?Nista u zivotu nije za dzabe, telefonski racun ne platis, odmah - sec i niko se ne buni, a od placanja struje se napravi cudo.

Mile

pre 11 godina

Kako EPS planira da naplati od nekog pola miliona dinara (koliko kazu da ima jedan gradjanin duga) kad do sada nije placao? Tj. zasto su mu dozvolili da napravi toliki racun, isto vazi i za one po 100 000 dinara. Ljudi najredovnije placaju pretplatu za mobilne i tv (kablovsku) jer znaju da ce im se iseci prvi mesec cim ne plate, da je eps iskljucivao prvi put kad se ne plati struja ne bi danas bilo ovoga...

billz

pre 11 godina

U svakoj uređenoj, pravnoj državi je potpuno normalno da se ljudi odogovorno ponašaju prema svojim obavezama, osim u Srbiji, gde, su do 2012. dugovanja pojedinih građana prebacivali na budžet i time su svi plaćali račune neogovornih pojedinaca. Sve je u tom periodu stavljeno u funciju obezbeđivanja što većeg broja glasova, pa i potpuno nerazumno oslobađanje obaveze od plaćanja računa, što je van svake pameti. Ako hoćemo da živimo u boljoj i razvijenijoj državi, moramo da promenimo svoje navike i tu je premijer potpuno u pravu.

samo u srbiji

pre 11 godina

valjda prvo treba da me tuze, pa da sud utvrdi tacnu visinu mog dugovanja pa ako ne platim tek onda krece postupak izvrsenja. po ovome eps kaze "duguje toliko i toliko, ajde na izvrsenje", bez ikakve sudske odluke...

Ne dam da me maltretiraju

pre 11 godina

"Ako sud naknadno utvrdi da je prigovor osnovan, dužnik ima pravo na povraćaj novca".
Onaj ko ne duguje ništa nije dužnik. Ako dođe u ovakvu situaciju treba da tuži i firmu kojoj navodno duguje i državu koja je donela nakaradan zakon!"

Lepotica

pre 11 godina

Moramo da štedimo! Ako već nemamo dovoljno nova, onda mora da se razmišlja, i koliko se čega troši! Štednja struje,vode, godiva, itd, mora biti stvar rutine, i ono što se potroši da se redovno plaća, i neće biti problema sa prinudnom naplatom!

Borko

pre 11 godina

Mnogi korektno, na vreme, izmiruju svoje obaveze. U redu je da država naplati svoja potraživanja, mnogi i nisu u tako teškoj situaciji - jednostavno godinama ne plaćaju struju. Treba siromašnima pomoći, reprogramirati dug, ali nisu svi baš toliko siromašni a ipak ne plaćaju struju. Nije korektno prema ostalima, redovnim platišama.

Sevastokrator

pre 11 godina

Uh, koliko neznanja u komentarima! Samo se vi tesite. Izvrsitelji (sudski ili privatni) prvi put dolaze sami, ako ih ne pustite unutra, nece se raspravljati s vama, vec ce sledeci put doci sa policijom, koja je ovlascena da upotrebi silu ukoliko postoji otpor. Mada sumnjam da ce tad biti ovoliko hrabrih kao u komentarima.

...

pre 11 godina

Mene zanima da li ce ovim merama biti obuhvaceni samo oni koji duguju 40000-50000 dinara i kojima ce biti zapljenjen auto i aparati za domacinstvo, ili ce se kazniti i oni sa par stotina hiljada dinara duga kojima do sad niko nije mogao nista?

Branka

pre 11 godina

Brine me sto sva komunalna preduzeca mogu da prijave dug bez obzira da li je to tacno ili ne. Zastarelost ocigledno vise ne postoji pa ko nije sacuvao racune i priznanice od pre 10 godina moze mu se desiti da pnovo plati. Posebno kada je u pitanju Telekom i MTS. Savetujem gradjane da cuvaju sve priznanice da izbegavaju sklapanje Ugovora sa usluge da koriste uglavnom pripejd opcije. Ovo pisem, jer sam imala lose iskustvo.

Pop

pre 11 godina

Kome god se pojave ovi na vratima krose u glavu i cao... I tako svaki put. Pa sutra u vestina izaslo 1000 izvrsitelja, svih 1000 prebijeno. A vi prvo naplatite od ovih sa Dedinja sto duguju milione.
Ps. Redovan platisa

Aleksandar

pre 11 godina

Kazite Svetlani Manic da ne obmanjuje javnost i neka procita Zakon o izvrsenju, sta sme, a sta ne sme da se uzme. Drugo, obmanjujuce je 8 dana, jer treba da pise 8 radnih dana. Trece, dug stariji od godinu dana se ne moze uvaziti zbog zastarelosti. A cetvrto, ajde da vas vidim da rebnete bogatase koje ne smete da pipnete, nego ovaj napaceni narod.

rudar misko

pre 11 godina

ovako stvari stoje gradjani su potpisivali ugovore sa javnim preduzecima I tamo lepo pise za svaki spor nadlezan je sud..prema tome to sto je drzava izmislila te uterivace dugova mogu da okace macki o rep..neka dodju I sa policijom mogu da poljube vrata a obustave penzije ili plate moze samo sud nadlezni da dozvoli...ako misle da tako rade svi gradjani treba da tuzi ovu lopovsku zemlju sudu u strazburu ...dosta je bilo ovo izivljavanje jer I mi mozemo da budemo ponovo hajduci ili robin hudovi..toliko za sada ..

Džoni

pre 11 godina

Sve račune osim pretplate za RTS uredno i redovno plaćam. Ako mi neko dođe na kućni prag da to naplati bojim se da sa toga praga neće ni otići! Plaćam kablovsku tv već godinama i u sklopu njihovih paketa imam i programe RTS-a tako da mi ne pada na pamet da plaćam nešto što sam već platio!

Djole

pre 11 godina

Ovo je uzasno.Pretvorili smo se u zemlju u kojoj za sicu ili cak par stotina evra mozes da izgubis krov nad glavom!A Milan Beko dobija zeleznice kao nagradu za sve pare koje duguje. Treba Srbiji jedna atomska bomba jer smo gola go*na.

Zarko

pre 11 godina

Zbog cega su privatne firme preskocene? Da, lakse je ljudima skinuti od plata, penzija... nego zamerati se tajkunima koji su duzni za struju, porez, doprinose... Sramota me je sto sam Srbin.

Zoran

pre 11 godina

Da li ja mogu da pošaljem izvršitelja u poresku upravu (duguju mi povraćaj PDV-a na bebe), Ministarstvo poljoprivrede jer mi duguju subvencije, Ministarstvo finansija jer mi duguju plate, pa nek Velikom Vučiću i ostalim sličnim njemu skidaju od plate i penzije. G...d jedna, bitno je da narodu prete izvrzenjem na imovini, a najvećim dužnicima "srpskoj privredi" koju uglavnom u makar 95% drže tajkuni će sve biti oprošteno.

Podje6ant

pre 11 godina

A prigovor zastarelosti ili netačnog računa? Valjda i ja imam neka prava? Šta je sa veštačenjem? Država mi duguje 500.000, jel može izvršitelj brzo da naplati od nje tako brzo bez milosti? Ovo više nije pravna već BESPRAVNA banana država.

Ovca

pre 11 godina

Da li se samo ja osecam kao ovca kada procitam "od prinudne naplate izuzeta privreda, a posle tri godine dugovi zastarevaju". Ova drzava se postavila tako bahato i drznicki prema obicnom gradjaninu, izigrava nesto nad jadnim i bednim narodom. Il za sve isto il ne treba ni da postoji ovo sra** od zemlje.

guja

pre 11 godina

"Takođe, ako tvrdi da ne duguje ništa, ima rok od pet radnih dana od prijema pošte da uloži prigovor sudu. To, međutim, ne odlaže izvršenje. Ako sud naknadno utvrdi daje prigovor osnovan, dužnik ima pravo na povraćaj novca......."
...........šta bre ovo znači? Jel ste bre vi normalni. Pa svako svakom može da otme pare preko izvršitelja. I onda "dužnik" ima pravo na povraćaj para. A jel ima otimač para dužnost da vrati pare, pa da robija malo. I ko obračunava kamate? To ima pravo samo sud. Ovo je za batine, bez zezanja. Jel to znači da i mi možemo od države da naplatimo dugovanja na isti način? Pa naravno da ne. Vidim da će ventil na expres-loncu uskoro početi da šišti.

WTF

pre 11 godina

Fascinantno je čitati kako je usavršena mašinerija za prinudnu naplatu novca od građana. Naplata će postići efikasnost pogrebnih usluga. Šteta što ništa drugo u našoj državi nije na tom nivou efikasno i pametno osmišljeno.

Mogu li građani da iskoriste istu ovu mašineriju da naplate ono što njima duguje država?

Zoran M.

pre 11 godina

Ako zivite u Srbiji a nemate posao, skuvajte termos pun kafe, obucite zutu majicu da budete uocljivi i na njoj markerom napisite TRAZIM POSAO ....sednenete ispred zgrade Vlade Srbije i cekate. Ne smem ni da zamislim da sedne samo dvoje koliko bi ih bilo u roku od 5 sati, a to je jedina mera kad politicari smisljaju nacine da nadju resenje. Sve dotle se bave marketingom i bajkama.

Nikola

pre 11 godina

Ako treba ja cu biti prvi koji ce da povuce obarac, pa neka narod krene dalje da povlaci.. Ovo je sramotno za svakoga od nas, zbog cega prvo niste oduzeli onima koji su ovu zemlju ojadili, a ima ih mnogo, nego ne... Njima niko nista ne sme ni da kaze a tek da uradi. Narod koji je vec 30 godina u bedi i prezivljava i koji nema da plati njemu plenite i oduzimate. Postoje ljudi koji imaju, a ne placaju, izvrsitelji trebaju za takve da postoje, ali za ljude koji nemaju koja je cena? Taman "Riba" ima sansu da ispuni zvoje obecanje da ustupi stanove uniformisanim licima, tako sto se bedne na ulicu.. Nemas posao, nemas da platis, nemas ni pravo na zivot. Gadite mi se!

rac

pre 11 godina

Kakvo krsenje prava, izvrsitelj provera imovinsko stanje duznika-platu, penziju, stednju, da li ima kola, motor, akcije... Poreska se ne bavi time kad naplacuje bogatasima porez?

msc.Milos

pre 11 godina

uopste mi nije jasno zasto se sve radi naopako. Valjda treba naplatiti od najvecih duznika? Od 17milij. stanovnistvo duguje milij. i nesto a preduzecs skoro 16milij. Jasno je meni da su tu uglavnom drzavna preduzeca ali znate sta prvo morate u svom dvoristu da pocistite... mnoga ce biti zatvorena ali isto kao sto ce nekome biti oduzet stan tako i preduzecu treba oduzeti recimo halu.

bedno je ovo sta se radi. Poskupljuje struja smanjuje se penzija i plata, pleni se imovina gradjanima. A prvo sta treba da se uradi jeste da se prepolovi broj zaposljenih u javnom sektoru, da se zatvore sva gubitaska preduzeca i da se obracuna za velikim privrednim kriminalom. Beko, miskovic i drugari koji drze monopole, svima duguju a okrecu milijarde. Treba se obracunati i sa korupcijom u visokoj politici. Recimo ja nisam zaboravio koferce. Kada bi se i njima plenila imovina lako bi onda krpili rupe po budzetu.

Na kraju sve ovo je i predsednik vlade obecao u kampanji i kune se u gorenavedeno. Pa zasto onda i ne pocne da sprovodi? Hocete da zidate kucu od krova, ee to neide tako....

Milisav Kragujevac

pre 11 godina

Ljudi,spremajte se,haračlije kreću!Već ste zaboravili blagodeti koalicije SPS/SRS iz vremena ratova,Markovog prvog zarađenog dinara na branju višnji,pa evo da Vas malo podsete kako je to bilo objasniće Vam ovi moderni uterivači dugova pod komandom iste elite iz '98-e godine!Bolje i ne zaslužujete,ne bih Vam ja dao ni ''leba'' da jedete!A sad svi marš na svoja radna mesta(ko ih ima..)znači vas 20 -30 hiljada.

neccko

pre 11 godina

Nije mi jasno, zasto je "uterivaci" dugova naplacuju uslugu od duznika. Pa tu uslugu treba da plati onaj ko zeli da naplati dug, u ovom slucaju EPS ili elektroprivreda (ili kako se sad vec zove).
Duznik nije trazio uslugu "uterivaca", pa zasto bi tu vrstu usluge duznik platio? Uslugu "uterivaca" trazi poverilac, pa on treba i da je plati.

Soko

pre 11 godina

U prevodu, platiće samo oni koji su i do sad plaćali. Ostale ili neće ni dirati ili su već našli put da se izvuku.
Usput, šta bi sa Kolubarom? Čeka se zastarelost?

Tarzan

pre 11 godina

Bas me interesuje da li je EPS dao nalog izvrsiteljima za prinudnu naplatu i neplatisama iz Velikog Trnovca (Bujanovca, Preseva)? Aha, hoce, sigurno.... tamo ni sa zandarmerijom ne smeju da kroce a nama ostalima ce da deru kozu sa ledja, zar ne? Nekome sutra treba da zakucaju na vrata da plene za 100 dinara duga a sto veliki sistemi duguju milijarde, to nikom nista, tako nekako? Niko ne sme zaista da dirne u "gordijev cvor" zvani Srbija... svi znaju sta su i gde su pravi istinski problemi i kako MORAJU da se resavaju a niko, pa ni ova sadasnja SNS vlast, ne sme ni da pokusa da ih resava kako bi samo i jedino moralo da se resava. Bez obzira na retoriku i onih prethodnih i ovih sadasnjih mislim da bez jedne prave i ozbiljne socijalne revolucije nista ne mozemo da uradimo i ispravimo - kada kazem mi mislim na nas koje ce izvrsitelji da ganjaju za neki dug od pre 7 godina, svakako ne na tajkune tipa Miskovica, Beka, Kostica...., javna preduzeca koja su najveci duznici i politicari koji se ponasaju svi odreda kao da im je Srbija prcija koja im je od dede ostala a mi smo ovde samo zbog njih. Zivi bili pa videli, pre ili kasnije.... kako kaze ona narodna, krcag ide na vodu dok se ne razbije.... samo da sacekamo jos malo da se razbije.

pera ložač

pre 11 godina

Što se tiče građana koji će doći pod udar izvršitelja baš me briga za njih, to su ionako 90% glasači SNS i Recezenta Aleksandra Vučića ljudi koji su poverovali u liniju Karlobag-Virovitica, hleb od tri dinara, obećanja o pojeftinjenju struje, Mercedesu, fabrici čipova i Beogradu na vodi, što se tiče privrede i ČINJENICE da njih izvršitelji neće dirati podsetio bih na predizborni miting od 12.03.2014. i govor Vučića koji su mediji preneli pod naslovom: "Vučić: Moramo da pobedimo da Srbijom ne bi vladali tajkuni"

Pricreda bog a gradjani us**ni i upi**ni?

pre 11 godina

"Za preduzeća, pak, važi rok zastarevanja neplaćenih računa za struju od tri godine."

Z A S T O ? ? ?

čika Velja

pre 11 godina

" Akcija prinudne naplate odnosi se samo na domaćinstva, dok je privreda, ovog puta preskočena."
Pa normalno!! Treba oteti sirotinji, tj.onima koji najmanje duguju.
Jedno pitanje: Ako sirotinji oduzmu kucu, da li nasa intergalakticka vlada ima resenje sta ce sa tim ljudima ili ce biti pi onome: ko ih šiša sto su sirotinja pa nisu placali na vreme..

Defender

pre 11 godina

"Uh, koliko neznanja u komentarima! Samo se vi tesite. Izvrsitelji (sudski ili privatni) prvi put dolaze sami, ako ih ne pustite unutra, nece se raspravljati s vama, vec ce sledeci put doci sa policijom, koja je ovlascena da upotrebi silu ukoliko postoji otpor. Mada sumnjam da ce tad biti ovoliko hrabrih kao u komentarima.
(Sevastokrator, 24. avgust 2014 16:38)"

zapravo, Vi pokazujete neznanje, ili ste, što je mnogo verovatnije, jedan od SNS BOTOVA na zadatku. Zakon o policiji ne prepoznaje tzv. privatne izvršitelje, i svaki policajac koji pokuša da im asistira krši pomenuti Zakon o policiji po članovima 7 i 13 što dovodi do njihove suspenzije a zatim i krivične prijave. Više sreće sledeći put, a sada, navalite sa minusima botovi :)

Kockica

pre 11 godina

Eto zgode ako EPS sada na ime dugova uveca svoju masu za razne kuce i stanove neplatisa potrosaca postace atraktivniji poklon za Angelu ili Putina! Hocemo li preduzeti nesto pre nego sto veci deo gradjana Srbije bude gladan, go i bos i na ulici ili cemo i dalje mariti samo za svoj "selfi"? Pitanje je za one koji bi trebali da pokrenu promene.

Tricycle

pre 11 godina

Zanima me samo da li su svesne vlasti da ce tu biti mnogo razbijenih glava? Ko ce bre mirno da gleda da mu iznose stvari iz kuce. Cim se ne plati prvi racun gasi i naplacuj ponovno ukljucenje, a ne otimaj.

selektivno

pre 11 godina

Znaci one koji najvise duguju ne diraju . Meni za 100 dinara ima da prave troskove ako negde slucajno dugujem. Bravo jedva cekam otvaranje trzista pa da prebegnem kod drugih . Meni taj isti EPS ni posle tri meseca kako su oni konstatovali da je njihova``kvalitetna`` struja ubila sve moje uredjaje i dalje se prave ludi za ostetu. Cak su me savetovali da prijavim servisima kvarove jer su uredjaji pod garancijom kazu sta vas briga nek oni to srede.

snoopi

pre 11 godina

po kojem osnovu se tolerise dugovanje privrede? zasto nasi "uspesni privrednici" , savetnici av , kada su vec uspesni ne moraju da plate dugovanja. dugovanje samo jednog je ko hiljade obicnih smrtnika.

milisav

pre 11 godina

Ja sam vec pisao o svom "problemu" sa EPS-om i sa 72000 nepostojeceg duga (za koji imam sve uplatnice i dokumentaciju da sam uredno platio) koji je nastao u toku 2012. i 2013. godine. Pozvao sam izvrsitelja i pitao o cemu se radi on mi je odgovorio doslovce:"Posaljite vasu zalbu u roku predvidjenom u resenju koje ste dobili (malo mi je pravno nejasno to "resenje" jer sam verovao da po Ustavu kod nas sudski organi imaju to pravo, ali posto nisam pravnik ne znam). Moja je duznost da to prosledim PRIVREDNOM SUDU i da nakon toga se povede spor."Tako da nigde nije pomenuo ni izvrsitelj sve ovo sto pise u ovom clanku.Ja sam slucaj prepustio advokatu i on je prosledio zalbu ispisanu po slovu zakona (za koje iskreno verujem da jos uvek vaze u ovoj drzavi kakva god da je).Po ovom clanku bez totalnog obzira sto nemaju ni jednu jedinu osnovu za izvrsenje oni ce meni da otmu taj izmisljeni novac i ja tek preko suda mogu da povartim sve to???Ili sam je elemntarno nepismen ili nesto definitivno nije u redu i nije postavljeno kako treba.Nesto sa ovim clankom ne stima i sa objasnjenjem. Ako ima pravnika koji citaju ovu vest molio bi ih da mi pojasne o cemu se radi, buduci da ima jos ljudi koji imaju isti ili slican problem, pa da znamo sta sa aspekta Ustava i Prava mozemo da ucinimo(znam sta mi je moj advokat rekao ali me cudi ovaj clanak i zbunjuje).

dantes

pre 11 godina

Za preduzeća, pak, važi rok zastarevanja neplaćenih računa za struju od tri godine.
A koliko je rok zastarelosti računa za fizička lica?
Ranije je to bilo godinu dana za sve komunalije.

Lawri

pre 11 godina

Gospođa Manić iznosi tešku neistinu: da prigovor ne odlaže izvršenje. Netačno, gospođo. Vrlo netačno. Čak je i sudska praksa protiv vas.

ko je najveci duznik

pre 11 godina

Zasto ne moze gradjani da angazuju izvrsitelje i da naplate svoja potrazivanja od drzave? Zaostale plate, gubitak posla, otimanja u privatizaciji, da naplatimo nesposobne politicare i direktore koji sistematski unistavaju sve oko sebe... To bi voleo da vidim!

Paki

pre 11 godina

Iz sadašnje vlasti a i prethodnih sada ni glasa oko ovog problema. Znači da ovo treba da se odradi. Po kojim zakonima gde je sad objašnjenje države

toliko od mene

pre 11 godina

Ne samo da nisam SNS botina, niti njihov glasač, nego sam od prvih demokratskih parlamentarnih izbora (davne 1990.) glasala DS (pa čak i na poslednjim izborima), medjutim, ovo je neka Vlada MORALA da uradi. Kao i mnoge druge krajnje nepopularne mere.
Kamo lepe sreće da je još Djindjićeva vlada 2001. godine "podvukla crtu" i rekla, što je bilo bilo je, svi dugovi se od danas otpisuje, ali od sutra, svi ima da plaćaju sve račune - kako gradjani, tako i firme.
Ni kada su nas tadašnji opozicioni lideri pozivali na gradjansku neposlušnost i neplaćanje raznih komunalija, nikada to nisam uradila, iako sam bila više nego redovna na svim protestima i mitinzima. Jednostvno, ja iskreno verujem da ono što se potroši - mora da se plati. Osim toga, blisko mi je i ono - ko ne plati na ćupriji, platiće na mostu. A ima još nešto, nemam dokaze, ali uverena sam da u masi svih dugovanja, najmanje učešće predstavljaju dugovi vrlo siromašnih ljudi koji jedva imaju za koricu hleba i ne mogu da plate račune. Ne, takvi ljudi ni ne prave račune (koje posle ne plaćaju). Smela bih da se kladim u svoju platu da ovi koji nasrću na radnike elektrodistribucije metalnim štanglama, tuku ih, udaraju kolima (da bila je i takva vest) u ono vozilo koje radnika podiže na banderu, imaju ne jedan, nego dva mobilna telefona koje uredno plaćaju. Takvi ljudi su lopovi i siledžije.
Pozdrav pristojnim ljudima, gde god i koliko god da ih ima
Ana Ljubojević

Dali bocek

pre 11 godina

Od sutra pocinjem da pravim dug za struju. Samo zbog izvrsitelja. Jedva cekam. Sada bar znam, sve frustracije zbog ove konfuzne drzave ima da istresem na izvrsitelju, ili legalizovanom razbojniku. U mom vlasnistvu, kada pokusa da udje, joooj lepote.ma moze i u uniformi zandarmerije da bude, sve kako je mene drzava tretirala, bice vraceno.

Pametnjaković

pre 11 godina

E pa konačno bi trebalo posle više decenija da zakucaju na vrata javnih preduzeća i firmi političkih partija koji su privilegovani i ništa ne plaćaju, a ne samo nama koji nismo njihovi da sole pamet. Ili će ista pravila da važe za sve ili se sklonite sa vlasti i napustite Srbiju, našu zemlju.

Nisam pravnik al' mogu da pogledam

pre 11 godina

@grom: Ako već uzimaš za slobodu da deliš pravne savete građanima, onda bi bilo bi dobro da prethodno barem prelistaš Zakon o izvršenju i obezbeđenju.

Zoki

pre 11 godina

Nisam siguran kako misle da žalba ne odlaže izvršenje. Uzmu umetničku sliku i oštete je u transportu. Ogrebu automobil. Blokiraju račun i ne možete da platite neki trošak koji treba da donese dobit. Ko je onda odgovoran za štetu koja bi nastala izvršenjem, nakon što se usvoji žalba?

Drugi problem je sa pokretnom imovinom u porodičnim domaćinstvima. Ne možete vi da plenite i popisujete imovinu ljudi protiv kojih nije doneto rešenje. Ako muž duguje, ne možete da plenite imovinu žene.

Teoretski, između prvog i drugog dolaska izvršitelja, dužnik može da izda svoj stan i vi više ne možete uopšte da uđete u taj stan.

borivoj

pre 11 godina

Opet diskriminacija i nisusvi isti pred zakonom.Takođe mi je čudno zašto državna javna preduzeća poput EPS-a utužuju dužnike privatnom izvršitelju a ne sudu?! Dal to znači da nemaju poverenje u sud i sudskog izvršitelja? Ako nemaju državna preduzeća poverenje u sudstvo kako to da ministarstvo pravde ništa nije uradilo da privede odgovornosti sudije ?! Kako onda da im narod veruje kad Država im ne veruje?!JA sam ovde otkrio strašan kriminal privatnih izvrštelja i objavio gde ED mene tuži priv.izvršitelju a ovaj stavi zaključak o odobrenju izvršenja i pozove se na sudski predmet drugoga liva i na moj prigovor sudu sud ne donosi odluku 2 god.i obustavlja postupak u tom predmetu ali izvršiteq dobosi zakqučak o izvršenju prinudnom naplatom duga ispod tadašnjeg limita za utuženje,bez utuženja na tome ili bilo kom broju suda i bez odobrenja suda i znanja suda o tome i uskraćuje mi pravo na prigovor da se ne bi otkrilo da tog predmeta u sudu i nema niti je predlog sudu ikada predat.Čist kriminal ko suza.Po mnogim forimima je ovo objavljeno a Država ćuti i dozvoljava da se kriminal izvrši pa ću da tuži državu za to.

Sudska praksa

pre 11 godina

@sevastokrator
"vec ce sledeci put doci sa policijom, koja je ovlascena da upotrebi silu"

A zasto i kada nije drzava u pitanju sudski izvrsitelji ne postupaju tako ?
Imao sam duznika,dobio sudski spor, platio sve takse i za spor i za postupak izvrsenja, sudski izvrsitelj je dva puta otisao zvonio, i posto niko nije otvorio slucaj je okoncan ! Platio sam gomili taksi a dobio sam.....

jozza

pre 11 godina

@Grom

Није тачно. Нови Закон о извршењу и обезбеђењу изричито дозвољава приватним извршитељима да спроводе поступак наплате за јавна предузећа. Наравно, и овде остаје право дужнику да улаже приговор и да се суди са јавним предузећем, али пресуда донета у таквом поступку је извршна исправа, чије извршење поново могу да спроведу приватни извршитељи. А када се донесе правноснажна и извршна пресуда, дужнику не остаје много правних средстава на располагању...

brodarevo

pre 11 godina

Ovi kritični sve stvari kod komšije ili rođaka koji nisu kritični prenesu, spavaju na pod po mogućnosti sa što jeftinijim jasr-tukom i prekrivačem.

čađa

pre 11 godina

U svim državama se naplaćuje utrošena struja što je i normalni,kod nas se naviklo platiću kada budme imao.Tako sistem nemože da funkcioniše,slažem se da socijalno ugrožene porodice dobiju olakšice kada je plaćanje u pitanju a sve ostale treba uvesti u red da se dažbine moraju namiriti.

DOKOLENKO

pre 11 godina

Nije mi jasno da se digla ovolika buka oko odluke vlade da se krene u naplatu struje. Velika je sramota da neko trosi nesto sto nece da plati pa gde to ima u kojoj drzavi . Ne mozete da odete u prodavnicu i uzmete nesto dok ne platite isto je i sa strujom, ne vidim zasto bi neko placao a neko dugovao po nekoliko desetina hiljada. Ovde je glavni problem sto tu je do sada bilo zasticenih , drzava je konacno resila da se obracuna sa takvim slucajevima. Konacno se poceo uvoditi red u nasoj drzavi i cestitam Vladi na hrabrim potezima.

strelac

pre 11 godina

Da smo svi na vreme placali racune do ovoga ne bi ni doslo..ali naravno zahvaljujuci rezimu vlasti u kakvom smo ziveli moglo je da se radi sta je htelo i kako je htelo ali sada ne moze...i bilo je krajnje vreme da se tome stane na put jer ako mi nesto hocemo od drzave moramo i mi da uzvratimo a to su placanje struje,vode i ostalog da nam i ta preduzeca na propadnu i ne zaduzuju se vise zbog nas koji ne izvrsavamo svoje obaveze na vreme..

Oblačinka

pre 11 godina

Nažalost uvođenje reda u državi, obuhvata i red u izmirivanju svojih obaveza prema komunalnim preduzećima! Moramo da naučimo da prvo pokrijemo sve tekuće obaveze, pa tek onda novac raspoređujemo na druge potrebe!

Sevastokrator

pre 11 godina

@A zasto i kada nije drzava u pitanju sudski izvrsitelji ne postupaju tako ?
Imao sam duznika,dobio sudski spor, platio sve takse i za spor i za postupak izvrsenja, sudski izvrsitelj je dva puta otisao zvonio, i posto niko nije otvorio slucaj je okoncan ! Platio sam gomili taksi a dobio sam.....
(Sudska praksa, 24. avgust 2014 19:15)
Ovo što ste naveli zapravo predstavlja osnovni razlog zašto se uvode privatni izvršitelji. Mnogo je zloupotreba u radu sudskih izvršitelja i verujem vam da se desilo baš kako ste opisali, ali tu se radi o drastičnom kršenju zakona. Svedočio sam mnogim sličnim primerima (izvršitelj, uz odgovarajuću "naknadu" dojavi dužniku kad će doći i kaže mu da se zaključa, ili ode u stan dužnika i u zapisnik unese da nije našao ništa od stvari koje se mogu popisati i sl.). Osnovna ideja uvođenja privatnih izvršitelja jeste da se ovakve stvari spreče, tako što će se taj osetljiv posao poveriti licu (privatnom izvršitelju) koje će svoj posao obavljati savesno, jer od uspešnosti izvršenja zavise i njegova primanja. Za sada je predviđeno da privatni izvršitelji sprovode samo izvršenja za komunalne i slične usluge, ali će se to vremenom proširiti na sva izvršenja, što bi trebalo da rezultira većom naplatom i sprečavanjem situacija kakva je vaša. To je ideja, videćemo kako će izgledati u praksi.
Na komentar kojim sam nazvan botom zato što sam napisao istinu ne bih odgovarao.

toliko od mene

pre 11 godina

Ne samo da nisam SNS botina, niti njihov glasač, nego sam od prvih demokratskih parlamentarnih izbora (davne 1990.) glasala DS (pa čak i na poslednjim izborima), medjutim, ovo je neka Vlada MORALA da uradi. Kao i mnoge druge krajnje nepopularne mere.
Kamo lepe sreće da je još Djindjićeva vlada 2001. godine "podvukla crtu" i rekla, što je bilo bilo je, svi dugovi se od danas otpisuje, ali od sutra, svi ima da plaćaju sve račune - kako gradjani, tako i firme.
Ni kada su nas tadašnji opozicioni lideri pozivali na gradjansku neposlušnost i neplaćanje raznih komunalija, nikada to nisam uradila, iako sam bila više nego redovna na svim protestima i mitinzima. Jednostvno, ja iskreno verujem da ono što se potroši - mora da se plati. Osim toga, blisko mi je i ono - ko ne plati na ćupriji, platiće na mostu. A ima još nešto, nemam dokaze, ali uverena sam da u masi svih dugovanja, najmanje učešće predstavljaju dugovi vrlo siromašnih ljudi koji jedva imaju za koricu hleba i ne mogu da plate račune. Ne, takvi ljudi ni ne prave račune (koje posle ne plaćaju). Smela bih da se kladim u svoju platu da ovi koji nasrću na radnike elektrodistribucije metalnim štanglama, tuku ih, udaraju kolima (da bila je i takva vest) u ono vozilo koje radnika podiže na banderu, imaju ne jedan, nego dva mobilna telefona koje uredno plaćaju. Takvi ljudi su lopovi i siledžije.
Pozdrav pristojnim ljudima, gde god i koliko god da ih ima
Ana Ljubojević

Paki

pre 11 godina

Iz sadašnje vlasti a i prethodnih sada ni glasa oko ovog problema. Znači da ovo treba da se odradi. Po kojim zakonima gde je sad objašnjenje države

Defender

pre 11 godina

"Uh, koliko neznanja u komentarima! Samo se vi tesite. Izvrsitelji (sudski ili privatni) prvi put dolaze sami, ako ih ne pustite unutra, nece se raspravljati s vama, vec ce sledeci put doci sa policijom, koja je ovlascena da upotrebi silu ukoliko postoji otpor. Mada sumnjam da ce tad biti ovoliko hrabrih kao u komentarima.
(Sevastokrator, 24. avgust 2014 16:38)"

zapravo, Vi pokazujete neznanje, ili ste, što je mnogo verovatnije, jedan od SNS BOTOVA na zadatku. Zakon o policiji ne prepoznaje tzv. privatne izvršitelje, i svaki policajac koji pokuša da im asistira krši pomenuti Zakon o policiji po članovima 7 i 13 što dovodi do njihove suspenzije a zatim i krivične prijave. Više sreće sledeći put, a sada, navalite sa minusima botovi :)

Pametnjaković

pre 11 godina

E pa konačno bi trebalo posle više decenija da zakucaju na vrata javnih preduzeća i firmi političkih partija koji su privilegovani i ništa ne plaćaju, a ne samo nama koji nismo njihovi da sole pamet. Ili će ista pravila da važe za sve ili se sklonite sa vlasti i napustite Srbiju, našu zemlju.

Pricreda bog a gradjani us**ni i upi**ni?

pre 11 godina

"Za preduzeća, pak, važi rok zastarevanja neplaćenih računa za struju od tri godine."

Z A S T O ? ? ?

Zarko

pre 11 godina

Zbog cega su privatne firme preskocene? Da, lakse je ljudima skinuti od plata, penzija... nego zamerati se tajkunima koji su duzni za struju, porez, doprinose... Sramota me je sto sam Srbin.

Podje6ant

pre 11 godina

A prigovor zastarelosti ili netačnog računa? Valjda i ja imam neka prava? Šta je sa veštačenjem? Država mi duguje 500.000, jel može izvršitelj brzo da naplati od nje tako brzo bez milosti? Ovo više nije pravna već BESPRAVNA banana država.

Soko

pre 11 godina

U prevodu, platiće samo oni koji su i do sad plaćali. Ostale ili neće ni dirati ili su već našli put da se izvuku.
Usput, šta bi sa Kolubarom? Čeka se zastarelost?

Nisam pravnik al' mogu da pogledam

pre 11 godina

@grom: Ako već uzimaš za slobodu da deliš pravne savete građanima, onda bi bilo bi dobro da prethodno barem prelistaš Zakon o izvršenju i obezbeđenju.

rudar misko

pre 11 godina

ovako stvari stoje gradjani su potpisivali ugovore sa javnim preduzecima I tamo lepo pise za svaki spor nadlezan je sud..prema tome to sto je drzava izmislila te uterivace dugova mogu da okace macki o rep..neka dodju I sa policijom mogu da poljube vrata a obustave penzije ili plate moze samo sud nadlezni da dozvoli...ako misle da tako rade svi gradjani treba da tuzi ovu lopovsku zemlju sudu u strazburu ...dosta je bilo ovo izivljavanje jer I mi mozemo da budemo ponovo hajduci ili robin hudovi..toliko za sada ..

Milisav Kragujevac

pre 11 godina

Ljudi,spremajte se,haračlije kreću!Već ste zaboravili blagodeti koalicije SPS/SRS iz vremena ratova,Markovog prvog zarađenog dinara na branju višnji,pa evo da Vas malo podsete kako je to bilo objasniće Vam ovi moderni uterivači dugova pod komandom iste elite iz '98-e godine!Bolje i ne zaslužujete,ne bih Vam ja dao ni ''leba'' da jedete!A sad svi marš na svoja radna mesta(ko ih ima..)znači vas 20 -30 hiljada.

Kockica

pre 11 godina

Eto zgode ako EPS sada na ime dugova uveca svoju masu za razne kuce i stanove neplatisa potrosaca postace atraktivniji poklon za Angelu ili Putina! Hocemo li preduzeti nesto pre nego sto veci deo gradjana Srbije bude gladan, go i bos i na ulici ili cemo i dalje mariti samo za svoj "selfi"? Pitanje je za one koji bi trebali da pokrenu promene.

rac

pre 11 godina

Kakvo krsenje prava, izvrsitelj provera imovinsko stanje duznika-platu, penziju, stednju, da li ima kola, motor, akcije... Poreska se ne bavi time kad naplacuje bogatasima porez?

Tricycle

pre 11 godina

Zanima me samo da li su svesne vlasti da ce tu biti mnogo razbijenih glava? Ko ce bre mirno da gleda da mu iznose stvari iz kuce. Cim se ne plati prvi racun gasi i naplacuj ponovno ukljucenje, a ne otimaj.

Djole

pre 11 godina

Ovo je uzasno.Pretvorili smo se u zemlju u kojoj za sicu ili cak par stotina evra mozes da izgubis krov nad glavom!A Milan Beko dobija zeleznice kao nagradu za sve pare koje duguje. Treba Srbiji jedna atomska bomba jer smo gola go*na.

neccko

pre 11 godina

Nije mi jasno, zasto je "uterivaci" dugova naplacuju uslugu od duznika. Pa tu uslugu treba da plati onaj ko zeli da naplati dug, u ovom slucaju EPS ili elektroprivreda (ili kako se sad vec zove).
Duznik nije trazio uslugu "uterivaca", pa zasto bi tu vrstu usluge duznik platio? Uslugu "uterivaca" trazi poverilac, pa on treba i da je plati.

msc.Milos

pre 11 godina

uopste mi nije jasno zasto se sve radi naopako. Valjda treba naplatiti od najvecih duznika? Od 17milij. stanovnistvo duguje milij. i nesto a preduzecs skoro 16milij. Jasno je meni da su tu uglavnom drzavna preduzeca ali znate sta prvo morate u svom dvoristu da pocistite... mnoga ce biti zatvorena ali isto kao sto ce nekome biti oduzet stan tako i preduzecu treba oduzeti recimo halu.

bedno je ovo sta se radi. Poskupljuje struja smanjuje se penzija i plata, pleni se imovina gradjanima. A prvo sta treba da se uradi jeste da se prepolovi broj zaposljenih u javnom sektoru, da se zatvore sva gubitaska preduzeca i da se obracuna za velikim privrednim kriminalom. Beko, miskovic i drugari koji drze monopole, svima duguju a okrecu milijarde. Treba se obracunati i sa korupcijom u visokoj politici. Recimo ja nisam zaboravio koferce. Kada bi se i njima plenila imovina lako bi onda krpili rupe po budzetu.

Na kraju sve ovo je i predsednik vlade obecao u kampanji i kune se u gorenavedeno. Pa zasto onda i ne pocne da sprovodi? Hocete da zidate kucu od krova, ee to neide tako....

guja

pre 11 godina

"Takođe, ako tvrdi da ne duguje ništa, ima rok od pet radnih dana od prijema pošte da uloži prigovor sudu. To, međutim, ne odlaže izvršenje. Ako sud naknadno utvrdi daje prigovor osnovan, dužnik ima pravo na povraćaj novca......."
...........šta bre ovo znači? Jel ste bre vi normalni. Pa svako svakom može da otme pare preko izvršitelja. I onda "dužnik" ima pravo na povraćaj para. A jel ima otimač para dužnost da vrati pare, pa da robija malo. I ko obračunava kamate? To ima pravo samo sud. Ovo je za batine, bez zezanja. Jel to znači da i mi možemo od države da naplatimo dugovanja na isti način? Pa naravno da ne. Vidim da će ventil na expres-loncu uskoro početi da šišti.

Zoran

pre 11 godina

Da li ja mogu da pošaljem izvršitelja u poresku upravu (duguju mi povraćaj PDV-a na bebe), Ministarstvo poljoprivrede jer mi duguju subvencije, Ministarstvo finansija jer mi duguju plate, pa nek Velikom Vučiću i ostalim sličnim njemu skidaju od plate i penzije. G...d jedna, bitno je da narodu prete izvrzenjem na imovini, a najvećim dužnicima "srpskoj privredi" koju uglavnom u makar 95% drže tajkuni će sve biti oprošteno.

selektivno

pre 11 godina

Znaci one koji najvise duguju ne diraju . Meni za 100 dinara ima da prave troskove ako negde slucajno dugujem. Bravo jedva cekam otvaranje trzista pa da prebegnem kod drugih . Meni taj isti EPS ni posle tri meseca kako su oni konstatovali da je njihova``kvalitetna`` struja ubila sve moje uredjaje i dalje se prave ludi za ostetu. Cak su me savetovali da prijavim servisima kvarove jer su uredjaji pod garancijom kazu sta vas briga nek oni to srede.

Lawri

pre 11 godina

Gospođa Manić iznosi tešku neistinu: da prigovor ne odlaže izvršenje. Netačno, gospođo. Vrlo netačno. Čak je i sudska praksa protiv vas.

Nikola

pre 11 godina

Ako treba ja cu biti prvi koji ce da povuce obarac, pa neka narod krene dalje da povlaci.. Ovo je sramotno za svakoga od nas, zbog cega prvo niste oduzeli onima koji su ovu zemlju ojadili, a ima ih mnogo, nego ne... Njima niko nista ne sme ni da kaze a tek da uradi. Narod koji je vec 30 godina u bedi i prezivljava i koji nema da plati njemu plenite i oduzimate. Postoje ljudi koji imaju, a ne placaju, izvrsitelji trebaju za takve da postoje, ali za ljude koji nemaju koja je cena? Taman "Riba" ima sansu da ispuni zvoje obecanje da ustupi stanove uniformisanim licima, tako sto se bedne na ulicu.. Nemas posao, nemas da platis, nemas ni pravo na zivot. Gadite mi se!

WTF

pre 11 godina

Fascinantno je čitati kako je usavršena mašinerija za prinudnu naplatu novca od građana. Naplata će postići efikasnost pogrebnih usluga. Šteta što ništa drugo u našoj državi nije na tom nivou efikasno i pametno osmišljeno.

Mogu li građani da iskoriste istu ovu mašineriju da naplate ono što njima duguje država?

snoopi

pre 11 godina

po kojem osnovu se tolerise dugovanje privrede? zasto nasi "uspesni privrednici" , savetnici av , kada su vec uspesni ne moraju da plate dugovanja. dugovanje samo jednog je ko hiljade obicnih smrtnika.

Zoran M.

pre 11 godina

Ako zivite u Srbiji a nemate posao, skuvajte termos pun kafe, obucite zutu majicu da budete uocljivi i na njoj markerom napisite TRAZIM POSAO ....sednenete ispred zgrade Vlade Srbije i cekate. Ne smem ni da zamislim da sedne samo dvoje koliko bi ih bilo u roku od 5 sati, a to je jedina mera kad politicari smisljaju nacine da nadju resenje. Sve dotle se bave marketingom i bajkama.

pera ložač

pre 11 godina

Što se tiče građana koji će doći pod udar izvršitelja baš me briga za njih, to su ionako 90% glasači SNS i Recezenta Aleksandra Vučića ljudi koji su poverovali u liniju Karlobag-Virovitica, hleb od tri dinara, obećanja o pojeftinjenju struje, Mercedesu, fabrici čipova i Beogradu na vodi, što se tiče privrede i ČINJENICE da njih izvršitelji neće dirati podsetio bih na predizborni miting od 12.03.2014. i govor Vučića koji su mediji preneli pod naslovom: "Vučić: Moramo da pobedimo da Srbijom ne bi vladali tajkuni"

čika Velja

pre 11 godina

" Akcija prinudne naplate odnosi se samo na domaćinstva, dok je privreda, ovog puta preskočena."
Pa normalno!! Treba oteti sirotinji, tj.onima koji najmanje duguju.
Jedno pitanje: Ako sirotinji oduzmu kucu, da li nasa intergalakticka vlada ima resenje sta ce sa tim ljudima ili ce biti pi onome: ko ih šiša sto su sirotinja pa nisu placali na vreme..

Aleksandar

pre 11 godina

Kazite Svetlani Manic da ne obmanjuje javnost i neka procita Zakon o izvrsenju, sta sme, a sta ne sme da se uzme. Drugo, obmanjujuce je 8 dana, jer treba da pise 8 radnih dana. Trece, dug stariji od godinu dana se ne moze uvaziti zbog zastarelosti. A cetvrto, ajde da vas vidim da rebnete bogatase koje ne smete da pipnete, nego ovaj napaceni narod.

Pop

pre 11 godina

Kome god se pojave ovi na vratima krose u glavu i cao... I tako svaki put. Pa sutra u vestina izaslo 1000 izvrsitelja, svih 1000 prebijeno. A vi prvo naplatite od ovih sa Dedinja sto duguju milione.
Ps. Redovan platisa

Tarzan

pre 11 godina

Bas me interesuje da li je EPS dao nalog izvrsiteljima za prinudnu naplatu i neplatisama iz Velikog Trnovca (Bujanovca, Preseva)? Aha, hoce, sigurno.... tamo ni sa zandarmerijom ne smeju da kroce a nama ostalima ce da deru kozu sa ledja, zar ne? Nekome sutra treba da zakucaju na vrata da plene za 100 dinara duga a sto veliki sistemi duguju milijarde, to nikom nista, tako nekako? Niko ne sme zaista da dirne u "gordijev cvor" zvani Srbija... svi znaju sta su i gde su pravi istinski problemi i kako MORAJU da se resavaju a niko, pa ni ova sadasnja SNS vlast, ne sme ni da pokusa da ih resava kako bi samo i jedino moralo da se resava. Bez obzira na retoriku i onih prethodnih i ovih sadasnjih mislim da bez jedne prave i ozbiljne socijalne revolucije nista ne mozemo da uradimo i ispravimo - kada kazem mi mislim na nas koje ce izvrsitelji da ganjaju za neki dug od pre 7 godina, svakako ne na tajkune tipa Miskovica, Beka, Kostica...., javna preduzeca koja su najveci duznici i politicari koji se ponasaju svi odreda kao da im je Srbija prcija koja im je od dede ostala a mi smo ovde samo zbog njih. Zivi bili pa videli, pre ili kasnije.... kako kaze ona narodna, krcag ide na vodu dok se ne razbije.... samo da sacekamo jos malo da se razbije.

Ovca

pre 11 godina

Da li se samo ja osecam kao ovca kada procitam "od prinudne naplate izuzeta privreda, a posle tri godine dugovi zastarevaju". Ova drzava se postavila tako bahato i drznicki prema obicnom gradjaninu, izigrava nesto nad jadnim i bednim narodom. Il za sve isto il ne treba ni da postoji ovo sra** od zemlje.

dantes

pre 11 godina

Za preduzeća, pak, važi rok zastarevanja neplaćenih računa za struju od tri godine.
A koliko je rok zastarelosti računa za fizička lica?
Ranije je to bilo godinu dana za sve komunalije.

Lepotica

pre 11 godina

Moramo da štedimo! Ako već nemamo dovoljno nova, onda mora da se razmišlja, i koliko se čega troši! Štednja struje,vode, godiva, itd, mora biti stvar rutine, i ono što se potroši da se redovno plaća, i neće biti problema sa prinudnom naplatom!

Džoni

pre 11 godina

Sve račune osim pretplate za RTS uredno i redovno plaćam. Ako mi neko dođe na kućni prag da to naplati bojim se da sa toga praga neće ni otići! Plaćam kablovsku tv već godinama i u sklopu njihovih paketa imam i programe RTS-a tako da mi ne pada na pamet da plaćam nešto što sam već platio!

Sevastokrator

pre 11 godina

Uh, koliko neznanja u komentarima! Samo se vi tesite. Izvrsitelji (sudski ili privatni) prvi put dolaze sami, ako ih ne pustite unutra, nece se raspravljati s vama, vec ce sledeci put doci sa policijom, koja je ovlascena da upotrebi silu ukoliko postoji otpor. Mada sumnjam da ce tad biti ovoliko hrabrih kao u komentarima.

divlji zapad

pre 11 godina

U kojoj se to zemlji struja ne placa?Nista u zivotu nije za dzabe, telefonski racun ne platis, odmah - sec i niko se ne buni, a od placanja struje se napravi cudo.

billz

pre 11 godina

U svakoj uređenoj, pravnoj državi je potpuno normalno da se ljudi odogovorno ponašaju prema svojim obavezama, osim u Srbiji, gde, su do 2012. dugovanja pojedinih građana prebacivali na budžet i time su svi plaćali račune neogovornih pojedinaca. Sve je u tom periodu stavljeno u funciju obezbeđivanja što većeg broja glasova, pa i potpuno nerazumno oslobađanje obaveze od plaćanja računa, što je van svake pameti. Ako hoćemo da živimo u boljoj i razvijenijoj državi, moramo da promenimo svoje navike i tu je premijer potpuno u pravu.

Oblačinka

pre 11 godina

Nažalost uvođenje reda u državi, obuhvata i red u izmirivanju svojih obaveza prema komunalnim preduzećima! Moramo da naučimo da prvo pokrijemo sve tekuće obaveze, pa tek onda novac raspoređujemo na druge potrebe!

strelac

pre 11 godina

Da smo svi na vreme placali racune do ovoga ne bi ni doslo..ali naravno zahvaljujuci rezimu vlasti u kakvom smo ziveli moglo je da se radi sta je htelo i kako je htelo ali sada ne moze...i bilo je krajnje vreme da se tome stane na put jer ako mi nesto hocemo od drzave moramo i mi da uzvratimo a to su placanje struje,vode i ostalog da nam i ta preduzeca na propadnu i ne zaduzuju se vise zbog nas koji ne izvrsavamo svoje obaveze na vreme..

Borko

pre 11 godina

Mnogi korektno, na vreme, izmiruju svoje obaveze. U redu je da država naplati svoja potraživanja, mnogi i nisu u tako teškoj situaciji - jednostavno godinama ne plaćaju struju. Treba siromašnima pomoći, reprogramirati dug, ali nisu svi baš toliko siromašni a ipak ne plaćaju struju. Nije korektno prema ostalima, redovnim platišama.

grom

pre 11 godina

Dragi citaoci,
Ovakve textove upravo narucuju izvrsitelji kako bi se "fiktivno naduvali misici" i pokazali velicinu koliko su oni "opasni". Pa pobogu sto je neko napisao u komentarima lepo pise da je za sve sporove nadlezan sud, a ne neki privatni, ali napominjem privatni izvrsitelji. Branite svoje bilo kojim sredstvom.

DOKOLENKO

pre 11 godina

Nije mi jasno da se digla ovolika buka oko odluke vlade da se krene u naplatu struje. Velika je sramota da neko trosi nesto sto nece da plati pa gde to ima u kojoj drzavi . Ne mozete da odete u prodavnicu i uzmete nesto dok ne platite isto je i sa strujom, ne vidim zasto bi neko placao a neko dugovao po nekoliko desetina hiljada. Ovde je glavni problem sto tu je do sada bilo zasticenih , drzava je konacno resila da se obracuna sa takvim slucajevima. Konacno se poceo uvoditi red u nasoj drzavi i cestitam Vladi na hrabrim potezima.

Sevastokrator

pre 11 godina

@A zasto i kada nije drzava u pitanju sudski izvrsitelji ne postupaju tako ?
Imao sam duznika,dobio sudski spor, platio sve takse i za spor i za postupak izvrsenja, sudski izvrsitelj je dva puta otisao zvonio, i posto niko nije otvorio slucaj je okoncan ! Platio sam gomili taksi a dobio sam.....
(Sudska praksa, 24. avgust 2014 19:15)
Ovo što ste naveli zapravo predstavlja osnovni razlog zašto se uvode privatni izvršitelji. Mnogo je zloupotreba u radu sudskih izvršitelja i verujem vam da se desilo baš kako ste opisali, ali tu se radi o drastičnom kršenju zakona. Svedočio sam mnogim sličnim primerima (izvršitelj, uz odgovarajuću "naknadu" dojavi dužniku kad će doći i kaže mu da se zaključa, ili ode u stan dužnika i u zapisnik unese da nije našao ništa od stvari koje se mogu popisati i sl.). Osnovna ideja uvođenja privatnih izvršitelja jeste da se ovakve stvari spreče, tako što će se taj osetljiv posao poveriti licu (privatnom izvršitelju) koje će svoj posao obavljati savesno, jer od uspešnosti izvršenja zavise i njegova primanja. Za sada je predviđeno da privatni izvršitelji sprovode samo izvršenja za komunalne i slične usluge, ali će se to vremenom proširiti na sva izvršenja, što bi trebalo da rezultira većom naplatom i sprečavanjem situacija kakva je vaša. To je ideja, videćemo kako će izgledati u praksi.
Na komentar kojim sam nazvan botom zato što sam napisao istinu ne bih odgovarao.

čađa

pre 11 godina

U svim državama se naplaćuje utrošena struja što je i normalni,kod nas se naviklo platiću kada budme imao.Tako sistem nemože da funkcioniše,slažem se da socijalno ugrožene porodice dobiju olakšice kada je plaćanje u pitanju a sve ostale treba uvesti u red da se dažbine moraju namiriti.

Mile

pre 11 godina

Kako EPS planira da naplati od nekog pola miliona dinara (koliko kazu da ima jedan gradjanin duga) kad do sada nije placao? Tj. zasto su mu dozvolili da napravi toliki racun, isto vazi i za one po 100 000 dinara. Ljudi najredovnije placaju pretplatu za mobilne i tv (kablovsku) jer znaju da ce im se iseci prvi mesec cim ne plate, da je eps iskljucivao prvi put kad se ne plati struja ne bi danas bilo ovoga...

milisav

pre 11 godina

Ja sam vec pisao o svom "problemu" sa EPS-om i sa 72000 nepostojeceg duga (za koji imam sve uplatnice i dokumentaciju da sam uredno platio) koji je nastao u toku 2012. i 2013. godine. Pozvao sam izvrsitelja i pitao o cemu se radi on mi je odgovorio doslovce:"Posaljite vasu zalbu u roku predvidjenom u resenju koje ste dobili (malo mi je pravno nejasno to "resenje" jer sam verovao da po Ustavu kod nas sudski organi imaju to pravo, ali posto nisam pravnik ne znam). Moja je duznost da to prosledim PRIVREDNOM SUDU i da nakon toga se povede spor."Tako da nigde nije pomenuo ni izvrsitelj sve ovo sto pise u ovom clanku.Ja sam slucaj prepustio advokatu i on je prosledio zalbu ispisanu po slovu zakona (za koje iskreno verujem da jos uvek vaze u ovoj drzavi kakva god da je).Po ovom clanku bez totalnog obzira sto nemaju ni jednu jedinu osnovu za izvrsenje oni ce meni da otmu taj izmisljeni novac i ja tek preko suda mogu da povartim sve to???Ili sam je elemntarno nepismen ili nesto definitivno nije u redu i nije postavljeno kako treba.Nesto sa ovim clankom ne stima i sa objasnjenjem. Ako ima pravnika koji citaju ovu vest molio bi ih da mi pojasne o cemu se radi, buduci da ima jos ljudi koji imaju isti ili slican problem, pa da znamo sta sa aspekta Ustava i Prava mozemo da ucinimo(znam sta mi je moj advokat rekao ali me cudi ovaj clanak i zbunjuje).

Ne dam da me maltretiraju

pre 11 godina

"Ako sud naknadno utvrdi da je prigovor osnovan, dužnik ima pravo na povraćaj novca".
Onaj ko ne duguje ništa nije dužnik. Ako dođe u ovakvu situaciju treba da tuži i firmu kojoj navodno duguje i državu koja je donela nakaradan zakon!"

samo u srbiji

pre 11 godina

valjda prvo treba da me tuze, pa da sud utvrdi tacnu visinu mog dugovanja pa ako ne platim tek onda krece postupak izvrsenja. po ovome eps kaze "duguje toliko i toliko, ajde na izvrsenje", bez ikakve sudske odluke...

Dali bocek

pre 11 godina

Od sutra pocinjem da pravim dug za struju. Samo zbog izvrsitelja. Jedva cekam. Sada bar znam, sve frustracije zbog ove konfuzne drzave ima da istresem na izvrsitelju, ili legalizovanom razbojniku. U mom vlasnistvu, kada pokusa da udje, joooj lepote.ma moze i u uniformi zandarmerije da bude, sve kako je mene drzava tretirala, bice vraceno.

...

pre 11 godina

Mene zanima da li ce ovim merama biti obuhvaceni samo oni koji duguju 40000-50000 dinara i kojima ce biti zapljenjen auto i aparati za domacinstvo, ili ce se kazniti i oni sa par stotina hiljada dinara duga kojima do sad niko nije mogao nista?

Branka

pre 11 godina

Brine me sto sva komunalna preduzeca mogu da prijave dug bez obzira da li je to tacno ili ne. Zastarelost ocigledno vise ne postoji pa ko nije sacuvao racune i priznanice od pre 10 godina moze mu se desiti da pnovo plati. Posebno kada je u pitanju Telekom i MTS. Savetujem gradjane da cuvaju sve priznanice da izbegavaju sklapanje Ugovora sa usluge da koriste uglavnom pripejd opcije. Ovo pisem, jer sam imala lose iskustvo.

Zoki

pre 11 godina

Nisam siguran kako misle da žalba ne odlaže izvršenje. Uzmu umetničku sliku i oštete je u transportu. Ogrebu automobil. Blokiraju račun i ne možete da platite neki trošak koji treba da donese dobit. Ko je onda odgovoran za štetu koja bi nastala izvršenjem, nakon što se usvoji žalba?

Drugi problem je sa pokretnom imovinom u porodičnim domaćinstvima. Ne možete vi da plenite i popisujete imovinu ljudi protiv kojih nije doneto rešenje. Ako muž duguje, ne možete da plenite imovinu žene.

Teoretski, između prvog i drugog dolaska izvršitelja, dužnik može da izda svoj stan i vi više ne možete uopšte da uđete u taj stan.

brodarevo

pre 11 godina

Ovi kritični sve stvari kod komšije ili rođaka koji nisu kritični prenesu, spavaju na pod po mogućnosti sa što jeftinijim jasr-tukom i prekrivačem.

Sudska praksa

pre 11 godina

@sevastokrator
"vec ce sledeci put doci sa policijom, koja je ovlascena da upotrebi silu"

A zasto i kada nije drzava u pitanju sudski izvrsitelji ne postupaju tako ?
Imao sam duznika,dobio sudski spor, platio sve takse i za spor i za postupak izvrsenja, sudski izvrsitelj je dva puta otisao zvonio, i posto niko nije otvorio slucaj je okoncan ! Platio sam gomili taksi a dobio sam.....

jozza

pre 11 godina

@Grom

Није тачно. Нови Закон о извршењу и обезбеђењу изричито дозвољава приватним извршитељима да спроводе поступак наплате за јавна предузећа. Наравно, и овде остаје право дужнику да улаже приговор и да се суди са јавним предузећем, али пресуда донета у таквом поступку је извршна исправа, чије извршење поново могу да спроведу приватни извршитељи. А када се донесе правноснажна и извршна пресуда, дужнику не остаје много правних средстава на располагању...

borivoj

pre 11 godina

Opet diskriminacija i nisusvi isti pred zakonom.Takođe mi je čudno zašto državna javna preduzeća poput EPS-a utužuju dužnike privatnom izvršitelju a ne sudu?! Dal to znači da nemaju poverenje u sud i sudskog izvršitelja? Ako nemaju državna preduzeća poverenje u sudstvo kako to da ministarstvo pravde ništa nije uradilo da privede odgovornosti sudije ?! Kako onda da im narod veruje kad Država im ne veruje?!JA sam ovde otkrio strašan kriminal privatnih izvrštelja i objavio gde ED mene tuži priv.izvršitelju a ovaj stavi zaključak o odobrenju izvršenja i pozove se na sudski predmet drugoga liva i na moj prigovor sudu sud ne donosi odluku 2 god.i obustavlja postupak u tom predmetu ali izvršiteq dobosi zakqučak o izvršenju prinudnom naplatom duga ispod tadašnjeg limita za utuženje,bez utuženja na tome ili bilo kom broju suda i bez odobrenja suda i znanja suda o tome i uskraćuje mi pravo na prigovor da se ne bi otkrilo da tog predmeta u sudu i nema niti je predlog sudu ikada predat.Čist kriminal ko suza.Po mnogim forimima je ovo objavljeno a Država ćuti i dozvoljava da se kriminal izvrši pa ću da tuži državu za to.

ko je najveci duznik

pre 11 godina

Zasto ne moze gradjani da angazuju izvrsitelje i da naplate svoja potrazivanja od drzave? Zaostale plate, gubitak posla, otimanja u privatizaciji, da naplatimo nesposobne politicare i direktore koji sistematski unistavaju sve oko sebe... To bi voleo da vidim!